oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. február 13. 06:45,  Itt már intézményesített segítség kell 261 komment

2015. február 13. 06:45 Határátkelő

Itt már intézményesített segítség kell

A határátkelésről ma már nem elég beszélni, intézményesített segítséget is kellene nyújtani az útnak indulóknak. Ezért is született meg egy, a Nagy-Britanniában munkát vállalókat segíteni hivatott ingyenes jogi útmutató. Az útmutató uniós országok szakszervezeteinek együttműködésében készült, erről korábban már írtunk. A jogi útmutató elkészítésében segédkezett Tóth Judit, a Szegedi Tudományegyetem Alkotmányjogi Tanszékének docense, tanszékvezetője, akit megkérdeztünk, hogy miért tartják szükségesnek a tájékoztatás ezen módját.

segitsegnyujtas.jpg

A Világbank adatai és egyéb statisztikák azt mutatják, hogy 2014-re nagyjából félmillió ember hagyta el Magyarországot, 13 százalékuk magasan képzett, ennek ellenére az egyik legnagyobb probléma továbbra is a tájékozatlanság. Milyen típusú ez a tájékozatlanság?

Tulajdonképpen arról van szó, hogy külföldön munkát vállalni kívánók csak töredéke van olyan helyzetben, hogy előre képes tájékozódni. Ez összefügg a nyelvtudással, esetleg a már előzőleg meglévő migrációs tapasztalattal: aki tudja, hogy mi az a néhány dolog, amelynek az elintézése nélkül nem szabad elindulni, akinek van egyáltalán olyan internethasználói gyakorlata, hogy meg tudja találni a számára fontos információkat.

Egy másik része a kiutazóknak csak informális úton szerez információkat, a sógortól, a családtagoktól, egyéni történetekből tájékozódik. Nincs abban a helyzetben, hogy mélyebben utánanézzen, mert olyan a munkarendje, munkaideje, ami nem teszi ezt lehetővé. Esetleg nincs meg a szükséges nyelvtudása, nethasználata pedig korlátozott. Ezért nagyon nehéz számukra célzott információkat is eljuttatni. Ez a kétosztatú rendszer nagyon sokáig így marad, hacsak nem születik valamilyen sajátos ötlet, ami át tudja törni.

Felkészületlenek az emberek, másra számítanak, mint ami a külföldi munkaerőpiacon várja őket?

Szelektív szerintem a tájékozottságuk, bizonyos kérdésekkel (mennyi a minimálbér, milyen órabérre számíthatnak, a végzettségüket elismerik-e, körülbelül milyen pozíciót tudnak betölteni az adott szervezetnél) általában tisztában vannak. De például olyan dolgokkal, hogy az adott országban van-e mód arra, hogy az általános szabályoktól eltekintsenek, például a britek nagyon sok kivételt, engedményt kaptak az unión belül (például bérezésre, a munkaidő szabályozására), ezekkel már kevesebben vannak tisztában.

Egy másik példa: vannak idegen nyelvet nagyon jól beszélő munkavállalók, akik kimennek, de mondjuk ezt a kifejezést, hogy határozatlan idejű munkaszerződés, nem ismerik. Azzal szembesültünk, hogy olyan szószedeteket is érdemes lenne összeállítani, amelyben megtalálható, hogy milyen biztosítási viszonyok lehetségesek, milyen regisztrációs számot és milyen hatóságtól kell kérni. Ezeket például sokan nem tudják, azok sem, akik egyébként jól beszélik a nyelvet.

Sok migrációs vizsgálat és kutatás van Magyarországon, igazából a jelen projekt keretében arra irányult a munka, miként lehetne a tájékoztatást növelni a potenciális munkavállalók körében, méghozzá elsősorban a kiutazás előtt, mert utólag, amikor már egy jogvita van, kicsit nehezebb a helyzet.

Milyen irányokat és lehetőségeket látnak a tájékoztatásban?

Nyomtatott tájékoztató anyagot készítettünk, ez volt a támogatott projekt eredeti célja, annyiban léptünk tovább, hogy ez az útmutató az interneten keresztül is elérhető. Olyan nagy áttörést jelentő lépést nem tudtunk kitalálni, hogy mondjuk repülőről dobjanak le szórólapokat a témában…

A határátkelés témája mintha évekig háttérbe szorult volna…

Igen, mindenki kicsit szégyenlősen hallgatott erről. Kétségtelenül kevesebb a tényszerű információ, mint az egzotikus elbeszélés, de azért most már az összes rendelkezésre álló forrás több százezres nagyságrendről beszél, ami azért több annál, mint amiről csak úgy futólag kell beszélni. Ehhez már intézményesített segítség kell.

Éppen ezért jó lenne, ha például a szakszervezetek szerződéseket köthetnének egymással a segítségnyújtásról, határokat átlépve. Ahhoz hasonlóan, ahogy az egyetemi kreditpontok konvertálhatók, a hordozható tagság lenne a legideálisabb.

Fontos a partnerek megnyerése, együttműködése is az ilyen ügyekben. Például osztrák oldalon csökkent a jogi visszaélések száma, mert a határ menti területeken képezték a tisztviselőket is, akik magyar nyelvtanfolyamon is részt vettek. Ezen az ügyintézéshez szükséges alapkifejezéseket tanulták meg, hogy alkalmazni tudják őket, ha egy ügyféllel mondjuk nyelvi nehézségek miatt akadna el valamilyen folyamat. Például amikor nehezen derül ki, hogy társadalombiztosítási kártyát kellene intézni. Egyszerűen arra kell rájönnie a szereplőknek, hogy tennivalójuk van ezen a téren.

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: interjú Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr547169569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

qkuc 2015.02.13. 16:42:19

@Cyrus Sabien: Hát végülis átvitt értelemben igen, :D. Security "manager", de ez a manager ez költői túlzás, :D.

Cyrus Sabien 2015.02.13. 16:47:14

@qkuc: :D szoval olyasmi, mint a Tisztaságügyi manager (takarito) vagy az Élelmezési és logisztikai manager (pizzafutar) :)

andaluzkutya 2015.02.13. 16:52:02

@mojyo: na még egy válaszra van időm :)
Szóval:

"De sajnos a sztereotipiaimat a norvegokrol nem oszlatta el :D"
A sztereotípia hasznos dolog, megadja a lehetőséget arra, hogy biztos lehess benne, hogy valamiben tévedsz :)

"Az szerintem is ugy van egyebkent, hogy alkoholista van a legtobb a vilagon (szenvedelybetegek kozul marmint), es szerintem is eleg rosszul latszik ez sok helyen, mert a kultura reszenek tekintik."
Olyan szinten elhanyagolt és leromlott állapotú alkoholistákat, mint amilyenekhez Mo.-n volt szerencsém, itt csak kivételesen találkozom...

"Dohanyosokkal is foglalkozol egyebkent?"
Nem. Csak annyira mint bármelyik orvos.

"Azt gondolom lehet igy jarobeteg-rendszerben, nem? Az mennyire elterjedt Norvegiaban, gondolom sokkal kevesbe, mint altalaban K-Europaban?"
Igen, kevésbé elterjedt, mivel sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a megelőzésre, az oktatás része, hogy beszélnek pl. a cigizésről, stb. És nincs meg az, ami pl. az én korosztályomban megvolt, hogy az ember kettővel vagányabb lehetett, ha cigizett 14 évesen. Ami viszont itt gyakoribb, az a snuss, ami a tubák, vagy mi magyarul. Ez az ajak és a fog közé betett dohány, ami ott teszi a dolgát.

"Ha tobb a drogos, a drogok kozul melyik a legnepszerubb Norvegiaban amugy?"
Erre nem tudok válaszolni. A betegeink nagyon nagy része többmindent használ. A befektetett betegek közül 15 éve kb. 50% volt a tiszta alkoholista, ma kb. a 15%. Szinte mindenki két, vagy több dolgot használ: cannabist és benzodiazepineket szinte mindenki használ, aki ide jut.

"Az igaz, hogy sok legalisan kaphato gyogyszertol is tobben vannak fuggok, mint peldaul Magyarorszagon?"
Nem hiszem, de sokkal nagyobb a hangsúly azon, hogy pl. a Rivotril vagy a Xanax függőséget okoz, és nem kéne csak úgy használni. Ezért látszik nagyobb problémának. Mo.-n szerintem a pszichiátriai betegek jelentős része használta ezeket úgy, hogy ez senkinek nem okozott gondot. Amúgy nemrég az egyik betegnél találtak vagy 10 doboz Rivotrilt, ami Mo.-ról származott. Tehát abban is van üzlet, hogy valaki Mo.-n szorongás miatt megkapja 90%-os támogatásra (nem tudom, hogy ez még mindig így van-e), eladja ide, és itt egy szemért fizetnek annyit, mint Mo.-n az egész dobozért...

"En ilyeneket hallok a "hanyatlo nyugatrol", bocsanat, ha ez sulyos tevhit :D"
Azt is hallhatod, hogy Svédországban erőszakolnak meg a legtöbb nőt, miközben szerintem csak arról van szó, hogy ott bejelentik, mert elképzelhető, hogy pozitív következménye lesz.

"Azert eleg faraszto lehet sokfele pacienssel igy beszelgetni :D Ezt meg nem a sztereotipiak miatt kerdeztem, hanem csak ugy, mert erdekelt... En nem is tudom, el birnek-e menni egy idegennyelvu pszichiaterhez, vagy meg tudnek-e neki ugy nyilni, mint magyarul, nagyon felnek tole, hogy felreertenenek, a tobbi orvossal kapcsolatban is igy erzek igy kulfoldon, de pszichiaternel ez meginkabb problema lenne szerintem... Viszont igyekszem ugy csinalni, hogy ne kossek ki naluk :D "
Aki eddig kifogást emelt a származásommal szemben azok kivétel nélkül megvonás alatt álló betegek voltak, akik szerették volna, ha ezentúl legálisan kapják majd tőlem a drogot, és amikor erre nemet mondtam, akkor azt mondták, hogy nem értek semmit :) Utólag mindegyik elnézést kért.
Ami nekem nehéz valamiért az idegen nyelv miatt, az az, hogy egy beszélgetésből megítéljem valakinek az intellektuális képességeit. Egyszerűen a szóhasználatból, ilyesmikből még csak megbecsülni sem tudom, pedig ez Mo.-n elég pontosan ment. Minden más sikerül :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.13. 17:03:35

@mojyo: Jól mondta az a valaki, a jegesmaci az nem egy cuki kis jópofa állat, hanem egy pitbull terminátor...Tudtommal nem nagyon megy senki házon kívülre puska nélkül...

2015.02.13. 17:07:13

@andaluzkutya: Ertem, hat ez nagyon erdekes, koszonom, hogy valaszoltal, megigerem, ma mar nem kerdezek tobbet :D

A cannabist ismerem, de a benzodiazepinekrol nem tudom, hogy micsodak, de mar nem kerdezek tobbet, ilyen melyen nem erdekel azert :D Orulok neki, hogy kevesebben cigiznek viszont, undorito szokas, az a ragodohany viszont megundoritobb lehet, fogaszok gondolom jol keresnek? (Affrancba, megint egy kerdes :))

Azt sejtem, hogy azert terjedt el ez a fuggoseges sztereotipia, mert oszintebben merik, es igazad van a megeroszakolasi statisztikakkal kapcsolatban, csak mivel en nem nagyon ismertem legalis drogoktol fuggo szemelyt Magyarorszagon, nem nagyon tudtam mihez viszonyitani. Hala istennek a sztereotipiak nemcsak abban erositenek meg, amiben tevedek, hanem amit nem tapasztaltam meg soha, bizonyos kerdesekben orokke sztereotipiakra szeretnek tamaszkodni es nem szeretnek tobb tapasztalatot szerezni :D

Gondolom az intellektualis szint megitelese azert nehez, mert egyszeruen nem ott jartal iskolaba, es neked is idegen a szokincs nagyresze, nem tudod, mi szamit valasztekosnak, szerintem.

Namindegy, hagylak keszulni az interjudra, meg sok sikert is kivanok :D Csak erdeklodtem, mert minden orszag erdekel, ahol hideg van, de Skandinaviaban eddig csak keves helyen jartam, koszonom szepen, hogy valaszoltal a kerdeseimre :D

2015.02.13. 17:12:11

@Dragonlady (now in Thailand): Ez szornyu, komolyan megrazo. Soha nem gondoltam volna hogy takaritanak a szabadnapjaikon penzert, stb. Ha ezek utan megint beirja a Max hogy Mo.on nincs szegenyseg es csak nyafognak az emberek meg haldoklo Nyugat, be fogom neki linkelni ezt a videot.

qkuc 2015.02.13. 17:21:15

@Cyrus Sabien: Hát én nem érzem magam managernek, :). Bármennyire is szép nevet választottak ehhez a pozícióhoz. De IT security-vel foglalkozom, és ehhez kapcsolódóan más embereket baszlatok. Ez egy manager dolga? :D

montroyal ( CAN qc) 2015.02.13. 17:23:13

@andaluzkutya: hogy kérek a gyerekeimnek is állást :))
ha nem is munka kellene nekik de par tobb szaz millios ingatlan .... :-)

2015.02.13. 17:27:33

@Mirjam2: hogy unnepkitek holnap a Valentine Dayt ott? Elmentek moziba megnezni a mommy porn 50 sheds of greyt?

Volt egy interview valami szaudival, aki azt mondta, hogy a nok azert nem vezethetnek, mert Szaudi nem hagyja megeroszakolni a noket. Ugyanis, ha egy noi vezeto lefullad, ize lerobban, az ut szelen, az meg lesz eroszakolva. Mindegy, hogy van e rajta Batman kosztum mehesz halival az arca elott.

Cyrus Sabien 2015.02.13. 17:28:35

@qkuc: Ha a basztatas alatt azt erted, hogy valamilyen szinten vezeted a csapatot es feladatokat osztogatsz akkor manager vagy :) . Ha csak kedvtelesbol baszogatsz masokat akkor mas vagy, nem manager ;)

Sokminden kozott az IT security is erdekel (persze erre sincs idom...). Melyik reszevel foglalkozol?

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.13. 17:28:40

@Mirjam2: az a riasztó, hogy látszik, mennyire kialvatlanok. és ha nem mennek be, akkor emberek fognak meghalni. és ezzel zsarolják, kényszerítik őket évek, évtizedek óta.

montroyal ( CAN qc) 2015.02.13. 17:34:02

@andaluzkutya: @Mr Long (UK): allas? az nekem is jol jonne .. doktori ? én auto doktor vagyok de konnyen tanulok, biztos at tudnék allni ...DDD,

Observer99 2015.02.13. 17:34:38

Kb egy hónapja volt hír itthon, hogy valakik, az elítélteknek juttatták be a börtönökbe a hamisított a Rivotrilt, amit otthon barkács körülmények közt gyártottak. Volt üveg, volt cimke, volt papír doboz, volt használati utasítás, egyszóval minden!

qkuc 2015.02.13. 17:37:11

@Cyrus Sabien: Erről nem írnék itt részletesebben, majd dobok egy levelet, :).

2015.02.13. 17:41:34

@charlieharper: Koszonom kerdesedet, ma elarulta a ferjem a nagy meglepetest hogy a varos egyetlen normalis indiai ettermebe vagyok meghivva holnapra V-napra, ahova mindig menni szoktunk :). Ez egy kimondottan jo etterem a Hilton hotelben elrejtve, senkinek ne mondjatok meg de a legfelso emeleten van a sarokban es nincsenek elkulonitve a ferfiak a noktol, sot igeny eseten paravant biztositanak ami mogott le lehet venni a szemeteszsakot. A pincer szingapuri, igazi customer service van es meg erti is amit mondunk. Az a legviccesebb hogy ugy ontik az asvanyvizet borospoharakba mint normalis helyeken a bort, tudod megcsavarva az uveg meg minden :). Es van zene (!) meg gyertyak.

Ma V-napi bevasarlo koruton voltam es megdobbenve fedeztem fel hogy tobb helyen lehet (persze elrejtve a bolt belsejeben) 'I love you' feliratu piros macikat es szives dobozokat kapni, sot meg egy voros rozsakbol es csokibol keszult osszeallitast is lattam egy viragboltban, persze aranyaron volt (kb. 80 fontnak megfelelo osszeg). Nem tudom mi tortent, lefizettek a vallasi rendorseget vagy atiranyitottak oket mas varosokba :)

2015.02.13. 17:51:27

@charlieharper: Ezek mindent mondanak, az a lenyeg hogy ne vezessenek a nok es kesz. Tok nyilvanvalo a helyzet: miert ez a (tudomasom szerint) egyetlen fejlett orszag a vilagon ahol nem letezik semmilyen formaban a tomegkozlekedes? Se busz, se metro, se vonat, se semmi? Tok nyilvanvaloan azert hogy az alarendelt tarsadalmi retegek - ezek a nok es alacsony statuszu vendegmunkasok - ne mehessenek egyedul sehova hanem mindig tudja a 'gazdajuk' hogy hol vannak, mit csinalnak (es lehetoleg sehol mashol ne legyenek mint a gazda hazaban).

Egyebkent a ferjem tanitvanyai pl. siman megmondjak neki hogy ok nagyon nem szeretnek ha a nok vezetnenek, mert akkor meg tobben lennenek az utakon (ez igaz, mar igy is alig lehet mozdulni, lasd: nincsen tomegkozlekedes, igy mindenki autoval jar), szerintuk rosszul vezetnenek a nok (haha, itt van a vilagon a legtobb autobaleset jelenleg, ennel nem tudom hogy lehetne rosszabb), nem akarnak hogy a feleseguk hasznalja az autojukat vagy hogy venni kelljen neki(k) is, es egyebkent sem szeretnek ha a feleseguk folyton maszkalna es nem tudnak hol van.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.13. 17:55:48

@Mirjam2: de azt egyébként szokták tudni, hogy tiszta bullshit, amit mondjuk a vezetés és a meddőség kapcsolatáról próbálnak megetetni velük, meg ilyenek? mennyire veszik be a hülye maszlagot meg dumát? - mert azt értem, hogy konzervatívok és féltik a seggüket, naná, de mennyire kellenek ehhez a mondvacsinált okok és ürügyek?

tanato 2015.02.13. 17:57:03

@Dragonlady (now in Thailand): Eü. hivatalos fizetésből nem lehet megélni egészen egyszerűen.

2015.02.13. 18:00:49

@charlieharper: Egyebkent az a szomoru hogy ha elegge meggondolatlan lenne ahhoz egy no hogy egyedul vezessen pl. a sivatagban es ott leallna, sajnos nagy valoszinuseggel tenyleg megeroszakolnak. De nem hulyek az itteni nok, ha lehetne vezetni, majdnem biztos hogy csak nappal es varoson belul vezetnenek. Volt is erre nemreg egy torvenyjavaslat, aztan meghalt a kiraly szoval nem tudom mi lesz vele, de azt javasoltak hogy 30 ev feletti nok vezethessenek varoson belul napkozben (kb. reggel 6 es este 6 kozott vagy valami ilyesmi).

A legnagyobb gyakorlati problema az lenne hogy az itteni nok 99%-a a szemet felig vagy akar teljesen eltakaro niqabot hord es ebben eletveszelyes lenne vezetni, ezt fogalmam sincs hogy lehetne megoldani, leginkabb sehogy. Tenyleg meg kell valtoznia az itteni tarsadalomnak ahhoz hogy elkezdjenek a nok vezetni.

2015.02.13. 18:03:42

@Mirjam2: Pedig ők is biztos ki vannak tömve pénzzel, mint az orvosok! :D

Bircá-t meg inkább hagyjuk... Az ő véleményére adnék legutoljára a jelenlévők közül. Vagy szórakozásból v. direkt, de mindig sikerül olyan dolgokat leírnia, aminek semmi köze a valósághoz.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.13. 18:05:49

@tanato: sejtem.
ez a szerencsétlen nő 140 nettót mondott, és havonta 75-80 túlórát, amit nem fizetnek ki.
és az a gáz, már ha a megélhetési oldalt nézzük, hogy pár millióan egyébként még sokkal kevesebből (nem) élnek meg.
de majd hinta alkalomadtán elmagyarázza, hogy ez miért is király fizetés egyébként....
a filmben az egyik nővér felmondott, ez most azt jelenti, hogy akik ottmaradnak, azoknak meg ezentúl heti 100 óra munkájuk lesz kényszertúlórákkal?

qkuc 2015.02.13. 18:10:01

@Mirjam2: Továbbra sem szimpatikus egy ország/kultúra, :/. Annak idején kissé meghökkentem, amikor a legjobb barátosném jelentkezett oda külügyi szolgálatra. Végül Törökországba ment és jobban is járt ezzel a döntéssel szerintem ...

qkuc 2015.02.13. 18:10:57

@Dragonlady (now in Thailand): Nem akarom belenyargalni a témába, főleg, hogy az érintett nincs jelen, de szerintem a magyar valóságról annyi fogalma van, mint nekem a németről. Nem sok.

Mme.Brioche 2015.02.13. 18:18:18

@Mirjam2: és te hogy éled meg, hogy nem vezethetsz? idegenként még nehezebb lehet megszokni, mint eleve soha nem vezetni.

2015.02.13. 18:22:48

@Dragonlady (now in Thailand): Hat a ferjem tanitvanyai nem hiszem hogy bevennek de az egyszeru emberek persze siman elhisznek ilyet, hiszen tanulatlanok, kb. ket nemzedekre visszamenoleg szinte mindenki irastudatlan volt es ma is sokan azok az oregek kozul, az iskolai oktatas szinvonala pedig nagyon alacsony. Pl. a tanitvanyaim korosztalyaban mindenkinek voltak angolorai legalabb 5-6 evig kozepiskolaban, kotelezo, de sokan bemutatkozni sem tudnak meg a szamokat sem tudjak mikor eloszor megkapom oket. Az angoloran angol nyelvu szovegeket kell memorizalniuk amiket nem ertenek, es arabul magyaraz a tanar a nyelvtani szabalyokrol. Gondolom a tobbi tantargyat is hasonlo szinten oktatjak. En foleg a foldrajz-oktatas eredmenyet latom mivel az angol mellett 'tarsadalomtudomanyt' probalok tanitani; azok akik allami iskolaba jartak, sokszor nem talaljak meg a sajat orszagukat a terkepen a kurzus elejen. El tudod kepzelni milyen szintu a biologia-oktatas... Persze vannak a kivetelek akik maganiskolaba jartak stb. de az tenyleg a kivetel.

montroyal ( CAN qc) 2015.02.13. 18:33:35

@Mirjam2: ez olyan romantikus ... es micsoda lehetosegek DDD mar csak a komuves szolgalatot kene bevezetni akik betonfalat huznanak a par kore , igy tenyleg semmi , senki nem zavarna oket es egyutt tudnanak unnepelni ...DDD

mi ide megyunk V-napra ... magyarkodunk ..
ja es a nejemnek egy csokor taviranyitot vettem elinditani a kocsit mert panaszkodik mindig tul hideg van ..
www.facebook.com/229639540414412/photos/a.496395270405503.116584.229639540414412/887720371272989/?type=1&theater

www.meteomedia.com/previsions-meteo-horaires/canada/quebec/quebec

es mi emberek a T ressentie sor , amit erzunk ...

2015.02.13. 18:36:29

@brioche: Engem nem az zavar hogy nem vezethetek hanem az hogy nem szallhatok fel pl. egy buszra, metrora, sot meg egy taxit sem hivhatok kiveve a sajat soforomet, tehat teljesen ki vagyok szolgaltatva, ha nem jon ertem a soforom, vagy pl. tegyuk fel lemerul a telefonom es nem tudom hivni stb. akkor szo szerint nem tudok semmit csinalni, semmilyen mas modom nincs ra hogy hazajussak peldaul. Aki nem volt meg ilyen helyzetben az szerintem nem tudja elkepzelni, kb. olyan erzes mint gyereknek lenni, semmit nem tudsz egyedul elintezni, mindig ki vagy szolgaltatva valakinek. Most egy nagyvaros kozpontjaban lakunk tehat itt nagyon jo a helyzet annyiban hogy gyalog el tudok menni szinte mindenhova ahova szeretnek (kiveve munkaba), de ez nagyon kiveteles helyzet az orszagon belul. Mashol ahhoz is auto kell hogy ivovizhez juss (a csapviz nem ivoviz).

2015.02.13. 18:38:55

@montroyal ( CAN qc): Ez igen, biztosan jo buli lesz! De minusz husz fok... :(((

2015.02.13. 18:45:53

@qkuc: Ezen csodalkozom, ezek szerint alkalmaznak noket az itteni magyar nagykovetsegen? Azt gondoltam volna hogy csak ferfi diplomatakat alkalmaznak.

montroyal ( CAN qc) 2015.02.13. 18:46:09

@Mirjam2: kuldjel meleget ide, mert annyi erdekeset irtal mar.... de én inkabb itt maradnék ...

Mme.Brioche 2015.02.13. 18:50:19

@Mirjam2: tényleg elég nehéz elképzelni ezt, fogalmam sincs, hogy tudnám hosszú távon eltűrni, le a kalappal. iszonyat történeteket lehet olvasni a nők helyzetéről, de azért helyben biztos valamennyivel árnyaltabb azért a kép. Vagy nem az? kézzelfoghatóan érezni hogy boldogatalanok?

montroyal ( CAN qc) 2015.02.13. 18:51:17

@Mirjam2: ha meg meleget szeretnek , ezt neztem ki ... szeptemberre ... addig gyujtogetek ..

www.croisierenet.com/holland-america/ms-amsterdam/933087-fr/fiche.html#201510

2015.02.13. 18:53:32

@Observer99: Nem semmi! Home-made Rivotril...

tanato 2015.02.13. 18:59:23

@Dragonlady (now in Thailand): Így van mindig több-több munka jut egy emberre,a pénz persze ugyanannyi,nem osztják szét az eltávozott nővér fizetését a többiek között,azt a kórházvezetés lenyeli.

2015.02.13. 18:59:56

@brioche: Nem, dehogyis, nem boldogtalanok egyaltalan! Nem ezt akartam mondani. Azt kerdezted milyen nekem - aki egesz eleteben onallo volt - hogy nem lehet vezetni stb. Nekik mas mert itt nottek fel, termeszetesen szeretnek itt lenni es atlagban semmivel sem boldogtalanabbak mint mas nok, ez egyszeruen egy mas eletforma, mas problemaik vannak mint masoknak. Peldaul sokan hirbol sem ismerik az anyagi gondokat, az osztalyomban volt olyan lany aki sirva fakadt mikor megtudta egy olvasmanybol hogy mas orszagokban vannak hajlektalan emberek mert meg nem is hallott ilyet. Mindenkinek van legujabb tablet, okostelefon, divatos ruha stb. A csaladjuk vigyaz rajuk, gondoskodik roluk, mintha gyerekek lennenek egesz eletukben. Van aki ezt szereti es igenyli, foleg ha igy szocializalodott. Atlagban teljesen normalis, jokedvu nok, mint barhol mashol.

Taxomükke (UK) 2015.02.13. 19:01:27

@andaluzkutya: OFF
"...szenvedélybetegekkel foglalkozom..."
Küldöd őket 12 lépéses programra is, vagy az nem része a kezelésnek?
ON

2015.02.13. 19:10:58

@montroyal ( CAN qc): Nem rossz... Lehet hogy hulye kerdes de lehet tengeribetegseget kapni ezeken az utakon, vagy nem is erezni a hullamzast?

Mme.Brioche 2015.02.13. 19:14:58

@Mirjam2: ja, igen igen, bocsánat, hülyén tettem fel a kérdést, a boldogtalanos nem az előzőből következett, egy másik gondolat volt, csak elhebrencskedtem a gépelést, és nem tagoltam rendesen :-)
Gondoltam egyébként, hogy ezt fogod válaszolni, hogy sokan szeretik, hogy ezt ismerik, én egyébként még valahol meg is értem őket. Ahol én élek, az nem a leggyakoribb célpontja a szaúdi turistáknak, mint a nagyvárosok, csak azoknak, akiket javarészt inkább a történelem és a kultúra érdekel Európából, de azért akadnak szép számmal, és nekem sem az volt a benyomásom róluk, hogy kétségbe lennének esve. Olyan vidámak és csicsergősek azok a nők, akiket itt látok, szeretem őket. Sokszor beszédbe is elegyednek velem a városban, fogalmam sincs miért pont velem, biztos ordít rólam, hogy nem vagyok francia, és ebből az következik, hogy akkor én vagyok a legesélyesebb, hogy beszélek angolul. :-)

qkuc 2015.02.13. 19:24:53

@Mirjam2: Pályázni lehetett oda, de hogy nő kijutott-e, azt nem tudom.

rezsöatya 2015.02.13. 19:46:13

@Mirjam2: "A legnagyobb gyakorlati problema az lenne hogy az itteni nok 99%-a a szemet felig vagy akar teljesen eltakaro niqabot hord es ebben eletveszelyes lenne vezetni, ezt fogalmam sincs hogy lehetne megoldani, leginkabb sehogy"

Miert ne? :DDD

a.disquscdn.com/get?url=http%3A%2F%2F38.media.tumblr.com%2Ffac80924141a9b2e2b207d959b0a3df1%2Ftumblr_nire5s23pO1t95h1uo1_400.gif&key=Fi11eLCDcks4t0N1ZHTrGA&w=320&h=256

blackhairlady 2015.02.13. 20:07:17

@andaluzkutya: "szenvedélybetegek hosszú távú kezelésével foglalkozik, fél-egy éves távlatban."
Ezt hivjak itt RTC-nek. Sajnos volt benne reszunk tobbszor is, bar nem szenvedelybetegseg miatt, de a tobbseg az volt.

M. Péter 2015.02.13. 20:26:21

@Mirjam2: Egy virtual reality szemüveg a niqab alá egy külső kamerával összekötve, és máris meg van oldva a probléma.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2015.02.13. 21:00:05

@andaluzkutya: Szuper! Csak nehogy egyszer meg találjalak keresni. :D Mostanában sokat pályázom Aust-Agder-be és van egy masszív édesség-függőségem, amivel idestova úgy 26 éve küzdök. Meg kell hogy mondjam neked, vesztésre állok... :D

Mondjuk nem gurulok vagy ilyesmi, sokat mozgok szóval nem olyan nagy gáz meg rendben van a vércukrom is csakhát azért mégis nah... :)

És szólok előre, nem lesz sétagalopp. Képzeld el a legdurvább alkohol megvonási tüneteket, amit valaha láttál. Ezt szorozd fel 16-al... és akkor még mindig nem tartunk a közelébe sem annak, mi történik akkor, ha megpróbálod kivenni a kezemböl a Nordic Bakery-s áfonyás pitét. :D

TilosazA (UK) 2015.02.13. 21:18:33

@Dragonlady (now in Thailand): Ez szörnyű. És az a legrosszabb, hogy nem tudsz segíteni rajtuk, semmivel. A facebookon tagja vagyok egy varrogatós csoportnak, és ott tettek ki egy felhívást, egy koraszülött alapítvány gyűjt több kórháznak takarókat, ruhákat, sapkákat, komolyan, bármit. A szívem szakad meg.
És akkor eszembe jutnak a stadionok... És sírni szeretnék.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.02.13. 21:43:30

Hät erröl hallottatok-e mär? :-) :
ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=993&langId=hu
Én kb 4napja hallottam, azt hittem, hogy vicc... nem kicsit döbbentem le rajta...

2015.02.13. 21:49:53

@brioche: Ez erdekes, ok csak nehany napra vagy hetre mennek oda nyaralni, esetleg tovabb maradnak?

Shanarey 2015.02.13. 21:54:13

A poszt, egy csak azért készült, mert fizetnek érte, és azért készült mert ilyennek is kell lennie. Mint a 70-es-80 as években a brigádnaplóban szereplő dolgok. Értelme nem sok volt de benne volt hogy a brigád elvégezte.

www.youtube.com/watch?v=7-rroGskFnE

@Mirjam2:

Birca, csak azt érti meg, ami az ő igazát bizonyítja, és azon tények, amelyek nem, azokat ő a gonosz áskálódásának tudja be.

@TilosazA (UK):

Jó pár száz évvel ezelőtt az volt a sláger hogy cirkuszt , kenyeret.
Nos ebből a cirkusz az jól működik már több mint 20 éve. Stadionokról meg annyit hogy elfogytak belőle a nézők, emiatt is vicc az egész, ráadásul néznivaló sincs benne.

Shanarey 2015.02.13. 21:55:50

@rezsöatya:

Gondolom, ezt Szaud Arábiában blokkolják.
Pedig tényleg jó.

Shanarey 2015.02.13. 22:11:56

@Mirjam2:

Majdnem, az a kamera, ami erre jó lenne drága és nem éppen az a pici aranyos méret.
A virtual reality szemüvegben, ha látni akarod mi van balra, balra kell nézned, az emberi szem ellenben 180 fokos látószögben látja a világot, vagyis azt is érzékeled, ami nem pont előtted van. Van olyan kamera, amellyel 180 fokos látószöget lehet befogni, de annak a képe az emberi agy számára nem értelmezhető olyan egyszerűen, mint az az információ, amelyet az emberi szem ad az agynak.

Herr Géza 2015.02.13. 22:56:00

@Mirjam2: Én is voltam shoppingolni, csak úgy...És megállapítottam, hogy hanyatlik a nyugat: a szomszéd város (Metzingen) egyadta outlet city, hát vazze az 1500 €-ról 450-re leértékelt Willy Bogner dzsekit vitte a nép, mint a cukrot. Ráadásul úgy nézett ki, mint amiben feltűnés nélkül el lehet vegyülni az éppen esedékes karneváli tömegben... :))))

Herr Géza 2015.02.13. 22:58:33

@Herr Géza: Még mielőtt...: én nem azért mentem :D

nyuszigonosz 2015.02.13. 23:08:54

@Herr Géza: Ugye azok azok a nagyon sokszínü, végtelenül fetünö sportdzsekik?
Igaz, legalább nem tünnek el a hóban a népek bennük.
Meg a karneválra is jó. :-)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.02.13. 23:10:49

@rezsöatya: @mojyo: Olyan lököttek vagytok! :-))))
@PannonBoy: Bocs, hogy belepofäzok. Szerintem az angolnäl az egyik leglényegesebb dolog az élö (lehetöleg anyanyelvi) beszéd utänzäsa. Pont nem az a nyelv szerintem, amit segitség nélkül el lehetne sajätitani. Gondolj csak abba az egyszerü dologba bele, hogy az ea betükapcsolatot hänyféleképpen lehet kiejteni... vagy ott van mondjuk pl a son és a sun, vagy a year és az ear mint egyszerü szavak. Az angol egyszerünek tünik, mert az elején kb egymäs utän dobälod a szavakat és értelmes mondat jön ki belöle. De asszem pont az, amit te alapkövetelményként kérnél szämon, na az mär nem ez a szint.
@Saman: Ezt most kivételesen el tudtam olvasni, és egyet kell, hogy értsek veled...
@soad1221: Szerintem ö arra is akart célozni, hogy a hordäkba kivonulo, nyelvet nem beszélö egyedek lenyomjäk a béreket. (Az otthon és/vagy feketén dolgozokrol is van szo.) Ezzel kväzi sajät maguk alatt is vägjäk a fät.
@Mirjam2: Mit is mondott anno Charlie, hänyan is voltak az ällampolgärsägi vizsgän akik beszéltek angolul? 3-an?
@Don Kartasch [Warwickshire, UK]:
Bakker! :-))) Több, mint 1,5oräs repülöutat hogy birsz ki? :-))))

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.02.13. 23:13:37

@Mirjam2: Goolge glass-ra keress rä. ;-) Bär nem jött be nekik...

Herr Géza 2015.02.13. 23:24:12

@nyuszigonosz(D) ESTP: Azaz! Szólj, ha akarsz venni, most óccsó.... :))))

M. Péter 2015.02.13. 23:25:22

@Mirjam2: Nem.

Nem sokára lesz már vezető nélküli kocsi, kíváncsi leszek, hogy erre majd hogy reagálnak a szaúdiak.

nyuszigonosz 2015.02.13. 23:30:13

@Herr Géza: Jaj, hát nem szeretném, ha miattam szégyenkeznél, hogy ilyet vásárolsz. :-)))) Titokban kellene táskába gyömöszölnöd, hogy senki ne lássa a szörnyüséget. :-))

Dehogy kellene ilyen!

De milyen jó helyen laksz, ott az csupa outlet center. Nekem a legközelebbi ilyen az Ingolstadt Village Outlet - de az sem érdekel annyira, hogy elmennék Bogner dzsekiket nézni. :-))

rezsöatya 2015.02.14. 00:01:46

@Herr Géza: "Még mielőtt...: én nem azért mentem"

Na, mutasd, milyet vettel! :-)))

"Azaz! Szólj, ha akarsz venni, most óccsó...."

Tobbet is sikerult szerzned? :-))))

morsels (törölt) 2015.02.14. 00:21:59

@M. Péter:
Hat, aki most szeretne kamionos lenni, azokat inkabb lebeszelnem rola.

rezsöatya 2015.02.14. 00:39:27

@morsels: ez olyan, mint:

"A josda elore nem latott okok miatt zarva!"

Herr Géza 2015.02.14. 01:09:07

@nyuszigonosz(D) ESTP: Nekem hét km. Ott van legközelebb Kaufland, meg rendes posta, meg egyebek... Viszont szombaton be sem lehet férni a városba, annyi a svájci, a francia, a távolabbi német, az orosz (!), no meg az elmaradhatatlan japán-kínai-koreai buszos csoportok. Van itt minden, a Pradától a Gucciig. Mondjuk nekem nem világom, hogy az 500 eurós Hugo Boss öltönyt itt meg lehet venni 400-ért (ilyenkor meg 250-300-ért), de azért gyakran csípünk meg mi is ilyen kifutó, utolsó darabokat a kevésbé delux márkákból, ami aztán tényleg bazi olcsó. Messzebb nemigen mennék egy outletért, de ha már itt van...

Sanz 2015.02.14. 01:25:07

@mojyo: Ezt most vettem észre, kösz. :D
Már megvan a program Valentin-napra, kampány van Észak-Londonban, reggeltől délutánig kopogtatunk meg szavazót gyűjtünk. Nagyon izgalmas lesz.

pappito · http://pappito.com 2015.02.14. 02:00:38

@Mirjam2: "Egyetertek veled, de azt hadd jegyezzem meg hogy sokan felreertik a nagykovetseg / konzulatus szerepet. Ezek diplomaciai kepviselet es hivatalos ugyintezes celjabol vannak jelen. Nem tudnak segiteni embereknek munkakeresesben, tajekoztatasban, ugyintezesben, jogi vitak rendezeseben,"

ez természetes, ez nem is dolguk. Akkor segítenek, ha elveszted az útleveled. munkakeresés meg fordítgatás, ügyintézés az kurvára nem a magyar állam dolga, ez a munkakereső dolga - ezt valaki elmesélhetné a docensnek is.

montroyal ( CAN qc) 2015.02.14. 02:31:15

@Mirjam2: nem ...nagy a hajo es szinte semmit sem erzel ... igaz meg az oceanon nem keltem at .de igy a partok mellett egyik szigettol a masikig semmit sem erzunk ...

rezsöatya 2015.02.14. 05:14:38

@Herr Géza: hat, nem kene, még a pride-ra sem mennék ki benne. De legalabb megismerlek a legkozelebbi HA talalkozon...! :-P

:D

DieNanny CH 2015.02.14. 06:46:53

@Dragonlady (now in Thailand):

Azon kaptam fel a vizet, mikor a doki mondta, hogy tévesen értelmezik a túlóra fogalmát.
Vegyünk egy alapesetet, 22 munkanap egy hónapban, szorozva 8 órával, az 176 óra. Minden, ami efölött van, túlóra. Nem?
Persze, tudom, ott 12 órásak a műszakok, és az, hogy hárman vannak 10 betegre, vagy egyedül, nem jelenik meg.
Mikor az oviban dolgoztam, nekem is csak az órában kimutatható pluszt fizették, de azt nem, hogy egyedül voltam 28 gyerekkel, mert kolléganőm beteg lett.

Persze, azt a dokit is megértem, valószínűleg ő is bent van pluszban rengeteget, és az ő hátán csattan az ostor...

Amikor a stadionokat, meg a gyönyörű főtereket hozzák példának, hogy hát a pályázati pénzt csak és kizárólag stadionra illetve főtérre lehetett fordítani.
Tényleg nincsen olyan uniós pályázat, amiben fűtéskorszerűsítés, nyílászárócsere, új mosdók és wc-k beszerelésére lehetne fordítani?
Valaki otthon van uniós pályázatok terén?

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.14. 06:56:45

@qkuc: válaszold ám privátban, hogy bizony az osztrák nővérek is csak 1200-1300 euróért dolgoznak, és szegény melósoknak meg 70 ezer huf.
mondjuk aki nem látja a különbséget a burgerforgató és a koraszülött osztályon dolgozó nővér között, az szerintem súlyosan Andalúzkutyához beutalandó.
és basszameg Magyarországon csak az állami koraszülöttosztály van. Minidragon jól van egyelőre odabent, és tényleg nem direkt idegesítem magam ilyen dolgokon, de asszem az átlagosnál kicsit érzékenyebb vagyok perpill a témára :-(
egy hét múlva megyek vissza :-( mármint oda. nemhaza. oda. az nem haza bazmeg ami annyit tud nyújtani, hogy esetleg ápol s eltakar, ha megdöglesz. az csak egy ország. olyan amilyen.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.14. 07:08:31

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: családtag aki még a csatlakozás előtt EU-spályázatokban utazott, azt mondta, hogy azért olyan szigorúak pl az állategészégügyi előírások, mert az állatok nem tudnak kiállni magukért. ezeket az alapvető emberi dolgokat pl, hogy rendes wc a kórházban, nyugaton már rég lerendezték, és ezért nem akkora prioritások, nincsenek szem előtt, meg különben is, az emberek álljanak ki saját magukért. - nem tudom, hogy ez mennyire helytálló egyébként.
juteszembe, amilyen kamuzások meg kreatív könyvelések vannak, szerintem egy közepesen ügyes polgármester gárdája is el tudná téríteni a dísztér-támogatás felét kórházi csempére, ha nagyon akarná.

rezsöatya 2015.02.14. 07:33:00

@Dragonlady (now in Thailand): azert azt is nezd, hogy ezek az emberek - fizetes ide, vagy oda, - bent vannak, dolgoznak lelkiismeretesen. Szoval ne gorcsolj, el leszel latva rendesen - emberileg!

Az egeszegugyet (oktatast, stb) nem erdekuk rendbehozni, mert abbol nem lehet annyit lenyulni, mint egy stadionbol.
Az orszag nem a vezeto maffia. Persze, hogy felmegy az ember agyvize, de "minidragon" erdekeben ne idegesitsd fel magad!

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.14. 07:51:17

OFFFF
@rezsöatya: tudom, de egyszerűen ez akkor is egy oltári nagy szemétség úgy ahogy van :-( sajnos érzékeny vagyok mások problémáira is, nemcsak a sajátomra.
nem idegeskedek, már megnyugodtam. gyorsan megy :-(
persze Grey's anatomy-t se kellett volna pont tegnap néznem (a legújabb részt).
meg az se volt jó, hogy találkoztam egy régi baráttal (a felesége nélkül....), akiről tudom, hogy évek óta hiába próbálkoznak és nem jön össze a gyerek.... és annyira kedves és jófej volt velem.... sírtam jó sokat. már 3 éve, hogy leléptem ebből az iskolából, és mindig hívnak meg várnak vissza, lökött pasik beosztották, hogy melyik nap majd ki vigyáz a gyerekre :-) nincs sok "fehér" gyerek, általában haza szoktak menni Angliába, Amerikába, most nincs is a társaságban egy gyerek sem. hát meglátjuk. - minden nehéz most érzelmileg. nem kell ahhoz a koraszülött osztály film sem :-(
és annyira elegem van, hogy minden logika, könyv és tanács ellenére akkor hányok, ha felállok és mászkálok, és a fekvés az egyetlen, amitől nyugton van a gyomrom és bentmarad a kaja. nagyon nagyon nagyon únom.
ilyen (is) az élet :-(

DieNanny CH 2015.02.14. 08:04:56

@Dragonlady (now in Thailand):

Szerintem élvezd ki, hogy fekhetsz. Mert fél év múlva már vágyakozva fogsz gondolni a mostani "unalomra".
:-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.14. 08:13:45

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
tudom :-(
én nagyon jókat tudok egyébként lustálkodni, simán átaludni a hétvégéket, hajnalig filmeket nézni, stb, de ez most nemjó ilyen dózisban.
ráadásul agyilag szanaszét vagyok, még a courserás kurzusaimat se tudom végigcsinálni, egyszerűen egy gondolatot nem tudok normálisan végigvinni, kb mint amikor lázas vagyok.
ok, abbahagyom ám a hisztizést, legalább itt :-))))

Chamroe 2015.02.14. 08:24:02

@Dragonlady (now in Thailand): Ne aggódj, minden rendben lesz majd :)
Én kettőt szültem két különböző kórházban, és a kórházi személyzetet illetően le a kalappal mindkét hely előtt.
Mindkettő állami kórház volt, a második esetben még nem voltak kész a felújítások, így a fürdőszobák kicsit gázosak voltak, de nem lehet minden tökéletes.
Az unokanővérem járt hozzád hasonlóan, nála a rosszullétek kb a terhesség feléig elhúzódtak, és nagyon durvák voltak. Utána viszont egészséges babája lett 40 hétre, és a következő terhessége már jobb volt.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.14. 09:26:04

@Chamroe:
nakövetkezőt azt neeeem, olyan nincs.
amikor kérdezte a doki, hogy "first pregnancy?" kapásból azt mondtam, hogy "last!!" röhögött szegény.
ebben a pillanatban a bizonytalanság idegesít kicsit, hogy nem tudom, hogy működik a rendszer, csak azt, hogy küldik az embert ide-oda. de majd remélem akad valami értelmes ember, aki elmondja nekem, mi merre mennyi, és nem azzal kezdi, hogy jól lebasz, hol voltam eddig, és miért nem voltam cukorterhelésen, és blablabla.
na azt a cukros izét egyébként megnézném, hogy mekkora sugárban jönne vissza :-))))) (itt nincs a protokollban, csak a sima cukrot szúrnak ujjból, amikor megyek dokihoz.)

Chamroe 2015.02.14. 09:58:19

@Dragonlady (now in Thailand): Cukorterhelés, hehe.. Az első terhesség alatt rendben volt, normálisan ettem, nem volt eltérés.
A másodiknál valami elképesztő nassolási vágy tört rám, folyton rágcsáltam valamit.
A cukorterhelést megelőző este befaltam 3-4 mézes Marlenkát (senki nem mondta, hogy nem kéne), ezért másnap kicsúsztam a felső határértékből. Hiába magyarázkodtam, és lett jó utána minden eredményem, onnantól 2 hetente mehettem vérvételre :D

qkuc 2015.02.14. 10:21:20

@Dragonlady (now in Thailand): Dragon, no stress, árt mindkettőtőknek.

A heti slágerem, így szó szerint lázban égve, :D.
www.youtube.com/watch?v=bVRnMrl2oj8

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.14. 10:22:13

@Chamroe: hm, egyébkét olyankor mivan, ha az ember pl erre a cukros dologra azt mondja, hogy NEM AKAROM?
nem vagyok hülye egyébként, van a közeli családban cukros, aki naponta szúrja magát, én is nézni fogom rendszeresen, mert tudom, hogy kockázati tényezőim vannak.
szóval akkor rámküldik a gyámügyet, vagy mi lesz?

qkuc 2015.02.14. 10:24:23

@Dragonlady (now in Thailand): Ó, azt nekem fél évente kéne csinálni, mármint a cukorterhelést, egyelőre nem terhesség miatt, :D.Borzasztóan pocsék, nem is erőltetem, amíg nem muszáj ...

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.14. 10:26:01

@qkuc: hát nem egy nyugis relaxos szám :-)

Chamroe 2015.02.14. 10:36:32

@Dragonlady (now in Thailand): Írtam neked privát üzit a témában :)

Chamroe 2015.02.14. 10:42:47

@Dragonlady (now in Thailand): Egyébként a jövő héten viszem Morzsát a védőnőhöz, ha addig csokorba gyűjtöd a kérdéseidet, kifaggatom, és megírom a választ.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.14. 10:43:48

@Chamroe: megelőztél :-)

BOCS MINDENKITŐL az állandó offolásért.

2015.02.14. 10:54:28

@montroyal ( CAN qc): Ja ertem, koszi. Lehet hogy egyszer kiprobalom, bar meg gyujteni kell ra...

2015.02.14. 11:02:38

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Maradjunk annyiban hogy lenne ra penz ha ez prioritas lenne valakinek aki donteshozoi helyzetben van. Annyiban igaza van pl. Maxnak hogy Mo. vilagviszonylatban igenis nem szegeny orszag es ha akarnak, tudnanak az egeszsegugyre tobb penzt kolteni. De nem akarnak.

tanato 2015.02.14. 11:06:35

@Mirjam2: Így van pontosan,saját maguknak meg úgyis megvan a VIP ellátás bármikor.

2015.02.14. 11:07:49

@M. Péter: Kimondottan erdekli a szaudi kormanyt a vezeto nelkuli auto technika, szerintem nem annyira a noi vezetok miatt, hanem azert mert a helyi pasik sajnos nagyon rosszul vezetnek es iszonyatosan sok baleset van. Nincs olyan nap hogy ne latnank balesetet az autopalyan.

Lasd pl.: 'A gépjárműipari informatikai fejlesztések és a mérnöki továbbképzés területén működne együtt a magyarokkal Szaúd-Arábia; a javaslatot a héten Budapesten tárgyaló, a közlekedési miniszter vezette szaúd-arábiai delegáció tette - közölte a Nemzeti Innovációs Hivatal (...). Két területen a szaúdi delegáció már konkrét együttműködésre is javaslatot tett. Az egyik a gépjárműipari fejlesztések azon területe, ahol az informatika segítségével javítják az autós közlekedés biztonságát, vagyis olyan telematikai és vezérlési megoldások, amelyek lehetővé teszik a vezető nélküli járművek közlekedését - ismertette az elnökhelyettes.'

www.innoteka.hu/hir/szaud_arabiai_egyuttmukodes_a_jarmuipari_innovacioban.554.html

2015.02.14. 11:10:06

@tanato: Biztos vagyok benne hogy igy van. Ez tenyleg duhito.

Herr Géza 2015.02.14. 15:21:04

@rezsöatya: Az ugye megvan, hogy ez a német olimpiai csapat egyenruhája volt Szocsiban ???

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.14. 15:28:54

@Herr Géza: miből van ez 1500 euróért? olimpiai aranyat is adnak hozzá,vagymi?

rezsöatya 2015.02.14. 17:37:24

@Herr Géza: es ezt a levettettet adjak akciosan? :-)

andaluzkutya 2015.02.16. 08:13:07

@mojyo: "A cannabist ismerem, de a benzodiazepinekrol nem tudom, hogy micsodak"
A benyodiazepinek széles körben használt függőséget okozó szorongásoldók. Legismertebb termékek a Seduxen, Rivotril, Xanax, Frontin.

"fogaszok gondolom jol keresnek?"
Ahogy mondani szoktam, Norvégiában a norvégoknak hasonlóan drába a fogorvos, mint Magyarországon a magyaroknak. Árulkodó, hogy a városomban az egyik legdrágább újjonan épült házat egy fogorvos vette meg, összeget nem mondok :)

"Namindegy, hagylak keszulni az interjudra, meg sok sikert is kivanok :D"
Ez a készülni az interjúra kb. olyan, mint közvetlenül államvizsga előtt fellapozni a belgyógyászat nagykönyvének 784. oldalát, megnézni, hogy mi is van ott :) Amire szükségem lehet egy interjún, azt vagy tudom már régóta, vagy fölösleges elmennem :)

@Taxomükke: "Küldöd őket 12 lépéses programra is, vagy az nem része a kezelésnek?"
A mi kórházunkban működik egy pszichoterápiás részleg, ami a 12 lépés programra épül, és ahhoz szervesen kapcsolódik. E mellett a betegek figyelmébe ajánljuk az AA-t, NA-t és az MA-t. De a 12 lépés program nem mindenkinek jó, úgyhogy vannak egyéb ajánlatok is :)

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Ha nem gurulsz és egyébként is egészséges vagy, akkor minek leszokni? Majd abbahagyod, ha zavar :) Vagy ha kapsz itt állást, és meglátod az édességszámládat :)))

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása