oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. február 13. 06:45,  Itt már intézményesített segítség kell 261 komment

2015. február 13. 06:45 Határátkelő

Itt már intézményesített segítség kell

A határátkelésről ma már nem elég beszélni, intézményesített segítséget is kellene nyújtani az útnak indulóknak. Ezért is született meg egy, a Nagy-Britanniában munkát vállalókat segíteni hivatott ingyenes jogi útmutató. Az útmutató uniós országok szakszervezeteinek együttműködésében készült, erről korábban már írtunk. A jogi útmutató elkészítésében segédkezett Tóth Judit, a Szegedi Tudományegyetem Alkotmányjogi Tanszékének docense, tanszékvezetője, akit megkérdeztünk, hogy miért tartják szükségesnek a tájékoztatás ezen módját.

segitsegnyujtas.jpg

A Világbank adatai és egyéb statisztikák azt mutatják, hogy 2014-re nagyjából félmillió ember hagyta el Magyarországot, 13 százalékuk magasan képzett, ennek ellenére az egyik legnagyobb probléma továbbra is a tájékozatlanság. Milyen típusú ez a tájékozatlanság?

Tulajdonképpen arról van szó, hogy külföldön munkát vállalni kívánók csak töredéke van olyan helyzetben, hogy előre képes tájékozódni. Ez összefügg a nyelvtudással, esetleg a már előzőleg meglévő migrációs tapasztalattal: aki tudja, hogy mi az a néhány dolog, amelynek az elintézése nélkül nem szabad elindulni, akinek van egyáltalán olyan internethasználói gyakorlata, hogy meg tudja találni a számára fontos információkat.

Egy másik része a kiutazóknak csak informális úton szerez információkat, a sógortól, a családtagoktól, egyéni történetekből tájékozódik. Nincs abban a helyzetben, hogy mélyebben utánanézzen, mert olyan a munkarendje, munkaideje, ami nem teszi ezt lehetővé. Esetleg nincs meg a szükséges nyelvtudása, nethasználata pedig korlátozott. Ezért nagyon nehéz számukra célzott információkat is eljuttatni. Ez a kétosztatú rendszer nagyon sokáig így marad, hacsak nem születik valamilyen sajátos ötlet, ami át tudja törni.

Felkészületlenek az emberek, másra számítanak, mint ami a külföldi munkaerőpiacon várja őket?

Szelektív szerintem a tájékozottságuk, bizonyos kérdésekkel (mennyi a minimálbér, milyen órabérre számíthatnak, a végzettségüket elismerik-e, körülbelül milyen pozíciót tudnak betölteni az adott szervezetnél) általában tisztában vannak. De például olyan dolgokkal, hogy az adott országban van-e mód arra, hogy az általános szabályoktól eltekintsenek, például a britek nagyon sok kivételt, engedményt kaptak az unión belül (például bérezésre, a munkaidő szabályozására), ezekkel már kevesebben vannak tisztában.

Egy másik példa: vannak idegen nyelvet nagyon jól beszélő munkavállalók, akik kimennek, de mondjuk ezt a kifejezést, hogy határozatlan idejű munkaszerződés, nem ismerik. Azzal szembesültünk, hogy olyan szószedeteket is érdemes lenne összeállítani, amelyben megtalálható, hogy milyen biztosítási viszonyok lehetségesek, milyen regisztrációs számot és milyen hatóságtól kell kérni. Ezeket például sokan nem tudják, azok sem, akik egyébként jól beszélik a nyelvet.

Sok migrációs vizsgálat és kutatás van Magyarországon, igazából a jelen projekt keretében arra irányult a munka, miként lehetne a tájékoztatást növelni a potenciális munkavállalók körében, méghozzá elsősorban a kiutazás előtt, mert utólag, amikor már egy jogvita van, kicsit nehezebb a helyzet.

Milyen irányokat és lehetőségeket látnak a tájékoztatásban?

Nyomtatott tájékoztató anyagot készítettünk, ez volt a támogatott projekt eredeti célja, annyiban léptünk tovább, hogy ez az útmutató az interneten keresztül is elérhető. Olyan nagy áttörést jelentő lépést nem tudtunk kitalálni, hogy mondjuk repülőről dobjanak le szórólapokat a témában…

A határátkelés témája mintha évekig háttérbe szorult volna…

Igen, mindenki kicsit szégyenlősen hallgatott erről. Kétségtelenül kevesebb a tényszerű információ, mint az egzotikus elbeszélés, de azért most már az összes rendelkezésre álló forrás több százezres nagyságrendről beszél, ami azért több annál, mint amiről csak úgy futólag kell beszélni. Ehhez már intézményesített segítség kell.

Éppen ezért jó lenne, ha például a szakszervezetek szerződéseket köthetnének egymással a segítségnyújtásról, határokat átlépve. Ahhoz hasonlóan, ahogy az egyetemi kreditpontok konvertálhatók, a hordozható tagság lenne a legideálisabb.

Fontos a partnerek megnyerése, együttműködése is az ilyen ügyekben. Például osztrák oldalon csökkent a jogi visszaélések száma, mert a határ menti területeken képezték a tisztviselőket is, akik magyar nyelvtanfolyamon is részt vettek. Ezen az ügyintézéshez szükséges alapkifejezéseket tanulták meg, hogy alkalmazni tudják őket, ha egy ügyféllel mondjuk nyelvi nehézségek miatt akadna el valamilyen folyamat. Például amikor nehezen derül ki, hogy társadalombiztosítási kártyát kellene intézni. Egyszerűen arra kell rájönnie a szereplőknek, hogy tennivalójuk van ezen a téren.

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: interjú Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr697169569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rezsöatya 2015.02.13. 07:15:53

1. Mindjart az elso mondat ertelmetlen:

"A határátkelésről ma már nem elég beszélni, hanem tenni is kellene valamit"

Hataratkelesrol tenni kellene valamit? Ellene, vagy mellette? Es mit?

2. A nyelvtudas, igen. Olyan furcsa, hogy kulfoldon mas nyelvet beszelnek? Jé, ez teljesen uj! :-)

3. Tajekozatlansag... hmm. Aki nem "beszeli" az internetet sem, az mire szamit? Mi alapjan valaszt pl. orszagot? Biztos vannak, akik mindezek nelkul kimennek, de ezeket megerteni sem tudom, nem hogy azonosulni. Korlatozott nethasznalat? Egyelore meg Mo nem Eszak Korea, bar vannak jelzesek, hogy maffiozo vezetoink szeretnek bevezetni...

4. Pont erre jo ez a blog es a tobbi hasonlo temaval foglalkozo blogok, hogy aki keszul kijonni, az tajekozodjon. Amugy minden orszagnak van .gov.com (gov.co.uk) oldala. Olyan tema meg nem volt, amit ne talaltam volna meg rajta.

5. "A határátkelés témája mintha évekig háttérbe szorult volna. Igen, mindenki kicsit szégyenlősen hallgatott erről..."

Sokaig hazaaruloknak voltunk titulalva allami szinten! Csak amikor kiderult, mennyi lové megy haza, akkor valtott a vezetes... de sok egyszeru ember agyaba melyen beleivodott a propaganda es meg ma is szajkozza...

Magyarorszagon tonkretettek a szakszervezeteket (is). Mirol beszelunk?

Osszessegeben ugy latom, igen kell beszelni ezekrol, kellene, de nagyon nem elmeletben. Hiszen az elet valos!

NIKI LAURA 2015.02.13. 07:22:23

Magyar munkakereso ismeros :

- kb 5 honapja osszefutok - otthon- egy 20 eve volt szomszedommal.
Puszi,puszi,mi ujsag,stb...mondom Anglia.
Jajj de jo,regota gondolkozunk,58 eves tgk sofor vgyok,mennyi kint a penz,tudsz- e munkat,itthon sz@r,szemet kormany,stb,stb

- ok,utananezek.Wizz- zel vissza,ra ket napra szol egy lengyel srac: SOS - ba kellene nyerges Tgk- ra sofor,autout epiteshez,adnak jo szallast,kb 1800£/ho netto,plusz bonus hetvegere.( koszallitas billencsel)

Hivom az embert,jovo hetfo kezdhet!
Jajj,ez gyorsan jott,anyukaval meg kell beszelni,meg 58 eves vgyok," nem-e baj"( kedvenc,hirdetek egy autot,tessek mondani meg-e van?:))....nem is tudom,majd jelentkezek.

Jo,akkor nem aktualis.

Egy het mulva hiv,csak jonne.
Ok,gyere.
Egy het mulva semmi hivom,csak nem jon,mert ugy olvasta,annyira keresett a sofor,hogy 2000£( !) szeretne!

Mi van?...B+, lemondom,egek.

Ket het mulva hiv,csak jonne,de a lanyanak is kellene munka,diplomas a jany,tehat diplomas munka kell!

Jol van,ne haragudj,nem tdok segiteni.
Miota itthon vgyok,3x hivott.Nem vettem fel a telot.
Erre - ismeretlen szamrol- hiv a baratja,hogy O is jonne,tehat ketten jonnenek,mert O tud kicsit angolul,es tud a baratjank igy segiteni!

pappito · http://pappito.com 2015.02.13. 07:28:40

rezső nagyjából megírta amit gondolok erről, egyszerűen nem értem ezt az egészet. Az alkotmányjogi docens (aki úgyis csak mosogatna londonban) mit szakértőzik itten?

Mindenféle segítség nélkül kicsattogott félmillió (pluszminusz) enber és a többség helytáll, segítenek egymásnak a népek, mindenféle blogokra irkálnak(!), közösségeket alakítanak ki, munkát szereznek, elintézik a hivatalos ügyeiket, stb, stb - mindezt anélkül, hogy valamiféle állami segítségre szorulnának, nemhogy kényelmes (és biztosan nagyon okos) docensek elmagyaráznák nekik, hogy intézményesített segítsére van szükségük.

Arról nem is beszélve, hogy már régóta létezik intézményesített segítség, külképviseletnek hívják az ilyesmit, ahova a magyar állampolgárok védelemért, segítségért és ügyintézésrt fordulhatnak. Ha a nagykövetségek és konzulátusok már tökéletesen és segítőkészen működnek, utána rögtön jöhetnek mindenféle tanulmányok a 8 ember által olvasott és írt alkotmányjogi szemlékben, hogy mennyire tájékozatlanok is ők.

Szóval röviden: félmillió ember átlépte a saját árnyékát, a docens meg nem.

NIKI LAURA 2015.02.13. 07:47:09

@pappito: Igazadat nem vitatva,a konzuli szolgalatok - szinte- semmit sem segitenek!

En ketszer fordultam segitsegert:
- egyszer a becsi Magyar kovetseghez,mikor a nevukben egy " kint elo 56- os biztositasi szakerto" csapott be tobb magyar,sajnos az Ungarische kulturinstitute in Wien tamogatasaval...Semmit se segitettek,epp egymas" furasaval" voltak elfoglalva,ment a fidesz- Mszp csere...

- egyszer Vancouverben egy milliardos epitoipari vallalkozo-vszeg penzert kapott a magyar kulugytol Honorary Consul titulust- hoz,Ot meg csak el se lehetett erni,sz@rt a magyarokra.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.02.13. 08:16:21

Szerintem legyen ma egy sztoris extraposzt. Ki kampányol velem @Határátkelőnek? :)

fhdgy 2015.02.13. 08:17:12

A véleményem, hogy ez a poszt rendkívül felületes, nesze semmi fogd meg jól!

Golf2 2015.02.13. 08:17:12

blablabla fideszes okoskodás.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.13. 08:20:27

@Réka ‎: szerintem nincs elég sztori a postaládájában. amit meg is értek persze.
de alighanem ez az izé mélypont még a blabla kategóriában is.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.13. 08:23:37

juteszembe, akkor mostmár nem hazaárulók vagyuk hivatalosan, hanem küldeni kell a népet kifele hivatalos támogatással és információval, (hogy majd tolja haza a pénzt), vagy mit alkotott a szélkakas mostanság?

Mr Long 2015.02.13. 08:25:06

A poszt csak veletlen sorrendu betukbol all, vagy jelentenek is valamit?

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.02.13. 08:25:38

Khm...
Azért egy docenstől többer vártam.
Na!
@NIKI LAURA: a sztori ismerős, legjobban az a rész jön be, amikor "azt hallottam/ a szomszéd mondta, hogy x-t lehet keresni"...

Mr Long 2015.02.13. 08:30:41

"Nincs abban a helyzetben, hogy mélyebben utánanézzen, mert olyan a munkarendje, munkaideje, ami nem teszi ezt lehetővé."
Most tenyleg egy netes bullshitgenerator a csaj, vagy csak aaaaa inkabb hagyom.
Tovabbi szep napot!

Határátkelő 2015.02.13. 08:31:34

@rezsöatya: @pappito: Szerintem ott van az interjúban, de lehet, hogy nem elég hangsúlyos, akkor ez az én hibám: sokan nincsenek tisztában a munkavállalói jogaikkal (ezek azért nem egységesek a különböző országokban), nekik próbálnak segíteni azzal, hogy összeszedték (ebben az esetben Nagy-Britanniára vonatkozóan, közösen a helyi egyik legnagyobb szakszervezettel) a legfontosabb tudnivalókat. Ott a link is, ahol mindezt el lehet olvasni. Szerintem ez elég fontos.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.02.13. 08:32:46

@Mr Long (UK): én is ezen a mondaton nyeltem félre a kávét :)

Határátkelő 2015.02.13. 08:32:51

@Golf2: Azért arra kíváncsi lennék, hogy ez mitől lett fideszes. De tudod mit: inkább nem vagyok rá kíváncsi. :)

Határátkelő 2015.02.13. 08:38:52

@Dragonlady (now in Thailand): Van elég sztori a postaládában (ami nem azt jelenti, hogy ti ne írhatnátok, ugye...), de továbbra is azt gondolom, hogy kell a változatosság.

Itt azért most mégis csak készült egy jogi útmutató, segítség a munkavállaláshoz. Szerintem ez megér egy posztot. Lehet, hogy nem hangsúlyoztam ki eléggé, de ez akkor is fontos.

2015.02.13. 08:40:26

A mult szazad elejen a Monarchia magyar papokat, tanarokat kuldott ki az USA-ba az oda kivandorolt magyarokhoz. A konzulok aktivan resztvettek olyan nagyobb uzemi balesetek (banya, ontode) kivizsgalasaban, a hozzatartozok jogi, anyagi es lelki tamogatasaban ahol magyar aldozatok is voltak.
A kivandorolt magyar munkasok majd minden nagyobb varosban, ipari kozpontban onsegelyzo penztarakat, erdekvedelmi szervezeteket, kulturhazakat, templomokat alapitottak. Akkor meg volt munkas ontudat, hit, osszetartas. Ma????

Határátkelő 2015.02.13. 08:43:40

Átírtam az elejét, hátha így egyértelműbb, miről szól a poszt...

Mme.Brioche 2015.02.13. 08:48:14

Aki még annyira sem beszéli a célország nyelvét, hogy alapinformációkat szerezzen, és annyira sincs internethasználói gyakorlata, hogy legalább magyarul tudjon tájékozódni, annak talán nem is kell külföldre mennie.

(és még mielőtt: igen, tudom hogy vannak olyanok is, akiknek bejött a kivándorlás, pedig életükben nem láttak még számológépet sem, nemhogy számítót, és egy kukkot sem beszéltek idegen nyelven, most meg kacsalábon forog a palotájuk, de ez az extrém kisebbség :-))

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.13. 08:55:47

@Határátkelő: a link biztos jó és hasznos (ahol belenéztem, eléggé döcög ám a magyar....nem ártott volna egy proofreading alany-állítmány egyeztetési problémák és értelmetlen mondatok miatt), de ebből egy egész poszt, hát na, nekem bullshitting/szófosás-intoleranciám van, de legyen privát probléma :-)
annak örülök, ha van mit megjelentetni.

andaluzkutya 2015.02.13. 08:56:19

@NIKI LAURA: Ez egy annyira szép történet, ilyet már máshol is hallottam :)
Bár amennyire én látom az ilyen emberek soha se dolgoznak végül külföldön, vagy ha mégis, akkor azzal jönnek vissza, hogy átverték őket, mert csak annyit kaptak, ami a szerződésben volt, vagy pl. elvárták, hogy a munkaidőben dolgozzanak.

2015.02.13. 08:56:26

@NIKI LAURA:

Nagyon gáááz, és sajnos egyáltalán nem egyedi történet... :(

@brioche:

+1

andaluzkutya 2015.02.13. 09:02:04

De hogy mondjak valami izgalmasat és személyeset is:
Ma életemben először megyek úgy állásinterjúra, hogy nem én jelentkeztem, hanem meghívtak. Bár nagyon meg vagyok elégedve a jelenlegi munkámmal, azt mondta az ajánlattevő, hogy hátha tud olyat ajánlani, ami elgondolkodtat. Gondoltam, hogy kérek a gyerekeimnek is állást :))

rezsöatya 2015.02.13. 09:11:23

@brioche: fakacsa-labra gondolsz? :-)))

Taxomükke (UK) 2015.02.13. 09:18:32

A kommenteket meg nem olvastam, de vajon csak en erzem ugy, hogy ez a kivandorlas kapora jon egyes kutatoknak, mert van mit "kutatni", es arrol okossagokat irni?

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.13. 09:24:05

hát ez nem az én napom
mondjuk amúgy is péntek van

qkuc 2015.02.13. 09:27:44

@andaluzkutya: Sok sikert, :). Azért jólesik az embernek, amikor keresett munkaerővé válik, :D.

qkuc 2015.02.13. 09:28:32

@Taxomükke: Olyan "brit tudósok szerint"-i történet, :D.

Mr Long 2015.02.13. 09:39:38

@andaluzkutya: Me' nem nekunk kersz allast!!!!!

peacefroggg 2015.02.13. 09:44:13

@Határátkelő: Én is küldtem egy posztot, azt megkaptad? Ha igen, meg tudod esetleg mondani, hogy mikor kerül ki?
Kösz!

soad1221 2015.02.13. 09:53:34

@andaluzkutya: azt hiszem ezzel a kommenttel a mai napot már viccesé tetted :D
mindenképp számolj be az eredményről!:)

tsabus UAE 2015.02.13. 09:54:44

Átfutott előttem egy docens írása, péntek 13.-án ! Tuti szerencsém lesz !
Valahogy nem értem az egész koncepciót. Segítsük azokat, akik nyelvtudás nélkül mennek ki dolgozni és egyébként is tájékozatlanok ? Azokat nem segíteni kell, hanem otthon tartani ! Meg jól továbbképezni...

andaluzkutya 2015.02.13. 09:55:58

@qkuc: Mondjuk ez az állás úgy jött, hogy a korábbi főnökömet elcsábították egy magánkórházba, és most ő próbál engem odacsábítani. Tehát azért nincs országos hírnevem, "csak" a főnököm volt megelégedve velem :)

@rezsöatya: köszi :) De mint írtam, igazából nagyon sok késztetésem nincs a váltásra, mert a jelenlegivel is nagyon meg vagyok elégedve. A bőség zavara...

@Mr Long (UK): Nyelvet beszéled? :D

andaluzkutya 2015.02.13. 09:59:57

@soad1221: Melyik része volt vicces? A munkakeresés komoly dolog :)
Majd beszámolok, de mondom, hogy ez egy olyan interjú lesz, amin semmi nem múlik. A kérdés annyi, hogy még jobb lesz-e.

fhdgy 2015.02.13. 10:03:52

@brioche: Tudod, én azt tapasztalom, hogy a magyar emberek döntő többsége még a magyarországi jogaival sincs tisztában ( beleértve magamat is ). Akkor miért várjuk, hogy egy másik országban tisztában legyen a helyzettel?

Cyrus Sabien 2015.02.13. 10:03:52

Megneztem az oldalt. Ha valaki olyan nyelvtudassal megy ki, hogy nem tudja hogy mondjak a "határozatlan idejű munkaszerződés"-nek akkor szovegertesi problemai lesznek a segitseggel is. Amugy az nem csak egy sima forditas? Megneztem a kulonbozo nyelveken elerheto informaciokat es mind ugyanaz... Mit tett hozza a docens? Persze a magyar tudason kivul.

Eros joindulat kell negy kerdes-valaszt posztnak nevezni.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.13. 10:03:52

@Határátkelő:

Elmagyarázom.

A cikkben sehol sem szerepel, hogy:
- Mo. a világ legszegényebb országa, az emberek éheznek,
- Mo-on kőkemény diktatúra van,
- minden kitántorgó a szemét Orbán elől menekült el.

Tehát a cikk fideszes propaganda.

pasztasuta 2015.02.13. 10:10:33

"Nincs abban a helyzetben, hogy mélyebben utánanézzen, mert olyan a munkarendje, munkaideje, ami nem teszi ezt lehetővé. Esetleg nincs meg a szükséges nyelvtudása, nethasználata pedig korlátozott. (...)Nyomtatott tájékoztató anyagot készítettünk, ez volt a támogatott projekt eredeti célja, annyiban léptünk tovább, hogy ez az útmutató az interneten keresztül is elérhető."

Aki nem tud melyebben utananezni, honnan fogja tudni, hogy letezik ez a brossura? Akinek korlatozott az internet hasznalata, az hogy fog a linkre kattintani?

Nincs tobb kerdesem...

Egyebkent olyan nagy magyar klasszikusok jutnak hirtelen eszembe, mint pl Nem eroszak a disznotor, Annyit er mint halottnak a csok. Valaki meg, otletek? :))

@Mr Long (UK): :D

Bebbi 2015.02.13. 10:12:13

@fhdgy: ez egy nagyon jo meglatas! ;-)

rezsöatya 2015.02.13. 10:14:37

@andaluzkutya: a hozzaszolasoddal erosited a fenekig tejfol/kolbaszbol kerites imidzset: nem hogy nincs munka, hanem meg konyorognek is neked, hogy fogadj el egy jobb allast... hanyatlik a nyugat... ja.

Egyaltalan hogy jutottal ki "intezmenyesitett segitseg"nelkul?
Szegyelld magad!!! :-))))

soad1221 2015.02.13. 10:19:43

@andaluzkutya: de hát Te nem is keresel..
Ha elintézed, hogy felvegyék a gyerekeidet, akkor Te nagy mágus vagy. :)

Mr Long 2015.02.13. 10:21:57

@andaluzkutya: Nem akarok tolmacs lenni, csak allas kell! :DDDD

Mme.Brioche 2015.02.13. 10:24:35

@fhdgy: Azért lenne elvárható, hogy a másik országban jobban képben legyen, mert az alapvető túlélése múlhat rajta. Tudom hogy Magyarországon sem ismerik a jogaikat a emberek, de sokkal könnyebb segítséget kérni, és lesz előbb-utóbb egy jótét lélek, egy családtag, barát, vagy ismerős ismerőse, aki felhomályosít. Külföldön pedig, hacsak nincs hihetetlen szerencséje az embernek a környezetével, akkor azt tapasztalja, hogy ha maga nem képes információt szerezni a jogairól és kötelességeiről, előzetesen, nem csak akkor már ha baj van, akkor senki nem fogja helyette megcsinálni, mert mindenki magasról tesz rá, hogy mi van a másikkal. Franciaországban sokszor még a hivatalokban sem tudják, hogy mit kell intézni, ha nem nyálaztuk volna át a jogszabályokat, és információs weblapokat hónapokon át, akkor ötször annyi időbe telt volna, míg elindítjuk a saját vállakozásunkat, és egy csomó lehetőségről lecsúsztunk volna, vagy nem tudtunk volna megelőzni egy rakás nehézséget és problémát.

Mr Long 2015.02.13. 10:32:07

@pasztasuta: Az egyik project manager minden reggel kuldozgeti nekunk az 5 havi programot, amiben cserelgeti a szineket a cellakban a haladasnak megfeleloen. Csinaltam en is egyet excelben veletlen szam generatorral. Azt kuldozgetem en meg az egyik kollegamnak reggelente. Az enyemmel sokkal elegedettebb, mert legalabb ugy nez ki, mintha szines legofal lenne. :)
Kb az is ilyen, mint a veletlen bullshitgeneratoros szovegek.
BTW "Aki koran kel, aranyat lel!" Valo igaz, mert ott volt a jegygyurum az ejeli szekrenyen reggel. Bar akkor is tt van, ha delutan kelek...

andaluzkutya 2015.02.13. 10:34:19

@Cyrus Sabien: Orvos vagyok, azon belül pszichiáter, azon belül meg szenvedélybetegekkel foglalkozom, ami errefelé se egy népszerű munka. Így adódott, hogy kereslet van aziránt, amit tudok :)

@rezsöatya: na pont a nyugat (vagy inkább az olajárak) hanyatlása okozza a dilemmát. Mivel jelenleg állami alkalmazott vagyok, ami azért errefelé azt jelenti, hogy egy világháborút vagy valami borzalmas és ismételt szakmai hibát leszámítva alighanem életem végéig biztos állásom van. Ezzel szemben átmenni egy magánintézménybe kockázatot jelent, nem azért, mintha félnék hogy a képességeim kevesek ha a piac mond véleményt rólam, hanem mert ők csak magánszolgálatók, de fizetni nekik is az állam fizet, így ha az állam szorult helyzetbe kerül, pl. az alacsony olajár miatt, akkor elsőnek alighanem a magánszolgáltatókkal mondja fel a szerződését és nem a bebetonozott állami alkalmazottakat fogja leépíteni...
És nekem volt "intézményesített" segítségem, egy közvetítőcég intézett mindent, nekem csak a nyelvet kellett megtanulnom nulláról öt hónap alatt :)

@soad1221: esélyes, hogy szükségük van egy 8 és egy 7 éves alkalmazottra ;)

@Mr Long (UK): És különben is, dolgozni akarsz, nem beszélgetni :D

DieNanny CH 2015.02.13. 10:34:23

@Cyrus Sabien:

Ő a HÁ lelki szemetesládája, agyturkásza, úgyhogy vigyázz,suttyomban aktát vezet minden nickről!
:-)

Mr Long 2015.02.13. 10:34:54

@brioche: Nyeh, ezert nem kellett volna franciaba menni. Mon sem tudnak segiteni a hivatalok :D

Cyrus Sabien 2015.02.13. 10:36:18

@brioche: "Franciaországban sokszor még a hivatalokban sem tudják, hogy mit kell intézni" Igy van ez mashol is. Ha valami specialisat kertem es nem voltak rendben a papirjaim akkor egy kis ramenosseggel es ertetlenseggel el lehetett intezni mindent. Az is igaz, hogy ezt K-Europaban jatszottam el, ahol ha ingben mesz be a hivatalba akkor maskepp beszelnek veled, mintha szakadt farmer+polo lenne rajtad.

fhdgy 2015.02.13. 10:36:18

@brioche: Az általad leírtakkal nem tudok vitatkozni, mert igaznak, jogosnak tartom őket. Ennek ellenére úgy gondolom, hogy a tudás nagyon lassan "szivárog" be a fejekbe. Nekem Németországba menőknek van csak egy kis javaslatom: forduljanak bizalommal az ottani hivatalokhoz. Gyorsan megtapasztalják, hogy mennyivel másképp állnak az emberhez. Én pl. amikor 2001-ben hivatalosan lakos lettem egy bajor településen, rövidesen kaptam egy levelet, a polgármester valódi aláírásával, hogy azt mondja "bármi problémám van, forduljak bizalommal a hivatalhoz és minden jót kívánnak nekem". Elkövettem azt az ordenáré hibát, hogy csak átverésnek, sablonszövegnek vettem. Évek múlva jöttem rá, hogy nagyon komolyan gondolták!

Mr Long 2015.02.13. 10:36:25

@andaluzkutya: Nem! Allast akarok, nem beszelgetni. Vagy ott a harmadik vilagban nem beszelnek magyarul, vagy angolul???

Mr Long 2015.02.13. 10:37:48

@Cyrus Sabien: "szakadt farmer+polo lenne rajtad."
Angliaban is, hacsak nem valami markas a cuccod es latszik, hogy gyarilag szaggatott.

andaluzkutya 2015.02.13. 10:39:08

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Nem is annyira suttyomban, a tiéd hozzáférhető az összes közösségi oldalon ;)
És azt se feledd, hogy én rendelkezem a világon a legtöbb hangár bérleti szerződéssel, hogy elférjenek az akták rólatok :)

Mme.Brioche 2015.02.13. 10:41:29

@Mr Long (UK): ááá, amikor otthon éltünk egy csomót szidtuk a magyar bürokráciát, de így visszagondolva a franciához képest a magyar még istenes.

Mme.Brioche 2015.02.13. 10:45:32

@fhdgy: nem semmi :-) mi ezerszer megbántuk már hogy nem Németországba vagy Ausztriába mentünk inkább, mert a franciák teljesen megbízhatatlanok, de hát így alakult. Ha nem lenne itt egy teljesen kész egzisztencia, akkor akár még most is elmennénk, de 10 év munkáját nem akarjuk felrúgni, meg hát az is igaz, hogy szeretünk ilyen gyönyörű helyen élni. Viszont az megfordult a fejünkben, hogy az ország belsejéből kicsit kijebb költözünk Elzászba, a német határhoz, hátha ott érezni valamit a német precizításból a mindennapokban.

Herr Géza 2015.02.13. 10:47:09

@Cyrus Sabien: Pont most, ugyanezt akartam írni.... :)

Egyébként pedig a Nagy Bölcs Magyar Vezér (alias Geci) megmondta, hogy aki az EU-n belül dolgozik/él, az nem kivándorló, meg HÁ, mert "mi hozTUK létre az európai közös gazdasági teret", ahol is szabad munkaeröáramlás meg letelepedési szabadság van. Na így lehet egy komoly problémát (a maga módján zseniálisan) megoldani.Volt probléma, nincs probléma. Alászolgája....
:)))

@Határátkelő: Pls, tessen má' a "Az útmutató uniós országok szakszervezetek együttműködésében készült, " mondatot is egy icipicit nyelvtanilag korrigálni, csak az én kedvemért.... :)))

És végül: egy alkotmányjogásznak azt hiszem böven van tennivalója a "saját portáján", nem biztos, hogy a kivándorlók intézményesített, szakszervezeti megsegítésén kéne feltétlenül dolgoznia.
Bocs, hog

soad1221 2015.02.13. 10:50:37

@andaluzkutya: bár a pontos korukat nem tudtam, vmi ilyesmire tippeltem... szóval igazam van, ha szerzel nekik akkor nagy mágus vagy :)
egyébként meg kitudja.. a gyerekosztályon játéktesztelőnek, vagy ilyesmi.. :)

Cyrus Sabien 2015.02.13. 10:51:09

@andaluzkutya: Erdekesebb lenne, ha mosogato lennel... Gratula! Az ilyet ki kell hasznalni. Ha nem jon ossze hosszu tavon akkor a gyerekeket meg mindig el lehet kuldeni az afrikai gyemantbanyakba ;).

@Mr Long (UK): Igen, tapasztalat. A masik hasonlo tapasztalatom az volt, amikor lecsereltem a skodamat egy bmw-re es a gumis elkezdett magazni. Pedig evek ota hozza jarok es 20 evvel vagyok fiatalabb nala.

qkuc 2015.02.13. 11:13:44

@andaluzkutya: Az pont elég, :D. Ilyenkor jövök rá, hogy nem szerencsés duzzogva búcsút venni időnként a főnökeimtől ..., :D.

Sanz 2015.02.13. 11:17:22

Valaki írta fentebb, hogy a .gov.uk egy nagyon jó forrás, és ez így van. Bő egy éve beszéltem az ott dolgozók közül pár emberrel, és mondták, hogy nagyon lelkesen gyűjtik össze a különböző ügyintézéssel kapcsolatos infókat, és aztán szépen rendszerezik őket, illetve leírják az átlagember számára érthető módon.

Én még pályáztam is egy állásra hozzájuk, de nem vettek fel, a tesztjükön az egyik önkormányzat által bevezetett ebadót (kutyaadót?) kellett volna elmagyarázni... hát abba még nekem is beletört a bicskám. :-)

Amúgy Magyarországon egyre több cég szakosodik a kivándorlókra, szóval az intézményesített segítség már bőven létezik, csak ezt a kedves alkotmányjogász nem kutatta fel. Kár érte.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.02.13. 11:18:35

@Mr Long (UK): mivel nem volt rajtad a gyűrűd, igazi gonosz kisördögként megkérdezem, hogy kinek az éjjeliszekrényén volt? ;)))
(csak nehogy komolyan vedd, viccvót!) :)

qkuc 2015.02.13. 11:18:42

@Mr Long (UK): Remélem mindezt rikító színek garmadájával tetted, :). Az egyik volt kollégám értékelné, ő szerette a minden csupa szín xls-eket küldeni, aztán le kellett rángatni, hogy ugyan magyarázza már el mit is akar fejlesztési igény címszóval, mert nem sikerült dekódolnunk a szivárny színpalettát, :D.

Nem is értem miért mindig az ő fejlesztési igényeitől hányt epét a fejlesztő, ^_^.

Herr Géza 2015.02.13. 11:19:36

@Cyrus Sabien: ".... gumis elkezdett magazni. " Ez tetszik !!! :)))))))

2015.02.13. 11:21:07

@NIKI LAURA: Nagyon gaz... Ez egy nepmesere emlekeztet, a halasz nagyravagyo felesege vagy valami ilyesmi. Vannak ilyen onsorsronto emberek akik egyszeruen keptelenek elni a lehetosegeikkel.

andaluzkutya 2015.02.13. 11:21:20

@soad1221: értenek ahhoz, hogy bárkit elbűvöljenek kb. két perc alatt... Lehet hogy kiszervezem őket egy autókereskedésbe :) Inkább, mint egy @Cyrus Sabien: által említett gyémántbányába... :D

@qkuc: Ez attól függ, ha idióta a főnök, akkor nyilván mindegy, de mi nagyon jóban voltunk és nagyon jól együtt tudtunk dolgozni. És hogy tovább fényezzem, bármikor be lehetett menni hozzá és nyugodt szívvel elmondhattam, hogy ezért vagy azért kapja be, és hogy nehezen tolerálom, ha a fejem fölött döntenek olyan dolgokban, ami alapvetően kihatással van a munkámra. Mondjuk ilyen volt a négy év alatt talán háromszor. Megtanítottam neki azt a szép magyar mondást, hogy "más farkával veri a csalánt" :)
És ennek ellenére hív. Megható :)

Mr Long 2015.02.13. 11:24:48

@Sanz: "Amúgy Magyarországon egyre több cég szakosodik a kivándorlókra"
Amilyen hiruk van ezeknek a cegeknek, inkabb a meszaros+meszaros kft-tl kernek tanacsot.

fhdgy 2015.02.13. 11:25:16

@brioche: Elmesélek egy konkrét esetet: Németországban a polgármesteri hivatalban adják az adókártyát. Mit ad isten, amikor jelentkeztem be, rossz volt a számítógép és nem tudott adni a hölgy, de megigérte, hogy postán küldi. Eljött az évvége, adókártya sehol, a cégem meg fenyegetett, hogy akkor maximális adót kell fizetnem. Pár nap múlva bementem a hivatalba ( ez már január legelején volt ) és kértem adókártyát. Természetesen, azonnal, de ezt már az új évre akarták adni. Jó, de nekem tavalyi is kell. Óh, azt már nem lehet. Elmondtam, hogy igen, de én akkor ezért meg ezért nem kaptam és az igéret ellenére azóta sem kaptam. Jajj, ezer bocsánat, akkor ők hibáztak, mondta a hölgy, így akkor kiállít nekem egy "különleges" adókártyát ( hogy mitől volt az, nem tudom ). És ezer bocsánat, hogy nekem kellemetlenséget okoztak és jajj, nagyon ne haragudjak ... stb. stb.

qkuc 2015.02.13. 11:26:10

@andaluzkutya: Az igaz, :D. Igazándiból nem hiányzik és a jó isten mentsen meg, hogy megint vele kelljen dolgozni. Időnként visszajárok látogatóba kísérteni, az arckifejezése ilyenkor priceless, :D.

2015.02.13. 11:26:15

@pappito: Egyetertek veled, de azt hadd jegyezzem meg hogy sokan felreertik a nagykovetseg / konzulatus szerepet. Ezek diplomaciai kepviselet es hivatalos ugyintezes celjabol vannak jelen. Nem tudnak segiteni embereknek munkakeresesben, tajekoztatasban, ugyintezesben, jogi vitak rendezeseben, sot 'bajba jutott' allampolgaroknak sem tudnak segiteni, csak nagyon korlatozott formaban mint pl. esetleg bortonlatogatas.

Sanz 2015.02.13. 11:30:27

@Mr Long (UK): Hát igen, nem a minőségi szolgáltatásról híresek, az tuti.

Mr Long 2015.02.13. 11:31:10

@Réka ‎: Asszonyen, este azon az oldalt aludtam el :)

@qkuc: A szin es cella kategoriak a pm tablazataban:
-egy napra matol
-ket napra matol
-harom napra matol
-negy napra matol
-ot napra matol
-egy hetre matol
-ket hetre matol
-harom+ hetre matol
-egy nonapra matol
-ket honapra matol
-harom+ honapra matol
na most ezt o naponta atszinezgeti es kikuldi daily flash report neven, plusz rendszeresen atirja ad hoc jelleggel...
Tenyleg elkezdem magam atkepezni pm-nek, ennyire sotet en is vagyok, mint az egesz reszleguk.

2015.02.13. 11:34:21

@svájci sapka (ch): En azt se tudom mi az a docens, szoval nem lep meg hogy nem igazan ertem a mondanivalo lenyeget...

**mimi** 2015.02.13. 11:35:06

@~~Babette~~:
és 13.....mi kell még ? :)

Határátkelő 2015.02.13. 11:36:55

@peacefroggg: Megkaptam, köszi! Írtam válasz emailt.

Határátkelő 2015.02.13. 11:37:36

@Herr Géza: Igen, köszi én is észrevettem, javítva, de köszi, hogy szóltál.

2015.02.13. 11:38:01

@Határátkelő: Mert mindenrol az Orban Viktor tehet, foleg arrol ha nem tetszik valakinek a poszt :)

Cyrus Sabien 2015.02.13. 11:38:02

@Mr Long (UK): A daily flash report erdekel is valakit vagy csak kuldozgeti?

**mimi** 2015.02.13. 11:40:29

@Mirjam2:
nem is...a CIA tehet mindenről...:)))

Mr Long 2015.02.13. 11:41:05

@Cyrus Sabien: Oooo... A lead designer szerint fontos, nekem egy kulon mapaba gyujti az outlook.

soad1221 2015.02.13. 11:41:53

@Mr Long (UK): nem lehet, hogy automatikusan állítja a színt az excel az éppen aktuális dátumtól függően? Szerintem meg lehet csinálni...
báááár kétségtelen, hogy az értelme így sem magyarázható..:)

qkuc 2015.02.13. 11:42:17

@Mr Long (UK): *Remélem nincs itt egy projekt manager sem ..., :D*

Hát, nekem sincs velük túl jó és pozitív tapasztalataim, ígérni fűt-fát, azt tudnak, :)))). De a business analystok java is jobban járna, ha a varjakat riogatná a mezőn, :). Olyan aranyos dolgokat tudnak mindig kitalálni, aztán csodálkozás van, amikor mondjuk nekik, hogy erre soha az életben nem lesz képes a rendszer (tonnányi pénz és idő mellett talán - ezek általában hiánycikkek).

Mindig a virágos hasonlatot sütöm el:
- az üzlet kér egy virágot
- a BA leírja, hogy egy piros virágot kért az üzlet
- a fejlesztő készít egy piros tulipánt
- az üzlet őrjöng, hogy neki sárga nárcisz kellett volna

qkuc 2015.02.13. 11:44:01

@soad1221: makróval megoldható elméletben

soad1221 2015.02.13. 11:50:25

@qkuc: igen, erre gondoltam, de megígérem mindenkinek, hogy nem fogok neki kezdeni megírni... :D Főleg a kollégáimnak, akik még láthatnák is... :)

2015.02.13. 11:51:31

@Mr Long (UK): 'Csinaltam en is egyet excelben veletlen szam generatorral.'

Ez mekkora otlet! Koszi a tippet, megprobalom alkalmazni legkozelebb amikor megint egy ertelmetlen riportot kernek tolem! Lebukas eseten teged foglak hibaztatni, remelem vallalod a felelosseget...

soad1221 2015.02.13. 11:51:53

@qkuc: én spec az vagyok :D mondjuk gyanítom picit más területen..

Mr Long 2015.02.13. 11:54:45

@soad1221: Az excel tudja, de mar neztem es ez a tablazat nem ilyen. Kulonben mit csinalna egesz nap?

@qkuc: Egy nagy projecten dolgozunk es van egy egesz szintnyi ember, aki szervezi, hogy mi mit csinaljunk. Mivel olyan ugyes prtokolokat fejlesztettek ki, hogy nyolc hetbe kerul kijutni a helyszinre elvegezni 15 percnyi merest. Persze ok a leghangosabbak, amikor kiderul a hatarido elott ket hettel, hogy mernunk kellene, mert atepult a helyszin (persze ezt nekik tudni kellene es tajekoztatni minket) es nincs egy terv sem a kivitelezesrol (orajtuk keresztul megy minden epites is)...
De a heti csucs, amikor a csavo szol kollegamnak, hogy a bejaras 10.30kor kezdodik, kollega mondja, hogy legyen 10.45kor, mert vonattal nem er oda felre. A valasz csak annyi, hogy akkor nem johet, mert nekik kezdeni kell felkor. Persze kollegam vegez ott csak munkat, mert neki kell jegyzeteket kesziitenie a helyszinrol, a tobbiek csak megfigyelok. A szervezo srac viszont graduate project manager, igy o felettunk van...

Mme.Brioche 2015.02.13. 11:54:54

@fhdgy: Itt meg asz volt nemrég, hogy kaptunk a rendelő címére egy levelet asszem a kamarától, vagy valmi ilyen orvosfelügyelő hivataltól, hogy ez az utolsó felszólítás, és ha nem fizetjük be azonnal a kötelező díjat, akkor elveszik a férjem orvosi engedélyét, és még be is perelik többszázezer euróra. Na persze ettől dotunk egy hátast, hiszen "utolsó felszólítás", hát egyet sem kaptunk előtte, pláne mi, akik minden számlát lehetőleg rögtön, de mindenképp bőven határidőn belül kifizetünk. Pár órás eszelős telefonálás után az derült ki, hogy jöttek korábban is felszólítások, csak nem a rendelőbe, hanem a férjem régi munkahelyére, a városi kórházba, merthogy nekik az a cím volt meg a rendszerben. Namost azt tudni kell, hogy új rendelőnyitás vagy költözés esetén, ennek a hivatalnak kell legelőször elküldeni az új címet, és mi meg is tettük közel egy éve, sőt ismerve a franciák megbízhatatlanságát elküldtük papírlevélben, postán, ajánlottan, elküldtük emailben, visszaigazolást kérve (meg is kaptuk), és még fel is hívtuk őket, hogy megkapták-e és bekerült-e a rendszerbe, és azt mondták, hogy igen. Na meg az is furcsa volt, hogy ha nekik a régi cím van meg, akkor az utolsó felszólítás miért mégis a rendelő címére érkezett.
A végén kiderült, hogy a számlázási részleg számítógépén a kórházi cím volt meg, az utolsó felszólítást viszont a jogi részleg küldte, akiknek meg az új cím volt a gépükönn. Egyazon hivatalon és számítógépes rendszeren belül. Szánalmas. És persze kifizettük amit ki kell, és nem lett gond, de bocsánatot azt nemigen kértek, inkább csak tudomásul vették, hogy tisztáztuk magunkat, és szíveskedtek kegyeskedni nem beperelni minket.

Arról már szót se ejtek, hogy a városi kórház, ahol a férjem 8 évig dolgozott, még annyit sem tett meg, hogy rácsörögjön, hogy érkeztek oda levelei. pedig ugyanabban a városban lakunk, tudják a rendelő címét, összes telefonszámát, még vannak is olyan betegeink, akik kórházi irodisták, szóval nem az van hogy megpattantunk az ismeretlenbe, és nem tudják hova lettünk.

qkuc 2015.02.13. 11:57:35

@soad1221: Mi szkúzi, :). Nem akarok senki lelkébe gázolni, :).

2015.02.13. 12:01:46

@Cyrus Sabien: Onnek BMW-je van? Ezuton is elnezest kerek ha valaha is tevedesbol letegeztem volna Ont!

Cyrus Sabien 2015.02.13. 12:06:32

@qkuc: @Mr Long (UK): Ezt ugye mar lattatok? www.youtube.com/watch?v=BKorP55Aqvg

Egyszer meghivtak expertnek egy hasonlo megbeszelesre. Mivel tudtam, hogy nem en fogok dolgozni rajta megigertem nekik a sarga-atlatszo vonalat. Sajnos nem nyertuk meg a munkat pedig en mindent megtettem ;)

pasztasuta 2015.02.13. 12:06:53

@Mr Long (UK):
"Es akarok meg sok masszinu tintat,
bronzot, ezustot, zoldet, aranyat,
es kellene meg sok szaz és ezer,
es kellene meg aztan millio"

tudom, foleg a millio kellene :)

2015.02.13. 12:08:03

@**mimi**: Ja tenyleg. Most atlattam az osszefuggest: 'a Geci' CIA ugynok! Ok tehetnek mindenrol! Tobbek kozott arrol is hogy ma valamiert lassabban fo az ebed mint szokott. Idegesito.

Cyrus Sabien 2015.02.13. 12:10:04

@Mirjam2: Sot, nemcsak bmwm van de roman rendszamom is. Szoval nalam sikeresebb ember nem sok van ;)

soad1221 2015.02.13. 12:15:22

@Mr Long (UK): hááát, van ilyen is az biztos:)
@qkuc: ugyan, nem vagyok én olyan lelkizős... :)
ez a ki milyen PM kérdés egyébként tök jól meghatározható abból, hogy mennyi reklamáció és milyen dokumentáció van az adott projekt, részprojekt mögött..

De alapjaiban függ attól, hogy milyen területen dolgozik az ember.
A különböző "projektmenedzser tréningek" eleve abból indulnak ki, hogy nem kell érteni az adott tevékenységhez, ami egy hibás feltételezés. Nem kell tudnom megcsinálni, azt a melósoknak kell. DE értenem kell hozzá, anélkül nehéz lenne folyamatot irányítani... hát nem mindenki gondolja így, ez tény :)

2015.02.13. 12:16:52

@Cyrus Sabien: Ezek utan mar nem is merem Ont megszolitani. Elnezest hogy alkalmatlankodtam...

Cyrus Sabien 2015.02.13. 12:19:13

@soad1221: En a PM hozzaerteset abban merem, hogy mennyire kepes szurni az informaciokat. Ha hozzam csak az ertekesek jutnak el es a folosleges nem akkor jo PM. Ha minden sz*r nalam csapodik le es folosleges dolgokkal zargatnak akkor nem jo PM. De ez csak igy, programozoi szemszogbol :)

bpetya75 2015.02.13. 12:23:32

@andaluzkutya:

Pedig képzeld el, mekkorát kaszálhatnának, ha megerőltető bányászása helyett csak úgy kibűvölnék a sok kaicsot a föld alól. Vagy élettelen formákra nem hat a bűverejük? ;-)

Mr Long 2015.02.13. 12:26:18

@Cyrus Sabien: Rosszabb, rendszeresen atelem.

andaluzkutya 2015.02.13. 12:28:24

@bpetya75: Ha azt nézem, hogy egyes vélemények szerint nekem kőből van a szívem és mégis képesek nap mint nap rommá bűvőlni, akkor lehet, hogy működik a technika ;)

bpetya75 2015.02.13. 12:44:01

@andaluzkutya:

Akkor szabad a pálya. Csak őrizzenek meg valamit belőle nagy korukra. A korosabb prototípusokon hogy látszik? Van rá esély? :-P

2015.02.13. 12:52:02

@Mr Long (UK): Elkérnek egy csomó pénzt előre, aztán meg otthagynak kint a szarban. Mennyi ilyen történetről lehet olvasni. Amúgy csinálják ezt magánemberek is, nem kell ehhez cég.

2015.02.13. 12:53:57

@Mirjam2: Nem, a poszt csak akkor jó, ha benne van Orbán. :D

2015.02.13. 12:56:43

@andaluzkutya: a del-afrikai banyai munkara nalam lehet erdeklodni.
Sok sikert a potencialis uj munkahoz. Azt irtad, hogy a munkad kimerul annyiban, hogy gyogyszereket irogatsz fel :) nem hangzik stresszesnek. Kenyszerzubbonyozni se szoktal senkit?

Off
A Babette vs Quercus osszecsapasra van meg jegy?
On

2015.02.13. 12:58:45

@andaluzkutya: ja, elfelejtettem kerdezni. Fess up! Te voltal a Hinta nevu nick mogott a tanulmanyodhoz? Ha orvosi tanulmanyhoz kellett, akkor minden megvan bocsatva a nemes cel erdekeben.

Igaz Barát 2015.02.13. 13:01:16

@charlieharper:
Sajnos valami olyasmi vége lett, mint a partizán naplójának:

Szepterber 4. Kikergettük a németeket az erdőből.
Szeptember 7. A németek kikergettek minket az ardőből.
Szeptember 10. Megint kikergettük a németeket az erdőből.
Szeptember 11. A németek kikergettek minket az erdőből.
Szeptember 15. Jött a csősz, és mindenkit kikergetett az erdőből.

qkuc 2015.02.13. 13:05:53

@Cyrus Sabien: Egészen pontosan ilyen, :D.

soad1221 2015.02.13. 13:05:57

@Cyrus Sabien: ez abszolút helytálló... a pm munkája lényegét tekintve info központ, és annak áramlását kell tudni jól szervezni.
de ehhez nélkülözhetetlen, hogy tudja, mi az az infó amit továbbítania kell. különben azt se tudja biztosan hová kellene.
Felesleges infó mindig jut tovább, persze a mennyisége nem mindegy, ha csak továbbítja ész nélkül, az már nyilván káros.
Viszont, ha fontos infó marad ki az a nagyobb baj. :) akkor nem csak hülye, de még magabiztos is :)

soad1221 2015.02.13. 13:06:32

@Cyrus Sabien: @qkuc: nekem ez ki volt függesztve egy darabig :)

soad1221 2015.02.13. 13:11:59

@Cyrus Sabien: ja és ez nem mond ellent annak amit én írtam...:)
Ha Te csak a megfelelő infót kapd, de azt mind és jól, és mindenki, akkor a hiba lehetősége nagyon alacsony -> jó eséllyel nem lesz reklamáció...
jön a második pont: mégis hiba csúszott bele, át kell nézni a dokumentációt, hogy mi lehetett -> ha ez ok, nagyon gyorsan megvan a hiba és gyorsan korrigálható. ha nem akkor lehet, hogy olcsóbb és egyszerűbb mindent az elejéről kezdeni :)

andaluzkutya 2015.02.13. 13:20:21

@bpetya75: Ha nagyobbak lesznek akkor csak ne bűvöljenek el senkit, mert jön a féltékeny apatigris apjuk, azt lesz nemulass :P

@charlieharper: A piszkos munkát az ápolók végzik, én csak eldöntöm, hogy mi a teendő. Amúgy az a kényszerzubbony, amit a filmeken látsz, nem szerepel a repertoárunkban. De természetesen, amikor ügyelek, előfordul, hogy biztosítani kell a nyugtalan és önmagára vagy másokra veszélyes egyén biztonságát. Igyekszem úgy dönteni, hogy figyelembe veszem, hogyha az adott illető mondjuk a közvetlen rokonom lenne, akkor is ugyanígy döntenék-e.
És a munkám azért egy kicsit több, mint gyógyszereket irogatni :) De a munkamennyiség jóval a magyarországi alatt van, így nagyon nem tekinthető stresszesnek. De pl. dönteni ugyanúgy kell, mint bárhol máshol a világon, ez meg sokaknak streszt okoz.
És nem, nem én voltam hinta, és amennyire tudom, ki van tiltva, így HÁ megkért mindenkit, ne foglalkozzunk vele, mivel nincs lehetősége érdemben reagálni az elhangzottakra :)

qkuc 2015.02.13. 13:33:09

@Cyrus Sabien: Jahahahajjj, megvan a mai napi nosztalgia faktor ..., :D. Szegény expert, :D.

qkuc 2015.02.13. 13:35:03

@charlieharper: Miről maradtam le? Milyen összecsapás? :D

rezsöatya 2015.02.13. 14:05:04

@qkuc: don't worry! Lesz meg! Babette-nel konnyen megy az ilyesmi...! :-P

2015.02.13. 14:07:10

Ez tenyleg unalmas, szerintem folyassuk a tegnapit, holnap Valentin-nap es a sracnak meg mindig nincs senkije :D

rezsöatya 2015.02.13. 14:14:23

@mojyo: dobjunk ossze neki egy 20 eves, diplomas kutyat!

2015.02.13. 14:14:35

@andaluzkutya: "a munkamennyiség jóval a magyarországi alatt van" Ez mit jelent, szenvedelybetegbol kevesebb van? Elvonon dolgozol, vagy "rendes" korhazban? Es milyen szenvedelybetegbol van a legtobb, alkohol/drog/szerencsejatek? Es nem nehez kulfoldon beszelgetos terapiat csinalni rehabon, ha masmilyen anyanyelvu vagy? Bocs, ha sokat kerdezek, nem kell mindre valaszolni :)

2015.02.13. 14:17:09

@rezsöatya: De olyat akit nem kell 45 percnel tovabb setaltatni es erdekli a politika :D

2015.02.13. 14:29:35

@mojyo: Ezt amugy azert kerdezem, mert Norvegiabol (ugye onnan irsz?) altalaban az iszonyu kemeny death metal szarmazik meg az agybeteg pedofil krimik, es van egy ilyen sztereotip elkepzelesem, hogy egy csomo jolszitualt polgar titokban mind alkoholista vagy kemenydrogos :D Bar Grieget nagyon szeretem es Svalbardra nagyon szivesen mennek, bar nemreg valaki felhomalyositott, hogy tenyleg para a jegesmaci, es akkor egy kicsit elbizonytalanodtam :D

PannonBoy 2015.02.13. 14:34:54

Kicsit most kemény leszek. Nem gondolom, hogy bármilyen intézményesített segítségnyújtásra szükség lenne. Kiváltképp nem azoknak az embereknek, akik az Egyesült Királyságba igyekeznek. Az angol a világ legkönnyebben megtanulható nyelve, ezért sem gondolom, hogy magyarul kellene egyáltalán tájékoztató füzeteket gyártani. Aki nem tud olyan szinten angolul, hogy kikeresse ezeket az információkat, az egyszerűen NEM ALKALMAS arra, hogy kiköltözzön.
Gondoljunk csak bele, nem állhat mindig ott egy ember, aki fogja a kezét.
Másfelől, ha esetleg jobb érdekérvényesítő képességgel rendelkezik, akkor olyanok elől veszi el ahelyet, akik megérdemelték volna.
Sajnos sokszor van, hogy valaki végigpuskázza az iskolát, és kap sok hamis 5-öst, míg aki nem puskázik, szerényebb eredményekről szűmolhat be. Az oktatási rendszerben ez működhet, de az életben NEM. Fogják fel, akik puskáznak, hogy az életben nem lehet. Ez egyben legyen nekik pofoncsapás is.
Tehát, az menjen külföldre, aki megfelelően felkészült és beszéli az adott ország nyelvét, legalább B1 szinten.

Cyrus Sabien 2015.02.13. 14:35:22

@rezsöatya: egy 20 eves kutya ma-holnap meghal. inkabb legyen 10 eves, az meg par evig fugghet tole anyagilag ;)

qkuc 2015.02.13. 14:39:39

@rezsöatya: atyám, valami egészen mást olvastam a kutya helyett ...., :D.

P.Elliot 2015.02.13. 14:42:38

@PannonBoy: Ezek szerint a mar kicsit idosebb, nyelvet jol megtanulni keptelen ketsegbeesett ember aki otthon nem talal munkat az maradjon otthon?
Na nehogy mar!

P.Elliot 2015.02.13. 14:45:17

@mojyo: Tegye fel magat a Facebook-on hogy maganyos, Valentin napi meglepetest keres / leirva az adottsagait/ egy hasolno no szemelyeben aki a kozelben lakik. Angol nyelven!
Hatha odaropul valaki!

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.13. 14:46:11

@Mirjam2: docens nagyjából = assistant professor

PannonBoy 2015.02.13. 14:49:50

@P.Elliot: Lényegében igen. Ha nincs munkája, akkor bizonyára van ideje nyelvet tanulni. Ha elégedetlen, akkor menjen tüntetni. De nem kellene külföldön a nulla nyelvtudásával lézengenie, már így is épp jól legégették a magyarokat a politikusok.

P.Elliot 2015.02.13. 15:02:59

@PannonBoy:
Hogy tanuljon egy videki faluban elo ember, mibol? Es en mar talalkoztam olyannal aki egyszeruen nem tudta megtanulni a nyelvet holott iskolaba is jart, de jol tudott hazakat epiteni!
Itt inkabb az lenne a fontos hogy talaljon ott kinnt munkat amit el tud vegezni, majd a gyerekei ha vannak, feltornek, illetve majd jobban megy a nyelv ha azok is azon kezdenek beszelni.

Mrs. Clayton 2015.02.13. 15:06:10

@Dragonlady (now in Thailand): hat ez bizonyos egyetemeken ugy megy, h akik holnap vegeznek azok a tanarsegedek, akik tegnap vegeztek azok az adjunktusok de a tegnap elottieket elore toljuk docensnek mert kell a hely az ujaknak, igazan nagyok meg nincsenek

PannonBoy 2015.02.13. 15:07:34

@P.Elliot: Ha valakinek nagyon nincs pénze, akkor az interneten is meg tudja tanulni az alapokat. Mondjuk, még mindig a nyelvtanfolyam (élő beszéd) a legjobb módszer.
Azonban egy nagyon téves felfogás az, hogy majd kint meg lehet tanulni a nyelvet. Sajnos ezt sokan elhiszik.
Valójában akkor tud kint tanulni, ha már rendelkezik egy biztos alappal. Akkor az úgy menni fog.
Nyelvtudás nélkül viszont felelőtlenség útnak indulni.

Mrs. Clayton 2015.02.13. 15:08:23

egyebkent, aki ezt az oldalt sem talalja meg es nem erti h mi van odairva, annak serintem hiaba mondjak magyarul h a felmondasi ido ennyi kellene hogy legyen mert nem sokra megy vele
www.adviceguide.org.uk/england/work_e/work_work_comes_to_an_end_e/work_redundancy_e.htm

soad1221 2015.02.13. 15:10:33

@PannonBoy: bocsi, de a Te elméleted szerint akkor az sem érdemli meg akinek kicsit rosszabb érdekérvényesítő képessége van...
A téma felesleges, mert a kereslet és a kínálat összefüggései itt is érvényesülnek így túl sokat rágni hülyeség...
De nem teljesen tiszta, hogy miért is fontos a nyelvtudást olyan szinten ismerni, hogy az önkormányzati rendeleteket és adószabályokat is 100%-osan tudjon értelmezni. Sok embernek magyarul sem megy. Nem látom abban a problémát, ha a megnövekedett számú Angliába telepedők miatt összegyűjtenek információkat magyar nyelven, azért hogy ott könnyebben tudjon eligazodni. Sőt, igazából EU-n belül ez szerintem lehetne minden egyes országra létrehozni.
Ugyanis az EU egy közösen létrehozott gazdasági tér, ahol a munkaerő áramlás is szabad. Tudom, Viktor testvérem ezt picit más összefüggésben mondta, de valójában igaz.. :)
Szóval miért, baj, ha nem kell ugyanazt az utat kitaposnia több ezer embernek, ha erről egy helyre is lehet infót gyűjteni? :)

P.Elliot 2015.02.13. 15:11:04

Nem mondtam hogy egy kukk nelkul menjen ki de te erosebb alapokat akarsz mint az alap. Raadasul van akinek kompjutere sincs penz hianyaban.

qkuc 2015.02.13. 15:14:39

@morsels: Na ez a very best of. Ha megkérdezik legközelebb milyen a munkám, ezt fogom kirakni, :D.

Most éppen ez az aktuális (nagyjából, a titukus kicsit más, de a lényeg benne van, :D):
ct.perceptionvsfact.com/ol/pf/se/i52/5/4/30/frabz-Security-analyst-What-my-friends-think-I-do-What-my-mom-thinks-I-089f75.jpg

A What I think I do tökéletes.

soad1221 2015.02.13. 15:19:50

@PannonBoy: felelőtlenség? szerintem minimális nyelvtudással dolgozni nagyon kevesen mennek.
szociális hálón csüngeni biztos, de az más téma.
ha minimális nyelvtudása van akkor mi a probléma?
ott majd szépen fejleszti arra a szintre ami kell ahhoz, hogy érvényesüljön

soad1221 2015.02.13. 15:21:49

@soad1221: sorry, szóval minimális nyelvtudás NÉLKÜL mennek kevesen dolgozni...

2015.02.13. 15:32:53

@PannonBoy: "Az angol a világ legkönnyebben megtanulható nyelve"

Ezt azért vitatnám. Az alapjai lehet, hogy egyszerűek...

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2015.02.13. 15:36:37

A Corvinuson a HR szakon tanultunk olyan vállalti képzésekről, amelyek mentor programokkal támogatják a kultúra váltást. Komoly információs csomagokkal tanítják azt, hogy melyik kultúrának mik az érzékeny pontjai ezen a munkahelyen.

Itt Londonban láttam már vagy 60 munkahelyet belülről, de nem találkoztam még olyan vállalati programmal amely segítő szándékkal hajol oda az daptációs kihíváshoz.

Vélhetően az országok alap identitása játszhat ebben döntő szerepet. Kanada vagy az USA azzal indít, hogy mi szinte mind bevándorlók vagyunk és semmi bajunk azzal, hogy Te csak most érkeztél. Sőt.

Itt UK-ban vagy mondjuk a franciáknál vitás kérdés a bevándorlósdi, ezért "több tiszteletet a UKIP-nek" alapon nem nagyon piszkálják ezt a kérdést.

Magyarországon meg ugye a UKIP ideológia pártjai 70%-nál többet produkáltak az elmúlt két választásokon. Így ki lehet állni nagy magabiztossággal a "takarodjanak haza a bevándorlók" dumával.

Érthetetlen számomra, hogy a magyar félkegyelmű sajtó miért nem exponálja, hogy a bevándorlóknak szóló szolgáltató szervezetek nem azért segítik ezt a célcsoportot, mert ennyire szociálisan érzékeny lenne a rendszerünk. A fasisztoid pártok ha tehetnék akkor a bevándorlókat a falusi cigányok ellen irányuló pogrom sokszorosával riogatnák.

Csakhogy mivel uniós ország lennénk, így bevállaltunk, aláírtunk ilyesmit.

Ahogy UK csak vicsorog néha egyet bevándorlás ügyben, úgy az orbán hívők is sajtótájékoztató performancokkal lépnek fel. De érdemi dolgok nem történnek.

Sem a jóléti társadalom modell körüli közbeszédben.
Sem a bevándorlás politikában.
Sem a vállalati HR-ben.
Sem a civil közbeszédben.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.13. 15:38:02

soha nem néztem még utána az angliai kiköltözési ügyintézésnek, de meg lennék lepve, ha a millió közösségi oldalon nem lenne meg kb minden infó már magyarul, ráadásul nemcsak ez az általános blabla kormányati szöveg, hanem tapasztalatból a gyakorlati dolgok, buktatók.

PannonBoy 2015.02.13. 15:41:59

@Philosoraptor: Nem tudok hirtelen olyan nyelvet mondani, amit idegen nyelvként gyorsabban el lehetne sajátítani - nulláról, egyéb rokoni, baráti segítség nélkül.

@soad1221: Nem érted. Az EU-ban valóban szabad a munkaerőáramlás, ezzel nincs is gond. Azzal viszont már jobban, hogyha hordákban másznak az emberek keletről nyugatra. A hely, az erőforrások korlátosak. Lényegében az emberek másoktól veszik el a lehetőséget. Lehet, hogy ez nem rögtön egyértelmű, de ha egy kicsit big picture-ben kezd az ember gondolkodni, akkor értelmet nyer.
A többiek számára már csak akkor, ha kvótarendszer lesz a munkaerő-áramlásra. Én ezt NEM szeretném. Ezért sem támogatom a nagy horderejű vándorlást, mindenki ki-ki maga szerencséjét oldja meg.

Mr Long 2015.02.13. 15:44:42

@Saman: "A Corvinuson a HR szakon tanultunk"
idaig birtam... Bocsi, pedig tenyleg probaltam!!!

andaluzkutya 2015.02.13. 15:54:41

@mojyo: "Ez mit jelent, szenvedelybetegbol kevesebb van?"
Amennyire ismerem a statisztikákat, ha az alkoholt is belevesszük, itt kevesebb a szenvedélybeteg, ugyanakkor arányaiban több a drogos, mivel az alkoholhoz se könnyű hozzájutni, és még drága is cserébe.

"Elvonon dolgozol, vagy "rendes" korhazban?"
Az állandó munkahelyem a kórház megvonási tüneteket kezelő osztálya. De mivel jelenleg második szakvizsgámra készülök, így ahhoz kell gyakorlat járóbetegrendelésen is, így jelenleg ott dolgozom. Ahol ma voltam interjún az meg szenvedélybetegek hosszú távú kezelésével foglalkozik, fél-egy éves távlatban.

"Es milyen szenvedelybetegbol van a legtobb, alkohol/drog/szerencsejatek?"
A legtöbb szerintem az egész világon alkoholistából van, csak azt sok helyen betudják a helyi kultúra részének. De mint írtam, itt 100 szenvedélybetegből több a drogos, mint Mo.-n, mivel ott jóval több az alkoholista.

"Es nem nehez kulfoldon beszelgetos terapiat csinalni rehabon, ha masmilyen anyanyelvu vagy?"
Na erre pont tegnap volt egy jó példám. Egymás után jött két beteg, egy betegre jut 45 perc. Az első izlandi, akivel úgy beszéltünk, hogy én norvégul, ő meg félig angolul, félig izlandiul. Utána meg egy dán beteg, aki dánul beszélt. Két óra után eléggé fáradt voltam... De ha csak sima norvég jön, azzal semmi gond, megtalálom a módját, hogy kifejezzem magam :)

"Bocs, ha sokat kerdezek, nem kell mindre valaszolni :) "
Most az egyszer még megbocsátok, de csak azért mert jókedvem van :)
De cserébe nem ígérem, hogy írok még ma, de gondolom túlélitek.

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2015.02.13. 15:56:38

@PannonBoy: "mindenki ki-ki maga szerencséjét oldja meg."

Alapvetően hibás az a megközelítés, hogy a személyiség vagy a családi életstratégia síkon megoldásokat keressünk.

A hugom otthon dolgozik szakácsként, én Londonban. Amikor 8 műszakot nyomtam pl. szeptemberben vagy októberben, akkor a havi fizetésem több volt mint az ő éves fizetése.

Odahaza egy fiatalnak esélye nincs talpon maradni, vagy ne adj isten megálmodni egy átlagos jövőt. Csak ha a szüleim életpályáját akarom lemásolni... álmodozok gyerekekről, lakásvásárlásról, magánéletről...

pofán vág a rideg valóság.

Ehhez képest nincsen kivel beszélni béralkuról. Vagy a magas minimálbérre és magas foglalkoztatottságra épülő jóléti társadalom modellről.

Ágazatról ágazatra meg lehet etetni a magyarokkal, hogy a kirkesztő és versenykorlátozó irányba kell változtatni az életvilág viszonyait.

A magyarokat meg lehet győzni arról, hogy felezzék meg a bért.

A magyarokat meg lehet győzni arról, hogy irtsák ki az adófizető cégeket a lisztpiacon, az étolajpiacon, a számítógép alkatrész piacon, a húspiacon etc. etc., és az adócsaló cégek kereskedhessenek csak.

A magyarokat meg lehet győzni arról, hogy öljék le a temetkezési vállalkozókat, a trafik tulajdonosokat, a szerencsejáték gép működtetőket, mentor programokat működtető humánszolgáltatókat, a LEADER programokat, a szociális szövetkezeteket stb. stb.stb. stb.

E fölötti síkokon is a magyarok nyakába lehetett varrni azt, hogy minden család egy ház árát engedjen át a pártragadozóknak 10 évente. És még csak ne is szóljunk egy szót se!

Ezen kívül boldogan hallgatjuk az adó ötletrohamot, pedig az ÁFA+TB+SZJA amúgy is egy 80%-os adóelvonási kísérlet!

Ezek után kezdjük el rákenni a személyiségre, hogy XYZ valamit rosszul gondol/csinál. "mindenki ki-ki maga szerencséjét oldja meg."

soad1221 2015.02.13. 16:08:55

@PannonBoy: de értem. a vándorlás természetes, most felgyorsult. Ez biztosan meg fog változni, sőt könnyen lehet, hogy megfordul előbb-utóbb.
Az emberek mindig mástól veszik el a lehetőséget, nekem sem dedikáltak még semmit, amit én elértem. Viszont amikor engem egy adott pozícióba felvettek, más azt már nem kapta meg.
ugyanígy működik kint is.
Ha vki rátermettebb az adott munkára, pusztán az adott ország sajátos bürokráciája, illetve annak ismerethiánya miatt ne kapja meg, mert van, aki ugyan kevésbé alkalmas erre a feladatra, de a bürokrácián már egyszer átvergödte magát, ezért ismeri...
Nem is tudom, hogy ebben az esetben kicsoda és ki elől vesz el lehetőséget...
Az általad említett "big picture" miatt mondom, hogy tök lényegtelen ez a szempont, a kereslet-kínálat ad választ, hogy van-e ilyenre szükség vagy sem. A magyarok hírrontásának meg nem sok köze van ehhez... :)

montroyal ( CAN qc) 2015.02.13. 16:10:34

@NIKI LAURA: nekem is kéne munka karosseria de csak olyan helyen ahol minden heten kerhetek 50 font béremelest ...DDD

2015.02.13. 16:18:19

@PannonBoy: Nagyjabol egyetertek, foleg hogy meg Google translate-t is lehet hasznalni, nyilvan messze van a tokeletestol de ha meg azzal sem sikerul megerteni a teljesen kozertheto nyelven irt UK kormanyzati tajekoztatokat akkor inkabb tanulni kell meg angolul egy kicsit mielott munkat vallal valaki. Engem az dobbentett meg amikor belinkelt ide valaki egy blogot, amin a bloggazda teljes egeszeben leforditotta magyarra az arrol szolo tajekoztatast hogy hogyan lehet brit allampolgarsagra jelentkezni (!). Vajon miert akarna brit allampolgarsagra jelentkezni valaki aki nem erti meg angolul az eredeti tajekoztatot?

2015.02.13. 16:21:43

@andaluzkutya: Koszonom szepen, ez igazan kimerito valasz volt! :D De sajnos a sztereotipiaimat a norvegokrol nem oszlatta el :D Az szerintem is ugy van egyebkent, hogy alkoholista van a legtobb a vilagon (szenvedelybetegek kozul marmint), es szerintem is eleg rosszul latszik ez sok helyen, mert a kultura reszenek tekintik. Dohanyosokkal is foglalkozol egyebkent? Azt gondolom lehet igy jarobeteg-rendszerben, nem? Az mennyire elterjedt Norvegiaban, gondolom sokkal kevesbe, mint altalaban K-Europaban? Ha tobb a drogos, a drogok kozul melyik a legnepszerubb Norvegiaban amugy? Az igaz, hogy sok legalisan kaphato gyogyszertol is tobben vannak fuggok, mint peldaul Magyarorszagon? En ilyeneket hallok a "hanyatlo nyugatrol", bocsanat, ha ez sulyos tevhit :D

Azert eleg faraszto lehet sokfele pacienssel igy beszelgetni :D Ezt meg nem a sztereotipiak miatt kerdeztem, hanem csak ugy, mert erdekelt... En nem is tudom, el birnek-e menni egy idegennyelvu pszichiaterhez, vagy meg tudnek-e neki ugy nyilni, mint magyarul, nagyon felnek tole, hogy felreertenenek, a tobbi orvossal kapcsolatban is igy erzek igy kulfoldon, de pszichiaternel ez meginkabb problema lenne szerintem... Viszont igyekszem ugy csinalni, hogy ne kossek ki naluk :D

2015.02.13. 16:28:14

@PannonBoy: Igen, de milyen szintig, csak az a kérdés.

qkuc 2015.02.13. 16:42:19

@Cyrus Sabien: Hát végülis átvitt értelemben igen, :D. Security "manager", de ez a manager ez költői túlzás, :D.

Cyrus Sabien 2015.02.13. 16:47:14

@qkuc: :D szoval olyasmi, mint a Tisztaságügyi manager (takarito) vagy az Élelmezési és logisztikai manager (pizzafutar) :)

andaluzkutya 2015.02.13. 16:52:02

@mojyo: na még egy válaszra van időm :)
Szóval:

"De sajnos a sztereotipiaimat a norvegokrol nem oszlatta el :D"
A sztereotípia hasznos dolog, megadja a lehetőséget arra, hogy biztos lehess benne, hogy valamiben tévedsz :)

"Az szerintem is ugy van egyebkent, hogy alkoholista van a legtobb a vilagon (szenvedelybetegek kozul marmint), es szerintem is eleg rosszul latszik ez sok helyen, mert a kultura reszenek tekintik."
Olyan szinten elhanyagolt és leromlott állapotú alkoholistákat, mint amilyenekhez Mo.-n volt szerencsém, itt csak kivételesen találkozom...

"Dohanyosokkal is foglalkozol egyebkent?"
Nem. Csak annyira mint bármelyik orvos.

"Azt gondolom lehet igy jarobeteg-rendszerben, nem? Az mennyire elterjedt Norvegiaban, gondolom sokkal kevesbe, mint altalaban K-Europaban?"
Igen, kevésbé elterjedt, mivel sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a megelőzésre, az oktatás része, hogy beszélnek pl. a cigizésről, stb. És nincs meg az, ami pl. az én korosztályomban megvolt, hogy az ember kettővel vagányabb lehetett, ha cigizett 14 évesen. Ami viszont itt gyakoribb, az a snuss, ami a tubák, vagy mi magyarul. Ez az ajak és a fog közé betett dohány, ami ott teszi a dolgát.

"Ha tobb a drogos, a drogok kozul melyik a legnepszerubb Norvegiaban amugy?"
Erre nem tudok válaszolni. A betegeink nagyon nagy része többmindent használ. A befektetett betegek közül 15 éve kb. 50% volt a tiszta alkoholista, ma kb. a 15%. Szinte mindenki két, vagy több dolgot használ: cannabist és benzodiazepineket szinte mindenki használ, aki ide jut.

"Az igaz, hogy sok legalisan kaphato gyogyszertol is tobben vannak fuggok, mint peldaul Magyarorszagon?"
Nem hiszem, de sokkal nagyobb a hangsúly azon, hogy pl. a Rivotril vagy a Xanax függőséget okoz, és nem kéne csak úgy használni. Ezért látszik nagyobb problémának. Mo.-n szerintem a pszichiátriai betegek jelentős része használta ezeket úgy, hogy ez senkinek nem okozott gondot. Amúgy nemrég az egyik betegnél találtak vagy 10 doboz Rivotrilt, ami Mo.-ról származott. Tehát abban is van üzlet, hogy valaki Mo.-n szorongás miatt megkapja 90%-os támogatásra (nem tudom, hogy ez még mindig így van-e), eladja ide, és itt egy szemért fizetnek annyit, mint Mo.-n az egész dobozért...

"En ilyeneket hallok a "hanyatlo nyugatrol", bocsanat, ha ez sulyos tevhit :D"
Azt is hallhatod, hogy Svédországban erőszakolnak meg a legtöbb nőt, miközben szerintem csak arról van szó, hogy ott bejelentik, mert elképzelhető, hogy pozitív következménye lesz.

"Azert eleg faraszto lehet sokfele pacienssel igy beszelgetni :D Ezt meg nem a sztereotipiak miatt kerdeztem, hanem csak ugy, mert erdekelt... En nem is tudom, el birnek-e menni egy idegennyelvu pszichiaterhez, vagy meg tudnek-e neki ugy nyilni, mint magyarul, nagyon felnek tole, hogy felreertenenek, a tobbi orvossal kapcsolatban is igy erzek igy kulfoldon, de pszichiaternel ez meginkabb problema lenne szerintem... Viszont igyekszem ugy csinalni, hogy ne kossek ki naluk :D "
Aki eddig kifogást emelt a származásommal szemben azok kivétel nélkül megvonás alatt álló betegek voltak, akik szerették volna, ha ezentúl legálisan kapják majd tőlem a drogot, és amikor erre nemet mondtam, akkor azt mondták, hogy nem értek semmit :) Utólag mindegyik elnézést kért.
Ami nekem nehéz valamiért az idegen nyelv miatt, az az, hogy egy beszélgetésből megítéljem valakinek az intellektuális képességeit. Egyszerűen a szóhasználatból, ilyesmikből még csak megbecsülni sem tudom, pedig ez Mo.-n elég pontosan ment. Minden más sikerül :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.13. 17:03:35

@mojyo: Jól mondta az a valaki, a jegesmaci az nem egy cuki kis jópofa állat, hanem egy pitbull terminátor...Tudtommal nem nagyon megy senki házon kívülre puska nélkül...

2015.02.13. 17:07:13

@andaluzkutya: Ertem, hat ez nagyon erdekes, koszonom, hogy valaszoltal, megigerem, ma mar nem kerdezek tobbet :D

A cannabist ismerem, de a benzodiazepinekrol nem tudom, hogy micsodak, de mar nem kerdezek tobbet, ilyen melyen nem erdekel azert :D Orulok neki, hogy kevesebben cigiznek viszont, undorito szokas, az a ragodohany viszont megundoritobb lehet, fogaszok gondolom jol keresnek? (Affrancba, megint egy kerdes :))

Azt sejtem, hogy azert terjedt el ez a fuggoseges sztereotipia, mert oszintebben merik, es igazad van a megeroszakolasi statisztikakkal kapcsolatban, csak mivel en nem nagyon ismertem legalis drogoktol fuggo szemelyt Magyarorszagon, nem nagyon tudtam mihez viszonyitani. Hala istennek a sztereotipiak nemcsak abban erositenek meg, amiben tevedek, hanem amit nem tapasztaltam meg soha, bizonyos kerdesekben orokke sztereotipiakra szeretnek tamaszkodni es nem szeretnek tobb tapasztalatot szerezni :D

Gondolom az intellektualis szint megitelese azert nehez, mert egyszeruen nem ott jartal iskolaba, es neked is idegen a szokincs nagyresze, nem tudod, mi szamit valasztekosnak, szerintem.

Namindegy, hagylak keszulni az interjudra, meg sok sikert is kivanok :D Csak erdeklodtem, mert minden orszag erdekel, ahol hideg van, de Skandinaviaban eddig csak keves helyen jartam, koszonom szepen, hogy valaszoltal a kerdeseimre :D

2015.02.13. 17:12:11

@Dragonlady (now in Thailand): Ez szornyu, komolyan megrazo. Soha nem gondoltam volna hogy takaritanak a szabadnapjaikon penzert, stb. Ha ezek utan megint beirja a Max hogy Mo.on nincs szegenyseg es csak nyafognak az emberek meg haldoklo Nyugat, be fogom neki linkelni ezt a videot.

qkuc 2015.02.13. 17:21:15

@Cyrus Sabien: Hát én nem érzem magam managernek, :). Bármennyire is szép nevet választottak ehhez a pozícióhoz. De IT security-vel foglalkozom, és ehhez kapcsolódóan más embereket baszlatok. Ez egy manager dolga? :D

montroyal ( CAN qc) 2015.02.13. 17:23:13

@andaluzkutya: hogy kérek a gyerekeimnek is állást :))
ha nem is munka kellene nekik de par tobb szaz millios ingatlan .... :-)

2015.02.13. 17:27:33

@Mirjam2: hogy unnepkitek holnap a Valentine Dayt ott? Elmentek moziba megnezni a mommy porn 50 sheds of greyt?

Volt egy interview valami szaudival, aki azt mondta, hogy a nok azert nem vezethetnek, mert Szaudi nem hagyja megeroszakolni a noket. Ugyanis, ha egy noi vezeto lefullad, ize lerobban, az ut szelen, az meg lesz eroszakolva. Mindegy, hogy van e rajta Batman kosztum mehesz halival az arca elott.

Cyrus Sabien 2015.02.13. 17:28:35

@qkuc: Ha a basztatas alatt azt erted, hogy valamilyen szinten vezeted a csapatot es feladatokat osztogatsz akkor manager vagy :) . Ha csak kedvtelesbol baszogatsz masokat akkor mas vagy, nem manager ;)

Sokminden kozott az IT security is erdekel (persze erre sincs idom...). Melyik reszevel foglalkozol?

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.13. 17:28:40

@Mirjam2: az a riasztó, hogy látszik, mennyire kialvatlanok. és ha nem mennek be, akkor emberek fognak meghalni. és ezzel zsarolják, kényszerítik őket évek, évtizedek óta.

montroyal ( CAN qc) 2015.02.13. 17:34:02

@andaluzkutya: @Mr Long (UK): allas? az nekem is jol jonne .. doktori ? én auto doktor vagyok de konnyen tanulok, biztos at tudnék allni ...DDD,

Observer99 2015.02.13. 17:34:38

Kb egy hónapja volt hír itthon, hogy valakik, az elítélteknek juttatták be a börtönökbe a hamisított a Rivotrilt, amit otthon barkács körülmények közt gyártottak. Volt üveg, volt cimke, volt papír doboz, volt használati utasítás, egyszóval minden!

qkuc 2015.02.13. 17:37:11

@Cyrus Sabien: Erről nem írnék itt részletesebben, majd dobok egy levelet, :).

2015.02.13. 17:41:34

@charlieharper: Koszonom kerdesedet, ma elarulta a ferjem a nagy meglepetest hogy a varos egyetlen normalis indiai ettermebe vagyok meghivva holnapra V-napra, ahova mindig menni szoktunk :). Ez egy kimondottan jo etterem a Hilton hotelben elrejtve, senkinek ne mondjatok meg de a legfelso emeleten van a sarokban es nincsenek elkulonitve a ferfiak a noktol, sot igeny eseten paravant biztositanak ami mogott le lehet venni a szemeteszsakot. A pincer szingapuri, igazi customer service van es meg erti is amit mondunk. Az a legviccesebb hogy ugy ontik az asvanyvizet borospoharakba mint normalis helyeken a bort, tudod megcsavarva az uveg meg minden :). Es van zene (!) meg gyertyak.

Ma V-napi bevasarlo koruton voltam es megdobbenve fedeztem fel hogy tobb helyen lehet (persze elrejtve a bolt belsejeben) 'I love you' feliratu piros macikat es szives dobozokat kapni, sot meg egy voros rozsakbol es csokibol keszult osszeallitast is lattam egy viragboltban, persze aranyaron volt (kb. 80 fontnak megfelelo osszeg). Nem tudom mi tortent, lefizettek a vallasi rendorseget vagy atiranyitottak oket mas varosokba :)

2015.02.13. 17:51:27

@charlieharper: Ezek mindent mondanak, az a lenyeg hogy ne vezessenek a nok es kesz. Tok nyilvanvalo a helyzet: miert ez a (tudomasom szerint) egyetlen fejlett orszag a vilagon ahol nem letezik semmilyen formaban a tomegkozlekedes? Se busz, se metro, se vonat, se semmi? Tok nyilvanvaloan azert hogy az alarendelt tarsadalmi retegek - ezek a nok es alacsony statuszu vendegmunkasok - ne mehessenek egyedul sehova hanem mindig tudja a 'gazdajuk' hogy hol vannak, mit csinalnak (es lehetoleg sehol mashol ne legyenek mint a gazda hazaban).

Egyebkent a ferjem tanitvanyai pl. siman megmondjak neki hogy ok nagyon nem szeretnek ha a nok vezetnenek, mert akkor meg tobben lennenek az utakon (ez igaz, mar igy is alig lehet mozdulni, lasd: nincsen tomegkozlekedes, igy mindenki autoval jar), szerintuk rosszul vezetnenek a nok (haha, itt van a vilagon a legtobb autobaleset jelenleg, ennel nem tudom hogy lehetne rosszabb), nem akarnak hogy a feleseguk hasznalja az autojukat vagy hogy venni kelljen neki(k) is, es egyebkent sem szeretnek ha a feleseguk folyton maszkalna es nem tudnak hol van.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.13. 17:55:48

@Mirjam2: de azt egyébként szokták tudni, hogy tiszta bullshit, amit mondjuk a vezetés és a meddőség kapcsolatáról próbálnak megetetni velük, meg ilyenek? mennyire veszik be a hülye maszlagot meg dumát? - mert azt értem, hogy konzervatívok és féltik a seggüket, naná, de mennyire kellenek ehhez a mondvacsinált okok és ürügyek?

tanato 2015.02.13. 17:57:03

@Dragonlady (now in Thailand): Eü. hivatalos fizetésből nem lehet megélni egészen egyszerűen.

2015.02.13. 18:00:49

@charlieharper: Egyebkent az a szomoru hogy ha elegge meggondolatlan lenne ahhoz egy no hogy egyedul vezessen pl. a sivatagban es ott leallna, sajnos nagy valoszinuseggel tenyleg megeroszakolnak. De nem hulyek az itteni nok, ha lehetne vezetni, majdnem biztos hogy csak nappal es varoson belul vezetnenek. Volt is erre nemreg egy torvenyjavaslat, aztan meghalt a kiraly szoval nem tudom mi lesz vele, de azt javasoltak hogy 30 ev feletti nok vezethessenek varoson belul napkozben (kb. reggel 6 es este 6 kozott vagy valami ilyesmi).

A legnagyobb gyakorlati problema az lenne hogy az itteni nok 99%-a a szemet felig vagy akar teljesen eltakaro niqabot hord es ebben eletveszelyes lenne vezetni, ezt fogalmam sincs hogy lehetne megoldani, leginkabb sehogy. Tenyleg meg kell valtoznia az itteni tarsadalomnak ahhoz hogy elkezdjenek a nok vezetni.

2015.02.13. 18:03:42

@Mirjam2: Pedig ők is biztos ki vannak tömve pénzzel, mint az orvosok! :D

Bircá-t meg inkább hagyjuk... Az ő véleményére adnék legutoljára a jelenlévők közül. Vagy szórakozásból v. direkt, de mindig sikerül olyan dolgokat leírnia, aminek semmi köze a valósághoz.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.13. 18:05:49

@tanato: sejtem.
ez a szerencsétlen nő 140 nettót mondott, és havonta 75-80 túlórát, amit nem fizetnek ki.
és az a gáz, már ha a megélhetési oldalt nézzük, hogy pár millióan egyébként még sokkal kevesebből (nem) élnek meg.
de majd hinta alkalomadtán elmagyarázza, hogy ez miért is király fizetés egyébként....
a filmben az egyik nővér felmondott, ez most azt jelenti, hogy akik ottmaradnak, azoknak meg ezentúl heti 100 óra munkájuk lesz kényszertúlórákkal?

qkuc 2015.02.13. 18:10:01

@Mirjam2: Továbbra sem szimpatikus egy ország/kultúra, :/. Annak idején kissé meghökkentem, amikor a legjobb barátosném jelentkezett oda külügyi szolgálatra. Végül Törökországba ment és jobban is járt ezzel a döntéssel szerintem ...

qkuc 2015.02.13. 18:10:57

@Dragonlady (now in Thailand): Nem akarom belenyargalni a témába, főleg, hogy az érintett nincs jelen, de szerintem a magyar valóságról annyi fogalma van, mint nekem a németről. Nem sok.

Mme.Brioche 2015.02.13. 18:18:18

@Mirjam2: és te hogy éled meg, hogy nem vezethetsz? idegenként még nehezebb lehet megszokni, mint eleve soha nem vezetni.

2015.02.13. 18:22:48

@Dragonlady (now in Thailand): Hat a ferjem tanitvanyai nem hiszem hogy bevennek de az egyszeru emberek persze siman elhisznek ilyet, hiszen tanulatlanok, kb. ket nemzedekre visszamenoleg szinte mindenki irastudatlan volt es ma is sokan azok az oregek kozul, az iskolai oktatas szinvonala pedig nagyon alacsony. Pl. a tanitvanyaim korosztalyaban mindenkinek voltak angolorai legalabb 5-6 evig kozepiskolaban, kotelezo, de sokan bemutatkozni sem tudnak meg a szamokat sem tudjak mikor eloszor megkapom oket. Az angoloran angol nyelvu szovegeket kell memorizalniuk amiket nem ertenek, es arabul magyaraz a tanar a nyelvtani szabalyokrol. Gondolom a tobbi tantargyat is hasonlo szinten oktatjak. En foleg a foldrajz-oktatas eredmenyet latom mivel az angol mellett 'tarsadalomtudomanyt' probalok tanitani; azok akik allami iskolaba jartak, sokszor nem talaljak meg a sajat orszagukat a terkepen a kurzus elejen. El tudod kepzelni milyen szintu a biologia-oktatas... Persze vannak a kivetelek akik maganiskolaba jartak stb. de az tenyleg a kivetel.

montroyal ( CAN qc) 2015.02.13. 18:33:35

@Mirjam2: ez olyan romantikus ... es micsoda lehetosegek DDD mar csak a komuves szolgalatot kene bevezetni akik betonfalat huznanak a par kore , igy tenyleg semmi , senki nem zavarna oket es egyutt tudnanak unnepelni ...DDD

mi ide megyunk V-napra ... magyarkodunk ..
ja es a nejemnek egy csokor taviranyitot vettem elinditani a kocsit mert panaszkodik mindig tul hideg van ..
www.facebook.com/229639540414412/photos/a.496395270405503.116584.229639540414412/887720371272989/?type=1&theater

www.meteomedia.com/previsions-meteo-horaires/canada/quebec/quebec

es mi emberek a T ressentie sor , amit erzunk ...

2015.02.13. 18:36:29

@brioche: Engem nem az zavar hogy nem vezethetek hanem az hogy nem szallhatok fel pl. egy buszra, metrora, sot meg egy taxit sem hivhatok kiveve a sajat soforomet, tehat teljesen ki vagyok szolgaltatva, ha nem jon ertem a soforom, vagy pl. tegyuk fel lemerul a telefonom es nem tudom hivni stb. akkor szo szerint nem tudok semmit csinalni, semmilyen mas modom nincs ra hogy hazajussak peldaul. Aki nem volt meg ilyen helyzetben az szerintem nem tudja elkepzelni, kb. olyan erzes mint gyereknek lenni, semmit nem tudsz egyedul elintezni, mindig ki vagy szolgaltatva valakinek. Most egy nagyvaros kozpontjaban lakunk tehat itt nagyon jo a helyzet annyiban hogy gyalog el tudok menni szinte mindenhova ahova szeretnek (kiveve munkaba), de ez nagyon kiveteles helyzet az orszagon belul. Mashol ahhoz is auto kell hogy ivovizhez juss (a csapviz nem ivoviz).

2015.02.13. 18:38:55

@montroyal ( CAN qc): Ez igen, biztosan jo buli lesz! De minusz husz fok... :(((

2015.02.13. 18:45:53

@qkuc: Ezen csodalkozom, ezek szerint alkalmaznak noket az itteni magyar nagykovetsegen? Azt gondoltam volna hogy csak ferfi diplomatakat alkalmaznak.

montroyal ( CAN qc) 2015.02.13. 18:46:09

@Mirjam2: kuldjel meleget ide, mert annyi erdekeset irtal mar.... de én inkabb itt maradnék ...

Mme.Brioche 2015.02.13. 18:50:19

@Mirjam2: tényleg elég nehéz elképzelni ezt, fogalmam sincs, hogy tudnám hosszú távon eltűrni, le a kalappal. iszonyat történeteket lehet olvasni a nők helyzetéről, de azért helyben biztos valamennyivel árnyaltabb azért a kép. Vagy nem az? kézzelfoghatóan érezni hogy boldogatalanok?

montroyal ( CAN qc) 2015.02.13. 18:51:17

@Mirjam2: ha meg meleget szeretnek , ezt neztem ki ... szeptemberre ... addig gyujtogetek ..

www.croisierenet.com/holland-america/ms-amsterdam/933087-fr/fiche.html#201510

2015.02.13. 18:53:32

@Observer99: Nem semmi! Home-made Rivotril...

tanato 2015.02.13. 18:59:23

@Dragonlady (now in Thailand): Így van mindig több-több munka jut egy emberre,a pénz persze ugyanannyi,nem osztják szét az eltávozott nővér fizetését a többiek között,azt a kórházvezetés lenyeli.

2015.02.13. 18:59:56

@brioche: Nem, dehogyis, nem boldogtalanok egyaltalan! Nem ezt akartam mondani. Azt kerdezted milyen nekem - aki egesz eleteben onallo volt - hogy nem lehet vezetni stb. Nekik mas mert itt nottek fel, termeszetesen szeretnek itt lenni es atlagban semmivel sem boldogtalanabbak mint mas nok, ez egyszeruen egy mas eletforma, mas problemaik vannak mint masoknak. Peldaul sokan hirbol sem ismerik az anyagi gondokat, az osztalyomban volt olyan lany aki sirva fakadt mikor megtudta egy olvasmanybol hogy mas orszagokban vannak hajlektalan emberek mert meg nem is hallott ilyet. Mindenkinek van legujabb tablet, okostelefon, divatos ruha stb. A csaladjuk vigyaz rajuk, gondoskodik roluk, mintha gyerekek lennenek egesz eletukben. Van aki ezt szereti es igenyli, foleg ha igy szocializalodott. Atlagban teljesen normalis, jokedvu nok, mint barhol mashol.

Taxomükke (UK) 2015.02.13. 19:01:27

@andaluzkutya: OFF
"...szenvedélybetegekkel foglalkozom..."
Küldöd őket 12 lépéses programra is, vagy az nem része a kezelésnek?
ON

2015.02.13. 19:10:58

@montroyal ( CAN qc): Nem rossz... Lehet hogy hulye kerdes de lehet tengeribetegseget kapni ezeken az utakon, vagy nem is erezni a hullamzast?

Mme.Brioche 2015.02.13. 19:14:58

@Mirjam2: ja, igen igen, bocsánat, hülyén tettem fel a kérdést, a boldogtalanos nem az előzőből következett, egy másik gondolat volt, csak elhebrencskedtem a gépelést, és nem tagoltam rendesen :-)
Gondoltam egyébként, hogy ezt fogod válaszolni, hogy sokan szeretik, hogy ezt ismerik, én egyébként még valahol meg is értem őket. Ahol én élek, az nem a leggyakoribb célpontja a szaúdi turistáknak, mint a nagyvárosok, csak azoknak, akiket javarészt inkább a történelem és a kultúra érdekel Európából, de azért akadnak szép számmal, és nekem sem az volt a benyomásom róluk, hogy kétségbe lennének esve. Olyan vidámak és csicsergősek azok a nők, akiket itt látok, szeretem őket. Sokszor beszédbe is elegyednek velem a városban, fogalmam sincs miért pont velem, biztos ordít rólam, hogy nem vagyok francia, és ebből az következik, hogy akkor én vagyok a legesélyesebb, hogy beszélek angolul. :-)

qkuc 2015.02.13. 19:24:53

@Mirjam2: Pályázni lehetett oda, de hogy nő kijutott-e, azt nem tudom.

rezsöatya 2015.02.13. 19:46:13

@Mirjam2: "A legnagyobb gyakorlati problema az lenne hogy az itteni nok 99%-a a szemet felig vagy akar teljesen eltakaro niqabot hord es ebben eletveszelyes lenne vezetni, ezt fogalmam sincs hogy lehetne megoldani, leginkabb sehogy"

Miert ne? :DDD

a.disquscdn.com/get?url=http%3A%2F%2F38.media.tumblr.com%2Ffac80924141a9b2e2b207d959b0a3df1%2Ftumblr_nire5s23pO1t95h1uo1_400.gif&key=Fi11eLCDcks4t0N1ZHTrGA&w=320&h=256

blackhairlady 2015.02.13. 20:07:17

@andaluzkutya: "szenvedélybetegek hosszú távú kezelésével foglalkozik, fél-egy éves távlatban."
Ezt hivjak itt RTC-nek. Sajnos volt benne reszunk tobbszor is, bar nem szenvedelybetegseg miatt, de a tobbseg az volt.

M. Péter 2015.02.13. 20:26:21

@Mirjam2: Egy virtual reality szemüveg a niqab alá egy külső kamerával összekötve, és máris meg van oldva a probléma.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2015.02.13. 21:00:05

@andaluzkutya: Szuper! Csak nehogy egyszer meg találjalak keresni. :D Mostanában sokat pályázom Aust-Agder-be és van egy masszív édesség-függőségem, amivel idestova úgy 26 éve küzdök. Meg kell hogy mondjam neked, vesztésre állok... :D

Mondjuk nem gurulok vagy ilyesmi, sokat mozgok szóval nem olyan nagy gáz meg rendben van a vércukrom is csakhát azért mégis nah... :)

És szólok előre, nem lesz sétagalopp. Képzeld el a legdurvább alkohol megvonási tüneteket, amit valaha láttál. Ezt szorozd fel 16-al... és akkor még mindig nem tartunk a közelébe sem annak, mi történik akkor, ha megpróbálod kivenni a kezemböl a Nordic Bakery-s áfonyás pitét. :D

TilosazA (UK) 2015.02.13. 21:18:33

@Dragonlady (now in Thailand): Ez szörnyű. És az a legrosszabb, hogy nem tudsz segíteni rajtuk, semmivel. A facebookon tagja vagyok egy varrogatós csoportnak, és ott tettek ki egy felhívást, egy koraszülött alapítvány gyűjt több kórháznak takarókat, ruhákat, sapkákat, komolyan, bármit. A szívem szakad meg.
És akkor eszembe jutnak a stadionok... És sírni szeretnék.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.02.13. 21:43:30

Hät erröl hallottatok-e mär? :-) :
ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=993&langId=hu
Én kb 4napja hallottam, azt hittem, hogy vicc... nem kicsit döbbentem le rajta...

2015.02.13. 21:49:53

@brioche: Ez erdekes, ok csak nehany napra vagy hetre mennek oda nyaralni, esetleg tovabb maradnak?

Shanarey 2015.02.13. 21:54:13

A poszt, egy csak azért készült, mert fizetnek érte, és azért készült mert ilyennek is kell lennie. Mint a 70-es-80 as években a brigádnaplóban szereplő dolgok. Értelme nem sok volt de benne volt hogy a brigád elvégezte.

www.youtube.com/watch?v=7-rroGskFnE

@Mirjam2:

Birca, csak azt érti meg, ami az ő igazát bizonyítja, és azon tények, amelyek nem, azokat ő a gonosz áskálódásának tudja be.

@TilosazA (UK):

Jó pár száz évvel ezelőtt az volt a sláger hogy cirkuszt , kenyeret.
Nos ebből a cirkusz az jól működik már több mint 20 éve. Stadionokról meg annyit hogy elfogytak belőle a nézők, emiatt is vicc az egész, ráadásul néznivaló sincs benne.

Shanarey 2015.02.13. 21:55:50

@rezsöatya:

Gondolom, ezt Szaud Arábiában blokkolják.
Pedig tényleg jó.

Shanarey 2015.02.13. 22:11:56

@Mirjam2:

Majdnem, az a kamera, ami erre jó lenne drága és nem éppen az a pici aranyos méret.
A virtual reality szemüvegben, ha látni akarod mi van balra, balra kell nézned, az emberi szem ellenben 180 fokos látószögben látja a világot, vagyis azt is érzékeled, ami nem pont előtted van. Van olyan kamera, amellyel 180 fokos látószöget lehet befogni, de annak a képe az emberi agy számára nem értelmezhető olyan egyszerűen, mint az az információ, amelyet az emberi szem ad az agynak.

Herr Géza 2015.02.13. 22:56:00

@Mirjam2: Én is voltam shoppingolni, csak úgy...És megállapítottam, hogy hanyatlik a nyugat: a szomszéd város (Metzingen) egyadta outlet city, hát vazze az 1500 €-ról 450-re leértékelt Willy Bogner dzsekit vitte a nép, mint a cukrot. Ráadásul úgy nézett ki, mint amiben feltűnés nélkül el lehet vegyülni az éppen esedékes karneváli tömegben... :))))

Herr Géza 2015.02.13. 22:58:33

@Herr Géza: Még mielőtt...: én nem azért mentem :D

nyuszigonosz 2015.02.13. 23:08:54

@Herr Géza: Ugye azok azok a nagyon sokszínü, végtelenül fetünö sportdzsekik?
Igaz, legalább nem tünnek el a hóban a népek bennük.
Meg a karneválra is jó. :-)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.02.13. 23:10:49

@rezsöatya: @mojyo: Olyan lököttek vagytok! :-))))
@PannonBoy: Bocs, hogy belepofäzok. Szerintem az angolnäl az egyik leglényegesebb dolog az élö (lehetöleg anyanyelvi) beszéd utänzäsa. Pont nem az a nyelv szerintem, amit segitség nélkül el lehetne sajätitani. Gondolj csak abba az egyszerü dologba bele, hogy az ea betükapcsolatot hänyféleképpen lehet kiejteni... vagy ott van mondjuk pl a son és a sun, vagy a year és az ear mint egyszerü szavak. Az angol egyszerünek tünik, mert az elején kb egymäs utän dobälod a szavakat és értelmes mondat jön ki belöle. De asszem pont az, amit te alapkövetelményként kérnél szämon, na az mär nem ez a szint.
@Saman: Ezt most kivételesen el tudtam olvasni, és egyet kell, hogy értsek veled...
@soad1221: Szerintem ö arra is akart célozni, hogy a hordäkba kivonulo, nyelvet nem beszélö egyedek lenyomjäk a béreket. (Az otthon és/vagy feketén dolgozokrol is van szo.) Ezzel kväzi sajät maguk alatt is vägjäk a fät.
@Mirjam2: Mit is mondott anno Charlie, hänyan is voltak az ällampolgärsägi vizsgän akik beszéltek angolul? 3-an?
@Don Kartasch [Warwickshire, UK]:
Bakker! :-))) Több, mint 1,5oräs repülöutat hogy birsz ki? :-))))

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.02.13. 23:13:37

@Mirjam2: Goolge glass-ra keress rä. ;-) Bär nem jött be nekik...

Herr Géza 2015.02.13. 23:24:12

@nyuszigonosz(D) ESTP: Azaz! Szólj, ha akarsz venni, most óccsó.... :))))

M. Péter 2015.02.13. 23:25:22

@Mirjam2: Nem.

Nem sokára lesz már vezető nélküli kocsi, kíváncsi leszek, hogy erre majd hogy reagálnak a szaúdiak.

nyuszigonosz 2015.02.13. 23:30:13

@Herr Géza: Jaj, hát nem szeretném, ha miattam szégyenkeznél, hogy ilyet vásárolsz. :-)))) Titokban kellene táskába gyömöszölnöd, hogy senki ne lássa a szörnyüséget. :-))

Dehogy kellene ilyen!

De milyen jó helyen laksz, ott az csupa outlet center. Nekem a legközelebbi ilyen az Ingolstadt Village Outlet - de az sem érdekel annyira, hogy elmennék Bogner dzsekiket nézni. :-))

rezsöatya 2015.02.14. 00:01:46

@Herr Géza: "Még mielőtt...: én nem azért mentem"

Na, mutasd, milyet vettel! :-)))

"Azaz! Szólj, ha akarsz venni, most óccsó...."

Tobbet is sikerult szerzned? :-))))

morsels (törölt) 2015.02.14. 00:21:59

@M. Péter:
Hat, aki most szeretne kamionos lenni, azokat inkabb lebeszelnem rola.

rezsöatya 2015.02.14. 00:39:27

@morsels: ez olyan, mint:

"A josda elore nem latott okok miatt zarva!"

Herr Géza 2015.02.14. 01:09:07

@nyuszigonosz(D) ESTP: Nekem hét km. Ott van legközelebb Kaufland, meg rendes posta, meg egyebek... Viszont szombaton be sem lehet férni a városba, annyi a svájci, a francia, a távolabbi német, az orosz (!), no meg az elmaradhatatlan japán-kínai-koreai buszos csoportok. Van itt minden, a Pradától a Gucciig. Mondjuk nekem nem világom, hogy az 500 eurós Hugo Boss öltönyt itt meg lehet venni 400-ért (ilyenkor meg 250-300-ért), de azért gyakran csípünk meg mi is ilyen kifutó, utolsó darabokat a kevésbé delux márkákból, ami aztán tényleg bazi olcsó. Messzebb nemigen mennék egy outletért, de ha már itt van...

Sanz 2015.02.14. 01:25:07

@mojyo: Ezt most vettem észre, kösz. :D
Már megvan a program Valentin-napra, kampány van Észak-Londonban, reggeltől délutánig kopogtatunk meg szavazót gyűjtünk. Nagyon izgalmas lesz.

pappito · http://pappito.com 2015.02.14. 02:00:38

@Mirjam2: "Egyetertek veled, de azt hadd jegyezzem meg hogy sokan felreertik a nagykovetseg / konzulatus szerepet. Ezek diplomaciai kepviselet es hivatalos ugyintezes celjabol vannak jelen. Nem tudnak segiteni embereknek munkakeresesben, tajekoztatasban, ugyintezesben, jogi vitak rendezeseben,"

ez természetes, ez nem is dolguk. Akkor segítenek, ha elveszted az útleveled. munkakeresés meg fordítgatás, ügyintézés az kurvára nem a magyar állam dolga, ez a munkakereső dolga - ezt valaki elmesélhetné a docensnek is.

montroyal ( CAN qc) 2015.02.14. 02:31:15

@Mirjam2: nem ...nagy a hajo es szinte semmit sem erzel ... igaz meg az oceanon nem keltem at .de igy a partok mellett egyik szigettol a masikig semmit sem erzunk ...

rezsöatya 2015.02.14. 05:14:38

@Herr Géza: hat, nem kene, még a pride-ra sem mennék ki benne. De legalabb megismerlek a legkozelebbi HA talalkozon...! :-P

:D

DieNanny CH 2015.02.14. 06:46:53

@Dragonlady (now in Thailand):

Azon kaptam fel a vizet, mikor a doki mondta, hogy tévesen értelmezik a túlóra fogalmát.
Vegyünk egy alapesetet, 22 munkanap egy hónapban, szorozva 8 órával, az 176 óra. Minden, ami efölött van, túlóra. Nem?
Persze, tudom, ott 12 órásak a műszakok, és az, hogy hárman vannak 10 betegre, vagy egyedül, nem jelenik meg.
Mikor az oviban dolgoztam, nekem is csak az órában kimutatható pluszt fizették, de azt nem, hogy egyedül voltam 28 gyerekkel, mert kolléganőm beteg lett.

Persze, azt a dokit is megértem, valószínűleg ő is bent van pluszban rengeteget, és az ő hátán csattan az ostor...

Amikor a stadionokat, meg a gyönyörű főtereket hozzák példának, hogy hát a pályázati pénzt csak és kizárólag stadionra illetve főtérre lehetett fordítani.
Tényleg nincsen olyan uniós pályázat, amiben fűtéskorszerűsítés, nyílászárócsere, új mosdók és wc-k beszerelésére lehetne fordítani?
Valaki otthon van uniós pályázatok terén?

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.14. 06:56:45

@qkuc: válaszold ám privátban, hogy bizony az osztrák nővérek is csak 1200-1300 euróért dolgoznak, és szegény melósoknak meg 70 ezer huf.
mondjuk aki nem látja a különbséget a burgerforgató és a koraszülött osztályon dolgozó nővér között, az szerintem súlyosan Andalúzkutyához beutalandó.
és basszameg Magyarországon csak az állami koraszülöttosztály van. Minidragon jól van egyelőre odabent, és tényleg nem direkt idegesítem magam ilyen dolgokon, de asszem az átlagosnál kicsit érzékenyebb vagyok perpill a témára :-(
egy hét múlva megyek vissza :-( mármint oda. nemhaza. oda. az nem haza bazmeg ami annyit tud nyújtani, hogy esetleg ápol s eltakar, ha megdöglesz. az csak egy ország. olyan amilyen.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.14. 07:08:31

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: családtag aki még a csatlakozás előtt EU-spályázatokban utazott, azt mondta, hogy azért olyan szigorúak pl az állategészégügyi előírások, mert az állatok nem tudnak kiállni magukért. ezeket az alapvető emberi dolgokat pl, hogy rendes wc a kórházban, nyugaton már rég lerendezték, és ezért nem akkora prioritások, nincsenek szem előtt, meg különben is, az emberek álljanak ki saját magukért. - nem tudom, hogy ez mennyire helytálló egyébként.
juteszembe, amilyen kamuzások meg kreatív könyvelések vannak, szerintem egy közepesen ügyes polgármester gárdája is el tudná téríteni a dísztér-támogatás felét kórházi csempére, ha nagyon akarná.

rezsöatya 2015.02.14. 07:33:00

@Dragonlady (now in Thailand): azert azt is nezd, hogy ezek az emberek - fizetes ide, vagy oda, - bent vannak, dolgoznak lelkiismeretesen. Szoval ne gorcsolj, el leszel latva rendesen - emberileg!

Az egeszegugyet (oktatast, stb) nem erdekuk rendbehozni, mert abbol nem lehet annyit lenyulni, mint egy stadionbol.
Az orszag nem a vezeto maffia. Persze, hogy felmegy az ember agyvize, de "minidragon" erdekeben ne idegesitsd fel magad!

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.14. 07:51:17

OFFFF
@rezsöatya: tudom, de egyszerűen ez akkor is egy oltári nagy szemétség úgy ahogy van :-( sajnos érzékeny vagyok mások problémáira is, nemcsak a sajátomra.
nem idegeskedek, már megnyugodtam. gyorsan megy :-(
persze Grey's anatomy-t se kellett volna pont tegnap néznem (a legújabb részt).
meg az se volt jó, hogy találkoztam egy régi baráttal (a felesége nélkül....), akiről tudom, hogy évek óta hiába próbálkoznak és nem jön össze a gyerek.... és annyira kedves és jófej volt velem.... sírtam jó sokat. már 3 éve, hogy leléptem ebből az iskolából, és mindig hívnak meg várnak vissza, lökött pasik beosztották, hogy melyik nap majd ki vigyáz a gyerekre :-) nincs sok "fehér" gyerek, általában haza szoktak menni Angliába, Amerikába, most nincs is a társaságban egy gyerek sem. hát meglátjuk. - minden nehéz most érzelmileg. nem kell ahhoz a koraszülött osztály film sem :-(
és annyira elegem van, hogy minden logika, könyv és tanács ellenére akkor hányok, ha felállok és mászkálok, és a fekvés az egyetlen, amitől nyugton van a gyomrom és bentmarad a kaja. nagyon nagyon nagyon únom.
ilyen (is) az élet :-(

DieNanny CH 2015.02.14. 08:04:56

@Dragonlady (now in Thailand):

Szerintem élvezd ki, hogy fekhetsz. Mert fél év múlva már vágyakozva fogsz gondolni a mostani "unalomra".
:-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.14. 08:13:45

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
tudom :-(
én nagyon jókat tudok egyébként lustálkodni, simán átaludni a hétvégéket, hajnalig filmeket nézni, stb, de ez most nemjó ilyen dózisban.
ráadásul agyilag szanaszét vagyok, még a courserás kurzusaimat se tudom végigcsinálni, egyszerűen egy gondolatot nem tudok normálisan végigvinni, kb mint amikor lázas vagyok.
ok, abbahagyom ám a hisztizést, legalább itt :-))))

Chamroe 2015.02.14. 08:24:02

@Dragonlady (now in Thailand): Ne aggódj, minden rendben lesz majd :)
Én kettőt szültem két különböző kórházban, és a kórházi személyzetet illetően le a kalappal mindkét hely előtt.
Mindkettő állami kórház volt, a második esetben még nem voltak kész a felújítások, így a fürdőszobák kicsit gázosak voltak, de nem lehet minden tökéletes.
Az unokanővérem járt hozzád hasonlóan, nála a rosszullétek kb a terhesség feléig elhúzódtak, és nagyon durvák voltak. Utána viszont egészséges babája lett 40 hétre, és a következő terhessége már jobb volt.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.14. 09:26:04

@Chamroe:
nakövetkezőt azt neeeem, olyan nincs.
amikor kérdezte a doki, hogy "first pregnancy?" kapásból azt mondtam, hogy "last!!" röhögött szegény.
ebben a pillanatban a bizonytalanság idegesít kicsit, hogy nem tudom, hogy működik a rendszer, csak azt, hogy küldik az embert ide-oda. de majd remélem akad valami értelmes ember, aki elmondja nekem, mi merre mennyi, és nem azzal kezdi, hogy jól lebasz, hol voltam eddig, és miért nem voltam cukorterhelésen, és blablabla.
na azt a cukros izét egyébként megnézném, hogy mekkora sugárban jönne vissza :-))))) (itt nincs a protokollban, csak a sima cukrot szúrnak ujjból, amikor megyek dokihoz.)

Chamroe 2015.02.14. 09:58:19

@Dragonlady (now in Thailand): Cukorterhelés, hehe.. Az első terhesség alatt rendben volt, normálisan ettem, nem volt eltérés.
A másodiknál valami elképesztő nassolási vágy tört rám, folyton rágcsáltam valamit.
A cukorterhelést megelőző este befaltam 3-4 mézes Marlenkát (senki nem mondta, hogy nem kéne), ezért másnap kicsúsztam a felső határértékből. Hiába magyarázkodtam, és lett jó utána minden eredményem, onnantól 2 hetente mehettem vérvételre :D

qkuc 2015.02.14. 10:21:20

@Dragonlady (now in Thailand): Dragon, no stress, árt mindkettőtőknek.

A heti slágerem, így szó szerint lázban égve, :D.
www.youtube.com/watch?v=bVRnMrl2oj8

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.14. 10:22:13

@Chamroe: hm, egyébkét olyankor mivan, ha az ember pl erre a cukros dologra azt mondja, hogy NEM AKAROM?
nem vagyok hülye egyébként, van a közeli családban cukros, aki naponta szúrja magát, én is nézni fogom rendszeresen, mert tudom, hogy kockázati tényezőim vannak.
szóval akkor rámküldik a gyámügyet, vagy mi lesz?

qkuc 2015.02.14. 10:24:23

@Dragonlady (now in Thailand): Ó, azt nekem fél évente kéne csinálni, mármint a cukorterhelést, egyelőre nem terhesség miatt, :D.Borzasztóan pocsék, nem is erőltetem, amíg nem muszáj ...

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.14. 10:26:01

@qkuc: hát nem egy nyugis relaxos szám :-)

Chamroe 2015.02.14. 10:36:32

@Dragonlady (now in Thailand): Írtam neked privát üzit a témában :)

Chamroe 2015.02.14. 10:42:47

@Dragonlady (now in Thailand): Egyébként a jövő héten viszem Morzsát a védőnőhöz, ha addig csokorba gyűjtöd a kérdéseidet, kifaggatom, és megírom a választ.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.14. 10:43:48

@Chamroe: megelőztél :-)

BOCS MINDENKITŐL az állandó offolásért.

2015.02.14. 10:54:28

@montroyal ( CAN qc): Ja ertem, koszi. Lehet hogy egyszer kiprobalom, bar meg gyujteni kell ra...

2015.02.14. 11:02:38

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Maradjunk annyiban hogy lenne ra penz ha ez prioritas lenne valakinek aki donteshozoi helyzetben van. Annyiban igaza van pl. Maxnak hogy Mo. vilagviszonylatban igenis nem szegeny orszag es ha akarnak, tudnanak az egeszsegugyre tobb penzt kolteni. De nem akarnak.

tanato 2015.02.14. 11:06:35

@Mirjam2: Így van pontosan,saját maguknak meg úgyis megvan a VIP ellátás bármikor.

2015.02.14. 11:07:49

@M. Péter: Kimondottan erdekli a szaudi kormanyt a vezeto nelkuli auto technika, szerintem nem annyira a noi vezetok miatt, hanem azert mert a helyi pasik sajnos nagyon rosszul vezetnek es iszonyatosan sok baleset van. Nincs olyan nap hogy ne latnank balesetet az autopalyan.

Lasd pl.: 'A gépjárműipari informatikai fejlesztések és a mérnöki továbbképzés területén működne együtt a magyarokkal Szaúd-Arábia; a javaslatot a héten Budapesten tárgyaló, a közlekedési miniszter vezette szaúd-arábiai delegáció tette - közölte a Nemzeti Innovációs Hivatal (...). Két területen a szaúdi delegáció már konkrét együttműködésre is javaslatot tett. Az egyik a gépjárműipari fejlesztések azon területe, ahol az informatika segítségével javítják az autós közlekedés biztonságát, vagyis olyan telematikai és vezérlési megoldások, amelyek lehetővé teszik a vezető nélküli járművek közlekedését - ismertette az elnökhelyettes.'

www.innoteka.hu/hir/szaud_arabiai_egyuttmukodes_a_jarmuipari_innovacioban.554.html

2015.02.14. 11:10:06

@tanato: Biztos vagyok benne hogy igy van. Ez tenyleg duhito.

Herr Géza 2015.02.14. 15:21:04

@rezsöatya: Az ugye megvan, hogy ez a német olimpiai csapat egyenruhája volt Szocsiban ???

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.14. 15:28:54

@Herr Géza: miből van ez 1500 euróért? olimpiai aranyat is adnak hozzá,vagymi?

rezsöatya 2015.02.14. 17:37:24

@Herr Géza: es ezt a levettettet adjak akciosan? :-)

andaluzkutya 2015.02.16. 08:13:07

@mojyo: "A cannabist ismerem, de a benzodiazepinekrol nem tudom, hogy micsodak"
A benyodiazepinek széles körben használt függőséget okozó szorongásoldók. Legismertebb termékek a Seduxen, Rivotril, Xanax, Frontin.

"fogaszok gondolom jol keresnek?"
Ahogy mondani szoktam, Norvégiában a norvégoknak hasonlóan drába a fogorvos, mint Magyarországon a magyaroknak. Árulkodó, hogy a városomban az egyik legdrágább újjonan épült házat egy fogorvos vette meg, összeget nem mondok :)

"Namindegy, hagylak keszulni az interjudra, meg sok sikert is kivanok :D"
Ez a készülni az interjúra kb. olyan, mint közvetlenül államvizsga előtt fellapozni a belgyógyászat nagykönyvének 784. oldalát, megnézni, hogy mi is van ott :) Amire szükségem lehet egy interjún, azt vagy tudom már régóta, vagy fölösleges elmennem :)

@Taxomükke: "Küldöd őket 12 lépéses programra is, vagy az nem része a kezelésnek?"
A mi kórházunkban működik egy pszichoterápiás részleg, ami a 12 lépés programra épül, és ahhoz szervesen kapcsolódik. E mellett a betegek figyelmébe ajánljuk az AA-t, NA-t és az MA-t. De a 12 lépés program nem mindenkinek jó, úgyhogy vannak egyéb ajánlatok is :)

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Ha nem gurulsz és egyébként is egészséges vagy, akkor minek leszokni? Majd abbahagyod, ha zavar :) Vagy ha kapsz itt állást, és meglátod az édességszámládat :)))

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása