oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. január 11. 06:41,  Amszterdam és Budapest: a méret a lényeg? 154 komment

2015. január 11. 06:41 Határátkelő

Amszterdam és Budapest: a méret a lényeg?

Ha vasárnap, akkor blogajánló, ezúttal próbáltam minél változatosabb posztokat keresni, szóval tematikus kapcsolódást ne várjatok, három érdekes témát viszont igen. Az étlapon szerepel egy kis összehasonlítás Amszterdam és Budapest között (egészen különleges szemszögből), aztán egy magyar anya története Kolumbiából (és Mexikóból), végül az is kiderül, mit lehet csinálni három napig a chilei Aricában (elárulom: sok mindent).

cim_amszterdam.jpg

Kezdjük rögtön egy érdekes felvetéssel a Feri világgá megy blogtól, ami szerintem ismerős lesz az európai nagyvárosokban élőknek: ez a tömeg kérdése. Aki valaha megpróbált már egy szombat délelőtt (vagy bármelyik nap, ha már itt tartunk…) végigsétálni a londoni Oxford Streeten, az nagyjából tudja, mire érezhetett a poszt szerzője, amikor az év végi szünetben hazalátogatott Amszterdamból Budapestre.

„Amit a kiköltözésem előtt tömegnek tekintettem, az most úgy jött le, hogy milyen kevesen vannak az utcán. Egész nyugodtan lépkedhettem a zene lassú ütemére, nézegethettem a házakat, szívhattam a cigarettámat, ahelyett, hogy állandó készültségben a tömeget figyeljem, hogy ki elől kell mikor kitérni, az időnként a szó szoros értelmében a semmiből előbukkanó villamosról nem is beszélve.

Amszterdam belvárosában én nem tudok sétálni. Alapból sem vagyok túl jó manőverezésben, plusz frászt kapok, amikor a sokaság túl közel húz el mellettem, és amikor elkalandozik egy kicsit a tekintetem (ami elég frekventáltan előfordul), akkor tuti, hogy hirtelen ott a villamos, vagy nekimegyek valakinek, vagy lepofozok valakit a hátizsákommal (na jó, ismerve daliás termetemet, ez utóbbi soha nem követel holland áldozatokat).

Mindezt nehezíti, hogy szeretek kávéval és cigarettával a kezemben sétálni, ami tömegben szinte mindig azzal végződik, hogy leöntöm magam, vagy felgyújtom a hajam, vagy mindkettő.

Szóval kivételesen most nem Budapest mellett és Amszterdam ellen érvelek, csak rájöttem, hogy bizonyos mennyiségű ember között kényelmetlenül érzem magam.

Hazaérve ráadásul azzal kellett szembesülnöm, hogy most már Hollandiában is tök jól elközlekedek, így az az illúzió, hogy Budapesten mennyivel otthonosabban mozgok, egyszerre szertefoszlott (és a helyébe került a felismerés, hogy tulajdonképpen Pesten se tudom fejből, hogy mi hol van, szóval tulajdonképpen bárhol lehetek, csak legyen elérhető a google maps.”

A poszt természetesen ennél bővebb (az is kiderül majd, hogy miként jön mindehhez Seattle), szóval érdemes átkattintani!

Magyar anyaként Kolumbiában

Újabb szereplővel beszélgetett az Oh Pura Vida blog a határátkelő magyar anyákkal készített sorozatában, a főhős ezúttal Hajni, aki Kolumbiában szülte meg második gyermekét (azóta már Mexikóban élnek). Lássuk, milyen tapasztalatokat szerzett!

hajni.jpg


„Ahogy általában Latin-Amerikában, Kolumbiában is két fajta betegbiztosítási rendszer működik. A szociálisan rászorulók számára az állami, másoknak a többszereplős magán betegbiztosítási rendszer. Nekem szerencsére az utóbbival kapcsolatban van tapasztalatom.

A terhességet végig nőgyógyász követi, nincs szülésznő. Az ultrahang, a vizsgálatok mennyisége megegyezik a Magyarországon megszokottal, viszont a császármetszés sokkal népszerűbb, mint otthon.

Az alternatív lehetőségek egyáltalán fel sem merültek a kinti ismerőseink körében. Kicsit az volt az érzésem, hogy az általános vélemény a szüléssel kapcsolatban az, hogy minimális kellemetlenséggel járjon, gyorsan essünk túl rajta. (...)

Kolumbiában a szülési szabadság 14 hét, amit 2 héttel a szülés várható időpontja előtt lehet megkezdeni. Ez alatt az idő alatt az anya teljes fizetést kap. Ezt különleges esetben, mint koraszülés stb. meghosszabbítható egy héttel. Tudomásom szerint, csak a terhesség alatt folyamatosan munkahellyel rendelkező kaphat ellátást.

A három hónap letelte után az anya jogosult a baba fél éves koráig munkaidőn belül kétszer 30 perc szoptatási időre. Vannak munkahelyek, ahol van szoptatószoba (van ahol szoptatásra beviszik a gyereket és megszoptatják egy kijelölt helyen) vagy ha közel laknak, hazamennek a szoptatásra, de gyakran választják azt, hogy lefejik a tejet napközben és a baba megkapja este. De őszintén szólva, legtöbbször a tápszer mellett döntenek a nők, vagy inkább nem mennek vissza dolgozni. (...)

Kolumbiában csak akkor járhat állami intézménybe a gyermek, ha a szülők alacsony jövedelemmel rendelkeznek (erről igazolást kérnek). A magánóvoda havi átlag ára 100-150 ezer forint körül van, plusz az éves beiratkozási díj, ami az óvoda esetében egy-két havi díj szokott lenni. Az iskola esetében a beiratkozási díjak jóval magasabbak: 1-3 millió forint körül vannak (…). Az iskola havi díja valamennyivel magasabb, mint az óvodai és a határ a csillagos ég, a lehetőségekben és a fizetendő összeg tekintetében egyaránt.”

További részleteket (Mexikóról is) az eredeti posztban, ide kattintva olvashattok!

Pelikánok, múmiák és egy kis fagyi

A The Beautiful Chile blognak elévülhetetlen érdemei vannak abban, hogy Arica felkerült a magyar térképekre (régebben a Határátkelőn is több poszt megjelent a szerző tollából, remélem, e jó szokását hamarosan felújítja), legutóbb arról olvashattunk, mit lehet csinálni három nap alatt a városban és környékén. Lássuk!

pelikanok.jpg

A kirándulást érdemes a kikötőben kezdeni, ahol elkerülhetetlenül belebotlunk néhány (na jó, sok) pelikánba, márpedig ezek hatalmas példányok, és az ember nagy hibát követ el, ha hallal próbál kedveskedni nekik, mert „amint előszedik az első szelet halat, a pelikánok rájönnek, hogy az ő kajájukat rejti a szatyor, azonnal felszállnak mind a kb. 500-an, akik a kikötőben tanyáznak és kollektív támadást intéznek a szatyor ellen.

Természetesen eszükben sincs az adott turistát bántani, de mivel az ő kezében van a zacskó, így ő is beleesik a szórásba és a kialakult közelharcba. :) Így a párja videón vagy fotón kb. azt tudja csak megörökíteni, hogy asszony ezerrel elhajítja a zacskót a halakkal és csapkodva, visítva menekül, a helyiek kaján örömére. (…)

A kikötő után természetesen bementünk a halpiacra is körülnézni, majd colectivóba (iránytaxi) pattantunk és Arica óriáspiacáig, az Agróig meg sem álltunk.”

Ezután következett a Tenger múzeuma mesés érdekességekkel, végig betértek a város legjobb fagyizójába, a DiMangóba: „Ehhez pár szót elöljáróban: én nem szeretem az édességet. Nem tud senki kísértésbe hozni egy rigó jancsival (na, azzal esetleg igen, ennyi év után), vagy egy dobos tortával. Egy fagyival pláne nem.

Szóval, amikor megérkeztem Aricába és elhívtak fagyizni, meglehetősen unott képpel és egykedvűen ültem be a sétálóutcában a DiMango teraszára. Amint viszont kihozták a fagyi-kelyhemet, azonnal DiMango-Fan vált belőlem. Azóta szó szerint küzdelmet kell vívnom magammal, hogy be ne üljek fagyizni hetente, mert az súlyos kalóriákkal jár... (...)

Másnapra én egy Arica-közeli, méltán világhírűnek tekinthető múzeumot javasoltam meglátogatásra, ugyanis itt őrzik a föld legrégebbi múmiáit. Bizony a híres Tutanhamon itt labdába sem rúghat a maga 3500 esztendejével. Az itteni múmiák a föld legidősebb múmiái és bizony 10.000 évesek! (...)

Van egy Kolibri park is. Teljesen véletlenül fedeztük fel az eldugott kertet, még évekkel ezelőtt és azóta igazi turistalátványossággá nőtte ki magát. A kert egy hölgyé, aki a saját örömére a hatalmas területet színpompás virágokkal, fákkal ültetett be. A töméntelen virág pedig odavonzotta az itt amúgy is őshonos kolibriket. Ahogy egyre többen jöttek megcsodálni a parkot, az apró madarak lassanként megszokták az embereket, és elég egy ideig csendben várni, előbb-utóbb megjelennek. (...)

A kolibripark az évek alatt óriási fejlődésen ment keresztül. Amikor mi felfedeztük, vagy 5 éve, még senki nem ismerte, az itt közlekedő taxisok se hallottak róla soha és senki nem is vállalta a fuvart. Ma már az Aricába látogató turisták zöme tudomást szerez róla valahogy és el is jön. A taxisoknak pedig külön bevételi lehetőséggé vált és valamennyien profi módon hordják a turistákat, a földúton megközelíthető, eldugott parkhoz:) Idén a tulajdonos egy kis vendéglőt is nyitott a bejáratnál. (...)

Őszintén szólva meglehetősen nehezemre esett ennyire lerövidíteni a szöveget, nem is beszélve a rengeteg érdekes képről – egyszóval azt ajánlom, olvassátok el az eredeti posztot is!

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Magyarország Hollandia Kolumbia Chile

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr917060197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

33621 2015.01.11. 07:33:52

Kolumbiában mindenki a drogból él? Olyan árakat irt itt le az óvodai és iskolai költségként, hogy azt csak abból lehet finanszírozni!

33621 2015.01.11. 09:15:26

Mindenki alszik vagy meghaltak a kommentelők? Egyedül maradtam a Határátkelőn! :-(

33621 2015.01.11. 09:57:08

Egy Walesi taxis engedéllyel lefényképezte az utasait, és a cikkben itt van egy pár fotó a sokból.De ezeken a fotókon lévő nők nem éppen topmodellek sőt inkább csúnyák, mind ilyenek a Walesiek?

index.hu/nagykep/2015/01/11/egy_taxi_hatso_ulesen/

Shebelle 2015.01.11. 10:15:44

Szerintem nem is csúnyák, sőt, szépek!

2015.01.11. 10:37:00

@33621: A nokrol nem tudok nyilatkozni, de a pasik semmivel nem neznek ki rosszabbul mint az atlag magyar pasik, sot... Lehet hogy Wales nem topmodell pasikkal van tele?? Sokk, horror! :)

NIKI LAURA 2015.01.11. 10:52:18

Cigi,kv a posztban.Sex nincs?

Mrs. Clayton 2015.01.11. 10:52:56

@33621: nem, ok a tipikus Brit proli

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.01.11. 10:57:11

@33621: vagy bármilyen rendes munkából ha nincs halálra adóztatva minden cég és munkajövedelem, mint itthon - vagy úgy általában a nyugati világ nagyrészén.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.11. 11:06:56

Bemegy egy látogató a múzeum egyiptológiai osztályára. Nézeget egy múmiát és hangosan gondolkozik:
- Vajon mennyi idős lehet ez a múmia?
- 3512 éves - szól közbe a teremőr,
- S ezt honnan tudják ilyen pontosan.
- Amikor idejöttem dolgozni 12 éve, akkor 3500 éves volt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.11. 11:33:18

@33621:
Nekem egy angol azt mondta, mikor a walesiek szóba kerültek hogy azok birkabaszók.

Sütemény1975 2015.01.11. 11:53:56

@33621: nem csak a walesiek, az angol nok sem a szepsegukrol hiresek :)

Shebelle 2015.01.11. 12:17:31

Szerintem, aki csúnyának tartja a képen levő emberkéket, az túl sok amerikai mű filmet nézett illetve elhitte a médiának, amit sugalni akar, hogy csak a túlzottam szép emberek, emberek. Való életben hasra fog esni az ilyen, rendesen. Nézzen tükörbe először,s ha magán/magában nem találtál hibát aztán mondjon valakiről negatív véleményt. Ajánlani tudom az európai filmeket...a kijózanodáshoz.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.01.11. 12:24:19

Szerintem sincs semmi baj a taxis képeivel, egyszerű hétköznapi emberek arcai.

DieNanny CH 2015.01.11. 13:04:13

Tetszik mindhárom poszt, és- -ha már offolni lehet, talán nyelvtannáciskodni is... -, a chilei kijavíthatná a helyesírási hibákat a blogjában. Ennek ellenére nagyon érdekes dolgokról ír!

A taxisképekről: Én azért szerettem meg az angol sorozatokat, mert ott nem kikent-kifent embereket látni, mint az amerikai filmekben, hanem olyan színészeket, akikre fel sem figyelnék, ha az utcán találkoznék velük. Ilyenek nekem a német-osztrák sorozatok is.
Amúgy van egy olyan érzésem, a fotós valahogy inkább a szokatlanabb emberkéket fuvarozta, esetleg csak buli után, vagy olyan környéken, ahol az ilyen külső az átlag.

pasztasuta 2015.01.11. 13:46:52

Határátkelőtől szeretném kérdezni: mikor lesz megint fotós rovat? Mondjuk a téma lehetne pl, hogy 'Bekopogtam-a-szomszéd-nénihez-és-leesett-az-állam-amikor-megláttam-a-festett-fakazettás-reneszánsz-kori-lakását', vagy valami hasonló.. :D

SzZoole 2015.01.11. 14:16:03

@pasztasuta:
"Bekopogtam-a-szomszéd-nénihez-és-leesett-az-állam-amikor-megláttam-a-festett-fakazettás-reneszánsz-kori-lakását'
En nem tennék be ilyen képeket,gondolj bele,hogy a magyar milyen egy rabló népség .
A honfoglalás elott végig raboltak megannyi helyet,népet
Biztos,hogy jo lenne ez ránk nézve?:)))))
(Csak vicc volt)

2015.01.11. 14:51:19

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: 'Én azért szerettem meg az angol sorozatokat, mert ott nem kikent-kifent embereket látni, mint az amerikai filmekben, hanem olyan színészeket, akikre fel sem figyelnék, ha az utcán találkoznék velük.'

+1, en is.

2015.01.11. 15:06:43

@Sütemény1975: Szerinted a tiltakozas torvenyes eszkozokkel (pl. Facebook oldal letiltasa) ugyanaz mint bemenni a szerkesztosegbe es halomra loni az embereket? Hogy en fel lennek-e haborodva ha a Kurucinfo 'szerkesztosegebe' bemenne valaki es meggyilkolna a Kurucinfo szerzoit? Igen, pont ugyanannyira lennek felhaborodva, mint most azon hogy a karikaturistakat (es mas, teljesen artatlan embereket akik eppen arrafele jartak) meggyilkoltak.

P.Elliot 2015.01.11. 15:18:10

@Shebelle: Te azt olvastad ki az amerikai filmekbol hogy csak a tulzottan szep emberek emberek? Pont forditva van! Itt a csunya emberekkel is elhitetik hogy szepek es ertekesek, mar az iskolaban is! Meg arra is vannak tanacsado musorok a teveben hogy ha nem vagy magaddal megelegedve akkor hogy tudsz rajta javitani, es ez nem kozmetikai mutetekbol all hanem kis szemhejfestes, puder, uj hajviselet, hozzadillo ruha meg effelek. Az hogy a filmekre ki van maszkirozva a szineszno az termeszetes, minden orszagban van maszkmester a filmekhez, ha atlagosan tobb szep arcu, alaku not latsz amerikai filmeken az csak azert van mert itt nagyon sok szep no, lany van, lathatod az utcan oket, a sokfajta bevandorlo osszekeveredese nagyon jot tett a nepsegnek. Az hogy ki a nagy szineszno az sosem a kinezettol fuggott hanem a jatekatol/ pl. a kedvencem Meryl Streep...Milyen furcsa hogy te ezt olvastad ki a filmekbol, lam csak, vajon mit olvastal meg ki?

kovácsúrmilesz? 2015.01.11. 15:18:10

@pasztasuta: szegeny adg, biztos jo darabig kopogtathatna darwinban, amig a megfelelo szomszed nenit megtalalna... :)

Shebelle 2015.01.11. 15:23:45

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: egyetértek!!!!

@Mirjam2: Azért valjuk meg őszintén, a média sem az az ártatlan bárányka, hisz senki sem szereti ha kigúnyolják, becsmérlik, vagy nézzük Diana herzegné esetét, a paparazzik halálba kergették stb. DE!!!! én is elitélem a gyilkosságot, az erőszakot a bűcselekményt, a mindennemű erőszakot stb...., a bűnöző az bűnöző, akár hogy is vesszük.

Shebelle 2015.01.11. 15:28:42

@P.Elliot: félreértettél, de nagyon. Nem baj, a véleményem a művileg kreált szinészekről semmit nem válaszolt. Ép olyan szinésznőt hoztál fel példaként, aki nem mű. akit én is naygra tartok. Sajnos a sok jó szinész között, most a módi a mű szájjal, mű mellel, hajjal stb. feltupirozott ember, legalábbis ami a java amerikai filmekben van, természetesen vannk kivételek,szerencsére.

pasztasuta 2015.01.11. 16:11:28

@kovácsúrmilesz?: :))) jó tőlem lehet 'Ha-már-itt-vagy-szivesen-megmutatom-a-carrarai-márvány-kádat-amiben-paolina-bonaparte-fürdött-anno' (azt hittem csak viccel, de nem..)

Az ilyen unalmas vasárnap délutánok miatt szeretek ebben a városban lakni. :)

pasztasuta 2015.01.11. 16:53:29

@puhacica: és a legjobb, hogy annak ellenére, hogy ilyen menő kecójuk van, tökre nem volt nagy arcuk, hanem hihetetlenül kedvesek és érdeklődőek voltak, és mivel éppen készülődtek valahová, ezért "csak" kávét meg lazacos tramezzinit csinált nekem a néni csakúgyban uzsonnára, és mondták, hogy ha bármi van nyugodtan forduljak hozzájuk.

Hát, lehet, hogy egyszer majd átkéreckedem fürdeni pl... :D

DieNanny CH 2015.01.11. 17:13:37

@pasztasuta:

"Hát, lehet, hogy egyszer majd átkéreckedem fürdeni pl... :D"

Hát, egy toszkán nagyhercegnőnél ez a minimum... :-)

Muscari 2015.01.11. 17:29:09

@Sütemény1975: b+, te ilyeneket olvasol? Azt elfelejtette a szerző beleírni, hogy a földrengésekért és az árvizekért is a liberálisok a felelősek :-)

Ez az egész konfliktus a harmadik világgal már a gyarmatosítással megkezdődött, szóval a probléma nem újkeletű.

Muscari 2015.01.11. 17:41:03

@pasztasuta: megengedik, hogy csinalj kepeket a lakasukrol? Nekunk egy ismeros mutatott fotokat az o hazarol, tele van mindenfele regiseggel, nagyon jol nez ki az is.

A furdokadat en is kiprobalnam :-)

Sütemény1975 2015.01.11. 17:52:57

@Mirjam2: az elso mondatodat magyarazd meg lszi, mert en sosem allitottam ilyet.

Sütemény1975 2015.01.11. 17:53:58

@Muscari: csak ertelmezni kellett volna amit leirt. Ugy latom nem sikerult.

portugéza 2015.01.11. 18:08:37

"A kolibripark az évek alatt óriási fejlődésen ment keresztül. (...) Idén a tulajdonos egy kis vendéglőt is nyitott a bejáratnál."

Jó kis kolibripörköltet lehet ott kapni, kérem szépen?

2015.01.11. 18:14:09

Szeretem a Del-Amerikas valogatost, ezek is jok voltak, de a pelikanoktol azt hiszem fosnek, en mar a sima, Eszak-Europai siralyokat is nehezen viselem, engem egyszer elegge megtamadtak a reggelimert...

Amugy megneznek egy olyan kutatast (ha tud valaki ilyesmit az nyugodtan linkelje be :D), hogy az emberek kozott elo allatok mennyire hiznak el, a termeszetben elo fajtarsaikhoz kepest, peldaul az ilyen rohadek madarak, vagy akar az erdoben elo mokusok azokkal szemben akiket a varosi parkban etetnek, stb, szoval jo lenne ezt szamokkal latni :D

@P.Elliot: Szerintem azert nem kell ennyire bevedeni a hollywoodi filmeket... Bar az teny, hogy manapsag a "realisztikus drama" a divat (es ezt amugy tenyleg a europaiak inditottak el), azert azzal mindenki tisztaban van, hogy a sajtotajekoztaton megszolalo rendorfonokno az akarmelyik hiradoban, soha, de soha nem fognak ugy kinezni, mint Gillian Anderson, kulonben a Kekfeny lenne a legnezettebb musor az egesz vilagon :D

Muscari 2015.01.11. 18:26:59

A Beautiful Chile blog iroja, Agi regen irt par posztot ide, kommentelt is akkoriban. bar, ha jol emlekszem ez meg a regi HA-n volt, a blog.hu-ra mar nem jott velunk valamiert. Volt egy masik chilei lany, Grafogirl is Santiagobol, kar, hogy nincsenek itt, mert igy Dl-Amerikat nem kepviseli senki.

Muscari 2015.01.11. 18:33:04

@Sütemény1975: mit lehet ezen ertelmezni, a szokasos szelsojobbos frocsoges, mindenrol a liberalisok tehetnek. Termeszetesen vannak benne reszigazsagok, de az egesz kovetkeztetes akkor is hamis. Azonban Mirjamhoz csatlakozva en is ugyanannyira elitelnem a lovoldozest, ha mondjuk a kuruc.infonal tortent volna. Emberek vagyunk vagy mi.

Muscari 2015.01.11. 18:37:09

@mojyo: szeintem a pelikanok nagyon cukik, de nekem meg pont az jutott eszembe, hogy ok fosnak. Tele lehet minden madarszarral :-)

2015.01.11. 18:37:52

@montroyal ( CAN qc): Váó. Gyönyörű helyen voltatok. :)

Mrs. Clayton 2015.01.11. 18:45:22

@Sütemény1975: mar ne is haragudj, de ez a keverem a szezont a fazonnal tipusu velemeny nyilvanitas a szerzo reszerol
eloszor is, ha egy szelsojobbos ujsagiro gardat irtana ki barki is termeszetesen kiallnanak mellettuk, nem az elveik miatt, hanem amellett, h meg ha ciganyt, zsidot, mittomenkit is utaltak azert meg nem helyenvalo legeppuskazni senkit. se zsidot, se ciganyt, se szelsojobbos velemeny nyilvanitot

masodszor pedig tevedes azt hinni, h a terroristak azert oltek meg az ujsagirokat, mert azok akarmirol karikaturat keszitettek

a terroristaknak ugyanis nincsenek elveik, epp ezert terroristak, magyarul legkozelebb azert fognak olni, mert nem tudjak elnezni a keresztet egy templomon, vagy a zsidok fejen a sapkat, a nokon a miniszoknyat vagy az etteremben a disznohust

szerinted akkor mindenki legyen radikalis muszlim, mert nekik ez a megfelelo es akkor majd nem fognak senkit sem leggeppuskazni? jo lenne, de akkor talalnanak valami mast, amiert geppuskazhatnak, kovetelozhetnek

hat egy nagy lofaszt papa...

2015.01.11. 18:46:39

@Muscari: Huh na igen... egyszer voltam egy szigeten, ami ilyen madarvedelmi terulet volt, csak bizonyos idokozkben lehetett latogatni, es nem lehetett leterni a kijelolt osvenyrol mert mindenhol madarak keltettek... mindenfele tengeri madar egy helyen, lundak, albatroszok, meg ilyesmik... Szoval, tavolrol ugy tunt, hogy a szikla attol feher, mert szikla.... hat... k*rvara nem. :D

(Es milyen szaga volt, uristen, hiszek nyilvan foleg halat ettek... boeeeee. :D)

Muscari 2015.01.11. 18:58:30

@Jess G: "szerinted akkor mindenki legyen radikalis muszlim, mert nekik ez a megfelelo es akkor majd nem fognak senkit sem leggeppuskazni?"
Nem eleg, ha valaki muszlim, az IS a siitakat is irtja Sziriaban, ahogy mashol is rengeteg pelda van a siita-szunnita ellentere es az ebbol fakado gylikossagokra, merenyletekre.

Muscari 2015.01.11. 19:02:39

@Jess G: van itt egy nagyon jo iras egy kulpolitikai szakeretotol, aki a francia helyzetet is jol ismeri index.hu/velemeny/2015/01/11/parizs_feledy/

@mojyo: ugye?

@montroyal ( CAN qc): gyonyoru helyeken jartatok, gondolom nem nagyon akarodzott hazajonni :-)

2015.01.11. 19:06:45

@Jess G: Vajon milyen mentalis allapotban kell ahhoz lenni, hogy gyilkossagokat relativizaljanak egyesek, raadasul ezen a hulye "liberalis vs a vilag tobbi resze" szuron keresztul...

Nem csodalkozom amugy, mar megszoktam, hogy a "nemi eroszakot is a nok provokaljak ki", satobbi satobbi, ismerem a szoveget, csak ettol meg szomoru...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.11. 19:13:31

@portugéza:
Sőt, három tojásból rántottát...
:)))))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.11. 19:16:12

@mojyo:
Tanusíthatom hogy a londoni mókusok legalább akkora pocakot eresztettek a jólétben mint én.
:))))))))))))))))))))))))

Muscari 2015.01.11. 19:20:58

@mojyo: irtam privit

@diggerdriver: igen, jo kover mokusok vannak errefele :-)

Mrs. Clayton 2015.01.11. 19:36:18

@Muscari: hat ja, ezert mondom, h ez nem arrol szol, h valaki megfelel-e a terroristak elveinek vagy sem, mert mint mondtam nincsenek szilard elveik, vagyis elveik vannak, de azokat epp az aktualis szuksegleteik szerint valtogatjak

@mojyo: abba mar nem is akartam belemenni, h hogyan vonhato parhuzam karikaturistak lelovese es megeroszakolt nokon valo viccelodes kozott, mintha nem tunt volna fel a szerzonek, h a megeroszakolt nok es egy par ezer eve halott pasi kicsit nem egy kategoria, egyebkent meg szoke nos viccek, anyos viccek, asszem ok is nok szep szammal vannak, megsem indultam el leloni Maksat a hatalmas poenja miatt

Quercus a favágó 2015.01.11. 19:40:50

@Muscari:

Én pl.az indexet nem olvasom.

DieNanny CH 2015.01.11. 19:47:25

@montroyal ( CAN qc):

Nagyon jó képek! Ki fényképezett?

pasztasuta 2015.01.11. 19:48:11

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: ugyehogyugye?? :))) Majd fürdőköntösben és papucsban átcsattogok, hogy scusi, de nálam pont elromlott a zuhany, hát micsoda pech.

@Muscari: aham, bár csak a telefonommal szoktam kattintgatni, de azért megörökítettem az unokáimnak. ;) Egyébként gondolom a helyieket az ilyen történelmi dolgok nem sokkolják annyira, mint engem, mert a belvárosban kb minden házra jut legalább egy Dante vagy Machiavelli vagy Botticelli.

DieNanny CH 2015.01.11. 19:48:31

@montroyal ( CAN qc):

Vagyis erre a kommentre akartam kérdezni. Az fb-s képekre.

kovácsúrmilesz? 2015.01.11. 19:50:02

@Jess G: igen, ebben teved digger is, amikor azt hiszi, ha nincs karikatura, akkor nincs meszarlas sem.

Mrs. Clayton 2015.01.11. 20:14:01

@kovácsúrmilesz?: persze, ez csak a hisztis gyerek dumaja, ha kap csokit majd legkozelebb nem hisztizik, nem a feneket nem, ezt a dumat csak a hulye szulo veszi be, aztan legkozelebb megint ott eg a foldon fetrengo hulyegyerekevel a bolt kozepen

Muscari 2015.01.11. 20:44:16

@QUERCUS: valahogy nem lep meg :-)

Muscari 2015.01.11. 20:47:02

@kovácsúrmilesz?: pontosan.
Te merre laksz, Kovács úr?

Quercus a favágó 2015.01.11. 20:53:12

@Muscari:

Viszont a Magyar Nemzetet sem olvasom.

33621 2015.01.11. 21:17:25

@QUERCUS: Ha én olvasom az Origót és az Indexet is, akkor velem mi a probléma vajon? Cascabel kommentelő társunkat már régen láttam itt! Remélem jól van!

Quercus a favágó 2015.01.11. 21:26:14

@33621:

Semmi. Főleg,ha nem hiszel el mindent, amit írnak.

A kolléga szerintem itt van, csak miután sok mindenben eltérő véleményt képvisel mint a fősodor, inkább hallgat.

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.11. 21:37:02

na ilyen se volt még: most kezdem olvasni a mai posztot...

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.11. 21:41:35

"Nem tud senki kísértésbe hozni egy rigó jancsival"

na , azzal engem se, pedig süteményfüggő vagyok

" vagy egy dobos tortával"

ezzel is mérsékelten.

és egyiken sincs hab

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.11. 21:43:46

@33621: kifejezetten úgy néznek ki, mint valami beltenyészet...tök fura...
az a két ferde fejű csaj meg pláne

Muscari 2015.01.11. 21:49:53

@QUERCUS: ez sem lep meg. Honnan tajekozodsz a napi tortenesekrol?

Muscari 2015.01.11. 21:55:35

@Babette .: mi tortent, hogy ennyire elfoglalt voltal? Mar ha nem titok.

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.11. 21:59:18

@Muscari: holnap vizsga. idegbeteg vagyok. éjjel 3 órát bírtam aludni, attól meg még inkább.

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.11. 21:59:52

@Muscari: ahh, az a tökéletes.
egyszer megcsináltam az eredeti receptet.
egész napos elfoglaltság, de megéri:)

**mimi** 2015.01.11. 22:01:55

@Babette .:
virtuálisan megköpködlek...a gyereket is szoktam vizsga előtt, neki eddig használt :)

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.11. 22:02:32

@**mimi**: rámfér. már csak 3 van hátra.
összesen.

**mimi** 2015.01.11. 22:05:03

@Babette .:
kitartás!!!!

gyereknek is 3...igaz aztán még 2 év...tiszta ideg szegény, már nagyon fáradt, sejtem milyen lehet neked is...

nyuszigonosz 2015.01.11. 22:05:24

@Babette .: Ne idegeskedj, ha holna úgy mész oda, hogy látszik rajtad, hogy biztos vagy magadban, akkor minden rendben is lesz.
Hát gyözd meg magad, hogy mindent tudsz.

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.11. 22:06:28

@nyuszigonosz(D) ESTP: írásbelin a magabiztosság mit sem ér...

puhacica 2015.01.11. 22:08:40

@diggerdriver: az fura lenne! :D

@montroyal ( CAN qc): ejjha, megertem, hogy szeles a mosoly minden kepen. :)

@pasztasuta: majd meseld el, ha megtortent, hogy milyen volt! meg hogy mit szoltak a kereshez. :D

2015.01.11. 22:08:58

@33621: Nem olvasom semelyiket se, akkor velem mi a probléma vajon? :DDD

2015.01.11. 22:11:03

@33621: És tudod miért nem? Mert értesülök minden fontos politikai döntésről, hiszen a kollégáim elmondják... Nem mintha érdekelne igazából, de ez is a mérgező magyar levegő szerves része.

nyuszigonosz 2015.01.11. 22:11:47

@Babette .: De, ér. Saját magadat kell csak meggyöznöd, hogy mindent tudsz.

( ezt szoktam magamnak mondani, ha valami olyan nagyon nehéz munka elött állok - vagy "élöben" vagy írásban - hogy szétmegyek idegességemben, és eddig még mindig valahogy bejött. )

montroyal ( CAN qc) 2015.01.11. 22:12:00

@Philosoraptor: @DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: @Muscari:
kb 2000 kepet csinaltunk koszonjuk vannak jol sikerultek is benne

nem ,nem akartunk visszaterni es beinditottunk egy tervet a 4 honap telet ezentul délen tolteni..

szep helyeken jartunk, sokan voltak EU-bol is a hajon , nem elerhetetlen aron , szoval mindenkinek ajanlom ,foleg azert mert Holiday cruise volt, benne a 2 unnep, osszehasonlithatatlan minden massal .. jovore is megyunk

montroyal ( CAN qc) 2015.01.11. 22:13:27

@puhacica: meg jo hogy vannak fuleim .... korbenevetnem a fejem ..:-)

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.11. 22:15:40

@nyuszigonosz(D) ESTP: nem vitatkozásból, de nem. írásban nem tudod kidumálni magad, amikor az a kérdés, hogy "jóléti büntetőpolitika". ott vagy kitalálod, mire gondolt a szerző, és leírod, vagy rossz napja van, és semmit nem fogad el, mert pont más választ vár. ez nem tudás, meg önbizalom kérdése, hanem tanári hatalmaskodásé.
(majdnem többet tanultam az emberi viselkedésből az 5 év alatt, mint jogból,....:((()

na ugorjunk, nem szeretek rólam beszélni, meg aludnom is kell.

Muscari 2015.01.11. 22:17:27

@Babette .: huha, akkor egy kalappal neked!

montroyal ( CAN qc) 2015.01.11. 22:21:17

@Babette .: mar hirdetik az utakat jovore Royal Carabbien es a Celebritynek van csak olyan utja amiben a 2 unnep benne van de az arak meg nagyon le fognak menni nem kell aggodni csak varni kell ... mi megyunk

nyuszigonosz 2015.01.11. 22:22:42

@Babette .: Jó, akkor az okoskodás helyett: sok sikert holnap!

puhacica 2015.01.11. 22:27:19

@montroyal ( CAN qc): elhiszem. :D

@Babette .: na akkor egy kocsiderekkal!

montroyal ( CAN qc) 2015.01.11. 22:28:56

@Babette .: nem prudek , csak a hideg, es a kiba..ott hideg kozott nagy a kulombseg ... es itt kiba..ott hideg van :-)

nyuszigonosz 2015.01.11. 22:29:41

@montroyal ( CAN qc): Hát jó nektek most. Elhiszem, hogy te is örülsz, hiszen nagyon szép helyeket láttatok.

2015.01.11. 22:33:13

@33621:
"Cascabel kommentelő társunkat már régen láttam itt! Remélem jól van! "
Jol van, el, virul es dolgozik. Jovo heten csak egy szamjegyu lesz a hideg az eddigi -35C helyett.
@QUERCUS:
"...csak miután sok mindenben eltérő véleményt képvisel mint a fősodor, inkább hallgat. "
Pontosan!! :))) Rendszeresen olvasom a HA-t, nemely kommentnel magatol csore toltodik az AMD a hatamon:( De akkor se szolok bele:)

ganjagym 2015.01.11. 22:36:11

@diggerdriver: ja, az angolok meg a birkak :)

ganjagym 2015.01.11. 22:36:11

@Babette .: Norfolk hires a beltenyeszetrol, sok vicc van rola, standupokban, stb. Mondjuk az en elso munkahelyem egy devoni kisvarosban volt, en mindenkinek koszontem az utcan, mert mindenki ugy nezett ki, mint a munkahelyi bennszulott angolok/ cornish-ok. Kb, mintha Kina kozepen, Sanhszi taromanyban ledobnanak ejtoernyovel, plyan egyformak voltak.
Aztan civilzaltabb helyeken (Cambrigde), mar mas volt, de egy par, jol megkulonboztetheto alaptipus az van mindenutt.
Jot tesznek nekik a bevandorlok, esztetikailag mindenkepp, nemi genfrissites rajuk fer. A gazdasagi, (multi)kulturalis hatasorba inkabb nem mennek most bele, az bonyolultabb tema.

Quercus a favágó 2015.01.11. 22:38:43

@Cascabel:

Üdv.kolléga. Bölcs hozzáállás. Petya kolléga is hasonlóan gondolkodik szerintem. Meg én is. Csak nekem idő kell, hogy be tudjam fogni a pofám.

2015.01.11. 22:40:59

Kardio, vagy ma? Kerdezhetnek szakmait?

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.01.11. 22:48:05

@ganjagym: ..."Jot tesznek nekik a bevandorlok, esztetikailag mindenkepp, nemi genfrissites rajuk fer...."
Egyetértek....nap mint nap bődületes beltenyészeti variációkat láttam az elmúlt másfél év alatt....emberi képzeletet felülmúl ahogy a genetika megtréfálja őket......
De a belterjesség egy adott népcsoporton belül ugyanazokat a degenerációkat produkálja....a kínaiaknál is és az indiaiaknál is szinte tipizálhatok a jellegzetes deformációk....arc, fejforma, szemek, orr száj abnormitása..és akkor még nem tettem említést a pszichés és mentális zavarokról.......borzasztó...

...ha belegondolok.......,pl.egy szőke vagy vörös , kövér, karikalábú, dobseggű ferdeszemű angol?? Juhééé! :-(((

kardio1 2015.01.11. 22:58:29

@charlieharper: Vagyok persze. Csak én is ritkàbban szolok hozzà, mint szeretnék. Bonjour se értékelte mùltkor...

kardio1 2015.01.11. 23:00:22

@montroyal ( CAN qc): Ô csak a MagyarorszàgRA történô gazdasàgi BEvàndorlàst ellenzi. Az onnan történô gazdasàgi Kivàndorlàsrol nem esett szo :)

2015.01.11. 23:00:35

@Cascabel: "Rendszeresen olvasom a HA-t, nemely kommentnel magatol csore toltodik az AMD a hatamon:("

Bizonyára vannak így ezzel páran akkor is, amikor a te hozzászólásaidat olvassák. Szóval fel a fejjel, te sem vagy különb. :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.01.11. 23:01:02

@Shebelle: "Sajnos a sok jó szinész között, most a módi a mű szájjal, mű mellel, hajjal stb. feltupirozott ember, legalábbis ami a java amerikai filmekben van, természetesen vannk kivételek,szerencsére."

Szerintem ez nagyban fugg attol, milyen tipusu filmeket nezel :) termeszetesen a Desperate Housewives-tipusuak valoban "mu-nokkel" vannak tele, de azert van a palettan mas is:)

2015.01.11. 23:02:47

@montroyal ( CAN qc): Jaj, ma hallottam a tévében, hogy hozzánk nem fognak jönni "mindenféle" népek, a kedves vezér jelentette be. A hülyéje úgy csinál, mintha minden bevándorló álma és netovábbja Mo. lenne. xD

ganjagym 2015.01.11. 23:07:35

@NagyságosSodalisO [eng]: nem haszaltam "degeneracio"-hoz hasonalo konnotacioju kifejezeseket. Ecceruen nehezemre etett megkulonboztetni a sok egyforma embert. Ez teny. Az, hogy nagyon csunyanak talalom oket, mintha egy Twist Oliver vagy Alice Csodaorszagban konyv illusztracioi elevenednenek meg valami rossz tripben. Mondkuk en sem vagyok egy matyohimzes, szo ami szo, de a brit szigetek bennszulottjeit bottal nem piszkalnam, ilyen az izlesem. Dehat nagy ez a vilag, mindenki megtalalhatja, amit, akit akar.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.01.11. 23:07:42

@kardio1: "Ô csak a MagyarorszàgRA történô gazdasàgi BEvàndorlàst ellenzi. Az onnan történô gazdasàgi Kivàndorlàsrol nem esett szo :)"

Pont ez fogalmazodott meg bennem, amikor olvastam errol...nana', hogy a KIvandorlo magyarokkal (es a hazautalt penzukkel) nincs problema :))

2015.01.11. 23:08:06

@QUERCUS: Pedig nyugodtan leírhatod, max. nem fognak veled egyetérteni. Akkor legalább lehet mondani, hogy te nem állsz be a sorba. :P

kardio1 2015.01.11. 23:19:35

@Philosoraptor: Neked könnyebb, jobban beleillesz itt a "fôsodorba". :)

kardio1 2015.01.11. 23:21:14

@Zsuzsi65: Nem vagyok biztos benne, hogy a gazdasàgi kivàndorlàst helyeselné a magyar kormànyzat. Az àtmeneti kinntartozkodàst igen, de nem a végleges tàvozàst.

montroyal ( CAN qc) 2015.01.11. 23:21:30

@kardio1: ja.. csak azt is mondja a gazdasagi menekules rossz dolog Europaban altalaban is ..

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.01.11. 23:25:30

a gazdasagi menekules egy dolog, a befogado orszagba valo beilleszkedes egy masik...az ertheto, hogy Ny-Eu most nyogi a sok - eltero kulturabol erkezo - bevandorlo miatti problemakat. Ez egy eleg osszetett problema, pontosan a gazdasagi kihatasai miatt...nem irigylem az EU vezetoit, es kivancsi vagyok, hogyan fogjak megoldani ezt a kerdest.

2015.01.11. 23:32:56

@kardio1: Így van, de csak két dolog miatt. Utálom az összes magyar politikust, nem hajlok se balra, se jobbra. Főleg, hogy itt nincsenek is igazából valódi irányok...

A másik pedig, hogy nem próbálom meg elbagatellizálni a jelenlegi, valós problémákat. Úgy mint, hogy nincsen még akkora baj, ennél rosszabb már úgysem lehet, etc.

Abszolút jobban beleillek, így van. Meglepő, de a többség hasonlóan szokta látni a dolgokat, mint ahogy én, és ez érvényes természetesen vissza is. Valószínűleg ha megkérdeznénk a kitelepültek többségét, hogy MIÉRT?, ugyanazokat a válaszokat adnák. Amiket páran mindig megmagyaráznak. :)

A műhisztit sose értettem. Itt hallgatniuk kell azoknak, akik másképp gondolkodnak. Ugyan már. Arról van szó, hogy nem azt olvassák, amit szeretnének. Esetleg a többség nem ért velük egyet. Ebből sikerül azt kihozni, hogy itt harcolni kell a közösség ellen, akik egy alomban vannak, meg összetartanak, ha kívülálló jelenik meg, és a többi bullshit. És a legfontosabb, itt mindenki hazudik. :)

kardio1 2015.01.11. 23:42:02

@Philosoraptor: En nem erre gondoltam, amikor a kommentemet irtam. De ezt nem részletezem, ùgyis tudod.
Te hosszù tàvra/véglegesre tervezel külföldön? Vagy majd meglàtod?

2015.01.11. 23:45:14

@kardio1: Pontosan tudom, hogy mire gondoltál. Abszolút beillek ebbe a közösségbe, Mo.-n minden szar, Nyugaton meg minden jó. Nem is tudom, hogy ki írta ezt, már akkor is jót röhögtem rajta. :D

Nem tudom, ez sok mindentől függ. Előbb jussak ki, legyen pénzem, utána lehet majd ezen is agyalni.

kardio1 2015.01.11. 23:54:23

@Philosoraptor: Nem pontosan erre gondoltam :) Inkàbb arra, hogy mint a focipàlyàn, itt is vannak "vezérszurkolok". Ha az ô véleményüktôl nem térünk el nagyon, nincsen baj. De ha igen...
Egyébként, ha màr igy felveetetted a nyugat és Mo. összehasonlitàsàt, érdekesnek talàltam digger legutobbi posztjànàl (remélem, elnézi, hogy nem direkt neki irom ezt), hogy amikor hazalàtogatott Magyarorszàgra, a legtöbb dologgal elégedett volt, pozitiv hangvételu volt a posztja az Ohazàval kapcsolatban. Majd a végén a konklùzio ezzel ellentétes volt. Nem értettem a kontrasztot. Illetve érteni vélem az okàt, de ezt ùgyis càfolnà...

2015.01.11. 23:59:40

@kardio1: Kik a véleményvezérek itt a blogon? Mitől függ, hogy valaki véleményvezért lesz?

"Egyébként, ha màr igy felveetetted a nyugat és Mo. összehasonlitàsàt, érdekesnek talàltam digger legutobbi posztjànàl (remélem, elnézi, hogy nem direkt neki irom ezt), hogy amikor hazalàtogatott Magyarorszàgra, a legtöbb dologgal elégedett volt, pozitiv hangvételu volt a posztja az Ohazàval kapcsolatban. Majd a végén a konklùzio ezzel ellentétes volt. Nem értettem a kontrasztot. Illetve érteni vélem az okàt, de ezt ùgyis càfolnà..."

Érdekes volt, az biztos. :)

2015.01.12. 00:01:37

@Philosoraptor: Ezt mar en is megfigyeltem, marmint azt, hogy vannak ilyen kommentelok egy csomo helyen a magyar nyelvu interneten, akik, ha irnak valamit amivel sokaknak nehez egyeterteni, es ezert vitaba szallnak veluk, akkor megsertodnek, es kozlik, hogy "velemenyterror" van, es, hogy az milyenmar, hogy nem lehet akarmit leirni, es vitatkozas helyett inkabb elvonulnak. Mikozben persze, hogy le lehet akarmit irni, hiszen az elobb irta le. :D Csak eppen vitatkozni akarnak vele, de az meg miert baj? Ezt sose ertettem.

Herr Géza 2015.01.12. 00:21:28

@montroyal ( CAN qc): Nem piskóta hely ez a St.Marten, nő meg jók a képek is. Csak annak a sárga (zöld?) pólós fazonnak szólhattatok volna, hogy ugorjon már ki a képből, mert egy csomó mindent kitakar... :))))))))))))))))))))))))))))))))))

Herr Géza 2015.01.12. 00:23:43

@Herr Géza: Na még egyszer:
" St.Marteen" és "no meg" az elején, a többi stimmel..... :)))

2015.01.12. 00:25:08

@mojyo: Most nem tudom, hogyha azt mondom, hogy "Pontosan én is így gondolom", akkor beállok-e a sorba? :D

montroyal ( CAN qc) 2015.01.12. 01:06:42

@Herr Géza: ja ..es az évek alatt egyre tobbet..:-)

montroyal ( CAN qc) 2015.01.12. 01:15:45

@Herr Géza: na akkor még egyszer , mert én is csak innen tudom ,hogy irjak helyesen ... es mar zold triko sincs

www.kepfeltoltes.hu/view/150112/Maarten__131__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.01.12. 01:42:56

@mojyo: "Csak eppen vitatkozni akarnak vele, de az meg miert baj? Ezt sose ertettem."

Azert, mert a vitahoz okos ervek kellenenek, az meg legtobbszor nincs:) mit ahogy vitakultura sem :)

pappito · http://pappito.com 2015.01.12. 01:49:02

@Philosoraptor: brilliáns oldalvágás volt azoknak az országoknak akik egyrészt migrációs célpontok, másrészt 4-500ezer magyraka él és dolgozik bennük. Úgy könnyű lelakatolni az ajtót, hogy a franc se kopogtat (legalábbis MO-nak nincsen sokszázezres méretű változatos kultúrájú bevándorlótömeg által okozott problémája)

De azért ne lepődjünk meg, ha a kedves ejrópai országok majd nem lesznek túl lelkesek a magyar kiköltözőktől, tekintve, hogy a saját miniszterelnökük mondta, hogy a gazdasági kivándorlás az rossz dolog...

persze az orbanized crime országában a határátkelő amúgy is hazaáruló sőt (távolság függvényében magyar se?) szóval nem baj, ha kicsit nehezebb lesz nekik

átlátó 2015.01.12. 06:28:57

Eddig olvastam és itt azt beszéltem meg magammal, hogy állj, ne tovább.
"Amszterdam belvárosában én nem tudok sétálni. Alapból sem vagyok túl jó manőverezésben, plusz frászt kapok, amikor a sokaság túl közel húz el mellettem, és amikor elkalandozik egy kicsit a tekintetem (ami elég frekventáltan előfordul), akkor tuti, hogy hirtelen ott a villamos, vagy nekimegyek valakinek, vagy lepofozok valakit a hátizsákommal (na jó, ismerve daliás termetemet, ez utóbbi soha nem követel holland áldozatokat).

Mindezt nehezíti, hogy szeretek kávéval és cigarettával a kezemben sétálni, ami tömegben szinte mindig azzal végződik, hogy leöntöm magam, vagy felgyújtom a hajam, vagy mindkettő."

A manus aki ezt írta, rossz helyen akar kávézni, cigizni, hajat fölgyújtani, sétálni és mindezt egyszerre.
Maradj otthon, vagy ott van a Szahara...nagyon komolyan mondom, egy arcidegem se rándul...Isztambulba se menj, mert Amsterdam a másik egyik kedvenc városom.
Amsterdamban bárhol, akárhol érdemes leülni pár percre, lógatni a lábat és közben csak úgy bámészkodni, egyik kézben kávé, a masikban meg valami akármi.
Valamit összekevertél itt tesó dikk.

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.12. 06:36:17

@montroyal ( CAN qc): Es azért photosoppoltak ra sapkahajat meg garbot??

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.12. 06:38:16

@tanato: a stirliczben is igy bukott le a szulo no..

tanato 2015.01.12. 07:04:36

@Babette .: Az egy nagyon jó sorozat volt.

tanato 2015.01.12. 07:16:58

@pappito: Egyébként hazugság hogy nincs gazdasági bevándorlás hozzánk.Én itt az Alföldön látom hogy van,méghozzá nem is kisarányú.Rengeteg az erdélyi cigány bevándorló,nyáron jönnek idénymunkára családostul sok gyerekkel,és egyre többen itt maradnak télire és magyar papírokat is szereznek.Sok új ilyen betegem van,de egyes környező falvakban ahol olcsó a lakás meg a tanya százas nagyságrendeben.Nagyon sokan román anyanyelvűek közülük.
Persze ez odafent nem tűnik fel,mert nem látványos és nem Budapesten van.,valamint az ö bevándorlásuk a kinti magyarok hazajövetelének van titulálva amit pozitív dolognak tartanak,pedig gazdasági menekültek és mint mondtam egyre több köztük a román anyanyelvű sokszor tolmáccsal jönnek az orvoshoz /is/.

Quercus a favágó 2015.01.12. 08:06:43

@mojyo:

Aki minden, az övétől eltérő véleményre a bullshit kifejezést használja, na meg a "ne ugass bele a felnőttek beszélgetésébe" dumát, az szerinted vitázni akar, vagy csak nemes egyszerűséggel bunkó?

Herr Géza 2015.01.12. 09:46:20

@montroyal ( CAN qc): Na vazze, látom sehogy sem sikerült a helyes írásmódot belőnöm....
Ezt a képet meg kár volt..... Le fognak vadászni a csajok. :))))))) (Dehogy vagyok irigy, ááá....)

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.01.12. 10:09:34

@QUERCUS: +1 :-)))
@Herr Géza: Hahaaaa, Géza, nem megy ez ma neked, hagyd rá! :-DDDD Éss, jaj a májadnak is mára ! :-))))

Herr Géza 2015.01.12. 10:17:36

@NagyságosSodalisO [eng]: Nézd má', a kis kárörvendö..... :))))))

2015.01.12. 10:20:46

@pappito: Fontos, hogy ne legyünk gyarmat. Meg kell akadályozni, hogy népesség tekintetében se keveredjen az árja magyar vér más nemzettekkel. A kint élők pedig véletlenül se jöjjenek haza, mert még hoznák a felvilágosodást, hogy a rothadó nyugaton mennyi minden másként és jobban működik. Abból meg csak a baj lenne. :)

2015.01.12. 10:22:15

@QUERCUS: Pappito tutira liberális amúgy... (csak vicc vót) :D

**mimi** 2015.01.12. 10:26:41

@Philosoraptor:
ma különösen nagyon hölle vagy :)))))))))))))

Igaz Barát 2015.01.12. 10:52:59

@Herr Géza: Ne kritizáld tovább, mert olyant látunk, amit szerintem nem sokan szeretnénk! :D

2015.01.12. 10:57:16

@**mimi**: Van valami a levegőben. :)

2015.01.12. 11:16:14

@QUERCUS: Hat, annak valoszinuleg nincsenek ervei, az ilyen szovegeken plane nem kell megsertodni szerintem :)

turista a saját országában 2015.01.12. 11:55:42

Budapesten is probléma a tömeg viselkedése. Vagy ez általános, a világvárosokra jellemtő jelenség lenne? Mindenesetre már kisgyerekkoromban, a '80-as években adott jelenség volt Pesten, főleg egy vidékinek, hogy ha te nem kerülöd ki az embereket, egyszerűen neked mennek. Ez azóta sem nagyon változott.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.01.12. 13:07:47

@pappito: ezt az "orbanised crime" fordulatot lenyúlnám, köszönettel :-)

2015.01.12. 13:52:36

@pappito: Amúgy tudod, hogy mi az igazi szégyen? Hogy sok állampolgár is így gondolja. A percember politikusok mondhatnak bármit, az senkit sem érdekel. Az talán jobban sérti az ember önérzetét, amikor hazaárulónak bélyegzik a honfitársai, csak azért, mert máshol szeretne élni v. bármilyen egyéb ok miatt.

kardio1 2015.01.12. 14:12:34

@Philosoraptor: Abban azért van valami igazsàg, hogy a nagyszàmù, a helyiekétôl nagyon eltérô kultùràjù, erôs belsô kohéziojù bevàndorlo integràlàsa nehézkesen megy. Itt kb. arànyaiban annyi muzulmàn él, mint otthon cigàny (8-10%). A cigànyokkal se igen tudunk mit kezdeni, nem biztos, hogy a svédek àltal kitaposott ùtra rà kellene térni...

2015.01.12. 14:17:45

@kardio1: Van benne igazság. Kár, hogy Mo.-nak ilyen problémái nem igen vannak, de vannak mások helyette, amiért valamiért nem akar foglalkozni pártunk és vezérünk.

montroyal ( CAN qc) 2015.01.12. 14:52:39

@Babette .: csak altalaban beszeltunk a canadaiakrol ..@Herr Géza: levadasznak a csajok ? én mar ugy vagyok mint a legoregebb bika ; fussunk !! jonnek !!

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.01.12. 15:11:12

@montroyal ( CAN qc): Szerencsére vannak még stramm férfiak!!! :-P

montroyal ( CAN qc) 2015.01.12. 18:10:14

@NagyságosSodalisO [eng]: ha ram gondoltal koszonom ha nem jo az itelokepessged..:-)

DieNanny CH 2015.01.12. 18:29:42

@montroyal ( CAN qc):

A csajok a családja maradék 4 tagja. (Én is háromlányos házban nőttem fel...) :-)))

montroyal ( CAN qc) 2015.01.12. 18:40:02

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: annyi csaj egy csaladban... szegeny ferfi egesz eleteben intim betetekre keres ...

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.12. 19:16:25

@Philosoraptor:

"a gazdasági bevándorlás súlyosan káros és veszélyes az európai polgárokra"

nc....

2015.01.12. 20:26:37

@Babette .: Helyesebben:

A gazdasági kivándorlás súlyosan káros Mo. költségvetésére. :D

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása