oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. január 05. 06:44,  Így jutottunk ki zöldkártyával Amerikába 336 komment

2015. január 05. 06:44 Határátkelő

Így jutottunk ki zöldkártyával Amerikába

Őszintén szólva a magam részéről mindig kicsit szkeptikus voltam az amerikai zöldkártyalottóval kapcsolatban, mert gondoltam, nyilván nyernek rajta emberek, csak hát én még sosem találkoztam ilyen szerencséssel. Aztán jött Niki története, márpedig ők pont így jutottak ki az Egyesült Államokba. Lássuk, hogyan történt!

egyesult_allamok_150105.jpg

„Minden akkor kezdődött, amikor 2009-ben megtudtuk, hogy babát várunk! Férjemmel (akkor meg vőlegényemmel), Árpival, szinte spontán, összebeszélés nélkül azon kezdtünk morfondírozni, milyen „nagy durranás” lenne, ha néhány évre kimennénk valahova külföldre a kölökkel, hogy anyanyelvi szinten beszéljen majd angolul. Ebből következően nem is volt kérdés, hogy csakis angol ajkú országok jöhettek szóba. Sorba vettük hát a lehetőségeket.

Ausztrália, Anglia, Málta kilőve

Mindketten Ausztrália nagy szerelmesei vagyunk, de két nem csekély akadály merült fel azonnal az elején. A letelepedés Ausztráliában szinte lehetetlen, viszont nagyon nehéz, valamint nincs épp a szomszédban (nem beszélve a kígyókról és a fehér cápákról a tengerben…). Így azt sajnos rögtön az elején elvetettük.

Aztán szó került természetesen a jó öreg Angliáról is, de gyakorlatilag csak egymásra néztünk, és tudtuk, hogy egyikünk se vágyik a „sosincs igazi nyár, de azért egész évben esik az eső és minden másnap köd van”-ba, és nem mellesleg világvezető helyen áll a drágasági listán, szóval pikkpakk túl volt tárgyalva (szép magyarosan mondva :)).

Aztán jöttem én a „menjünk Máltára, Apaaaa”-val, de azért én is beláttam, nem biztos, hogy épp informatikusokra várnak Máltán, így az is bekerült az „ide nem megyünk” mappába.

Akkor legyen Amerika!

Miután kizártuk az egész „öreg” kontinenst, jött az ötlet… USA. Na, ennyire azért persze nem volt egyszerű, sem pedig spontán. Árpi 15 evvel ezelőtt, mint bohém fiatal, mászkált errefelé egy éven át, és hogy hogy nem, igen megkedvelte „Amcsit” (ahogy Ő mondaná :) ). Sokat mesélt róla, ez milyen klassz volt anno, az milyen praktikus volt, ezt is hogy szerette, stb., stb…

Az is az USA mellett szólt, hogy elég széles a skála, már földrajzi és klíma tekintetében is, márpedig mi SZERETJÜK A NYARAT!

Szóval úgy-ahogy eldöntöttük, hogy USA jó lenne. A következő lépés átgondolni, hogyan is lehet ide kijutni LEGÁLISAN?! Ugye a nagy kérdés mindenki számára. Nos, nem egyszerű és pofonegyszerű egyszerre.

Három lehetőséged van

#1: Házasság

#2: Akkora superhero vagy még nagyobb mázlival, hogy találsz valami céget, amelyik szíves örömest szponzorálja a papírjaidat

#3: nyersz a zöld kártya lottón, azt’ csókolom

Jelentem, mivel hiszünk a házasság szentségében, úgy gondoltuk, nem válnánk el emiatt, tehát egyeske kihúzva. Mivel viszont a csodákban nem hiszünk, így nyugodt szívvel kizárhattuk a második lehetőséget is. Ily módon maradt hármaska…

A lottón nyerni is lehet?

Fogtuk magunkat, s beadtuk mindkettőnk nevére a zöld kártya lottót. Azaz regisztráltunk mindketten a játékra. Mindez mondom 2009-ben két okádás közepette (mint említettem, terhes voltam, és NEM, én nem mondtam, hogy áldott állapot… de ez egy másik sztori).

Azzal a svunggal, ahogy beadtuk, el is feledkeztünk róla, olyannyira, hogy úgy gondoltuk, itt az idő, hogy megvegyük első otthonunkat. Megvettük, megcsináltuk, állítólag nem lett rossz. :)

Majd egyszer csak 2010-ben, nem sokkal azután, hogy Áron megszületett, kaptunk egy nagy sárga borítékot. (Mi voltunk az utolsó DV-sek, akik még igazi levelet kaptak, most már minden elektronikusan megy.) Apa általában semmire (szó szerint értsd nyugodtan, és az se baj, ha ezt majd olvassa Apjuk is, mert nem sértődős, viszont ismeri magát, sőt néha még büszke is erre) nem emlékszik, de erre a napra… a mai napig!

Szóval én épp a konyhában teszek-veszek, tejcsit melegítek, szoptatok és valamin nagyon kiakadok Apára és piszkosul dühöngök, közben magyarázok neki, amolyan házisárkány kedvem volt, miközben Ő némán hallgat, s közben nyitogatja a postát… Majd egyszer csak megszólal „Te Manci, beszarsz, kihúztak a zöldkártya lottón”.

Mire én: „OK, de nekem itt ne tereled el mindig a szót, elegem van, hogy… blablabla… ******* (hatásszünet) ******* MIIIIII?????? Mit mondtál, Apa??” Itt kezdett eljutni az agyamig, hogy valami fontosat közölt velem.

„Jól hallottad, kihúzták a neved a zöldkártya lottón…”

Elkezdtük mindketten erősen nézni a levelet, amely néhány sorból állt, és amely (most kicsit ömlengek, figyeljetek) életünk egyik legmeghatározóbb korszakát indította el!

Aztán Áron gyorsan felsírt, hogy éhes, és az élet ment tovább, nekünk pedig kattogott az agyunk. Jézusom, most tényleg kihúztak, és akkor most mi van? Úristen, akkor költözünk az USA-ba?????? De hát most vettünk lakást, meg a gyerek pici, meg úristen…

Na jó, de mégis hova?

Miután eltelt néhány hét, és kicsit lenyugodtunk, elkezdtünk gondolkodni, hogy OK , hogy USA, de azon belül hova? Nagy kérdés, esküszöm, nagy! Volt minden a listánkon, de akkor meg félős voltam, így Kalifornia például szóba sem jöhetett, mondván, nem akarok egy földrengésben elpatkolni már első évben.

Kalifornián kívül viszont minden szóbajött, New York egyikünknek sem volt vonzó, New Jersey már inkább, csak rohadt hideg van télen. OK, akkor délebbre kéne mindenképp. Középre nem, mert tornádó van, Floridában meg lehet, hogy megdöglünk nyáron a melegtől… Jaaj, jaaj, nagy gondok ezek, akkor hova?

És az elkövetkező két évünk így telt! Igen, jól látjátok, két év, mert mi 2009-ben adtuk be a 2011-es DV-re, és konkrétan 2012 februárjában költöztünk ki. A papírmunka menetéről részletesen nem számolok be, azt egyébként is meg lehet tekinteni férjem blogján, Ő abszolút technikai részletekre tér ki, ezzel segítvén az újabb kitelepedőket.

Szóval miután Árpi minden papírt visszaküldött, megjött az interjúidőpontunk, amit azzal a lendülettel későbbre tetettem levélben! Meglepően gyorsan és egyszerűen működött minden. Írtam a nagykövetségnek, hogy ilyen-olyan oknál fogva legyenek kedvesek eltolni 6 hónappal az időpontunkat.

Az igazi ok az „Úristen, most tényleg vágjunk bele, mondjunk fel itthon, stb., vagy inkább maradjunk?” volt, ezt persze azért nem osztottam meg velük. Egyéb mondvacsinált indokokat hoztam fel, de nem is forszírozták a témát. Egyszerűen áttették.

Ami miatt át akartuk tetetni, az az volt, hogy az interjú után van 6 hónapod, hogy átlépd az USA határát, különben buktad az egész zöldkártya lottó mizériát… És mondom, mivel egyfolytában dilemmáztunk, így kerítettünk magunknak még egy kis időt.

Megyünk – nem megyünk

Közben volt kb. egy hónap, amikor eldöntöttük, hogy NEM, nem megyünk. Amúgy is, milyen szar hely ez az USA, csak a lövöldözés, meg a drogozás megy, akarom én ilyen helyen nevelni akár egy napig is a fiunkat??? NEM.

Aztán ahogy Apa, miután kimondta, hogy nem megyünk és ugyanazzal a lendülettel rögtön nekiugrott BMW motorokat nézni a neten (mondván, hogy az új kecónktól nagy dugó volt az irodáig, és nem lehet oda kocsival menni, mert az egy év… szóval kell egy motor), na, akkor közöltem, hogy én menni akarok! Inkább mint hogy megint valami „marhaságot” vegyen magának. :)

Egyébként egyetlen gyilkos dolog van ám, a „Mi lett volna, ha…” játék. Na, ebbe nem akartam belevágni, és ismervén magam, ez lett volna nagyjából egész életemen át.

Vettünk három nagy levegőt

Úgyhogy századjára is újratárgyaltuk a dolgot, és eldöntöttük, egy életünk, egy halálunk, belevágunk!

És belevágtunk… Fogtuk a nem egészen kétéves fiunkat, valamint 4 azaz négy darab teletömött bőröndöt, végezetül vettünk három óriási levegőt és „átkeltünk a határon”. Eddig nem bántuk meg.

A kezdeti nehézségekről már írtam a blogomon, nem volt könnyű, de azt mondom, ha most bármi miatt úgy hozná a sors, hogy haza kell költöznünk, már megérte!”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: zöldkártya Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr517042479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Muscari 2015.01.05. 21:31:42

@VPBA: semmi gond, koszi a tajekoztatast :-)
Tehet nyugdijas korban az ingatlanvasarlas jatszik, ez fog a szemunk elott lebegni :-)

FutureFry 2015.01.05. 21:35:21

@bxf: "Azonban, ha valaki pl. bizonyos kormanyszerveknek szeretne dolgozni (pl. FBI, stb. - de CDC, FDA nem tartozik ide), akkor a magyar utlevelet le kell adni es a magyar allampolgarsagarol le kell mondani."
Az FBI tudtommal nem _feltétlenül_ követeli meg, hogy feladjad a nem-amerikai állampolgárságodat - bár persze nyilatkozni kell, hogy nem fogsz vele visszaélni az USA ellen (kb. mint az amerikai állampolgársági eskünél, csak jóval szigorúbban). Gondolom más TLA-k esetében meg még előny is lehet egy második állampolgárság...

Egybként ez fordítva is megtörténhet: lásd pl. Zwack Péter aki anno lemondott az amerikai állampolgárságáról, hogy magyar nagykövet lehessen Washingtonban.

Muscari 2015.01.05. 21:40:54

@Hari Seldon 2: az a sziget valami gyonyoruseges! Gondolom nem lehet ket filler ott az ingatlan.

Muscari 2015.01.05. 21:43:29

@puhacica: en ebben remenytelen vagyok :-(

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.05. 21:54:32

@Muscari: Ne koltozzetek mar el...
Egyebkent tudom, hogy ezert kovezest kapok, de nem ertem masok reszerol ezt a nagy rajongast az Usa irant.

Tudom, hogy csak egyszer voltam odaat, nem lattam mindent , es csak turistaskodni mentem, de a vegen mar alig vartam, hogy hazajojjek.

Az, hogy egy nyamvadt elelmiszerboltot sem talaltunk, ahol maszkaltunk ( Manhattan, NJ egyes reszei, DC, Boston), nem a 7 eleven nekem nem az, jobb szeretem magam elkesziteni a szendvicsem, a reggelim. Ha egyik ismeros nem visz ki a varosbol, akkor nem is tudtunk volna normalis kajakat bevasarolni.

Oszinte leszek, en csalodtam a keleti partban, ahol voltam. Nem is tudom, jobbra, modernebbre szamitottam, es sokkal jobban europaira. A new yorki akcentus kifejezetten bantotta fulem.

A fizukrol viszont: abban a munkakorben, amiben vagyok kinn 1.5szeres legalabb a fizu.

Vissza fogok meg menni, a nyugati partra, turistaskodni, viszont elfogadtam: egyszeruen ugy erzem, azzal az orszaggal nem passzolok.
Tudom hogy nagy, meg hatalmas, es tok mas lehet mashol, de nem erzem a merhetetlen vagyat. Es erdekes, parom occse es paromis igy van ezzel.
Ha lehet valasztani akkor inkabb Ausztralia.

bxf 2015.01.05. 21:57:10

@FutureFry: Mondjuk en elsokezbol tudom, hogy ugy inditanak minden job fairt, hogy kozlik "renouncement of your citizenship is necessary". Ott voltam, sajat fulemmel hallottam. Vagyis a nem amerikai allampolgarsagot vissza kell adni. Ekkor valamennyi ember elkoszon, es johet a kovetkezo fordulo, ahol beszelnek egy darabig az FBI-n beluli munkarol. A harmadik fordulon a nyelvkeszseget tesztelik. Min. foiskolai vegzettseget varnak el, amerikai allampolgarsag, buntetlen eloelet, nna es a nyelvi teszt...

Haaat, ize... ismerek nehany embert Mo-on, aki felsofoku nyelvvizsgaval rendelkezik angolbol, de nem tennem ra az eletem, hogy felet megertenek...

Ezek utan meg futottam egy kort a magyar allampolgarsaggal kapcsolatban, es ugy dontottem, hogy nekem egy-ket idoszakos beugras nem eri meg (volt egy ismerosom aki birosagi/bevandrolasi/adohivatali stb. tolmacs volt, anno 56-os menekult, neki nem volt mar magyar allampolgarsaga, szoval konnyen dolgozott a kormanyszerveknek, ill. mar nyugdijaskent es sokszor telefonon).

Ime:

www.fbijobs.gov/employment/FD1052.pdf

Annyi a kis kulonbseg, hogy ott azt mondtak, hogy ok veszik el az utlevelet, mig a magyar nagykovetseg azt mondta, hogy az a magyar allam tulajdona, tehat mas nem is vehetne el (vagyis a magyar nagykovetsegen kell leadni).

FutureFry 2015.01.05. 22:01:17

@maxval bircaman szerkesztő:
"Sőt, ma kifejezetten nehéz még saját kérésre is elveszteni az amerikai állampolgárságot. Ha pl. valakinek nem rendezett adótartozása van, nem engedélyezik az állampolgárság megszüntetését."
Plusz tavaly az állampolgárságról való lemondás összegét keményen megemelték ($450 helyett most már $2350). Persze aki az adó miatt mond le (mint a Facebook társalapítója) az valószínű sokkal többet nyer (anyagilag) mint $2350. Igaz, pont ezért volt (van?) javaslat egy 30%-os "kilépési adó" ("exit tax") bevezetésére...

2015.01.05. 22:03:02

@33621: Azt a filmet nagyon várom. Az első része eszméletlenül jó lett, a második borzalmasan pocsék. Tehát a harmadiknak ismét bizonyítania kell. :D

FutureFry 2015.01.05. 22:05:39

@bxf: "I will not travel using a non-U.S. passport while employed and/or assigned to the FBI unless approval has been obtained from the Assistant Director, Security Division."

bxf 2015.01.05. 22:11:56

@FutureFry: igen, ebbe beletartozik a nem magyar (es nem amerikai!) utlevel is.. de ezt inkabb nem fejtenem itt ki bovebben.

FutureFry 2015.01.05. 22:17:38

@tildy[UK]: "A fizukrol viszont: abban a munkakorben, amiben vagyok kinn 1.5szeres legalabb a fizu. "

Ezt már egyszer belinkeltem, de (abszolut fizetésben) az USA csak a 3-ik Svájc és Norvégia után:
www.bloomberg.com/visual-data/best-and-worst/highest-paid-software-engineers-countries
Persze ha a megélhetési költségeket is figyelembe vesszük akkor valószínű Svájc (és pláne Norvégia) már "húzósabb" (bár persze amerikán belül se mindegy, hogy hol lakik az ember).

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.01.05. 22:18:39

@ABL CA: "Itt elek CA-ban tobb mint 3 eve es Vaaarom, hogy legalabb egy icipici foldrendes-elmenyem legyen"

:))) mi kozel 8 eve lakunk itt, eddig 2x volt olyan foldrenges a kornyeken, amit mar megereztunk (4-4.5) (LA kornyeke) Az elsonel meg nem tudtam, mi tortenik igazan, csak a morajlast hallottam (mintha egy angy kamion ment volna el a haz elott), meg kicsit lengett a csillar, a ferjem epp munkaban volt, rogton hazatelefonalt, hogy minden ok-e:-) A masodik eseten mar tapasztalt "folderenges- atveszelok" voltunk. Egyik este tortent, ebben az esetben viszonylag sokaig tartott a renges, persze ez relativ, a 6-8 mp is hosszunak tunik. Csak egymasra neztunk, es megallapitotuk, hogy megint foldrenges volt :)
Az ittenieknek ez kb. annyi, hogy konstataljak a dolgot, na meg FB-on mindenki kerdezeti egymastol, hogy "did you feel it?" A fold szinte folyamatosan mozog, de az apro rengeseket termeszetesen nem lehet erzekelni. Csak hogy lassatok, itt egy lista, hol es milyen eroseggel mozgott a fold az utobbi idoszakban:
earthquaketrack.com/v/la/recent Evek ota mondogatjak, hogy varhato egy nagyobb renges, es keszuljunk fel.

FutureFry 2015.01.05. 22:21:05

@bxf: Én csak arra akartam rávilágítani, hogy lehet valaki FBI alkalmazott miközben (külön/egyedi engedéllyel) használhat külföldi útlevelet.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.05. 22:22:51

@FutureFry: nemcsak a fizeteseket kell figyelembe venni. 3 honapig eltem a norvegoknel, de SOSE ereztem, hogy otthon vagyok. Nagyon zarkozottak, es bar imadom a hideget, akkor mar inkabb a svedek.
( Amugy joval dragabbra szamitottam, nem volt olcso, de akkoriban -2004- 30-40 ezer forintnyi koronabol kijott havonta az elelmiszer)

kardio1 2015.01.05. 22:29:05

@Hari Seldon 2: Ott viszont van càpa a környezô vizekben, a közelmùltban volt néhàny càpatàmadàs. Valoban több a fehér, de a nagy része az ott lakoknak inkàbb kreol. Szerintem is szép hely lehet. Néha, ha megbeszélés van a korhàzban, azt mondjàk nekem:vous devez aller à la réunion. Szivesebben venném igy: vous devez aller à la Réunion :))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.01.05. 22:31:40

@tildy[UK]: "Az, hogy egy nyamvadt elelmiszerboltot sem talaltunk, ahol maszkaltunk ( Manhattan, NJ egyes reszei, DC, Boston), nem a 7 eleven nekem nem az, jobb szeretem magam elkesziteni a szendvicsem, a reggelim."
lehet, hogy csak nem jo helyen kerested :)) az amerikaiak egy resze (mint mashol is) nagy "organic" orult, szoval semmi processed, meg elore elkeszitett stb...rengeteg olyan uzlet van, ahol kedvedre valogathatsz a szendvicsedhez mindenfelebol :) Nem tudom, a K-I parton van-e, de. pl itt Kaliforniaban a Whole Foods ilyen

bxf 2015.01.05. 22:33:22

@FutureFry: Valoszinuleg nem azet az orszaget, amelyben szuletett... de errol nem szeretnek itt bovebben irni.

FutureFry 2015.01.05. 22:33:43

@tildy[UK]: Igen, jó ha költözés előtt kipróbálja az ember az országot (ha tudja). Európából nézve akkor esetleg Kanada se rossz (hideg, barárságos emberek, "szocializmus"). Bár most éppen a CAD is gyengül az USD-hez képest. Ha az szempont...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.01.05. 22:35:18

@tildy[UK]: Na, egy kis goolizas utan meg is talaltam :))
www.wholefoodsmarket.com/stores/unionsquare
As a proud part of the Union Square community our full service grocery store continually strives to sell the highest quality products we can source at the most competitive prices possible. We are proud to feature foods that are free from artificial preservatives, colors, flavors, sweeteners, and hydrogenated fats.Many of our products are sourced locally from New York and New Jersey farms and food artisans. Come in and peruse our aisles filled with crisp produce, fresh meat and seafood, vitamin supplements and luxurious body care.

Whether you have special dietary needs, you’re looking to make a few healthier choices for yourself and family, or you just love food, we know you’ll soon be just as passionate as we are about Whole Foods Market Union Square.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.05. 22:37:05

@Zsuzsi65: Szerintem az volt a gond, hogy a varosban benn kerestem. Nem bereltunk kocsit , es en hianyoltam a kis elelmiszerboltokat a varosban. DC-ben nagynehezen talaltunk egy helyet, megkerdeztuk , milyen elelmiszeruk van: azt mondtak menjunk fel az emeletre: volt ott csoki , meg chips, ez volt az elelmiszer....

Az egyetlen, ahol normalis elelmiszereket lattam benn a varos kozepen, a grand centralnal a market.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.01.05. 22:40:00

@tildy[UK]: hat igen, mondjuk a helyismeret hianya miatt elofordul ilyen. De ahogy latod a terkepen itt, a varosban is lehet azert talalni (kerdes, mit ertunk "(bel)varos" alatt
www.wholefoodsmarket.com/store-locations?store=6753

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.01.05. 22:44:17

Egyebkent valoszinuleg te amolyan jo oreg "kisboltot" akartal keresni, gondolom :) Azokat a kis uzleteket valoban eleg nehez megtalalni, alt. 1-1 kis kozosseget szolgalnak ki, es sokszor specializalodnak akar vmilyen termekre, vagy naciora, ugyanis - ertheto modon - maskepp nem tudjak a versenyt tartani a nagy elelmiszer aruhazakkal. Nalunk ormeny kisuzletek vannak pl. (sok az ormeny bevandorlo a kornyekunkon).

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.05. 22:44:23

@Zsuzsi65: De itt kb majdnem minden utcasarkon van egy kis sarki elelmiszerbolt akar sainsburys local, akar tesco. Akar waitrose. A Dunkin'Donuts, meg 7eleven nem az en vilagom.

@FutureFry: Kanadaba megyek meg vissza,Tortontot imadtam, mar amit lattam belole. :) A buszallomas mellett pedig ott volt egy hatalmas elelmiszerbolt, es teli egeszseges elelmiszerrel, rogton az fogadott, bemesz, es gyumolcsok, vega konyha, vagy ha nem vega, akkor is egeszsegesnek tuno etelek, leves, bagett! Tetszett.

Na nem is akarok erre tobb szot pazarolni, en ugy erzem nem vagyok USA-kompatibilis. Van ez igy.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.01.05. 22:55:03

OK, csak a kep arnyalasa miatt irtam, nehogy azt gondoljak tobben, hogy az USA-ban/keleti parton nem lehet egeszsegesen enni :) (egyebkent mindenhol lehet, csak valasztas kerdese:) UFF, szoltam :)

Igy van, nem kell mindenkinek USA-kompatibilisnek lennie :))

Sütemény1975 2015.01.05. 22:56:11

@tildy[UK]: nagyon szeretem a mark & spencer élelmiszer boltjait. szerencsére abból van sok a pálya mellett, ott szoktam vásárolni, ha nem jutok tesco kozelbe.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.01.05. 23:02:22

Csak erdekessegkent:) a meretekhez igazodva ennyi szupermarket-lanc van az USA-ban :) ezek kozott van olyasmi, ami valoszinuleg megfelel Tildy altal keresettnek, es persze vannak nagyok is.
en.wikipedia.org/wiki/List_of_supermarket_chains_in_the_United_States

FutureFry 2015.01.05. 23:03:45

@tildy[UK]: Nem akarom ráderöltetni a témát, de nekem soha nem volt gond "rendes" élemiszerboltot találnom az USA-ban (a Dunkin' Donuts és a 7-eleven persze nem az, az előbbi - mint a neve is mondja - fánkot árul, az útóbbi inkább benzinkúthoz kapcsolódó mini-kiszolgáló, gondolom a magyarországi vagy angliai benzinkutas shop-ok sem az egészséges elelmiszereikről híresek). Szóval (mint @Zsuzsi65: írja) pl. Whole Foods, de a legtöbb "rendes" nem "müzlire specializálódott" nagy ABC-ben (pl. Walmart) is van bio-élelmiszer választék (a junk food mellett, persze). Igaz, a legtöbb helyen autó az kell a bevásárláshoz, az tényleg jobb lenne, ha gyalogtávra lenne minden.
Ismétlem magam, de egyébként ez "gyalogtáv"/belvárosi élet azért most egyre menőbb - legalább is az "új" cégek (pl. Google, Yahoo, Facebook, stb.) alkalmazottainak körében.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.01.05. 23:11:09

Igen, az amerikai eletformahoz hozzatartozik, hogy ritkabban, de nagy mennyiseget vasarol az emberek tobbsege. Az 1-2 naponta "leszaladok" a kozertbe" szinte nem letezik. Ennek oka ismet csak - mino veletlen :) - a relative nagy tavolsagok. Lehet, hogy NY-ban, a kis belvarosi apartmanban lako 1. nem tud annyit tarolni 2. a belvarosban azert nincsenek akkora tavolsagok, ezert valoban leszalad vasarolni par dolgot. De az orszag nagyobbik reszeben ez nem altalanos. Na, ez csak egy kis adalek az orszagismerethez :)

FutureFry 2015.01.05. 23:11:10

@tildy[UK]:
Walmart SuperCenter példa (összesen 3400 ilyen boltjuk van, tudtommal minden államban van):
www.blogcdn.com/www.dailyfinance.com/media/2012/08/walmart-615cs080212.jpg

FutureFry 2015.01.05. 23:29:05

@Zsuzsi65: @tildy[UK]:
Tényleg - nem kell mindenkinek "USA kompatibilisnek" lennie. És ez a gyalog vs. autóval való bevásárlás nekem egy "trade-off". Persze, lehet, hogy sokat kell vezetni (amit nem feltétlenül rossz, a tájak gyönyörűek!), de legalább lehet mindetől/mindenkitől távol is lakni, nem pedig egy zsúfolt városban egymás "hegyén-hátán". Szerintem az a jó, ha a szomszédhoz is kocsival kell menni :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.05. 23:33:29

@FutureFry: Walmart-ot egyet lattam egesz utam soran, az is jocskan a varoson kivul volt. Szoval a hajamra kenhetem. Mivel tomegkozlekedtunk. Szerencsere tomegkozlekedes szempontbol a keleti part teljesen rendben van.Tehat az, hogy a varoson kivul van bevasarlokozpont.... Hat nem volt opcio...

De mint irtam, egyszer szerencsenk volt - igaz ahhoz az kellett, hogy kivigyenek vegre a varosbol bennunket. Ne tudd meg azt az oromot:D

En spec azt hittem, leven NYC es a newarki resz, elegge olyan varos, ahol sokan siman gyalogolnak nem fog nehezunkre esni kisboltot talalni. Nem igy tortent.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.01.05. 23:41:21

@FutureFry: haha, mondjuk a napi 2-2.5 oras vezetes neha pup a hatamon, es a napi commute altalaban autopalyan van, ami nem mindig a legszebb tajakon vezet at. En szerencses vagyok, mert nalunk egy resze kisebb hegyek kozott vezet, azt soha nem tudom megunni, pedig minden nap arra jarok :)
www.roadstothefuture.com/I-210_FF_2.jpg

www.socalregion.com/wp-content/uploads/2013/02/210_from_118e_connector.jpg

Muscari 2015.01.05. 23:52:42

@tildy[UK]: nyugdijas korunkra meleg eghajlatra akarunk menni, nekunk Magyarorszag sem eleg meleg, mediterran klima kell minimum, de legszivesebben odakoltoznek adg-hez. Nagyon szeretem a UK-t, Londont, de egy olcso es meleg hely kell majd oregkorunkra, plusz nem hiszem, hogy itt valaha lesz ingatlanunk. Eloszor az otthonit kene kifizetni, most is aggodhatunk rajta, hogy hogya leszunk

Nyugi, ez meg vagy husz ev mulva esedekes, nem a kozeljovoben :-)

Muscari 2015.01.05. 23:53:59

@Muscari: hogyan leszunk megmentve

FutureFry 2015.01.05. 23:58:32

@Zsuzsi65: Na jó, a kismillió sávos, tömött, autópályák Los Angeles-ben (és környékén) nekem sem tartoznak a "relaxáló vezetés" kategóriájába. (Egyébként - már régebben írtam - Pasadena/Altadena felett "a hegyekben" tényleg nagyon szép helyek vannak). Én olyan helyekre gondoltam, ahol ha lerobbanok az a gond, hogy jön-e valaki egyáltalán (mert még térerő sincs).

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.06. 00:03:51

@Muscari:
Portugalia, ha engem kerdel :)

@FutureFry: gyalogosan nem elerheto, tomegkozlekedtunk, nem volt berelt autonk. Igy kisse problemasabb. Masreszt ehhez vagyunk szokva erredele, Europan belul eddig sosem volt gond:)

FutureFry 2015.01.06. 00:05:19

@Muscari: "meleg hely kell majd oregkorunkra"
Az USA-ban is ez a tendencia (az öregebbek leköltöznek délre, pl. Florida, Arizona) - bár nem igazán értem miért? Öreg korára az ember jobban fázik? Sebaj, több hely a "jobb" (hidegebb) tájakon...

Muscari 2015.01.06. 00:08:56

@FutureFry: te melyik allamban laksz? Sajnos nem emlekszem... Ezek szerint valami Isten hata mogotti helyen? :-)

M. Péter 2015.01.06. 00:15:08

@FutureFry: Inkább már nincs kedve havat lapátolni télen.

morsels (törölt) 2015.01.06. 00:15:26

@FutureFry:
Szerintem nem csak azert, mert oreg korara az ember jobban fazik, bar valahol az is benne van.
Szerintem ami fontosabb az az, hogy hideg teruleten nehezebb mozogni is. Ugy ertem, hogy ha hazad van, akkor azert a havat el kell lapatolni (persze, fel lehet fogadni ceget, akik elkotorjak, de szinte mindig vannak reszek, amihez lapat kell), aztan meg havas, csuszos utak, meg hideg idoben joval ritkabban mozdulnak ki.

Masreszt a tobb napsutes, meleg sokat szamit fajos vallaknak, csipoknek, egyeb forgoknak, a hidegben merevebbek lesznek ezek.

FutureFry 2015.01.06. 00:20:04

@Muscari:
Mondjuk, hogy a Mississippi-től nyugatra :)

FutureFry 2015.01.06. 00:23:58

@M. Péter: @morsels: Jogos. Bár van abban valami jó, ha a be van havazva az ember... Mint a "The Shining"-ban :)

Muscari 2015.01.06. 00:30:04

@FutureFry: igen, az öregek jobban fáznak. Mennék én korábban is, ha lenne munka azokban a régiókban a Mediterráneumban, de sajnos nem ez a helyzet.

Azt veszem észre, hogy egyre kevésbé bírom a hideget. Ilyen szempontból London még jó is, ma is 10 fok volt például, elég ritkán fagy.
Nem is emlékszem, hogy gyermekkoromban mit csináltam a kemény mínuszokban otthon, hogy nem fagytam szét.

morsels (törölt) 2015.01.06. 00:30:30

@FutureFry:
Talan a Shining nem a legjobb pelda erre :-)
De nem veletlen, hogy nyaron joval kevesebben mennek delre, mint telen. Nyaron itt is van egy csomo hely, ahol barki megtalalhatja azt, ami neki tetszik.
Talan el sem tudod kepzelni (meg), hogy milyen az, amikor Januarban, vagy Februarban 'megtorod' a teled egy hetre es a minusz 10-20 fokbol, meg 20 centis havazasbol leszall a repulogep valahol, ahol +25 fok van.
Es szinte erzed, ahogy szivod magadba a nap sugarait, ahogy toltotsz fel...

Muscari 2015.01.06. 00:34:30

@morsels: ezt most muszáj volt? :-))
Egy barátnőm épp most van Floridában a barátjával, biztos sűrűn csuklik.

morsels (törölt) 2015.01.06. 00:36:02

@Muscari:
Nalunk -16 fok volt. Plusz a szel.
Napkozben :-)

Mondjuk hulye volt az idojaras.
De jo pelda arra, hogy idosebben, miert jobb delre menni :-)

Szoval szombaton elkezdett havazni, egesz vasarnap reggelig, ami aztan atvaltott onos esobe, szoval a kb. 15-20 centi ho tetejen egy jegreteg lett. Aztan vasarnap felmelegedett az ido, az eso es az onos eso valtotta egymast, gyakorlatilag az egesz varos egy korcsolyapalya lett. Aztan hirtelen lehult -16 fokra az egesz, a sozast meg kell ismetelni...

Es hat hideg van :-)
Ugy ertem, hogy a hideg az nem -2 fok.

vazzup 2015.01.06. 00:36:18

@Borjatyinszkij: tajekozodni csak hivatalos es kizarolag hivatalos forrasbol!
travel.state.gov/content/dam/visas/DV-2016-Instructions-Translations/DV_2016_Instructions_English.pdf

37. If I receive a visa through the DV program, will the U.S. government pay for my airfare to the
United States, help me find housing and employment, and/or provide healthcare or any subsidies
until I am fully settled?

No. The U.S. government will not provide any of these services to you if you receive a visa through the DV
program. If you are selected to apply for a DV, you will need to demonstrate that you will not become a
public charge in the United States before being issued a visa. This evidence may be in the form of a
combination of your personal assets, an Affidavit of Support (Form I-134) submitted by a relative or friend
residing in the United States, an offer of employment from an employer in the United States, or other
evidence.

Tehat, magyarul, nem kapsz segitseget, es bizonyitanod kell, hogy nem leszel terhere a koltsegvetesnek, ezt megteheted azzal, hogy munkat vallalsz, azzal, hogy bemutatod a megtakaritasaidrol a megfelelo bizonyitekot _vagy_ azzal, hogy felkersz egy szponzort.

@tildy[UK]: nem tudom, itt a nyugati parton (Bay Area) egy kavicsot nem lehet ugy elhajitani (kis tulzassal), hogy ne elelmiszerbolt ablakat tord ki vele, pedig az igazi autozos reszek vannak itt is.
Mondjuk en imadom az itteni letet minden szempontbol, de izlesek es pofonok.

blackhairlady 2015.01.06. 00:38:00

@33621: Bocsi, nem emlekeztem ra ki volt a tettes:))

morsels (törölt) 2015.01.06. 00:38:30

@Muscari:
Tenyleg nem kotozkodesbol...
:-)

De innen telen mennek 'nyaralni'.
Nyaron itt is egy csomo helyre lehet menni. Nemzeti parkok, ahol talalhatsz olyan tavakat egy fel, vagy egy napos turaval, ahol valoszinuleg csak te vagy egy hetig.
Ezt mondjuk a fiam meseli, en nem csinaltam ilyet :-)

FutureFry 2015.01.06. 00:43:43

@morsels: Nekem a telet a tavasz+nyár töri meg... Négy évszak - így kerek. Csak ne lenne az az átmeneti olvadós időszak ("Mud season")!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.01.06. 00:45:10

@vazzup: igy van, anyosomeknal voltunk az unnepek alatt Cupertino-ban, es (foleg, hogy anyos tisztara health freak) allandoan (meg jan 1-jen is!!) kajaert kellett szaladgalni a kozeli supermarketbe:)

ja, es egyebkent te nem akarod megirni a sztoridat? Valamikor mintha lett volna szo errol, vagy lemondtal rola? :)

morsels (törölt) 2015.01.06. 00:53:25

@FutureFry:
Ja, hat itt nincs tavasz.
Marcius vegen meg egy kiados hovihar, sokszor 20+ centi ho jon lenne, volt mar tobb is...
Aztan Aprilis mar nem olyan veszelyes, a vegere kezd olvadni minden, aztan van 2 het, amikor minden szurke, aztan hirtelen zold :-)

De tavasz, az nincs.

Meg hat... mondjuk Novemberben kezdodik, Marciusban er veget... az 5 honap. Kell a tores :-)

vazzup 2015.01.06. 00:55:51

@Zsuzsi65: elkezdtem egy blogot meg tavalyelott, de utana elsodortak az esemenyek, kicsit kovalyogtam meg dublin-london-budapest kozott tavaly, aztan nyar kozepetol ujra itt, igazabol szemelyesen erdekes a sztorim, de csak mert fontos dolgok tortentek velem, HA-szempontbol viszont nem igazan erdekes, mert L-es vizummal vagyok itt, nem kellett kifejezetten durvan kuzdenem se erte, csak interjuzni es jonni. :)
Persze a vizumlottorol is azert tudok egyet s mast, mert minden evben beadom, immar ot eve. Meg eddig egyszer se sikerult.
Ja, en itt dolgozom Mountain Viewban, ugyanaz a sztori, mint Cupertinoval, ahol lakom, San Mateo meg meg durvabb, csak ki kell jutni az El Caminora es meg lehet nezni, hany uzlet van ott... :D

@FutureFry: en elvezem a szaraz-esos evszak valtakozasat, kulonosen amikor egy szal poloban rohangalok igy "telviz" idejen ;)

FutureFry 2015.01.06. 00:56:46

@morsels: Ja - erről van az a mondás az ilyen helyeken: "Két évszak van: Tél és Útjavítás"

morsels (törölt) 2015.01.06. 00:58:38

@FutureFry:
Itt azt mondjak, hogy 2 evszak van.
Tel, es Julius 9.

:-)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.06. 00:58:40

@vazzup: Na majd jovore, 2 ev mulva lecsekkolom:)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.01.06. 01:01:16

@vazzup: igen, ismeros a kornyek:)) (El Camino) a forgalom meg detto, mint LA :)

FutureFry 2015.01.06. 01:04:23

@vazzup: Azért San Francisco-ban még nyáron sem mindig lehet kabát nélkül meglenni, ahogy Mark Twain mondta: "Életem leghidegebb tele egy san francisco-i nyár volt..."

vazzup 2015.01.06. 01:08:51

@FutureFry: San Francisco (Seattle mellett) Amerika Londonja. ;) Annyi kodos delelottot meg Londonban sem lattam, mint ott. Ellentetben a Bay Areaval, ahol a kodhataron tul (az aramlat az obol es a Golden Gate osszhatasa okozza a kodot) telen is nyar van. Es ritka a kod. Ezert is lakom inkabb San Mateoban es dolgozom Mountain Viewban. Sokkal jobb az ido errefele. San Jose meg meg ilyenebb.

Muscari 2015.01.06. 01:09:24

@morsels: na többek között ezért is nem megyek Kanadába :-)

Muscari 2015.01.06. 01:14:13

@FutureFry: @vazzup: ezt nem tudtam San Francisco - ról, most nagyot csalódtam. Pedig olyan szép város, kár, hogy nincs rendes nyár.
Mi az oka, hogy ilyen hűvös az éghajlat? Milyen áramlatról beszéltek?

FutureFry 2015.01.06. 01:19:47

@vazzup: Nekem az óceán felöli oldal (pl. Santa Cruz) tetszett leginkább (éghajatilag, meg persze az óceán maga) - de onnan bejárni (a Bay Area felé) kicsit macerás lett volna, nemcsak a nagy forgalom miatt, de azért is mert 17-es az egyik legijesztőbb ottani út amin vezettem (a hágón még néha hó is van).

vazzup 2015.01.06. 01:26:48

@Muscari: egyszerubb, ha relative profibb magyarazza el :) :
en.wikipedia.org/wiki/California_Current
en.wikipedia.org/wiki/San_Francisco_fog

Ez az ara annak, hogy nincs rendes tel sem. ;)

@FutureFry: hat, Santa Cruz azert eleg messze van innen bejarni (>1 ora commute ido), plusz ott speciel a kozbiztonsag sem a numero uno :)
Akkor mar inkabb Half Moon Bay vagy kornyeke. Bar ha gated community akkor termeszetesen mindegy.
En egy Creek mellett lakom, reggelente kacsak hapognak az ablak alatt, teljesen jo ez igy is. Igaz, messze vagyok az oceantol, cserebe halszag sincs ;)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.01.06. 01:27:37

@Muscari: Az ocean huto-futo hatasa a part menten vegig erezheto: nyaron a szarazfold jobban felmelegszik, mint az ocean hatalmas vizfelulete, igy a hidegebb, parasabb levego a szarazfold fele aramlik. Vegig a parton, le egeszen LA-ig a homerseklet sokkal (akar 5-10c) kevesebb, mint beljebb (5-10 merfold). Telen forditott a helyzet: a nagy viztomeg relative melegebb, mint a szarazfold (vagy legalabbis nincs akkora kulonbseg), igy a legjaras megfordul. De ez a jelenseg meg napszakonkent is megfigyelheto: reggeltol delig, kora delutanig tart a kudos ido, majd utana - persze az eros napsugarzas hatasara is - a kodfelho eltunik. Aki jart mar SF kornyeken, az tudja, milyen fantasztikus latvany a kodfelhok ki-beuszasa a varos ill. az obol fole.
Amikor most az unnepekkor ott jartunk, @vazzup altal is emlitett gyonyoru teli, felhotlen ido volt, nagyon elveztuk.
kepfeltoltes.hu/view/150106/10676401_10203126456702792_6173985632892878246_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/view/150106/10846028_10203126455062751_8145738052356099421_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/view/150106/10881575_10203126457622815_4595601272031957082_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

adg 2015.01.06. 03:59:47

@Muscari: "legszivesebben odakoltoznek adg-hez. Nagyon szeretem a UK-t, Londont, de egy olcso es meleg hely kell majd oregkorunkra, "
Na itt nem faznal. Bar most eleg hideg van megint, reggelente alig 25-28 fok, de napkozben mar kellemes.
Junius korul vannak remesen hidegek, itt a parthoz kozel 16-18 fokra is lemegy hajnra. De 20 km-re a varostol siman lehet 3-5 fok is. De ez nem tart sokaig, es ha kigyullad a nap, akkor felmelegszik gyorsan.

Viszont sajnos ez nem egy hajde olcso hely.

P.Elliot 2015.01.06. 09:08:13

@tildy[UK]: Pedig hatalmas elelmiszer aruhazak vannak mindenhol ahol van minden. De ezek nem a varosokba epultek be, / ott csak a kis uzletek vannak ahova leugrasz tejert ha kifogyott, csipsz es kolaert, ilyen-olyan kesz szendvicsert/, szoval a nagyok azok varoson kivul vannak mert csak ott lehet oket rendesen elhelyezni, oriasi parkoloval. Kocsi nelkul nagyon sok mindent nem ersz el. Ha barmikor ujra jossz akkor ne hagyd ki a kocsiberlest mert anelkul nem is latod hogy az orszag hogy nez ki! Kocsi nelkul azt sem mondhatod hogy lattad a keleti partot, vagy barmelyik reszet! Arrol nem is beszelve hogy ezek a kicsike boltocskak nagyon dragak, ketszer vagy tobbszor dragabbak mint az elelmiszer aruhazak.

P.Elliot 2015.01.06. 09:08:20

@tildy[UK]: Pedig hatalmas elelmiszer aruhazak vannak mindenhol ahol van minden. De ezek nem a varosokba epultek be, / ott csak a kis uzletek vannak ahova leugrasz tejert ha kifogyott, csipsz es kolaert, ilyen-olyan kesz szendvicsert/, szoval a nagyok azok varoson kivul vannak mert csak ott lehet oket rendesen elhelyezni, oriasi parkoloval. Kocsi nelkul nagyon sok mindent nem ersz el. Ha barmikor ujra jossz akkor ne hagyd ki a kocsiberlest mert anelkul nem is latod hogy az orszag hogy nez ki! Kocsi nelkul azt sem mondhatod hogy lattad a keleti partot, vagy barmelyik reszet! Arrol nem is beszelve hogy ezek a kicsike boltocskak nagyon dragak, ketszer vagy tobbszor dragabbak mint az elelmiszer aruhazak.

P.Elliot 2015.01.06. 09:08:22

@FutureFry: Igen, minden nagy Supermarketben van bio elelmiszer, nem is keves, zoldseg, gyumolcs is, tej, tojas, fott etel, salata es gyumolcs bar, sult csirke. Az eves igazan nem gond a turistanak sem ha nem akar etterembe menni. Igen, itt az emberek bevasarolnak, bespajzoznak jocskan, en legalabb 3 honapig tudnek fozni abbol ami itthon van, / nem is tudom hogy tud igy felszaporodni, persze, kell egy tejfol mert kifogyott, bemegyek az uzletbe es kijovok 2-3 nagy zacskoval, / keleti part/ mert ezt is meglatom meg azt is...
Itt a Shope Rite, Stop&Shop, Foodtown van foleg de vannak nagy csak organikus cuccokat arulo boltok is..

Hari Seldon 2 2015.01.06. 10:20:51

@kardio1:
"Valoban több a fehér, de a nagy része az ott lakoknak inkàbb kreol. Szerintem is szép hely lehet. "
A kreol az már félig teli pohár esete, nem? :-)
Jó lenne pár év múlva megnézni.
A cápa meg csak nem jön ki a fövenyes részre. (én nem vagyok egy nagy úszó, úgyhogy marad a fövenyes rész)

kardio1 2015.01.06. 12:20:06

@Hari Seldon 2: A kreolok nem franciàul beszélnek! Azt nem tudom pontosan, hol volt a càpatàmadàs, gondolom ott is inkàbb szörfösöket érint.

2015.01.06. 13:24:50

@tildy[UK]: legkozelebb, ha itt jarsz, keress meg. Termeszetesen van NYCban kozert. Nem.kell auto

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.06. 15:10:52

@charlieharper: köszi. Mi sajnos nem találtunk, pedig napi 10 kilométereket gyalogoltunk keresztül kasul. Főképp Manhattan és Brooklyn Bridge.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.06. 16:37:30

@Hari Seldon 2: Kösz a tippet.Kell majd arrafelé járnunk.De inkább repülővel, mint hajóval... :D

Hari Seldon 2 2015.01.06. 19:42:16

@kardio1:
Persze, egymást közt egy elfajzott franciát beszélnek, de az iskolába kötelező a francia. És a a lakosság haramada francia. Úgyhogy előbb utóbb kihal a kreol nyelv. Idő kérése.

Nikili 2015.01.06. 22:09:41

@adg [Au, Darwin]: @svájci sapka (ch): Nejt teljesen megértem, én se tolerálnám a bikinis görkoris csajokat..;)

viszont értekelem, hogy értekeled a félelmemet a fehér cápáktól ;)

Amugy, ha tudsz vmi takaritó állást Au ban, szólnál? Mennénk! ;)

Nikili 2015.01.06. 22:11:00

@Mirjam2: Köszönöm, aranyos vagy! :) Örülök, hogy átnéztél hozzám is :)

Nikili 2015.01.06. 22:13:00

@Réka ‎: Ne ítélj elsőre! Komcsira mondom! ;) Amúgy köszcsi a bizalmat, jön folytatás ISTIBIZI ;)

Nikili 2015.01.06. 22:26:36

@Sz. Tib: Szia Tibiiii, kösziiiii ;)

kardio1 2015.01.06. 22:35:12

@Hari Seldon 2: Az màr annyira elfajzott francia, hogy külön nyelv. kihalni sem fog egyhamar.
Te hogy àllsz a franciàval? Van rà alkalmad, hogy sokat gyakorold?
Milyen az idô nàlatok? Ott is alerte orange van az onos esô, vagy a ho miatt? Csak aràdioban hallottam, hogy kilend EK-i megyére adtàk ki a riasztàst, de nem tudom, a tiétek is érintett-e?

kardio1 2015.01.06. 22:35:57

A ràdio, KilenC...

Nikili 2015.01.06. 22:36:39

@Sz. Tib: Szia Tibiiii, kösziiiii ;) De nehogy már felhúzd Magad! Senki nem tapló, max nem ismeri a körülményeket, és amolyan túl hamar ítélő típus..Ismerek ilyeneket ;) Vagy szimplán idióta :D De mi mindkettőt megértjük, nemigaz? :D Nekem legjobban a "másik ország szociális hálóját használják" tetszett :D Mégha Kanadáról lenne szó... :D

Nikili 2015.01.06. 22:41:56

@tucano: "Nem biztos, hogy informatikusokra várnak Malta n! De" KOmoly????????????? MEGYÜNK!!! Komolyan! :)

Hari Seldon 2 2015.01.07. 10:21:46

@kardio1:
Na még utoljára írok erre a posztra: Idén már heti öt nap fogok tanulni. Szerintem (és a terveim eddig is nagyjából így voltak ütemezve) fél év kell még, így gyerekek mellett.

Másik kérdésed:
Itt most nincs eső, meg ón sem hó, semmi ilyen. A múltkor vettem észre, ha elmentem Metz felé, ott már volt hó, és a hét végén vittem vissza a szüleimet Brüsszelbe a repülőhöz, és Luxembourg-tól megint van hó.

Harmadik téma:
A kreol biztos ki fog halni, csak idő kérdése. Másrészt, meg megint pesszimstáskodsz!
(Nem személyeskedésből mondom, mert nem is sértő, de jól gondolom, hogy te elég pesszimista/aggódós alkat vagy?. Ja ez csak irodalmi kérdés)
Szerinted a nyelvi versenyben mennyire versenyképes hosszabb távon a franciával? - Semennyire. Ezért mondom, hogy idő kérdése. Másrészt iskolában tanítási nyelv. Lakosság harmada fehér, intézményeket franciául vezetik. El fog sorvadni. harmadrészt, meg minden kreol beszél már most is valamilyen szinten franciául, tehát egy turistának tök mindegy, hogy egymás között hogy beszélnek.

Nikili 2015.01.07. 11:20:47

@Mirjam2: köszi, aranyos vagy! :)

adg 2015.01.07. 12:02:37

@Nikili: en is felnek egy feher capatol, ha talakoznank. Viszont sajnos nem nagyon lehet olyan lakhato tengerpartot talalni, ahol biztosan nem fordulhat elo capa. Hat ez van. Bar meg igy is nagyobb a veszelye, hogy ramesik a jelzolampa, es megraz.

Takarito allas eleg sok van, de nem ITsek vagytok? Vagy csak apu?

Fogod fogytatni a tortenetet? Olvastam volna meg. :)

kardio1 2015.01.07. 12:41:03

@Hari Seldon 2: Nàlatok azért ismerik a téli gumit, nem? Engem nagyon meglepett itt, hogy senki nem hasznàlja, pedig van 7 fok alatti hômérséklet, nem is ritkàn télen. De ha leesik a ho, akkor az izolàltabb helyen lakok egyszerûen nem mennek dolgozni, a gyerekeik meg iskolàba...
Elôbb-utobb minden nyelv kihal, nem a kreol lesz az utolso, ez igaz. Szerinted egy nyelv marad végül? Es ha igen, melyik lesz az? Az angol most igen jol àll, de attol is függhet ez, ki lesz az uralkodo nagyhatalom a késôbbiekben. Egyébként nem vagyok pesszimista, inkàbb realista, és szeretem a dolgok mindkét oldalàt làtni-làttatni. Mivel te hatàrtalan optimista vagy, melletted pesszimistànak tûnök. Igy jol kiegészitjük egymàst :)

Nikili 2015.01.08. 20:05:32

@adg [Au, Darwin]: Lázasan dolgozom a folytatás megírásán...köszönöm a bizalmat! :)

tucano 2015.01.09. 17:41:24

@Nikili:
keepmeposted
maltapark
Ezen keressetek, tuti lesz állás. :D

Nikili 2015.01.09. 21:55:31

@tucano: Koszi, ha koltozni keszulunk, szem elott tartjuk :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása