oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. december 03. 06:48,  Miért jó külföldön élni? 312 komment

2014. december 03. 06:48 Határátkelő

Miért jó külföldön élni?

A válasz a címben feltett kérdésre nem is olyan egyszerű, különösen azért, mert természetesen az is előfordulhat, hogy valakinek nem jön be a dolog – erről is szól Schrammel Ivett posztja, aki férjével és három lányával már három országot is megjárt: élt Ausztriában, Máltán, most pedig Gibraltáron. Közel három év külföldi tapasztalat után írt tehát, ráadásul nem csak a személyes tapasztalatai szerepelnek benne, hanem – mivel pszichológusként is dolgozik – mások élményei is.

Gibraltár_1.jpg

„Elsősorban azért mert az ember kilép a kényelmi zónájából, és mint tudjuk: „Az élet ott kezdődik, ahol elhagyod a komfortzónád…” Persze a komfortzónából való kilépésre számtalan más lehetőség is adódik, de ez az egyik legerősebb.

Bárhol is élsz külföldön, távol a hazádtól, a megszokott, ismerős környezetedtől - rengeteg új helyzettel találkozol: ismeretlen a hely, a kultúra, az emberek, a szokások, minden - még a levegő is más. Egészen más élni valahol, mint turistáskodni.

Rengeteg kihívással találkozol nap mint nap - persze kihívásokat otthon is találsz, de itt el sem tudod kerülni őket. Az új szituációkban, új emberekkel kapcsolatban pedig gyakran nem működnek a régi jól bevált és begyakorolt sémák, probléma megoldási módok, elsősorban a kulturális különbségek miatt, másrészt a Te megváltozott helyzeted miatt. Kénytelen vagy tanulni, fejlődni!

Valójában ez az önismeret fejlődésének egy roppant érdekes útja, rengeteget tanulhatsz magadról abból, hogy hogyan viselkedsz ebben a számodra teljesen új szituációban. Akár egész meglepő felismeréseket is tehetsz önmagaddal kapcsolatban.

Gyakran hasznosabb ez - és mennyivel „életszerűbb” - mint sok önismereti, személyiségfejlesztő tréning. Itt derül ki igazán, hogy mennyire vagy rugalmas, nyitott, befogadó, elfogadó, kreatív, mennyire vagy képes alkalmazkodni. És ezen jellemvonások, képességek fejlesztésére is remek alkalom kínálkozik, ha beilleszkedni és boldogulni szeretnél!

Más szemmel nézzük a világot

A külföldi lét másik járulékos pozitív „mellékhatása” az lehet, hogy az ember megtanulja értékelni azt, amije van. Elmondom, mire gondolok: sokan, sokféle okból hagyják el az országot, van, aki pusztán anyagi okokból, a jobb megélhetés reményében, van, aki kíváncsiságból, tapasztalatszerzés céljából, kalandvágyból, van, akit egy régi álma megvalósítása hajt.

Ami közös bennünk, hogy ha alkalmanként hazalátogatunk, más szemmel nézzük a világot, régi, ismerős otthonunkat. Látjuk, hogy mi az, ami nem működik, hiszen sok esetben erős a kontraszt, de újra látjuk a szépséget is azokban az ismerős, megszokott dolgokban, melyek mellett Magyarországon élve talán egyszerűen elmentünk.

Újra megcsodáljuk a Balaton kékségét, hallgatjuk a nád susogását, a békák kuruttyolását, megbámuljuk Budapest gyönyörű épületeit, a Duna hídjait, a csodás zöld erdőket, parkokat.

Más szemmel látjuk régi otthonunkat, felfedezve az értékeit és ezután más szemmel nézünk új otthonunkra is, a jelenünkre, talán abban is jobban megtalálva a szépséget, az értékeket. Jobban értékeljük és megbecsüljük azt, amink van.

Letisztul az értékrend

Azért is jó külföldön élni, mert néhány év külföldi tapasztalat után nagy valószínűséggel el tudod dönteni, hogy valójában mik a számodra fontos dolgok, letisztul a saját értékrended, és így megtalálhatod a helyed a világban.

Bár sokan az anyagi jólét reményében próbálnak szerencsét más országokban, a legtöbb esetben alulról kell kezdeni, újrakezdeni. Lehet, hogy nem találsz a képzettségednek, tapasztalatodnak megfelelő munkát - így sokan olyan munkákat is elvállalnak, amit Magyarországon soha nem tettek volna meg - ezáltal egész új, meglepő tapasztalatokra tehetsz szert.

Talán átmenetileg még nehezebb anyagi helyzetbe kerülsz, mint amilyenben otthon éltél. Kérdés, hogy ezeket a nehézségeket, veszteségeket tudják-e kompenzálni azok a pozitívumok, melyeket az új ország nyújtani képes.

Mások épp ellenkezőleg élik meg az országváltást: bejönnek a számításaik - az otthoni jövedelem akár többszörösét képesek megkeresni munkájukkal, akár ugyanazzal a tevékenységgel, melyet otthon végeztek. Ez esetben az a kérdés merül fel, hogy az anyagi jólét ellensúlyozza-e, felülírja-e a család, a régi barátok, a megszokott környezet hiányát.

Kiderülhet, hogy az ember valódi értékrendje egész más, mint amit addig gondolt magáról. Kiderülhet, hogy bizonyos dolgok fontosabbak, bizonyos dolgok pedig sokkal kevésbé számítanak, mint ahogy előzőleg hitted.

Ráébredsz, hogy mi az, ami valójában boldoggá tesz, mi az, amitől valóban jól érzed magad, sőt: otthon érzed magad egy helyen. A család? A barátok? A munka? A pozíció? A megbecsültség? Az anyagiak? Az új kalandok? A kihívások? A megszokás? A kényelem? A biztonság? Az élet kiszámíthatósága? A pozitív jövőkép? A kultúra? A hangulat? A „hely energiái”? A szellemi fejlődés lehetősége?

A honvágy

Érdekes még a honvágy kérdése. Van, akit az ér váratlanul, hogy milyen erősen szenved tőle, mások meglepetten tapasztalják, hogy egyáltalán nem éreznek semmi hasonlót. Ezeknek a felismeréseknek a hatására dönthetsz úgy, hogy új, választott országodban maradsz, vagy hazatérsz. Minden döntés jó döntés, ha szívből jön.

Ha a hazatérés mellett döntesz, legalább kipróbáltad magad máshol és nem vágyakozol majd egy életen át más országok, egy más élet után. Jobban értékeled azt, amit egyszer elhagytál, elvesztettél. Kevesebb lettél sok illúzióval, de gazdagabb sok tapasztalattal.

Ha a kint maradás mellett döntesz, szintén egy megalapozott döntést hoztál, mely megfelel saját - talán épp a külföldi tapasztalatok hatására felismert értékrendednek.

Akárhogy is döntesz, nagy eséllyel pár év elteltével megtalálod a helyed a világban. De a jó döntés talán nem is a megfelelő kifejezés, hiszen ha belegondolunk, az életben nincsenek jó vagy rossz döntések, csak tapasztalások vannak.

Olyan, mint a szerelem?

Elhagyni az a helyet, amit tiszta szívből szeretsz, ahol igazán boldog vagy, körülbelül olyan értelmes döntés, mint elhagyni a szerelmedet. (Persze mindig vannak kivételek, van, hogy az ember kényszerből, akár az életét mentve hagyja el az otthonát.)

Egyre gyakrabban jut eszembe egy választott hely, ország és egy párkapcsolat közötti analógia. A szerelem és a praktikum gyakran kéz a kézben járnak: ilyenkor a szeretett férfival vagy nővel az élet könnyű, nagyobb erőfeszítések, kompromisszumok nélkül is működőképes - ahogy egy általad szeretett helyen is lehet az élet hasonlóan könnyed és kellemes.

És van, hogy a szerelem és a praktikum nem jár együtt: szerelmeddel - legyen az akár egy személy vagy egy hely - bizony nehezebb az élet, csak nagy küzdelmek, válságok, kompromisszumok, sok tanulás, fejlődés, változás árán működtethető.

Mással, máshol lehet, hogy könnyebben, gördülékenyebben mennének a dolgok, egyszerűbben lennének élhetőek a hétköznapok. Senki a környezetedben nem is érti igazán a választásodat. Négy ország után számomra nem kérdés a döntés. :-)

Ha egy párkapcsolat vagy egy hellyel való kapcsolat, pozitív érzelmekkel teli, „igaz szerelem”, megér minden fáradozást. És hiába a könnyű, anyagi és egyéb előnyökkel rendelkező viszony, ha nélkülözi a valódi pozitív érzelmi töltetet, a szerelmet.

A honvágy a legbiztosabb jele a hely iránti „szerelmednek”. Van, hogy az ember a szülőföldje iránt érez honvágyat, és talán meglepő, de van, hogy egy másik ország iránt, ahol nem is élt olyan hosszú ideig.

Az is természetes, hogy az ember olykor elvágyódik erről a helyről, ahogy néha felmerülhet a szerelme elhagyásának gondolata is - ennek számtalan oka lehet, és néha csak akkor tudja 100 % biztosan, hogy hol van a helye az életben, a világban, ha egy időre eltávolodott tőle.”

Ha van kedvetek, küldjetek képeket arról, miként készülődik a környezetetek a karácsonyra. Ezek lehetnek kirakatok, utcai díszítések, de nagyon örülök annak is, ha a saját készülődésetekről küldtük képet. Karácsonyig még van három hétvége, szerintem hangulatos posztokat lehetne addig összeállítani. A fotókat (némi hosszabb-rövidebb szöveggel) a szokásos hataratkelo@hotmail.com címre várom!

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr886950695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.12.03. 21:39:52

@zöldeketbeszélek: Épp bizonyos magyarok misztifikálják túl ezt a dolgot. Megvallom őszintén, hogy nekem nem a hazám fog hiányozni, hanem a családom, és az ismerőseim.

2014.12.03. 21:44:59

@diggerdriver: Mo.-n sajnos demagógia áldozata (ez is) lett a hazafi fogalom, a Jobbik és hívei hiszik azt, hogy ők aztán milyen nagy hazafiak.

Nem tudom, mi lehet az oka, talán az a sok negatív dolog, ami éri az embert az élete során ebben az országban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.03. 21:45:30

@puhacica:
Egyértelműen mindig magát az országot emlegetik és az istenítik.

2014.12.03. 21:48:08

@zöldeketbeszélek: Lehet, hogy most 0 EQ-s leszek, de én nem tudom hova rakni ez a dolgot. Ott vagyok otthon, ahol jól érzem magamat. Ha ez Kamcsatkában van, akkor ott vagyok otthon, függetlenül attól, hogy honnan származok. Nekem ez egyáltalán nem fontos tényező, legalábbis jelenleg. Aztán lehet, hogy 20 év múlva másképp fogom gondolni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.03. 21:48:22

@Philosoraptor:
Nézd pont talán Írország a legjobb példa hogy ott a szélsőségesek meddig mentek el.
IRA.
Egyértelműen pozitívan viszonyulnak hozzájuk a kivándorolt írek.
Mondom, teljesen ellentétes a magyar hozzáállással.

morsels (törölt) 2014.12.03. 21:54:58

Vessetek a mokusok ele... nekem nincs semmi bajom Magyarorszaggal.
Nekem Magyarorszag az, ahol fenottem (az atkosban ugye), ahol meg kisdobosnak, uttoronek is kellett lenni, meg ilyesmi.

De en ott jartam iskolaba, ott jartam edzesre, ott jartam lanyok utan, amikor fiatal voltam. A varos minden reszet ismertem, busszal es kerekparral kozlekedtem, vagy ha az edzes ugy hozta, akkor Siklosrol Harkanyba at kellett futni uszoedzesre.

Es persze, ha maszkalok az epuletek kozott, ahol felnottem, ahol megnosultem, ahol a fiam szuletett, akkor persze hogy mmaskepp latom mint azok, akik ott laknak.

A balatoni es/vagy KISZ taborok, vagy akar a katonasag. Mai napig vannak nagyon jo barataim (ketto egeszen pontosan).
Es igen, a mai napig ha hallom a magyar himnuszt, akkor felallok (mondjuk a kanadai alatt is).
Vagy ha egy magyar sportolo vilaghiru lesz, mint Berki Krisztian a Londoni Olimpian, akkor annak orulok.
Meg nezem a kezilabdameccseket, ha megtehetem, meg meg a magyar focivalogatott meccseit is...

Es nem vagyok hazafi, semmilyen szempontbol. Egyszeruen magyar vagyok. Mindenki jott valahonnan, mi Magyarorszagrol.

En szeretem az emlekeimet, pedig nem budai kornyezetben nottem fel, nem volt lehetosegem egyetemre menni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.03. 22:02:54

@morsels:
Nem erről beszélünk.
Gondolj bele...
Egy ír 50éves és 28 éve Londonban él.
Utálja az angolokat és rajong Írországért.
Elképzelhető ez egy magyarról?

2014.12.03. 22:05:12

@diggerdriver: Más mentalitás, nem tudok erre mit mondani. :)

puhacica 2014.12.03. 22:09:41

@diggerdriver: meg az lehet meg, hogy mi, magyarok valahogy nem tanultunk meg unnepelni. marmint ilyen zaszlolengetosen, nevetosen, kiabalosan. az meg azert feltunobb, mint az, hogy felallunk a himnuszra. nalunk mindent belep valami megmagyarazhatatlan patosz. vagy a lofac tudja, lehet, hogy hulyesegeket hadovalok itt ossze-vissza. Jamesnek is megmondtam, hogy hazamegyunk es megesszuk a macskat. :D

puhacica 2014.12.03. 22:13:11

@diggerdriver: jaaa, ertem mar! ez olyan, mint a papa az allatkertben a zsiraf elott, hogy ilyen allat marpedig nincs. na ilyen magyar sincs.

pappito · http://pappito.com 2014.12.03. 22:15:20

@diggerdriver: "A magyarok bármelyik emigráns hullámról beszélünk bármennyire is igyekeztek megőrizni magyarságukat a hazafiság teljesen ellentétes az emigráns magyar lelkével.
Az emigráns magyar az az otthon maradottaknak hazaáruló és minden megnyilvánulása hazaköpködés.
Az emigráns magyarok pedig igen messze állnak mind az ír mind az albán megnyilvánulástól.
Vajon miért lehet ez?"

nem tudom, meg nem tudom azt sem, hogy mit jelent az pontosan, hogy "megőrizni a magyarságom"?
Magyarul beszélek otthon? Magyarul beszélnek a gyerekeim? Kiteszem a magyar zászlót a ház elé? pirosfehérzöldre festem a háztetőt? addig verem a szomszédot amig meg nem tanulja a himnuszt? felveszem márciusban a kokárdát?

lehetek attól még magyar, hogy nem járok zsinóros mentében és nem járok csűrdöngölőt a buszon? hányszor kell mo-ra visszajárni egy évben, hogy magyar maradhassak?

jelzem ilyesmit mo-n élve sem csináltam (kiv. kokárda) szóval nem értem, hogy itt miért kéne ? Amúgy az oviban volt szentisvánnap, a ticsörök kiguglizták hogy mi merre, államalapítás meg mibánat, a sok kis többi gyerek lelkesen színezte a magyar zászlót (megkértek, hogy meséljek erről picit)

ugyanez ment kíni újévvel, divalival, stb.

morsels (törölt) 2014.12.03. 22:28:22

@diggerdriver:
Az ir mndenhol utalja az angolt :-)

2014.12.03. 22:37:35

En megmondtam meg ma delben hogy az ilyen pszichologusos posztokkal nem tudunk mit kezdeni, csak azokkal, amelyikben az van, hogy az irek allatok. Hat nem elo is jott egybol? Na. Barcsak a lotto is igy mukodne.

morsels (törölt) 2014.12.03. 22:42:31

@diggerdriver:
Vannak irek itt is.
Egy oreg ir mikor megtudta, hogy magyar vagyok, azzal jott, hogy latta, ahogy az aranycsapat elverte az angolokat a Wembleyben.
Mondjuk nem hittem el neki, de neki ez fontos volt :-)

morsels (törölt) 2014.12.03. 22:45:47

@diggerdriver:
Mert Irorszagban meg annyira sincs semmi, mint Magyarorszagon.
Ja, van birka, meg krumpli, aztan kb. annyi.
A 'great potato famine'-rol hallottal?

A megelhetes szerintem ott nehezebb, mint Magyarorszagon.
Amitol ez valtozott, az a gazdasagpoilitika, amibe aztan egy jo nagydarab homokszemcse kerult a bankok osszeomlasaval, de meg probaljak fenntartani a kulonbozo IT cegekkel.

2014.12.03. 22:47:08

@pappito: Csak az idióták kérik számon, hogy a másik magyar-e. Szóval nem kell aggódni. :)

morsels (törölt) 2014.12.03. 22:48:43

@házelőtthinta:
Kommenteltem az utolso posztodat.
Csak szolok, ha az nem olvasnad.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.12.03. 22:51:15

Igen, más szemmel nézzük a világot, mert Magyarországon leszünk turisták. Ez annak a fordítottja, mint amikor külföldön az új otthon lesz a mindennapok része és nem turistacélpontként gondolsz rá.

morsels (törölt) 2014.12.03. 22:55:44

@pappito:
Az erdekes az egeszben (marmint kettotok parbeszede), hogy pont ez a baj.
Mi a fasznak feszultok egymasnak?

Mert a magyar rogton nekifeszul. Vagy azert, hogy ... vagy azert, mert....

En (es megint, vessetek a mokusok ele) vagy magyarokkal buliztam szilveszterkor (marmint itt kanadaban) es este hatkor meghallgattuk a magyar himnuszt, vagy mostanaban a magyarorszagon elo baratommal skypeolok... es a magyar himnusz nekem meg mindig jelent valamit.

Ezt most szegyellnem kene? Vagy letagadni? Vagy eltitkolni?

Vagy mi?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.03. 22:58:09

@morsels:
Én ezt is értem, de akkor nem azok közé megyek akiket utálok.

morsels (törölt) 2014.12.03. 23:07:17

@diggerdriver:
Ha megfizetnek, elmesz Moszkvaba markolni?
Az utalat zsigeri dolog, a tueles meg oszton.

Szerinted a filippin (vagy europai) szivesen dolgozik Szaudiban?
Lofaszt, tulel, vagy terve van (marmint csak az europainak van terve, az azsiai tulel).

A masik kerdes meg igazabol az, hogy mit nem szeretsz. Azt, hogy oda kell menned, akit elvileg nem szeretsz?
Ezek mind erzelmi (ami azt jelenti, hogy nacionalista hatteru hozzaallas) dontesek.
Miert nem kerdezel meg egy irt errol?

2014.12.03. 23:07:55

@diggerdriver: Hat valaki korabban ezen a blogon, nem tudom kicsoda mar :) Arra celoztam csupan, amit en a poszthoz szoltam hozza korabban a mai nap folyaman. Enyhe szarkazmussal probaltam elviccelodni azon, hogy milyen sokfele szempontot figyelembe vesz ez a mostani poszt a hataratkeles szempontjairol, mikozben ezen a blogon inkabb az olyanok a nepszeruek amikben eros allitasok vannak, peldaul amik az ireket fikazzak, amely poszt ugy tunik, neked is eszedbe jutott es ideztel belole :) Erre probaltam reflektalni a magam modjan.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.03. 23:09:33

@morsels:
Nem feszülünk.
Csak nem értem mit mond.
Nem tudom ki kérte számon hogy hogyan kéne viselkednie?
Nem a magyarok viselkedését nem értem hiszen pont én is így viselkedek. Semmi pozitív nincs bennem a volt hazám iránt.
Az a kérdés hogy az íreknél és az albánoknál hogy fordul át a gyűlölet hazaszeretetbe ahogy emigrálnak?
Ez egy teljesen érthetetlen viselkedés.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.03. 23:11:49

@mojyo:
Ok. Nekem az írekkel nincs bajom. Velük és nekik dolgozok több mint három éve.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.03. 23:13:16

@morsels:
Nézd én a cigányon kívül egyetlen népet sem utálok. Nem is emigrálnék Indiába az tuti.

pappito · http://pappito.com 2014.12.03. 23:14:11

@Philosoraptor: ja, szarok én arra, hogy mások mit kérnek számon, nem aggasztom magam ezzel, csak mégis, jó lenne tudni pontosan mit akarnak hallani, meg mi ez az egész bullshit :)

nem tudom az íreknél van-e olyan, hogy az egyik ír szerint a másik nem elég ír, vagy az albánoknál, hogy a másik albán nem eléggé albán, mint a mélymagyar meg hígmagyar :)

morsels (törölt) 2014.12.03. 23:16:17

@diggerdriver:
Vallvonas.
Ha gondolod, lementem ezt a hozzaszolasodat es majd 10-20 ev mulva megbeszeljuk.
Egyebkent meg tenyleg nem tudok mit mondani.

Te is magyar vagy, meg hat akik ide irnak, azok mind azok.
Fuggetlenul attol, hogy ezt szeretik, vagy sem.

pappito · http://pappito.com 2014.12.03. 23:16:56

@morsels: "Mi a fasznak feszultok egymasnak?"

dehogy feszülünk, legalábbis nekem nem tűnt fel

pappito · http://pappito.com 2014.12.03. 23:19:37

@diggerdriver: "Nem tudom ki kérte számon hogy hogyan kéne viselkednie?"

nem kérte számon senki, csak morfondíroztam, hogy mit jelent, amit írtál, hogy "megőrzi magyarságát"

morsels (törölt) 2014.12.03. 23:24:50

@pappito:
Olyat kersz szamon rajta, amit nem irt.
Szerintem.

De innentol kezdve kettotoke a palya :-)

morsels (törölt) 2014.12.03. 23:27:04

@pappito:
Neked mit jelent (ha jelent barmit is) az, hogy magyar vagy?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.03. 23:27:11

@pappito:
Azzal csak arra utaltam hogy különböző emigráns hullámok próbálták megőrizni magyarságukat. Számtalan példa van rá az argentín vagy usabeli magyar falunévtől a táncházakig a népviseletig stb...
Ez a magyarság megőrzése a hagyományápolás rendben van. viszont nem párosul vele hazafiság vagy olyan hazaszeretet mint az íreknél hogy 22évesen idejön Londonba elvesz egy angol nőt és 28év után sérelmezi hogy az angol veje angol nevet ad saját fiának.
Még egyszer hangsúlyoznám, nem a magyarokat nem értem...

pappito · http://pappito.com 2014.12.03. 23:58:01

@diggerdriver: nem lehet, hogy azok a generációk v emigráncsok mind menekültek voltak? disszidensek meg olyanok akiknek muszáj volt menni, aztán idealizálják a hazát? plusz nem is volt net akkoriban, a kedves hatóság elolvasta a külföldi leveleket, szóval a kapcsolattartás is elég esetleges volt, lehet, hogy ez váltotta ki belőlük a kalocsai hímzést meg a néptáncot.

azok, akik most mennek azok meg nem politikai üldözöttek, hanem élnek a nyitott világ lehetőségeivel, és nincs kényszer, hogy mindenáron a magyarnaklevésbe kelljen kapaszkodni? mármint a magyarság nem az egyetlen biztos pont az identitásválságban, ma már a népek jönnek-mennek, évente n-szer visszalátogatnak, pénzt küldenek a rokonzoknak, stb. senkit nem érdekel merre járnak, mehetnek-jöhetnek szabadon, nem kell magyarnaklevésbe menekülni - kielégíti őket a túrórudi iránti sóvárgás :)

persze lehet, hogy ez marhaság, nem tudom

pappito · http://pappito.com 2014.12.03. 23:59:17

@morsels: pont ugyanazt, mint amit akkor jelentett, amikor még Mo-n éltem

montroyal ( CAN qc) 2014.12.04. 00:01:35

off

azert ez nagyon durva .. egy masik rendor ellen nem inditottak semmilyen vadat USAban... a videon tisztan latni a fekete semmit sem csinalt cigit arult es 300kg volt kb... 8rendor raugrott semmilyen ellenallast nem tanusitott csak nehez volt felboritani is .. az egyik rendor hatulrol a nyakan megfojtotta pedig a csavo kerlelte tobbszor hogy nem tud lelegezni .... ott halt meg a fojtogatastol a jardan 8 rendor rajta... bravo ... nem talaltak osszefuggest a halalaval ... ott halt meg a camera elott a fojtogatastol ..

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.12.04. 00:11:07

@Muscari: @pappito: köszi, igaz csak 40%otveszünk, de ez is nagy valtozas:) hát porgos egy év lesz 2015 , az tuti:)

pappito · http://pappito.com 2014.12.04. 00:17:42

@tildy[UK]: hogyhogy csak 40%-ot vesztek? csak az előszoba meg a fürdőszoba fele vagy mi? :)

2014.12.04. 00:23:16

@pappito: Nem tudom én sem a feltételeket. :D

M. Péter 2014.12.04. 00:25:47

@tildy[UK]: Örülhettek, Osborne csökkentette a stamp duty-t.

DieNanny CH 2014.12.04. 07:54:49

@Th's child:

"Engem akkor is meglepett, és nem tudom, miért nincs róla soha szó: nem írják az útikönyvek, nem írják az itteni hozzászólok stb."

Én egyszer a tesóm fb-s hozzászólásához írtam (éppen a pillanatnyi kilátást posztolta), hogy szép, szép a kilátás, de jelenleg úgy elöntötte a várost a trágyaszag, hogy alig lehet levegőt venni. (10 percre lakunk egymástól.) Na, erre legközelebb, mikor találkoztunk, félig komolyan, félig viccesen ledorongolt, hogy miért írok ilyet, hadd higgye mindenki, milyen szép és jó itt. (Ami igaz, de a trágyaszag is igaz...)
Szóval, szerintem emiatt nem olvasol ilyeneket... :-)

ebella 2014.12.04. 08:25:17

Mert halálodig idegen maradsz?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.12.04. 08:56:52

@házelőtthinta: Igen, úgy értettem.

@pappito: közös tulajdon ( Shared ownership) Housing associationunkkel. 40%ot veszünk most meg, a többit később. Lakásszerzési illetéknek fordítható kb a stamp duty. Azért 40 % , mert property ladder, ezt ki akarjuk tolni kb 6-7 év alatt max ( 10re van felvéve, de előtörleszteni akarunk, van jó pár ezer font , amit visszakapok jövőre) 25 évre meg nem akartuk lekötni magunk.

@ebella: ehhez elég Magyarországon valami kis faluba költözni....

@M. Péter: Láttam, bár a 40 %ra meg nem kell fizetni, de amint a teljes ki van fizetve, ott 7600 helyett így csak 3100 lesz a stamp duty.

pappito · http://pappito.com 2014.12.04. 09:00:34

@tildy[UK]: köszi, így már értem, sok sikert!

2014.12.04. 09:15:48

@ebella: Ha más a mentalitásod, mint az átlagnak, érezheted magad idegennek... :)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.12.04. 09:55:08

@Philosoraptor: Dehogy vagy ettől 0 EQ-s, nem erről van szó. Szerintem félreértesz. Abból, hogy Magyarország a szülőfölded, szülőhazád, még nem következik feltétlenül az, hogy csak itt érezheted otthon magadat. Sőt, még az sem következik belőle, hogy egyáltalán otthon kellene érezned itt magadat.

Ettől teljesen független az, hogy a szülőhaza egy objektív fogalom, nem vita kérdése, meg nem érzelmi kérdés.

Kötődésre ugyanakkor (szerintem!) szüksége van az embernek, ha az Magyarország, akkor oda, ha az Kamcsatka, akkor oda, ha az London, vagy mondjuk Izrael, akkor oda.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.12.04. 09:57:27

Egyébként kár, hogy a poszterina nem jelent meg (?), mert a komfortzónás idézetére szívesen rákérdeztem volna...
Kitől idézett és hogyan érti is ezt pontosan.

tableno 2014.12.04. 10:25:28

@zöldeketbeszélek: Ez így igaz. Én például 100%-ig magyar vagyok, és az is maradok, hiába van másik útlevelem is, és hiába csak évente egyszer járok otthon már 10 éve. Ellenben mondjuk a gyerekeimnél ez a szülőföld dolog már egyáltalán nem lesz egyszerű kérdés. Illetve hát adott az ország, ahol megszülettek, viszont az nem a szüleik országa (tehát nem kifejezetten az otthon megtanult kultúrájuk - és még abból is kettő van), és nem is biztos, hogy ott is fognak felnőni. Hogy ők "belül" milyen nemzetiségűek lesznek, arról fogalmam sincs, de meg vagyok róla győződve, hogy a XXI-dik században ennek nem is lesz akkora jelentősége.

Mr Long 2014.12.04. 10:26:12

@házelőtthinta: Ha az ember vesz fel lakashitelt mondjuk 30%-ot akkor az a bank, vagy a szemely, vagy kozos tuladona?

tableno 2014.12.04. 10:36:10

@Mr Long (UK): hinta szokás szerint hülyeségeket beszél. A jelzáloghitellel megvett ingatlan a vevő tulajdona, NEM a hitelezőjé. A vevőt az összes tulajdonosi jog megilleti, minimális korlátozással. Ettől függetlenül tartozik a hitelezőnek a felvett hitel összegével. A két ügylet között az egyetlen kapcsolat az ingatlan, ami a felvett hitel visszafizetésének a biztosítéka. Ez azt jelenti, hogy ha a hitelt nem törlesztik a megállapodás szerint, akkor a tulajdonosi jogok egy része, és csőd esetén az egésze átszáll a hitelezőre. De amíg a hitel rendesen törlesztve van, a hitelezőnek SEMMI köze az ingatlanhoz. Hinta érvelése alapján azt is mondhatnánk, hogy a lakásod az államé, mert ők is megterhelhetik jelzáloggal, ha pl nem fizetsz adót.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.12.04. 10:55:00

@pappito: szerintem pont valahogy igy.
En 7evig nem voltam latogatoban "otthon".de barmikor mehettem volna.
Ha ugy kellett volna eljonnom,hogy evekig nincs kommunikacio,es tudom, hogy tan soha nem mehetek vissza,abba a tudatba lehet, hogy belebetegszek. Nem tudom,ez ertheto-e.
2009 -ben azert is maradtam le errol az egesz egeszsegbizyositos valtasrol,mert akkoriban evekig nem olvastam magyar hireket.de ez sajat valasztas volt nem kenyszer.

adg 2014.12.04. 10:55:45

@házelőtthinta: Meg kell mondjam, hogy oszinten csodallak. Egyszeruen nem ertem, honnan ered ez az elkepeszto kepesseged, de szerintem te vagy az egyetlen a blog kozeleben, akinek barmilyen, neha ertelmes, de zomeben ostoba es rosszindulatu boffentesere mindig erkezik tobb valasz is. De mindegyikre, kivetel nelkul. Ujra es ujra elmagyarazzak neked az osszes, otszazszor hallott baromsagaidat. Turelmesen es faradhatatlanul.
Szoval csak igy tovabb Hintus, ne add fel, szemmel lathatoan hianypotlo szemely vagy a blogon. Hajra!

Mr Long 2014.12.04. 11:09:35

@tableno: En tudom, csak az altala felfogott nezopobtra voltam kivancsi.

tableno 2014.12.04. 11:17:41

@adg [Au, Darwin]: mondhatjuk úgy is, hogy Hintus a bolg hivatalos boxzsákja! :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.04. 11:48:48

@tableno:
Nagyon tévedtek.
Nem öt ütitek hanem ö vesz hülyére benneteket.
Óriási sikerrel.

tableno 2014.12.04. 11:51:13

@diggerdriver: Ez akkor lenne igaz, ha komolyan fel tudna idegesíteni. Engem ellenben kifejezetten szórakoztat a baromságaival. Komolyan mondom, hiányozna, ha nem lenne!

adg 2014.12.04. 12:00:09

@diggerdriver: @tableno:
Diggernek igaza kell legyen, biztos, hogy elvezi. Engem is csak akkor zavar, amikor oldalakon keresztul az o szarjait es a rajuk erkezo reakciokat kell gorgetni.

De en magat a jelenseget nem ertem, hogy mindig valaszol valaki, akarmit is kerdezzen, vagy szoljon be. Nem is kene irnia semmit, csak egy pontot - ahogy Dragonlady szokja neha - arra is kapna valaszt.
Csak benyogi, hogy 'Osztan gronlandon milyen a melosok eletszinvonala?', es legalabb ketten kiguglizzak neki az osszes relevans adatot.

Valamit tud ez a faszi. :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.12.04. 12:07:58

@adg [Au, Darwin]: tenyleg,hogy keresnek a gronlandi holapatolo munkasok? Hu elnezest, melosok?

2014.12.04. 12:25:30

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]

"Szóval, szerintem emiatt nem olvasol ilyeneket"

Haha, lehet. :)

adg 2014.12.04. 12:30:27

@Dragonlady (now in Indonesia): Mit szamit, ott sem jobb semmi. Tenyleg azt gondolod, hogy barhol is jobb barmi is? A kulimelos kulibert keres ott is, ellapatolja a havat, aztan hazamegy a 8 pakisztani szobatarsahoz a konyhaba. Esetleg befal valami McFokat a sarkon. Noje sem lesz soha, hova is vinne? Sose lesz penze egy sajat kis belvarosi kuriara, gemeskuttal. A szanko is luxus, csak a kulakok engedhetik meg maguknak, meg az aneszteziologusok es a túrókimérők.

tableno 2014.12.04. 12:42:58

@adg [Au, Darwin]: kevés a McFóka és sok az eszkimó... :(

2014.12.04. 13:13:30

@diggerdriver: Ebben is van valami. Engem mondjuk néha már szórakoztatni is tud a sok faszság, amit összehord. De alapvetően irritáló személyiséget ad itt elő.

2014.12.04. 14:49:37

@házelőtthinta: remelem ezt ma elolvasod, en meg leirom, akkor is, ha kitilt a HA.
Ramentem ma a blogodra, hiba volt. A depresszio egy dolog, de te a rosszindulat netovabbja vagy. Amiket osszehadovalsz a dublini pszichiatrian kezelt szerencsetlennel egyutt, az mar gyomorforgato. Tilmirrol, Rekarol irogatsz a hatuk mogott undorito modon. A hab a tortan a Jess lekurvazasa es kulonbozo dolgokat (rokkantsag) kivanasa toletek. Mivel a te blogod, a masik szerencsetlennek a blogodon beirasa (es annak ki nem szedese) is a te felelosseged. Egy igazi patkanyt ismertem meg a blogodon keresztul. Nem kell valaszolnod, szurve leszel.

Morsels, nem tudom miert emlitettel mehg a blogjan. Mindegy, ahogy mondani szoktad vallvonas

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.12.04. 15:22:45

@adg [Au, Darwin]: én nem szeretnék Grönlandos Mekis melós lenni, mert McFagynék.

Dedi Cool 2014.12.04. 15:42:01

@csőcsere; @Zka; @P.Elliot;
A poszt egyébként nem rossz.
Az orrfújás/orrszívás témához (és más magyar szemnek esetleg furcsa amerikai szokáshoz) adalékinfó itt:
prehryfarkas.hu/2014/03/21/tukrom-tukrom-mond-meg-nekem-milyenek-az-amerikaiak-feletek/

Fajankó 2014.12.04. 15:42:01

@diggerdriver:

Ez az egész kicsit eröltetett. Az EU-ban úgy jössz-mész ahogy akarsz.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.12.04. 15:49:12

@montroyal ( CAN qc): ez volt az ugye? www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-30317807

Na emiatt sem megy oda parom, ez egyszeruen elfogadhatatlan a rendorseg reszerol. Tisztan hallani, hogy nem kap levegot, megis nyomulnak ra 8-an is. Hogy nem szegyellik magukat , es meg felmentik ezeket.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.12.04. 15:54:39

@adg [Au, Darwin]: Ne aggodjatok, nem vettem fel , es tisztaban vagyok vele, hogy bar papiron az all, mi leszunk a tulajok,a valosagban ez akkor lesz teljesen mienk, ha total ki lesz fizetve. Szegenykemnek a szomszed kertje tul zold lehet, mert nyigni , na azt tud, mint egy furdos kurva, de tennia sajat boldogulasaert semmit.
Bocs hinta, ez a velemenyem rolad.

A tobbiek: a hitellel kapcsolatban ugy vagyok, ha nem muszaj , nem veszem fel, de az is igaz, hogy az elmult 5 evben majd 50 ezer fontot kifizettunka lberletre, amit inkabb reszben a sajatunkba fizetnenk, meg ha 40%-ban is leszunk tulajok. Az elozo lako is 40%-ban volt tulaj, de kivasarolhato 100%-ig a lakas majd.

Tehat ha el is adjuk, valami visszajon majd belole. MArpedig lokacio szempontjabol nagyon jo helyen van kozlekedes szempontjabol.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.12.04. 17:05:53

@charlieharper: de legalább fény derült arra, hogy mire is gyűjt H*nta!
Ha naponta szétveri a képernyőjét, akkor tiszta sor, hogy egy NASA fejlesztésű, ultrahiper ütés- és kakaóbiztos számítógépre van szüksége.
Ilyen dühkitörések mellett nem csoda, ha a nővérénél "fetreng". Minden pénze új alkatrészekre megy. :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.12.04. 17:52:35

@Réka ‎: ez tetszik, hogy kicsillagoztad H*ntát :-D

morsels (törölt) 2014.12.05. 00:22:51

@charlieharper:
Elnezest, hiba volt reszemrol.
De egyedul teged tart 'masnak', mindenki mas (marmint rajtad kivul) abba a kategoriaba tartozik, mint o... vagy csak torteto, taposo undormany.

De igazad van, hiba volt, elnezest megegyszer.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.12.05. 02:21:42

Most nem leszek népszerű, de félig sajnálom a kitiltást. Csak félig, mert ahogy @charlieharper: írta, nem a legkorrektebb jellem körvonalazódik a blogja alapján... enyhén szólva. De azért hiányozni fognak az olyan kommentek, mint a @adg [Au, Darwin]: is, amin könnyesre nevettem magam :D annyira parodizálható jelenség H. (vazze, egyszer csillagozom, másszor kezdőbetűzöm, tisztára mint Voldem... Tudjukki már ez az ember!!), hiányolni fogom nem is őt, hanem a rá érkező szellemes visszavágásokat.

Ugyandehogy (törölt) 2014.12.05. 07:35:24

@Réka ‎: le vagyok maradva
ki van kitiltva?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.12.05. 07:46:27

@Babette .: hinta. Tegnapi svájci poszt, utolsó 25 komment.

Manfi 2014.12.05. 13:28:00

Sosem ertettem amikor Messiaskent tekintenek egy kulfoldre ment honfitarsra. Mit kell ezen tulbonyolitani? Kimesz, alkalmazkodsz es elsz. Ennyi.

Ginix 2014.12.05. 17:08:51

@Nigro notanda lapillo: még nem olvastam a hozzászólásokat, lehet, írták már, de tapasztalatom szerint a cserpes rudi az, ami legközelebb áll az általunk ismert "igazi" pöttyöshöz. sztem próbáld ki!

Pszichológus Online Schrammel Ivett · https://www.pszichologusonline.eu/ 2014.12.07. 11:04:58

Köszönöm, hogy ilyen sokan elolvastátok ezt a cikket! Már elküldtem a Határátkelőnek új írásom: Gibraltár szubjektív - 1. rész, amiből jobban érthetőek lesznek ennek az írásnak a személyes vonatkozásai is.. :-)

tanato 2014.12.07. 11:12:56

@Schrammel Ivett: Az jó lesz,Gibraltár nekem is nagyon tetszett mikor ott jártam 8 éve,jópofák voltak az angol rendőrök a szigetországi egyenruhájukban,meg gyönyörű a kilátás a csúcsról.Igaz a majmok nagyon agresszívak voltak,néhány embert meg is támadtak a kezükben lévő fagyi miatt.na meg a reptér az baromi érdekes.

adg 2014.12.07. 11:21:45

@Schrammel Ivett: En is varom..
Egy ismerosomnek gibraltaron lekapta a majom a szemuveget, es felszaladt vele a fara. Az meg odaallt a fa ala, hogy meggyozze a majmot, ugyan adja mar vissza.
kb: "draga kismajom, tudod nekem eleg rossz a szemem, stb stb"
Es par perc rabeszeles utan visszakapta a szemuveget. Meg csak ossze sem tort. :DD

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.12.07. 11:31:40

@adg [Au, Darwin]: tavaly itt Balin egy majom egy japán kinézetű fickó igencsak nem olcsónak tűnő fényképezőgépével tűnt el a szakadék mélyén....
nagyon agresszívek tudnak lenni :-(

tanato 2014.12.07. 13:14:41

@Dragonlady (now in Indonesia): Gibraltáron nis megkarmolt egy gyereket a szemem láttára mert nem akarta odaadni a fagyit.Azután persze a kiskölyök eldobta így a majom megszerezte.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása