oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. november 16. 07:00,  Anyázunk (és apázunk) 392 komment

2014. november 16. 07:00 Határátkelő

Anyázunk (és apázunk)

Az eheti blogajánló a szülőségről szól majd, ráadásul a világ két végéből, Norvégiából és Hawaiiról. Aztán ügyeket intézünk Belfastban, szóval lesz dolgunk elég. Lássuk!

cím Norvégia.jpg

Érdekes sorozatba kezd az Oh Pura Vida blog, melyben a világ minden tájáról beszélnek majd nők arról, milyen ott gyermeket nevelni. A sorozat első részében Karola vall Norvégiáról, ebből adok közre most pár részletet.

A norvégiai terhesgondozás nagyban eltér az otthon megszokottól. Panaszmentes terhesség és szülés során a 9 kilenc hónap alatt egyszer sem találkozol nőgyógyásszal. Összesen 5-6 alkalommal találkozunk a szülésznővel vagy a házi orvossal (szabadon választható, hogy szeretnél-e a házi orvossal is konzultálni vagy minden alkalommal a szülésznőhöz mész), akinek elpanaszolhatjuk, ha van valami aggodalmunk vagy felmerülő kérdésünk. (...)

A terhesség alatt összesen két alkalommal hívnak be a kórházba, a 20.hét körül ultrahang vizsgálatra, illetve a szülés előtt 2-3 héttel adatfelvételre, illetve tájékoztatnak az érzéstelenítési lehetőségekről, valamint bemutatják a szülőszobát. (...)

Abban az esetben, ha az anya nem dolgozott a terhesség előtt vagy közben, akkor szülés után egy egyszeri összeget kap az államtól, ami 38.750 korona (kb. 1.405.700 HUF).

GYES-t csak az kaphat, aki a terhesség 9 hónapja alatt minimum 6 hónapot dolgozott. Ebbe beletartozik az is, akinek van munkáltatója papíron, de betegállományban volt a terhesség alatt.

A norvégiai GYES 49 vagy 59 hét, a szülők döntik el, hogy melyiket választják. Ebből 14 hét az apukát illeti és ez nem ruházható át az anyukára vagy a nagymamára. A 49 hét esetében a fizetés 100%-át kapják, 59 hét esetében a fizetés 80%-át. Gyakorlatilag az anyuka teljes fizetéssel 35 hetet maradhat otthon. (...)

További érdekességek tehát az Oh Pura Vida blogon, ide kattintva olvashatjátok el a teljes bejegyzést.

Anya / Apa órák

Ha már így belejöttünk a gyermekvállalásba, egy jó hírt oszthatok meg, ugyanis egyik kedvenc blogom, az LHH - Legfrissebb Hawaii Hömbölgések szerzőjének családja új taggal bővül. Lássuk, ő hogyan éli meg a felkészülést!

Anya / Apa / újszülött tréning. Bevallom őszintén, az első gondolatom, amikor hallottam erről a tréingről az volt, hogy inkább hegesztőpákát dugok a fülembe, de tévedtem. Sokkal rosszabb volt annál. :)

A helyzet az, hogy az amcsiknál nincs igazából olyan szintű „tudományos” oktatás, mint nálunk otthon pl. az általános vagy közép suliban. Nincs külön biológia, fizika és egyéb tudományos tárgyak, hanem van „science class” (tudomány óra) ahol aztán ömlesztve kapnak mindent, és mégis semmit, kis óraszámban.

Éppen ezért az átlag amcsinak fogalma sincs arról, hogy igazából honnan jön a baba, meg mi történik ott és egyébként is, a meglátásom az, hogy rengeteg olyan alaptudás hiányzik, amit mi magunkba szívtunk az évek alatt (feltételezve, hogy odafigyeltünk valamennyit suliban. Na de tényleg. A fajfenntartást témája, kit nem érdekelt?). (...)

Szóval éppen szünet van az órán, amikor az ápolónő, aki annyira nem nyerte el a tetszésemet, próbált haverkodni velünk. Első kérdés:

És, ott ahonnan mi jövünk Európából, ott hogy szülnek az emberek?

A mentális gonosz szörnyeteg, aki ott lakozik bennem, mélyen elvigyorodott erre a kérdésre, és kapva kaptam az alkalmon:

- Hát, mi nem hiszünk annyira a technológiában. Szóval, amikor elindul a szülés, hatalmas máglyát rakunk, hozzuk a sámándobokat, és...

A hölgy arca ekkor már kb. az „ezek itt ősemberek” rideg döbbenet állapotába volt merevedve, és sajnos a színjáték eddig tartott. A jobbik felem hangosan felröhögött, ezzel szúrva el ezt a remek kis lehetőséget, hogy beszéljek az állatáldozatokról, meg ilyesmikről...”

Hogy miről beszélt még, azt a teljes posztot elolvasva tudhatjátok meg ide kattintva.

A sziszifuszi papírmunkán innen és túl

De hogy ne csak a gyerekvállalás legyen a téma, kicsit merüljünk bele az észak-ír ügyintézés rejtelmeibe az Önkéntír (avagy Új ÍRány) blog segítségével, melynek szerzője, BeBo három hete tért vissza az országba és dolgozik az új életén.

Észak-írország.JPG

„Hétfőn frissen, melegében várt rám egy interjú. Oly annyira rögtön, hogy reggel 6 órakor már el is kellett hagynom a házat, hogy odaérjek (akik ismernek, mindebből biztosan kitalálták, hogy alvásról szó sem lehetett). (...) Különféle vízi sportokat (mint kajakozás, kenuzás, szörfözés, hajózás, stb.), falmászást kellene oktatni és művészeti foglalkozásokat tartani egészséges és fogyatékkal élő fiataloknak. (...)

Nyolcvanan pályáztak és végül húszunkat hívtak be a gyakorlati felvételire két napra bontva. Rajtam kívül kilenc ír fiatal jelent meg, ketten konkrétan az Ír Köztársaságból jöttek (ugyanis ez a település viszonylag közel fekszik a határhoz). Amikor végignéztem rajtuk, kezdtem el igazán izgulni. (...)

A felvételi tapasztalatait úgy összegezném, hogy a januárban induló képzés egyáltalán nem lenne gyerekjáték és sokat törtem a fejem a saját alkalmasságomon is. Tíz helyet tudnak biztosítani és, aki elnyeri valamelyiket, annak állják a training és az ott lakás költségeit.

Alapvetően remek ugródeszka lenne, jobb, mint, amilyenre bevándorlóként számíthatnék. Így tépelődés ide vagy oda, azt hiszem, ha kiválasztanának, elfogadnám . (...)

Másnaptól kezdve azonnal belevetettem magamat az ügyintézésbe. A hazalátogatásom alatt küldtek egy levelet, melyben tájékoztattak, hogy törölték a lakhatási támogatásomat arra hivatkozva, hogy tudomásukra jutott, hogy kapok fizetést (kár, hogy nekem nem szólt senki). Így első utam az ő irodájukba vezetett némi asztalcsapkodásra.

A második viszont a munkaügyi központba. Noha minden erőmmel az állás utáni kutatásra szeretnék koncentrálni, sajnos az átmeneti időszakban muszáj megoldást találnom a megélhetésre, így munkanélküli támogatást igényelnem. Ez első körben egy minikönyv vastagságú formulakupac kitöltését jelentette, majd egy körülbelül egy órás kérdezz-felelek interjút.

Nos, itt tényleg mindent tudni akartak; mikor jöttem, meddig tervezek maradni, akarok-e családtagokat is ideköltöztetni. De, hogy csak a gyöngyszemeket említsem, megkérdezték rendelkezem-e fogorvossal az Egyesült Királyság területén. Amikor azt válaszoltam, hogy nem, bővebben ki kellett fejtenem, hogy miért nem.

De akadt egy olyan is, hogy van-e külföldön bármiféle háziállatom. Én gondolkodás nélkül rávágtam, hogy van két macskám, mire az alapvetően jóindulatú ügyintéző összevonta a szemöldökét és megjegyezte, hogy ő a helyemben nem vallaná be, mert akkor talán azt gondolhatják majd, hogy be is akarom hozni őket az országba. (...)

A szolid bürokratikus csatározás pedig meg is hozta az eredményt, mert már másnap megítélték a segélyt. Ha minden igaz, a következő héten küldik is az első részletet.

Egyébként ez nyilván kötelezettségekkel is jár: kaptam egy könyvecskét, amelybe hetente két-három állást kell beírni, amelyeket ténylegesen megpályáztam és hétnaponta be kell menni a munkaügyi központba hirdetéseket böngészni és kéthetente bemutatni könyvemet.

Ismerek nem egy olyan embert, aki mindezekről a lépésekről finoman fogalmazva, füllenteni szokott. De én ennek semmi értelmét nem látom, hiszen végeredményben tényleg munkát szeretnék kapni nagy UK-ben vagy az Ír Köztársaságban (merthogy ott is keresgélek).”

Minden egyéb részletet (például a felvételiről) megtudhattok az eredeti posztból, amit ide kattintva olvashattok el.

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Norvégia Nagy-Britannia Egyesült Államok Hawaii Észak-Írország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr126900551

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Teréz Anya, vagy Apa? 2014.11.17. 08:50:48

Teréz Nyanyus: Az emberek haláltusáját kéjes örömmel átélő szadista nőtől való idézést semmilyen közösségi oldalon ne lájkold és ne továbbítsd! Amit nagy valószínűséggel a propagandagépezete írt neki. Csak egy bűn ronda nő volt, akihez amúgy sem nyúl...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.11.16. 22:26:32

@morsels: "ITT NINCS KULON JOGSI AUTOMATARA."

Nincs hat. Ti mirol beszeltek itt kozben? :)

qkuc 2014.11.16. 22:27:47

@Captain Hanky: Viccelődünk, viccelődünk? :D Ötleteket adunk? :D Jövőre lehet újra lesz május 1.-i felvonulás a kedves vezető tiszteletére ........

NIKI LAURA 2014.11.16. 22:28:08

@morsels:

Elotte itt muszakizott ,itt lett szervizelve, tobbszor.

Nem tartod eletszerunek hogy itt is javittatja,javitassa a valtot is?
( gyanitom csere lesz)

qkuc 2014.11.16. 22:28:35

@puhacica: A bajusz!!! Óholigod, ez a mémek ötvözése, :D

morsels (törölt) 2014.11.16. 22:28:49

@NIKI LAURA:
Azt nem latom eletszerunek, hogy nem hasznalta a kuplungot.

Captain Hanky 2014.11.16. 22:29:42

Ahogy elnézem nem sokáig tartott az idilli harmónia. :/

Ki mar kit éppen?

Keleti Szél 2014.11.16. 22:30:07

@cougarcat:
Szerintem Niki Laura a saját véleményét mondja. Véleménye egyszerű és sértő. Jogosan tiltakozik ellene, aki sértve érzi magát tőle.

De úgy tűnik, mást gondolunk a bátorságról és a trolloknak / provokátoroknak visszaszólás értelméről is.

Ha trollnak / provokátornak tartanám, biztosan nem ülnék fel a provokációjának. S főleg nem lennék büszke magamra, mert "vissza mertem szólni".
Komolyan úgy gondolod, hogy azzal "szereled le", hogy visszasértegeted? Ez valóban meglepő.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.11.16. 22:31:33

@morsels: Pedig azt hittem. :-)))
Igazad van, soha nem is mondtam, hogy nincs, csak annyit szerettem volna "bizonyitani", hogy Sväjcban, Mo-on és az összes többi EU orszägban ugyan azok a kodok jelentései. Alapjäratban itt is mindenki manuälisra rakja le a jogsit. Ha viszont automatära, akkor van egy szämkod, ami alapjän bärki be tudja azonositani., hogy az illetönek csak automatära van jogsija.
Nyilvän az automata autok kontinensén ez az opcio nem jätékos. ;-)
Ilyen régen vagy amugy Kanadäban? ;-) Vagy nem fogadtäk el a magyar jogsidat, és ujra kellett vizsgäznod?

Határátkelő 2014.11.16. 22:32:35

@Keleti Szél: Szerintem éppen itt az ideje, hogy leszálljunk erről a témáról. Kösz.

morsels (törölt) 2014.11.16. 22:37:58

@Naschkatze (Mostindien / CH):
En azt elhiszem, viszont nem is vitattam.
:-)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.11.16. 22:41:26

@diggerdriver: én eddig azt hittem, minden Chevrolet koreai, csak importáltak az USA-ba .

morsels (törölt) 2014.11.16. 22:42:10

@Naschkatze (Mostindien / CH):
A jogositvany 6 honapig ervenyes... de az igazsag az, hogy a rendor nemigen tud mit kezdeni egy magyar 'nemzetkozi' jogositvannyal.

Egyebkent meg igen, eleg regota vagyok itt.

NIKI LAURA 2014.11.16. 22:43:10

@Naschkatze (Mostindien / CH): semmit sem er a magyar jogsi,csak turistaskodni jo.
Mindenbol ujra kellet vizsgazni.

A bonusz: mint a banki credit historynal,azaz: eloszor GDL jogsit kapsz,mivel autopalyan,hetvegen,stb nem vezethetsz,par evig meg korlatozva vagy...minden tartomanynal mas szabaly...

Meg a neve is mas,Ny parton Operator's - nak hivjak,es " classok" vannak...pl class 5 a "B" kat

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.11.16. 22:45:34

@morsels: Nemzetközi jogsi? :-)))
A sväjci jogsi kb a halälig érvényes. És elfogadtäk eddig mindenhol.

2014.11.16. 22:45:44

@Keleti Szél: En meg azon csodalkozom hogy te azt hiszed hogy az ignoralas segit. A gyakorlat azt mutatja, hogy nem. Te nem voltal meg itt amikor mindennapos volt hogy Nikinek beszoltak es letrolloztak a durva megjegyzesei miatt. Es akkor nem is lepett at bizonyos hatarokat. Aztan jott hogy nem lehet raszolni, mert haver, stb. Hanyan probaltak azota is vele szep szoval ervelni - nem sokat hasznalt, ha jol latom. De nekem az is jo ha minden marad a regiben. Enjoy. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.11.16. 22:46:14

@tildy[UK]:
Nem.
Az eredeti Chevi az amerikai csatahajó.
Az egyik legrégebbi amerikai márka.
Valami francia bevándorló alapította a céget ha jól emlékszem.
Aztán a három nagy konszern közül (Ford, General Motors, Chrisler) a GM kebelezte be.

morsels (törölt) 2014.11.16. 22:48:28

@tildy[UK]:
Nem akarsz irni egy posztot errol?

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.11.16. 22:48:59

@NIKI LAURA: Itt is van probajogsi. 2éves korlätozässal, többek között probajogsival nem lehet alkoholt inni :-))), de erröl nem tudok sokat, mert nem érint.
Nälam az ätiräskor 3 dolgot btak el: kontaktlencse, nem vezethetek csak autot (se segédmotort, se 3.5tonnäig). Miutän leraktam a nagymotorra a jogsit sem vältoztattäk meg. :-)

NIKI LAURA 2014.11.16. 22:52:30

@Naschkatze (Mostindien / CH): kanada elfogadja es honositja a nemet,angol jogsit.Talan a svajcit is.
Magyart nem.
Ezert uj vizsga kell.Nem nehez.
Viszont- sokan nem tudjak- ha bevallod a magyart,elveszik,es megkuldik a magyaroknak.
Itt lehet bukas,mikor elveszettkent jelented itthon,es ujat kersz.

morsels (törölt) 2014.11.16. 22:53:39

@diggerdriver:
A General Motorsnak volt a Chevrolet, Cadillac, Buick, Pontiac, Oldsmobil markai.

Ja, meg ok csinaltak a Hummert is.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2014.11.16. 22:55:13

@tildy[UK]: "hatodikban mar mintha lett volna kulon biolgia es foldrajz, heti ket-ket oraban, fizika szinten heti 2-ben, 7.-8.-ban heti 2-2 kemia meg ezek melle. Ha van ott 8 science ora egy heten, akkor nem szoltam:)"
Szerintem nem az a lenyeg, hogy mennyi van, hanem mennyi marad meg belole :) Szerinted az atlag magyar gyerek fejeben mennyi marad meg a kemiabol? vagy barmelyik tantargybol (annak azon reszebol, amit kesobb nem fog hasznalni?) Nem az oraszam mennyisegen kellene, hogy a hangsuly legyen. Kozepiskolaban itt is ugyanugy lehet valasztani science-t emelt oraszamban, es nem lesznek attol hatranyban, hogy nem mondjuk 7-8. osztalyban kezdtek el nagyobb oraszamban tanulni.

morsels (törölt) 2014.11.16. 22:57:03

@NIKI LAURA:
Na es miert veszik el a magyar jogsit?
Es miert jelented Magyarorszagon azt, hogy elveszett?

Kaksi Kapitány 2014.11.16. 22:57:35

@qkuc: A "Kedves Vezető" ez marha jó XD

NIKI LAURA 2014.11.16. 23:01:12

@morsels: by law.Nem lehet ket orszagba kiallitott vezetoi engedelyed.Ez a torveny.
Nem en jelentem,masok probalkoztak vele.

morsels (törölt) 2014.11.16. 23:03:08

@NIKI LAURA:
Ezt megint nem ertem.
6 honapja van mindenkinek, hogy kanadai jogsit csinaljon, addig hasznalhatja a magyart. Vilagos, turistanak ez nem oszt, nem szoroz.

Namost ha van valakinek uj kanadai jogsiga, akkor miert hasznalja a magyart? Es miert veszik el tole?
Es miert jelenti Magyarorszagon azt, hogy elveszett?

2014.11.16. 23:04:34

@Hari Seldon 2: Ez így van, lévén matematika tanárként én is ki tudom számolni, de szerinted egy átlagos gyereknek szüksége van ennyi fizika, biológia, kémia órára? Fizika, kémia meg 6. vagy 7.től van csak, biológia is. Ráadásul az angol iskolákban a science, mint tantárgy már az alsó tagozatban elkezdődik. Ha azt hozzászámolom, már mindjárt változik a helyzet. A tananyag pedig sokkal érdekesebb, még ha nem is a rendszeresség jellemző rájuk. Emlékezz vissza a történelem órákra. Kivétel akinek jó tanára volt. Itt más néven fut. Az enyém pl. önként dalolva elolvasta a Horrible History összes kötetét és történelemből penge, de egy otthoni könyvet alig tudok beleerőltetni. Mondom ezt úgy hogy nem szeretem az itteni oktatást, de össze tudom hasonlítani az otthonival, mert csináltam.

morsels (törölt) 2014.11.16. 23:05:53

@morsels:
Vagyis hat van elkepzelesem, de ha most azt mondom, hogy te ilyen ugyeskedo vagy, akkor az szemelyeskedes. Pedig hat amirol te beszelsz, az nem a normalis, legalis utja, modja a dolgoknak.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2014.11.16. 23:07:31

@NIKI LAURA: " nanana,Zuzsika draga,nem egy sulycsoport....kerdezz meg egy atlag magyart,mi az Usa fovarosa,szinte mind tudja..."

Nem en vagyok az elso, aki mar ezt elmondta, de el kene vegre fogadnunk, mint egy kis orszagban elonek, hogy egy kontinensnyi orszag, mint az USA nem fog rank ugy nezni, mint egy Nemetorszagra, Olaszorszagra v. akar mas nagyobb, kvazi nagyobb "ismertseggel" rendelkezo orszagra. Mondhattam volna mas peldat is: mondjuk kerdezz meg egy atlag magyart, hol van Myanmar, vagy Burundi. Nem hiszem, hogy tudnak a pontos valaszt. Ha belovik a kontinenst, az mar jo. Na, kb. ugyanigy van egy amerikai Mo-gal. Kb. tudja, hogy Eu-ban van...Vegre el kene fogadnunk, hogy kis orszag vagyunk, kis pont a terkepen, es egy nagyhatalom polgara szamara, eppen azert, mert altalban nem szerepelunk (szerencsere) a hirekben nap-mint nap, nem fogja tudni, hol van Budapest :)

2014.11.16. 23:11:29

@morsels: Az en magyar jogsim itt van az iroasztal fiokomban. Nem vette el tolem senki.

NIKI LAURA 2014.11.16. 23:12:57

@morsels: csak akkor kell cserelned,ha residens vagy v leszel.
Csak turistanak nem kell cserelni!

Ajanlom figyelmedbe a "servicecanada "oldalat,ott valszt kapsz minden kerdesedre, ma mar faradt vagyok neked kimazsolazni:
Jo ejt.

www.servicecanada.gc.ca/eng/subjects/cards/drivers_licence.shtml

NIKI LAURA 2014.11.16. 23:13:52

@cougarcat: illegal.:)..kerdezd csak meg !:)

2014.11.16. 23:15:23

@M. Péter: Azért írtam IB diplomát, mert az angol azt adja, az amerikai meg mást ad ki. Én nem a vizsga menetéről, összeállításáról írtam, hanem az oda vezető útról, az előző évekről, a szedett-vedett nem létező tanmenetekről, a tanítás gyenge minőségéről. Mint említettem, ott még nem tartunk. Addig meg nem vizsgáznak. Ahhoz hogy majd egyszer elérje a sikeres, nem a legszarabb eredményt egy ilyen vizsgán, baromi sokat kell küzdenünk ha itt maradunk mert az iskolák nem feszítik meg magukat. Biztos lehetsz abban hogy a vizsga előtti időszakokban minden tanárnak annyi magánórája lehet hogy örül ha aludni van ideje. Ha a magyar nem is olyan jó, de legalább szervezett, átlátható, tankönyv, füzet, osztályzási rendszer, stb. Mint írtam most már harmadszor, én a két rendszert összegyúrnám és akkor abból lehetne valami jót kihozni. Értem én hogy a vizsga úgy megy ahogy te mondod de a hétköznapi tanítási rendszer nem.

morsels (törölt) 2014.11.16. 23:16:11

@cougarcat:
Azt hiszem az enyem is megvan meg valahol...

Mrs. Clayton 2014.11.16. 23:16:33

@morsels: felteszem, ha Mo-n van a kanadai jogsijat mutogatja, ha meg Kanadaban akkor a magyart igy nem tudnak neki bunteto pontot adni, ha gyorshajt, vag atmegy a piroson es nem pontozodik ki vagy vmi hasonlo okbol

morsels (törölt) 2014.11.16. 23:22:06

@Jess G:
:-)
Tudod, az itteni jogositvany gyakorlatilag a magyar szemelyinek felel meg. Szoval akik egyszer hozzajutnak, azok ragaszkodnak hozza akkor is, amikor mar elvileg nem tartozkodhatatnanak az orszagban legalisan.
Szoval persze, el tudok kepzelni olyan szituaciot, amikor valaki itt a magyar jogsijat adja a kanadai rendornek, amit az elvesz, de a kerdes az az, hogy miert.
Vilagos, nem egyenes dologrol van szo, vagy legalabbis erre tippelek en.

Dehat Niki ilyen ugyeskedo. O ert ezekhez a dolgokhoz.
Amit nem ertek az az, hogy miert meseli masoknak azt, hogy itt hogyan mennek a dolgok, amikor o arrol beszel, hogy hogyan jatszak ki a torvenyt.

2014.11.16. 23:23:20

@Hari Seldon 2: Azt még el is felejtettem hogy social tantárgy néven, ami szintén 4 nap van 1 héten, mindenféle tantárgy bele tartozik, állatok, növények, politika, történelem, stb. Ha még ezt is hozzászámolom, akkor lehet hogy több jön ki mint otthon? És ez a tantárgy is megy már alsótól. Bár a két rendszer nem hasonlítható össze, annyira különbözik. Megjegyzem, nekem egyik sem tetszik. Vannak nagyon jó magyar iskolák Pesten. Na ilyet itt nem láttam. Talán a kanadai közelíti meg az otthoni átlagot. Azt hiszem nem lehet elfogultsággal vádolni csak azért mert ide vetett minket ez a kib*tt élet. Igyekszem reálisan felmérni a dolgokat. Főleg hogy szakmailag is van közöm hozzá egy picit.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.11.16. 23:26:02

@morsels: miről is? Bocsánat , de most nem tudom sértegetsz-e, poénkodtak vagy kifigurazol.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2014.11.16. 23:26:26

@NIKI LAURA: "Batran,ketsegek nelkul kijelenthetem: az atlag,mondom az atlag E- amerikai segghulye,az europai nepekhez kepest!"
Nos nem tudom, te milyen korokben fordultal meg, hany embert interjuvoltal meg :) Veszelyes szemelyes tapasztalatbol altalanositani :) Az "atlag" egy nagyon elnagyolt fogalom. Szamomra kb. olyan, mint az a klise, hogy a kulfoldiek szemeben, minden magyar gulyast eszik minden nap...:)) En kb. 2x egy evben :)
Egyebkent van olyan ismerosom, aki tobbet tud a magyar tortenelemrol, mint sok magyar, konyvet is irt rola :) Itt a blogja, akit erdekel :) europebetweeneastandwest.wordpress.com/2014/11/10/the-arrival-of-the-hungarians-arpad-feszty-reflecting-the-soul-of-hungary/

morsels (törölt) 2014.11.16. 23:27:26

@tildy[UK]:
Ne haragudj, de viccesnek talaltam azt, hogy szerinted a Chevy egy koreai auto.

Es valahol tenyleg poenos azok utan, hogy az amerikaiak milyen hulyek, azt sem tudjak, hogy hol van Bukarest.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.11.16. 23:29:40

@morsels: nem, én chevroletet írtam, nem Chevy-t. ( tudom, hogy egy a kettő )

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.11.16. 23:30:45

@morsels: és sikerült ugyanazon hozzászólásban le is hulyezned. Bravó.

2014.11.16. 23:31:25

@NIKI LAURA: Tolem nem vettek el (nem titkoltam), lehet hogy nem volt ervenyben az a torveny amirol beszelsz?

@morsels: Illegalisok vagyunk, nincs mit tenni. :) Persze en mindenhol a kanadai jogsit hasznalom.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.11.16. 23:33:33

koreai autóm volt, és chevroletben is csak koreai változattal találkoztam. Tudom nem mentség, de igencsak erős volt az USA kontra Bukarest dolgot idehozni.

morsels (törölt) 2014.11.16. 23:34:14

@tildy[UK]:
Azzal, hogy atlag amerikaihoz hasonlitottalak?
Elnezest, nem allt szandekomban.

morsels (törölt) 2014.11.16. 23:35:14

@cougarcat:
Megtalaltam.
81-ben lett kialltiva. Meg a betetlapok is benne vannak :-)

2014.11.16. 23:36:18

@Zsuzsi65: Így igaz. Tökmindegy hány órában tanítják, az a lényeg hogy mit. A dákok kémiából kb. a tized részét jegyzik meg. Fizikából szintén. Túl sok az adat, azért kell a sok óra rá. Csakhogy a gyereknek semmi szüksége túl sok adatra. Majd mikor a középiskolában választ egy adott témát, akkor elég lesz bővebben tanulni róla. A magyar átlagos kölök azért van átlag alatt mert túl sok dologgal tömik a fejét. A kevesebb többet ér.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.11.16. 23:38:47

Akkor miért is írtad a nem akarsz erről posztot írnit? Nőhet , képzeld mindent nem tudhatók én sem, és szerintem nem alap műveltség, hogy tudjam minden autó származását.. Én pl mondhattam volna az ís-28b, 'nagyvas't... Lehet épp tudod.

2014.11.16. 23:39:45

@Zsuzsi65: Ma úgy látszik az egyetértés napja van. Az átlag amerikai olyan mint az átlag magyar. Hozzátéve hogy igen sokat számít, ki milyen iskolában tanult. Éppen ezért az átlag sem egyforma sem országon belül, sem kívül.

2014.11.16. 23:41:32

@morsels: Lebuktal te is. :)

Lehet hogy a parezer eve ota amiota itt vagyunk valtoztak a torvenyek. Anno a kutyat se erdekelte, viszont az ICBC-nel nullarol indultam a vezetoi gyakorlattal.

montroyal ( CAN qc) 2014.11.16. 23:43:56

@cougarcat: de jo Nektek ... koltozok ... mar biztos ... meg is vettem a lottom ...

NIKI LAURA 2014.11.16. 23:45:07

@morsels: rengeteg hulyeseget irtal,de nem akarlak meggyozni......reg van mar canadai ID CARD,jogsi nem igazolja a legalis tartozkodast,sem az allampolgarsagot,szoval nem PROOF!

Ugyan miert adna oda kint lako egy Mo jogsit egy kanadai police officernek,ugyan milyen elonye lenne...

En szerencses helyzetben vagyok,akkor megyek kanadaba,mikor akarok,barmit csinalhatok,dolgozhatom,adot,biztositast fizetek,epp nem szavazhatok...es?

Egyelore bolond lennek viszamenni,tobb mint a duplajat keresem europaban,kozelebb vagyok a csaladomhoz,jobb az ido.
Persze,mas lenne a szitu,ha ferj/ feleseg/ gyerek kint lenne,de nincs.
Az emberek 80% az utlevelert huzta ki azt a 3 evet,majd lelep onnan.
Csakhogy a vilag megvaltozott.Oda mesz manapsag,ahova akarsz,nem akkora ertek ma kanadainak lenni.
Persze vannak kivetelek: ha menekulsz,vagy koroznek.
Akkor jo valasztas,ideig oraig...ugye Te nem menekulsz.

morsels (törölt) 2014.11.16. 23:45:28

@tildy[UK]:
Vicc volt.
Nem, nem kell tudnod minden auto szarmazasat, en sem ertek az autokhoz.

2014.11.16. 23:46:34

@morsels: Na most nezem az enyemet. 86-os es 94-ig ervenyes volt. Tehat 4 evig voltam "illegalis", ugy hogy nem is tudtam rola. A fenykepen dauerolt a hajam, te jo eg! :) Mar csak ezert sem lathatja senki...

morsels (törölt) 2014.11.16. 23:48:10

@NIKI LAURA:
En nem irtam sehol, hogy a jogsi igazolja a legalis tartozkodast.

De nekem itt van a kezemben az en magyar jogsim.
Meg mindig nem ertem, hogy ki venne el es miert jelentene az adott szemely Magyarorszagon azt, hogy elvesztette, amivel aztan lebukhat.

Most ez komoly? Hogy engem koroznek? ;-))

morsels (törölt) 2014.11.16. 23:49:16

@cougarcat:
Az enyemen meg van hajam. Sok :-)

2014.11.16. 23:52:14

@montroyal ( CAN qc): Szerintem olcsobb itt az ingatlan mint Montrealban. Victoria/Vancouver draga, de a kisebb varosok elerhetoek. Azert Montrealnak is nagyon sok elonye van - az idojarast el kell fogadni hozza.

morsels (törölt) 2014.11.16. 23:52:55

@NIKI LAURA:
Mondjuk nekem speciel nincs kanadai ID cardom :-)

2014.11.16. 23:53:00

@morsels: Basszus.... :)))) Akkor te se add ki a kezedbol!!! :)))

NIKI LAURA 2014.11.16. 23:57:23

@morsels: lehet menekulni haboru,ellenseg,rossz megelhetes elol is,nem kell ehez bunozni.

2014.11.16. 23:58:35

@morsels: Ezt mintha a permanent resident-eknek talaltak volna ki 9/11 utan. Nekem pl. van Citizenship Card-om, ezzel is 9/11 utan jottek elo. Ez ID-nak jo ha utlevelet csinaltatsz. Amugy a BC Card eleg - ami most mar kombinalt eu. kartya es jogositvany.

montroyal ( CAN qc) 2014.11.16. 23:59:02

@charlieharper: ez a valtos vizsga valamelyik provincra szol mert nalunk nincs ... egy vizsga van egy jogsi ...

olyannal szoktam viccelni ,hogy a videkiek nem vezetnek Montrealba , biztos nekik csak videki jogsijuk van ...

morsels (törölt) 2014.11.17. 00:02:25

@cougarcat:
Akkor ezert nincs nekem olyan :-)
SIN card van. Az kell mindenhol, ha valaki dolgozni akar. Marmint legalisan.
Azon kivul a jogsi eleg, ha valahova ket fenykepes igazolvany kell (ami ritka), akkor hasznalom vagy a citizenship kartyat, vagy az utlevelet.

De Niki jobban tudja.
Engem meg biztos koroznek :-)

2014.11.17. 00:10:23

@morsels: En 9/11 utan kertem az allampolgarsagot, 11 ev utan, pont azert mert mindenhol beszigoritottak a bevandorloknak. A "tanfolyamon" eleg sokan voltak olyanok mint en, foleg britek es azsiaiak, akik ugyanezen okbol kertek allampolgarsagot, hosszu ideju itt tartozkodas utan.

Esetleg kegyelmet kapsz, mint Hagyma. :)

morsels (törölt) 2014.11.17. 00:15:11

@cougarcat:
Hat, ha eddig nem kaptam kegyelmet, akkor most mar nem is fogok :-)

Mrs. Clayton 2014.11.17. 00:17:07

@morsels: nezd, ha ugy allsz hozza a sztorijaihoz h eloszor elosztod ezerrel, majd kivonsz az eredmenybol meg masik 200-t akkor kb megkapod az igazsagot

egyszer talan tanatoval beszeltunk a niki repulos dolgairol es mar akkor is egyertelmu volt, h latott mar repulot is meg nyilvan volt Kanadaban is meg lehet h del-afrikaban is, sot lehet h tenyleg zsido is egy kicsit, de a tobbi reszet a torteneteinek eros fentartasokkal erdemes csak kezelni vagy legalabbis praktikus a tisztanlatas kedveert alkalmazni a fenti matematikai muveletet

gondolom most epp tenyleg itt van es egy szervizben tenyleg kocsikat javit, a tobbi meg nem is lenyeges, mert ertelme nem sok van, max annyi h niki nem fizetne annyit egy kocsi javitasert, mit amennyit itt sokan kenytelenek
most oszinten, aki igazi vilaglatott ember, az ilyen sztorikkal jon, h angliaban nem javitjak a mittomen milyen biszbaszt a kocsin, meg kiviszik a mosogepet a hulladekgyujtobe?

montroyal ( CAN qc) 2014.11.17. 00:21:46

@Naschkatze (Mostindien / CH): Kanadäban? ;-) Vagy nem fogadtäk el a magyar jogsidat, és ujra kellett vizsgäznod?

minden esetben magyar jogsival teljesen elorol kell vizsgazni ...elmelet gyakorlat ...( orvosi nincs csak ott helybe belenezel egy kukkerbe, hogy hol a piros potty vagy ilyesmi) es szeretik hangoztatni hiaba van 10+ eves jogsid de nem canadai experience .. meg is buktatnak ... a kulombozo provincok jogositvanyat is cserelni kell pl ha koltozol de erre nem kell vizsgazni ..

morsels (törölt) 2014.11.17. 00:22:55

@Jess G:
Igazad van.
De latod, szerinte en beszelek hulyesegeket Kanadarol.

2014.11.17. 00:27:20

@Zsuzsi65: Mondjuk ki. Mo. egy kis seggdugasz ország. Nincsen se jelentős katonai erőnk (most mindenki gondoljon bele, mit is tudunk felmutatni :D), se nyersanyagunk, se iparunk. Ez biztosan pár embert érzékenyen érint, de attól még igaz marad. :)

montroyal ( CAN qc) 2014.11.17. 00:27:23

@NIKI LAURA: ja regen volt hogy kapsz proba jogsit egy bizonyos ideig, de azzal vezethetsz akkor ha teljes jogsis van a kocsiba(nekem volt ilyen) ez most azt hiszem mar csak a fiatalokra(uj vezetokre) vonatkozik 1 even keresztul de kb tudom nem erint engem ..

2014.11.17. 00:30:51

@Jess G: Niki tud mesélni... :)

montroyal ( CAN qc) 2014.11.17. 00:32:38

@NIKI LAURA: sajat es nejem jogositvanya (magyar a mai napig megvan , hivatalos forditas kell rola es beszamitjak x eves gyakorlatnak( persze akkor is vizsgazni kell) ... pl a biztositasnal fontos lehet...

montroyal ( CAN qc) 2014.11.17. 00:47:37

@NIKI LAURA: a jogsi az ID azt kerik mindenhol azon van a lakcimed fenykeped ... a soc kartyan csak neved szamod van csak munka , ado bank(hitel) ugyben kerik ...
ha 2 kartyat kernek sok helyen a biztositasi kartyat kell megmutatni

az allampolgarsagi kartyam elveszett es csak oklelelet kuldtek helyette mert megszunt az allampolgarsagi kartya ...ertelmetlen is lenne mert azzal lehetett tobb mas orszagba utazni de most az utlevel kotelezo ...

nem okoskodni akarok csak itt elek 24 eve .. es 2 eve a nejemmel is vegig csinaltuk

montroyal ( CAN qc) 2014.11.17. 01:19:49

@NIKI LAURA: Az emberek 80% az utlevelert huzta ki azt a 3 evet,majd lelep onnan.

ez azert koltoi tulzas ... DDD kiurulne az orszag ... de mintha novekedne a lakossag ... csak nem a maradek 20% van annyi gyereke DDD.. vagyunk egy paran az itt maradt 20%ba

azert ezt figyelmedbe ajanlom el lehet veszteni az uj szabalyok szerint a PR statust
When you are a permanent resident, you can live outside of Canada, but must live in Canada for at least two years in a five-year period. If you live outside of Canada for longer, you may lose your permanent resident status.
www.cic.gc.ca/english/newcomers/about-pr.asp

szoval sok uj szabaly van pl a hazassaggal sem leszel orokre es azonnal PR 2 evet kotelezo egyutt elni .. ha nem elveszitheted ..
es az itt szuletes sem ad jogot az allampolgarsagra automatikusan ..

montroyal ( CAN qc) 2014.11.17. 02:58:03

@charlieharper: @morsels: @cougarcat: egyetlen dolgot talaltam ami kotelezhet automata valtos vezetesre es az J jellel a jogsiba van de az egeszsegugyi okokbol ... mast nem talaltam

www.saaq.gouv.qc.ca/en/driver_licence/conditions.php

kék madár 2014.11.17. 07:07:56

@Turchi:
"Neked hány iskolából vannak ellenkező tapasztalataid?"
sajat gyerekeim peldajan 5, ketto Bostonban, 3 San Diegoban. Allami szinten a legsereghajtobb iskolakbol. Tehat az atlag lenyegesen jobb, mint amit en lattam.

tanato 2014.11.17. 07:24:14

@Jess G: Igen kielemeztük a repülős múltját meg a világcsavargásait,valószínű tesz hozzá rendesen

2014.11.17. 10:33:16

@kék madár: Na akkor az már valóban indok a véleményedre. Bár már nem tudom miről vitáztunk DD. Hogy Dávid szerint rosszak az amerikai iskolák? Nincs általános vélemény. Az én tapasztalatom alapján 1 iskolából nagyon rosszak. Ugyanezt mondhatom az angol sulira is. Úgy látszik Afrikának ebből se sok jutott, pedig tele vannak pénzzel, csak a szakértelem hiányzik.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.17. 15:25:58

@puhacica: Ááá, nem, nekünk matek nem volt szombaton, erre bizton emléxem.Csak rajz, torna, ének, meg ilyesmi.Valszeg a tanaraknak se volt kedvük semmi komoly dolgokhoz... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.17. 15:38:43

@diggerdriver: Most értem meg, hogy mire gondolsz.Igazad van, rosszul fogalmaztam, talán az lett volna helyes, hogy várható maximális élethossz.De ez is igaz, hogy kellett 8-10 gyerek, hogy abból talán 3-4 felnőjön...

kék madár 2014.11.17. 16:44:28

@Turchi: Nem mondom, hogy tokeletes a rendszer. Hawaiion peldaul kimondottan gyengek az iskolak. De ilyen altlanossagokkal akkor se dobaloznek, ha en lennek az iskola minosegellenorzesi allamtitkar.

2014.11.17. 18:34:04

@kék madár: Most te engem szekálsz?? Milyen általánosságokkal dobálózok? Vagy nem rám gondoltál? De biztos. Én itt vagyok Afrikában. Nem nagy öröm de ez van. Leírtam két konkrét iskolát, azaz nem általánosítottam. Ráadásul tanár is vagyok, voltam. Hogyan dobálóznék általánosságokkal ha 2 konkrét iskoláról írok és nem vonok le semmi általános következtetést más iskolákról, de ahol vagyunk arról sem lehet véleményem? Te is itt vagy? Ismered őket? Mi a fasz bajod van velem? Ne idegesíts b+, van nekem elég bajom. Én normálisan szóltam hozzád, elfogadtam a véleményed és így válaszolsz?

kék madár 2014.11.17. 18:59:06

@Turchi: nem neked szantam, az eredeti idezetre utaltam meg mindig bocs. En voltam felreertheto.

2014.11.17. 19:06:04

@kék madár: Jaj, akkor nagy marha voltam, elnézést, nem szokásom ilyen paraszt lenni de ma sikerült.

2014.11.17. 19:51:21

@kék madár: Bár nincs mentség a bunkóságomra, de mégis, DD, a vízumhoz vérvételre kellene mennünk de olyan ótvaros hely hogy attól félek még elkapunk valamit ezért nem akarok menni. Így viszont a gyerek nem mehet most egy kirándulásra és még egyéb következmények is lehetnek. Ezen ordítoztunk éppen miközben írtam a választ. Nem kellett volna. Angol tudásomra pedig jellemző, bár nem vagyok rá büszke, de a gugliban meg kellett néznem, mit jelent a hug it out. Na jó, tovább nem égetem magam.

kék madár 2014.11.17. 20:15:36

DE nem voltal paraszt, legalabbis HA-s mercevel merve semmikepp. Pls :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása