oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. október 24. 06:43,  Nekünk Mohács kell – hát itt van 782 komment

2014. október 24. 06:43 Határátkelő

Nekünk Mohács kell – hát itt van

Mit tegyen az, akinek nem tud Magyarországon elhelyezkedni a szakmájában, pár tízezer forintból tengődik, de dolgozni akar? Vágjon bele a határátkelésbe, kezdőtőke nélkül, csak úgy toronyiránt, bele egyik bizonytalanságból a másikba? Ezek Opcsi kérdései, aki ahhoz a vitasorozathoz szólt hozzá, amely a határátkelésről folyik, és melynek kiindulópontja József posztja volt.

keresztút.jpg

„Rólam röviden: budapesti férfi vagyok, közelebb vagyok már a 40-hez, mint a 30-hoz. Több mint 5 éve vagyok tartósan munkanélküli, de kb. esélyem sincs elhelyezkedni, mert a szakmám eléggé speciális, olyan területet fed le, ami rendkívül zárt, csókosokon és rokonokon kívül alig van benne valaki.

Hogy akkor miért ebben kezdtem el annak idején dolgozni? Nem így terveztem, de így alakult, aztán már muszáj volt csinálni, ha pénzt akartam keresni. Volt néhány kemény, de viszonylag jövedelmező évem, ám önálló élet fenntartására, pláne hosszú távon, az sem volt elegendő.

Aztán szépen elfogytak a munkák, azokért is egyre kevesebbet fizettek. Lassan bezáródtak a kapuk, mást viszont nem tudok csinálni, mert nincs egyéb végzettségem vagy tapasztalatom. Szívesen váltanék, de hiába próbálkozom évek óta.

Nem alkalmaznak

Van nyelvvizsgám, jelenleg is nyelvet tanulok, de hogy itthon kamatoztathatom-e, azt erősen kétlem. Nem vagyok már pályakezdő, senki nem vesz fel, mert megijednek az életrajzomban szereplő adatoktól, hogy mennyi mindent csináltam, és ez alapján azt hiszik, hogy biztosan csilliárd forintos fizetést kérek, ezért inkább felvesznek valaki mást, aki fiatalabb és olcsóbban dolgozik, igaz, rosszabbul is, de az nem szempont.

Családom szerencsére nincs, viszont jó eséllyel nem is lesz, hiszen telik-múlik az idő, én sem leszek fiatalabb, jövedelem híján viszont felelőtlenség lenne családot alapítani (ha akarnék, se tudnék), hát még gyereket vállalni.

Amikor azt mondom, nincs jövedelmem, azt szó szerint értem. Ha néhány (3-4) havonta bejön pár tízezer forint valami mellékesből, akkor már sokat mondtam. Jelenleg egyetlen kisnyugdíjból élünk ketten idős, özvegy szülőmmel afféle anyagi szimbiózisban, ami azt jelenti, hogy egymásra vagyunk utalva, egyikünk a másik nélkül nem tudná fenntartani magát.

Az elmúlt években számtalan helyre jelentkeztem – szakmán kívül is természetesen –, de az esetek 99%-ban még csak válaszra sem méltattak. Ha nagy ritkán behívtak interjúra, volt olyan, ahol kiderült, hogy a munka nem is az, ami a hirdetésben le volt írva, vagy csak simán felvettek mást, miután engem leráztak a szokásos dumával, miszerint „jövő héten értesítjük”.

Az ilyen „jövő hetekből” végül mindig 3-4 hét lett, végül én írtam vagy telefonáltam, ám az udvarias megkereséseimre sokszor bunkó választ kaptam – nemegyszer még nekik állt feljebb, hogy érdeklődni merészelek.

Munkavállaló helyett gyakornok

Azt hiszem (remélem), nem vagyok egyedül, amikor azt mondom: sokkal nagyobb baj van ma Magyarországgal, mint azt el tudnák képzelni, a vezetők pedig hajlandók lennének beismerni.

Nyilván nem kell rakétatudósnak lenni ahhoz, hogy rájöjjünk: a csodálatos tündérmese, a magyarkodó hurráoptimizmus, amivel átmossák az emberek agyát, miszerint ma Magyarország a lehetséges világok legjobbika, ahol jó élni, szárnyal a gazdaság, nincs infláció, boldog közmunkástömegek menetelnek a szebb jövő felé, szánalmas és nevetséges hazugság.

Az álláshirdetések nagy része kamu, valójában nem kell ember, csak gyakornokra van szükség (ergo: ingyen munkára), vagy már rég betöltötték az adott állást – miközben a hirdetés ugyanúgy elérhető, vagy újra megjelenik, akár néhány hónappal később is – változatlan szöveggel. Felvesznek (?) valami lelkes újoncot, dolgoztatják néhány hónapig, aztán a próbaidő végén kirúgják… és jöhet az újabb balek.

Lehet, hogy a kozmetikázott hírekben csökken a munkanélküliek száma, ám ez egyáltalán nem azért van, mert többen dolgoznak, hanem csak megint kiesett egy adott számú embertömeg az ellátórendszerből, tehát a statisztikákban sem jelennek meg (ahogyan én sem). Nagy különbség van ám a „sima” és a regisztrált munkanélküli között!

Menjek el közmunkásnak?

Gereblyézés és szemétszedés a parkban? Ebből kellene eltartani magamat, ebből kellene gyereket nevelnem? Hoppá, de hiszen a közmunkaprogram is csak a regisztrált munkanélkülieknek van.

Vagy legyek utcaseprő? Esetleg vécépucoló? Ezért tanultam? Ezért van a több éves munkatapasztalatom? Hogy megalázó, semmire nem elegendő fizetésért dolgozzam ki a belemet, és közben érezzem magamat szerencsésnek, amiért egyáltalán van munkám?

Persze, lehet azt mondani, hogy csak átmeneti megoldás, és a 80 ezer Ft az éppen 80 ezerrel több a semminél… De próbáljon valaki megélni ennyiből akár egyedül, pláne családdal.

Voltam vállalkozó, de piac beszűkülése miatt és bevétel híján másfél év után visszaadtam az ipart. Hogyan fizessem a járulékokat és adókat, amik állandóan változnak, és akkor is kell őket fizetni, ha nincsen bevételem? A nyugdíjról is alighanem lemondhatok, de az már tényleg csak a hab a tortán…

Se remény, se illúzió

Abszolút egyetértek Józseffel: el innen! A hazugságok, az ellehetetlenülés, a jövőtlenség, a reménytelenség és kilátástalanság, na meg a tipikus, kelet-európai bunkóság, és rosszindulatú butaság hazájából.

El ebből lélekölővé tett országból, ami legfeljebb azok számára kényelmes, akik nem vágynak többre annál, minthogy esténként ledögöljenek a tévé elé egy doboz sörrel a markukban, és a maradék agyukat is kilúgozzák valami ócska valóságshow-val.

Szürkeség, igénytelenség, lepukkantság, elhanyagoltság, mocsok és kosz, közöny, szellemi és morális leépülés… ezek jellemzik ma Magyarországot. És persze a mindent behálózó, kiirthatatlan gyomként burjánzó politika, ami cinikusan tojik az emberekre, és inkább hazugságokkal traktálja őket.

Nem vagyok, soha nem is voltam egyetlen párt szimpatizánsa sem, egy ideje már inkább érvénytelen szavazatot adok le, hogy legalább a nevemmel ne lehessen visszaélni…

És mindeközben már egyáltalán nincsenek reményeim, sem illúzióim. 36 évesen ide jutottam, és alighanem az országban még rengetegen.

Csak jogok, felelősség nélkül

Itt még nagyon hosszú ideig nem fog semmi sem változni, vagy ha mégis, akkor rosszabb lesz. Az emberek egyre jobban lealjasodnak, már most is gátlás nélkül belehazudnak egymás arcába, átverik a másikat, ahol tudják, mert ilyen ma a közhangulat és közgondolkodás.

Semmi nem működik normálisan, senki nem hajlandó elvégezni a feladatát, mindenkinek csak jogai vannak, de felelőssége semmi. Az egymásra mutogatás és a félrebeszélés bezzeg nagyon megy… abban tényleg mi vagyunk a császárok.

Persze, lehetne rosszabb is, élhetnék például egy afrikai menekülttáborban, amihez képest Magyarország maga a Kánaán. De miért kellene nekem és még sokan másoknak beérnünk és megelégednünk azzal, amit a gép dobott, ahhoz képest, ami lehetne? Mindig van lejjebb, ez igaz – de feljebb is. Csak épp ahhoz kellene valami remény, cél, ami felé lehetne teperni, amiért megérné küzdeni.

Téved, aki azt hiszi, hogy minden az egyénen múlik, és hogy csak az nem dolgozik, aki nem is akar. Én akarok; mindenki elhiheti, hogy egyáltalán nem élvezem a helyzetemet, de bármerre fordulok, falakba ütközöm. Nem válaszoló, hazudozó, 5-6 évvel ezelőtti fizetést ajánló, trükköző hirdetők, mindent jobban tudó, buta HR-esek, megszűnő, fizetésképtelen piac… csak ilyenekkel találkozom.

Az internetadóról

Ha nem tudjuk majd fizetni, akkor kb. megszűnik az ablak a világ felé. Nem csak a szórakozásról és kapcsolattartásról van szó, de nem tudok például állást keresni, tekintve, hogy a hirdetések 99%-a online jelenik meg, és persze jelentkezni is jellemzően e-mail-en keresztül lehet csak.

Nem tudok a külföldön élő rokonaimmal, barátaimmal kapcsolatot tartani úgy, ahogy eddig. Nem tudunk pl. nagyobb mennyiségű kaját rendelni (évente néhányszor szoktunk webközértből), nincs több könyvrendelés, nincs több menetrend, és reptéri információ, nincs több zenehallgatás, filmnézés... ha nagy ritkán van munkám, ahhoz elengedhetetlen az internet.

Egyáltalán nem mindegy nekünk, hogy 4000, vagy 7000-8000 Ft.-ot fizetünk. De mit tehetnénk? Egyszerűen kell nekünk a net. Majd legfeljebb kevesebbet eszünk, mert már csak azon tudunk spórolni.

Vajon külföldön jobb lenne-e?

Egyáltalán nem biztos, hiszen ott sincs kolbászból a kerítés, na de nálunk már kerítés sincs, a kolbászt pedig régen ellopták. Tény, hogy minden országnak megvannak a maguk nehézségei. Spanyol-, Olasz-, vagy Franciaországban is ugyanúgy csorog a sz*r – de az legalább spanyol, olasz és francia sz*r, ami azért nagy különbség.

Külföldre utazni nem nagy cucc, de tartósan ott élni már annál inkább. Kezdőtőke nélkül belevágni, elindulni toronyiránt, bele egyik bizonytalanságból a másikba… hát nem tudom. Tény, hogy itthon legalább a nyelvet és a gondolkodásmódot ismerem, de mire megyek vele?

Újfajta népvándorlás zajlik ma a világban. Aki megteheti, elmegy egy jobb élet reményében, és mire a vezetők észbe kapnak (?) néhány év-évtized múlva, már nem lehet visszacsinálni a változásokat. Aki teheti, van rá módja, pénze, van hová, vagy van kihez mennie, meg fogja tenni, mert előbb-utóbb elérkezik az a pont, ahonnan már nincs lejjebb. 25-40-50 évesen… mindegy.

Minden értelmes, normális ember le fog lépni ebből az országból, nem itthon fog adót fizetni, nem itthon fog fogyasztani, nem itthon fog gyereket nevelni, hanem egy olyan helyen, ahol embernek érezheti magát, ahol bár másodrendű polgár lesz (?), mert „csak” bevándorló, de talán mégis megbecsülik, és a non-stop stresszelés helyett végre normálisan élhet, mert nem kell minden fillért az élére állítania, nem egy állandó feszültség és bizonytalanság az élete. Ezért persze nyilván meg kell dolgozni, nem repül a sült galamb az ember szájába…

Ki marad itthon?

A resztli. Akik kellemesen elvannak a trágyadombon, mert nem zavarja őket a bűz. Akiket nem érdekel, hogy Magyarország ma egyenlő a gagyival, az elrabolt milliárdokkal, a mutyizással és hogyishívjákolással, ahol mindenki lop, csal, hazudik, és halálosan meg van sértődve, ha rászólnak.

Ahol a mindennapos kommunikációhoz szervesen hozzátartozik az agresszió, a bunkóság és trágárság, ahol a másik nem ember, ahol a szellemi képességek annyira visszafejlődtek, hogy egyre kevesebben akarnak és tudnak gondolkodni, ahol nem lehet a jogokat érvényesíteni, ahol a basáskodó cégek ott verik át az embert, ahol tudják… ahol semmi és senki nem számít már.

Egyszerre elszomorító és felháborító, ami ma Magyarországon van; az, ahová néhány év alatt eljutottunk, és hogy emiatt több százezren kénytelenek elhagyni az országot, vagy a kivándorláson agyalni.

Az értelmesebbje / bátrabbja / leginkább elkeseredettje nagy levegőt vesz, és tervezni, gondolkodni kezd, majd nekivág, hiszen jól tudja, hogy nincs lehetősége megváltoztatni a dolgokat. Ezt? Minek?

Ady megmondta: nekünk Mohács kell. Hát tessék, itt van.”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Ha pedig arra vagy kíváncsi, hogyan lépünk át egy újabb határt közösen veletek, akkor kattints ide és olvasd el a posztot!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat döntés Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr726799271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kék madár 2014.10.25. 09:44:20

@zöldeketbeszélek: atgondoltam. ugyanott vegeztem csak 15 evvel korabban mint Te. hidd el, abban a 15 evben nagyon sok minden mashogy is tortenhet, mint ahogy igazsagosnak tartod. En konkretan mar a fejemet vernem a falba, es interjura se jarnek, ha egy varosban elnek ezzel a sok kocsog politikus bunozovel, akik par generaciora tonkretettek az orszagot.

Blog.hu-s nickname 2014.10.25. 09:44:33

Tegnap voltam autógumit cserélni. (Megyeszékhely, nem Bp.)
Felvennének munkást. Be is tanítanák.

Egyszerűen nincs jelentkező.

Másrészt, mit gondol, ha külföldre megy, ott nem takarítani fog? Azt hiszi, ő lesz mindjárt valamelyik multi főnöke??

Harmadrészt, el kell kezdeni bárhol (bármennyiért) dolgozni. Ha majd ott jól végzi a munkáját, megnyílnak a lehetőségek is.

Ááá, vaknak magyarázni a szivárványt, süketnek, hogy csiripelnek a madarak...

Laci1982 2014.10.25. 09:44:38

@rcfan: aha....én egyszer jelentkeztem. 1500 jelentkező volt 6 pozícióra...sok sikert! Ezután adtam fel, s vissza tértem külföldre....Immár végleg.......

2014.10.25. 09:45:00

@diggerdriver: DD
A férjem szokott ilyen pikk-pakk magyarázatokat adni amit sosem értek de ő igen.

wuaaa 2014.10.25. 09:46:15

@Kövérmadár [swe]: Meglesz, meglesz.. :)) ..god morgon.. :)

2014.10.25. 09:50:20

@Th's child: Nem kell bocsanatot kerned, k*ra igazad van. H egy rosszindulatu troll. Az lenne az egyetlen megoldas ha a kommentelok kollektiven bojkottalnak. En szurtem sokaig, de az a problema hogy a tobbi kommentelo rendszeresen bemasolja a kommentjeit a sajatjaiba, igy jelenleg nincs elole menekules, es nem tudom megallni hogy ne szoljak hozza mikor kioktatja pl. Taxomukket az angol ingatlanpiacrol.

wuaaa 2014.10.25. 09:52:19

@házelőtthinta: "Azért egy átlagos norvég melós életszínvonala még mindig érdekelne. hogy él egy trondheimi melós?"

Engem is nyugodtan kihúzhatsz a hülyének nézhetők listájáról. Kérdezel, valami balek jóhiszeműen válaszol, aztán kezded a pufogást. Mindig ezt csinálod. Szóval ha érdekel egy átlagos norvég melós életszínvonala, googlizd ki magadnak. Megy az neked. Téligumit se kell cserélned, csajod sincs. Ráérsz.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.25. 09:52:38

@Blog.hu-s nickname: mennyit fizetnek?
feketén, szürkén, fehéren?
egyáltalán fizetnek?

puhacica 2014.10.25. 09:52:40

@diggerdriver: a Play Store-bol. ahonnan barmilyen egyeb jatekot vagy alkalmazast is szoktal letolteni. automatikusan benne van a telefonodban.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.25. 09:53:28

@kék madár: ezek azok a helyek, ahova bármikor felvesznek.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.25. 09:55:49

@Mirjam2:
Tegnap köbméterszámra romlott meg a befőtt:))))))))))))))))))))))))))))

2014.10.25. 09:59:55

@diggerdriver: :) Igen, te mindent megprobaltal. Tenyleg az egyetlen megoldas lenne ha senki nem szolna hozza. Egyebkent en parazok most a befottek miatt, mivel rohadt draga UK-bol importalt bio cseresznyebefotteket rejtegetek a szekrenyben :)

puhacica 2014.10.25. 10:04:47

@Mirjam2: @wuaaa [nor]: lehet, hogy rajottem hinta semlegesitesere. amiota megneztem a fb profiljat, elkonyveltem, hogy annak, amit mond, egy resze valoban igaz. de csak reszben. az egeszet tekintve viszont jobb a helyzet. ezert azota probalom poenra venni az irkalmanyait es a valaszaimat is. bejott, mert azota semmire nem reagal. :D a masik megoldas diggereke, akik ugy nem vesznek rola tudomast, ahogy van.

puhacica 2014.10.25. 10:06:40

@diggerdriver: nincs mit, majd akkor koszond, ha sikerult. remelem menni fog!

Giddy Lamb 2014.10.25. 10:09:10

@Mirjam2: "Nem kell bocsanatot kerned, k*ra igazad van. H egy rosszindulatu troll. Az lenne az egyetlen megoldas ha a kommentelok kollektiven bojkottalnak.'

Nem az lenne az egyetlen megoldás! HÁ is moderálhatná a demagóg kommenteit, mint ahogyan az én kommenteim jelentős részét is törli...
Ja, hogy akkor a kommentfolyam 1/3-a okafogyottá válna?
A jelenlegi bejegyzés 700 kommentje közül Hintáról (közvetve, vagy közvetetten) szól 200!

Giddy Lamb 2014.10.25. 10:09:11

@diggerdriver: "Honnét töltöm le?"
www.youtube.com/watch?v=RTfkQTXljN8
Ilyesmiket keress, az usb kábellel kösd össze a 2 telót és vannak programok amiket ingyen letölthetsz, mint ez:
www.mobile-trans.org/category/android-phone

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.10.25. 10:09:11

@Blog.hu-s nickname:
Ez kamu, anno mikor állást kerestem, az olyan helyekre, ahol betanítanak, 1000 fő fölött jelentkeztek (azért adtam be ilyen helyre, mert 2 hónap után elkeseredtem, de aztán 3. hónapban felvettek a szakmámban jó helyre, egyszerűen 2-3 hónap egy átlag pályázat elbírálása).

A másik, hogy itthon a minimálbér olyan nettó 230 euró körül van, és ilyen munkahelyeken ennél többet biztosan nem is fog kapni, míg Nyugat-Európában betanított munkával 1000-1500 euró között kereshet, a lakbér meg nem mindenütt 1000 euró, van ismerősöm, aki egész lakásért fizet 300-400 között (de nem 1000-1500 eurót keres, hanem ennek kb. háromszorosát, mert nem lefelé lépve, hanem felfelé lépve ment ki).

Határátkelő 2014.10.25. 10:14:36

@Giddy Lamb: Még mindig nem értitek sokan, úgy látom... Azokat a kommenteket nem szoktam beengedni (tőled, de Hintától sem, aki már sokszor panaszkodott is emiatt), amelyek sértőek vagy nagyon személyeskedőek.

A többit az általam felállított szabályrendszerben nem áll módomban nem beengedni. Ő így látja a világot, benne saját magát - joga van hozzá, hogy elmondja. Te is elmondhatod a véleményed, kivéve, ha az sért vagy bánt másokat.

Elég hosszú ideje próbálom már megértetni itt ezeket az alapelveket, de úgy látom, időről időre le kell írni megint.

Egyébként meg nekem semmilyen előnyöm nem származik abból (sőt!), hogy itt egy csomóan ugranak Hinta szövegére, ugyanis egyáltalán nem érdekel, hogy egy poszthoz 300 vagy 500 komment van, ettől nekem nem lesz jobb - sőt, tulajdonképpen ezek a szövegek az értékes hozzászólásoktól veszik el a figyelmet.

Laptop7712 2014.10.25. 10:31:40

Igaza van a poszt írójának. Az angol ismerőseim arcon nevetnek, amikor elmondom nekik, hogy az árak ugyanazok, mint ott, - néha ott olcsóbb (mivel kapsz már polot 2,5 fontért, mellette a fizetésed egy órára, ha szar munkát csinálsz minimum 6,5 font.)
Ez a minimálbér, mindegy, hogy mit csinálsz, takarítasz, WC-t pucolsz, vagy konyhán, vagy a gyorsétteremben vagy kezdő melós.

Ez a pénz arra elég, hogy kifizesd a lakásod, kajád, és ha spórolsz – csak kicsit – akkor kocsit is tudsz venni. de ez még mindig az „underclass” fizetése.
A normális fizetés, amiért az angol elmegy dolgozni, az minimum éves 25.000 font. Ez kb. havi 1.900 – 2.000 fontot jelent kézbe. ezért meg nem kell vért izzadni, mert ez az átlag kezdő pozíciókban.
Tehát jogosan röhög arcon minket az angol fiatal, aki meghallja, hogy itt alig kapsz kézbe 300 fontot.

Itt az arányokra érdemes odafigyelni. Ha valamiben nagyon komolyan le vagyunk maradva, az az, hogy az elmúlt 25 évben a politikusaink elfelejtettek egy nagyon fontos dolgot:

Történetesen azt, hogy meg kellene fizetni ugyanazokat a fizetéseket, mint nyugaton, erre lehet azt mondani, hogy persze, húzzam ki a kezem a biliből, és ébredjek fel, de észre kell egyet. Ez a generáció egyszerűen nem tűri el, hogy madárnak nézzék. És fogy az idő, vagy nagyon komoly változások lesznek, vagy egyszerűen tényleg nem lehet majd embert találni nívós munkára.
Ezt hozta a 25 év, hogy elfogadjuk a gazdaság duális szerkezetét, ahol a nyugati multi mindig megfizette „Hansnak”, meg „Joenak” a nyugati bérszínvonalat az elmúlt 25 évben vezetői, középvezetői szinteken.

Olcsó, jól képzett munkaerő, egyszerű szabályok, és ingyen infrastruktúra. Ez volt. Ennek van egy kicsit vége.
Engem szokott hívogatni ügyes HR-es, és amikor bemondom a az adott pozícióra az átlag nemzetközi nettó bérigényt, akkor azt mondja, hogy ezt nem fizeti meg senki nekem.
Mondom nem baj, akkor keresgéljen tovább, én ennyibe kerülök magamnak, hívjon fel, ha van valami a kezében.

Amúgy egyszerű lenne a megoldás. 400.000 Ft nettó, ez alatt ne nagyon keressen az ember munkát. Ezt nem fogják fel. Elindulsz Pestről az M1-en, eléred Bécset, és bemész WC-t pucolni 1350 nettó EUR-ért. Ébredjünk már fel, és nem csak mi, hanem végre el kellene magyarázni a vezetőknek is, hogy vége az olcsó munkaerőre épülő játéknak, mivel közel lett Bajorország, és Bécs városa, nagyon közel, az idő meg rég elfogyott.

NekemNemEzKell 2014.10.25. 10:31:55

Ez egy kamu szöveg! Az internet adó felemlegetése az álláskeresésé nehézségeiben, az teljesen hiteltelenné teszi a sztorit! Nem beszélve arról, hogy az álláskeresésről, a szakmai önéletrajzról az ír ilyeneket, aki éálesben nem csinált ténylegesen álláskeresést! Nem állítom, hogy nincsenek benne valós dolgok de így ebben a katyvaszban csak egy hangulatkeltő szöveg belevéve( mindent bele!) mindent ami a célt szolgálja( T.i. rossz hangulat keltés!) ! Ez sikerült is! Nekem rossz lett a hangulatom!

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.25. 10:36:04

@Laptop7712: na ezt sosem hiszi el nekem senki. hogy magunk szabjuk meg, mennyibe kerülünk. és ha ehhez ragaszkodunk, akkor működni fog.
(mondjuk nem a betanított munkás szintje ez)

Giddy Lamb 2014.10.25. 10:40:23

@Határátkelő: "sőt, tulajdonképpen ezek a szövegek az értékes hozzászólásoktól veszik el a figyelmet."

Akkor mint bloggazdának mi lenne a kötelességed?

"Azokat a kommenteket nem szoktam beengedni (tőled"

Ha betennéd ide a törölt kommenteimet, láthatná mindenki mennyire sértőek és személyeskedőek...
Az én kommenteim mindig ironikusak és nevelő célzatúak, de soha nem kártékonyak és demagógok, amit nem lehet elmondani sok beengedett kommentről...
Szerintem is ketten moderáltok, egyikőtök lazább és érti a lényeget, a másik pedig görcsösebb és töröl mindent amiben bizonytalan, hogy mit jelenthet.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.10.25. 10:41:59

@kék madár: Altalaban nagyon egyutterzek az Opcsi cipojeben jaro emberekkel, de azert az 5 ev az 5 ev. Es persze mindenki hibas, csak o nem. En is munka nelkul vagyok (mondjuk kedden lesz egy allasintejum egy olyan szakteruleten amit 15 eve vegeztem el de nem dolgoztam benne), de no vagyok, hasznosithato nyelvtudas nelkul es kisgyerekes. Nem egyedulallo pasi nyelvtudassal. Rokonaim egy resze k- mo-i, ahol osszehasonlithatatlanul szarabb a helyzet mint Mo vizfejeben, megis dolgoznak, ha kell egeszen mas szakmaban mint amit tanultak. A poszternek csak azt tudom mondani h kerjen segitseget a tartos munkanelkuliseg miatti lelki karosodasa miatt es kezdjen egy onismereti treningbe.

Határátkelő 2014.10.25. 10:44:40

@Giddy Lamb: Azt, hogy bloggazdaként mi a kötelességem, majd én eldöntöm, ha nem bánod. (Egyébként az, hogy teret adjak minden véleménynek, amely nem sértő, nem bánt meg senkit emberi mivoltában.) A Hintához hasonló kommentelőket a közösségnek kell(ene) kezelni, nem a bloggazdának, mert ha én nem engedem be, akkor jogosan mondhatja azt, hogy cenzúrázom. Azért van itt és kommentel állandóan, mert reagálnak rá. Ennyire egyszerű.

A be nem engedett kommentjeidet azért nem engedtem be, mert szerintem itt nem jelenhetnek meg. Ugye nem gondoltad komolyan, hogy most majd beengedem őket??? Egyébként pedig bloggazdaként az is a feladatom, hogy megszabjam a kereteket, márpedig azok a hozzászólásaid, amelyeket nem engedtem be, a megítélésem szerint nem fértek bele ezekbe a keretekbe.

Részemről itt lezártam ezt a vitát.

i got my (törölt) 2014.10.25. 10:55:20

@Kövérmadár [swe]: azért nyugtass meg, hogy a kettő közül csak az elsőről van tapasztalatod! ;)

Reszelő Aladár 2014.10.25. 10:59:20

Komolyan nem értem ezt a csapongást. A társadalmi látlelet stimmel, sok a bunkó, mégtöbb a nemtörődöm, sokan csak erő nyelvén beszélnek, a lehúzás mindennapos.
Az nem tudom miért az állam hibája, hogy ilyen a jelenlegi álláspiac. Olyan munkaadókról írsz, aki fizetést sem akar adni, meg tulajdonképpen a munkát sem akarja elvégeztetni, illetve hamar kirúgja aki csinálta. Bevallom őszintén én nem értem ezt a hozzáállást.
Külföldön tán kedvelik a magyarokat, hisz dolgoznak mint a kisangyal ha kell 10-12 órát is, kevesebb pénzből is elvannak, a szakszervezetet hírből sem ismerik. A kérdés, hogy ők ezt itthon is megtennék? Vagy itthon már derogál?
Az állam hibája, hogy egy pincér Auszriában 4-5x ennyit keres?

A szitu egyszerű: mintha egy kicsi és lyukas gumicsónakot próbálnánk pumpálni.
tthon kevesebb pénz mozog, a megtermelt jövedelem egy komoly része pedig elhagyja az országot, a szűkösség pedig rossz közállapotokat teremt.

Ha van egy országod, ami megtermel 100 egységet, amiből 20 elmegy máshova, akkor 80-ból gazdálkodsz. Ekkor közép-kelet Európában vagy. Ha viszont a megtermelt 100 egységhez hozzájön még 10 máshonnan, akkor ott a jólét. Ekkor egy észak-nyugati ország lehetsz.
Ezen a status quon nagyon nehéz változtatni, generációk kellenek hozzá, kirabolt országból (sajnos) kirablóvá kell válni.
Nagy-Britannia évszázadok óta teszi ezt, az USA kb 100 éve. Majd jött az EU. A "kirabló" országok klubbjába ritkán vagy felvétel: 1945 óta csak Japánt Dél-Koreát és Taivant vették be. Jelenleg Kína kopogtat.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.25. 11:01:58

@Határátkelő:
Teljesen igazad van. A vélemény szabad akármi is legyen amennyiben nem sérti a moderálási elveket.
Márpedig Hinta ugyanazon mantrájának napi bemásolása ide, nem sérti. Eszembe sem jutna a kitiltását javasolni.
Az ilyen problémát a közösségnek kell megoldani.
Emlékszünk Shaktira.
A blog történetének legnagyobb bomlasztó egyénisége volt.
Megvolt hozzá a kellő esze és nagyon okosan komoly háttérmunkával operált.
Rengeteg embert tudott egymás ellen fordítani.
Én is kaptam sok emailt hogy a HA-nak a barátja és hogy nem tesz ellene semmit.
Mindig azt válaszoltam hogy nem tehet semmit.
Várjátok meg míg hibázik.
A végén önmagát csinálta ki.
Amit Hinta csinál az nem ok semmilyen szankcióra.
Ilyen alapon bárkit ki lehetne tiltani akivel nem értünk egyet.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.25. 11:11:18

@Reszelő Aladár:
"itthon már derogál?"

már sokszor kérdezték ezt itt (is), de még mindig az a válasz, hogy az ember bevállal sok mindent, ha tudja, hogy mi a célja vele.
akkor nem vállalja be, ha az öncélú.
már pedig itthon az.

2014.10.25. 11:28:53

@maxval a bircaman: Aha. Épp ez a baj, hogy nem tudjuk eldönteni, hogy melyik irányba tartsunk. Ha a kapitalizmus szerinted halott, akkor mi az a gazdasági berendezkedés, ami elhozhatja az általános jólétet? Én szívesen élnék egy dán v. amerikai középosztályi ember életszínvonalán, hiába rohad a nyugat.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.25. 11:31:03

@Laptop7712:
Ahogy mondod, az arányokra érdemes figyelni.
A rendszerváltás előtt egy nyugati melós bére kb négyszerese volt a magyarnak.
Most ez az arány leromlott 5-6szoros különbségre.
Ennyi a rendszerváltás hozadéka.
Ennyit sikerült elérni 24 év alatt.
Az olyan járulékos károkat mint az ország megosztottsága már bele sem számolom.
Sokan(Birca) összetévesztik a technika fejlődését az életszínvonallal.
Azt mondják hogy óriási életszínvonalbeli fejlődés következet be mert van plazmatv meg mobiltelefon meg laptop meg 20éves BMW.
Az életszínvonal teljesen más mint a technikai fejlődés.
A kaszával való aratást kiváltani kombájnnal nem életszínvonal ugrás. Mindössze technikai fejlődés.

élhetetlen 2014.10.25. 11:34:28

@maxval a bircaman: Tudom, Te jobban tudod. Pedig csak szerencséd van, hogy Te nem a piacról élsz, hanem az elveidből. „hamisítják az inflációs adatokat, mert felment a párizsi ára 15 %-kal. Hülyeség.”. Adott csütörtökön megkérdeztem a fél literes étolaj árát adott boltban. 980 ft. Következő kedden elment érte egy barátom, megkapta 1300 forintért. Leszarom, hogy közben a lapos tévé ára esetleg csökkent. Erről beszélnek, akik „hamisításról” beszélnek. Nem hamisítják, csak pl. belekerül a kosárba a rezsicsökkentés, ami a legszemetebb parasztvakítás, és máris jó nekünk.

élhetetlen 2014.10.25. 11:34:29

@puhacica: Nem akartam ebbe beleszólni (na, akkor miért teszem), csak pár megjegyzés. Budapesten egy közlekedési bérlet 10 eft (ami nagyon sok, ha valakinek pl. 60 eft-ből kell megélnie, rezsit fizetni, enni), egy internet előfizetés kijön 3-ból. Elég sok embert érintene kellemetlenül, ha ez a 3 hirtelen 6 lenne. Ezt csak arra, hogy miért nem jár a könyvtárba valaki. Vidéken meg van egy csomó falu, ahol már egy közért sincs, csak egy mozgóbolt jön időnként, nemhogy ingyen internetes könyvtár lenne. (tényleg csak példaként, a nemzeti trafikhálózat felállításával a kisbolt nem árulhat cigit, csak a cigire egy kis faluban nem érdemes egy másik helyiséget bérelni, főleg személyzetet tartani nem, csak a tejből, kenyérből nem él meg, bezár, és összejött a se cigi, se kaja. Itt nálam Bpest központjában, a második újságos adja fel a sarki boltban, mert csak az újságból nem él meg, a trafikos pedig nem árul újságot. Most az van, hogy hétszáz ft oda-vissza egy újságosig a villamosjegy, egy megállóra is, hogy megvegyem a kétszáz forintos újságot). Milliókat költenek szuper beléptető kapukra, de az az ötlet, hogy vezessenek be olcsón egy, vagy két vonalra szóló bérleteket, mert a legtöbb ember ugyanazon az útvonalon jár, és ha valami kitérője van, majd akkor vesz egy jegyet, már lepattan a vezetésről, pedig egy ilyen ötlet bevezetése előbb térülne meg, mint a csillivilli kapuk beszerzése, és a rengeteg ellenőr tartása. És ezek csak apróságok. Bocs, ez hosszú lett.

i got my (törölt) 2014.10.25. 11:37:53

@diggerdriver: az anyagi életszínvonalra komoly hatást gyakorol a technikai fejlődés.
annak köszönhető, hogy a néptömegek ma nem közös szalmazsákon osztoznak, hanem saját lakásuk van.

mondjuk nekem egy kombájnsofőri állás kevésbé lenne vonzó, mint egy kaszás aratói, azaz nem életszínvonal javító, hanem rontó változás lenne.
de ha 100 hektárt kéne learatni, azért mégis inkább a kombájnt választanám. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.25. 11:40:53

@Babette.:
Ez egy nagyon jó téma amit felvetettél.
Az általam legjobban tisztelt emberek azok akik idejönnek és valami elképesztő akaraterővel olyan munkákat bevállalnak amit én soha.
Bár soha ne mondjam hogy soha.
Például ismerek itt több olyan embert akik idősgondozással kezdték.
Tanult értelmiségi emberek.
Hozzájuk képest az én utam sétagalopp volt.
Mégis bevállalták.
Minden tiszteletem az övék.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.25. 11:45:32

@i got my:
Tudod még együtt is értenék veled ha pusztán az anyagi oldalról nézném.
Viszont ha onnan nézem hogy a jelenleg Magyarországon élő emberek többsége hogyan élte meg az elmúlt 24évet és ők hogyan érzik az elképesztő nagy technikai fejlődés hatását az életszínvonalukra akkor már más képet kapnánk.
Az ember életében az életével való elégedettség nagyobb tényező mint három birtokolt laptop.

tanato 2014.10.25. 11:52:47

@Philosoraptor: Ne azt nézd,Birca mit mond hanem hogy mit csinál.A gyermekét osztrák egyetemre szeretné járatni.BIrca nagyon nagy tudású ember, de szeret hülyéskedni is.Érdemes olvasni a blogját,én szoktam.Sokszor nem lehet eldönteni hogy komolyan beszél vagy szerepet játszik,hülyéskedik,hogy megzavarja az olvasók agyát.De szerencsére más ilyen ívású emberekkel szemben itt a blogon,nem rosszindulatból teszi.

élhetetlen 2014.10.25. 11:56:10

@Sütemény1975: Nem okoska, ezért tényleg kár hőbörögni. A hőbörgés amiatt megy, hogy kapsz ezért szebbet, jobbat, többet? Kell a pénz, nem elég az adóbevétel. És nyomják a képedbe, hogy a stadionok nem közpénzből épülnek, hanem abból a pénzből, amit nem adóba fizetnek be, hanem sportcélú támogatásra, olvasod, hogy a konkurenciamentesített kaszinóknak mekkora adókedvezményt adnak, hogy sok hülyével megetették a százalékos rezsicsökkentést, ahelyett, hogy adtak volna normális áron egy alapfogyasztást, és a túlfogyasztás lenne drágább, stb. Ezek miatt kell még hétszáz. Vagy még mennyi?

2014.10.25. 12:08:54

@Giddy Lamb: "Az én kommenteim mindig ironikusak és nevelő célzatúak"
Az ironikus OK, na de nevelni is akarsz? Küldenél nekem egy ilyen nevelő célzatú kizárt kommentet privátban? Csak kíváncsi lennék rá.

i got my (törölt) 2014.10.25. 12:17:46

@diggerdriver: "a jelenleg Magyarországon élő emberek többsége hogyan élte meg az elmúlt 24évet és ők hogyan érzik az elképesztő nagy technikai fejlődés hatását az életszínvonalukra akkor már más képet kapnánk."

ők egész más hatásokat éreznek (amik közül egy a korrupció).
de ne legyünk cinikusok! nem mindenkinek megy ma rosszabbul, mint 20 éve. aki számít, annak nagyságrendekkel jobban megy manapság. ők tudták, merre tart a (magyar) világ, tudták, hová kell álljanak, ha magyar környezetben érvényesülni akarnak. örüljünk a sikereiknek! hiszen végtére is ők is magyarok. a legsikeresebbek közülük.
hogy összességében mégiscsak maroknyian vannak az ország lakosságához képest? ne szomorkodjunk emiatt, hanem örüljünk neki! képzeljük csak el, mi lenne a többséggel, ha százszor ennyi sikeres magyar lenne, aki a nép bőrén hízik kövérre!

Laptop7712 2014.10.25. 12:19:04

@diggerdriver:
Tökéletesen igazad van, ezt valahogy nem közölték a néppel 25 éve, hogy ez volt a megegyezés tárgya. Ha megfigyeled, nyugaton – és 25 éve az NSZK volt a példa – a legkisebb vállalkozás is képes arra, hogy megfizesse a minimálbért, vagy versenyképes fizetést adjon az embereknek.
Most eljött egy olyan kor, amikor ez a generáció nem fogadja el azt, hogy csak 80.000 – 220.000 Ft nettó között kereshetsz Magyarországon kezdő pozíciókban.
Ez történelmileg eldöntött tény volt 89-re, ami kutatható.

Most felejtsük el tényleg azt, hogy Hans, meg Joe, meg a középvezetői szint egy leányvállalatnál egy kicsivel többet kereshetnek, mint otthon, a központban, hisz mégis egy „vad” környezetben kell kiküldetésben lenniük szegényeknek.
A közgazdasági modell ugyanaz, igaz néhány adó magasabb, más adók alacsonyabbak, de maga a rendszer ugyanaz, mint nyugaton.
Ki a törp határozta el azt 25 éve, hogy mennyi legyen az egyes pozíciókban a fizetés?
Elmondom neked, az a multi, aki idehozta, és beáraztatta a kormányzattal a profitmodelljét. Ebben meg benne volt, hogy ennyit fizetek, és nem többet. Ezt meg elfogadta az állam. Erre jött rá egy elfuserált privatizáció.

Ennek meg köze nincs ahhoz, hogy melyik állam milyen szinten termelékeny.
Ez egy közgazdasági modell, nem más, és nagyon egyszerű lenne megfordítani pillanatok alatt, csak akarni kellene, mivel az idő rég elfogyott. Lengyelország 25 éve ezt így ebben a formában nem engedte, sem a Csehek. Érdemes lenne észbe kapni. Lengyelektől elment két millió ember, itthonról már minimum fél millió, és közben egymillió munkavállaló, aki dolgozik, nyomorog a fizetéséből. Én pillanatok alatt bevezetném az 1350 EUR minimálbért, ennyi.

És mint állam, elgondolkoznék azon, hogy ezt a közgazdasági modellt hogyan lehet támogatni az első pillanattól kezdve.

Kicsit más lenne a „demokrácia állapota” akkor, ha az emberek meg tudnák fizetni a lakhatás, a helyváltoztatás, a gyermeknevelés, a szórakozás, és a családi alap befektetések költségét. valamit csinálni kellene, mert ki fog ürülni az ország.

élhetetlen 2014.10.25. 12:19:20

@svájci sapka (ch): Na, ezt nem kellett volna. A mázsa fux, lehet, hogy kétszáz forintos bizsu, a műkörmöt, frizuráját csinálja egy barátnője, amikor nincs fizetős vendége. Ha valaki nem tud kifizetni havonta 70 ezret rezsire, az már hajat se mosson, mert akkor neked hitelesebb lesz? Előbb talál majd munkát, ha ápolatlan? Jobb jövője lesz, ha nem tesz fel egy szar bizsut, hogy picit jobban érezze magát, ha már a tv-ben mutatják (ha ékszer lenne, már rég eladta volna)? Csak ennyit a szociális érzékenységedről. Most akkor így van ez.

Szilvana1[Bucks, UK] 2014.10.25. 12:44:41

@Laptop7712: évi 25000 még mindig csak 1650-1700 font, csak a pontosítás végett

puhacica 2014.10.25. 12:55:18

@élhetetlen: ha meg egyszer elolvasod azt, amit irtam, latni fogod, hogy sehol nem emlitettem az elszegenyedett, egy sor haz egy sor tukor falvakat. az ilyen helyeken valoban nagyon nehez, de nem csak a net hianya miatt, hanem pl. annak is, akinek bar van munkaja, a bejaras egy kozeli vagy nem is olyan kozeli telepulesre megterhelo nem csak fizikaikailag, de pszichesen is. tudom, mert ingaztam en is. en a posztolorol irtam, aki budapesten lakik. ott se fenekig tejfel az elet, de lenyegesen konnyebb. persze draga a berlet meg a jegy, de a kozlekedesert mindenhol fizetni kell. nem szabad 5 evet varni a szakmai melora, mert menthetetlenul elsullyed az ember. de ha lattad az elso kommentemet, irtam neki, hogy keressen meg, talan tudok segiteni. azota is varom. szoval jelen esetben hatvanyozottan ervenyes a segits magadon kezdetu mondas.

DieNanny CH 2014.10.25. 13:33:45

@élhetetlen:

Igen, a vonalbérlettel én először Bécsben találkoztam.
Amúgy Pesten volt még a középiskolás éveimben külön villamos- és buszbérlet. Azoknak az árai is különbözőek voltak. Na, ezt kellett volna továbbfejleszteni, nem megszüntetni.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.10.25. 14:04:54

Akinek van nyelvvizsgája és internet-előfizetése, az tud otthonról is dolgozni. Persze az átveréseket el kell kerülni, de ezért írom a blogomat évek óta...

Kaksi Kapitány 2014.10.25. 14:09:03

Mik is lennének ezek az ún. "értékes hozzászólások"? A sorokon át húzódó mosolygófejecskék vagy poszthoz abszolút nem kapcsolódó tartalmatlan üres csetelés? Ha ezt elveszed marad kb. 100 poszt.

Érdekes látni még, hogy nyilvánvalóan brigádvezetői utasításra történő, szervezett kiközösítési kísérletek rendre kudarcot vallanak és már kb. vagy 24 órája ez a hinta-ügy van terítéken.

midnight coder 2014.10.25. 14:09:03

A gond az ezzel a posttal, hogy az a szakma amivel itt nem tud elhelyezkedni a polgár, az kinn sem biztos, hogy hiányszakma. Azaz, jó eséllyel ott is mosogatni fog. És a lakhatás ott sokkal drágább.

élhetetlen 2014.10.25. 14:09:03

@Babette.: Mit nem lehet ezen érteni. Mindenkinek megvannak az apróságai, amitől még embernek érzi magát, és ha már arra sem telik, akkor már csak robotnak, vegetálónak, rabszolgának stb érzi magát. Ennek a nőnek a fodrász kellett. Nekem volt két évem, amikor teljes lelkesedéssel dolgoztam egy projektben, (utólag összeszámoltam, két olyan hétvége volt, amikor szombat, vasárnap is otthon voltam). Élveztem, jó volt a csapat, de ahhoz, hogy ez működjön, nekem kellett hetente, vagy kéthetente egy opera előadás. És igen, ha jegyem volt, a dán kolléga bejött este 11 helyett hatra, hogy én hétre elmehessek. Megértették. Neki egy fodrász kellett, egy pici luxus, ami lehet, hogy nála úgy hatott, mint egy gazdagnál egy brill megvásárlása. Lelkileg helyretesz.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.10.25. 14:09:03

"eléred Bécset, és bemész WC-t pucolni 1350 nettó EUR-ért. "

Ezt honnan veszed? Bruttóban ennyi a bére a bécsi melósnak. Megint hasraütésszerű adatok. Nettóban kevesebb mint 1100 euró, 13-14 havival se éri el összesen az 1300 eurót havonta.Ha fizetésekről írtok, írjatok pontos adatokat, vagy inkább semmit!

"es nem tudom megallni hogy ne szoljak hozza mikor kioktatja pl. Taxomukket az angol ingatlanpiacrol."

Figyelj, ő közölte hogy az ismerőse 450 fontért lakik rezsistül egy lakásban LONDONBAN! Én finoman megjegyeztem hogy ez butaság, mert ennyiért Londonban szobát kapsz leginkább. Erre linkelt valami lerobbant ócskaságot, kb 9 nmen, a konyhában egy matraccal, mint lakást, 500 fontért. Senki nem jegyezte meg hogy köze nincs annak a kutyaólnak egy lakáshoz. Sokan leírták már, és igazából ha felmész albérletkereső oldalakra 2 perc alatt nyilvánvaló lesz az árszínvonal. Minek akkor ilyen hülyeségekkel etetni a népet hogy 450 fontért lakom Londonban? Ezzel csak azt csapjátok be aki oda készül és lelkesen olvassa itt hogy nahát, ki tudok majd venni egy kis lakást! Én elhiszem hogy vannak speciális esetek. Hogy neked ki akartak adni lakást ennyiért vagy ilyesmi. De egyáltalán nem ez az általános. Arról kell beszélni ami az általános. Az pedig az hogy Londonországban elviszi az albérlet a melós fizetését így társbérletre kényszerül. Ami ugye buli, 30 éves fejjel kollégista berendezkedésben lakni.

"lehet, hogy rajottem hinta semlegesitesere. amiota megneztem a fb profiljat, elkonyveltem, hogy annak, amit mond, egy resze valoban igaz. de csak reszben. az egeszet tekintve viszont jobb a helyzet. "

Nem értelek. Mit szűrtél le a profilomból? Tetszem?:D Néha szoktam tetszeni nőknek, általában beteges ízlésű nőknek.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.10.25. 14:09:03

@Szilvana1:

Biztos beleszámolta a családi adókedvezményt is. :) A bécsi melós bért se pontosan írta le.

@Philosoraptor:

Téged továbbra sem értelek. Rengeteg helyre lehet menni ahol elszállásolnak és egyből dolgozhatsz, kis szerencsével. Persze nyilván hajtani fognak, kevés szabadnappal meg heti 50-60 órákkal, de tudnál felhalmozni pénzt a nyugati élet elkezdésére valahol. Miért nem próbálod meg? Nincs pénzed, munkád nem tudom van e éppen, ha az sincs, akkor tényleg semmi vesztenivalód nincs, maximum egy vonatjegyed.

Laptop7712 2014.10.25. 14:09:03

@Szilvana1:
Bocsánat, elfogadom abban az esetben, ha ezt az éves fizetést minden hónapra elosztva kapod meg, akkor teljes mértékben igazad van.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.10.25. 14:09:03

@élhetetlen:

Ha a szegények próbálják kicsit élvezni az életet, pl vesznek maguknak egy normális nadrágot, akkor őket megszólják hogy felelőtlenek, túlfogyasztók, hülyék. Ha a gazdagok szórják minden létező baromságra a pénzt, az az etalon, ők a sikeresek, a társadalom bálványai. Ez az értékrend. Ha valaki szegény, akkor már nem is érezheti jól magát. Ha próbál spórolni és izzadtan megy melózni, azért szólják meg, ha illatozva, akkor meg azért. Szegénynek lenni ciki manapság. Ez pedig a társadalmunk egyik tragédiája.

élhetetlen 2014.10.25. 14:09:03

@puhacica: Bocs, nem vitattam sem az igazadat, sem a jószándékodat, mint írtam csak eszembe jutott róla pár dolog, ezt írtam le.

élhetetlen 2014.10.25. 14:09:20

@DieNanny [SZ,CH]: Ráadásul én nem csak elképzelem, hogy mi lenne jó, írtam nekik, lepattintottak.

élhetetlen 2014.10.25. 14:24:45

@négyzet: Ah, nem látod át a dolgokat. A szolgáltatók tönkremennek. Jó. Majd lesz állami internet szolgáltató. (Az a pár év nem számít, amig, azok sem akik emiatt közben még tönkremennek), Ahogy lett nemzeti mobilszolgáltató (bocs csak cég, vezérigazgató, igazgató, cégház, gépkocsi flotta, szolgáltatás nem, de majd). A bankok sem számítanak, az is lesz majd állami. Ezt nekünk.

élhetetlen 2014.10.25. 14:24:45

@házelőtthinta: Kösz, ezt akartam írni, (ezt írtam).

Fruka1 2014.10.25. 16:02:41

@Babette.: Azért kell(ene) bennmaradni a munkanélküli regisztrációs rendszerben, mert akkor NEM lennének ilyen szép (relative szép) munkanélküliség adatai Vezérünknek. De nem azért mert nem szeretjük őt, hanem mert ez az igazság. Nem annyi a munkanélküliség amit kihoznak, hanem jóval több, csak ha mindenki kiíratkozik 3 hónap után akkor ne csodálkozzon már rajta senki hogy lassan papíron mindenki dolgozik, holott munkát kapni manapság csodaszámba megy....
Ennyire eccerü ez.......

puhacica 2014.10.25. 17:27:26

@házelőtthinta: :D ja, rolad almodom ejjelente. :D :D :D

Muscari 2014.10.25. 17:43:11

@Mirjam2: én is volt, hogy ennyit kerestem csak és van kollégám, aki csak 30 órát dolgozik és nyolcszázat visz haza . Sajnos van ilyen, persze tovább kell lépni valamilyen irányba ha nem tetszik.

i got my (törölt) 2014.10.25. 17:48:14

@puhacica: ó, te szegény! hát még mindig rémálmaid vannak?

Widia 2014.10.25. 17:48:16

@Mirjam2: Munkaügyi központ nincs ám minden sarkon, kb. 40-50 kilométerenként van egy. Ennyit utazni oda-vissza ezrekbe kerül, ha egyáltalán van normálisan busz vagy vonat.

2014.10.25. 18:13:04

@Muscari: De ilyenkor nem lehet jovedelem-kiegeszito tamogatast kerni az allamtol? 8-900 font Londonban valoban nagyon keves, ebbol egyedul szinte alig lehetne tulelni, akkor is ha egy single room-ban laknal egy shared house-ban. Illegalis bevandorlokat ismerek akik kb. ennyit keresnek de ok busszal vagy gyalog jarnak dolgozni es minimum negyen laknak egy kis szobaban egy olcso kornyeken.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.25. 18:13:23

@élhetetlen: amig nekunk panaszkodik es tolunk ker kolcson, addig ez engem nem erdekel.

élhetetlen 2014.10.25. 19:15:56

@Babette.: Magánügyed. Nekem van olyan barátnőm, aki mindig minuszban van, nem tud gazdálkodni, de az elmúlt pár évben már rávettem arra, hogy hó elején tegyen kicsit félre, mert ami nála marad, azt úgyis elkölti. De vannak komoly emberi értékei, tehát attól, hogy rendszeresen kölcsönkér, és megadja, még nem mondom azt, hogy nem érdekel. Veled csak annyi a gond, hogy akinek nem az az értékrendje, ami a tiéd, az szerinted nem ember. A világlátásomról. Ifjú koromban, mikor lett egy lakásom, és egy darab szekrényem sem, egyik barátom felajánlotta, hogy ad kölcsön, lemezjátszóra, hangfalra, stb. Tök jó ötlet volt, amig megadom, és gyűjtök egy szekrénysorra, addig is tudtam zenét hallgatni, míg, ha először a szekrényre gyűjtök, akkor eltelt volna pár év zene nélkül. Mi az, hogy hangfalra kérek kölcsön, hát ez nem létszükséglet. A másik, az utolsó balatoni nyaralómhoz is kölcsönkértem több százezer forintot, de amig tartoztam, addig is megvettem a whiskymet, ezt tudta az is, aki kölcsönadott. Egy dologban igazad van, akinek a dolgai nem érdekelnek, aki nem számít neked, azzal ne foglalkozz.

Taxomükke (UK) 2014.10.25. 19:17:55

@élhetetlen: "... megkérdeztem a fél literes étolaj árát adott boltban. 980 ft. Következő kedden elment érte egy barátom, megkapta 1300 forintért."

Ezt - bár nem otthon élek - sokalltam, ezért megnéztem a neten. 1 literes étolajakat 369 és 500 Ft között találtam.

Mondjuk lehet, hogy a fél literes sokkal drágább... de nem hiszem.

puhacica 2014.10.25. 19:21:16

@élhetetlen: értem. :)

@i got my: milyen rémálmok??? ez maga a gyönyör! :D

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.10.25. 19:26:53

@Taxomükke: Esetleg olívaolajat vagy kukoricacsíra-olajat akart írni? Úgy talán még stimmelhet.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.25. 20:56:57

@Turchi: Kozeli csaladban is volt, akinel 6 ev volt igy kimaradva. oke elment az illeto tanfolyamra, emg hagymat szedni, meg ilyenek, de fiz allas semmi, csak napszam meg az akkori kozmunka... Aztan abbol ket 10-15 eves gyereket nevelni....

2014.10.25. 21:06:07

@tildy[UK]: Tudom hogy van ilyen, nem is vitattam. Pl. a nővérem. A cikk alapján írtam amit.

onewayticket 2014.10.25. 22:22:19

@Cascabel: "Mintha tegnap tortent volna: akkoriban kezdtem internetezni, faltam a hazai hireket, szinte naponta haborodtam fel az Antal kormany huzasain. Minden a Horthy rendszer restauraciojara emlekeztetett, az uram-batyazasok divatba jovetele, zsinoros viselet, Nagy-Magyarorszag mania, stb. Az 1994-es valasztasokon sullyesztobe is tette oket az akkor meg feljozan magyar nep."

Abban az időben még gyerek voltam, nem sokat értettem a világból. Egy dolog feltűnt: Antallék előtt minden "modern" volt. A filmek, a zenék (akkor indult a Danubius Rádió, német nyelvű hírekkel), már magyarra fordították a Bravo magazint, belföldön is lehetett kapni walkmant, a nyugati gyorséttermek mintájára megjelent a City Grill, sikeres, mai szemmel is újranézhető szórakoztató sorozatok, mint a Linda, az Angyalbőrben, stb. Az emberek gondolkodása is sokkal nyitottabb volt akkor. Az én családom sosem állt jól anyagilag, de pl. a nagyszüleimet nem hallottam panaszkodni, legfeljebb az egészségi problémáik miatt. Nem a politikusokra "acsarkodtak", hanem a szomszédjukra.
Jött a választás, még én is vártam, aztán: (újra)temetés itt, temetés ott, átnevezni az utcákat, eltávolítani a szobrokat... - furcsa volt, hogy EZ lenne a "rendszerváltás" lényege??? Azzal egyetértettem, hogy ne legyen Lenin körút, de még most 25 év után is neveznek át köztereket. Mert lassan mindenki komcsi....
Unom!

"A privatizalas is elenken el az emlekeimben. Ami a legjobban megmaradt bennem az Budapest Journal akkoriban irt angol nyelvu cikke, amiben az amerikai tudosito is undorodva ir errol, dogkeselyuknek becezve a koncon marakodo nyugati cegeket. Szinte ejjel-nappal teljes erovel dolgoztak a masologepek a nyomdakban a legfrissebb kotyavetyelesek kiirasain."

Akkor lett volna értelme bizonyos kereskedelmet, pénzforgalmat, közműszolgáltatások díjszabását, banki hitelezési gyakorlatot, privatizációt, ingatlanvásárlásokat, stb. korlátozó törvényeknek! Akkor Mo. még nem volt EU tag, még legalább 10 éve volt (lett volna) arra, hogy okosan kormányozzon, alkudozzon, kedvező pozíciót vívjon ki magának a csatlakozás előtt. Az akkor hatalmon lévők bizonyára a legkisebb ellenállás irányába mozdultak el, és a jövőbe egyáltalán nem gondolva hagyták magukat korrumpálni. De a zöld jelzést Antall adta meg, neki a felelősségre vonástól sem kellett tartania, tudta, hogy előbb meghal a betegsége miatt.
Akkor kellett volna kérni az adósság elengedését a német újraegyesítéshez való hozzájárulásért cserébe. Például.

Ja és most sem az ukránoknak (azoknak is, akik nem magyar származásúak) kellene magyar nyugdíjat fizetni, meg a Romániában élő és magukat magyarnak vallókat teljes jogú állampolgárrá avatni! Hanem a környező országokkal az EU-n belül egy szoros politikai-gazdasági együttműködést kellett volna kialakítani. Ha ez meglett volna, ha valamit adtunk is volna, utána lehetett volna előhozakodni az ott élő magyarok ügyével és kedvezményeket kérni. Vagy: jó együttműködési stratégia esetén az EU-ban már arra sem lett volna szükség.

onewayticket 2014.10.25. 22:36:57

1350 euro mint nettó minimálbér? Az, ha 305 forinttal szorzom (nem tudom most mennyi az árfolyam), az = 411.750 forint. Ez egy álom, bakker!
Sokan nettó 100 alatt visznek haza. :(

A reális szerintem kb. ez lenne:
- munkavállaló középfokú végzettséggel: nettó 150 e Ft
- munkavállaló felsőfokú végzettséggel: nettó 250 e Ft
- középvezető versenyszférában: nettó 500 e Ft és felette
- középvezető közszférában: nettó 350 e Ft és felette
- minimál nyugdíj: nettó 120 e Ft
- családi pótlék: 50 e Ft/gyermek (évi bruttó 10 M forint bér alatt)
- munkanélküli segély: az utolsó három havi kereset átlagának 80%-a 6 hónapig.
- GYED: a nő szülés előtti átlagfizetése.

onewayticket 2014.10.25. 22:48:00

@élhetetlen: zene nélkül lehet élni, de nem érdemes. Én is vállalom, hogy alszom a priccsen, de legalább egy nyomorult rádiót tudjak hallgatni.

élhetetlen 2014.10.25. 22:49:31

@Taxomükke: Huh. Az olivaolaj nem étolaj? Mert nem is gépolaj. Itt a 980 vs 1300 forintról volt szó, amire már rá sem kérdeztem kedd reggel, mert miért kérdeztem volna, ha előtte csütörtökön megkérdeztem. És arról van szó, hogy egyébként szinte nulla az infláció.

Muscari 2014.10.25. 23:43:42

@Mirjam2: @TilosazA (UK): nálunk az öcsém felesége a hazaffy, sőt kőkemény jobbikos, nem is értem, hogy tudnak az elején kértünk, kaptunk heti 40 font housing benefitet. Igényeltem tax creditet is, azt meg rosszul számoltak ki és túl sokat adtak. Most is folyamatosan törlesztem vissza a több, mint háromezer fontot az HMRC-nak :-(

Szóval ezzel a segélyes dologgal eléggé vigyázni kell.

Muscari 2014.10.25. 23:46:07

@Muscari: atyám, mit küldem el? Az elejét Tilosazanak akartam írni még tegnap, de nem küldtem el.
Mirjam, a negyedik sortól szól neked.

Laptop7712 2014.10.26. 09:15:01

@onewayticket:
Mi a lényeg, és miért nem álomról beszélek?
Azért, mert nem arról van szó, hogy milyen a végzettséged, hanem arról, hogy az adott gazdasági modell azt támogatja, hogy mindegy, hogy milyen végzettséged van, mindegy, hogy mit csinálsz – milyen a pozíció megnevezése- keresned kell annyit, ha főállásban dolgozol, hogy ki tudd fizetni az életedet. Ez meg a lakhatás, a helyváltoztatás, a gyermekek nevelése, szórakozás, és a családi befektetések költsége.

Ez ma Magyarországon simán 400.000 Ft nettó, és teljesen mindegy, hogy mit csinálsz, milyen pozícióban dolgozol. Ennyinek kell lennie annak a pénznek, amit egy ember kézbe kellene, hogy kapjon, hogy normális életet tudjon élni, legyen takarító, vagy melós.

Gondolj bele, sok fiatal otthon lakik, azért, mert nem tudja megfizetni a 55.000 Ft albérlet+ rezsit a 90.000 Ft nettó fizetéséből.
Ezért van az, hogy egymillió ember nyomorog otthon, pedig főállásban dolgozik. Külföldön meg a fizetésedből élsz, és az állam ezt természetesnek veszi, hogy a WC pucoló a fizetéséből meg tudja fizetni az életét.
Felejtsed el a „bértáblát”, félmillió ember úgy gondolta, ebből nem kér, nagyon gyorsan észbe kellene kapni.

tanato 2014.10.26. 09:57:31

@Philosoraptor: Mindig azt kell nézni, mit csinál az ember,nem azt hogy mit mond.Persze ez egy netes blogon nem igazán lehetséges.De kétségtelen a környezetemben is nagyon sok nyugat ellenes,kelet és Oroszország felé kacsingató ember van/főleg a propaganda hatására persze/aki azért a megtakarított pénzét nem rubelben orosz bankban tartja/pedig szerintük ott a jövő/,meg a gyermekét nem Szentpéterváron kívánja taníttatni hanem a halódó Nyugat egyik egyetemén.
Ebben az esetben a szavak és a tettek kettéválnak ami hosszú távon konfliktust okoz.

Taxomükke (UK) 2014.10.26. 10:07:53

@élhetetlen: Nem, közfelfogás szerint az olívaolaj nem étolaj. Szerintem pl. a repce- vagy a napraforgóolaj étolaj, az olívaolajat olívaolajnak nevezném. Nem ugyanarra használjuk ugyanis.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.10.26. 12:04:25

"Gondolj bele, sok fiatal otthon lakik, azért, mert nem tudja megfizetni a 55.000 Ft albérlet+ rezsit a 90.000 Ft nettó fizetéséből.
Ezért van az, hogy egymillió ember nyomorog otthon, pedig főállásban dolgozik. Külföldön meg a fizetésedből élsz, és az állam ezt természetesnek veszi, hogy a WC pucoló a fizetéséből meg tudja fizetni az életét. "

Ha itt olyan albérletben szeretnék lakni ami otthon 55+rezsi egy kisebb városban akkor a fizetésem 60 %a egyből elmenne csak albérletre. Ennyit arról hogy mennyire van pénze a nyugati melósnak lakni meg élni. Nyugati melós maximum szakadt bérlakásban élhet.Meg tudja fizetni az életét? A 100 eurós biztosítást a kocsira? Valóban? Meg tudja? Nem is szórakozhat! Meg nagyjából semmit. Csak meló, evés, ivás, alvás. Akkor jut dőzsölésre pénz ha állat módon él (pl társbérletben)

Thargoid 2014.10.26. 14:05:09

@diggerdriver: Még szerencse, hogy az EU-ban ilyen nincs :)

onewayticket 2014.10.26. 14:36:35

@Laptop7712: "Azért, mert ... mindegy, hogy mit csinálsz – milyen a pozíció megnevezése- keresned kell annyit, ha főállásban dolgozol, hogy ki tudd fizetni az életedet. Ez meg a lakhatás, a helyváltoztatás, a gyermekek nevelése, szórakozás, és a családi befektetések költsége.
Ez ma Magyarországon simán 400.000 Ft nettó, és teljesen mindegy, hogy mit csinálsz, milyen pozícióban dolgozol. Ennyinek kell lennie annak a pénznek, amit egy ember kézbe kellene, hogy kapjon, hogy normális életet tudjon élni, legyen takarító, vagy melós."

Átlag felett keresek, sokaknak már az én fizetésem is "álom". De a nettó 400 ezertől igen messze van!!!
Az "okosok" az előző hsz-omban leírt számokat is túlzottnak gondolják, a termelékenység alacsony szintjével, az infláció hirtelen felpörgésének veszélyével, a költségvetési egyensúly kibillenésével és tömeges elbocsátásokkal riogatnak. Holott pont az alacsony bérszínvonal vezet (fizetőképes kereslet hiányában) a cégek megszűnéséhez, az üzletek bezárásához, a külföldi befektetők kivonulásához és az adóemelési kényszerhez, az inflációhoz. Ellenkező irányba forog a kerék, ezt kellene már észrevenni!
Hirtelen nagyot emelni azonban veszélyes lenne, ezért írtam amit írtam.

Felejtsem el a "bértáblát": Mo. ilyen ország, mindig voltak hasonló, állami szinten meghatározott viszonyítási alapok. Jó vagy nem jó, az más kérdés, most hozott anyagból dolgozunk.

Jómagam nem a bértábla vagy a kevesellt munkabér miatt akarok elmenni, hanem a "légkör" miatt. Szeretném, ha kicsit többől állna az életem mint a munka és evés-ivás-tisztálkodás-alvás, hétvégén nagyon kevés "szórakozás". Nem szeretném, hogy a politika telesz@rja az életemet, családi, baráti kapcsolataim menjenek tönkre amiatt, mert az egyik ember a X. párt fanatikusa, a másik meg Y-é lesz és mindent annak rendel alá. Felnőtt embereken azt veszem észre, hogy a gyermeki állapotba szeretnének visszacsúszni, mikor a szülői tekintély irányítja az életüket. Igénylik, hogy megmondják nekik hogyan éljenek, mit gondoljanak a világról, a történelemről, a múltról, a jelenről. Mit tartsanak erkölcsösnek, bűnnek, kiket szeressenek vagy utáljanak.

onewayticket 2014.10.26. 14:39:28

@Taxomükke: én nem használok "ét"olajat.

onewayticket 2014.10.26. 14:46:07

@zöldeketbeszélek: olyat nem lehet csinálni, hogy mindenkinek egyformán jó legyen.
De szerinted az igazságos, hogy ha egy nő keres pl. nettó 85 e forintot (mert olyan a szakmája, hogy ott annyit tud elérni), akkor kap pl. 75 e forint GYED-et, de ha egy nő "szerencsésebb" (kvalifikáltabb) és a fizetése nettó 170 ezer, akkor is csak legfeljebb 85 e forintot kaphat? (Pontos értékeket nem tudok, de kb. ezek az arányok.)
A második példabeli nő bizonyára tanult és megdolgozott azért, hogy elérje a nettó 170 ezres bérszintet, miért "büntessük" őt azért, ha gyereket szül?

Laptop7712 2014.10.26. 19:45:48

@onewayticket:
Tökéletesen igazad van. Én azért írtam le neked azt, hogy fel kellene emelni a bért az 1350 EUR szintre, mivel semmi, ismétlem, semmi közgazdaságtani alapja nincs annak, hogy egy multi, vagy egy nagyon jól működő cég csak és kizárólag havi nettó 80.000 Ft-ot fizethet, és nem többet egy alap termelői munkahelyen.
Általában azzal probálják magyarázni, hogy az ország képtelen nagyobb hozzáadott értéket képezni a munkahelyeken. Ez egyszerűen hazugság. Aki áttér a határon, munkába áll, azonnal termelékennyé válik annyira, hogy legalább a nyugati minimálbért megkapja a nap végén??
Eléggé furcsa, és elgondolkoztató, nem?

Olyat még nem láttam, hogy a hasonló makrogazdasági környezet mellett sokszorosára emelt bér bármilyen szinten felpörgetné az inflációt. Miért van az, hogy a londoni „WC pucoló” fizetése Magyarországon egy osztályvezető főorvos bérével vetekszik? Nem furcsa egy kicsit?

Egy egyszerű séf egy noname étteremben megkeresi a 35.000 fontot, vagy 37.000 EUR-t. Ezen, ha nem változtatnak hazánkban, nagyon komoly problémákkal kell szembenézni a nem is olyan távoli jövőben.

Miért van az, hogy álomfizetés kell legyen otthon a havi nettó 3000 EUR nettó fizetés, mondjuk egy mérnöknek?

Ennek a fizetésnek természetesnek kellene lennie, mondjuk maximum 5 éves szakmai tapasztalattal. Németországban, Angliában ez természetes, 10 éves szakmai tapasztalattal elérheted a 120.000 fontot, vagy a 150.000 EUR-t.

Egy kezdő orvos megkeres 150.000 fontot, és nem is kell messze mennie, ennyit kap, és erre még szépen rájön a HR közvetítői költség, és egyéb.
A légkör azért ilyen otthon, mivel elfelejtettük azt, hogy e dolgok mögé nézzünk, és nagyon kevesen álltak a sarkukra, hogy v..e nem tudom 80.000 Ft-ból a családot, inkább elment a bankba, és felvette a személyi kölcsönt, meg a lakáshitelt.

A baj az, hogy ez a menet szépen eldőlt 1989-re, és 1992-ben már látni lehetett, hogy ennyi lesz, és nem több. Ezt szívjuk ma is, ez van, a mai generáció meg lábbal szavaz ez ellen, és igaza van.
Most meg itt egy generáció, aki egyszerűen lelépett, és nagyon nem akar hazajönni. Mit mondasz nekik? Vagy milyen ajánlattal állsz elő? Kemény menet lesz ez, mivel a nyugdíjakat csak kellene fizetni valakinek.
Amit a hozzászólásod végén írsz, azt meg úgy nevezik, hogy független, gondolkodó ember, aki képes arra, hogy járja saját útját, és saját véleményt fogalmazzon meg, és úgy élje az életét, ahogy azt jónak, és erkölcsösnek tartja. Ezt hívják független középosztálynak, ez így lenne a normális, minden politikai behatás nélkül.

onewayticket 2014.10.26. 20:04:14

@Laptop7712: "Most meg itt egy generáció, aki egyszerűen lelépett, és nagyon nem akar hazajönni. Mit mondasz nekik? Vagy milyen ajánlattal állsz elő?"

Nekem bármit ajánlanának, nem akarnék maradni/visszajönni!

adg 2014.10.27. 09:02:54

@Sütemény1975: ez igy van. Ha egy az orszagrol mit sem tudo kulfoldi, egy ujsagiroi elemzesre alapozva megfogalmaz egy magyarorszaggal szembeni kritikat, akkor annak csak igaza lehet. Bar ez fugg a politikai hovatartozastol is.
Ha a Sunban megjellenne, hogy egy nevtelen forras szerint valaki lattott a sotetben egy, az aktualis magyar miniszterelnokre hasonlito figurat gyereket enni , akkor ez tenykent el van fogadva az ellenzeki gondolkodasuak kozott. Kurzustol fuggetlenul sajnos...

2014.10.27. 09:54:46

@adg [Au, Darwin]: Akinek a magyar miniszterelnokrol van velemenye az nem a Sun-t 'olvassa'. Azt az 'ujsagot' olyan felanalfabetak olvassak akik nem tudjak hol van Magyarorszag, ugy ertem pl. Europaban vagy Afrikaban.

adg 2014.10.27. 10:04:46

@Mirjam2: nem konkretan a te peldadra gondoltam, arrol csak eszembe jutott a jelenseg. Aki burmaban tudja, hogy hol van magyarorszag, az mar szerintem boven a legtajekozottabb retegbe tartozik.
Viszont amit irtam, sajnos letezo jelenseg. Meg komolynak nevezert ujsagokkal, gazdasagi lapokkal is megesik, hogy fizetett/megrendelt elemzesekre epulo cikkeik vannak. Nem egy esetben buktak mar le nagyon mertekado ujsagok szerzoi.
Es akkor otthon boldog boldogtalan hivatkozik a "kulfoldi elemzokre" es "neves lapokra". Tisztara mint a brit tudosok...

2014.10.27. 11:31:03

@adg [Au, Darwin]: A magyarok pontosan tisztában vannak azzal, hogy mi megy itt, ehhez nem kellenek külföldi újságírók. Az viszont tényleg gáz, hogy ennyire népszerűek vagyunk, amikor a negatív példákat kell felsorakoztatni. Mo. az aggresszív kismalac szerepet nyomja az eu-ban, pedig inkább tanulni kellene egy kis alázatot, mert nélkülük ez az ország még csóróbb lenne, 0 beruházás mellett természetesen.

élhetetlen 2014.10.27. 14:36:28

@Taxomükke: Bocs, nem értem rá előbb válaszolni. Hülyeségen vitatkozunk, Te jössz a közfelfogással, én pedig azzal, hogy az étolaj az egyszerűen az étkezési olaj rövidebb neve, (azaz nem gépolaj, kenőolaj). „Nem ugyanarra használjuk ugyanis”, mondod Te, én meg azt, hogy de, a napraforgó olajat is, az olíva olajat is általában a konyhában, ételek elkészítéséhez használjuk. Attól, hogy más ételekhez használom a kettőt, pl a főzelékeket főzöm olivával, a pörköltet nem, ettől még miért nem étolaj az oliva?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása