oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. október 16. 06:44,  Döntöttünk: Amerika vagy Magyarország II. rész 631 komment

2014. október 16. 06:44 Határátkelő

Döntöttünk: Amerika vagy Magyarország II. rész

Közel másfél hónapja jelent meg Mónika posztja, melyben azt a vívódást írja le, hogy visszaköltözzön-e kislányával Amerikából Magyarországra. Akkor rengeteg hozzászólás érkezett, ilyen is, meg olyan is, erre válaszul írta a mai posztot. Közben ugyanis megszületett a döntés… (A képeket természetesen ez esetben is köszönöm!)

Házunk kertjéhez a bejárat.jpgHázunk kertjéhez a bejárat

„Először is köszönet mindenkinek a hozzászólásokért az „Amerika vagy Magyarország?” című poszthoz. Nagyon nagy segítség volt. Még aznap este, amikor kijött a poszt, döntöttünk. Határátkelőnek külön köszönöm, hogy belefolyt a kommentelésbe és néha a védelmemre kelt.

Ezt azért tartom fontosnak megírni, mert tényleg a kommentek hatására tudtunk véget vetni a vívódásnak. Szerintem zseniális ötlet volt megalkotni a Határátkelőt. Engem az is motivál, hogy egy ilyen történet másoknak is segíthet. Nekem most egyértelműen az olvasók segítettek.

Tényleg kicsit zavaros lehet az egész előző levél, mert sokan olyan kommenteket írtak, amit nem is értettem. A lényeg, hogy kaptam hideget, meleget, ahogy barátnőm mondaná. Sírtam egy órát, aztán még többet később. A férjem hazajött és elmeséltem neki miket kaptam a fejemre. Azt volt a legrosszabb olvasni, hogy önző vagyok és fel kell nőnöm az anyasághoz. Ez azért mellbe vágja az embert.

Szinte mindenki azt írta, hogy ne menjek haza. Köszönöm azoknak, akik azt írták, hogy a lényeg, hogy az ember ott éljen, ahol jól érzi magát. Én azt hittem ez azért átjön a levélből, hogy én nem azért jöttem el otthonról, mert bajom volt az országgal. Ez elég egyértelműen le van írva.

Nekem otthon jó életem volt, de azt, hogy vannak, akik nem tudjak elhinni, lehet boldogan élni kevesebb, mint százezer forintos fizetésből, az nem az én problémám. Inkább ez megint egy szomorú tény, szerintem.

A kommentelőknek most az elején annyit, hogy vagy ne olvassák el ezt a mostanit, vagy most gyorsan szívjanak el egy doboz cigit, mert ez is hosszú lesz. Ígérem, ha ezután is pszichológushoz akartok küldeni, elmegyek.

Egyébként nem rossz ötlet, de én abban hiszek leginkább, hogy ha az ember beteg lelkileg, akkor a betegség forrását kell megszüntetni, ami pont azért nehéz, mert néha olyan nehéz kilépni az életünkből, meg akkor is, ha az nagyon rossz.

Bolgár nagypapa bolgár-amerikai unokáival, a lányom és a két kis fekete unokatesó.jpgBolgár nagypapa bolgár-amerikai unokáival, a lányom és a két kis fekete unokatesó

Nem a hollywoodi rózsaszín szemüveg

Írtam egy könyvet otthon, aminek az a címe: Amerika. A szerkesztő ezt írta a hátsó borítóra: „Ez a könyv egy szubjektív beszámoló Amerikáról, amely valóságos, a hétköznapokban megélt Amerikáról, mondhatni egy útinapló. A szerző sajátos mondatszerkesztését a pár sorral hamarabb említett szubjektivitás okán meghagytuk. Ajánljuk e könyvet minden olvasó figyelmébe, kiváltképp azokéba, akik nem csak a hollywoodi filmek rózsaszín szemüvegén keresztül szeretnék Amerikát megismerni. "

A könyv méltán lett elsüllyesztve, hiszen borzasztó állapotban adták ki, tele volt hibával, amit nem az író dolga kijavítani, elvégre én fizettem 200.000 forintot, hogy ki legyen adva... Nem akarom a kiadót bántani, mert ők voltak a legemberségesebbek velem. A legjobban a nagy kiadókra haragudtam, akik gyakorlatilag elhajtottak a jó büdös francba.

Lelket önteni a kislányunkba

A posztból tényleg szinte csak az én honvágyam derül ki, az én sirámaimmal, ezt magamra kell vállalnom. Pedig az én vívódásom egész nyáron pont arról szólt, hogy milyen nehéz döntést hozni, hiszen a gyerekemet féltem a legjobban az itt maradástól.

A poszttal nem egyedül az volt a cél, hogy kapjak valami segítséget a kommenteken keresztül, amit végül én magam olvastam el, hiszen igen, ha segítséget akarok, akkor el kell olvasnom még akkor is, ha már az elején elvették a kedvem az aznapi jókedvtől (ezt inkább a stílusra értem). Az is volt a cél, hogy esetleg segíthetek másoknak a saját vívódásom megosztásával, ami pont a kislányunk miatt kezdődött, hiszen láttuk rajta mennyire szenved.

Az iskolabusz indulása a szomszéd gyerekekkel és a lányommal.jpgAz iskolabusz indulása a szomszéd gyerekekkel és a lányommal

Próbáltunk lelket önteni bele. Erős volt, és nem panaszkodott. Toms Riverben egy olyan iskolába került, ahol külön angoltanár segíti azoknak a gyerekeknek a tanulást, akik nem tudnak még rendesen angolul. Egy tesztet kellett kitölteni, hogy lássák, milyen szintű az angoltudása.

Így került abba az iskolába, ahol hétszáz gyerek van, és ahol sajnos nem sikerült barátokat szerezni, egyrészt a nyelv miatt, másrészt talán az ő félénksége miatt sem, ami egyébként nem jellemző rá, otthon rengeteg barátja volt, ez inkább a nyelvtudás hiánya miatt volt.

Leírom, mi történt aznap este, amikor megjelent a poszt. Hazaért a férjem, megkérdezte, milyen volt a napunk, mire elmondtam, hogy az egész napos bőgéstől fáj a fejem egy kicsit, aztán azt, hogy mennyien ajánlottak pszichológust, ezen mar viccelődtünk, de aztán komolyra fordult a szó, mert elmeséltem, hogy az nagyon rosszul esett, amikor önző anyának neveztek.

A kislányom nagyon fel volt háborodva. Egyből elsírta magát: Anya, nem vagy önző, miért írnak ilyeneket az emberek? Megnyugtattuk, mondtuk neki, hogy azzal, hogy én felraktam az internetre ezt a levelet, bevállaltam azt, hogy az emberek reagálnak majd rá, ez így van rendjen. Igen, előtte beszéltük meg a dolgot, hiszen az egész róla szól.

Az iskolakezdés

Itt szeptember negyedikén kezdődött az iskola. A poszt másnap reggel került fel, az iskola második napján. Nagyon izgultunk érte már az első napon is. Nem sokat beszélt róla, de nem volt lelkes, amikor leszállt az iskolabuszról. Nem volt lelkes a második napon sem.

Nem nagyon akart mesélni, hiába faggattuk. Azt mondta unalmas volt, mert még nem tanultak semmit. Ez a kép az, ami miatt már többször szóba került a hazamenetel és a férjem is így látja, nemcsak én. Az ember a testbeszédével is elárulja a lelkiállapotát.

Annyira vártuk ezt az iskolakezdést, mert jó híre van a sulinak és ennek a bizonyos Priff iskolának, ahol a tanulók a 4., 5., 6. osztályokat járják, tehát tudtuk, hogy itt most lesz három éve.

Kislányom iskolája.jpegKislányom iskolája

A saját honvágyam ellenére nagyon drukkoltam neki, hogy jó legyen a suli és boldog legyen. Szerintem nagyon rossz az itteni rendszerben az, hogy minden évben új tanárt kapnak a gyerekek, és az osztályt is szétszedik. Van egy pozitív oldala is, például az, hogy most azt mondhattuk neki, nem kell annyira izgulni az új társak miatt, mert ez most sok gyereknek új lesz, hiszen ők sem tudják, kivel kerülnek majd össze. Nekem ez mondjuk sovány vigasz.

Otthon reggel fél 7-kor szálltam be vele a liftbe, és a szomszédaim röhögtek, mert a gyerekem fütyörészett a liftben, annyira jókedve volt, hogy suliba megy. Öt előtt estem be a suli ajtaján, tehát jó hosszú napjai voltak, de ha néha valami csoda folytán odaértem fél 5-kor, panaszkodott, hogy miért jöttem ilyen korán. Imádta az ügyeletet is, meg mindent. Boldog volt az iskolában.

Voltak pajtásai, akikkel suli után és hétvégén is találkozott, imádta a tanár néniket. Itt nem boldog a suliban, és amikor először erről beszéltünk a férjemmel, felmerült a kérdés, hogy jót teszünk-e vele, hogy kiszakítottuk a megszokott környezetéből. Itt jön a nagy dilemma. Apuka, vagy az otthoni környezet.

Családi kétharmad

Csapongó vagyok, tudom, de jöjjön az este többi része. Kaptam egy emailt a kedvenc szomszédomtól, akinek van egy kislányom korabeli fia. Két kép volt benne, ami a házunk előtt készült. Kicsit félve mutattam meg neki, mert nem akartam őt befolyásolni. Megnézte, megállapítottuk, mekkorát nőttek a szomszéd gyerekek. Nem szólt semmit, de később odajött, és azt mondta, hiányzik Magyarország.

Akkor egymásra néztünk a férjemmel és jött a beszélgetés. Akkor már dőlt a szó mindenkiből, én elmondtam, hogy már szinte nem tudok funkcionálni, annyira kezdek depressziós lenni. A férjem mondta, hogy tudja. Két ember szenved a háromtagú családból. Ha az érzelmeket félretesszük, és marad a matek, akkor az kétharmados többség (matekra gondoljon mindenki, ne politikára).

Akkor este eldöntöttük, hogy ennek így semmi értelme nincs és hazamegyünk. Volt sírás, és rossz volt látni, hogy sír, mert Apa itt marad és nem együtt fogunk lakni minden nap, de abban a pillanatban már nem volt olyan nehéz ezt a sírást látni, mert megvolt a döntés.

A sírás mellett ott volt a felszabadulás érzése is. Benne. Ahogy láttam rajta megint azt a boldogságot, amit otthon mindig láttam, megnyugodtam. Elviekben az lenne a normális, hogy egy család a jéghegy hátán is család, minden körülmények között, de ez a gyakorlatban nem így van.

Tónál.jpgTónál

Ahhoz, hogy ezt a történetet mindenki jobban megértse, sokkal többet kellene írni. Ez van a könyvben, nagyon kijött ez akkor. Nem mindennapi házasság a miénk, az már biztos, de ezt sokan elmondhatják magukról. Ha akkor létezik már a Határátkelő, lehet, hogy bátrabb lettem volna és kiadtam volna a saját szakállamra az egészet.

Érdekes volt, hogy aznap este pont egy olyan családi filmet vetítettek, ami arról szól, hogy apuka munkája miatt elköltözik a család. Tizenkét gyerek van, és végül a gyerekek miatt visszamennek, mert mindenkinek nagyon hiányzik a suli meg a barátok. Egy ilyen film volt másnap reggel is, amiben szintén a gyerekek szenvedése a lényeg. Másnap este pedig az egyik kedvenc filmem: Forrest Gump. Fuss, Forrest, fuss! Ne add fel soha! Milyen érdekes! A végén ő is hazafut.

Az iskola döntő tényező

A barátaimnak megírtam és ők még utána is próbáltak győzködni, hogy maradjunk. A kommentelők tanácsai is jók voltak. Ha minden kerek lenne az iskolában, itt maradnék, és tudnék mit kezdeni magammal.

Mondtam a férjemnek, hülye érzés, hogy pont most kezdenek a játszótéren szállingózni a gyerekek, de már ő is hajthatatlan a rossz iskolarendszer miatt. Tudom, ez szubjektív, de mi szerencsések voltunk otthon, és az én gyerekem kedves tanár nénikkel volt körülvéve, nagyon jó kis osztállyal, ami megy tovább 8 éven keresztül.

Az első nap, amikor leszálltak a buszról a gyerekek, a szomszéd kislány nagyon le volt törve. Kérdeztem tőle, hogy mi a baj, azt mondta, nem tetszik a tanár és erre várt egész nyáron, hogy vajon milyen lesz az új osztály. Ez szerintem (és a férjem szerint is, aki itt nőtt fel) nagyon rossz. Állandó bizonytalanság van a gyerekek életében a mindig változó osztályok miatt, ráadásul sok gyereknél a magánélet sincs rendben.

Vége a nyűglődésnek

Mi nem akarjuk ezt minden évben végigélni. Sokan mondták nekem, hogy Magyarország nem szalad el, megvár. Ez így van Amerikával is. Az sem fog elszaladni. Mivel a gyerekünk amerikai állampolgár is, ő mindig visszajöhet ide. Magam miatt nem aggódon, mert úgy tűnik, hogy ezt a kártyát mindig fel lehet használni. Az, hogy miként működik a bevándorlási procedúra, más kérdés… (Erről az előző posztban írtam részletesebben.)

Most minden letisztult, nagyon jó érzés tudni, hogy merre haladunk. Vége a nyűglődésnek. Szomorúak kicsit az esték, mert tudjuk, hogy itt hagyjuk a férjem, elhagyjuk a házat, amit annyira szeretünk, jönnek a kedvenc ünnepeim, Halloween, Hálaadás, de már alig várom, hogy láthassuk a Ferihegyi repteret.

Kedvenc padom.jpgKedvenc padom

Nem fogadtam igazi pszichológust, tényleg nem rossz ötlet egyébként, inkább a régi jó módszeremhez, az íráshoz folyamodtam. Most megosztom mindenkivel, mibe fogtam még gyorsan, mielőtt hazamegyünk.

Otthon írtam egy másik könyvet is, ami a gépemben maradt. Mindössze meg kellene szerkeszteni. Ebbe most nem megyek bele, a lényeg, hogy ehhez politikusokkal találkoztam, Magyarország és Európa egyik nagy problémáját feszegeti a könyv. Nagyon jó volt vele foglalkozni. Ezt akkor csináltam, amikor nem volt állásom és suliba jártam.

A kedvenc padomon ültem, ahol a magyar barátnőm leanyázott, és kipattant az egész. Nagyon jó megint írni. Igazi megnyugvás, ráadásul úgy érzem, végre dolgozom, igaz, nem tudom, lesz-e belőle pénz, de előbb-utóbb remélem, igen. Nem adom fel. Ez egyben egy B-terv is, hiszen nekem sem életcélom, hogy havi százezer forintból éljek.

Október közepéig be kell, hogy fejezzem, mert van egy jegyem New Orleansba, ahová azért megyek, mert van ott egy nekem nagyon kedves project Make it Nola vagy Make it right néven. Brad Pitt a megalkotója.

Make it Nola

Sarasotában laktunk, amikor a Kathrina nevű hurrikán végigsöpört a Mexikói-öböl partjainál. Imádkoztunk, hogy Sarasota ne essen áldozatául. Akkor jelentkeztünk egy segélyszervezetnél, hogy befogadnánk egy családot, de végül nem jelentkezett senki, pedig többször is hívtuk őket.

Évekkel később láttam egy interjút, ami Larry King csinált Brad Pittel, akit élőben kapcsoltak egy puszta közepéről. Ritkán látni ilyen hollywoodi hírességet, aki ennyire szerényen és emberien viselkedik. Akkor megjegyeztem magamnak ezt a vállalkozást, ami arról szól, hogy azoknak az embereknek, akik elvesztették az otthonukat, házakat építenek (most már sok minden más is van a céljaik között) és azóta őszintén rajongok Brad Pittért, mint emberért.

Már beszéltem velük telefonon, hogy meggyőződjek, nem feleslegesen megyek oda. Elmondtam a hölgynek, hogy személyesen szeretnék átadni nekik valamit. Most először adok pénzt a projekthez, és a Brad Pittnek mellékelt levelemet.

Cape May világítótorony.jpgCape May világítótorony

A Make it Nolának az lesz az ajánlatom, hogy ha Brad Pitt tud sikeres könyvet csinálni a történetemből, a profit felét felajánlom nekik. Szerintem jó ajánlat. Brad Pitt új olvasmányhoz jut, én meg a legrosszabb esetben is jól járok, hiszen látni fogom New Orleanst, ami régi vágyam volt már.

Egyébként az Amerika című könyvem, ha nem is lett anyagi haszon, abban nagy segítség volt, hogy amikor a második, meg nem született könyvhöz emberekkel kellett találkoznom, úgy éreztem, ha azt mondom, írtam egy könyvet, sokkal inkább megnyíltak a kapuk.

A könyves történeteket azért írom le, mert szeretném, ha látná mindenki, hogy otthonról is lehet álmodozni. Van, aki arról álmodik, hogy elmegy és máshol fog élni. Akinek ez a vágya, menjen, ki kell próbálni!

A biztonságról

Azt, hogy melyik ország az igazán jó, nehéz eldönteni. Kíváncsiságból megnéztem, hogy melyek a legbiztonságosabb országok a világon. A magyar oldalakon és az angol nyelvűeken is. Nem egyforma a lista, de egyikben sincs sem Magyarország, sem az Egyesült Államok.

Az egyik ilyen internetes böngészésem során találtam az Origo oldalán két cikket, ami az itteni viszonyokról szól a bevándorlási problémához kapcsolódva, ezeket ajánlom mindenkinek. Az egyik: Tekereg az elmérgesedett bevándorlási vita Obama körül, a másik pedig: Rózsaszín bilincsbe veri az elítélteket Amerika legkeményebb serifje.

A jövőkép bizony itt sem túl rózsás.

Cape May bálnanéző hajóról.jpgCape May bálnanéző hajóról

Az erőszakos…

Ami szülői szemmel még nagyon ijesztő nekem, hogy az erőszak minden nap olyan módon dől az arcunkba, amitől nem is tudjuk megvédeni a gyerekünket, legalábbis attól, ami a TV-ben van.

Az ABC Family nevű csatornán családi filmeket szoktunk együtt nézni. Ezeknek a filmeknek a szünetében olyan reklámok vannak, amik még egy felnőttet is elborzasztanak, például a film után következő híradó egy kiragadott története, amiben bemutatják, hogyan támadnak rá a 9 éves gyerekre a nyílt utcán New Yorkban.

Ugyanakkor a mi kis világunk itt Waretownban nagyon biztonságos, ezt el kell mondanom. A helyi heti újságot szeretem olvasni, van benne egy Police blotter nevű rész, amiben leírják a szomszédos városokban azon a héten történt rendőri eseményeket. Nevekkel, pontos időponttal, a letartóztatás okával.

Leggyakrabban részeg vezetőt tartóztatnak le, betörés főleg olyan helyeken fordul elő, ahová tippre mennek, vagy követnek valakit a gyógyszertárból, és gyógyszert rabolnak.

A mi kis városunkat szinte soha nem említik benne. Nyitva merem hagyni az ajtómat, ha elmegyek a kislányom elé az iskolabuszhoz, sőt, egész napra is nyitva merném hagyni. Ez biztosan hiányozni fog.

…és a csodálatos Amerika

Az ebben a fantasztikus országban élő emberektől még az utolsó pillanatban is a jó jön vissza hozzám. Az amerikaiak, akik nagylelkűek, adakozóak, befogadóak, akikből hiányzik a gyűlölet, akik udvariasak, akik nem bántanának meg valakit, aki egy olyan országból jött, amiről ők még nem hallottak, de ez nem is számít…

Az amerikaiak, akiket lehet, hogy a kormányuk megpróbál az orruknál fogva vezetni, de mégis megadja nekik azt az érzést, hogy jó helyen élnek, jó soruk van, mert igen, jó soruk van, és jó helyen élnek. Itt szabad embernek éreztem magam, és nagyon sokat tanultam tőlük.

Vajon otthon mi vár, milyen kormány, milyen ígéretek? Vajon eljutok-e otthon is oda, hogy szabad embernek érezzem magam? Már nem érdekel, mi vár. Otthon van a haza és a gyökerek. Erre mindennél jobban vágyom most."

Fehér ház, ahol az új könyv játszódik.jpgA fehér ház, ahol az új könyv játszódik

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr336797145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

huracan1 2014.10.16. 23:53:55

A bredpittes résznél komolyan megijedtem, pedig az előzmények tükrében nagyon sok minden nem lepett volna meg. Poszterinának van egy jó ötlete, ha bredpitt megvalósítja, feleznek a hasznon. Komolyan nem tudom, sírjak-e vagy nevessek. Ekkora kuplerájt fejben gyerekeknél tapasztalni, de ők jó eséllyel kinövik még...

Giddy Lamb 2014.10.16. 23:53:55

@diggerdriver: "A csaj szemszögéből "jól levarrtak".

Honnan tudod, hogy jól? Leselkedtél, hallgatóztál, vagy utána Te következtél?

Erről a méltán közkedvelt dal jut eszembe: Nyomjad fiam, nyomjad Tádé, jobb a tied mint apádé:)))

SzZoole 2014.10.16. 23:54:39

@Egylabu Esernyomadar: nem hiszem,hogy ezek után lesz kedve írogatni...
Csak a gyereket sajnálom

SzZoole 2014.10.16. 23:57:11

@Giddy Lamb: "Nyomjad fiam, nyomjad Tádé, jobb a tied mint apádé"

Mert a tied mint a loe az apade meg mint a nyule:))))

Herr Géza 2014.10.17. 00:05:19

@kardio1: Na ne már, hogy dújvárosi vagy??

Muscari 2014.10.17. 00:15:49

@VPBA: akkor tudom, hova való vagy, sokat jártam oda fürödni a régi életemben.

2014.10.17. 00:28:07

@Bogyó 2: Miért, a vidéki városokban/településeken nem lopnak?

macamuca [IHUN] 2014.10.17. 00:30:45

@Egylabu Esernyomadar:
Neeem, a mazochista én vagyok, de nálam most fiús hét van... :)))))

Badeni_lakos 2014.10.17. 00:31:18

Jó a cikk!

a szerzőnek: Teljesen megértelek, gyere haza! Figyelj az érzelmi kötelék mindennél többet jelent.
Az hogy mi van a szíved mélyén, Megfizethetetlen!!! Gyere haza!! Én is otthon érzem magam csak igazán otthon!

"Itt szabad embernek éreztem magam" Tudod mondják azt Amerikában, hogy "jogaiban minden ember egyenlő"
Igen, jogaiban, De nem Anyagilag!

Ebből következik => A Szabadság, jólét, stb minden Csak a Jövedelem függvénye!! ergo: Én otthon is baromi szabadnak érzem magam, dúskálok én minden jóban, ha egy jól fizetett melóban vagyok.

Szóval azt mondom: Gyere haza! És Memento Mori! Emlékezzél arra, h egyszer feldobod a pacskert. És akkor a sok pénzt magaddal nem viszed az tuti. Ezért számít az

Emberség, Család, Barátok, Legjobb régi Barátok, Szerelem, Barátnő, szerető, stb MINDEN EMBER, aki kicsit is fontos volt neked!! A végén csak az számít. Tehát csak az számít.

Engem már semmi már nem érdekel, csak hogy végre a szeretteim között lehessek, ezért Teszek én a propagandára, teszek az index hírekre is, és Igen is Otthon fogok Boldogan ÉLNI!! Nem érdekel, elegem van a német nyelvből is. Ezen a b* p* ba nem fogok automatice álmodni, vagy stimm beugrani az a valami, kész, rájöttem a magyar én nyelvem, az én hazán Magyarország. Csak ott lehetek boldog. (én személy szerint, és ezért valószínűsítem, hogy mi mindannyian is így érzünk ezzel valahol. ez az ami összeköt minket.)

ennyi. Szíved mélyén mi fekszik. Arra menj!!!
minden más másodlagos.

macamuca [IHUN] 2014.10.17. 00:32:07

@macamuca [IHUN]:
(és kb élethosszig tart ez "hét")

macamuca [IHUN] 2014.10.17. 00:34:26

@Philosoraptor:
Miért, te úgy tudod, hogy igen??

2014.10.17. 00:46:07

@macamuca [IHUN]: Ott biztos nem, csak azért tűnik el falun a veteményes/haszonállat... Szerintem tudnának mesélni a vidékiek. Amit nem lakatolsz/védesz valahogy, azt elviszik. Mo.-n valamiért a lopás nem szégyen.

macamuca [IHUN] 2014.10.17. 00:56:15

@Philosoraptor:
Áhh, ezt csak úgy mondod. Hogy drága szép Hazánkban lopnak?? Mindenfelé?? Soxor+sokat??
Neeem, ez képtelenség.... Hazug propaganda.
Próbáld ki: hagyd nyitva a lakásodat (időpontot+címet priviben kérem=nem szeretem a konkurrenciát és a tömeget!! Köszelőre!

macamuca [IHUN] 2014.10.17. 00:58:55

@Philosoraptor:
Áhh, ezt csak úgy mondod. Hogy drága szép Hazánkban lopnak?? Mindenfelé?? Soxor+sokat??
Neeem, ez képtelenség.... Hazug propaganda.
Próbáld ki: hagyd nyitva a lakásodat (időpontot+címet priviben kérem=nem szeretem a konkurrenciát és a tömeget!! Köszelőre!

2014.10.17. 01:08:22

@macamuca [IHUN]: Nem, Mo.-n nem lopnak, aljas rágalom, természetesen.

2014.10.17. 01:09:11

@Sütemény1975: Igen, csak a cigányok lopnak Mo.-n. A magyarok mind talpig becsületesek...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2014.10.17. 01:15:52

Csak most erek ra, hogy par gondolatot leirjak :) Biztos vagyok benne, hogy nem vagyok egyedul vele, bocs, ha ismetlek velemenyeket. Szoval:
1. A szuloi bizonytalansagot (honvagy es/vagy beilleszkedesi nehezsegek stb. stb.) egy gyerek a metakommunikacion keresztul nagyszeruen fogja latni, es persze, hogy ez ra is fog hatni. Sajnos a negativ erzelmeket nehez leplezni, ez teny.
2. ugyanakkor az ilyen jellegu problemak gyerekkel torteno megosztasa nem igazan okos dolog, tulsagosan megterheli a gyereket. Ez kb. olyan, mint a valasi proceduraba v.e gyeb, a szulok kozott zajlo vitaba bevonnank ot, es megkerdeznenk, mi a velemenye. Nem igazan bolcs szuloi viselkedes.
3. Teny, hogy vannak emberek, akik nem erzik jol magukat kulfoldon, akar evek multaval sem. Ezt el kell fogadni. Ugyanakkor sok mindent kell merlegelni ilyenkor - sokszor elore tekintve is. Monika eseteben az erzelmi szalak sokkal dontobbek voltak, mint minden mas.
4. Egy gyerek szamara az iskolaba valo beilleszkedes eltart egy darabig, szemelyisegtol fuggoen. Nem emlekszem, hogy pontosan miota laknak megint az USA-ban, nem tudom, ez az 1. iskolaeve-e a kislanynak. Van olyan, hogy egy iskola nem valik be...lehet keresni masikat, akar mondjuk egy kisebb letszammal, job feltetelekkel mukodo charter/magnet iskolat. (nem emlekszem, az iskola tipusrol volt-e szo az elozo posztban). Annak, hogy minden evben tanar- es "osztaly" valtas van, vannak elonyei es hatranyai, mint minden masnak. Elonye pl. hogy tobbfajta tanitasi stilust "kostol" meg, megtanul alkalmazkodni, ill. tobb gyerekkel tud megismerkedni az evek soran. Sokszor barati korbol 2-3 gyerek azonos orakra fog jarni kesobb is. Nalunk pl. minden ev elejen van egy egeszseges izgalom, v. kivancsisag a gyerekekben, vajon az uj evben kivel lesz egyutt oraja.
4. a posztban lefestett kep a "rendorallamrol, eroszakrol es orruknal fogva vezetett emberekrol" nekem kicsit amolyan jobbikos, amerika-ellenes weboldalakrol ismeros propaganda szoveg. Ha valaki nem erzi jol magat itt, mondjuk ertheto, hogy annak az erzelmei megerositesekent es pozitiv visszacsatolaskent fog minden hatni, ami "anti-Amerika" :)
5. Ha az ember kicsit kikapcsolja a mediat, es a sok tv, internet helyett esetleg csaladi programot szervez, lazit, nem feltetlenul fog mindenhol eroszakkal talalkozni. Nana', hogy media ezt fogja sugarozni, a media mindenhol a szenzaciorol szol. Mostanaban tudatosan keresek olyan weboldalakat, ahol JO hireket osztanak meg, kulonben azt hinnem, a vilag csak a gonoszsagrol, oldoklesrol, ebolarol, ISIS-rol es egyebekrol szol.
6. Kivanom, hogy a posztolo megtalalja a lelki bekejet otthon, es ez kozvetve a kislanyara is jo hatassal legyen. Egyvalamit sajnalok: nem adta meg neki a lehetoseget arra, hogy konnyen, erofeszites nelkul megtanuljon angolul...de talan lesz ra meg lehetoseg, igaz, az akcentust mar nehezebb lesz lekuzdeni ;)

macamuca [IHUN] 2014.10.17. 01:24:46

@Sütemény1975:
Ja-ja, hát persze. Másféle népcsoportnál a lopás elő nem fordul, kizárt, soha-soha-soha, magyar meg végképp nem lop, hiszen genetikailag képtelen rá. Ezt pld az osztrákok is szívesen igazolják: ugye, a sógorság sokat jelent.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2014.10.17. 01:26:44

@M. Úr: "Egészséges elméjű ember nem gondolhatja egy pillanatig sem komolyan, hogy Brad Pitt majd az ő életéről fog könyvet írni."

En azon gondolkodtam a posztot olvasva, hogy esetleg lemaradt egy ironiat jelzo kacsintos smiley (?). mert ha tenyleg komolyan gondolja, akkor gondok vannak :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2014.10.17. 01:40:43

@Mirjam2: "Semmivel nem megalapozottabb az a velemeny hogy Mo. 'diktatura', mint hogy az USA 'rendorallam'. (Egyebkent en egyik velemenyt sem osztom, mindketto demagog hulyeseg szerintem.)

+1 teljesen egyetertek :)

rumitom 2014.10.17. 01:45:30

milyen egy oszinte holgy. bar kivancsi lennek a konyvere, nem hiszem hogy el tudnam olvasni, illetve biztosan tudom hogy nem.

NOLA egyik kedvenc varosom. az usa amszterdamja.

amerikaban inkabb ereztem magam bortonben mint szabadnak, de kinek hogy

rumitom 2014.10.17. 02:00:33

@házelőtthinta: a penznek igen keves koze van egy orszag josagahoz, egyeni boldogsaghoz. a penz egyetlenegy dologra jo, opciot ad. meghozza egyenes aranyban a mennyiseggel. az egyenen mulik hogy az opciokkal mit kezd. aki keves penzbol nem tud boldog lenni, tobbol sem sem lesz.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.10.17. 03:22:19

@Giddy Lamb: még nem jutottam el a Camelliáig, túl drágák ezek a flancos éttermek, majd ha kicsit jobban kétségbe leszek esve. :-)
tegnap hoztam két matabát aztán mindenki más meg itta az arakot hozzá, meg gitároztak persze, jobb, mint egyedül egy guacamole. de köszi a tippet persze.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.10.17. 03:42:26

ja igen, és bocs hogy én is kajás offoltam egész nap, bevallom, a Brad Pittnél elszakadt a cérna valamelyest. vagy a film. pedig azért tanárként olvastam már kissé töredezett, szakadozott, darabokra eső csapongásokat és katyvaszokat. mondjuk azokat muszáj is volt :-)

pappito · http://pappito.com 2014.10.17. 04:54:00

aztabüdöskurvahéccencségit!
még egy órát kell dolgoznom, mielőtt hazamehetnék a péntek estémhez, idenézek és ez fogad?

jó, hát a poszt olvashatatlan volt, hamar feladtam, a kommenteken is csak átszkrolloztam, egyedül a mangós tejberizs jött át, az rohadt jól hangzik, veszek is mangót holnap.

amúgy ez nem ilyen külföldre menős/külföldön élős blog volt régebben? :(

Sütemény1975 2014.10.17. 06:10:15

@Philosoraptor: veled is csak tobben vagyunk....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.17. 07:10:21

@Giddy Lamb:
Teeeeee...
Az ÈN fiam.
Ez mindent elmond.
:))))))))))))))

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.10.17. 08:01:10

"nyugaton ledolgozod a 8 orat , utana elmesz egyet teniszezni vagy uszni, hetvegen , elmentek kirandulni , nyaron meg telen nyaralni
es soha nincs vita a penzrol mert mindig van eleg
csak az marad itt aki szeret szopni"

Ilyeneket írnak az interneten. :D

kék madár 2014.10.17. 08:01:10

@QUERCUS: te mond van neked valami nagyon halvany fogalmad Amerikarol es hogy mit valtott ki ez az eset vagy egy darab youtube video es elintezted?

qkuc 2014.10.17. 08:48:12

@macamuca [IHUN]: Akkor most mégis a gourmand a jó? Na maradok az ínyencnél, :))).

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.17. 09:46:59

@macamuca [IHUN]: igen, ott ismétlik, rögtön az rtl+ után (ahol én néztem). ha nézted, tudod, miről beszélek...

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.17. 09:49:26

@Bogyó 2: és hogyha ennyi általános szabályszegés van, akkor miért is trükköznek, hogy kiprovokálják?

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.17. 09:50:08

@diggerdriver: olvassál Csáth Gézát, különbeket is olvashatsz...

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.17. 09:51:04

@Badeni_lakos: mondod mindezt Badenből...elég hihető.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.17. 09:52:45

@rumitom: többeknek hiába magyarázod, hogy az egyéni boldogságnak nincs köze ahhoz, hogy jól érzi-e magát ott, ahol éppen lakik.

paszto 2014.10.17. 09:57:51

Mert nem lehet boldogan élni 100.000 forintból. Valamikor szopás van, de elmúlik, a nyomor viszont olyan mint a sav, szétmar mindent. Majd meglátod, ha hazaérsz.

Muad\\\'Dib 2014.10.17. 09:58:02

@Zsuzsi65:
"...4. a posztban lefestett kep a "rendorallamrol, eroszakrol es orruknal fogva vezetett emberekrol" nekem kicsit amolyan jobbikos..."
Ebben semmi jobbikos nincs. Lásd:
en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_incarceration_rate

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2014.10.17. 10:10:50

@Dragonlady (now in Indonesia): detto igy jartam en is. Brad Pittnel feladtam...

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.10.17. 10:25:09

@Hicudzsi: nahát, te itt újra. mindig olvasod a posztokat? :-)

2014.10.17. 10:37:43

@Sütemény1975: Már ne haragudj, de mondasz valami oltári nagy baromságot, aztán meg számon kéred máson, ha ugyanezt teszi. ;)

2014.10.17. 10:39:50

@lexrex: Viszont te bármikor elhúzhatsz innen, ha nem tetszik a helyzet. Komolyan, minek kínozzátok magatokat? :)

Thargoid 2014.10.17. 10:48:55

@Zoole[uk]: Nyilván, hiszen a villamosok visszavárják Frisco-ban, a steak MOn ehetetlen, a gyereket lilára verik minden szünetben stb. - el kell majd dönteni, hogy visszamenjenek-e Amerikába vagy sem :)

Thargoid 2014.10.17. 10:50:22

@macamuca [IHUN]: Én úgy gondolom most már komolyan kell venni a képességeidet, és ennek megfelelően műszaki könyveknek bátran nekikezdhetsz :)

macamuca [IHUN] 2014.10.17. 10:53:35

@házelőtthinta:
És ez min igaz is!!!
Megmég a kerítés is kolbászból van!!!
Hát ezért megyek én ki!!!
:))))))))))))))))

(te Hinta, gyanús vagy te nekem: ez nem az első eset, amikor kiderül, hogy van humorod is.... Magas, vállas, humora van= fiatalabb lennék, élőben is megnéznélek...)

puhacica 2014.10.17. 10:59:49

@házelőtthinta: írtam: ronda se vagy.
azt hiszem, meséltem már erről, de akkor még egyszer: amikor én megismertem az uram, egyáltalán nem tetszett. sőt. de mivel ő egy nagyon jó ember, meg kellően dinka is, így nem foglalkoztam a külsejével. és milyen jól tettem. ma már szép is, nekem legalábbis a legszebb. :)

Nzoltan 2014.10.17. 11:29:23

@Hari Seldon 2: Nem akarom nagyon politikai oldalra elvinni a dolgokat, de a kelet már bizony nyert a nyugat fölött. Orbán nem mond mindig hülyeséget. Jelenleg a nyugat jobban kiszolgáltatott a keletnek, mint fordítva. Ugyanis ahol termelnek, ott van a potenciál. A nyugat meg már sInte mindent kiszervezett keletre. Az oroszok sem azért gonoszok mert csak, hanem azért mert ōk ülnek a föld legnagyobb területén, és bizony náluk van a legtöbb OLCSÓ energiahordozó. Ez bizony stratégiai kérdés. A nyugatnak semmilyen aduásza nem maradt, mint a helyzeti elōnye a világgazdaságban. Ami viszont évrōl-évre olvad. Ne felejtsük el, hogy a világtörténelemben az elmúlt két évszázadon kívül mindig is Ázsiában volt a világ leggazdagabb és legfejlettebb civilációja. Most semmi más nem történik, mint a távolkelet visszaveszi a vezetō szerepét a gazdaságok között. A Kína-Oroszország páros gyakorlatilag legyōzhetetlen.

I_Isti 2014.10.17. 11:30:09

Könyörgöm, ha hazajössz mégis, akkor készülj föl arra, hogy a hoffmannrózsa-cunyiné által átkavart, kizsigerelt, szétvert és hamvába fullasztott iskolarendszer sajnos nem olyan, mint amilyen az iskola akár csak 3-4 évvel ezelőtt volt: ma a gyerekek sokkal több szart tanulnak, sokkal értelmetlenebbül, és úgy, hogy a többségüknek soha nem lesz normális munkahelyre még csak esélye sem, mert nem lesz, se munkahely, se olyan diplomának még a lehetősége sem, amivel normálisan lehet keresni!
És nem soha nem fogsz eljutni odáig, hogy embernek érezd magad, csak alattvalónak érezheted!

2014.10.17. 11:30:09

Nem tudom, honnan jön az a koncepció, hogy Magyarországon szar máshol meg jó. Elég sok rossz politikai döntésre van szükség ahhoz, hogy tényleg rossz legyen úgy overall. Az usa pont az a hely amit én kb 1 szintre helyeznék Magyarországgal, sok pro, sok kontra...
Minimálbérrel meg mindenhol szar. :)

Mérnork 2014.10.17. 11:30:09

@Der echte Weihnachtsmann:
Mér, gondolod hogy azért jön haza a poszterina, hogy balfasz módon bekamerázott területen álljon neki választási plakátot firkálni?

Mérnork 2014.10.17. 11:30:09

A poszterinának:
Élj ott ahol jól érzed magad, ez a legfontosabb.
Ha nem jött be amerika, akkor ennyi.

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2014.10.17. 11:30:27

@házelőtthinta: Szia! Ha nem gond megkeresnelek felhivnalak...
Munkaerőt keresek
www.hendlvonhartel.com
Alatt megtalálod az elerhetosegeimet.
Előre is köszönöm
Szép napot
Viktor

kardio1 2014.10.17. 11:47:21

@Herr Géza: Errôl màr volt koràbban szo. Tudtam, hogy te is onnan szàrmazol és Nannynak is van kötôdése a tàgabb környékhez.

tanato 2014.10.17. 11:49:46

@Nzoltan: Ez majd akkor lesz igaz ha a nyugatiak fognak hosszú tömött sorokban bevándorlásra várakozni az orosz meg a kínai határon.Addig ez csak fikció.Majd ha lesz Pekingben Német,meg angol meg francia negyed.És a kínaiak meg az oroszok fognak munkát,megélhetést biztosítani a sok nyugati munkanélkülinek.

kardio1 2014.10.17. 11:51:44

@Babette.: Szerintem te nem érted :)
Annyira nagyon nem mondunk màst, de néha olyan jol esik igy elbeszélni egymàs mellett :))
En egyébként gourmand és gourmet is vagyok ...
Paix, irnà Cascabel, ha Québecben élne és nem Albertàban.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.17. 11:53:54

@kardio1: oké, nézzük más irányból:
szerinted a "news" magyarul vagy angolul jelenti azt, hogy (pl.) hírek?

arckönyv 2014.10.17. 13:14:13

na most ha a kommentekből áradó szeretet nem tudta meggyőzni a maradásról akkor magára vessen... nekem egy ilyen helyzetben rinyálhatna a gyerek amennyit akar. mondjuk eleve a nevelés befolyásolja hogyan tud beilleszkedni a gyerek egy idegen környezetbe, a nyelvi akadály csak egy ideig jelent akadályt. és a poszter lányának előbb utóbb úgyis meg kell küzdenie ezzel...

Tillike 2014.10.17. 13:14:17

vegigolvastam a kommentet, de nem ertettem. Szerintem a kommentelo elozo konyvet sem veletlenul utasitottak el a nagy kiadok.

2014.10.17. 13:27:01

@Babette.: "A pályázatot előbb formai okokra hivatkozva a magyar állam elutasította, majd a cég vezetése informálisan jelzést kapott, hogy megfelelő tanácsadók bevonásával el lehetne intézni a dolgot. A tanácsadóknak tetemes összeget kellett volna kifizetni nem létező munkákra."

Szegények nem tudják, hogy Mo.-n hogyan mennek a dolgok... :D

macamuca [IHUN] 2014.10.17. 14:19:47

@Sütemény1975:
Hm. Várom, hogy Mo.-on mikor fog az ombuccmanushoz fordulni valamelyik-bármelyik nemzetiségi kisebbség, miszerint kikérik maguknak, hogy nekik is ünnepnap legyen mondjuk március 15., vagy október 23.
Esetleg az ortodoxok reklamálnak majd, hogy nekik máskor van karácsony-stb, hát ne kényszerítsék őket arra, hogy másféle napokat ünnepnek tekintsenek.
Szörnyűség.
Eszembe jutottak volt kollégáim, Szlovákiából. Akik Szlovákiában ünnepnapnak tartott napon is jöttek dolgozni Mo.-ra, ahol adott nap nem volt ünnep, hanem sima munkanap = nem tudtak ünnepelni, dolgozni kellett. (és a mo.-i ünnepnapokon munkaszüneti napjuk volt, otthon maradtak, egy ott sima hétköznapnak számító napon...).
Elképesztő, hogy X országban az ottani ünnepnapokat kell figyelembe venni (akár munka, akár más szempontból), ahhoz kell igazodni.
Hát jövőre hogyan fogok én ünnepelni márc.15.-én Skóciában? Felvonulás helyett dolgozni kell mennem, ráadásul ünnepi pótlékot sem kapok érte, és azt sem fogják érteni, hogy miért tűzök ki kokárdát???
Lehet, hogy eme rettenetes kilátás miatt nem is megyek, maradok. Inkább itt, a megszokott ünnepnapokkal és megszokott ünneplési módokkal....

Másik kommented: igen, valóban nem írtál olyat, hogy a magyarok nem lopnak.
Mindössze azt sugalltad a kommenteddel, hogy a kisebbségieknek is gyakran nevezett cigányok="egyes népcsoport" jellemző tulajdonsága a lopás.
Ezt hívják rejtett rasszizmusnak. Nincs nevén nevezve, csak körülírva, utalva rá, sugallva == PC-fogalmazás, PC-stílus.
No, erre volt válasz (a ki nem mondott-le nem írt megnevezésre, meg arra a szintén nem leírt-megfogalmazott, csupán sugallt dologra, miszerint a lopás a cigányok szokása) az, amit én írtam.
Ironikus megfogalmazásban.

macamuca [IHUN] 2014.10.17. 15:03:26

@Babette.:
igen, néztem, megvan a jelenet :))

Nzoltan 2014.10.17. 15:23:24

@poggY: A nyolcadik legjobb az EU ban. Az nem a legjobb, de annyira nem is rossz.

annapanna76 2014.10.17. 15:23:24

Kedves Posztolo, orulok, hogy megszuletett a dontes, ez egy felszabadito erzes. En ugy gondolom, hogy vannak olyan orszagok, amik nem az illeto lelkivilaganak valok. Es kesz. Azert mert ott mondjuk jobbak az anyagi korulmenyek, attol meg nem fogja mindenki jol erezni magat. En eltem Angliaban, de semmi penzert vissza nem mennek. Es ismerek olyan magyarokat, akik imadjak ott es olyanokat is, akik utaljak. Mert nem vagyunk egyformak. En jelenleg Franciaorszagban elek mar 5 eve es szamomra is megmagyarazhatatlan modon nagyon jol erzem magam. Pedig itt sem konnyu a franciakkal es voltak az elejen nehezsegek, de valahogy itt megis szabadabbnak erzem magam, mint Magyarorszagon. Rovidebb idoszakokra eltem Nemetorszagban, Spanyolorszagban es Del-Afrikban is, de nem birnam elkepzelni, hogy ott lakjak hosszutavon. Ezzel csak azt szeretnem mondani, hogy a ti esetetekben lehet, hogy egy 3.-ik orszag lesz a megoldas. Hosszu tavon meg barmi lehet. Sok szerencset!

annapanna76 2014.10.17. 15:23:24

@I_Isti: Sajnos Istinek igaza van nemileg... regebben en is szerettem volna a leendo gyerekemet magyarorszagi iskolaba jaratni a kultura es nyelv miatt, de mi a biztositek ra, hogy jo marad a rendszer? Olyan, amire mi emlekszunk? Nekem nem kellett sulyos penzekert maganiskolaba jarnom, a hazunktol tiz percre levo legkozelebbi iskolaba irattak es a szuleim nem gorcsoltek rajta, hogy huha milyen lesz az nekem. Jo volt:) Sajnos nem csak Amerikara igaz, amit ir, hanem szemelyes tapasztalatbol Angliara es Franciaorszagra is. Legalabb haladunk a nyugat fele az oktatasi rendszer szetvereseben.... bar ne tennenk!

Nzoltan 2014.10.17. 15:23:24

@tanato: Nem érted mirōl írok. De mindegy is, mert ez már egy másik blog.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.10.17. 15:24:54

@macamuca [IHUN]: azért az otthonmaradás meg az ünneplés között van egy kis különbség, nem?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2014.10.17. 16:36:48

@Muad\\\'Dib: ezt az adatot is ketfelekeppen lehet ertelmezni: a bortonben ulok szama 1. jelentheti azt, hogy hatekonyan dolgozik a rendorseg 2. Sok a bunozo 3. Azt nem neztem, hogy ez a lakossagra szazalekosan vetitett arany, vagy osszertek...nem mindegy. Mondjuk teny, hogy kezdenek nalunk is panaszkodni, hogy "tulzsufoltak" a bortonok nalunk. Multkor kicsit vicces volt hallgatni, amikor a radioban arrol beszeltek,hogy valamelyik bortonben majdnem bortonlazadas tort ki, mert a rabok fel voltak haborodva, hogy megvontak toluk a csokolade (vagy valami hasonloan "alapveto", mar nem emlekszem pontosan) adagjukat:))

Herr Géza 2014.10.17. 16:57:07

@kardio1: Volt róla szó, többen is vagyunk onnan, de Rád nem emlékeztem... Bocs, vénülök... :)))

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2014.10.17. 17:32:33

@Dragonlady (now in Indonesia): tok veletlenul lattam meg ezt a posztot :D
Dobbenet milyen keszekusza. En meg abban se vagyok biztos, hogy igaz a sztori.

tanato 2014.10.17. 18:15:50

@Nzoltan: Én erről már másokkal is vitatkoztam,más blogon is nem csak itt.Hiába van gazdasági meg katonai potenciál,az a rendszer nyer ahová mennek és azon rendszerek meg vesztenek ahonnan mennek el az emberek egy jobb élet reményében.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2014.10.17. 18:18:56

@Muad\\\'Dib: A statisztikahoz me'g annyit, hogy azert nem szeretem, mert minden adatot lehet csurni-csavarni. Most jobban megneztem azt a linket, amit kuldtel: nos, a Sechelle-Szigetek vezeti a listat a maga 800 feletti bortonben ulojevel (100e lakosra vetitve), Az USa valahol a 700 folotti korben, viszonylag "elokelo" helyen all mas allamokkal egyutt. Hat mit mondjak, nekem a Sechelles-szigetekrol nem igazan az ugrik be elso korben, hogy "rendor allam, de lehet, hogy csak azert, mert me'g nem jartam ott:))

kardio1 2014.10.17. 18:46:26

@macamuca [IHUN]: Aközött, hogy az edélyi magyaroktol elvàrjàk, hogy ünnepeljék a romàn nemzeti ünnepet, és hogy egy külföldre települô mit csinàl a helyi nemzeti ünnepek alkalmàval, két eltérés van. Egyrészt, ha te települsz külföldre, természetes, hogy elfogadod a helyi ünnepeket. Az erdélyiek maradtak egy helyen, nem lettek hatàràtkelôk, a hatàr kelt àt rajtuk. Es még a tetejébe elvàrjàk tôlük, hogy ezt az "örömteli eseményt" megünnepeljék...
A magyar ünnepek nem ennyire megosztoak a most Magyarorszàgon élô népek szàmàra.

kardio1 2014.10.17. 18:47:21

@Herr Géza: Majd, ha igazàn öreg leszel, emlékezni fogsz a régmùlt dolgokra és akkor ez is eszedbe fog jutni :))

M. Péter 2014.10.17. 20:22:53

@Zsuzsi65: Érdekes, hogy egy csomó karib-tengeri szigetország is ott van az élcsoportban, kiváncsi lennék arra, hogy ott mért vannak annyian börtönben. Oroszország is az előkelő 10. helyen van.

carbonara 2014.10.17. 20:39:55

@Zsuzsi65: minden ponttal egyetértek,főleg az angol nyelv "elvesztésével".Az első generáció szenvedi meg általában az ország/kontinens/ váltást,a második már tökéletesen beilleszkedik rendszerint.

2014.10.17. 20:55:37

@M. Péter: Nekem Thaifold tunt fel, rogton Oroszorszag mogott a 11. helyen... Nem tudom elkepzelni miert vannak ott annyian bortonben, nemreg jartam Bangkokban (ami gondolom a 'legveszelyesebb' hely az orszagban) es nagyon biztonsagosnak ereztem. Lehet hogy politikai okokbol bortonoznek be embereket arrafele?

kardio1 2014.10.17. 22:12:33

@Babette.: A news nem angol eredetû magyar jövevényszo, hanem àt nem vett, angol szo. A gourmand pedig ritkàn hasznàlt, de a magyarba àtvett francia eredetû jövevényszo, melyet idônként gurmandnak is irnak.
Arra probàltam ràvilàgitani, hgogy a gourmet viszont nem lett jövevényszo, ezért is mosdott egybe a két, eredetileg màst jelentô szonak a jelentéstartomànya.
De mindegy, nem kardinàlis kérdés ez.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.10.18. 03:18:45

@Zoole[uk]: Azt ismered, amikor a szadista azt modja a mazochistänak: Üss meg! Mire a mazochista: Nem!
@macamuca [IHUN]: Szerintem probälkozz be! Ugyis azt irta, hogy nem taläl a korosztälyäbol senkit... :-)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2014.10.18. 06:26:17

@kék madár: igen, ez igy van.Kaliforniaban lakom, gyakran hallom a radioban a kritikakat a rendszerrol.raadasul neha olyan agyament otletekkel all elo a liberalis vezetes Sacramentoban, hogy sok embernek egnek all a haja:(

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.10.18. 09:18:46

@Mirjam2: amennyire képben vagyok, a túlnyomó többségük kábítószer miatt, amfetamin, ilyesmik. és sok az illegális külföldi (csóró laoszi, kambodzsai, burmai is).

macamuca [IHUN] 2014.10.18. 11:00:42

@Naschkatze (Mostindien / CH):
Én viszont a korosztályomat-tőlem idősebbeket preferálom :))
Pech az anyakomplexusosoknak :))))

kék madár 2014.10.18. 21:13:59

@Zsuzsi65: ez nem a liberalisok otlete volt, ok pont az enyhitest eroltetik mar 30 eve. A republikanusok nyomta az osszes ertelmetlen torvenyt ami miatt tele vannak a bortonok.

skye8 2014.10.18. 21:56:54

Monika elso posztja utan feltevodott bennem a kerdes,hogy miert talal ki poszter ennyire szemelyes vivodasokat a vadidegen nagykozonsegnek. a tegnapelotti posztot olvasva mar nagyon furanak tunt hogy a blogos kommentekre hivatkozik Monika a donteshozatal indoklasakent. tenyleg ennyire fontos lenne ezer ismeretlen velemenye, vagy poszter egyszeruen menekul feleossegvallalas elol?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2014.10.19. 06:17:03

@kék madár: igen, a liberalisok sok embert ki akarnak engedni, akik kozott sex offenderek, rapistek is vannak.Nem igazan jo otlet sokak szerint.

McZozo 2014.10.20. 15:30:26

Szerintem nagy hibat kovet el a posztolo. Plane pont a gyerekevel szemben, De mindenkinek jogaban all "hulyenek" lenni. Azert sok sikert

brandistock 2014.10.21. 22:44:34

Üdv! nem tudom, olvasod-e még, nekem csak egy kérdésem lenne:
-Te alapvetően otthon dolgozol? Író lennél? Nem derült ki számomra, és sajnálom, ha nem figyeltem eléggé.

Ezt építőjelleggel kérdeztem: Magamon is észrevettem, hogy én képtelen vagyok a szociális élet nélküli alkotáshoz. Úgy értem: ha nem járok be a suliba, nincsenek ott barátaim, akkor nem tanulok, mert nem érdekel. Képtelen vagyok itthon fejlődni. Fel kell kelnem, fürödnöm kell, fogmosás, utazás, és akkor, a társaim között nagyon hatékonyan alkotok, tanulok, dolgozok.
Ugyanekkor (a magam tanulok, itthonvagyok-kor) depresszió is el kezd nálam kialakulni (semmi komoly, csak egy fajta ragaszkodás alakul ki a fix, mindig ugyanúgy történő dolgokhoz), és a bizonytalanságtól egyre jobban félek, és egyre jobban nő bennem az elégedetlenség. Szóval én 2 dolgot vélek megállapítani: 1: a személyiséged hasonlít az enyémhez 2: alkotó közösségbe kéne járnod, hogy új célokat találj, amiért érdemes élni.
Nem akarok beleszólni, hogyan éld az életed, őszintén remélem lesz még jóban részed temérdek!
De szerintem máshogy alakult volna a véleményed, ha nagyon lekötöd magad valamivel... Persze ekkor az is előfordulhat, hogy : "észre sem vettük mekkora a baj, és elhatalmasodott"... Szóval így nehéz ezt innen megítélni, mi a jó döntés, mivel kell foglalkozni, mivel nem. Az biztos, hogy a folyamatos, olykor-olykor nehezebb feladatok elé állító munka, motivációval (amihez naív célt kell választani (ez az ami a legnehezebben megy nekem)) egészséges.
Remélem jól döntöttetek!
Üdvözlet

Kendall 2014.11.04. 11:46:40

@brandistock: Szia! Móni olvasta a hozzászólásodat, de mivel nem regisztrált, nem tud kommentelni és most eléggé elfoglalt, engem kért meg, hogy írjak Neked. Köszöni a kedves hozzászólásodat és üzeni, hogy most is ír egy posztot, ha minden igaz, itt a HÁ-n meg fog jelenni 2-3 hét múlva. A címéből fel fogod ismerni. Abban választ ad a kérdésedre is! Üdv addig is! :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása