oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. szeptember 21. 06:44,  A skótok után az észak-írek jönnek? 176 komment

2014. szeptember 21. 06:44 Határátkelő

A skótok után az észak-írek jönnek?

Túl vagyunk a skóciai népszavazáson, amit persze mindenki saját szimpátiái alapján értékel (és igen, reményeim szerint lesz a jövő héten róla még poszt), ám miként az sejthető is volt, ha egyszer egy folyamat elindul, nehéz megállítani. Mint az a mai válogatás egyik írásából kiderül, az észak-írek is elkezdtek mocorogni, szóval nem tudni, hol lesz a vége. A másik két poszt közül az egyikben a dúsgazdag (szó szerint, szóval nem kicsit gazdag, vagy jómódú…) gyerekek hétköznapjaiba pillanthatunk be és sajnos van egy búcsúzó blogunk is.

cím 2.jpg

Kezdjük tehát a Miért éppen Belfast? bloggal, mely a skót népszavazás kapcsán ír arról, hogy a dominó az elszakadást ellenzők győzelme ellenére is inogni látszik, hiszen Shetland után az észak-írekben is felmerült a nagy kérdés…

„Szomorú volt olvasni / látni, milyen elkeseredett az IGEN tábor, Facebook-on is volt ismerősöm, aki kurvaanyázott; az igennel szavazók vadásztak az ellentábor tagjaira és megverték őket.

Andy Murray, a teniszező, igennel szavazott, volt, aki azt írta, hogy „milyen kár, hogy nem döglöttél meg a dunblane-i mészárlásban, te rohadt szemét”, satöbbi. (Murray Dunblane-ben élt, az ő iskolájában mészárolt le egy őrült 16 gyereket és egy tanárt 1996-ban, de Andy és a tesója megúszták.)

Ahogy a szakértők már a szavazás előtt megjósolták, Shetlandon már taglalják is a saját elszakadásukat Skóciától, de ez nem lesz könnyű menet, mert a skót parlament többletjogokat ígért a szigeteknek a szavazás kimenetelétől függetlenül, nagyobb beleszólást a pénzek elosztásába, stb. Attól is féltek Shetlandon, mi lesz, ha Skócia az elszakadásra szavaz, de ezen belül ők, shetlandiak a maradásra.

És hogy ne csak a skótokról beszéljek: az itteni miniszterelnök-helyettes, Martin McGuinness szintén felvetette a szavazás ötletét. Katolikus lévén ő nyilván elszakadáspárti, vagy Írországhoz csatlakozás-párti.

A katolikusok aránya jelenleg 45%, a protestánsoké viszont 53-ről 48-ra csökkent 10 év alatt, leginkább amiatt, hogy a bevándorlók nagy része katolikus. Ki tudja, milyen kimenetele lenne egy ilyen szavazásnak, de az tuti, hogy Észak-Írország lángokban állna.”

Ez szokás szerint csak egy részlet a teljes posztból, amit ide kattintva olvashattok el, és tegyétek is meg, mert szerintem érdekes!

Milyen az igazi gazdagság?

Az egyik friss kedvencem a Hóvarjú blog, ami legutóbb is érdekes témát vetett fel (igazság szerint már a múlt hétre terveztem beválogatni, de akkor kimaradt…), méghozzá arról, milyen is az igazán gazdag, magániskolába járó gyerekek élete.

angol magániskola.jpg

„Az iskolában, ahol dolgozom, egy „term” azaz 6 hét iskolaidő 12 000 font / gyerek összegtől indul. Ugye egy évben 4 term van, ha jól tudom, plusz még egyéb képzési időszakok, azaz 48 000 fontot fizetnek minimum egy gyerek után a szülők. Ha most 350 Ft-tal számolom, akkor ez 16 800 000 Ft. (Most már inkább 400 lesz az a 350, de húzós összeg így is, úgy is – Határátkelő)

Duuurva. Ez a legalacsonyabb összeg. Van olyan gyerek, aki után 26 000 – 30 000 fontot fizetnek egy termben. És van olyan család, ahonnan 3 vagy 4 gyerek is hozzánk jár tanulni.

A gyerekek nagyon széles elit körből kerülnek hozzánk. Vannak itt amerikai olajipari mágnás gyerekei, orosz milliárdosok csemetéi, a királyi családhoz tartozó hercegecskék, a szultánságból érkező fiúk és lányok, Ázsia leggazdagabb családjainak szeme fényei, ausztrál politikus család sarjai és még kitudja honnan érkező nebulók. Nemzetköziek vagyunk és nem csak a gyerekek terén, de a munkaerő is vegyes. Ami legszebb az egészben, hogy az iskola nagyon büszke erre. (...)

Van olyan gyerek, akit Bentley-vel, vagy Rolls Royce-szal hoz vissza a sofőr az iskolába. Vannak gyerekek, akiket helikopter vesz fel egy-egy iskolaszünetben. Vannak tanulók, akik magángéppel érkeznek az országba, de még olyan is, aki luxus jachton utazva lép be Angliába.

Mindjárt másabb a helyzet, ha hallod őket társalogni. Ahogy a nyári élményeket mesélik. Hogyan járták körbe az afrikai szavannákat elefánt háton, milyen volt apu cégében dolgozni és megkeresni az első millió dollárt. Milyen volt sztárfocistákkal edzeni, vagy modellekkel találkozni egy divatbemutató után. Milyen kedves ember ez vagy az a hollywoodi sztár, mert meghívta őt és a családját a házába. Vagy csak egyszerűen áthajózták az óceánt. (...)

Ezek a gyerekek ebbe születtek bele, nekik ez a normális és a problémáik is mások. Ezt tudni kell kezelni. Ha úgy érzed meg kell változtatnod ezeket a srácokat, vagy meg akarod nevelni őket... hát bele se kezdj. Akkor másik munka után kell nézni.”

Szívem szerint bemásoltam volna ide az egész posztot, de azt ugye nem akartam, szóval mindenkit kattintásra buzdítok, méghozzá ide!

… és egy búcsúzó blog

Mindig fáj a szívem, amikor egy blog egyszer csak nem frissül többet, ugyanakkor az értékelendő, amikor gazdája nem csak magára hagyja, hanem megpróbál szépen búcsúzni. Ez a helyzet az Az élet St. Moritzban bloggal is, amely búcsúzik, de úgy, hogy közben még kínál pár érdekességet. Ezek közül az egyik a Maloja bemutatása.

svájci átkelő.jpg

„Az egyik legkedveltebb „menekülőút” a hegyekből a Maloja pass. Amint látjátok, elég csúnya egy környék, nem is érdemes lassítani. Azért a Bär vízesés megér egy misét, sőt szerintem egy kempingezős délutánt is.

Nyáron elég nagy lehet a zsúfoltság hétvégén a helyiek miatt, ugyanis közkedvelt hely. A keményebbek meg is mártózhatnak a 18 C körüli zuhatagban.

Aztán ha továbbmegyünk az úton, elhagyva Chiavennát, egy negyedóra múlva beérünk Verceiába (előtte bal oldalt van egy hatalmas IPERAL - mint egy Tesco -, ahol érdemes felölteni a készleteket), ahol egy körforgalom utáni jobb oldalt található lepukkant vasúti átjárón jutunk be arra az útra, ami a strandhoz vezet. Nem könnyű megtalálni, emiatt 99%-os a helyiek aránya. :D

A büfében házi készítésű hamburger és olasz nyalánkságok kaphatóak, potom összegekért. Ha tovább megyünk, Domasót a túlparton feltétlen keressük fel. Lankás partja és kiváló kempingjei igazi élményt nyújtanak, nem csak családoknak.

Az általam preferált, rendkívül vicces nevű, Le Vele kemping például saját medencével is rendelkezik. Ami külön öröm volt az első látogatáskor, hogy az olasz átlagszínvonalhoz képest meglepően patyolat volt a vizesblokkja is.”

Hát ennyi, pontosabban nem ennyi, hiszen a posztban olvashattok még a Silvaplana tóról, egy e-autó fesztiválról, az oldtimer autók fesztiváljáról és a Concours Hippique-ről – ha kíváncsiak vagytok minderre (rengeteg képpel illusztrálva), akkor ne habozzatok és kattintsatok egyet ide!

FELHÍVÁS!! A nagysikerű ablakos sorozat után újabb ötlet: küldjetek fotókat a városotokról! Nem a nevezetességekről, hanem arról a környezetről, ahol éltek: a házról, a sarki kisboltról, a busz- / metrómegállóról, a kedvenc éttermetekről, pubotokról, a munkahelyetekről (ha nem okoz problémát), a parkról, ahova szívesen jártok, az eldugott, kevesek által ismert hangulatos, érdekes helyekről, stb. Írjatok pár sort is mellé, mert így lesz igazán érdekes a sorozat! A cím a szokásos: hataratkelo@hotmail.com.

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Olaszország Anglia Svájc Nagy-Britannia Észak-Írország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr166715635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.09.21. 07:11:46

Hm... akkor mégsem volt olyan békés a választás?

Mindig voltak és lesznek is gazdag gyereket. Ettől függetlenül érdekes az írás.

Sajnálom, hogy búcsúzik a blog, remeke fotók és írások voltak rajta. Minden jót Zs!

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.09.21. 07:53:08

hű, nagyon brutál ez az iskolai, érdemes elolvasni az egész posztot. :-(

2014.09.21. 08:01:36

A 2. blog nagyon érdekes, meg a többi is persze, de a középső amihez van némi közöm is. (nem mi vagyunk a pénzes oldal DD)

33621 2014.09.21. 08:06:38

Bolondok ezek az Írek! Elég baj az hogy az iszlámot felhasználva ill. mögé bújva egyesek a keresztényeket zaklatják, de hogy az írek keresztényként még egymást is piszkálják mert te katolikus vagy én meg protestáns.Kár hogy a vallást ilyenre használják egyesek !

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.09.21. 08:49:27

@33621: köszi, nagyon jó kis cikk. nekem még mindig ez az igazi határátkelés, nem az, hogy az ember holnaptól egyszerűen egy másik országban punnyad :-)

arncht 2014.09.21. 08:51:28

@33621: ez az emberi termeszet... Teljesen mindegy, hogy miben ter el a masik kozosseg tagja. Lehet ez vallas, borszin, nyelv, orszag, vagy akar focicsapat. Altalaban az adott orszag utalja a szomszedait, es az "ellensegem ellensegevel" szimpatizal. A lenyeg, hogy ellentet van, es meg kell kulonboztetni magunkat.

rezsöatya 2014.09.21. 09:00:32

@arncht: Jol van, de egyszer felno az ember... altalanos iskolas koromban meg elment a Dozsa-Fradi, vagy Omega-Illes versenges (kulon padsorokban ultek a "hivek"), de most mar nevetsegesnek tartom.

rezsöatya 2014.09.21. 09:02:17

Engem csak egy dolog erdekel: vajon a maganiskolakban esznek-e 40 pennys husgolyot...?

:D

DieNanny CH 2014.09.21. 09:35:39

Tetszett mindhárom poszt.

Pont tegnap, a továbbképzésen beszélgettem egy nővel, aki félig ír - anya belfasti, apa angol -, és bár nem az ír, hanem a skót elszakadás volt a téma, ő is azon a véleményen volt, hogy Angliának jobb a 'Nem'.
Ő kb 10 éve él Svájcban.

A gazdag gyerekekről nincs véleményem, a saját köreikben ők teljesen átlagosnak számítanak. Más körökben meg nem is forognak...
Nekem 2000-ben már az is hatalmas ugrás volt Ausztriába kikerülve, hogy ezüst evőeszközök meg tárgyak voltak napi használatban a családban... Számomra több élmény, hogy a nagyszülők társadalmi helyzetének köszönhetően kezet foghattam egy Esterházy herceggel.

Zsékettő blogja is jó.

arncht 2014.09.21. 09:41:39

@rezsöatya: pedig ez az alapja... Gyanitom nalad is van antipatikus nemzet/nep/nyelv. Egyszer elkezdte vki, a masik meg folytatja. Igy novunk fel, megy a tortenelmi adokkapok, pedig keves embernek van szemelyes tapasztalata.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.21. 09:42:13

Milyen egy drága magániskola Kelet-Európában?

Pont az ellenkezője annak, mint ami Nyugat-Európában van.

Nyugat-Európában az ilyen helyek jellemzően a magas szint, a minőség helyei. Keleten pont fordítva megy ez.

Keleten ilyen helyre a felső réteg elkényeztetett gyerekei járnak, akik normál állami iskolában szimplán megbuknának, így szüleik kénytelenek fizetett iskolába járatni őket. Ott sosem buknak meg, hiszen ott az iskola profitalapú, így csak az számít, a szülő fizessen rendesen.

Feleségem az utóbbi 2 évben az egyik legdrágább bulgáriai iskolában volt tanár. Persze a körülmények kiválóak, ez tény.

Állami iskola - magániskola összehasonlítás:
minimálbéres tanár - majdnem nyugati szintű fizetés
lerobbant tanterem - minden évben felújítás
van egy darab számítógép az iskolában - minden teremben van
40-éves tábla - interaktív tábla
a tornaterem egy büdös lyuk a pincében - saját medence
stb.

De mindez csak külsőség. A fő helyzet: a magániskolát el lehet végezni bármilyen tudás felmutatása nélkül.

Muscari 2014.09.21. 09:47:38

A bentlakásos iskolarol szóló poszt egyszerre nagyon érdekes és szivszorito. Az a mondat a vegen, hogy aszongya "az a jó a bentlakásos iskolában, hogy ha meghalt az apád nem sajnálod mert nem is ismerted"
Milyen élet ez?

Taxomükke (UK) 2014.09.21. 10:08:21

Én azt hiszem, a magániskolákban ugyanúgy három term (azaz tanítási időszak) van, mint az államiakban, és nem hat, hanem 12 hetesek. Ezek felénél vannak kb. egyhetes tanítási szünetek, az úgynevezett half term-ök. A tandíj nyilván egy-egy termre vonatkozik.
Ahhoz képest, hogy a bloggazda állítólag ott dolgozik, nem sok fogalma van róla.
Felmerül bennem a kétely, hogy a többi része mennyire igaz.
Főleg úgy, hogy az általa leírt esetek közül többet is olvastam már máshol...
De persze lehet, hogy most csak rosszindulatú vagyok (alapvetően nem jellemző rám).

Taxomükke (UK) 2014.09.21. 10:16:06

@DieNanny [SZ,CH]: "...a nagyszülők társadalmi helyzetének köszönhetően kezet foghattam egy Esterházy herceggel."

Fogtatok már kezet igazán híres emberrel?

Én néhánnyal igen, bár például amikor ez a téma itt Angliában előkerült egy-egy beszélgetés során, elcsodálkoztam, hogy Soros György nevét mennyire kevesen ismerik (legalábbis az adott beszélgetőpartnereim közül - szóval ez nyilván nem reprezentatív felmérés).
José Mourinhót már kevésbé kellett bemutatni.
A legismertebb ember, akivel kezet fogtam: Bill Clinton.
Nem hencegni akarok, inkább mulatságos a dolog.
Bush-sal nem akartam volna pl. parolázni.

Taxomükke (UK) 2014.09.21. 10:17:55

@33621: A bloggazda, Szűcs Tamás az évfolyamtársam volt az egyetemen, csak nálam kicsit okosabb, műveltebb volt már akkor is.

rumitom 2014.09.21. 10:30:03

@Taxomükke: takarito az iskolaban, igy nem feltetlenul kell tudnia az iskolai rendszert

Quercus a favágó 2014.09.21. 10:31:12

Ezek a magániskolába járó milliárdos csemeték a neoliberális idiotizmus két lábon járó mintapéldányai. Ezt az idiotizmus a XX. század második felének két legkártékonyabb politikusa Reagen, és Thatcher engedte ki a palackból, fölszámolva a jóléti társadalmat(amivel véget ért a kapitalizmus aranykora, amit a franciák a "dicsőséges 30 évnek" neveznek), és a kapitalizmus elindult visszafelé, a XIX. századi formája felé. Eltörölték a nagyon magas felső jövedelmi adókat, az örökösödési, ill. a vagyonadókat. A vagyonok koncentrációja folyamatosan nő, az örökösödés meghatározó a vagyonosodásban. Thomas Piketty nevet is adott ennek a folyamatnak. Rastignac dilemmának nevezi.
Piketty szerint „..az az elképzelés, hogy a szabad verseny véget vet az örökölt vagyonra építő társadalomnak és egy meritokratikus világhoz vezet, veszélyes illúzió”.

"A tőkejövedelmek profitaránya tartósan meg fogja haladni a gazdasági növekedés ütemét, ami a máris brutál gazdag szuper gazdagok további tőkekoncentrációjához fog vezetni, ez pedig széttépi a még valamennyire demokratikus nyugati társadalmak szövetét."

Mi a megoldás? A tőke, a vagyon, és az örökösödés magas kulcsú adózása, és az offshore vagyon elkobzása.

Taxomükke (UK) 2014.09.21. 10:32:42

@rumitom: Azt mindenesetre észrevehetné, hogy nem 6 hét egy term... ha valaki tud egy kicsit számolni, csak feltűnik, hogy ha négy db hathetes "félév" lenne, akkor ezzel összhangban viszont összesen 28 hét a vakáció...

HardPötty 2014.09.21. 10:33:52

@Taxomükke: takarítóként azt látom hogy hat hetente elhúznak a gyerekek. A munkatársak szerint 6 hétre fizetnek a szülők. Az összeget a főnökasszonyom mondta hogy mi mennyibe kerül kb. A történeteket pedig a gyerekek egymásnak mesélik ami akarva akaratlan is hallasz. Ha nem 6 hanem 12 hétre fizetnek akkor annyira. Az is durva... Nem vagyok szülő és még nem a pénzügyön dolgozom. De reggel akkor is Bently-t kell kerülgetnem meg batár Range Rovereket. A gyereke fotói az iskola falain nem a mátészalkai iskolatáborban készültek a nyáron. Gazdagok na. De még szerintem attól is gazdagabbak mint amilyennek most látom őket. :)

Határátkelő 2014.09.21. 10:36:20

@Taxomükke: Majd gondolom, jön a blogger (szokott erre járni) és válaszol a benned felmerülő kételyekre.

Határátkelő 2014.09.21. 10:37:15

Na, látom, le is késtem a csatlakozást. :)

2014.09.21. 10:42:04

@svájci sapka (ch): köszönöm az elismerő szavakat!

berántott a vállalkozói élet és ezzel megszűnt a privát életem is...Időközben elhagytam szent morcit, jórészt a vállalkozás miatt, így mindkettő adta, hogy befejezzem egy időre.@DieNanny

[SZ,CH]: neked is köszönöm :)

St. Moritz mellett Scuol-ban van egy magánsuli. Elég nívós nem csak kantoni szinten, hanem országosan is. Ugyanez a helyzet, mint amit a blogger leír. Magángéppel érkeznek, hétvégente az idegeinket károsították mikor kiszabadultak a falak közül bulizni...Az egész világfelfogásuk (world is mine vö. Tony Montana) és viselkedésük egy hétköznai ember számára kiakasztó. Úgy szocializálódtak, hogy mindent megtehetnek. Ha mást nem, pénzzel. Ők a pénz földi helytartói (vallás-papok korrelációban). Mondjuk St. Moritzban ők is csak egyek voltak a sok közül, mert télen afrika 4 éves gdp-je folyik az utcákon szerteszéjjel :). Ott nem lehet menőzni egy drága órával, kocsival, repülővel :D , az első télen megtanulják, így csak a melósoknál tudják fitogtatni a harcierőt. A kedvencem, mikor a biztonságiak rendre fülöncsípve dobtak ki pár tahó kiccsávót a diszkóból, mert arcoskodott.

@Taxomükke: ismerthez ennyihez nem volt szerencsém, de pl. Pippa Middleton megvolt, mármint kézfogásilag. Normális ember, ahogy az ismertek többsége is. Bár a tesóját jobban bírtam, igazi fenegyerek, csodálom, h még a palota közelébe engedik :D

Ha szabad tudni, hogy sikerült ezekkel az emberekkel kezet rázni?

Taxomükke (UK) 2014.09.21. 10:54:56

@HardPötty: OK, nem állt szándékomban megbántani. Elnézést.
@zseketto: A Soros Alapítványnál dolgoztam, Sorossal többször is találkoztam. Clintonnal a budapesti előadása után fogtam kezet (a cégünk szponzorálta az eseményt). Mourinhót pedig pofátlanul leszólítottam egy közös fotó erejéig a Harrodsban.

2014.09.21. 10:54:56

@zseketto: Arról írnál már, hogy hogyan jutottál el a nettó 60 ezres sparos fizetésből Svájcba. Ha tudod, hogy ezt honnan idéztem, jár a virtuális pacsi. :)

HardPötty 2014.09.21. 11:01:56

@Taxomükke: én kérek elnézést inkább ha úgy érezted hogy a válaszomban sértődöttség lenne. Ez nem igy van. Csak gyorsan akartam valaszolni. :)

NIKI LAURA 2014.09.21. 11:08:58

@Taxomükke: nem O talalta fel a del afrikai BIllTongot?...olyan ismeros,ki O?( az a bill,akivel kezet fogtal)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.09.21. 11:09:48

@Taxomükke: akkor valaki hozzáértő nézze meg a képeket, hogy mikor, hogyan, mivel készültek.....
nekem az volt csak kicsit furcsa, hogy ennyire beazonosíthatóvá teszi a helyet a fényképekkel, én nem merném, amíg ott dolgozok, illetve nem is mertem. d ehát mindenkinek más a helyzete.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.09.21. 11:16:04

@zseketto: Te is fiam, Brutus? :D
Na, akkor majd egyszer megkereslek egy riport erejéig, mint vállalkozó.
Most merre?

Sütemény1975 2014.09.21. 11:16:19

Jo reggelt! Jol jott ez a blog, ugyis most keresunk a lanyomnak egyetemet. Bar ez eleg olcsonak tunik, nem tudom megadnak-e mindent amire a csemetenek szuksege van :)

Muscari 2014.09.21. 11:18:02

@Taxomükke: ne mar, meséld el, hogy törtent!
En kezet ugyan nem fogtam, csak kiszolgáltam egy par híres szineszt es zeneszt, az azért nem ugyan az.

2014.09.21. 11:18:15

@Philosoraptor: az egy könyvet töltene meg :D (2005: Spar, 2014: sviccer vállalkozó 3:) )

és omfg az infó :o többet tudsz magamról mint én :P

rumitom 2014.09.21. 11:19:40

@HardPötty: meg 18 evesen jartam cambridgeben a semester vegen. mar nem emlekszem a college-ra queens vagy high vagy kings, valamelyik a sok kozul. amellett, hogy epiteszetileg lenyugozott, nekem is feltunt a soforos rollsok latvanya hajnal 3kor a "koleszbuli" elott. tovabba azt is megallapitottam, a minden ember egyenlo jelige alatt, gazdag nem gazdag, az alkoholt nem birja jobban es vegeredmenyben nincs kulonbseg, hogy a lada lehuzott ablaka vagy a rolls hatso ulesere csordul tul az extra mennyiseg.

2014.09.21. 11:19:52

@svájci sapka (ch): muszály előre menekülni ;)

bármikor jöhetsz interjúvolni egy kv-ra!

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.09.21. 11:20:19

na így jár, aki legeli a kommenteket, mint egy birka, és nem olvas mindent végig :-(

volt olyan kollégám, aki ugyan nem ilyen hipergazdag, de családi körülmények miatt bentlakásos iskolában nőtt fel, csak nyáron látta a családját. nem kcsit lett pszichopata. ok, persze, ez nem statisztikai merítés. de nekem ijesztő 7-8-10 éves gyerekeket behajítani így akárhova. nekem is voltak az osztályomban kollégisták, 3-4-esen kerültek be, családi körülmények miatt, egytől egyig nagyon megsínylették érzelmileg.
szerencsére az én burmai gyerekeim nem voltak ilyen kőgazdag elkényeztetett ksi gennygombócok. még nem lett divat, vagy nem tudom. de egyébként a kínai és az indiai származásúak is elvárják a gyerekektől a tanulást, az fel se merült, hogy le lehet fizetni a tanárt, és kb semmi elkényeztetett sztárallűrjük nem volt, csak a szokásos kiskamasz ökörködések. hála a jó égnek.
de az mondjuk legalább tetszik a fenti blogban, hogy nem gányolják, trutyizzák össze csak brahiból a fürdőszobákat stb a diákok, mert úgyis van egy lúzer, aki kitakarítja. ez eléggé szembenáll a minap éttermi svédasztalok stb kapcsán kitárgyalt white trash viselkedéssel.

@Taxomükke: :-) kezet nem fogtam ugyan velük, meg nem beszélgettünk persze, de találkoztam II. János Pál pápával és Bill Gates-szel, pár méterre voltam tőlük.

rumitom 2014.09.21. 11:21:42

@zseketto: mire vallalkoztal ha nem vagyok indiszkret?

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.21. 11:22:37

@Taxomükke:

Soros szinte csak Kelet-Európában folytat tevékenységet, így nyugaton szinte ismeretlen a tőzsdeköröken kívül.

bircahang.blog.hu/2014/09/17/soros_zsoldosai

Muscari 2014.09.21. 11:24:44

@Sütemény1975: ez nem egyetem, hanem középiskola.

Majd irj egy posztot, hogy milyen volt a felvételi procedúra meg az első napok :-)

NIKI LAURA 2014.09.21. 11:30:48

@maxval a bircaman: sok helyen ugy jelent meg a mediaban,hogy a Soros Alapitvany egy bunbanda,sokmillios adocsalast csinaltak itthon es a vilagban,ben bunvadi eljaras is indult ellenuk.

Muscari 2014.09.21. 11:32:48

@Sütemény1975: tegnap voltam nyilt napon a Middlesex egyetemen. Nagyon tudom ajánlani, en konkrétan el voltam ájulva, pedig ez nem egy csúcs egyetem. El tudod képzelni, hogy nez ki, mikor az elmúlt években 200millio fontot költöttek rá?
A diákhitel szuper, van egy csomó ösztöndíj meg minden. Ha érdekel, tudok még róla írni részletesen.

NIKI LAURA 2014.09.21. 11:33:58

@NIKI LAURA: ha beutod a googliba " gyorgy soros crime fraud" szavakat,tucatnyi oldalt dob fel.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.09.21. 11:35:47

@maxval a bircaman: ez tényleg te vagy, névvel mindennel? :-)

Taxomükke (UK) 2014.09.21. 11:38:02

@maxval a bircaman: Igen, csakhogy Soros volt, aki megroggyantotta az angol fontot, azért IS gondoltam, hogy meglehetősen ismert...

2014.09.21. 11:39:31

@rumitom: van egy piroslámpás házam a svájci Középföldén. :)

2014.09.21. 11:42:30

@Taxomükke: meg az argentin pampákkal is jót húzott, lámpavasra akartáák érte húzni. Nem is értettem miért Májkel Döglesz játszott a tőzsdecápákban, mikor Sorosra írták a szerepet :D

Muscari 2014.09.21. 11:42:32

@Dragonlady (now in Indonesia): na en nevesitem a sztarjaimat: Gwyneth Palrtow, Winona Rider, Chris Martin, Helena Bonham-Carter, Claudia Shiffer, Russel Howard, Limahl, es legfokeppen Jude Law.
Nekik mar mind foztem kavet, van, akinek rendszeresen szoktam.
Ha mar nagyon jol nem ketesek, ez nyujt egy kis karpotlast :-)

Quercus a favágó 2014.09.21. 11:43:04

@NIKI LAURA:

Soros egy köztörvényes bűnöző. A hozzá hasonlókkal egyetemben.

tableno 2014.09.21. 11:46:00

Úgy látszik a Határátkelő blog leért az Echo TV szintjére. Gratulálok. :-(

Taxomükke (UK) 2014.09.21. 11:46:14

@QUERCUS: Jó nagy butaságot írtál.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.09.21. 11:47:10

@Muscari: hűűűű :-)
remélem, adnak borravalót rendesen!!!

tableno 2014.09.21. 11:57:34

@zseketto: Scuol az nem Zuoz? Ismertem egy 56-os magyar bácsit, aki ott volt tornatanár a bentlakásos iskolában. Mesélt jópofa dolgokat, pl hogy a 90-es években az orosz maffiózók gyerekeivel rendszeresen közölni kellett, hogy megölték az apjukat...

Quercus a favágó 2014.09.21. 11:58:38

@tableno:

Igazad van. Ez nem az a blog.Kár volt belefogni. Aki itt véleményt akar formálni, annak föl kell tenni Cascabel rózsaszín szemüvegét.

Na én léptem.

Taxomükke (UK) 2014.09.21. 12:00:03

@QUERCUS: Na, inkább úgy fogalmazok: nem biztos, hogy igazad van.
Soros nagyon sokat tett azért, hogy Kelet- és Közép-Európa demokratizálódjon.
Most nem érek rá és nincs is kedvem ezen vitázni, el kell mennem, de majd próbálom olvasgatni a kommenteket.
Veszekedni meg főleg nem fogok. Nyilván másképp látjuk a dolgokat.
Én személyesen pl. több milió német márkát segítettem a Vajdaságba juttatni Soros pénzéből a 90-es évek elején.

2014.09.21. 12:03:18

@tableno: wháá fail. A zuoz-i líceumra gondoltam :) Jár a pont! Előfordult azokban az időkben gondolom...hozzátartozott az órák közötti szünetek hangulatához :D

NIKI LAURA 2014.09.21. 12:10:58

@Taxomükke: ..mintha egy kutba dobtad volna a penzt.(Vajdasag,marka)

Muscari 2014.09.21. 12:15:48

@Taxomükke: milyen jo munkad lehetett akkor.

Egyebként el lehet ítélni a spekulációt erkölcsileg, de attol meg torvenyes, nem?

2014.09.21. 12:21:13

@Muscari:

Kb. annyira mint a bicikli lopás.

DieNanny CH 2014.09.21. 12:23:47

@az igazság odaát van:

A tőzsdézés is spekuláció, nem? Márpedig ez igen messze van a biciklilopástól...

Igaz Barát 2014.09.21. 12:25:02

@az igazság odaát van:
Engem múltkor majdnem lecsuktak, mert arra spekuláltam, hogy drágább lesz az euró, és nem váltottam be az utolsó százasomat.

i got my (törölt) 2014.09.21. 12:29:59

@Dragonlady (now in Indonesia):
"bentlakásos iskolában nőtt fel, csak nyáron látta a családját. nem kcsit lett pszichopata. "

na most képzeld el, mi lett volna belőle, ha családban nő fel?? egy második breivik? :)

"semmi elkényeztetett sztárallűrjük nem volt, csak a szokásos kiskamasz ökörködések."

kiskamaszként még nem, az allűrök majd 14 éves kor után jönnek. no de ha az iskola neveli őket, akkor talán nem is feltétlenül elkerülhetetlen.

a le vele kempingről besenyő pista bácsi margitja jutott eszembe.
- "margit, leveled jött!"
- "le velem! le velem!"

i got my (törölt) 2014.09.21. 12:30:30

szerintem az elszakadást forszírozók egyre népesebb és hangosabb tábora csupán egy világos jele a sok közül annak, hogy egyre kevésbé létezik manapság az egy társadalomhoz, nemzethez, államhoz tartozók között bármiféle összetartozás, szolidaritás.

ugyanennek a folyamatnak a jele a kivándorlás. csak akkor tudom tartósan elhagyni a hazámat, ha számomra a velem "egy vérből valókkal" való együttlét, együttélés nem mindennél fontosabb. ha az egyéni boldogulásom lényegesebb. gyakran előkerülő érv: egy életem van. ez alatt azt kell érteni: az egyéni boldogulásom fontosabb, mint a bennem dúló nemzethez-tartozás érzése. fontosabb, mint a "hazám".

nem csak a nemzetállamok eszméje avítt, a társadalmi szolidaritás is csökken.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.21. 12:31:07

@Taxomükke:

Az régen volt, most már erre kevesen emlékeznek.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.09.21. 13:22:50

@i got my: amennyire láttam őket, a nagyobbaknak se voltak allűrjeik, tanult mindenki, tudták, hogy apuci pénze nem fogja őket bejuttatni valami jobb amerikai vagy ausztrál egyetemre (majdnem mind oda mennek).
a kicsik még csak olyanokkal próbálkoznak, hogy bocs, de a cselédlány elfelejtette bepakolni a házifeladatot, na ezt harsányan körberöhögi az egész osztály, nemcsak én.
a múlt héten egy nemzetközi iskolás hírlevélben, amit rendszeresen olvasok, bedöbbenve láttam az olyan sztorikat, hogy aközel-keleti meg egy csomó dk-ázsiai iskolában teljesen standard, hogy a tanárok rásegítenek a gyerekek jegyeire, voltak történetek fenyegetésekről, vesztegetésről, intzéményesített szinten. nem gondoltam volna.
hála a jó égnek, a GCSE / SAT / IELTS / IB / stb vizsgák (ezek mind valami szintű érettségi vagy felvételi cuccok) mind external assessment-esek, tényleg csak a tudás az, ami számít, nincs kerülőút.

2014.09.21. 13:24:04

@i got my: :D

mióta mondom, h ez a kor a végóráját éli...Ismétli önmagát a rendszer. Görög hedonizmus, Róma végórái, megannyi párhuzam és sosem tanulunk. Bele lehetne menni a determinációba (pl. Dawkins: az Önző gén) de nagyon messzire vezetne.

Magamon is látom pl. hogy teljesen hidegen hagy ami az óhazával/ban történik. Svájc-ot is csak azért követem jórészt, mert belőlük élek. De ha itt rosszra fordul, pakolok és megyek tovább. Részben ezért sem érdekel a piros pass, mert a magyar bőven elég a boldoguláshoz.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.09.21. 13:26:37

"Mindjárt másabb a helyzet, ha hallod őket társalogni. Ahogy a nyári élményeket mesélik. Hogyan járták körbe az afrikai szavannákat elefánt háton, milyen volt apu cégében dolgozni és megkeresni az első millió dollárt. Milyen volt sztárfocistákkal edzeni, vagy modellekkel találkozni egy divatbemutató után. Milyen kedves ember ez vagy az a hollywoodi sztár, mert meghívta őt és a családját a házába. Vagy csak egyszerűen áthajózták az óceánt. (...)

Ezek a gyerekek ebbe születtek bele, nekik ez a normális és a problémáik is mások"

Plasztikus élmények. Burokban felnőtt kirakatgyerekek. Lehet felnőttként királyság hogy nem kell tartani éhen halástól meg a munka koszos világától, de egy gyereknek ez inkább börtön mint mennyország. A gyerekek problémái egyáltalán nem mások. A gyerekek tiszta lények, nem igazán érzékelik a pénzt sem. Pont ugyanaz a problémájuk mint a budapesti 14 éves tininek. Cikinek érzik hogy még nem csókolóztak lánnyal, miközben Hans már igen és sorolhatnám.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.09.21. 13:42:53

@i got my: mindig amikor Indonéziába jövök, érdekes kérdéseket vet fel ez az egész nemzeti-federalista-határátkelős-vagymiezazegész téma. mert ugye itt van többszáz nép, akiknek a kultúrái és nyelvei sokkal jobban különböznek egymástól, mint mi Európában, és mégis, a gyarmati romokon összegründolták őket egy országba, rájuk húztak egy nyelvet, ami a négyötödüknek nem az anyanyelve. és valahogy lett egy nemzeti identitásuk, úgy, hogy közben minden kis közösségnek megmaradt a saját identitása is, nagyon erős szokásokkal, hagyományokkal, elképesztő pl, ahogyan a régesrégi szellemkultuszok keverednek a rájuk települt "modern" vallásokkal. és mindeközben persze van elég erős migráció, egy időben nagyon szorgalmazták a túl sűrűn lakott jávaiak kitelepülését a perifériákra, nem kis feszültséget okozva nagyon sok helyen, Pápuán pl sajnos már kisebbségben vannak a pápuaiak összességében, de Borneó elhagyatott részeit is úgy telepítették be, hogy pár évtizede még ingyen átvitték az embereket máshonnan hóbelevancostul és kaptak házat, földet. majd kiderül, hosszútávon mi sül ki a dolgokból, egy iszonyú nehéz örökséggel rendelkező, földrajzilag kb lehetetlen helyből (nemcsakhogy ezerszám szigetek, de a szigeteken általában magas hegyek, mély völgyek, egymástól elszigetelten kialakult kultúrák) mégiscsak kihoztak valamit a függetlenség óta, ami többé-kevésbé működik, demokratizálódás felé megy még mindig
szóval nézem itt ezt, meg hallgatom, hogy éppen egy balinéz taxisofőr mit acsarkodik a jávai vendégmunkásokra, vagy mit szólnak a katolikus városban a betelepülő szumátraiak müezzinjéhez, és egészen röhejesnek tűnik olykor, ami mesterségesen határokat tudunk húzni egymás közé mi európaiak, amikor kb nincsen is semmi igazán lényeges határ abban, akik vagyunk, ami az örökségünk, közös kultúránk többszáz éve.
uffff. bocs. :-)

M. Péter 2014.09.21. 14:15:25

@33621: Leegyszerűsítve, a katolikusok az őslakos írek, a protestánsok meg a betelepült skótok és angolok leszármazottai, akiket az előbbiek gyarmatosítoknak tekintenek.

Muscari 2014.09.21. 14:21:03

@Dragonlady (now in Indonesia): hu, ez jó volt. Annyira mas vilag, nem akarlak cseszegetni, de igazán írhatnal mar egy posztot.

rumitom 2014.09.21. 14:21:07

@zseketto: noice. nem olyasmi amire adnam a fejem, de ezt is lehet tisztessegesen csinalni.

@Dragonlady (now in Indonesia): huntington: clash of civilization. nem is annyira a tanulmany az erdekes (vmi 16 oldal korulire emlekszem meg egyetemrol) hanem a teoria korul forgo immar 2 evtizede kitarto vita

i got my (törölt) 2014.09.21. 14:21:41

@Dragonlady (now in Indonesia):
"a közel-keleti meg egy csomó dk-ázsiai iskolában teljesen standard, hogy a tanárok rásegítenek a gyerekek jegyeire"

miért, neked nem súgtak az érettségin a tanárok???
volt egy osztálytársam, neki minden módon próbáltak segíteni, de amikor végül arra a kérdésre, hogy mivel kezdődött a rákóczi szabadságharc, azt találta válaszolni, hogy "a férfiak bevonultak katonának", no, akkor megköszönték neki a szereplést. ő lett szegény az egyetlen, aki megbukott.

a dk-ázsiai demokratizálódásról keveset tudok, de gyanítom, hogy ott soha szó se volt nemzetállamokról. vagy még előtte vannak a szeparatista törekvéseknek, vagy egyelőre kisebb gondjuk is nagyobb, mint a "törzsi" autonómia.

nem tudom, figyelitek-e, de láthatólag van a körünkben egy londoni magániskolában felnőtt milliárdosgyerek. bátran kérdezzetek tőle, talán felsorolja, hogy milyen problémákkal küzdött gyerekkorában azon kívül, hogy hansra irigykedett.
használjátok ki a lehetőséget, információt csak autentikus, tiszta forrásból!

M. Péter 2014.09.21. 14:22:23

@rumitom: A "koleszbuli" nem esetleg May Ball volt? A sofőrös Rolls Royce-okat ritka kivétellel csak néhány órára bérlik, hogy imponáljanak a barátnőjüknek.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.09.21. 14:33:53

@Muscari: ne issss cseszegessss :-) (mindjárt írok mailt)

@rumitom: köszi, rákeresek, mi ez, biztos, hogy hallottam már róla, de nem tudom hova tenni.

@i got my: nekünk nem súgtak. az összes vizsgánk írásbeli volt és külföldön javították.
viszont tanárként igen, megakadályoztam én is, hogy megbukjon valaki. mondhatni belejavítottam az írásbelijébe. emelt szintű érettségi volt, és a srác nem érdemelte meg a bukást. ha egy hülye farok lett volna, aki megérdemli, akkor hagytam volna a fenébe.
jobb, hogy ezek a dolgok már nem így működnek normális helyeken, és a legfontosabb vizsgákat nem így javítják, nem olyanok, akik közvetlenül érdekeltek és ismerik a vizsgázókat.
viszont hála a jó égnek, olyan nem is volt, hogy akárki szülő megpróbált volna bármiféle befolyást tenni a gyerekek jegyeire. nekem ez más kategória, mint mikor a tanár dönt úgy, hogy segít, vagy az igazgatóhelyettes, hogy piszkáljuk fel mondjuk egy beteg vagy zűrös családi hátterű gyerek jegyeit egy picikét, hogy ne kelljen buktatni. (nem ránézésre van a legtöbb helyen osztályzás, hanem a program számolja ki a bevitt többtucat adatból, tényleg bele kell piszkálni, ha valakinek 58% helyett 61%-et akarunk.)

rumitom 2014.09.21. 14:37:13

@M. Péter: a vallas a legkevesbe jatszik szerepet az egeszben. csak egy urugy, mondjuk az embereknek nem kellenek nagy kulonbsegek, hogy evszazadokra egymasnak essenek.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.09.21. 14:38:48

@i got my: ja és igen persze, nemzetállamosdi nem játszik egyáltalán, értelmezhetetlennek tűnik majdnem.
a gyarmatosítók által meghúzott vonalak mentén működnek a dolgok többynire még mindig.
ez nem feltétlen jó vagy rossz, csak egy tény. nemzetiségi alapon egy olyan kisebb ország is, mint mondjuk Burma, legalább 10 részre kéne hogy szétessen, mint szegény Jugoszlávia. de már nem menne, mert a belső vándorlás teljesen felborított mindenféle régebbi egyensúlyt és állapotot.

2014.09.21. 14:45:30

@zseketto: Nem, csak jártam régebben a kiszámoló blogra... :)

rumitom 2014.09.21. 14:46:34

@M. Péter: erdekes, marmint a berles illetve imponalni akaras. ez meg sem fordult a fejemben.
a may ball teljesseggel lehetseges, arra emlekszem, hogy meglepoen jo ido volt ejszaka is. a sajat eletemmel kapcsolatos datumok nem az erossegem :)

2014.09.21. 14:48:25

@QUERCUS: Ez azért ilyen formában nem igaz. Csak lehet, hogy elvárják, hogy érvekkel is alátámaszd a kijelentésed.

tsabus UAE 2014.09.21. 14:51:59

Remélem, a nemzetállam, mint fogalom, hamarosan értelmét veszti és csak régiók lesznek, ahol kb. mások a szokások és kész. Nekem úgy tűnik a történelem alapján, hogy a nemzetállam csak azoknak volt eddig jó, akik idegengyűlölők voltak, vagy kihasználták az országok közötti különbségeket és jól kerestek ezen. Meg persze a paranoiások, akik szerint az ő népcsoportjuk ellen az egész világ összeesküdött és viszik a földjüket, meg a vizüket...

2014.09.21. 14:52:41

@i got my: "egy életem van. ez alatt azt kell érteni: az egyéni boldogulásom fontosabb, mint a bennem dúló nemzethez-tartozás érzése. fontosabb, mint a "hazám"."

Nem tudom, lehet, hogy én vagyok egyedül ezzel, de bennem nem dúl semmiféle nemzethez tartozás érzése. Itt születtem, magyar vagyok, de ez is csak egy nemzetiség, mint a többi. Sajnos sokan elfelejtik, hogy kenyeret nem kapsz azért a boltban, mert te magyar vagy, és megpróbálnak lelkiismereti kérdést csinálni ebből a kivándorlásból. Mintha nálunk amúgy is nagy nemzeti tragédia lenne a kivándorlás, azért ez régebben sokszor látható volt, még a szigorúbb moderálás előtt. Amúgy igen, egy élete van mindenkinek, és ott kell érvényesülnie, ahol tud. Ha nem megy itthon, menni fog majd máshol.

2014.09.21. 14:53:11

@tsabus [PL to UK]: "Meg persze a paranoiások, akik szerint az ő népcsoportjuk ellen az egész világ összeesküdött és viszik a földjüket, meg a vizüket..."

:DDD

2014.09.21. 14:55:58

@zseketto: hat, valami gyonyoru helyen laksz/laktal. Soha nem lehet ott unatkozni.

@maxval a bircaman: a privat iskolanak az oktatas CSAK az egyik dimenzioja. A masik a kapcsolatok, amiket kialakitanak. Ezek neha tobbet ernek az oktatasnal. A harmadik a magabiztossag. Interviewn azonnal megmondod, hogy ki vegzett maganiskolaban.

@QUERCUS: UKban az orokosodesre magas az ado. Offshoreokkal meg nem gyoztel meg. Miert adnam a penzem az allamnak? Lathatoan nem tud vele gazdalkodni. Most mar tobb kormany valtasnal a Ukban egyertelmu, hogy az allam a legrosszabb gazdalkodo a penzzel.
Elindit egy afghan meg egy iraki haborut, aminvel a britek tobbsege nem ert egyet. 3 generacion keresztul segelyen elo gyerekgyarakat tamogat. Probalj errol valakit meggyozni, hogy milyen jo lesz majd neki, ha a penzet inkabb az allamnak adna., minthogy ongondoskodast csinaljon.

i got my (törölt) 2014.09.21. 15:01:25

@Dragonlady (now in Indonesia):
hát mi tartja össze burmát? talán rossz kérdés, mert lehet, hogy a katonai hatalom. :) de mondhatsz más dk-ázsiai országot, amelyik esetleg demokratikus. most ahogy gondolkozom, mintha thaiföldön is lenne némi szerepe a katonaságnak mostanában. :(

van társadalmi kohézió ezekben az országokban? van valódi szolidaritás? s ha igen, több ez, mint a bármely másik embertársnak kijáró? mi fűzi össze a thaiföldieket egymással erősebben, mint mondjuk veled?

2014.09.21. 15:05:11

@rumitom: és bár full egálisan nem olyan jövedelmező mint ahogy asok sumák csinálja, én nyugodtan alszom. Jöhet bármilyen ellenőrzés. Cserébe mondjuk fel is nyomkodom rutinszerűen az illegálban árletörő csajokat :). Mások csak maszkban bekopognak, én finomabb vagyok :)

@Philosoraptor: áá, kicsi a világ, tényleg, ott is kommenteltem vagy ezer éve :D

@charlieharper: látod, ezért volt értelme megírni az egész blogot, hogy mások is láthassák :). A témák pedig mindenkinek adnak úticélt, programtervet...

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.09.21. 15:32:33

@i got my: igen, mondhattam volna akármelyik más országot is a régióban.
persze egyiknek se volt mostanság sétagalopp a történelme, de azért viszonylag jó irányban haladnak mostanság, az eddigiekhez képest feltétlenül sokkal normálisabb állapotok vannak. nagyon nem mindegy, hogy ki honnan jön.
Burma szerintem a diktatúra nélkül is egybenmaradt volna, ahogyan az összes többi ország is errefelé, kivéve India drámai szétszakadását. végülis a népek és az államok közös döntése volt az unió, még mielőtt a katonaság rátette volna mindenre a kezét, szerencsére van egy közös történelmi alap.
érdekes, ahogyan egyik-másik esetben a semmiből, másszor igen gyenge történelmi alapokon társadalmi meg nemzeti öntudatot próbálnak formálni. nem igazán dicső módszerekkel olykor. sokkal csúnyább tud lenni, mint akár a Jobbik egy rosszabbik napon. de muszáj, mert különben atomjaira hullana minden. nagyon sok tisztogatás, erőszak, lázadás, robbantgatás volt és van. de az ilyesmire mindig van valami hülye ürügy, mint az íreknél. amennyire érzékelem, valahogy a végére mégsem tud akkora nagy lelki traumákat okozni alapjáraton, mint ez az egész műbalhé a határátkelők lehazaárulózása és hasonló lelki válságok körül. az emberek csak próbálnak boldogulni és megélni. miért ne lehetne valaki egyszerre magyar és európai is? miért kell válságot csinálni ott, ahol nincs? akkor most szétforgácsolunk mindent miniatűr nemzetállamokra, vagy inkább van egy EU-nk? mi fontosabb, a közös értékeink, vagy inkább ami szétválaszt mindenáron? olykor úgy tűnik, jódolgunkban nem tudjuk, mit csináljunk.
India is érdekes lenne nagyon ilyen szempontból, vagy Kína, persze.
de nem tudok igazán történelmileg tűpontos elemzéssel belemászni a témába, inkább személyes élmények vannak innen-onnan, megérzések, vélemények, minden amit látok meg hallok. az meg nem releváns, ezért nem is akarok jobban belemenni, mert nem vagyok kompetens, csak véleményem van.

blackhairlady 2014.09.21. 15:33:44

@Muscari: wow! Irigyellek, foleg Helenaert. Na jo, meg a jokepu utolsoert is:))) szoktal veluk par szot beszelgetni?

Hari Seldon 2 2014.09.21. 16:42:33

@QUERCUS:
"Eltörölték a nagyon magas felső jövedelmi adókat, az örökösödési, ill. a vagyonadókat. A vagyonok koncentrációja folyamatosan nő, az örökösödés meghatározó a vagyonosodásban."

Ugye most például arra gondolsz, hogy a jelenlegi magyar maffia felszámolta a többkulcsos adót, (például) hogy a magasabb jövedelműeknek kedvezzen?
Persze, biztosan erre gondolsz... :-)

Hari Seldon 2 2014.09.21. 16:44:58

@Sütemény1975:
Nem tudom, lehet, hogy kicsit le kéne még informálnod az iskolát.

Gondolom te is arra gondolsz, hogy gyanúsan olcsó. Lehet, hogy valamin spórolnak...

Hari Seldon 2 2014.09.21. 16:48:46

@QUERCUS:
Ezt hogy tudtad eldönteni?

Mert például én nem nagyon értek a tőzsdéhez.
Annyit tudok, hogy lehet az árfolyam csökkenésen és növekedésen is nyerni.
Ez pedig nekem nem elég, hogy eldöntsem, hogy az.

Hari Seldon 2 2014.09.21. 16:53:11

@Muscari:
Spekuláció = gondolkodás (nevében is benne van a jelentése)

Aki spekulál, nem tehet róla, hogy más nem ért a tőzsdéhez, és fogalma sincs, hogy működik, és hogy kell pénzt csinálni.

(többek között én sem nagyon értek hozzá, tehát ezért nem jelentem ki, hogy erkölcsileg elítélendő a "gondolkodás")

2014.09.21. 17:00:21

@Hari Seldon 2: Magyar seggbe magyar lóf@szt. Bocsánat, de ezt muszáj volt beírnom. Adta a helyzet. :)

2014.09.21. 17:11:54

@Dragonlady (now in Indonesia): 'teljesen standard, hogy a tanárok rásegítenek a gyerekek jegyeire'

Valoban standard, de az ilyen iskolakbol szerzett bizonyitvanyok annyit is ernek, es ezt mindenki tudja aki kapcsolatba kerul veluk.

tableno 2014.09.21. 17:12:32

@Hari Seldon 2: A spekuláció lehet nagyon hasznos gazdasági tevékenység. Meg lehet nagyon káros is. Minden az arányoktól függ. Köztörvényes bűncselekménynek viszont csak a kommunizmusban tekintették.

Sütemény1975 2014.09.21. 17:32:11

@tableno: inkabb oda mint az ATV szintjere...

Sütemény1975 2014.09.21. 17:34:07

@Muscari: csak vicceltem :) lanyom otthon fog egyetemre jarni. ELTE lesz valszeg

tsabus UAE 2014.09.21. 17:34:16

@Hari Seldon 2: Egyenes ágon az öröklés után sem kell fizetni már.
Milyen rohadt neoliberálisok, mi ? :-D

Sütemény1975 2014.09.21. 17:38:24

@Hari Seldon 2: igen! Ez a tandij a fele a gyerek zsebpenzenek. Tuti, hogy vmi nem stimmel ott :)))

montroyal ( CAN qc) 2014.09.21. 17:44:07

@Mirjam2: ilyen iskolakbol szerzett bizonyitvanyok annyit is ernek
talan nem igy van , mert ezekbol az iskolakbol fognak bejutni az elit iskolakba munkahelyekre ... lehet hogy a szulok ,rokonok , baratok uzlet tarsak mar lebeszelik a gyerekek jovojet imadkozas utan v elit social clubbokban ...nem nagyon szamit a tehetseg csak valahogy elvegezze azt az iskolat ..

blackhairlady 2014.09.21. 17:54:36

Most olvastam az Origon, mar az amerikaiak fejeben is megfordult az elszakadas az Allamoktol:)
www.origo.hu/nagyvilag/20140920-minden-negyedik-szivesen-elszakadnak-az-egyesult-allamoktol.html

tableno 2014.09.21. 18:24:45

@Sütemény1975: Nálad csak a szélsőségesek léteznek? Ja, igen.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.09.21. 18:37:26

@Philosoraptor:

Ezt majd akkor is ugyanígy mondd mikor leéltél éveket egy idegen országban, megvetett, idegen elemként. Mikor belenéztél a nők szemébe, mondtál valamit, ők pedig úgy néztek át rajtad mint egy üvegfalon. Szerintem elképzelni se tudod milyen érzés. A kis apróságok, amik egyébként önmagukban nem is zavaróak talán, de összesítve nagyon keserű a hatás.

Kaksi Kapitány 2014.09.21. 18:37:26

Beleolvastam ebbe az egy takarito maganelete blogba egy elit angol iskolaban, en a helyeben torolnem amig valaki eszre nem veszi a sulibol.

tableno 2014.09.21. 18:48:14

@Kaksi Kapitány: Mármint valaki, aki tud Magyarul? ;-)

DieNanny CH 2014.09.21. 18:52:12

@tableno:

Te, most, hogy mondod, elképzelhető, hogy valamelyik magyar újgazdag gyereke is odajár...?

montroyal ( CAN qc) 2014.09.21. 18:54:54

@házelőtthinta: Mikor belenéztél a nők szemébe, mondtál valamit, ők pedig úgy néztek át rajtad mint egy üvegfalon.

ez még igy van ... amikor Bécsben eltem , rajottem én vagyok a lathatatlan ember.... ugy atnéztek az osztrak nok rajtam...

rumitom 2014.09.21. 19:00:46

@házelőtthinta: rajtam meg nem neztek at sehol, pedig nem vagyok akkora darab. biztos velem van a baj, vagy az elethez valo viszonyommal :)

2014.09.21. 19:12:49

@házelőtthinta: Figyelj én nem tudom, hogy te ezeket a baromságokat komolyan gondolod-e, vagy csak trollkodni jársz ide, de kétségkívül szórakoztató vagy. :D A te élethez való hozzáállásoddal nem is csodálkozom, hogy átnéznek rajtad a nők. Már ha tényleg igazat mondasz, és tényleg ennyire pesszimista és önsajnáltató ember vagy.

2014.09.21. 19:26:37

@montroyal ( CAN qc): En konkretan kozel-keleti iskolakra gondoltam mivel ilyenekkel vagyok kapcsolatban jelenleg. Ezek nemzetkozi szinten nevetseg targyai es innen nem sokan kerulnek be nemzetkozileg elitnek szamito egyetemekre vagy munkahelyekre. Mas kerdes, hogy ez lehet hogy nem szamit nekik mivel enelkul is eleg penzuk van, de ettol fuggetlenul az iskolaban szerzett kamu jegyek, bizonyitvanyok ertektelenek a nemzetkozi felsooktatasi- es munkaeropiacon.

tableno 2014.09.21. 19:47:35

@DieNanny [SZ,CH]: Persze, miért ne? Csak pénzkérdés.

Sesamelmo (Q) 2014.09.21. 20:04:03

@Mirjam2: tényleg? Es az ott tanulo nyugati gyerek is porul jarnak? (Nagyon keveset tudok az itteni sulikrol, azt is csak a 5-6-7 évesekrol)

Határátkelő 2014.09.21. 20:11:06

@tableno: Szerintem Soros György közszereplő, így többet el kell viselnie, mint egy magánembernek. Ezért nem moderáltam ki a kommenteket. (Jelzem, ez soha nem egyszerű döntés.)

Ugyanakkor én nem azonosítanám a blogot egy-egy hozzászóló véleményével.

HardPötty 2014.09.21. 20:11:15

Pontosan mi miatt is kéne törölni a gazdag gyerekes posztot? Mi a gáz vele?

2014.09.21. 20:13:44

@Sesamelmo (Q): Csak Szaudirol tudok nyilatkozni, itt hihetetlenul alacsony az oktatas szinvonala, mindegy hogy nyugati vagy nem nyugati a gyerek, bar utobbibol ertelemszeruen nem sok van. A kimondottan draga maganiskolak szinvonala is nagyon alacsony, ugyanigy az egyetemeke is.

Muscari 2014.09.21. 20:19:00

@blackhair-lady: sajnos nem beszelgetunk, eleg zarkozottak. Bar Jude Law egyszer elhagyta a fia kabátját es engem kerdezett meg, hogy megtalaltuk-e. Kicsit zavarban voltam, mit mondjak :-)

blackhairlady 2014.09.21. 20:46:12

@Muscari: Miert, haza vitted a kabatot?:)))))))))))))))))
En is zavarban lennek, es biztos mi sem szeretnenk ha uton, utfelen leszolongatnanak bennunket, en megertem oket.
Nekem Helena az egyik legkedvencebb szinesznom.

2014.09.21. 20:48:25

@Sesamelmo (Q): Hogy egy tipikus peldat mondjak: teljesen normalisnak szamit ami par napja tortent velem, hogy egy elsoeves egyetemista lany megkerdezi hogy az USA Angliaban van-e (igen, tenyleg...). Es a csaj nem buta, sot nagyon intelligensnek tunik az eddigi megnyilvanulasaibol, csak ilyen szintu iskolakba jarnak. Persze nem mindenki van ezen a szinten, de ez a jellemzo.

2014.09.21. 20:54:02

@tableno: Ez egy erdekes dilemma, en pl. szivesen irnek posztot Szaudirol, de egyszeruen nem merek, magyarul sem, mert tulsagosan felek attol hogy ha valahogy megtalalja valaki a munkahelyemrol, bajba kerulok. Nem tudom ez mar uldozesi manianak szamit-e, de nekem nem erne meg idegeskedni.

Taxomükke (UK) 2014.09.21. 21:05:06

@Határátkelő: Egyetértek. Nyugodtan lehet Sorost szidni.
Annak idején az volt a "policy", hogy semmiféle sajtótámadása nem reagálunk. Pedig az akkori kormánypártok (MDF, FKGP, KDNP) nagyon verték a nyálukat... mondjuk szerintem igazából azért, mert nem ők kapták a pénzt.
Jééé, milyen párhuzam jutott most eszembe... ismétli magát a történelem... ;)
Amúgy akkoriban (médiaháború, ugye, ha valaki még emlékszik) többszázmilliót nyomtunk a független média megteremtésébe (helyi lapok, rádiók, tévék, műsorgyártás támogatása). Akkor született a "Magyar Királyi TV" kifejezés. :)

i got my (törölt) 2014.09.21. 21:39:14

@Mirjam2:
és mit válaszoltál? :))
alsóban az egyik ismerősöm azt hitte, hogy párizs fővárosa london.

@Határátkelő:
csak zárójelben:
soros nem közszereplő. vagy ha mégis, akkor már tényleg nagyon nagy a baj.

'A közéleti szereplő vagy közszereplő fogalmát – bírói joggyakorlati előzmények után a 2003. évi III. tv. (ügynöktörvény) 1.§ (2) bekezdés 13. pontja vezette be a magyar jogba. Ezek szerint közszereplő az a személy, aki közhatalmat gyakorol, gyakorolt vagy közhatalom gyakorlásával járó tisztségre jelölték, illetve aki a politikai közvéleményt feladatszerűen alakítja vagy alakította. '
hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6z%C3%A9leti_szerepl%C5%91

ettől függetlenül meg vagyok róla győződve, hogy kiválóan viseli, hogy mit írnak róla a Határátkelő szellemi eminenciásai... :)

Határátkelő 2014.09.21. 21:42:34

@i got my: Magyarországon. Ellenben Amerikában: "A public figure (such as a POLITICIAN, CELEBRITY OR BUSINESS LEADER -kiemelés tőlem) cannot base a lawsuit on incorrect harmful statements unless there is proof that the writer or publisher acted with actual malice (knowledge of falsity or reckless disregard for the truth)." Ez a szöveg is a Wikpédiáról van, de erre hivatkozik: Shiffrin, Steven H. (2006). The First Amendment.

Na most ha Soros nem business leader, akkor senki. :)

Határátkelő 2014.09.21. 21:45:44

@33621: Igen, ide is írtak egy-két posztot, volt egy nagyon jó blogjuk is (Goldenblogot is nyert), amit aztán valamiért sajnos abbahagytak. De ezek szerint még ott vannak.

hataratkelo.blog.hu/2013/07/21/hat_probaljuk_meg_indiat

FutureFry 2014.09.21. 22:00:56

@i got my: Azt nem tudom, hogy mivel kezdőtött a Rákóczi Szabadságharc. De azt tudom, hogy az I VH úgy kezdődött, hogy megölték Ferenc Ferdinándot és feleségét Boszina Hercegovinát.

puhacica 2014.09.21. 22:06:54

@Philosoraptor: nem vagy egyedul.

nagyon szeretem Magyarorszagot, kiraly dolog vegigvezetni a budai rakparton, kirandulni egyet a Pilisben, labat husiteni a Dunaban Esztergomnal vagy nezni a nagy lapos Alfoldet, mig a szemem bele nem parasodik. barmerre vessen a sors, mindig ez lesz AZ otthonom, hianyozni fog, mint ahogy mar most hianyzik egy csomo minden, ami par eve meg szerves resze volt a mindennapjaimnak, ma meg mar nem az. de hogy bolcs legyek es kozhelyes: az eletben ennel sokkal tobb tenyezo van, munka, stabil fizetes, blablabla. es nem leszek magyarabb, ha itthon maradok se...

blackhairlady 2014.09.21. 22:14:54

@Határátkelő: Andorrol, illetve az itt nem kozolt irasairol lehet tudni valami kozelebbit? Tudom, hogy sokszor kritizaltak itt a stilusat nehanyan, de nekem nagyon tetszett az osszes.

i got my (törölt) 2014.09.21. 22:17:32

klisék és előítéletek, avagy mit tudnak saját és egymás országáról a svájciak, osztrákok és németek.

a többség azt hiszi (tévesen), hogy
- svájcban dolgoznak a legtöbbet az emberek (heti óraszám)
- svájcban esznek a legtöbb sajtot (a legtöbb mutató értelemszerűen egy főre van vetítve)
- svájcban keresik a legtöbbet az országban érvényes szegénységi határhoz képest
- a németeknél a legtöbb a halálos baleset
- a németek termelik a legtöbb szemetet
- a németek isszák a legtöbb sört
- a németek eszik a legtöbb húst
- a németeknél a legtöbb a hivatalosan együttélő egynemű pár

www.mainpost.de/werbung/landingpages/art163220,8265737

Határátkelő 2014.09.21. 22:20:35

@blackhair-lady: Írj nekem egy levelet és továbbítom neki. Szerintem az lesz a legegyszerűbb. :)

2014.09.21. 22:43:09

@33621: Semmi pénzért nem laknék ott. Nekem az a "fajta" világ, ami ott uralkodik, nem jön be. És most nagyon diplomatikusan fogalmaztam.

2014.09.21. 22:48:33

@puhacica: Úgy vélem, hogy az emberi kapcsolatokat jobban megviseli, ha te kint élsz, a családod és az ismerősi köröd pedig nem. Lelkileg ez eléggé megterhelő lehet, függetlenül attól, hogy nőről v. férfiról van szó.

Szinte "bármikor" hazatudsz jönni, és bármit megnézni, szóval nekem ez a része kibírható lenne. Ami megviselne, hogy kint egyedül kell boldogulnom, nincsen senki, akivel tudnék ÚGY beszélgetni. :)

Ha mindezeket nem vesszük, akkor marad a rideg valóság. Jövőt építeni valószínűleg jobban megéri kint.

blackhairlady 2014.09.21. 23:08:40

@diggerdriver: Es meglatta a tengert!:)
Jo fogaid vannak, hogy ennyi csontot el tudsz ragni:)
Szep csalad:)
Ugy tunik, jo napod volt!

Taxomükke (UK) 2014.09.21. 23:10:17

@lexrex: A kilencvenes évek elejéről volt szó.

i got my (törölt) 2014.09.21. 23:17:40

@FutureFry: in hercegovino veritas!
franz ferdinand meg köszöni jól van:
www.youtube.com/watch?v=VHUxS8qkO8M

i got my (törölt) 2014.09.21. 23:17:42

@Határátkelő:
a kurucinfo után a blog.hu szerverei is amerikába költöztek, vagy mióta irányadó az amerikai jog egy magyar blog esetében?

Muscari 2014.09.21. 23:17:47

@blackhair-lady: Na nem mondtam egeszen igazat az elobb arra a kerdesedre, hogy szoktam-e valamelyikukkel beszelgetni. Most jutott eszembe, hogy Limahl-lal szoktam ugyanis, bar o mar csak egy hajdan volt sztar.

Ha meg emlekszel ra, ez volt az egyetlen slagere:

www.youtube.com/watch?v=7Vf2sDgeu7k

most meg igy nez ki:

www.whatsontv.co.uk/news/limahl-gets-celebrity-jungle-boot

A vicces az, hogy eloszor azt sem tudtam, hogy ki o, mert az igazi nevet hasznalja (Chris). A kollegaim mondtak, hogy zenesz, de fogalmam sem volt, hogy kicsoda, majd az ujsagbol tudtam meg . O nagyon kozvetlen meg minden, a munkan kivul is megismer az utcan :-)

Határátkelő 2014.09.21. 23:18:09

@i got my: Ja, bocs, nem tudtam, hogy mindenáron kötözködni akarsz. :)

Muscari 2014.09.21. 23:27:50

@blackhair-lady: Helena ott lakik az utcaban. ahol dolgozom :-)

Sokszor latom az utcan is, te, ahogy az a no fel tud oltozni... Rakott, tobb retegu szoknya, terdzokni, bakancs. Ez volt eddig a csucs, amit lattam tole. O is nagyon tartozkodo.

Gwyneth viszont nagyon aranyos, egyszer a kartyajat elutasitotta a gep, ott allt keszpenz nelkul. Mondtam neki, hogy oke, majd kesobb behozza, aztan jott is vissza hamarosan egy szep kis borravaloval :-) A kislanya is nagyon szep kulonben, akarcsak o. Pedig nem volt agyonsmnkelve

Muscari 2014.09.21. 23:30:49

@Mirjam2: megertelek, viszont annak nagyon orulok, hogy a kommentjeidbol mar rengeteget megtudtam az orszagrol. Szerintem mar tobb posztra valo informaciot osszekommenteltel nekunk.
Szoval csak igy tovabb!

Muscari 2014.09.21. 23:33:10

@Sütemény1975: en nem vicceletem :-) Egyaltalan nem lehetetlen dolog kulfoldi egyetemen tanulni, mindenesetre sok sikert kivanok neki.

Muscari 2014.09.21. 23:41:13

@diggerdriver: merre jartal? Csak nem a tengernel? ;-)

i got my (törölt) 2014.09.21. 23:53:25

@Határátkelő:
nem mindenáron, csak ha egy mód van rá... ;)

blackhairlady 2014.09.22. 00:47:47

@Muscari: Hat en sem ismertem volna meg, igazabol nem is tudtam, hogy ki enekli ezt a szamot:)

Helena meg pont mint a filmjeiben, nem is allna jol neki mas fele divat:)
Azt viszont nem tudtam, hogy Gwyneth Angliaban lakik.
Jo neked, hogy ennyi sztarral osszefutsz:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.22. 06:42:09

@blackhair-lady:
Köszi.
Ilyen öreg vadászkutyának már csak a csontok jutnak.
:))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.22. 06:49:10

@Muscari:
Aurundel kastélyàban elöször aztán Littlehamptonban a tengernél.
Ettünk egy jót a tengerparton a Harvesterben.
Zolikáékkal volt ez egy közös családi kirándulás.
Az a helyzet hogy néhacaz embernek ki kell beszélni a HA-n folyó világmegváltó történéseket meg jól kipletykálni a kommentelöket...
:))))))))))))))))))))
Egy szuper nap volt.

Kaksi Kapitány 2014.09.22. 08:51:56

@tableno: Peldaul. Legyen akar egy joindulatu honfitárs vagy csak az egyik harry potter belefut a kepekbe es leforditja google-el. Ketlem hogy masnap be kellene mennie dolgozni.

tanato 2014.09.22. 09:05:17

@33621: Ő Viki aki írt már postot ide 3 éve Indiából.

tanato 2014.09.22. 09:07:06

@Philosoraptor: 19,12-re Szerintem ő nem az akinek mondja magát.

tanato 2014.09.22. 09:09:55

@Muscari: Egyre többen tanulnak kinti Egyetemen,nem olyan nehéz bejutni.

puhacica 2014.09.22. 09:44:13

@Philosoraptor: na igen. ebbe bele se gondoltam, de valószínűleg azért, mert a számomra fontos emberekkel most is inkább weben vagy telefonon tartom a kapcsolatot. a húgom külföldön él, anyu és az öcsém az ország másik végében. a gyerekkori barátnőm szintén. a "pesti" barátaimmal pedig a munka miatt egyébként is csak kb. félévente találkozunk, azt meg külföldről is meg lehet oldani. de persze ott, ahol mindennapiak a személyes találkozások, ezt biztos sokkal nehezebb feldolgozni.

Muscari 2014.09.22. 11:15:40

@diggerdriver: orulok, hogy jol ereztetek magatokat :-)
En is szeretnem megnezni Littlehamptont, meg meg rengeteg helyet. Egy elet is keves hozza.

2014.09.22. 11:20:06

@puhacica: Ahogy szokták mondani, valamit valamiért, ugye. :)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.09.22. 12:23:02

@Dragonlady (now in Indonesia): maximálisan egyetértek és nagy respect Indonéziának. Számomra teljesen nevetséges, hogy Európában a jólét közepén 0 racionális okkal országok akarnak elszakadni egymástól.

tucano 2014.09.22. 12:49:58

Bocsánat még nem olvastam végig a kommenteket, de: "Martin McGuinness szintén felvetette a szavazás ötletét. Katolikus lévén ő nyilván elszakadáspárti, vagy Írországhoz csatlakozás-párti."

öööö, ugye nála nem az a legfőbb szempont, hogy katolikus, hanem az IRA tagjaként hosszú időt töltött börtönben szakadárként :) Egyébként találkoztam vele és nagyon rokonszenves ember. Bár ezt az áldozatai családja gondolom nem így gondolja.

blackhairlady 2014.09.22. 13:17:33

@diggerdriver: Felvetel keszult? Szeretnem kikemkedni mit beszeltetetk rolam:))) De leht, azt sem tudod ki vagyok, igy szoba sem kerultem:DDD

tucano 2014.09.22. 13:25:21

@QUERCUS: A tőke, a vagyon, és az örökösödés magas kulcsú adózása, és az offshore vagyon elkobzása.
Örömmel vár a Munkáspárt.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.09.22. 16:16:15

@Zka: na azért volt egy kis állami szintű vérfürdő, amikor Kelet-Timor elszakadt. Papuán is elég sokáig mentek a függetlenségi mozgalmak, nem tudom, perpill mi a helyzet. de szerintem az egyszerű emberek csak meg akarnak élni, mint a legtöbb helyen a világon, és nem csinálnak az egészből műproblémákat, elegek az igazi problémák. de simán lehet, hogy ez perpill csak személyes benyomás (habár azért elég sokat beszélgetek emberekkel, könnyű velük jól kijönni).

DieNanny CH 2014.09.22. 18:16:39

@blackhair-lady:

Én az újabbkori filmjeit nem szeretem.
Viszont a régieket nagyon. Küldök is képet az egyik kedvencemből, ha harmincszor nem láttam, akkor egyszer sem!
:-)))
kepfeltoltes.hu/140922/vlcsnap-00070_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

i got my (törölt) 2014.09.22. 18:16:40

@tucano:
szerintem elfogadhatatlanokat ír általában, de az örökösödést én is sokkal erősebben megadóztatnám, vagy egyszerűen eltörölném. igazságtalannak tartom, hogy a félhülye (vagy félokos) józsikának azért ne kelljen dolgoznia egész életében, mert az apja csinált egy nagy bizniszt.

szélsőbalos neoliberális vagyok. legyen parttalan verseny, mindenki kapjon annyit, amennyit ér a munkája, de legyen ugyanakkor egy nagyon erős szociális háló, ami emberhez méltó életkörülményeket biztosít.
váljanak élesen külön egymástól a szociálpolitikai intézkedések, ne szőjék át teljesen átláthatatlanul az élet összes szféráját. mi értelme például a milliomosoknak családi pótlékot meg családi adókedvezményt adni?

i got my (törölt) 2014.09.22. 18:16:40

@tanato: a blogon mindenki az, amit ír, a kommentjeinek összessége. egyéb önazonosságról beszélni értelmetlen.
aki úgy ír, mint egy troll, az troll.

kardio1 2014.09.22. 18:51:23

@i got my: A parttalan verseny és létezô, plàne erôs szociàlis hàlo nem összeférhetô fogalmak...Vagy ez, vagy az.

blackhairlady 2014.09.23. 03:50:15

@DieNanny [SZ,CH]: Melyik film ez? Milyen kis csini volt:)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása