oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. szeptember 07. 06:43,  Becsületgyilkosságok 294 komment

2014. szeptember 07. 06:43 Határátkelő

Becsületgyilkosságok

Ma három igencsak eltérő posztot ajánlok. Az első Törökországba vezet és a becsületgyilkosságok még ma is létező hagyományáról szól, a másik egy angliai vidéki hétvégi napot mutat be, míg a harmadikban kiderül, mi késztethet két magyart arra, hogy a tervezettnél majd’ egy évvel tovább maradjon Oroszország túlsó végén.

cím_becsületgyilkosság (girltalkhq.com).jpg (forrás: girltalkhq.com)

Kezdjük tehát Törökországgal, ami rengeteg szempontból egyensúlyoz Európa és Ázsia határán (földrajzilag és egyéb téren is). A Tede in Turkey blog legutóbbi posztja is bizonyos szempontból ezt a kettősséget mutatja meg, méghozzá egy még létező, ám ettől még vérfagyasztó hagyomány, a becsületgyilkosság kapcsán.

„Vannak dolgok a világban, amelyek őrjöngésre késztetnek, mert borzalmuk felfoghatatlan, érthetetlen. (...) Amikor meghallom a hírekben, hogy egy fiatal lányt a saját bátyja gyilkolt meg, hidegvérrel, előre megfontoltan, a család utasítására, a borzalom hideg leheletét érzem. Család? Milyen család az, amelyik ilyet kér, ilyet rendel el? (...)

A becsületgyilkosság célpontjai mindig azok a többségében fiatal nők, akikről a család vagy a közösség úgy ítéli meg, hogy valamely tettükkel szégyent hoztak rájuk, ezért csakis életük kioltásával lehet a becsületükön esett szégyenfoltot lemosni. A gyilkosságot általában a család egyik férfitagja követi el, de az is előfordul, hogy a „bűnöst” öngyilkosságba hajszolják.

Az általuk büntetendőnek ítélt tettek közül ezek a leggyakoribbak: hűtlenség, házasságkötés előtti kapcsolat (nem biztos, hogy szexről van szó, egy titkos együttjárás is túl sok lehet), nem jóváhagyott házasságkötés, illetlen öltözködés vagy viselkedés, szökés a közösségből, féltékenységre okot adó (vélt) viselkedés, egyéni döntéshozatalra való törekvés, családon belüli vagy családok közötti konfliktusok, vérbosszú; és bűnös az a nő is, aki azért válik tisztátalanná, mert (sokszor a saját rokonai) megerőszakolták. (...)

Sokan gondolják úgy, hogy a becsületgyilkosság vallási alapokon nyugszik, mégsem lehet kimondani, hogy csak az iszlám világra jellemző. Általában olyan zárt, patriarchális berendezkedésű közösségekben fordul elő, ahol a törzsi, feudális gyökerek még mindig erősek, és ahol a belterjesség sem ritka. Ezekben a közösségekben olyan normák szerint élnek, ahol a hierarchiának mindennél fontosabb szerepe van, és a nők szinte semmilyen joggal nem rendelkeznek. (...)

Törökországban a Kelet- és Délkelet-Anatólia vidéki régióiban fordul elő nagy számban becsületgyilkosság, de nem hanyagolhatók el azok a nagyvárosok sem (Isztambul, Ankara, Izmir, Bursa, Diyarbakir, Antalya), ahová erről a területről vándorolnak az emberek a munkalehetőség és a jobb élet reményében.

Amikor az ilyen elszeparált környezetben élő családok egy nagyvárosba költöznek, viszik magukkal a szokásrendszerüket. Ez a nagyváros mindegy, hogy hol van, Törökországban, Európában vagy bárhol a világban. A városi környezet, a lehetőségek új tárháza, a városi lüktetés új igényeket ébreszt az addig mindentől elzártan élő nőkben.

A család azonban nem mindig tolerálja, ha a nő kifejezésre juttatja, hogy milyen új dolgokban szeretne részt venni. Olyan számunkra hétköznapi mozzanatok ezek, mint pl. új barátságokat kötni vagy divatosabb ruhákban járni.

Egészen hihetetlen, de a török büntető törvénykönyv 2004-es szigorításáig enyhítő körülményként vehették figyelembe, ha kiderült, hogy a bűncselekmény a család becsületének helyreállítása miatt történt! A kiszabott büntetés idejét csökkenthette, ha a bűncselekményt közvetlenül a házasságtörés vagy paráználkodás elkövetése előtt, közben vagy utána követték el!

A törvény módosításával már a becsületgyilkosságok elkövetőit is életfogytiglani szabadságvesztéssel sújtják, és nem csak az elkövetőket vonják felelősségre, de azokat is, akik az elkövetőnek kiadják a parancsot. (...)

Lehet törvényt módosítani, segélyvonalat létrehozni, menedékházakat emelni. De amíg a fejekben nem történik változás, addig marad a szörnyűség, amitől időről-időre újra elborzadunk, mert mi csak ritkán láthatunk a színfalak mögé, ha egyáltalán belátunk…"

Akit további részletek érdekelnek, az ne habozzon ide kattintani és elolvasni a teljes bejegyzést!

Vidéki Anglia

A következő poszt teljesen más világba, a vidéki Angliába visz el Digger révén (aki sokat fejlődött a blogszerkesztés területén… ;) ), a ma ajánlott írása pedig nem csak azért tetszett, mert szinte tapintható, mennyire szereti tárgyát, az autókat, hanem a rengeteg fotó miatt is (amiből én ide elloptam egyet).

digger.jpg

"Olyan tökéletesen megszervezett volt az egész, hogy ha nem lett volna benne egy kis plusz, akkor akár precíz német szervezésnek is gondolhattuk volna. Ez a plusz pedig a családiasság hangulata volt. Az angol barátságosság, udvariasság legszebb hagyományai szerint.

A kiállított járművek tulajdonosai ott voltak a járművük mellett és aszerint, hogy egy vagy két napra jöttek vagy piknikeztek vagy kempingeztek. Minden kérdésre kedvesen válaszoltak, mindent bemutattak, megmutattak és őszinte örömmel vettek minden érdeklődést. (..) A belépő családi jegyként 15 font volt. Viszont az egész rendezvény bevétele jótékonysági célra egy kórház számára lesz átutalva.

A kapun belépve számomra a nirvána tárult fel. Nekem ez amit láttam felért egy sorozatorgazmussal. :))))))))))) Fantasztikus szerkezetek csodálatos állapotban. Egyik ámulatból estem a másikba. (...)

Kicsit odébb a világ legnagyobb lovaiból mutattak egy kis ízelítőt. A Shire lovak némelyikének két méteres marmagassága van. (...) Majd szembejött velünk az első működő gőzgép. (...) A gyerekeknek rengeteg programot és kreatív szórakozási lehetőséget kínáltak. Például állatsimogatót. (...)

Innen elmentünk ebédelni. Na, az volt a nap fénypontja. Odamentünk egy „Fish & Chips” nevű lakókocsi kajáldához és rendeltünk két fish & chipset meg a gyereknek valami csirkemelles történetet. Három üdítővel mindösszesen 20 fontot fizettem. Mit mondjak, a Hungaroring áraitól, de akár egy vidéki búcsú magyarországi áraitól is messze olcsóbb volt.

De nem ez a lényeg. Miközben fizettünk, megkérdezték, honnan jöttünk. Mondtuk, hogy Magyarországról. Na, mindjárt szóltak a háttérben hamburgert forgató Jimnek, hogy jöjjön és adja elő művészetét magyar nyelven. Ő pedig jó öblös hangon beleordította a pusztába, hogy „MI A FASZT CSINÁÁSZ BAZMEG!!!!”. Ez mindent vitt. :)))))))))))))))))) Kiderült, hogy tavaly a Balatonnál nyaralt és ott tanulta eme veretes műremeket.

Továbbmenve az árusok kerültek sorra. Na, gondoltam itt biztos aranyáron mérnek mindent. Olyan aranyáron mérték, hogy nem tudtam ellenállni egy dugókulcskészletnek racsnival együtt 10,5 fontért. Szinte ingyen volt. (...)

Mi kell egy ilyen kellemes lehúzásmentes naphoz? Először is mindenképpen egy gazdag ország. Aztán gazdag önkormányzat, amelyik nem vet ki hely, terület, és egyéb fűszálgörbítési adót. Az árusok ebből kifolyólag nem fogják egekbe emelni az árakat. Az egész bevétel egy kórház számlájára megy. Sokfelé voltak adománygyűjtő fiatalok. Én is tettem a perselybe. Mert értelmét láttam.”

Aki további képeket és videót nézegetne, valamint kíváncsi a Rolls-Royce Maharadzsa történetére, az feltétlenül kattintson ide!

Ráadás

Sajnos nagyon ritkán frissül egyik kedvenc blogom, a Káma-túra, ami egy magyar pár oroszországi kalandjait mutatja be. Így amikor frissül, akkor szívesen beválogatom ide, most különösen, hiszen kiderült, hogy maradnak még közel egy évet a távoli Izsevszkben. Az okok rögtön kiderülnek…

Kazanszkij állomás.JPG

"A nyár végeztével a mi életünkben is lezárult egy három éves korszak. Era befejezte lektori munkáját az Udmurt Állami Egyetemen, én pedig megszereztem hőn áhított diplomámat a Kalasnyikov Egyetemen.

Jogosnak tűnik a kérdés, hogy akkor mégis mi a csudát keresünk mi itt Izsevszkben?! Hát igen, nem bírunk elszakadni ettől a várostól, a megszokás, meg a nosztalgia… lehetne viccelődni, de ennél azért prózaibb okai vannak.

Era elnyert egy ösztöndíjat, hogy végre befejezhesse doktori disszertációját. Ilyen lehetőség ritkán adódik, hogy fizetnek azért, hogy valaki írja a tudományos dolgozatát, ezért végül elfogadtuk a szerződést.

Voltak ugyan kételyek bennünk, hiszen a legutóbbi tavasz elég nyűgösen telt, de bízunk benne, hogy a valamivel szabadabb életvezetés és az új magyar lektor vicces társasága majd némileg enyhíti Era szenvedéseit.

A magam részéről jobb híján újra beiratkoztam az egyetemre. Most nem a „jó öreg” Kalasnyikov Egyetemre, hanem én is az Udmurt Államira, ahol Era eddig tanított. Orosz nyelvtanfolyamra fogok járni, mint sok más külföldi diák, aki Izsevszkbe érkezik. Még azért van mit csiszolni a tudásomon, főleg a nyelvtan területén. (...)

Eredetileg csak dolgozni szerettem volna valamelyik orosz építészirodában, de tavasszal az itteni barátaim nem sok jóval kecsegtettek. Állítólag a külföldi munkavállalók után valamilyen plusz járulékot kell fizetni a munkáltatónak az állam felé, amit természetesen nem szívesen fizetnek ki. Ezért hivatalos munkavízumot, bejelentett orosz állást valószínűleg nem kaptam volna.

Lehet, hogyha nagyon kerestem volna, valami összejött volna valamelyik nagy cégnél, de az utolsó napokban, a diplomázás hevében, erre se energiám, se időm nem volt. Azt pedig már a nyár elején le kellett rendezni, hogy milyen minőségben jövök ide vissza, mert otthonról intézni a meghívólevelet meg a vízumot sokkal bonyolultabb lett volna."

A további részletekért ide érdemes kattintani, az eredeti bejegyzésre!

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Oroszország Anglia Nagy-Britannia Törökország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr186675957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.09.07. 07:17:31

Jó reggel(i)t!
Jól sikerült válogatás. Köszönjük.
:)

Sesamelmo (Q) 2014.09.07. 07:47:22

@svájci sapka (ch): igen. Jo reggelt. Nekem az utòbbi idôk legjobb vàlogatàsa. A becsületgyilkossàgos különösen. De mindegyik.

rezsöatya 2014.09.07. 08:06:45

@Sesamelmo (Q): mondd csak, mire keszulsz? :D

Egy kicsit csaloka a "Videki Anglia" cimadas, mert nemcsak auto kiallitas van videken...
A masodik kepen Digger uj kocsija van?
Megjegyeznem, hogy ha Digger venne egy edes-aranyos kiskutyat a fianak, nem kene elvinnie allatsimogatoba... :-P

A harmadik posztban a "Kalasnyikov Egyetem" a legszebb szokapcsolat... :D nekem valami diplomas terrorista kepzo ugrott be es tenyleg! Utananezve sem lettem okosabb...
hu.m.wikipedia.org/wiki/Mihail_Tyimofejevics_Kalasnyikov

na mindegy, most mar butan halok meg...! :D

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.09.07. 08:09:21

Reggelt!
Törökország......misztikum...nekem....szélsőséges...nekem!
Spektrumon rengeteg úti filmet láttam, érdekes, idegen, néhol félelmetes a teljesen eltérő vallás és kultúra miatt! De láttam káprázatos fotókat is !

Oroszország! Olvasom a blogjukat régóta, jó kis kaland érdekes helyen, keveseknek kanyarodik manapság arrafelé a bicója! :-)

Anglia! Semmi különös...nekem....

Hari Seldon 2 2014.09.07. 08:28:51

Lehet itt relativizalni, a dolgokat, hoy az is csak egy "kultura".
De nem veletlen, hogy a nyugati civilizaciobol kiveszett ez a primitivseg, a muzulmanbol nem (illetve ugye, ahogy a szerzo irja nem mindenhol)
Primitivseg, mert ugyan ki lehet olyan primitiv, hogy sajat lanyat/hugat megolje?
Na jol felment megint a pumpa igy reggel.
Sajnalom Diggert, mert amugy erdekes posztja egy ilyen masik moge kerult.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.09.07. 08:37:53

@Hari Seldon 2: isten latja lelkem, nem vedem az iszlamot, de tenyleg nem csak mohamedanokra jellemzo a becsuletkultusz vagy ahohy en nevezem, szegyenkultusz. Itt nagyon sok becsuletgyilkossagot kurdok kovetnek el, akik vagy muszlimok, vagy valami osi kereszteny szekta tagjai, most nem jut eszembe a neve. Illetve az afrikai noi szemeremcsonkitasok sem mindig muszlim indittatasuak.

rezsöatya 2014.09.07. 08:49:45

@sodalisO [eng]: "keveseknek kanyarodik manapság arrafelé a bicója!"

Tudod, mennyit kene odaig tekernem...? Ma eleg lesz Shinfield-ig is... oda-vissza...
:D

Hari Seldon 2 2014.09.07. 08:52:55

@Réka ‎:
OK. De a kurdok 98% muzulman. Afrikaba is a szahel ov dontoen muzulman.

Hari Seldon 2 2014.09.07. 08:55:58

@Réka ‎:
Persze, hogy nem muzulman inditattasuak, de hogy-hogy nem, eredkes modon ott maradt meg, a sokszor "onostorozo" nyugati vilagban "erdekes modon" nem.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.09.07. 09:00:04

@Hari Seldon 2: abszolut nem veletlen, ebben egyetertunk. Es pont ezekbol a kulturakbol aramlanak szamolatlanul "hozzank" (ide csak iden tobb mint szazezren)

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.09.07. 09:03:18

@rezsöatya: Nem ez a kérdés, hanem , hogy egyáltalán mennél -e oda ? Oroszhonba kicsit oroszkodni, lenne kedved ? :-DDD Naaaa???

Sesamelmo (Q) 2014.09.07. 09:06:55

@rezsöatya: semmire. Szerencsère keresztèny csalàdba születtem ès az egyenlôre meg nem született gyerekeimet is igy tervezem nevelni. Rövid ideig voltam Isztambulban is Katar elôtt.
Azt hiszem Dohaban nem jellemzô az ilyesmi, de mindig èrdekes, hogy màs kulturàk hogy allnak a parvalasztas.... kèrdèskörhöz.
Csomot lehetne beszèlni arrol, hogy mit gondolnak itt rolunk (=ferjezetlen , szulok nelkul elo 3x eves nokrol)

NIKI LAURA 2014.09.07. 09:15:54

Dicsertessek a Jezus Krisztus!

Torokok idiotak.Ha Europaba megkene kovezni az osszes parazna asszonyt,nem sok maradna serulesek nelkul.

Az,hogy ongyilkossagba hajtani,tarsadalmi segitseg nelkul hagyni egy megeroszakolt lanyt- asszony megint csak egy idiota hozzaalas.
Ha az en lanyomat eroszakoltak volna meg a golyataborban,kicsinalnam az elkovetot.Ez tuti.

Diggi,a Kinai racsnis keszlet 3e ft a lajosmizsei bucsuuuban:)))

nyuszigonosz 2014.09.07. 09:20:29

Sokszínü a válogatás ma.

Hozzáteszem, hogy a Németországban élö törökök körében is van "becsület" gyilkosság. Persze, viszik, a kultúrájukat, ahová mennek. Még a harmadik generációs törököknél is van ez itt. Szörnyü.

Digger írását eredetiben ( a blogján) olvastam és bámultam végig a csodálatos autós képeket.

Az oroszt még elolvasom.

NIKI LAURA 2014.09.07. 09:21:07

Ez a vilag mar erthetetlen.

Emberek millioi menekulnenek az ex russki teruletekrol,az orosz-ukran lanyok kulon tanartol tanuljak,hogy kellene az orosz akcentust elhagyni,hogy ne tudjak honnan jott mikor angolul beszel...erre mas+oda akar menni,es az ottani nyelvet elsajatitani...Erthetetlen!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 09:34:27

@Réka ‎: Teljesen egyetértek, pontosan így van. Itt Albániában nincsen ez a fajta török becsületgyilkosság (mármint, hogy nőket ölnek meg becsületből), viszont van egyes nagyon elmaradott vidékeken (a lakosság 1-max 2%-a él ott) vérbosszú (a családfőt, azaz a férfit gyilkolja meg a másik családfő). Ez a vérbosszú pedig nem a muszlimokra jellemző, hanem kizárólag a katolikusokra! Szóval nem kell itt a mi keresztény kultúránkról ódákat zengeni,

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 09:35:52

@Hari Seldon 2: Az előző kommentem meg a katolikusokról szól!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.09.07. 09:37:02

@Jani haverja: a verbosszut viszont nem azert csinaljak, mert katolikusok... szoval a keresztenysegnek ehhez semmi koze, kar belekeverni.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 09:43:14

@Réka ‎: Nem, nem azért csinálják, mert katolikusok. Ebben (is) igazad van tökéletesen. Azért csinálják, mert elszigetelt helyen éltek az utóbbi kb. 1.000 évben, szinte teljesen törzsi társadalomban. Itt pl. pont azért maradtak meg katolikusoknak ők, mert a török hódítás során (itt az 500 év volt, és nem 150, mint Magyarországon) a törökök sem nagyon mentek fel oda hozzájuk a hegyekbe.

Én csak arra akartam rávilágítani, hogy az ilyenfajta "kultúrák" teljesen vallásfüggetlenek.

nyuszigonosz 2014.09.07. 09:43:46

@NIKI LAURA: Ök nem mennek, csak maradnak. :-)
Megszokták, meg a fizetett ottlét egyiküknek.
Viszont egy valamin elcsodálkoztam: ha a blog írója ugye ott diplomázott le, akkor hogy van az, hogy nem tud oroszul?

Más: megtaláltad azt a J. Deutschländert?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 09:47:31

@Réka ‎: Viszont az is igaz, hogy a vérbosszú annyiból kulturáltabb (ha már fokozatokat nézünk) a becsületgyilkosságnál, hogy mondjuk egy megerőszakolt nő esetében legalább nem a nőt ölik meg, hanem az elkövetőt.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.09.07. 09:51:04

@Jani haverja: abszolut igy van, az meg megint mas teszta, hogy egyes imamok megprobaljak beepiteni ezeket az osi barbar dolgokat az iszlam magyarazataba, ahogy ugye nalunk is beepult egy-ket-sok pogany unnep/hagyomany a kereszteny kalendariumba. Nincs uj a Nap alatt.
Mindezzel egyutt azert nem veletlen, hogy az iszlam orszagokbol menekulnek kereszteny orszagokba es nem forditva.

NIKI LAURA 2014.09.07. 09:52:52

@nyuszigonosz(D): egyet talaltam a facen,irtam is neki de nem valaszolt...
Te jo Isten,visszaemlekezve,meg egy emlek:

DDR- sarga wartburg-gal jottek,es nagyon csorok..
Erre faterom,befizette oket egy NSZK - nak tartott Bugaci programra,persze NSZK markaban.

Kepzeld el,NSZK kocsi konvoj megy ki Kecskemetrol Bugacra...merci,bmw,audik,opelek...kozejuk ekelodve egy DDR Wartburg.
A Bugaci csardaba sztarok voltak ,a tarsasag kozeppontja.Fizettek nekik piat a " gazdag" Ny nemet emberek...

Magyaroknal elkepzelheto vajon: erdelyi szegeny szekelynek fizet mindent a Bpesti magyar?

Eszmeletlen,hogy a soselatott DDR csaladot igy fogadtak az NSZK turistak ,egy Bugaci lovasprogramon...akkor,1980- ban.
Aztan az egyesules utan kikozositette a Ny nemet a K - nemetet,de ez mar egy masik tortenet...

nyuszigonosz 2014.09.07. 10:04:35

@NIKI LAURA:
Megtalálható: Elektro - elektronik üzlet és javítás ott, ahol írtad, saját nevén.

tanato 2014.09.07. 10:09:15

@nyuszigonosz(D): Nemrégen írtam ide hogy néhány éve láttam egy német filmet a magyar TV-ben ,egy német fiú meg egy török No.-ban élő lány egymásba szerettek,először titokban találkozgattak később szerették volna nyílttá tenne a dolgot.Egy lehetőség volt csak a német fiú felvette a muzulmán vallást.Nagyon jó film volt/játékfilm,de megtörtént eseményt vett alapul/.Sok nehézségen mentek keresztül mert sem a fiú anyja és barátai sem a török család hallani sem akart a dologról.Először a lány rokonai verték el alaposan a srácot később megrongáltak az autóját meg szétverték a kisboltját,később meg a helyi muzulmán tanács nem akarta megcsinálni az áttérési procedúrát,na meg a német fiú környezete is erősen ellenállt.Végül aztán happy end lett és megvolt a muzulmán esküvő.Nem tudom láttad e?Nagyon aranyos vígjátéki feldolgozása volt ennek a komoly témának.Sajnos a címére már nem emlékezem.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 10:13:00

@Réka ‎: Ez is igaz. Én sokszor szoktam hangoztatni azt a véleményemet, hogy minden vallásnak van egy fejlődési útja. Az iszlám nagyjából 600 évvel fiatalabb vallás a kereszténységnél. Mi is volt kb. 600 évvel ezelőtt? Pl. inkvizíció, meg egyéb nyalánkságok. De ezek sem mindenhol voltak, nem minden keresztény területen, hanem csak néhol, ugyanúgy, mint jelenleg az iszlámnál.
Szóval az iszlámnak is meg kell érnie.
Remélem a mai technika vívmányaival (pl. hírközlés, internet, stb.) ez gyorsabban fog sikerülni, mint 600 év...

nyuszigonosz 2014.09.07. 10:13:11

@tanato: Nem láttam,

A törökök itt: hát öket sem lehet egy zsákba dobálni, mert sokfélék.
Vannak beilleszkedettek, és vannak a nagyon nem azok.
A legtöbbet az ember pont azokról hall, akik törökebbek akarnak itt lenni, mint Törökországban bármikor is voltak.
De hát ezt csinálják itt az oroszok is.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 10:15:58

@NIKI LAURA:
"Magyaroknal elkepzelheto vajon: erdelyi szegeny szekelynek fizet mindent a Bpesti magyar?"

Nagyon sokszor megtörtént ilyen.

Én ugyan szidom sokszor a magyar honfitársaim egy részét sok mindenben, mint a bokrot, de azért a tényeket elismerem, sok ilyen esetről tudok.

2014.09.07. 10:18:24

Oroszorszagba szivesen elmennek, pedig egy idoben gyuloltem oket, mar csak azert is, mert Apam 4 evet lehuzott naluk hadifogsagban. (ujraertelmezve a tortenelmet, meg is erdemelte) Mara megvaltozott a velemenyem, Putyint az evszazad legnagyszerubb emberenek tartom. (itteni magyar haverjaim nagy resze szinten) :)))
Addig nem szeretnek meghalni, amig nem utazom egyet a Transzsziberiai Expresszen, Moszkvatol Vlagyivosztokig. Meg dolgozni is kepes lennek ezert 1-2 extra honapot:) Erdekes, tegnap a konyvesboltban tobbek kozott vettem egy orosz nyelvkonyvet is! :)
Мир!
Peace!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.09.07. 10:21:39

@Jani haverja: a legújabb fejleményeket figyelve - arab "tavasz", Iszlám Állam, wuppertali shariarendőrség - valóban fejlődik, csak épp a rossz irányba...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 10:23:46

@nyuszigonosz(D): Itt (Albániában) is sok török él. Egy részükkel semmi probléma nincs, rendes állásuk van, sőt!, mérnökök, fogtechnikusok, stb., az itteni társadalom megbecsült tagjai, a másik részük meg fogalmam sincs (de nem csak nekem), hogy miért jött el Törökországból, mert dolgozni nem akar, de tényleg törökebb akar lenni a töröknél. Azért nem értem ezeket az utóbbiakat, mert itt a segély az fillérek, úgyhogy azért nem érdemes ide jönni. Kaptak az egyiptomi menekültekkel közösen még földeket is, hogy műveljék (ingyen az államtól), az egyiptomiak művelik is (zöldségtermesztés), de ezek a törökök nem. A rendes, dolgozó saját török honfitársaik is utálják őket.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.07. 10:23:59

@rezsöatya:
Azon a Kalasnyikov Egyetemen én is felröhögtem.
Mikor nyílik a Dr Gillotin Főiskola?
:))))))))))))))))))))))))))

tanato 2014.09.07. 10:30:46

@nyuszigonosz(D): A filmben alakított törökök már beilleszkedett jólszituált kereskedők voltak.

2014.09.07. 10:31:22

@Jani haverja:
Nekem csak rossz tapasztalatom volt eddig erdelyi magyarokkal, kezdve a menekulttabortol. Par napja beszeltem a hugommal, aki sirva panaszkodott Erdelybol bevandorolt munkaadojara, hogy milyen szemet. A fia szinten egy volt erdelyinek dolgozott, az is panaszkodott:( Ellenben romanokrol csak jot mondhatok. Ez van. Ezt tapasztaltam.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 10:31:41

@Réka ‎: Tudom én is ezeket a dolgokat. De én az átlagot, a folyamatokat összességében szoktam nézni. Ezek a dolgok szerintem csak azért erősödtek meg (remélem átmenetileg), mert az őket kordában tartó diktatúra megszűnt. Az "Arab Tavasznál", vagy az Iszlám Államnál a forradalmak miatt, a nyugati kivándorlásnál meg értelemszerűen a nyugati befogadó országban lévő demokrácia miatt.

De azért lényeges dolgot olvastam tegnap éppen: Most nem keresem elő a cikket, az a lényeg, hogy nagyon sok UK állampolgár (aki egyébként második-harmadik generációs iszlám országból való bevándorló leszármazott) ment ki segíteni az Iszlám Államnak (fegyveres harcban). Most tömegével mennének haza az UK-be, csakhogy ott meg börtön várna rájuk. Úgyhogy azért ők rájöttek arra, hogy nem maga a földi Paradicsom az Iszlám Állam. És valószínűleg a helyben csatlakozott erők is rá fognak jönni, legalábbis remélem.

nyuszigonosz 2014.09.07. 10:33:10

@tanato: Sok az olyan, és mégis óriási próblémát okoz nekik, ha egy nem török kerül/ne a családjukba.
Ök a kirekesztöbbek, miközben egyfolytában azon jajgatnak, hogy a németek az azok.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.09.07. 10:36:05

@Jani haverja: olvastam én is, tömegekről azért nincs szó. A siránkozásukat olvasva két dologra tudtam gondolni:
1. Tetszett volna nem odamenni
2. Remélem, mindet agyonlövik a sivatagban. Ugyanabban a cikkben egy nemzetbiztonsági szakértő szerint ugyanis minden 9. hazatért dzsihadista fog terrorcselekményt elkövetni hazai pályán.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.07. 10:36:17

@Cascabel:
Apádat ne kárhoztasd, nem az ő döntése volt hogy odamenjen.
Putyinban egyetértünk.

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.07. 10:37:09

@rezsöatya: ne hülyéskedj, biciklivel viszed a kiflit??

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 10:37:38

@Cascabel: Én találkoztam rendes erdélyivel is, és rendes románnal is. Szerintem minden népben vannak rendes, és kevésbé rendes emberek. Én az "amilyen az adjonisten, olyan lesz a fogadjisten" elvet vallom mindenkivel szemben.

Egy saját tapasztalat még 2004-ből és 2005-ből: Mindkét évben voltam Csángóföldön (az már szinte tiszta románok által lakott terület, a csángó falvak elszórva vannak). Amíg Erdély magyarlakta területein mentem át, a román rendőr mindig bunkó volt a magyar rendszámom láttán. Amikor átértem a Kárpátokon, egyből megvltozott a román rendőrök hozzáállása a magyar rendszámhoz, egyből kedvesek lettek.

Magánvéleményem szerint a nemzetiségi konfliktusokat leginkább a politika gerjeszti.

2014.09.07. 10:39:17

@diggerdriver:
En imadtam a magyar Kalasnyikovomat! :) (AMD-65)
Az AMP-69 a Kalasnyikovok csucsa!!! Mit nem adnek egyert! Pedig gyulolom a fegyvereket:)
Peace! Мир! Paz!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 10:46:14

@Cascabel: Eljössz ide, felmész a hegyi falvakba, kapsz annyit, amennyit akarsz :)

2014.09.07. 10:55:18

@Jani haverja:
www.bbc.com/news/world-europe-28951324
Ukraine war pulls in foreign fighters.
Erdekes, az orosz oldalra baloldali onkentesek mennek, Spanyolorszagbol, Szerbiabol, Franciaorszagbol. Az ukranok oldalan szelsojobboldaliak harcolnak, peldaul svedek, muzulmanok, lengyelek:(

2014.09.07. 11:02:42

@Jani haverja:
Nem hiszem, az AMP-69 eleg ritka es kulonleges Kalasnyikov, magyar gyartmany, keveset exportaltak belole. Azt hiszem, hogy meg Malev gepet is lottek le miatta:(((
Pont alban hegyifalvakban lenne beloluk?:))) Bar sosem lehet tudni:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.07. 11:03:27

@Jani haverja:
Ha arányokat kéne mondanom akkor talán 2% erdélyi magyarral dolgoztam itt meg 40% erdélyből származó románnal és a többi echte román.
Kivétel nélkül csak jó tapasztalataim vannak.
Teljesen igaz hogy a politika gerjeszti az indulatokat.
Nem találkoztam még olyan románnal aki ne a legnagyobb fokú jóindulattal és segítőkészséggel viszonyult volna hozzám.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.07. 11:07:49

@Cascabel:
Nekem is AMD volt.
Nem imádtam mert nem vagyok fegyvermániás nekem csak egy fegyver volt.
Viszont műszaki szemmel el kell ismernem hogy zseniális találmány emberek írtására.
Másodpercek alatt szét lehet szedni, mind a felépítése mind az anyagminősége osztályon felüli, könnyen és olcsón másolható, gyártható. Nem véletlenül a világ első számú gyilkolóeszköze.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 11:09:16

@Cascabel: Én nem értek a fegyverekhez, de azt tudom, hogy nagyon sok van itt, mert az albán ember fegyvermániákus átlagban. Azt, hogy a konkrét típusból van-e azt nem tudom biztosra állítani, de ebből a szempontból én már mindent el tudok képzelni :)

NIKI LAURA 2014.09.07. 11:12:11

@Cascabel: ..ha a bejrutira gondolsz,az a feltetelezett Palesztin utasok miatt volt...itt laktak elotte Bpesten,jegyuk is volt,de nem Checkoltak be.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.07. 11:14:24

@Cascabel:
Most megnéztem a neten.
Elég elbaszott másolatnak tűnik.
Hogy a legrondább utánzat az viszont biztos.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 11:15:53

@diggerdriver: Az anyagminőséggel kapcsolatban: A Magyarországon gyártottaknak (meg a Szovjetúnióban gyártottaknak is) jó volt az anyagminősége (átlagban írok a Kalasnyikovokról).
Itt Albániában viszont rengeteg volt anno az 1967-es SZU-val való szakítás után az akkoriban gyártott kínai. Egyik idős ismerősöm fiatal katonaként amiatt vesztette el az egyik szemét, mert felrobbant a kezében, mivel "biliacélból" volt. Azt meg a saját szememmel láttam itt, hogy a hadsereg selejtezte ezeket a sz@rokat, vitte a vaskohóba, és poénból jó erősen földhöz vágtak egyet, és ELTÖRÖTT! DDD

2014.09.07. 11:25:08

@Jani haverja:
Az AMP-69 kituno minosegu volt:
The AMP-69 was offered for export in the 1970's. Reportedly the US forces captured several examples of this gun in Lebanon. After extensive testing the US inspectors determined that the quality of the AMP-69 far exceeded the Russian and other AK-47's.

tanato 2014.09.07. 11:26:47

@nyuszigonosz(D): A film is pontosan erről szólt,a lánynak óriási harcot kellet vívni a családjával hogy engedélyezzék a német fiúnak az áttérést és a házasságot.

NIKI LAURA 2014.09.07. 11:27:24

@nyuszigonosz(D): gut idea,aber ich nich finden emal erreichbar...enentuell,has du etwa idea?.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 11:28:15

@Cascabel: Ezt én elhiszem Neked, csak az a baj, hogy nem értek hozzá, így nem nagyon foglalkoztam azzal, hogy az általam látott itteni Kalasnyikovokat különösebben tanulmányozzam... Úgyhogy nem tudom, hogy milyeneket láttam pontosan. Egyébként hegyvidéki területeken medvére, farkasra vadásznak vele az itteni pásztorok, de nem hobbiból, hanem csak akkor, ha megdézsmálja a nyájat valami.

i got my (törölt) 2014.09.07. 11:31:20

@diggerdriver:
ha náluk egy szál lapát van, te meg egy többtonnás lánctalpassal jössz szembe velük, akkor ez nem jóindulat a részükről, inkább csak realitásérzék. ;)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.07. 11:38:09

@Jani haverja:
Igen ez is igaz. A forgalomban lévő Kalasnyikovok nagy része utángyártott szar.

$pi$ 2014.09.07. 11:51:56

@NIKI LAURA: "Dicsertessek a Jezus Krisztus!"

"Ha az en lanyomat eroszakoltak volna meg a golyataborban,kicsinalnam az elkovetot.Ez tuti."

Nem akarlak elkeseríteni, de a Jézus kultusznak a megbocsájtás elég lényeges eleme. Azt is mondhatnám, hogy úgy konkrétan a legfontosabb része. :D

i got my (törölt) 2014.09.07. 11:51:57

kulturális vakság az, amikor egy számunkra idegen szokás barbárságán csámcsogunk és szörnyülködünk, miközben saját szokásaink dermesztő leheletét természetesként vesszük tudomásul.

felteszem például, hogy a becsületgyilkosságok hazájában nem hagynak senkit éhen dögleni / megfagyni az utcán.
a szörnyülködők figyelmébe ajánlom továbbá, hogy hány idős ember hal meg azért, mert nem törődnek vele a hálás utódok.
ezeket a számokat aztán tessék összevetni a becsületgyilkosságban elhunytak számával (erős a gyanúm, hogy igen kevés konkrét eset van, hiszen ha tudható, hogy ez lesz a következmény, akkor az meglehetős elrettentő erőt kölcsönöz az odavezető tett elkerülésének).

erkölcsileg semmiképp sem magasabbrendű a saját kultúránk, mint a becsületgyilkossággal terhelt. mi máshogy nyomorítjuk és irtjuk egymást, ízlés dolga, ki milyen fegyvernemre szavaz...

Sesamelmo (Q) 2014.09.07. 11:55:09

OFF
Làtta màr valaki az Illaberek cimû darabot a Katonàban, ami a menni vagy nem menni kèrdèst feszegeti? Azt hiszem, hogy itt is volt egy poszt ròla koràbban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.07. 11:58:31

@i got my:
El kell ismernem, igazságod van.
Én már régóta mondom itt hogy nem szabad ezekkel a kultúrákkal a magasabbrendű civilizáció még magasabb lováról beszélni.
Ahogy mondod lehet őket barbároknak kikiáltani de lehet hogy más téren szintén kulturálisan, sokkal nőnek fölénk.

Quercus a favágó 2014.09.07. 12:01:05

@Cascabel:

Putyin egy orosz hazafi. Ezért gyűlöli őt az USA. Ha kontroll nélkül beengedné a nyugati bankokat, meg a multikat, hogy lerabolják Oroszországot, semmi baj nem lenne vele.
Ukrán oldalon USA zsoldosok harcolnak. Vannak olyan hírek, 7000 zsoldos érkezett Magyarországra, elsősorban a Blackwater cég emberei, innen indulnak tovább Ukrajnába. Persze ők is csak a demokráciát terjesztik, és védik. Mint pl. Irakban. A céget egyébként ha jól emlékszem 2010-ben megvette a Monsanto nevű amerikai multi, aki a génkezelt vetőmagjairól (is) híres. Persze a génkezelt vetőmag is az amerikai magasabb rendű kultúra része.

Na jó, elhúztam. Szakkifelezéssel élve tájidegen vagyok itt.

tanato 2014.09.07. 12:17:19

@QUERCUS: Sok híve van MO.-on.Gyakorlatilag a Jobbik Putyin ötödik hadoszlopává vált.Ezért a Jobbikos érzületűek mind Putyin hívőkké váltak.Mondjuk Lengyelországban meg a balti államokban nagyon utálják,félnek tőle a történelmi tapasztalatok okán.

SzZoole 2014.09.07. 12:34:14

@Jani haverja: na,akkor surgosen kezd el tanulmanyozni.A fegyver mindig is jo biznyic vot:)))Meg persze sok idot lehet eltolteni a gugolosban,ha meg fognak:(((
(Csak vicc volt)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 12:43:38

@QUERCUS: Annyira hazafi, hogy a honfitársainak a jórészét megnyomorította. Az ellenzéket ellehetetlenítette, aki nem vele tart, annak pokol az élete ott. Ha ez a hazafiság, akkor tényleg hazafi :(

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 12:45:57

@tanato: Pontosan. Lehet álmodizni arról, hogy Putyin mekkora hazafi, aki ilyenről álmodozik, az menjen oda, és próbáljon meg egy kicsit ott élni.
Én ugyanazt látom a jobbikos Putyin imádatban, mint amikor Nyugat-Európában az iszlám fiatalok arról álmodoznak, hogy az Iszlám Állam milyen szép és jó...

Muscari 2014.09.07. 12:50:40

@diggerdriver: nna. Nekem van egy orosz kollegam. Mondtam mar, hogy szeretem az oroszokat, nagyon baratsagos emberek, tobb orosz baratunk is van (bar nem itt elnek sajnos)
A kollegam utalja Putyint, ellenzi Krim elcsatolasat meg az ukrajnai beavatkozast es mar nem is orosz allampolgar, hanem lett (lett lett :-)

Mutatott nekem youtube-os videokat arrol, hogy miket muvelt Putyin car. Nagggyon durva dolgokat, naguon sok ember halala szarad a lelken, elhiheted.

Sajnos a videok oroszul vannak, nekem is a dragam forditotta le. Utana megkerdezte, hogy el e meg a keszitojuk. A valaszt konnyu kitalalni: nem.

Sesamelmo (Q) 2014.09.07. 13:12:38

@Határátkelő: köszönöm szèpen! Maris olvasom a kommenteket.

Muscari 2014.09.07. 13:50:38

@diggerdriver: szerintem nem lehet az elhanyagolast a szandekos gyilkossaghoz hasonlitani.

Nagyon sok problema van egy nyugati tarsadalomban is, de semmi penzert nem cserelnem le egy tradicionalis torzsi kulturara.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.07. 14:06:08

@tanato:
Nem gondolnám hogy egy fikarcnyi jobbikos érzület lenne bennem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.07. 14:17:07

@Jani haverja:
OK.
Mivel magyarázod azt hogy mindezek ellenére mind Putyin mind Orbán a legnépszerűbb ember az országban?
Orbán toronymagasan nyerte a legutóbbi választást, Putyin is nyerne.

Simon Hasonmasa (TW) 2014.09.07. 14:19:23

@NIKI LAURA:
Talalkozom itt is oroszokkal ukranokkal. Semmi kisebbrendusegi erzes, sot. Hatalmas onbizalom, buszken vallaljak magukat.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 14:25:23

@diggerdriver: Ha röviden írom, akkor emberi butasággal.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.07. 14:33:28

@Muscari:
Igen, a kivándorolt kollégád utálja Putyint mint ahogy a magyar kivándorlók többsége is utálja Orbánt. Ebben azért nagy csodát ne keressünk.
Az orosz népnek erős ember kell. Megkapták.
Örülnek. Ennyi.

tanato 2014.09.07. 14:34:15

@diggerdriver: Ez így van nem tartalak Jobbikosnak.Tényleg sok híve van Putyinnak népszerű otthonában.Mivel rájátszik az orosz nacionalista érzelmekre.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.07. 14:36:28

@Muscari:
Valóban nem. Az előbbi rosszabb. Lassú halál.
Ráadásul aki elköveti az pontosan tudja mit követ el és mi a végeredmény.

2014.09.07. 14:36:53

@Jani haverja:

Sajnos sem az orosz, sem a magyar társadalom nem tud, nem tudott olyan nagyszerű vezetőket kitermelni, mint Reagen, Nixon, Bush, Hollande, Major, és még sorolhatnám. Akikre fölnéz a világ.

Konklúzió: birka nép mind a kettő.

tanato 2014.09.07. 14:37:09

@Jani haverja: Jól mondod,aki nagyon imádja menjen oda lakni.Egyelőre viszont az ellenkező irányba van nagyobb mozgás.
Viszont itthon Mo.-on tényleg sok híve van a Jobbikos propagandának köszönhetően.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.07. 14:37:56

@Jani haverja:
Azért most két ország döntő többségét nevezted butának.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.07. 14:41:28

@tanato:
Én teljesen más okból tartom nagy embernek.
Azért mert az országa érdekéért mindent megtesz, minden eszközt bevet és szerintem ez a jó államfő ismérve.
Nem mondom azt hogy jó amit tesz. Nem mondom azt hogy elfogadható.
Azt mondom hogy a az ország szempontjából jó amit tesz.
Akkor is ha áldozatokkal jár.
Kívülről nézve mindenki elítéli.
Próbáld magad a helyébe képzelni.

tanato 2014.09.07. 14:43:32

@diggerdriver: Mindkét vezető igen erős karizmatikus személyiség.Nem tűrik az ellenvéleményt,rendpártiak.És mindkét nép az ilyen vezetőkre vevő.Ez a sikerük titka.

tanato 2014.09.07. 14:45:09

@diggerdriver: Hát persze nagyorosz nacionalista,újra világhatalommá akarja tenni Oroszországot,úgy ahogyan az fiatalkorában is volt.

2014.09.07. 14:54:22

@tanato:

"újra világhatalommá akarja tenni Oroszországot,"

És ez miért baj? Mert nem tetszik az USA-nak?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 14:59:51

@diggerdriver: Magyarországon sem a többség választotta meg Orbánt, a legutóbbi választásokon asszem 45%-kal lett 2/3-a. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy hányan nem mentek el szavazni.
Magyarországra inkább az a jellemző, hogy a hülyék nagyon nagy arányban mennek el szavazni.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 15:01:18

@diggerdriver: Ha Oroszországnak nem lenne gáza, meg olaja, már régen csődbe ment volna a putyini politikának köszönhetően.
Csak szólok.

M. Péter 2014.09.07. 15:07:10

@diggerdriver: Szerintem a saját hatalmának megőrzéséért tesz meg mindent. Más körülmények között lehet, pártfőtitkár lett volna és a szocialista internacionalizmust hirdetné.

2014.09.07. 15:07:22

@Jani haverja:

"Magyarországra inkább az a jellemző, hogy a hülyék nagyon nagy arányban mennek el szavazni."

És ha az okosok mennek el nagyobb arányban, ma hogyan hívnák a miniszterelnököt?

" Ha Oroszországnak nem lenne gáza, meg olaja, már régen csődbe ment volna a putyini politikának köszönhetően."

Ellentétben mondjuk Szaúd-Arábiával, ami gáz és olaj nélkül is virágozna, az uralkodó család demokratikus, emberi jogokat maximálisan tisztelő politikájának hála.

2014.09.07. 15:14:05

@M. Péter:

"Szerintem a saját hatalmának megőrzéséért tesz meg mindent."

Gondolom Obama, Cameron, vagy Merkel meg azért tesz meg mindent, hogy az ellenfeleit juttassa hatalomra.

M. Péter 2014.09.07. 15:24:56

@tanato: Érdekes, hogy a Putyin KGB-s múltja nem zavarja őket.

2014.09.07. 15:39:00

@diggerdriver: A magyaroknak is szükségük van egy vezetőre. Ők is megkapták. :D

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 15:40:03

@az igazság odaát van: Azt nem tudom, hogy hogyan hívnák Magyarország miniszterelnökét akkor, ha az okosok is elmennének szavazni. Egy biztos, nem a mostanában ismert emberek közül lenne. De akkor olyan is indulna, mert előreláthatólag lenne esélye nyerni. Így meg a választásokon csak populisták közül lehet választani ma Magyarországon. Persze ez öngerjesztő folyamat: Az értelmesek egy része azért nem megy el választani, mert csak populista, kollektivista politikusok közül lehet, a másfajta politikusok meg azért nem indulnak, mert tudják, hogy Magyarországon manapság csak populista kollektivizmussal lehet nyerni.

Senki nem állította Szaúd-Arábiáról, hogy az egy demokratikus állam. Az éppen olyan mocskos diktatúra, mint Oroszország de mivel több olaja van, ezért gazdagabb. Azok kívül tisztességesebb diktatúra annyiban, hogy ott legalább bevállalják azt, hogy ott királyság van, ellentétben Oroszországgal, ahol elvileg demokrácia van, csak éppen látszatdemokrácia.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 15:41:33

@az igazság odaát van: Ők is megtesznek mindent a hatalmuk megtartása érdekében, de általában a tisztesség és a jog határain belül.

Hari Seldon 2 2014.09.07. 15:42:05

@az igazság odaát van:
"Ellentétben mondjuk Szaúd-Arábiával, ami gáz és olaj nélkül is virágozna, az uralkodó család demokratikus, emberi jogokat maximálisan tisztelő politikájának hála. "

Ezt szerintem senki sem mondta. Sot, fel sem tetelezte, hogy igy lenne.

M. Péter 2014.09.07. 15:43:41

@az igazság odaát van: Közülük melyik nyomja el erőszakkal a demokratikus ellenzéket?

Hari Seldon 2 2014.09.07. 15:44:28

@Jani haverja:
Olaja szerintem ugyanannyi van, csak abbol nem 150 milliot kell eltartani, hanem csak 25 milliot.
Meg azon kivul nem koltenek annyit katonai kiadasokra. (Bar szepen haladnak ebbe az iranyba ok is.)

Hari Seldon 2 2014.09.07. 15:47:33

@Jani haverja:
Valoszinuleg Camerun is kiadta a haverajnak, hogy rajzolja at a valasztasi terkepet. Meg biztos csinalt olyat is, hogy a gyoztes jelolt is kapjon toredek szavazatot. Ja nem? Pedig ott elvileeg feles torvennyel meg lehet szuntetni a kiralysagot. Azt sem teszik?

A micsoda puhany nepseg, semmi forradalmi nincs bennuk. - Nem csoda hogy a fasorban sincsenek.

Taxomükke (UK) 2014.09.07. 15:59:14

@Cascabel: @diggerdriver: Remélem, csak vicceltek azzal, hogy Putyin milyen nagyszerű ember...

2014.09.07. 16:01:45

@M. Péter:
"Érdekes, hogy a Putyin KGB-s múltja nem zavarja őket. "
Az idosebb Bush CIA multja kit zavart?:)

2014.09.07. 16:04:13

@Taxomükke:
Egyaltalan nem vicceltem, halal komolyan irtam. Raadasul nem vagyok jobbos, inkabb veresszaju balosnak vallom magamat:)

tanato 2014.09.07. 16:05:44

@az igazság odaát van: Mert nincs szükség újabb hidegháborúra.A nagyoknak inkább össze kellene hangolniuk a politikájukat,mint Gorbacsov vagy Jelcin idejében.

nyuszigonosz 2014.09.07. 16:15:49

@tanato: Hát nincs szükség újabb hidegháborúra, de mégis itt van megint. :-(

Hari Seldon 2 2014.09.07. 16:21:02

@tanato:
Azert szerencsere az hogy a nyomorgo Oroszorszag vilaghatalom legyen nem realitas. Tudom, hogy sok mindent lehet "akarattal" potolni (ismerunk ilyet). - Egy ideig megy, aztan a vegen csak elszall a szelben a nagy igyekezet.
Realitasok talajan mozogva, Oroszorszagnak mar az is nagyon nagy nehezseget okoz, hogy az atomfegyvereit az adott szinten tudja tartani, es "korszerusiteni" (mar ha beszelhetunk ilyenrol, atomfegyverek eseteben)
Szerintem azok nelkul meg katolnailag "lepkeszel".
Egy sima katonai konflikusban barmelyik nagyobb nyugateuropai orszag felmosna oket. - ES: ebbe meg belertem Olaszorszagot is...
Aki volt katona a szovjet blokkban, illetve az utna kovetkezo 10 evre, az tudja, hogy a sorallomany milyen "eltokelt" es milyen "kivalo" kikepzest kapott. Az oroszonak van nehany elit alakulatuk, akik folyamatosan rivaldafenyben villognak, de a tobbi 1.5 millio hasonlo mint a Magyar hadsereg volt anno.
Jo, mondjuk Ukrajna ellen most tenyleg biztosa mehetnek.

Taxomükke (UK) 2014.09.07. 16:21:26

@Cascabel: Nem akarok itt politikai vitába bonyolódni, meg talán nem is vagyok hozzá eléggé tájékozott, de egy olyan ország vezetőjéről van éppen szó, ahol az elmúlt években tucatnyi újságírót nyírtak ki.
Én is inkább balos vagyok, de elsősorban demokrata. Sőt, liberális anarchista, ha van ilyen egyáltalán. :) Rühellek minden diktatúrát, elnyomást, belepofázást, túlszabályozást. Egy Putyin vagy hasonszőrű által vezetett országba csak akkor költöznék pl., ha pisztolyt tartanának a fejemhez.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.07. 16:22:16

@Jani haverja:
Kevered a fogalmakat.
Én azt írtam hogy a DÖNTŐ többséget...
Akik DÖNTÖTTEK.
A többi nem számít. Nem tényező. Nem jegyzik sehol.
LEHETŐSÉG van minden embernek dönteni.
Aki nem él a lehetőséggel utólag ne rinyáljon.
Egy kicsit sem vagyok Orbán párti mielőtt rám sütné valaki.
Törvénypárti vagyok. Ha törvényesen választják meg akár az ördögöt is én kénytelen vagyok elfogadni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.07. 16:25:28

@Jani haverja:
Ha nagyanyám sárga és csenget akkor ő a villamos.
A mi lenne ha az nem játszik szerepet a történelemben.
Mi VAN.
A semmirekellő lusta araboknak is odabaszott a Jóisten egy olajvagyont amit sikeresen herdálnak is.
Ha nem lenne olajuk a teveszarból épített viskó előtt néznék az eget hogy mikor dobják le a segélyt.
Nincs olyan hogy mi lenne ha....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.07. 16:28:53

@Philosoraptor:
Nézd én emlékszek a maszop-szadesz koalícióra.
Olyan töketlen társaságot még a föld nem hordott a hátán.
Kb semmiben nem tudtak egyetérteni.
Akkor azt mondtam hogy egy enyhe diktatúra is jobb lenne.
Megkaptátok...
:)))))))))))))))))))))))))))))))

Kutya 79 · http://kama-tura.blog.hu 2014.09.07. 16:35:17

@nyuszigonosz(D): A diplomázáshoz nyilvánvalóan kell egy bizonyos szintű nyelvtudás, amivel azért rendelkezem, de mivel nyelvről beszélünk, és az orosz nem az anyanyelvem, ezért mindig van (lesz) hova fejlődni. Van, aki megelégszik a középfokú tudásával, más a felsőfokú vizsgája után is folyamatosan keresi az alkalmakat, hogy hol használhatja a tanult nyelvet.
Egyébként a nyelvtanulás mellett nem a további tudás megszerzésének lehetősége, hanem a tanfolyam mellé járó orosz vízum, volt a fő érv.

nyuszigonosz 2014.09.07. 16:44:35

@Kutya 79: Köszönöm a választ, így már érthetö.

Mert csodálkoztam, hiszen jó ideje ott élsz és tanulsz, szóval a nyelvet eddig is használnod kellett.
Persze magas szintü nyelvtudáshoz elengedhetetlen a tanulás.
Sok sikert!

Sütemény1975 2014.09.07. 16:50:53

Off
Meleg van es nem tudok aludni....

odamondó 2014.09.07. 16:53:53

Most ezen a becsületgyilkosságon szörnyülködnöm kéne?

bes3 2014.09.07. 16:53:54

Szemét dolog a "becsüle"t szót belekeverni. A becsület egy pozitív fogalom. Itt nincs róla szó, itt birtoklásról, más személyek tárgyiasításáról, a nôk emberszámba vételének hiányáról beszélhetünk inkább.

Hari Seldon 2 2014.09.07. 17:02:46

@yes Sir!:
Akkor azert az Oroszokat Amerika tomte fegyverrel.
Es akkor meg ott volt a Szovjetunio, ami ketszer nagyobb volt lakossagilag.
Plusz Sztalin Ukraja egesz hadiparat attelepitette az Uralba.
Cinikusan mondva, megszamlalhatatlanul volt "emberanyag" a tuzvonalba.

Simon Hasonmasa (TW) 2014.09.07. 17:19:02

@Hari Seldon 2:
Dehat, ezt mar tobben megprobaltak. Csak hasonlitsd ossze az egykori nemet haderot veluk.

Hari Seldon 2 2014.09.07. 17:25:53

@Simon Hasonmasa (Roch):
hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6lcs%C3%B6nb%C3%A9rleti_t%C3%B6rv%C3%A9ny
Mar 1941 elejettol elt a megallapodas az amerikai segelyrol. Tehat, azert valahol az "nagyokosok" keszultek egy ilyen lehetoseggel, es nem csak 41 junius 22-tol kapkodtak.

Hari Seldon 2 2014.09.07. 17:34:48

OFF
Segitseg.
Milyen billenytukombinasiokkal kell Wold-ben vaaltani a billenytuzet kiosztasanak a nyevet?
Most probalom a magyar billenytuzetet beuzemelni es sehogy se megy.
Koszonom.
ON

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.07. 17:39:10

@Hari Seldon 2:
Ha sima katonai konfliktus alatt a hagyományos fegyvereket érted a nukleáris arzenál nélkül abban sem most sem a múltban sem a jövőben az oroszoknál nem lesz jobb.

puhacica 2014.09.07. 17:39:20

off
tegnap kimentunk a plakatkiallitasra, ahol is szembesultem fenyes, szep jovommel :D
kepfeltoltes.hu/view/140907/2014-09-07_17.35.42_www.kepfeltoltes.hu_.png

2014.09.07. 17:42:00

A kurdoknal a noi emancipacio magasabb szinten van, mint sok europai orszagban:
www.youtube.com/watch?v=PK_XEz-uZYY
www.youtube.com/watch?v=6-Dcfxa6dnM
Ugy muszlimok ok, mint en katolikus:(
BTW: Sietek, mindjart kezdodik a mise. Az iden meg nem voltam templomban:( Talan most eljutok.
Peace!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.07. 17:44:53

@yes Sir!:
Bizony pedig neki a legjobb, legfelkészültebb, legjobban felszerelt katonái voltak.
Oroszország pedig egy kiírtott vezérkarú éhező ország volt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.07. 17:47:03

@Hari Seldon 2:
Olyan nagyon azért nem tömte.
Berlinbe nem Sherman hanem T-32es tankokkal vonultak be.

Hari Seldon 2 2014.09.07. 17:49:39

@Cascabel:
Valoban, a kurdok sokkal vilagiasabbak mint az arabok.
Korulbelul az albanokkal es a perzsakkal voltak egyforman vilagiasak (Komejni elott).

puhacica 2014.09.07. 17:54:41

@Hari Seldon 2: nalam mukodik, de itt egy cikk, amiben szerepel az "en" plakatom, az 'i <3 London':
m.duol.hu/hirek/magyarok-munka-europa-1644822

2014.09.07. 18:10:29

@Hari Seldon 2: Csak erdekessegkeppen: Szaudinak tobb mint haromszor annyi olaja van mint Oroszorszagnak (en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_proven_oil_reserves). Messze nekik van a legtobb a vilagon (Venezuelat kiveve, de ugy tudom az utobbi nem szamit mert nehez kitermelni az olajat vagy valami ilyesmi).

Hari Seldon 2 2014.09.07. 18:14:59

@diggerdriver:
Igen, ahogy lattad, ennek 41-43-ban volt jeletosege, illetve folyamatosan csokkent a jeletosege:

"Ezek a szállítások lehetővé tették, hogy a Szovjetunió a második világháború kezdeti (1941–1943) szakaszában pótolja saját hadiiparának a harcok során kiesett kapacitását. Ebben az időszakban a szovjetek számos gyárat telepítettek az Urál-hegységtől keletre, hogy megvédjék őket az előrenyomuló Wehrmacht fenyegetésétől. A háború során folyamatosan nőtt a szovjet hadiipari termelés, míg végül a szövetségesek szállításai elvesztették korábbi jelentőségüket."

Tovabba azt is hozza kell tenni, hogy a kozhiedelemmel ellentetben a Szovjetunio mar 41-ben 4-szeres folenyben volt a tankok szamaban. Dontoen csak a sajat katonai hibainak koszonhettek a kezdeti vesztesegeket.

Ha valaki realisan szamol - Hitler nem ilyen volt - tudhatta volna, hogy semmi eselye, mert minden haboru az eroforrasok mennyisegen mulik. Es az mar 41-ben sem neki kedvezett.

Hari Seldon 2 2014.09.07. 18:24:42

@Mirjam2:
Lehet hogy a olajtartalekok ott nagyobbak, de a tenylegesen a feszinre hozott mennysegben nem nagy kulonbseg van.
En erre gondoltam:
en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_oil_production

(Abbol nincs penz, amit nem hoznak fel es adnak el.)

2014.09.07. 18:25:19

@i got my: 'felteszem például, hogy a becsületgyilkosságok hazájában nem hagynak senkit éhen dögleni / megfagyni az utcán.'

Hat ebben nagyon tevedsz. Pl. Pakisztanban, ahol gyakoriak az ilyen gyilkossagok, sok idos es / vagy szegeny, fogyatekos ember van szo szerint az utcan (lasd pl. pktimes.4com.co/2014/06/30/old-home-abandoned-by-their-own/). Torokorszagrol nem tudok nyilatkozni, de Azsia egyes reszein rengeteg, csaladja altal elhagyott ember probal tulelni az utcan, mikozben ezzel parhuzamosan un. 'becsuletgyilkossagok' (= nok brutalis meggyilkolasa) is tortennek, ja es nehany csalad eladja, prostituciora kenyszeriti a sajat gyerekeit stb.

Kerdeztem mar korabban, de nem kaptam ra valaszt: te meg nem eltel Europan kivul, ugye? Konyvben olvasva nagyon idillinek tunnek az ilyen 'egzotikus' helyek ahol 'becsuletgyilkossagok' tortennek, de a valosag kicsit kevesbe idilli. Europaban ezerszer jobb helyzetben vannak a tarsadalom 'gyengebb' tagjai (nok, gyerekek, oregek, szegenyek, etnikai es vallasi kisebbsegek tagjai) mint a legtobb mas helyen.

2014.09.07. 18:29:53

@Hari Seldon 2: Igen, de a szaudiak direkt nem dobnak tobb olajat piacra hogy magasan tartsak az arakat. Messze nekik van a legnagyobb olajkeszletuk a vilagon, nyilvan nem fogjak mindet egyszerre kitermelni es eladni. Igy is annyi penzuk van mar hogy szinte nem tudjak mit kezdjenek vele.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.09.07. 18:30:06

@diggerdriver: "Ha sima katonai konfliktus alatt a hagyományos fegyvereket érted a nukleáris arzenál nélkül abban sem most sem a múltban sem a jövőben az oroszoknál nem lesz jobb."

Ez speciel netto hulyeseg. DE. A harcok mar regen nem fizikai terben tortennek hanem a "kiberterben". Raketarendszerek es "vaskupolak" vannak. Teny hogy az ruszkik osszedobtak egy a maguk szintjehez kepest egeszen korrekt hacker-gardat, de azert 3 percig gondold mar vegig digger. Hol dolgozik a legtobb IT szakember... segitek, ok a jovo katonai nem azok akik rohamszerkoban paradeznak a sivatagban.

Fekete Pestis 2014.09.07. 18:31:19

@QUERCUS:

"Putyin egy orosz hazafi."

azért nem teljesen.
most, amikor elég egyéb probléma van, amelyek (manifesztációja) 21. század-specifikus, senkinek nem hiányzik egy faszfej, aki nekiáll egy másik országot elfoglalni és háborúzni európában.

(általában ez a baj a "hazafiakkal" - sok fegyvercsörgetés meg handabanda, kevés konstruktív és valóban hasznos alkotó tett ).

jó, tudom, túlnépesedés meg sok az ember - szvsz putyin is ennek a problémának a manifesztációja. Méghogy "hazafi":D :D :D

blackhairlady 2014.09.07. 18:32:34

@rezsöatya: Nekem is ez a Kalasnyikov egyetem furcsa szokapcsolatnak tunt elso olvasatra:)

wuaaa 2014.09.07. 18:40:53

@Hari Seldon 2: Alt & Shift a bal oldalon.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.07. 18:43:34

@Hari Seldon 2:
Azért nem ilyen egyszerű a történet.
Szart sem ér az erőforrás ha nem tudod eljuttatni a 2ezer kilométerre lévő frontra úttalan utakon.
Meg még van ezerféle más tényező ami belejátszik.

Muscari 2014.09.07. 18:46:57

@puhacica: nagyon tetszik :-)

Ne add azonban fel, nem biztos, hogy ezt kell csinalnod.

Most probalok segiteni egy ismerosunknek, aki szobalanynak jott ki par hete, de rajott, hogy nem birja. Iszonyu kemeny munka. Sajnos az angolja nem valami jo, igy viszont nem lesz konnyu dolga szegenynek. Segitek neki idosgondozonak jelentkezni, de az interjun mar nem leszek ott vele, ott neki kell helytallnia.

Ugy latszik, nem lehet elegszer elmondani, hogy ne induljon el senki megfelelo nyelvtudas nelkul.

M. Péter 2014.09.07. 19:06:48

@Cascabel: A CIA nem volt kommunista titkosrendőrség.

puhacica 2014.09.07. 19:08:40

@sodalisO [eng]: @Muscari: nagyon jo plakatok voltak, nekem szemely szerint az ilyenek a kedvenceim, amikre eleg csak rapillantani es azonnal ertem a poent. :)

Muscari, nem adtam fel, de pesszimista ember vagyok, tudatosan keszulok arra, hogy az eleje kokemeny lesz, aztan ha megsem, annal jobb. :) persze azert nem mantrazom minden reggel, hogy derosszleszderosszlesz. :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 19:19:25

@diggerdriver: Igen, csak hát ugye az a baj, hogy a törvényt is ők alakították át... :)

A magyar átlagember sara pedig az, hogy nem áll soha sem a sarkára az okosabbja, azaz pl. nem megy el választani.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 19:21:10

@diggerdriver: Én ezt értem, de ettől függetlenül akkor sem egy nagy vezető Putyin, hanem egy - a saját hatalma erőszakos megtartásán kívül - semmihez sem értő aljadék diktátor! És ez a lényeg.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 19:24:46

@Hari Seldon 2: És a haditechnika jóval fejletlenebb volt, tehát az emberanyag sokkal jobban döntőbb szerepet játszott a hadviselésben, mint most pl. a drónok korában.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.09.07. 19:28:23

@diggerdriver: "Szart sem ér az erőforrás ha nem tudod eljuttatni a 2ezer kilométerre lévő frontra úttalan utakon."

Az a helyzet digger, es ezt most ne vedd sertesnek, de eljart feletted az ido. Es ugyanez a helyzet az orosz haditechnikaval is. Te meg mindig tankokban es vadaszrepulokben gondolkodsz. A mult (II. vilaghaboru es hideghaboru) technikaijbol indulsz kell. Csakhogy kozben akkorat robbant az IT, hogy azt fel sem lehet fogni ep esszel.

Anelkul, hogy belemennek a reszletekbe, volt szerencsem egy regebbi munkam reven egy amerikai mernok sraccal beszelgetni errol egy egesz estet. O ugyan nem a hidiiparban dolgozott, viszont mivel az MIT-n vegzett ilyen jellegu szakon, a baratai es csoporttarsai 70%-a az amerikai vedelmi cegeknel dolgozik tervezokent (most itt ne ilyen kis piti contractorokra gondolj, hanem Lockheed Martin szintu oriascegekre).

A helynek, ahol ettunk/ittunk megvolt az a hatranya/elonye, hogy ingyen volt a sor es a bor. Ez a srac sem fukarkodott es a vegere nagyon megeredt a nyelve. Nagyon sok olyasmirol meselt nekem, amirol szerintem nem lett volna szabad. En nem kovetnem el ugyanezt a hibat, de maradjunk annyiban hogy a legujabb, top notch technologiak, amikrol szaklapokban es az interneten olvashatsz kb. 10-15-20 eves rendszerek. A legujabb generacio lapjai sosincsenek kiteritve... es nem akarod tudni hogy azok miket tudnak. En sem akarom, addig jo, amig nem tudok rola. Nekem csak a jeghegy csucsat kaparta meg a srac azzal hogy meselt rola kicsit milyen jellegu technologiakat fejlesztenek a baratai. Csak egy par projektet megemlitett.

En nem kovetnem el ugyanazt a hibat es nem fecsegnek itt most olyanokrol, amirol nem szabad, de maradjunk annyiban hogy ha odaig fajul a helyzet (ne adja isten) hogy US fenyegetve erzi magat es nem fel bevetni barmilyen modern rendszert, amilyene csak van, ezaltal leleplezve annak technologiajat... a ruszkiknak csak oraik vannak hatra... es ezt tulzas nelkul mondom.

Az oroszok eppen csak elinditjak az elso vadaszgepeiket a kifuton es felrakjak a harckocsikat a szallitojarmure (mert sajnos ok is a regi technikakban gondolkodnak meg tobbnyire), amikorra mar nekik bizony lottek.

Felelmetesen ijeszto rendszereket epitett ki az USA az elmult evekben. Amugy tenyleg felelmetes mert tulajdonkeppen barmelyik orszagot tudjak a Foldon nullazni par oran belul ha arrol van szo.

En nem tartom Putyint nagy embernek, de annal tobb esze van neki is, hogy a nagymacska bajszat huzogassa. Ezert nem hiszem, es oszinten remelem, hogy ez a helyzet nem fog eszkalalodni vilaghaboruva.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 19:29:03

@Mirjam2: Nehéz nekik kitermelni, mert államosították az olajszektort, aztán nyugati képzett szakemberek nélkül maradtak, így az összes berendezés szépen lassan lerohadt.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.09.07. 19:36:56

@Mirjam2: "Igen, de a szaudiak direkt nem dobnak tobb olajat piacra hogy magasan tartsak az arakat. Messze nekik van a legnagyobb olajkeszletuk a vilagon"

Amugy nem, de ez mar szakmai reszletkerdes. Annyiban igazad van, hogy a TOP3-ban meg benne vannak. :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 19:38:36

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Ezeket nagyjából én is így gondolom, én egyszerűsítettem, és csak egyetlenegy példát hoztam fel a pont előtted lévő hozzászólásomban. hozzászólásomban:

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.07. 19:56:32

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]:
Tudod a puding próbája az evés.
Egy ilyen minden konkrétumot mellőző írásnak miért kéne hitelt adnom.

Figyu én egyszer beszéltem egy orosz mérnökkel.
Együtt ittunk egy romkocsmában.
Na az olyanokat mondott hogy csak na.
Ha arra kerül a sor az amcsik halva kelnek fel.

Haggyuk már a porhintést.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.09.07. 20:06:01

@diggerdriver: "Tudod a puding próbája az evés."

Ne haragudj, de en ezt a pudingot nem akarom megkostolni. Oszinten remelem, hogy ez a puding ott fog megrohadni a spajzban.

"Egy ilyen minden konkrétumot mellőző írásnak miért kéne hitelt adnom."

Azt hiszel el, amit akarsz ezt mar az "operencias" szonal is kitargyaltuk. Annak ellenere, hogy tobben is azt allitottuk, amit te nem akartal elhinni. En speciel pont leszarom, hogy ki hiszi el es ki nem. :)

En csak megindokoltam, hogy miert beszelsz butasagokat, de szerintem hagyjuk is ezt a temat mert tudom, hogy ugyis makacsabb vagy te annal, hogy barkinek is engedd hogy meggyozzon barmirol is... tokmindegy mennyire ert hozza az illeto...

Balra el.

2014.09.07. 20:08:10

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Tenyleg? Hol van meg tobb?? (Lehet, hogy atkoltozok oda, megyek az olaj utan :))

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.09.07. 20:12:22

@Mirjam2: Nem biztos, hogy oda akarsz koltozni, nem a kozbiztonsagarol hires Venezuela. :)

www.opec.org/opec_web/en/data_graphs/330.htm

Amugy abban igazad volt, hogy par eve meg Szaud-Arabia volt az elso, csak naluk nagysegrendekkel jobban kiepultek mar a mezok (ertsd sokkal gyorsabban folyik a kitermeles), mint Venezuelaban. Ezert az elmult par evben "beelozte", de ez azt jelenti csak, hogy Venezuelaban meg eygelore lassab a kitermeles (nem olyan regen stabilizalodott csak az olajipar helyzete arrafele).

Mr Long 2014.09.07. 20:19:25

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: " US fenyegetve erzi magat es nem fel bevetni barmilyen modern rendszert, amilyene csak van, ezaltal leleplezve annak technologiajat"
Viccelodsz, meg hulyeskedsz? Arra celzol, hogy az amcsik felrakjak a torrentszerverekre a Texas Instrument tranzisztor atlaszat, amit a ruszkik hasznalnak a fejleszteseikhez? Ilyen nekem is van, megeleozhetem okat. 1980-as kiadasu...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.07. 20:19:28

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]:
Állj már meg jóbarát.
Azért beszélek butaságokat mert neked egy részeg amcsi egy kocsmában telebeszélte a fejedet vagy igaz vagy nem dolgokkal?
A világtörténelem folyamán már nagyon sokan meg voltak róla győződve hogy Oroszországot könnyedén legyőzik.
Mind vert seregként kullogott haza.
Egyrészt lebecsülöd az orosz titkosszolgálatot másrészt csak az egyik oldalról vannak információid.
Tőlem akár igaz is lehet amit mondasz de nagy összeget nem tennék az amik győzelmére.

Mr Long 2014.09.07. 20:20:58

Charlie!
Te nekem itt szittad Manchestert, meg ilyeneknek nevezted, hogy "Arse of the UK". Remelem voltal mar Blackpoolban... Na az meger egy miset.

montroyal ( CAN qc) 2014.09.07. 20:22:46

en.wikipedia.org/wiki/Shafia_family_murders

3 lanyat es nénjuket(volt feleseg -poligamiba eltek) olte meg ..elkepeszto es elkepzelhetetlen hogyan tudta belokni a kocsit a vizbe amikor a 4 szemely elt benne , es hogyan turtek ezek a szemelyek a nelkul hogy menekulni probaltak volna ...valami ordogi control, agymosas ,... erthetetlen ..

emlekszem gazdag csalad lehetett mert kesobb a hirekben volt hogy a shoping centerjet a bortonbol adta el a pasi ..

SzZoole 2014.09.07. 20:27:06

@Mr Long (UK): az irish travelers-re gondolsz?Mert en voltam mar Blackpool-ba,na azok ahogy viselkednek....
A tengerpart viszont szep es jo.

Mr Long 2014.09.07. 20:27:08

@diggerdriver: @Don Kartasch [Warwickshire, UK]:
Egyertelmu, hogy a haborut nem azzal fogjak elinditani, hogy mennek az atomok, mert mind ket fel tudja, hogy az o fontos ojjektumaikat a masik elore becelozta es amint egy raketa elindul az egyik feltol, akkor a masik azt is kilovi, amit meg kolcson sem kert a barataitol. Egesz egyszeruen lebenitjak a masik allamot IT-vel. Leall egy eromu itt, bedol egy bank ott, stb. Plusz senkinek sem erdeke egy allohaborut kialakitani, hagyomanyosan katonakkal, stb, hisz az csak szetcseszi az orszagok gazdasagat es rohadt hatekonytalan. Lsd arab orszagok, ahol meg az ellenfelnek hadserege sincs, csak onkentesek, megsem tuddjak oket kifustolni (bar lehet nem erdekuk).

Mr Long 2014.09.07. 20:32:01

@Zoole[uk]: Magara a varosra gondoltam, nem az emberekre, azok nyugisak voltak. Igan, kb a viz es a villamossin kozti szakasz volt szep. Az mennyi is, max 50m dagalykor? :)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.09.07. 20:33:38

@diggerdriver: Nem, de nem hiszem el, hogy tenyleg nem erted. A sztori amit meseltem, csak erdekesseg, nyugodtan figyelmen kivul hagyhatod. Nem szamit. Az tenyleg csak erdekesseg. A lenyeg az eggyel elozo kommentemben volt. Ha lesz III. vilaghaboru, nem a tankok, cirkaol es vadaszrepulok fogjak a kimenetelet eldonteni, hanem az IT defense.

Nah most ha azt mondom, hogy IT, akkor a ruszki oldalrol beugrik hirtelen Kaspersky neve, de semmi tobb. A masik oldalrol meg annyi ugrik csak be hogy Szilicium-volgy... De amugy pofon egyszeru, az IT szakember is ember, oda megy dolgozni, ahol tobb penzt kap. Hol van tobb lehetoseg es tobb penz az IT-ban? Moszkva vagy Kalifornia?

Az a baj az oroszokkal hogy meg mindig harckocsikban gondolkodnak elsosorban, amikor odaat mar halmokban allnak a dronok meg az electrical jamming rendszerek.

Amugy meg a multbol kovetkeztetni feltetel nelkul a jovore nagy butasag. Romai birodalomrol is milyen sokaig azt hittek hogy elpusztithatatlanul hatalmas. Azert mert eddig sok necces kozlekedesi balasetbol elve kerultem ki meg nem jelenti azt hogy holnap nem vasalhat ki egy busz az elso keresztezodesben. Persze ugyanez igaz US-re is, valamikor a jovoben az o idejuk is le fog jarni egyszer. De szerintem az meg nem a mostani konfliktus lenne.

De remelem amugy nem derul ki es az egesz megmarad egy ilyen "kinek nagyobb a homokozolapatja" szintu jateknak.

@Mr Long (UK): :D A '90-es reles szabvanyokat viszont nehogy feltedd mert rogton raderesztik a KGB-t, hogy titkos orosz technologiakat szivarogtatsz ki. :D

Mr Long 2014.09.07. 20:37:26

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: "Romai birodalomrol is milyen sokaig azt hittek hogy elpusztithatatlanul hatalmas." Ehh, nem kell addig visszamenni, lsd A Nagy Magyar Birodalom. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.07. 20:39:56

@Mr Long (UK):
Hogy lesz mint lesz nem tudom.
Viszont lebecsülni az oroszt mindig hiba volt a történelemben.
Senki sem tudja hol tart az orosz haditechnikai IT.
Azt mondják le vagyok maradva. Szerintem azok vannal lemaradva akik még mindig úgy képzelik el az orosz mobiltelefont hogy hátizsáknyi az akkuja.
Kabaréban jó geg csak semmi köze a valósághoz.

Mr Long 2014.09.07. 20:41:36

@yes Sir!: " Márpedig a haza védelme egy háborúban olyan erkölcsi plusz, amit nem űberol semmilyen technika."
Ok tenyleg azt hiszik, hogy Irakban, Afganisztanban a hazajukat vedik, szerinted? Plusz az US sajat terulet megvedesehez az kellene, hogy ott legyen az ellenseg. Namar most ezt kb mexiko felol lehetne megtenni, mert ketlem, hogy Kanada annyira oroszbarat, azt meg meginkabb, hogy majd a ruszkik ejtoernyokkel ledobnak oda egy egesz hadsereget.

Mr Long 2014.09.07. 20:42:46

@diggerdriver: Oroszorzag ugy van elkepzelve, mint egy nagy orszag. Aztan valojaban van Moszkva es kornyeke, meg semmi.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 20:45:16

@yes Sir!: Attól függ, hogy hogyan nézed, hogy hány háborút nyertek meg. Az igaz, hogy háborút a szó szoros értelemben nem nyertek, de általában a diktátorokat egy pillanat alatt elzavarták, ha ez volt az érdekük (most azzal ne foglalkozzunk, hogy általában nagyobb kárt is okoztak ezzel mindenkinek, saját maguknak is, mintha hagyták volna az egészet a francba, hadd diktátoroskodjon az illető tovább).
Úgyhogy abban igazad van, hogy Oroszországot nem könnyű legyőzni, de Putyint eltávolítani az USA-nak kb. 2 hétjébe kerülne.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.07. 20:46:41

@Mr Long (UK):
Maradjunk annyiban hogy senki sem tudja mi van ott és hol tartanak.
Az orosz titkosszolgálat hatékony az orosz kémek mindenhol ott vannak.
Az amcsik ezen a téren sehol sincsenek.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 20:48:09

@Jani haverja: Folytatás az előző kommenthez: Persze, ha Putyint elzavarnák, akkor megint csak káoszt okoznának Oroszországban is.

SzZoole 2014.09.07. 20:49:30

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: es ha nyernek az amerikaiak az tudod miert lesz?Mert van nekik egy Chuck Norris:)))
(Csak vicc volt)
Tudjatok mi tortenek,ha Chuck Norris be tesz egy szelet szalamit a DVD lejatszoba?Vissza tudja nezni a diszno vagast:))))

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 20:49:31

@diggerdriver: Hát azért én ebben nem vagyok egészen biztos...
A másik dolog: A Világ leghatékonyabb titkosszolgálata a Moszad. Az meg nem az oroszokkal van...

Mr Long 2014.09.07. 20:50:20

@Jani haverja: Hatha Viki verszemet kapna es nagyobb tronra torekedne, mint a magyar :D Lehet jot is tennenek P. elzavarasaval!

@diggerdriver: Lehet az amcsik is mindenhol ott vannak, de "Maradjunk annyiban hogy senki sem tudja mi van ott és hol tartanak."

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 20:50:23

@Zoole[uk]: Ezt még nem hallottam, de marha jó! :)

Mr Long 2014.09.07. 20:52:02

@Zoole[uk]: Ha meg leklonozzak, akkor meg vilagegest is tudnak rendezni?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 20:52:07

@Mr Long (UK): Miért? Azt hiszed, hogy akkor az orosz trónért kivonulna a Viki Felcsútról? Kötve hiszem... D

Mr Long 2014.09.07. 20:56:46

@Jani haverja: Ha videki birtoknak csak megtenne :) Meg mekkor a foxistadiont lehetne ott epiteni! Meg a FIFA szabayokat is atirnak, hogy a palya hossza lehessen xezer kilometer. Plusz mennyi folgmunkat lehetne arra elszamolni, hogy elhordjak az Uralt es a maradek dombokat!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.07. 20:56:57

@Jani haverja:
Ja. A Moszad szépen lejelentette 9/11-et az amcsiknak csak a CIA nem hitte el.
Így kell ezt.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 21:03:39

@Mr Long (UK): Meg rengeteg földmunkával járna egész Szibériában a talajfűtéscsövek lerakása is, mert különben elfagyna a gyepszőnyeg... D

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 21:04:23

@diggerdriver: De azért szerintem az amcsik is tanultak ebből, hogy a Moszadnak hinni kellene ezután...

Mr Long 2014.09.07. 21:05:33

@Jani haverja: HEEE!!!
Nem vagy te valamelyik tanacsadojuk? :DDDDDDD

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 21:08:31

@Mr Long (UK): Nem, sajnos nem. Illetve inkább hála Istennek. Merthogy így ugyan pénzem nincsen annyi, de megmaradt a gerincem, és ennek örülök.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.09.07. 21:09:31

@Zoole[uk]: Azert ne kapkodd el, a masik oldalnak meg van egy Steven Seagal-ja. Az sem piskota! :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 21:10:36

@Mr Long (UK): Viszont az Uralt nem biztos, hogy elhordatná a Viki, szeret ő lejtős pályán játszani...

montroyal ( CAN qc) 2014.09.07. 21:14:15

@diggerdriver: CIA nem hitte el.
Így kell ezt.

foleg nem hitték ... amikor ok szervezték(??!!)

www.youtube.com/watch?v=YsRm8M-qOjQ

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.09.07. 21:15:55

Ismét 3 nagyszerü blogvälogatäs!
@diggerdriver: Läny létemre imädok autos-motoros-repülös muzeumokban / kiällitäsokon mäszkälni. Bär kb annyit értek hozzäjuk, hogy szépek. :-) Köszi a szuper fotokat! (Cuki a fiad abban a poloban! .-) )
@nyuszigonosz(D): Nekem is egyböl ez jutott eszembe... :-( Pär éve volt egy müsor erröl mär nem tudom melyik adon. Ott megszolaltattak olyan länyokat is, akiknek sikerült. Egyetlen egy volt, aki arccal és hanggal vällalta az interjut, ugy hogy mäs néven, mäs helyen laktak...
OFF
Lättad ezt a filmet? :www.youtube.com/watch?v=SklT3XcHt10
ON
@bes3: www.turkinfo.hu/db/mutat.php?tabla=konyv&&id=3908
@puhacica: :-) Imädom azt a kiällitäst! Amikor lehetöségem volt rä, mindig kimentem rä.
Megmutattam a bolgär kollégämnak. Elmagyaräztam a hätteret... erre ö: I wash London... :-)
@Muscari: Ha bizik magäban és talpraesett az ismerösöd, akkor "el tudja adni magät" az interjun, hidd el! ;-)

SzZoole 2014.09.07. 21:16:43

@Mr Long (UK): olyat nem lehet,belole csak egy van,egy maganyos farkas:)))

Mr Long 2014.09.07. 21:21:29

@Zoole[uk]: De mindig a gonosz kapitalistak ellen harcol. :)

@Jani haverja: Mondjuk utana nekem is eszembe jutott. :)

wuaaa 2014.09.07. 21:24:52

Ha már Diggie előhozta a 9/11-et, nekem mindig ez jut róla eszembe... :)
www.youtube.com/watch?v=WoljRt7G9uI

blackhairlady 2014.09.07. 21:28:05

@diggerdriver: Akkor James Bond csak egy mese? Na most egy vilag dolt ossze bennem:)))))))))))))))))))))))
Kerlek mondd, hogy a Mikulas letezik!:DDDD
(Vicc volt!)

blackhairlady 2014.09.07. 21:32:22

@Naschkatze (Mostindien / CH): " Läny létemre imädok autos-motoros-repülös muzeumokban / kiällitäsokon mäszkälni. Bär kb annyit értek hozzäjuk, hogy szépek. :-) Köszi a szuper fotokat! (Cuki a fiad abban a poloban! .-) )"

En is ugyan igy vagyok ezzel:)))

Tenyleg jo buli lehetett, a kepek is jok, de eloben az igazi.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.09.07. 21:38:00

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Otthon voltam, vasaltam, és valamelyik butitoadon Steven Segal film ment... éppen valamilyen atombombät rabolgattak össze-vissza, és a fögonosz beinditotta. Segal pedig azt javasolta az ügyeletes cicababänak, hogy menjen ki azonnal a väros szélére (szokäs szerint kb 2p volt hätra... :-) ) mert ott mär nem lesz a bomba hatäskörében. Mega B+! (Természetesen ügyeletes cicababa nem mert egyedül a väros szélére menni, igy Segal kénytelen volt vele együtt "megmenekülni"...)

SzZoole 2014.09.07. 21:38:17

@Mr Long (UK): igazad van,lattam egy "remek"filmjet amiben orosz maffiozot jatszot,biztos kettos ugynok:)))

nyuszigonosz 2014.09.07. 21:41:36

@Naschkatze (Mostindien / CH): Kösz. Nem láttam a filmet. Te láttad?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.07. 21:51:16

@yes Sir!: De ebből a szempontból ez lényegtelen. Mindettől függetlenül igaz az, hogy Putyint kb. 2 hét alatt tudnák elzavarni, ha akarnák.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.09.07. 21:56:00

@Zoole[uk]: Hat, max. beepitett ugynok mert mostansag eroteljesen az orosz oldalhoz vonzodik. :)

Putyin nagy spanja lett, naluk szokott zenelni az orosz szeparatistakert meg valami harcmuvesz sulit is nyitott a ruszkiknal.

@Naschkatze (Mostindien / CH): Hat mit mondhatnek, sosem a kiemelkedo szineszi tehetsegert alkalmaztak. :)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.09.07. 21:58:48

@Zoole[uk]: Amugy mostanaban mar orosznak vallja magat a mediaban. Allitolag valami orosz felmenoi is vannak.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.09.07. 21:59:28

@Zoole[uk]: Hät ez az, semmit! :-))) Viszont a tea majdnem a monitoron landolt....
@nyuszigonosz(D): Nem, még nem. Moziban a környékünkön nem ment, letölteni még nem tudtuk. :-)
Olvastad?
www.welt.de/politik/ausland/article131976724/Der-Dalai-Lama-will-keinen-Nachfolger-mehr-haben.html
Nälunk most ez az egyik vezetö hir a rädioban...

SzZoole 2014.09.07. 22:05:12

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: ezt nem tudta,le vagyok torve:(((
Hogy lehetek ilyen ostoba,hogy egy ilyen elso osztalyu szinesznek nem kovetem az elet utjat:(((
(Csak vicc volt)

En igy tudtam,hogy indian felmenoi voltak,ez az oroszokhoz valo dorgolozese nekem ujj.

nyuszigonosz 2014.09.07. 22:11:08

@Naschkatze (Mostindien / CH): Kösz, ezt sem olvastam még, csak most.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.09.07. 22:15:31

@Zoole[uk]:
www.theguardian.com/world/2014/aug/10/steven-seagal-pro-russian-separatists-ukraine-crimea-concert

Figyelj mar Zoli! Most nem azert hogy kotekedjek, de szerintem sokszor megolod a poent azzal, hogy mindig utanairod hogy "ez csak vicc volt". Miert irod ezt mindig a vegere? Ertjuk hogy mi a vicc es mi nem. :)

nyuszigonosz 2014.09.07. 22:18:10

@Naschkatze (Mostindien / CH): Pont ezt is elolvastam az elöbb, mert azon az oldalon volt, ahol a Dalai Lámát küldted.

nyuszigonosz 2014.09.07. 22:19:46

@Zoole[uk]: Már 2013-tól fegyverlobbiista, az oroszoknak dolgozik, szóval az orosz fegyverek exportjában segíti az oroszokat, Meg mindenféle ilyen dolog.

DieNanny CH 2014.09.07. 22:25:22

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]:

Úgy tudom, nemrég valaki komolyan vette egy poénját. Azóta írja... Asszem...

SzZoole 2014.09.07. 22:26:28

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: figyelj,Don,vagyunk itt egy joparan akik,igy vagy ugy ismerjuk mar egymast es a szokasokat,volt mar olyan hogy igy elviccelodtunk mar este fele es egy alkalmankent beugrotol megkaptam,hogy,hogy lehetek ilyen meg olyan,meg ez mennyire bunko dolog es en magyarazatra szorultam,na azota mindig ki irom.
(Ez nem volt vicc)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.09.07. 22:33:38

@Zoole[uk]: Hat ahogy gondolod, bar szerintem nyugodtan leszarhatnad ezeket a velemenyeket. :) En is azt szoktam. Mondjuk az nagyobb baj, hogy en a valo eletben is. :D Bar cserebe rohadt konnyuve tudja tenni az ember eletet. :)

puhacica 2014.09.07. 22:34:49

@diggerdriver: tegyuk fel, az oroszok naprakeszek, csillivilli atomfegyvereik, technologiaik vannak. akkor hogy a budos pics@ba nezhettek be azt a nyomorult gepet Ukrajna folott??? valaki, akinek nalam tobb esze van, mondjon mar erre valamit? en ugy ki vagyok bukva ezen a mai napig! meghalt "veletlenul" 300 ember, es a vilag "felvilagosultabb" felenek az volt ra a reakcioja, hogy na, holnaptol majd ejnye-bejnye, lehet, hogy ilyen szankciot hozunk, de lehet, hogy olyat? ezek az allatok meg rohognek a markukba! mi garantalja, hogy holnaputan nem minket akarnak magukhoz csatolni? vagy a lengyeleket? es tenyleg ekkora truvajsag van ott, hogy ez a maximum, amit tenni birt a diplomatikus nyugat veluk szemben? elnezest a kirohanasert, es ne ertsen felre senki, en nem haborut akarok, meg nem is tudom a jo megoldast, de ez igy szamomra felfoghatatlan. :(

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.07. 22:42:20

@puhacica: Gyere ide. Talán nem jönnek idáig.
:)))))))))))))))))

puhacica 2014.09.07. 22:47:00

@diggerdriver: idezem magam: "valaki, akinek nalam tobb esze van...", a valaszodbol kiindulva te se vagy nagyon eleresztve! :)))

SzZoole 2014.09.07. 22:52:27

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: en nem akarok rossz szinben feltunni,igy is vannak olyanok akiknek meg van a velemenyuk rolam,de legalabb en magamat adom,nem hazudok, nem arrol beszelek amit szeretnek es nem a masok altal meg tortent dolgokat mondom itt el,mint egyesek,hanem arrol amim van es meg tortent velem.
Te meg leszarhatod,mert fiatal vagy.25 evesen en is leszartam mindent es mindenkit,majd az ido mulasaval Te is valtozni fogsz,higy nekem:)

SzZoole 2014.09.07. 22:53:40

@DieNanny [SZ,CH]: mert egy jo nanny-nek figyelnie is kell:)))

Taxomükke (UK) 2014.09.07. 22:55:42

@Muscari: Én tudok olyan céget, ahova (sajnos...) nagyon minimális nyelvtudással is felveszik kijárós ápolónak... ha godolod, dobj egy mélt.

SzZoole 2014.09.07. 23:02:02

@Taxomükke: lattad az Ali G in the house cimu filmet?

SzZoole 2014.09.07. 23:04:16

@nyuszigonosz(D): ezt nem tudtam,akkor most alulmuvelt vagyok?:)))
Hogy mire nem kepes ez a Szegal Pista:))))

nyuszigonosz 2014.09.07. 23:05:44

@Zoole[uk]: Segalról valamit nemtudni, az nem alulmüveltség. :-)
Nem olyan fontos figura.

SzZoole 2014.09.07. 23:07:10

@nyuszigonosz(D): persze tudom,csak elfelejtettem oda irni,hogy viccbol irtam:)))

SzZoole 2014.09.07. 23:15:56

Na hova tunt mindenki,fel lottek a picsamat/haloinget?

Taxomükke (UK) 2014.09.07. 23:17:41

@Zoole[uk]: Nem emlékszem, hogy láttam volna.
@nyuszigonosz(D): Ezt ismeritek? Steve'n'Seagulls:
www.youtube.com/watch?v=e4Ao-iNPPUc
:)))

SzZoole 2014.09.07. 23:24:26

@Taxomükke: nezd meg egy nagyon jo vigjatek a Te varosreszedben jatszodik,a kacagas garantalt:)))
Sacha Baron Cohen a foszereplo benne.

Majdnem olyan jo mint az eredeti,ezek a redneck-ek mire nem kepesek:)

Taxomükke (UK) 2014.09.07. 23:28:21

@Zoole[uk]: Stainesben játszódik?
OK, köszi, megnézem mindenképpen.

SzZoole 2014.09.07. 23:35:46

@montroyal ( CAN qc): ertem,es akik erre fele laknak?
Nyomon kovetem en is,a nagyok megint kiestek,ugy latszik az ifju titanok elore tortek.

SzZoole 2014.09.07. 23:40:11

@Taxomükke: igen Stainesben,de mindenfelekeppen ugy nezd,hogy a gyerekek ne lassak,Pulcsi az igen:)))
Egy kis reszlet:)))

youtu.be/IAVjKVUtFRY

Taxomükke (UK) 2014.09.07. 23:41:54

@Zoole[uk]: A gyerekek már nagyok (21 és 16). De mindenesetre köszi a figyelmeztetést. Le is töltöttem, mindjárt megnézzük a feleségemmel.
Jó éjt :)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.09.07. 23:42:25

@Zoole[uk]: Dolgozni is kell néha! :-)
@Taxomükke: Tuti, hogy ismered, a filmjei mellett nem szoktak az emberek csak ugy elmenni... de a Madagaszkär Julien kirälya is ö volt. ( I like to move it move it... :-))) )
hu.wikipedia.org/wiki/Sacha_Baron_Cohen

montroyal ( CAN qc) 2014.09.07. 23:42:49

@Zoole[uk]: mi nezzuk
egy jopofa hirdetes a tenis onbizalmat ad a gyerekeknek ... neha talan tul sokat ..

www.youtube.com/watch?v=1A1cpSJEW0w

SzZoole 2014.09.07. 23:46:14

@Taxomükke: meg ma ejjel megnezitek?
Varom a velemenyed,jo szorakozast :)))

SzZoole 2014.09.07. 23:49:01

@montroyal ( CAN qc): hat igen,neha tenyleg sokat,de a kislany jopofa:)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.09.07. 23:56:46

@Zoole[uk]: Hogy fogalomzavarral éljek, nekem ma van péntek. :-)))

SzZoole 2014.09.08. 00:04:55

@Naschkatze (Mostindien / CH): pentek?,itt mindjart hetfo lesz.Sot feletek mar hetfo is van:)

SzZoole 2014.09.08. 00:06:52

Na akkor en is megyek aludni,jo ejt/napot mindenkinek:)

montroyal ( CAN qc) 2014.09.08. 00:12:07

@Zoole[uk]: elso probalkozasra azt mondja .. a kezifek .. utanna -mi van ebbe a kocsiba kovek ..

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.08. 00:13:03

@Mr Long (UK): azt allitod, te renegat, hogy az mar nem letezik??

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.09.08. 00:19:01

@Zoole[uk]: Hétfö az én szombatom, kedd a vasärnapom. ;-)
Ällando hétfö kedd szabadnapos vagyok, bär néha belezavartak a rendszerbe...
De mär ätvettem a hatalmat: én irom a beosztäst. :-)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.08. 03:50:28

@blackhair-lady: A Mikulás létezik, én már fogtam is kezet vele.
Csaxólok.

Rovaniemiben él, Finnország sarvidéki részén, ő szabályozza a Föld forgását is, már voltunk nála...

www.santaclausvillage.info/santa-claus/santa-park/

Nem kéne ezzel viccelődni...
.
.
.
.
.
.
.
:-)))))))))))))))))))))))))))))))))

blackhairlady 2014.09.08. 04:34:34

@geegee: Na akkor emgnyugodtam. Teljesen elveszik az embertol azt a kis hitet is ami megmaradt:)))))

Muscari 2014.09.08. 06:11:32

@puhacica: en el tudom mondani az en velemenyemet. Szerintem azert ez a nagy hallgatas, mert sajnos az ukranok lottek le a gepet veletlenul.

Olyan embertol hallottam, aki ert a temahoz, mert raketairanyitast tanult, hogy a szeperatistak nem voltak kepesek kiloni egy ilyen raketat. Lehet, hogy van nekik, de szaktudassal a szukseges kb. 50 fonyi szakkepzett szemelyzettel nem rendelkeznek. Azt nem lehet csak ugy hirtelen megtanulni, hogy az ember elolvas egy kezikonyvet.

Szoval valszeg az amcsik tudjak, hogy mi tortent, csak nem erdekuk nyilvanossagra hozni.

Olyat is hallottam, hogy allitolag Putyin repult arra hazafele Kubabol vagy honnan es igazabol ot akartak leloni, akar ezt is el tudom kepzelni.

@Taxomükke: koszi szepen, meg ma irok.

DieNanny CH 2014.09.08. 08:06:59

@Taxomükke:

Nagyon jó ez a videó! Köszi!

M. Péter 2014.09.08. 08:18:06

@Muscari: Brazíiliaból repült haza Putyin, az útvonala egyáltalán nem ment át Kelet-Ukrajnán. Miért gondolta volna valaki, hogy tesz egy kitérőt Kelet-Ukrajna felé? Hogy személyesen is megnézza harcokat a levegőből? A ukrán kormányoldal igazán tudhatta a saját légiirányítástól, hogy arra jár-e Putyin. A Buk rakétához nem kell 50 ember, 4 is elég.

SzZoole 2014.09.08. 08:23:39

@Naschkatze (Mostindien / CH): ne is hagyd magad:)))
Ha nem vagyok indiszkret,megkerdezhetem,hogy mi a Te munkad?

2014.09.08. 09:16:34

@diggerdriver: Miről beszélsz? Mo.-n még nincsen diktatúra. De már építik.

2014.09.08. 09:19:13

@diggerdriver: Jah, csak az orosz gazdaság kicsit erősebbnek bizonyult, meg több embert tudtak kiküldeni a frontra. Amikor már tolták az amcsik is őket, akkor meg már nem is lehetett kérdés, hogy mi lesz a vége.

Hari Seldon 2 2014.09.08. 10:07:34

@Hari Seldon 2:
Hurrááááá!
Megy itt a máááásik gépen is az ékezet.

puhacica 2014.09.08. 11:03:09

@Muscari: ez a verzió pedig talán még szomorúbb. hihetetlen a hallgatás ebben az ügyben és borzasztó, hogy következmények nélkül meg lehet ezt tenni. :(

McZozo 2014.09.08. 11:14:11

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]:
Hamajd jonek a tankok mond nekik hogy meghekkelted a tuzfalukat :)
Amugy meg szerintem pont az IT fuggoseg miatt sebezhetobb az amerikai Katonai gepezet. Mert tok jol lehet lovas Arab torzsek ellen dronokat bevetni, De mondjuk egy eles Orosz Amerikai haboruban felrobbantanak egy atomot X magassagban amerika folott es AZ EMP maris kiuti fel amerika elektronikajat. Es akor lehet dronozni majd vezerlo egyseg nelkul :) Szoval azert nem vagyok meggyozve az emerika mindenek felett elvrol .

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.08. 13:14:07

@blackhair-lady: Viccen kívül, télleg van EGY f@szi, aki A télapó; ez a foglalkozása, ott él, dolgozik, stb.Nem rég volt repülővel Pesten is, asszem valami jótékonysági akció keretében.Azon csodálkozok, hogy ez nem Amerikában van...Felnőttként is egy szívet melengető dolog ez, hát még egy kis eszetlenke kizsgyereknek... :-))
Ott megy át a Naapapiri, vagyis a sarkkör, van rénszarvasfogat, amire fel lehet ülni, stb; szóval rendesen körül van járva a téma.Természetesen télen kell menni; nyáron semmi hangulata nincs, ha 25 fok van...:-)) Guglimapszzal érdemes körülnézni.

blackhairlady 2014.09.08. 14:18:46

@geegee: Igen, tudom, sokszor olvastam mar rola:) Megnezem maj d a Googlen is. Mi a nagylanyommal komolyan vesszuk a Mikulas-Karacsony dolgot, nekunk ez nem trefa dolog, a csalad mar tudja, hogy nem erdemes viccelodni az extrem diszito es meglepi szokasainkkal:)))))))))

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.09.08. 14:21:01

@Zoole[uk]: Hivatäsos kukkolo (surveillance operator). ;-)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.09.09. 03:36:24

@Zoole[uk]: Beteg emberekre és az äpolokra figyelek... :-)))

bes3 2014.09.09. 06:50:15

@Naschkatze (Mostindien / CH):

magasról szarom le hogy a törököknek mit jelent a "becsület" szó, fôleg amíg sikerül kihagyni ôket az EU-ból.

Könyörgöm, magyarul miért kell ezt így hívni? Hogy kevésbé legyen borzasztó?

SzZoole 2014.09.09. 08:13:52

@Naschkatze (Mostindien / CH): ertem,biztonsagi or:)))
(Csak viccelek)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.09.09. 14:40:40

@bes3: Asszem, kicsit agressziv vagy... pedig még kävét is ittam. Normälisan välaszoltam neked, egy török ironö könyvével, hogy mit jelent a törököknek a becsület szo. (Becsületgyilkossägok mäshol is léteznek, de gondolom ez elkerülte a figyelmedet.)
Amig nem talälsz rä jobb magyar szot, és nem terjeszted el a köztudatban, addig akär tetszik, akär nem, ez lesz a neve.
@Zoole[uk]: Nem (de igen) :-))) (Räjuk is én figyelek. Félnek is tölem, mint a tüztöl. :-))) )

SzZoole 2014.09.09. 14:45:20

@Naschkatze (Mostindien / CH): aham,akkor big brother:)))
Vagy svajci garda beepitett embere:)))

bes3 2014.09.09. 20:09:00

@Naschkatze (Mostindien / CH):

lehet gondolkodni más normális magyar néven, nem kell feltétlenül tükröfordítással élni és terjeszteni ezt a borzadalmat. Mert maga a szó is rettenet.

Kis fantázia kéne és jóakarat.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása