oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. augusztus 07. 06:47,  Miért veszem nyakamba a világot? 183 komment

2014. augusztus 07. 06:47 Határátkelő

Miért veszem nyakamba a világot?

A minap jelent meg egy poszt arról, a mai fiatalság (vagy legalábbis egy része) milyennek látja a mai magyar valóságot. A mai történet némileg erre rímel, hiszen Peti ugyan még Magyarországon van, de úgy látja, a lehetőségei nagyon szűkösek, ezért úgy döntött, ha augusztus végéig nem sikerül elhelyezkednie, nyakába veszi a világot.

férfi gondolkodik laptopon_1.jpg

„Elöljáróban annyit, hogy határátkelésről és kinti életről az én történetemben nem lesz szó. Csupán a hosszú távú mérlegelés miatt gondoltam úgy, hogy megírom azt, ami nagyon-nagyon sok ideje jár a fejemben.

Magamról annyit, hogy szerintem az ország egyik legszebb, ugyanakkor leginkább elhanyagolt szegmensében, Északkelet-Magyarország egyik nagyvárosában, a Bükk lábánál élek.

Lokálpatriótának tartom magam, nagyon szeretem a lakóhelyemet, a lakókörnyezetemet és próbálok mindig tenni azok ellen a negatív sztereotípiák ellen, amik ezt a várost, régiót övezik, de sajnos napról-napra nehezebb, hisz, mivel itt élek vannak olyan napok, amikor olyan dolgokkal szembesülök, amik valamilyen szinten alapot adnak ezeknek a sztereotípiáknak.

A második diplomáért tanulok

Jelenleg a helyi felsőoktatási intézményben tanulok olyan szakon, amiről mindenki azt mondja, hogy ez jó, ezzel lehet mit kezdeni, csak épp ahova ez a kar „termel” – a közszféra – kihalásos alapon megy a bekerülés, vagy a másik véglet, az ismerős alapján történő bekerülés.

Korábban már szereztem egy diplomát, szintén itt, geográfus, egész pontosan, megfelelve a XXI. századi elvárásoknak geoinformatikussá váltam, középfokú német nyelvvizsgával, „jó” minősítésű oklevéllel, szóval még hülyének sem tartom magam.

Mielőtt szóba kerül az értelmetlen diploma, ez érdekelt mindig is, nagyon szeretnék ebben a tárgykörben dolgozni, csak épp kis hazánkban jelenleg erre nagyon kicsi a kereslet és annál nagyobb a kínálat pályakezdő, vagy épp a pályán ott lévő térképészekből, „földrajzosokból”.

Ha be is kerülök, ne számítsak semmi jóra

Az első szak elvégzése után, dolgoztam is egy évet, belekóstoltam a vállalkozói élet mindennapjaiba. No, nem én vállalkoztam, hanem egy helyi magát sikeresnek és jó embernek tartó vállalkozónak segítettem a kezdetekben, majd lett ez, az első teljes értékű állásom, hosszas kérések után bejelentés és rendszeres fizetés nélkül, csak, úgy, hogy – van szükséged most pénzre? - - lenne… - oké, akkor itt van negyvenezer, elég lesz? –

Ezt megunván, jött a közszférás terv, a maga stabilsága és tervezhetősége miatt és úgy gondoltam, hogy könnyebb úgy építkezni, hogy ha már diplomával megy oda az ember és azt a látszatot próbálja kelteni, hogy igenis érdekel a dolog.

Hogy miért is látszat? Lett volna lehetőségem, egy nem olyan túl „öreg” szervezethez bekerülni, azonban a felvételi eljárás szóbeli része, egy életre elvette ettől a kedvem, apukám is itt szolgált, de a fia nem fog.

A kérdések jobbára arra irányultak, hogy homokos vagyok-e, illetve, hogy a futball, mint hobbi, a huliganizmus szintjén érdekel-e? Az a vezető tisztségben lévő úr, aki egy évvel ezelőtt azt javasolta, hogy kezdjem el ezt a szakot, az most közölte velem, hogy ezt abba kell, hogy hagyjam.

Ugyanis belső körben egy kiképzésen kell részt vennem, ami nem enged még levelező tagozaton sem esélyt arra, hogy folytathassam azt az iskolát, amiből akkor már másfél év abszolválva volt. Illetve az egész interjú során a tőlem 5-10-15 évvel idősebb vezetők azt éreztették, hogy ha be is kerülök, ne számítsak semmi jóra, hisz egyelőre ők a vezetők és ebből nem is nagyon akarnak engedni.

Napokon át tartó gyötrődés és okoskodás után végül amellett döntöttem, hogy ha már felvettem a diákhitelt és elég jól haladok a sulival, akkor befejezem azt, rendes körülmények között, persze folyamatosan figyelve azt, hogy mikor van lehetőség valamilyen az említettől jobb helyre bekerülni.

Piciny kitérő még a családi életemre, hogy szüleimet korán elvesztettem, édesanyám nővérének családjában leltem új családra, szüleim helyett, szüleim lettek és a gyerekeik testvérek helyett, testvéreim, azonban őket is nyugdíjasként rendesen megviselik „az észak-keleti hétköznapok”, holott egész életükben becsületesen dolgoztak.

Tervezni kell

Na, de, hogy miért is írok ide. Az első diplomázás előtt nem nagyon terveztem, élveztem a semmitmondó egyetemi hétköznapokat, a bulikat, a boldog párkapcsolatot (azóta az sincs…) és úgy voltam, hogy még roppant fiatal vagyok aggódni.

Az azóta eltelt pár év, azonban megtanított arra, hogy igenis tervezni kell, akár egy évre is előre, már amennyire lehet. Ahogy említettem korábban, a németet beszélem, és tényleg beszélem, nem csak a Guten Tag, was ist das?, illetve az ich verstehe nicht megy.

Az angol nyelvre, pedig a XXI. század vívmányai miatt szerintem még az idősebb korú ember is rá van kényszerítve, hogy alapfokon megértse. Ha másra nem is, de elég arra gondolni, hogy a hitelből megvásárolt tévén sincs „be”-„ki” gomb, hanem csak egy nagy „power”… Szóval, ha nem is államilag elismert szinten, de az alapfoktól jobban, a középszint alját verdesve beszélem.

Középiskolában tanítottak nekünk franciát is, nagyon érdekes volt a „sur le pont d’Avignon”, illetve hasonló francia gyermekdalok, de, hogy az életben ezzel mit tud kezdeni az ember, arról fogalmam sincs.

A lehetőségek?

Két BSc diploma, nyelvvizsga egy élő nyelvből, mindez 2015-től. Nagyon szeretnék itthon elhelyezkedni és felépíteni egy életet, de sajnos erre kevés esélyt látok. A diplomázást követően, augusztusig adtam magamnak időt, ha addig nem sikerül elhelyezkednem, a nyakamba veszem a világot.

A célországok? Az említett unokatestvérek közül egyik Salzburg és München között, Rosenheim közelében él a családjával, a környezet idilli, az élet a nyaralások alkalmával kissé klisés és unalmas, átmeneti megoldásnak, azonban tökéletes lenne.

Anglia. Egy barátom, még az egyetemről nekiindult és 8 hónap távlatában úgy fest, hogy be is jött neki. Napi rendszerességgel beszélünk, örülne is, ha mennék, ami visszafog, attól, hogy ne „holnap” induljak, ugyanaz, ami miatt nem fogadtam el a már említett álláslehetőséget, illetve, hogy úgy érzem, hogy az angolomra még gyúrni kell, illetve annak fejlődni kell.

Mindemellett, a szigetország nagyon nagy álmom. Az időjárás, az angolok hidegvére és a kultúrája nagyon közel áll hozzám és valamiért nagyon régóta azt érzem, hogy ugyan rajongok sok mindenben a német dolgokért, de igazán Angliában egy körkonyhás, körnappalis – tudjátok, mint amivel tele vannak az angol filmek… - tudnék igazán boldog lenni.

Remélem történetemmel nem untattam senkit és feltenném a kérdést, kedves olvasók, Ti mit választanátok, és hogyan döntenétek a helyemben?”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr736580333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PeTTeR 2014.08.07. 15:27:30

Sziasztok!

Én volnék a poszt szerzője és először is szeretném megköszönni a kommenteket, akár ilyen, akár olyan hangvételű, mindegyikben egy saját szemlélet lakozik és pont erre is szükségem van, hiszen az a képzeletbeli mérleg, mely már elkészült és most egyik vagy épp másik tányérjába teszek dolgokat, csak így fog dominánsan az egyik, vagy épp másik irányba elmozdulni.

Próbálok reagálni az olyan kommentekre, mely engem szólítottak meg.

@ legelőször, a bevezetőhöz igazából hozzátartozik, hogy nem idén augusztusról van szó, hanem jövő augusztus végéről, ez hozzátartozik az igazsághoz még, bár szerintem utóbb a történetből kiderül.

@Hari Sheldon2 : lévén van némi információm, geográfusként a földrajzról, nagyon jól tudom, hogy a francia nyelvet elég sok helyen beszélik, hivatalos nyelvként, a gyermekdalos megjegyzésem inkább arra irányult, hogy az oktatás milyensége (csókoltatom Tanárnőt, szeretem, puszilom! - tényleg) volt kritikán aluli...

illetve egyáltalán nem zavarna az esetleges erős vallási hatás, kiskoromtól fogva, úgy neveltek, egyházi gimnáziumba jártam, szóval, valahol még tetszene is... :)

@ Kedves Többiek!

- az Erasmus, illetve a külföldi ösztöndíj tökéletes lehetett volna, csak épp jelenleg egy roppant minimális összegből kell, hogy megéljek, sajnos keresztszüleim támogatni nem nagyon tudnak, így is többet kaptam már tőlük talán, mint amennyit életem során a számukra tudok majd "törleszteni..." (ne a piszkos anyagiakra tessék gondolni!) és bármennyire is rajongok az egyetemért, jó lenne már dolgozni, pénzt keresni. :)

- láttam itt olyan hozzászólásokat is, hogy nehéz elhelyezkednem ezzel a szakkal akár külföldön is, tisztában vagyok ezzel is, sőt! A szak amire most járok az-az igazgatásszervező névre hallgat (át nevezték ezt is Közigazgatásszervezőre) és ezzel, illetve azzal, hogy jobbára a magyar jogrendszert, közigazgatási rendszert látom át, tényleg roppant mód nehéz lenne olyan munkahelyet találni a világ bármely pontján ahol ezzel érvényesülni lehet. :)

A geoinformatika, vagy épp a térképészet már más, de ott nem vinne rá a lélek, hogy amíg nem dolgoztam 2-8-12 hónapot egy olyan helyen, ahol magamba tudom szívni az adott nemzet legalsó aspektusait is, rögtön szintet ugorjak, bár tartom magam annyira jófejűnek, hogy talán nem okozna ez gondot.

Országként, pedig azért ez a kettő jöhet szóba, mert itt vannak olyan ismerősök, akikben megtudok bízni. Sok nagy csalódás ért már életemben, nem feltétlenül lenne szükségem még egyre, habár tudom - soha ne mondd, hogy soha!

Folyamatosan figyelem majd a posztot és próbálok reagálni az újonnan érkező dolgokra!

Köszönet mégegyszer!

Din Serpahis 2014.08.07. 15:28:35

@házelőtthinta: Ez most nem emociok kerdese, hanem a szikar tenyek. Maradjunk mondjuk Ausztrianal. A bevandorlok annyira lenyomtak a bereket, hogy Becsben mar egy 50k euros IT allasert is kepeszteni kell. Az 50k euro meg nem olyan sok, megtakaritasi szempontbol szerintem egy 600 ezer HUF brutto / ho allas siman ekvivalens vele. (mondjuk sajat lakast feltetelezve.)

Ugyanezert meg svajcban kapsz mondjuk 110.000 CHF-et/ev....

vivike22 2014.08.07. 15:28:36

@bpetya75: Sajnos nincs messze :( A tavolabbi csaladunk lakik Bekescsaba es Oroshaza kornyeken egy parszaz lelkes kis faluban. Ott ugyanezek a korulmenyek vannak dinnyeszedeskor, hagymaszedeskor. Tenyleg olyan, mintha 100 evet haladnank vissza az idoben. Szomoru latvany minden evben :(

Din Serpahis 2014.08.07. 15:28:36

@Herr Géza: Igazad van, ezt kifelejtettem a szamitasbol. Valahogy a svajciak nem nagyon szeretik a kelet europai referenciakat, ellenben ha mar dolgoztal valahol nyugatabbra, arra harapnak. Szoval bemelegitesnek lehet, hogy erdemesebb a nemetekre, osztrakokra gyurni, ott a kultursokk is kisebb.

Viszont svajc nagy elonye, hogy itt sokkal tobb az olyan melo, amihez nem kell nemet - Angollal siman el lehet lenni, ami mondjuk a nemeteknel szerintem mission impossible.

coeris 2014.08.07. 15:29:01

@Cascabel: De azt nehéz elhinni, hogy van akinek szellemi munka iránt van késztetése? Nekem nagyon sok ismerősöm és én magam is nem úgy választott képzést, hogy mivel fogja magát szénné keresni, hanem úgy, hogy megnézte mihez van tehetsége, indítattása, kedve, mivel érezné jól magát, mi érdekli. Én kisgyerekkorom óta könyveket falok, meg lehet kövezni, de egyszer sem jutott eszembe, hogy pl. asztalos legyek (még kétbalkezesnek is mondanak), persze nem lenézve, tisztelve minden munkát, hivatást. Ki ebben leli örömét, ki abban. Úgy neveltek, hogy azt mondták, olyan szakmát válasszak, amiben jól érzem magam, és ha szeretem, jól is fogom csinálni, akkor meg találok pénzt is (mondjuk ma már tudom, hogy ez naív, biztos optimisták voltak akkoriban a szüleim :) ). Ráadásul van olyan hendikeppem, ami miatt orvosilag sem javasolt az intenzív, rendszeres, tartós erőkifejtés, meg alkalmasságikon is kivágnának mindenhonnan... A posztoló is írja, hogy azért csinálta a geoinfót, mert ez érdekelte. Nem jogos ezzel bántani, és rámondani, hogy "büdös a melós élet"...
Az meg mellékesen mítosz, hogy a diplomával általában semmire sem megy az ember, minden statisztika ennek ellentmond, még itthon is, pláne szerencsésebb országokban.

Határátkelő 2014.08.07. 15:37:08

@Hari Seldon 2: Igen, köszi, megkaptam! Akkor beválogatom az eheti szombatiba.

bpetya75 2014.08.07. 15:40:22

@vivike22:

Ahogy @tsabus: írta, egyáltalán nem biztos, hogy ez az időutazás a mérhetetlen szegénységnek tudható be, inkább a praktikumnak.

@PeTTeR:

"sajnos keresztszüleim támogatni nem nagyon tudnak, így is többet kaptam már tőlük talán, mint amennyit életem során a számukra tudok majd "törleszteni..." (ne a piszkos anyagiakra tessék gondolni!) és bármennyire is rajongok az egyetemért, jó lenne már dolgozni, pénzt keresni."

Nagyon szimpatikus hozzáállás!

"Sok nagy csalódás ért már életemben, nem feltétlenül lenne szükségem még egyre"

Ennek kapcsán egy javaslat (nemrég kaptuk mi is ajándékba) Ne a félelem vezéreljen a döntésedben! Bízz Istenben, és imádkozz a tisztánlátás adományáért. Szerintem ;-)

Hari Seldon 2 2014.08.07. 15:40:55

Meg egy jotanacs:
Fusson amig lehet, ha a konzervativ amerikai lap is ezt irja, akkor az nem csupan "jelzeserteku", hanem felszolitas a kilovesre:
444.hu/2014/08/07/orban-paranoias-nacionalizmusarol-ir-a-washington-post/
Nem lennek meglepodve, ha kizarnak a maffiapartot a europai konzervativ szovetsegbol, kovetkezo lepesben ugye mar "nem kell a partcsaladnak szolidalisnak lenni" es megvonjak az unios tamogatsokat.
Kovetkezo lepcso: beall a foldbe a gazdasag.
Orban mehet hatsot nyalni Putyinhoz. Magyar tuszok szama 9.9 millio, azok meg maradnak a kelepceben.

2014.08.07. 15:40:57

@Din Serpahis:

Azert egy evi 50k euros IT allas egy 4-5 ev tapasztalattal es mernoki diplomaval siman elerheto Becsben, meg csak nem is szamit kiemelkedoen magasnak. A 110k CHF (90k euro), na az viszont mar inkabb egy kezdo kozepvezetoi vagy nagyon-nagyon senior fizetes.

2014.08.07. 15:43:03

@LittleG.:
eleve ott a baj h te beszélsz románul. nonszensz

2014.08.07. 15:44:26

@Hari Seldon 2: Szerintem mar egy ideje erik a frakciovaltas, es szerintem Cameronek tart karokkal varnak a Fideszt... Az EU pedig most el van foglalva massal, tobb fronton is, szvsz igazabol bekeidoben es gazdasagi valseg nelkul mar szavaznanak a Mo. elleni szankciokrol, de igy nem hiszem, hogy egyelore komolyan fognak ezzel foglalkozni. Majd 2-3 ev mulva, ha a mostani dolgok mar lecsengtek, es nem jon egy ujabb ukran/gazdasagi/politikai/egyeb valsag.

tsabus UAE 2014.08.07. 15:52:33

@PeTTeR: Nagyon szimpatikus az élethez való hozzáállásod és csak a legjobbakat tudom kívánni.
Egy valamiben azért hadd adjak az aggodalmamnak hangot:
Említetted, hogy azért a fenti országokat választod, mert vannak ott ismerősök. Ez valóban sokat tud segíteni, de a saját (tehát nem reprezentatív) statisztikám, valamint tapasztalataim szerint, hatalmas csalódások és "örihari"-k melegágya tud lenni. Amit leírtál, abból az derül ki számomra, hogy eléggé önálló és intelligens figura vagy, tehát nem lenne létszükséglet, hogy rokonokra támaszkodj odakint. Tanácsokkal így is tudnak segíteni, többre azonban nem lenne szükséged. Pláne nem kellene az ő lakóhelyük miatt korlátozni a lehetőségeidet.
Gondold meg...

puhacica 2014.08.07. 15:54:10

@PeTTeR: nekünk is az a dátum körvonalazódik a kilövésre. menjünk együtt! :D

Hari Seldon 2 2014.08.07. 15:58:05

@Ödenburger Wiener Schnitzel:
Igen, eddig a valsag "jol jott nekik", de elobb utobb lepni fognak.
A magyarok mindig azt hittek egy ideig, hogy most aztan elintezik a nyugatot.

Kurucok is azt hittek egy ideig, aztan az osztrakoknak mar nem kellett masra figyelni, aztan el is inteztek a dolgot. 48-49-ben is vegeztek volna, csak akkor Italiaban voltak lekotve.
Ahogy ott is vegeztek Magyarorszagon kovetkezett a temesvari csata.

Szoval, ha az unionak lesz egy kis ideje, es "nem lesznek lekotve a csapataik a valsaggal" lepni fogak. Hogy az mikor lesz? Ki tudja?

vivike22 2014.08.07. 16:00:34

@bpetya75: Nem tudom, hogy most ebben a kukoricas esetben mi volt az oka, de a faluban, ahol laktunk, ott a szegenyseg volt az ok sajnos. Egy unneplos cipo, es egy "dolgozos" amire azert vigyazni kell. Lakott egy csalad a szomszedban, 5 gyerekkel, a gyerekek mar a kabatos idoben volt, hogy hetfon nem mentek iskolaba, ovodaba, ha a szombati nagymosas utan nem szaradt meg a kabat hetfoig :( A hazban nem szaritottak, mert fustos lett volna a kalyhatol :(

Ha valaki ismeri a kornyeket, Gabortelep, Medgyesbodzas, Csanadapaca kornyekerol beszelek.

Hari Seldon 2 2014.08.07. 16:08:16

@Ödenburger Wiener Schnitzel:
Egyebkent valoszinuleg mar szerveztek hatterben a dolgot, csak azzal nem szamolnak, hogy ezutan SIMAN atmegy a magyarorszagot elmarasztalo osszes inditvany. Hiszen, mar a 4/5-e ellene lesz, nincs "frakciofegyelem" az europai nepparti szovetsegen belul.

Na, majd meglatjuk, mert ilyen orjonges utan mar Cameronnak is kinos lesz, ahogy az oxfordiaknak is az lett.

Ha pedig Cameron beint, akkor vissza sundoroghet a nepparthoz. (Persze ezt nem fogjak nagy dobra verni Magyarorszagon)

bpetya75 2014.08.07. 16:09:14

@Hari Seldon 2:

Olyan, amit most orbánék játszanak, még nem volt a magyar történelem során. Se a kurucok, se a szabadságharc idején nem a Nyugat volt a cél, csak a Habsburgok lerázása. Rákóczi rossz "szövetségest" választott, '49-ben az osztrákok viszont jót. (Jól meg is "hálálták" nekik később) Jöhetett volna kicsit hamarabb a keleti front a ruszkiknak...

Kiég3tt 2014.08.07. 16:17:02

Nem ertem mi a problema Magyarorszaggal. Azt, hogy mennyire jol teljesit es duborog a gazdasag mi sem mutatja jobban, minthogy
a MNB sajat udulot vasarolt, de nem szarral guritottak am...
itt vannak a reszletek:
www.hvg.hu/gazdasag/201432_kastelyt_vett_az_mnb

2014.08.07. 16:19:18

@Hari Seldon 2:

Ez igy van, egy dolgot nem szabad elfelejteni, az EU-ban politikusok vannak mindenhol. Vagyis amig nem lesz igen kinos Orban az EU-nak (magyarul a jelenleginel sokkal latvanyosabban nem lep fel az EU alapelvek ellen), vagy nem lep ra valakinek nagyon a labara az EU vezetoi kozul (ez ugye a Junckerrel most megtortent, kerdes, hogy mennyire felejt az oreg), addig az EU egeszen biztosan nem feleslegesen konfliktust generalni maganak, es igyekszik az egeszet a magyarok belugyeinek beallitani, amibe azert van is nem igazsaga. Ha Mo-on az emberek tulnyomo tobbsege ezt akarja, akkor le lehet szogezni, hogy a magyarok hulyek, de attol meg azt illik tiszteletbe tartani.

Az EU-tol valo magyar eltavolodas nyilvanvalo, de nem mi vagyunk az egyetlenek. En siman el tudok kepzelni egy olyan forgatokonyvet, amit egyre tobben mondanak, hogy lesz egy szorosan egyuttmukodo magja az EU-nak (fokent az eurozona allamai), kozos kulugy, adougy, es lesz egy periferia, aki kb. annyira fog kotodni a belso korhoz, mint ma a Norvegok vagy a Svajciak. De persze az is lehet, hogy egyszer a nemeteknel elszakad a cerna, es Mo ropul az EU-bol, es egyben peldat statualnak a tobbi retinsnek is. Azert voltak mar igen nyilvanvalo diplomaciai jelzesek az Orban fele, hogy nem igen tekintik szalokepes partnernek, talan a legdurvabb az volt, amikor a Juncker ellenes csapat elment csonakazni, es egyedul pont a legnagyobb pofaval rendelkezo Orbant nem hivtak meg. Itthon szeretnek elfeledkezni errol az incidensrol, pedig eddig ez volt az EU diplomatak/vezetok reszerol a legkemenyebb uzenet Orbannak, szerintem. Ez a diplomaciaban mar kimondottan serto es durva jelzesnek szamit.

Szoval majd kiderul mi lesz, de meg barmi is lehet... :)

Herr Géza 2014.08.07. 16:20:19

@PeTTeR: Szia Peti, olvass bele ebbe, aztán tégy belátásod szerint:

hataratkelo.blog.hu/2014/08/07/miert_veszem_nyakamba_a_vilagot/full_commentlist/1#c24082703

Csak azért emeltem így ki, mert bár @Din Serpahis: -nak válaszoltam, de van benne egy kevés személyes üzenet is feléd...

2014.08.07. 16:24:04

@Herr Géza: Ahogy nezem, ezt a Rosenheimet szereti elmosni az Inn, nem biztos, hogy szivesen koltoznek ide...

Hari Seldon 2 2014.08.07. 16:27:34

@Ödenburger Wiener Schnitzel:
Meg egy gondolat: annyi aspektusa van ennek a kilepesnak a neppartbol, hogy nem is gyozzuk szambavenni.
Peldaul: az UNIO tehet ugy is, hogy szivesseget tesz Cameronnak, hogy bekenhagyja. De az lehet, hogy inkabb a Labor-nak kedveznek, es "megalazzak" hogy szivatjak a padawan-jat, igy meg erositik az UNIO parti Labor-t. Szoval nem tudjuk mi lesz, majd kiderul.

2014.08.07. 16:32:50

@PeTTeR: Aki terkepesz, az miert van meg mindig Magyarorszagon? :D Most ezt nem azert kerdem, hogy ilyen szamonkeres, csak komolyan erdekel... aki terkepekkel, tajakkal, a vilag helyeikel foglalkozik, nem inspiralodik ra, hogy mindig mashol legyen? :D En biztos nem birnam ki :D

Sajnos en nem lettem terkepesz, csak szerettem volna kb 5 eves koromban, es kb akkor dontottem el, hogy marpedig en nem maradok az unalmas Magyarorszagon, ha egyszer mashol tenger is van. :D

2014.08.07. 16:34:06

@mojyo: Igen amugy, jol olvastad, ez burkolt nyalas akart lenni a reszemrol :D Terkepeszet, geo izek, az egy nagyon meno dolog az en konyvemben. :D

Herr Géza 2014.08.07. 16:36:57

@Ödenburger Wiener Schnitzel: Vannak dombok arrafelé is... :)) A Rosenheim nem tölem jött konkrétan, hanem neki vannak ott rokonai.
Speciel Rosenheimet én utálom, de nem, mint várost, hanem az ottani illetékességü Arbeitsgericht elött volt egy perem, ami miatt azóta is meredeken emelkedik a vérnyomásom már csak arra is, hogy meghallom ezt a nevet.... Na persze ez saját, erösen specifikus szocpol probléma.... :)))))

2014.08.07. 16:43:02

@Herr Géza:

Nezegetem a guglimepszet, es azt nezem, hogy gyakorlatilag egesz Bajororszag egy k..vanagy vizgyujto terulet az Alpok alatt, nem csoda, ha 1-2 evente elmossa a felet valami arviz...

SzZoole 2014.08.07. 16:48:38

Dover 22 fok szikrazo napsutes es mar a kompon allok

Hari Seldon 2 2014.08.07. 17:14:52

@Herr Géza:
Erre nem mondok inkább semmit. Csak annyit, hogy olyan kisstílű, mint azok akik kiszolgálják a maffiát.

Hari Seldon 2 2014.08.07. 17:16:31

@Zoole[uk]:
Te inkább kompozol, mint Eurotunnel-ezel?
Mennyi az árkülönbség? Megéri kompozni? Kíváncsi vagyok.

SzZoole 2014.08.07. 17:18:31

@Hari Seldon 2: a Tunelen £200 folott, komppal £95 oda-vissza

Herr Géza 2014.08.07. 17:23:08

@Zoole[uk]: Münsingen / Schwäbische Alb / 22 fok, szikrázó napsütés és a lábamon állok... :)))
Ja, és a hajam sem kócos...
(Ha netán útba ejtenéd M.o.-t.: Achtung! A hétvégén akciós, radaros államkasszatöltés lesz....)

PeTTeR 2014.08.07. 17:25:30

Köszönöm a további, jobbára nagyszerű kommenteket! :)

Az árvízhez annyit, hogy a passaui helyzet és a soha nem látott magas víz a tavalyi évből nálam mindent vitt, viszont a Duna völgye egy olyan hely, amit soha nem felejtek el. Mármint a német-osztrák részre gondolok, persze a magyarországi Duna-kanyar is gyönyörű pl. a Visegrádi fellegvárból! De, amikor a vonatból feltűnik az októberi arany-vörös-barna kombináció a délutáni napfényben megcsillanó Dunán, majd utána meglátod Passaunál a három egymásba folyó és teljesen más színű vizet, az megigéz.

Az ígérni, hogy egyszerre menjünk, még nem tudom, de ha olyan helyen leszünk, majd találkozunk! :)

És, ami kimaradt, az-az időjárás.

A Duna völgye mellett még egy nagy álmom, hogy Angliában láthassak havazást, illetve tudom, hogy pusztító erejű is tud lenni, de pl. azok a viharok, amik voltak pár éve a nyugati parton is nagyon érdekes lehet élőben (tudjátok, geográfus vagyok, tanultam légkörtant, éghajlattant, szóval ezért a fétis az extrém időjárás iránt).

Viszont ez a hőség, ami itt uralkodik, a maga fülledtségével és már-már sivatagi viszonyokat idéző hőmérsékletével elviselhetetlen... 15-20 fok, felhős ég és lengedező szellő az ideál' a számomra! :)

Hari Seldon 2 2014.08.07. 17:28:43

@Zoole[uk]:
200 csak egy iranyba?!? - Akkor megertem...

2014.08.07. 17:40:08

@PeTTeR: Hat, 15-20 fok van peldaul Irorszagban, meg Skociaban, csak nem lengedezoszellovel, hanem arcotleszakittal jar egyutt, de ha neked ugyis bejon, akkor hajra. :D

Sanz 2014.08.07. 17:47:13

@Hari Seldon 2: Egy kis angol belpolitikai kiegészítés akkor a Labour-Cameron kérdéshez:

Cameronnak már nagyon leáldozóban van a csillaga, a Konzervatívoknál most a Theresa May (én csak az angol Morvai Krisztinának szoktam csúfolni) a menő. Ő sokkal euroszkeptikusabb, mint a Cameron, szóval ha kitúrná Cameront a miniszterelnöki pozícióból (feltéve ha nyer 2015-ben a Konzervatív oldal), akkor bizony a britek kilépnének 2017-ben.

Ha viszony nyer a Labour, akkor nem történik semmi, ők ugyanolyan EU-pártiak, mint nálunk a baloldali pártok (vagyis kb. úgy, hogy: "amit az EU mond, megcsinálunk, pont."). Szóval ebből látszik, hogy izgalmas lesz a '15-ös választás.

2014.08.07. 17:57:07

@PeTTeR: "még egy nagy álmom, hogy Angliában láthassak havazást"

Hehe, nekem ez tavaly februarban megvolt... :))) Annyira felkeszuletlenul is ert, hogy bakancsot kellett venni, a franc gondolta volna, hogy kimegy 10 napra Londonba, es ebbol 5 napig havazig.. :)))

Hari Seldon 2 2014.08.07. 17:58:59

@Sanz:
Szerintem ha kilepnek, akkor azert pofara fognak esni. Ez mar nem a Splendid Isolation kora, amikor a fel vilag az ovek volt. A London penzugy kozponti szerepe visszaszorul, hiszen nem lesz kozpontja a kozos EU gazdasagi rendszernek. Mar most is egyre inkabb a "Frankfurt-Parizsi egyesitett tozsde" kezd mukodni mint kozpont. Ha kilepnek ez felerosodik, es utana mar nehez lesz visszakonyorogni magukat.
Masik szempont: a skotok viszont erosen (erosebben) EU partiak, tehat ha kilepnek, siman el tudom kepzelni, hogy lesz egy masik nepszavazas ott. (szerintem most nem lepnek ki)

2014.08.07. 18:05:27

Nem sokat lehet ehhez hozzatenni, nyilvanvalo hogy lennenek lehetosegeid kulfoldon, es van is ehhez ambiciod.

En azt vennem tekintetbe, hogy hol "duborog" a gazdasag, es jelenleg ez Anglia. Nemetorszag most lelassult egy kicsit, mig a UK varhatoan ellovas lesz Europaban. Ezt csak azert mondom mert lehet hogy a UK-ben tobb eselyed lenne a szakmadban dolgozni, bar biztosra nem tudom. A szuper draga metropolisokat kerulnem ha lehet - videki varosban konnyebb elerni egy magasabb eletszinvonalat. A dontes persze a tied, sok sikert! :)

2014.08.07. 18:10:03

Fura, hogy amikor jon egy kepzett, diplomas posztolo, aki arrol panaszkodik, hogy nem talal munkat Mo-n, akkor egyesek sietnek a tudomasukra hozni hogy szerintuk a szellemi munka ertektelen. Furcsa egy lelkiallapot lehet ez.... :)

Hari Seldon 2 2014.08.07. 18:14:33

@Sanz:
Sokan elfelejtik, hogy az egész EU gazdasági kényszer, nem a politikusok "csinálják", hanem a pénzügy hatások, és az USA és távol kelet versenye miatt ez egy "kényszerpálya". Ha valamelyik "politikus" nem veszi ezt észre, és azt hiszi majd ő megmutatja, akkor hamarosan pofára esik.

OFF

Időnként a magyar időnként a francia billentyűzettel írok, ezért van néha ékezet néha nem. (úgy, ahogy hozzáférek a gépekhez)

ON

Sanz 2014.08.07. 18:21:13

@Hari Seldon 2: Persze, hogy pofáraesés lenne és hatalmas gazdasági visszaesés, de ez a szavazót nem érdekli. A politikust meg főleg nem, mert ha ezzel kap szavazatot... akkor tudjuk, hogy meg is csinálja.
Szerintem egyébként nem lépnének ki, ha lenne egy jó EU-ban maradós kampány. De tény, hogy olyat a jelen helyzetben nem könnyű csinálni.

Chamroe 2014.08.07. 18:50:07

@PeTTeR: szerintem nagyon jól tolod, ilyen hozzáállással biztosan összejönnek a terveid :)

OFF:

Szerdán állásinterjún voltam, és ma hívtak, hogy tovább jutottam.
Hétfőn mehetek AC interjúra.

Van esetleg valaki, aki részt vett már ilyen típusú interjún?
(AC = Assessment Center)

Sütemény1975 2014.08.07. 18:59:25

@Zoole[uk]: jo neked :) en lekestem a rakodast, ugyhogy csak holnap megyek...

szalka240 2014.08.07. 19:01:11

@PeTTeR: Üdv kolléga!
Bár első ránézésre úgy tűnik, hogy van kereslet a szakmára, azért a valóság kicsit árnyaltabb.
Én még annak idején az ötéves rendszerben szereztem a diplomámat. Azonnal el is kezdtem külföldre jelentkezni, mert nem láttam biztosítottnak a megélhetésemet Magyarországon. Sajnos munkahelyi tapasztalat nélkül teljesen esélytelen volt a dolog. Nem maradt más lehetőségem, mint Magyarországon megpróbálni boldogulni. 2 lehetőség állt előttem. Nagy cég, egyszerű és unalmas munka, bejelentett fizetés, ami jó esetben épp elég az életben maradáshoz (mivel nem volt Budapesten lakásom, munkahely pedig csak ott volt). A másik lehetőség, kisebb cég, változatosabb munka, szürke fizetés, ami az életben maradáshoz sem lett volna elég. Gondolom a helyzet azóta nem javult. BSc-vel valószínű csak az első verzió jöhet szóba.
Pár év robotmunka és folyamatos álláskeresés után sikerült kijönnöm Németországba. Munka és fizetés szempontjából is óriási volt az előrelépés, bár a fizetés az itteni viszonyokhoz képest rohejesen alacsony. Most próbálok valami jobban fizető állást találni. Közszféra lenne az ideális, de oda még sose hívtak interjúra. Kisebb cégeknél pedig annyit jelent, hogy Kelet-Európából jöttem, hogy bár emberileg és szakmailag megbecsülnek, a fizetésem valószínű, hogy sosem lesz összhangban a szakmai teljesítményemmel.

montroyal ( CAN qc) 2014.08.07. 19:05:15

@diggerdriver: van az ellenoldal?

nalam jelentkeztek ugy le lettem ba.va amikor Biszku B iteletere reagaltam ( bar nem is erdekel) hogy sajnos mire Viktor felelosegre vonjak , o is tul oreg lesz a bortonbe menni ... ugy ram tamadtak mintha Gyurcsan parti lennek , pedig ot sem ismerem ...erdekes azok szaggatjak a szajukat az atkos es a komcsik ellen akik hatulgombolosak voltak v meg se szulettek .. nekem mindegy most vagy elmult nyoc ev , nekem a 26 ev a fontos amit itt toltottem ahol vagyok ...

postiro pedig azt fontolgatja amit nem is kellene , kulfold minel elobb, es 26 ev mulva ot sem fogja erinteni az otthon tortentek
mar ugy is sok rokona kint van, mint annyi mas magyarnak ..

2014.08.07. 19:21:32

Hogy ki lassul,és ki lesz az éllovas Európában, azzal meg kellene várni mi lesz a végeredménye az Oroszország elleni szankcióknak. Keményen vissza fogja vetni ugyan is a Uniós országok gazdaságát.
Az USA sokadszorra veri át Európát.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.07. 19:33:36

@montroyal ( CAN qc):
Ez a mai poszt kiváló alkalom lett volna egy kis hazai propagandára.
Persze tudom én hogy maga a kérdésfeltevésem is tisztességtelen volt.
Azért mert nincs mit mondani.
Ennek a fiatalnak a sokat emlegetett haza nem tud kínálni semmit.
Az hogy a haza adott neki egy diplomát az lófasz és esti fing.
Hogy jó életet lehessen neki kínálni ahhoz dübörgő gazdaság kell.
Itt Londonban két éven belül az ötödik iskolában dolgozom.
Elképesztő pénzeket tolnak az oktatásba.
Viszont szárnyal a gazdaság.
A cég ahol dolgozok nem talál elég gépkezelőt az új munkáihoz.
Lehet példálózni a kiváló magyar egyetemekkel. Aztán utána mi van? Jaaa hogy semmi.
Akkor ez a fiatalember veszi a kalapját és elmegy.
Született Magyarországon.
Felnőtt Magyarországon.
Tudást szerzett Magyarországon.
Hasznot húz a tudásából valahol a világban.
Hasznot húznak a tudásából valahol a világban.

Hari Seldon 2 2014.08.07. 19:34:59

@az igazság odaát van:
Ne felj, a szankciok majd akkor lesznek erosebbek, ha kifutnak a mostani uzletek. Peldaul meg mi is leszallitjuk oktoberben a Mistral anyahajokat, aztan lesz a beleerosites... :-)
Cinikus dolog, de ez van. Itt is figyelni kell a munkahelyekre.
Egy ilyen nagy gazdasagi egyseget nehez egyik naprol a masikra atallitani, de fel ev mulva lesz hatasa.

2014.08.07. 19:35:09

@az igazság odaát van: Ja, az EU osszeomlik, Oroszorszag felviragzik, Magyarorszag kilep az EU-bol es csatlakozik a nagy paneurazsiai orokbaratsaghoz, es minden kitantorgott magyar ott fog tulekedni az Hegyeshalomnal, hogy hazajohessen, de majd csak azt engedik jol be, akinak van putyinos tetovalasa a seggen... :)))

2014.08.07. 19:37:15

@diggerdriver: "Lehet példálózni a kiváló magyar egyetemekkel."

Most ugy konkretan melyikre is gondolsz? Mert az europai es vilag toplistakon nem nagyon szerepel egy sem, talan olyan 4-500. helyen... :))

vivike22 2014.08.07. 19:43:20

@Herr Géza: OFF Azt mondtak, sokan halnak meg, sajnos. De Ordog Nora masodik gyermekenek szuletese belefert a mai hiradoba. Gusztustalan. Lehet a gyerek mar Kossuth dijjal jott vilagra? (nem Norat akarom bantani, ez nem az o hibaja)

ON

@PeTTeR: Ez ev elejen sikerult vegig "szorakoznom" azt a vihart az ocean partjan, ami kidobott egy hajot a partra, azt hiszem magyar hirekben is benne volt. Elmeny volt :D :D

Most nalunk 34 fok, ha ejszaka lesz megint 27, akkor ide doglunk.... A paratartalom az egekben....

2014.08.07. 19:46:10

@vivike22: Az Ordog Nora az nem az a csaj, aki lelepett a reteklubttol a fidesztv2-be? Mert ez megmagyarazna miert fert bele a MTVA programjaiba... :)

Hari Seldon 2 2014.08.07. 19:48:08

@Ödenburger Wiener Schnitzel:
Oroszorszag mar vagy ezer eve folyamatosan "felviragzik"...

montroyal ( CAN qc) 2014.08.07. 19:55:25

@NIKI LAURA: @Cascabel: fizikai munka ..

az ugyved a vizszerelomesterhez
- ember maga 2$szamol orankent ! ennyit meg en se szamolok mint ugyved ..
mire a mester ;
-ja kerem amig ugyved voltam en se szamoltam ennyit ..

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.07. 19:57:01

@Ödenburger Wiener Schnitzel:
Én? Egyikre se, de minden hazaffy velük példálózik.

montroyal ( CAN qc) 2014.08.07. 20:11:31

@coeris: ja meg az elhivatottsag ... mint nalunk a fiatalok akik a rendori v katonai akademiara mennek .ha oszinten valaszolnak miert ? mert NEM KELL DOLGOZNI ... rengeteg ilyen szellemi munka van .. csak az idot kell eltolteni ..
a kozalkalmazottak oriasi felhaborodassal tiltakoznak (igen rendorok tuzoltok is) az ellen az uj torvenyjavaslat ellen hogy a nyugdij alapjuk felet (!!)fizessek es csak a felet fogja fizetni az allam (nincs penz) fel kell emelni a varosi adokat, hogy ezek a naplopok oriasi nyugdijjal 10 evvel korabban el tudjanak menni nyugdijba ... fizessen a lakossag .. slogenjuk a; mi nem loptunk semmit.. es meg megmagyarazzak hogy egy nagypapa koru rendor nem tud mar jarorozni tehat 100% nyugdijjal( amit a kozpenzbol masok penzebol fizetnek) 50 eves koraban floridazik 100Ks lakokocsijaval ..

montroyal ( CAN qc) 2014.08.07. 20:28:13

@diggerdriver: igaz ,tehat menjen kulfoldre ,vagy ha otthon akar ervenyesulni keresse meg a FIDESZ kacsolatokat .. mint annak idejen .. nem volt mindenki meggyozodeses komcsi, de ha valamit el akart erni ( neha akar egy diplomat) be kellett allni a sorba ... a kovetkezo 20 evben ugy sem lesz mas ..Castro meddig is birta ..?

Chamroe 2014.08.07. 20:44:36

@Babette.: Hm... hááát oké :)
De kifejtenéd azt is, hogy mi a gondod vele?

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2014.08.07. 21:00:38

@Chamroe: szia, jelentkezokent nem vettem részt, de megfigyelokent igen, mindez a kereskedelemben, nem tudom Te hova jelentkeztél? Ha hasonló terület, szívesen mesélek róla

Chamroe 2014.08.07. 21:06:33

@petrasp: Konkrétan az Obi barkácsáruház keres áruházvezető-helyettest. Az első körben jó voltam, hétfőn megyek újra.
Ha nem gond, privátban kifejteném bővebben :)

Taxomükke (UK) 2014.08.07. 21:35:16

@Zoole[uk]: Miert nem repultok inkabb? Gyorsabb es olcsobb. En is gondolkodtam, hogy kocsival menjunk-e haza, de annyiba kerult a repjegy, mint a kompjegy...

LittleG (uk) 2014.08.07. 22:12:53

@Valakiateleprol: Miért lenne nonszensz? Az ország nyelve, és szívesen is tanultam, most pl. nagyon sokat segít a spanyoltanulásnál.

Az hogy ha a történelem másként alakult volna, akkor nem lenne az ország nyelve, más tészta..

LittleG (uk) 2014.08.07. 22:15:13

@tsabus: egyetértek, szerintem a legjobb a lehető legkevesebb "szívességgel" elintézni a határátkelést, persze a lehetőségekhez mérten.

onewayticket 2014.08.07. 22:19:18

@Saman: Thatcher lesz az...

Egyébként Thatcher piacgazdaságban olyan iparágakat épített le, amelyek tényleg elavultak, veszteségesek voltak. Az egy dolog, hogy mennyire (nem) segítette az így a munkanélkülivé vált, elszegényedett tömegeket.

Különbség, hogy T. gazdaságpolitikája pár év múlva megtérült, GB-t növekedési pályára állította, Európa egyik vezető gazdaságává.

Mo-n a rendszerváltással kiöntötték a gyereket a fürdővízzel együtt, mindent leépítettek (elloptak), nemcsak a veszteséges üzemeket zárták be! És bármilyen pártokból álló kormány jött, a munkásosztályt még attól is megfosztotta, hogy "munkásnak" nevezhesse magát! Itt nem 4 millió ember nyomorog a 60 millióból, hanem 4-5 millió a 10 millióból...

LittleG (uk) 2014.08.07. 22:20:15

@PeTTeR: Angliában havazást? Ezt így hogy/miért? :)

PeTTeR 2014.08.07. 22:39:32

@LittleG.: ne kérdezd... :) hóbort a hó és ilyen angol sorozatokból, filmekből valamiért roppantul megmaradt az angol tél.. :) megjegyzések mellőzését kérnem, de gondolok itt ilyen 101 Kiskutya, Harry Potter, Sztárom a Párom (bár ebben nem feltétlenül rémlik havas rész...), Downton Abbey stb-stb... :)

onewayticket 2014.08.07. 23:14:12

@PeTTeR: Egy "jótanács" egy öreg(ebb) rókától: ne tanulj igazgatásszervezőnek; a waste of time.
Inkább menj most és láss világot! :)

33621 2014.08.07. 23:30:07

@Taxomükke: Mert Zoole szeret vezetni! És itthon mivel közlekedne Bp-Nyiregyháza távolságban, valamint azon kívül.
Mikor találkozhatunk
Zoole?

33621 2014.08.07. 23:36:41

@Zoole[uk]: Egy pálinka / sör találkozás mikor lehetne részedről ha haza értek tirpákiába :-) ?

Muscari 2014.08.07. 23:43:10

@Taxomükke: ha negyen mennek, akkor mar eleg huzos lehet a reojegy, de a legfontosabb, hogy ha otthon autot kell berelned ket hetre az sem keves. Nem mindenki lakik Budapesten vagy van olyan szerencses, hogy a szulok oda tudjak adni a kis Suzukit.
Miota Magyarorszagon vagyunk minden nap esett az eso :-(
Londonban sokkal jobb ido volt

Taxomükke (UK) 2014.08.07. 23:57:38

@Muscari: Ja, hát ha négyen mennek, az más...
Nálatok kis Suzukival járnak a szülők?

Taxomükke (UK) 2014.08.07. 23:59:05

@33621: Ha Debrecenbe repül, akkor nem kell Bp-Nyíregy viszonylatban közlekedni... Persze ha négyen utaznak, akkor talán megéri autózni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.08. 04:57:58

@Taxomükke: Bár nem engem kérdeztél, de mi is viszünk saját kocsit.Asszony meg a lány repülnek filléres repjeggyel, szinte csomag nélkül.,Én meg megyek kocsival.Több mint 2 7-re megyünk, húzós lenne a bérautó, meg a kinti reptéren a saját autó parkoltatása.Plusz a repjegy is drágább lenne,például a több csomag miatt is.Így nekünk kb 20%-al több a költség csak, mintha csak repülne mindenki.Az meg belefér.Pluszban mászkálni kell mindenfelé, és saját kocsival százszor kényelmesebb.És még cuccolni is tudunk odahazulról, olyat, ami megéri (és amúgy is kéne), és ez még jobban csökkenti a kocsi költségét.Hát ezért. :-)
Illetve ilyenkor szoktuk megejteni a nyaralást is egyébként (mikor mind a hárman kocsival megyünk haza) tehát még látunk is közben világot.Bár most idén nem lesz sajnos, csak sima hazalátogatás...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.08. 05:02:39

@Taxomükke: Hát sajnos általában a legtöbb embernek nem nagyon telik másra.Vagy ha nagyobb, akkor meg jóval öregebb, megbízhatatlanabb...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.08. 05:12:02

Ja, és épp nemrég agyaltam ezen: 1800-2000 km kb két óra repülővel, a nettó utazás.Ugye, nem árt két órával előtte kint lenni a reptéren, úgy már 4 óra.Tőlünk, a kinti lakástól kimenni Skavstára szintén majdnem két óra, na jó másfél, ez már 6.Pesten Lisztferihegyről bebumlizni a városba, ha nincs bérautó és senki nem jön elénk, szintén lehet másfél-két óra.Így már 8.Ha még Pestről le kell bumlizni vidékre vonattal, sárga busszal, újabb két órát lehet számolni.Az már 10 óra.És ehhez képest mondjuk Malmőből, vagy Hamburgból simán hazajut az ember kocsival is 14-15 óra alatt.Tehát a repülő még csak nem is kevésbé fárasztó, ha mindent néz az ember...Ez a nem semmi.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.08. 05:19:03

Elnézést, Malmö nem jó példa mert kompozni kell, de északnémetből, dánoktól megoldható a 15 óra.Éjszakai utazással lehet hamarabb is. És a kocsinál ugye osztódik a költség, ha több ember utazik; a repülőnél meg szorzódik... :-) Egy jó dízelautó vs nem akciós repjegy esetén lazán lehet az autó az olcsóbb megoldás. :-O De nem ragozom tovább.Csak ezek a rohadt kompok, meg fizetős hidak ne lennének...Hogy nem bírt ez a kib@$%ott Európa úgy fejlődni, hogy a szárazföldek összeérjenek.Mekkora szopacs... :-((( :-)))

tanato 2014.08.08. 09:02:11

@Muscari: www.origo.hu/itthon/20140808-nepbetegseg-a-koraszules.html

Küldök egy cikket koraszülések és szövődményeikkel kapcsolatban.

M. Péter 2014.08.08. 09:31:03

@bpetya75: A nem tudás nem menti fel a munkáltatót a felelősség alól.

bpetya75 2014.08.08. 09:40:48

@M. Péter:

Nem is. Perközösséget alakítottak az érintettek. Ettől függetlenül a két eset nem említhető egy lapon.

mrsmihaly 2014.08.08. 20:10:17

@tanato: olvasd el legyszives a hozzaszolasokat is.
sokan a fiatalok közül nemtudjak, hogy kiröl is van szo :-(
www.monokli.com/hirek/kikapni-nem-szegyen-gyozni-dicsoseg

tanato 2014.08.08. 20:40:14

@mrsmihaly: Én tudom én még emlékezem rá.Akkor még nagyok voltunk boxban.

Badeni_lakos 2014.08.08. 22:17:49

A poszt szerzőjének:

Fel a fejjel! És kitartást! Akárhogyan is döntesz, meg kell küzdened azért, ami mellett elkötelezed magad.

De ez a rész itt konkrét fájdalmat jelentett nekem (is) :

" Az a vezető tisztségben lévő úr, aki egy évvel ezelőtt azt javasolta, hogy kezdjem el ezt a szakot, az most közölte velem, hogy ezt abba kell, hogy hagyjam."

Kb eddig a részig a történetben, nagyon elszomorodtam, lehangoló ez az egész :

"hogy ha be is kerülök, ne számítsak semmi jóra"
...
"Napokon át tartó gyötrődés és okoskodás után végül amellett döntöttem, hogy ha már felvettem a diákhitelt és elég jól haladok a sulival, akkor befejezem azt"

Te szent ég, mik vannak ott arra Miskolc felé.. én komolyan nagyon elszomorodtam. Nem is gondoltam volna h ilyeneket mondanak emberek friss állásjelentkezőnek.
Egyetemet ; amit elkezdtél, be kell fejezni, ez így van, minden dolog befejezése Sikerélmény, Győztes érzést ad! Feltétlen fejezd be azt a 2. diplomádat is!
Teljesen együtt érzek veled, Kitartást, és fel a fejjel!
Az angolt 100* könnyebben el lehet sajátítani, mint a németet, de a német sokkal jobban strukturált, precízebb nyelv, ha ez a szempont is érdekel és a kihívást keresed! :) Hajrá!! :)
Fel a fejjel, kitartást, bármi mellett is döntesz! :)

monddazigazatmar 2014.08.09. 07:37:21

"Jelenleg a helyi felsőoktatási intézményben tanulok...csak épp ahova ez a kar „termel” – a közszféra – kihalásos alapon megy a bekerülés, vagy a másik véglet, az ismerős alapján történő bekerülés."

Hát igen. Szar ez az ország, hogy a dolgozók nem kötik fel magukat, hogy Péter odakerülhessen a helyükre.
Az ismerős alapján történő bekerülés meg nyilván olyannál jön szóba, aki ugyanazt végezte mint Péter, csak még van ismerőse is. Ha Péter kapja a munkát, akkor valaki más ír ilyen posztot.
Ja, a csúnya ismerős ismerőse miért akar a közszférában dolgozni, hát nem azt írja minden mindenhol, hogy mennyire nagyon nem fizetnek meg ott senkit.
Ha az országban szükség van 3 hárfaművészre, akkor nem az ország hibája, ha a többi 20 nem tud elhelyezkedni. Minek tanult annak? Ja, mert az tetszik neki? Hát igen, gondolom a kubikosnak gyerekkori álma volt, hogy egy talicskát tologathasson naphosszat.
Péter! Menj. Úgy fogsz pofára esni, hogy öröm lesz nézni.

tableno 2014.08.09. 08:06:00

@monddazigazatmar: "Úgy fogsz pofára esni, hogy öröm lesz nézni." - már az olyanoknak, mint te, akiknek az okoz örömet, ha más pofára esik...

ffüttyfürütty 2014.08.09. 12:19:14

@PeTTeR: Nem tudom, hogy olvasod-e még a kommenteket, de azért írok. Kíváncsi lettem, hogy mire jársz másoddiplomának (ami közszférába termel) és hát így legyen ötösöm kiderült hogy igazgatásszervező... Magáról a szakról már nem érdemes lebeszélni úgy látom mivel ha jól értem jövő nyáron végzel, tehát sajna az ezzel töltött évek már mentek a levesbe. Hogy miért is mondom ezt? Azért mivel én is erre pazaroltam éveket, még munka szintjén is. Én még a Corvinus Államigazgatásijára jártam ahol persze azt nyomták, hogy milyen fontos amit tanulunk és milyen keresett (vagy az lesz). Ez a diploma arra jó, hogy ha ismerős útján bekerülsz a közigazgatásba akkor nem a középfokú cirka 90 ezret keresed, hanem a köztisztviselői bértábla felsőfokú végzettségűekre érvényes táblázata vonatkozik rád. Csak erre jó. Én többnyire adatot rögzítek, ügyintézek, nulla ész szükséges a melóhoz. A hangulat a munkahelyen többnyire a "dögöljön meg a szomszéd tehene" szintjén mozog amit néhány primitív kolléga indukál általában. Ja egyébként a három év azért is pocsékolás, mivel egyéb diplomával ha felvesznek elküldenek a közigazgatási alapvizsgára, ami tananyagilag a lényegi részt lefedi. Én azt javasolnám, hogy külföldre tarts! :) Ha véletlenül mégis itt ragadnál még egy kis időre és a közigazgatásban kezdesz dolgozni, folyamatosan azon légy hogy kikerülj belőle (bár szvsz. Mo.-ról is). Sok sikert!

SzZoole 2014.08.09. 12:21:21

@Hari Seldon 2: nem,oda -vissza £220-230 a tunnel.
A komp £95 oda-vissza a kilatas is szebb.

SzZoole 2014.08.09. 12:26:54

@Taxomükke: azert mert a repjegy £800 korul lett volna negyunknek.
Kocsival meg £600-bol kijon oda-vissza kompjegyel,autopalya matricaval cola kave csokodaleval egyutt:)

SzZoole 2014.08.09. 12:33:39

@33621: ha repulovel jottunk volna akkor Debrecenbe szalltunk volna le.A kocsi sem lett volna gond mert itthon van egy avensisem.
Hogy mikor?Nem tudom vasarnap megyunk Miskolc Tapolcara a barlangfurdobe,ha gondolod a jovoheten atugrok Debrecenbe ird meg,hogy neked mikor jo.
Inni nem nagyon fogok mivel en nagyon ritkan iszok:(

PeTTeR 2014.08.10. 09:45:34

@monddazigazatmar: ami nem öl meg, az megerősít! Sok olyan dolog történt már rövid éltem sorján, ami még egy komoly jellemet is megtud erősíteni, így egy esetlegesen sikertelen "kaland" sem venné a kedvem attól, hogy keressem a boldogságot!

33621 2014.08.10. 15:49:24

@Zoole[uk]: Sajnos gond van a talival, a fene egye meg! Most jöttem reggel haza éjszakából, autótakarítás majd ebéd után bepakolás, majd reggel vagy délelőtt irány a nyugat! Vagyis nyugat- Magyarország mint az idei nyaralásunk helyszíne. És csak 16-vagy 17-én jövünk haza, de ti már akkor mentek vissza? Vagy most hogyan? Kár hogy nem egy héttel korábban jöttetek! Nekem legalább is jó lett volna akkor.Mikor mentek vissza?

SzZoole 2014.08.11. 12:56:20

@33621: 18.-an vasarnap du. indulunk vissza.
Egyszer csak ossze jon,jo nyaralast nektek:)

33621 2014.08.11. 21:02:17

18-ika az jövőhét hétfő. vasárnap az 17-ike. Köszönöm a jó kívánságokat.

monddazigazatmar 2014.08.18. 22:27:07

@PeTTeR: Rég el van baszva az a boldogság, amit angliában kell keresni.
Először talán magadban kéne rendberakni a dolgokat.
Az ilyen Coelho-i hülyeségeket meg felejtsd el nagyon gyorsan, mint "ami nem öl meg, az megerősít" Eltörik a kezed, az szerinted erősebb lesz? Szerinted az ezredik pofon nem fáj? ugyan már

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása