oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. május 15. 06:47,  Egyszer mégis haza kellene menni? 875 komment

2014. május 15. 06:47 Határátkelő

Egyszer mégis haza kellene menni?

A döntésnél, mely szerint elinduljunk-e külföldre, talán már csak az a nehezebb (de legalább is ugyanakkora súlyú) elhatározás, hogy vajon hazatérjünk-e. Ebben a helyzetben van a mai poszt szerzője, Péter, aki a „menni vagy maradni?” dilemmájával szembesült, csak éppen fordítva, mint általában szoktak… A tanácsokat tőletek várja.

útkereszteződés.jpg

„Tavaly február végén érkeztem Angliába, már úgy, hogy minden készen állt. Nem volt egyszerű döntés, mert otthon is jó volt, nem gazdasági okok miatt jöttem, de még csak nem is a politikai alakulat miatt. Egyszerűen csak jöttem, mert jönni akartam, máshol akartam élni – 25 évesen, egyedülállóként.

Várt egy kezdésnek jól fizető állás (technical support engineer egy amerikai multinacionális vállalatnál, pár héttel korábban kiutaztam az interjúra), emellett a cég még lakást is adott ingyen az első hónapra, míg a saját albérletemet kerestem.

London egyik külterületén kezdtem, kissé izoláltam a „világtól”. Az első hetek eufóriája miatt nem is volt problémám.

Aztán amikor a saját albérletemet kellett kivenni, akkor credit history (hiteltörténet) híján nem tehettem, ezért a cég ebben is segített. Kivették ők a saját nevükön és a fizetésemből vonták a havi lakbért (egészen a próbaidő lejártáig, mert aztán átvettem azt is a saját nevemre), viszont az összes közüzemi számlát nekem kellett intézni.

Mindenben segítettek, nem éreztem magam elveszve. Az volt az érzésem, hogy tényleg jó helyre kerültem.

Új állások után

Aztán teltek a hónapok, s a munka unalmas volt, a kiadások mellett a fizetést sem éreztem annyira jónak. Két dolog van, ami az magyarországi viszonyokhoz képest nagyon drága – ezt mindenki tudja, aki itt élt már: a közlekedés és a lakhatás az otthoni áraknak sokszorosa.

2013 szeptemberében elkezdtem új állásokat nézegetni Londonban. Jöttek is sorra az interjúk, de mivel kevés időt töltöttem az akkori helyen (és korábban a budapesti munkahelyeken is), sokan nem értették, hogy miért akarok 6 hónap után dobbantani.

Aztán sok helyen a technikai képességek nem voltak elegendőek (ebben tényleg kell még fejlődnöm) – hiába volt meg a nyelvtudás (angol + más európai nyelvek).

Kezdtem kételkedni abban, hogy jó döntés volt-e idejönni. Mindezt tudtam volna Magyarországon is produkálni, s még a kiadásaim is alacsonyabban lettek volna (igaz a fizetés is).

Egy váratlan fordulat

Közben többször hazalátogattam, s mindig jól éreztem magam. Majd 2014 januárjában jött egy váratlan fordulat, és sikerült egy újabb állásajánlatot kapnom, jóval több fizetésért Londonban. Ez járt egy költözéssel, de a lakásbérlés itt már nem volt gond. Egy csapásra minden megváltozott, aminek nagyon örültem, de...

Mindig van de. Alapvetően most értem arra a szintre teljesen, mint otthon voltam (saját bérlemény – bár az eddig is volt – jó munkahely, félre is tudok tenni, utazgatni is tudok). De valahogy sokszor előjön a nosztalgia, honvágy, nevezzük bárminek.

Alapvetően jól érzem magam Angliában. Vannak dolgok, melyek nagyon zavarnak, de ezek nem óriási problémák. De mégsem zárom ki azt, hogy egyszer hazamegyek. Ez most egy óriási kérdőjel számomra.

Inkább érzelmi lépés

Miért is? Sokan feltennék a kérdést, miért akarok visszamenni, amikor most kezdenek itt végre egyenesbe jönni a dolgok, nem szenvedek anyagi gondoktól. Ezért ez inkább emocionális, mintsem racionális lépés lenne.

Ugyanakkor tudom, hogy otthon kevesebbet keresnék, tudom, hogy ott nem éppen rózsás a helyzet, de lehet, hogy az az űr, ami az itteni életemben tátong most, betöltődne. Itt most a magánéleti oldalról beszélek.

Az emberi kapcsolatok itt egészen másképp üzemelnek. Inkább a praktikusak, mintsem igazi ragaszkodásról szólnak. Sok esetben jellemző az úgynevezett (eléggé híres) „képmutatás” – senkinek sem kell említenem az angol műmosoly jelentését. Nos, ezek a dolgok nem jönnek be annyira, hogy ezt hosszútávon elfogadjam.

Most 2014 májusát írjuk, itt vagyok már több mint 1 éve. Úgy gondolom, olyan 2015 végéig maradnék, s aztán nekilátnék az otthoni álláskeresésnek. Hasonlóan a kijövetelemhez, úgy mennék csak, hogy már Budapesten várna egy állás, mert azzal nem szeretnék sok időt vesztegetni.

Az itt kommentelőktől szeretnék véleményt/tanácsot, ők mit tennének a helyemben, tudván azt, hogy Angliában még mindig több lehetőség adódhat (főleg Londonban) az IT-szektorban, mint otthon.

A kérdőjelek

Nyilván több aggodalmam is van a hazatéréssel kapcsolatban. Nagyjából olyan lépés lenne, mint amikor ide kijöttem, hiszen újra kellene kezdenem megint mindent.

Aggódom, hogy az álláskeresés hosszadalmas lesz (mivel nem otthonról teszem majd), aggódom, hogy a külföldi tapasztalat nem fog sokat segíteni (sőt akár hátrány is lehetne), s aggódom, hogy talán is meg is bánnám a lépést, s ismét egy idegen országban kötnék ki.

A baj az, hogy egyik pillanatban nagyon mennék, a másikban ez fel sem merül. Egyszóval: nem tudom magam sem, melyik lenne a jobb hosszútávon... menni vagy maradni?

Kedves Kommentelők, várom a tanácsaitokat / tapasztalataitokat!

Köszönöm.”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: London Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr386167575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.05.15. 23:16:09

@diggerdriver: Igen, ez az igazi sparhelt. Jó lenne egy ilyet kipróbálni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.15. 23:16:23

@Zoole[uk]:
A kombinak rövidáttételű hídja volt még többet evett mint a lépcsőshátú.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.05.15. 23:17:40

@blackhair-lady: Na erről meg Móra Ferenc regényei jutnak eszembe...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.15. 23:19:01

@charlieharper:
Ennek angol megfelelője és az angolok egyik legnagyobb legendája az AGA tűzhely.

Ladybird89 2014.05.15. 23:19:05

@charlieharper: A mamáméknál lévő alul kályhás felül főzős szerkezetet hívtuk annak. Persze lehet, hogy máshol másra mondták... én erre ismerem. Anyukám gyakran emlegeti, szerinte azon lehetett a legjobb töltött káposztát főzni. :)

blackhairlady 2014.05.15. 23:19:36

@zöldeketbeszélek: Pontosan, Mora Ferenc nagyon szemleltesen irt errol az eletrol.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.05.15. 23:20:20

@mayree: Nekünk az olajkályha teteje volt kvázi sparhelttető, azon sütöttük az almát. Érdekes és nagyon egyszerű szerkezet volt az is, az olaj egy hengeres dobban égett el, aminek a teteje nehéz öntöttvas volt.

2014.05.15. 23:22:23

@mayree:
Azt hivtak petrofornak, ugye? Mi is azt hasznaltunk gyerekkoromban az alberletben egy evig, amikor Halason laktunk. Utana kaptunk szolgalati lakast az orosz laktanyaban:) Ott mar gaztuzhely volt:)

SzZoole 2014.05.15. 23:25:33

@cougarcat: nekem anno ket kutyam volt egy doberman es egy pit bull terrier,en neveltem mindkettot kolyok koruktol kezdve,soha senkit nem bantottak,mig nem kuldtem oket,a lanyom mig kicsi volt rajtuk lovagolt a pit-nek a szajaban nyulkalt es az soha nem bantotta a dobinak meg a herit tekergette az sem bantotta,ha kutyak szaladtak,jatszottak mindig kikerultek a gyereket.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.15. 23:26:31

@zöldeketbeszélek:
Ja az olajkályha korszakban az egész lakás bűzlött a gázolajtól.

2014.05.15. 23:27:50

@zöldeketbeszélek:
Az emigracio kevesbe ismert iroja, Ferdinandy Gyorgy is irt hasonlokat. O azt hiszem Puerto Ricoban volt egyetemi tanar.

mayree 2014.05.15. 23:28:13

@zöldeketbeszélek: Hozzánk valamikor a '80-as években vezették be a gázt, addig nekem is olajkályhám volt a szobámban. Frankó volt begyújtani este 11-kor jó hidegben. De aztán beindult úgy hogy izzott, igaz akkor fogyasztott is százon rendesen :)

mayree 2014.05.15. 23:29:12

@Cascabel:
Nem tudom... akkor még csak szaladgáltam, húztam magam mögött a gyufásdobozy madzagon, aztán mondogattam hogy raktor, raktor :)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.05.15. 23:29:47

@diggerdriver: Engem soha nem zavart, gyerekkorom egyik meghatározó illatélménye. Meg a malterillat és a nedves termőföld illata.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.05.15. 23:30:59

@mayree: Igen, zabálta az olajat, az biztos. Hát, akkoriban ez még nem volt probléma, jött a Barátság kőolajvezetéken a baráti nafta.

2014.05.15. 23:31:19

@diggerdriver:
Amikor beindult a Minicalor vagy a Mecalor a sok olajtol:) Tancolt, izzott, bombolt:) Huuu, de be voltunk olyankor xarva:)))

mayree 2014.05.15. 23:32:41

@33621:
Utólag könnyű okosnak lenni, csirkét minden rendes kutya elkap ha hozzáfér.
Állítólag a kuvasz (vagy komondor?) is meghülyül a korral, főleg ha láncon tartják... Nekem mindig németjuhászom volt, de most a városközpontban "csak" két cica.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.05.15. 23:34:02

@Cascabel: Hát ahogy elnézem, ő sem jókedvében emigrált. Hasonló sors, hasonló életérzés?

SzZoole 2014.05.15. 23:34:07

@Sexual Harassment Panda: nem soha,parancs szora csinalt mindent,igaz,hogy nehezebb volt tanitani mint a dobit,de nem volt lehetetlen,ja es nem verekedtettem soha pedig ez meg '92- ben volt.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.05.15. 23:36:06

@mayree: Az nem nekünk...
De ha arra gondolsz, hogy a nafta nem jött a kőolajvezetéken, igazad van...átvitt értelemben használtam.

SzZoole 2014.05.15. 23:36:24

@mayree: a kuvasz az idegileg gyenge azert vadul meg a komondora nem jellemzo.

mayree 2014.05.15. 23:40:53

@zöldeketbeszélek:
Volt az a vicc amikor Kádár nem tudta hogyan jöjjön haza Moszkvából, a repülő lezuhanhat, a kocsi felborul, a vonat kisiklik... kitalálják hogy úszik majd a Barátság olajvezetéken, az úgyis erre folyik, secperc alatt itt lesz.
Várják itthon de nem jön, sem másnap, sem harmadnap. öt nap múlva mászik csak ki a csőből. Kérdezik tőle hogy mi történt, miért késett ennyit, mire ő:
- Elvtársak, tudják maguk milyen nehéz árral szemben úszni? :)

mayree 2014.05.15. 23:41:36

@Zoole[uk]:
Aha, akkor az lesz az... ismertem olyat a faluban aki lapáttal etette, mert nem mert közel menni a saját kutyájához.

2014.05.15. 23:47:28

@zöldeketbeszélek:
hu.wikipedia.org/wiki/Ferdinandy_Gy%C3%B6rgy
Amikor kijottem itt a konyvtarakban meg volt magyar nyelvu reszleg, ott ismertem meg a muveit. A nyelviskola mellett volt a konyvtar, az mellett pedig a kedvenc kocsmaim:)

SzZoole 2014.05.15. 23:48:41

@mayree: sokat kozre jatszik az is,hogy lancon tartjak,foleg ha egy meteres lancon.
A pitbullokat ugy treniroztak a harcra,hogy sotet pincekben tartottak oket,neha adtak neki enni es meg kozben jol el is vertek a kutyat,igy osztonoztek a harcra,lattam egy par ilyet,a '90-es evekben oriasi penz volt a kutyaviadalban:(((

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.05.15. 23:52:20

@zöldeketbeszélek: Nekem nem sikerült föltöltenem multkor...azt irta, hogy tul nagy a file...pedig teloval készült kép volt...
@Zoole[uk]: B+! Majdnem kiköptem a kolbäszt... :-)
@Rebarbaraa: Tudod, hogy kik talältäk föl a WhatsUpp-ot?
www.tickld.com/cdn_image_content/18751.jpg
@Réka ‎: Elképzeltem a HP-ket amint szivalaku lapättal püfölik egymäst... :-))))
@Kövérmadár [swe]: B+ te is madär! :-))))
@Cascabel: :-))))))
@diggerdriver: Diggie! Szortiroztam az E-Mailjeim között, és amikor meglättam, te jutottäl eszembe: www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-2020579/Candice-Swanepoel-models-Victorias-Secret-Halloween-fantasy-costumes.html

SzZoole 2014.05.15. 23:57:39

@Naschkatze (Mostindien / CH): hat a kolbaszal,csak ovatosan:)
Tudod itt a UK-ban mi a tacsko elnevezese?
Sausage dog,nem vicc:)

mayree 2014.05.15. 23:58:12

@Zoole[uk]:
Igen, és ez ivódott bele az emberekbe. Unokahugoméknak is van egy lány stafford, jól elvan a tacsival és nagyon játékos. Ugyanakkor Veszprémben a társasházban is volt egy, amelyik összemarta az 5-6 éves kislány arcát. Egyszer épp pakoltam ki a kocsiból, mindkét kezem tele és ugatva rohant felém. Szűzmáriaidesanyám! Vártam mi lesz, de körbeszaglászott aztán elment. Mg jó hogy nem nézett lámpaoszlopnak :D

Persze azért ennek a fajtának alacsonyabb az ingerküszöbe mint mondjuk egy németjuhásznak azzal tisztában kell lenni.

SzZoole 2014.05.16. 00:02:32

@mayree: persze,hogy alacsonyabb,hiszen viador kutyanak tenyesztettek.
A nemetjuhaszt meg muka kutyanak az egyik leggjobban tanithato kutya fajta,mint a doberman,en az utobbit preferalom:)

bpetya75 2014.05.16. 00:27:06

@Nyulz of the World:

"Ha ez nem kovetnezne be, es jelentosen romlana a hazai helyzet, akkor meg meg mindig lehet 10 km-el nyugatabbra koltozni. "

Érdekelne, hogy ezt mennyire érzed jelenleg valós veszélynek. Személy szerint nagyon kíváncsi vagyok, lesz e igazi alternatíva a következő választásokon. Egyelőre a jobbik túl szélsőségesnek, az lmp túl liberálisnak tűnik ahhoz, hogy az legyen.

bpetya75 2014.05.16. 00:32:48

@Cascabel:

Fura sztori. Én először tuti a babával foglalkoznék, aztán a kutyával.

M. Péter 2014.05.16. 00:36:42

@zöldeketbeszélek: A kedvencem az, hogy megfőzöm a feldarabolt rebarbarát egy kis reszelt gyömbérrel és annyi cukkoral, hogy ne legyen savanyú. Remek tavaszi desszert, egy kis custard-öt is lehet még ráönteni, vagy van aki joghurttal szereti.

2014.05.16. 00:49:10

@Zoole[uk]: En minden kutyat szeretek, meg a pit bullt is.... sajnos itt gyakran olyanok tartjak akik agresszivra nevelik vagy mint ahogy a videon lehet latni, nem torodnek vele, hagyjak hogy szabadon garazdalkodjon. Igazad van, lehet belole, es mas kicsit agresszivabb fajtakbol is baratsagos kutyat nevelni...

Itt meg wienie dog-nak hivjuk a Wiener (virsli) utan :)

2014.05.16. 00:50:10

@Zoole[uk]: Marmint a tacskot hivjuk wienie dog-nak :)

2014.05.16. 00:52:36

@zöldeketbeszélek: Te is malteroztal? :) Ilyesmiben az egesz csalad reszt vett regen, meg a gyerekek is... :)

2014.05.16. 00:54:31

@Cascabel: Mecalor! Erre emlekszem!! :)

adg 2014.05.16. 00:58:45

Basszus, 820 komment. Ezt most nem tudom vegigolvasni.
Hatha valaki tud valaszolni, sikerult not talalni a posztolonak? :)

adg 2014.05.16. 01:01:52

@Cascabel: A 'Susi es tekergo' cimu mesefilmben ugyanez a jelenet van, csak patkannyal, es gyerekszobaban. Termeszetesen nem lovik le a kutyat, megis csak egy mese, de legalabb lebasszak. Aztan rehabilitaljak, es mindenki happy.

2014.05.16. 01:02:16

@adg [Au, Darwin]: En nem hiszem. De meg abban se egyeztunk meg neki, hogy no kell neki. :) Szerintem egy 25 eves sracnak ez ugyben keves problemaja lehet, de lehet hogy tevedek. :)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.05.16. 01:15:24

@klappol: A nagy lókukit! :-)))))
Csak utälom, hogy ha hsz-t irok, és elküldöm, akkor mindig csak az utolso 100kommentet jeleniti meg...
Hintänak cimzett kommentedben nem értettem, hogy mi köze van a jódnak a rosszhoz... :-) : "Majd a rossz után jön a JÓ:D:D:)))))))))))))))) "
Az otthonra visszatérve: Szerintem nincs annäl szarabb, mint ugy hazamenni (akär nyaraläsbol, akär munkäbol), hogy utälod az otthonod...
@lexrex: :-)))))))))))
@Babette_: Nekünk is kellett ilyet irni, de én mär nem emlékszem, hogy mit irtam. :-) Az oföd egy ritka .... lehetett. :-(
@nyuszigonosz(D): :-)))))
@zöldeketbeszélek: A mai "szememmel" asszem passzolom azt az orszägot férjestül. :-) Különben is nagyon meg vagyok elégedve a mostanival!
@Cascabel: Ezt milyen szépen leirtad!
@Ladybird89: Ja, persze mert lättad a muzeumban. :-)))))
@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Szerintem ezeken minden valamirevalo gyerek ätesett! :-)
@diggerdriver: Én csak annyit tudok mondani, hogy a kutya a gazdäja "tükre"... (nincs kutyäm)
@mayree: Tudod mi az érdekes? Ha megnézel bärmilyen leiräst, a "harci" kutyäkat barätsägos, gyerekszeretö csalädi kutyaként irjäk le. Viszont kiemelik, hogy egész kölyök korától ajánlott kutya óvodába és iskolába vinni. De ez szerintem minden kutyära érvényes lenne, mert nem csak a kutyänak, hanem a gazdäjänak is jot tesz, valamint össze is koväcsolja öket. Hülye kutya nincs, csak hülye gazda...
"Aha, akkor az lesz az... ismertem olyat a faluban aki lapáttal etette, mert nem mert közel menni a saját kutyájához. " Én talälkoztam egy ilyen szegény kutyäval. Läncra volt verve, senki nem törödött vele. Én szépen lassan a közelébe mentem, odavittem a vizes täljät, mert szerencsétlen azért küzdött, hogy azt elérje, és leültem mellé és elkezdtem simogatni. Anyäm meg majdnem szivrohamot kapott, a tulaj meg értetlenkedett...
@Zoole[uk]: A viläg egyik leggusztustalanabb dolga... :-((((

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.05.16. 01:32:04

@adg [Au, Darwin]: Olvasd el klappolnak a 2db megahozzäszoläsät, és ott megtalälod a välaszt. :-))))

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.05.16. 01:36:11

@cougarcat: Sväjcban mär annyi kutyafajta be van tiltva... :-( Egyszerübb heccelni a népet. :-(
Itt a lista a mi kantonunkbol: www.veterinaeramt.tg.ch/documents/Hunde_Rasseliste.pdf
Férjem szavaival élve: Egyszerübb beszerezni a löfegyverhez az engedélyt, mint a listärol valamelyik kutyähoz... :-(((((

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.05.16. 01:36:13

Még a 820 komment előtt:
Szerintem ez még kicsit kevés, hogy egy kívülálló eldöntse.Egy dolog a pénz otthon (biztos lehet jó is akár, de meddig), egy másik dolog a barátság, vagy a nő (sajnos barátságért, szociális érzékenységért nem adnak kenyeret a boltban), de a jövő lehetősége az kompletten hiányzik odahaza.Ez az, amiért én nem mennék haza.

M. Péter 2014.05.16. 01:36:34

@charlieharper: Azt gondoltam volna, hogy legalább egy Agátok van. :)

adg 2014.05.16. 01:44:42

@cougarcat: "De meg abban se egyeztunk meg neki, hogy no kell neki."
Szerintem inkabb no. Nem akarom osszekotni a bajuszt Maxszal. :)
Amugy sajnos nagyon sok fiatal sracnak van ezzel baja, nem a posztolora gondolok, csak ugy altalanossagban. Es egyre tobbnek...

2014.05.16. 01:57:22

@Naschkatze (Mostindien / CH): Kar, milyen szepek. :) A varosunkban az a szabaly hogy bizonyos korlatozott fajtak (pl. pitbull) csak szajkosarral mehetnek kozteruletre, de ez vonatkozik minden olyan kutyara aki egyszer mar valakit megharapott, vagy agresszivan viselkedett.

@adg [Au, Darwin]: O, en arra ertettem, hogy nem biztos hogy a tarskereses a problemaja, de egyebkent igazad van, jobb ha kussolunk "arrol" a temarol. :)

Hmmm, ha igy van, hogy fiataloknak is nehez tarsra talalni, ez szomoru - egy fiatalnak borzaszto erzes lehet maganyosnak lenni.

pappito · http://pappito.com 2014.05.16. 02:00:32

@házelőtthinta: " Ha jövőt akarsz akkor külföldön maradsz, ha nyomorogni akarsz akkor meg hazamész. Jól mondtam? Csak tudnám milyen jövő ez, sorvadni egy garzon konyhájában egy kelet ausztriai kisvárosban."

a te nyomorodról te magad tehetsz. te költöztél oda, te élsz így, te nem változtatsz, ne hidd, hogy ezért az önsajnáltató bullshitért bárki együttérez veled. Bekommenteled minden poszt alá és nem történik semmi, vajon miért?

skye8 2014.05.16. 03:12:43

Poszter en 4 honapja elek az ocean tulso partjan es ugyanezzel a problemaval kuzdok,habar nem ezen a szinten.
szerencsere a munkam nem unalmas es a kollegakkal is jol kijovok. 3 lakotarssal es egy hazinenivel lakom, igy borozasok es filmezesek is elofordulnak.
annak ellenere hogy igyekszem hetvegen lefoglalni magam, az egyedullet sokszor elszomorit. viszont azt is tudom, hogy nekem kell alkalmazkodni, megszeretni ezt az orszagot (Kanada).
nem akarom osszehasonlitani Angliaval, 'mumosolyt' itt is latok de nekem inkabb kedvessegnek, emberibb megnyilvanulasnak tunik, mintha a fejem folott atneznenek.
probalj ne az egyedulleten toprengeni,errol nem tehetsz, egy atmeneti allapot ami idovel biztosan javulni fog.
menjel szaladni vagy bicajozni, itt rengeteg embert latok sportolni a parkban, toparton, hat en is nekifogtam es sokkal jobb a hangulatom.
talan a munkatarsak is segithetnek a beilleszkedesben, elmehettek munka utan sorozni, moziba.
sok sikert es fel a fejjel!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.05.16. 04:08:58

@Naschkatze (Mostindien / CH): Na, fhasza...már egy hónap sincs és megy oda a fél világ focizni... :-o

Ugyandehogy (törölt) 2014.05.16. 06:50:57

@charlieharper az edeny tologatasaval

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.16. 07:12:13

@Babette_:
Persze. EZ a sparhelt.
Most is gyártják.
Anyósomnak a gáztűzhely mellett van.
A kertben mindig van annyi faág amivel megfö a kaja.
Kemencéd is van?

DieNanny CH 2014.05.16. 08:16:02

@házelőtthinta:

Jó lenne, ha tükörbe néznél, és tudatosítanád magadban, hogy ez nem a nyugati életszínvonal. Elhatározás kérdése. Semmi gond nincs azzal, hogy tesódnál laksz, fél évig én is az enyémnél laktam. Keress munkát, olvass sokat - helyi újságokat -, járj el helyi programokra, múzeumokra, kiállításokra, talán lesz egy hely, ami tetszeni fog. Ausztria szép. Én visszavágyom oda.
Ne nézd le saját magadat.

DieNanny CH 2014.05.16. 08:18:48

@nyuszigonosz(D):

"Jól írod, az otthon ott van, ahol jól érzi magát az ember."

... és ahova - ha elkerül onnan - visszavágyik...

zonemes 2014.05.16. 08:33:36

Több országban eltöltött kb. 8 évnyi külföldi élet után döntöttem úgy, h visszaköltözöm Mo-ra. Nem voltam anyagi problémáim, barátaim is voltak, de akkor úgy gondoltam, megpróbálom újra otthon. Ma műr úgy gondolom, akkor rossz döntést hoztam és nemsokára újra útra kelek, ezúttal végérvényesen.
Tudom, h nincs két egyforma eset, de szerintem alaposan érdemes végiggondolni, mi az, ami hazahozza az embert és mi az, ami külföldön marasztalja. Csak az érzelmekre hallgatni nem tanácsos (szerintem)...

DieNanny CH 2014.05.16. 08:33:46

@Babette_:

Nekünk első szakközépben kellett fogalmazást írni: "Egy napom 10 év múlva" címmel. Vagyis, 24 évesen.
Leírtam, hogy van egy 3 éves fiam, akit Balázsnak hívnak, a Brunszvik Teréz nevű óvodában dolgozom, éppen hazaértünk az oviból, főzöm a vacsorát, gyerekem a tv előtt ül, így várjuk a férjemet... (Aki nem jelenik meg az írás közben...) :-)
Ebből annyi valósult meg, hogy óvodában dolgoztam... Egy kicsit bánom, hogy nem voltam "rosszabb kislány", mint 2 unokatesóm, mindkettőnek 19 évesen lett gyereke, dehát, ez van... Most anyai érzéseimet más gyerekeken élem ki.
Visszagondolva, minden nagyon jól történt az életemben, még egy súlyos betegségem is. Semmit nem bánok!

firg_firg 2014.05.16. 08:37:01

@Din Serpahis: az jo, en is ott vagyok. Ha van valami kerdesed akkor szivesen valaszolok, dobj privat mailt.

DieNanny CH 2014.05.16. 08:38:52

@diggerdriver:

Ilyen nagy köztetek a korkülönbség, vagy bátyád korán kezdte?
Amúgy jó történet. Apukámék tanyáján 2 szoba van. Ez volt a 7 gyerek+2 felnőttre...

DieNanny CH 2014.05.16. 08:41:44

@Ladybird89:

Szerintem bármelyik poszt alatt lehet... De majd HÁ megmondja.

DieNanny CH 2014.05.16. 08:49:50

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]:

Egyik osztrák családom a vadonatúj építésű, alacsony energiafogyasztású házába, a konyhába, vett egy sparheltet... Télen ott főztünk... A sütőjén még hőmérséklet-kijelző is volt!
Kb ilyen: www.jofogas.hu/veszprem/Celus_sparhelt_jo_allapotban_elado_14144412.htm

DieNanny CH 2014.05.16. 09:08:55

@Papagály:

Nekem azt írja, hogy ez a videó privát. Nincs esetleg még valahova feltöltve?

DieNanny CH 2014.05.16. 09:31:49

@Sexual Harassment Panda:

Ez számomra már nem sparhelt. Csupán dizájnos gáztűzhely.

DieNanny CH 2014.05.16. 09:39:18

@blackhair-lady:

Én jó dolgokra is emlékszem, igaz, nyári nyaralások miatt. Ha télen voltunk falusi rokonoknál, akkor állandóan fáztam. Mondjuk, otthon is, 4. - legfelső - emeleti panelben anyukám téli reggeleken a konyhai sütőt gyújtotta be... Manapság azért szeretek hazajárni, mert van egy pici kályhánk az egyik szobában - + gázkazán is! -, de begyújtok, és élvezkedek a 30 fokban... Ritka az, hogy nem fázom...

DieNanny CH 2014.05.16. 09:41:50

@Cascabel:

Kirázott a hideg! Ez szomorú. Szegény ember, azóta lelkiismeret.furdalása van! (Ha tényleg igaz a történet.)

2014.05.16. 09:44:22

@bpetya75: Hat, en vegulis az LMP-nel kotettem ki, de csak kenyszerbol. Olyan ez, mint amikor bemessz a boltba, keresel valamit, de pont olyant nem lehet kapni. Megvettem azt, ami a leginkabb hasonlonak tunt ahhoz, amit szerettem volna, meg ha sok esetben elegge is tavol van attol. Az EP valasztason szerintem Bajnai lesz. De ezen meg gondolkozom.

En azt latom, hogy a Fidesz tovabbra is sok mindent jol csinal, sok minden tetszik abbol, amit csinalnak. Csak az a baj, hogy az esznelkuli hatalomkozpontositast es tortenelemhamisitasig meno nemzeti onfenyezest nem tudom tamogatni. Azt gondolom, hogy minden latszat ellenere Orbannak fontos az EU, fontos az europai integracio. Az az egy a baj, hogy nagyon veszelyes aknamezon tancol, ahol ha egyet rossz helyre lep, nagy baj lehet. Kis es nemzetkozi szinten igen jelentektelen orszagoknak, mint mi, szerintem okosabb egyertelmuen beallni valamalyik nagy szovetseges moge, mint ilyen pavatancot jarni. Ez konnyen visszauthet. Tul kicsit vagyunk mi ehhez, szerintem.

2014.05.16. 09:51:12

@bpetya75: Egyebkent nalam az MSZP-DK es a Jobbik lett kihuzva a listarol. Kommunistakra es nacikra nem szavazok. A Jobbikot sajnos tul jol ismerem, tul sokat lattam beloluk, hogy barminek is bedoljek veluk kapcsolatban.

Peter8888 2014.05.16. 11:10:36

Mindenkinek koszonom a kommenteket..a durva hangvetelueket is.

Egyertelmu, hogy nekem kell eldonteni, mit is akarok. Kapcsolatot meg ki lehet alakitani itt is, ido kell hozza. Bar vannak baratok, tehat nem igaz, hogy csak magam vagyok es senkihez nem tudok szolni.

A legjobb az, ha egyelore meghuzom magam, tanulok es nem sirankozom. Mas megoldas jelen pillantban nem is lehetne.

De meglatjuk, mit gondolok errol 1 ev mulva.

Peter8888 2014.05.16. 11:10:36

@zonemes: Miert erzed ugy, hogy rossz dontes volt hazakoltozni?

bpetya75 2014.05.16. 11:26:19

@Nyulz of the World:

Én most egy jó meredeket váltok jobbikról lmpre. Nekem nem igazán van tapasztalatom velük, gondoltam bizalmat szavazok nekik, hátha felnőnek a feladathoz, de amit a választások óta láttam, az alapján úgy érzem, nincs alternatívám.
Az LMP nekem eddig színtelen, szagtalan volt, de az elhíresült Schiffer-interjú karaktert adott nekik. Legalább is nálam.

2014.05.16. 11:46:32

@bpetya75: Tovabbra sincs bajom az LMP-vel, csupan az EU-val kapcsolatos nezeteik tolem neha tavol allnak, ebbol a szempontbol kozelebb all hozzam az Egyutt-PM. Es en vagyok az a megrogzott idiota, aki meg mindig probal programok es nezeket alapjan szavazni. :)

Skog 2014.05.16. 11:56:54

Soha ne mond, hogy soha.

A fenti mondat ellenére, nagyon valószínütlennek tartom, hogy valaha is Magyarországra költöznénk. Telket, vikendházat is elöbb vennék a Dodekanészosz szigetein, mint mondjuk a Balaton mellett. Majd a gyermekeink, ha tinédzserek lesznek és úgy döntenek, hogy mondjuk járnak az ELTE-re egy évet, naná menjenek, de ennyi. Magyarországról a barátok hiányoznak 7 év után egyedül, pacalt enni doszt elég évente kétszer, turó rudit meg hoz a rokonság, a szalámit meg soha sem szerettem. Nyilván lesznek dolgok amik felsejlenek a múltból és hiányozni fognak, de ezek többsége ha Magyarországon élnék sem visszahozható. A gulyáskommunista gyermekkorért meg, bár szép emlék, nem kár és törvényszerü, hogy elmúlt.
Legutóbb amikor, kicsit több idöt voltunk Budapesten, hasított újra belém, hogy ez a város már nem az "én" városom többé, sok-sok minden megváltozott és nem csak annyi, hogy a Rákóczi Hidon autózva egyszer csak nincs ott a Fradi Stadion, meg a Zrínyi meg etc.
Szerintem, hosszan tudnám sorolni, amióta elmentem mi minden zárt be, épült fel/át/be. Inkább nem teszem.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.05.16. 12:17:02

@DieNanny [SZ,CH]:
Te hogy élsz meg Svájcban egyedül csőszködéssel?Írtad hogy az vagy...4-5 ezer frankokat adnak érte vagy mi? Azért nem mész Ausztriába vissza mert túl csóró lenne Svájc után?Mindegy...

Rebarbaraa 2014.05.16. 12:17:02

@Naschkatze (Mostindien / CH): Persze, hogy tudom, aztan eladtak a Facebook/nak es a tarsalapito srac helyet kapott a Facebook igazgatosagaban is.

Herr Géza 2014.05.16. 13:02:45

@La Pantera: Bocs, kicsit kihagytam a blogot. Megkérdezem az asszonypajtást (ez az ö reszortja a konyhában) és elküldöm priviben, jó???

Herr Géza 2014.05.16. 13:07:17

@zöldeketbeszélek: Jesszus, dehogy mérgezö... Élö példa a családom (is) az ellenkezöjére... :))) Itt a németeknél a rebarbara-kompót ugyanolyan ösédesség, mint az almakompót. Persze ma már inkább a sütifélék futnak, de szezonban nagyon....
Recept megy priviben, de csak otthonról tudom a hétvégén elküldeni.... Ha kipróbáltad, számolj be róla ! :))))

Herr Géza 2014.05.16. 13:09:19

@Shebelle: Hétvégén megy neked is priviben... :)))

Herr Géza 2014.05.16. 13:30:49

@zöldeketbeszélek: Rossz helyen keresed ? Sztem. Ti is német spárgát kaptok szezonban (ld. baden-i nagy spárgamezök...), ami 2014-ben szabadföldön április közepén indult és hagyományosan június 24.-én (Johannistag) végzödik. Tehát most van a csúcsszezon. Persze az Aldi+Co árul mellette görög, spanyol, söt magyar spárgát is, de az már csak a szállítás miatt is "kuka". A spárga tipikusan csak frissen jó: hajnalban szedik, legkésöbb másnap megeszed... Leszedve villámgyorsan öregszik, kiszárad, egyre nehezebb pucolni és egyre több a hulladék, elszáradt, fás része. Akkor jó, ha a vágási felület még nem száradt ki és hajlításra rugalmasan, roppanva törik.A pucolása késsel egy istencsapása, lehet kapni speckó spárgapucolót, 1-5 €, nagyon megéri. Vagy, ha zöld spárgát veszel, az még aromásabb is, és azon alig kell valamennyit pucolni....Mindenképpen érdemes a jó spárgára valamivel többet áldozni (úgysem eszed kilószámra, mint a krumplit), mert zongorázni lehet a különbséget. (Itt most termelönél, 3-10 € között van kilója, az Aldis már van 99 centért/ fél kiló, de nagyon "bele kell nyúlni", hogy még az elfogadható kategória legyen.

Herr Géza 2014.05.16. 13:38:35

@Herr Géza: @zöldeketbeszélek: Na most jól összekevertem a dolgokat. Azt hittem a Nanny írta a spárgatémát, így ez neki szólt volna, de csak most látom, hogy más volt a szitu. M.o.-n természetesen nem a német spárga a nyerö, hanem a magyar, és nyilvánvalóan annak hamarabb le is fut a szezonja....
A további eszmefuttatásom persze igaz ettöl függetlenül....:

Kiég3tt 2014.05.16. 17:11:08

Kedves Posztolo,
Nem tudom 800 valahany komment es 24 ora multan meg koveted-e a hozzaszolasokat es a tanacsokat. En az elso 20 komment utan ragadtam billentyuzetet.
Az elso gondolatom nekem is az volt, ami diggernek...
De ettol azert arnyaltabb a dolog szerintem. Ha valaszt varsz, akkor sztem nem olyat, h maradj/menj hanem hogyan dontsd el, mit tegyel.
Mi van peldaul, ha a megoldas nem is ez a ket verzio, hanem egy masik orszag?! (posztodbol az jon le, h magyar, angol mellett meg beszelsz mas nyelvet is)
Ami a legfontosabb, h osszeszedd egy papirra az igenyeidet, elvarasaidat amiket megfogalmazol a kornyezeteddel szemben es ugy merd fel melyik orszag mellett szol tobb pro es kontra. Esetleg van-e olyan, mas szobajoheto orszag, ahol inkabb megtalalod a szamitasaidat.
Igazabol abbol, amit leirtal szamomra lejon, h tudsz boldogulni mind Angliaban, mind Magyarorszagon - ezek nem problemak. Ami viszont baj, hogy nem vagy tisztaban a hosszutavu celjaiddal. Amint a celjaid kikristalyosodtak elotted, onnantol mar konnyebb elhatarozni, h mit is kezdj magaddal.
Nem mindenkinek jobb hely Anglia... nagy a valoszinusege, hogy egzisztencia szempontjabol jobban jarnal Angliaval, de szamodra most nem tunik ez fontosnak. Azt csak te tudhatod, hogy a te esetedben mennyire megengedheto dolog az egzisztenciat egyeb dolgoknak alarendelni a mai vilagban.
Amiatt ne aggodj, h Magyarorszagon talalsz-e munkat (ha vegul igy dontesz), ugyanis interneten keresgelhetsz es eleg csak az interjura hazaugrani es felmondani akkor, ha mar biztosan tied a pozi. Azt hiszem sikerult kicsit csernusosra venni a figurat...

Papagály (törölt) 2014.05.16. 20:20:34

@DieNanny [SZ,CH]: dehogynem, egy csomó másik angol verzió is van a youtube-on, sőt, én németül találtam először:
www.bild.de/news/ausland/katze/rettet-kind-vor-hunde-attacke-35979928.bild.html

Papagály (törölt) 2014.05.16. 23:34:55

@DieNanny [SZ,CH]: svájc nem még szebb (mint ausztria)?

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.05.17. 04:22:13

@Rebarbaraa: Megprobältam humorizälni, de lätom nem jött össze...
(A linkelt képre gondoltam, bär ugye ha egy viccet magyaräzni kell... )
@geegee: Pontosan ezért äll a bäll...
Most beszéltem férjjel, hättérben sziréna hallatszott. Kérdem töle, hogy jol hallotam-e amit hallottam. Erre ö, igen a rendörség järörözik. Mondom, és szirénäval, hogy a rossz emberek is messziröl halljäk? Erre ö, hät kb ugy...

DieNanny CH 2014.05.17. 06:27:40

@Peter8888:

Jé, szia, poszt-toló! Üdv közöttünk! Azért gyere ám gyakran, és írjál, hogyan érzed magad!

DieNanny CH 2014.05.17. 06:36:43

@házelőtthinta:

Csőszködéssel, mivel van végzettségről papírom, és jó nyelvtudásom, ezért bruttó 21 frankot kapok óránként. Ausztriában kb 10 eurót kapnék óránként, ami szintén nem rossz, de arányaiban itt jobban járok. Talán, miután kifizettem a hitelemet - ha a jóisten is akarja, 4-5 éven belül -, még elképzelhető, hogy átmegyek Ausztriába.
Mondjuk, ott kevesebb lehetőségem lenne, mivel van egész napos óvoda, napközi, ilyesmi, au-paireknek is könnyebb ott elhelyezkedni, és akkor egy család inkább fizet havi 1000 eurót egy bentlakó lánynak, mint mondjuk 2000-et egy Nannynek.

DieNanny CH 2014.05.17. 06:42:57

@Papagály:

Nem tudnám rangsorolni. Nekem a sziklás hegyek nem jönnek be. Márpedig 2000 méter fölött már csak az van. 1000-1500 méter, amin zöld fák vannak - na, az ilyen jó. Igaz, itt is kicsit észak felé haladva - úgy 100 km-t -, már lankás a hely.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.05.17. 07:05:26

@cougarcat: Persze, kalákában folyt az építkezés nálunk is, mint mindenhol :).

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.05.17. 07:09:25

@Papagály: Nem csak volt. Vagy Sári László már meghalt?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.05.17. 07:36:35

@bpetya75: Nem hiszem, hogy ez így, ebben a formában igaz, de így kapja meg a drámai felhangot és így lesz belőle tanmese...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.05.17. 07:38:01

@bpetya75: Az tudod, hogy az LMP pikk-pakk felajánlkozott együttműködésre az MSZP-nek? Nekem itt vesztették el a hitelüket. Lehet más a politika, miii?

2014.05.17. 14:05:45

@zöldeketbeszélek: nekünk is volt ez az olajkalyha,rém veszélyes volt szerintem,ijeszto hangokat adott ki

Fekete Pestis 2014.05.18. 21:45:44

@Peter8888:

Hi,

ha az emberi kapcsolatok (stb) fontosak, akkor azt tanácsolom, hogy menj vissza M.o-ra.

ha azonban
1. szereted a szakmádat, fejlödni akarsz, új ötleteket szerezni
2. vagy/és fontos a biztonság
3. vagy/és nem szereted, ha rendszerszinten van a lefele taposás felfelé nyalás
4. és/vagy fontosnak tartod az anyagiakat
5. és/vagy mentalitásban inkább hasonlítasz a Ny-Eu-aiakra, mint honfitársaidra és végül
6. karriert akarsz csinálni (bármi legyen is az)

akkor azt tanácsolom, hogy csak minden másnap (i.e., karácsony másnap és húsvét másnap) tedd be a lábad az Ígéretek Földjére.

Másodrangú állampolgár NyEu-ban is lehetsz, ha jó vagy nyitva állnak elötted a 100+, 200+ os állások, otthon ugyanúgy szarba se vesznek, mint NyEu-ban [söt: M.o-n az elitbe bekerülni MAGYARKÉNT nehezebb, mint NyEu-ban IDEGENKÉNT].

Még valami: ha idöszerü lesz, ne felejtsd el kiváltani az angol útlevelet ;)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása