oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. április 12. 06:42,  Hadat üzentem Angliának 536 komment

2014. április 12. 06:42 Határátkelő

Hadat üzentem Angliának

Nem kell persze semmi rosszra gondolni, a hadüzenet gasztrofronton történt, és ha már ennyit elárultam, akkor a blogot rendszeresen olvasók alighanem sejtik, hogy ma ételekkel foglalkozunk, jelesül azzal, miként lehet magyar ételeket külföldön elkészíteni, illetve kinek mi a kedvence ott, ahol él. (Nem mellesleg: továbbra is várom a képeket, történeteket, recepteket, mind meg is jelenik, csak kis türelmet kérek, mert hála istennek szép számban érkeznek!)

Krisztina tojásos nokedli kész.jpg

Első történetünk szerzője, Krisztina egy nagyon egyszerű étel elkészítésekor szembesült egy meglehetősen bonyolult problémával. Nem lövöm le a poént, hadd mesélje el ő!

„Két éve, amikor Angliába költöztünk a családommal és néhány bőrönddel, eszembe sem jutott, hogy lesznek olyan magas labdák itt a mindennapi szokásos főzőcskézésben, amihez komolyan törni kell a fejem, hogy leüssem.

Ami Magyarországon teljesen természetes volt, az az, hogy a tojásos nokedli és a csiripöri nokedlivel ripsz-ropsz a nokedli szaggatóval elkészül. Viszont amikor felmerült, hogy már jólesne egy kis olcsó, de laktató és finom ebéd, meglepődve tapasztaltam, hogy itt nem lehet nokedli szaggatót kapni!

Végigjártam a kis és nagy konyhafelszerelési üzleteket és híre hamva sem volt még csak hasonlónak sem. Az akkori munkahelyemen is kérdezgettem az angol, román vagy lengyel kollégákat, de az előbbi még csak nem is hallott a nokedliről, mint olyanról az utóbbiak már hallottak róla, de fogalmuk sem volt, hogy hol tehetek szert erre az oly egyszerű kis konyhai eszközre.

Krisztina nokedliszaggató.jpg

Végül hadat üzentem Angliának és eldöntöttem, hogy akkor is lesz tojásos nokedli, ha én azt akarom, és jaj annak, aki az utamban áll. Egy egyszerű rozsdamentes gyümölcsmosót vettem, és egy hajszálnyival hígabb tésztát kevertem, majd a fakanállal szépen, lassan, karizmot nem kímélve végül kiszaggattam a vágyott nokedliket. Az eredmény kitűnő lett.

Őszintén szólva elég kimerítő fizikai munka volt, ami nemcsak a karomra, hanem a vádlimra is hatott, hiszen elég alacsony vagyok és minden ilyen főző erőpróbához lábujjhegyre is kell állnom, a kellő hatás elérése érdekében.

Ezért úgy döntöttem, hogy tojásos nokedlit csakis kivételes alkalmakra készítek. Az anyósom látva erőfeszítéseimet és a Facebook-posztomat az eredményről, azonnal beszerzett egy szaggatót és két nap múlva hozta is a postás néni. Nem örültem még ennyire egy nokedli szaggatónak!

A fényképen a béna zöld műanyagtányérért most kérek elnézést, de akkor még ez is nagy kincs volt! :)

A cukkinifőzelék

Talán emlékeztek még Klárira, aki nemrégiben két posztban írta meg, miként éli meg nagymamaként, hogy a gyermeke és családja Ausztráliába költözött. (Aki nem olvasta volna, az most pótolhatja ide és ide kattintva.) Nos, ő is írt és küldött jó sok képet arról, mit is főzött odakint a gyerekeknek, illetve mi volt a kinti kedvenc étele.

Klári piac.jpg

„Egyik alkalommal egy ausztrál piacon jártunk, és bevásároltunk mindenfélét. Többek között vettünk padlizsánt is, amiből moussakát készítettem eredeti görög recept szerint. Nagy ízlett a családnak, habár a délelőttöm ráment, mert eléggé pepecs az elkészítése.

Klári muszaka.jpg

Klári muszaka kész.jpg

Klári muszaka kész OK.jpg

Klári muszaka tálalva.jpg

Egy másik alkalommal cukkiniből készítettem főzeléket (ugyanis itt nincs tök), hozzá borsos fasírtot.

Klári cukkinifőzelék.jpg

De különösebb nehézség nélkül sikerült csinálnom szilvásgombócot és tócsnit is.

Klári szilvásgombóc.jpg

Klári tócsni.jpg

Végül hadd mutassam be az egyik helyi kedvencem, a neve seafood platter. A tányéromon volt fésűs kagyló, rántott hal, osztriga salátával. Az ausztrálok persze szeretik a tenger gyümölcseit, mellé jön a chips és a saláta, különböző mártásokkal.”

Klári seafood platter.jpg

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: gasztronómia Ausztrália Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr386017961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Papagály (törölt) 2014.04.13. 01:49:49

@tucano:
Igen csekély a mákszemben lévő ópiummennyiség, de azért - ügyesen kivonva belőle; sok kicsi sokra megy - abba is szépen bele lehet halni, ahogy az előző sztori mutatja.

A magyar "kábítószerrendeletben" olvasható definíció alapján is úgy tűnik, hogy van "evőmák" meg "ópiummák".

162/2003. (X. 16.) Korm. rendelet
a kábítószer előállítására alkalmas növények termesztésének,
forgalmazásának és felhasználásának rendjéről
1. §
E rendelet alkalmazásában:
a)
mák: a mák vagy ópiummák (Papaver somnife-
rum L.) faj fajtáihoz, valamint a murvásmák (Papa-
ver bracteatum Lindl.) faj fajtáihoz tartozó növény;
b)
ipari mák: a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hi-
vatal Központja (a továbbiakban: MgSzH Központ)
által a Nemzeti Fajtajegyzékben, valamint az Eu-
rópai Bizottság által a mezőgazdasági növényfajok
közösségi fajtajegyzékében (a továbbiakban: Közös-
ségi Fajtajegyzék) közzétett olyan – magas alkalo-
id tartalmú – mákfajta (a továbbiakban: mákfajta),
amelyben a kábítószerekkel és pszichotróp anyagok-
kal végezhető tevékenységekről szóló Korm. ren-
delet (a továbbiakban: KKR.) 1. számú mellékle-
te szerint kábítószernek minősülő ópium alkaloidok
összes hatóanyag koncentrációja a légszáraz állapo-
tú kifejtett máktokban átlagosan 0,7% feletti;
c)
étkezési mák: az MgSzH Központ által a Nemzeti
Fajtajegyzékben, valamint az Európai Bizottság ál-
tal a Közösségi Fajtajegyzékben közzétett olyan –
alacsony alkaloid tartalmú – mákfajta, amelyben a
KKR. 1. számú melléklete szerint kábítószernek mi-
nősülő ópium alkaloidok összes hatóanyag koncent-
rációja a légszáraz állapotú kifejtett máktokban átla-
gosan 0,7% vagy az alatti;

ndi-szip.hu/Controls/DownloadEDoc.aspx?attId=367ca1a9-d98c-478e-8706-c006a9dff811

Shanarey 2014.04.13. 01:56:22

@tildy[UK]:

Gyári kialakítás, de nem Y forma, olyan az alakja mint a normál keverőcsapos verziónak, csak nincs rajta csap, mert a két eredetit használja.

Papagály (törölt) 2014.04.13. 02:04:23

@cougarcat: De van valóságalapja, drogteszten meg lehet bukni egy rosszul választott süteménysorozattal.

Morphine levels in poppy seeds range between 4–200 mg/kg. According to an article published in the Medical Science Law Journal, after ingesting "a curry meal or two containing various amounts of washed seeds" where total morphine levels were in the range 58.4 to 62.2 µg/g seeds, the urinary morphine levels were found to range as high as 1.27 µg/mL (1,270 ng/mL) urine.

Discovery Channel's MythBusters series episode "Poppy Seed Drug Test"[26] demonstrated that eating both poppy seed bread and poppy seed bagels resulted in both of the hosts testing positive for opiate use, 30 minutes later.
en.wikipedia.org/wiki/Poppy_seed#False_positive_drug_tests

Az Egyesült Arab Emirátusok remek hely a Heathrow-n elfogasztott mákos kifliből a ruhára került mákszemek miatt kiszabott négyéves börtön letöltésére:

"Meanwhile, a Swiss national is serving a four-year jail term after three poppy seeds from a bread roll he ate at Heathrow airport were found on his clothes. "
news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7234786.stm

Herr Géza 2014.04.13. 02:06:42

@cougarcat: Én úgy mondanám, hogy a "folyóssága" félúton legyen a hagyományos nokedlitészta és a palacsintatészta között. Gyakorlatilag itt magától kell "lefolynia a tésztának) , a csúszkával szinte csak elvágod a megfelelö hosszra.

2014.04.13. 02:07:36

@cougarcat:
" Valosag alapja nincs, de nagyon humoros volt..."
A volt sogorom - nagy kenderfogyaszto - ugy bukott le, hogy az apos vizeletet adta be drog teszten es kimutattak benne az opium szarmazekot. Az apos karacsonykor telezabalta magat makos beiglivel:) Ja, a teszt januar elso heteben volt:)

2014.04.13. 03:10:07

@Torzon Ork: @Cascabel: Kimutathatja, de azok a tesztek amiket mi hasznalunk a drogosokkal ki tudjak mutatni hogy hard drug-rol van-e szo vagy sem. Pl. a Tylenol 3-at is meg tudja kulonboztetni.... Kliens meg nem hozta fel a makos sutiket indoknak es legyszi ne sugjatok meg nekik. :)) Hihetetlen hogy milyen indokokat tudnak felhozni, ha pozitiv a teszt.

Ork: Azert ezt a cikket elmentem a kollegaknak is, sose lehet tudni...

Cascabel: Akkor mar csak az kene hogy valaki jotet lelek vessen soska magot es arulja. :) Nem akarod csinalni? Nagyon el tudnalak teged kepzelni egy kis acreage-en itt a szigeten, kerteszkedni. Hamarosan meg egy kis fuvet is noveszthetsz talan minden gond nelkul. Downsizing, live off the Earth, stb.

@Herr Géza: Igenis, ertettem! :) Ez tenyleg segit, koszonom!

fancypants 2014.04.13. 03:45:40

@blackhair-lady: a csipos mexikoi kajak utohatasat egyebkent csak ugy nevezik, hogy Montezuma bosszuja. :))

Mas: ismered a Texas Roadhouse lancot? Amikor Texasban jartunk, megalltunk az autopalyan bekapni valamit, es tok veletlen az egyik ilyen etterembe botlottunk, es hihetetlen finomat (es sokat) ettunk. Itt Del-Kaliforniaban is van 1 db ettermuk, de sajnos az kozel sem volt olyan jo, mint Texasban.

adg 2014.04.13. 07:03:39

@Shanarey(SCO): Az üdítős üveg természetesen egy vicc. Itt ausztráliában is előfordul a dupla csap, főleg régi házakban persze, de néha még közintézményekben is. Nyílván a sok pommie hozta magával a hagyományos csapot. Ki a fenének van kedve megtanulni ezt a mai flancos túlbonyolított keverőcsapot. :)

Idősebb ausztrálok még ma is visszasírják a régi szép időket, amikor sokkal egyszerűbb volt az élet, nem csak a csapok terén. Pl nem volt ez a bonyolult metrikus rendszer sem, sokkal egyszerűbb volt a font/láb/inch stb.
Nem beszélve a pénzról, most az egész rendszer túl van bonyolítva. 1 dollár = 100 cent, ki bírja ezt megjegyezni? Bezzeg a régi szép időkben még 20 shilling volt egy pound, 12 penny pedig egy shilling, vagyis 21 schilling volt egy guinea, nyílvánvalóan. Mennyivel világosabb.

Mr Long 2014.04.13. 08:13:15

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Monoklim nincs, csak rendes szemuvegem. Cilinder nem tetszik igazan. Setapalcam nincs, majd ha szuksegem lesz ra, ellenben csak hosszu, fanyelu ernyom van (ahogy kollegammal hivjuk stylish umbrella) es megy a hosszu ballonkabatomhoz. :) Mellesleg elsosorban mandzsetta gombos inget hordok (kotozkodoknek uzenem, hogy a double cuff fajtara gondoltam!)

Mr Long 2014.04.13. 08:16:11

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: "Tildy ura"
Bator gyerek vagy te! Csodalom, hogy nem kaptal erte.

Papagály (törölt) 2014.04.13. 09:45:32

@cougarcat:
Vancouverben közpénzből fenntartott intézményben, legálisan is lőheti magát az ember. Sőt, már a terjeszkedésen gondolkoznak.
Az ember viszi magával a cuccot, és a nurse felügyeli az intravénás akciót.
Pragmatikus megközelítés, nekem tetszik!

Vancouver Insite drug-injection facility can stay open
A man at the Insite supervised injection Center in Vancouver, Canada The taxpayer-funded facility is located in a deprived district of Vancouver

North America's only legal drug-injection site can stay open, Canada's Supreme Court rules, in a defeat for the country's conservative government.
www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-15130282

A Supreme Court által készített anyagban vannak meglepő kijelentések a vancouveri "nyolcadik kerületről" (DTES: Vancouver’s downtown eastside):
"The injection drug use problem of the DTES is not hidden. At any given time of day drug transactions can be witnessed in the open air on the very steps of the historic Carnegie Community Centre at Main and Hastings. In alleys steps away, addicts tie rubber bands around their arms to find veins in which to inject heroin and cocaine, or smoke crack from glass pipes.

Terhes nők is igénybe vehetik az intézmény szolgáltatásait (a tűket).
Vannak érdekes sztorik, pl. az egyik 55 éves ügyfél 13 éves kora óta heroinista. Majdnem ugyanennyi ideje kokainozik is.
Akkor mégse olyan veszélyes? Ha ilyen sokáig lehet vele húzni, ki tudja, lehet, hogy igazuk van?
scc-csc.lexum.com/scc-csc/scc-csc/en/item/7960/index.do

Papagály (törölt) 2014.04.13. 09:45:32

@Herr Géza:
Jó, hogy nem a viszkozitása. :)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.04.13. 09:56:02

@Mr Long: Aham, kezdem erteni hogy mit keres a neved elott a "Mr.". :)

DieNanny CH 2014.04.13. 10:13:29

@Torzon Ork:

Egy épített hely akkor lesz szakrális, ha megszentelik. Ha nem, csak egy halom kő.
Mi sok olyan templomban énekeltünk Olaszo-ban, ahol koncert előtt kivitték az Oltári Szentséget - na, ekkor énekelhettünk világi dalokat, a közönség meg tapsolhatott. Mert egyébként taps nélküliek voltak a koncertjeink...
Tehát ne aggódj, akár egy istállóban is lehet misét tartani, megfelelő előkészületek után.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.04.13. 10:13:50

@tildy[UK]:
Nekem, csak fém felső kosárral.
Szar mert nehezen csúszik mindig kenni kellett étolajjal.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.04.13. 10:15:15

@rezsöatya:
Mozgatni kell rajta csak nehezen mozog kenni kell.

2014.04.13. 10:19:07

@Cascabel: igen, nekunk is mondtak a munkahelyen, hogy az US drogteszt (kotelezo a munkahley miatt) elott xhettel nem ehetunk semmi makosat.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.04.13. 10:22:20

@tucano:
Tuc, a HA-val kapcsolatban nagyon egyetértek és csatlakozom a véleményedhez.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.04.13. 10:26:23

@Torzon Ork:
Igaz, egészen addig míg az egyházlobbi nem kényszeríti a gyerekeimet hittant tanulni az iskolában.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.04.13. 10:29:29

@blackhair-lady:
Minden nő szereti a Nagy Kemény Nokedlit.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

rezsöatya 2014.04.13. 10:33:35

@diggerdriver: kollega! Te is gepzsirral fozol? :DDD

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.04.13. 10:34:31

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]:
OK.
ZSENGE korodra való tekintettel mi Sokatlátott Öregek elnézzük neked Csíkoshátú Vadmalacnak hogy szőrszálat hasogatsz.
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Muscari 2014.04.13. 10:35:04

@tildy[UK]: nekem volt ilyen szaggatom, de nem szerettem. Sokaig kezzel csinaltam, az ocsem szakacsnak tanult es neki igy tanitottak. Kezzel pasziroztam at a tesztat a lukakon, anyukam a mai napig igy csinalja.
Lehet, hogy kiprobalom a deszkas nagyobb meretu nokedlit, sokan mondtak itt, hogy az finomabb.

Azt hiszem, holnap tojasos nokedli lesz, annyira megkivantam.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.04.13. 10:35:52

@rezsöatya:
Miért? Szerinted mihez tudok hozzájutni ingyééé?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.04.13. 11:01:43

@Muscari: egyszer próbáltam deszkan, vagdisva, soha többet. Igaz nekem bevált a csúszkás, lévén elég lágy nokedlitesztat gyartottunk mindig is, azt meg megnézem hogy csinálod deszkarol. Lefolyik....

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.04.13. 11:03:21

@diggerdriver: szerintem ti keményre gyártjátok a tésztát. Nekem sosem kellett kenni. Mondjuk azóta már a korábban linkelt nudlis van, az még jobb.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.04.13. 11:12:37

@tildy[UK]: Szar a csúszkás.
Kúrva nehéz elmosni is.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.04.13. 11:27:28

@diggerdriver: csak a magad neveben nyilatkozz. En spec szeretem, mondjuk nalam fel sem merult, hogy valaki olyan kemenyre csinalja a nokedlitesztat, hogy azt vagni lehet.

2014.04.13. 11:38:18

@Torzon Ork:
" Terhes nők is igénybe vehetik az intézmény szolgáltatásait (a tűket). "
A Hastings Streeten ingyen osztogatjak a tuket (es a condomot) a raszoruloknak.
@Sütemény1975:
" szép világ! " Inkabb erdekes:( Hogy legyen valami elkepzelesed rola, tedd be a google images (vagy kepek) keresojebe, hogy " Vancouver Hastings Street Homeless vagy Drugs". Le fogsz dobbeni a latottakon. (tobbszor es honapokig laktam a Hastingsen)
@Muscari:
" Azt hiszem, holnap tojasos nokedli lesz, annyira megkivantam "
Gondolom fejes salataval, ecetes-cukros dressinggel:)

Mr Long 2014.04.13. 11:40:30

@charlieharper [home, sweet home]: Bankosok kozt drogteszt??? Es akkor mi van a kokainos partikkal?

Mrs. Clayton 2014.04.13. 12:08:03

@Torzon Ork: láttam róluk egy videót, azt hiszem egy tasz-os készítette, szerintem az ő útjuk követendő drog ügyben, és úgy tűnik, hogy a világ haladó felén ezt felismerték egyszer majd Mo-n is
szerintem aki drogos, ha lecsúszott, ha kva gazdag, akik nagyon súlyos lelki problémái vannak, így segíteni kell nekik
@Mr Long: sok minden függ a teszttől a kokain az egyik leggyorsabban kiürülő szer, nem vérből, hanem vizeletből, azt hiszem 6 óra után ott nem mutatható ki,meg hát más pisijét is le lehet adni

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.04.13. 14:46:46

Most jottem ra, hogy vannak akik ilyen kemenyre csinaljak a nokedlit:

3.bp.blogspot.com/-WIxIGy3pxuk/TaFLfWHU3lI/AAAAAAAAT4c/Gcio676Xsxw/s400/DSCN6553.JPG

Atyaeg, en ilyet most latok eletemben eloszor, pedig csinaltam mar parszor nokedlit

Nalunk ilyesmi szokott lenni a teszta :

m.cdn.blog.hu/bl/blogkocsma/image/csirkepaprikas/17.jpg

igazságos 2014.04.13. 15:40:44

Azért az a lisztporból készült sültkrumpli nem kéne.

Itt bukik el minden magát szakácsnak hívó egyén. :DDD

Papagály (törölt) 2014.04.13. 15:41:40

@charlieharper [home, sweet home]: Azért ez a hetekig tartó mákböjt túlzásnak tűnik. A hatás legfeljebb néhány óráig tarthat:
"But do poppy seeds really register in urine tests as opiates?
Absolutely, experts say.
Eating a couple of bagels heavily coated with poppy seeds can result in morphine in a person's system for hours, leading a routine drug test to come back positive."
www.nytimes.com/2005/01/11/health/11real.html?_r=1&

Eltúlzott az EU vehemenciája is: hatalmas tudományos apparátussal támadnak szegény, őseink által évezredek óta rendszeresen és nem csekély mennyiségben fogyasztott növényre azért, hogy meghatározzák, milyen "kockázatokat" jelent.

www.nebih.gov.hu/szakteruletek/szakteruletek/eki/szakmai_sarok/kemiai_veszelyek/mak_alkaloidok.html

www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/pub/2405.htm

Papagály (törölt) 2014.04.13. 15:41:40

@Jess G: Nekem is tetszik a kanadai megközelítés. Az meg főleg, hogy a jogászok is képesek voltak felismerni, hogy ezzel segítenek, nem azzal, hogy "akasztással" fenyegetnék a drogfogyasztót. (Azért az is jellemző, hogy a kanadai konzervatív kormány be akarta zárni az intézményt.)

A fő érvük a bezárás ellen azt hiszem az volt, hogy az intézmény működése NEM növelte a drogfogyasztást. A "kábítószerélvezők" egészségi állapota viszont, gondolom, javult.

Elég súlyos egyéni drámák lehetnek a háttérben, az egyik említett eset női főszereplője például speed-függőséggel SZÜLETETT (azaz, gondolom, az anyja terhesség alatt is vadul tolhatta az anyagot).

Papagály (törölt) 2014.04.13. 15:41:40

@diggerdriver:
Természetesen! Komoly veszély Angliában a hittan-kényszer?

Papagály (törölt) 2014.04.13. 15:41:53

@Cascabel:
Engem a történetnek az a része meglep, hogy nyíltan adják-veszik a drogokat a nap bármely szakában az utcán. Ha üldözendőnek tartják a drogterjesztést, miért nem lépnek fel a terjesztők ellen?

Papagály (törölt) 2014.04.13. 16:06:46

@Cascabel:
Hát, ha egy marslakónak mondanám, hogy Vancouver a világ legélhetőbb városa, és ezeket a képeket mutatnám hozzá...

A survey of approximately 1,000 drug users living in the DTES was presented to the federal Minister of Health in a 2008 report. Generally, he found that:
· those surveyed had been injecting drugs for an average of 15 years;
· the majority (51%) inject heroin and 32% inject cocaine;
· 87% are infected with hepatitis C virus (HCV) and 17% with human immunodeficiency virus (HIV);
· 18% are Aboriginal;
· 20% are homeless and many more live in single resident rooms;
· 80% have been incarcerated;
· 38% are involved in the sex trade;
...

Szokták itt a blogon írni, hogy az erkölcsért, meg a kultúráért nem adnak kenyeret a boltban. A fenti eredmény is alátámasztja (meg közismert tény), hogy a bennszülöttek iszonyatosan felülreprezentáltak az alkoholisták, drogfogyasztók között. Ami arra utal, hogy hiába kapnak az indiánok pozitív diszkrimációs kedvezményeket (pl. olcsó tankolás indiánkártyával), ha az életük értelmetlenné válik attól, hogy a kultúrájukat felszámolták (felszámoltuk).

Igen, az ember társas lény és a társasélet szervezője a kultúra. Manapság - nem csak Kanadában - ez a kultúra foszlik szét, s a társadalmi devianciák (alkoholizmus, túlzott droghasználat, bűnözés, öngyilkosság, stb.) ennek hatására nő.

Az indiánok példája azért jó, mert náluk - a fehér ember jóvoltából - sokkal gyorsabban zajlott le a kultúra szinte totális megsemmisülése, magyarázó erejének leromlása, érvényvesztése.

Betevőnk lenne, de közösség, az életnek értelmet adó keret egyre kevésbé van.
Éljen a heroin, az legalább átmeneti enyhet nyújt ilyen körülmények között!

Mr Long 2014.04.13. 16:14:38

@Torzon Ork: Mert a rendorseg is terjeszet. Csak a konkurenciara utaznak.

2014.04.13. 16:33:03

@Torzon Ork: szerintem is tulzas. Gondolom volt valaki, aki elbukott egy teszten es ezzel probalt magyarazkodni.
Ez a UKban ugen kellemetlen tud lenni, mert nem lehet a regulator altal regisztralt banki ember az, akiben illegalis anyagot talalnak.

2014.04.13. 16:38:56

@Torzon Ork:
Jo kerdes:) A drogterjeszto olyan, mint a hydra: levagjak az egyik fejet, 3 uj no helyette:) Legtobb drogfogyaszto terjeszto is egyben. A rendorok inkabb a nagyhalakra mennek, nem a piti utcai terjesztokre, akiket a buntetes sem riaszt vissza, nincs is mit veszteniuk. Meg sem lehet szuntetni a drogfogyasztast, ugyanis az emberiseg egy bizonyos szazaleka keptelen kezelni a problemait alcohol vagy drogok nelkul. Mint minden keresletre, erre is egy egesz iparag epult: termeles, terjesztes, uldozes:) Mindegyik igyekszik kivenni belole a maga hasznat:)

kovacs55 2014.04.13. 16:46:21

@tildy[UK]:
A svédek kinek adnak hálát? Vagy csak szokásos amerikamániásság arrafelé?

Ezek a szvenzonok minden baromsagot atvesznek amerikabol, persze ez is a penzröl szol mint minden.

kovacs55 2014.04.13. 16:46:21

Nagyon Kedves HA!

Beirasaim miert nem jelennek meg azonnal??? Pedig mar Szepen Kertem a HA-t hogy legyen olyan nagyon kedves es ha egy mod van ra akkor vegyen fel a Nagyerdemu Listara ? ? ? Ezen kivul eltunt par hozzaszolasom is (nem jelentek meg) annak ellenere hogy senkit nem sertegettem, anyaztam csak siman hozzaszoltam....Ha esetleg problema lenne szemelyemmel akkor legy szives ird meg es akkor lemondanek a tovabbi közremuködeseimröl csak ezt jo lenne tudni.
Köszönöm eddigi turelmedet.

kovacs55 2014.04.13. 16:46:21

@tildy[UK]:
Igazad van thai kajat en is nagyon szeretem. Gesztenyepuret fagyasztva, repulon egy egesz böröndrevalot tudsz vinni es a melyhutöben csendesen elvan.

kovacs55 2014.04.13. 16:56:05

@Guadalupei Szűz:
Hm, a muszlimokkal minden európai országban gondok vannak, ami a beilleszkedést illeti.......Hát, basszus, ilyenkor tényleg felmerül bennem: Mi a töknek jött ez ide?

Minek, minek, tudjak hogy itt ingyen kaja, pia, cigi, gyufa es ezert nem kell semmit sem tenni (vajon miert erösödik a JOBB minden europai orszagban, azert mert mar elege van a nepnek, föleg az adofizetöknek.).

2014.04.13. 17:08:19

@Torzon Ork: Harm reduction... :) "Ragtapasz" megoldas... de nincs jobb egyelore, illetve ami lenne, az tul draga. Amire szukseg lenne, az 6-12 honapos bentlakasos, orvosi felugyeletes elvono, ugy hogy a nok (legalabb a kisebb) gyerekeiket is vinni tudjak, tehat ehhez meg kell bolcsi.... Legtobb esetben kulso kenyszerito korulmeny nelkul nem is mennenek elvonoba...

"Ha üldözendőnek tartják a drogterjesztést, miért nem lépnek fel a terjesztők ellen? "

Fellepnek, meg nalunk is, egy kisebb varosban is van Drug Squad. A "nyilt" azert nem olyan nyilt hogy a rendorok elott csinaljak. A rendorok viszont nem tudnak mindenhol ott lenni. Ezert is tamogatom a legalizalast, ne a gang-ek terjesszek a drogot...

"Hát, ha egy marslakónak mondanám, hogy Vancouver a világ legélhetőbb városa, és ezeket a képeket mutatnám hozzá..."

Budapestbol se a hontalanokkal teli padokat mutogatjak a prospektusokban. :)

Az indianokkal kapcsolatban az a helyzet, hogy ma mar minden lehetoseguk megvan arra, hogy a kulturajukat apoljak, de hiaba van ez, mert erosen leragadtak, nem kepesek az aldozat szerepkorbol kilepni. A tarsadalom meg viszonylag joindulatu felejuk, de kozben at is lepi oket - ez mar azert is lehetseges, mert egy jo reszuk mar eleve szegregalva el, "reserve" teruleten. Na nem mindegyik torzsre jellemzo, van amelyik egesz jol mukodik, csak sajnos nem ez a jellemzo. De amig mindenert csak a feher embert vadoljak, kozben meg a sajat dolgaikert (bunozes, sajat gyerekeik megeroszakolasa, nok bantalmazasa, stb.) nem vallalnak felelosseget, addig marad a status quo.

@diggerdriver: Velem az tortent egyszer hogy az anyag a csuszkan kivul, a szaggato ket vegen felhalmozodott, es onnan jo esetben a forro vizbe potyogott nagy csimbokokban, rossz esetben a forro sutolapon kotott ki es megegett. Mosogatas - nalunk aki foz az nem mosogat! Mar gondoltam hogy leveszem a csuszkat es keresek egy kisebb meretu vakolokanalat, es azzal tologatom. :)

2014.04.13. 17:09:38

@tildy[UK]:
" Itt pl nincs gesztenyepure -> nemeteknel van, de mi nem ott hanem uk-ben elunk. "
Ezen csodalkozom, hiszen a szelidgesztenye az UK - ban oshonos fa. Gondolom, kinaiak is vannak, azok pedig szeretik. Vancouverben telen az utcan sutik a szelidgesztenyet a kinai negyedben.

2014.04.13. 17:10:57

@Cascabel: A kis terjesztok egy resze "informator"-kent dolgozik a rendoroknek - ezeket beken hagyjak, de ez ugy nez ki, hogy letartoztatjak, aztan elengedik anelkul, hogy vadat emelnenek.

kovacs55 2014.04.13. 17:11:35

@Kövérmadár [swe]:
Próbálkozom, de eddig nem találtam olyat, amire az AVG ne mondta volna, hogy vírusos

MINDEN, MINDEN, MINDEN VIRUSPROGRAM ugy reagal a kodokra, aktivalasokra, CD-key-re, patch-ra, stb. hogy VIRUS mert ez van belejuk verve, ezeket nem is tudod letölteni mert nem engedi. Virusprogram kikapcsol, aktivator letölt, installal, majd virusprogram bekapcsol ujra. Ez a dolgok menete.

2014.04.13. 17:14:29

@charlieharper [home, sweet home]: Mi tomegevel csinalunk drog teszteket es a mak ugy meg soha nem jott fel - meg egy labor se jelezte, hogy a delikvens ne egyen makos peksutemenyt. Pedig itt emberek gyerekeirol van szo, nagyon nem mindegy. Igaz a teszt is nagyon reszletes, es ha vita van miatta akkor meg tovabb is tudjak elemezni.

2014.04.13. 17:16:22

@cougarcat: nem tudom, hogy ez nalunk mennyire reszletes. Az is lehet, hogy egy tulbuzgo HRes van a hatterben, akinek volt egyszer egy ilyen esete 10-15 evvel ezelott, amikor meg nem volt ennyire kifinomult a szures.

Papagály (törölt) 2014.04.13. 17:59:07

@cougarcat: @charlieharper [home, sweet home]:
Pont a mák miatt növelték meg az ópiátoknál a küszöbértéket 300-ról 2000 ng/ml-re. Úgy tudom, nem minden labor (ország?) vette át az új szabályt.

On December 1, 1998, the Substance Abuse and Mental Health Services Administration (SAMSHA) that coordinates federal workplace drug test regulations for opiate testing instituted investigated new limits. Prior to that date, the initial screen by immunoassay and the morphine and codeine confirmation tests had cutoffs of 300ng/ml. Medical Review Officers and Probation Officers had difficulty determining actual heroin usage or a false positive derived from poppy seeds. The limit was raised by SAMSHA to 2000ng/ml for the elimination of a false positive result resulting from poppy seeds.
www.hgexperts.com/article.asp?id=6195

Papagály (törölt) 2014.04.13. 17:59:07

@Kövérmadár [swe]: Regisztrálj a bdwteam.net oldalra, ott van mindenféle holmi, és hozzá közösség, így ha valami vírusos, az hamar kiderül, és leveszik. Az ott talált aktivátort nyugodtan letöltheted kikapcsolt vírusirtóval.

2014.04.13. 17:59:24

@Pink Petsch: Létezik azért még azon kívül is élet. A laikusok persze azt hiszik, hogy csirke-rizsen kívül mást nem is lehet enni. :)

2014.04.13. 18:08:18

@Torzon Ork: Na ez jobban megvilagitja a dolgot - en 2003 ota uzom az ipart, ezert nem jott fel a mak dolog... Mostanaban a vizelet teszt helyett egyre inkabb haj tesztet kerunk - ennek az eredmenyet lehet a legkevesbe megtamadni a birosagon. Ez nagyon draga teszt ugyhogy azt nem lehet mondani hogy altalanos, komolyabb esetekre engedelyezik csak.

Papagály (törölt) 2014.04.13. 18:09:25

@cougarcat:
"Az indianokkal kapcsolatban az a helyzet, hogy ma mar minden lehetoseguk megvan arra, hogy a kulturajukat apoljak, ...
amig mindenert csak a feher embert vadoljak, kozben meg a sajat dolgaikert (bunozes, sajat gyerekeik megeroszakolasa, nok bantalmazasa, stb.) nem vallalnak felelosseget,"

Kicsit máshogy látom. Szerintem a fehérember joggal vádolható azért, hogy kiirtotta az indiánok nagy részét, földjeiket, életterüket elvette. Bűne csak a nácikéhoz mérhető. Népirtás. Kevésbé szoktunk rajta fennakadni, mert nem Európában és elsősorban nem a XX. században történt, de ugyanarról van szó.

Az indián-bűnözés egyértelmű következménye annak, hogy a fehérember megfosztotta őket hagyományos életformájuktól. A bűnözés mint olyan kizárólag a modern társadalmakra jellemző. (Ami persze nem jelenti azt, hogy a "premodern" társadalmakban nem követnek el bűnöket! De azt a törzsi, tradicionális közösség, társadalom kezelni tudja a saját eszközeivel, s nem ölt epidemikus méreteket a jelenség.)

Nem mentem fel a félig a kanadai, félig a törzsi társadalomban élő (valójában: két szék között, a pad alá esett) és gyermekét megerőszakoló egyént. De hiba lenne azt hinni, hogy erkölcsi zülléséért kizárólag ő a felelős. Sajnos, elsősorban a fehérember felelős érte. Ezért is jogos a bűntudata (-unk), és bizonyára ezért vannak eltúlzott, a problémát egyáltalán nem kezelő (kanadai) programok az indiánok helyzetének javítására.

Mert a társadalom azt hiszi, hogy pénzzel bármi megoldható. Adjunk nekik ingyen tankolásra alkalmas kártyát, és el van intézve, hogy felszámoltuk a kultúrájukat, bűnözőkké, emberi roncsokká, lézengő zombikká tettük őket!

M. Péter 2014.04.13. 18:17:04

@cougarcat: Az opium poppy-t magyarul máknak hívják.

blackhairlady 2014.04.13. 18:23:02

@cougarcat: A Farmer's market egy bolthalozat, en arra gondoltam, nem a piacra.
Nekem meg a hutomben a szoszok meg kulonbozo izesitok kozott kene rendet tennem, pl. fogalmam sincs minek van ketchup, amikor senki sem szereti. Azt sem tudom a BBQ szoszok meddig allnak el, de szerintem azt is kidobom ma. Jo otletet adtal a szelektalassal:)))
Megneztem az iment, elvileg nalunk a Garden centerben lehet sorrel seedet venni, de vigyazni kell melyiket, mert tobb fajtaja is van. Az iden meg nem veszek, mert tuti, hogy a ferjem nem ontozne amig mi otthon vagyunk Magyarorszagon, de jovore en is veszek epret, paradicsomot (nem magamnak, en utalom), paprikat, zoldhagymat, meg ilyen ladaba ultetheto dolgokat. Kertet nem akarok, mert pici az udvar, meg a tokomnek van kedve asozni, kapalni:))))))))

blackhairlady 2014.04.13. 18:25:55

@cougarcat: Ezt a makos suti dolgot mar sok sorozat feldolgozta, mindig vicces volt a szamomra. Mi otthon ketpofara ettuk a makos tesztat, makos palacsintat, makoskalcs szinte minden hetvegen volt (2 rud makos, 2 rud dios:), akkor szerencses vagyok, hogy sosem volt meg drogtesztem:)

blackhairlady 2014.04.13. 18:32:25

@fancypants: Igen, ismerem, itt van egy szinte a szomszedomban. Nagyon jo etterem, elfogadhato aron, es allandoan telthaz van. A masik ilyen kedvencunk a Logen' s roadhaus. A kaja eszmeletlen jo, es az erdekessege, hogy mar a varakozo elocsarnokban kint van egy nagy hordo tele mogyoroval amit addig ragcsalhatsz amig az asztalra varsz, es bent az etteremben is minden asztalra ki van rakva, es a hejat a padlora kell dobalni:)) Emlekszem a gyerekeknek ez mekkora elmeny volt amikor tizenakarhany eve eloszor jartunk ott. Anya, lehet szemetelni a foldre!!!!!! Teljesen elvarazsolta oket:DDD
Szoval te Del Kaliforniaban elsz? Jovore elkezdjuk felfedezni az orszagot, remelem oda is eljutunk majd:) De eloszor a nemzeti parkok jonnek!

2014.04.13. 18:33:05

@Torzon Ork: En nem azt mondom hogy a feher ember nem vadolhato. De a feher ember felelossegenek tenyet ebben az orszagban nem is vitatjak. A kerdes az, hogy hogyan tovabb, vagyis hogyan tudnanak a jelenlegi szomoru helyzetukbol kitorni.

A jelenlegi erkolcsi zullesert leginkabb az a felelos hogy ilyen kornyezetben szocializalodik a kovetkezo nemzedek, hogy a gyerekek jo resze FAS-el (terhesseg alatt fogyasztott alkohol okozta agykarosodas) szuletik, hogy az Indian Act altal biztositott segely miatt sokan meg se probalnak tanulni, dolgozni.

Nem a tarsadalom gondolja azt, hogy penzzel minden megoldhato. Az indian vezetok jelenleg ragaszkodnak az Indian Act altal biztositott elonyokhoz, es pont ez tartja oket ott ahol vannak.

Nezd, ennyi erovel a feher antiszocialis karrier bunozore is mondhatnad hogy "emberi ronccsa" tettuk, azert mert ezek kozul szinte mindegyik rossz korulmenyek kozott nott fel. De itt arrol van szo, hogy egy felnott embernek felelosseget kell vallalni a tetteiert es meg kell tudni kulonboztetni jo es rossz kozott. Nem, a gyereket megeroszakolo, feleseget vero ember tetteiert nem a tarsadalom felelos - ez nagyon fontos.

En kozelrol latom ezt a helyzetet sajnos es semmi buntudatom nincs, mert tudom hogy milyen erofeszitesek tortennek arra, hogy segitsuk oket. Lehet hogy eltulzottaknak tunnek a programok, de szukseg van rajuk. Azert mondom hogy "sajnos", mert mielott indian csaladokkal dolgoztam nekem is idealista nezeteim voltak a temarol, de a tapasztalataim birtokaban erre mar nem vagyok kepes.

blackhairlady 2014.04.13. 18:36:09

@fancypants: Nem ismertem ezt a Montezuma boszzuja kifejezest, most utana neztem:)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.04.13. 18:38:33

@kovacs55:
Úgy néz ki a dolog, hogy a gépnek túl sok a Win7 :(
Mint kiderült, ezt egy 2005-ben vásárolt masina, XP volt rajta eredetileg.
A gyártó (HP) oldalán nincsenek driverek, külön pedig nehézkes levadászni + az aktiválás/frissítés részt is elszúrtam, ezért újból kellett kezdeni.

Most megpróbálkozom egy XP-vel, mert azzal szerintem gyorsabb lesz és a drivereket sem kell vadászni. Ha nem megy, akkor újra Win7, de akkor már okosabban :)

Köszönöm a segítséget!

blackhairlady 2014.04.13. 18:40:02

@diggerdriver: Igy lenne ma otosom, ahogy tudtam, hogy egybol erre asszocialsz:))))))))) Es en is amikor visszaolvastam a kommentemet:))))))

2014.04.13. 18:40:21

@M. Péter: En angolul irtam. Direkt! :)

@blackhair-lady: O ertem, nalunk nincs ez a bolthalozat. En se akarok konyha kertet,nem olyan a felallas a kertben.

Torzon Ork vegul megvilagototta szamomra ezt a mak ugyet. :)

blackhairlady 2014.04.13. 18:46:53

@cougarcat: Hozzak neked juniusban nokedliszaggato kanalat? szivesen elkuldom neked innen ha visszajottunk.

Papagály (törölt) 2014.04.13. 19:00:59

@Kövérmadár [swe]: Most akarsz rá XP-t tenni, amikor megszűnt a támogatása és többé senki nem fogja a biztonsági réseket befoltozni? Szerintem nagyon rizikós, hacsak nem egy internetről teljesen leválasztott gépről beszélünk.

Én pont ezért tettem fel a napokban linuxot (lubuntu), mert az én gépemnek már az XP is majdnem sok volt (celeron, fél giga rammal, amiből még az integrált képernyőmemória is lejön). Most úgy száguld, mint a szélvész, mintha legalább i5-ös processzora, meg 8 giga ramja lenne. Nagyon elégedett vagyok vele!

2014.04.13. 19:01:08

@blackhair-lady: Koszi nagyon aranyos vagy, de jovore mi is keszulunk latogatoba, akkor ha minden kotel szakad, el tudom intezni. Egyelore feltett szandekom hogy a nemet szaggatomat megtanulom hasznalni. :) Amikor megyunk, en is mindig hozok valami konyhafelszerelest Magyarorszagrol. Egyik kedvencem pl. a meropohar amin ki lehet merni a dekaban megadott lisztet, cukrot, stb., merleg nelkul.

2014.04.13. 19:01:59

@diggerdriver: A ragacsos anyag is rajta volt meg? :)

2014.04.13. 19:02:27

@blackhair-lady:
A Montezuma bosszuja nem a csipos kaja kovetkezmenye, hanem bakteriumok okozzak leginkabb. Sot, a csipos etel segit a megelozesben. Engem egyszer kapott el, 3 napig meg az ivoviz is kijott belolem perceken belul, ketszersulton es electrolyte italokon eltem, szornyu volt. Kesobb kaptam egy jo gyogyszert, egyszer kellett csak bevennem, fel oran belul rendbe tette a bakteriumokat. Igaz, a majat is kicsinalja hamar, rendszeres szedes eseten. Legtobb kanadai munkatarsam borzasztoan megszenvedte Montezumat, peldaul a fonokomet egyszer hazaerkezese utan a repterrol mento vitte a korhazba Vancouverben.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.04.13. 19:02:46

@blackhair-lady:
Fel volt adva a magas labda...
:)))))))))))))))))))))))))))

blackhairlady 2014.04.13. 19:07:05

@cougarcat: En most a gyonyoruseges etkeszletemet akarom kihozni, de nagyon felek, hogy osszetorik. A szuleimtol kaptam ajandekba mar jo regen, annyira csodalatos, csak is akkor hasznaltam amikor vendegek jottek hozzank. Leveses, husos, desszertes tal, tanyer, minden van hozza. Teas es kaves keszlet is, el sem tudom mondani mennyire szep. Nagyon szeretnem ha itt lenne velem, de annyira felek, hogy bajuk esik:(
Igazabol legszivesebben az egesz konyham es etkezom becsomagolnam, annyi minden osszgyult az elmult sok sok evben.

blackhairlady 2014.04.13. 19:08:21

@diggerdriver: Tudom, direkt nem is javitottam miutan visszaolvastam:))))))))))))))

2014.04.13. 19:13:20

@blackhair-lady: Ha en kerulok majd ilyen helyzetbe akkor lehet hogy hivatasos szallitoval oldom meg a dolgot.

Papagály (törölt) 2014.04.13. 19:14:58

@cougarcat:
"A kerdes az, hogy hogyan tovabb, vagyis hogyan tudnanak a jelenlegi szomoru helyzetukbol kitorni."

Nem tudom, hogy van-e út visszafelé, de én biztosan azt próbálnám meg. Mert jobban integráltak sose lesznek, mint a fehérek, márpedig a fehérek társadalmában is elfogadhatatlanul magas a deviancia. A társadalmunk, értékrendünk zsákutca. Két út van: az egyik járhatatlan, a másik nem vezet sehova. Én visszafordulnék.

"Nem a tarsadalom gondolja azt, hogy penzzel minden megoldhato. Az indian vezetok jelenleg ragaszkodnak az Indian Act altal biztositott elonyokhoz, es pont ez tartja oket ott ahol vannak."

Nem bölcs vezetők, "fejben" már félig fehérek. De lehet, hogy csak a kisebbnek vélt rosszat választják.

"Nezd, ennyi erovel a feher antiszocialis karrier bunozore is mondhatnad hogy "emberi ronccsa" tettuk, azert mert ezek kozul szinte mindegyik rossz korulmenyek kozott nott fel. De itt arrol van szo, hogy egy felnott embernek felelosseget kell vallalni a tetteiert es meg kell tudni kulonboztetni jo es rossz kozott. Nem, a gyereket megeroszakolo, feleseget vero ember tetteiert nem a tarsadalom felelos - ez nagyon fontos."

Mondom is; elsősorban a társadalmi környezetben van az ok. Amíg azt meg nem változtatjuk, addig a probléma örökké újra fog termelődni. Egyetértek, hogy az egyén felelős a tetteiért. De e felelősség kimondásával nem kerülünk közelebb a megoldáshoz. Semmivel.

"En kozelrol latom ezt a helyzetet sajnos es semmi buntudatom nincs, mert tudom hogy milyen erofeszitesek tortennek arra, hogy segitsuk oket."

Nem is gondolom, hogy személyes bűntudatodnak kéne legyen. Legalábbis semmivel sem több, mint nekem, vagy egy náci 1950-es években született gyermekének.
Viszont a a kultúránkat illető következtetéseket nem ártana levonnunk.

2014.04.13. 19:38:20

@Torzon Ork:
" A társadalmunk, értékrendünk zsákutca. Két út van: az egyik járhatatlan, a másik nem vezet sehova. "
En is igy gondolom, sot a haverjaim, barataim nagy resze is. Megoldas nincs, visszaut nincs, marad a drog, a nihil, a vallas. Nem latom ertelmet semminek az eletben. Ez van. Meg mindig jobb, mint a naci eszmekben latni a jovot, a megoldast:(

micsoda? 2014.04.13. 20:03:49

Ez ám a gond! Amennyi időt eltöltött a poszt irója a nokedli szaggató keresésével, vígan megcsinálta volna vágódeszkán késsel. (az talán van Angliában is) Van még pár tésztaféleség amihez nem kell különleges szerszám. Csipetke, tarhonya helyett reszelt tészta. Szerencse, hogy nem haltak éhen:)

A tudomány sosem téved! 2014.04.13. 20:03:53

végre egy hasznos poszt a blogon

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.04.13. 20:44:01

@Torzon Ork:
Igen, tudom.
A srác nem nagyon használja semmire sem a gépet, inkább a telefonját. Ez volt a kérés, igazából azt sem értem, hogy miért nem vesz egy másikat (lassan 10 éves gépről van szó).

@Cascabel:
Nem látod egy kicsit túl sötéten a világot?

Lehetne sokkal rosszabb is és nyilván jobb is. Én (mi) megpróbálom kihozni a lehetőségekből a legtöbbet, örülni annak, amim van és olyan jó életet élni, amilyet a lehetőségeimhez képest csak tudok.

Egyszerűen nem tudom megérteni ezt a mérhetetlen pesszimizmust és befordulást, különösen olyan embertől, mint te, akinek túl sok gondja az átlaghoz képest nincsen (csak akkor, ha csinál magának, de az már egyéni probléma, nem a világ a hibás érte). De javíts ki, ha tévedek!

M. Péter 2014.04.13. 20:52:46

@cougarcat: A pipacs nem angol szó. :)

Papagály (törölt) 2014.04.13. 21:16:11

@Cascabel:
"Megoldas nincs, visszaut nincs, marad a drog, a nihil, a vallas."

Visszaút talán lehetne. Na nem nekünk, a következő generációknak. Bár, addigra meg már teljesen élhetetlen lesz a bolygó, az állat- és növényfajok jelentős része kipusztul, a klímaegyensúly darabokra szaggatva. Nem baj, egy gonddal kevesebb - mondta isten, s kiadta a "format c:" parancsot. :)

"Nem latom ertelmet semminek az eletben."

Pedig van. Derűs szemlélődés, kívülmaradva a drumherumból. De azt nem tudom elképzelni, hogy manapság egy felelősen gondolkozó ember gyereket vállaljon. Aki a gyermekeinek ilyen világot hagy hátra, nos... azt minimum erkölcstelen, pszichopata, társadalomra veszélyes bűnözőnek kell nyilvánítani. :)

2014.04.13. 21:40:43

@Cascabel:

A földön nincs értelmes élet. Én is csak beugrottam.

Papagály (törölt) 2014.04.13. 22:06:09

@lexrex: Az én kedvencem: a valóság azoknak való, akik nem bírják a heroint. :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.04.13. 22:45:19

@kovacs55: @Torzon Ork:
Megis Win7 lett :)

A kerdes mar csak a driverek osszevadaszasa lesz...
Erre van otletetek?

2014.04.13. 22:49:00

@Torzon Ork:
En ugy vagyok vele, dontsek el, hogy mit akarnak - ha meg lehet valositani, valositsak meg.
Az en 2 centem: legyenek jobban reprezentalva kozugyekben, politikaban, oktatasban, stb. - es probaljak igy formalni a donteshozo folyamatokat. A pozitiv diszkriminacio segitene oket a felsooktatasban, ez a rendelkezesukre all. Sajnos nagyon kevesen veszik igenybe.

Nem az agressziv szandeku feher kultura vedelmeben, de megjegyzem, hogy az indian torzsek se voltak mind passziv, pacifikus nepek - itt a szigeten pl. egy bizonyos torzs leigazta a masikat.... es ez az agresszivabb torzs a feher gyarmatositasbol is joval elorebb kerult ki.

"Az én kedvencem: a valóság azoknak való, akik nem bírják a heroint. :)"

Haha, ez jo!! :)

@M. Péter: Jogos! :) Opium poppyt akartam irni, de most latom hogy pipacs lett belole. :))

kovacs55 2014.04.13. 23:35:12

@Kövérmadár [swe]:
A kerdes mar csak a driverek osszevadaszasa lesz...

A WIN 7 sok mindent megtalal automatice de amit nem azt google segitsegevel neked kell elökaparni, meg jo lenne ha a modekort CD lemez is keznel lenne (ahany modekort annyi fele drivrutin) mert azon is lehet cucc ami kell. Esetleg modekort gyarto oldalra felmenni es tipust beutni, WIN 7-re rakeresni mi az a drivrutin ami passzol. Ezek csak ötletek, de nem egyszeru. (miközben installalsz irni a listat, mit honnan töltesz hogy legközelebb ne legyen gond megtalalni, favoritba elmenteni az oldalcimeket ahol talalsz valamit). Remelem tudtam segiteni vagy ötletet adni.

fancypants 2014.04.14. 00:06:13

@blackhair-lady: igen. Egy hete volt egy poszt Zsuzsitol a del-kaliforniai magyar kozossegrol, az egyik tortenet szereploje vagyok en. Felesegem idevalosi, en 1 eve elek itt, es azota a kislanyunk is megszuletett. Szoval viszonylag uj vagyok meg az USA-ban, igy van egy "par hely" az orszagon belul, ahol nem jartam meg, lesz mit felfedezni, de dolgozom rajta :)

blackhairlady 2014.04.14. 00:14:42

@fancypants: Oh, igen, emlekszem, kommenteltel is!:) Gratulalok a kislanyotokhoz!
USA gyonyoru, kar, hogy meg keveset lattam belole, pedig mar 4 eve elek itt. Na de ami kesik...:) Nekunk eddig fontos volt, hogy haza menjunk nyaron, de valoszinu, hogy ez lesz az utolso ev. Aztan reszkess USA mert jovunk:)
Erezd jol magad, es ha jarsz valami szep helyen akkor nyugodtan ajanlhatod, felirom a tobbi megnezendo koze:)

2014.04.14. 00:38:38

@Kövérmadár [swe]:
- Windows Update automatikusan letolti es telepiti a szukseges drivereket.
- A Device Managerben egyenkent is lehet updatelni a drivereket
- jo, ha a beepitett hardware gyari installation diskje meg van
- legjobb a hardware gyartojanak a supportjarol letolteni a legfrissebb drivert
- laptopok vagy eredeti desktopok osszes driverje letolheto egy helyrol, a gyarto support sitejarol, a model number alapjan

2014.04.14. 01:02:39

@Cascabel:
Egy hasznos tanacs: ha a Windows 7 es a driverek installalasa sikerult es a gep jol mukodik, erdemes csinalni egy disk imaginget vagy disk cloningot. Idot, bosszusagot takarit meg vele az ember, ha barmi oknal fogva (virus, HD problema vagy csere) ujra kell telepiteni a rendszert.

M. Péter 2014.04.14. 14:06:30

@Cascabel: Régi géphez nem biztos, hogy van windows 7 driver. Nekem pl. az egyik alkatrészhez nem volt, a device managerban meg kellett nézni a device instance id-t, és ez alapján tudtam találni egy illesztőprogramot, amelyet egy másik cég gyártott az ugyanolyan chipet tartalmazó alkatrészéhez.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.04.14. 20:01:30

@kovacs55: @Cascabel:
Köszönöm!

Próbálkozom, lelkesen :)
A gyártó (HP) oldalán nincsen a típushoz Win7 driver, csak XP-s.

A Windows Update-ben reménykedem, most fut, 153 fontos frissítés és 7 opcionális. Nem 2 perc lesz, mire lefut. Ha utána marad a levegőben valami driver, akkor levadászom az eszköz gyártójától (remélem lesznek).

fancypants 2014.04.14. 20:52:59

@blackhair-lady: Koszi! Mi is keszulunk haza latogatoba. Na es uj allamokat is jo lenne megnezni, de babaval kicsit tobb tervezest igenyel. :) Egyelore amit tudok ajanlani, az Austin, Texas (bar nem hiszem, hogy neked ezzel ujat mondok :), illetve New Orleans, ami a vilag egyik legjobb varosa szerintem.

blackhairlady 2014.04.16. 00:44:51

@fancypants: Ha hiszed ha nem, en meg nem jartam Austinban, viszont Dallasban es san Antonioban igen. New Orleanst szeretnem , majd talan egyszer.
Igen, kisgyerekkel nem egyszeru, mas szervezest igenyel mint csak felnottekkel.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása