oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. március 13. 06:43,  Au-pairtől a szuperhősig 333 komment

2014. március 13. 06:43 Határátkelő

Au-pairtől a szuperhősig

Előrebocsátom, a cím az én szüleményem, de úgy éreztem, Katell története olyan szép ívet fog át és sok tapasztalattal is szolgál, hogy ezt érdemes így érzékeltetni. A történet éppen 10 évvel ezelőtt kezdődik, amikor egy elszánt Párizs-rajongó francia szakos au-pairként kerül ki a francia fővárosba, és több kunkor és csavar után most Dunkerque-ben tart, a címben is említett „szuperhős” munkánál. Hogy pontosan mi is ez, az természetesen a poszt végén kiderül. A képekért köszönet a szerzőnek.

cím_96.jpg

„A történetem három (pontosabban négy, de erről majd később) különböző történet lesz, mert három különböző élethelyzetben és életkorban éltem Franciaországban, talán érdekes lehet az összehasonlítás.

Igyekszem most egy rövidebb írást készíteni, hogy ne legyen belőle Háború és Béke, ahol a harmadik oldalnál elalszik a kedves olvasó, de igény szerint később szívesen kifejtem a tapasztalatokat mélyebben is.

Első történet, a tanulópénz (2004)

Franciatanár-hallgatóként és hardcore Párizs-rajongóként mindig is készültem egy párizsi tanulmányútra, de az élet egész érdekesen alakította a dolgokat.

Hiába nyertem Erasmus-ösztöndíjat Párizsba, sajnos vissza kellett utasítanom a lehetőséget, mert a számomra kiutalt összeg (azt hiszem havi 120 euró) még a metróbérletemet se takarta volna be, szállásról és evésről még nem is beszélve. Így egyéb lehetőségek után néztem.

Versailles-ben találtam egy au-pair állást, amelyért cserébe egy picike cselédlakást és 300 eurót kaptam. Ezen felül a család finanszírozta a kajámat, és befizetett az Université Inter-Ages (Francia Intézet) nyelvtanfolyamára. Ezen felül felvettem saját költségen 2 irodalmi kurzust, így a tanulás része is megvolt a dolognak, amit szerettem volna.

Párizs_1.jpg

A munkám kifejezetten kényelmes volt, reggel elvittem a lányokat oviba (hárman voltak) és délután értük mentem. Szerdánként pedig, mivel nincs szerdán óvoda Franciaországban, művészi tornára és balettra vittem őket.

Másodszor is hangsúlyoznám a szerencsém volt szót az au-pair munkával kapcsolatban, mert nagyon jó családdal keveredtem össze. Ennek a százalékos aránya nem volt túl jó arrafele. Volt olyan barátnőm, akit az én host-anyám mentett ki, mert a család elvette az útlevelét, és olyan is, akit egy vasalásra használt ablaktalan gardróbban altattak…

A hétvégéim szabadok voltak, így azt a barátnőimmel töltöttem Párizsban, rengeteget múzeumoztunk és piacoztunk. Sok az ingyenes múzeumi belépő, főleg diákként, így szinte bárhova ingyen bejutottunk, rengeteget tudtunk tanulni és jegyzetelni.

társaság.jpg

Sokat sétáltunk, parkokban reggeliztünk és a piacokon a fejünknél is nagyobb ananászokat alkudtunk le fillérekre. Vörös szőnyeges, velencei csilláros diszkóba jártunk privát meghívókkal. A legszuperebb időszak volt az iskolás évekből és a 300 euróból diákhoz mérten nagyon jól kijöttem.

A hazatérés oka racionális volt, úgy éreztem, valami szakmát muszáj a kezemben tudnom, mert 19 évesen lehetek au-pair, de 40 évesen már többre vágynék. Nem akartam benne ragadni ebben örökre, de a legjobb döntés volt bevállalni anno.

társaság 2.jpg

Második történet, a kiküldetés (2009-2011)

Nagy kék barátunknál dolgoztam franciás kapcsolattartóként, ahol szuper csapatban és nagyon jó főnök keze alatt lehettem. Mai napig imádom ezeket az embereket. Tehát a váltás oka újfent nem a rossz munkahely vagy a pénz volt, hanem az, hogy sosem tudok a fenekemen maradni. Nagy kereszt ez, higgyétek el…

Adogattam be a pályázataimat külföldi munkalehetőségekre, próba-cseresznye alapon, és felhívott egy francia cég, hogy manager gyakornokokat keres felsőfokú francia és angol nyelvtudással, logisztikai céghez. 24 hónap kiküldetés, utána hazatérés az itthoni, bővülő leányvállalathoz.

Amit itt szeretnék zárójelben megjegyezni, hogy a busásan fizetett szakmai gyakorlat, fizetett lakás, rezsi, telefon, utazás, stb…. lehetőség nem lehetett annyira vonzó, mert összesen 10 EMBER jelentkezett egész Magyarországról, ebből is kettőnknek volt a nyelvtudása megfelelő a provence-i, személyes interjúhoz.

Végül a másik jelentkező visszalépett, így egyedüliként kerültem ki a programba Magyarországról, hondurasi, mexikói, román és spanyol kollégáimmal egyetemben.

tengerpart_8.jpg
Bordeaux-ba kerültem, ahova néhány hét múlva a párom is követett. Szerencsésen összevágtak a dolgok, mert éppen akkor szűnt meg a munkahelye az autóipari válság kitörése miatt, így egész jó végkielégítése miatt tudtuk vállalni, hogy egy darabig „csak” nyelvet tanul aztán új munka után néz.

A munkahelyi beilleszkedésem először a lehetetlennel tűnt egyenlőnek, de 2-3 hónap után nagyon jól éreztem magam az új helyemen. Azért 20-on éves nőként egy kamionos cégnél, külföldiként, diszpécserként 50 kamionsofőrt irányítani… Na, az bungee jumping kötél nélkül…

Amiért nem adtam fel, azok a következők voltak. A párom nagyon erős hátterezése, a kinti főnök nagyon lelkes támogatása (ő is ilyen kinevelt trainee-ből lett vezető, nagyon szívügyének vette a dolgot), és a kollégák állandó lelkes támogatása.

Párizs, park.jpg

Hosszú lenne a lista, de jó példaként álljon itt, hogy mind a két kint töltött karácsonyestét a hr-főnöknél töltöttük, aki a lányaival együtt azóta is napi kapcsolatban áll velünk, és a könyvelőnőnk második anyaként harcolt és állt ki értem, mint egy kis anyatigris. Épp tegnap is vele beszéltem, nagyon hiányzik.

Hogy a technikai részéről is essen szó a dolognak, adminisztratív nehézségeink akadtak azért jóformán, főleg a kacifántos munkaszerződésem miatt, rengeteget ültünk hivatalokban, de ez megér egy komplett posztot, ha valaki a kiküldetéssel kapcsolatos ügyintézésre kíváncsi.

Barátaink nagyon hamar lettek kint hál’ istennek, mind a kollégáim révén, mind a kinti magyar egyetemisták révén, úgyhogy rengeteg buli, kirándulás és az óceánpart közelsége is segített emlékezetessé tenni ezt az időszakot. Nagyon jól éreztük magunkat.

Párizs, Disney 2.jpg

Párizs, Disney.jpg

A hazatérés oka itt egyértelmű, lejárt a kinti szerződésem, és haza kellett térnem az itthoni leányvállalathoz. Igazából az egészben ez volt a legkeményebb dió, be kell, hogy valljam. Kialakult életünk, baráti körünk volt kint, szép otthonunk. Két év sok idő, már kicsit úgy éreztük inkább oda tartozunk, mint ide, de végül hazajöttünk.

Bónuszként még elmondanám, hogy a párom is perfektül megtanult franciául, majd targoncás vizsgát tett, később raktáros lett és hazatérésünk előtt a cég kinevezte volna mérnöknek (eredeti szakmája) de akkor már nem volt visszaút.

Itthon jött a feketeleves, főleg nekem, mert sem az országban, sem az itthoni cégnél nem találtam a helyem. Enyhe depresszió tört rám, ledobtam 10 kilót egy hét alatt, majd rövid úton fel is mondtam a cégnél.

Újfent respekt a francia központnak, amiért ezt egész zökkenőmentesen tudomásul vette, bár igazából ez így egy win-win helyzet volt, mert a válság miatt itt sem fejlődött úgy a cég, és meg sem valósult a pozíció, amit nekem szántak anno, úgyhogy nem károsítottam meg őket, a bordeaux-i helyemre pedig két embert vettek fel, amikor eljöttem, úgyhogy szerintem megdolgoztam a pénzemért.

A felmondás után egy régen dédelgetett álmomat váltottam valóra, és nagy vargabetűt vett az életem: szakácsiskolába iratkoztam, gyakornoknak álltam és egy év múlva szakácsvizsgát tettem eközben pedig, mert az élet nagy rendező:

Harmadik történet – kiküldetés… de nem nekem (2012)

A párom, aki perfekt megtanult kint franciául, egy nemzetközi építőipari céghez került, ahonnan azonnali, 8 hónapos lyoni kiküldetést kapott. Az iskola miatt nem tartottam vele, így kipróbálhattam a távkapcsolat gyönyöreit is (hazugság, nincs semmi gyönyöre) és az iskolaszünetekben bőröndöt ragadva Lyonba repültem hozzá.

Dunkerque 6.jpg

Nehéz időszak volt, de a szakácsvizsgát mindenképp le szerettem volna tenni, mert további utazásaink záloga is lehet egyszer ez a szakma, amely bárhol fejleszthető, csiszolható.

Negyedik történet (2013)

Az én szakácsvizsgám megszületett, a párom a téli pihenő után újabb kiküldetést kapott. A célpont Dunkerque, Franciaország. Az időtartam 4 hónap. A feladat, hegesztési projektmunka. Az én feladatom, tolmács-ügyintéző.

A különlegessége ennek a munkának az volt, hogy kettőnknek kellett az adminisztratív oldalról vinni a 100 munkás életét, munkáját, mindennapjait. Igazi superhero feladat. Imádtuk, 24/7 de sohasem unalmas.

Szállásfoglalás, céges belépőkártyák, helyi munkaügyi hivatal, túlóra egyeztetés, védőeszköz beszerzés, alapanyag vásárlás, hegesztőgép bérlés és egyéb nyalánkságok.

Az Északi-tenger és a környezet gyönyörű, a heti 1 szabadnapunkban igyekszünk maximálisan kiélvezni. Barátkozás idő hiányában és mivel a kint töltött idő rövid, nem jellemző. Az időjárás még júniusban is meglepően hideg, kabátos sálas, kicsit felüdülés a hazatérés.

Nagy vonalakban ez lenne eddig az én / mi történetünk, a teljesség igénye nélkül, de bármelyik részről szívesen írok mélyebben szántó posztot, amennyiben valamire kíváncsiak vagytok. A hogyan továbbra is van már forgatókönyv, illetve dehogy van, de majd megírja az élet. Amint lesz egy következő lépés, arról is szívesen beszámolok.”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Párizs Lyon Franciaország au-pair Bordeaux Dunkerque

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr665857699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szaszo71(D) 2014.03.13. 07:44:28

Elég talpraesett csajnak tűnsz, minden jót a továbbiakban is.
Azért lenne egy kérdésem: Ha valaki már francia-szakos, az mit tud még tanulni egy nyelvtanfolyamon? (Mondjuk számomra rejtély már maga az is, hogy valaki hogy képes megtanulni egyáltalán azt a nyelvet.)

Ugyandehogy (törölt) 2014.03.13. 08:03:17

jóvan, cuki poszt, cuki posztoló:)

2014.03.13. 08:13:10

Ez így nagyon fasza, már hogy ez az életstílus. Tetszik. Az "öt éves tervek" amúgy is csak frusztrálttá teszik az embert, ha mégsem jönnek be.

Pernilla 2014.03.13. 08:15:15

@szaszo71: Nekem úgy tűnt, hogy az az egyetemi évei elején volt, akkor még bőven van mit tanulnia.
Meg szerintem amúgy sincs olyan, hogy valaki ne tudna még mit tanulni egy nyelven.
Volt itt egy pár hónapja egy poszt, ahol az angol-lengyel szakos poszterina bevallottan alig tudott lengyelül (oké, az a mellékszakja volt), de azt is leírta, hogy az angol telefonos interjún is kvázi megbukott a nyelvtudásával... És ez nem egyedi eset.

Pernilla 2014.03.13. 08:17:27

Ja, a posztolónak: Remek poszt, vannak álmaid, és mindent megteszel a megvalósításáért. Tuti sikerrecept. Sok sikert kívánok a továbbiakban, megérdemlitek!

csello70 2014.03.13. 08:19:23

Nagyon tetszett, koszonom, tovabbi sok sikert ! :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.03.13. 08:24:45

@Pernilla: Nem kötekedés, de akkor mit tanul az egyetemen 4 (?) évig, ha a saját szakát nem? (általánosságban kérdezem, elvonatkoztatva az írótól)
Ezt soha sem értettem...

A poszthoz: szimpatikus stílus és író.
Nincs azzal baj, ha valaki nem tud megülni a fenekén.
Szerintem, írd meg részletesebben is a különböző szakaszokat.

La Pantera 2014.03.13. 08:36:31

Nagyon kellemes poszt volt, gratulálok a posztolónak, kicsit irigylem az ilyen nyüzsgős embereket:)
A nyelvszakhoz: a az irodalmi nyelvet oktatják az egyetemen, a hétköznapi fordulatokat a célországban lehet csak felszedni.

Pernilla 2014.03.13. 08:40:15

@svájci sapka (ch): ismerek pár angol szakon végzettet, szóval egy icipicit beleláttam a dologba. Tanultak angol irodalmat, nyelvtant meg hasonló dolgokat, amiket be lehet magolni. Akik ott tényleg jól beszéltek angolul, azok már elve jó nyelvtudással mentek oda (külföldön tanultak), vagy jártak mellette nyelvtanfolyamra. Az előbb említett tárgyakat meg gyérebb angollal is el lehetett végezni, nem egy emberrel találkoztam aki angol szakot végzett és hát bőven hagy kivetnivalót maga után az angoltudása.... Nem véletlen, hogy az iskolai nyelvtanítás ott tart, ahol, ha ezek az emberek lesznek nyelvtanárok.
Ezt most az általam látott példák alapján mondom, ne ugorjon nekem senki...

DieNanny CH 2014.03.13. 08:44:16

Nagyon jó poszt, köszi, Katell!
Én pont az ellentéted vagyok fenékenmaradás-ügyben... Én szeretem magam beásni valahova, aztán hagyjanak békén! :-)
Szóval, minden jót kívánok nektek!

Latcho Rom 2014.03.13. 08:51:15

Elszédültem a végére annyit szaladgálsz. Jó arc vagy :)

Ghost-in-the -Shell 2014.03.13. 09:13:01

@szaszo71: A nyelvtudást mindig lehet finomítani, tökéletesíteni. ;)

Az irodalmi és sajtónyelvet tanultam, ami nagyon érdekelt, a francia sajtónyelv nagyban különbözik a beszélt nyelvtől.

Ghost-in-the -Shell 2014.03.13. 09:13:01

Hahó Mindenki, AZ ELSŐ FŐISKOLAI EV UTÁN mentem Versailles-be, volt bőven mit tanulnom. Nagyon köszönöm a sok pozitív kommentet

Katell

Ghost-in-the -Shell 2014.03.13. 09:13:01

@Pink Petsch: Van 5 éves tervünk :) csak még nem tudjuk melyik országban... Egy vidéki étterem/panzió

Ghost-in-the -Shell 2014.03.13. 09:15:50

@DieNanny [SZ,CH]: Mondjuk a homokba a tengerparton? Azt én is szoktam ;)

szaszo71(D) 2014.03.13. 09:24:27

@Pernilla: Van olyan, hidd el. Én 4 nyelvet beszélek a magyaron kívül, ebből élek. (Már sokszor leírtam, Németo-ban tanítok németet, meg a Volkshochschulén néhány elvetemült érdeklődőnek finnt. Ezen kívül jól beszélek angolul meg viszonylag jól oroszul, bár azért a Háború és békébe nem vágnék bele eredetiben:) ) De a franciával kb 2 hónap után úgy voltam, hogy beszéljék csak a franciák, ha akarják:)))

Ghost-in-the -Shell 2014.03.13. 09:29:33

@szaszo71: Szaszo, erre van egy vicces elméletem, lehet hogy inkább poén, a német meg a francia nem kompatibilis, Nekem a németre nem áll az agyam, előbb tanulnék japánul, de komolyan. Pedig imádom a nyelveket.

szaszo71(D) 2014.03.13. 09:31:41

@Pernilla: " Nem véletlen, hogy az iskolai nyelvtanítás ott tart, ahol, ha ezek az emberek lesznek nyelvtanárok." - Nem csak ezek lesznek nyelvtanárok, csak ők maradnak meg a sulikban. A többiek hamar elvesztik a kedvüket. (Én 2 és fél év után hagytam ott a sulit, mert teljesen kihasználtak: volt, hogy fél évvel érettségi előtt kaptam meg egy osztályt, hogy helyrehozzam, amit más elcseszett.) Utána elmentem szabadúszónak: nyelviskola, tolmácsolás stb. Volt, hogy a volt sulimnak pénzért tolmácsoltam, mikor jött a testvériskola, mert egyik ottmaradt némettanár sem volt képes rá.

Ghost-in-the -Shell 2014.03.13. 09:32:05

@maxval a gondolkodó birca: Sokszor tartanak cukinak. Pedig véééééresen komoly az egész. Ez az életem :D :D :D

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.13. 09:33:56

@Pernilla:

Eleve egy bölcsész szakos nem feltétlenül jó az adott nyelvben. Mert mi is a nyelvszak. Az illető nyelvről, irodalmáról tanul. S lehet, hogy közben gyakorlati szinten rossz az illető nyelvből.

Vegyük észre: a gyakorlati nyelv a nyelvszakon csak EGY a sok tantárgyból. Pl. lehet kitünőre vizsgázni angol hangtanból, nyelvjárástanból, morfológiából, középkori irodalomból, történeti nyelvtanból, stb. s a gyakorlati nyelv tárgyból még éppen egy 2-essel átcsúszni.

Ghost-in-the -Shell 2014.03.13. 09:39:18

@maxval a gondolkodó birca: Maxval, nem, ezt ÍGY nem lehet. Igen, olyan van, hogy teljesen analfabéta kettessel átbukdácsol a diplomáig (sajnos). De olyan, hogy valaki elolvassa az Elveszett idő nyomabant, ötösre levizsgázik belőle, és élő nyelvből meg bukta, na, az nem reális...

szaszo71(D) 2014.03.13. 09:39:48

@maxval a gondolkodó birca: A nyelvszakokon mindent a célnyelven tanulnak. Azért ahhoz, hogy középkori irodalomból angolul le tudj vizsgázni, kell(ene) némi nyelvtudás.

Latcho Rom 2014.03.13. 09:42:29

@Ghost-in-the -Shell: Mit főzzek ma?? Van négy db tilapiám, piros paprikám, zukkinim, jóféle félkész kuszkuszom :)

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.13. 09:42:50

@Ghost-in-the -Shell:

Én ismerek magyar szakon végzett külföldit, akit nem fogod megérteni, amikor magyarul szól hozzád, mert meg se próbál helyesen beszélni (nem mond gy, ty, ny betűt, s a 14 magánhangzóból 5-öt használ), s közben magyar akadémiai díja van magyar irodalomelméletből írt dolgozatára.

Pernilla 2014.03.13. 09:43:58

@maxval a gondolkodó birca: Ez pontosan igy van.
A nyelvszak nem egy szuperintenziv nyelvtanfolyam.
Egy kivalo hetköznapi nyelvtudasbol csinalhat nagyon magas szintü nyelvtudast azzal, hogy kiböviti az adott nyelv irodalmanak, reszletes nyelvtananak ismeretevel. De alapvetöen a nyelvszak nem a tökeletes hetköznapi nyelvtudas megszerzesere valo.
Ez nem lenne gond, ha az emberek eleve jo nyelvtudassal kezdenenek nyelvszakon tanulni.

Ghost-in-the -Shell 2014.03.13. 09:48:33

@shakti_rom: ez konnyu :) a zoldsegeket grillezd es keverd a kuszkuszba, a halat meg ahogy szoktad. én csak olaj/citrom tengeri so szoktam

de izles kerdese... Nem tudom mit szeretsz :)

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.13. 09:51:15

@szaszo71:

B1-es szintű tudással megy ez, hidd el. Pl. van egy olyan vizsga az angol szakon az ELTE-n, hogy "Romantikus és viktoriánus
irodalom". A vizsgához ismerni kell a főbb műveket, értelmezni kell tudni, ennyi. A vizsgán erről kell beszámolni. S persze Jane Eyre-t el tudod olvasni magyarul is, azaz nem is kell eredetiben olvasnia a hallgatónak.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.13. 10:11:47

@Ghost-in-the -Shell:
Es meg a cyberpunkot is szereted :D

Jo volt olvasni a posztot, jelentkeznek egy 4 reszes, reszletesebb beszamolora ;)

Latcho Rom 2014.03.13. 10:12:47

@Ghost-in-the -Shell: Okey, halat általában broil, a végén teszek rá sajtos majonézes mártást, szép aranyszinü lesz..
Zoldségben hallgatok rád :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.13. 10:13:31

@shakti_rom:
A halat dobd ki, ferfiember csak marhat/disznot/vadhust eszik ;)
A tobbit add oda a raszoruloknak es fozz egy toltottkaposztat! 8)

La Pantera 2014.03.13. 10:17:28

@maxval a gondolkodó birca: így van. Egy sngol dzskod ismerősöm pl. magyarul olvasta Thomas Hardy Egy tiszta nő című regényét, aztán a vizsgán úgy nevezte meg, hogy "the clean lady".

La Pantera 2014.03.13. 10:27:37

@La Pantera: angol szakos, természetesen

Ghost-in-the -Shell 2014.03.13. 10:35:18

@Kövérmadár [swe]: Viccelsz, még a kutyámat is így hívjak :)

Ghost-in-the Shell

2014.03.13. 10:36:45

@Ghost-in-the -Shell: Hát, szerintem bárhol máshol, mint otthon. Pláne, vidéken.

2014.03.13. 10:36:50

@Kövérmadár [swe]: Kétlem, hogy túl sok savanyú fejeskáposzta teremne arrafelé ;).

Ghost-in-the -Shell 2014.03.13. 10:40:35

@Pink Petsch: Meglátjuk, most gasztronómia és üzletépítést, vezetést tanulok, hidd el, mocorog itthon valami... Az Encsi Anyukám Mondtà-rol hallottàl például? ;)

Ghost-in-the -Shell 2014.03.13. 10:42:01

@Pink Petsch: Ma whisky tasting órám lesz... Mindent a tudományért :)

mernok-ur 2014.03.13. 10:44:52

Amíg az egyetemeken nem motivált, összeszedett, segítőkész, és a szakmában aktív emberek fognak tanítani addig nem lesz előrelépés.

Illetve még nem kapnak tőkét az államtól, és nem építik ki a duális képzést a kisebb főiskolákon mint Németországban. ( tudom, van már pár ilyenre )

2014.03.13. 11:09:22

@Ghost-in-the -Shell: Igen, persze, szoktam olvasgatni gasztro témájú cuccokat, engem is érdekel. De én a szakács-sulit kint akarom majd megcsinálni. Nem azt mondtam, hogy nincsenek jó helyek otthon, dehogy nincsenek! Vidéken is. De én nem gazán fektetnék be otthon, a környezet valahogy nem túl vállalkozó-barát.

Ó, te szegény áldozat, te! :D Irigyellek ám!

Latcho Rom 2014.03.13. 11:09:37

@Pink Petsch: Jobb néha mint a vecsési :-)

2014.03.13. 11:13:24

@shakti_rom: Nem mondod! Ez komoly?! Te szerencsefia, te! Itt csak vágott savanyú van :(. Persze, mert a németek csak vágottan használják .... buta banda :P

Herr Géza 2014.03.13. 11:29:43

@Pink Petsch: Már hogyne lenne sav.káp.levél! Ismered a Mix-Markt hálózatot? (pl.: Stgt.-Freiberg, U7/Suttnerstr.) Fö kínálat: orosz-lengyel vonal, de vannak magyar cuccok is. Itt minden van, ami az "echte" magyarnak kell: "igazi" tejföl-túró, "koviubi", uram bocsá' Túró Rudi (orosz, de szuper) etc. És van "sav-káp"-levél is (azt hiszem lengyel).
(Még mielött vki nekem esik: de, én is hülyét kapok a "rántott husi, pir.burg.,koviubi, parisali" típusú dumáktól, azért vannak az idézöjelek !!! :DD).

Herr Géza 2014.03.13. 11:37:34

OFF.
Épp most hívott fel egy 20 éve nem látott volt (német) kollégám Szingapúrból. Valamit keresett a régi cuccai között és megtalálta a telefonszámomat :DD. Nem mellesleg megkínált egy ottani állással... De ha ott nincs savanyú káposzta levél ??? :XDDD
ON.

2014.03.13. 11:45:22

@Herr Géza: Ezzel a hálózattal még nem találkoztam Stuttgartban, de a stuttgarti U7-vonal kissé kívül esik mozgási területemen. Én leginkább a belvárosi részen mászkálok. A Markthalléban van 2 vagy 3 (?) magyar stand is, pimaszul drágán, de persze egész sav.káp.-fejek nincsenek. Lengyel-orosz bolttal nem találkoztam, persze, biztos van, de tudod, hogy van ez egy nagyobb városban, az ember leginkább a saját és a szomszédos kerületekben mászkál. Vannak Stuttgartnak olyan része, amelyeket csak az U-bahnok kijelzőiről ismerek ;).

nyuszigonosz 2014.03.13. 11:51:29

Szuper poszt! Nahát! Meg még Franciaország is. :-)

nyuszigonosz 2014.03.13. 11:55:36

@Pink Petsch: Perszehogy van! Meg kell keresni, és meg is fogod találni.
És már nem csak a Mix-ben, ahogy @Herr Géza: is írja.
Nemrég az Edeka Centerben is láttam, de a reál-ban is volt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.13. 11:56:28

Ki a franc az a nagy kék barátunk????????

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.13. 11:59:42

@La Pantera:

Vannak ilyesmik.

Meg fordítva is, amikor valaki az eredetit olvassa, s az eredeti címet mondja magyarra fordítva, miközben annak van egy más magyar címe, így a magyar hallgatók nem tudják miről van szó,

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.13. 12:04:58

@Herr Géza:
Az "igazi"-nak mi a nem-becezett formaja?

@diggerdriver:
Tippre a Telenor.
Esetleg Tacsko? Ikea?

@Pink Petsch:
Mindent lehet kicsit modositani :)
Aki jol foz, az megoldja mas alapanyagbol is. Mas lesz, de ha finom, kit erdekel?

Itt pl. nincs olyan turo, mint Mo-n es nincs csuszateszta sem. De nem riadok vissza egy turoscsusza osszerakasatol. Nem ugyanaz, de attol meg szuper. :) Baconnel ;)

@Ghost-in-the -Shell:
Kicsit komplikalt lehet odahivni :)

szaszo71(D) 2014.03.13. 12:11:22

@nyuszigonosz/D/: Köszi az infot. Én logisztikai okok miatt Kaufland-Netto-Lidl háromszögben mozgok,néha Penny, de azt nem szeretem. Akkor majd benézek az Edekába is.

SzZoole 2014.03.13. 12:12:59

Szep story,gratula,bar en a helyedben maradtam volna a szalitmanyozasi cegnel,ahol a baratod mernoki kepzetsegehez valo munkat kapott volna,ott biztos talaltak volna neked is valamit,ha mar lejart a szerzodesed es meg raadasul joban voltal a HR-esel is.
A kepeken a szoszi lany Te vagy?Nagyon bajos arcu,huncut tekintetu leanyzo vagy es igy konnyen el tudod adni magad,csak igy tovabb.
Aprilis 11.-en 4 orara kompjegyunk van Dover-Dunkerque,az ottani idoszamitas szerint 5 ora utan erkezunk meg majd integetek nektek:)))
Tovabbi sok sikert!

Herr Géza 2014.03.13. 12:23:32

@Kövérmadár [swe]: "Az "igazi"-nak mi a nem-becezett formaja?"
Jól van, na.. Kötözködsz itten. :D
Azért van benne logika (be nem vallanám, hogy véletlen..), mert ez is amolyan magyar-duma. Az "igazi" csak az lehet, amit otthon eszünk.... :DD

Herr Géza 2014.03.13. 12:28:54

@Pink Petsch: Tudtam én, hogy belvárosi lány vagy, azért is adtam meg rögtön az U7-et meg a megállót.... :XD Néha nem is árt kimozdulni az Olga-/Königstraße közötti területröl....

Latcho Rom 2014.03.13. 13:25:14

@Pink Petsch: Nemet boltban vesszuk, de azt hiszem magyarok savanyitjak hordoban..Lenyeg hogy fincsi..

Latcho Rom 2014.03.13. 13:25:14

Big Blue. Ezt meg guglizd..

2014.03.13. 13:25:14

@nyuszigonosz/D/: Az Edekában? Az van a közelben, a Rathaus mellett, de ott még olyat nem láttam, csak a szokásos vágottat. Bár igaz, az Edekák is város-specifikusak. Nem egységes a kínálatuk. Reált meg még a külsőbb kerültekben, mint a Bad Canstatt sem láttam ... Igaz, én leginkább a Reweben vásárolok, vagy a Lidl-ben, mert ott néha van tv-paprika.
A töltött káposztát eddig nyári káposztából oldottam meg, feldobva a vágott savanyúval, meg a Markthall-i füstölt húsokkal. Azokat a környéken csak ott kapni, ugyanis :(.
Pedig nagyon nagyra tudnék értékelni egy lengyel vagy orosz boltot a környéken (Londonban imádtam őket). De valszeg, nekik túl magas a belvárosi bérleti díj. :(

2014.03.13. 13:25:14

@Kövérmadár [swe]: Jaj, a túró! A tipikus otthoni, magyar túró! Örök szívfájdalmam ... :( Mert tésztát még lehet gyúrni ...

2014.03.13. 13:25:14

@Herr Géza: Huhh, 20 perc U-bahnnal! És még át is kell szállni! Rémisztő! ;)
De komolyan, kösz, a tippet, magamtól biztos nem csámborgok arra.

2014.03.13. 13:46:13

@shakti_rom: Német bolt, he? Itt meg nincs olyanjuk :(. Anyjuk szeme :(

Herr Géza 2014.03.13. 13:46:42

@Pink Petsch: Mellesleg "igazi" túró a töröknél is van. A neve ugyan nem jut eszembe, de meg lehet ismerni.... :DD Söt úgy rémlik, hogy savanyú káposztalevelet is láttam már ott, de azt nem kóstoltam, nem tudom mennyire passzol az íze a töltött káposztába.(Ne egész káposztát keress, néhány levél van egy kis lével fóliába hegesztve. A töröknél általában legalább rajta van a neve németül is... :D)
Egyébként mi sem vagyunk magyar-konyha-buzik, de ha néha eszünkbe jut, hogy de jó is volna ez vagy az, akkor még majdnem mindig meg tudtuk oldani helyi (+török-orosz-lengyel-görög) alapanyagokkal. A túrógombóc az egyetlen, ami nélkül a feleségem és a fiam egy hétig sem üzemel, de már arra is van helyi megoldás (Quark és Körniger Frischkäse keverve). Egy kicsit lágyabb ugyan (nehezebb belöle gombócot formálni), de amolyan óriás-nokedli dizájnnal kiváló...

Herr Géza 2014.03.13. 13:50:57

@Pink Petsch: Szóltál volna hamarabb, még házhoz is szállítottam volna (nekünk itt van a szomszédban két Mix-Markt is) :DD. A múlt hónap óta viszont az ellenkezö irányba járok dolgozni, szóval Stuttgart alapvetöen kimarad a rajzásból.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.13. 13:59:36

@Pink Petsch:
Ne gondold, hogy annyit azert er a dolog, hogy tesztat gyurjak :)
Veszunk a boltban valami kagyloteszta szeru culat es azzal is remek lesz :)

Turo van, kicsit nagyobb szemu, de az is tokeletes erre a celra. Igazabol juhturoval is megennem, bar az mar akkor inkabb sztrapacska (ok, az krumplibol van).

Kezdek ehes lenni :)

Herr Géza 2014.03.13. 14:01:17

@Pink Petsch: Hát igen Real még messzebb van: Fellbach, Esslingen, Gerlingen...

Herr Géza 2014.03.13. 14:03:18

@Babette_: Ez király !! Kíváncsi vagyok mit szól hozzá a mi diggerünk... :DD

nyuszigonosz 2014.03.13. 14:09:26

@Pink Petsch: Van az Edeka üzletlánc város-specifikusságában valami. Mert nagyon régen itt a közelben egy Edeka volt - na most ott egy orosz üzlet van, és abban, míg Edeka volt, hát alig valami.
Amiota viszont a város végén egy óriási Edeka-Center lett helyette, na abban meg minden van. Így sima Edeka és Edeka Center között is, vettem észre.
Lehet az is, hogy mert itt igen sok orosz bevándorló él, így több üzletben állandóan vannak már nem csak török, de orosz specialitások is.

Világpolgár2012 2014.03.13. 14:22:08

@Pink Petsch:
Tejet is lehet altatni, majd felforralni, ha mar a tesztagyurasig eljutottunk :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.13. 14:37:47

@Herr Géza:
Kb 5en már elküldték nekem.
Nem rossz de ha itt ilyet csinálnék újra bevezetnék a pallos általi fövesztést. Csak nekem.
Amúgy most ment tönkre a gép amivel dolgozok.
Anyagi kár jelentős.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.13. 14:41:15

Mi a tököm az a nagy kék testvér????????

Mr Long 2014.03.13. 14:45:46

@diggerdriver: "Amúgy most ment tönkre a gép amivel dolgozok."
Mit tettel?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.13. 14:56:17

@Mr Long:
Leszakadt a kanálmozgató munkahenger feje.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.13. 14:57:39

@Mr Long:
Szarul vokt meghegesztve, nem volt kigyökölve.
Majd teszek fel képet.

2014.03.13. 15:03:37

@Világpolgár2012: Najó, najó ... de a tészta max 1 óra, míg túró .... naugye? ;)

2014.03.13. 15:03:38

@Herr Géza: Török sincs a közelben csak valami indiai ... :( Hm, szerintem a török káposztalevél nem egészen passzentos töltött káposztának, Londonban vettünk egyszer egy török boltban, mert nem volt éppen a lengyelnél. Volt valami fura mellékíze, valszeg a fűszerezéstől, ami valami spéci török kajában biztos okés, de töltött káposztában eléggé kirítt.
A quarkot, már a natúrt én körözött alapként szoktam felhasználni, bár nem az "igazi". A Körnigert használom én is túrópótlékként, de nem olyan nah.

2014.03.13. 15:03:38

Mna, te is jókor említed ... :P Hm, de azért meg fogom reszkírozni a "kalandtúrát" odáig ;)

2014.03.13. 15:03:38

@Kövérmadár [swe]: Hát csuszatészta itt sincs :(. Van valami olasz szélesebb fajtájú, kocka-szerű tészta. Na, azzal. Szalonnával, nincs probléma. A túró meg a Körniger Frischkäse, néha egy kis kecskesajttal vegyítve (figyelsz, Babette? ;) ). A német, 20%-os tejföl a sauerrahm meg egészen elfogadható. Ha nincs, akkor marad a 24%-os schmand fellazítva zsírszegény creme frainchevel.

2014.03.13. 15:03:38

@Herr Géza: Ahham, ismerős helyek, az U-bahnok kijelzőiről ;) A "legtávolabbi" kerület, amelyet valamennyire ismerek Stuttgartban, az a Bad Canstatt, meg némileg a Siemensstrasse környéke északon.

2014.03.13. 15:03:38

@nyuszigonosz/D/: Jaja, képzeld a regensburgi Edeka Centerben még fasza Pick télszalámi is van, 400 grammos rúd 3,89-ért, meg Unikum is! Tényleg, az eredet gömbkóla! Na, ezeket aztán kereshetem a stuttgarti Edekában :(

strangeworld 2014.03.13. 15:03:53

Regota olvasgatom a blogot, de meg sosem szoltam hozza. Eljott az ideje. Nagyon tetszett ez a poszt, es a poszterina hozzaallasa mindenhez.
Igazi szuper, kedves, belevalo csaj lehetsz. Imadom az ilyen embereket, barcsak sokkal tobb lenne beloluk!
Minden jot nektek a tovabbiakban!

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.03.13. 15:10:55

@maxval a gondolkodó birca: "
Vegyük észre: a gyakorlati nyelv a nyelvszakon csak EGY a sok tantárgyból. Pl. lehet kitünőre vizsgázni angol hangtanból, nyelvjárástanból, morfológiából, középkori irodalomból, történeti nyelvtanból, stb. s a gyakorlati nyelv tárgyból még éppen egy 2-essel átcsúszni. "

Ez nem egeszen igy van. Volt egy anglisztikas baratnom. Nekik a 3. vagy 4. felev utan kellett tenni egy kvazi nyelvvizsgat, ami a Cambridge C1 szintjen mozgott. Amig ez nem sikerult addig nem vehetett fel tovabbi, erre epulo targyakat, tehat ugy mukodott mint egy szigorlat.

Tekintve hogy ez circa 5 eve volt csak, szerintem meg mindig igy van.

Most hogy az adott nyelvvizsga meglete mennyire tukrozi az aktiv nyelvtudast szintjet az mar egy masik kerdes...

Mr Long 2014.03.13. 15:17:51

@diggerdriver: Az csunya dolog. Elso eset?

2014.03.13. 15:19:54

@Zoole[uk]: Mert elvártad volna, hogy a posztoló azon nyomban felrúgja a szerződését a szállítmányozó céggel, csak azért, mert a barátjának felajánlottak egy másik munkakört. A posztolót kötötte a szerződése, de tegyük fel, felrúgja az egészet. És? Marad háziasszony, csak mert a barátjának felajánlottak egy előnyösebb pozíciót? Persze, az a tipikus pasi gondolkodás, hogy az oldalborda felad mindent, mert Apu kap egy jó ajánlatot. Aztán, hogy az oldalborda mit akar, az meg kit érdekel, ugye? Majd lekötik a kölykök, és örüljön nekik .... :P

2014.03.13. 15:19:54

@shakti_rom: Stuttgart .. jórészt.
Pinkyyyyyyyyy??????? O:

Mr Long 2014.03.13. 15:21:33

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Most ketsegbe vinod Max allitasat (kinyilatkoztatasat)? Bator embir vagy! :DDDDD

nyuszigonosz 2014.03.13. 15:24:06

@Pink Petsch: Na ja, Bajorország az Bajorország. :-))
Itt minden van. :-)

Herr Géza 2014.03.13. 15:25:45

@Pink Petsch: Pick gibt's überall.. REWE, Netto, Penny, Kaufland, stb.

Herr Géza 2014.03.13. 15:28:30

@diggerdriver: "Amúgy most ment tönkre a gép amivel dolgozok."

Na nem kell a sóder, csak megpróbáltad, ugye ??? :DDD

purple ragdoll 2014.03.13. 15:43:32

Nagyon kedves írás, árad belőle az energia! Csak így tovább! :)

Herr Géza 2014.03.13. 15:44:40

@nyuszigonosz/D/: Egyszerü a megoldás: a sima EDEKA boltok valamiféle speckó franchise-rendszerben müködö "egyéni" vállalkozások. Az EDEKA Centerek viszont központi kezelésben vannak. Jól látszik is, hogy egy-egy régióban a Centerek árukészlete és akciói mindenhol ugyanazok, míg a sima EDEKÁ-k egy bizonyos törzskészleten ill. központilag elöírt akciókon túl egyedileg garázdálkodnak az árukészlettel és ez igaz az akcióikra is. Nejem permanensen megszívatott vele, mert felhívott nem egyszer, hogy a munkahelyem melletti (sima) EDEKÁ-ból hozzak már ezt+azt, mert éppen akciós, mire nem hogy akciós nem volt, de még csak nem is árultak olyat. Aztán végigolvasva a prosikon az apróbetüs rizsát, kiderült a turpisság.. :DD

nyuszigonosz 2014.03.13. 15:49:48

@Herr Géza: Így van ez. Nem is szerettem az Edekába menni ide valamikor, pedig csak pár lépés volt, mert jóval drágább volt, mint az összes többi üzlet és fele se volt annak, ami kellett.

Az Edeka-Centerbe se járok gyakran, csak néha körülnézni, ha valamit keresek.
Reál-t szeretem meg a Lidl is jó, Diskába csak mert közel van és külön pékség benne a többi mindenfélébe akkor megyek, ha éppen munka miatt azok esnek útba.

SzZoole 2014.03.13. 16:07:30

@Pink Petsch: valoszinu felre ertettel.
En csak csak azt akartam mondani,hogy ha a baratja ugyanannal a cegnel kapot volna mernoki allast es a poszterina joban van a HR-es fonokel meg a lanyaval is baratnok a fokonyvelo meg lanyakent tekint ra,akkor ezzel a hatterel lobbizhatot volna,hogy maradjon az anyacegnel es ne keljen visszamennie Mo-ra.
En ezt tettem volna a helyeben.Semmilyen banto szandek nem volt a kommentemben nem ertem,hogy miert kell leharapnod a fejem en nem tartozom a megmondo emberek kozze.
En rendkivul tisztelem a holgyeket,soha egyiket sem bantanam meg es nem is tettem eddig sem.
Az ilyen beszolasok miatt megy el a kedvem az egesz kommentelestol.

2014.03.13. 16:22:47

@nyuszigonosz/D/: Ja, rengeteg magyar is ;).

@Herr Géza: Ah, naaa ... ich habe nur manchmal gesehen in Stuttgart. Aber in bayerische kaufladen sehr oft.

2014.03.13. 16:22:47

@Zoole[uk]: Nem tudom, hogy a franciák, mennyire tartják magukat a szerződésekhez, lehet, ki lehetett volna "lobbizni", ahogy fogalmazol.
Nekem meg tudod mitől megy el a kedvem? A mimóza népektől, akik képesek bármin megsértődni, meg az az általad javasolt, balkáni, magyaros megoldjuk-okosban eljárásoktól. Hát mennyire különbözünk, ugye? :P

Latcho Rom 2014.03.13. 16:29:25

@Zoole[uk]: Nem kell "rendkivul" tisztelni, csak ugy egyformán, érted zotyikám? :-)

SzZoole 2014.03.13. 16:37:26

@Pink Petsch: nem vagyok sem mimoza,sem sertodos.
Nem javasoltam sem balkani sem magyaros okos megoldasokat.
Ja es nem szemelyeskedek es nem mondok velemenyt olyanokrol akiket nem ismerek.Itt a blogrol egy emberrol irhatnek es formalhatnek velemenyt a Digger Janirol,mert ot es a csaladjat is ismerem szemelyesen,de roluk is csak jot tudnek mondani.

SzZoole 2014.03.13. 16:41:19

@shakti_rom: egyforman nem lehet,van akinek a kotelezo tisztelet jar,van akinek meg kiemelt:)))

Herr Géza 2014.03.13. 16:43:30

OFF,
tudom, újszülöttnek minden vicc új... Ezt azonban most olvastam elöször:
"Az állam csak a javunkat akarja. És el is veszi."
Mega :DDDDDD
ON.

Latcho Rom 2014.03.13. 16:50:03

@Zoole[uk]: Majd kinovod - vagy nem :P

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.03.13. 17:02:51

@Herr Géza: lájk. illetve, izé, inkább nem :-)

SzZoole 2014.03.13. 17:06:48

@shakti_rom: hat nem tudom,augusztusban 40 leszek,szerinted?:)))

2014.03.13. 17:10:23

@Zoole[uk]: Az jó, akkor meg minek teszel úgy, mint, aki mégis?

blackhairlady 2014.03.13. 17:31:06

Nagyon tetszett a poszt, latszik, hogy a posztolo egy orokmozgo, kedves es nagyon figyelmes holgy:) Nem veletlenul segitett neki az au-pair csalad sem szerintem, biztosan mely benyomast tett rajuk a szemelyisege.
Tovabbi sok sikert kivanok, remelem osszejon valamikor a nagy terv, es sikerul a kis panzio, szalloda avgy amire vagytok!:)
A Disney fotok most elohoztak az emlekeket, imadtam a parizsit is, olyan klassz jatekok vannak. Feloltem mindenre, kiprobaltam mindent:)))

nyuszigonosz 2014.03.13. 17:33:33

@Pink Petsch: Nem tudom. Nem ismerek senkit errefelé, így máshol lesz a rengeteg magyar. :-)

montroyal ( CAN qc) 2014.03.13. 17:51:42

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: adott nyelvvizsga meglete mennyire tukrozi az aktiv nyelvtudast szintjet
Mo-on a csalast tekintve elokelo helyen vagyunk nem mindenki de sokan egyszeruen MEGVESZIK a nyelvizsgat ... nem reg volt hogy birosagon vannak azok akik tobbezer nyelvizsgat eladtak ... szoval ezt is meg lehet csinalni OKOSBA... na egyesek ilyen olyan foku vizsgaval meg makogni sem tudnak .. erre mondta Hofi tudsz uszni Nem? es ha megfizetem ?

Latcho Rom 2014.03.13. 17:59:38

Na ebbe beletorhet a fidesz kusza foga..bár....:((

vs.hu/kiderutek_a_reszletek_paksrol-0313

Latcho Rom 2014.03.13. 17:59:38

@Zoole[uk]: Tul keson kerultel ki, maradsz igy :-)

2014.03.13. 17:59:38

@nyuszigonosz/D/: Hm, hát a bajoroknál én is csak Münchenben meg Regensburgban voltam többet. Ott azért lehet magyar szót hallani. Legutóbb, mikor Münchenben voltam, épp a kávék előtt bambultam egy boltban, mikor azt hallom: " De értsd meg, hogy nem tudom, milyet vettél legutóbb, rohadt sok van itt!" Egy srác telefonált, gondolom a barátnőjével vagy feleségével. Én meg majdnem elröhögtem magam. :D

SzZoole 2014.03.13. 18:10:58

@Pink Petsch: ugy tettem volna?Akkor en kerek elnezest....

SzZoole 2014.03.13. 18:13:45

@shakti_rom: szerintem is tul keson kerultem ki,bar jottem volna hamarabb,de mi koze ennek a tisztelethez gadzsokam?

2014.03.13. 18:29:35

@Herr Géza: Mo.-ra ez hatványozottan igaz. :)))

33621 2014.03.13. 19:08:28

@Ghost-in-the -Shell: Jónak jó amit reklámoztál az,, Anyukám mondta étterem'', legalább is virtuálisan csak fizetőképes kereslet kell hozzá pláne Borsod megyében.

33621 2014.03.13. 19:25:03

@Pink Petsch: Légy bátor! Csak nem Szíriában, vagy Afganisztánban laksz!

33621 2014.03.13. 19:29:29

@Herr Géza: Már túl léptük a negatív rekordot!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.13. 19:34:20

Na szóval...

kepkezelo.com/images/jn3729hhtjr3qt3dkdsc.jpg

Megint egy fantasztikusan jó posztot olvashattunk.
Egy magával ragadó érdekes írás volt.Csak gratulálni tudok a szerzőnek.
DE
Még mindig nem tudom ki ölte meg Bárcz...
Ja nem, azt nem tudom ki a búbánat az a nagy kék testvér.
Általában ellene vagyok az itt dúló divatnak hogy szövegkörnyezetéből kiragadnak néhány szót és elcsámcsognak rajta száz kommenten keresztül.
Viszont most miközben élvezettel olvastam a posztot odaértem a kék tesóhoz és onnan már nem ugyanúgy olvastam tovább.
Az járt a fejemben hogy miért kellett ezt?
Az ország minden tájáról a világ minden részébe szétszóródva élünk.
Nem ismerheti mindenki a Kőbányai és a Bivalybürgözdi szlenget egyformán.
Ugye nagyon jól tudjuk milyen az ha valaki szóvirágokban, távoli homályos utalásokkal kommunikál.
Érthetetlen zagyva lesz a beszéd mert az emberek nem rejtvényeket akarnak olvasni.
Amúgy jó volt.

2014.03.13. 19:40:50

Na most ertem ide, tenyleg nagyon jo poszt, en sem tudom mi a kek nagy barat vagy mi. Szerintem az volt a problema hogy cegeket nem nevezhetnek meg a posztolok, nyilvan ezt a helyzetet probalta valahogy megoldani az iro. Ettol fuggetlenul elvezetes es tanulsagos olvasmany.

2014.03.13. 19:53:12

@Pink Petsch: Nem akarok beleszolni a jo kis gender-roles vitatokba, ertem min akadtal ki, de mint a blog rettegett feminista, anti-rasszista reme :), hadd jegyezzek meg annyit, hogy a mi Zoolee-nk valojaban nem egy himsoviniszta bunko, sot nagyon is jofej, kiegyensulyozott kommentelo, szerintem valojaban felreertetted! Csak annyira gondolt hogy ha a mernok felnek (aki tortenetesen pasi, de ez irrelevans, lehetett volna a noi fel is) eppen beindul a karrierje Nyugat-Europaban ami potencialisan hosszu tavon nagyon jovedelmezo, akkor nem feltetlenul racionalis dontes visszarohanni Kelet-Europaba egy olyan allas miatt ami annyira nem is volt fontos az illetonek (hiszen nem erezte ott jol magat, felmondott stb.). Nyilvan ilyen helyzetben sokan nem dontenek racionalisan es konnyu utolag okosnak lenni. Lenyeg hogy minden jo ha a vege jo, es ugy tunik hogy a posztolonal ez a helyzet, happy end minden erdekelt fel szamara.

SzZoole 2014.03.13. 19:54:01

@diggerdriver: hu,basszus Digge,ilyen dinnyeket hol lehet kapni:)))

SzZoole 2014.03.13. 20:02:39

@Mirjam2: koszonom,hogy Te megertetted,hogy mire gondoltam poszterinanak szant kommentemben,igazad van egyatalan nem vagyok soviniszta nagyon is az egyenjogusag hive vagyok,egyszeruen a noinem tiszteloje es imadoja:)))

2014.03.13. 20:04:08

@33621: Hm, majd a fogaim közé szorítom a bérletigazolványom, jó erősen ;)

Muscari 2014.03.13. 20:06:40

Mi van ma megint? Alig van komment:-(

Nekem is nagyon bejott a poszt, birom a posztolot igy latatlanban is.

A franciaval egyebkent eleg konnyu boldogulni Magyarorszagon. Egy felsofokuval rendelkezo baratnom az osszes eddigi munkajat a nyelvtudasanak koszonheti, nem azt mondom, hogy csucs szuper volt mind, de legalabb nem fenyegeti a munkanelkuliseg es siman valogathat.

Egyszer Korzikan is toltott nehany honapot mint nanny, kuldott nekem onnan egy kepeslapot, azota tudom, hogy egyszer el akarok oda jutni.
Ha mondjuk latta valaki a Nagy zur Korzikan c. filmet Jean Renoval, annak mar lehet nemi fogalma arrol, hogy milyen gyonyoru a sziget. Csak nagyon draga, meg a rendes "szarazfoldi" franciak is azt mondjak.

Jart mar valaki kozuletek ott?

SzZoole 2014.03.13. 20:07:26

@diggerdriver: Te,ha ezeket is Edmontonban lehet kapni akkor minden szombaton ertetek megyek es foglak vinni beneteket bevasarlo korutra:)))

SzZoole 2014.03.13. 20:23:53

@diggerdriver: tetovalas,egy sarkany a teljes haton.

SzZoole 2014.03.13. 20:28:46

@diggerdriver: nem kimondottan jakuza,inkabb japan stilusnak mondjak

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.03.13. 20:30:26

@shakti_rom: "Na ebbe beletorhet a fidesz kusza foga..bár....:((

vs.hu/kiderutek_a_reszletek_paksrol-0313"

Euro alapu a hitel... hmmm, akkor mar ertem hogy a forint most miert van ilyen evtizedes melyponton. :) Szepen alairjak a papirt az utobbi evek legszarabb arfolyamaval aztan megprobaljak visszatornazni az eredeti allapotara es egy pindurit meg nyernek vele. :) Csak tudjak visszahozni es magasan tartani a forintot 21 even at... (sajat konspiracios elmelet, nincs ra bizonyitekom).

blackhairlady 2014.03.13. 20:32:19

@Zoole[uk]: Ne hogy mar te kerj elnezest, semmi rosszat nem mondtal.

SzZoole 2014.03.13. 20:33:54

@diggerdriver: miert,szeretnel Te is egy ilyen tetovalast?Eleg sok ido es sok fajdalomba kerul,higy nekem:)))

**mimi** 2014.03.13. 20:39:47

nekem is nagyon tetszett a poszt, kedvelem az ilyen örökmozgókat:)))
További sok sikert a posztolónak!

Kiderült már mi az a nagy kék testvér??????

Auchan-ra gondoltam,mert az francia...

puhacica 2014.03.13. 20:40:48

jo iras, szimpi eletmod!

es ha mar fozunk:
m.hvg.hu/gasztronomia/20140313_Lekenyerezett_az_uj_Michelincsillagos_et
egyik kolleganonk baratja itt szakacs, nagyon orulnek. :) mi is ettunk mar naluk, nagyon jol foznek!

______________ (törölt) 2014.03.13. 20:41:42

@Pink Petsch: miért, túrót nem lehet házilag készíteni (harmincötször jobbat a boltinál)?

**mimi** 2014.03.13. 20:41:46

@Muscari:
én is láttam a filmet, de még nem jártam Korzikán...de ami késik, az jön:)))

SzZoole 2014.03.13. 20:43:14

@blackhair-lady: en tudom,Mirjam is tudja,Te is tudod,aki a sorok kozt tud olvasni azok is tudjak,mit tehetem volna mast,en is kezdetem vona el szemelyeskedni,minositeni a masikat?Akkor mennyivel lennek kulomb?Inkabb az okos enged szabalyt valasztottam:))))

______________ (törölt) 2014.03.13. 20:43:30

@**mimi**: nekem egyértelmű volt, hogy az ájbíemről van szó.

2014.03.13. 20:44:03

@Mirjam2: Jaja, Zooleeval már tisztáztuk.
Hm, valszeg én is hazamentem volna. A szerződés miatt. Az, hogy később, mikor már nem köt a képzési megállapodás, és a cég sem tudja kialakítani azt a munkakört, felmondok, az rendben van. Úgy szerintem korrekt. A barát talán maradhatott volna, és a felmondás után lehetett volna ott a szakács sulit elvégezni. De mint mondtad, utólag könnyű ;) De kialakult számukra így is. Valahogy mindig kialakul :)

2014.03.13. 20:44:03

@sorsolo: De, lehet, de kinek van arra ideje? No, meg kedve ;)

______________ (törölt) 2014.03.13. 20:44:35

@**mimi**: a madaras teszkónál nem a boldogság kék madara a logo.

______________ (törölt) 2014.03.13. 20:45:27

@Pink Petsch: hát, akinek ez "örök szívfájdalom", annak biztosan. ;)

**mimi** 2014.03.13. 20:49:46

@sorsolo:
nekem nem volt egyértelmű, de köszönöm :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.13. 20:50:51

@sorsolo:
De lehet.
Egy kis marék túróhoz kell öt liter tej. Igazi tej.

______________ (törölt) 2014.03.13. 20:52:01

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: csak vigyázz, lehet, hogy rosszul látod, és valójában a következő évtized csúcsán van most a forint. a napokban elég borúlátó elemzői konszenzust olvastam a következő időszak forint-árfolyamáról.
érdekes volt ez is:

Négy éve megváltásként várták, most viszont az egyik legrosszabb forgatókönyvként tartják számon a piaci szereplők a kétharmados fideszes kormányzást.
www.portfolio.hu/gazdasag/kiabrandult_a_piac_a_fidesz-kormanyzasbol.196265.html

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.13. 20:52:49

@sorsolo:
Jó neked.
Képzeld el hogy én most egy sárga csodával dolgozok.
Na találd ki mivel?

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.03.13. 20:53:52

@sorsolo: Nah pont ezert kapott az utolso mondatom vege harom pontot is...

Muscari 2014.03.13. 20:54:42

@diggerdriver: szia Digger. Dolgoztal mar egyutt szikhekkel?

A fiam most meselte, hogy nekik a turban miatt nem kell a hard hat-et hordaniuk. Oke, hogy vallasszabadsag, meg egyebek, az rendben van, de ez nem disz, hanem vedofelszereles, ami elvileg az egeszseguket hivatott megvedeni. Ugy latszik, az epitoiparban is vannak kivetelek.

2014.03.13. 20:55:01

@sorsolo: Jóvanna, költői túlzás volt ... ;)

SzZoole 2014.03.13. 20:55:07

@diggerdriver: hat ha kibirja nevetes nelkul,akkor hajra,minimum 100 ezer Ft egy ilyen,de lehet,hogy keveset is mondtam.

______________ (törölt) 2014.03.13. 20:58:35

@diggerdriver: könnyű, a macskák a mindened (a műanyagkacsák után, persze!). CAT, az állatok királya.

SzZoole 2014.03.13. 21:00:42

@Chang Yai: nem,ram ez mar nem ferne el:)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.03.13. 21:01:03

@Muscari: mondjuk legalább mást nem veszélyeztet vele, csak saját magát, mint sisak nélkül motorozni, aki hülye, megérdemli :-/ az érdekelne, hogy a biztosító ilyenkor aláirat velük valamit, hogy mossa kezeit? vagy mi kerül bele a munkaszerződésbe ezzel kapcsolatban?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.13. 21:03:30

@Muscari:
Igen, sőt most is de ezek már nem viselnek turbánt. Csak a nevük szikh.
Singh. Minden szikh Singh.
Dolgoztam már turbánosakkal is sőt olyannal is aki minden vallási kiegészítőjét hordta.
Karkötő, nyíratlan haj és szakáll, fa fésű, vászon boxeralsó, tőr.
Ezt az ötöt viselni kell hithű szikhnek.
A többség már csak a karkötőt hordja.
16 éves korban minden szikh férfi megkapja a Singh (oroszlán) nevet.
Amúgy az egyik legszimpatikusabb vallás.

Muscari 2014.03.13. 21:06:04

@diggerdriver: en annak idejen csinaltam hazitejbol turot. Ket literbol lett kb. fel kilo. De finom is az! Van itt is finom tej, de mivel mar pasztorozve van, szerintem nem lesz belole rendes turo. En mindig nyers tejbol csinaltam. Lehet, hogy azert kiprobalom.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.13. 21:06:59

@sorsolo:
Nem. Két éve nem dolgoztam Caterral.
Azon kívül még van sok sárga gép.
Csak arra utaltam hogy a nagy kék testvér is lehetne bármi.
Az egyenruha alapján Vasutas, BKV-s. Rendőr, bármi.
Hyundai-al dolgozok.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.13. 21:08:34

@Chang Yai:
Figyelj, amekkora vászonköteget hordanak ha az nem védi meg akkor a sisak se.

2014.03.13. 21:09:33

@shakti_rom: Nem semmi, ugy latom te vagy az egyetlen aki rajott a megfejtesre! Dijat erdemelsz.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.13. 21:09:55

@Muscari:
Nálunk öt literből lett max fél kiló.
Pedig TSZ tej volt.

Muscari 2014.03.13. 21:13:03

@diggerdriver:
Az nem semmi. En egy szikh rendort ismerek, de neki csak turbanja van, azt hordja sapka helyett. Jo fej egyebkent. Es nem Singh a neve, hanem Taak. Persze lehet, hogy tobb neve is van.

Tudod, hogy a Sandokant jatszo Kabir Bedi is szikh? Annak idejen szerelmes voltam bele :-)

______________ (törölt) 2014.03.13. 21:14:52

@Muscari: ez hihetőbb arány, mint az öt literből "egy kis marék". :)
amúgy a pasztőrözött tej is megalszik. a gond az ultrapasztőrözöttel van, abban tényleg annyira leviszik a csíraszámot, hogy max. megkeseredik, de meg nem alszik.

Muscari 2014.03.13. 21:15:32

@Mirjam2: Mirjam, a Raj nev az rendes nev az indiaiaknal vagy valami megszolitas vagy ilyesmi? Olyan sokszor talalkoztam vele.

33621 2014.03.13. 21:16:15

@Kövérmadár [swe]: Találtam neked egy jó autót ami még a Mercédesznél is jobb ráadásul még Svéd is valamennyire!,
totalcar.hu/magazin/technika/2014/03/13/quant_s-sportlimousine_nanoflowcell/

SzZoole 2014.03.13. 21:17:56

@diggerdriver: meg kerdeztem a baratom az a tetovalas 3 alkalom,alkalmankent 3 ora,az osszesen 9 ora,9x15000=135000Ft.es rengeteg fajdalom.

______________ (törölt) 2014.03.13. 21:19:26

@diggerdriver: néha nem könnyű megmondani, hogy egy adott utalás mennyire szubkulturális.
bennem fel sem merült, hogy esetleg a big blue-t valaki nem kapásból dekódolja.

Muscari 2014.03.13. 21:20:58

@diggerdriver: nalunk a szomszedunk fejte, sokszor a szemem lattara.
Ez meg akkor volt, amikor a megyeszekhelyen laktunk, nem Pesten :-)))))

puhacica 2014.03.13. 21:23:59

@Muscari:
"Tudod, hogy a Sandokant jatszo Kabir Bedi is szikh? Annak idejen szerelmes voltam bele :-)" - jo izlesed van. en allitolag egy masik 'szik'-be, bizonyos Szikora Robiba voltam szerelmes, de nem emlekszem ra. :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.13. 21:25:05

@Muscari:
Mikor reggelente aláírom a jelenléti ívet csak úgy hemzsegnek rajta a Singh-ek.
Az a vezetéknév.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.03.13. 21:27:43

@Zoole[uk]: "hat ha kibirja nevetes nelkul,akkor hajra,minimum 100 ezer Ft egy ilyen,de lehet,hogy keveset is mondtam."

Ezt egy 5-ossel nyugodtan felszorozhatod.
Az egyik legjobb magyar tetovalo srac jobaratom. Szivesen adok kontaktot, de o fel evre elore be van tablazva. Csak ennyire jo! :). Orankent 100 eurot ker es ezzel o meg olcsonak szamit a szakmajaban (most a profik berezeserol beszelek, aki egy ilyet fel tud varrni).

Ebben elso blikkre is van vagy 15 ora munka...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.13. 21:27:52

@33621:
Köszönöm, nem fest rosszul, bitang ereje van :)
De azért az én szívem (Nóri után) egy S-osztályért dobog (olyanra sosem lesz pénzem) :)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.03.13. 21:29:17

@33621: Arghhh, ducimadar foggal-korommel kuzd az elektromos autok ellen. :) Neki benzinzabalo V8 kell. :)

Latcho Rom 2014.03.13. 21:31:11

@Mirjam2: sors is ertette, s masok is akik az IT szakmaban vannak, nem koll hozza gogyi..

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.13. 21:34:05

@33621:
Ezt az arcpirítóan pofátlan parasztvakítást.
Bicska kinyílik a zsebben.
Kondenzátorból 900lóerő...
Meg a fékezésből...
Bazmeg

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.13. 21:35:42

@Zoole[uk]:
A lányom ahol tetováltat ott egy tenyérnyi tetkó igaz színes 40ezer.
Jó, az művészi munka.

Ghost-in-the -Shell 2014.03.13. 21:40:33

@Zoole[uk]: Szia Zoli, nyugi, tisztàn értem a kérdésed és teljesen logikus. Ebbe az osszfoglalo posztba nem fért bele, de felajànlottàk természetesen az ottmaradás lehetőséget is. De a hazajönni serpenyőben is sok minden volt. ( Idős, beteg családtagok, például, meg még ezer màs.) Ezt akkor igy lattuk helyesnek :) Bennem is felmerült volna ez a kérdés külső szemlélőként

Ghost-in-the -Shell 2014.03.13. 21:43:17

@Pink Petsch: Nalunk demokrácia van, közösen döntünk a szerelmemmel. Egy szabály van :) Egyikünknek dolgozni kell míg a másik önmegvalósít, hogy legyen miből élni addig is :)

SzZoole 2014.03.13. 21:43:20

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: az en baratom is ilyen profi,igaz rajtam barati aron dolgozik,Musho tattoo,itt megnezheted a munkait,lehet rolam is latsz par kepet,joparat:)

Latcho Rom 2014.03.13. 21:49:28

@Mirjam2: dijért azért jelentkezem a facebookon :)

Latcho Rom 2014.03.13. 21:49:29

@Ghost-in-the -Shell: Józan vagy a viszkidézsma után? :)

SzZoole 2014.03.13. 21:57:57

@Ghost-in-the -Shell: szia,orulok,hogy Te megertetetted,hidd el semmi banto szandek nem volt a kerdesemben:)))

TilosazA (UK) 2014.03.13. 21:58:07

@diggerdriver: te két napja változtatod az avatarodat, csak nálam nem látszik, vagy két napja ugyanaz? Nem mintha hiányolnám a bigéket, de ami nálam most megjelenik az iszonyatosan taszít, és szeretnék valami mást nézni, amiről nem az jut eszembe ami erről...

SzZoole 2014.03.13. 21:59:39

@diggerdriver: ures emailt kuldtel,probald ujra

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.13. 22:12:58

@TilosazA (En/Mum):
Már legalább két hete ugyanaz.
Naponta szoktam változtatni de ez most megtetszett.
Kifejezi a személyiségem.
Senkinek nem célzottan van kitéve egyszerűen ez vagyok én.

SzZoole 2014.03.13. 22:13:38

@Kövérmadár [swe]: olyan nincs,soha hidd el az almok sokszor valora valnak,csak erosen hinni kell bennuk es tenni ertuk:)))
Csak hogy fajditsam a szived,ma voltam a gumisnal rendelni 4 uj nyari gumit az uj 18"-es AMG felnikre,majd teszek fel kepeket ha erdekel:)))

DieNanny CH 2014.03.13. 22:15:31

@Muscari:

Erre mondom: aki hülye, haljon meg!

SzZoole 2014.03.13. 22:19:05

@diggerdriver: megint ures vagy a tabom nem nyitja meg,bar eddig mindig megnyitotta,de meg hibat sem ir ki

SzZoole 2014.03.13. 22:22:01

@diggerdriver: erdekes hegesztes,semmi elo munka ez egy barbar munka

2014.03.13. 22:25:10

@shakti_rom: ok, latszik hogy nem mozgok IT vonalon...

SzZoole 2014.03.13. 22:42:17

@diggerdriver: nem semmi tetkok,de a lanyod egyszeruen gyonyoru!!!
Nem is ertem,hogy egy 50 eves ven rokanak,hogy lehet ilyen szep lanya:)))
Mi ez a nagy rajongas Robert De Niro irant a lanyod felol?

2014.03.13. 22:42:46

@Muscari: Roviden: a 'raj' azt jelenti hindiul hogy kiraly es / vagy uralom (pl. British Raj = Brit Birodalom). Tehat pl. - nagyon leegyszerusitve - Mohan Raj kb. 'Mohan kiraly'; Indianak az a resze ahonnan sok kiralyi dinasztia szarmazik 'Rajasthan', vagyis a kiralyok ('rajak') foldje; 'maharadzsa' = nagy kiraly (maha raj) stb. Tehat ez egy cim. Ugyanakkor vannak nepszeru indiai ferfinevek amiket 'Raj'-nak roviditenek, pl. Rajiv (kb. mint a Jozsef - Jozsi). A noi megfeleloje Rani (kiralyno).

Latcho Rom 2014.03.13. 22:43:47

@Mirjam2: :)

rezsőfater, s más brit zenebolondoknak, Tcha a világtalan hegedűs, gitáros magyar bandával turnézik angliában. Magyarországra költözött pár éve a magyar roma zenét megtanulni. Világhirü jazzgitáros volt előtte..

kepfeltoltes.hu/140313/1250385178image_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

tanato 2014.03.13. 23:17:23

@Mirjam2: A cigányban meg a raj az úrt jelent,a baro raj nagy úr vezető.A,'la Indiai származás.

Muscari 2014.03.13. 23:30:55

@Mirjam2: koszi, akkor mar ertem.

Muscari 2014.03.13. 23:32:51

@tanato: csak a kiejtes mas, a nevet Radzs-nak kell ejteni. De biztosan van osszefugges.

Latcho Rom 2014.03.13. 23:49:58

@tanato: ugyanazon a szájton nézgelődtünk doktor úr, reméltem hogy ott lesz a rajkó is, mint kis herceg, de nem :)

Latcho Rom 2014.03.13. 23:50:01

Hát én igazán nem tudom hogy kinek szólhat az avatarod, nekem kérlek egy
ideges picsát fejez ki..
:)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.03.14. 04:24:55

@diggerdriver: igaz, nálunk mondta egy szikh tanár, hogy 6 vag y7 méter muszlin ez a fején, és egyedül nayon sokáiug nem tudta megtekerni, a kollégiumban az össues haverja megtanulta, hogyan kell.

nem tudtam én se a nagy kéket, de nem akadtam le rajta, ok, valami irodai munka, helpdesk, kész :-)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.14. 06:13:54

@Zoole[uk]:
Kifejezetten sertesnek elnem meg, ha nem tennel fel kepet rola!!! :)
Es johet kulso kep is a gepallatrol :)

Vacilalok az E200 es E350 kozott :) utobbi alomauto szerubb...

Rinna 2014.03.14. 06:17:04

:@shakti_rom: juhúúúú :) ugye hogy nem volt bonyolult

Rinna 2014.03.14. 06:17:04

@puhacica: én is örülök, sok ilyen kéne még

Rinna 2014.03.14. 06:17:04

@**mimi**: IBM, de szerintem a poszt szempontjából teljesen irreleváns melyik multinál voltam :)

Rinna 2014.03.14. 06:17:04

@Muscari: Én is ismerek egy sziket, ő Shing

Rinna 2014.03.14. 06:17:04

@shakti_rom: Igen, 6 félét kóstoltunk, de módjával :) nekem is fura, de nemigen éreztem meg. szerintem azért mert hosszú előadás volt közben és időben nagyon elolszlott

Rinna 2014.03.14. 06:17:04

@Muscari: Én is mindig könnyen találok munkát a franciával :)

Sajna Korzikán még nem voltam, de fogok, ebben biztos lehetsz :D

Rinna 2014.03.14. 06:19:48

@Mirjam2: Szia Mirjam :) Katell vagyok, látod, ezért nincs értelme a vitáknak, mert mindenki a saját fejével gondolkodik, Nálunk egyellőre a mennyit lehet keresni vele ... A legkevésbé releváns.

Előre nem tudhattam milyen lesz itthon a helyzet, és mivel a kinti cég tök korrekt volt, és anno az itteni is, ezért gondoltam így korrekt folytatni. A csavar a történetben, hogy a betegsége miatt előnyugdíjba ment a Magyarországi vezető, akinek 40 éves szakmai tapasztalata volt, és nagyon tiszteltem és szerettem jó lett volna vele dolgozni.
Aki meg a helyére jött... Nem szeretném így nyílvánosan illetni.. De nincsenek rá szavak...

Rinna 2014.03.14. 06:37:03

Most látom csak, a gépen random másik avatarral lépett be :)
Katell

Rinna 2014.03.14. 06:38:15

@Chang Yai: Juhúúú Chang, látom te is úgy látod, hogy tökmindegymelyikmultinál ül az ember juhúúúú

tanato 2014.03.14. 07:18:35

@Muscari: @shakti_rom: Persze a tő ugyanaz a rajnál de nyilván 2000 év alatt a kiejtés más lett.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.14. 07:24:35

@Zoole[uk]:
Minden jó színész iránt rajong.
Mondjuk mások a jó színészekröl a fogalmaink de De Níro még énszerintem is jó színész.

tanato 2014.03.14. 07:29:54

@shakti_rom: Az nincs rajta,de a rajni az igen amit Mirjam ráninak ír.Egyébként érdekes amagyarországi cigányok már kétszer váltanak nevek,először nagyon régen voltak a LOjkó,Mujkó,stb. ősi cigány nevek,azután magyarosítottak Kolompár,Lakatos,Raffael,Rézműves ,Orsós,Kalányos stb.most meg ezeket is cserélik pl.felénk a Raffaelből Rajnai,Kolompárból Kisprumik,KisériOrsósból Ónódi stb.

SzZoole 2014.03.14. 07:41:09

@Kövérmadár [swe]: rendben,teszek fel,de csak privatban,mert atol felek,hogy szetszednenek a hienak,meg meg gyanusitananak,hogy csak a netrol szedtem le a kepeket es csak hencegek
Az attol fugg,hogy benzinest vagy dieselt akarsz,mert ha kisebb tavokat vezetsz akkor eleg a E200 is.

Rinna 2014.03.14. 07:53:32

@Rinna: Ott csücsülök a virágos polóba

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.03.14. 08:22:15

@Rinna: nagyon nem ezt mondtam, annyi volt h nem tudom mi az de ettol nem zokkent meg a tortenet nekem, lehet hovs tenni kb a dolgokat.ha kulcsfontossagu motivum pl varost ir csak vki es en nem tudom ebbol az orszagot,akkor rakeresek. De itt konkret ceg nelkul is volt ertelne a sztorinak.

Rinna 2014.03.14. 08:29:09

@Chang Yai: Oké, bocsi, ez csak az én véleményem akkor. :)
Szép napot

2014.03.14. 09:44:29

@Rinna: Koszonjuk, igy mar meginkabb ertheto. Tenyleg mindenkinek mas szempontjai vannak, nekem egy allasnal az elsodleges szempont a fizetes, minden mas csak azutan jon (ok, extrem eseteket leszamitva, pl. sztriptiztancosno inkabb nem lennek - fizetestol fuggetlenul - de ebbol amugy is kioregedtem). Az a lenyeg, hogy a ti szempontotokbol a legjobb dontest hoztatok es elegedettek vagytok az eredmennyel.

2014.03.14. 09:50:12

@tanato: Nem vagyok jaratos kulonbozo cigany nyelvekben, de a magyar ciganyok kozott leginkabb elterjedt nyelv a hindinek a rokona, tehat ez a 'raj/rajko' ugyanaz mint a 'raj' a hindiben. Megkerdezhetem hogy te meg @shakti_rom: milyen weboldalrol beszeltek? Engem is erdekelne, ha 'cigany' eredetu szavakrol szolo weboldal.

2014.03.14. 09:52:30

@Mirjam2: Errol a temarol most hirtelen az jutott eszembe, hogy elmeletileg azoknak a ciganyoknak akik jol beszelik ezt a hindivel rokon nyelvet, konnyebb lehet megtanulni nyugat-europai nyelveket mint mas magyaroknak, mivel ok mar beszelnek egy indo-europai nyelvet, az atlagmagyarral ellentetben.

2014.03.14. 09:54:48

@tanato: Je, erre nem gondoltam, tenyleg a 'rani' valoszinuleg a 'raj-ni'-bol jon. En mindig rani-nak hallottam, de lehet hogy van ahol / amikor meg 'rajni'-nak mondjak.

Rinna 2014.03.14. 10:04:56

@Mirjam2:
VAlószínüleg extrém szerencsés esetben vagyok, mert mindkettőnknek a nyelvtudása és a szakmái miatt könnyű elhelyezkedni ezért nem mozgat egyenlőre a téma. Van Mo-n egy picike lakásunk vidéken, és egy 10 éves kocsink, szóval mindig van hova hazajönni. Drága cuccaink nincsenek, és drága igényeink se.
De azt bevallom mostmár azért többet "agyalok" én is mint anno mondjuk 10 éve. De eddig pozitív a mérleg, erősen.

tanato 2014.03.14. 10:05:36

@Mirjam2: Felraktam, a tegnapi 23 23 14 h kommentemnél belinkeltem a cigány magyar szótárgyűjteményt.Indiának mindenképpen figyelembe kellene venni az európai cigányságot mint előretolt rokonságot,érdemes volna nekik kelet Európába indiai tanárokat küldeni akik a helyi cigányságot megtanítják őseik történelmére és a mai Indiára.Lehet hogy ezzel elősegítenék a cigányság jobb integrációját és önbecsülését is.Én ha indiai korifeus volnék megtanítanám őket a mai India zenéire,táncaira ebben a műfajban nagyon otthon vannak a cigányok.
Nemrégen írtam is ide egy helyi fiatal cigány zenészről,aki a zeneművészeti főiskolán Pesten végzett,és most Dél-Koreában tanít Puszanban az ottani egyetemen zenét./Két hete újra itthon volt,hozta bemutatni a koreai szintén zenész/zongorista/menyasszonyát a szüleinek..Együtt voltak nálam a rendelésen is,igen szemrevaló húzottszemű ázsiai lány.Nagyott nézett amikor beszéltem neki a 30 évvel ezelőtti észak koreai évfolyamtársaimról./

Latcho Rom 2014.03.14. 10:25:26

@Mirjam2: Ez egy érdekes teória Mirjam, körbe fogok kérdezni erről régi kollégákat.

Más

Azt hiszem maradok Sándorunk verziójánál...
www.5percangol.hu/cikk/sandor_petofi_national_song

2014.03.14. 10:46:32

@shakti_rom: Ez egy nagyon szep film, megneztem parszor, ez a kedvenc reszem: www.youtube.com/watch?v=TCOM_5cC63w meg a kelet-europai kislany aki a vonaton enekli a 'cigany himnuszt', most nem talalok linket... De az gyonyoru.

2014.03.14. 10:52:43

@shakti_rom: Nemzeti Dal stb., inkabb no comment...

2014.03.14. 11:05:37

@tanato: Koszonom, most mennem kell, de kesobb megkeresem. Indiai tanarokkal kapcsolatban: India szegeny orszag, rengeteg gyerek el az utcan stb., sokan irni-olvasni sem tudnak, igy szerintem az indiai kormany szamara nem igazan elsodleges hogy a kelet-europaba szakadt egykori honfitarsaikat segitsek. Szerintem is jo hatassal lehetne a kelet-europai ciganysagra egy ilyen program, de azoknak a kormanyoknak kene ebbe penzt invesztalni ahol most elnek az erintett kozossegek. Pl. a rengeteg EU-tamogatasbol amit kapnak.

Latcho Rom 2014.03.14. 11:12:29

@Mirjam2: Remélem láttad a tobbi Gatlif filmet is, van kb 15.

tanato 2014.03.14. 11:52:23

@Mirjam2: Így van az érintett kormányok eddig nem vették komolyan a cigány-problémát,szőnyeg alá söpörte mind.Ha a pénz egy részét ilyen indiai-cigány felzárkóztatásra költenék,nagyobb sikerrel járhatnának.

tanato 2014.03.14. 11:54:30

@Babette_: Persze ebből lett a maharaj/dzs/a ahogy Mirjam levezette.

Latcho Rom 2014.03.14. 12:45:25

@Rinna: Nem.

Behoztam a garázsbol a foreman grillt, azon csinaltam a veggiet, isteni lett. Utana egy Pilsner Urquell s egy turo rudi(tnx morszi 4 the tip), az élet szép volt :D

Latcho Rom 2014.03.14. 13:17:38

@tanato: Minden fabatkának az iskolákba kellene menni..

2014.03.14. 13:30:02

@shakti_rom: Nem, fogalmam sem volt hogy tobb filmje is van, illetve soha nem neztem utana... tenyleg nagyon jo filmek / zenek vannak itt meg, sajnos rengeteg dolgom van ezen a hetvegen, pedig szivesen megneznem pl. a Transylvaniat. Egyelore eddig a dalig jutottam: www.youtube.com/watch?v=mPrtWmUGCN8

Latcho Rom 2014.03.14. 14:11:38

Tettem csillagot oda ami tetszett:

Geronimo (completed) nem lattam még

2012 Indignados (Documentary) *

2009 Korkoro *

2006 Transylvania ***

2004 Exiles *

2004 Visions of Europe (segment "Paris by Night")

2002/I Swing **

2000 Vengo **

1999 Je suis né d'une cigogne *

1997 The Crazy Stranger / Gadjo Dilo **

1995 Lucumi, l'enfant rumbeiro de Cuba (Short) nem lattam

1995 Mondo *

1993 Latcho Drom (Documentary) ***

1983 Les princes *

1982 Canta Gitano (Short)

1979 La terre au ventre **

1975 La tête en ruines nem lattam

Latcho Rom 2014.03.14. 14:11:43

@Mirjam2: Gadjo Dilo nagyon jo, Swan szintugy, nem is lattam olyan filmet tole ami ne adott volna valamit..

Nem tudok itt jutobozni de gondolom az ojh csiki-csikit tetted be Palya Beaval :-)

2014.03.14. 14:43:28

@tanato: Igen, lehet hogy lenne pozitiv hatasa. Az a problemas - tobbek kozott - az egeszben, hogy Indian belul is van lenezes a 'ciganyokkal' szemben, hogy pontosan mit ertenek ok a 'ciganyon' azt nem tudom, soha nem kerdeztem ra. Pl. meselte nekem egy indiai uriember hogy ciganyok kiraboltak Magyarorszagon, es ennek kapcsan nem tul jo velemenyt fogalmazott meg roluk, nem ugy fogalmazott hogy kedves idegenbe szakadt testvereink Magyarorszagon stb. Mas indiaiak akikkel beszeltem sokkolva vettek tudomasul hogy 'ciganynak' neztek oket Magyarorszagon. Pl. az eszak-indiai 'dom' csoport, akik a kelet-europai romak rokonai lehetnek, szinten alacsony statuszu tarsadalmi csoport Indiaban.

blackhairlady 2014.03.14. 16:10:07

@Mirjam2: Ez nagyon erdekes volt, koszi Mirjam!

blackhairlady 2014.03.14. 16:12:21

@tanato: A Kisprumik egy cigany nev? Nem is tudtam. Nekem van egy ismerosom ezzel a nevvel, de nincs roma a csaladjukban tudtommal.

tanato 2014.03.14. 17:34:06

@blackhair-lady: Eredetileg nem cigány név,de sok Kolompár felvette ezt a nevet,a Székely sem zsidó név pl.de a városunkban a Schillingerek felvették a holocaust után.A Mohácsi sem cigány név pl. de nagyon sok baranyai beás cigány felvette/Orsós,Jakab/.De az eredeti cigány nevek már kihaltak,Lojkó,Mujkó,Choli pl.

tanato 2014.03.14. 17:43:34

@Mirjam2: Mindenképpen jót tenne a kelet-európai cigányoknak,főleg a tárgyalóképes rétegének, ha megismernék őseik történelmét és jelenlegi rokonságuk mai kultúráját is.Indiának meg nagy lehetőség volna terjeszteni saját kultúráját ilyenformán is Európában.Ki kellene használniuk a diaszpórát mint a zsidóknak,de akár a magyaroknak is a tengerentúli leszármazottainkkal akik akár már nem is beszélnek magyarul.nemrégen itt is írtak róla,én is láttam a magyar tv 1.-en az uruguay-i magyar diaszpóráról a filmet,ahol a már csak spanyolul beszélő fiatalok,lelkesen tanulták a magyar történelmet és a magyar néptáncokat járták.

Latcho Rom 2014.03.14. 18:16:51

@tanato: Jo otletek de ne feledd el hogy amig nincs megélhetés addig az osi kulturak megismerese igencsak másodlagos.

A "tárgyalóképes réteg" mar a hetvenes evekben is foglalkozott ezzel, Daroczy s más roma entellektuellek is.

Lattam az m1 filmet, hogy melyik magyar "tortenelmet" tanuljak..azt nem tudom, van hasonlo dolog argentinaban es braziliaban is, ahogy kanadaban is elterjedt a masodik sot harmadik generacio nyelv es folklore oktatasa.

tanato 2014.03.14. 18:26:52

@shakti_rom: Indiában is nyomorognak milliók,mégis büszkék őseikre.

Latcho Rom 2014.03.14. 19:09:06

Ezt egy erdelyi szarmazasu ismerosom kuldte, blog reszlet - idevag egy kicsit, romakrol is szol, s kozelgo unnepunkrol is.

Kedves Orsi!

Ne haragudj amiért ilyen későn válaszolok leveledre, de a márc. 16 és 21.-e közötti események miatt nem tudtam írni. Ezek az események mindenkit kikészítettek. Ebben a levelemben megpróbálom leírni az események közül szerintem legfontosabbat a márc. 20-21.-ei eseményeket. Mielőtt neki fognék ezek leírásához megemlíteném, hogy 16-19-e között magyar ellenes tüntetéseket szervezett a Vatra Romaneasca és a Román Paraszt Párt, itt Vásárhelyen. Ezen tüntetések során a Bolyai tetőn lévő RMDSZ székházát is feldúlták, az iratokat elégették és az ott tartózkodó magyarokat többek között Sütő Andrást is megverték.
20.-án mi magyarok is tüntetésre mentünk. A Bolyai tetőn gyülekeztünk és körül-belül 9 órakor elindultunk a főtér felé. Fejeink fölött táblákat tartottunk amikre a következőket írtuk: "Magyar sulit, magyar szót", "Bolyai egyetemet, Bolyai iskolát!" , "Jogainkat akarjuk!", "Most vagy soha!", "Édesanyanyelvünkért tüntetünk!", "ABC≠AÁBC". Ezeket románul is felírtuk. A Néptanács háza előtt álltunk meg és ott folytattuk békés tüntetésünket.
Úgy látszik, hogy jelszavaink és jelenlétünk zavarta román "testvéreinket", mert 14 óra felé megérkeztek ők is fejszével, ásóval és egyéb fehérfegyverrel felszerelve. "Természetesen" a katonaságot még mindig hiába kértük hogy segítsen, még egy katonát sem találtunk sehol. Közülünk kiváltak a férfiak és körülvettek minket. Egymás kezét fogták, hogy román "testvéreink" ne kerülhessenek közénk, mert közénk kerülve "magyar vért" akartak inni. 18 óra felé 11 autóbusz érkezett, ezek román falvakból hozták be fehér-fegyverekkel felszerelt "testvéreinket", rögtön ránk támadtak. A nők, gyerekek és és öregek a Néptanács épületébe menekültek, itt ültek közülünk sokan reggelig én este 10-kor valahogy haza tudtam menni, egy ismerős segítségével.
Menekülés közben még annyit láthattunk, hogy a magyar tüntetők megfutamodtak és a román "testvéreink" utánuk szaladtak fejük fölött forgatták fejszéiket, majd a magyarok közé dobták. A katonaság még mindig nem lépett közbe. A magyar férfiak a parkbeli padokat törték szét és ezeknek a léceivel védték a Néptanács épületét és saját életüket. A katonaság este 9-kor érkezett meg 2 tankkal, de még mindig nem lépett közbe csak nézte az eseményeket. Éjjel 1-kor a románok bekerítették a magyarokat. Kijött a katolikus pap és nekifogtunk imádkozni, mert mindenki arra számított, hogy onnan magyar élve ki nem kerül. Ekkor érkeztek meg a cigányok, a következőt kiáltva: "Ne féljetek magyarok, itt vannak a cigányok!"
Így sikerült reggelig védekezni a magyaroknak a cigányok segítségével. Reggelre a főtérre 9 tank érkezett, és ezeknek sikerült egy viszonylagos fegyelmet tartani. A mai napig (márc. 26-a) a város főterén 9 tank vigyázott a "rendre". Ez a rend abból állt és áll, hogy a románok verhetik a magyarokat, de a magyaroknak még védekezni sem szabad.
Végül a következő helyzetbe jutottunk az utcán nem merünk magyarul megszólalni mert félünk, hogy leütnek, este amikor lefekszünk nem tudjuk, hogy másnap még felébredünk-e, éjjel nem támadnak-e ránk román "testvéreink" és nem ütnek-e agyon. Sajnálom, hogy ilyen szomorú hangúlatú a levelem, de nem írhattam a hangulatomnál vídámabbat.
Ha még élek, akkor a következő levelemben városunk szépségeiről és nevezetességeiről fogok írni. (Ne haragudj a csúnya írásért.) Köszönöm a krokodillt!

Sok szeretettel, H.

Latcho Rom 2014.03.14. 19:09:06

@tanato: Más hangok, más szobák doktor ur.

Nem mondom hogy haszontalan dolog amit irsz, de a buszkesegnek nem innen kell jonnie, hanem ertelmes munkabol, iskolaztatasbol, olyan pozitiv peldakbol mint az avatarom, nem korrupt, szarhazi vajdakbol, roma partemberekbol..

89 elott nem voltak ilyen nyomorultak..nagyon nem.

______________ (törölt) 2014.03.14. 19:38:05

@Mirjam2: @tanato: @shakti_rom:
bocs, de szerintetek komolyan következik BÁRMI abból, hogy a cigányok valaha (sokszáz éve vagy még régebben) indiából vándoroltak ki?

attól, hogy a magyarok levédiából "vándoroltak ki", szerintetek érez bármi közösséget a mai magyar az őshazában maradtakkal? vagy az ujgurokkal? esetleg a manysikkal vagy a hantikkal?

nekem az a gyanúm, hogy ez a "rokonság" kb. hasonlóan erős (azaz gyakorlatilag csupán néhány európai fejében él). az a gyanúm, hogy semmiféle érzelmi kötelék nincs a mai indiaiak és a cigányok között - már csak azért se, mert semmilyen érzelmi kötelék ("nemzettudat") sincs két egymástól társadalmilag távol álló két indiai között sem.
de továbbmegyek: igen könnyű két olyan magyart is találni, akik egymás sorsa iránt zéró érdeklődéssel és szimpátiával viseltetnek. ellenpéldát már jóval nehezebb...

tanato 2014.03.14. 20:33:09

@shakti_rom: Emlékezem persze, állandóan a TV előtt ültünk a marosvásárhelyi események alatt.Az ottani cigányok tényleg nagy szerepet játszottak a magyarok megvédésében.A híres Adytelepi cigánygettó lakói.Ösztönösen ráéreztek hogy a magyarok után ők lesznek soron.Utána persze a román csendőrök végigvertek mindenkit a telepen akit értek.

tanato 2014.03.14. 20:34:10

@sorsolo: Ez igaz,viszont kölcsönös előnyökkel szolgálhatna mind India mind a cigányok esetében ha megvalósulna.

______________ (törölt) 2014.03.14. 20:37:04

@tanato: ez illuzórikusabban hangzik, mint a világbéke... :)

Latcho Rom 2014.03.14. 20:39:26

@sorsolo:
"szerintetek érez bármi közösséget a mai magyar az őshazában maradtakkal? vagy az ujgurokkal? esetleg a manysikkal vagy a hantikkal?"
Viksi does.

Ha majd jobban él a magyar lesz szimpátia es érdeklődés is, amit itt is láthatsz sokszor - albeit virtuális az esetek zomeben, mert jobban elnek es biztonsagban erzik magukat.

______________ (törölt) 2014.03.14. 20:54:57

@shakti_rom: bullshit. távolodnak a társadalmi rétegek, latin-amerikanizálódik az ország. ha majd jobban élnek: Si Micskáék lehet. az átlag meg a szegények útja még sokáig lefelé vezet.

a nyugati érdeklődésről meg ne kelljen már hintázódnom. ugye te se gondolod komolyan, hogy bárkit is érdekel a másik - akár londonban, akár ottawában, akár bécsben. vagy ez csak az én felszinességem, hogy felszinesnek gondolom a "nyugatot" és a tipikus polgári egymás iránti érdeklődést?

tanato 2014.03.14. 21:12:21

@sorsolo: Na,amire én gondolok, pl. a cigányok által sűrűn lakott területeken legyen pl. tetszőlegesen Sárospatak és Siklós központokkal afféle mini indiai kulturális központok létrehozása néhány fős indiai tanárral akik a helyi cigányságnak előadásokat tartanának pl. India ókori történelméről,a mai India hétköznapi életéről megemlítve mindig hogy rokonok és onnan származik a hallgatóság.Vetítenének indiai filmeket magyar vagy cigány szinkronnal,tanítanának indiai táncokat és zenéket/erre garantáltan vevők volnának a fiatal romák,főleg a cigánylányok,mert imádnak táncolni./Tanítanák az indiai ételek elkészítését/ a méregerős ételek nagy szerepet játszanak a cigánykonyhában.Na ilyenekre gondolok.Ez Indiának sem volna éppen rossz mert terjeszthetné saját kultúráját,előbb utóbb ugyanis a helyi nem cigány lakosság is bemenne a rendezvényekre.Persze mint Mirjam írta ehhez pénz kell.A pénz ugyan megvan különböző cigánytámogatások,eu-alapok képében de jelenleg ez elherdálódik,ellopásra kerül úgy az alapkezelők mint a cigány vezetők által./Lásd Kolompár Orbán volt cigányvezető sikkasztási ügye./

______________ (törölt) 2014.03.14. 21:29:53

@tanato: nem értem a koncepciót. mi célt szolgál és kinek jó? nem hiszem, hogy indiát érdekli a "kultúrájának terjesztése". minek? hogy több magyar turista menjen indiába? :)

a cigány integrációnak se vagyok feltétlen híve. messze nem vagyok róla ugyanis meggyőződve, hogy az okos, képzett, tanult "magyarok" boldogabbak, mint a cigánysor átlaga. elhiszem, hogy a kalendárijom szerint hosszabb életet élnek. na és? nekem speciel nem célom a hosszú élet. de gyanítom, hogy a cigányoknak se az.
fel akarunk emelni egy másik népet, miközben mi magunk is egyre mélyebbre süllyedünk. és meg akarjuk tanítani nekik a tutit, amit mi magunk se tudunk...

Latcho Rom 2014.03.14. 22:03:57

@sorsolo: Igen, felszines..majd kesobb, fozok eppen. Addig gyimahold a doktor urat.
Ha jossz azzal hogy nem erted a gyimaholast akkor madar lesz a beceneneved eztán :-)

Latcho Rom 2014.03.14. 22:04:06

@tanato: Ciganysorok helyett kis indiak, huh? na ezen elgombolkozom még...:-)

tanato 2014.03.14. 22:06:44

@sorsolo: Nem csak Magyarországra gondoltam,hanem egész Kelet Európára és úgy már mindjárt más a helyzet.Hogy ki mikor hogyan boldog az meg már megint más téma.De a cigány -nem cigány lakosság együttélése az biz. fontos dolog egész Európának a nyitott határok mellett.

tanato 2014.03.14. 22:10:34

@shakti_rom: Ha már egyszer onnan jöttek csak kellene valamilyen kapcsolódás.Ráadásul még külcsínban is nagyon hasonlóak,mint Mirjam írta sok indiait cigánynak néznek itthon.Nagy kontinensnyi ország csak kellene ráfigyeljenek a távolra szakadtjaira.

______________ (törölt) 2014.03.14. 22:25:31

@tanato: nem érzem teljesen más témának, hogy ki mitől boldog. ugyanis ha a saját "boldogságunkat" (értsd: a cigányok ne zavarják köreinket, ne lássuk a nyomorukat, legyenek olyanok, mint mi) az ő boldogságuk kárára kívánjuk elérni (értsd: elvesztik a gyökereiket, a saját kultúrájukat), akkor az nekem nagyon nem píszí.

úgy értem: akkor gusztustalan dolog elvárnunk a "cigány-integrációt".

______________ (törölt) 2014.03.14. 22:31:23

@tanato: bocs, de ez már-már abszurd. "külcsín", távolra szakadtak...

nem rosszízű, hogy bőrszín alapján szeretnéd összehozni a két társaságot??

mit szólnál hozzá, ha az urali népek szeretnének ránk így "figyelni", ahogy te indiától várod a cigányokra nézve? nem tűnik abszurdnak?
persze, alapjában jó dolog mindenféle kultúraközvetítés, azzal semmi "bajom", de a háttérben rejlő "társadalompolitikai" célokkal nagyon nem tudok egyetérteni.

Latcho Rom 2014.03.14. 22:31:24

@sorsolo: Túróst latin amerika, balkanizálódik...ámbár ha ilyen ütemben mutyizza el a földeket a rencer még az is lehet.

Bécset, európát..a mait nem tudom, itt azért figyelgetnek egymásra az emberek.

Latcho Rom 2014.03.14. 22:31:24

@tanato: Van ott elég saját baj, nyomorgó ember, akit ez a nagy iparosodás maga mögött hagyott, nem hiszem hogy túlzottan érdekelné őket a magyar romák nyomora.

______________ (törölt) 2014.03.14. 22:39:06

@shakti_rom: tartom latin amerikát. csak itt nem drogbárók vannak, hanem Si Micskák, meg nyerges zsoltok.

______________ (törölt) 2014.03.14. 22:40:16

@shakti_rom: különösen annak fényében nem, hogy az ottani szegényekhez képest a cigánysor maga a felső középosztály.

Latcho Rom 2014.03.14. 22:42:59

@sorsolo: Volt szerencsém, nem kell bemutatni...

Latcho Rom 2014.03.14. 22:43:00

@sorsolo: Azt hittem neked Ott, hisz kint élsz, éltél inkább?

______________ (törölt) 2014.03.14. 22:53:42

@shakti_rom: most igen, de fejben még "itt". de remélem hamarosan annektálja putyin hunniát is, aztán csak a rossz emlék marad az országból.

tanato 2014.03.14. 22:55:41

@sorsolo: Nem bőrszín,inkább kinézet,arcforma szemforma stb.Tényleg látszik hogy rokonok,nem úgy mint mi pl. a finnekkel.Kétségtelen eltelt 2000 év,de ők nem integrálódtak,mindig megmaradtak cigánynak.Éppen ezért volna hasznos a közeledés a mai Indiához.Persze ez csak hipotézis,mert pénzt erre úgysem szán sem Európa sem India.Marad néhány érdeklődő értelmes cigány akit érdekel a történelmi múltja.Na de a jövő majd eldönti merre halad a világ cigányügyben,hogyan fognak kijönni pl. az európai romák az Európába bevándorló hindu lakossággal,milyen lesz a viszony,ellenséges vagy rokoni.

______________ (törölt) 2014.03.14. 23:02:52

@tanato: szerintem kulturálisan a cigányok sokkal-sokkal közelebb vannak hozzád vagy hozzám, mint az indiaiakhoz.
szerintem csupán a te szemüvegeden át tűnnek ők "indiaiaknak". még ha egy kultúrantropológus a hitviláguk vagy a szokásaik vizsgálata nyomán meg is állapítaná, hogy "objektíve", százalékosan közelebb vannak az indiai hitvilághoz (erősen kétlem egyébként), akkor is kétségbe vonnám, hogy inkább odatartoznak, mint ide.
a cigányok "történelmi múltja" annyira indiai, amennyire a magyarok történelmi múltja közép-ázsiai. azaz gyakorlatilag, a ma releváns hagyományok szempontjából elhanyagolható mértékben.

Latcho Rom 2014.03.14. 23:04:22

@tanato: Nagyon személyes ha megkérdem hogy hány éves vagy?
Velem egykorúnak sacollak..

Latcho Rom 2014.03.15. 00:46:50

@Mirjam2: Oszt mé nem, bepiszkitották a századok netán? :)

Mielőtt kérded: My name is Johhny Cash. Üdvözli az ideges csöcst :)

tanato 2014.03.15. 08:14:37

@shakti_rom: 55 leszek ebben a hónapban.

tanato 2014.03.15. 08:21:59

@sorsolo: Nézd én a munkaidőm nagy részét cigányokkal töltöm,háziorvos vagyok és a praxis több mint 30%-a cigány.Nekem sokat elmondanak amit másnak nyilván nem.Nagyon eltérőek a szokásaik a magyarokétól.Pl. elrendezett házasság már gyermekkorban mint Indiában,nagyon sok rokonházasság szintén mint ott.Nagycsaládos együttélés az anyós korlátlan hatalmával mint Indiában.temetkezési szokások is teljesen mások a miénknél.de majd még beszélünk erről,most megyek apósom 80 éves szülinapjára 100 km-re.Majd este vagy holnap még írok cigányügyben.

tanato 2014.03.15. 08:23:27

@tanato: Természetesen a lány költözik minden esetben a fiús házba a fiú anyja a királynő a nagycsaládban a rajni vagy ráni.

Latcho Rom 2014.03.15. 11:22:45

@tanato: Fröcsög az undormány, hányinger kerülget.

Éljen a Köztársaság, 1848 emlékével.

2014.03.15. 14:42:39

@tanato: Ez nagyon erdekes, ha raersz, irhatnal meg rola. En nem igazan ismerek ciganyokat, fogalmam sem volt. Remelem jol megunnepeltetek az aposodat, 80 ev szep kor!

2014.03.15. 15:12:58

@Mirjam2: @tanato: Én is kerültem kapcsolatba a munkám miatt cigányokkal, 17 év tanítás nem túl jó környéken és nem volt velük semmi bajom. Nekik sem velem. De az a munkahely volt. Ott el tudtam fogadni ezeket a különbségeket, szokások, életmód, stb. Viszont laktam olyan házban ahol a nemtom hanyad rész cigány volt. Tönkrebacták az életünket rendesen. El kellett költöznünk. Nekünk. Nem nekik!! Volt közöttük is barát, nem akarok általánosítani csak nagyon nehéz nem általánosítani. Többször megfenyegettek, ok semi, pusztán a létezésünk, bíróságra jártunk csecsemővel. Szóval olyankor nem annyira tudtam foglalkozni a lelkivilágukkal meg a más életmódjukkal. Én nem zavartam őket, ők viszont minket nagyon. Ez nem igazságos, akármilyen mentséget keresek is számukra, ill. nem is akarnék mentséget keresni mert miért?

tanato 2014.03.15. 21:08:23

@Mirjam2: Köszönöm szépen jó buli volt,nagyon örült apósom,szerencsére még jól tartja magát.Igen érdekesek a cigányok tőlünk eltérő szokásai. Pl a hagyományőrző cigány nők nem hordhatnak nadrágot,állandóan szoknyában kell járniuk.Na meg nem igazán tartják őket egyenrangúnak a férfiakkal.Gyakran verik őket,sokszor jönnek hozzám sérülésekkel,nekiestem ajtónak asztalnak stb.mondják.Sőt, sok esetben "közös" a nő ,kölcsönadják rokonnak ismerősnek egy-egy aktus erejéig./pl. egy beházasodott magyar lány betegem éppen azért lépett le tőlük,anyósa rá akarta beszélni hogy a börtönből hosszú idő múlván szabadult,sógorát elégítse ki mert ez a szokás,rég nem volt nővel./
Nem véletlen hogy a cigány nők nagy része zabálja a nyugtatót,a Frontint.meg a Xanaxot,mázsaszám íratják fel maguknak.
A temetések meg hatalmas létszámúak,megelőzi a szertartást a virrasztás,ilyenkor 24h-n keresztül esznek isznak,amit piknik alapon a rokonok összeadnak.A temetésen meg szól a cigányzene,a háztól a temetőig megy a menet zeneszóval.A nyitott koporsóba meg hajigálják bele a pénzeket mint egy menyasszonytáncnál.A cigány nők ordibálnak,jajgatnak közben nyomom beléjük a nyugtató injekciót./Általában jó pénzért mindig fogadnak fel orvost a temetésre./És mindig van egy rokon egy nagyfőnök ,raj aki szervezi a temetést mint egy násznagy,dirigálja a többieket meg a zenészeket,kifizeti az orvost meg a papot stb.

Hari Seldon 2 2014.03.15. 21:10:33

@diggerdriver:
A nagy kék talán a IBM lehet. Legalábbis ezt hívták egy időben annak.
Egyébként jó kis (nagy) poszt volt.
Úgy látszik a franciaországi csapat is belelendül! :-)

tanato 2014.03.15. 21:54:31

@Turchi: Így van nem egyszerű cigány szomszédokkal lakni ha ők vannak többen.

______________ (törölt) 2014.03.16. 00:01:50

@tanato: hát, igen, eszerint valóban vannak a hagyományaiknak, szokásaiknak számunkra nehezen elfogadható elemei. ez nem épp a patikamérlegen kimért egyenlőség a férfiak és nők között. még az emberi jogok is kissé unortodox módon vannak értelmezve. azért a horrornak hangzó elemek ellenére is óvatos lennék az "átnevelésükkel", "európaizálásukkal". nem biztos, hogy minden árat megér a "felemel(ked)ésük".

2014.03.16. 06:39:25

@tanato: Ez durva, es az a legrosszabb az egesz helyzetben hogy mivel annyira kikozositi a ciganyokat a tobbsegi tarsadalom, nyilvan ugy erzik a nok hogy nincs ertelme pl. rendort hivni, stb. Bar en oszinten szolva nem tudom megerteni miert nem szallnak ki ezekbol a helyzetekbol, mikor nyilvan lenne ra lehetoseguk, meg ha nehez is lenne. A nok 'kolcsonadasa' abszolut nem letezik Indiaban, sot pont forditva van, elkepzelhetetlen a legtobb embernek hogy egy no elete soran egynel tobb ferfival letesitsen kapcsolatot. Pont az az egyik fo oka a gyerekhazassag intezmenyenek, hogy vilagos legyen nagyon fiatal kortol, ki az az egyetlen ferfi aki 'jogosult' a nore, es ezt nagyon szigoruan betartjak.

2014.03.16. 06:46:26

@sorsolo: Hat a nok verese es 'kolcsonadasa' mas ferfiaknak nem csak 'szamunkra' nehezen elfogadhato, hanem az erintettek szamara is, pl. ezert esznek zsakszamra Xanaxot. Ha te azt gondolod, hogy azert mert valaki cigany no, nem zavarja ha verik stb. mert ez a 'kulturaja', hat nagyon tevedsz. Ha raersz neha, olvass mar kicsit a kulturalis relativizmus ellenerveirol, nem akarok itt konyvet irni a kommentekben, de enyhen szolva radikalis allaspontokat fogalmazol meg itt. Szerinted nem kene oket 'atnevelni' - miert, tenyleg nem jobb az ha noket nem vernek es nem kenyszeritenek idegenekkel valo szexre? Inkabb maradjanak az eredeti 'kulturajuknal', mert az kivulrol nezve neked olyan romantikus meg cuki? Nyilvan nincs semmi gond a valoban kulturalis szokasokkal mint virrasztas, temetesi menet zenevel, stb. stb. de ne akard mar megmagyarazni hogy a nok verese pl. ugyanilyen szokas amit erdemes megorizni. Egy normalis orszagban eleve a rendorseg lepne kozbe ilyen esetekben.

tanato 2014.03.16. 09:34:00

@Mirjam2: Nem hívnak rendőrt legtöbb ilyen esetben,még nagyon durva családi verekedéseknél sem , inkább utólag egymás között pénzzel rendezik el.A nők meg nem nagyon tudnak kiszállni önállóan,Magyarország kicsi ehhez hogy eltűnjenek egy brutális ember elől,főleg ha látja hogy a rokonságban ugyanilyen sora van a lányoknak.Nagyon komoly sérüléseknél azért a lány családja is bosszúval válaszol,ebből vannak a sajtóból is ismert családi kaszás,botos nagy létszámú verekedések.De a lányok inkább döntően a gyógyszerfüggésbe menekülnek.De kiszolgáltatottságuk abban mutatkozik pl. hogy párjuk helyett sokszor ők mennek a börtönben mert magukra vállalják a bűncselekményt.Pl. nálam is volt hogy egy abszolút szerény,értelmes lány a maga 50 kilójával elvállalta a párja helyett hogy ő ütötte le a sértettet a rablás előtt,holott jóformán a fejszét sem tudta volna felemelni.Ezt a rendőrök is tudják de nem tudnak mit tenni.

tanato 2014.03.16. 09:37:13

@sorsolo: Pedig ha nem sikerül valamilyen módon az integrációjuk, a születési rátájuk európaiakénál magasabb volta miatt nagyon komoly kihívás elé néz Európa.

tanato 2014.03.16. 09:44:29

@Mirjam2: Persze nem mernek a rendőrséghez fordulni,mert utána még rosszabb soruk volna,na meg a rendőrök is csak akkor intézkednének ha nagyon súlyos volna a sérülés.,olyan amit már nem lehet elkenni.Még egy érdekesség ,minden cigánygyerek kap egy másik nevet is a magyar nevén kívül amit egymás közt használnak.Pl.akiket én ismerek.Karo,Siti,Bundi,Kacska,Baba,Bakró,Biru,Kula,Jaffa,Dunera,Molare,Bolygó.

tanato 2014.03.16. 10:19:28

@shakti_rom: Az egy szép kerek évforduló,régen az volt a nyugdíjkorhatár.Én is pl. ha a Kádár rendszerben élnék még és nő volnék két hét múlva letehetném a lantot,lógathatnám otthon a lógatnivalómat.Akkor ugye a nők 55-ben nyugdíjba mehettek.Ehelyett,mivel nem vagyok nő és nem élünk a Kádár rendszerben kaptam még 10 év közérdekű kényszermunkát,mert 65 évesen mehetek nyugdíjba.

Latcho Rom 2014.03.16. 10:39:39

@tanato: Hja. Én 2 éve mentem nyugdijba, közalkalmazott voltam 25 évig, de dolgozni kell..mese nincs, unokák jönnek, szeretünk utazni. $$$

Ha jól olvastam baranyában praktizálsz?

tanato 2014.03.16. 11:03:31

@shakti_rom: nem.nem.az Alföld közepén vagyok egy kisvárosban.

Latcho Rom 2014.03.16. 11:07:31

@tanato: Nővérem miskolc környékén volt orvos, nemrég ment nyugdijba. Neki kb 50% volt a roma klientúra.

______________ (törölt) 2014.03.16. 11:23:39

@Mirjam2:

nem gondolom, hogy nem zavarja a cigány nőket, hogy verik őket.
szerintem sokkal jobb az, ha nem vernek és nem kényszerítenek nőket szexre.
de azt nem gondolom, hogy ez bárminél fontosabb. HA a létezésük alapjától fosztják meg őket, akkor túl magasnak tartom az árat, hogy megszabaduljanak az egyébként bizonyára nemritkán megnyomorító körülményektől.

nem gondolom, hogy érdemes megőrizni ezeket az embereket megnyomorító szokásokat - különösen akkor nem, ha a cigány közösségen belül is inkább csak a tűrt kategóriába tartoznak (e tekintetben kizárólag tanato megjegyzésére hivatkozom a családi bosszúról "túlkapás" esetén, mert én egyáltalán nem ismerem a cigány szokásokat és értékvilágot).
DE azt se gondolom, hogy mi, kívülről eldönthetjük és megszabhatjuk nekik, hogy hogyan s miként éljenek. ebben az esetben helyesnek tartanám, ha a cigány nőket valamilyen megfelelő megoldáshoz segítenénk hozzá, miáltal elkerülhetik a számukra nemkívánatos bántalmazást. de ez a megoldás nem jöhet teljesen kívülről.

különböző népcsoportok egy államhatalom és adott törvényeknek alávetett állampolgárok esetén mindig problematikus. ezt a gyakorlati jogalkalmazás sokszor figyelembe is veszi, és "szemet hunynak" bizonyos emberek által elkövetett cselekmények felett. mondhatnám: a rendőr nem avatkozik közbe. ilyenek tipikusan a családi ügyek (torzsalkodások) is - mindaddig, amíg egy kritikus szintet át nem lépnek. ezek persze időben erősen változók, a rendszerváltás előtt pl. szerintem sokkal magasabban volt a rendőr ingerküszöbe, mint napjainkban. mivel ez egy szerves változás, nincs is ezzel semmi baj.

egy másik példa lehet az amishek amerikában, vagy az általad jól ismert "arabok európában" komplexum. az amishek dolgába nagyon-nagyon sokáig nem avatkozik be a rendőr, mert hallgatólagos megegyezés van arról, hogy ők egy kis államot képeznek az államban. de mondhatnám a mormonokat is: amikor utahban jártam, beszéltem egy fickóval, akinek harmincvalahány testvére és féltestvére volt, mert az apjának több felesége volt. az állam egyszerűen szemet huny a többnejűség felett (napjainkban egyre kevésbé, de inkább a közösség saját belső szabályainak változása miatt "gyengült" a tolerancia. évtizedekkel korábban még teljesen nyíltan ment a dolog).

nem vetheted százszázalékosan alá a más kultúrákat a saját törvényeidnek. ennek "elismerését" jelzik a fenti példák is: az állam is "tisztában van" ezzel. ezért aztán szemet hunyással kezelik ezeket a konfliktusokat.

egészen biztos vagyok amúgy abban is, hogy a cigány veszekedésekbe is habozva és sokkal magasabb "ingerküszöbbel" avatkoznak be a rendőrök. mert nem ismerik ki magukat abban a kultúrában. mert talán a főnökeiktől is megkapják direkt vagy indirekt utasításban, hogy mikor kell beavatkozni. vagy ha nem a főnöktől, hát a kollégáktól tanulja meg az újonc.

______________ (törölt) 2014.03.16. 11:42:36

@sorsolo: "különböző népcsoportok egy államhatalom és adott törvényeknek alávetett állampolgárok esetén mindig problematikus. "
helyesen:
"kulturálisan jelentősen különböző népcsoportok együttélése mindig problematikus, mert a modern államhatalom azonos törvényeket próbál minden állampolgárral szemben érvényesíteni.

mivel azonban a törvények csak akkor működnek kielégítően, ha azokat nem a kultúra szabályaival és értékrendjével szöges ellentétben fogalmazzák meg, itt ellentmondás feszül:
vagy a kultúrának, a "belső törvényeknek", vagy a külső, kívülről rájuk erőltetett tételes jognak felelnek meg.
sok esetben más elvárásokat fogalmaz meg a cigányok számára a kultúra, és mást a tételes magyar jog.
ez az ellentmondás persze előfordul a többségi kultúra gyermekei számára is, ám jóval ritkábban és kevésbé húsbavágó kérdésekben merül fel.

______________ (törölt) 2014.03.16. 11:47:16

@tanato: egyetértek, bár abban nem vagyok biztos, hogy amikorra a cigány-kihívás ideér (kelet európába hamarabb, kb. 20-40 év múlva), problémának érzékeljük-e majd. tudod, amikor kificamodik a bokád, és utána elkezd iszonyúan fájni a fogad, egész elfelejtkezel róla, hogy a bokáddal is történt valami. :)

2014.03.16. 13:59:20

@sorsolo: Szerinted az a letezesuk alapja hogy verik es szexre kenyszeritik oket? Eddig olvastam, nincs tobb turelmem ehhez, bocs. Nem gondolod hogy barminel fontosabb hogy fizikai es szexualis eroszaktol megmenekuljel? Voltal te mar eletedben egyszer is fizikai vagy szexualis eroszak aldozata? Van fogalmad rola hogy milyen az amikor a sajat otthonodban folyamatosan ezeknek vagy kiteve? Amikor nem mersz hazamenni? Ha romantikus etnografiai konyvek mellett a valosag is erdekel, beszelj valakivel aki volt mar ilyen helyzetben, es probalj meg kifejleszteni egy kis empatiat. Bocs.

tanato 2014.03.16. 19:31:45

@sorsolo: Kelet Európába kb jól saccolod,50 év és megkerülhetetlen tényező lesz a cigányság úgy választási mint gazdasági szempontból.ha addig nem történik változás,nagyon nagy baj lesz.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása