oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. február 23. 06:48,  Kívülállónak ép ésszel felfoghatatlan 203 komment

2014. február 23. 06:48 Határátkelő

Kívülállónak ép ésszel felfoghatatlan

Ma ismét három blog három posztját ajánlom a figyelmetekbe, ebből kettő még nem szerepelt itt, úgyhogy ismét premier(ek)nek örülhetünk. Szó lesz ma a svájci munkavállalási engedélyről, belfasti önkéntes munkáról és megnézzük, sikerült-e negatívumokat összegyűjteni Uruguayról.

Zurich.jpg

Kezdjük Svájccal, ahol az Ugrás Svájcba blog gazdája, Lex D’Arquebus várta nagy izgalommal, megkapja-e a további ötéves kint tartózkodást lehetővé tévő B engedélyt.

„Beadtam a kérelmemet az új munkavállalási engedélyre, tekintve, hogy az aktuálisnak január közepe volt a lejárata. Mivel határozatlan idejű szerződést kaptam, szépen odakanyarítottam a megjegyzések rovatba, hogy legyenek szívesek 5 éves („B”) engedélyt kiadni, mert az olyan jó lenne nekem.

Tudni kell, hogy az EU-8 tagállamokkal szemben Svájc kvótarendszert alkalmaz, negyedévente 5400 db 'B' engedélyt ad ki, ebből valamennyi jut az egyes kantonoknak, nem országos a lista. Szóval lehet, hogy St. Gallenben még van, de ha te Zürichben adod be és ott nincs, akkor bukta.

(...)

Közben az „L” engedélyem lejárt, így a lakáskeresést fel kellett függeszteni, érvényes engedély nélkül esélytelen a jelentkezés, még akkor is, ha szépen megírtam, hogy van szerződésem, kapok engedélyt is, csak várni kell.

Három hét után aztán meguntam a várakozást, úgyhogy megpróbáltam kicsit megpendíteni a húrokat, (...) feltárcsáztam először az okmányirodát, de ott mondták, hogy mivel már leadott igény, ezért a bevándorlást kell hívni.

Meglepő módon nem kellett félórákat hallgatni a csingilingi zenét, elég hamar eljutottam egy humán munkatárshoz, aki végül közölte, hogy jelenleg nincs szabad B a kontingensben, de február 1-jén újraindul a kvóta, hogy ha akkor lesz szabad, akkor megkapom. Hurrá.

Elseje után viszont minden gyorsan történt, szerdán ott lapult a levél. Nem kevés izgalommal nyitottam ki, sok múlott azon, hogy mit találok benne. Szerencsére B volt benne, úgyhogy nagy kő esett le a szívemről, innen talán könnyebben és hamarabb mennek majd a dolgok. 5 évig most legálisan tartózkodom az országban.”

A poszt ennél természetesen részletesebb, szó esik benne még a svájci magyarok Facebook-csoportjairól és a nyelvről is – akit érdekel, feltétlenül kattintson, itt elolvashatja a teljes posztot.

Önkéntesként Belfastban

Van egy szervezet, az EVS (European Voluntary Service) vagyis az Európai Önkéntes Szolgálat, aminek lényege, hogy a vállalkozó szellemű csatlakozó Európa (de akár Európán kívül is) egyik országában hosszabb vagy rövidebb ideig egy általa kiválasztott szervezetnek dolgozik. Fizetést nem, viszont ellátást és némi zsebpénzt kap cserébe, valamint élményeket, munkatapasztalatot és nyelvtudást. Ennek keretében jutott ki Belfastba az Önkéntesetek Belfastból blog szerzője, BeBo is, aki egy olyan helyen dolgozik, amely a környékről begyűjt minden varrógépet és egyéb szerszámot, majd egyenként átnézi, javítja, végül Afrikába küldi.

Belfast fal.JPG

„A gyárban, kérem, egyre többen vagyunk (igen, még több emberre lehet főzni). Na jó, ez nem panasz, éljen a sokszínűség! Pár hete érkezett egy belga srác, aki négy éve dolgozott EVS önkéntesként a Toolsnál. Nemrégiben csatlakozott hozzá a barátnője is.

Sőt, egy amerikai lány is beállt szerszámokat javítani a kis közösségünkbe. Ő pár hónapig marad, míg el nem kezdi a mesterszakos tanulmányait. De nem velünk lakik, mert a párja belfasti (valamiért úgy sejtem, ő hozta ide a tengerentúlról). Júniusban jön egy orosz fiú, júliusban pedig egy argentin.

Emellett a napokban zajlik az októberben és jövő nyáron kezdő önkéntesek válogatása, így összeverődött egy mini TFS csapat, amelyik átrágja magát a beérkezett pályázatokon és igyekszik a legjobbaknak esélyt adni, hogy a varrógépek, kalapácsok és csavarhúzók világában találják magukat 12 hónapra.

(...)

Elmentem az Alexandra Parkba, mely 1988 óta várja a piheni vágyókat. Ez talán az egyetlen olyan park Nyugat-Európában, melyet egy háromméteres fal választ ketté.

Azt, gondolom, mondanom sem kell, hogy az unionistákat hivatott tisztes távolságban tartani a republikánusoktól. Persze tálalni úgy tálalták a közvéleménynek, hogy 1994. szeptember 1-én, az első igazi IRA-s tűzszünet idején húzták fel a „béke falak” (peace walls) részeként, hogy gátat szabjon az erőszakhullámnak.

A déli felét a főként protestánsok lakta Shore útról lehetett csak megközelíteni, míg az északit a katolikus Antrim útról (azon a környéken lakom én). 2011-ben aztán elhelyeztek egy kaput a szabad átjárhatóság érdekében, de csak hétköznapokon, az év kilenc hónapjában tart nyitva.

Én egy szombaton kerekedtem fel, hogy a saját szememmel is lássam ezt a talán egy kívülállónak ép ésszel felfoghatatlan dolgot. Meglepetésemre a kaput nyitva találtam.

Át is mentem rajta, de valahogy magával ragadott az érzés, hogy tilosban járok. Ahogy baktattam visszafelé, rám is szólt egy kutyát épp arra sétáltató öregember, hogy elméletileg ez be van zárva és, hogy menjek vissza oda, ahonnan jöttem (na, mindezt nem modortalanul, csak épp határozottan).

Én nem kezdtem el neki magyarázni, hogy kérem szépen, csak egy rendkívül kíváncsi magyar vagyok, aki pontosan tudja milyen a történelem árnyékában élni. Valahogy az egész park nyomasztó légkörrel bírt, pedig szép és rendezett volt, a játszótéren gondtalanul viháncoló gyerekekkel.”

A blogon és a posztban még részletesebben olvashattok az önkéntes munkáról, és még több parkról, képekkel, ide kattintva érhetitek el.

Mekk Elek országa

Nemrégiben találtam rá az Uruguayról szóló Uruguay Info oldalra, és nekem nagyon bejött. Mára egy olyan írást választottam, amely bevallottan az ország árnyoldalait próbálja megmutatni és bevallottan nincs könnyű dolga. :)

Uruguay.jpg

„Az ország nagyon szimpatikus összességében és bár ugye semmi sem tökéletes már ránk is erőteljesen átragadt a mindent átlengő nagyon pozitív attitűd, így nem egyszerű rosszakat írni.

Közbiztonság

A rendőri jelenlét a mi környékünkön folyamatos és igen erős, jellemzően 1-2 óránként járőr megy el előttünk, a legközelebbi rendőrörs kb. 300 méterre van a házunktól, a közvilágítás jónak mondható, nagyon sok sétáló embert látni késő este is.

Természetesen semmi sem lehet makulátlan, ha a bűnözésről van szó, mi is konkrétan találkoztunk már vele, történt nálunk is egy besurranásos lopás nemrég, de ennek a kezelése azonban példaértékű volt a helyi rendőrség részéről.

(...)

A gazdasági válság azért valahogy itt is megjelent, az utóbbi két-három évben itt is rohamosan romlanak a bűnözési statisztikák, egyre több a betöréses lopás, kisebb utcai rablás, néhány éve még nyugodtan nyitva lehetett hagyni bármit, autót, lakást, ma ez már nem megy.

Bürokrácia

A bürokráciáról már írtam sokat ezt megelőzően, a véleményem az, hogy ez szinte mindenhol egyformán bosszantó a világon, itt azért belejátszik az általános lustaság, ami alapvető dél-amerikai sajátosság illetve a szintén tipikus latin közöny, így ezek összeadódva néha kétségbeejtővé tudnak változtatni egy-egy konkrét ügyintézést. Ezen felül kaotikus a jog és szabályrendszer, ami lehetőséget nyújt sokszor a hivatali improvizálásra egy sajátos jogértelmezés mentén. :-)

Infrastruktúra

Azt kehet mondani, hogy minden szolgáltatás jelen van, többé-kevésbé elérhető ugyanaz, ami bárhol Európában. A legendák, amik a hiányos vízvezeték rendszerről, ihatatlan vízről, rossz utakról, gyakori áramszünetekről szólnak dél-amerikai országok vonatkozásában, itt sajna megdőlnek, az ilyen jellegű szolgáltatások/műtárgyak semmivel sem rosszabbak, mint nálunk.

Szolgáltatások

Hááát… Itt azért vannak gondok. Első látásra nagyjából minden OK, de gyorsan kiderül, hogy ez itt még a rengeteg Mekk Elek országa. A szakképzés gyerekcipőben, a „szakemberek” nagy része őskontár a „repülőről nem látszik” metódust követve – tisztelet persze a kivételnek, mert azért van néhány jó is és tipikus a 70%-ban elvégzett, félbehagyott munka.

A házakban kevés a derékszög, nincs szigetelés, szimpla üvegek mindenhol, KÜSZÖBÖKET NEM HAJLANDÓAK építeni sehová, és még millió bosszantó kis dolog, aminek a következménye az, hogy az általános, főleg építőipari minőség nincs a csúcson.”

Ha valakit ezek a témák (vagy egyáltalán Uruguay) részletesebben is érdekel, annak szívből tudom ajánlani a blogot, az általam idézett posztot sokkal részletesebben és bővebben itt olvashatjátok el.

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Svájc Nagy-Britannia Észak-Írország Uruguay

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr855827496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.23. 07:22:21

Gratula a 'B'-hez, de azt továbbra sem értem, hogy miért akar mindenki azt. Mintha azzal valamilyen titkos ajtók nyílnának meg... de nem.
:)
Önkéntesmeló jó.
Az uruk jó kis ajánlat.
:)

2014.02.23. 07:59:44

Nagyon tetszett az uruguay-rol szolo resz, egyre inkabb ugy erzem hogy 'muszaj' lesz a kovetkezo par evben eljutnunk Del-Amerikaba nyaralni - csak ne lennenek olyan dragak a jegyek Europabol!

NIKI LAURA 2014.02.23. 08:07:54

No,akkor:

1,a jo elet alapja: angliaban/svajcban keresni,Magyarba elkolteni!

2,Angol/Ir karitativ gyujtes-legyen az ruha,vagy varrogep-sokszor Magyarba kerul,turkaloba vagy felrakjak az ,aprod,-ra.Mese az afrikai ehezok megsegitese.

3'Mekk Elek Uruguay?
Anglia a mekkelekek hazaja,Nincs egy derekszog a falakban,ganymesterek az elet minden teruleten.A gk muszak vizsgaja: beirjak hogy minden rohadt,folyik,kopott..de atmegy.
Igaz,kanadaban meg muszaki- mint fogalom- sincs,addig megy,mig megy.Afrikaban ez normal de kanadaban?

Din Serpahis 2014.02.23. 08:24:27

@svájci sapka (ch): Nálam talán lassan végre összejön a hőn áhított svájci meló, szóval kérdezősködtem kicsit engedély ügyben.
Állítólag lakást találni sokkal könnyebb B-vel.

Na mindegy, a fene tudja, majd meglátjuk :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.23. 08:39:41

@Din Serpahis: Elméletileg. :)
Az első lakást engedély nélkül (!) béreltük. Abban az időben, amikor mi jöttünk, egyáltalán nem adtak elsőre B-t, csak L-t.
Ettől függetlenül ebben az időben is sokan érkeztek.
Ami egyszerűbb: a hitelfelvétel.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.23. 08:55:38

Ez a nyugat kétszínűsége. Ott lehetnek falak, de ha valaki ezt csinálja Kelet-Európában, jön az üvöltözés.

Lex D'Arquebus · http://ugrassvajcba.blog.hu/ 2014.02.23. 09:22:59

@svájci sapka (ch): jobb a biztos 5 év. Főleg a népszavazás után, ki tudja, mit találnak ki, mert valamit muszáj lesz, akármennyire is kiakad az EU.
B-vel például tudsz kötni kaució biztosítást is, hogy ha találsz olyat, aki elfogadja. Én most találtam olyan cégeket, akik elfogadják, úgyhogy megpróbálkozom vele.

Din Serpahis 2014.02.23. 09:23:03

@svájci sapka (ch): Induláskor Zürichben milyen lakhatási lehetőségek vannak? Nyilván kell némi idő, amíg talál az ember lakást magának.
Apartmanhotelt nézegettem, de elég elborzasztó árakat találtam...

nyuszigonosz 2014.02.23. 09:30:08

@Lex D'Arquebus: " , akármennyire is kiakad az EU. "

Nos ez a döntésük saját magukat, mármint Svájcot "akasztja ki" a legjobban, mert ök vesztenek ezzel egy nekik eddig nagyon is jó szerzödést az EU-val.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.23. 09:33:17

@Lex D'Arquebus: Azt nem vitatom, hogy jobb. De egy kicsit túl lett misztifikálva a dolog. :)
Mindenki hozzá szokott, hogy 2010-ben úgy dobták az ember után a B-t, most meg, hogy vissza lett állítva, mindenki "hisztizik".

@Din Serpahis: Zürichben felesleges keresni. Agglomeráció.
Vannak olyan vidéki "hotel"-ek, akik erre vannak szakosodva.
Ismerek olyant, ahol csak magyarok laknak.
:D
5-600 frank/hó/szoba.

Mrs. Clayton 2014.02.23. 09:38:54

@NIKI LAURA: hát ezt azért így nem jelenteném ki, hogy itt csak gányolnak, pl a garázsom belülről tök vakoltalan, mert egyrészt a zsalukövet képesek úgy illeszteni, ahogy az elő van írva, ez Mo-n sztem egy kőművesnek sem megy, de legalábbis az a 10-15 brigád akikkel nekem dolgom volt a 3 felépített házam okán se Ytongot, se zsalukövet nem tudott normálisan rakni, aztán itt valahogy le tudják úgy glettelni a gipszkartont, h ne úgy nézzen ki mint az okádék és surlófénynél sem látszik a táblák összeeresztése
na ez a magyar gipszkartonosoknak nem megy
a műszakihoz meg annyit, hogy tényleg nem olyan szigorú, de pl nekem a múlt héten nem engedték át a Hondámat mert szar volt a Co-ja, de itt még 2 éve ment az a régi módszer, hogy adod a papírt meg némi pénzt az embernek és pár nap múlva hozza az új műszakiról a papírt, úgy h a kocsid soha nem volt a vizsgasoron

Din Serpahis 2014.02.23. 10:08:20

@svájci sapka (ch): Tudnál adni akkor egy ilyen elérhetőséget?
athlay kukac freemail.hu

Előre is köszi!

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.02.23. 10:18:33

@NIKI LAURA: "1,a jo elet alapja: angliaban/svajcban keresni,Magyarba elkolteni!"

Ez tenyleg egy eleg szerencses parositas, de legyunk oszintek, viszonylag keves szakma van ahol folyamatosan lehet kulfoldre dolgozni ugy hogy kozben tobbnyire otthon van az ember.

Mr Long 2014.02.23. 10:52:26

@Don Kartasch: De mi az, ami a lakhatason es a tanulason kivul olcsobb erdemben Mo-n? A borotva penge jut eszembe, mert itt egy otos pakk 1-2 font, Pesten meg 100 ft. Ja igen, meg a sor. Bar annyit nem iszok, higy emiatt elszegenyednek.

radirpok123 2014.02.23. 11:05:11

Köszönöm a belfasti blog ajánlását! Volt szerencsém jópár munkanapot eltölteni abban a városban, és őszintén szólva arra a következtetésre jutottam, hogy nem szeretnék ott élni - van egy érdekes szürke, komor világvége hangulata az egésznek. De örömmel olvasom, hogy Belfaston kívül (Észak-) Írország vidéken egészen más, úgyhogy nyáron biztosan el fogunk tölteni néhány hosszú hétvégét arrafelé, a tengerpartra és a kis falvakra koncentrálva. Na jó, egy dublini éjszaka is belefér :-)

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.02.23. 11:05:18

@Mr Long: Minden olcsóbb amihez humán munkaerő kell. Ne legyünk szemellenzősek. Nem beszélve a tényleg fontos dolgokról. Budapesten 10 millióért mutatós panelt veszel, Angliában mit veszel belőle? garázst?

Kicsivagyokszekrealloken 2014.02.23. 11:21:02

@svájci sapka (ch): Hello, illetve azt azert ne felejtsuk el, hogy mondjuk L-re nincs MWT visszaterites, valaki emlitette a biztositast stb stb. Annyira szerintem nincs tulmisztifikalva, mert a hetkoznapjaidat jelentosen leegyszerusiti, illetve bonyolultta teszi a hianya

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.23. 11:25:46

@Kicsivagyokszekrealloken: L-re és B-re ugyanazok az adójogszabályok vonatkoznak, C esetében más csak.
A biztosításnak semmi köze a Bewiligunghoz.
Nem tudom honnan szeditek ezeket?

Hááát, nem értek veled egyet. 1989 és 2009 között is külföldiek ezrei jöttek (köztük magyarok is), ők béreltek lakást. Vagy szerinted a híd alatt laktak?
:)

@Din Serpahis: Küldöm a címet.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.02.23. 11:27:06

@Mr Long: Nem is feltetlenul csak az anyagiakrol van szo.

Nyilvan nagyon kenyelmes tud lenni peldaul egy szoftverfejlesztonek ha mondjuk Budapesten elve dolgozik egy kaliforniai cegnek, mondjuk a Szilicium-volgyi IT berek csupan 60%-aert is, es kozben a csaladja, baratai kozeleben van.

Felreertes ne essek, en szeretek vilagot latni es nincs honvagyam, de elismerem hogy sok embernek fulig erne a szaja ha otthon maradva tovabbra is megkapna a sajat kis 2000 fontjat, eurojat havonta kulfoldre dolgozva. :)

tanato 2014.02.23. 11:27:26

@Don Kartasch: Nem-nem,gyakorlatilag az egész nyugat Dunántúl ebben a szerencsés helyzetben van,Burgenlandba járnak át dolgozni és az ott megkeresett pénzt meg itthon költik el.

tanato 2014.02.23. 11:29:24

@házelőtthinta: Mondjuk inkább azért a Főváros legkülsőbb kerületeire igaz a 10 millás panel.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.02.23. 11:29:39

@radirpok123: "De örömmel olvasom, hogy Belfaston kívül (Észak-) Írország vidéken egészen más, úgyhogy nyáron biztosan el fogunk tölteni néhány hosszú hétvégét arrafelé, a tengerpartra és a kis falvakra koncentrálva. Na jó, egy dublini éjszaka is belefér :-)"

Hajajjj, de meg mennyire! :) Csak usd be a google kepkeresobe hogy "northern ireland coast". Vannak arrafele varazslatos tajak is! ;)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.02.23. 11:31:08

@tanato: Ez is igaz, de ott meg az ingazas visz el rengeteg idot szerintem.
Mennyivel kenyelmesebb mindezt tavmunkaban intezni, pizsamaban, bablevest fozve kozben. :D

tanato 2014.02.23. 11:31:30

@házelőtthinta: Így igaz a munka tényleg gyalázatosan van megfizetve ezért olcsók a szolgáltatások./A jól eleresztett külföldieknek persze,nem nekünk./

tanato 2014.02.23. 11:32:37

@Don Kartasch: Ilyen is van,informatikus,műfordító stb. de az annyi az ingázókhoz képest mint túrós tésztám a pörc.

Sütemény1975 2014.02.23. 11:34:52

Voltam Svájcban nyáron, tényleg gyönyörű ország, de nem élnék ott az tuti. A német részen voltunk, ugyanaz a rendőr, csendőr, feljelentgetős mentalitás mint a németeknél, talán még erősebben van jelen. Beleszólnak mindenbe (még akkor is ha semmi közük hozzá), mert szerintük az sérti a szabályt vagy rendeletet vagy bármit.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.02.23. 11:36:48

@házelőtthinta: "Minden olcsóbb amihez humán munkaerő kell."

Amugy sok szolgaltatas valoban dragabb. Fodrasz, autoszerelo, vizes-gazos, stb. (bar ezek kozul nekem csak a fodrasszal van dolgom).

De roppant erdekes modon a kajalas az nem. Marmint hogy beulsz valahova enni a varosban. Komolyan mondom en nem is ertem. Itt, a "nagyon videki" Angliaban egy fo egy teljesen korrekt etteremben megkajal 12 fontbol ugy hogy abban volt eloetel, foetel es innivalo is. 4000 HUF. Hat ez otthon is hasonlo.Tenyleg nem ertem hogy az "eating out" arait hogy tudjak ilyen alacsonyan tartani. Es mindekozben meg marha jo is a kaja! Szamomra rejtely hogy csinaljak...

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.23. 11:37:45

@Sütemény1975: Ez egy baromság... 5 éve élek itt, még egyetlen egyszer sem állított meg rendőr...
A szabályok átláthatóak, betarthatóak.

Herr Géza 2014.02.23. 12:30:56

@Sütemény1975: Te ezt kökemény 3 nap tapasztalatából bírtad így köbe vésni ??? Tehát tösgyökeres benszülött vagy ?

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.23. 12:37:09

@Herr Géza: Nem, a szomszéd Mariska néni bátyjának a lányának az unokája látta TV-be....

montroyal ( CAN qc) 2014.02.23. 13:23:58

akkor ... hockey... koran kellett kelni de remeljuk arany lesz..

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.02.23. 13:28:40

@házelőtthinta: Ezt figyeld hinta!

444.hu/2014/02/23/ez-az-ember-mindenet-eladta-hogy-robinsonkent-eljen-egy-lakatlan-szigeten/

A csajosnak hianyzik a kapucsino ugyhogy valami elektromossagot nem igenylo kavegeppel keszulj majd. ;)

mirx 2014.02.23. 13:29:39

@Lex D'Arquebus: tilmir (újabban svájci sapka) feszt állítja, hogy ugyanmár minek B, ugyanmár nem eszik olyan forrón a kását, ugyanmár lehet feleannyiért xy dolgot venni, vállalkozni, ugyanmár, mindent meg lehet "okosban" csinálni, stb.

Nekem effektív "lemarhaságozta", amikor írtam, hogy a Betreibungnak (amikor nem fizetsz ki valamit, és behajtási végrehajtást ad ki az önkormányzat) következményei vannak, én például egy autólízinget nem kaptam meg emiatt.
Dehát ez "marhaság", hiszen neki a szomszédjának a nagynénjének a kutyájának a bolhája lakást vett betreibunggal :))

De azért ha újonnan jöttél, és nemigen ismered ki magad, és nincs a jürgen meg a reto meg semmilyen ismerősöd, aki majd segít, én azért azt tanácsolnám, hogy szerezd csak meg azt a B engedélyt, jobb lesz az úgy.

mirx 2014.02.23. 13:33:19

Ja, és Zürichben több módja van annak, hogy lakást találj, ha esetleg mégsem lenne "felesleges" keresni :) és nem akarsz reggel biciklizni-vonatozni-dugóban ülni, drágább kissé, de nem feltétlenül rossz a városban lakni, magam is beköltöztem az istenített agglomerációból a városba, jól tettem.

Nem mindenkinek a bármi áron *óccsóság az istene. :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.23. 13:34:15

@mirx: :)
Aranyos vagy. Mint mindig.
Én csak azt akartam mondani, hogy nem kell berezelni az L engedély miatt.

Azzal is lehet boldogulni. És valóban Betreibunggal is lehet autót venni. Miért nem kerestél másik lízingcéget? Nem a cembra-nál kell.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.23. 13:35:28

@mirx: Akkor miért nem adsz ötletet szegény párának? Én legalább megtettem...

montroyal ( CAN qc) 2014.02.23. 13:45:11

@shakti_rom: igen ..Madar bandaja is veszelyes de jobbak vagyunk ...

mirx 2014.02.23. 13:49:03

@svájci sapka (ch): Én egyáltalám nem szeretek neked ellentmondani, mert annyira kategorikusan és felsőbbrendűen "osztod a tudást" mindig, hogy az embernek elmegy a kedve attól, hogy a tiedtől eltérő tapasztalatot megossza/megbeszélje. Még ha igazad is lenne bizonyos kérdésekben, a stílustól hideglelést kapok, bocsi.

Kedves Lex D’Arquebus: a nevemre kattintva tudsz email-t írni, beszélgessünk, ha gondolod. Én nem fogom lemarhaságozni, amit gondolsz :)

mirx 2014.02.23. 13:50:34

@mirx: Ja, és ha mégis zürichben szeretnél lakni, és B engedélyt kapni (tudom, ezek túlmisztifikált hülyeségek), akkor is van pár tippem, írjál.

Latcho Rom 2014.02.23. 13:52:12

@montroyal ( CAN qc): zetterberg, backstrom nelkul nincs konnyu dolguk..
lattad a vancouverieket, toksotetben ugralnak a teren, zaszlok lengenek, az egyik noci hasonlit a Kugarra, a bikiniben ;)

montroyal ( CAN qc) 2014.02.23. 13:56:25

@Kövérmadár [swe]: csak el ne csusszatok .... a jég csuszos
!@shakti_rom C A N A D A !: ... ja rogton kiszurtam ...Te is emlekszel a bikinis képere...

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.23. 13:57:20

@mirx: Az én stílusomtól? Ez vicces.
:)
Olvasd vissza magad!
Én általában leírom, mit és hogyan csináltam, te meg csak azt vágod rá, hogy nem úgy, de a hogyant még nem osztottad meg a nyilvánossággal.
Mindegy...

mirx 2014.02.23. 13:57:47

@morsels: Szia morsels! nélküled, a profi nélkül nem is lenne teljes az anyázás :)))

Latcho Rom 2014.02.23. 13:58:12

@Kövérmadár [swe]: a nyuladba fogadok hogy sirni fogtok 1 oran belul..

paprikasan szeretem :))

mirx 2014.02.23. 13:58:41

@svájci sapka (ch): ez lenne az "ez marhaság" típusú vélemény? mert azt nem én szoktam írni... mindegy.

morsels (törölt) 2014.02.23. 13:59:05

@mirx:
Latod, ha valaki nem ert veled egyet, rogton hisztizel.
Te vagy az, aki mindent jobban tud es osztja az eszt.
De tenyleg :-)

mirx 2014.02.23. 14:03:29

@Sütemény1975: vannak azért ennek előnyei is, bár ezek pont nem egy turistáskodós 2 hét alatt derülnek ki, hanem amikor hosszútávon élsz svájcban

de valóban kell hozzá egyfajta "rendszerető" (most diplomatikus voltam) agyi berendezkedés, nem mindenkinek fekszik.

én speciel az ilyen mediterrán "áh, majd holnap megcsináljuk" meg ledobom ide a szemetet, majd valaki eltünteti, meg megyek jegy nélkül, majd lesz valami, meg félórával később jön a vonat, ésakkor mivan-mentalitástól kapok viszketést, kinek a pap, kinek a papné.
:)

mirx 2014.02.23. 14:07:03

@morsels: igazából lássuk be, hogy akármikor kommenteltem, te egyből megpróbálsz valami kellemetlent mondani nekem, és ez azóta van, amióta beírtam, hogy mennyit keresek. először nem akartad elhinni, amikor meg muszáj voltál, azóta folyamatosan piszkálsz. bárki visszakeresheti, elég egyértelmű.

emiatt a kitartó, szerintem indokolatlan folyamatos vegzálás miatt egyszerűen nem tudok adni a véleményedre. úgy vagyok veled, mint a petőfi gameboy :))

Petőfi Gameboy
+i

csendben ignoréra tettelek
nekem ne emesgézz
én rád nem pingelek
nem izgat, ha visz a split
remót vagy nekem
nem vagy itt

én ezen a csatin op vagyok
ha kell társaság, botokat hozok
nem bannolok, nem kikkelek
csak csendben ignoréra tettelek

soxeretettel :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.23. 14:09:45

@mirx: bocsi, de aki nem él itt, és egy nyaralás alapján alkot - messze a valóságtól -, véleményt, azt másképp nem tudom nevezni.
A te véleményedre még soha nem írtam, sőt.
Ok, befejeztem.

montroyal ( CAN qc) 2014.02.23. 14:09:57

@morsels: igen az lesz az eremosztasnal ...

morsels (törölt) 2014.02.23. 14:10:01

@mirx:
Miert? Mennyit keresel? :-))

(egyebkent meg csak a hisztid bizonyitod, csak szolok :-))

Határátkelő 2014.02.23. 14:11:55

@morsels: @mirx: No, most jött el az a helyzet, hogy ha a személyes játékaitokat nem tudjátok máshol lejátszani, akkor mindkettőtöket leveszlek a listáról.

Most már baromira unom, hogy a belvillongásaitokkal hazavágjátok a blogot. Ez az utolsó figyelmeztetés.

Latcho Rom 2014.02.23. 14:12:10

@montroyal ( CAN qc): Feledhetetlen alak ;)

lassuk a tobbit...go go go canucks.

Latcho Rom 2014.02.23. 14:12:16

@montroyal ( CAN qc): mini szentloui mint egy kiseger
mindenhova belefér :)

mirx 2014.02.23. 14:13:50

Egyébként az Uruguay-os poszthoz akartam mondani, hogy már két olyan írás is volt itt, hogy Uruguay micsoda pazar hely... és aztán pont az egyik belinkelt blogban ha lejjebb scrollozott az ember, írta a szerző, hogy két hét alatt kétszer rabolták ki őket. És most ebben a posztban is megemítődik a folyamatos rendőri jelenlét, illetve a bűnözés. Szóval érdekelne, hogy mi a helyzet valójában... mert azért az, hogy valakinek nekimennek a nyílt utcán, és letépik a táskáját, az szerintem azért nem olyasmi, amihez egy átlag határátkelő szokva lenne. Meg nem is olyasmi, amit figyelmen kívül lehetne hagyni, ha célországot keres az ember.

mirx 2014.02.23. 14:16:12

@Határátkelő: Leszel szíves azért visszakeresni, hogy ki szokott beszólni kinek. Mert én morselsnek soha semmi kellemetlenkedőt nem írok, sőt, nem kezdeményezek. Minden áldott alkalommal megpróbál piszkálni valamivel. Szerintem elég jól viselem, próbálok viccesen reagálni. És ne hidd, hogy én nem unom! Úgyhogy ne legyél igazságtalan. Köszönöm.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.02.23. 14:28:14

@shakti_rom C A N A D A !: "a nyuladba fogadok hogy sirni fogtok 1 oran belul..

paprikasan szeretem :))"

Ujujjjjj, a gyenge pontyara tapintottal. Szerintem kezdheted bedeszkazni az ablakokat, ajtokat mert mar foldkoruli palyara allt egy 17 tonnas CNC cella es pont feled tart...

mirx 2014.02.23. 14:31:40

Szóval visszatérve az L-engedélyre, pont nemrég egy ismerősnek próbáltam lakást keresni segíteni, hát azt a kálváriát, beadta vagy 25 helyre, persze szóba sem álltak vele. Ha egy tulaj választhat, nyilván nem egy olyan bérlőt keres, akinek lehet, hogy 3-6-9 hónap múlva lejár az engedélye, és akkor ki tudja, mi lesz. (gondolja a bérbeadó - mert amúgy semmi nem lesz, meghosszabbítják: de ő akkor is rizikónak látja.)

Zürichben alulkínálat van ingatlanok terén. Ez azt jelenti, hogy még egy 40 éve festőt nem látott, linóleumos, barnacsempés, stb. lepukkant kis kültelki lakásra is jó eséllyel legalább öten jelentkeznek. Igazságtalan, de így van. A bérbeadó természetesen megnézi, hogy melyik jelentkező keres a legtöbbet, milyen engedélye van (és persze, bár ez nincs kimondva, miféle számára "balkáni" országból jön - például egy koszovói albánnak igencsak rosszuk áll a szénája egy ilyen versenyben), itt az L engedély nem egy versenyelőny.

Tehát ha van lehetőség B típusú engedélyt szerezni, azt érdemes, az "komoyabb" benyomást kelt a bérbeadónál, könnyebb vele a lízing (gondolom, az átlag határátkelő nem készpénzre akar 60 000 frankos autót venni), ésatöbbi. Hajráhajrá.

montroyal ( CAN qc) 2014.02.23. 14:36:28

@Kövérmadár [swe]: Nem jatszunk tul jol :(

probaltok ...
de ... hockey... canadian game..

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.23. 14:48:45

@mirx: Persze, hogy jobb... én sem azt írtam, hogy ha utánunk vágják, akkor nem kell elfogadni.
De! A saját példámból kiindulva, L- engedéllyel is van élet. Nem kell elkeseredni, ha csak azt adnak.

nosuti 2014.02.23. 14:50:21

@mirx: én akkor kérdeznék is ezzel kapcsolatban tőled.
Mitől függ, hogy az ember B-t vagy L-t kap? Most nekem van egy sanszom bekerülni Svájcba, Genfbe egy céghez. Még az interjúzós időszak tart, de azt már mondták, hogy ők fogják intézni a munkavállalásit, bankszámla ügyintézést stb. Először L-t kap a külföldről érkező munkavállaló?

Kicsivagyokszekrealloken 2014.02.23. 14:52:06

@svájci sapka (ch): eltunt a valaszom, vagy joval kesobb erkezik csak. Szoval a gyakorlatbol szedjuk ezeket, hataron nem pecsetelnek az L-re es a tobbi, meg akkor sem, ha elvileg ez (lenne) a szabaly. Az elmelet elvalik a gyakorlattol....

Latcho Rom 2014.02.23. 14:52:11

@Kövérmadár [swe]: hoki ez..tudod, barmi tortenhet még, a harmadik harmadban ..ne csuggedj
nagyon :)

Latcho Rom 2014.02.23. 14:52:28

@montroyal ( CAN qc): CROSBY!!!! :))))

madar mar nyuzza a nyulamat ;)

2-0 :)

Kicsivagyokszekrealloken 2014.02.23. 14:52:34

@svájci sapka (ch): lehet hogy ugyanazok a szabalyok vonatkoznak, de a gyakorlatban sajnos ez nem igy van. L-re nem pecsetelik a papairt a hataron stb. Ugyhogy ezeket a gyakorlat adja

2014.02.23. 14:56:34

Uruguay az uj Thaifold? :D (Ertem ezalatt, hogy rengeteg magyarok mennek oda es kivetel nelkul mindenki imadja.) Mindenesetre listan van nalam, az biztos :D

Belfasti onkenteskedesrol eloszor azt hittem az ilyen utcasopres, graffitti mosas meg kirakat rendbetetel a rendes hetvegi utan lol :D De amugy ha a szombat esteket, vallasi unnepeket, tortenelmi evfordulokat, foci es rogbi rangadokat meguszod akkor nem lehet olyan rossz :D

mirx 2014.02.23. 15:11:19

@svájci sapka (ch): @nosuti:

Hát ez az "utánunk vágják" téma elég érdekes, ugyanis hiába van egy mondjuk kantonális szabályzás, én már 5 év alatt annyi olyan esetet láttam, hogy járt volna B, és L-t kapott, és fordítva, hogy hajjaj.
Aki tud angolul, szinte kötelező itt olvasgatni:
www.englishforum.ch/permits-visas-government/

Na itt mindenféle igen cifra esetet találni. Alapból az lenne, hogy határozatlan idejű munkaszerződéssel rendelkező, uniós országból jövő munkaválló, amennyiben még nem telt be a kvóta, B-t kap, ugyanakkor sokszor tapasztaltuk, hogy ez nincs így, például a próbaidőre hivatkozva L-t adnak. Viszont az egyik kedves ismerősöm járt úgy, hogy (és tudtuk, hogy még a kvótában benne van) egy híres multis, próbaidős szerződéssel is L-t kapott: vissza is ment verni az asztalt a Gemenindéba (kvázi az "önkormányzat" - zürichben ezeket viszont Kreisbüronak hívják, note to self), ahol megdöbbenésünkre kiderült, hogy pusztán azért nem adtak B-t neki, mert a kérelem szövegében a hivatkozott jogszabályban található fogalom SZINONIMÁJÁT használta, ergo a 20 éves kis ilonka megnézte a bötűt, hát ott nem az van, akkor nem adunk B-t.
Miután némi röhincsélés és egy okostelefon segítségével sikerült tisztázni, hogy a két szó ugyanazt jelenti, teljes lelkesedéssel megírt egy új kérelmet, és tádámm! lett B engedély.

Hát így megy ez, mondaná vonnegut apánk :))

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.23. 15:12:19

@Kicsivagyokszekrealloken: Ok, ebben igazad van, de az egy picit más téma. :)
Ahogy írtam, nekünk is az volt, egy év után meg kell igényelni a B-t. Egy évet fél lábon is kibír az ember (vagy legalábbis próbálkozik).
Arra kell ügyelni, hogy a negyedév elején legyen beadva.

montroyal ( CAN qc) 2014.02.23. 15:12:27

@Kövérmadár [swe]:
OK.. a nyulat, meg az ezustot megtarthatjatok ...

Latcho Rom 2014.02.23. 15:15:02

@Kövérmadár [swe]: jovanna, nem eszem en nyulat soha..

:)

mirx 2014.02.23. 15:19:56

@nosuti: Nekem is a munkahely intézte egyébként, csak be kellett "fáradjak" egyszer az önkormányzathoz, és kapásból B-t kaptam, igaz, eléggé kivételes módon az én szerződésemben nem volt próbaidő.

Igaz, van vagy 5 olyan ismerősöm, akinek szintén a munkahely intézte, próbaidő is volt, és mégis B-t kaptak.

És van néhány olyan is, akik B-re számítottak (szintén a fenti feltételekkel, és mégis L-t kaptak) - itt már szerepet játszhatott a kvóta is, de erről nincs biztos infóm.

Nem kell egyébként annyira megijedni, ha L-t kapszt, viszont érdemes bemenni, és tisztázni, hogy miért, mikor kaphatsz B-t, mit kell tegyél hozzá. Ha szép folyékonyan tudsz németül - Genfben nyilván franciául, nagyon másképp bánnak veled (diszkrimináció a köbön), ha még azt is érted, amit svíccertücsökül makognak, hát még a mennyország kapuja is megnyílik! :))
Csak viccelek. (de van benne igazság)

montroyal ( CAN qc) 2014.02.23. 15:23:59

@shakti_rom C A N A D A !:

ARANY

hiaba.. hockey= Canada

a tobbiek? indultak még ...

Latcho Rom 2014.02.23. 15:24:00

@montroyal ( CAN qc): emberek az utcan))))
orditas

Bravo Canada!

nosuti 2014.02.23. 15:30:07

@mirx: köszi szépen :)
meg a linket is a másik kommentben.
Csak angolul makogok :) az egyik interjún elárultam, hogy tanultam franciául, át is váltott erre a nyelvre, de hamar rájött, hogy én max értem amit mond, de nem tudok válaszolni.

szóval akkor valóban majd lesz ahogy lesz. Ha felvesznek akkor nagyjából mindegy, hogy L vagy B, ha már ott vagyok :)

Ugyandehogy (törölt) 2014.02.23. 15:34:46

@Határátkelő: engem a hokiközvetítés inkább zavar, mint ez.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.23. 15:35:40

@mirx: 2010-12 között volt az utánad vágják időszak.
:)
Munka-, és bérleti szerződés, két hét.

Nekünk 2009-ben szóba se jött a B. :(
De ha már fura eset: egy ismerőssel adtuk be egy év után egyszerre a hosszabbítást. Ugyanaz a Gemeinde, ugyanaz az ügyintéző hatóság és a mi részünkről (svájci) is.
Ismerős B-t kapott 1 (!) évre, mi szintén B-t 4 évre.
Szóval még B-nél sem biztos az 5 év.
@nosuti: "Ha felvesznek akkor nagyjából mindegy, hogy L vagy B, ha már ott vagyok :)"
Szerintem ez a lényeg. Csak bejutni nehéz... :)

nosuti 2014.02.23. 15:48:34

@svájci sapka (ch): reméljük a legjobbakat. Most jön a 3. forduló, a személyes találkozás. Utána már remélem hamar döntenek, mert már unom a láblógatást, pedig még csak 3 hete csinálom :)

nosuti 2014.02.23. 15:50:35

@svájci sapka (ch): @mirx: amúgy Genfről mit tudtok, milyen a híre ott Svájcban? sosem voltam még ott, eddig csak Baselt látogattam párszor

Latcho Rom 2014.02.23. 15:51:00

@Babette_: a kepen kanada kovetkezo miniszterelnoke lathato, remelhetoleg jopar hataratkelo fonoke is o lesz, Justin Trudeau, a piros-feher mezben, kozepen.

szep vasarnapot neked is :)

kepfeltoltes.hu/140223/1252108279image_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.23. 15:53:56

@nosuti: Na, ezt a kérdést passzolom. Fogalmam sincs, él ott ismerős, nem szokott panaszkodni.
:)
mirx?

morsels (törölt) 2014.02.23. 15:54:28

@shakti_rom (ca):
Most mutass egy fotot magyarorszag kovetkezo miniszterelnokerol.

mirx 2014.02.23. 15:54:38

@svájci sapka (ch): én is 2009-ben jöttem, és B-t kaptam

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.23. 15:58:54

@mirx: Akkor egy szavad se lehet... :)
Nekünk nem sikerült.
Ismerős AG-t csinált, az ugye 100 ropi beugró.
És ezzel is csak L-t kapott.
Mindez Schwyzben, ahol "könnyű" volt.

Herr Géza 2014.02.23. 16:00:49

@mirx: Nagyon így vagyok én is ..... Volt anyáméknak otthon szomszédjuk: ha nálunk berregett a fünyíró, már szaladt is, hogy de ö nem tud pihenni. Ha ö indította be a láncfürészt, akkor meg "valamikor fel kell vágni a fát, de hétközben nem érek rá.." :DD

Gilda66 · http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.hu/ 2014.02.23. 16:11:23

@nosuti: Mire vagy kíváncsi Genffel kapcsolatban? Ha tudok, válaszolok :-)

nosuti 2014.02.23. 16:19:49

@Gilda66: te ott vagy?
fuuu, hát milyen ott élni? mozgalmas vagy csendes, gondolom eléggé nemzetközi és sok a bevándorló ott is. barátkoznak vagy távolságot tartanak inkább az ottaniak?
Azt mondták már, hogy albérletet nehéz találni, de azt nem tudom milyen áron megy. néztem már hirdetéseket, de majd még ez attól is függ mennyi lesz a fizum és ebből mennyit szánhatok lakhatásra.
Csak angollal elboldogulok ott egy darabig? tervem az hogy a franciát előhozzam a lehető leggyorsabban :)

mirx 2014.02.23. 16:27:51

@nosuti: Én nem szeretem Genfet, igaz, főleg csak a belvárosban szoktam járni, hát nekem tiszta szemét meg kosz az egész, úgy vezetnek, mint az őrültek, ülnek az utcán a mindenféle afrikai meg arab dealerek meg a franc tudja, mik, prostik mindenfele, ésatöbbi. Az én német tempóhoz szokott kis lelkemnek ez nagyon franciás-mediterrán tempó, persze ennek mindenféle előnyével is: jóval kellemesebb klíma, (szerintem) barátságosabb, lazább emberek, remek konyha, fantasztikus francia típusú homlokzatok és csipkés kövek, terek, egyébként tényleg romantikus hely nagyon, a tó csodálatos. Kicsit ízlések és pofonok téma, sokan nagy lelkesedéssel beszélnek Genfről - talán annyi, hogy francia nélkül azért eléggé meg lehet lőve az ember, nekem egyszer másfél órás harcomba került egy villamossági szaküzletben hozzájutni egy nagyfeszültségű aljzathoz, mert az 5 dologozóbol és tucat vevőből egy sem beszélt sem angolul, sem németül, sem olaszul, már úgy szólingattam le az embereket az utcán, hogy jöjjenek már be segíteni. De lehet, hogy csak nem volt szerencsém. :)

Gilda66 · http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.hu/ 2014.02.23. 16:31:58

@nosuti: Albérletet nagyon nehéz találni, ráadásul jó drága is.
Genfben egy studio lakásért is elkérhetnek simán 1000 CHF-ot, de láttam már többért is.
Az angollal elboldogulsz, általában beszélik.
Nagyon barátkozóak az emberek, én még semmi hátrányát nem éreztem, hogy nem vagyok svájci.
A gyerekeket is befogadják az iskolában (ha vannak), a társaik is megszokták, hogy nem csak olyanok járnak oda, akik beszélnek franciául.
Nem áltatlak, munkát találni sem könnyű...persze ez függ a szakmádtól is. Ha a munkahely támogat a lakásbérlésben, akkor könnyebb dolgod van. Nem pénzre gondolok, hanem papírra, hogy számítanak rád.
Szerda után többet fogok tudni ezekről is, találkozom valakivel, aki az ide kívánkozó magyarokat segíti...Ha gondolod a blogomon keresztül írhatsz e-mailt.

Gilda66 · http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.hu/ 2014.02.23. 16:33:22

@nosuti: Albérletet nagyon nehéz találni, ráadásul jó drága is.
Genfben egy studio lakásért is elkérhetnek simán 1000 CHF-ot, de láttam már többért is.
Az angollal elboldogulsz, általában beszélik.
Nagyon barátkozóak az emberek, én még semmi hátrányát nem éreztem, hogy nem vagyok svájci.
A gyerekeket is befogadják az iskolában (ha vannak), a társaik is megszokták, hogy nem csak olyanok járnak oda, akik beszélnek franciául.
Nem áltatlak, munkát találni sem könnyű...persze ez függ a szakmádtól is. Ha a munkahely támogat a lakásbérlésben, akkor könnyebb dolgod van. Nem pénzre gondolok, hanem papírra, hogy számítanak rád.
Szerda után többet fogok tudni ezekről is, találkozom valakivel, aki az ide kívánkozó magyarokat segíti...Ha gondolod a blogomon keresztül írhatsz e-mailt.

Gilda66 · http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.hu/ 2014.02.23. 16:44:47

@Gilda66: Bocs mindenkitől, az internet megviccelt, kétszer ment el az előző hozzászólásom.
Mozgalmas vagy csendes? Attól függ, hogy melyik részen élsz.
Nálunk csendes, az éjszakai életről én semmit nem tudok, mert itthon vagyok a 2 gyerekkel olyankor. De amerre én este 10 körül szoktam járni, ott biztonságos, pedig ez is a belváros.
Igaz, sok koldus van, dílerek is a tóparton, sőt a nagyobb parkokban is, állomás környékén és örömlányok is vannak, csak én azon a környéken nem voltam még.
mirx-el ellentétben én azt tapasztaltam, hogy általában beszélnek angolul.

Herr Géza 2014.02.23. 17:21:02

@mirx: "....nagyfeszültségű aljzathoz" Ez konnektor - hivatalos nevén dugalj - akart lenni ? Ha így fordítottad nem csodálom, hogy csak nagyot néztek Rád... :XD

nosuti 2014.02.23. 17:36:21

@mirx: köszi a választ!
akkor lehet nekem tetszeni fog, mert én a németes kocka dolgokat kevésbé szeretem, mint a "franciás-mediterrán tempót" :)
a munkahely sem a belvárosban lenne, ha jól néztem.
az őrült vezetéshez meg már pesten hozzászoktam :)

nosuti 2014.02.23. 17:44:17

@Gilda66: köszi neked is. meg is nézem a blogodat :)
elvileg fix munkára megyek, már 2 telefonos interjún túl vagyok, március közepén megyek a személyesre.
Egyedül megyek, ezért is érdekelt, hogy mennyire nyitottak az emberek ott, de megnyugtattál. Meg hát a munkahely is eléggé nemzetközi lesz, ezen annyira nem aggódok. Inkább az albi aggaszt, de az sem annyira. Remélem találok jót, ami nem túl drága.
De ahogy leírtátok mirxxel (koldus, díler és hogy nem túl tiszta) tökre olyan mint Budapest, max kicsit kisebb :)
akkor viszont jól érzem majd magam, csak hát vegyenek fel

még egy dolog jutott eszembe. Ha viszem a magyar autómat, akkor azzal meddig lehet tartózkodni.

köszi még1x :)

Quercus a favágó 2014.02.23. 17:51:40

@Herr Géza:

Lehet,hogy mirx közvetlenül Paksról kapja a feszkót. Azért kell a nagyfeszültségű konnyektor.

mirx 2014.02.23. 18:19:23

@Herr Géza: nem a fordításból volt a feszkó, mert mutattam én nekik a telón a képet, hogy ezt keresem
www.wickes.co.uk/content/ebiz/wickes/invt/195063/MK-Commando-Plug_large.jpg

de csak a fejüket rázták, és hajtogatták, hogy SZÖTÁMPÁSZÍBL!! és nem akarták odaadni

Quercus a favágó 2014.02.23. 18:28:55

@mirx:

Így első ránézésre űrhajó. Biztos, hogy jó bótba kerested?

mirx 2014.02.23. 18:31:47

@QUERCUS: biztos, mert a végén csak megszereztem! űrhajóbótot meg nem találtam.

Quercus a favágó 2014.02.23. 18:35:48

@mirx:

Az az ürhajóbót, amire az van írva, hogy Tyereskova brüm brüm.

Sütemény1975 2014.02.23. 18:49:15

@svájci sapka (ch): Félreértettél. Az emberek jelentgetnek fel, ha vmi szerintük szabályellenes. Az lehet, hogy te évek óta ott élsz, én 5 nap alatt 3 ilyet esetet tapasztaltam. Egyszerű példa.
Barátomnál voltunk kint, aki Bernben dolgozik. A társasház előtt lévő parkolóban állnak az autók. Minden lakáshoz tartozik egy darab. Ezek jelölve vannak a ház falán,. Volt egy hely, amihez nem tartozott ilyen jelölés. Barátom mondja, hogy mi álljunk ott a kocsival, az senkihez sem tartozik. Reggel megyünk le a kocsihoz, arra sétál egy idősebb úr. Odajön és megjegyzi, hogy szerinte az a kocsi (a mienk) rossz helyen áll. Udvariasan megkérdeztük, hogy esetleg útban vagyunk neki, ide szeretne parkolni stb. Kiderült, hogy nincs is kocsija, nem is ebben a házban lakik, csak szólt, mert azon helyen nincs jelzés.
Na én ettől a falnak megyek. Mi a ***** köze van hozzá?
Cimborám aki akkor már egy éve volt kint, mesélt még pár meredek történetet. Szóval köszi, Svájc és Németország nekem nem pálya.

Sütemény1975 2014.02.23. 18:49:19

@Herr Géza: Ugyanaz mint Németország. Ott meg az elmúlt években havi több alkalommal is előfordulok. Tehát van némi tapasztalat.

Sütemény1975 2014.02.23. 18:49:26

@svájci sapka (ch): ha 5 nap alatt ilyen élmények érnek, akkor miről alkossak véleményt? arról nem is beszélve, hogy volt, aki már egy éve ott élt, és ugyanezt mondta.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.23. 18:53:59

@Sütemény1975: Nézd, kinek a pap, kinek a papné...
Ha valaki itt él, megtanulja, hogy hova állhat. :)
Minden jelölés/szín jelent valamit.
Viszont, ha a kocsiban hagyom a lap-topot, gps-t az másnap is ott van. Otthon is?

mirx 2014.02.23. 19:00:48

@Sütemény1975: bizony, ezeknél a feljelentgetés, büntetgetés stb nemzeti sport. a nyugdíjasok a legnagyobb spílerek. :o)

a legdurvább egyébként az, hogy képesek pl esti zajongásért vagy bármiért úgy kihívni a rendőröket, hogy előtte *meg sem próbálnak* szólni vagy beszélni veled. tehát nem az, hogy becsönget, hogy ne támaszd már oda a bringád vagy halkítsd már le a szerencsétlen tévét, hanem egyből már hívja is a polizeit, azok meg jönnek is, lehordanak a sárga földig, meg még jól meg is büntetnek egy rakás pénzre.

mirx 2014.02.23. 19:03:39

@Sütemény1975: de azt amúgy nem értem, hogy a magyaroknak miért akkora sokk, hogy mondjuk van egy szabály, és azt akkor be is kellene tartani... miért kell annyira felháborodni, ha szól valaki. tudom, van ez a rossz beidegződés a komenizmusból, hogy a spiclik, pártkutyák meg házmesterek szerették a feljelentősdit, de ezeknek az időknek vége, ha nem bírsz a 2 csík közé parkolni, kapásból az a rohadék, aki szólni mer érte?

montroyal ( CAN qc) 2014.02.23. 19:07:07

@Babette_: @shakti_rom (ca):
remelhetoleg jopar hataratkelo fonoke is o lesz, Justin Trudeau

mar akik szeretik a hockeyt....

Quercus a favágó 2014.02.23. 19:07:18

@Sütemény1975:

Nézd a pozitív oldalát. Még mindig jobban jártál,hogy szóltak, ,mint ha népszavazást írnak ki arról, jó helyen parkolsz-é.

Sütemény1975 2014.02.23. 19:08:08

@svájci sapka (ch): nem az a lényeg, hogy hova állsz, vagy álltam. hanem a mentalitásbeli különbség. az beleszól olyanba, amihez semmi köze. ez szerinted normális?

másik példa. ez már németország. kamionnal kiküldtek a cég udvaráról, mert az elég szűk volt. végezzem el a papírmunkát kint az utcán. kifordulok a cég kapuján, jobbra hosszan sövény. jó magas is. a végén van egy megállni és várakozni tilos tábla. jelzem, hogy 5 percre lett volna szükségem és senkinek sem voltam az útjában! 2 perce írtam a papírokat, amikor megjelenik egy középkorú, jól szituált német úr, mercedessel. szemből érkezett és megállt mellettem. letekeri az ablakot és felszól, hogy tilosban állok. mondom neki, tudom, 3 perc és már itt sem vagyok. őt nem érdekli, hívja a rendőrséget, és már vette is elő a mobilját. igaz, közben elhajtott, én meg kb 3 perc múlva, tehát sosem derült, ki, hogy valóban kihívta-e őket. de nem is ez a lényeg, hanem ez a hozzáállás. mennek az utcán és jelentgetik fel a másikat. nem is értem... mint nálunk a régi rendszerben, mikor feljelentették a szomszédot illegális disznóvágásért...

mirx 2014.02.23. 19:08:32

@nosuti: pontosan egy év. és a jogsid is 1 évig jó, utána svájcira kell cserélni.
az ótót meg átregisztrálni, vámoltatni, miszösz, szerintem nem éri meg, inkább vidd haza 1 év után, add el, és itt meg vegyél másikat. (vagy szoktak még németországban is kocsit venni, azt hallottam, úgy valahogy olcsóbb bír lenni, de azt is be kell hozatni, stb, ezt nem próbáltam, mert én lábrángást kapok a papírmunkától, de állítólag megéri. mármint anyagilag.)

nyuszigonosz 2014.02.23. 19:09:15

@Sütemény1975: Most vigyorgok azon a parkoló dolgon. És nem gondoltál arra, hogy a sétáló idös úr, esetleg csak figyelmeztetni akart, hogy ha valami miatt mégsem jó helyen áll az a kocsi, adott esetben büntetést kaphattok vagy elvontatják? Szóval esetleg jót akart? Vagy ha nem, akkor egyszerüen csak beleszólt, mert unatkozott ?
Írod minden hónapban párszor Németországban is vagy és hogy ez itt ugyanaz, mint Svájc.
Akkor már csak az van, hogy mágnesként vonzod az ilyen dolgokat, mert normális esetben ritka, hogy az embert egyfolytában kellemetlenség érje.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.23. 19:12:27

@svájci sapka (ch):
Otthon?
Tesznek mellé még egyet.
:)))))))))))))
Mint írtam már mi Edmontonba járunk bevásárolni.
Edmonton egy gettó az ennek megfelelő úri közönséggel.
Tegnap is voltunk.
Beálltunk a parkolóba a csomagtartó tele mert előtte már az ALDI-ban bevásároltunk. Roló nem volt ráhúzva.
A parkolóban mindig van egy mosóember aki ilyen mobil toligával autómosást vállal. Odahívtam hogy mossa le az autót kívül belül. 10font a tarifa és tényleg jó munkát végez.
Mondom odaadom a kulcsot ha végzel zárd be majd megkereslek.
Azt mondja nem kell minden rendben lesz.
Kb két óra múlva mentünk vissza a kocsihoz kívül belül tip-top tiszta minden csomag rendben a helyén az ajtó nyitva..
Pedig Edmonton egy gettó.

mirx 2014.02.23. 19:12:41

@Sütemény1975: Lehet, hogy újdonság, de azokban az országokban, ahol a népesség nagy része közösségi érdeknek gondolja a szabályok betartását ÉS betartatását (mint ahogy az is), sokkal jobb az életszínvonal, a közbiztonság, szebb az utcakép, érdekes, nem gondolod?

De el lehet menni Ukrajnába meg Kínába is élni, ott speckó mindenki telibe tojja, hogy épp ráparkoltál a kamazzal pár bokor rózsára meg néhány kisállatra, de érdekes módon ilyen helyeken senki nem akar élni. Különös.

nyuszigonosz 2014.02.23. 19:15:58

@Sütemény1975: A kaminos megállás: hát ott volt a tábla, nem?
És szólt is neked, ugye? :-)))
Tudod, honnan kellett volna neki tudnia, hogy te tényleg öt perc múlva elmész? Mikoris ott még arra az öt percre sem lehet megállni, mint írod, a tábla miatt.

Kezdem érteni, hogy mi bajod van.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.23. 19:18:11

@Sütemény1975: Akkor én kiváltságos vagyok. Egyszer jelentettek fel, akkor meg jogosan.
Én az egészet összességében nézem. Itt sem rózsaszín álom, de ha mérlegre teszem a dolgokat, akkor több a + mint a -.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.23. 19:19:11

@diggerdriver: Ilyen is van, de gondolom, hogy ő valahol felelősséget vállalt, hogy rendben lesz minden, hisz fizettél.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.02.23. 19:19:15

@Sütemény1975:
Ez egy érdekes kérdés szerintem.

Egyrészt lehet mondani, hogy rugalmatlanok és/vagy rosszindulatuak. Viszont kétségtelen, hogy rend és fegyelem van.

Másrészt lehet úgy csinálni, mint pl. Magyarországon, ahol a szabályok inkább csak ajánlások és a legtöbbjét be sem tartják. Ez káoszhoz vezet.

Persze, senkinek sem fáj, hogy ott állsz 3 percig. Ez így teljesen jogos. Aztán beleférhet már 5 is. Aztán igazából minek oda az a tábla? Aztán már a rablás sem bűncselekmény, mert bár nem lenne szabad, de "kinek fáj?"

Itt azért ilyenek nincsenek. De pl. megállni csak a menetirány szerinti oldalon lehet menetirányba. Egy kertvárosban aztán kit zavar, ha a szembejövő oldalon állok meg a padka mellett, mert mondjuk ott lakik az ismerős? És mégis, szörnyű bűn...

nyuszigonosz 2014.02.23. 19:22:02

@diggerdriver: @svájci sapka (ch): Itt én is úgy gondolom, hogy mivel fizettél a mosásért a mosó fickó ügyelt a kocsidra.

Sütemény1975 2014.02.23. 19:23:25

@mirx: szabályosan álltam egy felfestett helyen. az öregnek az volt problémája, hogy a helyhez nem tartozott a ház falán egy szám, ami azt jelzi, hogy melyik lakáshoz tartozik. tehát szerinte, azon a helyen nem lehetett volna parkolni.

"de azt amúgy nem értem, hogy a magyaroknak miért akkora sokk, hogy mondjuk van egy szabály, és azt akkor be is kellene tartani....."

mert vannak olyan szabályok, amik hülyeségek. mi magyarok rugalmas nép vagyunk ilyen szempontból. a nyugatiak java pedig merev szabályok között él, ami tök rugalmatlanság. a kettő között lenne az ideális.

Sütemény1975 2014.02.23. 19:23:53

@mirx: " bizony, ezeknél a feljelentgetés, büntetgetés stb nemzeti sport. a nyugdíjasok a legnagyobb spílerek. :o) "

örülök, hogy nem csak én tapasztaltam ezt. ne mondd, hogy ez normális?

Sütemény1975 2014.02.23. 19:23:59

@nyuszigonosz/D/: szabályosan parkoltam. kifejtettem feljebb.

Sütemény1975 2014.02.23. 19:24:05

@mirx: Miért van az, hogy rögtön a másik végletet hozod fel példának? Én sem szeretnék totál káoszban és anarchiában élni. De mégsem azzal vagyok elfoglalva, hogy végigmegyek az utcán és jelentgetem fel a szabálytalankodókat. Arany középút, tudod.

Sütemény1975 2014.02.23. 19:24:09

@nyuszigonosz/D/: Nem érted, hogy mi bajom van.
Ha ott állok 5 napot, akkor sincs semmi köze hozzá. Jön a rendőr és megbüntet. Vállalom a felelősséget. Beleavatkoznak más ember dolgába. Ha a portája előtt állok meg és akadályozom, akkor rendben van. De így....

Lex D'Arquebus · http://ugrassvajcba.blog.hu/ 2014.02.23. 19:31:20

Én speciel szeretem Zürichet és a környéket, nem zavarnak a szabályok, meg a betartások.

Amúgymeg a lakáskeresés tényleg horror, vagy megadnak egy-két napot, hogy mikor lehet menni (nem ritkán jól elcseszett időket, pl.: szerda 12:00-14:00), vagy 2-3 napig üldözöd a jelenlegi lakót, hogy mikor tudnál menni.

MIért jó még a B? Mert bevásárolsz a németeknél és visszaigényled az ÁFÁt, ha van kedved a papírmunkához. Bár ezt még nem tapasztaltam meg, úgyhogy csak hallomásból tudom.

Sütemény1975 2014.02.23. 19:40:14

@Kövérmadár [swe]: A renddel és fegyelemmel semmi gond nincsen. A rendőr, csendőr, közterület-felügyelő stb betartatja. Aki arra jogosult. De nem Herr Stefan, aki épp arra jár...

Meg az vesse rám az első követ, aki minden szabályt betart.

"Másrészt lehet úgy csinálni, mint pl. Magyarországon, ahol a szabályok inkább csak ajánlások és a legtöbbjét be sem tartják. Ez káoszhoz vezet."

Útépítésnél kint felejtett 30-as tábla. Nem lassít senki, minek is kéne, az út remek. Német rendszámú Ford, mit csinál? 28-cal végig, a 3 km-t. Káosz is lett a fejemben mindjárt :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.23. 19:42:35

@svájci sapka (ch): @nyuszigonosz/D/:
Persze biztos figyelt rá de közben végezte a munkáját valahol mosott másik kocsit is. Ilyen helyzetet otthon a helyi tehetségek csípőből megoldanak és a kocsival együtt vitték volna el a sörömet.

mirx 2014.02.23. 19:45:42

@Lex D'Arquebus: ja, te már itt vagy? csak nem valami ilyen bútorozott serviced apartmanban laksz? arra jól rá tud menni az ember inge, gatyája, miegymása.

@Sütemény1975: Szerintem oltári tévedésben vagy az emberi természettel kapcsolatban. Nincs arany középút. Ahol nem tartatják be a szabályokat, az emberek nagy része (akik ugye nem jutnak el addig a gondolkodásban, hogy a rövidtávú személyes érdekeiket háttérbe helyezzék az össztársadalmi, hosszútávú érdekkel szemben) mindig a rövidebb, könnyebb, utat választják, mert csak a pillanatnyi szükségleteikben tudnak gondolkodni. és ahol ezt nem szankcionálják, ott bizony járdaszigeteken parkolnak az autók, szanaszét van dobálva a szemét az erdőben (meg akár még a saját lépcsőházukban is), állnak a terhes nők a buszon, meg szájkosár nélkül rohangál az összes kutya az utcán. Ismerős esetleg? Vagy ez már az arany középút lenne?
Nekem ezek a dolgok nem érik meg, hogy azt csinálhassam, amit épp jónak látok, és ami *szerintem* épp racionális vagy logikus, meg nem is hiszek abban, hogy ezt minden adott helyen és időben épp az döntesse el, aki már eleve érdekelt abban, hogy valamelyik választ értelmesnek tartsa... nem tudom, melyik az az ország, ahol nem kell rászólni senkire, mégis teljesen magától minden az élére áll, szerintem ilyen nincs.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.23. 19:49:36

@Sütemény1975:
Soha nem voltam Svájcban de mivel ismerem a jelenség ellenpárját vagyis hogy hova vezet a mindent szabad így azt kell mondanom hogy nincs középút.
Vagy-vagy van.
Vagy az a módszer ami Svájcban van vagy az ami Londonban.
Tisztaság rend fegyelem vagy kosz és parkolási anarchia.
Az a baj hogy embereknél nem lehet azt mondani hogy ez még belefér az már nem. Mert mindenkinek mást jelent hogy mi a megengedett.
Sajnos nincs középút.

Lex D'Arquebus · http://ugrassvajcba.blog.hu/ 2014.02.23. 19:53:30

@mirx: Tavaly júliusban jöttem ki. Mondjuk úgy, hogy munkásszállón vagyok (persze kicsit pofásabb, mint otthon) 1szoba, és ennyi, jó drágán, de otthonról ennyit tudtam intézni. Most, hogy véglegesítve vagyok, jönne ki a család is, úgyhogy aktív lakáskeresés van. Vicces, mert nem sokat beszélek németül, néha a tulaj meg nem beszél angolul, jól eltársalgunk. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.23. 19:53:33

@Sütemény1975:
Csak gondolj arra hogy ez a nyugdíjas akkor is hívta volna a rendőrséget ha éppen az autódat törik fel.
Ahhoz sincs semmi köze.
Mennél ki reggel és nincs ott az autód kérded a nyuggert hogy nem látta? De itt volt két ember betörték az ablakát buheráltak valamit aztán elmentek vele.
Miért nem hívta a rendörséget?
Semmi közöm hozzá.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.23. 19:56:54

@Sütemény1975:
Van neked fogalmad arról hogy ilyen kinnfelejtett 30-as táblánál hány autóst büntettek már meg?
Kedvenc pénzbeszedő helyük a helyi rendőröknek.

nyuszigonosz 2014.02.23. 20:00:59

De, értem. Söt, ahogy a továbiakban írtál, pontosan ez volt, amit érteni gondoltam.
Mármint azt, hogy neked nem a szabályokkal vagy azok betartásával van bajod, hanem azzal, ha valaki csak úgy jön és szól.
Pedig hidd el, ebben sok esetben nincs is semmi rosszindulat, ha szólnak.
Persze, vannak a notorikus azonnalrendörségthívokésfeljelentlek népek is, de azok meg mindenhol vannak, nem csak Németországban, vagy Svájcban.

És én nem fogok követ vetni rád, sem az elsöt, de a másodikat, többediket sem. :-))
Mert sem én sem talán senki a világon nincs, akinek sikerült mindig és mindenhol az összes elöírást és szabályt betartania.
Magam részéröl igyekszem a szabályokat betartani, már a pénzbüntetés és hasonló velejáró kellemetlenségek miatt is, de mégis megtörténik, hogy rossz helyen állok meg, ( igyekszem a legrövidebb idön belül elmenni onnan) elhúzom a parkolási idöt, meg ilyenek.

nyuszigonosz 2014.02.23. 20:01:57

@Sütemény1975: Amit fentebb írtam, az neked ment, csak kimaradt az utalás.

montroyal ( CAN qc) 2014.02.23. 20:09:00

@Sütemény1975: Ha ott állok 5 napot, akkor sincs semmi köze hozzá.

még szerencse hogy csak Te es a magyarok nagyresze gondolkodik igy ... tenyleg kaosz lenne ... mindenki felulbiralna minden szabalyt ... azert mintha tarsadalomba elnenk masok es a szabalyok es respectje is fontos lenne ..

én kulon tablat tettem ki mert az idiotak leblokkoljak a muhelyem bejaratat( tilos tabla van)... kulon rairtam EGY PERCRE SEM... pl valaki munkat hozna nem tud behajtani hozzam , tul megy es bemegy a masik muhelybe .. egy perc alatt el is vesztettem egy munkat ...

2014.02.23. 20:17:37

@shakti_rom (ca): @montroyal ( CAN qc): @morsels:

Szép volt fiúk! (mármint a hokisok, hehe) Most kezdődik az ismétlés...

Muffin viszont a védelmem alatt áll, csaxólok! :)

@Kövérmadár [swe]: Részvétem. :(

montroyal ( CAN qc) 2014.02.23. 20:17:39

@diggerdriver: Kedvenc pénzbeszedő helyük a helyi rendőröknek.

nekem meg a kedvencem amikor nyilatkozzak , hogy ezzel életeket mentenek meg ... azert bujnak el az ilyen helyekre meg a nyilegyenes kisse lejtos autopalyara ahol a vegeben egy feluljaro van rejtoszkodni ... soha nem tortent baleset ott ... bezzeg 2 kis hegy falu kozotti 3. rendu uton soha nem lesznek, ott mert csak 6 auto megy el naponta .. de ebbol 4 reszeg es megy mint egy orult es az ut szele tele van keresztekkel ... a rendoroknek hivatalosan van kota ..

montroyal ( CAN qc) 2014.02.23. 20:23:49

@cougarcat: tudom Loungo is megtette volna de a mi kapusunk Price ott volt nagyon ..(BC bol jott igaz mig Loungo from QC)

mirx 2014.02.23. 20:26:15

@Lex D'Arquebus: segítek én neked szívesen tolmácskodni, szoktam másoknak is. sőt, vészhelyzetben még egy üres szoba is van itt nálam. írjál mailt a profilomon keresztül, ha gondolod.

@diggerdriver: igen, csak én rohadtul nyakatekerten, a te mondanivalód érthetőbb :)

2014.02.23. 20:27:54

@montroyal ( CAN qc): Luongonak néha adódnak mentális problémái, nem egyenletes a teljesitménye...legalábbis ezt állitja a férjem aki a V. Canucksnak szurkol.

2014.02.23. 20:38:22

Önkéntesek Belfastban -

Már múltkor néhányan kitárgyaltuk, de szerintem érdemes megismételni, hogy milyen előnyökkel járhat az ilyesmi egy határátkelő számára, főleg olyan országokban, ahol nemigen fogadják el az otthoni munkatapasztalatot (mint pl. Kanada). A munkatapasztalaton felül referenciákat is szerezhetsz, amire szüksége van egy álláskeresőnek (legalábbis itt), nem beszélve a különböző kapcsolatokról (networking).

mirx 2014.02.23. 20:42:23

@Határátkelő:

"Most már baromira unom, hogy a belvillongásaitokkal hazavágjátok a blogot. Ez az utolsó figyelmeztetés."

Na, én ezt viszont csak most láttam meg, és ezennel elbúcsúzom tőled/tőletek.

Az elmúlt 2 hónapban (= 60 nap) 3 (három!) poszt alá kommenteltem.

Ez a megjegyzés, hogy én "hazavágom" a blogot, meg hogy utolsó figyelmeztetés (miközben nem volt sem első, sem második), tipikusan az, ami a csont fölösleges keménykedés meg moderáció esete.
Nekem iugyan mindegy, de szurkolok, nehogy "valami" hazavágja a blogot.
Gondolom, sejthető, mire gondolok.

2014.02.23. 20:42:58

Azt nem ertem, a nemet szabalyokat, feljelentgetest stb. tamogatok miert nem tudjak megerteni hogy nem mindenki ugyanolyan mint ok - illetve honnan van a felsobbrenduseg-tudat? Ha ti Svajcban, Nemetorszagban vagytok boldogok, szuper. En megorulnek ha ezekben az orszagokban kene elnem (Nemetorszag, Svajc, Ausztria). Nem, nem akarok szabalyokat, rendet, tisztasagot stb. Nem mindenki erzi ettol jol magat. Valaki irta fenn hogy 'senki' nem akar olyan orszagokba koltozni ahol kaosz van Svajchoz kepest; hat ez egyaltalan nem igaz, nagyon sok embernek minden vagya hogy pl. egy mediterran orszagban, vagy Del-Amerikaban, vagy Azsiaban eljen. A legfobb ok amiert nem akarnak az utobbi helyeken elni az az hogy gazdasagilag nem teljesitenek olyan jol ezek az orszagok, mivel a penzcsinalashoz valoban kedvezobb az embereket gepnek tekinto, betegesen szervezett, szabalykoveto, rugalmatlan nemet mentalitas. En nem szeretnek ilyen korulmenyek kozott elni, es biztosan tudom hogy nem en vagyok az egyetlen.

montroyal ( CAN qc) 2014.02.23. 20:43:26

@cougarcat: Pricenak is.. aggodtam is de nagyon megallta a helyet osszesen 1 egy golt kapott..

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.23. 20:44:37

@mirx:
Ez igen.
Ehhez a hozzáálláshoz csak gratulálni tudok.

2014.02.23. 20:52:40

@mirx: 'Nekem ugyan mindegy, de szurkolok, nehogy "valami" hazavágja a blogot.
Gondolom, sejthető, mire gondolok.'

En nem sejtem! Mire gondolsz? Egy nemet nyugdijas ki fogja hivni a rendorseget??

Sütemény1975 2014.02.23. 20:54:15

@diggerdriver: Igen, tudom. De nem hiszem, hogy a német emiatt lassított volna :) Ő ezzel nincs tisztában.

Sütemény1975 2014.02.23. 20:54:16

@mirx: "ott bizony járdaszigeteken parkolnak az autók, szanaszét van dobálva a szemét az erdőben (meg akár még a saját lépcsőházukban is), állnak a terhes nők a buszon, meg szájkosár nélkül rohangál az összes kutya az utcán. Ismerős esetleg? "

nem, nem ismerős. ez melyik ország?

Sütemény1975 2014.02.23. 20:54:16

@diggerdriver: Svájcban? Autólopás? Ne idegesíts! Svájci sapka írta, hogy laptopot és mobilt is benne kell hagyni! :)

Kérdésedre a válasz. Amit te írsz az egy bűntény, amit állampolgári kötelességem jelenteni. Én is megtenném, hiszen nem akarom, hogy rossz legyen szomszédomnak.
De azért nem jelentem fel, mert szabálytalanul parkol a járdán!
Súlyozzunk már egy kicsit.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.02.23. 21:00:02

@Sütemény1975:
Nem pont erre gondoltam, de jogos észrevétel. A hülyeség, az hülyeség :)

Viszont itt pl. tetszik az, hogy ha Matteas hangosan hallgatja a zenét, akkor kihívhatom rá a rendőrt, mert én szombaton reggel nem szeretek arra ébredni, hogy valaki már megint részeg.

Úgy gondolom, hogy kellenek értelmes szabályok, amik a közösség érdekeit szolgálják és nem a költségvetés lyukait foltozzák (kinnt felejtett táblák és hasonló agyalágyultságok). És kell az, hogy ezek az ésszerű szabályok könyörtelenül be legyenek tartva.

De ez nem könnyű...

A diggernek írt utolsó kommented teljesen jogos.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.23. 21:11:17

@Sütemény1975:
Jó elismerem nem jó példa.
Van egy házad Svájcban garázzsal.
Valaki eléparkolt te pedig mennél munkába.
Magyarországon ez mindennapos eset.
Vagy csak parkolsz az út szélén és valaki úgy rádállt hogy nem tudsz kiállni.
Nyugdíjas bácsi látta az esetet tudja hová ment be az autó gazdája de mikor kérded akkor azt mondja mi közöm hozzá?
Az egész történetből azt a következtetést akarom leszűrni hogyha a mi kárunkra buzgómócsing valaki az kurva rosszul esik de ha a mi kárunkra NEM buzgómócsing valaki az is rosszul esik.
Az éremnek mindig két oldala van.

Herr Géza 2014.02.23. 21:16:11

@Mirjam2:
" ...az embereket gepnek tekinto, betegesen szervezett, szabalykoveto, rugalmatlan nemet mentalitas..."
Bocsi, nem feltétlenül csak Neked szól: de ennyi hülye közhelyet semmi perc alatt összehordani, mint ez a svájci-német-osztrák mentalitás..."
Ja, a magyarok meg vászongatyában hujjogatnak a fokoscht lengetve, miközben szárított tehénszaron fözik a guláscht...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.23. 21:21:32

@Herr Géza:
A szárított tehénszert árvaganénak hívják.
A többi stimmel.
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Herr Géza 2014.02.23. 21:24:46

@diggerdriver: Vazze, mindig tanul az ember. Látszik, hogy városi kölök voltam... ;XD

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.02.23. 21:32:35

@mirx: "Nekem ugyan mindegy, de szurkolok, nehogy "valami" hazavágja a blogot. Gondolom, sejthető, mire gondolok."

Voldemort nagyur visszatert? :O

nyuszigonosz 2014.02.23. 21:38:53

@Mirjam2: Most mond, melyik közhely fiókból szedted elö ezt a "felsöbbrendüségtudat" dolgot?
A többire már a @Herr Géza: válaszolt.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.02.23. 21:41:44

@Mirjam2: " ...az embereket gepnek tekinto, betegesen szervezett, szabalykoveto, rugalmatlan nemet mentalitas..."

Bezzeg amikor mi altalanositunk hogy mert az atlag kozel-keleti/indiai kicsit igenytelen europai szemmel, nem tiszteli a noket, stb., akkor te mar rogton harapsz-rugsz-karmolsz-csipsz hogy hogyan lehetunk ekkora barmok hogy mindenkit beskatulyazunk. Ejnye noh! :)

______________ (törölt) 2014.02.23. 21:42:15

@Sütemény1975:
volt egy kísérlet, hogy különböző nemzetek mennyi idő után mennek át a piroson, ha el van romolva a jelzőlámpa. persze, eleinte nem tudják, hogy a lámpa sose lesz zöld. a japán azt hiszem, még 10 perc után is ott dekkolt. hogy azért-e mert annyira elképzelhetetlen arrafelé, hogy elromoljon valami, vagy azért mert a szabályszegés főbenjáró bűn, azt nem tudom.

Sütemény1975 2014.02.23. 21:42:26

@Kövérmadár [swe]: Megint egyetértünk! Mi lesz ebből? :)

Sütemény1975 2014.02.23. 21:42:26

@diggerdriver: Így már árnyaltabb és akár egyet is tudok érteni veled :)

Sütemény1975 2014.02.23. 21:42:26

@Herr Géza: Még ha közhely is, a német népekre ez jellemző. Nem azt írtuk, hogy mindenkire, de általánosságban igaz.

Sütemény1975 2014.02.23. 22:02:56

@sorsolo: én a múltkor 5 percet vártam Szentendrén :)

2014.02.23. 22:15:50

@Mirjam2: Ez csak a munkaval penzscsinalasra ervenyes. Marmint, amit irtal, hogy arra elegge megfelelo ez a spur, prodie nemetes mentalitas. :D Lopkodassal is lehet am penzt csinalni, arra pedig lehet, hogy jobbak az ilyen nem annyira feljelentgetos, vesztegetos helyek. :D

(Viccelek termeszetesen)

______________ (törölt) 2014.02.23. 22:36:17

belegondoltam, milyen élmény lehet a svájcinak meg a németnek a "magyarok bejövetele": (persze, nem csak a magyaroké, hanem mindazoké, akik nem a helyihez hasonlóan szabálykövető társadalomban szocializálódtak.)
megjelennek, és széttúrják a rendet. és amikor szól nekik az ember, még csak nem is ugranak azonnal, hanem elkezdik megmagyarázni, miért oké a szabályszegés.

nem kell hozzá született idegengyűlölőnek lenni, hogy hamar megteljen a hócipőjük az idegenekkel. ebből a perspektívából nem is annyira furcsa a legutóbbi svájci referendum eredménye... :)

az is érdekes, hogy a hozzászólók elsöprő többsége a rend (szabálykövetés) pártján áll. kíváncsi lennék, a magyarországi magyarok milyen arányban értenének egyet.

Herr Géza 2014.02.24. 08:16:36

@Sütemény1975: Én még mindig vitatkozom ezen. Itt élek majd 30 éve, nem igazán emlékszem, hogy ilyen "extrém attrocitások" értek volna, tömegesen biztos nem. Pedig bennem is van/volt egy jó adag "szarok én a táblára meg az útra festett csíkokra" mentalitás. Csak egy példa az ellenkezöjére: amikor idekerültem itt már akkor "föbenjáró bün" volt az autóból csöpögö olaj (otthon akkor még bevett szokás volt a prérin vagy a Duna-parton, esetleg direkt a csatornába lazán kiengedni a fáradt olajat ). Természetesen (?) az én koros Ladámból is csöppent ez-az az aszfaltra. A cég udvarán parkolva ennek nyoma is maradt. Nem szólt senki, nem jelentett fel senki, de egyszer csak ott volt az autóm alatt egy homokkal töltött lemeztálca. Aztán szépen kiderítettem, hogy a mühelyfönök -látva a problémát- az ipari tanulókkal csináltatta a tálcát külön nekem. El is szégyyelltem magam rendesen...

Gilda66 · http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.hu/ 2014.02.24. 11:06:40

@nosuti: Ha jól tudom 3 hónap, de kicsit elbizonytalanodtam. Aztán át kell íratni svájci rendszámra. Egyre azért kell figyelni, ha 1 éven belül vetted otthon az autót, akkor vámot is kell fizetni, ami elég nagy összeg. Különben csak az átíratási költségek vannak.
A büntetés nagy, ha elkapnak, nem érdemes kockáztatni. Bár engem még soha nem állítottak meg a rendőrök a 3-4 év alatt. A férjemet viszont igen, először figyelmeztették csak, azóta meg svájci rendszáma van.

2014.02.24. 11:09:27

@Herr Géza: @nyuszigonosz/D/: @Don Kartasch: Nem azt mondtam hogy minden nemet / osztrak ilyen vagy olyan, hanem hogy vannak altalanos elvek amik alapjan ezek az orszagok (Nemetorszag, Svajc, Ausztria) szervezodnek. Ez nyilvan igaz, mindannyian tudjuk, es ti magatok is sokszor utaltok ra, hogy mas az altalanos mentalitas, maskepp mukodnek a dolgok mint pl. Kinaban, Egyiptomban, Gorogorszagban stb. Erre utalni nem rasszizmus vagy intolerancia, hanem tenymegallapitas. Vagy szerintetek tenyleg nincs kulonbseg pl. Egyiptom meg Nemetorszag kozott?

Semmi rosszat nem mondtam Nemetorszagra stb., hanem annyit mondtam hogy ezekben az orszagokban az emberek kulonosen szabalykovetoek, konnyen feljelentik egymast szabalyszegesert, nagy 'rend' es tisztasag van stb. Mindezeket sokan masok megjegyeztek elottem itt a kommentekben. Ezen kivul annyit mondtam hogy szemely szerint en utalnek ilyen helyen elni, megorulnek ha igy kene elnem. Masok meg azt irjak itt sokszor hogy arab vagy azsiai orszagokban utalnanak elni. Es? Nekem semmi bajom ezzel, amig olyanokat nem ir valaki hogy az arabok mind koszosak, nogyulolok stb. En sem azt mondtam hogy a nemetek koszosak vagy egyeb negativ jelzo. Csak annyit akartam mondani, cafolva nehany elozo kommentet, hogy nem, nem mindenkinek Svajc a mennyorszag es nem mindenki szeretne ilyen helyen elni, sot. Ez nem eloiteletesseg vagy rassizmus, hanem egyeni preferencia.

2014.02.24. 11:15:39

Annyit meg megjegyeznek, hogy azok akik szerint a gondolkodas nelkuli, feltetlen szabalykovetes ('ezt kell csinalni, nem tudom miert, csak azert mert ez a szabaly es kesz') jo dolog, azok elgondolkodhatnanak azon hogy a tortenelemben, tarsadalomban milyen kovetkezmenyei voltak / vannak ennek a mentalitasnak. Segitek: pl. nacizmus, iszlam fundamentalizmus. Lehet hogy velem van a baj, de nekem nem szimpatikusak az ilyen dolgok. En az olyan embereket / tarsadalmakat szeretem, ahol az egyenek elgondolkodnak azon hogy egy szabaly szerintuk helyes-e, ertelmes-e, mielott betartjak (vagy nem). Ettol vagyunk emberek, es nem gepek. A szabalyokat is emberek hoztak, olyanok mint mi, nem felsobbrendu lenyek. Bizonyos esetekben van ertelmuk, de elsosorban a szabalynak kene lennie a kozossegert / egyenert es nem a kozossegnek/ egyennek a szabalyert.

Herr Géza 2014.02.24. 11:49:42

@Mirjam2:
Na még egyszer:

"Nekem semmi bajom ezzel, amig olyanokat nem ir valaki hogy az arabok mind koszosak, nogyulolok stb."

Ezzel szemben Te is általánosítasz, azaz egy klisét alkalmazol:

".. az embereket gepnek tekinto, betegesen szervezett, szabalykoveto, rugalmatlan nemet mentalitas"

Ugyebár nem minden arab koszos, stb. és nem minden németre illik a fenti klisé, söt....

Ez volt a Veled való vitám lényege... :DD

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.02.24. 12:33:59

@Mirjam2: egyébként erről jut eszembe, itt Ázsiában elég nagy számban koncentrálódnak olyan nyugat-európaiak, akik pont ezt mondják, hogy a hócipőjük televan a túlszabályozottsággal. és nem azért, mert bűnözők, hanem tényleg nem tartják kriminálisnak a mosógép szerda heyett csütörtökön használatát, vagy piroson átmenni, ha láthatólag kilométerken belül nincs egy gyalogos sem.
aztán ha az lesz a szabály, hogy mostantól beverjük a zsidók képét, akkor meg azt csinálják. nekem is pont ez a riasztó meglátásom volt tizenévesen gyerektáborban mindenféle nemzet között. a németek voltak az egyetenek, akik nem lopóztak le stikában éjjel a tengerpartra (14-18 évesekről beszélünk, és nyári táborról ugye, ahol alapból majdnemhogy elvárt a csínytevés, még 22 éve is, nem most), sőt, jól beköpték a többi népet :-) na aztán jó kis lelkiismeretfurdalásom is lett miatta, hogy aha, mostmár kicsikét jobban értem, hogy tudtak ezek eljutni a holokausztig. mert nyilván nem minden német, meg stb. de mégis ez a kellemetlen érzése lett az embernek nagyon sokmindentől ott.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.02.24. 12:39:07

@Mirjam2:
Pedig nagy igazsag, hogy minden osztrak/nemet tobbe vagy kevesbe ilyen vagy olyan. De a magyarok is ;)

2014.02.24. 13:20:19

@Herr Géza: Azt irtam 'nemet mentalitas'. Ilyen pedig van. Nem azt irtam hogy minden nemet ilyen. Arab mentalitas is van. Altalaban arab orszagokban pl. az emberek lassabban vagy kevesebbet dolgoznak, raerosebbek, mint Nemetorszagban vagy Angliaban. Mi azzal a problema ha ezt megjegyzi valaki? Nagyon messze van ez attol hogy az arabok mind koszosak, verik a feleseguket stb. Semmi bajom a nemetekkel mint emberekkel, de vannak bizonyos dolgok amig megkulonboztetik a nemet kulturat, mentalitast mas kulturaktol. Mi a baj azzal ha errol beszelunk? Sok mas kommentelo is beszelt rola, de mind pozitiv ertelemben, hogy milyen jo a nemet stilusu rend, tisztasag stb. Erdekes modon oket nem kritizalta senki hogy altalanositanak meg sztereotipiakat hasznalnak.

2014.02.24. 13:23:03

@Kövérmadár [swe]: Ez az, vannak bizonyos altalanosan jellemzo dolgok egy orszagban / kulturaban. Ez nem azt jelenti hogy minden egyes ember aki onnan szarmazik pontosan ugyanugy csinal dolgokat, de ezt nem is mondtam. Ha nem lennenek altalanosan jellemzo dolgok, akkor hogyan tudnank kulonbozo orszagokrol, kulturakrol beszelgetni?

2014.02.24. 13:27:18

@Chang Yai: Hat kb. ezt akartam mondani, csak nem mertem belemenni a reszletekbe... De igazad van. Ismetlem, NEM gondolom hogy minden nemet naci stb. Ismerek nagyon is jo fej nemeteket. Ettol fuggetlenul van valami a nemet szabalykovetesben stb. ami nagyon zavar. Szazszor inkabb a kaosz, 'kosz' (relativ), szervezetlenseg stb.

Latcho Rom 2014.02.24. 13:35:19

@cougarcat: Muffin meguszta, de ha a badár gyerek erre jár majd, be lesz rajta hajtva a fogadás :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.02.24. 14:12:36

@Mirjam2: ha valakinek olyanja van, akkor úgyis bele fog kötni, hiába egyszerűen csak egy érzés, élmény vagy tapasztalat, amiről beszélek.
anyukám nagyon szerette gyerekként NDK-t. kiküldték cseregyereknek a hatvanas években, seperc alatt megtanult németül, meggyőződése, hogy előző életében valami köze volt az egészhez, a háborúban halhatott meg, mert a mai napig képtelen megnézni vagy elolvasni bármi háborús történetet, valami annyira a zsigereiben van. utána később olyan eszméletlen brutál német kiejtéssel tudott csak megtanulni angolul, ahogyan szerintem a legtöbb német se beszél soha :-) neki nagyon erős a német "identitása", és passzol is a személyiségéhez ez a rendhez való hozzáállás. nemigen vagyok anyja lánya :-)

2014.02.24. 19:50:05

@Chang Yai: Ezek szerint tenyleg messze esett az alma a fajatol (huha - majdnem azt irtam, 'anyja a fajatol'. Kezdek osszezavarodni a magyar kifejezeseken :)))

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.02.24. 20:26:10

@Mirjam2: ráadásul a családban mindenki mérnökagyú, csak én sikerültem teljesen félre, totális kakukktojás.

2014.03.02. 21:47:21

Áááá, szóval innen indult ki a német származásomat érintő tegnapi gusztustalan személyeskedés. :)

Természetesen van olyan hogy német mentalitás, de kár ezen görcsösködni. A rend szeretet és szabályok betartása ha nem is általános, de eléggé elterjedt pozitiv érték, legalábbis a nyugati kultúrákban. Ha nem birod, egyszerü a megoldás, nem kell ott élni, semmi gond. Gondolom a németek, svájciak, stb. se szivesen élnek együtt olyanokkal akik nem képesek elfogadni a kultúrájukat, és ezt tetézve csak gyülölködni tudnak. Miért lenne bárki is ilyen emberekkel megértő és barátságos? A negativ sztereotipizálás és nácizmus referencia - forditott rasszizmus és hipokratizmus.

(Ha nem tetszik a véleményem, a további személyeskedést kerülendő, ajánlom a szürőgomb használatát. )

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása