oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. február 05. 06:46,  Szétszóródva a család Európában 279 komment

2014. február 05. 06:46 Határátkelő

Szétszóródva a család Európában

Svájc, Anglia, Németország is színhelye a mai történetnek, ami a maga nemében azért különleges, mert Csilla és családja Európa több országában szétszóródva próbálta, próbálja meg keresni a boldogulást. A történet sok szempontból tanulságos...

idősápolás.jpg

„Mondhatom magam, s családomat szerencsésnek, hisz összeültünk, s elhatároztuk, változtatunk az életünkön. Csekktől csekkig éltünk, míg mindannyian dolgoztunk, illetve a gyerekek tanultak, mégsem tudtunk egyről a kettőre vergődni.

Elsőként Timi lányom jutott ki Svájcba még ösztöndíjjal tanulni, illetve dolgozni. Ekkor merült fel a gondolat, mi lenne, ha külföldön keresnénk munkalehetőséget, kihasználva, hogy a nyelvet ismerjük, beszéljük.

Kata lányom a párjával indult neki az ismeretlennek Londonba. Hamar találtak munkát, szállást, s elkezdték a küzdelmet idegenben. Kata egy török étteremben segédfelszolgáló lett, mellette tanulta, csiszolta a nyelvtudását egy iskolában. István, a párja pizzaszakácsként-mosogatóként dolgozott.

Tulajdonképpen egy szobát béreltek közös konyha-fürdő használattal. Ám lassan-lassan kiderült, hogy a megélhetés, a munkába járás költsége, felemészti a havi keresetüket. Pedig spóroltak, sőt! Így fél év után hazajöttek.

A Bécs melletti lehetőség

Ekkor én határoztam el, hogy kezembe veszem a dolgok irányítását. Mivel, szociális otthonban dolgoztam már 5 éve, s Katának is egészségügyi végzettsége és tapasztalata volt, kézenfekvő megoldásként adódott, hogy házi betegápolásban helyezkedjünk el.

Bécs mellett találtunk lehetőséget, két hetes váltásban. Megszerveztem a váltópárokat, volt kolléganők, barátnőkből, s minden működött flottul. Két hét munka után két hetet otthon voltunk.

Minden jól működött volna, ha közben Édesapám állapota nem romlott volna le rohamosan, s a két hetes hazai pihenésem alatt őt ápolgattam. Kata pedig a párkapcsolatát, no meg a háztartást igyekezett egyenesbe hozni, míg otthon voltunk.

Sokan nem értették meg, hogy ez a munka rengeteg türelmet, türelmet, és egyértelműen nyelvtudást igényel. Hisz ez valóban 24 órás szolgálat. A gondozott idős ember életének részévé, kiszolgálójává válunk. Nekünk kell felismerni a problémákat, illetve megoldani, ha lehetséges.

Nagy felelősség, de számomra inkább kihívás volt. Sajnos Kata ellátottja elhunyt, így neki új helyet kellett keresni, így került el ő Linzbe, 4 hetes váltásban gondozott tovább, míg én Bécsben.

Ha kiesel a munkából, nincs pardon

December 5.-én Édesapám meghalt, 7.-én Édesanyám stroke-ot kapott, így kértem a céget, a váltómat, hogy a 10.-i kezdésemet hosszabbítsuk meg egy héttel. A válasz azonnali felmondás volt. A gondozottnál maradt személyes holmimért sem mehettem ki, úgy két hónap után eljuttatták hozzám részben a dolgaimat. Ha kiesel valamiért a munkából, bizony ott sincs pardon.

Így egy hónapig munka nélkül, összetörve lelkileg intéztem a temetést, Anyu rehabilitációját, s kerestem másik munkalehetőséget. Egy magyar közvetítőn keresztül kerültem ki Svájcba ápolni. A család nagyon furcsán kezelte, kezeli a gondozót. Miután elvégeztem a napi teendőimet a Hölggyel, s a munkába igyekvő férjnek felhúztam a zokniját, kitálaltam a reggelit, felküldtek a szobámba.

Csengettek, ha szükségük volt rám, s mehettem vissza utána a szobába. Mint a „Csengetett, Mylord?" c filmben a cselédlány, futottam, ha csengettek, majd visszavonultam. Persze, főztem, mostam, vasaltam, takarítottam, s természetesen beteget ápoltam. Volt-e kellemetlen szitu? Mondjuk, mikor az asztalnál svájci németül egymás között rólam beszéltek.

Csak nyeltem a keserűséget

Ki volt adagolva, hogy 6 szelet bagettet ehetek egy nap, mert drága a kenyér! Azért svájci körülményeket nézve is jómódú családról beszélünk ám! Szóval, bár megértettem, mit beszélnek rólam, nem szóltam, csak nyeltem befelé a keserűséget.

Aztán egy következő szituáció jött el. A férj egy tárgyalásra igyekezett Németországba, s kereste az eurót, veszekedtek, hogy neki azonnal kell 100 euró! Mindezt svájci németül. Ekkor megszólaltam, megkérdeztem, adjak-e kölcsön? Volt döbbenet az arcokon. Értem őket, én, a kis cseléd adok nekik kölcsön? Némileg jobb lett ezután a viszonyunk, kedvesebbek, közlékenyebbek lettek. Ám három hónapot így, bezárva kibírni elég nehéz volt.

Három hét pihenő után vittek ismét Svájcba. Eközben Kata szintén Svájcba került, mert a linzi ellátottnál megszűnt a munka. A fiúk otthon, mi meg a világhálón. Anyu lábadozik, a másik két lányom meg tanul, illetve dolgozik. Mindenkinek lemondás. A párjainknak meg kellett tanulni főzni, háztartást vezetni. Szerencsére a napi kapcsolat interneten megmaradt, hisz enélkül nem bírtuk volna!

Magánélet nélkül

Egy 114 kg-os bácsihoz kerültem, egy nagyon kedves családhoz. Fizikailag nem volt egyszerű, de nagyon jól éreztem magam ott. Ezért is lehetséges, hogy 4 hónapot maradtam, s bár a gondozott kérte, maradjak még, nekem mennem kellett! Hisz négy hónapja nem volt magánéletem! Se a párom, se Édesanyám, a lányaim, a barátnőim, a kórusunk, s persze a kutyám! Mindenről le kellett mondani. Se névnap, se születésnap, csak munka non-stop.

Ám ha jó helyre kerülünk, röpül az idő! Sajnos, beigazolódott, a bácsi annyira kötődött hozzám, hogy hazautazásom után kórház, majd szociális otthon lett az út. Nem tudott, nem akart lábra állni, tovább élni.

Közben Kata ismét hazajött, s kézen fogta párját, kimentek Voralbergbe egy ismerőshöz, aki segített nekik eligazodni, elindulni ebben a hegyi világban. Mind a ketten egy fröccsöntő üzembe helyezkedtek el. István gépkezelőként, Kata minőségi ellenőrként.

Először egy pici garzon után ma már egy családi házrészt bérelnek. Autót vettek, az itthoni hátralékaikat lenullázták, s ami még hiányzott nekik, a két vizslájukat kivitték magukkal. Igaz, István éjszakai műszakban dolgozik, Kata váltottban. A szabadnapjaik mindig külön vannak, mégis boldogok ott, látják miért, mennyit kell küzdeni, hova tudnak eljutni. Anyai szívemnek szomorú, hisz ha unokám lesz, nagyon messze lesznek!

Esküvő és nászút

Hosszabb itthoni tartózkodást terveztem, hisz szerettem volna az életemet élni. Talán ezért jött az ötlet, hogy párommal összeházasodtunk. Anyu állapota rohamosan javult attól a tudattól, hogy ott vagyok a közelben. Timi lányom párkapcsolata is kibontakozóban, szükség volt Anya tanácsaira.

Ő dolgozik, mellette egyetemen tanul, no és háziasszony, némi anyai segítséggel. Beáta is példát vett, hisz egész nyáron szobaasszonyként dolgozott egy hotelben, s aztán irány vissza a fősuli.

A keresetemnek meg bőven akad helye, hisz elromlott a 15 éves kazán, a házon is van mit renoválni, az autók nagykorúak lettek, s van mit javítgatni rajtuk. No, de van miből spórolni. S az esküvő után megengedhettük magunknak a nászutat 4 napra Bakonybélbe. Csodás volt!

A gondozás nagy felelősség

Ám ismét utazás, ezúttal Németországba egy skizofrén bácsihoz. Nagyon stresszes feladat volt. Így nem is csodálkozom, hogy hazaérve lebetegedtem. Több mint egy hónapig voltam légúti betegséggel otthon. Egy vagyont felemésztett az orvosságokra, orvosra költekezés. Ám a Karácsonyt, bár betegen, de otthon tölthettem az egész családdal.

Mindenkivel volt időm beszélgetni, együtt lenni, szeretni. Most ismét váltottam, s férjemhez közelebb kerülve, jelenleg ismét Ausztriában, Bécsben vagyok. A gondozás nagy felelősség, s sokszor nem is értem azokat, akik nyelvtudás, szakmai ismeret nélkül jönnek, próbálkoznak. Bár, meglátszik ez a cégeken is.

A bérek néhol rettentő alacsonyak, a cégek horribilis összegeket elkérnek a közvetítésért, szállításért. A svájci közvetítő cégemnél, ami nagyon kellemetlen volt, hogy a csomagunk maximálva volt 30 kg-ban. Négy hónapra, egy nőnek!

Hóba érkeztem és 40 fokba jöttem haza. Hogy gondolják? Szerencsére volt lehetőségem Katával találkozni és a ruhatranszportot így megoldani. Ezért most ismét önállóan, saját autóval járok inkább.

Lemondás az egész családom részéről, de perspektíva mindannyiunknak, hogy legyen miből spóroljunk. Próbáltam otthon keresni, hátha sikerül, de hiába adtam be az önéletrajzaimat, még válaszra sem méltattak. Ám itt, külhonban, jelenleg a gondozásra szükség van, hát csinálom, míg mindannyian bírjuk."

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország Anglia Svájc

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr865799285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.05. 07:02:05

Elég nehezen tudtam követni, hogy ki kicsoda a történetben...(korán van még).
Nem értettem az Eurós sztorit. Minden sarki automata ad ki eurót is, miért volt ez akkora probléma?
"a csomagunk maximálva volt 30 kg-ban. Négy hónapra, egy nőnek!
Hóba érkeztem és 40 fokba jöttem haza. Hogy gondolják? "
Ez egy picit hatásvadászra sikeredett... :)
Nekem sehogy sem jön ez össze a matek, másrészt nem volt mosógép?

No, mindegy: az ápolási munka nem való mindenkinek, minden tisztelet, akik ezt csinálják. Én nem lennék rá képes.

Az nem derült ki számomra, hogy mi a végső cél, vagy van-e egyáltalán, de picit átgondolatlannak látom az egészet.

morgo1229 2014.02.05. 07:23:46

hat nem nagyon tiszta nekem a poszt, hogy ki kicsoda merre jar. Ez ilyen tuleleses, ingazos.

rezsoatya (törölt) 2014.02.05. 07:26:25

@tilmir (ch): ezt az ATM-es dolgot nem tudtam, bar logikusnak tunik egy Euros orszagokkal korulvett Svajcban. Viszont itt, az angoloknal is latom, hogy a problemamegoldo kepesseguk joval alacsonyabb szintu. Talan, mert nekunk, magyaroknak sokkal tobbet kellett mindig is agyalni?
A gondozoi munka bar strapas, mindig is keresett, mert mindenki megoregszik egyszer + mas a hozzaallas a mozgasserultekkel, nem beszelve a szocialis halorol ezekben az orszagokban.

Ugyandehogy (törölt) 2014.02.05. 07:42:35

Így az első mondatnál megállva elképzeltem, ahogyan Csilla szét van szóródva Európában.

Ugyandehogy (törölt) 2014.02.05. 07:48:08

elolvastam.
tiszta zűrzavar az egész.
inkább ápoljon, az írás nem neki való.

VHB 2014.02.05. 07:57:56

@Babette_: valószínűleg csak az érti, aki írta

tableno 2014.02.05. 08:11:08

Jaaa, hogy ők csak Európán belül vannak szétszóródva? Mi egy időben három kontinensen voltunk... Na mindegy, a poszt maga eléggé lehangoló. Úgy tűnik, mindenhol csak lehúzzák és kihasználják őket. Valamit nagyon nem jól csinálnak, ennél azért a legtöbbek elmondása szerint jobb a helyzet, vagy én tévednék? Talán nem ügynöksgeken keresztül kéne próblkozni (bár az nem derül ki, hogy van-e nyelvtudás).

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2014.02.05. 08:13:05

Szerintem érthető, inkább csak az nem derül ki mi a cél? Mert a leirtakból nem úgy tűnik mintha javult volna az életük, vagy hű nem tudom mennyit tudnának félretenni.

2014.02.05. 08:16:19

@ChristineK: fogsz kapni a Hintatol a penz (digitalis jelek) kommented miatt.
En is ertettem a posztot, erthetobb, mint egy atlagos Saman poszt.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.05. 08:28:23

@rezsoatya: Nem akarok rugózni a témán, de ez nem probléma. :)
Lemegy, bedugja a kártyát és dől az ojró. Ennyi. Ezt még egy svájci is tudja. :)
Az is lehet, egész mást akart az író kihozni belőle, csak nekem nem jött le.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.02.05. 08:28:24

Én ebből egy szót sem értettem. spórolni, nem tudunk spórolni, ide megyünk oda megyünk.
aztán rájövünk lassan hogy mindenhol a megélhetésért dolgoznak az emberek... betegápolásból senki nem lesz milliomos...tanuljatok meg programozni vagy válasszatok pénzügyi irányt:D

"Ki volt adagolva, hogy 6 szelet bagettet ehetek egy nap, mert drága a kenyér!"
Még visszataszítóbb lett Svájc..fulladjanak bele a drága kenyerükbe..

Ennike (DK) 2014.02.05. 08:50:08

@Babette_:" Így az első mondatnál megállva elképzeltem, ahogyan Csilla szét van szóródva Európában. " - ez a legjobb meghatarozas, es nemcsak Europaban...

Evain 2014.02.05. 08:52:52

@tilmir (ch): ezt a 30 kilón fennakadást én sem értem. A mi lányunk 1 évre jött ennyi cuccal.

A betegápolással egyetértek, ahoz tényleg elhivatottság kell.

Nem lehet egyszerű élet ennyi ingázással. Engem kikészítene, ha nem tudnám, hol leszek jövő ilyenkor.

Evain 2014.02.05. 08:59:26

@Evain: mijazisten már... szóval ahhoz. Ma se kéne sokat írnom. ^^

VHB 2014.02.05. 09:07:18

@ChristineK: Hinta megveti azokat, akik a pénzt hajszolják. Te firtattad, hogy mennyit raknak félre. Charlie erre utalt.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2014.02.05. 09:11:27

@VHB: Köszi, igy már értem. Amúgy meg megvetés ide vagy oda elég egyértelmű hogy a poszt iró a jobb megélhetés miatt ment ki nem pedig kalandot keresni, nyelvet tanulni, vagy más magasröptű cél miatt.

Ennike (DK) 2014.02.05. 09:18:25

Az ilyen fajta gondozasos munka egyenlo cseledmunka, csak ez lehet elviselheto, ha normalis a csalad es nem sznoboskodik, es lehet maga a pokol is. Szemelyszerint nem csinalnam, en sem a szocialis szektorban, sem a fogyatekkal elokkel, sem a demens, sem a pszihes betegekkel nem tudok es nem is szeretnek dolgozni.
2006-ban engem is skypon interjuztattak egy fogyatekos intezetbe, havi 800 fontert, annyit azert a munkaert meg kezdetnek sem vallaltam volna be, ennek a 3x at ajanlottak es adtak Koppenhagaban, nyelvtudas, es kompetenciakorttal termeszetesen. Diplomas apolo baratnom Londonban 3 honapig dolgozott idosek otthonaban, es azt mondta, ha o nem latta volna nem hiszi el a meset, hogy az inzulint nadragon, szoknyan keresztul adtak be. O konkretan sirva, lefogyva jott haza 3 honap utan, es ugy, hogy soha oda tobbet vissza..

szaszo71(D) 2014.02.05. 09:22:38

Szerintem posztíró egyáltalán nem határátlépő a szó "itteni" értelmében, az életközéppontja továbbra is Magyarország, az, hogy időlegesen épp melyik országban él gyakorlatilag bezárva egy bunkó vagy épp kedves családnál, nem releváns. Lehetne akár egy gazdag magyar családnál is ápoló.
Az ilyen "vittekki Svájcba" szófordulatoktól meg feláll a szőr a hátamon.

Ennike (DK) 2014.02.05. 09:29:04

@Ennike (DK): Sokfelek vagyunk, sokmindent maskepp szeretnenk, hogy ki milyen arat fizet meg az un.joletert, es mennyire tud megalazkodni, elasni emberi meltosagat, egyeni valasztas. En sem birom elviselni, ha a fonok butabb, primitivebb, mint jomagam, nem tudom respektalni. A tisztes szegenyseget is tobbre tartom, mint az olyan uton megszerzett penzt, ahol nekem hallgass a nevem.

tanato 2014.02.05. 09:32:56

@Ennike (DK): Vigyázz mit mondsz,Te is kerülhetsz olyan helyzetbe,hogy egy kanál leveset nem tudsz egyedül megenni vagy egy cipőt nem tudsz felhúzni gondozói segítség nélkül.Az idősgondozó ezért nem cselédmunka.Cselédet általában olyan fiatal családok alkalmaznak/főleg a harmadik világban/ akik megengedhetik maguknak hogy más végezze el azt a házimunkát amit maguk is meg tudnának csinálni.Itt más a szitu mert az idős ezt már nem tudja megcsinálni,ez kényszer sajnos, nem luxus.,a kor és a betegségek miatt.

Ennike (DK) 2014.02.05. 09:36:05

Ejjel olvastam a tegnapi blogot, es tetszett, amit Babett a szabadsagrol irt, a paraszti gazdasaban vegzett munka, a fold, az allatok, a termeszet, a szabadsag. Minden nyaramat falun toltottem, gazdagnak szamito nagyszuleimnel, sajat malmuk volt, ok oroltek a lisztet a kornyezo falvakba, es elejen volt szolgank, kesobb nagymamam, vezette a lovas szekeret, ott tanultam meg hallgatni a termeszetet, es becsulni az az eletmodot, azt hiszem tudnam csinalni, ma mar en is, hiaba voltam mindig varosi urilany, na azt aszabadsagot en is vagyom...

nigara 2014.02.05. 09:49:34

"Tulajdonképpen egy szobát béreltek közös konyha-fürdő használattal. Ám lassan-lassan kiderült, hogy a megélhetés, a munkába járás költsége, felemészti a havi keresetüket. Pedig spóroltak, sőt! Így fél év után hazajöttek."

Ez lesz a sikersztori, amit el kéne olvasnom?

Ennike (DK) 2014.02.05. 09:51:50

en tudom mit beszelek tanato, manapsag a gondozonoket, hazvezetononek(cselednek) is alkalmazzak a csaladok, en is megetetem az intenziven a beteget , mert tehetlen,es nem ez a problemam, en nem mennek csaladokhoz, es nem tudnam hosszu tavon jol elvegezni a munkamat egy oregotthonban, demens emberekkel, meg mas fogyatekkal elokkel hiaba ez a szakmam. Pont az a jo benne, hogy olyat tudok csinalni, ami oromet okoz, ezert szeretem az intenzivet, mert alapapolas, es minden, ami ide belefer, plusz magas technologia, meg, hogy van idom a betegre meg a hozzatartozokra, es nem kell rohannom. En a korhazban erzem jol magam, lehetoleg akut szituaciokban, ha meg en kerulok oda, hogy engem apoljanak vagy etessenek, az kegyelmi idoszak lesz az eletemben, en igy fogom fel.

Shebelle 2014.02.05. 09:56:51

Szerintem itt a cél, fennmaradni! S nagyon sokan vannak így, egyre rosszabb körülmények között. A környéken több gyár is továbbköltözött keletebbre, s volt hogy egy műszakban 1500ember dolgozott, a négy műszakból. Ez akár hogy is veszem hatezer. Nagy szám, irtó nagy. S ennek a sok ezer embernek valahol, munkát kellett keresnie s a megélhetésért olyat is el kell vállalnia, amit azelőtt nem.
Megértem a posztolót, s remélem egyszer jobbra fordul az élete. Bár igaz ami igaz, a cikk elég zavaros. Remélem majd jelentkezik a szerző s válaszol a feltett kérdésekre.

nyuszigonosz 2014.02.05. 09:57:19

Hát, elolvastam.
Jobban teszem, ha egyelöre nem szólok konkrétan a poszthoz, mert úgy látom, jót nem tudnék.

tanato 2014.02.05. 10:04:26

@Ennike (DK): Én arra mondtam hogy persze háztartási munkára is alkalmazzák az idősgondozókat,de nem luxusból mint az említett 3.-világbeli fiatal családok a cselédet,hanem szükségből mert az öreg néni vagy bácsi már képtelen azt megcsinálni.Ha az ember saját maga kerül ilyen helyzetbe akkor már élesben megy a dolog,de az elöregedés miatt egyre több idősgondozóra lesz kereslet úgy Mo,-on mint külföldön.

Gilda66 · http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.hu/ 2014.02.05. 10:06:03

Kicsit (vagy nagyon) csapongó az írás, bár értem, hogy nehéz otthon boldogulni, így sokan próbálnak kint dolgozni.
Ez viszont lemondással jár, főleg, ha a család egyik része otthon marad. Amit én is hiányolok: Mi a cél?
Olyan mennék is, de maradnék is érzésem van...
A házi ápolás nem álom munka, ezt tudjuk.
A 100 eurot én sem értem, hiszen tényleg bármelyik automatánál lehet felvenni, vagy váltani sok helyen.
Gondolom, hogy, nem a munkába igyekvő férj szorult ellátásra, miért kellett felhúzni a zokniját? Ez pusztán kíváncsiság!
Szóval! Csilla! Hogy tervezitek a jövőt? Csak ilyen váltásos munkákban vagy esetleg felmerült az is, hogy az egész család külföldre pakol? Előbbiből gondolom meggazdagodni nem lehet, ráadásul teljesen szétszakad a család. Utóbbi is nehéz, sok idő kell, hogy egyenesbe jöjjetek. Arról nem volt szó az írásban, hogy a nyelvekkel hogy álltok, bár gondolom neked a német valamennyire megy.
De én is kitartást kívánok nektek, kicsit talán jobban pontosított célokkal.

szaszo71(D) 2014.02.05. 10:08:33

@tanato: "Miután elvégeztem a napi teendőimet a Hölggyel, s a munkába igyekvő férjnek felhúztam a zokniját, kitálaltam a reggelit, felküldtek a szobámba." - itt azért olyan nagy szükséghelyzetet nem látok:))

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.05. 10:18:34

@Gilda66: Pontosan leírtad az én gondolataimat, úgyhogy nekem már nem is jutott mondanivaló :)

Shebelle 2014.02.05. 10:18:46

Sok ember nem tud tervezni, mert nincs mire, vagy mert nem tudja mi is legyen, merre induljon, vagy hogy a lehetőségek közül(ha van), melyiket is válassza vagy mert nincs célja, mert nem tudja hogy lehet neki is, pedig minden embernek lehet. De ezt sajna nem tanították meg neki. Ezt sok embernél tapasztalom, aztán egy alapos beszélgetésből rájön, hogy tényleg: ezt és ezt kell tennem, hogy ezt és ezt elérjem. Aztán vagy kitart érte, vagy csak szalmaláng állapotú, majd egy újabb beszélgetés után ismét megvan a lelkesedés, motiváció, majd megint alábbhagy. Hiába van meg hozzá a képessége, ha nem bízik önmagában vagy ha nem elég kitartó. Az ilyen embert szinte "rugdosni" kell a céljai felé máskülönben elkallódna.
Sajnos,én ezt tapasztalom, nem tudom más hogy van vele...

tanato 2014.02.05. 10:21:28

@szaszo71: Igen itt én is ellentmondást érzek,mit dolgozhat az az idős férfi aki nem tudja felhúzni egyedül a zokniját?Persze számítógépes munkát azért tud végezni.De nem is erre akartam kilyukadni.Arra utaltam hogy a" klasszikus" értelemben vett cseléd döntő többségében fiatal gyermekes családoknál dolgozik elsősorban a harmadik világra jellemzően. és olyan munkát végez amit azért a fiatal házaspár is meg tudna csinálni ha nem volna pénzük cselédet tartani.Nyugaton inkább a házimunkát is végző kelet-európai au-pair korrelál ezzel.Az idősgondozó viszont általában tényleg olyat csinál amit az idős házaspár vagy egyedül élő idős személy már nem tud ereje fogytán és betegségei okán elvégezni.Persze vannak átfedések nyilván,nem élesek ahatárok.

Jesus.Green 2014.02.05. 10:24:32

@nigara: Ez itt valami kenyszer, hogy a HA-n csak sikersztoriknak lehet helyuk? Posztolo mar el sem meselheti a sajat tortenetet? A minoseg megvitatasaba most nem mennek bele, Rejto utan szabadon nem lehet minden poszt melle irodalmart rendelni. Es ez nem iskolai kotelezo irodalom, nem kell elolvasni ha nem akarod.

Neha tartsatok mar egy-ket het szunetet es utana olvassatok vissza magatokat, igencsak elcsodalkoznatok. Kicsinyesseg, irigyseg, marakodas, fikazas, kotekedes minden aron - ha ilyenek vagytok IRL is, akkor nem szoltam, de ha jobbnak tartjatok magatokat ennel, akkor ez tukrozodhetne a hozzaszolasokban is.

Nigro notanda lapillo 2014.02.05. 10:29:00

@házelőtthinta: egyetlen (nem is biztosan svàjci) csalàd illyen megnyilvànulàsa miatt lesz visszataszító egy egész ország?
ok, reggel van, de mégis,
mellékesen milyen szeletre gondol a posztoló 1 centis vagy mint Franciaországban, jó 10 centis darab?

LyukasBogrács 2014.02.05. 10:29:02

”Ki volt adagolva, hogy 6 szelet bagettet ehetek egy nap, mert drága a kenyér! ”

Csak nekem jutott eszembe a Bounty lazadas ?

tra lala 2014.02.05. 10:30:09

Nem olyan regota olvasom a blogot, de a postokat es a kommenteket olvasva kezdek depresszioba esni. Amibe eddig beleolvastam, mind negativan kezdodott es arrol szolt, hogy Magyarorszagrol el kell (KELL) koltozni, mert nem lehet megelni, elhetetlen hely, stb.. Volt mar olyan post, ahol nem azert koltozott valaki kulfoldre, mert menekult a sorsa elol, hanem csak ugy, mert miert ne? Gondolok itt arra, hogy semmi baja Magyarorszaggal, boldog ember, penzugyileg is rendben volt, akar meg vissza is akar koltozni, de munka/kivancsisag/parkapcsolat/akarmi miatt kulfoldon dolgozik es megirta ide? Tenyleg szivesen elolvasnam, ha belinkeli valaki. Biztos volt mar ilyen, csak nem tudok a blog kezdeteig mindent visszaolvasni.

nigara 2014.02.05. 10:34:45

@Jesus.Green: "Neha tartsatok mar egy-ket het szunetet es utana olvassatok vissza magatokat, igencsak elcsodalkoznatok. Kicsinyesseg, irigyseg, marakodas, fikazas, kotekedes minden aron "

Ezt ugye magadra nem értetted? mert a kommented pont ilyen volt.

Ennike (DK) 2014.02.05. 10:34:59

@tanato: mindent ertek, tanato, amit irtal, csak azt nem , hogy miert kell vigyazzak, es, hogy en is kerulhetek ilyen helyzetbe, meg azt sem, hogy miert magyarazod...
tisztazom:1 ) en nagyon alazatos vagyok a hivatasommal, tudom hol van a helyem, de visitok, ha egy labasba kevernek...csak azt mondtam, hogy nem (szivesen) lennek cseled, egy ujgazdag, primitiv viselkedesu, sznob csaladnal
2) oregedo tarsadalom, tudjuk, azt is, hogy nagy szukseg van gondozokra, de azt is, hogy ezt nem akarki tudja csinalni, meg nem is akarja (pl en), van , aki nem tudja csinalni, de megis rakenyszerul,- ki jar jol vele?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.05. 10:36:15

@tanato:
Ja. Egyre több idös lesz a társadalom öregszik és vele párhuzamosan szegényedik.
Ki fogja fizetni a gondozást?

Gilda66 · http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.hu/ 2014.02.05. 10:42:01

@Nigro notanda lapillo: A házunkban több idős embernél is dolgozik ápoló. Külön kis garzon lakást kapnak, sétáltatják a bácsikat, de egyébként este/éjszaka szabadok. Én ezeken a hölgyeken nem látom, hogy annyira el lennének nyomva, amikor beszélgetünk, akkor sem panaszkodnak erről. Ettől függetlenül vannak, akik rosszabb körülmények között dolgoznak, a házi ápolós posztoknál általában ez derül ki.
Viszont ez a munka szerintem vagy független nőnek, vagy nyugdíjasnak való...Akinek családja van, annak ez hihetetlen lemondást jelent! De az is lehet, hogy tévedek, esetleg én inkább pozitív példákat látok.

tanato 2014.02.05. 10:42:47

@Ennike (DK): Csak azért írtam,mert mindenkinek szüksége lehet a jövőben idősgondozóra.És ez szükségszerűen hozza majd hogy olyanok is csinálni fogják akiknek ez munkakényszer lesz.,csak..Na akkor az az idős megnézheti magát.De mondom,azért ez nem "klasszikus" cselédmunka egy újgazdag családnál.Igazán ezt csak empátiával szabadna csinálni,nem csak pénzért.

Ennike (DK) 2014.02.05. 10:45:03

@tanato: Pontosan...

De most megyek aludni ejszakas voltam...

tanato 2014.02.05. 10:46:56

@diggerdriver: Ez már halmozottan hátrányos helyzet.Első nem jó betegnek lenni.Ennél rosszabb ha a beteg szegény is/ez igaz Mo-ra és Nyugatra is./Idősnek sem túl jó lenni,főleg nagyon idősnek..Beteg idősnek meg még rosszabb lenni.A "szupercsúcs" persze az ha valaki idős beteg és ráadásul szegénységben is él.Na az ő gondozásukra nem sok fog jutni.,főleg a világ árnyékosabbik nagyobbik felén.

nyuszigonosz 2014.02.05. 10:53:17

@Ennike (DK): Ki jár jól vele? kérded.
Ezt én sem tudom.
A posztot elolvasva meg azért nem tudtam jót írni, mert elég sok nem jót láttam pont idösgondozással kapcsolatban.
Van úgy, hogy a család megtesz mindent, hogy az alkalmazott idös gondozó bejelentve legyen, rendes fizetést kapjon, jól érezhesse magát : és jön egy "papíromvanróla" valaki, akire a szomszéd tehenét nem lehet rábízni, nem egy beteg embert.

Meg van ennek a fordítottja, amikor a gondozó rendes, de a család szörnyü. Meg a két véglet között millió féle változat.

Én nem szeretném ezt csinálni.

Evain 2014.02.05. 10:56:11

@f renc: pl az én sztorim pont ilyen volt. :)

tanato 2014.02.05. 10:56:33

@diggerdriver: Sajnos mi /még?/az árnyékosabb oldalon vagyunk.

Jesus.Green 2014.02.05. 10:59:38

@nigara: Nem, nem ertettem magamra.

Herr Géza 2014.02.05. 11:02:10

@tilmir (ch): Kedves Tilmir, tényleg korán lehetett még Neked. Az a bácsi, akinek a poszterina húzza a lábára a zoknit reggel, az nem megy sk. a pénzautomatához... Hát, hogy gondolod? :-)
Viccet félretéve, bizony vannak még 2014.-ben is ilyen emberek, én ismerek egyet-kettöt. Ha a férj reggel nem találja kikészítve a ruháját (mint addig mindig 20-30-40 éven át), akkor nem tud kimenni a lakásból, mert 1.: fogalma sincs mit vegyen föl, 2.: nem tudja mi hol van. Tudom ez nem a Te világod (az enyém sem), de attól még van ilyen...
Én pontosan el bírtam képzelni az öszinte döbbenetüket, hogy a "cseléd" adna kölcsön.... :DDDD

Ennike (DK) 2014.02.05. 11:03:28

@nyuszigonosz/D/: na pont azert, amiket irtal, en sem csinalnam, pedig nekem papirom van rola, es kulon nagy empatias kepessegem, de akkor se tudnam...en gyakran latok ilyen idos embereket, akik egesz hosszu ideig egyedul ellattak magukat, aztan elkezdenek botladozni, esni, es eses utan nem tudnak folallni, es eltelik 24 ora, de akar 5-7 nap is, amig valaki felfedezi oket, es akkor mar sulyos, es hiaba van valakinek 3-4 gyermeke, ha azok tortenetesen nem a kozelben laknak, de, akinek senkije sincs, azok nem szep tortenetek, na...

errol, most sokat tudnek meselni, de aludnom kell, ejszakai muszak utan, mert du. vendegseg este koncert, es valami enrgiat muszaj visszatekerni :)

tanato 2014.02.05. 11:04:06

@f renc: Olvasd el az egzotikus országokból jövő posztokat az majd mind kalandvágy,párkapcsolat vagy egyéb nem gazdasági menekült állapot miatti kiköltözések.

33621 2014.02.05. 11:05:41

@Jani haverja: Ember merre jártál eddig? Régen minden nap hozzászóltál a cikkekhez, most meg hónapok után csak úgy a semmiből előkerülsz! Mi újság Albániában? Mesélj!

Herr Géza 2014.02.05. 11:08:36

@Herr Géza: Még mielött vki keresztre feszít: lehet, hogy a tatának volt valami derék-, csípö-, mittudomén-baja, ami miatt tényleg segítségre szorult zokni-ügyben....

2014.02.05. 11:09:03

Erthetetlen ez a poszt.

Ha Kata meg a parja ketten is dolgoztak, es emelle share-ben bereltek egy darab szobat, akkor HOGY A JO ELETBE NEM MARADT PENZUK, es miert kellett hazamenniuk?

Rengeteg ismerosom van, akik egyedulallok, minimalberes munkat nyomnak, szobat berelnek EGYEDUL, es megis felhalmoztak a parezres megtakaritast a honapok soran. Londonban.

VHB 2014.02.05. 11:15:16

@Whave: Kata csak félállásban dolgozott, mert mellette tanult. Engem az érdekelne, hogy mi az a "segédfelszolgáló" és milyen az amikor, otthagyod a pizzákat és nekiállsz mosogatni: "pizzaszakácsként-mosogatóként". Vagy ezek külön munkák, más munkahelyeken? Esetleg több műszakban?

tanato 2014.02.05. 11:17:46

@Herr Géza: Persze hogy segítségre szorult zokni ügyben,csak akkor hogyan jutott be a munkahelyére és ott mit alkotott?

**mimi** 2014.02.05. 11:18:02

Nem sokat tudok hozzászólni...szar ügy, sajnálom a posztolót.

Valóban nekem is is az az érzésem, hogy a svájci családnál cselédnek tekintették.

A pénz kölcsönös ügynek meg szerintem az volt a lényege, hogy megdöbbentek azon, hogy érti őket, ezért írhatta le.

2014.02.05. 11:19:00

@VHB: en ezt ertem, de valamit akkoris rosszul csinalhattak, ha a parja is felallasban nyomta, az mar egy egesz, es egy egesz allasbol egy szobat + kozlekedest fenn lehet tartani 2 embernek, akarki akarmit mond :) Tul sok peldat latok ra, hogy ez mukodik.

Nekemis sef-mosogato volt egy jo ideig egy haverom. Az ugy mukodott, hogy eredetileg o volt a kitchen porter, de gyorsan es alaposan dolgozott, igy eloleptettek sefnek. Ugyanakkor, ha busy nap volt, vagy csak siman beteget jelentett az uj porter, akkor behivtak/atkuldtek mosogatni. Mindig azt nyomta, amire szukseg volt.

nyuszigonosz 2014.02.05. 11:22:16

@Herr Géza: "Viccet félretéve, bizony vannak még 2014.-ben is ilyen emberek, én ismerek egyet-kettöt. Ha a férj reggel nem találja kikészítve a ruháját (mint addig mindig 20-30-40 éven át), akkor nem tud kimenni a lakásból, mert 1.: fogalma sincs mit vegyen föl, 2.: nem tudja mi hol van. Tudom ez nem a Te világod (az enyém sem), de attól még van ilyen... "

Igen, pontosan ilyenek vannak. És ezért is kell felsegíteni a zoknit vagy bekötni a cipöfüzöt, mert az idös úr ilyeneket már nem tud egyedül, a feleség segített eddig, és már az sem tud, mert vagy az lett még betegebb vagy meghalt.

VHB 2014.02.05. 11:27:31

@Whave: Ok, így már értem. Tudom, hogy sokan be tudják osztani a kicsit is, másoknak meg a 60k is probléma :)

Herr Géza 2014.02.05. 11:38:39

@tanato: Hááát, nekem is volt már úgy beállva a derekam, hogy komoly gond volt a zokni meg a cipöfüzö, de attól még menni és ülni tudtam, tehát dolgoztam is. Akkor voltam szarban, ha leejtettem valamit.... :-)))

Mr Long 2014.02.05. 11:44:27

@VHB: Te hasznalsz buszokat manchesterben tmegkozlekedni?

2014.02.05. 11:47:56

@Herr Géza: kell egy olyan hosszu muanyagcsipesz, amit szemetszedeshez meg ilyesmihez szoktak hasznalni :)

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.02.05. 11:51:45

Kedves Csilla!

Csak néhány kérdésem van:

1. Azon gondolkodtatok-e, hogy az egész család egy helyre költözik ki, akár az édesanyáddal együtt (tudom, öreg fát nehéz átültetni, de nem lehetetlen)?

2. Ügynökség nélkül próbáltatok-e munkát szerezni kint, és ha igen, milyen eredménnyel?

3. Mi volt ez a zoknis dolog?

:)

Mr Long 2014.02.05. 11:53:51

@TilosazA (En/Mum): Kiraly!
Ha kellene First es Stagecoach buszt is hasznalni, akkor kulon kell rajuk berletet venni?

TilosazA (UK) 2014.02.05. 11:58:20

@Mr Long: Nem, van kombinált is. SystemOne travel cards.
www.systemonetravelcards.co.uk/travelcards/28-day
Ez a 4 heti.

TilosazA (UK) 2014.02.05. 12:00:49

@Mr Long: De biztos szükséged van mindkét társaságra? Én mindig meg tudom oldani, hogy csak First-tel menjek, annyi variáció van. Ismered a traveline-t ugye?

Mr Long 2014.02.05. 12:01:08

@TilosazA (En/Mum): :( most nezem, kicsit draga :S £59.40

TilosazA (UK) 2014.02.05. 12:04:23

@Mr Long: Nem olyan drága, ha minden nap használod. Csak a First-ös 48 font, ahhoz képest csak 11.40-el drágább. Ha kiszámolod a napi jegyet, vagy a napi day savert, ami 5 font, már komolyan elgondolkodtató. Kivéve persze ha van lehetőséged mondjuk sétálni vagy biciklizni, az más kérdés. Bár ahogy most kinézek az ablakon, senki nem tudna rávenni a biciklizésre.

Mr Long 2014.02.05. 12:04:41

@TilosazA (En/Mum): majd megnezegetem jobban. Most ket opciot neztem az odautra a tfgm-es tervezovel es mondketto ket tarsasagot mutatott...Meg nem aktualis, csak eszembe jutott.

Mr Long 2014.02.05. 12:06:46

@TilosazA (En/Mum): Most neztem "Offline price is normally £71.50 but is reduced to £61.00 until 26/04/14."

TilosazA (UK) 2014.02.05. 12:07:18

@Mr Long: Az sem mindegy, hogy mikor mész. Van olyan járat, amelyiken mindkét társaság üzemeltet buszt. A 22-esen pl. reggel Stagecoach megy, nap közben meg First.

Mr Long 2014.02.05. 12:12:17

@TilosazA (En/Mum): Majd atnyalazom, csak most eszembe jutott,hogy utana kerdezzek.

TilosazA (UK) 2014.02.05. 12:12:19

@Mr Long: Offline? amikor nem neten rendeled, hanem a travel shoppan veszed, vagy hogy is hívják.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.02.05. 12:31:28

Szerencse kérdése, hogy hogyan alakul egy cseléd sorsa. Van akivel még a padló amortizációját is kifizettetik - lásd Barna Brumella esetét: wp.me/p2oZYa-1l -, míg mások viszont a sarkukra állnak és nem hagyják magukat kizsákmányolni, erre Ursusz Gizella - wp.me/p2oZYa-1aE - esete a példa.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.05. 12:35:43

@33621: Már kommenteltem a múltkor is. Nincs sok újság, csak több az olyan dolog, amikor nem a gép mellett vagyok. De azért majd írok egy posztot is, remélem valamikor a közeljövőben.
@diggerdriver: Vagyok, csak sok a dolgom, lásd fentebb :(
A ti flet shqip? D

Latcho Rom 2014.02.05. 12:39:21

@Babette_: kb ahogy irod...de
RESPECT neki, s minden apolononek, cselednek.

VHB 2014.02.05. 12:46:40

@Mr Long: nem használok buszt, de asszonyak ilyen busz +villamos kombója van. Közben látom, hogy TilosazÁ kolléga válaszolt.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.05. 12:58:19

@Herr Géza: Lehet, hogy igazad van. Szerencsére, nem tudok svájci aggyal gondolkozni.
:D
Off: mit gondolsz a hétvégi szavazásról?

VHB 2014.02.05. 13:03:02

@TilosazA (En/Mum): pardon, kollegina of course

2014.02.05. 13:04:58

Off
Bob Crow, menj a francba!
Digger, milyen volt ma reggel munkabamenni?
On

2014.02.05. 13:23:59

@shakti_rom: metro stike-ot hirdetett 48 orara

Latcho Rom 2014.02.05. 13:24:10

@charlieharper (UK, de nem London!): +

kerdezte valaki toled hogy volt-e visszajelzes a NY-i kollegadtol, mit tapasztalt Pesten

Latcho Rom 2014.02.05. 13:26:03

@charlieharper (UK, de nem London!): Kellemetlen,

Mit akarnak a metrosok, tobb fontot, jobb munkaidot, benefits?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.05. 13:30:41

@charlieharper (UK, de nem London!):
Haggyadmá.
32 éve dolgozom és ma aludtam el másodszor.
Tegnap bent felejtettem a telefonom a gépben.
Mivel minden nap elöbb felkelek mint a telo ébresztene gondoltam ma is.
Hát nem.
7kor keltem.
Még nyugodt is voltam mert gondoltam 8ra beérek.
Aztán eszembe jutott hogy itt 7kor kezdödik a munkaidö.
Persze a North Circular on végig traffic jam.
Azért fél 8ra beértem.

Evain 2014.02.05. 13:39:17

@f renc: Hollandia alatt a második oldalon.
De Tanatonak igaza van, az egzotikus országok posztjai általában megfelelnek a kritériumaidnak. :)

2014.02.05. 13:57:52

@shakti_rom: most azon megy a hiszti, hogy bezarjak a jegyirodakat (miutan a jegyeladasok 3%-a tortenik ezeken keresztul). A suck-szervezetek vergodnek, mint valami hisztis pi*a, hogy eeeeeeveszik a munkat meg jaaaaaajdekihalt lesz minden allomas emberek nelkul, igy a 30%-uk (!!!) megszavazta, hogy legyen sztrajk (a 30% errefele mar ugylatszik tobbseg), elen a tobbezer fontos nyaralasrol epp napbarnitottan visszatero kover disznoval, Bobbal.

Azt mindenki elfelejti, hogy a jegyirodasok nem lesznek kirugva, hanem ki lesznek allitva a kapukhoz/peronra, szoval az allomasok elneptelenitese egyszeru hangulatkeltes; epphogy tobb szemelyzet lesz az utasok kozott.

Viszont talan felporog ennek hatasara az a kezdemenyezes, hogy legyen minden metrovonal soformentes, automata, mint a DLR; igy nem ejtik tuszul a tizmillios varos lakosait evente ketszer a £40.000-et kereso, ket gombot nyomkodo metrovezetok, akiknek a helyeben inkabb leszegett fejjel kussolnek.

Rohadtnagy szopas volt reggel bejonni a citybe mindenesetre. :)

Latcho Rom 2014.02.05. 14:02:10

@Whave: ertem, tehat zanzazva a munkajukat feltik.

2014.02.05. 14:05:01

@shakti_rom: kamu ervek alapjan. Nagyobb szamban lesz staff az allomasokon, mint ahany jegyirodas pozi megszunik. Lehet, hogy egyeseknek csak az a bajuk, hogy innentol nem lehet ulniuk, allni kell :)

program készítő 2014.02.05. 14:06:47

Lassan kezdem megérteni az uniós csatlakozásra adott szavazatokat,lehet megérné egy bajban is itthon maradóknak egy megerősítő népszavazást tartani.

Latcho Rom 2014.02.05. 14:08:20

@Whave: Lehet, nem ismerem azt a mentalitast.

Busz sztrajkok itt sem nepszeruek. Sok penzt csinalnak, s tenger taho van koztuk, nem allnak meg ha szalad a busz utan a neni, durvak is neha.
A kevesek - altalaban nagy kulturalt s jo a busz szerviz..

2014.02.05. 14:12:03

@shakti_rom: egyebkent a jegyirodak bezarasa £50millios koltsegcsokkentest jelent, es ez bizony kozpenzbol megy. Mar csak ezert is tamogatom. Tessek a peronon alldogalni es vigyazni az utasokra, nem pedig koltsegesen fenntartott, folosleges uvegkalickakban uldogelni!

Latcho Rom 2014.02.05. 14:14:32

@Whave: Ertem, van benne logika.

S csak ezert haborog a szagszervezet?

2014.02.05. 14:17:58

@shakti_rom: amennyire tudom, igen, ez a "job cuts" duma a meno.

De ezeket nem lehet komolyanvenni. 2012-ben azert volt sztrajk, mert nem akartak nekik a dec 26-i munkavegzesert cserebe ket napnyi fizut es 3 napnyi fizetett szabit adni, vagy valami hasonloan irrealis elvarasuk volt. Ki kap egy atdolgozott unnepnapert 4-5 napnak megfelelo kompenzaciot? Senki.

rezsoatya (törölt) 2014.02.05. 14:19:04

@diggerdriver: ha ugyis telo nelkul ebredsz, akkor miert hianyzott? :-P

TilosazA (UK) 2014.02.05. 14:21:15

@Whave: Mo-n úgy volt még pár éve, hogy pl. a vasárnapért dupla túlóra járt. Amit természetesen nem fizettek ki, úgyhogy egy darabig (kb egy-két hónap) két nap szabadnapot adtak érte. Aztán persze rájöttek hogy ez nagy szívás nekik, úgyhogy inkább ki se fizették, és szabadnapnak se adták ki.
Most így magamat olvasva Magyarországra is elkélne sok helyre szakszervezet, na nem ilyen pofátlanul, de azért mondjuk hogy legalább a túlórákat kifizessék.

2014.02.05. 14:25:59

@TilosazA (En/Mum): Amikor Mo-n dolgoztam (multinal, aki tortenetesen ki is fizeti a tulorat), nalunk is bevezettek, hogy az elso 16 tulorat csak lecsusztatni lehet (hetkoznapiert masfeles szorzoval, hetvegivel ketszeres), a masodik 16-ot fizetik csak ki.

Ebbol az lett, hogy ha besurusodott a melo, akkor paran tuloraztak, majd ezek az emberek nem jottek be 1-2 napig, amitol a bennmaradtak szamara besurusodott a melo, ugyhogy most ok tuloraztak, majd nem jottek be 1-2 napig... es igy tovabb :)

Es az volt az egeszben a szep, hogy allitolag ugyanez a rendszer volt 2003-2005 kornyeken, majd rajottek, hogy rohadtul nem mukodik. De azert 2008 utan bevezettek ujra a nagykutyak :)

Herr Géza 2014.02.05. 14:29:08

@Whave: Kösz! Azért megnézném Te hogy kötsz csomót (hosszú) csipesszel... :DDD Akkor már inkább a belebújós dorkó!

2014.02.05. 14:29:32

@TilosazA (En/Mum): ja es a legszebb az volt, hogy mar egy kavet se lehetett meginni a konyhaban normalisan, mert ha arratevedt valami HR-es HP, akkor ment a morgas, hogy persze itt kavezgatunk, a melo meg tuloraban van elvegezve. Nagyon ertett hozza. Nyilvanvaloan orult volna az a kevesmillio mobilelofizeto, ha napkozben kezdenek el az ájtísek adatbazist/alkalmazasokat leallitani/frissiteni/patchelni :D

TilosazA (UK) 2014.02.05. 14:30:08

@Whave: Na, nálunk meg az volt, ill. ahogy hallom még van is, hogy azt mondják, hogy peeersze, le lehet csúsztatni (egy az egyben, amin már eleve vesztettél mert a túlóra 150%-on megy, ha jól rémlik), de azért ne csússz el a munkáddal. Barátnőmnek így sikerült egy heti túlórát összeszednie. Gondolod valaha le sikerült csúsztatnia? A lényeg, hogy kevesen vannak adott munkára, nem lehet megcsinálni adott idő alatt,csak ha az ember széthajtja magát. Ezt nem hajlandók felfogni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.05. 14:30:54

@rezsoatya:
Hátezaz.
MINDIG telo nélkül ébredek.
Kivéve ma.
Vagyis ma is, csak másfél órával később.

2014.02.05. 14:30:59

@Herr Géza: tepozar kell vissza a divatba, mint a kilencvenes evekben! :D

TilosazA (UK) 2014.02.05. 14:31:24

@Whave: Nem ezt hívják pszichológiai terrornak? :/

2014.02.05. 14:32:51

@TilosazA (En/Mum): de, szerintem hajlandok felfogni, de ertelemszeruen nekik ugy a legkifizetodobb, ha ki sem fizetik, le se csusztathatod... :D

Latcho Rom 2014.02.05. 14:43:26

@Whave: Irod hogy vigyazzanak az utasokra is, elvarhato ez ezektol a kalickas emberektol?

2014.02.05. 14:45:59

@shakti_rom: persze, kitor egy balhe, szepen beleszol a vokitokiba, aztan jon a transport police. Ha nincs senki a peronon, akkor max a terfigyelonek integethetsz es remeled, hogy latja valaki, tererod nem nagyon van... :)

Latcho Rom 2014.02.05. 14:47:58

@Whave: Tehat a placcon fel tudnak gyorsitani az intezkedest, ebben is van gogyi..
Sok balhe van, s miert?

2014.02.05. 14:51:36

@shakti_rom: en nem lattam meg balhet, fogalmam sincs, a reszeg fiatalokat itt sem kell felteni, nagyon kemeny legenyek tudnak lenni:) Nekem teljesen mindegy, hogy van-e valaki a peronon, vagy nincs.

Nekem csak az nem mindegy, hogy 2x48 orara megbenitanak egy fovarost, mert szerintuk igenis el kell kolteni £50milkot kozpenzbol folosleges munkahelyekre.

Latcho Rom 2014.02.05. 14:54:33

@Whave: Kb hatszor utaztunk a tubon londonban, mint a patyolat, flott..igaz nem olyan orakban amikor reszeg csavok randaliroztak.

Azt hiszem meggyoztel.

2014.02.05. 15:01:16

@shakti_rom: en parszor utaztam buliorakban, volt reszegseg meg ereszdelahajam, meg metrokocsi teleokadasa istenesen, de echte balhet eddig nem lattam. :)

De megertem, ha valakinek fontos ez a staff jelenlet. Egy jo kis kelet-londoni kulvarosi megalloban egy maganyosan utazo holgy melle beall pl egy reszeg kantarsasag kostolgatni, biztos nem erzi tul kellemesen magat.. :)

blackhairlady 2014.02.05. 15:03:58

@szaszo71: "Miután elvégeztem a napi teendőimet a Hölggyel, s a munkába igyekvő férjnek felhúztam a zokniját, kitálaltam a reggelit, felküldtek a szobámba."
Szerintem ezt csak azert irta, hogy erzekeltesse, hogy a csalad nem csak a raszorulo idos csaladtag apolasat szerette volna hanem az oveket is, ez csak amolyan koltoi tulzas lehet a posztolotol.

Az euros sztori is szerintem ertheto, kerestek a kezpenzt, mert kellett volna lennie otthon, ekkor gondolom nemetul felajanlotta a posztolo, amibol rajottek a haziak, hogy eddig is ertette amit rola beszeltek. Nem az a lenyeg ebben, hogy ki tudunk-e venni automatabol, hanem hogy beszelte a nyelvet es ezt a csalad tudomasara hozta.
Szerintem teljesen ertheto a tortenet, nemkem nem okozott gondot.

Amugy sok sikert a gondozonak. Nekem is van nagyon kedves ismerosom aki Ausztriaba jar ki 2 hetes valtasban.
Anyukamnak is probaltunk segitoket, de sajnos o nem fogadta el az idegeneket az Alzheimer vegso szakaszaban.

Herr Géza 2014.02.05. 15:10:33

@tilmir (ch): OFF!
Olvastam a blogodat a témában, abszolút egyetértek az utolsó bekezdéssel, N.o.-ra vonatkozóan is. Nem egy munkahelyem volt, ahol ha hazaküldték volna a bevándorlókat, igencsak kétségbe esett volna a maradék. Mondom is nekik gyakran, hogy éhen halnátok nélkülünk (mondjuk mi is nélkülük), aztán érzem is a felém áradó elsöprö szimpátiát... :DDDD
Még OFF-abb: nem ez a Wawrinka volt, aki miatt a múlt héten kis híján hadat üzentek egymásnak a németek meg a svájciak?? Ö ugyanis ráadásul kettös állampolgár (svájci-német), így a BILD is a mi fiunknak titulálta, mire a svájciak masszívan felháborodtak... Jöt röhögtem, ahogy marakodnak rajta.

blackhairlady 2014.02.05. 15:14:20

@Gilda66: Nyugdijas nem tudna csinalni szerintem, nagy fizikai erot igenyel ez a munka a legtobb esetben.
Amugy szerintem orszagtol fuggetlen, hogy milyen csaladot fog ki az ember, mindenhol vannak bunkok es kedvesek is, ezt kar altalnositani.

Herr Géza 2014.02.05. 15:15:58

@Herr Géza: Csak mintának a legutóbbi munkahelyem szük csapata: 2 orosz, 1 lengyel, 1 szlovén, 1 osztrák, 2 ex-NDK-s (nekem az is külföldi :D), jómagam + két ideiglenes magyar kolléga és 7 német. Enyhe bevándorló-fölény...

blackhairlady 2014.02.05. 15:24:49

@nezzazegfele: Az edesanyja rovid idon belul megorulne kulfoldon szerintem. A csaladon kivul senkivel sem tudna beszelgetn, ok egesznap munkaban, a tv-t nem ertene, a szomszedokat nem erterne, csak kinlodas lenne neki, meg jobban mint otthon. Persze ez csak akkor igaz ha nem beszeli a nyelvet. Ha igen, akkor nem egy elvetendo otlet.

blackhairlady 2014.02.05. 15:37:28

@Whave: En orultem, hogy voltak a peronon ilyen emberkek, mert nem akarta elfogadni a napi jegyunket a kapu. Aztan odajott az "or", megnezte, ervenyes jegy volt, de neki sem mukodott, igy szepen mellette elengedett bennunket. ha nincs ott senki akkor meg talan mot is ott allnak:))))))))

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.02.05. 15:40:24

@Herr Géza: Na, én meg azt nem láttam. Amit tudok, hogy már itt született és jelenleg is itt él. A felmenői lengyelek, csehek, németek. Hogy német állampolgár is? Minden lehetséges.
:)
Ezek mindenen marakodnak egyébként... :)

Nálunk egy helyi "erősíti" a csapatot.
Mellette 2 német, 7 magyar, és 2 olasz.

2014.02.05. 15:43:49

@blackhair-lady: persze, ezert is akarjak a peronosok-kapusok szamat novelni, teljesen jogosan. Rajuk szukseg van, jegyarusitokra meg nincs, ilyen egyszeru :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.02.05. 15:45:37

"Miután elvégeztem a napi teendőimet a Hölggyel, s a munkába igyekvő férjnek felhúztam a zokniját, "

Hogy mit csinált????

A férjnek vajh miért is kellett bármit is megtenni???

tra lala 2014.02.05. 15:45:37

@Evain: koszonom. A tied tenyleg vidam tortenet :)

UK2011 2014.02.05. 15:45:37

@Ennike (DK): igen... nem valo mindenkinek. A felhozott peldad elriaszthat sokakat, de aki felos az ne is fogjon hozza... Ellenpeldakent sajatom : soha nem volt ilyen jo sorom, s idosapolassal keresem a "bagett"-re valot.
Tanulsag : az nincs...:) minden elofordulhat.

strucc007 2014.02.05. 15:45:37

Kedves Cikkiro. Nem tudom, hogy kinel es hogyan dolgoztal Ausztriaban, de ennel humanusabb orszagot nem hagyon lattam (pedig eltem mar par orszagban).

strucc007 2014.02.05. 15:45:37

@Herr Géza: hehe, nalam is hasonlo a helyzet: 1 amcsi, 1 izraeli, 1 bolgar, 1 nemet es 5 osztrak.

rezsoatya (törölt) 2014.02.05. 16:11:58

@diggerdriver: azt ismered, hogy:

-hallo, itt az ebreszto szolgalat! Maga kert ebresztest reggel hetre?
- igen!
- Na, akkor huzzon bele, mert fel tizenegy!

:D

Evain 2014.02.05. 16:18:12

@strucc007: Nálunk detto, csak nem a szokásos összetétel. A 19 főből 8 holland, a többi vegyesen: japán, olasz, indonéz, ukrán, svájci, skót, walesi éééés persze én magyar. Ja, egy ausztrál is van. :D

Mr Long 2014.02.05. 16:21:29

11 fo
- 2 irani, az egyik britnek valja magat
- 1 lengyel
- 1 spanyol
- 3 liverpooli
- 1 eszaki
- 1 deli
- 1 manchesteri
- 1 magyar

2014.02.05. 16:22:33

Nalunk a ~100 alkalmazott kb harmada, max fele brit, a maradek az 17 orszagbol verodott ossze, a multkor megszamoltuk... fel nem sorolom :) de kelet-europabol csak egy cseh programozo van rajtam kivul, itt nem eros a lengyel-lobbi :D

SilentDreams 2014.02.05. 16:24:06

Ha már listázunk, akkor :)

A közvetlen munkatársak velem együtt:
Sok német (ezen belül 2 bajor is:) )
+1 spanyol
+1 angol
+1 kínai
+1 magyar

SilentDreams 2014.02.05. 16:31:14

Amúgy a poszt (ileltve a leírt történet) nekem elég ide-oda kapkodós volt, rövid idö alatt sok-sok váltással. Bár ez abból is adódik, hogy a posztiro nem akar külföldön letelepedni, s elöbb-utóbb mindig Magyarországon köt ki. Majd újra nekivág...

Valahogy úgy gondolom, hogy jobban jöhetne ki a helyzetböl, ha tartósabban is adott helyen maradna, felhasználva az eddig szerzett tapasztalatokat is. Persze hogy egyúttal a csala´d többi tagja se legyen messze töle, az már megneheziti a dolgot, de talán nem lehetetlen... (és akkor nem kellene mindig újra és újra Magyarországra visszamenni).

Holle anyó 2014.02.05. 16:37:27

Ha jól értem, Magyarországról el KELL menni rabszolgának.

Étteremben feketemosogató és betegápolórabszolga lehetek.

Akkor inkább kiülök a Blahára kalapozni, oda nem jönnek csekkek.

A mondanivalóm lényege, hogy én inkább az igényeimből vennék vissza, mint a családot széttúrva rabszolgáskodjak külföldön.

Mr Long 2014.02.05. 16:39:17

@Holle anyó: Nem, az lehetsz, amihez ertesz, nem kell megragadni ezeknel a munkaknal, ha nem akarsz.

blackhairlady 2014.02.05. 16:43:02

@strucc007: Nalam 5 amerikai, 5 mexikoi, 1 perui, 1 costa ricai, 1 koszovoi, 1 marokkoi, 1 irani, 1 vietnami, 1 kinai es 1 magyar:)

VHB 2014.02.05. 16:46:41

@Mr Long: Azt hittem azt mondod, hogy nincs annyi hely a Blahán,

SilentDreams 2014.02.05. 16:47:27

@Holle anyó:

"Ha jól értem, Magyarországról el KELL menni rabszolgának."

Nem kell elmenni, mindenki maga dönthet (egyelöre még szerencsére) és nem rabszolgának. Ki-ki maga döntheti el, hogy mi felel meg neki azon munkák közül, amit tudásával, képesítésével, nyelvtudásával, stb. adott helyen megkaphat.

"Étteremben feketemosogató és betegápolórabszolga lehetek."

Ha ez a célod, akkor lehetsz persze feketemosogató. Betegápolórabszolgákról nem tudok. A rabszolga tudoasom szerint nem szokott fizetést kapni. Ha nem tetszenek az adott munka körülményei, akkor lehet ennél jobbat választani a lehetöségeknek megfelelöen.

"Akkor inkább kiülök a Blahára kalapozni, oda nem jönnek csekkek."

Ez is módszer, nem kell hozzá nyelvet sem tudni. De lehet ott még kéregetni vagy észrevesznek, hajléktalannak nyílvánitanak és kitoloncolnak?

"A mondanivalóm lényege, hogy én inkább az igényeimbol vennék vissza, mint a családot széttúrva rabszolgáskodjak külföldön."

Kedvenced a rabszolga szó, szerintem nagyon mást értünk alatta. Ha valakinek ezek a nehéz körülmények is megfelelnek, mondjuk azért, mert jobb munkát képesitései alapján ill. a lehetöségek szerint adott helyen nem tud szerezni, akkor miért ne csinálhatná?
Még egyszer, a rabszolga nem szokott volt fizetést kapni....

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.05. 16:47:58

@Holle anyó:
1./ Nem mindenki feketemosogatónak megy külföldre.
2./ NORMÁLIS országokban a feketemosogatóként kezdőnek is van továbblépés, ugyanis azokban az országokban a szorgalmat díjazzák, és nem a pártkapcsolatokat.
3./ NORMÁLIS országokban a feketemosogató munkakör nem rabszolgamunka.
4./ Lehet családdal együtt is elmenni Magyarországról (bár a posztolónak nehezebb, mert nagy a családja, de ennek ellenére nem lehetetlen).
5./ Sokan feketemosogatóként jobb színvonalon élnek, mint Magyarországon tanárként.
6./ A Blahára igaz, hogy nem jönnek a csekkek, de attól függetlenül ugyanaz a magyar rögvalóság vesz körül, ami sok itteni kommentelőnek (velem együtt) nagyon nem tetszik.

Hirtelen ezek jutottak az eszembe.

Mr Long 2014.02.05. 16:54:00

@VHB: Na jo, de akkor ki ad penzt a blahan a kalapozoknak? Az akinek szinten nincs? Akinek meg van, az nem jar a blahan...

VHB 2014.02.05. 17:09:52

@Mr Long: Arra céloztam, hogy kalapozni egyszerűbb, mint "rabszolgáskodni".

montroyal ( CAN qc) 2014.02.05. 17:15:28

ez van meg ami ezzel jar ..

mar megint a kutyak!! es ketto ... bizony sokat kell faradozni hogy valora valthassuk a kutyaink almat ...

Latcho Rom 2014.02.05. 17:16:04

@Mr Long: blahan a blahan
ott szult meg az
anyam

rezsoatya (törölt) 2014.02.05. 17:23:12

Etdekes hozzaallas, hogy ha sikertortenet, akkor kamu, ha pedig valaki leirja a nehezsegeket, akkor egybol jon a "minek elmenni, gondokkal kuzdeni Mo-on is lehet"!
Kedves @Holle anyó! Itt a feketemosogatonak is van jovoje! Tervezhet hosszu tavra. Dolgozni mindenhol kell, csak itt ertelme is van!

montroyal ( CAN qc) 2014.02.05. 17:25:46

@VHB: csak a kalapozasrol .. elottem a sarkon mindig vannak az autok kozott a roman nép lelkes keregetoi .. beszelgettonk a fiatal eleteros sraccal a szomszedom kocsimosast ajanlot neki de o nevetve visszautasitotta mert 100-300$ keres egy nap a koldulasbol ... a szepseghibaja hogy van buntetese mar szerinte vagy 15000$ de szarja le ... multkor lattam amikor a rendor megbuntette es ahogy elhuzott vissza is allt munkaba a fiu ...

Latcho Rom 2014.02.05. 17:37:13

mr long, ha nem ismered, innen ugrott be :)

youtu.be/59dDrpIfZWs

Latcho Rom 2014.02.05. 17:39:39

@montroyal: hany pizt fizetnek ott naponta,egy detail melosnak?
itt kb 100 bucks, under the table..

montroyal ( CAN qc) 2014.02.05. 17:44:48

@shakti_rom: a szomszedom neha mosatja az elado kocsijait es inkabb a vérebol 2 litert ad minthogy rendesen fizessen .. ormény .... ( nem irom a vallasat )... de a koldulas jobban fizet ...

micsoda? 2014.02.05. 17:47:02

"ami nagyon kellemetlen volt, hogy a csomagunk maximálva volt 30 kg-ban. Négy hónapra, egy nőnek"!

Ezen jót mosolyogtam. Repülővel mentem, és csak 20 kg.-ot vihettem. Elég volt, mint nőnek:-)
Igaz, hogy csupa praktikus szép dolgot vittem, volt/van gyakorlatom a csomagolásban.
Bizony keserves élet az e -fajta munka, amit a posztoló végez, de mindenki maga dönti el, hogy mi éri meg.

montroyal ( CAN qc) 2014.02.05. 17:48:48

@shakti_rom: abszolut minden haboru , eroszak ellen vagyok ezert aki ezt szolgalja azt sem tamogatom de az o dolguk ... $$$$
a nevelt fiam es a felesege tobbszor megjarta afganistant , magasrangu tisztek nem kellett volna de a $$$$ jol fizetett...

Quercus a favágó 2014.02.05. 17:48:48

Elolvastam a posztot. Közönség segítséget kérek.
Miről szól? Ki a férj? És hol van? Hány gyerek van? Mi van a kutyákkal?
Tessék, kettes ideg!

A válaszok megérkezéséig ápolást kérek az asszonytól.

Latcho Rom 2014.02.05. 17:55:10

@montroyal: bokezuek mostanaban a frogok, ha jobb koldulni mint 100"dollart hazavinni, de azert hiszek neked :)

nyuszigonosz 2014.02.05. 18:07:17

@SilentDreams: Az idös gondozás - ápolás az 2-3 hetes turnuszokban van bent lakással.
Szóval ez nem az a munka, ahol a család kötlözik. Sokan csinálják és ök nem letelepedni akarnak máshol, hanem pénzt keresni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.02.05. 18:11:04

F@sza idő van Szlovéniában is...

index.hu/kulfold/2014/02/04/szlovenia_jegbe_fagyott/

Katt a galériára... :-o

Azt az autót látva én sírva fakadnék... :D
Vagy alágyújtanék...esetleg várnám a tavaszt.
Odab@sz minden esetre.

SzZoole 2014.02.05. 18:14:27

@geegee: hol latsz Te,ott autot?en csak egy tablat meg fadat latok

VHB 2014.02.05. 18:14:53

@QUERCUS: Anya Csilla, két lánygyermekkel: Kata és Timi. Timi szingli az elején és fixen Svájcban ösztöndíjas. Katának van párja, együtt London, majd vissza. Csilla apukája meghal, anyukája stroke-ot kap. Csilla és Kata Ausztriában együtt, majd külön dolgoznak. Csilla, Kata és Timi Svájcban, de nem együtt. Kata párja és Csilla párja, aki valószínűleg nem a férje vagy a gyerekei apja, Magyarországon. Kata dobbant Svájcból és a párjával révbe érnek Voralbergben, Ausztriában. Csilla megházasodik, négy nap Bakony, mint nászút. Timi bepasizik, Csilla tanácsait kéri. Feltűnik Beáta. Who the f*** is Beáta?

Itt kezdtem ledobni a szíjat és arra gondoltam, hátha jön Csilla és elmagyarázza. Bár többen jelezték, hogy érteni vélik, ők is segíthetnének.

SzZoole 2014.02.05. 18:18:57

@geegee: ok,megtalaltam a galeriaban,hat ha az enyemet ugy latnam,biztos,hogy sirva fakadnak

Latcho Rom 2014.02.05. 18:23:56

@montroyal: Elhiszem neked hogy amit irsz nem urban legenda, sajat tapasztalon alapul, mert miert ne? :-)

De nagyon jo lenne ha az ottani csovik tartanak egy traininget az ottawai koldusoknak, ott megyek el naponta ketszer a legforgalmasabb downtown mall mellett, latom mit kapnak, hany ember ad, maximum 20 dollar naponta, jo esetben, talan tobb ha az LCBO vagy Beerstore elott tarhalnak. par kavera, egy mekire, kis uveg itokara..

**mimi** 2014.02.05. 18:26:31

igen.... 3 lány van...

Eközben Kata szintén Svájcba került, mert a linzi ellátottnál megszűnt a munka. A fiúk otthon, mi meg a világhálón. Anyu lábadozik, a másik két lányom meg tanul, illetve dolgozik.

VHB 2014.02.05. 18:28:01

@**mimi**: OK. Ez jó megfejtésnek tűnik. :)

Quercus a favágó 2014.02.05. 18:28:39

@VHB:

Hát vaze, én eddig nem jutottam el. Szerintem 10-ből 12-en úgy vagyunk, mint ha egy sorozatot néznénk, amiből az első 10 részt nem láttuk. Most meg megpróbáljuk kitalálni, ki kivel van.

Ómacicka Bábó 2014.02.05. 18:30:35

@Holle anyó: Inkább a hóval foglalkozz ,jobban áll . Vagy foglald a helyet a blahán ;)

Quercus a favágó 2014.02.05. 18:31:05

@**mimi**:

Küld be a megfejtést. Hangszórót lehet nyerni!

**mimi** 2014.02.05. 18:31:23

@QUERCUS:
nem volt itt a posztoló?
végig futottam a kommenteket,de nemláttam

**mimi** 2014.02.05. 18:37:28

Baranyából ( itt sok a német nemzetiségű ) többen mentek ki idős ápolásra, főleg Németország, Ausztria területére,
Elég vegyes beszámolókat hallottam,a többsége összecseng a posztolóéval.
Nehéz munka, és sokszor cselédnek is tekintik őket.

montroyal ( CAN qc) 2014.02.05. 18:38:09

@shakti_rom: én ugy latom ott leulnek es keregetnek elmennek mellettuk ... de itt a srac az autok kozott jar dugoba es mindenkitol szemelyesen kér ... ez jobban bejon soknak van apro a parkolasra es oda adjak ...

Latcho Rom 2014.02.05. 18:41:41

@montroyal:

Lehet hogy ugy tobb jon ossze egy kicsit. Ha ez igy van akkor ket heti montreali lejmolasbol osszegyunne ket het kuba, s hozzad is bemehetnek to shoot la breeze ...
:)))))

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.05. 18:50:27

@shakti_rom: Olykor-olykor, ha arra haladok,
Még ma is gyakran könnygázra fakadok...

Jé, ismeri ezt más is? :)

Latcho Rom 2014.02.05. 18:52:16

@Jani haverja: vagyunk itt paran oreg rokak. lehet hogy mas is.

Latcho Rom 2014.02.05. 19:01:44

@shakti_rom: ambar, nem kell oreg rokanak lenni, amikor par eve a godorben voltam, Miska&Donci(RIP) tele volt nagyon fiatal gyerekekkel, s orjongtek is rendesen..
Azert a Jenet kedveltem a legjobban, Misi, Balaton engem nem erdekelt annyira, tul jol ismertem az urakat :-)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.02.05. 19:25:39

Nem is tudtam, hogy a fiatalságnak is tetszik az ilyen zene. :)

Én még anno gimiben, meg fősulin ismerkedtem meg az efféle muzsikákkal, de az már nagyon régen volt... :)

montroyal ( CAN qc) 2014.02.05. 19:34:54

@shakti_rom: OK de ne feletsd el az en otletem volt es mint tanacsado 20% -ot kerek ...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.05. 19:36:10

Még a raktárossrác posztja után is meg tudtok lepni.

Almandin 2014.02.05. 19:45:11

@Jesus.Green: Ez azért van, mert az itteni törzsközönség túlnyomó része azok közé tartozik, akik "megcsinálták a szerencséjüket", és minden negatív történetet úgy ítélnek meg, hogy belerondítottak az idilljükbe.
Akinek nem inge, ne vegye magára.

Holle anyó 2014.02.05. 19:45:25

@Ómacicka Bábó: Sorry! Nem tudtam, hogy itt tőled kell engedélyt kérni a megszólaláshoz és te osztod be, hogy ki mivel foglalkozzon.
:)

Holle anyó 2014.02.05. 19:45:25

@VHB: Hát ez tündéri! :) Dramaturg vagy civilben?

Holle anyó 2014.02.05. 19:45:26

@Mr Long: Nekem itt is mindig volt munkám, de attól még fájhat, ha a honfitársaimba törölgetik a lábukat a demokratikus nyugaton.... :(

Van egy nagyon egyszerű ismerős család, Németországban vegetálnak (igen, a segély 1000 ojró), lényegében a libatollteleptől a tejgyárig és papírgyárig mindenhol dolgoznak néhány hónapot, aztán segély. Időnként felmondják nekik a lakásbérletet, mert nincs függöny és csillár, ami látszik az utcáról, máskor az a bajuk, hogy "sokan jönnek hozzájuk", ilyen-olyan bírságok....., szóval igencsak kinézik őket maguk közül a németek.
De mindebből csak az az info jön haza, hogy ott mennyit lehet keresni....

Én hat évig ápoltam az agylágyult anyámat (fürdetés, etetés, pelenkázás, tornáztatás), de képtelen lennék egy vadidegen vénséget gondozni. Egyszerűen olyan undorító, hogy azt csak a szeretet tudja hatástalanítani. Aki ezt a munkát elvégzi, azt tiszteljék és becsüljék meg. Még akkor is, ha csak bevándorló.
Ha éhen halnék, akkor sem tűrném, hogy így bánjanak velem, mint ahogyan a postoló leírta.

Gilda66 · http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.hu/ 2014.02.05. 19:57:20

@blackhair-lady: Nekem van olyan ismerősöm, aki nyugdíjas és 2 hetes váltásban jár ki Ausztriába dolgozni, idős gondozásra...
Tudja csinálni, még van ereje hozzá.

montroyal ( CAN qc) 2014.02.05. 20:00:45

@doggfather: miert kell a zoknit felhuzni ... ez is része a duties of headaches-nek ...DDD

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.02.05. 20:03:12

listaírás van? :-)
tavaly összeszámoltuk, hogy csak az én osztályomban a gyerekek 11 különféle nyelvet beszélnek (anyanyelvként vagy második nyelvként), és az iskolában összesen 15 ország képviselteti magát (ezt most nem tudom mind összeszedni).
sajnos nem olvastam végig mindent, mert belealudtam az estébe, aztán most kelhetek fel dolgozni. (fél kettő van.)

2014.02.05. 20:38:23

@shakti_rom: @Whave: Bekaphatja a Transport Police. Engem egyszer megtamadtak metron (egy csapat tinedzser fiu). A transport police officer mikor megerkezett annyit mondott hogy mindannyian szalljunk le a metrorol, ot a reszletek nem erdeklik. Ennyi. Egy vadidegen angol csaj + srac vedett meg, ha ok nincsenek, nagyon csunyan vegzodott volna az estem. Ennyit a Transport Police-rol...

Holle anyó 2014.02.05. 20:38:51

@Gilda66: Nekem meg van olyan 8 általánost végzett ismerősöm, aki borsodi faluból lányanyaként jött fel Pestre (tkp. kiüldözték a faluból) 1970-ben, a gyerekét beadta hetes óvodába, ő pedig takarított a egy Kórházban és eltartási szerződést kötött egy rosszindulatú vén banyával. Így szerzett lakást. Aztán ugyanígy a gyerekének is szerzett egy lakást.
Aztán amikor nyugdíjba ment, olyan betegápolást vállalt itt Pesten, hogy ott lakott a vénséggel, a saját lakását meg kiadta bérbe, ezt 72 éves koráig csinálta és két lakást vett belőle. Most a kis garzonjában lakik és két lakást ad bérbe.A vagyona bőven meghaladja a 20 millió forintot és a kutyának nem mutat utat.
Tehát szerintem nem akkora üzlet külföldön egészségügyi végzettséggel és nyelvtudással idősgondozást vállalni...bunkóéknál....

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.02.05. 20:38:54

@Holle anyó: itt az igazság. Kár hogy ezt úgyse fogja senki érteni mivel a lényeg úgyis csak annyi hogy mennyit lehet ott keresni. ugyanúgy kint élek a családommal..ki vagyunk teljesen rekesztve a társadalomból.múltkor voltam anyámnál a munkahelyén, lezúgott az emeletről a főnöke fia (akit akkor láttam először) és be se mutatkozott de még csak nem is köszönt nekem..úgy nézett át rajtam mint egy üvegfalon..meg úgy nagyjából bármikor járok ott érzem hogy kb megvetnek..nem ők a rossz társaság..én nem vagyok ide való..ennyit erről.. aki szerint nyugaton tombol a vendégszeretet az csak el akarja hitetni magával ezt..

2014.02.05. 20:41:56

@Mirjam2: ez mikoriban volt, merrefele? eleg sulyosan hangzik, engem egesz eddig pont az lepett meg, hogy mindenki csak jofej rendorokrol meselt, akinek volt dolga veluk...

2014.02.05. 20:42:17

@házelőtthinta: "write-only"-t kapcsold ki

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.05. 20:42:55

Na szóval...

kepkezelo.com/images/j34zairktv93p3ej4chk.jpg

Teljesen másképp látom a mai posztot mint a többség.
Mi a lényeg.
Egy család, az általunk számtalanszor kielemzett okok miatt nem tud megélni Magyarországon.
Külföldön vállalnak munkát hol együtt hol külön.
A lényeg hogy az anya mindezek ellenére összetartja a családot és próbálja az egész család életét jobbra fordítani.
Mindezt úgy hogy sokat van távol.
Embertelenül nehéz munkát végezve.
A legmélyebb őszinte tiszteletem Csilláé.
Amit ő tett és tesz az példaértékű mindenki számára.

Csámcsogtok azon a nyomorult zoknin.
Nem láttatok még aktívan dolgozó 60-as embert aki nem tudja felhúzni a zokniját?
Az égadta világon semmi megalázó vagy furcsa nincs ebben.

Az idősgondozásról.
Sajnos kevés embernek jut az a szerencse hogy méltósággal haljon meg.
Egy bizonyos kor után a halálig vezető út az megaláztatásokkal és szenvedéssel van kikövezve.
Most nem egy rákos beteg irtózatos szenvedéssel teli útjáról beszélek.
Az idős embert a legelső csapás akkor éri mikor feleslegesnek érzi magát.
Amikor egy ember, aki egész életében másokról gondoskodott mint családfenntartó rájön hogy gondozásra szorul. Rájön hogy felesleges lett, hogy teherré vált.
Irtózatos, megrendítő felismerés ez.
Aztán a testi, és ezzel párhuzamosan szerencsétlen esetben a szellemi leépülés folyamatosan döngöli földbe a tartását, a méltóságát.
Egy kiszolgáltatott tehetetlen test lesz aki várja a halált.
Gondoljon bele mindenki hogy milyen megalázó megélni hogy a szaros pelenkát kiszedjék alóla.
Akik vállalják az idősek gondozását azok minden tiszteletet megérdemlő emberek.
Ezt a munkát nem lehet eléggé megfizetni.
Nem véletlenül mondják hogy az idős emberek a második gyerekkorukat élik.
Ezért van az hogy olyan lelki kötődés alakul ki az őt tényleg lelkiismeretesen gondozó személy iránt mint a kisgyereknek az anyja felé.
Ennek az eredménye az amit Csilla ebben a posztban leírt.
Csak a jók kapják meg ezt az ajándékot az öregektől.
Kívánom hogy Csillának sikerüljön továbbra is összetartani a családot és tudja ugyanilyen hivatástudattal végezni a munkáját.

2014.02.05. 20:44:10

@Chang Yai: Munkatarsak nemzetisege... Nezzuk csak, vannak paran szaudiak, aztan van rengeteg egyiptomi, libanoni, sziriai, pakisztani, indiai, palesztin, szudani, meg egy par nyugati mindenfele orszagbol (USA, Kanada, Anglia, Del-Afrika, stb.).

2014.02.05. 20:44:22

@Whave: nem vagyok elajulva a helyi rendoroktol.

tanato 2014.02.05. 20:45:01

@Holle anyó: @házelőtthinta: Látom szeretitekhvg.hu/utazas/20140205_Magyar_kisvarost_tesztelt_veletlenszeruen#rss Magyarországot,belinkelek nektek egy magyarokat dicsérő amerikai újságírót aki találomra megvizsgált egy szúrópróbaszerűen kiválasztott magyar kisvárost.

2014.02.05. 20:47:35

@charlieharper (UK, de nem London!): hat meselj akkor kerlek, tenyleg kivancsi vagyok!

2014.02.05. 20:48:32

@diggerdriver: en meg a kozeleben sem vagyok a hazaeresnek!

UK2011 2014.02.05. 20:50:50

@Holle anyó: odzkodom hozzaszolni, de most nem tudok szo nelkul elmenni amellett amit irtal. Mi az hogy "vénség" , "undorító" , "agylágyult anyám" ?
Aki igy beszel errol, annak fogalma sincs a feladatrol ( meg akkor sem, ha te gondoztad anyukadat ). Kerlek, olvasd el, s gondold
ujra amit, s foleg ahogy irtad. Csak probalj felidezni nehany szebb napot mely anyukadra emlekeztet, s azonnal megvaltozik a szohasznalatod. Vagy nem.
BTW cseledkent azzal lehet banni, aki hagyja...

2014.02.05. 20:51:02

@Whave: az eltunt szemelyek jelenteseben vagyok jaratos. Ha nem jelenik meg valamelyik emberem a munkahelyen x napon keresztul es nem hallok rola (email, tel, sms), akkor jelentenem kell a HRnek, akik hivatalbol jelentik a rendorsegnek.
A 10 ev alatt mar tobb ilyenem volt

Latcho Rom 2014.02.05. 20:51:18

@Mirjam2: ertem, ergo tokmimdegy hogy ulnek vagy allnak a kalickasok...

Latcho Rom 2014.02.05. 20:52:36

@montroyal: rusnya francia vadkapitalista vagy :))

2014.02.05. 20:53:54

@shakti_rom: korabbi kerdesedre, jol erezte magat a kollegam Budapesten, reszletekre nem volt idom

2014.02.05. 20:54:34

@charlieharper (UK, de nem London!): jo persze, arrol nem hallottam, mennyire (nem) hatekony a nyomozas resze a dolognak.

a mindennapi intezkedesekrol hallottam sok jot, de Mirjam2 tortenete annak a tokeletes ellenkezoje. eleg szar, ha ekkora a szoras..

Latcho Rom 2014.02.05. 20:57:40

Uj oromhir a shakti fan klubnak, munkaltatomnak mar holnaptol kellek, tehat...fajo szivvel le kell cuppanjak errol a mozgalmas, sokretu, dinamikus blogrol, foleg napkozben.

nyuszigonosz 2014.02.05. 21:04:12

@charlieharper (UK, de nem London!): És elökerültek ezek az eltünt személyek?

Quercus a favágó 2014.02.05. 21:12:11

@nyuszigonosz/D/:

Egyes testrészeik igen. Most próbálnak tízükből összerakni egyet.

morsels (törölt) 2014.02.05. 21:14:48

@tanato:
Ez jo :-)
Mondjuk az eredeti joval hosszabb, erdemes azoknak elolvasni (marmint az eredetit), akik tudnak angolul.
De tetszett :-)

2014.02.05. 21:18:25

@Whave: Rendorokkel nekem is csak jo tapasztalatom volt Londonban, pedig sajnos volt veluk par tapasztalatom tobb ugybol kifolyolag... De mindig normalisak voltak. Viszont a Transport Police nem rendor, csak ugy hivjak oket. Inkabb ilyen biztonsagi or tipusok. Az en esetemben a pasi ugy allt hozza hogy ami nem a metron tortenik, az ot nem erdekli, hogy rogton a metrokijaratnal agyonvernek-e engem az nem szamit. Ez mikor volt... jo regen, amikor ejszakai muszakban dolgoztam, kb. tiz evvel ezelott. A Northern line eszaki vegen. De szerintem barhol elofordulhatott volna.

2014.02.05. 21:20:43

@nyuszigonosz/D/: szerencsere, igen. Elobb vagy utobb.

2014.02.05. 21:21:38

@Mirjam2: mindent ertek.

nem tudtam, hogy a transport police az csak rődner (ilyen feliratu polgarorseget lattunk regebben kis magyar faluban, megteveszto es ijeszto volt :D )

Almandin 2014.02.05. 21:26:36

@Holle anyó: Egyrészt élelmes volt az ismerősöd, másrészt óriási áldozat volt a részéről vadidegenekkel együtt élni szinte egész életében, pláne, ha rosszindulatú banyák voltak. Párkapcsolata volt, vagy az se fért bele az életébe? (A gyereket eredményező kapcsolatot kivéve persze).

2014.02.05. 21:29:09

@morsels: nem mindegyik programozo volt

SzZoole 2014.02.05. 21:42:55

@shakti_rom: de kar,ugy fogsz hianyozni nekunk,mint disznonak a kes:)))

Ugyandehogy (törölt) 2014.02.05. 21:43:29

@QUERCUS: hát nem tudnám zanzásítani a posztot:D

Latcho Rom 2014.02.05. 21:44:49

@Zoole[uk]: nezegesd az avataromat amikor nem birsz magaddal :-)

Latcho Rom 2014.02.05. 21:45:29

@Babette_: enyem nem volt jo?

RESPECT

SzZoole 2014.02.05. 21:46:19

@shakti_rom: a Te avatarod kutyafasza a diggerehez kepest:)))

2014.02.05. 21:50:49

@Babette_: ezt a zanzasit szot regen nem hasznaltuk

Ugyandehogy (törölt) 2014.02.05. 21:52:43

@shakti_rom: a tiéd túl hosszú.
;DDDDDDDDDDDDDDDDDD

SzZoole 2014.02.05. 21:54:31

@Babette_: ha Te se akkor ki?pedig Te vagy az egyik legokosabb holgy az itt kommentelok kozt:)))az hogy en nem ertem a hat osztalyomal(ket elso es negy masodik)mert mar a felenel belegabajodtam a sok nevbe,de Te?es meg zanzasitva se:))))

Ugyandehogy (törölt) 2014.02.05. 21:58:16

@Zoole[uk]: ma HÁ-é lett a legjobb zanzásítás: "Csilla és családja Európa több országában szétszóródva próbálta, próbálja meg keresni a boldogulást"

itt kellett volna abbahagyni a posztot:D

SzZoole 2014.02.05. 22:06:36

@Babette_: szerintem is,de kepzeld el hogy ha a HA kap egy irast es megprobalja a leheto legjobbat kihozni es erthetobe tenni a szamunkra,akkor milyen zurzavaros lehetett az eredeti iras?Kivancsi lennek az eredetire.

rumitom 2014.02.05. 22:15:56

@diggerdriver: uhh, legszebb hozzaszolas. oszinten egyetertek. nagymamam alzheimer korban epult le, iskola igazgatokent... nekunk sem volt vicces, de neki, mikor neha tudatara epredt, hogy nem tudja az unokai/gyerekei nevet... az a mely fajdalom a szemeben

rumitom 2014.02.05. 22:23:52

@morsels: epp akartam linkelni az nytimesosat, megis van remeny magyarorszagnak :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.05. 22:28:47

@rumitom:
Köszi.
Ezt próbáltam elmagyarázni.
Nagytudású, hihetetlen szellemi háttérrel rendelkező emberek lassan leépülnek és az unokáik nevét sem tudják.
Nagyon nehéz az út a halálig.
Ha csak az én szüleimet nézem.
26ban születtek.
Végigélték a Horthy rendszert a háborút az országot felépítették a Rákosi rendszer alatt majd jött 56 utána egy kis megnyugvás majd a rendszerváltás.
Ehhez képest a mi generációnk semmit sem élt meg.
Három évvel ezelőtt egy júniusi hét csütörtökjére szólt a repülőjegyünk.
Csak ide. Azon a héten hétfőn meghalt Anyám.

Kacorlakk 2014.02.05. 22:29:08

Csillának, a posztolónak: Köszönöm a történetet. Nehéz kenyérkereset a munkád, de látom, Te még erősebb vagy. Maradjon így!

@diggerdriver:
Köszönöm a hozzászólásod.
Tisztellek érte.
Úgy is kilógsz a mezőnyből, hogy sokkal emberségesebb vagy a többségnél a kétkezi melót végzők problémáinak megítélésében.
Karakánságod hozadékaként ezt képviseled is a többséggel szemben is.
Igazadat onnan tudhatod, másfél óráig nem reagált rá senki.

33621 2014.02.05. 22:46:28

Egy kis OFF! Nézzétek meg ezt az általam belinkelt videót melyet Magyarországról töltöttek fel ide. Nézzétek meg a nézettségi indexét a többi országéhoz képest! A miénk több hetes késéssel lett feltéve a többihez képest és mégis torony magasan vezetünk!
Sajnos a kommentekben van rengeteg szokásos magyar hozzá állás ami elkeserítő.

montroyal ( CAN qc) 2014.02.05. 22:49:30

@shakti_rom: dehogy is win win ...
az van kiirva a muhelyembe oradij 60 ha nezni akarod 70 , ha segiteni akarsz 80 .. de mindenki csak nevet rajta pedig en komolyan gondolom..

33621 2014.02.05. 22:50:17

Bocsi de addig szövegeltem hogy a link lemaradt!

www.youtube.com/watch?v=t8vbwshAD40

montroyal ( CAN qc) 2014.02.05. 22:52:22

@doggfather: én sem mert a nejem is hasonlo munkat csinal ... remelem a 90 eves bacsinal nincs headaces duty ...

Latcho Rom 2014.02.05. 22:52:46

@Kacorlakk: karakan iras a tied is, gratulalok!

Meg szabad kerdezni hogy honnan irsz, mennyi ideje elsz kulfoldon?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.02.05. 22:57:58

@33621:
Azért mert kúrvajóóóóóóóóóóóóóóóó

Kacorlakk 2014.02.05. 22:59:33

@shakti_rom: Köszönöm, de én csak csatlakoztam.
Nyuggerlandban élek másfél éve.

Latcho Rom 2014.02.05. 23:00:33

@33621: szuper :)

labak, bpest, minden muxik!

Latcho Rom 2014.02.05. 23:01:42

@Kacorlakk: Jo az, de kint vagy magyarorszagon nyuggerkodsz?

montroyal ( CAN qc) 2014.02.05. 23:04:11

@33621: tetszet .. akkor is ha nem mindenki happy ...

Kacorlakk 2014.02.05. 23:04:47

Magyarországon.
Külföldi élményeimet többnyire a HA oldalain szerzem meg.

M. Péter 2014.02.05. 23:46:34

@Mirjam2: A British Transport Police valódi rendőrség, de csak a vasútvonalakra, vasúti létesítményekre meg az állomások 200m-es (?) körzetére terjed ki az területi illetékessége. Ezen a területen teljes rendőrségi jogköre van, az itt elkövetett bűncselekmények ügyében nyomozhat, le is tartóztathat valakit, stb. A vasút fogalmába beletartozik a metró és a villamos is, úgyhogy London belvárosának nagy részében minden egyéb nélkül intézkedhet a British Transport Police.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.02.05. 23:46:38

"Ha kiesel a munkából, nincs pardon" - vagy megis.

Nalunk pont az elmult heten bizonyosodott be , hogy mennyire is aldott jo helyen dolgozom. 1 hetre reszben kiestem a munkabol, megis nem en kertem, ok kuldtek haza, mert szukseg volt otthon ram.

33621 2014.02.05. 23:56:43

A mi madarunk hova tűnt? Tud róla valaki?

2014.02.05. 23:58:40

Csilla, azért vigyázz, ne hajtsd túl magad mert nem éri meg kockáztatni se az egészséged, se a családi kapcsolatokat. Ez nem semmi ingázás amit csinálsz, remélem nem hosszú távra szól. A családok meg örülhetnek hogy ilyen dolgozót kapnak mint te.

Tanato irt nagyon jókat az elején az idősápolásról mint szakmáról. Nem tudok róla hogy itt ezt a szakmát lenéznék, de az biztos hogy nehéz munka és nem mindenkinek való. Tény hogy nagyon sok bevándorló ezt a munkát csinálja - én is megnéztem egy ilyen ajánlatot (intézetben) az ősidőkben, konstatáltam hogy nem nekem való, és aztán adódott egy könyvelői állás.

Ha már az idősödő, ellátásra szoruló nyugdijasok jöttek szóba - a környékünkön sok a jómódú nyugdijas - a préri tartományokból költöznek ide az enyhe időjárás miatt, és nem egy szolgáltató iparág épül rájuk. Fizikailag kiszolgáltatottak esetleg, de anyagilag nem. Amúgy a túlnyomó többségnek maga kell gondoskodni az időskori gondozásáról, és erre ugyanúgy fel kell készülni mindenkinek és tervezni anyagilag mint pl. a nyugdijra. Család vagy távol él, vagy el van foglalva munkával, több generáció többnyire nem él együtt (kivéve bevándorlók között).

@blackhair-lady: Kb. 70-es létszámú irodában én vagyok az egyetlen bevándorló. Ez néha előny, néha fura. Amúgy mindig szerettem a multikulti társaságot, ezért is jártam (amikor még ráértem jobban) olyan helyekre ahol mindenféle náció összegyűlt.

@shakti_rom: Más az élet ott a fővárosban. 23 éve élek itt és még egyszer sem ültem buszon. Gőzöm sincs mit kéne csinálni, hol kell jegyet venni, stb. :) Most már szeretem a vidéki életformát...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.02.06. 00:12:45

@33621: Nyaral.Vagy telel, a fene tudja.Karib tengeri kalózt játszik...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.02.06. 00:16:57

@Whave: nekem anno egyszer az automata nem toltotte fel a kartyamra az osszeget, pedig a bankszamlamrol levonta. Igaz, csak heti berlet volt, de mi van, ha havi? Ha nem tudtam volna szemelyesen nem sokkal utana bejelentest tenni, megnezhettem volna magam. Igy is egy honappal kesobb kaptam vissza a penzem.

Amugy szivas volt ma, nem kicsit. Hiaba irtak, jar a Jubilee, aha, csak a hajadra kenheted, ha le van zarva az allomas.

Amugy , khm... Tenyleg ezert legyenek nyitva a penztarak? : www.standard.co.uk/news/transport/picture-of-tube-booth-worker-sleeping-on-the-job-at-paddington-emerges-as-strike-starts-9108252.html

Latcho Rom 2014.02.06. 00:44:30

@33621: jol van, szep kepeket pakolt fel a facebookra - nyaralnak egy oceanjaron.

blackhairlady 2014.02.06. 00:53:23

@rumitom: Anyukammal ugyan ez tortenik most:(

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.02.06. 01:21:28

Fönököm most ért vissza Londonbol.
Elöször is a gépre, amire szolt volna a jegyük több jegyet adtak el, mint amennyi hely volt... standby-ra tették öket elöször. Aztän meg törölték a järatot... de elöször még föl akartäk adatni velük a csomagjaikat a nemlétezö repülöre...utäna ätküldték öket a London Cityböl Heathrow-ra. 3ora alatt tették meg az utat. Koppra beértek, viszont csomagokat mär nem tudtäk föladni. Kézipoggyäsz lett, a security check-en kidobattak a fönökömmel olyan dolgokat is, amiket Zürichben simän ätengedtek... a fönökömmel csak ennyit szivoztak, de aki vele volt, azt kiszedték a sorbol...a fönököm 10percen keresztül probälta föltartani a személyzetet, majd végül jött a kapitäny, hogy sorry van, de nem tudnak toväbb värni, be kéne ällni a sorba, igy is lehet, hogy nem kapnaf fölszälläsi engedélyt, mert akkora szél van... ugyhogy a fönököm elérte a gépet, a tärsa ottragadt. Ez csak azért bosszanto, függetlenül attol, hogy fizetve van minden, mert kidobattak velük mindent, még a kontaktlencsefolyadékot is... :-(
@zöldeketbeszélek: OFF Youtube-on keress rä Michael Righini- IO ODIO IL PULCINO PIO - jära. :-) az eredetit szerintem a länyod révén mär ismered... :-)))) ON
@blackhair-lady: "...hanem hogy beszelte a nyelvet es ezt a csalad tudomasara hozta."
Erre csak annyit szeretnék mondani, hogy a sväjci német az irodalmi némethez kb ugy hasonul, mint amikor Duck Dynastyban a szomszéd elkezd beszélni... :-)))
A posztrol meg: Nekem kicsit kuszänak tünik sajnos. Eddig Frengi / a postr-en Szamoca Abris néven volt asszem iräsai a legjobbak erröl a témärol.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.06. 05:47:31

@Babette_: @Zoole[uk]: Fussatok neki még egyszer, nem olyan bonyolult ez. Vagy nehéz értelmezni egy többszereplős sztorit, amelyben a két főszereplő nem A-ból B-be mozog, hanem vissza A-ba, aztán A-ból C-be és így tovább?? A posztban ott van a motiváció, a nyelvtudás, minden.

Ja, és gratulálok a többségnek, csodás szegénységi bizonyítványt állítottatok ki magatokról.

Muscari 2014.02.06. 06:11:52

Na vegre legalabb egy kicsit tudok irni. Elkoltoztunk es csak ket het mulva lesz net, a mobilon meg nagyon gyenge a 3g :-(

En csinaltam egy darabig idosgondozast, nem bentlakassal, csak 1-2 orat toltottem a kis oregjeimmel naponta. Nagyon szerettem, mikor nehanyukkal (akik szellemileg teljesen epek voltak) nagyon jo, mondhatni szeretteljes kapcsolatot sikerult kialakitani. Nagyon sajnaltak, hogy eljovok, de hat a penz... Alig minimal bert fizettek, plusz az egesz napom oda volt.
Ha ugy jon ki a lepes, szivesen csinalom majd megint.

Volt egy demens bacsim, akinek nem volt senkije. Tobbszor elmondta, hogy milyen halas, hogy torodok vele. Ezert volt erdemes csinalni.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.06. 06:21:52

@Muscari: Szia és minden oké? Jobb hely, könnyebb közlekedés, zöldebb környezet?

Minden elismerésem neked is, hogy tudtad ezt a testileg-lelkileg nehéz munkát csinálni.

2014.02.06. 06:51:09

@Muscari: Tulajdonképpen ez lenne a normális hozzáállás minden más munkához, hivatáshoz is. Az emberek sokszor morognak, hogy rabszolgamunka igy, zombi úgy, meg elidegenedés amúgy. Közben mindenkinek megvan az a lehetősége hogy személy szerint pozitivan álljon hozzá ahhoz, amit éppen csinál. Egy munka értékét nemcsak a pénz határozza meg, a te tapasztalatod is ezt bizonyitja.

Ugyandehogy (törölt) 2014.02.06. 08:40:05

@Zoole[uk]: ez az eredeti, nem fogalmazza át.

Ugyandehogy (törölt) 2014.02.06. 08:50:24

@zöldeketbeszélek: azért ha ennyien nem értük a történetvezetést, akkor nem biztos, hogy mi vagyunk a helikopterek.

(te meg a türelmedről vagy híres. hányszor olvastad el?)

2014.02.06. 11:46:59

@M. Péter: Akkor gondolom nem volt olyanja az illeto 'rendornek' aznap este hogy papirokat toltson ki meg intezkedjen, inkabb a leheto legrovidebb uton akart tolunk megszabadulni. Nyilvan ez ember-fuggo. Raadasul egyedul volt, ha ketten lettek volna, lehet hogy mar csak a latszat fenntartasa miatt is intezkedniuk kellett volna.

2014.02.07. 20:51:59

Kedves poszter nagyon megindito a torteneted,szeretnek meg tobbet olvasni toled a jovoben.
Nem ertettem pontosan,ha felkuldenek a szobadba,az azt jelenti,hogy kimenod sincs,ha nincs szukseguk rad,nem hagyhatnad el az objectumot arra az idore?

2014.02.07. 20:51:59

@**mimi**: lehetne,hogy reszletesebben irjatok errol vagy te magad ird meg az ismeroseidtol hallottakat? Engem erdekel

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása