oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. január 12. 06:49,  Ügyintézés külföldre költözéskor 262 komment

2014. január 12. 06:49 Határátkelő

Ügyintézés külföldre költözéskor

Korábban már itt, a blogon is akadt olyan poszt, amely azzal foglalkozott, mi mindent kell intézni, ha külföldre költözünk, ám egyrészt az régen volt, másrészt ismétlés a tudásnak az édesanyja, így aztán a mai blogajánlóban szó lesz erről is. Ezt követően megnézzük, mi a különbség a svájci és a magyar cégek / hatóságok hozzáállása között, végül Svédországban látogatunk meg egy szarvasparkot.

család kisgyerekkkel 2_1.jpg

Kezdjük akkor a külföldre költözéskor szükséges ügyintézéssel, méghozzá a Nők külföldön oldal segítségével, amely dr. Illés Blanka ügyvédet kérte meg, foglalja össze a legfontosabb tudnivalókat. Én ezek közül válogattam ki párat, röviden.

„1. Lakóhely

Ha 3 hónapnál hosszabb ideig, de nem véglegesen hanem munkavégzés vagy tanulás céljából akarunk külföldön tartózkodni, akkor azt be kell jelenteni a lakóhelyünk szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjénél.

A lakcímjelentő lapon a kitöltés indokaként ideiglenes külföldi tartózkodás rovatot kell megjelölni. Ha letelepedési szándékkal utazunk külföldre, akkor a bejelentés mellett kiskorú gyermekünk vonatkozásában csatolni kell a gyámhatósági határozatot is a külföldi tartózkodási hely kijelöléséről. (...)

2. Kiskorú gyermek külföldi tartózkodási helyének kijelölése

A szülőnek a magyar állampolgár gyermek végleges külföldre távozására vonatkozó nyilatkozatához a gyámhatóság jóváhagyása szükséges. Ha a szülők a külföldi letelepedésben egyet értenek, akkor a gyámhatósághoz be kell nyújtaniuk a külföldi lakhatás, megélhetés, iskoláztatás és egészségbiztosítás körülményeit igazoló okiratokat. (...)

3. Egészségbiztosítás

Más tagállamban való munkavállalás esetén a magyar állampolgárok is az adott tagállamban válnak biztosítottá. 15 napon belül kell ezt bejelenteni formanyomtatványon a magyarországi lakóhelye szerint illetékes kormányhivatal egészségbiztosítási pénztári szakigazgatási szervénél. (...)"

Eddig a rövid ajánló, a posztban szó esik még az adózásról, a családi ellátásokról, a gépjármű biztosításról és a tankötelezettségről is – egyszóval akit érdekelnek ezek az információk (vagy a fentiek bővebben), az feltétlenül kattintson ide!

A tévézés és a tompított fény

Még az internet korában is sokan gondolják úgy, hogy magyar nyelvű tévé nélkül külföldön sem az igazi, amire több megoldás is létezik, az egyik legelterjedtebb, hogy az előfizetés magyarországi, a tévézés meg nem. (Megjegyzem, a briteknél a Sky-jal csinálják ugyanezt, csak kicsit nagyobb számban.) Néha azonban ütközik a magyar ügyintézési kultúra a kint (esetünkben: Svájcban) megszokottal.

„Az előfizetés otthoni, havonta kapjuk a csekket egy hazai címre, amit én átutalok. Amikor december elején utalni szerettem volna, épp rendszerszünet volt az e-banknál.

Időközben megfeledkeztem róla, és a fizetési határidő lejárt ca. 10 nappal.
Néhány nap múlva megkaptam az újabb számlát, és egy „dörgedelmet", miszerint ha azon nyomban nem fizetek, akkor megszűnik az előfizetésem. Hm.

(...)

Itt Svájcban 2014-től kötelező napközben is használni a gépkocsik tompított fényét. Minap az autópályán kocsikázva, egy táblán az alábbi felirat hívta fel erre a figyelmet. „Ha lámpát használ, 40 frankot spórol."

A két hozzáállásról ennyit, a teljes bejegyzést itt olvashatjátok el.

Szarvasparkban Svédországban

A Fettfagel (Livet i Sverige) az egyik szeretett blogom, úgyhogy mindig szívesen ajánlom. Ma különösen, mert egy nagyon érdekes kirándulásról olvashatunk rajta.

„(...) a farm valahol Uppsala és Sala között van, egy Morgongåva nevű település mellett. 2008-ban hozta létre a tulajdonos, aki korábban vadász volt, de úgy döntött, hogy a vadászat helyett inkább megmutatja az embereknek ezeket a csodálatos állatokat. Kezdetben két szarvassal dolgozott (darabja 20.000 kr), majd vett még kettőt, születtek újak is, így ma már összesen 10 szarvasnak ad otthon a hely.

szarvasok.JPG

Havonta 1-2 alkalommal látogatható a farm, ilyenkor traktorokkal vontatott utánfutókon viszik körbe a látogatókat a parkban. A túra felénél van lehetőség megsimogatni az állatokat, illetve a tulaj mesél a parkról, a szarvasokról, a szokásaikról, viselkedésükről és úgy általában mindenről, ami rájuk jellemző.

Megtudtuk azt is, hogy a tulaj/gondozó volt az első és eddig egyetlen ember, aki együtt úszott egy szarvassal, név szerint Holgerral."

Eddig a rövid idézet, de nagyon ajánlom az egész posztot (ide kattintva olvasható), mert nem csak a szöveg érdekes, de jó képeket is láthat az, akit érdekelnek a szarvasok.

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: ügyintézés Magyarország Svájc Svédország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr505753563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adg 2014.01.12. 07:16:19

A 2. pont a mission impossible sok esetben. Talán ezért lógnak meg sokan minden bejelentés nélkül. Mintha ez mos változott volna, vagy fog. Vagy nem.

www.aonang.hu (TH) · http://cooperbudapest.typepad.com 2014.01.12. 07:17:14

Mindenhol leginkább arról olvasni, hogy "Más tagállamban való munkavállalás esetén...".
De hogy mi a teendő Európán kívülre költözés esetén, arról ritkán találni megbízható információt.

adg 2014.01.12. 07:17:28

... mármint az első írásban. :)

Link elek 2014.01.12. 08:01:31

Ezek nem szarvasok, hanem europai javirszarvasok (Alces alces alces)
:)

rezsoatya (törölt) 2014.01.12. 08:03:27

Ket dolgot nem tudok hova tenni, hogy minek magyar tevet nezni, valamint szarvassal uszni (meg ha krokodillal, az mar dofi! :D ).
Mondjuk, ez az egyeni problemam, hatralevo eveimben csak megleszek ezek nelkul... :D
@www.aonang.hu (TH): ugyan, meg az EU-n beluli reszt sem tudjak maguk a magyar hivatalok sem...!

mirx 2014.01.12. 08:54:47

"Nekünk svájci upc előfizetésünk van. Múltkor elfelejtettük átutalni. Következő alkalommal egyszerűen jött a számla kéthavi díjról, mindenféle megjegyzés nélkül."
"Köszönöm, hogy megerősítettél. Igen, ez a különbség."

A harmadik után viszont úgy megsuhintannak a Betreibunggal, hogy arról koldulsz, és ezt aztán 5 évig nem tudod lemosni magadról. Aztán próbálj lakást bérelni a betreibungoddal, vagy kocsit lízingelni, viel glück

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.12. 09:04:10

Mit kell intézni külföldre menéskor? Semmit.

tableno 2014.01.12. 09:07:56

Ez a gyámhatósági mizéria egyrészt nevetséges, másrészt EU-jogba ütköző. Harmadrészt a véglegesen külföldre távozás feltétele az, hogy te azt mondd a hatóságnak. Különben meg nincs időhatár, ameddig "ideiglenesen" tartózkodhatsz külföldön, úgyhogy még teljesen értelmetlen is.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.12. 09:17:34

@tableno:

Pontosan így van.

Tessék megérteni: 1990 óta alapjog az utazás. Minden egyéb kiegészítő szabály ehhez képest mindenképpen alacsonyabbrendű jog, s nem lényeges.

A végleges/ideiglenes meg valóban csak az ember szubjektív hozzáállása.

morgo1229 2014.01.12. 09:20:44

@rezsoatya(eng): minek magyar tv... en itt egy idegen test vagyok. En egy expat vagyok. En nem hazat valtottam, csak itt elunk pillanatnyilag. Imadom a tevemet. Nagyszulok is jobban viselik az ittletet. Szinten upc. Van helyi tevenk is. Ez olyan, mint pl. talalkozom krisnasokkal meg egyeb hiteritokkel azoknak is azt mondom el lehet huzni, nekem van mar vallasom.

DieNanny CH 2014.01.12. 09:22:36

"Ha a szülők a külföldi letelepedésben egyet értenek, akkor a gyámhatósághoz be kell nyújtaniuk a külföldi lakhatás, megélhetés, iskoláztatás és egészségbiztosítás körülményeit igazoló okiratokat. "

Lakhatás és megélhetés körülményei??? Miért nem érdekli a gyámügyet inkább az a 100 ezer Mo-on élő gyerek, akik szűkölködnek és éheznek??? Ha az energiájukat inkább az otthoni gyerekek élethelyzetének javítására fordítanák, nagyobb hasznuk lenne. Mert ugyan melyik külföldre költöző szülő akar rosszat a gyerekének?

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.12. 09:23:55

@tableno:

S még egy vicces dolog.

Annak idején, 20 éve, egy 56-os magyar panaszkodott nekem: otthon volt éppen az 1990-es választásokon, elment szavazni, de persze nem engedték, hogy szavazzon. A rohadt komcsik biztos direkt nem engedték szavazni, bosszúból!

Elmagyaráztam neki: azért nem szavazhatott, mert állandóan külföldön élő állampolgár. (Ma már ez nem kizáró ok, de akkor az volt.) Javasoltam neki: miért nem él ezentúl inkább ideiglenesen az USÁ-ban? Nem értette. Elmondtam neki: bejelenti, hogy hazatelepedik, kap személyit, bejelent belföldi lakcímet, aztán ugyanúgy visszamegy élni az USÁ-ban, ahogy eddig is, de már "ideiglenesen". Ezek után szavazhat az összes magyar parlamenti választáson, hiszen már nem vonatkozik rá a kizáró ok.

Először azt mondta, ez képtelenség, de megcsinálta, s aztán döbbenten mondta: tényleg, valóban ez a megoldás!

morgo1229 2014.01.12. 09:25:14

@adg: 2. pont nincs elintezve. Vajon mik a kovekezmenyek ? Mondjuk a tobbi pont se. En egyszer a csaladi potlekrol akartam lemondani de lehetetlennek bizonyult.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.12. 09:26:38

@DieNanny [SZ,CH]:

Ez egy elavult buta szabály, melyet senki sem tart be, sőt a gyámhatóság sem veszi komolyan. A gyámhatóság hivatalból sosem indít emiatt eljárást (pedig kellene a jogszabály szerint), hiszen tudja, ez az egész ostobaság, így csak azokkal a balekokkal foglalkozik, akik képesek önként belemenni az egész procedúrába.

Sexual Harassment Panda 2014.01.12. 09:28:44

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: en se ertem mi a francot kell bejelenteni.
Leleptem es kesz.
Majd hazamegyek es folytatom abbahagytam.

mommmmo 2014.01.12. 09:29:50

@morgo1229: ez nagyon vicces. (amit a TV-rol irtal)

Amugy a Comedy Central egesz jo... Erdekes modon "sztarjaink" kozul szinte senki nem tunik fel rajta, ezert egeszen nezheto.

Sexual Harassment Panda 2014.01.12. 09:30:32

@morgo1229: mert o szerinte aki maskepp gondolja az hulye,
Csak o a helikopter.
Nem Kell vele foglalkozni

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.12. 09:32:29

@Sexual Harassment Panda:

Pontosan.

Gyerekkel mentem el kétszer Mo-ról. Sosem intéztem egy szál papírt sem.

rezsoatya (törölt) 2014.01.12. 09:34:06

@morgo1229: akkor, hogy vilagosabb legyen az allaspontom, Mo-on sem neztem tevet vagy 20 ev ota... szemetet nem engedek be a lakasomba... :-P

Sexual Harassment Panda 2014.01.12. 09:36:14

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: igen, de ugye van aki "dacbol" megy kulfoldre, mert "rettenetes a diktatura"
Elhetetlen szar orszag, es sosem jovok haza, es soxor sokkal roszabb korulmenyek koze megy, de ott az jo.

rezsoatya (törölt) 2014.01.12. 09:37:49

@Sexual Harassment Panda: ideznel, kerlek; h mikor mondtam ilyet? Mondjuk tenyleg ne foglalkozz velem. Megyek, megolajozom rotorjaimat...! :-P

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.12. 09:37:53

@Sexual Harassment Panda:

Aki szerint Mo-n diktatúra van jelenleg, az nem ismeri a szó jelentését.

adg 2014.01.12. 09:38:46

@morgo1229: A családi pótlékról 3 másodperc alatt lemondtunk, meg a gyesről is. A kijelentkezést meg sem próbáltuk.
Viszont az iskolában szóltunk, hogy nem jönnek a gyerekek tovább. Aztán köd előttünk, köd utánunk. Majd ha megyünk haza, jól lelőnek a reptéren. :)

Bár addig még útlevelet kell hosszabbítani a gyerekeknek, ami mókás játék, mert a legközelebbi konzulátus 4000 km. Szerencsére van mozgó konzul, ami utazgat ide-oda, azzal is el lehetne intézni, ha sikerül egy randit megbeszélni vele Adelaidben. Az csak 3000 km.
Szerencsére az 5 éves gyereknek is kell az ujja az útlevélbe, ezért nem lehet levélben hosszabbítani. Legalábbis a konzulátus szerint. Szerintem meg hülyék, utánanézek még majd valamikor...

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.12. 09:39:31

@Sexual Harassment Panda:

Éppen tegnap vitáztam valakivel. Kérdeztem tőle: mi az a magyar választási rendszerben, ami miatt ő antidemokratikusnak tartja azt? Hát, nem tudott konkrét választ adni. A végén az derült ki: a választási rendszer azért nem demokratikus, mert a Fidesz fog nyerni. :-)))

Sexual Harassment Panda 2014.01.12. 09:44:10

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: mindenki maskepp eli meg.
Van, akinek ez diktatura.
Diktatura mert nem boldogul, es egyszerubb mast okolni mint szembenezni a valodi bAjokkal es valtoztatni.
Nem, szar orszag, es londonban mosogatni, 10 pakival egy hazban elni jobb.

Sexual Harassment Panda 2014.01.12. 09:45:27

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: de ez tenyleg igy van,
Azert van diktatura mert ti vagytok hatalmon!

Kheopsz · http://giza.eg 2014.01.12. 09:45:47

Na ezért vagyok én szinte mindenhol inkognitóban... :)
Egyszerűen felmondtam munkahelyen, felpakoltam a cuccaimat és kijöttem. Semmi papír vagy egyebek. :)

Kheopsz · http://giza.eg 2014.01.12. 09:48:22

Ja, és a svájci ügyintézéshez hasonló az angol.
Egyszer egy előfizetési díjat nem tudtak levonni a számláról, 2 hét múlva jött egy levél, hogy sajnos nem sikerült, s értesítenek, hogy a következő alkalommal levonják az elmaradtat is... ennyi...

mirx 2014.01.12. 09:51:36

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:

Svájcban olyan behajtási sisztem van, hogy besírsz. Gyakorlatilag az önkormányzat a behajtó, semmi ügyvéd meg pereskedés évekig. Nem fizeted ki a 10 frankos cédét a webshopban, már kapod is a felszólítást, aztán még egy felszólítást, és a harmadik kör az, hogy a bolt bejegyeztet ellened egy ilyen behajtást, és onnantól a hivatal jár el ellened, ha kell, kiküldik a rendőrséget, mint a sicc, nem szórakoznak.

A rendszer azon az alapon tud működni, hogy az emberek 99%-a be van jelentve a lakcímére (még a postaládát is ellenőrzi a tulaj, hogy hány név van rajta, meg ilyesmik), mivel bejelentett lakcím nélkül nemigen tudsz megmoccanni sem. Viszont a dolog előnye, hogy alig kell valamit előre fizetni, például megrendelsz egy rakás biszbaszt online, és kiküldik szépen, meg mellé a csekket, de akár 1000 frankos magasságban is*, aztán majd befizeted. Mert ha nem, nagyon megütöd a bokádat: a bejegyzett behajtásnak 5 évig nyoma marad.

*mondjuk attól a mai napig megüt a guta, hogy 2 postaláda van: a kicsi, kulcsos, meg alatta a nagy, amit bárki kinyithat. természetesen a kulcsosba rakják a leveleket, a nagyba a postás meg gond nélkül besuvasztja a mindenféle tökdrága cuccokat. mondjuk még sosem tűnt el semmi, de amikor a 400 dolláros netbookot benne találtam, akkor azért lesápadtam. (jó, a postás nem tudja, mi van a dobozban, de akkoris.)

mirx 2014.01.12. 10:01:58

@morgo1229:
A múltkor jehovisták csöngettek be szombat reggel fél nyolckor, azt hittem, megbúbolom a faszit, de aztán olyan viccesen adta elő, hogy "de csak akkor szeretne velem beszélni, ha jól tudok angolul", hogy röhögnöm kellett, mondtam is neki, hogy "Good luck, Mr. Gorsky!", de nem értette a viccet

Sexual Harassment Panda 2014.01.12. 10:06:57

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Budapesten van egy szomszédunk, külváros, kertesház, jó polgári színvonal, és a 21éves lány, kiment Londonba, és szállodában takarít, 1000font/hó
Munkásszáláson lakik, és a barom küldött haza whiskas macskaeledelt, mert az itthon biztos nincs.Most erre mit lehet mondani?
Nyáron meglátogattam egy barátomat Németországban, és a feleségével együtt, hármasban vásároltunk a sparban.
A hölgy kijelentette, hogy MO így meg úgy szar, és az indok az volt, hogy:" nézd meg, itt pl több kassza van mint Magyarországon!"
Úgy lefagytam mint egy régi notebook, és csak annyit tudtam mondani hogy "na menj a k.anyádba", aztán sarkon fordultam és eljöttem.:)

M. Péter 2014.01.12. 10:08:09

@mirx: És mi van, ha az eladó téved, és nem is rendeltél semmit, vagy igen, de nem érkezett meg az áru vagy hibás vagy mást küldött, mint amit rendseltél? Csak úgy bemondásra behajtják rajtad az árát? A fogyasztónak nincsenek jogai Svájcban?

M. Péter 2014.01.12. 10:10:39

@DieNanny [SZ,CH]: Mert egyszerűbb a becsületes embereket szívatni. Ez persze nem csak a magyar hivatalok teszik.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.12. 10:13:47

@mirx:

Ez kőkemény!

Mondjuk a bolgár logika is vicces. De nem mindenben megy így.

Mo-n, ha közüzemi tartozásod van, 90 napig üzengetnek, hogy fizess, fizess. BG-ban 20 nap elmaradás után lekapcsolják a szolgáltatást, minden levelezgetés nélkül.

De egyéb dolgokban BG nagyon laza. A különféle bírságokat, adókat az esetek nagy részében meg lehet úszni várakozással. Az adókat most már kevésbé, de a bírságokat még most is könnyedén.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.12. 10:18:39

@mirx:

Van rosszabb. Teológus ismerős csinálta: beengedett minden hasonló misszionáriust (jehovistát és mormont elsősorban, velük a legnagyobb a móka), majd 20-25 perc alatt odajutott a vita, hogy a misszionáriusok igyekeztek elmenekülni és soha többet nem is jártak arra.

mirx 2014.01.12. 10:19:58

@M. Péter: Bejegyeztethet ellened egy betreibungot, de ezt aztán vitathatod, és a pereskedés előtt még van egy békéltető testület vagy miszösz is. Ha nem volt igaza, természetesen a behajtás vissza lesz vonva.

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: itt mindent szépen leleveleznek, aztán kapcsolják ki :D és semmit nem úszol meg, az ziher. kivéve, ha lelépsz, de akkor meg se próbálj visszajönni az országba (nem fogsz engedélyt kapni). éppen csak gondolatrendőrség nincs.

2014.01.12. 10:25:43

@mirx: errol a ket postalada rendszerrol csinalj legyszi egy fotot es a neveket white-out-old. Nem ertem. Svajcban minden furcsa. Nincs fuggony, mosogep a lakasban. Ghettot epitenek a refugeeknak, szegregalnak az uszodakban. 80-as evek Del-Afrikaja.
Kollegam Svajcba akart belepni, amikor a hataror megallitotta, hogy tartozik CHF 50-nel, vagy valami hasonlo osszeggel, mert nem megfelelo jegye volt a villamoson nehany honappal ezelott.

2014.01.12. 10:27:38

@mirx: ja, es nalunk online rendeles el nem kapod meg az arut, amig ki nem fizetted, altalaban Paypalon. A vita a Paypalon keresztul megy. De ez egy kultur orszag.

DieNanny CH 2014.01.12. 10:34:50

@mirx:
"meg alatta a nagy,"

Igen, már előre félek, hogy néhány leleményesebb "turista" erre mikor fog rájönni... :-(

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.01.12. 10:37:02

@Link elek:
A svédek meg alkesz-ok... mindennek van oka :D

Ezt már mondta más is, hogy az jávorszarvas... írtam is a posztban, de mivel lusta vagyok, így rövidítettem.

@Kheopsz:
Én bejelentve vagyok abban :)
Mikor kérdezték, hogy hová költözök, azt mondtam, hogy "Nem mondom meg". Így sehol nincsen nyom annak (hivatalosan, bejelentve), hogy hol vagyok, csak annak, hogy már nem vagyok ott.

@rezsoatya(eng):
A magyar TVzést én sem. Minek? Pedig ha tudnád, hogy mennyien megvannak érte veszve... mindegy, ő dolguk, csak nekem ne kelljen :)

Úszás: valamilyen természetfilmet forgatott egy csatorna (nem aurópai, de már elfelejtettem, hogy kik) és ők kerestek ilyen embert. Eredetileg 3-an voltak kiszemeltek a feladatra, de csak az említett ember vállalta a dolgot.

@mirx:
Itt sem finomkodnak.
Egyszer elkallódott egy csekk, 2 héttel a befizetési határidő után jött egy másik, egy behajtó cégtől, hogy akkor ezt sürgősen fizessük be, van rajta 50 kr büntetés.
Ha ezt sem fizettem volna be, akkor szerintem már a Kronorfogden jön és viszi a fizetésemből. Az pedig 1 évvel tolja az állampolgárság megszerzésének lehetőségét, így számomra a létező legnagyobb csapás, ami érhet itt :D
(persze hazavágja a kreditet is egy időre)

DieNanny CH 2014.01.12. 10:38:47

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:

Én azt a hülye magyart röhögöm ki, akinek úgy jött össze 6 havi közüzemi tartozása, hogy előtte állítása szerint nem jött meg 6x a csekk.
És mit gondolt, ingyér' fogyasztott??? Más normális ember azt az összeget nem félreteszi, ha már nem tud dűlőre jutni a cégekkel, hogy mondjuk küldjenek egy új csekket? (mert homáron ilyet is olvastam már.)

DieNanny CH 2014.01.12. 10:40:17

@charlieharper (UK, de nem London!):

Tilmir a blogján az egyik építészeti posztjában tett be fotót.

Sexual Harassment Panda 2014.01.12. 10:48:21

@dodge2: Jelenleg Guernsey, de tavasszal valószínűleg Németország.

érthetetlen chris 2014.01.12. 10:51:12

@Sexual Harassment Panda: A propoganda megteszi a hatását.......

Aztán persze az ilyen emberek, mint a whyskas-os csaj mondják leghangosabban, hogy most már nem is lesz sehol sem MO, mert ők az értékes emberek eljöttek......:)

dodge2 2014.01.12. 10:56:07

Csak kíváncsi voltam, hogy Magyarországon élsz, vagy külföldön. Szerintem sok ember nem csak azért megy külföldre, mert nem tud otthon megélni, hanem a negatív hangulatból van elege. És amíg mondjuk mosogat Londonban, nem kell hallgatnia a sok sz.rságot. Én nem mosogatok Londonban, de megértek bárkit, aki elhagyja az országot!

Sexual Harassment Panda 2014.01.12. 10:57:26

@érthetetlen chris: és még a saját apja is azt mondta hogy :"ez hülye bazd+"

És ő ott boldog.Ez van.
Tudod hány ilyen van?
Itt minden 3. poszt arról szól, hogy otthon minden milyen szar, külföldön bárhol sokkal jobb!
Múltkor volt egy poszt, amikor az anyuka rettenetesen aggódott hogy induljon/ne induljon, mert attól fél, hogy majd nem lehet otthon húst kapni, és nem lesz orvosi ellátás a hülyegyerekének, illetve oktatás sem lesz.(persze minek is oktatás, ha a jelenlegi is olyan, hogy ekkora barmokat nevel ki).
Szóval én sok mindent kibírok, de ekkor hagytam abba az olvasást.
Az ilyeneknek mit tudsz mondani?

tableno 2014.01.12. 10:58:50

@Sexual Harassment Panda: két napja még azt mondtad, Németországban vagy. Holnapután meg kedd, akkor Belgium...

Sexual Harassment Panda 2014.01.12. 11:01:47

@dodge2: Semmi gond, válaszoltam.Jelenleg Guernsey, da valszeg tavasszal Remblinghausen.Egy kis fos falu Észak Rajna-Vesztfáliában.A helyiek szerint ez a híres "sauerland"!
Belterjes kis falu, olyan képeslapbaillő, Egy eldobott csikk, semmi.Nincs kerítés, muskátli, kert, virág, stb.Kérdeztem is amikor lakást néztem, hogy jó, de szeretnék légy lenni a flon, amikor az első román "fecskék" megérkeznek!Lehet majd kicsit jobban oda kell figyelni a dolgokra!
Meg vastag lakatokat venni!
Látnod kellett volna a reakciókat!Vicces volt!

Sexual Harassment Panda 2014.01.12. 11:04:36

@tableno: Jelenleg is Németországban vagyok.Guernsey-n dolgozom még, de néztem Németországban állást.
Tavaly voltam próbanapon, most újra eljöttem mindent lebeszélni, pénz, szállás, stb.Szakmailag klasszisokkal jobb, a pénz is jobb, minden sokkal olcsóbb.
Nagyon kedves vagy hogy ennyire aggódsz, de hidd el, nem érdemlek ekkora figyelmet.Valóban sűrűn váltok, de miért baj az?
Én nem akarok elmenekülni otthonról, jól érzem magam otthon is, én sokat utazom és fogok is.

érthetetlen chris 2014.01.12. 11:04:52

@Sexual Harassment Panda: Olvasom a blogot hellyel közzel.
Már párszor rávilágítottam arra amit írsz, rögtön meg is kaptam, hogy mocskos fideszes bértollnok vagyok a gyere haza portáltól.

Sexual Harassment Panda 2014.01.12. 11:06:06

@Kövérmadár [swe]: Valóban, mindenki képeket követelt, érdekes csak tőlem, amikor meg fetöltöttem őket, akkor érdekes azokat rögtön megkérdőjelezték...

Mintha elő lenne írva hogy csak az kommentelhet aki külföldön van.

2014.01.12. 11:07:32

@Sexual Harassment Panda: mit kell csinalni egy probanapon? Hogy nez ki egy ilyen? Ha jol emlekszem, cukrasz vagy.
Es milyen nyelven mennek ezek; Guernseyn angolul, Nemetorszagban nemetul, vagy esetleg a francia a konyha nyelve?

macamuca [IHUN] 2014.01.12. 11:08:18

"„1. Lakóhely

Ha 3 hónapnál hosszabb ideig, de nem véglegesen hanem munkavégzés vagy tanulás céljából akarunk külföldön tartózkodni, akkor azt be kell jelenteni a lakóhelyünk szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjénél."

NEM kell bejelenteni a 3 hónapnál hosszabb külföldi tartózkodást.
Csakis akkor kell bejelenteni, ha letelepedni óhajt valaki.
2013 március 1.-én változott (addig elvileg be kellett volna jelenteni) = több, mint 10 hónapja, nem nevezném "friss" változásnak.
Valaki felhomályosíthatná az írásban említett ügyvédnőt is....
(vajon a többi kérdésben is ennyire naprakész infórmációk tekintetében = megbízható, amit mond?....)

index.hu/belfold/2013/03/26/raijesztettek_a_kulfoldon_elo_magyarokra/

Itt is tárgyaltuk ezt akkoriban:

hataratkelo.blog.hu/2013/03/28/mikor_kell_leadni_a_szemelyinket

HÁ, a szarvasparkos írás kapcsán megemlíthetted volna, hogy Kövérmadár "követte el" a kirándulást+posztot :))

Sexual Harassment Panda 2014.01.12. 11:08:21

@érthetetlen chris: Ez így van, az emberek nagy része a saját kudarcait rávetíti az országra, azért mert nem vagyok sikeres az orbán hibája, rettenetes a diktatúra, és minden szar!
Az nem lehet hogy én is okozója vagyok a kudarcoknak.
Bezzeg külföldön sokkal jobb.A külföldiek persze köszönik jól elvannak Magyarországon..

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.01.12. 11:11:35

@Sexual Harassment Panda:
Tőlem sosem kért senki sem képet.
Ez biztosan hagymai örökség lehet nálunk, volt jónéhány kamu poszt.

mirx 2014.01.12. 11:14:05

@charlieharper (UK, de nem London!):
majd csinálok.

hát igen, ez a svájci hozzáállás. "In God we trust, all others we monitor."

Sexual Harassment Panda 2014.01.12. 11:15:29

@charlieharper (UK, de nem London!):
Általában Főzni kell.
A németek nagyon szeretnek személyesen találkozni, fizetik az utat, mindent.Aztán elmondják mit kell csinálni, milyen pozíció, szakács/ chef de partie /sous chef, stb..mennyi a pénz, milyenek az ételek, hol fogsz lakni, stb.
Aztán sok helyen főzni is kell, azt megkóstolják, de valójában a lényeg, hogy szimpi vagy-e, és neked tetszik e.
Nekem saját "portfólióm "van, általam készített ételekkel, desszertekkel, ezeket el szoktam küldözgetni.
(ebből linkeltem ide is)
A németek nagy része igen jól beszél angolul, de a konyhanyelv a francia.Ha azt mondod brunoise, vagy mirepoix, vagy creme brullée azt mindenhol értik.
Én elég jól beszélek angolul, franciául, és németül is.
Németországban a szakács/cukrász hiányszakma, és rendkívül nagy skálán mozog a gizetés, attól függ hol dolgozol.
Az alja amikor szakképzettség nélkül hordja ki a bölcsész a tányérokat havi 1200euróért, a teteje meg mondjuk az F&B manager egy luxusszállodában 10.0000++ euróért havonta.

tableno 2014.01.12. 11:18:42

@Kövérmadár [swe]: na ja, de te nem is váltogatod naponta, hogy éppen hol is laksz... Mindazonáltal kedves Panda, meggyőztél, már nem hiszem azt, hogy összevissza kamuzol! :-)

Sexual Harassment Panda 2014.01.12. 11:21:55

@Kövérmadár [swe]: Nem, képet nem kérnek, szakmai önéletrajzot kérnek, de ha küldök képeket arról amit csinálok az pozitívum, arról el tudja dönteni egy konyhafőnök hogy mire vagy képes, és ha személyesen is meg tudod csinálni, fel vagy véve.Én ilyenkor ilyen képeket szoktam elküldeni:
kepfeltoltes.hu/view/140112/bauerfr_st_ck_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/140110/20140110_123239_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/view/140112/summergarden_salad_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Taxomükke (UK) 2014.01.12. 11:25:51

@Sexual Harassment Panda: Ezek nagyon jól néznek ki, de ilyen kajákat látva én biztos nem vennélek fel magamhoz szakácsnak. :)

2014.01.12. 11:28:15

@Sexual Harassment Panda: mi az a harmadik? az is desszert?

Sexual Harassment Panda 2014.01.12. 11:30:12

@Kövérmadár [swe]: Múltkor digger talált meg magának, hogy küldjek képet mert nem hiszi az akármit is, mikor meg töltöttem képet, akkor kitalálta hogy a gúgliról ollóztam.Erre linkeltem egy képet Észak Rajna-Vesztfália Remblinghausen falujának táblájára felszögezett "diggger oltva, hataratkelo.blog.hu" feliratot, arra nem érkezett válasz..
Biztos azt is a gúglin találtam!:))
Mindegy, most is felteszem ide.
kepfeltoltes.hu/140110/20140110_123239_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Sexual Harassment Panda 2014.01.12. 11:34:00

@charlieharper (UK, de nem London!): Nem.Az egy kevert saláta.
Egy csúcsétteremben nem csak desszerteket csinálok.
Segítek az előételesnek is, és ő segít nekem a desszerteknél.
A szónanforgó étel egy saláta.
Úgy néz ki mint egy kert, szárított gonmákból, és ilívabogyóból csinálod meg a "virágföldet", ki kell szárítani mindent, és összeturmixolni.Arra jönnek mindenféle fajtájú, külömböző módon hőkezelt zöldségek, és rengeteg ehető vad fúszernövény, vadnövény, gyógynövény, aztán zöldség chipsek, és pl céklás marshmallows.Így néz ki pl egy "sommergarten".
Erre gondoltál, igaz ?:
kepfeltoltes.hu/140112/summergarden_salad_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

2014.01.12. 11:38:37

@Sexual Harassment Panda: igen, erre. csak mert eddig azt hittem a cukrasz csak desszertet csinal. Ezert csodalkoztam.

nyuszigonosz 2014.01.12. 11:38:53

@mirx: Hehe. Ez itt is így van. Elöször kedves levél jön, ha valamit elfelejtettél idöben kifizetni. Mert abból indulnak ki, tényleg elfelejtetted. Vagy valami miatt esetleg ök nem vették észre, hogy fizetted.
Aztán már Mahnung jön. :-)))

2014.01.12. 11:40:02

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: "Mit kell intézni külföldre menéskor? Semmit. "
Jól beszélsz!! :-) Minél többet intézünk, annál többet kötözködnek a semmin. A többi hozzászólást még nem olvastam, de igyekszem, bár a lényeg az volt amit írtál DD

nyuszigonosz 2014.01.12. 11:40:53

@Kövérmadár [swe]: Jé, Madár, szarvaspark itt is van pár km-re. Jó, nem olyan, hogy bemehetsz az állatokhoz, hanem óriási elkerített terület, ahol vagy 40 szarvas van ( nem jávorszarvasok )
Az egész körül egy szép sétaút. Kutyussal voltunk ott nagy állatokat nézni. :-))

Sexual Harassment Panda 2014.01.12. 11:43:23

@charlieharper (UK, de nem London!): nem, minél több dologhoz értesz annál jobb.És ha segítesz a többieknek, ők is segítenek neked.
Volt már példa arra, hogy a mosogatónak segítettem, mondtam neki, te mosogatsz, én eltörölgetem és elpakolom.
Hatalmas vigyor, aztán attól fogva nekem nem kellett feltöltenem a lefogyott tányérjaimat, mindíg ott volt mnden amikor kellett, és hatalmas harcok szoktak külömböző konyhai eszközökért, mint pl habverő, lábos, forraló, stb ,indulni reggelente.De a mosogatók leadták a drótot, hogy ez a hulye magyar segített nekünk, és attól fogva ha kellett valamit szerezni, csak szóltam és azonnal lett.:)

Sexual Harassment Panda 2014.01.12. 11:44:47

@charlieharper (UK, de nem London!): sőt, olyan is volt, amikor a mosogató magozta nekem a meggyet, vagy mosta a salátát.

nyuszigonosz 2014.01.12. 11:45:30

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: A "betrajbunkó" az a fizetési kötelességdre történö nagyon eröteljes felszólítás, ugyanaz svájci változata, mint én késöbb a Mahnung-ot írtam.
Itt azthiszem a második felszólítás után már büntetöösszeg is van és bekerül a nem fizetö személy a nem fizetök centrális regiszterébe.

2014.01.12. 11:47:01

@Sexual Harassment Panda: hany fos a konyhaszemelyzet egy ilyen jobb etteremben?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.01.12. 11:47:54

@Sexual Harassment Panda:
Nagyon jól néznek ki az ételek, gratulálok!
Nem értek a szakácsművészethez, de az evés az egyik gyengém, így maximálisan értékelem azok munkáját, akik ezt magas szinten űzik.
Minden elismerésem!

Emlékszem a múltkori képre, jót röhögtem rajta :D

@nyuszigonosz/D/:
Ilyen Veresegyházon is van, Medvefarmnak hívják.

@Turchi:
Velem egyik hivatal sem kekeckedett utána. Önkormányzatnál kicsit sajnálkoztak, de azonnal kaptam a papírt róla, hogy már nincs címem.
Adóhivatalnak küldtem egy levelet és ennyi.
TB-nek szintén küldtem levelet + beletettem a kék EÜ-s kártyát is.
A rendőrséggel volt még egy köröm, mert visszakérték a fegyverviselési engedélyemet, amit szintén beletettem egy borítékba és elküldtem nekik.

Minden levélhez / nyomtatványhoz leírtam, hogy ezzel bejelentési kötelezettségemnek eleget tettem, ezzel lezártnak tekintem az ügyet.

2 éve senki sem keresett semmivel.

nyuszigonosz 2014.01.12. 11:54:55

@Sexual Harassment Panda: A nyári kert saláta az nagyon szép!
Na, ilyenek a mai kaják. :-))

2014.01.12. 12:00:47

@Kövérmadár [swe]: Mi nem kiköltöztünk, hanem 2-3 hónapokra megyünk, annak is lenne némi papírmunkája, de mire eljutnának a kötözködésig, már otthon is vagyunk. Igaz, nekem sem volt eddig semmi gondom. Ha valamit kértek megcsináltam és kész. Egyenlőre békében vagyunk a hivatalokkal. Adó, egyebek személyesen intéztem, fél óra, minden klappolt. Remélem így is marad. Írjál már új posztot a blogodon, (igazán nem akarok követelőző lenni) mert azokról a gyönyörű szarvasokról csak az jut eszembe hogy milyen finomak megsütve, azzal meg mégsem rondítok bele az írásodba DD

mirx 2014.01.12. 12:04:20

@Sexual Harassment Panda: ez egy szalonnás-paprikás krumpli kolbászkarikával? mellette meg valami köménymagos tejföl?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.01.12. 12:17:29

@Sexual Harassment Panda:
Mindenre válaszoltam.
Eddig is tudtam hogy egy igazi hamisítatlan sznob fasz vagy de ebben a hitben napról napra megerősítesz.
:)))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.01.12. 12:21:48

@mirx: :)))))))))))))))))))))))))))))
Körömpörkölt:)))))))))))))))

Sexual Harassment Panda 2014.01.12. 12:24:46

@charlieharper (UK, de nem London!):
Attol fugg.
Ahol most vagyok 6, de max 30 vendeg.

@mirx: igen, az paprikaskrumpli "modern".:)
@Kövérmadár [swe]: igen, jott a kemenykedes, aztan meg a pofaraeses, persze lehet hogy a neten talaltam.

Sexual Harassment Panda 2014.01.12. 12:28:24

@diggerdriver: nem vagyok sznob.
Teljesen felreismersz.
Kezdjuk elolrol az egeszet.
Mondjuk azzal hogy bocsanatot kerek toled a prolizasert, nem volt igazam.
Ne basztassuk egymast.

Sexual Harassment Panda 2014.01.12. 12:29:51

@Kövérmadár [swe]: egyebkent nem kellett volna feltoltenem azt a kepet, mar megbantam.

morsels (törölt) 2014.01.12. 12:38:43

@charlieharper (UK, de nem London!):
Nalunk is igy van.
Pontosabban egy nagy postaszekreny van egy teruletnek a kornyeken eloknek (altalaban olyan 30 kis szekrennyel), a sajat kis dobozodhoz van kulcsod, amit csak te nyithatsz ki.

Ezen kivul van meg ket szekreny, amik nagyobbak, oda teszik be azt, ami a sajat dobozodba nem fer be. Viszont itt ugy csinaljak, hogy a nagyobb szekreny kulcsat beteszik a te dobozodba, azzal kinyitod a nagyobb szekrenyt, kiveszed a cuccot, aztan a nagyobb szekrenyhez jaro kulcsot bedobod a postaszekreny levelbedobojaba (mert ugy levelet is fel lehet itt adni).

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.01.12. 12:42:10

"„1. Lakóhely

Ha 3 hónapnál hosszabb ideig, de nem véglegesen hanem munkavégzés vagy tanulás céljából akarunk külföldön tartózkodni, akkor azt be kell jelenteni a lakóhelyünk szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjénél.

A lakcímjelentő lapon a kitöltés indokaként ideiglenes külföldi tartózkodás rovatot kell megjelölni. Ha letelepedési szándékkal utazunk külföldre, akkor a bejelentés mellett kiskorú gyermekünk vonatkozásában csatolni kell a gyámhatósági határozatot is a külföldi tartózkodási hely kijelöléséről. (...)"

Ez mar nem igy van, lassan mar majdnem egy eve, javitani kellene a cikkben.

Nem kell bejelenteni a kulfoldon torteno ideiglenes tartozkodast. Lehet, de nem kotelezo.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.01.12. 12:43:20

@Sexual Harassment Panda:
Nézd épp most váltottam egy emailt Rezsőfaterral akinek teljesen oktalanul nekiugrottál mint ahogy nekem is a posztomnál.
Nem a prolizással van baj az bármikor nyíltan felvállalom.
A baj azzal van hogy betámadsz embereket minden előzmény nélkül.
Rezsőfater a legjóindulatúbb legszelídebb és legbékésebb ember itt aki tényleg nem keresi a konfliktust ezt mindenki tanusíthatja. Néha megnyilvánul és tényleg annak van teteje ha megszólal de soha senki ELLEN nem írna egy betűt sem.
Rendben van kezdjük előlről.
Virtuális kéznyújtás.

TilosazA (UK) 2014.01.12. 12:45:38

@morgo1229: Miért volt lehetetlen lemondani a csp-t? Azért kérdezem, mert én is tervezem idén.... mire számítsak?

morsels (törölt) 2014.01.12. 12:47:46

@macamuca [IHUN]:
Mar a csapbol is kovermadar folyik :-)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.01.12. 12:48:14

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: diktaturabol van puha meg kemeny is. Vannak otthon bizonyos dolgokban hasonlosagok a puha diktaturaval, ezt kar tagadni.

Sexual Harassment Panda 2014.01.12. 12:48:16

@diggerdriver: igen, hirtelenharagu vagyok, sokszor elobb jar a szam mint kellene, de ha hibazom azt mindig elismerem.
Virtualis keznyujtas.

Sexual Harassment Panda 2014.01.12. 12:50:07

@tildy[UK]: erosen el vannak tulozva ezek a dolgok.ami otthon van az nem diktatura, hanem a jovo europai unioja.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.01.12. 12:51:47

@Sexual Harassment Panda: meglatjuk. Mondta a vak varju es nekiment az olajtonak.

Hat ha az a jovo europai unioja, akkor abbol en nem kerek, koszonom.

Sexual Harassment Panda 2014.01.12. 12:59:58

@tildy[UK]: en sem orulok de ez van.Maxal tobbszor kitargyaltuk,
Orban viktor a jovo eu-jat mutatja.
Most avantgarde, 10 eV mulva klasszikus lesz.

VHB 2014.01.12. 13:17:14

@macamuca [IHUN]: Az elektromos cigi kinyírta, a hagyományos cigit. Felkerül a zárjegy a mariskára, adóbevételek újra a helyükön. Problem?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.01.12. 13:18:36

@Sexual Harassment Panda:
Ha abból indulok ki hogy a jövő EU-jának munka alapú társadalomnak kéne lenni akkor az eső lépést már megtette Orbán
a KÖZmunka alapú társadalom felé:))))))))))))))))

Sexual Harassment Panda 2014.01.12. 13:29:21

@diggerdriver: nem azt mondtam hogy orulok ennek, de szerintem ez lesz.
Nem europai egyesult allamok, hanem nemzetek europaja.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.01.12. 14:01:25

@Sexual Harassment Panda:
Azt látom hogy akár egy közösség mint az EU akár országon belül fel akarnak zárkóztatni leszakadóban lévő vagy eleve fejletlenebb vidékeket vagy országokat az eddig még mindig csődöt mondott.
Számolatlanul öntik a pénzt a Tiszántúlra és eredmény semmi. Számolatlanul öntik a pénzt a Dél Európai Eu-s országokba és eredmény semmi.
A Jugóknál ugyanezért tört ki a háború.
Öntötték a pénzt Koszovóba hogy felzárkózzanak aztán egyszercsak azt mondták hogy köszönjük akkor mi most kiválnánk.
Ezek a felzárkóztató programok valahogy mindig bedőlnek.
Kiváncsi lennék van e pozitív példa?

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.01.12. 14:12:20

@mirx: Mi a parkolos büntetést nem szoktuk egyböl befizetni, hanem megvärjuk amig kiküldik postän, és a többi csekkel együtt befizetjük. Egyszer ez a kiküldött csekk valahogy becsuszott a fiok és a fal közé. Mikor észrevettem mär lejärt a befizetési hatäridö. Ugy gondoltam, nem gäz, majd kiküldik még 1x. (Hallottam mär az 1., 2.Figyelmeztetés-röl. :-) ) Na ki is küldték, de nem ugy, ahogy én gondoltam...a CHF 40 kissé megugrott...kemény 150-nel, mert ök nem küldenek 2. Figyelmeztetést, hanem egyböl szabälysértési aktät nyitnak.:-)
Amugy meg Tilmirt cäfolva: Kaptam én mär dokitol 1. Fizetési felszolitäst ugy, hogy rendes csekket nem küldtek.
És pont a napokban kaptunk egy csekket az autoszerelötöl, egy tavaly januäri javitäs utän. Akkor elfelejtettek szämläzni, és a mostani szämlän is 3honapos fizetési hatäridö van. Ennyit a Reparaturen nur gegen Bahrzahlung-rol. :-)

adg 2014.01.12. 14:23:17

@TilosazA (wannabe mafla zsiráf): Írsz egy kétsoros levelet a folyósítónak, már nem emlékszem, hogy Állatkincstár vagy MEP vagy micsoda, hogy x időponttól 3 hónapot meghaladóan külföldön fogsz tartózkodni, így kenjék a hajukba a pénzüket. Szó nélkül leállítják az adott időponttól, kérdés nélkül.
Van rá valami formanyomtatvány is állítólag, de mi arról csak később szereztünk tudomást, így sima levélben óhajtottuk lemondani, és sikerült. Egy éve volt.

2014.01.12. 14:46:42

@DieNanny [SZ,CH]: "Miért nem érdekli a gyámügyet inkább az a 100 ezer Mo-on élő gyerek, akik szűkölködnek és éheznek???"
Nagyon jó meglátás, kár hogy a gyámügy leszarja pont azokat, akiknek valóba szüksége van rá.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.01.12. 14:52:35

@mirx: Velem ezt még az elején jätszottäk el. Rutinosan nem beszélek semmilyen nyelvet volt a välasz. Mivel olyan kis udvariaska vagyok, és nem csaptam räjuk az ajtot, kibarchobäztäk, hogy magyar vagyok, és kinyitottäk a könyvüket ott, ahol magyarul volt a téritös szöveg... :-))))
A postalädäshoz: És ahhoz mit szolsz, hogy ha aläiräsos küldeményed van, akkor a postäs fölcsönget, és ha elég gyors vagy, akkor sikerül leérned addigra, amig nem töltötte ki a cetlit.
Ezek kivédésére mi vär évek ota kiiktattuk a csöngöt a lakäsban. Hozzänk amugy sem jön soha senki. :-)))
@M. Péter: Bemondäsra elhiszik. De vannak olyan dolgok, amiket csak aläirässal vehetsz te vagy a meghatalmazottad (postän jo pénzért lepapirozva) ät. Ilyen csomagok pl a neten rendelt telok elöfizetéssel, vagy ha vämon keresztül jött be a csomag.
@charlieharper (UK, de nem London!): Ezt a hätso postalädät (mert nekünk hätul van) Milchkasten-nek hivjäk, mert ällitolag régen a tejes üvegeket raktäk oda. :-) www.blogwiese.ch/wp-content/SchweizerBriefkasten.jpg
@DieNanny [SZ,CH]: Nem kell ahhoz turista: www.srf.ch/konsum/themen/konsum/paeckli-klau-aus-dem-briefkasten-wer-zahlt

2014.01.12. 14:53:03

@rezsoatya(eng): Nekünk sincs magyar adó, nekem ugyan egy kicsit hiányzik, de a nyelvtanulásom miatt meg pont jó, krokodilok közé sem vágyom, a hivatalok meg felejthetők, leginkább fogalmuk sincs semmiről, jobb is kihagyni.

2014.01.12. 14:58:10

@tableno: Nekem 2 évig igazoltatni kellett a kinti iskolával hogy a gyerek jár iskolába, a harmadik évben meg azt mondták nincs rá szükség. Hát ha nincs, én nem erősködök.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.01.12. 15:01:48

@tableno: Tudod mi a baj? Hogy mindig van valaki, aki eteti...
Amugy anno a sväjci munkahelyét is le kis fos faluzta. De a kis fos faluban ällitolag csillagos szällodäk vannak csillagos étteremmel... hät nem tudom. Ritkän mondok ilyet, de nekem valahogy nem hihetö a sztorija a belinkelt képek ellenére sem.

2014.01.12. 15:02:04

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: "így csak azokkal a balekokkal foglalkozik, akik képesek önként belemenni az egész procedúrába."
Ma nagyon olyanokat szólsz, amivel mind egyetértek. :-)

Votisky Petra · http://nokkulfoldon.hu 2014.01.12. 15:20:19

@macamuca [IHUN]: Köszi, javítottam ezt a részt.
Korábban volt szó erről a weboldalon. Itt található erről és a TB-ről részletes info.
nokkulfoldon.hu/hogy-is-van-a-tb-fizetes-ha-kulfoldon-elek/

DieNanny CH 2014.01.12. 15:25:50

@Naschkatze (...awesome shape baby.. ):

Azonosan gondolkodunk. Ő volt anno ez a nick is:
blog.hu/user/743159/tab/activity/maxdate/2012-12-29T20:18:28+01:00

Nálam az elején - kb 1 éve - elásta magát. Talán, ha visszajön Svájcba, és megbeszélünk egy találkozót, és sikerül, na akkor fogok neki hinni.
Esetleg nincs valaki Dortmund környékén? Aki lecsekkolhatná.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.01.12. 15:48:50

@mirx: Hmm, ez az utólagos fizetés tök jó lehet.

A nagy postaládát nem tudod lezárni valahogy? Vagy kicserélni zárhatóra, amíg ott laksz?Ez a notebookos télleg durva.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.01.12. 15:51:07

@mirx: Megoldás a kikapcsolható csengő.Egy olyan kapcsolóval, mint a falikarnál az ágy fölött.Engem csak egyszer ébresztenének így fel fölöslegesen...

DieNanny CH 2014.01.12. 15:52:59

@VHB:

De jó! Akkor keletről - erős belemagyarázással - jön az 'eklézsia' szó, Afrikából meg mondjuk a 'Kanizsa'? :-)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.01.12. 15:59:16

@DieNanny [SZ,CH]: Nem csak ez az 1van neki... :-)
De amugy mondhatnäm, hogy nem érdekel, mert mindenki azt mond amit akar. Én meg vagyok annyira naiv, hogy bemondäsra elhiszek mindent... de hogy nälam okosabbak is?
Ha nem jönne ällandoan azzal, hogy hol volt/van/lesz, akkor a kutya nem foglalkozna vele, meg nem kérnének töle "bizonyitékokat". Szokott jokat is irni, de ältaläban ugy kezdi, hogy elgurult a gyogyszere, és mire megtalälja, beveszi, és hatni is kezd, na addigra mär jol össze is rugta a port a nagyjäval.:-)

2014.01.12. 16:05:50

@Sexual Harassment Panda: Tehát azt mondod, hogy van jövőkép Mo.-n? Te sem gondolod ezt komolyan. :)

DieNanny CH 2014.01.12. 16:07:51

@geegee:

A nagy postaládába csak úgy lehet beletenni valamit, ha az ember kinyitja az ajtaját. Vagy arra gondolsz, hogy eleve a postás elől lezárni? Mert nem tudom, hogy ez megengedett-e...

skaven 2014.01.12. 16:12:01

@Sexual Harassment Panda:
jaj, hagyjuk mar ezt a londoni mosogatos, 10 pakival szobasarkot berlos dumat. elhiszem hogy neked voltak szar elmenyeid, attol meg nem biztos hogy mindenki ezt tolja.

2014.01.12. 16:32:45

@VHB:
" Felkerül a zárjegy a mariskára, adóbevételek újra a helyükön. Problem? "
Problem az van, nagyon is sok. Peldaul ezek szerint semmiert haltak meg sokan, koztuk Kiki Camarena, akit jol meg is kinoztak, mielott koponyan szurtak szerelovassal:( Nagyon moslek egy vilag ez kerem, amit csak tudatmodosito szerekkel lehet elviselni:) Azoknak valo, akik ki tudjak kapcsolni a tudatukat, erkolcsi erzekuket, magyaran zombiknak, androidoknak, gepeknek. Ovek a szep uj vilag. Ahol nincs szerelem, hazaszeretet, bajtarsiassag, emberiesseg, stb. Csak az ego, a zabalas, a munka, a dugas, a semmi hajszolasa, a mokuskerek a vegen meg a tepsi:)

PannonBoy 2014.01.12. 16:51:19

Rövidke poszt, ráadásul hibás is.
Nem kell bejelenteni a lakóhelyváltozást, ideiglenes kiköltözéskor.
De meg merem kockáztatni, hogy még a véglegesnél sincs semmi értelme.
Egyedül az OEP-nél kell a TB jogviszonyt felfüggeszteni.

Amúgy a tennivalók listája nem merül ki az ügyintézéssel, amellett még van sok-sok elintéznivaló.

2014.01.12. 17:03:57

@VHB:
Olvastam annak idejen ezt a konteos posztot, erdekes volt:)
Off:
Most olvastam az alabbi irast:
brighterlife.ca/2013/05/29/seven-reasons-to-love-living-in-canada/
Erdekesek a commentek.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.01.12. 17:14:42

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: egyelore a szabad , demokratikus valasztas "latszata" meg megvan.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.01.12. 17:24:32

@tildy[UK]: miert irom mindezt? Mert persze atirjaka valasztasi torvenyt, ugy, hogy a kisebb partoknak eleve szivas legyen/ ne lehessen bekerulni. Atrajzoltak a valasztokeruleti terkepet, ugy, hogy nagyobb esely legyen nekik nyerni.

Ha nem ok nyernenek, biztosan valasztasi csalast kialtananak, mint ahogyan tettek anno.

Kover videoban valotta be, hogy siman vennenek kopogtatocedulat, mitobb, szerinte helyes, ha a szavazati jogot eladhassad az allamnak, pardon, a kormanypartnak:

www.youtube.com/watch?v=07lu7U-KTxk
Csak igy hirtelen.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.01.12. 17:27:23

@mirx: Ez egy marhaság... :)
Attól még, mert valakit valamiért "Betreubungolak" nem dől össze a világ.
Pláne, ha ki van már fizetve, vagy egyezség született.
Ismerős most vesz lakást, 3 is van neki.
:)
Nekem is volt. No para, túl van misztifikálva a dolog.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.01.12. 17:31:20

@Naschkatze (...awesome shape baby.. ): Nekem is jött már felszólítás számla nélkül. Előfordul, de rendszerint akkor ők hibáznak és ha rájuk szólsz, akkor szánom-bánom van. :)

2014.01.12. 17:53:16

@PannonBoy: Csak a 3 hónapnál hosszabb kiutazásnál kell a TB-t rendezni. Én legalább is így tudom.

PannonBoy 2014.01.12. 18:00:14

@Turchi: Hát nem. Amikor megszűnik a munkaviszonyod / hallgatói jogviszonyod, onnantól kezdve még 45 napig biztosított maradsz, azt követően TB befizetési kötelezettség keletkezik.
Tehát az a 45 nap arra elég, hogy ott bejelentkezz az ottani biztosítási rendszerbe, a magyarból meg kijelentkezz.

2014.01.12. 18:09:04

@PannonBoy: De ha nem volt addig se munkaviszonyom akkor mi van? Egyébként meg van nemzetközi biztosításom.

2014.01.12. 18:14:46

Innen szerzem az infókat, bár lehet hogy már írták: nokkulfoldon.hu/hogy-is-van-a-tb-fizetes-ha-kulfoldon-elek/

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2014.01.12. 19:00:02

@charlieharper (UK, de nem London!): Na! Csak nem aradas van feletek is? Vagy csak a lanyok kovetik nalatok is az angol divatot? :D

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.01.12. 19:16:36

@mirx:
Én is kaptam már iPhone-t postaládába (benne volt a számla is) :D

@charlieharper (UK, de nem London!):
Ajjaj! :D

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2014.01.12. 19:37:22

@mirx: "a postás nem tudja, mi van a dobozban,", de a testverek majd megnezik :)

PannonBoy 2014.01.12. 19:46:56

@Turchi: Akkor állampolgári kötelezettséged, hogy fizesd (vagy valaki fizesse utánad a TB hozzájárulást.
A NAV küldi ki a kötelezettségről szóló levelet és a befizetési szelvényeket.
Fura törvény, ugyanis pont azoknak kell fizetni, akiknek nincs (bejelentett) munkájuk. Aki munkaviszonyban van, EV. vagy felsőokatatásban tanul, annak nem kell fizetnie.

PannonBoy 2014.01.12. 19:46:56

@Turchi: Akkor állampolgári kötelezettséged, hogy fizesd (vagy valaki fizesse utánad a TB hozzájárulást.
A NAV küldi ki a kötelezettségről szóló levelet és a befizetési szelvényeket.
Fura törvény, ugyanis pont azoknak kell fizetni, akiknek nincs (bejelentett) munkájuk. Aki munkaviszonyban van, EV. vagy felsőokatatásban tanul, annak nem kell fizetnie.

2014.01.12. 19:56:02

@PannonBoy: Mondtam én hogy nem fizetem? Fizetek mindent amit kell, mert én egy ilyen hülye jogkövető állampolgár vagyok. Azt persze nem értem, ha van nemzetközi magán biztosításom is ami mindenre kiterjed, akkor mi a lófasznak kell TB-t fizetnem? Nem nagy összeg de nem használom. Bírom ezt az állampolgári kötelességet, de ha nekem kellene valami ami állampolgárként jár, akkor bezzeg szarnak a fejemre. ( ha hagynám)

**mimi** 2014.01.12. 19:56:28

@tildy[UK]:
teljesen igazad van, egyetértek...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.01.12. 19:56:49

@Turchi: ha van magayr allando lakcimed, es nem olyan orszagban elsz, amivel egyezmeny van, akkor dahaza tb-t kell fizetni. Ha van kulfoldon biztositasod, ha nincs. Erre megoldas a vegleges kulfoldon letelepedes, akkor ugyanis nem kerik.

Plusz abszolut nem szamit, korabban dolgoztal-e otthon, vagy sem, nem ettol fugg.

DieNanny CH 2014.01.12. 20:04:26

@PannonBoy:
"Aki munkaviszonyban van, EV. vagy felsőoktatásban tanul, annak nem kell fizetnie."

... Ugyanis neki automatikusan vonják a béréből.

2014.01.12. 20:05:43

@tildy[UK]: Fizetem otthon is, meg a magán külföldi biztosítást is, ami nem ugyanaz a külföldi államival. magánt mindenki fizethet mindentől függetlenül. kint is és itthon is. miután mi itthon is lakunk hónapokat, ezért persze van állandó lakcímem is.véglegesen meg nagyon nem akarunk letetelepedni, hacsak nem találnánk valami csoda országot.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.01.12. 20:15:54

@Mirjam2: Ez az. Csodalkozom, hogy ennek a szovegnek nem volt sajtovisszhangja ugy kulonosebben.

@Turchi: elhiszem. De a tb-t otthon minden olyan esetben rendezni kell, mikor nincs biztositasi jogviszonyod. Suli befejezese, munkaviszony megszunese ilyen helyzet.

svajcineger 2014.01.12. 20:18:22

Amennyiben valaki külföldön fizet TB-t, egészségbiztosítást, akkor Magyarországon nem fizethet! Tehát nem lehet itt is + ott is, csak egy helyen. Két országban nem lehetünk biztosítottak.

DieNanny CH 2014.01.12. 20:41:04

@svajcineger:

De csak akkor, ha a két ország között egyezmény van!

Ugyandehogy (törölt) 2014.01.12. 20:42:11

@Sexual Harassment Panda: nem csak az, itt vagyok pl én is.

csak kissé ellentmondásosan válaszolgatsz, hogy éppen hol tartózkodsz...

svajcineger 2014.01.12. 20:45:04

@DieNanny [SZ,CH]:
Igen, ez valóban így van. De azt hiszem, a legtöbb érintett országgal ez megvan.

2014.01.12. 20:55:39

@tildy[UK]: De ez nem baj, hiszen az embereknek tetszik a szabadságharc. Esetleg közömbösek, és minden megy tovább, mint eddig...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.01.12. 20:56:54

@svajcineger: o dehogynem. Lasd USA - Magyarorszag. Erdemes azt a torvenyt elolvasni, vannak olyan orszagok, ahol kettos adoztatat es tb fizetest kizaro egyezmeny van, vannak olyanok , ahol nem.

EU-ra ervenyes az, hogy otthon nekunk nem kell fizetni, de az EU-n kivul is van par orszag...

@DieNanny [SZ,CH]: pontosan igy.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.01.12. 21:02:15

@DieNanny [SZ,CH]: Jaa.... aszittem, hogymondjuk van a tetejénegy nagyobb nyílás, amin csak befelé megy a cucc.
A svédeknél az ilyen áru a kispostán marad, nekem kell érte elslattyogni.Lehet, hogy akkor ez lenne a megoldás?Bár néha én is anyázok, mondván milyen kiszállítás ez, vaskos díjakért, ha még nekem kell utánamennem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.01.12. 21:06:57

Lehet olyat csinálni hogy a magyar TB-ből kijelentkezek az arra való nyomtatvánnyal de nem jelölök meg másik biztosítót. Például azért mert még nincs NI számom?

2014.01.12. 21:09:21

@tildy[UK]: Hát persze, mikor megszűnt a munkahelyem, már intéztem is a TB-t ahogy kell.

2014.01.12. 21:11:27

@svajcineger: Ez csak EU-n belul van igy.

2014.01.12. 21:14:16

@svajcineger: Rosszul tudod. @DieNanny [SZ,CH]: válaszolt rá. És jól :-)

2014.01.12. 21:16:53

@Mirjam2: Ez így van. Én meg nagyon kívül vagyok :-(

2014.01.12. 21:18:13

@tildy[UK]: Szerintem mar semminek sincs sajtovisszhangja. Pont az tortent ami a nacizmus idejen: kis lepesekben hoztak be a valtozasokat + folyamatos agymosas meg kormanypropaganda, igy az emberek fokozatosan 'deszenzitialodtak' es a vegen mar barmit meg lehetett csinalni, senki nem mert / nem akart nyilvanosan tiltakozni. Nem azt akarom mondani hogy most Magyarorszagon nacizmus-szintu diktatura van, mivel nyilvan kozel sem ez a helyzet, de az alapelv nagyjabol hasonlo.

svajcineger 2014.01.12. 21:21:56

@tildy[UK]:
Persze, hogy az EU-n kívül is van pár ország. Azért írtam, hogy a LEGTÖBB (nem az összes) érintett országgal megvan az egyezmény.

svajcineger 2014.01.12. 21:23:35

@Mirjam2:
Nemcsak EU-n belül. Legjobb példa rá pl. Svájc.

svajcineger 2014.01.12. 21:24:24

@Turchi:
Mit tudok rosszul? Tudom, hogy igaza van. :)

svajcineger 2014.01.12. 21:26:57

@svajcineger:
Hogy ne essék félreértés: a "legtöbb érintett országon" azokat az országokat értem, ahová a legtöbben költöznek manapság.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.12. 21:46:52

@tildy[UK]:

Csak a látszata van meg? Miért, mi hiányzik jelenleg?

Herr Géza 2014.01.12. 21:48:29

@Sexual Harassment Panda:Az elsö képen képen annak a madártápnak mi köze van a Bauernfrühstück-höz???

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.12. 21:54:26

@tildy[UK]:

Pont fordítva van. A kisebb pártoknak KÖNNYÍTVE lett az indulás a választásokon. Mert ez a Fidesz érdeke, hiszen így több ellenzéki párt indul, aprózódnak a szavazatok, ami segít a Fidesznek.

A választókerületek átrajzolásának a fő oka: az eddig 176 választókerület helyett 105 lesz. A dolognak egyébként alig van jelentősége, Mo-n egyszerűen nincsenek stabil politikai identitású körzetek.

Herr Géza 2014.01.12. 22:15:29

@Herr Géza: Úgy látszik írásban dadogok: minusz egy darab "képen"... :-))

tucano 2014.01.12. 22:21:20

Dr. Illés Blanka tanácsairól az jut eszembe, hogy a 3 közül egyiket sem tettem meg és utólag most már egyértelmű, hogy nagyon jól tettem. Az ügyvédnő így ránézésre a büdös életben nem költözött külföldre és ez igencsak látszik az általa megjelölt teendőkből.

Rotoxis 2014.01.12. 22:23:18

Amikor az ember kijelentkezik Magyarországról, meg KELL adni a külföldi lakcímet. Röhej.

blackhairlady 2014.01.12. 22:46:59

@mirx: Nalunk is van egy kicsi es egy nagy postalada is (kb. 20 kicsi es 3 nagyobb egy blokkban), a kicsi a leveleknek es a reklam cuccoknak, a nagy meg a csomagoknak. Viszont az is kulcsos, es annak a postaladajaba teszi a kulcsot a postas akinek a csomag jon, igy csak te tudod kinyitni, es a kulcsot a zarba hagyod miutan kivetted a cuccodat. Igy nem kell felni, hogy ellopjak. Viszont a UPS nem szorakozik, ok az ajto ele teszik, csenget egyet, aztan le is lep. Semmi papirozas, semmi uzenethagyas. Mondjuk az utcarol nem nagyon lehet belatni az ajto ele, de foleg nem is jar senki az utcan gyalog:))

Herr Géza 2014.01.12. 23:01:17

@Sexual Harassment Panda: Miért is ne "okoskodnék"? A fájl neve bauernfr_hst_ck, kérdezni meg már csak szabad??? Vagy benned tisztelhetnénk a HÁ-t? Hú de felb@sztál egy perc alatt....

tucano 2014.01.12. 23:02:49

@Mirjam2: De igen: www.galamuscsoport.hu/tartalom/cikk/350589_nem_osztalyharc_faji_harc_nem_mutyi_fasizmus
Nagyon furcsa egészségesebb társadalmakban élni, így is évekig tart, mire levetközi az ember, amit hoz magával.

PannonBoy 2014.01.12. 23:12:10

@diggerdriver: Nem, valahol biztosítottnak kell lenni. Ennek elintézésére pont jó az a 45 nap.
De feltételezem, hogy nálad ez csak elméleti kérdés, mivel már van NI számod. :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.01.12. 23:26:38

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: akkor hallgasd meg Kover mit mond. Ennyi. MEg ha csaka gondolata is felmerul, ez nem szabad valasztasrol szol onnetol.

@tucano: kemeny.

blackhairlady 2014.01.12. 23:40:47

@Kövérmadár [swe]: Kaposvarhoz kozel, Boszenfan is van szarvasfarm, nagyon erdekes hely. voltam a gyerekeimmel, kicsik, nagyok egyarant elvezik a szarvas simogatast:)

blackhairlady 2014.01.12. 23:45:28

@morsels: Na idaig meg nem jutottam el a kommentek olvasasaban, es leirtam ugyanezt:)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.01.13. 00:08:09

@charlieharper (UK, de nem London!): Ez is a hajodon volt? :-)
@svajcineger: Oszt' mégis mennyien csinäljäk... :-)))
@Rotoxis: Nem kell. Röhej... (csak az orszägot)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.01.13. 00:24:10

@tucano: Hu b+...ezt kemény volt igy megfogalmazva olvasni. :-(

svajcineger 2014.01.13. 00:30:33

@Naschkatze (...awesome shape baby.. ):
Ameddig nem buknak le (bar fogalmam sincs, hogyan lehetne), addig igazuk is van.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.01.13. 00:44:34

@Naschkatze (...awesome shape baby.. ): aki kicsit is utananez latja a parhuzamot. Kerdes mi lesz belole a jovoben. Ennyi, es kifullad ennyiben, vagy....

Ha az mint volt, akkor en azt nem akarom/tam megvarni.
Nagyon kemeny szavak, de pontosan tukrozik az ezzel kapcsolatos velemenyem.

Bar OV elegge szeret hatarmezsgyen mozogni, politikai szobeszedben es tettekben is.

Csak van par ember, aki ebben a jatekban nem akar es nem is fog reszt venni.

Sexual Harassment Panda 2014.01.13. 00:47:05

@Herr Géza: nyugodj +.art a szepsegednek.
Az en kepemnek olyan nevet adok amilyet akarok.

Sexual Harassment Panda 2014.01.13. 00:48:22

@tildy[UK]: erosen tulreagalod a dolgot.
Nem Kell rettegni.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.01.13. 00:57:09

@tildy[UK]: A férjem szerint manapsäg elképzelhetetlen, hogy Europäban, EU-ban népirtäs legyen...én sajnos nem vagyok ennyire optimista, de kivänom, hogy neki legyen igaza!
Itt is vannak akik OV-hoz hasonloan fogalmaznak, de ök nincsenek hatalmon. A többség ältaläban legyint / megdöbben a kinyilatkozäsaikon. Ezek egyébként arra jok, hogy kicsit fölräzzäk a népet a birkasägukbol, és elkezdjenek gondolkodni...azutän ugyis leszavaznak (majdnem) mindent ami tölük jön.

holl gold 2014.01.13. 01:15:03

@geegee:

mivel a POSTAT agyonvagtak mar regen a közeli kajauzletbe kuldik a csomagokat es ajanlott leveleket, ennek az az elönye hogy pl. nalunk 7-21-ig (minden nap) lehet atvenni vagy feladni a cuccot, a megszunt postaknak sokkal rövidebb volt a nyitvatartasi ideje...Persze penzt, csekket nem tudsz kivenni meg befizetni az uzletben de ma mar maskeppen muködnek ezek a dolgok is...

PannonBoy 2014.01.13. 01:43:10

@holl gold: Most melyik ország postájáról van szó?
Mert a magyar postát annyira kerülöm, amennyire csak lehet.
Bárcsak itt is Royal Mail lenne...

M. Péter 2014.01.13. 02:25:45

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: A kevesebb választókerület áltaban a nagyobb pártoknak kedvez a kisebb pártokkal és független jelöltekkel szemben még akkor is, ha nem pártérdekek alapján húzzák meg a választókerületek határát.

2014.01.13. 04:43:26

@svajcineger: Bizonyára még korán van, de remélem értem amit írtál :-). Igaza van? -vagy- Igazam van? Elgépelted, vagy csak magáztál? ÚÚ, tényleg korán van még nekem...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.01.13. 06:19:25

@Rotoxis:
Nem kell, szerintem. En azt mondtam nem adom.
Volt egy olyan kerdes, hogy szeretnem-e ha az allam a tovabbiakban kezelne az adataimat. Ha erre nemet mondasz, akkor torolnek a lakcimnyilvantartasbol es kesz.
Mondjuk ez lassan 2 eve volt, azota sok viz lefolyt a Dunan...

Maximum megadss egy kamu cimet, legetoleg masik orszagbol. (Paranoia :) )

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.13. 07:29:49

@M. Péter:

A kisebb pártok MINDIG vesztesek, ha vannak egyéni választókerületek. Ez a rendszer következménye.

Ha mondjuk az abszolút arányos választórendszer (pl. a holland) 10, s az abszolút aránytalan (pl. a brit) meg 1, akkor a magyar eddig 6 volt, s most meg lett 7.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.13. 07:31:21

@M. Péter:

Fordítva!

Ha mondjuk az abszolút arányos választórendszer (pl. a holland) 10, s az abszolút aránytalan (pl. a brit) meg 1, akkor a magyar eddig 5 volt, s most meg lett 4.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.13. 07:32:51

@M. Péter:

Mo-n nincsenek igazán párthű területek, így nemigen lehet pártérdek alapján határokat húzni.

A független képviselő pedig idegen a magyar választási hagyományoktól, ilyen gyakorlatilag egy sem volt 1990 óta.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.01.13. 08:04:27

@holl gold: Igen, azért írtam én is kispostát.Az ilyen ilona, coop, stb helyeken működő kis kiszolgáló egységekre értem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.01.13. 08:17:48

@PannonBoy:
A magyar és az angol biztosító egyeztet adatokat egymás között?

PannonBoy 2014.01.13. 08:26:03

@diggerdriver: Nem vagyok biztos benne, de nem lepődnék meg, ha utánanéznének.

tanato 2014.01.13. 09:00:53

@charlieharper (UK, de nem London!): @diggerdriver: Szerintem sem.tavalyelőtt az akkor Párizsban dolgozó lányomon is be akartak hajtani majd egy év TB tartozást,de aki ugye kin biztosított,annak nem kell.Bár akkor még nem volt neki kinti,így egy hasraütött kinti számot adott meg a javaslatomra,mert szinte biztos voltam hogy a TB ügyintézők úgysem néznek utána,főleg hogy 95%-ban nem is beszélnek idegen nyelveket.Be is jött a kegyes hazugság.

2014.01.13. 09:02:45

@tanato: megketdeztem mindjet orszagban (UK es Mo)

tucano 2014.01.13. 09:26:31

@diggerdriver: Senki nem egyeztet senkit. Szeptemberben 3!! EUországban kellett egyszerre tb-t fizetnem, miközben mind3ban folyamatosan fenyegettek, hogy mi lesz, ha másik tagállamban is fizetek tb-t. Elmebeteg bürokraták, azt se tudják, hogy az anyjukat hogy hívják (én legalább a foglalkozásukat tudom).

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.01.13. 09:38:13

@tanato: @charlieharper (UK, de nem London!): @tucano:
Köszi.
Ki kéne jelentkeznem a magyar TB-böl.
Letöltöttem a nyomtatványt ha bírom hogy 2011 augusztustól van NI számom aztán beszkennelem és elküldöm nekik az akkor rendben van?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.01.13. 09:38:51

@Sexual Harassment Panda: nem reagalom tul es nem rettegek. De latom a parhuzamot.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.01.13. 09:39:36

@diggerdriver: jobb , ha kersz ehic kartyat is, mert azt legalabb tudjak mi.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.01.13. 10:12:09

@tildy[UK]:
Azmiaz?
Megvan az eredeti okmány amiben küldtèk az NI számot.

holl gold 2014.01.13. 10:52:48

@PannonBoy:
Most melyik ország postájáról van szó?

Svedorszag, es a fövarosrol beszelek, nem videkröl...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.01.13. 11:06:56

@diggerdriver: European Health Insurance Card.

www.nhs.uk/NHSEngland/Healthcareabroad/EHIC/Pages/about-the-ehic.aspx

Ezt otthon is ismerik, es nem hepciaskodnak, ha itteni ilyened van.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.01.13. 11:20:45

@tildy[UK]:
Ó hát persze ezt már otthon mielőtt kijöttünk kiváltottuk.
Ezt is szkenneljem be és küldjem el?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.01.13. 11:28:22

@diggerdriver: Otthon hogyan tudtad kivaltani az itteni angol ehic-et? Az ittenit kell beszkennelni.

svajcineger 2014.01.13. 11:41:26

@diggerdriver
Tökéletes lesz így! Én ugyanígy csináltam, azzal a különbséggel, hogy Ügyfélkapun küldtem el, így nem kellett szkennelni.

svajcineger 2014.01.13. 11:43:21

@diggerdriver:
Minden EU országban ugyanúgy (hasonlóan) néz ki, de neked a brit kiállításúra van szükséged.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.01.13. 11:43:23

@tildy[UK]:
Ja nincs angol csak magyar.
Az angolt hol kell kiváltani?

svajcineger 2014.01.13. 11:49:09

@diggerdriver: Egy otthoni ügyintézésre szolgáló állami fenntartású online szolgáltatás:

ugyfelkapu.magyarorszag.hu/

svajcineger 2014.01.13. 11:51:02

@svajcineger:
Ezen keresztül küldöm el az otthoni adóbevallásomat, kérek időpontot az Okmányirodában, stb.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.01.13. 12:17:30

@svajcineger:
Aha.
Itt megtalálom ugyanazt a nyomtatványt?

svajcineger 2014.01.13. 12:25:43

Nem, a nyomtatványt a TB oldaláról tudod letölteni. A másik gond (neked), hogy a z Ügyfélkapu aktiválásához személyesen kell aláírni egy Okmányirodában...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.01.13. 13:30:04

@tildy[UK]:
Ok megtaláltam.
Ezt megigényelem.
Na de miért minek?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.01.13. 13:34:25

@diggerdriver: Mondjuk azert, mert ha barhova ellatogatsz az eu-ban, ezt felmutatva ellatnak surgossegin, ugy, mintha helybeli lennel. Egeszen pontosan az EHIC :

" Egy olyan ingyenes kártya, amelynek révén ideiglenes tartózkodása során Ön az EU bármelyik 28 tagállamában, valamint Izlandon, Lichtensteinben, Norvégiában és Svájcban igénybe veheti az állami egészségügyi ellátást, amennyiben arra orvosi szempontból szüksége van, ugyanolyan feltételekkel és költségek megfizetésével (bizonyos országokban ingyenesen), mint az adott országban biztosítással rendelkező személyek."

Masodsorban leven mindenutt ismerik, ha ilyet mutatsz otthon mas orszagbol, akkor nem akadekoskodnak sem az OEP-nel, sem a NAvnal.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.01.13. 14:44:11

@tildy[UK]:
Aha. Értem. Mivel a magyar biztosításom már nem él a magyar kártya sem ér szart sem de mivel itt vagyok biztosítva itt kiváltom ezt akkor biztositva vagyok az EUban igy otthon is.
Köszi.

svajcineger 2014.01.13. 15:54:18

@diggerdriver:
Annyi a különbség, hogy az EU-s kártya külföldön (nem a biztosított saját lakhelyén) csak sürgősségi ellátásra jogosít.

Herr Géza 2014.01.13. 15:59:07

@Sexual Harassment Panda: Ja, akkor most okoskodok: a "summergarden_salad" akkor e logika (?) alapján miért nem dobostorta pl. ??? :-))

tucano 2014.01.13. 16:01:29

@diggerdriver: A kérdés inkább az, hogy szorulhatsz-e orvosi kezelésre otthon? Ha igen, akkor kamuzz nyugodtan és fizesd be a 6ezervalahányszázat. Ha nem, akkor meg igyál meg egy sört levelezgetés helyett.

svajcineger 2014.01.13. 16:12:57

@tucano:
Én azért kijelentkeznék a helyében, már amennyiben nem akar kamuzni. De az, hogy nem is fizet, meg ki sem jelentkezik, nem igazán jó megoldás. Arról nem is beszélve, hogy az egész ügyintézés kb. 5 percet vesz igénybe.

tucano 2014.01.13. 17:49:04

@svajcineger: fizetni érdemes. Komoly bajba kerültem otthon, amikor utoljára voltam, minden ellenkező híreszteléssel ellentétben NEM fogadták el a külföldi EU kék kártyámat, teljesen jogtalanul, szóval én fizetek ezentúl is több helyre. Csak hogy ne kelljen többször írni :), hazaértem és kilett a hátam. Az nem baleset, hanem akut történet, emiatt se rendes vizsgálat, se gyógyszer, se kezelés. Járni, feküdni nem tudtam, visszamenni sem. Kifizetem egy rahedli pénz az összes orvosnak/kórháznak, aki elém került, örültem, hogy nem maradtam nyomorék, bár az OEP-nek az lett volna úgy látszik a legjobb megoldás. Külön figyelmeztettek, amikor azonnal visszaléptem a magyar rendszerbe, hogy nem lehet 2 eu országban biztosításom, meg majd ők szólnak az olaszoknak (akkor az volt éppen), hogy töröljenek az ottani tb-ből stb. Tőlem bekaphatják, patkány egy banda. Úgyhogy fizetek mindenkinek, nem adok le semmit, nem jelentkezek ki többet sehonnan, csak ha végleg letiltanak a határon :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.01.13. 17:49:32

@tucano: @svajcineger:
Attól tartok hogy egyszer elkezdik kérni a havi hatezret.

tucano 2014.01.13. 18:11:24

@diggerdriver: ha jársz haza és van parád, akkor simán megéri fizetni. Ha nem jársz haza és/vagy egészséges vagy, akkor persze nem éri meg foglalkozni vele.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.01.13. 18:28:23

@tucano: Akar a franc fizetni meg nem is járok haza de mi van ha ráterhelik a házamra?

tucano 2014.01.13. 18:59:24

@diggerdriver: szerencsére nincstelen vagyok :) Amíg nincs állami emberkereskedelem, még a kölkeimet sem adhatják el :)

svajcineger 2014.01.13. 19:10:32

@tucano:
Nem igazan ertem, miert patkany banda, de mindegy... Van egy szabaly, ami egyebkent nemcsak nalunk el. Ezt be kell(ene) taratani, es kesz. Lehet persze trukkozni, de akkor a lebukasnal se sirdogaljon senki!

svajcineger 2014.01.13. 19:12:11

@diggerdriver:
Amenyiben nem jelentkezel ki, akkor biztos lehetsz benne, hogy kovetelni fogjak a penzt. Raadasul visszamenolegesen, es teljesen jogosan.

svajcineger 2014.01.13. 19:14:03

@diggerdriver:
Meg egyszer mondom: ot perc az egesz procedura, es egy fillerbe se kerul. Nem erne meg kijelentkezni?

tucano 2014.01.13. 19:25:05

@svajcineger: azért patkányok, mert kék EU egészségügyi kártyával a kezemben nem vizsgáltak meg. Szívből kívánom azóta is a kedves betegfelvevőknek, hogy történjen meg velük ugyanez.
Én minden szabályt betartottam. Azóta törvényellenesen két helyen fizetek (a hamradikról már jelentkezem ki, de a decembert még befizettem). Még én szegek törvényt azzal, hogy mindenhová fizetek, mint a katonatiszt, mert annélkül Magyarországon rám sem néztek.

"Amenyiben nem jelentkezel ki, akkor biztos lehetsz benne, hogy kovetelni fogjak a penzt. Raadasul visszamenolegesen, es teljesen jogosan."
Nem, nincs igazad! Ha bemutatja, hogy fizet külföldön eg. biztosítást, akkor nem fizettethetnek vele ki semmit, kivéve ha előbb nem fizetett magyart és csak később kezdett el külföldit fizetni, akkor a közte lévő különbséget kifizettetik.
Gyakorlati tapasztalat, igaz 2012 téli.

svajcineger 2014.01.13. 20:15:27

@tucano:
Barmelyik orszagban igy jartak volna el veled. Az EU-s kartyaval csak es kizarolag surgossegi ellatasra(!) vagy jogosult.

A visszamenoleges koveteles ettol meg fennall, egeszen addig mig a paciens be nem bizonyitja, hogy mashol fizet. Meg egszzer mondom: sokkal egyszerubb kijelentkezni, mint utolag magyarazkodni.

BTBTBT 2014.01.13. 23:28:14

@svajcineger:
Múlt héten ezt már taglaltuk itt: egyrészt röhej egy visszamenőleges törvény, másrészt az EU-ban nem fizethetsz (illetve nem fizettethetnek veled) kétszer TB-t. A magyar oldalon EU-jog ellenes gyakorlat folyik, és ha valaki bizonyítani tudja, hogy mióta fizet TB-t külföldön, akkor a magyar megfizettetés is jogellenes.
Meg ez annyit változik, hogy csak na.
Ettől persze még át lehetne jelentkezni ideiglenes lakcímre, viszont akkor idővel majd kitalálják, hogy csak az lehet állampolgár, akinek állandó lakcíme van.

svajcineger 2014.01.14. 02:06:19

@Barátusz [UKCaLCM]:
Bocs, de nem igazan ertelek... Hol hallottal te tolem visszamenoleges torvenyrol, meg arrol, hogy ket helyen kene TB-t fizetni?
Meg ezt a lakcim atjelentkezeses dolgot sem ertem...

svajcineger 2014.01.14. 02:27:16

@Barátusz [UKCaLCM]:
Ha visszaolvasol, akkor lathatod, hogy en pontosan azt mondtam, hogy kifejezetten tilos ket orszagban fizetni.
Es ezt nem is varja el toled a magyar TB sem, ezaltal nem is folytat EU-s jog elleni gyakorlatot. Ok pontosan azt varjak el, hogy ott fizess, ahol elsz, de ha orszagot valtasz, akkor azt jelentsd be. Ha ezt nem teszed meg, akkor fordulhat elo az, hogy mindenfele kovetelessel allnak elo - teljesen jogosan egyebkent - mert ok csak azt latjak, hogy a paciens honapok/evek ota nem fizet jarulekot. Nana, hogy ilyenkor ezt be akarjak hajtani. Ezt a torturat kehet elkerulni egy nehany soros adatlap kitoltesevel.

BTBTBT 2014.01.14. 10:53:52

@svajcineger:
Visszamenőleges követelést említettél.
A visszamenőleges hatályú törvény pedig magyar "jellegzetesség".

A magyar TB szimplán azon az alapon veti ki rád a havi 6600 forintot, hogy van állandó lakcímed.
Nem azért, mert esetleg van jövedelmed, nem is azért, mert igénybe vennél bármiféle egészségügyi szolgáltatást. (Most természetesen azokról beszélek, akik tényleg külföldön dolgoznak, és nem járnak Mo.-on TB alá tartozó eü.-részlegekbe.)
Viszont ideiglenes lakcím esetén ez már nem így történik. Mi van???
Mivel ma már nincs külön a TB meg az APEH, hanem a NAV egy cégként intézi mind az adót, mind az eü.-jérulékot, a fene essen már beléjük, hogy 2010 után nincs egy olyan adatbázisuk, amiből kitűnik, hogy valaki - akár évek óta - "dormant" a rendszerükben. Vagy van, csak szarnak bele. Szintén jó magyar szokásként.
Persze erre lehet mondani, hogy miért nem jelentkezik ki a delikvens. :)

EHIC-kártyával viszont több mint sürgősségi ellátásra vagy jogosult Mo.-on, különös tekintettel a már meglévő betegségeidre.
www.nhs.uk/NHSEngland/Healthcareabroad/countryguide/Pages/EEAcountries.aspx
www.nhs.uk/NHSEngland/Healthcareabroad/countryguide/Pages/healthcareinHungary.aspx

svajcineger 2014.01.14. 12:19:11

@Barátusz [UKCaLCM]:
Ugorjunk, szerintem!
Úgy tűnik elbeszélünk egymás mellett...

tucano 2014.01.14. 13:55:13

@svajcineger: "Barmelyik orszagban igy jartak volna el veled."
Dehogy. Szabály szerint sem volt igazuk. Ezt később még ők is elismerték és bocsánatot kértek, miután megoldottam mindent és közöltem, hogy akkor perelek, név szerint. Enyből megnyuhászkodtak. Megértem, hogy alul vannak fizetve, hogy köti őket a bürokrácia, de tényleg patkány módon viselkednek, nem szeretnék otthon beteg lenni.
Persze abban teljesen igazad van, ha nem fizet és van vmi lefoglalnivalója, akkor jelentkezzen ki. Egyébként meg bekaphatják, én inkább fizetek több helyre, de nem akarok még egyszer kiszolgáltatott helyzetbe kerülni Magyarországon. Ami az alap otthon.

BTBTBT 2014.01.14. 15:09:19

@svajcineger:
Hat ez ervnek keves, de ha ugy gondolod, akkor tenyleg ugorjunk.

svajcineger 2014.01.14. 17:41:14

@Barátusz [UKCaLCM]:
Szövegértésben nem tudok segíteni...
Én soha nem a lakcímről való kijelentkezésről beszéltem, hanem a magyarországi tb ellátásból való kijelentkezésről.

BTBTBT 2014.01.14. 19:32:00

@svajcineger:
Eddig meg csak elbeszeltunk egymas mellett, most meg mar a szovegertesemmel lennenek gondok? Tenyleg ugorjunk. :)

silent76 2014.01.19. 02:13:31

@mirx: szerintem mindenhol úgy kellene a dolgoknak működnie, mint Svájcban... Geil?

0x1D 2014.02.19. 23:43:01

köszönöm. ezt a cikket kerestem.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása