oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. december 08. 06:52,  Gyerekügyek Ausztriában és Kínában 204 komment

2013. december 08. 06:52 Határátkelő

Gyerekügyek Ausztriában és Kínában

Igen érdekes útra indulunk ma, hiszen Európában (így például Ausztriában is) az egyre kevesebb gyerek okoz problémát, Kínában is hasonló a helyzet, csak ott más okokból: most üt vissza az egykepolitika, amin éppen lazítanak is. A mai harmadik történetünk pedig Kenyában játszódik. Nézzük tehát az ezen a héten ajánlott posztokat!

kínai család.jpg

Kezdjük ismét egy (nekem) új bloggal, a MammyAusztriával, amely (mint neve is mutatja) elsősorban a gyermekvállalással kapcsolatos dolgokra koncentrál. Helga hamarosan anyuka lesz, így első kézből oszthatja meg tapasztalatait.

„Ausztriában törvényben meghatározott, hogy a terhes nők 8 héttel a szülés előtt, vagyis a 32. héttől nem dolgozhatnak, hanem úgynevezett Schutzfrist (védelmi, oltalmi idő) alá kerülnek. Ebben az időszakban a Wochengeld jár a kismamáknak, amelynek a mértéke körülbelül a hivatalosan bejelentett fizetéssel egyenértékű.

Most ennek az ügyintézésén kell túlesnem, ami egyébként nem is olyan vészes. Múlt heti kötelezően a Krankenkassánál tett látogatásom alkalmával párhuzamban megkérdeztem az ott dolgozó hölgyeket, hogy hogyan is igényelhetem meg a Wochengeldet.

Nagyon egyszerűen. Kell hozzá a doktornő által adott Bestätigung, és egy úgynevezett Entgeld- és Arbeitsgeberbestätigung. Az utóbbin agyaltam, hogy hogyan is fogom megkapni az én nem éppen túl kedves főnökömtől, de ezt is leegyszerűsítették nekem és kaptam egy formulát, amit csak ki kell a könyvelőnek az adataimmal tölteni és kész is van. Most már csak arra várok, hogy a postás mikor hozza meg, és mikor vihetem a kis papírjaimat a betegbiztosítómhoz."

Ez természetesen csak egy nagyon rövid, kiragadott részlet volt a legutóbbi posztból, akit a teljes írás érdekel, az látogasson el az oldalra, ahol érdemes egy kicsit kattintgatni is!

Kínai egyke-gondok

Kínában a hetvenes évek második felétől kezdtek szigorítani a gyermekvállalás feltételein, így próbálván megakadályozni a túlnépesedést és az abból fakadó szegénységet. Veve legutóbbi posztjából kiderül, a döntés ma már súlyos gondot jelent a kínai társadalomnak, így nem csoda, ha megpróbálnak lazítani rajta.

„A kínai vezetés 1977-ben lépett, s egyre szigorúbb normákat határozott meg, míg végül rövid úton eljutottak a drákói megszorításig. A rendelkezés értelmében a városi családokban csak egy gyermeket vállalhattak, míg a mezőgazdasági területek egy részén két gyermek volt a limit. A szabályozás a nemzetiségekre lényegesen lazábban vonatkozott, ezt jól jelzi, hogy az elmúlt 30 évben arányuk Kína lakosságán belül növekedett is.

(...)

A családtervezés - bár messzemenően szembement a kínai hagyományokkal, s ezáltal, főleg kezdetben, erős ellenállást szült - összességében sikeresnek mondható utat járt be.

Segítségével legalább kétszázmillióval kevesebb ma Kína lakossága, mint nélküle lenne. Tekintve az országban végbement hatalmas fejlődést, mai szemmel nézve már egyáltalán nem biztos, hogy a helyzet kezelhetetlen lenne nélküle, de a bevezetéskor erre még nem lehetett alapozni.

Természetesen nem mindenki tartotta be az előírt limitet. Ez főleg az állami alkalmazottak esetében jelenthetett komoly problémákat. A többiek számára többnyire pénzbüntetéssel honorálták a helyzetet, de ahogy jobbá váltak a lakosság anyagi lehetőségei, egyre többen engedhették meg maguknak, hogy kifizessék - az amúgy meglehetősen tetemes - bírságot.

A büntetéseken felül (az olykor tagadhatatlanul megtörtént túlkapások, kényszerabortuszok, stb. mellett) az extra gyereket vállalók számos állami szolgáltatást lényegesen drágábban vehetnek igénybe. Az egészségügy, az oktatás területén mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk a renitens szülőknek.

(...)

Miután a korlátozásokat bevezették, jelentősen több fiúgyermek született, mint lány, s emiatt a férfiak egy részének nem jut pár. Főleg a mostani 20-35 közötti korosztály az érintett, a fejlődéssel párhuzamosan az arányok már jelentős javulást mutatnak.

Komoly probléma az is, hogy mivel Kínában nincs kiépített társadalombiztosítás, a kevesebb utódra arányaiban több felmenő támogatásának terhe hárul.

A fenti problémák miatt már hosszú ideje komoly vita tárgya a családtervezési politika további lazítása. Novemberben arról döntöttek, hogy a jövőben már azok a párok is vállalhatnak szabadon két gyermeket, akik közül legalább az egyikük egyke.

Hogy a rendszer meddig marad, vagy milyen további lazítás várható az nehéz kérdés."

Akinek felkeltette az érdeklődését a téma, az kattintson bátran és olvassa el a teljes, e kiragadott részletnél jóval részletesebb posztot!

Még mindig nagyon szeretünk itt lenni

Bevallom, kedvelem Tyimpi és Andris kenyai oldalát, így nagyon megörültem, amikor megláttam, hogy hosszú hetek után ismét friss poszt van fent. Ráadásul mivel küldetésük felénél járnak, az írás némileg összefoglaló jellegű is – mindenkinek ajánlom ezzel a rövid részlettel!

„Több mint 50 napja nem dohányzunk. Okok: egészség, pénz, baba projekt, stb. Én nagyon szenvedtem a leszokás miatt és természetesen még most is gondolok rá, de már sokkal jobb.

A leszokás 30. napja körül úgy döntöttünk, hogy akkor most fogyókúrázunk is párhuzamosan. No kenyér, tészta, édesség, stb. Sok sport: kajakozás, úszás, nekem jóga is. Meg is látszik az eredménye, vagyis meglátszott.

A héten ugyanis Dianin voltunk és hát nagyon jó éttermek vannak, illetve ott laknak a barátaink, véletlenül szintén Timi és András. Általuk ismertük meg, a Leonardo étterem menedzserét Filippót. Hihetetlen figura, tudjátok az az igazi olasz fickó, imádjuk Dianin elkezdtem talpmasszázsra is járni. Az okokat természetesen a család és a barátok tudják, ezt nem ecsetelném itt.

Egy nő csinálja, akit egyébként Filippó ajánlott. A nő kb. 60 éves, és német. 1980 óta lakik itt és van egy kis farmja, ahol DISZNÓ, igen disznó, sőt kacsa, liba is van. Valamikor elmegyünk megnézni.

(...)

Még mindig nagyon szeretünk itt lenni. Most már a második szezont töltjük itt, és mindennap megerősítést nyerek, hogy de jó itt. Például: az, amikor megyünk ki merülni a hajóval a kellemes 30 fokban, szétnézek és a kék, zöld színben pompázó óceánt látom, akkor belegondolok, hogy 2 éve még irodába ültem bizonyos emberekkel...

A másik ilyen alkalom, amikor a férjemmel elmegyünk kajakozni a sziget körül. Szintén ott az óceán, az ember, akit szeretek, a gyönyörű szigetek. De sorolhatnám még, hogy amikor megyünk fel autóval és látjuk az út melletti pálmák, kesudió ültetvények stb.

Természetesen ez csak a kaland, élmény, munkánk része. A lelki része, hogy természetesen a szülők, család nagyon hiányzik nekünk, próbáljuk ezt tompítani és mindennap beszélünk velük Skype-on."

Akit érdekelnek a kenyai kalandok, az ne hagyja ki a látogatást a blogra, ahol az eredeti bejegyzés is olvasható.

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Ausztria Kína Kenya

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr355677982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.12.08. 07:04:32

Király a kenyai blog.
:)
A gyerek témából már kinőttem.

Ugyandehogy (törölt) 2013.12.08. 08:26:02

"Miután a korlátozásokat bevezették, jelentősen több fiúgyermek született, mint lány, s emiatt a férfiak egy részének nem jut pár"

hogy...? első gyereknek fiú születik több, vagy hogy...?

tanato 2013.12.08. 08:32:30

@Babette_: Nem,a lánycsecsemőket elvetetik,akárcsak Indiában.

DieNanny CH 2013.12.08. 08:50:03

@Babette_:

Szerintem megnézték ultrahangon a nemét, aztán ha lányt mutatott, irány az abortusz...

DieNanny CH 2013.12.08. 08:51:33

@Babette_:

Vagy, ha megszületett, akkor belehalt valamilyen betegségbe pár napos korában... (Légzési elégtelenség, "kiesett" a kiságyból, stb.)

Ugyandehogy (törölt) 2013.12.08. 08:52:08

@tanato: ja, értem.
azért rmeélem, hogy csak a lánymagzatokat:)

@DieNanny: köszi. szerintem lassan jár az agyam ebben az időszakban:)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.12.08. 09:04:50

@Babette_:

Korábban megölték születése után a lányt, aztán rámondták, hogy halva született. A modern korban meg megnézik a nemét és még születése előtt ölik meg.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.12.08. 09:05:44

@Babette_:

Nem mindegy, hogy mikor ölnek meg, születés előtt vagy után?

Ugyandehogy (törölt) 2013.12.08. 09:24:20

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: elméletileg és a gyerekszempontjából de.
de akkor hol van a határ, hogy meddig elhajtásés mikortól gyilkosság.

- drágám, nem lehetne ezt a gyereket elvetetni...?
- de már 7 éves...
- akkor legalább a hegedűjét...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.08. 10:41:34

Az éjszaka folyamán befagyott a szemközti tó :D Gyors volt!

@tilmir:
Csatlakozom!

@Babette_:
Maxval abortuszellenes, így valószínű a megtermékenyítést követően, a 3 sejtnyi izét is embernek tekinti.
Én ennél gyakorlatiasabb vagyok, az adófizetés megkezdésétől számítom ;)

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Lemaradtál a tegnapi vérkommunista, Viktorrólegyszótse, jajjaKádárrendszerdejóvolt öregemberről... őt mét te is elvetetted volna, akár 65 évesen is ;)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.12.08. 10:49:25

@Babette_:

Szerintem legyen a határ 7 éves kor, Lehessen minden gyermek elvethető 7 éves korig. Ha meg beteg, akkor 14 éves korig.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.12.08. 10:50:20

@Kövérmadár:

Halaszthatatlan programom volt. Meg kellett néznem 6 filmet egymás után.

Ugyandehogy (törölt) 2013.12.08. 12:08:48

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: ez nem logikus. semmi nem indokolja a pont 7 éves kort. legyen inkább addig, míg gyerek. a szüleinek pedig mindig gyerek, tehát legyen a határ, hogy ameddig a szülő él.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.12.08. 12:39:18

@Babette_:

Teljesen igazad van. Valójában egyetlen korhatár sem logikus, azaz nem szabad korhatárnak lennie. A gyermekgyillkosságnal bűncselekménynek kell lenni, minden körülmények között, az nem megy, hogy születés előtt szabad, aztán meg nem. A TELJES TILTÁS az egyetlen megoldás.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.08. 12:53:30

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Vagy a teljes engedés ;)

Nekem az Oblivion pont tetszett, a Loopert még nem láttam, de majd megnézem :)
A Felettünk a Föld tényleg hülyeség.
Az első kettőről nem tudok semmit, az Upsidedown a leírás alapján akár még nézhető is lehet.
Az utolsó... na az nem az én világom, amiben gyerek van, az nem érdekel (hacsak nem tömeggyilkos, nem tépik szét vagy valami hasonló :) ).

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.12.08. 13:05:55

@Kövérmadár:

A Looperen meglepődtem, sokkal rosszabbra számítottam, s kiderült: nem remekmű, de nem is sablonos és jól van megcsinálva. Egyszer meg lehet nézni és még érdekes is.

A Little Miss Sunshine meg nagyon jó. Jó, hogy utoljára néztem.

BTBTBT 2013.12.08. 13:09:28

Angliában vagy szabadságot vesz ki a kismama, vagy a várható szülés időpontja előtt x héttel korábban kezdi a 26+26 hetes "maternity leave"-jét.
Tendencia, hogy a nők jelentős része kb. 4 héttel a szülés előtt már nem dolgozik, de volt olyan ismerősöm, aki az utolsó héten is, a szülés előtti napokig bejárt az irodába.

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Mi az, hogy meg KELLETT nézned 6 filmet? Fegyvert szorítottak a fejedhez? Kritikát írsz róluk a Cinemába? (már ha még létezik az a magazin.)

A 3. más sci-fikből lett összeollózva, és ezért még a látvány sem kárpótol.

Az 5. (Another Earth) nagyon jó - egészen a végéig, mert az addigi független filmes gyöngyszem átcsap hollywoodi szarságba (jutalom-űrutazás a középkorú pasinak).

A 6. nagyon jó.

A többit nem láttam, de az 1-2-re az időt se pocsékolnám.

Ugyandehogy (törölt) 2013.12.08. 13:43:09

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: és hogyan büntessük meg azokat, akik elvetélnek?

Ugyandehogy (törölt) 2013.12.08. 13:44:04

@Kövérmadár: a looperra ne pazarold az idődet....egy szar, logikátlan

Ugyandehogy (törölt) 2013.12.08. 13:54:01

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: már miért lenne baleset? az emberek maguk felelősek az egészségükért. aki egészséges, az egészséges gyereket szül és nem vetél el.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.08. 13:55:31

@Babette_:

Nem így megy ez. Sok minden közbejöhet. S a beteg embereknek is joguk van gyerekre.

morsels (törölt) 2013.12.08. 14:08:18

@Babette_:
Nade hogyan lehet nem atlagos gyereket csinalni?

nosuti 2013.12.08. 14:14:34

bocs, ha már ez volt

passport.blog.hu/2013/12/07/a_nemet_keresetek

a lelkészen nem csodálkozom, hogy hálás a fizujáért :)

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.08. 14:20:53

@nosuti:

A papok fizetését illetően nagyobb a különbség Mo. és Németo. között, mint az átlagfizetéseket illetően.

4000 euró felett, az 1,2 millió Ft felett. Ennyit még egy katolikus püspök sem kap Mo-n, még akkor sem, ha belevesszük a természtbeli juttatásokat.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.08. 14:23:39

@Babette_: Ha tényleg ezt gondolod, akkor szerencsés vagy. Azért ez így nem igaz.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.08. 14:30:41

@tilmir: Azt csak hiszed :). Abból míg élsz, nem nőhetsz ki, hisz társadalmi kérdés, nem csak az egyén ügye.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.08. 14:31:04

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Természetbeli juttatás a saját használatra kapott ministránsfiú? ;)

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.08. 14:38:22

@Kövérmadár:

Nem. Lakás jellemzően, rezsi, benzinköltség, autó, ilyesmi. Magasabb szinten reprezentációs kiadások.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.08. 14:45:49

@Kövérmadár: Csak a házvezetőnő. Ennek évszázados hagyománya van ;).

Ugyandehogy (törölt) 2013.12.08. 14:58:28

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: rosszul mondod, nem joguk van, hanem kötelező. a betegeknek és az egészségeseknek. szülessen meg minden gyerek.

Latcho Rom 2013.12.08. 15:05:50

1230$ per kop, januar eleje. Azt hiszem megnyomom a gombot, mit gondol errol Na de hat ur? :))

www.snorkeldivemexico.com/snorkel/images/articles/Cozumel-Snorkeling-Tours-2.jpg

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.08. 15:07:19

@zöldeketbeszélek:
Értem... headache-duty? :)

@morsels:
Akkor valamit elronthattatok ;)

Latcho Rom 2013.12.08. 15:07:58

@Babette_: Hol a hatar, down kor nem akadaly?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.08. 15:08:42

@shakti_rom:
Mindenképp nyomd a gombot... nyomd, nyomd a gombot! :)

Február elején leszünk a környéken, bár Mexico most kimaradt.

Latcho Rom 2013.12.08. 15:11:20

@Kövérmadár: Cosumel, kicsit dragabb..de ausztralian kivul talan itt a legjobb a snorkle, scuba.

Latcho Rom 2013.12.08. 15:14:21

@Kövérmadár: szivem huz vissza hondurasba, de nem egyedul dontok. Ott is volt minden hajokazas nelkul, teknosok, csudaszep korallok..kaja magasan jobb mint a fostato kubai.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.08. 15:20:41

@zöldeketbeszélek:

Igen, mármint a cölibátusban élő katolikus papoknál. A nős katolikus papoknál ez nem kell.

Ezért volt az, hogy akik komolyan gondolták a cölibátust, saját nővérüket, húgukat, anyjukat vették fel házvezetőnőnek, hogy ne legyen gyanú.

Az ókorban voltak radikálisabb emberek is. Origénesz (II-III. századi szerzetes) kasztrálta saját magát, miután összesúgtak a háta mögött, hogy biztosan a csajok nem is a teológiai oktatás miatt járnak hozzá.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.08. 15:26:19

@shakti_rom:
Hondurasból csak a Roatán nevű szigetet láttuk és csak a West End Bay-en voltunk. De így is élveztük :)
Februárban biztosan lesz korallozás, sznorkelezés. A programot Nóri tudja, ő szervezi, én csak fizetek és élvezem a természetet :)

Latcho Rom 2013.12.08. 15:29:38

@Kövérmadár: Ott voltunk, Roatanon a west end bayen.,Balra nagy sziklak, odasetaltam naponta haromszor snorklozni, ha nem jott velem a nej sunyin vettem egy szivart egy szigetlakotol, s beultem egy serre. Ohhh, de jo elet az :))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.08. 15:46:23

@shakti_rom:
Az bizony :D
Miért, mi baja "nejnek" a szivarral? Esetleg viccesszivar volt? :D

Latcho Rom 2013.12.08. 15:49:00

@Kövérmadár: Nem dohanyzom 2 eve, az :)

L ehet hogy Akumal lesz, ezres darabja, kivalo a snorkle..

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.08. 15:50:02

@33621:
Az utóbbi időben ez már a sokadik ilyen dolog. Beindult volna a választási kampány?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.08. 15:51:14

@morsels:
Na jó, de nem mi szültük.
Örökbefogadott nyuszi, bár olyan rossz, mint a nevelőapja :D

BTBTBT 2013.12.08. 16:02:08

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Nincs jobb dolog az akaratodat edzendő, mint - egy-két kivételtől eltekintve - szar és közepes filmek egyhuzamban nézése?
Mazochista vagy-é?

@shakti_rom:
What about the Betty Crocker explanation, huh? :)

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.08. 16:04:45

@Barátusz:

Előre nem tudhatom szar-e.

Megnéztem pár listát "100 legjobb sci-fi film" és hasonlók címmel. A listából kihúztam amit már láttam, aztán kihúztam ami már a leírás alapján is nagyon rossznak tűnt. S ami maradt, az megnéztem kb. másfél hónap alatt.

Most majd megyek át más kategóriákra is.

Beterveztem a Sátántangó megnézését is.

BTBTBT 2013.12.08. 16:10:49

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Listák?
Ha beleolvasol a nézői kritikákba, azért kiderül, hogy rettenetes-e egy-egy film. Ebből a szempontból érdemesebb a rottentomatoes-t, mint az imdb-t átnézni.

Kíváncsi vagyok, hogy a Sátántangót hogy fogod bírni. Nemcsak a hosszúsága, hanem a valós idejű történetmesélés miatt is. Ha arra azt mondod, hogy unalmas, meg fogom érteni.

Csak kétszerre tudtam megnezni.

morsels (törölt) 2013.12.08. 16:12:04

@Kövérmadár:
A fuvet nem eszi, hanem szivja? :-)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.08. 16:22:55

@shakti_rom:
Szerintem már a többedik.
Vagy mindig ugyanarról írnak? :)

@morsels:
Elsősorban eszi... egyszer bent volt ő is a szobában, amikor... nos, akkor. Nem tetszett neki, nem szereti a füstöt.

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Megmondod nekem, hogy szerinted melyik volt a 10-15 legjobb sci-fi amit láttál?

2013.12.08. 16:31:09

Jo ez a kenyas meg a kinais is, bar a kenyas eleg szemelyes, olyan mintha csak bizonyos embereknek szolna es nekem nincs is jogom ilyen privat dolgokrol olvasni :D

@33621: Nahat, ez is. Meg volt az a masik is amirol ezen a blogon is irtak. Meg tegnap olvastam azt a modorost is. Ez a darab nem tunik olyan szelsosegesnek, az a masik az ugy hangzott mintha csakis a kilatastalansagbol menekuloket mutatna be (persze nem lattam egyiket se). Az a modoros vagy ki az meg olyan mintha masik szelsoseg lenne, mert o meg tokre ignoralja azokat akik meg tenyleg azert mentek ki :D Erdekes ez.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.08. 16:52:15

@Kövérmadár:

Most nehéz lesz emlékezetből, mert biztos kihagyok valamit.

Mondjuk egy minden idők 15 legjobbja ez lenne kb., nem sorrendbe téve:

- Star Wars
- Stargate + sorozat
- Star Trek persze nem minden rész
- Back To The Future
- Europa Report
- Fahrenheit 451
- Somewhere In The Past
- Kin-Dza-Dza
- Matrix 1. rész
- Donnie Darko
- Thirteenth Floor
- Cloud Atlas
- Enemy Mine
- Source Code
- Galaxy Guest

Persze tudom, ezek egy része nem "igazi" sci-fi, de tágan értelmeztem. Ami sci-fi is, azt ide számítottam. Mert mondjuk a Galaxy Guest meg a Kin-Dza-Dza nagyon nem "igazi" sci-fi.

Látható, hogy még a romantikus filmeket sem vetem meg, hisz betettem a Somewhere In The Past filmet is.

morsels (törölt) 2013.12.08. 17:19:22

@Kövérmadár:
Egyedul fustolted tele a szobat? :-)
Ennyi erovel tejszinhabbal is megtolthetned a Muffint :-)

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.08. 17:19:24

S a címe persze Somewhere In Time és nem Somewhere In The Past... :-) www.imdb.com/title/tt0081534/

morsels (törölt) 2013.12.08. 17:23:14

@Kövérmadár:
Egyebkent van egy sorozat, Weeds a cime, nem rossz .
Vannak benne jo es erdekes reszek :-).

Latcho Rom 2013.12.08. 17:50:51

@Barátusz: nem figyelsz, irtam mar, Betty az a digger neje.

BTBTBT 2013.12.08. 17:51:03

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
"Alien(s)" meg "Blade runner" nincs is a legjobb-listádon? Hm.
De még "Terminator (2)", "Solaris", "District 9", "Metropolis" vagy "12 monkeys" sem, ha már tágabban értelmezzük a sci-fi műfaját?

A tegnap látott "Little Miss Sunshine"-t is a "legjobb 100 sci-fi"-listáról nézted?

@Kövérmadár:
Komolyan: A füvezés hosszútávú következményeivel mi a helyzet?

BTBTBT 2013.12.08. 17:52:43

@shakti_rom:
Figyelek, de nem írtál nekem ilyen tartalmú kommentet. Éppen ezért kérdeztem.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.08. 17:58:47

@Barátusz:

Nem, a Liitle Miss Sunshine-ról hallottam sokat, eleve meg akartam nézni. Van egy ilyen listám, amit meg kellene nézni.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.08. 18:01:33

@Barátusz:

A Solaris jó, de az első 15-be nem tudom bevenni. Se az orosz, se az amerikai verziót, láttam mind a 2-t.

A District 9 is ez. A 12 Monkeys is. Jó filmek.

A Terminatort közepesnek tartom. Az Alient is.

Tudom, a Blade Runner szinte mindenkinek rajta van a legjobb 10 filmje között, én nem tenném oda.

A Metropolist még nem láttam, de tervezem.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.08. 18:22:37

@Kövérmadár: Erre valami egészen furát dob a google-fordító...

???

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.08. 18:23:33

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Köszi, felírtam őket!

@morsels:
Azt sem mondtam, hogy egyedül füstöltem ;)
Weeds-re ránézek, köszi!

@Barátusz:
Semmiféle következményét nem látom, érzékelem a magam részéről. Nincs sem függőség (sem fizikai, sem pszichés), nincs szellemi leépülés, sem teljesítőképesség romlás (sem fizikai, sem mentális).
Pontosabban sem én, sem a környezetem (olyanok akik nem szívnak és napi kapcsolatban vagyunk) nem vett észre ilyen jellegű változást.

A Trainspottingot nem pont rólam mintázták ;)

morsels (törölt) 2013.12.08. 18:28:00

@Kövérmadár:
A Weeds egyfajta tarsadalmi karikatura is, persze lehet, hogy Europabol nezve maskepp jon majd at.
De vannak benne jo poenok :-)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.08. 18:29:17

@zöldeketbeszélek:
Nagyjából 10 évről beszélünk.
Semmivel sem kártékonyabb a dolog, mint néha meginni egy whiskey-t.

Ha olyan súlyos egészségügyi következményei lennének, akkor nem lenne egyre több országban legális; illetve nyugodtan be lehetne tiltani az alkoholt és cigarettát is.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.08. 18:31:45

@morsels:
Ez a "Nancy ül a fűben" nevű sorozat, ha jól látom. Az első évadot már rángatom lefelé :)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.08. 18:32:23

@Kövérmadár: Tudom, hogy sok országban fájdalomcsillapítóként az orvos is felírhatja a súlyos betegnek. Olyan dolgok jutnak eszembe egyébként erről, amit még technikus koromban tanultam a függőség kialakulásáról. Nagyon sok kemény drogos első lépcsője a fű vagy ha szegény, akkor a nitrohigító, ragasztó, bármi, aminek a gőzét belélegezve egy darabig nagyon menőnek érezheti magát.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.08. 18:34:53

@Kövérmadár: Egyébként tök igazad van az alkohollal kapcsolatban. A cigit azért nem veszem ide, mert a fogyasztása ugyan függőséget okoz, de nem vezet módosult tudatállapot kialakulásához, sőt, állandósulásához. Vagyis annak elég kicsi az esélye, hogy egy pall-mall függő leszúrjon egy sikátorban egy dobozért...

GERI87 2013.12.08. 18:38:50

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Az abortusz nem gyilkosság, még NEM ember: magzat és meg sem született....

Persze aki vallásos, az szerint már ekkor van lelke...de ez nem számít mert ők meg úgy sem vetetik el, szóval hogy szerintük ez gyilkosság az legyen a magánügyük, de biológiailag meg nem az és ez a lényeg.

Ennyi erővel a magömlés meg a menstruáció is gyilkosság, hisz abból is lehetne gyerek...

A kínaiak azért hülyék mert a nemek szerint szelektálnak és emiatt felborul a nemek aránya.
De hát ennyi eszük van.

Ugyandehogy (törölt) 2013.12.08. 18:42:48

@zöldeketbeszélek: nagyon elfogult vagy velem, mert "ismersz". ez a egyik legnagyobb blődség, amit valaki leírhat.
de kellett valami max hülyeségeire.

Ugyandehogy (törölt) 2013.12.08. 18:44:23

@Kövérmadár: vegyél volvót és ne adj a gyereknek enni.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.08. 18:44:46

@Kövérmadár: Én még a szimpla füstölőket sem bírom...az a fülledt , fojtogató, keleties atmoszféra...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.08. 18:47:00

@Babette_: Bocs, félreértettelek, nem jött át az iróniafaktor.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.08. 18:53:21

@GERI87:

Oké, akkor megyek megölni pár hajléktalant. Legyen az én magánügyem.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.08. 18:54:03

@GERI87:

"Ennyi erővel a magömlés meg a menstruáció is gyilkosság, hisz abból is lehetne gyerek."

Nem az. A sperma és a petesejt nem ember.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.08. 18:54:58

@GERI87: Most erre nem linkelek abortusz-videókat, mert szerintem már mindenki látott legalább egyet. De ha nem, ajánlom megtekintésre valamelyiket, csak átgondolandó, hogy mi is történik ilyenkor. Nem csak a magzattal, a nővel is.
Persze tisztában vagyok vele, hogy ezt egy férfi olyan szinten nem képes átérezni, nem is hibáztatok senkit emiatt. Amiatt viszont, amit vakon képesek elkövetni nők ellen - kezdve a törvénykezéssel - kijárna valami nem túl gyengéd retorzió.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.08. 18:55:36

@GERI87:
Lesz majd ott meleg-kánaán :D

@Babette_:
A Volvo drága, nincs megfelelő ár-érték aránya. Arról nem is beszélve, hogy a Ford tulajdona... az meg F-betűs, mint a Fiat és a francia autók, tehát nem veszünk :)

@zöldeketbeszélek:
Így már érthető.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.08. 18:58:38

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Szerintem úgy van, hogy a természetes ösztönök elfojtása miatt a személyiség feltétlenül torzul. Most vagy valaki olyan elhivatott, hogy abszolút komolyan gondolja és úgy is gyakorolja a szűzi életet, de nem minden fiút azért szenteltek fel, mert valóban elhívatást érzett. A papság nagy részét tették ki mindig is (oké, ma már biztos nem) azok a fiatal fiúk - és persze az apácáknál is megvolt ez - akiket a szülők pusztán anyagi okok miatt adtak valamelyik papneveldébe vagy szerzetbe.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.08. 19:03:04

@zöldeketbeszélek:
Csak a kedvedért megnéztem egy videót... nem sámli...

Az biztos, hogy a legtisztább megoldás a védekezés, az nem fáj senkinek sem.
Örülök, hogy hímnemű lettem, jobb ez így ;)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.08. 19:04:08

@zöldeketbeszélek:
Hát így mondd legközelebb az uradnak, hogy fáj a fejed! :D

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.08. 19:07:23

@Kövérmadár: Igen, én is sokáig azt mondtam, amikor megkérdezték, hogy mi szeretnék lenni. hogy fiú...de azért, mert faltam a történelmi regényeket és sajnáltam, hogy én nem lehetek honvédő :). Mentségemre szolgál, hogy csak 10-11 éves voltam.

Ha végigolvastad a kínai posztot, láthatod hogy milyen kevesen gondolták azt, hogy megtakarítván a fájdalmat, bűntudatot, esetleges következményeket inkább védekeznek...Viszont hihetetlen rutinra tettek szert az angyalcsinálók. Gratula ez úton is a kínaiaknak.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.08. 19:11:01

@zöldeketbeszélek:

Van ilyen, van aki nem belső indíttatásból vállal fel egy korlátozást.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.08. 19:14:50

@Babette_: Sok minden érthető így ;). Egyébként egy percig sem gondolom, hogy egy kicsit is ismerlek. Talán egy icipicit, amennyire hagyod, hogy a személyed átüssön a kommentjeiden. Te csinálod jól.

Ugyandehogy (törölt) 2013.12.08. 19:18:15

@zöldeketbeszélek: azért tettem zárójelbe. úgy értettem, hogy egy idegen nickhez képest.
ha ezt egy idegen nick írja, már öten rágnák itt a húsát.
:)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.08. 19:21:42

@Babette_: Uramatyám, szükségem van egy jó erős feketére! Vagy újraindításra...

blackhairlady 2013.12.08. 19:48:23

@morsels: Otthon is ment ez a sorozat Nancy ul a fuben cimen. Tenyleg vannak benne jo poenok.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.08. 19:50:42

@zöldeketbeszélek:

Főleg korábbi korokban, amikor a papi pálya megbecsült, jól fizető dolog volt. Ma ez nincs így, ma a legtöbb ember elhivatottságból lesz pap.

Meg eleve felekezetfüggő persze, hiszen Mo-n kb. 55 % a katolikus, s belőlük is 52 %-ot érint a cölibátus. Azaz a 48 %-nál nincs ilyen gond.

blackhairlady 2013.12.08. 20:00:12

@Kövérmadár: Latom kozben, hogy te is megtalaltad a magyar cimet.
Ajanlom a Hostages cimu sorozatot is, szerintem nagyon jo. www.cbs.com/shows/hostages/

Illetve a abc.go.com/shows/marvels-agents-of-shield cimu sorozatot, ez is uj, az elso evad megy.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.08. 20:10:44

@Babette_:
Igen, 2 evig volt szerencsem egy S80-ashoz 2003-2004-ben. Apame volt, de joparszor vezettem. Nekem nem tetszett. Nem volt rossz, de kb. annyiert kapok egy Mercedest is, ami viszont vagyam.

2013.12.08. 20:22:42

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
" Látható, hogy még a romantikus filmeket sem vetem meg, hisz betettem a Somewhere In The Past filmet is. "
Valahogy en sem szeretem a romantikus filmeket, de tegnap egy zenes video kapcsan raakadtam az It's a Wonderful Life c. (1946)filmre, a YT - on is fenn van teljes egeszeben. Beleneztem, erdekesnek tunt, csak mar tul keso volt, igy nem tudtam vegignezni. Talan ma.
www.youtube.com/watch?v=frXklECPkD0 It's a Wonderful Life
A zenes video, ami ennek a filmnek egy klipjevel kezdodik:
www.youtube.com/watch?v=UymN_kjYeFk The Killers - Boots
Ugyan ez, csak angol szoveggel:
www.youtube.com/watch?v=i949QawnAQM The Killers - Boots (Lyrics)
( Az enekes egy " mormon szepfiu ". Neha azert kedvem volna belevagni az utcan parosan setalo, nyakkendos, oltonyos agit-propos mormon gyerekek pofajaba es mondani nekik, hogy Go Back To Utah!! ) :)))))
Ettol fuggetlenul tetszenek The Killers videoi, pl ez:
www.youtube.com/watch?v=Qok9Ialei4c The Killers - Miss Atomic Bomb

GERI87 2013.12.08. 20:32:33

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:

A hajléktalan felnőtt ember, nem egy emberkezdemény sejthalmaz.

"Nem az. A sperma és a petesejt nem ember. "

A zigóta, embrió és a magzat sem az.

@zöldeketbeszélek:

Segédkeztem abortusznál, nem kell elmagyarázni...semmiféle lélekkel, öntudattal rendelkező ember nem kerül eltávolításra...

"Amiatt viszont, amit vakon képesek elkövetni nők ellen - kezdve a törvénykezéssel - kijárna valami nem túl gyengéd retorzió."

Amelyik nő nem akar az nem megy abortuszra, nem kötelező.
Nem értem miért kéne tiltani csak azért mert vannak akik úgy gondolják hogy ez bűn.
magánügy: akkor ő nem megy abortuszra.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.08. 20:39:15

@Babette_: mert a felfogóképességem az este előrehaladtával rohamosan romlik :))...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.08. 20:40:47

@Kövérmadár:
Az összes amerikai autógyártó konszern haldoklik.
Detroit halott város lett.
A Ford eladta a Volvót a Kínaiaknak A Jaguárt meg az Indiai Tata-nak.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.08. 20:42:01

@GERI87: Én egy szóval sem mondtam, hogy tiltani kellene. De kényszeríteni sem szabadna sehol a világon. Rendben, most itt Mo-n liberális a szabályozás. De olvastam, ez hogy ment régebben, mi volt az USA-ban, most mi van Indiában, mi volt Kínában stb.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.08. 20:48:05

Na szóval...

kepfeltoltes.hu/131208/tumblr_mkbweuPhNP1qet1moo1_500_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ma egész nap menés volt a program.
Voltam a LIDL-ben betermeltem sajtokból meg vettem kiváncsiságból makadámdiót.
Hogy az milyen jó.
Igaz drága de jó.
Áfonyafélékből is feltöltöttem a készletet.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.08. 20:52:12

@diggerdriver:
Remelem a nemet autok kihuzzak.
Ugy olvastam, hogy az MB a Daimlere, az meg "sajat".
BMW? Audi?

talján sógor 2013.12.08. 21:03:17

Gratulálok a kenyai poszt íróinak, hogy már 50 napja sikerült letenniük a cigit.
Én másfél éve nem bagózom, 23 év után hagytam abba. Csak azért vagyok mérges, hogy nem 20 évvel ezelőtt volt ennyi eszem. Sokkal jobban érzem magam, bár tény, hogy az első 1 hónap kínlódás volt, de megérte.

Hari Seldon 2 2013.12.08. 21:03:21

@zöldeketbeszélek:
Bocs, hogy beleokoskodok, de az abortusz csak a 10-en valahanyadik hétig törvényes. És ott még messze nem úgy néz ki az embrió, mint ezekben a "neokon"-ok által megrendelt video vágások...

És mielőtt gyerekellenes lennék, most fektettem le a három kislányomat.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.08. 21:32:55

@Hari Seldon 2:

Országfüggő ez. Van ország, ahol semmilyen abortusz sincs, bűncselekmény minden esetben. S van ahol a 9. hónapban is lehet.

Liping 2013.12.08. 21:33:05

Az abortusz erkölcsi megítélésén lehet vitatkozni, de azt fenntartom, hogy nagyságrendekkel humánusabb, mint már megszült gyerekkel elbánni.

Kínában az családtervezés bejött, nélküle sokkal többen lennének, s arról nem beszélve, hogy a népesség továbbra is erősen növekedő pályán lenne tőle még jó darabig.

Sajnos a nemek közti válogatás ellen nehéz fellépni. Az orvos már bűncselekményt követ el, ha elárulja a gyerek nemét, de korrupcióval ez azért kideríthető.
Az állam a lánygyermekeket propagálja már régóta. A városokban pedig, ahol a népesség egyre nagyobb hányada él, sokkal kisebb a jelentősége annak, hogy az utód milyen nemű.
Ahogy az emberek felvilágosultabbá váltak, s az élőmunka irányából jövő kényszer is csökkent, egyre normálisabb a nemek aránya. Ma már alig 1-2%-kal több fiú születik meg, mint lány. Ha ez a szint marad, az gyakorlatilag észrevehetetlen lesz a mindennapokban.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.08. 21:34:03

@GERI87:

"A hajléktalan felnőtt ember, nem egy emberkezdemény sejthalmaz."

Nem baj. Majd törvényt hozunk, hogy nem jogképes és nem is igazi ember, hiszen nincs hajléka.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.08. 21:35:10

@Kövérmadár:
A Merci jól áll bár volt néhány típus amik keményen megrengették a cég imázsát
A Bálna Merci, a kereklámpás E osztály.
Ritka nagy határ szarok.
Az A osztály tipikus példája a "negatív reklám is reklám" mondásnak. Az csak habverés volt.

A BMW bár RT de a többségi tulaj a Quandt család.
Nincsenek szélsőséges típusai az egyetlen megosztó modell a Chris Bangl féle 7-es sorozat volt de az is a formája miatt.
aztán megvették a Rovert és majdnem belebuktak. Egy euróért szabadultak meg tőle de a Mini-t megtartották, egyrészt mert sikeres típus másrészt kellett nekik kis autó a kaliforniai szabvány előírta flottafogyasztáshoz.
Amikor eladósorba került a Rolls Royce a VW és a BMW licitált rá.
A VW nyert.
Aztán valamelyik BMW-s jogász mókus kiderítette hogy a Rolls Royce márkával nem jár együtt a védjegy, magyarul a márkanév.
A BMW fillérekért megvette és mondta VW-nek hogy tegyétek rá a Rolls orrára a VW emblémát. Biztos sokat eladtok majd belőle.
Irtózatos nagy botrány lett belőle, a Bajor tartományi miniszternek kellett beavatkozni.
Megosztották a márkát vagyis a Bentley-t a VW gyártja a Rolls-t meg a BMW.

Az Audi a VW-né. Nincs probléma.
Mellékesen jegyzem meg hogy a világ összes Audijának a benzinmotorját Győrben gyártják.

Liping 2013.12.08. 21:37:01

A már valaki által említett Indiával szemben mások az indokok.
Ott a lányok elleni egyik, ha nem a legfontosabb érv, hogy a lányos család rendezi a hozományt. Ez a nem tehetős családok esetében életre nyomorba döntő kiadás.

Kínában ezzel szemben a helyzet fordított, itt a férfi viszi a lakást, kocsit, miegymást a feleség feneke alá, hogy megtörténhessen a frigy. Már, aki megengedheti magának.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.08. 21:38:58

@Liping:

Egy pár hetes csecsemő tudatszintje nem olyan, mint egy felnőtté. Egy párnát ráteszel a fejére, s megfullad fél perc alatt, szóval nincs gond. Nem is kell altatóra pazarolni pénzt. De ha nagyon humánus akarsz lenni, beadsz neki pár altatót és sosem ébred fel. Ez még 2-3 évesnél is megoldható. Szóval a nemkívánt gyermek abortálható bármikor. Így jobb is, mert ha még a méhen belül ölik meg, lehet, hogy tévedésből szép, okos gyereket ölnek. Szóval én amondó vagyok: szülessen meg, majd várjunk 4-5 éves koráig, hogy lássuk értelmes, szép, tehetséges-e, s ha nem, akkor egyszerűen, fájdalommentesen abortálhatjuk.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.08. 21:39:44

@talján sógor:
Csatlakozom!
Bár csak 4 évig dohányoztam, de annak már 10 éve vége.

@diggerdriver:
Köszönöm, ez jó volt!

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.08. 21:43:53

@diggerdriver:

Pl. Kanadában.

Ott kimondták: a magzat a nő teste, így a nő szuverén joga rendelkezni felette. Azaz a sok helyen meglévő 3-hónapos határ alkotmányellenes, hiszen a 3. hónap után is a nő teste a magzat.

Hari Seldon 2 2013.12.08. 21:49:30

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Na, igen, és az ilyen felvételek nyilván olyan országokban készültek, ahol nem igen foglalkoznak az abortusz idejével.

Most csak tippek: afrika, ázsia egyes részein simán megcsinálják akár a 5-ik hónapban is. És egyes vallási csoportok nagyszerűen fel tudják használni arra, hogy manipulálják azokat a nőket, akik amúgy is nehéz döntés előtt állnak...

Manipulálják az embereket. Ahogy Rodolfó mondta, figyeljék a kezemet mert csalok.
Szerintem, ezt hívják aljasságnak. Mert nem az a neokonnak kell felnevelni, és esetleg a másik egy-kettő-három-négy, akárhányra jut kevesebb figyelem és törődés.

Na jó, most már mennem kell mert az egyik gyerek felsírt...

talján sógor 2013.12.08. 21:49:31

Ausztiában növekszik az élve születések száma, persze ez nem az árja vér örökítéséből, hanem inkább a bevándorlók szaporaságából adódik.
És itt egyet is értek Madárral, miszerint pl. egy szomáliai családnak egyszerűbb gyerekeket gyártani sorozatban, mint dolgozni, hiszen a segélyből + gyerektartásból is jól megélnek, szakképzettség és nyelvtudás híján pedig munkát úgysem kapnának (persze tisztelet a kivételnek).
A dolog szépsége ráadásul az, hogy az ország statisztikáit gyönyörűen javítják: több gyerek, kevesebb munkanélküli, hiszen anyuka gyesen van. Igaz, hogy az államnak többe kerül, de erre is kezdenek lassan rájönni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.08. 21:56:10

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Volt már rá példa hogy 7-8-9 hónapos magzatokat elvettek?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.08. 22:06:56

@diggerdriver:
Biztosan, de nem hinném, hogy gyakori lenne.

@talján sógor:
Ami reményt adhat, hogy a sok szomáliai gyereke majd már értékes tagja lesz a társadalomnak. Majd kiderül, elvégre csomó második generációs bevándolró dolgozik és többet akar, mint a szülei.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.08. 22:21:41

@Kövérmadár:
Kizártnak tartom.
Azt is hogy Kanadában engedélyezett lenne.

talján sógor 2013.12.08. 22:25:35

@Kövérmadár: Gratulálok, sokkal több eszed volt, mint nekem.
A bagósok azt hiszik, hogy ha leszkonának, akkor valami JÓról kellene lemondaniuk. Akkor tudtam abbahagyni, amikor rájöttem, hogy a nem-dohányzás nem a JÓról, hanem a ROSSZról való lemondással egyenlő.

morsels (törölt) 2013.12.08. 22:44:48

@diggerdriver:
Hulye dolog, de a torveny ertelmeben a szulesig lehet abortuszt vegrehajtani Kanadaban.
Az mas kerdes, hogy ez milyen surun fordul elo, szerintem nincs orvos, aki megtenne, bar ki tudja.

BTBTBT 2013.12.08. 22:55:08

Egy klasszikus filmzene - nemcsak filmfaló bircának -

www.youtube.com/watch?v=psHTGRG8cJc

@Hari Seldon 2:
Még otthon vagytok, vagy már léptetek?

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
"Egy pár hetes csecsemő tudatszintje nem olyan, mint egy felnőtté. Egy párnát ráteszel a fejére, s megfullad fél perc alatt, szóval nincs gond."
B+! Te kész vagy.

@Cascabel:
"Valahogy en sem szeretem a romantikus filmeket, de tegnap egy zenes video kapcsan raakadtam az It's a Wonderful Life c. (1946)filmre,"
És ez egészen pontosan mitől romantikus film? Mert hogy például az Amélie romantikus, az fix, de a James Stewart-klasszikus?

A The Killers-nek egyetlen kitűnő száma van. Ez -
(1:00-nál kezdődik a dal, de a kerettörténetet is érdemes látni)

www.youtube.com/watch?v=-3hyrkzFRss

@Kövérmadár:
Láttad te a "Trainspotting"-ot? Ott nem füveznek a srácok. :)
Egyébként nem akarok itt kérdezősködni a tudatmódosító szokásaidról, de a fű hosszú távon befolyásolja az emberi szervezetet.

@blackhair-lady:
A 2. szezon Tarantino-koppintásos befejezésekor hagytam abba ezt az amúgy vicces sorozatot.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.08. 23:03:54

@Barátusz:
Láttam :)
Minden befolyásolja hosszú távon a szervezetet, még az is, ha vidékről beköltözöl az Andrássy útra.

BTBTBT 2013.12.08. 23:05:17

@Kövérmadár:
Ha be tudsz költözni az Andrássy útra, az csak jól befolyásolhatja a szervezetedet, mert azt jelenti, hogy vastag vagy. :)

Hosszú távon a szex is befolyásolja a szervezetet? :)

2013.12.08. 23:21:34

@talján sógor:
" Én másfél éve nem bagózom, 23 év után hagytam abba. "
En most is bagozom, ebben a pillanatban. Amugy tobb, mint 44 eve kezdtem el. Egyszer probaltam abbahagyni, 3 honapig sikerult, de gyomorfekelyt kaptam az orvos szerint a dohanyzas abbahagyasa miatt. Remelem, meg 30 ev mulva is fogom szivni es lelkiismeret furdalasom lesz miatta:) Irom ezt ugy, hogy nagyon sok jo haverom, ismerosom halt meg mar dohanyzas okozta torokrakban:( De hiszek a genetikaban es a Teremtoben emellett fatalista is vagyok:) Hogy mi a jo es mi a rossz, hagy dontsem mar el en! I have a right to be wrong! :)

2013.12.08. 23:39:41

@Kövérmadár:
" Ami reményt adhat, hogy a sok szomáliai gyereke majd már értékes tagja lesz a társadalomnak. "
Nalunk meg az elso generacios szomaliai is dolgozik, a nagyobb hanyada. Raadasul olyan munkat vegeznek, amit feher ember - pl. en is - csak vegszuksegben csinalna. Az itteni vagohidakon szerzodeses vendegmunkasok es afrikai menekultek dolgoznak nagy tobbsegben. Embertelen korulmenyek kozott. Par napja meselt rola ket horvat festo kollegam - ok is dolgoztak vagohidon High Riveren amikor kijottek, mashol nem kaptak munkat nyelvtudas hianyaban - hogy milyen szornyu volt: csak jott a sok fagyott fel marha a szalagon, buz, hideg, hajtas, stb. Kis vagohid volt, 8 ora alatt 4000 marhat dolgoztak fel. Mexikoi munkatarsam es baratom Chichagoban dolgozott vagohidon par evig, o is sokat meselt. Ott is a legtobb melos illegalis mexikoi volt.

morsels (törölt) 2013.12.08. 23:53:28

@Cascabel:
En egyszer nem dohanyoztam masfel evig. 18 honapig.
A mai napig sajnalom, hogy akkor elszivtam egy cigarettat. Felig.

bpetya75 2013.12.09. 00:23:06

@Barátusz:

A fű? Ja. Egyik barátom jó egy éve próbált lejönni róla 17 év használat után. Majdnem ráment a családja, és odáig jutott el, hogy "füves vagyok, aki 2 hónapja nem szívott". Aztán jön a cimbora, és megint van mivel ízesíteni a cigit egy darabig. De legalább már nem termeli. Három gyerek mellett már kicsit gázos volt, amit a pincében csinált...

morsels (törölt) 2013.12.09. 00:42:29

@bpetya75:
Hat es te miert nem alszol ilyenkor? :-)

2013.12.09. 00:43:53

@morsels:
Amikor sikerult 3 honapig nem szivni, jott egy vetlen pillanat: egy hazat tataroztam, egyedul voltam, gyonyoru kilatas, jol ereztem magam, euforia, minden nagyon okes, gyonyoru az elet, stb. Ulok a nappaliban, eltelve magammal es a vilaggal, es mit latok? Egy teli doboz cigit az ablakparkanyon, valamelyik melos ottfelejtette. Kis hezitalas utan ragyujtottam. Igy tortent a masodik bunbeesesem:( A Sors tette oda azt a doboz cigit:) Azota szivom ujra, 1997 oktobere ota:(

morsels (törölt) 2013.12.09. 01:00:27

@Cascabel:
Ja, bunbeesni konnyu.
Ismered a mondast, ugye?
I can resist anything expect temptation.
(Oscar Wild)

2013.12.09. 01:23:13

@morsels:
Nem ismerem ezt a mondast, de tetszik, mert nagyon igaz:)
Thanks:)

BTBTBT 2013.12.09. 02:04:26

@blackhair-lady:
Weeds (ahogy ott mindenki mindenkire fegyvert fog a végén)

@bpetya75:
Nekem ez nem nagyon fér a fejembe: 3 gyerek, feleség, de a férj évtizede szív? Szenvedélybeteg? Gyenge? Más egyéb?
Vagy csak azért, mert ilyesmiben nincs - közvetlen - tapasztalatom?

Olyan füves csapatot ismertem Dél-Londonban, magyarok voltak, akik csak melóztak, aztán otthon füveztek. Évekig. Semmi más.
Meredek arcok voltak. Egyszer még össze is verekedtünk.

Latcho Rom 2013.12.09. 02:09:59

Ha erdekel valakit, 544 kivalo cbc/bbc duku kubarol -'most

2013.12.09. 02:45:13

@Barátusz:
A fu szivasa itt termeszetes dolog, inkabb az a furcsa, aki nem szivja:) Volt es jelenlegi munkatarsaim, haverjaim, ismeroseim tobb mint fele rendszeresen szivja, sokuk evtizedek ota. Rendes, normalis csaladapak, normalis gyerekekkel, unokakkal, jo melosok, kivalo szakemberek a maguk teruleten, a mernoktol, tanaron, szakmunkason at a segedmunkasig. Nem jobbak, nem rosszabbak azoknal, akik nem szivjak. Period:) Case closed:)
En nem szivom - kivetel egy par honapos idoszak 1988 - ban - ugyanis nincs ra szuksegem, alaptermeszetembol kifolyolag vagyok " natural high " :)

BTBTBT 2013.12.09. 02:55:57

@Cascabel:
Szóval ha felétek természetes a használata, akkor mindenhol az lenne? :)
Ettől eltekintve az általad felsoroltakkal kapcsolatban is kérdezhetem, hogy: Szenvedélybetegek?

Nekem sincs ilyesmire szükségem, mert bár csak sejtem, mit értesz "natural high"-on, kb. olyasmi lehetek én is, de semmiképpen sem vagyok "natural low".
Anyag nélkül is jön a "trip".

Latcho Rom 2013.12.09. 02:58:28

@Barátusz: Ontarioban is, s mindenhol eszak amerikaban, ugy tunik.

BTBTBT 2013.12.09. 03:04:01

@shakti_rom:
A "mindenhol"-on mindenholt értettem, nemcsak Kanadát vagy az USÁ-t, Mr. Expert. :)

Tudsz valami bevált pulyka-receptet karácsonyra? Akarok csinálni idén.
Esetleg ötlet arra, hogy mit készítsek vegetáriánusnak, ha már mi, a többiek, felzabáljuk a pulyka nagyját?

2013.12.09. 03:05:57

@Barátusz:
" Szenvedélybetegek? "
Ki tudja? A dohanyos is az, az alkoholista is az, a szexmanias is az, a depis is az, az internet fuggo is az, a sokat zabalo is az, az anorexic is az, a bulimic is az ilyen erovel:) Az emberek 80 % - anak van valami szenvedelye:)
A felenket egesz Kanadara ertettem.
" Anyag nélkül is jön a "trip". " Igen, erre ertettem a natural high - t:)

BTBTBT 2013.12.09. 03:17:28

@Cascabel:
Bár tisztában vagyok a cselekedet mögött meghúzódó pszichológiával, de nem egyszerű egyből szenvedélybetegként gondolni az anorexiásra és a bulimiásra, mivel magát a folyamatot nem "élvezi" annyira, mint például egy dohányos vagy piás (nem alkesz).

Szoktál jógázni?

2013.12.09. 03:19:17

@Barátusz:
" Szóval ha felétek természetes a használata, akkor mindenhol az lenne? :) "
Igen, mindenhol annak kellene lennie, termeszetesnek. Kulonosen Magyarorszagon! Ahol a hulye, agysejtpusztito palinka ivasa es fozese a termeszetes, tarsadalmilag elfogadott, sot tamogatott! :( Egy fuves nem veri agyba - fobe a feleseget, gyereket peldaul. Nem kotekedik, nem provokal verekedest, ha sziv. Sorolhatnam a kulonbseget az alkohol es a kender hatasa kozott, a kender elonyere.
I have a dream: Hemp Hungary! :)

2013.12.09. 03:23:33

@Barátusz:
" Szoktál jógázni? "
Hogy en jogazni???? Ne ma'!!! :) Proli vagyok en, nem nekem talaltak ki azt az " uri huncuccsagot " t! :) Sertegettelek en teged? :) Hogy en jogazni:((( Megall az eszem:)

2013.12.09. 03:28:03

@Barátusz:
Ismered ezzel kapcsoltaban a kovetkezo mondast?
" Azt meg elturtem, amikor lekopott, azt is, amikor pofonvagott, azt is, amikor belem vagta a bicskat. De amikor azt mondta " pardon ", nem alltam jot magamert:) Na, igy vagyok en a jogaval:)

BTBTBT 2013.12.09. 03:50:47

@Cascabel:
:)))
Jópofa ez a mondás.
A jógát csak a tudatmódosító légzéstechnikák miatt kérdeztem.
Ám ahogy a mondás tartja: "Anyway, there's always a first time for everything..." :)

A kenderre még mindig több ország hivatalos szerve néz ferde szemmel, mint ahány támogatja azt, nem?
Azért engedélyezni, mert más szenvedélynél kevésbé károsabb?
A mértékletességről nem is beszélve. Piából meg fűből is megárthat a sok.

montroyal ( CAN qc) 2013.12.09. 03:52:56

@Cascabel: wow megall az esz ... tenyleg ez a velemenyed a furol ... en is ismerek embereket ( pl egy gyerekkori baratom ) akinek az elete nagy nulla .. csak azert el hogy a napi jointja meglegyen .. es tenyleg nem artalmas rendszeresen a elmebeteg osztalyon kot ki 2- 3 honapos kezelesrezartosztalyon .. a volt sogorjaimon is megfigyelhettem hogy epul le az agyuk . az az egyiknek mar nem mert befuvezve folborult a truckjaval ...

rendszeresen nezem a bunugyu eseteket a canalD-d es mindig felhivom a nejem figyelmet latod rendszeresen fuveztek , v fuveztek a gyilkolaszasok elott ... meg a szerencsetlen aldozat nok akiket fuvezni elcsalnak ejszaka elhagyatott helyekre ... es mennek..
az is normal ut a kemeny drogokhoz hogy elotte csak fuveztek

amugy budos es felfordul a normalis ember gyomra a szagatol is ..@Barátusz: latod en is ismerek ilyen agyilag leepult zombikat akik csak a jointert elnek ...

montroyal ( CAN qc) 2013.12.09. 04:01:12

@montroyal: na jo ejt aki jobban akar aludni sexelni es elszakadni az elettol szivjon el valamit ...amugy a halalos betegeknek megengedtek a termesztest , persze visszaeltek vele jo bulikat rendeztek a haverokkal el is adtak , ezert uj torvenyt hoztak csak kijelolt engedellyel rendelkezovallalkozas termelheti es toluk vehetik meg ellenorizetten a betegek akiknek van engedelyuk... ... sirnak is ...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.09. 07:35:03

@Barátusz:
Fogamzasgatlas nelkul nem is kicsit :)

Azert, minden onigazolas nelkul, megjegyzem, hogy nem tartom magam ugyanabba a kategoriaba tartozonak, mint a del-londoni ismeroseid.
Miert jo a fu? Ugyanazert, amiert meginni egy sort (vagy kettot). Jol birom az alkoholt, 2 sortol tuti a padlon lennek ;)

@Cascabel:
Ez igy van. Mi donjuk el, mit akarunk. Maximum az arat is mi fizetjuk.

03.19: igen, ez egy jo erv a fu mellett. Nem szul agressziot (ha megis, akkor ott valami egyeb problema is van).

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.09. 07:51:07

@morsels:

Miért lenne hülye dolog? A nő rendelkezhet saját testével, nem?

bpetya75 2013.12.09. 07:56:54

@morsels:

Kivetett az ágy. De végül azért csak összemelegedtünk. ;-)

@Barátusz: .

A srác elég nagyvilági életet élt a szólókarrierje alatt. Annak folyománya volt a fű, amit nem tudott és nem is akart letenni. Akkor jutott el odáig, hogy mégis le kéne, amikor azt vette észre magán, hogy lassan már tényleg remeg érte és egyre többet szív.

Még szegény Dr Kutyát is zaklattam annó, hogy hogyan segíthetnék neki, mert a srác felesége szerint én voltam az egyetlen barátja, aki nem a freedomfighter vonalat erősítem benne ez ügyben.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 08:19:06

@diggerdriver:

www.borsonline.hu/cikk.php?id=37389

http://konzervatorium.blog.hu/2011/09/20/a_lany_aki_tulelte_az_abortuszt_gianna_jessen_vallomasa@Kövérmadár:

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 08:22:40

@Hari Seldon 2: Most és itt igazad van. De ez egyrészt nem mindig volt így (sőt, most sem így van a világ más helyein), másrészt meg nekem teljesen mindegy, hogy hogy néz ki egy magzat. Most nagyon demagóg leszek, de már elnézést, egy újszülött sem úgy néz ki mint a huszonéves szülője...

Én csak annyit mondok, hála az égnek, hogy soha nem kellett még arról döntenem vagy akár csak gondolkoznom, hogy 'megtartsam-e' a gyerekemet, vagy sem.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 08:29:38

@GERI87: Gondolkoztam rajta, érdemes-e válaszolnom bővebben a kommentedre. Ha a nickedben van valami, ami a valós éneddel egyezik, akkor te egy nálam több, mint 10 évvel fiatalabb ember vagy, ráadásul férfi. Írod, hogy segédkeztél abortusznál, tehát nagy valószínűséggel az egészségügy területén dolgozol, orvostanhallgató, orvos, műtős stb. lehetsz.

Namármost, mondjanak akár 'femininácinak', de nekem ezzel kapcsolatban egy férfi véleménye nem mérvadó, különösen egy fiatal orvosé/orvostanhallgatóé stb. nem. Soha a büdös életben nem fogjátok tudni, mit él át a magzat, mit él át az anya az abortusz során. Remélem, én sem fogom megtudni, de nőként legalább valamennyire át tudom érezni. Azt sem fogom megtudni, hogy milyen lehet prosztatarákban szenvedni, vagy milyen lehet a focistának, amikor tökönrúgva vergődik a gyepen...

Semmilyen tudattal, lélekkel rendelkező lény nincs egy abortusznál??? Én nem vagyok vallásos, sőt, még keresztény sem, ezt így mégsem jelenteném ki. Nem tudod, nem tudhatod te sem.

És neked is egy link:

konzervatorium.blog.hu/2011/09/20/a_lany_aki_tulelte_az_abortuszt_gianna_jessen_vallomasa

Ezzel én, ha nem haragszol, nem egy vitát szeretnék veled provokálni, ez egyszerűen nem vitatéma számomra.

Hari Seldon 2 2013.12.09. 08:46:22

@Barátusz:
Szia.
Már három hónapja itt vagyunk Franciaországban.
Talán valamikor én is tudok írni egy kis beszámolót. De egyenlőre nincs időm rá.
Viszem a gyerekeket az oviba... :-)
(amikor a feleségem ügyeletes, én viszem őket egyedül)

morsels (törölt) 2013.12.09. 11:33:18

@Babette_:
Igen, komoly.
Bar max csusztat kisse, mert ugy allitja be, mintha direkt ilyen torvenyt hoztak volna Kanadaban, pedig pont az a baj, hogy igazabol nincs is torveny.

abortionincanada.ca/history/legal-abortion-in-canada/

Ezert irtam azt, hogy hulye dolog, mert torveny nelkul gyakorlatilag egy legfelsobb birosagi itelet a meghatarozo, az viszont nem szabalyzott semmit. Merthat nem az a dolga.

GERI87 2013.12.09. 15:07:03

@zöldeketbeszélek:

reméljük sehol nem fognak idővel kötelezni erre senkit.
Szabad döntés kell hogy legyen.

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:

szar érv. kb ennyire is kell reagálni rá.

"de az"

nem az, már mondtam, ennyi erővel a sperma és a petesejt is potenciális ember...
a menstruáció és a magömlés gyilkosság?

hagyjuk már...

Az hogy vallási okokból ellenzed, a te dolgod, ti nem jártok abortuszra és ennyi, mást meg békén lehet hagyni ezekkel...

blackhairlady 2013.12.09. 15:31:17

@Barátusz: En mar itt az Usaban lattam nehany reszt, vicces volt, de nem neztem folyamatosan, annyira nem kotott le.

BTBTBT 2013.12.09. 18:24:11

@Kövérmadár:
Nem is ment a hasonlitgatas. De ezek a csokak nem voltak eppen tanultak sem, meg mas vagyaik sem nagyon akadtak a fuvon meg a hasuk teletoltesen - tobbnyire elokesz - etelekkel.
Gondolhatod, ha meg nozni sem noztek. :)

@Hari Seldon 2:
Sok sikert! Aztan majd tolj egy posztot, ha lesz ra idod.

@blackhair-lady:
5 eve lattam az elso 2 evadot. Tetszett. Otthon nem is hallottam rola. Lehet, hogy azert, mert mielott leleptem, a 2005-os sorozat meg el sem jutott Mo.-ra.

GERI87 2013.12.09. 19:26:18

@zöldeketbeszélek:

"mit él át a magzat, mit él át az anya az abortusz során. "

A magzat semmit, nincs tudata, éne..csak egy test. ami max reagál, de az ott nem egy személy, egy "lélek" ezt kéne már felfogni.

Az anya előtte nyilván alaposan átrágja a témát, ami nehéz is lehet lelkileg, neki, a családnak.....de ha tt van akkor már döntött, ha nehezen is...de én már találkoztam olyannal, aki könnyedén vette a dolgot...mintha egy anyajegyet vettek le volna le róla..

Amúgy altatva van és 10-15 perc az egész...

"Azt sem fogom megtudni, hogy milyen lehet prosztatarákban szenvedni, vagy milyen lehet a focistának, amikor tökönrúgva vergődik a gyepen..."

Most ezeket az abortuszhoz hasonlítod?
hülyeség.

"Semmilyen tudattal, lélekkel rendelkező lény nincs egy abortusznál??? Én nem vagyok vallásos, sőt, még keresztény sem, ezt így mégsem jelenteném ki. Nem tudod, nem tudhatod te sem. "

Az nem érv hogy "nem tudhatod"....(ennyi erővel a kukoricának is lehet hogy fáj ha letéped...) pffff...

Nincs lelke, személyisége, ez a születés után alakul ki, az hogy milyen ember lesz azon is múlik mit örökölt, de akkor ott magzatként még ennek nincs jelentősége.....
"kovács Gábor" idővel jön csak létre, miután világra jött, tapasztal, formálódik az agya...
Nem akkor amikor a sperma befurakodik a petesejtbe...nem akkor amikor a magzatvízben lubickol....az csak az első lépés...

"ez egyszerűen nem vitatéma számomra. "

nekem se, az hogy lélekkel, érzésekkel ruházzunk fel egy meg nem született magzatot nevetséges...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.09. 21:42:33

@GERI87: Ha nem csak olvasni tudsz, hanem szöveget értelmezni is, akkor szerintem világos, hogy mit hasonlítok össze mivel és hol érvelek, hol meg a véleményemet nyilvánítom ki. Amely ellen te sem érvekkel, hanem a saját, megfellebbezhetetlen véleményeddel jössz.

A mit él át kérdésre egy válasz biztosan létezik, ha van lélek, ha nincs, mégpedig a fájdalom. Egy éticsigának is fáj, ha eltapossák, ugyanis van idegrendszere...Egy gerincesnek pedig, ha nem tévedek, azért csak fejlettebb.

Javaslom, kicsit nézz utána, miért vállalják a nők az abortuszt, milyen kényszerek működhetnek, a poszttraumás stressz, amit utána átélhetnek milyen hatással van az életükre stb.

Mivel a kommentem első felébe nem kötöttél bele, feltételezem, hogy közel járok az igazsághoz. Csak annyit mondhatok, hogy a hideg ráz a gondolatra, hogy egy fiatal férfi, aki az egészségügyben dolgozik már most ilyen arroganciával, mindenttudó attitűddel áll a nőkhöz. Talán pár évtized múlva, ha egy kicsit már többet tudsz, majd rájössz, hogy milyen keveset mégis.

Addig azonban, ha kérhetek ilyesmit, légy oly kedves, írd le melyik kórházban dolgozol, hogy annak még a parkolóját is elkerülhessem. Köszi. És addios.

GERI87 2013.12.09. 23:29:34

@zöldeketbeszélek:

"akkor szerintem világos, hogy mit hasonlítok össze mivel és hol érvelek"

A prosztatarák betegség, az ettől való félelem pont olyan mint méhnyakrákban szenvedni...a tökönrúgás meg sima fájdalom, nem tudom miért ezek jutottak eszedbe példának, de mindegy...

" Amely ellen te sem érvekkel,"

érv, hogy az egy magzat, nem egy lélek.

"égpedig a fájdalom. Egy éticsigának is fáj, ha eltapossák, ugyanis van idegrendszere."

De énképe, éntudata NINCS: reagál a fájdalomra de ez természetes reakció, biológiai folyamat, ennyi.

"Javaslom, kicsit nézz utána, miért vállalják a nők az abortuszt, milyen kényszerek működhetnek, a poszttraumás stressz, amit utána átélhetnek milyen hatással van az életükre stb."

ha vállalta, akkor hogy utána mi van, mi az előzménye magánügy. ez miatt nem lehet tiltani az abortuszt, a kényszer max családi, hitbeli kérdés, szintén magánügy....

Nem értem mit akarsz?
Azért ne legyen abortusz mert egyes nők szenvednek ha meg kell tenni?
Ez jó érv a családnak, potenciális apának, külső kényszerítő erőknek.....hogy "juj hát nem lehet, akkor tartsuk meg.." ennyi elég a békés harmonikus rendezéshez?
elmebaj!

"mindenttudó attitűddel áll a nőkhöz. "

Uhh....
ha vállalta, aláírta, ott van, akkor mi közöm hozzá hogy miért van ott?
Jogi szempontból nem kötelező...innentől kezdve egyéni szoc. problem. hogy mi miért történt.

"melyik kórházban dolgozol,"

nem dolgozom.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.12.10. 01:53:14

@zöldeketbeszélek: Teljesen valtozo. Te is csak talalgatsz, hogy mit elhet at. Egyentol fugg. Attol is , mi vitte ra a dontesre.

Az abortuszok egy jo reszet kb 5-6-7 hetes korban elvegzik. Hogy mi van meg olyankor a magzatbol? Sok esetben egy "barbapapara" emlekezteto, abszolut nem emberi formara emlekezteto sejtcsomo.

Amugy irasodbol azt veszem ki, neked se sok kozod van hozza, csak talalgatsz.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.12.10. 13:07:07

nekem az a tény billentett át valamit bennem, hogy ahol tiltva van az abortusz, ott is elvégeznek arányaiban ugyanannyit, mint ahol nem - csak éppen illegálisan, életveszélyesen, vagy lefizetve, hogy orvosi oka van, korrupcióval, esetleg külföldre utazva.
bizonyos dolgokon lehet vitázni, az érveket fontolgatni, de ott nekem végképp megáll az ész és állva marad, hogy bizonyos köröknek még az is elfogadhatatlan, ha egy már halott vagy esélytelen magzatot szednek ki (vetélés folyamatban), vagy ha az anya életét veszélyezteti a terhesség, akkor szorri dögöljön bele, vagy ha úgyis életképtelen lesz az újszülött, akkor is csinálja végig még 4-5 hónapig és utána haljon meg az újszülött.
(azért szerencsére még viszonylag hardcore országokban is simán megműtik az embert az utóbbi esetekben.)

GERI87 2013.12.10. 15:49:53

@tildy:):

Pontosan: egy sejtcsomó, sejthalmaz, alien...egy véres cafat, értem én hogy sokak megnem született gyereket látnak bele, de legyünk már reálisak!

@Chang Yai:

"csak éppen illegálisan, életveszélyesen, vagy lefizetve, hogy orvosi oka van, korrupcióval, esetleg külföldre utazva. "

Igen, ezt is látni kéne.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.10. 17:28:21

@tildy:): @Chang Yai: @GERI87:

Gondolkoztam rajta, hogy Geri87-nek egyáltalán válaszoljak-e ez után:"Pontosan: egy sejtcsomó, sejthalmaz, alien...egy véres cafat, értem én hogy sokak megnem született gyereket látnak bele, de legyünk már reálisak!"

Akkor lesz az embrióból véres cafat, amikor abortáljátok, kedves Geri87. Gyanítom, hogy már elfelejtetted az ember egyedfejlődését, itt egy kis segítség középiskolás fokon:

www.mozaweb.hu/Lecke-Biologia-Biologia_11-A_megtermekenyites_es_az_embrionalis_fejlodes-102572

Egyet kiemelnék: "A sejtek differenciálódásával a szervtelepekből szervek fejlődnek ki. Az első hónap végén már megjelennek az erek, és elkezd dobogni a szív. Létrejön a szemhólyag, megindul a végtagok kialakulása. A gerinchúr helyén porcos, később csontos gerinccsigolyák jelennek meg.
A második hónapban elkülönülnek az ujjak, melyeken a harmadik hónapra már a körmök is megjelennek. A máj jelentős fejlődésnek indul, jelezve az anyagcserében beöltött fontos szerepét. Megindul a külső nemi szervek kifejlődése is, így a negyedik hónapban már ez alapján is meghatározható az utód neme."

Tehát, kedves Tildy, az ötödik hétben már dobog a szív...amikor szerinted még csak egy sejtcsomóról van szó...

És hozzáteszem, hogy nagyon sok terhességet csak a második elmaradt menstuáció után vesznek észre...

A lélek kérdésében kifejezetten írtam, hogy nem tudom, van-e lelke egy embriónak. Nem tudom, van- e lelke egy felnőtt embernek. Geri87, attól, hogy te kategorikusan kijelented, hogy nincs, még nem biztos, hogy igazad van. Ez is csak egy vélemény, hacsak a Szentlélek neked személyesen meg nem jelent és fel nem világosított ebben a dologban.

"De énképe, éntudata NINCS: reagál a fájdalomra de ez természetes reakció, biológiai folyamat, ennyi."

Szóval a fájdalom már nem számít, az természetes folyamat, tehát semmi gond fájdalomnak kitenni egy lényt. Azért kiváncsi vagyok, hogy ha te megsérülsz, mondjuk kicsit komolyabban, akkor is ilyen lazán fogod-e fel. A férfiak fájdalomtűrő képességét ismerve, ezt nem hiszem. Pedig ha elvágod az ujjad a papír szélével, ami ugye állatira tud fájni, az mégsem kerül az életedbe...

"ha vállalta, akkor hogy utána mi van, mi az előzménye magánügy. ez miatt nem lehet tiltani az abortuszt, a kényszer max családi, hitbeli kérdés, szintén magánügy...."

"Uhh....
ha vállalta, aláírta, ott van, akkor mi közöm hozzá hogy miért van ott?
Jogi szempontból nem kötelező...innentől kezdve egyéni szoc. problem. hogy mi miért történt."

És Tildytől: "Amugy irasodbol azt veszem ki, neked se sok kozod van hozza, csak talalgatsz. "

Még egyszer mondom. Nézzetek utána, nem nehéz. Nem csak azért történnek aboruszok, mert könnyelműen szexelt a nő. A te hozzáállásodról, Geri87, eszembe jut egy tanulmány-interjúkötet, amit azokkal az asszonyokkal csináltak, akik egészségi okok miatt vállalták az abortuszt. Sajnos már nem emlékszem a címére. Még várandósan nagyon sokat olvastam a témáról, majd már szülés után olvastam Polcz Alaine Meghalok én is című könyvét. Nyilván mert féltem, féltettem a kislányom. Mindegy is miért, az interjúkötetben volt olyan eset is, amikor az öt hónapos terhes kismamának kellett mesterséges indítással megszülnie a halálos beteg magzatát. Olyan kórterembe helyezték el, ahol boldog 9 hónapos kismamák várták a szülést, a beavatkozás előtt egy szál kórházi hálóingben várakoztatták a folyosón és olyan részvétlenül bántak vele, mint ahogy te bánsz gondolatban az abortuszon áteső nőkkel. És nagyon sok ilyen van. Az abortusz lelki és fizikai következményei bonyolultak, eléggé negatívak, kihatnak a későbbi gyermekvállalásra is, ami ugye már nem egyéni szoc problem.

Sehol sem írtam, hogy betiltanám az abortuszt, sőt, az ellenkezőjét írtam. Igen, vannak esetek, amikor nincs is más megoldás, és igen, senkit sem lehet akarata ellenére arra kötelezni, hogy gyereket szüljön.

Viszont itt megint látom, hogy soha az életben nem foglalkoztál az abortusszal a nők szempontjából. Hatalmas szakirodalma van a témának, javaslom nézz utána.

És még utoljára. Hogy is van ezzel a sejtcsomóval? Abban a pillanatban, ahogy a petesejt és a hímivarsejt összeolvad és a genetikai anyag egyesül, már minden megvan abban az osztódó sejtcsomóban, ami emberré teszi az embert. Azaz, az a kis nyálkás barbapapa pontosan azzal a genetikai információval rendelkezik, amellyel majd rendelkezni fog 9 hónap meg 90 év múlva. Ti abban különböztök csak a szedercsíra állapotú lényetektől, hogy az egyedfejlődés más szintjén álltok.

Engedelmetekkel innentől hanyagolom a témát.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.12.10. 20:50:07

@zöldeketbeszélek: erre csak annyit tudok mondani, a 72 oras tabletta ellen is ilyen vehemensen tiltakozhatnal.
De ezt megbeszeltuk, nem veletlen irtam amit irtam.

MEllesleg sosem mondanam, hogy a no volt konnyelmu, ovszer, es vedekezes mellett is barmikor becsuszhat.

De felelotlenseg azt mondani, hogy mindenki szivszakadva eli meg, ahogy azt is felelotlenseg, hogy aki veletlen nem, az meg milyen gonosz, szemet, lelketlen ember mar. Nem tudhatni. Minden ember mashogy eli meg.

Azt is, ha ot akartak abortalni, azt is ha o akart abortalni.

A ferfiakat meg felesleges idekeverni, a legtobb esetben az abortuszrol vegulis a no dont.

Az mas kerdes, hogy hogyan bannak az abortuszra jelentkezo nokkel. MEgvetoen, megalazoan, pont ahogy irod, gyilkosnak tekintve oket.

GERI87 2013.12.10. 23:18:16

@zöldeketbeszélek:

"az ötödik hétben már dobog a szív..."

ÉS? van akkor már "lelke" is? jaj..

"Szóval a fájdalom már nem számít, az természetes folyamat, tehát semmi gond fájdalomnak kitenni egy lényt."

nem fogja fel, ez nem tudatos...

"már minden megvan abban az osztódó sejtcsomóban, ami emberré teszi az embert"

biológiailag megkezdődött az emberré válás...de nem egy személy, nem egy tudatos emberi lény énképpel és öntudattal.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.11. 05:40:02

@tildy:): Az ég szerelmére. Még egyszer kérlek, hogy ne olvass bele olyat a soraimba, amit sehol sem mondtam. Sehol sem írtam, hogy mindenki szívszakadva éli meg, meg hogy aki nem, az lelketlen ember. Azt írtam, hogy nem tudhatja, mit él át. Én sem tudhatom. Ha elolvastad az e-mailem, te is tudod, mit gondolok erről. Még véletlenül sem azt, amit te írsz, hogy mit. Nem tiltakozom vehemensen. Ha látnál is, nem csak néznél, azért ezt is olvastad volna a kommentemben. Nem is egyszer írtam.

Akkor leírom ismét, amit fentebb már megtettem: ellenzem az abortuszt, ez igaz, de soha nem tiltanám be, mert egyrészt szükséges is lehet, másrészt meg senkit nem lehet akarata ellenére arra kötelezni, hogy kihordjon és megszüljön egy gyereket.

(Megjegyzem, hogy manapság a nők 97%-a hivatkozik súlyos válsághelyzetre - becsúszott a baba - az abortusznál és csak 3% az, ahol a magzat fogyatékossága vagy erőszak miatt történik abortusz)

A férfiakat úgy keverem ide, hogy először is reagált a kommentemre két férfi, az egyik, Geri87 segédkezett abortuszoknál. Nem tudom úgy-e mint orvostanhallgató vagy úgy-e mint takarító a műtőben, remélem utóbbi.

És az istennek sem akarja megérteni, hogy a prosztatáját nem azért hozom fel, mert fájdalom-fájdalom, hanem azért, mert mivel nőként nincs prosztatám és nincs herém, ugyanúgy nem tudhatom, mit él át a férfi ezekkel kapcsolatban - nem a fájdalomr a gondolok - mint ahogy egy férfi sem tudja, hogy nőként hogy élünk meg bizonyos dolgokat. Írhatom azt is, hogy akármilyen briliáns szülészorvos valaki, azért azt mégsem fogja soha átérezni, hogy milyen várandósnak lenni, szülni vagy éppen átesni egy abortuszon.

És úgy keverem ide a férfiakat, hogy akik az abortusztörvényeket hozták, akik döntöttek arról, hogy egy utolsó riherongy-e aki ezen átmegy, vagy csak sima rutin az egész, mint egy vakbélműtét és hogy egyáltalán tilos-e vagy szabad, azok nagyrészt férfiak voltak, azon egyszerű oknál fogva, hogy férfiak voltak a legnagyobb arányban a politikai elitben és a gazdasági valamint a tudományos elitben is.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.11. 05:42:09

@GERI87: Na hagyjál lógva. Neked is csak azt mondom, láss, ne csak nézz.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.12.11. 16:13:40

@zöldeketbeszélek: "Sehol sem írtam, hogy mindenki szívszakadva éli meg, meg hogy aki nem, az lelketlen ember."
Szerintem en sem, hogy te ezt mondtad.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.11. 17:07:21

@tildy:): Oké. Csak minthogy érzésekről (is) vitatkozunk két napja, logikus, hogy magamra vettem. De tényleg rendben.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.12.12. 01:26:28

Semmi gond. Felreertheto lehetett.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása