oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. október 29. 06:44,  Egy mókuskerékben élek 391 komment

2013. október 29. 06:44 Határátkelő

Egy mókuskerékben élek

Ma folytatjuk Nóri történetét, aki idénymunkára ment Ausztria túlsó végébe egy hotelbe dolgozni. Kiderül, hogy a kezdeti hetek főleg lelkileg nehezek, különösen, ha egyedül van az ember és nagy kérdés, hogy a magyar mértékkel kifejezetten jónak számító fizetés sem mindig tudja elfelejtetni a nehézségeket és az egyedüllétet. (A történet első részét itt olvashatjátok el!)

hotel szobalány 2.jpg(A kép illusztráció.)

„Sokat gondolkoztam az elmúlt hetekben, amióta kinn élek Ausztriában. Néha meg akartam halni, néha fel akartam adni és hazamenni, máskor foggal-körömmel harcolni. Féltem, hogy ha hazamegyek, akkor senki nem ért meg, aztán úgy volt, hogy el kell mennem, és amikor ez világossá vált számomra küzdöttem, hogy maradhassak, hát itt vagyok még mindig.

De vajon valóban ez volt az álmom? Szép és jó dolog a pénz. de mindent megér? Fontosabb az egészségnél, a becsületnél, az emberi értékeknél vagy csak létszükséglet? Nem tudom, Ti hogyan vélekedtek erről, de nekem nem a pénz számít, hanem hogy értékeljenek, fontosnak tartsanak, tisztességesen bánjak velem.

Amikor elindultam nagyon pozitívan álltam mindenhez. Eldöntöttem, hogy 4-5 szezont megcsinálok, gyűjtögetek, veszek egy lakást, és akkor minden hű, de jó lesz. :) Közben feleszméltem, hogy nem így akarok élni. Nem akarom tönkretenni magam sem fizikailag sem lelkileg.

Ne értsetek félre, nincs semmi baj a szobalány munkával. Tisztességes munka és jól fizet. De ha van egy nagyon undok, áskálódó főnők, akkor el kell gondolkodni, hogy megéri-e? Lehet, hogy a nehezebb, bizonytalanabb utat választom, és az is elképzelhető, hogy megbánom, de most úgy érzem, a sulit akarom befejezni és otthon élni, rendes állást találni, és majd valahogy alakul.

Ide vágytam, megkaptam, most haza vágyok

Nem mondom, hogy szörnyű az élet Ausztriában, de nem is nekem való. Ettől még lehet, hogy eljutok másfelé majd, de amiben biztos vagyok, hogy nem Ausztriában szeretnék dolgozni a későbbiekben.. az ingázás semmire sem jó.

Kivéve, ha van kivel, mert ha az ember a párjával jön ki, akkor lehet minden nagyon szuper. Viszont egyedül nem feltétlenül gyümölcsöző. Huszonnégy évesen úgy gondolom, hogy van választásom.

Hogy ne csak a levegőbe beszéljek, a mai napom végre azt mondhatom, hogy jó volt. Szabadnapos voltam, ezért úgy döntöttem, átsétálok a szomszéd faluba, mert csak ott van bolt, és csokira vágytam, édességre, boldogsághormonra, valamire, amitől jobban érzem magam. Séta közben zenét hallgattam, szállingózott a hó is. Egy óra alatt értem el a célt, úgy hogy közben fényképezgettem.

Ugyanazok a napok

Egy mókuskerékben élek, a napjaim rendre ugyanazzal telnek: 3/4 7-kor kelek, elkészülődöm és beszállok a liftbe. Lemegyek a földszintre és 7-kor kezdődik a munka. Van egy reggeli rutin, aztán fél 8-kor reggelizünk. 8-tól 9-ig vagy dolgozunk, vagy nem.

Kilenctől indul a neheze, ami fél 2-ig tart, akkor ebédelünk és 2-3-ig megint csak vagy dolgozunk, vagy nem. Így telik a 8 órám. Nagyon kevés kivétel van, amikor nem így zajlik a napom. Előfordul, hogy estig dolgozunk, késő estig, amikor sok a vendég. Szerencsére nem ez a jellemző, de van rá példa, elég kemény.

Viszont tegnap más okból keltem kicsit korábban a szokásosnál. Már 6-kor csörgött a vekker. Kivételesen nem esett nehezemre a felkelés, hiszen végre kicsit kimozdulhattam a megszokásból, és a mindennapokból. Néha nem árt egy kis változatosság.

Én szeretek sétálni, kirándulni, és új helyeket megismerni. Ha már Ausztriába sodort az élet, akkor semmikképp nem akartam úgy hazamenni, h nem ismerem meg amennyire lehet. Vorarlberg tartományban tartózkodom. Ezért ezt a környéket van lehetőségem bejárni.

Voltam már Bludenzben vásárlósnapot tartani, voltam Damülsben, Thüringenben, Au-ban, Bezauban, és most már Bregenz-ben is. :) Hatkor keltem, fél 7-kor kellett volna jönnie a buszomnak, ami nem jött, ezért Fontanellából átsétáltam Damülsbe, ahonnan a csatlakozásom indult 7:45-kor.

Ami mint kiderült, egy 8 személyes kisbusz volt, úgy kellett leintenem. Egy nagyon kedves bácsi vezette, aki ingyen elvitt Au-ba, ahol átszálltam arra a buszra, ami Bregenz felé visz, de közben még egy helyen át kellett szállnom - amúgy durva, hogy ez a táv összesen 50 km és 3 átszállással lehet megtenni. Elég hihetetlen, hogy így van megoldva, de hát ez van.

Már várom a következő szabadnapomat, hogy egy újabb kiruccanást tehessek. Sajna most erre két hétig nem lesz lehetőségem, mert sok a vendég, de sebaj, túlleszünk a nehezén, és hipp-hopp vége lesz ennek a szezonnak.

Ahol a madár sem jár

Miért vágyom haza, ha itt nagyon jó fizut kapok? Miért nem örülök inkább, hogy elértem a célom és itt lehetek? Mert sajnos egy olyan helyre kerültem ahol a közvetlen főnököm elfelejtette, hogy honnan jött. Nem kell engem szeretni, de azért ez sok, amit ő művel, nem ártottam neki, egyszerűen csak magyar vagyok, ő meg szlovák.

Mit tehet egy újonc egy 13 éve ugyanott dolgozó nővel szemben? Hát semmit. Ez is csak egy munka, nem szégyen, mert valakinek ezt is meg kell csinálni.. nem lehet mindenki vezető pozícióban, ráadásul jobban fizet, mint otthon a népszerű diplomás szakmák többsége.

Mindenesetre sikeresen kiválasztottam Ausztria lehető legtávolabbi pontját, ahol még a madár se jár (sajnos szó szerint). Persze nem vagyok ezzel egyedül, pár napja a szomszéd hotelban megismerkedtünk még pár magyarral. Már 3 hónapja élünk kinn, de eddig nem is tudtunk egymásról. Szépen elsétáltunk a másik mellett. Itt szokás, hogy mindenki köszön egymásnak, így derült ki egyik reggel, amikor vártam a buszt, hogy a szomszéd srác magyar.

Jó a fizetés, de egyedül vagy

Nem olyan rossz Ausztriában, de nem is habostorta az élet. Tény, hogy vannak nagyon laza napok is, amikor nem kell halálra dolgozni magunkat, van pihenőidő is. Persze a vendéglátásban előfordulnak kivételek, túlórák, és olyankor nagyon sokat kell dolgozni.

Persze, nem kéne panaszkodni 350.000 forintos fizu mellett, de ha belegondoltok, nem is ingyen kapjuk mi, kinn dolgozó magyarok ezt a pénzt. Megfizetünk érte, hiszen nincs hétvégénk, nincs ünnepünk, nem tudunk előre tervezni.

Nincsenek velünk a szeretteink, tesók, szülők, barátok, egyedül vagyunk az otthonunktól nagyon távol (én speciel 1000 km-re, ami azért nem kis táv). Ha rossz napunk van, akkor is csak magunkra számíthatunk és az örömben sem tudunk osztozni senkivel.

Tudom, hogy a fizetés nagyon csábító, de egy életen át akkor sem lehet csinálni, azaz persze vannak kivételek, akik szeretnek egyedül lenni és élvezik ezt az életet. Az én személyes véleményem az, hogy a táj gyönyörű, az emberek többnyire kedvesek, mindenki segítőkész és a nyelvtudás sem lényeg, az számít, hogyan dolgozol, mennyire vagy gyors és pontos.

Ha jó csapatba kerülsz, akkor akár még jól is érezheted magad, de sajnos előfordul ennek az ellenkezője is. Egymás hátába szúrva a kést akarnak előrébb jutni, és bizony addig támadnak, amíg elüldöznek. Szerencsére velem ilyen nem fordult elő, de hallottam bizonyos csúnya esetekről. Nem akarok elijeszteni senkit, félreértés ne essék, de tessék átgondolni, mielőtt belevágtok egy ekkora kalandba. Sok sikert Mindenkinek!"

Nóri blogját itt érhetitek el.

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: vendéglátás Ausztria

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr435603970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BTBTBT 2013.10.29. 20:00:21

@zöldeketbeszélek:
Hullocsillag? Hat ha ugy latod, legyen hullocsillag. :)

Engem nem zavar, ha negativ hullamokat gerjeszt valaki, amennyiben azt raadasul meg normalisan is teszi.
Csak azt nem ertettem, kulonosen az erre vonatkozo legutobbi kommented alapjan, hogy ha te sem tartod gyereknek a poszterinat (a tapasztalata, kulfoldi munkai alapjan), akkor miert kerdezted, hogy szerintem meddig gyerek?

@nyuszigonosz:
Meg lehet probalni ram sutni (nem altalad), hogy morgok, de sokszor kinyilik a bicska a zsebemben, amikor huszoneveseket azzal vedenek meg, hogy "jaj, hagyd mar, meg gyerek". :)

Es ezzel most tenyleg nem Kheopsz-ra celoztam, hanem ugy altalaban. Multbeli posztokkal kapcsolatban is.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.29. 20:00:44

@az igazi Trebitsch: Egyetértünk, legalábbis ami a legújabb kori történelmét illeti.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.10.29. 20:01:04

@zöldeketbeszélek: @Barátusz:
Most direkt el kell rontani az oromom? :D En nem akarok felnoni! :DDD

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.29. 20:01:55

@Barátusz: Arra gondoltam, hogy ez mennyire viszonylagos. Eszembe jutott egy-két volt évfolyamtársam...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.29. 20:03:43

@Don Kartasch:

Annak idején riport óvodások között:

Riporter:
- Te mi szeretnél lenni, ha nagy leszel?

Gyerek:
- Állatokat szállító kamion sofőrje.

Riporter:
- Miért pont az?

Gyerek:
- Mert nagyon szeretnék állatokat szállítani kamionnal.

Aztán a kamera remegni kezdett, az operatőr nem bírta tovább röhögés nélkül.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.29. 20:04:06

@Don Kartasch: Egy kicsit irigykedem...bár biztosan nem csinálnék semmit jobban, okosabban ha megint 24 éves lehetnék.

Megnyugtatlak, a férfiak többségének nagyon sok idejébe telik felnőni...van még 5-10 éved biztosan. Hacsak, a kis Don Kartasch be nem kopog az életedbe idejekorán :).

BTBTBT 2013.10.29. 20:06:51

@Don Kartasch:
Isten ments, hogy elrontsam az oromodet. Meg veletlenul sem, nemhogy direkt. :)

@zöldeketbeszélek:
"Megnyugtatlak, a férfiak többségének nagyon sok idejébe telik felnőni."
Nem vagy te egy kicsit pesszimista? :)
Szamodra mitol felnott egy ferfi?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.29. 20:07:04

@Muscari: Nekem sem nyílik, megkérem a páromat, hogy varázsoljon valamit. Én nem töltök le sehová semmit, babonásan félek az ilyesmitől :).

BTBTBT 2013.10.29. 20:09:34

@zöldeketbeszélek:
Pedig Java nelkul nem nagyon megy az internet sem a kepernyodon.
A Muscari altal adott link is valami olyasmi "plugin"-t hianyol.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.29. 20:11:30

@Barátusz: Realista vagyok. Most anélkül, hogy nagyon bőven akarnék válaszolni - épp vacsit csinálok - talán a legfontosabb számomra, hogy egy felnőtt férfi ki tud lépni a gyerekes, énközpontú gondolkodásból, önzésből. Egy nőnél az esetek legnagyobb részével ez az első gyerek születésével megtörténik, így vagyunk kódolva. A férfiaknál ez nem mindig sikerül ugyanekkor. Mielőtt megsértődnél, természetesen vannak kivételek :).

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.29. 20:11:36

Na szóval...

kepfeltoltes.hu/131029/2011-02-27_105608_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az első posztot megvédtem mert tetszett a naivitása. Sugárzott belőle a fiatalság.
Sajnos ezzel a poszttal nem tehetem.
Ez a poszt arról szól hogy jó de mégis rossz illetve rossz de mégis jó.
Ennek a posztnak negatív kisugárzása van.
Olyan magyaros. Olyan tipikus. A két poszt között zongorázni lehet a különbséget.
Sajnálom nem mondhatok róla mást.
Ráadásul a lehető legrosszabbul reagáltál.
Ha lehúzzák a posztodat akkor vagy meg se jelenj vagy ha idejössz akkor harcolj.
Sokan elkövetik azt a hibát hogy sértődötten megjelennek itt.
Nincs értelme.
Attól a poszt nem lesz jobb. Védd meg keményen, észérvekkel ha kell agresszívan de az ilyen letiltomahozzáféréstablogomhoz besértődés nem jó út.
Sajnálnám ha azt a következtetést vonnád le hogy nem írsz többet.
Mivel ez egy évvel ezelőtti történet van már annyi élményanyagod hogy kiköszörüld a csorbát.
Hidd el ez a társaság tud dicsérni is. Én tudom.
Azt is tudom hogy tudsz jól írni.
Hajrá.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.29. 20:12:25

Na szóval...

kepfeltoltes.hu/131029/2011-02-27_105608_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az első posztot megvédtem mert tetszett a naivitása. Sugárzott belőle a fiatalság.
Sajnos ezzel a poszttal nem tehetem.
Ez a poszt arról szól hogy jó de mégis rossz illetve rossz de mégis jó.
Ennek a posztnak negatív kisugárzása van.
Olyan magyaros. Olyan tipikus. A két poszt között zongorázni lehet a különbséget.
Sajnálom nem mondhatok róla mást.
Ráadásul a lehető legrosszabbul reagáltál.
Ha lehúzzák a posztodat akkor vagy meg se jelenj vagy ha idejössz akkor harcolj.
Sokan elkövetik azt a hibát hogy sértődötten megjelennek itt.
Nincs értelme.
Attól a poszt nem lesz jobb. Védd meg keményen, észérvekkel ha kell agresszívan de az ilyen letiltomahozzáféréstablogomhoz besértődés nem jó út.
Sajnálnám ha azt a következtetést vonnád le hogy nem írsz többet.
Mivel ez egy évvel ezelőtti történet van már annyi élményanyagod hogy kiköszörüld a csorbát.
Hidd el ez a társaság tud dicsérni is. Én tudom.
Azt is tudom hogy tudsz jól írni.
Hajrá.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.29. 20:13:09

@Barátusz: Ha tőlem a gép megkérdezi, hogy a blablablabla bővítményt telepítse-e, akkor a válaszom: nem. Erre tartom az informatikusomat :).

BTBTBT 2013.10.29. 20:16:31

@zöldeketbeszélek:
Nem erzem, hogy meg kene sertodnom. :)

"Egy nőnél az esetek legnagyobb részével ez az első gyerek születésével megtörténik, így vagyunk kódolva."
Erre viszont ismerek az allitasoddal ellentetes peldakat.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.29. 20:19:04

@Barátusz: Én is, ezért írtam az, hogy az esetek legnagyobb részével.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.29. 20:21:32

@Muscari:
Van Uxbridge mellett az A40-es autópálya mellett egy hatalmas nagy dísznövénykertészet. Autóval jó oda a közlekedés vagy oda kell költözni.
Nem próbáltad a Golders Hill parkba a felvételt parkgondozónak?
Tök jó hely.
Csak azt tudom mondani hogyha valaki kertépítő mérnök az jobb helyre mint London nem is jöhetne.
Az építőipar szárnyal és húzza magával a parképítőket mert az övék az utolsó fázis egy építkezésen.
Rengeteg kertépítő cég van és jól megélnek, inkább keresleti mint kínálati piac van.

BTBTBT 2013.10.29. 20:22:19

@zöldeketbeszélek:
A korabbi peldadbol valamiert ugy tunik, hogy az "egy felnőtt férfi ki tud lépni a gyerekes, énközpontú gondolkodásból, önzésből"-kijelentessel meg a nok gyerekszulesevel valo parhuzamba allitassal arra celoztal, hogy egy ferfi csak akkor felnott, ha mar apa.

Norina07 2013.10.29. 20:28:27

@diggerdriver: Szia, azért vettem le a blogot, mert láttam előre mit írnátok rá. Mindenbe és mindenkibe bele lehet kötni én úgy gondolom. Pontosan ezért nem általánosságban fogalmazok, hanem csak azt írom le, amit én látok, vagy megélek. Amit abban az adott helyzetben tapasztalok, érzek. Nem a jövőt írom, és nem akarom a múltat elemezni. A pillanatot. A blog elérhető mostantól újra. Mert azért van, hogy olvassák. Nekem kikapcsolódást jelent. Amikor egyedül voltam, akkor az írás - még ha válasz nélküli is - segített át azokon napokon amikor nem volt kihez szólni. Lehúzták vagy más témákat vettek ide lényegtelen. Emberek vagyunk, más véleményekkel. Mindenki csak saját magából tud kiindulni. Üdv. Szép estét.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.29. 20:34:58

@Don Kartasch:
Az a helyzet hogy a héten sajthét van.
Hétfőn Gouda kedden angol kékpenészes szerdán Trappista csütörtökön dán kékpenészes pénteken Edami.
20-30deka naponta csak magában minden nélkül.
Mikor otthon voltam és elmentünk valami multihoz mindig arra gondoltam a sajtpultnál hogy ha én egyszer oda beszabadulhatnék...
Most beszabadultam.
A halakkal is így vagyok.
Itt ezerféle pácolt és füstölthal van és meg tudom venni.
Tobzódok.
Nem kéne mert látszik rajtam de baszok rá.
Boldogan dögöljek meg:))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.29. 20:40:15

@Nóri Novotni:
Hidd el én örülnék a legjobban ha pozitív kritikát írhattam volna.
Az a furcsa hogy szinte minden hozzászólásod jól van megírva.
Sokkal többre vagy képes mint a mai poszt.
Javaslom hogy olvass vissza néhány posztot amit nem húztunk le.
Onnan ismerszik meg hogy kevés a hozzászólás:)))))))))))))))))
Én megértem azt hogy az érzéseidet írtad ki magadból csak ott követted el a hibát hogy nem szerkesztetted egy egységes egésszé.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.29. 20:42:28

@diggerdriver:
Egész nap csak azt a 20-30dkg sajtot eszed vagy azért eszel mást is?

Imádom a sajtokat! :)

Muscari 2013.10.29. 20:43:11

@diggerdriver: Affene, az elozo kommentem elszallt. Szoval en disznoveny termeszto vagyok, nem kertepito. Probalkoztam regebben kertesz munkakat keresni, de mindenhova mindenfele gepkezeloi papirokat kertek meg hogy tudjsk nagy fakat ultetni.

Voltunk Uxbridgeben szombaton, nagyon szep hely, szivesen oda is koltoznek! Lattam az arudat, legkozelebb majd bemegyunk, de most nem volt ra idonk. Jo volt a piac is, meg egyszer koszi a tippet.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.29. 20:46:20

@Muscari:
Mimimi?
Tudunk olyat csinálni, hogy ültetsz nekem egy mammutfenyőt a ház elé? Vagy mit jelent az, hogy nagy fákat ültetni?

nyuszigonosz 2013.10.29. 20:46:34

@diggerdriver: A sajtok finomak, de te most minden nap csak sajtot eszel?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.29. 20:48:31

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:
Nem ez csak amit a munkahelye viszek.
Egyszer eszek meg otthon a vacsorát.

Muscari 2013.10.29. 20:48:34

@diggerdriver: a Camambert tipusuval hogy allsz? En azt imadom a legjobban. Lilahagymaval. Nyammmm

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.29. 20:52:51

@diggerdriver:
Tehát eszel egy ilyen sajtaagot munka közben, aztán délután otthon vacsorát? Egészséges az? :)

@Muscari:
Camambert áfonyalekvárral? Az smafu?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.29. 20:55:37

@Barátusz: Írtam, hogy anélkül, hogy bővebben belemennék. Nem, nem arról van szó, hogy csak akkor lehet felnőtt egy férfi, ha apa. De az előfordul, hogy még akkor sem lesz felnőtt...

Muscari 2013.10.29. 20:56:44

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]: Hat nagy meretu fat. Lehet venni jo sok penzert faiskolaban szep nagyra megnott, tobb (akar 6-8) eves diszfakat. Ekkor nem kell varnod, mig megno, de a penztarcadat jol ki kell hozza nyitni.
Szoval aztan ezeket elultetni mar csak komoly technika segitsegevel lehet, eleve nagyon nehez oket mozgatni. Csak azt akartam belole kihozni, hogy ez alapvetoen ferfimunka.

Egyebkent Magyarorszagon is van mar erre igeny, de itt a hanyatlo Nyugaton sokkal nagyobb.

Kheopsz · http://giza.eg 2013.10.29. 21:10:17

@Nóri Novotni:
Szóval tudsz fejlődni még.
És ne felejtsd: a mókus is csak egy dologért van a mókuskerékben.
A MOGYORÓÉRT :) Mindenki a mogyorót hajszolja a mókuskerékben.
De talán külföldön élve könnyebben jutsz hozzá mint otthon.
Neked amerika a mogyoród, egy barátomnak a gyerek, egy másiknak, hogy jól éljen, stb.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.29. 21:10:25

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:
Figyelj, margarint eszek azzal főzök, Tescóban meg ASDA-ban vásárolok ahol CSAK szemetet árulnak.
Szerinted hol érdekel engem hogy mi az egészséges?:)))))))))))))))

2013.10.29. 21:10:39

@Don Kartasch:

Nem egészen erről van szó.
A nemzeti parkoknál kevés erdész szakember található. Már csak azért is, mert a parkosok gyűlölik őket. Az ő szemükben egy erdész az első számú közellenség.
Ellenben megtalálható gyakorlatilag a teljes felsőoktatási paletta. Mert a nemzeti parkoknál a természetet csak minimum főiskolai végzettséggel lehet védeni. Van itt a gépészmérnöktől kezdve tanárig minden. Azok, akik menet közben megvilágosodtak, és rájöttek, hogy őket az Isten is természetvédőnek teremtette. Persze szép fizetésért, többmilliós terepjáróval a seggük alatt.
Az sem gond, hogy eközben havi szinten 100Ft hasznot sem hajtanak. A lényeg, hogy mindegyik hódolhat a mániájának.
Lesheti a madarakat, hasalhat órák hosszat egy virág előtt fényképező géppel, stb.

Lehetne erről beszélgetni, de az igazat megvallva elfogyott a türelmem a kommentjeim késleltetésével kapcsolatban.
Rövid itt tartózkodás után elköszönök tőletek.

LyukasBogrács 2013.10.29. 21:10:39

@Don Kartasch:
"En nem akarok felnoni! :DDD"

En erre mindig azt mondom:
-Akkor nem is fogsz !

Kheopsz · http://giza.eg 2013.10.29. 21:10:39

@Barátusz:
Gyerek persze, láttad, hogy a család és barátok után sóvárog, közben hazamenne, aztán majd lesz valahogy. Ez még gyerek.
Van aki 16-18 évesen felnő, s van aki még 28 évesen is gyerek.
24 évesen volt otthon melóm, s úgy gondoltam, hogy majd lesz valahogy, megismertem egy lányt is. Gyerek voltam.
Aztán eltelt pár év.
Most meg már nyugdíjas vagyok :) vannak kis állataim, meló azokkal foglalkozom :)

A kalapot meg hagyd fenn nyugodtan, nem vagyok egy sikertörténet, meg hideg is van már :)

Kheopsz · http://giza.eg 2013.10.29. 21:10:39

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
"Mert nagyon szeretnék állatokat szállítani kamionnal."

Aztán a gyerekből bkv-sofőr lett :) Ez nagyon közel áll az álmához :)

blackhairlady 2013.10.29. 21:10:59

@33621: En kertem a torzskommentelo statuszt, megis legutobb varnom kellett.

Norina07 2013.10.29. 21:13:48

@Kheopsz: :) Nem tartom magam gyereknek, bizonyos területeken. Másokon igen. Szeretném megőrizni a gyermeki ént. Szeretném a jót látni a világban, és szeretnék hinni dolgokban. Vannak olyan helyzetek amiket nem szeretek. De sosem voltam az a lesz valahogy típus. Feltalálom magam. Igyekszem megélni a pillanatot, mert nekem is cél a saját család, az utazások mellett.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.29. 21:22:32

Most kuldtek a linket, hatha erdekel valakit.
hir.ma/kulfold/szines-hirek/wales-az-elhagyatott-haz-ahol-1970-ota-megallt-az-ido-fotok-es-video/157945
A kepeket nezzetek, mert a firkaszrol ez az idezet sokat elarul:
"A házról mindössze ennyi ismeretes: a „vörös ruhás” Ellen Jones volt a tulajdonosa, aki mindent érintetlenül hagyva távozott el a földi világból." Nem b@szod, felboritott mindent...

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.29. 21:23:52

@az igazi Trebitsch: Azok az erdezek, akiket en ismertem nem igy voltak. A fonokeik, akik hoztak a kulfoldieket vadaszni annal inkabb!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.29. 21:33:45

@Nóri Novotni:
"Szeretném a jót látni a világban, és szeretnék hinni dolgokban."

Nem bántásból, de ebből baromai nagy pofiraesés tud lenni... próbáld meg inkább reálisan és tedd meg a lehető legtöbbet azért, hogy boldog legyél.
A többi meg majd jönni fog.

@Mr. Long [wannabe Briton]:
OK, lakatlan ház... vagy mit nem látok, amit látnom kellene?

puhacica 2013.10.29. 21:33:58

@zöldeketbeszélek: talalo cim. parkapcsolatban mar megtanultam, hogy nem szabad kinlodni, azt meg most tanulom, hogy targyakhoz/munkahoz/elvekhez ne ragaszkodjak annyira.

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]: camambert (vagy barmilyen sajt) szolovel, ahh!

@Muscari: baratnomek haza elott volt egy nyomi fenyo, evek ota nem ment semmire, ezert eldontottek, hogy kivagjak. a szomszedjuk, latva a keszulodest, elkerte a fat. mondta, hogy neki egyben kell. nosza, ezen ne muljon, baratnomek kivagtak a tovenel, a szomszed meg asott egy godrot, beleallitotta a fat, osszcsaladilag meglocsoltak, aztan azota varjak, hogy gyokeret eresszen. :D

Kheopsz · http://giza.eg 2013.10.29. 21:38:25

Na, belekukkantottam a blogba.
A leányka szép, erre szoktam mondani, hogy "finom portéka", akit inkább titkárnőnek tudok elképzelni, nem pedig takarítónak :)
El nem tudom képzelni, hogy tud egy paplant felemelni :)
Az írása pedig jó, nagyon ügyes, talán az újságírós vonalat is kéne erőltetni, gyakorolni.
Olyan, mintha ezt a posztot nem is ő írta volna, a blog teljesen másik stílusú, mintha valami újságba pillantanál bele, ajánlom mindenkinek, intelligens kislánynak tűnik.

Kheopsz · http://giza.eg 2013.10.29. 21:38:25

@Nóri Novotni:
Olvasgattam a blogodban, sokkal jobb a stílusod, mint amit itt olvashattunk, ég és föld. Bár a rózsaszín szerelmes rész nem az én stílusom :)
A dolgokban ne higgy, a világ rossz. A világ nem fekete és fehér, hanem szürke.
Sötétszürke. Az rajtad múlik, hogy világosszürke pont leszel e benne, vagy pedig beleolvadsz.
Sok sikert, szerintem gyakorold az újságírósdit, s próbálj meg továbblépni nagy szállodák felé melóban.

Kheopsz · http://giza.eg 2013.10.29. 21:38:25

@Mr. Long [wannabe Briton]:
Nézd már, Daz mosópor már akkor is volt?
Jól látom,hogy a konnektor olyan volt mint nálunk, a régi kerek konnektorok?
Az első képen ott a lámpa dugója.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.29. 21:42:24

@az igazi Trebitsch: Csak annyit kell tenned, hogy jelentkezel prémium kommentelőnek.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.29. 21:47:16

@Muscari:
Mindenféle sajtot szeretek kivéve a Pálpusztait.
Anyám azt is imádta de Fater nem engedte behozni a lakásba és kinn tartotta a villanyórában:)))))))))

Muscari 2013.10.29. 21:51:53

@diggerdriver: erre mondjak: nem szagolni, enni :-)

Norina07 2013.10.29. 22:00:02

@Kheopsz: Nagyon kedves vagy! Köszönöm szépen.

Kheopsz · http://giza.eg 2013.10.29. 22:17:18

@Nóri Novotni:
Nincs mit. Ha mindenhez így állsz hozzá, sikered lesz.

Kheopsz · http://giza.eg 2013.10.29. 22:17:21

Kicsit továbbolvasva a blogot, most már azt is tudom, hogy miért vagy ilyen, s megértem.

morsels (törölt) 2013.10.29. 22:18:02

@Nóri Novotni:
Ne vedd a szivedre. Itt mar sokat megelt faszok, sikeres fiatalok, tele onbizalommal rendelkezo pocsok, karrierista elitistak, meg elsarkanyosodott noszemelyek vannak... meg koztuk szinte barmi.
:-)

Szerintem te is belefersz; persze ez ugy szokott mukodni, hogy a tobbseg iteli meg az ujat. De ezek megitelnek barkit.
A blog olyan, mint egy capakat eteto vallalkozas. A posztolot beengedik a capak koze.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.10.29. 22:25:35

@az igazi Trebitsch: Mi rosszul vagyunk akkor programozva.
Imadok bugfixelni, parom meg QA :D

morsels (törölt) 2013.10.29. 22:30:20

@tildy:):
Nem akarsz Dr. Andaluz kutyaval beszelgetni errol? :-)

morsels (törölt) 2013.10.29. 22:39:46

@diggerdriver:
Tudod haver, 35 evesen en is kokemenyen megiteltem barkit. Mi az, hogy nyafog, meg nem birja el. Meg az en kolkombol majd urhajos, szivsebesz, ugyved, miniszterelnok lesz.
Vagy minimum egy Zuckerberg.

Aztan persze nem igy mukodik a dolog.
Es valahol ertem Tilmirt is, mert neki 'CELJA' van mar 8 eves koratol es azt aztan...
Meg kovermadarat is, mert persze o az, aki mindent leszar; azt sem tudja, hogy mi a mokuskerek.
Baratuszt is megertem, mert o mar 8 eves koratol dolgozott a cel erdekeben es valoszinuleg faszan megel abbol, hogy tech-supportot csinal, mert popec angolbol.

Szoval lehetne ezt ragozni. Es hat persze, aki egyszer hataratkelt, az tudja, hogy nem konnyu. Persze van konnyebb, meg nagyon szar.
Es itt jon be az egymas orra ala dorgoles.

A Csori Norinak problemai voltak. En tokeletesen meg tudom erteni. Masok meg azzal jonnek, hogy fasznak nyavajog, meg ne ragadjon bele. Az is ertheto.

En csak mondtam a lanynak, hogy ne vegye a szivere.

BTBTBT 2013.10.29. 22:41:25

@Mr. Long [wannabe Briton]:
40 év alatt nem kéne több pornak felhalmozódnia egy elhagyatott házban?

@zöldeketbeszélek:
Oké. Akkor nem itt fogjuk megtárgyalni.
"az előfordul, hogy még akkor sem lesz felnőtt... "
Ez egyes nőkre is igaz.

@Kheopsz:
Persze, persze. Nem azt vitattam, hogy gyerek-e a poszterina, és veled sem kötözködni akartam, de ahogy másnak fentebb írtam, herótom van attól, amikor valakit ezzel a magyarázattal védenek meg. :)

Aki olyasmit csinál hosszú ideig, mint te, az előtt így is-úgy is megemelem a kalapot. Annak ellenére is, hogy még sosem volt kalapom. :)

Az a kétvillás konnektor tényleg elég furcsán mutat egy angol házban.
Ha jók a keresési eredményeim, akkor már 1934-ben is háromágú dugók és konnektorok voltak használatban Angliában.
Shanarey a nagy elektromos, úgyhogy ő talán többet tudna erről mesélni.

@tildy:):
Nektek ugye a PlusNet-től van internetetek?
Milyen paraméterekkel adják (letöltés, ár, ilyesmi)? Köszi.

Muscari 2013.10.29. 22:45:53

Na, beleolvastam Nori blogjaba, tenyleg jobban sikerult, mint a poszt. Nekem azonban tulsagosan bo lere van eresztve a mondanivalo, vagy csak mar tul almos vagyok es nincs turelmem hozza. Mindenestre legalabb megtudtuk, hogy Amerikaba keszul, amihez szeretnek sok sikert kivanni.

Remelem, a mai kommentek nem okoztak neki tul mely lelki seruleseket, es hamar kiheveri majd :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.29. 22:49:43

@morsels:
Mondtam, igazad van, de képzeld el ha a tözsközönség figyelembe venné a te szempontjaidat.
Az Isten mentsen meg egy nyálas, bájolgó mindent dicsérő blogtól.
Nórinak megvan a tehetsége hozzá hogy jót írjon.
Nem tette.
A többi nem ránk tartozik.
Az anyagban ennyi volt, ennyit érdemelt.
Nem a könnycseppek mennyisége alapján kritizálunk.

morsels (törölt) 2013.10.29. 23:07:41

@diggerdriver:
Tudod, en is ledolgoztam a magam 10 evet a 'kommunizmusban'. Voltam katona is, meg sportoltam is.
Volt mindenhol beavatas ugye.

Nade hogy az itteni noi nickek ekezzek a kiscsajt... hat vegulis biztos igazuk van, merthat bennuk az anyai oszton, meg minden. Kozben meg persze arrol van szo, hogy ok aztan kokemenyen iranyitjak az eletet, ami a hatosugarukba tartozik.

:-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.29. 23:15:30

@morsels:
Kezdesz elmenni oldalirányba.
Itt nem erről van szó.
A tartalmától elvonatkoztatva is rosszul van megírva.
Rosszul van tálalva.
Akárhogy igyekszek nem tudok olyan részt mondani ami jó.
Holott tudom hogy képes ugyanezt jól megírni.

morsels (törölt) 2013.10.29. 23:24:32

@diggerdriver:
Ok.
Rosszul van megirva.

En szeretek olvasni.
Aztan van amikor valaki egy tortenetet akar meselni; meg van, amikor valaki a tortenetet meseli.

Az elso esetben valogatok.
A masodik esetben meg olvasom a masik tortenetet.

Az elso esetben a lenyeg az, ahogy elmondjak a tortenetet.
A masodik esetben a lenyeg az, hogy mit mond.

Marmint nekm ez a lenyeg.
Persze minden tortenetet el lehet mondani jobban is. Nadehat tenyleg azert van ez a blog, hogy megtanitsanak masokat, hogy hogyan mondjak el a tortenetuket?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.29. 23:35:56

@morsels:
Értem hogy mit mondasz de vigyük át más vonatkozásra.
Moldova írt egyszer egy könyvet és a kéziratot odaadta Alfonzónak hogy mondjon róla véleményt.
Alfonzó aki maximalista volt azt mondta hogy jó de a vége össze van csapva.
Mondja a Moldova hogy ő is tudja de a többi elviszi azt a kis hiányosságot.
Azt mondja Alfonzó hogy figyelj ide, tegyük fel hogy meghívnak téged egy csodálatos lakomára. Terülj asztalkám mindenütt fantasztikus ételkölteményekkel.
Csakhogy az asztal szélén van egy kistányér tele szarral.
Hogyan ítélnéd meg azt a lakomát?

Az ételt tálalni kell.
Vályúból a disznók esznek pedig étel étel.

morsels (törölt) 2013.10.29. 23:48:58

@diggerdriver:
Meg lehetne irni jobban Nori tortenetet?
Biztos.
Nadehat ez az o tortenete. Es az erzelmei, a felelmemi, meg minden mas benne. Mint egy nagy zsak, amit cipel es ilyen virtualis vilagba kiborit; aztan felveszi a darabokat es elmondja, hogy hogyan erzett.

Persze lehet ugy is, ahogy itt sokan csinaljak. Faszan, popecen es tokosen tudni mindent. Par honap utan. Mert keszultek.

Világpolgár2012 2013.10.29. 23:56:21

@Mr. Long [wannabe Briton]:
Na, pont az ilyen épületeknek a felújítása érdekel. És ráadásul ez a munka-hobbi kategóriába is belefér.

BTBTBT 2013.10.30. 00:10:49

NIN - Egyeseknek altató, másoknak ébresztő -

www.youtube.com/watch?v=6wznAS6FlvE

@tildy:):
Köszi.
Szimplán a net kerül ennyibe, vagy hálózati hívásokkal/egyébbel tarkított csomagban van? Csak mert nekem nem kell más, csak net, és nincs kedvem olyan csomaghoz, amire nincs szükségem.
Illetve ez "fibre optic" vagy normál szélessáv? És erre az árra még rájön a "line rental"?
12/18 hónapos szerződéssel?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.10.30. 00:18:40

@Barátusz: kell hozza telefonvonal is. Azt egy evre elore kifizetem, egy evre £138. ( tavaly meg csak 115 volt). Tehat rajon a line rental. (ami talan 14 valamennyi lenne havonta, ha nem egyben fizetnenk)

fibre optic, itt nincs kabeles net. 18 honapos szerzodessel, viszont az ediggi legnormalisabb ugyfelszolgalatuk van ( osszehasonlitva a tobbi ceg ugyfelszolgalataval)

BTBTBT 2013.10.30. 00:25:34

@tildy:):
Igen, 14.50 a havi. Közben ennyit sikerült kiderítenem, miközben majdnem elvesztem a rengeteg összehasonlító weboldal netes ajánlatai között.
Rosszul tudom, hogy a fibre optic-hoz gyakorlatilag sem kell telefonvonal? Legalábbis a Virgin úgy reklámozta az övékét.
Csak mert az o2-nél vagyok, de azt tavasszal megvette a Sky, és valami furcsa, 16Mbps-os, havi 17,90-es csomagba akarnak hamarosan áttenni, holott még csak jövőre jár le a szerződésem.

blackhairlady 2013.10.30. 00:44:45

@blackhair-lady: es most erre is, pontosan 5 es fel orat.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.10.30. 00:50:54

@Barátusz: A virgin emlekeim szerint a kabeles netjet reklamozta igy, nem a fibre-t, bar lehet tevedek.
Most latom van valami csomagjuk telefonvonal nelkul is.

MEg nalunk nem szolgaltat a virgin.
Mondjuka plusnetnek msot van jo akcioja: www.plus.net/offers/12month299/unlimited-fibre/?WT.mc_id=aff_003bxh&affiliate=uswitch

Mi meg raadasul mint irtam elegedettek is vagyunk veluk, lehet van olcsobb, de semmi penzert nem valtanank.

BTBTBT 2013.10.30. 01:11:59

@blackhair-lady:
Valami más lehet a gond, mert ha még mindig cenzúrázott lennél, akkor minden hozzászólásod aljára oda lenne biggyesztve az az "ez egy cenzúrázott hozzászólás"-szöveg. Az viszont hiányzik.

@tildy:):
A Virgin a fibre optic-ot reklámozza, telefonvonal nélkül, és errefelé ki van építve a hálózatuk.
Persze azért az nem véletlen, hogy összességében nincs óriási különbség a net + telefonvonal és a net telefon nélkül-csomagoknál.

store.virginmedia.com/broadband/speeds-explained/index.html
(az aljára görgetve látható)

Mivel már elmúlt az a "töltök le, mint az őrült"-korszakom, nekem a 80 mega fölösleges. A 16-ra az o2-nél régen havonta 21,50-et fizettem (telefonnal együtt), és most a Sky havi 17,90-es ajánlata (15,40-es telefonvonal-bérlettel) nem gáz. Pláne, hogy még 12 hónapos szerződést sem kéne aláírnom.
Az a helyzet, hogy marhára hozzá vagyok szokva az o2 kedvezményes csomagjához, amit akkor kezdtek el ajánlgatni (én meg naná, hogy elfogadtam), amikor tavasszal valami adminisztrációs hiba miatt meg akarták szüntetni a telefonvonalamat. Pedig azt anélkül elméletileg nem is lehetne, hogy én kérvényezem.
Úgyhogy a 16 Mbps-es netem teljesen ingyen van, csak havi 10,5 font telefonvonal-díjat fizetek. A jóhoz könnyű hozzászokni. :)

Ja, és mivel a BT jövő januártól 50p-vel emeli a vonaldíjat, ez jelentkezni fog az onnantól újonnan kötött szerződésekben.

33621 2013.10.30. 05:34:21

@blackhair-lady: Írjál a HÁ-nak hogy nem tudsz kommentelni gyorsba.

Határátkelő 2013.10.30. 07:28:08

@lexrex: Komolyan nem értem, miért nem lehet elolvasni a minden poszt alá odabiggyesztett linken a hozzászólási feltételeket. Nem cenzúra van, hanem azok esetében, akik a, nem kérték a prémium kommentelést b, még nincs annyi hozzászólásuk, hogy meg lehessen ítélni, hogy nem kell előzetes szűrés (mint például Trebitsch esetében), ott egyesével kell mindenkit beengednem. Igen, néha lehet valamekkora csúszás, mert a rendszer eleve csúszással jeleníti meg az adminban a kommenteket, és mert néha előfordul velem is, hogy esetleg más dolgom van.

Trebitschnek privátban megírtam, hogy kis türelmet kérek, amint a hozzászólásai után nyilvánvaló lesz, hogy meg lehet benne bízni, akkor felkerül a listára.

Tudom, hogy ez nem a legideálisabb rendszer, de még mindig sokkal jobb, mint amikor boldog-boldogtalan fröcsöghetett bármit az oldalon és tehette tönkre a blogot.

2013.10.30. 08:18:28

@Határátkelő:

Valószínűleg vagyunk itt egy páran, akikben hajlott korukra tekintettel, az ilyen dolgok rossz emlékeket ébresztenek.
A blog a tiéd. Olyan szabályokat szabsz, amilyeneket akarsz. Az is tény, hogy amióta bevezetted ezt a módszert tisztultak a kommentek. Csak kurva szar dolog, amikor valakit érdekel egy téma, gondolatokat fűzne hozzá, aztán mire az megjelenik, a csapat már régen túl van rajta.
Egyébként, szerintem ez a dolog fordítva is működik. Attól, hogy valaki prémium kommentelő, még fröcsöghet. Neked meg meg van a lehetőséged, hogy visszavágd a cenzúrázott kategóriába.

Határátkelő 2013.10.30. 08:21:19

@lexrex: A megoldás egyszerű: kérni kell a felkerülést a listára. Ez alól az egyetlen kivétel az, ha valaki még soha, sehol nem kommentelt a blog.hu-n, azaz fogalmam sincs, mit várhatok tőle. Szerintem ez egy tisztességes kompromisszum.

Te sem szívesen engednél be mondjuk a lakásodba olyat, akit akkor látsz életedben először.

És igen, lekerülni is le lehet.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.30. 08:53:22

@morsels: Igazán nem kötekedni akarok, de a hozzászólásaid egy olyan kérdést vetnek fel, ami tulajdonképpen a blog és a blog közönségének szerepét veszi górcső alá.

Idézet tőled:

"@diggerdriver:
Tudod, en is ledolgoztam a magam 10 evet a 'kommunizmusban'. Voltam katona is, meg sportoltam is.
Volt mindenhol beavatas ugye.

Nade hogy az itteni noi nickek ekezzek a kiscsajt... hat vegulis biztos igazuk van, merthat bennuk az anyai oszton, meg minden. Kozben meg persze arrol van szo, hogy ok aztan kokemenyen iranyitjak az eletet, ami a hatosugarukba tartozik.

:-) " "@diggerdriver:
Ok.
Rosszul van megirva.

En szeretek olvasni.
Aztan van amikor valaki egy tortenetet akar meselni; meg van, amikor valaki a tortenetet meseli.

Az elso esetben valogatok.
A masodik esetben meg olvasom a masik tortenetet.

Az elso esetben a lenyeg az, ahogy elmondjak a tortenetet.
A masodik esetben a lenyeg az, hogy mit mond.

Marmint nekm ez a lenyeg.
Persze minden tortenetet el lehet mondani jobban is. Nadehat tenyleg azert van ez a blog, hogy megtanitsanak masokat, hogy hogyan mondjak el a tortenetuket? "
"@diggerdriver:
Meg lehetne irni jobban Nori tortenetet?
Biztos.
Nadehat ez az o tortenete. Es az erzelmei, a felelmemi, meg minden mas benne. Mint egy nagy zsak, amit cipel es ilyen virtualis vilagba kiborit; aztan felveszi a darabokat es elmondja, hogy hogyan erzett.

Persze lehet ugy is, ahogy itt sokan csinaljak. Faszan, popecen es tokosen tudni mindent. Par honap utan. Mert keszultek. "

Először is, nem csak a női nickek ekézték a kiscsajt, hanem férfi nickek is, egyikük különösen szexista módon. Ez nem tűnt fel neked? Mások nevében nem nyilatkozhatom, de én például nem a poszterinát ekéztem, hanem a sértődött, ha nem tetszik, ne olvasd hozzáállását. Egy volt újságírótól ez vajon mennyire okos reakció?

A kommentekből ezerszer kiderült már, hogy mindenki esendő ember, aki nemhogy nem kőkeményen irányítja az életét, de hibát hibára halmoz, elesik, felkel. Talán nem baj, ha a poszter tanul más kárából is, hátha ő már kevesebbet hibázik. Persze ez utópia, mindenki azt hiszi, vele az a rossz nem történhet meg, ami a szomszéd Mancikával vagy Józsival...

Meg lehetne-e írni jobban Nóri történetét? Saját bevallása szerint címlapos cikket is írt, az újságírással kacérkodik. Tehát meg tudta volna jobban írni. Ha az utólagos önigazolásról leszokik (lásd a blogját) és arról, hogy tízezer karaktert ír, amikor 100 is bőven sok lenne a témában, még akár jó újságíró is lehet belőle.

Én úgy gondolom - lehet, tévedek - hogy természetesen nem arra van a blog, hogy megtanítson másokat történeteket mesélni, noha arra is jó, különösen annak, aki ugye az újságírásból is élt és még csinálná is a későbbiekben. Szerintem arra jó, hogy már határátkelők, a határátkelés előtt állók, a gondolattal kacérkodók, az elvágyódók megoszthassák egymással a történeteiket és igen, a saját személyes tapasztalataik tükrében elemezzék a megtett lépéseket. Mintha egy kocsmában ülnénk, mindenki előtt egy korsó sör/pohár bor/málnaszörp, és beszélgetnénk, vitatkoznánk. Igen, kritizálnánk is. Én rengeteget tanultam már ettől a blogtól és nem igazán a posztokból, hanem éppen az azt követő kommentfolyamból, leginkább a vitákból.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.10.30. 08:55:13

@Barátusz: azt te csak hiszed, hogy nincs szukseged 80asra:D a johoz konnyu hozzaszokni, mint irtad.:D

talktalk szemet volt velunk, mar 3-4 hete vartunka bekotesre, ha nem hivom oket, nem szoltak volna, hogy ti hulyek, a telefonvonala neveteken kell legyen. Szoval oke, taltalk kiesett, sky itt az epuletben szinten nincs, igy maradt bt vagy plusnet a a fibresek kozt.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.10.30. 08:58:10

@zöldeketbeszélek: csak siman erzodik a tortenetbol, hogy kis fiatal, csapongo:) majd valtozik.

BTBTBT 2013.10.30. 12:44:40

@tildy:):
Á, a BT nekem az árai miatt eleve kiesik a szórásból. Ők a piacvezető (értsd: a telefonvonal-bérlet az övéké szinte az egész országban), és irtó drágák/korlátozottak a csomagjaik.

Ki tudja? Lehet, hogy később majd szükségem lehet a 80 megásra.

@zöldeketbeszélek:
"Mintha egy kocsmában ülnénk, mindenki előtt egy korsó ...málnaszörp"
Nagyon jó! :DDD

vontod75 2013.10.30. 12:49:50

@cristallo: Igen. Arra írtam, hogy miközben itthon ezerrel dübörög a sikerpropaganda (Magyarország jobban teljesít) gyakorlatilag az EU és Európa sereghajtói vagyunk. Úgy, hogy a rendszer/gengszter váltás/változás környékén a volt szoci blok első helyezettjei voltunk...
Egyébként májusban én is indulok külföldre...

vontod75 2013.10.30. 12:49:50

@VHB: Ez nagyon nagy :) :) :)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.30. 16:11:18

@Barátusz: Képzeld el magadat és a HÁ közösségét egy divatos romkocsmában valahol Budapesten a belvárosban. Na ott nyugodtan kérhetsz kézműves sört, de málnaszörpöt vagy limonádét is :)!

blackhairlady 2013.10.30. 17:07:33

@Határátkelő: Az imenti hozzaszolasom elszallt.
Szoval en kertem a pk statuszt, meg is kaptam, roviddel utana irtam egy hsz-t, az meg is jelent normalis idoben. Aztan ketszer is joval kesobb, amikor mar a kutya sem nezett a topikra, ezert nehezmenyeztem, illetve nem ertettem, hogy ha egyszer mar mukodott a pk statusz, akkor utana miert nem.
Tudom, nem fosom itt a szot nap mint nap, biztosan a rendszer elfelejtette a nevemet.
Nem erdekes, amilyen ritkan van kedvem hozzaszolni, nem izgat. Igazabol csak arra a megjegyzesre reagaltam aki azt javasolta, hogy kerje a premium kommentelo statuszt.

BTBTBT 2013.10.30. 17:12:57

@zöldeketbeszélek:
Nem jártam még divatos pesti romkocsmában, úgyhogy azt sem tudom, milyen az a kézműves sör. :)

Kheopsz · http://giza.eg 2013.10.30. 17:30:02

@Barátusz:
Oké, de attól még gyerek bizonyos szempontokból...A család és barátok kérdéséből pl az, ezért lehet azzal megvédeni, hogy még gyerek.

A kalapemelést köszi, de valójában élvezem, nem nagy fizikai meló, s változatosabb annál, amit otthon csináltam.

A konnektorra meg kíváncsian várom, hátha van valakinek magyarázata.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.30. 18:41:54

@Barátusz: Gyakorlatilag házi sör, palackozva vagy csapolva. Kis mennyiségben, jó minőségben készül, különleges ízesítéssel. Ezek a romkocsmák pár éve lettek nagyon felkapottak, ilyen lerobbant alagsori, földszinti helyiségek régi bérházakban, bolhapiacokról összeszedett bútorokkal de színvonalas italválasztékkal. Mi az Élesztőt ismerjük, ott még anyák napi buli is volt idén. :)

BTBTBT 2013.10.30. 20:43:07

@Kheopsz:
Nem azt mondtam, hogy ne védje meg senki, csak ezzel az indokkal nekem nem tetszik.
Mert ha egy ötévesnél mondják, hogy "jaj, még gyerek", az oké, de 20 évvel később is? Mindegy. Nem érdemes ezen rugózni. :)

A konnektorral kapcsolatban meg majd kutakodom a neten és kérdezősködök az értelmesebb angol ismerősöknél.

Lehet, hogy elkerülte a figyelmemet, de te Angliában vagy?

@zöldeketbeszélek:
Ma is tanultam valami újat a sörökkel kapcsolatban.
Igen, tudom, mi a romkocsma, csak nem jártam feléjük.

bpetya75 2013.10.30. 21:20:21

@zöldeketbeszélek:

Honnan vette ez a fazon, hogy Ny-Európában nincs falu? Vagy tényleg csak minimum 3-5ezres lélekszámú települések vannak arrafelé?

@az igazi Trebitsch:

Az én tapasztalataim szerint a nemzeti parkoknál még csak csak lehet szakemberekkel találkozni, bár valóban megfigyelhető sajnos az a gondolkodásmód, amiről írsz, az erdész mint közellenség. És persze viszont is, erdész körökben a haragos zöld, mint szitokszó. Ha kell, ha nem. Ami pedig még sajnálatosabb, a felsőbb szerveknél megfigyelhető alkalmatlanság. Van ez a Kötevife nevezetű hivatal. Tavaly találkoztam először az egyik nagy tudású képviselőjükkel. Nehezen tudtam türtőztetni magamat, amikor azt ecsetelte, hogy őt a faállomány egyáltalán nem érdekli, csak a fák alatt lévő védett lágyszárúak. Megpróbáltam neki elmagyarázni, hogy a kettő összefügg, de nem fogta fel. Később megtudtam, hogy állattenyésztőként végzett a tag. piszkosul ért a természethez...

Kheopsz · http://giza.eg 2013.10.30. 21:22:34

@Barátusz:

A konnektorhoz, lehet, hogy ez egy UK Dorman & Smith (D&S) konnektor?
en.wikipedia.org/wiki/AC_power_plugs_and_sockets#UK_Dorman_.26_Smith_.28D.26S.29

Hasonlít, vagy pedig kettővel alatta: UK 2-pin

Kheopsz · http://giza.eg 2013.10.30. 21:22:38

@Barátusz:
Tetszik nem tetszik, most már mindegy :)

Az is lehet, hogy volt egy francia lámpája, még azokra hasonlít, egy pár percre én is rákerestem a konnektorokra.

Emlékszel még erre a mondatomra? :)

"Kedves Nóri, mielőtt azt gondolnád, hogy könnyű nekem beszélni: Angliában takarítok, egyedül vagyok, több, mint 2 éve, lassan 33 évesen. "
Szóval igen, itt vagyok kint. :)

Ugyandehogy (törölt) 2013.10.30. 22:37:16

@diggerdriver: ez milyen hülyeség...apálpusztai már nem is a legbüdösebb.

rumitom 2013.10.31. 07:42:09

@Cascabel: tudtam, hogy kell lennie meg olyannak akinek nem munkabol all az elete.

Arch Stanton 2013.11.08. 19:56:19

Nincs senkid?? Írj rám, szívesen ismerkedek ;)).

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása