oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. október 28. 06:45,  Magyarország leszakadva az élvonalban 278 komment

2013. október 28. 06:45 Határátkelő

Magyarország leszakadva az élvonalban

Október elején jelent meg a Világbank elemzése a nemzetközi migrációs trendekről, benne sok érdekes, Magyarországot is érintő adattal. Kiderül például, hogy az Európa - Közép-Ázsia régióban az elmúlt három évben Magyarország a harmadik legnagyobb növekedést produkálta a határátkelők számában, csak Romániából és Törökországból mentek arányaiban többen külföldre. Nézzük a részleteket!

euró dollár készpénz.jpg

A Világbank migrációval foglalkozó éves jelentése (Migration and Development Brief) október elején látott napvilágot, ebből szemezgetek ma néhány érdekes és elgondolkodtató adatot. (A Magyarországot is érintő régiós elemzés a 15.-17. oldalon található.)

A fejlődő világba idén az előzetes számok szerint 414 milliárd dollárnyi átutalás érkezik a külföldön élőktől, ami 6,3 százalékos emelkedés az előző évi adathoz képest. A Világbank szerint ez az összeg 2016-ra eléri az 540 milliárd dollárt.

India és Kína az élen

India és Kína ketten együtt az összes, a fejlődő világba érkező utalás egyharmadát kapja, ami India esetében például nagyobb összeg, mint ami az IT exportból befolyik, ami nem kis szó, lévén az ország egyebek mellett erről is híres.

A világon összesen 232 millió nemzetközi migráns él, akik várhatóan összesen 550 milliárd dollárt utalnak haza idén, ez az összeg a jelentés szerint 2016-ra eléri a 700 milliárd dollárt.

Azt a dokumentum is megjegyzi, hogy az átutalások túlságosan magas költsége következtében elég nehéz pontos számot mondani, hiszen az emberek jelentős része inkább informális csatornákon keresztül küldi haza a pénzt. A magas költség tényleg magas: globálisan az utalt összeg mintegy 9 (!!) százaléka.

Ráadásul több országban is rájöttek a bankok a külföldről érkező átutalásokban rejlő lehetőségekre, és külön illetéket vetne ki ezekre az összegekre, ami nem egy esetben elérheti az 5 százalékot is.

E rövid általános áttekintés után nézzük a régiónkra és ezen belül is Magyarországra vonatkozó adatokat!

Nagyon megugrott a határátkelők száma

Kezdjük talán azzal, hogy a Világbank adatai szerint az európai-közép-ázsiai régióban az elmúlt három évben Magyarország az élvonalba került a határátkelést illetően: míg 2010-2013 között Romániából 4,8 százalékkal, Törökországból 2,8 százalékkal többen mentek külföldre, addig Magyarország ezen a listán a harmadik 2,7 százalékkal.

Csak érdekességképp: a lista túlsó végén olyan országok szerepelnek, mint Litvánia (12,5 százalékkal nőtt a hazatérők száma), Lettország (6,4 százalék) és Bosznia Hercegovina (4,3 százalék).

A fejlődő országok élvonalában

A jelentés szerint az európai és közép-ázsiai fejlődő országokba idén várhatóan 10,8 százalékkal több átutalás érkezik (ez 43 milliárd dollár). A GDP arányában nézve akad néhány egészen lélegzetelállító adta: Tadzsikisztánban a bruttó nemzeti össztermék 48 (!!!), Kirgizisztánban 31, míg Moldovában 25 százalékát adják a külföldről magánszemélyek által hazautalt összegek.

Ami a konkrét összegeket illeti, Magyarország az élvonalban található: az élen Ukrajna áll 9,3 milliárd dollárral, őt követi Tadzsikisztán (4,1 milliárd), Románia (3,6 milliárd) és Szerbia (3,5 milliárd), majd az ötödik helyen ott található Magyarország is 2,4 milliárd dollárral, ami durván 500 milliárd forint.

Magyarország mögött van a TOP10-es listán Örményország (2,4), Kirgizisztán (2,3), Azerbajdzsán (2,2), valamint Grúzia és Moldova (egyaránt 2-2 milliárd dollárral).

Leszakadva a régiótól

Ami kicsit elszomorító, hogy a „high-income countries", azaz a 12 616 dollár egy főre eső éves nettó bevétellel rendelkező országok közé nem került be Magyarország (gyakorlatilag egyedüliként a régióból), ha őket is idevesszük, akkor ott az élen Lengyelország áll 7,2 milliárd dollárral, Csehországba 2,1 milliárd, Szlovákiába 2, Litvániába 1,6, Horvátországba 1,5, Lettországba 0,8, Szlovéniába 0,6, míg Észtországba 0,4 milliárd dollár érkezik idén, ami összességében ezekben az országokban 8,2 százalékos növekedést jelent.

Összességében elnézést a sok számért, összegért és adatért (a minap úgyis többen ezt hiányoltátok...), de azt gondolom, a Világbank adataival (melyeket egyébként a nemzeti és a kereskedelmi bankok adatai és becslései alapján állít össze) nehéz vitatkozni.

A kirajzolódó kép kettős: egyfelől nem túl vidám, hogy Magyarországot a jelentés immár a tadzsikokkal, az ukránokkal, a szerbekkel, stb. sorolja egy kategóriába (nem megbántva természetesen ezeket az országokat), másfelől pedig igenis ideje lenne elfogadni és megbecsülni azt a pénzügyi erőt, amit a határátkelők képviselnek a magyar gazdaság életében.

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: gazdaság migráció pénzátutalás Magyarország Világbank

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr925601210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rumitom 2013.10.28. 06:58:03

a heten megprobalom befejezni a honapok ota irodo beszamolom :)

2013.10.28. 07:29:00

Mit is lehet erre mondani? Hiszem, hogy folytatódni fog a kivándorlás, főleg a fiatalok körében, nem köti őket ide se család, se egzisztencia, se semmi. Jómagam is így vagyok ezzel.

Mo. bukásra van ítélve, ha nem lesz érdemi próbálkozás a jelenlegi rendszer felszámolására.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 07:38:12

Nincs valami szobalanysztori Ausztriarol? Ugyis kezdodott a szezon!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.28. 08:02:27

Nincs ezzel baj.
Nincs akcentus nincs identitás már csak jó lehet.
Beszélgessünk

Ugyandehogy (törölt) 2013.10.28. 08:12:24

na itt is a kommenteket várom

@rumitom: az már jó lesz

Chamroe 2013.10.28. 08:16:14

Szóhoz sem jutok..

Most elviszem dokihoz a gyereket, mire visszaérek, dobjatok fel valami témát, különben irgumburgum lesz :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.28. 08:18:38

Azért érdekes az hogymekkora tömegek élnek mosogatásból és hogy az az egyik legjobban fizetett munka:)))))

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.10.28. 08:26:45

A HÁ történelmében ezerszeresen szétvesézett téma.
Evvan! Jut is eszembe, küldök haza egy kis pénzmagot !!! :-)))))

Jöhetnek az offok és a trollibuszok!!!
Itt kisebb -nagyobb széllökések, nem vészes. Viszont van takony, felfázás......aranyér helyett ez sem rossz, nem ?! :-D

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 08:27:54

Na, ezért nem szabad a növekedést nézni önmagában, mert így semmit nem mond. Ugyanis könnyű növekedni, ha a kiindulópont alacsony.

Chamroe 2013.10.28. 08:28:46

@diggerdriver: nem is értem, miért a barkács bolti melót céloztam be.. 10+ éve mosogatok, vérprofi vagyok már :-)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.28. 08:35:42

Nekem semmit nem mond az 500 milliárd forint - azon kívül, hogy rohadt sok - így elkezdtem keresgélni, hogy mire is elég ez mondjuk egy város költségvetésében.

"Elfogadta a 2013-as fővárosi költségvetést a Fővárosi Közgyűlés 18 igen, 14 nem szavazattal. A büdzsé kiadási és bevételi főösszege 331 milliárd forint. "

Na most valaki, aki még emlékszik a könyvelési alapismeretekre (nem úgy, mint én), elmondaná, hogy ez tulajdonképpen mit jelent? Előre is köszönöm!

bandirepublic · halottnakacoach.hu 2013.10.28. 08:41:40

akkor inkabb egy fillert sem kuldok haza, hogy javitsam a statisztikat;)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 08:42:04

"Ami kicsit elszomorító, hogy a „high-income countries", azaz a 12 616 dollár egy főre eső éves nettó bevétellel rendelkező országok közé nem került be Magyarország (gyakorlatilag egyedüliként a régióból)"

Igen. Bár hozzátenném: ez kicsit csalóka. A közép-eurűpai ex-komcsi régió gyakorlatilag a high income és a middle income határán van, csak Szlovénia van egyértelműen a high income csoportban, a többiek meg a határvidéken. (Ugyanígy a Balkán zöme meg a middle income csoportban van egyértelműen. A middle és a low határvidéken csak pár európai ország van, pl. Moldova, Koszovó, Örményország.)

Szóval ezek a közép-európai országok határesetek. Na most, Mo. kb. 12 éve megy lassan, de stabilan lefelé, így ma már átkerült a high legalsó részéből a middle legfelsőbb részébe, míg pl. Szlovákia esetében ugyanez zajlott fordított irányban.

Ez így drasztikusan hangzik - és az irány miatt az is! -, de azért hozzá kell tenni: a különbség nem nagy high legalsó része és a middle legfelsőbb része között.

nyuszigonosz 2013.10.28. 08:43:04

Nem tudom minek kell ilyen dolgoknak ekkora feneket keríteni és ilyen gyakran.

A világ nyitott, mindenki ott él és dolgozik, ahol akar.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.28. 08:58:09

Azaz èrdekes hogy mondig megy a fikázás hogy a magyarok milyen alantad munkákat végeznek meg drága a lakhatás és ami marad abból alig lehet megélni aztán kiderül hogy mekkora pénzeket küldenek haza.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.28. 09:12:09

@diggerdriver:
De azt elfelejted, hogy ennek a felet charlieharper utalja haza :)

@bandirepublic:
En sem, sohasem... csak a diakhitel minimum torlesztojet.

@rumitom:
Csipkedd magad!

Nekem is van egy elfekvo sved leirasom, lehet megis bekuldom... majd irok bele piros gumicsimmat es mosogatast :)

tableno 2013.10.28. 09:13:41

@diggerdriver: a másik jellemző szöveg meg az, hogy az országgal tartatjuk el az otthon hagyott szüleinket...

TWerkzeug (törölt) 2013.10.28. 09:14:14

@zöldeketbeszélek:

"...Nekem semmit nem mond az 500 milliárd forint..."
Dollárban jöbbet mond?

LyukasBogrács 2013.10.28. 09:14:28

” igenis ideje lenne elfogadni és megbecsülni azt az igenis komoly pénzügyi erőt”

Igenis!

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.28. 09:17:23

@TWerkzeug: Csak a komment első mondatáig jutsz el, vagy a többit is el tudod olvasni?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 09:20:20

@diggerdriver:

Pedig a 2 között nincs ellentmondás.

Nyilvánvaló, hogy a legtöbb "határátkelő" alacsony presztízsű munkát végez külföldön, azaz a "mosogatás" szöveg leginkább igaz. Viszont ha több százezren vannak, az így együtt jelentős összeget jelent.

Határátkelő 2013.10.28. 09:22:32

Lehet, hogy szétvesézett téma (alighanem nehéz lenne ennyi poszt után olyat mondani, amire ez nem igaz... :) ), szerintem azért érdekes, mert ezek számok, adatok, amivel nehéz vitatkozni.

Nehéz vitatkozni azzal, hogy Magyarország már nem egy csoportban van a Visegrádi országokkal, hogy az elmúlt 3 évben mennyivel nőtt arányaiban a határátkelők száma, stb.

rezsoatya (törölt) 2013.10.28. 09:23:56

@Határátkelő: lesz ez meg lejjebb... nagyon ugy nez ki!

tucano 2013.10.28. 09:26:03

Ha valaki nem mosogat, hanem jobban fizetett munkát végez, de legalábbis kicsit több pénzt küld haza, akkor hülye lenne a susnyát banki átutalással, WU-MG vonalon hazaküldeni. Botrány pénzeket lehet megtakarítani FX brókerekkel. Mondjuk egy szülő segítés+törlesztőrészletes tételnél már simán megéri.

rezsoatya (törölt) 2013.10.28. 09:26:04

@diggerdriver: neztem a YouTube-on a fiad Lego-konyhajat. Ugyes!

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.28. 09:26:40

@Határátkelő: Engem nagyon érdekelne egy olyan összehasonlítás, hogy mennyiben tudja a határátkelő a Magyarországon megszerzett végzettségét egy az egyben felhasználni külföldön, vagy mennyivel 'alacsonyabb szintű' munkát kell elvállalnia és meddig tart az átmeneti időszak. (Gondolok olyanra, pld. hogy csak magammal példálózzak, kertészmérnök itthon, mezőgazdasági munkás külföldön.)

TWerkzeug (törölt) 2013.10.28. 09:28:16

@zöldeketbeszélek:
Forintban is nagy összeg (természetesen elolvastam a cikket), csak keveslem. Korábban olvastam egy cikket más oldalon, ahol szinte kerek-perec kijelentették ha nem küldenének haza a határátkelők, akkor az országnak mára már gazdaságilag lőttek volna. (Igaz, 500mrd dollár már sok lenne, de ugyan ez forintban igen kevés)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.28. 09:28:16

@tucano: Én minden megtakarított eurót egyben felvettem a dublini bankban és készpénzben hazavittem. Amikor szükségem volt pénzre, szépen beváltottam. Eszembe sem jutott utalgatni.

négyzet 2013.10.28. 09:30:13

"Kezdjük talán azzal, hogy a Világbank adatai szerint az európai-közép-ázsiai régióban az elmúlt három évben Magyarország az élvonalba került a határátkelést illetően: míg 2010-2013 között Romániából 4,8 százalékkal, Törökországból 2,8 százalékkal többen mentek külföldre, addig Magyarország ezen a listán a harmadik 2,7 százalékkal.

Csak érdekességképp: a lista túlsó végén olyan országok szerepelnek, mint Litvánia (12,5 százalékkal nőtt a hazatérők száma), Lettország (6,4 százalék) és Bosznia Hercegovina (4,3 százalék)."

Itt valami hiba van, nem? Mármint HÁ értelmezésében.

Eredeti: "The largest increases of international migrants from 2013 to 2010 were seen in Romania (+ 4.8 %), in Turkey (+2.8 %), and in Hungary (+2.7%), while the highest negative migrants flows are registered in Lithuania (-12.5 %), Latvia (-6.4 %), and in Bosnia and Herzegovina (-4.3%)."

Azaz itt nem arról van szó, hogy mennyien hagyták el kis országunkat. Magyarországon ennyivel NŐTT a nemzetközi bevándorlók száma, azaz 2,7%-kal, míg például Litvániában CSÖKKENT 12,5%-kal. Nem?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.28. 09:33:27

@TWerkzeug: Úgy gondolod, hogy valahol egy nulla elsikkadt a nagy statisztikázás közepette?

Lehet, hogy valahol középen van az igazság. Nem hiszem (de ez csak a szubjektív véleményem), hogy a határátkelők nélkül már csődöt jelentett volna az ország. Tényleg kevés az 500 milliárd forint? Több, mint Budapest éves költségvetése...

Ez a cikk részben ennél kevesebb összegekről is ír különböző költségvetési céloknál:

www.vg.hu/gazdasag/gazdasagpolitika/kockazatos-a-jovo-evi-budzse-az-asz-nem-fel-413624

VHB 2013.10.28. 09:38:20

@tucano: WesternUnion, MoneyGram az első említéskor pls. Kevesebbet kell guglizni a magamfajtának, akinek szövegkörnyezetből nem esik le azonnal.

Hogyan lehet FX brókerekkel megtakarítani?

Én szerencsés helyzetben vagyok, az egyik itteni barátomnak van magyar forintszámlája, és ő tud utalni nekem. Neki pedig GPB-ben fizetek helyben.

Szerencsére a díjak is mérséklődtek már, a Lloyds-nál régen 20GBP fix díja volt az utalásnak, ez már csak 10, ha a neten indítod és nem haladja meg az 5k GBP-t.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.28. 09:39:09

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]: A gumicsizmát kihagyhatod, de a beszámolód biztosan nagyon érdekes lesz!

2013.10.28. 09:58:17

@tucano:
" akkor hülye lenne a susnyát banki átutalással, WU-MG vonalon hazaküldeni "
En hulye voltam, e honapban, kb 3000 $ - t kuldtem haza, WU - nal. Szeptemberben meg 2000 - et vettem ki kp - ben otthon, kulonfele bankok ATM - jeibol. Mentsegemre mondom, ilyet csak egyszer csinalok egy evben. Aprot kuldok azert minden honapban. Se kutyam, se macskam, se igenyem, ok legalabb tudjak hasznalni ( hugom es a 3 felnott gyereke )
A poszthoz: volt mar sokkal xarabb helyzetben is Magyarorszag, vandoroltak is ki sokkal tobben, megis megmaradt az orszag is es a magyar nep is. Ezt is tul fogja elni az a nep!!! Evezredes gyakorlata van tulelesben:)

rezsoatya (törölt) 2013.10.28. 10:02:35

@zöldeketbeszélek: pediglen a gummicsimma a legerdekesebb tema itt a HÁ-n! A sved gumicsizma vilaghiru! :D

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 10:02:59

Az a jo ezekben a szazalekos statisztikakban, hogy mutat valamit meg megsem... kivandorol egy evben egy ember. A kovetkezoben ketto, akkor 100%-os a novekedes. Ez durva papiron, de, ha azet nezzuk, hogy akkor kint van 3 emberunk ket ev alatt, akkor nem igazan sok, megis az elso helyre is juthatnank vele a statisztikaban (foleg, ha mndjuk a masodik evben kimegy 10 ember, ugye akkor mar 1000%-os a novekedes...).

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.28. 10:15:31

@rezsoatya: Azt hittem, hogy csak a svájci! Lila bocimintával. Persze ha kövérmadárnak jobban tetszik a svéd piros, én nem akadályozom meg a népszerűsítésben. :)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 10:19:29

@zöldeketbeszélek: Egy "szocialista" orszagban csak piros kaucsukveszkot arulnak? Zajlik a tervgazdalkodas? :D

tucano 2013.10.28. 10:25:57

@VHB: Nem írom ki a nevüket :) Majd ha fizetnek, annyit, mint amennyit mi nekik :D

FX brókereknek az a alényege, hogy először is bankközi árfolyamon vagy még kedvezményesebben váltanak, ugye már ez is tekintélyes összeg. Aztán a jobbak ingyenesen utalnak. Nem akarok reklámot csapni nekik, egyszerűen keress rá és rögtön felugrik a két legnagyobb. Nem mindenkinek és nem mindig éri meg brókert használni, de komolyabb összegek és rendszeres utalások esetén általában jól jön. Persze a beteg otthoni bank és adórendszert úgysem lehet kikerülni, ez van :(

@Cascabel: bizony, én is gyakran használom a két tolvaj bandát, például ha olyan országba utalok, ahol más nem működik. Egy brazil WU küldésnél, akár 15% mehet a levesbe, de kisebb összeg (karácsonyi/szülnapi ajándék unokaöcsiknek) esetén 50% is. Szóval néha lehetetlen megúszni, hogy herdáljon az ember teljesen feleslegesen.

rezsoatya (törölt) 2013.10.28. 10:27:02

@Mr. Long [wannabe Briton]: a szazalekokon mindig jot rohogok, mert az mindig viszonyitas es nem konkret szam. Ha pl. Mo-on 0,1 %-os a gazdasagi novekedes (jol van, nincs ilyen sok, de tetelezzuk fel! :-) ), meg Nemetorszagban is, azert az nem ugyanaz! Akkor szoktak szazalekokrol beszelni, ha el akarjak takarni a valos szamokat.

Az megvan?:
Matek oran a tanarno kiakad es kozli, hogy olyan butak a gyerekek, hogy az osztaly 80 %-at meg fogja buktatni!
Mire a hatso padbol egy gyerek:
- "nem is vagyunk annyian!"

:D

tucano 2013.10.28. 10:29:37

@zöldeketbeszélek: nem mindenki tud hazautazni, meg pénzügyileg nincs egyetlen mindenvivő jó megoldás, mindenkinek más és más éri meg, teljesen személy és helyzetfüggő.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.28. 10:31:57

@tucano: Persze. Csak egy példa volt. Én vissza sem utaztam, maradtam itthon, csak idénymunka volt.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.28. 10:33:31

@Mr. Long [wannabe Briton]: Erről kövérmadár tudna beszélni:
"Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi] · fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.28. 09:12:09

@diggerdriver:
De azt elfelejted, hogy ennek a felet charlieharper utalja haza :)

@bandirepublic:
En sem, sohasem... csak a diakhitel minimum torlesztojet.

@rumitom:
Csipkedd magad!

Nekem is van egy elfekvo sved leirasom, lehet megis bekuldom... majd irok bele piros gumicsimmat es mosogatast :) "

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.10.28. 10:34:20

perpill ha mondjuk havonta 1000 dollárt haza akar küldeni az ember EU-ból (vagy akkor legyen 1000 euró), milyen költségei vannak ennek?
mert azt tudom, hogy a magyar bankok botrányosan megsarcolják pusztán azt is, ha a saját számládra pénzt raksz be, vagy pénzt veszel ki, el se merem képzelni, milyen feltételekkel ugranak meg egy nemzetközi átutalást.
nekem szerencsére nem kellett eddig egy fillért se küldenem haza, de ha kellene, keresnék valaki ismerőst, aki megy haza, és kp-ben a zsebében, ha lehet. aminek bankban nyoma van, arra előbb-utóbb kivetnek majd valami határátkelő különadót. nem és nem és nem, elvből nem. sem.

2013.10.28. 10:36:59

@tucano:
A 3 ezerre fizettem 2x40 $ - t, plusz az atvaltasnal is nyer a WU 1 % korul. Nekem kenyelmes, 5 percre van tolem egy Money Mart, ott intezem. A hugom 1 oran belul megkapja a postan a kp - t. Amikor 2- 300 dollarokat kuldok 16 $ kezelesi koltseget fizetek. Kenyelmes, gyors. Csinalnak rajtam penzt? Istenem, nekik is meg kell elni valamibol:) Megszoktam mar, mindenki csak leveszi a prolit. Legalabb van mibol levenniuk:)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 10:41:44

@rezsoatya: Akkor egy a velemenyunk. :D Feletek jo ido volt ejjel?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 10:54:27

Egyébként amikor egy sikeres magyar pókerjátékos felveszi a nyereményét, az is hazautalásnak számít statisztikailag.

:-)

rezsoatya (törölt) 2013.10.28. 11:09:19

@Mr. Long [wannabe Briton]: esett, fujt, verte az ablakot az eso, hajnal fele aztan csitult. Most sut a nap.

Off: az elobb becsengetett egy melos, hogy enyem-e az auto a haz elott? Mondom igen. Mondja, hogy megtennem-e, hogy kicsit arrebb allok, mert dolgoznak a teglafallal es nem szeretne, ha koszos lenne, raesne tormelek, stb... nem a muvezeto szolt, hanem a melos! :-)

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.10.28. 11:18:20

Három ismerősöm él (dolgozik) külföldön.
Egyikük tudtommal nem utal, küld semmit Magyarországra, még a magyar állampolgárságról is le akar mondani.
Másik, mikor hazajön a családjához, átváltja itthon a pénzét, a harmadik telefonál nekem mennyit keresett, azt forintban odaadom a családjának, és 3-4 havonta hozza a pénzt.

Szóval jelentős lehet az az összeg, ami nem látható a rendszerben.

------------------------------------------------------------------------------------------------
Ez egy visszatartott, cenzúrázott (aka ellenőrzött) hozzászólás, íródott 2013.10.28 11:08
Magyarország

ricsi007 2013.10.28. 11:18:21

Mit jelent 500milliárd? Ez kis országunk gazdaságának majdnem 2%-a, azaz kb 2-3 Mercédesz-gyárnyi termeléssel ér fel.
Vagy másképp, kb ennyi folyik be országosan a cigeratta jövedéki adójából.
A dübörgő gazdaság növekedése idén várhatóan 0.5% lesz, a cikk alapján ennek kb ötödét (0,1%) a kiköltözők növekvő száma és a fejenként hazaküldött pénz növekedése hozhatja (nincs ez pontosan számszerűsítve a cikkben, csak utalnak rá -> szóval becslés).

Ennek némileg ellentmond, hogy a legutóbbi össznépi konszenzus szerint kb 300ezren élünk külföldön, azaz fejenként kb 1.7millió Ft-ot vinnénk haza, ami kicsit soknak hangzik (akkora, mint az otthonmaradottak átlagos nettó jövedelme). Vagy többen vagyunk, vagy tényleg sokan tolják haza a zsét lakáshiteltörlesztésre és otthoniak megélhetésére.

Csak hogy legyen mihhez kötni...

macamuca [IHUN] 2013.10.28. 11:19:43

@zöldeketbeszélek:
"... hogy csak magammal példálózzak..."
Példálózhatnál bővebben is, pld poszt formájában.
Tényleg érdekelne.
A mg. itthon porondon van, mint téma, kint is benne vagy: egy személyes vonalú, de gyakori (=általános) jelenségeket tartalmazó írás érdekes lenne, és azt hiszem, nem csak számomra :)

jewel79bp 2013.10.28. 11:39:03

Hát, mi a lakáshitelünkre utaljuk haza a pénzt. Az havi 100 ezer most, és természetesen hivatalos, banki úton megy. Azt hiszem, nem vagyunk ezzel egyedül...

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 11:43:05

En amikor hazamentem zsebben vittem penzt. Raadasul talaltam pesten egy legalis penzvaltot veletlenul, ahol normalis arfijamon kezelesi koltseg nelkuil valtanak/valtottak. Ellenben igazan csak a sajat fogyasztasunk fizetem, akkor ez hazavitt penznek minosul, vagy turista koltesnek?

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.10.28. 11:50:02

Öööö, gumicsizmáról jut eszembe....
Valamikor megboldogult fiatalkoromban, érettségi előtt voltunk iskolai cserén Norvégiában, szeptember közepén. Nyirkos és esős, undorító idő volt, így a vendéglátóink vízhatlan nadrágot, kabátot és gumicsizmát húztak. A tinik, nem az ötévesek. Mi meg néztünk, hogy jééé, ezek basszus inkább hülyén néznek ki, mint hogy ronggyá ázzanak. Gondolom, már párszáz éve kiszelektálódtak, akik nem tudtak az időjárásnak megfelelően öltözni. Képzeld el, mit kapna az a magyar tini, aki egy durva esős novemberi napon ilyen cuccban megy iskolába, hogy ne ázzon szarrá, nem cuppog egész nap a vizes cipőjében és nem vacog a nedves farmerben. Haha. Pedig ki a hülye, aki egy esernyővel viaskodik a monszun hevességű és jéghideg esővel, majd egész nap vizes cuccban, vagy aki hülyén néz ki, és száraz mint a babaposi a liberóban.
Részemről ennyit a gumicsizmáról :- )

Shanarey 2013.10.28. 11:56:12

Matekból pocsék vagyok, ezért a számokkal nem vitázok.
:-)

Majd Kövérmadár megoldja.
:-))

A pénz hazautalás is egy jó téma, még nem érint, de előbb utóbb nálam is be esik ez a dolog.

BTBTBT 2013.10.28. 11:59:42

Es ebben az "utalasos" osszegben - meg a vilagbank rendszereben - azok a kisebb ertekek meg nincsenek is benne, amit az emberek csak szimplan hazavisznek keszpenzben a csaladnak.

Bezzeg mindig jon a hulye duma, hogy az otthonhagyott szuleinket eltartatjuk az allammal meg a tobbi adozoval. :)))

Szabad munkaeroaramlas van, nem? Miert kell megint ekkora feneket keriteni a migralasnak?

@Mr. Long [wannabe Briton]:
En is mindig ezt csinalom.
A Deak ternel akadnak ilyen penzvaltok.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 12:07:21

@Barátusz: En az Orson az arkad aljaban valtottam, arra jartam amikor forint kellett.

2013.10.28. 12:09:12

@Chang Yai: nem a magyar bankok sarcoljak meg, hanem draga, szeretett kormanyunk az egyedulallo lakossagi tranzakcios adoval, ez uton is koszonet erte ismet.

Amugy aki teheti, vigye haza zsebben a penzt, ne utalgasson Lloydson meg WU-n keresztul.

Jelenlegi WU atvaltasi rata (es ettol neha elter a Lloyds ugyan, de altalaban egyezett, amikor neztem)
Exchange rate: 1 United Kingdom Pound (GBP) = 332,708223

Ha hazaviszed zsebben, GBP Angol font 341.00. egy nagykoruti valutavaltoban (goldchange.hu, hozzajuk szoktam jarni)

Kapasbol buksz 10 rugot az atvaltason, es a £15-os koltseg is ottvan WU-nal, Lloydsnal "csak" £10...

2013.10.28. 12:10:48

@Whave: marmint pl 1000 fontnal 10 rugot, ertelemszeruen :)

tucano 2013.10.28. 12:12:36

@Chang Yai: inkább ázok ronggyá esős évszakban, mint hogy esőkabátban legyek 30 fokban és többet izzadjak, mint amennyi rám esik :D

négyzet 2013.10.28. 12:12:48

Jó, látom HÁ-t nem zavarják a +/- jelecskék.

Még 1x copy:
"The largest increases of international migrants from 2013 to 2010 were seen in Romania (+ 4.8 %), in Turkey (+2.8 %), and in Hungary (+2.7%), while the highest negative migrants flows are registered in Lithuania (-12.5 %), Latvia (-6.4 %), and in Bosnia and Herzegovina (-4.3%)."

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 12:13:46

@Barátusz: Az lemaradt, hogy mondjuk olyan kornyekeken jarok, ahol nem felek nagyobb osszeget magamnal tartani. Azert esti vonattal Miskolc fele nem utaznek par szaz fonttal a zsebemben.

BTBTBT 2013.10.28. 12:14:23

@Mr. Long [wannabe Briton]:
Deak ter, Astoria, Ferenciek tere. Ezeken a helyeken szoktam. Ahogy Wave is irta fentebb, jobb az arfolyam (is), mint utalasnal.

Angliai bankoknal (nem tudom, hogy mindegyiknel-e) lehet eleve forintot utalni, tehat az arfolyamveszteseget - amig napok alatt elkonyvelodik otthon az osszeg - meg lehet uszni. Persze attol meg az utalas koltseget rad verik az angolok is.

BTBTBT 2013.10.28. 12:17:56

@Mr. Long [wannabe Briton]:
Peldaul Cegledre menet en is ketszer meggondolnam. :)

@tucano:
Pontosan. Fogynek 2 kilot csak attol a vizmennyisegtol, amit kiizzadnek az esokabat alatt. :)
Kulonosen monszun idejen.

Shanarey 2013.10.28. 12:21:05

Magyarországon.
A nagyobb árhuházakban, Auchan, Tesco ban is akad pénzváltó.
Normális áron üzemelnek.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 12:22:37

@Barátusz: Ne is mond, ha nem sikerul kocsit szereznem dec 23 estere akkor vonatoznom kell Szolnok utanig... Szerintem meg a repteri mosdoban beteszem a penzt a pocsom melle, onnan csak nem akarjak majd kilopni. A poggyaszokrol egybol leszedem a repulos cetliket es minden idegennyelvu ujsagot, konyvet a taska aljan tartok utkozben!

BTBTBT 2013.10.28. 12:23:16

@Shanarey:
A Ferihegyen - vagy mi a fene mostansag a neve? - levo valto viszont nem normalis aron tolja. Balekokra meg kulfoldi turistakra utaznak.

Shanarey 2013.10.28. 12:27:49

@Barátusz:

Ferihegyen, max levegőt veszek, mást nem.

BTBTBT 2013.10.28. 12:28:07

@Mr. Long [wannabe Briton]:
"beteszem a penzt a pocsom melle"
:DDD
A kollegaim nem tudtak, hogy az elobb miert tort ki belolem a rohoges.
Mondjuk ha ezt eljatszod, akkor igazan lehet majd azt mondani rad, hogy "well endowed". :)))

Egyebkent ha gaz kornyeken jarsz, mar onmagaban az feltuno - es arulkodo - lesz, hogy sok csomagod van.

Shanarey 2013.10.28. 12:30:54

@Barátusz:
Az új, a Fidesz Gyurcsány fóbiája okán megálmodott név:

Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 12:31:18

@Barátusz: Fater az egesz penztarcajat szokta igy cipelni, ha gazos kornyeken (Egyiptom, Roma, stb) jar. Mondjuk az vonza is a noi tekinteteket :DDDDDDDDDDDDD
Legalabb elmondtad nekik miert rohogtel?

2013.10.28. 12:32:47

Na sracok, pont most jott a bankmonitor hirlevel, idevago temaval, es nem is hangzik rosszul!

www.bankmonitor.hu/content/1503.htm

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 12:33:13

@Chang Yai:

Évekig pókerteremben dolgoztam, így valamennyire ismerem ezt a témát. Nos, Magyarországra a legrosszabb módszer pénzt utalni csekken. Iszonyatos lassú és hatalmas költségek vannak. Egyszerűen a csekk Mo-n sosem volt divatban, s egyes bankok el se fogadják.

Emlékszem, volt egy esetem. Az emberke 100 dollárt kért. Mi küldtünk neki 95-ről egy csekken (5 dollárt tőlünk vesz el a bank). Emberke megkapja a csekket 20 nap múlva. Elviszi a bankjába, ott elfogadják, de beszedésre csak, azaz csak akkor írják neki jóvá az összeget, ha megérkezik ténylegesen. Ez még 3 hét. S 3 hét múlva jóvá írt neki a bank 9 ezer Ft-ot, ami akkoriban kb. 50 dollárnak felelt meg. Vicces.

A sima banki utalás nem rossz, persze komoly a költség, ha az ember keveset utal, s a másik meg az, hogy érdemes a számla valutájában utalni, mert ha nem, akkor plusz költség van. 1000 euró alatt az összes költség elérheti az 50 eurót, ami 5 % és nem kevés.

A legkisebb költséggel a különféle elektronikus számlák járnak, azok használata a legjobb, pl. Skrill (ex Money Bookers) vagy Neteller, de még a Pay Pal is jó.

2013.10.28. 12:39:10

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: amit pont folotted linkeltem, a Transferwise, amogott a szolgaltatas mogott a Paypalosok vannak (a Skype-al karoltve :) ).

Es most megneztem par referenciaosszeggel az utalgatasokat, tenyleg megkozeliti a koruti valtok arfolyamat. A jovoben biztos, hogy ezt fogom hasznalni.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 12:39:30

@Whave: Okosnak tunik, mar korabban is kitalalhatta volna valaki [kar, hogy nem en :( ].
"Az online szolgáltatás angol, német, spanyol, olasz és lengyel nyelven érhető el." A lengyelrol jutott eszembe. Tegnap este neztem a BBC-n egy rendoros sorozatot, ahol egy droglaborba mentek be. A zsaru angolul magyarazott a dolgozoknak, hogy tunjenek el, de nem ertettek. Erre az egyik kollegaja lengyelul mondta nekik es elszaladtak. :) Eddig csak amcsi sorozatokban lattam ilyen jelenetet, meg is lepodtem hirtelen, hogy nem beszelnek spanyolul a dolgzok :D

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 12:39:51

@régebb óta vagyok Subban mint te:

Ez jó módszer, de megbízható ismerős kell hozzá.

Én csináltam ilyet. Eladtam egy bulgáriai ingatlant és a pénz Mo-n kellett. Vevőtől átvettem készpénzben 60 ezer dollárt, elvittem egy emberkének Szófiában, aztán másnap felszálltam a repülőre, elutaztam Budapestre, s ott a következő nap elmentem az emberke budapesti ismerősáhez, aki a kezembe nyomott 60 ezer dollárt.

Nyilván ilyet az ember csak akkor csinál, ha biztos emberekről van szó.

Most amikor 2007-ben Mo-ról kellett kivennem nagy összeget, valamivel 100 ezer euró feletti összeget, már egyszerűen átutaltam saját magamnak a magyar számlámról a bolgár számlámra, s kb, 60 euróba került az egész, mert a Raiffeisen magyar részéről ment a bolgár részére, azaz "bankon belüli utalásnak" számított, melyre kedvezmény van.

BTBTBT 2013.10.28. 12:41:33

Az kultursokk, amikor F.hegyen leszallok a geprol, es elszornyulkodom, hogy mar a regebbi buszos szolgaltatas sem letezik, hanem egy karamba terelve kell eljutni a foepuletig? :)

@Shanarey:
Hivhatjak ahogy akarjak, sot, jovore meg is valtoztathatjak - nekem az mindig is Ferihegy marad.

Idonkent egy udito vagy egy cappuccino befigyel, de mast en sem veszek ott. De azt is csak tavozaskor, hogy agyonussem a varakozasi ido egy reszet.

@Mr. Long [wannabe Briton]:
Persze, hogy elmondtam nekik. Annyira rohogtem, hogy ki kellett elegiteni a kivancsisagukat.
Apukad vicces latvany lehet, amikor fizetesre kerul a sor, es nekiall kotoraszni a brifko utan. :)

rezsoatya (törölt) 2013.10.28. 12:42:38

@Whave: "szeretett kormanyod"!!!
Az, a tiede...! :-))))
Nektek viktorotok van, nekem kiralynom! :DDD

andaluzkutya 2013.10.28. 12:43:36

@Chang Yai: Na eddig még nem jutottak el a nagylányaim, hogy gumicsizmát meg normális esőruhát vegyenek ömlő esőben, mivel szerintük nem divatosak... Aztán persze rinyálnak, hogy miért esik az eső, meg hogy eláztak:)
De szerintem egy-két év, és ők is alkalmazkodnak, már csak azért is, mert itt egyáltalán nem "égő" ilyesmikben járni.

@tucano: ha Norvégiában 30 fok van, akkor nem esik az eső. Ha esik az eső, nem lehet több 15 foknál. Mivel gyakran esik az eső, így ritkán van 15 foknál több:) (ez így egyébként nem igaz, most pl. nagyon meleg, hosszú és csapadékmentes nyarunk volt, már természetesen itteni mértékkel mérve).
Arról nem is beszélve, hogy kaphatók elég jól szellőző esőruhák, nem annyira baráti áron...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 12:44:12

@ricsi007:

A megoldás más: egyszerűen a "hazautalt" összegnek csak egy része a kivándoroltak utalása. A statisztika nem tudja, hogy az utalások milyen jogcímem jöttek be, mindent egyben számol. Azaz ez a szám gyakorlatilag az összes nem-kereskedelmi tevékenységgel kapcsolatos beérkezett pénz. Jelentő része biztosan kivándoroltak utalása, de korántsem az egész. Amikor Okosffy Béla balatonfogasi lakos elad valamit az EBay-en egy amerikainak és megkapja a pénzt. az is "hazautalás". Meg - mint mondtam - a magyar pókerjátékos nyereménye is az.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 12:46:32

@Barátusz:

"az otthonhagyott szuleinket eltartatjuk az allammal"

Ez esetleg nyugdíjasokra igaz, de ott meg mindenkire igaz, arra is, aki belföldön él...

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 12:46:36

@Barátusz: Jo, azert van a zsebeben is penz :D

A hetvegen lattam egy csomo gumicsimmas embert, abban setaltatta mindenki a kutyajat. Raadasul mindenki koszont nekunk [ezen meg is lepodtunk], baratsagos angolok voltak a kornyeken.

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.10.28. 12:51:40

@ricsi007:
"Ennek némileg ellentmond, hogy a legutóbbi össznépi konszenzus szerint kb 300ezren élünk külföldön, azaz fejenként kb 1.7millió Ft-ot vinnénk haza, ami kicsit soknak hangzik (akkora, mint az otthonmaradottak átlagos nettó jövedelme)."

Nyilván akik kint élnek, azoknak sok, de a vendégmunkásoknak, akiknek otthon maradt a család, egyáltalán nem.
Mosogató konkrétan havi 700EUR-t tól haza havonta. 2,5 mFt/év

------------------------------------------------------------------------------------------------
Ez egy visszatartott, cenzúrázott (aka ellenőrzött) hozzászólás, íródott 2013.10.28 11:24
Magyarország

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.10.28. 12:51:40

@Mr. Long [wannabe Briton]:
"Azert esti vonattal Miskolc fele nem utaznek par szaz fonttal a zsebemben. "

Mert mi történne?

------------------------------------------------------------------------------------------------
Ez egy visszatartott, cenzúrázott (aka ellenőrzött) hozzászólás, íródott 2013.10.28 12:27
Magyarország

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 12:51:43

@Barátusz:

A Keletin is van ilyen, ez nemzetközi szokás, hogy a nagyobb turistahelyekre az aránytalanuk rosszul váltók telepednek.

A Keletin van egy váltó, ahol az a trükk, hogy ki van írva 2 árfolyam: pl. euró vétel 300 220 (most kitaláltam a számokat, de kb. ez az arány), s a táblázat alján ott van kis betükkel "az első átfolyam az 1 milllió forint feletti tranzakciókra érvényes", magyarul 220 Ft-ot adnak 1 euróért, hiszen elég kevés ember vált be egyszerre 1 millió Ft felett. Persze mindenki csak utólag veszi észre, de akkor már késő, mert "pénztártól távozás után reklamációt nem fogadunk el".

2013.10.28. 12:53:43

@rezsoatya: nekemis kiralynom van, nem is ertem miert forgatod ki amit mondok :P

sajnos kell olyan rendszeresseggel hazautalnom, hogy a tehetsegtelen feregkormany sapjai alol nem nagyon tudok kibujni, kiralyno ide vagy oda :)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 12:58:02

@Shanarey:

Egy időben a Ferihegy arról volt híres, hogy Európa legdrágább repülőtéri étkezése volt ott. Valami olasz maffiózó vállalkozás vette ki az ételárusítás jogát és olyan 1200 Ft volt egy egyszerű sajtos szendvics, mikor Budapest központjában ugyanez 150-250 Ft között mozgott, a hely kategóriájától függően, szarabb helyen külvárosban meg 80-100 Ft-ért is megkapható. A Marriott szálóban megnéztem, ott is csak 500 Ft volt a sajtos szendvics, pedig az 5-csillagos hely!

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.10.28. 12:59:34

@tucano: ebben az esetben részemről attól függ, hogy hova megyek és mivel. a motoros úszás pl még mindig nem a kedvenc sportom :-)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 13:00:30

@régebb óta vagyok Subban mint te: Arra utazo ismeroseimnek nincs jo tapasztalatuk az utazokozonseg nagy reszevel.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 13:01:13

@Shanarey: Luxusborton? :D Azert az elso eddig egyetlen komment) sem rossz!

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 13:02:28

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Hat a kajaldak nagy resze mocskosuldraga ott. A KFC meg nagyjabol olyan aron dolgozik, mint a belvarosban.

nyuszigonosz 2013.10.28. 13:05:17

@Shanarey: Szóval a pénz nem boldogít. :-))

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 13:07:15

@Mr. Long [wannabe Briton]:

Akkor már jó a helyzet. Mert 10 éve az összes étkezde a Ferihegy 2-n egy cég volt.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.10.28. 13:07:22

létezik egyébként még a yangoni reptéren kívül olyan, ahol van ingyen víz azután, hogy bementél és elszedték a palackjaidat, és nem minimum két dollárért vesztegetik ugyanezt? mindig várom, amikor megyek, hogy ezek is szegények észhez térnek és már nem lesz ingyen ilyen húszliteres palackos megoldás.

bobsys 2013.10.28. 13:19:12

Van minden repteren kut. En az ures palackot nem szoktam kidobni az ellenorzeskor, benne hagyom a taskamban es feltoltom miutan vegeztem. 2-3 hetente viszont uj vizet veszek, csak, hogy a muanyag palack cserelve legyen. A multkor elfelejtettem venni igy a repteren kellett $3 kicsit szivenutott egy fel literes palackert.

Shanarey 2013.10.28. 13:20:58

@nyuszigonosz:

Akár boldogíthat, de csak akkor ha teljesen legális.

Nos akkor az a "szegény " bankár is sejti, hogy amit ő és a bankja művel, az nem az.

rezsoatya (törölt) 2013.10.28. 13:25:46

@Whave: jóóvanna!!! :-)
Te fogalmaztal tobbes elsoben... ;-)

En a heten vagom el az utolso szalat is az "ohazaval", semmilyen egyeb "fizetesi kotelezettsegem" nincs. Mar csak uri huncutsagbol fogok penzt kuldeni az otthon maradottaknak, de inkabb viszem azt is... :D

rezsoatya (törölt) 2013.10.28. 13:27:12

@Mr. Long [wannabe Briton]: jo nagy kornyekUNK van! Itt is mindenki koszon a masiknak!

nyuszigonosz 2013.10.28. 13:32:53

@Shanarey: A svájci bankok/bankárok már nagyon átlépték a legalitás határát..
( jó, nem csak ök )

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.10.28. 13:33:17

@bobsys: hát akkor én vagyok csak ilyen szerencsétlen, Bangkok, Jakarta, Kuala Lumpur, Szingapúr stb víz csak pénzért. de szerencsére tényleg nem mindenhol szedik el legalább az üreset.

skye8 2013.10.28. 13:39:42

Romanian nem csodalkozom, hogy vezeti az emigracios topokat. Az egyetem utan barataim 3/4-e koltozott ki, az utobbi 5 evben minimum 15 ember. Aki meg itt maradt, rettenetesen frusztralt, lasd orvosgyakornok baratnomet aki 300 euroert tengeti napjait reumatologuskent egy erdelyi korhazban...

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.10.28. 13:39:43

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
"Ez esetleg nyugdíjasokra igaz, de ott meg mindenkire igaz, arra is, aki belföldön él... "

Aki itthon él, dolgozik, fizet nyugdíj járulékot. (szociális adó, vagy mi a fene)
Persze ez nem elég a nyugdíjakra, tehát a többi adó befizetésből (szja, áfa, stb.) kiegészítik.

Szóval, nem is olyan hülyeség, hogy a külföldre távozottak szüleit az itthon maradottak tartják el.

Persze az is igaz, ki nem sz.rja ezt le, ha én sem tudnék megélni, pattannék azonnal, aztán utánam az özönvíz.

------------------------------------------------------------------------------------------------
Ez egy visszatartott, cenzúrázott (aka ellenőrzött) hozzászólás, íródott 2013.10.28 13:00
Magyarország

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.10.28. 13:39:43

@Shanarey:
ennél nevetségesebb, hogy nekem, magyar polgárnak, egy magyar bankszámla nyitáskor nyilatkoznom kellett, hogy nem az usából származik a pénzem, és nem akarom átverni az usa adóhivatalát.

Míg nem írtam alá, nem voltak hajlandóak számlát nyitni.

------------------------------------------------------------------------------------------------
Ez egy visszatartott, cenzúrázott (aka ellenőrzött) hozzászólás, íródott 2013.10.28 13:04
Magyarország

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.10.28. 13:39:43

@Mr. Long [wannabe Briton]:
gondolom az arra utazó ismerőseid is arra felé utaznak.
Imádom ezt a mindenki gazember, csak én vagyok szent álláspontot.

Én vagy 2 hónapja utaztam vonattal Budapest-Miskolc vonalon vonattal, semmiféle lerobbant, esetleg lerobbantabb egyedet nem láttam sem a vonaton, sem a miskolci állomáson.

A Keletiben ugyan kicsit behúztam a nyakam, ott voltak fazonok, de ott sem próbált senki megtámadni, pedig nem pár száz font volt a zsebemben.

------------------------------------------------------------------------------------------------
Ez egy visszatartott, cenzúrázott (aka ellenőrzött) hozzászólás, íródott 2013.10.28 13:11
Magyarország

bobsys 2013.10.28. 13:40:58

@Chang Yai: Aha, en a vilag masik felen utazom, ott mukodik amit irtam.

bobsys 2013.10.28. 13:43:44

@régebb óta vagyok Subban mint te: Gondolom Citibank volt. Mivel USAbeli bank igy gondolom van valami torveny ami miatt meg kell tenniuk, ha a Bank of America lenne akkor is megkerdeznek. Szerencsere van mas bank is lehet valogatni.

BTBTBT 2013.10.28. 13:46:48

@Mr. Long [wannabe Briton]:
Ha meg a zsebében tartja az ember a pénztárcát, olyan, mintha lenne még egy farka. :)

A hétvégén gumicsizmát nem, de egy csomó napsütést láttam. Eső meg nagy-nagy szél inkább csak éjszakánként volt.
Ma is ezer ágra süt. :)

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
A Keletinél ott vannak az arabok is, alig lehet áthaladni a volt 7-es megállója felé, úgy akaszkodnak, ha a pályaudvar belsejében akár csak egy lépést is tettél előtte hivatalos a pénzváltók irányába.

Ferihegyen egyébként - ha jól láttam - úgy van, hogy a beváltandó értékhatártól függetlenül kb. 110-120 forint különbség van a vételi és eladási érték között.

Meg jön a duma, hogy az állam pénzén szereztük a diplománkat, és külföldön dolgozunk. Közben meg a pénz meg megy haza. Kinek erre, kinek arra.

@régebb óta vagyok Subban mint te:
"Mosogató konkrétan havi 700EUR-t tól haza havonta. 2,5 mFt/év"
Szeretném azt látni, hogy egy londoni mosogató ennyi eurónak megfelelő fontot utal haza havonta. :)

@Chang Yai:
Ingyen víz a biztonsági ellenőrzés után? Máslista! :)))

BTBTBT 2013.10.28. 13:47:32

Akarom mondani: máZlista.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 14:09:47

@Barátusz:

"Szeretném azt látni, hogy egy londoni mosogató ennyi eurónak megfelelő fontot utal haza havonta."

Innen a pénz!

hvg.hu/kkv/20131028_A_nagy_PETpalack_trukk_muncheni_szuperma

:-)))

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.28. 14:10:00

@Chamroe: Jó ez a kék gumicsizma :). De mi van ott, árvíz?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.28. 14:13:32

@macamuca: "Példálózhatnál bővebben is, pld poszt formájában.
Tényleg érdekelne.
A mg. itthon porondon van, mint téma, kint is benne vagy: egy személyes vonalú, de gyakori (=általános) jelenségeket tartalmazó írás érdekes lenne, és azt hiszem, nem csak számomra :) "

Hidd el, nem ér meg egy posztot az én sztorim. Egyrészt - ahogy azt elég sok kommentben már leírtam - rövid időszakokat töltöttem csak Olaszországban és Írországban (élmény persze volt dögivel), másrészt évek óta itthon vagyok, tehát az információim elavultak.
Van egy jó barátnőm, aki Fro-ban él évek óta, ő is maradt a szakmánál (kertészmérnök), de arra is nehezen veszem rá, hogy a leveleimre válaszoljon, nemhogy írjon egy posztot...pedig ő aztán érdekes életet él!

BTBTBT 2013.10.28. 14:21:43

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
De mi koze ennek a nemetorszagi cikknek - es trukknek - a londoni mosogatokhoz?

@montroyal:
Ez nagyon sotet.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.28. 14:24:24

@montroyal: A kedvesen mosolygó fotó és a minősíthetetlen fröcsögés ellentéte eléggé meghasadt személyiség képét mutatja :). Elhízás, magas vérnyomás, indulatos természet...az úriember helyében eljönnék Hévízre kikapcsolódni a gyógyfürdőbe.

VHB 2013.10.28. 14:27:41

@Barátusz:
@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Az egyik kollégám két év
után nyergelt át mosogatásból. 2 melóhely, heti 60 óra minimálbérért. Ez kb. 1300 GBP/hó nettóban. Ebből miért ne lehetne 600-at hazaküldeni, feltéve hogy közben nincs dorbéz?

BTBTBT 2013.10.28. 14:29:57

@VHB:
Be volt jelentve? Mennyi volt a havi megelhetese?
Nem irigylem a heti 60 oras melojaert.

VHB 2013.10.28. 14:38:38

@Barátusz: Sokan kifelejtik a matekból ha jó a hely, ahol mosogatsz, akkor a kajára fordított kiadások nagyban mérsékelhetőek. A srác elmondása szerint kajára kb 100 GBP-t kellett költenie egy hónapban, mert megvolt mindene a konyhán. A szállás, közlekedés a szokásos.

Chamroe 2013.10.28. 14:39:50

@zöldeketbeszélek: áááááááááááá, ez csak a szokásos utcakép volt eső után :)
A mi utcánkban lakott a mezőgazdászok nagy része, és a gépekkel minden nap haza jártak.

BTBTBT 2013.10.28. 14:45:02

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Probalja, akinek harom anyja van. :)

@VHB:
Ha jo a hely, akkor valoban.
Bar nem vitatkozni akarok ezen, hiszen nem csinalnek ilyen melot, foleg nem ket evig, de elegge meghuzhatta a nadragszijat a haverod. 2012-es adoszabalyok szerint 1190 font nettoja lehetett az altalad mondott adatokkal (minimalber, heti 60 munkaora). Erre jon ra, hogy mennyire olcson tudott szobat berelni, es hogy mennyi volt az utikoltsege (mennyire volt kozel/messze a lakhelyhez mindket munkahelye, es a munkahelyek egymashoz viszonyitva).
Azert elismeresem, ha valaki ilyesmit kibir ilyen sokaig.

Most mit dolgoztok?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.28. 14:46:44

@Chamroe: A kissrác nagyon vagány, de a traktor is igen jól mutat ott az udvar zöld gyepén :).
Gondolom nem véletlenül tartották szem előtt a munkagépeket...

montroyal ( CAN qc) 2013.10.28. 14:47:59

@zöldeketbeszélek: talalt... persze azt is berakhatnam amikor az erdelyiek istenitik a nagy vezert... nekem semmi velemenyem errol mert 25 eve jotttem el semminek reszese semmelyik oldalon nem voltam...

VHB 2013.10.28. 14:52:46

@Barátusz: Vezető pozicióban vagyunk mindketten, a szállítmányozási akarom mondani a logisztikai iparban :)

BTBTBT 2013.10.28. 14:56:22

@VHB:
Szoval soforok vagytok? :)

Nemcsak a haverod miatt, de kivancsi lennek, hogyan mutat 2 ev mosogatas egy eletrajzban?

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 14:57:30

@rezsoatya: Nem tudom merre laksz, de itt nalunk nem szokas. Meg a hazban lakok sem, max megkoszonik, ha megtartod nekik az ajtot, vagy elengeded oket a lepcsohazban.

@Barátusz: Meg kiszedik a zsebesek.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.28. 14:59:08

@montroyal: Én csak ezt a mérhetetlen indulatot nem értem. Mintha az ő bőrére menne a vásár. Ha valaki ír egy bíráló cikket, konkrétumokra támaszkodva, normális hangnemben, akkor ha egyetértek jó, ha nem akkor is jó, legfeljebb nem olvasom el többször. De amikor egy relatíve rövid cikkben többször szerepel a diktátor, fasiszta, diktatúra, náci, hulla kifejezés, mint a bírált kormányfő neve, azt nem lehet komolyan venni.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.28. 15:01:34

@Barátusz: Amit VHB-től kérdeztél, többször is felvetődött már itt a blogon, jó megoldást még senki sem mondott. Én is belegondoltam, hogy mennyire rontaná le az önéletrajzom mondjuk egy mosogatói állás...szerintem elég rendesen. Akkor már inkább azt írnám be, hogy önkéntes munkákat végeztem.

VHB 2013.10.28. 15:02:25

@Barátusz: First world problem - mi prolik erre nem fordítunk túl nagy figyelmet. Ugyanakkor te is tudod, hogy egy CV nagyon sokat elbír: "önkénteskedtem egy jótékonysági konyhán".

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 15:05:14

@Barátusz: @zöldeketbeszélek:

A CV nem a tényeket kell, hogy tartalmazza. A CV nem dokumentalisztika, hanem szépirodalom, művészet. A jó CV nem a puszta tények felsorolása, hanem azok kreatív, művészi továbbgondolása.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 15:06:52

@Barátusz: Itt a cegnel azt mondta az egyik srac, hogy a pincerkedes, stb azt jelenti, hogy nincs munkatapasztalatod arra az idore. Ez szigoruan a mi szakmankra, a mi cegunknel mondom, mielott valaki megkovez!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.28. 15:08:05

@VHB:
Azért mert ez kurva ritka.
Ha két ember ezt megteszi az hiba kivetíteni az egész szakmára.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.28. 15:10:50

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Londinban az 50forintost fogadja el az automata 50pennynek.
Jó árfolyam de kaptam már vissza 200forintost kétfontos helyett.
Ugyanaz a méret csak vékonyabb.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 15:16:04

@diggerdriver: A legjobb, hogy mar hallottam errre azt, hogy teljesen normalis dolog, hogy nem dobjak be az 50p-t az automataba, ha eleg bele az 50 ft...

Chamroe 2013.10.28. 15:17:16

@Mr. Long [wannabe Briton]: Jajaám :)
Főleg aratási időben élveztük a felvert port azon a környéken.
Vagy nem szellőztettünk, vagy naponta portalaníthattuk a polcokat.

Kérnék egy kis segítséget!
Szakeladói állásokat nézegetnék Londonban, hogy nagyjából fel tudjam mérni, mennyi az annyi.
Meg tudnátok mondani, mi a pontos megnevezése ennek a munkakörnek?
Arra gondolok, amikor egy nagy barkácsáruház eladóterében kell a vásárlóknak segíteni, hogy melyik paldólapot, fugázót, stb.. válasszák.
A B&Q honlapján sok üres pozíció van, de szinte minden második valamilyen manager.
Esetleg a customer advisor?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 15:18:13

@zöldeketbeszélek:

Mértékletesség - ez a kulcs, S már megszűnt cégeket beírni a lyukas helyekre.

Mindjárt megkeresem a kommentemet, melyet egy másik blogban írtam arra a felvetésre, hogy mit mondok, ha rákérdeznek... :-)

"Elvárod tőlem, hogy mutassam be neked az 1996-1998 közti ukrajnai munkaviszonyom papírjait???"

"Ukrajnában dolgoztam 1996-1998 között, mint helyettes alrégiómenedzser. Ha jól tudom, a cég megszűnt 2001-ben, a tulaj pedig meghalt 2003-ban, de ezt csak hallomásból tudom. Miért őriztem volna meg az akkori okmányaimat 2013-ig, amikor most Önnél jelentkezem egy hirdetésre? Referencia? Sajnos nem tartottam a kapcsolatot az akkori kollégákkal, csak egy közeli barátom volt a cégnél, egy tadzsik srác, de ő aztán kivándorolt Dubaiba és elvesztettük egymással a kapcsolatot, csak az utónevére emlékszem, Manszur volt a neve. Magas, kicsit kövér gyerek volt, nálam 5 évvel fiatalabb és éppen egy belarusz lánynak udvarolt. Emlékszem rá: nagyon szép lány volt, csillogó fekete haja volt és volt egy aranyos kutyája. Olyan szép nagy kaukázusi juhászféle. Bevallom én is szeretem a kutyákat, bár nekem egy höszkim van. A höszki nagyon okos állat, de kicsit szófogadatlan típus."

VHB 2013.10.28. 15:18:46

@diggerdriver: Mi ritka? 60 óra vagy a pályaelhagyás? :)

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.10.28. 15:20:13

@bobsys:
nem citibank, konkrétan cib

------------------------------------------------------------------------------------------------
Ez egy visszatartott, cenzúrázott (aka ellenőrzött) hozzászólás, íródott 2013.10.28 14:49
Magyarország

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.10.28. 15:20:18

@Barátusz:
1.
2. ráadásul nem is londoni, hanem francia
3. nem csak mosogató, mindenes. napi 12-14 óra munka, heti 6 nap
4. szállás a helyen, enni is ott eszik

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
nyilván a magyar, csak bűnöző lehet

------------------------------------------------------------------------------------------------
Ez egy visszatartott, cenzúrázott (aka ellenőrzött) hozzászólás, íródott 2013.10.28 14:48
Magyarország

Chamroe 2013.10.28. 15:20:48

@zöldeketbeszélek: Hát nem véletlenül :)
A drágább cuccainkat (lézerszintező, Makita, egyéb barkácscuccok) mi sem a telephelyen tartottuk, hanem otthon a garázsban.
Érdekes, hogy ásót, csákányt, lapátot sosem kellett elzárnunk...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.28. 15:22:09

@VHB:
Az hogy a 60 órás minimálbérböl megtakarít ennyit.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 15:23:23

@diggerdriver:

Akkor a legjobb, ha valamilyen elértéktelenedett pénznemből tudsz bedobni.

A bolgár levának - ellentétben a magyar forinttal - hatalmas volt az inflációja az utóbbi 25 évben, így volt több ilyen lehetőség, amikor a bolgár érmét az ezerszeresére lehetett így "váltani", ami azért előnyös árfolyam. Most nem emlékszem arészletekre, de volt egy időben a német márkával valami trükk, ami miatt tömegesen vásároltak emberek Németországban cigarettaautomákból értéktelen bolgár érmékért.

VHB 2013.10.28. 15:26:35

@diggerdriver: Képzeld el, hogy heti 25 fontban megáll a kaja. És azonos zónában van szállás meg a meló. Ezzel persze továbbra sem állítom, hogy a mosogatók havi 600 fontot küldenek haza.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.28. 15:27:09

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Na ha ezt előadod egy kutyáktól rettegő saját neméhez vonzódó pasinak, nem sok sikert jósolok :)))!

Egyébként persze igazad van, egy kis kutatással bárki találhat a saját szakterületén már megszűnt, de valamikor jól menő cégeket. Csak ugye MO kis ország, simán előfordulhat, hogy az interjúztató ismeri a referenciának felhozott céget, esetleg onnan valakit személyesen.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 15:28:09

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: aha...

@Chamroe: nekem az optikai szintezom a kocsiban volt az allvany es a merolec mellett. peugetot partner, ablakokkal a csomagterre. senki sem akarta elvinni, mert csak munkara jo :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.28. 15:29:16

@VHB:
Félre ne érts.
Én elhiszem amit mondasz nem vitatom hogy van ilyen is.
De nem a londoni mosogatók utalják haza az 500milliárdot.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.28. 15:30:53

@Chamroe: Pedig egy jó ásóért is szép pénzt kérnek el manapság és sok kicsi sokra megy ;).

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 15:42:07

@zöldeketbeszélek: Elmegy labon. :D Az egyik epitkezesen, ahol dolgoztam ott elvittek egy digger fele asot labon, tele volt a tulaj ceg jelzeseivel. Ket hettel kesobb a tulaj ceg budapesti telephelyetol 500 m-re talaltak meg egy raktarban... Allitolag nem ritka a munkageplopas Magyarorszagon es viszik ki Ausztriaba eladni oket. Mert olcson kinaljak es a keleti orszagok kozul nalunk vannak a legjobban karbanttartva. Mondjuk amiket foleg ismerek nagyon alaposan karbantartottak, mert szigorubban ellenorzik oket tudtommal, mint a "sima" hazepiteshez, utepiteshez hasznalt gepeket.

Ugyandehogy (törölt) 2013.10.28. 15:45:26

@zöldeketbeszélek: a bevételi főösszeg tartalmazza az összes bevételt. (ld total revenue)
ha a kiadási ennél több, akkor hiány van.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 15:54:27

@Shanarey: Ez harom eve volt, gepkezelok ezt mondtak. De nem hiszem el, hogy van ertelme Magyarorszagra eladni, amikor sokkal tobbet lehetne (kellene) szerintem kapni erte Ausztriaban, Szloveniaban. Meglepo!

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 15:55:19

@Babette_: O nem premium kommentelo? Csak mert nekem egybol megjelenik az irasom, ha kommentelek...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.28. 15:56:49

@Mr. Long [wannabe Briton]: Az ember azt hinné, hogy Ausztriában azért csak tiszta papírokkal vesznek meg gépeket. Jó, naív vagyok, tudom.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.28. 15:57:57

Sajnos mennem kell, további szép estét mindenkinek!

Ugyandehogy (törölt) 2013.10.28. 16:01:46

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: azért egy ilyen kamuhoz már alaposan hozzá kell vakerni, ha belekérdeznek.

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.10.28. 16:09:14

@Babette_:
akadj már le rólam!

------------------------------------------------------------------------------------------------
Ez egy visszatartott, cenzúrázott (aka ellenőrzött) hozzászólás, íródott 2013.10.28 16:07
Magyarország

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.10.28. 16:09:29

@Babette_:
nincs még abból eleged, hogy soha nem a véleményemmel vitázol, csak személyeskedsz?

------------------------------------------------------------------------------------------------
Ez egy visszatartott, cenzúrázott (aka ellenőrzött) hozzászólás, íródott 2013.10.28 16:04
Magyarország

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.10.28. 16:13:02

olyat nem szabad beírni egy CV-be, már ha valami tényleg "rendes" munkáról van szó, hogy világkörüli utazás?
(szerintem már nem húzom sokáig, kiveszek egy évet én is.)

VHB 2013.10.28. 16:15:12

@Chang Yai: Miért ne lehetne? Charlietól olvashattuk, hogy biz. pozicióban elvárt.
en.wikipedia.org/wiki/Sabbatical

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 16:16:00

@zöldeketbeszélek: Nem vagy naivabb nalam! :) En eddi azt hittem, hogy azert nincs kerites Ausztriaban a farmoknak, mert nem lopnak. Ezek szerint csak nem mernek mert eros a maffia, vagy valami hasonlo :)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 16:16:29

@Babette_:

Nekem ez magától megy. Született tehetségem ez. A gond velem az, hogy viszont rossz szónok vagyok, sőt nagyon rossz, azaz a mondanivalót kapásból tudom, viszont nem tudom hatásosan előadni. Azaz nem politikusnak vagyok való, hanem szövegírónak vagy politikus segédjének. De 2-3 ember előtt meg tudok birkózni feladattal.

Akkor jöttem rá, amikor egy amerikai filmet néztem a politikusok képzéséről. Ott az egyik feladat az volt, hogy kihívták a politikust, majd mondtak egy témát, s felszólították érveljen mellette, majd miután beszélt 2 percet, félbeszakították, hogy most pedig 2 percig érveljen ellene. :-)

S azonnal ráeszméltem: képes vagyok rá.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 16:18:46

@VHB: Bizonyos poziciokban belefer a koltsegvetesbe...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 16:20:49

@Babette_:

Szóbeli vizsgán a módszer nagyon hatásos, csak a legkeményebb vizsgáztatókat nem lehet becsalni a csapdába.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 16:25:01

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Nalunk azt csinalta az energia ellatas tanarunk, hogy a felirt kepletet meseljuk el neki, mi miert hogyan miert ugy van benne. Na ott izzadtak a legtobben, mert ott nem ment a felrebeszeles. Egybol kibukott, ha csak lemasoltad a zsebedbben levo papirrol a kepletet.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 16:25:07

@VHB:

Sajnos nem. Nagyon rosszul állok a beszédmondással, még az átlagszintet sem érem el. Mindig így voltam ezzel. Ugyanazt írásban 10-szer jobban el tudom mondani, mint élőszóban.

VHB 2013.10.28. 16:28:47

@Mr. Long [wannabe Briton]: Persze biztosan pénz kérdés is. De azok, akik a golfpályán kötik az üzleteket, azoknál ez nem gond. A távollét az már sokkal inkább.

Aki igazán fontos, azt megvárják.
(John Travolta - Csak lazán)

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.10.28. 16:29:05

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

ez nem csak politikusoknak feladat, hanem átlagos diákoknak is.
Azon kívül, hogy fejleszti a vitakultúrát, segít másokat elfogadni.
Ezzel néha rá van kényszerítve az ember, hogy ne csak a saját fejével gondolkozzon.

------------------------------------------------------------------------------------------------
Ez egy visszatartott, cenzúrázott (aka ellenőrzött) hozzászólás, íródott 2013.10.28 16:23
Magyarország

Ugyandehogy (törölt) 2013.10.28. 16:29:16

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: erre én is:)
de úgy értem, személyessé tudod tenni a kamut részletesebben is? munka szempontból. mert én ilyenkor elkezdenék részletesen kérdezgetni, hogyan is zajlott a munkád ott ukrajnában.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 16:30:31

@Mr. Long [wannabe Briton]:

Én bölcsész vagyok, s mindig ilyen jellegű szakokra jártam (végülis a jog is az). Ott más a helyzet. Nyilván valamit azért tudni kell, mert semmi tudással nem működik.

Persze a legjobban ezt a kommunizmusban lehetett alkalmazni az ideológiai tárgyaknál, hiszen ott eleve Marx halandzsája volt az alap, Tulajdonképpen kellett tudni pár alapközhelyet és lehetett is vizsgázni egy kis kreativitással bármelyik ideológiai tárgyból.

BTBTBT 2013.10.28. 16:30:38

@zöldeketbeszélek:
Ez attol fugg, hogy milyen allasra jelentkezel, es mennyit lehet hazudni, illetve "meretre/allasra szabni" a CV-t.

@VHB:
"önkénteskedtem egy jótékonysági konyhán"
Ez nagyon jo! :)))

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
"A CV nem a tényeket kell, hogy tartalmazza. A CV ... szépirodalom, művészet."
Megneznem, hogy egy ilyen letrajzzal hogyan boldogulnal peldaul Angliaban.

@régebb óta vagyok Subban mint te:
Ha fizetik a szallast, akkor megy a dolog. De a londoni mosogatok jo resze nem bentlakasos.

@Chang Yai:
Ezt beirhatod, mint sabbatical, mintha tapasztalatot gyujtottel volna.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 16:34:22

@Chang Yai: te voltal kiakadva multkor az angolszasz mertekegysegek alkalmazasan ugye? Most olvasok egy oktatoanyagot, hat itt keverik rendesen :) sebesseg mph-ban, tavolsag meterben, zarojelben feet-ben es inch-ben... Ez elott egy masik anyagot olvastam, ott szinten a sebesseg mph-ban, zarojelben km/h-ban, tavolsag feetben es inchben, zarojelben meterben... Meg jo, hogy ugyan onnan jott az anyag es megsem egyseges az allaspontjuk. Kar volt osszekeverni a rendszereket, maradhatott volna tisztan egyfajta.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 16:35:57

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Azert gondolom a fizikara nem voltak nagy hatassal marx gondolatai. Vagy a gravitacio maskepp mukodott a nyugati es keleti blokkokban?

BTBTBT 2013.10.28. 16:36:32

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Nem mindenhol.
De a kerdes az volt, hogy boldogulnal-e vele?
Barmikor lehet 2 olyat kerdezni, amitol bejatszik az "I'll get my coat"-effektus, mert nem tud valaszolni a delikvens.

VHB 2013.10.28. 16:37:56

@Mr. Long [wannabe Briton]: A kabinban ki van nyomtatva egy lista a méter - láb, inch konverzióhoz. Néha az alacsony hidakat csak lábban írják, ki. 3,1-4,8m között szinte már fejből tudom a láb, inch adatokat 10cm osztásban. :)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 16:38:46

@VHB: It`s true...

Kulonben jo sport a golf? U@Barátusz: gy kiprobalnam!"De a londoni mosogatok jo resze nem bentlakasos."
12 ora munka nekem mar bentlakasnak szamit! :D

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 16:40:35

@Mr. Long [wannabe Briton]: Bocsanat, neha nem megy el a kommentem es nem figyeltem oda...

@VHB: It`s true...

Kulonben jo sport a golf? Ugy kiprobalnam!

@Barátusz: "De a londoni mosogatok jo resze nem bentlakasos."
12 ora munka nekem mar bentlakasnak szamit! :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.10.28. 16:40:36

@Barátusz: szerintem egy tanári állásnál nem olyan létkérdés, hogy az embernek kiesik egy év, vagy elmegy három évre gyereket nevelni. ha én ülök egy évig a tengerparton a függőágyban, akkor nem akarok plasztikázni rajta semmit :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.10.28. 16:42:47

@Mr. Long [wannabe Briton]: végülis lehet azt mondani, hogy ki voltam akadva, de szerintem volt, aki jobban ki votl akadva, nekem annyira nem érinti a mindennapokat :-)

BTBTBT 2013.10.28. 16:47:51

@Mr. Long [wannabe Briton]:
12? Annyi mar nekem is.

@Chang Yai:
De nem arrol beszeltunk, hogy mit irnal a CV-dbe? Es az jol mutatna, hogy egy evig csak nyaraltal?

Attol fuggetlenul siman lehet, hogy egy tanari allasnal ez nem letkerdes.

Latcho Rom 2013.10.28. 16:51:38

@montroyal: Bartus Laci egy zakkant profeta(ebbol el) de sajnos soxor s sokban igaza van.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 16:53:12

@Barátusz: Multkor pont arrol beszeltunk asszonnyal, hogy egy amerikai, vagy angol, aki nem tud magaval mit kezdeni elvegez egy itt is emlegetett 160 oras "angol tanar" kurzust es frankon megel Europaban belole kulonfele nyelviskolakban dolgozva... Gondolm ott nem szamit a fel-egy ev kihagyas.

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.10.28. 16:55:16

@Chang Yai:

ez még az egyszerűbb eset.
A Mars Climate Orbiter (MCO) űrszonda azért égett el, mert a NASA két fejlesztőcsapata különböző, angolszász és metrikus mértékegységet használt.
:)
vagy inkább :(

------------------------------------------------------------------------------------------------
Ez egy visszatartott, cenzúrázott (aka ellenőrzött) hozzászólás, íródott 2013.10.28 16:50
Magyarország

Shanarey 2013.10.28. 16:58:11

@Mr. Long [wannabe Briton]:

Azért adják el Magyarországon, mert itt sokan az ár miatt veszik meg és a papírok nem érdeklik.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.10.28. 17:02:40

@Mr. Long [wannabe Briton]: mondjuk kivéve, hogy egy rendes iskolába rendes diploma is kell (nekem is van :-/)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 17:07:03

@Chang Yai: Igen, sejtettem, hogy serto lehet. :( Nem rad celoztam, asszony is tanar ugyhogy innen a nagy felhaborodasunk.

NorthPier 2013.10.28. 17:08:24

"...másfelől pedig igenis ideje lenne elfogadni és megbecsülni azt a pénzügyi erőt, amit a határátkelők képviselnek a magyar gazdaság életében."
Ah, már csak olyan sírva vigadósan azért sem. Pedig:

www.penzcentrum.hu/vasarlas/itt_laknak_a_legszegenyebb_es_a_leggazdagabb_emberek_mo-on.1038104.html?utm_source=hirstart&utm_medium=portfolio_linkek&utm_campaign=hiraggregator

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.10.28. 17:26:33

@Mr. Long [wannabe Briton]: ok, értem akkor, nekem is megvan a véleményem, nem kicsit :-/ annak ellenére, hogy sokakat ismerek, akik akkor láttak először gyereket, amikor beestek az iskolába, de nagyon tehetségesek és seperc alatt megtanultak mindent.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 17:30:39

@Chang Yai: jo pelda asszony "angol tanara" a nyelviskolaban. a csavo nem tudott mit kezdeni magaval amerikaban (56-os szulok gyereke, beszelni magyar kicsit) igy idekoltozott. hat mindenfele kepesites nelkul jobb orabere volt, mint nekem mernokkent. persze beszelt angolul, sot amerikai akcentussal, igy csomoan akartak hozza jarni tanulni... (tudom, nem szabadna irigykednem!)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.28. 17:36:10

@zöldeketbeszélek:
Igyekszem ezúttal tárgyilagosra csinálni, információkkal. Nem tudom mekkora %-ban lesz újdonság, illetve ami biztos: minden eset más, minden körülmény más, így megeshet, hogy valaki sokat szívott azzal, ami nekünk 2 hét alatt megvolt.

@Barátusz:
Legjobb tudomásom szerint most éppen I. Orbán Viktor Nemzetközi Repülőtér a neve.

Svédül a súlyt "vikt"-nek hívják. A többesszáma vikter. Vannak olyan főnekev, amik többesszáma -or végződést kapt. Namost képzeld el azt a helyzetet, amikor vélelenül rosszul képezik a többesszámot és a súlyok-ból viktor lesz...

------------------------------------------------------------------------------------------------
Ez NEM egy visszatartott, cenzúrázott (aka ellenőrzött) hozzászólás, íródott 2013.10.28 17:34
Svédország

házelnök 2013.10.28. 17:48:21

@skye8:
Hány százezer magyarral baszott ki az olcsó román munkaerő?

tucano 2013.10.28. 18:18:25

@andaluzkutya: Próbálj meg jól szellőző esővédő ruhát mondjuk Brazíliában felvenni :) Már attól izzadok, ha egy újságot teszek a fejem fölé :D
Norvégiában gondolom más a hőmérséklet/pára tartalom, meg meg is fzik az ember, ha vizesen kóricál, viszont Brazíjúban csak még jobban meleged lesz tőle.

@Chang Yai: és a városi wakeboard? Ahogy néztem felétek is gyakorolják rendesen? Jut eszembe van arra leptospirózis? Attól parázok legjobban esős időben Brazíliában, jobban mint a lövöldözős hülyegyerekektől.

BTBTBT 2013.10.28. 18:22:02

@Mr. Long [wannabe Briton]:
"egy amerikai, vagy angol frankon megel Europaban belole kulonfele nyelviskolakban dolgozva."
Oke, de a nyelvtanari pozociok is telitodnek, nem?
Es megmosolyogtato az a tendencia, hogy rengeteg Angliaba erkezo jobban beszeli az angolt (persze a szleng es a kulturalis hatter nelkul), mint maguk az angolok.

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:
A jovo evi valasztasokra ez a repter nev meg siman valtozhat. :)

Shanarey 2013.10.28. 18:35:28

@Barátusz:

Ha Magyarországnak, van egy kis szerencséje, akkor a neve lehet ez is:

Budapesti Nemzetközi Viktor repül-ő tér

BTBTBT 2013.10.28. 18:48:53

@Shanarey:
Hat igen: a remeny hal meg utoljara. :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.10.28. 18:52:06

@tucano: wakeboard? fogalmam sincs. hogy mi van a vízben, azon már én is gondolkoztam, de nem akarok belegondolni. szerencsére itt nálam tavaly megcsinálták az utat, és nem kell hazaúszni hetente egyszer, az iskolabusz letesz a küszöbre.

Világpolgár2012 2013.10.28. 19:17:13

OFF (bár mi nem az ma??)

Ezt nem az angliai vihar miatt linkelem, hanem az utolsó kép miatt:

www.bbc.co.uk/news/uk-24699748

Kicsit meglepődtem, mert nem nagyon követem, hogy mi történik a Sólyommal. Itt a bizonyíték, hogy a gép tényleg Bournemouthban áll, persze csak lízingelt.

skye8 2013.10.28. 19:25:24

@házelnök: nem vezetek errol statisztikat, masreszt pedig rengeteg korrekt romant ismerek (tudom, meglep).

2013.10.28. 19:26:22

Az ember azt gondolná, hogy a németek, hollandok, norvégok azért olyan gazdagok, mert szorgalmasak, sokat dolgoznak. Egy frászt. Az OECD országok közül ők dolgoznak a legkevesebbet.
A legtöbbet a dél- koreaiak, a görögök, meg a magyarok.

De a akkor hol a baj? A hatékonyságban?

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 19:28:20

@Világpolgár2012: Wahhhaa! Nemzetkozi hirekben is szerepel :D
Van a kepek kozt egy felborult busz. Pont most lattam a BBC hiradojaban. Azert azzal szar lehet felborulni, foleg, ha az emeleten utazol.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 19:32:55

@shakti_rom:

Hát, legtöbbször nincs igaza. S persze mindenkinek vannak világos pillanatai is. Amikor jól beinjekciózzák, akkor lanyhad a rohama és képes értemeset is írni ilyenkor.

szuperkrumpli 2013.10.28. 19:34:03

Hála 20 éve parlamentbe töküket vakarászó politikusainknak Hungarisztán egy rabszolgatartó pöcegödörré vált! Akinek van egy ki esze lelép!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 19:36:18

@az igazi Trebitsch:

Ez is bizonyítja, hogy Marx már az alapokban tévedett. A munka csak egy tényező, de korántsem minden. A gazdasági környezet sokkal fontosabb tényező valójában.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.28. 20:29:49

Úgy látom a múltkori gombaszedés nem kevés áldozatot szedett...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 20:32:53

@házelnök:

Ez a globalizáció. A lusta, drága nyugayi dolgozót kiszorítja az életképesebb keleti. Ezen nem kell siránkozni,

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.28. 20:44:55

Na szóval...

kepfeltoltes.hu/131028/2012-08-16_185720_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ma reggel egy komment megragadta a figyelmemet.
Rezsőfater írta hogy a héten elvágja az utolsó köteléket is ami Magyarországhoz köti.
Abban a szerencsében van részem hogy Fatert a barátomnak mondhatom.
Majdnem ugyanaz a korosztály vagyunk bár ő már a második gyerekkorát éli azért vannak tiszta pillanatai:)))))))))))))))))))
Ő másfél éve mi két éve jöttünk ki és valószínűleg korelnökök vagyunk országváltás tekintetében. Talán nem veszi rossznéven ha egy kicsit az ő nevében is beszélek.
Pszihomókusok szerint nekünk kéne átélni a legnagyobb traumát ezzel szemben Álomvilágként éljük meg a történéseket. Ő duplán álmodik de azt is megérdemli.
Mindketten életünk legnagyobb részét Magyarországon dolgoztuk le.
Befizetéseink az államkasszába olyan mértéküek voltak hogy bátran kijelenthetjük hogy a munkával töltött éveink felét a Magyar Államnak dolgoztuk le.
Persze, lehet mondani hogy azok ilyen olyan járulékok de mindannyian tudjuk hogy azt a pénzt soha nem látjuk vissza.
Ha megbetegszünk ingünk-gatyánk rámegy ha nyugdíjba megyünk éhenhalunk már ha egyáltalán lesz még nyugdíj.
Ha végelszámolást csinálunk akkor kitűnik hogy vastagon kamatos kamattal visszafizettünk mindent az államnak amibe a felnevelésünk és taníttatásunk került.
Nem gondolunk pátosszal a hazára hanem egyre többször az jut eszünkbe hogy vajon hol tartanánk ha ideszületünk vagy mondjuk 30évvel ezelőtt lépjük meg ezt.
Sokan mondják hogy ne felejtsük el mit adott nekünk az az ország.
Én azt látom hogy mit vett el. Hogy miből maradtunk ki.
Hogy immár 23éve micsoda elképesztő esélyt játszott el az az ország.
Én nem vághatok el minden szálat. Van ott egy házam amit a tíz körmömmel kapartam össze és benne lakik a lányom. Nem szeretném eladni a feje fölül.
Elhiszem hogy sok embernek az országváltás ne olyan pozitív élmény mint nekünk. Én is találkoztam már csak panaszkodó magyarokkal.
Nekünk ez egy euforikus élmény. Minden pillanat öröm.
Nekünk valóban van összehasonlítási alapunk mert minkét rendszerben éltünk és dolgoztunk otthon.
Itt minden pillanatban azt érezzük hogy EMBEREK vagyunk.
Hogy EMBERNEK tekintenek.
Ez mellett eltörpül minden. Itt ismeretlen a packázás szó.
Nem packázik velünk a hivatal, a boltos, a másik közlekedő, az önkormányzat, az állam.
Itt furcsa módon az áldozatnak több joga van mint az elkövetőnek.
Fene érti ezt.
Itt folyamatosan azt érezzük hogy az állam MŰKÖDIK.
Elképzelhetetlen hogy a rendőrség egy olyan határozatot kiállítson mint amit ide belinkeltem:

kepfeltoltes.hu/131028/beolvas_s0001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Lehet hogy szentimentális vén hülyék vagyunk, lehet hogy hamis képet vetítünk magunknak, de kit érdekel?
Tele pofával kiröhögjük a világot és ez kúrva jó érzés.

nyuszigonosz 2013.10.28. 21:05:24

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]: Gondolom a vihar károkat takarítják ...
Hallod, itt is szörnyü volt, föleg ma, eddig 6 halottal Németországban, de föleg Gelsenkirchen, Hamburg , Köln meg arrafelé.
Én jó helyen élek, mert itt tegnap volt nagy szél meg zuhancs, de ma meg 20 fok meleg, szinte forró szél és szikrázó napsütés.
Na jó, most már esik, de viharmentesen.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.28. 21:11:20

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "A lusta, drága nyugayi dolgozót kiszorítja az életképesebb keleti. Ezen nem kell siránkozni,"
Az szoritja ki, aki csak idejon egy rovidke idore dolgozni, mert megeri neki. Aki itt akar maradni rajon, hogy a nyomott ber nem eleg az elethez itt.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 21:15:18

@Mr. Long [wannabe Briton]:

Nézzük a tényeket: a nyugati életszínvonal fenntarthatatlan, ez a nagy igazság. Nincs aki megfizesse ezt a luxuséletet.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.28. 21:17:53

@nyuszigonosz:
Reggel mondta a kollegam, hogy holnapra itt a vihar. Nem sokat tevedett.
Kivancsi vagyok durvulni fog-e ejjel vagy megunja es tovabball.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.28. 21:24:38

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Bazmeg ötven évig az volt a duma Magyarországon hogy várj még egy kicsit aztán jobb lesz.
Ötven éve temetik a nyugatot.
Úgy mint most te.
Remélem ez a jóslat is úgy válik be mint az elötte lévő.

puhacica 2013.10.28. 21:27:12

azenpenzem.hvg.hu/2013/10/28/a-szamlaszamom-is-kene/
m.hvg.hu/karrier/20131028_Kulfoldi_munka_uzent_a_keleteuropaiaknak
hetvegen elolvastam Frei uj konyvet, van benne egy mondat, annyira egyszeru es olyan igaz: "Magyarorszagon ahhoz kell a legnagyobb tehetseg, hogy az ember a megfelelo pillanatban huzzon el." hat, remelem, eleg tehetseges leszek...

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.10.28. 21:30:51

ez a képfeltöltéses izé mindenkinek működik?
mert perpill elég jó a net ahhoz, hogy beszélgessek skype-on, de ezt a vacakot nem nyitja meg.
pedig meg akartam nézni azt a bizonyos széttrancsírozott kezet is, hát hol van nekem a napi betevő horror így hajnali 3-kor?

M. Péter 2013.10.28. 21:32:19

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: De az ukrán nyugdíjbiztosítótól ugye tudsz kérni egy igazolást az 1996 és 1998 közti befizetésekről?

nyuszigonosz 2013.10.28. 21:34:11

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Hát, aki nyugaton luxusban, de olyan igazi luxusban élt, az most is abban él és fog is, mert ott az úgynevezett "öreg pénz", szóval a generációkról generációkra szálló óriási vagyonok, hát azokat szinte lehetetlen eldorbézolni.
Tény, hogy pl. Németországban az igazi szép idök, azok már csak voltak: sajnos sokba került és kerül még mindig a volt NDK, meg az a millió orosz, aki német származást tudott bizonyítani és "hazavándorolt" ide.
Meg sok minden más is.
De még mindig élhetöbb az élet itt, mint valamikor a szoc.-blokkban.

nyuszigonosz 2013.10.28. 21:36:29

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:
Gondolom lassan már kiadta a mérgét a Christoph nevü Orkantief és Skandináviában nem okoz annyi kárt mint Angliában és Németországban. Meg talán Belgium és Hollandia is kapott belöle.

Latcho Rom 2013.10.28. 21:37:35

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: oszd el ottel amit ir, akkor koser. Hozz egy peldat ahol szerinted nincs igaza - nem a hangvetelrol beszelek - oszt kivesezzuk.

Ha a Para dolgozatokat se szereted akkor ne hozz semmit, az azt jelenti hogy nagyon ket malomban gondolkozunk.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 21:40:51

@diggerdriver:

Pedig a helyzet ez. A nyugat persze most is sikeres, ebben nincs kétség. Nem a kapitalizmus bukott meg, hanem a szociális jóléti állam. A baloldal megbukott, ennyi az egész.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 21:41:34

@M. Péter:

Nem. A cég becsapott és elcsalta a jutalékaimat sajnos, A rohadékok!!!

:-)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 21:45:40

@nyuszigonosz:

Nyilván jobb, mint keleten, ez kétségtelen, de sosem lesz az a jó élet, ami a 60-as évektől egészen mostanáig volt nyugaton, Mert nincs rá többé pénz. A nemzetközi helyzet egész más. A globalizáció miatt a világ más részei is részt kérnek, s nincs eszköz ennek megtagadására. A megoldás lehetne újra gyarmatbirodalmak kialakítása, dehát ez is csak ideiglenes megoldás lenne és eleve nem lenne politikailag indokolható a nyugati közvélemény előtt sem.

Pont ezért hülyeség, amikor a szegényebb országokban a globalizációt hibáztatják. Látható ma már: a globalizációellenes szervezetek elsősorban nyugatiak.

M. Péter 2013.10.28. 21:51:28

@VHB: Lehet, de mennyire tipikus?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.28. 21:56:00

@shakti_rom:

Jajj, egyszer már ide beírtam pár idézetet Bartus gurutól, most nincs kedvem.

De igyekszem összefoglalni a Bartus-szekta ideológiáját:
- minden baj oka a rohadék katolikus egyház, mely ellopta Jézus igaz tanait és gonosz eszmévé alakította,
- a kommunizmust és a fasizmust is a katolikusok találták ki,
- jelenleg a Vatikán igyekszik elfoglalni Európát, s Magyarország a próbaország,
- a gonosz vatikáni összeesküvők állnak Orbán fasiszta diktatúrája mögött, Orbán valójában csak egy báb Vatikán kezében,
- a teljes ellenzéket szintén megvette a Vatikán, Bajnai katolikus ügynök, Mesterházy is, csak a DK még szabad, de ők is hülyék, mert nem bojkottálják a 2014-es választásokat, így legitimálva Orbán katolikus-fasiszta diktatúráját,
- a katolikus egyházon kívül a fő pokoli erő még a Hitgyüli, mely Orbánékat támogatja szintén,
- az összes ellenzéki média, tehát pl. az ATV és a Klub Rádió fideszes propagandaharsonák, az egyetlen szabad média az Amerikai Magyar Népszava,
- Magyarországon jelenleg fasiszta diktatúra van, Orbán antiszemita náci, s az egyetlen eszköz a diktatúra ellen, ha nem megyünk el szavazni 2014-ben.

Na, így röviden a lényeget vázoltam... :-)

Latcho Rom 2013.10.28. 22:05:01

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: na a hitgyulis ugyeire teszek, ott o megegette magat.

Hogy Orban egy zsebputyin, miniducse, azzal nincs vitam. Oda megy ahol a hatalom morzsait ossze tudja kapargatni, hite nincs, szerintem ateista a foszer.

Klubradiot nemigen ismerem, ATV-n szinvonalas dolgok vannak, Havas, Fridi, nem fideszharsona.

Az uj papanak meg abszolute nincsenek kelet europat behalozo,torekvesei, probalja megmenteni a erkolcsi szmetyibe, oreg gondolkodasba roskadt egyhazat.

Azt hiszem te jobban ismered Bartus urat mint en :)

Latcho Rom 2013.10.28. 22:07:35

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Azzal hogy a balodal erotlen mint a lepkefing, nem tudunk vitazni.

M. Péter 2013.10.28. 22:14:54

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: 1200Ft legfeljebb a magyar árakhoz képest sok. Egyszer Zürichben lekéstem a csatlakozást, mert késett a gépem, és a Swissair (még Swissair volt!) adott egy 10 svájci frankos bónt, hogy vegyek valami enni- és innivalót, amíg várok a következő gépre. 10 frankért lehetett venni egy szelet pizzát vagy egy kenyeret (sajt nélkül).

Latcho Rom 2013.10.28. 23:20:03

@diggerdriver: kinai bulanak also kilences rondan van betomve, talan rohad is.

2013.10.28. 23:49:52

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Én ezt másképpen látom. De majd legközelebb. Kicsit unalmas arra várni, hogy megjelenjen a kommentem.

Loriana 2013.10.28. 23:49:55

A havi 700 font hazaküldéséhez: anno, amikor 2000 font Marie Curie ösztöndíjat kaptam havonta Leedsben, simán megtakarítottam a felét, sőt... Most bezzeg itt Stockholmban kevesebbet kapok... azért összességében meglesz így is az évi 1,5 millió forintnyi hazautalt számlapénz.

2013.10.28. 23:50:05

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Van már fönn egy pár idézet Einstein-töl.
Lesz még egy.

"Mindenki tudja, hogy bizonyos dolgokat nem lehet megvalósítani, mígnem jön valaki, aki erről nem tud, és megvalósítja."

-meg kell regulázni a pénzügyi szektort
-vissza kell hozni a termelést Európába, USA-ba, stb
-minden uniós országban nyilvánossá kell tenni az adóbevallásokat
-minden uniós országban visszahívhatóak legyenek a politikusok

Ennyi így hirtelen.

macamuca [IHUN] 2013.10.29. 00:14:38

@puhacica:

www.azenpenzem.hu/cikkek/a-bankszamladra-is-kivancsi-a-kormany/1477/

Valahogy tájékozódni kell arról, mekkora összeget is kell mingyá' megvédeni a lakossági bankszámlákon....

macamuca [IHUN] 2013.10.29. 00:30:31

@az igazi Trebitsch:
Miért lenne ahhoz bárkinek (magánszemélynek) köze, hogy mennyi az éves jövedelmem??
Adóhivatal (=állam) oké, hisz ennek alapján kéri az adót. Node a szomszédom, kollégám, bárki idegen miért kellene, hogy megtudhassa??

macamuca [IHUN] 2013.10.29. 00:37:00

@diggerdriver:
+1

Amúgy én is arra vágyom, hogy eme haláltusának részese legyek.
Nézőpont kérdése amúgy, hogy kinek mi a luxus. Ami ott magától értetődő, az itt luxus (meg jó pár országban szintén). Ebből még nem következik, hogy tényleg az, csupán annyi, hogy sokan annak tartják, és mint ilyet, elérhetetlennek, illetve végzetesnek (hosszútávon fenntarthatatlannak) adott országra nézve. Az, hogy a jólét (vagy luxus, nézőpont kérdése) miben nyilvánul meg, illetve hogyan változik, már más kérdés. Változott (mértéke, megnyilvánulási formái, stb), de nem szűnt meg. Mert a bázis, amire támaszkodik, az nagy: a tömegek, a nagy többség.
Semmi sem állandó, csak a változás... az meg nem azonos a megszűnéssel/elmúlással.

Ugyandehogy (törölt) 2013.10.29. 05:51:41

@diggerdriver: nem vagytok korelnökök, egy barátom 47 évesen ment ki:)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.29. 06:18:06

@shakti_rom:
Ugy mondod az ateistat, mintha az valami szornyuseg lenne. Vagy rosszul hallottam ki a mondanivalot? :)

@Babette_:
Aposom tobbszoros hataratkelo. Dolgozott 90-91-ben Svedorszagban, utana (talan a valsagot kicsit megelozoen) Nemetorszagban es Angliaban.
Majd lassan 6 eve ismet Svedorszagban.
53 eves volt a nyaron.

@az igazi Trebitsch:
Szamomra szimpatikus gondolatok. Az adobevallasos resz szuksegessege lehet vitas, ugyanakkor egy fejekben fejlett orszag eseten pl. a feketezest visszaszorithatja.
Svedorszagban siman feljelent a szomszed ha feketezel, mert az adofizetes kozos erdek.
En fizetek adot, es buszke tudok lenni arra, hogy viszem a hatamon az orszagot. Persze ehhez elengedhetetlen a kornyezet.

@macamuca:
Na igen. Az arany Bentley ketsegkivul luxus. De eljutni a Karib tersegbe evente egyszer nem az.
Az ittlevok jelentos resze a vilag felso 15%-aban van anyagiak tekinteteben. De ez nem luxus, csupan azt jelenti, hogy vannak baromira szegenyek. Valoszinu mi is sereghajtok lennenk vagy kozepmezony, ha kivennenk Kinat, Indiat, fekete Afrikat az egyenletbol.
Ettol meg a nyugatnak semmi baja nem lesz.

puhacica 2013.10.29. 07:05:30

@macamuca: megvedeni! de szepen mondtad!

2013.10.29. 07:19:11

@macamuca: @Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:

Ezekről el lehet (ne) beszélgetni. Ha majd nem kell egy órahosszát várnom arra, hogy a kommentem megjelenjen, meg is tehetjük.

En123 2013.10.29. 09:10:28

ne aggódj, meg lesz becsülve...... adó formájában ki is fejezik majd a hálájukat.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.10.30. 23:10:07

@tableno: Fhúú, ne is emlitsd lécci, úgy rühellem ezt a mocskos dumát...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.10.30. 23:23:41

@Chang Yai: Haha, ezen jót röhögtem. :D
itt Norvégiától eggyel jobbra is ez van.A csinos fiatal csajokon is szekszi topánka helyett prosztó gumicsizma van.A kis kölkök meg csepergő esőben még lazán kint játszanak, gumi esőkabátban, nadrágban szintén, teljesen vízhatlanul.És nem is néz ki mindegyik hülyén, vannak nagyon klassz mintásak... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.10.30. 23:46:38

@diggerdriver: Gyűjtenikéne ezeket a hasonló címleteket, mi hova jó még... :D
Felén a 10 forintos hajszálra ugyanakkora, mint az egykoronás, de még nem próbáltam automatákba.
A gépeket, főleg a parkolósakat átverni bocsánatos bűn, illetve igazi magyar virtus.:D Én még nem csináltam, de sokszor gondoltam már rá.Vannak nagyon pofátlan helyek a világban ezen a téren.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása