oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. október 24. 06:49,  Ha egyetem, akkor Skócia 286 komment

2013. október 24. 06:49 Határátkelő

Ha egyetem, akkor Skócia

Előre szólok, hogy a mai poszt tulajdonképpen egy sorozat első része, rövid bemutatkozás a Skóciában egyetemre járó Dórától. Úgyhogy lesz még sok minden érdekesség, ma az első egy hónap benyomásairól, tapasztalatairól olvashatjátok egy 18 éves lány írását.

cím_71.jpg

„Ha az ember egyetemre akar menni, akkor egyértelműen Skócia a legjobb választás. Mióta kint élek, sokan érdeklődtek nálam, hogy hogyan lehet kijutni, miket kell tenni, hogy felvegyenek, és arról, egyáltalán milyen itt az élet. A rengeteg beszámoló alatt rájöttem, hogy tulajdonképpen nem tudok semmi olyat mondani, ami miatt panaszkodhatnék.

Lassan egy hónapja, hogy megtettem életem eddigi legnagyobb lépését, és Aberdeenbe költöztem, teljesen egyedül. 18 évesen, kicsit tapasztalatlan, kicsit bohókás, kicsit szétszórt pesti lányként úgy döntöttem, hogy külföldön tanulok tovább.

Egészen idáig fogalmam sem volt az Életről, így nagybetűvel, de mindig azt képzeltem, hogy van. Az a kicsi szeletke világ, ami eddig nekem jutott, hirtelen egészen megnőtt, kiszélesedett és megváltozott. Szinte minden teljesen más itt. Más, de szerethetőbb.

Az egyik legjobb érzés

Aberdeen a harmadik legnagyobb város Skóciában, gyönyörű tengerparttal, viszonylag sok napsütéssel, de annál több széllel, és két remek egyetemmel. Én újságírást tanulok, a Robert Gordon University diákjaként. Őszintén szólva ezt leírva látni az egyik legjobb érzés.

Aberdeen.jpg

Az én szakom szinte mindent magába foglal, ami valahogyan a médiával kapcsolatos; tanulok jogot, televíziózást, vizuális kultúrát, design-t, fotózást és még rengeteg mást.

Ez ugye annyit tesz, hogy ha esetleg mégsem jön be az élet újságíróként, még mindig van egy csomó lehetőség, ami közül válogathatok.

Az óráim főleg gyakorlatok, olyan igazi „egyetemes" előadásom szinte nincs is, illetve ami van, azon se vagyunk többen 50-nél. Ez persze azzal jár, hogy a tanárok kapcsolata velünk nagyon közvetlen és személyes, mindenkit ismernek már most, és azonnal segítenek ha bármi problémánk van.

egyetem messziről.jpg

Kinyílt a világ

Rengetegen vagyunk külföldi diákok, csomó különböző kultúra, életút, háttér és nemzeti étel, amit megismerhettem. Úgy érzem magam, mint aki beutazta a világot anélkül, hogy akár egy kilométert is megtett volna.

Kinyílt előttem a világ, ami közhely, de igaz. Annyi minden van, amit eddig nem tudtam, nem ismertem, nem ismerhettem, és hirtelen azt sem tudom hova kapjam a fejem.

liget.jpg

Vannak barátaim a világ szinte összes országából. Ezt azért nem hittem, hogy valaha elmondhatom majd magamról. És ami pedig a legjobb ebben, hogy itt egyáltalán nem számít, hogy honnan jöttél.

Rengeteg különböző kultúrájú, bőrszínű, nyelvű ember ül le egy asztalhoz szombat esténként, hogy együtt megigyanak egy jó skót whiskey-t, vagy angol sört, és tud nevetni közösen. Azt hiszem, én ezt élvezem a legjobban."

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

tengerpart_6.jpg

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: felsőoktatás egyetem Nagy-Britannia Skócia Aberdeen

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr905596436

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Első lépések bécsi kiköltözéskor 2013.10.25. 22:25:12

Ha az ember úgy dönt, hogy egy másik országba költözik, bizony sok nehézséggel kell számolnia... Nem akarok elijeszteni senkit, félreértés ne essék, csak a tömény rózsaszín ködöt egy kicsit széjjelebb oszlatni a szemek előtt.  Foto: Universität W...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

montroyal ( CAN qc) 2013.10.24. 19:04:51

@shakti_rom: nov 3 lesz a varosi valasztasok .. es hogy mi valtozik azt nem tudjuk jobban fognak majd vigyazni hogy ne deruljenek ki a dolgok.. tegnap a vizsgalo bizotsagban kiderult hogy a maffiozok hataroztak meg kinek adjon a szakszervezet kolcson nagy allami vallalkozasokhoz penzt ( a dolgozok penzet nyugdijalap stb .. a varosi tanacsosok mind a maffiozok zsebeben voltak.... hogy lesz-e valtozas?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.24. 19:06:25

@ffüttyfürütty: A lányomat izgatta a kérdés, azt mondta rá, hogy gege (kacsa), én meg mondtam, hogy nem az, de az nem jutott az eszembe, hogy akkor mi lehet. Gondoltam megkérdezem, hátha nem harapod le a fejemet. :)

2013.10.24. 19:17:24

@Mr. Long [wannabe Briton]:
A kanadai ehh inkabb a magyar é hanghoz hasonlo, de valamivel jobban hangsulyozva, de csak piciket:) ( szerintem )

Ugyandehogy (törölt) 2013.10.24. 19:24:36

@ffüttyfürütty: gőzöm sincs. de az igaz, hogy simán észreveszik , ha hátuk mögött történik valami.

BTBTBT 2013.10.24. 19:24:40

@ffüttyfürütty:
Ez egy nagyon gyenge "érv" volt. De ezt te is tudod. :)

@puhacica:
Ja, hát előbb legyek médiaszakember, aztán még buzi is, hogy bekerüljek közéjük? :)))

Egyébként a fotós portfólióddal simán lenne munkalehetőséged, hiszen ha céghez nem is kerülnél be, magánba tolhatnád, mint sokan mások. Persze nagy a verseny.

@Mr. Long [wannabe Briton]:
Szerintem azért vetted az akciós whiskey-t, hogy drágább szivarokra tudj költeni. :)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.24. 19:28:08

@Barátusz: Igy is sokat koltok ra... Most kicsit pihentetni fogom. Meg majd karacsonykor veszek Pesten, lenyegesen olcsobb, mint itt. /Asszony kulonben vigyaz arra mit-mennyiert vasarolunk, igy nem tudok sokat kolteni./

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.24. 19:29:14

@Barátusz: Viszont Isohun nelkul honnan toltsek filmeket?? Anyukajukat!

2013.10.24. 19:30:07

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:
" Esetleg digger, aki 60 évet lehúzott már Magyarországon? "
Szerintem erre ragott be:) Jogosan:)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.24. 19:33:26

@Cascabel: Nem is mondta, hogy volt mar gyemant evforduloja! :))))))))))) Na akkor iszom az egeszsegere megegy poharral!

BTBTBT 2013.10.24. 19:39:01

@Mr. Long [wannabe Briton]:
Mindenki - te is, én is - arra költi, amire kedve van.
Asszony vásárol? Vagy közösen? Te magadtól nem igazán?

Lásd Madár tippjeit, illetve shakti_rom említette korábban az Icefilms-t.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.24. 19:49:00

@diggerdriver:
Vigasztaljon az a tudat, hogy én is leszek annyi idős, mint most te vagy... igaz, csak 30 év múlva, de leszek ;)

ffüttyfürütty 2013.10.24. 19:49:28

@Barátusz: keress rá a szociopatára, ja válaszolnod nem kell.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.24. 19:55:12

@ffüttyfürütty: Csak karcolások...még ragtapasz sem kellett rá! :)

puhacica 2013.10.24. 19:57:11

@Barátusz: örülök, hogy így látod, de a jó minőségű amatőr fotók és a profi képek között azért van különbség. bár gondolkodtam már rajta, hogy be kellene fektetni jobb lencsékbe, vázba, de ezek milliós tételek egyenként. viszont tény, hogy sokat is hoznak. :) mondjuk, ha tudnád, hogy mennyire nincs semmiféle vállalkozói érzékem, ezt az ötletet fel se hoztad volna. :D
kollégám mesélte, hogy valami indiai csávónak vágott esküvőket egy ismerőse londonországban. hülyére kereste magát, csak kivágták, mert itthon se szeretett dolgozni és hát ott se nagyon bújt elő belőle a sztahanovista.

montroyal ( CAN qc) 2013.10.24. 20:03:40

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]: na na azt meg meg kell élni ... és az sem kis dolog

DieNanny CH 2013.10.24. 20:06:20

@Shanarey:

Csatlakozom a versenyhez! 103 ismerősöm van, abból 40 családtag. Mindegyikkel találkoztam évente többször is, mielőtt kijöttem. És nincs is fenn minden családtagom!
A többi ált. isk.-i osztálytársak - 16 -, középiskolai - kb 15 -, volt kollégák, kb 5, szomszédok a szülővárosomból, meg 4 ember, akit neten ismertem meg.
Pl most bejelölt engem egy nő, aki a szülővárosomban lakik, van ott 13 közös ismerős, mégsem tudom, ki az. Nem jelöltem vissza, mert egy sort sem írt.

DieNanny CH 2013.10.24. 20:13:22

@zöldeketbeszélek:

"Nem gondoltam 18-19 évesen hogy én vagyok a jani. "

Én 21 éve nemhogy "janikának", de még lábtörlőnek sem éreztem magam, annyira nem az önbizalmat tanították a suliban...
Igenis egy 18 éves legyen magabiztos, elégedett, tele célokkal, életkedvvel. Ez a lényeg!

eagles 2013.10.24. 20:20:41

@Babette_:

Van földetek?
Ha igen, lehet, hogy érdekel.
Törvénytervezet a földről.

http://www.kormany.hu/download/2/ee/01000/fold_jogszabaly.pdf#!DocumentBrowse

DieNanny CH 2013.10.24. 20:22:02

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:

A kiközösítési alapról jut eszembe:
Most volt osztálytalálkozóm, és egy fiú oszt.társam, aki 8-ban már a szomszéd városba járt, elmesélte az ottani első napját:
- Első óra töri. Meg tudtam mondani, mikor adták ki az Aranybullát. Új oszt.társak furán néztek rám. 2. óra matek. A táblán levezettem egy kétismeretlenes egyenletet. 3. ének. Elénekeltem a Hull a szilva című dalt. 4. órától kezdve ki voltam közösítve. Senki nem szólt hozzám év végéig...
(És ez a srác nálunk erős négyes volt. Egy teljesen átlagos ált. iskolában...)

eagles 2013.10.24. 20:22:46

@Babette_:

Boccs, inkább így.

http://www.kormany.hu/hu/dok?type=302#!DocumentBrowse

nyuszigonosz 2013.10.24. 20:49:13

@zöldeketbeszélek: Hogy én is kiragadjak már egy mondatot töled:
az orosz nyelv tanulása.
Hát, az manapság nem is rossz dolog, oroszul tudni. :-))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.24. 20:51:13

Na szóval...

kepfeltoltes.hu/131024/2013-10-09_212427_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Tegyük fel hogy a poszt írójának habostorta az élet. Neki a nemzetközi helyzet stagnál.
Kérdem én, miért baj ez?
Miért baj ha valaki nem a putriból küzdötte fel magát USA elnöknek?
Csak azok az emberek akik küzdöttek?
Akik 18évesen megéltek három világháborút?
Ennek törvényszerűnek kell lenni?
Nem inkább annak kéne általánosnak lenni hogy valaki gondtalanul biztos háttérrel indul neki az életnek?
Mi nem ilyen életet kívánunk a gyerekeinknek?
Mi olyan szegények voltunk hogyha ne fiúnak születek nincs mivel játszani.
Akkor most fikázzam le ezt a fiatal lányt mert ő Barbi babával játszott?
Egyébként meg 18 évesen remek posztot írt.
A hozzászólások többsége is megerősíti ezt.
Csak így tovább és sok sikert a gondtalan élethez.

Egyre több írás jelenik itt meg ami a kivándorlók lelki állomásait, stációit, sorolja fel, és már olyan mélységekig hogy például megmondja hogy nekem 6hónap 15óra 38perc 21másodperc múlva lesz honvágyam a WC-n ülve.
Ki kell ábrándítanom eme Gyurcsók féle távgyógyítókat hogy nálam még két évvel a kiköltözés után is a mézeshetek meg a rácsodálkozás korszaka áll fenn.
Nálunk megakadt a lemez.
Rengetegszer előfordul hogy kocsival együnk valahova és vagy a tájat vagy a házakat nézve valamelyikünk megszólal "gondoltad volna?" Nem, soha nem gondoltam hogy egyszer megélem azt amit itt két éve folyamatosan.
Nekünk 47évesen nyílt ki a világ.
Még most 49évesen is ugyanazt érezzük amit ez a fiatal lány.
Eszembe sem jutna felhánytorgatni neki hogy miért nem küzdött meg azért hogy ezt érezhesse.
Nincs bennem irígység.
Lehet hogy nem vagyok jó magyarnak?

nyuszigonosz 2013.10.24. 20:57:45

@DieNanny: Nahát! 103 és úgy gondolod kevés?
Nekem még az a 28 is sok, és szelektálás lesz.
Pedig eközött van pont egy 1 db családtag 3 távoli rokon, és pár volt tanítonéni, na azok még maradnak. :-))

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.24. 20:58:57

@diggerdriver: pont az a jo, hogy ha nincs vege a mezeshetek erzesnek, mert utana a szurke hetkoznapok jonnek!

2013.10.24. 21:11:44

Jovoheten Budapesten leszek, megyek flodnit, solettet enni. Talan meg turogombocot is. Esetleg egy Eszterhazy szelet? Azon meg gondolkozom, talan....

BTBTBT 2013.10.24. 21:15:11

@ffüttyfürütty:
Hú, ezen hatalmasat röhögtem. :DDD
Rákerestem, nehogy az legyen, hogy nem tudom elég ismérvét ennek a fajta embertípusnak.
De most vagy nem tudod, hogy mit jelent szociopatának lenni, vagy ma már másodszorra lőttél mellé, és irtó rosszul állítottad fel rólam a kórismét.
Még egyszer köszi, hogy ezt felhoztad. Majd elmondom másoknak is ezt a szösszenetet, hadd röhögjenek ők is. :)))

@puhacica:
Az otthoni lencse árakkal nem vagyok tisztában.
Errefelé egy Canon 5D/7D-vel olyanokat fotóznak, hogy ihaj.
Nem kell hozzá sok pénz, hiszen alapból már megvan a felszerelésed, és ha elkezdesz dolgozni, bevételed is lesz, amiből fejlesztheted a felszerelésedet.
Az esküvői képekkel is sokat lehet keresni, nemcsak a videókkal.
A párod úgyis jönne veled, hátha ő vállalkozóbb kedvű. :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.24. 21:17:32

@Mr. Long [wannabe Briton]:
Olyankor mi van, ha a hétköznapok valóban szürke hétköznapok, de a hétvégék mézeshétvégék?

Én kb. itt tartok 2,5 év után (bár a hétköznapok alapvető boldogságtartalma még így is magasabb jóval, mint korábban volt).

@diggerdriver:
Egyértelmű, hogy nem vagy jó magyarnak... az ittlévők jelentős része nem jó magyar, mert wannabe hazaáruló ballib... ;)

nosuti 2013.10.24. 21:25:55

@diggerdriver: hát ezzel megint csak egyet kell hogy értsek

Épp akartam írni arra, hogy valaki azt írta, hogy mert a gazdag budai szülők segítették a kinti sulihoz. Szerencsés családba született, de nehogy már ez negatívum legyen.
Ambiciózus, talpraesett lány, 18 éves kezdeti sodródással. Hajrá, előtted az élet!

további jó mézesheteket! :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.24. 21:30:57

@charlieharper:
Egészségedre Charli.
Akartam írni hogy Budapestet nem, de a többit irigylem aztán eszembe jutott hogy pont most írtam hogy nincs bennem irigység:)))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.24. 21:32:58

@nosuti:
Na.
Ez a pozitív hozáállás.
Kösz:)))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.24. 21:34:26

Mit tudni andaluzkutyáról? És Pappitoról?
Jani haverja is eltűnt, mint albán szamár a ködben...

Komolyan, vajon miért fogy ilyen sebességgel a régi banda?

@diggerdriver:
Pedig a sólet nagyon jó! :)

DieNanny CH 2013.10.24. 21:38:20

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:

Hát, bizony. Dr Kutya meg Pappito voltak pár napja, viszont a Haver ( blog.hu/user/191569/tab/activity ) jó régen eltűnt... Csak nem történt vele valami!

rezsoatya (törölt) 2013.10.24. 21:38:38

@diggerdriver: ne is legy irigy! Ha legkozelebb elromlik a geped, fozok neked solet! :DDD

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.24. 21:51:57

@nyuszigonosz: Nem is tudom. Gazdaságilag lehet, hogy lenne értelme az erős orosztudásnak, de nekem annyira nem szimpik (pedig vannak ukrán felmenőim), hogy most sem állnék neki oroszt tanulni. Tudom, hogy ez merő ostobaság, de nekem szimpatizálnom kell azzal a néppel, kultúrával amelynek a nyelvét tanulom, vagy legalább szépnek kell tartanom, különben semmire sem megyek vele. Ezért halogattam az angolt is eddig.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.24. 21:52:13

@rezsoatya:
Várj szólok a fiamnak játszon vele egy kicsit:))))))))))))))))

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.10.24. 21:52:47

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]: HA bevezetöje utän nekem is ez ugrott be elöször. :-)
@Barátusz: Pedig még mindig nincs késö, hogy vältsäl... :-)))
Amugy meg mär el is kedted...olyan kis undi vagy! :-))))
@Mr. Long [wannabe Briton]: Erröl jut eszembe. Fönököm ki van akadva, hogy itt hogy tanuljäk a gyerekek az idöt / ora olvasäsät. Hogy a példädnäl maradjunk. Negyed 4-et itt most a reformrendszer szerint ugy tanitjäk, hogy 15 (vagy 3) pont alatt pont (aka kettöspont) 15. :-(
@Kriszta D [wannabe prehensile tailed porcupine]: Az enyém meg: nem vagyok rajta. :-) (bocsi, tudom unalmas, de kicsuszott)
@zöldeketbeszélek: Lehet, én is (vagyis a kommentek inkäbb), mert kb ezekre gondoltam. A te kommentedröl meg az a mondäs jutott eszembe: Sok milliärd légy nem tévedhet...(„Ha az ember egyetemre akar menni, akkor egyértelműen Skócia a legjobb választás. "
Tehát mindegy, milyen egyetemre mennél, azt megtalálod Skóciában? Akár geográfus, történész, agrármérnök, építészmérnök szeretnél lenni? Csak mert nem mindenkinek a leghőbb vágya az egymilliárdodik médiaszakosként elkezdeni az életét...)
@Don Kartasch: Laza közvéleménykutatäsom eredménye: helyiek tämogatnäk, ha ätmenne... külföldiek (akik ugye nem részesülnének belöle) meg hagymäzas ötletnek tartjäk...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.24. 21:54:23

@nosuti: Rám gondolsz. Csak találgattam, mint írtam is, mert a 'remek poszt' ilyen apróságokra nem tér ki...

Irigyli a fene, én is azon dolgozom, hogy a lányomnak már legyen ilyen lehetősége. Lesz is, ha csak rajtunk múlik.

BTBTBT 2013.10.24. 21:54:25

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:
Lehet, hogy Svédországban az. Láttál már a környéketeket? :)

Talán azért fogynak, mert elment a kedvük a belterjességtől?

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.10.24. 21:55:25

Dóra!
Kedvencem , Skócia! Elfogult vagyok, épp ezért csak jókat írok neked Dóra. Sok sikert kívánok, élvezd Skócia minden gyönyörűségét, az egyetemi színes sokadalom összes varázsa legyen a tied. Tanulj is néha, és legyél egy különleges, magyar újságíró.
Várom a folytatást, de aztán add ki neki, csapj bele a lecsóba és írjál jó hosszú cikket, hadd élvezkedjek ! Üdv : Ági

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.24. 21:56:56

@Mr. Long [wannabe Briton]:
Majd ha ilyen képet küldesz a szabadságodról akkor irigyelni foglak.

kepfeltoltes.hu/131024/2013-06-08_212253_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

:)))))))))))))))))))))))

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.24. 21:58:47

@DieNanny: ""Nem gondoltam 18-19 évesen hogy én vagyok a jani. "

Én 21 éve nemhogy "janikának", de még lábtörlőnek sem éreztem magam, annyira nem az önbizalmat tanították a suliban...
Igenis egy 18 éves legyen magabiztos, elégedett, tele célokkal, életkedvvel. Ez a lényeg! "

Az idézett mondatom egy reakció reakciója volt és nem a posztolóra vonatkozott. Egy hosszú párbeszéd egy mondatát ragadtad ki a szövegkörnyezetéből.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.24. 22:01:08

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]: Délolasz, ma már kihalt lófajta, nagyon agresszív volt, ezért a többi faj - az antipaták és a szimpaták - beleüldözték őket a Földközi-tengerbe.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.24. 22:02:40

@Barátusz:
Nem vagyok jó állatokban... a nyulat és a teknőst megismerem, de ennyi :) (a ló és a kutya is megy, de csak akkor, ha a nyúl mellett vannak, ahhoz viszonyítok ;) )

nosuti 2013.10.24. 22:02:58

@zöldeketbeszélek: ja bocs, nem kerestem vissza.
oks akkor nem irigység, de akkor Dórával kapcsolatban miért ezt találgattad épp, vagy bárki mással kapcsolatban miért gond ez? én csak ezt nem értem. Mert lehet azok a gazdag szülők megdolgoztak a pénzükért, nem loptak csaltak stb. bár ha mégis gengszterek (netán politikusok :) ) ez esetben is a gyerek erről nem tehet, ebbe született.

BTBTBT 2013.10.24. 22:12:10

@Chang Yai:
Nem mondtam, hogy bármennyire is öreg lennél, csak azt kérdeztem, hogy „mi bajod a koroddal?”

Az ilyen technikai fejlődéssel kapcsolatos dolgok időnként valószínűleg rádöbbenti k itt a legtöbbünket - különösen a harmincas korosztályt -, hogy korosodunk, hiszen a gyerekkorunkban se mobil nem volt, se internet, se tablet.
Egy óriási és dög nehéz Optima írógépen tanultam meg gépelni. Ha megemlítek ilyesmit a mai huszonéveseknek, különösen Angliában, akkor megmosolyognak.
Internethez meg az ELTE egyik tantermében ülhettem legelőször 96 őszén. Az se most volt. De amikor Mo.-on rendesen beindult a net, a munkahelyemen használtam – legelőször ma már rossz felbontású filmreklámok letöltésére.

Viszont miénk is (lesz) az a kihívás, hogy a saját gyerekeink esetében hogyan nevelünk jól ezekkel a kütyükkel kapcsolatban – saját tapasztalat nélkül.

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
Vajon miért is ajánlgatod ezt olyan előszeretettel? :)))

Egyébként látom, hogy működött a kommentbe tett irónia.

Köszi a magyarázatot a másik dologgal kapcsolatban. Igen, majdnem biztos voltam, hogy korábban is te említetted.

@Kövérmadár [wannabe Flying Kiwi]:
Ó, pedig benned bíztam, hogy láttál már, netán le is fényképezted, és meg tudnád mutatni, hogy milyen egy szociopata. :)))

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.24. 22:24:34

@nosuti: "A baj az, hogy a poszt nem túl sok konkrét információt tartalmaz arról, hogy Dóra hogyan került erre a skóciai egyetemre, milyen közegben élt és tanult eddig - ugye akkor tudnánk, hogy mivel hasonlít össze mit.

Persze ez egy sorozat első része, lehet hogy ezek majd a következő posztból kiderülnek."

Nagyjából ezért. A poszter azt írta, hogy élhetőbb ott, mint itt. De nem derül ki, hogy mire gondol. Egy másik kommentben leírtam, hogy nekem milyen kép rajzolódik ki a poszterről. Találgattam a múltját, társadalmi státuszát, mert ugye az sem derül ki. Gyakorlatilag elég semmitmondó poszt, pont a lényeg marad homályban. Esetleg később leírja.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.24. 22:28:10

@nosuti: Egyébként a poszter saját szavai és az információhiány felhívás a keringőre...

Nem zavar, ha gazdag szülők gyermeke, az sem, ha szegény. De a történethez hozzátartozik, hogy ha már valaki 18 évesen egy skóciai egyetemre megy, akkor az hogyan sikerül neki.

Érdekes, hogy bárki mással kapcsolatban mindeki azonnal szétcincálta a posztot, ha ilyen elnagyolt leírást küldött be a poszter.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.10.24. 22:32:32

@diggerdriver: Asszonynak nagyon nem tetszik a kep. Meglatta, pedig gyorsan elkapcsoltam! :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.10.24. 22:33:47

@diggerdriver: Mä megin bugyis néniket tötessz fö avatarnak? :-)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.10.24. 22:44:53

@zöldeketbeszélek: Eléggé egyformän gondolkodunk (legaläbbis tegnap ota. :-) )
@Barátusz: Hät nem azért, mert bukok a buzi pasikra. :-)))))
Életemben amugy egyszer mondtam azt, hogy de kär, hogy az illetö buzi. (És räadäsul länyt jätszott, annak minden attitüdjével. :-) )
Amugy meg. A poszt kb nesze semmi fogd meg jol, gyönyörü képekkel. De, mint tudjuk, ez csak bevezetö...
És még mielött én is az irigykedök kispadjära kerülnék: én a tipikus jokor volt, jo helyen vagyok, aki azért nem tätott szäjjal värta a sültgalambot.

vazzup 2013.10.24. 22:52:24

Az első alkalom szerintem, hogy egyszerűen annyira lapos a poszt, hogy véleményem sincs róla. Igen, skót egyetem. És?

Ja, mégis van egy: a nagybetűséletezőket szöges bakanccsal rugdalnám körbe a Nagykörúton! Már az Ált. Iskolás ballagási beszédbe rejtett "Élet" így, meg "Élet" úgy-nál is ezt éreztem.

A nagybetűs élet olyan mint a nagybetűs önözés a levélben. Modorosság egymillió scoville-fokon!

vazzup 2013.10.24. 22:53:25

@diggerdriver: @cicalany76 (die Schnäpplijägerin): szerintem nem merte az agya feldolgozni Merkelt anyaszült meztelenül. :D

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.24. 22:58:35

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): Ó, fogunk mi még összeveszni, várd csak ki a végét :). Úgy látszik, különös tehetségem van arra, hogy másokat magamra haragítsak.

@vazzup: És a párom? - mármint a szerelmem, férjem stb. helyett.

BTBTBT 2013.10.24. 23:01:22

@zöldeketbeszélek:
"Érdekes, hogy bárki mással kapcsolatban mindeki azonnal szétcincálta a posztot, ha ilyen elnagyolt leírást küldött be a poszter."

Úgy látszik, hogy az 1. kép alatti bekezdésen majdnem mindenkinek átsiklott a tekintete.
Nem azért, mert ma mi ketten voltunk itt a véleménykisebbség, de mostanában egyre inkább kialakulóban van itt egy tendencia, amely szerint ha valami tejfelesszájú ír egy szösszenetet, akkor azzal lesz megvédve, hogy: "jaj, ne bánsd, még fiatal, keresi az útját, és te sem voltál jobb ebben a korban". :)

@nosuti:
"18 évesen, kicsit tapasztalatlan, kicsit bohókás, kicsit szétszórt pesti lányként…egészen idáig fogalmam sem volt az Életről, így nagybetűvel, de mindig azt képzeltem, hogy van."
Mivel másra nem hagyatkozhatunk, csak amit a poszterina leírt, kKomolyan érdekelne, hogy ebben hol látod az ambíciót és a talpraesettséget?

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
Hasonló természetem van buzi pasikkal kapcsolatban. :)

Mi itt ma le lettünk ugatva, hogy miért is merészelünk másként gondolkozni a szerzőről, mint ők. Megáll az eszem! :)
Gondold el: ennek a posztnak még folytatása is lesz.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.24. 23:06:18

@Barátusz: Hát igen...
Egyébként legyen is folytatása, kiváncsi vagyok, hogy hónapok múltával hogyan változik Dóra hozzáállása a nagybetűshöz Skóciában. Meg ugye nem ártana kitölteni azokat a fehér foltokat, bár lehet, hogy mást nem zavarnak.
Nagyon remélem, hogy nem az lesz, hogy nyári szünetre hazautazva beküld egy posztot, Mintha egy másik bolygóról érkeztem volna címmel.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.24. 23:07:32

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): @Barátusz: Jó éjt, én elköszönök, további kellemes eszmecserét kívánok!

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.10.24. 23:07:50

@Mr. Long [wannabe Briton]: Isohunt-al kapcsolatban:

Ha dobsz egy email cimet, akkor fogsz kapni egy levelet benne loginnal egy eleg jo trackerre. Nyilvanvaloan nem tolem. :)

BTBTBT 2013.10.24. 23:09:20

@zöldeketbeszélek:
"Mintha egy másik bolygóról érkeztem volna"
:DDDD

Neked is jó éjt!

@Don Kartasch:
Esetleg én is idepofátlankodhatnék ilyesmiért?

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.10.24. 23:10:50

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): "Laza közvéleménykutatäsom eredménye: helyiek tämogatnäk, ha ätmenne... "

Jezus ereje ne hagyj el! Nem bantaskent, de ennel intelligensebbeknek gondoltam a svajci nyarspolgarokat.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.10.24. 23:17:00

@Barátusz: @Mr. Long [wannabe Briton]: Haaat, ha feleskudtok mindketten az angol kiralynore hogy nem osztjatok tovabb akkor lehet hogy kaptok valamit a Halloween josagos szellemetol. :D

Akkor viszont Stol Bucisan a "szavazast" itt le is zarom mert erzem elharapodzanak majd a viszonyok es akkor nem lesz aki seedeljen. :D

nosuti 2013.10.24. 23:32:04

@Barátusz:" Lassan egy hónapja, hogy megtettem életem eddigi legnagyobb lépését, és Aberdeenbe költöztem, teljesen egyedül. 18 évesen, kicsit tapasztalatlan, kicsit bohókás, kicsit szétszórt pesti lányként úgy döntöttem, hogy külföldön tanulok tovább."

így teljes

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.10.24. 23:38:49

@diggerdriver: Hät ez az! :-))))
@vazzup: :-)))))
@zöldeketbeszélek: "Ó, fogunk mi még összeveszni, várd csak ki a végét :). " Azt nem hiszem, ahhoz én tulsägosan késön jövök...különben is, ältaläban ugy szoktam az ilyet lezärni, hogy nekem mäs a véleményem. :-)
"És a párom?" Azt mär hagyma kifejtette, hogy az a zokninak van.
Tudom, régota nem élek mär otthon...de engem zavar (és németül is zavar, mert kezdik itt is a hülyeséget) a fönevek (nem a tulajdonnevek) nagybetüvel valo iräsa. Ez szämomra nem a tisztelet jele, hanem a nagyfoku sznobizmusé, és szivlapätkategoria-gyöztes nälam.
Jo éjt!
@Barátusz: Te hallgass! Te szociopata vagy, nem hasonlo természetü! :-))))
@Don Kartasch: Ejnye-bejnye! Hät nem tudtad, hogy minden szentnek maga felé hajlik a keze? :-)

2013.10.24. 23:56:46

@nosuti:
Nekem ez " tetszett ":
" Én újságírást tanulok, a Robert Gordon University diákjaként. Őszintén szólva ezt leírva látni az egyik legjobb érzés. "
Csak egyszeruen egy " wannabe ". A hirnevert, celebrity statuszert tanul. Megteheti. Gratula nekije:) Nalam a nevtelen, tenyfeltaro, a dolgok moge betekinto ujsagiro a nyero, aki egyszeruen csak informalni, tudositani akar olyan dolgokrol, amirol a nagykozonsegnek elkepzelese sincs. A regnalo hatalmakat, kormanyokat kiszolgalo agitpropokbol elegem van. Lehet, hogy a holgy az idok folyaman valtozni fog es tenyleg egy jo ujsagiro lesz. Ez is benne van a pakliban.

BTBTBT 2013.10.25. 00:25:03

@Don Kartasch:
Köszi.

@nosuti:
Nem. Így teljes, jókora ellentmondással tarkítva -

"Lassan egy hónapja, hogy megtettem életem eddigi legnagyobb lépését, és Aberdeenbe költöztem, teljesen egyedül. 18 évesen, kicsit tapasztalatlan, kicsit bohókás, kicsit szétszórt pesti lányként úgy döntöttem, hogy külföldön tanulok tovább.
Egészen idáig fogalmam sem volt az Életről, így nagybetűvel, de mindig azt képzeltem, hogy van. "

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
Megkérdezem már a környezetemet erről a patásságról. Eszméletlen, hogy mi minden jellemző bele nem fér ebbe a kategóriába.
Szerintem a családom is könnyezve röhögne, ha elmondanám nekik. :)))

Latcho Rom 2013.10.25. 00:40:15

@charlieharper: igyal jo ko kavet a spinozaban nekem, s hatha lesz valami jo program is este...

M. Péter 2013.10.25. 01:53:07

Robert Gordon-t nem nevezném remek egyetemnek, inkább a középmezőnybe tartozik. A volt polytechnicek között a jobbak egyike.

Két barátom is dolgozik minőségi országos napilapoknál Londonban, egyik sem újságírást tanult, hanem angol szakon végeztek Oxfordban.

DieNanny CH 2013.10.25. 07:01:07

@zöldeketbeszélek:

Nekem a német nem tetszett sosem. Erőszakos, durva hangzók tömkelegének tartottam. Csak azért tanultam, mert muszáj volt valamilyen nyelvet tanulni, az angol csoportba meg nem fértem be. Nálam ez annyira nem függ a szimpátiától...

DieNanny CH 2013.10.25. 07:05:00

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):

Az időről:
Igen, Ausztriában simán mondhattam, hogy negyed négy (viertel vier), itt nem tudják, mi az. Így át kellett állnom, hogy negyed-a-három-után (vagy viertel nach drei, vagy viertel AB drei).
Úgyhogy, anyukának inkább azt mondom, hogy 3 óra 15...
(De a háromnegyeddel sem tudnak mit kezdeni...)

DieNanny CH 2013.10.25. 07:19:06

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):

"de engem zavar (és németül is zavar, mert kezdik itt is a hülyeséget) a fönevek (nem a tulajdonnevek) nagybetüvel valo iräsa. "

Jól értem? A német nyelvben zavar, hogy ELKEZDTÉK a főneveket nagybetűvel írni?
Talán túl korán van, ezért értelmezem rosszul a mondatot...

(Mert, ha jól értem, akkor csak annyit jegyeznék meg, hogy a német nyelvben a főneveket mindig nagybetűvel írták. Ha nem jól értem, akkor fenti tárgytalan.)

blackhairlady 2013.10.25. 07:26:02

@Cascabel: En is igy voltam es vagyok is a konyvtarral. Valami megfoghatatlan erzes amikor belepek, a mai napig. Ha varnom kellett valakire vagy valamire, soha sem uzletekbe vagy kavezoba ultem be, mindig a konyvtarba mentem.

2013.10.25. 07:53:34

@DieNanny:
Szivesen:) Remelem hasznalhato:)

2013.10.25. 08:01:09

@blackhair-lady:
Orulok, hogy nem csak en vagyok ezzel igy:) Eszak _ Amerikaban rendkivul sok es nagyszeru konyvtar van, kulonosen a metropolisokban, de kis varoskak is jol felszereltek. Regen Magyarorszagon is voltak jo konyvtarak, meg a megyeszekhelyeken is, sot 250 lakosu kis falumban is volt konyvtar. Meg a laktanyakban is:) Most nem tudom, mi a helyzet.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.10.25. 12:15:05

@diggerdriver: ez nagyon jó volt Digger, teljesen igazad van.

BTBTBT 2013.10.25. 12:18:26

@Cascabel:
A konyvtar olyan, hogy aki olvasni akar/t, ugyis bemegy/nt oda, mert csak nagyon kevesen vettek/vesznek meg minden konyvet, amit el akarnak olvasni.
Ma meg mar az ingyen internetert jarnak oda, akiknek nincs valamifele elofizetese.

A katonasagnal kimondottan hasznos idotoltes lehetett olvasassal kitolteni az ures orakat.

Koszi az email-t!

@M. Péter:
Melyek ezek a minosegi orszagos napilapok?

skye8 2013.10.25. 15:44:09

Szia Dora,
Ram is atragadt a lelkesedesed, annyira hiteles az irasod :) En is hamarosan hataratkelo leszek es lassan elhatalmasodott rajtam a jovotol valo felelelem.
Soraidat olvasva eszembe jutott, miert is akarom a valtozast - mert annyi minden van amit meg nem lattam/eltem at, es oly keves ido :)
Sok sikert kivanok, menni fog!

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.10.25. 17:31:12

@DieNanny: Nem, bocsi, én irtam félreértelmezhetöen. A személyes névmäsra gondoltam. :-) A föneveket az sms, és net hatäsära kezdik nem nagybetüvel irni.
NE VEDD MAGADRA!!!: :-)
Pl: Ich würde Dir empfehlen, meinen Arsch kreuzweise zu lecken.
Tudom, nyomatékositäsnak hasznäljäk a nagybetüt. :-)
Itt értik a halb fünf, dreiviertel fünf kifejezést is, bär lehet, hogy azért, mert sok itt a német. :-)
@Cascabel: Én is köszi a mailt! Okosan kitöröltem az Outlookombol, de szerencsére online még megvan. :-)

blackhairlady 2013.10.26. 08:06:24

@Cascabel: Itt Houstonban, illetve a "kertvarosaban" is nagyon jo konyvtar van, bar pici, de hangulatos. Amikor beleptem eloszor, mar otthon ereztem magam.
Amugy ha netan erre sodor a sors, keress meg, szivesen talalkoznek veled.:)

2013.10.26. 08:27:53

@blackhair-lady:
Ugy vagyok a konyvtarakkal, mint a templomokkal: mikor belepek, otthon es biztonsagban, az enyemek kozott erzem magam, van egy kozos dolog, ami osszekot mindenkit mindket helyen.
Az utobbi par evben terveztem menni Houstonba - a geofizika fovarosa - me'g magyar ceg is van ott - de feladtam, kioregedtem a szakmabol. Bar soha sem lehet tudni:) Jarok en mindenfele, sokszor cel nelkul :)

tanato 2013.10.26. 13:10:17

@Quercus58: Jé,Jani haverja máshol kommentel?berágott valamiért?

M. Péter 2013.10.26. 13:12:34

@Barátusz: Guardian, Financial Times.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.26. 18:29:44

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): Nem csak a zokninak, nekem is az van :). Nem tekintem szaktekintélynek hagymát a kérdésben...Különben meg elég sok közmondásban szerepel a kifejezés: megtalálja a párját, párját vesztett madár stb. Mit mondanál arra, aki nem a férjed/feleséged de együtt éltek, közös gyereketek van, de nincs bejegyzett élettársi viszonyotok? Szerintem a párom kifejezés teljesen korrekt ebben az esetben. Csak divat lett kifigurázni, mondván, hogy modoros.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása