oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. október 16. 06:52,  Nagy kockázat, de megérte 428 komment

2013. október 16. 06:52 Határátkelő

Nagy kockázat, de megérte

Ha már tegnap Amerikában jártunk, maradjunk is ott, de más körülmények között. Orsi nem kevés céltudatossággal jutott ki a michigani egyetemre, ahonnan sikerült tovább is lépnie. A dilemmák persze így is megmaradtak.

stadion.jpg

„Régóta készülök megírni ezt a posztot, jó ideig halogattam, hiszen Amerikáról sokszor esett már szó, de talán sikerül egy kis újdonságot hozzáadni az eddigiekhez.

Lassan két és fél éve költöztem az Egyesült Államokba, eleinte úgy terveztem, hogy a 2 éves mesterképzést követően hazaköltözöm. Ez végül nem így lett, ennek pedig több oka is van, de ne szaladjuk ennyire előre.

Én nem szükségből, vagy az anyagi szempontból vett kilátástalanság miatt indultam el Magyarországról. Vidéki kisvárosban nőttem fel, majd – Édesanyám fáradhatatlanságának és számtalan áldozatának köszönhetően – a Corvinus Egyetemen szereztem diplomát.

A stratégiai tanácsadás volt az álmom

Némi szerencsének, illetve viszonylag stabil nyelvtudásnak (német, angol) hála sikerült olyan munkahelyet találnom (egy „fejvadász" cégnél), ami számomra nagyon érdekes volt, és a főnökeim is megbecsültek.

Mindezt valószínűleg sokkal többre kellett volna értékelnem, de a húszas éveim elején-közepén úgy gondoltam, hogy mindez nem elég, nagyobb kihívásokat kerestem.

Ekkoriban jött az elhatározás, hogy stratégiai tanácsadó cégnél szeretnék dolgozni. Ennek okait hosszan tudnám részletezni, ha valakit esetleg érdekel, kommentben leírom majd. Az rögtön világos volt számomra, hogy nem egyszerű bekerülni a választott szakmámba, így első körben egy köztes területen keresgéltem, és egy informatikai tanácsadó cégnél helyezkedtem el (még mindig Budapesten).

Itt ért a gazdasági válság, illetve az érzés, ami már az első diplomám megszerzése óta ott motoszkált a fejemben: szeretnék visszaülni az iskolapadba – immáron a két munkahelyen szerzett ötévnyi tapasztalattal felvértezve.

Innen már (számomra) egyértelmű döntés volt, hogy egy MBA programmal próbálkozom, mivel pedig otthon ebből nincs sok (legalábbis nemzetközi szinten elismert, talán csak a CEU programja), így a külföldre költözés is adott volt.

Persze a külföld lehetett volna kicsit közelebb is, de egyrészt mindig is vonzott Amerika, másrészt pedig a legjobb MBA programok nagy része még mindig itt található.

Bonyolult jelentkezés

A jelentkezési folyamat eléggé hosszadalmas, többlépcsős, két tesztet kell kitölteni (egy általános (GMAT), illetve egy angol tesztet (TOEFL)), valamint esszéket kell írni, ami eleinte számomra elég nehézkes volt, hiszen a magyar oktatási rendszerben ez egyáltalán nem megszokott.

Emellett hosszas (átlagosan 5-6 oldalas) ajánlólevelekre és személyes interjúra is szükség volt, ami szintén nem könnyítette meg a helyzetet. Ennek megfelelően több helyre nem is sikerült bekerülnöm, de végül négy iskola közül választhattam, és igen nagy szerencsémre az egyik teljes tandíjra kiterjedő ösztöndíjat is ajánlott, így kerültem 2011 augusztusában Michiganbe.

alumni association.jpg

(Az már csak hab a tortán, hogy a négy közül ösztöndíj nélkül is ezt választottam volna, és bár a legtöbb iskola kezességet vállal a nemzetközi diákok diákhiteleiért – így hitelhez jutni nem nehéz – azért több mint 100.000 dollárt visszafizetni nem kis vállalás).

Korábban elképzelhetetlen közeg

Az ezt követő néhány hónap hatalmas hullámvasút volt. Egyrészt gyakorlatilag az első héten rátaláltam arra a két emberre, akikkel mindvégig segítettük egymást, és bár lassan fél éve több ezer mérföld választ el minket, továbbra is az ő barátságuk az egyik legfontosabb hozadéka az elmúlt időszaknak.

Emellett a michigani egyetemen egy olyan közegbe kerültem, ami számomra addig elképzelhetetlen volt. Az órákon esettanulmányokat vitattunk meg, és 75 percből nagyjából 10 telt azzal, hogy a professzor magyarázott, a többi gyakorlatilag egy moderált vita, ami végül vagy elvezetett a megoldásig, vagy egyszerűen csak kérdéseket vetett fel a későbbiekre.

Emellett Ann Arbor tinifilmekből életre kelt egyetemváros, százezer lakossal és negyvenezer diákkal. A „school spirit" leírhatatlan, kezdve a folyton teltházas (115 ezer fős stadion!) egyetemi focimeccsektől egészen odáig, hogy gyakorlatilag bármerre jártam a világban, az egyetemi logós pólómat látva naponta legalább egyszer-kétszer elhangzott az egyetem "csatakiáltása" a "GO BLUE!".

stadion széles.jpg

Nem voltam felkészülve az álláskeresésre

Másrészt viszont rá kellett döbbennem, hogy mennyire nem vagyok felkészülve az MBA egyik talán legfontosabb részére, az álláskeresésre. Ez jelentős részben persze az én hibám, de az első néhány napban nagyon ledöbbentett, hogy egy hónappal az iskolakezdés után már tucatjával érkeznek a cégek a campusra, úgymond bemutatkozó prezentációt tartani.

Ez eleinte nem hangzik olyan szörnyen, viszont a prezentációk után a cégek képviselői „beszélgetnek" a résztvevőkkel, és itt el is kezdődik a kőkemény értékelés.

Négy hét alatt tehát fel kellett (volna) készülnöm arra, amit az amerikai évfolyamtársaim évek óta gyakoroltak – néhány mondatos beszélgetés alatt pozitív benyomást hagyni, majd menni a következő emberhez és így tovább. Ráadásul az 500 fős évfolyamból nagyjából 250-en tanácsadónak készültünk.

Nagyjából novemberre gyakorlatilag teljesen meggyőztem saját magamat, hogy nekem ez semmiképpen sem sikerülhet, és csak a két korábban említett jóbarátnak köszönhetően vészeltem át ezt az időszakot anélkül, hogy végleg feladtam volna az eredeti elképzeléseimet.

Decemberben aztán be kellett adni az önéletrajzokat az egyes cégekhez a nyári gyakorlatokra (ami nélkül teljes munkaidős munkát kapni gyakorlatilag lehetetlen), azt is megjelölve, hogy melyik irodá(k)ban szeretne dolgozni az ember.

Lehetséges stratégiák

Ekkorra hosszas beszélgetéseknek és sok utánajárásnak köszönhetően két stratégia látszott kirajzolódni:

1) a tanácsadócégek budapesti irodájába jelentkezem, ahová bekerülni várhatóan könnyebb, viszont ha esetleg meggondolom magam és diplomázás után mégis az Államokban maradnék, akkor nagyon nehéz dolgom lesz

2) jelentkezem abba az irodába ahová valóban menni szeretnék, (ami gyakorlatilag New Yorkot jelentette), ha nem vesznek fel, diplomázás után még mindig jó eséllyel pályázok a budapesti irodák állásaira.

Végül a második opció mellett döntöttem, és rengeteg belefektetett munkával, valamint valószínűleg jó adag szerencsével két állásajánlatot kaptam (ami nemzetközi diákként ugyan nagyon jónak számít, de az amerikai évfolyamtársaim közül volt, aki 5-6 közül választhatott), és a nyári gyakorlatomat egy elismert tanácsadócég New York-i irodájában töltöttem, majd a 12 hét után teljes munkaidős ajánlatot kaptam.

Ez azért is volt nagyon fontos, mert így a második évemben koncentrálhattam arra, ami talán az álláskeresésnél is nagyon hajtóerő volt számomra: hogy egy világszinten elismert egyetem fantasztikus professzoraitól és 500 nagyon különböző háttérrel rendelkező, de nagyrészt kiemelkedő évfolyamtársamtól tanulhatok, másodévben ráadásul szinte teljesen szabadon választható témákban.

A nagy döntés

Aztán az ősz folyamán eljött a nagy döntés meghozatalának ideje is, elfogadni az ajánlatot és maradni az Államokban, vagy megpróbálni egy cégen belüli transzferrel hazakerülni.

éjszakai kicsi.jpgHosszas lenne a lista a pluszokkal és mínuszokkal, Budapest a nagy szerelmem, Magyarország az otthon, a nyelv az anyanyelvem, ugyanakkor a kiszámíthatatlanság, kilátástalanság, a középosztály szinte teljes eltűnése, miért soroljam, tudjuk mindannyian.

Egy fontos dolgot nem említettem eddig, a magánéletet, ami pedig a legnehezebbé tette a döntést. Az egyik oldalon az otthonmaradtak, és minden, amiből két röpke év alatt is kimaradtam: nagypapám váratlan halála, kishúgom borzasztóan nehéz terhessége, és a tündéri unokaöcsém életének első éve.

A másik oldalon pedig egy új (mostanra lassan két éves) kapcsolat egy amerikai évfolyamtársammal, akiben úgy érzem mindent megtaláltam, amit eddig kerestem.

Végül úgy döntöttem – ha nem is végleg, de egy ideig mindenképpen – maradok, az említett kapcsolat miatt nem New Yorkban, hanem cégen belüli transzferrel San Franciscóban. Nagy szerencsémre a családom támogat, és a párommal sokat beszélgetünk a költözésről – legalább Londonig, de ez már a jövő zenéje és egy másik poszt témája lesz.

Mennyi az annyi?

Utólag visszaolvasva sajnos elég kapkodósra sikerült a történet, ezért elnézést kérek, így is túl hosszú lett, mégis sok minden kimaradt. Amit pedig gyakran hiányoltok, mennyi az annyi: tandíj kb. $105.000, az egyéb kiadásokat $40.000-ra becsüli az iskola, erre tejes egészében hitelt lehet felvenni (ezt meg is tettem).

Emellett elköltöttem kb. 4M forintnyi megtakarításomat, de ezt nagyrészt nem kötelező dolgokra (miután kiderült, hogy biztos munkahelyem van, sokat utaztam, látogattam családot, stb.). A fizetésem otthon nagyjából havi bruttó 400.000 Ft volt, itt kb. $12.000.

Összességében szerintem nagyon nagy kockázat, nekem megérte, újra belevágnék, ha arról lenne szó. Ugyanakkor őszintén szólva nem csodálkozom, hogy sokan azt gondolták nem vagyok beszámítható, amikor nekiindultam."

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: felsőoktatás Egyesült Államok Michigan

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr125572719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.16. 21:06:46

Na szóval...

kepfeltoltes.hu/131016/2012-05-26_220500_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A posztról.
Jól megírt összeszedett írás egy céltudatos Lánytól.
A múltkori japános sráchoz hasonlítanám aki a hentai-ból tanult meg japánul.
Jól csinálták. Cél kitűzve gógyi megvan hozzá így aztán tűzön-vízen keresztül előre.

Ez a poszt is cáfolja azt a minket ért vádat hogy csak a törzskommentelőket hagyjuk érvényesülni és lehúzunk minden posztot.
Nem igaz. Jó posztot kell írni.
A másik meg.
Külön kiemelném hogy a rosszindulatú irígységnek nyoma sincs.
Lehet hogy egy ilyen poszt vitákat nem generál de mégis milyen jó együtt örülni valaki sikerének.
Keményen megdolgozott érte, megérdemli.

eagles 2013.10.16. 21:07:45

@Kövérmadár [wannabe Ditrigonális Ikozidodeka]:

Ezek az okos telefonok mindent tudnak. A haver lefényképezte az anyósát. Mikor megnézte hogy sikerült, a képen rajta volt a 18 karikába,meg a szöveg: felnőtt tartalom! csak erős idegzetűeknek!

Hatalmas dolog a tudomány!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.16. 21:09:00

@Cascabel:
Igazad van.
Soha nem fordult még elő hogy undorral menjek dolgozni.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.16. 21:11:05

@Cascabel:
Szerintem mindketto fontos.

Mostanaban voltak uresjaratok a cegnel, baromira unatkoztam es ez nem volt jo.
De ha fele ennyit kapnek egy porgos helyen, az meg rosszabb lenne.

Sok penz, porgos munka? ;)

2013.10.16. 21:11:21

@Babette_: meg csak kozel sem jatszanak egy ligaban. Es nem foldrajzilag

2013.10.16. 21:22:08

@Kövérmadár [wannabe Ditrigonális Ikozidodeka]:
" Sok penz, porgos munka? ;) "
Nalam az sem megy. Nem tudok se gyorsabban, se lassabban dolgozni. 10 $ - os oraberert is ugyanolyan intezitassal dolgozom mint 100 $ - osert. Az gyorsasag a minoseg rovasara megy altalaban. Nekem a legfontosabb idoben megjelenni a munkahelyen es idoben hazamenni es elfelejteni a munkat, amig otthon vagyok. Ezt nevezem boldogsagnak:) Legtobbszor az is vagyok:)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.10.16. 21:22:23

@Kövérmadár [wannabe Ditrigonális Ikozidodeka]:
"Sok penz, porgos munka? ;)"

Olyan is van am (persze a "sok penz" mindig relativ)! Nalunk csak a mult heten beesett osszesen vagy 10M euro osszerteku megrendeles... olyan 2016-ig be vagyunk tablazva. Pedig biztos hogy lesznek meg addig ujabb es ujabb projektek. Ha 2X ennyien lennenk is keves lenne! :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.16. 21:31:31

@Don Kartasch:
Ez jól hangzik.
Nálunk sajnos nincs most annyi munka, mint régen volt (amikor minden hétvégén bent lehettem és túlórázhattam :) ).
Igaz, mióta iroda, azóta túlóra sincs...

Holnap kapom az új munkaszerződésemet! :)

@Cascabel:
Na látod, az nekem is fontos. Otthon nem akarok a munára gondolni (bár ez sosem sikerül, mert a hobbim is lett, így aztán kedvtelésből töröm a fejem, illetve rajzolgatok - de ez azért más, mint amikor gyomorgörcsöt kap az ember és 4 napig fhosik a meeting előtt, hogy kit fognak kirúgni).

M. Péter 2013.10.16. 21:33:04

@Mirjam2: A brit egyetemeknek vannak nyilvános statisztikái arról, hogy a végzés után 6 hónappal a diákok hány %-ának van "diplomás" állása vagy tanul tovább. Ezeket értelmezni is kell, mert egy gazdag és jó összeköttetésekkel rendelkező család gyereke könnyebben talál munkát, így a diákok társadalmi helyzete nagyon befolyásolja a statisztikát. Ha egy 18 éves azt látja, hogy X egyetemen egy bizonyos szakon a diákok 80%-a van a végzés után "diplomás" állásban vagy posztgraduális képzésben, a másikban meg csak 70%, nem biztos, hogy az előbbi a jobb, lehet, hogy csak több középosztálybeli gyerek jár oda.

2013.10.16. 21:37:36

@Kövérmadár [wannabe Ditrigonális Ikozidodeka]:
" Otthon nem akarok a munára gondolni " :) ( tudom, eliras)
En szeretnek a " munara " gondolni otthon, de szerencsere nincs es nem is tudnek mit kezdeni vele, hal' Istennek:) Perfect situation:)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.10.16. 21:50:25

@Kövérmadár [wannabe Ditrigonális Ikozidodeka]:
Hat, ilyen a jomodu irodistak elete! :)

"így aztán kedvtelésből töröm a fejem, illetve rajzolgatok"

Oszt azt mondjad megfele, hogy tudsz-e mar atomtengeralatjarot modellezni?

2013.10.16. 21:56:41

@Don Kartasch: ha nem tud modellezni tengeralattjarot Madarsson ne busuljon. A spanyoloknak sem ment, de ok elkoltottek elobb $680milliot designra, mikor rajottek, hogy a tengeralattjarojuk nem tud uszni.
Volt egy kis mernoki elszamolas. Ooops!
qz.com/86988/spain-just-spent-680-million-on-a-submarine-that-cant-swim/

morsels (törölt) 2013.10.16. 21:59:14

@charlieharper:
Azert havi 12k nem atlag kereset.
Te sem vagy atlag :-)

morsels (törölt) 2013.10.16. 22:01:24

@montroyal:
Hat kalapacsuk, meg flexuk nincs, az biztos.

2013.10.16. 22:06:02

@morsels: arra reagaltam Babettenel, hogy nem hagyma kategoria a poszterina. Nem az atlagra vonatkozott

morsels (törölt) 2013.10.16. 22:06:39

@tildy:):
En nem ertem, hogy mitol volt jo poszt.
Najo, egy magyar videki lany toki lett, de a siker sztorin kivul mi volt benne a jo?

Persze erdekes ezek utan, hogy kritizaljak az amcsi pozitiv hozzaallast, mikozben hat errol szol a poszt is, tobbnyire :-)

Es ne erts felre, gartulalok en is a lanynak, nade hogy a post miert volt jo azon kivul, hogy a valami nepmesere emlekeztet, nem ertem.

morsels (törölt) 2013.10.16. 22:08:32

@charlieharper:
Persze hogy viccelt. Szerintem eleg nyilvanvalo volt.
Mondjuk a Silicon Valley elegge mas a fizeteseket illetoen, de amit elvarnak erte, az sokszor embertelen.
Persze en mar oreg vagyok hozza, 20 eve imadtam volna.

2013.10.16. 22:10:08

@morsels: mert siker tortenet sans gumicsizma

BTBTBT 2013.10.16. 22:10:43

@zöldeketbeszélek:
Szóval a kicsi már kilábalt a lázból, azért van bölcsiben, te meg szépen bekaptad tőle?

@Write Like the Wind GRRM:
Köszi a választ.
Amikor délelőtt érdeklődtem, nyilván nem tudhattam, hogy milyen anyagi körülmények között éltetek.
Viszont elsősorban arra céloztam, hogy vettél-e fel diákhitelt vagy az egyetem mellett dolgoztál-e valahol?
Még 2 családi fizu mellett is sokan megcsinálják.

@tilmir:
"Idő, megtett út, hatékonyság."
Ezt fejben is ki lehet számolni. Csak egy mértékes térkép kell hozzá meg egyszer lefutod a távot. :)
Hatékonyságon azt érted, hogy mennyi kalória megy le rólad egységnyi idő/táv során?

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.10.16. 22:14:16

@charlieharper: Ahhhh, mennyire szep! :D

Ezt a cikket el is mentem. Valahanyszor megkerdezi valaki a jovoben hogy a nagy R&D csapatokba miert kell kulon egy Weight Control Engineer csak belinkelem majd neki ezt! :D

Errol eszembe jutott egy sztori. Valoszinuleg urban legend, de Norvegiaban ugy meselik hogy megtortent.
Allitolag valamikor a XX.sz. elejen, a tengeralatjarok kifejlesztesenek a hajnalan tortent, amikor meg a norvegoknal nem fedeztek fel az olajat es ok is fektettek penzt a navy fejlesztesebe.

Egy amerikai cirkalo "tevedt" a norveg vizekre, amikor is felszolitottak oket a partrol hogy azonnal hagyjak el a teruletet mert most bizony felsegteruletet sertenek es nincs engedelyuk.

Persze az amcsi cirkalo szep lassan a part fele fordult es eroteljesen arrogans modon visszaszoltak hogy megis mit kepzelnek magukrol, az Amerikai Egyesult Allamokat kepviseli ez a cirkalo es a teljes USA hatalma mogotte all. Azonnal vonjak vissza a kiutasito felszolitast. Azt sem tudjak kivel allnak szembe!

Az utolso mondat volt a lenyeges az "azt sem tudjak kivel allnak szemben". Mindekozben 3 tengeralatjaro megkozelitette a cirkalot. Felkeszultek a torpedozasra. Es mar egy ideje a periszkopon at figyeltek oket.

Ekkore a norvegok visszaszoltak a radion higgadtan es kimerten:
"Hogy nem tudjuk kivel allunk szemben? Nagyon is jol tudjuk. Latjuk hogy az iranyitoteremben all kapitany, es egy amerikai zaszlos bogrebol issza a kavejat..."

Az amerikai cirkalo minden jelzes es uzenet nelkul megfordult es elhajozott. Soha nem jott vissza. :D

Valszeg erosen ki van szinezve a sztori, de nekem tetszett. :D

morsels (törölt) 2013.10.16. 22:16:38

@charlieharper:
Latod, nem ertem ezt.
A gumicsizmas posztok egy dolog. Az is mas kategoria. De az elotte levo posztot irot is baszogattak, hogy hat megerdemelte a sorsat. Mert nem tervezte meg az eletet es vitte vegig kovetkezetesen a terveit. Ja, vannak akiknek nem jott be az, amit elterveztek. Lehetett volna jobban? Biztos. Nade hogy itt majd mindenki lebaszta (tudom, te is ertetted, meg a zoldeket beszelo, meg volt meg mas is azt hiszem), az mindig fejcsovalast eredmenyez nalam.

A gumicsizmas meg egy masik vilagban el. Ugy ertem, hogy o maskepp eli meg az eletet, mint az ide irok tobbsege. Nem racionalisan, hanem erzelmileg.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.10.16. 22:18:23

@morsels: osszeszedett mondatok, sikersztori, nem nyavalygas. Leirta , hogy es mint kerult oda, mivel szembesult, stb. Jo poszt volt. En nem tudok belekotni.

morsels (törölt) 2013.10.16. 22:22:34

@tildy:):
Mondom, nem a poszttal van bajom.
(nekem egyik poszttal sincs bajom)
Csak nem ertettem, hogy ez miert jobb, mint a masik. Vagyis mitol minosul ez jonak, a masik meg rossznak.

(mert en peldaul a masikban sem nyavajgast olvastam, de ez innentol valoszinuleg nem szamit)

2013.10.16. 22:26:29

@morsels: hat szerintem a tegnapi nagyon jo volt. Mondjuk azert mert koltoztunk mar parszor es volt bizony, hogy raneztem a helyzetre es bizony megbantam nehany koltozest. Peldaul valahol banom ezt a London valasztast (hosszu az indok es nem ide valo). Minden valasztas lemondassal jar es az ember merlegel. Hinsight is always 20/20.
Gumicsizma erzelmes, az egy dolog. De mindent a hattyu halalkent el meg. Es meg igy is jobb, mint Sziria.

morsels (törölt) 2013.10.16. 22:27:27

@morsels:
Mondok meg valamit.
Emlekszel amikor HA statisztikat irt? Vagy ha valaki trendet emlit?
Nezd meg, hogy hanyan erzik szukseget annak, hogy beirjak, hogy ok marpedig aztan tenyleg nem tartoznak oda, igy az egesz hulyeseg.
Pedig hat az orszagok nem veletlenul mukodtetik a sajat reszleguket, amiben statisztikakat gyujtenek es azokat elemzik.
Sot, ha tudnak, hogy a biztositasi cegek mast sem csinalnak, mint statisztikai alapon hatarozzak meg, hogy mibe kerul egy biztositas.

Persze ertem en, hogy senki nem akar atlag lenni es orul, ha valamiben nem az.... but at the end they are missing the point.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.16. 22:27:57

Ezt olvassátok el.
Az első hozzászólástól fejreálltam és levizeltem magam:))))))))))))))

gepnarancs.hu/2013/10/elbaszott-generacio/#.UlxLRkgT19R.facebook

2013.10.16. 22:30:14

@diggerdriver: de egy nagy szemet vagy! Kepunkbe tolod samant!

2013.10.16. 22:32:40

@morsels: oh, tudom azt, marmint statisztika/biztosito es az atlag fogalma es az ideirok reakcioja. A legfurcsabb nekem a nyelvi reakciok; van akcentusom/nincs akcentusom, angolul almodom/nem almodhatsz angolul leragott csontu onhiszti.

morsels (törölt) 2013.10.16. 22:34:12

@charlieharper:
Igen, szerinted (meg volt meg mas is, aki igy gondolta) jo volt.
De aztan jottek az osanyak, meg mi az, hogy nincs minden megtervezve...

Nadehat tenyleg sokszor nem igy mukodik a vilag. Vagy legalabbis nem mindenkinek.

Es ja, utolag mar mindenki tud okos lenni.

Gumicsizma nekem sem kedvencem, de o ilyen. Engem erdekelnek a Sziriai, vagy Egyiptomi tortenetek is. Nem vitatkozok, mert en nem fogok olyat leirni, hogy 'allatok'. Vannak ertekiteleteink nekunk is, amit persze meg tudunk magyarazni es azt hasonlitjuk ossze egy masik kulturaval.
Es ezzel nem azt mondom, hogy ez vagy az jobb vagy rosszabb, hanem azt, hogy mas.
Nem kell szeretnem ahhoz, hogy elfogadjam, hogy mas.

morsels (törölt) 2013.10.16. 22:38:55

@charlieharper:
Mondom neked... a legfontosabb a legtobb kommentelonek az, hogy o mas legyen, mint a tobbi. Mindenki mas es mindenkinek ebbol kifolyolag problemaja van a kornyezeteben, de persze leszarja, mert van onbizalma es hat eddig mukodott.

Tenyleg van par kommentelo, aki nem ezt a stilust viszi es oket szivesen olvasom. Bpetya az egyik peldaul.

2013.10.16. 22:44:47

@morsels: a Szirianal a patosztol nem lattam Sziriat. Tudom, volt, akinek borzasztoan tetszett.

Nalam mukodik a mental smart filter, van akinek a nevenel automatikus ujlehuzassal elintezem. Gondolom mas meg az en kommenteimmel van igy. Lehet valogatni.

rumitom 2013.10.16. 22:44:58

@diggerdriver: nagyon szentinementalis morfondirozas. semmi tobb. ha tobben elgondolkoznanak ezen maguktol, vagy lehet meg is teszik, de nem koveti cselekves, kevesebb ilyen szuletne.
amugy meg reszben, mint szinte mindennel persze, egyet ertek az iroval

Tökfőzelék1 (törölt) 2013.10.16. 22:47:51

Végre egy normális poszt, hónapok óta várok erre.

Itt senki sem eltartott, nem hazudott és csalt, hanem a maga erejéből ért el valamit.

Ez igen! Gratulálok!

Tökfőzelék1 (törölt) 2013.10.16. 22:47:51

Ja és tegyük hozzá, hogy nem rabszolgának mentél csicska pozícióba, mint sok posztoló.
Bekerültél az elit közé!

rumitom 2013.10.16. 22:50:58

@charlieharper: en szeretlek olvasni, az irekrol alkotott velemenyed ellenere :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.16. 22:51:57

@charlieharper:
A te embered bazmeg. Kinek dolgozik?
Neked:))))))))))))))))))))))))
Hogy legyen a vacsoravendéged:)))))))))))))))))))))

morsels (törölt) 2013.10.16. 22:53:22

@charlieharper:
Mental smart filter???
Honnan lehet letolteni :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.16. 22:55:24

@charlieharper:
A sziriai poszt megítélésében mélységesen egyetértünk. Az volt a mélypont. A legalja.

2013.10.16. 22:55:50

@rumitom: ooo, hatkoszonom. BTW, ma rugtuk ki az egyik Big4 project managert a projektrol, heti 10K-ert csak elvar az ember egy Gantt-ot critical path-al 2 honap planning utan.

@diggerdriver: eladtam mar a Yum reszvenyeket

morsels (törölt) 2013.10.16. 22:57:51

@charlieharper:
Ja, egyebkent meg nekem tetszett a Syria post. Volt hangulata.
Szamomra egy egzotikus taj erzes, ahova valoszinuleg sosem fogok eljutni.
Ja, hogy mas? Hat persze. Ja, hogy egyfajta 'hotspot' jelenleg a vilagban? Hogy mondjuk eleve a zsidoellenesseg miatt Syria nem pc?
Ertem en ezt is charlie, csak en nem igy nezem.

Write Like the Wind GRRM 2013.10.16. 22:58:19

@Barátusz: persze, világos, nem tudhattad. Anno nem vettem fel diákhitelt, dolgoztam amikor csak lehetett. Ez családi döntés volt egyébként, szülők, nagyszülők nem bíztak a garantált kamatban. Akkor meg nem is sejtettem mennyire igazuk volt.

2013.10.16. 23:00:54

@morsels: a tobbsegnek tetszett az a poszt. Egyedul digger kapta miatta a pofonokat
@diggerdriver: lusta banda

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.16. 23:01:12

@charlieharper: Jaaa
Akkor csak ebédeljen nálad:)))))))))))))))))))))))

rumitom 2013.10.16. 23:03:12

@charlieharper: en ugy hivom az ilyeneket hogy szetfolyos emberek. ha nem tartjak szorosan a gyeplot es nincs egyertelmu role kiosztas, mindenki csak tesz-vesz es szetfolyik a project... gyakoribb mint nem az ilyen sajnos.

mondjuk heti, de talan meg havi 10K fontos katban is ritkabban latni ilyet, contractorkent. beagyazott motivalatlan matuzsalemkent inkabb

a szomoru hogy hiaba rugtatok ki. most elmegy afrikaba telelni. jovo marciusra meg mar lesz egy masik nagy projektje ugyanennyiert.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.16. 23:05:20

@charlieharper:
Figyelj, akinek az a poszt tetszett az egyéb gazemberségekre is képes:))))))

Irekről.
Nem tudom...
Sok írrel dolgozok dolgozta együtt mint fönökkel, mint melóssal.
Semmi bajom velük.

rumitom 2013.10.16. 23:05:48

@diggerdriver: Sziria poszt atom kiraly volt. bar alapesetben nagyon nem birom azt a fajta patoszt. szerintem rem jol atadta az ezeregyejszaka mesei tipusu kozel keletet. merthogy ez is az. nemcsak UAE sipalya a sivatagban eszementsege

morsels (törölt) 2013.10.16. 23:06:48

@charlieharper:
Tudod, en ugy vagyok vele, hogy valaki leirja az eletet.
Ugy, ahogy le tudja irni.

Namost ertem en, hogy itt meg varjak minden reggel a posztot es a bejelentkezes gyakorlatilag az, hogy ki a jobb kritikus. Ki vesz eszre aprosagot, amire rakerdezhet. Ki irhatja az, hogy o tudta, hogy eleve elbasztak, gondolkodni kellett volna, vagy hogy nyafogas, vagy propaganda, vagy egyszeruen kamu.

Fontos az, hogy ki fedezi fel eloszor a reseket...egyfajta statuszt jelent a szorgalom.

rumitom 2013.10.16. 23:10:22

@Write Like the Wind GRRM: en felvettem. egyetemistakent autobuzikent mindig kell az extra love a kocsiba az erositore pl.
azota is fizetem azt a havi 5000 forintot. hatha veszek hitelre hazat otthon egyszer. de szerintem lassan beszuntetem a fizetest, mert mar alig kapni otthon euro alapu lakashitelt

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.16. 23:11:44

@morsels:
Látod erre pont fényesen rácáfolt a mai poszt.
Meg még rengeteg kiválóan megírt poszt ami csak pozitív visszajelzést kap.
Persze van sok amit szétszedünk. Oka van.

2013.10.16. 23:12:59

@diggerdriver: es akkor meg az olaszokrol nem is beszeltem. Egyebkent csak errol a 2 neprol van egyertelmuen kialakitott velemenyem. A tobbinel tul sokfele emberrel talakoztam. Ennel a kettonel viszont a viselkedesi mintak az osszes altalam ismert ir es olasz ugyanazt a mintat koveti: Rendkivul kreativ abban, hogy indokokat keressen, hogy miert ne kelljen az adott feladtot elkeszitenie.

@rumitom: nem ilyennek ismerem az arab vilagot. Elismerem, a tapasztalatom limitalt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.16. 23:15:58

@morsels:
Charlinak tetszett a tegnapi poszt.
Én sem a posztot kifogásoltam.
Na de mit vár az aki haza akar menni olyanoktól akik onnan eljöttek?
Itt van a nagy ellentmondás.
Az hogy még meg is sértődött az már csak tetézte.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.16. 23:19:20

@charlieharper:
Nem ilyennek ismered?
Nálad később kelt fel a Korán?:))))))))))))))))))))

Olaszokkal még nem dolgoztam.

morsels (törölt) 2013.10.16. 23:20:32

@diggerdriver:
Hat persze, mert egyfajta nepmese valosul meg. A videki lany eler egy olyan szintet, amirol sokan csak almodnak.

Es persze, ez jo, meg minden. Nem arra hegyezte ki, hogy milyen nehez volt neki az a par ev; hogy mennyire hajszalon mult, hogy veglu valaki elintezte a vizumjat. Mert te is automatikusnak tartod azt, hogy ha el tudod vegezni a munkat, akkor felvesznek. De USA nem resze az EU-nak, nem egeszen igy mukodik a dolog.

2013.10.16. 23:21:57

@diggerdriver: hatnem. Csak Algeriat ismerem alaposabban, az is valtozott a tobb, mint 20 ev alatt. Nem keltett koran a Koran

2013.10.16. 23:26:12

@Tökfőzelék1: most itt vagy megint? Premiumkent?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.16. 23:27:18

@morsels:
Én értem amit mondasz, de miért baj ha kapunk egy mesét?
Miért kell mindennek akció, vagy letargia posztnak lenni.
Ez egy sikertörténet. Minket igazol és az jó.
Jó érzés ilyet olvasni.
Minden C kategóriás hollywoodi film erről szól.

rumitom 2013.10.16. 23:28:26

@charlieharper: te eltel arab foldon, en nem, tehat nincs mirol vitatkozzunk. csak azt allitom, hogy sem az arabok, sem az altaluk lakott terulet nem egyseges (amiben nyilvan mindenki egyetert), es hogy a damaszkuszi kep amit leirt igen erosen visszaadott egy hangulatot, mondhatni 3D-s leiras volt. mindenkeppen jo iroi venaja volt a sracnak, meg akkor is ha azt a stilust nem olvasnam konyv terjedelemben.

az irek es az olaszok is picit pato pal urak es nem kapkodjak el a dolgokat ez teny. dolgoztam mindkettojukkel, es amellett, hogy nem felnek hasznalni a jozan paraszti eszuket, kulonosen az irek, amit meg kell tenni azt meg is teszik, anelkul hogy mogottuk allnal folyamatosan. de ha hagyod oket. konnyen ellustulnak. nekem nem volt veluk bajom.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.16. 23:29:23

@charlieharper:
Szerintem a HA Töki.
Én ha a HA lennék biztos kreálnék egy ilyen figurát :))))))))))))))))))

rumitom 2013.10.16. 23:30:57

@rumitom: marmint munka fronton nem volt veluk bajom. emberileg rettenetesen birom az ireket, mint nepcsoportot.

2013.10.16. 23:31:27

@morsels: te nem kapnal TN visat, mar ha kerned?
Mi rendszeresen kuldunk at Londonbol NYba secondment/transferre. 2-3 honap az atfutasi ido. Nem veszes a vizum dolog. L visat szoktunk kerni az embereimnek.

morsels (törölt) 2013.10.16. 23:34:42

@diggerdriver:
En nem mondtam hogy baj.
En csak azt nem ertettem, hogy ez miert tokeletes poszt, masik posztok meg szarok.

Nekem mindegyik egy tortenet. Egy ember (vagy tobb ember) tortenete. Vannak jo, pozitiv tortenetek, meg vannak tortenetek, amik nem sikeresek.
Nade hogy itt mindenki rogton azzal kezdi, hogy hat gondolkodnia kellett volna a posztolonak...

Ez a csaj meg tobb penzt csinal, mint az ideirok 90 szazalaka (valoszinuleg alabecsultem), igy nyilvanvaloan sikeres. A commentelokhoz kepest plane. Mibe kotnenek bele?

:-)

morsels (törölt) 2013.10.16. 23:36:50

@charlieharper:
Cegen mulik. A nagy cegeknel az ilyesmi nem problema, kulon osztaly van az ilyesmi intezesere.

Write Like the Wind GRRM 2013.10.16. 23:45:49

@morsels: van osztály nálunk is, viszont az L visahoz egy ideje (ha jól tudom egy éve) mar a cégnél kell lenni, diploma után sajnos nem opció.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.10.16. 23:47:52

@Zka: "Én sem élnék az USAban, ha lehet. Taszít a keresztény-fundamentalizmus. Különben is, holnap csődbe mennek :) "

Haha, egy par honapig megusztuk:) kitoltak a hataridot, igy majd akkor ujra kezdik az egyezkedest...Ami meg a kereszteny fundamentalizmust illeti, ez csak egy eleg kis szazaleka a lakossagnak, mellette ott a nagy PC liberalizmus:))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.10.16. 23:49:10

@tableno: "San Franciscoban nem hiszem, hogy sok keresztény fundamentalistával találkozik a posztoló... :-) "

Na, az egyszer biztos:))))

morsels (törölt) 2013.10.16. 23:53:26

@Write Like the Wind GRRM:
Bevallom oszinten, fogalmam mincs, mi a kulonbseg a kulonbozo vizak kozott, mert nem erdekelt kulonosebben.

Write Like the Wind GRRM 2013.10.16. 23:56:01

@morsels: nem is fontos. Csak abból a szempontból, hogy ez sajnos valóban nehézség. H vízumbol jelenleg 65ezret adnak ki évente. Idén egy hét alatt kétszer ennyi jelentkezés érkezett és sorsolták a szerencseseket.

rumitom 2013.10.17. 00:00:47

@Write Like the Wind GRRM: engem eppen ezert harom havonta ki be utaztat(ott) a cegem :)

morsels (törölt) 2013.10.17. 00:00:59

@Write Like the Wind GRRM:
Azt hiszem, hogy nekem, mint kanadai allampolgarnak, viszonylag egyszerubb megkapni egy olyan visat, amivel dolgozhatok USA-ban.
Es mivel te Michigan-ben vegeztel, igy a te visad elintezese sem okozott kulonosebb gondod, fuggetlenul attol, hogy europai vagy.

A lenyeg az, hogy amit nem ertenek az europaban elok, hogy USAban es Kanadabam azert nem ugy mukodik, mint Europaban.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.10.17. 00:15:06

@morsels: Semmi sem tokeletes, de udito ez a poszt.

Pl. az en tortenetem hamar elverezne , kapna hideget. Miert nem ment parom evig dolgozni? Miert "turtem" ezt el? Mier tnem adta alabb? Miert valtozott meg? Stb, stb...

Pedig a valasz: we had a dream.
Volt egy almunk, egy va'gyunk. Mindkettem olyan emberek vagyunk , akik kovetik az almaikat. Akik hisznek benne, akinek vagy egy viziojuk. Es az sem erdekel, ha pofara esunk, benne van, hogy falnak megyunk. Az a harom ev felfoghato falnak menesnek is, de felfoghato ugy is, hogy volt ra lehetosegunk, ki tudtuk probalni, es tanultunk belole.

Megerte-e? Az ido eldonti. Mindenesetre a megirt cikkeket, kb 1.5 (angol) szot nem veheti el tole senki.

morsels (törölt) 2013.10.17. 00:23:47

@tildy:):
Dehat a te torteneted is egy tortenet.
Mint azoke, akiknek szinten volt elkepzelesuk, aztan valami miatt nem jott ossze semmi.
Persze cikizni lehet mindenkit, plane azoknak, akik azert irnak ide, mert szerintuk megfogtak isten labat es most aztan ovek a vilag.

En meg torteneteket olvasok. Emberi torteneteket. Ezert nem szoktam velemenyt irni egyik poszthoz sem.

rumitom 2013.10.17. 00:50:47

@morsels: ditto, es ezert is nagyon szeretem olvasni. szeretem latni ki hogy boldogul, vagy epp nem egy adott helyen. egy egy ilyen tortenet olvasasa feler egy jo kocsmai beszelgetessel

montroyal ( CAN qc) 2013.10.17. 01:24:14

@Write Like the Wind GRRM: @morsels: @charlieharper:

tudjatok ha ertenek hozza hogy mit csinalnak egy ilyen munkakorben biztos en is azt csinalnam... de nekem magas mint disznonak a stelazsi... ezert nem kell komolyan venni engem
@Cascabel: vilagos a semmittevessel nagyon nem megy az ido es lehet szenvedni tole ... de vannak akik mast nem is ismernek ezert jol megvannak vele ...pl rendor katona : mar azert megy el egy fiatal( hivatas tudatDDDD) mert nem kell DOLGOZNI csak eltolteni az idot jo penzert nyugdijkorkedvezmenyig.... de jol teszik

Latcho Rom 2013.10.17. 01:54:19

Sok sikert, jo uton vagy.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.10.17. 07:29:08

@Tökfőzelék1:
Meg kell hagyni, hianyoztal, mint egy ket hetes hasmenes ;) jo, hogy ujra itt vagy!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.17. 07:41:06

@morsels:
Figyelj ha könyvet olvasol ha filmet nézel azok sem egyformák.
Van jó és van szar.
A poszt írás mitöl lenne más?
Egyik tetszik a népeknek a másik nem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.10.17. 07:49:30

@morsels:
Te olvasol ugyanúgy véleményt formálsz mint mi csak magadbantartod.
Mi leírjuk.
Ha nem tennénk nem létezne ez a blog és okafogyott lenne a hozzászólásod.

Pécsi Dávid 2013.10.17. 12:03:07

Sziia!
Lenne egy olyan kérdésem ,hogy a Corvinuson milyen diplomát szereztél? És ,hogy lettél Stratégiai tanácsadó? :)
Mert nézem az egyetemeket de nem találtam ilyet...
Válaszodat előre is köszönöm
Üdv:Dávid

tnt 2013.10.17. 15:33:35

Helló,

Lehetne az MBA programról többet tudni, mi a jelentkezési határidő, milyen módon lehet ösztöndíjra pályázni, van-e életkor határ (a vízum vagy az iskola állít-e fel esetleg)

Sok sikert!

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.10.17. 19:32:40

@Don Kartasch: @zöldeketbeszélek: Nem akarok nagyon belevau, DE. :-)
kravmaga-ikmf.com/ ez a hivatalos oldal, "az eredeti".
Mivel a krav maga-t, mint märkät nem lehet levédeni, ezért szämtalan magät instruktornak nevezö egyén van, aki akärmit csinält elötte, elvégzett egy tanfolyamot vhol, bizonyos dolgokat nem tud rendesen megcsinälni, és kitalälja a sajät krav maga-jät. :-(
Nagyon jo, tényleg, viszont rendesen bevonza a wannabe rambokat.
Ha valaki kést, vagy fegyvert szegez nekem simän le tudom szerelni, mert gyakoroltam eleget. Viszont élesben, stresszhelyzetben is? És erre mär most meg tudom adni a välaszt. Tuti nem. Minden jo instruktor elmondja, ha ilyen szituäcioba keveredsz csinäld azt amit kérnek töled. A mäsiknäl azért (is) van fegyver, mert ettöl erösebbnek érzi magät. És ha te keménykedsz, akkor mär csak félelemböl is, de hasznälja. Életed viszont csak 1 van... Az amit a legtöbb videon lättok, azt több 10éves gyakorlattal rendelkezö emberek demonsträljäk.
A 80-as években jöttek rä, h ezzel pénzt is lehet keresni, ezért leegyszerüsitették földi halandok szämära is, és a mai napig variälgatjäk. Mert, mint minden mäs harcmüvészetet, ezt is elérte a kapzsisäg. Imi haläla utän osztozkodtak, mindig variälna vmit.
Én csinältam, férj instruktor.
Kérdezzetek bätran. :-)
A Magyar Narancshoz, mint hiteles forräshoz: Imi 1998-ban halt meg...ennyit a nemrégen bekövetkezett halälähoz... :-(
Ja, még annyit. Az izraeli sorkatonäknak a krav maga olyan, mint nekünk a hire orosz tanuläs. :-)

micsoda? 2013.10.17. 20:19:52

Micsoda szakember lesz a poszt iró, vagy már az is, nem tudom. Sajnálatos, hogy nem mi élvezzük tanulásának eredményét. Kishitűek vagyunk, nem merünk nagyot lépni, mert több a gáncs, mint a késztetés.

Write Like the Wind GRRM 2013.10.18. 00:03:31

@tnt: persze. I gazebos erdemes megnezni konkrétan az iskolák honlapját, de a kérdéseidre válaszolva: általában három jelentkezési kor van minden évben, október eleje, január eleje és március végéig, de az utóbbit nemzetközi diákoknak a vízum miatt nem ajánlják. A legtöbb helyen "merit based" scholaeshipek vannak, ezekre nem kell kulon jelentkezni, a normál jalantkezessel együtt ezt is elbírálják. Életkorhoz nincs kötve, de érdemes megnézni az egyes iskolák honlapját az átlagéletkorrol, mert vannak különbségek.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.18. 01:47:40

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): Biztosan igazad van, de éltem át már olyan szituációt, amikor az én félelmet nem mutató fellépésemre hunyászkodott meg a támadó fél. Nem azért mert olyan bátor vagyok, hanem mert olyan dühös voltam, hogy nem érdekelt, a pasi háromszor akkora mint én, nem teljesen normális és kés is van nála...Persze amikor elpárolgott az adrenalin, eléggé remegett a lábam :).

Az meg, hogy csináljam azt, amit a támadó akar, még el is fogadom, ha mondjuk csak a pénzem, táskám, mobilom kell neki. Na de, ha meg akar erőszakolni? És mondjuk nem is egyedül? Vagy még ez sem elég? (Nem kell messzire menni, elég Soroksárra gondolni...) Persze ha lehet, inkább fusson el az ember, de ha nem tud, csak nem hagyja magát...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.18. 01:50:28

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): Megnéztem a linket. Tudsz ajánlani hiteles klubot Magyarországon?

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.10.18. 02:30:27

@zöldeketbeszélek: A megeröszakoläs nagyon gäz. :-(
A férjemet ugye ismerem. Megkérdeztem egyszer töle, hogy mi van olyankor, ha valaki leteper. Ö közölte velem, h akkor feküdjek le szépen a földre. Ö rämfeküdt, de nem ugy, ahogy otthon megszokott...és én bepänikoltam...:-(
Most ezt képzeld el egy idegennel.
Ö pont azért kezdett el BJJ-vel is foglalkozni, mert azt mondta, hogy ha mär lekerülnek a földre, akkor szeretné, ha neki lenne nagyobb esélye. :-)
Nekem mindig azt mondja, ha valaki eröszakoskodna velem, akkor rugjam tökön, és fussak el az ellenkezö iränyba.
www.krav-maga.hu/
Ja, és ami a lényeg! Csak és kizärolag vegyes csoportba menjél. Az ilyen csak nöknek önvédelem kurzus humbug. Mert az esetek 99%-äban ugye nem nö tämad meg nöt. :-) Meg nem mindegy, hogy valaki rädfekszik az 50kg-jäval, és szimulälja, hogy megeröszakol, vagy a 150kg-jäval...ugye?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.18. 02:41:31

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): Köszönöm, utánanézek. Igen, a vegyes csoport az ésszerűbb.
Huh, el tudom képzelni, hogy egy pillanatra az ember elfelejti, hogy csak szimuláció az egész, és megrémül...

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.10.18. 03:52:02

@zöldeketbeszélek: Nem megrémültem, hanem konkrétan bepänikoltam, és elkezdtem bögni a tehetetlenségtöl.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.10.18. 06:14:41

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): "Ja, még annyit. Az izraeli sorkatonäknak a krav maga olyan, mint nekünk a hire orosz tanuläs. :-) "

Ezt hogy érted? Hogy annyit ér nekik? Vagy hogy annyira szeretik?

FutureFry 2013.10.18. 06:29:23

@Quercus58: "I have enough money saved for the rest of my life as long as I die by next Tuesday"

BTBTBT 2013.10.18. 14:34:34

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
A ferjed tud valamit a londoni krav magas tanfolyamok szinvonalarol?

www.krav-maga.org.uk/

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.10.18. 21:23:39

@zöldeketbeszélek: Hät kb pup a hätukra (ätlag sorkatonäkrol van szo)
@Barátusz: Ha az eredetit akarod, akkor www.kravmaga-ikmf.co.uk/ vagy www.kravmagaglobal-uk.com/
Ugyan az mind a kettö, mert mind Avi, mind Eyal Imi tanitvänya volt. Csak amikor meghalt a kiräly, a kirälyfik elkezdtek osztozkodni. Fölosztottäk maguk közt a területeket. Mindegyik azt hangoztatja, hogy az övé az eredeti, és nem hazudik. :-) Ami viszont szimpatikus, hogy soha nem fikäzzäk a mäsikat, kapcsolatban vannak egymässal és összetartanak...
Amit a férj modott, hogy Eyal személyesen järja az orszägokat, és ad szeminärokat, mig az ikmf-nél mindig az éppen rä(nem)érö jön(vagy nem).

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása