oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. június 21. 06:47,  Magyar magyarnak... 322 komment

2013. június 21. 06:47 Határátkelő

Magyar magyarnak...

Nem egy boldog történet a mai, mert Zsuzsa írása arról szól, miként került németországi (magyar főnök vezette) munkahelyébe egy rossz mozdulat. Természetesen nem szeretnék általánosítani, hiszen emberekként különbözőek vagyunk, de a történet mindenképpen elgondolkodtató.

Kündigung.jpg„Habár sokféle posztot olvastam már itt a külföldön élő magyarok közötti kapcsolatról, engedjétek meg, hogy megosszam veletek személyes tapasztalatomat is.

Németországba költöztem idén májusban. A szerencsések közé tartozó vagyok, kiutazásom előtt már várt egy munkahely. Annyit tudtam, hogy a főnök magyar, a munka pedig virágok ápolása, értékesítése lesz.

Megérkezésem másnapján be is mentem egy megbeszélésre, bemutatkozásra. Megtudtam, hogy a bolt (ami engem leginkább a Magyarországon található kínai üzletek egy sokkal nagyobb változatára emlékeztet, kiegészítve egy hatalmas virágbolttal) a 42 éve itt élő, Magyarországról menekült férfié.

Szeretne nekem segíteni

Néhány perc beszélgetés után kiderült, hogy szülővárosa megegyezik az én szülővárosommal (Bonyhád). Megállapodtunk egy napi négyórás munkaidőben, 900 eurós fizetéssel. Nem kell mondanom, ennek elképesztően örültem a magyarországi viszonyok után... A beszélgetés során elmondta, segíteni szeretne nekem, elvégre én is magyar, ő is magyar, stb.

Elkezdődött az "árbájt", minden héten egyszer meg lettem dicsérve, hogy mennyire jó munkaerő vagyok. Virágokat pakolásztam, locsoltam, ápolgattam, söprögettem, felmostam, vevőkre mosolyogtam.

Igaz, szünet az nem volt. A WC körüli teendőidet is próbáld a munka előtti vagy utáni időszakra időzíteni. Kollégákkal beszélgetni nem lehet, ha pedig egy percre megállsz, már felteszik a kérdést: "Was machts du?" Na de alap némettudásommal nem is vártam a diplomámnak megfelelő állásra, ráadásul örültem, mert mégiscsak a főnök hazai.

A baleset...

Teltek a napok, amikor egyik este (otthon) kifordult a térdem egy rossz lépésnek köszönhetően. Reggel felhívtam a főnököt, hogy nekem sajnos most orvoshoz kell mennem... Akkor már közel egy hónapja be voltam jelentve, ő mégis azt mondta, használjam a magyar egészségbiztosításomat, mert a német biztosítóhoz ugyan be vagyok jelentve, de az átfutási idő miatt még nem érvényes a jogviszonyom.

Hm. Gondoltam én, hát jó, akkor hajrá, irány a röntgen, utána pedig hívom, hogy mi volt. Az orvos két nap táppénzre írt ki, valamint gyógyszert kaptam. Be is bicegtem a munkahelyemre, hogy bevigyem a papírt és szóljak, hogy két nap eltelte után ismét ott vagyok. A főnök bólogatott, hogy oké, akkor hétfőn találkozunk.

...és következményei

Másnap levelet találtam a postaládában, amit a főnököm küldött. Kündigung. Nem értettem, ezért felhívtam. Azt mondta: „Igen, ez felmondás." Kérdésemre, hogy miért, amikor eddig folyamatosan dicsért és azt állította, hogy segíteni akar nekem az itteni élet kezdetében, azt válaszolta: "Mert én így döntöttem, és nem akarok erről beszélni."

Érdeklődtem, hogy ezt miért nem mondta meg a szemembe, annyit mondott: "Mert ez Németország." A német egészségbiztosításom azóta is átfutási idő alatt lehet, mert érdeklődésemre azt mondták, nem tudnak rólam. Aztán kiderült, én már a sokadik magyar vagyok, aki így járt ennél a munkahelynél...

Mosolyogtam egyet és elgondolkodtam: a magyarok tényleg mindenhol ilyen önző, lojalitást nem ismerő, hazug emberek?!"

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr635371650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shanarey 2013.06.21. 23:34:59

@váj mí:

Az is esélytelen.
:-)))))))))))

morsels (törölt) 2013.06.21. 23:35:34

@váj mí:
Nadehat akik Magyarorszagrol mennek, azok csak magyar tapasztalattal rendelkeznek. Es igen, sokszor elveszettek.
Aztan majd a tapasztalattal ok is olyan okosak lehetnek, mint peldaul te. A posztolonak peldaul megvolt az elso tapasztalata. Persze jol le lett baszva, hogy milyen hulye.

váj mí 2013.06.21. 23:37:46

@Shanarey: Ja, hogy ma ilyen napod van? Szójjá' ... ;).

váj mí 2013.06.21. 23:40:55

@morsels: Írtam már korábban, amikor először mentem Bécsbe, az volt az első, hogy előtte tájékozódtam mik a kötelezettségeim, a jogaim és a feltételek. Ezt a posztoló is megtehette volna, mondjuk a neten nemcsak cuki kiscicák vannak.
Ennek ellenére én basztam le, sőt javasoltam neki, hogy ugorjon be a megfelelő hivatalokba. Aztán csinál, amit akar.

2013.06.21. 23:41:47

Hat most oszinte leszek. Nekem az derul ki a posztbol, hogy posztolonak nem volt hasznalhato nyelvtudasa vagy munkatapasztalata, emellett nem volt jo hozzaallasa a munkahoz, igy amikor a baleset tortent, az mar csak utolso csepp volt a poharban es kirugtak. Ha ez tobb magyarral is megtortent, akkor az valoszinuleg azert volt mert sok magyar probalkozik kulfoldon nem megfelelo nyelvtudassal es munkatapasztalattal, es meg a munkahoz is rosszul allnak hozza. El tudom kepzelni hogy a fonoknek mar elege volt az ilyen munkaerobol, es ezert intezte a kirugast a fent leirt modon. Lehet hogy tevedek, de szerintem ez tortent. Kicsit gyanusak az ilyen panaszok hogy munkatarsakkal nem lehet beszelgetni meg nem lehet szuneteket tartani... Bocs de a legtobb munkahely ilyen, legalabbis ahol en dolgoztam.

Es ha csak 4 orat dolgozott az illeto, mit csinalt a szabadidejeben? Masik munkat keresett? Intenziven nemetet tanult? Mert ha ezek kozul az egyiket csinalta volna, mar egy honap utan is jobb helyzetbol indult volna mikor a kirugas erte. De el tudom kepzelni hogy 'elvolt' a kis 4 oras munkajaval meg a 900 euroval, es nem tett semmilyen erofeszitest hogy stabilabb helyzetbe keruljon Nemetorszagban. Ezert pedig kar a magyar fonokot hibaztatni. Ezt nem szeretem a magyar mentalitasban, hogy mindig masokat hibaztatnak ahelyett hogy kezbe vennek az emberek a sajat sorsukat.

morsels (törölt) 2013.06.21. 23:41:57

@váj mí:
Hat mert te ilyen kis okos vagy.
Nem is veletlen, hogy barmihez hozza tudsz szolni es minden szavad arany.

Shanarey 2013.06.21. 23:44:21

@váj mí:

???

Beszélhetünk könyvekről is
:-)

váj mí 2013.06.21. 23:46:37

@morsels: Hiába baszogatsz most, tudod, hogy igazam van.
Ha nem kedvelsz, az egyrészt a te bajod, másrészt, ki kérte, hogy hozzám szólj?

váj mí 2013.06.21. 23:48:56

@Shanarey: Ó, hagyd csak, nem fontos. Már megint betalált egy 'értelmes', nagyon unom őket. Ez most azért baszogat, mert előrelátó voltam, holnap meg majd azt a posztolót fogja baszogatni, aki nem volt. Sapka ...

Shanarey 2013.06.21. 23:49:14

@morsels:

Miután a NET, tele van az efféle átvertek, kirúgtak, nincs munkám, nincs nyelvtudásom sztorikkal. A lehetőség a tájékozódásra adott. Ha valaki nem él vele az az ő dolga, de akkor ne rakja fel ide és no komment.

morsels (törölt) 2013.06.21. 23:49:41

@Mirjam2:
Igazad van. Vegulis neked kene irnod egy posztot, ami altalanos ervenyu minden hataratkelore.
Pontokba szedve peldaul:

Alapveto:
1. Tudd a nyelvet.
2. Legyen szerzodesed.
3. Tudd, hogy mi mibe kerul.
4. Hogyan lehet tovabblepni.
5. Vedd kezedbe a sorsodat.
Hibak:
1. Kalandor:
2. Zumm bele.
3. Segitseget varo
4. Magyarokat keres
5. Marol holnapra
6. Elkepzeles nelkul
7. Lila goz nelkul

Persze lehet finomitani a listan, de erted, hogy mire gondolok. Egyfajta altalanos szabaly, egy lista, hogy ami alapjan el lehet kezdeni informaciok utan kutatni.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.21. 23:51:38

@diggerdriver:
A remény rabjai
Mártírok
A jövő hírnöke

Sorozatból: eredeti Dallas, Jericho, talán az O.C.

Érdekes, hogy én pl. nem tudom végignézni a magyar filmeket. Nem értem őket, nem az én világom. Apám szerette őket, államdóan Kabos filmeket nézett...

morsels (törölt) 2013.06.21. 23:52:06

@váj mí:
En nem baszogattalak, csak kerdeztem. Aztan ezen megsertodtel.
Bar szerintem nem tudod igazan megmondani, hogy mi az, ami szerinted baszogatas volt.

morsels (törölt) 2013.06.21. 23:54:21

@Shanarey:
Nyilvanvalo, hogy altalaban ilyen tortenetekkel van tele a net. Alapvetoen az emberek szivesebben osztjak meg a problemajukat, egyfajta segitseg keres es/vagy tanulsagkent. A sikertorteneteknek meg ugye megvan az a hatranya, hogy azt is kikezdi valaki, belekotnek, hogy vihette volna tobbre is, meg mi a faszt gondolt, nem is sikeres... igen, ez a net.

Es amit ti csinaltok, az is a net. :-)

morsels (törölt) 2013.06.21. 23:55:29

@Kovermadar:
Sorozatbol:
1. Game of Thrones
2. Revenge
3. Borgias

Most. Jelen pillanatban.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.21. 23:55:44

@morsels:
Marha nagy tevedesben vagy!
Minden szava "faszom"! Es nem arany ;)

andaluzkutya 2013.06.21. 23:57:08

Én valamiért nem tudom elítélni azokat, akik így vágnak neki a határátkelésnek (nyelvtudás, szerződés, stb. nélkül), mivel előfordulhat, hogy még így is lényegesen jobbak a lehetőségeik, mint előtte voltak. Inkább dicsérjük a vállalkozószellemet:) Mondjuk érdemes persze ott helyben nekifeküdni a nyelvnek, helyismeretnek, hogy ez ne minden héten forduljon elő, csak egyre kevesebbszer.

váj mí 2013.06.22. 00:00:24

@morsels: Hagyj lógva, légy szíves, ma nincs kedvem hozzád, antiszociális a hangulatom, és abba már nem férsz bele.
Különben azzal baszogattál, hogy én hogy mertem előrelátó lenni, és a gyatra némettudásom ellenére átnyálazni a vonatkozó osztrák cuccokat, hogy ne járjak úgy, mint a mai posztoló.

morsels (törölt) 2013.06.22. 00:02:36

@andaluzkutya:
Igy van. Teny, hogy sokkal nehezebb a kezdes... joval tovabb tart, mire jut valamire. Az is lehet, hogy elete vegeig mosogatni fog egy konyhaban.
De a ketsegbeeses nagy ur.

Persze ertem en, hogy a legtobben azert varjak a kovetkezo posztot, hogy sajat magukhoz hasonlitsak a tortenetet es huzhassanak egyfajta egyenleget. Hogy hozzajuk kepest a posztolo mennyire 'sikeres'. Es ez eltolti oket egy erzessel, aminek aztan racionalis uton probalnak hangot adni. Es valakive valnak.

Vannak kivetelek persze. De az atlag hozzaallasa eleg konnyen kategorizalhato. Egyfajta ego-pumpa, onbecsules-novelo, egyre faszabbnak erzik magukat. Annyira, hogy mar el is hiszik, hogy barmihez hozza tudnak szolni, hiszen ok mar 'megcsinaltak'. Nincs lehetetlen :-)

andaluzkutya 2013.06.22. 00:02:37

@morsels: Én még régen Mo.-n megpróbáltam "pozitívan" beszélni, pl. ha megkérdezték tőlem, hogy hogy vagyok, azt mondtam, hogy jól, és hogy mennyire jó dolgok történtek velem mostanában (ez nem kamu volt, tényleg jó dolgok történtek velem). Az emberek reakciója erre általában az volt, hogy ez a figura itt felvág nekik, és milyen nagyra van magával.
Ez egy ilyen kulturális dolog Mo-n, hogy érdemes panaszkodni, különben egyedül maradsz:)

Shanarey 2013.06.22. 00:02:37

@morsels:

Én konkrétan a lehúzós történetekről beszélek, azzal van tele a net évek óta. Mégis rengetegen csak akkor tévednek oda amikor a baj megtörtént.

"Nem írok nem olvasok, én Magyar nemes vagyok"
Erről van szó, avagy szimpla butaság, lustaság?

morsels (törölt) 2013.06.22. 00:04:16

@váj mí:
En egy szoval nem irtam azt, hogy te hogyan mertel elorelato lenni. Sot, azt irtam, hogy te ilyen okos vagy. Elorelato.

En csak azt irtam, hogy sokan csak magyarorszagi tapasztalattal indulnak utnak. Valami miatt. Ami miatt persze le lehet oket baszni.

Shanarey 2013.06.22. 00:04:34

@váj mí:

Antiszociális?

Olyat én is tudok, legalábbis szokták rám mondani.
:-)

morsels (törölt) 2013.06.22. 00:07:49

@andaluzkutya:
Ebben van igazsag :-)
Egyszer beszelgettem egy baratommal, hogy hol jobb.
Es kozben a szulovarosomban ultunk.. Pecs, Jokai ter.
Imadom azt a varost a mai napig. Es mondtam a baratomnak, hogy nem tudnam megmondani. Azt tudom, hogy mas. Nehez megfogalmazni, hogy mi az, ami elhetonek szamit.
Vagyis persze, munkalehetoseg, rendezett kornyezet, kozbiztonsag, "kultura" (vagy csak nyari fesztivalok, altalaban nyuzsges), ezek igy egyutt. Nadehat mindenbol lehet feladni egy kicsit ugye. Az igaza kerdes az az, hogy mikortol valik valami elhetetlenne.

Szerintem.

váj mí 2013.06.22. 00:07:50

@morsels: Nayah, csak ne lett volna ott az az ironikus felhang ...
Mindegy, nem érdekes. Ha valaki csak a saját kárán hajlandó, akkor így jár, általában.

váj mí 2013.06.22. 00:09:06

@Shanarey: Én most teljes üzemmódban abban vagyok. Nagyon rám fér már az a kis szabi. Embert nem akarok látni ...

M. Péter 2013.06.22. 00:10:28

@tilmir: Én csak olyat találtam, hogy 3 hónapon belül szerződést kell kötni valamelyik betegbiztosítóval, és visszamenőleg az 1. naptól fizetni kell. 3 hónapnál rövidebb munkavállalás esetén lehet mentességet kérni, ha az embernek van legalább a svájcival egyenértékű biztosítása, de ezt kérelmezni kell, és a kantonnak jóvá kell hagyni. Olyat sehol sem írnak, hogy elég lenne az európai egészségbiztosítási kártya, mert ha az embert elkezd dolgozni Svájcban, akkor onnantól kezdve a svájci tb hatálya alá tartozik, és a más országban kibocsájtott európai egészségbiztosítási kártyája már nem érvényes.

"Versicherungspflichtig sind namentlich auch ausländische Arbeitskräfte, die unselbständig erwerbstätig sind und deren Aufenthaltsbewilligung weniger als drei Monate gültig ist, sofern sie für Behandlungen in der Schweiz nicht über einen gleichwertigen Versicherungsschutz verfügen. Das gilt auch für Personen, die während längstens drei Monaten in der Schweiz erwerbstätig sind und nach dem Freizügigkeitsabkommen oder dem EFTA-Übereinkommen hierfür keine Aufenthaltsbewilligung benötigen."

Shanarey 2013.06.22. 00:11:15

@váj mí:

Miután ügyfelekkel foglalkozol nap mint nap, így meg lehet érteni.

Ám jön a kérdés:

Akkó meg mit kerese itten?
:-))))))))))))

morsels (törölt) 2013.06.22. 00:13:46

@váj mí:
Tudom en is, hogy van az a mondas, hogy mas karan kell tanulni.
Nadehat csak emlekezz az itteni posztolokra (akiknek a szintje joval magasabb, mint a legtobb helyen). Mindenki egyedi, mindenki individualista, soha senki nem hallgatna senkire. Mindennek utana jar.

Namost ok vagy nem hibaznak, vagy a sajat karukon tanulnak ugye. Mas logikus kovetkeztetes nincs.

Es igen, szerintem az emberek nagy resze csinal hulyeseget. Mert ha nem igy lenne, akkor nem lennenek emberek, akik ezt kihasznaljak. Es ehhez meg csak nyelveket nem tudo, kepzetlen magyar munkakereso sem kell igazan, eleg megnezni a Lehman Brothers-eket.
A kar, amit a hulyeseg okozhat az persze valtozo es a megitelese is sok mindenen mulhat.

Peldaul en is csinaltam nagy hulyesegeket.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.22. 00:15:11

@morsels:
Borgias jo volt, kar, hogy vege lett es be sem fejeztek.
Jo kis sorozat meg a The Walking Dead is. Most nezem a Person of Interestet, illetve neztem a Fringe-et is, de a 4. evad eleje mar tul kusza volt, igy felfuggesztettem.

váj mí 2013.06.22. 00:17:29

@Shanarey: Ha látnám is a bandát, már rég nem lennék itt ;).
Különben megyek is a fenébe, ideje ...

Shanarey 2013.06.22. 00:18:33

@váj mí:

Egy jó antiszociális ilyenkor az Ebay-en keres golyószórót, vagy hasonló egyebet.
:-)

morsels (törölt) 2013.06.22. 00:20:10

@váj mí:
Te, most tenyleg tenyszeruen.
Kurvaknak vana recepciosa. Ezen erzekenykedhetsz, meg figyelhetsz ironikus felhangokra, dehat a teny attol meg teny.

Es ha csak a tenyeket figyeled (legalabbis abbol, amit en irtam), akkor nem az ironiat hallottad volna ki a tulfejlett erzekenysegeddel, hanem egy osszehasonlitast. Hogy masok a szokasok a ket orszag kozott es nem tudhatod, hogy eleve milyen magyarorszagi tapasztalatokkal erkezett meg oda, ahova.
Erre pont jo pelda volt a te munkakorod Magyarorszagra athelyezese.
Az alkalmazkodas van akinek konnyen megy, van akinek nehezebben.

morsels (törölt) 2013.06.22. 00:22:08

@Kovermadar:
Egyebkent a kedvencem a Big Bang Theory.. de az sitcom, nem olyan sorozat, amirol szo volt :-)

váj mí 2013.06.22. 00:23:00

@morsels: Szerintem téves az alapfelvetésed, mármint az, hogy nem hallgatnak senkire. Még én is szoktam olyat...
De úgy vélem, ha valaki egy tök idegen országba költözik, az egyik alapvető dolog, többek között, hogy utánanézzen, pontosan hova a fenébe is megy? Én most speciel, lefeküdni...
Jóccakát!

Shanarey 2013.06.22. 00:24:23

@morsels:

Nos nem áthelyezhető, a jelenlegi törvények, és a New York-i egyezmény okán.

Amúgy a legutóbb lebukott hasonló cég bejelentett alkalmazottakkal dolgozott. Legalábbis akik a telefont kezelték, be voltak jelentve.

váj mí 2013.06.22. 00:26:51

@morsels: Az én munkaköröm Magyarországon egyrészt értelmetlen, másrészt törvénytelen. Ezért ezt így kár volt leírni.
Ha meg abból indulunk ki, hogy pl. a posztoló az otthoni munkakörnyezethez szokott, akkor mi baja? Átverték, mint otthon szokás. Persze, ha a neten nemcsak cicákat meg pornót nézne, hanem a vonatkozó német törvényeket is, akkor nem tudták volna átverni a fejét.

morsels (törölt) 2013.06.22. 00:28:36

@Shanarey:
Ezzel azt akarod mondani, hogy ma Magyarorszagon nincsnenek kurvak, esetleg nincsenek megszervezve?

Az, hogy ilegalis, az mas kerdes. Nadehat pont ezert mas a tapasztalat is, nem?

Shanarey 2013.06.22. 00:31:03

@morsels:

Nem, de értsd úgy ahogy akarod.

Vitázol, de érvek nincsenek.

Rossz napod volt?

morsels (törölt) 2013.06.22. 00:32:07

@váj mí:
Persze, torvenytelen.
Mint oly sokminden mas. A kornyezet az egyik legfontosabb tenyezo, mint ahogy azt az elobb emlitettem. Pont az alkalmazkodasi kepessegunk miatt. Egy uj kornyezetben majd mindenki elveszettnek erzi magat. Amihez vannak akik hamarabb, vannak akik kesobb, vannak akik soha nem szoknak hozza. Meg persze ehhez is hozza lehet szokni (marmint az uj kornyezetbe valo beilleszkedesbe), ezt is lehet tanulni, de ez is tapasztalat kerdese. Sajat tapasztalate.

Pont ez a lenyege annak, amit mondani probalok.

morsels (törölt) 2013.06.22. 00:34:33

@Shanarey:
Szoval vannak Magyarorszagon is kurvak. Meg korulottuk.
Ami azt jelenti, hogy teljesen maskepp mukodik az egesz Magyarorszagon, mint Nemetorszagban.
Lesznek, akik ezt ki fogjak hasznalni? Hat persze. Lesznek, akik a magyarorszagi tapasztalataikat fogjak felhasznalni? Lesznek.

Milyen mas ervet varsz?

morsels (törölt) 2013.06.22. 00:36:46

@Shanarey:
Mondjuk ennyi erovel az angol no megerdemelte a pofont a villamosvezetotol. Tudhatta volna, hogy mivel jar, ha lelep a villamos ele.
Tajekozodnia kellett volna :-).

Shanarey 2013.06.22. 00:45:13

@morsels:

A kategória amiről beszélsz, nem releváns.

A poszt írója egy virágboltba ment melózni.
Váj Mí posztját anno olvastam, és abból nem az jött le hogy oda akart menni dolgozni, csak az hogy ott kapott munkát, és amúgy be van jelentve.

Az Angol csaj azt a pofont megérdemelte. Ám hogy pontosan mi történt, azt senki sem tudja csak a résztvevők.

A Dr. House nagy igazsága, az hogy mindenki hazudik.

Netán neked milyen érzés lenne ha valakit elütnél, csak azért mert az illető nem nézett körül? Más kérdés az hogy ezt nehéz bizonyítani. A közlekedés már csak ilyen. Elvben ez könnyű, de ha láttál már embert meghalni, balesetben szemtanúként, akkor talán érted miről beszélek.

morsels (törölt) 2013.06.22. 00:52:06

Melyik kategoria nem relevans?

Egyebkent ha eszrevetted, en nem kategoriakrol beszeltem, hanem viszonyitottam elethelyzeteket. Ha nagy szavakat akarnek hasznalni, akkor azt mondanam, hogy szituaciok absztrakt jelentese az, ami alkalmazhato mas kornyezetekben; aminek az eredmenye pont az, hogy hogyan alkalmazza az adott szemely a tanult reakciokat egy szamara teljesen ismeretlen kornyezetben. Milyen gyorsan es konnyen kepes az adaptaciora.
Ez messze nem kategoriazals, epp ezert a relevans jelzo ertelmezhetetlen.

Igen, mindenki hazudik.
Az ide kommentelok 99%-a erosen elitelte a pofozkodast. Tudom, nem erdekel, hogy nem leszel nepszeru, ha te mas allaspontot kepviselsz, vegulis... ez csak a net :-)
En szemely szerint sajnalom a villamos vezetojet, nade akkor sem tehetett volna ilyet.

Viszont ami miatt ezt megemlitettem, az nem azert volt, hogy kielemezzuk :-). Egyszeruen csak tajekozodnia kellett volna es akkor elkerulhette volna a pofont.

Shanarey 2013.06.22. 00:59:54

@morsels:

Nos az utolsó mondatodban van a lényeg, és ez áll a poszt írójára is.

A népszerűség sosem érdekelt. Ha érdekelt volna, az életem is másképp alakul.

A villamosvezető, a pillanat hevében cselekedett. Voltam már olyan helyzetben hogy én is közel kerültem egy efféléhez. Az ami a villamos vezetővel akkor történt talán magyarázható a meleggel, és az eseménnyel, a jó ég tudja. De ha már annyira nem szép dolog a pofon. Melyik a halálosabb a pofon, avagy a villamos általi gázolás? A nagy büdös egó, nem véd meg a villamos vagy egyéb közlekedési eszköz ellen.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2013.06.22. 01:24:30

@Kovermadar: Nézd, a ledolgozott 4 óra után meg előtt annyit kotlik a rötyin amennyit akar. De a 4órát töltse munkával. Pláne próbaidő alatt.

@DieNanny: Papirforma szerint Magyaro-n. is úgy van, hogy nyolc órára jön fél óra kajaszünet, amit le kell dolgozni és azt vmikor 10 és dél között adják ki. Ha betartják.

@Barátusz: Hát nem minden ország egyforma de azt sehol nem tűrik, hogy próbaidő alatt betegácsiba menjél. Ha feketén dolgozott akkor meg menjen az illetékes szervekhez panaszkodni.

BTBTBT 2013.06.22. 01:36:44

@flash.gordon:
Mo.-on 8 órára jön félóra kajaszünet? Akkor tényleg szar lehet ott. Kérdés, hogy melyik cégnél, mert nagyoknál biztos, hogy van egyórás ebédidő.

A meghatározott munkaórákra járó szünetnek az égvilágon semmi köze ahhoz, hogy próbaidőn vagy-e, vagy már véglegesítettek. Attól ugyanazt a munkát végzed el - feltételezhetően - ugyanúgy.
Ahol meg még vécére sem engednek el 4 óra alatt, azt a helyet ott kell hagyni.

Az a "sehol sem nem tűrik" elég erős, mert legfeljebb nem tetszik nekik, de nem tudnak sokat tenni ellene. Pláne ha tényleg lebetegszel, vagy mint a poszterina, kisebb baleset ér.
Ráadásul ha már egy nagyobb cég annyit invesztált a felvételedbe (van annak jócskán költsége onnantól, hogy elkezdik hirdetni az állást), akkor nem az lesz az első dolguk, hogy megszabaduljanak tőled, hanem hogy behord az "áradat", és ne megint arra kelljen időt, energiát és pénzt költeni, hogy másvalakit felvegyenek. Annak eshetőségéről, hogy az angolban "unfair dismissal"-nak nevezett dologért még be is pereld őket.

Tolerancia? Ismerősen cseng arrafelé?

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2013.06.22. 01:53:56

@Barátusz: Nézd, nem tudom, hogy máshol, hogy meg de konkrétan Magyarországon itt Ausztriában és a cikk alapján Németországban is nem kell megindokolni ha a delikvenst ki akarják rúgni próbaidő alatt. Tehát nem azt fogják mondani, hogy a betegácsi miatt rúgták ki, hanem egész egyszerűen nem mondanak semmit. Ez nem azt jelenti, hogy ez a törvényszerű de az esetek nagy hányadában így van, mivel igen sokan a próbaidő alatt jönnek rá, hogy nem ilyen lovat akarnak és ezért elmennek betegállományba.

A meghatározott pihenőidőknek valóban nincs köze (papíron), hogy próbaidőről van szó vagy sem. De nekem azért minimum furcsa lenne ha valaki 4 órát dolgozna de ez idő alatt is rögtön az foglalkoztatná mi jár neki,, hogy pihenhet ahelyett, hogy a munkáját végezné.Nyilván a vécére nem menetel sem ennyire konkrétan hangzik el, hanem finom célzások formájában.

Azért arra kíváncsi lennék konkrétan hol van egy óra kajaidő. Mondjuk az irodában le is lehet rögtön dolgozni, de több műszakos /2-3/ munkarendnél kizárt, hogy ennyi kajaszünet legyen.

BTBTBT 2013.06.22. 01:54:23

@Tökfőzelék1:
"rengeteget kell dolgoznom (persze túlórapénzért + este ingyen hami-hamiért)"
Kinek vagy a rabszolgája?

@diggerdriver:
"Szerintem a jó filmet színészek és rendezők csinálják és nem a pirotechnikusok meg a maszkmesterek."
Ezek szerint akkor mind a Gyalog Galopp, mind a Ponyvaregény jó film? :)
Légyszives, definiáld a "kultfilm"-et.

A 3 kedvenc (régi) filmed alapján felvetődik a kérdés: láttad a "Megáll az idő"-? :)

@Mirjam2:
"Hat most oszinte leszek."
"nem volt jo hozzaallasa a munkahoz" - a posztból éppen az ellenkezője derül ki
"Kicsit gyanusak az ilyen panaszok hogy munkatarsakkal nem lehet beszelgetni meg nem lehet szuneteket tartani..." - ha te mondod, ilyen hely nem is létezhet, meg amúgy is a "hülye" poszterina a hibás, a munkáltató meg egy ma született bárány
"a legtobb munkahely ilyen, legalabbis ahol en dolgoztam." - tudjuk, hogy neked aztán rengetegféle munkatapasztalatod van az íróasztal meg egy számítógép mögé kucorodva.

Ha csak ilyesmikre futja, inkább ne legyél őszinte. :)

BTBTBT 2013.06.22. 02:09:38

@morsels:
"a legtobben azert varjak a kovetkezo posztot, hogy sajat magukhoz hasonlitsak a tortenetet es huzhassanak egyfajta egyenleget. Hogy hozzajuk kepest a posztolo mennyire 'sikeres'."
A mindennapi életben is hasonlítgatják egymáshoz magukat az emberek, hiszen a sikertelenség hiánya, a siker vagy a másiknál hatékonyabb előrejutás normális embereknél igencsak stimuláló. (És ezzel nem a másikon gátlástalanul átgázolásra célzom.)

"Egyfajta ego-pumpa, onbecsules-novelo, egyre faszabbnak erzik magukat. Annyira, hogy mar el is hiszik, hogy barmihez hozza tudnak szolni, hiszen ok mar 'megcsinaltak'. "
Te nem érzed magad jobbnak/ügyesebbnek/talpraesettebbnek, ha látod, hogy volt annyi eszed, hogy elkerülted azt a hibát, amibe a másik simán belesétált, és nem a saját károdon tanulsz?
Mindenkinek van valamennyi tudása mindenről, de a tapasztalataiból következően senkinek sem ugyanaz a tudása van, tehát legtöbben elmondják a sajátjukat. Néhányan meg linkelgetnek ezt-azt, ami csak arról árulkodik, hogy figyelmes információkeresők.
Persze itt is vannak "vetítőgépek", akik mindenkinek megmondják, hogy ők mindenkinél jobban tudnak mindent, és a másik egy oltári nagy hülye, és ez a fajta arrogancia - pláne egy nick mögük kiugatva - időnként igencsak bicskanyitogató.
Ha ezzel az ellened korábban kifakadó nőneműre célzol, akkor nem szóltam. :)

BTBTBT 2013.06.22. 02:21:01

@flash.gordon:
"azt sehol nem tűrik" - az általad említett "sehol"-on volt a hangsúly, arra reagáltam. Az lehet, hogy Mo.-on meg Ausztriában nem tűrik, de a világ annál kicsit nagyobb.

Ahogy itt korábban említettem valakinek, Angliában egyrészt minden esetben meg kell indokolni az elbocsátás okát, illetve betegállományból nem rúghatnak ki.

Most nem mondod komolyan, hogy ha 4 órás próbaidős vagy, akkor eszedbe sem juthat megkapni az errefelé járó 15 percet? Országonként más a szemlélet, mert amíg Mo.-on igyekeznek kihajtani az ember belét is, és ha szünetre megy, akkor "lóg" (nem az, hogy esetleg levegőhöz jut), addig például errefelé arra van a szünet, hogy a munkavállaló - kikerülve a kevesebb-több hajtásból helyretegye az erőforrásait, és újult erővel menjen vissza a posztjára a szünet végén.
És ez nem megideologizálás. A munaerő akkor fog jobban teljesíteni, ha nem rabszolgaként vagy egy darab szarként kezelik.

Miért kizárt 2-3 műszakos munkarendnél az egyórás kajaidő? A délelőttös/délutános/éjszakás is a maga 8 órás műszakjára megy be, tehát abba legalább 40 percnek, de inkább 1 órának allokálva kell lennie. Vagy ha a cég/gyár nem fizeti az ebédidőt, akkor 9 órás a műszak, hogy a nyolcat azért ledolgozzák neki.

Abban egyetértünk, hogy a lógósok a világ minden táján igyekeznek kihasználni az adott munkahelyi rendszert, de ha otthon úgyis kirúgják, aki próbaidőn táppénzre megy, akkor mi értelme a betegácsinak (hiszen nem olyan lovat akart)? Semmi.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.22. 02:24:45

@Shanarey: mivela villamos altalai gazolas nem tortent meg, es akkor sem tortent volna meg, ha elmarad a pofon, ezert en spec nem ertem a parhuzamot.
Kozfeladatot ellato szemelt meg semmilyen esetben ne pofozkodjon.
( A not meg buntesse meg a rendorseg szabalytalan atkelesert, de ne onbiraskodjon mar senki)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.22. 02:27:00

@Shanarey: "Az Angol csaj azt a pofont megérdemelte. "
Uristen, mi az hogy megerdemelte? Mert bemutatott? Ha en bemutatok neked, akkor jogos ugy leutnod, hogy eleredjen az orrom vere? Vagy azert, mert piroson ment volna at? Ez meg a rendorsegre tartozik.

SENKI SEM ERDEMEL POFOZKODAST.
Akkor sem, ha epp hulye volt.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.22. 02:32:49

@Barátusz: kosz. Inkabb nem mondok semmit, vagyis de . Tudom amit tudok, lehet hogy gyerekem nincs, de atmentem mar par dolgon. Nem publikus, de van gyerekhez koze.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.22. 02:35:05

Es ez ritka rossz mentalitas. Hatba tamadas, hatalmasat csalodtam benned. "Persze az is furcsa, amikor egy saját tapasztalattal nem rendelkező nő osztja az észt."
Fogalmad sincs semmirol, de legalabb beszolthattal.

2013.06.22. 02:51:08

@morsels: Mit irjak en? Te mar megirtad, minden benne van! :) Most mar csak annyi kene hogy oriasplakat formajaban elhelyezzek magyarok altal latogatott repulotereken.

2013.06.22. 03:02:53

"Mosolyogtam egyet és elgondolkodtam: a magyarok tényleg mindenhol ilyen önző, lojalitást nem ismerő, hazug emberek?!"

Hát ebből az egy esetből ilyen messzemenő következtetéseket nem lehet levonni. Mindenféle tapasztalatom volt Kanadában magyarokkal, rossz is jó is. (Ugyanigy nem lehet elitélni semmi más nációt valakinek a rossz tapasztalata és abból következő szubjektiv véleménye miatt!)

Normális munkáltató tudja hogy a termelékenység nem azon múlik hogy hány percet dolgoztál le, hanem azon, hogy milyen intenzitással és minőséggel végzed a munkát.

A munkahelyemen (egy minisztérium) szorgalmazzák a szüneteket meg az itt előforduló társalgást, barátkozást. Úgy gondolják hogy ez hozzájárul a közösség összekovácsolásához ami elősegiti a csapatmunkát és kollaborációt. Mindez pedig pozitivan hat a termelékenységre és kreativitásra. Ettől függetlenül amikor dolgozunk akkor nyomatni kell, ez az elvárás.

Zsuzsa, tegyél magadnak és honfitársaidnak egy szivességet, jelentsd fel ezt a munkáltatót. Amúgy meg örülj neki hogy megszabadultál tőle.

2013.06.22. 03:09:43

@Barátusz: Miert kevesbe relevans a tapasztalatom, csak azert mert irodaban dolgozom?

2013.06.22. 03:11:17

@montroyal: A fenébe! Calgary flooded! :( De gondolom ott nem sokat időznétek amúgy sem...

Shanarey 2013.06.22. 03:43:30

@tildy:):

Tildy, a pillanat hevében történt ami történt.

Azt hogy ott és akkor mi történt, max 3 ember tudja. A villamos vezetője, az angol csaj és a barátnője. Egy pillanatra gondolj bele a sofőr lelkiállapotába pls. Netán abba is belegondolhatsz, hogy egy efféle szituáció, az utasokkal mit tehet. ha a villamosvezető fékez az normál esetben nem probléma, de ha vészfékez, nos az a "ne tudd meg" kategória. A villamosokon úgynevezett sin fék is van amely ha működésbe lép akkor egy méteren belül megállítja a villamost akkor is ha az 50-el megy. Ez annyit jelent hogy az utasok egyharmada a kórházban köt ki, hiába ül, hiába kapaszkodik. Azt írtam megérdemelte, nem pedig azt hogy a villamos vezető jogosan cselekedett. Mint fentebb írtam párszor közel kerültem efféle szituációhoz, de sosem történt meg.

De miután van saját tapasztalat bőven, emiatt el tudom képzelni milyen érzés lehetett. A rendőrség nagyon ritkán büntet gyalogost, mert ha sűrűn tenné, az jó lenne a költségvetésnek, de nem tenne jót a közhangulatnak. A rendőrség pedig jelenleg sem népszerű.

Shanarey 2013.06.22. 03:45:37

@tildy:):

Megütni nőt, nem szokásom. 13 év házasság alatt nem történt meg, és a válásom sem efféle módon zajlott. Nem helyeslem, de megértem az amit a villamos vezető akkor tett.

zopilote 2013.06.22. 04:19:17

@cougarcat:
Calgarybol csak repulovel lehet kijutni:( Minden fontosabb ut le van zarva, a varosba nehez be - ill kijutni, legfeljebb eszakrol, Edmonton felol, de ugy tudom, Red Deer - en is arviz van. Ket eselye van: vagy visszamenni Montrealba ( ha egyaltalan elindult) vagy innen Calgarybol repulovel tovabbmenni vagy Kelownaba vagy Vancouverbe. Calgary arviz nelkul sem egy nagy latvanyossag:(

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.22. 05:48:12

@morsels: ami nalad alapvetonek szamit az nekem minusz gyokkettoben volt
es most meg....
hat sosem ereztem ilyen jol magam a boromben, pedig nagyon sokszor jol erzetem:)
nincsenek torvenyek
az mondjuk egyertelmu, hogy otthonrol kotott szerzodessel, felsofoku nyelvtudassal es felsofoku vegzettseggel, egyszerubb kezdeni, de utana meg kiderulhet, hogy a felesged kurva es baszhatod a boldogsagodat
az elet furabb a szarnal

Sose halunk meg
Farkasokkal tancolo
Ponyvaregeny

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.22. 05:50:26

ja es ha mar ideztem belole a + 1 a
Volt egyszer egy amerika

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.22. 05:57:52

@Shanarey: megerdemelte?
anyadat utotte volna?
itt nem uszna meg borton nelkul, otthon meg felhaborodnak, hogy elbocsajtottak
persze vegulis le is szurhatta volna....

2013.06.22. 06:25:11

@zopilote: Kissé szokatlan ilyen árviz Calgary környékén. Kár mert Montroyal és párja Banff és Jasper útvonalat akarta bejárni. De esetleg a Sziget még kárpótolhatná őket ha Victoriától továbbmerészkednek Tofino felé. Fingers crossed for you Calgarians. :)

DieNanny CH 2013.06.22. 06:37:15

@diggerdriver:

Válaszolhatok? Star Wars IV., V., VI.

DieNanny CH 2013.06.22. 06:46:56

@morsels:

Mi a különbség a sitcom és a sorozat között?

2013.06.22. 06:48:32

@hagyma: Nem vagy egyedül, én is "kalandor" voltam, az ősidőkben nem volt más lehetőség. Nem volt multi, globalizmus, google információ vagy Skype interjú. Volt kurázsi, szerénység és rugalmasság és visszatekintve nem cserélnék senkivel mert a Nagy Kaland miatt vagyok ma az ami. A boldogság különben is egy fura állapot, nagyon szubjektiv, nem végleges, nem abszolút és nehezen meghatározható.

2013.06.22. 06:52:31

@morsels: nincs top3, de ezeket kedvelem
The Big Blue es ugy altalaban Luc Besson filmek.
Apocalypse Now
300
Tarantino filmek
G-dfather
Star Wars
Face off
Donnie Brasco
Life of Pi

DieNanny CH 2013.06.22. 06:55:35

@flash.gordon:
"Papirforma szerint Magyaro-n. is úgy van..."

Ezt nem tudtam. Már csak azért sem, mert a Mo-i oviban 7 órát dolgoztam naponta, a plusz 1 óra a felkészülésé volt, amit legtöbbször otthon csináltam. Így visszagondolva, mivel életemben Mo-on csak 1 munkahelyem volt (7 évig), eléggé burokban éltem... 20 perc séta reggel, napi 3x étkezés, minden papírmunka elintézve, du 20 perc séta haza...
Csoda, hogy 2000-ben, mikor még semmi lehetőségem nem volt az előre tájékozódásra, senki sem vert át Ausztriában.

Ugyandehogy (törölt) 2013.06.22. 08:08:52

@DieNanny: assze az, hogy a sitcom egy belső helyszínen játszódik, és helyzetkomikumra épül (situation comedy), a sorozat meg rendes film, csak részletekben.

DieNanny CH 2013.06.22. 08:16:33

@Babette_:

Aha. Tehát mondjuk a Rém rendes... egy sitcom. Jól értem?
Meg a Família Kft. is az volt?

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.06.22. 09:30:14

@flash.gordon: nem tudom, de angliaban az is belefer, hogy szabira megyek probaido alatt... es a probaidon ugyanazok a felmodasi feltetelek mindket fel reszerol, mint nem probaidon.

BTBTBT 2013.06.22. 10:58:30

@tildy:):
Ezt jol felreertetted, mert bar neked sincs gyereked, de nem rad celoztam.
Te hatarozottan megvedted az allaspontodat, meg akkor is amikor ezert foldbe akart valaki dongolni.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.22. 11:05:38

@Barátusz: meg is lepodtem a dolgon, mert nem ilyennek ismerlek innet. Elnezest, sikerult megint magamra vennem.

BTBTBT 2013.06.22. 11:09:58

@Mirjam2:
A kerdeseddel mar mar valaszoltal is magadnak, de segitek: Talan eppen azert, mert egy irodaban dolgozol, nem egy viragkotodeben vagy egy gyorsetteremben.

BTBTBT 2013.06.22. 11:17:52

@tildy:):
Semmi gond. Orulok, hogy tisztazodott.

Tökfőzelék1 (törölt) 2013.06.22. 12:06:57

@Jess G: hidd el tejelnek érte elég sokat
amúgy a 2. lakásra gyűjtök már, úgyhogy tényleg rohadtul nem éri meg dolgozni péntek este is...

te amúgy mit dolgozol, hogy ilyen nagyképű vagy?

@Barátusz: világcégnek

M. Péter 2013.06.22. 12:38:36

@flash.gordon: Nálunk 3 év a próbaidő, utána véglegesítjük az új alkalmazottakat. Egy kicsit irreális és törvényellenes lenne, hogy 3 évig ne mehessen betegszabadságra a dolgozó.

BTBTBT 2013.06.22. 12:43:32

@M. Péter:
3 ev probaido? Az extremul hangzik? Mifele munkakor az, ha szabad kerdezni?

BTBTBT 2013.06.22. 12:44:26

@Tökfőzelék1:
Es hogy jon a kepbe a vilagceg ingyen hamija, mikozben te a 2. lakasodra gyujtesz? Teljesen "hiheto".

nyuszigonosz 2013.06.22. 12:46:37

@M. Péter: Mondjuk ez a próbaidö ez eléggé változó valami, munkahely és munkaadó függö dolog.

Ezért érdemes a szerzödést elolvasni,m megérteni és megbeszélni a munkaadóval.

Ettöl függetlenül bizony vannak olyan munkaadók, akik sosem terveznek senkit sem véglegesíteni, de még csak éves szerzödést sem akarnak senkinek sem adni, hanem mindenkit még a próbaidö alatt kidobnak. Tipikus ez pont ezekre a pár órás munkahelyekre is.

nyuszigonosz 2013.06.22. 12:49:14

@Barátusz: Ja hat, nekem is lassan az az érzésem, hogy itt szinte mindenki nem csak mindentudó, hanem pár órás ilyen-olyan tevékenységgel röpke 1-2 év alatt lakóparkokat mondhat magaénak.... :))))
Én ezek szerint nem ezen a Földön élek. :)))

2013.06.22. 12:50:02

@Barátusz: ugy, hogy egy csomo junior pozicioban bakoknal expense-eled a vacsoradat, ha este is dolgozol. Minden orszagban es banknal mas a hatar.

BTBTBT 2013.06.22. 12:57:07

@nyuszigonosz:
Azt elhiszem, hogy akadnak itt eletukben/munkajukban sikeres emberek dogivel, mivel a siker relativ, es egy call center-es is lehet elegedett, bar mas nem csinalna azt a munkat.
Meg az is hagyjan, hogy mindenhez kicsit ertok is vannak szep szammal, de ez a sok "gazdag" nem irigylesre melto. Egy nick mogul konnyu milliomosnak lenni.
Kedvencem az a figura, aki nemreg azt irta az egyik poszthoz: "Jelenleg 6-8 ezer fontot keresek havonta. Majd megirom a posztomat, ha ez folmegy havi 10-re." Muhaha!
Azert van itt nehany, akirol elhiszem, hogy van egzisztenciaja, megsem uvolti vilagga ketpofara.

@charlieharper:
Ertem, de a kiindulo kommentjeben Fozi smiley-kkal nyomatekositotta, hogy pentek este tulorazik a cegenek.
Nem vagyunk egyformak, de nekem nem erne ennyit egy 2. lakas.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.22. 13:26:29

@Barátusz: csaxolok a mekdonalsz is vilagceg:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.22. 13:28:25

@tildy:): ezt mar tegnap akartam mondani, ezt az inget nagyon magadra kaptad, pedig allasponttol fuggoen a celzas mehetett rad is, de vajmire is
es most kiderult utobbi tortent

BTBTBT 2013.06.22. 14:00:38

@hagyma:
Valoban az. Es ott is van ingyen kaja. Meg lehet pentek este tulorazni is. :DDD

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.06.22. 14:13:29

Tényleg normális az, hogy ha a próbaidő alatt az ember lebetegszik, tényleg igazolható módon, akkor már érthető, hogy kidobják? Értem, hogy törvényes, de emberileg azért ez elég alacsonyan van.....
egyébként örülök annak, hogy ha mondjuk egy erősebb menstruáció alatt (izé, ha már gátvágás is volt....) óránként kell vécére mennem, akkor ehhez nem kell engedélyt kérnem senkitől, vagy magyarázkodnom senkinek.... nem gondoltam volna, hogy ez mekkora nagy privilégium :-)

Shanarey 2013.06.22. 15:06:12

@hagyma:

Nem érted a lényeget, nem baj.
A helyszín Magyarország, azon belül Budapest. (Nem az USA)
A cselekmény az ami, az igazság nem egyértelmű.

De ha már így megkérdezted, az anyám nem szokott rossz helyen közlekedni, és a villamossal sem vitatkozik. És a tiéd?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.23. 03:38:16

@Shanarey: Te nem erted a lenyeget
egy not nem utunk, meg onvedelemtol eltekintve ferfit sem, lehet az feleseg gyermek, vagy idegen
nincs olyan, hogy megerdemli
aki nem tudja ennyire sem kontrollalni magat, az ne vezessenn villamost /azt is tudom, milyen stresszes a melo, de ez nem mentseg
erre nincs mentseg
az igazsag egyertelmu, idegbol az utcan felpofozott egy not
ez amugy siman garazdasag is es konnyu testi sertes

nem ezt kerdeztem, nem erted, azt kerdeztem akkor is ilyen megerto lennel ha anyadaty pofoztak volna fel, vagy a felesegedet?
ne ragadj le a villamosnal
valaki a nyilt utcan megutott egy idegen not

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.23. 04:11:36

@Shanarey: amugy mpst egy kicsit raneztem az ugyre es a hozzaszolasok nagy szazaleka vedi a parasztot
tobb mint aki nem
na ez Magyarorszag
lesz meg ennel lejjebb?
es a cipokepu behivja a showjaba
a vegen hos lesz belole
beszaras

zsu.zsa 2013.06.24. 17:04:12

Egy másik posztnál kiderült számomra, hogy hiányoztam a poszt megjelenésekor néhány kommentelőnek. Itt vagyok, és igyekszem mindenki kérdésére válaszolni. Volt szerződésem. Azóta a biztosításom is rendeződni látszik. Nem teljesen nyelvtudás nélkül indultam neki a nagyvilágnak (angolul beszélek, a németet értem és társalgási szinten beszélem). Azért költöztem ide, mert a párom német, itt lakik. Segítséget nem vártam egy magyartól sem, nem is kértem. Örültem viszont a lehetőségnek, hogy akkori munkaadómmal egymásra találtunk, mert kedvesnek tűnt. Nem kerültem a munkát (tudom, sokan csak követelnek, de nem tesznek semmit - én nem ezek közé tartozom). Az volt meglepő számomra, hogy pont egy magyar rúgott belém. Nem a segítségét vártam, hanem azt, hogy ne okozzon szándékosan problémát nekem. De megtette. Ezek után igenis kerülni fogom a magyarokat, mert számomra ez tnulság volt azzal szemben, hogy a németek vele ellentétben befogadtak és ők viszont segítenek is mindenben. Egyelőre... ;)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása