oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. június 08. 06:47,  Itt szinte mindenki házas 180 komment

2013. június 08. 06:47 Határátkelő

Itt szinte mindenki házas

A Fogadó a Határon legutóbbi házigazdája Nika volt Finnország északi részéből, egészen pontosan Rovaniemiből, ahol egy soktagú vidám mozaikcsaládnál au-pairkedik. Jöjjenek az érdeklődő kérdések és a rájuk adott válaszok!

északi fény.jpg

Nehéz letelepedni Finnországban vagy Norvégiában?

Én ugyan még igen messze járok a letelepedéstől, de úgy tudom, emberfüggő, hogy mennyire nehézkes például az ügyintézés. Számomra néha kicsit átgondolatlannak tűnik a rendszer, de nem vagyok otthon a bürokrácia hókuszpókuszaiban, szóval nem szeretnék butaságokat mondani. 5 évig kell az országban élni és dolgozni ahhoz, hogy állampolgárságot szerezhessen az ember, ebben az egyben viszont egészen biztos vagyok.

Milyenek a kilátások megélhetés és munkalehetőségek terén egy „átlagos" embernek? Mármint aki nem orvos, vagy IT-s, vagy mérnök vagy ilyesmi. Sikerülhet finn nyelvtudás nélkül?

Finn nyelvtudás nélkül valóban csak az általad említett vonalakon lehetséges elhelyezkedni, de azzal együtt nem lehetetlen. Csak angol nyelvtudással én az au-pair munkán kívül semmi egyébről nem tudok, ahol el lehetne helyezkedni, meg persze angol nyelvű képzésen részt venni finnországi egyetemeken.

Svéd nyelvtudással lehet-e boldogulni Helsinkiben, esetleg Turkuban? Mi a véleményed, nélkülözhető a finn nyelv, ha van svéd (helyette)?

Igen, egészen biztosan lehet vele boldogulni mindenhol, mivel a svéd a másik hivatalos nyelv a finn mellett, de a finn ismerete (legalább alapszinten) szerintem mindenhol elvárás.

Augusztustól leszek Helsinkiben au-pair. Mit tapasztaltál a megérkezéskor? A gyerekek könnyen megnyíltak? Elfogadtak, mint olyan felnőttet, akinek szót kell fogadni?

Én nagyon jó családot fogtam ki, a gyerekek már az első napon másztak befelé a szobámba és az általános hisztirohamokon kívül soha semmi problémám nem akadt velük. Abszolút elfogadnak engem, mint felettesüket, de nem esküdnék meg arra, hogy ez minden családban hasonlóan működik. Hallottam nagyon rossz tapasztalatokról, ezért is érzem magam rendkívül szerencsésnek, amiért itt befogadtak és szeretnek.

Meg lehet szokni a hideg időjárást?

Meg lehet szokni, bizony! Én azt hiszem, -25 fok körül mondtam azt valamelyik télen, hogy köszönöm, nem hagyom el a lakást. Ehhez kapcsolódóan: a hosszú tél nagyon hosszú (és nagyon hideg), de könnyen elfeledkezik róla az ember, amikor három hónapig nem tud aludni a kinti világosság miatt. Egy észrevétel: a hideg itt kevésbé tűnik fagyosnak, mint például Magyarországon. Megszokható, akár meg is szerethető.

Mi a véleményed a finn pasikról?

A finn fiúk nagy része vagy malacképű, vagy kövér, a maradék pedig fantasztikusan néz ki, de egyvalamire szeretném felhívni a figyelmet: itt szinte kivétel nélkül mindenki házas vagy el van jegyezve, ha pedig nem, akkor vagy komoly kapcsolatban él vagy meleg.

Egy hozzászóló: Délen azért más a helyzet, nem házasodnak olyan korán, és nem mindenki malacképű, van még remény csajok! Nekem Helsinkiről vannak ismereteim.

Nem étkeznek egészségesen?

Rengeteg család nem étkezik egészségesen. Én is enyhe diétára fogtam itt magam, mert az az ipari mennyiségű készétel, amit egy nap alatt elfogyasztanak, még akkor is rosszul esne a szervezetemnek, ha nem híznék meg tőle.

Aztán óhatatlanul más északi országok is szóba kerültek a szabadon folyó beszélgetés során, így például Svédország is, mely országgal kapcsolatban nem a Fogadó társházigazdájának voltak tapasztalatai, hanem a beszélgetőtársaknak.

Svédországban sem kevésbé hosszú és kemény a tél, ezzel együtt Európa második legkevésbé elhízott társadalma a svéd, mindössze 9% a túlsúlyosak aránya. Pedig nekik is "jól jönne" a tartalék télire...

Csak összehasonlításként, Magyarország a sereghajtók között szerepel, 18% körüli mutatóval. A svédek például iszonyat mennyiségű tengeri izét esznek, nem csoda, hogy a várható élettartam statisztikán is előkelő helyen állnak.

Emellett azért mozognak is eleget. Nekem nagyon tetszett Svédország, és egy éven belül szeretnék visszatérni. Hét hónapig voltam, Stockholmban. Megvan a personnummer (kisebb tortúra volt hozzájutnunk), egy szállodában voltam felszolgáló, de eljöttünk, mert kevés órát kaptam, és nem jöttünk ki jól anyagilag párommal.

Most Angliában vagyunk, de közelébe nem ér Svédországnak. Malmőbe szeretnénk visszatérni. Amúgy gondolkodtunk Dánián is, csak a dán nyelv, az valami brutál... A svéd nem egy nehéz nyelv, főleg angol és német tudás mellett. A kiejtése egyszerű. Ingyen tanulhatod ráadásul. Ennek ellenére nem mondom, hogy jól beszélem, de megértetem magam.

Nika: Erről beszéltem, igen. A personnummer gondolom ugyanaz, mint a finn henkilötunnus (személyi szám). Én azonnal megkaptam, semmi gond nem volt vele, az előző au-pair viszont fél év alatt nem jutott hozzá, bár igaz, hogy ő nem akkor igényelte, amikor a családnál dolgozott, hanem egy kicsit később.

Dániában is ingyenes a nyelvoktatás, igaz?

Ez így van.

Egy hozzászólás: Én júliusban megyek ki, szakmai gyakorlatra egy tehenészetbe. Angolul fogadnak, mivel a finnt (még) nem beszélem. Kint szinte mindenki beszél angolul. Én Turku mellett voltam kétszer egy családnál és akármerre mentem tudtam az angolt használni, de minden nemzetnek jól esik (legalábbis szerintem), ha az anyanyelvén beszélnek hozzájuk. Ha az ember szeretne kint munkát vállalni hosszabb időre, mindenképp el kell mennie nyelviskolába.

A hivatali nyelv a svéd, tehát szerintem azzal is jól el lehet boldogulni!

Az étkezési szokásokról annak alapján, ahol én voltam csak annyit tudok mondani, hogy enyhén szólva sem túl versenyképes és kifinomult a főzési kultúrájuk! :) Amúgy halat nem sokat esznek. Közel sem annyit, mint ahogy azt az itteni emberek gondolják!

A hideg megszokható, gondolom! Nekem mondjuk fura volt, hogy a kisgyerek 5 évesen október közepén (rajtam szövet kabát volt és sál) egy sportcipőben zokni nélkül, póló-széldzseki kombinációban szaladgált, de nem úgy tűnt, mint aki fázik!

Nika: Ne is mondd, legutóbb biciklivel mentem be a városba estefelé, 19 fok volt, rajtam kapucnis szőrmekabát (a korábbi huszonfokok miatt sokkal-sokkal hidegebbnek tűnt), a finn lányokon pedig rövidnadrág és póló volt.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Finnország Fogadó a Határon

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr405350617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.06.08. 07:47:09

Ma nem lesz töménytelen mennyiségű hozzászólás.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.06.08. 08:46:45

Én csak a tehenészeti tejet irigylem. Ejnye, ezek a finn pasik milyen elutasítóak. Gondolom az véletlenül sem opció, hogy Nika nem túl kelendő.:)
Orvos, IT, mérnök - előszeretettel kívülről szemlélt megoldások az életre, a munkára, véleményem szerint túlzott miszticitást kapnak és példaként is elcsépeltek már.
A tél miért tűnik kevésbé fagyosnak? Szárazabb? Vagy egyszerűen csak nincs kontrasztja, ezért állandósul a tudatban?

Ronnie_27 2013.06.08. 09:12:36

A huszonfokokhoz képest valóban szörnyű lehetett elviselni a 19 fokot, minden elismerésem. :-) Nem fáztál szőrmekabátban? Ugye volt rajtad sapka is? Bundás csizmában voltál, ugye?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.08. 09:14:17

A finn fiúk nagy része vagy malacképű, vagy kövér, a maradék pedig fantasztikusan néz ki, de egyvalamire szeretném felhívni a figyelmet: itt szinte kivétel nélkül mindenki házas vagy el van jegyezve, ha pedig nem, akkor vagy komoly kapcsolatban él vagy meleg.

ezen sirtam

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.08. 09:23:31

A sved hideg sem olyan veszes, dacara a -30 foknak (na nem mindig).
Mostanaban pedig kifejezetten meleg van, 25 fokok, alig birom :)

Egeszsegugyis kivandorlo 2013.06.08. 09:29:59

A letelepedesnek es a hivatalos ugyintezesnek szigoru feltetelei vannak: munkaszerzödes, adokartya, szemelyi-szam, bankszamla es KELA-kartya sajat jogon vagy hazastars jogan. Az ugyintezes idejeben jelentös elteresek lehetnek az orszag kulönbözö teruletein.
IT- szakemeberek es kutatok, kutato-orvosok valoszinuleg boldogulnak angollal, gyogyito orvosnak az elsö par honapban segitseg, hogy meg tudja magat ertetni, de feltetel a finn nyelv. Emellett bizonyos teruleteken kell a sved is es lehet feltetel a finn mellett.
Az allampolgarsagot lehet igenyelni 5 ev utan, akinek olyan szakmaja van, ahova feltetel a nyelv:ugyfelekkel foglalkozok, mentös, apolo es orvos, nem kell nyelvvizsga. Ha a foglalkozashoz nem kell feltetlenul jo nyelvtudas, akkor bizonyos szintu nyelvvizsgat is kernek.
A hideg jol viselhetö telen, mert +-5-6 C-ot hozza lehet adni, ezert nem tunik a -35 C annyinak, amennyi. De -35 C-ban csak odamentem, ahova feltetlenul muszaj volt.( dolgozni) Itt kell teli ruhat es labbelit vasarolni, akkor nincs baj.
Nyaron ugyanez van, az itteni 25 C az otthoni 30-31 C-nak felel meg. Ez föleg a tengerparti teruleteken van igy.
Az emberek nagyobbik fele egeszsegesen etkezik es rengeteget mozog, de vannak nagyon elhizottak, alkoholistak, lecsuszottak, depressziosok. ( nem magasabb aranyban, mint Magyarorszagon). Minden informacio a finn videkre vonatkozik, a nagyobb varosok Europahoz kezdenek hasonlitani-sajnos.

Ugyandehogy (törölt) 2013.06.08. 09:33:27

@Egeszsegugyis kivandorlo:

-35 +-5 fok ez még mindig -30- -40.
nem tudom, te hogy vagy vele, de ez KURVA HIDEG!

Egeszsegugyis kivandorlo 2013.06.08. 09:40:08

-30 is hideg, de megis "melegebb", mint -35C. Szerencsere csak 2-3 nap volt eddig evente itt Eszak-Közep-Finnorszag hataran.
Amikor az itteni -23 C-bol Magyarorszagra utaztam valamelyik ev decembereben es ott is - 23 C volt, akkor Budapesten faztam, itt nem.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.08. 09:57:24

@Babette_:

A lényeg: aki nem házas, az homokos. Én ezt szűrtem le, meséltem is a feleségemnek.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.08. 10:01:05

Svedorszagban ugy vettem eszre kevesebb a hazassag, de azok is joforman mind valassal vegzidnek.
Aki nem fogyasztott el legalabb 2 ferjet/feleseget, az nem komoly ember. :)

zopilote 2013.06.08. 10:03:13

@Egeszsegugyis kivandorlo:
" -30 is hideg, de megis "melegebb", mint -35C. "
Nalam -25C - nal kezdodik a hideg, es nincs kulonbseg -25 vagy - 45 kozott:
egyik sem feher embernek valo:( Tegnap delben +24C volt, szinte egetett a Nap.
Mexikoban sok helyen ilyen homersekleten teli bundas jackyben, csizmaban jarnak.
Itt +3C - ban rovid nadragban:( Nem normalisak! (szerintem)

zopilote 2013.06.08. 10:07:37

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
" A lényeg: aki nem házas, az homokos "
Csak a gyenge embernek kell tars (mindegy hogy homo vagy hetero) :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.08. 10:13:01

@zopilote:
Ez lesz a mai nap bölcsessége, úgy érzem ;)

zopilote 2013.06.08. 10:17:18

@Kovermadar:
Nalam ez regi bolcsesseg, kb. 10 eve vallom (miota elvaltam) :)

zopilote 2013.06.08. 10:22:35

@zopilote:
Van meg par hasonlo bolcsesseg a tarsolyomban azert:
" Nem rossz egyedul, csak unalmas "
( Ez egy jo haverom mondasa, szinten elvalt, es imadja a noket.)

én már a fény gyermeke vagyok 2013.06.08. 10:23:08

Szomorú történet ez emberek. Egy angolul és németül folyékonyan beszélő magyar ennyit tud elérni külhonban. Bébiszitter a finneknél, ahol a gyerekek sűrűn látogatják a szobájában, apuci pedig minden másnap. Utóbbi napokon ezért dupla hal jár neki vacsorára.
Miért kell hülyíteni a népet? Miért nem írja azt a csaj, hogy 3 órás skype interjún nyerte el finnországi állását? Két órán át angolul beszéltették, a maradék időben németül, svédül és dánul. 95%-os eredményt ért el, ami épphogy de megfelel a finn bébiszitter követelményeknek.
Miért nem lehet leírni a valót? Igen, tudok angolul. Amikor vejnemöjnent mond a gazda, tudom hogy most menekülnöm kell. Ha utolér, tudom neki mondani: was ist los? mert több nyelven is tudok. Sőt, gyorsan ragad rám bármelyik.
Vadidegen posztoló vadidegen olvasónak nyomja a marhaságot. Mire jó ez? A végén még elmegyünk Mikkáékhoz, hogy leellenőrizzük a te bivalynagy nyelvérzéked. Közben megnézzük a fejed, hogy vitted azzal a bébiszitterkedésig.

Sanyi9 2013.06.08. 10:39:41

@én már a fény gyermeke vagyok: nem kevered te azt amit a kerdesekre valaszolo Nika meg a tobbi hozzaszolo irt?

think different 2013.06.08. 10:43:29

@zopilote: Vagy:
Ha hűséges és őszinte társ kell, tarts kutyát vagy lovat.
Ha valaki, aki behozza a sört a szendvics mellé, akkor asszonyt.

Minden másra ott a Mastercard.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.06.08. 10:55:22

@Sanyi9: Nem mindegy melyik bébiszitterre gondolok? Itthon végzett egyetemisták ezrei nem kapják meg a diplomájukat, mert nem tudják letenni a nyelvvizsgát. De a külföldre szakadt bébiszittereink 8 nyelvet beszélnek, és azt mind folyékonyan.
Egyébként nem mindegy, hogy mit hiszek? Legfeljebb 18:4 arányban megszavazzátok, hogy van ilyen, sőt, ez az általános. És akkor én majd elhiszem, mert a többség így döntött.

zopilote 2013.06.08. 10:56:59

@think different:
Jo bolcsessegek:)
" Ha valaki, aki behozza a sört a szendvics mellé, akkor asszonyt. "
Es az az asszony legyen 90 cm magas es kockafeju (kanadai nepi bolcsesseg) :)

DieNanny CH 2013.06.08. 11:19:20

@Egeszsegugyis kivandorlo:
"ahova feltetel a nyelv:ugyfelekkel foglalkozok, mentös, apolo es orvos, nem kell nyelvvizsga. Ha a foglalkozashoz nem kell feltetlenul jo nyelvtudas, akkor bizonyos szintu nyelvvizsgat is kernek."

Itt belezavarodtam...
Ahova feltétel a nyelvtudás, oda nem kell nyelvvizsga.
Ahol nem feltétel a nyelvtudás, oda kell nyelvvizsga.

Kicsit beteg vagyok, lehet ezért nem forog az agyam...

Egeszsegugyis kivandorlo 2013.06.08. 11:25:04

Ha mar 5 eve dolgozol a fenti munkakörökben, akkor elhiszik, hogy beszeled a nyelvet. Ha olyan munkaköröd van, ahol alig kell beszelni, akkor kell vizsga, mert maskepp nem derul ki a nyelvtudas.
Tervezik, hogy egeszsegugyi teruleten lesz majd elözetes vizsga mielött muködesi engedelyt adnak valakinek illetve csak ugy ismerik el a mashol szerzett vegzettseget. De meg nincs.

VHB 2013.06.08. 11:32:10

@én már a fény gyermeke vagyok: A posztoló vetít, mert nem felel meg a prekoncepciódnak? Történetesen ismerek egy jogász házaspárt, akik takarítanak, merthogy abszolúte semmi nyelvérzékük sincs.

BTBTBT 2013.06.08. 11:35:01

@zopilote:
"Nem rossz egyedul, csak unalmas"
Ez sokkal nagyobb, mint a gyenge emberes. :)

-30 fokos tél nem lehet egyszerű. Régebben elég volt Mo.-on a -20-as i, de legalább lehetett léket vágni a halastó jegébe.

Tényleg mi értelme olyan országba költözni, ahol angol nyelvtudással csak bébisintér, mérnök, orvos vagy IT-s lehetsz? Azért óriási szaktudásbeli szakadék van a sintér meg a többi között.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.06.08. 11:43:58

@VHB: Istenem, de szép lenne ha minden jogászpár takarítana. Főleg az az 1, akire sokszor gondolok egy átlagos héten.

eagles 2013.06.08. 11:53:42

@zopilote:

Egy erdész kollégánk szerint:

" A nőket az Isten kibaszásból teremtette"

30 éve vagyok nős. Minden betűjével egyet értek.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.06.08. 12:24:02

@Quercus58: nem félsz te a vérszolidáris nehézsúlyú amazonoktól?:D
@én már a fény gyermeke vagyok: hát igen, hajlamosak megfeledkezni sokszor nyomorult állapotukról. Az itthoniak szemében lehetnek különlegesek, befutottak az az adott ország egzotikuma miatt, meg mert más nincs bejáratódva, mint világ(ibb) polgár, ezért, vagy anyagiak miatt nem vág bele, õ meg de, ezzel is mennyivel értekesebb-különlegesebb õ már. Naja. Itthoni mércével, s szemlélettel tekint magára, miközben az életét kint éli. Hát elég tudathasadásos állapot lehet. Nem mindenki lesz így, de számosan. Nekem a legszomorúbb egy értelmiségi ember értelmiségi attitûdjeinek lassú, de biztos, jóllehet örökre való lemorzsolódását. Aki persze itthon is dokkmunkás volt, annak lehet emelkedett rongyrázás, hawaii az egész. Egyéb esetben ilyet vízionálni önámítás.

eagles 2013.06.08. 12:32:14

@Kellemes Zérókomponista:

Félni? Na figyelj!

Az Úr 1983-ban fölszámolta a poklot. Lucifert fölküldte a földre nő alakjában . Én marha meg elvettem.

Félni? Kitől?

Egyébként két lányon van.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.08. 12:39:27

@Quercus58:

Érdekes, hogy a legtöbb elvált ember szemében Lucifer az ex :)

eagles 2013.06.08. 12:49:09

@Kovermadar:

Az Én helyzetem rosszabb. Még nem váltam el.
Mit gondolsz miért akarok külföldre menni dolgozni?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.08. 12:54:35

@33621: Azert az 5000 fontos netto fizu nem tul gyakori, bar valoszinuleg projektmunkaban, contractban dolgozik.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.08. 13:16:48

@Quercus58:

Nem tudom. Én egész életemben külföldre akartam jönni, nem függött össze válással, illetve "még nem váltam el"-lel.

eagles 2013.06.08. 13:45:55

@Kovermadar:

Szerintem a mi helyzetünk más volt. Nem tudom mennyi idős vagy, de azért az utóbbi időben könnyebben lehet mozdulni. Egyrészt nyitott a határ, másrészt a azért az elmúlt 20 évben a nyelvoktatás is komolyabban beindult az iskolákban, vagyis aki menni akar(t), már rendelkezik bizonyos alappal.
Ráadásul már 50 körül az ember nehezen mozdul. Itthon ugyan is az 50 fölöttiek már nemkellenek a munkaerő piacon. Igaz lassan már az 50 alattiak sem. Az emberben benne van a félsz, hogy ez külföldön is így működik.
Itt a blogokban sok hasznos dolgot lehet olvasni, de arról nagyon keveset, hogy az idősebb korosztálynak milyen esélyei lennének külföldön munkát vállalni.

Egyébként az előbbieket csak azért írtam mert láttam nagyon leültek itt a dolgok.
Mi már úgy vagyunk az asszonnyal, mint az ember az anyajeggyel. Ha levennék hiányozna.

Ugyandehogy (törölt) 2013.06.08. 14:00:24

@Kovermadar: nekem Terrorista néven volt a telefonomban az exférgem...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.08. 14:26:00

@Quercus58:

Értelek, azt hiszem.

Bár nem volt kérdés, de 29 vagyok. :)
Ahol dolgozom (CNC-s vagyok), ott az idősebb embereket mind megbecsülik. Talán egy éve vettek fel egy 45-50 körüli srácot (igen, itt az 50 évesek még kvázi beleférnek a srác kategóriába). Ha valaki érti a szakmáját és beszél nyelvet, akkor a megfelelő helyen (országban) szerintem nem probléma a kora.

A Te korosztályodnál megértem a hezitálást, hiszen ha össze is jön, ki tudja, hogy mennyit vagytok képesek még váltani, ha valami mégis történik és akkor már nincs visszaút.
Mi (én) pl. semmit sem hagytunk hátra, mert semmink sem volt. Veszíteni nem lehetett.

Ellenpélda egyébként apósom, aki ugyan élt már egy évet 90-ben Svédországban, de akkor még feketén dolgozott. Aztán 5 évvel ezelőtt jött is megint, akkor 48 évesen. Anyósom szintén 50 körül volt, mikor csatlakozott.
Volt tapasztalatuk, kicsit beszélték a nyelvet. A koruk pedig abszolút soha, senkit sem érdekelt.

Eszméletlen egyébként, hogy Magyarországon pont az idősebbek mennek a levesbe, mikor pont szakmai húzóerőt kellene jelenteniük a fiatal, pályakezdők számára. Csak ugye ez (a tudásuk) sok pénzbe kerül (normális esetben). Ezért is tart ott az ország, ahol... semmiféle érték nincsen megbecsülve, csak a mutyi meg a rokonság :(

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.08. 14:28:08

@Babette_:

Ez aranyos! :)
Még nem vetemedtem ilyesmire, de ami késik... :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.08. 14:55:10

Ha már dögrováson a hozzászólások száma:

Csináltam bolti mac&cheese-t. Sehol sem volt a házilag készítetthez képest... :(

Mrs. Clayton 2013.06.08. 15:16:21

@Kovermadar: hát tudod, ez épp pillanatnyi helyzet, a fiam eleve ideiglenes útlevéllel ment haza vizsgázni, 24 órás útlevelet kellett intéznie mert kedden jönnie kell vissza, mert itt meg felvételizik, már maga a hazajutás kaland meg egy rakat pénz volt, a központi okmányba az apja nem akarta felvinni erre ment vonattal, épp fél 2-kor beesett, leadta az igényt, megy haza, ellopják a pénztárcáját pénzzel, busz/vonatjeggyel, én meg a tesóm telefonon tartottuk vele a kapcsolatot, eddig azt tudtuk h lassan a teló is lemerül, de hívja az apját h menjen fel érte, fél órája nem tudjuk felhívni, csak azt tudjuk h az Árpád-hídnál volt
velem az ex 4 éve nem beszél, nem tudom felhívni, a lányom hívja, h beszélt-e a tesójával, erre kinyögi, h igen és ő mondta neki h kapcsolja ki a telót, h ne merüljön le, de nekünk nem szólt volna, és intéz vkit, aki ad neki pénzt hazáig, mert el nem menne érte, max ha minden kötél szakad, igaz holnap is mehet vissza szerencsétlen gyerek, de ma már csak éjjlere ér haza, ha egyáltalán, mert az apja nem megy fel kocsival, inkább vkit küld pénzzel
én mondjuk szimplán idiótának tartom, nem Lucifernek ez is igaz, de nem csodálom, ha mások sátánként emlegetik az exüket

montroyal ( CAN qc) 2013.06.08. 15:35:26

@zopilote: OK egy masik régi
a hazassag olyan mint egy gyonyoru festmeny... messzirol szép !

a masik a hazassag azert jo mert 2 ember kozosen egyuttes erovel megoldja a problemakat ... azokat a problemakat amik ha nincs a hazassag fel sem merulnenek...

na jo nekem felmerult egy ; dolgoznom kell

aberdon 2013.06.08. 16:48:52

hát jó srácok, akkor én inkább meg se házasodom ha ez ilyen szar buli! :)

nyuszigonosz 2013.06.08. 17:00:36

Na szóval ma nincs poszt, ma csak fb- beszélgetés összenyirkodva. :(

Mindegy is, mert @én már a fény gyermeke vagyok: írta ma a vidámabbat. :) Pihent agyú alak vagy, nap mint nap van vigyorogni való töled. :)))

Muscari 2013.06.08. 17:03:00

@Koós: Azert nem annyira gaz: nekem elsore ugyan nem sikerult de masodikra igen, mar 8 eve nagyon boldogan es harmonikusan elunk egyutt a ferjemmel.
Egyebkent abban a pillanatban, mikor megismertem tudtam, hogy o az igazi :-)
Szoval ne add fel ilyen konnyen!

Meseljen meg valaki valamit, olyan szivesen olvasnek...

Muscari 2013.06.08. 17:04:30

@Jess G: Drukkolok a fiadnak, mit fog tanulni, ha nem titok?

Mrs. Clayton 2013.06.08. 17:10:11

@Muscari: köszi, engineering, itthon is meg otthon is, elvileg vki vitt neki pénzt és a vonaton ül/arra vár, egyébként kész agyrém volt az elmúlt 1 hét, de még nincs a kezünkben az útlevél

eagles 2013.06.08. 17:13:12

@Koós:

Tudod barátom a házasság olyan, mint egy hosszú étkezés.
Csak ez a desszerttel kezdődik.

Szt Elvíz 2013.06.08. 17:18:29

@Quercus58: "Bírom" az ilyen szövegeket a nős pasiktól, aztán ha válásra kerülne sor akkor ti lennétek a legjobban megijedve.

eagles 2013.06.08. 17:27:19

Egyébként, mint "új fiú", nem akarok belepofázni a dolgokba, de szerintem egy au-pair nem igazán tud átfogó képet adni az adott országról. Nem bántás képen mondom, de gyakorlatilag az egész élete a lakásban zajlik. A papírdolgait ahogy olvasom a befogadó család intézi, vagy legalábbis segít benne, a mindennapjait meg lekötik a gyerekek. A fizetése ahogy elmondják, nem eget verő, miután teljes ellátást kap. Szabadideje kevés, "világot látni" se pénze, se ideje.
Ezért nem tud olyan posztot írni, ami komoly hozzászólási ingert gerjesztene.

Persze lehet, hogy tévedek.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.08. 17:30:00

@Muscari:

Ma volt a kegkisebb svéd királylány, Madeleine és az amerikai pasijának (Christopher Paul O'Neil) az esküvője Stockholmban.
Pont most lett vége, szép volt!

Itt más elég blama lenne elválni szerintem, főleg, hogy csomó helyről voltak itt uralkodók. Bár a válásra nem hívnak vendéget, de akkor is :)

Érdekesség: nem veszi fel a svéd állampolgárságot, így nem kapja meg a királylány címeit sem. Ha így tenne, akkor nem folytathatna üzleti tevékenységet a továbbiakban, így viszont ez nem érinti. New Yorkban fognak élni, mint eddig is.

(ezt az esküvőt én is fizettem ;) )

eagles 2013.06.08. 17:33:58

@Szt Elvíz:

Tudod amikor megnősültem a haverok megkérdezték, meggondoltam-é? Erre azt feleltem:

Az a nő, aki mellettem egy évnél többet kibír, az Nobel díjat érdemel. A feleségem 30 éve bírja.
Örömmel jelentem, van egy Nobel díjas felesége az országnak. Én már Neki ítéltem.

Szt Elvíz 2013.06.08. 17:43:06

@Quercus58: Gratulálok! :)
Meg kell becsülni, ritka kincs manapság a hosszú házasság... főleg ha a feleség Nobel díjas (is) :)

eagles 2013.06.08. 17:45:12

@Szt Elvíz:

Kösz.
Csak az a baj, hogy a díjjal járó pénzt nem akarják küldeni. De majd rájuk szólok.

pamut 2013.06.08. 17:46:00

Ez van a posztban: "Most Angliában vagyunk, de közelébe nem ér Svédországnak."
Érdekelne a bővebb kifejtés, hogy ez mi takar, pénzt, lehetőségek számát, sima ország-szimpátiát, vagy mit.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.08. 17:50:33

a nok sokkal nehezebben szanjak ra magukat a valasra, mint a pasik, de ha eldontik, onnan nincs visszaut
nekem egesz amerikaig kellett jonnom az igaziaert:)
de az elotte valo probalkozasok is kellemes emlekek:)

Szt Elvíz 2013.06.08. 17:58:38

@Quercus58: Ha svéd lennél már kb. a 3. Nobel díjast fogyasztanád! :)

Szt Elvíz 2013.06.08. 17:59:28

@hagyma: Talán mert genetikailag tisztességesebbek?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.08. 18:01:31

@Szt Elvíz: nehezebben lepnek felre, ritkan verik reszegen a ferjuket stb.
a valas oka gyakrabban a ferfi mint a no, foleg ha mar csaladanya
na nem akarnam szentte avatni oket, csak ok altalaban szerelembol dugnak felre, a ferfiak barmiert:)
a kupikban nem veletlenul nok vannak es nem ferfiak

eagles 2013.06.08. 18:01:52

@Szt Elvíz:

Ahhoz először tenyészcsődör kiképzésen kellene részt vennem a Lipicai ménesben.

eagles 2013.06.08. 18:06:32

@hagyma:

Szerintem a génjeikben van, hogy egyben kell tartani a családot. Főleg ha már van gyerek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.08. 18:12:26

@Quercus58: legtobb esetben igen
meg hat ha mar gyerek/ek/ van/nak/ akkor nagy szazalekban a nonel maradnak
azert egyedul maradni 2 gyerekkel....
nem leanyalom
ezert tobbet urnek
gondolom
tudni nem tudom en csak egyszer valtam, a fiam mar kozel felnott volt

Szt Elvíz 2013.06.08. 18:13:09

@hagyma: És mennyivel egészségesebb lenne több legális kupleráj, kevesebb lenne a válás (szerintem).

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.08. 18:19:21

@Szt Elvíz: nem ertek egyet
en kifejezetten kurvaellenes vagyok
itt a keleti parton tiltott
az baj, ha egy ferfinek nem eleg a felesege ...
persz van, mikor az asszonynak mindig faj a feje...

itt lecsukjak a ferfit is nem csak akurvat, ha tetteneres esete forog fent:)
floridaban emlekszem, direkt beepitett voltak akik felszedtek a pasit, es a pasi ment bortonbe nehamy orara es meg ha a haverja is hozta ki, a recordjan megjelent, hogy kurvazasert 2500 dollar es 5 ora sitt
\nem volt orom, amikor az asszony olvasta

Szt Elvíz 2013.06.08. 18:23:45

@hagyma: Az elébb írtad, hogy a férfi "bármiért", hát én erre reagáltam a legális kupikkal.
Az más kérdés, hogy nálatok tiltott dolog, de mi lenne ha nem lenne az? :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.08. 18:30:16

A géneket nem lehet megtagadni. A férfi genetikailag poligám minden nőt meg akar dugni a nő genetikailag monogám csak egy pasit akar viszont a legjobbat.
A férfitársadalomra rákényszerített monogámia természetellenes.
A továbbörökítés a kulcsszó az egész történetben.
Aztán persze számtalan ideológiát próbáltak belevinni a történetbe például az egyház vastagon szerepet vállalt a monogám családmodell kialakításában de mindettől még a férfi férfi marad és megugrik mindenkit aki megáll neki.

eagles 2013.06.08. 18:38:46

@diggerdriver:

Igazad lehet. Nekem már Beyonce félig megvan. Én már piszkosul benne lennék, csak ezt a nőt kéne valahogy rávenni a dologra.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.08. 18:39:02

@Szt Elvíz:
A legnagyobb ostobaság tiltani a prostutíciót.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.08. 18:39:20

@Szt Elvíz: ertem en
ha nem lenne itt tiltott?
tele lenne kurvaval az orszag
mar a multkor irtam, ha egy no erre az utra lep, serti a torvenyt, sok veszelynek teszi ki magat, de ha nem tud berelni egy lakast es fenntartani telefon-internetet, akkor az mar nagyon ronda
namost ha ezek megvannak, nem kell kupi

mildi 2013.06.08. 18:40:13

a pasikkal mindig ez van.
1. ronda
2. egy isten, de
-foglalt
-meleg
ha egyik sem, akkor meg a barátnőd (húgod, uncsitesód, anyád! :) tetszik neki...

Szt Elvíz 2013.06.08. 18:42:58

@diggerdriver: Ez az alapfelállás, de ebben a büdös nagy liberalizmusban valahogy ez mégsem így működik.
Érdekes, hogy a "genetikailag poligám" faszik mindig találnak "genetikailag monogám" nőket mikor megszólal bennük a "genetika". :) Legalábbis ezt tapasztalom a környezetemben.

Szt Elvíz 2013.06.08. 18:45:58

@hagyma: Gondolom nem halnának éhen! :)

én már a fény gyermeke vagyok 2013.06.08. 18:47:56

@hagyma: Ezt a beépített kurvás sztorit kár volt leírnod. A fidesz tanácsadói olvassák a blogot, és minden újdonságra fogékonyak amiben pénz van. 6 kiló illegális dugásért? Ebből hétfőn 9-kor míting lesz, 12-re törvényjavaslat, 15-kor határozat.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.08. 18:50:36

A prostitúció a hálószoba lefújószelepe. A legolcsóbb legproblémamentesebb megoldása az ellaposodó szexuális életnek.
Na most aki mondjuk harminc év után is fergeteges szexuális életről regél azt én készséggel elhiszem csak tegye hozzá hogy nem a feleségével. Az a probléma hogy sokan ezt a házasság végének meg valami óriási problémának tartják pedig semmi más nem történik mint ami genetikailag kódolva van.
Talán mindenki átélte már azt a szituációt hogy haverokkal mentek az utcán és megláttak egy hihetetlen csinos bombázó nőt. Persze elhangzottak a tippek hogy ki mit csinálna vele aztán valaki megjegyezte hogy "hagyjátok azt is unja már valaki"
Nincs a világtörténelemben még egy olyan műfaj ahol annyi álszent dolog annyi hazugság annyi önámítás fordult elő mint a férfi-nő kapcsolatokban.

eagles 2013.06.08. 18:50:45

@mildi:

Szerintem az egész ott lett elkúrva(hogy egy nagy magyar klasszikust idézzek), hogy tiltva vagyon a többnejűség. No meg a többférjűség.
Miért ne lehetne egy hapsinak több felesége, vagy egy nőnek több férje.

Muscari 2013.06.08. 18:52:58

@Kovermadar: :-)
Erdekesek ezek a kekveruek.
Habsburg Gyorgy meg Soskuton el a csaladjaval. Ha jol tudom, azegyik lanyat Ildikonak hivjak, nem kifejezetten nemet nev :-)
Az mondjuk meg az erem masik oldala, hogy igy, ilyen hatterrel en is elnek Magyarorszagon. Gondolom, ot meg a NAV sem cseszteti...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.08. 18:53:05

@Szt Elvíz:
Persze hogy találnak. Aztán annak rendje és módja szerint az első adott alkalommal félredugnak.

Szt Elvíz 2013.06.08. 18:54:28

@Quercus58: Válaszolok mildi helyett egy másik klasszikussal:

"Ahhoz először tenyészcsődör kiképzésen kellene részt vennem a Lipicai ménesben. :)"

Szt Elvíz 2013.06.08. 18:56:46

@diggerdriver: A nők sem úgy működnek már ahogy leírtad (tisztelet a kivételnek), mert akkor nem találnának és maradna a kupi.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.06.08. 18:58:04

@diggerdriver: Nincs semmi fantáziád. Én egy jennifer anistonos maszkot húzok anyóka fejére, ő egy colin firth-öset az enyémre. Tök jó a szex 60 év után is. Ha megkívánunk mást, veszünk új maszkokat a boltban. Itt van tőlünk 80 méterre.

eagles 2013.06.08. 18:59:13

@Szt Elvíz:

Nem magamról beszéltem. Én szigorúan monogám vagyok.
Egyszerre csak eggyel.

Muscari 2013.06.08. 18:59:57

@mildi: az en ferjem eleg jelentektelen megjelenesu, de a belso ertekeit tekintve a legjobb, akit csak kivanhat maganak az ember. A kulso nem minden, majd te is rajossz egy bizonyos kor utan :-)

Szt Elvíz 2013.06.08. 19:04:33

@Szt Elvíz: Ez már lassan úgy fest mintha reklámozni akarnám a kupikat, pedig eszemben sincs! :)

eagles 2013.06.08. 19:05:41

@én már a fény gyermeke vagyok:

Én egyszer próbálkoztam eddigi életem során egy kurvánál.
A nő végigmért, majd megkérdezte:

-van nálad rád való óvszer?

Pedig 180 centit kóstálok...

Most ,hogy visszagondolok, lehet, csak a fejemet akarta takarni.

Szt Elvíz 2013.06.08. 19:05:56

@Muscari: Akkor nem első látásra szerelem volt a tiétek?
Ezt minden szemétkedés nélkül kérdezem.

Muscari 2013.06.08. 19:08:26

@diggerdriver: nekem egy hatvan x eves bacsi meselte egyszer (kocsmaban, par sor utan) hogy meg mindig hetente hancuroznak a hasonlo koru asszonykajaval. Irigyelte a mostani (20 vvel ezelotti, mert ez jo regi sztori) fiatalokat, hogy var van normalis vedekezesi lehetoseg, az o ifju koraban meg nem volt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.08. 19:13:09

Tudjátok mikor ez a téma előjön mindig két filmepizódot szoktam elmesélni.
Az egyik a Jaguár című filmből van. Nem, nem az a Jaguár film amire gondoltok az a francia faszság.
Ez egy a Garibaldi ideje előtti forrongó Itáliában játszódik egy földesúrnál.
Olyan kiváló színészek szerepelnek benne mint Burt Lancaster, Alain Delon Claudia Cardinale.
Lényeg a lényeg hogy a földesúr időnként elmegy gyónni ahol bevallja bűneit.
Azt mondja neki egyszer a pap "ugyan már hatvan éves elmúlt miért jár még minden héten be a városba a kúrvákhoz?"
A válasz nagyon tanulságos.
" Tudja atyám több mint harminc éve vagyok házas most is ugyanúgy szeretem a feleségem mint a kezdetekkor. Szült nekem nyolc gyereket akikre büszke vagyok de a házasságunk ideje alatt nem láttam még a feleségem köldökét és minden szeretkezés előtt keresztet vet. Na ezért járok a kurvákhoz."

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.08. 19:15:00

@Muscari:
Mesélni én is tudnék. Húúú de még miket:))))))))))))))))

BTBTBT 2013.06.08. 19:19:59

@Quercus58:
Haj, kapnál te ezért Mirjam-tól, ha errefelé járna. :)
Persze a harmincéves szakirányú tapasztalatod ellenében esélytelenül indulna.

Szt Elvíz 2013.06.08. 19:22:24

@én már a fény gyermeke vagyok: Áááá mást fognak kitalálni 12-re, a tanácsadók 99 %-a férfi.

eagles 2013.06.08. 19:23:33

Szerintem a férfiak a legnagyobb hibát ott követik el, hogy a nősülés előtt nem vesznek figyelembe egy alapigazságot.

Barátnőnek manöken kell, feleségnek társ.

Egyébként a poszthoz visszakanyarodva, nem hiszem, hogy normális dolog az, ha a gyerekeket babyszitter neveli, és nem a szüleik.
Én a lányaimat etettem, fürdettem, tisztába tettem, stb. Semmi pénzért nem engedtem volna át ezt az élményt másnak. Főleg nem egy idegennek.

BTBTBT 2013.06.08. 19:27:17

@tildy:):
Kell neki a Notting Hill-nél dolgozni.
De az, hogy "kreatív szakmában" rendkívül sokat takarhat. A havi nettó 5000 néhány éves tapasztalattal kicsit mese habbal.
Megérdemli, hogy havi 1000 fontot fizessen egy szobáért meg 100-150 rezsit. Kettes zónában, ami a NH szomszédságában van, 1000-1200-ből lakást bérelhetNE, minimum kétszobásat (egy hálósat). De ő inkább kerülhet mást. :)
Meg szeret "menő helyen salátázni". Tipikus "nem tudok/nem akarok főzni/kaját készíteni" nő. Így nem nehéz 1000 fontot elkölteni élelmiszerre.
"A Londonban élő magyar nő példája is jól mutatja, " WTF? Eléggé "reprezentatív". :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.08. 19:29:43

@Szt Elvíz:
A másiknak az a címe hogy Floor asszony két férje.
Ez egy nagyon régi Brazil flm.
Floor asszony a város szépe egy igazán vérmes bögyös faros menyecske.
Férje is van akivel valami fergetegeseket dugnak. A probléma ott van hogy a férj egy mérhetetlenül link piás kártyás brutális vadbarom aki időnként meg is veri a feleségét. De kúrva jó vele a szex. Egyik szép reggelen a férj infarktusban feldobja a pacskert.
Sírás rivás temetés brazil módra és hát Floor asszony kezére és egyéb bájaira rengeteg jelentkező van.
Aki végül elnyeri kegyeit az a városka patikáriusa.
Egy végtelenül szolíd kispolgár gyönyörű házzal sok pénzzel soha egyetlen kilengés semmi extrém csak a nyárspolgári valóság.
Floor asszonynak semmit nem kell csinálni mindent megkap azt csinál amit akar.
Csak van egy kis bibi.
Patikárius úr szeretkezése abból áll hogy este az ágyban ráfordul a feleségére mozog rajta néhány percet majd lefordul és azzal a lendülettel már alszik is.
A film erre a két házasságra hegyezi ki a történetet a nézőre bízva hogy döntse el melyik a jobb.

BTBTBT 2013.06.08. 19:30:14

@hagyma:
"a nok sokkal nehezebben szanjak ra magukat a valasra"
Vajon miért is? Egyébként nem meglepő.

BTBTBT 2013.06.08. 19:30:55

@tildy:):
Akarom mondani, Notting Hill-nél lakni.

BTBTBT 2013.06.08. 19:32:27

@diggerdriver:
Feleség olvassa a hozzászólásaidat? :)

BTBTBT 2013.06.08. 19:37:07

@mildi:
Az kimaradt, hogy a pasi pénzes/szegény. Családalapításra berendezkedésen gondolkodó nőnek ez is fontossá válik, nemcsak a külcsín vagy a belbecs.

@Quercus58:
Ha a nők belemennek a közösködésbe, és a férfi el tudja tartani őket, miért ne? :)
Csakhogy az ilyen pasiból nagyságrendekkel kevesebb van.

eagles 2013.06.08. 19:39:33

@diggerdriver:

Évekkel ezelőtt a falunkban az egyik asszonynak meghalt a férje. Férjuram három dolgot szeretett. A pályinkát, a bort, meg a sört. Ebben a sorrendben. Nem az övék volt a mintaházasság.
A temetés után egy pár hónappal megkérdezték az asszonyt:

-ugye jó már, hogy megszabadultál attól az alkoholistától?

Az asszony így válaszolt:

-tudjátok, rossz a rosszal, de rosszabb a rossz nélkül.

BTBTBT 2013.06.08. 19:40:36

@Quercus58:
Akkor te egy normális apa/szülő lehetsz. Más lusta és ilyesmire is költi a pénzét.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.06.08. 19:40:38

@Szt Elvíz: Ez igaz. Majd adnak maguknak mentességet. Én már látom magam előtt az egészet, beépített kurvanénik fogják leszólítani a manusokat és tesznek visszautasíthatatlan ajánlatot. 300 ft itthon a tűréshatár, tehát ennek kevesebbnek kell lennie. Legyen 40 ft. Ez ár/érték arányba állítva nem hangzik rosszul, sok marha be is fog ugrani. 6 kilóért házi anyóka kiválthatja, vagy jön az árverezés.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.08. 19:53:09

Egyébként nekem az a tapasztalatom hogy azok a férfiak akik szeretőt tartanak ott érdekes módon a feleség mindig csinosabb mint a szerető.
Tipikus példa a Diana Hercegnő Camilla páros.
Attól hogy egy nő jól néz ki lehet hogy hálószobai teljesítménye kimerül annyiban hogy hanyatt fekszik és úgy marad.

BTBTBT 2013.06.08. 19:59:35

@diggerdriver:
Camilla nem a legjobb példa, mert már évekkel azelőtt kavart a Károllyal, hogy az elvette volna a Dianát. K. el is akarta venni, csak C. nem volt annyira jó választás a királyi család számára, ezért mégsem.
Azért egy férfi hálószobai teljesítményével is lehetnek problémák, ne csak a fadarabként fekvő nőket ostorozzuk.
És visszatérve Károlyhoz: ha rátukmálták az egyébként sokkal jobban kinéző D.-t, lehet, hogy nem volt egy ágyakrobata a házasságuk során.

Szt Elvíz 2013.06.08. 20:05:54

@Barátusz: Lehet, hogy C. az ágyban kompenzálja kevésbé előnyös külsejét!

Szt Elvíz 2013.06.08. 20:07:18

@én már a fény gyermeke vagyok: Na azt megnézném hogy kurvanéni 300.-Ft-ért elmegy valakivel! :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.08. 20:08:56

@Barátusz:
Persze a férfin is sok múlik.
Baszni az ökör is tud szeretkezni csak az akinek megvan hozzá a megfelelő intelligenciája.

eagles 2013.06.08. 20:09:58

@Szt Elvíz:

Halkan jegyzem meg: nem a kurvanéninek kell elmenni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.08. 20:10:47

@Szt Elvíz:
Ingyen is. Ha a megfelelő igazolványt felmutatja.

Szt Elvíz 2013.06.08. 20:11:05

@Szt Elvíz: 300.-Ft számla nélkül? :)

BTBTBT 2013.06.08. 20:12:41

@Szt Elvíz:
Különösen jól lehetett neki Károllyal, amikor még húszas évei elején járó csaj volt.
Egyébként az angoloknak vér ciki ez a K.-C. kapcsolat meg ahogy ez összekapcsolódott D. személyével, és K.-t pojácának tartják.

Szt Elvíz 2013.06.08. 20:13:48

@Quercus58: Igazad van félreértelmeztem!
Áfástul 300? :)

opusz1982 2013.06.08. 20:13:53

@én már a fény gyermeke vagyok: ember lehet,h te palyazhatnal a trollok trollja cimeert,de h mindig mosolyt csalsz az arcomra az tuti :)

Szt Elvíz 2013.06.08. 20:14:32

@Barátusz: Mit érdekli ez Károlyt ha boldog Camillával!

BTBTBT 2013.06.08. 20:14:40

@diggerdriver:
Az intelligencia kevés. Gyakorlat is kell hozzá, kérem szépen! :)

2013.06.08. 20:15:51

@hagyma: Én nem értek egyet a kurvázás büntetésével. A legtöbb férfi olyan ronda, hogy nincs nő aki lefeküdne vele ha nem fizet (havi 1-2 dugás meg már egészségügyileg is ajánlott). A többi meg homokos.

Szt Elvíz 2013.06.08. 20:15:57

@opusz1982: Ha másban nem, humorérzékben tuti élvonalban vannak a magyarok... sőt!

BTBTBT 2013.06.08. 20:20:59

@Szt Elvíz:
Azért hatvanon felül tán ők se gyűrnek össze sok lepedőt. De ettől még lehetnek boldogok.

eagles 2013.06.08. 20:21:08

@diggerdriver:

Hidd el testvér, ha az intelligencián múlna napi 24 órát szeretkeznék.
Sajnos kell hozzá más is.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.06.08. 20:24:43

@Szt Elvíz: A beépített kurvanéninek nem kell huncutkodnia a 40 ft-ért. Beviszi a szerencsést a kuka mögé, ahol azt már várja az erre szakosodott fakabát. Beépített kurvanéni a munkájáért fizetést kap az államtól, 108ezer bruttót mint minden más nő. Plussz kuncsaftonként 12 ft-ot, minden sikerrel kaszírozott 600ezer forint után.*

* Ezt hosszabb ideje külföldön élők nem érhetik. Nálunk már jó, a fidesz visszadta nekünk a munka becsületét.

eagles 2013.06.08. 20:27:13

Egyébként érdekes dolog ez a Diana-Károly-Camilla háromszög.
Mert ugye vannak nők akikhez már nem pepes kell, hanem gyomor. Camilla ebbe a kategóriába tartozik. Ugyan akkor Károlyról is el lehet mondani, ütni kéne az oroszlánt, hogy megegye.
Szerintem összeillenek a gyógyteával.

Szt Elvíz 2013.06.08. 20:27:52

@én már a fény gyermeke vagyok: Ezt jól kitaláltad! :)
Ennyiért menjen beépített kurvanéninek az akinek kétannya van!

Legalább Te nem lennél veszélyben mert csak maszkot venni ugrasz le!

opusz1982 2013.06.08. 20:30:33

@Quercus58: a muszlimoknal,ha eleg vagyonos vagy akkor lehet akar 4 feleseged is, Nepalban es brazil torzseknel pedig tobbferjuseg van. Csak a civilizalt vilagok vannak lemaradva ;)

eagles 2013.06.08. 20:36:02

@Szt Elvíz:

És az állami megbecsülés? És az állami nyugdíj? Az neked semmi?

BTBTBT 2013.06.08. 20:37:51

@Quercus58:
Ha két szép/átlagos/csúnya ember tetszik egymásnak, akkor annyi. Az, hogy a környezetük vagy az adott kor ideálja szerint csúnyák, az érzelmeik szempontjából irreleváns.
Ráadásul ha királyi családból származol, nem hajkurászhattál minden nőcit, akit akartál. Ez csak az elmúlt években változott meg.

Mi az a pepes?

Szt Elvíz 2013.06.08. 20:37:58

@Quercus58: Meg a törzsgárda tagság! :)
Ahogy mondod... SEMMI!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.08. 20:40:28

@Quercus58:
Figyelj, a mennyiséghez pont nem kell intelligencia. A minőséghez kell.
A kettőnek semmi köze egymáshoz.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.08. 20:43:08

@Barátusz:
Nézd meg a monakói herceget. Egész életében mást sem csinált mint hogy végigkúrta a világot. Minden modell, színésznő megvolt neki.
Jól tette.

opusz1982 2013.06.08. 20:44:54

@Muscari: ez mekkora hulyeseg. Mar a 40-50-es evekben ia volt ovszer, coitus interruptus pedig tobb 1000 eve ismert.

eagles 2013.06.08. 20:46:14

@Barátusz:

"Mi az a pepes? "

Mutassam?

BTBTBT 2013.06.08. 20:48:42

@diggerdriver:
De Károlyról meg az angol királyi családról volt szó.
Ettől függetlenül biztos, hogy vannak olyan kavarások, amikről a köznép nem szerez tudomást, mert titkolják. Tudod, hogy az angolok mennyire kényesek erre.
Meg a híres emberekkel kapcsolatban sok újság is kitalál vagy eltúloz dolgokat.

BTBTBT 2013.06.08. 20:51:07

@opusz1982:
Óvszer volt, kérdés, hogy mennyire szerettek anno a férfiak "zokniban fürödni", de a coitus interruptus nem véd terhesség ellen, és önuralom is kell hozzá. :)

BTBTBT 2013.06.08. 20:52:13

@Quercus58:
Te így hívod? Melyik tájegységen honos a kifejezés?

opusz1982 2013.06.08. 20:55:59

@Barátusz: az egyszer mar biztos;) akkor vegyen meleg furdot elotte a delikvens,mint anno a torokok.

eagles 2013.06.08. 20:57:30

@Barátusz:

Nógrád.
Annak idején a lányok úgy mondták:

-ez mi? mert pepesnek kicsi, viccnek meg rossz.

2013.06.08. 21:02:29

@Barátusz: Igazad van, ráadásul Diana sem volt egy Cheryl Cole, max a királyi család többi tagjához képest nézett ki jól. Helyes kis görbe orra volt, és lefelé ferdült a szeme. Persze csinos volt, kedves és jótékony, de hát arcilag...

tanato 2013.06.08. 21:13:40

@Egeszsegugyis kivandorlo: www.mediconnection.fi/hu/cgnk

Te ennek a cégnek az embere vagy?Sok orvosi é fogorvosi állát hirdet különböző orvosi weblapokon.

tanato 2013.06.08. 21:15:04

@tanato: Mármint Finnországba természetesen.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.08. 21:25:14

@Barátusz:
A büdös életben nem hallottam ezt a szót.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.08. 21:27:48

@Barátusz:
Persze, teljesen igazad van. Az angolok elég prűd nép.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.08. 21:31:09

@opusz1982:
Na az is egy nagy baromság volt. Onnan ered hogy a herék alacsonyabb hőmérsékletűek mint a test azért vannak testen kívül.
Akár le is forrázhatja a tökeit attól még termékenyíteni tud mert az ondózacskó a testben van a végbél mellett.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.08. 21:55:01

OFFolok egy hatalmasat:

Hol tudnám online nézni a Britain's Got Talent-et? :)

BTBTBT 2013.06.08. 22:25:41

@Quercus58:
Sosem hallottam ezt a szót. Felénk kis pöcsnek/faroknak hívják.

@Wendriner Piroska sakál és balerina:
Hát ahogy itt boncolgattuk korábban, azért a Károly sem egy matyóhímzés.
Diana nagyon is jól nézett ki, csak az a nagy hajkölteménye volt aaaannnnyyyira 80-as évek.
A Cheryl Cole sokkal szebb volt, amíg nem lett megcsinálva a Simon Cowell szája íze szerint. Vagy által.

@diggerdriver:
De ha felmelegítik a herét (forró fürdőben vagy szoros alsóban), akkor csökken a megtermékenyítőképesség. Persze neház lenne ilyen módszerekkel hatni mind a 20 millió kis farkincásra. (Már ha egísíges vót a gazdájuk.)

@Kovermadar:
Nem hiszem, hogy lehetne. Az nem buli a Cowell-nek. Viszont a youtube-on kint lesz az adás után néhány órával, műsorszámonként szétszabdalva.
Itt beraknak néhány videót, de nem a teljes adást - talent.itv.com/

BTBTBT 2013.06.08. 22:28:05

@Quercus58:
Ez botrányosan akad, és a felbontás is gáz, pedig a netem millióval hasít. Majd inkább holnap reggel a youtube-on.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.08. 22:34:48

@Quercus58: @Barátusz:
Köszi!

Pont időben, majd pont szétfagyott a böngészőm, így lemaradtam a jóról... :(

Majd akkor a youtube-on, illetve az indexen megnézzük nyertek-e.

Köszi mégegyszer!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.08. 22:39:05

@Barátusz: Ezt én is tudom csak azt mondom hogy ha valaki ma hőkezeli a heréit annak a hatása csak napok múlva mutatkozik.
A mai forró fürdő a mai kefélést nem teszi terméketlenné mert a mai kefélés spermái nem a herében vannak hanem már a végbél mellett az ondózsákban aminek ritmikus összehúzódásait ejakuláláskor jól lehet érezni. (lehet kipróbálni)
Az alacsonyabb hőmérséklet csak az ondó előállításéhoz szükséges. Ha a testhőmérséklet káros lenne a spermiumoknak akkor a női testben a megtermékenyítés is kockázatos lenne nekik.

2013.06.08. 22:58:13

Mi volt ma a téma?

Mrs. Clayton 2013.06.08. 23:00:45

hihi nyert az attraction a bgt-ben

opusz1982 2013.06.08. 23:36:53

@diggerdriver: ennek ellenere mukodott a dolog/marmint a furdo/, egy no pexig nem 40 valahany fokos :) mint egy jo gin.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.09. 00:02:41

@Jess G: eleg erdekes nemely brit kommentje. Gyorsan ossze is rittyentettem egy cikket :) tildy.blog.hu/2013/06/08/britain_s_got_talent_659

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.09. 00:16:23

@Muscari: Az Ildiko eredetije, a Hilda, Hildi tradicionalis nemet nev.

Egeszsegugyis kivandorlo 2013.06.09. 08:58:36

@tanato: Nem ismerem ezt a ceget. Amikor kijöttem, akkor egy nem egeszsegugyi szakemberekre szakosodott vegyes finn-magyar közvetitö ceggel jöttem ki. 1 evvel kesöbb mar nem tartoztam hozzajuk, atvett a jelenlegi munkaltatom hatarozatlan ideju kinevezessel. A finnek szinte csak közvetitön keresztul alkalmaznak embereket (egeszsegugyben, femiparban), akkor is ha sokkal többe kerul nekik, de vannak kivetelek: pl. akik legalabb közepfokon beszelik a finnt es önalloan tudjak intezni az összes papirt, de ez nem tul gyakori. Viszont felsö korhatar nincs, 54 es 62 eves kollega is jött ki, csaladi okok miatt mindkettö visszament mar. Az egyik par honap utan a masik 2 ev utan.

tanato 2013.06.09. 09:40:48

@Egeszsegugyis kivandorlo: Te milyen szakterületen dolgozol?

Mrs. Clayton 2013.06.09. 09:44:16

@tildy:): azért nem kell a briteket se szentnek hinni, itt is vannak, akiknek nem tetszik, h nem is az országban élők lettek a nyertesek, másokat meg nem zavarja, mert tetszett nekik a műsor,
én megnéztem a Csillag Születikben előadott műsorukat, tényleg semmi köze nem volt ehhez, egyébként nekem jobban tetszett
ez az árnyékos műsor nem rossz, de nekem azért túl szájbarágósan volt érzelmes, biztos sikeresek lesznek vele Vegasban
engem a főnököm egy hete mindenkinek úgy mutat be, h ez itt J.G. és magyar, mint az Attraction

Egeszsegugyis kivandorlo 2013.06.09. 09:47:15

@tanato: Egy kisvaros egeszsegugyi központjaban vagyok orvos, hasonlo az otthoni haziorvoslashoz, de megis teljesen mas. Itt ketpolusu az egeszsegugy: alapellatas es korhaz. Az alapellatasban egeszsegugyi központban dolgozo- altalaban nem szakorvosok vagy igazan szelesköri ellatast biztositani tudo altalanos orvosok dolgoznak. A legtöbb helyen 20- 40 agyas fekvöbeteg reszleg is van. Ott aktiv agyak es ugynevezett "elfekvö" agyak is vannak. Utokezelesek mutetek, ingarktus utan, rehabilitacio. Akut betegek kezelese, akik jönnek otthonrol, a jarobeteg oldalrol, korhazakbol, szinte barhonnan.

tanato 2013.06.09. 09:55:22

@Egeszsegugyis kivandorlo: Köszi az infót,mióta vagy kint?
Majd este még dumálunk ha hazajöttünk a strandról.Örülök hogy még egy kollega van fent a HÁ-n.

mildi 2013.06.09. 10:03:37

@Muscari:
ó köszönöm! kérem a buksisimit és a puszit is a homlokomra mellé...;)
ember, iróniaméter! + nem tudod, hány éves vagyok...

(nem igaz, hogy mindent idézőjelezni, meg magyarázni kell)

BTBTBT 2013.06.09. 11:17:45

@tildy:):
Egyáltalán nem érdekes, hanem - sajnos - megszokott az ilyen kommentek tömkelege. Többnyire a mélybritek írogatják. :)
Valahol egyébként érthető, hogy miért nevezhetnek nem angolok is egy UK versenyre, de ha azt nézed, hogy az America's Got Talent-be angolok is felléphetnek, akkor kár fanzalogniuk a szigetországiaknak.

Egyébként ez nagyon szimpátia-előadás volt az Attraction-től a kizárólag angol elemek miatt. A múltheti volt tőlük a legjobb, de azért az, hogy nyertek, ismét azt mutatja, hogy Mo.-on mennyire nincsenek lehetőségek.

Meglepett Cowell döntése, hiszen az énekesekben sokkal több pénz van, és általában azok nyernek.

BTBTBT 2013.06.09. 11:35:47

@diggerdriver:
Általánosságban említettem, hogy a forró fürdő csökkenti a megtermékenyítőképességet, nem arra, hogy a közvetlenül dugás előtti.

A spermiumok a herékben termelődnek, az ondóhólyagban meg a prosztatában a vitamindús spermaplazma keletkezik, ami a spermiumhoz adódva létrehozza az ondót (más néven spermát).

Vagy nem figyeltem volna biológia órán? :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.09. 11:39:32

@Jess G: Szerintem irtam is roluk, nem? De. Olvasgattam a kommenteket twitteren es facen, es tudom nagyon jol, hogy sokaknak nem tetszik. Csak szolok , hogy a kis Arexsandra sem itt szuletett, szulei sem britek. Vagy felhozhatnam Mo Farraht is, aki azert eleg ismert, megis szarmazasilag ugye nem brit. Egy olyan helyen, ahol ennyire kevert a lakossag szerintem felesleges azon rugozni, hogy nem brittek. Egyebkent meg nagyon sok brit szolt ezeknek az embereknek, akik fujjoltak a magyar csapatra, hogy ezt talan nem kene.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.09. 11:50:30

@Barátusz:
Ok ez rendben van általánosságban igaz én csak arra reagáltam hogy valaki azt mondta hogy előtte forró fürdőt vettek. Eleve kétes a hatékonysága még hosszabb távon is.
A sperma a herékben termelődik de csak a termelődés idejére lényeges az alacsonyabb hőmérséklet mert utána az ondóhólyagban tárolódnak ott már normál testhőmérsékleten és oda már a forró fürdő sem hat.
Aztán ahogy írod megy hozzájuk minden egyéb.
De általánosságban teljesen igaz hogy a forró víz a szűk alsónadrág vagy farmer csökkenti a termékenységet mint a rejtettheréjűség is.

tanato 2013.06.09. 17:52:24

@Egeszsegugyis kivandorlo: 4 éve? Akkor jól bírod a hideget.Itthon milyen területen dolgoztál?Milyen szakvizsgá/i/d voltak?A nyelvtanfolyamod itthon volt vagy már kint?Családdal vagy kint?Hány magyar kollégáról tudsz akik Finnországban dolgoznak?

Egeszsegugyis kivandorlo 2013.06.09. 19:53:54

@tanato: a tel nagyon szep, kicsit hosszu, de semmi baj vele. A nyar rövid, de meleg. Az elmult 3 hetben melegebb volt, mint Magyarorszagon. Hazi-es foglalkozas-egeszsegugyi orvos. Tanfolyam nem volt, kint heti 2-3 ora munka utan.
Ferjemmel. Kb. 10-15 100km-es körzetben.

tanato 2013.06.09. 20:36:27

@Egeszsegugyis kivandorlo: Köszi az infót,a 10-15 egyáltalán nem is kis szám 100 km-en belül.Férjed szintén kolléga?Akkor finnül tkp. folyamatában tanultatok?A napi munka mellett?

Egeszsegugyis kivandorlo 2013.06.09. 21:52:50

@tanato: Ferjnek, felesegnek nagyon nehez munkat talalni, szerencse kell hozza. Nem szakmabeli, kemeny fizikai munkat vegez, de nem banja..
A nyelv nagyon nehez, szervezett tanfolyam nelkul meg nehezebb volt. Kemeny menet es a nyelvtanulas örökke fog tartani.
Az egyik legszebb es legelhetöbb orszag, sokat tanultam az emberekröl, szakmarol, az eletröl es magamrol is. Nem mennek mashova....jo helyen vagyunk, nekunk mar itt van otthon. Pedig a majdnem felnött gyerekeink, szuleink, barataink Magyarorszagon elnek, de megis.

tanato 2013.06.09. 22:08:17

@Egeszsegugyis kivandorlo: Gratulálok hogy ilyen korban volt merszetek hozzá és hogy ilyen szépen bejött.Majd még jelentkezek és fogok kérdezgetni.Most jó éjt nektek!

Palmi 2013.07.17. 10:24:14

Sajat tapasztalatbol mondom, hogy itt finnorszagban nem lehetetlen munkat talalni, finn nyelvtudas nelkul sem. Persze, ha nem beszel/ ert az ember semmit, akkor be kell ernie takaritassal, rakodassal.
Van jo allashirdeto oldal (allami), tele ures poziciokkal. Nulla vagy minimalis nyelvtudassal nem tul nehez alkalmi munkat talalni, ami a kesobbiekben nagy szazalekban alandora valtozhat es vagy sokkal egyszerubb utana ujabb/ jobb helyeket talalni.

Jo angollal, megfelelo vegzetseggel vagy elegendo munkatapasztalattal/ jo referenciakkal is ki lehet fogni jo helyeket.
Persze ha szakkepzett orvos, apolo vagy egy het alatt talalsz munkalehetoseget. A helyi orvosok nem erik be az "sztk"-s "apropenzzel", privat korhazaznak vagy mennek a sved allami korhazakba, magasabb fizetesert.

A letelepedes, mindenfele segitseg nelkul elegge elhuzodhat.
Nekem finn parom van + gyerek, tobb mint 2 eve egyutt laktunk mikor kimentunk, amit pesti lakasberleti szerzodessel/ cimre erkezett levelekkel kell bizonyitani, vagy hazassag/ hazastarsi szerzodes is eleg.
Igy egybol megkaptam a letelepedesi engedely es a finn szemelyi szamot, de a Kela-kartyara es a TB-be valo felvetelre igy is 6 honapot kellett varnom. Ezek nelkul nem is kaphat az ember semmilyen tamogatast az allamtol.
Igy eleg jol ki tudjak szurni azokat az keleteuropai, arab, afrikai es egyeb szerencsevadaszokat akik csak a segelyert jonnenek.
Nem fognak kibirni ennyi (meghosszabb) idot munka es penz nelkul.

Ha beszeled a nyelvet alapszinten, akkor egybol megnyilik tobb ajto is. En azt ajanlom, hogy inkabb nyelvet tanuljon az ember, mint, hogy egybol valami tre meloba beleugorjon. Tobb fokkal fentebbrol kezdhetsz dolgozni, ahonnan mar egyszerubb tovabblepni.
-------------

Par aprosag:
"A finn fiúk nagy része vagy malacképű, vagy kövér, a maradék pedig fantasztikusan néz ki, de egyvalamire szeretném felhívni a figyelmet: itt szinte kivétel nélkül mindenki házas vagy el van jegyezve, ha pedig nem, akkor vagy komoly kapcsolatban él vagy meleg."
Arra is hivd fel a figyelmet, hogy nagyreszuk iszik mint az alat, egyszerre vagy 3 helyen van "komoly kapcsolata" vagy csak szimplan agressziv a parnerevel... (ezt a helyi lanyok, nok mondjak)

Ellenben a lanyok kedvesek, szeretetre vagynak es egy nem vadasz tipusu ficko mellett siman leelik az eletuket, boldogan.
A magyar ferfiak be is jonnek nekik, ha nem a fentebb vazolt paraszt kategoriaba esnek.
--
Sajat neveden nem lesz mobilod/ interneted minimum 2 evig (ennyi ido kell, hogy a cegek emberszamba vegyenek), hiaba van munkad, fix havi beveteled. Utana is siman elkernenek neha 3-400 euro kauciot.
---
A hideg... na az hideg, mint irtak korabban az itteni -25 olyan, mint otthon a -10. Amig nem fuj a szel addig nincs vesz, de a tenger mellett sokat fuj.
A meleg viszont sokkal melegebb. 22-25 fok-tol mar lel lehet izzadni, folotte igazi tikkaszto forrosagnak erzodik.

most ennyi, igy is hosszu lett.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása