oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. június 01. 06:50,  Jobb csak az egy feleség 243 komment

2013. június 01. 06:50 Határátkelő

Jobb csak az egy feleség

Nemrég az Egyiptomból átmenetileg itthon tartózkodó Timi is tartott egy Fogadót a Határátkelő Facebook-oldalán. A beszélgetés szerkesztett változatából kiderül, a nők nagy része (ha pénze engedi) eljut a felsőoktatásig, a többnejűség, bár megengedett, de nem túl elterjedt és hogy a csapból is politika folyik.

ismerkedő fiatalok.jpg

Milyen idő van Egyiptomban most? Milyen nyelvet kell rendesen tudni, ha dolgozni akar valaki Egyiptomban? Nők élete milyen ott?

Nagyon meleg van, most pont itthon vagyok, de elvileg valami förtelmes meleg, a légkondi sem használ. Ha angolul, németül, franciául tudsz, már lesz munkád seperc alatt, sok a multi, de el lehet menni tanárnak is. A nőkről már írtam két cikket is, ezeket megtalálod a blogomon.

Milyen százalékban tanulnak a nők, milyen jogaik vannak a családon belül, vagy általánosságban a mienkhez viszonyítva, elválhatnak-e? Ha elválnak, hova mennek, miből élnek, kié a gyerek?

A nők nagyobbik része, már persze, aki meg tudja fizetni, megy egyetemre, sokan mesterképzésre is. Családon belüli jogok: család válogatja, de általában mindent elmond a feleség a férjének, mindent megbeszélnek, hogy hova, kivel megy.

Külföldre sem nagyon utazik egy nő a férje nélkül, csak akkor, ha végképp nem lehet másképp megoldani. Váláskor a nő visszamegy a szüleihez, a gyerek a nőnél marad, szerintem minden esetben, nyilván az apja meg rendszeresen látogathatja, elviszi magához.

Mennyire megszokott a többnejűség?

Áh, nincs nekik arra pénzük. Amúgy nagy felelősség is, mert egyenlően kell bánni mindegyikkel. A többnejűség megengedett, de a Koránban is az van, hogy jobb csak az egy feleség. Szóval nem divat Egyiptomban a többnejűség, bár ismerek embereket, akiknek több feleségük van, vagy első, második feleség.

Velem is fordult már elő vicces incidens, mikor odajött egy nő hozzám, hogy a férjének keres második feleséget, és hát én olyan szép külföldi vagyok, van-e már férjem. Alapjában véve nem nagyon fordul meg a többnejűség a férfiak fejében, jobban mondva nem élnek vele.

Hogy bírod a kendőt? Nem meleg? Vettem néhányat Hollandiában, ott is sok a muszlim vallású. Pihekönnyű, de azért nekem meleg tud lenni.

Teljesen jól bírom, a megfelelő anyagú kendőt kell venni, illetve a szellős ruhák sokkal jobbak a melegben, mint pl. egy farmer, vagy egyéb testhezálló ruhák.

nők.jpg

Mennyire sikerült magadévá tenni a helyi szokásokat? "Európaiul" öltözködsz, vagy...?

Muszlim vagyok, kendővel és mindennel, úgyhogy ezzel a részével nem volt gond.

Azt megkérdezhetem, hogy áttértél vagy felvetted a muszlim vallást?

Igen felvettem a muszlim vallást, áttértem, de nem férjem hatására, hanem még itthon Budapesten, 5 évvel ezelőtt, míg férjemet csak 2 és fél éve ismerem.

Viszont sok más kulturális dolog van, ami nem a valláshoz köthető, pl. az étkezési, alvási szokások, ami még mindig nem megy, és azt hiszem, nem is fog menni. De például a lassúságot, hogy mindenhonnan késnek, nagyon ügyesen magamévá tettem, pedig nagyon pontos voltam régen, most itthon meg megőrülök, hogy mindenki siettet, pedig csak 5 perc késésben vagyok

Milyen alvási szokásokra gondoltál?

Már a kisgyerekek is úgy alszanak, hogy megy a tv, villany felkapcsolva, más gyerekek őrjöngenek a szobában. Semmi bevett ritmus, későig fent vannak az emberek. Jó ez a része érthető a meleg miatt, mivel naplemente után megy mindenki vásárolni.

A kisgyerekre visszatérve: akkor alszanak, amikor akarnak, én sokszor szeretnék már fél 11-kor aludni, de a szomszédok még bömböltetik a tv-t, ordibálnak az utcákon, át a másik lakásba. Vagy fúrnak-faragnak egész éjjel, mivel a 40 fokban nem fognak dolgozni a munkások.

Nem érdekel senkit, hogy te éppen aludni szeretnél vagy nem, ők hozzá vannak szokva a zajhoz, bármikor, bárhogyan képesek aludni, fel nem kelted őket bombával sem.

Mennyit lehet érezni a mindennapokban a politikai feszültségekből?

A csapból is politika folyik, anyósomék és még sokan mások ki sem mozdulnak a képernyő elől, egész nap a hír tv megy. Hétvégén mindig van valami banzáj, de a legtöbben szerintem már beleuntak az egészbe, de feszültek, mert hát romlik a gazdaság, nem tudják már, kinek higgyenek, úgy érzik, a forradalom elveszett, és azok az emberek hiába haltak meg...

A közbiztonság milyen?

A közbiztonság egész tűrhető, egyes részeken jobb, máshol sokkal óvatosabbnak kell lenni... A zsebtolvajok hemzsegnek, de ennél durvább azért ritkán van. Bár hozzáteszem a rendőrök felszívódtak. Néha látom igazoltatni őket, meg a forgalmat irányítani és ennyi.

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY!! Mivel az utóbbi napokban ismét panaszkodtatok privát levélben is a trollokra, ezzel kapcsolatban szeretném felhívni mindenki figyelmét a minden kommentnél megtalálható Szűrés gombra. Ugyan ehhez a funkcióhoz be kell jelentkezni (megkérdezem a blog.hu-nál, hogy esetleg működhet-e bejelentkezés nélkül is), cserébe viszont a Szűrésre kattintással az adott kommentelő összes hozzászólása eltűnik a szemünk elől (természetesen csak annak a felhasználónak a gépén, aki szűrt). Magyarul akinek nem szimpatikus egyik vagy másik hozzászóló, az maga ki tudja "moderálni" a megnyilvánulásait.

A kitiltást (noha szélsőséges esetekben természetesen alkalmazom én is) azért nem tartom jó megoldásnak, mert aki akar, újra regisztrál és 3 perc múlva más nickkel ismét itt van és ugyanott tartunk, ahol voltunk. Ezért kértem a blog.hu-sokat nem sokkal az átköltözést követően, hogy legyen egy ilyen Szűrés funkció és ők nagyon gyorsan és rendben meg is csinálták. Használjátok egészséggel, én pedig ígérem, a jövő héten utánajárok a blog.hu-nál, hogy lehet-e ezt belépés nélkül is használni.

Üdv

Határátkelő

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyiptom országfelelős Fogadó a Határon

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr955338411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

venbanya 2013.06.01. 18:55:00

@Barátusz:
Amikor eljottem otthonrol, mar 2 eve ismertem a paromat, 50 evesen egy kalandkent, lehetosegkent fogadtam a meghivasat. Mibol gondolod, hogy csak Europaban van elet? Szivesen elnek akar egy karibi orszagban is, de most ezt dobta a gep.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.06.01. 18:58:51

@venbanya: Jót írtál, és érdekes volt. Azért nem reagálnak rá a többiek, mert lökdösöd a tuk-tukokat az utcán. Itt többen azon árulnak hotdogot vagy azzal visznek ki pizzát. Most megbántottad az érzékeny lelküket.
Kérdés:
Egy szőke leány egyiptomban nem tud elhelyezkedni valamelyik vörös-tengeri turistahelyen? Már ha akar.

BTBTBT 2013.06.01. 18:59:33

@Shanarey:
Átfutottam, de attól, hogy írnak a nehézségekről meg a nők "jogai"-t is érintik 135-ből alig 1 oldal erejéig, nem találom, hogy miért tértek át az iszlámra.
Illetve rendkívül egyoldalúnak és a tanulmány tekintetében önigazolónak találom a "western way of feminism" kifejezéssel való szembeállítást - Nyugat-Európában.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.01. 18:59:50

A dodo évezredek alatt elvesztette repülési képességét mert nem volt rá szüksége lévén hogy életterében nem volt természetes ellensége.
Aztán jött az ember és hamarabb kiírtotta minthogy megint megtanult volna repülni. Nem egyedi példa. Néhány állatfajt mai szemmel nézve nevetséges indokokkal pusztítottak.
A bölényeket pusztán a nyelvükért pusztították.
A zsiráfokat azért irtották a búrok mert a zsiráf bőréből lehetett olyan hosszú ostorszíjat hasítani ami a 12ökrös fogat első ökrét is elérte.
A quaggát ami egy zebrafajta volt de csak a lábai csíkosak teljesen kipusztították szintén a búrok mert a bőréből készült a legjobb gabonazsák.
Nem kevésbé nagy baromság az orrszarvú tülkét potencianövelőnek tartani vagy a medveepét gyógyszernek. Hosszan lehetne folytatni...

nyuszigonosz 2013.06.01. 19:00:34

@venbanya: Ez sokkal jobb volt, mint a mai poszt!

BTBTBT 2013.06.01. 19:03:02

@venbanya:
Így már értem. De nem tértél ki arra, hogy miért érdemes megszokni, hogy a mo.-i munkanélküliséget követően egy újabb nem egyszerű dologba vágsz, és az utcán letakart arccal mászkálsz?

Ezt dobta a gép? Azt hittem, hogy a személyes döntésed eredményeképpen mentél ki.

Miből gondolod, hogy azt gondolom, hogy csak Európában van élet?

venbanya 2013.06.01. 19:13:54

@én már a fény gyermeke vagyok:
Nem lokdosom a tuk-tukokat... nekem ok a remalmaim... mindenhol ott vannak, mint a hangyak... keves a 3 visszapillanto :)
Te hol arulod a pizzat tuk-tukkal??? :)
Ha magadra gondolsz, mint szoke lany, erdeklodj eloszor magyar utazasi irodaknal.

venbanya 2013.06.01. 19:16:22

@nyuszigonosz:
koszi :) gondolkodom egy szaudi, meg egyiptomi poszton, de annyi minden van, azt se tudom hol kezdjem :)

venbanya 2013.06.01. 19:25:34

@Barátusz:
Szemelyes dontesem volt igen, mindenkepp el akartam mar jonni otthonrol, annyira megviseltek a tortenesek korulottem. Uj orszagban, uj dolgokat tanulni sohasem keso, es meg ha mellette boldog is az ember...

BTBTBT 2013.06.01. 19:46:20

@venbanya:
Az utcán arcletakarva limitálni magát az embernek egyenlő lenne azzal, hogy "uj orszagban, uj dolgokat tanulni"? És ennek még a boldogsághoz is van köze?
Nincs több kérdésem.

Ugyandehogy (törölt) 2013.06.01. 19:49:16

@montroyal: az építőanyag, a hatósági költségek és az adók.
ennyi a megfejtés.

venbanya 2013.06.01. 20:06:18

@Barátusz:
jaaaj de bonyolult tetszik lenni.
Nem kell leragadni az arcletakarasnal...
Igen, uj dolgokat tanulni... szerinted hany magyar no tud tevelabszar levest fozni??? :)

én már a fény gyermeke vagyok 2013.06.01. 20:24:06

@venbanya: Csak azért kérdeztem, mert 500 EP-t (máshol EGP, és kb. 16ezer ft) koldusként is megkereshetsz havonta. Ennyiért nagyon depisnek kell lenni egy angoltanárnak.

nyuszigonosz 2013.06.01. 20:34:52

@én már a fény gyermeke vagyok:
Én úgy értettem, ö boldog ott, ahol van. Azt meg úgysem lehet pénzért venni.

montroyal ( CAN qc) 2013.06.01. 20:40:23

@Babette_: epitoanyag pl a canadai fa .. mint annak idejen a videoton TV az oroszokhoz eloallitasi koltseg ;; xx oroszok vettek ; x félar, magyarok belfoldi piacon xxxx dupla ar
a lenyeg azert dragabb nekunk hogy nekik olcsobb legyen
ez van ...

én már a fény gyermeke vagyok 2013.06.01. 20:42:27

@nyuszigonosz: Akkor jó. Ennyiből vesz havonta 1 fogkefét és két tubus fogkrémet, aztán boldogan mosolyoghat.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.01. 20:52:34

Ez a mai töltelékposzt sok fantáziát nem mozgat meg találjatok ki valami témát amin elcsámcsogunk.

Fekete Pestis 2013.06.01. 20:54:48

Az arab nök szerint a jó férj néha megveri a feleségét.

www.bol.com/nl/p/goede-man-slaat-soms-zijn-vrouw-10-euro-editie/1001004004730003/

Olvastam ezt a könyvet az egyiptomiakról, tényleg jó.

BTBTBT 2013.06.01. 21:01:35

@diggerdriver:
Ha nem mozgatja meg a fantáziádat, miért mi találjunk ki csámcsognivaló témát? Nem akarsz nekiveselkedni? :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.01. 21:06:29

@Fekete Pestis:
Na ez jó...
Akkor beszéljük meg hogy lehet e olyan élethelyzet amikor a néhány pofont kell adni az asszonynak.

opusz1982 2013.06.01. 21:23:02

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: egyiptomi vallasu? Kopt kereszteny vagy Iszlam koveto? Az osi Amon-Re kultusza mar vagy 2000 eve letunt

opusz1982 2013.06.01. 21:27:53

@Kovermadar: a buddhizmus nem vallas, hanem vilagnezet, akar a taoizmus vagy konfuciusz kovetoi.

venbanya 2013.06.01. 21:28:15

500-ert nem is mentem a suliba. Ott egyebkent azt mondtak, hogy a helyieknek csak 400-at fizetnek, de ugye mivel kulfoldi vagyok (jo reklam lenne), igy tobbet adnanak. Az oviban tobbet keresek, mint a helyiek, a fizumbol egy 3 szobas lakast berelhetnek, es meg meg is elnek.

opusz1982 2013.06.01. 21:32:44

@Kovermadar: a szubatomikus reszecskeket es a fekete lyukakat sem latom megis elhiszem letezesuket. De amugy igazad van. Egy biztos az evolucios elmelet mar reg megdolt meg Darwin eleteben.

Taxomükke (UK) 2013.06.01. 21:41:54

@VHB: Hát igen, csak gettóban nem szívesen vennék házat, vidék nem gond, munka legyen, lehetőleg nem túl messze (időben értem, nem földrajzilag).
USA nekem kiesik, nem rajongok érte, de ez csak a privát véleményem, meg hát oda nehéz lenne bejutni és letelepedni.

opusz1982 2013.06.01. 21:42:54

@Shanarey: egyre tobb ember lesz a Foldon kozben a feher kaukazusi ember kipusztul csendben.

Shanarey 2013.06.01. 22:41:22

@Barátusz:

Nos az iszlám a nők jogait elég rendesen csorbítja, ellenben a férfiaknak szinte mindent szabad. Én is férfi vagyok, de akkor is ez finoman szólva is pofátlanság.

Ha egy nőt meg erőszakolnak, a nő a hibás, a férfi nem igazán.
Ha a nő nem akarja hogy megkövezzék, megöljék, akkor netán hozzámehet a megerőszakolójához, ha az akarja. Ha egy családban örökösödés áll fenn, a nő csak fele annyit kaphat mint a férfiak, ha van az örökösök között férfi. A férj verheti a feleségét, ha ahhoz van kedve. STB.

Ahol a muszlim fanatikusok többségben vannak ott be akarják vezetni a saria-t, az ő saját törvény rendszerüket, de persze a terrorista barmokat az a rendszer furcsamód nem szankcionálja.

Shanarey 2013.06.01. 22:45:34

@diggerdriver:
A dodó ráadásul meglehetősen szelíd volt így könnyen ment a ki írtása.

Ami a szép, az általad is említett rinocérosz és egyéb állatok, amelyek bizonyos részei, Ázsiában és Afrikában afrozidiákum nak számítanak, pedig ez csak egy hülyeség, tudományosan sose bizonyították. De ez nem érdekli az idiótákat.

Shanarey 2013.06.01. 22:51:02

@opusz1982:

A maradék sem él sokáig.

A nyersanyag problémák és a víz problémák miatt tuti jó háborúk lesznek. Tengerből is lehet iható vizet csinálni, de drága dolog.
Na meg mikor jön rá az emberiség hogy az erdő pusztítás és a faültetés nem arányos dolog akárhogy is akarják?

Shanarey 2013.06.01. 22:59:31

@diggerdriver:

Ufó?

A világegyetem a földi ember számára még rohadtul nincs feltérképezve, vagyis semmit sem tudunk arról pontosan mi is van a mi naprendszerünkön túl. Félre ne érts, nem vagyok elvetemült E.Daniken rajongó. Ám az ő felvetései sem légből kapottak, bár néha a magyarázata nem az igazi. A tudomány sem tud sok mindent megmagyarázni az evolúcióban. Ha akarod nézheted úgy hogy UFÓ= isten. Ha belegondolsz, a mai tudásoddal és felszereltségeddel, visszakerülné a múltba 3000 évvel. Szerinted az akkori emberek téged minek tartanának?

opusz1982 2013.06.01. 23:08:59

@diggerdriver: az evoluciora gondolsz,h mi van helyette? Fogalmam sincs, mert ha van Isten vagy istenek akkor Ot,oket ki teremtette? Ua a foldonkivuli elmelet, eleve az osi kulturak is lehettek nagyon fejlettek nem kell hozza idegen, de ha megis akkor oket ki hozta letre? Vannak fajok pl a bolytosuszos hal mely tobb szaz millio eve el kozottunk es semmit sem valtozott. Ember? Hianyzo lancszem azota sincs meg, mi lett a neander-volgyi emberekkel akik sokkal robosztusabb felepitesuek voltak megis nyomtalanul eltuntek. Az evolucio eroltetett mint a kommunizmus anno. Jo az ateistaknak. Ez vicc volt ;)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.01. 23:12:14

@opusz1982:
Én hiszek az evolúcióban és valahogy úgy tekintem az evolúció kontra istenhitet mint a demokrácia kontra diktatúra társadalmi berendezkedést.
Hiszek az evolúcióban mert még jobbat nem találtak ki.

opusz1982 2013.06.01. 23:14:55

@Shanarey: UFO jelentese azonosithatatlan repulo objektum, cseszealjat es nem marslakot jelent. Danikken egy humbuk ember,probal mindenben felfedezni idegen civilizaciot kozben a tenyek nagy reszet kitalalja, nezz utana. Hiabba mennel vissza 3000 evet nem ertene meg senki sem es nem tudnal repulot,kocsit vagy tevet csinalni,max mutogatnal.

opusz1982 2013.06.01. 23:16:00

@diggerdriver: ott a pont,jobbat meg nem talaltak ki :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.01. 23:22:22

@opusz1982:
Igen ezt próbáltam magyarázni hogy kérdéseket vet fel de nincs jobb.
Viszont a kérdések nem adnak okot hogy higgyek istenben.

Shanarey 2013.06.01. 23:23:50

@opusz1982:

Mobil telefon ami tud fotózni, zenélni filmet lejátszani, öngyujtó, kézi lámpa, netán kézi fegyver, stb.

Shanarey 2013.06.01. 23:27:47

Nos akkor egy teremtés elmélet ahogy Shanarey gondolja.

Egyszer volt hol nem volt, volt egyszer egy bolygó. A bolygón, amit nevezhetünk Földnek, nem volt még élet, bár alkalmas volt az élet csíráinak táplálására, de a mai értelemben vett életre nem.

Erre járt egy távoli utazó, egy idegen entitás, aki már túl volt az általunk ismert fejlődési szakaszokon.

Látván a bolygót, és annak paramétereit, el helyzett, némi szerves anyagot, hogy, az majdan a bolygó adottságainak megfelelően fejlődjön, és így is lett. Emberi számítás szerint sok sok ezer évvel később ismét erre járt valaki, aki olyan volt mint az elődje, de az nem biztos hogy ugyanaz a személy. Látván mi lett itt, és látván az akkori embereket, és tetteiket, úgy döntött, beleavatkozik a további fejlődés javítása okán.

Avagy Mózes és az ő átverésének abszolút sikere.

Na ez volt az a bizonyos sztori amit oly sokan taglaltak, oly sok írásban.

A lényeg hogy a beavatkozás nem jól sült el, a társadalmak nem lettek jobbak, ellenben új okokat kaptak a háborúskodásra, és egymás gyűlöletére.

Miután a beavatkozás társadalmi szempontból kudarccá vált, a beavatkozást elvégző személyt haza rendelték, és soha többé nem hagyhatta el a saját bolygóját. A Föld azóta látogatási és beavatkozási tilalom alatt áll. Ennek feloldása csak akkor várható, ha a Föld lakossága megfelelő szellemi szinten lesz.

Shanarey 2013.06.01. 23:28:33

Na ebből rögtön kiderül hogy SCI-FI mániás vagyok

BTBTBT 2013.06.01. 23:34:27

@Shanarey:
Mit értesz "muszlim fanatikusok" alatt?
A sharia-t (és nem saria-t, bar ezzel nem kötözködöm) nem fanatikusok, de cseppet sem okos muszlimok szeretnék bevezetni. A gond az, hogy az angolok meg annyira lazán kezelték őket az elmúlt évtizedekben a nyamvadt politikai korrektségükből is kifolyólag, hogy gondok lesznek a nagyvárosokban.

Persze bőven akadnak olyan részei Angliának, ahol jaj neked, ha nem vagy fehér.

A nőkkel kapcsolatban a fizikai erőszakot nem láttam (bár "arranged marriage"-t igen), de azt jócskán, hogy mennyire alárendelt szerepük van egy családban, és hogy mennyire hallgass a nevük, illetve hogy a nagy számok törvénye alapján mennyire sok buta, gyenge és gyáva van közöttük.

Közülük a mai huszonévesek tanultabbak, de továbbra is a hülye szokásaikat követik. És nem attól hülye, mert nem nyugat-európai, hanem mert a józan észt hírből sem ismeri.

Ha a naponta ötszöri gépies "imádkozás"-nak bármi köze is lenne az igazi hithez meg az áhitathoz, akkor érteném is a dolgot.

Akad itt egy akadémikus tudása mögé bújó nő, aki lehímsovinisztáz, ha nem rendelkezel neki eléggé feminista nézetekkel, ugyanakkor számára teljesen rendben van a muszlim nők helyzete. Nem eléggé nyilvánvaló az óriási ellentmondás. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.01. 23:35:35

@Shanarey: Mindenben racionalitást keresünk ok és okozati összefüggéseket meg logikusan a materialista világszemlélettel megmagyarázható logikus folyamatokat. Ezért vagyunk ateisták. Nincs ezzel semmi baj. DE.
Miért kell nekünk a más világnézetü emberekben kétségeket ébreszteni és miért kapacitáljuk öket hogy magyarázzák meg a megmagyarázhatatlant.
Ök hisznek és nem keresnek racionális érveket pro és kontra.
Mert hinni jó.
Ez olyan mintha a 3éves gyereknek próbálnád elmagyarázni hogy statikailag lehetetlen mézeskalácsból házat építeni. Hol érdekli öt ez?
Vagy Téged mikor nézed a Star Warsot érdekel az hogy mennyi fizikai anomália van benne?
A vallásnak vitathatatlan közösségformáló ereje van.
A mesék is hatnak a gyerekek személyiségfejlödésére.
Vallásos nagyszüleink kiegyensúlyozottabb és nyugodtabb életet éltek mint mi és ebben vitathatatlan szerepe volt a vallásnak is.
Miért akarjuk elvenni a hívö emberek hitét?
Én kicsit sem hiszek semmi teremtéselméletben mégis rengeteg példát tudnék felhozni ami cáfolja az evolúciót.
Kérdéseket teszünk fel és tudjuk hogy nincs rá racionális válasz. Igy már maga a kérdésfeltevés is értelmetlen.

BTBTBT 2013.06.01. 23:54:04

@diggerdriver:
Ok-okozatot azért keresünk, már ha akarunk, mert az mindig ott van.
Attól, hogy nem vagyunk vallásosak, még nem feltétlenül leszünk ateisták. Van, akit egyszerűen nem érdekel az egész.

A mézeskalácsos és SW-s példák nem éppen istenhiten alapulnak, hanem naivizmuson és eszképizmuson.

"Vallásos nagyszüleink kiegyensúlyozottabb és nyugodtabb életet éltek mint mi és ebben vitathatatlan szerepe volt a vallásnak is."

Az egy más kor volt, nem ennyire felgyorsult, nem ennyire gyorsan változó és bizonytalan. A vallásnak ehhez sok köze nem volt. Könnyebb úgy hinni, hogy tele a padlás meg a bendő.

Shanarey 2013.06.02. 00:10:15

@Barátusz:

Muszlim fanatikus: a tálibok, a szalafisták, hirtelen ez a kettő ugrik be, de vannak még sajnos.

Ez az egyik ok hogy anno Mustafa Kemal Atatürk, háttérbe szorította a vallást Törökországban.

Shanarey 2013.06.02. 00:20:38

@diggerdriver:

Részemről, senkit nem akarok megingatni a hitében, viszonzásul elvárom hogy engem se győzködjenek. Felnőttekről van szó, nem gyerekekről. Sci-Fi: a második Star Trek sorozatban szereplő táblagépek elődje sem létezett, ma meg már a sokadik verziót gyártja több gyártó is.
Amúgy pedig Davinci volt az első aki úgy gondolta hogy az ember képes lesz repülőgépeket építeni. Amikor a katolikus tanok azt hirdették, hogy a föld lapos, és Galileit ezért majdnem máglyára vetették, a Görög hajósok már régen rájöttek hogy nem így van. A világ tudása növekszik, de nem egyformán. A vallások nem hajlandók figyelembe venni a tényeket amelyek előkerülnek.

Erre írtam azt a bizonyos atombombás példát.

opusz1982 2013.06.02. 00:36:40

@Shanarey: az elem es akksi idovel lemerulne, a gaz kifogyna. Ha varazslonak neznenek,akkor lehetnel az uralkodo elso embere vagy ido elott halott ember. De mi lenne ha csak meztelenul utazhatnal,minr a T1000-es?

Shanarey 2013.06.02. 00:56:37

@opusz1982:

Aztán napelemről hallottál már?

3000 évvel ezelőtt az emberek kisebbek, és gyengébbek voltak, a fegyvereik pedig kezdetlegesek. Nem mellékesen mindentől féltek, amit nem tudtak megérteni. Ahogy a múlt század elején az afrikai bennszülöttek féltek a fotózástól, mert azt hitték hogy elveszítik a lelküket ha lefotózzák őket.

2013.06.02. 02:50:07

@Barátusz: Kb. ugyanaz a valasz, mint arra a kerdesre, hogy te miert nem lettel muszlim. Meg ugyanannyira ertelmes kerdes is.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.02. 08:43:49

@opusz1982:

"Az osi Amon-Re kultusza mar vagy 2000 eve letunt"

Nem, ebben tévedsz.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.02. 08:45:36

@Shanarey:

"Amikor a katolikus tanok azt hirdették, hogy a föld lapos, és Galileit ezért majdnem máglyára vetették"

Tévhit.

1. A katikus tanok nem hirdették, hogy a Föld lapos.
2. Galileit teológiai nézetei miatt vonták bírósági eljárás alá.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.02. 08:46:53

@Shanarey:

"A vallások nem hajlandók figyelembe venni a tényeket amelyek előkerülnek."

Ősi ateista tévhit.

Gyakori – marxista gyökerű – ateista tévhit, hogy a vallás szerepe annak magyarázása, amit még nem tudunk, a vallás egyfajta valláspótló. Ezért a vallás folyamatosan szorul vissza, hiszen a tudomány egyre többet magyaráz meg a világból. A vallásra emiatt egyre kevesebb a szükség.

Természetesen a marxista magyarázat – ebben is – teljesen téves.

A vallás nem része a tudománynak, s nem foglalkozik tudományos kérdésekkel.

Mindig felmerül erre ellenérvként, hogy “dehát x éve a keresztények ezt és ezt mondták, pedig ma már tudományosan bizonyított, hogy ez nem így van”. Igen, ez igaz, de ennek nincs vallási kihatása. Lássuk miért!

A kereszténységben különbséget kell tenni 3 dolog között: dogma, kánon és álláspont.

A dogma az Istentől van, megváltoztathatatlan igazság.

A kánont az Egyház hozza létre, kötelező érvényű, be kell tartani, de nem örök igazság, hiszen változott és változhat.

S utoljára az álláspont vagy vélemény. Ez időben és térben változó, az elfogadása ajánlott, de nem több ennél. Vitatható is akár.

Az Egyház természettudományos kérdésekkel SOSEM foglalkozott dogma vagy kánon szintjén, ezek mindig az álláspont szinten voltak, ha egyáltalán voltak.

Pl. 500 éve – az akkori tudomány alapján – az volt a általános nézet, hogy a Föld a világ központja, 400 éve az, hogy a Nap a világ központja, 150 éve az, hogy a Nap egy csillag a Tejút egyik külső karjábanm, 50 éve meg az, hogy maga a Tejút is csak egy a sok galaxis között és nincs is közepe a világnak, mert állandóan tágul.

Valójában fentiek egyikét sem hirdeti/hirdette az Egyház, de nyilván minden korban felhasználta az aktuális tudományos ismereteket. Manapság pl. az ősrobbanáshoz szokás hasonlítani a teremtést, pedig lehet, hogy 50 év múlva az lesz a fizika álláspontja, hogy az ősrobbanás nem is a világ kezdete, hanem pl. egy világegyetem kiválása egy másikból. Ez esetben 50 év múlva az Egyház is az akkori általános nézeteket fogja felhasználni.

Mindez azonban mindig kiegészítés csupán. Az Egyház igazsága nem ezen dől el, ezek legfeljebb segítő módszerek a hittérítéshez, miközben maga a hit nem kapcsolódik egyáltalán ezekhez a kérdésekhez.

Pl. a teremtés kérdése. Az egyetlen, amit az Egyház hirdet: a világot Isten teremtette. Hogy ez tudományosan hogyan magyarázandó, az nem teológiai kérdés és tökéletesen érdektelen az Egyház szempontjából.

Minden korban az Egyház valójában éppen azt “hitte” tudományos kérdésekben, amit az akkori tudomány is. Sosem született egyházi döntés semmilyen tudományos kérdésről. Miért nem? Mert nem ez az Egyház dolga.

Na de, jön a felvetés, akkor miért harcolnak a régészet, az evolúció ellen a keresztények, miért hirdetik, hogy a Föld alig 6000 éves? A helyzet az, hogy ilyen nézeteket csak egyes keresztény fundamentalista újprotestás felekezetek hirdetnek, s az általuk használt teológia és ideogia teljesen idegen az apostoli eredetű keresztény hagyománnyal.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.02. 08:48:41

@Shanarey:

Atatürk nacionalista volt. A török nacionalizmus ellentétes az iszlám-oszmán ideológiával. Ugyanis a közhiedelem ellenére az Oszmán Birodalom nem török állam volt, hanem iszlám állam.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.02. 08:50:24

@diggerdriver:

"Én hiszek az evolúcióban és valahogy úgy tekintem az evolúció kontra istenhitet mint a demokrácia kontra diktatúra társadalmi berendezkedést."

Az evolúció egy tudományos elmélet. S egy tudományos elmélete eleve nem lehet ellentétes az istenhittel.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.06.02. 09:10:15

"Mennyire megszokott a többnejűség?

Áh, nincs nekik arra pénzük. "

Ez valami zseniális válasz volt, percekig nevettem nem is tudtam tovább olvasni. :D:D:D

BTBTBT 2013.06.02. 10:25:56

@Mirjam2:
Már hogy is lehetne "kb. ugyanaz a válasz" egy nő iszlámra áttérésével kapcsolatban feltett kérdésre, mikor férfi vagyok, nem nő?
Úgyhogy ahelyett, hogy megvillogtattad volna azt a szerinted olyan nagy tudásodat a muszlim nőkről, most adtál egy választ, ami az égvilágon semmiféle információt nem tartalmazott. :)

Mivel nem tudhatunk mindent, és nem is áll érdekünkben mindent tudni, nincs azzal semmi baj, ha valaki nem képes válaszolni valamire.
Én is azért kérdeztem, mert hátha egy nő tudja a feleletet arra, amire én más neműként nem.

ffüttyfürütty 2013.06.02. 10:33:11

@Shanarey: " a múlt század elején az afrikai bennszülöttek féltek a fotózástól, mert azt hitték hogy elveszítik a lelküket ha lefotózzák őket. "
Nézőpont kérdése :) Nézz meg egy-két cölöböt jó példának. :)

BTBTBT 2013.06.02. 10:39:02

@Shanarey:
Na jó, de hol látsz te például fanatikus tálibokat sharia law-t érvénybe léptetni Nyugat-Európában, azon belül is mondjuk Angliában?
Nagy muszlim közösségeket igen, mint például Milton Keynes-ben, de az kicsit más. És az ilyen tömörülésekben a "tömegvonzás" szabályai alapján nyilván meg tud bújni néhány (nem feltétlenül tálib vagy szalafista) szélsőséges meg fanatikus is.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2013.06.02. 11:29:31

@Barátusz:

Alapvetően három dolog miatt térhet át egy nő az iszlámra. A legvalószínűbb, hogy egy férfi miatt. A második lehetőség, hogy kétségbeesett/gyenge, és valamiféle utolsó szalmaszálat lát benne, amibe kapaszkodhat. Végezetül pedig az is előfordulhat - bár ennek a valószínűsége majdnem nulla -, hogy simán csak bölcs. És belátja azt, hogy a "modern nőeszmény", akinek az élete meccsek sorozata csupán (a párkapcsolatban, a munkahelyen, sőt leggyakrabban még önmagával is) rendkívül ritkán él kiegyensúlyozott, boldog életet. Huszon-harmincas éveikben talán még bírják (esetleg élvezik is) az ipart, de idővel garantáltan kiégnek...

Persze nehéz elképzelni egy magadfajta zseniális innovátornak, akit a "kétkedés visz előre", hogy az egyszerűség gyönyörködtethet, de górcső alá véve egy frusztrált társadalom működését, és újratermelődését, kellő önkritikával azért be lehet látni, hogy mikro és makro szinten sem egy követendő stratégia...

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2013.06.02. 11:42:42

Na, remek cikkcím az indexen:

"Elrontották a haját, öngyilkos lett a(z) ........ nő "

Melyik a helyes megfejtés?

a) szaúdi
b) angol
c) egyiptomi

Shanarey 2013.06.02. 12:27:01

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Atatürk, nacionalista volt, igen. Annyira hogy a mai napig él a kultusza. Nos miért is?

Mert kivezette az országot, a "szellemi középkor" ból, egy világibb társadalom irányába. Ám ha úgy gondolod nincs igazam, akkor a napokban kirobbant tüntetés hullám miről is szól? Persze a sajtó nem nagyon foglalkozik vele, a Török média úgy tesz mintha semmi sem történne, de az internet működik ott is.

Shanarey 2013.06.02. 12:29:32

@Barátusz:

Ez a jövő. Nézz utána mennyi muszlim van a brit alsóházban.

BTBTBT 2013.06.02. 12:31:53

@"the dragon":
Nő vagy-e?
Mert ha nem, akkor semmi olyat nem tettél hozzá az indító kérdésemhez, amit férfiként ki nem okoskodhattam a nők konvertálásáról.

Rajtad kívül senki nem nevezett még "zseniális innovátor"-nak, és én sem tartom magamat annak.
A képzelőerőmmel és az önkritikámmal sincsenek gondok, bár a határozottságom megfekszi a kevésbé határozottak gyomrát. De nagyon nem tud meghatni, ha a bolyongók, útkeresők vagy elveszettek ezt róják fel hibámul. :)
A hajtóerők egyike nem a kétkedés, ahogy tévesen állítod velem kapcsolatban, hanem a megismerni akarás. Annak pedig a kérdezés a kifejező eszköze.

"Az egyszerűség gyönyörködtet"-frázisnak mi köze van ahhoz, hogy nők áttérnek egy jogaikat és egyenlőségüket csorbító vallásra?

BTBTBT 2013.06.02. 12:32:32

@Shanarey:
Fanatikus muszlimok a brit alsóházban?

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2013.06.02. 13:16:17

@Shanarey:

Azért él a kultusza, mert a történelemben egyedülálló módon képes volt elérni a sévresi-i béke revízióját, melynek megkötését méltán tekintette a török nép árulásnak. Ezért is volt fogékonyság az oszmán hagyományokkal történő szembefordulásra is... Az utóbbi évtizedek tendenciáját figyelembe véve, átmenetileg.

Hogy a mostani tüntetésekbe mit látsz bele, az semmi esetre sem mérvadó. A török nemzet legfontosabb törtésvonala az ún. fehér és fekete törökök között van. Az előbbiek a kemali hagyományokat követő, hadsereghez kötődő jellemzően nagyvárosi réteg, míg az utóbbi fogalom az újra a vallás primátusa felé forduló tömegeket (aki mára a nagyvárosokban is többségbe kerültek) jelöli.

A hadsereg jelenleg is a világiasság legfontosabb őrizője (1960-óta jópár puccsot is végrehajtottak már), de a befolyásuk fokozatosan csökken, főleg, hogy 2007-ben, az újabb puccs szervezése közben rendesen meg is tizedelték a tiszti kart.

Úgy beállítani a dolgot, hogy a "fiatalok" a "nyugatosodás" képviselői, egyszerűen ostobaság. (A "fekete törökök" sokkal szaporábbak, így ennek épp az ellenkezője igaz...) Azok a fiatalok, akik most az utcán háborognak - egy 80 milliós országról beszélünk -, ugyanis egy törpe kisebbség szószólói...

Shanarey 2013.06.02. 13:20:36

@Barátusz:

Nem azt írtam.

Csak muszlimok. De nem te írtad ahol sok van oda becsusszanhat egy pár olyan is?

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2013.06.02. 13:22:44

@Barátusz:

Lehet, hogy amit te a "jogaik és egyenlőségük" csorbulásának gondolsz, annak ők nem tulajdonítanak különösebb jelentőséget, főleg ha mérlegre teszik a cserébe kapott biztonsággal és nyugalommal szemben. De épp az is előfordulhat, hogy kimondottan azt szeretnék, ha valami/valaki megvédené őket akár saját maguktól is...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.02. 13:24:34

@Shanarey:

Legenda.

Komolyan gondolod, hogy a XVII. sz. elején valaki hitt abban, hogy a Föld lapos?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.02. 13:28:03

@Shanarey:

Atatürk lényege: egy többnemzetiségű államból egynemzetiségűt csinálni. Kb. mint Kossuth. Pozitív-e ez, nem tudom. Én személyesen Kossuthot a magyar történelem egyik legkárosabb egyéniségének tartom.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.02. 13:30:01

@"the dragon":

Ami a sévresi békét illeti, én azt hiszem, az messzemenően igazságos volt. Atatürk alapvetően egy rakás idegen területet szerzett vissza, sok esetben népirtással.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2013.06.02. 13:37:18

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Hogy igazságos lett volna, az finoman fogalmazva is meredek állítás. A mai Törökország területének felén az olaszok, a franciák és az angolok osztoztak volna. Remélem nem azt akarod mondani, hogy ezek a nemzetiségek döntő többségben lakták volna az említett területeket... (A kurdok és az örmények helyzetén persze érdemes polemizálni.)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.02. 13:40:57

@"the dragon":

Tavalyelőtt láttam egy dokumentumfilmet egy amerikai zsidó csajról, aki muzulmán lett. Ott valami olyan szöveget adott elő a csaj, hogy az egyik szempontja az volt, hogy a muszlim férfiak megbecsülik a nőket, s nem csak szextárgyat látnak benne, mint a zsidók és a keresztények. Egyébként a csaj kifejezetten szexis volt - mutatták a megtérése előtti fényképeit is -, szóval nem azért lett muszlim, mert ronda. S a csaj nem férfi miatt csinálta.

Szóval én azt hiszem, hogy a vallásoknál sok minden előfordulhat. Sok embert ismerek én is, aki hirtelen híve lett valamilyen új vallásnak. A kedvenc történetem egy ismerős zsidó csaj, aki budhista lett. Aztán meg is jelent nagyanyja előtt egy szép horogkeresztes nagylánccal. Nagymama persze majdnem elájult ettől, de aztán el lett neki magyarázva, hogy ez nem rossz horogkereszt, hanem jó horogkereszt.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2013.06.02. 13:45:07

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Ez számomra teljesen érthető. Annyival azért pontosítanék, hogy a muszlim férfiak csak a muszlim nőket becsülik meg. Persze erről a celebnőink többet tudnának mesélni... Hehe.

élhetetlen 2013.06.02. 13:47:30

@Barátusz: Ne legyél lekezelő. Például az, hogy ki lesz a párod, nagy mértékben függ a véletlentől. Úgy értem, hogy nem a teljes emberiségből választasz, véletlen, hogy ki kerül a közeledbe. Az "ezt dobta a gép" teljesen jogos. Ha egy némettel hozza össze a véletlen, akkor nyilván nem délre megy. Így jön be a boldogság. Ettől függetlenül a lehetőségek közül, (megy, marad) a saját választása volt, amit lépett. Ezt te is pontosan tudod, csak undok vagy. Bocs, hogy belebeszéltem.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.02. 13:51:06

@"the dragon":

Nézzük meg más szempontból. Hogyan lettek mára török lakosságúak azok a területek, melyek Sévresben el lettek véve Törököországból, de Atatúrk később visszaszerezte azokat 3 évvel később Lausanne-ben:
- Kurdisztán és Nyugat-Örményország ismert, ezt nem is mondom, az örmények irtása a XX: sz. második legnagyobb népirtása, csak a zsidó holokauszt volt nagyobb mértékű!
- Hatay: keresztény arabok kiűzése,
- Kelet-Trákia: az őshonos bolgár és görög lakosság kiűzése,
- Szmirna (Izmir) és környéke: 3000 éves görög falvak felgyújtása, a lakosság tömeges legyikolása.

Szóval ha Kurdisztán, Nyugat-Örmányország, Kelet-Trákia, Szmirna ma nem lenne Törökországban, az akkora tragédia lenne?

Az olasz, francia övezetek csak befolyási övezetek voltak, nem akarták azokat csatolni Olasz- vagy Franciaországhzo. Úgyszintén az Isztanbul feletti nemzetközi protektorátus sem jelentette a város elszakítását az országtól.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2013.06.02. 14:02:36

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Én a török szempontból vizsgálom a kérdést, mivel az eredeti állításomat is abból fogalmaztam meg. Nekem személy szerint nincs érdekeltségem Törökországban, szóval felőlem akár az egészet is feloszthatták volna...

Viszont az tény, hogy a békével Törökország elvesztette a legfontosabb területeinek politikai és gazdasági irányítását. Most komolyan, mennyire lett volna életképes a független török állam teszem azt tengerpart - hogy a szorosokról ne is beszéljek - nélkül? Ezt szerintem a törökök - az autonóm és az elcsatolt területeken élők egyaránt - joggal érezhették igazságtalannak. Ezáltal a revízió hősét pedig nemzetük atyjának.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.02. 14:06:10

@"the dragon":

Ez oké Mindenki sokat akar. Egy magyar nacionalista is a Trianon előtti országot akarja. De ez marhára szubjektív hozzáállás.

Shanarey 2013.06.02. 14:14:01

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Atatürk, a Törököket, megpróbálta ismét hatalmi tényezővé alakítani az országot, és csökkenteni a vallás befolyását a politikára, na meg kicserélte a betűkészletet :-) is. A népirtásban persze igazad van.

BTBTBT 2013.06.02. 14:19:38

@Shanarey:
Nagyszámú muszlim közösségek esetében írtam, hogy akadhat (és nyilván akad is) néhány fanatikus.
Szerinted hány - és milyen szellemi szintű meg iskolázottságú - muszlim van a House of Commons-ban? :)

BTBTBT 2013.06.02. 14:22:17

@"the dragon":
Látod, látod, ha végigolvastad volna, hogy mi volt az eredeti kérdésem, akkor nem írnál ilyesmit.
Magyar nő muszlimmá válásának lehetséges okairól volt szó. Lehetőleg muszlimmá vált magyar nő elsőkézből való véleménye alapján.
Mindegy, ne fáradj.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.06.02. 14:36:44

@Barátusz: komolyan gondolod, hogy amilyen szinten elítéled már eleve az áttért nőket, majd most valaki szépen kitárja itt neked a lelkét? azért ez egy elég komoly, személyes kérdés ahhoz, hogy az ember az oroszlánok elé vesse magát.

BTBTBT 2013.06.02. 14:37:16

@élhetetlen:
Semmi gond, hogy belebeszéltél, és az egy dolog, ha lekezelőnek tűntem számodra. Arra reagáltam így, hogy kitérő választ kaptam a feltett kérdésre. Ennyi undokságot megengedek magamnak. :)
A kulturális hasonlóságok/különbségek és a vallásosság (vagy annak hiánya) miatt nem éppen jó párhuzamot vontál egy magyar nő-német férfi és egy magyar nő-szaud-arábiai/egyiptomi férfi között. Ahogy már másoktól is megkérdeztem, és más, a kommentjeimet félremagyarázóknak is írtam, okok érdekeltek volna arra, hogy egy magyar nő miért lesz muszlim.

Az "ezt dobta a gép" annyit jelent, hogy: nem volt jobb, de most ez is megteszi, talán lesz jobb is. Ez pedig nem éppen a boldogságról árulkodik, hanem a - remélehetőleg ideiglenes - beletörődésről.
Az ilyetén kijelentése szempontjából nem mellékes a kommentelő nő által említett életkora sem.

Ez a "véletlen, hogy ki kerül a közeledbe" még ha igaz is, igencsak fatalista gondolkodásmódra utal. Hol van itt az egyén szerepe?
Attól, hogy bárkivel is összetalálkozol, még rengeteg tényező alapján "döntesz" úgy, tudatosan vagy öntudatlanul, hogy szerelmes leszel beléje.

BTBTBT 2013.06.02. 14:40:24

@Chang Yai:
Nem úgy látszik, hogy egyetlen szavammal is elítéltem volna az áttért nőket, még ha ezt is próbálod sugalmazni.
Már unom leírni, de az érdekelt, hogy milyen okok miatt döntenek a konvertálás mellett. :)

Shanarey 2013.06.02. 20:47:14

@zopilote:

Köszönöm. Elolvastam.

Erről már tudtam sok dolgot de ezek szerint nem eleget. Ám a véleményem változatlan.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2013.06.02. 21:11:03

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Mivel a világpolitikát érdekek mozgatják, ezért szerintem botorság bármit is "objektíven" szemlélni, arról nem is beszélve, hogy szinte lehetetlen...

@Shanarey:

Ezzel arra célzol, hogy valójában tízmillió isztambuli van az utcákon, csak baromi jól álcázzák magukat? A legbarátibb becslések is kb. annyi tüntetővel számolnak, amennyit még Gyurcsány Ferenc is képes lenne mozgósítani, hogy felkutassanak egy gyogyóból szökött kába kislányt... Ezt hívják törpe minoritásnak.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2013.06.02. 21:13:26

@zopilote:

Jelentős mennyiségű szakirodalmat olvastam a témában. A cikk tartalmaz olyasmit, ami cáfolja bármelyik állításomat? Mert akkor feltétlenül elolvasom és véleményezem...

Shanarey 2013.06.02. 21:42:20

@"the dragon":
Nem de a tüntetés mérete, a letartóztatások ellenére is emelkedik.
Már nem az eredeti ok miatt, hanem a kormány ellen is.

Jó lenne egy helyi lakos véleményét olvasni, mert a sajtó az sose objektív. Emiatt is szeretek több irányból tájékozódni, mert abból ki lehet szűrni az igazságot.

magyarlanykairoban 2013.06.05. 21:17:39

@Barátusz: sajnos engem elfelejtettek ertesiteni hogy a fogados beszelgetes posztkent a blogra is kerult, ugyhogy utolag valaszolok: az iszlam semmiben az egvilagon nem csorbitja a nok jogait, sot! Menjel vissza Mohamed profeta idejebe, az iszlam kezdetere...abban az idoben, mennyi joga volta a noknek europaban? Lehetett sajat vagyonuk? Dlgozhattak, tanulhattak? Maguk valaszthattak a ferjeiket? Orokolhettek? Szerintem nem, meg az iszlamban pl. Ezt megtehettek es megtehetik a nok....kerek mindenkit hogy attol hogy a libri tele van szegenysorsu muszlim nok konyveivel, ne vetitsuk mar le azt magara a vallasra, mert sajnos mint ahogy minden vallasban a hivok nem feltetlen a vallas szerint elnek. Muszlimok akik Allah nevet orditozva robbantjak fel magukat es masokat, ...vajon ezt az iszlam? Pakisztanban az elrendezett hazassag meg afganisztanban, ez az iszlam? Ezt tanitja az iszlam? Szaudiban kotelezo az arcot eltakaro kendo, meg hogy nem vezethetnek sutot, ezt tanitja szinten az iszlam? Tevedes ne essek, egyiket sem tanitja. Pl. Noket az en keresetemmel en rendelkezem. Az en ekszereimmel en rendelkezem olyan szinten, hogy egy fillert nem vagyok kotelezo adni a ferjemnek. Egy muszlim ferfi kotelessege eltartani a csaladot, nem kerhet, nem vehet semmit el a felesege vagyonabol, a feleseg szepen gyujtogetheti maganak a penzet mig a ferj vesz mindent...ha ennyire belemerultunk a nok temaba akkor felajanlom a @Határátkelő nek, hogy nyugodtan posztolhatja a nokrol szolo blogbejegyzesemet is, van mar egy ketto belole....

magyarlanykairoban 2013.06.05. 21:24:37

En sem itelem el a buddhistakat meg a buddhizmust az alapjan, amit nehany buddhista pap muvel Burmaban. Vannak bekes buddhistak es van par elmebeteg akik valamire alapozva fogtak magukat, meguntak a meditalast es eppen artatlan embereket meszarolnak, a vilag meg csak olbetett kezzel nezi, obama meg csovalja a fejet a dolgokon es ennyi tortenik....ettol meg szerintem nem ezt tanitja a buddhizmus es biztosan sok buddhista felhaborodik, hogy de hat o nem tehet errol, o nem ert ezekkel az elmehabarodottakkal egyet... Nah az iszlamban pont igy van muszlimok kozott...sejtheted mennyire orulok, mikor arrol olvasok ,hogy felrobbantottak a bosztoni maratont, vagy ez vagy az tortent....mikor az iszlam szo maga arabul beket jelent...

magyarlanykairoban 2013.06.05. 21:30:41

@Barátusz: milyen okok miatt ter at valaki egy masik hitre...erre mar valaszoltak...mert ezt latja az illeto helyesnek, ebben erzi jol magat, ebben talalta meg a boldogsagot....magam rezserol eszem agaban nem volt hazasodnom, es semmilyen arab pasi ( attol fuggetlenul hogy tenyleg tudjak csapni a szelet a csinos europai noknek, meg a nem csinosaknak is) nem jatszott szerepet az atteresben...mellesleg a muszlimok legtobbje nem is arab hozzateszem, ez is egy sztereotipia... De ugyanugy megkerdezhetjuk ezt a krisnasoktol, meg tulajdonkeppen akar a keresztenytol is hogy miert eppen kereszteny? Amibe beleszuletunk az a jo csupan? De ezert szep a vilag, mert ilyen szines: ateistak, buddhistak, zsidok, kerezstenyek...... Pl egyik legjobb baratom zsido volt, egy masik meg ateista es meg is jol kijottunk....

BTBTBT 2013.06.05. 22:02:30

@magyarlanykairoban:
Köszönöm a korábbi hozzá nem értők lebunkózó stílusa után üdítően minőségi válaszodat.

venbanya 2013.06.05. 22:05:53

@én már a fény gyermeke vagyok:
Most lattam a kommentedet... tevedsz, vagy nem olvastad amit irtam. 500 ert nem mentem el tanitani, ami egyebkent nem is a szakmam. 1500-at keresek, amibol mondjuk ha valaki berelne egy 3 szobas lakast Kairoban, meg mellette meg is elhetne szerenyen, es persze vehetne fogkefet is :)

2013.06.09. 22:57:16

@magyarlanykairoban: szia! En dobbenten olvastam azt a sablonszoveget,amit minden muzulman betanul arra az esetre,ha a tobbnejusegrol faggatna oket barki.azert te europai nevelest kaptal,hogyan mantrazhatod ugyanazt gondolkodas nelkul,amit ok mondanak errol a temarol????valoban ugy gondolod,hogy tobb feleseg tartasa csupan anyagi kerdes? Benned fel sem merul,hogy tobb feleseget egyszerre szeretni nem lehet???? Ugye nem mondod komolyan,hogy szamodra ok,ha a ferjed gazagabb lesz beùjit meg melled egy -ket egyiptomi macat? Nem lehetsz ennyire igenytelen. Azt pedig el ne hidd,hogy a regi felesegekrol ugyanugy gondoskodnak,mint az ujakrol,az emberi termeszettel teljesen ellenkezik,nem letezik ilyen. De a puszta anyagi dimenziobol emeld ki vegre a fejed es hasznald gondolkodasra.a hazassag nem csupan gazdasagi kozosseg es kotelesseg itt europaban. Azert jozanul gondold el,hogy 4 feleseget nem hazassagnak hivunk,hanem bordelynak! Es nem erdekel,hogy milyen nehez finanszirozni,ha elvi szinten letezhet,az onmagaban eleg nagy baj.

2013.06.10. 12:05:16

Beszeltem egy Egyiptombol elszarmazott etteremtulajjal,o elmondta nekunk,hogy rengeteg egyiptomi lany lesz ongyilkos amiatt,ahogyan bannak veluk a ferfiak.

A muzulman vallas nem tekinti egyenlonek a ferfit es not ,csak egyenlo jelentosegunek itt Europaban rengeteg no,sufragette adta eletet azert,hogy kozel azonos jogaink legyenek a ferfiakeval:dolgozhassunk,tanulhassunk,nyugdijunk lehessen es orokolhessunk, megha nyugdijunk nem lehet ugyanannyi azonos befizetes mellett sem,megha berunk nemlehet ugyanannyi,megis a lehetoseg adott,dolgozhatunk .. ez nem jott magatol,verrrel,verejtekkel,eleink elete aran adatott meg a mi eletunkben es a ket vilaghaboru reven,ahol a nok vegeztek a ferfiak munkajat-
Az arab nok kozott nem akadtak olyan batrak,akik az eletuket adtak volna,hogy a kovetkezo generacionak jobb legyen

sírjatok 2013.06.17. 17:51:51

@Shanarey: "Amikor a katolikus tanok azt hirdették, hogy a föld lapos, és Galileit ezért majdnem máglyára vetették, "

Jééézusom, amit te itt összekeversz :)

1. nem hitték a középkorban, hogy lapos a föld. Se az egyház, se mások. Ez egy századfordulós mítosz.

en.wikipedia.org/wiki/Myth_of_the_Flat_Earth

2. Galilei nézete a heliocentrikus világkép volt szemben az addig uralkodó geocentrikussal, köze sem volt a lapos földhöz.

2. Galileit nem "majdnem megégették", mindössze az inkvizíció ítélkezett fölötte. És erre mindenki összerezzen, hogy júj az inkvizíció, de igazából az inkvizíciós perek 1-2%-a végződött csak halálbüntetéssel, természetesen ez sem. Galileo rettentő büntetése pl. heti hét zsoltár felmondása volt, valamint házi őrizet, amit egy luxuskúriában, saját szolgával és bőséges havi apanázzsal (amit a pápától kapott) kellett "elszenvednie".

Az ok egyébként az volt, hogy Galileo a maga nézeteit kizárólagos igazságként hirdette, nem hipotézisként. Nem pedig maguk a nézetek voltak az ok.

szkeptikus.blog.hu/2007/10/22/tevhitek_lexikona_az_inkvizicio_aldozata

borzimorzi 2013.08.24. 20:22:26

Vajon miért van az az érzésem, hogy a posztoló Kairóban az állandó zajtól, a megfelelően zavartalan alvás hiányától és az éghajlattól 1 év alatt minimum 1,5 évet öregedhet? Most, hogy még lőnek is és akadozik az ellátás mindenből, akár 2 évet. Plusz egy dolog, hogy most mit mond neki a férje a többnejűségről, de egész más dolog lesz, amikor posztoló már 35-40 éves lesz 2-4 csemetével és annak megfelelő mértékben elhasznált testtel. Azt gyanítom, ha a pénzből futja rá, akkor előfordulhat, hogy a friss húsra áhítozó férje szó nélkül beszerez melléje egy második feleséget...

Még egyetlen egy nő sem jött haza muszlim országból azzal, hogy a férjével leélt ott 50 évet békében és szeretetben. Itthon azért még vannak ilyen házasságok, ha nem is sok. A legtöbb olyan csajszival, aki egy arabhoz kötötte az életét és a férje hazájába is költözött, pár év vagy évtized múltán iszonyatosan kibabrálnak.

Ne legyen igazam posztoló tekintetében, és jöjjön vissza 50 év múlva azzal, hogy őneki jó és boldog élete volt!

Üdv:
b

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása