oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. május 31. 06:54,  Élet a Paradicsomban 271 komment

2013. május 31. 06:54 Határátkelő

Élet a Paradicsomban

Igazi egzotikus élményben lesz ma részünk, hiszen Malajziára mehetünk, ott is egy paradicsomi szigetre. Hogy miként kerül egy magyar család Penangra és milyen is ott az élet, valamint hogy miként kerül mókus a szárítógépbe – nos, mindez kiderül Sisi írásából. (A képekért külön köszönet!)

óceánpart cím.jpg

„Három éve sodort minket a malajziai Penangba az élet, a nagy multik egyike a férjemet ide küldte. Emlékszem arra a december 23.-ára, amikor a férjem felhívott még otthon, s azt mondta, megvan az ajánlat: Malajzia. Csak röhögtem kínomban, lévén Ázsia nem szerepelt a listánkon.

Az a karácsonyi időszak infógyűjtéssel telt, gyorsan döntést kellett hozni arról, belevágunk-e a cégen belüli megmérettetési procedúrába. Szakmailag számára egyértelmű kihívás volt, abszolút igen, de a családi szűrőn is átment a hely, így belevágott férjem az interjúsorozatba. Mert hiába cégen belüli mozgás, természetesen volt más jelölt is a pozícióra.

Két fájdalmasan hosszú körön ment át, egy az USA-ban, egy már a maláj gyárban, mint kiderült sok-sok szempont alapján ő volt a megfelelő jelölt, de nem volt még ázsiai tapasztalata, mint ahogy expat tapasztalata sem, ezért tartottak kicsit attól, hogy nem őt választják. Végül mellettünk döntöttek, így indult a mi maláj kalandunk 2010 júniusában, amikor is repülőre szálltunk.

Tökéletes hely

A cél Penang, a fővárostól, Kuala Lumpurtól északra egy kis sziget, rajta egy majd 800 ezres város. Többfelé járva az országban meggyőződésem, hogy a legjobb hely két gyerekkel egy expat családnak.

Hogy miért? Ami számunkra igény, azt meg lehet itt találni, jó kis nemzetközi közösség van, ami hatalmas segítség az elindulásban, közösségi programokban, vannak első osztályú kórházak, jó pár nemzetközi iskola a gyerekeknek.

Egy trópusi sziget, afféle Paradicsom a szememben ez a hely, mert ejtőzhetünk a tengerparton, mászhatunk hegyet, szívhatjuk a tüdőnkbe közben az esőerdő elképesztő levegőjét, mozi, bevásárlóközpont van szép számmal, ha effélére vágyik az ember, vagy éppen csatangolhat Georgetownban a fotógépével csattogtatva.

Ami könnyűvé teszi itt az életet, hogy mivel a terület anno angol gyarmat volt, így szinte mindenki beszél angolul, és szinte mindenhol kétnyelvűek a feliratok. Elképesztő nagy előny ez...

Barátságos emberek

Az első benyomásom itt, ami mélyen bevésődött, az emberek barátságossága. Mosolyognak, jó kedélyűek, köszönnek. Mindegy, hogy maláj, indiai vagy kínai. Merthogy ez a három nép keveredik Malajziában.

A három népcsoport három fő vallást is jelent: jelen van az iszlám, a buddhizmus és a hinduizmus az országban. S mindhárom vallás ünnepeit számon tartják országos szinten ünnepnapok formájában.

Fantasztikus kavalkád ez, különösen, ha egy-két helyi segítségével részleteket is kaphat az ember az egyes ünnepekről. S mint olyan kihat ez mindenre: az emberek öltözködésére, az ételekre, melyből igazán széles spektrumban lehet itt válogatni.

bringás.jpg

Annyian vannak, mint a kínaiak

Penang helyzete a népesség megoszlása tekintetében ráadásul egészen sajátos. Mert míg országos szinten a malájok vannak többségben (60,3%-os arányukkal, a kínaiak aránya 22,9%, az indiaiaké pedig 7,1%), addig Penangon a kínaiak dominálnak 45,6%-kal, majd jönnek a malájok 43,6 %-al, és az indiaiak 10,4% (forrás: wikipedia, 2010-es adatok).

Nos, a kínai többség meg is határozza Penang múltját, jelenét és jövőjét egyaránt. Az többnyire nyilvánvaló, hogy a pénz az ő kezükben összpontosul, és hogy nagyon szorgalmasak. E kettő kombinációja pedig egyetlenegy lehet: még több pénz.

Így Penang arca rengeteget változott már e három év alatt is, mióta mi itt vagyunk, a toronyházak sorra nőnek ki a földből, a sziget mérete folyamatosan nő az úgynevezett „reclaimed land"-eknek köszönhetően – folyamatosan töltik fel a tengert újabb és újabb építési területeket nyerve ezzel.

Az ingatlanárak folyamatosan kúsznak felfelé, az úthálózat azonban nem fejlődik a lakóingatlanok számával arányosan, így a közlekedés egyre nagyobb kihívást jelent. Azt mondják Penang afféle maláj Hongkong lesz hamarosan.

Hogyan lehet idejönni hosszabb távra?

Így 3 év távlatából azt látom, 4 útja van annak, hogy valaki itt éljen.

1, Nemzetközi cég alkalmazottjaként, aki elintézi a vízumot és a munkavállalásit. Ez a magánszemély részéről a legolcsóbb és a legkényelmesebb megoldás.

2, MM2H (Malaysia My Second Home) program keretében. 50 éves kor alatt ennek ára egy 300.000 RM-es (cca. 21.000.000 Ft-os) letét elhelyezése, melynek maximum a felét a későbbiekben oktatásra, ingatlanvásárlásra, orvosi ellátásra fel lehet használni. Ennek fejében 10 éves itt-tartózkodási jogot kap az ügyfél

3, Ki-be utazgatva az országból 3 havonta – mert 3 hónap lehet itt turistaként egyhuzamban eltölteni

4, Szülőként, ha a gyermeked valamelyik iskolában tanul, ő kaphat az iskola igazolása alapján student visa-t, a szülő pedig parent/guardian visa-t

Csak az első esetben van lehetőség munkavállalásra, ez esetben is a cégnek indokolnia kell, miért van feltétlenül szüksége külföldi munkaerőre. Erősen védik a munkaerőpiacukat, minek következtében például én, mint feleség sem dolgozhatok...

De nemcsak munkát találni, vállalkozni sem könnyű, saját vállalkozáshoz is szükség van egy maláj állampolgárságú tulajdonostársra... Nem hiszem hát, hogy Malajzia a kivándorló magyarok elsődleges célpontja lehetne Ázsiában.

Lakhatási kérdések

Elkényeztetett helyzetben vagyunk, hiszen a cég biztosít számunkra egy keretet a lakásbérlésre. Ha nem találunk megfelelőt ezért, akkor a különbözetet természetesen nekünk kell állni. Így ingatlanpiaci körképem meglehetősen egy szűk körre korlátozódik: azon színvonalú ingatlanokra, melyek a keretünkbe nagyjából beférnek.

Első évünkben egy házban laktunk, majd átköltöztünk egy condominiumba, egy 40 emeletes monstrumba. Mindkét ingatlan közös jellemzői: hatalmas, szükségtelenül nagy méret (a ház majd 800nm, a lakás 600nm). Minden szobához saját fürdőszoba tartozik, mely luxust abszolút mértékben indokolja a klíma.

A condo mindezen felül általában közösségi tereket biztosít az ott élőknek. Medence, konditerem, szauna, játszótér. Mi pont ezekért, plusz a közösségért költöztünk az első év után egy olyan toronyházba, ahol a gyerekeknek sok iskolatársa él.

A barátságokon kívül volt egyéb pozitív hatása is a költözésnek: a helyi állatok sokkal kisebb jelenléte az életünkben. Nincs például többé patkány a vendégszobánkban, mókus a szárítógépben (melynek szaga orrfacsaró élmény volt) egy-egy nyaralás után 4 cm-es csótányok csapata a fürdőszobánkban. És ha kellően magasra költözik az ember, akkor még a szúnyogok sem tudnak, vagy csak ritkán repülnek fel.

Egyetlen állat van, ami még ide is feljön, az pedig a gekko, melyek véletlenszerű felbukkanásához már a házban úgy hozzászoktunk, hogy ha feltűnik idefenn egy-egy, az csodaszámba megy.

Bentlakó cselédek

A cselédrészleg is része az ingatlanoknak, mely áll egy cselédkonyhából, amit ők wet kitchen-nek neveznek, cselédszobából, és a számára fenntartott fürdőszobából.

Sok helyi család living-in vagyis bentlakó cselédet vesz igénybe, akik általában Indonéziából vagy a Fülöp-szigetekről jönnek, két éves szerződésekkel, ügynökségek hozzák be őket, intézik a papírokat, egy jókora kezdeti összeg fejében. Az igénylő család pedig reménykedhet, hogy megfelelő cseléd érkezik.

Cselédügyben hallunk sztorikat a helyiektől, főként a férjem kollegáitól. A termelési menedzser például nem rejti véka alá, hogy mindig a felesége választ cselédet, gondoskodva arról, hogy kellőképpen csúnya legyen az aktuális segítség...

Vagy a főkönyvelőtől, akik a második évük végére féltek a cselédtől, nem mertek már neki semmit mondani, mert attól tartottak, hogy megmérgezi őket. Lejárt a 2 év, jött az újabb cseléd, aki tán az első nap leesett a létráról... visszaküldték és lemondtak e luxusról...

Nekünk egy helyi indiai hölgy segít be, heti háromszor fél napra jön. Alkalmanként egy-egy este bevállalja a gyerekek felvigyázását, így eljutunk olykor szórakozni is. És ha megkérem mennyei curry-ket készít nekünk, sőt tanítgat is egy-egy indiai étel elkészítésére.

A vízprobléma

A vízköltség nevetséges, talán 5 RM havonta. Ez azonban becsapós, hiszen a csapvíz nem iható, így egy ennél komolyabb összeg a család ivóvízellátása. Ez több módon oldható meg: van, aki vásárol vagy bérel szűrőt. Az egyszerűbb tényleg csak egy filter, a komolyabb gép hideg és forró vizet is szolgáltat.

Másik megoldás a 19l-es palackokban történő házhoz szállíttatása a tisztított víznek. Mi ez utóbbit választottunk, én a főzéshez is csak ezt a vizet használom, így havi 100 RM (7000Ft) körülire tehető az ivóvízre fordított összeg nagysága.

Elképesztő áramszámla

Az áram rendkívül variábilis költség, merthogy meleg van (éjszakánként 29-30 fok, nappal 33-36 fok). Légkondi nélkül nehéz élni, a házban lehetetlen volt, most a 33. emeleten elég erős a szél, így jóval kisebb a szükség a klímák használatára.

A házban az első számlánk 1200RM (~90 ezer Ft) volt, ami több mint kétszerese az otthoni házunk havi fűtési költségének. Hát akkor azért nem kicsit szeppentünk meg, mikor kézhez kaptuk, s lassanként elkezdtünk optimalizálni.

Csak ott ment a légkondi, ahol tartózkodtunk éppen, és nem 18 fokra volt beállítva, hanem 23-24-re. Így is élhető volt a ház, a számlánk pedig 600-800 RM lett. Itt a 33.-on a nappali az egyetlen, ahol használunk légkondit, 400-500 RM-be szinte mindig beleférünk.

A légkondik mellőzése azonban azzal jár, hogy nincs semmi, ami a páratartalmat csökkenti a lakásban, különösen a zárt tároló helyeken. Így aztán nagy derültséggel vettem tudomásul, mikor egyik hazautazásom alkalmával előbányászva a farmeromat a szekrény aljából jókora penészfoltokkal volt tarkítva.

Lalitha, a bejárónőm ekkor felvilágosított, hogy lehet kapni szekrényekbe páraelszívó dobozkákat, melyeket azóta szorgosan vásárolok, így legalább penész nincs és megszűnt a rendkívül kellemetlen szag a gyerekek játéktároló szekrényeiben. Ez újabb 150 RM-el terheli a családi kasszát 4-6 hetente.

Azért dobozkák ide vagy oda, a nem sűrűn használt ruháknak így is dohos szaga van, de legalább nem penészvirágokkal borítva veszem elő őket...

Internet-telefon 150 RM

Kábeltévé 100 RM

Ha tetszett ez a bevezető, szívesen folytatom, legközelebb mondjuk az ételekkel, piaccal, emberekkel..."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Malajzia Penang

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr545336878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tableno 2013.05.31. 07:05:51

Malayzia nagyon kellemes ország, bár Penangban nem voltam, szerintem egész Délkelet-Ázsiában a legélhetőbb hely. Jó volt az írás is, szépen bemutatja a trópusi paradicsomok egyetlen hátulütőjét: a trópusi klímát... :)

THEHUNGARIANMINGLE · WWW.THEHUNGARIANMINGLE.COM 2013.05.31. 07:28:15

tényleg grat a poszthoz, én eddig dk-ázsiaban Thaifoldig jutottam...es soxor voltam...

tanato 2013.05.31. 07:43:45

Örülök hogy sikerült rávenned magad a cikk megírására,bár előbb húzódoztál tőle.Tényleg jól sikerült és reméljük folytatod is.Meddig maradtok még?

www.aonang.hu (TH) · http://cooperbudapest.typepad.com 2013.05.31. 07:58:30

Üdv a szomszédba! Hamarosan átugrom Penangra.

2013.05.31. 08:06:44

Hat ez nagyon jo volt. Vegre Malaysia!
Sajnos csak este leszek, de varom a folytatast.

www.aonang.hu (TH) · http://cooperbudapest.typepad.com 2013.05.31. 08:08:50

Ja és bármikor jöhet a folytatás! Mondjuk egy kicsit bővebben az árakról, látnivalókról, az ország érdekességeiről... mondjuk azok a feliratok, amik a reptéren fogadtak...

tanato 2013.05.31. 08:12:33

www.youtube.com/watch?v=3RLxW7l2vhQhttp://www.youtube.com/watch?v=yV_5bNFbX0g

A cselédek egy részétől tényleg félni kell,mint a főkönyvelőtök,találtam két videót,egyiken a cseléd belepisil a családnak készített ételbe,a másikon,meg bántalmazza a munkaadó család kisgyermekét.

Alice in Wonderland 888 2013.05.31. 08:13:46

Gratulálok, összeszedett írás! Én szívesen olvasnék még rólatok és a helyről is!

tanato 2013.05.31. 08:16:14

Na ez a másik,mindkettő rejtett kamerával ,arrafelé dívik az hogy rejtett kamerával figyelik,ellenőrzik a bentlakó cselédlányok munkáját.

Balu kapitany 2013.05.31. 08:16:57

gratula a poszthoz, nagyon tetszett, várom a folytatást!

bolcs27uj 2013.05.31. 08:18:44

szuper. élvezetes beszámoló, jöhet a folytatás!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.31. 08:32:57

Jó volt és bevallom, most csak irigykedni tudok! :)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.31. 08:50:37

Meleget és párát meg kell szokni, s aztán nem kell légkondi. Kubában 6 évet éltem légkondi nélkül, pedig ott az áram ára nem volt szempont, fillléres volt (sőt eleve a magyar állam fizette a mi számlánkat).

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.31. 08:53:36

Adva van téma. A szerző nem dolgozik, csak él a férje nyakán, egyenest a vakvilágba. A mai nap a londoni asszonykórusé lesz.

Ugyandehogy (törölt) 2013.05.31. 09:01:27

@tanato: borzalmas. ezek nem tudják, hogy kamera van?

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.05.31. 09:10:21

@én már a fény gyermeke vagyok: de emelt fővel tehetik ezt, sőt egyenesen jár neki, mert nőő. Valami méltatlankodás is mindig akad a tarsolyban, ha meg merné említeni az ember..
@Babette_: tyúk vagy tojás esete. Én bizonyosan eltekintenék a cselédtartástól, ilyen áron.. Minek pluszstressz? Saját kajámba inkább én magam pisáljak bele. Jobb az úgy, natívabb, tudom mit adok, tudom mit kapok, nincs kavarodás, meglepetés.

tanato 2013.05.31. 09:13:41

@Babette_: Persze hogy nem tudják,titkos kamerák.Ezekben az ázsiai országokban tényleg százezres nagyságrendekben dolgoznak bentlakós cselédlányok ennyi nő között azért mindig akad pár százalék bűnöző,hajlamú,agressszív,stb.Valahogy a munkaadó családoknak is védekezniük kell,ennek egyik módja a titkos kamerák felszerelése.Másik persze hogy leinformálható ismerőst vesznek fel.Annak idején nálunk is a Horthy rendszerben,azért volt az a bizonyos "cselédkönyv" amit még ma is sokszor emlegetünk más szövegkörnyezetben,hogy az előző munkaadó háziasszony abba írta bele a cselédlány jellemzését a következő munkaadó háziasszony részére,ezáltal megpróbálván kiszűrni a bűnözésre hajlamos lányokat a cselédek közül.

érthetetlen chris 2013.05.31. 09:16:46

@én már a fény gyermeke vagyok: Miért lenne ez baj.

A természet rendje, hogy az asszony helye otthon van a konyhában a gyerekek mellet, nem valami gyárban, vagy irodában.
Ez a feminista divathullám, hogy a nő építsen karriert idővel úgyis lecseng, mert mint mondtam természetellenes.

A tehetősebb rétegnél ez annyiban módosul, hogy az asszony helye otthon van és a feladata, hogy igazgassa a háztartást és parancsot osztogasson a cselédeknek.

tanato 2013.05.31. 09:20:06

@én már a fény gyermeke vagyok: Nem a férje nyakán él.Ezekben a harmadik világbeli országokban egy bizonyos szint felett/ami fölött a posterina férje magasan felette van./életszerűtlen hogy a feleség dolgozni járjon,főleg egy expat wife,az már szégyen volna ott a férjre nézve.Na meg hozzátartozik ehhez a bentlakó cselédlány tartása is.Ez így együtt ott ez a normális,nem kelt megütközést, csak innen olvasva.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.31. 09:28:24

@tanato: Szerintem te láttál már unatkozó feleséget. Most képzelj el egy olyat állandó 30-35 fokban, csupa ferdeszemű között a 33. emeleten. Jobb ebbe bele sem gondolni.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.05.31. 09:31:49

Penang egyik kedvenc helyem :-) Malajzia meg alapból nekem sokkal civilizáltabbnak tűnik, mint Kelet-Európa, a városi részek meg simán fejlettebbek is, ami az infrastruktúrát stb illeti. vagy csak túl rég nem voltam Európában.
érdemes kipróbálni légkondi nélkül.... főleg a sokadik emeleten. hamar meg lehet szokni. nekem mindig csak nehezítés a sok váltás a hideg-meleg között, így pl nem akarok meghalni minden alkalommal, mikor muszáj kimenni az utcára. azért a március-április persze felejtős ilyen szempontból (lenne, ha nem iskolai szünet amúgy is, amikor úgyis utazok), de egyébként nekem simán megy minden ventillátorral. aludni nem is tudok már hidegben.
sok idő lett a 10 év....
üdv a szerzőnek és a családjának Yangonból, irigykedek ezerrel a tengerpartra!!

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.05.31. 09:34:09

valahogy nem jön be nekem itt egyik véglet se, "az asszony helye a konyhában van!" meg "lusta unatkozó feleségek!"....
most komolyan, ezen a színvonalon megy itt újabban a beszélgetés, most hogy végre megint lesz netem és tudnék jönni olvasni? :-(
szia Tanato!

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.05.31. 09:38:27

@érthetetlen chris: a férfi meg végezze a "valami" munkát, nem? Amíg a nő szépen elvan. A sötétség miatt baj, amiatt. Meg az ótvar ideológiagyártás miatt. Ész + jellem, hol vagytok.. Hagyjuk is.

Ronnie_27 2013.05.31. 09:41:55

@én már a fény gyermeke vagyok:

Már vártam, mikor jön elő valaki azzal, hogy így könnyű, mert nem dolgozik, a férje nyakán él. :-)

Nem értem, miért kéne dolgoznia a nőnek, ha a család anélkül is jól megél.
A mai világban elég csökött agyúnak kell lenni ahhoz, hogy az ember unatkozzon, csak mert nem dolgozik. Főleg, ha tud szánni némi pénz a szabadidős elfoglaltságaira.
Ha nem kéne dolgozzak, akkor se unatkoznék egy percig se.

Más: tervezem, hogy nyitok Londonban egy Cottage cheese rod store-t. :-)

érthetetlen chris 2013.05.31. 09:42:42

@Kellemes Zérókomponista: Nem szépen elvan a nő hanem gyereket nevel vezeti a háztartást és összetartja a családot, de mind1. Ezek nem elhanyagolható dolgok.

Majd ha nem lesz nyugdíj felértékelődik újra a gyerek téma, mert valakinek el kell majd tartani az időseket is és akkor újra felértékelődik a család szerepe.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.31. 09:43:49

@Chang Yai: Nem mindig ilyen suttyó a színvonal, vannak szórakoztató írások is. Pl. nemrég volt itt egy kommentelő, aki 30 fokban is betakarózik otthon. Hitted volna?

tanato 2013.05.31. 09:51:19

@én már a fény gyermeke vagyok: @érthetetlen chris: Ezekben az országokban kifejezetten előnyös hogy a tehetős feleségek cselédlányokat tartanak,mégpedig a cselédeknek,mert nagyon sokszor alányok hazautalásaiból él otthon az egész család,mint egyetlen jövedelem.Ezt már nyon sokan megírták itt/is/az ilyen helyeken élő magyar hölgyek.

tanato 2013.05.31. 09:54:54

@Chang Yai: Szia,örülök hogy újra itt vagy,hogy megy a sorod ott messze Burmában?

érthetetlen chris 2013.05.31. 09:56:44

@tanato: Tudom.

Mondjuk én sok helyen ezt belemagyarázásnak, meg a lelki ismeret megnyugtatásának érzem mikor nők azt mondják, hogy ők igazából jószolgálatot végeznek azzal, hogy cselédet alkalmaznak, meg nélkülük ezek a lányok éhen halnának a családdal együtt.

Természetesen ezek a nők arra is mindig kitérnek, hogy náluk a cseléd/au pair családtag, nem úgy, mint más családban ahol ember számba sem veszik őket...............

tanato 2013.05.31. 09:56:56

@Ronnie_27: Pontosan,ezer más unaloműző tevékenység is van a napi 8-10 óra munka helyett is.Főleg egy gyermekes fiatalasszonynak,ilyen egzotikus helyen.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2013.05.31. 10:00:04

azért az bájos (mindenféle elméletet félretéve) hogy a férj izzad, a koktélt szürcsölgető nő meg megírja hogy milyen ott. Én elhiszem hogy nem dolgozhat, csak a helyzet annyira jellemző. a férfi megteremt valamit, a nő meg beleül.

csak akkor azt nem értem minek pampognak egyenjogúságról, mikro erről szó nem lehet.

igen, normális otthon lenni egy nőnek egy kisgyerekkel, de itt erről szó sincs, ahogy olvastam.

egyébként meg nem arról szól ez hogy megteheti e vagy nem, inkább elvi dolog. az ember arra született hogy küzdjön. hülye szó a melóra, de egy idő után rohadt unalmas a semmittevés.

ez a poszt kiváló lenne, ha a férj írta volna és leírt volna olyan dolgokat amiket csak ő élt ált(ő élhetett), így nagyon úgy jött le mint valami nyaralás. és igazából a nőnek tényleg az.

azon meg röhögtem hogy fejlettebb mint kelet európa. ja, nyilván fejlettebb, ahol még az ívóvíz se iható. kelet európa infrastruktúra nagyjából az mint nyugaton, csak a bérek balkániak.

tanato 2013.05.31. 10:03:46

@érthetetlen chris: Természetesen a fiatalasszonyoknak is előnyös a dolog sok szempontból ,mindenekelőtt a felszabaduló szabadidő miatt meg persze hogy megszebadulnak a házimunka nyűgétől,ami a posterina által vázolt óriási mérető lakásoknál nem semmi.Ennek ellenére tényleg jól járnak a cselédek és azok otthonmaradt családtagjaik is.Az meg hogyhogyan bánnak a cseléddel az már az illető munkadó hölgy személyiségétől függ.Általában azért a harmadik világban pl. Ázsiában keményebb,diktatórikusabb a viszony és több a munkaterhelés mint egy au-pairrel szemben Európában

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.31. 10:05:17

@tanato: A malájmagyar háziasszony azért tart rabszolgát, hogy az végre megéljen a családjával együtt. Nem is hangzik rosszul.

LyukasBogrács 2013.05.31. 10:05:18

@tanato:
Azt is sokan megirtak, milyen egy hazsartos, rendetlen, csicskaztato nyugat-europai feleseg alatt aupair-kent dolgozni.

tanato 2013.05.31. 10:07:05

@házelőtthinta: Nem ha a férj írta volna egész más témák lettek volna.Ez így jó ahogy van.

tanato 2013.05.31. 10:08:45

@LyukasBogrács: Ki lehet fogni ilyet is az biztos,de a harmadik világban majdhogynem ez az alap/az ott élők elomondása szerint/

tanato 2013.05.31. 10:10:37

@én már a fény gyermeke vagyok: Persze nem azért hanem mert kölcsönösen mindkét félk jól jár.Egyébként a posterinának csak bejárőnője van,nem bentlakós cselédje.

01234567 2013.05.31. 10:12:00

A poszt jó, folytasd! A nem tetsző hozzászólásokkal meg számolni kell, de nem felvenni.
Két dolog viszont ott nekem semmiképpen nem jönne be. Meleg lehet akár 40 fok is, de a párát gyűlölöm, igaz a hideg párás időt jobban. Ez a cseléd dolog meg nekem nem menne, hiába társadalmilag egy szinten "előírás". A mentalitásom is tiltakozna ellene, engem ne szolgáljon ki senki, és hogy egy idegen a lakásomban, aki még ott tevékenykedik is, bizalmas dolgaimban, hétköznapjaimon, egyszerűen mindenhol, mindig. Megőrjítene.
Ez a kaja dolog meg sehogy! Amikor katona voltam, újoncként kellett teáért, kávéért..stb.. futnom a kiképzőnek, az "öregnek", esetleg tisztnek, tiszthelyettesnek. A hölgyolvasók végett legyen elég annyi, én "öregként" ezt a hibát már nem követtem el, csak saját magamnak csináltam mindent. Úgyhogy nálam ez a bizalom nem működne. :P

érthetetlen chris 2013.05.31. 10:14:04

@tanato: Nekem mindig az jut eszembe, hogy valószínűleg hamupipőke mostohája is azt írta volna, hogy ő csak jót tesz a mostoha lányával, hisz nélküle éhen halna.

tanato 2013.05.31. 10:24:01

@érthetetlen chris: Nyilván egy bentlakós cseléd is el tudna magának képzelni minőségi munkát is,ennek ellenére a harmadik világban több millió lány él ebből a munkából,mert egyszerűen nincs más munka meg nincs az hogy segélyt kérek mint itthon.A bánásmód az egy másik dolog.Ha egy ottani középosztálybeli lány még gyermekként látja hogyan bánt az anyja a cselédeivel,felnővén családot alapítván ő is úgy fog bánni a sajátjaival.

Balu kapitany 2013.05.31. 10:25:14

@Chang Yai: te Mianmarban vagy? egyik haverom is ott van...kajakos

tanato 2013.05.31. 10:28:30

@01234567: Nehezen is tudja azt egy magyar megszokni,mert itthon nincs ilyen.Viszont ahol meg ez a cseléd rendszer működik,és azt szokják meg gyerekként,akkor meg azt nem tudja elképzelni pl a fent említett középosztálybeli lány hogy neki ne legyen ilyen a sját háztartásában.

érthetetlen chris 2013.05.31. 10:28:46

@tanato: Tudom nem vitatkozom veled egyébként.

Csak zavar a képmutatás, hogy majdnem mindenki leírja, hogy ő mennyire jól bánik a cselédjével meg nála családtag etc, csak a szomszéd Bözsi a diktátor szegény lányokkal.

Páran biztos igazat mondanak közülük.......páran

BoGyesz 2013.05.31. 10:37:59

Voltunk Penangon és Georgetown tényleg remek város. Négy éjszakát töltöttünk az Eastern & Oriental hotelben és ott is szilvesztereztünk. Rengeteg jó étterem van a városban és az északi tengerpart talán a legjobb a szigeten, bár Malájziában vannak szebb szigetek is, de azok jóval kisebbek és valamivel nehezebb is oda eljutni.

tanato 2013.05.31. 10:39:41

@érthetetlen chris: No sajnos aki hatalmi pozícióba jut az ezt ki tudja használni olyan dolgokra amire utalsz.Az ott szocializálódott cselédet tartó helyi háziasszonyoknál ez majdnem hogy természetes,megszokták,hogy így kell bánni a cselédlányokkal keményen határozottan éreztetve hogy ki a főnők a házban.Egy odakerült ehhez nem szocializálódott európai nőnél azért máshogy van a dolog.De mint egy-két ilyen odakerült európai hölgy meg leírja,a lányok is ehhez vannak szokva és ha demokratikus a bánásmód,akkor meg az is baj lehet mert ezt meg a gyengeség jeleként értelmezik és visszaélhetnek vele.

Mrs. Clayton 2013.05.31. 10:43:15

akik szerint így könnyű élni, mert a feleséget kitartják, az egyszerűen irigy, aki szerint meg a cseléd hülyeség, és őt ne szolgálja ki senki, az meg nem ismeri a szitut, kb mint amikor emberek hajtogatják, h autóban soha nem vennének automata váltóst, mert az nem jó, ők, szeretnek váltogatni, aztán ha végre sikerül venni egy automatát, vissza nem ülne a kézi váltósba

teljesen rendeben van ez a történet én is várom a folytatást

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2013.05.31. 10:50:41

Szerintem jó volt! Még olvasnám.

Amúgy meg nem értem mért érzi úgy valaki hogy ő jobban tudja mi lenne jobb a poszt iró családjának. Ők bevállalták ezt, tudták mit vállalnak együt mentek ebbe bele. Miért kell ezt fikázni? Tisztán le van irva hogy a poszt iró mint feleség NEM dolgozhat. Nem kap munkaválalásit. Inkább otthon kellett volna maradnia a gyerekkel? A férj meg ment volna egyedül évekre külföldre? Az jobban tetszene a kritizálóknak?

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.31. 10:58:49

@ChristineK: A férj meg ment volna egyedül évekre külföldre?

Nem. Malayziában remek iskolák vannak, a gyerekeket viszi magával. Wang Hei Ho helyi bejárónő vigyáz rájuk, lemossa az ablakot és vacsorát főz. Kis plussz pénzért mást is elvégez.
Az asszonyt kell otthon hagyni.

nigara 2013.05.31. 11:09:37

"ezért tartottak kicsit attól, hogy nem őt választják. Végül mellettünk döntöttek"
Ki kivel van??? A nyelvtannal hézagok vannak, és a királyi többes direkt van?...
Ahogy Ronnie-nak is frissíteni kellene a nyelvtant: "Ha nem kéne dolgozzak"

Amúgy még turistának se mennék oda.
Másrészt expatként eccerű minden...

Ronnie_27 2013.05.31. 11:17:09

@házelőtthinta:

"Én elhiszem hogy nem dolgozhat, csak a helyzet annyira jellemző. a férfi megteremt valamit, a nő meg beleül."

Hidd el, ez az optimális helyzet. A férfiak többsége (köztük én is) arra vágyik, hogy képes legyen egyedül megteremtenie az anyagiakat, és otthon ne egy idegbeteg, fáradt, életunt nő várja, mint ahogyan a magyar háztartások jelentős részében történik.

Csak egy kérdés: miért jó az, ha a nő dolgozik, pedig az ő fizetése nélkül is habzsi-dőzsi van, a nő pedig elég értelmes és érdeklődő ahhoz, hogy ne unatkozzon?

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.05.31. 11:18:52

@tanato: megvagyok, köszi, első hétnek vége pont, szerintem bezuhanok az ágyba és alszom. tegnaptól van internet otthon, nagyon nehéz sim-kártyát szerezni, és drága is, de innen kezdve olcsó a 3G és hasít a net ezerrel.

én sem szeretnék cselédet, egyszerűen nem bírnám, hogy valaki állandóan a magánszférámban mozog. viszont takarítónő van hetente egyszer. és jéé, fizetést is kap érte. ahogyan nyilván a bejárónő is. nem értem, hol van ebben a probléma. az iskolában is takarít utánunk valaki, pénzt is kap érte. otthon ugyanez. mert egyszerűen utálom, és inkább tévét nézek helyette. ha nem lenne munkahelyem, akkor is utálnék takarítani. viszont én abba belebolondulnék, lehet, hogy még család mellett is. más meg nem. nahát, mások vagyunk és más dolgokat csinálunk.
hócipő tele fénygyereke primitív hozzászólásaival.

@Balu kapitany: mármint edző a haverod, vagymi? nem tudok más magyarról itt, persze attól még lehet. egy éve jöttem pont, nemzetközi iskolában tanítok.

Tigerwill 2013.05.31. 11:19:19

A poszt jo volt, szeretnek meg tobbet tudni errol a vilagrol, vagyis Malaysia magyar szemmel? Csak igy tovabb es kernek meg tobb kepet vagy egy sajat blogot, en tuti olvasnam, ezt veheti az poszterina peticionak! :-D

Azzal szerintem sincs baj, ha a csaladi tuzhelyet orzik a nok es otthonmaradnak, en is megtennem, ha a helyzet olyan lenne egyszer az eletemben, DE…

Ugyan volt par honap kihagyasom, de ezt leszamitva rendszeresen olvasom a Hataratkelot es en nem emlekszem olyan bejegyzesre (javitsatok ki , ha tevedek), ahol a nö, egyedulallokent ment volna ki es arrol szolt volna, hogyan kezdodott, illeszkedett be, hogyan epitett fel egy eletet. Itt most nem bebisinterre gondolok, vagy kiment tanulni/osztondij miatt (ezekben az esetekben ott egy adott kozossegbe megy es talan osszetartobbak igy, mint a nemet kollegak itt Nemeto.-ban), vagy vendeglatozik, hanem irodai (foglaljon barmit magaban ez a szo) munkat vallalt, teljesen mindegy karrierista lelkuletu-e vagy egyeb okokbol tette mindezt, mint jomagam, de az hosszu, ne menjunk bele…
Tudom, nem kivansagmusor...de mindezt jo lenne NEM UK viszonylatban olvasni…

Ronnie_27 2013.05.31. 11:22:45

@házelőtthinta:

"egyébként meg nem arról szól ez hogy megteheti e vagy nem, inkább elvi dolog"

Az elvek ostoba dolgok. Az elv az, amikor előre meghatározod, hogy hogyan döntesz majd egy bizonyos helyzetben. Ez pedig nem okos dolog.

"az ember arra született hogy küzdjön"

Akkor, ha a küzdelemnek van értelme.

"de egy idő után rohadt unalmas a semmittevés."

Épp ez az. A munkán kívül sok értelmes elfoglaltság létezik. Én pl. ha tehetném, főleg utaznék, olvasnék, fotóznék egész életemben.

Tigerwill 2013.05.31. 11:26:48

Az en sztorim meg irodik, ugyan ez a kb 10. honapom itt, de meg kell egy kis idot, mig egy kerek es befejezett(nek tuno) sztorit tudok Nektek irni, de akkor megirom, ha meg lesz a blog.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.31. 11:29:58

@Chang Yai: Ha tele van a tököd kivered a takaród alatt. Babra munka és kicsit leizzadsz a 30 fokban, de utána megnyugszol.

tanato 2013.05.31. 11:34:00

@Jess G: Pontosan mint az automata váltós kocsi,a jobbat könnyű megszokni.,főleg ha a környékben mindenhol az a a szitu,mindenkinek aut.kocsija van.

BTBTBT 2013.05.31. 11:35:53

@Ronnie_27:
"A férfiak többsége ...arra vágyik, hogy képes legyen egyedül megteremtenie az anyagiakat,"

Akkor ezek a ferfiak jol vannak idomitva. Ki mas venne magara minden terhet? Az nem indok, hogy "mert anyagilag megteheti".

Az, hogy egy feleseg mennyire idegbeteg otthon, jocskan jellem kerdese, nem magyarazhato csupan azzal, hogy ha dolgozik, kevesebb ideje jut a haztartasra. Mert abban, ha a ferjevel megtalaljak a helyes merteket, szinten osztozhatnak.

Tan feltunik, hogy a (köztük én is) szandekosan kimaradt az idezetbol.

Spacecake 2013.05.31. 11:38:49

jo kis poszt!!!
bejott nekik az elet,orulok neki.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.05.31. 11:41:51

@Tigerwill: én istenbizony szerettem volna megírni, de akárhányszor összeszedném magam, belefutok valami olyan baromarcúba, vagy olyan vitába, ami miatt elmegy a kedvem az egésztől. egyébként szerintem nem ritka jelenség, csak kevés embernek van kedve ahhoz, hogy mások rugdossák, miután a világ egy másik felén megszokott egy kulturáltabb kommunikációs színvonalat.

Tigerwill 2013.05.31. 11:49:53

@Chang Yai: Azert kar,, biztos sokat lehetne tanulni a Te sztoridbol is...Hatha megis egyszer...? :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.05.31. 11:56:35

@Tigerwill: ugyan, semmi nagy faxni. összepakoltam, felültem a repülőre, aztán a vonatra, mert éppen olyanom volt, hogy vonattal akartam menni, előtte találtam már a neten serviced apartment-et egy hónapra, 3 nap múlva volt melóm, 3 héttel később találtam jobb lakást, és kb 5 hónap után egy olyan állást, ahol kaptam munkavállalásit is, ott 6 évet maradtam, most másik ország, testvériskola. nyugi van, nem az az alap, hogy hátbatámadják az embert a kollégái, vagy kicsinálják, ha rendesen dolgozik. szeretem. 7 éve nem voltam Magyarországon, idén megyek, mert ingyen van, és a pénzt nem akarják odaadni. honvágyam sajnos az nagyon van, az előző városom felé, de ott nehezebb ilyen jó állást találni, mert az a fajta hely, ahol mindenki szeretne letelepedni, és sok a könyöklés minden munkahelyért. egészen egyszerű az életem, semmi kínkeserves megkapaszkodás meg egyéb dráma, sokkal jobban érzem magam, mint Pesten valaha is. ez van.

tucano 2013.05.31. 12:02:23

Tök jó poszt volt, köszi szépen.

Vegyetek párátlanító gépet, jobb mint a kis dobozkák és rövid távon is olcsó.
Nekem sikerült asszony napi küzdelme ellenére a teljes öltönytáramat és téli ruházatomat megrohasztani. Az volt a pillanat, amikor végleg lemondtam az északi tájakról :) Azóta párátlanító lett, téli kabát nem.

Érdekes volt, amit a bevándorlásról írtál, mert Labuanban értelmezhető összegért lehet céget nyitni és simán odaadják a tartózkodásit, az egész történet kijön 10k dollárból. Lehet, hogy azzal csak ott lehet okoskodni? Fogalmam sincs, még nem jártam felétek, de nagyon tervezem! Szóval, jöhet a folytatás :)

tucano 2013.05.31. 12:07:13

@Chang Yai: ez nem jó hozzáállás!
Kérlek írjál, engem spec nagyon érdekel. Lehetsz te Egon Ervin Kisch is, mindig lesz vmi hülye, aki beszól. De nem is nekik körmölsz, hanem akiket érdekel. Egyébk, ha jót írsz, akkor minél többet molesztálnak, annál érdekfeszítőbb volt az írás, mert a sok futóbolondot is megnyilvánulásra készteti.

BTBTBT 2013.05.31. 12:12:47

@Chang Yai:
Tenyleg ne csak diohejban add elo. Benyomasokkal, elmenyekkel teli tortenetet szeretnenk. (Amilyen kis onzok vagyunk. :) )
Ahogy tucano mondta, mindig lesz, aki csomot keres a kakan, de nem nekik irod, hanem azoknak, akiket erdekel.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.05.31. 12:14:27

@tucano: valahogy nekem soha nem jutott eszembe zárt szekrénybe tenni a ruhákat, nem szeretem a szagukat, soha nem volt penészproblémám, csak hallottam, hogy létezik ilyen. de hát gondolom egy családban rend van és rendszer a rendetlenségben is :-) a termeszekkel volt viszont pár összetűzésem, viszont legalább a diplomámat nem ették meg. most hawaii van, mert újracsatornázták az utcánkat, és végre nem áll térdig a víz 2-3 órán át minden eső után, kíváncsi vagyok, idén milyen kihívást hoz a monszun, a hangjába szoktam csak kicsit beleőrülni, amikor szeptember magasságában már harmadik hónapja minden éjjel 10 órát hallgatom a szakadó esőt. ez a kihívás, nem a bürokrácia vagy a másféle emberek.

bobsys 2013.05.31. 12:49:55

600nm condo nem nagy egy picit? Hany szobas? 5? En szivesen lattam volna alberlet arakat, bevasarlas, kikapcsolodas koltsegeit. Meg a szokasos aranyokat, a fizetesbol mennyi a lakhatas stb...

geeeteee 2013.05.31. 12:56:23

Elirás, át is siklottam felette. Kicsivel kisebb lehet mint 60négyzetméter. Négyzetlábból. Bloody imperial.

Tigerwill 2013.05.31. 12:57:54

@Chang Yai: Na, jo, ez eleg rovidke osszefoglalo, de mar most leirhato, hogy azert Toled is kiakadna a barometer... :-D Tökös modon kezeled a dolgokat ez teny, virtualis vallonveregetest kuldok! :-)

Az mondjuk meg erdekelne tobbek kozott, miert eppen oda?Mit dolgozol, ugye angolt tanitasz, vagy ez csak valami kenyszerkepzet nalam, barmi is az amit csinalsz, mi kellett hozza...marmint papir/nem papir?Hogy es hol kezdted az ismerkedest helyi nepekkel, Nem tunsz otthon ulo egyednek igy lattatlanban, mit csinaltal/sz szabadidodben? Kialakultak-e baratsagok mar...stb (itt meg folytatodhatna a kerdesozon)
Szoval pl ezekre a kerdesekre nem kapunk/kapok valaszt a tirpakok aldasos tevekenysege miatt...

skylla 2013.05.31. 13:03:00

tetszik, mikor a fiuk azon vitatkoznak egymas között, hogy a nej dolgozzon-e :(

Tigerwill 2013.05.31. 13:08:57

@skylla: De az mar nem tetszene nekik, ha az asszony keresne tobbet es elvarnak a ferfiaktol, h a vacsora pontban 19h-kor az asztalon gozologjon...:-D

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.31. 13:09:20

@skylla: Ne vicceld el a dolgokat, ez fontos téma. A feleség míg a sóbányában lapátol, nem mondja hogy porszívozz fel fiam. Ez legalább 3 pont a dolgozzon az asszony mellett.

skylla 2013.05.31. 13:12:37

@én már a fény gyermeke vagyok: ezzel egyetertek, de nekem jobban bejön a szenbanya.

geeeteee 2013.05.31. 13:13:33

@geeeteee: Egyáltalán nem biztos. Kürölnéztem a piacon. Bobsys, 3300AUD 6000négyzetláb, az pedig 600 négyzetméter. Simán elhiszem, nem elírás.

emiGrant 2013.05.31. 13:18:02

@házelőtthinta: " kelet európa infrastruktúra nagyjából az mint nyugaton, csak a bérek balkániak."
Hat a mondat vegevel egyetertek, de hogy nagyjabol ugyanolyan lenne Kelet Europa mint a nyugat, hat az egy kis tulzas. Nezd meg a katyukat nalunk Nogradban, vagy a korhazakat a legtobb helyen, az ugyintezes szintjet es modorat a hivatalokban, stb., stb. kozelebe sem jon egy Nemetorszagnak vagy egy Angliabak. Ezt nem orommel irom, csak szerintem ez az igazsag!

bobsys 2013.05.31. 13:18:23

@geeeteee: en elhiszem, hogy van akkora condo, csak a kerdes, hogy a ceg fizet tobb mint 3K USDt a lakhatasert? Meg ugye a minek kell 600nm lakas ha nincs 5 gyerek.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.31. 13:20:00

@geeeteee: Ügyes lehet az a bejárónő, aki 600 nm-t rendben tart, mellette főz, gyerekre vigyáz, és az úrnővel indiai recepteket cserél. Ezt a csajt még én is kerülgetném a lakásban, pedig nem vagyok egy rabszolgafan.

geeeteee 2013.05.31. 13:20:27

@bobsys: Leesettem az állam, ahogy utánanéztem. Ezek a méretek még itt is nagyok.

geeeteee 2013.05.31. 13:22:11

@bobsys: Havonta annyi, úgy nem sok egyáltalán.

geeeteee 2013.05.31. 13:25:23

@bobsys: Hedland-en egy 3x1-esért többet is kifizetnek.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.05.31. 13:27:44

@Balu kapitany: mondom, h nem ismerek senkit, csak meglepődtem, habár az lenne igazán meglepő, ha csak én lennék itt egyedül. nekem naponta 7:45-16:30 iskola után se kedvem, se energiám társasági életet élni, illetve csak a neten.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.05.31. 13:30:52

@Tigerwill: egy egyszerű angoltanár vagyok :-) az átlagnál jobb nyelvtudással viszont. otthonülés viszont megvan, túl sok a munka általában, kivéve a szüneteket, amikor viszont megállás nélkül csavargok.

geeeteee 2013.05.31. 13:31:26

Őszinte empátiám és további sok sikert. Szívesen olvasok további részleteket is.

Muscari 2013.05.31. 13:35:19

Nagyon jo poszt, koszonjuk szepen es varjuk a folytatast. akkor te most az a lany vagy, aki Rafflesia neven szokott kommentelni?

A kotoszkodoket ignorald, az lesz a legjobb, en is ezt teszem, mert kulonben csak felhuzom magam rajtuk.

@tanato: Egyebkent, mikor meg otthon laktunk, volt egy idoszak, hogy hozzank is jart egy lany takaritni hetente egyszer. Negy-ot orat toltott ott, mi elotte rendet raktunk o meg vegignyalata a lakast. A ferjem otlete volt, azt mondta, hogy olyan keves idot tudunk egyutt lenni, nem akarja, hogy azt allandoan takaritassal toltsuk. Nem mondom, jol esett, mindketten dolgoztunk akkor, en meg tanultam is, szoval nagy segitseg volt. Sajnos egy ido utan mar nem engedhettuk meg magunknak, de ez egy masik tortenet. A lany egyebkent, aki takaritott, egy munkanelkuli ovono volt...

zebralany · http://zebralany.blog.hu 2013.05.31. 13:35:35

@Tigerwill: Már megírtam a posztot :) Nő, egyedül, nem UK, irodai munka... Mi kell még?

Mrs. Clayton 2013.05.31. 13:35:57

@tanato: ugyanez a 600nm lakás is, amire egy hétköznapi magyar azt kérdezi, h mit lehet ott csinálni, bújócskázni, mert ő meg a 62 nm-hez van szokva, ha már 72-be tud költözni, az már Mo-n majdnem luxus, 600 szinte elképzelhetetlen, mondjuk ekkora kecóm nekem se volt még, de korábban csak a nappalim 70nm-es volt, azt se értette már meg senki, vicces volt, amikor a gyerekek bent görkoriztak télen a lakásban

geeeteee 2013.05.31. 13:36:00

@én már a fény gyermeke vagyok: Nagy terek vannak, szóval a padló sok. Az ázsiai lányok pedig inkább kicsik. Kövér nagydarab nekem sem jönne be, de egy sodrott reptérhátú már igenis.

bobsys 2013.05.31. 13:37:23

@geeeteee: Az ausztral lakasberlet arakat nagyjabol semmivel nem lehet osszehasonlitani annyira el vannak szallva

skylla 2013.05.31. 13:40:04

@Tigerwill: szerencsere elmentettem a jelszavam, hogy tudjak valaszolni

geeeteee 2013.05.31. 13:42:16

@skylla: Nehezíti a kérdést, ha van egy torta kis feleséged, akit attól féltesz, hogy mások is beleegyenek. :D

Annak ellenére, hogy mi is beleeszünk máséba, meg lenyaljuk a tejszínt. :D

skylla 2013.05.31. 13:42:41

becsben több mint ket euro a paradicsom. ize mint a csapvize. nem tudom, honnan hozzak, tan malajziabol?

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.31. 13:54:27

@Jess G: Nem értem mi bajod a hétköznapi magyarokkal. Örülnek mások 600nm-es lakásának vagy 70 nm-es nappalijuknak. Még azt is elolvassák mikor ők ketten megbeszélik az akciós tesco májkrém sztorijukat. Hogy ezen időnként felröhögnek? Próbáld elnézni nekik.

geeeteee 2013.05.31. 13:54:31

@bobsys: Pont hogy. 1600AUD havonta 200nm-ért nem Hedland-en. Az már nem sokkal több.

olvaso_sg 2013.05.31. 13:57:20

malajzia nagy kedvencem, szeretek atjarni oda. penangon csak egyszer voltam de nagyon bejott, foleg a kajak meg a hegyi vasut vagy miaz:)
jo post volt, sok sikert nektek!

skylla 2013.05.31. 13:58:44

@geeeteee: ezt nem tudom megitelni, nem vagyok edesszaju

geeeteee 2013.05.31. 14:03:41

@én már a fény gyermeke vagyok: Akciós cuccokon nagyot lehet akasztani, többszáz dollárt, és ne egyszeri nagy kiadásokra gondolj, hanem a kis hétköznapiakra is. Hosszan eltartható élelmiszerek például. Ha mindig féláron tartalékolsz be, rengeteg pénzt félre lehet tenni. És ez nem csóróság, csak ésszerűség. Ugyanaz az ember pedig nem sajnálja a jattot az étteremben vagy a taxisnak. Mert az is megtérül.

NIKI LAURA 2013.05.31. 14:05:01

Jo a post,bar letezik olyan,akinek 21.misije van,es oda akar menni letelepedni?
Az egy nagyon jo floridai haz ara,persze ha oda kuldte a munkaado...meg a 33.emelet az gaz.

Sent from Calgary Alberta

olvaso_sg 2013.05.31. 14:09:50

@NIKI LAURA: eleg sok ilyen van, azert vezettek be ezt a vizumot. pl kinaiak meg indiaiak meg persze szingapuriak. malajziaban sokkal olcsobb az ingatlan mint itt es rengetegen akarnak ott befektetni ezert jo nekik a malaysia my second home visa.

geeeteee 2013.05.31. 14:11:25

@én már a fény gyermeke vagyok: Dzsentri stílus. Miért nem ad a vén varangy egy centet sem, amikor még a bőre alatt is pénz van? Talán épp amiatt a felröhögés végett.

geeeteee 2013.05.31. 14:15:58

Most akkor egy kérdés. Hallomásból Malajziában és Indonéziában a kínaiak a zsidók?

geeeteee 2013.05.31. 14:20:38

Ausztráliában sokuk mondta nekem, ők tényleg jómódúak. Penang lehet kivétel.

zopilote 2013.05.31. 14:24:02

@NIKI LAURA:
" Sent from Calgary Alberta "
Legy udvozolve Cowtownban, a redneckek foldjen:)
Szerencses idoben erkeztel, nem ho esik, hanem eso:)

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.31. 14:25:15

@geeeteee: Én sajnos magyar vagyok. Egy dolgon nem vagyok hajlandó spórolni, és az a gyomrom. Még egy normális heti nagybevásárlást se tudok tartani, mert olyan legalább háromszor van egy héten. Amit megveszek estére, az elfogy reggelre. A legtöbb étteremben rosszabbul főznek mint itthon, kolbászos-baconos hotdogot meg nem ennék 4 centért se. Így ez kilőve.

Nem tudom mennyire szarrágóak a londoni magyarok. Itt sokan vettek 200 nm-es házakat a kukoricás közepén 70 nm-es nappalival. Lopják az az áramot, visszatekertetik a vízórát a leolvasó legénnyel, mert a kerti medence sokat fogyaszt. 5 méteres kerítéssel veszik körül magukat, pedig tyű de társasági lények. Baszottul irigylem őket.

K.anna.Teapot 2013.05.31. 14:27:46

Koszonom a postot,igazan olvasmanyos volt,szeretnek meg tobbet olvasni a helyi tapasztalataidrol.
En szemely szerint minden irasnak nagyon orulok,lehet az a kemeny mag altal kiutalt London iras vagy barmely mas hataron tuli orszag,azert hivjak hataratkelonek.Azok,akik elhagytak az orszagot akar mosogatnak,vagy felsobb vezetoi allast toltenek be egy multinal ,vagy eppen expat feleseg a ferje mellett erdekes beszamoloval szolgalhat egy mas kulturaju, mentalitasu,nyelvu,zeneju,stb stb hataron tuli orszagrol elso kezbol.
Azonban attol tartok idovel senki sem fog beszamolot irni a hataratkelobe,hiszen ki az ,aki szereti,ha megkritizaljak az eletet ,donteseit!!
Mindenki ,aki leul es szan idot arra,hogy hasznos vagy akar kevesbe hasznos tapasztalatait megossza masokkal KOSZONETET kell mondani es nem kritizalni.
Tovabbi szep napot mindenkinek

Mrs. Clayton 2013.05.31. 14:28:52

@én már a fény gyermeke vagyok: már bocs, de ha a medencéd fedetlen akkor is elég egyszer feltölteni, télen csak félig engeded le, h a fagy ne nyomja szét, ha fedett, v bent van házban, akkor soha nem engeded le, szóval ez nem nagy költség, többet elfürdesz, mint amennyit a medencébe engedsz, na persze nem gumimedencéről beszélek

NIKI LAURA 2013.05.31. 14:29:54

@zopilote: folyamatosan szakad,de nincs hideg.
Tegnap Fort Mc Murray-ba leperecelt egy heli.

Sent from Calgary Alberta

tanato 2013.05.31. 14:36:53

@Muscari: Köszi az infót,igen azért bejárónők Magyarországon is vannak,ez elfogadott,ami furcsa nekünk az a bentlakós cselédlány fogalma.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.31. 14:37:23

@Jess G: Tudod az én bőröm olyan mint a baba popsija. Azt nem fogja szétbaszni a klór. Feltöltöm a kinti medencém (nem gumi, viszont nem is 12x5-ös) és beleugrom a szaros lábammal. Nyáron sok fiatal megfordul nálunk, rég lemondtam arról, hogy őrködjek a vízminőségre. Aztán fogom a szivattyút és belocsolom vele a kertet. Azt úgyis be kell, ebben legalább már van vitamin is. A költség ua, itt nem esik naponta az eső.

cukorhal 2013.05.31. 14:39:12

@házelőtthinta: hogy te mekkora egy pöcs vagy mär bocs... :) miert mäs az erteke egy olyan posztnak, amit egy nem-dolgozo irt, mint egy olyannak, amit meg egy dolgozo ember alkotott? Mellesleg, a hölgy nem dolgozHAT. Tehät nem engedik neki. Tehät nem kapna munkät ha akarna se... nem azert mert nö, nem azert, mert van aki eltartsa, hanem azert, mert nincs hozzä megfelelö visäja. Nagy különbseg!
Mellesleg, ha mär a feminizmusrol pampolsz... te meg mint pasi azert szepen elnezed, amikor egy dolgozo nö este meg a haztartast is viszi, meg a gyerekeket rendezi... igaz? Amig a pasi nem csinäl semmit, ha nincs munkahelye, addig ez drägäm a nökre (SAJNOS) nem igaz.... Egy ember erteket (meg a posztjäet) nem abban kellene merni, hogy van-e munkahelye, vagy sem... szerintem.

geeeteee 2013.05.31. 14:39:18

@én már a fény gyermeke vagyok: Nyugi, a minőségit is adják féláron, és nem azért mert holnap lejár a szavatossága.

A második bekezdéseddel egyetértek, de ez nem magyar sajátosság. Független a nemzetiségtől.

tanato 2013.05.31. 14:39:22

@Jess G: Ne felejtsed el hogy ott nem kell fűteni.,ezért is lehetnek akkora lakások,na meg tényleg ezeket már nem a háziasszony takarítja,hanem a bentlakós cseléd egész napos munkában,mint ahogy az ott általános.

Mrs. Clayton 2013.05.31. 14:41:23

@én már a fény gyermeke vagyok: miért tenné tönkre a puha bőrödet? állítsd be rendesen a pH-t :-) meg miért közvetlenül az ól mellé építetted azt a mödansziét, meg kerti zuhanyra már nem futotta, h ne legyen trutyis a lábad? egyébként egy öntözőrendszer 10-ed annyi vízzel hatékonyabban locsol, mintha a medencevizet engeded a fűre

Mrs. Clayton 2013.05.31. 14:43:10

@tanato: de amint hallom klimatizálni azért nem árt, ha nem a 33-on laksz
nekem nincs semmi bajom egy ekkora lakással, egyedül nem laknék benne, de családdal nagyon klassz, mindenki elfér, senki nem zavarja a másikat, mindennek találsz helyet, a bejárónő se szakad meg, ha minden nap csinálja

geeeteee 2013.05.31. 14:46:02

@én már a fény gyermeke vagyok: Ez a medencés dolog az, amit én se tudok felfogni az óceánparton. Addig nem ismerem el luxusnak, amíg nem tellik rá, hogy kicserélhetem a vizet benne mások után.
Főleg, ha tudom, hogy bealgásodott, hiába tiszta a sika meg a vegyszer után.

bobsys 2013.05.31. 14:50:22

@NIKI LAURA: 90K USDert nem kapsz nagyon jo hazat Floridaban

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.31. 14:52:48

@geeeteee: Értem amit mondasz, de az nálam ritkán működik. Akciós csirkemellből be lehet vásárolni (ha szép), az mindig elfogy. Akciós sörből be lehet szerezni 5 hordóval, ha van otthon hova tenni. Én speciel azt veszem meg, ami jól néz ki és szívesen enném másnap. Listát nem készítek, mert felesleges. Kivéve alapélelmiszereknél.
@Jess G: Különösebb örömet nekem nem jelent, ha spórolok 10-20 ezer forintot az vízszámlán. Használd az öntözőrendszeredet egészséggel.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.31. 14:55:21

@geeeteee: Ugyanmá! A kollegina szerinted beenged valakit is a medanciéjába? A gyerekeket is csak kifertőtlenített állapotban.

geeeteee 2013.05.31. 14:59:43

@én már a fény gyermeke vagyok: Nem kell irigyeljél senkit, lejön az előítéleteidből. Pedig nem mindenki lop, csal és hazudik, akinek jobban megy. Többre vitte, mert többet tanult, próbálkozott, kockáztatott, szorgalmasan dolgozott, vállalt kompromisszumokat.

Ugye nem kérdőjelezed meg, hogy van ilyen? És azt se, hogy nem ez a kisebbség? Erre szokott lenni az utolsó érv a szerencse. Nem vitatom, kell az is, de ha a szelvényt se adod fel, akkor eleve kizárod magad a sorsolásból.

geeeteee 2013.05.31. 15:08:10

@én már a fény gyermeke vagyok: Ancsovi, füstölt sajt meg lazack, stb... Nem akkor veszed meg, amikor megkívánod, hanem féláron. És amikor megkívánod, nem kell a boltba menjél megvenni aktuális áron, hanem kiveszed a hűtőből. Abban igazad van, hogy kell hely is a tárolásra, meg pénz a nagyobb mennyiséget megvenni, de ezek idővel megtérülnek. Van aminek hűtő sem kell, a konzervek ilyenek.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.31. 15:09:26

@geeeteee: Kis munka kis pénz, nagy munka nagy pénz, mindig ezt mondom. Aki nem dolgozik ne is egyék, vagy ha igen, akkor legalább jót. Ezt meg nem győzöm hangsúlyozni. Tele van a magyar remek közmondásokkal, egyszer majd lefordítom angolra, hogy minden ómagyar megértse.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.31. 15:17:14

@geeeteee: Ezt is értem, de nálunk akkor sem működik. Itt a népek változatosan akarnak enni, és ha mindenből betárazok, ahhoz ki kell bérelnem a sevillai katedrálist.

tanato 2013.05.31. 15:17:39

@Jess G: Biztosan meg lehet szokni mondjuk egy 100 nm-után.Alégkondival viszont tényleg óvatosan kell bánni,mert megdobhatja az áramszámlát.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.31. 15:21:28

@tanato: Most te is kezded? Aki 600 nm-en él az ne rinyáljon a villanyszámlán. Az fizessen mint lö katonatiszt ahogy a francia mondaná.

geeeteee 2013.05.31. 15:21:32

@én már a fény gyermeke vagyok:
Terelsz, pedig súgom neked a tippeket,
csinálnám neked a dollárezreket.
Dolgozni én is igyekszem,
bár egyre kevesebbet. ...........:)

1 kutya 2 macska hoz 1500 dollárt egy évben. Mégegyszer ennyit hoznának, ha nem is lennének, de vannak. A táp meg elfér a garázsban. Elég egyszerű a példa?

geeeteee 2013.05.31. 15:26:21

@én már a fény gyermeke vagyok: Kifogást keresni egyszerűbb. Ember, el kell kezdeni, aztán majd ahogyan több pénz megmarad, majd kerül nagyobb helyre is.

kutya vacsorája 2013.05.31. 15:27:02

nekem nem tetszett, ha már a szerző így rákérdezett. ő sznobellának tűnik, a menedzserangol töltelékdumájától émelygek, annak pedig nem tudom, miért kell örülni, hogy tengerpartot töltenek föl, trópusi erdőket vágnak ki, hogy 800 négyzetméteres lakásokat építsenek torornyházakba.
jártam ott egyébként vagy 15 éve, lehet azt ökóbban is. tényleg paradicsom, ebben legalább egyetértünk, de nem a légkondicionált bevásárlóközpontokból nézve.

geeeteee 2013.05.31. 15:34:56

@én már a fény gyermeke vagyok: Csak leírta, hogy kell beosztani.

Visszautalnék a dzsentriségre, az jellemez. Fűtse-hűtse, ha már akkora. Úgy mulat a magyar.

montroyal ( CAN qc) 2013.05.31. 15:38:41

na vegre megismerhetunk egy masik helyet a vilagban KOSZONET AZ OTHON UNATKOZO ANYUKAKNAK ..

meg jo hogy mennyien vedik oket sajnaljak szegenyeket .. mert micsoda kemeny munka feleloseg othon maradni , a szappan opea sorozatok szuneteben felallni es elllenorizni a cseledseget utasitasokat adni es izgulni a gyerekekert .. vajon az au pair biztonsagosan elvitte oket az isibe oviba ... es ez az alllando szervezes .. megszervezni osszehozni a masik elfoglalt anyukakat hogy mikor megyunk kavezni shopingolni ...

aterzem a nehez sorsukat

én csak a HGTV nezem az expatokat akiknek az a gondja amikor a ferj allast kapot hogy talaljanak valami villat v penthaust 3-5 ezer dollarert havonta ..

IGEN IRIGY VAGYOK..

geeeteee 2013.05.31. 15:53:26

@montroyal: Ez az irigység volna hivatott mozgatni a világot, hogy neked több legyen a másiknál.

Értem a célzást, én is túl vagyok három hosszú párkapcsolaton (7-9-9 év), van egy saját és 2 nevelt gyerekem, mind felnőtt, én meg 43. A negyedik egzisztenciáért már nem annyira hajtok, az a Zopilote hozzáállás, az az amit épp csinálok. Ráfekszem a gázra 2-3 hónapot, avval akár fél évig is elvagyok, akkor kelek, akkor fekszem, amikor akarok, azt csinálok ami tetszik, amire nem sajnálom. De még mindig meg tudnának fogni. Neked punciirigységed van.

montroyal ( CAN qc) 2013.05.31. 15:54:20

@montroyal: OK nem olvastam vissz és sok betut kihagytam ezert ne kovezzetek meg .. a kritikaert sem mert legkozelebb én is nonek szuletek es majd a ferjem megteremt mindent és nagyon normalisnak fogom tekinteni ... az osztonom szuletesemtol fogva meg lesz ezt tanulni sem kell de a szulok is ra fognak vezetni kit lassak meg es kit ne ... persze jo alak is kell de mindent meg lehet venni ..( OK csak piszkalodok...)

Shanarey 2013.05.31. 15:54:52

Jó a poszt, részemről jöhet a folytatás.

montroyal ( CAN qc) 2013.05.31. 15:59:46

@geeeteee: Neked punciirigységed van.

bizony azert fogok nonek szuletni legkozelebb hasznalatra mindig van de magamnak is akarok egyet ... mindent el lehet erni vele ..

mint a kisfiu aki dicsekszik a futyulojevel egy kislanynak
- neked ilyen nincs!!!
mire a kislany
- nem baj ,nekem azt mondta az anyukam ,ha megnovok annyi lesz amennyit csak akarok...DD

geeeteee 2013.05.31. 16:08:35

@montroyal: Így van. De avval se vitatkozz, ha van melletted egy attraktív nő. Meg se kell szólaljon, már te is előbbre vagy. Félre ne értsd, egyiket sem adtam el. (Vitték később ingyen, használtan is. :D)

2013.05.31. 16:12:29

Londonos posztot követelek!

Shanarey 2013.05.31. 16:13:11

@ChristineK:

Van aki csak azért jár ide hogy beszóljon.
Annak a pár beszólónak más szórakozása nincs.

Shit happens

SzerződésSertés 2013.05.31. 16:17:37

Kib@szott ellenszenves prolik tanyája lett ez a honlap. Tényleg ennyit fogtatok fel az egészből, ezen vagytok fennakadva, hogy a nő nem dolgozik? Micsoda selejtes véglények vagytok, hogy ez okoz némi kielégülést nektek, ha ezt a számotokra vadidegen nőt csesztetitek..

montroyal ( CAN qc) 2013.05.31. 16:18:02

@geeeteee: igen semmi bajom a vilaggal ezen a teren csak irigykedek es mindig attractiv nokkel éltem ( tudott 4 feleseg ....elettars baratno, one night : nem szamolom )
DE mindenki dolgozott mellettem meg ha szukseg sincs ra..

persze nagylelku voltam mindig ;egy ital ,egy este nem szamit, de ha nincs biztos kilatas tovabbra sem, hagytam veszni inkabb ..
a vegen igy is ugy is en vesztettem..

geeeteee 2013.05.31. 16:20:15

Amúgy a farokra is lehet támaszkodni, mint a kenguru. Soha nem voltam szépfiú, vagy hogy mondják, nem jut eszembe, engem mégis a farkam hozott külföldre.

Ki tudja, Montroyal, lehet nyugdíjas korodban "Áll még a jegenyefa" jelszóra fizeted a rezsit.

geeeteee 2013.05.31. 16:25:24

Sánta, de hasonlat.

-Mit csinálsz tízezerért?
-Azért bármit.
-Ugorj be, megyünk betonozni.

K.anna.Teapot 2013.05.31. 16:28:21

@montroyal: hirmagazin.sulinet.hu/hu/pedagogia/olvasasertes-magyar-nyelven-erted-amit-olvasol
Szeretettel ajanlom!
Ugyanis a postolo az irta NEM DOLGOZHAT!!!!
Honnan tudod,hogy elotte Magyarorszagon mivel foglalkozott es mennyit tett a csaladi kasszaba,vagy ha par ev mulva tovabb allnak,akkor mihez kezd majd magaval!

Shanarey 2013.05.31. 16:29:26

@K.anna.Teapot:
Amit te kérsz, ahhoz kell egy bizonyos kulturális szint.

A Trolloknak ez nincs.

tanato 2013.05.31. 16:34:15

@K.anna.Teapot: És pont Montroyal ne tudná:Kanadában sem kötelező dolgoznia minden olyan nőnek akinek jól keres a férje,az sem kommunista állam,mint Malaysia.

montroyal ( CAN qc) 2013.05.31. 16:40:40

@K.anna.Teapot: bizony olvastam nem is a postolonak irtam egy soromat se...es csak felvetettem hogy megismerhetjuk a vilagot az unatkozo anyukak irasaibol ... semmi rosz ha olvastad amit irtam es azt is hogy nincs bajom vele ilyen a vilag...
amugy tenyleg proli vagyok , ket kuszobot kell felhegesztenem a tobbit a munkas megcsinalja , most csak ha telefon van az irodamba jovok fel ide szetnezni cukkolni benneteket
OK malajzia ? koszi olvastam erdekes majd turistanak elmegyek ...
sok sikert a postolo ferjenek es akkor minden a helyen lesz..

geeeteee 2013.05.31. 16:42:40

Komolyan létező probléma, akár a hazai veszett hagyomány, a távolkeleti gyakorlat, vagy a mai nyugati társadalmi elvárások (milyen furcsa) versus feminizmus. Megkockáztatom, az érintettnek a legnagyobb probléma, meg is tapasztaltam. Nem számít milyen attraktív, az lehet még hátrány is. Tegyél még hozzá egy-két gyereket is, és próbáljad meg.

Megértem a fanyalgókat, de nincs igazuk. A posztolónak meg igen.

montroyal ( CAN qc) 2013.05.31. 16:45:05

@tanato: persze hogy nem kotelezo superul el tudja latni a gyerekeket haztartast a pali meg termtse meg a ravalot ... ahol pedig boven meg van az nem az en szintem nem tudok hozza szolni ... szerencsesek es mint mondtam irigykedek...

K.anna.Teapot 2013.05.31. 16:47:30

Termeszetesen nem szeretnek vitatkozni egy ilyen szinvonalasnak igerkezo oldalon,de hetek ota figyelem a kotozkodo hozzaszolasokat a vegen tenyleg nem fog senki sem ide irni,akinek van egy csopp kis sutnivaloja,ezzel a felelotlen kommenteloknek szeretnem ajanlani,hogy gondolkozzanak el megnyilvanulasaikon.
Nekunk olvasoknak nem az a tisztunk,hogy kioktassunk barkit is az eleterol,amit megoszt velunk,ha az adott orszagrol tevesen ad infot pl harom vallas helyett 5 van nyilvan tartva akkor esetleg finoman meglehet jegyezni nanana en csak haromrol tudok...,de ami neha itt folyik a kommentelok kozott az tobb ,mint trollkodas!!

tanato 2013.05.31. 16:59:19

@geeeteee: Pontosan,az expat wife egy külön kategória,a férje munkájára szüksége van az illető országnak,cserébe viszont a feleségnek és a gyerekeknek kényelmes életfeltételeket biztosítanak,szerintem így a fair a fogadó ország részéről.Magyarországon is vannak ilyenek pl. a Merci gyár vezetőinek feleségei és gyermekei Kecskeméten.Nyilván ithon bentlakó cselédlányok nincsenek,csak bejárónők,de egyebekben hasonlóan élnek nálunk ezen asszonyok mint pl. egy magyar Ázsiában.

geeeteee 2013.05.31. 17:00:22

@K.anna.Teapot: Kiírtanám ezt a kifejezést, hogy ki mennyit tett a családi kasszába. Mindig azt vallottam, az a közös, független mennyit tettem bele én, vagy ő. És legyen közös döntés a kiadás is. Erre kaptam már olyan érvet, hogy két év után az első húszezer forintja az csak az övé. Addig is megvolt minden, de azt a húszast kifejezetten hülyeségre akarta költeni. (Sógoromnak adni piára, annak, aki addig is milliókkal tartozott.) Akkor győzzed meg, hogy az a pénz nem az övé, hanem közös.

Vagy csak magamat vígasztalom, hogy enélkül tízmilliókkal lennék beljebb? Nem, hiszen ott volt a vacsora, a mosott-vasalt ruha, meg mindennap a szerelem.

montroyal ( CAN qc) 2013.05.31. 17:08:00

@K.anna.Teapot: termeszetesen igazad van en rendszeresen olvasok ritkabban szolok hozza, mert ha a trollkodast es a nem a posthoz kapcsolodo commenteket leszamitanank nem lennenek , sokszor csak 20-30 hozzaszolas lenne az is nagyban az hogy minden jo es gratulalunk sok sikert.. azt hiszem akkor mar reg be is lenne zarva ez a blog...
ezert jo az eszreveteled es az is general nehany hozzaszolast...

hogy jutnank el 600-ig ?

Shanarey 2013.05.31. 17:12:56

@én már a fény gyermeke vagyok:

Nem érdeklődök.

Itt vagy te és néha azzá válsz, s hogy miért, arra csak te tudod a választ.

A cikk amit linkeltél nem rossz de már nálam nem aktuális.
Két gyereket már felneveltem e nélkül is.

geeeteee 2013.05.31. 17:15:06

@K.anna.Teapot: Én is többet olvastam, mint kommenteltem, abba is belekötnek. Legyen, nem vagyunk egyformák, így a véleményünk sem az. Ahogy elnézem, ennek már van egy klubjellege is, ami avval jár, hogy tudjuk, ki táncol részegen az asztalon, esetleg helybenállásból ék. Sőt, a régebbiek már egymás perverzitását is megismerhették. Posztot írni még én sem vagyok kész, pedig lenne miről. Talán majd leszűkítve, de akkor meg az lesz a baj, hogy rövid.

skylla 2013.05.31. 17:20:50

@montroyal: sok sikert a postolo ferjenek es akkor minden a helyen lesz..

pontosan.

egyebkent en szeretek dolgozni. ha a ferj közölne, hogy most marpedig malajzia, de nem dolgozhatsz, akkor kicsit elgondolkoznek a hazassagunkon.

skylla 2013.05.31. 17:22:40

@K.anna.Teapot: te kis mimoza. azt hiszed, barkit is erdekel, ki mit böffent ide?

skylla 2013.05.31. 17:27:42

a peter anna különben is mar megmondta, hogy nem a komment szamit, hanem a klikk. persze ha sok a komment, akkor több a klikk. paran erölködnek, de ez privat defekt.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.31. 17:30:25

@Shanarey: Ezt már írta cseng ping is vietnámból. És az fontos, hogy cseng ping vietnámból hányasra osztályozza 22-es számú bejegyzésem. Remélem ez nem volt bunkó vélemény, és megfelelt kifinomult ízlésednek.

ABL CA 2013.05.31. 17:31:26

@én már a fény gyermeke vagyok: "Nem. Malayziában remek iskolák vannak, a gyerekeket viszi magával. Wang Hei Ho helyi bejárónő vigyáz rájuk, lemossa az ablakot és vacsorát főz. Kis plussz pénzért mást is elvégez.
Az asszonyt kell otthon hagyni."

Ooo, Te ZSENI!!! Hogy ezt hogy ki tudtad talalni!! De meg finomitani kell az otleteden, segitek: az egyik gyereket otthon kell hagyni az asszonnyal, nehogy mar o Magyarorszagon egyedul vigeckedjen, amig szegeny apu a munkaja mellett meg gyereket is nevel???

:D

montroyal ( CAN qc) 2013.05.31. 17:35:03

@skylla: pontosan tegnap elott targyaltuk ki nem minden no szerti a semmittevest otthon vagy hasznossa valni de bezarva on megvalositas nelkul.. ezert dolgozik a felesegem nem lenne szukseg ra de nem akar otthon maradni szereti a munkajat es jobb neki ma ga ossza be amit keres ..

Shanarey 2013.05.31. 17:36:25

@én már a fény gyermeke vagyok:

Nem baj ha nem érted mire is gondolok.
A név pedig Chang Yai

geeeteee 2013.05.31. 17:36:48

25 évről még a könyv is rövid. Meg azt is nehéz eldönteni, melyik része lenne izgalmasabb. Valaki kérdezte, milyen munkát érdemes rövid idő alatt kitanulni. A sofőrködést eleve kizárta, mint proli és unalmasat. Pedig ha tudná. Ekörül még számos izgalmas lehetőség van, ami nem igényel különösebb szaktudást, és jól meg is fizetik.
Bár szinte mind prolimunka, de sose bándd. Daru és minden ami mellette van (rigger például, magyarul az, aki akaszt és lentről irányít), betonpumpa, favágás, nem az erdő, hanem az eseti, meg tuskóeltávolítás, kukamosás, csatornatisztítás, óraleolvasás, autómentés, útkaparás, forgalomirányítás, ipari takarítás. Stb. Ezek aranybányák, és valamivel érdekesebbek a mosogatásnál.

Shanarey 2013.05.31. 17:38:12

@skylla:
Fordítsuk meg:
Ha a helyzet fordítva lenne, és te kapnál egy ilyen állást, akkor a férj mit szólna hozzá?

skylla 2013.05.31. 17:40:08

@ABL CA: en hat es fel evig boldog tanuloja voltam egy altalanos iskolanak. aztan a szüleim elköltöztek, raadasul együtt, es vittek magukkal. tudod, milyen frusztralo, hogy azt hiszed, na mar csak masfel evet kell kibirni, erre bedobnak mashova? na akkor abrandulam ki a csaladi eletböl. azota nem posztoltam. csak neha kommentelek, ha mar kurvara unom magam

Shanarey 2013.05.31. 17:46:10

@geeeteee:

A tegnapi fickóra visszatérve

Aki még életében nem dolgozott, honnan is tudná azt amit leírtál.

Honnan tudhatná azt meg, mennyit ér egy szakma amit szeretünk, megtanultuk, gyakorlatban is jók vagyunk, és így dolgozva, nem proli munka.

Honnan tudná, hogy az OKJ-s papír tényleges gyakorlat nélkül egy nagy nulla.

skylla 2013.05.31. 17:47:47

@Shanarey: en eleve olyan allast keresnek, ahol az asszony is huzhatja az igat. tehat: elöször leülnek az asszonnyal egy rekesz sörrel a konyhaban oldani a feszültseget. bar ha ezt meg kell beszelni azzal, akivel nem tudom hany eve elek együtt es gyerekek meg kutya, akkor az egy remek hazassag. na jo, legalabb is nem unalmas.

SzerződésSertés 2013.05.31. 17:49:52

Egyébként lenyűgöző, ahogyan ez a sok zseni beosztja mások pénzét, mások életét. A saját bepókhálósodott nejetekkel foglalkozzatok és a saját fizetésetekkel gazdálkodjatok, mert például mi a lóf@sz közötök van a mai poszt írójához, a férjéhez, az ő közös döntésük alapján kialakult pénzügyeikhez..? Semmi, mégis úgy szűköltök itt néhányan, mint a veszett kutyák.

Shanarey 2013.05.31. 17:51:00

@skylla:
Ők megbeszélték.

Persze a gyerekekkel nem szokás az effélét megtárgyalni, ami nem jó, de valahol érthető.

skylla 2013.05.31. 17:54:42

"Emlékszem arra a december 23.-ára, amikor a férjem felhívott még otthon, s azt mondta, megvan az ajánlat: Malajzia. Csak röhögtem kínomban, lévén Ázsia nem szerepelt a listánkon."

ugye? a ferje felhivta. meg otthon. es a nö nem kerdezett vissza: na de mit csinalok en ottan? nem baj, a lenyeg, hogy klima lesz.

ABL CA 2013.05.31. 17:56:28

@skylla: "tetszik, mikor a fiuk azon vitatkoznak egymas között, hogy a nej dolgozzon-e :( "

Igen, ez nemelyeknel sarkalatos problema. Valoszinuleg, mert sosem tudnak megteremteni erre a lehetoseget. Igy sosem tudjak megtapasztalni -amit itt is nehanyan probalnak megvilagitani-, hogy mennyivel masabb a csaladi eletuk azoknak, aki meg igen . De azt meg sem halljak, csak ragaszkodnak a begyepesedett gondolataikhoz.

Az iskolaidobeni iskolavaltasrol: szerintem ez szulo-gyerek-iskolakozosseg fuggo erosen, hogy hogy eli meg, ill. segiti az uj kozossegbe a beilleszkedest.
Nem vetted eszre a groteszk hangvetelt a valaszomban? :D

Egyebkent merre vagy?

Shanarey 2013.05.31. 17:58:42

@skylla:

Tovább is olvastad? PL, ezt:

"Az a karácsonyi időszak infógyűjtéssel telt, gyorsan döntést kellett hozni arról, belevágunk-e a cégen belüli megmérettetési procedúrába. Szakmailag számára egyértelmű kihívás volt, abszolút igen, de a családi szűrőn is átment a hely"

skylla 2013.05.31. 18:01:23

@ABL CA: de, eszrevettem a groteszket, de az abszurd jobban bejön.

egybkent iment irtam, "merre" vagyok.

ABL CA 2013.05.31. 18:02:12

@skylla: Meg nem tartok ott :)

K.anna.Teapot 2013.05.31. 18:14:27

@skylla: Mimoza:)Ez nagyon jo,meg sosem mondtak ram,foleg akik ismernek,de legyen hatha Te jobban ismersz;)

K.anna.Teapot 2013.05.31. 18:18:36

@geeeteee::' Posztot írni még én sem vagyok kész, pedig lenne miről. Talán majd leszűkítve, de akkor meg az lesz a baj, hogy rövid.'Errol beszeltem,elkepzelheto sokan szeretnek megosztani a kulfodi tapasztalataikat,de megsem merik hezitalnak nincs kesz,rovid lesz,mit szolnak........

ABL CA 2013.05.31. 18:32:53

@skylla: nem kotozkodesbol, de: "Emlékszem arra a december 23.-ára, amikor a férjem felhívott még otthon, s azt mondta, megvan az ajánlat: Malajzia. Csak röhögtem kínomban, lévén Ázsia nem szerepelt a listánkon."

otthon=Magyarorszagon

Egyaltalan nem biztos, hogy a "vezetekes telefonon, ami a lakasunkban csengett". Lehet, "...felhivott a munkahelyemen, mobilomon meg Magyarorszagon..."

Ha ugy altalaban valaki posztot akar irni, bekuldes elott olvassa at megegyszer, es minden szora nagyon ugyeljen, mert aztan belekotnek meg az elo faba is!!

mojoking77 2013.05.31. 18:43:54

@bobsys: Hehehe....... Parizs 70 nm -3200EUR/ho, Morristown (New Jesrey) 60 nm- 2700 USD/ho, Parramatta (kb 20 perc Sydney belvarostol) 70 nm - 1600 Ausztral Dollar... Hat, nem tudom mennyire vannak elszallva, mondjuk az ausztral ar 2011-es, a francia 2012-es, az amerikai mostani...

napvadászlány 2013.05.31. 18:47:35

klassz poszt, szívesen olvasnék még többet erről az országról. Szerintem az pedig nagyon jót tesz a családi életnek, amennyiben a férj fizetése megengedi, h. a feleség a családra koncentráljon és ne frusztrált, lestrapált nő legyen...hanem legyen idő mindenre, tudja a gyerkőcöket különórákra vinni, normális ételeket egyen a család, ne pedig ipari szemetet. Magyarországon ezt kevesen engedhetik meg, pedig mennyivel kiegyensúlyozottabb családok lennének.

skylla 2013.05.31. 18:47:35

@K.anna.Teapot: @ABL CA: szörszalhasogatas. ennyit nem erdemel az egesz

tucano 2013.05.31. 18:49:14

@Chang Yai:
"valahogy nekem soha nem jutott eszembe zárt szekrénybe tenni a ruhákat"

www.youtube.com/watch?v=B09-1_uANck&list=PL246406B225B9310A

BTBTBT 2013.05.31. 18:49:30

@K.anna.Teapot:
Kihagytad a számításból azt, hogy egy csomó poszter és poszterina meg sem jelenik, amikor kikerül ide az írása.
Őket vagy nem érdekli az egész, ami neked nem tetszik, vagy egész egyszerűen csak sír a szájuk.

Nyugodj meg, lesz itt bőven poszt a jövőben is.

BTBTBT 2013.05.31. 18:54:14

@napvadászlány:
"amennyiben a férj fizetése megengedi, h. a feleség a családra koncentráljon és ne frusztrált, lestrapált nő legyen"

Miért csak a feleség koncentráljon a családra? Nem közösen kéne?
És hogyhogy pénzes pasi mellett nem lenne frusztrált meg lestrapált az a nő? Az emberi tartás, hogy nemtől függetlenül úrrá lesz valaki a frusztráltságán, az hol van?
A férj fizetése elég takarító/bejárónőre, akkor mitől lenne az asszony annyira kidögölve? Attól, hogy megfőz meg különórára jár a kölkökkel?

montroyal ( CAN qc) 2013.05.31. 18:58:08

@doggfather: aki ideglenesen v vegleg a hazajan kivul lakik g gondolom te is tudtad de itt van...

An expatriate (sometimes shortened to expat) is a person temporarily or permanently residing in a country and culture other than that of the person's upbringing.

skylla 2013.05.31. 19:00:16

engem pl. az is erdekelt volna, hogy mennyi csaladi potlekot kapnak ott malajziaban. meg mit jelent az, hogy "a csaladi szürön is atment". ezt hivjak mellebeszelesnek :P

mojoking77 2013.05.31. 19:03:44

@Barátusz: Hat, vagy mondjuk nem a fo mail cimuket adjak meg, amikor ide regisztralnak. En is masnap reggel olvastam az admin levelet, hogy OK, kirakjuk ma a postodat. Nincs vele semmi gond, de azert nehany "elvetemulttol" eltekintve, nem jarunk fel a blogra minden nap....

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.31. 19:11:29

@montroyal: nem tudtam, köszi a felvilágosítást.

Ha tudom nem kérdezem, nem? ;)

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.31. 19:11:45

@skylla: Családi szűrőn átment: 4:2 arányban megszavaták. Vagy 1:5 arányban elvetették, de papa a legerősebb. A lényeg, hogy most a paradicsomban vannak, és de jó, hogy papának nem egy szar párizsi vagy osloi állást ajánlottak.
A helyi csp-t nem tudom.
Azt se, hogy abból mennyit mehet a légkondi egy hónapban.

BTBTBT 2013.05.31. 19:14:33

@mojoking77:
Ez is lehet egy ok, hogy nem válaszolnak, de biztos, hogy olyan is van, különösen a sikertelen történetek esetében, aki azzal a céllal küldi be a "munkáját", hogy majd megértésre talál, közben meg nekiállnak ekézni. Aztán még meg is sértődnek.
Arról nem is beszélve, hogy számos poszter fogalmazni sem tud, és az összetákolt írása is gáz.

montroyal ( CAN qc) 2013.05.31. 19:25:54

@doggfather: szivesen most mar sejtened sem kell tudod
az HGTV sokat nezel expatokat akik a vilag barmely reszen keresnek lakast hazat.. azert nem az o eletuk korulmenyeik jellemzoek az adott teruletre .. mint a postba ; nem mindenki lakik 6-8 szaz negyzetmeteres lakasba ... szoval a hurra akkor menjunk malajziaba .. az nem mindenkinek..

skylla 2013.05.31. 19:32:59

csaladi szürö:

gyerekaltatas, idill.

csaladapa halkan: különben holnap költözünk malajziaba
csaladanya hangosan: mi???
csaladapa halkan: pssssz, meg a vegen felebreszted öket
csaladanya halkan: ja, ok

mojoking77 2013.05.31. 19:33:50

@Barátusz: Nezd, en egy postot raktam ki. Nem egeszen 200 hozzaszolas alatt eljutottunk oda, hogy egy milliomos csemete aki eleteben nem dolgozott ket percet se, fidesz droid, buzi vagyok. Az utolso volt a legszebb, a tahonak hiaba kuldtem el a fenebe, csak bizonygatta, hogy de igenis vegyem tudomasul, hogy az irasom alapjan en az vagyok... Ezek utan tudod kinek van kedve meg egyszer irni ide.
A legszebbek a kibicek, akik feljogositva erzik magukat, hogy par mondatbol iteletet hozzanak egy emberre. Es itt most nem az en irasomat elemzem, de mikor pl. a szegeny csaj leirta, hogy ,es hanyszor alaztak meg Svajcban, mindenik kedvenc hagymaja rogton reagalt, hogy neki az egesz buzlik, es szerinte a csaj hazudozik ossze vissza.. Szerinted?

montroyal ( CAN qc) 2013.05.31. 19:39:13

felesége választ cselédet, gondoskodva arról, hogy kellőképpen csúnya legyen az aktuális segítség...

ez is benne van a kosarba egy fiatal cseled sokmindent levesz a feleseg vallarol.. .. vagy egy trio ... az se rossz.. mar megint a piszkos fantaziam..

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.31. 19:49:32

@montroyal: Ilyesmiért se kell elutazni. Baranyában vannak falvak, ahol mindenki malájnak néz ki. Némelyik nő malájabb a malájnál. Csak felkapsz belőlük párat és hazaviszed.

montroyal ( CAN qc) 2013.05.31. 19:57:15

@én már a fény gyermeke vagyok: az igaz .. es ugy kipucoljak a lakast.. az ezust evoeszkozoket se kell tobbet tisztogatni ...

K.anna.Teapot 2013.05.31. 20:03:07

@montroyal: Szimpatikus,szereti a feleseged a munkajat ezert dolgozik,de tegyuk fel mi lenne ha szituban:Egy nagy multinal dolgozol, hosszu eveket beleoltel a cegbe szep lehetoseged es kilatasod van az eloleptetesre egy ujabb szakmai kihivasra,tobb penzre stb..de ehhez mondjuk Saudiba vagy egyeb hasonlo orszagba kell koltoznod egy vagy ket evre,mert azt dobta a gep,csak egy kerdes:.Felmondanal,mert a feleseged ott nem dolgozhatna es akkor otthonulo unatkozo haziasszonynak titulalna a kozvelemeny?

montroyal ( CAN qc) 2013.05.31. 20:03:34

@én már a fény gyermeke vagyok:
kerdes kinek hol van a haza ,mert nekem sokba kerulne repuloztetni oket es kulomben is van meg beloluk jo nehany itt a cote-des-neigen meg montreal-nordon bar szepen fogynak amiota uj torveny van..

BTBTBT 2013.05.31. 20:04:01

@mojoking77:
Egyrészt nem muszáj posztolni, különösen ha az ember látja, hogy mivé fajulhat az egész.
Hülyék mindig vannak, egyszer érdemes reagálni rájuk, aztán szűrés.
Engem anélkül kikezdtek már, hogy posztoltam volna.
Illetve a posztban szereplő kevés információ miatt is kikezdenek valakivel, és ítéletet mondanak felette.
Miért nem veszi a fáradtságot a poszter, és ír egy teljesebb történetet?

Belinkelnéd a posztodat? Köszi.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.31. 20:05:22

@montroyal: Erről a régi vicc ugrik be:

Két üzletember beszélget
- Képzeld, két hónappal ezelőtt ellopták a feleségem hitelkártyáit
- Ez borzasztó, remélem feljelentetted
- Hülye vagy? Sokkal kevesebbet költ a nejemnél

tanato 2013.05.31. 20:15:37

@K.anna.Teapot: Nem annyira rossz dolog az az expat feleségeskedés és nemcsak az asszonynak.Pl. az előbb említett a kecskeméti Mercedes gyári német expat wife-ok/mérnökök és egyéb vezetők feleségei./ nagyon sok munkalehetőséget adnak ott a magyaroknak.,egyrészt a már említett bejárónők és bébiszitterek mellett akiket foglalkoztatnak,rengeteg szolgáltatást is igénybe vesznek,fodrász,kozmetikus,körmös masszőr,stb,meg sokat is költenek a boltokban,éttermekben,uszodában teniszpályán stb.Ja és egyáltalán nem unatkoznak otthonülve.Mivel én sokat járok Kecskemétre,nem túl messze lakván onnan gyakran látom őket a városban,Plázában,parkokban ,strandon kulturális eseményeken stb. sok kisgyermekkel ,egyáltalán nem tűnnek unatkozóknak.,annak ellenére hogy nem dolgoznak itt munkahelyen.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.31. 20:17:34

@montroyal: Várható volt, hogy a kanadaiak is megunják őket egyszer.
De ez a baranyai falu nem rókaképű gánkák lakhelye, tényleg malájoknak néznek ki. És nem tévesztendő össze a szomszéd faluval, ahol az egy főre eső kleopárta két fő. Egy idő- és térutazás arra járni, van némi diszkrét horror filingje, de egyszer érdemes megnézni. Na, ez így túlzás. Annyira nem érdemes, de ha jön az ember mondjuk harkányból hazafelé, akkor lát sokmindent.

skylla 2013.05.31. 20:20:02

igen, csak az posztoljon, aki a kommentek elolvasasa elött elszippant egy jointot. mint az a liba, aki csehböl atment hollandba csomagolni 24/7-ben

montroyal ( CAN qc) 2013.05.31. 20:23:34

@K.anna.Teapot: jo a peldad valszeg sem o sem en nem akarnam ,hogy egy idegen kornyezetbe munkahely keresessel beilleszkedessel bajlodjon ... foleg mert meg is engedhetjuk magunknak .. mindenkinek egyedi az esete sajat maganak talal megoldast..
bar a felesegem dolgozik nem akar egyedul otthon maradni ,de veglegesen(?) telepult ide fizetesevel o rendelkezik ,szereti amit csinal( ha mar itt tartunk penthausokba ,luxus lakasokba takarit, egy idos magyar pàrnak foz is , meg idos otthonba jàr setaltatni beszelgetni ebedeltetni egy pàrt napi 4-6 ora boven eleg es jol fizetik megbecsulik , altalam is mert az en klienseim az autojukkal)
nalunk mar nincs gyerek otthon illetve a nejem 14 eves lanya MO-on van az apjaval akit innen jobban tud segiteni mint amikor egyutt voltak de ez is mas tema hogy sajnos MO-on ilyen valasztas elé esunk..

mojoking77 2013.05.31. 20:24:07

@Barátusz: Parizsrol szolt, valamikor 2012 ev vegen...

montroyal ( CAN qc) 2013.05.31. 20:31:00

@én már a fény gyermeke vagyok: Harkany jo hely nagyon regen voltam biztos megszepult mint a tobbi furdohely
jo a vicc .. nekunk nincs kozos bankkartyank es sajat keresetet kolti a nejem es nem erdekli mi van az en zsebembe..

K.anna.Teapot 2013.05.31. 20:31:53

@tanato: Tudom,hogy nem rossz expat felesegnek lenni:)

K.anna.Teapot 2013.05.31. 20:41:40

@montroyal:' mindenkinek egyedi az esete sajat maganak talal megoldast..' Nahat a vegen meg kozos velemenyre jutunk..;)

mojoking77 2013.05.31. 20:42:34

@Barátusz: A fenenek kerdeztel ra... Most visszamentem, megint talaltam egy idiotat, aki kepes volt idiota faszsagokat (a sajat vagyalmait) leirni, csak hogy el tudjon kuldeni a fenebe.....

tanato 2013.05.31. 20:43:56

@K.anna.Teapot: A hazai példával csak azt akartam ecsetelni hogy nemcsak az asszonynak,hanem a családnak és a fogadó államnak is hasznosabb mintha otthon maradva kettészakadna a család.

Behajtó70 2013.05.31. 20:48:28

Nem dolgozol, de van bejárónőd, OK, tele vagy lével. De akkor minek takarékoskodni a légkondival? Vicces :))) A helyesírási hibák tömkelegéről nem is beszléve...

BTBTBT 2013.05.31. 20:51:29

@mojoking77:
Nyilván az én hibám, hogy visszakerested.
Megadnál legalább egy kulcsszót a címből, mert a 200 feletti kommentes, decemberi franciaországi posztokból nem egyértelmű, hogy melyik a tiéd.
Ígérem, nem foglak osztani, csak érdekel, hogy mi mérgesedett el, hogy még most is felpiszkál.

montroyal ( CAN qc) 2013.05.31. 20:53:36

@K.anna.Teapot: velem nem nehez .. a vilagmegvaltasrol rég lemondtam ..olyannak fogadom el amilyen .. néha zsortolodok a TV elott, de valtoztatni semmin sem tudok, ezert a magam(unk) eletevel foglalkozok..

BTBTBT 2013.05.31. 20:53:46

@mojoking77:
Azt hiszem, megtaláltam. A "burkos" az?

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.31. 20:55:09

@montroyal: Nem szépült meg. Ütöttkopott a kinti rész, csak a versenymedence van rendben. Az csak baromi hideg. Belül már jobb a helyzet, azt igyekeznek összekapni. A büfék 80%-a kiadó, jelenleg üres és lerobbant állapotú. Az úszáson és ázáson kívül mást nem tudsz csinálni, mert az egyéb sport elnevezésű helyek vagy gagyik vagy hiányoznak. Ha jössz haza bükfürdőre menj. Fasza a gyógy, remek az élmény, és vagy 5 különböző úszómedencéje van. Van strandröplabda pálya, kosár és foci. Van ilyen csúszda, olyan csúszda, és a 120 kilós vén marhákat se röhögik ki ha kipróbálja azokat anyókával. 9-10ezer forintért kapsz szállást, nb1-es reggelivel és vacsorával. Láttál már svédasztalon tatárt? Én most láttam először. Ezt szó szerint kell venni, mert aznap este tényleg én vettem észre először. Az éhes tömeg csak utána. Balfaszok, nem néztek a saláták alá. És akkor már tele volt a tányéruk paprikás csirkével.
Ja. Ha nem szereted a tömeget, ősztöl tavaszig menj, akkor nincs tömeg. Olyankor a vén csontoké a hely a vén csontanyókákkal. Békésen ázik a pár magyar az osztrák és német hátfájósakkal.

mojoking77 2013.05.31. 20:55:18

@Barátusz: Nem volt 200, es valami "Burokban eltem Parizsban" cimet adta neki az admin.
Nem rad voltam morcos, bocs, hogy nem kommenteltem ki egy smiley-val, a legutolso idiota huzutt fel

montroyal ( CAN qc) 2013.05.31. 21:02:58

@én már a fény gyermeke vagyok: koszi az utobbi idokbe csak szoboszlon mezokovesden voltam de ez jo reklam volt kiprobaljuk , jokat enni szeretek es amikor un szabin vagyok, akkor az egeszseges eletmod is szabin van...

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.31. 21:15:19

@montroyal: Éreztem, hogy reklámszaga lesz a dolognak, rövidebben kellett volna írni: fasza a hely, évente 2-3 alkalommal lemegyünk oda ázni. Most már mindegy.

2013.05.31. 21:18:46

@én már a fény gyermeke vagyok: miutan nem kulfoldon elsz vagy eltel. Nem is akarsz menni, akkor miert jarsz erre a posztra? Erdekelne a motivacio.

K.anna.Teapot 2013.05.31. 21:20:10

@tanato:Most eppen Torokorszagban,ez mar az x-dik orszagom masodig generacios expat vagyok,mar a szuleim is azok voltak;)A ferjem hasonlokepp,igy nagyon ugyesen osszetudjuk hangolni,a munkat csaladot,eletteret.mindkettonknek nagyon jo allasa van nem ugyanazon a helyen,de ha a sors ugy hozna,kepes lennek az expat feleseg szerepet is bevallalni a csalad erdekeben:)Latom,hogyan elnek,sokkal volt szerencsem eletem soran talalkozn,valaki tenyleg unatkozgat,de sokan nagyon hasznosan es ugyesen kitoltik az idejuket.Oket megfigyelve ujabb tapasztalattal gazdagodik az ember.

szaszo71(D) 2013.05.31. 21:20:12

Csak a posztot olvastam eddig, ahozzászólásokat nem,feltétlenül folytasd, 2014-ben Malajziába készülünk, na nem élni, csak 1 egy hónapos nyaralásra:)))

K.anna.Teapot 2013.05.31. 21:21:40

o mielott kikapnek nem g,hanem k a' masodik 'szoban,elnyomtam;)

mojoking77 2013.05.31. 21:24:10

@K.anna.Teapot: Ooooo, par tanacsot az ido elutesevel kapcsolatban mag tudnal osztani velunk? Felesegem 5 honapot volt kint velem most USA-ban, es hiaba dolgozott remote-bol, es mentunk el kozosen rengeteg helyre, megis azt mondja utolag, hogy majd beledoglott az unalomba... Augusztustol kozel egy ev svajci munka jon, en megint szeretnem, ha jonne velem, de mar elore felek, hogy meg fog orulni az unalomtol...

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.31. 21:31:15

@charlieharper: Egy huncut szóval sem írtam, hogy nem járok külföldre. Ha írtok valamiről valami szépet és jót, lehet hogy azt én is látni szeretném. Itt most nem feltétlen a londoni vagy bázeli tescora gondolok.
Még azt se írtam, hogy nem szeretnék külföldön dolgozni. Azt se, hogy ezzel így van anyám, húgom, nem húgom, fiamlányomunokám. Nem olvashatlak, hogy elmondjam nekik a lehetőségeket? Maradjunk annyiban, hogy szerintem de.

2013.05.31. 21:36:29

@én már a fény gyermeke vagyok: ahan, akkor rossz volt a konkluziom. A skot lidl azert biztosan erdekel, nem?

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.31. 21:39:07

@charlieharper: Az egyik kollega említette, hogy tele vagyok előítélettel. Pedig ez nem igaz. A skót lidl pont annyira érdekel mint a magyar.

K.anna.Teapot 2013.05.31. 21:42:52

@mojoking77: Huhaaa,nem vagyok 'expat feleseg tanacsado',;),remeljuk a postot iro holgy folytatja irasat es tole megtudhatunk errol a temarol hasznos reszleteket.
Az en tapasztalataim szerint minden egyes nem dolgozo felesegnek mas a helyzete,az idokitoltes fugg az orszagtol,az adott orszag kulturajatol,anyagi lehetosegektol ,vagy pl van e gyerkoc a haznal(rogton adva vannak a baba-mama klubbok,vagy az ovodai -iskolai osszejovetelek.)Beszeli e a helyi orszag nyelvet,ha nem rogton eltud menni egy helyi nyelvtanfolyamra,ahol sok expatnovel talalkozhat,igy baratsagot tud kotni.Szerintem Svajcban van magyar klub(magyarok mindenhol vannak;))ott is baratkozhat,vagy eppen uj hobby-ba kezdhet,vagy tovabbkepezheti magat az adott holgy...lehetoseg hatartalan..mindjart megjon a kedvem es felmondok:D:D

tanato 2013.05.31. 21:48:36

@K.anna.Teapot: Írhatnál te is ide egy cikket,biztosan sok érdekeset tudnál mondani.

mojoking77 2013.05.31. 21:53:06

@K.anna.Teapot: :) Koszonom a segitseget.. Az a "baj", hogy kimondottan szereti a kollegait, es viszont is mukodik a dolog, ezert engedtek mar masodik alkalommal is, hogy felelos munkat vegezzen kulfoldrol, hosszabb tavon. Otthon azert ez nem altalanos..
Mindegy, majd latjuk. Egyenlore abban maradtunk, hogy a hetvegeket toltjuk egyutt, felvaltva Bernben, es Budapesten. Aztan majd meglatjuk, hogy alakul..

tanato 2013.05.31. 21:54:52

@K.anna.Teapot: Szerintem sem unatkozik az expat feleségek döntő többsége,csak egy kis találékonyság kell hozzá.Annyi minden lehet egy másik országban,kultúra sport,magyarok klubja,az illető ország felfedezése akár makro akár helyi mikroszinten.de leginkább az ismerkedés más kultúrájú emberekkel,másnyelvű nőtársaival.pl.

K.anna.Teapot 2013.05.31. 22:20:01

@tanato: Biztosan elveznem,ahogy szetszednenek sejtjeimre,inkabb az olvasotabort erositem;)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.31. 22:21:01

Na szóval...
Mint köztudott enyhén szólva nem rajongok a londoni buszsofőrökért.
Nem vagyok rosszindulatú ember de rohadjon meg az összes befőttjük.
Ma hat órakor indultam haza a Kilburn Stationtól. A 328-as busszal végállomás Golders Green.
Felszállok a buszra felkepesztek az emeletre leülök. Abban a pillanatban a következő állomásnál bemondja hogy itt a végállomás.
A két állomás olyan közel van egymáshoz hogy mindkét buszmegálló a munkaterületünk kerítése előtt van kb 150méterre egymástól.
Na hogy dögöljél meg leszálltam várta a következőt. Megint felmászok az emeletre gondoltam ez végigmegy. Rosszul gondoltam. West Hamsted Stationnál közli hogy itt a végállomás.
Anyádbazdmeg. Hét órára értem haza két átszállással.
Nem érdekel a duma hogy londoni közlekedés meg hogy old meg magad. Egy dolog érdekel. A pénzemért kapott szolgáltatás. Talán nem túlzott elvárás hogy ha felülök egy buszra amire az van kiírva hogy Golders Green-ig megy akkor az TÉNYLEG Golders Green-ig menjen. A többi csak púder.
Na jól felbasztam megint magam.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.05.31. 22:37:47

@skylla: így beleszagolva a termésbe, tökéletesen egyetértek veled. Kurva gáz ami itt ma létrejött. Holnapra gyorsan elfelejtjük az új poszt fényében.

BTBTBT 2013.05.31. 22:46:36

@diggerdriver:
Nincs neked ezzel szerencséd, mint kurvának a jámborsághoz. Nem busszal kéne már közlekedned.

Az egyik barátom a Hendon Central-nál lakik, és a Kilburn-ig megy Jubilee-val, ott meg simán áttrükközik busszal hazáig. Nem rémlik, hogy egyszer is a tiédhez hasonló busz-gondokkal kapcsolatosan füstölgött volna.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.31. 22:55:04

@Barátusz:
Valószínűleg én járok itt a legtöbbet tömegközlekedéssel.
Mivelhogy mindenhol dolgozok Londonban.
Bár kocsim is van akár járhatnék a mostani munkahelyemre de nincs hol parkolni.
Kiváncsi lennék hogy mondjuk Münchenben van e olyan hogy azt mondja a sofőr hogy eddig jöttem itt a végállomás.

A haverod miért ne a Northern line-al jár az Hendon centrálban áll meg.
Biztos szereti a kihívásokat.

BTBTBT 2013.05.31. 23:22:47

@diggerdriver:
Biztos, hogy sokat tömizel. Nálam meg holtbiztos, hogy szinte mindenki többet utazgat melóba.
A parkolás méregdrága. És ahogy mondtad: ritka a szabad hely.

Azért nem, mert a Baker Street környékén dolgozik, és neki egyszerűbb a délutáni csúcsidőben.

2013.06.01. 00:08:26

@cukorhal: +1 Komolyan nagyon unalmasak ezek a kommentek a 'semmitevo' nokrol, nekem mar nincs is kedvem olvasni vagy hozzaszolni az egeszhez.

opusz1982 2013.06.01. 00:18:06

@diggerdriver: Haverom szerint Londonban jol meg van oldva a kozlekedes, ja persze,neki nincs autoja.. buszozni is gaz,nem tudom felfogni, h miert kell olyan kozel rakni a megallokat egymashoz. Ezen felul a masinisztak es a soforok is jol keresnek,erre folyton sztrajkolnak. Az osszes turbanost meg beszelni alig tudo nigeriait felveszik sofornek,de bezzeg mikor en adtam be,sosem szoltak vissza.. nem is diszkriminacio. Boris Johnson meg Cameron szerint a Kelet-europai takarodjon a 3. vilagbol valok pedig maradhatnak,ez kicsit sok- meg jo h ok is EU tagok...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.01. 01:16:40

@mojoking77: ilyet sosem irtam, hogy hazudik, maximum ketsegeimnek adtam hangot
neha azert lathatoan szinezi a posztolo
negativba meg inkabb
persze en is tevedhetek csak ha eros ellentmondas van egy irasban akkor az feltunik
amugy nem emlekszem az esetre es legrtkabb esetben ekezek

en nagyon birnam, ha Marynek nem kene melozni es szerintem O is:)

tudom, hogy sokan szeretik azsiat, de azsia sosem fordult meg a fejemben
/pedig biztos ott is kell mosogato:/

na az tenyleg egy mas kultura es eghajlat
persze mindig van az a penz....
csak nalam az sok lenne

mzgldr 2013.06.01. 01:32:30

@tanato: már egy ideje meg akartam kérdezni és ne érts félre nem bántásból mondom, de nincs neked egy kis cselédlány-fétised? ;-)

Egyébként meg jó a poszt, csak rövid. A 600 nm tényleg durva - és pazarló - de el tudnám viselni. Szerintem poénból napokig bújkálnék a lakásban..

Azért azt hozzá kell tenni, hogy a "sikerült nekünk", "minket választottak", "sok teendőnk van" kifejezésekből könnyen lesz "a férjem elvesztette a munkáját". Egyből megszűnik a T/1.

BTBTBT 2013.06.01. 02:19:39

@mzgldr:
Akkor másnak is feltűnt, hogy van ez: a siker közös (még ha a férj munkája után kapott pénzből is van), a kudarc viszont már csak a pasié. Mert a nem dolgozó nőnek nem volt milyen munkát elveszítenie.

BTBTBT 2013.06.01. 02:29:01

@opusz1982:
"a masinisztak es a soforok is jol keresnek,erre folyton sztrajkolnak."
És belegondoltál már, hogy milyen okokból kifolyólag sztrájkolnak vagy fenyegetőznek sztrájkkal?

DieNanny CH 2013.06.01. 07:48:01

@tanato:

Úristen! Remélem börtönbe csukták pszichopaták közé, akik vele ezt éjjel-nappal megteszik. Ez szörnyű! Szegény baba!

rafflesia 2013.06.01. 07:56:12

Sziasztok. tegnap költözéssel voltunk elfoglalva (most a 15.-ről jelentkezem), s teljes meglepetéssel vettük észre, hogy a régi albérlő internete még él, így ma el tudom olvasni a komenteket, s igyekszem reagálni is.

www.aonang.hu : mi is voltunk "nálad", imádtuk a helyet.

Tanato: talán még egy évig maradunk.

én már a fény gyermeke vagyok: neked csak annyit szeretnék mondani, hogy otthon én is egy átlagos dolgozó nő voltam, aki lehúzta az irodában reggel 7-től délután 4-ig, aztán igyekeztem a fél 5-ig nyitva tartó oviba összeszedni a gyermekeimet. Nagymamák 150 illetve 300 km-re, zéró segítség. Mindemellett imádtam a munkámat, azt a sikerélményt és megbecsülést amit kaptam. Nem volt könnyű munka nélkül, különösen az első időben. Én sokszor érzem azt, feladtam valamit magamból a férjem karrierje és a két gyerek miatt, akik itt nemzetközi iskolába járhatnak. Persze az érem ezen oldalát nehéz onnan látni..., akik ismernek azok azonban azt szokták kérdezni, hogy bírom még munka nélkül...

tanato 2013.06.01. 08:00:50

@mzgldr: Ha nem is éppen fétis,de tényleg érdekel a téma,konkrétabban hogyan működik a mai világban,a harmadik világban ez a bentlakós cselédlány rendszer,összehasonlítva a nálunk 80-100 évvel ezelőttivel.Tulajdonképpen egy ilyen post után lettem a HÁ rendszeres olvasója és hozzászólója.Utána persze a HÁ más témáihoz is hozzászóltam,mert sok ezer egyéb érdekes dologról is szó van itt.De ha ilyen téma van,azért szoktam kérdezgetni azoktól akik ebben kompetensek.

tanato 2013.06.01. 08:02:39

@DieNanny: Sok ilyen jellegű videó van fent a youtub-on.Úgy látszik nem ritka dolog ez.

rafflesia 2013.06.01. 09:06:49

házelőtthinta: a férjem olvasva komentedet azt mondta ír majd ő is egy posztot.

A vízkérdés egy nagyon érdekes kérdés. Szerinted az a fejlettség fokmérője, hogy ivóvíz minőségű vizet pazarolsz wc öblítésre vagy mosásra???
A víz egyébként nem fertőz, inkább túlkezelt, ezért nem isszuk. Itt nincsenek nagy vízkészletek a föld alatt, a hegyekben az esővizet gyűjtik össze, ez a víz jön tisztítás után a háztartásokba.

NIKI LAURA :sok-sok ember van, aki leperkálja azt a 300.000 RM-et. Sok az angol nyugdíjas például, nekik ez egy paradicsom. Angolul mindenhol beszélnek, olcsó a kaja, és kiváló az egészségügyi ellátása privát kórházakban. Van egy kedvenc utcai kifőzdénk, egy aranyos kínai házaspár, na ott minden délben afféle angol nyugdíjasklub van. De meg fogsz lepődni, volt itt egy magyar család is, akik ezzel az MM2H programmal jöttek...

skylla : családi szűrő nálunk azt jelentette, hogy szétnéztünk a neten egészségügyi ellátás, és iskolák ügyében. Mert ha nincs nemzetközi suli, vagy van, de hely nincs a gyerekeknek, akkor nem megyünk. Az orvosi ellátásról elég gyorsan kiderült, hogy jobb, mint otthon... Engem elsősorban ez a két téma érdekelt, és érdekel változatlanul, ha a jövőbeli lépéseinket tervezzük.

Elképesztő dolog, hogy már azt is látjátok, hogy el fogunk válni, tudnátok pontos infot adni arról férjem mikor fogja elveszteni a munkáját??? - csak hogy beszerezzek egy ügyvédet időben;)

DieNanny CH 2013.06.01. 09:21:46

@rafflesia:

És azt a "túlkezelt" vizet forralva nem lehet felhasználni? Mert azt írtad, főzéshez sem használod.

Amúgy nagyon jó poszt, a beszólogatókkal meg ne törődj...

rafflesia 2013.06.01. 09:56:08

@DieNanny: lehet használni, de én nem szeretem.
Köszönöm:), s nem, nem vettem fel a beszólásokat :)

én már a fény gyermeke vagyok 2013.06.01. 10:42:11

@rafflesia: Én nem kérdezem. Én egy 600 nm-es lakásban tudnék munkát adni az átlagos dolgozó nőnek.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.01. 10:54:51

@opusz1982:
Ja. A harmadik világból jöttek két hete Woolwich-ban meg is mutatták mire képesek.

BTBTBT 2013.06.01. 11:23:20

@diggerdriver:
Jobaratod az internet. Megtalalod a sztrajk okait.

Bar elitelem, amit tettek, de a woolwich-iak egyike eppenseggel Londonban szuletett (a masik Nigeriaban).
Az agymosasnal teljesen mindegy a szuletesi hely.

2013.06.01. 13:01:01

@rafflesia: Komolyan, a te posztodra irt kommentek ritka rosszindulatuak voltak, en pont erre a honapra vettem tervbe hogy irok posztot, de ezeket a kommenteket olvasva azt hiszem nem fogok, nem erdemes.

Taxomükke (UK) 2013.06.01. 15:29:14

Én csak azt nem értem, hogy miért sok a 600 nm-es lakásban a 90 ezer forint rezsi... Gondolom, férj uram nem mondjuk 150 ezret keres. Vagy félreértettem valamit?

Taxomükke (UK) 2013.06.01. 15:35:09

@NIKI LAURA: Ne hülyéskedj, 21 millió forint ára USD-ért házat lehet venni Floridában? Komoly? Itt Angliában szart sem kapok ennyiért.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása