oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. március 03. 06:35,  A haza az ember szívében van 281 komment

2013. március 03. 06:35 Határátkelő

A haza az ember szívében van

Olyan nagy kérés az, hogy egy picit jobb világot hagyjunk dédunokáinkra, ne ezt a gyűlölettel teli megosztottat? A kérdést nem én teszem fel (bár én is feltehetném), hanem mai szerzőnk, Ichi Kuro, aki egy korábbi, meglehetősen népszerű poszt (Chris írása, „Nem értem, miért ne lennék magyar") kapcsán írta meg az alábbiakat.

Lánchíd tömeg.jpg

„Kedves Chris!

Írásod adta meg számomra azt a végső lökést, hogy én is billentyűzetet ragadjak és beírjak ebbe a blogba.

Amint Te, én is egy fordított utat járok be, nem elmentem Magyarországról, hanem másfél évtizede errefele léptem át a keleti határt. Neveket s helyeket nem írok le, van aki majd a stílusomról is megismeri írásom, és sajna többször ért már támadás a melóban, mert magánemberként magánidőmben olyan dolgokat írtam és tettem, ami nem volt ínyére a hatalomnak.

Amikor még az Óhazában nehezen mentek a dolgok, akkor is mindig legelébb magamat hibáztattam, mert valamit biztosan rosszul tettem. Édesanyám mindig is arra tanított, „Nekünk fiam kétszer olyan jónak kell lennünk, mint egy piréznek, mert mi itt kisebbségben vagyunk!" Ja és ne mondjam, hogy a falunk temetőjében évszázadra visszamenőleg csak a mi őseink csontjai porlanak és nem a „pirézeké", akik megkapták a földünket.

Megtanultam és igyekeztem jobban, s többet tenni. Ha a politikusok valamit rosszul tettek, és ez volt a gyakori, mindig azt mondtam, egye fene, nem a mi „fajtánk" (elnézést a fajvédő terminológia használatáért, de a mi helyzetünkben ez sosem volt pejoratív).

Amikor'89-ben végre történelme első forradalmát élte meg Pirézia is, teljes szívvel és mellszélességgel melléálltam, s igyekeztem tenni a magam dolgát. Egy évtized kellett, hogy belássam, nem azt akarták, amit én, hanem csak egy kicsivel nagyobb szabadságot. Ekkor döntöttünk a kivándorlás mellett.

Lévén szomszédság, könnyen és gyorsan le is telepedtünk. Gyerekeinknek iskola, nekünk munkahely és szolgálati lakás jutott. Megbecsülnek, és megfizetnek a munkahelyemen, már amennyire egy közszolgát megfizetnek a KJT szerint.

Első csalódásom még az ezredfordulón ért, elmesélem.

Mikor épp egy újabb szakot végeztem az egyetemen, akkor azt kellett tapasztalnom, hogy a kollégák PUSKÁZNAK!!! Tanárok, akik ezért keresztre feszítik a diákokat, ilyen becstelenséget követnek el!

Lehet ez az oka annak, hogy itt tart ez a szegény kis ország, mert tanárai, vezetői képtelenek felkészülni egy vizsgára?! Minket másképp neveltek.

A legnagyobb többség csak magyarul ért, csak magyar sajtó, TV-ből tájékozódik és külföldön legfeljebb egy bevásárló utca vagy akciós ajánlat érdekli. Kevesen jutnak el egy múzeumba, könyvtárba, színház vagy koncert ne is legyen említve.

Még a fiatalok is megszerzik (ha kell, megvásárolják) a nyelvvizsgát, de nem kommunikálnak idegen nyelven. Előre megfontoltan használtam ezt a kifejezést, mert nem csupán a beszéd a fontos, írni és olvasni is kell! Ha kell idegen nyelven!

A gond számomra nem itt kezdődött. Amikor itteni kollégákkal, emberekkel beszélek, kezdek rájönni, hogy ők egy másik nyelvet beszélnek. Ha kritizálni merem bármely kormány idióta intézkedését (a nyugdíjasok ingyen közlekedését, 13. és 14. nyugdíj, iskolák erőszakos államosítása, a végzősök teljes bizonytalanságba tartása a felvételi miatt) akkor rögtön, pártállástól függetlenül nekem esnek, hogy bántom és szidom Magyarországot.

Pedig én csak a pancser politikusaink nemzetrontó jövőfelélő politikáját bírálom.

Magyarország miniszterelnöke nem egyenlő Magyarországgal, mint próbálta / próbálja azt mindenkivel elhitetni. (Saját szememmel láttam és hallottam az Európai Parlamentben elmondott felszólalásaiban.)

Itt azok az értékek, melyekért otthon harcoltam szitokszavak:

Tolerancia = azt szeretném, hogy a melegek uralkodjanak
Megegyezés (kompromisszum) = saját elveink feladása
Együttműködés = kollaboráns vagy, lefeküdtél a komcsiknak / fasisztáknak tetszés szerint használható
Antiszemitizmus bírálata = zsidó vagy rosszabb esetben zsidóbérenc
A cigányok is emberek = erről inkább nem mondom el, miket hallottam

És még sorolhatnám, ugyanakkor nem szeretnék még egyszer költözni. A HAZA az ember szívében van. Kultúrájához, idealizált nemzetéhez hű lehet bárhol, bármi körülményben. Ha kell, hatvanévesen is újraépítem életem, s családom jólétét, ha kell, akkor az Északi sark jegén.

De szeretném, hogy mire megvénülök azokat a dallamokat és hangokat halljam körülöttem, melyeket Édesanyám és Nagyanyám dalolt és susogott a fülembe az elmúlt évszázad közepén. Olyan nagy kérés ez?

Olyan nagy kérés az, hogy egy picit jobb világot hagyjunk dédunokáinkra, ne ezt a gyűlölettel teli megosztottat?

Ugyanakkor tisztában vagyok azzal is, félúton vagyunk. Mózes, 40 évig (szerintem senki se tudja pontosan) vezette népét az Ígéret Földjére. Nekünk kelet-európaiaknak még legalább egy húszas kell, hogy kihaljon a mostani politikusok gárdája, akik a húsosfazekak mellett szocializálódtak.

Mi is ki kell halljunk, s majd talán ha végre KELET-EURÓPA is kifog még egy békés félévszázadot, akkor itt is Ígéretesebb lesz e Föld."

(A kép forrása.)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr205114023

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kormány erkölcstana 2013.03.03. 10:36:56

F.MPSZ-KDMP kormány erkölcstana: Ne csalj! Ne lopj! Ne hazudj! Mert a Kormány nem tűri a konkurenciát. 

Trackback: Hit- és erkölcsoktatás kezdeti ceremóniája 2013.03.03. 10:36:37

Sátán létezését valóságosnak elfogadók ne tanitsanak semmit sem. Inkább gyógyuljanak ki a rögeszméikből, mint mást is megfertőzzenek vele.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

morsels (törölt) 2013.03.03. 16:23:11

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Najo, akkor megegyszer.

Hazastarsak eseteben a munkaltaton kersztul ervenyes biztositas kiterjed az alkamazott csaladtagjaira.
A homoszexualis partnership eseteben ez nem tortent meg.

Ozvegyi nygdij. Automatikus a hazassagon belul, egy homoszexuallis kapcsolat eseteben ez nem jar, mert nem jogosult a partner akar 25 ev egyutteles utan sem.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.03. 16:23:45

@M. Péter:

Persze, minden autonómia más.

"Åland státusza inkább a Csatorna-szigetekre vagy a Man szigetre hasonlít."

Ez sem igaz. Åland Finnország része, a Csatorna-szk és a Man-sz. meg nem részei az UK-nak. Åland lakosai képviselőket küldenek a finn parlamenbe, a Csatorna-szk és a Man-sz.lakosai meg nem küldenek a brit parlamentbe. Åland része az EU-nak, a Csatorna-szk és a Man-sz nem része az EU-nak. Stb.

gyapjasmaki 2013.03.03. 16:24:50

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Tudom. Ettől függetlenül messze nem a legfontosabb a földrajzi ismeret. Sok fontosabb dolog van. Az persze elvárható hogy legalább a környezeted, az országod környezetével tisztában legyél, de egy másik kontinens országainak felsorolása nem feltétlenül szükséges információ, főleg ha semmilyen kötödésed, és közöd nincs hozzájuk.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.03. 16:25:32

@gyapjasmaki:

Oké. Ez nyilván egy eleve "csinált" kép, nem kórházban fényképeztek egy ápolónőt munka közben. De rákerestem a Google-ban és ez volt az egyik találat.

morsels (törölt) 2013.03.03. 16:29:47

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Mondom ujra.
Hagyma volt az, aki szerint a homoszexualisok szexualis lazban szenvednek.

Szoval nekem ne bizonygasd, hogy a heteroszexualisoknak milyen fetisei vannak, magyarazd hagymanak.

PannonBoy 2013.03.03. 16:30:46

@morsels: Mondjuk én a sikert nem a nyaralások számában mérem, de végül is ez is lehet egy cél. :)

Maxval, egy félév pszichológiától még nem vágom magam hanyatt. Csak a befejezett képesítések számítanak. Tehát pl. a félbemaradt vagy megszakított egyetem/főiskola nem; a nyelvvizsgák A vagy B része önmagában nem; stb. félbehagyott dolog nem számít.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.03. 16:30:59

@gyapjasmaki:

Nézőpont kérdése ez.

Alapvetően megfigyelhető, hogy az európai ember fontosabbnak tartja a humán ismereteket a reál ismereteknél.

Megkérdezel embereket, hogy pl.:
- mikor született Shakespeare,
- mi Burundi fővárosa,
- hogy kell kiszámolni a kör területet,
- hány átlója van egy háromszögnek.

Az első két kérdésre szégyenkezve fogják azt mondani, hogy nem tudják. Sőt füllentenek "hűha, kiment a fejemből". Míg a utóbbi kettőnél szégyenkezés nélkül megmondják "fogalmam sincs, s nem is érdekel".

kutya vacsorája 2013.03.03. 16:33:20

csacsi kesergő. kihalnak a politikusok, jobb lesz? persze, jöhet mégtöbb bunkó hök-ös fasiszta.

gyapjasmaki 2013.03.03. 16:33:53

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

us.123rf.com/400wm/400/400/smithore/smithore1110/smithore111000031/10995097-portrait-of-young-nurse-holding-huge-syringe-isolated-on-white.jpg

Ő is nővér, valahogy mégis sokkal kevésbé a szex jut róla eszébe az embernek, holott itt fallikus utalás is van.

consolidatedhealthplan.com/files/nurse.jpg

Ő is nővér és messze nem olyan szexuális a kép mint a te példád.

morsels (törölt) 2013.03.03. 16:33:54

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Mivel tudom, hogy te ezt tok komolyan gondolod, igy nincs mirol beszelnunk.

Azert elkepeszto valahol, hogy te magadat egy vilaglatott, felvilagosult embernek tartod, de kozben a kutyaval hozol hasonlatot.

morsels (törölt) 2013.03.03. 16:35:35

@PannonBoy: En ugy altalaban a pszihologiatol nem vagom hanyatt magam.

morsels (törölt) 2013.03.03. 16:42:33

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Olyan emberek kellenek egy parlamentbe, akik ilyen kerdesekre tudnak valaszolni.

Persze bele lehet venni meg erdekesebb kerdeseket, de a kiindulopont adott. Egy orszag viragzasahoz.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.03. 16:45:14

@gyapjasmaki:

Ízlés kérdése. Mivel nem vagyok ápolónőfetisiszta, nekem az egész eleve érdektelen.

kutya vacsorája 2013.03.03. 16:45:16

@morsels: egyenlő jogokat akarnak (persze, ebbe benne foglaltatik a törvényes öröklés stb. is, de), elsősorban azt szeretnék, hogy aki érzelmileg elkötelezett a párja iránt, ezt az érzést kinyilváníthassa hagyományos szertartás keretében (állami eskövő), illetve nevelhessenek gyereket közösen szülőként. sok civilizált állam ezt lehetővé teszi, nem csak ny-európában és egyes észak-amerikai államokban. (hanem: argentina, uruguay pl., ööö az eskövő biztos, az örökbe fogadást nem tudom, örülnék, ha vki kiegészítene.)
@maxval, a gondolkodni próbáló birca: kutyus örökölhet, ha írsz végrendeletet rá. és igen, tudom, ezt a meleg párok is megtehetik, "csak" a törvényes öröklésből vannak kizárva (lesznek, ha hatályba lép az új ptk., a regisztrált élettársak jelenleg még törvényes örökösök, a házikedvencek most sem:) talán sejted, én sem vagyok toleráns, az első csoportba tartozom. de tetszik az elméleted a toleranciáról. igaznak tűnik.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.03. 16:50:58

@morsels:

Annak idején, amikor pszichológia szakra jártam, az egyik prof mondta el a következő viccet:

A kórház ellátogat egy elmegyógyintézetbe.
A kórház igazgatója sorra mutatja be munkatársait az elmegyógyintézet igazgatójának.
- Ezek a kollégák itt a belgyógyászok - mondja a kórház igazgatója.
- Örvendek, örülök, hogy megismerhetem magukat - válaszol az elmegyógyintézet igazgatója.
- Ezek a kollégák itt pedig a kardiológusok - mondja a kórház igazgatója.
- Örvendek, örülök, hogy megismerhetem magukat - válaszol az elmegyógyintézet igazgatója.
- Ezek a kollégák meg itt a nőgyógyászok - mondja a kórház igazgatója.
- Örvendek, örülök, hogy megismerhetem magukat - válaszol az elmegyógyintézet igazgatója.
- S ezek a kollégák pedig a pszichológusok - mondja a kórház igazgatója.
- Ja, őket jól ismerem! Hogy vannak, már jobban érzik magukat? - válaszol az elmegyógyintézet igazgatója.

2013.03.03. 17:22:42

@Spacecake: Szerintem meg azért tart ott az ország, mert a birkák rendre megszavazzák ugyanazokat az embereket, négy évente. Sokat kell ígérni, ez a kulcsa az egésznek. :)

zopilote 2013.03.03. 18:14:01

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
" Ez meglesz 1-2 éven belül. Csak a nyugatiaktól függ, hogy Románia mikor lehet Schengen
tag. "
Mai hir: Berlin nem kér Romániából és Bulgáriából
index.hu/kulfold/2013/03/03/berlin_nem_ker_romaniabol_es_bulgariabol/
Magyarorszagnak sem erdeke: a Magyar - Roman hatar a leghosszabb orzott hatarunk, sok
embernek ad munkat. Ennek megszunese novelne a munkanelkuliek taborat. Plusz kevesebb
Unios penzt lehetne lenyulni politikusainknak.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.03. 18:28:31

@zopilote:

Abszurdum ez. Miután a schengeni csatlakozásnak vannak feltételei, s ezek a feltételek teljeítve lettek, abszurd nem engedni a csatlakozást belpolitikai okokból. Ez a magatartás (van akinek mindent szabad, másnak meg semmit) ássa alá az EU-t.

zopilote 2013.03.03. 18:30:41

En is neha elgondolkozok azon, hogy Magyarorszag helyzeten csak egy alulrol jovo polgari
kezdemenyezes javithatna. Es nem szavakkal, igergetesekkel mutatna peldat, hanem tettek -
kel. Elso lepeskent a helyi onkormanyzatokba kellene bekerulniuk. De sajnos mar a falvakat,
varosokat is annyira beburjanozta a politikai kapcsolatok, erdekszovetsegek, haloja, hogy
szinte lehetetlen oda bekerulni es nehez becsuletes, az elmult evtizedekben nem korrumpalt
embereket talalni. Es mi biztositja azt, hogy ok sem valtoznanak meg a tuz kozeleben. Raa -
dasul a rendszervaltas levezeteset is egy alulroljott kezdemenyezes, az MDF vezette le:(
Mara eltuntek a politika sullyesztojeben. Hogy miert, az egy mas kerdes.

DieNanny CH 2013.03.03. 18:37:42

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Hát, én az első kettőt nem tudom, a második kettőt igen. Jó matekos vagyok!

Ugyandehogy (törölt) 2013.03.03. 18:43:41

@hagyma: nem tudom megszámolni egy kezemen, hány meleg ismerősöm van. egy se beszélt előttem a szexről sose.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.03. 18:44:29

@zopilote: az MDF, mint alulrol jott kezdemenyezes?
hahaha:)
ha alulrol jott volna az lett volna mint romaniaban
azok nyertek akiket a szocik akartak

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.03. 18:45:16

@Babette_: ez az elet
nekem meg harombol 3 szexista
/amugy szolok nem vagy celcsoport:/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.03. 18:47:12

@Babette_: na most ezt nem ugy kell elkepzelni, hogy errol beszelnek
ugy hivjak rautalo magatartas
mint a kurvak

zopilote 2013.03.03. 18:59:18

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Ezert is kezdi elveszteni a hitelet az Unio meg a tagorszagok polgarainal is. Idovel kezd le -
leplezodeni a nemet " ubermensch " mentalitas, a nemetek igazi arca. Erdetileg jo otlet volt
az Europai Unio. Az USA gazdasagi, szellemi ellenfelet latott benne. En meg emlekszem a
80 - as evekbeli amerikai ujsagokra, magazinokra, csak ugy dolt beloluk az europhobia!!
Nem nagyon hiszek az osszeeskuves elmeletekben, de nem lehetetlen, hogy a Szerbia elleni
haboru, az europai orszagok kolcsonokkel valo elarasztasa es utana leminositese, Nemetor-
szag ujraegyesitese, a Vasfiggony megszuntetese nem e az USA mesterkedesenek szerves
resze:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.03. 19:04:50

@zopilote: azert nem neveznem szerbia elleni haborunak
europa kozepen a jugoszlavok irtottak egymast es europa olbetett kezzel nezte
a magyarok is
igen, inkabb a szerbek voltak a celpont, de emmellett jelzem, ebben az idoben rengeteg jugoszlavot engedtek be az orszagba
nemetorszag egyesitese a szovjetunio szetesesevel teljesen nyilvanvalo volt, nem kellett az USA

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.03. 19:10:55

@DieNanny:

Én hármat tudok. Most már négyet, mert megnéztem a háromszöget közben.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.03. 19:18:47

@zopilote:

Ha így megy tovább, nem lesz semmi belőle.

Kb. ez megy jelenleg:
- Legyen szabad piac, de ne csökkenjen az életszínvonal nyugaton, mert az nekik jár, a büdös keletiek meg örüljenek, hogy EU-tagok és pénzt ne akarjanak,
- Valamit csináljon Románia és Bulgária, hogy a mocskos cigányaik ne utazzanak sehová, de úgy csinálják ezt, hogy ne sérüljenek a cigányok jogai, mert az nem PC,
- A másodrendű aljanép keletiek ne akajanak nyugaton dolgozni, csak ha diplomás emberek keresett szakmával,
- Legyen mindeki egyenlő, de a koszos keletiek ne akarjanak nyugaton igénybe venni semmilyen szociális ellátást, mert az csak az árja fajoknak jár.

micsoda? 2013.03.03. 19:19:40

Számomra csak a cím volt érthető. Csupa titok az egész írás.

Spacecake 2013.03.03. 19:20:18

@Philosoraptor: persze,kollektíven hülye mindenki itt,köztük te is:-)

2013.03.03. 20:08:45

@Spacecake: Nem mindenki, fölösleges bevizionálni olyasmit, amit le se írtam.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.03. 20:12:14

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: annyiban nem ertek egyet, hogy eppen nem feltetlen a diplomasokat keresik
azokat keresik akik megcsinaljak a szar melot felaron
kifele meg piacot keresnek, ahol szinten felaron dolgozik a munkasember

Spacecake 2013.03.03. 20:24:28

@Philosoraptor: bocs,tévedtem,mindenki birka,kivéve Téged:-)

gyapjasmaki 2013.03.03. 20:46:34

@mommmmo: Azért nem jó a kettő megegyezik mert máshogy működik a kettő.

A civileknek elvileg van egy már előre kitalált értékük amit védeni szeretnének és ehhez keresnek olyan embereket akik szintén fontosnak tartják ezt. Vagyis az emberek egy már előre pontosan meghatározott egy cél miatt állnak össze. Pl. környezetvédelem, női jogok, melegek jogai, ...

A politikus ezzel szemben igényeket elégít ki. Jó persze jobb esetben azért valamiféle alapértékrendje van. Vagyis a célja hogy olyan értékek mellett álljon ki, vagy ezek egy olyan csokra mellett, amivel lehetőség szerint a lehető legtöbb választót eléri. A politikusnak pl. nem célja a környezetvédelem, csupán a környezetvédelmet fontosnak tartó aktív választok, igényeinek a kielégítése, hogy majd ezért cserében megválasszák. Ha a megválasztásához, nem szükségesek a környezetvédők, akkor azok érdekeit fogja képviselni, akik többségben vannak(az aktív választók között). Ha éppen ehhez nem kell semmit képviselni, akkor kitalál olyan jól hangzó, lehetőleg (látszólag) senki érdekeit nem sértő dolgokat, amivel szavazatokat nyerhet(pl 13-14-dik havi nyugdíj).

Ezért nem jó ha civil szervezetből politikai párt lesz, mert rögtön más igényeket is ki kell elégítenie és a célkitűzéseit a parlamenti kompromisszumok miatt csökkentenie kell.

Nem tudom lehet, hogy ez nem ennyire lényeges, mint amennyire én annak látom.

GERI87 2013.03.03. 20:51:35

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Én azért megértem a németeket, meg a szempontjaikat.....a SZU felbomlásával, a hidegháború végével ők lettek Európa vezető nagyhatalma akként is viselkednek, ez természetes.....de akkor eleve nyugat-európai uniót kellett volna csinálni, nem beszélni bővítésről meg elhagyni a hangzatos de üres lózungokat az európaiságról és puszta gazdasági érdekközösségnek meghagyni.
És megállni ott ahol anno Nagy-Károly a frankjaival...
Már a mediterrán bővítést is meg lehet kérdőjelezni, nem beszélve arról mit vártak a britektől meg az is érdekes hogy ők mit vártak az uniótól....

Minek vettek fel minket is, ha most meg azokkal a jelenségekkel van bajuk amit egyébként ez a régió egyedül nyújtani tud....relatíve szakképzett, olcsó munkaerő.

gyapjasmaki 2013.03.03. 20:57:48

@zopilote: Nem feltétlenül kell ahhoz a hatalomban részt venni hogy bizonyos dolgokat elérjenek az emberek. Az lenne az igazi, ha közösségekbe szerveződnének, és hatékonyan fel tudnának lépni az érdekeik védelmében. Így vagy úgy de még demokrácia van. Vagyis akármennyire is szeretnék a politikusok 4 évente bárki leváltható, aki nem teljesíti a nép akaratát. Tehát azt kellene elérni hogy a népnek, legyen akarata és ezért ki is tudjon állni(bármi is az az érték).

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.03. 20:58:35

@GERI87:

"de akkor eleve nyugat-európai uniót kellett volna csinálni, nem beszélni bővítésről"

Pontosan!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.03. 21:03:43

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: hat ez volt a kozos piac
de fel kellet nyitni, mert keves volt a munkaero es a Tesconak kellett terjeszkedni
@gyapjasmaki: nep nincs, igy akarata sincs
a szomszedom Obama rajongo en meg republikanus
esetleg abban tudunk megegyezni Johnny Cash az jo
ne szemeteljunk es mindenki legyen gazdag

gyapjasmaki 2013.03.03. 21:08:40

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Azért érthető az álláspontjuk. Mennyi pénzt adtak az egyes országoknak és azok meg elverték. A görögök pl. szinte hitelből rendeztek olimpiát. Meg egész más mentalitással rendelkeznek mint a németek a munka terén is és a juttatások is egész mások. Kelet-Európa is egészen máshogy van összerakva. A belügyekbe persze meg nem szólhatnak bele. Szerintem nem gondolták elégé végig mit vállalnak azzal hogy a nyakukba veszik a többi országot. Az eszme nem volt rossz. Most gondolom az jön hogy vagy szétesik, vagy a mediterrán és keleti országok hajlandóak lesznek jobban nyugatosodni és hagyják hogy az unió jobban beleszóljon a belügyekbe.

gyapjasmaki 2013.03.03. 21:12:28

@hagyma: Ebben a formában igazad van. De vannak szakszervezet, vannak más szervezetek, akik aktív szavazókat gyűjtenek össze és képesek elérni hogy egyes pártokra szavazzanak az emberek. Hasonlóan vannak "megmondó" emberek, akikre a környezetük vagy egy bizonyos csoport hallgat, így ők is elérhetik hogy szavazzon pár ember. Gondolom a politikusok feladata pedig, ezek meggyőzése ilyen vagy olyan alkuk folyamán.

GERI87 2013.03.03. 21:20:39

@gyapjasmaki:

Az eszme is utópia volt szerintem, nem lett kimondva (mert nem is volt szándék igazán) hogy közös államot akarunk, így elve halott az egész...(már az egymáshoz közelebb álló pán-arab államok sem voltak hosszéletűek)
Meg aztán úgy nem működik az "európaiság" mint a "szovjet polgár" aki soknyelvű, sokszínű, sokat tud....de lehetőleg legyen orosz.

"Most gondolom az jön hogy vagy szétesik, vagy a mediterrán és keleti országok hajlandóak lesznek jobban nyugatosodni és hagyják hogy az unió jobban beleszóljon a belügyekbe "

A nyugatosodás ne megy puszta akarttal csettintésre, a belügyekbe beleszólás meg nem élvez éppenséggel nagy támogatottságot errefelé....

tucano 2013.03.03. 21:26:17

@hagyma: hát, szerintem meg nem. Az igazság az, hogy szépen formálódik.

gyapjasmaki 2013.03.03. 21:32:52

@GERI87: Gondolom éppen erre készül Orbán Viktor, hogy felbomlik az EU. Ügyes gyerek, ezt nehéz tagadni.

"nem lett kimondva (mert nem is volt szándék igazán) hogy közös államot akarunk" - ez komoly baj. Mert kerülgethetjük ahogy akarjuk, de előbb utóbb vagy az USA-re kell hajaznunk.

Kénytelenek leszünk, változtatni. Igenis kell a közös belügy, külügy és pénzügy. Jelenleg a pénzügy van válságban a közös valuta miatt. Nem is értem hogy gondolták, a bevezetését, úgy hogy nincs közös pénzügy és nem lehet országokat komolyan ellenőrizni és büntetni. Olyan mintha a családban ami közös kasszán van a gyerekek hozzáférnének a család teljes vagyonához és senki nem szólhatná rájuk ha túl költekeznek, de még csak azt se figyelhetné mennyit költ. Röhej. Nem csoda hogy a németeknek, franciáknak, angoloknak elegük lett.

tucano 2013.03.03. 21:38:33

@gyapjasmaki: Abszolút egyetértek. Sőt, szerintem csak azok ellenzik az egységesülést, akik szeretnek a zavarosban halászni, persze politikusojkra gondolok.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.03. 22:04:30

@gyapjasmaki: ertem en hogy mirol beszelsz, de a civil mozgalmak is partok melle szervezodnek meg "meggyozodes" melle, amelyik meg kinovi magat abbol part lesz
@tucano: legyen igazad
en nem azt latom, olvastad amit linkeltem?
a nemetek nem akarjak a bolgarokat es a romanokta pedig lassan 2 eve elvileg alkalmasak ra
tovabba a nyelvi problemak a nacionalizmus
az EU meg letre sem jott igazabol, az angolok mar lepnenek ki
a spanyolok
a gorogok
innen messzirol nem latszik formalodni
kene egy Lincoln, de az nem egy Merkel kaliber

gyapjasmaki 2013.03.03. 22:16:13

@hagyma: Könnyen lehet hogy igazad van, nem ismerem a témát túl mélyen.

Talán Magyarországon könnyebb lenne civil mozgalmakat létrehozni, mint komplett pártot, ami mindenre választ ad. Aztán ezek a civil mozgalmak megtalálnák azt a pártot ami a leginkább megfelelő.

Nem tudom.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.03. 22:19:10

@gyapjasmaki: en sem, de civil mopzgalmak nem tudnak egy orszagot vezetni
igen jot mosolyogtam a multkor az ELTE-na/ talan a HAHA gyulesen/ nagy hire volt megneztem videon, demokraciat jatszottak, de nekem tetszett a gyermeteg idealizmus/

nyuszigonosz 2013.03.03. 22:19:13

@hagyma: Az Eu-t eléggé rosszul látod, vagy keveset tudsz róla, hagyma.

A gondolata, már a második világháború után megvolt, mégpedig az európai béke fenntartását biztosítani.
EWG ( Europäische Wirtschaftsgemeinschaft) szerzödés 1957- ben lett aláirva Rómában. Az alapító tagok: Belgium, Németország, Franciaország, Olaszország, Luxemburg és Hollandia voltak.
Az angolok, szóval az Egyesült Királyság 1973.január 1-én léptek be.
Szóval semmiképp sem lehet olyanokat mondani, hogy : "még létre sem jött igazából."
Az állítolagos: " az angolok már lépnének ki", egy politikus kijelentése volt csak.

gyapjasmaki 2013.03.03. 22:22:19

@hagyma: Oké, de jobban tudnak érdeket érvényesíteni, mint az állampolgárok. Egy pártot létrehozni sokkal több meló és pénz.

mommmmo 2013.03.03. 22:22:57

@gyapjasmaki: Ezt en sem ugy gondolom, hogy a civil szervezetek egy ido utan atvaltoznak partokka,hanem, hogy azok termelhetnek ki az uj partokat es politikusokat.
De kozben civil szervezetkent is megmaradnanak, es folyamatosan szamon kernek a partoktol az eredeti elkepzeleseket. En mondjuk mas eselyt nem latok egy normalis politikai elit kialakitasara.
Es hogyha a politika nagyon korrumpalodik, es elter az eredeti iranyvonaltol, a civil szervezetek kampanyolhatnak, es felhivhatjak a szavazok figyelmet az elcseszesekre. De olyanokrol beszelnenek peldaul, hogy hova folyik el az adofizetok penze, es nem a homozsidoeuropaiunio szinten ketyegnenek. Ja persze ehhez polgarsag is kell, akit mindez erdekel.

gyapjasmaki 2013.03.03. 22:24:14

@nyuszigonosz: Valahogy mégis az angolok lógnak ki leginkább. Megtartották a valutájukat és határaikat is, és ők szeretnének a legkevésbé belefolyni a dolgokba. Ahogy mondjuk a magyaroknak úgy nekik se igazán tetszene, a közös belügy, pénzügy és külügy.

mommmmo 2013.03.03. 22:25:31

@mommmmo: de szerintem eros civil szfera nelkul nem igazan letezhet demokracia. a demokracia ugyanis folyamatos tarsadalmi parbeszedrol szolna, es nem arrol, hogy 4 evente elmegyunk szavazni

nyuszigonosz 2013.03.03. 22:29:37

@gyapjasmaki: A valutájuk: azt minden EU tagállam maga dönti el, hogy ez EU-n belül szeretne vagy nem szeretne Euró övezetbe tartozni.

Egyelöre sajnos az körvonalazódik, hogy jobb azoknak, akiknek nem az Euró a pénzük.
Németország egy ideje már csakis fizeti a görögök pazarlását. Lassan már nem csak azokét.

Nekem személy szerint nagyon mindegy, hogy Anglia mit akar, tervez, merre lép majd.

gyapjasmaki 2013.03.03. 22:29:52

@mommmmo: Így már értem és egyet is értek. Persze folyamatos párbeszéd kellene, de így vagy úgy a választásokon lehet a leginkább büntetni. A polgárokat meg a civil szervezeteknek kell felrázni, akik el szeretnének érni valamit. Bizonyos témákban pedig az összes civil szervezet összefoghatni. Pl. menjünk el szavazni.

2013.03.03. 22:34:33

@Spacecake: Nem tudom mire vélni ezt a fene nagy önérzetet, de szerintem én ilyet nem írtam és nem is utaltam rá. Nyugodtan kijavíthatsz, ha szerinted rosszul látom, én úgy vélem, hogy az emberek többsége addig jut el, hogy pipacs v. narancs, addig már nem, hogy egyik se különb a másiktól. És képesek ezen egymás torkának esni, mint ahogy olvashatod bizonyos blogokban meg a weboldalakon. Nem akarlak megtéríteni, de amíg négy ember négy különböző irányba húz, nem lesz itthon érdemi változás.

gyapjasmaki 2013.03.03. 22:35:55

@nyuszigonosz: Szerintem az igazi unióhoz kellenek a közös ügyek is(köztük a közös valuta), egyszerűen elkerülhetetlen.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.03. 22:40:05

@nyuszigonosz: igen valoszinu semmit nem tudok az EU-rol
es az is igaz, ugy probalom elkepzelni , mint az allamokat
es ugy nem fog menni
maskeppen meg nem fog menni:)

nyuszigonosz 2013.03.03. 22:43:15

@gyapjasmaki: Közös valutához viszont elengedhetetlen a pénzügyek egyformán kezelése.
Az Euró, egy abszolút új dolog volt a bevezétesekor. Abbol kiindulva, hogy minden ország, ahol lett, rendesen kezeli majd a pénzügyeit.
Sajnos egypár ország képtelen a saját pénzügyeit normálisan intézni.
Sokan csakis pénzt kapni szeretnek és szeretnének, és más országoktól el is várják, hogy adjanak, de azok fogják be a szájukat, ha ök a kapott pénzt megint szétszórják..
Így nem lehet ezt kezelni.
És amíg ilyen országok vannak, addig képtelenség ilyen, csak a markukat tartó országokat másoknak fenntartani.

nyuszigonosz 2013.03.03. 22:45:19

@hagyma: Az USA az tényleg valami egész más.
Nem összehasonlítási alap az EU- val szemben.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.03. 22:47:33

mert barmilyen kulonbozo itt is az 50 allam es kulon torvenyeik is vannak
nincsenek vezeto allamok
jo, a kongresszusba nagyobb letszamban mennek a nagyobb allamok, a szenatausba mar nem,
de
europaban ugy akarnak uniot csinalni ahogy a nemetek, az angolok es a franciak akarjak
ez nemigazan szokott mukodni
ezenkivul kellenenek tenylegesen kozos adotorvenyek a helyieken kivul/ fed+ state/
a nyelv is gond
ah nem
nem hiszem, hogy ez bejon europaban, de ha igen sok sikert
aromanok most eleg kemenyen nyilatkoztak, nem gyozom hangsulyozni
kb azt mondtak, ha nem kellunk, kapjatok be

arrol nem is beszelek, hogy annak idejen kellett egy fuggetlensegi haboru, egy polgarhaboru, hogy az USA USA legyen

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.03. 22:49:30

@nyuszigonosz: nade azt olvasom, torekves van egy hasonlo szisztemara a "nagyhatalmak" reszerol

tenyleg nem tudom
nem is erdekel
en orulok,, hogy itt vagyok
nekem tenyleg mindegy mit csinalnak a bolgarokkal, csak kicsit olyan, hogy hat alabamat nem vesszuk fel, mert csorobbak...

gyapjasmaki 2013.03.03. 22:49:55

@nyuszigonosz: Éppen ezért kellenek a közös ügyek és ezért kell USA-ra hajazni. Hiába nem tetszik senkinek. Nem fog máshogy menni. A szétesés se biztos, hogy jól esne a németeknek. Kérdés hogy a többieket rá tudják-e venni egy szorosabb együttműködésre.

gyapjasmaki 2013.03.03. 22:52:44

@hagyma: Sajnos ez javarészt igaz. Bár szerintem a nyelv lenne a legkisebb akadály. Én, azért szeretnék reménykedni.

GERI87 2013.03.03. 22:55:15

@hagyma:

"kene egy Lincoln, de az nem egy Merkel kaliber "

Amerika nem jó példa, ott eleve a szuverenitás megteremtése volt a cél, itt meg egy részének a feladása lenne a megoldás az egységre...
Ez akkor történik általában ha van egy közös alap pl nemzet nyelv, vallás...
itt semmi ilyen nincs....az hogy egy kontinensen élünk, ennyi nem elég.

@nyuszigonosz:

"A gondolata, már a második világháború után megvolt, mégpedig az európai béke fenntartását biztosítani. "

Ez már ugye túlhaladott, ez az alap már nem lehet.

GERI87 2013.03.03. 23:04:10

@gyapjasmaki:

ha már példa, akkor az OMM jobb (ott is voltak dominánsabb, fejlettebb részek): közös pénzügy (és valuta) hadügy, külügy, bár a létrejöttének okai mások...ezek a kényszerítő okok ma nincsenek meg.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.03. 23:07:00

@gyapjasmaki: teny hogy a nyelv kisebb problema
/de azert nem elhanyagolhato, gondolj bele, meg olyanokon megy a vita, mit hol hogyan irjanak ki/
ha bele akarnak vagni akkor egyseges minimalber egesz europanban
egyseges EU ado
es elegge nem nagy elteresekkel mukodo fogyasztasi ado /AFA/
hasonlo varosi adok/tehat kis elteres/
utana lehet gondolkodni
es nem utolso sorban egy tenyleges elnok az EU elen
felso es alsohazzal

gyapjasmaki 2013.03.03. 23:11:20

@GERI87: Hogy ez nem jutott eszembe tényleg az OMM sokkal jobb példa.

Én azt nem látom, pontosan hogy mi az ami visszatartja az egészet. Mármint oké hogy feladással jár, de szerintem előnyi is lennének, főleg, hogy már pár dolgot elértünk.

Miért lenne jobb, ha külön államok lennének?

Összefogni a közös értékrendszer és a közös kontinens tudja az országokat és mert így tudnánk más nagyobb hatalmakkal(USA, Oroszország, Kína) szemben nagyobb erőt felvonultatni.

gyapjasmaki 2013.03.03. 23:16:49

@hagyma: Igaza van Geri87nek. Sokkal inkább egy OMM féle rendszer lenne jó, ahol csak pár ügy közös. Ezt sokkal könnyebben lehetne összehozni is. A képviselet lehetne, hasonló az amerikaihoz. Amúgy elég nehéz lenne. Mert Amerikában is vannak szegényebb államok, meg régiók, amit jó lenne ha tudna kompenzálni valahogy a rendszer.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.03. 23:18:55

@gyapjasmaki: dehat ezzel van a baj, hogy csak par ugy kozos
vagy letre akarnajk hozni egy kozos nemzetet, amit europanak hivnak
vagy felejtsek el
ezt en igy latom

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.03. 23:29:52

@Babette_: meleg celcsoportnak nem vagy celcsoport
de lehet magyarul is beszelni
mi egy normalis felallas
nos ferfi hazamegy es ha az asszonynak nem faj a feje, a ferj nem faradt es minden korulmeny adott akkor lesz szex
termeszetesen eletkorfuggo is
ez nem vita
namost egy homonak a szex az bizonytalana mint a kutya vacsopraja, mert ahogy birca irta, gyakoribb a parcsere, es ha van nehezebb talalni ujat
a buzik szexcentrikusabbak, mert sosem tudjak, ha elvesztik a parjukat mikor jutnak ujhoz
ez egyszerubb mint a pofon
most lehet errol hallgatni, szemermesen nem beszelni de teny
mert tegyuk fel egy no szexet akar 3perc es van partnere, megha ronda is mint a bun
ha egy ferfi szexet akar vagy penzert vagy ingyen 10 perc alatt
namost ez egy homokosnak
napokba is beletelhet

zopilote 2013.03.04. 00:25:25

@hagyma:
Te az USA - ban azt mondod, hogy carolinai vagy es sertve erzed magad, ha kalifornai-
nak gondolnak. De ha Europaba vagy Kanadaba mennel, egybol amerikai lennel. Az
USA megalakulasa utan par evtizeddel veres haborut vivott, mert nehany allam ki akart
valni. Meg mindig jobb, hogy az Unio nehany orszagnak nem ad teljes jogot, mint ha ha-
boruzna vele.
Es ne felejtsuk el, az Unio nagyon fiatal szervezkedes, kiutkoznek a gyermekbetegsegei.
Azt gondoljuk, hogy nem dolgoznak az europerek a problemak kikuszobolesen? Eszak-
Amerikai is az egyesules utjara lepett, ennek elso jele a majd 20 eves NAFTA. De reme -
lem, amikor ki fogjak kialtani az Eszak - Amerikai Egyesult Allamokat, en mar nem elek:)

zopilote 2013.03.04. 00:41:12

@zopilote:
Azt sem szabad elfelejteni, hogy konnyebb volt nehany okos szabadkomuvesnek osszeut-
ni egy nemzetet whiskymamorban fetrengo bevandorolt analfabeta farmerokbol es cowboy-
okbol, mint tobbszazeves orszagokat kialakult kulturaval, nyelvvel osszekovacsolni. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.04. 00:56:58

@zopilote: nincs ezzel semmi baj
ez csak az en velemenyem az Europai Egyesult Allamok csak alom
de lehet barmi
ha nekem valaki azt mondja 30 eve, hogy ha akarok 2010-ben hivatalosan mehetek dolgozni Londonba, akkor furan neztem volna ra, ha ugyanez az illeto azt mondja 2013 marc 19-en amerikai allampolgar leszel,, azt is kirohogom, de ketsegtelen az utobbinak nagyobb volt az eselye

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.04. 01:02:17

@zopilote: ez megint hulyeseg
foleg hogy hogy ezek az analfabeta cowvoyok europabol jottek
hehe
a masik resze igaz, errol pofazopk tobsszazeves multtal es kulonbozo nyelvvel es cellal rendelkezo orszagokat nehez osszekovacsolni, sot amit akarok mondani, szerintem nem is lehet
ez kb maximum a szabad koltozes es munkavallalas
ez is korlatozva
mar a kozos penz is hiba volt
nem megy

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.04. 02:08:06

ahogy birca irta nyugateuropanak nagyon OK ha felveszi a kepzett keleteuropai munkaerot, meg a dolgozni akaro es tudo hianymunkasokat
a slepp meg maradjon keleteuropaban

kék madár 2013.03.04. 02:19:03

@zopilote: "konnyebb volt nehany okos szabadkomuvesnek osszeut-
ni egy nemzetet whiskymamorban fetrengo bevandorolt analfabeta farmerokbol "

te csak magadtol kitalalod a tortenelmet vagy neha valami sci-fit is olvasol hozza?

zopilote 2013.03.04. 04:26:17

@hagyma:
" foleg, hogy hogy ezek az analfabeta cowvoyok europabol j
ottek "
Ez csak a szokasos kotozkodes volt:)

zopilote 2013.03.04. 04:44:51

@kék madár:
Csak sci -fi - t olvasok, kozben egy - ket jointot is elszivok es megiszok melle par Molsont.
Ilyen mamoros allapotban olvastam peldaul arrol is, hogy az US Alkotmany az Irokez Kon-
federacio alkotmanyara epult.

tanato 2013.03.04. 08:41:46

Azért azt az egyet ne felejtsük el,hogy ha UNió illetve magyar uniós tagság nincsen a szabad költözködés és munkavállalás jogával ez a blog se, létezne.A rendszerváltás előtt a kinti magyarok ugye disszidálás révén kerültek ki és mint politikai menekültek szerepeltek kint a kommunista rendszer üldözöttjeiként számon tartva őket.Rendszerváltás után már szabad volt a mozgás,csak a legális kinti munka nem volt lehetséges,így akkor 90 és 2004 között voltak au-pair vízummal bébiszitterkedni két éves időtartamra,voltak magyar cég keretén belül kint dolgozni mint kiszállásos dolgozók,voltak házasság révén kikerültek, döntő többségében lányok,meg voltak a feketemunkások akiket bármikor vissza lehetett zsuppolni.A legális kinti munka és letelepedés 2004-től indult be,először Angliába majd ahogy oldották a korlátozásokat minden államba fokozatosan.A lényeg az amit akarok mondani,ha nem lenne ÚNio illetve magyar tagság,akkor pl. egy most Londonban mosogató,vagy Dublinban pizzafutárkodó állástalan magyar diplomás pl. Miskolcon mosogatna,vagy Nagykanizsán volna pizzafutár magyar bérek és magyar viszonyok között.

ABL CA 2013.03.04. 17:40:31

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Csak?? En azt hittem minimum 50 % , annyit hallani roluk!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.04. 17:55:11

@ABL CA:

Nem. nincs annyi. De nagyon aktívak. Most éppen a Bibliát akarják betiltani Kanadában,

ABL CA 2013.03.04. 18:05:37

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Te jo eg! Remelem nem sikerul, az lenne Kanada vege

Globetrotter2014 2013.03.05. 17:07:43

Sajnos a békés évszázad (akárcsak egy fél) és K-Európa valahogy enm összeférhető.

@tanato: lehetett dologozni 2004 előtt is. Csak az uniós polgárok elsőbbséget élveztek tehát az összes EU-s konkurensnél jobbnak keleltt lenni, ami nem egyszerű.
De az nem igaz hogy csak bébiszitterekdni lehetett.

Gyanítom hogy aki kint pizzafutár az itthon nem őizzafutárkodna hanem tartaná a markát.

@hagyma: Ny-EUnak van saját képzett (sőt képzettebb) rétege, több is mint kéne. Eddig is lehetett agyat importálni máshonnan mégsem terjedt el.

@zopilote: az Eu nem az összekovácsolásról szólt hanem az egyóttműködésről (és kompromisszumokról). Az összekovácsolsáról két világháború szólt. Rájöttek hogy nem működik kipróbáéltak valami mást ami viszont igen.

Globetrotter2014 2013.03.05. 17:10:00

@hagyma: van közösEU költségvetés (igaz minimális) és harmonizált ÁFA. A sales tax sem egységes gonodlom...

tanato 2013.03.06. 07:07:35

@ZF2: Dolgoztak 2004 előtt is kint de kevesen és főleg illegálisan turistavízummal,mivel hivatalos munkavállalási engedélyt csak akkor adtak,ha igazolta a munkaadó hogy uniós polgárt nem talált az adott beosztásra.Hivatalos csak az au-pair vízummal történő átmeneti 2 évre szóló engedélyt adtak bébi szitterkedésre.na meg néhány speciális területen pl. kutatóknak.Tehát nem volt az hogy felülök a repülőre/2004 előtt inkább a buszra/és másnap már Londonban mosogatok vagy pincérkedek legálisan biztosítással.

Globetrotter2014 2013.03.06. 08:17:36

@tanato: nem hiszem hogy az uniós szaabdságnak a mosogatásról kellene szólnia. Amúgy ismerős (élet)törénete, kimentek messzire, (komoly CV-vel), pár hónapig meghúzták magukat vagont rakodtak takarítottak, aztán jött a diplomás állás. Nem kellett EU-s tagság, vagy EU tagállam hozzá. De ehez nem árt hogy nem azért mentek ki mert itthon is gyengék votlak.

Globetrotter2014 2013.03.06. 08:29:12

@hagyma: 2002ben még röhögtek rajtunk olasz ismerőseim amikor az ketrült szóba hogy hamarosan csatlakozunk. 99ben nem tudtam elhitetni velük hogy avn nálunk szines TV. 2002 ben már elég volt kinyittatni a Nokia telefonuk dobozát. Ja és pár hónapja (amúgy igen tájékozott) német ismerősöm meglepődött amikor felsoroltam hogy milyen autókat gyártanak nálunk (ebből a TT-t ugyebár lassan évtizedek óta.)

tanato 2013.03.06. 08:33:30

@ZF2: Persze voltak kivételek,bizonyos diplomás állásoknál könnyebben kaptak engedélyt egy bizonyos illegális munkával töltött idő után,de az igazán jelentős számú kivándorló 2004 május 1.-után indult neki kelet-Európából.ettől a dátumtól mondhatjuk hogy beindult valami migráció témájában.2004 előtt nem jöhetett volna létre pl. a Határátkelőhöz hasonló blog,mert nem volt lehetőség tömeges legális kivándorlásra,kinti munkavállalásra.Azelőtt tényleg csak au-pair blogok voltak mert az az egy legális kinti lehetőség volt,Igyekeztek is sokan közülük az engedélyezett két éven belül férjhez menni hogy ott maradhassanak.Meg voltak a feketemunkások,ugye nekik érthetően nem volt blogjuk hogy dolgozzunk kint feketén címmel.

Globetrotter2014 2013.03.06. 08:44:21

@tanato: akit illegális munkával rajta kaptak az eleve nem dolgozhatott. Sőt teljes Schengen kitiltást kapott.

Az általam említett példa sima közgáz végzettséggel történt. Semmi szakinfronmatikus atomfizikus olimpikon dolog...

Azelőtt is volt lehetőség, de meg kelltt dolgozni érte.

De pl egy román állampolgár 2000ben be sem léphetett nyugat-európába vizum nélkül.

tanato 2013.03.06. 08:55:46

@ZF2: Persze folyamatos volt akkor is a kivándorlás a rendszerváltás után,de nagyon nem volt egyszerű és sima,úgy fogalmaznék hogy csepegtek kifelé az emberkék,de de csorgás majd később az ömlés az 2004 május 1.óta van.

Globetrotter2014 2013.03.06. 10:04:21

@tanato: mennyire valós ez az "ömlés"? Minden ismerősöm panaszkodik (kivéve aki kintről rért vissza, és ott (is) siekres volt), de többségük ugyebár nem rendelkzik se nylevtudással és rendes önéletrejazzal, így a anaszkodást sosem követi tett...

tanato 2013.03.06. 16:16:12

Senki nem tudja a valós számokat,200-500 ezer körülire saccolják.Persze ha nem olyan alacsony volna az idegennyelv ismeret iithon mint amilyen,jóval nagyobb volna a szám.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása