oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. január 15. 06:55,  Nem vár a Kánaán 91 komment

2013. január 15. 06:55 Határátkelő

Nem vár a Kánaán

Mai szerzőnk egy régebbi posztra reagálva írta meg válaszul az alábbiakat. A válasz azonban érzésem szerint nem egyetlen embernek szól, sokkal egyetemesebb érvényű annál, ezért nyugodt szívvel ajánlom figyelmetekbe.

Dublin 4.jpg

„Az idők folyamán én azt vettem észre, hogy az emberek nagyobbik fele abban a tévhitben él, hogy ha elköltözik külföldre, akkor ott várja a Kánaán úgy, hogy nem kell érte tenni semmit, „az ismerősöm ismerősének is sikerült" alapon. A hangsúly itt most azon van, hogy nem kell érte tenni semmit.

Azért válaszolok a kérdésedre, mert úgy gondolom, te hozzám hasonló alapon működsz. A lassú víz partot mos, a nem egyszerre akarok mindent, a tervező, aki végigviszi akaratát. Ezzel a hozzáállással szerintem nagyon sokat segíthetsz magadon és az életeden. Szépen felépítettél magadnak egy erős önéletrajzot – lehet, hogy nem is tudatosan, de az teljesen mindegy.

Elkeseredettség kísért utamon

Az én történetem nagyon röviden a következő, remélem, segít, ha leírom.

Egyetemről kihullott kis selejtként indultam alapszintű angol nyelvtudással sok-sok évvel ezelőtt (a recesszió előtt) Írországnak. Anyukám 400 euróval indított útnak. Szállásom egy hónapig volt, repülőjegyem oda-vissza szólt, három hónapot kaptam, hogy magamra találjak.

Mindenféle kalandok után bébisintérkedéssel kezdtem keresni a kenyerem. Ahogy erősödött a nyelvtudásom, próbáltam keresni irodai melót, de sehova nem vettek fel, mondván „nincs tapasztalat, nincs munka". Elkeseredettség, az érzés, hogy nem vagyok otthon, egyedüllét (sok „barátom" akkor kopott le), depresszió, az „egyhelyben toporgok, pedig tudom, hogy ennél többre vagyok képes" érzése kísért utamon ezalatt a pár év alatt.

Visszaköltöztem Magyarországra

Aztán fogtam magam és visszaköltöztem Magyarországra, azzal az elszánással, hogy márpedig én akkor is jó leszek. Az addig megszerzett nyelvtudásomnak és határozott fellépésemnek köszönhetően felvettek egy multi pénzügyi osztályára. Ott az összes ingyen elvégezhető tanfolyamot megcsináltam, amit lehetett.

Business English felsőfokon, Excel kívülről betéve, ügyfélszolgálat, számvitel, amit lehetett. Mindezt úgy, hogy sosem voltam jó matekos. Magyar szakos voltam egyetemen és matekból éppen hogy kettessel átmentem érettségin...

A munkámat úgy végeztem, hogy olyan ajánlást kapjak a cégtől, hogy senki ne tudja azt mondani, nincs jó tapasztalatom és ezt az embert ide nem érdemes felvenni.

Közben megismerkedtem a másik felemmel. Aztán egy reggel munkába menet felmerült bennem a kérdés, mi tart még itthon minket. Nekünk nem volt min gondolkodni, akkor mind a ketten rávágtuk, hogy semmi. Én aznap felmondtam, ember egy hónappal később, neki csak egy hónapos volt a felmondási ideje.

Így szereztem munkát

Másfél évvel ezelőtt érkeztünk ide vissza, 1800 euróval a zsebünkben. Mindketten folyékony angol nyelvtudással (nyelvvizsga nélkül, mert sosem volt pénzünk elmenni rá), 2-3 éves irodai tapasztalattal, és egyetemi / főiskolai végzettség nélkül, tisztán gimnáziumi érettségivel.

Én két héten belül kaptam munkát a világ egyik legnevesebb keresőóriásánál az otthon összegyűjtött tapasztalattal. Persze nyilván szerencsém is volt, jó helyen voltam jó időben. Azóta már kétszer váltottam állást. Maradtam a multiknál, pénzügyi területen, de mindig jön egy jobb ajánlat...

A párommal más volt a helyzet. Pedig neki jobb tapasztalata volt, mint nekem, és sokkal okosabb is nálam – bár igyekszik nem elismerni; ő a szerény, visszahúzódóbb típus.

Két hónapig keresett irodai állást, rengeteg elutasítást kapott, volt, aki úgy megalázta az interjún, hogy mit keres egyáltalán itt, nem ide való (főleg fejvadászoknál kapott ilyen reakciókat). Sok rossz élmény érte.

Nem adta fel

Aztán úgy határoztunk, hogy akkor elkezdi szórni az önéletrajzát mindenhova, „bármilyen munkát vállalok" hozzáállással. Pár napon belül kapott is egy ruhahajtogatós melót napi 4 órában egy errefelé ismert és közkedvelt ruházati áruházláncban.

De nem adta fel és tovább járt lelkesen az irodai állásinterjúkra, Egyszer akkor is sikerülni fog! felkiáltással. És láss csodát, fél év után felvették egy szintén neves software-fejlesztő cég pénzügyi osztályára.

Azóta is ott dolgozik, kb. félévente előrébb léptetik, és nagyon elismerik a munkáját. Hangsúlyozom, egyikünknek sincs diplomája. Csak a tiszta tapasztalat és nyelvtudás. Ember most kezdett járni főiskolára idekint, mert fizeti a cége. Én jövőre tervezem ugyanezt. Nem fogunk megállni a fejlődésben, azt sosem szabad, és a lehetőségeket mindig ki kell használni.

Összehasonlíthatatlan az élmény

Saját tapasztalatomból kiindulva úgy érzem, hogy bár ragaszkodsz az otthoni életedhez, keresed a kötődést, neked nagyon sok lehetőséged lehetne külföldön. Már felépítetted azt, amit én még mindig építgetek: a sulit, egy önéletrajzot, ami megállja a helyét, stb.

Ha a célország nyelvét is jól beszéled (nem a nyelvvizsga mondja meg, mennyire beszéled a nyelvet, hanem az, hogy egy interjún mit és hogyan tudsz elmondani), akkor én úgy gondolom: Hajrá!

Rákerestem az Irish Jobs honlapján a graphic designer kifejezésre. 35 állás hozott fel. Amennyiben nem azonnal találsz munkát, akkor te is mehetsz a B tervvel. Átmeneti munkahely, de nem feladva, hogy igenis olyan helyen dolgozhass, ahol megbecsülnek, és azt csinálod, amiért küzdöttél hosszú éveken keresztül.

Lehet, hogy nem a saját magad ura leszel és lehet, hogy bele fog telni pár hónapba, mire megállapodtok abban az országban, ahová költöztök. De nekem összehasonlíthatatlan az élmény. Amikor a főnököm odajön hozzám és megdicsér, hogy jó munka volt. Vagy körbeküld egy levelet, hogy most jött vissza hozzá az ügyfél, és kiemelten megdicsérte a munkámat.

Otthon sosem volt ilyen

Megkaptam, amikor hibáztam, hogy még egy ilyen és akkor kirúgás lesz... Otthon most ez a hozzáállás érződik az utcán, az éttermekben, a fodrásznál. Az iskolákban a gyermekeink ezt szívják magukba, a levegőbe beleül, mint penész a falakba.

Ne várd, hogy jobb legyen, tegyél érte! Adja Isten, hogy egyszer kicsi országunk legyen az új kelta tigris és mindenki hazaköltözhessen egy jobb élet reményében! De amíg ez eljön, addig te meg tudod találni az életed külföldön is.

Ha érdekel, akkor a következő oldalakon tudsz magadnak támpontokat keresni: jogi útmutató, lakáskeresés itt és itt, munkakereséshez három oldalt is ajánlok: Jobs, Irishjobs és Monster. Munkaközvetítőnek jó ez és a Manpower is, valamint a Recruitireland, a Sigmar Recruitment, és a Hays is.

De van magyar közösség is, mi több, magyar bolt is, ha hiányozna a hazai. :)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Írország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr455018983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tableno 2013.01.15. 07:25:09

Nagyon jó írás, remekül összefoglalja azt, hogy akinek "bejött" a kinti élet, az hogyan csinálta. Csak így tovább!

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.01.15. 07:38:41

Nem emlékszem az első írásra, de ez szerintem teljesen rendben van.
A kitartás meghozza a gyümölcsét. :)
Remek ellenpéldája, hogy nem csak diplomával lehet érvényesülni.
Valamint nem kell megállni a mosogatásnál.
Gratula!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.15. 08:25:51

Jó dolog egy kereső óriásnál dolgozni, de én arra is kiváncsi lennék milyen lehet a munka egy kereső törpénél...

Taxomükke (UK) 2013.01.15. 09:33:46

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Ha magas vagy, nem fog tetszeni, mert 1. sokat kell hajlongani, ha neked is keresni kell vele egyutt, es 2. frusztralni fogja,hogy kisebb nalad, es ott szur ki veled, ahol csak lehet.

walleevagy 2013.01.15. 09:41:51

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Egy kicsit kevesbe jo, ott minden egy picit kisebb.

nyuszigonosz 2013.01.15. 09:44:34

Ezt a posztot olvasva tényleg az jut eszembe: minden elérhetö, ha az ember tesz is érte.
Csak sajnos elolvastam az elözö posztját is az írónak: hát mintha két különbözö ember írta volna a kettöt, két különbözö életútról.

Mrs. Clayton 2013.01.15. 09:57:46

@nyuszigonosz: az nem az ő posztja volt, hanem csak arra válaszolt, így naná, h más életút van benne :-D

LyukasBogrács 2013.01.15. 10:01:35

Kisasszony, önt felvettünk!
graphics8.nytimes.com/images/2012/04/27/arts/27RDP_GIANT_SPAN/27RDP_GIANT_SPAN-articleLarge-v2.jpg

Érdekes, hogy az érettségizettek csak akkor büszkék arra, hogy nincs diplomájuk, ha már találtak állást, és megmelegedett a szék alattuk. Előtte olyan csendesek...

nigara 2013.01.15. 10:07:28

Hhhajjjjhhh... Jó történet, jó végkifejlet - de könyörgöm, miért Írország?...
Kevesebb elutasítás lenne/lett volna bárhol máshol a világban. Aztán magasan jobb életszínvonal UK-ban.
Ezt a poszton fellelkesült kivándorló-jelölteknek mondom, komolyan.

karburator (törölt) 2013.01.15. 10:41:28

Jó írás, csak így tovább!

"Magyar szakos voltam egyetemen"... "egyetemi / főiskolai végzettség nélkül, tisztán gimnáziumi érettségivel."
Általában nem az egyetem határozza meg, hogy milyenek leszünk később, de azért jól jön valamilyen papír

"Az addig megszerzett nyelvtudásomnak és határozott fellépésemnek köszönhetően felvettek egy multi pénzügyi osztályára."
Nem lebecsülve az elért teljesítményt, de a legtöbb multis "pénzügyi" állást (SSC, bankok) Magyarországon egy betanított majom is el tudja végezni, ezért nem kérnek végzettséget, csak angol nyelvtudást, ellenben kevés olyan állás van, aminél viszont tényleg szükség van arra, amit az egyetemen tanultál.
Persze nálad nem volt papír, így jó itt kezdeni, de a feljebb lépés később nehézkessé vált volna, mivel ezek nem igazi "pénzügyes" szakmai munkák, hiába nevezik annak.

Frőczy Sanyi 2013.01.15. 10:51:15

Jó kis poszt volt ez, tényleg inspiráló. Tisztán látszik, hogy a szerző nem kényszerből, és nem is "mosogatni" ment ki. Mondjuk számomra mindenképpen érdekes, hogy pusztán a nyelvtudása segítségével el tudott helyezkedni itthon egy multinál, ebben a diplomát erősen túlfetisizáló országban. Mondom ezt úgy, hogy én is a diplomám megszerzésének célegyenesére fordulok rá :)

VíziLó 2013.01.15. 11:23:37

Vannak foglalkozások, ahol a diploma elengedhetetlen, mert az egyetemen kapják meg a tudás kulcselemeit. Így pl. nem szeretném, ha olyan orvos operálna, aki az Ecserin vette a diplomáját, s egy völgyhidat is jobb, ha képzett mérnök tervez. Bár hozzáteszem, hogy ezeknél a foglalkozásoknál is az egyetem csak alap, amire aztán kezdőként a gyakorlatot felépíti.

Vannak aztán olyan foglalkozások, ahol diploma nélkül is jól lehetne boldogulni. A társadalomtudományok, pénzügyek, oktatás, turizmus, stb., tartoznak ide. Nekem 2 diplomám is van, de őszintén szólva az egyetemen tanultaknak soha semmi gyakorlati hasznát nem vettem, sokkal inkább az élet megpróbáltatásai során elsajátított egyéb készségeimnek.

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.15. 11:58:58

Alpesi udvozletem Lenk im Simmentalbol!
Nektek milyen volt a reggel?
Nekem ilyen:
imageshack.us/photo/my-images/46/doc013.jpg/
http://imageshack.us/edit.php?url[]=845/9774/982658338/doc007.jpg/y
http://imageshack.us/edit.php?url[]=541/1686/982658291/doc009.jpg/y

multikarrier · http://multikarrier.blog.hu/ 2013.01.15. 13:02:15

Remek történet! Nincs véletlenül kedved kicsit részletesebben kifejteni a karrierutad? Lásd alább a mai írást Ilonától.

multikarrier.blog.hu/2013/01/14/karrierutam_tortenete_az_ssc-k_fogsagaban

JJJJJ 2013.01.15. 13:14:50

@VíziLó: Szeretnéd, ha a gyerekedet egy csak érettségivel rendelkező magyartanár tanítaná?

VíziLó 2013.01.15. 13:26:51

@JJJJJ: Ha kellő ismeretekkel rendelkezik, akkor nem zavarna, s nem érdekelne, hogy egyetemen vagy autodidakta módon szerezte tudását. Nekem sok olyan tanárom volt, akik teljesen alkalmatlanok voltak a pályára. Nekem nincs tanári képesítésem, de az egyetem mellett nyelvórákkal tartottam fenn magam, s a tanítványaim eredményei mutatják, hogy valószínűleg jobban csináltam, mint sok szaktanár.

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.15. 13:34:55

@VíziLó: Igy van!Hany olyan kepzett tanarral talalkoztam, aki gyakorlatilag egy barom volt.
Ahogy a mondas tartja, aki nem tudja az tanitja..Heheh
Off
Szeretnem ha valaki felhomalyositana, pontosan mi az hogy "multi"?
Mi szamit annak?
Pl.Egy nemzetkozi szallodalanc budapesti szallodaja, mint az Intercontinental, vagy Four seasons, Corinthia Grand Hotel Royal,stb az az?
Es ezzel a logikaval akkor a szallodaigazgato es a modogato is egy "multinal" dolgozik?

Határátkelő 2013.01.15. 13:47:55

@yetti: Igen, ez nekem is feltűnt. Mi van itt? :)

VíziLó 2013.01.15. 13:53:27

@Határátkelő: Ez egy jó poszt, nem nagyon lehet mit hozzátenni vagy elvenni belőle.

JJJJJ 2013.01.15. 13:56:28

@VíziLó: Ugyanezt a hídépítő mérnökről is elmondhatod.

karburator (törölt) 2013.01.15. 14:13:11

@Határátkelő: aki értelmesen vándorol ki, van nyelvtudása és szakmája, mindent megtervez és amit megtervezett, azt végigcsinálja, utána pedig normálisan él, abban nincs semmi különös

@tableno: egyetértek

micsoda? 2013.01.15. 14:31:17

Jó poszt, tetszik a gyakorlatiassága. Először olvastam arról is, hogy mit jelent egy főnöki hozzáállás. Szerintem nálunk ezt kevésbé értékelik. Itthon a morcosság jellemző. Gondolom az irigység kikezdené a nem morcost. Volt esetem, hogy levélben dicsértem meg az üzleti eladót, hát semmi reakciót nem tapasztaltam az üzletben. Bizonyára arra gondoltak az illetékesek, hogy a kiemelés a munka rovására menne.

Motorman 2013.01.15. 14:35:17

Nekem leginkább a "sok „barátom" akkor kopott le" dumától áll fel a szőr a hátamon! Te hagytad itt őket vazze! Abban a mindennapi görcsös gürcölésben élnek, amiből te elmenekültél! Gondolod, a te egód ápolása életük fő elfoglaltsága?

tableno 2013.01.15. 15:09:39

@Határátkelő: Általában jellemző, hogy a legjobb posztokhoz van a legkevesebb komment. Minek írja le az ember 25-dikként, hogy "tetszett a poszt"?

tableno 2013.01.15. 15:12:54

@Motorman: Ja, ezért van az, hogy ők csak "barátok", nem pedig barátok. Az én barátaim (az igaziak) magasról tesznek rá, hogy én "elmenekültem". Örülnek ha jól megy nekem, ahogyan én is örülök, ha jól meg nekik.

Mrs. Clayton 2013.01.15. 15:21:53

@hogyne,persze,igazad van!: nem túl bonyolult a definíció, ugyanis olyan társaságok tartoznak a multinacionális vállalatok közé, mint egyébként magából az elnevezésből is kitűnik, melyek több országban jelen vannak,
általában azokat értjük alatta, amelyek kellően nagyok is ahhoz, hogy pl a globalizációra megfelelő hatást gyakoroljanak
így nyilván a Four Seasons mosogatója egy multinál dolgozik, mint ahogy a Tesco kocsitologatója is

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.15. 15:24:04

@Jess G: Koszonom a valaszt.Szoval akkor nemzetkozi cegeket ertunk alatta, es gyakorlatilag barmilyen teruletrol lehet szo, kereskedelem, vendeglatas, penzugy.

tableno 2013.01.15. 15:30:59

@hogyne,persze,igazad van!: Annyit árnyalnék a dolgon, hogy amit Magyarországon "multis karrier"-ként emlegetnek, az általában egy ilyen nemzetközi cég menedzsmentjét jelenti (pénzügy, informatika, marketing, HR...).

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.15. 15:33:44

@tableno: Aha.De hogy lefprditsam a dolgot a sajat szakteruletemre, Pl:Ha en elhelyezkedek cukraszkent a Four Seasons hoz, Budapesten, aztan 10 ev mulva focukrasz vagyok a Maldiv-szigeteken, az is "multis karrier".?

odamondó 2013.01.15. 15:34:24

Írország és Anglián kívül nem sok ország van Európában ahova ki lehet még menni így csak nyelv tudással mindenféle tudás nélkül.

Mrs. Clayton 2013.01.15. 15:39:13

@hogyne,persze,igazad van!: azt gondolom a karrier szónak nem lehet általános definíciója, tekintettel arra, hogy ez nagyban függ az egyéntől
jellemzően azonban valamilyen magas munkakör, vezető beosztás betöltését értik alatta
ennek alapján egy főcukrászi állás elérése annak számíthat
bár sztem ha az egyént nézzük és a mosogatóból lett szakács egy nagyvárosi, jó forgalmú étteremben az is karrier, ha az illető annak érzi

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.15. 15:41:22

@odamondó: Nem ezt tapasztaltam.
Svajcba siman ki lehet jutni angollal.
Mielott ide jottem ahol vok, Nemetorszagban is voltam probamunkan.Stuttgartban, egy restaurant/gasthaus zum hirschen nevu szalloda/etteremben. NAgyon jo hely, es mindenki kivetel nelkul beszelt angolul.Vegul nem oda kerultem, kicsit banom is, de a lenyeg, eleg lett volna az angol.En beszelek kicsit nemetul is, eros angol, kozepes francia, de sokan voltak ott, akik csak angolul beszeltek, es siman ott dolgoztak.
Tavaly egy szallodabol kerestek Barcelonabol, oda is eleg lett volna az angol, mivel sem spanyolul, sem katalanul nem beszelek.En meg nem talalkoztam olyan nemetel, hollanddal aki ne beszelte volna jol az angolt!

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.15. 15:43:35

@Jess G: Igen, teljesen igazad van, es azert kerdeztem, mert mar mindenhol hallani ezt a szot hogy "multi" , de pontosan mit is takar.A karrier tulkepp mindenkinek mast jelent.(Nekem pl egy kiszamithato, nyugodt eletet, annyi keresettel, amennyibol kiszamithatoan meg tudok elni, csendben, nyugalomban.)

tableno 2013.01.15. 15:44:13

@hogyne,persze,igazad van!: persze, igazából az, csak a "magyar" definíció szerint nem. De ez nem a te hibád, hanem az otthoni közfelfogásé...

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.15. 15:48:32

@odamondó: Sot, olyan peldat is tudok, amikor az angol nem volt eleg, pedig Nagy-Britanniarol van szo.
Van egy szalloda, Jersey szigeten, szinten nagyon profi, es a sef pl francia, es nem beszel angolul.Olyan helyettest kerestek aki franciaul beszel, nem angolul, pedig a sziget tagja a Brit birodalomnak.Vagyis nem is tudom mi a kapcsolata, jo lenne utananezni, ott is van munka, voltam is ott 2 napot, latogatoba, nagyon szep, szinte mintha nem is UK-hoz tartozna.Napfeny, tenger!A szalloda a www.bohemiajersey.com/

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.15. 15:51:07

Sot, a legkemenyebb Skocia volt, a Ben Nevis labanal, Fort Williamben!Ott semmire sem mesz az angollal, haha!Voltam ott 2 evet, de az elejen egy szot sem ertettem!De vicces volt, es senkit sem zavart!Inkabb szivesen tanitottak a szep tajszolasra.Hehe
www.inverlochycastlehotel.com/
Ez volt a legszebb hely ahol eletemben jartam!

Mrs. Clayton 2013.01.15. 15:51:57

@hogyne,persze,igazad van!:
ha neked az a karriered,hogy olyan munkát végezhess, amelyből kényelmesen megélsz, akkor az, mire nyugdíjba mész ki fog derülni, hogy milyenre sikerült
egy karrier lehet egyszerű is meg fényesen csillogó is
hogy ettől mások hanyatt esnek-e vagy sem, az attól függ, hogy mennyire fényesen csillog a CV-d

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.15. 15:55:05

@Jess G: A ketto nem zarja ki egymast!
En mindig csak jo helyeken dolgoztam, meg akkor is ha kevesebb a penz, mert az en szakmamban nem az iskola szamit, hanem a CV-d, hogy milyen helyek vannak benne, illetve a szaktudas, amit nem iskolaban tanitanak, hanem gyakorlat soran lehet elsajatitani.En nem a csillogast szeretem, hanem a szep helyeket, kedves emebreket, es nyugalmat.

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.15. 15:57:30

@yetti: eezt nem egeszen ertem, biztos bennem van a hiba:)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.01.15. 16:05:40

@hogyne,persze,igazad van!: Amikor írtam az utolsó comment a kastély szállodás linket tartalkmazó volt. csak elfelejtettem elküldeni és nem lláttam, hogy frissültek a kommentek. Szép szálló, de kicsit se olcsó :)

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.15. 16:09:14

Ja, ertem.Nem tudom mennyire olcso, de hogy a legszebb hely ahol jartam, es toltottem 2 evet az biztos.Ahhoz kepest vajc kurya ff...fule.
Nagyon kedvesek voltak, segitettek a beilleszkedest, banom hogy eljottem!A szallodaban volt 2 dudas "highland piper", es mindig a scotland the brave, vagy a dunk scottish man-t jatszottak!Haha.

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.15. 16:22:55

Na igy!
Most jo lesz!
kedves Hataratkelo, a benazasaimat torold lecci, nem akartam telef.sni az oldalt, csak egy kis izelitot abbol amit csinalok.
imageshack.us/photo/my-images/46/doc013.jpg/

Ugyandehogy (törölt) 2013.01.15. 16:27:52

@hogyne,persze,igazad van!: a kurva ypszilont vedd le a végéről és jó lesz.:)
html kódok nem működnek kommentben

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.15. 16:31:10

@Babette_: Koszonom, igazad volt.Naszoval, kedves HA, a tobbit torold legyszives!
A tobbiektol meg elnezest

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.15. 16:48:12

@Határátkelő: Koszonom!Encsak gyakorlok, es gyujtom a zanyagot a svajci munkavallalasomrol szolo poszthoz!:)
De az utolso, mukodo linket hagyd fent pls!:)

odamondó 2013.01.15. 16:55:01

@hogyne,persze,igazad van!:

Svájcba ki lehet bár északon németet nyugaton franciát délen olaszt kérnek extrának.

Németországban csak angol? Te abban a Németországban jártál ahol én szoktam? Ahol Frankfurtban a Commerce Banktól 200 méterre lévő étteremben csak németül beszélnek a felszolgálók? Ahol a frankfurti reptéren (világ ~5. legnagyobb utasforgalma) a security checknél csak németül szólalnak meg. Ott ahol a hotel recepciókon nem nagyon hajlandóak megszólalni angolul.

Séfeknek mennyire fontos a nyelv tudás? Egy jó séfért (ne adj isten Michelin csillagos) bármit megtesz egy értelmes étterem/ szálloda. Amúgy egy igazán jó séfet csicskástul mindenestül szoktak felvenni. Ha üzbégül beszél akkor olyan lesz a pereputtya is.

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.15. 16:55:17

@Határátkelő: Nagyon koszonom!Ha igy folytatod, meg blogiro is lehetsz!::))

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.15. 17:02:54

@odamondó:
Huh, sok mindent kerdezel, ugy latom te elegge kepben vagy.
Itt voltam://www.zumhirschen-fellbach.de/index2.html
En eddig csak michelin csillagos (1/2) helyeken dolgoztam, szal sztem elegge jo az oneletrajzom, es a szakmamban nagyon konnyu elhelyezkedni, jol kepzett szakacs/cukrasz, jo tudassal, es referenciakkal konnyen el tud helyezkedni.
Bar en cukrasz vok, a melegkonyhan is otthonosan mozgok, ugy szoktuk csinalni, hogy osszedolgozok az eloetelessel, eleve en sutom a kenyereket, az megy ugye ki eloszor, aztan csinalom az amouse-bouche okat.Aztan segitek az eloeteleknel, es amikor vegeztunk, az eloeteles segit a pre-desszertnel, desszertnel, es a petit-fours nal is.
Es mivel jok a referenciaim, es meg is tudom csinalni amit kell, az angol nekem mindig eleg volt.Persze mindenhol igyekeztem elsajatitani a helyi nyelvbol amennyit lehet.Az angolom eleg eros, a francia is alakul, most a rohadt sviccerduccsel szenvedek.
Konyhan egyebkent a legtobb szakszo franciaul van, igy ez minden konyhan ugyanaz!
Biztos igazad van, aki nem szakmunkara jelentkezik, hanem csak ugy kikoltozik valahova, nem angol anyanyelvu orszagba, ott lehetseges, hogy szukseg van a helyi nyelvre.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.01.15. 17:03:22

Nem vár a Kánaán jó cím

bár sok álomvilágban élőt ez nem józanítja ki, ők azt is hiszik, ha majd a fideszt 2040-ben leváltják, akkor majd eljő a Kánaán

dopeman a messiás elvezeti őket

odamondó 2013.01.15. 17:23:33

@hogyne,persze,igazad van!:

Jaaaa. Hát igen akkor te a speckó részét látod. Amúgy én is, mert az én szakmám is angolul megy mindenhol országtól függetlenül, de ennek ellenére látom tapasztalom, hogy ilyen hupákolónak csak úgy kimenni és onnan felnőni valami komolyabb (akár irodai) munkába csak íreknél angoloknál lehet.

Majd amikor jönnek hasonló történetek Portugáliából, Spanyolo.-ból, Franciao.-ból, Olaszo.-ból akkor majd gratulálok. Csak nem jönnek. Ezt az oldalt is meg lehet nézni ez a kimegyekküffődremindennélkül történetek is mind Írországból jönnek. Vajon miért.

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.15. 17:31:17

@odamondó: igazad van, de en alapbol ugy indulok ki, hogy adott munkavallalonak van valami penze teheto szakmai tudasa.
Es en ezalatt ertem a teherautosofort, es az orvost is, mert mind a ketto "szak" munka.Ugy meg tudom erteni, hogy valaki kiutazik pl Berlinbe, es becsonget mindenhova angolul, hogy munkat keresek, barmit elvallalok..stb.Biztos van ilyen is, de sztem eselyesebb valami penze teheto tudassal!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.15. 17:57:15

@VíziLó: azert ezt igy ebben a formaban nem jelentenem ki...:)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.15. 19:00:04

@odamondó:

Több magyar kollégám is volt Bulgáriában, aki nem tudott bolgárul.

odamondó 2013.01.15. 19:22:08

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Legközelebb légyszíves mélyedj el jobban a kommentek olvasásában. Kösz.

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.15. 19:25:19

@odamondó: az nem jo.marhasagokat beszelni sokkal egyszerubb!:)

2013.01.15. 20:38:29

Celtudatos a poszterina. Csak 1 kerdes, miert pont Irorszag? Sajat velenyem, hogy Europa legsuttyobb orszaga, illetve az EU-e.

2013.01.15. 20:50:27

@hogyne,persze,igazad van!: a Jerseys kerdesre a valasz. Jersey Crown Dependency. Onalloak sokmindenben, de mi vedjuk meg oket, ha megtamadjak. Utleveluk is brit, de Jersey adja ki.

nyuszigonosz 2013.01.15. 21:59:16

@charlieharper: Fantasztikus krimit olvastam pár éve, részben a Szigeteken ( Kanalinseln) játszódott. Állítolag jól lehet ott pénzt "parkolni" az ottani bankokban. Jobban mint Svájcban. Mármint a krimi szerint.

Szóval Jersey, Guernsy, Alderney, Sark, Herm a picit nagyobbak, azonkívül van még a Brecqhou ahol ketten laknak, Jethou szigetén 3-an és még 7 pici lakatlan sziget.

Taxomükke (UK) 2013.01.15. 22:04:54

@wmiki: Na ez ide egyaltalan nem kell, menj vissza inkabb a politikai temaju blogokba, ott oszd az eszt es puszilgasd orbant.

2013.01.15. 22:12:40

@nyuszigonosz: Igen, Jersey, Bahamas es meg jo nehany orszagokban nagyszeruen lehetett eldugni a penzt. Most mar nem annyira bar meg mindig jo nehany orszag ad erre lehetoseget. Valamibol nekik is elni kell a jersey potatoes egyedul nem fog gazdasagot teremteni:)

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.15. 22:27:45

@charlieharper: Tavaly nyaron voltam kint egy hetet, egy volt kollegam dolgozik ott, 5eve.Hat, a pofam leszakadt.Sehol egy lepukkant haz, sehol egy nyomortanya.Az autokban benne van a kulcs, senki nem viszi el, nem tudnak vele mit kezdeni, no crime.Es meglepoen jo volt az ido.40fok sosem volt, de stabil 25-28fok nyaron.Akkor elvileg tudnek ott az eu-s allampolgarsaggal munkat vallalni?
www.bohemiajersey.com/
ide pl felajanlottak egy allast.

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.15. 22:29:35

Guernse-en is voltunk, atmentunk komppal, baszki, ott az autok ki vannak tiltva a forgalombol!
Jersey nagyon szep volt, nem az a tipikus Anglia!

2013.01.15. 22:56:46

@hogyne,persze,igazad van!: Ha magyar utleveled van, akkor ez vonatkozik rad:

www.gov.je/Government/Departments/HomeAffairs/Departments/CustomsImmigration/Pages/JerseyCustomsImmigrationEurope.aspx

nationals from the EU and European Economic Area (EEA) are free to come and live and work in Jersey subject to local housing requirements

De!!! Elsosorban helyieket szeretnek foglalkoztatni (ha felajanlottak allast kozvetlenul, akkor biztos kosher a dolog). Itt tudsz olvasgatni, hogy mi kell ahhoz, hogy a szigeten kivulit vegyenek fel es pl hogyan lehet lakast venni:www.cab.org.je/index.php?option=com_content&task=view&id=91

A londoni kollegaim, akik Jerseyrol jottek, mind elmennek, ha a gyerek iskolaskoru lesz. Inkabb ott nevelnek gyereket. Alacsony a bunozes, nyugodt elet. Az erem masik oldala a klausztofobias feeling es a belterjesseg. 1-2 evre teljesen kibirhato szerintem. Sokat nem tudok mondani rola, inkabb csak kollegaktol es nehany uzleti utrol vannak benyomasaim. Ott meg nem eltunk es szerintem nem is fogunk:)

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.15. 23:11:31

@charlieharper: koszonom, ez lett volna a kovetkezo kerdes, a munkavallalas.Igen, munkaszerzodessel ajanlottak allast, ugyhogy abba azert nem hiszem hogy brleszolhatnak hogy egy munkaltato kit alkalmazzon.Azt olvastam rola h vilaghiru penzugyi kozpont, jelentos elelmiszer ipar, es turizmus.Igen komoly fizetest is adnak, illetve az adok nagyon alacsonyak.De elsosorban arra lettem volna kivancsi h. EU-utlevellel konnyebb e a munkavallalas, de erreegkaptam a valaszt amit koszonok.

montroyal ( CAN qc) 2013.01.16. 02:13:01

@VíziLó: vegre valaki megirta hogy a diploma nem , az egyetemen tanultak, foleg egyes foglalkozasoknal, abszolut semmit nem jelent... persze jol hangzik 2 diplomam van .. es egy irodaban vegez administrativ munkat..nemreg olvastam egy felmerest canada vezett a diplomasok szamaban .. el tudom kepzelni mert itt a kozepiskolakbol szinte az egesz osztaly megy foiskolara egyetemre ....mig szakmunkasokat nehez talalni foleg fizikai munkakra ..egy nagy epitkezesre hegesztoket mind kulfoldrol hoztak mert itt egyszeruen nem talalnak ... regebben naivan bementem a karosszerias iskolaba kivalasztani a legjobb fiatalt es a tanar ismerosom azt mondta itt akik elkezdik az iskolat mar mindnek elotte megvan a helye ahova menni fog dolgozni..

tanato 2013.01.16. 07:26:18

@montroyal: Akkor ez világjelenség,ott is büdös a fizikai munka sokaknak,ahogy írod.Bár itthon sajna tényleg nem jól megy most a jó szakembereknek sem,elegendő megrendelés ,nagyobb volumenű építkezések,beruházások híján,toldozgatásból,foltozgatásból meg adóelkerülésből próbálnak fennmaradni a vállalkozó szakmunkások is.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.01.16. 07:59:29

@Taxomükke: :x
hát ez elég gáz mentalitás

tehát aki szerinted nem rühelli a fideszt, meg a magyarokat, az orbánt puszilgatja.... :x
hát ezzel nem viszed sokra, normális emberek között

lendkívül magas langú embel Lómában 2013.01.16. 08:25:19

@wmiki:
Ez most mind1. Taxomükke nyílván arra utalt, hogy nem helyénvaló dolog politikát belekeverni, egy alapvetően nem politikai témájú társalgásba.
Mint ahogy a körzeti orvoshoz sem időjárásjelentésért megy az ember. Más kérdés, hogy a váróban általában megkapja... :)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.01.16. 08:38:37

@lendkívül magas langú embel Lómában: :x nos nekem nem úgy tűnik, hogy arra utalt volna...
sokkal inkább kiolvasható valamiféle gyűlölet, a soraiból

Zabaalint (törölt) 2013.01.16. 11:13:04

@wmiki:
"tehát aki szerinted nem rühelli a fideszt, meg a magyarokat, az orbánt puszilgatja.... :x"

Ez így önellentmondás, aki rühelli a magyarokat, az inkább örül a Fidesz hatalmának, mert tönkreteszi az országot.

elkoltozott. 2013.01.16. 16:31:46

az irás elmegy. De az "ember" szó ebben a kontextusban... anyám ettől agyf.szt kapok konkrétan.
Ha a pasid aza a férjed az emberm, akkor te minek aposztrofálod magad?:))

montroyal ( CAN qc) 2013.01.17. 00:58:46

@tanato: foleg az elhivatott palyat valasztokat szeretem ... ha megkerdezed miert mennek ilyen olyan egyetemre foiskolara a valasz mert sokat fognak keresni es nem kell dolgozni...jogos eletszemlelet..egy ismert tortenet az ugyved megkerdezi a vizszerelotol miert szamol 300$os oradijat ,ennyit o sem keres mint ugyved.... mire a szaki amig ugyved voltam en se kerestem ennyit..

tanato 2013.01.17. 07:07:04

@montroyal: Így van,szinte a média is azt sugallja hogy büdös a fizikai munka,gondolj bele az USA vígjátékok min.80%ban is a főhősök irodában dolgoznak,nem műhelyben.Egy hamis ideálképet festenek.Itthon meg plusz emellett még a "link" főiskolák és egyetemek időhúzásra is alkalmasak,mert nem tudják a gyerekek meg szülők eldönteni,hogy merre tovább,inkább teljen az idő egy felsőbb iskola falai között.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.01.17. 08:00:56

@tanato: plusz a fizetések is úgy vannak kalibrálva, hogy semmittevéssel/irodai munkával sokkal többet lehet keresni, mint rendes munkával

tanato 2013.01.17. 20:43:29

@wmіkі: Igen a világ nagy részén óriási a különbség a jövedelmekben az irodai dolgozók és a fizikai munkások között az előbbiek javára.Főleg nyugaton és még jobban a harmadik világban.Persze itthon is de nem olyan széles az olló mint kint.

Bicikliző medve 2013.01.18. 14:56:53

@montroyal: nem a fizikai munka a büdös, hanem a 80.000 Ft, amit lehet keresni het 6 nap (jobb esetben a vasárnap megmarad pihenni), napi 12 óra robottal. Nekem is a nyári fizikai munka jó ösztönző volt, hogy tanuljak :)

Szemben a haladással · http://onellatasrol.blog.hu 2013.02.22. 19:21:16

"egy reggel munkába menet felmerült bennem a kérdés, mi tart még itthon minket. Nekünk nem volt min gondolkodni, akkor mind a ketten rávágtuk, hogy semmi. "

Rettenetesen sajnállak. És örülök. Annyira jó, hogy akinek a család, a barátok, a közösség, a nemzet, az ízek, az illatok, a táj egy nagy "semmi" az elhúzhat. A rendszer szar, de a mobilitás eszménye egy csodálatos dolog, aki menni akar, megy és ettől mindenkinek jobb lesz.

HaHáromLábonGyábokorsz 2013.04.19. 16:06:34

@Szemben a haladással: jot nevettem a kommenteden am. Szeretem az olyan megjegyzeseket amikor hozzaszolo kiemel egy szamara foghatonak latszo mondatod az egeszbol cikkbol majd jol kieli rajta a kisebbsegi erzeseit kis irigyseggel keverve.

Hozzateszem minden orszag gyonyoru es baratokra akarhol lehet am bukkanni.

A szuleim ugy neveltek, hogy mar 8 honapos koromban trabanttal korbeutaztuk magyarhont. En el tudom mondani magamrol, hogy megmasztam az osszes hegyet/dombot odahaza, tudom mi az az uveghuta, korbeeveztem a Tiszat es a Dunat is odavissza. Kivancsi lennek te hogy allsz? Nincs szuksegem a sajnalatodra, hidd el jol vagyok nelkule.

Minden jot kivanok Neked! ;)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása