oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. január 08. 06:58,  A megaláztatások ellenére megérte 370 komment

2013. január 08. 06:58 Határátkelő

A megaláztatások ellenére megérte

Egy hazatérő határátkelő írása következik ma, ám János helyzete annyiban speciális, hogy már nyugdíjasként tért vissza Magyarországra, hogy (mint írja) ne Németországban, egy drágán bérelt lakásból kicsavarogva kelljen összehasonlítgatni a Lidl és az Aldi árait. Tapasztalatait érdemes elolvasni, utána pedig jöhetnek a kommentek! (A kép természetesen csak illusztráció.)

idős pár.jpg

„66 éves vagyok, (újra) Magyarországon élek Budapest közelében egy kisebb településen. Lányomat (38 éves) anyja vitte ki 13 éves korában Izraelbe, azóta is ott él. Egyik unokám Angliába Southampton mellé Littlehamptonba ment ki kb. fél éve az egyetemi tanulmányai befejezése után, azóta is babysitterként dolgozik, és mint (többek közt) nagy rockfan: nagyon jól érzi ott magát.

Én mint belvárosi elkényeztetett zsidógyerek: búvársportolás, polit-beatzenekari sikerek és fodrászként dolgozva sikertelen továbbtanulási próbálkozások után 1972-ben egy másfél éves elrontott házasság után „disszidáltam" a barátnőmmel, akivel később összeházasodtunk Németországban, ahol végül is féléves bécsi és félévi olaszországi tartózkodás után letelepedtünk.

Futószalag mellett

Kisebb-nagyobb próbálkozások után a francia-német-luxemburgi határ háromszöge közelében maradtunk, ahol Saarbrücken mellett egy Ford autógyárban kezdtem el dolgozni (mert ugye sokak szerint a zsidók nem munkával keresik meg a kenyerüket).

Ugyan a felvételi folyamán tett ígéretekből (továbbképzés, karrier) nem lett semmi: elkezdtem a szalagon a legnehezebb fizikai munkával keresni a (nem is rossz fizetésű) kenyeremet, amire már csak azért is nagy szükség volt, mert a feleségem munkájára nem számíthattam, és közben megszületett a második gyerekünk is.

Hosszú évek keserves munkája folyamán (az első 6 hónapban a kiakasztott WC ajtón aludtam, mert úgy fájt a hátam) - miközben több találmányomat és újításomat „ellopták" - végül is sikerült elismertetni némileg a rátermettségemet és a szorgalmamat.

Felfelé a szamárlétrán

Ugyan továbbtanulni nem engedtek, mégis lassan tovább léptem a „szamárlétrán": a szalagon betanított munkásból egy minőségellenőrző osztályra kerültem, ahol tesztpilótaként kiharcolhattam a rég várt elismerést, mivel a begyűjtött adataimat saját magam idegen segítség nélkül vittem fel egy általam kifejlesztett leegyszerűsített programmal a központi amerikai adattár komputerközpontjára.

Közben harmadszor is megházasodtam (Magyarországon) és azóta is boldogan élek a feleségemmel idestova 30 éve, nyugdíjba vonulásom után már Pest környékén a saját házunkban.

Nyugodt öregség

Hogy megérte-e: erre a kérdésre már nehezebb a válasz, így alakult... Leszámítva a rengeteg megaláztatást (amikre mindig megvolt a verbális frappáns válaszom, mivel az intelligenciám és a szókincsem messze meghaladta a munkatársaimét), emellett egy életem végéig kísérő psoriasist (pikkelysömör) is sikerült "beszereznem", valamint egy hólyagrákot: amiből egy 8 és fél órás privát műtét révén 7 éve sikerült szerencsésen kigyógyulnom: MÉGIS AZT MONDOM, HOGY MEGÉRTE!!!

Van egy nyugodt öregségem: egészséges környezetben, boldog kiegyensúlyozott házasságban, élhetek a hobbyjaimnak, és mindezt messze jobb életszínvonalon, mint ha Németországban egy drágán bérelt lakásból kicsavarogva hasonlítgatnám össze a Lidl és az Aldi árait...

Miért érdemes elindulni?

Az élettapasztalatom alapján csak azt tudom Neked (nektek) tanácsolni, hogy (egyelőre) semmiképp ne is gondoljatok a magyarországi bizonytalan, állandóan változó feltételek melletti karrierépítésre.

1.: A szüleitek is boldogabbak lesznek: ha látják, hogy Ti is megtaláltátok a számításotokat.
2.: Ha elkap a honvágy: bármikor hazalátogathattok több pénzből (az én időmben még le voltak zárva a határok, „politikai menekültként" 6 évet kellett várnom arra, hogy újra láthassam Anyámat).
3.: Az anyagi és egzisztenciális biztonság az egyik legfontosabb alapfeltétele a családalapításnak, a jó házasságnak és a perspektivikus gyermeknevelésnek.

Végül még egy jó tanács: ha tehetitek (nyelvtudás, stb.), orientálódjatok inkább az USA irányába, mert ott még mindig nagyobbak a lehetőségek. Egy példa: ha ott a vállalkozásoddal akár egymás után többször is becsődölsz, még szívesebben is adnak a bankok újra pénzt, mert ott tudják, hogy a saját károdon tanultál a legtöbbet, viszont egy jó ötlettel kiugorhatsz, és nem vág agyon az adóhivatal.

Az, hogy hazulról nézve messze van relatív... amíg én autóval eljutok Diósdról évente kétszer Saarbrückenbe, az is egy nap. Ha repülök, arra is rámegy a nap - csak olcsóbb. Szerintem egy amerikai repülőút Pestre még mindig kényelmesebb és rövidebb, mint egy magyar vonatút Aradról Bécsig."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr625003868

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: The Show Must Go On 2013.01.08. 10:09:34

Boldog Újévet! Nem tűntünk el mindössze téliesedet az idő, na meg jöttek az ünnepek. A kinti munkálatokat erősen befolyása alá gyűrte a hőmérséklet hirtelen zuhanása, na meg az a tény is, hogy ennek köszönhetően az utolsó alkalmakkor már komoly rétegek...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kék madár 2013.01.09. 00:27:15

@kalandortexasi: ha jol ertem amirol te beszelsz, az a condo rules.
senkinek sem kotelezo egy 20 oldalas hazirenddel biro HOA-hoz kotni a lakhatasat, tele van az orszag olyan lakasokkal es hazakkal ahol senki nem szol bele, hogy hany evtizedente nyirod a fuvet.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.09. 00:43:35

@zopilote: toyotarol?
nebassz az egesz orszag toyotaban fetreng
amugy egyertelmuen me too

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.01.09. 00:44:34

@hagyma: @váj mí: ez igy nem igaz
sot hozzad sem szolnak h a szepen leallsz es varsz a kocsiban
addig csekkolnak es addig Ok sem szallnak ki
azt az ember tudja, hogy ilyenkor nem vihancol a kocsiban ha nem szepen var"
Ezt en is megerositem:) Akinek negativ tapasztalata van/volt amerikai igazoltatassal, az valoszinu nem ismeri az itteni rendszert, amit Hagyma is leirt nagyon korrekten:) A rendorok - en ezt tapasztaltam eddig - mindig normalis, udvarias hangnemben beszelnek, persze akkor, ha a kocsiban ulo is hasonlokeppen viszonyul a helyzethez.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.01.09. 00:48:56

@kék madár: "meg azt hadd kerdezzem meg, toled vettek Los Angelesben ujjlenyomatot? "
Mindenkitol vesznek, aki nem "idevalosi" :) ez a procedura resze, csak nekunk, europaiaknak fura, mint ahogy jo par evvel ezelott az is fura volt, hogy a security check-nel a cipot is le kellett venni. Az most mar legtobb Eu orszagban is letezik (javitsatok ki, ha nem igy van)

váj mí 2013.01.09. 00:50:21

@Zsuzsi65: Ja, biztos, csak kifogtunk egy tahót, aki azt hitte Európa fővárosa Párizs. Tudod, kiléptünk a patternből, mert Deutschland nevű állama nem igazán van az USA-nak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.09. 00:56:30

@tildy:): nekunk mindenhez van kozunk
el kene mar fogadni

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.01.09. 00:59:23

@kalandortexasi: "Csak azért tettem én is hozzá a beszélgetéshez, hogy ne csak egy európai turista véleménye hangozzon el. "

Koszonom, tobb ittlako neveben is :) En is tobbszor probaltam mar arnyalni a kepet, ami sok emberben el az USA-rol. Igyekszem bekes eszkozokkel harcolni a sok altalanositas, kozhely, es teves esetleg felinformacio ellen, amely sokak fejeben el :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.01.09. 01:08:16

@váj mí: "Ja, biztos, csak kifogtunk egy tahót, aki azt hitte Európa fővárosa Párizs."
Ez sincs kizarva, de ismet altalanositas:) (abbol az ominozus Youtube video-bol azert nem lehet kovetkeztetest levonni a 300 millio amerikai ertelmi szintjere vonatkozoan:)
Probalj belegondolni egy kicsit: azert nem szaladgalnak itt 100-aval europai rendszamu kocsik! Az emberek 99%-a nem hajoztatja at EUbol a kocsijat...minek? Az amerikai szamara az autoberles az evidens. Eppen ezert, ha talalkozik egy ilyennel - plane, ha rendor, es tapasztalt mar egyet-mast - nem feltetlenul az ugrik be, hogy "nicsak, egy europai kocsi, ezzel maskepp kell banni, mert nem ismerik az itteni rendszert" :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.09. 01:11:11

@Zsuzsi65: en igenis elvarom a rendortol, hogy orizze a rendet es ha en vetek, nem mellebeszelek, hanem bevallalom
igen Sir gyorsan mentem, mert.. itt lehet kicsit szinezni:)
multkor mondtam, hogy uj a kocsim es ugy megszaladt alattam a regihez kepest, hogy eszre sem vettem, hogy 45, nem 35
es a kocsi tenyleg uj volt es mondta OK, de legkozelebb ne szaladjon meg mert draga lesz
ebben maradtunk

kék madár 2013.01.09. 01:11:34

@Zsuzsi65: engem marhara zavar, ha valaki latott egy amerikai zaszlot es maris osztja az eszt, (minden amerikai buta, kover es rozsaszin mackonadragban eszi a hamburgert) nem vagyok olyan turelmes mint te : )
nem azert mert rosszul esik, en is elek a kritikaval ha nem tetszik valami, ki is elem a yelpen, hanem mert teves kepet alakit ki johiszemu olvasokban

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.09. 01:13:51

@Zsuzsi65: elbol gyanusabb egy europai rendszam ,ami raadasul gyorsan hajt...
otthon kifejezetten utaznak a szlovak rendszamokra gyorshajtas nelkul pedig ott 10 meterre van a hatar
itt a rendor eleve feltetelezi, ha gyorsan hajtassz, akkor gaz lehet / pia, kocsilopas stb/
erre meg egy EU rendszam
nana hogy odafigyelt

lowbird11 2013.01.09. 01:14:50

www.dailymail.co.uk/news/article-2250218/Angel-Ashley-Dobbs-suing-Texas-troopers-shocking-BODY-CAVITY-search-caught-tape.html

ennyit a debil amerikáról, és a túlzásokról.

hagyma: méghogy mindenhez van közötök... tipikus amerikai arrogancia :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.09. 01:15:17

@kék madár: ez 20 eve vonulat a Magyar kozvelemenyben es sajtoban
a ruszkikat hazakuldtek es kellett uj ellensegkep
erre ugy gondoljak a hulye amerikaiak jok lesznek
ez van
nem kell torodni veluk

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.01.09. 01:16:22

@hagyma:" en igenis elvarom a rendortol, hogy orizze a rendet es ha en vetek, nem mellebeszelek, hanem bevallalom"
Pontosan igy van, a ferjem pont ezt mondta legutobb, amikor gyorshajtasert megallitottak:) Ha elismered, hogy igen, gyorsan mentel (mi is, egy lejton kozel 80-nal), akkor mindjart maskent allnak ok is hozza. Az a rendor is azt mondta, hogy legkozelebb figyeljen jobban, es mivel tudja, hogy lejton jott, igy csak 75-t "szamolt fel" :)

váj mí 2013.01.09. 01:16:36

@Zsuzsi65: Öööö, milyen videó?
Persze, az átlagember biztos megbámulja, ahogy meg is bámulták a rendszámot is, meg a kocsit is, meg találgatták, melyik ország lehet, melyik kontinensről. Talán egy rendőrtől azért az esetleg elvárható lenne, hogy legalább a kontinenst belőjje, ha nem másból a baszott nagy EU-jelből. És ne jópofizzon, hogy Paris, mert még annál is hülyébbeknek állítja be az amcsikat, mint amilyenek az előítéletek szerint. Vagy lenni ámerikaiak túl arrogáns megjegyezni más kontinensnek nevét, mint anno britek?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.09. 01:17:44

@lowbird11: hogyne lenne, mi vagyunk az osztalyfonok a Fold nevu bolygon

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.09. 01:18:42

@Zsuzsi65: hat igen azert a tikettet ritkan lehet meguszni:)

lowbird11 2013.01.09. 01:19:07

@hagyma:

hahaha,
nem sokáig, de élvezzétek ki, engem nem zavar :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.01.09. 01:19:14

@kék madár: "engem marhara zavar, ha valaki latott egy amerikai zaszlot es maris osztja az eszt, (minden amerikai buta, kover es rozsaszin mackonadragban eszi a hamburgert) nem vagyok olyan turelmes mint te : )"

Igen, engem is zavar:) Mostanaban tenyleg mintha diva lenne Amerikat szidni (latom, masoknak is feltunt ez)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.09. 01:20:26

@lowbird11: addig jo nektek amig
vagyis nekunk
ha kina less a fonok, akkor leszel bajban
@váj mí: atlagember leszarja a rendszamot

váj mí 2013.01.09. 01:23:58

@hagyma: Akkor azok nem átlagemberek voltak, akiknek feltűnt, hogy nem amcsi rendszám van a kocsin.
de a rendőr attól függetlenül egy tahó volt, és a csendőrpertut baszottul utálom, amit megengedett magának.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.01.09. 01:26:08

: @váj mí: "Öööö, milyen videó? "

Azt hittem, ismered :)) Tobb honapig keringett, mint elo pelda arra, milyen butak az amerikaiak (a szoke no amerikaiak:))
www.youtube.com/watch?v=cU_jnUPScCo

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.09. 01:26:17

bar lehet visszahivni az oroszokat
esetleg valami iszlam megszallas?
tudomasul kell venni par nagyhatalom orzi a beket a maga modjan a Fold nevu bolygon
amerika, az oroszok, angolok, nemetek, kicsit meg a franciak
is
ez van
nezd meg most argentina ugral a szigeteiert
hat orrukra kell koppintani, bar a britek nagyvonaluan azt mondtak, dontson a lakossag
meglatjuk

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.09. 01:28:47

@váj mí: lehet nem magazodott:)
najo maradjunk annyiban van itt is bunko rendor, itt sem ufok=k vannak es van normalis
kemeny es elnezobb
en pl sokkal inkabb rendparti vagyok, lehet ezert is jottem ide, nekem hulyegyerekek ne ordibaljanak ejjel 3-kor az utcan stb
haggyuk

Egyszer nyugdíjas leszek én is 2013.01.09. 01:29:12

A poszt nem rossz... hasonlóban gondolkozom én is, úgy kb. 30 év múlva aktuális a nyugdíj :-)
János bá' muszáj volt a posztot zsidózással elrontani? Ha én zsidózok, az baj, mi? Miniszterelnököt cigányozni meg mindenhol lehet :-S
Na ezt pl. kend nem írta le, hogy ez németbe' hogy megy. Akkor leírom én: nem úgy, mint odahaza...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.01.09. 01:35:12

@kék madár: "nem azert mert rosszul esik, en is elek a kritikaval ha nem tetszik valami, ki is elem a yelpen, hanem mert teves kepet alakit ki johiszemu olvasokban"

Pontosan errol van szo. Ha vki Mo-rol mondana zoldsegeket, mondjuk egy negativ tapasztalat, vagy felinformacio alapjan, annak is elmondanank, hogy nem, Mo-n nem mindenki tud lovagolni, es nem mindenki eszik minden nap gulyaslevelest, sot, az orosz nyelv sem rokona a magyarnak. (forras: kozhelyek Mo-gal kapcsolatban, vagyis pusta-fokosh-gulash-Eastern block stb.)
Ugyanigy azok, akik mar evek, evtizedek ota az USA-ban laknak, szinten ki fogjak javitani azokat, akik hasonlo teves informaciokat terjesztenek :)

váj mí 2013.01.09. 01:38:50

@Zsuzsi65: Ahham, nem láttam eddig, aranyos ...

@hagyma: Mna, mi kifogtunk egy díszpéldányt ... mondhatnám seggfejnek is, de nem akarom megbántani itt a csillagos-sávos-lobogós nemzeti érzelmeket.
Osztályfőnök, he? Aztán majd jön az igazgató, és jól elzavarja az egész bandát a francba ...

mzgldr 2013.01.09. 01:41:14

@váj mí: de mocskos egy szád van neked! Hova írtál te, a Tutti-Frutti magazinba? :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.09. 01:42:17

@váj mí: az lehet, de az igazgato is mi vagyunk:)
nem bantod meg
en szeretem ezt az orszagot, de en is lattam mar taplo rendort
nincsen ebben semmi kulonos
a kiszamithatosag nagyobb

váj mí 2013.01.09. 01:42:34

@mzgldr: Emlékeim szerint abban nem éppen a szöveg volt a lényeg ....

váj mí 2013.01.09. 01:45:52

@hagyma: Hm, állítólag a skizofrénia már gyógyítható ;)

Én is rend- és kiszámíthatóság párti vagyok (talán épp ezért jön be nekem Németország), ugyanakkor a passzív-agresszív hozzáállás valahogy nem szimpi.

kék madár 2013.01.09. 01:58:03

@Zsuzsi65: azert a humor mindig jol jon, otthon azt szoktam mondani, hogy a gyereket az iskolaban mall terkep ertelmezesre es hitelkartya hasznalatra tanitjak, itt meg azt, hogy gyerekkkoromban minden reggel mezitlab jartam be az iskolaba a fagyott tarlon es az elektromossagrol csak a tv-bol hallottam eloszor

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.09. 02:09:09

@váj mí: nalam nem
rolam lemondtak az orvosok

zopilote 2013.01.09. 02:21:33

Kanadai utlevellel rendelkezoktol nem vesznek ujjlenyomatot es photot sem csinalnak, ha
atmennek az USA -ba. Az "I too" helyett "So am I" - t akartam irni, de kozben most toltok fel elosszor a Youtubra, es nem kisse vagyok frusztrualt.:( Ezzel a Me too - val kapcsolatban mar
tobb "nagytudasu" kanadai plusz az ex -em is kioktatott. Csak azert emlitettem. Mea culpa:)
Kanadai utlevellel rendelkezoktol nem vesznek ujjlenyomatot es photot sem csinalnak, ha
atmennek az USA -ba. Az "I too" helyett "So am I" - t akartam irni, de kozben most toltok fel elosszor a Youtubra, es nem kisse vagyok frusztrualt.:( Ezzel a Me too - val kapcsolatban mar
tobb "nagytudasu" kanadai plusz az ex -em is kioktatott. Csak azert emlitettem. Mea culpa:)
Az USA es Kanada kritizalasa olyan jol esik, hagyjatok mar meg ezt a kis oromet nekunk, kis -
sebbsegi komplexusban szenvedoknek:)))

kék madár 2013.01.09. 02:22:20

@váj mí: akkora az agresszio itt, baltaval szeleteljuk es exporaltjuk a Holdra

kék madár 2013.01.09. 02:40:21

@zopilote: mi az a photo? te iszonyatosan gaz vagy es nagyon kisebbsegi komplexusban szenvedsz ha mar egy ennyire hetkoznapi szot se tudsz leiirni.

zopilote 2013.01.09. 02:52:17

@kék madár:
IIgazad van, akkor legyen fenykep! :)) Ilyen gaz embereknek a tevedes is meg van engedve,
amilyen en vagyok. Ezek utan szabad meg irnom a Hataratkelore??? Vagy kissebssegi komp -
lexusban szenvedoknek az is meg van tiltva? :)

kék madár 2013.01.09. 03:00:40

@zopilote: semmi sincs megtiltva irjal 4 nyelven

kék madár 2013.01.09. 04:28:27

@zopilote: A "So am I" vegkepp nem jo erre, szerintem

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.01.09. 05:21:34

"So do I" lesz az....
Malajziában is vesznek elektronikus ujjlenyomatot a reptéren/határon minden turistától, aki először lép be.
illetve gondolom most az új biometrikus útlevelemmel majd amikor beszkennelik minden átlépéskor, akkor azt is eltárolják.
mivel nem akarok bűnözni, nekem belefér.

DieNanny CH 2013.01.09. 06:40:25

@váj mí:
Csak halkan jegyzem meg, hogy ráadásul a zsidó"ság" egy vallás - míg a sváb, román, stb egy ...népcsoport? Majd Birca kijavít.
Valóban, csupán ezért felesleges volt beleírni, mivel a vallási hovatartozása miatt semmilyen attrocitás nem érte - legalábbis, nem írta...

Void Bunkoid 2013.01.09. 07:44:00

@zopilote: amikor te disszidáltál Kanadába, akkor még az országban több medve volt, mint ember, nem csodálom, hogy két kézzel osztogatták a vattacukrot mindenkinek, aki véletlenül betévedt abba a kontinensnyi erdőbe :)

Ugyandehogy (törölt) 2013.01.09. 08:58:23

@váj mí:
mondjuk szerintem az itthonihoz képest igen, még mindig a szabadság állama:
homar.blog.hu/2013/01/08/bianko_szabalysertes_a_rendorsegtol

Ugyandehogy (törölt) 2013.01.09. 08:59:35

@miegysmàs: úgy érzed, hogy felteheted ezt a kérdést?

nigara 2013.01.09. 09:45:15

Húúúú, ez a nagyon komoly nyelvtani feladat... Már csak azt nem értem, hogy valaki évtizedek óta Kanadában él, és ezt nem tudja??? Norbi? :)

consultoergosum (törölt) 2013.01.09. 10:29:52

Elnézést, nem olvastam végig 300+ kommentet, és egyáltalán nem kiátkozó szándékkal, még csak nem is kötekedve, de szeretném megjegyezni:

Felnőtt tehát abban az országban, ahol ingyen tanult, szülei és ő maga ingyen egészségügyi ellátást kapott, nem jutott ugyan a "csúcsra", de "sza*ér-hu**ért" élt, majd persze elégedetlenül kiment külföldre, ahol végigélt egy átlagos dolgos-munkás életet (tf. nélkülözések nélkül) és megszerezte a külföldi nyugdíj-jogosultságot. Letéve a lantot - józan számítások szerint - ismét hazatér, "honvágy és hazafiság" jelszóval, holott gyakorlatilag a lényeg az, hogy szeretne ismét "sza*ért-hu**ért" élni.

Tudom, hogy nem olcsó az élet itthon - csak "olcsóbb" - és eszembe sincs véleményt mondani, mindössze azt látom, hogy az ügyes (!) világpolgár nemzetiségtől függetlenül oda megy, ahol éppen pillanatnyi (!) érdekei szerint jobb. És hogy mi ezzel a baj? Semmi! Aki ügyes, az a szabályok szerint él és látjátok a szabályok nem teszik kötelezővé, hogy amikor elmész a hazádból, azt amit a hazád addig belédfektetett, esetleg kifizesd. Apád/nagyapád adójából működött az iskola, az ő TB-jéből fizették a te gyerekorvosodat, az ő adójából utaztál ingyen, később diákbérlettel a buszon. Menj csak és ne nézz vissza, nincs itt már teutánad senki, aki ugyanezt megbecsülné - ha lenne!

Ha lehet Hofit ferdíteni: "Tessék mondani, nem lesz nekem abból bajom, ha NEM disszidálok?"

Bocsánatot kérek minden érzéseiben megbántottól és azoktól is, akik jobban tudják!

vörösbor(de)minőségi 2013.01.09. 10:48:27

@zopilote: ha nem veszed szekálásnak:)))én is biztatnálak a megirására.nagyon tanulságos lenne,pláne akkor ha-mint ahogy kiderült a pár soros hsz.odból,hogy öszintén mondod a véleményedet.lehet,ez lenne az eddigi legőszintébb és legérdekesebb.hajrá!

tableno 2013.01.09. 11:01:24

@consultoergosum: Csak egy kérdésem van: mi a jobb a hazának? Ha mindenkit kiátkozunk, aki külföldre megy, és soha nem látjuk viszont, vagy ha örülünk annak, hogy sok pénzzel visszajön, és otthon költi el. Vagy a magyaroknál az irígység még az önérdeket is felülírja?

tableno 2013.01.09. 11:12:35

@consultoergosum: "Tessék mondani, nem lesz nekem abból bajom, ha NEM disszidálok?" - de lesz: ugyanilyen begyepesedett és szűklátókörű maradsz.

consultoergosum (törölt) 2013.01.09. 11:14:35

@tableno: Őszintén megmondom, hogy nem tudom - illetve elképzeléseim vannak, mert nem is olyan rossz műintézményben tanultam gazdaságtant - de nem mernék állást foglalni, és nem is hiszem, hogy erre a jelenségre megfelelő vizsgálatok, elemzések és számítások készülnének. Úgy kezdtem, hogy nem akarok kiátkozni és bocsánatot is kértem mindenkitől, akit ez bánthat.

De benne vagyok abban, hogy vegyük sorba a pro/kontra érveket - hátha valakinek egyszer a doktorija összejön belőle :)

Ott van a mérlegnek az a serpenyője, amit én felsoroltam. A fogyasztás, amit felhoztál jó példa,de a nagyságrendeket figyelembe véve - mondjuk egy elképzelt trend szerint - előbb-utóbb szerinted mire lehet majd itthon elkölteni? Vagy mondjuk a történetíró nyugdíjas szerinted (úgy, mint bármilyen más fogyasztó ebben az országban) a bevételeinek hány %-át költi el olyan termékekre, amiknek tényleg örülni kell, hogy itthon költik el? Tudom, hogy végülis itt már nem is arról van szó, hogy ki/hol dolgozik, hanem hogy mire költi "bárki" a fizetését, de az biztos, hogy ez a kivándorlási hullám erősen felgyorsítja ezt a trendet. Képzeld csak el kicsiben 10 emberből 3 kimegy külföldre dolgozni. A 10 főre felépített gazdaság ettől kb. sokkot kap, a maradék 7 előbb-utóbb belebetegszik a munkába, aztán elmegy betegállományba és már ő sem termel tovább. Ergo nem lesz mire elkölteni itthon a pénzt, vagyis vásásolhat itthon, de mit fog venni? (Ájfont, lapostévét, BMW-t, fizeti a rezsiket: ukrán/orosz gázt a német cégnek; magyar vizet a francia cégnek; elektromos áramot a német/francia cégnek; benzint az orosz/osztrák/stb. cégnek).

Értem én: A baj nem itt van, hanem ott, hogy nem termelünk semmi "magyart", mert nem vásárolunk semmi "magyart", mert nem termelünk semmi "jót", ami magyar, mert nem vásárolunk semmi "jót", ami magyar, mert...

Ez lehet a gond?!?

consultoergosum (törölt) 2013.01.09. 11:17:52

@tableno: Látod a hosszú válaszomat a második kommented előtt írtam, mert azt hittem, hogy nem vagy bunkó, de mivel az vagy, folytassuk ilyen stílusban:

OK, én vagyok a szűklátókörű, begyepesedett.

Neked meg lemerem fogadni, hogy ájfonod van!

tableno 2013.01.09. 11:20:50

@consultoergosum: Nem kell itt elméleteket gyártani, amikor van számtalan valós példa olyan országokra, ahonnan nagyarányú kivándorlás volt/van. Régebben: Írország, Olaszország, Korea. Manapság: Fülöp-szigetek, India, Mexikó. Tapasztalatok szerint egyiket sem tette tönkre a kivándorlás. Sőt, a kint dolgozók hazautalásai komoly tételek az ország GDP-jében. Később pedig az ország felfejlesztésében is komoly szerepet játszhat a kinti diaszpóra, akik tőkét és tudást fektethetnek be - amennyiben nem hazaárulózzák le őket.

tableno 2013.01.09. 11:22:17

@consultoergosum: Nem vagyok bunkó, csak válaszoltam egy provokációra. Attól, hogy kijelented, hogy nem ál szándékodban senkit megsérteni, attól még igenis nagyon sértő, amiket írtál.

tableno 2013.01.09. 11:24:21

@consultoergosum:"Neked meg lemerem fogadni, hogy ájfonod van!" - nem talált, a Windows Phone-t sokkal jobban kedvelem! :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.01.09. 11:37:35

javaslom, forintosítsuk azt is, mennyi bevételtől esik el az állam, ha valaki munkanélküli, lebetegszik, megrokkan, esetleg rögtön diploma után meghal, még mielőtt visszafizetné az adósságát. és verjük le a befektetett összeget a családon.
avagy mi a jobb, ha én tanárként valahol a világban valakiket tanítok végülis (idealista vagyok még mindig, és nagyon hiszek ennek a jobbító erejében és fontosságában), avagy ha elmentem volna aktát tologatni meg fordítani Pesten azért, hogy ne dögöljek éhen a tanári fizetésből. bocs, de én a tartozásomat elsősorban nem a magyar állam zsebe iránt érzem. ahogyan veszteség lenne a világnak egy orvos is, aki inkább beáll sofőrnek. vagy orvoslátogatónak.
én nem anyagi okok miatt léptem le elsősorban, de perpill ilyen okai is bőven vannak annak, hogy nem látom a lehetősget arra, hogy valaha is visszamenjek, akkor sem, ha valamiért akarnék vagy muszáj lenne. ezek sokkal összetettebb kérdések szerintem.

tableno 2013.01.09. 12:02:34

@Chang Yai: Az is érdekes kérdés ám, mégis hogyan akarnák forintosítani a "disszidens" tartozását az állammal szemben? Különösen, ha az illető még a múlt rendszerben nőtt fel. Ja, és persze gyerekként nem igazán volt választása, hogy ő igénybe akarja-e venni a kötelező közoktatást, a kötelező védőoltásokat, stb. Ráadásul akkor azt is bele kéne számolni, hogy a szülei (és legtöbbször ő maga is) már hosszú éveket dolgoztak otthon, adót, TB-járulékot stb. fizettek - és persze felmerül a kérdés, hogy a magyar állam valóban a befizetett adók/járulékok értékének megfelelő szolgáltatást biztosított-e cserébe?

M. Péter 2013.01.09. 13:12:34

“Egy példa: ha ott [az USA-ban] a vállalkozásoddal akár egymás után többször is becsődölsz, még szívesebben is adnak a bankok újra pénzt, mert ott tudják, hogy a saját károdon tanultál a legtöbbet, viszont egy jó ötlettel kiugorhatsz, és nem vág agyon az adóhivatal.”
Ha valaki többször is becsődöl, azt pont azt jelzi, hogy nem tanul a hibáiból. Csak az igaz, hogy egy csőd nem olyan kizáró ok, mint Európában, de sokkal szívesebben hiteleznek olyannak, aki nyereségesen vezeti a cégét.

consultoergosum (törölt) 2013.01.09. 14:21:19

@tableno: Erre most mit mondjak... Ha nem akarod megérteni, hogy miről írok, akkor vitázhatunk - és minthogy nem akarod, hamar eljutottunk az "akkor üss!" szintig. Lehet múltbeli példákat hozni, csak annyira életszerűek, mint a szenes vasaló. Hazautalások... hja, abból lakjál jól, azt kívánom!

consultoergosum (törölt) 2013.01.09. 14:27:56

@Chang Yai: Nem is az államnak tartozol, hanem a többi embernek. Mi is az állam? Persze, lehet példálózni azzal, hogy a "386-ok" mennyit vesznek el maguknak abból ami a tiéd/enyém/stb., de nagyon zavaró, hogy pl. az adócsalás megítélése is kb. az ügyesség fokmérője, holott ilyenkor minden normális, épeszű embernek azt kéne felfognia, hogy az ő zsebéből lopja az "ügyes" a pénzt.

Nagyságrendekről van itt szó... hányan is dolgoznak külföldön az aktív korúakból? Vagy inkább beszéljünk arányszámról, hogy még durvább legyen?

A betegség/megrokkanás/diploma utáni halál részhez gratulálok. Ez a tipikus szőrszálhasogatás... mondom, itt arányokról van szó!!! Az a gyanúm, hogy mondjuk diploma után 1-3 éven belül jobb létre szenderülők száma éves szinten kb. annyi lehet, mint egy tetszőlegesen kiválasztott budapesti közeli (!) rokonságából a külföldön jelenleg munkát vállaló aktív korúak száma. Ez a nem mindegy!

tableno 2013.01.09. 14:50:33

@consultoergosum: Mi az, hogy nem akarom megérteni? Állítasz valamit: "a kivándorlók ártanak az országuknak". Én pedig felhoztam egy ellenérvet, nem csak múltbeli, de jelenlegi példákra is hivatkozva. Szóval ne csúsztass, ne térj ki, hanem vagy érvelj, vagy hallgass.

Hazautalások: en.wikipedia.org/wiki/Remittances_to_India

A GDP 3%-a, vagy 55 millárd dollár. Ebből már elég sokan jóllaknak arrafelé.

consultoergosum (törölt) 2013.01.09. 17:42:42

@tableno: Tessék a tiédhez hasonló érve(i)m: Románia, Törökország. 10 évvel előbb kezdték ezt csinálni és tessék, lásd hogy mekkora megbecsülést értek el vele "nyugaton" és milyen remek színvonalon élnek. Korábbi példáid is mára bedőlt, vagy éppen afelé tartó gazdaságokról.
Szép számok. 55 milliárd dollár 1,2 milliárd főre, annyi mint 45 dollár fejenként. Az egy főre jutó GDP-jük 1/14-e a miénknek. Ha majd ott tartunk, akkor lehet, hogy én is nagyon fogok örülni a külföldről hazalökött alamizsnának, addig viszont bosszankodom, hogy lemegyünk kutyába - mégegyszer ismétlem - és PILLANATNYI jólétért aprópénzre váltjuk a leendő örökségünket.

Egyet szeretnék mondani (zárszóul): A gazdaságban lehet "olyan, mint..." típusú példákat hozni - csak pont 50% eséllyel lesz igaz. Nem szívesen tettem én sem, csak a nagyon kemény fellépésed miatt, nehogy azt hidd, hogy neked van igazad, mert egyre "hangosabban" kiabálsz és egyre inkább erőből kezdesz válaszolgatni.

És csak a pontosítás kedvéért: A kivándorlók nem ártanak az országnak. Az EGYIDEJŰLEG SOK (vagy JELENTŐS) kivándorló árt az országnak. Ha ezt valaki nem érti meg, akkor sajnálom. De ez, hogy már takarítani mennek emberek külföldre... ilyen (Magyarország esetében) még nem volt. A hasonló példák (Mexikó) meg nem túl fényes gazdasági modellt mutatnak...

Engedd meg, hogy "félhangosan", - inkább csak magamban - hadd sajnálkozzak azokért, akik elmennek és akik ittmaradnak (bizony, mindkettőért)!

tableno 2013.01.09. 17:49:03

@consultoergosum: Törökország - azért ezt olvasd el, mielőtt pont őket hozod fel negatív példának! "The economy grew at an average rate of 7.8% between 2002 and 2005"

en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Turkey

tableno 2013.01.09. 18:07:21

@consultoergosum: India - milyen 45 dollár fejenként? Szerinted 1,2 milliárd indiai dolgozik külföldön? Vagy a hazautalások egyenlően oszlanak meg a lakosság között?

Magyarország - a rendszerváltás utáni 20 évben minimális volt a kivándorlás, és milyen állapotban van az ország?

Nem sajnálkozni kell itt, hanem számolni, és a tényekből kiindulni. Eddig egyetlen tény sem téged igazol, de továbbra is várom a bizonyítékaidat...

Mercel 2013.01.09. 18:31:03

@váj mí:

Hello!

Nem célom vitázni veled csakazértis. Értem a bajodat, csak nem értek veled egyet.

Azt egyébként nem tartod durvának, hogy ha valaki megemlíti a származását attól önmagában beindulnak gondolatok, érzések ellenérzések?:)

Mondjuk tedd át ezt a posztot egy román esetleg szlovák határátkelő blog környezetbe - minden ugyan az, csak a bácsi ott a magyar származását említi meg.

Most akkor tételezzük fel, hogy te egy liberális román (:D) vagy és ha valaki szóvá teszi, hogy a ...sznak magyarkodik az illető te vajon mit reagálnál?:)

Nem b....szakodni akarok, csak gondoltam rávilágítok arra, hogy mitől, és hogyan látjuk ezt mi másképp.

"Frigyes"

DieNanny CH 2013.01.09. 18:41:40

@consultoergosum:
Én erre a magam példájával tudok válaszolni:
Ha nem dolgoztam volna az elmúlt években külföldön, nem tudtam volna annyi pénzt megtakarítani, hogy szeptemberben anyukámék 500 ezer forintért felújíthassák a konyhát. Ezzel azonban kb 8 embernek adtam munkát és pénzt 2 hétre. Ha nem lettem volna külföldön, még évekig elviseltük volna a hulló csempét, hetente elduguló szennyvízelvezetőt.
Tehát, ha itthon maradnak az emberek, NEM FOGNAK KÖLTENI, mert nincs miből. Míg, ha elmennek, és 20 év múlva hazajönnek, már lesz miből. Én így gondolom.

tableno 2013.01.09. 18:46:55

@consultoergosum: nem, az általam belinkelt adatok szerint. Törökország gazdasági mutatóit pl konkrétan megirígyelhetnénk. Ezek szerint annyira mégsem tett be nekik a migráció.

tanato 2013.01.09. 20:48:31

@DieNanny: Jól gondolod,de van aki ezt nem érti mert politikai alapon próbál gondolkodni,nem gazdasági bázison.Ha nem lenne szabad külföldi költözés és munkavállalás,a jelenleg most kint élő fiataljaink már régen az utcán volnának és "felfordítanák" az országot.Ez egy szelep, az UNIÓ-s munkalehetőség.

River_Of_No_Return 2013.01.09. 22:31:09

@consultoergosum:
Nem szoktam ehhez a témához hozzászólni, de most megteszem.

Van egy közösség, amibe valaki beleszületik. A közösségnek nem tulajdona az adott egyén, se az egyénnek nem rabszolgája a közösség többi tagja. A többségnek van lehetősége a szabályokat kialakítani. A kisebbségbe került egyén ezeket elfogadja és betartja, vagy elköltözik. Ha a többségnek nem tetszik az, hogy a kisebbségben lévő egyének nem kívánnak az ő szabályaik szerint az adott országban élni, akkor hozzanak más szabályokat! De ne az legyen már a hibás, aki nem akarja a többségben lévők igényeinek alárendelni magát egész életére úgy, hogy a többség azzal akarja ezt kifizetni, hogy cserébe a közösségbe tartozónak nevezheti magát az adott egyén. Nem fair az “ingyenes” juttatások árát visszakérni, ha azt a közösség minden tagja megkaphatja, plusz a többség még további előnyöket és javakat is megszerzett magának a kisebbségben lévők rovására a többségnek kedvező szabályok kialakításával.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.01.09. 23:16:31

@kalandortexasi: Vannak orszagok, ahol ehhez nem szabalyok kellenek, hanem maguktol tudjak az emberek. Hogy ne hajtsanak gyorsan, hogy ne zavarjak a masikat.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.01.09. 23:17:48

@kalandortexasi: De amugy mondd meg, mia franc koze USA-nak ahhoz, hogy ki repul Kanadaba? Milyen alapon kerdezik le a Kanadaba utazokat, es milyen alapon utasithatjak el, szallittathatjak le a repulorol? Ugy, hogy a gep akar at se repul az USA felett?

River_Of_No_Return 2013.01.09. 23:32:11

@tildy:):
“De amugy mondd meg, mia franc koze USA-nak ahhoz, hogy ki repul Kanadaba? Milyen alapon kerdezik le a Kanadaba utazokat, es milyen alapon utasithatjak el, szallittathatjak le a repulorol? Ugy, hogy a gep akar at se repul az USA felett?”

Nem ismerem ezeket a szabályokat, nem is tudok erre válaszolni sajnos. De azt gondolom, te is tudod, hogy miért van hatalma egyes országoknak más országok felett. Amíg egy ország függésben van egy “erősebbtől”, addig az utóbbi hozhatja a szabályokat. Most az USA “jó” helyzetben van, meglátjuk, mi lesz később.

River_Of_No_Return 2013.01.09. 23:34:30

@tildy:):
“Vannak orszagok, ahol ehhez nem szabalyok kellenek, hanem maguktol tudjak az emberek. Hogy ne hajtsanak gyorsan, hogy ne zavarjak a masikat.”

Ezt úgy érted, hogy vannak országok, ahol nincsen sebességkorlátozás az autósoknak?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.01.09. 23:37:44

@kalandortexasi: Nekem kisse kezd 1984 erzesem lenni, de ne legyen igazam. Persze kivulrol nem latszik minden,vagy maskepp latszik, sot, meg ott elve is lehetnek tok vegyesek a tapasztalatok.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.01.09. 23:42:33

@kalandortexasi: nem egeszen igy ertem. Van sebessegkorlatozas, es vannak szabalyok, de nincs tulszabalyozas, az emberek tudjak mit lehet es mit nem.
Es igen, sokaig az ajtokat se zartak , nem volt ra szukseg.

River_Of_No_Return 2013.01.10. 00:14:16

@tildy:):
Tudsz rá példát mondani, hogy neked mit jelent a túlszabályozottság?

Én úgy gondolom, hogy szabályozás nélkül egy olyan közösség tud működni, ahol a tagok nem helyezik a saját érdekeiket a többiek elé, és szoros a kötelék a tagok között. Ez azért egy kellően nagyszámú közösségben mint pl. egy nagyobb város már elég ritka.

A túlszabályozottságról nehéz beszélni, anélkül hogy kifejtenénk, hogy kinek mit jelent a túlszabályozottság. Ha egy adott szabályt a szabály nélkül is betartanál, akkor az a számodra nem lesz túlszabályozottság, pl. nem ölnék embert, akkor sem, ha nem lenne tiltva, mégis van rá törvény. Én nem találkoztam még itt egy szabállyal sem, amire konkrétan figyelnem kellett volna, vagy nehezemre esett volna betartani. Amiket korábban felhoztam példaként, mások említették. Számomra a normális együttélés minimális szabályainak tűnik, hogy pl. nem szemetelek, és nem okozok kellemetlenséget a szomszédomnak, és nem zavar, ha esetleg van rá szabály.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.01.10. 01:40:04

@kalandortexasi: tudok parat, pl. mikor wc-kben kiirjak , hogy moss kezet, mert kulonben against the law.
De szerintem te is konnyen talalsz dumb laws-t , eleg sok van.

Oszinten, engem inkabb zavar, ha valami tulszabalyozott. Viszont mint irtam, ez kivulrol tunik igy, lehet ott elve mar mas.

"Ha egy adott szabályt a szabály nélkül is betartanál, akkor az a számodra nem lesz túlszabályozottság"
Nem feltetlen. Ez nekem kisse olyan, mintha gyereknek neznek az embert. MErt ha olyan szabaly is, amit betartok , alapbol, azert meg nem kell hulyenek nezni....
( Vigyazz forro, pl a kavespoharon. Tudom anelkul is)

kék madár 2013.01.10. 02:01:01

@tildy:):
"De amugy mondd meg, mia franc koze USA-nak ahhoz, hogy ki repul Kanadaba? Milyen alapon kerdezik le a Kanadaba utazokat, es milyen alapon utasithatjak el, szallittathatjak le a repulorol?"
ez hol tortent is mikor? Az USA nem tud beavatkozni abba, hogy ki megy Kanadaba. Miert terjesztessz ilyen remtorteneteket?

River_Of_No_Return 2013.01.10. 02:23:42

@tildy:):
Ok, most már értem mire gondolsz, de azért ezek nem olyan jelentős dolgok, ami alapján az ember eldönti, hogy hol éljen. Vagy igen?
Ehhez hasonló dolog itt az USAban, hogy a közlekedési tábláknál sok dolog ki van írva szöveggel, ami Magyarországon nincs, pl. a behajtani tilos táblára ki van írva, hogy ’wrong way’ vagy a kanyarodó sávnál, hogy ’left lane must turn left’. De még nem gondoltam emiatt arra, hogy engem néznének hülyének, hanem arra, hogy jó, hogy a hülyéknek is ki van írva, így nem fog nekem jönni.
Eddig összesen egy dolog zavart itt, hogy újra le kellett tennem a forgalmi vizsgát is, nem csak az elméletit, annak ellenére, hogy egy évig használhattam a magyar jogosítványt, és addig senkit nem érdekelt, hogy tudok-e vezetni. De szerencsére a forgalmi vizsga kb. 15 perc alatt lezajlott egy teljesen kihalt családi házas környéken, az elméleti vizsgát meg meg tudtam csinálni itthon online, és a szabálykönyv csak egy füzet vastagságú volt.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.01.10. 04:31:40

mivel tartozom pontosan?
az a baj, hogy utólag nem lehet szabályokat hozni, visszamenőleges hatállyal. vagy legalábbis nem kéne. tudom, mostanság nagy divat, és szokást csináltak belőle, már-már szegény átlagember is elfogadja, de pár éve még tán neked se volt normális.
szerintem ez nagyon veszélyes hosszútávon, egymás ellen hergelni az embereket. közben akik meg igazán tartoznak nekünk, a markukba röhögnek, hogy tépi egymást a nyugger, a rokkant, az ösztöndíjas, az önköltséges, a beteg, az orvos, miközben a nagykutyák pártállástól függetlenül szarnak ránk és az utolsó bőrt is lehúzzák rólunk.
ÉBRESZTŐ! nem én vagyok / mi vagyunk az ellenség, nem miattam / miattunk ment csődbe az ország, és nem vagyok hajlandó életem végéig ezért törleszteni vagy bűnhődni vagy hibáztatást elviselni. vagy tudod mit, ha ettől neked jobb, hibáztass, legalább te nyugodtan alszol, én meg egyébként is nyugodtan, és leszarom, mit gondolsz, és csinálom azt, ami jó nekem, a családomnak, a tanítványaimnak.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.01.10. 05:26:29

@tildy:): "MErt ha olyan szabaly is, amit betartok , alapbol, azert meg nem kell hulyenek nezni....
( Vigyazz forro, pl a kavespoharon. Tudom anelkul is)"

Ezek a "szabalyok" (kavespohar, wet floor es tarsai) tul.kepp nem azert vannak, mert annyira gyereknek v. hulyenek nezik az atlagpolgart, hanem azert, mert - koztudott - itt mindenert be lehet perelni akarkit. Ennek kivedesere talaltak ki ezeket a dumb szabalyokat:) akar azt is rairjak a mikrora, hogy ne tegyunk bele macskat, mert megsul benne:)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.01.10. 05:29:54

@tildy:): "tudok parat, pl. mikor wc-kben kiirjak , hogy moss kezet, mert kulonben against the law. "

ez is pontosan az elobb emlitett vedekezes a munkaltato reszerol. Ui. ha barmilyen fertozes fordul elo, o, mint munkaltato elharitja a felelosseget azzal, hogy ez ki van irva a wc-ben, igy a dolgozo felelossege, hogy kezet mosson. Ha megis elofordul vmi, akkor a dolgozot fogjak felelossegre vonni, nem a ceget (persze nem vagyok jogi szakerto, de gondolom, nagyjabol igy mukodik).

kék madár 2013.01.10. 06:22:36

@Zsuzsi65: igen az ketsegtelen, hogy tul sok az ugyved, es akkor elnek meg jol, ha van miert perelni. Allitolag egy Sokolov nevu ugyved Bostonban volt az uttoroje ennek, o kezdte el hirdetni, hogy minden bedagadt labujjert beperli a jarda tulajdonosat/kezelojet es persze hulyere kereste magat.

váj mí 2013.01.10. 16:27:10

Mna, most értem megint lazulás-netközelbe

@DieNanny: Hm, én etnikumként értelmeztem, nem vallásként a korábbi kommentjeimben, mármint a zsidóságot. Mondjuk, a románokat lehet éppen különálló vallási entitásként is kezelni, ha éppen erre hegyeződik ki, hiszen többségük ortodox.

@Babette_: Jaja, most én riposztként linkeljek be egy cikket, hogy a halálbüntetés, hány ártatlan életet követel a "szabadság földjén"? Persze, tudom, nincs egy súlycsoportban a két téma, ne is mondd ...

@Mercel: Én sem vitázni, sem baszakodni nem akarok veled, de a nemzetiséggel villogni szerintem csak releváns helyzetekben van értelme. Már, ha nem akarsz egy csomó trollt bevonzani, hogy kattintsanak a reklámfelület eladhatóságáért.
A liberalizmus, mint olyan meg szerintem kurvára nem köthető nemzetiséghez. Ilyen értelemben tökmindegy, hogy román, magyar, amcsi vagy jenki liberális vagyok.
Éppen ezért, mondj nekem légy szíves egyetlen olyan mozzanatot a posztból, amely szerint releváns, hogy a Magyarországra visszaköltöző posztoló zsidó-e, szerb, román, szlovák vagy magyar etnikumú. Mert szerintem, nincs olyan, és minek házhoz menni a pofonért, hogy legyen miért ajvékolni aztán?

tableno 2013.01.10. 17:16:43

@váj mí: A poszt szempontjából valóban irreleváns, hogy zsidó az illető (bár ennyivel is többet tudunk róla, és lehet, hogy neki fontos az identitása). Viszont az már érdekes kérdés, hogy miért van az, hogy ha ma Magyarországon valaki nyíltan vállalja a zsidó származását, az "házhoz megy a pofonért"?

váj mí 2013.01.10. 17:28:10

@tableno: Ha annyira fontos lenne az identitása, hogy kéretlen is megemlíti, akkor talán Izraelt célozta volna meg... már bocs.
A másik meg, a magyarországio magyarok nem igazán vannak hozzászokva a nemzetiségekhez, gyakorlatilag két fő etnikum létezik náluk a zsidó és a cigány. És mivel az ország elég nagy szarban van, és mivel az átlagmagyar a saját, ugyancsak átlagmagyar nénikéjét nem hibáztathatja az állapotokért, előveszi a jó öreg etnikum-kártyát, és nem csak mostanában van ez így. És mivel a posztoló nem belecsöppent nyugdíjas korában, csak úgy a magyar rögvalóságba, tisztában van a dolgokkal. Mindezek ellenére rájátszik a zsidóságára egy irreleváns témában, azaz "házhoz jön a pofonért". Provokál, és kurvára csodálkozik, mikor ezért képen törlik, aztán meg ajvékol.

tableno 2013.01.10. 17:38:06

@váj mí: Azt hiszem, nem értjük egymást. Normális esetben a dolog úgy nézne ki, hogy a posztoló megemlíti hogy zsidó, a civilizált hallgatóság pedig csendben tudomásul veszi, ha érdekli, ha nem. Téma lezárva. Ehhez képest, ha a "zsidó" szóra pavlovi reflexként beindul az anyázás, ott a hiba nem elsősorban a posztoló készülékében van, függetlenül attól, hogy releváns volt-e megemlítenie a származását, vagy sem. Ez pont olyan, mint hogy ha egy nőt molesztálnak, akkor sem elfogadható védekezés, hogy "de hát minek vett fel ilyen kihívó ruhát?!"

váj mí 2013.01.10. 18:03:35

@tableno: Kevered szezont a nem mondom meg mivel, mert úrinő vagyok. Különben, itt nem is volt hard-core zsidózás, csak érzékeltettem a folyamatot, ami gyakran elkövetésre kerül, ha érted, hogy mondom. Leszarom, személy szerint, hogy zsidó cigány, román, szerb vagy hermafrodita. De ha beledörgöli direkt a képembe, amikor semmi relevanciája, akkor minimum letörlöm, mert nem az én kisebbségi komplexusom, és a használt zsepit visszanyomom a kezébe, hogy abba hokizzon, ha lehet.

tableno 2013.01.10. 18:14:11

@váj mí: nagyon nagyot tévedsz. A kettő ugyanaz. Sőt, pl a vallásos zsidókat ugyanúgy az öltözködésükről lehet felismerni. Tehát ha valaki kalapban és kaftánban sétál az utcán, szerinted vessen magára, ha megverik?

váj mí 2013.01.10. 18:36:40

@tableno: Te, most direkt fordítod ki, azt, amit írok?
De válaszolva, nem ne magára vessen, ha elgyepálják csak azért, mert kaftánban jár az utcán, és akkor sem, ha burnuszban. De ha egy tök semleges környezetbe (mint ez a blog) tüntetőleg bemasírozok kaftánban vagy burnuszban, sőt még pörög egyet táncparketten is rucijában a legnépszerűbb szám alatt .. mna, akkor nevezzük a jelenséget "házhoz-jön-a-pofonért"-nak.

DieNanny CH 2013.01.10. 19:16:20

Szerintem a megoldás az lenne, hogy ezentúl minden posztíró megírja, hogy katolikus magyar, protestáns magyar, jehovista magyar, mohamedán magyar (én ismerek egyet!), vagy zsidó magyar... Kíváncsi vagyok, mik lennének a reakciók...

Ugyandehogy (törölt) 2013.01.10. 19:19:53

@tableno: +1
@váj mí: mi választja el a tényközlést a képedbe dörgöléstől?

hamori23 2013.01.11. 11:45:21

@Muscari: A beilleszkedés nem volt nehéz, már csak azért sem, mert az előző évtizedekben is (kezdve 5 évvel a disszidálásom után): évente legalább kétszer hetekre itthon jártam. Akkorjában még büszkén és bevallom ma már: ostobán azt hangoztattam, hogy én majd akkor jövök haza végleg, ha tiszta és nem csorba korsóban tele kapom a sört, amit hugytócsákon át megközelitett WC-n tudom csak leereszteni, kerüljön akár pár forinttal többe. A végső beilleszkedés nem jelentett problémát, a házamat itteni tehetséges és szorgalmas székelyekkel együtt épitettem fel, toleráns és alapjában véve barátságos humoros ember vagyok, rosszindulatu irigy emberek pedig mindenütt vannak. A legnehezebb azt volt megszoknom, hogy úton- útfélen milyen mocskosul akarnak átverni, és hogy minden hivatalba legalább háromszor kell elmennem, hogy dűlőre jussak a képzetlen lusta és közömbös bürokratákkal, a Call Centereket pedig külön utálom. Az üzletekben ( a kisebbekben is) a kiszolgálóknak messzemenően nem kötelező a a mosolygós előzékeny és nem utolsósorban: hozzáértő kiszolgálás. A reklamáció és a pénzvisszaatérités pedig Balkánon aluli szinvonalú ahhoz képest: amit Németországban megszoktam. Egy példa: a New Yorker ben vettem az unokámnak egy farmert: ami két héten belül szétfoszlott. Vissszavittem, de annak ellenére, hogy még tucatjával volt ugyanaz az áru a fogasokon, nem vették vissza, ki sem cserélték, mert nem volt már meg a blokkom, hiába dörgöltem az eladó orra alá a számlakivonatomat, mert hitelkártyával fizettem. Felhivtam a cég magyarországi vezérképviseletét: ahol egy (magyarul jól beszélő) német hölggyel tárgyaltam. Elmondtam neki a történetemet , és ecseteltem, hogy Németországban a hozzám közeli üzletükben az ilyen bánásmód elképzelhetetlen. Egyetértettünk, de "URAM, EZ EGY MÁS VILÁG" volt a válasz. A farmert felsőbb utasitásra fanyalogva ugyan kicserélték - egy ugyanolyan silány minőségűre, mert másuk nem volt, pénzvisszatéritésről szö sem lehetett. A Tescoban grillpartymhoz akartam akciós csontos tarját venni, mert akciós volt. Három üzletük van a közelemben, sehol nem volt. Az indokok különbozőek voltak: épp elfogyott, várjuk a kamiont nem tudjuk mikorra, az akció teljesen kifogyott, keresse máshol. A német törvények szerint: ha határidő előtt kifogy az akciós áru: a következő magasabb árfekvésü árut kell eladni akciós áron (az én esetemben csontnélküli tarját, vagy karajt), de még a kirakatba kitett cikket is azon az áron kell eladni: ami az árcédulán áll, akkor is, ha arról egy nullát lefelejtettek. Hiába irogatok itt a a hasfájásaimmal a fogyasztóvédőknek, a PSZÁF- nak vagy az ÁNTSZ-nek: vagy válaszra sem méltatnak, vagy olyannal: amivel ki is törölhtetem...
Mindezt és még sok mást lenyelve: eurós nyugdijból jobb itthon, mert otthon érezhetem magamat.

hamori23 2013.01.11. 12:54:19

@váj mí: A zsidóságom mellékes megemlitését -bár nem ez volt a posztom lényege - azoknak a kedves olvasóknak szántam: akik (helytelen neveltetésük vagy műveletlen gyűlölködő beállitottságuk következményeképpen) nem tudnak egy zsidót gyárban becsületesen és keményen dolgozva elképzelni, csak parazita népnyúzó ingyenélő részvényesként. Csak hogy tudd: Németországban is vannak fajgyűlölők, munkanélküliek, akik még a szociális segélyük megkurtitásának kockáztatása árán sem hajlandóak közhasznú munkát végezni, inkább a dokijukkal lebetegittetik magukat: miközben harsogják, hogy a vendégmunkások miatt nem jutnak munkához. Persze, hogy ott is vannak nácik, az én időmben tele voltak az állami hivatalok is velük, meg a hadirokkantakkal: akik már csipőből lőttek az egészséges fiatalokra, de ezeket is sikerült leszerelnem. Ahol én dolgoztam a Ford-ban: ami mégiscsak egy nagy nemzetközi cég, rengeteg francia (közel a határ), török és olasz kollégám volt: akik a németekkel együtt befogadtak (néhány kivételtől eltekintve, többnyire szakmai vagy pozició miatti féltékenység miatt). A sapkáinkon vagy az overállunkon hordtuk büszkén a "Diversity" jelvényt, és aki idegen vagy fajgyűlölő kifejezést használt: azt azonnal kirugták!!! A nyilvános zsidózást Németországban a törvény a legszigorúbban bünteti és be is tartatja - hol vagyunk mi ettől Magyarországon - (habár vannak látens jelenségek, de érthető történelmi okokból kevés a zsidó is a lakosság köreiben, őket messze meghaladják a muzulmánok). Ma hallottam a ráddióban hogy egy oszták szélsőjobboldali vezetőt 9 évre itéltek el: amihez csak tapsolni tudok.
Nagyon sajnálom, hogy posztomból csak a zsidó szó ragadta meg a figyelmedet, neked is jobbat tenne, ha változtatnál az álláspontodon.

spangola 2013.01.11. 22:28:41

Húú, nekem ez a poszt most különösképp tetszett,

"Az anyagi és egzisztenciális biztonság az egyik legfontosabb alapfeltétele a családalapításnak, a jó házasságnak és a perspektivikus gyermeknevelésnek."
Ezzel is egyetértek.

váj mí 2013.01.12. 16:07:02

@hamori23: Te, rühellem a bezzeg-nemzeteket. Te a zsidóságodat bezzeg-nek használod. Undorító, kissé. Ugyanolyan undorító, amikor egy rommagyar használja az erdélyiségét bezzeg-ként, Ez a "dísz-zsidóság" szánalmas, és valszeg nem köszönik meg neked a real-time zsidók. Ahogy én sem köszönöm meg a romániai magyaroknak, amikor az erdélyiségükkel tüntetnek.

hamori23 2013.01.12. 16:50:23

Èn nem egy "bezzeg nemzethez" tartozónak tartom magamat, hanem ahol születtem: magyarnak, minden kirekesztő szándékú magyarkodóval szemben is! Szerintem a zsidóság legalább annyira nem "fajta": hanem vallás, legfeljebb egy népcsoporthoz tartozók ősszessége. Ha nem tudnád: Izraelben is élnek egyébként Jemenből, Etiópiából és a világ minden tájából érkező zsidók: akik nem különböztetik meg, sőt, le sem nézik egymást a bőrszinük, etnikai hovatartozásuk, vagy a vallásukon belül , hogy melyik ágazathoz tartoznak, vagy egyáltalán nem vallásosak: mert ebből is akad arányosan legalább annyi: mint Magyarországon. Ami pedig azokat: akik magyarnak vallják magukat velem együtt: illene tudni, hogy a magyar is egy népcsoport - nem több és nem kevesebb - keveredve Európa és Ázsia mindenfajta törzseivel és etnikai kisebbségeivel, a hunnoktól kezdve a gemánokon és a gótokon át a törökökig,hogy többet ne is említsek. Büszkélkedni pedig - szerintem - nem a hovatartozással kéne, hanem a műveltséggel: habár az igazán művelt emberek általában ennél szerényebbek. Amíg te a magyarságoddal büszkélkedsz, gondolj azokra a honfitársaidra: akik a Dunába lövés előtt sem kérdezték meg, hogy az áldozataik magyarnak-e érzik magukat!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása