oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. december 16. 06:58,  Mikor részeg egy lengyel? 171 komment

2012. december 16. 06:58 Határátkelő

Mikor részeg egy lengyel?

Formabontó poszt a mai, hiszen nem egy összefüggő történetet olvashattok, hanem inkább csak apróbb mozaikdarabokat tett egymás mellé tsabus (akinek előző, „hagyományosabb" posztját itt találjátok). Én nagyon élveztem, remélem, nektek is tetszeni fog.

tsabus cím.jpg

„Legutóbb kimaradt néhány érdekesség, amit a lengyelországi mindennapjainkban tapasztaltunk, illetve és megjegyzésre érdemesnek tartottunk - ezernyi más dolog mellett, amit hely, és idő hiányában nem írtam most le... Így most ömlesztve, néhány közülük:

* A környezetemben sokan vannak, akik igényesek/igényesnek akarnak látszani. A „dizájnos" lakberendezési tárgyaknak, mütyüröknek, egzotikus piáknak nagy keletje van körükben. Gyakran nehéz eldönteni, hogy tényleg igényesek, sznobok, vagy csak szarkaként rárepülnek a csillogó és/vagy különleges dolgokra.

* A mozgásnak komoly kultúrája van. Direkt nem írok sportot, mert ebbe az egyszerű séta is beletartozik. Hétvégén, ünnepeken a családok lehetőleg a szabadban töltik az idejüket. A parkok, bicikliutak, sportlétesítmények tele vannak. Van olyan ismerős, aki a családjával télen síelni megy, nyáron vitorláznak Mazuriában, tavasszal és ősszel pedig búvárkodnak. Ha sehova sem tudnak menni, akkor bicikliznek a környéken.

* Lengyelország olyan, mintha éppen most indult volna egy demográfiai cunami. Mindenütt kisgyerekes anyukák és hisztiző porontyaik. Ennek megfelelően, az éttermekben, szállodákban, orvosi rendelőkben és gyakorlatilag mindenütt látható annak nyoma, hogy felkészültek a gyermekek fogadására. Rengeteg helyen láttam játszósarkot, melynek az lenne a feladata, hogy lefoglalja a gyereket, de többnyire mégis mindenütt nagyon kell figyelni, hogy át ne ess valamelyiken, a játszósaroktól távolabb is. Rengeteg a hisztiző gyerek mindenütt (vagy csak azért tűnik így, mert ők hallatnak magukról leginkább), de egyszerű egybeesésnél többről lehet szó, ha bárhova mész, gyerekordítás fogad. Nem tudom az okát.

* Az itteni Fradi a Legia Warszawa. Ezzel mindent elmondtam a csapatról és a szurkolói egy részéről.

* A magyar viszonyokhoz képest király vagy, ha gyalog közlekedsz. Egyrészt az autósok elengednek, másrészt a lámpák úgy vannak beállítva, hogy járókerettel is átérsz, mielőtt a forgalom elindul. Az itteni gyalogosok élnek is ezzel a lehetőséggel – illetve visszaélnek. Ahol zebra van, ott többnyire körül se néznek.

* A nőkkel ugyanúgy kezet fognak, mint a pasikkal és nem gond, ha a férfi nyújt kezet. Míg a magyar nők ezt bunkóságnak veszik („Nem őriztünk együtt disznót!"), addig az itteni hölgyeket ez nem zavarja. Sőt, téged néznek bunkónak, ha reggelente nem nyújtasz kezet nekik, mikor megérkezel a melóhelyre.

* A vallásosság kérdését illetően nem kaptam egyértelmű válaszokat. A környezetemben senki sem vallásos, de az egyházi ünnepeket megtartják, és olyankor templomba megy a család. Szerintem ez már nem vallásosság, hanem csak tradíció. Szintén ellene szól a szexuális szabadosság, ami pont ugyanolyan, mint egy átlagos nyugati országban.

* A fenti pontot nem cáfolja, de árnyalja, hogy jó néhány párt ismerek, akik a klasszikus forgatókönyv szerint, az iskola után összeházasodtak (az első komoly kapcsolat), aztán gyerek, aktív családi élet és... megcsalás, kibékülés, alkohol, válás mellőzése.

* A lengyelek nem lusták, bunkók, karrieristák, sunyik, stb. Egyszerűen csak vannak köztük ilyenek is, mint más nemzet tagjai között.

* Úgy tűnik, sok az autómániás. Sokan a lehetőségeiken felül költenek autóra, ami számukra státuszszimbólum. Van itt olyan sori dolgozó, akinek nincs lakása, van gyereke, de olyan kocsival jár, amit gazdasági megfontolásokból én sem vennék meg. Azt mondja, kell ez neki, mert csórónak nézik. A 8 éves, 307-es Peugeot-ommal én nézek ki a legcsóróbbnak itt, míg mindenki más eggyel nagyobb kategóriás kocsival jár, mint amit normál esetben várnánk. Fura, viszont sokat megmagyaráz a közlekedési szokásokból...

* Vannak területek, amikben Magyarország még mindig vezet a lengyelek előtt (úthálózat, telekom, néhány szolgáltatás), de ha ebben a tempóban haladnak tovább, pár év alatt lehagynak.

* Ha valaki Varsóban hosszabb időt tölt és elkezdenek hiányozni a magyar ízek, van két magyar étterem, melyeket meglátogathat: a Borpince és az U Madziara.

* 85528 PLN éves bevételig 18% az egyéni jövedelemadó. A felette lévő rész 32%-kal adózik.

* Kb. fél liter vodka után lehet egy lengyelt részegnek tekinteni (addig csak kapatos), de ne gondold, hogy többet nem fog inni már aznap. Fejenként egy üveg (tömény) pia a vicc kategóriába tartozik, ha házibulit szervezel.

* Ha oroszt tanultál anno (mint én) és azt mondod egy lengyelnek, hogy hasonlít a nyelvük az oroszra, ne várj helyeslést... (Igazából a cseh és a szlovák jobban hasonlít, de ezt te honnan tudnád.) Az oroszok egyébként se nagyon népszerűek errefelé.

* Ha hazai (értsd: lengyel) zöldséget, gyümölcsöt akarsz venni, háztájiból, akkor elég kiautózni a várostól 20-30 km-re és az utak mellett vehetsz a gazdáktól.

tsabus mókus.jpg

* Habár Lengyelország krumpli-nagyhatalom, ritkán kapsz jót. A sárga színű szétesik főzéskor és az íze is inkább ipari felhasználásra determinálja.

* Mindenütt a vastaghúsú pritamin paprika van. Semmilyen magyaros ételhez nem jó...

* „Németországból származó" vegyiárút sok helyen árulnak az utak szélén, autóból. Ezt most se értem...

* Halottak napja előtt akkora üvegmécseseket árulnak, mint egy ötliteres dunsztosüveg. Veszik...

* Az üzletekben kevés a külföldi élelmiszer, és ami van, annak elég húzós az ára. Főleg hazai (vagy hazai csomagolású) kaják és piák vannak a polcokon. Az már egy más kérdés, hogy kinek a tulajdonában vannak a hazai márkák...

* A LOT-tal elég sok helyre el lehet jutni. Habár a neve egyesek szerint azt jelenti, hogy Later Or Tomorrow, a szolgáltatásai nem alacsonyabb szintűek az átlagnál.

* A fapados járatok közül a WizzAir kulturáltabbnak tűnt, de náluk egész úton nyomta a térdem az előttem lévő ülés támlája. A RyanAir-nél jobb volt a lábtér, de ez a sétálós, sz@rrá ázós dolog nem nagyon jött be.

* A tengerparton (Gdynia, Hel-félsziget) nehéz „külföldiül" kommunikálni. Elhanyagolható létszámban vannak külföldi turisták, ezért mindenki csak lengyelül beszél. Ha van adatkapcsolat, akkor a Google Goggles a barátod. Már ha tudni akarod, mi van az étlapon.

* A magyar árakhoz képest nevetséges összeg a beugró parkokba, múzeumokba. Már ahol nem ingyenes.

* Radomban komoly repülőnapokat szoktak tartani, DE a közönség a kifutó északi oldalán van. Vagyis dél felé, illetve a Napba nézve szénné égsz és a fényképeid sem lesznek valami szuperek. Földi bemutató, kiállítás szinte alig. Nekem továbbra is Kecskemét a király. Remélem, lesz jövőre.

* UPC „tányéros" működik itt is, Mivel gyakran rossz az idő, nem árt egy nagyobb antenna. Már ha nem akarsz egy Forma 1-es közvetítést diavetítésként élvezni a kinti eső miatt.

* Nem árt a jó hangszigetelés nagyvárosi környezetben. Nem csak a forgalom zajos, de a vodka is fura hangok kiadására késztet egyeseket – például az éjszaka közepén.

* Ha focirangadó, vagy demonstráció van a városban, menj vidékre, illetve ha ott vagy, eszedbe se jusson bemenni a városba!

* Épül itt is a metró! Ha autózol, legyen nálad GPS, mert biztos, hogy belefutsz pár lezárásba, terelésbe. Totál rémálom autóval eljutni bárhova Varsóban. És akkor még le kell parkolni.

* A nők sokkal ízlésesebben öltöznek, mint Magyarországon. Nekem ez jobban bejön, mint az otthoni plázákban tapasztalható kocsisori stílus.

Hirtelen ennyi jutott eszembe. Remélem, segít mindez, vagy legalábbis árnyalja a képet, ami erről az országról, illetve a fővárosról kialakult. Azt sem rejtem véka alá (nem is tudnám), hogy ezek mind szubjektív megfigyelések. Nem általános igazságokat akarok kinyilatkoztatni."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Lengyelország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr234964681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DieNanny CH 2012.12.16. 07:29:49

De jó! Még sosem voltam Lengyelországban, de nagyon szimpatikusnak tűnik. Főleg az tetszett, hogy alig van külföldi áru a polcokon, inkább a hazai - oké, értem, hogy az üzem külföldi lehet.
Szimpatikus írás, több "morzsa" is jöhet!
Köszi!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.16. 08:03:55

Régebben minden lengyel meg volt győződve, hogy kiválóan beszél oroszul. Van még ez a jelenség?

interpreter 2012.12.16. 08:34:41

..az igaz,hogy Warsaván,Zukon,nagy/kis Polákon kivűl nem lehet más autót látni?
Egy ismerős mondta,igaz ő 1978- ban volt ott.:)

think different 2012.12.16. 08:39:58

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Gondolom úgy voltak vele, mint én.
Sok varázsitalt alkoholnak csomagolnak. Én például a megfelelő arányban elfogyasztott sör, stroh, jager után kiválóan beszéltem a német és osztrák kollégáimmal az anyanyelvükön.
Bulgáriában a vodka okozott hasonló tüneteket, ahol előbb oroszul, majd bolgárul kezdtem el ismerkedni.
Rosszat nem szólhattam, mert a medve láncon maradt...

pappito · http://pappito.com 2012.12.16. 08:42:06

érdekes, a német vegyiáru az út szélén, az mit takar?

Azt sokadszor látom, hogy jobbak, jobban öltözöttek a nők, pedig a magyar lányok elég magasra rakták a lécet.

think different 2012.12.16. 08:50:25

@pappito: Sok európai országban járva-kelve azt kell, hogy mondjam, már a moldávok is lassan jobban követik a divatot, mint a magyar lányok, akik többsége már a keleti régiók tranzitparkolóiban elvárt dress code-nak sem tudna megfelelni.

És ez szomorú, mert a XIX. második és a XX. század első harmadában a magyar nők még az élen jártak, pedig akkor még nem volt internet.

nigara 2012.12.16. 09:35:42

@think different: :)))

Szerintem a baj pont az internettel van - a magyar lányok azt hiszik, hogy a szexoldalakon van a mérce...

nigara 2012.12.16. 09:37:06

Klassz poszt megint, nagyon szimpatikusnak tűnik Lengyelország.
Hol a csapda? :)

tanato 2012.12.16. 09:44:40

Nagyon jó cikk,engem az fogott meg hogy milyen sok a gyerek/baby.boom/a lengyeleknél.Ez azért arra utal az itthoni reménytelenségi érzésekkel és ennek kapcsán a házasságok és gyermekszülések radikális csökkenésével szemben hogy a lengyeleknél valamiféle optimizmus,,jövőbe vetett hit kezd azért kialakulni/FR.-ban nemrégen én is tapasztaltam,milyen sok a terhes anyuka és a kisgyerek velünk ellentétben./

verkagrafomanka 2012.12.16. 09:48:44

@interpreter: én augusztusban voltam ott utoljára, és bár nem értek nagyon az autókhoz, azért meg tudom válaszolni a kérdést: nem igaz :) vannak, de kb. olyan arányban, mint itthon.

verkagrafomanka 2012.12.16. 09:49:57

@tanato: mondjuk ennek az az oka, hogy a lengyelek jöttek ki Európában a legjobban a gazdasági válságból, szóval sztem alapvetően nem az optimizmusukban keresendő a válasz, hanem abban, hogy megvannak a lehetőségeik a gyerekvállalásra. :)

tanato 2012.12.16. 09:54:21

@afranciasvera: Nyilván ez is belejátszik,meg az is hogy ők legnagyobb nemzet a szovjet elnyomás alól felszabadult országok közül/ezért őket a a Nyugat is nagyobb súllyal kezeli mint a kicsiket,pl.minket/ és ez azért ad egy kis önbizalom növelő tudatot is.

Sanyi9 2012.12.16. 10:20:44

Az iras stramm, de a cim teljesen irrelevans, szenzaciohajhasz es kontextusbol kivett...

nyuszigonosz 2012.12.16. 11:10:24

@Sanyi9: Pontosan!
Sajnos nem elöször irreleváns és szenzációhajhász a cím!

tsabus UAE 2012.12.16. 11:23:08

@pappito: Áll az út szélén egy autó, körülötte kirakva mosóporok, öblítők. Nem értem honnan szerzik (habár, a tábla szerint Németországból) és miért olcsók. Azt meg végképp nem, hogy ez miért jó üzlet.

nigara 2012.12.16. 11:26:17

@tsabus: itt nemrég volt egy hangos eset, amikor mosószer helyett sóval voltak töltve a zacskók...
Szóval sztem tuti nem mosószer van azokban sem...

tsabus UAE 2012.12.16. 11:37:36

@nigara: Minden mosószernek egy elég nagy része sima só. Néha - számomra - döbbenetesen nagy része. (Mondhatjuk úgy, hogy ezt első kézből tudom.) A gond ott van, ha minden mást teljesen kihagynak belőle.
Ha viszont ilyen gond lenne az útszéli árusokkal, akkor nem élnének meg ilyen nagy számban és már rég rájuk szállt volna valami hivatal. De élnek és virágoznak...

tsabus UAE 2012.12.16. 11:44:54

@interpreter: Ha megjelenik valahol egy Warszawa, akkor már itt is nagyon sokan megnézik. Polski Fiat (kicsi és nagy) nagyon kevés van. Trabanttal kétszer találkoztam, mióta itt vagyok. Polonézeket azonban elég gyakran látni. Zuk... hmmm... nem emlékszem, hogy az utóbbi időben feltűnt volna valahol.

bpte 2012.12.16. 12:23:41

Az biztos,hogy szubjektív a cikk,akiket én ismerek lengyeleket (jártam is ott,tudom miről beszélek) iszonyatosan álszentek,nekem nem túl szimpatikus egy nép és az egész ország.Kirándulásra jó,elég belőle egy hét.

tomfree 2012.12.16. 12:46:20

@think different: Három hete voltam Varsóban és a lengyel lányok tényleg nagyon ízlésesen öltözködnek, sajnos össze sem lehet hasonlítani a magyar lányok többségével öltözködésben.

nigara 2012.12.16. 13:05:10

@tsabus: hááát, a hivatal sztem ott sem erre cuppan rá, vannak nagyobb halak... itt is úgy derült ki, hogy a vásárló feljelentette a boltost (!), Ázsia-centerben árult amúgy, szóval még csak nem is az út szélén.
Na mindegy... én azért inkább maradnék a "drága" mosószernél, mosógépet cserélni többe kerül.

Kis-Vuk 2012.12.16. 13:06:29

En Angliaban elek, rengeteg lengyel van korulottem, viszonylag hamar csaladot alalpit a tobbseg, sok gyerekkel. Szerintem ehhez a gazdasagnak semmi koze. Harminc valahany millioan elnek Lengyelorszagban es meg egyszer ennyi lengyel mas orszagokban. Ok ilyenek, csalad mindenek felett. Ez a mozgato rugojuk az alkohol mellett :)))))

Kis-Vuk 2012.12.16. 13:08:16

En azt is elkepzelhetoenk tartom, hogy az a mososzer valoban Nemetorszagbol jon, rengeteg lengyel dolgozik ott, siman szerintem kepesek elseftelni egymas kozt a dolgokat aztan lehet otthon eladni.

bpte 2012.12.16. 13:27:06

@Kis-Vuk: egyetértek,a gazdaságnak semmi köze,hogy hamar családot alapítanak,ők ilyenek. Egyébként meg egy vándor nép,bár én azt hallottam egy Angliában élő ismerősömtől,hogy a lengyelek közül sokan mennek hazafelé,ez igaz?

spangola 2012.12.16. 13:47:04

Konkrétan mire értitek, hogy a magyar nők ízléstelenül öltöznek?
Őszintén érdekelne.

Coligny 2012.12.16. 13:47:49

Ha focirangadó van, akkor ki kell menni a meccsre, és megcsodálni Európa, talán, legjobb hangulatú stadionjait.

Kis-Vuk 2012.12.16. 13:54:29

@bpte: Hallottam en is, lattam is, hogy nehanyan haza mennek, de a tobbseguk megbanja es 1-2 ev utan visszajonnek. Sokan keszulnek haza onnan ahol en dolgozom, de mind huzza-halasztja, mert tudjak, otthon nem keresnenk ennyit, mint itt. Az egyik srac nehany eve vett maganak egy kis paraszthazat, egy apro faluban Lengyelorszagban, azt mondja, ott akar elni, kezmuves odlkoat kesziteni, abbol megelni, de velemnyem szerint ez elkepzelhetetlen. Akiknek gyereke van, inkabb itt marad, sokan a csaladjukat is kikoltoztetik ide, ennek mas oka is van. "bolcsi", "ovi" draga, szules utan hamar vissza kell menni dolgozni, egyszerubb, ha a nagyszulok kijonnek, itt elnek. Nagyon mobilisak. 50 evesen sem jelent szamukra gondot orszagot valtani. Sokan mondjak, hogy a testveruk peldaul hollandiaban el, a szuleik Canadaban, Ok itt es ez teljesen rendjen van.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.16. 14:01:54

tovabbra sem kaptam kedvet lengyelorszaghoz
az vicces, hogy onnan nyomulnak angliaba
van aki meg magyarorszagrol lengyelbe
persze, ha jo a melo es jo a penz
en magyarorszagtol keletebbre nem mennek az tuti
/igaz en angliaba se mennek:)/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.16. 14:03:19

@spangola: ezt en sem ertem, igaz jo regen voltan otthon, a magyar nok tenyleg kurvasan oltozkodnek?

bpte 2012.12.16. 14:11:00

@hagyma: én sem mennék keletebbre,az biztos.

think different 2012.12.16. 14:12:04

@spangola: A két számmal kisebb farmerrel kezdjem, amiből a csípőjük úgy folyik ki, mint augusztusi fagyi a tölcsérből?
Az sem gyenge, hogy a nálunk magasabb GDP-vel rendelkező államokban már felismerték, hogy a műfényes pirított ribancok nem adnak hozzá, hanem inkább rombolják a városképet?
A WestEnd-en végigsétálva egy brazíl tengerpart ijesztően sápadt élőholtakkal van tele.
Magassarkút amit egy átlag magyar 17-27 éves lány felvesz egy ukrán forgalomszámláló pillangó nem húzna magára.
Az igazán csúf essex girl-ök is ízlésesebb evening dresseket öltenek a bojlertestükre, mint amit egy budapesti éjszaka lehet látni hazánk virágszálain, az un. felkapottabb szórakozóhelyeken.
Ésatöbbi...

bpte 2012.12.16. 14:12:33

@Kis-Vuk: köszi,akkor ez inkább mende-monda,hogy hazamennek,legalábbis tömegesen nem,ahogy én hallottam,csodálkoztam is.

bpte 2012.12.16. 14:15:13

@think different: szerintem te nem megfelelő körökben forogsz,az én ismerőseim nem így öltöznek,úgyhogy nem lehet általánosítani.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.16. 14:16:27

@think different:

"A WestEnd-en végigsétálva egy brazíl tengerpart ijesztően sápadt élőholtakkal van tele."

Brazíliában a menő csajpk naplemente után járnak csak strandra. Ugyanis a fehérség érték, s nem szennyezik be lesüléssel. Még a mulatt és néger csajok is vigyáznak, ugyanis - a közhiedelemmel ellentétben - ők is lesülnek a napon.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.16. 14:18:09

@hagyma:

Szerintem ez egy mítosz, s a csúnya nők terjesztik.

Persze, vannak nők - mindenhol a világban - akik akkor is a divatot majmolják, ha az éppen aktuális divat rosszul áll nekik, de alapvetően nem ez az alaphelyzet.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.16. 14:21:06

@tanato:

Magyarország átlagos méretű, közepes nagyságú európai állam.

Míg Lengyelország pedig nagyméretű európai állam.

Szerintem az alapszempont.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.16. 14:23:09

@think different:

"És ez szomorú, mert a XIX. második és a XX. század első harmadában a magyar nők még az élen jártak, pedig akkor még nem volt internet."

Az említett időszakban a magyar nők a prostítucióban való részvétel tekintetében élszerepet játszottak Európában, Kb. mint ahogy manapság az ukrán nők.

think different 2012.12.16. 14:23:25

@bpte: nem élek otthon, amikor hazamegyek, akkor ott látok lányokat, amerre járkálok éjjel, vagy nappal...

Értelemszerűen nem a SOTE könyvtárában.
A romkocsmák és más búfelejtők, nappal pedig a plázák a fent említett felhozatalt kínálják. Ráadásul Londonhoz (-feketék) képest is sok a túlsúlyos lány.

dennisthemenace 2012.12.16. 14:24:15

@think different: Ha az essexi lanyok rondak, akkor neked szemuvegre van szukseged.

think different 2012.12.16. 14:26:22

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

:)

Ezt csak a magyarok állítják.
Különben a mi lányaink még nagyobb területet fednek le Európa szexszolgáltatásainak térképén, mint az ukránok.
Legalább pornó nagyhatalom lehettünk volna, de azt is elcseszték:(

think different 2012.12.16. 14:28:57

@dennisthemenace: Tudod mit jelent az essex girl? O_o?
A szilikonmellű, barnítókrémes, platinaszőke trampli angol megfelelője...

think different 2012.12.16. 14:30:57

@dennisthemenace:

Essex girl:

"The stereotypical image was formed as a variation of the dumb blonde/bimbo persona, with references to the Estuary English accent, white stiletto heels, silicone augmented breasts, peroxide blonde hair, over-indulgent use of fake tan (lending an orange appearance), promiscuity, loud verbal vulgarity and to socialising at downmarket nightclubs"

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.16. 14:33:58

@think different:

"Különben a mi lányaink még nagyobb területet fednek le Európa szexszolgáltatásainak térképén, mint az ukránok."

Ezek szerint Magyarország visszaszerezte pozícióit e téren, melyeket elvesztett a II. vh. után... :-)

"Legalább pornó nagyhatalom lehettünk volna, de azt is elcseszték"

A bolgár Wikipédiában gyakran javítom a magyar cikkeket, pl. a neveket, eleve hozzám fordulnak a szerkesztők, ha nem tudják eldönteni hogyan kell helyesen ejteni egy-egy magyar nevet. Szóval, van egy rakás cikk pornószínésznőkről, s bevallom, elég komoly a magyarok aránya köztük. Szóval ez alapján nekem úgy tűnik, hogy komoly a magyar nemzetiségű pornósok száma.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.16. 14:37:39

@think different:

Mindenben az én kedvenc típusom ellenkezője ez, amit leírsz. Nekem nem tetszenek a szőke nők, a magassarkú cipők, a barnított bőr, a szilikonmell, a vulgáris nyelvezet. Csak az Estuary English ellen nincs kifogásom. Az se baj, ha kezdeményezőek, mert én félénk ember vagyok... :-)

Kis-Vuk 2012.12.16. 14:52:23

Eleg ha csak beirjatok a keresobe: Budapest porn capital es rengeteg cikket dob ki. En errol bevallom, nem tudtam, de a mas nemzetisegu ismeroseim, barataim egybol felhoztak elso talalkozasunkkor, mikor mondtam, hogy magyar vagyok :DDDD Egyebkent nekem mind azt mondjak, hogy szerintuk a magyar lanyok nagyon szepek es szexisek, egyik sem emlitette meg, hogy olyan rondan oltozkodnenek. En ugy velem, van ilgy meg ugy is oltozkodo ember, nem lehet azt mondani, hogy minden magyar ilyen vagy minden lengyel olyan...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.16. 15:19:11

@Kis-Vuk:

Én nem vagyok a magyar nők nagy barátja. A magyar nőket tök átlagosnak tartom európai mértékben. De nem gondolom, hogy a magyar átlagnő rosszabbul öltözködne az európai átlaghoz képest.

bpte 2012.12.16. 15:23:14

@think different: nem tudom,én nem értek teljesen egyet,itt is van ilyen is és olyan is,nyilván nem mindegy,hogy az ember hol járkál.

spangola 2012.12.16. 15:28:24

@think different: Az igaz, hogy sok duci csaj olyan stílusú nadrágot, felsőt hord, mintha vékony lenne, és valóban a derekánál kibuggyan a háj. A szűk felsőt is felveszik, amiben redőződik a háj a hasukon. Kisebb számú melltartót vesznek fel sokan, ami belenyomódik a hátukon a bőrükbe, és a szűk felső alatt ez látszik.

De szerintem az USÁ-ban ugyanez a szitu.
Védelmükben szólva, sehol nem lehet olyan nadrágot venni, ami nem szűk! Most az a divat, hogy teljesen lábra tapadjon a farmer a combtól a bokáig. Nekem sem tetszik. Ezek a kövér lányok nagyon nehezen kapnak ám ruhát magukra.
Ráadásul ha nem farmer az anyag, akkor a narancsbőrt is láttatja, ami viszont 20 év felett minden nőnek van.

Én nem vagyok kövér, de nagyon nehezen találok olyan szabású, anyagú ruhát, amiben jól nézek ki.

bpte 2012.12.16. 15:38:15

@spangola: én meg 45 kiló vagyok, és azt látom,hogy csak a kövérekre lehet kapni ruhát,32-34 vagy xs-es méret alig van vhol,én nem értem,miért.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.16. 15:43:37

@bpte: tevedes, te bemesz a gyerekruhak koze, monduk 14-16 eveseknek szantaknak, ott kapsz. 332-34es siman kaphato. Akin meg tulsuly van, akar 10, akar tobb kilo az meg nehezen kap. De az is, akit kicsit gombolzded formakkal aldott meg a sors. Probalj meg magyarhonban 80G-s melltartot venni... Szepet.

sokadikiksz 2012.12.16. 15:47:04

@Kis-Vuk:

beütöttem.
budapest porn capital = 2,5 mio találat
wien capital = 15 mio találat
paris porn capital = 28 mio találat
london porn capital = 42 mio találat
rio porn capital = 21 mio találat

akkor most mi van ?

bpte 2012.12.16. 15:50:31

@tildy:): na ez az,gyerekruhát,de én nem akarok gyerekruhát hordani,külföldön teljesen normális a 32-34 méret.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.16. 15:57:24

@tildy:): ja mondjuk egy 24 eves no biztos szeret gyerekruhaban jarni:)
esetleg napozo?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.16. 16:28:10

@hagyma: en 20 evesen rendszeresen oltoztem gyerekosztalyrol helyesebben mondva a tini osztalyrol, ott ugyanis 16 eves korosztalyig -> 164-170 centiig arulnak ruhat . ( igaz akkor meg joval vekonyabb voltam. ) Nagyon sok ruhadarab abszolut ezt a vidam , boho, netan fesztivalozos hangulatot idezi, de voltak szolidabbak is.

A 14-16 eveseknek szant ruhadarabok, pulcsik, szoknyak kozt siman volt olyan, amit akar ma is felvennek.
Raadasul amennyire flenottesen ma egy tinedzser oltozik... Siman tobben is ott vasarolnak, ahogy en hallom, azok kozul, akik ilyen kicsi, manoken meret koruli vagy alatti oltozetet hordanak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.16. 16:35:49

@tildy:): lehet
en mar eleg regen a felnottosztalyra jarok
de lehet igazad van beugrok holnap veszek rovidnagragot, meg szandalt:)

expressmen 2012.12.16. 16:35:54

Kint dolgoztam 7 hónapot, hozzátennék pár dolgot, illetve pár dolgoz cáfolnék:

1: jól működő magánegészségügy van (párhuzamosan az államival) ami nem kifejezetten drága, de a nagyobb cégek úgyis kifizetik a munkavállalóknak, mert levonható az adóból

2: az utcán NEM jellemző a részeg randalírozás, ordítozás (meccsnapokat kivéve), ugyanis a rendőrök beviszik a részeg embereket, sokszor emberi jogokra fittyet hányva. Nem érdemes énekelgetni, stb

3: a zebrán lehet hogy körülnézés nélkül mennek át páran, de az autósok sem lassítanak le. Ezért van sok súlyos baleset

4: az autósok annyival mennek (mindenhol) ahogy a csövön kifér, parkolás ahol vízszintes, függetlenül attól hogy a terület járda, park, parkoló, fű, tér, stb

5: a piálásos sztori egyébként igaz, rengeteget isznak, főleg vodkát. Ezt általában valamilyen gyümölcslével kísérik le. Velünk ellentétben viszont nem isznak egy este öt féle piát.

6: a vallásosság jellemző, főleg a hegyvidéki (falus) emberek nagyon korán házasodnak, és nem válnak el. Városban is korán házasodnak hozzánk képest

7: a nők több tiszteletet és nagyobb távolságot várnak el mint nálunk. Nekem mindig olyan érzésem volt, hogy a nők hordják a nadrágot, a srácok pedig papucsok.

8: rengeteg olyan házasságról tudok ahol lengyel a lány és külföldi a fiú, fordítva azt hiszem talán egyről...

9: általában imádják a magyarokat, abszolút jófejek, segítőkészek

10: még a rendőrök is, bár ők még a magyar rendőrökhöz képest is nagy tahók. Sajnos sok személyes, és ismerősökkel megesett példából tudom

11: NE igyatok közterületen, mert szinte tutira megbüntetnek. Lehetőleg ne igyatok annyit hogy kidőltök, mert nem a mentőt hívják hanem a rendőrök visznek be

12: az árak, főleg az étel és alkoholos ital, sokkal alacsonyabbak nálunk. Igaz ez a tömegközlekedésre is. A helyi tömegközlekedés általában jó és viszonylag pontos, a vonatok pont olyan szarok mint nálunk

13: a lakásbérlés viszont jóval drágább

14: a forgalomszervezés rosszabb a magyarnál, a semmi közepén is tudnak többórás dugók lenni, mert mondjuk átvitték az ország forgalmát egy falun, ahol van egy rendőrlámpa. Szerencsére óriási autópálya építésbe kezdtek, mindenfelé építik. Elvileg kész kéne lennie, Jövőre viszont talán tényleg kész is lesz. Sajnos az autopálya drága. Cserébe a megengedett sebesség 140

15: míg gyalogosként folyamatosan baszogatnak mindenkit a rendőrök (piroslámpán átszaladás, nem zebrán átszaladás, italozás, stb) addíg az autósoknak szánt bírságok nevetségesen alacsonyak. A max bírság kb 35000 forint, de azt nehéz elérni. A rendőrnél lehet alkudni, általában 7-14000 forintból meg lehet úszni. De a magyarokat (mint említettem) nem nagyon piszkálják.

16: nem jellemző a traffipaxozás (nem annyira mint nálunk), helyette telepített mérők vannak ( jó sok), de előre vannak jelezve. Különben sem küldik el a büntit magyarországra, szóval nem para :)

manes 2012.12.16. 16:37:16

@bpte: "kiket én ismerek lengyeleket (jártam is ott,tudom miről beszélek) iszonyatosan álszentek," Én kb.30 éve járok oda. Olyan mintha haza mennék.Semmivel se több az álszent lengyel mint itthon a magyar. Az alkeszok száma hát.... abból van bőven. Eleinte furcsa volt az a szokás,hogy kezet csókolnak a nőknek. Itthon szerintem pofán vágnának érte:) Ja,és alig van cigány ott.Akik vannak azok zöme is román.Nem mintha bármit is számitana. A 30 év alatt rossz dolog ott SOSE történt velem csak jó.

think different 2012.12.16. 16:43:03

@Péter Zsolt Turcsi:

"Városban is korán házasodnak hozzánk képest"

Reggel 7-kor?

Bocs:)

Kis-Vuk 2012.12.16. 16:47:19

@sokadikiksz: Nem tudom, hogy akkor most mi van, eszembe se jutott eddig mas varosokra rakeresni, hogyan is alakul naluk a porno ipar :)

think different 2012.12.16. 16:50:13

Magyarorszag azert volt porno nagyhatalom, mert sok filmet forgattak es sok szineszt adtunk a szakmanak.
Nem azert, mert a Google mondta.

bpte 2012.12.16. 17:24:16

@manes: Az álszentséget arra értettem (nem fejtettem ki),hogy sokkal vallásosabb nép,mint a magyar,azaz teljesen mások,sokkal buzgóbban vallásosak,ugyanakkor,ami mögötte van,az nem különb.

grgabáró 2012.12.16. 17:24:18

szintén csak jót tudok mondani, "külföldiül" valóban nem tudnak nagyátlagban, de fontosabb helyeken (varsói vonatállomás) biztos beszélnek angolul. vicces volt, mikor kértem hideg Ice tea-t és mondanom kellett hozzá, hogy "zsimnó", mert azt hogy ice már nem értették :) és a csajok....ott adtam föl patrióta nézeteimet a magyar lányokkal kapcsolatban ;) Władysławowo-t érdemes megnézni, de ha már arra jársz, akkor érdemes elmenni Szopotba :D és Hel-t is érdemes megnézni, és ami még nagyon jó, azok ezek a nevek, nagyokat nevettem pl. szarlotkán és a kántoron, előbbi cukrászda, utóbbi pénzváltó magyarul

bonfred 2012.12.16. 17:32:17

@manes: Én egy éve élek és dolgozom Lengyelországban, én is hozzátennék pár dolgot. (Egyébként tervezem, hogy küldök én is beszámolót a blogra, hátha igény lesz rá.)
1. Az állami egészségügy még a miénket is alulmúlja.
3. Ez igaz, otthon jobb tapasztalataim voltak, itt figyelni kell piszkosul, nem adja meg mindenki az elsőbbséget a zebrán.
5. Lehet hogy sokat isznak, a környezetemben ez nem igazán jellemző. Alkeszt pedig sokkal kevesebbet látok, pedig van szemem hozzá :-)
6. Vallás: jobban tartják a hagyományokat, nem tudom hogy ez mennyire komoly, én nem vagyok vallásos.
7. Nem értek egyet, pont fordítva tapasztaltam.
9. A magyarokat tényleg szeretik, de nekem segítettek úgy is, hogy nem is tudták, honnan szalajtottak. Sokat, sokszor.
12. Szerintem egy "mint" kimaradt nálad. Tehát az élelmiszer, alkohol olcsóbb, a lakásbérlés drágább - szerintem te is így értetted.
Kézfogás: ez nekem is furcsa volt kezdetben, ez itt tényleg teljesen bevett szokás, a mai napig nehezen tudom megszokni, hogy reggel a kolléganőm odajön hozzám, és kezet nyújt.
Általánosságban: jó itt, én megtaláltam a számításom, csak ajánlani tudom.

bonfred 2012.12.16. 17:36:38

@grgabáró: Nekem ellentétes tapasztalataim vannak, angolul többen beszélnek, mint nálunk, és a hajlandóság is nagyobb arra, hogy egy külföldivel így kommunikáljanak.Az utca embere is. (Ami pl. nem mondható el a francia kollégákra. Egy lengyel fodrász beszél angolul, jól. Egy francia mérnök egy amerikai IT multinál NEM!)

maarten 2012.12.16. 17:42:36

@Péter Zsolt Turcsi: egy-ket javitas:
1. A maganegeszsegugy nem vonhato le az adodbol, az jovedelemnek szamit ami utan adot fizetsz ha a ceg fizeti (mint nalam oktoberig), ha maganzo vagy (mint en novembertol) az nem adokoltseg. Az en havi atalanydijam a Medicovernel havi 160 zl. (10 000 huf), ami rohej ahhoz kepest, hogy mit kapok erte.
10. A zsarukal valtozo a helyzet. Nekem specjel nem volt rossz tapasztalatom, akkor sem amikor buntettek, mivel en voltam a hunyo - gyorshajtas (legalabb egy tucatszor az elmult 5 evben). Btw, a multkor 50-nel leptem at a sebesseghatart, a rendor vizsgalgatta a jogsit majd felkialtott, hogy "a francba, ell kell vennem!". En beszartam mert hirtelen azt hittem, higy osszejott a 25pont ami lehetetlen, de a motorosrendor (akiket itt rolleres maciknak hivnak) meghyugtatott, hogy csak lejart - egy hete. Elengette a birsagot es a pontokat es kiirt egy papirt egy hetre ami alatt el kelett inteznem a dolgokat. Mondta, hogy ezzel is eleg dolgom lesz. Igaza volt.
16. Jellemzo a trafipaxozas, az elozo eset is az volt. Aki sokat autozik varoson kivul az tudja, hogy mi palya. Nagyon sokan hasznalunk cb-t amivel egymasnak adjuk a drotot. En a 5. birsag utan vettem, azota csak akor kaptak el ha a cb helyett az utazotarsammal hevesen beszeltem vagy - ami egyre gyakoribb - titkosrendor kapott el (jeloletlen kocsiban, elol, es egyre gyakrabban hatul is van radarjuk).
A tobbi pont nagyjabol Okes.

grgabáró 2012.12.16. 17:43:11

@bonfred: 2004-ben voltam kint két hetet, én abból vettem le, se a kisboltban se az étteremben, ha nem lett volna velem egy lengyel lány, komoly bajba kerültem volna...:D franciákat meg hagyjuk!

maarten 2012.12.16. 17:45:08

@grgabáró: a szarlotka az nem cukraszda hanem almaspite-szeru sutemeny. Es s-sel kell mondani termeszetesen.

tsabus UAE 2012.12.16. 17:47:46

@hagyma: Lengyelország nem igazán van keletebbre Magyarországtól... :-)

grgabáró 2012.12.16. 17:53:54

@maarten: ez volt kiírva nagybetűvel, mintha a neve lett volna, érted, mint itthon a cukrászda www.slodkiefantazje.pl/babcina-szarlotka---najlepsza és sz-el van ;)

maarten 2012.12.16. 17:57:46

@grgabáró: Babcina-szarlotka, szabadforditasban: nagymami piteje. Hat igen, egy magyarnak sz-szel van :-).

grgabáró 2012.12.16. 18:00:49

@maarten: ezt egy lengyel oldalról vettem, mint láthatod, és ha jól emlékszem a helyi lány is így mondta, lehet,h s-sel kell mondani, de náluk is jellemző, hogy írottat ejtenek

Thresher 2012.12.16. 18:01:20

Az utolsó pont telitalálat, még a 80 éves öregasszonyok is divatosak...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.16. 18:02:35

@maarten: ami naluk sz-el van irva, az s-nek ejtendo, emlekeim szerint.

grgabáró 2012.12.16. 18:04:50

@tildy:): ezt mondta :)akkor én emlékszem rosszul bocs maarten

Thresher 2012.12.16. 18:07:30

@hagyma: a legszembetűnő az, ahogyan a tinédzser lányok öltöznek: amíg itthon tömegével járnak a kiskorú prostinak látszó egyedek, addig ott még a nyikhaj leányok is visszafogottabban, stílusosan öltöznek. Műköröm-műhaj-5 tonna smink kombóval ott el is hiszik hogy prostituált az illető.

hogyne,persze,igazad van! 2012.12.16. 18:10:50

@Thresher: igen, nyilvánvaló, hogy itt minden nő k.rva, de ott a kerítés is kolbászból van, ée ez így nagy általánosságban minden országra igaz, hogy mindenhol minden jobb, itthon mnden xar..hihető.hu

tsabus UAE 2012.12.16. 18:12:11

@Péter Zsolt Turcsi:
"2: az utcán NEM jellemző a részeg randalírozás, ordítozás (meccsnapokat kivéve), ugyanis a rendőrök beviszik a részeg embereket, sokszor emberi jogokra fittyet hányva. Nem érdemes énekelgetni, stb" - Azért, a környékünkön ezt sokan megpróbálják...

"3: a zebrán lehet hogy körülnézés nélkül mennek át páran, de az autósok sem lassítanak le..." - Amerre én járok, szinte mindenki a fékbe ugrik a zebránál, ha egy gyalogos ott van.

"4: az autósok annyival mennek (mindenhol) ahogy a csövön kifér..." - De jó lenne...

"7: ...a nők hordják a nadrágot, a srácok pedig papucsok." - Igazolva...

"10: még a rendőrök is, bár ők még a magyar rendőrökhöz képest is nagy tahók..." - Tapasztalataim alapján, ez inkább a Straz Mieskan-ra igaz.

"14: a forgalomszervezés rosszabb a magyarnál, a semmi közepén is tudnak többórás dugók lenni, mert mondjuk átvitték az ország forgalmát egy falun, ahol van egy rendőrlámpa." - Ehhez sokat hozzáad az itteni közlekedési kultúra is.

"15: ...gyalogosként folyamatosan baszogatnak mindenkit a rendőrök..." - Ilyet még nem tapasztaltam és ismerősöktől sem hallottam...

"16: nem jellemző a traffipaxozás (nem annyira mint nálunk), helyette telepített mérők vannak ( jó sok), de előre vannak jelezve." - NEM ! Úton-útfélen lehet rendőrökkel találkozni, "hajszárítóval" a kezükben, vagy a motorháztetőn ! Vannak ezen kívül civil "vadászok", VW Passattal, Opel Vectrával többnyire, de láttunk már sportos Renault Megane-t is. A különbség az a magyarokhoz képest, hogy nem állványos, lézeres eszközt használnak.

Thresher 2012.12.16. 18:18:08

@hogyne,persze,igazad van!: Ha a közeljövőben nem akarod magad megint leégetni, akkor javaslom hogy tanulj meg olvasott szöveget megfelelően értelmezni, mert sehol nem írtam azt hogy itt minden nő kurva, se azt, hogy mindenhol jobb mint itthon.

Coligny 2012.12.16. 18:20:10

@Thresher: Azért a Galerianki című filmet ajánlom a témában.:)

Thresher 2012.12.16. 18:22:13

@Coligny: Az törvényes kivétel... De én nem fogok most mindenkit egyesével meggyőzni, Varsóban sétálva egyszerűen ezt látom.

tsabus UAE 2012.12.16. 18:23:08

@bonfred: "Az állami egészségügy még a miénket is alulmúlja." - Sajnos, már néhány állami kórházban megfordultunk idekint, de ezt a véleményt nem tudom teljesen alátámasztani. Az épületek pont olyan elhanyagoltnak tűntek néhol, mint otthon, DE a gondoskodás és az alaposság az orvosok részéről fényéveket vert a magyar viszonyokra.
Az otthoni viszonyokról viszont horror történeteim vannak. Még frissek is, mivel nemrég diagnosztizáltak rákot anyukámnál. Szerencsére, úgy tűnik, meg fog gyógyulni és a műtét, valamint sugárkezelés után újra olyan, mint a Duracell nyuszi. Az út, amin idáig sikerült eljutnunk vele, az már botrányos. Legyen elég annyi, hogy nem csak az egészségüggyel van bajom úgy általában, de némely dolgozójával is megismertetném egy diktatúra munkatáborát...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.16. 18:23:23

@tsabus:

Hát, erre nehéz válaszolni. Lengyelország legkeletibb része keletebbre van Mo. legkeletibb pontjánál. Viszont Lengyelország legnyugatibb része is nyugatabbra van Mo. legnyugatibb pontjánál.

Szóval csak egy dologban nincs vita: északabbra van.

Coligny 2012.12.16. 18:26:19

@Thresher: Nem állítottam, hogy nincs igazad, csak azt, hogy azért van kivétel.

bonfred 2012.12.16. 18:28:56

@tsabus: Akkor finomítok a dolgon: igazad van, az orvosok tényleg alaposabbak, mint Magyarországon. A válaszod második részével pedig sajnos saját tapasztalataim vannak, jobbulást anyukádnak :-)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.16. 18:29:04

@spangola:

Nem tetszik a szűk nadrág???

Pedig az nagyon szép.

A kövéreknek meg ott az óriás bolt. 38-as méret felett ott nagy a választék.

tsabus UAE 2012.12.16. 19:00:58

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Pontosan ! :-)
Csak furán hangzott Hagymától, hogy "en magyarorszagtol keletebbre nem mennek az tuti" - Én északabbra mentem... :-P

maarten 2012.12.16. 19:09:19

@tsabus: @tsabus: Ami traffipaxozást illeti, újabban ezzel vadásznak a macik: auto.dziennik.pl/artykuly/80487,laser-i-wideo-nowa-bron-przeciw-piratom.html
9oo méterről telitalálat lehet.
Ami a 1o. pontot illeti az lehet, hogy a barátunkat mint muladozót a Straż Miejska (városőrők avagy közterületfenntartók) csesztette... Igen azok tahók tudnak lenni. Lehet, hogy azt vezetik le, hogy nem lehet fegyverük?
3. pont: ha én meglátok hirtelen valakit a zebrán én is egy tripla leszúrt richtbergerrel beleugrok a fékbe...

think different 2012.12.16. 19:16:24

@hogyne,persze,igazad van!: Nem igaz. Magyar indexes trolloknal sehol nincsenek jobbak.

tanato 2012.12.16. 19:32:37

@tsabus:OFF: Ilyet ne mondjál úgy általánosságban hogy mi magyar orvosok nem vagyunk gondoskodóak és nem vagyunk alaposak mert akkor nem vagy különb azoknál akik azt mondják hogy minden zsidó világuralomra tör,vagy minden cigány és néger bűnöző.Köztünk is vannak gazemberek,meg rendes népek,csakúgy mint minden más szakmában.Egy biztos, közel és távol itthon mi dolgozunk óraszámban legtöbbet a legkevesebb órabérért.Ha igazad volna velünk kapcsolatban a 2004 óta külföldön dolgozó kb 5000 kollégánkat már régen hazazavarták volna.Sajnos azonban a közhangulat tényleg olyan hogy elismerés helyett munkatáborba zárnának minket úgy am.blok.Ezért is fog fokozódni a kivándorlás közülünk is,nemcsak a rossz pénz miatt.

Void Bunkoid 2012.12.16. 20:18:34

@bpte: nincs ebben semmibaj, az én fiatalabb nőismerőseim (mondjuk ilyen 25 körüliek) nagyrészt - és ijesztő módon - úgy öltöznek, mint valami alsós kislány (szűkfarmernadrág, buta converse allstar tornacipő, bugyuta feliratos póló).

Amúgy piszokul nem szoktam érteni, hogy annak idején a fiatalok miért lázadtak az iskolaköpenyek meg egyenruhák ellen, most meg önként és dalolva járnak ugyanolyan "egyenruhában" - felszállsz egy villamosra, akár öt méteren belül fogsz találni HÁROM olyan tizen-huszonéves lányt, aki ugyanabban a céundás/háendemes szűkfarmer/szigorúan fehér converse csáktéjlor tornacipő kombóban vonul, a filatáska mostmár kezd eltűnni, de régen az is hozzátartozott - ja és ugyanazt az eltúlzott barbismiket is keni magára, hogy méginkább egymás klónjai legyenek.

besz@rok 2012.12.16. 20:18:41

F@sza iras! Tecccet! :D

Elchango 2012.12.16. 20:35:34

@tsabus: jo az irasod,de foleg a multkor elolvastam az irasodat a lengyel kozlekedesi moralrol.Na az mindent vitt.Pontosan ugy van szo szerint,ahogy te leirtad.En a kovetkezot fuznem hozza:

1. A LENGYEL AUTOS ZEBRANAL SOSE -SOSE- ALL MEG ES NEZI LEVEGONEK A GYALOGOST!Szinte minden varosban,minden atkelon ezt tapasztaltam.Sorban allnak az emberek es varjak amig elmegy az autosor es csak utanna mernek lelepni a zebrara.1 ismetlem 1 auto se all meg sose gyalogosnak!
En mikor megallok a magyar rendszamu autommal akkor dobbent fejjel neznek es mindenki elobb a rendszamot filozza rajta. H betu- 100 bol 100 ember egybol hollandiara asszocial es szinte egy se Magyarorszagra.Nem mellekesen a holland rendszam sarga es Hollandia az Nederland, tehat NL. A lengyeleknek a H betu az Hollandia.
2. Europa legveszelyesebb orszaga a kozelkedesbiztonsag szempontjabol. Egy atlagos hetvege kb. 50 halott-amig nalunk Magyaroszagon a hirekbe olvasok 2-3-5-ot halalos balesetet, az ott atlag 50 halott az utakon egy hetvegen.Lengyelorszag evek ota vezeti az europai listat Livaniaval egyutt verekednek meg a ki a legszarabb kozlekedo Europaban cimert,mert meg Romania is pozitiv pelda elottuk.

2. a MAGYAR KOZLEKEDESI MORAL IGENIS SOKAT FEJLODOTT ES POZITIV PELDA IS LEHETNE A LENGYELEKNEK (IS). A magyar autos zebranal mindig megall (tapasztalat - minden nap vezetek), mindket oldalt es mar mar idegesitoen lassuak.meg 40 rol is fekeznek amitol agybajt lehet kapni amugy. Meg Pest is sokat valtozott pedig ha valahol szar volt mindig is na ott az volt. Atmentem ugy egesz pesten (nem pesti vagyok, evek ota nem vezettem pesten mar),hogy csak elozekeny, normalis autosokkal talalkoztam es idiota indiai elefantok modjara kozlekedo turistakkal akik nem neztek se istent, se embert, se piros -zold lampat csak mentek ahol ertek a kameraval a nyakukban.

maarten 2012.12.16. 20:47:41

@Elchango: "En mikor megallok a magyar rendszamu autommal akkor dobbent fejjel neznek es mindenki elobb a rendszamot filozza rajta."
Velem ugyanez történik Pesten.

huncut 2012.12.16. 20:55:34

A sárga krumpli isteni finom megsütve.

Lizia 2012.12.16. 21:11:22

Valamivel több mint egy éve élek Lengyelországban, 8 hónap Katowice - másfél hónap Varsó - 6 hónap Krakkó leosztásban (Krakkó folyamatban). Az én észrevételeim:
1. Nekem eddig nem tűnt fel, hogy a sportnak/mozgásnak szembetűnően nagy kultúrája lenne, szerintem kb. hasonló a hozzáállás, mint Magyarországon. Személyes tapasztalat, messzemenő következtetést nem lehet levonni, de itt kocogáskor sok beszólást kaptam már (otthon, kisvárosban sem volt ez már téma az utóbbi időben), meg mikor kérdeztem lengyel ismerősöket, hogy hova lehet eljárni kocogni, a reakció többször is "az meg minek?" meg "az itt nem divat" volt. Téli sportoknak viszont tényleg nagy hagyománya van, a síugrásért meg megőrülnek.
2. Az angoltudással szerintem hasonló a helyzet mint otthon, boltokban nagyvárosokban talán nagyobb esélye van itt, mint otthon, hogy elboldogul az ember angolul. Olyan esetem viszont többször is volt, hogy mivel nem beszélek lengyelül, automatikusan lenémeteztek, aztán magyarázhattam, hogy magyar vagyok, hogy kedvezőbb elbánásban részesüljek.
3. Hallottak napján nekem az volt fura, hogy a temető környékén vásári bazár van, vattacukorral, lufival, kakasos nyalókával meg hasonlókkal. Én ilyet otthon Magyarországon még nem láttam.
4. A lengyel igazolványképek: tablóképes hajat hátradobós, váll fölött átmosolygós stílusú igazolványképeik vannak, mert a fület mutatni kell. Otthon nyakon vernek a hivatalban, ha nem egyenesen a kamerába nézel, itt meg akkor vernek nyakon, ha nem mutatod a füled.
5. Én eddig mindig pozitív visszajelzést kaptam, ha kiderült, hogy magyar vagyok. Valószínűleg több lengyel tudja elmondani magyarul, hogy "lengyel, magyar két jó barát", mint magyar ugyanezt lengyelül.
6. Mézes meleg sör télen. Első hallásra bizarr dolognak tűnt, de nem rossz.
7. Tömegközlekedésen eddig nem sok ellenőrrel találkoztam, ennek ellenére úgy tűnik, hogy nagyjából rendesen veszik a bérletet/lyukasztják a jegyet.
8. A lengyelek, akikkel eddig együtt laktam, úgy tűnt, szeretik a konyhában szárítani a ruhát (nyáron is, mikor alapból meleg van), aztán miután kiteregettek, kezdődhet a főzőcske, káposztával, hagymával. És nem értették, miért menekítem a ruhákat a konyhából...
9. Ízlésesen öltözködő lengyel nők... Hát nem tudom... Lehet, hogy a műköröm meg a szolárium kevésbé dívik itt kint, van helyette tiritaraka körömlakkozás, meg színpadias smink a mindennapokban. Magyarországi irodában szerintem furán hatna, ha olyan nagyfellépős sminkben menne be valaki dolgozni egy átlagos irodába, mint ahogy egy csomó itteni kollegina beállít az irodába. Meg itt szerintem jobban adnak a látszatra, nekem úgy tűnik, hogy otthon hamarabb felveszi az ember a gumicsizmát esőben, mert lehet, hogy rondább, mint a magassarkú, de praktikusabb.
10. Van benne valami, hogy a férfiak papucsok, de a női szerepkör is erős: a nő főz, háztartást vezet - nős/párkapcsolatban élő pasi munkatársaimat többnyire hazulról hozott főtt kajával szalajtja munkába az asszony, nem sok ilyen pasi kollégát láttam még sorban állni a menzán.
11. Cigányt én Lengyelországban még nagyon keveset láttam.
12. Varsó, a nyugat-lengyel nagyvárosok dinamikusak, fejlődnek, mennek a beruházások (pesszimisták szerint ez csak a Euro12 miatti látszat-felfutás, kifut majd), az emberek nyitottnak tűnnek az újításokra, újdonságokra.
13. A magyarokhoz hasonlóan a lengyelek is szeretnek panaszkodni.

Lizia 2012.12.16. 21:17:11

14. Elég sokat mászkálok gyalog, de sose volt még semmi problémám se a rendőrökkel, se a Straz Miastóval (jól begyűrtem egy halom tagadást egy mondatba :D)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.16. 21:28:35

@Lizia: hat a haLLottak napjat meg a meleg sort azt tovabbra is kihagyom:)

Globetrotter2014 2012.12.16. 21:40:44

@spangola: szerintem nézd a holdjáró - rajzolt szemöldök és hasonló elmebetegségek tükrében.

Ilyesztő tud lenni néha hogy miként öltöznek azok a lányeok akik amúgy energiát fordítanak arra hpgy úgy nézzenek ki...

Mondjuk a lenygel lányok fejét nézve nekik nagyon is kell tudni öltözködni :)

tsabus UAE 2012.12.16. 21:41:05

@tanato: Ezt írtam:
"nem csak az egészségüggyel van bajom úgy általában, de némely dolgozójával is megismertetném egy diktatúra munkatáborát..."
Talán elsikkadt az a szó, hogy NÉMELY ?
Sajnos, az én tapasztalatom szerint (anyós rákbeteg volt, anyukám is, valamint nekem is együtt kell élnem egy betegséggel) az orvosok és ápolók között kisebbségben voltak/vannak az emberségesek. Az elmúlt évek során komoly pénzek vándoroltak olyan orvosok zsebébe, akik pénz nélkül rá se néztek volna a betegre. Az eddigi legjobb tapasztalatokat az arab származású háziorvosommal kapcsolatban szereztem.
Általánosító a véleményem ? Az én személyes tapasztalataim szerint nem. Jóval több, mint 50 orvoshoz volt szerencsém az utóbbi 7 évben.
Szóval, tisztelet a kivételnek, de nekem ez a véleményem a magyar egészségügyben dolgozókról...

Globetrotter2014 2012.12.16. 21:44:39

Ami nekem feltűnő a lenygelekben Lengyelországtól távol: szinte minden PLes rendszámú autó feltűnően lajhár módjára közlekedik.

Legyen az Balaton, Kelet Magyarprszág vagy NYugat európa (tehát azzal a bátortalan stíylussal elég messze elmerészkednek), mindig útakadályt képeznek.

Otthon is így vezetnek?

tsabus UAE 2012.12.16. 21:46:18

@Elchango: Pár hónapja volt egy szavazás (rádióban hallottam, mikor legutóbb otthon voltunk), hogy melyik európai nemzet autósai a legbénábbak.
Első díj: Görögország
Második díj: Olaszország
Harmadik: Lengyelország
Nem vitatkozom...

spangola 2012.12.16. 21:52:45

@tildy:): Én is most kb. 48-49 kg vagyok, de nem 34-es a méretem, az gyerekméret, és ma már a gyerekosztályon is olyan ruhák vannak, mint a felnőttosztályon, mert már a hatodikos kislány is divatozik. Oda kell menni. Egyébként én szoktam XS-es ruhákat látni.

Meg azt szoktam csinálni rendszeresen, de ne röhögjetek ki, hogy veszek egy felsőt (téli-nyári vegyesen), amit én ruhának hordok:)

Senki nem vette még észre, hogy az igazából nem ruha, mert nekem viszont leér a combomig.

tsabus UAE 2012.12.16. 21:53:06

@Lizia:
"3. Hallottak napján nekem az volt fura, hogy a temető környékén vásári bazár van..." - Boldogult fiatalkoromban árultam mécsest és kötöttem koszorút ilyenkor. Volt ott törökmézes, gyerekjátékos bazár, ahogy kell...
"6. Mézes meleg sör télen." - Eddig még nem voltam olyan bátor, hogy kipróbáljam... :-)

nyuszigonosz 2012.12.16. 21:56:35

@tsabus: Bizony! Gyerekkoromban volt a temetökapuban törökméz! És milyen finom volt! És nem Lengyelország volt az!

tsabus, a posztod tetszik, nekem csak a címe nem tetszett, mint valamikor reggel írtam.

haggyadaszt 2012.12.16. 21:57:01

A feleségem lengyel, és sokat járok Gdyniába. Nagyjából egyetértek a cikkel, de 2 pontot határozottan cáfolok:
1. Nem igaz, hogy náluk jobb a közlekedési morál. Gyalogosan életveszélyben vagy! A zebrák mintha ott sem lennének...
Egyetlen dolog ami pozitívum ha autózol: ők ismerik és alkalmazzák a cipzár-elvet, ha hosszú a sor. Nálunk csak a bunkózás megy.

2. Nem igaz, hogy Gdynia (Sopot, Gdansk) vagy Hel környékén nem beszélnek nyelveket: angolul és/vagy németül mindig el lehet igazodni, az étlapokon és embereket leszólítva is. Sokkal több fiatal beszél náluk angolul.

spangola 2012.12.16. 21:59:46

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Tetszik a szűk nadrág, de most az a divat, hogy olyan a szabása, mint a harisnyának, tehát a bokánál is szűk, ami szinte senkinek sem előnyös, csak annak, akin 1 kg plusz sincs. Ráadásul sok a nem farmer anyag, ami mindent kiad és megmutat. Nem előnyös.

Amikor az volt a divat, amikor egy picit trapéz (nem a hatvanas évek bő trapéz fazonjára gondolok) volt alul a nadrág, az nagyon sok mindenkinek jól állt.

spangola 2012.12.16. 22:01:22

@ZF2: Én a holdjáró, rajzolt szemöldök kombót is kihagytam, mert az sem tetszett. Borzasztó volt. Hú, hányan jártak úgy...

tsabus UAE 2012.12.16. 22:02:03

A közlekedéssel kapcsolatos "élményekről" csak annyit, hogy pár hónapja elkezdtem fedélzeti kamerát használni, de sajnos eddig nem volt elég időm és energiám, hogy összevágjak egy Youtube-ra feltölthető videót. Pedig napi szinten vannak érdekességek...

tsabus UAE 2012.12.16. 22:04:28

A fényképekről ugyan senki sem kérdezett, de azok a Łazienki parkban készültek. Látni kell... :-)

Jokerpofa 2012.12.16. 22:05:44

az olvasók egy része nem tudom melyik korban él, de sanszos, hogy leragadtak úgy 10 évvel, amikor azt írják, hogy a magyar csajok nem csinosak, holdjáróban járnak, és alapból úgy öltöznek, mint a kamionossor mellett a pillangók. vagy csak nem a Határ úton kéne nézni a csajokat, hanem egyetemek, irodák, kávézók környékén. Amióta bejöttek a nagy világmárkák, azóta öltözködésben simán felveszik a tényleg csinos lengyel csajokkal a versenyt.

Lizia 2012.12.16. 22:15:55

@hagyma: Te jó ég, el se hiszem, hogy így elírtam, pedig a helyesírásra oda szoktam figyelni, ha már egyszer kiposztolok valamit :D

maarten 2012.12.16. 22:17:19

@tsabus: én a képről specjel nem kérdeztem mert tudtam, hogy hol volt - a levelekről megismertem, hogy Łazienki-ben voltál :-)
OK, van még egy hely ahol hemzsegnek a mókusok, a Nemzeti Stadion mögötti park. Ott egyszer rajtam egyszerre kettő is viaskodott egy mogyoróért.

tsabus UAE 2012.12.16. 22:20:35

@Theodoro, aki most már Joker:
Szerintem nagy hiba lenne egyenlőségjelet tenni a jólöltözöttség és a márkás ruhák viselése közé.
Pl. nincs az a márkás ruha, ami engem jólöltözötté tenne. Párom pedig valami noname göncökben is tud hercegnőnek kinézni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.16. 22:22:25

@Lizia: hehe not offense
egyszer agy blog cimeben ket l-el irtam:)
azert is szurtam ki rogton:)
megesik

tsabus UAE 2012.12.16. 22:22:43

@maarten: Érdekes, pont mostanában kezdtünk kijárni oda mi is. Sajnos azonban nem sikerült még egy mókust se közel csalogatni. :-(

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.16. 22:25:33

@Lizia: viszont a langyos mezes sor az megbocsajthatatlan:)

Jokerpofa 2012.12.16. 22:27:17

@tsabus: itt most olyanokra gondolok, mint Zara, Bershka, H und M. televannak, divatos, csajos ruhákkal, elérhető áron.

tsabus UAE 2012.12.16. 22:29:18

@nyuszigonosz:
A címet egyik posztomnál sem én adtam, ötlettelenségből kifolyólag. Ezt a jogot átruháztam, de - ha úgy érzed bántó - azért bocsánat érte ! Attól, hogy lemondtam a további ötletelésről, még felelősnek érzem magam.

maarten 2012.12.16. 22:29:50

By the way "Mindenütt a vastaghúsú pritamin paprika van."
Ez igy nem teljesen igaz. Érdemes eljárogatni néha az Auchan-ba, Carrefour-ba vagy a Real-ba. Havonta 2-3x dobnak "rendes" parpikát amit mi fehér paprikának hivunk (papryka biała).
Ami melegebb hónapokat illeti, az idén nyáron alig volt olyan hét amikor ne tudtam volna venni lecsónak való rendes paprikát. Viszont aki Varsóban van és nem birja ki egy kis jó erős Tóalmási kolbász nélkül az elmehet a (nem, nem oda) hanem az Ursynów-i Tescoba ahol van egy kis magyar stand. Szalonnák, sonkák, kolbászok, ecetes paprikák, ecetes dinnyék, piros arany stb.

maarten 2012.12.16. 22:31:24

@tsabus: Most már késő. Asszem pihennek már.

Lizia 2012.12.16. 22:31:41

@nyuszigonosz: akkor ezt a 3. pontot visszavonom. Akkor most Lengyelországban jól megtudtam, hogy ilyen otthon is van :D Mifelénk otthon nem szokás, nekem abszolút az újdonság erejével hatott :)

maarten 2012.12.16. 22:37:22

@tsabus: "6. Mézes meleg sör télen." - Eddig még nem voltam olyan bátor, hogy kipróbáljam... :-)

Jobb is mert a meleg sör az horsepiss. A forro sör az más. MOndjuk nem feltétlenül mézzel. Elég ha csak megfűszerezik (fahéj, szegfüszeg stb)

think different 2012.12.16. 22:38:18

@Theodoro, aki most már Joker:

Kérlek, mesélj még, hozok popcornt...

Nagyjából a magyar lányok/fiúk* 90%-a 1-2 évvel kullog Párizs és London után. Elárulom, hogy az üzletek kínálata is.
És ez szomorú. Elmész az Andrássyra, mert gondolod, hogy most beleölsz egy kisebb vagyont öltönybe és 2012-ben veheted meg a 2011-es kollekcióját az olasz tervezőktől. Ugyanannyiért, mint Milánóban a 2013 tavaszára készítetetteket.

*azokról beszélek, akiket egyáltalán érdekel a divat

tsabus UAE 2012.12.16. 22:39:26

@Theodoro, aki most már Joker:
Te is tudod, hogy ugyanabból az alapanyagból valaki Taj Mahalt épít, míg a másik sitthalmot. Ezek az üzletek csak alapanyagot biztosítanak.
Engem sosem érdekelt a trend és a márkás holmik. Számomra a ruhák szelektálása kényelmességük és hasznosságuk alapján történik. Megnézek egy esztétikusan öltözött nőt, de fogalmam sincs a ruhamárkákról, amiket hord. Ezek alapján több nő öltözködése tetszik idekint, mint odahaza. Mi több, egy csomó magyar nő öltözködésén/frizuráján/sminkjén megdöbbenek. Az utcán sétálva itt kevesebb OMFG pillanatot élek át ebből kifolyólag. Ennyi...

tanato 2012.12.16. 22:41:13

@tsabus: Na jó,ez nem eü.blog,nem akarok belemenni mélyebben,de ha nem viselkedne a magyar orvosok többsége alapból,személyiségénél fogva normálisan,tényleg nagyobb részüket,már hazazavarták volna külföldről.Az viszont tény hogy az itthoni környezet,leterheltség,alulfizetettség,ellenségesség rányomja a hangulatra a bélyeget,és ugyanazon személy egy külföldi nyugodtabb,békésebb környezetben,anyagi gondok nélkül egészen máshogy viselkedik.

nyuszigonosz 2012.12.16. 22:43:05

@Lizia: Hát az már csak volt...sajnos.
Kisgyerek koromban volt az, és inkább nem is számolok most utána, hogy hány éve annak már ... :)
Lufi nem, de finom törökméz igen.

nyuszigonosz 2012.12.16. 22:48:31

@tsabus: Kedves töled, de nem te adtad a címet, amit sejtettem is.

Nem bántó, inkább kontextusból kivett és ezért kevésbé ehhez a poszthoz illö.
Viszont mint írtam: a poszt az jó!

tsabus UAE 2012.12.16. 22:54:49

@tanato: Ismerem és elismerem ezeket a problémákat a háttérben. Csak egy bajom van ezzel: Nekem le kell állítanom egy projektet, ha a végtermék elkészítéséhez nem állnak rendelkezésre a megfelelő körülmények és anyagok. Ugyanis ezek hiánya nem mentség, ha sz@rt csinálok.
Szerintem mindenkinek joga és kötelessége, hogy kiálljon a feladatai elvégzéséhez szükséges feltételek biztosításáért.
Ahogy Yoda mondta: "Ne próbáld! Csináld, vagy add fel!"

Lizia 2012.12.16. 23:08:18

@hagyma: Tsabusék törökmézet hallottak halottak napján otthon, én meg nem :D

Lizia 2012.12.16. 23:16:08

@hagyma: nem probléma, nincs sértődés, abszolút jogos az észrevétel :)

Lizia 2012.12.16. 23:22:44

@hagyma: not offended, abszolút jogos volt az észrevétel :)

tanato 2012.12.16. 23:24:46

@tsabus: Így igaz,sokan feladják és elhúznak innen.Aki marad az meg többletterhelést kap a nyakába,belefásul,kiég és ez biz.gyakran megy az orvos-beteg kapcsolat rovására.Nem egyszerű a 70.ik beteggel is ugyanolyan stílusban kommunikálni mint az elsőkkel,főleg ha a dolgozó már vagy 48 órája egyfolytában talpon van.És sajnos az az ellenséges közvélekedés van itthon,:döntő többségben embertelen,pénzéhes,gondatlan társaság vagyunk talán már akkor bennünk van a rossz természet amikor az orvosi Egyetemre jelentkezünk.Ezt még azok is szajkózzák akik csak alkalmassági vizsgálaton jártak orvosnál,valaha is.

pappito · http://pappito.com 2012.12.16. 23:42:19

@tanato: "Nagyon jó cikk,engem az fogott meg hogy milyen sok a gyerek/baby.boom/a lengyeleknél.Ez azért arra utal az itthoni reménytelenségi érzésekkel és ennek kapcsán a házasságok és gyermekszülések radikális csökkenésével szemben hogy a lengyeleknél valamiféle optimizmus,,jövőbe vetett hit kezd azért kialakulni/FR.-ban nemrégen én is tapasztaltam,milyen sok a terhes anyuka és a kisgyerek velünk ellentétben./"

hm.. a lengyelek 1.31-es reprodukciós rátája az egyik legrosszabb, és ez már erős javulás után ilyen. Mo. ugyanakkor 1.41-nél tart ami szintén SOKKAL kevesebb, mint a szimpla szintentartáshoz szükséges 2.1 (amit egyébként Grönland hoz) de lényegesen a lengyel mutató előtt jár. (az úniós átlag valami 1.6 körül van, ami elég komoly baj)

Fr 2.08 környéke köszönhetően az extrém magas reprodukciós rátát produkáló bevándorlóknak az exgyarmatokról.

Szóval a sok kisgyerek meg kismama az utcán inkább az ovi/bölcsi helyzetet mutatja, mint a csudaszép lengyel jövőképet.

portugéza 2012.12.17. 00:05:28

@tanato: mióta magánemberként is szert tettem orvos ismerősökre, hallom, hogy a legnagyobb gond, hogy nem fognak össze, nem állnak ki magukért. A civilek közül kevesen vannak képben, hogy hány órát is dolgozik hetente egy átlag magyarországi orvos, és cserébe mennyi a jövedelme. Nem érzik át az alvás nélkül eltelő napok súlyát, kíváncsi vagyok pl. programozók, mérnökök, CNC marósok milyen teljesítményt nyújtanának ennyi alvásdeficit és túlóra mellett.

A hálapénz meg... a civilek nem tesznek különbséget az orvosszakmák között, te ezt jobban tudod nálam, nem hinném, hogy az aneszteziológusok, radiológusok, patológusok, labororvosok egyáltalán kapnak akár 100 Ft paraszolvenciát is, van, aki nem is találkozik a beteggel. Olvastam, hogy pl. a gyerekorvosok (!) sem szoktak kapni, merthogy természetesnek veszik a szülők, hogy az aranyos kicsi gyerekeket ellátják.

jet set 2012.12.17. 00:09:04

Nem említi senki az egyik legnagyobb kuriózumot, hogy a külföldi filmeket nem szinkronizálják, hanem még mindig alábeszélősek?

think different 2012.12.17. 00:14:34

"Mikor részeg egy lengyel?"

Az alattam lakó például pont most:)

Úgy horkol, hogy mozog a monitorom...

pappito · http://pappito.com 2012.12.17. 00:21:02

@portugéza: "Olvastam, hogy pl. a gyerekorvosok (!) sem szoktak kapni, merthogy természetesnek veszik a szülők, hogy az aranyos kicsi gyerekeket ellátják."

mondjuk nekem van (volt Mo-n) gyerekorvos ismerősöm több is, egyik se vett még csokit/kávét/márkás piát életében, se használt autót.

Ehhez képest pl. egy aneszteziológus békávézik, az automatából vesz kávét és nem tud arról, hogy vannak márkás piák.

think different 2012.12.17. 00:26:27

@pappito: a zalai kisvarosban praktizalo fogorvosom (nem modell!) hajokat gyujt:)

rossz szakmat valasztottam :/

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.17. 00:46:42

@spangola: ezt mondom. Ez megoldhato. De itt valaki mondta, pl. hogy husibb lanykak kisebb melltarto vesznek, mint ami kene. Hat elmondom miert van: mert ha otthon bemesz egy markasabb fehernemuboltba, ha mar D-nel nagyobb kosart kersz, akkor hulyen neznek rad, es nem kapsz semmit. Ugyanez bluzoknal is. Van az idosebbeknek keszult bluzfazon, amiben ugy nez ki az ember mintha mindenoras terhes lenne. Ha meg a meretet venne, mellben nem tudja begombolni... De mondhattam volna a a 35-s, vagy 42-es cipomeretet, es meg lehetne sorolni.

pappito · http://pappito.com 2012.12.17. 00:47:01

@think different: jó, de a fogorvos az más kaland, az drága mulatság, de tudod, hogy mi mennyi. De az anesztes lószart se kap, max büntit, ha elront valamit. Ő láthatatlan a paraszolvenciának.És még biztos van ezer ilyen pozició a fehérköpenyeseknél

Faszerkezet 2012.12.17. 00:50:11

Én egy évet melóztam Lengyelbe. Azt kell mondjam, hogy más dolgokat tapasztaltunk meg. Mai napig kedvenc történetem amit sztem még az unokáimnak is mesélni fogok, mikor a gyárban a komplett délelőttös műszak, összeverekedett a délutános műszakkal.:D:D:D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.17. 00:50:46

en lengyelorszagbol kizarolag a lolka es bolkat szeretem
de ha kiderul, hogy az cseh, akkor feladom

think different 2012.12.17. 01:05:42

@hagyma: lengyel az, a cseh az a Vakond es a Rumcajz :D

tanato 2012.12.17. 06:06:48

@portugéza: Pontosan így van,csak tudja milyen alvás nélkül dolgozni egy vagy két napot aki maga is próbálta.A hálapénz meg olyan mint a kutya vacsorája,havi törlesztőrészletet azért nem szabad ráépíteni.Az összefogás hiánya az meg már régi gondunk,ebben éppen a hálapénz is nagy szerepet játszik,mert akinek van,az nem fog össze a többiekkel.Szintén nem fog össze a másikkal aki meg nem ügyel.A gyerekorvos/magam is dolgoztam ilyen pozícióban régen/meg általában tényleg nagyon kevés plusszhoz jut,kivéve a több évtizede egy helyen dolgozó gyermek háziorvosokat,akiket már nagyon ismernek.A fogorvos az más tészta.az hivatalosan szabott árakkal dolgozik.Csokit,kávét,piát azt FR,-ben is adtak a betegek a nővéreknek is/csokit,kávét/meg az orvosoknak is/márkás piát/ persze nem mindegyik,mint ahogy itthon sem.Hálapénz az nem volt,de azt mondta a 20 éve kint dolgozó magyar orvoskolléga,hogy azért nagyobb helyeken előfordul/pl.Párizsi Klinikák/

Mikrobi 2012.12.17. 07:20:54

A részeg lengyelekről szóló 3 sorhoz kb. öt oldalt kell végiböngészni

DieNanny CH 2012.12.17. 08:06:44

@Theodoro, aki most már Joker:
Én voltam 5 vagy 6 éve a pesti H&M-ben, megnyitás után pár hónappal. SEMMI!!!! jó ruha nem volt ott! Igaz, én hozzászoktam a bécsi és Shopping City-beli választékhoz. Egyszerűen ronda ruhák voltak csak ott. Míg Ausztriában a család minden! tagja onnan öltözhet. Csecsemőtől szülőkig. Azóta nem voltam Mo-i H&M üzletben, tehát lehet, változott.

manes 2012.12.17. 08:35:50

@haggyadaszt: Az enyém is lengyel de lódzi.Amikor régebben az egyik ismerös még sokszor jött hozzánk Pestre kocsival ,akkor mindig azt mondta,hogy itt fél mert a magyar forgalom( Pesten) neki túl gyors.

Jokerpofa 2012.12.17. 09:49:43

@think different: ha téged olvaslak inkább kiköpöm a popcornomat, a cinizmusod sokszor elvishelhetetlen. teljesen félreértetted amit írok. ki beszélt párizsról, az andrássy útról? ülj be egy előadásra mondjuk az eltén vagy nézz körül a bank negyedben és meg fogsz lepődni, mennyi jól öltözött, csinos magyar nő van.

Pollo 2012.12.17. 10:17:41

Üdv mindenkinek!

Noha én még nem léptem át a határt, munka miatt egy éve életvitelszerűen Lengyelországban élek, több kisebb-nagyobb városban a nyugati felén az országnak. Igazából a környezet itt inkább németes, és még a helyiek is azt mondják, hogy keletre a vadon van.
A forgalmat nem tudom ki látta lassúnak, velünk minden nap előfordul, hogy két-három számjegyű főutakon a kamiontól kezdve a helyi schumacherekig mindenki leelőz minket. Gyalogosként meg tényleg oda kell figyelni, bár én gázolást még nem láttam, fára csavarodást, meg árokbaborulást többet is (hetente egy kb.)
A többit nagyjából meg tudom erősiteni, bár azt kell mondjam, hogy mivel Lengyelország mind méretében mind lakosságában vetekedik mondjuk Németországgal, ezért az emberek is többfélék (tudom nem illik, de jobb szó ide a fajták). Főleg a férfiakon látszik ez, jórészt a délkeleti csücsökből vannak olyan lengyel kollegák, akik kapcsán kialakult az a nézet, hogy a neandervölgyi ősember nem halt ki, csak ide költözött, és ez a kinézetre és fejbeni képességekre is igaz.
Szintén saját megfigyelés, hogy önálló gondolkodásra képes lengyelt hálóval kell fogni, a legtöbbje sajnos nem jut tovább a begyakoroltatott feladatok ismételgetésén, amint valami változik a rutinban azonnal bepánikolnak, és felteszik a kezüket. Cserébe a legtöbb rettentő kedves, és segitőkész. Angolul főleg a 35 alattiak beszélnek, mondjuk ez azért van mert jórészüknek volt már mosogatós kalandja Angliában.
Egyébként szerintem, ha valakinek sikerült jó kollegákat találnia, akkor ez az ország mindent megad, hogy jól érezze magát az ember.

think different 2012.12.17. 11:00:04

@Theodoro, aki most már Joker:

Divatról volt szó. Jól öltözni egy fókavadász is jól tud az adott körülményekhez.
Amúgy nem a hétköznapi viselettel van a legtöbb gond, hanem amikor szórakozni mennek.
Az az igazán közönseges látvány.

Logorrheic 2012.12.17. 11:11:33

Végre egy értelmes cikk a blogon. Szubjektíven informatív, nem dicsekedő, nem panaszkodó, nem provokáló.
Még több ilyet!

spangola 2012.12.17. 11:27:52

@tildy:): Én írtam a melltartóról. Egyébként szerintem direkt vesznek sokan kisebbet, épp azért, mert a kövér csajoknak ugye hájas is a melle, mondjuk ki az igazat, lóg nekik, és ha kisebbet vesznek, azzal jól fel- és összepréselik őket.

Nekem pici cicim van, és én sok helyen látok nagy méretű melltartókat.

Amúgy meg mondok még egyet: a lábfejem 34,5-ös!
Szóval cipőm nincs minden táskához, a 35-ös cipőben már elvagyok. Gyerekosztályon is ki lehet fogni vagány darabokat, de például a Sebastiano márka is árul 35 cipőt, és mivel ezeket nem tudja eladni senkinek, csak mondjuk nekem, én általában 50-60%-os akcióban veszem. A téli csizma így 13 ezer, az őszi-tavaszi 8 ezer, amikor akciós. Ha kifogom.
A Kis lábú nők cipőboltja iszonyatosan drága, és évről-évre egyre csúnyább, nagymamisabb cipőket hoznak sajnos.

tsabus UAE 2012.12.17. 19:07:12

@spangola: Köszi az ötletet ! Páromnak 35-ös lába van és Amerika felfedezése csak egy unalmas este a TV előtt, ahhoz a kalandhoz képest, míg találunk megfelelő cipőt neki. Megnézzük Sebastianot ! :-)

manigerzson 2012.12.17. 22:52:35

@tsabus: pedig ha kész, a következő írásodba betehetnéd a linket

manigerzson 2012.12.17. 23:10:06

@tanato: ne haragudj, hogy egy személyes, tehát _nem általános_ esettel bizonyítanám, hogy mennyire nem mostani gond, és nem csak pénz kérdés az orvos-beteg kapcsolat.
apámnál tüdőrákot diagnosztizáltak majd 20 éve. egy (amúgy már nyugdíjas) szabadságon levő orvos vette észre, és megállapította, hogy ez nem egy éven belül kezdődött nála (apám rendszeresen járt tüdőszűrésre, pedig nem lett volna kötelező). az előző orvos a folyamatos köhögésre azt mondta, hogy amíg köhög, addig legalább biztos, hogy él... a közeli kórházban az osztályvezető főorvos rendszeresen égő cigarettával mászkált a folyosókon. ehhez képest a Korányiban (Budapesten) az ottani főorvos anélkül adta vissza anyámnak a borítékot, hogy belenézett volna, ezekkel a szavakkal: "Asszonyom, erre önnek sokkal nagyobb szüksége van!"

abban viszont egyetértünk, hogy minden munkában alapvetően két fajta ember van: van, aki csak szakmának tekinti a munkáját, és van aki hivatásnak. az előbbinek a pénz a legfontosabb, az utóbbinak az elismerés (ami néha csak egy "köszönöm!"-öt jelent)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.17. 23:24:03

@spangola: az max D-s méret, nem tekinthető igayán nagynak. Hidd el, nem azért vesznek, mert összenyomja a kisebb, hanem mert nincs nagyobb.

Magamat nem tartom kovernek es hajasnak, igaz van felesleg rajtam, de a hájasságtól még messzi van. De egyszerűen nem kapni otthon E méret felett, vagy nagyon ritkán. Triumph boltban sem hitték el, hogy kicsi rám az E-s.
PEdig de. Emiatt is szeretem UK-t, itt van a méretemben.

Egyébként ha gondolod, nézz szét brit oldalakon, több szállít külföldre is, nem is drágán, tuti kapsz a méretedben cipőt is (clarksot ajánlom, www.clarks.eu/c/womens-shoes#Size-is-34-or-35 ) , ruhát is (ff, sportsdirect, debenhams, stb).

tsabus UAE 2012.12.17. 23:41:36

@tildy:): Én itt Lengyelországban láttam már olyan melltartó-godzillákat, hogy azok inkább a Z mérethez voltak közelebb, mint az E-hez. Egy kosarában olyan lett volna a fejem, mint a csengő nyelve. Pedig jó nagy hombár fejem van...

tanato 2012.12.18. 06:45:33

Hát persze hogy nem /csak/pénzkérdés,nagyban függ az illető személyiségétől is.Viszont az extrém terhelés,fáradtság,még az egyébként birkatürelmű emberből is kihozhatja a dühöngő vadállatot.Az erkölcsi elismerés viszont néha tényleg fontosabb mint a pénz.

spangola 2012.12.19. 16:42:22

@tsabus: Szívesen. Én az Auchanban most voltam, nem volt cipő. Ez az akció szezon végén szokott lenni, akkor érdemes nézelődni.
A Kis lábú nők boltját a Rákóczi úton találod a Keletinél, honlapjuk is van, ha használod a Google-t, akkor kiadja.

De mondom, egyre csúnyábbak jönnek, horror áron. Igaz, ezek márkás cipők, de inkább német-lengyel márkák.

spangola 2012.12.19. 16:47:23

@tildy:): Igen, a melltartókhoz nem értek, nekem pici szerencsére a mellem, de hidd el, hogy sokan direkte egy számmal kisebbet vesznek, hogy felturbózzák a melleiket.

Nyilván te nem ezt szeretnéd, elhiszem, hogy szenvedsz vele, volt egy barátnőm, ő is ezzel szenvedett, pedig még csak kb. 17 éves volt, és nem volt súlyfeleslege. Itthon a Triumphnál tényleg nincs óriás méret, kicsi annál több.

Rendelés nem jöhet szóba, de köszi, hogy belinkelted, mert próba nélkül nem veszek cipőt.

Nem csak pici a lábam, de vékony is, így a szélessége is számít.

Olyan a lábfejem, mint egy kislánynak, az általános iskolások nagyobb cipőt hordanak, mint én.

Ennek ellenére mindenki dicséri a cipőimet, mert szépeket hordok, de nem tudják, hogy mennyit szenvedek azért, hogy legyen 1-1 darabom, és ezeket évekig hordom, nagyon vigyázok rájuk.

vrics 2014.01.27. 18:09:54

Sok helyen olvastam, hogy Lengyelországban ne nagyon menjek utcára ha meccs van, vagy tüntetés, de miért? Ennyire durva a helyzet olyankor?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása