oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. szeptember 01. 06:55,  Kérdés, ki meddig bírja 66 komment

2012. szeptember 01. 06:55 Határátkelő

Kérdés, ki meddig bírja

Görögországról manapság sokat lehet hallani, éppenséggel jót elég keveset. A mély válsággal küzdő országban a zavargásoktól a kormányválságig minden volt, amit az ember nem szeretne megtapasztalni, ami egy turizmusból is élő állam esetében a szokásosnál is kellemetlenebb. De az élet nem áll meg, ezt bizonyítja Viktor írása is, aki a nyári gyakorlatát tölti egy szállodában. Benyomásai a kint töltött rövid idő ellenére is érdekesek. Jó olvasást és kommentelést!

cím_1.jpg

TROLLFIGYELŐ: Trollt láttál? Írj a hataratkelokommentKUKAChotmail.com címre és amint tudok, lépek az ügyben! Tegyünk együtt a Határátkelő kulturált hangnemének megőrzéséért! Történetedet továbbra is a hataratkeloKUKAChotmail.com címre várom!

„Igaz, rövid ideje vagyok az országban, egészen pontosan 5 hete, mindenről nem tudok pontos képet adni, de gondoltam bemutatom nektek kicsit az itteni körülményeket. Ha érdekesnek találjátok, szívesen jelentkezem máskor is.

Utolsó éves főiskolás vagyok turizmus-vendéglátás szakon, és a kötelező szakmai gyakorlatomat töltöm Görögországban. Egészen pontosan Chalkidiki félszigeten, az ország legnagyobb resortjában, azon belül egy ötcsillagos szállodában.

szálloda.jpg

Pozíciómat tekintve Bell Boy, azaz londiner vagyok, ami persze nem a festi a legreálisabb képet, annak, aki ide akar jönni dolgozni, én a szerencsésebbek közé tartozom, hogy ilyen állást kaptam.

Nem annyira stresszes, mint például egy étterem vagy bár, és a fizetés melletti borravaló sem rossz. Mert nagyon is sok állás van a nyári szezonban az országban, különböző hotelekben, annak bárjaiban és a tengerparton, a kérdés csak az, ki meddig bírja.

szálloda park.jpg

Mindenki hüledezett

Mindenképpen külföldön akartam tapasztalatot szerezni, imádok utazni, más országokat megismerni, szerettem volna nyelvet gyakorolni, embereket megismerni.

Igaz, azért ez mégsem egy utazás, mégis csak dolgozni kell egy idegen országban, nem olyan egyszerű elmagyarázni a dolgokat a munkahelyen és van, hogy fogalmad sincs, mit beszélnek rólad a saját nyelvükön, ha valami nem stimmel, ráadásul a szeretteid sincsenek itt.

Mikor elhatároztam, hogy ide jövök (eredetileg USA volt a terv) mindenki hüledezett, nagyokat nézett, hogy pont ebben a helyzetben, amiben Görögország van, ide jövök, meg vagyok én őrülve?

tengerpart.jpg

Én csak pozitívan néztem előre, ha belegondolunk kicsit ésszerűen, nem a rossz helyzetben lévő görög családok jönnek nyaralni ide, elvétve találkoztam eddig velük. A vendégek 60 százaléka orosz, negyede angol, a többi pedig görög, bolgár, szerb. És eddig nem is csalódtam.

Baráti piszkálódások mennek

A szállodai dolgozók között sok nemzet megtalálható, de javarészt románokból áll. A londinerek közül 6 román és egyedül én vagyok magyar. Képzelem, hogy örülhettek nekem... A viccet félretéve, semmi probléma velük és mindenki rendes volt első perctől fogva.

Ez a sztereotípia a két ország ellentétéről egy badarság, csak a nem megfelelő szinttel rendelkező emberek képesek ilyeneket beszélni. Nemzetiségtől függetlenül vannak konfliktusok emberek között, ilyen a világ. Azért persze mennek a piszkálódások, de teljesen baráti szinten. :)

tengerpart álló.jpg

A személyzetben vannak oroszok, ukránok, szlovákok és mi, körülbelül 6-7-en magyarok. Nem mindenki diákként van itt, vannak, akik az egész szezont végigdolgozzák (áprilistól október végéig), én 4 hónapra jöttem ki.

Nehéz megfelelni a menedzsereknek

A munka nem a legkönnyebbek közé sorolható, ami a szálloda minden részlegére vonatkozik. Ez meglátszik a személyzeten is, gyakran cserélődik, nehéz megfelelni a görög menedzsereknek.

A beosztás az étteremben dolgozóknak szinte állandóan split, tehát reggeltől 1-ig, aztán este vissza 7-8-tól éjfélig. Én ezen a szinten is szerencsésnek mondhatom magam, egyben kell ledolgoznom a 8 és fél órát.

tengerpart 2.jpg

Havi 4 szabadnap nem számít soknak... Ellátás és napi háromszori étkezés biztosított, persze nem luxuskörülményekre kell gondolni a szállás esetében.

Kuporgatni az alapfizetésből

Dolgozói járat közlekedik a resort és a falu között, ahol a személyzeti házak találhatóak, tényleg faluról beszélünk, szinte semmi nincsen, de legalább lehet spórolni és nem költeni össze-vissza.

A fizetés egységesnek mondható, mindenki 500 euró körül keres, amire otthon külföldi munkavállalás előtt mindenki felkapja a fejét, és amit már sokan leírtak, hogy a látszat néha csal, átszámítani felesleges, mert amíg 500 euróért egy 22 éves otthon összetenné a két tenyerét, itt abból kuporgatni kénytelen.

Elég ha csak azt nézzük, hogy itt egy liter benzin 520 Ft, egy kg kenyér 300 Ft, Thesszhalonikiből ide egy óra az út és 2400 Ft-ba kerül.

sétány.jpg

A görögök kedvességéről

Mindenkitől azt hallottam, akik hazajöttek nyaralásból, hogy milyen kedvesek a görögök. Igen, ha vendég vagy, akkor azok, ha munkavállaló - az már egy más kérdés. Biztosan csak velem van a gond, mert hozzászoktam otthon a jóhoz. Ahol eddig dolgoztam, mindenhol emberszámba vettek, sőt annál több volt, egyik munkahelyemre sem lehet egy szavam sem, mindenhol szerettem lenni.

Itt, ha valamit jól csinálsz, nincs dicséret, ha valamit rosszul, le vagy üvöltve. Tényleg szerintem hangosabb nép, mint az olasz. A „Köszönöm"-öt nem ismerik, igaz miért is kell megköszönni bármit is munkahelyen!? Abszolút nem érdekel senkit, hogy a dolgozói járatot nem éred el hajnali fél 1-kor hazafelé és reggel már 8-kor kezdesz.

4in1.jpg

Összességében ajánlom ezt az élményt annak, aki fiatal, szeretne megismerni egy másik országot, külföldön dolgozni, egy szezont érdemes itt tölteni, sok tapasztalattal lesz gazdagabb.

Az állandó jó idő garantált, a társaság jó, a főnököket meg mindenhol ki kell bírni, nem csak itt, hanem otthon is. Nem tervezek több idényre itt, de első külföldi tapasztalatnak remek!"

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: vendéglátás Görögország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr704745102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

interpreter 2012.09.01. 08:09:37

Első!
500 euro?...aprópénz ,szinte könyöradomány..sajnos már itthon is.
Nyelvtanulás:ha a szláv nyelvek a favorit,akkor jó!

portugéza 2012.09.01. 08:39:45

"A szállodai dolgozók között sok nemzet megtalálható, de javarészt románokból áll. A londinerek közül 6 román és egyedül én vagyok magyar. Képzelem, hogy örülhettek nekem... A viccet félretéve, semmi probléma velük és mindenki rendes volt első perctől fogva."

Két megjegyzés, bár egyik sem saját tapasztalat:

Románián belül sem mindegy, honnan jöttek. A Kárpátokon túl olyan hitben élnek, hogy Székelyföldön kb. verik a románokat.

Külföldön fülüket-farkukat behúzzák a románok, az országuk katasztrofális arculata miatt, gyakorlatilag a cigányokkal azonosítja őket a világ. Elég mondjuk a bbc honlapján rákeresni az országról szóló hírekre, évek óta 2 téma ismétlődik: romák kivándorlása és az árvák sanyarú helyzete; + korrupció, aktuális belpolitikai válságok, stb.

Amúgy természetesen oktondiság a nagypolitika alapján hozzáállni személyes szinten a másikhoz, elvégre nem vagyunk mi kaukázusi országok. :)

portugéza 2012.09.01. 08:44:56

@portugéza: pontosítok, voltam már személyesen tanúja, hogy külföldön (Németo.) mennyire szégyellte magát valaki egy onnan származó roma koldus miatt. Erre rájátszik még az országuk elnevezése is.

think different 2012.09.01. 09:05:35

@interpreter: 500 EUR hozzávetőlegesen 140.000 HUF

Ez otthon, vidéken - tudod, 8 millió ember nem Budapesten lakik - igen jó fizetésnek számít. MIndemellett Viktor a borravalóról és annak mennyiségéről nem írt semmit, de esélyes, hogy megduplázhatja a fizetését.

kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2012.09.01. 10:45:51

Amilyen negativumokat felsoroltal, pl. nincs dicseret, keveset hallod a koszonom szot, ha lekesed a buszt, akkor is jonni kell dolgozni, teljesen normalis. Ezt hivjak munkahelynek :D

Egyebkent, azt, hogy a romanokkal semmi gond sincs, teljesen meg tudom erositeni. Ahol most dolgozom, igaz csak 2-vel talalkoztam, de mindketten (csak ugy, mint altalaban en), ha elo kerul az orszag kerdese, inkabb ciki nekik is:)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.01. 10:49:23

"átszámítani felesleges"

Ezt a buta közhelyet el kellen felejteni. Nemcsak nem felesleges átszámítani, hanem egyenesen szükséges ezt tenni.

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2012.09.01. 10:51:31

Az ilyen állásoknál, ahol lakást és étkezést is kap a dolgozó, elvileg az egész fizetését félreteheti, nincsenek számlái, lakbére, amit ki kell fizetni. Maga dönti el, hogy spórolni akar, vagy a keresetét elszórakozza. Mindkét megoldás legitim egy fiatal embernél, attól függ, hogy a jövőt illetően, mik a tervei.
A vendéglátás nagyszerű alkalom a nyelvgyakorlásra, hiszen ha sokféle nyelven beszélnek, sokféle nyelv megtanulására van lehetőség.
Azok a főnökök, akik nem tudnak köszönömöt mondani, vagy dícsérni, azok hosszú távon rossz menedzserek - a nagy fluktuációnak valószínűleg ez az oka, de végső soron ez a gazdasági eredményekben is megmutatkozik. Az, hogy Görögország ott van, ahol, ennek is szerepe lehet. Az a beosztott, akit csak szidni képes a főnök, az egyre rosszabbul dolgozik, akaratlanul is.

Sertab 2012.09.01. 11:08:34

Ahhoz képest, hogy középiskolai tanárként, itthon havi 400 €-t kerestem, albérletben laktam, az 500 € egy gyakorlatát töltő diáknak nem is rossz fizetés. Persze az sem egy vagyon, de hazai mércével nem rossz.

cukorhal 2012.09.01. 11:21:44

@Gondolkodni Próbáló Birca: mar pedig tenyleg felesleges... minek szamolgassak forintra, amikor nem Mo.-n es nem forintban koltom el...? :) (Az erdeklodo csalad miatt kell csak atszamolni, de oket is folyamatosan figyelmeztetni kell, hogy ne a magyar helyzettel vessek ossze a kapott szamadatokat.)

Vittore. 2012.09.01. 11:26:48

Szerintem az indegenforgalom mindenhol szívás. Itthon azok az ismerősök, akik idegenforgalmi diplomát szereztek, szinte ölik egymást, hogy legalább egy három csillagos szállodába bekerüljenek, k.rva hosszú a sor, angol, német alap, és semmi, más nyelvek is kellenek, és az ember örül, ha kereshet 100-110 ezer forintot.

Ugyanezt a 4-5 csillagos szállodákban is, max. a fizetés több egy tizessel, még több hülye feltétel van és bekerülni lehetetlen. Miközben egy szoba ára egy kétcsillagos szállón is 10-15/éj.

Szerintem a beküldő jobban jár, ha más szakmát keres, főleg ha nyelveket is tud.

Pan Modry 2012.09.01. 11:31:46

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Tenyleg felesleges, USA-ban peldaul ott lehet hagyni egy atlagosnal jobb etterembe fejenkent egy este evessel-italozassal ugy 100-150 dollart, ezt nem neveznem egy kirivoan draga estenek, de mondjuk ha egy atlag magyarorszagi az osszeg hallatan maris pazarlasra gondol.

loredana 2012.09.01. 11:32:16

Évekig éltem kinn Görögországban, a mai napig visszasírom, annyira hiányzik. Én biztos szerencsés voltam, de mindig olyan munkahelyeim voltak, ahol velem, mint munkavállalóval és nem turistával, jól bántak a görög főnökök. Itthon is, Görögországban is, vagy bárhol lehet jó és rossz főnök! Persze én nem hatalmas szálloda-komplexumban dolgoztam, hanem mindig kis családi bárban, kávézóban, étteremben, ezért is lehet a különbség. Csak két példa: volt ahol a főnökök meghívtak az otthonukba, családi-baráti vacsorára, vagy amikor magánéleti problémám volt, maximálisan mellettem álltak és segítettek mindenben. Persze az is hozzájárulhatott a pozitív tapasztalataimhoz, hogy látszott, érződött rajtam hogy én maximálisan szeretem és becsülöm őket és az országukat, és boldog vagyok, hogy valamennyire a részese lehetek a görög életnek. Mert ez volt az én álmom és marad is örökre. :)
Anyagiakról csak annyit, hogy Görögországba soha senki nem meggazdagodni ment, hanem szerelemből... De az való igaz, hogy jelen esetben az 500 euro + jatt teljes egészében megmarad, míg itthon magad fizeted a lakhatásod, étkezésed, és általában ennél kevesebb pénzből...

2012.09.01. 12:19:31

@Gondolkodni Próbáló Birca: Teljesen egyetertek, miert lenne felesleges atszamitani? Nem tudok ezzel mit kezdeni mikor emberek arrol probalnak meggyozni pl. hogy egy londoni lakas ugyanannyit er mint egy ugyanakkora pesti; igaz hogy tizszer annyi volt a vetelar, de mind a ketto lakas...

Romanokkal kapcsolatban: en egy holggyel dolgoztam eddig egyutt aki roman volt, sok magyar szomszedja volt Romaniaban. Nagyon megorult mikor megtudta hogy magyar vagyok, es vegig kivetelesen kedves volt velem, elmondta nekem az osszes magyar szot amit ismert (en egy roman szot sem ismerek, ugyhogy kisse zavarban voltam, de mindegy). Lehet hogy szerencsem volt, de nemhogy ellenseges lett volna velem, hanem pont ellenkezoleg.

2012.09.01. 12:32:36

@Vittore.: 'Szerintem az idegenforgalom mindenhol szívás.'

Szerintem is! Pont arra gondoltam hogy most, a legnagyobb gazdasagi valsag kozepen, vajon miert nem vallaljak el gorog fiatalok azt a munkat amit a posztiro vegez? Miert kell kelet-europai munkasokat 'importalni'? Lehet hogy azert mert annyira rosszak a feltetelek? Biztos hogy Gorogorszagban sem minden fonok bunko, de itt ugy tunik ugy erzik hogy megtehetik mert a munkasok ugyis maradnak, nincs mas valasztasuk, mig egy gorog lehet hogy mar regen kisetalt volna, 500 euro ide vagy oda. Persze egy fiatalnak ez atmenetileg lehet hogy jo tapasztalatszerzesi es penzgyujtesi lehetoseg, de nem tunik olyan munkanak amit sokaig lenne erdemes csinalni...

2012.09.01. 12:42:25

@Pan Modry: 'USA-ban peldaul ott lehet hagyni egy atlagosnal jobb etterembe fejenkent egy este evessel-italozassal ugy 100-150 dollart, ezt nem neveznem egy kirivoan draga estenek, de mondjuk ha egy atlag magyarorszagi az osszeg hallatan maris pazarlasra gondol.'

Jo, de ket-harom ilyen vacsoranak az arabol vehetsz pl. egy laptopot vagy repulojegyet valahova, vagy ha sporolnod kell, tudsz elelmiszert venni (amit otthon megfozol) egy-ket hetre. Magyarorszagon sem olcsobb a laptop meg a repulojegy meg az alapveto elelmiszerek mint az USA-ban. Az ettermek azert olcsobbak Magyarorszagon, mert kevesebbet keresnek az ott dolgozok, olcsobb a munkaero. Igy persze hogy pazarlasnak tunik a 150 dollar valakinek akinek magyar atlagkeresete van.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.01. 12:44:29

@cukorhal:

Ezen az alapon ezentúl adjuk meg az amerikai ingatlanok méretét négyzetlábban, hiszen minek számolgassunk négyzetméterben.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.01. 12:45:52

@Pan Modry:

Ez nem érv semmire. Nem egyforma egyes országokban az árszint, de ebből sehogy sem következik, hogy nem kell átszámolni a pénzt. Át kell számolni és tájékoztatni kell az árszintről is.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.01. 12:52:30

Ami a görög munkaadót illeti, van rossz és jó oldala is.

A gond az, hogy a görög munkaadó alapvetően nem nyugat-európai, hanem orientális szemléletű. A nyugat-európai szemlélet az, hogy a munkaadó és a munkavállaló két külön ember, akik szerződtek, de egyébként egyenlőek. Az orientális szemléletben a két fél abszolút nem egyenlő. A munkavállaló alapvetőn amolyan rokonféleség. Na most, ennek van rossz és jó oldala is. A jó oldala az, hogy a munkaadó esetleg megenged bizonyos dolgokat, "megérti" a munkavállaló helyzetét. A rossz, hogy ez fordítva is így van, azaz ha pl. a munkaadó éppen szar anyagi helyzetben van és nem tud fizetni, elvárja a munkavállalótól, hogy "értse meg őt", pl. dolgozzon pár hónapig pénz nélkül, hiszen "haverok vagyunk, segítenünk kell egymást".

magyarlanykairoban 2012.09.01. 12:52:34

@Gondolkodni Próbáló Birca:
Miert kell atszamitani magyar forintba a dolgokat? ( nem arrogansan, teljesen normalisan kerdezve: )
en semmit nem szamitok at, csak ha ossze akarom vetni, hogy ez vagy az mennyibe kerul otthon. mert az itteni keresetemet ha atszamolom, otthoni viszonylatban eleg csak kevesnek szamit, de itt viszont meg lehet belole elni meg felre is lehet belole tenni.
a posztiro is ezt irta.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.01. 12:57:42

@magyarlanykairoban:

Azért mert esetleg nem mindenki tudja kapásból pl. az angolai kwanza vagy a norvég korona vagy a salamoni dollár árfolyamat. Így ha valaki angolai vagy norvágiai vagy Salamon-szigeteki élményeiről számol be, jó ha zárójelben megmondja, hogy az mennyi forint.

magyarlanykairoban 2012.09.01. 13:07:05

Azt mondja meg nekem valaki hogy mi a kulonbseg, ha valaki 3-4 evet lehuz az egyetemen turizmus szakon es akozott, aki kepzes nelkul, vagy mondjuk 1-2 eves turizmus OKJval? okeaz elsonek van diplomaja, a masiknak meg csak OKJs papirja, vagy meg az sem, de mindketten ugyanott dolgoznak: hotelekben, ettermekben pincerkent,....szoval erre minek a diploma?
1, az embernek legyen egy diplomaja, kb ami annyit er, mint a bolcsesz es dunat lehet az ott vegzett diakokbol rekeszteni.
2, a turizmus szakon szerzett diploma a kesobbiekben az elorejutasban segit? pl hogy valaki esetleg menedzserre valljon? Szerintem ez sem,mert eloleptetni azert leptetnek elo valakit, mert jol dolgozik, fuggetlenul attol, hogy milyen papirja van a zsebeben.
Na valaki magyarazza meg nekem ezt.

magyarlanykairoban 2012.09.01. 13:08:08

@Gondolkodni Próbáló Birca: ha igy ertetted, az mindjart mas. en azt hittem, hogy a napi eletben egy kulfoldon elo magyarra gondolsz. mert annak tenyleg felesleges mindig mindent atszamitani.

magyarlanykairoban 2012.09.01. 13:15:55

@Gondolkodni Próbáló Birca: utalom, utalom, utalom az"orientalis" szemleletet! tobb a hatranya, mint az elonye! Itt ha egyiptomi ceggel dolgozol ( meg akar egy tv csatornanal is, mint a ferjem, ahol gondolnad, hogy azert professzionalisabban mukodnek) siman nem erdekli oket hogy mikor kellene kifizetni a dolgozokat! es nem egy esetrol hallottam, vagy tapasztaltam. nah ilyet probaljanak meg otthon megcsinalni, hogy egy ceg, akarki nem fizeti ki a dolgozojat. ha valaki feketen dolgozik, vendeglatasban ugye otthon sokan vannak igy, az megint mas, de egy bejelentett munkahelyen ilyet nem lehet megcsinalni, mint ami itt is megy sokszor! :S

bandirepublic · halottnakacoach.hu 2012.09.01. 13:21:44

szakmai gyakorlatnak és élettapasztalatnak tök jó lesz. de nem kell minörökké elviselni egy embertelen/bunkó főnököt. mindig van jobb!

egyébként a barátaim 5 hónapot thaiföldön húztak le hasonló koncepcióban és nagyon ki voltak bukva a bennszülöttekre, főleg a főnökökre. irigyelték a fehérbőrű európaiakat és ezért alázták őket. szép...

2012.09.01. 13:27:57

@magyarlanykairoban: Teljesen egyetertek, az orientalis szemleletnek en is csak hatranyait tapasztaltam mikor Indiaban dolgoztam. Pl. munkaidonek nincs jelentosege, addig kell az irodaban maradni (persze tulorat nem fizetnek), amig van munka, barmikor hetvegen is felhivnak mobilon hogy ugorjak mar be az irodaba mert valamit el kell intezni. Cserebe ha kesik valaki reggel egy orat, nem problema - a fonoknek, de nagy problema a csapat tobbi reszenek akik nem tudnak dolgozni ha a kulcsember nincs ott. Barmikor barki tavozhat az irodabol mert pl. felhivtak otthonrol hogy a nagymama beteg; szuper, de nehez igy dolgozni hogy a csapat tagjai itt-ott eltunnek kiszamithatatlan idopontokban.

Kiralylany77 2012.09.01. 13:39:23

ennel szarabb helyre nem is mehettel volna, ha ide jottel volna Ausztriaba gyakornoknak, itt kotelesek havi 1000 eurot fizetni. Ez egy gyakornoki fizetes, plusz szallas, kaja! Es nem vagy koteles elviselni a bunko fonokoket, hanem a gyakornoki egyezmeny alapjan barmikor valthatsz munkahelyet, nem szarnak le, nem alaznak meg ezert a penzert..

Ingi 2012.09.01. 13:48:41

@magyarlanykairoban:
Ne felejtsük el, hogy a turizmus-vendéglátás alapjában véve közgazdászképzés. Ami pl azt jelenti, hogy kb 2 évig ugyanazt tanulják, mint a pénzügyesek, nemzetközi gazdálkodók és a kereskedelem-marketingesek. Együtt is járnak az órákra. Csak utána jönnek a szaktárgyak. Ja és ezekből a szakokból csak kettőnél kell két nyelvből szakmai/felsőfokú nyelvvizsga, amiből egyik a turizmus. Anélkül nem kapsz diplomát. Szóval annyira azért nem nézném le ezt a szakot, mint sokaktól hallom.

Egy OKJ-s képzésnél nem tanulnak ilyen részletesen gazdasági, menedzseri meg akármilyen ismereteket, csak lebutítva...nem véletlen 2 éves.

"2, a turizmus szakon szerzett diploma a kesobbiekben az elorejutasban segit? pl hogy valaki esetleg menedzserre valljon? Szerintem ez sem,mert eloleptetni azert leptetnek elo valakit, mert jol dolgozik, fuggetlenul attol, hogy milyen papirja van a zsebeben."
Igazad van abban amit leírsz, de ez elsősorban külföldön van így, ahol tényleg az a fontos, mennyire tudod jól csinálni, amit csinálsz. Ennek így kéne lennie itt is, de hát ugye a papírok és rokonok országa vagyunk...:) Eredetileg tényleg úgy lenne, hogy a diplomával menedzser dolgozik (ezért is közgazdász képzés, mert hát felszolgáláshoz minek tudj integrálni), az OKJ-van pedig a pincér stb.

Szóval elmondhatjuk, hogy nem a papír teszi a jó vendéglátóst :)

christophe 2012.09.01. 13:50:12

500 euro plussz jatt,nem rossz ,mivel nem kell kajàra lakbèrre rezsire kolteni.Romànokkal kapcsolatban,csak annyit,hogy sajnos a M.o megitèlèse lassan de biztosan egyre rosszabb,èn ezt tapasztalom :-((

VíziLó 2012.09.01. 14:14:28

Görögország az összeomlás szélén, a munkanélküliség a második legmagasabb Európában, mégis szinte minden melós külföldi a szállodában. Amikor a Görögországot évtizedek óta finanszírozó Németország ellen kellett tüntetni, és a dolgos németeket nácizni, akkor tolongtak a büszke hellének, de úgy látszik a londineri állásokért kisebb a tülekedés.

magyarlanykairoban 2012.09.01. 14:36:32

@Kiralylany77: de ott nincsen tengerpart es verofenyes napsutes minden nap :P

portugéza 2012.09.01. 14:39:52

@christophe: "Romànokkal kapcsolatban,csak annyit,hogy sajnos a M.o megitèlèse lassan de biztosan egyre rosszabb,èn ezt tapasztalom :-(("

Mármint a világban (ill. Franciaországban) rosszabb Mo. megítélése? Foglalkoznak velünk egyáltalán? Mármint az átlagember? Itt Magyarországon az a közhiedelem, hogy nagyon keveset tudnak rólunk a világban (vagy éppen Franciao-ban), jobb esetben el tudnak helyezni minket a térképen. Közös masszaként kezelnek a szomszédos országokkal, mint ahogy nekünk is összefolynak a Kaukázus, Közép-Ázsia, Közép-Amerika vagy Közép-Afrika országai.

A franciák különösen híresek nálunk a tájékozatlanságukról, legalábbis 15 éve volt olyan tizenéves francia cserediák, aki rácsodálkozott, hogy a magyarok nem lovon járnak. Remélem, az uniós csatlakozás és talán Sarkozy :) javított ezen. Az átlag francia mit tud most rólunk, érdekli-e egyáltalán Mo.? Milyen kép él rólunk kint? Tudják, hogy la Hongrie egy ország és hogy hol van, mi a fővárosa? :) (ez csak vicc volt) Komolyan, van olyasmi, amivel kilógunk a kelet-európai országok közül a franciák szemében?

VíziLó 2012.09.01. 14:59:30

@portugéza: A franciaországi élményeim alapján szerintem nem sokat tudnak rólunk, jó eséllyel annyit, hogy valahol Kelet-Európában vagyunk. Mostanság a Magyarország elleni baloldali lejáratókampány és a szélsőjobb önmagát lejárató akciói miatt valószínűleg a fasiszta veszély jut először eszükbe, ha meghallják, hogy Hongrie.

5 év Anglia alapján elmondhatom, hogy az angolok talán még ennél is kevesebbet tudnak rólunk. Itteni életem alatt összesen 3 emberrel találkoztam, akinek volt némi fogalma Magyarországról: Az első egy nagyon művelt világlátott nő, aki a BBC-nek dolgozott. A második egy füstriasztó-szerelő, aki szerelés közben elmondta, hogy a sógora Magyarországon akart valami üzletet alapítani, de akkora volt a korrupció, hogy végül föladta. A harmadik egy fiatal angol srác volt, akinek volt egy magyar ex-barátnője, s nagyon dicsérte a magyar lányok szépségét.

Az angol többségnek viszont fogalma sincs. A kicsit tájékozottabbak talán olyan lengyel-orosz szerűnek gondolnak, a kevésbé tájékozottak pedig azt sem tudják, hogy Európában vagyunk. (Az EU-ról itt egyébként se tudnak sokat, nem érdekli őket, legszívesebben kilépnének.)

portugéza 2012.09.01. 15:17:36

@VíziLó: Rövidebb külföldi tartózkodásaim alapján bennem is hasonló benyomás alakult ki. Két Mo. képpel találkoztam: az egyik a szinte teljes tudatlanság, összemosnak a vadkeleti és balkáni szomszédainkkal. A másik egy romantikus arculat, a magyar nőkkel, Budapesttel mint turistacélponttal, termálfürdőkkel.

Éppen ezért ellentmondást érzek abban, ha Mo.-on főcímként jelenik meg, hogyasszondja a külföld elítél minket. Kik? Újságírók, külpolitikával foglalkozók, elit értelmiség? A nyugat-európai országok népességének 1%-a? És akkor még nem is beszéltünk a Távol-Keletről, Ausztráliáról, Dél-Amerikáról, Afrikáról. Aki azt se tudja, hol van Hungary, annak hogy lehet mérvadó véleménye velünk kapcsolatban?

Ezért érdekes, hogy a magyarországi szalagcímek és a köznapi külföldiek gondolatai között mennyi a korreláció? Most komolyan, mondjuk fél Németország (vagy pláne az USA) azon aggódik, hogy Örményország durcás lett ránk? (Csak egy példa, nem akarok direkt politizálni.)

cukorhal 2012.09.01. 15:20:41

@Gondolkodni Próbáló Birca: Fair. De, ha Angliaban vezetek es 30 merfold per ora a megengedett sebesseg, nem fogok agyalni, hogy az vajh' mennyi km/oraban... max kivancsisagbol. Szerintem folytathatjuk ez a ping-pongot sokaig, de nyilvan alapbol mind a ketten a valutara gondoltunk!

lilly.alien 2012.09.01. 15:29:33

@VíziLó: Mindenhol ez megy, kivéve itthon. Elmész Miami-ba például, az ottani szállodákba is javarészt spanyol ajkúakkal fogsz találkozni, mert ennyi pénzért ők azt mondják, hogy elvállalják.

Külföldön tényleg az megy, hogy mennyire tudod jól csinálni, nem úgy mint itthon, hogy mit tudsz...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.01. 15:35:52

@cukorhal:

Persze, de ha magyar cikket írsz a témáról, zárójelben oda fogod tenni, hogy ez mennyi km/h.

Mert mondjuk te se örülnél egy olyan cikknek, mely leírja, hogy pl. Malájziában olcsó az élet, mert 1 kati rizs ára 1 ringgit. Mert ugye nem akarsz keresni, hogy egy kati az hány gram és mennyi a ringgit árfolyama. Ha viszont az emberke odaírja, hogy pl. 1 kg rizs az 120 forint, akkor érteni fogod.

cukorhal 2012.09.01. 15:39:37

@Gondolkodni Próbáló Birca: persze, igy mar ertem miert irtad es egyet ertek. Bar szerintem ez esetben is hasznos(abb) pl bereket es mas viszonyitasi alapot ado adatokat megadni. En most pl 1400 Ftot fogok elkolteni egy 10 km-es buszutra. Ez igy onmagaban eleg ijesztoen hangzik. (En magam most ki is akadtam rajta.. :))

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.01. 15:42:56

@VíziLó:

Kedvenc esetem. Kubában kanadai turisták megkérdezték magyar turistáktól, hogy van-e Budapesten elektromos áram a lakásokban vagy gyertyákat használnak inkább az emberek. S ez még tudást mutatott, hiszen tudták, hogy Budapest Mo. fővárosa. Bár lehet hogy csak azért tudták, mert ukrán származású kanadaiak voltak, így legalább a fővárosokat tudták Ukrajna közelében.

Sajnos azonban a tudatlanság Mo-n is egyre növekszik. Kedvencem amikor megkérdezik, hogy milyen védőoltás kell a bulgáriai tengerparti nyaraláshoz. Nagy a döbbenet, amikor megmondom, hogy semmilyen.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.01. 15:44:44

@cukorhal:

Oké, de ez fontos adat. Elmondod mennyi az átlagfizetés, abból hogyan lehet megélni, stb. A "nem érdemes átszámolni" nem válasz.

cukorhal 2012.09.01. 15:55:07

@Gondolkodni Próbáló Birca: szerintem most mar ugyanarrol beszelgetunk... :)
(En a hetkoznapi eletbol indultam ki, te a posztirasbol. Tisztaztuk.)

Pere Viki · http://indiapass.blog.hu 2012.09.01. 15:55:25

@magyarlanykairoban: Pont a félere tett pénz miatt érdemes szerintem átszámolni. Mivel a srác csak pár hónapot tölt Görögországban, ezért ő a spórolt pénzt valószínűleg haza fogja vinni.... így mindjárt értelmet nyer az átszámítás.

Egy másik posztnál én még azt írtam, hogy nekem azért lenne jó, ha a posztolók megadnák HUF-ban is az összegeket (persze csak ha tele van a poszt számokkal), mert én nem tudok sem euróban, sem dollárban gondolkodni. Egyszerűbben felfognám a cikkek anyagiakkal kapcsolatos mondanivalóját, mert van úgy, hogy nincs kedvem átváltogatni.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.01. 16:15:01

@cukorhal:

Pontosan. Én jelenleg itt élek a sötét Balkán kellős közepén és nyilván nem forintban gondolkodom. De ha kérdez a magyar ismerősöm, neki forintban mondom, ha meg a spanyol ismerősöm, neki euróban.

péniszirigy feminista szűz strihkurva (törölt) 2012.09.01. 16:22:37

Görögországba akkor érdemes ilyen munkát vállalni, ha románul, albánul akar valaki megtanulni, mert civilizált nyugati nyelv inkább Angliában vagy német nyelvterületen ragad az emberre.

Az 500+jatt elég jó, ha azt vesszük, hogy szállás, kaja biztosítva van és Magyarországon ehhez képest kevesebből kellene megélni, mindent magának fizetve, ráadásul itthon ugye még nem is fog találni állást a vendéglátásban.
Az idegenforgalom-vendéglátás mindenütt olyan, hogy a munkavállaló szolgának szegődik, nem ő lesz a pátyolgatott vendég, ezt pedig le kell nyelni, ez a munka arról szól, hogy mások jó nyaralása miatt te vért izzadhatsz, senki nem köszön meg neked semmit, a főnökök geciznek tapasztalataim szerint (sőt, volt olyan hely, ahol a supervisor egyszerűen lenyúlta a jattot).
Ha valaki sok pénzt akar keresni eleve nem szállodai melósnak áll. Ha meg csak ehhez ért, akkor esetleg országok, városok, munkáltatók közt mozogással meg tudja találni azt a helyet, ahol optimálisabbak neki a feltételek. De kevés az álommunka az idegenforgalomban, ezt be kell látni.

christophe 2012.09.01. 17:39:34

@portugéza: kb.4-5honapja az envoyé spécial fr2-n beszèlt a Jobbik eloretorèsèrol,a kènyszer,bocsànat kozmunka programrol.Tf1 hiradoban volt szo az alaptorvènyrol,sajtoszabadàg megkurtitàsàrol,Daniel Cohn contre Orbàn,màrciusi tuntetès.Nèha belga hiradot(rtbf)7sur7,ujsàg lesoir is nèzzek,occsèm ott èl.

christophe 2012.09.01. 17:48:04

@portugéza: pozitivumok nagyon szèp Budapest,a magyar lànyok,jokat kajàltak,szàlloda nagyon jo volt(Kempinski)Negativumok emberek morcosak,bkv undorito,ellenorokkel egyetemben.Egyèbkènt fel lettek kèszitve,csak cèges taxi,elso naptol kezdve turistajegy bkv-n ne buntessèk Oket,pènzvàltàsnàl konkrèt cimek...

2012.09.01. 20:35:09

Milyen fura, hogy netto 500 euro egyeseknek apropenz, masoknak meg alomfizetes. Hat igen, nem vagyunk egyformak.

Hozzateszem, hogy az ankarai magyar nagykövetseg ennyit ajanlott nekem egy fömunkaidös recepcios allasert, amin kicsit meglepödtem, mert en jelenleg ennel többet keresek reszmunkaidöben dolgozva, egy török hazaspar altal üzemeltetett pici maganrendelöben, szinten recepcios/asszisztenskent.

Egy hasonlo munkakörben tevekenykedö meg egyebkent netto 2000 eurot is megkeres a kanadai követsegen.

Mi is gondolkozunk mostanaban a "nyugatabbra vandorlason", de nem hiszem, hogy Görögorszagnal meg fogunk allni. :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2012.09.02. 02:02:41

@PetraBee: "Hozzateszem, hogy az ankarai magyar nagykövetseg ennyit ajanlott nekem egy fömunkaidös recepcios allasert,"
Sajnos, ahogy tapasztalom, a magyar követségek - gondolom azért, mert a magyar állam tartja fent őket - mindenhol spórolnak, ezért is az alacsony fizetés ill. jóval nagyobb összegbe kerül minden papirmunka, mint Mo-n. Ok, azt megértem, hogy a költségeiket is a helyi pénznemben, és helyi tarifák szerint fizetik, de valahogy nem tartom fair dolognak.

Tevemadár 2012.09.02. 15:19:55

A pénzváltós témához fűzném hozzá, hogy amikor feltűnik a "3-4-5-6 hónapnyi tartalék nélkül nem szabad elindulni" mondat, az bizony pont olyanokhoz szól, akik azt tipikusan forintban fogják összegyűjteni.
És az nem feltétlenül igaz, hogy aki elköltözött, többé nem számol forintban magának. Európán belül simán megérheti egyes kisebb méretű, de drága használati tárgyakat Magyarországról vinni.

2012.09.03. 04:28:12

volt gorog fonokom...elhizott gorogdinnye tejtu hajas troger igenytelen kurva volt...

es ember egy aljadek, gerinctelen fereg...

Deli nepseg...mit var toluk az ember?Nemet tartast?Hat nem veletlenul coboly-ozzal el x evente a vilag penzet...majd mentik oket...

2012.09.03. 04:35:20

@PetraBee: nezopont kerdese, h honnan indultal, hol vagy es hova tartasz....en 500ert meg sem mozdulok, de meg heti 500ert se....

kiharcoltam evek alatt, h ne heti 500-ert gurizzem...

*matahari* 2012.09.03. 11:56:53

@Mirjam2: hat azert az nagy tevedes, hogy jobban keresnek az amerikai pincerek. rokonom 5 eve dolgozott vendeglatasban, par dollaros oraberert (ami NY-ban a megelhetesi költsegekhez kepest nullla)... a pincerek Amerikaban szinte csak a jattbol elnek, ezert is szinte kötelezö ott a 15-20%-os jatt.

waterphone 2012.09.03. 12:32:15

@Amichay: Egyetértek teljes mértékben.

2012.09.03. 17:56:14

@*matahari*: Hm, nem keresnek az amerikai pincerek tobbet mint a magyar pincerek? Tenyleg? :) Persze hogy az amerikai orvosokhoz kepest nem keresnek sokat, de azokhoz kepest akik ugyanazt a munkat vegzik Magyarorszagon?

charlie 2012.09.09. 22:30:15

@Gondolkodni Próbáló Birca: miert lenne ez tudatlansag? A kulugy - meg az orvosom - szerint meg pl. ajanlott a hepatisis elleni oltas, ha meg nincs meg a védettsége az embernek.

charlie 2012.09.10. 19:13:21

@Gondolkodni Próbáló Birca: Mond csak, az orvostudomány melyik területének szakembere vagy?

Agapimou 2013.01.11. 17:16:21

@portugéza:

A magyar megítélés külföldön érdekes,én 2 éve élek már egy szép szigeten....nos van akinek fogalma sincs róla,hol van Mo.,van aki kb tudja és nagy %-uk pedig beolvaszt bulgáriába......amit imádok:)))
Tény,hogy alig beszélnek pl. angolul az ott élők,de néha találkozom olyannak is,aki már járt is Mo.-on!!:) Persze imádta,és hasonlók....ja,amikor itt járt,30 éve kb teljesen más volt a helyzet mint ma...
Nekem annyiszor feltették már a kérdést,miért jöttem el a hazámból?
Nos,engem a szerelem vitt ki...ami azóta már nincs,de a szigetet,ha furcsa is lehet...a magaménak tekintem....imádok ott élni,a sok idióta emberrel...a hőséggel,a tengerrel.....:)))
Jobban az enyém,jobban otthonom...mint magyarország valaha is volt....

Agapimou 2013.01.11. 17:27:57

@portugéza:
Ugyanez kicsit lejjebb,Cipruson is.....minden második román,vagy bulgár.....nincs jelentősége,sajnos az a tapasztalatom,hogy hamarabb kapsz segítséget bárki külfölditől,mintsem egy magyartól.....de persze van kivétel!

Ami a bulgár és a román emberek természetét illeti,én sokféle emberrel találkoztam,nyilván van nem a szerethető típus,aki mondjuk 20 forintért kikaparná bárki szemét,de...nagy részük azért él itt ,mert nincs más lehetősége,gyerekük van,családjuk...sőt nagyon sokan egyedül jönnek ide,és minden pénzt hazaküldenek a családjuknak,hogy ők a saját országukban boldogulhassanak.....
Ezek előtt az emberek előtt emelem a kalapom.....,és nem azért mert egyedülálló,hanem mert hihetetlen az önfeladás ezen megnyilvánulása...
Ezért nincs értelme megítélni valakit pusztán azért,honnan jött....:))

agiapelagia 2013.02.07. 08:46:24

Sziasztok!
Két szezont dolgoztam le Görögországban, ebből az egyiket konkrétan ugyanebben a szállodaláncban. A véleményem az, hogy a hiba az ön készülékében van :)
1. Mindenki tudja hogy trainee programmal sokat keresni nem itt kell. Ide élményért megy az ember fia, pénzért menj Ausztriába, vagy ahová akarsz.
2. Nem tudom te milyen emberekkel találkoztál, vagy hogy álltál hozzájuk, de teljesen téves a képed a görögökről. A kétszer 4 hónap alatt kb 60 embert ismertem meg, kit jobban kit kevésbé, és elmondható, hogy mind támogatott, mind kedves és segítőkész volt.
3. Az első utamon szintén trainee voltam minimális összegért konyhán, ennek ellenére nem használtak ki, nem tolták ránk a szar melót mint ahogy azt itthon tennék. Megtanítottak inkább mindenre, hogy hasznos segítséggé váljunk.

Van egy nagy titok: keményen kell dolgozni. Sokan azt gondolják ebben a mai gazdasági válságban, hogy a görögök azért jutottak ide mert nem dolgoznak csak sziesztáznak. Akik ezt hiszik, azok legyenek szívesek egy szezont napi 16-20 órával szabadnap nélkül végig dolgozni. Azért jutottak ide, mert tény, hogy a szabályokat, az adózást stb. nem veszik túlzottan figyelembe.

Szóval én felháborodva olvastam ezt a cikket, sajnálom, hogy ez a blogon az egyetlen cikk Görögországról és ez is ilyen hamis képet ad.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása