oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. augusztus 18. 06:52,  Nem itt fogunk megöregedni 125 komment

2012. augusztus 18. 06:52 Határátkelő

Nem itt fogunk megöregedni

Van az úgy, hogy az ember olyan országot választ magának, amiről kiderül, hogy valami miatt mégsem jön be. Ez történt Judittal is, aki párjával megszerette Máltát, de arra is rájött, hogy nem akar élete végéig ott élni. A miértre fény derül a mai posztból.

2.JPG

TROLLFIGYELŐ: Trollt láttál? Írj a hataratkelokommentKUKAChotmail.com címre és amint tudok, lépek az ügyben! Tegyünk együtt a Határátkelő kulturált hangnemének megőrzéséért! Történetedet továbbra is a hataratkeloKUKAChotmail.com címre várom!

„Az elmúlt 9 hónap alatt, ha sok minden nem is történt velünk, rájöttünk: Málta nem az a hely, ahol meg fogunk öregedni...

...pedig a sziget nagyon sok izgalmas dolgot, érdekességet rejt!

Amit lehet, megünnepelnek

A máltai kultúrában nagy szerepet játszik a művészet. A kulturális rendezvényeknek se szeri, se száma. Karneválok, évente megrendezésre kerülő művészeti-és jazz fesztivál, faluünnepek, stb...

Az EU országai közül Máltán van a legtöbb hivatalos ünnep, összesen 14. Ezen kívül június és szeptember között 75 „faluünnepet" tartanak a városi védőszentek tiszteletére.

Amit lehet, megünnepelnek és ezt nagyon jó dolognak tartom, mert én úgy látom, hogy a máltai nép valóban él és boldog. Az elmúlt időszakban nem találkoztunk olyan emberrel, aki panaszkodott vagy elégedetlen lett volna, pedig a politika itt is a mindennapi élet része, de valahogy nem tulajdonítanak neki akkora jelentőséget, mint Magyarországon. Nem hagyják, hogy kirágja az életet belőlük.

Itt is hitelből vesznek ingatlant vagy ingóságot, mégsem ez a központi téma az emberek között. Valószínűleg, mert mindezek mellett megfelelő életkörülményeket tudnak teremteni maguknak.

Egyébként itt elég „lassú" az Élet. Mintha az egész sziget egy kisváros lenne. :) Ha látogatód érkezik, de nem vagy otthon, akkor csak a kilincsedre akasztják a csomagot és hazamennek... és amikor hazaérsz, a kilincseden vár a csomag. Nem lopják el, nem rongálják meg. Számtalanszor láttam már kilincsen lógó szatyrot, amiben sütemény, kenyér, virág vagy valami más van.

A hivatali ügyintézés rémesen lassú. Bár, megjegyezném, hogy a Máltai Tiszteletbeli Konzul irodája igen gyors és segítőkész. Mivel a fiúnk Máltán született és semmiféle hivatalos dokumentummal nem rendelkezett (Máltán az első hivatalos irat a személyi igazolvány, melyet 14 éves korban kapnak. Igaz, születéskor a csecsemők kapnak egy tb-számot, de semmiféle kézzelfogható iratot nem), ezért csak a Konzul hivatalos engedélyével hagyhatta el velünk az országot. Az engedélyt kb. 1 óra alatt megkaptuk. Felhívtuk, bementünk, igazoltuk magunkat és ennyi.

Felejtsd el a külsős ügyintézőt!

A férjem 8 hónap utána kapott máltai személyi igazolványt. Ez nem azt jelenti, hogy ilyen hosszadalmas az ügyintézés, hanem hogy nem szabad megbízni külsős céget az iratok ügyintézésével, hanem magunknak kell bemenni.

Az igazolványt Vallettában kell igényelni, EU-s állampolgároknak a kék színű űrlapon. Kitöltés után a nyomtatványt és az útlevelet leellenőrzi (és jóváhagyja vagy nem) egy hatósági személy, ezt követően lehet átmenni egy fotózásra kialakított helyiségbe, onnan pedig az ügyintézőhöz, aki felviszi számítógépbe a nyomtatványon szereplő adatokat, majd tájékoztat, hogy 1-2 héten belül a lakcímre kiküldik az értesítőt az okmány átvételéről.

1-2 héten belül meg is érkezik a levél és azt bemutatva újra be kell menni az irodába, ott újra készítenek egy fotót, majd újra át kell menni az ügyintézőhöz, aki ismét átnézi az adatokat, végül kiadja a kártyát. Szóval, alapesetben a személyi igazolványt 1 héten belül kézhez lehet kapni.

A máltai személyi pedig elengedhetetlen, ha az ember bankszámlát szeretne nyitni. Ehhez azonban a bankok még kérnek egy referencialevelet is a magyarországi bankfióktól, így elvileg igényléstől számított 1 hónapon belül az is elkészülhet.

A Wikipedia szerint Máltán 25 bank létezik. Ennek ellenére a helyiek csak a BOV (Bank of Valletta) és HSBC (Hongkong and Shanghai Banking Corporation) bankokat ajánlották. A bankok nyitvatartási ideje hétköznap nem túl barátságot, viszont ezt kompenzálva szombaton is nyitva tartanak. Természetesen csak délig.

A máltai személyi mellett a férjemnek „Registration Certificate"-et is kellett igényelni, mivel anélkül (elvileg) csak 3 hónapot tölthetne Máltán. Ez olyasmi lehet, mint nálunk a lakcímkártya.

Akkor ennyit a hivatalos ügyintézésről.

1.JPG

Nekünk ez túl olaszos

Visszakanyarodva a legelső mondatomra, hogy miért nem Máltán fogunk megöregedni? Őszintén szólva, egyikünk sem rajong túlzottan az olasz temperamentumért. Nekünk ez túl harsány, túl sok. Nem beszélve arról, hogy hiányzik az emberekből a figyelmesség. Vagy tapintatosság? Nem is tudom pontosan.

Íme pár példa: az utcában levő autószerelő csak úgy „tudja" kinyitni a fém harmonika garázsajtót, hogy csapódik... és nála a garázsajtó kb. 6 méter széles és 5 méter magas... és ő reggel 5-kor kezdi a napot.

Ha valamelyik háznál buli van, akkor kint ülnek az erkélyen/teraszon/tetőn, ablakok és ajtók nyitva, szól a zene, mindenki kiabál (egyik tetőről a másikra). Mindezt éjfélkor. Hétköznap.

Amint kijön a jó idő, fogják a kemping székeket és kiülnek vele az árnyékba. Ha az árnyék épp egy járda közepén van, na bumm... oda ülnek. Mindenki más kerülje ki őket. Ők máltaiak, itthon vannak és ezt mindenki mással éreztetik is. Természetesen vannak kivételek, velük tartjuk a kapcsolatot. :)

Néhány megdöbbentő dolog a közlekedésről

A sofőrök rémesek. Nagy részük valószínűleg még soha nem hagyta el Máltát, nem látott autópályát, arra meg gondolni is felesleges, hogy egy Budapesthez hasonló városban vezetett volna. Kizárt! Hónaljjal „támaszkodni" a lehúzott ablakban, miközben bent bömböl a zene, szinte kötelező elem. Az utak nagy részéről már rég lekopott a felezővonal vagy eleve fel sem festették. Valószínűleg felesleges is volna, hiszen a helyieket abszolút nem érdeklik a közlekedési szabályok.

Kanyarban előzni, záróvonalnál: normális.

Gyerekkel az ölünkben vezetni: normális.

Gyerekülést nem használni: normális.

Még valami az autókkal kapcsolatban. Itt nincs kötelező előírás a rendszámokra. Olyan rendszámod lehet, amilyet csak akarsz. Így lehet olyanokkal találkozni, mint a „NO. 1", „DR. NO", „GINA", „JOSEPH&EVA", „000", „X", stb...

A kukáig nem képesek elmenni

Sokat járunk a szabadba (legtöbbet a játszótérre), azonban keveset a tengerpartra. Amióta elkezdődött a turistaszezon, azóta dugig vannak a strandok és sajnos látjuk, hogyan teszik tönkre az idelátogatók a természetet. Nem vagyok egy hatalmas környezetvédő, de azért mélységesen elszomorít és felháborít, hogy a kukáig nem képesek elmenni az emberek, hogy oda dobják a szemetet (zacskós, üdítős dobozok, cigaretta csikk, törött üveg, stb...), pedig a strandok bőségesen el vannak látva szelektív hulladéktárolókkal.

Van Máltán egy „That's rubbish!" nevű környezetvédő rajongókból álló csoport, akik a környezeti tudatosság terjesztésére igyekeznek felhívni a figyelmet. Bizonyos időközönként szemétszedést szerveznek, amikre bárki csatlakozhat a Facebook-oldalukon keresztül. A turista szezon beköszönte előtt pl. hetente szerveztek szemétszedést a strandokon, aminek sajnos mára nyoma sincs. Pedig ők semmit nem kapnak ezért, csak az önkormányzatok támogatását, akik gumikesztyűkkel és szemeteszsákokkal látják el a lelkes aktivistákat.

Az igazsághoz azonban az is hozzátartozik, hogy nem csak az ide látogatókra vonatkozik ez a nemtörődömség, hanem a helyiek nagy részére is. Minden szívfájdalom nélkül szórják az utcára a szemetet...

...és a temperamentumtól eltekintve ez az egyetlen dolog, ami borzasztóan nem tetszik Máltában."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Málta

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr484718327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LittleG (uk) 2012.08.18. 06:58:49

Rövidke írás, de jó. Épp tegnap olvastam Máltáról és arra jutottam, hogy nyaralni tuti klassz, de ott élni a meleg és a tenger ellenére sem szeretnék.

Gilda66 · http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.hu/ 2012.08.18. 07:58:25

Nekem is van hiányérzetem, 1-2 dologról még olvastam volna.
Nem voltunk még Máltán, nem is tudom, hogy akarnánk-e menni valaha.
Érdekes a negatívumok felsorolása, ezek alapján élni biztosan nem mennék oda, bár élőben látva, hallva lehetne eldönteni, hogy ez mennyire zavaró.
Bár nem szeretem a harsány embereket, ezért talán már látatlanban is adott a válasz:-)

Frőczy Sanyi 2012.08.18. 08:18:10

A szemeteléssel kapcsolatban: egy hazai kisvárosban lakok, a házunk előtti sövényt sokan szemetesnek használják. Két napja délben összeszedtem mindent, kettőkor más újra elhajingálva a csokispapír.

lilly.alien 2012.08.18. 09:10:48

Miért nem próbáljátok meg Ciprust?

Judieness 2012.08.18. 09:31:09

@lilly.alien: Két választási lehetőségünk volt ( a szilveszteri postból kiderül - Málta és Dr. House cím alatt futott). Otthon maradunk vagy Máltára jövünk. Jöttünk. Nem bántuk meg.
Csak azért írtam le a negatívumokat is, mert így teljes a kép. Írhatom, hogy milyen szuper a kórház és milyen stresszmentes az élet, nem kell aggódnunk a betörés, lopás, megélhetési bűnözés miatt, de azzal nem nyújtok teljes rálátást, ha csak a pozitív dolgokat közlöm.

Kvik01 2012.08.18. 09:36:59

Teljesen igaza van a blog írójának.Én is 3 évet éltem Máltán a feleségemmel,mondhatom,hogy alig vártuk,hogy egy másik országban élhessünk.Azontúl,hogy az ország szép,az emberek mentalitása ,csapni való! Semmilyen szabályt nem tartanak be,ez nem csak a vezetéssel kapcsolatos,hanem minden másra.EU-s előírásokra,abszolút nem adnak,csak ,ha te, mint külföldi szeretnél ott egy vállalkozást nyitni. Rájuk nézve semmit nem tartanak kötelezőnek. Ha kérdése van bárkinek Máltával kapcsolatban,szívesen válaszolok.

nemsirunk 2012.08.18. 09:46:52

Hát ha ezek a negatívumok, akkor Málta nekem való! Szicíliát is imádtam, bár nem sokszor voltunk ott, szóval Málta is jó hely lehet.
Én a skandináv államokban nem szeretnék élni, de ez a déli hozzáállás nagyon bejön.

bandirepublic · halottnakacoach.hu 2012.08.18. 09:54:37

amin elgondolkodtam az a tapintatlanság/tapintatosság témaköre.

magyarként megítélve szinte mindenki bunkón viselkedik más országokban. régóta keresem a magyarázatot.
valószínűleg mi magyarok túlságosan kollektivista szellemben nevelkedtünk és a totál inidividualista, rothadó nyugati hozzáállás szemet szúr nekünk.

pedig ők is leszarnák, ha te az utca közepére ülnél. és ez azért egy elég magas szabadsági fok. nem kell azon parázni, hogy mikor jelent föl a szomszéd...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.08.18. 10:15:29

@nemsirunk: Nalam pont forditva, ezerszer imlabb Skandinavia.

Mrs.Columbo 2012.08.18. 10:24:54

A "Néhány megdöbbentő dolog a közlekedésről" címszótól kezdve a végéig, ha azt mondják, hogy Magyarországról szól az írás, elhiszem. (kivéve a rendszámos rész, bár részben az is igaz)

rohadjmegARCgeci 2012.08.18. 10:36:48

Akár csak Olaszliszkáról olvastam volna.Ott is kiülnek és ordítoznak,nem kell ahhoz ilyen messze menni mint Málta.

nemsirunk 2012.08.18. 10:40:03

@tildy:):
Nem vagyunk egyformák :)
Nekem pont az tetszett Szicíliában és Dél-Olaszországban, hogy az embereket nem nyomorítják meg a szabályok. Kb ilyennek képzelem el Máltát is a leírás alapján. 3x voltunk Szicíliában, 1-2 hetet alkalmanként, persze csak turistaként, de nem csak a látnivalók tetszettek, hanem az emberek mentalitása is. Igaz, hogy szembe jön veled az egyirányú utcában, ahol nem fér el két autó egymás mellett, de aztán lesz megoldás, valaki betolat egy kapuba vagy valami, és mennek tovább. Nálunk ez úgy történne, hogy a jó irányba haladó szándékosan megállna középen, hogy csakazértis megmutassa, hogy neki van igaza. Nincs felfestve a vonal? Na és. Akkor is tudom, hogy hol az út fele.

Nem derült ki számomra, hogy mivel foglalkozik a posztoló (vagy a férje). Gondolom nem beszélnek máltaiul.

ederlezi 2012.08.18. 10:41:10

én imádom a mediterrán világot, hangosak, öntörvényűek, szemetelnek.......de csupaszív emberek, én Andalúziában éltem, a szemét és a 40 fok ellenére, ha lenne ott munka, szívesen visszamennék.........és Máltán is szívesen kikötnék.....de nem tudom, hogy a cikk írója milyen Magyraországról indult neki??? mert otthon én sokkal inkább tapasztaltam, hogy a szomszéd az ablakom alá engedi a szennyvízét nyitott ablakos nyári éjszakán, letolnak az útról, nincsenek törvények, ha nem vagy a felső kasztba.......a honvágy nem megszépíti a otthoni dolgokat és kritkusabbá teszi az embert azzal a hellyel kapcsolatban, ahol él?..levelezek olyanokkal, akik Angliában élnek és szidják az angolokat, stb........én erre azt mondom, akkor menjenek haza a nagy befogadó, igazságos és boldog Magyarországra........nem árt egy kis alázat azzal a külföldi országgal, amelyik engedi, hogy ott túlélj........nekem ez a véleményem.......amúgy ha otthon akar valaki megöregedni, csak egy rövid sztori: anyám infúzióra jár negyedévenként, másfél órát utazik a helyre, úgyhogy alig él, aztán megkérdezi tőle a nővér, hogy nem tudna-e máskor tűt hozni, mert nincs.........nagymamám meg a 30-40 fokos kánikulában a kórházban kiszáradt, mert a nővérek nem voltak hajlandók itatni, azt mondták nincs idejük rá, meg hát öreg, mit akar.......kapott is egy tüdőgyulladást elvitte a nyáron.......szóval tessék nyugodtan hazamenni a boldog öregkorba, ha persze van pénz egy magánklinikára.........

Környezettudatos 2012.08.18. 10:42:14

Máltán nemzeti sport a fecskék mészárlása...ezért van itt kevés.

lifelike 2012.08.18. 10:44:07

azért egy kis tipikus magyar hozzáállást érzek a posztban, "senki ne érezze jól magát"

NIKI LAURA 2012.08.18. 10:47:20

A neten "árulnal"Máltai Állampolgárságot,veszik is az észak afrikaiak.Csak egy erkölcsi,és kb 13.000 dollárt kell fizetni,és kapsz útlevelet.

Pályaelhagyó autóversenyző 2012.08.18. 10:47:42

@bandirepublic: pont az ellenkezoje igaz, a magyar okkal individualistabb, sokkal inkabb letojja a rangot, mindig neki van igaza (est mindenhez ert, lasd 10 millio szovetsegi kapitany orszaga)

en. pl siman megmondtam az egesz csoport elott egy olasz nyelvtanar profnak. h hulyesegeket mond az angol-olasz nyelv osszevetesekor, csak pislogott, ora vegen odahivott, kiosztott, h hogy kepzelem, meg o a trinity college-ban tanult, stb. (ettol meg allati nagy hulyesegeket allitott), es hogy nyilvanosan megalaztam. majd masnap volt egy hasonlo beszelgetesem a csoportvezetommel, miszerint en ebben az orszagban nem kerdojelezhetem meg egy prof. allitasait., es a nos csak azert hajlando tovabb tanitani, mert meg utoljara megbocsat, hiszen nem vagyok helyi... (vesd ossze: mo-n minden szulo megmagyarazza a taneronek, h mit es hogyan kellene tanitani)

----

ami maltat illeti, mediterran nep, hangos, unnepel, szemetel, es letojja a szabalyokat. ha a finoman szolva is magat felsobbrendunek kepzelo posztolonak ez nem tetszik, nyugodtan el lehet hagyni a szigetet, senki sem fog utana sirni.

a maltaiak amugy nem orult modjara vezetnek (az inkabb napoly meg palermo, csak 2 kozeli peldat emlitve), hanem sz.rul.

ami nekem hianyzik itt, az egy rendesebb hegy, felszini viz (to, folyo, barmi), meg a zold. vagy egy olcsobb kompjegy olaszorszagba :)

ederlezi 2012.08.18. 10:52:19

igen én is érzem a típikus magyar hozzáállást.......ott él a posztírója egy olyan helyen, ahol gyönyörű műemlékek vannak, mossa a talpát a tenger, állati jó az idő, hangulatos mediterrán világ, hangos élő város........és uncsi az egész, nem tetszik,keressük, hogy min lehet PANASZKODNI.......itt mi Angliában csontfehéren csak az esernyőt markoljuk és majd megdöglik az ember egy édes görögdinnyéért.....mégis hálás vagyok, hogy legalább túlélek valahol.......mondom tessék hazamenni........
.

Pályaelhagyó autóversenyző 2012.08.18. 10:52:57

@nemsirunk: es? 99,7% beszel angolul, 66 olaszul. plusz a nagyszamu turista miatt eleg sokan oroszul, franciaul es nemetul.

a problema inkabb az, h tonnaszamra hordjak ide a semmihez sem erto, de legalabb angolul sem beszelo szerencsetleneket (jo penzert), akik hozzak magukkal az irasbol is eszlelheto kozep (eszak) europai gogot, na igy nehez az elet.

val 2012.08.18. 11:02:31

"és amikor hazaérsz, a kilincseden vár a csomag. Nem lopják el, nem rongálják meg. "

Azt hiszem, hogy a fenti mondat önmagában rasszizmus. Hogy merészelsz ilyet leírni?

CsaKaDuma 2012.08.18. 11:07:08

@Pályaelhagyó autóversenyző:
"vesd ossze: mo-n minden szulo megmagyarazza a taneronek, h mit es hogyan kellene tanitani"

Te most pozitívumként állítod be, hogy ott a prof szó nélkül taníthat baromságot, míg itthon beszólnak a szülők?

"ha a finoman szolva is magat felsobbrendunek kepzelo posztolonak ez nem tetszik, nyugodtan el lehet hagyni a szigetet"

Pont arról ír a posztoló, hogy el fogja hagyni.. Olvasni tudsz-e?

ederlezi 2012.08.18. 11:10:08

én továbbra is azt mondom, tessék szépen hazamenni, hamarosan lehet otthon fizetni az őrületes gázszámlákat, nyelni az inflációt, küzdeni az utakon, dolgozni semmi pénzért, kirándulni a szemét lerakatnak használt magyar erdőkben és imádni a vezért......miért olyanokat visz ki a Jóisten egy meleg, élettel teli hangulatos világba, akiknek pont amitől jó az egész, nem tetszik?......

nemsirunk 2012.08.18. 11:12:52

@Pályaelhagyó autóversenyző: Nyilván beszélnek angolul, tekintettel az "angolos" múltra, de a másik posztban elhangzott, hogy "az itteni munkahelyek megkövetelik a máltai nyelvtudást."

A nagy problémát abban látom, hogy Afrika közelsége miatt az illegális menekültek eláraszthatják Máltát. Előbb-utóbb Lampedusa sorsára juthatnak, ha nem keményítenek be.

ederlezi 2012.08.18. 11:13:36

a dolgozni semmi pénzért dologhoz, még hozzá fűzném, ha kapsz munkát persze...........
amúgy tényleg jobb, ha az ilyen ember elhagyja a szigetet, csak közben azért ne sajnáljuk már.....

Judieness 2012.08.18. 11:14:26

Na, látom, a letiltott hangemberek új néven regisztráltak.

A rendszeres Határátkelő olvasó tudhatná, hogy ez a harmadik (vagy negyedik?) írásom Máltáról. Soha nem húztam le az országot és nem írtam róla bántó dolgokat, sőt. Eddig csupa pozitív gondolatot és tényt osztottam meg az olvasóval, de mivel csak pozitív írásokból nem lehet teljes képet adni, ezért idejét éreztem pár negatívum megosztásának is... tettem mindezt azért, mert az első beszámolóim után heti 4-5 e-mailt kaptam, hogy Máltára akarnak jönni, mert "Máltán meleg van és ott a tenger". Így ne induljon neki senki! Felelőtlenség lenne.

A számomra felesleges kommentekre, mint pl. Val-é, nem kívánok reagálni. Ha ő nem veszi észre mi zajlik Magyarországon, akkor jöjjön elő a ruhásszekrényből.

CsaKaDuma 2012.08.18. 11:15:54

@ederlezi: "keressük, hogy min lehet PANASZKODNI"

Te miről beszélsz? A posztoló leírta a pozitívumokat is, amit negatívumként említett, azt pedig úgy írta, hogy NEKI ez nem fér bele. Ha csak a jó dolgokat írná le, azt nem élménybeszámolónak, hanem fényezésnek hívják. A _kritika_ nem egyenlő a fikázással.

Judieness 2012.08.18. 11:21:32

Na, látom, a negatív kommentek érkeznek szép számmal...

...pedig aki rendszeres határátkelő olvasó, az tudhatná, hogy ez volt a harmadik bejegyzésem Máltáról és eddig csak szépeket írtam. Most sem hiszem, hogy lehúztam volna az országot, csupán tényeket közöltem, amivel együtt lehet élni, hiszen mi is azt tesszük.
Azért bátorkodtam ilyen hangvéteű írást beküldeni, mert az első bejegyzésem után heti 4-5 e-mailt kaptam a középiskolából frissen kikerült vagy unatkozó fiataloktól, hogy ide akarnak jönni, mert itt sejj, de fasza. Nem így van.

...az hogy a szemetes utca engem zavar (és az üvegszilánkos tengerpart, ahova a kisfiam viszem játszani), nehogy már lincshangulatot váltson ki az olvasókból!

Még egyszer átolvastam a bejegyzésem és még mindig nem találom azt a mondatot, ahol leírtam volna, mennyire bánom, hogy ideköltöztünk. Ha valaki megtalálja, küldje már át. Köszönet érte!

Judieness 2012.08.18. 11:22:27

@CsaKaDuma: Vééégre valaki értelmez és rendszeresen olvassa a blogot! Köszönöm.

Judieness 2012.08.18. 11:23:37

Bocs, a dupla kommentért. Korábban nem jelent meg, ezért írtam újra.

RoxiSpain 2012.08.18. 11:31:14

Nekem tetszett az írásod, a korábbi is tetszett, így teljes a kép...az ünnepeken jókat mosolyogtam meg a harsányságon, itt a spanyoloknál is vannak vicces dolgok..lehet, mi magyarunk vagyunk túl merevek, vagy nem tudunk eléggé "lelazulni"-én most pont ezt próbálom, hogy ne kezdjek el anyázni, amikor a szomszédaim még hajnal 2-kor is kint mulatnak a teraszon...:o) itt ez normális! :o)

Alaister Grand 2012.08.18. 11:35:31

Annyira jó lenne, ha az ide beírók nem csak ezeket a színes élményeket és tapasztalatokat osztanák meg velünk, hanem mindenki leírná a következőket is:
1. mióta van kint
2. mióta és miféle munkája van
3. eredetileg mi a végzettsége
4. mennyi a keresete, illetve, ha ez érzékeny adatnak minősülne, akkor legalább azt, hogy a keresetének mekkora részét költi lakbérre, rezsire és ellátásra, továbbá, hogy mennyit tud belőle megtakarítani.
Én szeretem a kisszíneseket, nincs velük baj, de nyilván nem csak én vagyok kíváncsi EGZAKT MEGÉLHETÉSI INFORMÁCIÓKra.

marxengelszleninsz 2012.08.18. 11:35:45

@ederlezi: "én imádom a mediterrán világot, hangosak, öntörvényűek, szemetelnek"

Hát bizony, milyen jó is egy olyan közegben élni, ahol csupa hangos, öntörvényű, és szemetelő ember él..
Milyen nagyszerű dolog is az, amikor éjjel aludni szeretnél, de a szomszédok részeg üvöltözését kell hallgatnod hajnalig.
Javaslom, költözz le Szabolcsba, megkapod, garantálom.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.08.18. 11:37:27

@tildy:): A skandinávok sem külömbek--egoisták a végtelenségig,udvariatlan taplók,ha isznak(márpedig isznak)akkor harsányak,zavaróan hangosak.Éppen mint a cikkben,itt is azt gondolja minden egyes ember,hogy csak az a jó amit ő gondol,ő tesz--furcsa volt nagyon eleinte,hogy a boltokban például lehajtja a barom a fejét és tolja a bevásárló kocsit mint a birka,nem törődik semmivel,vagy éppen megállnak beszélgetni az ut közepén,leszarva,hogy mekkora tömeget tart fenn ezzel---már régóta itt élek,de még mindig nem tudok olyan bunkón kérni a boltban mint a helyiek(egyszerűen nem áll rá a szám)Ha betartják a szabályokat az csak azért van,mert kemény a büntetés és a fösvény lelküknek ez elég visszatartó erő.

Dragonlady (Bp, Hun) 2012.08.18. 11:37:48

A szingapúri cikk kommentjei meg ez után is az jutott eszembe, milyen fura dolgokra tudják azt mondani emberek, hogy ez elviselhetetlen, itt nem élnék.
Nekem bejönne a szabadság, hogy nem szól bele mindenki mindenbe.
Angliában meg a rend jönne be, annak az előnyei.
Szerintem pont fordítva van, mindenhol van valami, ami miatt érdekes, érdemes, izgalmas ott lenni, vagy ott élni.
(ok, kivéve mondjuk Afganisztán meg Kongó, egyéb övezetek, ahol az alapvető biztonság nem létezik.)

ederlezi 2012.08.18. 11:39:40

"Nekünk ez túl olaszos

Visszakanyarodva a legelső mondatomra, hogy miért nem Máltán fogunk megöregedni? Őszintén szólva, egyikünk sem rajong túlzottan az olasz temperamentumért. Nekünk ez túl harsány, túl sok."

ha ez valakinek nem jön be, annak nem jött be se az elején, se később.....

fhdgy 2012.08.18. 11:41:46

Azoknak írom a véleményemet, akik kiköltöztek egy adott országba és "már" ott élnek néhány hónapot, esetleg max. egy vagy kettő évet és kritikákat fogalmaznak meg az országgal kapcsolatban. Illetve azoknak is írom, akik ezeket a kritikákat nem értik meg vagy egyenesen félreértik. Szóval : egy idegen országot, egy idegen környezetet igen is meg kell szokni! Erre nem elég pár hónap, de még egy vagy kettő év sem. Én is annak idején öt évre mentem ki Németországba, nem volt honvágyam, az eszemmel szerettem is ott lenni, mégis úgy éreztem még kb. kettő év után is, hogy képtelenség kibírni az öt évet, el innét ( csak ne vissza Magyarországra ). Aztán úgy kb. három-három és fél év után hirtelen megváltozott minden.Aztán, amikor haza kellett jönnöm, hát hogy is fogalmazzak finoman? Hát úgy éreztem, hogy rám szakad az ég és föld is. Mit tanácsolok ezek után? Azt, hogy aki kimegy, adjon magának minimum három évet, utána gondolja meg, hogy akar-e maradni vagy sem. Aki pedig ilyen, még rövid ideje kint élő ember véleményét olvassa, kalkulálja be, hogy a kritika megfogalmazóját még a tudatalatti érzelmei vezérlik, még akkor is, ha az esze mást mondana.

Írországi Utazók · http://www.reserva.blog.hu 2012.08.18. 11:46:19

@lilly.alien: Igen, Málta jó bemelegítés lehet Ciprushoz :).

ederlezi 2012.08.18. 11:48:50

@fhdgy:
még az elején én is felvetettem azt a kérdést, hogy a posztírója nem a honvágytól szenved és az otthoni dolgokat megszépítve egy kritikusabb szemüvegen keresztül látja Máltát? csak kérdezem...........

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.08.18. 11:51:55

@bandirepublic: A magyar a világon az egyik legindividualistább, legegoistább nép a nemzetközi értékvizsgálatok alapján. Ezzel összefügghet az is, hogy a legboldogtalanabb.

fhdgy 2012.08.18. 12:01:05

@ederlezi:
Szerintem nem kell hozzá honvágy. Nekem sem volt, az eszemmel is ott akartam lenni, de a lelkem mélyén még is valami más munkált bennem. Ez szerintem mindaddig így van, amíg az ember ki nem ismeri ott magát, meg nem érti a dolgok lényegét. Nem a felszínen, hanem sokkal mélyebben. Pl. az elején a német mentalitásban nekem is sok minden furcsa volt, nem értettem. Akkor változott a helyzet, amikor már kezdtem a cselekedeteik mozgató rugóit is megérezni. Pl.: (általában) egy német nem variál, nem okoskodik, követi a győztes csapaton ne változtass felfogást. Ami jó volt tegnap, jó ma is, az neki jó lesz holnap is. Ebből csak akkor lehet kibillenteni, ha kényszer van rá, csak úgy magától nem változtat.Ők olyanok mint a német foci ( ugye milyen véletlen?), ők nem művészei a focinak, mint pl. a brazilok. Ők mesterei annak. Aztán hol a művészek, hol a mesterek győznek. De náluk nincs olyan nagy hullámhegy-hullámvölgy. Kis ingadozással állandóan, megbízhatóan hozzák a szintet. A foci csak egy példa volt, de az életükre is igaz. Ők az élet mesterei és nem az élet művészei, mondhatnám nem életművészek! Folyt. köv........

Ugyandehogy (törölt) 2012.08.18. 12:02:53

@marxengelszleninsz: bőven elég a budapesti szabolcs utcába költözni....

fhdgy 2012.08.18. 12:14:22

@fhdgy:
Amikor már valamennyire kiismertem a mozgatórugóikat, akkor más lett a helyzet. Egy német nem kedves, nem aranyos, de udvarias, de leginkább "jól idomított"! Lehet, hogy nem kapsz meg tőle mindent, de amit ma megkaptál, arra holnap is számíthatsz, mert nem okoskodik, nem variál. Egy idő után rájöttem és értékeltem, hogy ha ma kevesebbet is kapok, de holnap is, holnapután is, meg azután is megkapom, akkor az a végén sokkal több lesz! Amíg ezt nem láttam, nem éreztem, nem értékeltem, addig voltak gondjaim. Bocs, hogy németekről írtam egy máltai témában, de velük van tapasztalatom. A lényeg, amit el akartam mondani, hogy nem elég egy új környezetben élő embereket csak "megismerni", meg is kell őket érteni, de leginkább el is fogadni. Szerintem erre viszont több idő kell. Aki egy-két éven belül még nem tudja elfogadni az új környezetet, még nem biztos, hogy rossz helyen van, de ha kb. öt év után is ezt érzi, akkor már lehet mondani, hogy eddig rossz helyen volt és ideje ( számára ) jobbat keresni.

blackening7 2012.08.18. 12:15:14

@Kvik01: Kvik01, nekem lenne kérdésem Máltáról elég sok, ha nem gond, emailben beszélhetnénk! Oda szeretnénk költözni jövő nyáron, és szeretnék pár dolgot "első kézből" tudni!:) a mail címem: sztamas.85@gmail.com. Ide dobj egy emailt, és akkor majd írok! Nagyon köszi!

Judieness 2012.08.18. 12:16:26

@Alaister Grand: Amint a Határátkelő utoléri magát és minden post átkerül erre az oldalra, akkor el tudod olvasni az előzményeket és a Téged annyira izgató piszkos anyagiakat. :)

ederlezi 2012.08.18. 12:17:22

@fhdgy:
rendkívül érdekes az, amit írsz.....a legtöbb hozzászóló szerintem csak néhány éve indult neki a nagyvilágnak, ahogy én is, visszahúzza még a szíve az otthonába, de tudja, hogy felesleges ezzel foglalkozni, ha otthon nincs út, elmegy, máshol, hogy jól érezze magát szerintem a kritikus szemlélet, ami leginkább akadály, én személy szerint utálom " a külföldön élek, mert otthon mi lenne vele, de itt nem tetszik, mert ilyenek, meg olyanok, bezzeg otthon, de persze haza nem megyek, mert hiszen oka volt, hogy miért jöttem el"......léptünk, eljöttünk, ahol vagyunk túlélünk, ha otthon jobban érzi magát valaki és még szépen megél, irány haza dinnyézni, de ha nem tud hazamenni, mire jó ez a nyavalygás........önsorsrontás..........azért is különösen érdekes, hoyg Te írsz az időről, évekről, .........minden idő.........örülnék, ha tovább fejtegetnéd ezeket a gondolatokat, hozzá társuló érzelmeket..köszönöm előre is

Judieness 2012.08.18. 12:21:26

Egy kérdés: Ti a többi Máltás bejegyzést is olvastátok vagy csak ezt? ...mert akkor érteném a negatív kritikát.

1. post hataratkelo.postr.hu/malta-es-dr-house
2. post hataratkelo.postr.hu/aki-itt-nem-talalja-fel-magat-az-sehol
3. post nem jelent meg

Foxtrotty 2012.08.18. 12:21:56

Én turistaként jártam ott, kár lett volna kihagyni, de nem hiszem hogy az ottani élet nekünk való. A karakterük elég furcsa keveredésből alakult ki: a lakosság nagy része arab származású, ezt a máltai lovagrend ráncba szedte pár évszázad alatt, aztán rájött még az angol nyelv és mentalitás. Úgyhogy semmin ne lepődjön meg az ember, mert ezek mind benne vannak az ottani életben és még sok minden más

CsaKaDuma 2012.08.18. 12:33:45

@ederlezi: "de ha nem tud hazamenni, mire jó ez a nyavalygás........önsorsrontás.........."

Szerintem teljesen fals úton jársz nem csak ennek a posztnak, hanem az egész blognak az értelmezésében. Itt a cél nem az, hogy sikertörténeteket, és mézes-mázas ódákat olvashassunk egy-egy országról. Pont az a cél, hogy egyéni élethelyzeteken, sorsokon, és egyéni érzelmeken keresztül kapjunk egy-egy célországról minél átfogóbb képet. Többek között pont azért, hogy ha már eldőlt, hogy megyünk innen, akkor az ízlésünknek, habitusunknak legmegfelelőbb országot tudjuk kiválasztani, és lehetőleg ne érjen nagy csalódás.

A fenti poszt remek befejezése a sorozatnak, mert a fellelkesült olvasókat visszarántja a valóság talajára, és segít reális, nem rózsaszín ködfelhős döntést hozni. Például én sem szeretem a rendetlen, hangoskodó, szabályszegő embereket. Tipikus szűz vagyok, kényszeresen szabálybetartó, tiszta és alapvetően rideg, visszafogott. Így Németország a célország, ez nem kérdés.

Érted?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.18. 12:34:12

"Nem itt fogunk megöregedni"

Nem értelek titeket. Szerint jó hely a leírás alapján. Vagy ti inkább a dögunalmas Skandináviába vágytok, ahol az emberek unalmukban öngyilkosok lesznek?

Judieness 2012.08.18. 12:45:19

A gyengébbek kedvéért lebutítom a postot:

Az elmúlt hónapok alatt rájöttünk: Málta nem az a hely, ahol meg fogunk öregedni, mert nekünk ez túl harsány és szemetes.

DE!
Ez nem azt jelenti, hogy nem tudunk együtt élni a hangos életvitelű máltaiakkal, mert tudunk, ezt tesszük 11 hónapja...
(...és őszintén: a seggemet a flaszterhoz csapkodom, hogy ilyen gyönyörű helyen élhetünk)... csak nem itt szeretnénk tölteni a nyugdíjas éveinket.

Judieness 2012.08.18. 12:52:37

@nemsirunk: Akkor kalandra fel! :) Egyébként kifejezetten máltai környezetben lakunk, máltai szomszédokkal és mondhatom, nagyon segítőkészek. Ha nem vagyunk itthon, átveszik a gázpalackot helyettünk, stb...
Napközben soha nem megyünk el úgy egymás mellett, hogy ne beszélnénk pár szót (ami itt 30-45 percnek felel meg). :))

Mi sem sírunk! :)

beachgirl 2012.08.18. 12:55:09

De szeretném ha csak ennyi problémám lenne... Írországban élünk, egy hónapon belül feltörték a kocsimat, el akarták lopni a motoromat, minden nap buli van, és a házak felett helikopterrel üldözik a cross-motoron ülő fiatalokat (költözünk a jövő héten).
A poszt siralmas, nem tudok mást mondani. Húzd ki a fejed a se..edből és nézz körül, és örülj annak hogy ilyen problémáid vannak : kiülnek az emberek az árnyékba! Sokkoló!!!!

marxengelszleninsz 2012.08.18. 13:01:16

@beachgirl: "kiülnek az emberek az árnyékba"

Neked csak ennyi jött le az egészből?! Szegénykém...

Judieness 2012.08.18. 13:02:41

@marxengelszleninsz: Elnézést, de töröltem a hozzászólását. Ha már lehet élni a lehetőséggel. :)
btw... neki ezt dobta a gép.

beachgirl 2012.08.18. 13:14:17

@marxengelszleninsz: Ja, tesóm, én ilyen egyszerű vagyok, hát mit lehet tenni? Menjél, igyál egy sört, és veregesd háton magad. Nagyon ügyes vagy. Vidd magaddal Judienesst is.

kzolika 2012.08.18. 13:16:31

@Judieness: "Ha ő nem veszi észre mi zajlik Magyarországon, akkor jöjjön elő a ruhásszekrényből."
Ha a kedves posztoló kintről ennyire tudja, akkor miért nem szervezi meg az ellenállást a száműzetésből, vagy száll partra Csepel szigeten és csinál forradalmat és változtat meg mindent???Csak aztán ne lepődjön meg, hogy a Práter utcában is ülnek az utca közepén, bömböltetik a zenét és hajnal 5-kor, meg este 11-kor csapkodják a Zsiguli ajtaját.

beachgirl 2012.08.18. 13:17:08

@Alaister Grand: Erre soha nem fogsz választ kapni, mert aki mosogatósként dolgozik, az is bekamuzza hogy manager, ha ezer eurot keres, akkor ezerötszázat fog mondani, és így tovább. Javaslom nézelődj más oldalakon, ha egzakt információkra vágysz : pl payscale oldalat, fejvadász cégek honlapjai, etc.

beachgirl 2012.08.18. 13:18:22

@kzolika: Touché... Aki elment külföldre, az ne magyarázzon, hogy "miért is van bajban Magyarország..."

Annamarias 2012.08.18. 13:18:51

@Judieness: Sajnálom h elolvastam ezt az érdektelen valamit... Nem túl elegáns torolgetni a hozzászólásokat, bírni kell a kritikát is na:) lebutitani a postot...ennél jobban mar nem tudnád.

Judieness 2012.08.18. 13:23:03

@Annamarias: Látom, Te eddig még nem publikáltál. Csak kommenteltél.

Egyébként, ha valami butít a poston, az a Tiedhez hasonló hozzászólások. Ezért is nem reagálok mindegyikre.

Rothstein 2012.08.18. 13:24:09

HSBC referencia nélkül is nyit számlát. ;)
Én is ott nyitottam, mert a BOV-nál hónapokba került volna.
Málta jó hely, de én sem itt fogok megöregedni, hanem otthon.
A politikáról:
Van a szoci meg a nemzeti párt. 4 évente ilyenkor meghülyülnek, még mindig vannak verekedések. Véresen komolyan veszik a politikát, csak a külföldieknek nem mutatják. Akkor vettek visszább a gyűlölködésből, mikor egy szoci gyerek belőtt géppityuval a nacionalista párt főhadiszállására és megölt egy aktivistát.
Én viszont szeretem a máltaiakat. Vérmérséklet kérdése. Bár a minden napi tűzijátékaikkal (augusztusban reggel-este) kezdenek az idegeimre menni, de ez legyen itt a legrosszabb dolog.
Na meg a provincializmusuk. Ha átmegy a szomszéd faluba (ami 2 utca), már olyan ügyet csinál belőle mintha külföldi útra repülne. :)
Anglián és Olaszországon kívül pedig más országot nem nagyon ismernek.
Nagyon kedvesek, segítőkészek. Angolul, olaszul mindenki tud és nem szégyelli használni. Nem soviniszták (tudnék mesélni az alázásokról, amiket Franciaországban kaptam). Nem akarják rádtukmálni a nyelvüket, sőt mintha szégyellnék használni (sokan arab szarnak mondják).
Lazák, mosolygósok (na persze ez egy sziget, nincsenek ellenséges szomszédokkal körülvéve mint mi), élik az életük.
Férfiaknak üzenem: Akik a nagy és feszes ciciket szeretik, itt a helyük! :) Az összes máltai lánynak nagy van ti.
Személyit azért kérjetek tőlük, mert kinéz 19-20-nak, aztán kiderül hogy csak 14. ;)

Judieness 2012.08.18. 13:31:17

@Rothstein: Köszi a politikai felvilágosítást! Ebben nagyon nem vagyok otthon.
Azt persze észrevettem, hogy már a legeldugottabb strandokhoz is kétsávos, friss, aszfaltút vezet. :))

kzolika 2012.08.18. 13:32:08

@Judieness: "a Téged annyira izgató piszkos anyagiak"

Elolvastam az előzőt. Úgy tűnik, a szerző sok mindennel nincs 100%-ig tisztában Magyarországgal sem.
Egy pénzügyi vezető (jelentsen az bármit is a posztoló és a statisztika készítő számára) itthon is keres nettó 27-38e EUR-t, gyógyszerész szintén jól keres, közepes sales menedzser meg ki is röhögne egy 18 ezres fizetéssel. Én is nettóról beszélek, nem értettem félre.
Az árak meg nem tűnnek vészesnek, bár én annyira nem vásárolok alapvető élelmiszereket, hogy teljesen tisztában legyek velük.

placsboy 2012.08.18. 13:34:16

@HK417:
Teljesen egyetertek veled. Több eve elek ezek között a birkak között (värdens bästa - legjobbak a vilagon mentalitasu nepseg es annyit mondjak uton utfelen hogy mar maguk is elhiszik....), az hogy jobban elnek az nem minden ha az emberi kapcsolatok hianyat figyelembe vesszuk, zarkozottak, szeretnek feljelentöst jatszani, megisszak az arvak könnyet is, összel telen sötet van mint a bivaly valagaban es emiatt nagyon sok a depresszios meg a lökött, soha nem tudod ki jön szembe veled az utcan es hogyan reagal ha a szemebe nezel, ezert jobb ha a földre szegezed a tekinteted.....

Dragonlady (Bp, Hun) 2012.08.18. 13:36:39

Kevés ilyen savanyú posztolót láttam eddig, mint Judieness. Nemcsak maga a poszt, mondjuk azután már nem meglepetés, ilyen lenézően válaszolni kicsit kötözködő hozzászólókra....
Képzelem, mit rendeznél, ha olyan kritikákat és beszólásokat kapnál, mint szegény Rosa néhány hete...

ederlezi 2012.08.18. 13:40:15

@CsaKaDuma: értem, értem.......
mások vagyunk mindannyian.......elfogadom, hogy Neked Németország tetszik, ha tudnék németül, lehet, hogy ott kötnék ki, hoyg aztán majd ha összegyűjtöttem egy kis pénzt öregkoromra a mediterrán zajos, forró, pezsgő világba kössek ki.......persze jobb lenne, ha nem szemetelnének, de valahogy ezek a déli népek ezt teszik,.......ez is benne van a pakliban......
én csak azt mondom újra, hogy ha a posztolónak az olaszos élet tempó nem jön be, ne panaszkodjon, menjen északabbra.....
de valahogy továbbra sem fogadom el, hogy valaki kint el egy külföldi országban, megél, haza nem megy és nyekereg......érdekes ez a határátkelő blog amúgy, nem régen kapcsolódtam be, de viszont kezd unalmas lenni, hoyg az otthonról ismert nyavalygás itt is megy tovább......amit az írországi hozzászóló írt, hogy feltörik a kocsiját, meg ilyenek.........no az durva, az probléma, de a máltai magyar probléma körét nem tudom átérezni.......biztos bennem van a hiba......

Susie Q · http://couleurlocale.blog.hu/ 2012.08.18. 13:56:26

@HK417: ez (boltban hogyan kérnek) nem feltétlenül bunkóság, egyes nyelvekből hiányzik a "sallang". Ha egy holland nem érti, amit mondasz, azt kérdezi: mit mondott? Mert ez ott a normális. Az angoloknál meg az, hogy elnézést, nem értettem pontosan mit tetszett mondani, lenne olyan kedves, ha nem fárasztó és megismételné? :)
Egyébként nem csak az észak-európai nyelvekre igaz ez, hanem az ivrit is ilyen "egyenes".

SilentDreams 2012.08.18. 13:56:36

Áááááá, mi van itt mámemmeg :)

A posztoló leírta, hogy mi nem jön be neki (főleg a korábbi posztjaiban leírta, hogy mi tetszik neki). Ennyi. Szubjektív élmények közlése, aki ilyenre nem vágyik, ugorjon át :)

CsaKaDuma 2012.08.18. 13:58:02

@ederlezi: A hiba nem abban van, hogy nem tudod átérezni amit a posztoló, hanem abban, ahogy ezt értékeled (és sokan mások is).

Ugyanis pont ez a lényeg! Azért nem tudod átérezni, mert számodra a leírt problémák nem problémák, ergo, _neked_ valószínűleg nagyon bejönne Málta. _Nekem_ például pont olyan zavaró lenne, mint a posztolónak, sose költöznék se oda, se Olaszba. Tehát a poszt tökéletesen eleget tesz annak, ami a blog célja: árnyalja az összképet.

SilentDreams 2012.08.18. 14:05:01

Korábban majdnem adódott egy lehetőségem Máltán dolgozni. Először 1 évet terveztem volna (ha összejön), hogy kipróbáljam, mennyire tudnám elviselni a számomra őrületes meleget, ami nekem a legnagyobb probléma lett volna. Légkondizni lehet, de nem biztos, hogy olyan jó dolog az.....

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.08.18. 14:07:01

@Susie Q: Ez igaz,csakhogy itt megvan a "sallang" például ehhez(jeg vil gerne,....)! A "mit mondtál?" formula itt is él,talán nincs is "szebb" kifejezésük rá(más van,de az is csak ilyen). Az pedig igen is furcsa nekem máig is,hogy "adjál egy,..." vagy az "akarok egy,.." vagy csak a "két sört!" formulákat használják és nem kérnek semmit--persze van kivétel és én azt követem,mert nekem nem esik nehezemre a "jeg vil gerne,..".

VOGAben 2012.08.18. 14:16:18

Azért a telet kibírnám ott. Valószínűleg nem kapnék hatvanezres gázszámlát. A barcelónai hangulat után sem kicsit mellbevágó az itthoni búskomor valóság.

ederlezi 2012.08.18. 14:30:12

tényleg nem tudom átérezni és ezért valóban értékelést írok a posztoló problémáiról.......az jut eszembe az egészről, amikor néhány éve összetalálkoztam egy ismerősömmel, aki akkor jött haza Kaliforniából és elkezdett nyöszörögni azon, hogy micsoda nehézségekkel kellett ott megküzdenie.....uncsi volt az úszómedencés apartman, jéghideg az óceán, az amcsik buták....stb, én ott álltam évek óta munkanélkül, és őt sajnáltuk....
itt van posztolónk, ott él egy csodálatos helyen, a napsütésben, valszeg megél, kedvesek a szomszédok.....és ilyen felütés: Nem itt fogunk megöregedni.......és szerintem mi jónéhányan akik csontfehéren melózunk egy északi szigetországban, azt mondjuk, ennél nagyobb bajod ne legyen, mint amikről írsz.....
persze szegény posztolónak nekiesett a nép, pedig ahogy írta "flaszter"hez veri a fenekét olyan szép helyen van, meg stb......csak gondolom egy rossz éjszaka után, zaj, a gyerek felébredt.......stb......úgy gondolta, hogy leírja nem olyan jó hely ám Málta, .........de ha valóban az olaszos tempó nem jön be neki, nem is fog később sem......én személy szerint sokkal szívesebben olvastam volna egy olyan beszámolót, amelyik arról ír, hogy mennyire klassz ott, megemlítve, hogy ez meg az viszont nem tetszik.............sőt az érdekelne engem is, hogy miylen munkák vannak ott, mit lehet ott kezdeni, nem ez a nyekergés.........elnézést .........

enrobag 2012.08.18. 14:50:45

@Judieness: Megfogott ez a mondatod, hogy "Ha ő nem veszi észre mi zajlik Magyarországon, akkor jöjjön elő a ruhásszekrényből. "
1.kérdésem: Ha észreveszi, hogy mi zajlik Magyarországon, akkor bent maradhat a ruhásszekrényben?
2.kérdésem: Mi zajlik Magyarországon?
Köszi előre is a válaszodat!

Judieness 2012.08.18. 14:53:00

@ederlezi: El van nézve! :)

Előző bejegyzések:
1. post hataratkelo.postr.hu/malta-es-dr-house
2. post hataratkelo.postr.hu/aki-itt-nem-talalja-fel-magat-az-sehol

Rothstein 2012.08.18. 14:55:18

@ederlezi:

Munkák a vendéglátásban vannak főleg, de van pár más extrém példa is. Erre jön még az online szerencsejáték ipar (amiben én vagyok) meg a casinok, táncoslányok stb.
A vendéglátásban nem fizetnek túl jól, igaz az élet itt sokkal olcsóbb is mint nyugaton.
Legtöbben szezonra jönnek dolgozni, vagy max 1-1.5 évre, főleg olyanok, akik először dobbantanak.
Beleszokni a külföldbe ideális, nincs sovinizmus, türelmesek, rengeteg az egyéb külföldi.

Judieness 2012.08.18. 15:02:58

@enrobag: Erre reagáltam (úgy ahogy):
"és amikor hazaérsz, a kilincseden vár a csomag. Nem lopják el, nem rongálják meg. "
Azt hiszem, hogy a fenti mondat önmagában rasszizmus. Hogy merészelsz ilyet leírni?

Amíg Mo-on az emberek ezer forintért megverik az időseket, mobiltelefonért megverik a gyerekeket az utcán, az óvodában megeszik a dadusok a gyerek uzsonnáját, addig hadd bátorkodjam pozitívumként kiemelni, hogy a kilincsedre akasztva, épségben megvár a csomagod...

ederlezi 2012.08.18. 15:07:57

@Rothstein:
nem lenne kedved egy pár mondat erejéig levelezni az online munkákról, férjem is abban van UKben, .......Valettában vagy, van Nálatok a cégnél munka? stb.......nem adnál meg egy email címet, ha nem nagy kérés.......levezni róla,. köszi

Jolika neni a szomszedbol 2012.08.18. 15:08:51

Mar latom magam elott a vilagot, amiben nem kell a funkcionalis analfabetaknak otvenszer elugatni, hogy mielott kihallatszik a fejukbol a szep muzsikaszo, fogjak mar fel vegre: ha folytatasos tortenetet olvasnak, az azt jelenti, hogy vannak elozmenyek is. Ha tobbszor be is linkeltek ezeket az elozmenyeket, az nyilvanvaloan azert van, hogy el lehessen olvasni, esetleg tajekozodni lehessen, mielott rafeszulnek a billentyuzetre az idegtol alig latva, hogy "mar megint jodolgaban nem tudja, hogy mit csinaljon".

Ej, de szep vilag lesz ez!

Sanda gyanu 2012.08.18. 15:11:38

Én azt nem értem, hogy amikor eljön a turistaszezon és odamegy az a sok vendég és otthagyják maguk után a sok szemetet a tengerparton, akkor ezt miért Málta és a máltaiak ellen hozza fel érvként? (Merthát ugye ez a cikk mégiscsak Máltáról és a máltaiakról szólt, nem?)

enrobag 2012.08.18. 15:14:00

@Judieness:
Valnak teljesen igaza van. Rasszista vagy.

ederlezi 2012.08.18. 15:15:56

@Judieness:
elolvasom rögtön, remélem valami vidámat írsz.....
hidd el jónéhányan lennénk a helyedben, egész nyáron napot sem látunk itt, se tengert, se a finom mediterrán konyha illata, a szomszéd alig köszön vissza.......én mellékesen tök szívesen megöregednék ott, ........miért húznak el innen is a brit nyugdíjasok délre vagy egy mediterrán szigetre, németekről nem is beszélve.........de ha belegondolsz, biztosan nem haza akarsz menni megöregedni....de erről írtam :

.amúgy ha otthon akar valaki megöregedni, csak egy rövid sztori: anyám infúzióra jár negyedévenként, másfél órát utazik a helyre, úgyhogy alig él, aztán megkérdezi tőle a nővér, hogy nem tudna-e máskor tűt hozni, mert nincs.........nagymamám meg a 30-40 fokos kánikulában a kórházban kiszáradt, mert a nővérek nem voltak hajlandók itatni, azt mondták nincs idejük rá, meg hát öreg, mit akar.......kapott is egy tüdőgyulladást elvitte a nyáron.......szóval tessék nyugodtan hazamenni a boldog öregkorba, ha persze van pénz egy magánklinikára.....

CsaKaDuma 2012.08.18. 15:19:29

@ederlezi: Mindenkinek megvan a saját baja. Te is panaszkodsz például, ami ugyan olyan felháborító lehet egy éhező, szomjazó afrikai szemével nézve..

Rothstein 2012.08.18. 15:20:11

@ederlezi:

jimicka(kukac) hotmail.c.m

De én továbrra is otthon akarok megöregedni, ott érzem igazán jól magam ...l

Jolika neni a szomszedbol 2012.08.18. 15:22:44

@ederlezi:

Hidd el, jonehanyan lennenek a helyedben, pakisztani ismerosunk rokonai otthon se napot nem latnak, se holdat, nem mernek kimenni a kis odujukbol. Vizet se nagyon latnak, nemhogy tengert, a tartomanyban akadozik neha a vizellatas. Az inycsiklando konyharol nekik mar 15 deka rizs jut eszukbe. A szomszedot tavaly agyonlottek, o mar soha nem fog visszakoszonni.

Vagod, vagy mondjam meg tovabb?

ederlezi 2012.08.18. 15:27:52

ki vannak forgatva a szavaim, és kezdem unni, folyamatosan arról írtam: magyarok, kint vagytok külföldön túléltek, örülj, ne a rosszat lásd!!!! erről írok...........azért nem tetszik ez a cikk, mert " jaj nem is olyan jó ám Málta"........és ez a nyekergés uncsi, Judiness a szemetet látja a parton, Rothstein meg a nagy ciciket? Te kitől olvasnál szívesebben Máltáról?

SilentDreams 2012.08.18. 15:38:18

Saját vélemény: ha már nyekergést emlegetsz, akkor szerintem többet nyekeregsz arról, hogy nem tetszik a cikk, mint amennyit ő nyekergett, bár én nem nevezném így, ha leírja valaki, hogy mi nem jön be neki.

Csak annyit kellene végre felfogni, hogy mindenki más, egyéniség, s így más jön neki be. Ha valakinek épp Málta nem jön be eléggé, akkor miért ne írhatná ezt le? Attól még nem nyekereg. És nem fogod tudni meggyőzni a napsüsétéshiányos északi országokkal sem, hisz ő ott él már egy ideje, s csak meg tudja ítélni, hogy mennyire jön be neki.

Egyébként egyik ország sem tökéletes, mindenütt meg vannak a problémák, csak az nem mindegy, hogy kit mennyire izgatnak az adott problémák. Amíg megteheti az ember, addig nyugodtan próbáljon ki több helyet is, s azután majd sokkal jobb rálátása lesz az egészre, s végül az is lehet, hogy majd átértékeli a mostani véleményét. De ez majd akkor lesz, egyelőre meg most van.... :)

enrobag 2012.08.18. 15:39:27

Megkérem a blog gazdáját, hogy ültesse át gyakorlatba a tegnapi figyelmezetetését. Vágja ki innen Judieness-t, hogy csak úgy nyekkenjen.
A magyarokkal szembeni rasszista megjegyzéséért:
"Amíg Mo-on az emberek ezer forintért megverik az időseket, mobiltelefonért megverik a gyerekeket az utcán, az óvodában megeszik a dadusok a gyerek uzsonnáját,"

SilentDreams 2012.08.18. 15:48:20

@enrobag: Valóban, a magyarokkal szemben sem kellene általánosítani, biztosan nem teszi a felsoroltakat az összes magyar.

Más lett volna, ha úgy írja, hogy ez Magyarországon tapasztalatai szerint gyakran előfordul, de Máltán még nem találkozott ilyen esettel (vagy sokkal kevesebbel).

sirokkó 2012.08.18. 15:49:47

@ederlezi: Elolvastad már ennek a cikknek az előzményeit,amit a posztoló 2-szer is belinkelt,hogy könnyebbé tegye a dolgunkat????(már azét,aki korábban nem olvasta Máltáról a pozitív véleményét)
Amíg nem,addig ne ismételgesd a negatív véleményedet kérlek!
Ez u.is egy sorozat 3.része.

moTmeN 2012.08.18. 15:57:55

@HK417: te ugye Daniaban elsz? Melyik reszen? Milyen emberek vesznek korul (ertelmi/erzelmi szinvonal, stb)? Azert kerdezem, mert en egy egeszen szuk szeletet latom a daniai helyzetnek (Koppenhaga, szoftverfejleszto ceg), de en azt tapasztaltam, hogy ervekkel meggyozhetoek az emberek. Nem egyszeruen, alaposan alatamasztott ervek kellenek hozza, de megsincs olyan bebetonozott velemenye az embereknek dolgokrol, mint amit Magyarorszagon tapasztaltam. Ja, es ilyen szempontbol mindegy, hogy a CTOnak mondom el a velemenyem, vagy esetleg olyan valakinek, aki nekem reportol.

ederlezi 2012.08.18. 16:00:41

most olvastam a két előző cikket.......belátom, tényleg pozítiv írások,........ rossz, hogy én a 3-ba futottam......igazságtalan voltam?

bandirepublic · halottnakacoach.hu 2012.08.18. 16:07:57

@online távmunkás:
@pályaelhagyó
hofstede tanulmánya cáfolja az állításotokat a témában: bezzegasvedek.wordpress.com/2012/05/29/kultursokk-elmeletben-w-gorbe-toketlen-svedek-es-a-masik-4-dimenzio/

magyarország 55 pont a 100-as skálán individualizmus szempontból.

Jolika neni a szomszedbol 2012.08.18. 16:08:11

@ederlezi: Mondjuk ugy, hogy egy csomo hulyeseget es alaptalan frocsogest megsporolhattal volna mindenkinek.

ederlezi 2012.08.18. 16:11:05

@Jolika neni a szomszedbol:
Az oráculum megszólal időnként........te az életben nem reagálsz gondolom semmire úgy: igazságtalan voltam?.......csak másnál tapasztaltad eddig és akkor mindig rúgsz, legyél büszke magadra.....

Jolika neni a szomszedbol 2012.08.18. 16:17:06

A kerdesed szamomra nem igazan vilagos. Azt meg inkabb hagyjuk, hogy ki rugdosott, hiszen amig el nem olvastad az elozo ket irast, mast sem tettel.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.08.18. 16:17:11

@moTmeN: Északon élek és az utóbbi két évben csak hobbiból járom az országot,de előtte dolgoztam a "Vejedirektoren" -nál,meg egy pár erdészetnél is így Sjælland kivételével elég rendesen bejártam az országot. Hogy milyen emberek vesznek körül? Szerintem teljesen átlagos dánok--melósok,farmerok,vállalkozók,kisebb-nagyobb főnökök. A baráti köröm is igen vegyes.
Abban igazad van,hogy meggyőzhetőek és ha le tudod gyűrni az előitéleteket símán befogadnak--ezek azok a jó dolgok,amiért nem hagyom el az országot!

Judieness 2012.08.18. 17:32:57

Nem kell kivágnia a blog szerkesztőjének, nem írok többet. Hogy miért? Mert a szabadidőmet kellemesebben és hasznosabban is el tudom tölteni... csak közel egy éve azt gondoltam, ha már adódott egy a szuper lehetőség, hogy Máltán élhetünk, akkor akár információkat is adhatok az itteni életről a kedves olvasóknak. Akár pozitív, akár negatív vagy számomra szokatlan tapasztalatokat szerzek. Badarság lenne azt gondolni, hogy a számomra szokatlan dolgok miatt én utálok itt lenni és elégedetlenkedek...

Befejezésként. Sajnos az olvasók nagy része tájékozatlan, nem olvassa el az előzményeket és fröcsög belőle a rosszindulat, a gonoszság. Őszintén szólva nem számítottam ekkora rosszindulatra, nem ezért szánok időt az írásra.
Köszöntem.

Gilda66 · http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.hu/ 2012.08.18. 17:54:16

Sajnálatos, hogy egyes kommentelők miatt megváltozott a légkör.
Ez sajnos együtt járhat azzal is, hogy olyanok sem akarnak majd írást küldeni, akik eddig szívesen tették.
Én sem mernék, illetve nem akarok.
Már több írásnál kérték mások, hogy a HÁ az előzmények linkjét tegye be az írás elé, akkor elolvashatja az aki akarja, illetve azoknak is beugrik, hogy már olvasott ettől a szerzőtől, akik már ismerik az előzményeket.
Én sem gondoltam, hogy ez a másik 2 írás folytatása, pedig olvastam őket!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.08.18. 18:00:47

@bandirepublic: Magyarország 80 pont az individualizmus 100 pontos skáláján, míg Svédország 71: www.ehu.es/pswparod/pdf/articulos/basabe1801.pdf

spangola 2012.08.18. 18:35:05

Nem tudom, miért baj az, hogy nekik nem jött be Málta.
Van akinek nem jön be az olasz temperamentum, van aki meg azt hiszi, neki bejön, aztán mégsem,
és van, akinek tényleg bejön.

Ennyi. Hadd legyen már negatív véleménye is, hisz eddig negatív dolgokat nem írt Máltáról.

A szemeteléssel kapcsolatban:
Budán 2 órán keresztül idegenvezetőt játszottam spontán 2 brazil fiatalnak, akik -- komolyan írom -- le voltak nyűgözve, hogy milyen TISZTA Budapest. Persze, mondtam nekik, Braziliához képest biztos tisztább, de reálisan nézve Budapest koszos, és engem ez nagyon zavar.

De megmagyarázták, hogy mivel jelenleg európai körúton vannak (Dél-Amerikában is több országot bejártak már), van összehasonlítási alapuk, és például elképedtek azon, hogy Párizs milyen koszos volt, de az eddigi európai fővárosok közül Budapest idáig a legtisztább (???).

Másnap Bécsbe indultak, mondtam nekik, hogy na, az tényleg tiszta lesz.

nemsirunk 2012.08.18. 20:29:13

@Judieness: Irigylésre méltó ez a környezet!
Én mennék, de azt hiszem, az én itteni munkámhoz hasonló pozíciókra a helyiekből is van jelentkező, mosogatni meg efféle munkákat végezni pedig nem vagyok hajlandó. Mosogatok itthon éppen eleget :)
De turistaként biztosan ellátogatunk majd arrafelé.

bandirepublic · halottnakacoach.hu 2012.08.18. 20:36:59

@online távmunkás: köszi. nekem más forrásból származik az eltérő adat.

az eredeti kérdésem továbbra is az, hogy miért érzem magyarként a legöbb külföldit tapintatlannak, a mai poszt szerzőjével egyetemben. én tippeltem az individualizmus eltérő fokára.

bármi egyéb ötlet? vagy ez csak egyedi észlelés,

2012.08.18. 21:44:31

Lehet, hogy velem van a gaz, de nem ertem mi ertelme volt ennek a posztnak. Annyit tudtam meg hogy valakit idegesit a maltaiak mentalitasa mert zajosak es sokat szemetelnek. Es??? Posztiro: miert nem mentek egy masik orszagba, ahol nem idegesitenek benneteket az emberek??

Kvik01 2012.08.19. 09:26:45

@nemsirunk: Máltán két hivatalos nyelv van,a máltai és az angol.De itt szó szerint mindent angolul is intéznek.Viszont a máltaiak legalább 4-5 nyelvet beszélnek(még a takarítónő is),ezt nem szabad elfelejteni.Mi magyarok ,sehol nem vagyunk hozzájuk ebből a szempontból.

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2012.08.19. 11:24:04

Svédország déli termékeny dűnéit javasolnám a poszt tolónak...

odeon 2012.08.19. 11:50:12

A post kifejezetten tetszett, amíg a kommenteket el nem olvastam.
Én úgy tudtam azért jött létre ez a blog, hogy információkat közöljön azoknak akik már kint vannak és azoknak, akik ezután mennének.
A postoló fikázása meg azokat minősíti, akik ezeket a kommenteket beleböffentik.
Mindenki szeretné magát jól érezni ott ahol van és ez több kevesebb sikerrel szokott teljesülni. Pozitívumok, negatívumok felsorolásáról kell, hogy szóljon minden írás. Őszintin, hogy senkit ne érjen meglepetés.
Ha valaki nem szereti a hangoskodó népséget, az ne költözzön véglegesen Máltára, mert lehet, hogy nem tud hozzászokni. Ez egyértelműen lejött a postból, meg az is, hogy vannak olyan dolgok, amik ezt kompenzálhatják ( spontán beszélgetés ismerősökkel az utcán) vidám, vagy legalább is nem búvalbélelt emberek az utcán.
Máltai nyelvről meg az a véleményem, hogy szinte mindenki beszél angolul. Emellett megtanulni ( az udvariassági szinten túl) egy olyan nyelvet amit kb 300 ezren beszélnek nem biztos hogy megéri. Mondjuk annyira mint az USA-ban megtanulni az oglala-sziút, vagy a koiovat.

3006 2012.08.19. 19:59:26

Tehát igy kell személyi igazolványt intézni Máltán.
Kérdés, ami nem derült ki, hogy mire jó a helyi személyi okmány egy külföldinek akinek amúgy van az unió területére érvényes hazai okmánya. Elméletileg. Nem olvastam vissza, de a gyereket sikerült lepapírozni?
Amit a közlekedésről irt a szerző, az biztos igaz, mert amikor ott jártam arra gondoltam, hogy nyitni kéne egy karosszéria műhelyt, de amikor láttam hogy a megzúzott kocsi senkinek nem zavarja az esztétikai értékét letettem róla, pedig mit lehetne ott lakatolni, dukkózni.
Nekem alapból nem jön be a déli stílus, de azért az írásból arra is rájöttem, hogy a helyiek hiába barna bőrűek, de közük nem lehet a cigányokhoz, mert akkor nem lehetne ajtókilincsre akasztani semmit, Mert először is ellopnák, másodszor már a kilincseket is ellopták volna. Így ebben a felütésben az irás abszolút antirasszista, mert rájöhettünk belőle, hogy nem mindenki cigány aki sötétebb bőrű. Szerintem ez fontos, ha szem előtt tartjuk, hogy csak Máltára érvényes.
Megjegyzem 500 %-al több érdemi információ volt benne, mint a
amit az ork írt a security munkáról a következő posztban.
Odeonnak: Egyébként meg nem oglala sziú, hanem oglala-lakota a hivatalos megnevezése a nyelvnek még akkor is, ha a Sioux ( Great Sioux Nation) nemzethez tartoznak. A lakotát 43.000-en beszélik, a kiowát, meg 12.000-n

Északifény74 2012.08.19. 23:36:05

Régóta olvasom a blogot, sokszor gondolkodtam is, hogy leírom saját tapasztalataimat, de aztán mindig hagytam.
A poszt nagyon hasznos, felesleges a fikázás, mert ez nem egy happyendel végződő útibeszámoló itt, hanem maga a kőkemény valóság. Mindannyian másak vagyunk...és ez (is)működteti a világot:)
Pl. nekem sem jön be ez a déli temparamentum, főleg ha ezzel állandóan és folyamatosan zavarnak másokat (éjjeli bulizás, kiabálás, szemetelés). De azért szívesen nyaralok mediterrán helyeken, főleg az éghajlat miatt.
Egy szó mint száz-ha valaki itt engedi a gőzt, mert nagyon feszült azzal senki nincs előrébb....

Mindenki írja le a negatívumokat:)

LyukasBogrács 2012.08.19. 23:41:23

@Mirjam2:
"zajosak es sokat szemetelnek. Es??? "

És ezzel zavarják a normális embereket, akik teszem azt aludni szeretnének, mert másnap reggel dolgozni mennek, valamint a szemeteléssel elcsúfítják, rongálják a környezetet.

LyukasBogrács 2012.08.19. 23:48:15

@Kvik01:
"Ha kérdése van bárkinek Máltával kapcsolatban,szívesen válaszolok."

Ezek után? Nekem nincs.

WLaci 2012.08.20. 07:31:20

Magyar proli menni külföld, röhelyes poszt.

Judieness 2012.08.20. 08:42:37

@WLaci: Lehet, hogy röhejes (a helyesíráson még van mit csiszolnod), de Te még ennyit sem tudsz felmutatni. Csak kommentelgetsz...

Mellesleg ez egy sorozat 3. része...

További szép napot!

CsaKaDuma 2012.08.20. 10:06:11

Jézusom mennyi koboldmaki jár ide. Javaslom az alábbi szócikk tanulmányozását:
hu.wikipedia.org/wiki/V%C3%A9lem%C3%A9ny

Judieness, ezek miatt kár lemondanod az írásról, megjegyzéseik troll szintjén megfogalmazott üres frázisok. Ugyanakkor remek példái a magyar mentalitásnak, ékes bizonyítékai annak, hogy innen menni kell. Akár Máltára is..

Judieness 2012.08.20. 10:17:53

@CsaKaDuma: Like! :)

Csak borzasztóan elkeserít az emberi tudatlanság, butaság.

odeon 2012.08.20. 14:39:46

Igaz, na jó az indiánokkal tényleg kicsit túloztam.
de mondjuk a máltait kb annyira sem érdemes tanulni, ha van más közvetítő nyelv mint pl. szlovák vagy a szlovén,egyiket sem beszélnek 2 milliónál többen. Na most ennek gyenge egyharmada a máltai,
Tényleg, az mennyire nehéz?

PeZe 2012.08.20. 15:13:14

A máltai egy szemita nyelv, leginkább az arabhoz (és azon belül is a libanoni, illetve szír dialektusokhoz) hasonlít. Sok külföldi jövevényszó van, főleg olasz és angol, valamint kevés francia irányból. Szerintem elég nehéz nyelv, a logikája eltér az európai nyelvektől, szavakat eléggé nehéz memorizálni (számomra). Két hónapig jártam hetente 2x nyelvtanfolyamra, máltai kollégáim vannak, kb. 100-150 szót tudok, bár hozzáteszem, hogy órákon kívül nem sok energiát feccoltam bele. Egyébként nagyjából felesleges tanulni annak, aki max 1-2 évet szán Máltára az életéből, de ha huzamosabb ideig itt akarunk élni, akkor mindenképp hasznos, főleg, ha máltaiakkal akarunk vegyülni. A tapasztalatom az, hogy ha máltaiul szólalok meg (köszönök, kérek, megbeszéljük, ki hogy van, esetleg viccelődve káromkodok), akkor azzal mindig sikert aratok, úgymond ajtókat nyitok meg. Végülis a máltaiak is tudják, hogy kevesen beszélik a nyelvüket, kvázi haszontalan, és ha egy külföldi vette a fáradtságot, hogy legalább alapszavakat megtanuljon, akkor azt nagyra értékelik.

Judieness 2012.08.20. 19:57:39

@ederlezi: Melyik bekezdésben írtam, hogy Magyarországon szeretnék megöregedni? Nem találom...

tanato 2012.08.20. 20:03:04

@Judieness: Szerintem se add fel az írást,bár fogyó számban de vagyunk itt még a "régiekből" akik pozitívan állunk hozzád.

magyarlanykairoban 2012.08.22. 17:52:09

En Kairoban elek, asszem nem is kell mondanom, hogy valami nagyon hasonlokkal, vagy megdurvabb dolgokkal talalkozok nap mint nap. nalunk nem csak hogy szabalyok nincsenek az utakon de meg irto gyorsan is hajtanak melle. illetve a szemet elhajigalasrol pedig a tegnapi eset jutott eszembe, mikor is a mellettunk levo ures teleken, ami televan szemettel, felgyulladt, es majdnem a lakasunk is odalett, de meg szerencsere idejeben megfekeztek a langokat. gondolom valami majom elhajitotta az ego cigarettat, mivel hat itt is kb annyira torodnek a dolgokkal, mint Maltan,.

felka 2012.09.04. 09:39:25

èn olaszorszàbòl mèg oldalakon keresztul tudnàm sorolni a negatìvumokat. posztolò mèg nagyon szolid volt.
sommàsan: hiàba a làbunkat nyaldosò tenger, ha olyan emberek laknak itt, akik konkrètan a fejedre szarnak, ha kulfoldi vagy duplàn.

ja, nem tudok hazamenni vègleg, pedig èn tènyleg szeretnèk...

kyttyhi 2012.12.10. 13:33:41

Nagyon tetszett a cikk! Én csak 5 hetet voltam Máltán és hasonló cifra dolgokat tapasztaltam. Annak ellenére, hogy szép hely én sem élnék ott ennél többet. Őszinte csodálatom, hogy 9 hónap után még bírják. :) Persze ezt barátoknak mondanám nem értenék, de nem ugyan az ott nyaralni egy kicsit vagy élni.

Sarkadi Csabi 2013.01.30. 09:20:44

Nekem meg az a véleményem-ha nem tetszik a Máltaiak temperamentuma-nem kell odamenni-a Máltai büszke nép!!!és van is mire!!Maradj szépen Mo-n ha nem vagy hajlandó felvenni azt a ritmust-hiszen csak "betolakodó" vagy az ök intim szférájukba-ha ezt nem tiszteled-akkor szépen maradj othon!Én csak pozitiv tapasztalatokat szereztem-Pl. a buszon az idös nénike-át akarta adni a helyét,hogy leüljek-mert látta,hogy turista vagyok-és belölünk él az ország!-És ök tényleg a világ legboldogabb nemzete.Respect Malta <3

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása