oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. április 25. 06:30,  Szegény magyarok 276 komment

2018. április 25. 06:30 Határátkelő

Szegény magyarok

Ha azt mondom, hogy tavaly 33 millió ember élt súlyos anyagi nélkülözésben az Európai Unióban, akkor az elég durván hangzik. És az is. Pedig ez már egy sokkal jobb szám, mint a korábbi években. Mi a helyzet a magyarokkal? A kérdés már csak azért is érdekes, mert nyilván a magyarok anyagi helyzetének nem kis hatása van a határátkelésre.

szegenyseg_foto_gyea_hu.jpg

Kezdjük mindenekelőtt Európával, aztán majd jöhet Magyarország. Szóval az Eurostat legfrissebb (és még csak előzetes) becslése szerint 2017-ben több, mint három magyarországnyi ember (33 millió) élt súlyos anyagi nélkülözésben az Európai Unióban.

Na most ahhoz képest, hogy Európa (és azon belül különösen az Unió) sokak számára az álmok netovábbja, azért ez elég durva szám, úgy meg különösen, hogy az előző évekhez képest még elég komoly javulás is.

atfogo_1.jpg

Árnyalja a képet, ha hozzátesszük, hogy a 33 millió ember az össznépesség 6,7 százaléka, meg azt is, hogy ez 0,8 százalékpontos csökkenés 2016-hoz képest. Árnyalja, de azért sokkal szebbé nem teszi. 

33 millió ember. 

Ki él súlyos anyagi nélkülözésben? 

Mielőtt egy kicsit közelebbről megnéznénk a magyar helyzetet, nem érdektelen azért tisztázni, mi számít ma Európában súlyos anyagi nélkülözésnek, annál inkább, mert feltételezem egy pakisztáni, szír, vagy bármelyik kevésbé fejlett országban élőnek kicsit mások lehetnek a fogalmai erről. 

Szóval az Eurostat azt veszi súlyos anyagi nélkülözésben élőnek, aki a következő 9 dologból legalább négy esetében súlyos nehézségekkel szembesül, vagy egyenesen nem engedheti meg magának. 

Számlák kifizetése (ide tartozik a lakhatás, hitel törlesztése is), a váratlanul felmerülő kiadások fedezése, rendszeres (másnaponkénti) hús- vagy halfogyasztás, az otthon fűtése, évente legalább egy egyhetes nyaralás (ha valaki ezt a saját lakásában tölti el, az nem ér). 

Emellett ide tartozik a személygépkocsi (ami mondjuk a nagyvárosokban élők esetében szerintem minimum kérdőjeles, hiszen sok embernek nem azért nincs, mert nem engedhetné meg magának, hanem mert nincs értelme), a mosógép, a színes TV és a (mobil)telefon. Mondjuk manapság szerintem az autó és a tv erős határeset, hiszen simán lehet csak egyéni döntés kérdése, de hagyjuk. 

Éllovasok és lecsúszottak 

Aligha lep meg bárkit is a lista két vége. Az egyiken Bulgária, Görögország és Románia szerepel, míg a másikon Svédország, Luxemburg, Finnország és Hollandia. Ennek nyilván történelmi okai (is) vannak, melyekre most nem térnék ki külön. 

Ami érdekes, hogy két ország van, ahol nem csökkent a súlyos anyagi nélkülözésben élő száma: Hollandia és Dánia. Speciel abból a helyzetből, ahol ezek az országok vannak, nehezebb is feljebb lépni. 

Ugyanez igaz a fordítottjára, azaz az sem különösebben meglepő, hogy a legnagyobb javulás jellemzően a lista végén található országokban volt. Itt Románia áll az élen (-4,4 százalékpont), majd talán némi meglepetésre Olaszország (-2,9) következett, megelőzve Horvátországot (-2,2) és Bulgáriát (-1,9). 

Ezzel együtt sincs túl sok dicsekedni való a sereghajtók között, hiszen Bulgáriában minden harmadik, Görögországban és Romániában minden ötödik ember súlyos nélkülözésben él. 

Ehhez képest Svédországban, Luxemburgban, Finnországban és Hollandiában simán 3 százalék alatt van az ennyire rossz helyzetben lévők aránya, ami azért elég kemény különbség a lista két vége között.

orszagok_szerint.jpgMi a helyzet Magyarországgal? 

A fentiekben szándékosan nem említettem Magyarországot, mert érdemes rá külön kitérni. A klasszikus vicc szerint elindulhatnánk úgy, hogy megkérdezem, a jó vagy a rossz hírt mondjam előbb. 

Nos, a rossz hír az, hogy Magyarország nagyon a lista végén található, egészen konkrétan hátulról a negyedik helyen, csak a már emlegetett bolgár-görög-román triót megelőzve. 

Erre még mindig lehet azt mondani, hogy hát történelmileg így alakult, de érdemes megnézni például Szlovákia helyezését. A szlovákok bőven a középmezőnyben helyezkednek el, és akkor szándékosan nem említettem a 9. cseheket, vagy az EU-átlagot szinte pontosan hozó lengyeleket. 

Innen nézve a helyzet elég szomorú, hiszen azt jelenti, hogy Magyarország a régió, a V4 országaitól is elmarad, amit már nehezebb a történelemre vagy a földrajzi elhelyezkedésre fogni. 

Magyarországon minden hetedik ember (14,5 százalék) súlyos anyagi nélkülözésben él. A jó hír az, hogy az ország legalább próbál felzárkózni, azt, hogy a tavaly óta felmutatott 1,7 százalékpont mennyire sok vagy kevés, mindenki döntse el maga. 

Pénztárca és határátkelés 

Azt persze nehéz előre megmondani, merre visz majd tovább ez az év, de ha hinni lehet a szakembereknek, akkor kétszámjegyű béremelkedés várható. Virovácz Péter, az ING Bank vezető elemzője mellett 10 százalékos bérnövekedést vár Horváth András, a Takarékbank elemzője is (például a munkaerőhiány és a bérminimum-emelkedés miatt), és hasonlóképpen vélekedik Németh Dávid, a K&H Bank vezető elemzője (bár reálbéren ő 8 százalékos növekedésre számít). 

A béremelkedés egy dolog, a másik a már említett szegénységi helyzet, utóbbi alapján azt gondolná az ember, hogy egyre többen fontolgatják a határátkelést, azonban egy friss statisztika szerint ez nem így van. 

(Más kérdés, hogy pontosan nem lehet megmondani, mennyien mennek el, azt meg pláne nem, hogy mennyien jönnek vissza, de azért időről időre akadnak mindenféle adatok.) 

Szóval egy friss (magyar) adatsor szerint az utóbbi években megtorpant a külföldi munkavállalás iránti érdeklődés. Ez azt jelenti, hogy tavaly 25 100 magyar állampolgár távozott külföldre, ami 15 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. 

A határátkelők 32 százaléka Németországot, 27 százaléka Ausztriát és 17 százaléka az Egyesült Királyságot választotta új otthonának – írta az MTI. 

Külföldre túlnyomó részt a fiatal korosztályok tagjai vándorolnak: a kivándorlók 43 százaléka 30 év alatti, 72 százaléka pedig még nem érte el a 40 éves kort. Ezek az arányok jelentősen eltérnek a magyarországi lakónépesség kormegoszlásától (32 és 46 százalék). A kivándorlók 54 százaléka férfi, túlnyomó részük nőtlen, hajadon (64 százalék). 

Tavaly 18 500 korábban kivándorolt magyar állampolgár vándorolt vissza. A külföldről visszavándorló magyar állampolgárok száma 2014-től folyamatosan növekszik, 2017-ben közel 9 százalékkal többen jöttek vissza, mint 2016-ban. 

A visszavándorló magyarok 30 százaléka Németországból, közel 29 százaléka Ausztriából és további 20 százaléka az Egyesült Királyságból tért vissza Magyarországra. 

Jöhetnek a megfejtések!

A nap idézete

„Ott van az a típus is, akinek derogál itthon elmenni „trógermunkára”, mert mit szólnak a haverok, ciki, égő, viszont ugyanaz Manchesterben már nem lesz az, mert nem látják Totyáék, és még jobban meg is él belőle, mint itthon. Lelke rajta, bármennyire is valid indíték! De ez sem a szultáni berendezkedésű állam hibája, hanem leginkább önbizalmi- és/vagy lustasági kérdés az egyén esetében.” A teljes írást itt olvashatod el, érdemes…

(Nyitókép: gyea.hu)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Európai Unió

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6813867976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shanarey 2018.04.25. 20:51:53

@Virago_1000:

Tömegbe lövetett, s azt a sok békésen mászkáló "túristát, s egyéb "vétlen" arra járót talált el. Na persze, mert a 2006-os tüntetések fasza gyerekeinek nem volt annyi vér a pucájában hogy felvállalja, -igen én voltam. Amint nekik rontottak a rendőrök, hirtelen egy sem volt tüntető sőt épp ellenkezőleg. Mellesleg mit vártak, előtte ők szívatták a rendőröket, s a rendőr is ember, még akkor is ha nem kedveljük őket, vagyis vannak érzelmei, és volt lehetősége hogy megszívassa az "okosokat"

Shanarey 2018.04.25. 20:54:49

@Arthamyr:

A könyv, nálam nem avult el, csak hely hiánnyal küzdök. Emiatt lett egy Kindle olvasóm. S igen, enyhén net függő vagyok. Ami annyit jelent hogy telefonon csak szükség esetén megyek fel a netre.

Shanarey 2018.04.25. 20:57:04

@Olliék:

Öltöny, brrr, csak ha temetés avagy esküvő. Úgy nézek ki benne, mint egy biztonsági őr.

Olliék 2018.04.25. 20:58:03

@Shanarey: Banyek! Csak a korod nem stimmel. Pont mint a zuram.

Sean MacTíre 2018.04.25. 21:01:16

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: iskola ugyben egyertelmuen rontott. Minden felmeres szerint is, plusz objektiv merce es a mindennapi tapasztalatok alapjan is. Azt nem igazan latom pozitivumnak ha Gyurcsany alatt sem volt jobb, de raadasul jobb is volt, szoval romlott.

Sean MacTíre 2018.04.25. 21:01:26

@Virago_1000: most csak szimplan hazudsz. A tomegbe lovetes etc negativ visszhangot valtott ki. Emlekszem ra, mert Gyurcsanyelleneskent orultem neki.

Sean MacTíre 2018.04.25. 21:01:37

@szepipiktor: nem, a cenzura azert van, hogy a trollok ne tudjak szetszedni az egyebkent normalis beszelgetest. Persze a trollok akik egyebkent leszarjak a demokraciat, ezen problemaznak de a nem trollokat nem zavarja.

Shaktee 2018.04.25. 21:01:41

@Shanarey: nem tudom, ez csak saját statisztika

Sean MacTíre 2018.04.25. 21:01:57

@Virago_1000: nincs ballib oldal. Fideszes van es fideszellenes. Utobbi a tobbseg, ha egyelore csak kicsi tobbseg. Es a baj az, hogy az egeszsegugy es az oktatas ami fontosabb mint a stadion meg mindig ugyanolyan mint Gyurcsany alatt, 2 db 2/3 utan is, ahogy azt birca volt szives kifejteni. (Nem ugyanaz, rosszabb, de adjuk meg az ugyanazt, ezzel se sikerult pozitivumnak beallitani).

ati27 2018.04.25. 21:02:46

@Shanarey:
Ne is mond, Tavaly nyűron, épp magyarország felé tartottunk, amikor jött a hír aposomat bevitték a korházba. Fasza. Bent volt 1 hétig, megérkeztünk, első nap irány a korház. Vidéki, dunántúli megyeszékhely korháza. Basszus, nyár, meleg stb. Beérünk, megtaláljuk talán "E" épület. Frankó, rámérett a pössentés. No wc kitáblázva benyitok: a következő látvány: ablaktalan helyiség, előtér 3 ezeréves mosdóval. A csaptelepek, minimum 20 évesek, egyiknek sincs meg a gombja. Természetesen csak hideg víz van. Az egyik cspból állandóan folyik vékony sugárban a víz. A másik teljesen beszorult. 3. úgy ahogy működik, de gomb nélkül elég nehézkes... Mint irtam ablaktalan helységből (mosdó) nyillott 3 budi. Nomost a világítást egy ezer éves "meztelen" talán 15 wattos égő szolgáltatta, és a budikban természetesen már nem volt saját világítás. Mivel egyedül voltam bent, bizony hangosan megjegyeztem "hú b+!" Örültem, hogy nem "nagydolgom" van. :) Budipapir nincs. Szappan, b+! Szappan egy korházban! NINCS! Felmegyünk a kórterembe, bazijó! Van kézfertőtlenítő! Ilyen nincs! Erre melléragasztva: tikszóval egy á4es papper, nagy piros bötükkel? "A KÉZFERTŐTLENÍTŐT CSAK A SZEMÉLYZET HASZNÁLHATTYA!" Szal egész eddig fenntartásokkal kezetem az ilyen korházi mendemondákat, de ezt a saját szememmel láttam! Ja az elsőn volt a korterem, megyünk fel a lépcsőn a korlátról mállik le a festék, és vazz, legalább 3 rétegben.. Szal vissza lehet következtetni, mint az évgyűrűkből, hogy milyen színe volt a korlátnak az előző évtizedekben! Ez a kemény! :D

DieNanny CH 2018.04.25. 21:04:56

@xporolyke:

Birca Bulgáriában él. De persze azért mindent jobban tud...

Shanarey 2018.04.25. 21:05:43

@Olliék:

Akkor csak rendes fickó lehet :-)

gabors 2018.04.25. 21:06:21

@Virago_1000: "gyurcsany a tomegbe lovetett? Es neked?
Akkor bar szegyen volt magyarnak lenni, valahogy megse nem erodalodtak az emberi jogok?"

arra a tomegre gondolsz akik kocskat gyujtott fel a TV szekhazat torte ossze es gyujtotta fel ?? Mert ha arra akokr arra a tomegre bizony MINDENHOL loni szoktak mert loni is kell !! szerinted mit kellet volna a rendoroknek tenni ? mosolyogva atadni a fegyvereiket es arccal a fal fele terdelve varni a sortuzet a baratsagos kopaszoktol ??

Amugy ezek pont azok a bunozok voltak nagyjabol akik a FIDESZ szekhazat "vedtek" meg ... par evvel kesobb. Vagy eppen nem volt mashol dolguk mint eppen a valasztasi hivatalban veletlenul osszegyulni ... Kubatov part miliciaja ...

Olliék 2018.04.25. 21:09:41

@ati27: Amikor a nagylänyt szültem,anyu jött be velem. Kukerekedett szemekkel momdta,hogy 40 éve ugyan itt szült engem,ugyan ebben a székben vizsgältäk stb... Bababarät.... Az.

Shaktee 2018.04.25. 21:27:16

@ati27: mert a fityesz jobban teljesit.

zokogjatok 2018.04.25. 21:27:31

@gabors: "arra a tomegre gondolsz akik kocskat gyujtott fel a TV szekhazat torte ossze es gyujtotta fel ??"

Nem, az a tömeg a tévészékháznál volt, viszont nem azt lőtték szét mert azt nem tudták/merték, hanem egy normális tüntetést 3 nappal később. Elég sok kártérítést fizetett aztán a rendőrség, mert az "eltörögetjük a megbilincselt emberek ujjait meg összerugdossuk a földön fekvőket" nehezen magyarázható bármivel.

index.hu/belfold/rebisz7339/

"Már egy ideje hason, megbilincselve feküdt az aszfalton, amikor az egyik rendőr felhúzta a fejét és lendületből fejberúgta, mondván hogy ezt a negyvennyolc órás szolgálat miatt kapja. "Ezután egyesével kaphattam tőlük, de az első rúgás után már nem láttam semmit." "
+
"Az áldozatról azóta bebizonyosodott, hogy nem vett részt a zavargásokban, csak rosszkor volt rossz helyen. "

Naphosszat idézhetném ezeket az eseteket. Persze neked nem fájnak, mert "csak" fideszeseket meg egyéb jobbosokat vertek. Szóval akkor demokrácia volt, most meg hogy a tüntetőknek a hajuk szála sem görbül, kurva nagy a diktatúra, ez köztudott.

Shanarey 2018.04.25. 21:40:13

@zokogjatok:

Mint már leírtam az igazi tüntetők és hőbörgő bagázs sosem vállalta fel saját magát, s a tetteit. Ha megtették volna akkor nem a rendőröknek kellett volna kitalálni ki az és ki a ténylegesen ártatlan járókelő. A túlkapásokat én is elítélem, de ennek a történetnek az elején van a lényeg, ki hívta azokat a balhéra vágyó Fradi B közép jellegű bunkókat, s ki irányította őket. A régi HÍR TV-s felvételeken jól látszik hogy PMR rádión, és mobilon keresztül kommunikáltak a szervezők, de sosem derült ki kik voltak, s hogy hová lettek. Majd eltelt pár év s újra megjelentek fideSS székházat védeni, na meg a választási hivatalnál a népszavazást megakadályozni.

Hajuk szála sem görbül, csak a rendőrség küld nekik egy csekket.

www.atv.hu/belfold/20180323-otvenezres-birsag-a-diakoknak-van-aki-inkabb-bortonbe-vonulna

montroyal ( CAN qc) 2018.04.25. 22:01:24

@Határátkelő: most muszaly ezt a fidess szocso troll Virago_1000: erre az oldalra jo nem olvasom mert hanyok tole ( igaz biztos jol megfizetik ) de nagyon undorito ez az émelygése a fidesses ideologiak védésevel .. le tilthatom de akkor a tobbiek hozzaszolasa is értelmetlen lesz mert legtobben vele vitatkoznak .... mindenesetre most tiltom talan nem kellene reagalni ra mert akkor nagyon benarancskodositi az oldalt ..

Dikusz 2018.04.25. 22:20:31

@Olliék: és Mézga Géza az smafu? :)))

zokogjatok 2018.04.25. 22:34:33

Vagy pl.:

index.hu/belfold/mendoza5678/

"A 2006. őszi tüntetés-, és zavargássorozat idején a bevetésről visszatérő rohamrendőrök megbilincselt őrizeteseket vertek a kőbányai rendőrkapitányság aulájában, egy perui férfinak orra tört. "

Akkor mondjuk virágzott a demokrácia, mert Gyurcsika behajolt a nyugatnak, nem kokettált az oroszokkal, tehát olyankor nyugodtan szarrá veretheti az ellene tüntetőket és a bámészkodókat vegyesen, a nyugat, akár a katalánoknál, le se szarja mi történik. Csak legyen ott egy helytartója, amelyik képviseli a multikat, a többi nem érdekli.

De ha mondjuk valaki a Roszatommal kezd el közösködni az Alstrom helyett, hirtelen egyből veszélybe kerül az a szuper liberális demokrácia, indul a bégetés hogy diktatúra van kéremalássan.

gabors 2018.04.25. 22:58:53

@zokogjatok:"Szóval akkor demokrácia volt, "

Igen ... ezert:
"A Fővárosi Ítélőtábla másodfokú, jogerős ítéletében az elsőfokú bíróság ítéletét súlyosbítva letöltendő börtönbüntetésre ítélte azt a rebiszes zászlóst szerdán, aki társaival megvert és összerugdosott egy megbilincselt, földön fekvő őrizetest, csigolyatörést és nyolc napon túl gyógyuló sérüléseket okozva neki 2006 őszén. "

ezt a reszet nem idezed ugy allitod be mintha kovetkezmenyek nelkul maradtak volna az ilyen esetek ... meg ugy allitod be mintha a "gyucsany" parancsara vagy barmelyik forendronek a parancsara (azok ugyanugy szolgaljak most a fideszt amugy) holott szo nem volt errol ... igen a TV nel sokkal nagyobb erovel kellett volna fellepni ... lehet mar ott kellett volna loni es akkor a kesobb mar nem kellett volna

gabors 2018.04.25. 23:03:27

@Shanarey: "Értelmes dolgokra nincs pénz, de erre van:

24.hu/belfold/2018/04/25/felmilliardos-focicsarnokot-kap-az-ezerfos-telepules/"

mint birka irta felismertek a legfontossabb problemakat is tesznek is valamit. Kerdezd meg magadtol volt focicsarnok ? Nem. A focicsarnok hiany egy fontos problema .. most van focicsarnok egy problemaval kevesebb (10 % meg jol jott ot valakinek nem?)

neked semmi sem jo? egy uj focicsarnok sem kell egy magyar ellenes soros berence lehetsz csak :-)))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.04.25. 23:09:27

Remélem, most már Hinta is érti, amikor aszontam korábban párszor, hogy én bizony még nem láttam svéd szegény embert...
És ezt tartom azóta is!
Most a saját erőből hülyéket, akik elb@$$zák a meglévő vagyonukat, fizetésüket is (alkoholista, drogos, szerencsejátékfüggő, stb) nyilván nem idevéve.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.04.25. 23:10:42

@geegee: Ezzel persze nem aszondom, hogy kizárt dolog a létezésük, csak én még nem láttam őket.

gabors 2018.04.25. 23:17:08

@zokogjatok: amugy csak feltunt hogy mik meg nem jelentek a "balliberos" online lapokban akkoriban NA EZERT is volt AKKOR demokracia ...

most MTV1/2/3/4/5/6/7/8-ban vagy az online fideszes mediakban se korrupcio se meszaros se szegenyseg, semmi az EU vagy oktatas problemairol, stb. stb. stb ... valami parhuzamos valosagot nyomtak csak hamis migransok, soros terv, menjen haza az ENSZ es hasonlok

Kozteveben 5 egesz percet kaptak az ellenzeki partok holott KOZ- nem Fidesz-TV-k

kék madár 2018.04.25. 23:21:38

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: "Márpedig éhezés nincs az 1-4. csoportban."
ugye azert nincs mert te azt mondtad. Ha a tenyek szerint van (tudod, az amiket kitalalni szoktal) az se jelent semmit, mert szerinted nincs????

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.04.25. 23:41:17

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Birka mester, már én se állom meg.Mi az hogy profit-kiposzívózás?Ha neked lenne egy multi cégláncod, mittudomén, áruházak, vagy ilyesmi egy másik országban, nem ott ahol élsz; akkor, ha nyereséges volna a dolog, te is kivinnéd az országból a profitot, és nem osztanád szét a munkásaid közt, ugye?Ne mondd hogy de igen, mert úgyse hinné el senki.Ez alapvető emberi tulajdonság, én is kivinném.Talán csak Teréz anyának hinném el az ellenkezőjét.
Vagy ha mégis ott helyben forgatnád vissza, akkor azt is csakis a te saját érdekeid szerint tennéd.Szóval nincs ebben semmi meglepő.
Illetve még annyit visszakérdeznék, hogy szerinted mit kéne csinálnia a rohadék multinak, hogy az ne legyen profit-kiporszívózás?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.04.26. 00:01:16

@DieNanny CH: Azért ne higyj el neki mindent.A jugók jobb helyzetben voltak talán, valamivel, de azért ott is államszocializmus volt.Csak talán lazább volt a gyeplő kicsivel...Tito kevésbé volt szovjetbarát, pedig láncos kutyának csúfolták.

Morgo1229 2018.04.26. 07:13:04

@ati27: mi narancsosok sose mondtuk, hogy a Meszaros Lorinc fele jelenseg rendben van. Ez egy szukseges rossz. A gazdasagi hatalom megszerzese a cel az elcseszett privatizacio utan. Gazdasagi hatalom nelkul nem lehet kormanyozni. Viktornak van ideologiaja van jovo kepe. Masik oldalnak semmi ilyesmije nincs. Kabe annyi hogy Orban egy geci. Erre nem szavazott senki mar ne haragudj. Megertem a tuntetoket, hogy utcara mennek. Ho az ido meg minden de nincs egy ertelmes mondat egy karizmatikus vezetojuk csak tancikaltak technora. Jaj tok cool.

Morgo1229 2018.04.26. 07:29:45

@montroyal ( CAN qc): jesus. Most elmentel a fonokhoz arulkodni mert nem tetszik egy fideszes hozzaszolo ? Ez a blog miota letezik szoci volt. Szoval hidd el jot tesz a latokep szelesites. Es akkor nem eltek parhuzamos univerzumban es er benneteket shokkent, hogy a fidesz szetnyerte magat.

Morgo1229 2018.04.26. 07:32:13

@geegee: miert ne higyjen nekem? Yugoban tele voltak a boltok polcai. Es az edzocipok ?! Oh mily gyonyoruseg.

Morgo1229 2018.04.26. 07:38:28

@swing gitan: montrealos csavoval egyutt allitsatok a libia partokhoz egy par tucat hajot aztan vigyetek a raszorulokat. Aztan ne aggodjatok a magyar demokraciaert.

Morgo1229 2018.04.26. 07:42:27

@swing gitan: utanna meg menjetek el tuntetni, hogy miert tart eveken at a menekultstatusz elbiralasa evekig, amikor egy tenyleg szegeny roma csalad le akar telepedni Kanadaban. Persze az rendben volt, hogy szegeny migransok a magyar hataron kovekkel dobaltak a magyar rendoroket, mert le mertek zarni. Csunya Fidesz.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.26. 07:42:41

@Arthamyr:

Liberális mítoszokat ismételgetsz.

Ha igaz lenne, hogy nem számít, hogy kié a profit, az USA-ban nem számítana gondnak a japán és a kínai tulajdon.

Az USA vezetői ezek szerint hülyék?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.26. 07:42:56

@Hari Seldon 2:

Fejlődésünk lassússágának egyetlen oka: a nyugat kiporszívózza a profitot a régióból.

Sose képes egy gyarmat felzárkózni.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.26. 07:43:01

@montroyal ( CAN qc):

Ilyen minden választási rendszer, ahol vannak egyéni mandátumok is.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.26. 07:43:10

@kék madár:

Mert tényszerűen nincs.

Mutass éhezőt Mo-on! De akár a sokkal szegényebb Ukrajnában is! Nem tudsz, mert nincs ilyen.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.26. 07:43:18

@geegee:

Ha egy ország gazdaságát dominálja az idegen tőke, akkor az ország által megtermelt profit NEM az országot gazdagítja. Ugye ezt te se tagadod?

Nem a multinak kell bármit is tennie, hanem a rendszerszinten kell változtatni.

Arthamyr 2018.04.26. 09:44:51

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: "Liberális mítoszokat ismételgetsz." - Nem ismételgetek semmit, mítoszokat meg főleg nem, az ilyesmi a te sajátosságod... Azt meg nem tudom, hogy ez egy liberális gondolat-e, egyszerűen magamtól kikövetkeztettem.
Az USA "vezetői", akárkiket is értesz alatta, meg valószínűleg nem hülyék, ahogy pl. Orbán Viktor vagy Mészáros Lőrinc sem, csak nem feltétlenül a lakosság érdekeit nézik.

Nem látom, hogy képes lennél bizonyítani, hogy jobb lenne, ha mondjuk az Audi elhúz Magyarországról, és csökken a külföldi tulajdon. Azt sem, hogy képes lennél bizonyítani, hogy jó, ha x kormányközeli (üzlet)ember (a hűbérurak, ha nem esett volna le eddig) még több dologra teszi rá a kezét... Szóval egyelőre ott tartunk, amit mondtam, és az a helyzet megfelelő megítélése. Akkor is, ha véletlen az egybeesne valami liberális dologgal.

Egyébként persze, hogy számít, kié a profit. Az a jó, ha az enyém, esetleg valami rokonomé, barátomé, de a biztos az, ha az enyém. :)

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.26. 10:09:41

@Arthamyr:

A külföldi tőke olyan, mint a bor. KIcsiben hasznos, nagyban romba dönt.

Nem konkrét egy adott befektetővel van gond, hanm azzal, hogy az idegen tulajdon aránya döntő a magyar gazdaságban.

Mészáros és társai hasznosak, mert növelik a belföldi tőkearányt.

A lakosság érdeke az, hogy jobban éljen.

Arthamyr 2018.04.26. 10:52:34

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Azt el tudom fogadni, hogy hasznos a hazai tőkearány, nyilván vannak előnyei.

Azt viszont nem, hogy Mészáros és társai hasznosak. Ők ugyanis nem befektetők, ideiglenesen sem hoznak semmit (extra tőkét, ügyfeleket, tudást stb.), pláne nem hosszútávon, egyszerűen csak kivesznek a közösből. Ez vagy csak sima pazarlás, vagy lopás. Kevés kártékonyabb entitás van a fajtájuknál. A lakosság nekik köszönhetően nem él jobban, sőt, a kártékony hatásuk (közös erőforrás pazarlás, kontraszelekció, etikai szint letolása stb.) miatt ha nem is közvetlenül, de miattuk él rosszabbul.

Olliék 2018.04.26. 11:10:15

@Arthamyr: Räadäsul mindent tulärazva végeznek. Lörinc is eldnä az ördögöt két fillérért. És el is fogja. Ha nem kell majd neki egy üzleze, nem fogja fillérekért mäsodik vejnek eladni 1 forintért, ha 3-at is adna érte egy külföldi.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.26. 11:14:26

@Arthamyr:

Orbán a koreai-japán modellt próbálja: az állam felhízlal helyi vállakozókat, majd azok termelni kezdenek. Erről szól a Mészáros és társai ügy.

A terv hosszú, Koreában is kellett hozzá 20-30 év.

Arthamyr 2018.04.26. 11:44:23

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: A Mészáros-stratégia valóban arról szól, hogy a kormány (az állam erőforrásaival) felhízlal helyi vállalkozókat, akik egyébként egy kalap szart sem érnének, mert értelmetlen/versenyképtelen termékeik, szolgáltatásaik vannak, vagy nincs semmijük, de valahogy mégis milliárdossá kéne őket tenni.
Arról viszont nem szól, hogy azok termelni kezdenek. Másrészt ha el is kezdenek termelni 20-30 év múlva (nem fognak), akkor sem éri meg őket emiatt 20-30 évig hízlalni a társadalom kárára.

Virago_1000 2018.04.26. 12:32:13

@Shanarey: "szerintem az a szegény akinek a munka mellett, nincs félretett pénze, s fizetéstől fizetésig él vagyis amit keres az el is fogy. "

- nyugaton a tobbseg ebben a helyzetben van. Amerikaban is. Es elterjedtebb a hitelkartya is mint otthon.

Virago_1000 2018.04.26. 12:32:28

@Olliék: "Az eü minuszos, az iskoläkat a szülök meg az unios forräsok ujitjäk. Egy multinäl egy takarito jobban keres, mint egy tanär. Infrastruktura? Az mi? Ami nem dölt még össze,az is az eutol kapott pénz miatt äll."

- verd ki a fejedbol ezt a baromsagot, hogy az unio "ad".
Soha nem adott semmit csak elvett.
Mi befizetunk irdatlan penzt, es elesunk a vambevetelektol ami a koltswgvetes 1/3-t tette ki. Az unio csak visszaoszt a befizetett penzbol, de ez a visszaosztott penz is ki van talicskazva az orszagbol a kulfoldi cegeken keresztul.
Az unio nem jotekonysagi intezmeny, akkor sem ha a libtard media ezt sugallja.
Az egeszsegugy pedig nyugaton sem profittermelo agazat.

A hozzaszolasod tobbi reszevel egyetertek. Ha bedol a nemet gazdasag, dolunk mi is. Ez a cel, amerikai cegek novekedni akarnak.

Virago_1000 2018.04.26. 12:50:15

@Shanarey: "De aki sokkal fiatalabban indult ennek neki, annak ugyan mi oka lenne erre? "
- a kinti nyugdij otthon tobbet er.

"Magyarországon, a politikusok, főleg stadionokat és sport eseményeket adnak, nem pedig iskolákat és egészségügyi intézményeket."

- nem unod meg ismetelgetni ujra meg ujra ugyanazt? Van onallo gondolatod is, vagy csak a lib. mediaban tolt dolgokat tudod mantrazni?

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2018.04.26. 12:55:25

@Gonda István: A cikket és a linkelt metodikát együtt értelmezve szerintem egyértelmű, hogy mik a követelmények. A következő tíz változót veszik figyelembe (korábban kilenc volt, a post is ezt veszi alapul valamiért):
- Lakhatás (beleértve: lakbér / törlesztőrészlet, rezsi)
- Másnaponkénti hús / hal / vegetáriánus ekvivalens (tojás, sajt, tofu, stb...) fogyasztása
- Fűtés megfelelő hőmérsékletre
- Egyhetes nyaralás az otthontól távol
- Mosógép
- TV
- Telefon
- Számítógép
- Autó
- Váratlan kiadások fedezete

Ezeknek egy részéhez (pl. TV, telefon, autó) egyetlen kérdés tartozik, más részeihez (pl. lakhatás, váratlan kiadások) több.

Némelyik esetben az, hogy súlyos anyagi nehézséget okoz-e valami több kérdésből adódik. Pl. lakhatás esetén azt kérdezik meg, hogy volt-e az illetőnek lakbér/törlesztőrészlet, vagy rezsihátraléka az elmúlt 12 hónapban (lehetséges válaszok: nem, egyszer, többször is), illetve direktbe rákérdeznek arra is, hogy mekkora terhet okoz (súlyos, könnyebb, egyáltalán nem okoz gondot).

Nyaralás esetén a kérdés nem az, hogy voltak-e valahol az utóbbi évben, hanem hogy megengedhetik-e maguknak. A nagymamánál nyaralás is ér! Szintúgy a másnaponkénti proteinfogyasztás esetén.

Váratlan kiadás esetén az összeget is meghatározzák: az adózás utáni medián havi jövedelem 60%-a, a tárgyévnél két évvel korábban. Tehát ha Magyarországon idén megkérdezik, az 420€ lesz (130e forintra fogják kerekíteni). Folyószámla-hitelkeret, vagy hitelkártya is számít.

Mosógép, TV, telefon, számítógép és autó esetén a lehetséges válaszok száma három: Van, nincs mert nem kell, és nincs, mert kéne, de nem tudom kifizetni.

Tehát ha valaki csak autót nem tud magának megengedni, az NEM él súlyos szegénységben.

Olliék 2018.04.26. 13:13:14

@Virago_1000: Erre a legjobb példa a Csänyi. Befészkelte magät a szomszédos orszägokba. És talicskäzza haza a pénzt. Mindenki azt csinälja,ami megéri neki. A forint pedig tul ingatag ahhoz,hogy nagyobb összeget bele lehessen fektetni. Anyunak is van megtakritäsa,euroban. Aposéknak is,euroban.
Ha Europa,és az äzsiai térség összefog,z USA-t megveszik kilora,hisz nem marad szövetséges,mert minden maradék hrlyen häboruzik. Puytin is az Eu felé venné az iränyt.

Shaktee 2018.04.26. 13:27:58

@Morgo1229: Monti most indul friss menekültekért, mert kell nekünk az ember, nicht beszarren tesó :)

Virago_1000 2018.04.26. 16:19:32

@Sean MacTíre: "Fideszes van es fideszellenes"
- ideznem az akasztofaszokevenyt, a peldakepedet: ha barmi nem tetszik, el lehet huzni a csikot.

Virago_1000 2018.04.26. 16:37:07

@Olliék: "Puytin is az Eu felé venné az iränyt."
- ez igy igaz.Es ezt a legyarmatositott Usa probalja megakadalyozni kezzelllabbal. Pl TTIP(ami mogul kihatralt trump ezert is kegyvesztett) dizelbotrany, szervezett migracio, stb stb Ez ugyanis a hegemoniajanak veget jelentene.

kék madár 2018.04.26. 19:55:50

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: RENGETEG ehezo van Magyarorszagon, meg a sajat csaladomban is. Kuldjek nevet es cimet? (Kovetkeztetes: TEHAT VAN ILYEN)
Egyebkent "megtisztel", hogy kihagytad a jelzot amit a digger blogon hasznaltal ram ("szarhazi"), nem erzed itt olyan nagyfiunak magad es csak ott mersz sertegetni?

Latcho Rom 2018.04.26. 23:59:56

Az igazság órája

Megtörtént a bejelentés, május 8-án, az új országgyűlés megalakulásának napján reggel hattól délután kettőig kordonnal lesz lezárva a Kossuth tér.
Az ellenzéki pártok ebben a helyzetben két dolgot tehetnek, amennyiben nem értenek egyet azzal, hogy a kormány akár átmenetileg is korlátozza a nép tüntetéshez való jogát.
1/ Elbontják a kordont, és őrzik az átjárókat, hogy a tömeg szabadon tüntethessen. (Emlékszünk, volt már ilyen.)
2/ Vagy bejelentik, hogy a kordonok miatt nem vesznek részt az alakuló ülésen, és virággal kimennek a tüntetők közé.
Amennyiben egyiket se tennék, azzal egyértelműen kinyilvánítanák, hogy valójában inkább vállalnak közösséget a nemzet ellen fordult hatalommal és a nagyrészt funkcióját vesztett álparlamenttel, mint a demokráciáért tüntető tömegekkel.
Nem lehet újabb négy évig eljátszani ezt a demokrácia színjátékot, ezért az ellenzéki pártok bármennyire is szeretnék megúszni, hogy színt kelljen vallaniuk, sorsdöntő „vagy-vagy” választás elé kerülnek május 8-án: vagy mi, a nép, vagy Orbán és a diktatúra.

Bruck András

Latcho Rom 2018.04.27. 00:00:24

Magyarország kormánya, miniszterelnöke, a Fidesz - KDNP pártszövetség politikusai nyegle, pökhendi, cinikus megnyilvánulásaikkal szégyent hoznak Magyarországra és minden polgárára. Ma is ez történt. Saját pártcsaládjuk, az Európai Néppárt képviselői is mélyen megdöbbentek Szijjártó arcátlanságán.
"Orbán állandóan Sorosról beszél. Ez nem idegen nekünk, de ez egyszerűen egy antiszemita retorika. És a zsidó közösséghez tartozó sok magyart egyszerűen ez zavar, de nem csak Magyarországon, hanem más országokban is - véli
Heinz K. Becker. /Európai Néppárt/
hirtv.hu/hirtvkulfold/kiakadtak-szijjarton-az-europai-neppart-kepviseloi-2460269

:(

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.27. 06:27:57

@kék madár:

Mi a konkrét kérdésed?

Én lennék a hibás, hogy itt fontos hozzászólásokat töröl a moderátor? Meg fox lepődni: nem én vagyok a moderátor...

kék madár 2018.04.27. 07:44:41

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
Ja ertem, akkor itt is ugyanolyan alpari modon szoktal rolam irni, mint a digger blogon csak itt nem engedik be?
A valaszom lenyege az volt, hogy megint hulyesegeket irsz, hogy Magyarorszagon nem ehezik senki. Ez szimplan hazugsag

DieNanny CH 2018.04.27. 08:34:53

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

"Mészáros és társai hasznosak, mert növelik a belföldi tőkearányt.

A lakosság érdeke az, hogy jobban éljen."

Na, látod, itt van a bibi. Ha Mo-on minden, de minden! 100%-ban magyar kézben lenne, a lakosság 90%-a ettől még nem élne jobban. Mert a magyar oligarchák a profitjukat szintén nem az országba tartják, fejlesztésre, hanem luxus-táskát vásárolnak vagy külföldi offshore-számlára megy a pénzük.
Érted?

Herr Géza 2018.04.27. 08:41:17

@Virago_1000: Ennek a két mondatnak fussál neki még egyszer pajtás. De előtte vedd be a gyógyszereidet.

Herr Géza 2018.04.27. 08:45:26

@Herr Géza: Na jó, legyen 4 mondat... :D

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.27. 09:27:45

@DieNanny CH:

Így igaz. ÖNMAGÁBAN nem elegendő a hazai tulajdon, de nélküle meg eleve leheteten a cél elérése.

kék madár 2018.04.27. 10:07:01

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: te mondd, el tudsz olvasni es ertelmezni egy mondatot? Mind a 10 milliio emberrel talalkoztal?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.27. 10:49:04

@kék madár:

S te hány éhezővel találkoztál? Ezek hol, mikor, miért éheztek?

Olliék 2018.04.27. 12:11:47

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
Javaslom egy tetszőleges településen felkeresni a család segítő központot. Ott pontos számot fogsz kapni,a helyi szegénységről,és hogy ki milyen segítségre szorul.
És ha azt mondod ez még akkor is hazugság, szólok hogy 7 évig voltam szociális segítő, és erősen ajánlott túlóraként a szoc. munkás asszisztense is.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.27. 14:39:45

@Olliék:

S ki beszélt szegénységről? Senki. Éhezőkről beszéltünk.

Olliék 2018.04.27. 17:38:57

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
Jaaa! Akik krízisben élnek. Értem. Akkor annak a lakosságra vetített százalékát kérd ki. Mert van. Ha nem hiszed,zacskóban élsz.

tanato 2018.04.27. 19:20:16

@Olliék: @maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Erről itt már évekkel ezelőtt sokat beszélgettünk.Létezik bizony éhezés nálunk,csak szerencsére nem afrikai típusú totális éhezés hanem minőségi:Csak tészta,zsír,szalonna,krumpli.Hús ..tejtermék,tojás,zöldség,gyümölcs,süti csoki nuku.Főleg tanulatlan nagycsaládosoknál ott is főleg a gyerekeknél.

kék madár 2018.04.27. 20:19:44

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: el tudtad olvasni azt a mondatomat, hogy a rokonaim kozul is vannak akik eheznek?

2018.04.27. 20:54:47

@kék madár:

"a rokonaim kozul is vannak akik eheznek?"

Definiálnád, hogy szerinted mit jelent az, ha valaki éhezik?

kék madár 2018.04.27. 21:59:03

az@Nagy kámpics: azt, hogy ehes mert nincs mit ennie.
Gyakran

2018.04.27. 22:37:06

@kék madár:

"azt, hogy ehes mert nincs mit ennie."

Nem kötözködni akarok, de tudnál kicsit pontosabb lenni?

Hogyan kell ezt elképzelni? Lesoványodott, beesett arcú, vitaminhiányos emberekről beszélünk? Ha igen, akkor (és elnézést, nem leegyszerűsíteni akarom a kérdést) miért nem veszel nekik enni te?

A ksh egyébként számol ilyen létminimum-követelményeket, ugye, most egy 2014-es adatot találtam, azt mondja:

"A létminimum élelmiszerkosarának tartalma közepes fizikai igénybevétel mellett fedezi a vonatkozó egészségügyi és táplálkozástudományi követelményeknek megfelelő teljes tápanyag-, vitamin- és ásványianyag-szükségletet, 2400 kcal optimális kalóriaérték mellett.

2014-ben egy főre havi 23 954 forint volt az élelmiszerkosár értéke (azaz napi szűk 800 forint)"

Azt állítod, hogy a rokonaid körében ennél kevesebbet tudnak élelemre költeni (sőt, ha nem is csak ritkán éhesek, hanem gyakran, akkor ennél lényegesen kevesebbet)?

kék madár 2018.04.28. 05:33:56

@Nagy kámpics:
1) amikor tudom, hogy eheznek, termeszetesen tamogatom oket.
De szegyellik es letagadjak, es ezert nem olyan egyszeru megtudnom, tobbnyire lebuknak. Sokszor a villanyszamlara kernek penzt, onnan tudom, hogy akkor mar ennivalora sincs. Ha nem baj, nem szeretnem leirni a kulsejuket, dehat persze hogy sovanyak.
2) Egy szocilogus jobban hozza tud ehhez szolni, de aki havi 120 ezerbol tart el 2-3-4 gyereket, rezsit, munkabajaras koltsegeit, amellett nem fog eleg maradni ennivalora a honap utolso heteben. Egy baratom az Oltalomnal dolgozik, o is tud horrorsztorikat.
3) Foleg a videken, nagyon jellemzo a nyomor, nem kell Pesttol messzire menni.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.28. 07:51:55

@tanato:

Azaz nem éhezés, hanem rossz minőségű táplálkozás. Aminek az aránya viszont SOKKAL nagyobb, mint amit az Eurostat állít.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.28. 08:16:51

@fanyűvő flúg misu:

Brüsszel retteg. A kelet-európai tagállamok tömbje immár sziklaszilárd fal a brüsszeli plutokrácia számára. Plusz, sikerült a nyugatot megosztanunk.

2018.04.28. 13:26:21

@kék madár:

Nézd, nem akartam érzéketlen lenni.

Nagyon szkeptikus vagyok mindig, amikor a mo-i éhezés előjön, mert sokszor alapoznak olyan cikkekre, amelyek szerint mo-on minden negyedik ember éhezik (az usában meg mittomén, minden hatodik). Akik ezeket a cikkeket írják, azok vagy nem értik a szót, vagy a kutatást, amit összefoglalni próbálnak, vagy (sokkal inkább) szándékosan hamisítanak.

Horrorsztorik _nyilván_ vannak, és sajnálom, ha a te rokonaid pont érintettek.

Ezzel együtt az a típusú nyomor, hogy nincs mit enni, azért egyáltalán nem jellemző mo-on.

Vannak egyébként élelmiszersegélyező szervezetek, gondolom, már tájékozottak vagytok az ügyben, de ha mégsem, akkor érdemes.

Ja, bircával meg ne foglalkozz, semmiféle hozadéka nincsen.

DieNanny CH 2018.04.28. 13:47:05

@Nagy kámpics:

De, ahogy kékmadár is írta, aki valóban rászorul az szégyell kérni. Mikor anyukám a bölcsiben dolgozott, ő is tudott olyanról, akire rá kellett tukmálni a segélyt.

2018.04.28. 13:57:26

@DieNanny CH:

Igen, ez a jelenség biztosan létezik. :-/

kék madár 2018.04.28. 17:21:04

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
a kerdesed vicces vagy komoly akart lenni? Azt nem kerdezem meg, hogy aljas-e, mert mashogy nem lehet ertelmezni. Ha valaki remdszeresen ehezik, mert nincs penze, az nem FOGYOKURAZIK

kék madár 2018.04.28. 17:29:29

@Nagy kámpics: megertem, nem is azt allitom, hogy ehenhalas szelen allnak, inkabb nyomorognak, ami nagyobb meretu jelenseg.
Egyebkent amikor gyerek voltam en is sokszor maradtam ehes, Nem neveznem ehezesnek, de a napi ketszeri eves nem volt idealis.
Birca a digger blogon egeszen mas hangot ut meg, erdekes "jelenseg". A kiposztolt fotoi alapjan ertheto, hogy fogalma sincs az ehezesrol, de azert ennel tobb emberseg szorulhatna bele.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.28. 18:27:40

@kék madár:

Mivel tisztáztuk, hogy Mo-on nincsenek éhezők, így aki mégis éhezik, az bizonyára fogyókúrázik.

kék madár 2018.04.28. 19:52:14

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: 'tisztaztuk"?
soha sem tisztaztuk, pont az ellenkezojet bizonyitottuk be. Rohamosan romlik az allapotod.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.29. 09:17:09

@kék madár:

Vicces vagy, Miután kiderült, hogt nincs igazad, elkezdesz csúsztatni. Náalm ez nem fog működni...

kék madár 2018.04.29. 20:16:25

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
1. hol derult ki? Pont az ellenkezoje derult ki. A te logikad egy 4 eves gyerek szintjen van.
2. hol csusztattam?
Nem gondolom, hogy valaszolni fogsz, sose szoktal, amikor tenyekrol van szo, csak gyavan eltunsz.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.30. 08:19:15

@kék madár:

Lásd: "éhező" és "szegény" keverése, majd "nem is azt allitom, hogy ehenhalas szelen allna", stb. Azaz a végén ugyanazt mondtad, amit én a legelején, de mégis kötekedsz.

kék madár 2018.04.30. 18:46:11

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
Megint csusztatsz, nem kevertem semmit
ezt irtad:
maxval bircaman szeredőci szürke proletár · www.bircahang.org 2018.04.25. 09:57:21
"Márpedig éhezés nincs az 1-4. csoportban."
Mire en leirtam, hogy van ehezes, onnan tudom, hogy ismerek embereket akik gyakrak eheznek.
Te SEM azt irtad, hogy
"Márpedig EHENHALAS nincs az 1-4. csoportban"
es en sem azt bizonyitottam, hogy van, hanem EHEZESrol beszeltem. Kovetkezetesen, veled ellentetben.
Be tudod bizonyitani, hogy NINCS ehezes Magyarorszagon? Pl. hogy az en ismeroseim, rokonaim nem eheznek, csak fogyokuraznak.
??????
Probalj meg arra hivatkozni, amit leirtam, bar ahogy latom, azt se hasznalod fel korrekten, hanem csusztatsz vele. Talan sikerulni fog.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.30. 21:32:36

@kék madár:

Leírtam: Mo-on van sok szegény, sőt mélyszegény is, ezek együtt a lakosság TÖBB MINT felét teszik ki, azonban éhező nincs.

Aki azt állítja, hogy éhezik, az vagy önhibájából éhezik (pl. drogos) vagy hazudik.

kék madár 2018.04.30. 23:02:30

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
ertem, tehat en es a rokonaim es ismeroseim hazudnak, es te jobban tudod, hogy ok eheznek-e vagy nem, hazudnak, drogoznak vagy nem????
Plusz kerdes: ha szemelyesen talalkoznal velem, akkor is olyan bator lennel, hogy "szarhazi"-nak hivnal engem ahogy a digger blogon tetted? Oszinten kivancsi vagyok.

Olliék 2018.05.01. 07:42:09

@tanato: Pontosan. Minden ország és régió másként definiálja az éhezést.
Amikor beütött nálunk is a szar (2009-deviza) mi is ezeket az alap éleliszereket tudtuk megvenni. Hogy szegények voltunk? Nem. Az élezkörülményeink változtak, és vele mi is. Irány a maszek világ.
De egy eleve szegény család,ahol generációs betegség a napról napra élés lásd krumpli,t3szta stb..., jön egy tartós betegség,halál, na ők mit tegyenek?
Senki nem lehet hibás,mert a társadalom peremére születik. De hagyni,hogy ott is maradjon? Most lehet durva lesz amit írok, de ezeket az embereket szocializálni kell, megtanítani őket az életre. Hiszen sosem volt előttük egyetlen pozitív,követni való példa sem.
Kampányok idején is tésztát ( na nem durumot ám) lisztet ( na nem teljes kiőrlésűt) visznek, hanem pont azt,ami a legolcsóbb.
A Nav is olyan hülye,hogy mutogatni kell. A hamis ruhákat cipőket bedarálja, pedig lenne helye.
És most a tényleg szegényekről beszélek, akik ugyan ezt az életet fogják örökíteni.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.01. 07:48:47

@kék madár:

Személyesen találkozni egy anoním nikkel képtelenség... ezt te is tudod.

Én mindig mindenhol bátor vagyok, sehol se mondok mást.

A valós életben a legritkábbb esetben szoktam embereket szidni. Tudod, a valós ember mindig más, mint az anoním nikk. Sok esetben eleve nem is az van a nikk mögött, aminek az magát állítja,

Állítólagos rokonaid mit mondanak és mit hisznek, ez mind csupa lényegtelen és bizonyíthatatlan kérdés. Ha azt mondják, hogy önhibájukon kívül éheznek, akkor szimplán hazudnak.

kék madár 2018.05.01. 08:15:07

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
"Személyesen találkozni egy anoním nikkel képtelenség... ezt te is tudod."
Igen a hataratkelos talalkozok, amikre az itt kommentelok szoktak elmenni sorozni nem is tortentek meg, a digger se volt ott, csak elkepzelte es a beszamoloi a talalkozokrol is tomeny hazugsag volt. Az ott keszult kepek is hamisitvanyok, hiszen mint tudjuk anonim nikkel talalkozni akkora keptelenseg mint megelozni a fenyt. $%^&^& (itt most uvoltottem, es majdnem megutott a guta, es Tolgy komanak ettol majdnem mosoly fakad az arcara).

De a lenyeg, hogy akkor csak igy nevtelenul mersz leszarhazizni masokat, meg ketsegbe vonod, hogy mi van a nikk mogott, en pl lehet, hogy kondenzcsik vagyok.

"Állítólagos rokonaid mit mondanak és mit hisznek, ez mind csupa lényegtelen és bizonyíthatatlan kérdés. Ha azt mondják, hogy önhibájukon kívül éheznek, akkor szimplán hazudnak."

Nem, nem bizonyithatatlan, mivel leteznek, Az az allitasod, hgy hazudak meg egyenesen rohej, azonkivul, hogy suttyu parasztsag, hat honnan a fraszbol tudhatnad, hogy hazudnak.

A "bizonyitasi eljarasaid" es logikad (hianyaba) egy papucsallatka es elvorosodne, egyetlen szavad mogott sincs semmi tartalom, eszerv, csak a tokeletesen zagyva "okfejtesed" vagy kepes ismetelgetni, hogy Magyarorszagon nincs ehezes, mert aki azt allitja az hazudik. Lehetett volna par epkezlab es vitathato erved is, de arra nem voltal kepes, a vita (bizonyitas, erveles, cafolat, indukcio, dedukcio, dialogus, kommunikacio) alapveto elemirol sincs fogalmad, amikor veled "vitatkozom", mindig ketsegeim tamadnak, hogy ha az emberiseg teged ki tudott termelni, van-e meg remeny. Na mehetsz csamcsogni a diggerblogra, en ezzel a temaval nem foglakozom tovabb

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.01. 08:51:09

@kék madár:

Aki anoním nikkel kommentel, az lehet bárki.

Szóval a lényeg: tisztáztuk, hogy szerinted sincs Mo-on éhezés.

tanato 2018.05.01. 11:20:53

@Olliék: Jogos, a NAV tényleg hülye a megsemmisítéssel.Meg a másik is hogy ételosztáskor az olcsót osztjákGondolom úgy vannak vele nekik az is jó.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása