oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. március 20. 06:30,  Miért jó Katarban élni? 135 komment

2018. március 20. 06:30 Határátkelő

Miért jó Katarban élni?

A szakállas viccel élve rögtön vissza is lehetne kérdezni: Miért, jó? Nos, a mai poszt alapján vannak bőven előnyei az ottani életnek. Ráadásul a mai válogatás annyiból is kilóg a Tíz dolog-sorozat többi része közül, hogy nem egy ember, hanem az ottani egyik magyar közösség tagjainak közös gyűjtése (és a képeket is ők küldték, amit köszönök). Lássuk tehát, miért szeretnek a Katarban élő magyarok – Katarban élni!

Te miért szeretsz abban az országban / városban élni, ahol laksz? Mi tetszik benne és mi nem? Írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

al_bidda_park.JPGAz Al bidda park

„#1 Tengerpart és sivatag, szórakozás

Szinte egész évben süt a nap, ennek köszönhetően jól indul a napunk. Szeretünk a sivatagban kirándulni, fürdeni a tengerben, húst sütögetni a parton, „dűnézni” a homokbuckákon.

Csodálatos a mangrove erdőben kajakozni vagy egy fárasztó nap után leugrani evezni, úszni a ház előtti öbölben, és ki hajózni egy BBQ hajós bulira. A tengervíz hőmérséklete 17 C° és 36 C° között változik egy éven belül, így többségében kedvező a vízi sportoknak és a fürdőzésnek.

Néhány szórakozóhely a tengerparton van, ahol a szezonban igazán jól esik mezítláb a beach partykon a homokban bulizni. Más helyek happy hours, vagy ladies night akciókkal (ingyenes, vagy kedvezményes italokkal) csábítják a hölgyeket, többen fejből tudják, mely napokon, hova lehet menni.

dunezes_a_sivatagban.JPGDűnézés a sivatagban 

Mindenütt pálmafák vannak és körbevesz a tenger. A felhőkarcolók látványa, csodálatos épületek, a régi stílusban újjáépített Souq Waqif piac, a Katara Kulturális Falu mind szépek. 

A The Pearl egy mesterségesen épített sziget melynek lakótornyinak többsége tengeri, vagy kikötői öblös kilátással és saját úszómedencékkel rendelkeznek, bizonyos tornyokból, házakból a tenger közvetlenül is elérhető. Ezen területek tisztaságára sok munkás felügyel. Hajléktalanokat nem lehet látni. 

#2 Fizetés és pénzügyek 

Az otthonihoz és még az EU-s fizetésekhez képest is magasabb szintűek melyet nem terhel jövedelemadó, továbbá nincs ÁFA sem. Ingyenes a bankszámla vezetés, a készpénz felvétel, a helyi utalás, bizonyos csomagokban és feltételek eseten még a nemzetközi utalás is. 

Többen itt jobban és többet félre tudnak tenni, mint otthon, vagy élhetnek sokkal jobb életszínvonalon a fizetésükből. De egyszerűen intézhető, kedvező kamatozású banki kölcsön is felvehető. 

#3 Közbiztonság 

Nyugalomban és biztonságban érezzük magunkat. Nyugodt szívvel hagyjuk nyitva az autót vagy a lakás ajtót akkor is, ha hosszabb időre elutazunk. Nem lopják el az értékeinket, ha például bulizás közben letesszük a táskánkat és elmegyünk táncolni, vagy bemegyünk a tengerbe fürdeni. 

Ha valamit elvesztünk, a „talált tárgyak osztályán” megtaláljuk, az is mindennapos, hogy a közösségi oldalon keresi gazdáját egy megtalált tárgy. Ha az autóban felejted a telefonod, nem kell azon aggódni, hogy feltörik-e érte, mire visszaérsz.

katara_kulturalis_falu.JPGKatara Kulturális Falu 

Nyáron a hőségben több üres, járó motorú autót is lehet látni, amíg a sofőrje megebédel egy étteremben, vagy bevásárol a boltban. A statisztáik alapján Katar évek óta az egyik legbiztonságosabb országok közé tartozik a világon. 

#4 Ízek és illatok 

Az ország sokszínűségé miatt mindenféle nemzet konyhájának ízei megtalálhatóak. Isteni humusz kapható majd’ minden sarkon, a grillezett bárány bordát is nagyon jó készítik, a tenger gyümölcseit frissen veszünk a halászoktól és nem csak karácsonykor sütünk halat. 

Az utóbbi időben Katar elkezdett egyre jobban helyi farmokon termelni, hogy csökkentse függőségét más országoktól, igy már sok helyi zöldségeket, gyümölcsöt, illatos, zamatos paradicsomot, paprikát es sárgadinnyét is lehet kapni. 

Hangulatunktól és pénztálcánktól függően választunk, hogy olcsó kifőzdékben vagy sztárséfek éttermeiben eszünk. Hosszú hétvégi brunch kedvelt hétvégi időtöltésünk. 

#5 Expat közösség 

Többen mondták, hogy eddig az egyetlen ország, ahol összetartó és jó a magyar közösség. Támogatjuk és segítjük egymást, gyakoriak a közös programok. Mivel az ország népességének jelentős többsége külföldi, nem érezzük magunkat kívülállónak. Itt sokat jelent, hogy európai útlevelünk van, jó helyzetben vagyunk vele.

Sokféle nemzet él itt, könnyű megismerni másokat és barátságokat kötni. Sokan a helyiek közül is ismerik, hallottak az országunkról és Budapestről. A Hungary helyett inkább így tudják/mondják: „Magar”, a nemzetiségünket pedig „magari”, vagy „Majaristan”. Angol nyelvtudással jól lehet boldogulni, noha az arab az ország hivatalos nyelve.

hungarians_at_the_friendship_parade.JPG

#6 Sportrendezvények 

Foci, tenisz, úszás, golf, squash és a többi neves, nemzetközi sportverseny mind ingyenesek, vagy nagyon olcsók a jegyek. Babos Tímea az elmúlt hetekben játszott Dohában, a mérkőzés előtt, a helyszínen is tudtunk jegyet venni, hogy szurkolhassunk. 

A játék után az Európában megszokottól könnyebben van alkalmunk találkozni kedvenceinkkel, többször is volt lehetőségünk közös programot, például sivatagi kirándulást szervezni velük. 

Nem utolsósorban, a Bayern München is ide jár edzeni. Legfrissebb sporthír, hogy a győri lányok nyerték a középiskolás kézilabda vb-t, ezúton is gratulálunk nekik. 

ablakunkbol.JPGAblakunkból

#7 Közlekedés 

Olcsó a benzin, olyan autóm (terepjáró, sportautó) lehet, ami otthon talán sosem. Nyáron és szünidőben alig van forgalom. Díjmentes a parkolás. 

#8 Utazás, vakáció 

A Qatar Airways már napi két közvetlen járatot üzemeltet Budapestre, amivel kevesebb, mint 6 óra alatt otthon vagyunk. Egzotikus úticélokat gyorsan és az akcióknak köszönhetően megfizethető áron érünk el. 

Továbbá sokan dolgoznak a Qatar Airwaysnél, akik kedvezményesen vehetnek repjegyeket, és választhatnak 150 desztináció közül. 

Ha szívesebben maradunk az országban, többféle úgynevezett staycation ajánlatokból is válogathatunk, valaki úgy fogalmazott, hétvégenként úgy érzi, mintha nyaralna. Látogatóba ideutazva, EU-s útlevéllel már ingyenes lephetünk be és maradhatunk 90 napig az országban (free VISA on arrival). 

#9 Gyerekbarát 

A Doha mums nevű expat közösség az itteni édesanyák életét segíti, havi kb. 100 programot kínálnak mindenféle korosztályú gyerkőcnek. Többféle iskolába és óvodába járnak a gyerekeink, vannak amerikai, angol, finn, indiai, arab, japán spanyol rendszert követő intézmények.

regi_stilusban_ujjaepitett_souq_waqif_piac.JPGA régi stílusban újjáépített Souq Waqif piac

Az oktatás színvonala magas. A gyerekek a nemzetközi iskolákban kiválóan megtanulhatnak angolul, továbbá az alsóbb osztályokban arab oktatás is van. A soknemzetiségű közösségben jobban nyitottabbá, toleránsabbá, alkalmazkodóképessé válhatnak. 

#10 Egyebek 

A boltban a pénztáros mellett van pakoló fiú, ő teszi a megvásárolt árut a szatyorba majd a bevásárló kocsiba, kérésre akár az autóba is. 

Az éjjel-nappali karbantartó és portaszolgálat: ha kell, segítenek kipakolni a csomagokat az autóból és fel vagy be is viszik a lakásba, átveszik a küldeményeket, megszerelik, ami elromlott. A piacon, vagy a parti árusnál a kiválasztott halat konyhakészen kapjuk.

museum_of_islamic_art.JPGAz Iszlám Művészet Múzeuma

Valetparking. Én az épület előtt kiszállok az autóból és a parkoló inas helyettem leparkolja az autót, nehogy egy tapodtat is meg kelljen tennem az autó és az épület között, teljesen hétköznapi, legtöbbször ingyenes szolgáltatás. 

A katari filharmonikusok csodás játéka, tudva, hogy a zenészek többen is magyarok. 

Mindig meleg van, nem kell rétegesen öltözni, elég egy papucs. Sosem kell sálat, sapkát, csizmát, harisnyát, pulóvereket adni a gyerekekre mialatt én is bemelegszem a ruhákba.”

HÍRMONDÓ 

Legyél luxusszálloda recepciósa! 

Márciusi ítéletidő ide vagy oda, csak nekivágunk Európának, munkalehetőségeket villantva fel nektek Csehországtól Németországon és Svájcon át Angliáig. 

Áttörés Brexit-ügyben 

Számos fontos kérdésben megállapodásra jutottak a felek az Egyesült Királyság uniós kiválásának feltételeiről szóló tárgyalásokon. A magyaroknak is fontos döntés született. 

Berlin helyett inkább Budapesten valósították meg az álmukat 

Viszonylag ritka az, hogy valaki a német fővárosban élve és sikereket elérve úgy dönt, mégis inkább Budapesten próbálja megvalósítani álmát. Ráadásul sikeresen. Márpedig van ilyen.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Katar Egyesült Arab Emirátusok tíz dolog

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8913752398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hari Seldon 2 2018.03.20. 07:11:37

Gyerektelen fiataloknak elmegy, pár évig.
Aki nem szeretné, hogy a közel keleten nőjön fel a gyereke, annak egy idő után szerintem lépni kell onnan.
Ja, és dög meleg van. Mondjuk mindenki mást bír, de én 30 fok föltött alig létezem.

kék madár 2018.03.20. 07:33:48

"A boltban a pénztáros mellett van pakoló fiú"
zsenialis, hogy ez meg senkinek nem jutott eszebe?
az egesz leiras olyan, mint egy utazasi iroda reklamja

lapetiteparisinne 2018.03.20. 07:46:21

én éltem arab orszàgban- az rossz valasztas volt, viszont Quatar ra többször gondoltam, h meg kéne probalni. Vagy Abu Dhabit. De ez tényleg jol hangzik- es a csatlakozas is jo.. a repteret sajnos pont 2012 ben ujitottak fel, ezert nekem nagyon neg elmeny ( pici babm volt) - de biztos szep lett

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2018.03.20. 08:23:55

@kék madár: Eszébe jutott ez másnak is. Amerikában és Kanadában is létezik ez a dolog. Bár tény, hogy lassan kihalóban lévő pozíció.

sZulamith 2018.03.20. 08:24:51

Valahol azt olvastam, hogy elég nehéz Katarban munkát vállalni, oda bejutni. Külföldiekkel szemben szigorúak, bármiről is legyen szó. .

tanato 2018.03.20. 09:11:41

A főcímhez:Katarban=meg az összes ÖBöl menti arab államban,jó élni akülföldieknek,de:csak az európai expatoknak és családjuknak,az ázsiai,indiai,fülöpszigeteki,sri lankai,etiópiai fizikai munkásoknak nem, ők ott rabszolgamunkások,éhbérért.
Ezt nem én mondom hanem régebben nagyon sok Öböl menti államban expatként ott élő magyar posztolt ide a HÁ-re,ők írták.

Din Serpahis 2018.03.20. 09:15:33

@sZulamith: Hát ezt azért nem hiszem, mert a helyiek lusták mint a dög, szóval ők nem nagyon dolgoznak, valaki meg csak kell, aki elvégzi a melót.

Mrs. Clayton 2018.03.20. 09:15:45

@ChristineK: itt is volt, csak a waitrose is beszuntette igy 1-2 eve

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2018.03.20. 09:50:39

@Mrs. Clayton: Mi 13 éve költöztünk ide, de itt az angoloknál sehol nem találkoztam ezzel a munkakörrel. Bár azt hozzáteszem régebben a pénztárosok mindig megkérdezték kell e segítség a pakoláshoz, és ha kérted akkor ő bepakolt neked. De jó ideje már ez sincs.

Arthamyr 2018.03.20. 10:03:01

@kék madár: Nekem is nagyon személytelennek tűnt, látszik, hogy nem ember "írta". És semmi "érdekes" információ nincs benne, ez pont az a kép amit Katar közvetíteni szeretne magáról.
Másrészt túl általános, nem tudom, mire számíthatok, ha odamegyek.

A nincs adó koncepciót átvehetné Európa is. :)

Arthamyr 2018.03.20. 10:05:57

@ChristineK: Van olyan is, hogy valaki elmegy az ember helyett a boltba, sőt a kaját is elkészíti, és a palotát is rendben tartja. Minden csak pénz és igény kérdése.
Nem hiszem, hogy Erzsi néni gyakorta fordul meg a boltokban, és ez nem csak a kora miatt van.

Lacza Mária 2018.03.20. 10:09:58

@Din Serpahis: Gondolom itt elsz, hogy ennyire kepben vagy a helyieket illetoen :-)

Csodabogár 2018.03.20. 10:20:43

Floridában mindenütt volt pakoló ember. Rendszerint nyugdíjasok, hétvégén fiatalok. Kényelmes megoldás, könnyű hozzá szokni.

Mrs. Clayton 2018.03.20. 10:44:46

@ChristineK: northamptonban kb 4 eve epult egy uj waitrose es ott is meg a rushdeniben is szokott lenni valaki a penztar vegeben, aki pakolta a cuccokat a szatyorba, viszont par eve megszunhetett, mondjuk mig ez nem jott szoba dubai kapcsan nem is tunt fel, mert mar nagyon regen nem talalkoztam ilyennel

puhacica 2018.03.20. 10:58:22

@Mrs. Clayton: @ChristineK: a m&s-ben van, a sainsbury'sben is lattam mar. altalaban valamilyen fogyatekkal elot alkalmaznak, aki erre a munkakorre tokeletesen alkalmas. szoval integracio szempontjabol jo, de nem szeretem, mert az en rendszerem alapjan szoktam pakolni, nem ugy, ahogy kiesik a kasszas kezebol a cucc.

----

katar igen vonzonak tunik a poszt alapjan, az elso pont lefesti a majdnem tokeletes vilagot. :D

P.Elliot 2018.03.20. 10:58:48

Almelkodva olvastam ezt a dicshimnuszt. Ezekutan nem vagyok kepes megerteni hogy egy a neten megismert csalad, katari ferfi, magyar no gyerekekkel mas arab orszagban elve es dolgozva miert van ugy ketsegbeesve hogy lehet hogy felmondjak a ferfi mernoki munkajat es nem lesz lehetoseg csak Katarba hazamenni, elni es dolgozni. Mar lazasan keresik az uj munkahelyet de Katarba csak a legvegso esetben mennenek es csak addig amig muszaj.
El kellene veluk olvastatni ezt a posztot mert nem tudjak hogy mit veszitenek, hehehe....

kublerek · www.vasalobolt.hu 2018.03.20. 11:07:08

Katar érdekes lehetne nekem is

Mrs. Clayton 2018.03.20. 11:27:57

@libslobsi fuszal: aha, az elso pont idilli addig amig nem vagy tul 35-n utana maga a remalom

Tivadar Polgar 2018.03.20. 11:52:21

Egyetertek az elottem szoloval. En most Szaud Arabiaba szeretnek menni es meg egy interjut is megcsipni kesz csoda.

A cikk nagyon tetszett. Amennyire ismerem magamat (es emlkeszem Omani idotoltesemre) en megpusztulnek itt. A technologia az sokat dob az ember komfort erzeten az biztos.

Elso sorban az erdekelne, hogy van-e megkolonboztetes szocialis halot illetoen a helyiek es a "migransok" kozott?
Tovabba a helyieknek van-e hajlandosaga a szuperioritas erzesre a kulfoldiek hatranyara?
Illetve az meg kivancsiva tesz, hogy a magyarok elsosorben milyen agazatban helyezkedtek el?-Olaj es gaz?

Tetszik a megszerkesztese a cikknek. Koszonom a remekul olvashato minosegi tartalmat!

Dikusz 2018.03.20. 11:57:10

@Lacza Mária: viszont az nagy segítség lenne, ha segítenél a félreértéseket elkerülni, mivel a hozzászólásod alapján ott élsz.

Sesamelmo (Q) 2018.03.20. 12:33:39

@P.Elliot: nem dicshimnusz, csak 10 pont amiert szeretunk itt elni. Ha az lesz a feladat, hogy leirjuk miert nem, majd mas olvasol.
Irtal mar korabban szerintem errol a csaladrol. Mernokkent Katarban dolgozni egyaltalan nem rossz.

Sesamelmo (Q) 2018.03.20. 12:39:05

@Tivadar Polgar: van. A katariak szocialis ellatasa teljesen mas mint a mienk, de ez ertheto es szerintem jogos is. Torveny szerint mindenkinek a munkaadoja biztositja a tb szintu ellatast s azon felul kapunk maganbiztositast. Hol jobbat hol rosszabbat. Ez munkaadotol, a poziciodtol stb fugg. Nekem is volt mar jobb es rosszabb is.
Zenesz, pilota/utaskisero, sporttal kapcsolatos munkak, mernok a tobbseg, de van orvos, penzugyes, hr, diplomata. Ennyi jut hirtelen eszembe.

Virago_1000 2018.03.20. 12:40:42

" akik kedvezményesen vehetnek repjegyeket, és választhatnak 150 desztináció"

- mit jelent az a szo, hogy desztinacio?

Virago_1000 2018.03.20. 12:40:42

@kék madár: es annak a pakolo fiunak lehet hogy a nagyapja erkezett pakisztanbol, az apja es o is itt szuletett de megsem lehet allampolgar.
Ingatlant sem vehet.

Virago_1000 2018.03.20. 12:40:42

@ChristineK: nemsokara mar penztaros sem lesz ahogy fejlodik a technika.

Virago_1000 2018.03.20. 12:40:42

"Az oktatás színvonala magas. A gyerekek a nemzetközi iskolákban kiválóan megtanulhatnak angolul,"
- hany tudost adott katar a vilagnak, es hanyat magyarorszag?

Errol ennyit.

Virago_1000 2018.03.20. 12:40:42

@Arthamyr: amerikaban sem vilt jovedelemado sokaig, de miota a FED (maganbank) bocsat ki penzt es azt kolcsonadja az allamnak kamatra, azota indult be az adossagspiral, amit valahogy fedezni kell.

Mrs. Clayton 2018.03.20. 12:49:31

@libslobsi fuszal: akkor nincs mas hatra mint elore Katarba :-D

Dusz 2018.03.20. 12:56:55

@kék madár: pedig mi irtuk,akik itt elunk! Bizony!

Dusz 2018.03.20. 12:56:55

@Arthamyr: Emberek irtak, akik itt elnek!

Dusz 2018.03.20. 12:56:55

@P.Elliot: Hehehe, valoszinuleg a magyar feleseg nem akar muszlim szokasok szerint elni. A ferj pedig nagyon buta, hogy nem akar itt elni, ahol nekik MINDEN ingyen van! Amit csak el tudsz kepzelni! Es egy qatari hasonlo munkakorben 6x annyit keres, mint egy expat.

Dusz 2018.03.20. 12:56:55

@Mrs. Clayton: erdekes, en mar a 40-en is tul vagyok, a ferjem pedig az 50-en es naponta adunk hàlàt a Jóistennek, hogy itt is elhetunk par evet!

P.Elliot 2018.03.20. 13:06:03

@Dusz: Elegge alkalmazkodott a no ahogy a beirasaibol olvasom, elfogadott minden szokast, illetve a ferje nem is kivanta hogy ugy eljen teljesen mint az ottaniak, a gyerekeket meg plane szabadabban neveltek, amerikai iskolaba jarattak, a lanyokat is. Megis, tiltakozik a csaladfo hogy ott eljenek, o tudja miert. Mindent nem ir le meg en sem vagyok hajlando leirni amit olvastam roluk, az o eletuk, nincs hozza koze senkinek.
De meg mindig nem ertem hogy miert nem akarnak ott elni ami a ferfi szulohelye, sot egy icipicit tovabblepve meg az anyos sem akarja hogy hazajojjenek ha nem muszaj holott szereti a kis csaladot, folyton latohgatja oket, azok is szoktak menni, tehat nincs anyos-meny utalat.
Lehet hogy talan csak felvilagosultabbak es nem akarjak, maga az anyos sem hogy a gyerekek ott, abban noljenek fel, mas vilagot szantak nekik, ok nem erzik azt a minden fenekig tejfel erzest. Sot!

Mrs. Clayton 2018.03.20. 13:06:42

@Dusz: biztosan magambol indulok ki, de en nem akarok mar jo ideje, sot ha jobban belegondolok soha nem akartam partizni munka utan se tengerparton se mashol. Ettol meg neked/nektek ez lehet persze idealis de tovabbra is tartom h 35 felett az atlagember munka utan nem tartja ezt vonzonak.

Dusz 2018.03.20. 13:07:31

Nyugodtan ketelkedjen, rosszmajuskodjon mindenki, ahogy a csövön kifer!

A cikkben tenyek vannak, amiket a katari magyarok irtak ossze, minden szava igaz!

Egyebkent pedig nem hitetlenkedni kell, hanem kijonni ide elni es megtapasztalni szemelyesen!

P.Elliot 2018.03.20. 13:08:24

@Dusz: "A ferj pedig nagyon buta, hogy nem akar itt elni, ahol nekik MINDEN ingyen van!"

Lehet hogy penzzel minden nem lehet megvenni, ok ugy erzik. Nekik mas a fontos.

Dusz 2018.03.20. 13:11:03

@Mrs. Clayton: nem is a munka utani partizas a vonzo, hanem az a gondtalan, stresszmentes elet, ami ottho, de meg barhol Europaban is elkepzelhezetlen lenne! Es az orokos napsutes...

Csodabogár 2018.03.20. 13:11:15

@Sesamelmo (Q): Nagyon kiváncsi lennék az érem másik oldalára is.

Lacza Mária 2018.03.20. 13:15:01

Igyekszem sok kommentre valaszolni egyben, bocsanat nincs ekezetem....

Az idojaras: ez van, valaki szereti, elviseli, valaki nem. Nyilvan nem kellemes az 50 fok, de take it or leave it.

Azért van egy másik oldala is Katarnak a totális megfigyelés...

A “nagytestver” effektus, ahhoz hogy biztonsagban erezd magad, kellenek szabalyok es kellenek akik ezt betartatjak. Europa, Magyarorszag is be van kamerazva… szoval ezt a cikket mar a megjelenesekor sem ertettem…. En inkabb elek egy olyan orszagban, ahol vannak szabalyok ( en ennek semmifele hatranyat nem erzem, nem allit meg a rendor 2 percenkent, hogy fitogtassa a hatalmat es a mindennapi frusztraciojat rajtam elje ki ), mint egy olyanban, ahol folyton korul kell neznem, hogy nem fog-e leutni, kirabolni valaki. Siman mindenki tudja a szabalyokat es betartja azokat jol felfogott erdekeben, kulonben repul es otthon a csalad ehen hal….. Hozzateszem itt hajnali 2 kor is beszallok barmelyik autoba, ha nem talalok taxit es biztos vagyok benne, hogy oda fog elvinni, ahova en szeretnek eljutni. Legfeljebb kozben meghallgatom, hogy menjek hozza felesegul, mert akkor nem kellene taxira vadasznom :-D

Nagyon sok helyi dolgozik, nok is, allami cegeknel, magancegeknel, miniszteriumokban….. Egyre inkabb eloterbe kerul a helyiek foglalkoztatasa, ami jo. Nyilvan nem mind, de mashol is vannak lustak. Erre az tanultam meg, hogy nezed meg ujjaidat, azok sem mind egyformak. Amugy azt kell, mondjam velem mindig nagyon udvariasak, ugyfelkent is, az utakon is.

“ És semmi "érdekes" információ nincs benne, ez pont az a kép amit Katar közvetíteni szeretne magáról.”

Ezt mi irtuk, itt elo magyarok, mi igy erezzuk magunkat itt. Senki nem kenyszeritett minket arra, hogy ezt a kepet kozvetitsuk Qatarrol. Sajnalom, ha ez nem hordoz informaciot. Nyilvan ez sem a paradicsom, vannak nehez dolgok, idegesito dolgok, de ez a cikk most nem errol szol.

Mrs. Clayton 2018.03.20. 13:32:15

@Dusz: ugy erted h ott a fonokod nem keri szamon a negyedeves tervet csak legyint h nem gond ha nem jott ossze, az ugyfeleid sem szivjak a vered, hogy ennyi penzert ezt meg azt miert nem kapja es ha tovabbra sem kapja nem fenyeget meg h elmegy mashova, ha megis a vezetoseg erre is csak legyint?

Dusz 2018.03.20. 13:38:15

@Mrs. Clayton: itt arab tempoban folyik a munka, senki nem szakad meg, itt egy eves terv annyi, mint otthon egy negyed eves es ha az ugyfel mashoz megy, annal jobb, azzal sem nekunk kell szarakodni legkozelebb.

P.Elliot 2018.03.20. 13:38:41

@Dusz: Az orokos napsutestol en be tudok vadulni foleg ha atok nagy meleg tarsul hozza, mint mar irtam nehanyszor, engem aztan igazan nem vonzanak elni ott, eleg csak egy nyaralas az ilyen fajtabol.
Igazabol senki sem akar itt beletek kotni, ha szeretitek akkor csak rajta.
Inkabb az furcsa a posztban hogy ez a menyorszag ott, mik a negativumok? Mert hogy vannak az biztos, jobban el tudnank kepzelni hogy miert jo ha be van mutatva a masik oldal is, tudnank merlegelni, igy viszont az olvasonak nemigazan akarodzik elfogadni hogy a paradicsomban eltek ami nem is lehet igaz. Nincs egy olyan orszag ahol az legyen csak.

Dusz 2018.03.20. 13:44:30

@P.Elliot: Tekintve, hogy a cikk cime az, hogy ki miert SZERET Katarban elni, ezert nem azt taglaltuk, hogy miert nem jó itt...
Amire egyebkent osszesen annyit tudnek irni, hogy nagyon hianyzik a csalad es a baratok es igen koltseges a hazautazas.

P.Elliot 2018.03.20. 13:46:57

@Lacza Mária: "mindenki tudja a szabalyokat es betartja azokat jol felfogott erdekeben, kulonben repul es otthon a csalad ehen hal"

Akkor megsem olyan paradicsom ha csak ugy reptetik az embert ha nem tartja be a szabalyokat ugyanis attol fugg hogy milyenek azok a szabalyok? Mennyire emberiek? Mennyire nyomasztoak illetve kihasznalosak.
Egy pillanatra beutottem a gepbe hogy katar, eletmod, ezt talaltam hirtelenul, meg keresnek csak mar nincs idom ra.

hellomagyarok.hu/szubjektiv/az-arab-nagy-testver-avagy-kozbiztonsag-katarban

P.Elliot 2018.03.20. 13:47:51

@Dusz: Meddig szandekoztok maradni? Gondolom nem orokre csak penzt gyujteni.

Dusz 2018.03.20. 13:49:13

@P.Elliot: ne is toltsd az idodet Katarral szerintem, ugy sem hiszed el egy szavunkat sem! Elj bekeben, boldogsagban ott, ahol vagy, mi meg elvezzuk itt az eletet tovabb!

Dusz 2018.03.20. 13:50:32

@P.Elliot: Mi maradunk, amig lehet. Nem elsosorban a penz miatt. Az eletmod miatt, amit itt elhetunk.

Lacza Mária 2018.03.20. 13:56:50

@P.Elliot: Meg egyszer probalkozom, senki nem irta, hogy ez itt a paradicsom. A cikk cime " Miert jo Qatarban elni ? " nem pedig az, hogy "Milyen Qatarban elni ? "

Dikusz 2018.03.20. 13:57:01

@P.Elliot: Kérlek ne vedd kötekedésnek, de hadd emlékeztesselek valamire, nemcsak téged, magamat is:
Többször le lett már írva: ez a "tíz dolog...." sorozat, amiben a posztoló(k) leírják miért jó az adott helyen élni nem azt jelenti, hogy csak jó dolgok történnek. Azt hiszem, ezt ebben a posztban sem írták.
Amióta ez a "Tízes" sorozat megy, nem volt olyan poszt, hogy valaki meg ne jegyezte volna a következőt: ha csak jót írt le, akkor abba kötöttek bele, hogy ilyen nincs.
Ha csak a rosszat (ha jól tévedek volt olyan posztoló, aki a +/- tapasztalatait külön posztban írta le), akkor meg azért kapott, hogy akkor minek él ott.
Ha meg mindkettőt, akkor azért, mert hosszú volt a poszt...

Kifejezetten kiemelném, hogy ezzel nem kötekedni akarok veled, és mással sem, csak ez valamennyi posztban előjött.

P.Elliot 2018.03.20. 14:07:51

@Dikusz: Jo, akkor tudomasul vettuk, elolvastuk es befogjuk a szankat . Ettol viszont miert jo a poszt? Mennyit epulunk belole ha kerdeseink sem lehetnek csak fejbologatas hogy igen, tenyleg jo...

puhacica 2018.03.20. 14:08:08

@Mrs. Clayton: mint irtam, _majdnem_ tokeletes. :)

Dikusz 2018.03.20. 14:25:20

@P.Elliot: Nem kell befogni a szánkat, de ebben a posztban tényleg csak azt írták le, hogy miért jó Katarban élni.

Nekem is lennének kérdéseim, még az is lehet, hogy felteszem őket. Valószínű kapok választ, mert ez a poszt azok közé tartozik, ahol a posztolók is hozzászólnak.

Mrs. Clayton 2018.03.20. 14:32:34

@libslobsi fuszal: azert mielott odakoltoznel ne csak nyaralva probald ki, de gondolom erre nem is kell figyelmeztetni, nem vagy te egy hulye lany

Dusz 2018.03.20. 14:34:06

@Dikusz: Kerdezz batran! Valaszolunk oszinten! A te posztjaidbol legalabb nem a rosszindulat süt!

Határátkelő 2018.03.20. 15:04:18

SZOLG. KÖZL.

Bár ez a sorozatnak már a sokadik része, úgy látom, megint muszáj leszögezni, hogy ezen posztok esetében a cél összeszedni MIT SZERET a szerző (ez esetben: szerzők) egy adott országban, városban. Igen, egyoldalúan pozitív, igen, nem írja le a hátrányokat - DE A SOROZAT CÉLJA A POZITÍV DOLGOK FELSOROLÁSA.

Nem tudok jobb hasonlatot: ha megkérdezik tőled, mi a 10 kedvenc ételed, akkor nem azt mondod, hogy "a rántott hús, a sztrapacska és a hamburger, de nagyon fontos elmondanom, hogy a kagylót és a káposztasalátát nem szeretem".

Nem hittem volna, hogy ez ilyen indulatokat kavar majd. Komolyan.

Na, akkor ennek szellemében folytassuk. :)

tanato 2018.03.20. 15:17:19

@Határátkelő: Jogos az észrevétel.Egyebekben a blog 2011-es indulása óta az Öböl menti államokból/nem is kevesen/ posztolók egyike sem panaszkodott,hogy arról hogy nem lehet ott élni és menekülni kell haza.

puhacica 2018.03.20. 15:18:19

@Mrs. Clayton: haha, ilyeneket ne irjal, mert meg elhiszem :D
nem tervezzuk, hogy odakoltozzunk vagy nyaraljunk, csak olyan idilli volt az a leiras. ha az idojaras lenne donto, akkor nem itt elnek, ahol. ;)

Arthamyr 2018.03.20. 15:19:40

@Dusz: Elrontottam "egy ember" a helyes. :)

Arthamyr 2018.03.20. 15:20:21

@Virago_1000: Ne fárasszál légy szíves! :)

Arthamyr 2018.03.20. 15:23:21

@Dusz: Na akkor ez hogy van? Én úgy hallottam, hogy az expatok brutálisan jól keresnek arrafele. Legyen mondjuk évi 150k dollár egy sima irodai munka. Akkor a helyi alanyi jogon 750k-t keres évente? Számomra ez nehezen hihető, mert nem jön ki a matek.

Mrs. Clayton 2018.03.20. 15:31:38

@libslobsi fuszal: miert? En epp most nyitottam ki az ablakot az irodaban mert olyan meleg van hogy mindjart elalszom

Mrs. Clayton 2018.03.20. 15:33:51

@Arthamyr: azt hiszem rossz allast fogadtam el ha az obolben 150k-t adomentesen lehet keresni es stressz sincs csak bulika a parton minden este. Uj tunderkert!

Golf2 2018.03.20. 15:34:39

Hú de sok katari lett itt. Azt a keveset ami kilátszik, be kell kenni mindennap naptejjel?

Mrs. Clayton 2018.03.20. 15:38:16

@tanato: meg a nagy idillben biztos elfelejti a sok jo munkasember higy nem am akkor megy haza amikor o szeretne hanem amikir a rabszolgatartoja majd ugy latja jonak. Tenyleg tiszta stresszmentes lehet am ott az elet.

Dikusz 2018.03.20. 15:45:10

@Határátkelő: Már ne is haragudj, de ezzel a leghatározottabban vitatkoznék.

Ugyanis én szeretem a kagylót, de nem nyersen. Viszont szeretem a rántotthúst, és a bryndzás/káposztás sztrapacskát is, viszont a káposztasalátás hamburgert pedig nem!

Na erre tessen gombot varrni!:)))

Húsvétolni megint Meseországba (Kalotaszentkirály környéke) megyünk. Ha olyanra sikerül, kell-é poszt? Akár úgy is, hogy mit szeretünk annyira abban a Meseországban? :)

puhacica 2018.03.20. 15:46:07

@Mrs. Clayton: baszod, nem a benti homerseklettel van a gond, hanem a kintivel

Arthamyr 2018.03.20. 15:50:05

@Mrs. Clayton: És milyen buta az az arab, aki 700-900k-ért nem megy haza, pedig ha lehúzna 5 évet, aztán a büdös életben többet nem kellene dolgoznia, és oda menne, ahova akarna. :D

Mrs. Clayton 2018.03.20. 15:52:56

@libslobsi fuszal: en is arrol beszelek, bent megy a futes kibt meg baromi meleg lett hirtelen en meg bealszom ket percen bellul, ezt elkerulendo nyitottam ki az ablakot. @Arthamyr: megnezem van e az uj cegem katarban, mar inkabb oda akarok menni

Mrs. Clayton 2018.03.20. 15:55:58

@Mrs. Clayton: be kell ernem bruneivel vagy singaporeral mondjuk hong kong is listan van

Dusz 2018.03.20. 15:57:47

@Arthamyr: Nagyon teves az informacio, miszerint egy irodai dolgozo 150.000 dollart keres. Annyit mèg egy mernok sem. Max egy pilota. A tobbi matek.

Arthamyr 2018.03.20. 15:57:58

@Mrs. Clayton: Hajrá, kiváncsi lennék egy UK/Katar összehasonlításra, magyar szemmel.

Egyébként a legtutibb az lenne, hogy katari ügyfelet találnék, aki katari napidíjakat fizet, de nem tudom, mennyire nyitottak az ilyen távmunkára. Ezenfelül sajnos nincsenek katari kapcsolataim.

Ha valaki az ott élők közül tud pénzügyi céget, akiknek fejlesztő/architect kell, és részmunkaidőben/távolról is megfelelő, dobjon már egy privát üzenetet! :)

Arthamyr 2018.03.20. 15:58:52

@Dusz: A mérnök is irodai munka. Meg a CEO is.

TheTone 2018.03.20. 16:01:58

Az írás jó, a cikk élményhajhász.
Kint dolgozóként máshogy látom az egészet.
AZ, hogy boltban pakoló segít, nincs Áfa, másodlagos.
Az élet az ami hiányos arra. Sorolom:
nincs járda az utcákon, nem tudsz sétálni egy jót, sok a kocsi, és nagy a forgalom. Ha kocsit akarsz, pénz kell hozzá, jó sok.
Van egy két multi jellegű bevásárló és ennyi. Nincs sarki, közeli bolt, ahol értelmes élelmiszert kapsz, csak arab vacakot.
A munka reggel kezdődik és este ér véget. Azt felejtsd el,hogy te este elmész egy buliba:mert nincs, vagy partizni a csajokkal: mert az sincs. Szűk körök: amcsik buliznak magukba, és kész.
Este 6-kor vak sötét van, nem hiszem hogy tömegközlekedéssel, amin 50 fekete fülöp izzad szivesen utaznál köröket, mert a busz nem oda megy , ahova te akarod, sőt a taxi se.
A közbiztonság jó. Ez igaz. A katari rendes nép, annyi pénze van, hogy nem éri meg még csak rád néznie sem!!
Arab lesz a munkáltatód, aki át fog verni. Annyi pénzt kapsz európaiként, hogy kicsit jobb legyen mint otthon, és el tudd feledni azt, hogy te is rabszolga vagy.Mert az vagy.
Hétvégén is munka van, pihenőnap kevés.
Nem lehet csak úgy járkálni hazafelé,: kilépési engedély, stb.
Jobb mint Szaud arábia, ez tény. A városban elmehetsz egy két helyre, érdekes, buli, de aztán kimerül a lehetőség, és unalmas.
Vannak drága sportkocsik, amit csak a neten láthatsz.
Voltam fényűző rendevényen, na az tényleg first klass volt.

Sesamelmo (Q) 2018.03.20. 16:06:15

@Csodabogár: ha indul egy olyan sorozat, Megirom :)

Határátkelő 2018.03.20. 16:06:27

@Dikusz: Összezavartál... :D

Persze, hogy kell a poszt. :) Jó szórakozást!

Mrs. Clayton 2018.03.20. 16:09:57

@Arthamyr: hat ha csak nem bizzak ram a katari ceg felepiteset, amit ketlek, mert meg csak nem is igazgatoi posztra megyek, eselyem sincs ott dolgozni. Bruneiben van csak a listan az arab tersegbol. De ha azok is elveszik az utlevelem, akkor mar most mondom hogy kizart, mert nincs az a penz amiert ezt bevallalnam. Meg mint ahogy csodabogar szokta volt mondani meg csak kultura sincs.

puhacica 2018.03.20. 16:10:08

@Mrs. Clayton: kuldj mar erre is kicsit belole!

Arthamyr 2018.03.20. 16:10:21

@Dusz: Most hogy így írtad, csináltam egy gyors keresést, a payscale szerint Londonnal és Dublinnal is kb. ugyanúgy járnék, mint Dohával, ami meglepő, azt hittem azért van egy legalább kétszeres szorzó, ha már így írjátok, hogy ott Európában elérhetetlen színvonalon lehet élni.
Egyébként az átlagos 330k QAR sem kevés, ha azt felszorozzuk 6-tal, az kb. 2M QAR/év, adómentesen az nagyon brutális, 5 év alatt még mindig össze tud annyit tenni, hogy egy tescosabb országban nyugdíjazza magát.

Sesamelmo (Q) 2018.03.20. 16:12:24

@TheTone: sajnalom, hogy te ennyire szenvedsz itt.
Van sarki bolt ertelmes elelmiszerrel, szoktam ott vasarolni. Es van olyan is, hogy munka utan buli/ iszogatas, nem amcsikkal.a fizetesed annyi amennyit kialkudsz a szabadnapokkal es exit permittel egyutt...

Arthamyr 2018.03.20. 16:19:39

@Sesamelmo (Q): Egyébként pár személyes, szubjektív, de őszinte poszt is jó lenne, mert azt könnyű elképzelni, hogy milyen egy random EUs országban élni, de Katar azért az átlagos határátkelő tudásán (vagy ha nem is, az enyémen biztosan) már túl van, lehet, hogy teljesen téves kép él róla.

Valaki már írt Katarról (vagy UAE-ről?), ő talán fitneszedző volt, és nem ilyen szép képet festett. Kiváncsi lennék, hogy akinek jobb állása van (pl. gázipari cégnél dolgozó szenior mérnök, vezetői beosztásban van stb.), az hogy éli meg a dolgot.

kék madár 2018.03.20. 16:28:46

@ChristineK: "Eszébe jutott ez másnak is"
ironizaltam. En mindig megkerem oket, hogy ne pakoljanak, szerintem annyira ertelmetlen munka, a vasarlo csak all es nezi, ahogy pakolnak neki, mikozben o is pakolhatna

kék madár 2018.03.20. 17:09:26

@Dusz: nem mondtam, hogy nem ember irta :)

Mrs. Clayton 2018.03.20. 18:16:04

@libslobsi fuszal: bekapcsoltam a ventillatort es deli iranyba fujatok vele, lassan oda kell h erjen

M. Péter 2018.03.20. 18:47:04

@Mrs. Clayton: Brunei nem az arab térségben van, hanem Borneó szigetén.

M. Péter 2018.03.20. 19:18:51

@Csodabogár: A fiatalok közül nem a legokosabbak szokták csinálni, és némelyiküknek magától nem jut eszébe, hogy mondjuk ne a tojásra tegye a 24 doboz sört.

Dikusz 2018.03.20. 20:13:04

@Dusz:

Az igazság az, hogy erről az országról az átlagember nagyon keveset tud, itt főleg magamról beszélek. Itthon élek, és amennyit olvasni lehet Katarról, az eléggé egyoldalú, azt hiszem ezt nem kell mondani.

Visszaolvasva @Sesamelmo (Q):-nál megtaláltam a választ arra, amit egy másik hozzászóló kérdésére adott.
Egy régi ismerősöm (velemkorú, és én 60+-os vagyok) édesapja építészmérnökként dolgozott már nem tudom, melyik arab térségbeli országban. Jól keresett nagyon (olajipar), viszont nemigen volt szabad mozgásuk, nem lehetett csak úgy nekiindulniuk a világnak.
Ennek alapján gondoltam úgy, hogy nektek is elég szűk lehet a mozgásteretek. Tényleg nem rosszindulatból (azért a többiek sem abból) tételezem ezt fel.
Annyit kérdeznék csak, hogy abban a közösségben, aminek a tagjai vagytok, vannak olyan házaspárok, ahol az egyik fél katari, vagy csak magyarok vagytok?

Nagyon jó volna, ha egy másik posztban írnátok arról is, hogy mi az ami hiányzik ott élve a mindennapjaitokból.

sörm 2018.03.20. 20:46:39

Igen, nagyon érdekes lenne egy Katar - mindennapok poszt. Illetve h milyen szakmákkal éri meg elindulni? Egy klasszikus határátkelős poszt, mire figyeljen aki nekiindulna?

Van valaki a blogon Japánban? Úgy olvasnék róla...

London2009 2018.03.20. 21:06:42

UAE-ben, Qatarban negy-negy napot toltottem. Szaud-Arabiaban pedig egyet. Haaaat...nagyon szuperul eltoltottem ezt az idot, foleg ugy, hogy a munkaltatom penzet koltottem. Nyilvan van az a penz amiert par evet eltoltenek ott, de nem vagyom arra a tersegre.
Egyebkent nalunk Dubainak van csaladi vonatkozasa, mivel a ferjem elete elso hat evet ott toltotte. Ezelott 30 evvel a szuleinek ott volt vallalkozasa, majd az iskola miatt, illetve a megvaltozott dubai-i vilag miatt hazakoltoztek. Az osszes kisgyerekkori fotojan egy feher haloingben rohangal ennek eredmenyekeppen. : D

Virago_1000 2018.03.20. 21:26:00

@Arthamyr: Megertuk azt is, hogy iszlam orszagban tanitanak nekunk toleranciat, emberi jogokat.

Arthamyr 2018.03.20. 21:47:18

@Virago_1000: Nekem nincs gondom azzal, ahogy ott ezeket a dolgokat kezelik, nem hat meg az alacsonyabb státuszú külföldiek "rabszolgasorsa" (sőt, igazából senki másé sem, ha ezt önként vállalja). Csak nehezen hiszem, hogy be tudnék ott illeszkedni és tárt karokkal, szívesen fogadnának.
Ez a rabszolgasors is érdekes, pár hete voltam Londonban, a hotel személyzetében rengeteg külföldi volt, köztük egy indiai is. Itt ő volt az éttermi részért felelős, viszont mondta, hogy otthon több étterme is van, meg ehhez kapcsolódó családi vállalkozása a testvérével. Simán el tudom képzelni, hogy a nyomorgó, kihasznált ázsiaiak/afrikaiak az életük kiugrási lehetőségét kapják meg Katarban, főleg ahhoz képest, ami otthon várna rájuk.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.03.20. 22:47:43

@ChristineK: "Eszébe jutott ez másnak is. Amerikában és Kanadában is létezik ez a dolog. Bár tény, hogy lassan kihalóban lévő pozíció."

Nalunk meg eleg gyakori a pakolo fiu/lany a hipermarketekben.

Taxomükke (UK) 2018.03.20. 23:13:12

@ChristineK: A mi kornyekunkon szinte mindig megkerdezik a Sainsburyben is meg a Tescoban is, hogy segitsenek-e pakolni.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.03.21. 05:48:30

@montroyal ( CAN qc): es a legbosszantobb, amikor rakezdi: "there is an unexpected item in the bagging area" :))

2018.03.21. 06:25:59

Katar egy tipikus illiberális állam, ott is, ahogy az összes öbölmenti arab országban csak attól függ minden, hogy milyen útlevéllel érkezel. Amerikai, brit, kanadai = nyerő, bármilyen munkát megkaphatsz, tisztelettel kezelnek. Persze sose leszel egy szinten a helyiekkel.
Kelet-európai = azért tudnod kell, hogy hol a helyed, ha például fiatal magyar, orosz, román nő vagy, egyből feltételezik, hogy a testedből élsz.
Pakisztáni, filippínó, indiai, iráni, egyiptomi = jogfosztott aljanép, a szerződését adó cég élet és halál ura.

Én ismertem olyan Magyarországon végzett tanárt, aki katari nemzetközi magániskolában tanított. Kiváló fizetés és jó referencia a későbbi nyugati munkavállaláshoz oktatási területen. De sose illeszkedett be, egyszerűen nem lehet katarivá válni. Mindig egy aranykalitkában élő külföldi marad és tudta, hogy nem ott fog megöregedni, családot alapítani.
Európában legkésőbb a második generációs bevándorló már (de valójában már az első is) teljes jogú állampolgár lehet, minden jog megilleti, ami egy született németet, franciát, magyart, amerikait is megillet. Az öbölmenti és ázsiai országokban ez nagyon nem így van, szigorú kasztrendszer van, amin persze jobbára kívül áll a légiutas-kísérő, külföldi mérnök és informatikus réteg.
Az a vicc, hogy a kőkemény kasztrendszert és diktatúrát üzemeltető Katar futtatja az al-Jazeera TV-hálózatot, ami kioktatja a nyugati országokat, hogy hogy kellene bánniuk a muszlim bevándorlókkal. Magyarország ellen is folytatott kampámyt a csatorna. Közben Katarban semmibe van véve a muszlim indonéz, pakisztáni stb.
Katarral szemben amúgy ellenséges az összes környező arab állam, gondolnak egyet és blokád alá veszik. Volt már ilyen.

somlobodog 2018.03.21. 06:26:08

@Virago_1000: kB 100 éve van income tax Az usaban Te feleszu

swfla 2018.03.21. 06:26:34

@Tivadar Polgar: "...van-e hajlandosaga a szuperioritas erzesre"

ezt leforditanad magyarra? eszem megall

lüke 2018.03.21. 06:26:51

Ebben a ranglistán hányadik Katar?
divany.hu/offline/2018/03/20/mar_megint_becs_a_vilag_legjobb_helye/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
A képzettség meghatározza az életminőséget
( ahogy apám mondta :a hol lét a tudatot)

Tizedes1 2018.03.21. 06:28:56

Desztináció meg a helyesírás, lektorálás hiány az van.
Pfff

swfla 2018.03.21. 06:29:12

@Virago_1000: "mit jelent az a szo, hogy desztinacio? "

a desztinacio kerlek szepen az valami hasonlo mint a szuperprioritas. vagy szuperiporitas. vagy szuperszopiritas.

....vagy valami ilyesmi :-)

followthesun 2018.03.21. 08:02:31

@Arthamyr: szubjektiven, Katarrol. Vezeto beosztasban dolgozom itt. A velemenyem az, hogy minden azon mulik, milyen a munkaltatod. A mi esetunkben peldaul, az utlevelet nem veszik el (ez egyebkent illegalis), es kapunk "permanent exit permitet", akkor jovok megyek, amikor jolesik. Fizetest idoben kapjuk, nem "vernek at", ahogy feljebb valaki irta.
Reszemrol - otthon is jo fizetesem volt, itt a nettom az otthoninak kb harom es felszerese. Ebbol nagyjabol ugyanazt az eletszinvonalat tudom biztositani, mint otthon, par apro kulonbseggel: jobb helyen (kozvetlen tengerpart) lakom, jobb autom van, ha utazom, nem a bogacsi termalba (ami amugy szuper), hanem barhova, amit kitalal a csalad. Felretenni picivel tobbet tudok csak, mint otthon - nyilvan ez sajat dontes, lehet lakni olcsobb helyen, nem utazni stb, akkor maradna tobb.
A bulizasrol: itt a 30+ (40+, 50+ stb) vendegeket se nezik ki a barokbol, es nemcsak amcsik buliznak termeszetesen, ott vagyunk mind :)
Az idojaras nagyon mas, en speciel szeretem a meleget es imadom a tengert, aki maskepp van ezzel, elismerem, nehez lehet itt.

EgyTalDodolle 2018.03.21. 08:03:52

@swfla: Tivadar -ha jol ertettem- azt szerette volna szavakba onteni, hogy a szuletett katariak felsobbrendunek erzik-e magukat.

Csak azert probalok villogni, mert eppen ma erkezett meg az Ujmagyar-Omagyar szotaram. Ha felreertettem volna Tivadar Polgart (Polgar Tivadart?), akkor meg gyakorlom a szotarazast.

A blogbejegyzessel kapcsolatban nekem is van kerdesem, ha meg olvassa valaki a kinti magyarok kozul. Magyarorszag es Katar kozott van egy kettos adoztatas elkeruleserol szolo torveny. De tudtok esetleg konkret peldat, amikor valaki Katarbol hazakoltozott es sikerult elinteznie, hogy ne adoztassak meg a szamlajan hirtelen megjeleno osszeget? Katarban ugyan van allami nyugdij, ha valaki az allamnak dolgozik, de foltetelezem ez a kivandorolt kulfoldi dolgozokat nem erinti. A kinti magyarok kozott szokott tema lenni, hogy mikeppen erdemes tervezni a nyugdijas evekre (akar hazakoltozve akar kint maradva)?

olvaso.nl 2018.03.21. 09:13:33

@Határátkelő: nekem nagyon ugy tunik hogy az olvasok tobbsege nem tud kulonbseget tenni a "bevandorlasi" es az "expat" celok kozott.
lehet hogy erdemes lenne egy uj "expat" taget biggyeszteni az ilyen cikkek melle es akkor talan elobb utobb megerti az atlag, hogy a katari/kinai/malaj stb eletet nem lehet osszehasonlitani egy europai, eszakamerikai vagy ausztral/nz elettel mert teljesen mas a motivacio a koltozeshez...

Argus_ 2018.03.21. 09:13:53

... nem jó Katarban élni.

Arthamyr 2018.03.21. 09:43:05

@followthesun: " A mi esetunkben peldaul, az utlevelet nem veszik el (ez egyebkent illegalis), es kapunk "permanent exit permitet", akkor jovok megyek, amikor jolesik. Fizetest idoben kapjuk, nem "vernek at", ahogy feljebb valaki irta." - Köszi, ezt így is gondoltam, hogy van, de azért jó, hogy leírtad. Gondolom ez nem csak a nagyon magas vezetői pozícióknál van így, hanem már a "normálisabb" állásoknál is. Pl. ha kimennék informatikusként, csak nem vennék el az útlevelem, és korlátoznák mikor hagyom el az országot. Leszámítva azt persze, hogy a céggel meg kell egyezni, hogy mikor megyek szabadságra, de nem tudom, hol lehet olyat, hogy szólok, hogy akkor holnaptól 3 hétig elmegyek nyaralni. :)

Kedélyes Paraszt 2018.03.21. 11:07:38

@kettős mérce: es itt egy harmadik oldal is. emlekeztem a cikkre, mondom csak megkeresem, mert eg es fold a ketto:
hellomagyarok.blog.hu/2017/05/10/egy_nap_a_vilag_leggazdagabb_orszagaban

followthesun 2018.03.21. 11:07:52

@Arthamyr: ahogy irtam, ez inkabb a cegtol, mint az allas szintjetol fugg. Az valo igaz, hogy Katarban a munkavallaloi jogok - hmmm - erosen korlatozottak, emiatt kiemelten fontos, hogy a ceg, aki alkalmaz, hogy all a dolgozokhoz. Sajnos, nagy cegnel is vannak otthoni szemmel nezve durva dolgok.... a valasztovonal inkabb a management milyensege. Volt ismeros, aki big4 ceg helyi leanyanal dolgozott, es eleg katasztrofalis szemelyes tapasztalatokkal tavozott, joval a tervezett ido elott. Szemelyes nem-kedvelesek, ellentetek itt sokkal inkabb meg tudjak keseriteni a mindennapokat, mint otthon.
Ha azt tervezed, hogy kijossz, en tuti nem beszelnelek le, de ha erik egy job offer, akkor erdemes a helyi magyar kozosseg tagjainal erdeklodni, mire erdemes figyelni.... Ahogy a posztban is irtuk, nagyon jo es segitokesz az itteni kolonia.

followthesun 2018.03.21. 11:08:01

@EgyTalDodolle: Adozas: eleve otthon erdemes takarekoskodni, tehat a keletkezo felesleget nem Katarban tartani.... Amugy pedig, be tudunk szerezni az itteni penzugyminiszteriumtol egy katari illetosegigazolast, amit kesobb, kerdesek eseten, a magyar (vagy barmelyik masik) adohatosagnak be tudunk mutatni, igazolja a Katarban toltott adoeveket.
Nyugdij: hat azert van a magasabb netto fizetes, hogy sporoljunk a nyugdijas evekre :) vegytiszta ongondoskodas.

kommentes nikk 2018.03.21. 11:08:29

Reklámízű anyag, de ha igazi is, jól láthatóan a felső tízezer életmódjáról szól, ahogy mások is említették, az érdemi munkát az ázsiai rabszolgák végzik, az ő beszámolójuk talán nem lenne ennyire lelkes. A dűnézés jól értem, hogy böszme terepjárókkal homokban csapatást takar? Remek szórakozásnak hangzik, kifinomult, igényes időtöltés, mondjuk arrafele a dögmeleg, száraz, sivatagos helyeken másra nem is nagyon lehet számítani. 36 fokos víz, uramisten, gondolom akkor a levegő van vagy 45-50 fokos, szintén szórakoztató lehet olyankor kint lenni. Piázni egyébként lehet? Én speciel már csak azért sem mennék arrafele lakni, mert elfelejthetném a biciklizést.

Arthamyr 2018.03.21. 14:33:55

@followthesun: "Szemelyes nem-kedvelesek, ellentetek itt sokkal inkabb meg tudjak keseriteni a mindennapokat, mint otthon." - Köszönet ezért is, nagyon hasznos információ. Nekem pl. pont elég ahhoz, hogy ne is gondolkodjak az odamenésen. Én a személytelen környezetet szeretem, nekem még a "nyugati" is sok, sajnos itt is rengeteg múlik a kapcsolatokon (az előrelépéshez fontos, hogy a megfelelő ember(ek)nek jó véleménye legyen rólad, és ezt nem (csak) teljesítménnyel lehet elérni), sokáig tartott, mire végre ki tudtam kerülni, nem akarok újra ebbe a szarba lépni. :) Másrészt kvázi nyugdíjas vagyok, én igazából csak katari ügyfelekben lennék érdekelt, odamenni alkalmazottnak csak irreálisan sok pénzért mennék. De ettől függetlenül érdekel, amit írtok, mert nem árt képben lenni, hátha az irreálisan sok nem is irreálisan sok a megfelelő feltételek teljesülése esetén.

Arthamyr 2018.03.21. 14:35:21

@kommentes nikk: Kutyát nem érdekelnek az "ázsiai rabszolgák", nem az a cél, hogy egy magyar ember az ő csoportjukhoz csatlakozzon, akkor inkább maradjon otthon.

Arthamyr 2018.03.21. 14:40:45

@followthesun: Ezen az otthoni megtakarításon elgondolkodnék, manapság azért olyan rettenetesen sem a pénzügyi cégeket, sem a magántulajdont nem tisztelik Magyarországon. Nemrég a magánnyugdíjat államosították, bankadót vetettek ki, lehet, hogy legközelebb kitalálják, hogy mondjuk megadóztatják a bankban lévő pénzt (bár talán most is van kamatadó, csak nincs kamat, így nem látszik). :) Ráadásul a forint sem a legjobb valuta, ha neadjisten abban akarna valaki megtakarítani, bár spekulációra alkalmas lehet.

Sickboy75 2018.03.21. 15:13:09

@Virago_1000: úticél (hely ahova utazni akarsz ...)

pappito · http://pappito.com 2018.03.21. 21:22:46

@Virago_1000: újabb baromság. 1913 óta van jövedelemadó az USAban

Herr Géza 2018.03.21. 23:34:41

@pappito: Ugyan már, Soros bácsi akkor alapította FED-et, ami azóta számolatlanul nyomtatja a $-t (újabban már csak fénymásolja...) és adja kölcsön az amerikai államnak brutális kamatra. Te ezt nem tudtad? :))))

Herr Géza 2018.03.21. 23:38:30

@Virago_1000: A gyógyszeredet ugye megint nem vetted be? Figyelj rá, mert még megmurdalsz itt nekünk, aztán kin röhögnénk ekkorákat?

pappito · http://pappito.com 2018.03.21. 23:41:03

@Herr Géza: tudtam, csak nem sejtettem!!!! :)

külömbe' is, hány tudóst adott a világnak katar? ERRŐL ENNYIT!

M. Péter 2018.03.21. 23:46:18

@Virago_1000: @pappito: 1861-ban vezették be először.

Herr Géza 2018.03.21. 23:59:53

@pappito: Hány tudóst? Mindet. Egykő Albert, meg Hókirály István is mind magyarok voltak... :D

Herr Géza 2018.03.22. 00:01:01

@Herr Géza: Mármint, hogy minden nagy tudósa a világnak magyar vót...

pappito · http://pappito.com 2018.03.22. 00:12:26

@M. Péter: de az akkor ideiglenes volt, nem maradt bevezetve.

Csak kipróbálták, hogy klassz-e :)

Dikusz 2018.03.22. 09:11:13

@Arthamyr: " csak nincs kamat, így nem látszik). :)"
ez valóban így van...

Golf2 2018.03.22. 11:21:22

@Arthamyr: "a forint se a legjobb"... Én is azt hittem vettem helyette dollárt és az még szarabb, lement 20%-ot Ha hagyom forintban 2 évig nem ingyen dolgoznék hála trumpnak.

Arthamyr 2018.03.22. 11:56:31

@Golf2: "spekulációra alkalmas lehet"

sZulamith 2018.03.22. 17:53:59

Szerencsés a posztiró, hogy ilyennek látja Katart. Olvastam az "Egy nap a világ leggazdagabb országában" leirását egy magyarnak. Nagyon más mint ez a poszt:)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.03.22. 21:13:48

Érdekes, ezek a drága jó arabok vajon Európában miért nem tudnak így viselkedni???
Az európai no-go zónákban ki merne egy autót üresen ott hagyni járó motorral??
Na, erre jöhetne valami okos válasz...

Szabinho 2018.04.10. 17:52:20

Ugy tudom az arab orszagokban soha nem lehetsz allampolgar es csak addig maradhatsz amig dolgozol.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása