oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. december 25. 06:30,  Karácsonyi furcsa kettősség 177 komment

2017. december 25. 06:30 Határátkelő

Karácsonyi furcsa kettősség

Karácsonykor sok mindenen elgondolkodik az ember. Ilyenkor eszünkbe jutnak régi ünnepek, ajándékok, és persze látjuk azt is, ami körülvesz minket. Móni is így van vele, és elhatározta, segíteni próbál a rászorulókon. Karácsony első napján következzen hát az ő ünnepi posztja.

Immár hagyományosan minden évben megkérlek titeket, küldjetek képe(ke)t egy-egy rövid mondattal, vagy a helyszínnel a Ti Karácsonyokról. Lássuk, hogyan ünnepelnek a magyarok a nagyvilágban! A cím: hataratkeloKUKAChotmail.com.

karacsony_3_foto_pixabay_com_jill111.jpg

„Itt a karácsony. Múlt vasárnap elmentem a budai Allee Bevásárló Központba lányommal és a barátnőjével. Ők elmentek vásárolni én pedig beültem a Szamos cukrászdába. 

Leültem egy középső asztalhoz, egy hosszú kávét kértem tejszínhabbal. A tejszínhabot itt lehet külön kis tálkában kérni és itt a saját készítésű süteményekhez is használt habot kapja az ember. 

Hirtelen olyan nyugalom fogott el. Az ősz nekem nagyon sok változást hozott az életemben, amiből egyébként is kijutott mostanában. Úgy éreztem ott, annál az asztalnál, hogy most nincs semmi, csak nyugalom, jó érzés, várakozás. Az Allee melletti utcában vásár van, amire ráláttam az asztalomtól. 

A kávé nagyon finom volt. Élveztem, hogy egyedül vagyok és az érzést, hogy ki tudok zárni magamból minden rosszat. A karácsony azóta igazán nagyon kedves ünnep nekem, amióta mi itt élünk Budapesten, férjem pedig New Jerseyben. A rá való várakozás már önmagában is ajándék. 

Woody Allen egyszer azt mondta egy interjúban, amikor megkérdezték tőle boldog-e, hogy mindig van egy kis szomorúság az emberben, a világ miatt, amiben élünk. 

Egy régi karácsony 

Nekem sokszor eszembe jut egy harminckét évvel ezelőtti karácsony, amit a családommal töltöttem Budakeszin. Nagyon jó volt együtt lenni, boldog voltam. A konyhában szólt a rádió és a műsorban arról beszéltek, mennyi idős ember van, aki egyedül tölti az ünnepeket és senki nem kíván nekik Boldog karácsonyt. Aznap este álomba sírtam magam. 

Azóta is kísért ez az érzés, főleg most, amikor itt, a mai Budapesten annyi szegény ember jön velem szemben az utcán, a villamoson, a buszon, a hírekből, a játszótérről. 

Furcsa kettőség van bennem minden karácsonykor. Néha elszégyellem magam, ha túl sokat eszünk. Ilyenkor mindig eszembe jutnak azok a gyerekek, akiknek nemhogy ajándék, de még rendes étel sem jut. 

Elhessegetem a gondolatot. Nem akarok ezen agyalni. Boldog akarok lenni karácsonykor. Ki akarom zárni a külvilágot. De nehéz. 

Ötlet a jótékonyságra

Tudom, hogy az ember számvetést általában karácsony után szokott csinálni. Az év végén, amikor jönnek a fogadalmak. Majd lefogyok, majd jobban spórolok, majd leszokom a cigarettáról. 

Én egy ideje azt tervezgetem, hogy áthívom a szomszédokat. Négy család lakik egy folyosón és néha vannak kisebb összezördülések. Gondoltam nem lenne rossz, ha leülnénk együtt és jobban megismernénk egymást. De csak nem megy, hogy vegyem a fáradságot és meghívjam őket egy kávéra. 

Most éppen azon gondolkodom, ha visszakerülünk Amerikába, mi legyen a lakásunkkal. Itt álljon üresen, amikor annyi ember fázik télen, és én amúgy is fizetném a rezsi nagy részét? 

Arra jutottam, hogy meg kellene keresni Komjáthi Imrét, aki felvállalja azt a nem hálás feladatot, hogy a vállára veszi a szegények problémáit. Ő esetleg tud majd ajánlani olyan családot, vagy egyedül élő embert, akit nyugodt lélekkel ide fogadhatunk. 

Na, akkor viszont tényleg meg kell hívnom a szomszédokat egy kávéra. Hiszen nekik kell majd együtt élni ezekkel az ismeretlen emberekkel, ők vajon mit szólnak?

 Az adakozás következményei 

Időről időre rá kell, hogy jöjjek, az adakozásnak vannak járulékos költségei. Arra is rájöttem már (csak magam nevében tudok beszélni), hogy amikor adok, azt is önzéssel teszem, mert csak addig adok, amíg az jólesik. 

Amikor ételt veszek a játszótéren játszó éhes gyerekeknek, akkor egy idő után azt veszem észre, hogy jönnek és várják a következő csokit, a következő kekszet. Minden nap nem tudok nekik adni valamit. Ez az én magyarázatom. 

Helyesen inkább, nem akarok. Megtehetném, hogy minden nap kapnak valamit, ami nem kerül sokba. Helyette jobb elmagyarázni nekik, hogy ha kaptok valamit, azt értékeljétek, de ne várjátok el. De milyen nehéz ezt elmondani egy gyereknek! 

Aztán azon kapom magam, hogy ha nekik nem is vettem semmit, akkor adtam a hajléktalannak (újra és újra). Már megint vettem valamit az Intersparban, amit aztán odaadtam a Máltai Szeretetszolgálatnak, akik ott állnak az ünnepek alatt a kijáratnál. 

Túl nagy hangsúlyt kap az ajándékozás 

Budapesten ma szembe jön a szegénység az emberrel. Nagyon nehéz elmenni mellette. Amikor este összegyűlünk a családommal (egy pár éve apukámnál szoktunk összegyűlni) akkor képes vagyok teljesen elfeledkezni a nélkülözésről. Az tényleg egy ünnep. 

Amikor lányom kijött az Allee-ből és megmutatta, mit vett az osztálytársának, rákérdeztem, hogy mennyibe került. 3.000 forint körül. Őszintén elképedtem azon, hogy ennyi pénzt elköltött. Erre azt reagálták a barátnőjével, hogy van, aki 8.000 forintot is költött már a másikra. 

Sokszor érzem azt, hogy az ajándékozás túl nagy hangsúlyt kap ilyenkor. Pedig miről szól ez az ünnep? 

Jézus Krisztus születésére emlékezik karácsonykor a keresztény világ, a nem keresztények pedig a szeretet ünnepét ülik (látom egy cikk felvezetőjében). 

Annak örülök, hogy lányom nagylelkű és nem olyan sóher, mint az anyukája, de azt is fontosnak érzem, hogy el legyen neki magyarázva, az ünnepek nem arról szólnak, hogy licitáljuk túl egymást ajándékvásárlás terén. 

Az a kislány, aki 8.000 forintot költ egy másik gyerekre az osztályból, valószínűleg elvárja, hogy neki is jó ajándék jusson. De ezt sokan nem tudják megengedni maguknak. 

Elméletileg van egy összeghatár, amit a tanárok ilyenkor meg szoktak szabni, de ezt nehéz ellenőrizni. 

Nekem szerencsém van, mert ilyenkor hátradőlök, hiszen férjem Amerikából elég sok mindent szokott hozni a rokonoktól is. Az én feladatom a főzés és sütés, takarítás. 

Ajándékok gyerekkorban és most 

Nálunk a családban az lett a szokás, hogy a felnőtteknek semmit nem veszünk. Sok gyerek van, elég nekik megvenni az ajándékot. Persze, ezt azért megszegi az ember néha. 

Manapság egyébként is nehéz ajándékozni, mert nagyon nagy a választék. Mi még gyerekként olyan fantasztikus dolgoknak örülhettünk, mint az a járóbaba, amit apukám Moszkvából hozott. Micsoda ajándék volt az! Meg az elemes baba, ami négykézláb tudott mászni. Ma már nagyon nehéz a gyerekeket elkápráztatni egy ajándékkal, hacsak nem csillagászati összegekbe kerülnek. 

Mi most is próbálunk arra törekedni, hogy több pici ajándék legyen a fa alatt. Vagy most például azt kérte lányom, hogy elvihessen egy barátnőjét egy VIP mozira. 

Ez a poszt egy kis önzésből született. Talán kapok értelmes ötleteket vagy tanácsokat, arra nézve, hogy lehet így kiadni, „ajándékbérbe” adni egy lakást.

Szóval, a terv az, hogy a kétszobás lakás egyik szobáját teljesen lezárnám, ahol a cuccaink maradhatnának. 

A feltételem az lenne, hogy amikor hazajövünk látogatóba, akkor ne legyen senki a lakásban. Egyébként is az a cél inkább, hogy télen, a nagy hidegben lehessen valaki egy komfortos lakásban. 

El sem tudom képzelni, milyen lehet az, amikor valaki a saját otthonában fagyoskodik egy egész télen át, ami bizony, ha a hideget nézzük hat hónap. Eddig tart a fűtési szezon, ami néha még ennél is hosszabb. 

Még van egy ok, ami miatt ezt a posztot megírtam. Az egyik hozzászólót egy pár nappal ezelőtt sikerült nagyon megsértenem. Tőle szeretnék elnézést kérni: ne haragudj, túllőttem a célon, bár nem ez volt a szándék. Remélem, még szóba állsz velem. 

A hit és a tana 

Ugyan, azt írtam, mi nem vagyunk vallásosak, ami nem azt jelenti, hogy lányunk el van tiltva Jézustól. 

Én akartam neki esélyt adni az iskolai hittanórák keretében. Meghívást kaptunk az iskolájába, ahová a különböző egyházak képviselőit hívták, akik bemutatkoztak egy délutáni órában. 

Lányom is velem volt, őt is be akartam vinni, de őt nem engedték be. Itt ért véget a próbálkozás, mert úgy gondoltuk, hogy az a gyerek, akinek ezeket az embereket kell hallgatnia az iskolában, az hadd hallgassa már meg őket a bemutatkozó előadáson is. 

Azért is gondoltam, hogy esélyt adok neki a hittanra, mert amikor még óvodás volt sokszor el kellett olvasnom neki ezt a nagyon szép történetet: Ruben Saillens eredeti meséjét Lev Tolsztoj átdolgozásában, Panov apó különös napja címmel. Akinek kicsi gyereke van, annak nagyon ajánlom. 

A történet lényege: az öreg suszter egyedül tölti az ünnepeket. Sóvárogva nézi a szomszédos házakban az ünneplő embereket.  Egy hang megszólítja: „Panov apó! Azt kívántad, hogy megláthass, hogy betérjek a műhelyedbe és megajándékozhass. Holnap reggeltől estig figyelj, és én eljövök. Légy nagyon figyelmes, hogy felismerj, mert nem mondom meg, ki vagyok!” 

Aztán csak nem látja Jézust, de jön egy fázó, idős férfi, aki az utcát söpri, jön egy fiatal nő, a karon ülő gyermekével, éhesen, fázva, a szomszéd faluig gyalogolva, ahol befogadja majd valaki. A férfit kávéval kínálja, a nőt levessel, a gyermeknek pedig tejet melegít. 

Később azon gondolkodik szomorúan, hogy vajon miért nem látta Jézust. Aztán megint hallja a hangot. 

„Éheztem és ennem adtál, szomjaztam és innom adtál, jövevény voltam és befogadtál. Miközben ezeken az embereken segítettél, - velem tetted azt.” 

Békés ünnepeket kívánok minden kedves olvasónak és azt, hogy legyen az életében olyan pillanata, amikor azt érzi, hogy most kapott vissza valamit, abból, amit adott idáig!!!!!” 

HÍRMONDÓ 

Ismét kék lesz a brit útlevél 

Úgy tűnik, a britek a szimbólumok terén is szakítani kívánnak majd a jelennel az uniós kilépést követően. Legalábbis erre utal, hogy a Brexitet követően újból a hagyományos kék lesz az útlevelük a jelenlegi bordó helyett. 

Ki mit eszik karácsonykor? 

A kérdés ebben az esetben a különböző európai országok szokásaira vonatkozik. Lássuk, mit esznek a németek, olaszok, spanyolok és a többiek! 

Amerikában kezdene új életet Kállay-Saunders András 

A New Yorkban született, de Magyarországon befutott énekes amerikai karriert tervez, és tervei szerint a lehető leghamarabb el is költözne ennek érdekében az Egyesült Államokba. 

(Fotó: pixabay.com/jill111)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: karácsony Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4913519967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2017.12.25. 07:00:58

A rezsit hogy intéznéd,ha gond lenne a lakással,lakóval téged piszkálnának.Szerintem add el.

kék madár 2017.12.25. 07:36:45

a bocsanatkeres nem egyszerubb direktbe?

Arthamyr 2017.12.25. 08:31:32

"A feltételem az lenne, hogy amikor hazajövünk látogatóba, akkor ne legyen senki a lakásban." - Ez elég húzós feltétel (addig mit csinál a lakó), bár függ attól, milyen gyakran jöttök. Nem lehet enélkül megoldani? Lehet rokonoknál, barátoknál lakni, mi nyáron 7 hétig voltunk otthon, ebből ha 15 napot töltöttünk a saját házunkba. Alapvetően a barátok, rokonok örülnek ennek és szívesen látnak, ha meg nem, akkor nem kell jönni. :)
Amúgy valakinek foglalkoznia kell a lakással, lehet, hogy van erre szakosodott (neked megfelelően jótékonysággal foglalkozó) cég Magyarországon is. Látok pár buktatót ezzel a jótékonysági kiadással kapcsolatban, de sok sikert hozzá, a jó szándék becsülendő. Én tuti eladnám, (vagy piaci alapon adnám ki, de csak akkor, ha van rá cég, aki csinálja) ez jó eséllyel nem lesz "fire-and-forget", ezzel a nyakadba veszel egy távolról menedzselendő problémát.

Csodabogár 2017.12.25. 10:27:48

Moni ismerem a jó szándékodat és a jó lelkedet, de nagyon lebeszélnélek erről a lakáskiadásról. Ha gondolod, hogy végleg Amerikában maradsz, akkor add el, mert különben csak a bajod lesz vele. Egyébként sajnálom, hogy megfutamodsz a jövő évi választásoktól. Nem hittem, hogy ilyen hamar feladod.
Ha viszont gyakrabban akarsz jönni hosszabb időkre Pestre, akkor zárd le és fizesd a rezsit.
Nekem volt egy lakásom Marbellában. Kizárólag ismerősöknek adtam oda és ingyen, de még így is értek kellemetlen meglepetések. Ami ingyen van vagy olcsó, annak nincs becsülete. Ez érvényes az ingyen munkára is.

Bredpitt Monika 2017.12.25. 10:36:08

Békés karácsonyt kívánok mindenkinek!!!

Bredpitt Monika 2017.12.25. 10:44:19

@Golf2: @Arthamyr:

@Csodabogár:

nagyjából arra számítottam, hogy sokan azt fogják tanácsolni, adjuk el a lakást, ez az ötlet a családomnál kiverte volna a biztosítékot, ők nem is tudnak róla (a vérvonalbeliekről beszélek, nem a férjemről)

köszönöm az összes véleményt, ami jönni fog, bármilyenek is lesznek, biztos segítenek majd,

az én talán nagyon naív ötletem az lett volna, hogy a fent említett úr, ismerve a tevékenységét, talán besegítene, ő tudná, kik azok az emberek, akikben meg lehet bízni......

(mi még most sütünk mézeskalácsot, úgyhogy eltűnök, aztán jövök)

a lakáskiadásra akartak rábeszélni sokan, hogy legyen bevétel, de aztán abban maradtunk, hogy álljon inkább üresen, hogy ha jövünk haza, akkor legyen hol lakni, merthogy én még mindig nem tudom elképzelni, hogy Magyarország csak emlék legyen...

Bredpitt Monika 2017.12.25. 10:45:25

@kék madár: már bocsánatot kértem tőle, még aznap, de azóta nem is láttam a blogon, ez több, mint egy hete volt, remélem még szóba áll majd velem (Pinkről van szó)

skye8 2017.12.25. 10:45:59

Boldog karacsonyt Moni! Mikor terveztek visszajonni E-Amerikaba? Ha kiadod a lakasod szerintem legalisan, penzert add ki. A berlokkel ugyis sok baj van mert nem tisztelik mas tulajdonat, nem vigyaznak ra. Ha ingyen Es papirformak nelkul adod ki a lakasod kinyitod az ajtot mindenfajta abuzusnak pl. ellopnak butorokat a lakasbol te pedig fizetheted a kart Es lehet meg azt sem Tudod bebizonyitani hogy a berlod ott lakott ha minden kozuzemi szamla a te nevedre jon.egy lakas szerintem nem jatek Es ne legy konnyelmu, segiteni lehet maskepp is a raszorulokon.

Bredpitt Monika 2017.12.25. 10:47:04

@Csodabogár: "Egyébként sajnálom, hogy megfutamodsz a jövő évi választásoktól. Nem hittem, hogy ilyen hamar feladod. "

Jajjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj!!!!!

Szó sincs róla, azt még tuti, hogy megvárom, de ez a kiköltözés ki tudja mikor lesz. Mivel összeakadt a bajszom az amerikai hatóságokkal, ezért nem biztos, hogy könnyű menet lesz.

Bredpitt Monika 2017.12.25. 10:48:44

@skye8: "Es ne legy konnyelmu, segiteni lehet maskepp is a raszorulokon. "

Na, az ilyen hozzászólásokra számítok. Lehet, a nap végére meggondolom magam. Ezt mos komolyan mondom, nem gúnyból.

Bredpitt Monika 2017.12.25. 11:01:25

@Arthamyr: "Ez elég húzós feltétel (addig mit csinál a lakó), bár függ attól, milyen gyakran jöttök. Nem lehet enélkül megoldani? "

Szerintem ez nem húzós feltétel, ha azt nézem, hogy kapnak egy lakást, amiben ingyen élhetnek. Nem kérnék lakbért, és mivel egyébként is fizetném a rezsit, ami akkor is itt van, amikor üresen áll (közös költésg, gázátalány, főtáv....ezt mind fizetnem kell, meg valami elmü alapdíj).

Ezeknek az embereknek amúgy van hol lakniuk, csak télen fáznak nagyon és ezt a posztban is említettem, hogy ez lenne az alapötlet.
Ha már az megvan nekik, hogy nem fagynak halálra, akkor is sokat segítettél.

Bredpitt Monika 2017.12.25. 11:03:45

@Arthamyr: Nem kérnék lakbért, és mivel egyébként is fizetném a rezsit, ami akkor is itt van, amikor üresen áll (közös költésg, gázátalány, főtáv....ezt mind fizetnem kell, meg valami elmü alapdíj)

a mondat folytatása lemaradt:

a rezsit továbbra is én állnám, azt a részt, amivel ők nem növelnék meg költségeket, a vizet nyilván ő fizetné, meg az áramot, telefont kiiktatnám

Bredpitt Monika 2017.12.25. 11:12:52

@Csodabogár: Ha viszont gyakrabban akarsz jönni hosszabb időkre Pestre, akkor zárd le és fizesd a rezsit.

Igen, ez a terv, nem tudok lemondani Budapestről, pedig sokszor eszembe jut, hogy talán azért lenne jó eladni, mert ez a környék nem lesz jobb, úgy tűnik, most még lehetne pénzt kapni érte.

Ráadásul a közös képviselővel is gondok vannak, körbevette magát a rokonokkal (gondnok, vízvezeték szerelő.... ..) és úgy tűnik, hogy nem igazán a lakók érdekei az első nekik, sok vita van mostanában és nagyon nehezen viselem, hogy hiába van nekem nagy szám, ha a 65 lakásból lent van a közgyűlésen 12 ember (ebben én is benne vagyok).

Csodabogár 2017.12.25. 11:28:28

@Bredpitt Monika: Pink dolgozik mint egy őrült, mondta előre. Karácsony és újév, nyilván teltházas a hely ahol ő van.

Csodabogár 2017.12.25. 11:32:31

@Bredpitt Monika: Állampolgár és feleség vagy vagy nem?
Igaz Lényem is állampolgár már ezer éve, de mikor utoljára voltunk, elkezdetek kérdezősködni, hogy hol volt ilyen sokáig stb. Mi közük hozzá! Mindegy, Lényemnek is tele lett velük a hócipője, totál elmúlt a szerelem, ami 45 évig tartott.

adg 2017.12.25. 11:35:23

@Bredpitt Monika: akkor roviden ha osszefoglalom:
- gondok vannak a lakassal a kozos kepviselo miatt
- olyanoknak akarod a lakast odaadni, akiknek amugy van hol lakni, csak faznak
- amikor hazamesz, menjenek el

Hat ha en lennek te, akkor eladnam a lakast, es felretennem az arat. Nem tudom, mennyit er a lakas, de ha az arat lekotod, lehet, hogy hozna havi 20-30 ezret, amit odaadhatnal a kiszemelt csaladnak kiegesziteni a futesszamlat, hogy ne fazzanak. Esetleg kiegeszithetned azzal a penzzel, amit amugy a rezsire kellene fizetned. Nem tudom, mennyi idokre mennel haza, de akkor meg berelhetnel magadnak valamit arra az idore.
Igy biztosan nem laknak le a lakast, nem lenne gondod a kozos kepviselovel, a szomszedokkal, stb. Nem verhetne at vele senki, es nincs az a kellemetlen helyzet, hogy ok ott laknak, es amikor te hazamesz, addig kapjak rendbe a lakast es menjenek el, mig neked egy olyan helyre kell hazamenned, ahol amugy lakik valaki.

Es ha nem hivatalosan adnad oda, akkor elzarod magad minden jogorvoslattol, ha gond van, ha hivatalosan, akkor meg esetleg magadra huzod az adohivatalt, hogy biztos ingyen adod-e, meg ez milyen termeszetbeni juttatas a masiknak, ki hogy adozik, bubanat.

En biztos nem csinalnam, ha akkora szivem lenne, mint neked, inkabb kivalasztanek egy-ket csaladot, aztan kuldjek el nekem a futesszamlat, en meg befizetem. Es nem adnek penzt kozvetlenul.
Maradhatnanak a megszokott helyukon, nem tortenhet kellemetlen meglepetes, es neked is sokkal egyszerubb.

Csodabogár 2017.12.25. 11:35:58

@Bredpitt Monika: Ez sajnos mindenhol így működik, már amennyit én hallok. Nálunk csak 4 tulajdonos van, de abból kettő nem szereti egymást. Az egyszerüség kedvéért már évek óta nem volt gyűlés. E-mailban bonyolódik minden.

Csodabogár 2017.12.25. 11:38:46

@adg: Ezzel tökéletesen egyet értek. Csak remélni tudom, hogy Monit nem űzi bele a szive valami meggondolatlanságba, amiből csak baja és gondja lenne.

lógás Hugó 2017.12.25. 11:40:07

Üdv.
Ez egy szép dolog, de szerintem ebben a formában nem működik. Ha valaki nem fizet valamiért azt nem fogja megbecsülni....
Főleg ha nem hosszútávra költözik oda, hiszen ha éppen hazajöttök akkor neki el kell addig mennie.
Inkább add ki hivatalosan cég által, aki vigyáz a lakás állagára és felügyeli. A bevétel egy részét pedig oda tudod adni mondjuk egy egyedülálló gyerekes anyukának vagy apukának. Esetleg kikötve hogy a gyerek iskoláztatására (pl ösztöndíj) legyen költve...stb
A bevétel egy kisebb részét pedig gyűjtöd egy bankszámlán, és amikor hazajössz kényelmesen kijön belőle egy hotel.
És akkor nem azzal kezded az itthonlétet hogy egy hétig takarítod a lakást......
Boldog Karácsonyt!

Taxomükke (UK) 2017.12.25. 11:50:49

@adg: Remekul leirtad, hogy is erdemes (es tanacsos!) ezt csinalni.

Arthamyr 2017.12.25. 11:51:10

@Bredpitt Monika: Még pár ok, hogy megszabadulj a lakástól. Vagy megbünteted a lakóközösséget valami tróger lakókkal? :D

Arthamyr 2017.12.25. 11:54:36

@adg: @Bredpitt Monika:
Na ez mennyivel életszerűbb megoldás. Asszem inkább pofám befogom, adg-nél jobban úgy sem tudnám elmondani.

lógás Hugó 2017.12.25. 12:04:32

@adg:
Majdnem ugyanazt írtuk.. :)
Amikor elküldtem akkor még nem volt fenn az írásod mivel én még "trollgyanús" vagyok......

Bredpitt Monika 2017.12.25. 12:08:02

Köszönöm a válaszokat. Jók vagytok. De tényleg.

Minden tanács számít valahogy. Bár annak idején a most nomádmatyi néven futó hozzászóló azt kérdezte az amerikás poszt második részénél, hogy minek kértem tanácsot, ha szinte mindenki azt mondta, hogy ne jöjjünk haza és mégis hazajöttünk.

Akkor nekem az volt erre a válaszom (magamban, mert akkor még nem voltam regisztrálva hozzászólóként), hogy pont azért, mert ha 100 ból 98 azt mondja ne menj, és te mégis úgy érzed , hogy menni kell, akkor menni kell.

Shanarey 2017.12.25. 12:29:44

Lakás kiadás "ingyen" ma? Nos ha kalandvágyó vagy akkor hajrá. Ha viszont nem akkor eszedbe se jusson. Én valamikor rég kiadtam a lakásom, s nem ingyen, de az első két albérlőmmel, semmi gondom nem volt, ám azzal aki utoljára, nos azzal sok gond volt, és némi anyagi veszteség. Ma már ez rosszabb. Add el, avagy zárd le, s akkor oda bármikor visszatérhetsz. Persze ha ezt választod, akkor marad a költség, s a lakást is nagyon le kell zárnod, mert ha rájönnek hogy a tulaj külföldön él akkor feltörik és beköltöznek. S a beköltözők, majd azt állítják hogy te és ők szóban megegyeztetek. Ezzel pedig a hatóság nem sokat tud tenni. Naná hogy nem, mert ahhoz ész kellene, s akarat.

P.Elliot 2017.12.25. 12:30:38

@adg: Tokeletesen osszefoglaltad......, kar lenne nem megfogadni Moninak.

Bredpitt Monika 2017.12.25. 12:43:16

@adg: "Hat ha en lennek te, akkor eladnam a lakast, es felretennem az arat. Nem tudom, mennyit er a lakas, de ha az arat lekotod, lehet, hogy hozna havi 20-30 ezret, amit odaadhatnal a kiszemelt csaladnak kiegesziteni a futesszamlat, hogy ne fazzanak".

Ez a rész nekem azért ijesztő (bár tudom hogy valahol vad gondolat, de azért leírnám), mert itt, ma Magyarországon én nem lennék nyugodt ennyi pénzt bankban tartani. Itthon jobban megéri lekötni, mint pl az USA ban, de nekem elég volt hallani személyesen a Questor károsultak történeteit.

Meg volt elég régen a Postabank botrány, az is elég ijesztő volt.

aki nem emlékszik már rá:

24.hu/tudomany/2011/02/28/ezrek-az-utcan-kitor-a-postabank-panik-1997/

(nekem itt volt a pénzem és nem álltam sorban, mert kevesebb, mint 1 millióm volt a számlámon, gondoltam azt az állam úgyis megtéríti, de manapság már nem bíznék ebben)

Bredpitt Monika 2017.12.25. 12:47:11

@Shanarey:

most éppen még azon szenvedünk, hogy az előző ismerős lakó, akitől nem kértem bérleti díjat, csak a számlákat fizette legalább, de a sütőm az most konkrétan azért nem működik tökéletesen, mert a drága hagyta lefolyni a zsírt,

a sütőajtó tetejére, ami nem lett soha letisztítva, és mivel ő nem használta a sütőt, ezért beleragadt a zsir az ajtóba, és amikor én kinyitottam először leszakadt az ajtó egyik fele,

és ez még nem nagy probléma........tudom , hogy vannak kockázatok

Bredpitt Monika 2017.12.25. 12:53:34

@adg: "Es ha nem hivatalosan adnad oda, akkor elzarod magad minden jogorvoslattol, ha gond van, ha hivatalosan, akkor meg esetleg magadra huzod az adohivatalt, hogy biztos ingyen adod-e, meg ez milyen termeszetbeni juttatas a masiknak, ki hogy adozik, bubanat."

Igen, erre is gondoltam. Főleg arra a részre, hogy a NAV majd megtalál esetleg.

Az, amit meg szintén jól látsz és szomorú erről beszélni, vagy nem is tudom mi a jó szó rá, hogy pénzt nem nagyon érdemes adni sok embernek, mert nem arra fog elmenni , amire szánod, meg amire költenie kellene.

A fűtésszámla kifizetése nem rossz ötlet.

Nekem ez az egész onnan jött, hogy mutatták azt a bizonyos pilisi környéket ahol @Golf2: nek volt telke. Szerintem ott nincs is fűtésszámla, fával fűtenek az emberek, illetve azzal, amivel tudnak, műanyagtól elkezdve egy csomó szarral.

Bredpitt Monika 2017.12.25. 12:54:59

@Arthamyr:

igen, ha hiszed ha nem, a legnagyobb félelmem az új lakókkal kapcsolatban, hogy a szomszédaimmal fogok kitolni, nekem sem mindegy, hogy ki fog itt lakni, (bár a szomszédok közül páran megérdemelnék, hogy ki legyen velük cseszve, de ez nem célom)

Golf2 2017.12.25. 12:55:33

Lekötött pénz... Kamat szinte nulla,a "nemzeti" kincstár meg vagy visszaadja vagy nem.Mit ér havi 20-30 ezer forinttal semmit plusz a mondjuk 20 milliója pár év múlva csak 10-12 ér.Én svájci frankban tartanám és abból váltanám, küldeném jó messziről.

Bredpitt Monika 2017.12.25. 12:57:11

@Golf2: ja, hát ezt mondom én is a lekötött itthoni pénzekre,

egyébként miért adtátok el a pilisi telket, akartam a múltkor kérdezni, jártál ott mostanában, kíváncsi lennék rá, mert én a hírekből hallok erről a helyről mostanában elég sokszor?

P.Elliot 2017.12.25. 13:03:02

@Bredpitt Monika: Osszehivod a szomszedaidat egy kavera es megkerdezed toluk hogy mit szolnak ahhoz hogy kiadod a lakast jotekonysagbol valakiknek akiket te se ismersz, vagyis lehet hogy atjarohazat csinalsz mert azok is hoznak oda valakiket esetleg.
Megneznem a reakciot, lehet hogy a baratkozas helyett meg le is ontenenek a kaveddal, eppen nem is hianyozna nekik mert a hir napokra feldobna oket, meg az ejjeli alvast is befolyasolna.
Engem legalabbis nagyon feldulna, legjobb esetben is megremitene.

Jotekonykodni akarsz? Azt megteheted maskeppen is. En 2 otthoni csaladot tamogatok kis havi osszeggel, 3 volt eredetileg, orokoltem a testveremtol aki felkarolt sok szerencsetlent de tudta kit erdemes, ki az aki valoban raszorul.
Karolj fel valakit akinek remenye sincs arra hogy megvaltozzon a sorsa, / az enyem tolokocsis rokkant az egyik, a masikak ertelmi fogyatekost nevelnek es a szulok ott is betegek/, ne mond hogy nem talasz!
Nem kell havonta kuldeni nekik, egyszerre vagy 2-4 reszre osztva is elkuldheted vagy csak megmondhatod nekik hogy kuldesz amikor tudsz, amikor magadnak is van felesleg, meg forgak erteni, raszorulonak minden filler szamit.
A lakast el kell adni, igaza van aki ezt tanacsolta. A lanyod remelhetoleg a gimnaziumot mar Amerikaban vegzi el, utana mar a sajat eletet elni akkor is ha tovabbtanul, nem fog veled hazakoltozni tobbet, a sajat itteni baratai itt fogjak tartani, magad nem tudom hogy mit keresnel otthon ha munkat nehez talalni, ezt most megtapasztalhattad. Fodg inkabb fulon a ferjedet, keress te is itt munkat, fizessetek be egy hazba ami a tietek mert a nyugdij nem is tudod hogy milyen kozel van mar a te korodban hogy legyen egy stabil helyed ahol lakni fogsz illetve el lehet adni aztan azzal a penzzel mar lehet koltozkodni akar haza is.

Az amerikai hatosagoknak mi baja van veled? Allampolgar vagy, nem? Ha meg nem akkor lehet hogy azert kekeckednek mert tul sok idot toltottel orszagon kivul? Nem ismerem a zoldkartya torvenyeket milyenek mostanaban.
Majd egy ugyved megmagyarazza a hatosagoknak.
Ezt a baratnoknek vett draga ajandekok nem tudok rola hogy itt divatosak lennenek a gyerekek kozott, szoktak venni valamit de eleg aprosagokat...

Golf2 2017.12.25. 13:03:17

@Bredpitt Monika: Hidat felégetni magad után mert utánad lohol a NAV meg a gazdái.Ebben az országban ez (se) müködik,a jótékonyság,civilek soron vannak,lesznek.

P.Elliot 2017.12.25. 13:05:50

Meg annyit hogy a lakas arat mindjart betehetned itt egy haz vagy lakasvasarlas leteti osszegebe.

Golf2 2017.12.25. 13:10:35

@Bredpitt Monika: Anyu bérelt telke volt dicsérte a termőföldet aztán elvették.Voltam arra lepukkant hely 0 biztonság.

lapetiteparisinne 2017.12.25. 13:14:26

@Bredpitt Monika: szia!!! O, de jó, úgy néz ki, mentek vissza ?:) jol teszitek!!
A lakást valoszínűleg én is vagy hivatalosan (!) kiadnám, v eladnám
( persze, ez csak az én jogász vérem.. annyi problémás esetet lát az ember).
Esetleg úgy is lehet, hogy az egyik szobát adod ki( pl. Egyetemistának- vele ki lehet kotni pl. H nyáron/ Karácsonykor nem lesz ott)

skye8 2017.12.25. 13:23:37

@skye8: a ceg ahol dolgozok property management ceg...minden legalis, credit check, 2 honap deposit (first and last) Es megis annyi gond van a berlokkel. Sajnos rossz a torveny mert a (rossz) berloket vedi pl. nagyon neheZ kilakoltatni valakit,ha torvenysertest kovetnek el a landlord tenant board felmentheti oket, arrol nem is beszelve mennyi kart okoznak a lakasokban. Volt egy no (korabban hajlektalan) aki valahogy bekerult az egyik epuletbe berlokent, a hajlektalan baratai naponta ittak Es hangoskodtak a lepcsohazban. Honapokba kerult kidobni, kozben rossz hiret keltette az epuletnek is, amugy is szegenyebb kornyek de egy-egy ilyen peldany miatt menekulnek a rendes lakok.

Bredpitt Monika 2017.12.25. 13:59:38

@Csodabogár: nem vagyok állampolgár,

köszi az infot Pinkkel kapcsolatban, remélem jönni fog még valamikor az ünnepek után

Bredpitt Monika 2017.12.25. 14:03:09

@P.Elliot: "Osszehivod a szomszedaidat egy kavera es megkerdezed toluk hogy mit szolnak ahhoz hogy kiadod a lakast jotekonysagbol valakiknek akiket te se ismersz, "

igen, a kávét lehet a fejemre borítanák, de ha eladsz egy lakást valakinek, az is idegen, és az végleges, míg a lakókat helyre lehet tenni, vagy ki lehet őket rakni, ha nem viselkednek,

Floridában egy olyan utcában laktunk, ahol csak fehérek voltak, a mellettünk levő házban volt az egyetlen fekete család, akik bérelték a házat, mi konkrétan a füvünkről szedtük össze az Ő szemetüket,
én jóban voltam a nagymamával, próbáltam a lelkükre hatni, hogy ne viselkedjenek így, de végül a többi lakó összefogott az utcában és kirakták a szűrüket,

Bredpitt Monika 2017.12.25. 14:04:56

@lapetiteparisinne: mint jogász írhatnál egy két vad esetet, ha van időd rá, meg ha van belőle egy csokorra való, csak hogy lássam mire számíthatok,

Bredpitt Monika 2017.12.25. 14:17:12

@P.Elliot: nincs állampolgárságom és nekem soha nem volt zöld kártyám........hosszú történet....

rendes tőled, hogy segítesz a fent említett módon embereket, nem tudom miért nem szeretem ezt a módot, pedig az itthoni hősöm, Ritók Nóra honlapján is találtam a múltkor valamit, havonta lehetne szponzorálni egy gyereket, és mégsem visz rá a lélek, pedig velük kapcsolatban tudom, hogy a pénz biztosan oda megy, ahová szánom,

nekem ez olyan személytelen, amúgy meg elég sok pénzt költök havi szinten emberekre, de azért szeretem ezt a módját, ahogy én csinálom, mert ha ételt veszek valakinek, vagy pénzt adok egy hajléktalannak, akkor látom legalább a reakciót (írtam a posztban, hogy önző adakozó vagyok)

Bredpitt Monika 2017.12.25. 14:19:37

@skye8: "Es papirformak nelkul adod ki a lakasod kinyitod az ajtot mindenfajta abuzusnak pl. ellopnak butorokat a lakasbol te pedig fizetheted a kart "

Annak örülnék, ha valaki ellopná a bazi nagy ezer éves TV t és lecipelné végre a földszintre.......

Bredpitt Monika 2017.12.25. 14:25:36

@Shanarey: ez ugyan nem karácsonyi, de nagyon jó és csak 14 mp, érdemes kicsi gyerekeknek megmutatni, csak hogy milyen trükkök vannak matek terén

www.youtube.com/watch?v=4YiJ2J8rZyU

P.Elliot 2017.12.25. 14:37:40

@Bredpitt Monika: Az ajandekozas nyugodtan lehet szemelytelen, a fontos nem az hanem hogy a vilagban valahol valaki legyen ellatva, illetve kapjon tolem valamit, amire nagy szuksege van, nem igenylem a jotekony szemely szerepet hogy koszongessenek nekem, eleg tudnom hogy orultek neki.
Nekem az a fontos inkabb hogy tudjam hogy biztos helyre megy. Olyan helyre nem adok ahol nem tudom vagy ketes, nem, nem vasarolok kecsket az afrikainak / olvastam errol is csunya dolgokat/ de megvennem, nem is egyet ha tudnam hogy meg is kapja, a tejet o issza meg meg a gyerekei es a szaporulat is az ove.
Nem szeretem a latvanyos adakozast, nekem inkabb kinos hogy az a szerencsetlen most hajlonghat vagy muszaj halalkodni, meg sajnalom hogy ide jutott. Nem lehet jo erzes nekik sem..

Azt az allampolgarsagot vagy legalabbis a zoldkartya beszerzest nagyon gyorsan inditsd meg, gondolj arra hogy a lanyod hamarosan felnott lesz, itt fog elni/ ebben szaz szazalekosan biztos vagyok/, lehetnek olyan torvenyek majd hogy meg be se engednek a gyerekedet latni meg az unokaidat mert papiron nem tartozol ide. Sajnos nagyon valoszinu hogy a majom Trump 8 evig fog boldogitani bennunket es addig szazfele dolgot fog kitalalni ami betesz a zoldkartya nelkulieknek...

Golf2 2017.12.25. 14:39:30

@Bredpitt Monika: Azt mondták nem lehet tovább bérelni,aztán ott állt 10 èvig üresen.Mindegy mentünk Szentendrére az közelebb van.

Bredpitt Monika 2017.12.25. 15:10:58

@P.Elliot:" Sajnos nagyon valoszinu hogy a majom Trump 8 evig fog boldogitani bennunket es addig szazfele dolgot fog kitalalni ami betesz a zoldkartya nelkulieknek... "

Hát igen, azon vagyok, amit mondtál. Most már tényleg röhej, hogy van egy ameriaki férjem és lányom, én meg lógok a levegőben.

Mondjuk szerintem Trump nem lesz 8 évig a bohócok klubjában.
Bár ki tudja, már az is egy csoda, hogy Ő lett az elnök.

Férjem ezzel a pólóval érkezett Budapestre (mármint ezt viselte):

Elect a clown
Expect a circus

Bredpitt Monika 2017.12.25. 15:18:06

@skye8: 13:23 as bejegyzésedhez, az egész, úgy ahogy van ijesztő, ettől azért én is félek, azért gondoltam, hogy megkeresem a posztban említett úriembert, kíváncsi vagyok mit fog hozzá szólni,

mondjuk én nem vagyok szívbajos, simán kirakom azt, aki ilyeneket csinál a lakásomban, kicserélem a zárat, aztán utána jöjjön a törvény keze....

P.Elliot 2017.12.25. 15:36:59

@Bredpitt Monika: Megse add el a lakasodat amig nem tisztaztad a zoldkartya dolgot, valahova tartoznod kell lakasilag is. Trump 8 evig lesz, ebben biztos lehetsz, vannak a hata mogott sajnos.
Manapsag szerintem nem elnokot valasztunk hanem a nyakunkra tesznek valakit, / kicsit ugy erzem hogy mas orszagokban is/, a szavazas affele nesze semmi dolog, meg Obamanal is vilagosan beszeltek a teveben hogy a szavazogepeket at lehet allitani nehany kattintassal csak a koznep ezt nem akarja, nem meri elhinni.
En valahogy a hivok taboraba tartozok, egyszeruen nem igaz hogy ezt az alakot valasztotta volna a nep meg.
De nem akarok ezen a szep karacsonyi napon, / tombol a jeges szel/ politikarol vitatkozni, nem is fogok.

P.Elliot 2017.12.25. 15:38:11

@P.Elliot: Ugy ertettem / nem Obamara/ hogy nem igaz hogy Trumpot valasztottak volna meg...

vándor madár 2017.12.25. 16:11:39

@Bredpitt Monika: "mondjuk én nem vagyok szívbajos, simán kirakom azt, aki ilyeneket csinál a lakásomban, kicserélem a zárat, aztán utána jöjjön a törvény keze..."

A zárat ŐK fogják először lecserélni, úgyhogy te be sem jutsz a saját a lakásodba.

Szerintem egyenlőre ne add el a lakást, csak ha tudod, hogy nem mész vissza Magyarországra. Kell keresni egy megbízható albérlőt az ismeretségi körből. Én senkinek nem hangoztatnám Amerikát, mert azt mindenki a gazdagsággal köti össze és ennek fejében nem fizet. Neked ez a nagy beavatkozási és jótékonykodási kényszer lesz egyszer a veszted.

Ha mégis eladnád a lakást ... Az EU-ban egyébként 100.000 EURO-ig van bankgarancia minden bankban. A Postabefektetésnél érdemes lehet nézegelődni lekötések ügyében. A svájci frankra nem jár semmi kamat, annak + bankköltsége van meg átváltási költsége és adott esetben nem is kevés árfolyamvesztesége..

@ Csodabogár "Egyébként sajnálom, hogy megfutamodsz a jövő évi választásoktól. Nem hittem, hogy ilyen hamar feladod."

Szerintem ez a hónap legjobb vicce. Szerinted mit számít a Móni 1 azaz egy szavazata? Vagy gondolod, hogy a Kossuth téri plakátakciók meg a levelei a hatalmasokhoz bármennyire is befolyásolni fogják a választást? Majd ha az mszp kioszt minden nyugdíjasnak márciusban mondjuk százezer forintot, akkor várhatjuk a csodát.

Mrs. Clayton 2017.12.25. 16:29:46

@adg: nem kotekedesbol, csak megjegyzem, hogy sosem ertettem, hogy ha valaki adni akar valamit, azt miert kell ilyen felsobbrenduen tenni, hogy meg jol meg is nevelik a szerencsetlen szegenyt, hogy ja penzt azt nem adunk. Szerintem ennek van egy olyan csunya mellekzongeje, hogy mi gazdagok sokkal jobban tudjuk hogyan kell beosztani a penzt. Szerintem ha valaki adni akar akkor adjon, ha meg nem mindegy neki mire koltik kuldjon kajat aztan majd szidja a szerencsetlen szegenyt h a husz kilo kenyeret meg kidobtak, mert ok olyan kis butuskak h betehettek volna a fagyasztoba, persze ha lett volna neki, ugye. Remelem erted mire celzok.

Bredpitt Monika 2017.12.25. 16:56:48

@vándor madár: "A zárat ŐK fogják először lecserélni, úgyhogy te be sem jutsz a saját a lakásodba."

Ez jogos, könnyen megtörténhet, de az tuti, hogy én bejutok a saját lakásomba.

"Vagy gondolod, hogy a Kossuth téri plakátakciók meg a levelei a hatalmasokhoz bármennyire is befolyásolni fogják a választást?"

Minden szavazat számít. Az, hogy kinek mennyi levelet írtam, arról nem lett részletesen beszámolva. Én már azt is óriási eredménynek könyvelném el, ha egy ember lelkiismeretére tudok hatni egy levelemmel.

Köszi a tanácsot. A lakást nem akarom eladni, még nem.

Egyébként meg Csodabogár megjegyzése nekem külön jólesik, még ha szó sem volt olyasmiről, hogy nem megyek szavazni.
Ez annak bizonyítéka, hogy van más is, aki hozzám hasonlóan gondolkodik.

Bredpitt Monika 2017.12.25. 16:58:55

@Mrs. Clayton: tudom miről beszélsz, én is szégyellem magam ezekért a gondolatokért, de sok embernek tényleg nem segítség, ha csak pénzt adsz, egyfajta életvitel tanácsadás is kellene,

ugyanakkor meg soha nem kérdőjelezem meg pl, hogy a hajléktalan mit fog venni a pénzből. amit adok neki, cigit, italt, vegyen amit jólesik....

adg 2017.12.25. 17:00:58

@Mrs. Clayton: nem teljesen. Nagyon sok csaladban problema, hogy keptelenek beosztani a penzt, vagy eleve annyira keves van, hogy nem jut mindenre, es el kell donteni, hogy eszunk, vagy kozuzemi szamlat fizetunk. Ahol meg elfolyik a penz hulyesegre, az meg meg rosszabb. Es ugye eleg sok csalad kerul utcara kozuzemi tartozas miatt. Szoval ha atvallalod a rezsijuket, akkor egyreszt nem fognak fazni, nem lesz rezsitartozasuk, es az igy megmaradt penzt akarmire is elkulthetik.
Persze, ebben van egy kicsi “majd en jobban tudom kis hulyek, hogy mi kell nektek” hozzaallas, de sajnos a peldak sokszor azt mutatjak, hogy ha csak ugy penzt adnak, abbol lesz csipsz, sor, cigi, uj tv, ezazamaz, aztan a gazszamla meg ugyanugy nem lesz befizetve.
Nyilvan nem mindenkinel, de ez azert nem ritka.

Talan ugy mondanam, hogy ha jol ismered azt, akit tamogatnal, es tudod, hogy nem szarja el, akkor adjal penzt, jo helye lesz. Ha kevesbe ismered, vagy eleve tudod, hogy ilyen problemajuk van, akkor meg jobb maskepp tamogatni, mert a kp nem fog segiteni semmit, esetleg meg ront is.
Es azert befizetni egy gazszamlat, az szerintem egesz mas, mint odaboritani husz kilo kenyeret, ami majd rajuk rohad.

De amugy mindegy, ez az en velemenyem csak, mindenki ugy csinalja, ahogy akarja, tudja, jonak gondolja.

Bredpitt Monika 2017.12.25. 17:08:08

@adg: "hogy ha csak ugy penzt adnak, abbol lesz csipsz, sor, cigi, uj tv, ezazamaz, aztan a gazszamla meg ugyanugy nem lesz befizetve. "

Ez bizony így van. Sok családnál nem érted, hogy miért költenek baromságokra, de nem vagyunk a helyükbe.

Én amikor nagyon rosszul álltam anyagilag, akkor azt csináltam, hogy befizettem a számlákat, megnéztem mennyi pénz maradt a hónap maradék részére, és napra lebontottam mennyit költhetek, de én sosem éltem állandó nyomorban.

Szerintem ezek az emberek egyszerűen boldognak akarják látni legalább egy két napon át a gyerekeiket, ezért veszik nekik ezt a sok feleslegesnek tűnő dolgot. Megvan a nyomornak is a lélektana, szerencsére mi nem élünk benne.

gabors 2017.12.25. 17:16:44

@Bredpitt Monika: " Mivel összeakadt a bajszom az amerikai hatóságokkal, ezért nem biztos, hogy könnyű menet lesz. " ez mit jelent valami miatt "inadmissible" lettel (akkor meg turitstakent sem fogsz bejutni nem szamit hogy a ferjed allampolgar vagy nem) .. ha nem vagy allampolgar meg, akkor erdemes vigyazni mert konnyen celpont lehetsz mar avval is hogy bejelentes nelkul 6 honapnal hosszabb ideig voltal tavol az usa-tol. Ha meg nem vagy allampolgar es akarsz itt elni jobb ha megszerzed amint lehet (sajnos a keleti parton ez kozel egy evig is eltart es vlaami penzbe is kerul kb 1000-ra szamithatsz ugyved nelkul) Ja zoldkartyaskent meg a cimedet is jelenteni kell per heten belul ha nem az mar immigration violation.

Ja az sem jo otlet hogy nagyobb osszeget visszautalsz az USA-ba azt erdemes rendesen lepapirozni ... ha meg beteszed a bankba Mo-n es (ha jol emlekszem 10,000 felett van IRS-nek kell jelenteni ) ennek erdemes elore utanna nezni ...

gabors 2017.12.25. 17:20:39

@Bredpitt Monika: "Hát igen, azon vagyok, amit mondtál. Most már tényleg röhej, hogy van egy ameriaki férjem és lányom, én meg lógok a levegőben.
" nincs zoldkartyad sem ? (remelem rosszul ertem) ... az tutti nagy gaz foleg ha ott voltal illegalisan is ... ez nem biztos hogy megoldhato meg egy jo ugyveddel sem ... ez korabban is nehez volt nemhogy most ...

Mrs. Clayton 2017.12.25. 17:29:46

@adg: akkor mindegy, most nincs kedvem ebbe jobban belemenni. Viszont igy az egesz arrol fog szolni, h az adakozo erezze jol magat, aki meg kapja oruljon hogy a villanyszamla egyszer ki lesz fizetve. Ha tobbszor nem lesz kedve adni, akkor meg ki nem szarja le, lapostevet az o penzen egy szegeny cigany nem fog venni, mert attol lehet, hogy o erezne jol magat. Mindegy egyebkent, nem kell mindenkinek igy gondolnia.

gabors 2017.12.25. 17:31:55

@Bredpitt Monika: "Hát igen, azon vagyok, amit mondtál. Most már tényleg röhej, hogy van egy ameriaki férjem és lányom, én meg lógok a levegőben."

Erre nagyon vigyazz mert ha inditod a zoldkartyat mikor usa-n kivul vagy turistakent nem utazhatsz be (ha veletlenul benezik maris torvenyt sertesz !!! ) Ha beutazol turistakent hogy vegul letelepedesi engelyhez jussal ugyanez ... a helyzet ...

Nagyon erdemes lenne hozzaerto ugyvedhez fordulnod (inkabb a ferjednek). Rossz dontes eseten es ha "buksz" akar 10 evre is kitilthatnak ugy hogy semmi kerulo utad nem lesz ... !!!

Tudom hogy hoszzu tortenet lehet de miutan hazassag meg gyerek is van mi az istennert nem kerelmeztel zoldkartyat... mikor itt voltal tobb eselyed lett volna, plane Trump elott. Ha tenyleg 50%-al csokkentik a bevandorlok szamat akkor komplikaciok nelkul is megduplazodthat a varakozasi ido. 2004-ben ez nekem kb 9 honap volt (de volt masik legalis statuszom dolgozhattam is igy a varakozasi ido nem volt gond) De utazni nem tudtam ez ido alatt szerencsere nem volt ra szukseg.

Mrs. Clayton 2017.12.25. 17:35:39

@Bredpitt Monika: es? Dontsd el, hogy adni akarsz vagy nevelni! A ketto szerintem ket kulon dolog. Miert faj az neked, ha abbol a penzbol, amit te valakinek akarsz adni cigit vagy tevet vesz? Miert baj ha egy szegeny ettol erzi jol magat? Igen tudjuk, hogy a cigi karos, es? Hulyere zabalni magad is karos meg idegeskedni is karos aztan hany gazdag csinalja es nekik senki nem mondja h makd en jol megtanitalak hogyan kell helyesen elni. Hm?

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.25. 17:36:55

@Bredpitt Monika: lebeszélnélek róla, inkább add el, s pénz egy részét fordítsd jótékonykodásra. A férjem lakását adtuk oda csökkentett bérért valakinek, aki utána folyamatosan szegte meg azt a pár szabályt (kérést), amit férjem tett, pl. ne legyen kisállat a lakásban stb. Lett kisállat, majd kettő, majd felvágta az uram csergéjét lábtörlőnek, eladott ezt-azt a lakásból, könyveket, tárgyakat, majd úgy eltűnt, mint a köd, jelentős tartozásokat hagyva maga után. Így a lakás eladásra került, s remélem, a Jóisten személyesen vágja szájba a hölgyet, akárhol is van, mert nem volt se időnk, se pénzünk ukrán verőembereket utána küldeni.. Azóta csak pénzzel vagy sütivel jótékonykodom.

gabors 2017.12.25. 17:44:27

@Bredpitt Monika: "Mondjuk szerintem Trump nem lesz 8 évig a bohócok klubjában.
Bár ki tudja, már az is egy csoda, hogy Ő lett az elnök. "

dehogy csoda a demokratak (sajnos) egy megvalaszthatatlant nyomtak meg a feketek sem voltak hajlanodoak szavazni ra..

Latod mi tortent Alabama-ban !!! Ha feketeket mozogositani lehetett volna akkor minimum harom allamot meg tartottak volna Pennsylvania, Wisconsin, es akar Florida

Es bizony az electoral college nem nagyon valtozott Trump siman nyerhet megint ha az idosodo feher videki szavazok megint elmennek es a feketek otthon maradnak ... (csak Bannon tudja elbaszni ezt, Trump nem)

Bredpitt Monika 2017.12.25. 17:45:42

@Mrs. Clayton: tudom, hogy igazad van, de leírtam azt is, hogy én a hajléktalanoknak pénzt adok és nem érdekel mit vesz belőle,

a lakást meg megosztanám egy idegennel, hogy ne fagyjon halálra egy télen sem.......

hosszú távon jobb az egész társadalomnak, ha az embereket halászni tanítják és nem halat adnak nekik, ezt csinálja az általam sokat emlegetett Ritók Nóra is

Bredpitt Monika 2017.12.25. 17:49:17

@gabors:
Latod mi tortent Alabama-ban !!!

Ja, látom. Egy pedofíliával gyanúsított jelölttel szemben nyert, még szerencse....

Bredpitt Monika 2017.12.25. 17:53:29

@kisrumpf: na, az ilyen történetek fognak leginkább elijeszteni, jön még pár ilyen ma és nagyon meggondolom, de Komjathival szeretnék beszélni ettől függetlenül, köszi, hogy leírtad a példátokat

gondoltam rád, kész lett a mézeskalács és nagyon finom lett, büszke vagyok magamra, mert utálok sütni

Mrs. Clayton 2017.12.25. 17:54:30

@Bredpitt Monika: termeszetesen nincs azzal baj, ha vannak, akik ugy gondoljak, hogy a szegenyeken ugy is lehet segiteni, ha tanitjak oket, van is benne igazsag. Csak en azt mondom, hogy aki ugy akar adni, hogy o majd megmondja, hogy a penzet az illeto mire koltse, vagy inkabb nem is ad, az szerintem egy otromba kepmutato alak es nem ebbol kifolyolag nem azert ad, hogy a masik erezze jol magat, hanem azert, hogy o mint nagylelku adakozo gondolhasson magara es ettol a sajat kedve legyen jobb.
A lakasod kiadasahoz ez nem feltetlen kapcsolodik, vszont ugy remlik hogy adg velemenyevel ertek ebben a kerdesben egyet. Add el, a penzt tedd be a bankba a kamatot add oda valakinek te meg berelj, ha hazamesz.

Bredpitt Monika 2017.12.25. 17:58:42

@gabors: ez az egész zöld kártya történet egy poszt lesz majd szerintem, mert tele van nagyon érdekes csavarokkal, tanulságos, legfőképpen arról, hogyan mutassam be egy pancser próbálkozásait, és azt, hogy hogyan nyal vissza a fagyi......

nekem most K3 as vízum kell

travel.state.gov/content/travel/en/us-visas/immigrate/family-immigration/nonimmigrant-visa-for-a-spouse-k-3/us-embassy-consulate-specific-information.html

ez nem menyasszony vízum, amit ugye eltöröltek a kaliforniai lövöldözés után, mi már házasok vagyunk.......

tanato 2017.12.25. 18:03:56

@Bredpitt Monika: KÜldtem egy privát üzenetet.remélem megkaptad.

skye8 2017.12.25. 18:05:05

@Bredpitt Monika: vannak Meg hajmeresztobb esetek is hidd el :( pl. az egyik epuletben egy drogarus kezdett ugykodni (az egyik lako baratja) Es a tobbi lako fel tanuskodni a birosagon igy a drogarus baratjat meg mindig nem sikerult kilakoltatnunk. Szoval nem csak arrol van szo hogy kit engedsz be a lakasodba, hanem hogy a lakod milyen embereket fog odavinni. Ezt te amerikabol nem fogod tudni ellenorizni.

Bredpitt Monika 2017.12.25. 18:13:56

@skye8: na, látod, én ilyenekre nem is gondolok, mármint, hogy az aki idejön kiket fog behozni a lakásba

skye8 2017.12.25. 18:22:55

@Bredpitt Monika: a halaszni tanitasrol jut eszembe - a fonokom mondta hogy ismer csaladokat akik negy generacion keresztul housing benefiten elnek. Egyszeruen nem eri meg nekik elmenni dolgozni mert 2-3 part time allassal kicsit tobbet keresnenek a tamogatasnal. Ezt nem te vagy en fogjuk megoldani hanem az allam kell szigoritsa a tamogatasokat pl. egyedulallo szulo ne kapjon tamogatast amig el hanem csak amig a gyerekei iskolaba kerulnek Es kozben koteles legyen kepezni magat hogy normalis allashoz Juthasson. Arrol ne is beszeljunk milyen csaladi legkor uralkodik egyes helyeken, mi hetente Kapunk irott feljelentest a szomszedoktol hogy az egyik lako megint veri a gyerekeit, pedig ok a housing benefit mellett meg csaladterapiara is ingyenesen jarnak.

somlobodog 2017.12.25. 18:30:20

@Mrs. Clayton: akkor vegyél pár gramm heroint egy függőnek karacsonyra. Hadd érezze jól magát...

somlobodog 2017.12.25. 18:30:50

@Bredpitt Monika: ne add oda senkinek. Ügyvéd vagyok és bár nem ilyen ügyekkel foglalkoztam Magyarországon de sokat lattam. Jó esetben lelakja a lakásod mert szegény és képtelen lesz az alapvető karbantartasra. Alapesetben pluszban ezen felül felhalmoz egy kis kozuzemi tartozast. Rossz esetben pluszban az előzőekhez nem koltozik majd ki és közben ami mozdithato azt majd eladja a lakásból. Worst case: Egy félbunozovel és egy zugugyveddel osszeallva eladja a lakásod hamis iratokkal. Látod a várható buktad kB 300.000-20millio közt van. Ne hibazz. Anyuék ismerőse most lesz hajléktalan kB hasonló eset eredménye miatt. Azt szokták mondani kB hogy a joszivuseg és a balekseg közt vékony a hatarmezsgye. Igaz hogy a politikai hozzaszolasaid nem szeretem de azt nem akarom tétlenül nézni hogy 99%os eséllyel hibás döntést hozol. Közjegyző előtti berletivel add ki maximum legálisan adozva. És csekkold a berlot. Nyilvan a lakasmaffia lehetőségem minimális de akkor is realitás. Ne a gyereked jövője árán segíts egy idegennek. Boldog karácsonyt

Bredpitt Monika 2017.12.25. 18:34:34

@skye8: érdekes, amit írsz, pont Kanadában történt még 91-ben az angol suliban, hogy meghívtak egy rendőrt és én azt kérdeztem tőle, hogy nekem, mint állampolgárnak milyen kötelességeim vannak pl akkor, ha tudom, hogy a szomszédom veri a gyerekeit, vagy éppen a házastársát, vagy bárkit

azt mondta a rendőrnő, hogy ha bebizonyosodik, hogy tudtam róla és nem jelentettem én is börtönbe mehetek,

(valahol itt laktam 92 ben, a pontos címre már nem emlékszem:

https://www.google.hu/maps/place/Anworld+Pl,+Mississauga,+ON,+Canada/@43.6317457,-79.6380337,13z/data=!4m5!3m4!1s0x882b3862d35ee91b:0x465a47ef451a9f53!8m2!3d43.6317457!4d-79.6030148)

Bredpitt Monika 2017.12.25. 18:37:33

@somlobodog: akkor mostanra már kezdek lefagyni teljesen, köszönöm az információt és szintén Boldog karácsonyt!

Bredpitt Monika 2017.12.25. 18:38:09

@skye8: látom a link nem ment át, de látszik a lényeg, nem messze a Pearsontól

gabors 2017.12.25. 18:38:12

@Bredpitt Monika: "
Ja, látom. Egy pedofíliával gyanúsított jelölttel szemben nyert, még szerencse.... " abszolult nem erre gondoltam a feketekre utalva ... mert igy is 49% szavazott a pedofilra... ami azert jellemzi a deli fehereket

Arra gondoltam hogy a szavzasra jogosult feketek 83% SZAVAZOTT evvel nyertek ... es mivel ez reteg pont nem ment el szavazni Clintonra ezzel nyert TRUMP radbizom hogy miert is buntettek a feketek. Mond valamit "superpredators" ?? Na ezert is volt szinte az elejetol boritekolva a Clinton vereseg ... (na voltak mas hibak is nem is keves)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.25. 18:40:07

@Bredpitt Monika: well done, foleg ha utalsz sutni. Majd ha egyszer visszatérsz Amerikaba, adok olyan receptet, ami ott mukodik.

2017.12.25. 18:44:03

@Csodabogár: megfutamodas: szerintem az nem megfutamodas, ha valaki beall a fele robogo gozmozdony ele, hogy majd megallitja, aztan az utolso pillanatban megis elugrik, mert rajon, hogy nincs ertelme amit csinal.

szavazni meg kulfoldrol is lehet, mar alig varom, hogy visszakuldjem a cetlit egy "orban egy f@sz" felirattal" :)

Bredpitt Monika 2017.12.25. 18:49:05

@LepesMez: "szavazni meg kulfoldrol is lehet, mar alig varom, hogy visszakuldjem a cetlit egy "orban egy f@sz" felirattal" :) "

hmmmm, nekem tetszik az ötlet

mondjuk nekem nem sikerült szavaznom 2014 ben New Jerseyből, hiába regisztráltam email-ben, nem kaptam visszaigazolást, ezért azt mondták el se induljak New Yorkba

2017.12.25. 18:54:42

@Bredpitt Monika: nekem egyszerubb lesz szavazni, mert nincs magyar lakcimem, igy azokkal vagyok egy kategoriaban, akik romaniaban egy a faluban felepitett templom melle megkaptak az allampolgarsagot is, es igy szimplan levelben szavazhatnak :)

tanato 2017.12.25. 18:56:07

Kellemes Ünnepeket minden kedves HÁ olvasónak!

Mrs. Clayton 2017.12.25. 18:56:42

@somlobodog: tudtommal heroint vasarolni meg egyenlore illegalis, penzt adomanyozni meg nem. Plusz nem is ertem, hogy szerinted adni valakinek penzt mert szegeny es rabizni, hogy azt vegyen rajta amit akar, mert attol, hogy szegeny meg ugye nem hulye, nem egyenlo azzal, hogy heroint veszek neki es magam intravenasan be is adom az illetonek. Sot, ez teljes felreertelmezese az ugynek. De mondom, ha te ilyen felsobbrenduset akarsz jatszani a szegennyekkel csinald, mondd nekik hogy tevere nem adsz. Sokan csinaljak.

gabors 2017.12.25. 18:56:56

@Bredpitt Monika: "nekem most K3 as vízum kell"

Ez sem lesz egy gyors dolog es ha volt valami nem kosher ugyed az immigracioval akkor ez nem garantalt (csak szolok) es majdnem dupla papirmunka mert a vizum es beutazas utan a zoldkartyat kell megintcsak kerelmezni kell (minnel hamarabb) .. nem tudom mennyvel noveli a koltseget. Ha ugyveddel csinalod akkor tutti mindkettoert kell majd fizetni.

Annyival jobb hogy utazhatsz ki be ha megvan a K3 amig a zoldkratyara varsz. Ja es evvel meg nem dolgozhatsz legalissan.

Arthamyr 2017.12.25. 19:01:57

@Mrs. Clayton: A cél nem feltétlen csak az minden adakozásnál, hogy a szegény érezze jól magát. A közüzemi számla befizetésével nem csak a szegénnyel teszel jót, a be nem fizetett közüzemi számlának hatása van pl. a szolgáltatóra, és közvetlenül olyan emberekre is, akik rendesen fizetik (ha elég sok a nem fizető ember, akkor szépen megszopja mindenki, aki nincs megfelelően elválasztva tőlük).
Ráadásul van rá remény, hogy a szegény viselkedését pozitív irányba befolyásolja, egy teherrel, gonddal kevesebb nyomasztja, és tereli rossz döntések felé. Ha a szegény valami élvezeti cikkre egyből elfogyasztja a pénzt, könnyen lehet, hogy a közösség állapota semmit sem javul, akkor sem, ha a szegény épp 3 napig jobban érzi magát tőle.

Másrészt ha valaki ott tart, hogy nem rendszeresen tudja kifizetni a közüzemi számláját, annál nem ördögtől való a feltevés, hogy nem előrelátóan és racionálisan fogja felhasználni a pénzt.

tanato 2017.12.25. 19:03:13

A poszthoz:Nekem sosem volt kétségem afelől hógy MÓnika visszamegy.MIvel emberekkel foglalkozom,sok családot ismerek,eddig akik hazatelepültek aktív munkaképes korukban,azok egy két év múlva újra visszaköltöztek választott új hazájukba.Gyakorlati tapasztalatom ez.Természetesen a nyugdíjas korú hazatelepülők maradnak,mert ők már szinte meghalni térnek vissza ifjúságuk színhelyére,Érzelmi okokból ott akarnak végső nyugalomra térni ahol a felmenőik nyugosznak.Viszont az ő gyermekeik már nem itthon fognak temetkezni.

tanato 2017.12.25. 19:07:28

Albérlet.Nekünk is van egy vidéki városban nagyitól örökölt lakótelepi lakásunk ahol 20 éve különböző albérlől laknak.Sosem hirdettük meg,mindig csak ismerősök által ajánlott bérlők voltak.Időnként így is előfordult egy két hónap rezsi megcsúszás,szerencsére 20 év alatt alig egy két alkalommal/egy Kolozsvárról érkezett család esetében/,azóta már 10 év itteni tartózkodás után tovább települtek ANgliába .
Jelenleg is egy jó kollégának egy fiatal fogorvosnőnek van kiadva a lakás.

Bredpitt Monika 2017.12.25. 19:08:31

@tanato: én egyébként még mindig itthon élnék inkább, de mivel szétszakadt a család, ezért vissza kell, hogy menjünk, ez így nem állapot, lányomnak pedig ott van egy nagy csomó vér szerinti rokona, ezt sem vehetjük el tőle,

azért arra kíváncsi leszek, hogy mikor jutok vissza,

gabors 2017.12.25. 19:10:00

@Bredpitt Monika: "ez nem menyasszony vízum, amit ugye eltöröltek a kaliforniai lövöldözés után, "

Ez nem igaz nem toroltek el de nem gond ha ezt hiszed..

Viszont az igaz hogy tilalom ala tartozo allamokban kiadottakat toroltek.. (es az egeszet ujra kellett kezdeni pl egy jemeni kollega jart igy illetve a mennyasszonya jonne jott volna Jemenbol)

gabors 2017.12.25. 19:26:38

@Bredpitt Monika: "mondjuk nekem nem sikerült szavaznom 2014 ben New Jerseyből, hiába regisztráltam email-ben, nem kaptam visszaigazolást, ezért azt mondták el se induljak New Yorkba "

A gond az volt hogy a legkisebb hibaert is ervenytelenitettek a kerelemet es nem irtak vissza (eleg szemetseg) aprosag pl hogy ha valaki Budapesten szuletett az meg nem volt eleg kellett hogy melyik kerulet... pontosan az a cim kellet amire otthon kuldtek a valasztasi ajanlocedulat ... stb

Nekem mind 2010 ming 2014-ben sikerult "atjelentkezni" a kulfoldi valasztokeruletbe i.e. New York-i konzulatus.

Amugy volt mas megoldas is ha kijelentkeztel volna az otthoni valasztasi nevjegyzekbol es kulfoldi listara akartal volna csak szavazni levelben mint a "romanok" peldaul :-) Ez 2014-ben mar mindenkinek lehetseges volt.

Bredpitt Monika 2017.12.25. 19:42:07

@gabors: telefonon beszéltem egy férfival, aki engem bemondás után regisztrált, erre mondta, hogy ha nem kapok visszaigazolást el se induljak, igaz, nekem volt lakcímkártyám és a címem is be kellett diktálnom, ha jól emlékszem,

Bredpitt Monika 2017.12.25. 19:43:46

@gabors: úgy emlékeztem, hogy a menyasszony vízumot eltörölték...... a részletekbe nem ártottam bele magam

lapetiteparisinne 2017.12.25. 20:16:02

@somlobodog: ugyanezeket írtam volna én is kb. !

gabors 2017.12.25. 20:21:37

@Bredpitt Monika: "@gabors: telefonon beszéltem egy férfival, aki engem bemondás után regisztrált, erre mondta, hogy ha nem kapok visszaigazolást el se induljak, igaz, nekem volt lakcímkártyám és a címem is be kellett diktálnom, ha jól emlékszem, " ez akkor egy scam volt ... szepen elinteztek hogy NE szavazz ugyes ....nagyon ugyes .... (hogy bizhattal meg ebben)

Nem igy mukodott csak el kellett olvasni a Valasztasi Iroda honlapjan mit es hogyan kell csinalni es azt kovetni ...2010-ben kicsit macerasabb volt de 2014-ben teljesen egyszeru online form kitoltve az adott varos/korzet jegyzojenek ment a kerelem es IGEN valaszoltak sot pdf-ben kuldtek a hatarozatot hogy otthoni korzetbok KI a New York-kiba meg BE regisztraltak.

Az valo igaz volt hogy ennelkul kar lett volna New York-ba menned a helyszinen nem lehetett intezni vagy rajta voltal a valaasztasi listan vagy nem. Ezt csak a helyi jegyzo tudta csinalni es egy hatarozatot is csinaltak. (mar ahol a listan voltal/vagy az allando lakohely szerint). Ezt lehetne egyszerusiteni gondolom vannak orszagok ahol besetalsz egy utlevellel es siman szavazthatsz az orszagos listara minden elozetes dolog nelkul. Gondolom ez attol fugg hogy ez jo-e az adott hatalmon levo partnak eppen.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.25. 20:34:48

Móni, nekem ez kicsit fura.Ha te olyanokon akarsz segíteni,akinek amúgy van hol laknia, akkor annak nem egy másik lakás kell, ahol pénz nélkül ugyanúgy fázik, hanem valami más.Pl tűzifa, vagy fűtésszámla-befizetés, nyílászáró-szigetelés, nem tudom.
Én sem adnám ki a lakást se pénzért, sem ingyen.Manapság q nehéz értelmes, jó bérlőt találni, aki
végig korrekt, az esetleges megállapodásokhoz tartja magát, stb.
És akkor még mindig ott van, hogy mindent messziről kell menedzselni.
A szemét, gyökér ember meg kinek kell albérlőnek.Még a plafonon is cipőnyom lenne az ilyen emberek után.Ahogy írták is, hogy eladogat ingóságot, kannabiszt termel, vagy eladja az egész lakást, stb.

Az meg hogy mindig költözzön ki, amikor Magyarországon vagytok, erős igény valóban.
Kiszámíthatatlan, tervezhetetlen a dolog.Neki is, nektek is.
Nekünk is éveken át ott állt a lakás Köcskefalván üresen, pont mert bármikor haza kellhet ugrani, akkor legyen hol aludni.Meg eleve nem is jött volna be akkora összeg a kiadásból, ami értelmes lett volna, meg még
a kellemetlenségeket is kárpótolja.Pluszban még adózni is utána (mert ha nem, akkor úgyis van mindig jóakaró, aki felnyom...), ááááh, nekünk hülyeségnek tűnt az egész.
De persze te tudod...
Minden esetre, ha százból százhúszan lebeszélnek, akkor azért lehet a dolognak valami tapasztalati alapja...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.25. 20:37:41

off, jó kis képek, amikor még létezett tél, meg fehér karácsony Magyarországon, hovatovább Európában...

index.hu/fortepan/2017/12/23/fortepan_budapest_tel_ho/

Most meg mi van hó helyett, lófallosz, nagyjából... :-((

Dikusz 2017.12.25. 20:58:06

@tanato: Neked is kellemes ünnepeket kívánunk.

gabors 2017.12.25. 20:59:35

Boldog Karacsonyt !

Hamar karacsony napja van....

kék madár 2017.12.25. 20:59:53

@Bredpitt Monika: Szerintem o nem az a sertodos fajta

Bredpitt Monika 2017.12.25. 21:01:34

@geegee: igen, tényleg elgondolkodtam így estére,

tök jók azok a képek, én ha jól emlékszem 1987-ben nem tudtam bemenni a vizsgámra Budakesziről a VAs utcába, akkor óriási hó esett, lebénult város, szerintem azóta sem volt akkora hó (kivéve a pár évvel ezelőttit, amikor jöttek a hülye sms-ek)

nekem is hiányzik a hó egyébként, most pár napja már annak is nagyon örültünk, hogy reggelre a dértől is fehér lett egy kicsit a környék,

Bredpitt Monika 2017.12.25. 21:05:37

@gabors: ismerek olyan embereket, akik megkapták a visszaigazolást, el is mentek és mégsem tudtak a végén szavazni (ráadásul Fidesz szavazók voltak)

@kék madár: reménykedem, hogy még szóba áll velem

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.25. 21:10:03

Na, jó, de hol a hal?
Hát itt! Illetve innen jön:

index.hu/kultur/2016/12/22/honnan_erkezik_a_karacsonyi_hal/

Kiváló cikk, gusztusos illusztrációval.Nyami!
Ha tik azt tudnátok, hogy én hogy szenvedek a rendes, magyarosch halászlé hiányától...
Hoztunk nyáron otthonról konzervet, de bűn rossz, épp csak az imitációnak való.
A svédek ismernek valamiféle fisksoppát, de az nagyon nem olyan, mint a magyar, pondrórák van benne, meg a fene tudja mi, nálam már ez kizáró tényező.
Egyszer asszony próbált tengeri halból levest főzni, de hát az is csak valami közelítő dolog volt.
Amúgy kiválóak ezek a tengeri halak, kirántani például (először a fagyos vízből, majd a mélyhüttőből, és végül a serpenyőből...), de én most pontyra, harcsára, ilyesmire vágynék, és egy vödörnyi se volna elég... :-(

2017.12.25. 21:10:06

@gabors: hogy lettel ennyire vizum szaki? en mar annak a modjat is kezdem elfelejteni, ahogy nekunk lett, annyi papirmunka meg eljarasbol allt. szerintem valami 6-7 kulon beadvany volt, mire lett zoldkartyank...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.25. 21:12:05

@Bredpitt Monika: "amikor jöttek a hülye sms-ek"

Ééééédes istenem, akkorákat régen röhögtem, öblösen, ablaküveg-remegtetően, mint azokon, illetve a belőlük született mémeken...
:D

nyuszigonosz 2017.12.25. 21:28:29

@geegee: Dél-svéd tavakban vannak import, szóval kimondottan horgászáshoz odavitt pontyok. Biztosan lehet valakinél rendelni egy vödörrel. :-?

Ja, a tavak, ahol vannak/ voltak?
Ringsjön, Vombsjön és Vittsjön - Skåne közelében
aztán: Salen, Helgasjön és Stråken Växjö közelében

Mondta a gugli.

Dikusz 2017.12.25. 21:31:02

@geegee: Főzni én sem főztem magamnak, de most kaptam egy adaggal, belsőséggel. Ha ennyire szenvedsz a hiányától, szívesen elküldöm neked, van még gesztenyepürém is...

Bredpitt Monika 2017.12.25. 21:36:23

@geegee: az egyik kedvencem a ne szálljon ki az autójából után, egy srác azt írta: de olyan sötét van ebben a garázsban

egy jó halászlét én is ennék most, azt nem szoktam csinálni,

Bredpitt Monika 2017.12.25. 21:39:00

Köszönöm mindenkinek a tanácsot.

Nálunk még holnap is ünnep van. Tényleg , ezen gondolkoztunk itt valamelyik nap, hogy nálunk miért van ez a két nap. A legtöbb helyen csak a 25. az ünnep. Lassan eljutunk oda, hogy minden nap egy ünnep lesz (aztán egyszer csak mehetünk megint szombaton is suliba meg dolgozni).

Csodabogár 2017.12.25. 22:00:02

@Bredpitt Monika: Számomra érthetetlen, hogy hogy tudtad a zöld kártyát illetve az állampolgárságot így elbénázni, de biztos meg volt az oka. Lányod nyilván állampolgár, azután ha felnőtt majd az ő révén bejutsz te is ha még mindig oda vágysz. Addig meg élvezd Pestet, ne foglalkozz a napi politikával, csak éld az életed. Vannak ám amerikai állampolgárok akik itt szeretnek élni.

Csodabogár 2017.12.25. 22:13:51

@adg: Volt egy időszak életemben, mikor külfödi segélyezőknek tolmácsoltam. Sokat jártunk kerületi családsegítő szolgálatoknál. Ott mondták, hogy sajnos akár hova mennek, cigaretta meg kávé az van, de a gyerek nem kap reggelire semmit enni. A dohányzás az egy szenvedély betegség, az alkoholizmus is az, és egy szenvedély beteget igen kevéssé érdekel más más mint a saját szenvedélyének a kielégítése. Nem egyszerü dolgok ezek sajnos.

Itt egy kis rémt9rténet egy ismerősömtől. Pesti lakását kiadta nagyon becsületes rendes erdélyi fiataloknak. Azok nem fizették a villanyt, mikor kiderült, hogy mennyivel tartoznak, az aki ajánlotta őket már semmit se tudott róluk. A szomszédok szerint sok mindenki lakott ott. A lakás tökéletesen ki lett üritve még az ágynemüt is elvitték, meg mindent ami mozgatható.
De hallottam hasonló történetet franciákkal is, aki 3 hónap alatt úgy lelakták a lakást, hogy tatarozni kellett, persze fizetni nem fizettek semmit.
Szóval rémtörténetekben sajnos nincs hiány és ezek az esetek, amit leírtam valósak.

gabors 2017.12.25. 22:22:38

@Bredpitt Monika: "@gabors: ismerek olyan embereket, akik megkapták a visszaigazolást, el is mentek és mégsem tudtak a végén szavazni (ráadásul Fidesz szavazók voltak)
"
elhiszem neked ezt mondtak de valami tuti nem igaz a tortenetben .... valamit kihagytak a tortenetbol lattam hogy sokan volta sokan szavaztak ... Ja igen kellett ervenyes MAGYAR id is az atjelenkezes meg nem volt eleg ...

kék madár 2017.12.25. 22:23:29

@Bredpitt Monika: amilyen harapos kis bulldog a Pink, szerintem orulj a mosolyszunetnek is :)

gabors 2017.12.25. 22:34:12

@LepesMez: ugy hogy mindent magam inteztem (igaz nekem volt ervenyes vizumom munkamon keresztul amit NEM nekem kellett intezni) de minden mast en csinaltam turista vizumbol F-1-et a hazassag utantol change of status, zoldkartya (removal of condionality) az allampolgarsagig (elotte is vegig neztem mindent hogy es mint lehet legalisan letelepedni, a lottot nem nyertem meg az is megoldas lett volna) ...

De aki nem erzi hogy ez neki valo akkor ne sajnallja a penzt egy megbizhato ugyvedre. Sok idobe es penze kerunek a hibak. ...

Csak jo ugyveded talalni sem konnyu, es megis csak NEKEM a legfontosabb a sajat ugyem. Lattam mit csinaltak a felesegem allampolgarsagi kerelmevel tobb hibat en talaltam meg es igy is tovabb tartott mint az optimalis.

Csodabogár 2017.12.25. 22:34:18

@tanato: De kedves vagy ma! Én már 20 éve készülök itt meghalni és még mindig élek. Férjem dolgozni jött haza, a halál eszünkbe se jutott akkor és én is pont elvállaltam egy állást mikor végzetesen megbetegedett. Akiket én ismertem, mind az életet akarta még élvezni itthon, sokaknak sikerül is. Budapestnek nagy kulturális élete van, ami odakint nem mindenütt van meg, vagy megfizethetetlen sokaknak.
Nekem tök mindegy hová kerül az urnám, bár sajnos rákényszerültem, hogy megoldjam a dolgot.
Te szakmádnál fogva sokat foglalkozol a halállal, nekünk ez soha nem volt központi kérdés az életünkben.

Csodabogár 2017.12.25. 22:42:22

@Bredpitt Monika: Skandináviában és Németország, Svájc, Ausztria is ünnep, akár csak húsvét és pünkösd is kétnapos.

gabors 2017.12.25. 22:43:12

@Csodabogár: "Lányod nyilván állampolgár, azután ha felnőtt majd az ő révén bejutsz te is ha még mindig oda vágysz. " ez egyaltalan nem biztos mert Trump-ek nagyon komolyan gondoljak hogy a "chain immigration"-t csalad-egyesiteseket megallitjak egyelore meg torvenyes de akar mar jovore is valtozhat lasd a muszlim tilalmat most... ha meg is marad ez a lehetoseg mar most jelentosen csokkentetettek az evente kiadhato zoldkartyakat... egyes kategoriakban (orszagokban) mar most is 8-10-12 eves listak vannak ...

Ezen kivul lanyanak 21 evesnek kell majd lennie sajat jovedelemmel amibol nem csak sajat magat de a szulot is el tudja tartani. Ha jol ertem meg csak kozepsuliba jar (vagy meg oda se...)

2017.12.25. 22:43:14

@gabors: az szivo. szerencsere nekem a ceg intezett mindent, nekem csak bamban ki kellett tolteni, amit mondtak, hogy toltsek ki. mondjuk az allampolgarsagot nem fogja, de addig meg ugyis van 3.5 ev, akkor meg majd keritek valami ezzel foglalkozo ceget.

adg 2017.12.26. 00:26:25

@Csodabogár: nekunk is eltunt az alberlo egy ido utan. Eleg kedvezmengesen lakott ott, mert volt mindenfele csaladi baja, valas, stb. Vitte magaval a hutot es a szekrenysort, de ott hagyta legalabb a kozoskoltseg tartozasat.

@geegee: mi pont most csinaltunk halaszlet tengeri halbol, teljesen jo lett. Gondolom azt kellene kikiserletezni, hogy milyen halbol mukodik, es melyikbol nem. Mi jewfisht hasznaltunk, meg valami aprobb szarokat az alaphoz.

adg 2017.12.26. 00:32:53

@Mrs. Clayton: koszi a kedves jelzoket, habar ezt kicsit felreertelmezted a prekoncepcioid miatt, de mindegy.

TX7AW 2017.12.26. 00:42:50

Hu, milyen sztorik vannak itt! Ugyan nem nekem irjatok, de en is sokat tanulok belole. Minthogy en is a naivak taborat gyarapitom tobbnyire, es szandekom volt a hatrahagyott lakas kiadasa. Most orulok igazan, hogy nem sikerult. (Az en masodik megmenekulesem ara a magyar khm... helyzetbol egy eladott dobszereles ara volt, amivel meg mindig ados a kedves "vevo". Azert mindig van tanulopenz, ugy latszik.)

2017.12.26. 01:11:58

@gabors: "Trump-ek nagyon komolyan gondoljak hogy a "chain immigration"-t csalad-egyesiteseket megallitjak"

Nem igazan szeretem Trump-ot (mondhatam, hogy ruhellem, es verciki, hogy elnok lett) de konkretan ezzel a nezetevel egyetertek. Nem is igazan a chain immigrationnal van bajom, hanem hogy az azzal bearamlo tomegekhez kepest a high skilled emberkek meg elegge le vannak korlatozva. A bevandorlo emberek atlagos kepesitese emiatt eleg alacsony, alacsonyabb, mint a lakossag atlagos kepzettsege (kanada/uj zeland/ausztralia eseteben a bevandorlok magasabban kepzettek a lakossaghoz kepest)

ha mar be akarnak engedni evi 1 millio embert (talan kb annyival aramlanak be most az emberek), akkor abbol nem 50-60ezertol kellene megkovetelni, hogy high skilled legyen, hanem 500-600ezertol.

2017.12.26. 01:18:28

@TX7AW: igen, mert logikus lepesnek tunik kiadni. Nekunk az volt a "szerencsenk", hogy felesegem orokolt par eve egy kis hazat (videki volta miatt eleg keveset ert), amit nem nagyon tudtunk eladni, szoval inkabb kiadtuk. Fel ev alatt ket ember fordult meg a hazban, az egyik azota is tartozik valami 20e forinttal. Aztan ugy dontottunk, hogy nem adjuk ki tobbet, akkor sem, ha nem sikerul eladni evekig. Vegul kb 1.5ev utan talan sikerult eladni.

Igy amikor kijottunk kulfoldre, meg sem fordult a fejunkben a kiadas... Adtuk el aron alul a kecot (hogy gyorsan menjen), lezartunk mindent, amit lehetett (kiveve egy bankszamlat), es azota sincs gondunk.

gabors 2017.12.26. 01:26:28

@LepesMez: "akkor meg majd keritek valami ezzel foglalkozo ceget." Erre ne kolts ha tisztan van zoldkartyad plusz a szukseges evek. es semmi jogi problemad sem volt felony conviction vagy ami a federal torvenyek alapjan mar annak szamit. Bamban ki kell csak tolteni a kerdoivet osszeszedni par papirt (amit amugy is neked kell majd ha van ugyved ha nincs) es siman atmesz.

Nalam az egyik "lekomolyabb" dolog volt hogy nem talaltuk sehol az eredeti hazassagi papirt. Erre rament egy fel napom hogy kerelmezzunk egy hivatalos masolatot... (ja kesobb meglett az eredeti is). Allampolgarsagi kerelem egyszerubb mint a zoldkartya es kevesebb "bizonyitekot" (supporting documentation) szukseges. Ja es kezd el minnel hamarabb 90-en nappal lehet beadni. Vagyis ha Januar 1-en jar le az 5 ev akkor October elsejen mar kuldheted. A vizsga is egyszerusodott minden kerdest megkapsz (100) a legtobb trivialis csak a szenatorod kepviselod es kormanyzod nevet kell majd megtanulni (meg hogy ki eppen az elnok)....

gabors 2017.12.26. 01:35:01

@LepesMez: ez nezopont kerdese az amerikai uszleteknek nincs szuksege tobbre ez pont eleg hogy lenyomjak a bereket ....

sokkal olcsobb a termelest sot szinte minden mast elvinni olcsobb orszagokba es most sem lesz maskepp trump sajat vallakozasa is pont ezt csinalja ...nem talalnak amerikait mara-a-lago-ba es vendegmunkasokat hoznak be .... (na ja azokak lehet fizetni $7.75 meg orulnek is neki)

ugyan ez megy a high-tech sectorban nem tudom mi csinalsz de ha H1-B akkor pont erre voltal hogy a helyieknek se kelljen tobbet fizetni a legjobban az indiaikat szivatattak .. legujabb trumpi valtoztatas hogy megvonjak a munkavallalast az H1-B hazastarsaitol ....(eddig legalisan kaphattak munkavallalasit) tobb indiait is ismerek ahol mindketten magasan kepzettek voltak es feleseg is talalt hamarosan legalis munkat.

zebralany · http://zebralany.blog.hu 2017.12.26. 04:42:38

@Bredpitt Monika: Ha nagyon nem akarod eladni a lakást, akkor add ki a lakást diákoknak, így nyáron, karácsonykor, iskolaszünetekben üres lesz... Ha ingatlanos cégen keresztül intézed akkor neked nem lesz túl sok bajod vele. A bevételt pedig eladakozhatod...

2017.12.26. 05:20:33

@gabors: a h-s vizum hazastars csak nemregota dolgozhat, 1 eve vagy 2. L vizumosok parja dolgozhat (ilyennel jottem en) Igen, ezek az emberek talan nemileg lenyomjak a fizut, de masik oldalrol nem lehet pl programozot talalni, ezen segitene a kvota emelese.

TX7AW 2017.12.26. 09:08:13

@LepesMez: Igen, ez vegleges lezarasa az adott fejezetnek az eletben elegge hasznosnak tunik. Talan amikor meglesz az allampolgarsag, a magyar lakas eladasarol is konnyebben dontok majd.

csárlszbrunzol 2017.12.26. 09:08:26

@adg: "aztan kuldjek el nekem a futesszamlat, en meg befizetem. Es nem adnek penzt kozvetlenul."
Miért így csinálnád? Mi a különbség a között, hogy közvetlen pénzt adsz, vagy kifizetsz a család helyett valamit, amit amúgy nekik kéne?

csárlszbrunzol 2017.12.26. 09:08:33

Meglehet, nem lesz népszerű és elfogadott a véleményem, de ez a poszt nekem borzasztóan anyagias.

Mrs. Clayton 2017.12.26. 09:32:52

@adg: szerintem en nem mondtam rad se jot se rosszat. Aki ugy gondolja, hogy egy szegeny nem tudja beosztani a penzet es csak hulyesegeket venne az o penzadomanyabol az igen is egy otromba alak. Mondjuk kar volt ebbe belemennem, mert itt volt mar olyan aki szerint a szegeny az a heroinistaval egyenlo, karacsonykor meg a fene vitatkozik ilyen tevedeseken. Majd ha osszefutunk fel uton London es Brisbane kozott egy teara, akkor eloben kifejtem miert nekem van igazam a penzadomannyal kapcsolatban

tanato 2017.12.26. 09:58:51

@Csodabogár: A tapasztalatom az hogy fiatal hazatelepülők néhány évi itthoni kisérletezgetés után visszamennek,viszont az idősek maradnak,akiknek már nem létkérdés az utódok elindítása a nagybetűs életbe.
Olyan" ausztrál családom" is van ahol a kamaszgyerekek elvégezték itthon a középiskolát azután visszementek Ozziba/ahogy ők emlegetik/élni,dolgozni, az idős szülők pedig itthon maradtak.

Bredpitt Monika 2017.12.26. 10:28:02

@tanato: Én olyat is ismerek, aki kint élt az USA-ban, azt hiszem 20 éve ment ki, sokáig illegálisan volt kint, aztán talált egy özvegy magyar férjet, és valóban kapcsolat lett a dologból.

Mára megvan az állampolgársága (azt hiszem 60 év körüli) és most azt tervezi, hogy itthon akar élni, teljesen be van indulva, hogy hazajön. A férj viszont nem akar, ő már 50 éve él kint, neki az az otthon.
Sok érdekes történet van.

Bredpitt Monika 2017.12.26. 10:29:21

@Mrs. Clayton: Jó nyaralást, és köszönöm, hogy hozzászóltál, úgy látom mi sok mindenben egyetértünk.

Nekem a mai (azaz tegnapi nap ) hasznos volt. Köszönet nektek.

Bredpitt Monika 2017.12.26. 10:31:01

@csárlszbrunzol: A posztot én írtam és nagyon anyagias vagyok, tehát korrekt amit mondasz.

Nekem is furcsa egyébként néha saját magammal kapcsolatban rájönni, hogy egyrészt nagyon adakozó vagyok és nagylelkű, de ugyanakkor pedig nagyon is sóher, és szarrágó......

Bredpitt Monika 2017.12.26. 10:32:39

@zebralany: gondoltam ilyesmire is, de mivel három szomszéd van ezen az egy folyosón, nem igazán korrekt velük kapcsoltaban, hogy állandóan idegeneket lássanak maguk körül,

azért nem akarnék velük kiszúrni, köszi az ötletért

Bredpitt Monika 2017.12.26. 10:34:40

@TX7AW: nekem is nagyon hasznos volt az összes hozzászólás
(vagy szinte az összes, azt hogy anyagias vagyok idáig is tudtam)

Bredpitt Monika 2017.12.26. 10:36:43

@gabors: semmilyen mosolyszünetnek nem örülök, egyébként azért szóltam be neki, mert ezúttal engem is megtalált (az egy dolog, hogy összekevert egy másik hozzászólóval)

na de nem szép dolog kibeszélni azt, aki nincs itt,

Bredpitt Monika 2017.12.26. 10:37:29

@kék madár: semmilyen mosolyszünetnek nem örülök, egyébként azért szóltam be neki, mert ezúttal engem is megtalált (az egy dolog, hogy összekevert egy másik hozzászólóval)

na de nem szép dolog kibeszélni azt, aki nincs itt,

Bredpitt Monika 2017.12.26. 10:38:15

@Bredpitt Monika: @gabors: bocs, véletlenül címeztem neked, kek madar nak ment

Bredpitt Monika 2017.12.26. 10:46:49

@gabors: @Csodabogár: annak, aki zöld kártyát akar, a legnagyobb aduja a házastárs, nem a lányomra fogok várni (bár lehet jobban járnék, addig is élhetnék itthon)

@Csodabogár:
"Számomra érthetetlen, hogy hogy tudtad a zöld kártyát illetve az állampolgárságot így elbénázni, de biztos meg volt az oka. Lányod nyilván állampolgár, azután ha felnőtt majd az ő révén bejutsz te is ha még mindig oda vágysz. Addig meg élvezd Pestet, ne foglalkozz a napi politikával, csak éld az életed. Vannak ám amerikai állampolgárok akik itt szeretnek élni."

nagyon kacskaringós történet, amire azt szoktam mondani, hogy még az égiek is azt akarják, hogy nekem ne legyen zöld kártyám, majd mire rájövök, hogy milyen jó is lett volna, addigra tényleg teljesül a kívánságom, és majd élhetek életem végéig boldogan Magyarországon (vagy boldogtalanul)......

Mrs. Clayton 2017.12.26. 10:54:52

@Bredpitt Monika: szerintem en sok mndnben nagyon sok mindenkivel egyet tudok erteni. Egyebkent Karacsony elott elmentunk kicsit kikapcsoldni a ferjemmel ketten. Szinhaz elott mindig beulunk valahova enni egyet. Altalaban kinalnak pre-theatre menut, most viszont nem volt, hanem atkereszteltek early evening menunek. Erre gyerekes csaladok meg barati tarsasagok kisgyerekkel jottek. Egyedul mi voltunk kizarolag felnottek. Egyebkent ahhoz kepest hogy a gyerekek nagyon kicsik voltak, mindegyik nagyon rendes volt, mert nem sirt egyik sem, meg nem verte magat a foldon, mert haza akart menni. Szoval te jutottal eszembe ahogy figyeltem a szuloket, mert mindegyik ugy itta a proseccot/bort mintha tobb alkalma mar nem is lenne. En meg arra gondoltam, hogy a jatszoteren ivasert mit kaptal a fejedre a magyaroktol.

Bredpitt Monika 2017.12.26. 10:55:45

@LepesMez: @gabors:

"Trump-ek nagyon komolyan gondoljak hogy a "chain immigration"-t csalad-egyesiteseket megallitjak"

Erről az indiai főnöknőm jut eszembe. Egy lakberendezős üzlete volt Budán. Azt mesélte, hogy az összes Indiában élő lánytestvére az USA ba ment szülni (én őt 2003 ban ismertem meg).

Ne, ezt is meg kéne állítani, nem tudom ezzel hogy állnak most. Még mindig automatikusan amerikai lesz a gyerek, aki ott születik?

Az ügyvédek nélkül is simán lehet zöld kártyát intézni. Mondjuk én most rossz példa vagyok, de nálunk máson múlott, hogy végül nem lett zöld kártyám.

Szinte a szádba rágják, hogy kell lépésről lépésre haladni. Nagyon profi az egész rendszer.

Egyszer voltunk New Jerseyben egy ügyvédnél.
30 percért kért 2004 ben 100 dollárt. 10 perc alatt elhadarta mi a teendőnk, szó szerint megszabadult tőlünk és ki kellett fizetnünk a 100 dolcsit.

Amikor kijöttünk az ajtón egymásra néztünk férjemmel és szinte egyszerre mondtuk: nem kell ügyvéd.

Én szó szerint háromszor sétáltam el a zöld kártya elől, nem az ügyvédeken múlott, az hogy miért így csináltam, vagy csináltuk............(itt most ezer síró arc lenne, ha tudnám hogy kell iderakni)

akkor most ránézek a mai posztra és próbálok megszűnni

Bredpitt Monika 2017.12.26. 11:00:28

@Mrs. Clayton: En meg arra gondoltam, hogy a jatszoteren ivasert mit kaptal a fejedre a magyaroktol.

Mrs. Clayton 2017.12.26. 11:29:42

@Bredpitt Monika: Ugye a hangsuly mindig a merteken van. Csak vannak akik ugy isznak mertekkel es tartozkodassal, hogy a mertek a vodor, a tartozkodas meg az asztal alatt lesz szamukra.

adg 2017.12.26. 11:47:13

@Mrs. Clayton: jo, tartom, hogy van koztunk egy kis felreertes, ahogy fentebb is irtam, van, akinek siman odaadnam a penzt, meg van akinek nem, de majd megbeszeljuk, szolj, ha a kozelben jarsz, kiugrok eled a repterre.
A szegeny pedig nyilvan nem egyenlo a heroinistaval, es amugy is utalom az egyenlosegjeleket altalaban.
Es ha csak toredek annyira lennek olyan lelkes segito, mint Moni, akkor mar nagyon orulnek magamnak.

Mrs. Clayton 2017.12.26. 12:24:53

@adg: azt hiszem kb ki is egyeztunk ezzel a kommenteddel, mert ezzel mar en is azonosulni tudok

élhetetlen 2017.12.26. 15:25:43

@Bredpitt Monika: Sok volt a komment, csak átfutottam. Sokan írták, hogy ne add ki, sokan írták, hogy csak legálisan, cégen keresztül add ki. Én is azt mondom, ne add ki. Itt Budapesten nincsenek meg a törvényi garanciák, vagy, ha megvannak, akkor évekig pereskedhetsz egy közvetítő céggel is, ha gond van. A barátnőmék kiadtak egy kislakást, befizették a két havi lakbér összegét, a cég hozott egy Angliából érkező bérlőt, (mert majd itt fog angolt tanítani). Új ágyat kért, mert a régi nem elég kényelmes, stb. Három hónapig fizetett, utána háromig nem, türelmet kért, mert még nem talált állást, aztán jött egy telefon a reptérről, hogy ő elment, kulcs a postaládában. Még mázlijuk volt, mert csak a lakbér és rezsihátralék lett a kár, nem rámolta ki a lakást. A közvetítő cég meg közölte, hogy semmit nem tudnak tenni. Két havi lakbérért, ami visszajárt volna, meg nem kezdesz el pereskedni. A diákoknak kiadás szintén kockázatos, vagy minden rendben, vagy akkora bulik lesznek, hogy kiakadnak a szomszédok. Az idegennek, szívességből, azt már sokan leírták, hogy miért ne. Ha meg akarod tartani a lakást, akkor költened kell rá. Ezt nem olvastam itt, de ami elvileg működik itthon (persze, a cégnek azért utána kell nézni), az a távfelügyelet. Havi x ezerért biztosítják a lakásodat, ha betörés van, adott időn belül ott vannak, ha egy zárlat miatt kigyullad, vagy csőtörés van, ott vannak, intézkednek, és értesítenek. Ekkora távolságról, mint Bp, Amerika, nem tudok jobbat ajánlani. És, ezt nem tudom, de el tudom képzelni, hogy, ha Amerikából idejön egy ismerősöd, akkor beszélsz a céggel, és, ha igazolta magát, engedjék be, és adják meg a kódot neki. Azt hiszem, ez az egyetlen út, hogy te is bármikor hazajöhess a saját lakásodba, és a lakásod megfelelő állapotban megvárjon.

somlobodog 2017.12.26. 15:25:52

@Mrs. Clayton: látom nem esett le a heroinos példám/metafora (cigi pia drog nyerogep egykutya hogy milyen káros dologra költi erre próbáltam utalni függetlenül hogy legális vagy sem hiszen ott a kp és vehet amit akar, nem?) De biztos neked van igazad és nem a gates foundationnek vagy a hasonló giga adományozó és támogató szervezeteknek. Ők a hülyék mert nem kp-t adnak a raszoruloknak kotegekben. A lényeg hogy te okos vagy és te pontosan tudod hogy mi kell a szegénynek. A te gondolkodasod hibajara ott a példa a devizahitelekkel - csak hagyjuk az egyszerű ember hadd csinálja amit akar. Ja okos volt hogy a PSZÁF nem szabályozta be hogy mire lehet költeni és mennyit a fizetésből. A végét ismerjük. Bár én is ellenzem a szabalyzokat de sajnos néha muszáj mert az ember gyarló vagy buta.

gabors 2017.12.26. 15:35:11

@LepesMez: "@gabors: a h-s vizum hazastars csak nemregota dolgozhat, 1 eve vagy 2." ez mar Trumpista regula sajnos.

Programozot is lehetene talalni ha jobban megfizetnek oket es a noket sem kellene eluzni a palyarol. Egeszen biztos vagyok benne hogy a trumpi "america first" nemhogy emelni fogja hanem csokkenteni ezeket a kvotakat.

Az amerikai uzletemberek celja a vendegmunkas programok novelese mezogazdasagi, feldolgozo ipari vendeglatas es epitoipar vonalon (fiatal es szep "modelek" aka gold digger prostik azert meg bele fognak ferni a "kulonleges kepessegek kategoriaba) .... EZEKET fogjak novelni nulla letelepedesi esellyel csalad sem johet majd (nehogy mar itt csanaljanak anchor bebiket ...)

A legnagyobb hulyesegnak tartom hogy meg az itt tanultaknak akar PhD-vel sem lehet konnyen letelepedni. Valaki itt tanul el 4-6- vagy nyolc evet is tanult es egy ev utan elkuldik... ezeket integralni sem kell es nyilvan nem a welfare miatt akar maradni.

gabors 2017.12.26. 15:39:27

@Bredpitt Monika: ": semmilyen mosolyszünetnek nem örülök, egyébként azért szóltam be neki, mert ezúttal engem is megtalált (az egy dolog, hogy összekevert egy másik hozzászólóval)

na de nem szép dolog kibeszélni azt, aki nincs itt, "

mar bocs de ezt nekem miert irtad a link alapjan az a kommentem nem szol senkirol, mosolyszunet ???

kinek szoltal be (ez amugy sem zavar meg akkor sem ha nekem) ..

ezt tenyleg nem ertem

gabors 2017.12.26. 15:40:15

@Bredpitt Monika: "@Bredpitt Monika: @gabors: bocs, véletlenül címeztem neked, kek madar nak ment" oopsz kicsit tovabb kellett volna gorgetnem ... :-) akkor ertem

gabors 2017.12.26. 15:57:48

@Bredpitt Monika: "@gabors: @Csodabogár: annak, aki zöld kártyát akar, a legnagyobb aduja a házastárs, " ezzel azert vigyaznek mert ez csak akkor igaz ha az immigracios burokrata elhiszi hogy a hazassag meg mindig igazi hazassag es nem csak valamilyen megallapodas "arrangment" resze (legyen az gyerek vagy egyebb ok) . A Te eseted egyre necessebb, ha kifogsz valami vaskalapos konzervativot esetleg nehez lesz elmagyarazni hogy de igy is jo lehet egy hazassag es teljesen valodi. Ha mas fogast is talalnak (tullepted az engedelyezett idot vagy felmerul a gyanu hogy illegalisan akar dolgoztal is vagy barmi) akkor gondod lehet a hazassag alapu bevandorlassal. Mondjuk a kozos gyerek pozitiv (es negativ) is lehet ebbol a szempontbol. Ha meg elmondod hogy nem erezted jol magad az USA-ban de egy ev mulva meg nem tudsz Mo-on megelni ez sem lesz egy nagyon jo tortenet.

Erdemes volna egy hozzaerto ugyveddel konzultalnod ugy hogy minden reszletet elmondani neki(k), mert arra kell keszulnod hogy a USCIS minden utazasodrol, kilepes belepes vizum kerelem stb tudni fog. Es minden gyanus lesz.. ne feledd a ferjed lesz akinek gyakorlatilag a peticiot be kell adnia ot is at fogjak vilagitani, minnel tobb "furcsa" dolgot talalnak annal komolyabban fogjak az ugyedet nezni .. mostanaban az a cel hogy elutasitsak a kerelmeket ... (nemregiben olvastam hogy immigracios ugyvedek szerint az elmult evben olyan aprobb hibakert is elutasitas jar amiket par eve meg maximum hianypotlassal meg lehetett oldani)

Remelem csak en vagyok nagyon borulato ... de sok remtortenetet lehet olvasni az elmult honapokban hogy zoldkartyaval rendelkezok szazait deportaljak sokszor nem is koztorvenyes ugyek miatt peldaul eleg egy "less than honorable discharge" es a volt katona automatikusan deportalhato ...

gabors 2017.12.26. 16:15:49

@Bredpitt Monika: "Ne, ezt is meg kéne állítani, nem tudom ezzel hogy állnak most. Még mindig automatikusan amerikai lesz a gyerek, aki ott születik?"

Ez alkotmanyos jog. Feltetelezem tudod hogy bar granitba nincs vesve mint a fideszes, de a valtoztatas nem konnyu es hosszadalmas. Par honapja volt szo itt is a reszletekrol. Nem veletlen hogy eddig csak 27 valtoztatas volt (amendment) ami vegul is csak 15 hiszen a "Bill of Rights" az elso tizet nemsokkal az alkotmany utan mar el is fogadtak 1791-ben, Szoval bo 200 ev alatt 15 kiegeszites volt. (+2 alkohol tilalom meg annak a torlese)

Idorol idore felvetik (Trump is mondta a kampany alatt hogy ha elnok lesz eltorli ezt, de gondolom szoltak neki hogy egyelore meg nem kiralynak valasztjak meg). Nem tudom mennyire lenne nepszeru a dolog ugyanis 40-45 millio bevandorlo el manapsag az usa-ban (ebbol van persze illegalis is) ha hozzadjuk mondjuk az elso generaciot lathatod hogy egy ilyen nyiltan idegen ellenes valtozast nem biztos hogy konnyen keresztul lehetne vinni (de Trump ota mar barmi lehetseges)

gabors 2017.12.26. 16:25:04

@Bredpitt Monika: "Szinte a szádba rágják, hogy kell lépésről lépésre haladni. Nagyon profi az egész rendszer. " Igen ez igy van de CSAK akkor ha minden torvenyes ...

a magyar modszer hogy ez az okosba lett intezve ... jelentosen nehezitheti a dolgot (sot akar lehetetlenne is teheti)

azert remelem valami kiutat talaltok .. de ahogy telik az ido annal nehezebb lesz

Amugy csak egy peldat irok nem tudom hogy ez jelent a valamit a te ugyedben. Kolleganom amerikai kulfoldon hazasodott (angol emberrel) svajcban eltek tobb evig egyutt (a lenyeg hogy tovabb mint ami conditionality a zoldkartyanal) , es mikor talalt egy jobb munkat az USA-ban nekialltak megnezni hogyan johetne a ferj is ugy legalissan hogy dolgozhasson. Es mielott jottek volna a ferj ahelyett hogy valami vizummal jott volna, megkapta a zoldkartyat kevesebb mint 3 honap alatt. Szoval ilyen is van (azota gyerekuk is van es most valnak :-)) Ennek is talan erdemes utanna nezni.....

csárlszbrunzol 2017.12.26. 18:02:01

@Bredpitt Monika: A jelzőidet nem tudom megitélni és nem is tisztem.
A posztban nyilván benne vagy Te, az én véleményemben meg én. Nyilván, az értékrendem eltér ebben, ezért én a saját ézőpontomon keresztül így láttam. Felteszem, a legtöbbeknek nincs/nem lesz ezzel gondja. Nincs ezzel baj, nem vagyunk egyformák, ettől kerek a világ.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.26. 23:02:22

@nyuszigonosz: Ahh, köszi, ezek mondjuk picit messze vannak még.Postán meg nem hinném, hogy feladják...
:D
Jövőre majd ügyeskednem kell jobban, vagy ha más nem, magyar vendéglőt felhajtani Stokiban.Eddig még nemtaláltam, guglival sem, de ami késik, nem múlik.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.26. 23:02:56

@Dikusz: Elküldöd jpg formátumban, ugye?
:-))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.26. 23:05:35

@adg: Na igen, ahogy mondod, kikísérletezni...
Jól olvasom, hogy amit főztök a zsidóhal?
:-)))
A halak közt is vannak ilyen vallásúak? :D

adg 2017.12.27. 03:08:27

@geegee: jol, de mi a baj? Szerinted azert, mert valaki hal, mar nem is lehet zsido? Kicsit tobb toleranciat, ha kerhetnem.

Amugy nem tudom, hogy tartjak-e a vallasukat, hagyomanyaikat, vagy ez ma mar inkabb csak a szarmazasrol szol. Fogos, nehez kerdesek ezek. :)

Dikusz 2017.12.27. 04:08:40

@adg: "Fogos, nehez kerdesek ezek. :)"

Nem fogós, inkább fogasos (nem ruhafogas, hanem hal) kérdések:)

Dikusz 2017.12.27. 04:42:46

@geegee: nem tudom, már megettem:)

Bredpitt Monika 2017.12.27. 11:47:35

@gabors: azt én is remélem, hogy te vagy a borúlátó , de különösebben nem izgatom magam,

annyi szerintem elég lesz nekik (és ez az igazság ráadásul) hogy a családunk szétszakadt, a férjem nem akar itt élni ezért akarunk ott élni, ráadásul (hogy valaki derűlátó is legyen) az én példám azt mutatja nekik, hogy nem mindenki akar kétségbeesetten az USA ban élni, ezt talán plusz pontnak fogják fel majd,

de majd meglátjuk

Bredpitt Monika 2017.12.27. 11:52:06

@élhetetlen: köszi, hogy te is adtál tanácsot

amikor elindultunk 2013 ban, és több ember megtudta, hogy itt fog állni a lakás egyből megkerestek hárman, hogy albérlet kéne, mindenkinek nemet mondtam, mert pont a fent említett dolgok miatt féltem,

aztán egy ismerős lakott itt, hogy ne álljon üresen és fizesse valaki legalább a számlákat, ez így jó volt, bár amikor megláttuk a lakást egy év után mindhárman kisebb sokkot kaptunk, ugyanis takarítás , mint olyan nem volt az ismerős szótárában

ezek után, tudom, hogy vad ötlet volt a posztban szereplő elképzelés

férjem egyértelműen azt javasolja, hogy álljon inkább üresen, nálunk a nagyon sarkalatos pont, hogy jönni akarunk látogatóba, és mivel három embert azért nem olyan könnyű elszállásolni, ezért jobb ha megmarad támaszpontnak,
üdvözlet (jó látni, ha rég nem látott emberek is itt vannak a blogon)

Bredpitt Monika 2017.12.27. 11:54:42

Köszönöm még egyszer mindenkinek a hozzászólást, és ha van valami fejlemény, azért beszámolok majd itt , mint hozzászóló.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.28. 04:19:56

@adg: Hahaha... :D
Elképzelem, hogy nagy heftivel, tetűhintával, pajesszel ott úszkál nálatok a kádban, és várja az ítélet napját, izé, percét...
:-))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.28. 04:21:29

@Dikusz: Nem tudom, most csak trollkodsz-e, de nem jött semmi emilben.De én is csak trollkodtam... :D

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása