oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. november 25. 06:30,  Hazamenni karácsonyra – vagy mégsem? 132 komment

2017. november 25. 06:30 Határátkelő

Hazamenni karácsonyra – vagy mégsem?

Így november vége felé a határátkelők jó része már eldöntötte (vagy nagyon kezd a körmére égni a döntés), hogy hol és kikkel tölti az ünnepeket: felkerekedik és hazautazik a (szűkebb-tágabb) családhoz, esetleg a család utazik hozzá, vagy a legrosszabb esetben mindenki külön karácsonyozik. Ma amolyan vitaindítóként megpróbáltam összeszedni pár (komoly és nem annyira komolyan veendő) érvet az utazás és a maradás mellett, aztán ti majd a kommentekben elmesélitek, hogyan tervezitek a dolgot.

karacsony_asztal_foto_pixabay_com_talmacita.jpg

„Őrült rohanás volt az egész, tiszta stressz, pedig azt hittem, majd kipihenem magam!” 

„Valami nem volt az igazi, kicsit idegennek éreztem magam a saját hazámban, pedig nem erre számítottam.” 

Nem biztos, hogy szó szerint, de szerintem rengeteg határátkelő gondolja (vagy mondja is ki) a fenti mondatokat a Magyarországon töltött évvégi ünnepek után, miközben persze nagyszerű dolog a család körében lenni karácsonykor, találkozni a régi barátokkal, ismerősökkel. 

Vajon melyik az erősebb, azaz (kicsit másként feltéve a kérdést): menni vagy maradni? 

Mivel szinte napra pontosan egy hónap múlva lesz karácsony, érdemes talán elgondolkodni az évvégi hazautazás előnyein és hátulütőin – kicsit listázva is mindkét oldalt, aztán majd ti úgyis jól megmondjátok a kommentekben, mit gondoltok róla (aki hosszabban is kifejtené, az nyugodtan tegye meg levélben, külön posztban)! 

Érvek a hazautazás mellett 

Találkozol a családdal és a barátokkal 

Nyilvánvalóan ez a legerősebb érv (sőt: AZ érv), hiszen mi másért utazna haza az ember karácsonykor, mint hogy a szeretteivel töltse az időt? Nem kell adott esetben magányosan nézni mások boldogságát, hanem a családunkkal lehetünk, élvezhetjük saját kis hagyományainkat. 

Itt akár be is fejezhetném ezt a posztot, hiszen a legtöbben alighanem ez alapján döntenek az utazás mellett. Nem fejezem be (mert kapnék a fejemre), mert a dolog azért ennél bonyolultabb kicsit. 

Nyilván az utazás mellett szól, hogy más azért személyesen találkozni a családdal és a barátokkal, mint mondjuk Skype-on. Leülni dumálni, meginni egy (két, három…) sört – ilyenkor még az egyébként idegesítő nagybácsi is elviselhető, legalábbis egy rövid ideig. 

Édesanyád főztje 

Az anya főztjénél nincs jobb a világon, még akkor is, ha van, mert nem egyszerűen gasztronómiáról van szó, hanem a gyerekkor ízeiről. És az nagyjából biztos, hogy a kedvenceidet fogja sütni-főzni. Ezen nincs mit ragozni. 

A karácsonyi családi hagyományok 

Ha már az előbb említettem a hagyományokat, azért egy-két gondolat erejéig érdemes kitérni rájuk. Nem csak az egész nemzetre érvényes tradíciókról van szó, sőt, elsősorban nem azokról, hanem az olyan apróságokról, melyek minden család életében jelen vannak, és csak az adott család életében vannak jelen. 

Például az a sütemény, aminek ugyan voltaképpen semmi köze a karácsonyhoz, de valamiért úgy alakult, hogy csak és kizárólag akkor sütitek meg. Ember nem tudja már, miért lett ez így, de így van, és jó ebben egy kicsit elmerülni.

Az a régi, nulla anyagi, ám felmérhetetlen érzelmi értékkel bíró fadísz is otthon vár, amit még gyerekként készítettél, és azóta szertartásosan minden évben felkerül a fára. 

Ezek azok az aprónak tűnő, ámde nagyon fontos dolgok, ami miatt egy otthoni karácsony mindig más lesz, mint egy külföldi. 

A megszokott dolgok 

Vannak olyan dolgok, amiket külföldön nem, vagy nem olyat lehet kapni. Nem is feltétlenül a minőség számít, hanem az emlékek és az adott termékhez kapcsolódó érzelmek. 

Tudomisén, a Baba szappan vagy a Boci csoki közül egyik sem a műfaj csúcsa, de azért ragaszkodunk hozzá, és ilyenkor jó beszerezni és magunkkal vinni belőle. 

Feltöltődsz 

Azért a külföldi élet (különösen az első egy-két évben) igencsak stresszes tud lenni, az ismeretlen hagyományok, a nyelv, a különböző szokatlan élethelyzetek miatt.

Odahaza viszont minden ismerős, az emberek, a gesztusok, tudod, hogyan reagál a zöldséges, az eladó (bár néha azt kívánod, ne tudnád…), szóval ilyenkor kicsit lehet feltöltődni (és rájönni, hogy voltaképpen jobb, hogy nem is vagy itt, de ezt csak dupla zárójelben jegyzem meg). 

Jól szakaszol 

Bocs, de ezt nem tudtam jobban megfogalmazni. Embere válogatja, de én például olyan vagyok, akinek segít, ha szakaszokra bonthatja a dolgait, vagy akár egy évet. 

Ha az ember akár kétszer-háromszor hazalátogat egy évben (vagy a szerettei, barátai látogatják meg őt külföldön), akkor sokkal könnyebb a hiányukat is kezelni, hiszen tudod, hogy mikor mész, vagy ők mikor jönnek, és „azt a két hónapot már guggolva is kibírom”. 

Érvek a hazautazás ellen 

A fentiek alapján az ember persze azt gondolhatja, nem lehet kérdéses, hogy karácsonykor haza kell utazni, ám akadnak ellenérvek is. Hogy ezek mennyire erősek (vagy komolyan vehetők), azt mindenki döntse el maga. 

Az utazás 

Az első és egyik legfontosabb érv maga az utazás és a vele járó macera. Bepakolni, kipakolni, bepakolni, kipakolni, mindezt egy hét alatt, ráadásul ha repülővel utazik az ember, akkor tömeg van, nagyon korán ki kell menni a repülőtérre, és csak reménykedni lehet, hogy minden időben indul és érkezik. 

Ha autóval utazunk, akkor az egyrészt sokáig tart, másrészt kódolva van valami jó nagy dugó, és akkor az időjárásról még nem beszéltünk. Szóval az utazás elég macerás tud lenni… 

Azok a fránya anyagiak 

… és persze drága is. Aki ilyenkor ki tud fogni egy jó fapados ajánlatot, az maga Óz, a nagy varázsló, mert a légitársaságok sem hülyék persze, pontosan tudják, hogy ilyenkor aztán megszaladhat a virtuális toll. 

Egy fokkal jobb a helyzet, ha autóval is haza tudunk menni, akkor viszont a fentiekkel kell számolni. 

Honvágyad van? Csak rosszabb lesz!

Nagyon hiányoznak már az ismerős helyek, a családod, a barátaid, nyilván alig várod, hogy velük legyél. A honvágy és az emberi természet azonban fura dolog, hiszen egyrészt fantasztikus érzés végre otthon lenni, másrészt ez a pár nap nagyon gyorsan elrepül, és amikor ott állsz, hogy indulni kell, az lehet olyan rossz, hogy azt kívánod, inkább ne is jöttél volna. Idővel aztán persze minden a helyére kerül, de a búcsú a legtöbbször nagyon nehéz. 

A családod 

A távolság mindent megszépít, csak aztán beköszön a valóság, és kiderül, hogy a végtelenül idegesítő nagybácsi semmivel sem lett kedvesebb a legutóbbi találkozás óta eltelt hónapokban. Sőt.

Ráadásul miközben körberohanod a családot (nehogy valaki megsértődjön, amiért pont vele nem találkoztál), és a barátokat (nehogy valaki megsértődjön, amiért pont vele nem találkoztál), nagyjából 15-ször kell válaszolnod ugyanazokra a kérdésekre, ami egy idő után azért fárasztó. 

A családdal kötelezettségek is járnak, nem lehet kihagyni az idegesítő nagybácsit, sem a hátad közepére nem kívánt unokatestvért, mert egyrészt jönnek, másrészt nem illik. Pedig te a drága idődet nem velük szeretnéd tölteni. 

Ha nem utazol haza, ilyen problémáid tuti nem lesznek. 

A fordított kultúrsokk 

A fordított kultúrsokkról már elég sok szó esett itt, a blogon is (például ebben a posztban), nagyon leegyszerűsítve arról van szó, amikor hazaérkezve rádöbbensz, hogy idegennek érzed magad, és egy csomó mindent nem értesz, ami Magyarországon zajlik. 

A jelenség azért is furcsább talán, mint a „sima” kultúrsokk, mert azt feltételezed, hogy otthon mindent ismersz, benne élsz a kultúrában, a hétköznapokban. 

Csakhogy gyakran előfordul (pláne ha már több éve él külföldön az ember), hogy azon kapja magát, nem érti, mi zajlik, mi több, idegesíti is jó pár dolog. Ha ehhez még hozzáadódik a család értetlensége is, akkor egy ünnepi időszak akár keserűvé is válhat. 

Mit mond a szakember? 

Végezetül nézzük, mit mond a szakember erről az egész kérdésről! Nóra tavaly ilyentájt írt a témában a blogra, ő a külföldön élés témáját kutatja, és szerintem érdekes, amit írt. Lássunk néhány részletet (a teljes posztot itt találod)!

A feszített programról 

Döntsd el, hogy mit akarsz! Ha most henyélni szeretnél és ébresztőóra nélkül felkelni, tedd azt, de akkor ne érezd magad frusztráltnak, ha nem tudsz minden rég nem látott rokonnal és baráttal találkozni. 

Ha viszont inkább a magyar kapcsolataidat ápolnád, akkor beszélj meg minél több találkozót (akár már az utazás előtt elkezdheted a szervezésüket), viszont ne várd, hogy kipihenten térsz majd vissza külföldre, úgyhogy – szerintem – jobb, ha már előre betervezel egy pihenési időszakot karácsony utánra. 

Van néhány olyan program, ami lemondhatatlan, ahol nincs döntési szabadságod, egyszerűen adott, hogy december 24-én este mindenki összegyűlik a nagymamánál. Ezeket szépen tedd be fix, mozdíthatatlan pontként a látogatások tervébe. 

A többinél viszont, ahol van választási szabadságod, védd meg, ami fontos neked, amit előzőleg célként, vágyként, kívánságként megfogalmaztál a magad számára. 

Szabad nemet mondani plusz még egy karácsonyi ebédre, hiszen a mi igényeink és jóllétünk is fontos. És el lehet fordítani a fejünket, amikor a metró mozgólépcsőjén még egy érdekes programlehetőség plakátját pillantjuk meg, tudva tudván, hogy érdekes lehetőség ugyan, de éppen elég annyi program, amennyit már beterveztünk. 

Hazalátogatáskor sokszor felmerül egy sürgető érzés, a valamiről való lemaradás, valami kihagyásának félelme. Ne aggódj, ez csak egy képzet.

A családi kapcsolatokról 

Egyrészt ilyenkor szembesülünk azzal, hogy megváltozott a szeretteinkkel való kapcsolatunk, hiszen mindketten más emberek lettünk, másrészt pedig rájövünk arra is, hogy a kezdeti űrt, amit az elmenetelünkkor magunk mögött hagytunk, bizony, betömték, az élet megy tovább nélkülünk is. 

Nincs meg a régi helyünk, ahova visszatérhetünk. Talán átrendezték, átalakították a szobánkat, talán a családi feladataink elvégzésére másokat kértek meg. Hát, nem a legkellemesebb érzés ezzel találkozni. Talán ahhoz az érzéshez tudnám hasonlítani, amit egy édesanya érez, amikor a gyermeke felnő, és rájön, hogy a gyermeke nélküle is remekül boldogul. 

Mi vigasztalót lehet ilyenkor mondani? Azt, hogy lesz viszont egy új, más helyünk a családban. Lehet egy új szerepünk, ahol kamatoztathatjuk a külföldi tapasztalatainkat. Hiszen ki tudná annyi történettel szórakoztatni és annyi érdekességgel elkápráztatni a vacsoraasztal körül ülőket, ha nem mi, külföldön élők?! 

A fordított kultúrsokkról 

A másik tipikus belső folyamat, ami lezajlik egy külföldről hazalátogatóban, a külföldi életének és a magyarországi napjainak összehasonlítása („Hmmm, Londonban képesek az emberek szépen sorba állni és türelmesen várakozni a buszra való felszállásra, itt vajon miért nem?!”), és végül a kétkedés („Biztos, hogy jól döntöttem, amikor elköltöztem?”). 

Nem biztos. A hazalátogatás ugyanis szembesít egy másik alternatívával: így is élhetnél, ha Magyarországot választod. Biztos, hogy a külföldit akarod? Alaposan fel tudja kavarni a lelkeket.” 

Szóval a kérdés akkor az, hogy hazalátogatni vagy sem, illetve nektek milyen ezzel kapcsolatos (jó és rossz) élményeitek voltak? Írjátok meg kommentben vagy ha hosszabb, akkor a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

HÍRMONDÓ 

„Ijesztő” dolgot mondott a miniszter az orvosok elvándorlásáról 

A miniszterek éves parlamenti meghallgatásai általában nem tartoznak a legizgalmasabb programok közé, sokszor az utójáték sokkal érdekesebb, mint maga az esemény… Nem volt ez másként az emberi erőforrások miniszterének meghallgatásán sem. 

Szlovákia rámozdul a külföldi munkaerőre 

Nincs mese, a szlovák gazdaságnak szüksége a külföldről érkező munkaerőre, így aztán Pozsony a jövő év tavaszától várhatóan egyszerűsíti a foglalkoztatásukat. A szakszervezetek szerint csak a fizetéseket akarják alacsonyan tartani. 

Elvándorlás és hazaszeretet

Nem állítjuk, hogy jobb külföldön, vagy jobb otthon. Egyszerűen csak betekintést nyerhetünk néhány érintett fiatal sorsába, életébe, és így kapunk egyfajta összképet a problémáról.”

(Fotó: pixabay.com/Talmacita)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: utazás karácsony karácsonyi készülődés Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2213370185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lapetiteparisinne 2017.11.25. 07:09:14

Hajajaaaj.. micsoda időzítés

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.25. 08:00:39

Egyszer. Aztan tobbet soha. Megteremtettuk a magunk hagyomanyait, a sajat temponkban, itthon unnepelve. Igaz, nincs gyerek, akit latni szeretnenek a nagyszulok. (Egyszer elutaztunk karacsonyra, az remek volt, de nekem a december olyan hajtas, hogy utana kell egy het a feltoltodeshez.)

SzZoole 2017.11.25. 08:19:10

@kisrumpf: neked van igazad +1.

Mi egyszer sem utaztunk karácsonykor, nekünk itt a haza, itt a csalad, a saját magunknak felépített hagyományok, szinten itthon/ otthon ünnepelve.

Attól meg egyenesen agyfaszt kapok, aki a közösségi oldalon már jó előre kiírja, hogy végre megyünk haza karácsonykor a családhoz, mindezt úgy, hogy évek óta itt el a családjával ,férjével/gyerekével, együtt.......

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2017.11.25. 08:41:03

12 éve nem jártunk otthon. Tuti nem idén és pont karácsonykor fogjuk elkezdeni. A magyarországi karácsony nekem amúgy is mindig felemás emlék és érzelem volt. Az örökös rohanással, stresszel, hogy minden kész lesz e, a borítékolható családi vitákkal, és a klasszikusan pocsék ajándékokkal.
De amúgy is....az otthonunkat eladtuk. A szüleim nyolc éve, az utolsó nagyszülőm, anyám helyett anyám pedig tizenöt éve meghalt. A családból egyedül az öcsém maradt akihez köt még valami pókfonál, de vele hivatalosan kapcsolatba lépni nem tudok már vagy öt éve. Kihez mennénk? Minek mennénk? Fiam itt nőtt fel, itt töltötte élete nagyobbik részét, itt vannak a saját karácsonyi hagyományaink, itt van a családom. Szóval mikor kérdezik az ismerősök, hogy mikor megyünk haza karácsonyra csak egy válaszom van: már itthon vagyunk.

lapetiteparisinne 2017.11.25. 08:52:08

@ChristineK: rájöttem különben, mikor az USA ban éltünk, hogy a Karacsony Mo on nem kis részben a 'hagyományok' miatt stressz, idegesség, rohanás. Egyszerűen nincs IDŐ egy nap alatt - fat diszíteni, komplett ünnepi vacsoràt csinálni.. közben a lakás legyen makulátlan,( ugy, hogy nagyon kevesen tudnak takaritot hivni) az ajándekok megvéve, becsomagolva ( ugy, h elenyésző es problemas az internetes vasArlas sok helyen.. főleg ilyenkor) ..
szóval igen, pl anyamek, akik teljesen normalis, jo emberek Karacsonykor elviselhetetlenek, a veszekedes es a botrany garantalt ...

Din Serpahis 2017.11.25. 08:52:58

Mi mindig hazamegyünk, mondjuk különösebben nem nagy dolog annak fényében, hogy egy-két havonta amúgy is haza szoktunk ugrani egy hétvégére.

Én szimplán szeretek Pécsen lenni, és találkozni a családdal, barátokkal. Fordított kultúrsokk persze van, Svájc után néha istentelen Balkánnak érződik Magyarország, de mondjuk nem meglepő, néha más nyugat-európai országban is rá tudunk csodálkozni, hogy ezek bizony elmaradottak :) Szóval ezen igazából nem izgatom magam.

Golf2 2017.11.25. 08:56:13

Drágább sokkal a repjegy...

Taxomükke (UK) 2017.11.25. 09:05:19

@Zoole Reloaded: Az a legszebb, amikor valaki kiirja augusztus vegen, hogy "Mar csak 123 nap Karacsonyig"......

SzZoole 2017.11.25. 09:07:29

@Taxomükke (UK): “Mar csak 123 nap Karacsonyig....” és megyünk haza.........

adg 2017.11.25. 09:40:46

“A csaladunkkal lehetunk...”

Mintha itt lennenk ok is. Legalabbis hallom oket a nappalibol.
A tagabb csalad meg nem er ra karacsonykor, epp allatkert van mindenhol. :))

Amugy meg menjen a fene haza karacsonykor abban a vacak takony idoben. Majd nyaron, amikor enberi homerseklet lesz. Dikusz meg nem kototte meg a puloveremet, nem akarok ott fagyoskodni. (Most otthon 4 fok van, itt meg 26. Itt higabb a viz.)

SzZoole 2017.11.25. 09:48:49

@adg: itt -1, ott meg 26 fok mi, hogy a krokodilok metejenek körbe :-))
Just kidding

Dikusz 2017.11.25. 10:20:03

Lehet én vagyok fordítva bekötve, de ha a fiam külföldön élne, és családja lenne, akkor nem várnám el, hogy csak miattam jöjjön haza karácsonykor, még most sem.
Az a fontos -ha teheti- valamikor hazajöjjön, vagy én mehessek hozzájuk, nem az, hogy éppen milyen ünnep van.

Arthamyr 2017.11.25. 10:20:16

Télen max. akkor megyünk haza, ha muszáj, frekventált időszakban is; karácsony meg frekventált időszak télen...
Másrészt nekem a karácsonyból semmi olyan nem hiányzik, amit nem lehet az év más részében, pl. májusban is megcsinálni, sokkal jobban. Pl. grillezés/bográcsolás a kertben a családdal/barátokkal > karácsonyi családi vacsora.

puhacica 2017.11.25. 10:43:19

azota kezdem "szeretgetni" a karacsonyt, amiota a sajat hagyomanyaink szerint unneplunk, harmasban. itthon.

az idei kulonleges lesz, spanyol-magyar-angol nemzetkozi talalkozo, ki tudja hany ev utan anyukam es a hugom is csatlakozik a frissen kitantorgott ocsemhez es hozzank. ugyanitt macskaszitter kerestetik. :D

puhacica 2017.11.25. 10:45:39

@Dikusz: az en anyukam is igy gondolkodik :)

@Arthamyr: +1, juniusban 1 het, sokkal jobb, mint decemberben fagyoskodni a sotetben.

Csodabogár 2017.11.25. 11:11:16

Attól kezdve, hogy engedtek, minden karácsonyra haza jöttünk és mondhatom olyan szép emlékeim vannak azokról a karácsonyokról, mint kis gyerek koromban lévőkről. Már a haza út is élmény volt. Swissair járt csak, juniusban vettük meg a jegyet. A gpen csak a személyzet volt svájci. El is neveztük beigli jetnek. Család csak az apám volt, aki természetesen ugyanolyan karácsonyt akart mint régen volt. Mindig gyönyörű karácsonyfát vett, amit megérkezésünk után együtt feldíszítettünk. A vacsorára való meg volt már véve, rántott halat sütni egy egy hatalmas tudomány. Többre nem vágyott senki. Beiglit mindig kaptunk, már versenyeztettük a barátokat, hogy kié a jobb. Utána minden este szinházba mentünk. Most a 70-e, 80-as évekről beszélek, amikor még sok remek szinházi előadás volt Pesten. Mindig sok, más országban élő ismerőssel találkoztunk így, mert aki haza jött, az színházba járt. Szilvesztert mindig baráti társaságban töltöttük, remek bulik voltak. Miután csak egyszer jöttünk egy évben, mindenki örült nekünk.
Sajnos a barátok mind kihaltak körülöttem, már huszon éve töröltem a karácsonyt a naptáramból. Ma már az is csak egy nap a sokból. Ünnepelni akkor szoktunk mikor éppen kedvünk van. Bizonyos mértékben minden nap ünnepnap már nálunk.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.25. 11:39:58

@Zoole Reloaded: hogy igazam van-e, nem tudom, izles kerdese... A ho hianyzik azonban, az erdei setak kutyaimmal, az az egy.

Herr Géza 2017.11.25. 11:52:50

@libslobsi fuszal: „...ugyanitt macskaszitter kerestetik. :D“
Küldd el őméltóságát postán, nálunk jól ellesz a két vörös ördöggel.... :))))

Dikusz 2017.11.25. 12:00:55

@adg: Nem megkötve vagyok, hanem bekötve:)
De megkötöm én azt a pulóvert, ha azon múlik. Csak az a gond, hogy végtelenül tudok kötni.
Pontosan úgy, mint Alfonzo: Ványadt bácsi című bohózatában a Dadus (Szemes Mari). Heeeejjjj ha az én uram, Galuska Galagonyovics ezt megérhette volna.....

Nem tudom iseritek-e Alfonzónak ezt a művét, érdemes megnézni. Meg Körmendi János: Csehov- Három nővér paródiáját:))) (ezt ráadásként dobta a gugli)

puhacica 2017.11.25. 12:14:31

@Herr Géza: jol atgondoltad te ezt? :D

Asas66 2017.11.25. 12:45:45

Mi megyünk -- az eddigi négy "kinti" évünkből kétszer voltunk, az első évben egyszerűen nem volt rá pénzünk, aztán 2015-ben a pihenés (síelés) győzött, akkor azért nem voltunk. Amíg vannak ott rokonaink, addig fogunk is menni (főleg a szülőkről van szó).

Az érvek -- pro és kontra -- mind igazak. Bennem is ambivalens érzések uralkodnak el, már csak ha rágondolok, akkor is. Nagy szavak, de ahogy "elmennek" az idősebb generáció tagjai, úgy érezzük egyre inkább az együtt töltött idő értékét a még élőkkel.
Mondjuk azért idén a pihenés felé dől a mérce: 2 nap "otthon" után elindulunk visszafelé, és Ausztriában leszünk egy síterepen. Az idő sosem elég persze, idén ráadásul a 2 gyerek téli szünetei rosszul lapolódnak át, így a teljes rendelkezésre álló idő 12 nap...

Dikusz 2017.11.25. 13:14:05

@libslobsi fuszal: A fiamnak barátnője van, vele tölti a szentestét. 25-én, vagy 26-án jönnek, vagy én megyek hozzájuk, így szoktuk meg.
Szeretem a karácsonyt, a készülődést (az ajándékokat), de igazán akkor szerettem, amíg a gyerekek kicsik voltak a családban.
Azt látni, ahogy izgatottan szaladgálnak várva a Jézuskát, hátha meglátják ahogy az ajándékot a fa alá teszi, meg amikor bontogatják (széttépik a papírt, olyan türelmetlenek:) a csomagokat, nagyon jó érzés volt.

Azért az, hogy anyukáddal, a testvéreiddel töltöd az idei karácsonyt, még különlegesebb lesz, nem? :)
Azt gondolom, ilyenkor -még ha felnőtt is az ember- újra kisgyerekként érzi magát.

Herr Géza 2017.11.25. 13:25:57

@libslobsi fuszal: Két ördög, vagy három... Sztem tökmindegy :)))) Azt a bulit, amit ketten csapnak, ha bekattannak, úgysem lehet fokozni.... Legfeljebb nem csak vörös szőrcsomókat kell naponta porszívózni. :D

SzZoole 2017.11.25. 13:46:57

@Dikusz: nyugi nem vagy forditva bekotve, normaliseknal ez a normalis :-))

SzZoole 2017.11.25. 13:56:33

@kisrumpf: Akkor ossze kellene kotni teged meg Juditot, az is odaig van a hoert, csak azt nem tudom,hogy ha le esne egy 10 centis ho, hogy tudna seteltatni a kutyat :-))

2017.11.25. 14:17:00

Nem igazán vannak pozitív emlékeim a karácsonyokkal kapcsolatban, és abból kiindulva, hogy közmondásos, hogy az ember rühelli az anyósát vagy (ahogy a posztban is előkerül) az elviselhetetlen nagybácsit, valószínűleg a (tágabb) család mint intézmény szükségképpen egy kaka. Nyilván a stockholm-szindróma munkál az emberben, amikor nem tud tőle elszakadni. Ez van.

Az utóbbi években rákaptunk, hogy karácsonykor túrázni/kirándulni megyünk, az tök szuper.

Narina 2017.11.25. 14:28:18

Ööhmmmm! Azzal mi újság aki pogány, rühelli a stresszt (elég idióta ő is meg a környezet is néha minek súlyosbítja nincs) és egyenesen ideges lesz a gondolattól is, hogy menjen?! Ráadásul anyós jön így ez is letudva. Lizingeltemet meg úgy se engedi az a crazy walesi.

Shaktee 2017.11.25. 14:36:21

Isten látja a lelkemet? :) nagyon bizonygatja a nagyérdemü - bogit kivéve -hogy miért is nem kell otthon karácsonyozni.
Khmm :)

SzZoole 2017.11.25. 15:04:38

@swing gitan: isten látja a lelkem, itthon karacsonyozok a családommal :-)

Lunacica 2017.11.25. 15:08:23

Nem, nem es nem

Amiota itt elunk vannak igazi karacsonyaink- egyedul a ho hianyzik :(

En 14 eves korom ota minden karacsonyt ( es husvetot) rohanassal ejszakazassal toltottem en voltam az aki elaludt a fa alatt, miutan reggel hazaertem, foztem, takaritottam segitettem a gyerekeknek fat disziteni. Kitalaltunk valamit, hogy eltereljuk a figyelmuket arrol, hogyan is kerul minden a fa ala, aztan pedig orultunk mert azt kaptak amire vagytak. Ebben persze sok szerepe volt a Zoli szuleinek es noverenek is, hogy a kivansagok teljesulhessenek :)
A legszebb pillanatok a kis varakozo arcocskak es csillogo szemecskek!
Azota felnottek, de meg mindig latszik a csillogas, nekem ezt jelenti hogy itthon vagyok!
Amiota itt elunk eltunt a rohanas, a stressz es az ejszakazas.
Lapetitparisinne irta le jol: van IDO!!
Lehet ugy hangzik mint a Haho Ocsi, de eljottunk megkeresni az idot- mindenre, nem csak karacsonyra :)
Van idom fozni, elotte kitakaritani es nem kell azon aggodnom hogy lesz- e energiam befejezni a 10 maszek munkamat mielott bealszok, vagy nehogy ingerulten valaszoljak valamelyik gyereknek ha kerdez.
Elso advent vasarnapra diszithetem a lakast, megsutom az adventi mezeskalacs hazat 4 gyertyaval
ES! Vessetek ram kovet, de nincs beigli, toltott kaposzta, halaszle!
Ja es EGY hettel hamarabb feldiszitem a karacsonyfat!!!
A csaladot meglatogatni barmikor lehet, kotelezo/ szervezett pofavizitre mi sosem mentunk , nem is fogunk. Orszagos barataink sosem voltak akiket Muszaly! meglatogatni. En senkiert nem fogom betablazni a szabadsagomat, rohanni idopontrol-idopontra, menozni etteremben, kavezoban:” ugyan majd fizetek nekem van ra” , valaszolni ugyanarra a kerdesre: es jo ott kint?!
Koszonjuk nem!
Telefonon/ facetime- on lehet beszelni ameddig akarunk. Volt mar olyan, hogy kameraztunk ujevkor es egyutt koccintottunk a csaladdal. Aki szeretne jonni szivesen latjuk, en amugyis akkor erzem jol magam, ha sokan vagyunk, sutok-fozok :)
Egy szo mint szaz, nem utazunk, itt vagyunk otthon.
Beiglitlenul, rohanas mentesen, boldogan
Xxx

P.Elliot 2017.11.25. 15:15:09

Igen, az otthoni karacsonyok legnagyobb baja hogy nincs ido ra rendesen felkeszulni. Van aki meg 24-en is dolgozik, ez meg akkor is remes ha elengedik elobb egy kicsit.
Friss tiszta lakast, eloresutott sutemenyfeleket netan lehet elore csinalni de arra is ramegy az ember minden ideje, mire az unnep eljon, holtfaradt es akkor meg nem is beszeltem arrol hogy valakinek fel kell a fat is disziteni 24-en delutan, nalunk volt kapkodas mindig de csak amikor mar felnott voltam, gyerekkent lekotott az apam, illetve elvitt a templomba, setalni, kirakatokat nezni de akkoriban nagyon egyszeruek voltak a karacsonyok, nem jart ilyen nagy fejhajtassal az az este mint ma, raadasul anyam mindig otthon volt, volt ideje elokesziteni mindent.
Felnottkent mar nem elt az apam es bizony amikor a fenyot a sogorom probalta belekinozni a tartoba akkor az az egyebkent szelid ember meg karomkodott is, plane ha tulfaragta es a fa folyton kisett belole, hehehe.
Szerintem egy extra nap mindig kellene elotte ugy hogy otthon legyen mindenki es nyugodtan lehessen ra felkeszulni.
Itt mi mar december elejen feldiszitjuk a fat, az egesz hazat, kivul-belul, karacsonyi zenere sutom a sutifeleket, csomagolom az ajandekokat, szoval kortyolgatom a karacsonyi hangulatot mert az az egyetlen nap majd ha eljon rettento gyorsan eltelik.
A magyar hagyomanybol a karacsony este nagyon megunnepleset tartottam meg, az ajandekokat is akkor bontjuk nem masnap reggel....

Muszaj leirnom azt az edes sztorit amit egyszer egy magyar notol hallottam egy Pennsylvaniai magyar unnepsegen es arrol folyt a szo hogy itt Usaban mi volt a legnagyobb elmenyuk illetve emlekuk.
Ez egy idosebb no volt, 65 eves amikor kikerult ide, magaba zarkozo, fajdalmas hangulatat amit a varatlan es hihetetlen valopere okozott/ 60-on feluli ferjet felszedte egy 30 eves/ egy szentendrei kirandulason veletlenul megismert amerikai ferfi oszlatta szet akinek mar az apja is amerikaban szuletett de meg vele is megtanitotta egeszen rendesen a nyelvet. A kirandulasbol szerelem lett, foleg az ozvegy amerikai reszerol, megkerte es elvette a not akit kihozott ide. A no csak azert jott el mert otthon folyton depresszios hangulata volt meg ugy erezte hogy a rokonsag rajta rohog. Az elso karacsony volt neki a legrosszabb mert ha otthon le is kellett nyelni hogy a 2 fia meghivta a szentestere az apjukat is felesegestol de megis nem volt egyedul es mint nehanyszor emlitette a ferjenek, nagyon fog neki hianyozni. A pasas nem szolt semmit, meghivta a ket lanyat, a 3 kislanyunokat akik a kozelben laktak karacsony estere hogy nagy unnepet csinaljon a felesegnek, / itt nincs nagy cirkusz csak 25-en/.
Meselte a no hogy nagyon felkeszultek, a ferje mindenben segitett a konyhan meg mindenutt, rengeteg etel csinaltak, a feleseg sokallotta de a ferj megnyugtatta hogy nem baj, majd elteszik a fagyasztoba ha marad.
24 mar estefele a ferj megjatszott nyugtalansaggal keringett a hazban hogy a felesege ajandekat varja hogy hozza a Fedex, azt allitotta hogy valahogy elkesett a rendelessel es amikor vegre szolt a csengo a ferje szolt neki hogy nyisson ajtot es vegye at az ajandekot, kinyitotta es az ajtoban a postas helyett ott allt az egesz csaladja, 2 fia, 3 fiu unoka es 2 meny, hatalmas mosollyal, / elozo nap erkeztek es meghuztak magukat egy hotelben addig/, a ferj rendezte es fizette a kiutazast....
Na, erre mondta a no hogy o eleteben ilyen boldogsagot meg nem erzett es el tudtam kepzelni hogy az is lehetett.
Igaz hogy a ferje nem ismetelte meg utana ezt a meghivast, gondolom legalabb 10 ezer dollarba kerult de akkor ez volt neki a csucs.
Aztan beleszokott az itteni karacsonyestekbe az itteni rokonsaggal akik nagyon szerettek otet.

szalka240 2017.11.25. 15:46:14

Én inkább tavasszal meg ősszel megyek családlátogatásra, több okból is.
Utazás. Autóval nem szeretnék télen olyan messzire menni. Rövidebb a nappal, jobban elfáradnék, nagyobb az esély, hogy rosszak az útviszonyok. Ha pedig úgy alakul, hogy nem tudnám egy nap levezetni a távot, akkor elég kellemetlen lenne fagyban az autóban éjszakázni. Legfeljebb vonattal megyek, ha megyek. Már egy héttel az ünnep előtt és a két ünnep között jövök vissza, hogy elkerüljem a csúcsidőt. A probléma viszont ott van, hogy míg máskor már 3 hónappal előre meg lehet venni a vonatjegyet, év végén viszont csak december elejétől, így kisebb az esély, hogy sikerül olcsó jegyet kifogni.
Barátok. Mivel más időben is elég nehéz összehozni a találkozókat, Karácsonykor meg se próbálom.
Családi szokások. Már nagyon régóta nincs nagy felhajtás Karácsonykor, és a család is egyre kisebb.
Szabadidő. Amikor kint jobb az idő, az ember szivesebben mozdul ki otthonról. Volt olyan karácsonyi szabadságom, hogy egyszer sem hagytam el a falut.
Időbeosztás. Az előző munkahelyemen annyi szabadságom volt, hogy 2x3 hét Magyarország fért bele (május, szeptember-október, mivel nem szeretem a hőséget). Karácsony és Újév között pedig dolgoztam. Élveztem, hogy a munkahelyen csend és nyugalom van, hiszen nem egyszer egyedül voltam az egész épületben. Az új munkahelyemen kicsit több a szabadság, így az elmúlt két évben Karácsonykor is Magyarországon voltam, az idén viszont úgy döntöttem, hogy inkább elmegyek nyaralni. Bár Karácsony és Újév között nem fogok dolgozni, de mint írtam, az utazás csúcsidőben ilyen rövid időre nem érné meg. Szóval most majd valamit ki kell találnom, hogy mivel töltsem az ünnepi időszakot.

2017.11.25. 15:54:43

@Narina: "Azzal mi újság aki pogány"

mi peldaul teli napfordulot unneplunk, a gyerekek olyankor nem mennek suliba, meg orulnek is, hogy nekik hosszabb a szunet, meg hamarabb kapjak meg az ajandekot.
Azert alakult igy, mer par eve elegem lett, hogy (magyarorszagon) a keresztenyek egyre agresszivebben szajkoztak, hogy hogyan is kellene ezt unnepelni, meg hogy ez kereszteny unnep, ez az ovekke, es ezzel szamomra elb@sztak az unnep hangulatat (es nem, nem lehetett ez elkerulni, mert az oviban, iskolaban a pofankba nyomtak, meg bethlehemeztek)

itt az usaban a karacsony eleg vallas semleges, szoval visszaszokhatnank, de ez mar csaladi erdekessegge valt, egyben a tortenet jo emlekezteto es lecke a gyerekeknek a vallasok termeszeterol (a kirekesztes es kepmutatas, amikor mar megvan a megfelelo tomeg mogottuk)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.25. 16:19:33

@Dikusz: kedvencem. Evenkenti megtekintese kötelező.

P.Elliot 2017.11.25. 16:21:23

@LepesMez: Nem a vallas szemszogebol kell nezni, itt pl. ha munkahelyen van a karacsony es a karacsonyi parti mindenfele vallas nepe resztvesz benne. Eszebe sem jutna hogy ez a katolikusoke, karacsony van es kesz, unnep, legfeljebb pl. a muszlim nem allit karacsonyfat otthon de pl. indiai ismeroseink igen, a gyerekeknek.
Egy altalanos teli unnep aminek csapnak egy kis felhajtast.
Egy mar idos amerikai ismerosom meselte hogy o zsido, nekik Hanukka volt de ez nem akadalyozta meg benne hogy 18 eves kora korul karacsonyi enekeket eloado korusban dolgoztatta a szep hangjat, jo fizetesert egy elegans etteremben es o bizony azota is szivesen unnepli ezt is, tanarno volt, benne volt minden rendezvenyben a maga joszantabol.
Szoval nem kell lemondani a karacsonyrol, dehogy a katolikusoke, dehogy.
Mindenkie.
Hiszen ha csak a katolikussagot neznem, gyerekkorom utan en be nem tettem a labamat a templomba, a gyerekemet meg meg sem kereszteltettem azzal hogy majd valaszt maganak vallast ha felno, amihez kedve van.
Egyelore egyikhez sincs kedve...

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.25. 16:23:26

@swing gitan: az első karacsonyunk utan te is maskeppen gondolnad, hidd el. Mentem en mar karacsonyesten gyerekkent orvosert, mert apu megverte anyut, s anyu mentőt kert.

No, nyertem?

Csoda, ha ezek utan a sajat férjemmel, sajat otthonban, valasztott hazaban karacsonyoznek, hmmm?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.11.25. 16:26:18

@lapetiteparisinne: "rájöttem különben, mikor az USA ban éltünk, hogy a Karacsony Mo on nem kis részben a 'hagyományok' miatt stressz, idegesség, rohanás. "
Egyetertek. Anyukam szokta mondani nekunk, hogy milyen jo nalunk, van egy jo honapunk a karacsonyi keszulodesre:)
Bar kezdetben fura volt, mara en is,megszoktam, jobban ra tudok hangolodni a Karacsonyra azzal, hogy mar ilyenkor, vagy Dec elejen elkezdjuk a lakast "teliesiteni" karacsonyi dekoracioval. Ez kb. a magyar adventi idoszaknak felel meg, ami szerintem egy nagyon szep szokas.
Mi iden 10 ev ota eloszor karacsony tajan megyunk haza latogatoba (2-3 evenkent, de mindig nyaron szoktunk menni). Mi nagyon varjuk, tobb okbol is: a teli hangulat Del-Kaliforniaban nincs igazan jelen, ez teny:) (egy hete meg 28-30c meleg volt), a Karacsonyt 10 eve nem toltottuk az otthoniakkal (nagyszulok, testverem), igy ez egy kulonleges ajandek lesz mindenkinek. Most mar nem az ajandekokrol es stresszrol szol nekunk az unnep, hanem arrol, hogy egyutt lehetunk veluk.

puhacica 2017.11.25. 16:29:01

@kisrumpf: es mennyi ilyen van... de hat csak onigazolunk ugyebar :(

DieNanny CH 2017.11.25. 16:31:27

@szalka240:

Jól emlékszem, hogy Svájcban vagy? November 17-től már lehet vonatjegyet venni.
Ha nem Svájcban vagy, akkor a fenti tárgytalan.
:-)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.11.25. 16:32:31

@adg: "Amugy meg menjen a fene haza karacsonykor abban a vacak takony idoben. "
Na, en is azert kicsit igy vagyok a mostani teli latogatasunkkal:) plane, hogy anyukam mondogatja nekunk, hogy "jaj, biztos nagyon fogtok fazni, meg hianyolni a napsutest ebben a ronda, kodos, szurke idoben, hiszen ti hozza vagytok szokva a meleghez Kaliforniaban" :)

puhacica 2017.11.25. 16:35:20

@Herr Géza: el tudom kepzelni a ramazurit :D

@Dikusz: mi is igy csinaltuk otthon.

reg volt mar ilyen, hogy mindenki egyutt van, 3 orszagbol osszerantani mindenkit nem egyszeru. :)

2017.11.25. 16:36:04

@P.Elliot: "Nem a vallas szemszogebol kell nezni"

Tokeletesen egyetertek. Csak probald ezt meg magyarorszagon egy kisvarosban 2010 utan. Van, hogy a szulok pl nem merik erkolcstanra iratni a gyereket hittan helyett, mert az igazgato jofideszes, a jofideszes meg vallasos (vagy legalabbis eljatsza), es felnek, hogy ezzel hatranyba kerulnek.

Nalunk ugy kezdodott az egesz, hogy az 5 eves lanyom gyakorolta a karacsonyi unnepre a verset magaban, ami valami istenes volt, szoval masnap szoltam az oviban, hogy ez egy allami ovoda, es a karacsonyi musoruk alkalmas a gyerek vallasanak befolyasolasara. Erre az ovono csak nagy szemekkel nezett, meg habogott, hogy a karacsony egy kereszteny unnep (hahha KARACSON = fordulo, ha csak a szo eredetet nezzuk), aztan 3 honapig rondan nezett ram, amig le nem esett neki, hogy ettol meg nem en vagyok az ordog.

Az utolso adag iskolaban jott a karacsonyi musor alatt, amikor mar komaban voltam a kereszteny giccstol, ami ott ment, de egyvalamire megis felebredtem, amikor a gyerekek ezt enekeltek a refrenben (!!!) "Ha mas vallas nem lenne, a vilag es boldogabb hely lenne".

Onnantol kezdve a gyerek valahogy mindig beteg lett a karacsonyi eloadasokra, szoval nem vett reszt bennuk, mi meg elkezdtunk napfordulot unnepelni.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.25. 16:37:02

@P.Elliot: ez milyen csodas gesztus volt tole!

Csak igy tudom belinkeli kedvenc karikaturistam egyik remek rajzat:

dagsson.com/collections/christmas-edition/products/about-you-christmas-collection

Golf2 2017.11.25. 16:40:03

@LepesMez: "kereszténygiccs" keresztény se vagy?

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.25. 16:42:27

@libslobsi fuszal: ugye...?

(Egyszer, amikor kulonosen jol ment, karacsonyeste elutaztunk Barcelonaba. Remek volt. Nyuzsgott sz egesz varos, minden tele fenyekkel, 16 fok, tengerpart napsutessel, a reggelihez minden nap kis ajandekot adtak a szalloban, mert "Karacsony van", nyitva volt minden, mert ott jan. 6 amikor mindenki unnepel családi korben ... a legcsodasabb unnep volt, pedig nem volt se fa, se ajandek, se ho. De nem volt vita, csaladi pokol, csak a varos es mi.)

P.Elliot 2017.11.25. 16:46:27

@Golf2: En is annak tartottam, es jo beleszokas volt neki az orszagba hogy az elso karacsonyt megoszthatta a szeretteivel es megmutathatta neki hogy hol lakik meg az amerikai rokonsagot.
Ott Pennsylvaniaban sok ho esik, gondolom akkor is, szep lehetett a kornyek.

P.Elliot 2017.11.25. 16:48:43

@kisrumpf: Ez egesz jo otlet, elutazni egy nagyon karacsonyos orszagba.
A polo is remek, hehehe...

P.Elliot 2017.11.25. 16:50:59

@LepesMez: Hat ezt felhaboritonak tartom hogy "ha mas vallas nem lenne', lablabla.
Tiszta hanyinger.
Sosem elnek olyan orszagban ahol a vallast igy nyomjak a kepembe, jol tetted hogy a gyereket kirangattad belole.

Dikusz 2017.11.25. 16:57:21

@kisrumpf: Melyik? Alfonzó, vagy a Három nővér?

puhacica 2017.11.25. 17:39:52

@kisrumpf: barcelona mindig szuper, karacsonykor sem lehetett maskepp. :)

nekem a gyerekkori/csaladi karacsonyokbol mindig hianyzott valami, olyan kotelezonek ereztem es nagyon nem olyannak, amilyennek mindenki meseli, nem volt nagy csaladi kor, ha ez eljott, akkor a masik nem, csorok is voltunk, es bar anyu szegeny mindent megtett, ami telt tole, dehat o is utalta es szerintem ezt ereztem valahol. aztan ezzel a joenberrel ugy karacsonyozunk, ahogy tetszik, van, amikor van fa es ajandek is, van, amikor az egyik vagy a masik es van, hogy egyik sincs. ahogy esik, ugy puffan, elvezzuk az egyutt toltott szabadnapokat, hol igy, hol ugy.

Shaktee 2017.11.25. 17:42:31

@kisrumpf: tudok én is karácsonyi rémtörténetet, de majd a facebookon írom neked :) nem nyertél..

2017.11.25. 17:59:47

@Golf2: "keresztény se vagy?"

nem vagyok vallasos, de miert olyan erdekes ez. szamomra ez a termeszetes allapot :)

Dikusz 2017.11.25. 18:03:51

@Dikusz: Mert ha a Három nővér, akkor:
Tengerparton áll egy fűűűzfa, aranylánc csüng az áááágooon:))

Ha meg nem az, akkor sürgősen meg kell nézned. Három nagyszerű színész játszik benne, igen jól:)

2017.11.25. 18:13:27

@P.Elliot: ohh, van ez a tortenet tovabb is. Az iskola ev elejen mindig vitte a gyerekeket a templomba valamilyen unnepre. Elsoben meg nem foglalkoztam vele, gondoltam, hogy resze a muveltsegnek, hogy ilyet is lasson, biztos ezert viszik.

Az kezdett gyanus lenni, hogy ferenc papa beiktatasara is akartak vinni mindenkit, szerencsere megtudtam elore, hogy ez a terv, szoval aznap kesobb vittuk a gyereket a suliba, hogy visszaerjenek a templombol.

Ezentul az osszes templomi esemenyt kihagytuk, elotte hivtam mindig az osztalyfonokot, hogy a gyerek kesobb megy, mert mi nem vagyunk keresztenyek, es nem szeretnem ha a gyereket belevonnak ilyen szertartasokba. Ez ment is egy darabig, amig uj osztalyfonokot kaptak.

Na az az osztalyfonok elment sirni az igazgatohoz, az igazgato meg kuldott haza egy levelet, hogy kerjek hozza idopontot, es magyarazzam meg ezt.

Erre jol eldurrant az agyam, hogy nem 1960-ban vagyunk, ahol az igazgato csak ugy berendelhet, felhivtam ot telefonon, hogy megis mi ez, meg miert nekem kell barmit megmagyarazni, inkabb neki kellene. Erre meg az o agya durrant el, hogy en hogy vonom ot kerdore. Aztan innen nem nagyon tudtunk tovabb lepni.

A kovetkezo nap mar par szulo nem is koszont a felesegemnek, es amikor telefonalni akart az egyik tanarnak, akit jobban ismertunk, hogy most megis mi van, az fel sem vette.

Szoval a kovetkezo nap megkerestuk a szomszed varos igazgatojat, hogy atveszik e a gyereket, es atraktuk. Szerencsere par honap mulva tudtunk jonni az usa-ba, azotan nem kell a vallassal hadakoznunk.

Szerencsere a gyerekben nem maradt ez meg annyira rossz emlekkent, neha rohogunk rajta, hogy vallasi uldozott volt, meg amikor ez tortent, par napig olvastuk a bibliat, es kirohogtuk benne az osszes ellentmondast meg erkolcsi furcsasagot, azt akartam, hogy tudja mekkora suletlenseg ez az egesz.

Csodabogár 2017.11.25. 18:16:55

@swing gitan: Szerintem azon múlik, ki milyen emlékeket hordoz magával gyerekkorából. Akinek szép gyerekkori emlékei vannak, az szeretné ezt tovább is megélni. Akinek nincs, az meg nem szeretné.
Férjemnek pl. semmit nem jelentett a karácsony. Apja valahol oroszföldön maradt, mamának más gondja volt mint a szép karácsony, de velem csinálta a dolgokat és besimult a családba, ami tulajdonképen már csak az apám volt. Miután itthon sok barát és sok program volt, ugyanolyan természetes volt számára, hogy haza jövünk, mint nekem. Anyósom és új férje 2 háznyira laktak tőlünk, de az soha szóba se jött, hogy velük legyünk.

Csodabogár 2017.11.25. 18:23:43

@LepesMez: Ezt a kereszténységet igazán kár bele keverni a dologba. Mi nem voltunk vallásosak, de a karácsonyt azt megünnepeltük, fát díszitettünk vacsoráztunk beszélgettünk. Kipróbáltuk az új társasjátékokat stb. Semmi vallásosság nem volt a dologban. Ja nagytakarítás és egyebek se voltak. Beigeli napokkal előbb sült stb.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.11.25. 18:25:03

@Csodabogár: "Szerintem azon múlik, ki milyen emlékeket hordoz magával gyerekkorából. Akinek szép gyerekkori emlékei vannak, az szeretné ezt tovább is megélni. Akinek nincs, az meg nem szeretné"

Ez igy van. Nalunk pl. a szokasos stressz mellett azert a karacsony estenek volt valami specialis hangulata - az, hogy a karacsonyfa elott egyutt enekeltuk a Mennybol az Angyalt, neztuk a csillagszorokat a fan (na, erre az amerikai ferjem mindig mondja is, hogy kesz recept lakastuzre :))...Ezt a hangulatot orizzuk, mint szep emlekeket. A gyerekeimnek, akik mar itt nottek fel, de azert meg vannak emlkeik Mo-rol, ezek a pillanatok hozzak vissza Magyarorszagot :)

2017.11.25. 18:25:08

@LepesMez:

"Nalunk ugy kezdodott az egesz, hogy az 5 eves lanyom gyakorolta a karacsonyi unnepre a verset magaban, ami valami istenes volt, szoval masnap szoltam az oviban, hogy ez egy allami ovoda, es a karacsonyi musoruk alkalmas a gyerek vallasanak befolyasolasara."

Vallástalan vagyok magam is, de szerintem ezt túl komolyan veszed.

Ha te otthon máshogy neveled a gyereket, úgyis lepereg róla.

Például még a rendszerváltozás előtt jártam oviba, és az ovis ünnepségen az október forradalomhoz csináltunk műsort, meg lenin meg téli palota meg minden, és aztán minden ünnepen jöttek koszorúzni nem tudom, mit, és a generációmból nem hogy alig lett valaki kommunista, de már nem is emlékszem, ki koszorúzott és mit és miért.

Betlehemi előadást is csináltunk, meg tudni vélem, hogy elvileg húsvét előtt böjtölni kéne, de kutyát-macskát nem érdekli az egész.

Egyszer halloweenen meg kalóznak voltam öltözve, de attól sem lettem hajóskapitány. Remélem, érthető, mire akarok kilyukadni.

Szerintem teljesen felesleges erre ráfeszülni, szerintem teljesen kizárt, hogy bárkinek bármi baja legyen attól, ha a csendes éjt énekelgeti. :)

P.Elliot 2017.11.25. 18:27:18

@LepesMez: Nem ketelkedek hogy az igazat irod de ez nagyon ijesztoen hangzik. Hanyban volt ez?
Mas videkeken is igy van? Josagos Isten, meg olvasni is rossz az ilyet.
En noha nagyon vallasos csaladbol szarmazok/ katolikus-reformatus szulok/ mihelyt kiszabadultam a gyerekkorbol tobbet nem tudtak ravenni arra hogy betegyem oda a labamat, furcsa de meg kisgyerekkent is viszolyogtam tole, az egesztol, azota meg amiota hallom hogy miket muvelnek egyes, nem is keves katolikus papok, vegkepp lejaratta magat az egesz vallas elottem.
De jo hogy eljottetek, komolyan forog a gyomrom hogy van ilyen iskolai kenyszer...

2017.11.25. 18:27:57

@LepesMez:

"Szerencsere par honap mulva tudtunk jonni az usa-ba, azotan nem kell a vallassal hadakoznunk. "

Ezt nem értem.
Én még nem jártam az USÁ-ban, csak az internetről ismerem, de hardcore szókimondó keresztény helynek tűnik. Ezek szerint nem az?

Dikusz 2017.11.25. 18:29:36

@kisrumpf: ezt magamnak küldtem, de neked szántam:
"Mert ha a Három nővér, akkor:
Tengerparton áll egy fűűűzfa, aranylánc csüng az áááágooon:))

Ha meg nem az, akkor sürgősen meg kell nézned. Három nagyszerű színész játszik benne, igen jól:) "

Csodabogár 2017.11.25. 18:35:03

@LepesMez: Én se vagyok vallásos, de azért nem utálom azokat akik viszont igen.
Ady Endre se tudom, hogy vallásos volt e- de gyönyörű karácsonyi verset írt.
Tanultam hittant is, de nem ártott meg. Szerintem senkinek se árt ha megtanulja a 10 parancsolatot, pl. szeresd embertársaidat, ne ölj, csal,j hazudj, lopj, stb. Aztán, hogy gyakorolja-e majd a vallását a gyerek vagy nem, azt majd ő eldönti.

Shaktee 2017.11.25. 18:38:36

@Nagy kámpics: depends where, észak nem annyira, dél viszont kőkeményen az.

Shaktee 2017.11.25. 18:38:37

@Csodabogár: sokban azon is.

De megértem azokat akik most dolgoznak a kinti, új életen hogy nem szaladgálnak haza.
Késöbb majd erősebb lesz nekik a nosztalgiaa számukra is, legyenek az emlékek vegyesek is, ahogy nekem se mind gemütlich, jolly az emlékem..

2017.11.25. 18:42:25

@P.Elliot: "Hanyban volt ez?"

2013. Biatorbagy

2017.11.25. 18:46:48

@Nagy kámpics: " hardcore szókimondó keresztény helynek tűnik"

az inkabb a "bible-belt" kisvarosaira igaz, en New York korul elek, itt nagyon vigyaznak, de szerintem egyeb fejlett nagyvarosok korul is.

2017.11.25. 18:52:44

@Nagy kámpics: " de szerintem ezt túl komolyan veszed"

Nem foglalkoztam a vallassal egesz addig, amig 2000 korul el nem kezdtek tolni a politikaban is a kereszteny ertekeket, ami aztan atszivargott a mindennapokba, es egyre tobbszor talalkozott vele az ember, hogy jo ember csak kereszteny lehet.

Figyelmen kivul lehet hagyni, csak nekem nem tetszett a tendencia es az egyoldalusag (en legyek tekintettel a vallasokra, ok ne legyenek tekintettel a vallastalansagra)

Egyebkent pont azert lehet most torokbol keresztenykedni, mert az emberek tobbsege nem allt bele meg 10 eve, amikor ez elkezdett tendencia lenni. Most meg hoppa, tanulon a gyereked hittant, vagy nezzenek ra csunyan, mert erkolcstant tanul..

2017.11.25. 18:54:42

@Csodabogár: "Én se vagyok vallásos, de azért nem utálom azokat akik viszont igen"

En is csak azt utalom, ha atlepnek egy hatart, pl ha a gyerekem templomba rangatjak, vagy ketsegbe vonjak az erkolcseimet a vallastalansagom miatt.

blackhairlady 2017.11.25. 19:32:54

@adg: nalunk is 26 fok van, tegnap rovidnadragban diszitdttuk a kertet .:)

Shanarey 2017.11.25. 20:32:39

@LepesMez:

A valaha volt Firefly Sci-Fi sorozat egyik részében, egy érdekes vélemény a bibliáról.

www.youtube.com/watch?v=SIp6fjQCzpY

Tetszeni fog.
:-)

2017.11.25. 20:59:42

@Shanarey: hehhe, na igen. En ezt a sracot kovettem egy darabig:

www.youtube.com/user/DarkMatter2525

a grafika bena, de nagyon vicces magyarazatok vannak benne a bibliarol meg a vallasrol.

blackhairlady 2017.11.25. 22:40:04

En hardcore vagyok ami a Karacsonyt illeti, nem tudom visszafogni magam. Imadom minden pillanatat, tegnap mar fenybe borult az elokert, felallitottuk a fat, gyonyoruen feldiszitettuk, lassan kikerulnek a belso diszek is. Minden evben megfogadom, hogy csak egy valami lesz a menu es a suti is, de aztan sosem sikerul betartanom. Sosem faraszt a sutes- fozes ebben az idoszakban, egyszruen imadom:)))
Michael Bubble Karacsonyi CD-je szol az autoban, az ajandekok 99%-a pedig mar a csomagolasra var.
En az elmult 7 evben meg egyszer sem voltam otthon Karacsonykor, valoszinuleg nem is fogok menni mivel a szuleim mar nm elnek, a tesom es a fiam meg inkabb majd eljonnek ide ha akarnak.
Viszont a ho egy icipicit hianyzik, jo lenen valami havas helyet talalni itt Texasban ahova Karacsony elott elmehetnenk elounnepelni :D

Csodabogár 2017.11.25. 22:48:50

@swing gitan: Én ugye 9 évig nem jöhettem haza. Az első haza út karácsony volt.

Narina 2017.11.26. 01:33:26

@swing gitan: Párdon, nekünk csak szimplán más ünnepeink vannak! Nem rühellem én ezt az ünnepet csak inkább azt a lükeséget nem értem, hogy mért csak erre a pár napra akar szeretni mindenki mindenkit, de év közben még távolról is irtózik az illetőtől. Nem szeretem a hamisságot és ez az ünnep meg a többi is már erősen elvesztette számomra a hitelét.

Narina 2017.11.26. 01:53:10

@LepesMez: Nekem speciel van két olyan hölgy is akiknek nagyon erős "ős" keresztény hite van. Imádom őket. Fantasztikus hangulatot tudnak teremteni. Tőlük simán el fogadom ezt az ünnepet, mert nekik valódi a hitük és sosem utasítottak el, mert nekem más. Érdeklődtek, meghallgattak, kérdeztek, figyeltek és emlékeztek arra amit mondtam. Számomra az ő szívből fakadó hitük tiszteletre méltó. Alapból a nagyon "kereszténykedő" emberektől kiver az ideg, pláne amikor jönnek a pokoli kirándulással, mert ezeknek hamis a hitük. Erről egy régi pogány mondás jut eszembe "Hited van, arcod van, hazug hang, nincs szavad". Apu simán tartja, de lazán segít a mienknél is. Ő azt mondja, hogy szimplán csak szereti, a vallás része nem izgatja. A mi nagy keresztyén rokonainkat meg látogassa meg az akinek 6 anyja van. Álszent, hite hagyott nyomorult banda.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.11.26. 02:57:08

OFF, csak annyiban tartozik a temahoz, hogy karacsonyi orulet Black Friday-jel kezdodik:) most olvastam, hogy az elso 24 oraban az amerikaiak 5 milliard $-t (5 billion dollars) koltottek! Szoval ugy tunik, a gazdasag jol teljesit :)

lapetiteparisinne 2017.11.26. 07:17:36

Kedves Hataratkelő,
Elmondod, hogy miért moderàltad ki az 1. Hozzászolast végül?..csak a kiváncsiság, mert először megjelent.

FutureFry 2017.11.26. 07:57:53

@Zsuzsi65: A kínaiak idén “singles day”-en (11/11) meg több mint ötször ennyit ($25.3B) költöttek 24h alatt [1]. Ráadásul az amerikai $5B jó része is valószínűleg Kínában gyártott termékekre Kent el.

[1] nytimes.com/2017/11/10/business/alibaba-singles-day.html

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.26. 09:54:21

@Dikusz: mindkettő. Ehhez még jön a Bácsalmássy úr, a Királyfi vagyok, királyfi Jenő jelenettel és kész is a karácsonyi trió. Remek!

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2017.11.26. 12:06:39

@Narina: Aki pogány annak nincs dolga a karácsonnyal sem pró sem kontra. :)

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2017.11.26. 12:20:22

@LepesMez: Hát az óvónéninek igaza volt. Elég nehéz megkerülni karácsonykor, hogy Jézus születését ünnepeljük. Illetve meglehet csak akkor egy ilyen harácsolós ajándékhajszolós izé lesz belőle.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.11.26. 12:27:34

Szerintem az igazi demokrata nem megy haza Karácsonyra, mert ezzel is erősítené a rettenetes Zorbán diktatúráját.

Narina 2017.11.26. 13:35:09

@flash.gordon: Na ugye?! ;) Ezt mondjuk mi is, csak nem akarja pár ember típus ezt meg érteni. A miénk meg nem is érdekli.

AnettK 2017.11.26. 13:45:38

Én egy teljesen nem keresztény országban élek, igy itt nincs karácsony.. Minimális jele sincsen a karácsonynak, talán elvétve lehet látni egy-két fát valamelyik templomnál, és ennyi. Úgyhogy én mindenképpen megyek haza karácsonykor.. Tavaly vettem észre magamon, hogy nem csak a családom hiányzik jobban decemberben, de maga a karácsonyi hangulat is.

Shaktee 2017.11.26. 13:45:41

@Csodabogár: nekünk a második 7 év után

KissGecihuszár 2017.11.26. 13:46:23

Bennem valahogy eleddig -3. kari lesz, mióta ideiglenesen NSZK beli lakóós vagyok- fel sem merült, hogy kint kéne maradni és az épp aktuális melós szálláson karizni, merazhejjmilyenjóisám, meg egyéb közhelyek. Persze nyilván más, aki már a komplett cáláddal kint van, aztán aki még mondjuk Ausztráliában, Kanadában, USA-ban él, nos annál már tényleg mérlegelni kell, hogy feltétlen, akár minden áron a Hazájában óhajt-é karizni. Szóval ami engem illet; legkésőbb 20-án bepakolok az AUTÓBA, oszt - amilyen hosszú út lesz az az 1000 Km, olyan lesz, pláne ha addig bejön a hardcore tél is- nyomulás HAZA, mert én még mindig úgy érzem, sőt ahogy egyre jobban kiismerem ismét és összehasonlítom a 25-30 évvel ezelőtti önmagához ezt a mai NSZK-t, nos ezen érzés gránit szilárdságúvá válik, hogy ez lesz az utsó utazgaós kari. Amennyiben persze a tavaszi választás során ismét a 2 milliós GECIfidesz droid bagázs kerekedik felül, ez esetben viszont én is elhúzok legább Kanadáig és akkor már könnyen elképzelhető, hogy én sem fogok a jóféle feláras repjegyemmel hosszú tömött sorban ácsingózni mondjuk a Toronto-i reptéren,egy BUD "karszalagos" kufferrel, várva a feljutást a túltömött gépre...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.26. 14:05:05

Nem megyünk haza idén karikor.A köcsög , szarházi repülős cégek pofátlanul, gyógyszerelgurulósan áraznak, így kinyalhatják, bekapjhatják, protestálunk.Valszeg a komppokkal is így járnánk, ha autóznánk netán.Nagyszülők voltak itt nemrég, meg majd jönnek kari-szilvi közt, oszt ennyi.Majd jövőre újra megpróbáljuk.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.26. 14:05:48

Na meg ez legyen jó a századiknak, csak hogy kerek legyen a szám:
:-o
:-))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.26. 14:16:12

@libslobsi fuszal: A cafka cica a harmadik? :D
Tényleg, mit csinál karikor a fával, díszekkel?Nem támadja?Nem mászik fela tetjére?
:-)))
Ha van kép videó, nyomjad, szívesen röhögnék rajta. :D

Dikusz 2017.11.26. 14:28:38

@geegee: Azt mondják, legszebb öröm a káröröm, mert semmi irigység nincs benne. Éppen ezért én is szívesen gyakorlom ezt a fajta örömöt:)
Ha neked van ilyesféle videód, te se tartsd vissza magad, oszd meg velünk:)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.26. 14:59:43

@Dikusz: Ha lenne ilyen állatunk, tolnám felfelé kérés nélkül is, az hétszentség... :D
Gyerekkoromban volt sok macska, egymásutánban, de akkor internet nem volt, meg kamera sem... :-(

2017.11.26. 16:10:28

@flash.gordon: orulok, hogy igy tudod mit jelent parszaz millio embernek a karacsony, akik nem jezus szuleteset unneplik benne. de egyebkent pont te vagy a fenyes peldaja annak, miert unnepel az en csaladom napfordulot inkabb :)

amugy kutass utana, hogy szulethetett-e egyaltalan decemberben jezus, pont a bibliai leirasok alapjan. aztan beszelhetunk rola, hogy mi a nagyobb kepmutatas, jezust vagy masegyebet unnepelni karacsonykor...

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2017.11.26. 16:56:46

@LepesMez: Örülök, hogy örülsz. :) Pár száz millióról se te sem én nem tudunk általánosságot mondani és a kutatásnak sincs semmi értelme hiszen a karácsony definiálva van hivatalosan. Hogy te milyen napfordulót ünnepelsz és ha tényleg azt ünnepled akkor miért fontos neked, hogy mit csinálnak mások ez számomra katyvasz.
Egyébként azok, akik Jézus állítólagos máskor születésébe kapaszkodnak folyton bele és egy istenes vers elmondatásában vallási befolyásolást látnak; azokat a gyökértelenségükből fakadó örök "igazságkeresés" és kekeckedés jellemez és eszükbe sem jut, hogy ennek az ünnepnek örülni szívből, képmutatás nélkül is lehet.
Ami nem is lenne baj ha ezt nem hirdetnétek ki minden karácsonykor. :)

2017.11.26. 17:28:34

@flash.gordon: es mi is a karacsony hivatalos definicioja? illetve melyik hivatal definialta?

egyebkent kivancsi vagyok mi lenne, ha nyitnek egy kereszteny ovodat, aztan a gyerekeknek elmagyaraznam, mekkora boduletes suletlensegek vannak a bibliaban. Ha kifogasolna ezt egy szulo, vajon az lenne a velemenyed, hogy nincs ebben kivetni valo?

nem a gyokertelelnsegunk miatt szoktunk fellepni ezek miatt a dolgok miatt, hanem amiatt, hogy a vallastalanoknak elfogadassal kell fordulni a vallasok dolgai irant, aztan vissza pedig sokszor azt kapjuk, hogy "gyokertelen" meg "kekeckedo"

a vilag valahogy meg nem szimmetrikus, ha a vallasszabadsagrol van szo....

kardio1 2017.11.26. 18:05:40

@LepesMez:
Tetszik, vagy sem, a karácsony keresztény ünnep. És nem a bevásárlás vagy a zaba a lényeg. Jézus születésének ünnepe (nem születésnapja, így lényegtelen, hogy aznap született-e). Ünnepelheted a téli napfordulót aznap (bár az pár nappal előtte van), de a karácsony ettől függetlenül még másról szól. És bár kikéred magadnak, hogy a gyerekeidet befolyásolnák, te magad is azt teszed...). Abban természetesen igazad van, hogy a névleg keresztények ártanak talán a legtöbbet a kereszténységnek.
Az én helyzetem más, mint a tiéd volt Biatorbágyon, mert a laicitás vallásos tiszteletét gyakorló országban élek. Itt pont ellentétes hatások érik az embert.

2017.11.26. 19:33:09

@kardio1: Ahh szoval mindenkinek ugyanannyi joga van vallasi szempontbol befolyasolni az en gyerekem, mint nekem? Ez forditva is igaz, en is mehetek barki gyerekehez az en verziommal, es senki nem fogja zokonvenni?

A karacsony egy hosszu evolucioval rendelkezo unnep, amely valoszinuleg a napfordulo unneplesevel kezdodott. Igaz, egy jelentosen hosszu periodusban a kereszteny egyhaz kisajatitotta, de ennek szerepe kulonosen az elmult par evtizedben a vallas visszaszorulasaval latvanyosan csokkent, valoszinu par evtizeden belul marginalizalodik.

A karacsony nem kereszteny unnep. Es ezzel nem allitom, hogy nincs hozza koze.

Es igen, a napfordulo korabban van, ezert orulnek a gyerekek, hogy hamarabb kapnak ajandekot. Amugy azzal szoktunk viccelodni, hogy a napisten hozta :))

puhacica 2017.11.26. 20:00:03

@geegee: igen, o a harmadik. :)
hat kerlek, sajnos nem tudunk mokas macskas mozival szolgalni, omeltosaga ugyanis le sem szarja a karacsonyfat. amig diszitunk, addig persze a gombok baromi erdekesek es azokat idonkent megpiszkalja a fan is, karacsonyonkent ketszer kb., de ennyi. es remeljuk, hogy ez igy is marad. :D
mindenfele elfogultsag nelkul merem allitani, hogy minket aldott meg a josors a legertelmesebb macskaval a vilagon. igy szuletett, csak jelzem. ;D
instagram fiokod van? ha mar facebook nincs.

kardio1 2017.11.26. 22:18:38

@LepesMez:
A karácsony bizony keresztény ünnep, ezt kár vitatnod. Abban igazad van, hogy nem mindig ezt ünnepelték december 25-én, főleg a Mithras kultuszhoz kötődött ez a nap. A téli napforduló még mindig korábban van a naptárban. Egyébként mi értelme ünnepelni a Nap látszólagos égi pályájának egy pontját, meg tudnád nekem mondani? Pláne ajándékot adni ez alkalomból ?
Nyugodtan hirdesd te is a napfordulós tézisedet más gyerekeinek (pl. tanárként

2017.11.26. 22:37:50

@kardio1: nem hiszem, hogy meggyozzuk egymast, es nem is gondolom, hogy ez cel lenne.

Lehet nem olvastad vegig, de a napfordulot azert unnepeljuk, mert teleszaladt a hocipom azzal, amit ma magyarorszagon egyes helyeken (pl iskolakban) karacsony alkalmaval tolnak.

Mivel ugy nottem fel, hogy a karacsony mindig unnep volt (es mivel a 80-as evekben volt gyerekkorom nagyresze, a rendszernek, es szuleim ateista voltanak koszonhetoen soha nem volt kapcsolata ennek az unnepnek a vallassal), ezert termeszetes modon ma is unnepelunk. az, hogy par nappal korabban, az meg senkinek sem tunik fel, es mivel az usa fejlettebb szegleteben elve nem toljak az arcunkba a kerszetenyseget, lehet, hogy elobb utobb visszacsuszunk a normal kerekvagasba, itt amugy is santa kultusz van.

En amugy ugy latom a statisztikakbol, hogy legtobb orszagban novekszik a vallastalanok szama (azert nem irok ateistat, mert a vallastalansag jobban kifejezi, hogy nem foglalkozik a vallassal, de igazabol nem tagadja, hogy van isten, csak tesz ra, hogy van e) Erdekes modon amugy a szocialisan legfejlettebb orszagokban (pl svedek, norvegok) a legmagasabb ez a szam.

Magyarorszagon talan nem ez a helyzet az elmult evtized politikaja miatt, de kivancsi lennek, hogy az ~50% kereszteny kozul valojaban hanyan azok.

Azzal pedig nem ertek egyet, hogy mas vallasos tanokat tolhat gyerekeknek, ha csak nincs kifejezetten megbizva. Azt gondoltam, hogy ez talan jogellenes is, de ebben nem vagyok biztos. Igazsagosnak biztosan nem igazsagos. De mondjuk ateistakent mit tudok en az erkolcsrol :D

kardio1 2017.11.26. 22:52:40

@LepesMez: Olvastam mindazt, amit írtál.
Persze, nem fogjuk meggyőzni egymást, ez nem is lehet cél. A kereszténységről akkor fog változni a véleményed, ha hiteles, a hitüket élő keresztényekkel hoz össze a sorsod. Elhiszem, hogy a rossz példák csak távolitanak és ellenszenvet szülnek.
A kisvárosi Amerika tudtommal még elég vallásos, nemcsak Délen, hanem például Oregonban is, ami pedig demokrata bázis.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.11.27. 02:17:53

@kardio1: "kisvárosi Amerika tudtommal még elég vallásos, nemcsak Délen, hanem például Oregonban is"
Igy van, es azzal is egyetertek, hogy aki tenyleg megtert, es nemcsak "cultural Christian" (vagyis csak megszokasbol es kvazi a tradiciokat meg a "szabalyokat" koveto vallasos ember), annak a tettei es nem a szavai fogjak megmutatni, mi is van igazan a sziveben. Na ezek azok emberek, akik nem taszitjak, hanem pont ellenkezoleg, wgy pozitiv peldat mutatnak az embereknek arrol, milyen is a sziveben megtert, igaz hivo ember.

bpetya75 2017.11.27. 08:07:45

@kardio1:

"A kereszténységről akkor fog változni a véleményed, ha hiteles, a hitüket élő keresztényekkel hoz össze a sorsod. "

Velünk pontosan ez történt. Pedig sokáig én is félinformációk alapján ítéltem el mélyen az egészet.

Demi78 2017.11.27. 11:43:18

Nekem oszinten szolva kezd a tokom tele lenni a karacsonnyal. Most pl azon megy a stressz, hogy mi 22en repulunk haza Bordeaux-bol es januar 5ere vettem visszajegyet (oda vissza majd 700 € a repjegy, prioritasos beszallas stb, pedig csak Wizzair). Kozben a ceg kijelentette, hogy elso januari heten nincs szabi.
Tehat vagy behazudom azt, hogy halaszthatatlan elintezni valom van otthon es ezert kell maradnom vagy szerzek egy kamu orvosi papirt (elfogadjak EUn belul). De igy is meg ugy is,vagy renomé-t veszitek vagy penzt. Valoszinuleg mindkettot.
Harmadik verzio, hogy visszajovok egy ismerossel 30an kocsival. Na ez viszont nem jarhato ut.

Szoval a kotelezo karacsonyi cuccoktol a hideg viz kiver. Otthon leszunk HURRA. Minuszokban, hoban majd masfel eves gyerekkel, terhes parommal, kolcsonautoval rohangalunk Matra-Bp-Zala kozott, hogy mindenkit lathassunk es mindenki lasson minket. De legalabb ajandekot nem viszunk es nem is kerunk, nekem mar ez is nagy elorelepes.

Szoval ha valaki esetleg el akarja torolni a karacsony intezmenyet, ram szamithat.

Arthamyr 2017.11.27. 15:59:31

@Demi78: Komolyan nem értem, hogy ezt miért csináljátok. Nekünk sokkal kevesebb macera, de így is kihagyjuk. Most hazamegyünk 1 hétre, de csak azért, mert céges ügyben muszáj, egyébként jövő tavaszig/nyárig nem mennénk. Nem tudok értelmes magyarázatot kitalálni arra, hogy miért szopatod magad, a terhes feleséged, a másfél éves gyereked és a kollégáid. Nem ítéllek el érte, csak nem értem. Miben telne azt mondani, hogy nem mentek, viszont aki akar, szívesen látjátok (bármikor) - ez gondolom így is van. Lehet ez is a szülővé válás által okozott megváltozott tudatállapot következménye?

Demi78 2017.11.27. 16:07:06

@Arthamyr: (szerencsere) van meg harom nagyszulom, ha osszeadom az eveik szamat, az 259 lesz (87+85+87). Ok nem nagyon fognak repulore ulni, hogy megnezzek az egy szem dedunokat. Illetve parom nagymamaja (masik oldalon az egyetlen dedmama) az utobbi 10 evben a falubol nem mozdult ki.
Annyival meg tartozom nekik, hogy legalabb evente egyszer lathassak a gyereket, gyerekeket, mert ki tudja, hogy jovore mi hogyan lesz veluk. Hetente felhivom oket, elmondom, mit csinalt a kislanyom, de nekik hiaba kuldok kepeket neten, nem is latjak, nem is ertik szerintem.
A tobbi csaladtag miatt nem mennék. Ugy ertem, hogy szeretem oket, de nekik egyszerubb repulni, vagy vezetni ket napig, mint nekunk osszeszedni magunkat. Amugy legjobban a repulon levo utasokat fogom sajnalni, ha a lanyom rakezd a hisztire, meg a menjunk, unalmas 3 ora keresztul ucsorogni:). Dackorszak elejen vagyunk, aki szulo, az szerintem erti es tudja, mirol szol ez:D.

Arthamyr 2017.11.27. 16:14:03

@Demi78: Határeset... :) Nekünk már rég elmentek a nagyszülők, de lehet, ha lennének, meg gyerek is, mi is elvinnénk mutogatni. Erre azért nem tudok mit mondani, a hídon akkor kell átmenni, amikor odaérünk, viszont nekünk ez már nem lesz pálya. Bár kívülről elfogadható racionális indok nincs erre, egyfajta belső korrektség iránti késztetés/szeretet a nagyszülők iránt úgy látszik meggyőzi erről az embert, mint a te példád is mutatja...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.27. 23:43:13

@libslobsi fuszal: Haha, cafka cica, kösz a helyzetjelentést...
:D
Instám sincs,de azon már gondolkodtam, hogy kéne... :D
Miért?
Az instás képeket lehet nézni belépés nélkül is talán, vagy nem mindent?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.27. 23:51:09

@libslobsi fuszal: Kari körül meg leszek "áldva" egy vén qrvával, járhatok majd pesztrálni.
Az csak a baj vele, hogy hülye szegényke.Fél tőlem, pedig már lehúztunk 4-5 ilyen etapot.Csak addig nem fél, amíg túl éhes, érdekes mód olyankor jön, kidöfi a kezemből a kaját az agyatlanja, még talán röfög is keveset, de amint megette, újból fél és menekül, be a bútor mögé, stb...Ostoba hülye p!cs@, bár nőkre nem szeretek ilyet leírni csak végső esetben...
:-))
Ha kis fiatal cafka lenne, valszeg oda is költöznék, vagy elhoznám hozzánk.De akkor meg a gazdája nem látná többet...Gyereklány is macska függő lett, mit ad isten... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.27. 23:57:29

@Demi78: Izé, távol álljon, hogy beleszóljak, de a kettő nem függ össze.Ha november végén mennétek,vagy január közepén, magatokat sem copatnátok, olcsóbb is volna, meg még a katasztrófa évvége sem játszana be.És a dédszülők pont ugyanúgy fogják szívesen látni a kicsit...

Shaktee 2017.11.28. 00:14:29

Gaborka..egy kis adalék a múlt heti huskie dilidhez, Shania érkezése a tegnapi ottawai Grey Cup halftime showba :)

youtu.be/t4H5aWNn34w

kék madár 2017.11.28. 06:28:44

@Demi78: majd leszoktok rola, ha mashova kell a szabadsag es a penz.

puhacica 2017.11.28. 11:24:46

@geegee: akkor elobb szorongasd ossze es csak utana adj neki enni. :D
elvileg mukodik az insta, itt vannak a kepek:
www.thepictaram.club/instagram/bonaparte_the_fluffycat/
ez a kurva egyebkent kivancsi nagyon, barki jon, o az elso, ott tobzodik, hogy megnezegethesse, megszagolgathassa a jovevenyt. :D megfogni persze nem nagyon hagyja magat.
ez a karacsony most szopo lesz, szittert nem talaltam, sot, meg ok kerdeztek, hogy nem dolgoznek-e nekik :D, szoval lehet, hogy jon velunk. szerencsere csak 60 merfoldet kell kocsikazni.

halkan jegyeznem meg, hogy szerintem belathato idon belul lesz egy macskatok. :)

Demi78 2017.11.28. 15:41:30

@kék madár: minusz 500€ ban lesz a fizetesem, mert nincs mar annyi rendes szabim, hogy otthon legyunk karacsonykor. Gondolhatod, mennyire repesek az oromtol.

Demi78 2017.11.28. 15:42:16

ugy ertem, hogy 500-zal kevesebb

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.30. 11:41:44

@libslobsi fuszal: Igen, úgy szoktam nagyjából.Elég jó prémje van, meg már felvette ősszel a télikabátot, jól esik mexorongatni...:D

Haha, nekik is kéne sintér, ez jó... :D

Nem, nem, maximálisan tartjuk magunkat, meg az elveinket (ami olyan mint a fing...), nem akarok macskát a lakásba, nyaralni se tudnánk menni...Ha napközben ki lehetne hajítani és tudna csatangolni, akkor még csak-csak, de ahhoz földszinti lakás kéne, mi meg az elsőn vagyunk...Vagy inkább ház.
Majd lesz a Csirkének saját macskája, ha lesz majd saját lakása... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.30. 11:49:14

@libslobsi fuszal: Haver csinált olyat, szintén első emeleti lakásban lakva, hogy az ablakból egy hosszú pallót leengedett a kertig rögzítve és azon járt kelt a cafka cica.Napközben kint volt, estefelé meg felmászott az ablakba és onnan beengedték.
Gondolkodtam én is ilyesmin, de az alattunk lévőnek van egy kis saját kertje, és csak oda tudnám leengedni a deszkát, az meg úgy nem jó, biztos mindig vita volna, stb., nem akarom.Így hát itt nem lesz katzenbach...Meg a nyári egy hónapos nyaralás is ellehetetleníti az egészet.Annyi időre nincs pof@'m megkérni bárkit is, meg nem is vállalnák valszeg.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.30. 11:50:28

@libslobsi fuszal: Ja, és egy gyönyörűség ezt a ti cafkátok, az anyja úristenit neki...Gondolom, csuklóig bele kell nyúlni a szőrbe, hogy megtaláld az állatot... :D

puhacica 2017.11.30. 21:57:00

@geegee: hat igen, a nyaralas mindig szopo. raadasul az elejen azert sohajtozunk, hogy vajon mi van vele, meg a vegen is. :D szerencsenk van, a baratnom es a fiuja szivesen vallaljak, ide szoktak koltozni hozzank, de mi maximum 1 hetre megyunk, hosszabb nyaralassal ez nem mukodne.
jo otlet ez a pallo, bar bevallom oszinten, en nem engednem ki az utcara. autok, mas macskak, rokak, emberek... egyetlen kijaros macskat se ismerek, amelyik vegelgyengulesben purcant volna ki. :( igy pedig az eddigi 5 evhez talan meg kapunk 10 masikat.

jaj nagyon szeretjuk, nyuzbaljuk es annyit rohogunk. en a belet szeretem legjobban fogdolaszni, nagyon puha a szore es a bore is. :D fajtajelleg a logos hasbor, ha ugy sikerul elkapni, akkor ez a puha lotyogos "csomo" pont a tenyerembe passzol. szereti o is... :D de egyebkent meg olyan girnyo, csak a szore nagy. :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.03. 20:22:37

@libslobsi fuszal: Jó, persze, a kiengedés udvarra, stb az erősen helyfüggő, ha a hetes busz jár a ház előtt akkor persze felejtős.Mi eddig viszonylag meg tudtuk úszni a legdurvább helyeket, végső sorban lehetett volna cafkánk...Most is vannak itt a társasházakban jószágok, de nem tudom, hogyan járnak ki meg be.Kecskefalván lakott fölöttünk egy cigus, az esténként odaült a bejárathoz, ha jött valaki a házba, akkor besurrant vele; aztán a lépcsőházban a lábtörlőn megvárta a hazatérő gazdáit.Okos volt, mint általában a cigó macskák.
Idekint meg volt itt valaki a nyár elején, aki frankón pórázon sétáltatta a beste macskáját.Olyan gyönyörű volt a dögje, hogy majdnem sírva fakadtam.A kölökkel vetődtünk rá, akárhányszor csak megláttuk. :D Az úgy poénosnak tűnt és talán biztonságos is.Csak hát kint kell vele lenni.
Igen, sejtem azt a jó kis finom prémet a hasán, volt néha nekünk is még gyerekkoromban hosszabb szőrű macskánk, nagyon klassz tud lenni. :D

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása