oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. július 20. 06:30,  Talán nem lesz hova visszamenni többé 192 komment

2017. július 20. 06:30 Határátkelő

Talán nem lesz hova visszamenni többé

Kényes téma a mai, hiszen Tsabus voltaképpen egy szakítólevelet küldött, amin érződik a csalódottság, és a düh. A szakítás napjaink egyik legfontosabb közösségi felületén a Facebookon történt, és elsősorban azért érzem ide tartozónak, mert egyrészt szerintem nem egyedi történetről van szó, másrészt azt is megmutatja, mennyire másként látszik külföldről mindaz, ami Magyarországon történik. (A levél és az abban leírtak természetesen a szerző véleményét, tapasztalatait tükrözik.)

orban_es_soros_a_parlamentben.jpg

„Naponta meg szoktam nézni, mi folyik otthon. Naponta húzom fel magam olyan mocskos dolgokon, mint például, hogy a magyar kormány milyen új, életképtelen, buta, cinikus döntést hozott. Vagy valamelyik főfideszes milyen otromba, tahó dolgot tudott kiejteni a száján.

Közben pedig tisztán látszik, hogy minden, az ország (nemzet) jövője szempontjából fontos dolog csak rothad. Úgy, hogy a bűze idáig érződik, az újság papírján és a laptop monitorán keresztül. Undorítóan és szégyenletesen viselkedik egy kormány, a hozzá kötődő vállalatok, a kezükben lévő média és a támogatóik jó része. 

Te pedig zavartalanul posztolgatod a FB-on OV marhaságait, feszt ajnározod minden lépését. Mikor rámutattam, hogy szerintem bizony némely általad citált tény nem is annyira tény, hanem csúsztatás, vagy gyakran szemen szedett hazugság, azt mondod, nem akarsz erről vitatkozni. Mert te ebben hiszel. 

Aztán mikor azt mondom, a politika nem hit kérdése, hanem gondolkodásé, vitáé és konklúzióé, akkor te kikéred magadnak, hogy ne gondolkodnál. 

Mondd, ha gondolkodsz, hogy nem fedezed fel a rémisztő tendenciákat? Mondd, tiszta erkölcsökkel, hogyan éljenezhetsz az erkölcstelenségnek. Gondolkodó emberként hogyan ismételgetheted papagájként a propagandát? 

Felnéztem rád és most is felnézek arra a számomra hihetetlen és fantasztikus teljesítményre, amit elértél. De végtelenül szomorú vagyok, hogy nem látod, nem érzed, hogy kiknek tapsolsz. Nem fogom fel, hogyan süllyedhet valaki emberileg és erkölcsileg odáig, hogy szimpatikus neki, amit ez a kormány csinál. 

Gyűlöljünk mindenkit, aki nem hasonlít ránk, tapossuk el azt, aki nem úgy gondolkodik, mint mi és legyenek egyszavas megoldásaink a világ minden bonyolult problémájára? Ettől vagyunk magyarok és emberek? Ettől leszünk jobbak? 

Neked barátod ez a kurzus, de nekem anyukám azt mondta, „madarat tolláról, embert barátjáról”. Te büszke vagy erre a barátodra? Te nem félsz, hogy ezen a barátságon keresztül ítélnek meg? 

Régen nem arról van szó, hogy egyikünknek más a kedvenc politikusa, mint a másiknak. Attól, hogy hányok a te kedvencedtől, nem lesz GyF, vagy Soros az én kedvencem. (Az már maga agyrém, hogy Soros neve egyáltalán felmerült itt!) 

Nem két focicsapatnak szurkolunk, melyek azonos pályán, azonos szabályokkal, fair módon megküzdenek egymással és mi a meccs után elmegyünk sörözni. Mert itt nem csak a bajnoki tabella rendeződik át maximum, hanem a jövő. Nem csak a miénk, hanem az összes többi magyar ember jövője. Még azoké is, akik meg sem születtek. 

Az enyém is, mert habár külföldön vagyok, egyre inkább úgy néz ki, hogy talán nem lesz hova visszamennem többé. (Igaz, mindig is erre számítottam, így terveztem, de most, hogy kezd véglegessé válni… Hmmm… Nem jó érzés.) 

Nem sírok vissza semmilyen korszakot! Tudod rólam azt is, hogy ha nem Magyarországra megyek, akkor megyek máshova. Csak számomra fájdalmas a rombolásnak még csak a látványa is. 

Miért írom ezt? Mert kivettelek az ismerőseim közül FB-on. Ilyen egyszerűen. Az eredményeidet és kvalitásaidat továbbra is elismerem. Csak emberileg, értékek tekintetében érzem magam távol tőled. Olyan távol, hogy az már kínos. 

Semmi esély arra, hogy a közeli jövőben megtárgyaljuk ezt az egészet, netán meggyőzzük egymást, hisz nem akarsz róla beszélni. Hidd továbbra is, hogy „Magyarország jobban teljesít”, meg hogy „Brüsszel az új Moszkva”, ne gondolkozz el az összefüggéseken és hidd továbbra is, hogy egy bonyolult probléma esetén elég valakire/valakikre rámutatni gyűlölködve. 

Nem voltunk közeli barátok, nem jártunk együtt sörözni, de ismertük egymás életét, valamikor együtt dolgoztunk és mindkettőnket örök ámulatba ejt ugyanaz a dolog, az a csoda, aminek te hivatásszerűen részese vagy, én pedig kívülállóként próbálom minden részletét megismerni. 

Sokat tudnánk beszélgetni, de előbb-utóbb ugyanúgy végződnének ezek a beszélgetések és nem tudom, az lenne-e jobb, vagy még előtte ez, a digitális különválás. Végülis az utóbbi mellett döntöttem. És erről többet én sem akarok beszélni. 

Már összeállt bennem egy gondolat és egy kép arról, hogyan viszonyuljak ahhoz a szemlélethez, amit te és oly sokan mások képviselnek. Ez egy fura viselkedés, ami nem függ képzettségtől, földrajzi helytől, bőrszíntől és sok más tényezőtől. 

Egyszerűen vannak, akik a világ bizonyos dolgaival kapcsolatban vallási üzemmódba kapcsolnak, míg más dolgok esetén teljesen tudományosan képesek működni. Van, akinél ez a politika, másoknál az egészség, megint másoknál a konteók, vallások, stb. 

Én a feleségemmel vagyok így. Valószínűleg, majd 120 évesen, mikor valami elfekvőben egymás melletti ágyakban fekszünk, akkor is odafüttyentek neki, hogy „Hé bébi, de jól nézel ki!” 

Csak hát ha sokan (mi több, a többség) angyalt lát a párjában, az még hasznos is lehet az adott országnak. Ha viszont a többség megváltót lát egy politikusban és a koleszos haverjaiban, az már nem annyira. 

Szóval, szerintem nem politikai pártok, hanem értékek mentén kell politizálni. Ezeket az értékeket pedig szem előtt kell tartani a mindennapi életben is. Nem nevezhetném magamat erkölcsösnek, ha bűnözőknek tapsolnék. 

Nem nevezhetném magam emberségesnek, ha egy embertelen hatalmat segítenék hatalomban tartani. Ezen elvek mentén kell megválogatnom a barátaimat, FB ismerőseimet is – valamilyen szinten. 

Hát, ez lenne az én kis elméletem… 

Minden jót neked, bárhová is vetődsz a világban! Kívánom, hogy minden percét élvezd az utazásaidnak és a hazalátogatásaidnak is. Biztos vagyok benne, hogy nyugdíjasként majd Magyarországon fogsz élni és én ehhez is sok boldogságot kívánok neked! 

Én meg majd folyamatosan értékelem a helyzetet és majd eldöntöm, merre induljak...”

HÍRMONDÓ 

Ahol elsőre elég az angol is 

… és nem az Egyesült Királyság (meg Írország), mi az? Hát persze, hogy Hollandia, aminek az egyik nagy előnye, hogy elindulni a legtöbb munkahelyen elég az angol nyelvtudás. Lássuk, milyen munkákat ajánlanak Hollandiába!

Így pazarol Nyugat-Európa 

Persze nem csak Nyugat-Európa pazarol, hanem sokszor mi, magyarok is. A például németországi jómódhoz nem hasonlítható életszínvonalon felnőtt magyaroknak ezzel együtt nagyon furcsa, ami néha Európa szerencsésebbik felében megesik. Persze nem szabad általánosítani. 

Egyre több magyar él Csehországban 

A cseh cégek kifejezetten támogatják a kelet-európaiak bevándorlását, hiszen az ő gazdaságuk is komoly munkaerőhiánnyal küzd. Az utóbbi években megugrott a magyarok száma is.

Keménykedés vagy tanácstalanság? 

A héten megkezdődtek az „érdemi tárgyalások” a britek uniós kilépéséről, ám az idézőjel nem véletlen: Brüsszelben ugyanis meglehetős megrökönyödést okozott, hogy a brit tárgyalófél kurtán-furcsán zárta az első kört.

Bekeményítenek a szlovákok 

A szlovák miniszterelnök bejelentette, hogy Szlovákia ősztől csak hazai termékeket engedne a közétkeztetésbe, mégpedig azért, mert megunták, hogy szerintük nem ugyanolyan minőségű élelmiszereket forgalmaznak Kelet- és Nyugat-Európában.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr9412675597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hari Seldon 2 2017.07.20. 17:57:08

@négyzet:
Ha a szulok miatt nem mentek, arra lehet megoldas a jo tervezes. Egyik resze, (ha nem csak az angol a szoba joheto nyelv), az hogy ott kerestek magatoknak uj lakohelyet, ami kozel van fapados repterhez, igy akar havonta (nalunk is igy van) johetnek a nagyszulok, vagy mehettek ti.
(persze, ez csak egyik szempont a sok kozul, de ezt is jo a tervezesnel figyelembe venni)

DieNanny CH 2017.07.20. 18:33:40

@Főgebra:

De azért a lényeget érted, ugye? Mert 3 db CT is szerintem fontosabb, mint egy libanoni templom.

Főgebra 2017.07.20. 18:51:09

@DieNanny CH:
Bizony, bizony!
Lélegeztető gépből pedig sokkal többet.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.07.20. 19:02:26

@Vánnyadt Ványadtovics:
Ó, bocsánat félreértettelek.
Arra utaltam hogy én tiszteletben tartom a magyar választópolgárok akaratát és elfogadom a jelenlegi kormányt. Innen kintről nem mondhatok véleményt az otthon történtekről még ha van is véleményem.
Magyarország választott, SZABAD választáson innentől kezdve én elfogadom a TÖBBSÉG akaratát.
Még akkor is ha néhány guglihuszár levezeti itt hogy a többség nem többség.

Csodabogár 2017.07.20. 19:11:31

@Dikusz: Ha valami tényleg komoly dolog történik itthon, akkor megjelenik a német tv-ben és újságban is. A többi meg nem érdekel. A francia, lengyel, angol és amerikai híreket pont olyan érdeklődéssel olvasom, mint ha van valami magyar. Nem napi kenyerem, hogy Orbán ezt csinált, Rogán meg azt. Ebből már réges régen kiszálltam, mert változtatni ugyse tudok semmin és akkor minek izgassam magam. Rengeteg minden nem tetszik, de ugye engem ugyse kérdez senki, akkor meg minek.
Van barátom barátja, aki vad fidesz hívő. Ha együtt ebédelünk pl. akkor soha nem beszélünk politikáról. Amugy igen művelt valaki, rengeteg témát tudok találni fideszen kívül is. Biztos toleráns is vagyok egy bizonyos fokig, pl. még a pirézeket is szeretem.:-))
Hogy el ne felejtsem, első sorban europainak érzem magam a magyarságom nem téma.

vándor madár 2017.07.20. 19:12:15

@tsabus [UK]: "hogy Récsölke (egy senki) tárgyal egy arab kormánnyal"

Nahát ilyet mondani, mikor még Amerika is tőlünk vett leckét! Ezt csinálja most az Ivánka is, mindenféle legitimáció nélkül és lám, hogy parolázik meg nyalakodik vele mindenki, aki csak számít a világpolitikában.

Csodabogár 2017.07.20. 19:16:39

@Dikusz: Svájcban azt se tudtam rendszerint, hogy éppen melyik párt a menő. Kivéve egyet, az elég erősen jobboldali volt, na azt nem szerettem, de ez magánügy volt. Emlékezetem szerint se munkahelyen se máshol soha nem beszéltünk politikáról.

gabors 2017.07.20. 19:59:59

@IT Knight: " jövedelemadócsökkentés," jovedelem ado csak a jobban keresoknek volt mert megszunt a 0% vagyis a szegenyek TOBB jovedelem adot fizetnek mint elotte nem is beszelve az ici-pici AFA-rol ami aranyaiban megint az alacsony jovedelmueket sujtja aranytalanul

de amugy ha neked jo mi a gond csak azt nem ertem miert baj az ha van akinek EZ NEM felel meg ...

Latcho Rom 2017.07.20. 20:00:47

@Dikusz:

Politizálgatunk, de pianoban, semmi magyarosh asztalverés, szemek kidulledese :-)

Erdekes hogy itt is a jol iskolazott, diplomas emberek a liberálisok, a melos, gyengen kepzett inkább konzervativ.

Latcho Rom 2017.07.20. 20:02:06

@gabors: OJ parole hearing is on..

2017.07.20. 20:53:00

@diggerdriver: Ugyan olyan jogotok van véleményt mondani, mint bárki másnak. Attól, hogy nem Magyarországon éltek, még nem vagytok másodrendű polgárok.

Ha már idéztek itt politológust, álljon itt két gondolat Csizmadia Ervintől, aki a napokban nyilatkozott a Magyar Nemzetnek.

"– Nem látja ellentmondásnak, hogy a magyar társadalom egyszerre uniópárti és egyszerre vevő a Fidesz brüsszelezésére?

– Nem, mert a Fidesz ebben is ráérzett a magyar történelmi hagyományra: arra, hogy az emberek a magyart egyszerre tartják európai, sőt nyugat-európai társadalomnak, és egyszerre roppant érzékenyek mindenre, ami a szuverenitásukat korlátozná, vagy legalább azt lehet róla mondani, hogy korlátozza.

Melyik a kedvenc…

…politikai gondolkodója?
A régi külföldiek közül Stuart Mill, mert leírta: az emberiség nagy hibája, hogy olyan dolgokról, amelyeket megoldottnak vél, többé nem hajlandó gondolkodni. Az újabb külföldiek közül Ivan Krasztev bolgár politológus, mert amikor Barroso, az előző EU-elnök azt kérdezte tőle, hogyan lehet egyesíteni Európát, ő azt válaszolta: ebben nem tud tanácsot adni, csak arról tud véleményt mondani, hogyan esett szét a keleti blokk."

Doromby 2017.07.20. 20:53:05

Az amit most a fidesz magyarorszaggal muvelt az minimum 40 evvel visszavetette az orszagot. Szomoru vagyok miatta de mar beletorodtem.

2017.07.20. 20:55:08

@Latcho Drom:
Bullshit conservative....
brainless uneducated argumentative piece of shit......nothing more

Latcho Rom 2017.07.20. 20:59:37

@Vánnyadt Ványadtovics: Beon bion

A lengyel "kissebség" hangot is ad a nemtetszésének ha az orbáni
Tákolmány" szerū dolgot akar a "többség" lenyomni a torkukon

Live:

www.facebook.com/VidKOD/videos/1713590298945000/

Latcho Rom 2017.07.20. 21:01:47

@TheRogue: OJ?? O nem ugrifules guglihuszar polityikuss :-))

Latcho Rom 2017.07.20. 21:05:17

@TheRogue: a lost theater actor, would you say? :P

jojó78. 2017.07.20. 21:24:07

@tsabus [UK]: Nagyon jó írás! Én is hasonlóan gondolkozom. Van otthoni ismerős aki nem látja a fától az erdőt (nem csak egy sajnos).

Doromby 2017.07.20. 21:26:02

Azoknak akik hisznek a fideszben elmeselnek egy rovidke kis tortenetet. Engem sosem erdekelt a politika, egyik part se vonzott, nem foglalkoztam veluk.
2014-ben egy orszagos hiru underground egyuttesnek segitettem a koncertkorutjat egyengetni. Elso fellepesuk egy budapesti koncerthelyszinen volt ahol elhangzott egy rovidke dal ami nem eppen dicserte a fideszt. 13 vagy 14 fellepes let lekotve az orszag kulonbozo pontjain. Egy heten belul egy kivetelevel mindet lemondtak mindenfele kamu indokkal. Vegul az utolso (szemelyes jobarat) is felhivott hogy sajna nem megy a dolog mert "fentrol" leszoltak hogy megvonjak a tamogatast ha engedik fellepni ezt az egyuttest es nem meri kockakztatni a jovojet.
Mindez 2014-ben volt, mi lehet most ha a gepezet mar akkor is ennyire olajozottan mukodott a besugok meg s*ggnyalok kozott? Hany ember kemkedhet vagy dolgozhat ma nekik, hany bertollnokot alkalmaznak akik (akar itt is) szajkozzak a hivatalos politikat? Felelmetes meg belegondolni is.

Golf2 2017.07.20. 21:40:47

@Doromby: Már ott tartunk hogy elég morogni és kinyirják anyagilag az embert.Főleg közszolgákat.

Doromby 2017.07.20. 23:20:07

@azanyámkenyerit: Reszletekbe nem mennek bele, elnezest is kerek erte.

Latcho Rom 2017.07.20. 23:23:25

@Doromby: semmi gond.

Remélem az idén nem szerenádozzák a fityeszt Tusnádon.

Latcho Rom 2017.07.20. 23:29:21

@Latcho Drom: Már megint egy alulinformált magyar cikk..

index.hu/sport/amerikaifutball/2017/07/20/oj_simpsont_kiengedik_a_bortonbol/

Vasat se kap szabadulás után a NFL-től hiszen millókkal tartozik a Smith és Goldman családnak, hiszen elvesztette a polgári pert.

Herr Géza 2017.07.20. 23:39:58

@Latcho Drom: Az nem a Quimby volt, nyugi.

Herr Géza 2017.07.20. 23:41:44

@Latcho Drom: Mármint nem a tusnádi "szerenád", hanem a 2014.-es letiltott koncertek.

Latcho Rom 2017.07.20. 23:54:58

@Herr Géza: Nem hoztam a két dolgot, koncertet összefüggésbe gejza bácsi :)

Hinta még ott dúl, menj ápold a lelkét :)

Latcho Rom 2017.07.21. 00:05:01

@Herr Géza: Bizti hogy jól műxik az új műszemed?? ;)

Jason Voorhees 2017.07.21. 00:44:53

Engem Orbán Viktor gyíkká változtatott.
De már elmúlt.

Latcho Rom 2017.07.21. 01:16:48

@Jason Voorhees: csak egy egész pici darabot törtem le a farkadból.

Majd a Viktor visszanöveszti.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.07.21. 01:19:48

Egymillió forint egy kiló sáfrány??Indultam megtanulni termeszteni...:D
Beállok én is balkonparasztnak, mint Hobbiszakács.
:D
Csak tudnám, hogy a csirkemellen mi a lóf@$z olyan kívánatos?
Egy fűrészpor ízű száraz sz@r.Ha a bolt, vagy a tenyésztő fizetne nekem, akkor se enném magamtól.
A másik ugyanennyire túlértékelt kaja a libamáj.
Egyszer-kétszer vettem ilyen gyűszűnyi kiszerelésben, még odahaza; de kb semmi különbség nincs a sertésmájhoz képest.Valami van, de semmivel sem finomabb, csak más.
Az ára meg százszor akkora.
De miért???

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.07.21. 01:28:33

@csortu: Asztaqrva, külön áruházlánc... :D Magyarország molyfing, a fasorban sincs ez ügyben... :D

2017.07.21. 01:53:05

Van egy jo PC game: Stellaris. Abban is jo concept: ethos.
www.stellariswiki.com/Ethos
"An ethos (also called ethics) is considered the sum of all beliefs and ideals that a given group of people have."

Namost per pill Magyarorszag Authoritarian + Fanatic xenophobe. Az hogy ezt ugy latja egy Egalitarian (= Liberal) + Xenphile populacio kulfoldrol, hogy nincs hova hazajonni a vilag legtermeszetesebb dolga. Azert gyonyoru a vilag mert mindneki meg tudja talalni azt a helyet ahol hasonlo ethos-al rendelkezok elnek. Es meg egy nagyon fontos megjegyzes: a jatek nem tesz kulonbseget ethosok josagi foka kozt. Mind egyforma, egyforma erteku, mind valid, mind relevans, mind jatszhato.

morph on deer 2017.07.21. 01:53:58

@Vánnyadt Ványadtovics:
"– Nem, mert a Fidesz ebben is ráérzett a magyar történelmi hagyományra"

Most - úgy őszintén - mi a bánat szükség van arra, hogy a gerinctelen gyökérséget "megideologizálja" akár egy politológus?
Már neki is ennyire ciki, hogy kibúvókat keres a felelősségvállalás alól?
Igen tudjuk, látjuk, naponta hallunk róla, és egészen pontos a kép ami akár távolról is látszik!

A rosszabb hír az, hogy kívülről a tendenciák, irányok is jobban érzékelhetőek, mint mikor belül van az ember és hat rá egy sereg környezet élmény, ami aztán megszokássá válik, és már nem "szúrja a szemet" annyira.
Ugyanez már csak "névértéken" jelenik meg a külföldön élőnek, és ez a "nettó" élmény már elég ijesztő képpé tud összeállni, ami igazából a fentihez hasonló mentségek keresését sem indokolja.

Ma már rossz nézni kívülről Magyarországot, és ez egyre rosszabb nap nap után.
Ez van, sajnos!

gabors 2017.07.21. 03:11:59

@Latcho Drom: "@Latcho Drom: Juice is free. " en inkabb free juice-nak orulnek jobban :-)

gabors 2017.07.21. 03:18:52

@Latcho Drom: "Vasat se kap szabadulás után a NFL-től hiszen millókkal tartozik a Smith és Goldman családnak, hiszen elvesztette a polgári pert. " azt hiszem ezt rosszul tudod mert alapbol "nyugdij"-at az usa-ban nem lehet letiltani mint mondjuk a fizetest . ez lehet allamonkent valtozik kicsit .. de ez az alap mindenhol.

Szoval az aldozatok ugyvedjei nem biztos hogy fogast talalnak rajta (sajnos) valszeg el is fog tartani valameddig ... de szerintem egy vasat sem fognak tole latni .... :-) Az lesz a vita fo targya hogy az NFL-tol amit kap az nyugdik-e vagy sem de eddig ezt mindig annak talalta a birosag .. :-(

Latcho Rom 2017.07.21. 03:23:15

@gabors: nem jó a cukrodnak lecsókám :)

pappito · http://pappito.com 2017.07.21. 06:49:49

@Főgebra: egy teljesen felesleges stadion, amibe az emberek nem mehetnek be mennyi?
Egy teljesen jelentéktelen focicsapatra elköltött 11 milliárd közpénz az mennyi?

félmilliárd a libanoni templomra amiről még ember nem hallott - new low

Taxomükke (UK) 2017.07.21. 07:42:43

@pappito: Egyesek szerint minden penzt megér, ha a libsibolsik visonganak. Es ha a libsibolsik visonganak, az jo jel, akkor helyesen cselekedett a tolvajok fejedelme.

moonlight777 2017.07.21. 08:08:16

Nekem sem tetszik a "rendszer" és nem is élek jól, de ettől még eszem ágában sincs kivándorolni, ahhoz túlságosan ragaszkodom a családomhoz és a gyökereimhez, számomra nincs ennél fontosabb, értékesebb.

Nem az a megoldás, hogy mindenki elmenekül, anno ha az őseink is így tettek volna minden krízis helyzetben, ma nem lennénk itt. Az hogy ti, én, magyarok élnek, az őseink azon hozzáállásának köszönhető, akik nem a menekülést, majd a visszafelé köpködést, hanem a vérük árán is, a kitartást választották.

Lenne mit tanulni tőlük. Egyenes gerincet, hazaszeretetet, a fel nem adást mindenképp.

kronikas 2017.07.21. 08:08:32

@IT Knight: kitántorgás? Felüdülés, felszabadulás az! Valahogy nem akarózik közétek tartozni, soha többé.

kronikas 2017.07.21. 08:08:55

@IT Knight: Ezt az agit.prop dumát, nos bámulatosan jól nyomod! Jövedelemadócsökkentés, száz másik adó melléje. A családbarát politikáról a gyermekeim hatalmas tapasztalatot szereztek, sok más gyerekkel együtt... egyikük se marad Orbanisztánban, már most eldöntötték, noha az iskolában lehazaárulozza a keresztány tanár a külföldre távozó fiatalokat. És az elaljasodás, egy nép elállatositásának megpróbálása, nem is kevés sikerrel, mióta nemzeti érdek? Persze, a seggnyalás a legkönnyebb út sokaknak a jóléthez, sőt lehet már az egyetlen út előre. Lehet ott már sose lesz másképp. Ok. Habonyárpi nem semmi koponya lehet, a sok ocsmány aljasságot sikerrel sokatoknak nemzeti érdekként eladni...tudja, elég a szart bekenni kis tejszinhabbal s sokan máris boldogan eszik, sőt kérik a repetát. A szag meg,hát megszokható úgy látszik. Akik nem akarták megszokni s tehették-otthagyták, de sokan nem tehetik sajnos meg, nekik marad a fortélyos félelem korszaka megint.

kronikas 2017.07.21. 08:09:05

@Taxomükke (UK): a képmutatást kifelejtetted szerintem, nagyon jók benne! De remek összefoglaló.

kronikas 2017.07.21. 08:09:19

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: ezt bizony a klub rádió, a népszabadság, a vs. és az origo s a tv2, hiradósok is mind megtapasztalhatták. Ilyen szabadságot neked is.

kronikas 2017.07.21. 08:09:30

@tsabus [UK]@tsabus [UK]: yes. Ami orbanistánban megy, nem politika, elaljasodás.

kronikas 2017.07.21. 08:09:47

@nnnnnnnn: csók az agitprop kollektivának, de itt hiába...

$pi$ 2017.07.21. 08:10:16

@Dikusz: "Amióta váltott, más a mese, minden virágos. Igaz, hozzászólni azt nem lehet. "

Mit gondolsz az indexes blogokon miért látszik, hogy a fidesz ellenes választók abszolút többségben vannak?

Azért, mert egy ideje már azért kitiltanak, ha beírod, hogy "de hisz nőtt a reálbér" vagy "senki sem mondta, hogy a bevándorlókat gyűlölni kellene". Ha nem akarod felkötni Orbánt három perc alatt ki vagy tiltva. örökre.

Közben meg a gyalázkodó, gyilkosságra, megtorlásokra buzdító elvbarátok éveken keresztül napi több tucat gyűlölködő hozzászólást tesznek.

Hát ezért. Ez azonban nem zavarja a nagyérdemüt, a "fel lesztek kötve" az nem gyűlöletkeltés. A "ne hagyjuk, hogy ő nevessen a végén", na, az gyűlölködés!

]{udarauszkasz 2017.07.21. 08:10:33

Maximalisan egyetertek a posztoloval, en hetente jarok Magyarorszagra,ill.a munkam kereteben hetkozben is. Viszont,ha a felesegem nem Magyarorszagon elne, legfeljebb csak nyaralni jarnek haza. Otthon sajnos kezd egy posztapokaliptikus disztopia fele elmozdulni a helyzet,es ahogy sokan,marmar vallasos mertekben hisznek egy bizonyos ideologiaban,az a media,a sajto egyoldalusaganak is koszonheto.

mh1973 2017.07.21. 08:10:43

@Doromby: ez megy minden szinten, szakmaiatlan, átpolitizált minden, most épp ezért rúgnak ki indoklás nélkül több tucat iskolaigazgatót, mert anno kockás ingbe mertek bújni!

papierusz 2017.07.21. 08:11:16

Én egy ismerősöm általam nem igazán ismert apjával néztem férfi bl kézi meccset, Veszprém meccset. Mondtam egy mondatot a meccsről, az öreg a válaszába valami elképesztő hihetetlen módon belekeverte Rogánt és orbánt, de valami olyan veszett gyűlölettel, hogy a szőr felállt a karomon. Gyorsan kimentettem magam és mentem a pulthoz. Nincs ezzel semmi baj, csak ne fogjunk már minden gyűlölködést a Fidesz szavazókra, amikor a másik oldalon sem jobb a helyzet. Aki meg számára ismeretlen emberrel belemegy ilyen vitába, hát az nem fut százon szerintem.

négyláb 2017.07.21. 08:11:31

HATÁRÁTLÉPŐ: "Az enyém is, mert habár külföldön vagyok, egyre inkább úgy néz ki, hogy talán nem lesz hova visszamennem többé. (Igaz, mindig is erre számítottam, így terveztem, de most, hogy kezd véglegessé válni… Hmmm… Nem jó érzés.)"

Csak egyre kérhetlek, még véletlenül se gyere haza, köszönjük, de megvagyunk nélküled és valahogy csak eltengődünk, elnyomorgunk ebben a fúj-fúj de szörnyű, odáig, ahol vagy bűzölgő országban....

Dikusz 2017.07.21. 08:18:29

@Doromby: állami hivatalban dolgoztam (12 évet), mielőtt nyugdíjba mentem. 2012-ben olyan mértékben volt mindenféle szakmai hozzáértést mellőző úgynevezett létszámcsökkentés, hogy az tönkretette azt, ami 40 év alatt (gazdasági részen dolgoztam, nem a szakterületen, de láttam/hallottam) nemzetközi szinten a legjobbak közé emelte a szakterületet.

Dikusz 2017.07.21. 08:22:51

@Golf2: tökéletesen igazad van.
Az előző hozzászólásom nagyobb részét kitöröltem, de majdnem leírtam, öt évvel ezelőtt milyen módon tettek utcára embereket egyik pillanatról a másikra. Közvetlen közelről láttam, és nem hiszem, hogy valaha lett volna ilyen...

Dikusz 2017.07.21. 08:29:23

@geegee: többen kérdeztük már az avatarokat...

Felsőbb utasításra kötelezően a fenti képen a bal szélső személy képe lesz mindenkinek az avatarján, most tesztelik a programot...

Talán azt nem teszik kötelezővé, hogy úgy kelljen a képet csókolgatni, mint vak koldusnak a húszfillérest...

Dikusz 2017.07.21. 08:34:07

@$pi$: az origón meg kommentelni sem lehet, nem véletlen. Ez nem baj?

$pi$ 2017.07.21. 08:38:56

@Dikusz: "az origón meg kommentelni sem lehet"

Nekem az indexen sem nagyon. De igen, biztos gusztustalan propaganda megy az origón, nem tudom, nem is olvasom.

tsabus UAE 2017.07.21. 08:59:08

@négyláb: A döntésemet inkább a kétlábúak viselkedése alapján fogom meghozni, de köszi a magvas gondolatot.

midnight coder 2017.07.21. 09:27:46

@Dikusz: Mi volt itt olyan állami szinten, amiben a legjobbak közé tartoztunk valaha is ?

midnight coder 2017.07.21. 09:27:53

@$pi$: Az index próbál tárgyilagosnak látszani, de nemigen sikerül. A liberális blogokat pedig arról ismered meg - tisztelet a kivételnek - hogy nemigen lehet rajtuk kommentelni. Másik érdekesség, amikor az olyan liberósbolsi blogon is ki vagy tiltva, amit akkor láttál először.

DieNanny CH 2017.07.21. 09:27:57

@moonlight777:

"Lenne mit tanulni tőlük. Egyenes gerincet, hazaszeretetet, a fel nem adást mindenképp"

Úgy gondolod, hogy mindenki, aki az őseink közül nem ment külföldre, az egyenes gerincű és igaz hazafi? Mindenkit méltónak tartasz a tiszteletre?

legális 2017.07.21. 11:10:36

@Dikusz: Ne vicceljen, kolléga.
Az Indexen SEM lehet kommentelni.
Itt ebben a ballib blogoldában általában lehet, de ez a felület arról szólna. De igazából ezs sem működik. Vannak blogok, amik "elvből" csak kijelentenek és nem kommentelhetők (pl. karvalyok), meg olyan gazdák, akiknél meg csak vele azonos nézetet írhatsz, különben akkor is kitiltanak, ha nem írsz csúnyákat (pl. jótündér), de ha nem, akkor is csak cenzúrázást követően írhatsz, ami derékba röri a válaszadást normál időn belül.

Az alaptémához visszatérve, az hogy a szerző naponta ránéz az országra 2000 km-ről a libbant sajtófelületeken keresztül, ide vezethet. Ez nem nagy baj, csak ne vonjunk le belőle következtetéseket. Esetleg jöjjön haza nézzen szét. Ha nem lát a 10 évvel ezelőtti Mo-hoz képest fejlődést, hazudik. Ha azt látja, nem értük utol közben se Angliát, se Hollandiát, tök igaza van, van még miért dolgozni.

histar007 2017.07.21. 11:11:38

Azért sikerült egy olyan poszot leközölni, ahol minden szar, de a tények valahogy hiányoznak.
Egyébként tényleg gáz, hogy a miniszterelnök szóba áll Oroszország elnökével, azért tilos vele beszélni mert nem demokratikus és tapossa a jogállamiságot. Üzletelni pláne tilos vele. Ugyan van nála gáz meg atom, de az nem fontos.
Izrael miniszterelnökével sem szabad beszélni, mert ő szélsőjobbos és csak azért nem náci mert zsidó.
Clintonné megválasztásán kellett volna keseregni és nem Trumppal keresni a kapcsolatot. Amúgy is meg fog bukni, de OV annyira buta, hogy ezt sem veszi észre.
Az EU pénz ad, így még igazából kritizálni sem volna szabad. Mi ugye nem adunk semmit az Uniónak, így a támogatás nettó adomány, ha onnan nem jönne, itt nem lenne semmi.
Már a kritika is kikezdi az EU alapértékeit, ilyet még csak gondolni sem volna szabad. A szerencsétlen menekülőket pedig egytől-egyig be kell engedni ételt-italt szállást kell adni nekik és maradjanak amíg haza nem térhetnek. Mi vagyunk toleránsak nekünk kell elviselni őket.
A gazdaság nem növekszik, csak az EU támogatások huzzák. Az ÁFA rekord magas az egykulcsos adó pedig csak a gazdagoknak jó. A családtámogatás pedig kirekesztő. Az LMBTQ közösség napi szinten zaklatásnak van kitéve, mert nem házasodatnak és fogadhatnak örökbe gyereket.
A korrupció pedig sosem volt ilyen magas. Mészáros Lőrinc meggazdagodott, de ezért nyilvánvalóan egy percet sem dolgozott. A miniszterelnök és rokonai szintén.
A stadionépítés teljesen felesleges pénzkidobás, csak a haveroknak játszik át közpénz így akkor is korrupt, ha egyébként minden szabályos.
Az egészségügy romokban, mert nincs elég CT meg MR, az összes épület egy romhalmaz és a dolgozók fizetése is az IKEA raktáros szintje alatt van. A oktatás szintén szar, mert csak a gyerek lexikális tudására fókuszál, a tanárok szintén nincsenek megfizetve.

Valamit kihagytam a lipsi kánonból?

legális 2017.07.21. 11:11:50

A hozzászólásom elküldése sikerült, üzeni a felület.
De nem látszik. Üzenem én

Dikusz 2017.07.21. 11:43:26

@legális: most már látszik, ezt meg én üzenem...
Csak ennyit, nem többet. Politikai adok-kapokba meg nem megyek bele senkivel.

kronikas 2017.07.21. 12:36:28

@histar007: az emberek napi tapasztalata=lipsi kánon? Habony művek, Goebbels, Hitler, Rákosi agit prop, mind igy dolgozott. Aki tanult történelmet vagy meghallgatta a nagyapját, apját, annak egyértelmű mi folyik.

De a lényeg, elvtársak, a nyugat haldoklik, a szakadék szélén áll, de mi egy lépésre előtte! Hajrá tovább előre magyarok, egyenlő pályák, egyenlő esélyek, stb...

Brix 2017.07.21. 12:36:49

Ennek a sirámnak nincs semmilyen valóságalapja. Az ország soha nem prosperált úgy , mint most, a rendszerváltás óta! Házak, utak, stadionok épülnek, szépül az ország...Az életszínvonal növekszik, a kultúra , a sportélet pezseg...A poszt írója jöjjön haza, és nézze meg, hogy valóban jobban teljesít az ország! ( nem a kormány!) Ha haza akar térni, soha jobb foglalkoztatási feltételek nem voltak , mint most, akár a meghirdetett munkákat vagy az elérhető bérket nézzük..De, gyorsan siessen, mert sok külföldi már rájött, hogy nem olyan rossz ország ez, mint ahogy megpróbálja a nyugati balliberális sajtó beállítani...Budapesten a Dunántúl falvaiban vásárolják felfelé az ingatlanokat...

Brix 2017.07.21. 12:37:10

@histar007: "Az egészségügy romokban, mert nincs elég CT meg MR, az összes épület egy romhalmaz és a dolgozók fizetése is az IKEA raktáros szintje alatt van..."
Ne csak a Blikk-ből, tájékozódjon, hanem nézzen meg mondjuk a Debreceni Egyetem Klinikai Központot. Ott több 10 milliárdos fejlesztések zajlottak , az elmúlt években... Az egészségügyi dolgozók is egyre jobban keresnek- nem az IKEA szintjén- és minden évben van béremelés , mostanában...
Az országban egyre növekszik az életszínvonal, amit a rekord számú újautó eladások és az egyre magasabb ingatlan árak is mutatnak..
A munkanélküliség rekord alacsony szinten áll, ami azt jelzi , hogy a befektetők látnak perspektívát az országban, vagyis: nem csak az EU-s támogatások pörgetik a gazdaságot, hanem az általános közép-európai konjunktúra!

2017.07.21. 12:37:38

@Dikusz: "öt évvel ezelőtt milyen módon tettek utcára embereket egyik pillanatról a másikra. Közvetlen közelről láttam, és nem hiszem, hogy valaha lett volna ilyen"

Nem dolgoztál még multinál, ott ez mindennapos. Mindenki kapitalizmust akart, tessék, itt van teljes pompájában. Aki nem elég jó, aki nem akar biorabszolga lenni, annak másnap nem kell bejönnie dolgozni. Az állami hivatalokban pedig jellemzően olyan emberek ülnek, akiknek megfelel az egésznapos locsifecsi, néha egyegy akta lefűzése, majd a "sok" meló utáni panaszkodás. Péntek délben meg eldobnak mindent, hétfő délig meg sem találják. Változnak az idők, mamár az embernek nem munkahelyének kell lennie, hanem munkájának.

2017.07.21. 12:47:27

@legális: "ülönben akkor is kitiltanak, ha nem írsz csúnyákat (pl. jótündér)"

Ezek szerint nem csak nekem ez a tapasztalatom velük. Tök mindegy a stílus, simán kipenderítenek, ha csak más a véleményed. A híres ballib tolerancia manifesztálódása.

]{udarauszkasz 2017.07.21. 13:09:42

@Brix: az igazsag az,hogy ezt csak az hiszi el,aki evek ota kulfoldon el,hazavagyik,de nem lepte at a magyar hatart evek ota. En viszont hazajarok minden heten,es latom,hogy hova tart az orszag. Nekem nem kell megkerdezni a szuleimet,en lattam,mi ment a Kadar rendszerben,es most ugyanez megy. Egyoldalu propaganda a tvbol, a neten nem lehet nyiltan kommentelni,a pofakonyv is trolltanya (habar az elso,amit a telefonjaimrol torlok,az a pofakonyv.) Es ha egyszer valahol veletlenul bekovetkezik,hogy ujra szolasszabadsag lesz,az egesznek elfelejtodik a kulturaja(ugyis erre megy ki a jatek) es csak trollseregek ugranak egymasnak ujra,meg ujra.

kronikas 2017.07.21. 13:09:48

@Brix: hahahaha, de jó viccek! Van még ilyen?

zokogjatok 2017.07.21. 13:09:54

@Dikusz: "Pont ezt nem szeretném, és a barátaimat, ismerőseimet is ennél a pontnál szoktam megkérni, hogy akkor a békesség kedvéért most fejezzük be. "

Jah értem, egy full aktuálpolitikai poszt alatt fejezzük be a politizálást. o.O

zokogjatok 2017.07.21. 13:10:03

Arra ismét felhívnám a figyelmet, hogy mivel a poszt a "magyarország szar" vonulatba illeszkedik, ismételten nem kéri senki számon a konkrétumokat, míg egy "magyarország amúgy nem is olyan szar" cikknél minden harmadik hozzászólás ez.

zokogjatok 2017.07.21. 13:10:12

Jah és még arra a logikátlanságra is felhívnám a figyelmet, hogy "a távolból jobban látszik, hogy mi történik Magyarországon" egy visszatérő érv, de mágikusan ez visszafele nem érvényes, tehát ha egy magyar mondja, hogy szerinte Németország nem jó felé halad, akkor jön a "ne ugass bele, nem is itt élsz".

2017.07.21. 13:24:06

@kronikas: "az emberek napi tapasztalata=lipsi kánon?"

Semmi sem szarabb, mint 10 éve. A kórházak ugyanolyan retkesek voltak akkor is meg most is. Az utak nem különben. Egyébként a gazdaság stabilabb, és a munkavállalók jobb helyzetben vannak, mint bármikor a rendszerváltás után. Valljuk meg van itt egy mesterségesen generált orbánfóbia, amire a ballib média vastagon rátesz egy lapáttal. Már nem tudok megnézni egy balos hiradót, mert felvágom az ereimet, másról se szól az egész, mint mészáros lőrinc stiklijeiről, meg arról hogy itt aztán minden szar, legjobb lenne ha lehúzná magát az ország a klotyón. Sőt még ezen is túlmegyünk, egyre inkább látok egyfajta kárörvendést (ha valami nem sikerül) illetve a leplezetlen ellenszurkolást (jaj csak nehogy sikerüljön valami ennek a kormánynak). Hameg véletlenül sikerül valami, akkor jön a fintorgás, és az eredmények bagatelizálása. Nyilván ugyanez folyik a kormányközeli médiumokban pepitában. Ez a vegytiszta orbángyűlölet találkozik a célközönséggel, és eredményez egy csomó megcsömörlött életunt ideges embert. Szar a világ, persze hogy az, csak még rosszabbnak tűnik, ha minden nap lámpával rávilágítanak, és emlékeztetnek rá, érezd is magad szarul !

Dikusz 2017.07.21. 16:24:33

@Jankove: nem is vontam soha kétségbe, hogy a multiknál nem így van. Bár valóban sosem dolgoztam multinál.

Nem tudom te dolgoztál-e az állami szektorban. Nem lehet ott sem általánosítani. Ott is van olyan, aki nem úgy dolgozik, hogy a munkaidő végén kiesik a toll a kezéből. Viszont nemigen van olyan, hogy mondjuk (legalábbis ahol én dolgoztam), hogy délelőtt 9 órára megy be, internet/fészbuk bekapcs.

Biztos vagyok benne, hogy lejött mit akartam volna írni. Ebben az elbocsájtási hullámban -talán érthetően írtom körül- nem az játszott szerepet, hogy kinek mennyi munkája van...

Dikusz 2017.07.21. 16:30:43

@zokogjatok: nem, nem érted. Azért fejezem be, mert nem óhajtok senkivel csak azért olyan vitába belemenni, ami két kommentváltás után elfajul.
Saját magam is tapasztaltam (jó ismerősi kapcsolatom ment tönkre, a barátit meg nem kockáztatom ezért), hogy mivé fajulhat -mindig- egy ilyen vita.
Lehet politizálni, ebbe a témába én nem megyek bele, más meg csinálja ha akarja.

Zed is not dead yet 2017.07.21. 16:39:27

Ez a dolog nem csak kívülről látszik ilyen durvának, az országban élve, mindennaposan is durva, talán még rosszabb is így megélni.

Hogy az ország prosperál-e, jól-e, milyen áron és meddig, azzal csak az a gond, hogy totális médiakontroll alatt az megy a hivatalos csatornákon, amit a hivatalosság mondani akar. Tekintet nélkül arra, hogy az igaz-e, vagy sem. Volt már ilyen ebben az országban, amikor évtizedeken keresztül bullshittel etették az ország lakóit, miközben az ország dolgai ezzel teljesen össze nem függő módon álltak úgy, ahogy.

Ami még nagyon durva, és a közbeszéddel ellentétben kimondottan erodálja az ország gazdasági potenciálját, ez a "megtetszik az üzleted, akkor elveszik" módszer. Trafikok, végrehajtók, földek, stb-stb. Ideértve konkrét, egyedi dolgokat, amik nem is kapnak (országos) publicitást. Így oda jutottunk, hogy ha valamit akarsz (vállalkozni, fejleszteni, vagy akár csak karriert építeni), már nagyon nem a szakmai kvalitásaid mentén lesz esélyed erre, hanem kinyújtott nyelv és erős gyomor (másképpen fogalmazva: kapcsolatok) kérdése az egész. Ez a dolog pedig hoz magával még egy erőteljes kontraszelekciót is.

Az is nagy baj még, hogy valódi, erőteljes, működőképes, megbízható és értelmes konkurrencia sincs. Szóval magyarul: kire szavazz, ha azt akarod, hogy ezek ne folytathassák? Eleve azzal dőlt rájuk a bolt, hogy rengeteg embernek lett elege a szocik hasonlóan korrupt és ... satöbbi ... működéséből. Minden más pedig, ami van ... szép vagy nem szép eszmék mögé felsorakozó nagyon kevés ember, szinte nemlétező logisztika, szóval gyakorlatilag nincs meg az a gépezet, aminek működnie kéne, ha az ember valamelyikre szavaz. Hogyan vegyen az ember komolyan fontolóra egy olyan "erőt", ami szemmel láthatóan (kb.) 100 ember? Hogyan lesz ebből egy elméletileg megnyert választás után olyan hatékony rendszer, ami képes gyorsan és hatékonyan csinálni, amire meg lett választva (elsők között: felszámolni ezt a mutyisztánt, visszaszerezni amit kell és elszámoltatni akiket kell).

Thunder_th 2017.07.21. 16:39:45

Én Németországban élek családostul már lassan 2 és fél éve. A szerzőnek maximálisan igaza van. Én néha még hazamegyek meglátogatni a szüleimet, de inkább már fizetem nekik a repjegyet, hogy ők jöjjenek. Ami otthon van az egy igazi fertő. Olyan szintű elbutulás, agymosás és propaganda van, amit innen külföldről megérteni igen nehéz. A kollégáim nem hiszik el, amikor mesélem nekik. Azt hiszik, hogy eltúlzom. Még azon kollégák is értetlenkednek, akik a keleti blokkból jöttek. A románok, csehek is néznek bambán, mi történik az országban. Sajnos a helyzet otthon már menthetetlen. Az egyetlen kiút, hogy megvárni amíg kihal a Viktor imádó kádári csőcselék. A fiataloknak már nem jön be az orbáni stílus szerencsére. Csak sajnos ez még inkább 4 vagy 8 év. Addig még tovább rombolnak. Ráadásul Orbán most termeli az újabb kádári generációt. Egyszerűen ép ésszel felfoghatatlan, hogy hívők vannak otthon és nem józan gondolkodók.

zokogjatok 2017.07.21. 16:40:42

@Jankove: "Sőt még ezen is túlmegyünk, egyre inkább látok egyfajta kárörvendést (ha valami nem sikerül) illetve a leplezetlen ellenszurkolást (jaj csak nehogy sikerüljön valami ennek a kormánynak)"

Tökéletesen igaz. Pl. mikor a magyarok nagyot meneteltek az EB-n, aztán a végén kiestek, egy halom ember ennek örült, hogy haha jól megszívták. Vagy most a vizes megnyitón, egy két órás műsorban volt egy nyolc másodperces hanghiba, naná hogy ez az indexcímlap.

De megfigyelhető a csikicsuki is: ha grandiózus a megnyitó, akkor "giccses". Ha visszafogottabb lett volna, akkor "szegényes". Ha nemzetibb, akkor "magyarkodó". Ha nemzetközibb, akkor "mi közünk hozzá".

Számos egyéb témában ugyanez. Ha alacsony a minimálbér, akkor "jaj a szegényeknek". Ha magas, akkor "ettől nő az infláció, tönkremegy a könnyűipar". Ha nem jön gyár, akkor jaj munkanélküliség van. Ha jön, akkor jaj környezetszennyezés van. Ha kevesen dolgoznak, akkor jaj nincs munka. Ha sokan, akkor jaj a cégek munkaerőhiánnyal küszködnek.

Csak ezzel hangulatot lehet ugyan rombolni meg fanyalogni, meg nehéz is vele vitatkozni hogy lehetne jobb, csak azt kéne megérteni, hogy ha nem mutatnak alternatívát, akkor az ilyesfajta "kritikák" valójában nem vezetnek sehova. Aki csak annyit bír mondani, hogy Orbán szar, de nem mondja meg, hogy akkor ki lenne a jobb, valójában fölöslegesen, értelmetlenül beszél, sőt még annál is rosszabbul, egyszerűen mérgezi a közvéleményt.

Ebből pedig nem lesz kormányváltás.

zokogjatok 2017.07.21. 16:40:58

@Jankove: "Hameg véletlenül sikerül valami, akkor jön a fintorgás, és az eredmények bagatelizálása."

Ja ja az is. Ha magas a GDP, akkor jön az "alacsony bázisról könnyű növekedni", meg jó volt az időjárás, meg egyszeri hatások, meg a globális pénzpiac éppen jól mozdult, és így tovább.

Varázslatos gyorsasággal felejtődnek el ezek az érvek viszont akkor, ha egy rosszabb adat jön. Akkor azért egyes-egyedül, kizárólag Orbán Viktor a hibás, és senki más.

Brix 2017.07.21. 16:41:11

@kronikas: Nem viccnek szàntam...El kell menni egy bevàsàrlóközpontba hétvégén...Az emberek több 10ezer ft értékben vàsàrolnak...Újszerű Audik, Bmw, Mercik tucatjàval...De, a dràga wellness hotelek is tele vannak...Itt nem kilàtàstalan helyzet van, hanem egyre növekvő gazdagsàg! Nem mindenkinek, persze, de a többség egyre jobban él.

VT Man 2017.07.21. 16:41:15

Kulfoldon dolgozokent en csak azt nem ertem, hogy a magyarorszagon maradt magyaroknak honnan a francbol van ennyi idejuk folyamatosan politizalni, minden csatornan???

Dolgozni nem szoktak otthon? Hihetetlen, hogy ennyi politizalas mellett ertelmesen lehessen dolgozni, termelni.

kronikas 2017.07.22. 08:26:15

@Brix: Aha, azért mentek el a helyettünk behivott ukrán s szerb vendégmunkások is.

Sok barátom még ott szív aljasisztánban, nem sajtóból tudom, mi az igazság.

Buchhalter 2017.07.22. 10:49:25

Nem tudok azonosulni a posztolóval.Ez egy gyűlölettel teli írás.Ki lehet menni a palesztinok közé,szeretettel fogadják majd.Bár a Fidesznek vannak kőkemény hibás lépései ,de voltak és vannak jó húzásai is.Az előző balos csürhéket nem kívánom vissza .Egy új párt akikben van erő, jó lenne.de valahol már leírták: csak úgy pártként megjelenni nem lehet,kell hozzá rengeteg pénz és akik adják a nyerés után tartják a markukat a világ bármely részén. Szóval ehhez a társadalomnak is meg kéne váltóznia.

Golf2 2017.07.22. 11:10:07

@zokogjatok: ha a nicknév az ellenzéknek szól akkor nektek meg a lógjatok passzolna.

Doromby 2017.07.22. 18:04:01

Latom betamadtak a "magyarorszag sose volt ilyen jo" hivek. Akkor meg egy tortenet arrol hogyan veszitettem el a munkamat.
Szinten 2014, 7 cegnek voltam un. hazi "taxisa". En hoztam-vittem a surgos cuccaikat, leveleket, terveket, fontos dokumentumokat, de pl: vasarnap reggel is en vittem haza a szombati ceges bulikban megfaradt dolgozokat. 4 allami ceg volt, 3 kissebb maganvallalkozas. Szinte varazsutesre egy idoben behivattak az allami cegeimhez megbeszelni a jovot. A szoveg is majdnem megegyezett amit mondtak, nagyjabol igy hangzott:
Ha nem lepek be a fideszbe, nem jarok partrendezvenyekre es az elso sorbol nem tapsolok csillogo szemekkel Orban elvtarsra akkor sajnos a bizalom hianya miatt nem tartanak igenyt tobbe ram. Ez volt az a pont ahol eszembe jutott az 50-es evek Rakosi elvtarsa, nala is csak igy lehetett tulelni. Viszont nekem ezt mar nem fogadta be a gyomrom.
Hat igy lettem munkanelkuli aki aztan kalandvagybol kitantorgott kulfoldre es olyan jol erzi most magat hogy eszebe nem jut visszamenni.
Meg az is eszembe jutott hogy eros a hasonlat a nacik megerosodesevel a 30-as evek vegen es Orban Viktor jelenlegi politizalasaval. Mindketto kitalalt ellenseggel riogat (zsidok-soros gyorgy), mindketto elnyomja es eluldozi a kisembereket, mindketto csakis es kizarolag a sajat erosodeset tartja szem elott akar meg az orszag szetverese altal is.

Imre apó 2017.07.22. 19:09:10

Az avatárok odavannak, ez a kezdet...mi jön még? Nem politizálok, inkább én is sáfrányt termelnék inkább :)

Imre apó 2017.07.22. 19:41:42

Ezt ismerem, úgy mint más is, de ide nem nagyon illik.

"Neked barátod ez a kurzus, de nekem anyukám azt mondta, „madarat tolláról, embert barátjáról”. Te büszke vagy erre a barátodra? Te nem félsz, hogy ezen a barátságon keresztül ítélnek meg?"

Ma Baker 2017.07.25. 16:39:35

Trágya egy írás arról az emberről, aki valami többnek képzeli magát a másiknál, mégis ő az intoleráns kirekesztő, aki nem hajlandó többet kommunikálni a másikkal. Konkrétumokat messzemenően nélkülöző hangulatkeltő cikk. Nem értem mi helye ennek egy határátkelő blogon, de máshol sem nagyon.

És ha már "nem politikai pártok, hanem értékek mentén kell politizálni." akkor mondd meg hogyan védjem meg családomat és leendő gyermekeimet a napjainkban tomboló gendernácizmustól és családellenességtől? Hogyan védjem meg hazámat és Európát valami olyantól, ami egyáltalán nem európai?
Nyilván egy párt nem tudja képviselni egyetlen ember teljeskörű véleményét és gondolkodását sem, nem azonosulhatnak emberek pártokkal teljesen. De mégis hova ikszeljek, ha nem értek egyet a messianisztikus liberális véleményterrorral? Értékek mentén...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása