oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. május 22. 06:30,  Debrecen és Szeged külföldre menne 279 komment

2017. május 22. 06:30 Határátkelő

Debrecen és Szeged külföldre menne

Elgondolkodtató adatok jelentek meg a napokban arról, mennyien tervezgetik a határátkelést Magyarországon. Sokan közülük ráadásul nem csak a szavak szintjén, hanem komolyan foglalkoznak az elvándorlás gondolatával.

repuloter_7_foto_pixabay_com_rainerprang.jpg

Nem árt szétválasztani a két csoportot (mármint a határátkelést komolyan fontolgatókét és azokat, akik csak álmodoznak a lépésről), hiszen a két hozzáállás nagyon nem ugyanaz.

A KSH Népességtudományi Kutatóintézet (NKI) friss elemzése szerint mindkét csoportban több százezer ember található, és ami külön érdekes (vagy Magyarország szempontjából sajnálatos), hogy jelentős részük fiatal és középkorú, azaz pont az a réteg, melynek működtetnie kellene a gazdaságot és az országot.

A Gödri Irén tudományos főmunkatárs által jegyzett tanulmányban 1500 embert kérdeztek meg, ám a kutatás reprezentatív, azaz le lehet vonni belőle komolyabb következtetéseket is.

A felmérés annak próbált meg utánajárni, kik és mért akarnak ideiglenesen vagy végleg elvándorolni Magyarországról, tehát nem azokról szól, akik már elmentek, hanem azokról, akik (komolyan vagy kevésbé komolyan) fontolgatják a külföldi munkavállalást. (Amihez egyébként segítséget például konkrét állásajánlatok formájában a Határátkelőn találhattok, egy kattintás az egész.)

Akik már tervezik és akik álmodoznak 

Kezdjük azokkal, akik már túlléptek a „de jó lenne külföldre menni” fázisán, és már a többé-kevésbé konkrét terveknél tartanak. Ők nem kevesen, 370 ezren vannak, ami hatalmas szám, de talán még jobban felfogható, ha úgy gondolunk rá, mintha Debrecen és Szeged (azaz a Budapest utáni két legnépesebb magyar város) teljes lakossága fogná magát és külföldre költözne. 

Van ennél is keményebb: ennek a csoportnak közel fele (48 százalék) azt mondta, mindenképpen menni akar, 52 százalék pedig olyannyira komolyan gondolja, hogy már jelentkezett is valamilyen állásra – számolt be a Magyar Nemzet.

Sokan vannak közülük túl a tájékozódás szakaszán: 86 százalék a külföldön tartózkodás, 87 százalék pedig a munkavállalás feltételeinek nézett utána, és a megkérdezettek több mint fele (54 százalék) egy éven belül költözne is. 

Persze erre még mind lehet azt mondani, hogy a neten utánanézegetni dolgoknak egy dolog, ám sokan vannak, akik ennél is tovább mentek és befektettek (például egy nyelvtanfolyamba) a cél érdekében. 

A tanulmány mindemellett megjegyzi, a sok szempontból legfontosabb 18–40 éves korosztályban nagyjából minden kilencedik ember (11 százalék) nagy valószínűséggel tényleg határátkelő lesz. 

A másik ilyenkor gyakran felmerülő kérdés az, hogy mennyi időre megy el az, aki elmegy. Itt még érdekesebb a kép, sokan vannak azok, akik csak ideiglenesen, akár szezonmunkára mennének (ez pár héttől pár hónapig terjedő időszak, bár hogy pár hét alatt mit lehet kezdeni, az számomra kicsit furcsa) – ebbe a kategóriába tartozik a megkérdezettek negyede (27 százalék). 

Nagyjából a megkérdezettek másik negyede (28 százalék) az, aki úgy tervezi, 3-5 évre menne el, és van egy 6 százalékos réteg, aki azt mondta, ha ő egyszer kiteszi a lábát Magyarországról, soha nem költözik vissza. 

Ezek persze csak tervek (és nagy szavak), a beilleszkedés során felmerülő kérdések, a külföldi munkavállalás realitása azért sokat alakíthatnak rajtuk (mindkét irányban), de az azért jól látszik, hogy a többség nem végleg menne el. 

A másik csoport azoké, akik ilyen messze még nem jutottak el, ők leginkább csak álmodoznak a kivándorlásról – viszont rengetegen vannak. Csak a már említett 18–40-es korosztályban 680 ezren (!), azaz minden harmadik ember. 

Mi a helyzet a fiatalokkal? 

Ha a fenti csoportból kifejezetten a fiatalokat nézzük (ez a 18-24 éves korosztályt takarja), akkor azt kapjuk, hogy nagyjából a felük menne külföldre, a még iskolapadban ülők esetében ez az arány 53 százalék. 

Ez azért annyira nem kell, hogy meglepő legyen, teljesen természetes és rendben van, hogy ebben a korban az ember kalandokra vágyik (nem beszélve például az Erasmushoz hasonló programok nyújtotta lehetőségekről), a nagy kérdés ebben az esetben az, hogy mit tud kínálni Magyarország, amiért érdemes visszatérni.

Abban a pillanatban ugyanis, ahogyan beüt egy külföldi szerelem, esetleg gyerek is születik (főleg, ha vegyes nemzetiségű kapcsolatban), már nagyon nehéz alternatívát felmutatni. 

Talán emlékeztek még rá, hogy pár hónapja az ellenzéki LMP által kikért adatokból kiderült, hogy 2010 óta 78 ezer gyerek született határátkelő, illetve állampolgárságot kapott szülőtől (ami nem sokkal kevesebb, mint ahány gyerek egy év alatt születik Magyarországon).

Nyilván az anyagi biztonsággal és a perspektívával függ össze az is, hogy a külföldön élő magyarok szívesebben vállalnak több gyereket, mint magyarországi társaik. 

Igaz, kicsit régi felmérés, de egy 2011-es brit kutatás szerint az Angliában és Walesben élő magyarok termékenységi arányszáma magasabb (1,63) volt, mint a magyarországi (1,3). 

Kik mennének el? 

Láttuk tehát, kik azok, akik konkrétan, vagy csak az álmodozás szintjén foglalkoznak a határátkelés gondolatával. A korosztályos megoszlás mellett legalább olyan érdekes az is, hogy végzettség szerint kik azok, akik külföldön folytatnák. 

A KSH tanulmánya szerint mind az egyetemet végzettek, mind a szakmunkások között nagyjából egyenlő arányban vannak a külföldre vágyók, előbbiek 33, utóbbiak 34 százaléka. Az idegen nyelvet jól beszélők között 35 százalék az, aki hosszabb-rövidebb időre fontolgatja a költözést. 

Ez azt jelenti, hogy éppen az a réteg menne leginkább el, amelyikből már most is munkaerőhiány van Magyarországon: a szakmunkások (lásd építőipar), illetve a képzett, nyelveket beszélő szakemberek. 

Miért mennének el? 

Nyilván legalább ennyire érdekes kérdés a „miért?”. Nos, a tanulmány szerint nem meglepő módon a legfontosabb ok az elégedetlenség, a határátkelést fontolgatók legtöbbje a munkájával, illetve a szakmai perspektívával elégedetlen.

Ha konkrét adat is érdekel: a kivándorlást tervezők 43 százaléka menne azért külföldre, mert nem a tervei szerint alakult az élete az elmúlt években. „Azok körében, akik úgy vélték, hogy Magyarország helyzete az elmúlt három évben sokkal rosszabb lett, 41 százalék a migrációs potenciál” – olvasható a tanulmányban.

Összefoglalva tehát azt mondhatjuk el, a 18-40 éves generáció jó része egyáltalán nem zárja ki a külföldi munkavállalást (csak minden ötödik megkérdezett mondta azt, hogy egyáltalán nem foglalkoztatja a gondolat). 

Olyannyira így van ez, hogy amikor rákérdeztek, még azok harmada sem zárkózott el a határátkeléstől, akik egyébként még álmodozás szintjén sem foglalkoznak jelenleg vele. 

Akiket viszont valamennyire is foglalkoztat a kérdés, azok közül 35 százaléknak kifejezetten komolyan a szándékai, 19 százalék (azaz minden ötödik) pedig azt mondta, már döntött. 

És megy.

HÍRMONDÓ

Szívesen dolgoznál folyami luxushajón?

Ha igen, akkor biztosan érdekelni fog egy jó kis hétkezdő ajánlat. Ha nem, akkor sincs gond, mert ahogyan a legendás mondásból közismert: van máááásik. Sőt, esetünkben több másik.

Legálisan streamelheted a magyar csatornákat külföldről

Egyhangú többséggel szavazta meg az Európai Parlament az online tartalomszolgáltatások határokon átnyúló elérhetőségét. Azért van egy kis probléma is.

Minden hatodik órában lelép egy orvos – ez vár Magyarországra is? 

A román rendszerben, csakúgy, mint a magyarban, nagyon kevés fiatal orvos marad, legtöbben amint tehetik, lelépnek Romániából. Aki tud, a nyugat-európai országok egyikében próbál szerencsét, jórészt sikeresen.

Miért jobb a finn iskola, mint a magyar? 

Az egyik legfontosabb, hogy a tanárokat nagyra tartják Finnországban. Hosszú képzés és szigorú követelményrendszer teljesítése után kezdhetik meg a tanítást. További érdekességekért ide kattints!

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

(Fotó: pixabay.com/RainerPrang)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3412530785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.05.22. 21:31:55

@fhdgy:
Igen.
Az hogy kit mentenek meg semmi köze ahhoz hogy ő kit ment meg.
Az két külön dolog.
Volt egyszer egy Meghökkentő mesék sorozat.
Az egyik epizód egy vasutas gyerekének a megszületéséről szólt.
Az asszony ott vajúdott az ágyon és ahogy haladt az idő kiderült hogy elvetélt már sokszor meg halva is született gyerek de most minden remény megvan hogy megszülessen az utód. Az egész film arra volt kihegyezve hogy drukkolj a gyerek megszületésének.
A végén megszületett az egészséges gyerek és az orvos kérdi az apát hogy mi legyen a neve.
Adolf. Adolf Hitler.

Dikusz 2017.05.22. 21:34:41

@London2009: teljesen véletlenül került hozzám egy könyv, véradáson kaptam. Ez akkor volt, amikor az ilyen jellegű adományokat adókat még nem adóztatták meg. Elolvastam az ajánlóját, már az is nagyon tetszett, ezért választottam ki a többi közül. Egy fiatal jogász hölgy írta, aki ha jól emlékszem, bíróságon gyakornokoskodott. Eszméletlen jó dumák voltak benne. Inkább az emberi oldalát mutatta meg, igen jó humorral önkritikával is.
Abban a könyvben írt azt hiszem erről a helyről.
Noha a szakmai részét nem értettem a könyvnek, de 29 évet dolgoztam le állami hivatalokban, az ügyintézés módjáról volt sejtésem.
Amikor a jogász kollégáknak elmondtam, hogy megvan ez a könyv, az egyikük el szerette volna kérni kölcsönbe. Egy ebédszünetben -a hivatalnak saját ebédlője van- emlegették ezt a könyvet, akkor szóltam nekik, hogy ez a kötet megvan nekem.

DieNanny CH 2017.05.22. 21:35:57

@Dikusz:

Ajánlhatok még egy nívós rendezvényt augusztusra?
summerfestbatta.hu/

2017.05.22. 21:36:06

@diggerdriver: Ja, ez akkor olyan lehetett, mint az alap etika-vizsgakérdés: Megmentenéd-e a haláltól a gyerek Adolf Hitlert?

2017.05.22. 21:36:56

@Herr Géza: Oké, ha még visszatér, a tiéd lehet ... :)))))

szakasz2 2017.05.22. 21:41:05

@Pink Petsch: Mi az az UL?

Egyébként, hogy Demi78 esetében hogy és mint volt pontosan nem tudom, előfordulhat, hogy őket verte át először a munkaközvetítő cég (van ilyen Magyarországon). Én ennyi év távlatából és egy elejtett mondat alapján nem ítélkezek ilyen hevesen, de nyilván ha te becsülettel csináltál ilyen munkát, akkor félig-meddig érthető a felháborodás. :)

Amit én hallottam az olyan volt (ha jól emlékszem), hogy ki volt adva az egyetemista lánynak, hogy milyen címen illetve kit keressen és kérdezzen, de többször volt olyan, hogy nem voltak otthon, vagy egyszerűen nem akartak válaszolni. Asszem ilyenkor talán volt tartalékember/cím, de előfordult, hogy az is befuccsolt. Nos, ilyenkor vagy behasalt valamit vagy megkérdezte a feleségemet (akkor még barátnőmet), és így lett kitöltve a kérdőív. És ha már 20% körüli ilyen van, már akkor erősen torzulhat az eredmény, és teljesen lényegtelen, hogy jogos, érthető vagy szemét okból csinálta ezt a kérdezőbiztos. A lényeg, hogy a végeredmény torz képet fog adni - ezért (is) kell vigyázni a statisztikai eredményekkel.

macamuca [IHUN] 2017.05.22. 21:42:22

@Nagy kámpics:
Extrabiglájk :))))))
(+azonnal valld be, hogy moyjo hatással volt rád!!!!! És a gyócceredet se vetted be. Szerencsénkre.

fhdgy 2017.05.22. 21:42:56

@diggerdriver: Én nem az egyes embert állítottam pellengérre!

Én azon gondolkodtam, hogy a sok megmentett zsidó között mennyi volt, mennyi lehetett, aki átélve az embertelenséget, maga is szembehelyezkedett az embertelenséggel.

Ha érted jó, ha nem, úgy is jó!

Dikusz 2017.05.22. 21:47:29

@London2009: akkor félreértettem @Arthamyr:-t.
Viszont akkor megint én maradtam hoppon, hogy én vagyok az ingyenélő:)

A múltkori posztban beszéltünk már róla (olyan a téma, ami újra, meg újra előjön). Viszont arra úgy emlékszem, ott sem kaptam választ, hogy nekem/nekünk mit kellene tennem emiatt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.05.22. 21:52:17

@fhdgy: Valószínűleg bennem van a hiba mert nem értem az összefüggést.
A megmentett embereknek mi közük ahhoz hogy milyen életet élnek utána?
Van egy alaphelyzet. Valakit megmenthetek. Megmentem. Finish.
Az hogy aztán a megmentett emberek a későbbi életükben mit csinálnak az teljesen érdektelen az alapkérdéshez.
Ha egy embert megmenthetek akkor mérlegelés nélkül mentem meg.
Mit változtat ezen ha a megmentettek később ugyanolyan embertelenek lesznek?
Vagy emberségesek.
Nem látunk a jövőbe, nem mérlegelünk. Mentünk mert az a kötelességünk.

2017.05.22. 21:52:56

@szakasz2: Bocs, Urban Legend.

Ha átver a cég, akkor nem végzem el a munkát. Na mindegy, én ilyet nem csinálnék, pénzt fogadni el, olyasmiért, amit nemhogy nem, de direkt szarul végeztem el. Nah mindegy.

Hm, konkrét személyt tuti nem adtak meg. Valahogy igy müködik: van mondjuk, egy városban egy 100-as mintád, megadva hány nő, hány férfi, milyen korosztályokból legyenek (stb.), és egy olyan városrészed (is), ahol 10 emeletes panelek vannak. No, ilyenkor hoz ki olyan érdekességeket a mintavételi eljárás, hogy egy adott tömbházban megkapod az emelet, de még a lakásajtó számot is. Ha ott nem lakik megfelelő alany, vagy nem válaszolnak, akkor lakásonként mehetsz minden irányba (le-fel-jobbra-balra) a háztömbben. Ilyenkor viszont külön fel kell jegyezned, hogy az eredetileg megadott helyen nem tudtad a lekérdezést megcsinálni, ahelyett itt meg itt tetted meg.
Persze, tele lehet a tököd az egésszel, és megkérdezhetsz egy ismerőst, illetve beirhatsz kamuból egy másik cimet, csakhogy ellenőrzéskor leginkább ezeket az alternativ cimeket szeretik felhivni, és érdeklődni, hogy valóan járt-e náluk egy kérdezőbiztos.

Dikusz 2017.05.22. 21:54:26

@London2009: Valami lemaradt, leírom most, mert öt perc múlva már nem fogok emlékezni rá, mit is akartam.:))
Biztos tudjátok, hogy az itthon ledolgozott éveitek után is jár nyugdíj, sőt beleszámít a munkával töltött évekbe is (javítsatok ki, kérlek, ha nem így van).

fhdgy 2017.05.22. 21:58:57

@diggerdriver: Ha velem emberségesek voltak az embertelenségben ( mert ne legyenek illúzióink, a nácik, a nyilasok azok voltak ), akkor talán nekem is illene emberségesnek lennem egy másik embertelenségben ( mert ne legyenek illúzióink, a cionizmus sem az emberségéről híres ).

Érthető? Nem?

DieNanny CH 2017.05.22. 22:09:07

@fhdgy:

Szerintem ott gondolod másként, hogy azt szeretnéd, hogy a megmentett ember személyisége hirtelen megváltozzon (persze, lehet, eleve egy tök rendes, világot segítő ember volt.)
De, ha nem, akkor döbbenjen arra rá, hogy hú, de jó, engem megmentettek, most én is megmentő leszek.

Ez az eufória - ha megtörténik -, akkor van, akinél rövid idő után kihuny, van,akinél hosszú idő után, van, akinél fennmarad.
Hacsak nem kérdezted meg a megmentés után, hogy hogy hívják, később nem fogod megtalálni, hogy leellenőrizd az életét, vajon édemes volt-e megmenteni...

Én így gondolom.

Golf2 2017.05.22. 22:10:15

"a gazdám! 37 éves" írja 1 nő! O.M.G

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.05.22. 22:10:33

@fhdgy:
Én értem mit akarsz mondani csak másképp közelítjük meg a kérdést.
Nekem nincs HA. Nekem nincs olyan hogy HA velem....
Alapból minden HA nélkül emberségesnek kell lenni az embertelenségben. Ha az történetesen a cionizmus akkor ott. Bár nem tudok sokat a cionizmusról, nem tudom hogy az mennyire embertelen vagy hogy az-e egyáltalán.
Nem, nem kérek linket.

fhdgy 2017.05.22. 22:17:49

@DieNanny CH: Jó, de ha több tízezerből, esetleg százezerből nincs vagy alig van, aki átéli a katarzist, akkor könyveljük el, hogy nincs megmentésre érdemes ember?

Nekem az b.ssza a csőröm, hogy a cionisták pont olyan embertelen módszereket alkalmaznak, mint a nácik, a nyilasok!

Félreértés ne essék, én nem teszek egyenlőségjelet a nácik és a németek vagy a cionisták és a zsidók között.

Nekem egy cselekedet nem attól bűn vagy dicsőség, hogy ki követi el, hanem attól, hogy a tett maga bűn vagy tiszteletre méltó!

Az elkövető személye nem emel semmit a tett megítélésén, de nem is csökkent.

Buchhalter 2017.05.22. 22:21:22

@London2009: nekem pár ismerősöm ill rokonom aki kint él elgondolkozott a hazajövetelen,de amikor meglátják az itthoni folyamatosan emelkedő ingatlan árakat néznek mint boci a kapura és csak tátognak . Volt aki azt mondta: na jó ,még egy pár évig gyűjtögetni kell. Élhető helyeken ahol elérhető közelségben van orvos,kórház ,üzletek,iskolák nagyon elszálltak az árak.Pesten 4 főnek egy tré panel már 15-17 milába kerül az új építésűek meg 25-40 millió körül vannak . A bérek meg még mindig messze az élhető szinttől, magyarán ne csak hónap végéig tartson ki hanem talán tudjon a mezei por félre is tenni belőle kocsira ,lakásra.Na az a magyar fizukból elég nehéz továbbra is.

Dikusz 2017.05.22. 22:23:29

@Matula néne: +1 neked.
Én is ledolgoztam 41+3 évet. Az egyik kommentelő pár poszttal ezelőtt azt írta ne negyvenévezzünk, mert a mi megkeresett jövedelmünk az akkori nyugdíjasokra ment el, még mindig várom (bárkitől) azt az ötletet, hogy nekünk akkor mit kellene csinálnunk.

Az itthoni 20 ledolgozott éved után, ha tudod igazolni a munkaviszonyodat, jár nyugdíj.

Minden rossz szándék nélkül kérdezném tőled: az az egy összegben kifizetett nyugdíj hány évre lenne elég?

Dikusz 2017.05.22. 22:32:23

@DieNanny CH: ajánlhatsz, jól néz ki, és közel is van:)
Te odavaló vagy?
Kollégáim laknak ott, lehet találkozok is velük, ha ellátogatok a városba.

fhdgy 2017.05.22. 22:36:18

@diggerdriver: Nézd, az apám harcolt a keleti fronton, ha úgy tetszik a Don kanyarban. Magyar huszár volt.

Nekik olyan parancsnokuk volt, aki nem tűrte a becstelenséget.

Pl.: a visszavonuláskor a tábori csendőrök összeszedték a "csellengőket" és annak az alakulatnak a legénységéből szervezték a kivégzőosztagokat a "felkoncolásra", ahol elfogták őket.

És bármi meglepő is, mindig volt önként jelentkező!

Apám századparancsnoka ezen a végletekig felháborodott. Azt mondta, hogy nem tűrheti, hogy egy magyar huszár a saját bajtársai vérével beszennyezze a kezét. Ő ezeket az embereket megmenteni nem tudja, de nem engedi, hogy egy magyar huszár így lealjasodjon. Csinálják azok a pribékek ( tábori csendőrök ), de ehhez egy magyar huszárnak nem lehet köze.

Apám, anyanyelvi horvát tudással, elég gyorsan megtanult ukránul. Így fültanúja volt, amikor az ukrán asszonyok arról pusmogtak, hogy a férfiak rejtőznek a házban, ahol apámék beszállásolva voltak. Amikor apámék tovább mentek, a nők legnagyobb meglepetésére ukránul mondta nekik, hogy ne pusmogjanak össze-vissza, mert nem tudhatják, hogy ki ért vagy sem ukránul. Nem árulta el őket, mert mindenkit felkoncoltak volna.

Emberséges volt? Lepaktált az ellenséggel?

Ő csak annyit mondott nekem később, hogy nem gyilkolászunk védtelen embereket.

Hadifogságba is úgy esett, hogy egy sebesült huszártársát igyekezett menteni.

Én soha nem szerettem volna apámra szégyent hozni. Ha a jó példa nem ragadós, akkor megette a rosseb!

Embernek maradni az embertelenségben, no az már valami!

macamuca [IHUN] 2017.05.22. 22:47:56

@fhdgy:
1: lehetetlenseg tudni (az érintettek létszáma miatt, plusz lakhelyuk szetszortsaga miatt)
2: miért kellene tudni?? Toluk "elvarhatobb" az emberség, emberseges cselekvés szukseg/lehetoseg eseten?
...

Herr Géza 2017.05.22. 22:49:12

@Pink Petsch: Nem jön vissza. Az ilyen nem. :))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.05.22. 22:49:46

@fhdgy: Ez egy nagyon szép történet és le a kalappal...
Viszont tökéletesen ellentmond a kiinduló kérdésnek miszerint HA megmentünk valakit az ....

2017.05.22. 22:57:18

@Herr Géza: Lemaradtál egy jó kis vadászatról :)))

fhdgy 2017.05.22. 23:09:32

@macamuca [IHUN]: 2.-ra: igen, elvárható!

Erre egy másik történet, már a kilencvenes évek eleje, a rendszer- vagy gengszterváltás után:

megismertem egy embert, egy volt tüzér zászlóst, akit Horthy személyesen léptett elő tüzér hadnaggyá, a vérrel-bátorsággal szerezve azt.

Ez az ember sok kegyetlenségen, szenvedésen ment át a visszavonulás során. Ez mélyen beivódott a lelkébe és egy rendkívül emberséges ember lett. 56-ban, amikor a lincselések "normális" dolognak számítottak, embereket mentett meg, de egyben megválasztották munkástanács elnökének is. Ez utóbbit a későbbi hatalom nem tudta lenyelni, de mert embereket ( pl. párttitkárt ) mentett meg a lincseléstől, csak "kicsinyes" bosszút álltak rajta, ami azt jelenti, hogy lefokozták honvéddá, egy hadnagyot, aki vérrel és bátorsággal lett hadnagy. Ez őt még több mint harminc év után is nagyon bántotta.

Én, mint volt katonatiszt, meghallgatván a történetét, megszerezve a katonai adatait, levelet írtam az akkori honvédelmi miniszternek ( Für Lajos ), hogy adják vissza ennek az embernek a rendfokozatát. Megjött a parancs, személyesen vittem és úgy, ahogy kell "Fel! Vigyázz! Kivonat a honvédelmi miniszter parancsából, a személyi állományra vonatkozólag!" ( aki volt katona, érti ), pezsgővel, csillagokkal visszakapta a rendfokozatát.

Az élet furcsa esete volt, hogy éppen ott volt nála egy volt háborús bajtársa! Láttátok volna egy bátor hadnagy könnyeit!

Ezzel csak azt akartam elmesélni, hogy egy embertelen háború egy emberből csinálhat állatot is, de olyan valakit is, aki ember tud maradni az embertelenségben.

Dikusz 2017.05.22. 23:10:52

@geegee: nem tudok rá válaszolni, én sem értem.
Ahogy azt sem, hogy ezt a Szegeden elnevezett sugárutakról, körutakról írt hozzászólásom miatt kérdezted-e.
Ha igen, akkor én teljesen jogosnak tartom, hogy a segítő országok fővárosainak nevét adták.

Azt meg elfelejtettem, hogy a Sztehlo rakpart előző neve mi volt.

fhdgy 2017.05.22. 23:12:00

@diggerdriver: Nem mond ellent semminek!

Aki valaki emberségének köszönheti az életét, sokkal inkább köteles másokkal is emberségesen viselkedni.

Ha nem tanul az emberségből, akkor megette a rosseb!

somlobodog 2017.05.23. 00:15:56

@Pink Petsch: igazad van. De te egész életedben minden adót befizettel? Mindig kértél és adtál számlát? Sose kaptál zsebbe fizut? Borravalót bevallottad? Az összes szabályt 100% betartottad? Ha igen ok. Ha csak egyre is nem a válasz bármilyen kis mértékben is (indok lényegtelen) akkor sztem kicsit vissza lehet venni a hipokrita stilusbol mert nem tartozik a bloghoz. Egyikünknek sem hiszem hogy népneveles kellene főleg nem egy nagyhangu ismeretlentol. Írj neki privátban ha gondolod de a 10. duhongesed a témában több mint fárasztó. Köszönöm.

2017.05.23. 00:17:51

@macamuca [IHUN]:

"azonnal valld be, hogy moyjo hatással volt rád"

LOLka, tegye fel a kezét, akire moyjóka nem volt hatással. :)

Herr Géza 2017.05.23. 00:29:17

@somlobodog: Miért eme vehemencia? Attól, hogy én teszem azt kaptam borítékban svarcban fizut (igen), adtam hálapénzt (nem), nem kértem számlát akárktől is (igen), soha többé nem lehet erkölcsi alapom mindezt kritizálnom? Miért? Nem jöhetek rá, hogy miért "ördögtől való" mindez?

macamuca [IHUN] 2017.05.23. 00:36:21

@fhdgy:
"Illene" embersegesnek lenni???, mondod ezt annak, aki ép ésszel felfoghatatlan embertelenseget élt túl, merthogy valaki(k) emberseges(ek) volt(ak) és megmentették.
Megmentés alatt a test ertve, az élet, a létezés. De hogy a lelke/mentalitasa mennyire sérült, netán torzult, arról nem esik szó..., csak arról, hogy ha emberseges emberek megmentették a puszta életét, akkor tőle/leszarmazottaitol elvarhato (!!!...) az embersrges viselkedés (pld mások megmentése).
Torzult személyiség, bosszúvágy, ilyesmi fel sem merül.
Elethosszig tartó, sőt, nemzedekeken ativelo hálaérzet ÉS erre alapozott felfogas, életmód, mindez elvárásként: ez viszont felmerül, depláne mint magától értetődő valami.

Mondd, tényleg nem érted, nem érzed, hogy miért viszolyogtató ez a felfogás??
Az atyák, szülők sorsa, élete, amint heted-/sokadíziglen ratelepszik az utódokra, merthat lám, akad, aki szerint ez a magától értetődő....

macamuca [IHUN] 2017.05.23. 00:39:05

@Golf2:
Látom, más is kiakadt ettől...
Szerintem sem humoros szöveg, sőt...

Herr Géza 2017.05.23. 00:44:37

@macamuca [IHUN]: Én meg azt hittem (akartam hinni), hogy ez csak poén. Hmmmm....

gabors 2017.05.23. 02:44:55

bombing in Manchester !!!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.05.23. 04:31:38

@fhdgy: Csak egy gondolat és asszem le is zárom a dolgot részemről: ha ezek az emberek télleg valami nagyon fontosat tettek le az asztalra, akkor mééér' nem hallottunk soha róluk, se iskolában, se hírekben, se egy szobor, vagy emlékmű, netán egy bármilyen cikk, stb...Ezt nem értem csak.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.05.23. 04:43:06

@diggerdriver: Jaaajj, az de megvan nekem is a mai napig...Elképesztően gondolatébresztő volt.
Tuti kis sorozat volt az egész, vajon fenn van-e a Tecsövön?
Gondolom...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.05.23. 04:51:03

@Dikusz: Semmi extra, csak úgy eszembe jutott a dolog a kommentedről.Ez egy nem régen történt változás és szerintem nagyon nincs benne a köztudatban a miértje.Ezen akadtam ki egy kicsit... :D

pappito · http://pappito.com 2017.05.23. 05:28:26

@fhdgy: dehogynem. úgy tűnik te nem tudod mi a a cionizmus. ami persze megmagyarázza a kérdéseidet amire pedig digger megadta a teljesen egyértelmű, egyetlen választ ami adható.

pappito · http://pappito.com 2017.05.23. 05:29:43

@fhdgy: "Nekem az b.ssza a csőröm, hogy a cionisták pont olyan embertelen módszereket alkalmaznak, mint a nácik, a nyilasok!

Félreértés ne essék, én nem teszek egyenlőségjelet a nácik és a németek vagy a cionisták és a zsidók között."

bocs, ezt csak most olvastam. na menj szépen a picsába

tanato 2017.05.23. 05:38:02

@diggerdriver: Én is láttam Hitleres meghökkentő meséket,tényleg szédületes volt.

2017.05.23. 06:13:51

@somlobodog: A borravalóval megfogtál, a többire igen a válasz, illetve egy nem, mert fizut zsebbe nem kaptam legjobb tudomásom szerint (hogy a válallkozó mit vallott be, és mit nem az adóhatóság felé, azt persze nem tudhatom). Tudatosan szabályt sem szegtem meg (Még amikor nagyon le voltam égve, de közlekednem csak kellett Budapesten, akkor is vettem bérletet. Igen, én ilyen hülye vagyok).
Mit gondolsz, miért sikeredett olyan rövidre az én magyarországi "vendégszereplésem"? Ja, mert vagy belemész a játékba, vagy árokba rúgnak. A játék meg nem tetszik.
Mit gondolsz, miért pont Németországban érzem jól magam? (Holott az a nyelv!) Igen, a sztereotipia találó: ha látsz hajnali 3-kor, nulla forgalom mellett, egy alakot a zebránál, aki a zöldre vár, biztosra veheted, hogy német.
Egyébként, mégis hogy gondolod? Ha minden egyes kérdésedre ellenkező értelmü lenne a válaszom, akkor ha esetleg egy bolti tolvajt látok, ne szóljak a biztonságiaknak?

somlobodog 2017.05.23. 07:35:20

@Herr Géza: nem. Kritizalhatsz természetesen. Csak ne lovagoljon már rajta ennyi kommenten keresztül. Látod, én egyet írtam és az szted máris vehemencia. A sok körön keresztüli becsmerlese valakinek akkor mi? Utálom a képmutatást. Erre írtam egy db kommentet hogy ne csináljon már a sracbol tömeggyilkost azért mert 20 évesen egy szar statisztikaban adott meg kamu adatot. Nyilvan ő is csinált egyet egyet azokból amit írtam megkarositva mást (az állam is más, ugye..). Természetesen én is megtettem az összeset mint minden magyar (ez a rendszerbe van kódolva) , de nem oktatok ki más felnőtteket kéretlenul habzó szájjal sokszor egymás után. Egyszer elmondja oké. Válaszol oké. De sokadszorra már unalmas és offenziv. Főleg ebben a "majd én megmondom mert baromi okos vagyok" stílusban. Csak ennyi. Ennél a kepmutatos beszologatasnal még maga a statisztikai adatos poszt is jobb volt.

fhdgy 2017.05.23. 07:35:58

@macamuca [IHUN]: Nekem hét rokonomat, azon felül még ismerőseimet is, megöltek az 1991-ben kezdődött balkáni háborúban. Az a háború egy kvázi polgárháború volt. Korábbi barátok, szomszédok, testvérek, házastársak ölték egymást.

Nem egyszerűen harcoltak egymás ellen, hanem rengeteg szadizmussal.

Voltak, akik egyre nagyobb kéjjel öltek, sokszor csak az ölés kedvéért. Aztán voltak, akik megcsömörlöttek a felfoghatatlan kegyetlenkedésektől.

Még nem ért véget teljesen a háború Eszék környékén, amikor jó pár emberrel beszélgettem ( akár napokon keresztül is ), akik benne voltak a dolgok sűrűjében. Olyanokkal, akiknek a gyerekét megölték, olyanokkal, akiknek a férjét és így tovább. Olyanokkal is, akik maguk is öltek.

Vannak, akikkel ma is kapcsolatban vagyok. Látom/láttam, hogy 1998-től hogyan változtak a dolgok. Vannak, akikkel az első szóra újra lehetne kezdeni a mészárlást, vannak, akik azt mondják, hogy soha többet!

Akik állatok voltak, nagy részt azok is maradtak. Akikben pislákolt egy kis emberség, azok mára nagyrészt jobb emberek lettek.

A háború ilyen, kihozza a szélsőségeket.

fhdgy 2017.05.23. 07:46:19

@pappito: Nem értem, hogy mi a problémád. Kifejtenéd?

Az, hogy nem tartok minden németet született gyilkosnak, nácinak?

Vagy az, hogy nem tartok minden zsidót a cionista terroristának ( mint pl. Ben Gurion )?

Herr Géza 2017.05.23. 08:55:57

@somlobodog: Emlékeztetőül: ".....Ha csak egyre is nem a válasz bármilyen kis mértékben is (indok lényegtelen) akkor sztem kicsit vissza lehet venni a hipokrita stilusbol mert nem tartozik a bloghoz. Egyikünknek sem hiszem hogy népneveles kellene főleg nem egy nagyhangu ismeretlentol. Írj neki privátban ha gondolod de a 10. duhongesed a témában több mint fárasztó. Köszönöm."
Erre mondtam én, hogy vehemens vagy. Pont annyira, mint Pink Petsch. :D

Arthamyr 2017.05.23. 10:32:27

@Dikusz: Miért kellene bármit is tenned? Én biztos nem céloztam ilyesmire, aki meg igen, azt hagyd figyelmen kívül. Nem a mostani nyugdíjasok fogják megváltani a világot, aki tőlük várja, nem túl okos. Aki őket hibáztatja, az sem.

Arthamyr 2017.05.23. 10:35:18

@Herr Géza: Meg kellene már törni az ördögi kört... Ez működött a 19-20. század szaporulatával, átlagéletkorával és átlagos fogyasztásával, a mostanival nem fenntartható.

Főgebra 2017.05.23. 11:12:44

@Arthamyr:
Ebben semmi új nincs. A nagy felfedezés - mármint, hogy változtatni kell/ene -, úgy itthon, mint külföldön azon bukik meg, hogy van minimum egy generáció, akikkel kéne valamit csinálni. Ők ugye az új rendszerhez nem tudnak érdemben csatlakozni, a régit pedig nem lehet alkalmazni.

Ez az egyetlen nem elhanyagolható kérdés, hogy velük, kinek, mit kéne tenni!

2017.05.23. 11:21:38

@somlobodog: Hm, ls nem nekem direktben válaszolni, hanem másnak nyigni rólam, az mégis mi? Ja, én sunyiságnak nevezném, de akkor biztos megsértődsz, mert ez is kódolva van a magyar rendszerben, ugye? :PPP

London2009 2017.05.23. 11:24:09

@kisrumpf: nem! De felirtam magamnak! Koszi a tippet! : )

London2009 2017.05.23. 11:26:32

@M. Péter: Kerdes, hogy milyen az atlagos magyar. Ha minimalberen tengodo, nyelvet nem beszelo, akkor jah, nem fog ingatlant venni valoszinuleg.

London2009 2017.05.23. 11:36:47

@DieNanny CH: Van olyan akinek egyszeruen nem sikerult itt part talalnia es nem szeretne itt eldegelni es egyedul megoregedni. Akkor inkabb mar Magyarorszagon lesz a csaladja meg a baratai mellett, ha mar parja nincs. Ilyen esetbol is tudok tobbet. Aztan van olyan aki kijott egyedul es magyar ferjet talalt, a hapsi meg hazavagyik. Ebbol is van tobb. Akkor olyat is ismerek tobbet, aki eleve csak penzt gyujteni jott ki. Penz osszegyult, sipirc haza.
Ugyhogy van mindenfele tortenet.

London2009 2017.05.23. 11:42:30

@Shanarey: pont a hetvegen voltunk egy tonal ahol mindent lehet csinalni. Hajozni, kajakozni, korbebiciklizni stb.
No de nyilvan a Balaton az mas. Engem meglepett, hogy igy megszerette, mert nem tudom, hogy en mennyire lennek erte oda ha nem kotnenek oda a gyerekkori emlekek.
Hevizen jartunk mar. Nem tetszett neki annyira. Szerinte meg tul fiatalok vagyunk Hevizhez. Meg adok magunknak egy 30-40 evet. Aztan majd ott logunk a csoveken a tobbi nyuggerrel. :D

London2009 2017.05.23. 11:49:09

@Buchhalter: Megis van egy reteg aki meg tudja fizetni oket. Legalabbis nagyon ugy tunik. Amugy ez inkabb egy jo dolog, hogy az ingatlanarak elkezdtek emelkedni. No persze nyilvan nem a fiatalnak, aki most szeretne megvenni elete elso otthonat…
Fentebb utaltam ra, hogy volt olyan ismerosom aki atgondolta, hogy itt vagjon e bele egy ingatlanba vagy Mo-on. Itt a 100k-ja egy depositra lett volna eleg, mig otthon ebbol hitel nelkul vett egy hazat Dunakeszin. No ok emiatt koltoztek haza. Azota is elnek, mint Marci Hevesen.

nemecsekerno_007 2017.05.23. 11:49:35

@fhdgy:

Én inkább azt mondom, hogy aki nem ott dolgozik ahol született az fizessen nyugdíjjárulékot egy közös Eu-s alapba is, amiből az anyaország nyugdíjait lehet fizetni.

Meg persze fizessen ott is járulékot ahol dolgozik, mer' ugye ott is vannak nyuggerek, meg szociálisan rászorulók.
Egyből kisebb lenne a kinti és az itthoni fizetés közötti különbség.

Nagy szépek az európai eszmék, de nem ártana precízebb elszámolás. Mert ez így nagyon álszent történet. Jogállamra meg demokratikus szabadságjogokra hivatkoznak, közben meg én fizetek mindent amit azok a nagyon demokratikus erupeer ürgék megittak. Én kérek elnézést.

nemecsekerno_007 2017.05.23. 11:50:10

@Matula néne:

Igen, ez a szokásos mantra. X évig fizetett járulékot, arról nem ők tehetnek, hogy eltüntették a nyugdíjvagyont etc....

Egyszerűen fogalmazva az a helyzet a nyugdíjjal, hogy járni jár, csak nem jut. De itt leírom, hogy mi ezzel a gond:

- a mostani nyugdíj kb. 60-70%-át a mostani járulékokból fizetik.
- nyílván amit X év alatt befizettek, abból szintén az akkori nyugdíjat fizették.
- a nyugdíjrendszer egy kockázati közösség lenne, csak nem társadalmi megegyezés alapján jött létre hanem csak "így alakult"
- aki ebből a kockázati közösségből kilép - értsd. pl. külföldön dolgozik - azt nem szankcionálja a rendszer. (ha piaci biztosítónál csinálod ezt, akkor szerződést szegsz)
- a nyugdíj egy szerzett jog, de a mögötte álló finanszírozási rendszer nem fenntartható. (ezért kellettek hitelk az elmúlt 30-40 évben)
- szerzett jogokat demokráciában elég nehéz elvenni.
- MANYUP: az egy kísérlet volt ami nem sikerült. Ez is a szokásos mantra, hogy ellopták. 3500 Mrd Ft volt a teljes MANYUP vagyon. Szociális kiadásra évente (!) 5000 Mrd Ft megy el. Évente, nem egyszer!

Abban ne legyél biztos, hogy anyád megélne abból amit befizetet. Infláció, megemelkedett létfenntartási költsége etc...
Lehet, hogy megélne. Mondjuk egy tanyán v. egy lerobbant lakásban ahol nincs gázfűtés. De ez egyébként is értelmetlen felvetés, mert az a pénz már sehol sincs.

nemecsekerno_007 2017.05.23. 11:50:26

@Herr Géza: "Aztán azzal mit kezdesz, hogy ezek az itthon maradt hozzátartozók aktív korukban a te szüleid nyugdíját fizették, na meg a te taníttatásodat..."

1. Az én szüleim most nyugdíjasok, vagyis a tesóm és az én befizetéseimből kapják. (nekik pl. nem kell mástól kapni)
2. A taníttatásomat a szüleim finanszírozták. (nem hivatali alkalmazottak voltak, munka mellett még dolgoztak)
3. Pont az a gond, hogy akkor se, meg most se tisztázott, hogy kik finanszíroroznak és kik azok akiket finanszírozunk. Ezért magas még mindig az újraelosztási ráta. Vagy szerinted mi történne ha eltörölnék a 27%-os ÁFÁ-t? Az a legnagyobb bevétel a költségvetésnek. Egyből kiderülne, hogy ki él az államból, és ki a piacról.

De mindegy is, ez tök mindegy. Amit az elmúlt 30-40 évben bárki is befizetette a Nagy Közösbe az már sehol sincs. És nem azért mert ellopták, hanem azért mert a társadalom másik része felélte.

Arthamyr 2017.05.23. 11:57:54

@Főgebra: Jelenleg mi folyik: fújódik a nyugdíjlufi. Előbb-utóbb kipukkad. Aki elég értelmes, és emellett van rá módja, az erre készül most is. Annyi lenne a különbség, hogy meg lenne mondva, mikor fogják kiszúrni. Minél tovább fújjuk, annál rosszabb lesz, amikor kipukkad. Persze lehet imádkozni is, hogy utánunk pukkadjon, de egy mostani fiatalnak nem adnék nagy esélyeket.
Egyébként korábban írtam, hogy én önként vállaltam volna, hogy én azon generáció része legyek, aki fizet nyugdíjat (persze egyre kevesebbet, ahogy fogynak a nyugdíjasok), de nem kapja vissza. Mondjuk kimondatlanul valószínűleg így is része leszek, nem is építek arra, hogy nyugdíjat fogok kapni. Ez nem mazochizmus, egyszerűen belátom, hogy ez előbb-utóbb bekövetkezik, és minél később, annál durvább hatásai lesznek. Az lesz, hogy jár nyugdíj, de nem jut, a kérdés a mikor.

Arthamyr 2017.05.23. 12:05:51

@nemecsekerno_007: Szóval te szimplán megpróbálnád elvágni a szívás elől való menekülés lehetőségét. Nem tudom, mit tennék, ha mondjuk a te rendszered szerint a jövedelmem 70%-át (kb. 45-öt itt, 25-öt meg otthon) be kéne dobni a közösbe. Lehet meg sem állnék Amerikáig, Ausztráliáig. Nem szívesen küzdök egy fenntarthatlan, igazságtalan rendszer életben tartásáért. A szocialista blokkból is kiszöktek az emberek, pedig nem volt sem könnyű, sem veszélytelen.

London2009 2017.05.23. 12:11:54

@Dikusz: Latom ezt jol a szivedre vetter mult heten. Nem vedeni akarom, de nem mondta o, hogy ingyen elo lennel. Csak leirta a rendszer lenyeget meg azt, hogy ez mar fenntarthatatlan es a mi generacionknak mar nem lesz nyugdija.
Azt a konyvet en is ugy elolvasnam!!! : )

Arthamyr 2017.05.23. 12:15:48

@nemecsekerno_007: Sajnos ez így van, bár én a nyugdíjat nem venném szociális juttatásnak.
Kérdés, hogy a 3500mrd mennyi emberé volt. Tőlem konkrétan kb. 2 év szerény megélhetés (feltéve, hogy van jó állapotú saját ingatlan lakni, és nincs adósság) pénzét akarták beolvasztani, ami kb. 4 év alatt jött össze. Lehet, hogy nem lett volna elég amikor nyugdíjba megyek, de vállaltam volna a kockázatot. Másrészt azóta a nem lenyúlt rész igencsak jól szaporodott, pedig egy fillért nem tettem hozzá a minimális előírt költségen kívül (12k évente, ebből ma már több mint a felét lenyúlják "működési támogatás" címen), szóval lenne ok optimizmusra.

2017.05.23. 12:20:02

@nemecsekerno_007: Tehát a te megoldásod az, hogy addig üsd a dolgozó lovat, amig meg nem döglik ...Büntetnéd azokat, aki nem szivnak veled együtt otthon. Ez zsigeri hülyéségből jön nálad, vagy szimpla irigység? Még jó, hogy nincs közös EU-s nyugdijalap, vagy mifenét haluzol itt össze.
Mellesleg, ha annyira a sziveden viseled Magyarország sorsát, akkor ne azokat a magyarokat akard megsarcolni, akik elköltöztek az országból, hanem tegyél te és az ottmaradottak otthon rendet. Ja, csak ahhoz nem trollolonak kellene lenned, ugye ....

2017.05.23. 12:26:16

Nyugdíjtémakörbe csak óvatosan szólok bele, mert érzékeny ügy meg minden, és engem különösebben nem is érint vagy érdekel, de:

Abból a 2 dologból, hogy egyfelől nem születik elég gyerek, így a korfa eltolódik az öregek felé, és másfelől hogy demokráciában élünk, következik, hogy _mindig_ lesz nyugdíj. Lehet, hogy az iskolákat be kell zárni, vagy az utakat már nem lehet fenntartani stb., de nyugdíj meg gyógyszertámogatás mindig lesz.

Egy dologra kell csak figyelnünk: ne csináljunk túl sok gyereket, hogy a korfa visszabillenésével az öregek leszavazhatóak legyenek.

Mivel azonban mo-n jelenleg valami 1,2 gyermek készül méhenként, ezzel kapcsolatos aggódnivaló nincsen. A nyögdíj marad, és történjék bármi, őrizni/növelni fogja a reálértékét.

Úh a képlet szuper egyszerű: aki akar magának nyugdíjat, az nem csinál gyereket. Ne szülj rabot te szűz anya, ne szoptass csecsemőt. Ennyi.

nemecsekerno_007 2017.05.23. 12:49:13

@Pink Petsch: "Tehát a te megoldásod az, hogy addig üsd a dolgozó lovat, amig meg nem döglik ...Büntetnéd azokat, aki nem szivnak veled együtt otthon...."

Nézd ez engem nem érdekel, csak szeretnék tiszta viszonyokat. Mert addig nagyon fasza európa, amíg ide-oda utazgatsz, meg nyithatsz cukrászdát bécsben. Attól kezdve, hogy kiderül ennek az egésznek a finanszírozási háttere, mindjárt más a helyzet.

Hasonló a szitu a mama hotelben lakó huszonéves helyzetéhez.

Egyébként meg nem büntetném, csak nem adnék nyugdíjat az itthon maradt hozzátartozójának. (meg egyéb szociális juttatást se) Oda megy ahová akar, de ezt kalkulája be.

Ezek olyan torzulások amiről senki se beszél, csak jön a szokásos bullshit: emberi szabadságjogok, ha kapnék európai fizetést akkor maradnék... etc....

Én csak tiszta finanszírozási viszonyokat. Nem csak ebben hanem minden másban is. Egészségügy, közszféra pl.

2017.05.23. 12:56:16

@nemecsekerno_007: Tiszta finanszirozási viszonyokról beszélsz azon a Magyarországon, ahol közpénzek milliárdjai válnak magánvagyonokká? Vicces fiú vagy te ....
És ugye tudod, hogy Mutyiországan ezt milyen egyszerü kijátszani? Simán nem jelentkezel ki a magyarországi cimedről. Ennyi. És hacsak nem akarsz Kádár, vagy még inkább Ceausescu-féle rendszert bevezetni, máris kijátszva a-nem-adok-anyádnak-nyugdijat hülyeséged.
Mellesleg, kár izgulni. Ha a demográfiai mutatók nem változnak pozitiv irányba, akkor a 2000. államalapitási ünnepségeket már nem lesz, aki megtartsa.

London2009 2017.05.23. 12:56:35

@Nagy kámpics: ne haragudj, de en ezt nem ertem! "a korfa visszabillenesevel" Hova billenne vissza korfa? Ha minel tobb gyerek lenne, pont akkor razodna helyre, vagy sem?
Ezt magyarazd mar el legyszives a gyengebbek kedveert, mint jomagam.

London2009 2017.05.23. 13:00:40

@nemecsekerno_007: ha jol ertem akkor azert mert en Londonban elek a szuleimnek nem jarna a nyugdij? Ez most komoly?
No es akkor mi van a masik gyerekukkel, aki viszont otthon adozik? :D

2017.05.23. 13:02:29

@London2009:

Asszem, hogy pont úgy értettem, ahogy te. Tehát hogy most, amikor kevés a gyerek, el van borulva az a korfa, és akkor billenne vissza normálisba, ha megint sok gyerek születne.

Illetve áfogalmazva ez lenne a mondat:
"ne csináljunk túl sok gyereket, NEHOGY a korfa visszabillenésével az öregek leszavazhatóak legyenek."

nemecsekerno_007 2017.05.23. 13:03:42

@Arthamyr: A nyugdíj a szociális kiadásokba tartozik a költségvetés szerint.

Ez a költségvetés 1/3-a, ami nagyon kemény.

De itt egy kis segítség a nagyságrendek megértése miatt:

www.amipenzunk.hu/#/~/koltsegvetesi-kiadasok

nemecsekerno_007 2017.05.23. 13:03:46

@Arthamyr: "Szóval te szimplán megpróbálnád elvágni a szívás elől való menekülés lehetőségét..."

Dehogy vágnám, mindenki oda megy ahová akar. Miután kicsengette a képzésének a teljes költségét.

Ha láttad a Miért éppen Alaszka? című filmet akkor értheted.

Az se volt kötelező. Oda mehetett volna ahová akar, miután kicsengette a 150 000 dolláros tandíjat amibe a képzése került.

:)

London2009 2017.05.23. 13:06:38

@Nagy kámpics: meg igy is kicsit felrevezeto, de ok, akkor leforditva, te is azt gondolod, hogy csak a gyerekcsinalassal lenne megoldhato a problema. I see!
Neked hany gyereked van? Illetve mennyit tervezel? :D

2017.05.23. 13:07:42

@nemecsekerno_007: Basszus, ezt már tegnap este megjósoltam Herr Gézának, aki fente már rá a fogát, hogy trollolo-vadásszon egyet!. :DDD
Igen, pontosan azt mondtam, hogy ha visszadugod ide a képed, a következő hatalmas ötleted az lesz, hogy kifizettesd mindenkivel a tanittatását!
Igy üssem meg a főnyereményt a lottón! :DDD
-Te, annyira sablonos már ez az idióta troll-duma. Évek óta nyomjátok, pedig Vitya alaposan befürdött vele, amikor jobbágyositani akart. Ő kénytelen volt túllépni rajta, Tedd te is azt.

Arthamyr 2017.05.23. 13:08:03

@nemecsekerno_007: A képzésem költségét nagyon szívesen kifizetem, az azért köszönőviszonyban sincs azzal, amit adóba be kellene fizetni...

2017.05.23. 13:09:39

@London2009:

Uh-oh, lehet, hogy elbeszélünk egymás mellett most... de nem fontos.:)

"Neked hany gyereked van? Illetve mennyit tervezel?"

Egyelőre nincs egy sem, és szerintem nem is akarom, hogy legyen. (Nincs kizárva azért, csak jelenleg nem arra mutatnak a dolgok.)

London2009 2017.05.23. 13:13:04

@Nagy kámpics: akkor te is csak tovabb rohasztod a rendszert! :DD
Szerintem rosszul fogalmaztad meg a mondandod es nem lehetett ertelmezni. De azt hiszem mar igy ertem.

Arthamyr 2017.05.23. 13:13:28

@nemecsekerno_007: Ok, és annak adnál, aki havi 150-ért dolgozik? Mire fel? Aki 500-ér', az sokkal többet fizet, mekkora mocsokság már?

Arthamyr 2017.05.23. 13:15:59

@London2009: Fele nyugdíj. Ha meg az eü-ben felkerülnek a várólistára, amikor előrelépnének egyet, akkor dobnak egy kockával, ha páros, akkor előreléphetnek, ha nem, akkor a következő soron következő (vagy az is dob a kockával). :)

Arthamyr 2017.05.23. 13:17:59

@Arthamyr: Amúgy pl. erre lenne megoldás a tandíj, megfelelő, lehetőleg állami (a piaci hitel vagy nincs, vagy drága) diákhitellel szponzorálva.

nemecsekerno_007 2017.05.23. 13:49:12

@Pink Petsch: "Tiszta finanszirozási viszonyokról beszélsz azon a Magyarországon, ahol közpénzek milliárdjai válnak magánvagyonokká?..."

Pontosan. A kettő nem választható el egymástól, mert ugye könnyű szidni a tolvajfideszrogánantalt. Csak az olyan apró finanszírozási anomáliákat felejtik el sokan amiről írtam és ami így felhúzott.
Mert szép dolog a változás csak nem ér semmit ha úgy indul, hogy "kezdje más" v. "kezdjék a politikusok."

1. Elfogadnád-e azt, hogy kíméletlenül fellépnék a közpénzek szétlopása ellen?
2. Párhuzamosan ezzel, bevezetném a "családi" nyugdíjat, ami azt jelentené, hogy egy család vagyoni, bevételi helyzetének megfelelően számítanánk ki, hogy mennyi nyugdíj jut a család nyugdíjas tagjainak. (ebbe számítana bele a külföldön dolgozó, a termőföld v. az ingatlan vagyon)

Na, ebben az esetben szavaznál rám? A kettő csak együtt képzelhető el, mert pont azt szeretnénk elkerülni, hogy páran kimazsolázzák a közösből azt ami nekik tetszik.

nemecsekerno_007 2017.05.23. 13:59:17

@London2009: "ha jol ertem akkor azert mert en Londonban elek a szuleimnek nem jarna a nyugdij? Ez most komoly?..."

Csak annyi amennyit az itthon maradott tesód járulékából futja.
Vagy a tiédből amit a kinti fizud után itthon fizetsz.

Többször leírtam, hogy a probléma az, hogy járni jár, csak nem jut. Illetve nem jutna ha a mögötte lévő valódi finanszírozási konstrukciót nézzük.

Persze lehet hisztizni, de az nem sokra vezet. Ezt tapaszltuk az elmúlt 27 évben.

nemecsekerno_007 2017.05.23. 13:59:32

@Pink Petsch: "Vitya alaposan befürdött vele, amikor jobbágyositani akart. Ő kénytelen volt túllépni rajta, Tedd te is azt..."

Az nem Vitya döntésének, hanem pénz kérdése.

Jobbágyosítás???!!!! Jajj, mi ez a melodráma.

Biztos emlékszel a Miért éppen Alaszka? című filmre. Ott is előadott egy melodrámát a csávó, hogy mér' kell neki ott dolgoznia.
Mondták neki, hogy dehogy kell. Oda megy ahová akar, csak előbb le kell csengetni a 150 ezer dollárt, utána oda megy ahova akar.

Mondom, tolhatod itt a drámát, de attól nem lesz finanszírozhatóbb a nyugdíjrendszer v. az eü.

somlobodog 2017.05.23. 13:59:38

@Pink Petsch: kérdezett, én válaszoltam. A sunyi az lett volna ha privátban írom neki, nem? Így te is olvastad. Ügyes ez a nyilvános felület:)

nemecsekerno_007 2017.05.23. 13:59:44

@Arthamyr: "A képzésem költségét nagyon szívesen kifizetem, az azért köszönőviszonyban sincs azzal, amit adóba be kellene fizetni..."

Az azért van, mert a képzésed költségét nem a valódi piaci viszonyok szerint állapították meg.
Nézd meg mennyit fizetnek a külföldi hallgatók. Ha annak mondjuk csak a felét elkérnék a magyar hallgatóktól is, mindját más lenne a helyzet. :)

London2009 2017.05.23. 14:07:31

@nemecsekerno_007: reg hallottam ekkora hulyeseget. No de nem szeretnek en is trollkodni.

Arthamyr 2017.05.23. 14:12:23

@nemecsekerno_007: Hidd el, még azt is nagyon szívesen fizetném, ha választani kellene, hogy mondjuk csak 10%-ot adózzak Magyarországra is.
Amúgy nem szívesen fizetek semmit a magyar költségvetésbe, amíg szégyentelen rablóbandák élősködnek rajta.

Én amúgy nagyon erősen hiszek az ingyenes oktatásban, mert úgy gondolom, egy ország jó működéséhez szükséges a tanult lakosság . Ennek ellenére egyetértek, hogy igazságtalan, hogy az ott képzettek lelépnek, erre lenne jó pl. valamiféle diákhitel konstrukció (akár olyan is, ami mondjuk 10, szakmában adózott év után megszűnik).

Arthamyr 2017.05.23. 14:15:15

@nemecsekerno_007: Ha 2018-ban elhiszem, hogy szavaznak rád még legalább egymillióan, akkor szavazok rád én is. Hajrá, a Fidesznél rosszabb nem lehetsz! :)

Arthamyr 2017.05.23. 14:19:30

@nemecsekerno_007: Már miért csak a kettő együtt képzelhető el? Egy nagy büdös lófaszt! Az, hogy szétlopják a költségvetést, a megmaradó részt meg elpazarolják, teljesen független dolog attól, hogy valaki a saját sorsát a kezébe véve lelép (és sokkal-sokkal nagyobb baj). Egyébként is, sokkal kevesebb ember lépne le (és sok menne haza), ha nem lenne ennyire nyilvánvaló a lopás és a pazarlás. Persze aki már eddig szétlopta magát meg pazarol, az már nem teheti jóvá bűneit, az már eljátszotta a gazdasági menekültek bizalmát. Hiába hagyná abba a Fidesz a lopást, aki ezért haragszik rá, nem fog megbocsátani.

somlobodog 2017.05.23. 14:46:57

@Pink Petsch: :)))) na ez viszont tényleg vicces. Szó szerint az történik amit leirtal tegnap:)))

gabors 2017.05.23. 15:53:41

@nemecsekerno_007: "Egyébként meg nem büntetném, csak nem adnék nyugdíjat az itthon maradt hozzátartozójának. (meg egyéb szociális juttatást se) Oda megy ahová akar, de ezt kalkulája be."

ez azzal mit csinalsz akinek elutotte a gyereket valamelyik kigyurt maffias a mercivel ?? annak sincs nyugdij. ?? vagy a meddo noket mikor tulleptek egy korhatart dunaba lokod ? (ferfi az OK mert azok ugysem tudnak szulni) ....

Ja lasd meg Handsmaid cimu film azt pont ilyenekrol mintaztak

Shanarey 2017.05.23. 18:09:25

@London2009:

Túl fiatalok vagytok, ezért is írtam, ne nyáron menjetek. Nem a csövön kell lógni, hanem körbeúszni a tavat. Én legalábbis ezt csinálom.

M. Péter 2017.05.23. 19:18:31

@nemecsekerno_007: De akkor fordítva is így legyen, akinek a szülei már nem élnek vagy nem Mo.-n élnek, annak ne kelljen nyugdíjjárulékot fizetni.

nemecsekerno_007 2017.05.24. 11:06:58

@M. Péter:

Na végre valaki aki már kezdi érteni. Na ilyesmi tiszta helyzetet kéne teremteni.

nemecsekerno_007 2017.05.24. 11:07:13

@gabors: "ez azzal mit csinalsz akinek elutotte a gyereket valamelyik kigyurt maffias a mercivel ??"

Szerencsére a kigyúrt maffiás elüti a gyereked azért elég ritka, az egész rendszert nem erre kell optimalizálni. Egyébként meg fizetne a maffiás mercis mint a katonatiszt.

Nyílván a saját nyugdíjbiztosításából, eü. biztosításából. Mindjárt más lenne itt a közlekedési morál, mert az emberek a pénzből értenek. Másból nem nagyon. Akinek meg semmi sincs a nevén, nem lehet rajta behajtani semmit, az meg megy a sittre.

Na ilyen lenne egy tiszta helyzet.

adg 2017.05.25. 11:00:24

>>"ha jol ertem akkor azert mert en Londonban elek a szuleimnek nem jarna a nyugdij? Ez most komoly?..."

Csak annyi amennyit az itthon maradott tesód járulékából futja.<<

Hat ez igazan nagyszeru. Mennyi nyugdijjarulekot kell fizetnie a gyereknek, hogy kijojjon belole valami epkezlab nyugdij a szuloknek?
Mi van, ha anyu tuleli a fiat?
Mi van, ha haragban vannak, es leszarja a gyerek a szuleit?

Ekkora baromsagot regen hallottam, pedig meg Hintat is szoktam olvasni.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása