oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. április 23. 06:30,  Így ismerkedünk külföldön 166 komment

2017. április 23. 06:30 Határátkelő

Így ismerkedünk külföldön

A határátkelés talán legnehezebb része, hogy az embernek újra kell építeni az emberi kapcsolatai egy részét, új ismerősöket, esetleg barátokat kell találni, ami nem is olyan könnyű dolog. Az eheti blogajánló egyik kérdése, hogy miként történik mindez. Emellett használt autót próbálunk eladni Amerikában (vajon sikerrel?), és felmászunk Ausztrália tetejére is.

Neked hogyan alakult ki az ismerősi köröd külföldön? Nehéz volt új ismeretségeket kötni? Miben más ismerkedni, mint Magyarországon? Írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

baratsag_foto_pixabay_com_foundry.jpg(Fotó: pixabay.com/Foundry)

Az Életem morzsái blog szerzője azon gondolkodott el, miként alakult ki és hogyan változott az angliai baráti köre: hogyan alakult át, miként jöttek (és mentek) emberek.

„Az első ismerősömet a buszon ismertem meg London felé. A pihenők alatt elegyedtünk szóba és kiderült, hogy ő is au pairnek jön Londonba. Mire a buszunk begördült a Victoria állomásra, adatokat cseréltünk. Másfél hétre rá vele ismerkedtem Londonnal először. Nagyon szerencsés véletlen találkozás volt, mert így nem ismerős nélkül kezdtem el az életem itt. 

A második ismerősöm egy magyar hölgy lett a nyelviskolából. Ő később meghívott a Halloween délutánra magához, ahol egy fiatal magyar lánnyal ismerkedhettem meg (3. ismerősöm lett). Utána párszor még bandáztunk is. 

Közben egy Facebook csoportban rám írt egy magyar srác és beszélgettünk. Vele megegyeztem, hogy 2012. januárjában találkozunk. Én a találkozóra vittem az új magyar ismerősömet, ő meg hozta magával a spanyol ismerősét. 

A megismert magyar srácról kiderült, hogy szuper társasági személy és szervező is egyben. Több tucat magyart ismert, s többször voltak baráti összejövetelek általa. 

Itt ismertem meg hirtelen tucatnyi új embert. A történet szépséghibája már csak annyi, hogy az akkori társaság 60%-ra már visszaköltözött Magyarországra. 

A másik „bummot” az adta, hogy találtam egy blogot a neten, akinek az írója egy blogtalit szervezett. Elmentem a blogtalira és hirtelen megint lett pár új ismerősöm. 

Majd 2012 őszére összehaverkodtam egy magyar lánnyal, akivel minden hétvégémet együtt töltöttem a 2013-as évben. Sőt, mi hétköznap is találkoztunk legalább egyszer egy héten. Neki köszönhetem azt, hogy New Yorkba eljutottam. 

Neki volt az a hatalmas mondata „Jövőre megyünk New Yorkba, úgy készülj”. És úgy készültem. Megtiszteltetésként éltem meg, hogy elhívott. Először az Államokban és vele. Életre szóló emlék maradt, az biztos. 

Egyébként zseniálisan megszervezte a 10 napunkat, mert hogy, ő volt a szervezője az egésznek. Lefoglalta a jegyeket a Szabadság-szoborhoz, az Empire State Buildingbe is. 

Mindent szuperül elintézett, én meg csak vittem magamat. Ha nincs az a nyaralás, lehet még most se léptem volna át az amerikai határt. Megvolt a szépsége a páros utazásnak is! (...) 

Ám, mivel 2013-as évemet egy személy töltötte ki 90%-ban, hirtelen 2014-ben totál egyedül találtam magam. A blogon is leírtam egy mondatot „Ha elütne az autó, senkit sem érdekelne”. (...) 

2015-ben stagnált az ismerősi köröm, de heti rendszerességgel pár emberrel mindig összefutottam. 

2016-ban a blog is adott egy lökést ahhoz, hogy másokkal találkozzam. Köszönöm, erre tényleg nem számítottam. De örültem neki! (...) 

London nagy „veszélye”, hogy mindenki sokat dolgozik (akár több műszakban) és mindenkinek megvan a magas kis bejáratot világa, életvitele. Így egyszerűen a lehetetlennel ér fel egy szabad időpontot találni a naptárban olykor. 

Amit az évek alatt megtanultam, mindig akkor jön valaki(k), amikor szükség van rá. Bárhonnan.” 

A teljes posztot is érdemes elolvasni, itt teheted meg!

Autót eladni Amerikában 

Nagyon érdekes képet fest nem csak a használtautó-eladásról, de az emberi természetről is a Modern Wander blog szerzője, aki nekidurálta magát, és elkezdte árulni eddigi autóját. Mit mondjak, nem egyszerű menet…

lujza.jpgLujza 

„Nem is volt annyira egyszerű elkezdeni neki az árusítását, ugyanis én ezt az autót még 2015 szeptemberében úgy vettem, hogy minden hónapban a kereskedőnek fizettem a havi törlesztő részletet, nem pedig a banknak. 

Amennyiben valaki igy vesz autót az azt jelenti, hogy addig ameddig a gépjármű nincs kifizetve teljesen, lehetetlen eladni, ugyanis a kocsinak a papírjai a kereskedőnél vannak. 

Én ugyebár az autót teljes egészében idén február elején ki is fizettem, bizonylatot kaptam róla, valamint a kereskedő közölte, hogy 7-10 munkanap az átfutási idő a DMV-nél, hogy véglegesen is hivatalosan az én tulajdonom legyen a gépjármű. 

Március elején jártunk, amikor még a papíroknak se híre, se hamva nem volt, így egy 3 hetes folyamatos telefonálgatás, bírósággal való fenyegetőzés vette kezdetét. (…) 

A kereskedők előszeretettel szeretik ezt a játékot játszani, hogy a jóhiszemű emberke kifizeti az autót, de a kocsi papírjait hosszú hetekig, akár hónapokig sem kapja kézhez, mert a kereskedő magyarán mondva szarik rá, hogy elintézze. 

Én 2 naponta telefonáltam, a végén már elég erősen felemelt hanggal, mondhatnám üvöltve közöltem vele, hogy jobban teszi, ha jelzi a DMV felé, hogy enyém az autó, mert így itt Kaliforniában én ezt nem tudom átíratni a hivatalos papírok nélkül. (...) 

Hosszas huzavona után végülis 3 héttel ezelőtt egy ismerős segítségével a DMV-ből sikerült megszereznem az autó papírjait, immáron a saját tulajdonomként, most pedig végre elkezdtem hirdetni az interneten. 

Azzal tisztában voltam, hogy nem fog a kocsi egyik napról a másikra elkelni. Azzal is tisztában voltam, hogy elég sok mondjuk úgy, hogy „érdekes” érdeklődő lesz majd a kocsira. 

De azzal, amit az elmúlt napokban tapasztalok, nem számoltam. Ahány helyen hirdetek, mindenhol azzal kezdem a hirdetés szövegét, hogy milyen problémái vannak az autónak, és pontosan ezért ennyi az ára. 

El is kezdtek keresni az érdeklődők, de a 15. „mi a baja a kocsinak, hogy ennyire olcsón adod?” üzenet után már elgondolkodtam, hogy tényleg ennyire figyelmesek erre felé az emberek? (...) 

A másik nagyon érdekesen idegesítő dolog számomra az, hogy minden 3. érdeklődő latino származású. Ez még nem is lenne probléma, mert felőlem az viszi el Lujzát, aki akarja, ha kifizeti nekem a kért összeget. 

A fejfájást az okozza, hogy a hirdetésem szövegét így kezdem mindenhol „NO HABLA ESPANOL”. Mert az még ok, hogy elmakogok ezt-azt spanyolul, de egy kocsit abszolút nem tudnék eladni így. 

Ennek ellenére ők folyamatosan irkálnak nekem spanyolul. Persze, hogy értem mennyi pénzt kínálnak az autóért, de amikor üzenetben is megírom, hogy NO HABLA ESPANOL, csak folytatják spanyolul. Egy szónak is száz a vége, 50 ilyen üzenet után már idegesítő. 

Ettől függetlenül hiszem, hogy Lujzának már megvan az új gazdája, csak még várni kell egy darabig a nagy találkozásra.” 

Mit mondjak, a magam részéről szurkolok, hogy sikerül eladni az autót… Az eredeti posztot itt találjátok.

Kettesben Ausztrália tetején 

Ausztrália kemping-világnagyhatalom, ami konkrétan azt jeleni, hogy több ezer (általában kifejezetten felszerelt, tiszta, rendezett) kemping várja a vándorokat. Közéjük tartoznak az A-Z Ausztrália blog szerzői, akik autóval vágtak neki az országkerülő útjuknak. Lássuk, hogyan sikerült az indulás és az első pár nap!

ausztralia_cim.jpg

„Az indulás előtti utolsó napok elég hektikusra sikerültek, Nekem (Zoli) bejött még a képbe egy jó kis foggyökér kezelés, a lakást már ugye feladtuk, úgyhogy már a barátainknál tudtunk csak aludni, a megmaradt cuccunk nagy része a raktárban figyelt, minden egyéb pedig Pufiban, a lakóbuszunkban. 

És bizony még jóval több dolog volt Pufiban, mint mi azt eredetileg gondoltuk, úgyhogy az alvásra szánt helyünk még tökéletesen alkalmatlan volt bármiféle vízszintes elhelyezkedésre. Érthető okok miatt ezen nagyon gyorsan változtatnunk kellett. 

Az első utunk szerencsére csak egy barátunkhoz vezetett a Kék hegységbe (Blue Mountains), ahol még egy kis házikóban tudtunk aludni, így a káoszt Pufiban elég volt másnap elkezdeni megszüntetni. 

Gyakorlatilag a teljes április elsejénk azzal telt, hogy kipakoltunk mindent az autóból, és újrapakoltuk az összes cuccot, hátha majd így a végén kisebb lesz a káosz. Hát nem lett. Azaz nem sokkal. 

Mondjuk úgy, hogy aludni még az átpakolás után sem tudtunk alapból az ágyon, napközben a maradék cuccokat kénytelenek vagyunk ott tárolni, és este alvás előtt átrakni azokat az első ülésekre. Nem túl kényelmes, de egyelőre ez van. Talán az Út folyamán majd még sikerül ezen javítani, mondjuk úgy, hogy kidobunk egy csomó mindent.

Digitális nomádokként elengedhetetlen, hogy legyen lehetőségünk folyamatosan tölteni a mobilokat, a laptopokat, fényképezőgépeket, tabletet és a drónt. Ja, és a mobil hűtőnket is, ami biztosítani fogja, hogy a semmi közepén is tudjunk hűtést igénylő finomságokat enni. 

Ennek megfelelően beszereztünk egy kihajtható napkollektort, egy áramátalakítót (inverter) és egy deep cycle akkumulátort. A terv az volt, hogy majd reggelente reggelizés közben a napkollektort kihajtjuk mellénk, és az majd szépen feltölti az aksit. 

Azonban már az első héten kiderült, hogy mint sokszor, az elképzelés nem fedte teljesen a valóságot. Egyrészt nyilván nem minden reggelünk volt ragyogóan napos, másrészt a reggeli 1-2 óra készülődés nem elégséges még arra sem, hogy a mobil hűtőnk fogyasztását arra a napra fedezze, így elég hamar eljutottunk egy pontra, hogy se hűtő, se töltési lehetőség. Ember tervez, ugye… 

Úgyhogy jöhetett a B terv, amit eredetileg a plusz költségek miatt megpróbáltunk elkerülni, ami egy DC to DC töltő beszerelése volt. Ezt egy melbourne-i barátunk (Thanks again Cam!!) hathatós segítségével végül beszereltünk az autóba kisebb harcok árán. (...) 

Pufi ugye eredetileg egy kisteherautó volt, amit az előző tulaj alakított át belülről egy lakóbusznak. Nagyon praktikus polcrendszert épített bele, látszik, hogy nem csak „jóleszezmajdvalahogy” módjára tervezte meg a fiókokokat, hanem gondolkozott is előtte. 

Mi még hozzátettünk ezt-azt (azaz leginkább Andi), és így már egy nagyon lakható teret sikerült létrehoznunk. Viszont még így is sikerült 1.5X annyi cuccot magunkkal vinni, mint amennyi Pufiban elfér, így esténként lefekvés előtt még bizony az ágyon levő cucc hegyeket előre kell mozgatni, hogy aludni tudjunk menni. 

Az első hét szinte teljesen azzal telt, hogy mindennek próbáltuk a helyét megtalálni, átalakítani a berendezést, logikusabbá tenni a tárolási módokat, mert annál nem sok idegesítőbb dolog van, mint amikor mindig keresni kell valamit. Hol a kanál? Hol a kés? Nem láttad a kulcsot? Az előbb még itt volt a bögre, hova tetted???? Áááááááááá! 

Úgyhogy a hét végére azért már nagyjából kialakultak a rendszerek, és igyekszünk is tartani magunkat hozzá a káosz elkerülése végett. Azért még nincs vége a folyamatos rendezgetésnek, én (Zoli) pl. majd minden nap teljesen átalakítottam a tetőcsomagtartót, hogy ne egész úton a ponyva lifegését kelljen hallgatni. Nem egy harmonikus hang hosszú távon, de még röviden sem.

ausztralia_cikk.jpg

A másik „aprócska” gond Pufi belső terével az a belmagasság az ágynál. Sajnos a fiókrendszer pont olyan magasan lett kialakítva, hogy az ágyon nem lehet felülni. 

Na persze ezt mi minden reggel megpróbáljuk, aminek egy szép, öblös „dong” hanghatás az eredménye, és utána jöhet az elengedhetetlen „nabazeee” vagy „apicsába”. Azaz mindig beverjük a fejünket a plafonba. 

Ez azért nem túl kényelmes, a reggeli kikászálódás az ágyból elég kacifántos, az éjjeli pisilések a szabadban meg kifejezetten rémálmok. Ezáltal az első héten többször előfordult már, hogy hajnal 2-től óránként keltünk fel, hogy úúúúú, muszáj kimenni már a szabadba, de neeeeem, ki fogjuk bírni reggeliiiiiig. És persze, hogy nem bírjuk ki, úgyhogy kezdjük megtanulni, hogy amint jön az inger, nincs mese, menni kell. Még ha 3 fok van odakint, akkor is. 

Az első hét legkiemelkedőbb eseménye, egyben az első ausztrál „leg” kipipálása, Ausztrália legmagasabb csúcsának, a Mount Kosciuszkónak a megmászása volt. A hegycsúcs 2228 méter magas, azaz európai szemmel nem túl számottevő. Ráadásul a neve is ismerősen csenghet az otthoniak számára. Nem véletlenül: a lengyel szabadságharcosról, Kosciuszko Tádéról lett elnevezve. 

A túra egy majd 10 km hosszú út fel a csúcsra, viszonylag könnyű, végig köves terep. Na persze 10 km vissza is, így azért a végére már egy jó kis félmaratoni útról beszélünk. A táj meg egyszerűen meseszép, eleinte a minden színben pompázó gumtree-k szegélyezik az utat, aztán meg átalakul a táj, eltűnnek a fák, egyre több a szikla és a moha. (...) 

A csúcson aztán két fantasztikus dolog is történt: egyrészt a megérkezésünkkor még vagy 50 gyerek lézengett és zajongott ott, de pár perc múlva egyszer csak mindenki lelépett, és mi egyedül maradtunk Ausztrália tetején vagy 20 percre. 

Leírhatatlan volt az élmény, a képek is csak limitáltan tudják visszaadni azt. A másik pedig egy varjúraj hirtelen megérkezése volt, ami kísérteties benyomást keltett a csúcson, Andival lélegzetvisszafojtva bámultuk a madarakat, ahogy köröztek felettünk." 

Erről videót is láthattok az eredeti posztban, no meg rengeteg fényképet, nem is beszélve arról, hogy maga a szöveg is sokkal részletesebb. Ne hagyjátok ki!

HÍRMONDÓ

A hét legkülönösebb külföldi állásajánlatai

Ez a hét sem telt el érdekes / furcsa / embert próbáló álláslehetőségek nélkül, aztán mindenki döntse el magának, hogy a válogatásból melyiket hova helyezi a képzeletbeli listán.

Megrázó levél arról, miért lesz valaki határátkelő 

„Nem szeretném, hogy a gyerekeim egy ilyen rendszerben nőjenek fel” – írta egy konzervatív családapa, aki egyébként Erdélyben nőtt fel a legsötétebb diktatúra idején. Most a határátkelést fontolgatja.

Kétségbeesett kép a munkaerőhiányról 

Az egyik magyarországi vendéglátóipari egységben készült a fotó, ami nagyon sokat elárul arról, mekkora a munkaerőhiány ma Magyarországon.

„Nem arról van szó, hogy félnénk” 

A holland, az ír és a dán miniszterelnök Hágában ült össze, hogy közös álláspontra jussanak az Egyesült Királyság uniós kiválásáról szóló tárgyalások kapcsán. Sikerült is.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Ausztrália Nagy-Britannia Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr7712444045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.04.23. 21:19:00

@TheFrustrated: Tudod, az alapvetően szélsőséges pártokkal és egyéb formációkkal, amelyek folyton valaki/valami ellen küzdenek az a legfőbb probléma, hogy amennyiben sikerülne is egyik ellenségképükkel leszámolniuk, rögtön egy újabb ellenségképet keresnének.
És ebből fakad a második legnagyobb probléma velük kapcsolatban. Ezek a pártok és formációk sohasem épitő jellegüek, állandó harcban állnak valakivel/valamivel, hiszen ez a harci állapot létezésük egyetlen igazolója. Na most, egy egész országot állandóan harci állapotban tartani éveken keresztül se nem normális, se nem egészséges, például a gazdaságra és a fejlődésre nézve.

Hari Seldon 2 2017.04.23. 21:22:45

@nyuszigonosz:
Áh, kit érdekelhet, egy inci finci kis terület, valahol a Rajnától nyugatra. Elvégre, csak a világ ötödik legnagyobb gazdasága, meg nagyjából katonailag szintén azok, az USA meg az oroszok után a legtöbb atomfejek száma (mondjuk ez most kicsit militáns lett, de mindegy, néha ilyen is kell), stb...
Szóval kb szóra sem méltó.

SzZoole 2017.04.23. 21:27:27

@Pink Petsch: ertem en,de ezt a rablo saskahadat valahogy meg kellene allitani,mert kesobb Europa sem lesz.

2017.04.23. 21:30:22

@TheFrustrated: Persze, de tüz ellen nem tüzzel kell küzdeni, hanem vizzel vagy tüzoltóhabbal. Ha érted, hogy mondom.

2017.04.23. 21:31:47

@Bredpitt Monika: Köszi. No de, te ott voltál, nem? Hoccci azt a beszámolót, milyen volt? :)

nyuszigonosz 2017.04.23. 21:34:58

@Hari Seldon 2: Igen, olyan pici, hogy a legnagyobb ország Európában, de látod, az érdeklödés ezek szerint eléggé korlátozott. :-(

SzZoole 2017.04.23. 21:36:02

@Pink Petsch: ertem,de szerintem az eroszakot imadsaggal nem lehet még allitani,ha erted mire gondolok:)

tanato 2017.04.23. 21:37:21

@kardio1: Ha kiléptek ti is az unióból,vége a dalnak.Anglia és FR.nélkül kaput unió-Akkor tényleg retro blog lesz a HÁ,nem lesz szabad letelepedés meg szabad kinti munka.

2017.04.23. 21:41:00

@TheFrustrated: Macron be akarja vezetni a sorkatonasagot es erosebb europai egyuttmukodest akar - titkosszolgalati es rendvedelmi teren is, de ha mar eldontotted akkor meg minek kerdezed? :D

2017.04.23. 21:46:53

@TheFrustrated: Nem is azt mondtam, hogy tüz ellen egy köteg szalmával harcolj. Ha érted, hogy mondom :)

SzZoole 2017.04.23. 21:48:23

@mojyo: nem dontottem el semmit,azt sem tudom kik ezek a politikusok es mi a programjuk.
Abbol indultam ki amit kardio irt Macron-rol es MLP-rol.

SzZoole 2017.04.23. 21:53:02

@Pink Petsch: nem ertem,demonstrald legyszives:)

Bredpitt Monika 2017.04.23. 21:56:30

@Pink Petsch: jó sokan voltak, nem gondoltam volna, hogy ezen is ennyien lesznek. Hülye érzés volt, mert én nem szeretném azokat gúnyolni, akik még mindig hisznek Orbánban, joguk van hozzá, én azért mentem, hogy kifejezzem a kormánnyal szemben a véleményem.

Minden esetre ma már láttam, hogy benne volt a menet a világ híreiben is.

A rendezvény után beültem egy kávézóba, ahol beszélgettem egy skót párral. A férfinek építőipari vállalkozása van. Kérdeztem tőlük, hogy rossz híre van e a magyar kormánynak. Ők nem tudnak róla, elmondtam nekik, hogy miről szólt a tüntetés.

A Brexitről úgy nyilatkoztak, hogy nem értik miért volt rá szükség és bizony már megvan a negatív hatása. Neki lengyel munkásai voltak, akikről nagyon pozitívan nyilatkozott. Azt mondta rajtuk azt látta, hogy nagyon meg akartak neki felelni és nagyon jól dolgoztak.

A tüntetés sorozatról fogok küldeni egy posztot, érdemesnek tartottam megírni milyen érzés volt kint lenni. Üdv

Ma is van jó hír:
index.hu/belfold/2017/04/23/idokozi_valasztas_zuglo/

kardio1 2017.04.23. 22:02:30

@TheFrustrated: Macron tovàbbra is tàmogatja a tömeges bevàndorlàst és szerinte francia kultùra nem létezik, csak francia(orszàgi) kultùràk...

2017.04.23. 22:06:46

@TheFrustrated: De a @kardio1 mar irt olyat is, hogy mindent szeret Franciaorszagban, kiveve 1789, 1968 es a Liberte Egalite Fraternite szellemet. :)

kardio1 2017.04.23. 22:06:57

@Pink Petsch: Nem egészen. Az akkoriak még értékközösségben gondolkoztak, nem érdekközösségben. Ez utobbi csak az értékközösségbôl fakadt volna. Ma làtsz egy relativista, vilàgos értékek nélküli Europàt. Nem lesz ez igy hosszù életû. Egyébként konkrétan Robert Schuman azt mondta, hogy Europa keresztény lesz, vagy nem lesz Europa többé. Ez az alapvetô értékekre vonatkozik, nem a napi templombajàràsra.

Bredpitt Monika 2017.04.23. 22:08:04

@tanato: ha már forradalom. Érdekes, hogy pont ma akadtam egy könyvre egy játszóházban, becsületkasszás.

Armand Lanoux A vörös kakas

"A Vörös Kakas az újra meg újra fellobbanó, soha ki nem hunyó tűz, a forradalmak tüze. Ujjongást és rettegést, szabadulást és pusztulást hoz, ha megjelenik, kinek-kinek sorsa és ideje szerint. Armand Lanoux dokumentumregényének második része Franciaország és Európa történetének hatásában és tanulságaiban egyik legdöntőbb pillanatát, a párizsi Kommünt tárja elénk. Az események, az ismert és névtelen szereplők sokasága az Ágyúpolká-hoz hasonló élességgel, mindenre kiterjedő és lebilincselő részletességgel jelenik meg, s a mondandó is változatlan: múlt, jelen és jövő, egyén és közösség, politika és történelem, nemzet és nagyvilág összetartozó fogalmak."

Olyan jó lenne birkának lenni, de komolyan.
Csak lehajtani a fejem és menni, hagyni, hogy a Bodri kutya terelgessen. Az a baj, hogy Bodrit Viktornak hívják.

kardio1 2017.04.23. 22:09:52

@tanato: Ugyis mindenki összezàr Macron mögött, de ez csak a problémàk szônyeg alà söprése lesz és azok ùjult erôvel fognak visszatérni.

Hari Seldon 2 2017.04.23. 22:11:56

@kardio1:
Varj, te egy nagyobb allamban elsz... :-)

2017.04.23. 22:12:14

@TheFrustrated: Ha egy szélsőséges ellen egy másik szélsőséggel küzdesz, mindenképp veszitesz. A bozóttüzet nem véletlenül nem erdőtüzzel oltják.
Mert mi lenen, ha a szélsőséges le pen nyerne. Kivonná az országot a schengeni övezetből, és megszabadulna az eurótól. Majd népszavazást irna ki az EU-ból való kilépésre. Ilyen sorrendben.
Nos, mi történne a francia a gazdasággal, ha visszaállnának a frankra? Rohadt nagy infláció lenne, mint anno otthon volt az adópengő korszakában. A frank alig érne többet, mint a papir és a tinta amire és amivel nyomtatják.
Le Pen nem érné meg, hogy kiirhassa azt a frexites népszavazást, mert szerintem a jó franciák előszednék valamelyik múzeumból a guillotinet, és lincseléssel egybekötött népünnepély keretében leváltanák.
Ugyanakkor viszont a másik szélsőség, ami miatt esetleg hatalomra kerülhetne továbbra is létezne. Tehát a francia szélsőséggel semmi meg nem lenne oldva, viszont a saját országának komoly gazdasági károkat okozna igen rövid időn belül.
(A guillotine-os beszúrás csak költői túlzás volt, természetesen).

kardio1 2017.04.23. 22:14:05

@mojyo: épp a minap azt mondta nekem valaki, hogy a hàrmas jelszo a keresztény jidea, de rossz sorrendben van; a fraternité van elöl, mert testvéri szeretettel fordulsz a màsikhoz. Ebbôl fakad, hogy egyenlôek vagytok, ld. égalité, és ebbôl jön a szabadsàg, Liberté. ha megforditod a sorrendet, soha az életben nem fog mûködni. Van benne valami.

kardio1 2017.04.23. 22:16:22

@Hari Seldon 2: Te is tudod, hogy az itteni EU-kritikusok Berlint és BrUsszelt tartjàk azoknak, akik a kisebbekre ràkényszeritik akaratukat. Minden csak viszonyitàs kérdése.

kardio1 2017.04.23. 22:19:41

@Pink Petsch: Itt az a baj, hogy a Front National, a szélsôjobb a köztàrsasàg elenségének van bélyegezve (ezt a kifejezést hasznàltàk a forradalom alatt is a népvezérek...), holott egyrész kifejezetten jakobinus ihletésû a programjuk, màsrészt a szélsôbal sose volt igy megbélyegezve. Es mi azért tudjuk ott keleten, hogy a szélsôbal és a szélsôjobb egykutya.

Bredpitt Monika 2017.04.23. 22:20:59

@kardio1: "Ez az alapvetô értékekre vonatkozik, nem a napi templombajàràsra. "

Mire gondolsz? Esetleg a pedofil papokra?

Falnak megyek ettől a keresztény Európa dumától.

VAlamit el kell fogadni. A szellem kiszabadult a palackból. Nem lehet visszazárni. Ehhez kell alkalmazkodni sajnos. Ez az ami nem megy nekünk, képmutatóknak, akik idáig a híradóban néztük a kényelmes fotelból, hogy hat évig nyírják egymást az emberek Szíriában. Ez rám is vonatkozik persze. Aki nem szokott imádkozni.

A keresztény szótól libabőrös leszek. Sajnos csak ilyenek jutnak róla eszembe: zsidógyűlölet, vallásháborúk, a pápa, aki megkérte a szerbek által megerőszakolt nőket, hogy tartsák meg a gyereket, ja könnyű a más farkával verni a csalánt.....meg stb, biztos én is vak vagyok, már Odenburger is megmondta.

Hari Seldon 2 2017.04.23. 22:21:17

@kardio1:
Ezt akkor mondta. - Regen volt.Ma itt nem divat a vallasossag. Es tudom, hogy nem ertesz egyet, de hosszu tavon igy van jol. A muzulmanok is be fognak simulni 20-30 ev mulva.
Te tudod, hogy a 16-ik szazadban micsoda vallashaboruk voltak. A protestansok aranya 14-15 szazalek korul volt. Akkor az ilyen mai esetek fel sem tuntek. A ket felekezet irtotta egymast. Ha mai fegyvereik lettek volna; nem lett volna ma mar elo francia.
Mostanra a helyzet a vallas fontossaganak visszaszorulasaval a vilag bekesebb lett.

Bredpitt Monika 2017.04.23. 22:25:54

Jó éjszakát mindenkinek.
Valahol olvastam egy bődületes nagy baromságot.

Majd a Trump a nemzeti Amerikát fogja létrehozni. Te jó ég !!!!!

Még valami: a keresztény értékekről. Egy nagy keresztény megkérdezte egyszer tőlem (aki egyébként értelmiséginek számít a diplomájával): láttál te már zsidó bányászt?

Hirtelen azon kezdtem el gondolkodni, hogy láttam e már bányászt egyáltalán.

Hari Seldon 2 2017.04.23. 22:26:16

@kardio1:
Ez igaz, viszont akkor nem nyafogni kell, hanem utolerni a nemeteket.
A szajalassal nem erik utol, csak ha versenyeznzek.
Ha a versenyen el sem indulnak maris vesztettek.

Hari Seldon 2 2017.04.23. 22:28:16

Jo ejszakat. Megyek tv-t nezni.

2017.04.23. 22:33:10

@kardio1: Nos, az EU "őse" az Európai Szén- és Acélközösség volt. Egy kőkeményen gazdasági társulat, amelyből később kifejlődött az Európai Gazdasági Közösség. Mindkét közösség erősen a gazdasági érdekekre fókuszált.

kardio1 2017.04.23. 22:35:09

@Bredpitt Monika: hosszù tàvon a keresztény Europa alternativàja az iszlàm Europa lesz. Sok sikert a burkàhoz :(

SzZoole 2017.04.23. 22:35:40

@kardio1: na ha ezek utan is tamogatja a francia nep,akkor meg is erdemlik a sorsukat.....

SzZoole 2017.04.23. 22:36:55

@mojyo: en hiszek kardionak,nem egy buta ember:)

2017.04.23. 22:37:18

@Bredpitt Monika: Köszi szépen a beszámolót :)

kardio1 2017.04.23. 22:39:25

@Hari Seldon 2: a muzulmànok nem 20-30, hanem 500 évvel vannak lemaradva. A jelenlegi Europa nem fog tudni 500 évet vàrni. Arrol nem is beszélve, hogy nàluk a vallàs lényegéhez tartozik, hogy nem szorithatod a privàt szféràba. Nem a vilàg vallàstalanodott el, hanem Europa. es ennek következményei lesznek.

SzZoole 2017.04.23. 22:39:58

@Pink Petsch: MLP nem szelsoseges,csak patriot:)

kardio1 2017.04.23. 22:40:08

@Hari Seldon 2: nem biztos, hogy a német példa a követendô mindenütt.

Bredpitt Monika 2017.04.23. 22:40:59

@kardio1: majd akkor én átmenekülök a fantasztikus Ámerikába, ahol Trump majd mindent pont úgy csinál, ahogy ígérte a választási hadjárat alatt. Vagy mégsem pont úgy csinálja? Ki érti ezt?

Na, azért ne vesszünk össze semmin. Az egyik tüntetés alatt találkoztam egy idősödő úriemberrel, aki francia (lehet, őt is a Soros reptette ide)....folyt köv

Üdvözlet a gyönyörű Budapestről (ahol Zolinak fekete lesz az orra belül....Zolika. nem lehet, hogy Nyíregyházán ment bele a por?.....)

kardio1 2017.04.23. 22:41:41

@Pink Petsch: Az, amirôl te beszélsz, màr egy késôbbi etap volt ahhoz képest, amirôl én irtam. Ez utobbi közvetlenül a hàborù utàni dolog, nem 57-es.

Bredpitt Monika 2017.04.23. 22:42:54

@Pink Petsch: szívesen máskor is Ms Jelenség.

kardio1 2017.04.23. 22:44:15

@TheFrustrated: nekem mà, sarkosabb véleményem van, mint Harinak, de nem àllitom, hogy nàlam van a bölcsek köve, és nàlam az igazsàg. Senki se buta ezen a blogon hàl'istennek :)

2017.04.23. 22:44:31

@TheFrustrated: Ja, a Pegida is ... csak barnább ne legyen a bőröd a kelleténél, mert akkor már nem annyira buli ;)

SzZoole 2017.04.23. 22:45:45

@Bredpitt Monika: "Mire gondolsz? Esetleg a pedofil papokra? "

Ez kb olyan altalanositas,mint az hogy az USA-ban mindenki hulye.

Egy sharia low europanak jobban orulnel?

kardio1 2017.04.23. 22:45:46

@Bredpitt Monika: Nem tudom, hogy van-e értelme bàrhova is menekülni... :) Jo ott, ahol vagyunk.

kardio1 2017.04.23. 22:47:01

@Pink Petsch: A Pegida létezik még, vagy beleolvadt az AfD-ba?

2017.04.23. 22:48:56

@kardio1: Khm, az Európai Szén. és Acélközösség 1951-ben jött létre. Előtte? 1949-ben alakult meg az Európa Tanács, ami hát izé ... jóindulattal is, legfeljebb szándéknyilatkozatnak tekinthető a maga korlátozott hatáskörével, amit a britek voltak szivesek kihisztizni.

SzZoole 2017.04.23. 22:49:52

@Bredpitt Monika: a tetkos Zoole-ra gondolsz?
Nem mehetett a por Nyhazan az orraba,mert akkor ment hazafele a UK-bol.

2017.04.23. 22:52:18

@kardio1: Jah, még igen ... fel is rótták az AfD-s Frauke Petrynek, hogy nem elég szélsőséges (pedig de). És a lipcsei kistesó is létezik még, a Legida. A hülyeség elég szivós bir lenni.

SzZoole 2017.04.23. 22:52:28

@kardio1: nade Te jopar evvel regebben is ott laksz mint Hari:)
Amugy Harinek lehet egyatalan velemenye,4 novel lakik egyutt,teljesen kisebbsegben van,bocs Hari:)

SzZoole 2017.04.23. 22:54:51

@Pink Petsch: hat ja:)
Amugy egy angoltol hallottam azt,hogy az ember szine a fehernel kezdodik:)

kardio1 2017.04.23. 22:56:25

@Pink Petsch: igazad van, 1957-ben màr az EGK-alapito romai összejövetel volt. Schuman pedig az ET születésénél bàbàskodott. Ettôl függetlenül tovàbbra is ùgy gondolom, hogy technokrata érdekközösségként az EU életképtelen, és jelenlegi formàjàban nem fog fennmaradni. Tùl kevés, ami összetartja, és tùl sok, ami szétfesziti.

tanato 2017.04.23. 22:59:48

@Bredpitt Monika: Nem vagyok egyáltalán Trump barát,de ha leszámolna a Kim dinasztiával, nyerő lenne/lesz/nálam.

kardio1 2017.04.23. 23:00:03

@Pink Petsch: Az a baj, hogy ezek a mozgalmak mind valos problémàkra reagàlnak, és az eddig alkalmazott megoldàs, hogy szalonképtelennek minôsitjük ôket, egyrész egyre inkàbb kontraproduktiv, màsrészt megakadàlyozza, hogy azon problémàkat egyàltalàn meg lehessen beszélni, és megoldàst talàlni ràjuk, amelyek miatt létrejöttek, vagy megerôsödtek ezek a mozgalmak.

2017.04.23. 23:03:06

@TheFrustrated: Hülye angolok ... angol hülyék ;)

tanato 2017.04.23. 23:03:23

@kardio1: Megvárjuk azért május 7.-ét,még bármi lehet.A francia muszlimok meg vagy belesimulnak az országba,ahogy Hari jósolja vagy kihívják a lakosság többségének haragját,és akkor ők is rosszul járnak.

2017.04.23. 23:05:27

@kardio1: Nézd én nem vagyok egy PC-fan, de ezek a mozgalmak elsősorban rasszisták, amit nyakonöntenek valami émelyitő nemzeti sziruppal. Azt meg nekem nem veszi be a gyomrom.

kardio1 2017.04.23. 23:05:52

@tanato: Ômiattuk ilyen erôs a Front National màr most is, ha minden vàltozatlanul folyik tovàbb, tovàbb fognak erôsödni.

Shaktee 2017.04.23. 23:06:10

@tanato: ne nyígj doki, pesszimistának itt vagyok én :!

SzZoole 2017.04.23. 23:08:23

@Pink Petsch: majd meglátjuk hogy mennyire hülyék:)

kardio1 2017.04.23. 23:08:34

@Pink Petsch: nem rasszkérdés ez elsôsorban. Inkàbb azé, hogy hajlando vagy-e alkalmazkodni ahhoz az orszàghoz, amelyik befogadott, vagy csak az elônyöket akarod élvezni. Es nyilvàn, amig jol megy a szekér az orszàgban, mindenki tolerànsabb.

2017.04.23. 23:13:19

@kardio1: Hm, szerintem meg éppen az a jó benne, hogy technokrata. A nemzeti kivagyiság békés úton még sosem vitte előre a gazdaságot a történelem során.
Természetesen, ezzel nem azt mondom, hogy el kell vetni a nemzeteket. Dehogy! Azt az egyensúlyi helyzetet kell megtalálni, amelyben a nemzeti értékek és a multikulti elvan egymással. És ha a gazdasági életet technokraták irányitják, az mindnekinek jó, mivel ők értenek hozzá, és nem egy politikus vagy egy kőfaragó, hogy a balett táncosokról már ne is beszéljünk ... ;)

2017.04.23. 23:15:32

@kardio1: Egen, erről az alapról indult ... aztán, ahogy lenni szokott, más lett belőle.

kardio1 2017.04.23. 23:17:04

@Pink Petsch: de pont ettôl a technokratasàgôl van sokaknak olyan érzése, hogy élô parasztot, munkàst stb stb stb. még soha nem làtott, soha senki àltal meg nem vàlasztott bürokratàk döntenek az egyes àllamok sorsàrol, ld. görög vàlsàg (jo, ôk még a németeket is okoljàk, többé-kevésbé jogosan).

2017.04.23. 23:17:28

@kardio1: Szerintem nincs sorrend, a harom csak egyutt mukodik, nem hiszek az elnyomasban.

kardio1 2017.04.23. 23:19:25

@mojyo: ha aszabadsàgodat helyezed az elsô helyre, az egyenlôség csak szavakban jelenik meg, a testvériségrôl nem is beszélve.

2017.04.23. 23:30:07

@kardio1: Hm, nos az egyes államok elsősorban maguk döntenek a sorsukról. A görörgök meg nagyon rossz példa. Eleve meghamisitott mutatók alapján kerültek be az Unióba, és a hamisitási szokásukat végig tartották, amig a hitelből futotta. Kérdezhetnéd, miért nem ellenőrizték gyakraban vagy alaposabban? Hát ez az! Pont a nemzeti szuverenitás, meg a felhorgadt nemzeti önérzet, meg a ne-pofázzanak-bele-a-belső-ügyekbe-csak-adják-a-pénzt felfogás miatt. A gazdaságnak viszont van egy olyan kellemetlen természete, hogy valós teljesitmény nélkül előbb-utóbb összeomlik. A görög válság pont azért történhetett meg, mert az EU nem volt eléggé technokrata.

2017.04.23. 23:31:46

@kardio1: Szerintem nincs sorrend, mert a harom csak egyutt mukodik, ezt mondtam az elobb, a tobbi felesleges hablatyolas. Az nem egyenloseg, ha csak egyesek szabadok, es az nem lehet testveri se. Azt mondtad, nem hiszel ebben, legalabb vallald fel :D

Csodabogár 2017.04.23. 23:41:57

@Pink Petsch: Azért Petryt tegnap a saját pártja figyelembe se vette. Ma aztán elnézést kért tőle Gauland, aki azt reméli, hogy nem zuzzák szét a pártját a tagok.
Macronak örülök, mert a szélsőjobb-ból nagyon elegem van itthon.

kardio1 2017.04.23. 23:43:18

@mojyo: ha egy szintre helyezed ôket fontossàgi szempontbol, soha nem éred el mindhàrmat. Màshogy értelmezed a szabadnak lenni fogalmàt mint én. a mai vilàgban az a legelsô, hogy az egyén szabadnak érezze magàt, mindenàron, igy a màsik kettô mehet a levesbe. Es a végén még szabad se lesz. A jelmondat halàla egyébként éppen az, hogy nem làtod a gyakorlatban megvalosulni. Igy csak szép szo marad és önmaga karikatùràja lesz.
@Pink Petsch: a görögökkel kapcsolatban éppen azt irtam, hogy többé-kevésbé jogos a görögök német-biràlata. Nyilvàn nem kellett volna akkoriban ügyeskedniük, ez egyértelmû. De a német megoldàsi javaslat a problémàra csak azt eredményezte, hogy a görög adossàg jottànyit se csökkent, miközben a gazdasàg elvesztette a növekedési lehetôségeit, a lakossàg meg elképesztô mértékben elszegényedett. Szoval àldozat van, eredmény nincs. Erre modtam, hogy jogos a németek felé a kritika.

PS.: elnézést, hogy elvittem a kommentek témàjàt! Most pedig lefekszem :) Jo éjszakàt!

2017.04.24. 00:00:44

@kardio1: De 1789 nem a mai vilagban volt, es akkor nem volt se szabadsag, se egyenloseg, se testveriseg, en nem ertelmezek semmit mashogy, te fogalmaztal igy, hogy "1789 szellemevel" nem ertesz egyet es ezt en nem nagyon lehet mashogy erteni, minthogy a tekintelyelvusegben hiszel. Ha ez nincs igy, akkor talan megiscsak nem jol fogalmaztal. :)

Amivel amugy neked problemad van, "hogy az egyen szabadnak erezze magat", azt individualizmusnak hivjak, es semmi koze sincs 1789-hez, sokkal inkabb a fogyasztoi tarsadalomhoz, amelyet termeszetesen megillet a kritika, de azert nem erdemes megtagadni az egesz szellemiseget, hiszen az egesz orszag, amit nagyon szeretsz, erre epul. Akkor ezt megbeszeltuk, joejszakat. :)

mojyo (törölt) 2017.04.24. 00:01:44

@mojyo: "megtagadni az egesz forradalom szellemiseget" marmint, nem a fogyasztoi tarsadalomet, megmielott valaki felre erti.

2017.04.24. 00:11:56

@Csodabogár: Hát rájár a rúd a csajra, az biztos.

@kardio1: Inkább kevésbé. Az elszegényedésért a saját kormányuk tehető felelőssé, nem a németek, nem az IMF és nem az ürgyikok. A mesterségesen felduzzasztott közhivatalnoki kar, a 14. havi fizetések és nyugdijak, a fizetések mértéke ... számolatlanul szórták a pénzt hülyeségekre, miközben nem volt mögötte valós gazdasági teljesitmény. És mindezt évtizedekig.
Törvényszerü volt a krach.
Jó éjt! :)

M. Péter 2017.04.24. 00:16:00

@Bredpitt Monika: Izraelben biztos van zsidó bányász is.

blackhairlady 2017.04.24. 02:11:04

@nyuszigonosz: szerintem o sem szaladgalt ismerosokert, csak ugy jottek szembe:)

blackhairlady 2017.04.24. 02:23:52

@mojyo: szerintem az elso az Anasztazia, egyertelmuen olyan kinezete van.:)

blackhairlady 2017.04.24. 03:23:09

En nem csodalkozom, hogy ma nem volt valasztasi poszt, hisz reggel meg nem tudhattuk az eredmenyt, talalgatni meg teljesen felesleges lett volna. Gondolom holnapra vagy az elkovetkezendo napokra tervezte Hataratkelo az errol szolo cikket amikor mar csak 2 szereplos a tortenet.

FutureFry 2017.04.24. 05:05:12

@Pink Petsch: "... de tüz ellen nem tüzzel kell küzdeni ..."
Tűz ellen szokás tűzzel (is) küzdeni. Pl. "Backburn" vagy "Controlled Burn".
en.wikipedia.org/wiki/Controlled_burn

somlobodog 2017.04.24. 06:36:27

@Bredpitt Monika: Budapest gyönyörű de a levegő ocsmány. Amíg nem költöztem el nem zavart. Most már zavar ha visszamegyek. Észre sem vettem korabban. Szóval ez objektív kérdés. Íme pár link: index.hu/belfold/budapest/2017/01/23/budapest_kevesebb_kocsi_ugyanakkora_szmog/
www.google.com/amp/24.hu/belfold/2017/01/21/budapesten-es-tovabbi-12-telepulesen-veszelyes-a-levego/amp/
És a legocsmanyabb Csobánka. Hogy miért? Mert rengetegen futenek fatuzelessel ahol a szemetet is elegetik. KB ugyanez van fent a levegő munkacsoport oldalán is. A fekete orr nekem is túlzás de a levegő szar és ez tény. Csepel és kobanya a legrosszabb mindig évek óta.

tanato 2017.04.24. 06:57:56

@kardio1: Ezért mondom, amuszlim francia közösség vagy alkalmazkodik vagy vallási faji alapon tiszteletteljesen hallgat a terrorizmusról meg a sariáról,de második esetben kivívja nagyon a többség haragját és nagyon rosszul járnak ők is.AZért ne feledd nem csak muszlim bevándorlók vannak nálatok,rengeteg kelet európai meg a távol keleti gyarmatokról jövők is és ebben ők a franciákkal partnerek nem a muszlimokkal.

tanato 2017.04.24. 07:01:28

@swing gitan: ÉN?Örök optimista vagyok,de azért elgondolkozom azon is milyen esetekben milyen ,közeli és távoli következmények várhatóak.

tanato 2017.04.24. 07:06:08

@M. Péter: Felénk az Alföld középső részén bánya nincs,de sofőrt,villanyszerelőt,telefonszerelőt,tanyasi gazdálkodót ismerek zsidó vallásúat a környéken.Az igaz viszont hogy orvost,gyógyszerészt,ügyvédet jóval többet errefelé,de ez nyilván a tanuláshoz meg a gyerekek taníttatásához való viszonyukban keresendő.

kardio1 2017.04.24. 10:29:13

@mojyo: 1789 szellemével azért nem értek egyet, mert a nagy forradalmi hevületben a fürdôvizzel együtt a gyereket is kiöntötték. Màsrészt a forradalmak utàn végülis, sok véràldozat utàn csak annyi vàltozik, hogy màsok kerülnek felülre és követik el ugyanazokat a hibàkat, mig ôket is el nem söprr egy ùjabb forradalom.
En egyébként Franciaorszàgot és a franciàkat érzem magamhoz közel, nem a köztàrsasàgot, fôleg nem a jelenlegi formàjàban, a vallàssà emelt laicitàssal, mely persze ùjabban, kizàrolag egy irànyba, meglehetôsen porozussà vàlt.

kardio1 2017.04.24. 10:37:21

@Pink Petsch: Az elszgényedésért pont nem a sajàt kormànyuk a felelôs. Hiszen pont azért vàlasztottàk meg a Szirizàt, mert elegük volt a probléma német megoldàsàbol fakado elszegényedésével. Abban egyetértünk, hogy a probléma kialakulàsa elsôsorban a görögök sara. De a probléma megoldàsa a jelenleg erôltetett modon nem fog menni.
Van görög ismerôsöm Krétàn. Ott nem kis mértékben a cserekereskedelemre àlltak àt, mert pénze senkinek nincs. Van olyan korhàzi orvos is, akinek a havi fizetését a nagy megszoritàsi hevületben egyik honaprol a màsikra 1400-rol 700 eurora csökkentették. Aztàn éljen meg. Szoval nem ilyen fekete-fehér ez.
Hogy egy példàval éljek, olyan ez, mintha a szülôk az ovodàs gyereket magàra hagyjàk egy porcelànvàzàkkal teli szobàban, és megmondjàk neki, hogy ne nyùljon hozzàjuk. Amikor visszatérnek, làtjàk, hogy a vàzàk a földön vannak darabokban. Megoldàsi javaslatuk: addig nem kapsz enni, gyerekem amig minden vàzàt ùgy össze nem ragasztasz ùjra, hogy a nyoma se làtsszon annak, hogy darabjaikra törtek koràbban.

kardio1 2017.04.24. 10:39:15

@tanato: igen, itt a kelet-europai bevàndorlokra nem fùjnak, mint Angliàban.

mojyo (törölt) 2017.04.24. 10:53:30

@kardio1: "a nagy forradalmi hevületben a fürdôvizzel együtt a gyereket is kiöntötték." Ez igy szokott lenni a tortenelemben, de azert az elismerheto, hogy elorebb vagyunk, mintha nem lett volna, nem?

Ne haragudj, de azt, hogy Franciaorszagot erzed magadhoz kozel es nem a koztarsasagot, az szamomra ertelmezhetetlen.

kardio1 2017.04.24. 11:47:17

@mojyo: a köztàrsasàg csak egy àllamformàja Franciaorszàgnak, nem is tùl régi. Magyarorszàghoz sem azért kötôdöm, mert épp köztàrsasàg. Akkor is az lenne a hazàm, ha épp kiràlysàg lenne, vagy épp ôsközösség. Az àllamformàval simàn lehet nem azonosulni, ùgy, hogy az orszàghoz meg igen.

mojyo (törölt) 2017.04.24. 11:55:37

@kardio1: Csupan arra celoztam, hogy a koztarsasagisag - tapasztalataim szerint - a franciaknal nem csupan egy allamforma ami akarmi is lehet, hanem a kulturajuk es identitasuk resze, persze nyilvan masmilyen franciakat ismerunk. :)

kardio1 2017.04.24. 12:46:34

@mojyo: Igen, ez atôl is függ, milyen franciàkat ismer az ember :) Nem mindenki ért egyet, a Köztàrsasàg vallàsos tiszteletével. Egyébként érdekes volt làtni annak idején Fletot, aki mont ezt a köztàrsasàgi hevületet akarta Magyarorszàgra plàntàlni, érthetô modon sikertelenül.

2017.04.24. 14:16:52

@kardio1: Hm, és mondd, amikor az orvos ismerősöd, aki tanult és széleslátókörü ember éveken kereszttül felvette a 14. havi fizetését ... nem gondolkodott el azon, hogy ezt mégis miből fedezi az országa? Hogy hogyisvanez? Nincs annyi olivabogyó, juhsajt, metaxa és vendégéjszaka, hogy kijöjjjön ....

kardio1 2017.04.24. 15:58:51

Szerinted àtlag Hans Németorszàgban elgondolkozik azon, hogy ô miért kap pont annyi fizetést, amennyit? Vagy àtlag Franz Ausztriàban meditàl azon, jogos-e a 13. havi fizetés? Az àtlagemberen értheted az àtlag orvost vagy tanàrt is, nem vàltoztat semmit.
PS.: a korhàzi orvosoknak tudtommal nem jàrt 14. havi fizetés és tàrsai.

2017.04.24. 16:29:07

@kardio1: Egyáltalán nem kell gondolkodni ... de meglepődni is felesleges a végén. Mást hibáztatni meg teljesen nevetséges.

kardio1 2017.04.24. 16:46:03

Szoval te szoktàl ilyeneken gondolkodni. Bravo! Remélem, a ki nem érdemelt pénzt vissza is utasitod! :)

Shaktee 2017.04.24. 17:11:02

@tanato: Semmi nem lesz,
Macron 65%..Marcsa jo ha 30%-ot kap a masodik forduloban.

tanato 2017.04.24. 19:29:40

@kardio1: Reméljük azért nem kerül sor tömeges összeütközésekre,de ha kerülne, a kelet európaiak valszeg a franciákkal tartanának nem az arabokkal,de tán még a törökök is a franciákkal.

Bredpitt Monika 2017.04.25. 19:38:23

@M. Péter: Izraelben nem jártam. Jártam viszont egy Lakewood nevű helyen New Jerseyben. Na, ott nincsenek bányászok, arra mérget veszek.

Nagyon érdekes élmény volt. Mintha egy másik világba csöppenne az ember.

Bredpitt Monika 2017.04.25. 19:42:28

@somlobodog: Csak hülyülök Zolit illetően, de tudom nagyon is miről beszélsz. Amikor 1992 ben hazajöttem Kanadából egy hónap után vihettem a kabátom a tisztítóba.

Kanadában ez a kabát kibírt két telet, úgy hogy tiszta maradt. Nem hülyéskedek. Igaz, ott elég remete életet éltem, hiszen a munkahelyem a család háza volt, ahol laktam, tehát nem kellett munkába járnom.

Az unokaöcsémnek sok légúti fertőzése volt kisgyermek korában.
A gyerekorvos azt tanácsolta húgomnak, hogy költözzenek el Budapestről. Ez volt 15 éve.

Bredpitt Monika 2017.04.25. 19:45:28

@ToBeFuckdUp: A neved most változtattad meg? Kb ebben a percben.

Zolikának már akkor is fekete por volt az orrában, amikor otthon élt.

A Sharia low meg Sharia law akar lenni, gondolom. Bár ha arra gondolok a kormányunk milyen törvényeket hoz, akkor a low is megállja a helyét. Üdv.

Bredpitt Monika 2017.04.25. 19:49:15

@ToBeFuckdUp: Látom a kép is változott.

Még az általánosításról. A keresztény Európa is meglehetősen általánosító szerintem. Ha arra gondolok, hány embernek nincs semmi köze a valláshoz Európában.

SzZoole 2017.04.25. 20:24:56

@Bredpitt Monika: ja,most.Elert a mid life crisis,kell a valtozas:)

Honnan tudod,hogy mi volt a Zolika orraban amikor otthon elt,ismered talan?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása