oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. február 24. 06:30,  A határátkelés nagy csapdája 166 komment

2017. február 24. 06:30 Határátkelő

A határátkelés nagy csapdája

Mielőtt belevágnánk a mai történetbe, egy mondatban hadd emlékezzek meg arról, hogy a mai a 2000. poszt a blog történetében, ami öt és fél év alatt azt hiszem, nem kevés. Már sokszor elmondtam, de most is leírom, mert mindannyian tudjuk, hogy igaz: nélkületek nem létezne a blog, és bár az elmúlt években sok minden változott, a törzskommentelők közössége is cserélődött, de azért a történetek, írások még mindig érkeznek, ami nekem minden egyes alkalommal csoda. Szóval köszönöm, hogy vagytok és hogy általatok ez a blog is lehet.

Most pedig lássuk a mai írást, amit (ha már törzsolvasók és kommentelőnk) Din Serpahis küldött Svájcból, és amiben azt a pillanatot próbálja megragadni, amikor először érezte otthon magát – mit mondjak, neki ez elég hamar jött, hogy aztán az is kiderüljön, mi a határátkelés egyik nagy csapdája. (A képeket is köszönöm neki.)

Te mikor érezted először úgy külföldön, hogy otthon vagy? Volt egyetlen ilyen pillanat, vagy egy folyamat része az érzés? Esetleg soha nem fogod magad otthon érezni? Írd meg a tapasztalatod, véleményed a hataratkeloKUKAChotmail.com címre.

zurich_cim.jpg

„Mivel nemrégiben Határátkelő megkért, hogy írjak erről, megpróbáltam összeszedni a gondolataimat... csapjunk is a lovak közé! 

Egy vidéki nagyvárosban nőttem fel kimondottan kellemes közegben. Szerető család, barátok, hobbik, amik odakötnek - így aztán az egyetem elvégzése után a legtöbb évfolyamtársammal ellentétben nem mentem Budapestre, hanem megpróbáltam helyben boldogulni. 

Szerencsém volt, egy kisebb kitérőt követően bejutottam egy helyi IT céghez, ami országos viszonylatban is érdekes, multinacionális projekteket és ezzel együtt korrekt fizetést kínált. Igazából mindenem megvolt, jól éreztem magam. 

Már nem elégített ki a munkám 

Aztán ahogy teltek múltak az évek, éreztem, hogy valami zavar. Maga a munkahely borzasztóan statikus volt, egyáltalán nem volt fluktuáció. Nem is meglepő, hiszen gyakorlatilag a város legjobb IT cégéről beszélhettünk, aki innen menni akart, az egyben a városból is távozott, és a legtöbben ezt nem vállalták fel. 

Belső mozgás hiányában viszont az előrelépési lehetőségek is borzasztóan bekorlátozódtak, és azt vettem észre, hogy egy idő után nem elégít ki a munkám. A főnökömnek is volt pár furcsa húzása, ami egyre jobban kezdett zavarni, így aztán elkezdtem gondolkozni a váltás lehetőségein. 

Budapestet sohasem szerettem, úgyhogy mindennek az lett az eredménye, hogy miután a feleségem elvégezte az egyetemet, elkezdtem külföldi állásokat nézegetni. Pár hónap után be is akadt egy egész jónak tűnő bécsi ajánlat, így fogtuk magunkat, és kiköltöztünk Ausztriába. 

Miért nem lett Bécs az otthonom? 

És most térjünk vissza egy pillanatra ennek az írásnak az alapkérdéséhez, vagyis, hogy mitől lesz otthon az otthon. Bécset sosem éreztem annak. Valahogy idegenül hatott rám az egész város - pedig sok más határátkelővel ellentétben kezdettől fogva jó körülmények között éltünk. 

Lakást béreltünk egy nem túl előkelő, de amolyan átlagos negyedben, a munkahelyemen kedves, barátságos kollegák vettek körül - köztük rengeteg magyar - hó végén maradt szépen pénzünk is, de mégis... 

Valahogy végig bennem volt az érzés, hogy nem tartozom ide. Talán maga a város volt túl nagy és nyomasztó, ezt azóta se tudom. Akárhogy is, egy év elteltével elkezdett foglalkoztatni a távozás gondolata. 

Nemzetközi álláslehetőségeket böngészgettem a neten, és egyszer csak szembejött egy svájci hirdetés, amit mintha rám öntöttek volna. Gondoltam egyet, megpályáztam. A részletekkel nem untatnék senkit, pár telefonos kör után felhívtak, hogy menjek ki Zürichbe egy személyes interjúra, a repülőjegyet természetesen állják. 

Zürichben megcsapott valami 

Emlékszem a napra, egy verőfényes márciusi péntek volt. A gép az Alpok felett repült, kíváncsian nézegettem kifelé, nagyon tetszettek a havas hegyek. Aztán leszálltunk Zürichben, kiballagtam a reptérről és megcsapott valami. 

Vannak napok, amikor a hegyek felől fúj a szél, és ilyenkor a levegő illata egyszerűen utánozhatatlan. Tehenek, széna, fenyő... aznap is ezt lehetett érezni, és amikor beszippantottam, valahogy megérintett a pillanat jelentősége. Az az érzés, hogy igen, ez az, itt kellene élni.

zurich_cikk.jpg

Ez volt talán az első otthon élményem Svájccal kapcsolatban, olyan intenzív volt, hogy egy pillanatra el is felejtettem, miért jöttem. Aztán persze összekaptam magam, felpattantam egy villamosra és fél óra múlva már ott ültem az interjún. 

Fel is vettek persze, eléggé, hmm, kellemes anyagi kondíciókkal, úgyhogy egy pillanatig sem volt kérdés, hogyan tovább. Felmondtam Bécsben, és júniusban kiköltöztünk. 

Pedig a munkahely nem volt főnyeremény

Az első két hónapot egy business apartmanban töltöttük, amit a cég fizetett, aztán találtunk saját lakást. Azóta is itt élünk egy csendes kis külvárosban, és én személy szerint jól érzem magam. 

Ennek már jópár éve, ez idő alatt azért sok minden történt. Az új munkahely nem bizonyult főnyereménynek, a projektünket rettentő dilettáns módon vezették, pár hét után világossá vált számomra, hogy ha ez nem dől be pár hónapon belül, az kisebb csoda lesz. 

Arra mindenesetre jó volt, hogy összehaverkodjak pár emberrel, akiken keresztül egy év múlva váltani tudtam. (Ez jó döntésnek bizonyult, tekintve, hogy a projekt három hónapra rá végleg befuccsolt, és mindenki repült…) 

A váltás révén bekerültem egy szakmailag nagyon erős céghez, ahol aztán új barátokat szereztem, rengeteget tanultam, szóval az indulási döntés helyessége egyre inkább kezdett beigazolódni. 

A kritikus három hét 

Közben a feleségemmel bejártuk Svájcot és pár környező vidéket is, rengeteg élményben volt részünk, és tényleg azt mondhatom, hogy ez a hely számomra otthonossá, az otthonunkká (?) vált. 

Na de miért a kérdőjel... Általában olyan 5-6 hetente hazarepülünk meglátogatni a családot, akik azért hiányoznak. Ennek a periódusnak a közepén, nagyjából olyan 3-4 hét után kezd el motoszkálni mindig a fejemben a gondolat, hogy hú, hát jó volna elmenni a kedvenc éttermünkbe, sétálgatni a főtéren, társasjátékozni a régi barátokkal, mint annak idején... 

És persze miután hazarepülünk és belépünk a lakásunkba, eltölt az érzés, hogy de jó itthon lenni. Kimegyek futni a horgásztavakhoz, találkozok egy régi jó baráttal, beszélgetünk, ugyanez. Megállok a nagymamám háza előtt, és hallgatom a galambok búgását, ugyanez. 

Skizofrén dolog picit, de aztán a fenti folyamat lejátszódik fordítva is. Általában nem érzem, mert legfeljebb egy hétvégét töltünk Magyarországon, de legutóbb például karácsonykor három hetet... és ebben a három hétben egy idő után elkezdett a fejemben mocorogni a gondolat, hogy hát hiányzik Zürich. 

Visszarepülünk, és jönnek ugyanezek a „jó itt lenni pillanatok”. Kinézni a havas hegyekre az iroda ablakából. Beülni ismerősökkel a kedvenc fondue éttermünkbe, fürdeni a Limmatban és még sorolhatnám. 

Lehetsz-e két helyen otthon egyszerre? 

Szóval mi van, ha egyszerre két helyen is lehetünk otthon egyszerre? Jelenleg nem tudom elképzelni, hogy visszaköltözzek Magyarországra - túl sok minden ideköt - de valahogy azt sem tudom elképzelni, hogy sose költözzek vissza. 

Viszont tudom, hogy ha egyszer megteszem, Svájc rettenetesen hiányozni fog. Azt hiszem ez egy olyan csapdája a határátkelésnek, amivel az elején senki nem számol, főleg azok nem, akik úgy kalkulálnak, hogy majd egyszer hazamennek. 

Akik átmegyünk ezen, soha többé nem lehetünk teljesek, valami mindig hiányozni fog. De talán ezért kárpótolnak az idetartozom pillanatok, amiket mi talán intenzívebben élünk meg, mint akik nem jöttek el... 

És hát persze ne feledjük (ami itt Svájcban különösen igaz :) ), hogy mindennek ára van, amit egyszer meg kell fizetni.”

Ha svájci munka (vagy akár simán csak külföldi) érdekel, akkor keresgélj nyugodtan a Határátkelő hatalmas, friss adatbázisában.

HÍRMONDÓ

Lázadnak a nyugati minimálbér ellen a kelet-európaiak

Az Európai Bizottsághoz fordult kilenc közép-kelet-európai ország, azt kérve, hogy a testület vizsgálja felül a külföldi fuvarozócégeket érintő francia, német és osztrák gyakorlatot.

A nyerő kombináció: magyar orvos angol kórházban 

A magyar és a külföldi (ebben az esetben a brit) közegészségügy összehasonlítása rengeteg vitát eredményezett már. Nem mintha feltaláltuk volna a spanyolviaszt, de az alábbi történetekből nekünk a címben megadott megoldás következik.

Lefőhet a közös európai kávé

„Nem arról van szó, hogy négyen határozzuk meg, milyen legyen Európa, nem ez az elképzelésünk, de mi vagyunk a négy legfontosabb ország és nekünk kell megmondanunk, hogy mit akarunk tenni, a többiekkel együtt." Na, ez azért érdekes, nem?

Mit ne igyunk a repülőn? 

Csapvizet nyilván ne, de a magunk részéről alaposan megfontolnánk a tea és a kávé fogyasztását is. Nem véletlenül: a felmérések szerint a víz, amiből készülnek, finoman szólva is hagy maga után kívánnivalót.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat Svájc

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr9412285849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2017.02.24. 06:51:13

ajjj, tehenek :D (sikerült megragadnom a lényeget)

egyébként jó kis történet, köszönjük! ... a kétlakiság tipikus esete (amivel nem vagy egyedül szerintem és nem is feltétlenül számít bajnak)

verkagrafomanka 2017.02.24. 07:12:08

@Határátkelő: gratula a bloghoz, nem tudom, anno hogy jött a kezdeményezés, de zseniális ötlet volt! :)

tanato 2017.02.24. 07:25:26

Én is gratulálok a 2000.-es.

SzZoole 2017.02.24. 07:26:16

@verkagrafomanka: 2011.08.16.
A legelső poszt.
Én azóta olvasom és kb. október-tol kommenetelunk:)

verkagrafomanka 2017.02.24. 07:28:55

@Zoole[uk]: köszi, pont akartam mondani, hogy legkesobb delutan visszakeresem az első poszto(ka)t :)

SzZoole 2017.02.24. 07:31:23

@verkagrafomanka: igazán nincs mit:)
Mint kisebbségi részvényesének kötelességem segíteni az újakat:))
Vicc volt.

tanato 2017.02.24. 07:31:38

@verkagrafomanka: VOlt azért előzmény is a blognak:Nevezetesen az IWIW-el a világ körül origós sorozat,ha jól tudom 2007-es indulással.Ő is több száz részt megért és nagyon színvonalas volt.Kicsit más rendszerű volt,ott névvel fényképpel szerepeltek a külföldön élő magyar posztolók és nem spontán beszéltek,hanem mindenki ugyanazt a kérdés sorozatot kapta.Kommentelni ott is lehetett,moderáció nem volt ezért nagyon alja trágár kommentek is megjelentek néha ott.Viszont ő nem ért meg 2000-et 300 körül abbahagyták.Átfedések voltak sok ott posztoló azután a HÁ-kommentelője posztírója is lett.

verkagrafomanka 2017.02.24. 07:32:44

@tanato: köszi, Tanato, utánanézek ennek is délután!

tanato 2017.02.24. 07:37:33

@verkagrafomanka: www.origo.hu/vilagkorul/20090328-iwiw-a-vilag-korul-terkep.html

Itt az ősanya.2009-ben fejezeték be.van rajta egy világtérkép,ha ráklikkelsz egy kontinensre kiadja ahogy mely városokban élő magyarok írtak posztot és ha ráklikkelsz a városokra is kiadja a nevet és a posztot.Érdemes mazsolázni.
Mondom sokan közülük immár anonim módon tovább játszottak a HÁ-n is akár kommentelőként akár posztíróként.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2017.02.24. 07:47:28

Gratula a 2000-hez!

@tanato: Már ennyi év telt el azóta? 2008 márciusában írtam az origóra. Kilenc éve! Ilyenkor mindig pofán csap a rohanó idő. :))

tanato 2017.02.24. 07:50:40

@ChristineK: Posztoltál te is az ősanya sorozatba anno?
tényleg több átfedést is találtam személyügyileg a két sorozatban,ha nem is mindekttőben posztolt csak az ősben nálunk "csak"kommentelt.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2017.02.24. 07:59:56

@tanato: Szívesen! A térképről nem működik nekem, mert túl sok pötty van. Vagy csak én vagyok béna. :))

tanato 2017.02.24. 08:04:37

@ChristineK: dehogynem, a pöttyre csak lépj rá ne klikkelj és egy kis idő múlva megjelenk a városnév és az illető neve.Az illető nevére kell azután ráklikkelni.

tanato 2017.02.24. 08:18:47

@ChristineK: Örülök hogy segíthettem.Jó böngészést a közelmúltban!

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.02.24. 08:25:41

Jó poszt.

Bécs talán túl nagy volt, én soha nem kedveltem a világvárosokat.

Túl nagy tömeg, zsúfoltság, 30. felesleges bevásárlóközpont, magas ingatlanárak (az adott ország színvonalához képest)

A kezdeti időkben én azt hittem hogy az otthonom lesz ez az ország, ez a város is.

Évek teltek el amíg letisztult bennem hogy soha nem lesz az otthonom, én nem itt szocializálódtam, nem itt cseperedtem fel.

A szívem magyarul ver, ezen pedig nem változtat se idő, se más.

Muscari 2017.02.24. 08:34:06

Én is gratulálok a blog 2000. posztjához.
Svájc még mindig gyönyörű, nincs mese.

Az egyik vitaindító cikkhez szólnék hozzá. Tegnap olvastam az Independenten, hogy az itt dolgozó európai orvosok 40%-a fontolgatja a távozást a Brexit miatt, mert nem érzik magukat már megbecsülve. Több tízezren dolgoznak az NHS-ben eusok, és már így is létszámhiánnyal küzdenek.

Határátkelő 2017.02.24. 08:43:13

Kösz mindenkinek, azt is, hogy a zökkenők ellenére is itt vagytok és írtok, kommenteltek. :)

Főgebra 2017.02.24. 09:13:02

@Horthy Miklós cselédje:
A cseléd úr életében, abban az egy napban, amikor félreértések kapcsán Bécsben volt, ennyi tapasztalatot szerzett a "császárvárosról"?

Shanarey 2017.02.24. 09:23:22

Na, Hinta is előkerült.

Baszod Béla 2017.02.24. 09:25:42

A cikk mondanivalojat 100%-ban osztom.

Jancsiszeg1980 2017.02.24. 09:26:13

@Golf2: nem feltétlenül a mázlinak tudható be.

Én is "IT"-s vagyok (bár néha E.T.-nek érzem magam), de a "hivatásom" kiválasztása nem érzelmi volt, hanem tudatos.

17 évesen, érettségi előtt, amikor le kellett adni a tovább tanulási papírokat, leültem agyalni:
- azt tanuljam, amit imádok? rajzolás > iparművészeti szak
- azt tanuljam, amihez van érzékem? műszaki rajz > építész mérnöki szak
- azt tanuljam, amiből valószínűleg jól meg lehet majd élni? programozás > programozói szak

Hosszas agyalást követően az utóbbit választottam. Minden előképesítés nélkül mentem az egyetemre, és persze szívtam is emiatt, mint a torkosborz, és utáltam csinálni. De végül elvégeztem, és bár nulla tapasztalatom volt, mégis találtam állást. Aztán szereztem tapasztalatot, majd azzal egy jobb állást, majd még több tapasztalatot és még jobb állást. És így tovább...

Jelenleg Németországban dolgozok, és már nem utálom, amit csinálok. Sosem voltam nagy stratéga, de az, ahol ma vagyok, és amit csinálok, és amit kapok a munkámért, mind annak köszönhető, hogy egy fél élettel ezelőtt, 17 évesen, a józan paraszti eszemre hallgattam. Aztán meg az asszonyra :D

Pernilla 2017.02.24. 09:27:19

@Főgebra: bevásárlóközpontot nem látott, abban egész biztos lehetsz!

Főgebra 2017.02.24. 09:36:02

@Pernilla:
De a szeme, az olyan mint a szivacs! Mindent magába zár!
A fénykép memória. Tudod!

Főgebra 2017.02.24. 09:37:28

@Pernilla:
Apropos!
Nem etetted meg?
Legalább egy parizeres szendót adhattál volna neki!

Golf2 2017.02.24. 09:38:14

@Jancsiszeg1980: Szerencséd hogy gombnyomogató szakmát választottál és nem gombkötőt.Az eggyik bejött a másik kiment a divatból

Din Serpahis 2017.02.24. 09:43:55

@Jancsiszeg1980: Sokan az ITben csak a magas fizut latjak, pedig valojaban sokszor eleg lelekolo dolog, konnyu kiegni.
Nekem most az elmult ev vege nagyon gazos volt, szerintem elegge a burnout szelen tancoltam.

Jancsiszeg1980 2017.02.24. 10:18:37

@Golf2: ma már tudom, hogy lehettem volna számítógépes grafikus is, ami, ha lehet még jobban fizet, és akkor a rajzolás iránti szenvedélyem is kiélhetném :) De akkoriban álmodni sem mertem volna, hogy ilyen szintre fog fejlődni.

Jancsiszeg1980 2017.02.24. 10:18:39

@Din Serpahis: így van. Ahol most vagyok ott a fizu nagyjából elég. Máshol biztos kaphatnék többet is, viszont itt a stressz-faktor konkrétan nulla. Ez többet ér nekem.

Pernilla 2017.02.24. 10:19:22

@Főgebra: Parizeres szendó? Azt a szart csak Rex felügyelő eszi. Burgerforgatókat burgerral etetjük.

Főgebra 2017.02.24. 10:23:53

@Pernilla:
Meg amivel csak lehet...

Din Serpahis 2017.02.24. 10:25:06

@Horthy Miklós cselédje: Ez az iwiw a vilag korul jo cucc, van egy srac aki Zurichbol irt es pont ugyanaz a szakmaja mint nekem, amikor a vele keszult interjut olvastam akkor kezdett motoszkalni bennem eloszor a svajci kivandorlas gondolata.

Csodabogár 2017.02.24. 10:32:43

Jó és érdekes poszt. Nekem mint öreg zürichinek érthető, hogy aki nem szereti a nagyvárost annak Zürich a tökély. Nekem a halál unalom volt, de ott éltünk és kerestünk jól. Tudtuk, hogy nem maradunk ott örökké, pedig mindkettőnknél örökre indult az ott lét. Férjem 56 novemberében már oda érkezett Sopronból. Na neki se volt túl kicsi Zürich. Aki szereti a nyugodt csendes egészséges életmódot, annak Zürich kiváló. Tényleg szép kis város, remek infrastruktúrával stb. Óriási előnye, hogy könnyű haza ugrálni onnan, nem túl drága és nem is időigényes, akár autóval is teljesíthető egy nap alatt.
Poszt író jól csinálja az életét, ha hiányzik az igazi otthon, akkor gyorsan hazajön egy hétvégére és kész.

svajcineger 2017.02.24. 11:23:44

Én is írtam annak idején (másik nicken ugyan) az "ős-Határátkelőn" még az origon. Azóta is adós vagyok a folytatással. :)

2017.02.24. 11:24:11

@Baszod Béla: Csodalatos nicknev, az avatarodrol pedig eloszor azt hittem, ET es Alien torzsszulott szerelemgyermeke, ezek utan en mar nem merek Rohrschach-tesztet csinalni. :D

Határátkelő 2017.02.24. 11:27:44

@svajcineger: Hát akkor ideje lenne törleszteni... :)

2017.02.24. 11:29:34

Ja, es gratula a 2000. poszthoz. :)

Shaktee 2017.02.24. 11:31:20

@Határátkelő: Reszkess HA, itt is készül egy poszt
:)

Ginix 2017.02.24. 12:41:04

@mojyo: én is, pláne, h alatta vki épp e.t.-t emlegette:)

igen, gratula, nagyon nagy!

P.Elliot 2017.02.24. 14:40:12

Gratulalok HA-nak, szep unnep, csak igy tovabb. Beleneztem az elso posztba, majd este lesz csak idom olvasgatni de nagyon jonak nez ki. Jo lenne elolvasni valahogy idovel az osszeset...

Muscari 2017.02.24. 14:47:42

@tanato: majdnem ez volt, ők a Guardianból vették, de a lényeg benne van. Még ha meg is növelik a férőhelyek számát az orvosi egyetemeken, akkor is sok év, mire lesz eredmény, ha lesz.
Az itt végzett orvosok közül sokan mennek Amerikába, Kanadába vagy Ausztráliába.

Én is fontolgatom, hogy elmegyek egy kórházba dolgozni inkább, mint health care assistant vagy nurse assistant, több kollégám is megtette már.

Golf2 2017.02.24. 14:55:08

@Zoole[uk]: Beleolvastam 2011-be,őrület hogy hányan ráéreztek már akkor hogy kutyavilág lesz,sőt már volt.Azóta eltelt majdnem 6 év és mindig van lejjebb:(

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.02.24. 15:06:05

@Határátkelő: 2000. poszt. Szep.
Az elomoderacio mikor lett bevezetve?

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.02.24. 15:06:20

@Muscari: "Tegnap olvastam az Independenten, hogy az itt dolgozó európai orvosok 40%-a fontolgatja a távozást a Brexit miatt, mert nem érzik magukat már megbecsülve. "

- azert ingaznak ide a nemet es a sved orvosok, mert nincsenek megbecsulve (ertsd repulovel ingaznak).
aha. Hahaha. Bennfentes informacio egy konzulens egy hetvegi ugyeletert 1000 fontot markol fel.

Az angol ill. itt dolgozo orvosok rettenetesen tulfizetettek.
Az independent pedig gondolom baloldali liberalis paper ami hazudik.

33621 2017.02.24. 15:12:45

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Csak nem egy Csikós Zsolt fan hoz van szerencsénk? Vagy te vagy az Zsolt személyesen?

Shanarey 2017.02.24. 15:15:25

@33621:

Szerintem a rezsi csökkentett lángocska.

33621 2017.02.24. 15:21:36

@Shanarey: Ezt részletesebben fejts ki lét szí!

33621 2017.02.24. 15:22:33

@Shanarey: Most esett le! Takarékláng!

Shaktee 2017.02.24. 15:24:57

@Shanarey: Kár hogy az el/hazaköltözők száma nem szerepel a mintában.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.02.24. 15:31:22

@tanato: a hvg sem lehet kulonb, kar belole idezni is.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.02.24. 15:31:30

@Jancsiszeg1980: meg valthatsz palyat. ITben sosem keso, sot kell is, mert a valtozas megkoveteli. En is azt kezdtem tanulni, de otthagytam es atmentem mernoki szakra, mert nem szerettem.
Mostanaban gondolkozok, hogy kene szerezni valami ITs ismeretanyagot, hatha a jovo megkoveteli.

tanato 2017.02.24. 16:06:04

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: A hvg az ellenzéki lap ugyan,de itt nem magyar témáról volt szó.

blackhairlady 2017.02.24. 16:07:31

@Határátkelő: Gratulalok a 2000. poszthoz!
En is olvasom a blogot a legelso poszttol kezdve, azota sem hagytam ki egyetlen egyet sem, neha ugyan utolag potolom, de valahogy hozzanott a napi rutinhoz:D
Tovabi sok sikert kivanok!

gabors 2017.02.24. 16:23:02

"mai a 2000. poszt a blog történetében," Ehhez csak gratulalni lehet foleg a kitartasodhoz a jo sok "ego" kozott.

Határátkelő 2017.02.24. 16:31:28

@blackhairlady: Kösz szépen!

@gabors: Neked is! :) Hát mit mondjak, vannak azért nehéz időszakok... :)

Mrs Rumcajsz CA (törölt) 2017.02.24. 16:32:58

gratula a 2000. poszthoz!

Shanarey 2017.02.24. 17:07:51

Ezek tényleg ennyire hülyék, avagy van egy időgépük, és a XVI. században élnek ?

magyaridok.hu/paca/busokat-a-hatarra-1436968/

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.02.24. 17:08:12

Még sok bejegyzést mindannyiunk épülésére

Shanarey 2017.02.24. 17:14:02

@Határátkelő:

Ja igen, kicsit későn de nem a nap végén.

Gratula a 2000. poszthoz.

Most aztán merengek a "régi" szép időkön, amikor még Fürge Diák volt a fő troll.

Akkor még csak olvasgattam, de nem rendszeresen, s nem is szóltam hozzá. S csak akkor kezdtem el itt kommentelni, amikor számomra is világossá vált hogy én is lelépek, s le is léptem, nem csak a szám járt.

Din Serpahis 2017.02.24. 17:34:42

@Shanarey: Hát pedig ez valami istentelen nagy ötlet, tele lenne vele a világsajtó, még turistalátványosságot is lehetne belőle csinálni, ahogy a busók rémisztgetik a migránsokat.

fhdgy 2017.02.24. 17:36:34

@Din Serpahis: Másoknak is ismerni kellene a mondást, hogy:

Ne irigyeld a másik munkáját, mert lehet, hogy holnaptól neked kell csinálni!

Határátkelő 2017.02.24. 17:43:27

@Mrs Rumcajsz CA: @kisrumpf: @Shanarey: Kösz szépen, de tulajdonképpen a mindenkori szerzőknek jár a köszönet.

Fürge Diák... hát igen. :) Tanulságos egyébként visszaolvasgatni a régi kommenteket. :)

Shanarey 2017.02.24. 18:13:55

@rebel rebel:

Én, ma a fodrásznál olvastam a The Sun-ban s ott úgy írták hogy akik innen visszamennek azok nagy része lengyel és magyar.

Shanarey 2017.02.24. 18:15:26

@Határátkelő:

Ő volt az a marha aki lehazugozta Zuzzert, mert el nem tudta képzeni, hogy valaki úgy él ahogy ő ott, Tücsökföldén.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.02.24. 18:19:27

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:

Nem csak anyagi megbecsülés létezik.

Lehet egyszerűen csak azt gondolják hogy a Brexit után ők kevésbé szívesen látottak ott, így inkább hazatérnek, lehet kevesebb pénz, de ott valóban otthon is vannak.

nyuszigonosz 2017.02.24. 18:29:00

@Határátkelő: Még nem ment le a nap, csak majdnem, így még nincs késö. :-)

gratulálok a 2000. poszthoz.

Határátkelő 2017.02.24. 19:00:01

@Shanarey: Azt hiszem, az egyetlen poszt volt, amikor valaki utána elküldte a fizetési papírjait... :)

@nyuszigonosz: Kösz szépen! :)

Shanarey 2017.02.24. 19:09:12

@Határátkelő:

Egyszer én is beküldtem, de csak kommentben.

Dikusz 2017.02.24. 19:37:37

@Shanarey: nekem is lehet gratulálni, nem szokott leesni, de ez bejött :)))
Miről ismeritek fel, hogy egy új nickről kommentel egy régi?

Herr Géza 2017.02.24. 19:42:27

@Shanarey: Hol olvastad? A fodrásznál????? :)))))

Dikusz 2017.02.24. 19:44:36

@Shanarey: rögtön tudtam ki írta a cikket, anélkül, hogy megnéztem volna előre. A Magyar Nemzetben is hasonló elfogulatlan/higgadt(nem) stílusban írt.

Herr Géza 2017.02.24. 19:46:50

@33621: Most tűnt föl csak? :))))) Az első bejentkezésénél tudtam. Pedig ugye te is olvasol TC-t.

Shanarey 2017.02.24. 21:01:18

@Herr Géza:

Csak nem képzeled, hogy veszek egy The Sun-t. Ez olyan Magyarisztáni faktor.hu csak papír kiadásban.

Képzeld, néha oda is járok, mert igaz hogy alig van hajam, de néha azt is karban kell tartani. Tudom hogy az a sok londoni mosogató akik a pakisztániakkal laknak együtt (csak vicc volt), egymás haját vágják, de én nem így intézem. Nekem erre is telik.

Shanarey 2017.02.24. 21:04:09

@Dikusz:

Szigorúan titkos. Majd talán március végén, vagy április első napjaiban elmondom személyesen.
:-)

Dikusz 2017.02.24. 21:28:29

@Herr Géza: de tényleg, honnan tudjátok ki az?

jojó78. 2017.02.24. 22:20:30

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Cs. Zsolti, te vagy? Vagy csak a TC Zsoltira szakosodott alkatrészes? :)))))))))))
Ha az előbbi, akkor aggódók a kedvenc cikkeim miatt :)))
Ha az utóbbi, javaslom kezdj el Régi Alfa (és esetleg Ducati) alkatrészekkel is foglalkozni. :))))))))))))
Ha egyik sem, akkor ne haragudj a viccelődésért. :)

M. Péter 2017.02.24. 22:20:46

@Shanarey: Az Express a leglelkesebb kilépéspárti újság, ott csakis a kilépés utáni fényes jövőről írnak.

jojó78. 2017.02.24. 22:22:18

HA gratula a 2000-hez!

Shanarey 2017.02.24. 22:42:54

@M. Péter:

Ahhoz képest a cikk arról szól hogy ők nem akarják hogy az EU országokból jött nővérek lelépjenek UK-ból.

Herr Géza 2017.02.25. 00:33:37

@Dikusz: Hosszú. Van ugye egy autós blog, a totalcar.hu, aminek egyik oszlopos személyisége a hivatkozott Cs.Zsolt. Neki van többek között két oldtimere, a Bianchi és a Ponton (ez utóbbi egy Mercedes típus köznépi "beceneve". Ezen autókról gyakran ír posztot az említett úriember, ahol sűrűn feltűnik/feltűnt a rezsicsökkent láng is. Na most, ha az új nicknév ismeretében olyan gyanúsan ismerősnek tűnik a nyelvezet, a tartalom, akkor már gyorsan jön az ötlet, hogy a két nicknév ugyanazt az embert takarja. Hát ilyen eccerű. :)))

M. Péter 2017.02.25. 01:00:35

@Shanarey: Akkor mért uszítanak évek óta az EU ellen?

Shaktee 2017.02.25. 01:16:21

@Herr Géza: na ezt is benéztem, puff neki :))))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.02.25. 01:26:47

@Zoole[uk]: ah, koszi a linket, most jot nosztalgiaztam...:) en is meg a regi idokben kezdtem el irogatni posztokat, es jopofa volt visszatekinteni 4-5 ev tavlataba...:) azota az akkor kozepiskolat kezdo lanyom mar lediplomazott, a kisebbik pedig, aki akkor also tagozatos volt, most 9. osztalyos! Rohan az ido!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.02.25. 01:37:47

@tanato: emlekszem erre az IWIW-s vilagkoruli dologra, jopofa volt, szerettem nezegetni, olvasni :)

somlobodog 2017.02.25. 07:14:00

@Golf2: miért lenne mazlista? Max 35 éves lehet. 18 éves korában teljesen tiszta volt hogy az It a jövő. Nem mazlista hanem sokat tanult. Inkább okos és elismerésre méltó. Ez a mazlista ITsek duma kicsit degradalo. Lehet a srác után csinálni az egyetemet nyugodtan

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.25. 07:59:13

@tanato: P!cs@'ba, az engem érdeklő város linkje persze pont nem található...Fákk... :D

Golf2 2017.02.25. 08:08:28

@somlobodog: Túlfizetett és nem hiszem hogy mind egyetemet végzett

Din Serpahis 2017.02.25. 08:16:57

@somlobodog: Igazából nem is az egyetem a lényeg, bár mondjuk a pályakezdésnél nagy előny, ha valakinek van diplomája, inkább az, hogy ha egyszer valaki elkezd dolgozni az ITban ott kezdődik az igazi tanulás. És folyamatos, egy percre nem lehet vele leállni.

adg 2017.02.25. 09:12:50

@Shanarey: horthy miklos cseledje a mai napig emlegeti, legalabb kethetente egyszer felhozza. :D

SzZoole 2017.02.25. 09:41:38

@Zsuzsi65: bizony nagyon sok minden valtozott azota,mindenben es szerencsere pozitivan:)))

Itt a felesegem posztja is,ahol mar akkor is ugyanolyan kedveseggel es pozitivan kommenteltel:)))

hataratkelo.reblog.hu/egy-londoni-zsido-pekseg-titkai

Es itt a Te kommented is:)))

28
Zsuzsi65
2012-04-19 18:09

Tényleg sugárzik a pozitivum ebből az irásból, lehet, hogy a sok édes finomság valahogy elviselhetőbbé teszi az életet:? :)) A cukrász szakmáról eszembe jutott egy nálunk futó “valóságshow”, ahol egy olasz származású cukrász fantasztikus torta költeményeit lehet megcsodálni, miközben bepillantást nyerünk a család életébe is…Luna, talán neked is tetszeni fognak a recept ötletek itt: “recipes.howstuffworks.com/menus/cake-boss-book-recipes.htm
www.pittsburghlive.com/x/pittsburghtrib/ae/s_660790.html
“:http://www.pittsburghlive.com/x/pittsburghtrib/ae/s_660790.html"

tanato 2017.02.25. 09:52:45

@geegee: @Zsuzsi65: Igen anno én is rákaptam majd minden részt elolvastam,még kommenteltem is.Szerencsére a kommenteket már kiszedték,mert nagyon s ok alja, trágár ,becsületsértő komment volt,előszűrés nem lévén.

Dikusz 2017.02.25. 10:17:16

@Herr Géza: tényleg:)))
De van olyan is, hogy (itt is volt már rá példa) jött a tipp egy új nicknévre, neked más nicked volt régen, aztán kiderült mégsem.

Úgy látom most jól megmondtam a tutit, lehet fél nap múlva már magam sem értem, mit akartam ezzel mondani. :)

Dikusz 2017.02.25. 10:22:30

@Zoole[uk]: én is el fogom olvasni a belinkolt posztot.
Viszont megvilágosodtam: a nejed is olvassa a HÁ-t, azért írod (vagy másért) néha, hogy a legcsodálatosabb feleséged van, nagyon szereted stb/stb/stb. :)))

Külön fontosnak tartom leírni, hogy: vicc volt, viccvót, :))))), és a legfontosabb: remélem nem írtam sértőn:)

SzZoole 2017.02.25. 10:40:51

@Dikusz: Nem,nem csak azert irom,tenyleg az.:))

Anno Ö volt Az aki felfedezte a blogot,regisztralt es kommentelt,en csak kibickedtem a neveben,mint most a feszbuk profiljan:))
En akkoriban nagyon antiszocialis voltam(most is) igy csak kesobb regisztraltam magam Az oldalra,azthiszem 2013 augusztusban,
Ugy kerultem a magyararokkal valo minden kapcsolatot,mint diszno a kest....
Azota valtoztam termeszetesen:)))

Shanarey 2017.02.25. 11:01:12

@M. Péter:

Fogalmam sincs, de ez a bizonyos cikk most, nem éppen EU ellenes volt.

Shanarey 2017.02.25. 11:07:57

@adg:

Ó szegény Hinta, ennyire zokon vette volna azt a bizonyos 3 évvel ezelőtti papírt?

Naná hogy zokon vette mert ő még sose keresett annyit.
:-)

Dikusz 2017.02.25. 11:26:29

@Zoole[uk]: de nem írtad le minden hozzászólásodban, és tényleg elhiszem, hogy az.

Antiszociális? Na de méééér? Gondolom régebben, és most is azzal találkozol, beszélgetsz, akivel akarsz, nem hiszem hogy ebben befolyásolhat valaki.
Szerencsére, hogy változtál, de gondolom nem minden magyarral találkoznál szívesen most sem. Gondolom ez a kerülés akkor volt, amikor külföldre mentetek:)

Nyíregyházán Lego-gyár épül:), de azt hiszem ez már volt pár poszttal ezelőtt a porondon. Erről -nem tudom miért, talán azért, mert nem minden magyar egyforma- de az jutott eszembe, hogy amikor jártuk az országot (Alföldi-kék túra), az ország keleti részében sokkal barátságosabbak, segítőkészebbek voltak az emberek. Akár szállást kerestünk, akár segítségre volt szükségünk, önzetlenül. A nyugati határnál már nem nagyon volt meg ez.

SzZoole 2017.02.25. 11:43:29

@Dikusz: ezekre hosszan tudnek valaszolni,de nem itt!!
Teny,hogy az itt jelenlevok kozul nagyon keves emberrel alltam vona szoba Mo-on,mert egyszeruen olyan korokben mozogtam ahol nagyon keves ember:)
Es nem,nem befolyasol senki,hogy kivel beszelgetek/talalkozok,nagyon ontorvenyu vagyok es szabalyok szerint iranyitom az eletem,a sajat szabalyaim szerint.
Az is igaz,hogy akornykunkon elo emberek segitokeszek/kedvesek.
Nyiregyen mar kb 10 eve van legogyar,söt ketto is,most legoland-et epitenek,azthiszem,hogy Europaban ez az 5.-ik.

2017.02.25. 14:14:15

@Din Serpahis: Attól lehetett, hogy nem érezted magad otthon, vagy odatartzónak Bécsben, mivel nem szereted Budapestet.
Hülyén hangzik? Pedig nem az. Eléggé hasonló a két város, építészetben és hangulatban is (most a 19.századi-20 század eleji vagy régebbi építészetre gondolok, nem a lakótelepekre, persze). Igaz, Budapesten középen folyik a Duna ;)

svajcineger 2017.02.25. 14:31:07

Anno az origo-n megjelent posztok, elérhetőek valahol?

somlobodog 2017.02.25. 15:11:28

@Golf2: piacgazdasagban a tulfizetett jelző nem igazán értelmezhető. Max az állami szférában. Annyit keres amennyit ér a munkája az adott cégnek. Nem értem ezt a fortyogast az it-sek ellen. Ahogy a zsebukben turkalast sem hogy tulfizetettek lennének. Kevesebb van belőlük mint amire szükség van ergo magas béreket kapnak. Utcát soporni meg mosogatni kB mindenki tud így nem kap annyit mint az akinek a munkájáért cégek versenyeznek. Ez azért nem olyan bonyolult dolog. Most ilyen világ van. Lehet 30ev múlva más lesz keresett.

gabors 2017.02.25. 15:30:02

@Golf2: Tulfizetett ??? az mit jelent? annyit fizetnek nekik amennyit meger a vallalatoknak hogy nekik dolgozzanak (neha meg annyit hogy ne menjenek mashova)

amugy az ITs az mar eros leegyszerusites is ... nagyon sok es nagyon kulonbozo terulet van .. .nem tudom a posztolo milyen teruleten van ... de manapsag a "biztonsag" a fo es legjobban fizetett terulet a mezei web programozas mer nem annyira meno mint mondjuk 10 eve volt.

Shaktee 2017.02.25. 15:34:03

@Pink Petsch: Mna..csak előkerült a kisasszony is :)
Wb.

Holle anyó 2017.02.25. 16:23:10

Azt kell megérteni, hogy Európában mindenhol otthon vagy.
Mindegy, hogy Debrecenből mész haza Keszthelyre a nagymamához, vagy Zürichből.

S ha nem lenne ez a sok idióta, hatalommániás, nacionalista és internacionalista, szűk látókörű és önző politikus a nyakunkon, akkor mindannyian otthon lehetnénk Európában.

Holle anyó 2017.02.25. 16:23:15

@Pink Petsch: Igen, nekem is ez jutott eszembe. Budapest, Bécs, Prága - mint a hármas ikrek.

illiberalisberlo · http://illiberalisberlo.blog.hu/ 2017.02.25. 17:42:29

Én is költöznék külföldre, de sajnos a bérlőm miatt nem tudok. Szívás az élet.

Din Serpahis 2017.02.25. 19:10:20

@gabors: Business analyst vagyok most perpill banki területen.

Din Serpahis 2017.02.25. 19:11:29

@Pink Petsch: Igen, én is erre jutottam. Vannak közös pontok, pl a Blaha meg a Praterstern elég hasonló :S

gabors 2017.02.25. 20:18:11

@Din Serpahis: "Business analyst" ez munkakor nem is feltetlenul IT :-)

Dikusz 2017.02.25. 20:55:43

@Zoole[uk]: velem szóbaállnál azért?:)) Egyszer csak lehetne találni időpontot, hogy aki akar az tud találkozni valakikkel itthon.

Dikusz 2017.02.25. 21:06:06

@somlobodog: ha az itthonira érted, ott sem az. Informatikusok itthon is keresettek, nyilván tudod. Amennyit az állami szférában egy diplomásnak adnak, annyiért egy szakmai felsőfokú végzettséggel rendelkező ember sem megy el, pláne nem egy diplomás. Valóban egy jól képzett informatikus rengeteget tanul. De többnyire ő válogat a jó ajánlatokban.

SzZoole 2017.02.25. 21:09:23

@Dikusz: aprilis 6-tol 16-ig otthon vagyunk:)

2017.02.25. 21:12:09

@rebel rebel: Szép jó estét! :)

@Holle anyó: Bizony, amelyik valakinek nem jön be, a másik kettőben sem fogja igazán jól érezni magát hosszú távon.

@Din Serpahis: Egen, mindkettő lehangoló :D
Én jól éreztem magam Bécsben, igaz, nekem Budapest is bejön. Viszont nekem pont Zürich és Svájc a nem-annyira-szeretnék-én-ott élni kategória. Úgy látszik, ezek a városok ütik egymást (már nem úgy) ;).

Shaktee 2017.02.25. 21:19:46

@Pink Petsch: Hey :)

X rebel fighter vagyok ;)

Shaktee 2017.02.25. 21:29:32

@muzzie canuck: Well hello Mr Mahavishnu :)

2017.02.25. 21:54:58

@muzzie canuck: Elfáradt a másik nicked? ;)

Shaktee 2017.02.25. 21:58:08

@Pink Petsch:
E
kék ződ volt a szegény django bowie ;)

Djurit akartam, de az foglalt, így a donáld lett a körösztapám.

Mi a pálya arrafele vén európában?

2017.02.25. 22:01:51

@muzzie canuck: Áh, nem sok, Putin kavar, mert ő már csak ilyen csávó, Vitya a seggében van, persze, bokáig. A kontinens nyugati fele meg fáziskésik, szokás szerint.

somlobodog 2017.02.25. 22:10:49

@Dikusz: igen tudom, csak a tulfizetett szót írtam hogy max abban a szférában értelmezhető. Igazából politikai szférát kellett volna írnom:). Na ott nincs bertabla

Dikusz 2017.02.25. 23:30:56

@Zoole[uk]: jöttök Budapestre is? :)

SzZoole 2017.02.26. 00:11:49

@Dikusz: csak át vezetek rajta:)

Dikusz 2017.02.26. 00:58:59

@Zoole[uk]: akkor majd az M4-es (sose tudom melyik út hova visz, de az én, és mások szerencséjére nem tudok vezetni) kivezető szakaszán csápolhatnék, ha megírod mikor jártok arra, vagy lekolbászolhatok Nyíregyházára :)

svajcineger 2017.02.26. 01:15:44

@Zoole[uk]:
Azert en megiscsak megkoszonom! :-) Erdekes volt visdzaolvasni a sajat storymat tobb, mint ot ev utan. Na, meg a kommenteket! Furge diakot kulonosen! :-)

SzZoole 2017.02.26. 11:09:34

@Dikusz: Az M 1-en bemegyek pestre,aztan Erzsebet vagy a Petofi hidon keresztul a varoson,Hosok tere ,Kacso Pongrac uton ki az M 3-ra aztan nyiregyhazaig meg sem allok.
Az M 0-at nem hasznalom,mert 2x annyi Az ut idoben Es tavolsagban is:)

SzZoole 2017.02.26. 11:12:51

@svajcineger: tudtam,hogy megfogod koszoni,ezert irta elore,hogy szivesen:))
Valoban jo vissza olvasni Az evekkel ezelotti posztokat es kommenteket.Erdekes,hogy nem sok regi kommentelo van mar itt vagy idokozben 180 fokot fordultak a regi onmagukhoz kepest:)

Dikusz 2017.02.26. 12:09:39

@svajcineger: afenébe:))), tudtam, hogy nem jót írtam, már csak azt szeretném tudni, miből gondoltam, hogy M4-es lesz:)

Dikusz 2017.02.26. 12:12:08

@Zoole[uk]: kiváló tájékozódási képességemnek köszönhetően állhatnék az M4-en az örökkévalóságig:)

Akkor kénytelen leszek leruccanni Nyíregyházára, ha integetni akarok:)

SzZoole 2017.02.26. 13:04:01

@Dikusz: ezek szerint igen,mert hogy en tuti nem fogok Pesten kocsikazni egy 17-18 oras vezetes utan:)

svajcineger 2017.02.26. 13:08:26

@Dikusz:
Szolnok fele jo lenne az! :)

svajcineger 2017.02.26. 13:09:12

@Zoole[uk]:
Tenyleg nagyon sok normális arc eltűnt, sajnos.

Shaktee 2017.02.26. 13:23:26

@Pink Petsch: Mi vagyunk a haladás bástyája ;)

De itt is hallatszanak a trampli viszhangok :(

SzZoole 2017.02.26. 13:24:32

@svajcineger: a nejem mar ne meri leirni a tapasztalatait/velemenyet az elmult kozel 7 everol,mert jon egy 2 ev tapasztalttal rendelkezo es kioktatja,hogy Az nem ugy van,na ezert tunnek el tobbiek vagy maradnak olvaso uzem modban:)

svajcineger 2017.02.26. 13:58:31

@Zoole[uk]:
Még szerencse, hogy te legalább aktiv vagy! :)

SzZoole 2017.02.26. 14:00:33

@svajcineger: ja,sokak banatara.....:))

Kaland-Játék-Kockázat · http://kjkk.blog.hu 2017.02.27. 10:20:41

Szerintem nem lehet valakinek egyszerre két otthona, mint ahogy két anyanyelve sem.

2017.02.27. 14:38:04

én floridával vagyok így: 7 év után hazaköltöztünk, de azt tekintem otthonomnak. az első naptól kezdve barátságos volt hozzám minden és mindenki, nyugalmat találtam. sőt néha-néha mikor hazalátogattam, rémálmok gyötörtek itthon, hogy mi lesz ha nem engednek vissza.

nyuszigonosz 2017.02.27. 14:42:41

@Kaland-Játék-Kockázat: Saját elmélet, vagy csak neked hangizk jól? :-) Mert nem igaz.

christophe 2017.02.27. 19:01:44

jo poszt,az ido majd meghozza a vàlaszt...

Kaland-Játék-Kockázat · http://kjkk.blog.hu 2017.03.08. 20:20:14

@nyuszigonosz: Tapasztalat, józan paraszti ész...szóval igaz. Akkor egyik otthonod sem lesz az igazi vagy egyik nyelved sem fogod anyanyelvi szinten beszélni.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2017.03.10. 05:00:32

@Pink Petsch: hiába a két (Prágát vagy akár még Krakkót idevéve négy) város közös múltja, teljesen másképp használják és élik meg a lakói.
engem pl született pestiként zavar és taszít a 2000es évek BPje, ellenben Bécs kifejezetten megtetszett. posztíróval ellentétben Svájcban elképzelni sem tudom, hogy éljek, nekem túl kimért és művi, sőt rideg.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása