oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. november 27. 06:49,  Mi a baj a londoni magyarokkal? 253 komment

2016. november 27. 06:49 Határátkelő

Mi a baj a londoni magyarokkal?

A héten Anglia és Spanyolország a két célpontunk, ráadásul rendes keveredésben lesz a kettő, hiszen lesz olyan főhősünk, aki Spanyolországban élő magyarként látogatott Londonba (és szerzett erősen felemás tapasztalatokat), aztán az angliai au pair lét nehézségeiről is lesz szó, végül Madridba látogatunk.

winter_wonderland_foto_geograph_org_uk.jpg(Fotó: geograph.org.uk)

Talán emlékeztek még arra a posztra, melynek főszereplője Banka Roland, vagy ahogy mindenki ismeri, Rolandante volt, aki szamárral járta az El Caminót. Nos, spanyolországi magyarként látogatta meg két, Londonban élő miskolci barátját, és írta meg a Rolandante blogon (meglehetősen vegyes) tapasztalatait.

„Az történt, hogy Galíciában megszállt a honvágy, és ezért elhatároztam, hogy meglátogatom második legnagyobb városunkat, mert még sosem láttam. Bő négy napot kanapészörföltem ott, barátoknál.

Vigyázat, ordas nagy közhely következik: mindennek örültem Londonban, csak épp a magyaroknak nem.

Kivételt képez persze legkedvencebb gimis osztálytársam és barátom, Luca és hitvese, Balázs. Szállás: pipa. Valójában épp Luca hívott meg, és – ezt hasznos lehet megjegyezni – engem nem érdemes hívni sehova, mert én megyek!

Az előbb megint nem mondtam igazat: volt ám több pozitív magyar-kszpírijönsz, (valamint nyilván az aktuális jelenlévők is mindig kivételek), viszont összképileg az általános londonimagyar sztereotípiához sajnos nem tudok sokat hozzátenni, az ugyanis igaz.

Én nem akartam eddig elhinni, de a Londonban tapasztaltak tényleg nem egy barátságos, megbízható, egészséges nemzeti érzelmű, összetartó közösségre utalnak.

Úgy szeretném, ha minden – hozzám hasonlóan – külföldön élő magyar, mielőtt nekiáll a feszültségcsökkentő gyurbánozásnak, tartana kis önvizsgálatot előbb, és föltenné magának a kérdést, hogy gondolatban, szóban, cselekedetben mindent megtesz-e nemzete és szűkebb közösségei jókedvéért, bőségéért, víg esztendejéért. Aztán ha a válasz igen, akkor orcsányolhat tovább. (Amit én is szoktam, de nyugi, nem fogok.)

Szerintem ez gáz.

A városban szórványosan előforduló magyar rendezvények, mondják, úgy néznek ki, mint egy túlárazott csajágómucsacsimborasszói falunap, ahol az egymás honvágyán nyerészkedő prolikavalkád Kis Grófót danolászva teríti asztronómiai áron a túrórudi-embargó előttről beraktározott titkos készletét… De legalább megsúgják, mennyi a bérleti költség!

A héten nyitotta meg kapuit a Hyde Park sarkában a Winter Wonderland nevű téli vidámpark-fesztivál, ahol a németek kolbit meg sert árulnak, az olaszok pizzát, bajuszpödrőt és pomádét, a magyarok meg nyilván lángost és házi rétest. A homesickness meg épp az ilyenek iránt felébredt vágyban szokott manifesztálódni; egyértelműen a magyarok veszik ezeket legjobban – magyaroktól.

Két (nép)visel(e)tes nő álldogál egy kis pult mögött, előttük jó féltenyérnyire nyesett rétesek, szépek, szagosak. Kérdi Luca, van-e mákos. Volt. Felette a tábla: „poppy ceed”. Kórusban súgunk nekik, hogy amúgy szerintünk az poppy seed, s-szel. Hát de ők a nagy tábláról másolták. És tényleg, ott a nagy, színes tábla, ugyanúgy helytelenül. (Vajon hány kézen megy át egy táblaterv, amíg ide kikerül?)

Mondom, tessék, pont van nálam filctoll, írjátok át vele nyugodtan. Azt mondja, ne rugózzunk már ezen, majd később átírják. Nem rugózunk, de mögöttünk két helyi nő épp ezen röhög (ami nem szép tőlük amúgy – a szerk.), csak segíteni szeretnék.

Mennyi lesz?  5£ ! … Lucából felbuggyan egy spontán „mi?!” Ez most az ára vagy a készlet súlya? „Megsúgjam, mennyi a bérleti díj?” - vágja csípőre a kezét a kalocsai Pap Rita (megj.: ez a kézmozdulat a feka csajok nyakforgatós kisanyámozásának pannon változata). „Megsúgjam, mennyi az előállítási költsége? Semennyi.” - fekacsajkodik vissza Luca, és nem vesz rétest.

Őt a pofátlan ár plusz bunkó stílus húzta fel, engem meg ez a kibaszott önérzetesség akasztott meg egy röpke pillanatra. Mert ha például azt válaszolta volna összekacsintva, hogy „a hülye gazdagok úgyis megveszik”, vagy bármi mást, ami nem a támadást észlelő egójából böffen a felszínre, akkor kivívta volna a szimpátiámat, és vettem volna tőle túrós rétest. Mert szeretem.

És nyilvánvalóan nem kell tudnia senkinek, hogyan írják a mákot angolul, KIVÉVE ANNAK, AKI ANGLIÁBAN, TÁBLÁRA KIÍRVA ÁRULJA 5£-ÉRT BAZDMEG! (...)

Végezetül, már megint de-kicsi-a-világ: támasztjuk egy pub előtt a kinti szegélyt (mivel munkaidő után a belvárosi krimók úgy tele vannak, hogy a népek fele az utcára lóg), a mellettünk lévő társaság összesúg, kilép egy nő Luca elé: „Maga csak nem miskolci? A főorvos úr lánya, ugye?” … Hehe, nehéz ügy egy főorvos lányának lenni, lépten-nyomon felismerik az embert, autogram-osztogatás stb., a nyilvánvalóbb tanulság meg az, hogy a világ végére is elmehetünk, úgyis ott lesz valaki/-mi a múltból. Miskolc mindig várni fog, vagy ha elunta a várást, eljön értünk. (...)

Összbenyomásom a kint élésről egy összetett mondatban (mert a helyzet is nyilván összetett): melózni kell, küzdeni és résen lenni, de amúgy megfelelő hozzáállással meg having fun az egész és rengeteget tanul ott az ember; kivándoroltjaink nagyobb része is ezt mondja, úgyhogy tökre lennék én is londoni magyar egy darabig.”

A teljes posztért ide kattints, szerintem érdemes elolvasni.

Búcsú családoktól

Az au pair lét egyik nehézsége a búcsú. Ez elsősorban az első egy-két család esetében igaz, utána megszokja az ember, és képes lesz munkának tekinteni ezt is, még ha nem is könnyű – írja az Életem morzsái blog.

„Már régebben is feltették nekem a kérdést, nehéz-e a gyerekektől búcsút venni, ha otthagyom a családot. Az elején igen, de az idővel az ember egyre „érzéketlenebbé” válik.

Ha picik még a gyerekek, mire felnőnek még lesz x új nannyjük, emlékezni sem fognak arra, aki 4 éves korukban vigyázott rájuk. A szülők meg sokszor úgy állnak az embernek, hogy egy voltál a sok közül. Munka volt, elvégezted, majd jön utánad a következő. Nem személytelen, de ez is munka, amit pénzért csinál az ember. A gyerek az üzlet Angliában.

Kezdőként anno a legelső au pair családomhoz nagyon kötődtem, pedig az anyukával voltak hullámvölgyek az együttélés alatt és hosszú hónapokig terveztem, hogy végre továbbálljak.

Ám mégis bőgve mondtam fel, s igazából nem is tudtam a gyerekek szemébe nézni 2012 év végén. Bűntudatom volt, hogy otthagytam őket, mert akkor még úgy gondoltam, hogy mekkora pótolhatatlan személy vagyok.

Utánam másfél hónapra lett egy spanyol au pairjük, ennyire voltam pótolhatatlan. Bár, mikor visszajártam a gyerekekhez látogatóba, csimpaszkodtak rám. Én tényleg ragaszkodtam hozzájuk, s ezt érezték biztosra veszem! És most 5 évvel később nagyon érdekelni, hogy megismernének-e. Szerintem sajnos már nem.

Most a héten búcsúztam 2 családtól és 4 gyerektől is. Jövő héttől egy új család alkalmazásában leszek már.

Milyen is volt most a búcsú? Nem sírtam, az évekkel keményebb lesz az ember. Az egyik családot már majdnem 3 éves ismertem, s az utóbbi másfél évben szerdánként voltam csak náluk.

Nagyon-nagyon normális család voltak ők, mindig is szerettem hozzájuk járni, a gyerekkel lenni. A közel 3 év alatt egyetlen egy rossz szót sem tudtam mondani a két gyerekre. London legjobbjai, soha nem törtek borsot az orrom alám, sosem játszottak a türelmemmel. És igazából előttem lettek nagyok. A lány jövőre már 14 éves lesz, szemem előtt lett igazi tini belőle. (...)

A másik családnak 1,5 év dolgoztam alkalmazotti szerződéssel és már hosszú hónapok óta mehetnékem volt. A szülők lazák voltak, elég nagy szabadságot kaptam, s nekik tök mindegy hogyan, csak meg legyen csinálva, amit elvártak. Könnyű dolgom volt ezen a téren.

De zavart, hogy iszonyat rendetlenek és az anyukával nem volt megfelelő a kommunikáció. Nem tudtam vele rendesen megbeszélni, hogy mi újság – miben látom a gyerekek fejlődését, mit javasolnék erre és erre a helyzetre megoldásként stb.

Az apuka piszok normális arc volt. Ő hiányozni is fog. Humorérzékkel és közvetlenséggel megáldott férj ő, aki nagyon lazán állt hozzám. Sokszor nevettem a beszólásain. (...)

A gyerekkel nem indult felhőtlenül anno a kapcsolatunk. Főleg a kislány volt egy méregzsák, s néha úgy tűnt utálja a világot, néha meg dedós sírást tolt le. Nehezen, de összerázódtunk. Idén tavasz óta pedig mintha valami varázslat történt volna, pozitív irányba változtak.

Kora nyáron bevezettem a díjazási táblát, s sokat léptek előre. Korábban sok mindenhez közönyösen álltak, a díjazási tábla óta pedig egyszerűen közöltem, ha nem a válasz, vagy nem viselkedsz, behúzom az adott feladatra az x-et. Mert nem teljesítettétek. Na, ez persze nem tetszett nekik.

Így haladtunk előre pár hét alatt, csak felmentem a szobájukba, közöltem, hogy disznóól van, s már külön kérés nélkül azonnal jöttek pakolni. Erős csapattá formálódtunk, plusz a nyáron én igyekeztem számukra élvezhető programokat összerakni. A közös élménynél nincs erősebb kapcsolatépítő dolog.”

A teljes írást most is érdemes elolvasni, méghozzá itt.

Az élet Madridban

A spanyol főváros, általában Spanyolország is persze, sok szempontból is érdekes hely. Elég komoly válság van (hosszú hónapokig volt például átmeneti kormány), hatalmas a munkanélküliség, az emberek ezt mégis mintha lazábban vennék – derül ki a Kultúrtapas írásából.

spanyolorszag_madrid_foto_pixabay_com_mcadrid.jpg(Fotó: pixabay.com/MCadriD)

„Közlekedés

Elsőre is szembeötlő, hogy Madridban nagyok a távolságok, és bár a tömegközlekedés elég jó, nem árt egy autó. Még városon belül is sokat kell utazni, de van 12 metróvonal és remek az úthálózat, sok a földalatti autópálya is. 3 éve vonattal is utaztam Salamancába. Pontos, tiszta, gyors, van USB-töltő minden ülésnél, a pályaudvarok rendezettek, nem látni romos, düledező állomásokat, a táj pedig szép. (...)

Bárok, parkok, hangulat

Nyáron a városban 40 fok van (igaz, ez száraz, nem pedig nedves hőség), ezért csak reggel és késő délutántól lehet bármit csinálni. 6-8 órától kezdenek az emberek élni, megtelnek a bárok és parkok, székeket meg kaját visznek az utcára és egészen éjjel 1-2-ig elbeszélgetnek. Senki sem kezd elüvöltözni az ablakból, hogy kuss legyen, aludni akar. Legfeljebb kizúdít egy lavór vizet.

A nagy melegre amúgy van limonádé, citromos sör, vörösbor, sangría meg sidra (almabor). Hidegen. Egy átlagos bárban a pohár vagy doboz sör 1 euró körül van, és az árban benne van a rágcsálnivaló. Sült krumpli, chips vagy szendvicskék, egyre megy.

A piszkos anyagiak

Az árak változóak, hasonlítanak a magyarokhoz. A választék szerintem bővebb, mint nálunk, a minőség is rendben van, a pénztároson pedig nem érezni az undort, hogy itt kell neki dolgoznia. Örül, hogy van állása, mert a fiatalok több mint 50%-a munkanélküli. A bevallott munkanélküliségi ráta 27% körül mozog.

Nálunk most 3 hónap a munkanélküli státusz, itt viszont akár 2 évig is ellehetsz állástalanként, ha korábbról van elég munkaviszonyod. Igaz, ez baj is, mert az ellátás összege esetenként olyan magas (a korábbi fizetés arányában akár 1000 €/hó), hogy semmi sem motivál a munkakeresésre.

Egészségügy és oktatás

Az egészségügyi ellátás jó, bár a helyiek közül sokan bírálják – olyasmi nem fordulhat elő, hogy nincs meleg étel a kórházban, vagy a családnak kell bevinni a vécépapírt. A hálapénz ismeretlen fogalom, az orvosok és ápolók tisztességesen meg vannak fizetve.

Ha már itt tartunk: a tanárok is. A közoktatás nem rossz. Jellemző, hogy a tehetősebb családok magániskolákba küldik a gyerekeiket, míg az államikba a „maradék” jár, pl. a bevándorlók.

Sokszínűség

Alapvető jellemző, hogy rengeteg a bevándorló, ami senkit sem zavar, mindenki kijön a másikkal. Szintén megfigyelhető viszont, hogy sokan a saját kis közösségükben, szubkultúrájukban élnek, kevésbé keverednek a spanyolokkal.

Korábban sok dél-amerikai élt Madridban (peruiak, ecuadoriak, bolíviaiak), de ahogy csökkent a munkalehetőség, lassan elszállingóztak – ehhez persze nagy lökést adott a spanyol államtól kapott anyagi támogatás is. Egyébként sok spanyol is elhagyja a hazáját – főleg Angliában és Németországban keresnek megélhetést.

Távlatok és tanulságok

Ahhoz képest, ami 20, vagy akár csak 3 éve volt – az idei alkalom előtt akkor jártam kinn legutóbb – a visszaesés még számomra is jól látható. De valahogy nem érezni azt, hogy a Spanyolország a semmibe tartana. (...)

Nem Spanyolország a lehetséges világok legjobbika, de mindenképp nyitottabb, vidámabb hely – és ha csak egyvalamit, legalább ezt érdemes tőlük megtanulni.”

Az eredeti és bővebb íráshoz ide kattintva juthattok el.

HÍRMONDÓ

Orbán: A fiatalokat nem lehet visszatartani, és nem is kell

A magyar miniszterelnök szerint ő soha nem tekintett mércének az uniós béreket, mert azok „nagyon keveset mondanak”. „Én 1989-ben, 26 évesen, nevetséges ösztöndíjért egy gyerekkel a mózeskosárban vágtam bele az angliai tanulásba és munkába” – emlékezett vissza Orbán Viktor.

"A padlón voltam"

„Imádom ezt a folyamatos változást, a felfedezést. Az ember világnézete és értékrendje pillanatok alatt megváltozik, amint utazni kezd, és befogadóvá válik másokkal szemben."

Történelmi csúcson a londoni ingatlanárak

Londonban a bruttó átlagfizetés immár több mint 14-szeresét kell kifizetni egy átlagos lakásért. Ami azért elég húzós, nem?

Az Európai Unió nem blöfföl

A máltai miniszterelnök szerint az Európai Unió „nem blöfföl”, amikor az Európai Unión belüli szabad mozgás alapelvének elfogadásához köti Nagy-Britannia hozzáférését az unió egységes belső piacához.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Spanyolország Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1311999772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Buchhalter 2016.11.27. 08:59:06

Az angliai poszthoz: élősködők mindig is voltak és lesznek.5 Ł egy darab sütiért nálam is kiverte volna a biztosítékot.

Rolandante 2016.11.27. 09:23:24

@Buchhalter: az sem szép dolog, de elsősorban nem az húzott fel minket.

LyukasBogrács 2016.11.27. 09:32:59

"Összbenyomásom a kint élésről..."

Neked tenyleg jobban megy az angol, mint a magyar.

2016.11.27. 09:36:52

Nem londoni magyar sajátosság, általános. Én azon röhögtem bőszen, hogy Stuttgartban a markthalleban a magyar standon 5 euróért vesztegették azt a kisebbfajta Pick-szalámit (350 vagy 400 grammos?) A közelben levő (és viszonylag drágának számító) Reweben meg 3,70 volt ugyanaz :DDD
És igen, megfigyeléseim szerint elsősorban a magyarokra jellemző, hogy át akarják kúrni ezzel a felülárazással a jónépet. Megfordultam, orosztól kezdve, lengyelen és törökön át indonéz boltokban. Volt sok olyan termék, amelyek az üzletláncokban is kapható volt, pofátlan felülárazás nélkül.

2016.11.27. 09:49:15

@Rolandante: Hát izé, egy lángosért is simán elkérnek 4-5 eurót az ilyen sátoros ünnepeken meg vásárokon, ami a kisebbik baj lenne, ha ... Ha már ránézésre is nem lenne szar az a lángos. Persze, a német atyafiak nem tudják, milyennek kellene lennie, és ahelyett, hogy 2,50-ért vennének egy jó kis currywurstot vagy valami hasonlót, "lángost" is vesznek, így megélnek valahogy.

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2016.11.27. 10:05:03

5 font az egy standard street food ár. Pl az egy fontos sört is öt fontért isszuk meg a pubokban. Boltban 1, kocsmában 5 kész.

Másoknak az árképzési politikáján hülyeség háborogni. Annyi oszt annyi.

Dikusz 2016.11.27. 10:05:43

@Pink Petsch: ha megengeded - úgy emlékszem, írtam már, hogy itthon élek - megírnám nektek mennyibe kerülnek az itt példaként említett Pick-szalámi árak. Délután készülök kikapcsolódásként meglátogatni a budapesti Vörösmarty tér - Bazilika téri adventi vásárt. Hadd jegyezzem meg (nem elfogultságból), hogy a budapesti adventi forgatag - szerintem - kenterbe veri a bécsit.
Előttem nem kérdéses az ár"színvonal", az általad említett cca 5 eurós ár jóval kevesebb, mint az itteni ár. A Bazilikához közel dolgoztam sokáig, egy hivatalban. Pár évvel ezelőtt (kb 6 éve) egyik kollégám ebédre vett sültkolbászt, egy Bazilika előtti sátorban. A 15-20 dkg súlyú kolbászért 2000 Ft-ot fizetett.

2016.11.27. 10:19:26

@Dikusz: Tudom, hogy otthon drágább. De érted, itt meg nem, itt 3,70 körül van a Rewetől a Kauflandig a láncokban. Erre odaáll a standjával, és árulja 5-ért ... Ez ultragáz.
Ja, voltam a Vörösmartyn, múlt héten. Attól, hogy felállítottak egy emelvényt, ami eddig nem volt ......háááát nem is tudom. A többi dettó ugyanaz. De ízlések, oké, legyen. Viszont az árak! Te atyaúristen! Mna, azok is verik a bécsit! 3 euró 3 deci forralt bor??? Most komolyan, viccelsz? 7 euró egy kiflibe töltött kolbász??? Az egytálételek 9 eurónál kezdődnek???? Baszod, Svájcba tévedtem???

puhacica 2016.11.27. 10:24:54

elnezest, hogy beleszolok, de szerintem emberunk nem az £5-on akadt ki, hanem a "vendeglatas" szinvonalan. en is otthagytam volna oket, es nem a retes ara miatt.

egyszer ettunk langost Camdenben. kerdeztuk az eladot, hogy milyen langos van. mondta, hogy kerek, lyukas, lapos es elbaszott. kertunk ket elbaszottat. nem csalodtunk, tokeletesen el volt baszva mindketto. oda se megyunk tobbet.

2016.11.27. 10:29:09

@puhacica: Tudom, de azért az ára is pofátlan. Egy rétes 3 falat, oké, ha madár vagy, akkor 5 ... szóval, na. A viselkedés meg csak a ráadás, hogy el ne feledd véletlenül, a "magyaros vendégszeretetet" :DDD
Hm, nem tudom, mi bajod volt a lángosossal? Elbaszottat kértél, elbaszottat kaptál. Vagy azt hitted, csak viccelt? :DDDD

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.11.27. 10:34:42

Na szóval...
Voltam magyar rendezvényen. Néptáncos, kézműves tipikus magyar szervezésű összejövetelen. Nagyon jól éreztük magunkat. Helyben, bográcsban főtt igen nagy adag székelykáposztát 5 fontért adták és tényleg kifogástalan volt.

Voltunk magyar református egyház által szervezett ebéden ott fejenként 10 fontért mérték a háromfogásos ételt. A gulyás jó volt a többi felejthető de jól éreztük magunkat.

Voltunk magyar mikulásünnepségen Watfordban. Teljesen jó szervezés volt bár a mákosbejgli ára ott is el volt szállva.

Voltunk utcai ételfesztiválon az Alexandra Palace-nál. Az egyik kifőzdében magyarok árultak. Igen vidám társaság, mikor meghallották hogy magyarul beszélünk extra adagot adtak.

Nem tudom milyenek a bérleti költségek egy rendezvényen csak azt tudom hogy a Hemel Hemstead-i gőzgépfesztiválon és a Newbury Retrófesztiválon igen baráti árak vannak öt fontból egy átlagos egytálételt már meg lehet venni.
Ehhez képest az 5 fontos rétes valóban brutál drágának tűnik. a körítés pedig olyan tipikus magyaros.

A legdrágább árakat én eddig a farmer piacokon láttam. Ott, bár a minőség jóval magasabb mint máshol de a 3-4szeres árat nem indokolja.

puhacica 2016.11.27. 10:36:23

@Pink Petsch: szerintem ez kb egyaltalan nem draga Londonhoz kepest. egy cupcake 3.25, egy mini cheesecake 3.75, a retes meg "egzotikum", raadasul a Winter Wonderlandben, szoval ez meg belefer.
a viselkedes... erre mondom en azt, hogy elszokik a puruttyasagtol az ember. :D
es igen, azt hittuk, viccel a fiatalember, el is nevetgeltunk kedelyesen. egeszen az elso falatig. :D

DieNanny CH 2016.11.27. 10:43:43

@Pink Petsch:

Hát, hogy csak a magyar csinál ilyet... A túró az itteni albán boltban 300 gr 7 frank. Kb 2000 Ft.

2016.11.27. 10:45:19

@puhacica: Oké, ha te mondod, legyen. Igaz, én egy cupcakekért sem fizetnék 3,25-öt, sem fontban, sem euróban. Faék egyszerűségű süti, amit még én is összehozok gond nélkül, pedig nem vagyok egy cukrász típus.
Mna, találkozol egy ritkasággal, az őszinte árussal, és így hálálod meg???? :DDDD

Rolandante 2016.11.27. 10:46:44

@Saman: akkor még egyszer: nem az ár volt a fő gond. hanem a stílus és az önérzetesség. a besértődött ego. vettünk volna rétest, ha nem így reagál.

LondonFashion 2016.11.27. 10:46:53

@Pink Petsch: @puhacica:
Nem voltam az utobbi ket evben a winter wonderlanden, ugyhogy nem tudom osszehasonlitanina tobbi stand araival, de a varosban is van egy csomo olyan cukraszda, ahol £4-4.50 egy szelet sutemeny. Szoval a vasarban az £5 retes ez alapjan nem kiugroan draga, de lehet hogy ha csak £4-ert arultak volna, tobb fogyna, ergo nagyobb bevetel?
A helyesirasi hibakert meg olni tudnek... foleg ilyen nyilvanos helyen ciki...

Rolandante 2016.11.27. 10:48:22

@LyukasBogrács: Köszönöm a lényeglátást. Kiváló komment. (+ironikusan mosolygó szmájli)

DieNanny CH 2016.11.27. 10:49:50

@LondonFashion:

Én egy bécsi vásáron láttam kiírva: "Klobassze"
Odamegyek az árushoz - nem magyar volt -, mondom, azt máshogy írják. Erre ő, szinte elhajt: Nem, ezt pontosan így írják.
Kicsit lefagytam... Aztán elgondolkodtam: határainkon kívül a kolbászt esetleg tényleg így írják?

2016.11.27. 10:52:43

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Jaj te, én "normális" országra gondoltam, nem Svájcra, ahol a levegővétel is aranyárban van :DDD Viszont komolyabban, albán boltba itt még nem futottam bele, viszont rengeteg törökbe. és ugye, ők is odavannak a különböző hazai sajtokért és túróféleségekért, amelyekből a legnépszerűbbeket kapni nagyobb láncokban, egyforma árban.
Egyszóval, erre gondoltam, átkúrás címszó alatt. Ha a svájci láncokban olcsóbb a túró, mint az albán boltokban, akkor valóban, az albánok is pofátlan simlisek.

puhacica 2016.11.27. 10:59:28

@Pink Petsch: en se fizetek erte... :D
ja, az oszinte arus. orom az ilyen. :D

@LondonFashion: mi meg sosem voltunk, talan iden.

DieNanny CH 2016.11.27. 11:08:02

@Pink Petsch:

A svájci láncokban nincsen túró.
:-D
(Mármint az a rögös, ami Topfen/Quark néven fut Ném.o, vagy Auszt.-ban.)

Hari Seldon 2 2016.11.27. 11:17:10

Én egyébként nem értem ezt a "törzsi gyűlés" dolgot. (magyar nap, lengyel nap, román nap, spanyol nap)
Most két lehetőség van, 1. valaki egy olyan "honvágyódós" típus, attól csak rosszabbul érzi magát, 2. aki meg nem, azt hidegen hagyja.

2016.11.27. 11:17:31

@LondonFashion: Na jó, de milyen süti? Egy cupcake vagy cheescake vagy muffin, szóval ilyen egyszerűb, kevert tészták tea mellé, vagy tényleg, valamilyen komolyabban vehető süti-féleség? Csak kíváncsiság.

2016.11.27. 11:18:51

@puhacica: Ládd, nem hiszel az embereknek, így jársz :DDD

nyuszigonosz 2016.11.27. 11:20:33

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Nem nézted el, Ausztriában van Klobasse. A másnéven: Haße nevü kolbász. Egy kihalóban lévö Monarchia-Relikt. :-) A magyar kolbászból és a cseh klobása - ból jött létre az osztrák Klobasse elnevezés. Manapság szinte csak vásárokon található, vásárolható és ehetö.

SzZoole 2016.11.27. 11:27:17

Tegnap volt 7 eve,hogy Brit foldre leptem,egyetlenegy magyar rendezvenyen sem voltam,kiveve a HA.- s talakozokat es nem is vagyok,söt kerulom/keruljuk oket nagyivben.
A Hyde Parkban is voltunk a Winter Wonderland-ban,a retes/kurtoskalacs/forraltboros satrat messzire elkerultuk.
Camdem-ben is belefutottunk a langososba,oda se soha tobbet.
Nem az arak miatt,mert masra sokkal tobbet ki fizetunk,hanem a viselkedesuk miatt:(
Tegnap itt Hemelben fel mentunk a belvarosba.
German sausage-nel kb 25-30 centis kiflibe ugyanakkora 3-4 fele izu kolbaszokat lehetett valasztani,plusz sult hagyma,mindez £4-ert.
Az angliai magyarok resze,szerencsere kis resze,egy nagy csalodas:(

2016.11.27. 11:29:22

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Hm.,hát a topfen és quark nem egészen a mi leveles túrónk. Mindkettő krémes, a topfen enyhébben (ez mondjuk jó gombócnak), a quark jobban (ez meg olyasmiknek, amihez amúgy is elkevered a leveles túrót tejföllel vagy mással).
Ami a legjobban hajaz a mi leveles túrónkra az a Körniger frischkäse. Nem tudom, melyik nyelvterületén élsz, de ha a németen, közel a határhoz, akkor esélyes lehet, hogy ilyet találsz a nagy láncoknál. Ha nem, akkor pech, és az albánok pofátlanul visszaélnek a monopol-helyzetükkel ;)

DieNanny CH 2016.11.27. 11:33:00

@Pink Petsch:

Ausztriában a Bauer(n)topfen (már régen láttam) az, ami pontosan a magyar túróra hajaz. Sparban láttam.

Hm, frischkäse? Van itt néhány fajta, majd lemeózom őket.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.11.27. 11:38:33

Szerintem ez a szamaras ember a fillérbaszó magyar prototípusa. A hozzá hasonlók miatt képtelenség megrendezni egy magyar rendezvényt rentábilisan. Persze utána meg kritizál, hogy miért kisgrofó van nem jó a helyesírás meg ilyenek. Fogalmam sincs, hogy 5 font egy rétesért sok vagy kevés de tuti nem kötelező megvenni.

2016.11.27. 11:39:31

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: @nyuszigonosz: Ezzel a kolbászfélével anno, még a bécsi időszakm alatt én is megjártam-féle. ;))) Ugyancsak valami kirákodóvásáron láttam kiírva a klobasset, és annyira furán hangzott nekem, hogy megkérdeztem az ársutól, "ezmiez". Nagyon lelkesen magyarázott (aminek a 3/4-e az akkori szókincsembe nem fért bele ;)), amikor egyszer csak ilyet szólt "burenwurst". Ó, aranyapám, gondoltam, hát miért nem ezzel kezdted?, mert így ismerem :DDD

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.11.27. 11:46:30

@Zoole[uk]: Azt a kolbászost mondod ahol középen láncon lóg a sütő? Tavaly vettünk ott kolbászt, az Ildi azt mondta soha olyan finomat nem evett. Az tényleg jó.

2016.11.27. 11:46:41

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Ja, akkor bocs, az osztrák túrók egy leheletnyit eltérnek a némettől ... szeretik hangúlyozni a különbözőségüket ;))))
Csekkold, de így keresd, hogy Körniger frischkäse, mert tényleg rohadt sok frisckäse van.

Herr Géza 2016.11.27. 12:06:13

@Saman: Maestro, az hogy a vendéglátóipari helyen nem bolti áron kapsz egy sört/kaját/akármit, az teljesen rendben van. Viszont amit Pinki írt, az teljesen más tészta: egy vásárcsarnokban lévő magyar "boltban" árulja a magyar azt a téliszalámit 5 euróért, ami a szűk környéken x másik helyen megvehető olcsóbban. Nem a hülye turistáknak, hanem a németeknek, akik a) a téliszalámiért (sem) fossák össze a lábuk szárát, b) amilyen skótok, pontosan tudják, hogy a sarkon olcsóbban megkapják.
De ez még hagyján, a múltkor én is egy ilyen magyar vásárocskán petéztem le, amikor a németül zimmer feri szinten beszélő (?) vásározó asszondja a kisüveges Erős Pistára, hogy 5 euró. Amit mellesleg szintén forgalmaz több lánc is errefelé 1,99-ért...

Herr Géza 2016.11.27. 12:09:07

@flash.gordon: Savanykás és darabos, morzsalékos

P.Elliot 2016.11.27. 12:11:20

A kozeli magyar klub itteni evi megrendezett fesztivaljan ugyanez a helyzet. Sajnos nem tudok visszaemlekezni hogy mennyi volt a langos meg a palacsinta mert nem jarok oda bar mondtak, de elkepesztoen magas, nagyon kozepes minosegu es kicsike, a beiglit meg most utoljara mikor athozta az amerikai szomszedom aki tudja mi a beigli hiszen evente ketszer utaznak a budapesti furdokbe, azt tudakolni hogy ez valoban beigli? Mert neki valahogy nem annak tunik aminek eladtak. .
Nem volt az. Uzleti, fagyasztott vajastesztara kent toltelek, kicsit meg is egve, igy volt olcso es gyors kesziteni es igy adtak el beiglikent, lenyeg az volt hogy beszedjek a penzt rajta.
Az egeszben az haboritott fel hogy miert vagjak at a jonepet?
Sokat kernek ete? Kerjenek, ok diktaljak az arat, aki nem akarja, nem veszi meg de a minoseget lesznek szivesek tartani.
Egyebkent ebben a londoni dologban semmi ujsag nincs, itt minden nep fesztivaljan nagyon magasak az arak, ha kimondod azt a szot hogy fesztival akkor szamolhatsz ezzel.
En a gorogre haragszok leginkabb, valaha emlekszem hogy micsoda oriasi, izes, igazi hazi keszitesu gyrokat adtak, doltek az emberek, igazi csemege volt, tele izes hussal a szosz ra egy igazi gasztronomiai csoda volt.
Manapsag egy kis gumiszeruen rugodzo gyro kenyerkeben nehany kis husdarab lapul ami izetlen, ra van szorva nemi kis salata meg a szosz ami borzasztoan izetlen, ket eve meg egyszeruen helyettesitettek valami kaposzta salatara es kesz.
Az egesznek a teteje az hogy mar evek ota belepo dijat szednek, utoljara 2 dollar szemelyenkent csak azert hogy odajuss az ennivalos satorhoz, na ez az amit eddig egyetlen nep sem tett meg hogy belepot kerjen a semmiert, illetve azert hogy ott ehess, ez egy kozeli gorog templom szervezese.

SzZoole 2016.11.27. 12:16:55

@diggerdriver: pontosan:)))
Van St Albans-ban egy street food-os srac,aki egy fokkal jobbat csinal,de az is csak a sult hagyma miatt finomabb:)

Csodabogár 2016.11.27. 12:18:14

@Pink Petsch: Zürichben volt régen egy üzlet a belvárosban, ahol igazi, mint a magyar vagy osztrák, túrót lehetett kapni, kb. argentni bélszin árban. Ne rohanjon oda senki, az üzlet már rég megszünt. Valódi svájci volt, sajtokat árult főleg.

SzZoole 2016.11.27. 12:21:31

@Herr Géza: Gejzam,bekeszitetted mar a inni/ragcsalni valot?
Nem sokara kezdodik az ev futama:))
Remelem a Red Bull-os fiuk lenyomjak a kis kajlafulut

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2016.11.27. 12:24:29

Most mondhatnám azt, hogy "na ezért nem járok magyar rendezvényekre Angliában", de hazudnék, valójában azért nem járok, mert a közelben nincs.

De az igaz, hogy nem is hiányzik.

2016.11.27. 12:25:27

Uramatyam az elso az egy igazi aranybanya lehet valami antropologushallgatonak, ha epp valaki a magyarokat kutatna. :D

Homesickness kszpirijonszom van, nagyon hianyzik az orszagom, kiveve a kisgrofot meg a prolikat, meg Pest megyet meg a suzukisokat, azok nem, naminndegy, egyunk kalacsot! Ja, az otezer forint lesz, mert berleti koltseg van, nekunk azt ki kell termelni, sajnos annyira szar amit arulunk, hogy nem bizunk abban, hogy jonni fog tobb vasarlo, ugyhogy azon a keves balekon kell kitermelni, akik jonnek, hat tetszik tudni, hogy megy ez keremszepen. Hogymicsodacколько???!!! Dehiszen ennek eloallitasi koltsege sincs, ez egy ilyen levegobol keszult kalacs, nem? Hu de ciki, hogy engem is egy ilyen baleknak neztel, de en okosabb vagyok am, nem kapok peldaul valami diszkauntot, hogy kijavitom a helyesirast, pedig meg filctollam is van, tessek, javitsad csak ki szepen most itt elottem, kulonben nem jovunk tobbet. Mostmar csakazert is igy hagyom b*zmeg, ez direkt, sot, miattad helytelen, de amugy kosz, hogy szoltal, most ot helyett majd tiz lesz a balekoknak, mert emiatt majd most meg kevesbben fognak jonni, es hat ki kell termelni a berleti koltseget, az a minimum.

Jezusmaria. :D

Pernilla 2016.11.27. 12:32:46

@Pink Petsch: @DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Na, ha szabad belekotty, szerintem a Körniger Frischkäse maximum állagban hasonlóbb a magyar túróhoz, ízben nagyon nem. A legtöbb elég sós, nekem sajnos már sikerült abból olyan édességet kreálnom, hogy kifordult a számból... Sóshoz viszont jó. de szerintem azért vizesebb, mint a magyar túró.

Ami tényleg jobban hasonlít a magyar túróra, azt Bröseltopfenként vagy Altwiener Speisetopfenként árulják itt Ausztriában, de az a gyanúm, hogy Nanny ezt hiába keresi Svejcban.

SzZoole 2016.11.27. 12:34:40

A felesegem most keszit tiramisut,aki erre jar,az a vendegem,ingyen!!!:)))

Taxomükke (UK) 2016.11.27. 12:39:35

@mojyo: Te vagy a legjobb! :)))))))))))))))))))

Taxomükke (UK) 2016.11.27. 12:40:08

@Zoole[uk]: Na, te aztan nem vagy az a kockazatkedvelo tipus...
:)))))))))))))

SzZoole 2016.11.27. 12:42:16

@Taxomükke (UK): most millér mondatc ilet?:)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.11.27. 13:15:21

Londoniak, láttátok mostanában a Wembley stadion esti díszkivilágítását?
Valami fantasztikus látvány.

DieNanny CH 2016.11.27. 13:29:26

@diggerdriver:

Fényképezd le és tedd fel!
:-)

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.11.27. 13:45:00

@Herr Géza: Nem tudom az mennyire magyar. Mert itt a bécsi boltokban láttam hasonlót nagyi túrója néven. Ez az elnevezés meg inkább vi tradicionálisat takar sem mint külföldről átvetett.

DieNanny CH 2016.11.27. 13:48:48

@flash.gordon:

Persze, a magyar sem emiatt magyar.
Én egyes egyedül az állaga miatt értettem, hogy magyar.
Itt nálam kb olyan állagúak vannak, mint a tejföl, bár egy picit rögösebb, de kb ilyen folyékony.
Szóval, nem a magyarsága miatt hiányolom a túrót. Ez csak egy jellemző volt.

Csodabogár 2016.11.27. 13:58:40

Jók voltak a mai szemelvények. Kiváncsi lennék a baby sitter leányzó milyen anyanyelvű. Bár jól ír, nem hinném, hogy eredeti magyar.

2016.11.27. 14:14:39

@Csodabogár: Úúúú, az kemény ... nem szándékoztam rohanni, ám :DDD

@Pernilla: Perszehogy szabad ;))) Igen, ezt elfelejtettem említeni: van sós változata is (mint a vajaknak), szóval, figyelni kell a vásárláskor, mert általában nem nagybetűkkel szerepel a csomagoláson. Mna, és igen, nem teljesen olyan ízben, mint a magyar leveles túró, de az állaga kb. stimmt, így amihez gurulós túró kell, nem krém, azokhoz a kajákhoz jó.

2016.11.27. 14:17:05

@Herr Géza: Optimista volt a tag azzal az Erős Pistával. Egyáltalán, hogy azt a szart árulta, és depláne hogy annyiért ... de legeslegfőképpen, hogy ezt Svábiában adta elő :DDD

2016.11.27. 14:23:12

@P.Elliot: Áháhháhááá... rég nem voltál te otthon fesztiválon (már nem a Szigeten ;) ). 2 dollár azt mondod? Fasorban nincsenek a lehúzós magyar fesztiválszervezőkhöz képest, legyen bor, pálinka, sör vagy valamilyen kajafesztivál, minimum 1500 forint csak a belépő. Csak hogy bemehess ... és még mindig találnak madarakat rá. Komolyan, nem értem, hogy mi az élvezet abban, hogy egy picsányi helyen, mint a Várudvar heringezik a jónép a fabódék között, kurvadrágáért, két Toi Toi budival?

P.Elliot 2016.11.27. 14:33:46

@Pink Petsch: De itt az effele plane karacsonyi fesztivalok ingyenesek, a gorognel is azok voltak amig ra nem jottek hogy dolnek az emberek a kajajukra erre megfizzettetik hogy belepj oda es a minoseget is lerontjak.
Az aremelest megerti szerintem mindenki, ez van, minden dragul de hagyjak mar a minoseget olyannak amilyennek lennie kell, ne nyuljanak hozza mert megszoknek a vasarlok.

Dikusz 2016.11.27. 14:53:38

@Zoole[uk]: kérlekszépen: Kis Grófo magyar roma pop énekes. Nem tudod mi a jó zene (mulatós), amíg egy számát nem hallgattad meg (viccvót:))
Valamelyik sportcsapatunkról (lehet találgatni melyik) kereng egy videó, ahol az öltözőben éneklik a sportolók a "mert a nézését, meg a járását" című számát.
Legnépszerűbb számai közé tartozik: a "No roxa áj" , és a "Bulibáró" codállatias:)

2016.11.27. 14:55:17

@P.Elliot: Hát, tudod, valszeg így gyűjtöttek pénzt az anyaországnak, hogy visszafizethesse a németeknek azt a rohadt sok adósságot :DDD
Mellesleg, ha látod értelmét, jelezd a szervezőnek, hogy ez így nagyon nem oké. Ha meg nem látod, akkor hagyd a francba, és kerüld el őket. Van gyrosos a környékeden? Mert akkor megoldva a görög kaja utáni vágy ;)))

Pernilla 2016.11.27. 14:58:36

@Pink Petsch: lehet, hogy odaát más, de itt mindegyik "natur"-nak nevezett sós ízű, nincs külön ráírva. Aztán már később mindig összehasonlítottam az egyes márkáknál, hogy melyikben a legkevesebb a sótartalom, hogy ne menjen félre a dolog :)) de amúgy is inkább csak sós dolgokhoz használom.

2016.11.27. 15:11:58

@Pernilla: Na ja, az a "leheletnyi" különbség ;)))

SzZoole 2016.11.27. 15:12:21

@Dikusz: Roma mulatos,aha,na ezert be nem inditom a youtube-ot,valahogy nem tudom erekelni az ilyet:(

2016.11.27. 17:23:24

@Zoole[uk]: Há' rásszistá vagy, tezsvírem? :DDD

Dikusz 2016.11.27. 17:56:51

@Zoole[uk]: @Pink Petsch: addig, amíg meg nem hallgatjátok a: "nézését meg a járását, csípőjének a ringását, száz aranyért nem adnááááááám......" nem tudjátok mit hagytatok ki:D

Érdemes megnézni hogy ünnepelt a fociválogatott a Magyarország-Norvégia pótselejtező után az öltözőben:)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.11.27. 17:58:43

@Dikusz: Egyébként az a szám amit írtál és amivel befutott az egy plágium. Már kúrva régen létezett.

Herr Géza 2016.11.27. 18:02:36

@flash.gordon: Ja, én sem úgy gondoltam, hogy magyar speciálitás lenne, pláne, hogy az orosz, lengyel, osztrák Tropfen, sőt a török túró (az általam ismertek közül) is ugyanilyen, vagy legalábbis lényegesen közelebb van az általunk ismerthez.
A németeknél viszont a krémes, se nem édes, se nem savanykás a standard kivitel, van ugyan a Körniger Frischkäse, amit Pinki is említett, azonban az is csak közelíti állagában a "magyart", de még mindig jóval krémesebb és nincs az a pikáns savanykás íze, valamint kevésbbé zsíros...

Herr Géza 2016.11.27. 18:06:38

@Herr Géza: Topfen az naná, csak a helyesírásellenőrző beleugatott... :)))

2016.11.27. 18:09:47

@Zoole[uk]: Há'merhogy nem csipázod őket, tezsvír :PPP
Te, azok, milyen emojik? Úgy néznek ki, mint egy bevásárlókocsi egy körben.

@Dikusz: Ne akarj megölni, könyörgöm :DDD Meghallgatnék egy ilyet önszántamból, utána végig kellene hallgatnom a teljes Burzum és Mayhem diszkográfiát, hogy újra embernek érezzem magam :DDD

2016.11.27. 18:20:22

@Herr Géza: Kivéve, ha a sóst veszed, mert akkor a Körnigernek is van íze ;))) Egyébként tényleg, a sima, "natúr", kb. némi túróízzel bír, de semmi jellegzetes. Ezért is jó alap szinte bármihez, és ezért is csodálkoztam először, hogy Pernilla azt írta, hogy ő befürdött vele, mert sós volt. Aztán eszembe juttot, hogy ad1. Drezdában láttam az Aldiban sóst is, ad2, a sógoroknál él, ott meg minden egy picit más....

SzZoole 2016.11.27. 18:22:28

@Dikusz: no way!!!!!!
Nincs az az isten

macamuca [IHUN] 2016.11.27. 18:24:37

@flash.gordon:
Fillérbaszó, ja...
Te meg a szövegNEMértés tipikus képviselője vagy (jónéhány kommentelővel együtt): leírta ugyan a posztban is, plusz kommentben is, hogy nem az ár volt lényeg, hanem a puruttya/tapló/bunkó viselkedés, reakció, de ezt "nagyvonalúan" figyelmen kívül hagyod/hagyják sokan....
Ez is tipikus magyarosch izé?...

SzZoole 2016.11.27. 18:26:37

@Pink Petsch: kancsintos:))

Ismerek egy jopar romat,tudnek sztorizni:)))
Azt az ostoba Gyoziket is ismerem meg a libaszemu Bodi Gusztit is,de elvagyok a zenejuk nelkul nagyon jol:)))

2016.11.27. 18:34:51

@macamuca [IHUN]: Mnaaa, akkor én ezt most nagyhirtelen felkaptam magamra, mint gúnyát ;))) Ugyanis az áron én is kiakadtam. Bár utólag mondták ketten is, hogy nem is annyira elszállt, és lehet csak én vagyok elkényesztetve a moderáltabb német árakkal, de azért még simán elkattogok ezen az árképzésen, mert szerintem 5 fontot (1800 forintot) nem ér akkor sem, ha ehető arannyal van megszórva az a 3 falatnyi rétes.
Én a stíluson csak azért nem akadtam ki, mert edzve vagyok azzal, hogy havonta némi időt egyelőre még otthon is eltöltök. Van alkalmam tapasztalni. :DDD

2016.11.27. 18:36:22

@Zoole[uk]: Oké, jó tudni, kösz :)

Khm, földik vagy mi? :PPP

SzZoole 2016.11.27. 18:41:04

@Pink Petsch: Gyozike nogradi.
Guszti megy nagyecsedi,kozel Nagykarolyhoz es Szatmarnemetihez:)))

lüke 2016.11.27. 18:42:41

Okoskodás tömve hejjjesssírási hibával!
Túró( okosoknak)
Rp,
2- 4 l házi tejet
altasd pár napig
ha megaludt, gyújts alá!
villany tűzhelyen 2- 3- s fokozatban cca 40 percre
ekkor látod,hogy. darabos- e már a túró!
Szűrd le:
szitába v.szűrőbe tégy egy( lazább szövésű ) konyharuhát
a savót kiöntheted,megihatod a disznónak adhatod.....
Kész a túró ( a ráfordított munkaidő max 15 perc)

blackhairlady 2016.11.27. 18:44:41

@Határátkelő : OFF:

Olvasgattam vissza Rita es Ellot posztjait, es eszembe jutott egy otlet.
Milenne, ha a professzionalis cukraszaink (Lunacica, Rita, Sellolany,Kisrumpf es biztos vannak meg akiknek a neve nem jut eszembe) megosztanak velunk egy kedves karacsonyi sutireceptjuket, az apro trukkokkel megspekelve, ezeket egy posztban kozzetenned, majd a nem profik de annal lelkesebb sutogetok is bekuldenenek neked egy kedvenc sutemeny recijuket,akar a tradicionalis karacsonyi sutijet annak az orszagnak ahol elnek, ez lehetne egy masik nap posztja.
Majd Karacsony utan pedig johet egy utankovetos poszt, akik megsutottek valamelyiket, lefenykepeznek es elkuldenek neked, az eredeti cukrasz nevenek megjelolesevel. O pedig jol megdicserne az elkovetot, megha nem is ugy kene kineznie a kesztermeknek :)

histar007 2016.11.27. 18:59:30

Érdeke tanulság, hogy ott is keményen kell dolgozni és akkor működik.

sírjatok 2016.11.27. 18:59:38

@Rolandante: "nem az ár volt a fő gond. hanem a stílus és az önérzetesség. a besértődött ego. vettünk volna rétest, ha nem így reagál"

jah, a besértődés. ez egy tipikus magyar szokás, amit csak a hülye magyarok csinálnak, és annyira gáz, szóval jól besértődtél te is és dafke nem vettél lófaszt se

ok értem...

2016.11.27. 19:03:44

@Zoole[uk]: Oszt mégis te ismered őket, szégyenszemre ... :PPPP

2016.11.27. 19:09:31

@lüke: Ha a kereskedelemben kapható, maximum 3,8%-os tej jó erre, akkor te vagy az Isten! :PPP (Nem jó, az max. arra jó, hogy habot készíts a cappucinohoz. Persze, azt is ki lehet csöpögtetni, de amit kapsz ... háááát jobb, ha megveszed a Körnigert).

DieNanny CH 2016.11.27. 19:11:50

@Zoole[uk]:

Ennek hallgasd meg csak az első 3 percét. Lehidalsz a röhögéstől:
www.facebook.com/maria.raczne.5/posts/646603225519956

(Remélem, nem fb-tagok is látják.)

SzZoole 2016.11.27. 19:17:20

@Pink Petsch: "mégis te ismered őket, szégyenszemre "

Öket is,meg meg sok mindenki mast is.....:)))

2016.11.27. 19:19:16

@blackhairlady: Persze, mert mindig a cukrászok villognak az ilyen habbal, olyan grillázzsal, amolyan flambírozott gránátalmával!!! Hát igazságos ez, he???? Nekem meg már itt fő 1,5 órája a világklasszis chilim, és a kutya le sem ... nincs igazság a Földön!!! :DDDD
-Az ég szerelmére, valaki komolyan ne vegye, mert látom, címlapos lett-
Az ötlet egyébként jó, adom! Azaz támogatom.
HÁ aktivizálhatod magad! :))))

2016.11.27. 19:20:00

@Zoole[uk]: Ugyancsak szégyenszemre? ;)))

SzZoole 2016.11.27. 19:25:46

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: "hiszek egy istenben a het decis uvegben,s annak egyfiaban a ket decis poharban"

Ez qurva jo,akar a graci szexterminator szlogenje is lehetne:)))

SzZoole 2016.11.27. 19:28:03

@blackhairlady: nalunk mar all a mezekalacs falu:)
Ha megkeritek Lunacicat tesz fel kepet:)

SzZoole 2016.11.27. 19:30:29

@Pink Petsch: ismerek romagyarokat is,tobbek kozt Satu Mare mindenhato ejszakai urat is,mind businessman-ek:)))

SzZoole 2016.11.27. 19:32:36

@Pink Petsch: ha leirom neked mi volt nalunk a vacsora,meg a labkisujkormodet is megnyalnad,ami ugye nalad fizikailag lehetetlen:)))

DieNanny CH 2016.11.27. 19:36:44

@lüke:

Köszi szépen! A legfontosabbhoz - házi tej - még nem tudom, hogyan tudok hozzájutni.

2016.11.27. 19:37:33

@Zoole[uk]: Mna, mesélj, jó 15 éve kiestem az éjszakai életből ... pláne a szatmáriból, amibe soha nem voltam benne :DDD

2016.11.27. 19:38:35

@Zoole[uk]: És ismét csak mesélj ...
Ja, mellesleg meg, kabe!!! :PPPP

2016.11.27. 19:41:04

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Svájcban kb. sehogy, ahogy Németországban sem. Hacsak nem vagy olyan szerencsés, hogy a településed termelői vásárán legyen olyan árus is, aki házitejet árul, aminek magasabb a zsírtartalma, mint 4%. Ilyennel én még nem találkoztam Németországban, azért is voltam szarkasztikus az olvtárssal. Viszont, te lehet, szerencsésebb leszel ...

Gipsz Ferenc 2016.11.27. 19:41:59

Budapest, karacsonyi vasar valahol a belvarosban. Almas - Fahejas alkoholmentes forralt bor (magyarul dobozos almale fahejjal, konderbol) 2 deci 1000 Ft.
Fehervaron eteludvaros, retesnek hivott valami (egyetlen pozitivuma, hogy 2 harapasra elfogyott), 600 Ft.
L5 ezek fenyeben teljesen normal ar.

Ha kulfoldon retesre faj a fogam, akkor Strudelt keresek. Az izvilaga 90%-ban azonos es sokkal elterjedtebb.

blackhairlady 2016.11.27. 19:44:37

@Pink Petsch: Persze, hogy igazsag, ezt varom, hogy villogjanak, es kozben en is ellesek egy ket trukkot :)))
Kulonben is, ket kategoriaban lenne, igy a mezei sutogetok is villoghatnanak :D

2016.11.27. 19:47:21

@Gipsz Ferenc: Köszi szépen a megerősítést .... még a délelőtt írtam, hogy Magyarországon, illetve én csak a budapesti Vörösmartyt említettem, baszottul nincsenek képben, és rohadtul el vannak szállva. Engem mondjuk, kisebbfajta sokként ért, ugyanis utoljára olyan 3 éve voltam a Vörösmartyn, akkor még kezelhetőek voltak az árak. Idénre viszont, "húúúú, b+!" kategória.

Lunacica 2016.11.27. 19:47:26

@blackhairlady: van nehany recept a tarsolyban, de mik az apro trukkok amikre gondoltal?

2016.11.27. 19:51:15

@blackhairlady: Najésazénvilágklasszischilim? (ezt bogozd ki ;))) ) Az kutya, he? Szakácsok, nuku, he? Csak hab meg grillázs, he?
:DDDDD
Különben, tényleg szívesen olvasnék én is ilyesmikről, mert bár nem terepem, tanulni mindig jó. Kis trükköt, technikát, netán teljes receptet.

2016.11.27. 19:52:35

@Lunacica: Én speciel arra lennék kíváncsi, hogy hogyan bírod idegekkel a miligrammra való kiszámításokat egész álló nap? ;)))

Buchhalter 2016.11.27. 19:53:35

@Dikusz: ezekkel az árakkal csak az a baj,hogy a magyar átlag Pesten se keres 200 nettónál többet.Mi is voltunk ma a párommal a Vörösmarty téren ,szegénykém meg is jegyezte ,hogy az árak nyugatiak ,de a mi fizetésünk nagyon keleti.

Etniez 2016.11.27. 19:54:42

Azt kell mondjam, hogy a poszter teljesen fogalmatlan és ez azért kellemetlen, mert kint volt a Winter Wonderlandon.
Nem nézett körül, vagy mi? Az ott London egyik legdrágább szabadtéri rendezvénye....

Ott minden 5-10 font, nem csak a lángos. Az iszonyat gyenge minőségű német kolbászért nem sok a 7-8 font? Egy sörért az 5-10 font?
Felülni egy akármire 20 font. Ezek ilyen rendezvények...
Most tényleg az 5 fontos lángos árából következtetéseket von le a londoni magyarokról?
Eszem megáll.
Azt sem értem, hogy egy ilyen poszt hogyan jelenhetett meg....

London drága. Itt _minden_ drága.

Etniez 2016.11.27. 19:54:43

@Zoole[uk]: Hét éve vagy brit földön és még nem tűnt fel neked, hogy Londonban minden 2-3X annyi, mint vidéken?

Határátkelő 2016.11.27. 19:55:38

@Etniez: "Őt a pofátlan ár plusz bunkó stílus húzta fel, engem meg ez a kibaszott önérzetesség akasztott meg egy röpke pillanatra. Mert ha például azt válaszolta volna összekacsintva, hogy „a hülye gazdagok úgyis megveszik”, vagy bármi mást, ami nem a támadást észlelő egójából böffen a felszínre, akkor kivívta volna a szimpátiámat, és vettem volna tőle túrós rétest. Mert szeretem."

Nincs mit.

2016.11.27. 20:01:36

@Etniez: Khm, rétes .. nem lángos ... Mert még ha lángos lenne, oké. Akármilyen szar, de jó kis zsíros tészta, legalább annyi haszna van, hogy az alkoholt felszívja, és valamennyire eltelít. De egy faszomnyi 3 harapásos rétes? Vicc. Még Londonban is.

blackhairlady 2016.11.27. 20:03:22

@Zoole[uk]: Kerjuk szepen Cica a kepet! :)

blackhairlady 2016.11.27. 20:05:46

@Lunacica: Igazabol en arra gondoltam, hogy nem csak a receptet irna le a kedves cukrasz, hanem az apro trukkoket is amivel meg szebb, mutatosabb lesz a suti. De persze ez nem elvaras :)

SzZoole 2016.11.27. 20:07:34

@Etniez: tenyleg?
Meselj mar rola,mert en valoszinu fogalmatlan vagyok ezen a teren...

blackhairlady 2016.11.27. 20:07:43

@Pink Petsch: En vevo vagyok a fozostudomanyodra, miattam naponta irhatsz jo kis recipeket, es nem is hulyeseg kiterjeszteni ezt a karacsonyi etelekre kulon posztban :) Meglennenek a szombat-vasarnapi temak karacsonyig :D

lüke 2016.11.27. 20:08:29

@Pink Petsch: @DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
Németo-ban,Ausztriában vidéken nem nehéz beszerezni
Angliában: van- e angol marha tej nélkül?
Városban: bio piacon
( Isten nem vagyok túró ügyben ,legfeljebb a belgyógyászatban)

montroyal ( CAN qc) 2016.11.27. 20:11:12

egy kis izelito az itteni sutik kajak normalis aron nyalcsorgato képek

www.facebook.com/chateaueuro/photos_all

**mimi** 2016.11.27. 20:16:05

@Zoole[uk]: bakker.... csorog a nyalam

SzZoole 2016.11.27. 20:16:14

@montroyal ( CAN qc): a toltottpaprika miota cukrasz termek Zolibatyo?:)))

2016.11.27. 20:17:25

@blackhairlady: Poénkodtam, te :DDD A jóég őrizze meg attól a publikumot, hogy az én "karácsonyi" receptjeimmel teljen meg az oldal ;). Ugyanis felnőtt életem egyik szívderítő előnye volt, hogy megszabadultam végre a kötelező karácsonyi (és hasonlók), családi izéktől, mindenestől.
Ám mindezek ellenére, ha lenne bármilyen kérdésed vagy bármi/akármi karácsonyi vagy egyéb ünnepi menük kapcsán, nagyon szívesen, természetesen.

SzZoole 2016.11.27. 20:19:03

@**mimi**: tegyel alá egy tepsit ami fel fogja :)))
Legkozelebb videkre gyere,ahol rendes traditionalis kajakat tudsz enni,ne abba draga shitthole-ba:)))

2016.11.27. 20:24:21

@lüke: Bio piacon sem kapsz 4%-osnál magasabb zsírtartalmú tejet. Ugyanis a magasabb zsírtartamúból készült tejfölt, creme fraichet, tejszínt és esetlegesen a házi sajtokat is a tejtermelők árulják ;))).
Die Nanny meg Svájcban él ;)

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.11.27. 20:24:26

@macamuca [IHUN]: @macamuca [IHUN]: Szerintem tévedsz akkor, amikor a szövegértésben keresed a hibát. Főleg, hogy nem én vagyok az egyetlen kommentelő, aki ezen fennakadt. Megmutatom neked miért. Azt írja, hogy:

"Mennyi lesz? 5£ ! … Lucából felbuggyan egy spontán „mi?!” Ez most az ára vagy a készlet súlya? "

Tehát már itt eldőlt, hogy sokalja az árat. Lehet, hogy az eladó flegma volt de az ez után jött. Meg a magyarázat is. Egyébként a fillérbaszókra jellemző még, hogy magukat véletlenül sem gondolják annak hanem mindig találnak vmi nyakatekert indokot a viselkedésükre.

Egyébként azért sem értem a hozzászólásodat mert a poszter általa tipikusnak tartott magyar viselkedést írt le. Az ő viselkedését miért nem láthatja így más?

montroyal ( CAN qc) 2016.11.27. 20:27:20

@Zoole[uk]: kajakat is szallitanak ki de gondolom édes paprikabol keszult ...

DieNanny CH 2016.11.27. 20:27:47

@lüke:

Most direkt megnéztem: Nem találtam olyat, hogy tejet piacon árulnának itt Svájcban, hozzám a legközelebbi gazda aki háztól árul, fél óra vonattal. Szóval, tényleg nem lehetetlen itt sem hozzájutni.

SzZoole 2016.11.27. 20:28:11

@Pink Petsch: Te,itt nem milligrammra mernek,hanem oz,pound es mug-ra:)))

2016.11.27. 20:43:46

@Lunacica: Ja, igaz, ha Zoolet képes vagy gyilkosság nélkül elviselni ... :DDDD
Mellesleg, ezt tényleg mindig is csodálni fogom a cukrászokban. Erre én hosszútávon, pláne "egy életen át" képtelen lennék. Nekem minden ételem más egy kicsit. Hülyéskedtem itt, viszont most tényleg chilit főzök. A 3 héttel ezelőtt készített chilimmel csak a főzési idő és a főbb alapanyanyok egyeznek meg (marhahús, hagyma, fokhagyma, füstölt paprika, bab). Viszont, 3 hete habenerot és jalapenot használtam, ma meg zöld-piros és narancs chilit. Most kapott egy fél liter stout barnát is, és ökörszív paradicsomot használtam a római konzerv helyett. Most kap egy kupica méregerős feketekávét is az étcsoki mellé ... szóval érted... ilyenek ... De hogy mindent patikamérlegen, és állandóan, mindig ugyanazt hajszálra kimérve .... hát, uuuh! Nekem legalábbis. Ezért is tisztelem mérhetetlenül a cukrászokat, hogy képesek a sütésben is úgy fenntartani a könyvelői mentalitást, hogy közben tudnak kreatívak is lenni.

Etniez 2016.11.27. 20:44:16

@Határátkelő: Az ár nem pofátlan, teljesen rendben van.
Ki vagyok akadva, hogy ti ezen ki vagytok akadva.
5 font ott egy lángos. Cirka 1800 Forint mostani árfolyamon.
Tudok neked mondani Budapesten vagy a Balatonon olyan helyet, ahol 1000 Forint volt a lángos.
Az itteni bérek pedig 6X magasabbak, mint az otthoniak. Akkor most hol is drága a lángos? Budapesten is megkérdezed, hogy miért ennyi-annyi a dolog?
Van egy tippem, hogy mondjuk a Sziget-fesztiválon drágább a kaja, mint a londoni Winter Wonderlandon.

Az önérzetességet sem értem. Megkérdezted, hogy miért drága, elmondta. Drága a bérlet díj.

Ha ez a beszélgetés nem magyar-magyar között zajlott volna, már régen is felejtette volna a poszter - így viszont kérdés hogy kiben van a hiba.

Dikusz 2016.11.27. 20:49:19

@Zoole[uk]: én hiszek. Hiszem azt, hogy megiszom még egy deci pálinkát. Azt is csak mértékkel, és tartózkodással (ahogy a nóta mondja): mértékünk a vödör, úgy iszunk, s az asztal alatt tartózkodunk.

2016.11.27. 20:52:48

@Zoole[uk]: Te, aztatat kapjad bé, ami csak neked van, nekem meg nincs :DDDDDDD

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.11.27. 21:03:06

@Etniez: Sokkal jobb lett volna a sztori ha a poszter így folytatta volna: Utána átmentem a mini Morris szalonba és elkezdtem verni az asztal, hogy miért ilyen drága az új modell. Belátták, hogy igazam van és rögtön kaptam 20% kedvezményt. :)

2016.11.27. 21:11:59

@Etniez: Szerintem meg, de, pofátlan. Egy 3 falatnyi ételről beszélünk, nem egy lángosról, de még csak nem is egy szelet pizzáról. Persze, senki nem kötelez senkit arra, hogy megvegye. Hurrá!
Viszont, de jó, hogy szóbahoztad a londoni béreket és a londoni árakat, amelyek szerinted is 6x-or magasabbak, mint otthon. Nos, mindezek fényében, szerinted mennyire elfogadható, hogy az otthoni karácsonyi vásárokon olyanok az árak, mint Svájcban vagy éppen Londonban? Nem, nem mint Németországban, mert itt olcsóbbak :PPP

puhacica 2016.11.27. 21:19:38

@diggerdriver: @DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: igen, eleg jol nez ki. valamelyik nap Cricklewoodbol a tetoparkolobol neztuk. :)
ezt meg mellette lottem, Nannynek mondom, hogy a lila iv a Wembley egy reszlete.
kepkezelo.com/images/ls0kcfgeln1cc6rs5qiw.jpg

Arcade Macho 2016.11.27. 21:21:24

Galícia (nem tévesztendő össze a spanyolországi Galiciával) közép-európai történelmi régió, jelenleg Lengyelország és Ukrajna között oszlik meg.

SzZoole 2016.11.27. 21:24:01

@Pink Petsch: most miért biztatod az én kis felesegem merényletre?
Én egy áldott jó ember vagyok;)))

Lunacica 2016.11.27. 21:25:05

@blackhairlady: jol van, osszeszedem a gondolataimat :)

2016.11.27. 21:34:27

@Zoole[uk]: Egy szóval nem bíztattam, csak csodálatomat fejeztem ki rányában, hogy megállta :DDDD

Shanarey 2016.11.27. 21:36:34

A Londonról szóló poszt baromság.

Ha már turistát játszik az illető akkor ne az árakon akadjon ki, inkább azon gondolkodjon miért is nem tudta előre hová keveredik. London az London, Londoni árak, Londoni viselkedés egyebek. 100 mérföld-el arrébb ami van, az már egy más világ, az az igazi Anglia. Mint ahogy az átlag Magyar árszínvonal sem azonos azzal amit nyáron, a Balatonon és környékén lehet tapasztalni, avagy karácsony környékén a Budapestet ellepő bódé városok árai sem arról szólnak mi mennyi az Auchanban, vagy a Tescoban.

SzZoole 2016.11.27. 21:37:36

@Pink Petsch: aham,szóval irigykedsz:)))

2016.11.27. 21:38:29

@Zoole[uk]: Noperszetermészetesen :DDDD

SzZoole 2016.11.27. 21:43:07

@Pink Petsch: na persze:)))
Az igazság az,hogy én tehetem össze a kezem,hogy egy ilyen remek asszonnyal áldott meg a sors!!!
Ez most nem vicc!!!

2016.11.27. 21:44:43

Kész a chilim! :D (3 és fél óra múltán, halleluja!)
Úb+, de erős! Az a creole pepper sauce talán már nem kellett volna bele a végén ;)

Etniez 2016.11.27. 21:45:19

@Pink Petsch: Figyelj.
Winter Wonderlandban egy lángos 5 fontért nem drága.
Pont. Ha azt nézzük, hogy mi mennyibe kerül egy fesztiválon, akkor sem drága.
Mennyi volt egy sör egy Szigeten vagy a Soundon?

A poszter odament minden boltoshoz és megkérdezte, miért olyan baromi drága az adott egységben minden vagy csak a magyarhoz és attól várta el, hogy adja olcsóbban?
Tényleg nem értem ezt az egészet.

Etniez 2016.11.27. 21:45:25

@Zoole[uk]: Úgy tűnik, nekem 6 év elég volt ennek az észrevételéhez.
Összehasonlítottad egy vidéki kisváros árait Londonéval.
Amiért itt bérlek egy stúdió lakást, ott kertes házat adnak 4 bedroom-al.

2016.11.27. 21:47:45

@Zoole[uk]: Tudom, hogy nem vicc :)
És baszod, tényleg teheted össze a két kezed, mert ha nem futsz össze vele, akkor egy alkoholista, lepusztult kamionosként végzed :PPP
Viccvóut ...hm, hát legalábbis félig ....

jojó78. 2016.11.27. 21:48:34

@Zoole[uk]: Ha korábban olvasom hogy van tiramisu............már nem lenne :)))))))

2016.11.27. 21:52:01

@Etniez: Nem, az látszik, hogy tényleg nem érted, mivel a vonatkozó posztot sem sikerült elolvasnod. Nem lángosról volt szó ugyanis a posztban, hanem rétesről.
Nos, innentől kezdve, ugyan mi a frászról beszéglessek veled? Nyugtassalak meg, hogy bár kurvára felülfizeted az albidat Londonban, de akkor is megéri? Pedig rohadtul nem.

2016.11.27. 21:56:06

@Etniez: És amilyen pénzügyi zseni vagy, kiszámítottad, hogy Zoliék környékén egy 4 bedroomos családi ház, plusz az abo a vasútra sokkal többe kerül, mint ha Londonban dobnál ki havi minimum 900-1000 fontot egy egy személyes 30 négyzetméteres lyukra, valahol a Dokkok környékén, ahonnan ugyancsak be kell járnod (már ha nem éppen ott dolgozol).

SzZoole 2016.11.27. 21:57:15

@Etniez: értem,de azért ne zavarjon,hogy 3 év 7 hónapot laktunk ott(2013 jun.-tol vidék) és a mai napig ott dolgozunk mindketten.
Gyakorlatilag nem tudsz olyan részét mondani Londonnak,ahol ne jártam volna,sőt Skocian kívül nem nagyon van hely ahol ne jártam volna a Királyságban.....

jojó78. 2016.11.27. 21:57:16

@Etniez: Sokszor Londonban olcsóbban tudok megkajálni mint itt vidéken. A minőség is jobb Londonban (persze van kivétel).

SzZoole 2016.11.27. 21:59:43

@Pink Petsch: jovan,jovan,mond azt,hogy egy olyan férfira vágysz ,mint amilye én vagyok:)))

SzZoole 2016.11.27. 22:00:22

@jojó78.: gyere Jozsika,meg van:)))

P.Elliot 2016.11.27. 22:00:59

@Pink Petsch: Gyro van masutt is nem is megyek oda tobbet. En szoltam is ott egy rendezofelenek hogy miota van kaposztasalata a hus tetejere teve es miert nincs salata meg gorog szosz ami illene ra meg amivel eddig csinaltak. Csak a vallat vonogatta, azt mondta hogy nem tudja tehat akkor voltam ott utoljara.

Herr Géza 2016.11.27. 22:01:15

@Pink Petsch: Oszt arról még nem is beszéltünk, hogy ki az, aki egy hétre előre betervezi, hogy akkor jövő kedden túrós csusza lesz. Mert én pl. biztos nem....
Még jó, hogy a vaj sk. köpülésre nem kaptunk okosságot. :)))))

2016.11.27. 22:01:26

@Zoole[uk]: Természetesen :))))

2016.11.27. 22:08:25

@Herr Géza: Nahjah ... .DDD
Hm, pedig milyen jó lett volna egy okosság a vajra is ... hmmmm ... talán akkor olcsóbban megúsznám a Kerrygold ír vaját, ami a kedvencem, és ami átlag kéthetente akciós 1,19 euróért :DDD (Jah, otthon meg 700 forint, és még egyetlen láncban sem láttam akcióban :PPP).

jojó78. 2016.11.27. 22:11:05

@Zoole[uk]: Köszi, de már késő van (főleg mire odaérek), nem akarok zavarni.. :)) Na meg reggel Andoverbe megyek dolgozni. Ha nem gond hozd utánam :)))))))))

jojó78. 2016.11.27. 22:13:19

@Etniez: Az ingatlan árakban igazad van, de most ételről volt szó. Amit én találtam olcsó, jó helyeket mind a gazdag részeken vannak ráadásul.

P.Elliot 2016.11.27. 22:16:06

@blackhairlady: En benne lennek ebben az ossz sutogetos dologban.
Kivancsi vagyok hogy HA mit szol hozza. Van egy-ket jo receptem de a cukraszok javaslatait is varnam.

SzZoole 2016.11.27. 22:17:02

@Pink Petsch: itt egy 250 grammos kerrygold akció nélkül £1.70 körül van:)

SzZoole 2016.11.27. 22:18:09

@jojó78.: akkor holnap errefelé gyere haza:)

2016.11.27. 22:18:49

@Zoole[uk]: Hátmárhogyjóistenbene??? Hallga' csak!
www.youtube.com/watch?v=lzKBgXunV5Q
Oké, beismerem, ez kissé túlfűtött, de ez a másik azért kifejez valamit ... ;)))
www.youtube.com/watch?v=1A9E6MLRkmI

2016.11.27. 22:20:32

@Zoole[uk]: Ja, akció nélkül itt is 1,79. De euró, nem font :PPP

jojó78. 2016.11.27. 22:23:29

@Zoole[uk]: Lehet kihagyom most :( sokára végzünk. Bonyolult munka lesz. De ha mégis erre jársz kapsz babgulyást. Rita csinálta. Picit sűrű, nyomokban lét is tartalmaz :))))))))))))))) De egyébként jó.

SzZoole 2016.11.27. 22:25:03

@Pink Petsch: te hallod,itt ha akció van úgy dobálják az emberek után annyi van belőle:)))

SzZoole 2016.11.27. 22:26:39

@jojó78.: füstölt csülök van benne?

jojó78. 2016.11.27. 22:28:37

@Zoole[uk]: Öööööööö...izé..........beszéljünk a mai posztról inkább :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

2016.11.27. 22:37:38

@Zoole[uk]: Kibasztam veled rendesen, he? :DDDD

pityke8 2016.11.27. 22:38:29

@Pink Petsch: Liedl-ben van remek frischkäse azaz túró.

Sandor Akarki 2016.11.27. 22:38:37

Én egyszer voltam Londonban ilyen eseményen. Egy hétig voltam kiküldetésben, este találkoztam egy jóbarátommal, akinek az új barátnője akart menni, én is velük tartottam. Nekünk az volt a konklúzió, hogy kőművesek és takarítók bulija, teljesen más stílus mint amit mi szeretünk, úgyhogy hamar leléptünk. Ment a sok mulatós tuc-tuc, azóta is kiver a víz ha rágondolok.

2016.11.27. 22:42:19

@Zoole[uk]: Oké, oké .. bocsi. Ha egyszer összejövünk egy blogtalira karaokéval vállalom bármelyik változatot, élőben, hogy röhöghess .... engesztelésképpen :DDD
Viszont jelenleg ez megy nálam:
www.youtube.com/watch?v=IrJAwCBbnuc
No trap, I swear!

2016.11.27. 22:44:34

@Zoole[uk]: Hát persze, mert nektek az írek, direkt bombát rejtettetk bel :PPP

SzZoole 2016.11.27. 22:49:01

@jojó78.: mi a baj?
A jó babgulyas 3 fele húsból készül,füstölt szalonna az alapja,plusz jófajta disznó tarja,marhahús és füstölt csülök,én így keszitem:)))

Csodabogár 2016.11.27. 22:52:37

@Dikusz: Na ebből eddig kimaradtam.

SzZoole 2016.11.27. 22:53:05

@Pink Petsch: a tali összejöhet,de a karaoket kihagynam:))
Szereted az keményebb zenéket?

jojó78. 2016.11.27. 22:53:26

@Zoole[uk]: Ez csak össze lett dobva abból ami itthon volt. Igaz a bab az otthoni kertből való. De ahogy írod.......már folyik a nyálam :)))

SzZoole 2016.11.27. 22:55:12

@jojó78.: na akkor osszehozunk majd egy kerti partit :)))

2016.11.27. 22:57:14

@pityke8: Tudod, mi a rohadt furcsa? Lassan 5 éve élek Németországban, megjártam tényleg déltől-északig, kelettől-nyugatig a nagy, a kisebb és a még annál is kisebb városokat és falvakat, az ország számos tartományában. Több németországi tartományban és településen voltam, mint a született németek átlag 80 %-a, Hamburg pezsgő kikötői negyedeitől Saarbrücken álmosító zsongásáig (hogy csak egy tengelyt említsek). De tudod, mi a furcsa? Budapesten több Lidl-t láttam, mint egész Németországban :DDDD

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.11.27. 22:58:45

@Zoole[uk]:
Mert te aztán vidéki vagy...

Csak a tisztelt olvasóközönségnek mondom hogy Zolika annyira vidéki itt mint otthon egy budaörsi lakos.

2016.11.27. 23:01:06

@Zoole[uk]: Megnézted a linket? ;)
Hm, terveztek most is valamit év végére Budapesten?

SzZoole 2016.11.27. 23:03:29

@Pink Petsch: meg,nekem ez rockzenenek tűnt :)

Digger szervezi dec 28 vagy 29-re,öt kérdezd ezügyben

2016.11.27. 23:04:46

@Zoole[uk]: Khm .. apropo .. karaoke ... szerinted tényleg, kurvaszar lehet a hangom, he???????
Mielőtt válaszolnál, kérezd meg az asszonyt az ilyenkor helyes válaszról :D Mellesleg, azt is tolmácsold, kérlek, hogy szívesen venném a nevét, hogy szólhassak hozzá, mert a cica, az szerintem legfeljebb köztetek okés, a luna meg olyan harrypotteres :DDD

jojó78. 2016.11.27. 23:05:24

@Zoole[uk]: Jól hangzik, de szerintem tavaszig várjunk vele :))))))

SzZoole 2016.11.27. 23:09:37

@Pink Petsch: biztos jo hangod van,csak jó messziről kell hallgatni:)))
A macskankat hívják Luna-nak,onnan jött meg 2011-Ben a Lunacica nick.
Amúgy Judit névre hallgat,meg más egyéb is,de azt nem osztom meg itt:)))

2016.11.27. 23:11:24

@Zoole[uk]: Rockzenének tűűűűnt??? Óbazdmeg, akkor neked bizony jó lesz Celine, ha a Sabaton csak úgy "tűnik" :PPP
Húúúú basszus ... Digger? Az gáz, ... valamin összekaptunk -a faszom tudja már min- pár éve, és azóta nem társalgunk.
Na, oké, akkor ez nekem kimarad.

SzZoole 2016.11.27. 23:15:59

@Pink Petsch: nincs Diggerel semmi baj,egy rendes ember:)
Nem vicc

2016.11.27. 23:19:23

@Zoole[uk]: Messzirőőőől??? Ezt mondod nekem, a pinonír-énekverseny országos 7.-ik helyezettjének, akit maga Ceau apánk fogadott, és akinek gratulált anno ... ???
No, schöööööön :DDDDD

2016.11.27. 23:24:36

@Zoole[uk]: Tutira, csak mi valamiért nem beszélünk. Biztos nekimentem az egojának valamilyen kérdésben anno, rémlik is, de ha megölsz sem tudom pontosan, hogy miért fúj rám. Valamiért biztosan, én meg nem erőltetem vele a társalgást ennél fogva, ha megjelenik itt.
Viszont, ha ő szervezi a blogtalit, akkor a legutolsó ember, akit látna irl is, az én lennék.
Te meg úgydsem jönnél Pestre :P

SzZoole 2016.11.27. 23:29:25

@Pink Petsch: értem,szóval jó torkod van,jó mely?:)))

SzZoole 2016.11.27. 23:31:08

@Zoole[uk]: Budapestel is úgy vagyok mint Londonnal,ha nincs ott dolgom nem szívesen megyek

2016.11.27. 23:33:57

@Zoole[uk]: A deep troath feláras :PPP

Herr Géza 2016.11.27. 23:35:31

@Pink Petsch: Kemény vagy, mint a vídia...:)))))

SzZoole 2016.11.27. 23:39:53

@Herr Géza: ne biztasd már,így is dagad a melle:)))

2016.11.27. 23:41:08

@diggerdriver: Áruld már el, mi a tökön vesztünk össze? Komolyan ... azt tudom, hogy voltak csörtéink, aztán egyszer csak besértődtél, de néma aranyhal legyek, ha tudom, hogy egészen pontosan min .....
No. már csak azért, mert ez így kínos .. te is felbukkansz itt évek óta, meg én is .. ez a keringő meg eléggé gyerekes. Azt tudom, hogy fújsz rám, azt nem, hogy miért?

2016.11.27. 23:42:52

@Herr Géza: Nahjah .. Primo Victoria :)

2016.11.27. 23:46:37

@Herr Géza: Jah, tényleg ez kell, primo victoria, ha nem meg is halhatok akár. Viszont kurvára be vagyok szarva.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.28. 00:15:13

a londoni magyarokkal nekem az az erdekes, hogy a kimtlevokre raepult egy Magyar szolgaltatoipar
szmelyszallitas, bejglisutes, computerakarmi stb stb stb.
belefutok az FB-n
tehat kimennek magyarok londonba hogy magyaroknak szolgaltassanak....
ez nekem erdekes

2016.11.28. 00:40:24

@hagyma: Édesem, ez az amcsiknál hatványozottan megvan ... csak azért, mert te beköltöztél végre Maryvel az erdő kellős közepébe, attól még a világ forog ... :))))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.28. 01:14:05

@Pink Petsch: hat nem hiszem hogy edesed vagyok, de pl itt nem hirdetnek magyarul repteri fuvart, computerjavitast, nyelvoktatast ,eg fene tudja meg miket
vannak Magyar kozossegek - foleg idosebbek - ahol tartanak vacsorakat ilyesmi es lehet rendelni interneten hurka-kolbasz szalonnat az teny, cask ok nem azert jottek ki hogy ezt ellassak, hanem mar regen kint elve foglalkoznak vele
nekem ugy tunik londonban erre Magyar iparag koltozik ki
/sajnos nem az erdo kozepe, cask a szele, ne tudd meg milyen gyonyoruek itt a hegyek, sosem koltoznek londonba, ahogy NY-ba sem, sokkal job hogy szemben lakom a nyullal meg a medvevel:) es ennek ellenere 15 perc a varos

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.28. 01:31:25

ja, amugy nincs ezzel baj, mindenki eljen meg amibol tud, cask nekem feltunt

2016.11.28. 01:58:26

@hagyma: Baszod, Tivi, hagyjál már lógva a hülyeségeiddel .. köszi! Éppen támogatni próbáltalak volna, de amilyen hülye vagy .. naj ja, szokás szerint :DDDD

LondonFashion 2016.11.28. 02:33:21

@Pink Petsch: elnezest, csak most jottem vissza... Na szoval peldaul van ez a lanc, L'eto, nagyon szep design, csodas berendezes, eszmeletlen guszta kirakat, csak ott csorgatja a nyalat mindenki, aki elmegy elotte es majdnem minden £4 folott van. De nem egyszeru kis hazi sutik, az biztos... Itt a link a kinalatrol:
letocaffe.co.uk/product-category/cakes/

Aztan van meg egy hely, ahova el akartam menni, mert sok szep kepet lattam a termekekrol, ez egy eclair -es hely (az a hosszu francia toltott suti), de mikor meglattam a honlapot az arakat, letettem rola. Nalam az £5 a lelektani hatar, ezek meg mind tobb annal, de mindegyik egy mualkotas! A weboldal maga szepsegdijas lehetne, meg felbevagva is van foto mindegyikrol... :) www.maitrechoux.com/eclairs/baileys-pumpkin-spice-cinammon-caramelized-winter-apple/index.html

LondonFashion 2016.11.28. 03:06:18

@Pink Petsch: szerintem teljesen mindegy, hogy langosrol vagy retesrol van-e szo, a retes is lehet meretes es valszeg tobbe kerul abban a toltelek, mint a langosra a feltet... vagy nem. de szerintem nem is ez a lenyeg. az ilyen vasarokon nem meret alapjan arazzak be a dolgokat, hanem minden kb ugyanolyan rohadt draga es te dontod el, h akkor a nagy meretu zsiros langosert fizetsz £5-ot vagy a kisebb meretu izletes retesert. ahogy van olyan etterem is, ahol hatalmas parasztadagokat kaphatsz es kigurulsz az ajton elegedetten, de olyan is, ahol madarka adagokat kapsz, de olyan uj izkombinaciokat es alapanyagokat kostolhatsz meg, amit otthon sosem tudnal megcsinalni magadnak. lehet persze haborogni az arakon, de vegso soron te dontod el, hogy veszel-e belole vagy sem. ha eleg sokan ugy gondoljak, hogy azert az arert nem fer bele, akkor elobb-utobb lehuzza a redonyt az arus vagy csokkenti az arat.

LondonFashion 2016.11.28. 03:21:46

@Zoole[uk]: @jojó78.: @Etniez:
Etniez csak azert mondta a videk dolgot, mert TE meselted Zoole, hogy £4-ert milyen hatalmas hot dogot kaptal valahol videken. Senki nem vonta ketsegbe, hogy ismered-e Londont, vagy Angliat vagy Wales-t vagy akarmit, csak erre a sztoridra reagalt, hogy felesleges egy fix helyen mukodo videki bolt arait egy karacsonyi fesztival standjanak araival osszehasonlitani...
en meg mindig azt mondom, hogy az az £5 egy atlagar ott a winter wonderlanden, minden annyiba kerul. de az is lehet, hogy a retesek merete kb. ekkora volt es akkor maris nem mondhatjuk, hogy kis ket harapasnyi szosszenet:
izzeleslelekkel.blogspot.co.uk/2014/07/huzott-hazi-retes.html

SzZoole 2016.11.28. 06:45:05

@LondonFashion: ez igaz,de én nem a londoni teli fesztivál árakra válaszoltam hanem a németországi hot-dog árakra amit Pinki irt:)

otgorbebogre 2016.11.28. 07:03:55

nem ertem a szoc probelmat. londonban vagy meg spanyolorszagban. siman hazaugorhatsz retesert a hetvegere. ha meg nem akkor vegyel 5 fontert vagy suss magadnak. en japanban siman magam csinaltam a turot, nem egy nagy cucc.reteslapot meg gondolom tudsz kapni. de most komolyan az aron nyavajogni? ha nem tetszik nem veszel. ennyi. nekik meg bedol az uzlet.
(honvagyon nyereszkedni megall az agyam, mintha nem ket oras repulo ut lenne)

otgorbebogre 2016.11.28. 07:04:12

@Pink Petsch: egyszer nezd mar meg a langos receptjet. kb nem kell bele semmi csak liszt. kenyerteszta sok oljaban kisutve. barmennyibe kerul is kb a legnagyobb lehuzas a vilagon. a retesben legalabb van valami.

Rolandante 2016.11.28. 07:42:56

@Arcade Macho: össze-vissza írják. a Wikipediáról idézel, de ha megnézed, annak a szócikknek a szerzője is végig csak idegen nyelvű hivatkozásokból merít, ahol mindkét régió "Galicia". de nézd pl. itt: utikritika.hu/spanyolorszag/galicia (én már nem is emlékszem, honnan ragadt rám, h magyarul a spanyol hely a hosszú í, de volt valami oka. tökmindegy.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.11.28. 07:57:19

@hagyma: Pedig logikus. A magyarokon kivül senki nem beszél magyarul. :)

Rolandante 2016.11.28. 08:00:49

@flash.gordon: először volt a "poppy ceed" reakció, utána az ár. utána pedig ott áll, hogy vettünk volna rétest, ha nem faszok... a "fillérbaszásról" meg annyit, hogy ismerned kellene a blog filozófiáját előbb, ez ugyanis egy környezet- és lélekvédő szemléletű, a zarándoklás tanulságait rotáló felület, pl.: rolandante.blog.hu/2016/05/02/hogyan_teremtsunk_anyagi_joletet_how_to_create_material_wealth

Rolandante 2016.11.28. 08:04:46

@Arcade Macho: talán a google.maps-ről ragadt rám, mert az viszont rendre kijavítja hosszú í-re. de nem állítanám, h írásmódok terén az hitelesebb forrás akár a wikinél (ami semennyire nem az).

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.11.28. 09:10:51

@Rolandante: A blog filozófiáját nem ismerem a fillérbaszás ismérveit annál inkább. Ez most nem bántás csak megállapítottad. Te öket magyaroztad le a viselkedésük miatt én meg téged. Ennyi. :)

DieNanny CH 2016.11.28. 09:12:50

@hagyma:

Bár magyarul nem hirdetnek reptéri fuvart - gondolom, ahhoz még túl kevesen, emiatt csupán elszórtan élnek ott -, viszont van olasz negyed, kínai negyed, ír negyed, stb. Ők is a saját nemzetiségűeknek szolgáltatnak legszívesebben.
Vagy rosszul látom?

Golf2 2016.11.28. 09:14:12

@Pink Petsch: Off.Emlékszel a múltkor idősotthonról beszéltünk bevittem anyumat 2 hete de nincs az ő színtje szellemileg vagy még önállóak vannak vagy nagyon bolyongósak,pelenkásak,kiabálósak.Na oda tettékA két szint között van..Megint gondolkodom a dupla ennyibe kerülô erdēlyi 24 órás ápolón.Was meinst du?

Sexual Harassment Panda 2016.11.28. 09:22:38

A magyar "rögös" túró hungarikum.
Sehol máshol nincs.

Sexual Harassment Panda 2016.11.28. 09:24:27

@otgorbebogre: pontosan erre gondoltam.
Sőt, házi rétestészta ifen macerás mutatvány.
A lángos tésztája meg liszt, víz, élesztő, azt szvsz.

lüke 2016.11.28. 09:37:06

@Pink Petsch:
Nem zsírtartalom függő
csak a nem hő kezelt tej alszik meg,ez a lényege !:,
a házi tej,frissen tehenészetből,vagy piacról

Sexual Harassment Panda 2016.11.28. 09:46:31

@lüke: mozzarellát sem vásárolunk boltban, otthon készítjük!

lüke 2016.11.28. 10:01:22

@Sexual Harassment Panda:
urban legend a rögös túró magyarsága,legfeljebb boltban nincs,
minden osztrák paraszt ismeri!
Kíváncsi lennék a híres sajtkészítő parasztoknál- svájciak,franciák ,spanyolok- milyen az állaga a túrónak mielőtt beoltják,hogy sajt legyen belőle

joskapista43 2016.11.28. 10:01:58

Osztan minek kéne a magyaroknak külföldön egymás seggét nyalni? Részben pont ezért megy el az ember, mert a másik magyar barom és nem kíváncsi rájuk. Én pont ezt nem vágom, minek kell annyira egymás nyakában lihegni, pusztán azért mert magyar a másik.

Persze amikor neked kéne az óccsó finom hazai, akkor megy a haverkodás, amikor meg a zsebedbe kéne nyúlni, akkor meg már paraszt lehúzós magyar. Gondolom amikor az 5 fontos sört iszod a pubban, az nem zavar, azt elfogadod, mert az angol zsebbe megy, az más kaszt, de a magyar zsebet már nem szívesen tömködöd.

Itt te vagy az, aki a magyarokkal tipikus magyar módra viselkedik.

Sexual Harassment Panda 2016.11.28. 10:04:09

@lüke: lehet h "urban legend", attól még 2012 óta hungarikum.
Pont.

Sexual Harassment Panda 2016.11.28. 10:06:16

@joskapista43: én sem pontosan értem mi egy ilyen "összejövetel" értelme.
Ha annyira magyarok közt akarsz lenni, menj haza.
az meg, hogy drága-e 5 font egy rétesért, egyszerű.
Ha megveszik, akkor nem, ha nem veszik, akkor igen.

Dikusz 2016.11.28. 10:08:47

@Golf2: Hadd kérdezzelek - én is beleszóltam egy kicsit az akkori beszélgetésetekbe - melyik az az otthon? Nekem 2 évvel ezelőtti, és ismerőstől mostani tapasztalatom van. Talán tudok tanácsot adni.
Az az otthon, ahol apukám volt, ugyanígy működött. A kettő között (amiről írtál) nincs másik osztály.
Van egy zárt részleg (nagyon súlyos állapotú betegek), egy önellátó részleg, meg egy olyan, amiről írtál.

Szalahaddin 2016.11.28. 10:19:21

Én ezt a stílust 6 sorig bírtam olvasni.
Ha ti tovább is, le a kalappal!

Golf2 2016.11.28. 10:48:41

@Dikusz: Ilona Aranykor Pesterzsébeten.2 szint van csak,a szinte önellátó,és a vegetáló...De voltam Sűlysápon is ( Estikék.hu) az is igér füt fát de megnéztem az erős demens osztály lepusztult,mondták majd tavasszal kiviszik őket az udvarra is... Ennyi elég is volt.

Dikusz 2016.11.28. 11:02:42

@Golf2: Azt tanácsolnám, amit írtál Pink Petsch-nek: ha teheted (anyagilag), legalább is amíg édesanyád állapota megengedi, az otthoni gondozást válasszátok. Privibe is beszélgethetnénk, ha nem gond.

Sexual Harassment Panda 2016.11.28. 11:09:18

@lüke: a túrót én kucsit másképp csinálom.
Sztem a 3,8-as tej bőven jó, a lényeg h friss legyen.
Fel szojtam főzni 5 liter tejet 85 fokta, majd visszahűtöm 35-re.
Ekkor bele szoktam tenni 2 ek jokurtot, amit szintén én csinálok.
Másnap reggelre ott a túró.
Felforr, leszűr, stb..

Sexual Harassment Panda 2016.11.28. 11:10:31

@Sexual Harassment Panda: ..és ebből kb 80 dk túró lesz.
A jokurtot, mozarellát is magam csinálom.

Rolandante 2016.11.28. 11:14:22

@flash.gordon: Értem-értem, de nem lemagyaroztam én, hanem lebunkóztam. Jó, talán a kézmozdulat leírásában felfedezhető, hogy magyarosan volt bunkó, de nem az a lényeg. Ha engem lemagyarozol, azt bóknak veszem, mert mi egy gecijó nemzet vagyunk!! Amúgy a kommentjeidre szívesebben válaszolok, mint a többire, mert Te érvelsz. Nem értek egyet az érveiddel, de legalább érvek! Érdekességként, szemlélettágításként azért javaslom az előző link tartalmát. (Ja, és ha amerikai magyar lennék, Flash Gordon lenne a példaképem, de így Don Quijote és Szent Jakab..:D)

lüke 2016.11.28. 11:19:50

@Szalahaddin:
Yeeh
nemcsak a londoni magyarok jellemzője
!@Sexual Harassment Panda:
Pont :a hit és a faktum közt nagy az űr
wasfüreinzürzavar

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.11.28. 12:11:31

@Rolandante: Pedig szamŕon Sancho pansa közlekedett. Egyébként az itt Bécsben dugába dölt magyar vállalkozásoknál a következö trend figyelhetö meg.:

- Rentábilisan képtelenség megrendezni bármit is. 6-7€ a lélektani határ, amit hajlandóak egy rendezvényért kifizetni és akkor is keresi az ingyen piát.

- Ha nincs ingyen pia indul a "batyus est" üzemmód, amikor is étteremben issza butykosból a kisüstit vagy a klotyóban rúg be.

- Ezzel párhuzamosan konkrét és igényes elképzelése van a zenéröl (nem kisgrofó, nem mulatós) a kávéról (arab v. olasz helyben pörkölt) az enteriörröl (aktuális trendeknek megfelelö fiatalos), a wifi-röl (ingyen legyen és megfelelö sávszélességgel), és a személyzetröl ( fiatal legyen, formás és facér).

Ja, hogy ezért fizetni kéne? Arról nem szól a fáma.

(ez nem neked célzás csak a téma kapcsán jutott eszembe) :)

Sexual Harassment Panda 2016.11.28. 12:19:47

@lüke: folyamatban van az eu-s eredetvédelem.
Sehol nem láttam még olyan igazi "rögös" tûrót

guy 2016.11.28. 12:55:03

Ugyan már, nyavajás 5 fonton felmérgedni...

Az csak itthon nagy pénz, meg a kint éhbérért fizikai munkát végző szegény magyaroknál.

Ginix 2016.11.28. 13:33:28

@Sexual Harassment Panda: idén nyáron csehországban (karlovy vary) vettünk egy egyszerű boltban. nem magyarként árulták, csak átlagos tejtermékként.

hoffmann 2016.11.28. 13:44:19

Poppy seed vagy poppy seeds?
Addig jutottam a cikkben, hogy "Poppy seed".
Szerintem viszont helyesen poppy seeds-et kellett volna kiírni. Mert amikor a mákról mint növényfajtáról beszélünk, akkor egyes szám. Ha megesszük, az sosem egy darab mákszem hanem sok, ugyebár. Tapsztalatom szerint így mondják az angokok.
(A másik gyakori hiba, hogy poppynak mondjuk mi magyarok. Ezt meg nem is értik arrafelé.)

Etniez 2016.11.28. 14:21:59

@Pink Petsch: Rétesről. És akkor mi van? Attól még a poszter feleslegesen hisztizik. A Winter Wonderlandban minden ennyibe kerül. Leírom még egyszer: minden. Vagy drágább. Egy darab belga fánk is egy ötös.
Tehát felteszem a kérdést, mihez képest drága? Miről szól ez a poszt tulajdonképpen?

Etniez 2016.11.28. 14:22:03

@Pink Petsch: ki mondta, hogy nekünk beszélgetni kell?

Demi78 2016.11.28. 15:48:33

Kia Seed, volt mar?

Demi78 2016.11.28. 15:49:17

Amugy gondolom hogy felkapja most minden nagyfeju londoni magyar (akinek nem inge...) a fejet:)

lüke 2016.11.28. 16:31:40

@Sexual Harassment Panda:
igen lehet passzálni,én is szoktam
de mivel sokat ügyelek,egyszerübb a vias naturales
Dehogynem láttál,otthon nálad, !(még Kanadában s az USA- ban is lehet, vannak igazi osztrák farmok s Saskatchewanban meg magyarok s vajdaságiakkal is találkoztam pl Vancouverben)

Lőtéri Kutya 2016.11.28. 16:31:47

@LondonFashion: A második linkednél megnéztem néhány terméket, rögtön találtam kettőt, ami az 5£-os lélektani határod alatt van. :)
www.maitrechoux.com/eclairs/pure-arabica-coffee/index.html
www.maitrechoux.com/eclairs/salted-butter-with-homemade-caramel/index.html

DieNanny CH 2016.11.28. 18:09:01

@Sexual Harassment Panda:

Hm.
5 liter házi tej itt kb 15 frank. Ebből lesz 80 dkg túró.
Akkor inkább megveszem 7 frankért a 40 dkg túrót az albánnál.

Herr Géza 2016.11.28. 18:32:52

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: :))) Lám, lám, nem is olyan gonosz az az albán....:))))))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.28. 20:33:51

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: kinaiak talan meg osszetartok, de nem jellemzoek annyira ezek az un negyedekm vagyis nagyvarosokban biztos vannak
floridaban voltam olyan walmartban ahol a hangosbeszelo cask spanyolu beszelt
ettermekben lattam belterjesseget, voltam valami del-amerikaiban, mar meg nem mondom hol, ahol mindenki odavalo volt, de pl a mexikoi ettermekben tobb a feher mint a mexikoi
de a helyzet itt teljesen mas

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.28. 23:23:23

pl nem arulunk magyaroknak dunhillt:)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása