oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. november 25. 06:41,  A külföldi beilleszkedés listája 191 komment

2016. november 25. 06:41 Határátkelő

A külföldi beilleszkedés listája

Rita cukrászként dolgozik egy angliai szállodában, jelenleg a hetedik ott töltött hónapját tapossa, ennek minden szépségével és nehézségével együtt. A címben is említett listát elsősorban magának írta a beilleszkedést megkönnyítendő, de aztán kérésemre kicsit írt még hozzá magáról is. Engem speciel nagyon érdekelne, milyen is egy angliai hotelben cukrászként dolgozni, úgyhogy remélem, ez csak egy amolyan bemutatkozó poszt lesz. Következzen tehát Rita 10 (+1) pontja magának és immár nektek is.

cukrasz_foto_pixabay_com_stocksnap.jpg

„Huszonhét éves vagyok, három éve dolgozom cukrászként, ebből két évet egy ismert szállodaláncnál töltöttem Budapesten, igazi kiképzés volt. Komolyan, az itt megszerzett tapasztalatokat az élet szinte minden területén használni tudom, szerettem itt lenni.

Jó ideje tervezgettem már a külföldre költözést, főbb motivációim a „valami új”, kaland, angol és a pénz volt. Ugyan jó érzés volt a tudat, hogy nem kell menekülnöm itthonról, ha esetleg nem úgy jön ki a lépés, akkor van hova visszamenni. Szóval ugrottam, mégpedig Angliába (főleg a nyelv miatt).

Csak elkezdeni volt nehéz, utána felgyorsult az egész folyamat, az önéletrajzom elküldése után egy héttel már túl voltam Az Interjún és két hét múlva már azon kaptam magam, hogy megállapítom, nem kellett volna a télikabátot otthon hagyni. Mindez 2016 áprilisában történt.

A második dolog, amire rájöttem, hogy kicsit túlbecsültem az angolomat, a harmadik pedig, hogy van rémisztőbb annál, amikor nem érted meg az embereket, mégpedig az, amikor ők nem értik meg, amit te mondasz.

Tehát a második hétre már kezdtem nagyon furcsán érezni magam, ezért leültem tisztázni egy-két dolgot.

A masszív kétségbeesést megkönnyítendő, írtam egy listát (nevezhetjük szabályoknak is akár, de az annyira komoly), amiben összeszedem a legfontosabb gondolatokat, összegzéseket a jelenlegi helyzettel kapcsolatban.

(Az első két hetet a szálloda birtokán lévő meglehetősen rusztikus staffhouseban töltöttem, itt írtam ezt a listát is).

A szállodában cukrászként dolgozom, jelenleg visszafogottan lelkes vagyok, a beilleszkedés és a körülmények megszokása van folyamatban, tehát sziporkázó személyiségem még nem kimondottan kezdett el tombolni, részben az érdeklődés hiánya, részben a nyelvi korlátok miatt.

Ezek a dolgok egyébként nem keserítenek el, jelenleg ez így pont jó és derűs hangulatban telnek napjaim.

A kollégák kedvesek és segítőkészek beleértve a séfeket és a cukrászfőnökömet is, aki  gyakran énekelget, illetve dúdolgat, valamint sűrűn motyog maga elé, de biztosít afelől, hogy minden okés, csak magához beszélt.

A helyi őrültek természetesen itt is megvannak, de legalább vidámság van a konyhán. Sok a spanyol, de van brazil, jamaicai, portugál, indiai és persze brit munkatárs is mindenféle beosztásban.

Rapszodikus kapcsolatom van egyelőre a helyi termékekkel, döbbenetes mennyire máshogy viselkedik, például a tejszín… Szinte külön posztot érdemelne.

Jöjjön hát a listám, előre szólok, hogy ezt elsősorban magamnak írtam (tehát a megszólítás is nekem szól) és elég szubjektív, de elképzelhető, hogy mást is érdekel, tehát ezért osztom meg.

Így kaptok egy merőkanállal a lelkivilágomból és remélem sikerül visszaadni a hozzáállásomat és a gondolkodásmódomat, anélkül, hogy okoskodásba fulladna a dolog.

K 1.

Vannak pillanatok, amikor a spórolás felesleges, egyszerűbb, gyorsabb és hatékonyabb x forinttal (fonttal…) többet fizetni, majd elengedni a dolgot.

K 2.

Muszáj a dolgokat időnként nem halálosan komolyan venni, persze ésszerű keretek között. Megkönnyíti az életet.

K 3.

A varázsmondat: minden a legnagyobb rendben. De tényleg, nem? Csak pozitívan.

K 4.

Nem szabad a maxon teljesíteni, mert visszaélnek vele és kihasználnak. (Külsőstől.)

K 5.

Ne légy korlátolt! Ez az egyik legfontosabb. Lazaság, nyitottság és új dolgok befogadása. (Nem mintha a megszokott dolgok nem lennének biztonságosak, de ez egy másik sztori, és mivel erről eszembe jutott az illúzió, ez is egy másik poszt lesz.)

K 6.

Le kell foglalni magunkat és nem kattogni (a jelenen, a jövőn, a múlton, azon, hogy már megint elfelejtettem ezt vagy azt) – főzés, olvasás, írás, mászkálás…

K 7.

Minden átértékelődik és minden folyamatosan változik.

K 8.

Semmi sem tökéletes. És nem is kell, hogy az legyen.

K 9.

Döntéseket hozni a saját magam boldogsága és boldogulása érdekeben, nem pedig úgy, ahogy a társadalom elvárja. Persze lehetnek átfedések, nem az elszigetelődés a cél, hanem az, hogy ne feszengjek azért, mert valami nekem nem tetszik vagy kellemetlen, hanem tudjak változtatni a megfelelő irányba.

K 10.

Soha nem szégyen segítséget kérni, SOHA.

K +

Eléggé elcsépelt szöveg, de végtelenül igaz. A boldogság nem a cél, hanem maga az út.

Szóval így indítottam. Azóta a hetedik hónapomat taposom itt, rengeteg új élmény, felismerés és tapasztalás történt, a fentebb leírtakkal pedig valamikor teljesen azonosultam, máskor pedig teljesen elengedtem, de így szép. Utólag. :)”

HÍRMONDÓ

A Fidesz szerint nem kényszer, hanem lehetőség a külföldi munka

A munkaerőhiányról és a szükséges lépésekről tartott parlamenti vitanapon hangoztak el ilyesmik. Érdemes volt figyelni, meg kattintani is. :)

Írországi magyarokkal találkozott az államtitkár

Méghozzá a Google ottani székházában, ahol egyebek mellett arról is beszélgetett velük a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára, hogy miként lehetne jobban bevonni a magyar cégeket a digitális térbe.

Egyre gyorsabban nő Ausztria lakossága

Naná, hogy a bevándorlók miatt. Egész komoly számokat mondogatnak.

(Fotó: pixabay.com/StockSnap)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6811996598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.11.25. 07:11:12

Ez tök jó volt. Nagyon jó hozzáállás, igazi laza vagány csaj.
Tökéletes.

Taxomükke (UK) 2016.11.25. 07:47:09

@diggerdriver: Egyetertek. Talpraesett csaj, hajra, csak igy tovabb.
A hozzaallasarol jutott eszembe az alabbi szoveg, asszem Kurt Vonnegut irta:
"Semmi sem szamit tulsagosan, es nagyon keves dolog szamit egyaltalan."

sellőlány 2016.11.25. 07:56:41

Hú, de izgalmasan indult, vártam nagyon a szakmai részeket, a konyha/hotel leírását, ehelyett... na jó, nem részletezett a csalódásom. Remélem, Rita ír még majd és nem csak némi levágott piskótasarokkal szánja meg az érdeklődőket.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.11.25. 08:18:19

@sellőlány: haha, nekem is felcsillant a szemem, hogy huhú, szakma, de biztos sorra kerül majd az is. Kifacsarjuk belőle!

sellőlány 2016.11.25. 08:21:55

@kisrumpf: Na igen, elég némi morzsa és mi vakon rávetülünk. Vegyük úgy, meg volt a beetetés. :-D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.11.25. 08:30:20

@Taxomükke (UK):
Aztán meg: "Ha valakinek problémája van veld az még mindig csak az ő problémája".
:)))))))))

Határátkelő 2016.11.25. 08:40:00

@kisrumpf: @sellőlány: Elvileg ígért még írást, remélem, lesz nektek szakmai is közte. :)

SzZoole 2016.11.25. 09:21:37

En egesz veletlenul ismerek egy cukraszmester szakembert,neki 27 ev szakmaban eltoltott tapasztalata van,ebbol 6 es fel ev londoni tapasztalat.
Head pastry chef egy cukraszdaban

Taxomükke (UK) 2016.11.25. 09:28:39

@Zoole[uk]: Gondoltam, hogy elokerulsz.
:)))))

SzZoole 2016.11.25. 09:30:36

@Taxomükke (UK): tan csak nem hianyoztam?:)))

szakasz2 2016.11.25. 09:42:33

@diggerdriver: Most önellentmondásba kerültél. Ha a csaj és/vagy a poszt tökéletes, akkor a 8. pontja is az, ami szerint "Semmi sem tökéletes." :)))

Viccet félretéve, egyébként tényleg jó a poszt, bár kicsit több konkrétum a listán túlmenően valóban jót tett volna neki. Maga a lista viszont nagyon jó.

Én még a 4. ponthoz ("Nem szabad a maxon teljesíteni...") annyit tennék hozzá, hogy persze van benne sok igazság, de vannak helyzetek, amikor igenis jó (akár a későbbi előmenetel szempontjából is), ha max-ot teljesítesz. Tudni kell felismerni és felfogni az ilyen helyzeteket, és akkor maximálisan odatenni magad, de mondjuk az esetek 90-95%-ban valóban igaz a 4. pont. Egyébként még jót is tudnak tenni az ilyen helyzetek az embernek (ha ritkán vannak), mert ilyenkor adódhat a legjobb lehetőség arra, hogy átéld a flow-t - és az nagyon jó és emlékezetes tud ám lenni.

szakasz2 2016.11.25. 09:44:25

@diggerdriver: Most önellentmondásba kerültél. Ha a csaj és/vagy a poszt tökéletes, akkor a 8. pontja is az, ami szerint "Semmi sem tökéletes." :)))

Viccet félretéve, egyébként tényleg jó a poszt, bár kicsit több konkrétum a listán túlmenően valóban jót tett volna neki. Maga a lista viszont nagyon jó.

Én még a 4. ponthoz ("Nem szabad a maxon teljesíteni...") annyit tennék hozzá, hogy persze van benne sok igazság, de vannak helyzetek, amikor igenis jó (akár a későbbi előmenetel szempontjából is), ha max-ot teljesítesz. Tudni kell felismerni és felfogni az ilyen helyzeteket, és akkor maximálisan odatenni magad, de mondjuk az esetek 90-95%-ban valóban igaz a 4. pont. Egyébként még jót is tudnak tenni az ilyen helyzetek az embernek (ha ritkán vannak), mert ilyenkor adódhat a legjobb lehetőség arra, hogy átéld a flow-t - és az nagyon jó és emlékezetes tud ám lenni.

szakasz2 2016.11.25. 09:45:10

@diggerdriver: @szakasz2: Bocsi technikai malőr miatt kétszer ment el.

puhacica 2016.11.25. 09:52:07

@szakasz2: ez akkor szopo, ha maximalista vagy es egesz egyszeruen nem tudsz nem a maximumon teljesiteni. :)

ritaj 2016.11.25. 09:53:57

Koszi mindenkinek es abszolut jogos! Jon a piskota tobbi resze, szivesen kifejtem a szakmai dolgokat is

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.11.25. 09:56:47

@szakasz2: hm, a maxon teljesítés... ha hagyod, kihasználják. Megesik. De inkább vagyok kihasznált maximálisat teljesítő, mint az átlagba beleolvadó egyenalkalmazott. Persze, marja az ember torkát a düh, hogy kihasználták, de tehet ellene, és az az érzés, hogy én a legjobbat adtam és SZUPER minőséget, az nagyon jó.

sellőlány 2016.11.25. 09:59:14

@ritaj: Részemről popcorn (akarom mondani habcsókok) bekészítve, jöhet a poszt! :-)

szakasz2 2016.11.25. 10:31:12

@szakasz2: @kisrumpf: Én is sokáig voltam maximalista, kb. 30 éves koromig biztosan, a teljesítményem is mindig nagyon jó volt és meg voltak velem elégedve. De ha az embernek családja, 4 gyereke van, akkor ez így nem megy sokáig. Mondjuk, amikor 2008 elején nagyon-nagyon rosszalkodni kezdett a szívem, akkor azért komolyan elgondolkoztam.
És rájöttem, hogy nem éri meg. Először is magam és az egészségem, na meg a családom boldogsága miatt, másfelől, ha mindig megpróbálod a maximumot adni, és még csak ki sem használnak (engem nem igazán vagy csak ritkán használtak ki, vagy nem vettem észre :)), akkor is az lesz, hogy hozzászoknak, hogy nálad a 100%-os teljesítmény a standard, és ha valamiért csökken (márpedig előbb-utóbb lesz ilyen), akkor baj lesz. Hiszen a "standard"-hez képest romlottál. Na ilyenbe nem szeretek/szeretnék belefutni.
Most inkább hozok standard 80-90%-ot és amikor fontos odateszem magam 100%-ban, és megelégszem egy 90%-os értékeléssel. A lelki és testi békémnek sokkal jobb.

Herr Géza 2016.11.25. 10:31:38

Ez bazi jó volt. Egy nagy gond van vele: túl rövid. :)))))

@ritaj: A folytatásban feltetlenül essen szó a Túró Rudi kérdésről, pláne szakmai szemmel... :))

Határátkelő 2016.11.25. 10:32:33

@Herr Géza: Valamint a kolbász és a kerítés kapcsolatáról se feledkezzünk meg! :))))

*Andi* 2016.11.25. 10:42:11

Csatlakoznek, @ritaj: legyszi mindenkeppen irjal meg!!! Bar abszolut nem vagyok szakmabeli, de nagyon is erdekel az a resze is, ugyhogy hajra :)
@Határátkelő: a listan majd esetleg elore lehetne venni? :)

A 4-es ponttal en is egyetertek teljesen, es pld mar mashogy csinalnam a mostani munkahelyemen, lehet akkor nekem is kevesebb lenne a stressz. :)

Határátkelő 2016.11.25. 11:05:26

@*Andi*: Merek én ellenállni a társaság igényeinek??? :D

London2009 2016.11.25. 11:50:27

@szakasz2: No igen. Sosem voltam maximalista, meg azt hiszem mar nem is leszek. Viszont erdekes, hogy a sajat kis vallalkozasomhoz teljesen mashogy allok, mint az alkalmazotti lethez. Ott persze tokeletesnek kell lennie mindennek, meg kepes vagyok aggodni minden utolso aprosag miatt. Nagyon szeretnek eljutni az elkovetkezo 10 evben odaig, hogy mar csak magamnak kelljen dolgoznom. Azt hiszem mindenkinek ez lenne a legjobb. :D

2016.11.25. 13:32:19

Hat ez tenyleg eleg kozhelyesre sikerult, de hat pentek van, szoval nem kell mar nagyon melynek meg kreativnak lenni, jol van ez igy.

Re: maximalizmus, en japan szeretnek lenni ebben a tekintetben (is), imadom azokat az oreg kezmuveseket akik elmondjak, hogy ok negyedik generacios textilfestok, keramikusok, stb-k, meg, hogy szaztizenharom eves vagyok de meg egyszer se sikerult megcsinalnom a tokeletes szint, stb. <3

Csodabogár 2016.11.25. 13:38:05

Részemről mindig a maximumot adtam. Ezzel szemben nem akartam mindenáron beilleszkedni asszimilálódni vagy integrálódni. A mindenkori maximumommal teljesen nyugodt életet éltem. Főnökeim lelkesedtek értem, a többi meg nem izgatott. Ha be akartam volna feltétlenül illeszkedni, azt hiszem nagyobb stressz lett volna.

A folytatást én is várom!

2016.11.25. 13:46:23

Ja es en is csatlakozom azokhoz, akik varjak a folytatast es szeretnenek tobb cukraszkodos reszletet is tudni (mar ha nem uzleti titok - en ugyse ertek hozza, csak erdekessegkepp).

P.Elliot 2016.11.25. 13:50:17

Nagyon jo poszt, felmeri a lehetosegeket, nem nyavajog, hozzaidomul.Sok sok szerencset kivanok a jovoben is.
Kedves posztolo ugye nem kepzelted hogy futni hagyunk anelkul hogy jol ki ne faggatnank a cukraszati tudomanyodrol plane most karacsony elott, legfokeppen akkor amikor tegnap az unnepi vacsoran felvagott cseresznyes piteben joforman csak szerintem kemenyitovel igencsak dusitott meggylevet talaltam amibe nehany cseresznyeszem volt bebortonozve ugy hogy a villaval alig tudtam belole kiszabaditani es ez egy francia cukraszda remeke, ez itt a masodik francia cukraszda ami ezen a nevet fut, ezt meg olaszok mukodtetik, soha a labamat oda tobbe nem teszem be, igaz most tettem eloszor mert valaki ajanlotta de szerintem o a tegnapi unnephez illo cseresznyes pitet ott meg nem evett .
Itt a topikon mar sokmindent tanultam nehany ember jovoltabol, foleg had emeljem ki kisrumpot aki oktatasa ota en olyan tortat teszta alapot csinalok hogy az megszolal, illetve tokeleteset es mindezt azert mert kaptam tole gyakorlati kis tanacsokat hogy hogy csinaljam meg mast is amiert nagyon halas vagyok neki.
Lennenek hozzad is kerdeseim majd a nap folyaman ha nem tartasz tul szemtelennek, vannak szamomra a sutesben fekete foltok jocskan, annal is inkabb mert nem vagyok suto tehetseg, en csak utanozni tudok.
Van nehany sutemeny amire kioktatott valaki itt aki nagyon tudott sutni, ezeket pontosan ugy meg tudom csinalni ahogy o csinalta de jo lenne boviteni a tudomanyomat.
Fozni azt allitolag nagyon jol tudok, ezt en is tudom de a sutemeny az mas, magamtol nemigazan megy, talan azert mert nemigazan szeretem az edessegeket. Nem vagyok edes szaju.
Amit a munkamoralrol irtal hogy ne 100% mert kihasznaljak az embert, ez igy is van de en peldaul nem tudom megtenni hogy nem, barmit csinalok azt a legjobban ahogy tudom igyekszem elvegezni,"dolgozni csak pontosan szepen", lablabla...Igy szoktam meg, otthon apam is erre oktatott.
Ha nagyon kihasznalni akarjak az embert akkor ki kell nyitni a szajat hogy na nehogy mar! Ha nagyon jo dolgozo vagy akkor kirugni nem fognak az biztos...
Meg elozetesen lenne egy kerdesem.
Valaha vagy 30 eve Miami Beachen voltam egy nagyon draga hotel nagyon pazar vasarnapi ebedjen ami mar akkor is pofatlanul draga volt de ugy gondoltuk radobjuk az osszeget, nyaralunk vagy mi a fene.
Minden ennivalo ki volt teve, minden nagyon finom volt de a sutemenyes reszlegnel/ ha nem volt vagy 100 fele desszert akkor egy darab sem/, a sutemenyes reszlegnel megpillantottam egy olyasmi felet amit valaha a nagymamam sutott, o primitivebb kivitelben. Alul olyan lemezes vajasteszta, kozepen jo magas, merev de nem gumiszeruen merev szilard almahab, annak neveznem, az ize nem fahejas hanem olyan konnyu, edes de benne a friss fiatal alma konnyu ize, nem tul cukros, a teteje szinten lemezes teszta, rajta porcukor.
En ilyen finomat eletemben nem ettem, felretoltam a tanyeromat es csak ezt ettem utana, egyiket a masik utan, konnyu volt nem laktato, kinezte is alomszep, mondtam a ferjemnek a nagymamara emlekezve hogy itt nem igaz hogy nem magyar cukrasz van de az o almas kockaja minosegben, kinezetben es izben magasan a nagymama folott van.
Soha tobbe sehol nem talalkoztam ezzel a sutemennyel meg szakacskonyvben sem.
Milyen sutemeny lehetett ez?Nem feltetlenul magyar persze de mi a neve szerinted. Es azt a merev de megis puha, konnyu almahabot hogy keszithettek szerinted?
30 eve nem talalom ra a valaszt.

2016.11.25. 14:03:55

A 4-es pontot én is adom. Nincs az az ember, aki állandóan a saját maximális szintjén tudna teljesíteni. Ha azzal indítasz, az lesz a minimális elvárás. Az meg rohadt nagy önszívatás. (Ezt pl. a vizsgán múlt héten ketten is megtapasztaltuk. Az egyikünk igaz, jobban megszívta, a srác a Bock bistróban dolgozik, és mivel a gyakorlati idő alatt kiderült, hogy az átlagnál jobban ért a dolgokhoz, a vele egy konyhaszigeten dolgozók kissé eléggé ráhagyatkoztak. Így a saját melója mellett elékészített még két desszertet a vizsgán, olyanoknak, akik nagyon nem boldogultak. Ő szívta ezt meg jobban, Én nem voltam ilyen superman, mindössze az egyik csoporttárs pecsenyeleve meg az epervelő maradt rám ;) ).

P.Elliot 2016.11.25. 14:04:21

@mojyo: Na, ezeket a kezmuveseket en is imadom. Van egy japan csatorna a teven amit nezni szoktunk es tenyleg, negedik generacio csinalja peldaul a kis keramia talkakat es veszik tole, nem gyari egyencuccok, mindegyik mas, illetve kis szamu keszletek, gyonyoruek, megvannak a maguk, egyszeru szepsege.
Ezt hianyolom latod a mai vilagbol.
Valaha ha turistaskodni mentunk, minden allamban ha atleptuk a hatart mas ajandektargyakat lehetett venni az atkeloknel, a benzinkutak boltjaiban, helyi muveszek mindenfajta csak arra az allamra jellemzo munkajat, mire hazaertunk volt egy nagy zacsko mindenfajta erdekesseg, ma ha bemesz egy uzletbe ilyesmit nezni egy darabot nem talalsz, minden made in china es ha egy boltot lattal, lattad az osszeset vegig az egesz orszagjaras alatt, mindenutt ugyanazt aruljak.
Aldja meg az Isten a japanokat hogy legalabb ok nem engedtek hogy az a sok kinai ocskasag elterjedjen...Lanyom is amikor ott volt imadta ezeket a boltokat a kis muhelyekkel egyutt. Jo lenne ilyen helyen elni.

ritaj 2016.11.25. 14:05:50

@P.Elliot: koszonom szepen es a folytatas folyamatban! Errol az almas sutirol nem hallottam meg persze ez a vilagon semmit nem jelent, utananezek

P.Elliot 2016.11.25. 14:07:00

@Pink Petsch: Dehat akkor mifele vizsga az ahol a masik keszitmenyet elfogadjak? Hogy fogja megcsinalni az illeto ha onalloan kell dolgoznia majd es nem tudja? Eloszedi es kikesziti a konyvet maga ele?

ritaj 2016.11.25. 14:07:46

@Pink Petsch: igen erre gondoltam en is, minden megteszek ami a feladatom, de minden egyeb eneztistudom vaganykodas csak akkor ha eleg idom van es kicsit megszoktam a terepet meg az alapanyagokat

P.Elliot 2016.11.25. 14:09:27

@ritaj: Ha te sem tudod akkor itt a veg. Gondolod a cukrasz sajat talalmanya lehetett? Mar arra a badarsagra is gondoltam hogy irok a hotelnek es felelevenitem az emlekemet es megkerdezem hogy mi volt az a sutemeny amire 30 ev utan is emlekszik az ember es ki volt a cukrasz? El-e meg, hol talalhato? Legalabb a neve majd kikutatom en utana.

2016.11.25. 14:19:55

@P.Elliot: Hát, ez csak egy vizsga volt, nem a való élet. Most mit csináljak? Ott állt a leégetett pecsenyelevével, és volt még hátra fél órája, miközben a csirkéje is véleményes volt. Különben az egyszerű -már a pecsenyelé-, a legnehezebb része (ahol a legtöbben elrontják), hogy pont a megfelelő sötétbarnaságig pirítsák a paradicsompürét. Nagyon könnyen túl-vagy alulkészülhet. Az epervelő meg tényleg nem téma (eper, cukor, víz, megfőz, passzíroz), azt csak az időhiány miatt csináltam meg én helyette.
Egy konyhán meg majd vagy belejön, vagy búcsúzik.
Az almás-habos sütihez, hm .. hát nekem sem az erősségem a cukrászat, de a hab könnyűsége, talán egy zselatin-helyettesítőnek volt köszönhető, mondjuk az agar-agar pornak, vagy hasonlónak. (A tésztákat meg már leírtad ;)).

2016.11.25. 14:22:16

@ritaj: Ja-ja, amíg meg nem szokja, és ki nem ismeri maz ember a rendszert, nem jó túl okosnak lenni, és egyből villantani ;)))

2016.11.25. 14:25:32

azért facebook filozófia szintűek ezek a mondások...

P.Elliot 2016.11.25. 14:38:21

@Pink Petsch: Tetszett ez a finom megfogalmazas hogy a csirkeje is velemenyes volt, hehehe....
Hat segiteni en is segitettem volna, az igaz de hogy fogja megallni a helyet az eletben ha se a pecsenyele, se az epervelo, se a csirke nem volt megfelelo, illetve idoben elkeszulve.
Ezt a csirkes pecsenyelet hogy csinalod? Teged meg szakacsilag fogunk kifaggatni, hehehe...

2016.11.25. 14:39:25

@P.Elliot: Azt nem mondanam, hogy a japanok nem engedtek be a kinai ocskasagot, sokkal inkabb az a titkuk, hogy meg tudjak fizetni az egyedit is...

P.Elliot 2016.11.25. 14:45:27

@mojyo: De meg is akarjak fizetni, nem? Nem engedik megolni a kezmuvesseget.

Határátkelő 2016.11.25. 14:56:33

@P.Elliot: A Nagy Kérdés most már az, hogy esetleg tudsz-e a vacsoráról képeket küldeni, esetleg valami rövid leírással, hadd csorogjon holnap mindenki nyála?! :)

2016.11.25. 15:06:16

@P.Elliot: Mert én egy ilyen finom lélek vagyok .... aaaz :))) Hm, hát az illető már dolgozik tulajdonképpen, egy ilyen ételkiszállítós konyhán ;))) Egy a'la carte konyhán .... meg ki tudja?
Hát ez egy töltött sült csirkés ételhez volt, szóval a tepsis sült csirke zsírján kell indítani egy teáskanálnyi paradicsompürével. Arra vigyázz, hogy amikor a zsírt kimered a tepsiből ne kerüljenek bele pirultabb vagy esetleg némileg égett részek (hagymadarabkák ilyesmik), csak az izesített zsírt kanalazd ki. Szóval, forró a zsír, belerakod a kanál paradicsompürét és egészen sötétbarnára pirítod, kb. annyira barnára, mint egy használt fakanál barna része, ami szinte már fekete. (Csak le ne égesd. Ha már fekete darabkák vannak a pürés zsírban, akkor dobd ki, és kezd elölről). Amikor ezzel megvagy, akkor egy kb. fél teáskanálnyi átszitált lisztet adj hozzá, ezt is pirítsd le, majd fokozatosan engedd fel langyos alaplével (víz is megteszi, de alaplével ízesebb lesz). Forrald ki rendesen a lisztet, ez kb 10 perc. Miután kiforraltad adj még hozzá a csirke szaftjából (ha lehet most próbálj meg nem elsősorban zsírt kiszedni. Forrald össze, szűrd át, és szedd le a zsírt a tetejéről, ha mégis sikerült volna túl sokat átmérni. Az állagának meg lyan pecsenyelevesnek kell lennie, tudod ;))) Ez úgy kb. 3 adag.

2016.11.25. 15:20:13

@P.Elliot: Hat ez nem akarat kerdese elsosorban, szerintem mashol se engedtek volna eltunni, legalabbis ennyire, ha meg tudtak volna fizetni. A japanok persze valoban magasabbra ertekelik a munkat es annak eredmenyet, ebben valoban jobb a hozzaallasuk.

@Főgebra: Koszonom szepen, sajnos ezen tenyleg csak mergelodni tudok, ugy latszik, engem nagyon konnyu kiismerni, vagy legalabbis neked jol sikerult! :D Amugy nagyon jo ez a blog.

P.Elliot 2016.11.25. 15:20:17

@Határátkelő: Nem tudom hogy tudok-e. A rendes fenykepezo gepet amit hasznalok nem toltottem fel, arammal, elfelejtettem, igy a masik utan nyultam ami regi de mukodott, annak a kepeit viszont nem tudtam feltolteni mert sehol sem talaltam a csatlakozot hozza de a gyerekek megigertek hogy ma ha mennek vasarolni utananeznek a kabelnek, tehat csak akkor tudom megmondani ha megjottek hogy kaptak e hozza. Delutanra tudok valaszt adni. Szivesen irok is hozza nehany sort. Van ugyan kepem a tavalyi meg a regi Haladasi vacsorakrol de az ugy nem lenne az igazi.
Nyugi, a pulyka tetejere rasult a folia es amikor lehuztam rola jott vele a bor egy resze is tehat iden nem volt annyira mutatos. A cseresznyes piterol mar irtam itt. A tobbi jo volt...

P.Elliot 2016.11.25. 15:22:36

@Pink Petsch: Nagyon finomnak hangzik, koszonom szepen, jovo heten meg fogom csinalni.

Főgebra 2016.11.25. 15:32:25

@mojyo:
Örülök, hogy örülsz! :-)
Könyvjelzőt neki és be a kedvencek közé!

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.11.25. 15:35:22

@P.Elliot:
Nézd csak, a neccen ezt találtam.

www.nosalty.hu/recept/almas-habos-kocka

Nem szoktam deszertet rendelni/enni, de egy japán étteremben véletlenül rámutattam egy kívánatos fogásra, amiről kiderült, hogy nem volt rossz választás. Habkönnyű fagyi volt, amit üde almaillat lengett körül. (Írtam nekik, hátha elküldik a receptet.)

2016.11.25. 15:53:38

@P.Elliot: Remélem, sikerülni fog ;) Olyan közepes hőfokon készítsd, néha-néha húzd félre a tűzhelyről, hogy a kavarás közben az edény falára tapadt pürét is újra "játékba hozd", anélkül, hogy az alján levő cucc odaégjen. Mielőtt nekiállsz, minden legyen a kezed ügyébe készítve, mert ha a lisztet vagy az alaplevet/vizet/pecsenyeszaftot akkor bányászod elő, amikor már bele kellene tenned, akkor leég a francba az egész. Mert ez ilyen ;)))

P.Elliot 2016.11.25. 16:20:51

@Hobbiszakács: Koszonom, igazan kedves vagy de nem ilyen volt az a suti. Ket vajasteszta lap kozott magas merev de nem tul merev almahab, tetejen porcukor, semmifele igazi hab nem volt hozza es olyan gyonyoru mertani kocka volt mint amit vonalzoval vagtak el, ezt csak azert mondom hogy az almahab ami kozotte volt szinten egyenes volt es amikor etted sem robbant szet hanem hagyta hogy beleharaphass de megsem volt kemeny. A legfinomabb cukraszsutemeny amit eletemben ettem.

P.Elliot 2016.11.25. 16:21:41

@Hobbiszakács: Azert lehet hogy ezt amit ide feltettel valamelyik nap megcsinalom kivancsisagbol mert nagyon jol nez ki.

P.Elliot 2016.11.25. 16:26:16

@Pink Petsch: Koszonom a tanacsot, igy fogok tenni. Egyebkent en mindig ugy fozok hogy mindent elokeszitek ami kell hozza, nem akkor futkosok. Fele ido kell igy csak a fozeshez.

Mrs. Clayton 2016.11.25. 16:28:01

@Pink Petsch: nem teljesen vilagos, hogy minek a martasba piritott paradicsom, szerintem semmi keresnivaloja ott, mivel eleve a sult hus szaftjat kellene vajjal, liszttel besuriteni majd alaplevel felonteni a kello konzisztencia elereseig plusz esteleg megdobva vmi extra fuszerrel meg, de oszinten ez ennyi, nem tobb

gondolom valami Venesz konyvbol tanultad ezt, hiszen a gyarbol kijott szarizu csirkezsirt el kellett fedni valamivel, igy piritottak egy kis bolti konzerv paradicsompuret, nyami...

P.Elliot 2016.11.25. 16:42:48

@Mrs. Clayton: Szoktam nezni neha fozo musorokat ahol a leghiresebb szakacsok foznek es bizony sokmindent tesznek abba a martasba, miert ne lehetne egy kicsi paradicsomot is. Valoszinu hogy kulonleges izt ad neki ha meg piritani is kell, ki kell probalni.
En legalabbis ki fogom, sokszor valami kis raadas tud produkalni valami abszolut finom izt, nezd csak meg az en almas sutim peldajat. Ahogy a nagymama csinalta es ahogy a cukrasz. Volt kulonbseg pedig a nagymamae is finom volt.

2016.11.25. 16:54:24

@P.Elliot: Bölcs előrelátás :DDD

@Mrs. Clayton: Jaaaj, ez a Veneszes beszólás, de szép volt, a vállad is megveregetted utána, ugye? :PPP Különben nem.
Ha találsz megfelelő minőségű húst nem aranyárban a magyar piacon, akkor természetesen a hús saját nedvei (a zsírja és a fehérjék) elegendőek. A paradicsompüré megfelelően pirítva csak a dúsítást használja, ízben nem ad és nem vesz el belőle semmit. Bár azokban a receptekben, ahol nem paradicsompürét használnak, 2-3-szor több liszt kerül a jusba, mint így. Én jobban kedvelem a kevésbé lisztes változatot. A vaj sem feltétlen alkotóeleme, és mielőtt megint elkezdenéd a Veneszezést, nem tőle ered, és nem a háborús konyha kényszere, hanem egészen egyszerűen sokféle pecsenyelé, jus és gravy létezik. Nemcsak az az egy, amelyet te ismersz.

macamuca [IHUN] 2016.11.25. 17:00:21

@mojyo:
A tökéletes valami a perfekcionista célja. A maximalista "beéri" az adott helyzetben elérhető legjobbal.
Nagy különbség :) , tekintve, hogy a "tökéletes" soha nem állandó, fix meghatározás, mindig változik (egyéntől, helyzettől, feltételektől függően), tehát elérése folyamatosan cél=szinte garantált a folyamatos elégedetlenség érzése. Ez picikét torzítja a személyiséget-miegymást is....
A maximalista felméri a pillanatnyi lehetőségeket, majd abból igyekszik kihozni a legtöbbet, a maximumot. Az elért eredményt értéknek tekinti, így sikerelmenye is van, rendszeresen. Ez is hatással van a személyiségre...
Isten őrizzen a tökéletesre vágyó/törekvő emberektől /személyiségektől... Részemről kedvelem a sikerelmenyt, akkor is, ha nem tökéletes valami adja, és kedvelem a folyton változó helyzetek újdonságát, kihívását, a kezelésükhöz szükséges rugalmasságot és kreativitást pedig értéknek tekintem. A "csak akkor jó, ha tökéletes, csak akkor ok, ha így+így van!"-szemléletmód merevsége semmi pluszt nem ad, max önfelmentésnek jó a rugalmasságot és kreativitást nélkülözők számára: "én nem érem be akármivel, csakis a tökéletessel!" ...

Herr Géza 2016.11.25. 17:11:04

@Mrs. Clayton: Minek a mártásba, rántásba paradicsom(sürítmény) ? Lehet, hogy akkor a Michelin csillagos szakácsok is hülyék? :)))))

gabors 2016.11.25. 17:24:43

engem csak az erdekel hogy mi lehet a K ???

2016.11.25. 17:31:06

@macamuca [IHUN]: Nem erted a kaizen lenyeget. Ez nem ilyen nyomas, hogy csak a tokeletesseg a jo, nem errol szol. Amikor egy szazhusz eves mester azt mondja, hogy nem csinalt meg tokeletest, az nem azt jelenti, hogy az osszes addigit kidobta, mert azok nem voltak jok. Ez csupan annak az elismerese, hogy mindig van mit javitani, mindig van hova fejlodni. Ez csak az egoistaknak sulyos csapas, meg azoknak jelent kudarcelmenyt, akik az elismeresre hajtanak, es nagy arcok akarnak lenni meg minel elobb mesternek akarjak hivni magukat. Azoknak, akiknek az alkotas a lenyeg, azoknak motivacio a tovabbcsinalasra, es szemely szerint abban is hiszek, hogy a szazhusz evig elest is ennek koszonhetik nagy reszben.

macamuca [IHUN] 2016.11.25. 17:37:06

@mojyo:
Ezért tekintem őket (is) maximalistának, és nem perfekcionistának.
Amúgy a japán példától függetlenül mindössze a 2 fogalom közötti különbségre szerettem volna felhívni a figyelmet: nekem úgy tűnik, néhányan keverik....
:)

Mrs. Clayton 2016.11.25. 18:42:47

@Herr Géza: aha, michelin csillagos mi? meg a larousse se hallott ilyet, csak a Venesz szakacskonyvben van emlitve, nem tudom biztosan, de fogadni merek ra

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.11.25. 18:55:02

@P.Elliot: Akarsz tanulni egy nagyon finom süteményt?

**mimi** 2016.11.25. 19:10:57

@Pink Petsch: és ki a bánat az a Venesz??????

SzZoole 2016.11.25. 19:11:02

@P.Elliot: ezt az almast keresed?

kepkezelo.com/images/mnscfynw4j2cwaeow6gi.png

Recept is van hozza,ha erdekel

**mimi** 2016.11.25. 19:12:00

@Herr Géza:haaaat.... nem értenek azok hozza

Csodabogár 2016.11.25. 19:14:37

@Mrs. Clayton: A nagyon régi szakácskönyvekben is paradicsompürével inditják a pecsenyelevet. Vannak itt velem egyidős szakácskönyvek, én is onnan tanultam. Ez a szabvány pecsenyelé, aztán mindenki úgy csinálja ahogy szereti.

Mrs. Clayton 2016.11.25. 19:27:53

@Csodabogár: a standard pecsenyele mint a neve is mutatja egy koncentralt hus iz, a hus pedig nem koncentralt paradicsom izu
attol hogy egy szakacskonyv regi meg nem jelenti azt hogy helyes amit benne irnak

Herr Géza 2016.11.25. 19:31:16

@Mrs. Clayton: Most ez cinizmus lenne? Vagy tényleg nem tudod mit jelent egy Michelin csillagos szakácsnak lenni?
A Larousse-t nem forgatom, a Veneszről meg azt sem tudom eszik-e vagy isszák. Viszont láttam jó néhány csúcsszakácsot főzni, és nem volt náluk sem ördögtől való praktika (akár sürített) paradicsomot használni szószok, mártások ízesítésére vagy állaguk beállítására.
Mellesleg én magam nem szoktam... :))))

2016.11.25. 19:33:37

@**mimi**: Az a fazon, aki miatt megszületett az agyonrántosozott és agyonhabart magyar konyha. A '30-as évektől olyan 40 éven meghatározó alakja volt a magyar gasztronómiai életnek, sajnos nemcsak egy-egy étterem konyhafőnökeként, hanem állami tisztségeket is kapott, és belepiszkált a vendéglátóiparba is szakácskönyvszerzőként és oktatóként.
A munkásságát a háború utáni korszak ínség- illetve a Kádár korszak szocialista hiánygazdasága határozta meg.
Érdemei elismerése mellett jó mélyre kellene elásni Horváth Ilonával együtt. Már a könyveit és azt a vonalat, amit ő képviselt, és ami sajnos tovább él.
Azért én a gasztrosznbokat közvetlenül felettük helyezném el abban a képzeletbeli gödörben ;)))

Mrs. Clayton 2016.11.25. 19:34:04

@Pink Petsch: ugyan mar, a koncentralt paradicsomnak eleg sulthusos ize lesz ha meg le is piritod, tehat a rossz minosegu, izetlen huslevet szar helyeken igy lehet feljavitani, ha ezt annak nevezzuk
nem kell abba semmilyen pure sem

Mrs. Clayton 2016.11.25. 19:36:27

@Mrs. Clayton: meg mi az mar h nem egyfele pecsenyle letezik, nem hat van csirka, marha, pulyka, de egyikbe se kell paradicsompure
egyebkent ha igaz az h nem ad a pecsenyelehez semmit, akkor minek rakod bele?

Herr Géza 2016.11.25. 19:36:43

@Mrs. Clayton: A standard pecsenyelé, mint a neve is mutatja csak pecsenyét és levet tartalmaz. :D Akkor az esetleges fűszerek, a vaj, a tejszín, a liszt az hogy jön bele? :))))
Egyébként te mártásról írtál először és maradjunk annyiban, hogy a "mártásnak" 1200 klasszikus variációja lehet, minimum....

2016.11.25. 19:39:00

@Mrs. Clayton: Oké, én a Bűvös szakács óta megfogadtam, hogy gasztrosznobokkal nem állok le vitatkozni, mert úgyis tök teljesen felesleges
Szóval, igazad van. Mindenben. Csak az az egyféle pecsenyelé létezik, amit te ismersz, a többi mind szar.
Satisfied?

Mrs. Clayton 2016.11.25. 19:39:49

@Herr Géza: persze, paradicsommartas izenek melyitesere kivalo, de a paradicsommartas igy mint olyan nem a csucsgasztronomia resze, otthon a bolognai elkeszitesere kivalo lehet ez a technika
de ettol meg a pecsenyelebe nem magyarazod meg miert is kellene paradicsomsuritmeny

Csodabogár 2016.11.25. 19:40:54

@Mrs. Clayton: Csak azért írtam a régit, mert te a mostani rossz husokat és Veneszt emlegetted. Szerintem nem árt ízesíteni azt a levet., de ez izlés dolga.

Mrs. Clayton 2016.11.25. 19:42:24

@Pink Petsch: nem, nem igazan, mert nem mondtad meg ha szerinted igen is helye van benne akkor miert? ha tudsz adni egy elfogadhato indok el fogom ismerni, csak epp nem tudsz, mert en mar leirtam h miert nem kell bele, es ez nem gasztro sznobsag

SzZoole 2016.11.25. 19:43:52

@Csodabogár: nekem van toled joval oregebb szakacs konyvem is.
Mrs. Beeton's household management a cime.Tobb mint 100 eves:)
Bör kotesu es tobb mint 15 centi vastag.Egy csomo regi recept van benne.

2016.11.25. 19:45:02

@Mrs. Clayton: Leírtam már egyszer... olvass figyelmesebben.

Csodabogár 2016.11.25. 19:45:27

@Pink Petsch: Soha nem volt a kezemben az ő szakácskönyve, csak a nevét ismertem. Viszont annyira tehetségtelen talán mégse volt. hu.wikipedia.org/wiki/Venesz_J%C3%B3zsef

Mrs. Clayton 2016.11.25. 19:47:08

@Csodabogár: persze, lehet izesiteni fuszerrel, de nem paradicsommal

2016.11.25. 19:50:38

@Csodabogár: Nem volt tehetségtelen, egy szóval sem állítottam. Abban a korban mondhatni "életmentők" voltak a receptjei. Csakhogy mára már túlhaladottak, szerencsére okafogyottakká váltak. Viszont sajnos tovább élnek, pláne az idősebb szakoktatók képtelenek leszakadni róluk-

Mrs. Clayton 2016.11.25. 19:51:14

@Pink Petsch: elolvastam, de ha szerinted egy koncentralt paradicsom iz nem ad hozza semmi izt, akkor nem kellene foznod, mert nem erzed az izeket
egyebkent suriteni roux-val suritenek, ami ugye vaj es liszt, nem paradicsompurevel

Csodabogár 2016.11.25. 19:52:06

@Zoole[uk]: Nekem is megvan a Dobos József, ő a dobos torta kitalálója, szakácskönyve 1873-ból. Egy után nyomás természetesen. Na abból ugyan nem lehetne főzni ma már semmit, viszont igen élvezetes olvasmány. A már használható szakácskönyvek a 30-as évek elejéről származnak. Az igazsághoz tartozik, hogy könyvből csak az ihletet szoktam meríteni, aztán a magam módján megfőzöm. Nem a konyha a kedvenc tartózkodási helyem a lakásban, igyekszem könnyen és gyorsan tullenni a főzésen. Állítólag elég jó minőségben csinálom mindennek ellenére.

macamuca [IHUN] 2016.11.25. 19:54:29

@Mrs. Clayton:
Paradicsommal miért nem?
Ja, mert szerinted felesleges. Nyomós érv...
Nem tűnt fel, hogy a saját álláspontodat/véleményedet tekinted egyedül helyesnek =mérvadónak?, és ez ízlés/szokás tekintetében, hát hogy is mondjam..., sznobéria vastagon. Minimum...
De ok, te vagy a helikopter, a többiek meg....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.11.25. 19:57:44

@Zoole[uk]: @Csodabogár:
Én néha otthon szoktam csinálni egy 140éves recept alapján királypalacsintát.
Na az a valami.

Mrs. Clayton 2016.11.25. 19:58:33

@macamuca [IHUN]: ez nem az en allaspontom, hanem ez egy konyhatechnikai alapismeret, ha Pink nem Mo-n tanult volna fozni, akkor ilyen ostobasagot nem tanitottak volna neki, ez egy hibas technika, ami alkalmas a draga alapanyagok olcsoval torteno kivaltasara

SzZoole 2016.11.25. 19:58:45

@Csodabogár: akkor az is jo sokat erhet:)
Vigyazz ra nagyon,de ha elszeretned ajandekozni,kuldom a cimem:)
Vicc volt.

Amugy nagyon jol tudom ki az a Dobos József , a kedves kis felesegem cukraszmester

2016.11.25. 20:02:11

@Mrs. Clayton: Képzeld, nem ad hozzá számottevő ízt, ha megfelelően lepirítod. Látszik, hogy soha nem készítetted el, csak elméletben okoskdsz.
Ezért is könnyű elrontani, mivel sokan félnek teljesen sötétbarnára pirítani, attól tartva, hogy megég. Ha viszont nincs kellően lepirítva akkor valóban paradicsomos ízű lesz a pecsenyelé. Ha viszont túlfut, akkor ugye égett.
Az meg, hogy a Larousseból nézed ki a francia szakkifejezéseket, csak nevetségessé tesz téged. A rouxnak ugyanis van magyar neve is: rántás, instállak alássan, sima rántás! És nemcsak vajjal készülhet, hanem gyakorlatilag bármilyen zsiradékkal.

2016.11.25. 20:03:32

@Mrs. Clayton: Nem Magyarországn tanultam főzni, ott csak a papírt szereztem :P

SzZoole 2016.11.25. 20:09:37

@Pink Petsch: @macamuca [IHUN]:
Most mit vitatkoztok vele?
Jobban tudja mint Ti,mert neki a hires(bohoc) szakacs Heston Blumenthal elarulta a tutit,amikor a londoni etteremben jart ebedelni,ahol Heston szemelyesen varta az ajtoban

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.11.25. 20:15:54

Apropó palacsinta: a(z egyik) francia nagykönyv szerint az alaprecept vészesen hasonlít a yorkshire-i pudingéra, amit (szóda)víz helyett (ugyanannyi, azaz 1:1)) sörrel hígitanak megfelelő "vastagságúra". Kipróbáltam: vékony, ízletes és főleg nem szakad.

2016.11.25. 20:17:44

@Zoole[uk]: De azért milyen aranyos, hogy a rántásos pecsenyelé mellett tör lándzsát, mikor előzőleg pont a rántásos ételek koronozátlan királyát, Veneszt nézte le, jó magasról :D.
Annyira nem ért hozzá, hogy tudja, a roux gyakorlatilag rántás, no de mert franciául van, ugye, máris oké ... :DDD
Imádom, amikor a gasztrosznobok hülyét csinálnak magukból :DDD

2016.11.25. 20:20:01

@Hobbiszakács: Ja, ja, sörtészta ... finom is :) Van bortészta is ugyanígy.

Mrs. Clayton 2016.11.25. 20:20:18

@Pink Petsch: teljesen mindegy, ilyen technikara csak akkor van szukseg ha be akarjak csapni a vendeget mert olcso, rossz minosegu alapanyagot hasznalnak de draga es jo helyett annak erdekeben h ugyanolyan aron aruljak az olcsot mint a dragat
ne csodalkozz, hacsak gagyi helyeken fognak keves penzert alkalmazni fizetetlen tulorakkal
ugyanis ha a tulajdonos becsapja a vendegeit miert ne tenne meg az alkalmazottakkal is?

SzZoole 2016.11.25. 20:23:26

@Pink Petsch: ertem en,de hat ugye ketfele ember letezik;
Az okos ha hulyeskedik azt el lehet viselni,de,ha a hulye okoskodik.....

Egyebkent Heston-nak nincs es nem is volt Londonban etterme,de öt az ajtoban varta amikor Londonban volt dolga,erted ezt?

Mrs. Clayton 2016.11.25. 20:24:17

@Pink Petsch: mert megis mi a baj a rantassal? jo minosegu vaj es jo minosegu liszt, ebbol nem kell fel kilo egy pecsenyele suritesere, nem betont kell fozni
ellenben kb 10x dragabb mint a bolti 5 forintos pure plusz 1000x jobb az ize es nem veszi el a hus termeszetes izet sem

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.11.25. 20:25:11

Remélem Rita nem ijedt el az írástól

2016.11.25. 20:26:35

@Mrs. Clayton: Mi van, megsértődtél? Már előre felvázoltad magadban a további életemet? :DDD Csúnya dolog.
Ide figyelj, hülyét csináltákl magadból, ez van.

2016.11.25. 20:27:53

@Mrs. Clayton: Hm, mikor lett csúcsgasztronómiai ízélmény a rántás? És ha így lett, miért nézed le Veneszt? :PPP
Te, önmagadnak mondasz ellent, nem veszed észre? :DDD

2016.11.25. 20:28:45

@Zoole[uk]: Miért, azt állította, hogy volt a londoni éttermében? Hm, ez nekem kimaradt ...

2016.11.25. 20:30:00

@kisrumpf: Ha bemerészkedett egy konyhába, csak bátor lány lehet :D Szóval, tuti nem ;)))

Herr Géza 2016.11.25. 20:30:53

@Mrs. Clayton: Ki beszélt itt paradicsommártásról? Mondtam én egy szóval is, hogy kell a pecsenyelébe? Azt állítottam, hogy van, aki tesz bele és az egyáltalán nem a gagyiság jellemzője, sőt... Mellesleg nem vagyok szakács, sose tanultam, de 40 éve főzök. És rohadtul nem egy üzemi konyha szinten. Pláne nem magyar standard konyha szinten. Pusztán hobbiból.
De látom ma (is) csólánosba pisiltél, szóval hagyjuk....

Mrs. Clayton 2016.11.25. 20:32:32

@Pink Petsch: nezd teljesen foloslegesen vitatkozunk, mert en az alap francia konyhatechnologiarol beszelek te meg jossz valami paraszti, nagymama altal kitalalt, szerintem meg egy teves Venesz-tan alapjan a haborus insegben megfogant hogyan helyettesitsunk olcson draga dolgokat technologiaval
ha szerinted ez a helyes fozz igy, engem nem zavar

2016.11.25. 20:34:53

@Mrs. Clayton: Jól van kiscsillag, már 1 órája is mondtam, hogy igazad van. Te vagy a kifinomult úrinő, és mindenki más, aki nem úgy gondolja, ahogy te, az meg a paraszt.
Satisfied, végre? Mert rohadtul kezdesz untatni.

Mrs. Clayton 2016.11.25. 20:36:05

@Herr Géza: persze, csak ne hasonlitsd mar a te otthoni konyhadat egy profi szakacs konyhajahoz, technikajahoz, anyam meg lehet vegetat is tesz a pecsenyelebe
egyebkent nem pisiltem csalanra, teljesen jol vagyok, azert is itt potyogok

2016.11.25. 20:36:06

@kisrumpf: ugyehogy? ;) Kíváncsi vagyok komolyan a kifejtősebb részekre :)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.11.25. 20:37:54

Egyezzünk meg abban, hogy van aki rántva, és van aki eresztve szereti.
:-)

SzZoole 2016.11.25. 20:43:02

@Pink Petsch: igen,akkor is egy eteles poszt volt es leigenytelenezte:(
Akkor mondta,ha Londonban van dolga,akkor Heston etteremben szokott ebedelni es Heston az ajtoban varja olyankor.
Aztan amikor tobben irtuk neki,hogy Heston-nak nincs es nem is volt Londonban etterme,akkor jott az ,hogy csak viccelt.
Ez mar kb 3 eves sztori:)

2016.11.25. 20:49:19

@Zoole[uk]: Úb+, szóval, még hazudik is. Oké, én ezt az illetőt szűrni fogom. Menjen a Bűvös szakácsra gasztrobuziskodni (én azt akkor hagytam ott évekkel ezelőtt, amikor egy spárgás posztot úgy kezdtek, hogy "A kertben hajnalban szedett friss spárgát ... meg az a jó, édes, az ..!), vagy talán ott már lebukott a hazugságaival :DDD

33621 2016.11.25. 20:54:49

@P.Elliot: Linkelek ide neked egy cikket, nem tudom hogy mennyire van közel hozzád a cikkben említett hely? Én személyesen ismerem a cikkben említett Vas Laci atyát, egy jópofa humoros ember. Vagy három éve meglepetés szerűen megjelent, a sógorom születésnapján itt Debrecenben, mint később kiderült az unokaöcsém szervezte le a találkozást. Ő meg a sógorom gyerekkori barátok, csak az élet messzire sodorta őket egymástól
Volt meglepetés rendesen!

www.erdon.ro/csabito-amerika-de-azert-varadon-jobb/3280320

SzZoole 2016.11.25. 20:56:07

@Pink Petsch: en ilyet nem mondtam:)))
Vannak meg 1-2-en akik igy szeretik szinezni magukat,a baj csak az ,hogy a szinuk meg van hozza,csak az esz hianyzik:)))

SzZoole 2016.11.25. 20:58:55

@Pink Petsch: ja,az az illeto a regi Jess G,csak miota ferjhez ment egy skothoz,azota ez a nickje.

Herr Géza 2016.11.25. 21:08:50

@Mrs. Clayton: Továbbra sem a magam konyhájáról beszéltem, csak miután a kommenteden láttam, hogy kb. az "egy rántottat se tud sütni, de pofázik" kategóriába soroltál, gondoltam szólok, hogy nem vagyok nyeretlen kétéves a témában.
De mindegy, úgysem érted, azt meg már tudom, hogy a bölcsek köve csakis nálad lehet.
Na, jóccakát.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.11.25. 21:31:17

@Pink Petsch: ah, engem azon a blogon az ütött szíven, s bírt távozásra, hogy a gateaux Basque-nál valami húsos recept volt. Eh...

2016.11.25. 21:34:27

@Zoole[uk]: Ő lenne az? Mnaa, akkor értem, miért mászott rám :DDD De most is sikerült hülyét csinálnia magából, úgyhogy nem tanult semmit :))).
Mna, és mesélj, ki színez még?

sellőlány 2016.11.25. 21:37:44

@Zoole[uk]: Nem akarok ebbe a témába belekotyogni, de Hestonnak van étterme Londonban, nem is tegnap óta.
m.mandarinoriental.com/london/fine-dining/dinner-by-heston-blumenthal/

SzZoole 2016.11.25. 21:54:28

@sellőlány: Heston-nak egy sajat etterme van a Fat Duck Bray-ben,ami a sajatja.
Az erdekes lenne,ha ez az etterem az ove lenne,azert Heston nem olyan gazdag:)

Anno amikor taxiztam voltam egy parszor ennel a hotelnel,ahol az etterem talahato.

sellőlány 2016.11.25. 22:06:31

@Zoole[uk]: Én sem azt értettem ez alatt, hogy a sajátja, mert a Mandarin Oriental üzemelteti, de a staff HB alá tartozik, csakis és kizárólag az ő ételeit készítik. Egy tehetséges magyar szakácslány írt is róla, aki HB-nál dolgozott és sztázsolt is a Fat Duck-ban és a Dinnerben is. Ő több posztban is részletesen leírta, hogy áll össze HB "birodalma", milyen az életben és kábé mennyi időt tölt az éttermeiben, és mennyit a projektjeivel.
vajaskenyer.blog.hu/2012/03/01/sztazsolas_a_dinner_by_heston_blumthal_ban

SzZoole 2016.11.25. 22:16:58

@sellőlány: igen,Ö uzemelteti ezt az ettermet,ez teny,de ha azt irom,hogy Heston ettermeben voltam,akkor az alatt azt ertem,hogy az a Heston etterme es nem azt,hogy a Heston altal uzemelteti etteremben.
Egyebkent engem nem nyugoznek le az etelei,sem Heston.
Sokkal tobbre tartom James Martin-t vagy Tom Kerridge-t:)
De ez csak az en velemenyem

2016.11.25. 22:24:35

@Zoole[uk]: Azért megsúghatnád ... ;)))
Heston nem vitte át a Fatot Ausztráliába? Vagy rosszul emlékszem?

sellőlány 2016.11.25. 22:34:01

@Zoole[uk]: Ez már amolyan fogalmi kötekedés kategória. :-) Ha valaki Hestonnál eszik Londonban, akkor egyértelmű, hogy a Dinnerre gondol. Nekem tetszik HB őrült karaktere, a vakmerősége és a formabontó ötletei. Szeretnék majd egyszer ellátogatni valamelyik, neve alatt futó étterembe, hogy legyünk a fogalmak szintjén pontosak.

SzZoole 2016.11.25. 22:34:50

@Pink Petsch: volt rola szo,de nem tudom.
Heston musorait nem szoktam nezni,hasonlo kategoria szamomra,mint Paul Hollywood vagy Bogyo Mari(Mary Berry)
De ez csak az en velemenyem.
Nezz utanna James Martin-nak es Tom Kerridge-nek,nalam ök a nagy kedvencek,ja es persze Ramsey:)))

SzZoole 2016.11.25. 22:41:35

@sellőlány: igazad van,ez mar csak tenyleg a szavakon valo lovaglas:)
Sok szerencset,ja es nem art,ha idoben foglalsz asztalt,mert csak ugy az utcarol nem lehet beesni:)

P.Elliot 2016.11.25. 22:42:38

@diggerdriver: Hu de sokat irtatok amig nem voltam itt!
Finom recept? Johet! Elore is koszonom.

2016.11.25. 22:48:54

@Zoole[uk]: Nekem is a kedvencem Ramsay (ez most , hogy írja a nevét, "a"-val, vagy "e"-vel?), a műsorai is, de pl. az ő stílusa tetszik leginkább kajafronton, ahogy kombinálja a fine diningot a klasszikussal, hagyományossal ... a mi kis gasztrosznobunk tutira rosszul lenne tőle -mert azok a kaják tutira nem úgy készülnek, ahogy ő kinézte a Larousseból a szócikket :))))

P.Elliot 2016.11.25. 22:50:18

@Zoole[uk]: Nem, nem ezt az almast, na, ilyesmit csinalt a nagymamam es persze finom volt de az a csoda almas az magasabb volt, az alma szine egeszen halvany mint amit eppencsak megparoltak es habba varazsoltak, a teszta resze fucsa modon egyenes volt amikor beleharaptal akkor hullott szet lemezekre.
Sajnos ugy erzem hogy nem fogom tudni megtalalni pedig agyonbujtam a netet de a teli honapokban kiserletezni fogok, eloszor a tesztaval es aztan a toltelekkel, informaciokat kell gyujtenem a hab rogzieserol, zselatin hasznalatarol es egy csomo dologrol amit meg nem ertek. Koszonom a segiteni akarast.

SzZoole 2016.11.25. 22:52:38

@Pink Petsch: Ramsay-nak irja,igen Ö az etalon:)))

sellőlány 2016.11.25. 22:54:40

@Zoole[uk]: Ezzel tisztában vagyok (foglalás), de mivel előfordulásom a UK-ben elég spontán szokott megtörténni, nem szoktam hónapokra előre tervezni. Még aztán, ha már megy az ember, érdemes tasting menu-re gyúrni, arra még meg gyűjtöm a takarékbélyegeket. (Csak viccelek).

SzZoole 2016.11.25. 22:55:29

@P.Elliot: akkor a nejemel kell beszelned ez ugyben,mert en csak kukta vagyok:)))

2016.11.25. 22:59:12

@P.Elliot: Te, lehet, hogy szifont használtak a habnál.

SzZoole 2016.11.25. 23:01:17

@sellőlány: a pösze Jamie valamelyik ettermebe hamarabb bejutsz:)
Miert jo kifizetni egy falatnyi etelert egy csomo penzt?

sellőlány 2016.11.25. 23:03:56

@P.Elliot: Nekem rögtön a mille feuille ugrott be a leírásod alapján. Lehet, hogy az ottani pastry chef találmánya volt a süti, ezért nincs sehol a neten.

P.Elliot 2016.11.25. 23:04:19

@33621: Ez a Passaic tolem nagyon messze van, New Jersey eszaki feleben de jobb is mert az egy elegge ketes resze az allamunknak sajnos.
Nem, nem ismerek ott senkit, illetve regen valakit aki azota mar meghalt. Papokat sem, nem vagyok templomba jaro ember, a magyar klubokat sem latogatom igy nincs ismeretem hogy ezek az emberek kik. A papokrol az itteni kozossegben semmi jot nem hallottam sajnos, orulok hogy legalabb az altalad leirt pap normalis, jol osszefoghatja a nepet ha mindenki templomba jar.
Hidd el, inkabb elnek Varadon mint Passaicban, egy merhetetlenul unalmas kornyek ahogy visszaemlekszem, talan 2x ha jartam arra annal az ismerosnel.
Sajnos ezt tudom csak mondani arrol a helyrol, meg kicsit csodalkozok is hogy az ismeroseidnek tetszett...

P.Elliot 2016.11.25. 23:05:55

@Pink Petsch: A hab igazan nem volt hab csak a finom konnyu izeben, mondom, merev volt a ket tesztalap kozott...

2016.11.25. 23:06:04

@Zoole[uk]: Én nem értem a hype-ot Jamie körül, tök átlagos szakács, sima olasz konyhával.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.11.25. 23:08:20

@Zoole[uk]: mert élmény. Mint neked egy jó kígyóbőr csizma (ha jól emlékszem...)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.11.25. 23:10:06

@P.Elliot: szerintem írnod kellene a szállodának. Egyrészt, odáig lennének, hogy Te erre emlékszel, másrészt, ki tudja, még megtalálod az embert és megtanulhatod a receptet!

P.Elliot 2016.11.25. 23:10:08

@sellőlány: A tesztaja feltetlenul hasonlitott ra csak egyenesebb volt de hasonlo. Az latod nagyon lehetseges hogy a keszitojenek a sajat kreacioja lehetett es ezert nem lehet megtalalni...

sellőlány 2016.11.25. 23:10:09

@Zoole[uk]: Sajna se Jamie, de Ramsay stílusa nem bejövős (előbbinél már jártam, de csalódás volt, az olasz konyhát nagyon nem kellene erőltetnie). Számomra egy ilyen program inkább olyan, mint egy szépen megkomponált műsor, az ízek, a látvány, az érzések parádéja és az érzékek robbanós cukorkája. Egy kóstoló menü ráadásul 4-5-7 fogás, nekem meg kicsi a gyomrom, úgyhogy sokszor a magasabb számúakra már nem is vállalkozom.

P.Elliot 2016.11.25. 23:11:37

@kisrumpf: Sort fogok ra keriteni es irok nekik. Pontosan tudom hogy mikor voltunk ott, a kislanyom 2 eves szuletesnapja lett volna napok mulva.

SzZoole 2016.11.25. 23:15:10

@kisrumpf: az mas, azt a falatnyi kajat lenyeled es annyi,a csizmat azt meg barmikor tudom viselni,eleg egyszer megvenni:))

2016.11.25. 23:18:57

@Zoole[uk]: Jó, hát nem speckó rád gondoltam, hanem úgy általában. Rendesen megy a hype körülötte. Amikor megnyitotta a budapesti éttermét, elmentem kíváncsiságból. Nem kellett volna. Az étlapon megy a nagy duma, az egyszerű olasz kajákat próbálják meg feltúrbózni (polenta chips meg bio tükörtojás :DDD). Nagyon nem kellene.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.11.25. 23:19:20

@Zoole[uk]: Lehet, de most nem az árakról van szó. Az ember nagyon sokáig emlékszik rá, az ízekre, az élményre... S a legjavát kapod az étteremnek. Jó buli az ilyen. Ünnepnapra való.

SzZoole 2016.11.25. 23:22:34

@sellőlány: @kisrumpf: ez nem az en vilagom:(
Ugy vagyok vele mint a sovany nokel,csontokkal en nem lakok jol:)))

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.11.25. 23:22:46

@Zoole[uk]: nem ismerlek, ezért próbáltam ilyen sután érvelni valamivel, amiről tudom, hogy a szívednek kedves. De nem a pénzről van szó, hanem a kapott élményről....

SzZoole 2016.11.25. 23:24:26

@Pink Petsch: mert Ö is csak egy bohoc:)))

sellőlány 2016.11.25. 23:27:58

@Zoole[uk]: Hát én a sportautókkal, motorokkal, motorcsónakkal, horgászattal, repülőgép szimulátorral, miniatűr bizbazokkal, sörökkel, töményekkel, púpozott tányér kajákkal és még sorolhatnám... vagyok ugyanígy. :-D És még milyen jó, hogy nem vagyunk egyformák. :-)

SzZoole 2016.11.25. 23:33:35

@kisrumpf: Moni,ertem mit akarsz mondani vele,de az akkor sem az en vilagom.
Voltam mar egy jopar rendezvenyen,igaz ezek inkabb cukrasz dolgok voltak,ott sem ereztem igazan jol magam:(

SzZoole 2016.11.25. 23:37:43

@sellőlány: autok,horgaszat,pupostal kajak minden mennyisegben:)))
Tenyleg az a szep az eletben,hogy senki nem egyforma,de attol meg kedvelhetjuk egymast:)))
Igaz Pinki?:)))

sellőlány 2016.11.25. 23:40:28

@Zoole[uk]: Éreztem én, hogy megfelelő húrokat pengetek. :-D
Na, jó éjt emberek, nekem mára véget ért a nap.

SzZoole 2016.11.25. 23:42:26

@sellőlány: milyen hangszeren jatszol,gitar?:)))
Joejt

2016.11.25. 23:45:13

@Zoole[uk]: Naná, első számú rajongód vagyok :PPPP

@**mimi**: Ahham, ha látnám is azt az emojit, de jó lenne ;)

sellőlány 2016.11.25. 23:47:54

@Zoole[uk]: Jaaaaj! :-D Ebbe inkább most nem megyek bele... lol! Villany lekapcs.

**mimi** 2016.11.25. 23:50:26

@Pink Petsch: kitágult bamba szem :))))))

SzZoole 2016.11.25. 23:52:08

@Pink Petsch: tudtam en:)))

Mosolygos emoji.

2016.11.25. 23:52:43

@**mimi**: Huhh, és min csodálkoztál?

2016.11.25. 23:54:15

@Zoole[uk]: Évek óta imádlak :PPP
Mna, akkor most bamba-csodolkázós vagy mosolygós?

blackhairlady 2016.11.26. 00:52:53

@P.Elliot: legyszives jarjal utana, engem is nagyon erdekelne :)

P.Elliot 2016.11.26. 01:48:35

@blackhairlady: Utana fogok majd jarni, nem eppen most mert tenyleg nem erek ra de igerem....

montroyal ( CAN qc) 2016.11.26. 03:56:55

szerencsére magyar mestercukraszbol jutott Montrealba is meghozza 2 baratom ( nehany kép lent) sajat maguknak dolgoznak( meg egyutt is mert baratok) es megy az uzlet nekik .. foznek is kiszallitanak ( altalaban a nejem alltal )

www.facebook.com/chateaueuro?hc_ref=NEWSFEED
www.facebook.com/TraiteurBudapestCatering/?fref=ts

a masodik nemreg kezdte a cateringet miutan bezartak a 20 eves ettermuket
szoval van lehetosege a postolonak is

ritaj 2016.11.26. 09:51:53

@P.Elliot: Szóval, szívesen segítek, ha van kérdésed tedd fel nyugodtan, valami majd csak lesz belőle. Az almás süti... 2 dolog, nekem is a mille feuilles jutott az eszembe de ha annnnyira puha a krém akkor h tartotta meg a tetőt? a másik pedig nálunk van most új recept egy almás parfé és kb pont így képzeltem el, sokkoló almaíze van, olyan direkt-alma, nem csak fonnyadt mellékíz, viszont ez fagyott és nálunk fehércsoki gömbben van. hm. az is lehet h a cukrász saját találmánya, vagy neadjisten öröklött recept, de nem tűnik túl egzotikusnak, úgyh szerintem európán belül, németes, franciás lehet...az almaparfé receptet megadhatom amúgy ha kéred. sajnálom h nem jutottunk előrébb..

2016.11.26. 12:33:09

@ritaj: Khm, én kérném, amennyiben lehetséges ...

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.11.26. 14:05:15

@ritaj: "sokkoló almaíze van, olyan direkt-alma, .... almaparfé " - azt hiszem, hogy én is ezzel találkoztam japánéknál... Még nem válaszoltak, de ha igen, akkor kicseréhetjük. Deal?
:-)

P.Elliot 2016.11.26. 23:20:08

@ritaj: Csak most jutottam a gep ele, igen, valami olyan suti lehetett, illetve az alja, teteje, az almahab, nem tudok ra jobb szot/ viszont nem kenodott szep, konnyeden merev volt.
Lenne egy kerdesem. Ha megprobalnam megcsinalni, mivel merevitsem az almahabot. Mit csinaljak hogy az almahab olyan friss izu legyen mintha szinte nyers alma lenne. A jovo heten nem erek ra de utana mar fogok sutni valamit es megprobalnam. Hogy kezdjek hozza a toltelekhez szerinted? Meg az is eszembe jutott hogy valoszinu hogy kulon volt a teszta megsutve es az almahab kihules utan lett kozerakva es ugy vaghattak el es ki tudja mivel, baromi egyenesre.
Masdik kerdesem hogy milyen abszolut finom, kulonleges aprosutiket ismersz, / a nevet csak/ amit karacsonyra suthetnek es tenyleg a csucs, a cukraszat remekmuve.
Harmadik, a kremek. Ha felverem a tejszint mit csinaljak hogy ne essen ossze, illetve mit keverjek bele hogy merev maradjon. Hogy ne olvadjon el az asztalnal, ujabban olyan tortakat sikerul vennem hogy ha kinnt van egy orat az asztalon akkor osszeesik huto nelkul. Ismerek merev kremeket, csoki, vanilias de valahogy jo lenne a tejszint is hasznalnom.
Melyikek az igazan finom cukraszati kremek, ebbol is eleg a nev, megkeresem majd a neten.
Egyszer csinaltam egy epertortat a youtuberol, pontrol, pontra es vizes volt a krem, elaztatta a tortat.
Elore is koszonom hogy foglalkozol velem.

P.Elliot 2016.11.26. 23:20:53

@ritaj: Ja, es igen, azt hiszem nemcsak en orulnek annak az almaparfenak.

2016.11.27. 08:58:13

@P.Elliot: Bocs, hogy beleugatok, tényleg. A tejszínhez akartam csak szólni. Habfixáló (cream fix angolul, azt hiszem). Nincs olyan arrafelé?

sellőlány 2016.11.27. 12:15:29

@P.Elliot: Kíváncsi vagyok, mit javasol Rita. Én biztos, hogy a krémes (abból is inkább a cremeschnitte) receptúrájából állnék hozzá a megvalósításhoz. Annak alapja a zselatinnal megerősített sárgakrém (créme pâtissiére). Ha nem akarsz sárgás színt, akkor egy zselatinos mousse vagy valami tojáshab receptet keress. Az intenzív almás ízhez én egy "zöldízű" almatípust választanék (pl. granny smith), és hogy ne nehezítsem el, csak a levét használnám, azt keverném a krémbe (ehhez némi citromlevet adva, hogy ne színeződjön el barnásba). A réteslapokat a köztes rétegekben át kell olvasztott vajjal kenni és ízlés szerint 4-5-6 réteget összerakva külön kisütni. Ha a mille feuille-höz hasonlóan ropogósabbra szeretnéd csinálni, akkor a rétegek közé és a tetejére is szórj porcukrot után, ez a sütés során karamellizálódni fog. A szeletelés külön művészet. Ha összerakta az egészet (1 réteg réteslap+ krém+esetleg köztes réteg réteslap+ krém+ zárólap), a lényeg egy nagyon éles, vékony pengéjű kés (a legjobb az a jellegű cukrászkés, ami úgy néz ki, mint egy vékony fém palacsinta spatula, csak van éle), függőleges, szúró kezdővágás után a gyors függőleges haladás a vágásban. Egyszerűbb megoldás, ha a rétes lapokat már sütés előtt felvágod és úgy rakod össze egyenként a sütiket, de akkor nem lesz annyira mértanilag tökéletes a forma, és élesen vágott élek. Remélem, sikerül összehoznod! :-)

sellőlány 2016.11.27. 12:29:15

@P.Elliot: @Pink Petsch: A por alapú habfixálók nem adnak komoly tartást a tejszínnek, érdemesebb oldott zselatint hozzáadni a felvert tejszínhez, azt is csak akkor, amikor a hab már összeállt és a végén az utolsó keverések előtt (gépi) kell gyors mozdulattal hozzáadni (miközben megy a keverő), különben csomósodik. Ügyelve arra is, hogy nehogy túlverjük közben a tejszínt. Ezzel nagyon szépen lehet formázni és dekorálni, de a tejszín, mivel főképp zsír, a melegre mindig rosszul fog reagálni, tehát órákig hűtés nélkül ez sem fogja bírni. Ami kibírja, az nem tejszín. :-)

P.Elliot 2016.11.27. 12:35:51

@Pink Petsch: Legyek nagyon oszinte, fogalmam sincs hogy arulnak-e es mi a neve de utana fogok nezni..
Nagyon koszokok mindenfajta segitseget.
Valahogy nekem a sutes sosem ment, nekem a szamba kell ragni minden egyes folyamatat mert ebben anti talentum vagyok.

P.Elliot 2016.11.27. 12:41:59

@sellőlány: Hat ezt remekul irtad le, ki fogom masolni a sutesi tanacsok fuzetembe hogy nehogy elfelejtsem
Olyan cukraszkesem van, egyik fele fureszes, a masik fele is valoszinu eles, eddig meg csak egyszer hasznaltam, vannak egyebkent eszkozeim csak tudni kene hasznalni.
Nagyon remel tanacsokat adtal, a jovo het egy kaosz lesz itt de utana nekilatok, sorban mindenki tanacsat kiprobalom es fogok feltenni kepet az eredmenyrol.
Nagyon koszonom a tanacsot.
Mindenki masnak is aki segiteni probalt, kisrumpf is pontosan ezt tette, nem a receptet emelte ki foleg hanem az apro finom kis megoldasokat, tanacsokat amit a receptek nem emlitenek pedig azokban rejlik szerintem a siker....

P.Elliot 2016.11.27. 12:43:29

@sellőlány: Ez is a nagy tanacsok koze tartozik, koszonom szepen....

sellőlány 2016.11.27. 13:01:15

@P.Elliot: Nagyon szívesen. Kisrumpffal egyébként én is nagy levelezésben vagyok, tudás tekintetében ő itt közöttünk az igazi master. :-) Én egyelőre hobbiszinten tolom, de utánanézek mindennek és sokat kísérletezem. Látok ugyanis jövőt ebben a pályában, aztán majd meglátjuk, mit hoz a jövő.

P.Elliot 2016.11.27. 13:17:52

@sellőlány: Te is szivesen cukaszkodnal? Szep kis palya es mennyi ujitasi lehetoseg van benne ha valakinek van fantaziaja.
En csak csaladi szinten szeretnem tudni hogy tisztessseges sutemenyket tegyek a csaladom ele mert az uzletiekbol elegem van.
A regi amerikai sutemenyek egyszeruek, a betelepulok valaha nem tortareceptekkel erkezek barhonnan jottek, a maguk egyszeru kis aprosutemenyeit, piteit hoztak, ki sem tudott fejlodni. Bizonyos nemzetek hoztak a maguk jobbjait, illetve nem azok hoztak hanem kesobb amikor mar volt boven ra nyersanyag akkor az otthoni jobb recepteket. A francia sutik az elsok meg mindig, aztan az olasz bar en nem igazan szeretem az olaszokat, kiveve a panetone az ami nagyon jo, a tiramisut pl. nem szeretem.
Persze itt is vannak azert jo cukraszok, foleg nagy varosokban kis helyen is akad de valahogy felhigultak a receptek, megkezdodott a helyettesites, nem igazi vajat hanem valami olcsobb dolgot helyette sporolas es minden nyersanyagban, lam a haladasnapi piteben alig volt cseresznye csak a kemenyitovel suruve tett cseresznyele holott jo helyen vettem.
Hat ezert kellene sutni mert igazi izeket csak ugy lehet ha beleraksz mindent,
Talan csak New Yorkban lattam igazi, minosegi sutiket.
Ha tehat kistrumpf vagy te a maximumot nyujtod es ezzel bizniszelsz akkor lesz jovotok, nevetek...

sellőlány 2016.11.27. 13:28:51

@P.Elliot: Ahhoz, hogy teljes állásban cukrász legyek (ráadásul annak is egy kevésbé hagyományos vonalában, tekintettel az allergénekre) vagy azzá képezzem magam, egyelőre nem terv. De amit most elképzelek, tervezek, ahhoz kell némi tudás és tapasztalat, viszont eleinte kisszériás terület lenne mindenképp. :-) Mivel van saját szakmám, ami ráadásul periodikusan fog-elenged (most éppen fog és elég klassz projektek találnak meg), még nem tudom teljesen odaadni magam a gondolatnak, hogy mindent magam mögött hagyjam és nyakig elmerüljek a krémekben meg a lisztekben. :-) Viszont ha van időm, akkor mindig nekiállok valaminek, most éppen két tepsi habcsókot dobtam össze és a hab olyan minőségű lett, hogy örömtáncot jártam közben. :-D Kis dolgok ezek, de mégis nagyok. Várom a tapasztalataidat. (Ja, és a késed jó lesz. A recés felét próbáld először.)

P.Elliot 2016.11.27. 13:56:34

@sellőlány: Ertem. Nem te lennel a cukrasz, illetve talan valami vendeglatoipari terved lehet de ahhoz hogy az kivalo legyen te is akarod tudni hogy mi az amit mukodtetsz, illetve ismered az anyagat, minoseget. Ha az akkor nagyon jol csinalod mert aki vezet valamit annak szerintem ertenie kell ahhoz amit vezet mert ha nem akkor nem lesz belole az amit elkepzelt.

sellőlány 2016.11.27. 14:00:48

@P.Elliot: Nagyon jól leírtad a tervet. :-)

2016.11.27. 14:47:38

@sellőlány: Igaz, nem tejszínes tortakrémbe való a habfixáló (oda valóban zselatin vagy agar agar vagy más zselésítő cucc kell). Annyival viszont megkönnyítik a dolgokat, hogy felszolgáláskor, ha tejszínhabbal dekorál P.Elliot, megtartja a habot szobahőmérsékleten is viszonylag hosszú ideig.

@P.Elliot: Szerintem, cream fix a neve, de azt tényleg nem tudom, hogy nálatok kapni-e.
Viszont nem vagy egyedül , a sütés nekem sem a szívem csücske, a sütikért sem vagyok oda, az meg rohadtul fáraszt, és semmi örömöm nincs benne, hogy az égadta egy világon mindent patikamérlegen kell kimérni, mert ha 2 grammal több a liszt, már fújhatod ... áááh! A piskótaszerű, kevert tésztákkal még elvagyok, mert ott többnyire elég, ha 1:1 arányban nagyjából stimmelnek a mennyiségek, de amikor fél órát csak a hozzávalók kimérésével kell tölteni ... mna, az nagyon nem az én pályám.

blackhairlady 2016.11.27. 17:52:15

@P.Elliot: a sima grocery storeban kapsz habfixalot, ott vannak ahol a pudingporok, sutoporok, stb... Illetve a nemzetkozi sorban is van altalaban.

2016.11.27. 18:59:29

@P.Elliot: Ja, még valami eszembe jutott, az epertortás vizes krém kapcsán. Már, hogy miért lehetett vizes. Ha fagyasztott epret használtál, akkor talán nem csepegtetted ki, vagy főzted ki, vagy bármi mást kelllőképpen (Én is megnéztem már jó pár youtube videót ilyen témában, és tudom, hogy sok közülük eléggé csalóka. Ugyanis alapnak vesz olyan dolgokat, amiket egy kezdőnek el kellene azért mondani).
A másik lehetőség, hogy miért folyt le a krém az az, hogy a tésztaalap nem hűlt ki teljesen. Langyos, vagy esetleg még meleg volt. Általában a szobahőmérsékletű tésztaalap már okés, de mivel én biztonsági játékos vagyok, még azokat a sütiket/tortákat is berakom a hűtőbe pár percre (krémkenés előtt és után), amelyek recept szerint nem igénylik.

P.Elliot 2016.11.27. 21:35:41

@blackhairlady: Koszonom, meg fogom nezni majd. Karacsonyra de meg elotte egy karacsonyi partira jo lenne ha nem az uzletbol vett tortan es sutemenyeken kellene bosszankodnom.

P.Elliot 2016.11.27. 21:37:33

@Pink Petsch: Nem tudok ra vissza emlekezni hogy hideg volt-e mar a tortalap vagy milyen vizes az eper, lehet hogy igazad van, az volt a baj meg hat ugye nem kezdoknek mutatjak be ezeket a videokat.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása