oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. október 15. 06:42,  Kalandok a sült vaj hazájában 110 komment

2016. október 15. 06:42 Határátkelő

Kalandok a sült vaj hazájában

Az amerikai Délről az embernek a hatalmas birtokok, a kissé nehéz, de nagyon ízletes ételek és persze a meleg jut eszébe (meg még egy csomó minden, de most hirtelen elég ennyi). Susan mai posztja után kicsit többet is látunk belőle, persze a felsorolás minden tétele megjelenik majd.

cim_86.jpg

„A Határátkelő régi „törzsgárda tagjai” talán emlékeznek azokra a posztjaimra, amelyeket a nyugati parti kirándulásainkról írtam. Már régóta vágytam rá, hogy végre eljussak a keleti partra is, ami most megadatott.

Férjem rokonai szerveztek egy „reunion”-t, ami amerikai családok körében eléggé elterjedt szokás: az egymástól több száz vagy akár több ezer km-re élő családtagok időnként összejönnek, és vérmérséklet, családi hagyomány, pénztárca, anyós-após-meny-vő és egyéb rokoni kapcsolat minősége függvényében megpróbálnak pár kellemes órát, napot, vagy akár egy hetet eltölteni együtt, hogy aztán a következő pár évre legyen elegendő emlék, fotó, na meg beszédtéma arról, ki mennyit öregedett, hízott/fogyott, elvált, újraházasodott, stb., stb.

A tervezett program nemcsak férjem unokatestvéreinek meglátogatását jelentette Észak- ill. Dél-Karolinában, hanem bónuszként egy kellemesnek ígérkező óceánparti kikapcsolódást is, így természetesen kapva kaptam az alkalmon.

Persze nem tudtam megtagadni a természetem - a „travel bug” (aka „miért nem indulunk máris”) azonnal elkezdett mocorogni bennem, és kb. fél órával a jó hír után máris nekiláttam tervezgetni, mit is kéne megnéznünk, felfedeznünk a két déli államban az Atlanti-óceánnál.

Miután átszeltük a kontinenst röpke 4-5 óra alatt (persze ehhez repülőre kellett ülni :)), Észak-Karolina fővárosában, Raleigh-ben landultunk, hogy a hétvégét ott töltsük az egyik rokon családnál.

A dél-kaliforniai sűrűn lakott városokhoz, 6-8 sávos autópályákon araszoló forgalomhoz, és a nyár végére jellemzően sárgásbarnára száradt növényzethez szokott szememnek fantasztikus felüdülés volt látni a tágas tereket, nagy, és csodálatosan zöld tájat, erdőket, a gyér forgalmat…

1_127.jpg

Közhely, hogy az USA 50 állama, bár ugyanannak az országnak a részei, mégis mindegyik teljesen más, nemcsak földrajzilag, hanem kultúráját, szokásait, történelmét illetően is.

Focimeccs főiskolai módra

Ezt megismerendő, máris belevetettük magunkat a helyi életbe. :) Szombaton az észak-karolinai állami főiskola (University of North Carolina) amerikai focicsapata játszott Pittsburg csapatával, és mivel a rokonunk a főiskolán dolgozik, így egyértelmű volt, hogy a helyi csapat színeiben mi is ott drukkolunk majd a lelátón.

Egy ilyen főiskolai meccs (de talán általánosságban minden sporteseményről elmondható) az egész család számára egy szórakoztató program, még az olyan laikusnak is, mint én.

foiskola.jpg

foiskolai_meccs.jpg

A csapatok pályára lépése előtt a zenekarok alapozták meg a hangulatot, és persze az elmaradhatatlan pompom-lányok (és -fiúk) is – dacolva a hőséggel és nagy páratartalommal - lelkesen ugráltak és buzdítottak mindenkit.

Az izgalmas meccs után volt alkalmunk egy kicsit körülnézni a nagyon hangulatos kis egyetemi városban, Chapel Hill-ben, sőt még arra is sort kerítettem, hogy találkozzam egy kedves magyar Facebook-ismerőssel, aki a családjával most költözött ebbe a városba. Milyen kicsi a világ, mindenhol magyarokba botlik az ember! :)

A városról és környékéről még azt érdemes tudni, hogy az ún. Research Triangle része, és a 2015-ös Nobel-díjat (biokémia) az egyetem egyik professzora kapta.

az_egyetem_modern_szarnya.jpgAz egyetem modern szárnya

egyetem_regi.jpgÉs a régi épületek egyike…

chapel_hill.jpgKisvárosi hangulat Chapel Hill-ben…

szendvics_plakat.jpgHelyi finomság –csirkés-sajtos szendvics (jelentem, tényleg nagyon finom! :)

Mint egy szanatóriumban

A hétvége hátralevő részében élveztük a család vendégszeretetét, legfőképpen pedig az idilli csöndet, és nyugalmat, ami olyan jellemző az elszórtan egymás mellett levő kis településekre. A hektárnyi vagy még nagyobb telkek és a sok-sok zöld látványa felért egy szanatóriumi pihenővel. :)

Persze én - praktikus énem felülkerekedett – azon gondolkodtam, hogyan győzi az ember a fűnyírást ekkora területen. A kérdésemre választ is kaptam másnap, amikor láttam, ahogy Mark, házigazdánk férje, felpattan a kis „traktorjára”, és röpke egy óra alatt le is tudta „férji kötelességét”. :)

csladi_haz.jpgVendéglátónk családi háza

erkely.jpgDélutáni idill az erkélyen

utcakep_2.jpgUtcakép

funyiras.jpgEzzel a masinával még én is szívesen nyírnék füvet

Másnap jó pár órás vezetés állt előttünk. Kaliforniában megszoktuk, hogy nagyok a távolságok, így az észak-karolinai kiindulóponttól a dél-karolinai végállomásunkig levezetendő kb. 250 mérföld könnyű kis kocsikázás volt számunkra. :)

A térképre nézve, és a két államról olvasva döbbentem rá, hogy még a mi szemünkben „kicsinek” tűnő Észak- ill. Dél-Karolina is majdnem magyarországnyi területű (az előző valamivel nagyobb, az utóbbi valamivel kisebb).

A hadihajón

Első pihenőnk során a USS North Carolina nevű hadihajót jártuk be, amely ma múzeumhajóként pihen a kikötőben, de a II. világháború csendes-óceáni hadműveleteiben nagyon aktívan részt vett.

uss_north_carolina.jpg

Amerika európai szemmel nézve rövid történelemmel rendelkezik, de – vagy éppen ezért - elmondható, hogy mindent, ami a történelmükkel kapcsolatos, nagy becsben tartanak.

A háborús emlékhelyek, legyen szó akár a függetlenségi, akár a polgárháborúról, nagyon jól karbantartott, remek kiállításokkal, idegenvezetős túrákkal ellátott, többnyire állami, vagy szövetségi felügyelet alá tartozó intézmények.

kajut.jpgLegénységi kajüt – hát nem egy luxushajó, az biztos

szappanok.jpgEgy kis „luxus” mindenkinek jár… :)

Pawleys Island

A múlt után visszaugrottunk a jelenbe, és hamarosan megérkeztünk szálláshelyünkre Pawleys Island nevű kis szigetre, ahol a hét hátralevő részét terveztük tölteni a család többi tagjával. Az icipici sziget óceán felőli része gyakorlatilag a nyaralók számára bérelhető házakkal van tele, amelyek a parttól pár méterre sorakoznak.

A legnagyobb élmény számomra a meleg (!), kb. 26-28 C fokos Atlanti-óceán volt, amit megerőltető, kb. 20 másodperces gyaloglás után értünk el, kilépve a házból. :)

Az ország nyugati partján élők sajnos nem élvezik ezt a kegyet, a Csendes-óceán még a legmelegebb hónapokban sem több, mint 20-21 C fokos. Fantasztikus élmény volt minden reggel a hullámok hangjára ébredni, és megcsodálni a napfelkeltét (ami ugyancsak szokatlan volt számunkra, hiszen a nyugati parton mi mindig csak óceáni naplementéket látunk).

furdely.jpg

Látogatás egy ültetvényen

Egy déli állam meglátogatása nem lehet teljes 1. egy igazi ültetvény  meglátogatása 2. kulináris élvezetek nélkül. Az előbbire Charlestonban kerítettünk sort.

Az ültetvényekről olvasva-hallva, kettős érzelem volt bennem. Emlékeimben Tamás bátya kunyhójának nehéz sorsú rabszolgái, és kegyetlen rabszolgatartói élnek.

Most, amikor egy nagyon lelkes idegenvezető segítségével kicsit többet megtudtunk az akkori életről, és körbejártunk egy – ma már természetesen nem működő, csak múzeumként funkcionáló - ültetvényen, a kép árnyaltabbá vált bennem.

Dél-Karolinában a legtöbb helyen rizst és indigónövényt termesztettek. A rabszolgák rettentő nehéz körülmények között dolgoztak, harcolva nemcsak a nyáron szinte elviselhetetlen párás meleggel, hanem a mocsaras területeken gyakori hüllőkkel, szúnyogokkal, mérges kígyókkal. Az ültetvényesek manapság szinte elképzelhetetlen gazdagságra tettek szert.

Aztán a polgárháború ennek véget vetett. Dél-Karolinát szinte teljesen felégették az északiak, így eredeti épület az 1860-as évek előtti időkből szinte nem is maradt fent. Az általunk meglátogatott ültetvényen álló kúria egy jó része is leégett.

A 12 generáció óta (!) ugyanannak a családnak a birtokában lévő birtokot végigjárva viszont egy kis ízelítőt kaptunk arról, milyen is lehetett az élet akkor. Szinte magam előtt láttam Scarlet O’Hara-t, amint a hatalmas tölgy vagy magnóliafák alatt limonádét szürcsölget a barátnőivel, és flörtöl az aranyifjakkal. :)

Mialatt az idegenvezető lelkesen mesélt az akkori időkről, azon gondolkodtam, vajon a csoportban lévő fekete hölgy és férje mire gondolhattak. Hogyan élik meg a jelenüket és múltjukat a rabszolgák leszármazottai? Mennyire lehet túllépni a múlton, és az elért eredményekre koncentrálni?

Talán ez attól is függ, milyen indíttatást kap valaki a családban. Ha azt látja otthon, hogy nem feledve a múltat, de előre tekintve a jövőbe az ember keményen tanul és dolgozik, és eredményeket ér el, akkor talán a kollektív tudatban ott élő sebek nem fájnak már annyira.

Amerikában a faji kérdés még mindig egy borzasztóan komplex probléma, és nem tudom, vajon hány generációváltás szükséges még ahhoz, hogy a mostani feszültség valaha is megszűnjön.

Na, de a filozofálás után vissza a realitáshoz! Mi is lett ezekkel a hatalmas ültetvényekkel? Manapság sok helyen golfpályát vagy lakóparkot építenek rajtuk, és az olyan lelkes turisták, mint mi is élvezettel sétálhatnak a hatalmas parkokban.

charleston.jpgCharleston

Egy kis déli gasztrokaland

Na, és hogy a kulináris élvezetekről is szó essék. :) Mindjárt fény derül a címben szereplő „fried butter” eredetére is. A déli konyha – akárcsak a déli kultúra – nem az aszkétizmusáról nevezetes. Akik tartanak a koleszterin-szintjük emelkedésétől, vagy attól, hogy a mérleg pár napon belül pár kilóval többet fog mutatni, azok kerüljék el ezt a vidéket. :)

De aki kicsit meg akar mártózni az itteni ízvilágban, és élvezni a sok-sok finomságot, az bátran vágjon neki a délvidék bármelyik államának! Megtapasztalva pár ételt-italt most már kezdem érteni, miért is van annyi túlsúlyos ember errefelé. :)

Az ételek fő alapanyaga a szalonna és a cukor. Nem feltétlenül párosítva, de vagy egyik, vagy másik NAGY mennyiségben. A másik jellemzője a déli konyhának, hogy imádnak mindent valamilyen zsiradékban megsütni.

Na, ennek apropóján született a családi vicc nálunk: lányom Paula Dean (híres szakács és tv-s személyiség) jellegzetes déli akcentusával jegyezte meg egyszer, hogy „now I’m going to make some fried butter, y’all” :).

Paula Dean eredetiben:

Természetesen megkóstoltuk a híres dél-karolinai shrimp and grits-t. A grits, ha jól gondolom, más néven és kisebb variációkkal, de sok nemzet konyhájának egyik alapétele, hiszen nem más, mint kukoricakása. Ezt itt sósan, tejjel vagy vízzel főzve eszik, és mindenfélével lehet kombinálni.

Fantasztikusan finom volt a shrimp-pel, és apróra vágott kolbász darabkákkal. A tenger gyümölcsei is nagy bőségben szerepelnek a menün mindenhol, aminek mi nagyon örültünk, lévén nagy pártolói mindennek, ami vízben él. :)

shrimp_and_grits.jpgShrimp and grits

borravalo.jpg

Ebben az étteremben a borravalót mindenki a falra szögezi (ezt csak én állítom, de ezek tényleg mind valódi egydollárosok. Nem számoltuk össze, de pár ezer dollárnyi dekoráció van a falakon és a mennyezeten.).

Ennyi ingyenreklám után nem szaporítom tovább a szót. Aki teheti, egyszer látogasson el az amerikai délre, és biztosan állítom, nem fogja megbánni! Mi már most elhatároztuk, jövőre visszamegyünk. :)

Ui.: Most, ahogy ezeket a sorokat írom, épp a Matthew hurrikán nagy pusztításairól látom a híreket a médiában. Szomorú és félelmetes belegondolni, hogy nemrég még ott sétálgattunk Charleston utcáin, ahol most térdig érő víz hömpölyög, és a szél által kidöntött fák torlaszolják el az utakat. Remélhetőleg a károkat hamar fel tudják számolni, és helyreáll a normális élet pár napon belül.”

HÍRMONDÓ

Újabb lépés a szakadék felé

Társadalmi konzultációt kezd a jövő héten a skót kormány az újabb függetlenségi népszavazás lehetőségéről – közölte Nicola Sturgeon miniszterelnök. A feszültség borítékolható.

Készülődik az „új London”

Közben a német kormány a színfalak mögött komoly erőfeszítésekbe kezdett annak érdekében, hogy a jövőben London helyett Frankfurt legyen az EU új pénzügyi központja. Hogy mit terveznek, az itt derül ki.

Hihetetlenül kemény meccs lesz

Eddig azért nem történtek érdemi lépések Európában, mert mindenki a brit népszavazás eredményére várt, most meg azért, mert nem lehet tudni, hogyan tovább.

Egy érett város mellett és ellen

Hongkong pro és kontra, mindkét esetben magyar szemmel. Nagyon érdekes így látni egy várost!

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1411808409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

P.Elliot 2016.10.15. 13:56:14

Folytatas...Az emeleten voltak a haloszobak es a csalad csak itt elt, meg a legkozelebbi rokont sem igen engedtek fel, hat igy persze konnyu volt rendet tartani. Ott eltek, varrogattak, / odalent foleg himeztek/. A kicsi gyerekek, kisbabak egyforma ruhakban voltak, nem volt fiu vagy lanyruha, valamikor 3 ev korul kapott a kisfiu nadragot es oldalra fesultek a hajat, a kislany nagyjabol maradt a kis ruhaiban es a hajat kozepen valasztottak el, errol lehetett felismerni.

Lattam bajuszpedrot, egy csomo hajsuto vasat, picit, nagyot, rengeteg regi fenykepet abbol a korbol, box zongorat amit kis helyen is el lehetett helyezni a zeneszobaban, egy furcsa hangszert amilyet sosem lattam, furcsa nevet mar el is felejtettem, bilit! Ha az asztalra teszik akkor azt hittem volna hogy levesestal olyan szep volt. Olyan badog furdo dezsat, orvossagos uvegeket amik tartalmat foleg otthoni gyogynovenyekbol keszitettek. Azt is mondtak hogy a szuletett gyerekek fele meghalt meg gyerekkorban, hat igen, tavaly Dakotaban is ezt lattam.

Ja, a hazban nem volt konyha itt sem, kerdeztem hogy miert, azt mondtak hogy egyreszt a meleg miatt, nyaron igy is fullaszto volt, meg az tuzveszely miatt, a legtobb tuz mindig is a konyhakban fodrult elo, nem kivantak leegetni a hazat.

Ja, ennek a valahai ultetvenynek a neve Stately Oaks volt, 1839-ben epult, valami Whitmel Allen epitette, az utolso lakoja atadta a varosnak megorzesre, mutogatasra, mint tortenelmi helyet. Nagyon nagyon sok erdekeset meseltek meg a csaladrol hogy kik laktak az evek soran, szoval ez csak minta volt hogy Sharlettek is igy elhettek volna ha valos szemelyek lettek volna. Itt sincs meg a valahai mittudomen hany szaz acre csak egy lehet talan.

Lattunk azert a helyen tobb mellekepuletet, gyapotbalat, ezt-azt, vegulis nem bantam hogy ezt lattam amit, most sokkal jobban el tudom kepzelni a konyvet amit szinten ujra fogok olvasni.

DieNanny CH 2016.10.15. 14:51:29

@P.Elliot:

Nagyon szépen köszönöm, egy élmény volt olvasni!

P.Elliot 2016.10.15. 15:53:25

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Nekem meg latni. Imadom a vezetett turakat, mindig befizetek rajuk / nem egyenlo a csoportos utazassal/ mert nagyon reszletesek, nagyon ismeretterjesztoek, lehet kerdezni es a vezeto nagyon tajekozott.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.10.15. 16:01:56

@Zoole[uk]: haha, gondoltam, hogy ez a "ferji kotelesseg" megmozgatja par ember fantaziajat :)))) a funyiras termeszetesen csak az egyik kotelesseg :))))))

FutureFry 2016.10.15. 16:05:31

"... nekiláttam tervezgetni, mit is kéne megnéznünk, felfedeznünk a két déli államban az Atlanti-óceánnál. ..."

Tea-rajongóknak: A Charlestonhoz közeli Wadmalaw szigetén van egy (látogatható) teaültetvény ahol az “American Classic Tea” márka alatt árult teát termesztik, amit egy jó ideig úgy hirdettek: “The only tea grown in America”. A 90-es évek vége után sajnos elég sokáig nem lehetett kapni (az ültetvény pénzügyi gondjai miatt) de pár éve megint árulják (pl. online).

SzZoole 2016.10.15. 16:06:36

@Zsuzsi65: na azert.Egy ferfi legyen ferfi,minden téren:)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.10.15. 16:07:53

@P.Elliot: en is igy vagyok vele. A mi idegenvezetonk is ezen az ultetvenyes turan egy nagyon nagy ismerettel rendelkezo, es egyben nagyon szorakoztato holgy is volt. A hadihajon meg audio tour volt, annak is megvan az erdekessege, pl.veteranok emlekezeseit tettek bele, es hasonlokat. Voltunk egy masik hadihajo turan is egyebkent, az meg egy repulogephordozo volt, sok kisebb, nagyobb geppel a fedelzeten.szinten nagyon erdekes (tiszta Top Gun erzesem volt:))

SzZoole 2016.10.15. 16:11:58

@P.Elliot: azert ez eleg durva,hogy az egyhaz enyire uralja az embereket es a gondolataikat es ha nem jarsz templomba akkor kiutalnak:(((
Tolem nagyon tavol all a katolikus egyhaz,szerintem a legnagyobb bunozoi szervezet a foldon

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.10.15. 16:13:01

@P.Elliot: koszi, nagyon erdekes volt olvasni a naplod, es nekem is sok emleket hozott most vissza a mi latogatasunkrol!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.10.15. 16:17:07

@Zoole[uk]: az amerikai delen - bar nem lattam statisztikat errol - valoszinuleg mas felekezetek, mint pl.baptistak stb.vannak tobbsegben. A katolikus egyhaz csak egy a sok kereszteny felekezet kozul.

SzZoole 2016.10.15. 16:25:22

@Zsuzsi65: hozzam minden egyhaz olyan kozel all,mint disznohoz a kes

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.15. 16:28:35

@P.Elliot:
Kezitcsókolom Elliot néni, iszonyú jól tetszik írni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.15. 16:30:40

Az milyen vallás ahol a feketék éneklik a ghospelt?

P.Elliot 2016.10.15. 16:39:43

Koszonom. Nem mindig vezetek naplot csak utazasnal...
Nem vagyok neni, soha meg senki nem hivott igy, csak a keresztnevemen ahogy itt szokas, nekem idegen a nenizes. Teljesen furcsa. Meg gyerekektol is az, es nem azert mert nem akarom elfogadni a koromat. Valahogy idegen.. Mivel fiatalom kerultem ide inkabb ebbe nottem ide bele, szokasban, mindenben.
Neked meg nem furcsa a bacsi mert nem vagy regen kinnt bar nem is tudom hogy szokas-e Angliaban bacsizni...

SzZoole 2016.10.15. 16:46:29

@diggerdriver: kereszteny amibe a feketek beleszottek a zenet.
Wood Green-ben van egy ilyen templonyuk:)

Hari Seldon 2 2016.10.15. 16:51:13

@P.Elliot:
Igen. Én is nagyjából így képzeltem a déli államokat. (Mint a közel kelet keresztényben. Kiráz tőle a hideg.)

P.Elliot 2016.10.15. 16:52:09

@diggerdriver: A metodistak? Vagy csak mert Istent dicsero enek a gospel es ezert mindenutt? Fogalmam sincs rola, de Elvis imadott gospelt enekelni, nagyon szep szamai vannakEn voltam egyszer a gyerekkori templomaban, na az valami volt, egyedul voltunk benne, rankzarta a turavezeto az ajtot hogy ne zavarjon senki, ketoldalt es elol legordultek oriasi vetito vasznak, beindult egy film, elkezdtek ketoldalt bejonni az emberek 1940-es korabeli ruhakban, a pap, megtelt a terem, nekilattak enekelni, Elvis nem volt koztuk, csak kapkodtuk a fejunket, oriasi volt otletnek...Resztvettunk egy misen...
Vici vacak kis fatemplom, / tupelo nagyon szegeny kis varoska volt/, Elvisek haza olyan kicsike volt hogy fantasztikus, nagyon szegeny emberek voltak. Holtszegenyek.....

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.10.15. 16:53:23

@diggerdriver: imadom, amikor a feketek gospelt enekelnek, es tancolnak is hozza! Az osszes deli egyhazra jellemzo, pl.Southern Baptist es hasonlok. A feketek kulturajanak resze a zene es tanc, es ezt az afrikai hagyomanyt orokitettek at.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.10.15. 16:58:26

Igazi gospelt csak a feketek tudnak jol enekelni:) egyszer egy nemzetkozi korustalalkozon vettunk reszt, es volt egy workshop, ahol gospelt tanitott - termeszetesen - egy fekete karvezeto, Missouri-bol. Imadta mindenki! A ferfi, aki zeneszerzo is, modern misejet kesobb enekeltuk is Magyarorszagon a korusunkkal.

P.Elliot 2016.10.15. 16:59:09

@Hari Seldon 2: Engem attol razott ki hogy ezek vasarnap a templomban ulnek es hetfon kipihenik a templomot mert a turahelyek kozul nagyon sok nincs hetfon sincs nyitva es a turista vagy vesztegel megegy napot vagy tovabbmegy.
Capoti varosaban szerettuk volna latni belulrol a birosagi epuletet/ Ne bantsatok a feketerigot cimu konyv helyszinet/ es mar ketszer jartunk arra de vagy vasarnap volt, vagy hetfo, ezek a deliek kulonben is nagyon lassuak, regen ertheto is volt mert hat a meleg de ma azert erre nem lehet igazan hivatkozni.
Ott arrafele is, a benzinkutnal vallasos targyak arulasa, feliratos polok, biblia, meg olyan is volt hogy a legjobb templomi viccek,
Az ut szelen folyton "fenyegeto" tablak hogy Isten lat, voltal templomban? Az ordog var, meg ilyesmik vagjak mellbe az embert...

P.Elliot 2016.10.15. 17:02:07

@Zsuzsi65: Neha ha latok a teveben gospel korust en is meg szoktam nezni. Fantasztikusan jok. Igazabol a feketek hangszine kell hozza, jol tudjak nyujtani, cifrazni...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.10.15. 17:05:22

@P.Elliot: haha, a hetfoi zart muzeumokba mi is belefutottunk. De szerintem ennek a vallashoz nincs koze. Sok mas allamban is van egy ilyen nap, mert a muzeumok het vegen altalaban nyitva vannak, igy nekik is jar egy pihenonap:)

P.Elliot 2016.10.15. 17:06:44

@FutureFry: Koszonom, ezt meg fogom jegyezni mert teaultetvenyt, egyaltalan tea novenyt meg sosem lattam...

SzZoole 2016.10.15. 17:19:57

@P.Elliot: hogyhogy nem lattal meg teaultetvenyt?
En lattam mar,söt szedtem is a termeset.Olyan jo teat foztek belole,hogy mindenki jo kedvre derult:)))
Igaz ez a "teaultetveny" vadkender volt:)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.10.15. 17:29:06

@P.Elliot: en is imadom. Es most nosztaligaztam is, rakerestem Robert Ray-re, o az a bizonyos zeneszerzo.
Erdemes belenezni, youtube-n sok reszlet van a Gospoel Mass-bol, sot a teljes mise is fent van. Volt valahol egy dedikalt peldanyom is a kottabol, sajnalom is, hogy az evek soran elkallodott, v. vkinek oda lett adva, mar nem emlekszem.
www.youtube.com/watch?v=4KUml6sB7fQ

P.Elliot 2016.10.15. 17:34:38

@Zoole[uk]: Vadkendert sem lattam meg eletben csak filmen. Ezt mondjuk nem is hianyolom.
A hatasat meg elkepzelni sem tudom, igen, feldobhatja az embert de nem kivannam kiprobalni.
Ugy szep noveny, mutatos, kertbe bele is illene.
Szombat van de odakinnt az epikezes ma is megy, nem tudom miert tuloraznak, mi a surgos de nagyon nem lehet az mert valaki elugrott fankert es kaveert amit jo ora alatt fogyasztottak el meg reggel.
Valami diggerforma gep atment a patak tulso oldalara valahogy es egy rettento keskeny osvenyen ami csak domboldalbol allt kezdett dolgozni, a frasz kerulgetett meg latni is hogy mikor zuhan oldalra, le a melybe de nem....Jo kis gepek ezek, jol tervezettek meg gondolom nehezek is hogy igy ulnek a talajon....

P.Elliot 2016.10.15. 17:37:22

@Zsuzsi65: Majd megnezem de most megyek ki a kozossegi kertbe, ma zarjak es ahhoz kertek segitseget, a rendrakashoz, hat gondoltam hogy 1-2 ora tolem is kinez. Az enyem mar egy hete kesz de vannak akik elfelejtik az idopontot aztan minden ugy marad utanuk, rendetlenul...

SzZoole 2016.10.15. 17:48:23

@P.Elliot: jolvan na,csak vicceltem,en is csak a tv-ben lattam

kardio1 2016.10.15. 18:04:54

@P.Elliot: amit leirsz a Délről negativumkent, nekem pont az tetszik.

kardio1 2016.10.15. 18:09:16

@P.Elliot: nem Scarlett O'Harara gondolsz?

SzZoole 2016.10.15. 18:11:02

@kardio1: a vallas?
Nade doki,a vallas es a tudomany,hogy fer ossze?

kardio1 2016.10.15. 18:12:12

@Zoole[uk]: Délen leginkább baptistak vannak, nem katolikusok. Ez utóbbit is csak felszinesen ismerheted, ha ennyi róla a véleményed.

kardio1 2016.10.15. 18:15:21

@Zoole[uk]: abszolút nem ellentétesek.

kardio1 2016.10.15. 18:16:31

@P.Elliot: úgy is hívják a régiót, hogy Bible Belt.

SzZoole 2016.10.15. 18:17:40

@kardio1: nekem teljesen mindegy milyen vallas,en hithu ateista vagyok.
A tudomonynak/ban hiszek,nem a gyerekmeseknek.

kardio1 2016.10.15. 18:28:22

@Zoole[uk]: a gyerekmesekben nem hiszek én sem. :-)

SzZoole 2016.10.15. 18:34:45

@kardio1: rendben,doki.En tiszteletben tartom a nezeteidet,de azt nem ertem,hogy hogy fugg ossze a tudomany a vallasal.
Teljesen mas a 2 sztori.
Az egyik bizonyithato,mig a masik kevesbe.

Golf2 2016.10.15. 18:48:03

Szerintem a 68 már lassan néni de az 52 még nagyon nem bácsi...

kardio1 2016.10.15. 18:53:48

@Zoole[uk]: szerintem a kettő két külön dolgot vizsgál. Nem kell termeszettudomanyi tankonyvnek tekinteni a Bibliát, a tudománynak nem kell célja legyen a vallási kérdések vizsgálata.

SzZoole 2016.10.15. 19:05:11

@kardio1: rendben,csak egy kérdés.
A Föld és az élet keletkezése,melyiknek van bizonyitobb ereje?

SzZoole 2016.10.15. 19:07:53

@Golf2: láttad te már Zsuzsát?
45-nel többnek nem látszik,sokkal kulombul néz ki,mint egy jópár 52 éves:)))
Ez nem vicc!!!

NorthPier 2016.10.15. 20:09:51

@Zoole[uk]: @P.Elliot: Vegyetek a boltban egy zacsko holland "egynyari viragok" mix viragmagot, es lass csodat, egy honap mulva minimum harom to vadkender boldog tulajdonosai lehettek :-)
En a harom evvel ezelotti nyaron jartam igy, ugyhogy sajat tapasztalatbol mondom.

NorthPier 2016.10.15. 20:13:52

@kardio1: Ajj, en is barhol a regi vilagban elelnek, de csakis kiralylanykakent :-) (Kiveve Franciaorszagot abban az idoben, amikor kiralylanykakent nem a fenyes jovo lebegett a szem elott...)

SzZoole 2016.10.15. 20:14:18

@NorthPier: dehogy veszek,tudod te mennyit adnak érte?
Én meg ezt más tapasztalatból tudom:)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.10.15. 20:18:13

@kardio1: "szerintem a kettő két külön dolgot vizsgál. Nem kell termeszettudomanyi tankonyvnek tekinteni a Bibliát, a tudománynak nem kell célja legyen a vallási kérdések vizsgálata."

+100 Soha nem ertettem, miert kell a tudomanyban "hivoknek" a tudomanyt rahuzni a vallasra. Teljesen mas vilag, mas szemuveggel nezve. Ugyanebbol az okbol egyebkent azt sem igazan szeretem, hogy bizonyos vallasi korok pedig a tudomany modszereivel akarnak ravilagitani a bibliai tortenesekre.

NorthPier 2016.10.15. 20:19:06

@Zoole[uk]: Szoval nem ertetted meg, mirol beszelek.
Mezogazdasagi szakboltban, szamlara, hivatalosan, Hollandiaban termesztett, ott egysegcsomagolt, holland viragmagot vettem, egynyari viragmix nevut.
Teny, hogy kelt ki belole virag is, de a harom to vadkender is ott viritott kozottuk...
Most szerinted...?!

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.10.15. 20:45:34

@NorthPier: bocsánat, de harsányan röhögtem ezen

33621 2016.10.15. 20:47:33

@P.Elliot: @Zsuzsi65: @FutureFry: Szerintetek az Amerikaiak fognak tiltakozó jegyzéket át adni ezért a Román kormánynak, vagy a Magyarok?

www.erdon.ro/magyar-es-amerikai-zaszlok-kituzeseert-birsagoltak-meg-egy-cirkuszt-romaniaban/3229227

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.10.15. 20:52:04

@33621: szerintem jobban el vannak foglalva Trump-pal es Hillary-val, mint hogy a romaniai esemenyeket kovessek :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.10.15. 22:14:20

@33621: Elolvasva a cikket, egyertelmu, hogy torvenyellenes dolgot csinalt az illeto, igy ne csodalkozzon, ha birsag lett a vege :)

P.Elliot 2016.10.15. 22:31:17

@NorthPier: Kar hogy nem tettel fel a youtubera egy filmecsket a varatlan novenylatogatoddal kapcsolatban, megnezte volna rovidesen 1 millio ember es 5 millio azonnal rendelt volna a hollandoktol viragmag csomagot, hehehe....
Micsoda sztori! Mit csinaltal a novenykekkel?

P.Elliot 2016.10.15. 22:43:36

@Zoole[uk]: Varjal csak, en nem a korom vagy kinezetem miatt irtam hogy idegen nekem a nenizes es nem kikerve Diggitol aki egy tunderi aranyos ember es nem rosszbol irta hanem csak egyszeruen furcsa a nenizes. Legalabb olyan meghokkento mint amikor valaki keresett telefonon aki idejott Magyarorszagrol latogatoba egyszer es a rokonaitol telefonalt hogy engem keres, meghozza nem az itteni nevemen ami a keresztnevem es a ferjem vezetekneve egyutt hanem xy ne, eloszor nem is ertettem azt hittem a ferjemet keresi, sokara jottem ra hogy ez a feltehetoen magyar nevemen hiv, hivna ha valaha igy hasznaltam volna a nevemet igy. Fogalmad sincs hogy mennyi furcsasag van annak aki 43 eve el kulfoldon ami otthon termeszetes de itt rettento furcsa. Itt Mrs. vagyok a neni helyett. Sokszor csak a keresznevemen hivatom magamat gyerekekkel is csakugy mint mas. Ennyi csak az egesz.

P.Elliot 2016.10.15. 22:44:57

@kardio1: Tudom hogy annak hivjak...

P.Elliot 2016.10.15. 22:46:48

@kardio1: De, arra. Az az ultetveny amit lattunk az Georgiaban volt, arrol mintazta az irono az Elfujta a szelt...

P.Elliot 2016.10.15. 22:53:08

@Zsuzsi65: Mikor es hova mentek legkozelebb?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.10.15. 22:57:56

@P.Elliot: jo kerdes...:) legkozelebb Halaadas lesz, akkor mindig valahova az ocean melle, de az csak amolyan "rutin" kirandulas lesz itt nalunk CA-ban :) nagyon sok helyre szeretnek menni, a keleti partot annyira nem ismerem,igy az tervbe van veve:) az egyik unokatestvernek van Maine-ben az oceannal egy kis haza, oda szivesen elmennek.

P.Elliot 2016.10.15. 22:58:18

@Zsuzsi65: Meg sosem voltam hadihajon mert a ferjem idegenkedik tole, legkozelebb azert is megnezem, akar egyedul is.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.10.15. 23:02:22

@P.Elliot: erdekes, pedig pont a ferfiak szoktak szeretni az ilyeneket:) szerintem mint tortenelmi emlek is erdekes, pl.engem sem erdekeltek annyira az a'gyuk, hatalmas raketa lovedekek meg ilyenek, de pl.nagyon erdekes volt latni, hogyan eltek a hajon. Gyakorlatilag egy uszo falu volt, mindennel felszerelve a mosodatol a borbelyon at a moziteremig.

blackhairlady 2016.10.15. 23:14:43

@Zsuzsi65: Koszi a posztot, mar vartam :) Eleg sokban hasonlit a mi kornyekunkhoz, de hat ez nem meglepu, mi vagyunk a del kozeppontja:)
Ilyen hadihajonk nekunk is van itt a San Jacinto folyon, mar tobbszor is voltunk ott . Hat nem irigyeltem a matrozokat amilyen szik helyen a lancos fuggoagyakon aludtak, de a tiszteknek ott volt a gyonyoru porcelan teritek meg a "luxus" cikekk.
www.google.com/search?q=USS+battleship+texas&espv=2&biw=1366&bih=638&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwjbxcP0293PAhWCRj4KHfeCDToQ_AUICCgD

Itt felenk is van tobb fele southern etterem, gyorskajalda, nem mind a kedvencem, de azert van nehany ami bejon. A rakos halas dolgok egyertelmuen a kedvenceink, johet minden a vizbol:)

blackhairlady 2016.10.15. 23:18:35

Hgyama biztos tudna meg meselni, o itt el NC-ben.

blackhairlady 2016.10.15. 23:22:14

@Zsuzsi65: Egyebkent nalunk meg mindig 23 fokos az ocean (Golf of Mexico), a napi homerseklet is 30 fok korul van igy oktober kozepen:)
A kepen a part nagyon hasonlit Galvestonra, a mi starndunkra.
Az unokatestvernek pedig nagyon kis szep haza van:)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.10.15. 23:36:38

@blackhairlady: Igen? Atkoltozott FL-bol? ugy emlekszem, mintha ott lakott volna, nem?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.10.15. 23:39:07

@P.Elliot: igen, Scarlet O'Hara Atlanta felegeteset latta...Amikor a polgarhaborurol esik szo, akkor ez az aspektusa (marmint hogy a deliek is rengeteget szenvedtek) altalaban kevesebbszer kerul szoba, legalabbis nekem ugy remlik.

blackhairlady 2016.10.15. 23:47:05

@Zsuzsi65: Az elejen, aztan mar regota szerintem NC-ben lakik, nemreg irta, hogy hazat vesznek.

P.Elliot 2016.10.15. 23:48:27

@Zoole[uk]: Lehetseges hogy a rendor sem merne szolni, hehehe....Egyebkent az is lehetseges lenne hogy elobb-utobb laba kelne, valaki atultetne maganak egy cserepbe es bevinne a lakasba.
Ezentul fogom figyelni a mezoket amerre jarok hatha latok vadkendert. Eloszor persze jol meg kell nezni a neten hogy nagyon pontosan hogy is nez ki mert vannak hasonlo novenyek is.

P.Elliot 2016.10.16. 00:05:49

@Zsuzsi65: Nem, azt nem szoktak nagyon feszegetni hogy azok is mit alltak ki. Azert jobb most ami van, nem volt tisztesseges dolog az a rabszolgasag, itt az eszakai allamokban azert nem feketeznek nagyon a valosagban sem, egeszen kezd osszemosodni a sok fekete-feher hazassaggal, ido kell hozza meg az is hogy a feketek fejebol is ki legyen szedve az hogy gyuloljek a fehereket. Pont az idei utazasnal lattam egy felhaborito dolgot, nem mernek megeskudni hogy melyik allamban volt, talan South Carolina. Reggel a hotelben a reggelinel egy fekete csalad, az apa, illetve nagypapa,kora 70 folott, nem latott eleg jol mert feher botja is volt, vele a felesege joval fiatalabb mint o, egy nagyobbacska unokalany, tini, egy 4 ev koruli kislany is meg nehany mas fiatal szemely.
Nagy zajjal ultek a reggelihez, a legtobbje rogton ment felszedni a kitett ennivalot a tanyerjara, a nagypapa ott maradt az asztalnal a kicsivel. Jo nagy hangon elkezdte meselni hogy az o nagymamaja koraban ok meg rabszolgak voltak es hogy hogy bantak vele a feherek, jo reszletesen leirta, a kis 4 eves nem is ertette de kerdezgette a nagypapat olyan kisgyerek, almelkodo modon aki tovabbra is folytatta a szajhagyomany utjan valo gyulolkodest, oktatta a kicsit. Szolni nem mert neki senki, nagysokara jott egy fiatal ferfi a tarsasagukbol aki ingerulten elhallgattatta a nagypapat de a tobbi nem.Igy aztan nem lehet osszemosodni, mar most ezzel mergezi a kisgyerek lelket hogy o kevesebb mint masok, hogy azokat ott gyulolni kell.
Az a no is akirol irtam hogy ide jott fel dolgozni es hozzament egy feher rendorhoz elkepzelem meg mondta is hogy az mit kapott odahaza miatta.

P.Elliot 2016.10.16. 00:10:33

@Zsuzsi65: A ferjem mindenfele katonai dolognak ellensege, borzad tole. Viszont ha megy a teveben barmi idiota cowboy film nehany piszkos mosdatlan alakkal meg lovoldozesekkel azt csillogo szemmel nezi, engem meg ettol lel ki a hideg.

zsírvezér 2016.10.16. 00:34:20

NC - First in Flight :-)
Sőt van egy nyugati megyénk ami hegyekben gazdag területen fekszik és a Transylvania nevet viseli:-)

NorthPier 2016.10.16. 01:15:48

@kisrumpf: Csak nyugodtan, en sem csinaltam maskent :-)

NorthPier 2016.10.16. 01:18:11

@P.Elliot: Fenykepet csinaltam rola, de nem tudom most prezentalni, az otthoni PC-n van valahol.

Kb 30 centis korukban kiirtottam. Azert biztos, ami biztos...

NorthPier 2016.10.16. 01:21:11

@Zoole[uk]: Otthon nekunk is kertes, elokertes hazunk van.
Csak nekem derekig er a hajam, meg a feher autokat preferalom ;-)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.16. 04:14:04

@NorthPier:
Ez magyarra lefordítva azt jelenti hogy learattad, megszárítottad és elszívtad. Értem én...
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.16. 04:17:32

@P.Elliot:
Kezitcsókolom tengermély tisztelettel Elliot néni, tudja hogy csak vicceltem a nénivel.
Véletlenül sem nevezném néninek az Elliot nénit de tetszik tudni egy poénért eladnám a lelkem az ördögnek.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

adg 2016.10.16. 04:56:03

@blackhairlady: "de hat ez nem meglepu, mi vagyunk a del kozeppontja"

Uristen, szegenyek, hogy birtok ott elni? Nektek is a pap uralja az agyatokat? Kiutalnak benneteket is a varosbol, ha hamarabb mentek el 3 perccel a miserol, mint a tobbiek? A ti utcatok is tele van templommal? Es a telet ugy ertem, hogy tomve. Van a ti utcatokban is mellbevago tabla, hogy "Isten mindent lat, meg ma gyond meg vetkeidet! Azt is!"? Maglya van a Suttogo tavaknal? Kepzelem, mirol suttoghatnak...

Hogy birjatok? Masokat mar attol kiraz a hideg, ha csak elkepzeli, mi lehet ott, kereszteny iszlam allam. :))

adg 2016.10.16. 05:14:34

@Zsuzsi65: Zsuzsi, ez nagyon klassz leiras volt koszi. En amerikaban csak a deli allamokat tudnam elkepzelni magamnak, nem sokon mulott, hogy oda mentunk. Par napon.
Még mindig "szerelmes" vagyok Savannah varosaba, az egyik olyan hely arrafele, amit latnom kell egyszer, szerintem tetszene nekem eloben is. Mai napig jon a varos hirlevele emailben.
Remelem, par een belul eljutok arrafele.

Kosz a poszt.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.10.16. 06:23:41

@adg: Savannah es New Orleans nekem is a bakancs listan van! :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.10.16. 06:28:18

@P.Elliot: pontosan errol van szo...csak akkor lehet valtozas, ha MIND a feherek, mind a feketek tul tudnak lepni a multon...nehez, de muszaj...talan idovel majd skerulni fog, de bztos, hogy nagyon sok idonek kell letelnie, hogy ez a generacios tovabbadas megszunjon.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.10.16. 06:31:19

@zsírvezér: "NC - First in Flight :-)
Sőt van egy nyugati megyénk ami hegyekben gazdag területen fekszik és a Transylvania nevet viseli:-)"

Az osszefugges nem igazan kristalytiszta elottem, de biztos csak en nem latom a kapcsolatot ;)

zsírvezér 2016.10.16. 08:43:34

A hajó a north carolinai Wilmingtonban található. 76 millió dollár volt az ára mikor 1937-ben elkezdték építeni. 1947-ben vontàk ki a hadrendből egyébként egy BB-55 hajótest jelű north carolinai osztályú hadihajó.
1942-ben csatlakozott a csendes óceáni haderőhöz. Segédkezett a Guadalkanalnàl a hadműveletekben. "húga" a USS Washingtoni.
Nagy tisztelettel de mégis megjegyzem, hogy II vh.-s hajó csodàkért a south carolinai Charlestonba kell menni, hiszen ott található, egy repülőgép hordozó,egy romboló,egy tengeralattjáró.
Nem olyan szépek mint egy tigris tank. De a tengeralattjáró szűk helységeit kipróbálni igazi élmény.
Illetve egy vietnámi -amerikai haderő által létesített- tábort is berendeztek.
Patriots Point.

DieNanny CH 2016.10.16. 09:39:42

@NorthPier:

Én 1803-ban élnék szívesen Angliában, persze én is nemesként. Egy szép kis vidéki kastélyban.
:-)

P.Elliot 2016.10.16. 11:43:33

@diggerdriver: Hat ez oriasi valasz volt hogy learattad, elszivtad, ki vagyok nyulva a nevetestol, nekem ez eszembe sem jutott volna, hiaba a ferfi hozzaallas mas, egy no levagja es szemetbe dobja, egy ferfi betakaritja maganak....
Jo volt ilyen nevetessel kezdeni a reggelt....

P.Elliot 2016.10.16. 11:45:35

@Zsuzsi65: Az osszeolvadas hamarabb is megszunne ha a deli papok ebbe besegitenenek es azt predikalnak hogy nezzunk elore, felejtsuk el a multat de azok is inkabb uszitasra vannak beallva.

P.Elliot 2016.10.16. 11:50:46

@adg: Savannaban ha jartok, el ne felejtsetek megnezni a temetot/ Bonaventure/, meghozza ugy hogy befizetni a turara, nagyjabol 2 ora mert az idegenvezeto nem takarekoskodik a szavakkal es rendkivul erdekes dolgokat mesel. Maga a temeto egyszeruen gyonyoru. Magabol a varosbol nem sokat lattam mert kifele surgetett a tobbnapos viharos eso, majd legkozelebb.

www.google.com/search?q=savannah+cemetery&biw=1366&bih=657&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwifk_77hd_PAhVFOT4KHQw4CzkQ_AUIBygC

P.Elliot 2016.10.16. 11:57:11

@adg: Azert nem annyira fekete a helyzet ott sem, ha nem vagyok vallasos akkor tojok arra hogy mit mond mas es nem is baratkozok csak olyannal aki szinten nem vallasos, minel nagyobb a varos annal szabadabban elsz benne a magad kedve szerint de nem szeretnek kis helyeken elni ezzel a szemleletemmel.
Nagyon jol meg lehet elni vallas nelkul is de nyomaszto erzes a sok agymosottat latni hogy mennyire iranyitjak a papok.
Gondolod hogy a mostani elnokvalasztasnal nem arra fognak szavazni akit a pap tanacsol? Dehogyisnem. A papot meg majd lefizetik...

P.Elliot 2016.10.16. 12:00:44

@Zsuzsi65: Mainet ki ne hagyd a latnivalobol, meg nem voltam en sem de azt mondjak hogy gyonyoru, kulonleges, masfajta mint mas allamok.

P.Elliot 2016.10.16. 12:02:19

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: En is alairnam....jo nagy legyen a terulet, szep park.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.10.16. 17:17:04

@zsírvezér: igen, a repulogep anyahajot is megneztuk, nagyon klassz volt, gondolkodtam is, hogy azt is beletegyem-e a posztba.

masada 2016.10.16. 22:35:34

Remek post! Köszi a megosztást! Egyszer én is megnézném a déli államokat már, bàr Texas már megvolt.

kardio1 2016.10.16. 22:53:56

@P.Elliot: a harcos ateisták legalább annyira bigottak, mint akiket kritizálnak...

blackhairlady 2016.10.17. 03:44:57

@adg: :)))))))))))))
Itt aszomszedban epult a 148. templom a kornyekunkon ,tenyleg minden masfel kilometeren van egy, ennek a parkoloja akkora mint egy oriasi bevasarlo kozponte. Mondjuk a templom merete is emgkozeliti azt Vasarnaponkent rendorok iranyitjak a forgalmat a parolobol kijovoknek, kb olyan erzesem van mint Black Fridaykor vagy Karacsony korul amikor mindenki a Mallokban vasarol. (Second Baptist church). Allitolag a rendoroket az egyhaz kozossege fizeti.
Egyszer elmentunk egy istentiszteletre Husvetkor, csak ugy kivancsisagbol, talan a masodik evben mikor kikoltoztunk. Kb olyan volt mint a Vidam Vasarnap. Mintha egy tornateremben ultem volna ahol idonkent felugralva magasba tett kezekkel mantraznak bizonyos mondatokat. Tobbet nem mentunk.
Igazi katolikus templomot csak a belvarosban lattam, az egyikbe bementunk amikor baseball meccsrol jottunk ki, (szemben van a Minut Maid Parkkal), na az olyan volt mintha a kisfalum templomaba mentem volna be. Erdekes erzes volt:)
Meg sosem tarsalogtam amugy senkivel a vallasarol, pedig sok minden eljott a munkahelyeimen es aziskolakban is ahol rengeteget onkenteskedtem. Bar mondjuk azt mar sokszor sokheleyn mondtak, hogy God bless you, de nem tudom ez mennyire vallasossag vagy csak egy "szolas".
Kosoznom, jol elvagyunk itt egyebkent:))))))))))))

adg 2016.10.17. 04:12:28

@blackhairlady: baptistaknal lattam ilyeneket, meg filippinonak latszo katolikusoknal neha. Mas ilyen rendezvenyen meg nem voltam, kiveve reformatust, de az itt nem jatszik. Nekem ez az onkivuletbe eses kivul esik az ertelmezesi kepessegeimen, de nem zavar.

Azert biztos ami biztos, ne hagyjatok ki a miset/istentiszteletet, mert kiutalnak onnan bennotoket egy-kettore. :))

Itt mar elofordult tobbszor, hogy beszelgetes kozben elojott a tema, aki akarja elmondja, hogy o mi, aztan annyi. Soha nem hallottam, hogy valakire megjegyzest tennenek, hogy agymosott, vagy eretnek, vagy akarmi. Mindenki abban hisz, amiben akar, a masikat meg nem erdekli es nem ez alapjan fogja mericskelni a beszelgetopartneret. :)
Nyilvan, ha valaki folyton ezzel traktalna a masikat, idovel betelne a pohar, de alapvetoen nem nyomul ezzel az ismeroseim kozt senki, se pro, se kontra. Es nem tesznek megjegyzeseket a masikra :)

NorthPier 2016.10.17. 08:29:12

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Aruld mar el legyszi, mi volt akkor, hogy pont akkor...

NorthPier 2016.10.17. 08:38:13

@diggerdriver: Hat most erre mit mondjak? Todd, van a hit meg a tudas, a ketto nem igazan kompatibilis egymassal, ugyhogy inkabb nem gyozkodlek semmirol. Meg az ellenkezojerol sem.

Dehamar... Hanyszor eszembe jut Kovermadar, az o vidam kommentjeivel... :-)))))

DieNanny CH 2016.10.17. 09:31:54

@NorthPier:

Semmi! (Legjobb tudomásom szerint.) Az 1800-as évek elejét akartam, de nem kerek számot - mondjuk 1805, vagy 1810 -, utána meg már nem az eleje van. :-)
Tőlem lehet 1801, vagy 1806 is.

NorthPier 2016.10.17. 09:56:10

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: O, te...! En meg mar veresre nyuztam a guglit, mert sajat kutfobol sem jott elo semmi, pedig azt gondoltam jo vagyok toribol...
Erre tessek, kiderul, hogy tenyleg semmi :-))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.18. 11:25:18

@P.Elliot: "de ott elni nem sok kedvem lenne kivetel Charlotte,/ North Carolina/. Na az a varos, szerelem az elso latasra,"

Pont Sáriban lenne kedved élni?Dejszen épp onnan jönnek a legdurvább híradások, hogy mennyi zavargás van, mert a sok rohadék pszichopata zsaru lövi a fekákat ha kell, ha nem.Családapák, süketek, senki sincs biztonságban a rendőröktől... :-((
Vagy akkor ez mind nem igaz?

P.Elliot 2016.10.18. 14:17:42

Igen, ott. Egy darabka modern New York, van ott minden, mivel aranylag uj varos, nincsenek lepusztult varosreszek, en legalabbis nem lattam korulotte, rogton kezdodik a szep kertvarosi resz ahol en is elkepzelnek lakni.
A rendori zavargas? Nem volt elotte ilyen, ekkora mereturol nem is hallottam. Ez valami uj dolog.
Bunozes ott is akad mert hol nem de bizony jo kis, biztonsagos varos az, meg mindig azt mondom, ez a mostani majd elcsitul ha ugyan nem jon nehany jo madar felhergelni megint a tobbit.
Tudod ezek a rendori lovoldozesek, hat elsosorban rengeteg embernel van fegyver, a bajkeveronel a legtobb. Azert mert sok embernek van fegyvere az nem jelenti azt hogy hasznalja is. 90%-ra sosem hasznalja, ezert nem tartom veszedelmesnek hogy van, az a 10% meg ugyis kerit maganak illeglisan ha nem tarthat es nem azert keriti hogy ne is hasznalja. Ha nincs nala akkor is a zsebe fele kotoraszik hogy megijessze a rendort es az persze azonnal lo hiszen nem kivan meg a temetobe koltozni.
Ebbol aztan az van hogy a rendor lelotte, hogy a feketeket gyilkoljak. Van persze hogy a rendor vagy nagyon vad termeszettol, vagy valoban van benne gyulolet irantuk es durva, hirtelen, de a bunozo sem szivbajos, aztan pl. lelonek egy 17 eves fekete sracot, ejjel 3-kor az utcan mittudomen milyen incidens miatt, az anyja osszeorditja a vilagot es lazit a feherek ellen mert megoltek a fiat. Ilyenkor azt szeretnem megkerdezni az anyatol hogy mit keresett a 17 eves az utcan hajnali 3-kor? Hol volt akkor az anya amikor este lefekudt a csalad es nem volt otthon a fiatal kolyok? Miert nem kereste meg, hozta, hivta volna haza hiszen teljes jogu szulo akinek ez kotelessege is.
Akkor nem tette ugye? Minden normalis fekete csaladnak otthon van a kolke es reggel megy iskolaba ahol tanul, rendes, normalis eletet el es jovoje lesz, es nem csak no mint a fu, nem az utca neveli es nem tartozik semmifele ketes bandaba es nem arul es hasznal kabitoszert.
Normalis eletvitelu szuloknek a gyereke is olyan lesz 90%-ban, hidd el es nagyon-nagyon sok fekete csaladnal igy van. Delen a pap is hergeli a nepet a feherek ellen sajnos legtobb esetben ahelyett hogy normalis eletre nevelnek a nepet.
A gyerekeket sajnalom leginkabb mint minden nepfajban, a szulo a peldamutatasaval donti el hogy hova fog felnove tartozni az a gyerek, milyen elete lesz.,
A rendoroket is nagyon meg kellene valogatni hogy kit vesznek fel vadallatokat ne, de azt sem lehet hogy ne kemenyen viselkedjenek mert az az orszag vagy allam ahol nem hatarozott a rendorseg, jaj annak az allamnak, a normal lakosok eletet veszelyeztetik a bunozok es nincs kozbiztonsag.
Meg valami kis gondolat hogy miert is lehet vadsag a bunozok es rendorok kozott, manapsag elterjedtek a video jatekok, koztuk olyanok is, vad, erdekes gyilkolaszasok hogy aki nem szokott hozza es eloszor latja/ en/, szinte a belet kihanyja tole olyan, a bonozo hajlamut meg feldobja es a megkavart agyu felnott hirtelenul reszt vesz az akcioban eletben is..
Amerikai ismerosom kisfia nagyon vad kolok erre a szulok/ apja mernok, anyja orvos/ hogy le kell vezetni a vadsagot, beirattak karatere. Azota a fiu ha hazajon az edzesrol, iskolabol azonnal belerug az apja terdebe, jo csunyan es az mar nem is sirankozik, megszokta a terde tapogatasat.
Hat en agyonvagtam volna a kolkot. Mivel itt a veres tilos hat nem tudtam volna hivatalosan megverni de hogy telefon es kompjuter ugrott volna az biztos nagyon-nagyon jo darabig, had gondolkodjon.
Az is biztos hogy eszem agaban se lett volna karatera jaratni hanem zene es tanc vagy atletika, barmi de csak olyan ami lehiggassza, atneveli a szelidebb viselkedesre.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása