oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. július 14. 06:48,  Merre tovább Magyarország: az osztrák példa 167 komment

2016. július 14. 06:48 Határátkelő

Merre tovább Magyarország: az osztrák példa

Sokszor sokan példálóznak Ausztriával, és miközben persze a szomszédban sem minden megy úgy, ahogyan az ember esetleg elképzeli, azért bőven akad, amit érdemes lenne átvenni tőlük, vagy legalább megfontolni az átvételét. Ezeket szedte össze Gergely, aki a Magyarország 2.0 pályázatra küldte el írását. (A korábbi írásokat itt találod.)

Szavazni ma is természetesen itt, a poszt végén, vagy a Facebookon lájkolva lehet. Tegyétek ezt!

ausztria_becs_stephansplatz_foto_flickr_com_kamillo_kluth.jpg

„Elöljáróban annyit, hogy Ausztriában, Bécs városában élek, immáron közel két éve, előtte Salzburgban laktam három évig (többször átjárva Németországba). A szakmámat tekintve a környezetvédelemben, azon belül is a hulladékgazdálkodásban szereztem képesítést. Még mindig nem vagyok az a nagy „Ausztria-szakértő”, de azért látom már a különbségeket a két ország között.

Érdekes tény egyébként, hogy a történelmünk (nemcsak azért, mert szomszédok vagyunk) sokszor összefonódott, és Ausztriában sem olyan „rég” kezdődött el a demokrácia, és a kapitalizmus története. 1955-ben vonultak ki az utolsó szovjet csapatok, hatalmas pusztítást, ugyanakkor egy szebb jövő ígéretét maguk után hagyva.

Az 1956-os forradalmat követő orosz megszállás 34 éve valóban súlyos károkat okozott, azonban nem hiszem el, hogy hazánk csak ennyire képes! Mindenki tegye fel magában a kérdést, hogyan lehetséges az, hogy határ egyik oldalán még a gázszámlát is alig tudják kifizetni, míg a másikon már a sokadik generációs napelemet rakják fel a házakra?

A válasz nem csupán az ambíció hiányában, vagy a tespedtségben keresendő. Sok-sok tényező az, ami összehozta ezt a faramuci helyzetet.

Pontokba szedném, az érthetőség kedvéért, mik azok a különbségek, amiket az évek folyamán felfedeztem. Kíváncsi lennék, kik azok, akik hozzám hasonlóan éreznek!

1. Többkulcsos adórendszer

A lényege nagyon egyszerű, minél többet keresel, annál többet is fizetsz. Adósávokba vannak beosztva az emberek. Jellemző, hogy minimálbér esetén csak a szociális és egészségügyi hozzájárulást kell kifizetni! Így lehet az, hogy a társadalmi, vagy szegénységi olló nem túl nagy, és az átlagember sem retteg a holnaptól.

2. Digitális társadalom

Habár Ausztria még nem Dél-Korea, vagy Japán, de azért online bankolás, ügyintézés, bevásárlás már a hétköznapok része. A boltok nagy hangsúlyt fektetnek az online visszajelzésekre, és iskolában pedig a számítástechnika (az angol nyelv mellett) kiemelt szerepet kap.

További érdekesség, hogy a net gerincét adó telekommunikációs hálózat sebességét országos szinten most fogják fejleszteni. Magyarországnak is erre kellene törekednie az oktatásban a szükségtelenül megnövelt hit- és erkölcstan órák helyett! 

3. Osztrák tartományi rendszer

A németországi szövetségi állami rendszerhez hasonlóak az osztrák tartományok (pl. Felső-Ausztria), vagyis önálló költségvetéssel rendelkeznek. Természetesen a kormányé sok esetben a végső szó, azonban egy-egy közigazgatási egységnek saját maga kell, hogy gondoskodjon a pénzügyi stabilitásról.

Erre jó példa a Hypo-botrány volt, ahol Karintia tartománya került fiskális zavarba, és természetesen viselnie kellett a következményeit. Az állam (konkrétan a pénzügyminisztérium) később megszavazott több mentőcsomagot is, de cserébe elvárták a megszorításokat.

Ennek a rendszernek a hatalmas előnye, hogy minden fél érdekelt a stabilitás fenntartásában (magyarán mindenki viseli a felelősséget). Gondoljunk bele, milyen lenne itt Magyarországon, ha mondjuk Heves megye bajba kerülne, és első körben az lenne a válasz, hogy próbálják meg megoldani önerőből, például a képviselői fizetések csökkentésével, felesleges rendezvények lefújásával, projektek átszervezésével…stb.

Ha pedig a központi szerv beavatkozik, akkor viszont jönnek a komolyabb következmények. A megyék tevékenysége ezáltal nemcsak az új adók kitalálására, és a sarc beszedésére korlátozódna, hanem egy életképes rendszer létrehozására.

4. Alternatív energia „mindenekfelett”

Magyarország sosem lesz vízenergia nagyhatalom, de regionális szinten továbbra is kihasználatlan a nap-; geotermikus-; biomassza-; és szélenergia. Egy nem olyan régen megjelent „indexes” cikk szerint pedig a lakások szigetélése is bőven hagy maga után kívánnivalót.

Ausztriában ezzel szemben, egy 2014-es kimutatás szerint a bruttó energiafelhasználás 33,1%-át adta a megújuló energia. Itt mernek a jövőbe fektetni, és lecserélni a korszerűtlen szén és olajtüzelésű erőműveket.

Magyarországnak, ha hagyományos energiát nézzük, a kevésbé környezetszennyező gáz (itt nem a palagázra gondolok) és pellet tüzelésre kellene átállnia. Pelletet egyébként a lakossági szemét egy részéből is elő lehet állítani. Az atomenergiát is támogatom természetesen, ha korszerű és biztonságos körülmények között történik az előállítása.

Habár nem tartozik szorosan a témához, de a hulladékkezelés területén is jóval előrébb járnak itt, mint otthon, ahol a hagyományos szemétszállítás is lassan csődbe jut, a fejnehéz kormányzati szerv mellett. De mivel ez a szakterületem, eltekintenék a hosszabb fejtegetéstől.

Gyere és kövesd a Határátkelőt az Instagramon is, ahol sok érdekes kép és videó vár rád!

5. A hazai ipar kiemelt támogatása

Itt elsősorban a KKV-szektor értendő, amely a GDP egy jelentős szegmensét megtermeli (erre jó példa a Glock-fegyverek sikertörténete). A KKV-szektor erőssége a kreativitás, és az újítói szellem, amely lehetővé teszi, hogy új termékeket, és szolgáltatásokat állítsunk elő, amelyek később felvehetik a versenyt az erősebb partnerekkel.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy Ausztriában az olyan nagy márkák, mint például a Red Bull is nyernek el  állami támogatásokat, és ők maguk is (jelen esetben az extrém sportok, és a műrepülés) szponzorálnak eseményeket.

Magyarországnak is a KKV-ék felé kellene nyitnia, akár joint vállalatok létrehozásával. Az összeszerelő üzemek folyamatos telepítésével (különösen a robotizáció fényében) ugyanis az ország ugyanolyan szegény marad, mint amilyen volt.   

6. Politikai mentalitás

Habár itt is óriási csaták zajlanak le, és nem fukarkodnak az egymásnak szánt jelzőkkel, de az ország érdekeit tekintik elsőnek, és nem feltétlen a sajátot (persze itt is vannak kivételek).

Az alapelv a következő: „ha jobban megy az országnak, akkor legálisan lehet emelni a fizetéseket!”. Igyekeznek mellőzni az ún. „haverokat”. Szakértőt helyeznek a valóban azt igénylő pozícióba, és nem feltétlen olyan amatőrt, aki most a MNB elnökeként funkciónál. Nem a lojalitás a legfontosabb ugyanis.

Ha Magyarországon is a megfelelő helyre kerülnének (pártállástól függetlenül) a megfelelő emberek, akkor az ország teljesítő képessége sokat javulna. Emellett bizonyos politikusok felett is eljárt az idő. Itt Faymann le mert mondani a pozíciójáról, mikor érezte, hogy nem vevő rá senki. A magyarországi megfelelője meg merné tenni ugyanezt?

7. Legális prostitúció és korrektebb drogpolitika

Azzal a lépéssel, hogy törvényi keretek közé szorították az ősi mesterséget, több legyet ütöttek egy csapásra. Nőttek az adóbevételek, csökkent a bűnözés, jogi védelmet kaphattak a szakmát űzők, és csökkent a nemi betegek száma. Magyarország is megtehetné ugyanezt! (Na nem nemzeti bordélyházak formájában).

A korrektebb drogpolitika alatt azt értem, hogy a szenvedélybeteget, valóban betegként, és nem feltétlen bűnözőként kezelik (a dílereket már annál inkább). Úgynevezett „Hilfehaus-ok” léteznek, amelyekben az érintettek hasznos segítséget kaphatnak.

Magyarországon azzal, hogy visszavonták az ingyenes tűprogramot, csak azt érték el, hogy csökkent a szenvedélybetegek bizalma az állam iránt, és a nőtt a HIV és egyéb fertőzött betegek aránya. A programot szerintem vissza kellene állítani, azzal a feltétellel, hogy a benne résztvevőket, kötelezzék a leszokásra.

8. Egyéb észrevételek

Ezek voltak nagy vonalakban azok a dolgok, amelyeket én észrevettem. Említhetném még, hogy itt jóval erősebbek a szakszervezetek, vagy a mezőgazdaságban törekednek a biotermékek kiemelt támogatására, és úgy általában a „hazai” védelmére.

A nemzeti parkok tiszták és rendezettek (és nem próbálják meg „okosba” átpasszolni), a műemlékvédelem fényévekkel a magyar előtt jár. Sok gondolat jár még a fejemben, de azt hiszem, itt egyelőre befejezettnek tekintem az írást.

Ausztria igazából hosszútávra a jövőben gondolkodik, míg a magyar a pillanatnak él. Ha meg tudjuk változtatni a gondolkodásmódot, akkor minden lehetséges lesz! Ha nem, akkor maradunk az örök sereghajtó ország, akit mindenki lenéz. Ez pedig rajtad is áll kedves olvasó! Köszönöm, a figyelmedet!”

HÍRMONDÓ

Egy „baromi nehéz” nő

Ma reggel már új miniszterelnökkel ébredt az Egyesült Királyság. Pár napja még alighanem Theresa May sem gondolta volna, hogy a hétvégét már a Downing Street 10. alatt tölti… A sok kérdés egyike, hogy az új kormányfő képes lesz-e megnyugvást hozni, és ugyanúgy új pályára állítani az országot, mint nyolcvanas évekbeli elődje, Margaret Thatcher. Pályakép az új brit kormányfőről itt.

„Sajnálom, nagyon sajnálom”

Folytatódik a Brexitről szóló referendum kapcsán indított sorozat, melyben szavazók meséltek az érzéseikről, döntésük hátteréről. A Spaldingban élő Jane az uniós maradásra szavazott, mert úgy érezte, hogy „nem szabad visszafelé haladnunk, és hogy alighanem a maradás a jó megoldás. A voksolás eredményének kiderülése óta szomorú vagyok”. A teljes véleményt elolvashatod és a videót is megnézheted itt.

Elfeledetten Londonban

Ha már a szigetországban járunk, hadd ajánljak egy érdekes fotósorozatot, amit a fővárosban élő hajléktalanokról készített Shine Gonzalvez. Szerintem érdemes megnézni, valaki egy kommentben azt írta, olyan, mintha valamelyik Dickens-regényből léptek volna ki, és tényleg. Ha érdekel, itt megnézheted!

Amerika nem olyan megosztott, mint látszik

Mintegy negyvenperces beszédet tartott az amerikai elnök a texasi Dallasban a múlt héten meggyilkolt öt rendőr emlékére rendezett szertartáson. „Azért vagyok itt, hogy tanúsítsam, Amerika nem olyan megosztott, mint látszik, tudom, mert ismerem Amerikát, tudom, milyen hosszú utat tettünk meg, s tudom, most is túljutunk a nehézségeken” - fogalmazott Barack Obama. A teljes cikket itt találjátok.

(Fotó: flickr.com/Kamillo Kluth)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: pályázat Magyarország Ausztria Magyarország 2.0

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr568885906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2016.07.14. 13:59:52

@tnt: szja aranyaiban nagyon keveset ad hozza az allamhaztartashoz. Eltorolni a picsaba a ceg igy is adozik jovedelmetert. Akkor legalabb ez le van zarva lehet fobtosabb dolgokra fokuszalni.

SzZoole 2016.07.14. 14:08:38

@macamuca [IHUN]: csak egyről,nekem mar jópár kommentem nagyresze eltűnt,szóvá tettem es nekem nem is válaszolt:(

Virago_1000 2016.07.14. 14:10:26

@Határátkelő: en is unom mar. Nem is vesztegetnem idomet idiotakra.
Elhuzok innen, goodbye.

Főgebra 2016.07.14. 14:10:29

@szaszo71(D):
Hááát ezt nagyon rosszul tetszel tudni! Progresszív adózás az, amikor az adókulcs sávonként növekszik! Az alsó sáv alacsonyabb kulccsal adózik, míg a felette lévő egy magasabbal, az az felett lévő pedig még magasabbal.
A progresszív adózással a magyar változatban nem az volt a fő baj, hogy progresszív volt, hanem az, hogy az átlagbér! már a legmagasabb kategóriába került és így is adóztatták!

kardio1 2016.07.14. 14:13:45

@tnt: így könnyű, ha úgy jutok céghez, hogy anyós (Apró Piroska) ad 700 millió forint hitelt...

tnt 2016.07.14. 14:18:16

@kardio1: ez most is így megy csak most 8 milliárdnál kezdődik... Andy Vajna kartárs.... plusz nem kell kaszinók pénztárgépeit bekötni elég az önbevallás.... LOL

SzZoole 2016.07.14. 14:30:45

@tnt: a kaszinók/játékgépek sosem voltak a malac fejű érdekeltsége.
Akinek érdeke az a '90-es evek kezdetéig nyúlik vissza a története.
Debrecenben SKY frsz.-u nagyértékű Mercikel szaladgál az illető:)

tnt 2016.07.14. 14:34:46

@Zoole[uk]: sok stróman... világos...

Herr Géza 2016.07.14. 14:39:14

@Virago_1000: Ez a legjobb, khm...., az egyetlen értelmes kommented. Nem fogunk sírni.

SzZoole 2016.07.14. 14:40:51

@tnt: nem nevezném strómanek az illetőt.A debreceni focicsapat is az ő tulajdonában,ami egyben a cashloundry is egyben:(
A fúziót az érdekek/politika hozta össze.
Nevezhetjük az illetőt Mr. 20% oligarchajanak.
Mr. 20% meg tudjuk kinek a jobbkeze.

Herr Géza 2016.07.14. 14:48:24

@Zoole[uk]: "Mr. 20% meg tudjuk kinek a jobbkeze."
Nem tudjuk! :))) A háttérhatalmaké??????

Herr Géza 2016.07.14. 14:54:22

@FeketeMacska73: Hát úgy 16%-a a költségvetési bevételeknek... Ld. @tnt: linkjét. Az nem kevés.
Ami meglepő, több, mint háromszorosa a társasági adónak. Ja, hogy itt hiányzik a stadionok ára... :))))))

szaszo71(D) 2016.07.14. 14:55:12

@Főgebra: Ez sem pontos. Most utánanéztem. Mindegyik progresszív, amit én elsőként írtam, az a lineáris (ilyen is volt régebben), a másik pedig a sávos (ilyen volt az egykulcsos előtt) progresszív adózás.

Golf2 2016.07.14. 14:55:32

@Zoole[uk]: kinek a jobbkeze...Az ördög jobb és balkeze

SzZoole 2016.07.14. 15:02:45

@Herr Géza: nem,a felazsiai felszerzeté:)))

London2009 2016.07.14. 15:31:51

@Herr Géza: a rezsicsokkentes egy masik tema. Azt szerintem ne keverjuk ide. Az egy szamomra ertelmezhetetlen dolog.
Ettol fuggetlenul en akkor is azt gondolom, hogy arrol nem en tehetek, hogy valaki minimalbert keres, de attol meg az, hogy az utcan legyen kozvilagitas, epuljenek stadionok (bocs ezt nem tudtam kihagyni), legyenek korhazak stb. penz kell. Na es a magasabb jovedelmembol a peldad alapjan en meg mindig a 10-szereset tettem bele a kasszaba, a minimalberbol pedig a tizede folyt be. Ugyhogy en azt erzem egy nagyon unfair helyzetnek, hogy lenyegeben az van jobban terhelve, aki "sikeresebb" az eletben. Nekem ez igy tiszta, hogy jovedelemtol fuggetlenul mindenki ugyanannyi %-al jarul hozza a kozos kiadasokhoz.
Ettol fuggetlenul azt irtam korabban, hogy szerintem a minimalbernek pont kozel adomentesnek kellene lennie, de mindegy.

micsoda? 2016.07.14. 15:40:05

@Virago_1000: Bizony sokan el is húznánk, de már késő. Trianont, és a Holokauszt nem mosnám össze. Az előbbinél a határok változtak, utóbbinál több 10 millió ember nyomorultul halt meg.

Ja, és én megéltem az 56 -ot, ha annyi áldozata lett volna, mint amennyi hőse van ma, akkor tényleg több mint a Holokauszté:)

(nefeledd Google a barátod)

micsoda? 2016.07.14. 15:40:07

@secretarius: Lehet ezt viccnek venni, sajnos mi is vicces ország vagyunk a fejlett demokrácia szemében.
Ha körülnézel a világban, sőt szűkebb környezetünkben Európában (mondjuk most Anglia) kisebb ügyekért is lemondanak kormányfők. Mi hiába erőlködünk, Angela Merkel nem mond le:) Gyurcsány megtette, pedig nem lehet kevés a hatalomról lemondani. Lásd kis, hazánkban, jöhet bármi Fidesz marad:)

Főgebra 2016.07.14. 15:59:36

@szaszo71(D):
Mondj egy országot, ahol lineáris adózás van! Magyarországon amióta Kupa Misi kitalálta és bevezették azóta progresszív adózás van! Milyen az, hogy lineáris? Németországban milyen adózás van?

Az egykulcsos adót, ami nem olyan mint a magyar - mert ez egy kiherélt egykulcsos - feltörekvő gazdaságokban vezetik be pár évre! Ettől remélve a versenyelőnyt. Utána szépen visszatérnek a progresszívra. Azért kiherélt mert csak az egykulcsos, amit ők akarnak. A klasszikus egykulcsos rendszerben,azonos kulccsal adózik a jövedelem, az ÁFA, a társasági adó és minden más.

Csodabogár 2016.07.14. 16:14:58

@London2009: A rezsicsökkentés egy nagyon érdekes dolog, a köznép persze bevette. Ugyanis egy fillérrel nem csökkentették az áramon lévő adókat, amit ugye ők szednek be, csak a szolgáltatót húzták le. Ezután mit csinál a szolgáltató? Kevesebbet fejleszt.

szaszo71(D) 2016.07.14. 16:15:30

@Főgebra: Németországban sávos progresszív adózás van.

Taxomükke (UK) 2016.07.14. 16:17:51

@Herr Géza: Ez teljesen hülye. Nem kellene reagálnunk a hozzászólásaira, előbb-utóbb csak elenné innen a fene.

Csodabogár 2016.07.14. 16:18:29

@micsoda?: Ne felejtsük el Antallt sem. Neki el se lett volna szabad foglalni a poziciót, mert már akkor a kezében volt a halálos itélete. Ő aztán szépen rávezette a fiukat, a hogyanra.

Taxomükke (UK) 2016.07.14. 16:20:40

@Taxomükke (UK): Ja, most látom, elhúzta a csíkot.
Remélem, ez így is marad.

Határátkelő 2016.07.14. 16:28:19

@macamuca [IHUN]: Fogalmam sincs, én hozzá nem nyúltam. Szerintem valamilyen technikai hiba lehetett. Nem kerültél le a whitelistről, a kommenteket pedig nem lehet szerkeszteni (már a gondolat is rémisztő). Az vagy megjelenik vagy nem. Szóval fogalmam sincs, ha gondolod, megkérdezem a blog.hu-s technikai személyzetet. Csak jelezd pontosan (levélben), hogy mely kommentekkel volt gond, hátha meg tudják nézni. Köszi!

Határátkelő 2016.07.14. 16:29:49

@Zoole[uk]: Bocs, de azokat nem láttam. Te is küldd el kérlek emailben, mert azokat tudom továbbítani.

Határátkelő 2016.07.14. 16:32:55

@macamuca [IHUN]: @Zoole[uk]: És komolyan kérem, hogy írjátok meg, mert ez így nagyon gáz (főleg, ha valami rendszerhiba), és nagyon nem szeretném, ha ez rajtam ragadna, pedig semmi közöm hozzá. Kösz előre is!!!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.07.14. 16:47:06

@Herr Géza:
Hagyd ügyesen egyensúlyoz a határon.
Fizetett troll.

FutureFry 2016.07.14. 16:48:28

Csak egy adalék az adósávokhoz: Az amerikai középosztály egyik legprosperálóbb időszakának tartott 50-es években (Eisenhower elnöksége alatt) a legmagasabb jövedelemadó sáv 91%-os volt [1]. Később (pl. a “trickle-down economics” zászlaja alatt) ezt jelentősen csökkentették [2], és emiatt (is) csökken a középosztálybelieknek tartott száma, miközben az egyenlőtlenség pedig nő.

[1] Tudtommal ez az évi $400K feletti részre vonatkozott (mai $-ban kb. $3.5M), de az összadó a jövedelem max. 87-88%-ban volt limitálva (ami persze még mindig iszonyúan magas mai szemmel nézve)
[2] 2016-ban: 39.6% a ~$415K feletti részen (egyéni adózásnál)

macamuca [IHUN] 2016.07.14. 17:01:12

@Határátkelő:
A 2016. július 13.-an megjelent poszthoz 2016. július 14.-en, 00.06-kor írt kommentemről van szó. Ami teljes egészében megjelent, majd valahogy "megváltozódott", egyetlen csonka mondat maradt egy hosszabb (tőlem kb közepes hosszúságú :D) kommentből.
Megjelent, láttam, más is olvasta, sőt, eleve blackhairlady vette eszre (és jelezte nekem), hogy gubanc van.
Ha egy komment nem jelenik meg, esetleg utóbb teljes mértékben eltűnik, az esetleg rendszerhiba. De ha egy része megmarad, mas része eltűnik, az szerkesztés. Elhiszem, hogy nem te, de valaki igen. Mert lehetséges.
És tényleg gáz. Neked is (pláne, hogy nem te babrálod), a blog . hu-nak is, és a kommentelonek is.
Legyszi, jelezd a rendszergizdának, hogy gubanc van, valaki kotorászik ott, ahol nem kéne.....

Határátkelő 2016.07.14. 17:03:37

@macamuca [IHUN]: Köszi, jelzem. Technikailag a blog.hu adminja egyszerűen nem alkalmas arra, hogy egy kommentet bárki szerkesszen, vagy teljesen törölni lehet, vagy beengedni, a kettő között nincs átmenet, de elküldöm ezt a hozzászólásod, hogy nézzék meg.

Bredpitt Monika 2016.07.14. 17:08:58

@Virago_1000: Már láttam, hogy elvonulsz, de nem bírom megállni, hogy ne szóljak hozzád.

Kik azok a magyarok ?

bulac.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=141370

Ha jól tudom a Fidesz tagok között is vannak zsidó származásúak.

Ajánlom figyelmedbe az Igazak Ivadéka c. könyvet, amit ha elolvasol talán más szemmel nézel majd azokra, akik szerepelnek a könyvben.

A szerencse fiai c. könyvet is ajánlom neked, amiben a Korda fivérek mérhetetlen honvágya Magyarország után nagyon szépen van kifejezve, ráadásul úgy, hogy olyan rokonuk írta a könyvet, aki nem is igazán tudott magyarul.

Tudod, volt a múltkoriban egy érdekes beszélgetésem valakivel, akit a Csili Élő Könyvtárából kölcsönöztem ki.
Ő azt mondta, hogy addig, amíg nem tesszük tisztába a lelkiismeretünket azért, mert zsidókat lőttünk a Dunába, addig, mi (nagyszerű) magyarok nem tudunk semerre elindulni. Szerintem nagyon is igaza van.

Még valami, ha már 56-ról beszéltél. Orbán Viktor nagyon emlékezetes beszéde Nagy Imre újra temetésén, arról szólt, többek között, hogy takarodjanak innen az oroszok. Most meg Putyinnal haverkodunk. Akkor most mi van ?

Ja, amikor népszámláló voltam, két fiatal roma nő két kisgyerekkel egy albérletben magyarnak vallotta magát. Na, akkor most mi van?

SzZoole 2016.07.14. 17:24:48

@Határátkelő: nyugi,tudjuk,hogy nem Te voltal,a triadok voltak amit a felazsiaitorpevezir,a kuszaszemu es lezerdzsoni alkot.
Ha nem akkor meg a Sorosgyuribacsi volt:)))
Azt is tudjuk,hogy Te csak egy stroman vagy,akinek a balhet elkell vinni:)))
Csak vicc volt.

Határátkelő 2016.07.14. 17:47:37

@Zoole[uk]: Most gyorsan megnézem a szemem, kusza-e... ;)

Golf2 2016.07.14. 17:48:07

@macamuca [IHUN]: A fiúk már a spájzban vannak és kotorásznak.

macamuca [IHUN] 2016.07.14. 18:18:58

@Csodabogár:
Az igmándi szélkerekekre gondolsz?
2007-ben kerültem a környékükre, működött, és tavalyig szintén =láttam. Tavaly majus ota nem jartam arra, nem láttam, és hallani sem hallottam semmit, tehát feltételezem, hogy azota is üzemel.
Ha nem az igmandira gondoltál, akkor szorri.

SzZoole 2016.07.14. 18:30:08

@Határátkelő: aaaaa,nem hiszem,hogy Te a triadok kozze tartoznal,Te biztos,hogy csak a stromenjuk ,vagy a sameszuk vagy:)))
En meg azert tudom,mert a jakuzakhoz,a triadok osi ellensegehez tartozok:)))
Ez is csak vicc volt.
Na jo nem iszok tobb cidert.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.07.14. 18:33:35

@Bredpitt Monika: Miért kéne nekem lelkiismeretfurdalást éreznem olyanok tetteiért akik 80éve éltek?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.07.14. 18:34:32

@Határátkelő: Ha a hátadra folyik a könnyed akkor igen:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Muscari 2016.07.14. 18:36:51

@Virago_1000: hu, pedig nem akartam hozzad szolni. Azok a zsidok miert nem voltak magyarok? Attol, hogy nem templomba jartak hanem zsinagogaba meg ugyanugy magyarok voltak. Te nem vagy tisztaban a fogalmakkal.

Olyan vagy, mint az egyik melymagyar a Facebookon, a multkor jol osszevitatkoztam vele egy angliai csoportban. Akkora magyar, hogy a turulmadar szarta, megis itt el es lengyel baratnoje van. Pedig a magyar ver elkorcsosulasan szokott sirankozni es a faj, mint olyan jelentesevel o sincs tisztaban. Lehet, hogy pont te voltal az?

Herr Géza 2016.07.14. 18:42:43

@diggerdriver: Nem fog. Én legalábbis úgy értelmeztem @Határátkelő: mondatát... Remélem jól értettem. Vagy ez "csak" blacklist???

Csodabogár 2016.07.14. 18:43:03

@macamuca [IHUN]: Amire én gondolok az ha egyáltalán, akkor csak 2-3 éve működhet. Előtte csak akadályok voltak. Ismertem valakit aki involválva volt a dologban és nagyon boldog volt, mikor ki tudott szállni belőle..

Határátkelő 2016.07.14. 18:52:43

@Zoole[uk]: @diggerdriver: Egy triádsamesz. Még nicknek is jó. :D

Határátkelő 2016.07.14. 18:53:32

@Herr Géza: A whitelistről került le, amennyiben értelmes beszélgetést kíván folytatni, részemről rendben van, de a trollkodás része már egy ideje unalmas.

SzZoole 2016.07.14. 19:01:38

@Határátkelő: fogalmi dugoba keveredtel.
A triadok az a kinai szervezet bunozes(mafia) 3 vezetoje.
A samesz az meg a gazdag zsidok szolgaja.Talalj ki jobbat,mert triadsamesz az nem lehetsz:)))
Sorosgyuribacsi (az igazi hatterhatalom) samesza viszont lehetsz:)))

Határátkelő 2016.07.14. 19:04:20

@Zoole[uk]: Te ne mondd meg nekem, hogy ki lehetek, jó??? :))))) És a Peking - Tel Aviv tengely, az smafu?

SzZoole 2016.07.14. 19:17:59

@Határátkelő: "nekem mindegy ha mindgyat boldogsagos ifiasszonynak hivatja magat,nyanya":)))
By Regos Bendeguz

zsírvezér 2016.07.14. 19:30:08

Az írás jó akár még érvényes kormányprogramként is olvasnám.

A gond csak az amit a pokolbéli látogató tapasztal mikor a sok nemzet üstje után a magyar üst előtt nem talál őröket, mondván minek, az üstben lévők úgy is egymást rángatják vissza...

puhacica 2016.07.14. 19:32:42

@Muscari: hogy a turulmadar szarta :D

@Zoole[uk]: :D

SzZoole 2016.07.14. 19:35:06

@puhacica: minek urulsz Pussycat ?:)))

Herr Géza 2016.07.14. 19:55:02

@Határátkelő: Egy kicsit túlment az a trollkodáson..... De ha csak az értelmes kommentjeit engeded be, akkor végül is a végeredmény ugyanaz... :))))

puhacica 2016.07.14. 19:57:27

@Zoole[uk]: az idezetednek. :D nezz at a sotetsegbe, ott is volt egy idezeted. a hangsuly a "volt"-on van. :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.07.14. 20:01:47

@Herr Géza: Más néven regisztrálva bármikor visszajöhet.

SzZoole 2016.07.14. 20:04:31

@puhacica: lattam....
Toroljek csak,had oromkodjenek:)))

Az oromkodesrol jut eszembe,tud valaki valamit Mimikerol,mar olyan regen jart erre.

Herr Géza 2016.07.14. 20:10:25

@diggerdriver: Mert nem fogjuk felismerni ám.... :)))

2016.07.14. 20:13:17

"1. Többkulcsos adórendszer"

Aprócska különbség (amíg nálunk volt többkulcsos), hogy hát ugye ott a legfelsőbb kulcs nem EUR 450 -től felfelé indul, mert aki ennyit keres az ugye kő gazdag.... :-)

2016.07.14. 20:13:21

"Ausztriában ezzel szemben, egy 2014-es kimutatás szerint a bruttó energiafelhasználás 33,1%-át adta a megújuló energia. Itt mernek a jövőbe fektetni, és lecserélni a korszerűtlen szén és olajtüzelésű erőműveket."

Amíg az EU támogatja. Önmagában nem tudom, hogy élne meg. Szerintem sehogy, de lehet, hogy tévedek. Mindenesetre a teraszomról látom a Neusiedler See északi partján pörgő kb 500 szélerőművet, ez tény.

Herr Géza 2016.07.14. 20:15:40

@Zoole[uk]: Él és virul. Szerintem volt itt egy rövid komment erejéig a napokban.

gizmo26666 2016.07.14. 20:48:58

"A hazai ipar kiemelt támogatása". Na azt próbálnánk meg itthon, egyből eljárást indítana ellenünk az EU a gazdasági verseny torzítása miatt. Nem véletlen kéne Anglihát követve kilépni a gyarmattartók fogságából.

33621 2016.07.14. 21:31:08

@Zoole[uk]: Zoli ne szívassál már engem! A volt szomszédomnak aki ma is jó ismerősöm,SKY rendszámú az autója, igaz van két boltja Debrecenben, tudom hogy nem szegény most, de még emlékszem arra az időre amikor alkalmazottként dolgozott ő is! Igaz hogy most ezzel a rendszámmal Mercije, van, de volt ezzel a rendszámmal Toyota Land Cruisere is:

Herr Géza 2016.07.14. 21:38:38

@33621: Zárjuk rövidre: Sz.G. a monogramja? :))))

SzZoole 2016.07.14. 21:54:32

@33621: istenorizz,tavol aljon tolem az a szandek,hat nem olyan csaladbol szarmazok en:)))
Ne felj a bajuszos baktereket nem bantjak:)))

SzZoole 2016.07.14. 21:57:34

@Herr Géza: nehogy azt mond,hogy Te is ismered

33621 2016.07.14. 22:01:44

@Herr Géza: Nem! B.L. a monogramja! És SKY-8... a rendszáma már vagy tíz éve, és a feleségem meg én is dolgoztam már nála!
Amit te írsz az Szima Gábor, de én még másik SKY rendszámot nem is láttam itt az ismerősömén kívül, de ő ejtőernyőzött meg vitorlázó repült! Szerintem ezért adta magának a rendszámot!

33621 2016.07.14. 22:03:56

@Zoole[uk]: Bakter neked a #&~đ! STB :-)

Bredpitt Monika 2016.07.14. 22:05:51

@diggerdriver: rosszul teszed fel a kerdest, nem az a lenyeg hogy mikor tortent, hanem hogy hol es kik csinaltak

SzZoole 2016.07.14. 22:07:34

@33621: Te,ez mit jelent?

#&~đ! STB

Ez is Sz.-nek egy vallakozasa?:)))

Herr Géza 2016.07.14. 22:11:29

@Zoole[uk]: Viccelsz? Nálam tanult....:)))) Sokat nem tudsz te még arról, hogy ki kinek a strómanja... :)))))))))))))

Herr Géza 2016.07.14. 22:15:51

@33621: A rendszámokról gőzöm nincs, de akit Zoole leírt, arról nekem Sz.G. ugrott be...

SzZoole 2016.07.14. 22:22:25

@Herr Géza: mit tanult volna nálad,világ életében csibész volt

Kvikveg 2016.07.14. 22:24:25

@Bredpitt Monika: "@diggerdriver: rosszul teszed fel a kerdest, nem az a lenyeg hogy mikor tortent, hanem hogy hol es kik csinaltak "

De akkor ez nem lelkiismereti kerdes, hanem tortenelem. Az ket eltero dolog.

Bredpitt Monika 2016.07.14. 22:58:31

@Kvikveg: errol lehet vitatkozni, a nemetek a menekultugyhoz valo hozzaallasukban is a tortenelmet szegyellik, a mai napig probaljak bizonyitani, hogy a fasizmus a multe es nem akarjak, hogy rosszul legyenek megitelve, lehet a lelkiismeret nem a legtokeletesebb szo,

Bredpitt Monika 2016.07.14. 23:08:24

A bordelyhaz nem rossz otlet szerintem sem.
a turelmi zona ugy tunik letezik, itt pl nalunk a xx. Es a IX. kerulet hataran a Gubacsi uton, ahol konkretan vegig lehet nezni ahogy a lanyok a kuncsaft autojaval a bokrok koze beallnak es akar a villamos megallobol, akar a Lidl parkolobol egy elo musort kap a szemlelodo,
eleg durva

M. Péter 2016.07.14. 23:20:05

@gizmo26666: A gazdagabb országok pedig a sajátjukat támogatnák még több pénzzel. Nem biztos, hogy Mo. jönne ki ebből nyertesként.

M. Péter 2016.07.14. 23:26:43

@Főgebra: Az csak Szlovákiában volt, hogy a szja, az áfa, és társasági adó kulcsa is ugyanannyi volt, 19%, ha jól emlékszem. 19%-os ingatlanadót viszont nem lehetne kivetni.

blackhairlady 2016.07.15. 03:43:52

Ismet kezdodik a retteges Franciaorszagban?

P.Elliot 2016.07.15. 04:29:01

@blackhairlady: Szerintem ebbol nagy baj lesz, foleg ha elharapozik, mas orszagra is atterjed, meg vilaghaboru is lehet belole ha nem tudjak megallitani.

Tamás Paitz 2016.07.15. 06:50:52

@London2009: De nem 10 szer, hanem 1000 szer jobban él és messze nem biztos, hogy akár annyit is dolgozott volna mint a minimálbéres, vagy annyival okosabb lenne.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.07.15. 07:37:12

@Bredpitt Monika:
Van viszont egy dolog ami nem kérdés. Semmi közöm hozzá.

2016.07.15. 09:42:19

2. ponthoz: Magyarországon a szélessáv sebessége Európa élmezőnyében van. Míg pl. az USA messze Európa mögött kullog. Ez így önmagában nem jó hivatkozási alap az adott ország fejlettségének megítélésére.
4. ponthoz: Magyarországon egyedül a geotermikus energiának van létjogosultsága és annak is csak adott régiókon belül. Folyóink esése csekély, a napsütéses órák száma elégtelen (amellett, hogy a fél Alföldet be kellene fedni napelemtáblákkal), a szél pedig javarészt alföldi ország révén nem fúj elég erősen a nagyüzemi szélenergia-termeléshez. Ár/érték/tisztaság tekintetében az atomenergia a legkiválóbb megoldás.

Hajnalfigyelo 2016.07.15. 13:04:17

Sziasztok!

A poszt írója lennék. Először is szeretném megköszöni az építő jellegű kritikát. Különös tekintettel, a tárgyi tévedésemre a szovjet megszállást illetően. Itt korrigálnám 1948-ra, a kommunista hatalomátvételt követőre.
Sajnálom, hogy trollkodásba ment át a dolog így a végére, de hát mindig lesz, akinek nincs értelmes gondolata, de túlzottan nagy a pofája.
Itt Ausztriában sem tökéletes minden. Sőt! Most lesz egy újbóli elnökválasztás. Nagy esélyt jósolnak Hofernek, aki több mint euroszkeptikus. Bár magamban csak azzal viccelődök, ha elküldik a külföldit, akkor ki fogja elvégezni az alja (és/vagy nehéz,veszélyes) munkát?
Ami a korrupciót illeti, természetesen itt is van. A Hypo-bank körüli botrány, amit mostanság fognak szinte teljes egészében feltárni, erre egy jó példa. De akkor is én kisebbnek érzem, teljes egészében!
Az osztrákoknak is van egy érdekes, kicsit nagyzoló magatartása. Osztrák lányokkal például kicsit nehéz ismerkedni.
Mindazonáltal ez az ország még mindig élhetőbb, mint Magyarország! Ahogy az első írásból is kiderült a mentalitással (magyar részről) is baj van. Amíg megengedjük, hogy a felsőbb vezetők ronggyá lopják magukat, addig valóban fölösleges a szótépés. Nem a migránsok a legveszélyesebbek szerintem, hanem azok akik a kerítést felhúzták, és hülyére veszik az embereket!

Hajnalfigyelo 2016.07.15. 23:06:16

@venomspawn: A második ponttal egyetértek. Magyarországon nem rossz a nethálózat, viszont az oktatás területén már nem állunk valami fényesen. Erőteljes visszaesést tapasztalok, azt hozzá kell tennem, hogy amikor én voltam középiskolás 2002 és 2006 között, szintén nem volt kiemelkedő a számítástechnika tanítása (sokszor csak Doom-tunk, tanulás címszó alatt :) ).

Ezzel viszont vitatkoznék! A vízenergiát anno a cikkemben én is kiejtettem. A szélenergiát ki lehet használni, a Mosoni-síkságon, vagy a Nyírségben. A napenergiát az Alföld jelentés szegletén, sőt azt is elárulom neked, hogy itt ezek a "buta" osztrákok még a nedves, nem túl jó klímájú hegyvidéki területekre is telepítenek napelemeket. Kiegészítő energiának ugyanis tökéletes! Nem hiszem, hogy Magyarországot a zöldenergia fogja megváltani, de hogy ennyire kihasználatlan legyen, az már nevetséges! (az atomenergia használatát egyébként én is támogatom).

Bredpitt Monika 2016.07.16. 13:24:11

@diggerdriver: legyél kicsit direktebb, ezt nem értem, bár sejtem mire gondolsz, de akkor félre értettél megint valamit, szóval csak bátran, egyenes beszéd, az a legtisztább, a célozgatással nem tudok mit kezdeni

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.07.17. 03:55:41

túl a poszt elején található történelmi tévedéseken (azért posztoló, olvass utána a 44-58 közti eseményeknek!) tetszett a poszt, mivel eléggé sok, eddig nem taglalt témát vetett fel összehasonlításként. másrészt élveztem olvasni, hogyan gondolkodik erről egy 10essel fiatalabb.
társadalmi olló, jelenlegi nethálózat, digitális ismeretek terén egészen más tapasztalataim vannak, ám semmi kétségem afelől, hogy okosabb módon használják fel a kevesebb pénzt is, mint sok más országban.
posztoló, további nagy kalappal!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.07.17. 07:12:22

@Bredpitt Monika:
Mit nem lehet ezen érteni? Őseink bűneihez semmi közöm.
Ennyi.

Badeni_lakos 2016.07.17. 09:09:38

"olyan amatőrt, aki most a MNB elnökeként funkciónál."

nem biztos az, hogy tapasztalatlan "amatőr" eza Matolcsy, és nem biztos, hogy Varga Mihály mint nemzetgazdasági (aka. pénzügyminiszter) hozzá nem értése lenne a fő probléma.

Nézd meg: a Jegybanki Alapkamat már: 0,90 % ,
Mégsem veszik fel új ipari innovatív beruházásokra, de meglévő felújításokra se nagyon.

Hiába alacsony a kamatszint, ha túl nagyok a kockázatok az üzleti környezetben. (ad-hoc kormányzati intézkedések; hiányzik rövidtávon is az üzleti tervezéshez szükséges kiszámíthatóság és a Jómódú társadalmi középréteg, ami az új innovatív KKV-k táptalaja a sógoroknál... stb. stb.

Na, de a 2-0 EB meccs nagyon jó volt! ;))
ezzel zárom is :))

Hajnalfigyelo 2016.07.18. 17:08:59

@Badeni_lakos: Igazad van! Nem csak ők okozzák a problémát! De Matolcsyt, akkor sem tartom kompetens személynek. Inkább egyfajta lakájnak. Lojális, de ostoba.

Az alacsony kamatszinttel kapcsolatban szintúgy egyetértek. Túl sok a jogi akadékoskodás, és az állami beavatkozás. Emiatt nem akarja a kutya se felvenni. Jah, és emiatt tekintik Mo-t kockázatos befektetési környezetnek. Ha túl jó vagy, jön "állambácsi lefölözni a hasznot...

Hajnalfigyelo 2016.07.18. 17:21:51

@Ödenburger [Hu/At]: A régebbi korosztállyal kapcsolatban egyetértek. 45 fölött nem olyan biztos, az digitális tudás. De a fiatalok, már egész jól értenek hozzá. Személy szerint én ezt tapasztalom. Mindenesetre érdekesek a tapasztalataid, bár gondolom a munkád hozzájárul egyfajta szubjektivitáshoz.

A politikai mentalitással kapcsolatban kicsit vitatkoznék. Ha annyira rossz lenne, mint Magyarországon, akkor nagyjából ugyanott állnának, mint mi. Hiába a hosszabb idejű kapitalista berendezkedés, az nem tud mindent kompenzálni. Csak egy dolgot említsek: Burgenland tartomány fejlesztése példaértékű volt. (www.portfolio.hu/unios_forrasok/gazdasagfejlesztes/igy_gazdagodtak_meg_a_sogoraink_az_eu-tamogatasokbol.228290.html)
Nem beszélek napi szinten osztrákokkal, de amúgy Ausztriában lakom. A korrupciót, meg az összefonódásokat én is szoktam olvasni, de kevésbé ijesztő, mint Magyarországon.

csőcsere 2016.07.23. 09:39:27

A magyar a pillanatnak él, mert az a több generációra visszamenő tapasztalata, hogy az van, ami ma van. Ha holnapra elteszi, vagy holnap hozza meg a gyümölcsét az erőfesztítése, azt lehet, a mindenkori hatalom egy tollvonással elveszi tőle. Az "akinek több van, attól vegyük el" mentalitás miatt virágzik a rövidtávú gondolkodás.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása