oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. június 12. 06:45,  Összetartanak a külföldön élő magyarok? 122 komment

2016. június 12. 06:45 Határátkelő

Összetartanak a külföldön élő magyarok?

A címben megfogalmazott kérdés állandó vitatéma, és egészen szélsőséges véleményeket hallhatunk, olvashatunk ennek kapcsán. Most egy jó tapasztalatot osztok meg veletek, méghozzá az osztrák-magyar határról. Aztán feltesszük azt a kérdést is, amit alighanem elég sok határátkelő hallott már (pláne Európán kívül): hol van ez a Magyarország? Végül, de nem utolsósorban, az is kiderül, hol él a spanyol felső középosztály.

Magyarország 2.0 – a Határátkelő második pályázata, melynek célja Magyarország újratervezése. Te min változtatnál, milyen jó külföldi tapasztalatot építenél be? Nem csak határátkelők írhatnak – a pályázatról minden tudnivalót megtalálsz ide kattintva! (Az első írások már be is érkeztek, ne maradj le te sem! A határidő június 19.)

hegyeshalom_foto_hvg_hu.jpg(Fotó: hvg.hu)

A magyarok össze(nem)tartásáról vérre menő viták mentek már ezen a blogon is, a tapasztalatok finoman szólva is vegyesek. A Bécsből jelentjük blog legutóbb egy pozitív élményről írt, úgyhogy gyorsan meg is osztom veletek.

„Az mindig vitatéma külhonban, hogy van-e összetartás a magyarok közt. Két véglet van, az egyik a „jaj csak magyarral ne kezdj,  bunkók, átvernek”, a másik meg épp az ellenkezője.

Abszolút igazság persze nincs, először is Bécsben annyi a magyar, hogy előfordul bármilyen közülünk. Belefutottunk már olyanokba, akikről azt se értjük, hogy vajon hogyan és miből élhetnek meg itt, vagy annyira egyszerűekbe, akik úgy beszéltek magyarul, hogy alig értjük őket, férjem szerint ő náluk már jobban érti a wienreischt is.

Az osztrákok a napokban szúrópróbaszerűen ellenőrzik az autókat a határon (menekültek ill. illegális határátlépők miatt), ez több kilométeres sort és több órás várakozási időt okozott Hegyeshalomnál.

Mi is Magyarországról tartottunk visszafele Bécsbe sok sortárssal együtt. Kb. Győrnél jártunk mikor kiírtam a privát Facebook-oldalamra, hogy bécsi ismerőseim mi a pillanatnyi helyzet Hegyeshalomnál, illetve érdemes-e Jánossomorja - Andau irányába kerülni, tudtok-e valamit.

Egy percen belül érkeztek az üzenetek és fel lettem véve a Hegyeshalmi határátlépés info zárt Facebook-csoportba is, amely jelenleg 12450 tagot számlál, és ahol azonnal több alternatív útvonalról érkezett infó, ráadásul térképpel.

A tagok percenként osztották meg, hogy mi merre járható, beleértve a magyar és az osztrák szakaszon lévő dugókat és menekülési utakat is.

A kerülő miatt, maximum fél órás késéssel, mint egyébként, de könnyedén hazaértünk. Ha nincs ez az összetartás, akkor kb. három órát álltunk volna Hegyeshalomnál, ahogy a régi szép időkben.”

A teljes posztot a Bécsből jelentjük blog oldalán olvashatjátok el.

Hol van ez a Magyarország?

Magyarként és még Európából nézve is ez azért nem valós kérdés, azonban ha az ember Amerikai Szamoára utazik, akkor már jogosan merül fel a helyiekben. Az mondjuk kicsit kínos, amikor ez több órás várakozásba torkollik a határon, miként ez történt a Legfrissebb Hawaii Hömbölgések blog szerzőjével.

baksa_janek.jpg

„Amerikai Szamoa az amerikai területek egyike, és egy nagyon sok, nagyon fájdalmas problémát okoz a helyieknek.

A két legfontosabb talán, hogy erről a szigetről sorozzák be a legtöbb fiatalt az USA katonaságába (lakosságszám arányban), rengeteg a veterán és hadi sérült, ÉS egy hülye törvény miatt, nem amcsi állampolgárok, csak amerikai nemzetiségű egyének az itt születettek. (American Nationals, nem American Citizens).

Az Amerikai Egyesült Államok (he-he, mert ugye a statisztikákban a része…) legelhízottabb állama ez. Hogy ez miben látszik? Leginkább, hogy az átlag szamoai (ezen túl, ha azt írom szamoai, az amerikai szamoait jelent) nem jár és lépdel, hanem billeg, mint egy kacsa.

Legalább minden második közülük cukorbeteg, irdatlan pusztítást vág a rák a soraikban (mindenféle, ami főként a túlsúlyhoz köthető). Mindemellett egy nagyon jó fej népség.

Szóval leszállt a gép, én fellélegeztem, és irány az immigráció. Na… eddig ez viszi a prímet. Két órát kellett rostokolnom az „interjúszobában”, mire beengedtek a nyamvadt szigetre.

Már ott éreztem, hogy gond lesz, amikor az egyik immis a másiknak megmutatta az útlevelemet, hogy „te, láttál már ilyet? Vörös, akkor biztos kínai”… Szóval félreállítottak, amíg a főnök rám nem ért (másfél óra…), aztán elkezdődött az interjú, hogy mit is akarok én a szigeten, és ki is vagyok.

Meg hol van ez a Magyarország… (nem vicc, megkérdezte, hogy ázsiai vagyok-e. Itt már a türelmem vége felé jártam és majdnem kimondtam, ami először az eszembe jutott válaszként, de nyeltem egy nagyot… elszámoltam kb. 2000-ig majd válaszoltam, hogy nem. Kaukázusi. Ez megint csak összezavarta az úriembert…)

Nya, 10 perc után kiderült, hogy hát bizony az ő EÜ minisztériumuk hívott ide, és közöm van a CDC-hez, meg a Zika vírus kutatáshoz, így kipengettem 50 dollár belépti díjat és már süvítettem is az autókölcsönző felé.

Irány a hotel. A hely neve „Moana O Sina” és ha bárki teheti, itt szálljon meg. Sok helyen jártam már, de ez lélegzetelállítóan szép helyen van, és a szolgáltatás is nagyon színvonalas.

Egy hatalmas ültetvényes házból lett kialakítva a dolog, így van egy közösségi konyhája, ahol azt főzöl, amit akarsz, és mivel a tulaj férje új-zélandi (sok van belőlük a szigeten) jóféle borokat és söröket is tartanak a közösségi hűtőben (amit megiszol, azt beírod egy füzetbe és a végén kifizeted). Bevallásos alapon.

Azért annak megvan a saját hangulata, hogy felkelsz még a nap előtt (az időeltolódás miatt nem volt nehéz), elkészíted a kis reggelidet, kimész a kertbe, szedsz friss banánt és papját, leülsz a tengerparton és a hullámokat bámulva megreggelizel és kávézol.

Mint a filmekben…

Persze a valóság azért más. Elmondom, hogy zajlik az egész.

Miközben a gyümölcsöt szeded, a harmatot / esőt magadra rázod, így ha tetszik, ha nem hidegzuhanyt kapsz az arcodba.

Kiülsz a tengerpartra. Csönd és nyugalom. Élvezed a pillanatot… kortyolgatod a kávédat… Majd egy 20 méterre felcsapó hullámot a szél ganyé módon az arcodba csapja, és a sós víz szépen belefolyik a kávédba. Meg a kajádba is…

Kicsit anyázol. De megpróbálsz visszatérni a kis saját zen békédbe…

Ekkor a szél a mögötted lévő örökzöldekről pár tüskét belefúj a kávédba, meg azért a reggelidet is meginti vele, csak a miheztartást végett.”

A történetet itt (meg itt és itt) olvashatjátok el, igen, rögtön három részletben, szóval érdemes kattintgatni.

Ahol a spanyol felsőközéposztály él

A felsőközéposztály a világ legtöbb országában elég jól él (azért felsőközéposztály, ugye), és persze nincs ez másként Spanyolországban sem. Pedig ugye ebben az esetben sem a leggazdagabbakról van szó, de azért érdemes belesni egy kicsit a környékükre – méghozzá Tucano és oldala segítségével.

costa_blanca_foto_tucanoprod_com.jpg

„A vidéki spanyol felső középosztály főleg lakóparkokban tanyázik. A középosztály inkább lakótelepen lakik, de azért az a telep (urba) eltér az otthon megszokott betonkockáktól.

A nagy spanyol ingatlanbuborék idején hihetetlen mennyiségű gyatra lakóparkot építettek, de elkészült pár nagyon rendben lévő is, főleg a hazai vásárlók számára, akik élni és nem nyaralni szeretnének Dél-Spanyolországban. (...)

Óriási az ingatlankínálat spanyoléknál, de valóban jót nem is olyan egyszerű vásárolni. Tengerpart közelében eleve elvarázsolódik a kedves vevő és örömmel veszi meg a piros tetős kis házacskát, de azt már nem tudja, hogy nyáron szúnyogcsapda a kecó, télen meg átfúj rajta a csontfájdító, a mediterrán térségben uralkodó észak-nyugati fuvallat. Ahol viszont a tehetős helyiek laknak, az annyira rossz nem lehet.

Ugye legfontosabb mindig a gyerek és az ilyen helyeket nekik teremtették. A lezárt belső utcákban szabadon őrjönghetnek a kis csibészek és a kutyát sem zavarják, miközben biztonságban vannak. Mondjuk kint is, de bent meg pláne. Vannak játszóterek, focipálya, sok medence, gyúróterem, ingyen igénybe vehető bulihelyek, szóval közösségi terek nagyon profin kipipálva. (...)

A spanyolok (meg az olaszok) a mediterrán népek közül is kimagaslóan jók mindenféle belső terek kialakításában, meg berendezésében, szeretnek jól élni. Van nagy konyha, világos és nagy szobák sok fürdőszobával, gyönyörű kert virágokkal, meg gyümölcsökkel és árnyékkal (ez igen fontos errefelé). Van több erkély, magasfalú is, hogy ne lehessen belátni.

Az én kedvencem a garázzsal egy szinten található közösségi terem, mert óriási, minden és mindenki elfér benne. Nyáron hideg, télen meleg, látványosan a legjobb olyankor, ha valamiért nem a kertben tartózkodik az ember.”

A teljes posztot itt találjátok, ne hagyjátok ki!

HÍRMONDÓ

„Minden magyar maradhat” a Brexit után

Nagyon szereti Orbán Viktort, szerinte a már az Egyesült Királyságban élő magyaroknak nincs mitől tartaniuk és nem gondolja, hogy a Spanyolországban élő brit nyugdíjasoknak aggódniuk kellene. A kilépéspárti brit politikus, Janice Atkinson azt mondja, az ott élő magyaroknak nem kell vízumot igényelniük, ugyanakkor ez nem vonatkozna azokra, akik a kilépés után költöznének. A kínai atomkutatót és az indiai okos számítástechnikust is szívesen betelepítené Nagy-Britanniába, de az ő bevonzásukat megnehezítik az uniós szabályok. (A teljes írást itt találjátok, érdemes elolvasni!)

Ekkora béremelés nem elég az elvándorlás ellen

Az emberi erőforrások minisztere még csütörtökön jelentette be, hogy megszületett a bérmegállapodás az egészségügyben. Ez csaknem 100 ezer egészségügyben dolgozót érint és összesen 100 milliárd forintba kerül két év alatt. A Független Egészségügyi Szakszervezet szerint ez a béremelés nem fogja megállítani az elvándorlást az egészségügyből, úgy vélik, még ebben a kormányzati ciklusban 100 százalékos emelés kellene. (Még többet a témában itt olvashatsz.)

Eközben a románok…

… is érzik a bajt, olyannyira, hogy szinte napra pontosan a magyar bejelentéssel egyidőben jelentette be a kormány, hogy hatalmas béremelést hajt végre. A sürgősségi rendelet szerint kétlépcsős közalkalmazotti bérkiigazítás lesz, ami 650 ezer munkavállalót érint. Például a teljes egészségügyben a legjobban kereső alkalmazott bérszintjére emelik az azonos munkakörben dolgozó, azonos tapasztalattal rendelkező munkavállalók bérét. (Ha érdekelnek a részletek is, akkor ide kattints!)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Ausztria Spanyolország Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr708800288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzZoole 2016.06.12. 12:15:15

@adg: New Zeeland is egy dreamland,nem is ertem,hogy mantra elvtars hogy hagyhatta ki eddig:)))

macamuca [IHUN] 2016.06.12. 12:20:19

@tanato:
Hogy mit mond most, a kampányban egy kilépés-párti politikus (=szavazatgyűjtő megfogalmazással!), az egy dolog. Hogy milyen majdani jogi szabályozást tesz lehetővé a brit jogrendszer, az meg a másik dolog. Magyarán: az, hogy Mo-on lehetséges a megkülönböztetés "azért, mert csak"-alapon (=hogyan szavazhat a mo-i lakcímmel rendelkező állampolgár: csak személyesen; a ny-europai országban élő: csak személyesen; a határon túli "friss" állampolgár: levélben IS...), nos ebből nem következik az, hogy UK-ban is lehetséges lesz jogilag!!! megkülönböztetni az uniós országok állampolgárait. Ha engedély, vízum, X feltétel fog vonatkozni rájuk, az mindenkire vonatkozni fog. Mert uniós országból fog érkezni. Unión kívülről hasonlóképpen.
Szóval se szívatósabb, se lazább nem lesz csak azért, mert magyar, francia, osztrák, román, akármilyen uniós országból érkezik majd. Kár előre fraszolni, vagy reménykedni, plane egy szavazatszerző megfogalmazású kampányszövegre alapozva....

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.06.12. 12:28:02

@mojyo: No azért az eurovíziós szavazásból bármi következtetést levonni. Egy hulladék műsor és ha vki ad magára be sem kapcsolja a tévét ha megy nem, hogy szavazzon.

tanato 2016.06.12. 12:29:32

@Zoole[uk]: Szenélyesen nem érint,de rengeteg ismerős, rokon van kint UK-ban,és még többen szeretnének oda menni.

puhacica 2016.06.12. 12:29:48

@Zoole[uk]: en is pont erre gondoltam. :D

@adg: nagyon varom mar, hogy tul legyunk az egeszen, ertem en, hogy fontos a tema, de mindenhonnan ez folyik: hirado, ujsag, facebook, szorolap... dontsek el, aztan majd ahhoz alkalmazkodunk, amit megszavaznak.

2016.06.12. 12:31:41

@Zoole[uk]: @adg: @macamuca [IHUN]: +1. Felesleges tulporogni ezt az egeszet.

tanato 2016.06.12. 12:33:29

@Mirjam2: @M. Péter: természetesen nem ismerem az USA törvényeket,de ez a srác így jutott állampolgársághoz az tény.Amikor Nápolyban szolgált,volt itthon az anyjánál többször is.
de arról olvastam is a neten pár éve hogy az "echte"amerikai nem szívesen vonul már be olyan nagy számban /Féltve az életét gondolom/,ezért sok ott élő nem USA polgárt vettek fel a seregbe a későbbi állampolgárság jutalmazásával.

M. Péter 2016.06.12. 12:39:55

@Mirjam2: Az USA-ban alapvetően amerikai állampolgárság vagy zöld kártya kell ahhoz, hogy valaki beléphessen a fegyveres erőkbe. Illegálisokat vagy nem állandó lakosokat csak olyan állásokra vesznek fel, amelyekhez speciális tudás kell, pl. valamilyen ritka nyelv.
A brit fegyveres erőkbe a briteken kívül a legalább 5 éve ott lakó írek és nemzetközösségi állampolgárok léphetnek be. (A gurkák speciális esetet képeznek.)

DieNanny CH 2016.06.12. 12:40:44

@M. Péter:

Vagyis a szamoaiak előtt ott a lehetőség, ők meg nem használják ki?

macamuca [IHUN] 2016.06.12. 12:42:07

Hogy összetartóak-e a magyarok külföldiában? Igen is, meg nem is. Pont, mint Mo-on. Merthogy mindenfélék itt is, ott is. Attól függ, kik-mifélék között fordul meg valaki. Segítőkész, vagy közömbös, netan rosszindulatú emberbe belefutni bárhol lehet, kérdés, hogy mit vár el valaki egy abszolút vadidegentől: ettől függ, hogy a tapasztalt eredményt hogyan fogadja, miként minősíti utóbb.
A másik nagy terület/csoport azok az emberek, akikkel több-kevesebb rendszerességgel találkozik/érintkezik valaki: itt is lehetnek-vannak segítőkészek, közömbösek és gáncsolók. Velük kapcsolatban egyszerűbb a helyzet: át kell gondolni, hogy kikkel tart kapcsolatot...., elvégre Mo-on élve sem muszáj mindenkivel haverkodni (az ismerősöm kategóriájú ember NEM barát=ne várjak tőle segítséget pusztán azért, mert beszéli az anyanyelvemet. Szerintem.)
Nyersebben: akinek fogalma sincs semmiről, azt se tudja, mit és hogyan kell+lehet elintézni/megoldani/stb /bónuszként soxor a nyelvvel is hadilábon áll.../, az minden apró és nagyobb horderejű problémájára mástól várja a megoldást/segítséget == naná, hogy gyakran/gyakrabban fog belefutni lerázásba, aztán mondogatja " lelkesen", hogy pfejjj, a magyarok.... (értem én, hogy sokan kétségbeesettek, hogy fojtogató anyagi helyzet miatt vágtak bele a külföldi életbe, de ettől még nem lesz másoké a feladat és felelősség a kinti élet problémáinak megoldása terén. Akinek nem megy az önállóság, az könnyen okol mást. Hiszen nem segít neki...)

2016.06.12. 12:42:47

Poszthoz: ez a hawaii blogiro nekem nem a kedvencem... Nem ertem mit kell annyira felhaborodni azon hogy valaki a vilag masik felen nem tudja hol van Mo., vagy hogy Azsiaban van-e. Meg kell mondani neki hogy hol van, ha kerdezi, es ennyi. Lakopark: ez nem mindenkinek valo, ha valaki szeret egy kis kozossegben elni ahol mindenki mindenkit ismer es rendszeresen talalkoznak a kozossegi terekben, annak nagyon jo, de vannak kozottunk olyanok akik nem szeretnek a szomszedokkal baratkozni. Az ilyeneknek sokkal jobban megfelel egy hagyomanyos tarsashaz.

2016.06.12. 12:45:37

@M. Péter: Ertem, kosz az infokat.

2016.06.12. 12:50:10

@flash.gordon: Hat igen, ez is egy jellemzo velemeny. Meg jo, hogy mi nem nezzuk ezt a szart, amit az egesz vilag igen, igaz? Hiszen mi kulonbek vagyunk ennel a szinvonalnal, ne vicceljunk. :D Szoval de, szerintem pont lehet kovetkeztetest levonni, ebbol is, tokre erdekes.

Ez a focicsapatunkra is igaz, nekik se drukkol az orszag fele, mert a focit nyalas kis szinlelos b*zik es nem igazi ferfiak jatsszak, meg rohadek oligarchak birtokoljak a klubokat meg kozpenzbol epulnek a stadionok az egeszsegugy helyett, tehat nem vagyok hajlando orulni semminek, aminek ehhez barmilyen szinten is koze van, sot, remelem, hogy jol elkalapalnak majd minket, hogy minel hamarabb megtanuljak, hova dugjak az erre koltott penzuket. Es az olimpian ugyanez, kit erdekel a versenysport amiben tonkreteszik az embert, raadasul az is korrupt es raadasul eroszakkal is tele van az egesz meg mindenfele mocsokkal, tehat nem fogom nezni es nem fogok drukkolni senkinek se, es kulonben is doppingolnak, es igy meg semmi ertelme.

Mondom, ez nem fikazas a reszemrol, csak tenyek, hogy egy csomo ember meghozza magaban ezt az iteletet, ami egyfelol teljesen jogos es ertheto, masfelol azonban elzarja a kozosseg tobbi tagjaval valo azonosulastol. Egyszeruen ez van, mi ilyenek vagyunk es kesz, amugy tenyleg engem se zavar, nekunk ez a specialis tulajdonsagunk van, hatistenem, valamennyire mindegyik nepnek van valami flugja, az angolok szekeket dobalnak, nekunk meg ilyenunk van, na. :D

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.06.12. 12:58:39

@mojyo: Figyu az Euróvizió kb. olyan mint a nyár nyitó koncert a Schönbrunnban vagy a múzeumok éjszakája. Megfelelő marketinggel eladják a semmit. Az emberek meg bekajálják vagy egyszerűen csak azt gondolják, hogy ez a divat és nem fogják szidni mert kilógnának a sorból. Mint a Császár új ruhája című mese. Egyébként sugalmazott álláspontoddal ellentétben sokan nézik a műsort mivel a kezdés előtt hónapokkal van selejtező és addigra fel van sztárolva az, aki az országot képviseli. Aztán persze a felfokozott várakozásokkal ellentétben a magyar jelölt mondjuk (hátulról) az ötödik helyen végez mindenki gyorsan a politikában az össze nem tartásban, és valamilyen lobbi tevékenységben látja a megoldást. Arra nem is gondolnak, hogy a külföldi néző akkor látja először a magyar jelöltet és nem is biztos, hogy tetszik neki.

Ja és a külföldön és/vagy határon túl élő magyarok? Hát mondjuk nekem furcsa, hogy azok, akik egész évben le vannak hazaárulózva, románozva vagy szerbezve most hirtelen szolidaritást várunk tőlünk mert érdekünk éppen azt kívánja.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.06.12. 12:59:30

@Mirjam2: Nem te voltál, aki vmelyik poszt alatt leleplezte, hogy az adóbevallás az más címszóval külföldön is létezik? :)

2016.06.12. 13:10:08

@flash.gordon: Milyen allaspontot sugalmazok? Nagyon erdekel, mert en tenyleg, semmit nem akartam mondani, csak leirtam a sajat megfigyelesemet, miszerint a magyarok szeretik a magyar nemzetiseget, mint tulajdonsagot hatra helyezni a masokhoz valo viszonyulasi szempontok prioritas-listajaban, amit a te (altalam teljes mertekben tiszteletben tartott!) velemenyed is szemleltet: szerinted nem erdemes egy akarmilyen esemenyen kifejezni az osszetartozasunkat, mert az esemeny maga ertektelen, es ez elobbre valo annal, hogy magyarok vagyunk. Tiszta sor, en csak kifejeztem, hogy ez egy rendkivul erdekesen csakis rank jellemzo dolog.

Es nyilvan ez ketiranyu, ilyen tyuk-tojas dolog, valoban lehet emogott sertodes, hogy akkor plane miert kellene, hogy szamitson ez, ha egyszer mar ugyis le lettunk hazaarulozva, stb. En tenyleg nem tudom, mikortol van ez, vagy, hogy hol kezdodott ez az egesz, en csak megfigyeltem, hogy ez van. :)

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.06.12. 13:17:25

@mojyo: Meg jo, hogy mi nem nezzuk ezt a szart, amit az egesz vilag igen, igaz? <-- íme a sugalmazott álláspont. Hogy nem nézzük a műsort holott más mindenki igen. Az otthon lévők tuti nézik mert hónapokkal előtte már megy az Eurovízió körül a felhajtás. Külföldön élők meg vagy nézik vagy nem vagy szavaznak vagy nem. De ezen lemérni az összetartás erejét szerintem túlzás tekintettel arra, hogy a műsor koránt sem annyira színvonalas mint amennyire ismert.

Buchhalter 2016.06.12. 13:18:20

@mojyo: hát nem tudom te hol élsz ,de például amíg Kölnben éltem fél évig a párommal a helyi magyar közösség egy része nagyon is összefogó és összetartó volt.Többükkel a mai napi tartjuk a kapcsolatot.Általánosítasz.Én láttam kint,hogy törökök is köpködtek egymásra,ha nem akarsz magyar lenni rajta!De nem kell egy kalap alá venni egy egész nemzetet néhány idióta miatt.Idióták minden nemzetben vannak,de az nem jellemez egy egész népet.

pappito · http://pappito.com 2016.06.12. 13:24:39

@adg: "sot, meg olyan bizarr helyekre is, mint uj zeland."

ide még mindig könnyebb jönni, mint hozzátok :) mondjuk ki tudja meddig...

DieNanny CH 2016.06.12. 13:27:07

@mojyo:

Pont, hogy a foci nem passzol a Dalfesztiválhoz, ugyanis lehet egy játékosnak több ezer imádója, meg lájkja, meg követője, ha a pályán nem teljesít, akkor veszít a csapat.
A Dalfesztiválnál meg csupán a betelefonálók száma volt döntő. Eleve, aki oda bejut, az elért a saját országában egy szintet, tehát ősbénák nem lépnek fel.

Bármennyire is nem tetszik a dolog a stadionokkal, a játékosokon nem lehet leverni a dolgot. Ott fehéren-feketén - vagyis zöldön - lehet látni, ki a nyerő.
(Persze, amikor 5 kamera pont az ellenkezőjét mutatja annak, amit a bíró lát, és mégis az ő szava dönt, akkor már ott sem nagyon lehet hinni semminek...)

pappito · http://pappito.com 2016.06.12. 13:29:28

off
azt lehet, hogy ez a blog, ellentétben az internet többi részével, nem lesz focibuzulda?
on

DieNanny CH 2016.06.12. 13:34:10

@mojyo:

Úgy érted az összetartást, hogy akkor is a magyar dalra kellene szavazni, ha egy másik jobban tetszik?

Mert szerintem a telefonok száma azt mutatta, hogy az embereknek melyik dal tetszik - nem pedig, hogy melyik nemzettel éreznek közösséget.

A focinál pont másképp van. Én speciel mindig is a magyar csapatnak fogok drukkolni, bármit is csinál otthon a politika.

adg 2016.06.12. 13:40:49

@pappito: Persze, hogy konnyebb. Ki menne oda kulonben, se krokodil, se egy rendes kigyo, dogunalom az egesz zatony. :)

@mojyo: Nem rossz, de kihagytad a tudosokat pl, akik lehetnek akarmilyen sikeresek, talalhatnak fel akarmekkora vilag- es univerzummento csodakat, akkor is dogoljenek meg, mert ugyis kulfoldre fogjak vinni a hulyesegeuket, amit csak azert tudtak kitalalni, mert a MI adonkbol jartak egyetemre INGYEN, majd eladjak a sotet lelkuket a nyugati tokenek, akik hajlandoak ezeknek a hazaaruloknak a kutatasat tamogatni. Amugy sem lesz belole semmi, kit erdekel. :D

pappito · http://pappito.com 2016.06.12. 13:42:16

@adg: "Ki menne oda kulonben, se krokodil, se egy rendes kigyo, dogunalom az egesz zatony. :)"

tru!
Bár ma tudod mi történt? Semmi :(

2016.06.12. 13:51:46

@flash.gordon: Hat, nyilvan nezik valamennyire mindenhol, de az teny, hogy magyarok reszerol sokkal tobb ilyen elutasito tiltakozast hallok, no de az is igaz, hogy nyilvan tobbet ismerek kozuluk. :D Lehet, nem fogalmaztam objektiven, de nem ez volt az allaspontom lenyege, csupan azt szerettem volna kifejezni, hogy a velemenyed belepasszol abba a megfigyelesbe, amit leirtam: hogy a magyaroknak nem szamit ez az egesz (szemben peldaul mas orszagokkal, akik a musort is az osszetartasuk kifejezesere hasznaljak.) Azonban nem a musorbol vontam le az osszetartas hianyat, hanem forditva: a musorban lezajlott dolgokat csupan az egyik ilyen megnyilvanulaskent ertelmeztem. Remelem ez igy mar elfogadhato. :)

SzZoole 2016.06.12. 13:52:53

@mojyo: "rohadek oligarchak birtokoljak a klubokat meg kozpenzbol epulnek a stadionok"

En egy ilyen fehergalleros uzlet embernek voltam a soforje,meseljek?
Pl. hogy talakoztam a Dinamo Kijev tulajdonosaval,aki a football vilag egyik legbefolyasosabb embere.
Azt tudtad,hogy a football a vilag egyik legjobb cashloundry-ja az egyhaz utan?
Persze azert nem akarlak kiabranditani a foci irant erzett szeretetedbol,mert tudom,hogy nagy fun vagy a divatal egyutt:)
Apropo divat.
Azt tudtad,hogy Kijevben az "uzletemberek" melyik divat diktatornak a legnagyobb hodoloi es milyen autoval jar ez az ember es mi az auto rendszama?

2016.06.12. 13:55:17

@Buchhalter: En nem kopkodok semmire, de ez is egy jellemzo reakcio amugy: "Ha nem akarsz magyar lenni, rajta" :D Dehiszen en pont azt mondtam, hogy ennel magyarabb dolog nincs is, hogy ezen vitatkozunk, hogy ki a magyar, es miert nem kene annak lennie. :D

Megegyszer: en nem itelkezem, meg velemenyem sincs a kerdesben, leirtam egy dolgot, ami egy teljesen szubjektiv, szemely szerinti megigyeles, amit most mind igazoltok a ra erkezo kommentekkel. :D

2016.06.12. 13:58:36

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Nem tudom, mire kene szavazni, en csak osszehasonlitottam mas diaszporaban elo nepek szavazataival az anyaorszag irant. Lehet, hogy az o viselkedesuk a szanalmas, hiszen miert kene, hogy egy fos szam nyerjen, csak azert, mert a lengyelek elnek a legnagyobb szamban kulfoldon? En csak ugy mondtam, hogy ez van. Szerintem amugy lehet egynel tobb szavazatot is leadni amugy, ha van eleg penzed az emelt dijas hivasokra :D Szoval elvileg a zenei izles es a "hajramagyarok" nem kene, hogy kizarja egymast, de nyilvan mindenkinek mas szempontjai vannak, csak erdekes, hogy a magyaroke elter a tobbitol.

SzZoole 2016.06.12. 13:58:39

@adg: @pappito: en mennek kezzel-labbal:)

2016.06.12. 14:02:16

@Zoole[uk]: "Azt tudtad,hogy a football a vilag egyik legjobb cashloundry-ja az egyhaz utan?" Csak a masodik? En azt hittem, az elso :D Nem vagyok ovodas, tudom, hogy mukodnek a dolgok, nem ez fog kiabranditani a focibol :D A reszleteket viszont nyilvan nem, ugyhogy nyugodtan meselhetsz, az mindig erdekes, de csak, ha nem felsz. :D

M. Péter 2016.06.12. 14:04:11

@Zoole[uk]: A worker registration scheme csak bejelentési kötelezettség volt, miután már találtál munkát, nem pedig munkavállalási engedély.

macamuca [IHUN] 2016.06.12. 14:19:51

@mojyo:
Bocsesz, de magyar mivoltomat/nemzetiségemet/származásomat nem helyezem hátra sem prioritásként, sem viszonyítási pontként Sehol, semmiben. Igaz, előre sem helyezem.
Mivel sem hátrányként /negatívumként, sem előnyként/pozitívumként nem kezelem. Nem leszek tőle sem kevesebb, sem több. És másoktól sem várom el, hogy emiatt másként kezeljenek/tekintsenek rám. Számomra (!!!) fontos, némely alkalommal (pld ünnepek, szokások, vagy az említett sport-szurkolás esetén, utobbinal az általam kedvelt sportágaknál, a többi simán csak nem érdekel, nemzetiségtől Függetlenül), de összességében ne ez alapján ítéljenek meg, hanem önmagamért. Az elmúlt 46 évben bevált... Itt is, külföldiában...
Aki persze az önmeghatározásban elsődleges szempontként tekint származására, az mástól is elvárja, hogy X nemzetiségűként alapból kedvező megítélést kapjon. Aztán csudálkozik, hogy esetleg kritikus véleményt kap munkája, viselkedése, stb kapcsán, és üstöllést személyes cseszegetésként kezeli, netan származás miatti megszólításnak.
Látok-hallok itt is elég effélét. Elég csupán a magyar mivoltot büszkén közhírré tevő pólókra, pulóverekre gondolni: Ok, magyar a hirdetője, és akkor mi van? Fura, de hasonlót nem látok az itt jelenlévő "pár" másik nemzetiségtől. Ők nem érzik szükségét fontos (!!) tényként mindenkivel előre közölni, hogy honnan származnak. Lehet, hogy számukra nem különlegesen fontos, egyszerűen csak magától értetődő tényként kezelik ÉS élik meg a mindennapokban? ....
Bocsesz, de ha eltekintünk a konteós-Szíriuszos-Mag népés-stb felfogástól, akkor miért is vagyunk másokhoz képest (!!) többek-jobbak? Ez a kiválasztottság-különlegesség érzés nem, hogy nincs meg bennem, de kimondottan zavar, nem szeretem. Olymindegy, hogy magyar, vagy árja alapon, bőrszín, vallás, nemi identitás, életkor, iskolai végzettség, lakhely, vagy akármi más alapján tekinti magát valaki különbnek másoktól.....

SzZoole 2016.06.12. 14:22:14

@mojyo: felni,mitol?
Nem tartalak ovisnak,Te egy icon vagy itt a blogon:)))
Birom ahogy helybol mondasz olyat mint mas nekifutasbol,nagyon kitudod fujni masok orrat es mindezt burkoltan:)))

2016.06.12. 14:23:15

@mojyo: Az elképzelhető, hogy valaki pl. nem nézi/szereti a versenysportot v. a focit? :D Én egyiket sem nézem, teljes mértékben semleges vagyok, és magasról leszarom mindegyiket. De elfogadom, hogy vannak olyanok is, akik meg imádják. Ettől szép az élet. Az, hogy egy magyar v. egy német nyer bármilyen olimpiai számot, nekem nem gyújt be semmit a szívemben, de ettől még pontosan tisztában vagyok vele, hogy mennyi áldozattal és lemondással jár a versenysport, szóval abszolút tisztelem őket. Értem, hogy mire akarsz kilyukadni. Csak ne akard mindenkire kivetíteni az ítéleteidet.

SzZoole 2016.06.12. 14:25:06

@M. Péter: persze nem egyenlo a munkavallalasi engedelyel,de azert megsem tudtunk addig dolgozni addig,mig meg nem csinaltattuk.

arncht 2016.06.12. 14:25:39

@adamskij: nem a baratjuk akartam lenni, hanem baratsagos voltam. Meg salzburg mar nem eppen az a hatarmenti osztrak varos, ami teli van magyarokkal, mint becs. De megtanultam a dolgot, mar en is ugy teszek, mintha nem ertenem, hogy mit beszelnek. Sok embernel lehet jobb is lenne.

Buchhalter 2016.06.12. 14:25:45

@mojyo: Önmagad igazolod,ennyi.Csak neked lehet igazad.A magyarok egy része összefog.Lásd itthon is elmennek tüntetni akár több tízezren is.

2016.06.12. 14:29:42

@macamuca [IHUN]: @Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Ez a rendkivul individualista allaspont is csak tovabb erositi az elmeletemet ezzel kapcsolatban :D Megegyszer: ez egy megfigyeles. Egy feltetelezes. Nincsenek iteleteim, nem vagyok projektor, nem vetitek semmit senkire. Nna. :D Nem kell magyarazkodni, nem kell megsertodni, el van minden fogadva hat na mar na. Okes? Nem gondolom, hogy felsobbrendunek kene lennie a magyaroknak masoknal, vagy, hogy ez jobban kene, hogy szamitson, en csak osszehasonlitottam, hogy mas nepek hogyan allnak ehhez, es arra jutottam, hogy a magyarok rendkivul kulonboznek a tobbiektol ebben a kerdesben. Ebben minek olyan irtozatosan nehez a megertese? :D Es miert erzitek egyaltalan sertesnek, hogy en ezt megallapitottam? Nem ertem, tenyleg, de ugy tunik, beletenyereltem valami erzekeny pontba mar megint.

macamuca [IHUN] 2016.06.12. 14:30:17

@mojyo:
(az Eurovíziós izét gagyinak tartom, a focit rühellem, ezért nem néztem-nézem, értelemszerűen ezért nem szavaztam-szurkoltam soha ezeknél. Még Mo-on élve sem, amikor még kósza gondolat formájában SEM merült fel a külföldi élet lehetősége. Akinek elsődlegesen fontos a származása, akárhol élve, az nyugodtan nézze-szavazzon-szurkoljon /majd állapítsa meg, hogy "na, már megint leszavazták-kiejtették a magyarokat magyar mivoltuk miatt a piszok másikok!!!", a teljesítményük klassz volt, de magyar mivoltuk miatt nem nyertek, hogyne, természetesen.../, és nyugodtan nevezzen idegenszívűnek, hazaárulónak, nemzetellenesnek, stbstb. Általában ezek a jelzők a leggyakoribbak ugyanis a a hozzám hasonlóan gondolkodók minősítésére.... )

2016.06.12. 14:34:23

@Zoole[uk]: Nem tolem felni, hanem, ha elkezdesz sztorizni, akkor azoktol, akik meg esetleg olvassak rajtunk kivul. :D

@Buchhalter: Nem onmagamat igazolom, ti igazoltok engem ezzel, hogy meg vagytok sertodve azon, hogy megfigyeltem valamit. Dehat ebben mi volt a serto? Hogy te mast tapasztaltal? En nem vontam azt ketsegbe, de ezert miert kell nekem esni? Es miert zarja ki, hogy neked is igazad legyen, ez miert vagy-vagy kerdes, hogy vagy nekem vagy neked, mikor en nem vontam ketsegbe semmit? Ez pedig, hogy "A magyarok egy resze osszefog", ez egy ilyen paradoxon nem? :D Olyan, mint, hogy tiltsak be az illegalis dolgokat, nem? Marmint, hogy fog ossze az egy resz, ha csak egy reszuk fog ossze, abban mi az osszefogas, ha nem az egesz? Nem ertem, tenyleg. Le vagyok dobbenve. :D

adg 2016.06.12. 14:37:07

Szerintem tokre felreertitek egymast, de mostmar igen kivancsi vagyok, meddig mentek el. :DD

2016.06.12. 14:38:07

@mojyo: Ne általánosíts. Szívesen. :)

M. Péter 2016.06.12. 14:41:44

@Zoole[uk]: Rosszul emlékszel. Először munkát kellett találni, és a munka kezdete után, de 1 hónapot belül kellett regisztrálni.

DieNanny CH 2016.06.12. 14:45:14

@M. Péter:

Ezt:

"A két legfontosabb talán, hogy erről a szigetről sorozzák be a legtöbb fiatalt az USA katonaságába (lakosságszám arányban), rengeteg a veterán és hadi sérült, ÉS egy hülye törvény miatt, nem amcsi állampolgárok, csak amerikai nemzetiségű egyének az itt születettek. (American Nationals, nem American Citizens)."

Én a következőképpen értelmeztem (a blogon nem jártam):
MIVEL nem állampolgárok, ezért nem jár a rokkantaknak, veteránoknak segély = pedig megszerezhetnék a katonáskodásuk miatt.

Nem jól logikáztam?

2016.06.12. 14:46:30

@macamuca [IHUN]: De ez hol kapcsolodik ahhoz amit irtam?

A posztban levo kerdesre valaszoltam: osszetartanak-e a kulfoldon elo magyarok?

Errol eszembe jutott az, amit nemreg olvastam a dalfesztivalrol, hogy a nem magyar emigransok nagy aranyban szavaztak a sajat orszagukra, attol fuggetlenul, hogy milyen volt a szam, mig a magyar enekesre nem, ebben megnyilvanulni latszik, amit egyebkent megfigyeltem mashol is, hogy ez a magyaroknak nem szempont. Nem varom el, hogy ez legyen maskepp, es a "masikokra" meg plane nem haragszom, hogy nem bannak eleg jol a "magyar mivoltuk" miatt, wtf, ez honnan jott? Egyszeruen csak erdekes volt latni a kulonbseget.

Es, hogy ne higgyetek azt, hogy a dalfesztivalrol vonok le mindenhato kovetkezteteseket, hozzatettem azt is, amit a sportban, a szurkolasban tapasztaltam. En. Egyedul. :D Hogy abban is gyakran ezt figyeltem meg, hogy nem szamit a szurkolas, mert a magyarsag felett allo szempont, hogy az egesz sport nem olyan erdekes, ahogyan a dalfesztival sem az. Majd meg vagytok sertodve, es magyarazkodtok, hogy dehat miert kene, hogy mashogy legyen, es hat a sport tenyleg szar meg a dalfesztival is. Jo. :D De akkor meg mi ellen tiltakoztok? En nem mondtam, hogy mashogy legyen, en csak mondtam, hogy ez van, es, hogy ez erdekes. Itelet, velemeny, elvaras nelkul. Mi a baj, ezt miert veszitek tamadasnak, mi a f...? :D

SzZoole 2016.06.12. 14:47:08

@M. Péter: felreertesz.
Ahogy felvettek es a munkaszerzodes alá volt irva,utanna a kezembe nyomtak a formot,hogy ha dolgozni akarok akkor ezt a procedurat is vegig kell jarnom es adtak ra 4 hetet.

SzZoole 2016.06.12. 14:50:53

@mojyo: nem felek senkitol,megszenvedtem/bunhodtem mindenert

DieNanny CH 2016.06.12. 14:52:22

@mojyo:

Te, linkeld már be az oldalt, ahol ezek a telefonálások voltak! :-)

Szerintem ott a gond - vagyis nem gond, csak ott csúszik el a dolog, hogy erről a telefon-számról te ilyen következtetést vontál le. Hogy nem tartunk össze.
Pedig, lehet, az emelt-díj volt a ludas, vagyis az túl sokba kerül.
Vagy, valahogy úgy szelektálódott a külföldre szakadt hazánkfia, hogy PONT azok mentek ki, akiket ez a műsor nem érdekel. Nem?

Szóval, sok oka lehet. Hm?

DieNanny CH 2016.06.12. 14:54:20

@mojyo:

Én azt élvezem, hogy most először nem vagyok egy véleményen veled... :-DDDD
Mert eddig mindig kimondtad (leírtad) amit gondolok, és most végre-végre, tudok veled véleményt ütköztetni!
:-)

Bredpitt Monika 2016.06.12. 14:56:12

Én szerencsés voltam Amerikában, ott egyértelműen összetartottak a magyarok. Sőt, volt, hogy a varázsszó az volt egy egy állásinterjún: magyar vagyok.

2016.06.12. 15:08:36

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Aznap este a TV tette kozze, hogy kikre adtak az orszagbol a legtobb szavazatot (abban is meglatszott a bevandorloke :D), es igy neztem utana aznap este, azt hiszem, az Eurovizio hivatalos oldalan volt kozze teve, nem tudom, hogy meg mindig el-e vagy meg lehet-e nezni, de ha nem, akkor jol ki fogok kapni biztos, hogy csak kitalalom, hogy a magyarok osszefogasat fikazzam vele! :D Pedig tenyleg lattam valahol, na mindegy. :D

Reszemrol ez nem "kovetkeztetes" volt egyebkent, hanem a mar letezo elmeletem ujabb igazolasat lattam benne. Amugy valoban lehet sokfele oka, de ha sokalljak az emelt dijat, az megintcsak azt jelenti, hogy akkor megsem olyan fontos, hogy ervenyre juttassak az akaratukat, nem? Megegyszer: en egyszeruen csak elgondolkodtam ezen, mert lathato volt a kulonbseg. Nem gondolom, hogy mashogy kellene, hogy legyen, vagy, hogy a tobbiekhez hasonloan kellene, hogy csinaljuk, egyszeruen csak erdekes volt. :)

SzZoole 2016.06.12. 15:18:24

@Bredpitt Monika: "Amerikában, ott egyértelműen összetartottak a magyarok."

Es mi volt a kikoto parkolojaban a qurvaanyazas?:)))

macamuca [IHUN] 2016.06.12. 15:29:36

@mojyo:
Nem tekintem sértésnek (plane tőled ;) ), én is csupán a saját véleményemet mondtam el-írtam le. Pont, mint te. Csak az enyém más, mint a tied. De ettől még elfér mellette. Szerintem. És azt hiszem, Szerinted is. Tehát az eltérő vélemény kifejtése válaszként nem jelent sértődést sem, és érzékeny pontot sem. Nálam legalábbis. Azt hittem, Ennyire már ismerhető vagyok itt (a blogon), de ezek szerint nem...
Amúgy a "X dolog miatt én/mi különbek vagyok/vagyunk, mint ők/akárkik!!"-felfogás terjedése szerintem fontos dolog: ha ez a felfogás elterjed és elér egy kritikus tömeget, akkor abból csúnya dolgok lesznek, amint az már megtörtént jónéhányszor a történelem során..., szóval nem ártana odafigyelni rá.... Szerintem.

2016.06.12. 15:41:00

@macamuca [IHUN]: Jo, ha nem sertodtel meg, az mas, ugy tunt, hogy magyarazkodsz. De ha csak azt akartad mondani, hogy nem ertesz egyet, akkor OK, mostmar kerlek szepen viszont emlekeztess ra, hogy mivel is...? :D Mostmar teljesen elvesztettem a fonalat, ne haragudj, de fogalmam sincs, hogy jon ide a "mi kulonbek vagyunk mint ok" felfogas? Ez hogyan kapcsolodik barmihez is, amirol eddig beszelgettunk? Vagy ha csak ugy eszedbe jutott, az mas.

macamuca [IHUN] 2016.06.12. 15:48:25

@mojyo:
A dalfesztival gagyi. Szerintem. Itt élő mások szerint meg tök izgi volt, szavaztak ezerrel a magyar számra. Akkor most az itteniek osdzetartoak, vagy sem? Marmint Szerinted. Hiszen abszolút általánosító következtetést vonsz le valamiből, úgy, hogy nem ismered a részleteket.
Én rühellem a focit, ezért sose néztem, sose szurkoltam, senkinek. (ellenben van jópár olyan sport, amit kedvelek és vannak kedvenceim is, szurkolok, stb). Szinten itt (a városban) foci kapcsán: tavaly óta van magyar focicsapat, fociklub, indultak is az itteni valamilyen bajnokságban (nem értek hozzá, nem ismerem a részleteket), az EB kapcsán pedig közös szurkolást szerveznek, ilyen kivetitos valamit, az egyik pubban. A magyar bolt (merthogy az is van) támogatásával. Meg a sok-sok éve működő itteni magyar hírportál támogatásával. Meg a magyar étterem támogatásával. Havonta egyszer magyar buli is van, 2 magyar dj-vel. Nemrég volt ún. csaladi nap is, néhány száz résztvevővel.
A varosban kb 4000 magyar él (némelyek szerint 5000 körüli a létszám).
Namost mindezek a tények hogyan módosítják a nagyon általánosító megfogalmazású tapasztalatodat? Tapasztalat=személyes élmény. No, ezért nem helytálló az általánosítás: nincs, nem lehet mindenütt élni, és ami az egyik helyen helytálló, létező, az a másik helyen nem az. No, ezért nincs olyan, hogy a magyarok/akárkik ilyenek, VAGY olyanok. Merthogy mindenfélék.
Szerintem.

M. Péter 2016.06.12. 15:57:03

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Ezt nem ertem, mert nem kell amerikai állampolgárság ahhoz, hogy valaki a katonai szolgálata alapján segélyt, nyugdíjat vagy egészségügyi ellátást kapjon.

2016.06.12. 16:00:33

@macamuca [IHUN]: OK, elfogadom, hogy te mast tapasztalsz, mint en, ezen nincs mit vitatkozni, rendben. Elsore is irhattad volna mondjuk ezt, es akkor ertettem volna, hogy mit szerettel volna kikerni magadnak, de mindegy, a lenyeg, hogy mar ertelek. :)

Azt viszont, meg mindig nem ertem, hogy az "ezek kulonbek, mint azok", hogy jon ide? :D

DieNanny CH 2016.06.12. 16:12:38

@M. Péter:

Ja, én viszont azt hittem, hogy kell, és amiatt van a sok elhízott ember, mert hiányosan táplálkozik, mivel annyira szegény.
(Jó, ez már az én téves következtetésemnek a téves következtetése...)

montroyal ( CAN qc) 2016.06.12. 16:28:26

off F1 GP Montreal ... a verseny nem erdekel , de 3 nap jo buli van a belvarosba .. es micsoda kasznik ..

www.facebook.com/zoltan.torok.12327/posts/1073133402768320

macamuca [IHUN] 2016.06.12. 16:34:45

@mojyo:
Mint írtam, nem sértődtem meg, ezért nem is kérek ki magamnak semmit.
A "különbek vagyunk" szál pedig arról jutott eszembe, hogy Szerinted (ha jól értettem) a különféle diaszpórák magyarjainak az lenne a helyes?, illő?, (egyik sem igazán pontos szó arra, amire gondolok), ha a többi nép diaszpóráihoz hasonlóan a magyar daloncnak/sportolonak szurkolna. Mindössze azért, mert magyar. Mindegy, milyen a produktum, magyar mivolta elegendő ok (kellene, hogy legyen) ahhoz, hogy lelkesedjunk érte. Ennek a felfogásnak a továbbfejlesztett variánsa az, miszerint ami magyar, az jó, csakis jó lehet, merthogy magyar, és mint ilyen, alapból jó. Sokak (és egyre többek) szerint pedig jobb, mint másoké. Merthogy a magyarok is jobbak, különlegesebbek, mint más népek, tehát bármit csinálnak (zene, sport, munka, humor, étel, stbstb: minden), az emiatt alapból jobb. Nos, ez a különlegesség-tudat (tapasztalatom szerint, lasd a fentebb említett konteos-izéket) egyrészt egyre jobban terjed, másrészt a "fogjunk össze mi magyarok, a magyar mivolt elegendő ok erre, semmi más nem számít!"-gondolatban gyökerezik.
Örülök annak, ha a világban bárhol és bármiben sikereket érnek el magyarok, akkor is, ha tőlem távol álló dolog kapcsán (igen, tudnék örülni, ha pld a fociban érnének el eredményeket). De ebből (szamomra legalábbis) nem következik az, hogy önmagában véve a magyar mivolt/eredet/kapcsolódás már tapsikolós drukkolást váltson ki, plane egy nemszeretem, vagy közömbös dolog kapcsán.

És még egy apróság: nem magyarazkodom (mentegetőzöm), mindössze magyarázom (vagyis próbálom érthetőbben leírni) a gondolataimat. Ugy tűnik, a véleménykülönbséget, a válasz tényét te megsertodeskent értelmezted, a további válaszokat pedig érzékeny pontként, kikérésként, magyarazkodásként azonosítottad. Igazából ez lépett meg, mármint tőled. Nem hittem volna, hogy egy szimpla beszélgetés (akármi kapcsán) másik résztvevőinek megnyilvánulásait ekként tekinted. Te. Mert sokaktol ez nem lenne meglepő szamomra, igaz, veluk bele se megyek ilyen beszélgetésbe, hiszen nagy valószínűséggel félreértik a mondandómat.

2016.06.12. 16:50:40

@macamuca [IHUN]: Nem mondtam, hogy az lenne a helyes, illo, semmilyen sem, ha a magyarok is magukra szavaznanak. Csupan erdekes volt latni, hogy nem igy van. Meg hanyszor irjam le, hogy megfigyeles volt a reszemrol, nem javasoltam semmit. Nincs velemenyem a kerdesben, @DieNannynak is mondtam: lehet, hogy az o viselkedesuk a nem jo, hiszen ki akarja, hogy egy szar gorog, litvan, magyar stb szam nyerjen, csak azert, mert ok jobban ossze tudnak fogni? Oszinte kerdes volt a reszemrol, eltunodtem, en se tudom ra a valaszt, elgondolkodtatonak tartom viszont, ennyi. (Azt pedig plane nem gondolom, hogy jonak is kell gondolni magat a produktumot, vagy, hogy ettol a gorogok, litvanok stb mondjuk szeretnek is a sajat szamukat csak azert mert rajuk szavaztak, szerintem ilyenkor ok se gondolnak a minosegre, vagy arra, hogy akkor ezt mindenki szeresse, hanem egyszeruen csak fel szeretnek ertekelni magukat, szoval ebbol en nem gondoltam, hogy ez egy ilyen felsobbrendusegi dolog is volna, tenyleg, oszinten csak egyfajta osszefogast lattam benne. Nem mondtam, hogy peldat kene vennunk roluk, csak megemlitettem.) Csak azert tudok felelosseget vallalni, amit mondok, azert nem, ahogyan te azt ertelmezed :)

Ez az utolso nyilvan ram is igaz persze :D A megsertodest az elso kommented nyelvezete, leginkabb a "bocsesz" szo ismetelt hasznalatabol vettem le, ezek szerint rosszul, azt gondoltam, hogy te kikersz magadnak valamit. Ha nem igy volt, akkor OK, ebbol se kell vegitetelet gondolni :)

FutureFry 2016.06.12. 17:00:33

@Mirjam2: @M. Péter: @tanato:
Nem-dokumentált (a.k.a illegális) bevándorlók tudtommal csak úgy másfél éve jelentkezhetnek az amerikai hadseregbe, de csak akkor _ha_ a “Dream Act” hatálya alá esnek (azaz - többek között - gyerekként kerültek az USA-ba és azóta itt élnek). Nem-bevándorló vízummal rendelkezőket (ha legalább már 2 éve az USA-ban éltek) kb. 5 éve - egy kísérleti rendszerben - fogadott a hadsereg bizonyos fegyvernemekben, nem tudom hogy ez a program él-e még. Tudtommal mindkét kategória “kvótás” (azaz kb. max. 1-2 ezer ilyen jelentkezőt vettek/vehettek fel évente). Permanens rezidensek (a.k.a. zöldkártyások) mindig is jelentkezhettek (pl. így gyorsítva az állampolgárság megszerzését).

Viszont ha sorozás van (ami a vietnami háború óta nem volt) akkor státusztól függetlenül minden USA-ban elő (korban “megfelelő” férfi) annak hatálya alá esik. Ezért is kell pl. (jelenleg is) az illegálisoknak is (elvileg) regisztrálni magukat a behívhatókat nyilván tartó “selective service system”-be.

FutureFry 2016.06.12. 17:02:27

@FutureFry: "státusztól függetlenül minden USA-ban elő (korban “megfelelő” férfi) annak hatálya alá esik"

Pontosabban: pár kívételtől eltekintve (pl. diák vagy turista vízumon lévők).

FutureFry 2016.06.12. 17:09:02

@FutureFry: A "Selective Service System"-es regisztrációs kötelezettségre vonatkozott a kívétel. Egyébként az Amerikai Samoa "US National"-jainak sem kell regisztrálni magukat (hacsak nem költöznek életvitelszerűen az USA-ba).

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.12. 17:10:17

Én még eddig itt Angliában csak segítőkész nagyon jófej magyarokkal találkoztam.

Csodabogár 2016.06.12. 17:12:11

@mojyo: Szivesen barátkozom magyarokkal mindenhol. De az azért nem úgy megy, hogy ránk csodálkozik valaki az áruházban, hogy jé.... magyarok? Akkor a nyakába borulok. Sokszor szórakoztam és szörnyűlködtem is már magamban, hogy a magyarok abban a hitben, hogy ugyse érti senki, miket és hogy beszélnek. Természetesen nem fedtem fel magam az ilyeneknek. Itthon se barátkozom az egész várossal, csak azért mert mindenki magyarul beszél.

tanato 2016.06.12. 18:01:40

@FutureFry: Tényleg nem tudom hogy csinálta a srác,de az 5 év US Navy szolgálat után Usa polgárrá vált.Ahogy írod,szerintem a kvótás rendszerbe jelentkezett be a tengerészethez.Azt tudom,nagyon félt hogy a közel keleti hadszíntérre vezénylik,de megúszta.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.06.12. 18:47:07

@Herr Géza:
Nem. Igazad van úgy kellett volna fogalmaznom hogy eddig még csak segítőkész és jófej KÜLFÖLDI magyarokkal találkoztam. Bocsánat a kirekesztésért.
:)))))))))))

Golf2 2016.06.12. 18:47:22

Off.50 halott amcsiban a meleg bárban afgán tettes

blackhairlady 2016.06.12. 19:34:39

@tanato: hat en nem tudom mennyire lehetett illegaliskent bekerulni a hadsereghez, szerintem minimum zoldkartya kell hozza. Legalabbis tavaly biztosan igy volt. viszont valoban az allampolgarsagot utana mar siman megkapjak.

blackhairlady 2016.06.12. 20:04:20

@tanato: bocsi, azota mar olvastam a tobbiek hozzaszolasat is.

tanato 2016.06.12. 20:07:37

@blackhairlady: A részleteket nem tudom csak a történetet .Egy biztos ,a srác 1,90-es csupa izom gyerek/volt akkor kb 10 éve/és az ilyen kiállású srácokat minden ország fegyveres testületeibe nagyon szívesen befogadják.

blackhairlady 2016.06.12. 20:41:15

@tanato: A kinezet egy dolog. Az en fiam is 190 cm es csupa izom, komolyan kondizik, tavaly probalkozott, elmentek a sogorommal az Air Forcehoz es a Navyhez is a sorozo irodaba, de ott egyertelmuen azt mondtak, hogy csak zoldkartyaval vagy allampolgarsaggal lehet jelentkezni, Pedig a nyelvtudasa is tokeletes, o angol nyelven erettsegizett. Elkepzelheto, ahogy irtak elotte, hogy van egy ket kivetel, de szerintem ritka.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.06.12. 20:55:24

@pappito: én mennék. De a) vének vagyunk már, b) szülők nem szeretnék. Marad a párás szemmel sóhajtozás és emlékezés. S a koru a nyakambam

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.06.12. 20:56:59

@pappito: én mennék. De a) vének vagyunk már, b) szülők nem szeretnék. Marad a párás szemmel sóhajtozás és emlékezés. S a koru a nyakambam

Narina 2016.06.12. 21:45:28

@mojyo: Bele bizony! Nagyon! Nyerhetetlen! En ertem, hogy mit mondasz, de hidd el a megfigyeleseidet, ha elmondod valakinek eleg nagy szazalekban (foleg ha ezt kritikanak erzi) szemelyesre fogja venni. Nem erzi at, hogy ez csak puszta megfigyeles es nincs koze ahoz amit gondolsz. Egyszeruen kepetelenek megerteni sokan, hogy nem kell valakit utalnod sem kedvelned ahoz, hogy megfigyeld, mert nem a szemely a lenyeg sokszor, hanem az adott dolog ami szemet szur. Persze ez az en szemszogem.

tanato 2016.06.12. 21:54:22

@blackhairlady: És mikor lesz neki zöld kártyája?

tanato 2016.06.12. 21:55:10

@montroyal ( CAN qc): Ezt én is olvastam,nem tudom most hol van a nyugdíjas magyar.

tanato 2016.06.12. 21:58:39

@blackhairlady: Szerintem valami ilyen programot fogott ki az ismerősöm fia is,mint a cikkben.

blackhairlady 2016.06.12. 22:01:48

@tanato: Igy van, ezt a tajekoztatast kapta o is. Viszont valami fele vizum szukseges ami nem lehet turista vizum, illetve 2 eve minimum ott kell elni. Tehat illegalis nem lehet,mert annak semmifele nincs. Sajnos nalunk egyik feltetel sem volt meg.

blackhairlady 2016.06.12. 22:02:55

@tanato: de illegalis semmikeppen nem lehetett mert akkor semmifele papirja nem lenne, nem hogy valamifele vizum.

blackhairlady 2016.06.12. 22:16:50

@tanato: erdekes cikk, koszi.

blackhairlady 2016.06.12. 22:18:17

@tanato: Bar azert itt is van kitetel, "A MAVNI-t most első ízben terjesztik ki olyan bevándorlókra, akik szüleikkel még 16 éves koruk betöltése előtt érkeztek az USA-ba, tehát az Obama adminisztráció DACA (Deferred Action for Childhood Arrivals), azaz a gyerekek számára fenntartott, késleltetett eljárást alkalmazó idegenrendészeti memorandum hatálya alá tartoznak."

Herr Géza 2016.06.12. 22:26:51

@montroyal ( CAN qc): Engem meg az F1 és Montreal is lázba hoz, szóval jó párosítás.
Na meg még nyert is Hamilton... :))))))

SzZoole 2016.06.12. 22:54:51

@Herr Géza: a disznotoszo megadta a kegyelemdofest az ukranoknak

tanato 2016.06.12. 23:14:37

@blackhairlady: Szívesen,remélem a fiadnak is összejön.

Herr Géza 2016.06.13. 00:14:44

@Zoole[uk]: Mija??? Foci? Nem érdekel... :))))

montroyal ( CAN qc) 2016.06.13. 02:23:18

@Herr Géza: @Zoole[uk]: ez az igazi cool sport

www.nhl.com/news/nhl-playoffs-stanley-cup-final-schedule/c-280792580

akkor most a donto ..utolso mecs? vagy egyenlites es meg egy ..

blackhairlady 2016.06.13. 13:12:22

@tanato: koszi, remeljuk a legjobbakat.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.06.16. 01:50:47

@blackhairlady: Az Erforsz meg a Navi már ilyen laza helyek, hogy sörözőket is üzemeltetnek??Ahétszázát, hová fog a világ így fajulni...

:-))))))))

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása