oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. május 08. 06:50,  Már nem cipelek semmit 122 komment

2016. május 08. 06:50 Határátkelő

Már nem cipelek semmit

A beilleszkedés, hazatérés témája adja a mai blogajánló gerincét, megnézzük egy személyes példán és a szakember szemével is a kérdést. Majd ellátogatunk egy fülöp-szigeteki börtönbe, ahonnan kis túlzással csak a pláza hiányzik. Tényleg hiányzik? (A poszt végén pedig egy újdonságot is találtok, remélem, tetszeni fog!)

gyerekkor.jpg

A hazalátogatás (pláne, ha hosszabb idő után történik) sok határátkelő életében jelent traumatikus élményt. Nem volt ez másként a Végtelen… talán blog szerzőjével sem, a gondolatait egy nagyszerű posztban osztotta meg

„Én mindent fel akartam égetni magam mögött. Eladni a lakást, még nagyon áron alul is, kidobni mindent, ami arra az életemre emlékeztetett. Egy vadiújat kezdeni. A téli ruháimat mind elosztogattam, a könyveket, a gyerek játékait, téli ruháit is. Minden menjen!

A lakás nem kelt el, még évekig teherként nyomott a súlya. Utólag mégis jobb, mert ma már sokkal jobb áron fogjuk tudni eladni. És így még adósságot sem kell majd tovább cipelnünk.

Bár ma már minden más. Ma már nem cipelek. Semmit. Az életem könnyű lett, mint egy tollpihe. Még ma is hajlamos vagyok annak tulajdonítani a változást, hogy elhagytuk azt a reményvesztett országot. De valójában én változtam. Én hagytam el mindent, ami rossz volt, én kezdtem újat, én hoztam magammal csak a jót és építettem egy másik életet. (...)

Mi, emigránsok nagyban hasonlítunk egymásra. Mikor megérkezünk új otthonunkba, még tele vagyunk sérelemmel. Panaszáradatunk kifogyhatatlan. A korábban eljöttek csak mosolyognak rajtunk. Majd elmúlik ez is – gondolják.

Nálunk a legtöbb fröcsögő panasz az igazságtalan rendszerről és a logikátlan bürokráciáról szokott szólni. Mindenki ismeri a végeláthatatlan sérelemhegyeket, amelyek minket értek az adóhatóság, a tb központ és hasonló fantasztikus intézmények révén.

A friss emigránsok egymás szavába vágva elevenítik fel legdurvább, Kafka abszurditásával vetekedő, idegtépő, felháborító, igazságtalan kalandjaikat a nagy magyar bürokráciával szemben. Mindőnkkel kibabrált a rendszer.

A méreg úgy ömlik ki az asztalra, hogy öröm benne dagonyázni. Jó, hogy nem vagyunk egyedül, jó, hogy mások is megértik (csak a magyarok persze!) és hogy nem mi vagyunk az egyetlenek, akik eljöttünk, mert nem bírtuk.

Aztán múlnak a hónapok, az évek és a magyar sérelmek elhalványulnak, ahogyan a helyi kihívásokkal kell megküzdeni. A harag engem még sokáig emésztett. Néha azt hiszem, soha nem fogok tudni megbocsátani. Nem az embereknek, dehogy! Ha emberre lennék mérges, már sokkal hamarabb túltettem volna magam rajta.

Mégis, idővel minden halványodik. És ahogyan dolgozol is azon, hogy ne emésszen tovább a rossz, mindaz a teher, amit otthonról cipeltél, lassan lemállik és előjönnek a jók.

Pillanatokra taglóznak le emlékek a gyerekkoromból, egy-egy illat kapcsán, egy-egy dal hallatán megint ott vagyok, a vidéki Magyarországon gyerekkoromban, megint ott vagyok a strandon a tesómmal, megint orgonát lopunk anyunak a lakótelep szélén… (...)

Megérkezni legjobban ahhoz hasonlítható, mikor elsétálsz gyerekkorod otthona felé évtizedek múltán. Látod, hogy mások laknak a házban, de be kell menned. Ott állsz, minden ugyanolyan, mégis más. Csengetsz, várod, hogy valaki kinyissa. Csakúgy, mint gyerekkorodban annyiszor.

Igyekszel minden elvárástól megszabadulni, de nem lehet. Minél inkább akarod, annál több elvárás bukkan fel. Aztán kinyílik az ajtó. Csodálkoznak, nem ismernek. Bemutatkozol, elmondod itt laktál valamikor régen, kérded, nem nézhetnél-e be csak a kertbe vagy az ablakon egy kicsikét? Az ott lakó kedves, beinvitál.

Idegenként néz rád, mint az ország, mikor visszatérsz. Megérted, hiszen az is vagy, de mégis fáj. Még a barátaid sem értik hogy-hogy? Hiszen egyszer már elmentél, hiszen már elhagytál, már cserbenhagytál minket… már lemondtunk rólad. (...)

Nem is érted mit magyaráznak körülötted. Mintha csak idegen nyelven beszélnének. Csak nézed, nézed a kertet. Minden olyan más és mégis minden ugyanolyan. Annyi emlék, annyi történet, annyi hang, zene, öröm. Mind itt van.

Mind itt volt… valamikor veled.

Az illúzió elszáll egy pillanat alatt. Most már minden más. Semmi sem ugyanolyan. Nem lehet a múltba visszamenni. Megszabadulni az elvárásoktól? Lehetetlen. Tényleg azt vártad, hogy a jó dolgok megmaradnak, a rosszak meg elmúlnak? Ennyire naiv vagy? Hogyan is gondolhattad? Idegen vagy itt, a régi kertben, ami egykor az otthonod volt.

Meghallod a hangokat mögötted. Régi barátok tűnnek fel, szomszédok. Mind valamit akar. Mond el milyen volt odakint, mond, hogy rossz volt, mond, hogy itt a legjobb. (...)

Nem, nem akartam ezzel szembenézni! A saját démonjaimmal, amiket otthon hagytam, ami miatt eljöttem, ami miatt elköltöztem. Nem, nem akartam ezt az összes terhet, ezt az életet, nem, nem akartam és még ma sem akarom!

Nem, nincs keresni valóm itt, nem, nem tehetem meg ezt magammal! Nem adhatom oda a felépített erőmet, a lelkivilágom, a nyugalmam, mindent, amit keservesen újra alkottam és nem vehetem a vállamra megint a terheket, amiktől évek alatt sem szabadultam meg teljesen! Nem! (...)

Nem jobb életet akartam, hanem ÉLETET. Olyat, amibe nem fogok beleőszülni, amiből nem a könnyek maradnak csak, amelyik nem emészt fel, nem facsar ki. Életet, amit örömmel lehet élni. Életet, ahol nem kell félni és éhezni. És megtaláltam.

Megtaláltam a párom, a szerelmem, az országokat, amik befogadnak, a helyeket a világban, amelyeket nem csak én szeretek, de a helyek is szeretnek engem, embereket, barátokat, munkát, feladatokat, életet, ami egyáltalán nem elviselhetetlen könnyű, az én családomat. Nekem ők az otthon. Nem ez a hely. Ez csak egy elromantikázott múlt. A nosztalgia édeskés gúnya. A jelen teljesen más. A jövő pedig nem itt van. Legalábbis nekem biztosan nem.”

A teljes posztot itt találjátok, érdemes elolvasni!

Az új élet négy szakasza

Ha már a hazatérésnél tartunk, talán érdemes egy pillantást vetni a beilleszkedés szakaszaira. Volt már erről persze szó a blogon, de hátha akad, akinek újdonság, és a Pszichológus online blog ad pár érdekes szempontot.

hegy_beilleszkedeshez.JPG

„Ha az ember országot vált, a kiköltözést követő években négy, egymástól nagyon is különböző lélektani szakaszon megy keresztül. Hogy az egyes szakaszok kinél mennyi ideig tartanak - külföldön élő magyarokkal való tanácsadó és terápiás munkám tapasztalatai szerint - erősen szituáció - és egyénfüggő.

Az első fázis a Nászutas szakasz, a Mézeshetek ideje

Ez leginkább a szerelemhez hasonlítható, amiről tudjuk, hogy egyfajta módosult tudatállapot. :-) Ez az eufória ideje, ilyenkor az ember, pár centivel a föld felett lebeg, rózsaszín – vagy legalábbis színes – szemüvegen keresztül látja az általa választott új világot.

Úgy érzi magát, mintha nászúton lenne, ekkor még „turistáskodik”: minden új, érdekes, izgalmas, elbűvölően más, mint otthon. És persze ekkor úgy látja, hogy minden sokkal jobb is. A realitásérzék, mondjuk úgy, hogy nem erőssége ennek az időszaknak. (...)

Ebben a szakaszban nem érdemes mindent felszámolni otthon, a végleges döntés ugyanis még túl korai lenne. A kutatások szerint általában 3-6 hónapig tart, de én úgy tapasztaltam, hogy sok esetben jóval hosszabb ideig. (...)

A második fázis a Krízis, a Kulturális sokk szakasza

De nevezhetnénk ezt a szakaszt a „kijózanodás” állapotának is. Az ember egyszer csak észreveszi az új hely árnyoldalait is. Hiába: „Ahol sok a fény, ott sok az árnyék.”

Ekkor cseréljük szemüvegünket feketére, de legalábbis nagyon sötétre. Ekkor szinte minden átértékelődik. Ami eddig vonzó és csodálatosan újszerű volt, az ekkor hirtelen idegenné, zavaróvá válik. Szinte UFO-nak érezzük magunkat egy idegen bolygón. Sokan ekkor csak fogják a fejüket, nem is értik, hogyan kerültek ide, mit is keresnek itt. (...)

A helyiek ekkor már nem felszabadultnak és életvidámnak tűnnek – mint az első szakaszban – hanem kifejezetten kulturálatlannak, gátlástalannak. Más országokban, az elsőre korrektnek, megbízhatónak, kiszámíthatónak, kulturáltnak tartott helyiek hirtelen hideggé, zárkózottá, távolságtartóvá válnak a szemünkben. (...)

Ez a szakasz törvényszerűen eljön minden külföldre költöző életében, azonban van, akinél rendkívül rövid idő alatt lezajlik.

Még ebben a szakaszban sem ajánlott komoly, nehezen visszafordítható döntéseket hozni, mivel egyáltalán nem biztos, hogy a következő szakaszba lépve ugyanezek a döntések születnének.

A harmadik fázis az alkalmazkodás szakasza

Ez az időszak az elfogadásról szól. Ekkor már reálisabb képünk van a helyről, mélyebb ismereteink a kultúráról, a szokásokról, az emberek mentalitásáról.

Tisztábban látjuk az előnyöket és a hátrányokat. Már sokkal kevésbé torzított az észlelésünk. (...) Ebben a szakaszban merülhet fel először reálisan a kérdés: „Menjek vagy maradjak?” (...)

Meg lehet próbálni a mérleg két serpenyőjébe pakolni az érveket a maradás mellett és az érveket a hazaköltözés mellett... Én azonban úgy gondolom, és azt tapasztalom, hogy az igazán jó döntések nem fejből, hanem „gyomorból” születnek.

„Nem szívből, hanem gyomorból???” – kérdezhetnétek. Igen, gyomorból. Elmondom, mire gondolok: Ha az ember elképzeli mindkét alternatíva megvalósulását, mintha itt és most történne, mintegy belehelyezkedve egymás után mindkét lehetséges jövőképbe, és figyel a közben felmerülő testi érzéseire, észreveszi, hogy a "gyomra" minden esetben jelezni fog.

A testünk megbízhatóan jelzi, ha valami igazán vonzó, jó nekünk, vagy épp ellenkezőleg, ha valamit célszerű lenne elkerülni. (...) Bárhogy döntünk végül, ebben a szakaszban van a leginkább esélyünk arra, hogy egy megalapozott döntést hozzunk. (...)

A negyedik fázis a Beilleszkedés – az asszimiláció szakasza

Ez az utolsó szakasz a sokkal mélyebb beilleszkedést jelenti, éppen ezért viszonylag kevesen jutnak el ide. Ekkor az ember már túl van a dilemmáin, végleges döntést hozott a maradás mellett, teljesen otthonosan mozog az új kultúrában. Sikeresen megtalálta az egyensúlyt régi és új otthona, kultúrája között."

A saját döntéséről és élményeiről hamarosan, ha minden jól megy, akkor itt, a Határátkelőn számol be Ivett, addig olvassátok el itt az eredeti posztot!

Börtön cellák (és pláza) nélkül

Végül valami teljesen más, és egyedi, hiszen szerintem elég kevesen jártatok fülöp-szigeteki börtönben (és arra is kötnék fogadásokat, hogy kevesen is tervezitek…). A 90 millió fülöpke blog szerzője viszont egy ismerősének köszönhetően bepillanthatott a Bilibid börtön falai közé, és amit látott, az nem akármi volt.

bilibid.jpg

„Felejtsetek el mindent, amit filmekben láttatok, vagy így vagy úgy személyesen tapasztaltatok Európában esetleg Amerikában. Ebben a börtönben csak két majmot és pár sast láttam rács mögött, kint az udvaron. (...)

Ha annyit mondok, hogy gyakorlatilag nincsenek cellák a börtönben, akkor szerintem kezditek kapizsgálni, hogy milyen is az életérzés odabent. Azért mondom, hogy gyakorlatilag, mert a "cellákon" vannak rácsos ajtók, de azok nincsenek bezárva, a bentlakók szabadon mehetnek ki-be. De akkor most hol is vagyunk vagy mi ez a börtön?

A Bilidbid börtön komplexum 9 hektáron terül el és 3 veszélyességi szintre van osztva a bentlakók által elkövetett bűncselekmények alapján. A legenyhébb a Minimum komplexum, ahol maximum 3 évig terjedő letöltendővel kerülnek be a delikvensek és sokan annyira megszeretik, hogy nem is nagyon akarnak elmenni onnan.

A ki- és bejárás gyakorlatilag szabadon történik, nyitva van a börtön kapuja, Edit nővér mondta, hogy van, hogy a rabok ott lófrálnak a közeli parkban, ha szabadul valaki az is lehet, felhúz magának egy kalyibát a közelben, hogy tagja maradjon a közösségnek.

A második szint a Medium komplexum, ahova 4-19 évig terjedő letöltendő börtönbüntetéssel az önéletrajzban lehet pályázni. Itt nincs szabad ki- és bejárás a külvilágtól egy drótkerítés választja el - ezt emelte ki nekem Ramos, gondolom az az egyik szívfájdalma, hogy még csak látni sem láthatja a külvilágot - szemben a Maximum komplexummal, ahol beton kerítést húztak fel és természetesen itt sincs ki- és bejárkálás csak úgy.

A Maximumban - ahova a 20+ évet kapott emberek kerülnek - körülbelül összesen 15000 elítélt lakik 4 falura osztva, míg a másik kettőben körülbelül 7000-en.

Ha már a számoknál vagyunk, akkor itt említem meg, hogy egy falura - ahol én voltam mondjuk 3000 elítélt volt - egy műszakban 50 őr vigyáz! Ezt több embertől is megkérdeztem, mert nem hittem el, azt hittem valami félreértés, de nem.

Ráadásul az őröknek csak egy része van a falakon, a másik része bent mászkál, pihen, vagy épp biliárdozik a rabokkal! Ennek több oka is lehet, az egyik például, hogy a bentlakók elintézik egymás között, ha valaki szökni akar.

Azt hallottam, hogy mikor 3 ember megszökött és az egyiket elkapták és visszavitték a börtönbe nem élte meg a reggelt. Ez azért van, mert ilyenkor a börtönt kollektívan büntetik és azt senki sem szereti, szóval elintézik egymás között, de ettől még nem a teletetovált, bandaháborús börtönt kell elképzelni, ahol minden nap megkéselnek 20 embert a zuhanyzóban.

Azt mondták, hogy vannak bandák, hogy az emberek tartozzanak valahova, de nem jellemző a bandaháború. Ha vita van, akkor megpróbálják diplomatikus módon elintézni. (...)

Barakkokban laknak, egy „szobában” hárman-négyen vannak, ezek elég kicsik, és két szoba van egymásra építve. A barakkban van televízió is és láttam darts táblát is.

Hétvégére felosztják, hogy ki hol alszik, ha épp jön valakinek a felesége, de lehet egy kis szobát bérelni is - vagy alanyi jogon jár? azt most nem tudom -, ami kb. 2x2 méter, de a lényegre elég - úgyis kicsi itt mindenki, még sok is.

Mindezeket látva és megtapasztalva mondtam is Ramosnak - aki egyébként nagyon jó kedélyű volt -, hogy innen már csak a pláza hiányzik. Na, én ezt viccnek szántam, de ő komolyan elgondolkodott rajta és mondta, hogy igen az jó lenne.

Egyébként onnan van pénze, hogy a bent készülő festményekből vásárol és azt többszörös áron eladja a felesége kint. A festőknek megveszik a családtagok az alapanyagokat kint és beviszik. Szóval elég nagy áruforgalom van ki-be...

Egyébként nagyon szépeket festenek, készítenek képeket bambuszból is - vettem is egy ilyet emlékbe Ramostól és amilyen nagylelkű volt odaadta beszerzési áron, sőt van egy nagyon érdekes fajta kép is, égetett fa. Furnérlemezre égetnek képet egy műszer segítségével, erre azt mondták, hogy mindkettőt, a műszert és ezt a fajta művészetet is itt találták ki, a börtön falain belül.”

Mondanom sem kell, nagyon érdemes elolvasni a teljes posztot (itt tehetitek meg), tele van még több érdekességgel.

HÍRMONDÓ

Arra gondoltam, megpróbálkozom egy újdonsággal (aztán majd meglátjuk, mit szóltok hozzá), aminek lényege, hogy minden poszt alá összegyűjtöm nektek pár mondatban az adott nap legérdekesebb híreit, történéseit (természetesen azokat, amelyek a határátkelőknek azok lehetnek), adott esetben ezekkel is ki lehet egészíteni a beszélgetéseket. (A linkekre kattintva további részleteket is olvashattok az adott témában.) Lássuk az elsőt!

Angliából indulunk, már csak azért is, mert Londonnak új polgármestere van (pontosabban hivatalosan lesz hétfőtől) a munkáspárti Sadiq Khan személyében. Olyasmiket ígér, mint a londoni tömegközlekedési díjak befagyasztása négy évre, az Oxford Street átalakítása gyalogosutcává, valamint az, hogy a Londonban épülő új lakások legalább 50 százaléka az alkalmazotti fizetésekből élők számára is megfizethető legyen.

sadiq_khan_foto_facebook_com_sadiqforlondon.jpgSadiq Khan (Fotó: facebook.com/sadiqforlondon)

Mi lesz a magyarok angliai munkavállalásával?

Szintén szigetországi az az elemzés, amely szerint az Európai Unió társállamaiból Nagy-Britanniába érkező munkavállalók alig néhány százaléka felelne meg a brit munkavállalói vízumelőírásoknak, ha Nagy-Britannia az EU-tagságról június 23-ára kiírt népszavazás eredményeként kilépne az unióból.

Az Oxfordi Egyetem mellett működő független migrációkutató elemzőműhely, a Migration Observatory emlékeztet, hogy a hatályos brit törvények szerint az unión kívüli országokból érkezők – a hiányszakmáktól eltekintve – felsőfokú végzettség esetén kaphatnak munkavállalói vízumot, és a feltételek között szerepel az is, hogy nagy-britanniai munkaszerződésük alapján évente legalább 20 800 font (8,3 millió forint) fizetésben részesüljenek.

Ha Nagy-Britannia távozna az EU-ból, és onnantól ezt a szabályrendszert alkalmazná az unióban maradó országokra is, e feltételeknek a Nagy-Britanniában dolgozó EU-állampolgárok 25 százaléka felelne meg.

Veszélyhelyzet a magyar egészségügyben?

Végezetül arról, hogy miközben a magyar kormány még az elmúlt hetekben is azt kommunikálta, folyamatosan csökken az orvosok elvándorlásának mértéke, úgy módosították a vonatkozó törvényt, hogy lehetőség legyen a veszélyhelyzet elrendelésére, ha nincs elég szakember.

Szakmai körökben attól tartanak, hogy az egyre súlyosabb szakemberhiányt próbálja majd a kormány jogi eszközökkel ideig-óráig kezelni, és csupán ezt a célt szolgálja a Magyar Közlönyben megjelent egészségügyi törvénymódosító-csomag. Ez lehetővé teszi – a még csak tervezett alkotmánymódosítás szóhasználatát átvéve – az egészségügyi veszélyhelyzet kihirdetését.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Magyarország Fülöp-szigetek

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr108694896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Din Serpahis 2016.05.08. 12:27:51

@fhdgy: Magyarorszag szerintem alapvetoen egy kellemes hely. Sok borzasztoan idegesito vonasa van egyebkent, de gozom nincs hogy ebbol mi valthat ki olyan traumatikus hisztit mint amit egyeske levagott. Nekem is volt szar melom, bunko fonokom, en is szivtam a burokraciaval....na de onmagaban ezek miatt sose jottem volna ki. A maganeleti trauma persze mas eset de arrol vegkepp nem az orszag tehet. Egyeske siramait el tudnam fogadni mondjuk egy mianmaritol vagy egy eszak koreaitol...na de egy magyartol?

P.Elliot 2016.05.08. 12:56:22

A hataratkeles fazisait en nem ismerem, nem volt mibol kiabrandulni, egy fiatal 23 eves no voltam, tele kivancsisaggal a vilag fele, nagyon tudtam orulni mindennek es az uj kornyezetem is nagyon kedvesen fogadott, joindulattal es meg most is igy erzem, meg ennyi ev utan is orulok neki hogy itt vagyok, igaz hogy en nem serelemmel erkeztem, kiveve talan az a teny hogy meg azt a 3 evente jaro nyugati utlevelet sem adtak meg meg hogy felni kellett a rendorsegtol. Erdekes hogy ennyi ev utan is erzek enyhe viszolygast es a zsigerekben elo ovatossagot egy rendor lattan, azt hiszem ezt soha nem fogom letudni holott a rokonsagban otthon volt rendor vagy talan eppen azert mert meselt dolgokat hogy mennyire kuss az embereknek meg akkor is ha igazuk van, raadasul apam utalta az egesz kommunista rendszert ugy ahogy volt. Errol egyszer meseltem egy amerikai rendornek egy nyaralasnal amikor egymas mellett napoztunk a tengernel es kiderult hogy az a foglalkozasa. Azt mondta hogy nem ismeri az europai rendori rendszert de a rendortol tartani kell minden orszagban mert ha nem ott vege a kozbiztonsagnak. Abban a pillanatban ahogy azt semmibeveszik. Azt viszont hozzatette hogy ok nelkul soha nem szabad felni a rendortol mert az inkabb a vedelmi erzest kell hogy jelentse a normalis viselkedesu embereknek. Nem akartam neki tovabb magyarazni hogy otthon akkoriban a rendorseg ellen ha az radszallt nem tudtal tenni semmit, olyan nem volt hogy beperelheted a rendort, illetve a rendorseget ha azok ok nelkul vittek el, csuktak le.
En ennek dacara sem nezek vissza gyulolettel vagy haraggal, igaz hogy soha nem volt bajom a hatosaggal, arra ugyeltem. Az viszont jo erzes hogy itt azokkal is szembe lehet szallni, egyetlen egyszer volt rendorrel olyan dolgom hogy kozlekedesi kihagasert meg akart buntetni amit nem kovettem el es nem hagytam magamat, meg a kormanyzohoz is levelet irtunk emiatt es az intezkedett, a kozlekedesi birosagon elnezest kertek hogy tenyleg nem volt lehetseges ilyen kihagas es gondolom a rendor megkapta a magaet hogy belekeverte a varost ilyen dologba, illetve a kormanyzosagi hivatalbol odaszoltak a helyi rendorsegre hogy mi folyik ott?
Szoval nekem azt hiszem mar orokre a mezeshetek maradnak itt, keves esely van arra hogy ez megvaltozzon. Ha europaban maradok akkor nem tudom hogy alakult volna valoszinu hogy ugyanigy mert mivel en bevandorlo voltam es nagyon halas mindenert amire lehetoseget adtak, ott is szerettem volna lenni.
Arra sosem vagytam es vartam hogy masok epitsek fel az eletemet, se itt, se mas orszagban de meg otthon sem

Ez a fulop szigeti borton, hat majd erdeklodok mert vannak fulop szigeti ismeroseim hogy hogy is van ez odahaza naluk. Ha igy ahogy irjak akkor ez tiszta nyaralas lehet es igazan nem osztonzi az embereket hogy jok legyenek. Mi a fenenek?
Ez a londoni muszlim polgarmester dolog szerintem meg jol is elsulhet, az az alak igyekezni fog hogy megmutassa az angoloknak hogy a rend es a beolvadas hive, a tanulase, nem a szuk latokoru elete, majd gatyaba fogja razni a muszlimokat, sot fogadni mernek hogy azok kozott is van aki lepne elobbre de tart a honfitarsaitol hogy mit szolnanak a beolvados elethez.
Azok meg ugy is vehetik hogy Anglia megbecsuli oket azzal hogy kozuluk valaszt es ertekelni fogja a legtobb ezt a gesztust. Azt hiszem itt kezdodik egy beolvadasi fazis hogy kozel engedni magunkhoz valakit es az viszonozni fogja.
Szerintem meg fogjak valasztani, jobbat nem is tehetnenek, majd ha meg sincs annyi szavazat akkor kicsit allitgatni fognak azokon a szavazogepeken hogy ugy legyem...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2016.05.08. 13:03:51

@Schrammel Ivett: Az biztos :) Pl. azt, hogy előbb kellett volna ezt a lépést megtennem...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2016.05.08. 13:06:14

@mojyo: Ez nagyon jó gondolat, gratula!
Sőt! Ha megengeded, ezt máshol én is használni fogom, mert rendkívül találó, tetejében még poénos is.
Még egyszer elnézésedet kérem, de le fogom nyúlni ezt :)
Nesze neked szerzői jogok... D

P.Elliot 2016.05.08. 13:14:19

@mojyo: En ismerek olyat aki semmilyen orszagba nem erzi jol magat. Egy magyar, mar korunkbeli pasas. Otthon nem volt jo. azert jott ki mert megbukott az egyetemen ketszer is dehat az anyja maghalt, trauma miatt, lablabla. Kiment Nemetorszagba, ott meg a nemetek leneztek, nem segitettek/ ?!/ beilleszkedni, utalta. Utana az Usaba jott, last az elozoeket. Meg Kanadat is kiprobalta, ott meg a hideg is hozzajott.
Nyugdijaskent most tervez menni evekre valami tropusi helyre, fogadni mernek hogy azt is utalni fogja, ilyennek szuletett....
Baratai csak nagyon keves mert mindenkinek elege van belole...Ezt sem erti...

peppapapa 2016.05.08. 13:14:46

Csak azt nem ertem, hogy akkor van olyan akinek a gyereke majd lassan angol/német, stb lesz? Mert ti nem lesztek soha. Bevandorloken, mindíg is bevándorlók maradtok. Nekem a magyar kultúra, táj hiányzik annyira, hogy 15 év után fontolgatom a hazaköltözést. Mert itt mindíg idegen leszek és nem feltétlenül akarom, hogy a gyerekeim ide nösüljenek, elveszítsék magyarságukat. Mert valljuk be, ha meg is örizzük évtizedekig, elöbb-utóbb beolvadunk. Persze én is tudom, hogy Mo.-on kevesebbet keresek, akadozóbb a bürokrácia, több erkölcstelen dolgot lehet megélni, de hát ez màshol is megvan, csak jóval kevesebb. Na és nem pont nekünk kellene hazamenni egy adott idö után, amikor már az anyagi biztonságunk megvan és próbàlni javítani a helyzeten? Példamutató életvitellel? Esetleg politikai aktivitással?

Csodabogár 2016.05.08. 13:30:11

A nagy hisztit meg traumát nem értem és ez részemről érthető. Mikor azt én korosztályom elhagyta az országot, az tényleg menekülés volt, mert be voltunk zárva. A felégetünk mindent megunk mögött, előre volt programozva, mert az ország elhagyásáért teljes vagyon elkobzás járt.
Szóval aki ma elmegy, annak nem kellene túl dramatizálnia a helyzetet. Lehet valamit utálni és változtatni, de ez nem egy akkora nagy dolog manapság. 7 év után így hagytam el Svédországot, mert nem szerettem a szocializmust ott sem. Eladtam és felszámoltam a lakásom és kész. Semmi dráma, harag, trauma stb. nem volt bennem.

Csodabogár 2016.05.08. 13:32:09

@P.Elliot: Az ilyenek leginkább már orvosi esetek, de léteznek. Én is ismertem ilyet.

P.Elliot 2016.05.08. 13:39:46

@Csodabogár: Az ilyen ember aztan egesz eleteben boldogtalan mert otet nem erti meg senki. Lehet ha megerti akkor meg az a baj. Ki tudja..Valoban ez mar orvosi eset.
Ferjem fiatalkori baratja meg az egyetemrol ezert van kapcsolat meg de nem ebben a varosban lakik hanem 2 oranyira repulovel.
Mindig, minden rossz. A feleseget nagyon sajnaltam mindig, egy nagyon rendes kis del-amerikai no aki nem tudta hogy kihez kototte az eletet akkoriban, hazajaban elegge kuss a noknek ezert elviseli ezt a pasast mert nem tud igazan jobbat.Azt is orokke kritizalja hogy mifele pedig egy atlagon feluli turelemmel rendelkezo helyes kis no aki meg iskolazott is, mindenesetre tobbet keres mint ez az idiota.

SzZoole 2016.05.08. 13:40:30

@Hari Seldon 2: majd meg latjuk.
Csak nehogy olyan legyen mint a mi felazsiai elsoemberunk,vegulis szegrol vegrol hasonloak,ilyeneknek az ingyen is ketszer kell.

adg 2016.05.08. 13:46:36

@peppapapa:
"Bevandorloken, mindíg is bevándorlók maradtok."
(...)
"Mert valljuk be, ha meg is örizzük évtizedekig, elöbb-utóbb beolvadunk."

Na most akkor?

Hari Seldon 2 2016.05.08. 14:12:11

@peppapapa:
Provakatív leszek: Ez lenne a cél. Mármint, hogy mondjuk érettségiig itthon magyarul beszéljenek, aztán majd eldöntik, hogy hogyan tovább.
Viszont nyilván, ha itt nőnek fel, nem Hunyadiról tanul, hanem Jeanne d’Arc-ról, vagy IV Henrik-ről. (Esetleg a Ariane rakétákról, merthogy az sem kis teljesítmény/eredmény)

Hari Seldon 2 2016.05.08. 14:18:36

@Zoole[uk]:
Miután eléggé balos politikát hírdetett meg, valószínű, hogy 4-5 év alatt lenullázza Londont, aztán mehet a levesbe. Valami árak befagyasztását célozta. Azt ki fizetné meg? - Nyilván az adófizetők. Központi forrásból kellene a emelkedő kötségek árát pótolni.

Lehet hogy, ez a cél: rákényszeríteni a központi Tory kormányzatot, hogy fizessék meg a bevétel hiányányában a járműpark karbantartását, stb... Ha meg nem kap pénzt, majd mutogat a Toryk-ra.
Szóval majd meglátjuk mi lesz 4 év múlva...

Hari Seldon 2 2016.05.08. 14:24:32

@peppapapa:
Még egy provokatívot megint: Magyar táj? Az a lapos terület?
Most voltunk a Vosges-ben. Nagyon szép alacsony hegység. - Nálunk.

Na de mindenki másmilyen. ((Neked hiányzik a Gemenci kisvasút (például))

Én szeretem a magas hegyeket. (Meg tengereket. Meg az itteni konyhát... Na szóval van pár dolog, ami itt is lehet élmény)

SzZoole 2016.05.08. 14:25:36

@Hari Seldon 2: oven,4 evig nem emelik a tomegkozlekedes arakat,alacsonyan tartanad az alberleti arakat es az Oxford streetbol setaloutcat csinalna,hogy a slepje megszebb helyen tudjon karnyevalozni.
A Marble Arc kornyeke mar igy is undorito,tegyuk az egesz central Londont azza.
Meg attol is tartok,hogy a zsidokat kiszoritanak,mint svedorszagban.

33621 2016.05.08. 14:29:20

@Jani haverja: Albániába csak Mercivel szabad menni! Ahhoz ott legalább értenek! :-)

Hari Seldon 2 2016.05.08. 14:37:56

@Zoole[uk]:
Lehet, hogy rosszak az emlékeim, mert régen jártam arra, de az Oxford Street, nem 1*1 sávos már most is?
(A zsidó témában meg majd ha jön Charlie hozzászól.)

peppapapa 2016.05.08. 14:38:00

@adg: ti bevandorlok maradtok, a gyerekeitek meg beolvadnak. Eleg ket generacio vegyeshazassag.

SzZoole 2016.05.08. 14:43:03

@Hari Seldon 2: vannak reszei ahol igen,egy resze 2 savos+ busz sav.
Ha lezarnak nem tudom hogy loadingolnak azt a rengeteg uzletet,nem beszelve az irodakrol ahol sok targyalas van,oda hogy viszik a taxisok az embereket.

2016.05.08. 14:45:54

@Jani haverja: Csak nyugodtan, jofej vagyok, nem vedtem le :D

@P.Elliot: Jaj ez nagyon faraszto lehet... dehat vannak ilyenek sajnos, szerencsere ez inkabb az o problemajuk.

adg 2016.05.08. 14:51:34

@peppapapa: Igen, ez ilyen. Ha idekoltoztunk, akkor az a normalis, ha a gyerekek, vagy az o gyerekeik mar nem zarvanykent fognak elni egy felig idegen vilagban, nem?
Ha csak elore tudottan x ev lenne a cel, akkor mas lenne. De az en gyerekeimnek mar itt vannak a haverjaik, ebben a vilagban mozognak otthonosan, itteni lovagja van a lanyomnak, hogy lehetne maskepp?
Ha most hazamennenk, megint ok lennenek az ufok, megint egy idegen vilagban lennenek, ujra kellene tanulniuk egy csomo mindent.
Ez egy ilyen jatek...

SzZoole 2016.05.08. 15:06:11

@adg: "itteni lovagja van a lanyomnak, "

Tan csak nem,mar ott van a lanyod korban?

Ha jotanacsok kellenek szolj,digger es en eltudunk latni vele:)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.05.08. 15:14:56

@Zoole[uk]:
A feltöltés a legkisebb gond. A Váci utcát is feltöltik valahogy.
Én nem tartom hülyeségnek hogy sétálóutca legyen. Forgalom szempontjából túl sok jelentősége nincs mert alig halad rajta át számottevő jármű. A járdák viszont 10óra után olyan túlzsúfoltak hogy egy tömegnyomor az egész.

SzZoole 2016.05.08. 15:19:02

@diggerdriver: "Forgalom szempontjából túl sok jelentősége nincs mert alig halad rajta át számottevő jármű"

Te nem tudod mirol beszelsz,araszoltam en mar rajta egy joparszor,talan ejszaka es koran reggel tudsz haladni rajta.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.05.08. 15:25:40

@Zoole[uk]:
Hajajjj...
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.05.08. 15:27:08

@Zoole[uk]:
Erről beszélek. Mindig be van állva és pont ezért kevés az áteresztőlépessége. Ha áll a forgalom akkor nem mindegy hogy autók állnak rajta vagy gyalogosok sétálnak?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2016.05.08. 15:31:52

@33621: Áááá, már egyre kevesebb itt a Merci, mi sem azzal vagyunk itt :) Már csak kb. 20% az arányuk, anno 2005 körül még legalább 70% volt, ha nem több :)

fhdgy 2016.05.08. 15:40:58

@Din Serpahis: Elmesélek neked egy konkrét esetet, egy konkrét, nagyon közeli rokonommal, de nagyon általánosan fogalmazva ( hogy a rák a vetésre ne menjen ).

Viszonylag kis falu, majdnem a semmi közepén. 50 km.-es körzetben új munkahely nincs, a meglévők is gyorsabban fogynak, mint a lakosság. Ha repülsz ( de nem Dubaiba ), még ahhoz is protekció kell, hogy közmunkás lehess.

Van kettő gyerek, az egyik már Angliában, a másik főiskolás. A férj keresete az elmúlt egy-másfél évben kb. megfeleződött, mert a cég, ahol dolgozik, nem tud elég munkát adni, bizonyos kormányzati intézkedések miatt. A feleség elveszti a munkahelyét, olyan kormányzati intézkedések miatt, ami csak egy unortodox politikát folytató országban képzelhető el.

A férj, már ötven felett, a feleség még pár hónap hiján ötven alatt.

Nos, nekik magyarázd meg, hogy Mo. egy kellemes hely és csak hiszti részükről, hogy romokban az életük.

Nem tudom, hogy az eddigieket fogtad-e? Ha igen, részemről léphetünk tovább és még lenne miről beszélni erről a "hiszti"-ről is.

Taxomükke (UK) 2016.05.08. 15:42:44

@Zoole[uk]: Te videki vagy, velem egyutt, neked nem mindegy?
:)))

SzZoole 2016.05.08. 15:43:07

@diggerdriver: ok,de ha kiveszik a forgalom elol,akkor mas utakat fognak terhelni,meg nagyobb deepshit lesz.

Taxomükke (UK) 2016.05.08. 15:53:06

@peppapapa: "@adg: ti bevandorlok maradtok, a gyerekeitek meg beolvadnak. Eleg ket generacio vegyeshazassag."

Igen, és?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.05.08. 16:02:06

@Zoole[uk]:
Természetesen úgy nem lehet kivenni hogy lezárom átadom a gyalogosoknak aztán kalapkabát.
A foglomáteresztést meg kell oldani. Anélkül nem nagy kunszt lezárni.

adg 2016.05.08. 16:23:09

@Zoole[uk]: de, mar ott van. Meg nem kell segitseg, koszi. :)

peppapapa 2016.05.08. 16:33:20

@Taxomükke (UK): azt hiszem, eltévedtem. Én az elsö story-ra reagáltam a magam dilemmájával. Nem ítélkeztem, nem mondtam, hogy rossz beolvadni vagy hazamenni. Azt reméltem, mások is megosztják, konstruktívan, a nézeteiket. Egy " igen, és?"-re nem tudok reagálni. Adg megfogta a lényegét, ez egy ilyen játék, dönteni kell és viselni a következményeit vagy élvezni az elönyeit. Érdekelt volna, hogy más is küzd-e esetleg ilyen dilemmával. Mindegy. Nekem fontos a magyarságom, a magyar táj, mégha nem is versenyképes a Vogézekkel. Ja, és nem vagyok sem Fideszes és végképp nem Jobbikos. Viszont a véleményem az, hogy nem lehet csak úgy nemzetiséget változtatni, csak mert nehéz Magyarországon élni. Ismétlem, ez nem a végsö igazság, csak az én véleményem, vitatkozni lehet, elítélni, légyszíves, ne.

fhdgy 2016.05.08. 16:57:08

@peppapapa: Szerintem a határátkelők döntő többsége nem abban gondolkodik, hogy hazát vált, pláne nem nemzetiséget, csak lakóhelyet. Szerintem a többségnek az is elég lenne, ha lakóhelyet sem kellene váltania, csak munkahelyet, de mert messze a munkahely, ezért sokaknak oda kell költöznie.

Van ugyan egy mondás, hogy ahol a kenyér, ott haza, de ez szerintem csak a szavak szintjén mozog.

montroyal ( CAN qc) 2016.05.08. 17:21:58

@P.Elliot: Nyugdijaskent most tervez menni evekre valami tropusi helyre
ahogy en lattam pl Cambodiaban a nyugdijas occidentek elnek mint hal a vizben akar egy keves vagy kozepes nyugdijjal kiralyok ..csajok (ne feltetlenul pedora gondoljatok), sor hordoszamra es uldogeles dumcsi bandakba a teraszokon..
megkertem oket csak az asztalt fenykepezzem le az tul indiscret lett volna ha a kocsijaikbol kiszallo kiscsajokat fenykepezem le
kepfeltoltes.hu/160508/24_Sihanoukville_Cambodia__30__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

blackhairlady 2016.05.08. 17:27:02

@fhdgy: mifelenk a borton kivulrol ugy nez ki mint egy iskola,marint epiteszetileg. "Csak" a szoges drot mutatja, hogy masfajata tanitasi celzattal tartozkodnak ott az emberkek.
Hogy belulrol milyen azt szerencsere nem tudom, de a biztos, hogy elegge onellato gazdalkodast folytatnak, mert a fold az epulet korul mind be van vetve mindenfelevel.

Nekem amugy nagyon tetszett mind a 4 poszt. A szakaszok nalam is megvoltak (megvannak?), bar en nem menekultem, de megis.
Az elso iras kulonosen tetszett, nagyon megfogott a hangulata.
A polgarmesterrol emg csak a vallasa miatt nem mondanek iteletet. A programja erdekes, kivancsi leszek mennyi volt ebbol csak a kampanyfogas. Olvasgattam rola mostanaban, ertelmes, embernek tunik, a tobbi majd kiderul a kovetkezo 4 evben.

Hari Seldon 2 2016.05.08. 17:27:20

@peppapapa:
Rendben. Erre írtam, hogy kinek kinek mi a fontos. Vagy mit gondol erről. Én speciel nem szeretem a régi szép időkön való merengést. Azt nézem, hogy az új országom, jelen esetben Franciaország mit vitt véghez. Mire képes. Hát eléggé mások a dimenziók, és ezt élvezem. - De ahogy mondtam, valaki nem ezt értékeli. (ami szintén nem baj, csak nem tudok vele mit kezdeni)
Az, hogy a lányok mások lesznek mert itt nőttek fel? Igen, valamit veszítenek, valamit nyernek. Nekem csak az a dolgom, hogy amíg velem vannak, nagyjából normális példát lássanak maguk előtt (mármint erre törekszem, aztán meglátjuk).

blackhairlady 2016.05.08. 17:32:30

@Din Serpahis: Mindenki mas tures hatarral, erzelmi szinttel rendelkezik. Amit az egyik csak lesopor a valalarol az a masiknak lehet oriasi suly.

montroyal ( CAN qc) 2016.05.08. 17:47:29

@peppapapa: Bevandorloken, mindíg is bevándorlók maradtok

nem is lettem es nem tartom magam canadainak .. magyar vagyok aki Canadaban el(26 éve van helyem itt ) csakhogy soha tobbet nem leszek , nem tudok lenni magyar aki Mo-on él ( mert ott nincs helyem tobbet )...

SzZoole 2016.05.08. 17:59:59

@montroyal ( CAN qc): "nem tudok lenni magyar aki Mo-on él ( mert ott nincs helyem tobbet )..."

Dehogy nincs,Vacon,Dunara nezo ablakal,2-4 szemelyes apartman es meg a nap is besut neha,na ott mindenkinek van egy helye,ha erted mire gondolok

montroyal ( CAN qc) 2016.05.08. 18:09:12

@Zoole[uk]: hat pont ezert jottem el ... ilyen lakaskiutalast nem szerettem volna .. nem tudom hogy magankezben vannak-e mert akkor ott is meg kell tolteni ,hogy jovedelmezzen a komalosoknak ..
valahol azt hiszem amcsiba buktak le birok akik utaltak be a lakokat comissioert ..

SzZoole 2016.05.08. 18:14:21

@montroyal ( CAN qc): latom nem csak a nevunk ugyanaz

BL4 2016.05.08. 18:40:54

"Mi, emigránsok nagyban hasonlítunk egymásra."

Ezt erősen kétlem. Az első részben leírt mélyről jövő keserűség teljesen ismeretlen számomra, nemhogy bennem nem volt ilyen, de másban sem láttam. Gondolom, egyfelől megtalálják egymást azok, akiknek a kifogyhatatlan panaszáradat az élet elkerülhetetlen és megszokott része. Másfelől pedig a hozzám hasonlóan szerencsésebbeknek nincs igényük az ilyesmivel kapcsolatos együttérzésre, ami legkönnyebben nyilván magyar emigránsok között található meg, tehát kisebb eséllyel fordulnak meg olyan körökben, és egyébként sem maradnak meg erősen negatív hozzáállású társaságban. Ezért talán mindenkinek úgy tűnik, mintha a saját tapasztalata nagyjából mindenkire érvényes lenne.

A beilleszkedés fázisairól szóló rész bizonyára sok munka és tapasztalat alapján készült, de az írójának feltehetően sokkal több kapcsolata volt olyan emberekkel, akik ilyesféle problémák feldolgozásában a segítségét kérték, mint olyanokkal, akiknek nem volt okuk pszichológushoz fordulni. Nem kétlem, hogy valós és gyakori jelenséget ír le, de számomra inkább egy ismeretlen embercsoportról írt érdekes antropológiai elemzésnek tűnik. Valószínűtlennek tartom, hogy "törvényszerűen eljön minden külföldre költöző életében" mindez.

Mivel kérték néhányan a Végleges döntés Magyarország elhagyása? című poszt alatt, megírtam a saját, merőben más történetem hosszabb változatát, és jeleztem néhány napja a fenti emailcímen. Mennyi az átfutási idő jellemzően, mire visszajelzést várhat az ember arról, hogy érdekli-e a blog fenntartóját egy iromány?

Határátkelő 2016.05.08. 18:42:52

@BL4: Bocs, hogy nem válaszoltam eddig, csak kissé meg vagyok csúszva a levelezéssel... :( Természetesen érdekel, remélem, még ma tudok válaszolni részletesebben levélben!

Taxomükke (UK) 2016.05.08. 18:48:35

@peppapapa: Nem itellek el, csak nem ertettem, mit mondasz. Talan nem olvastam el figyelmesen. Elnezest.

SzZoole 2016.05.08. 19:02:38

@Golf2: Meg kel fordulnod bizonyos korokben,hogy ertsd ezt a fajta slanget

Golf2 2016.05.08. 19:18:33

@Zoole[uk]: csak nem rosszfiúk voltatok...

SzZoole 2016.05.08. 19:21:33

@Golf2: nem tudom mirol beszelsz....:)

peppapapa 2016.05.08. 19:26:22

@Taxomükke (UK): nem kell elnézést kérned, nem tettél rosszat. Szoval összegezve, engem zavar (sem negatív, sem pozitív, csak furcsa), hogy egy-két generáció után a leszármazottaim más nemzethez tartoz(hat)nak majd. Nyilván más ebböl a szempontból USA és Ausztrália és más Franciaország vagy Anglia. Mi Svájcban élünk, két gyermekem itt született és nemsokára bepolgárosodhatnánk. Itt azt mondják, du kannst ein Schweizer werden aber nie ein Eidgenosse. Amúgy a nevemmel semmi más nem lehetek, csak magyar, ez adott, hiszen nagyon magyarul cseng :).

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.05.08. 20:47:13

Jolvan akkor nemcsak én éreztem úgy ahogy :-/ és egyetértek h az ötvenes években innen meglogni vagy észak koreabol vagy akár egy rommá bombázott szír városból Igen az menekülés meg mindent föl égetés.
Én is elég traumatikus állapotban mentem el innen és hét évig nem is jöttem látogatóba se , meg tudok drama queen lenni de azért legyünk már észnél ha van perpill egy ilyen lehetőség h az ember dönthet és akár vissza is csinálhatja és nem végzik ki érte a családját nem veszít el mindent az épp hordott ruháin kívül vagy nem bombázták atomjaira az egész élete szinhelyeit.
Mellesleg leszarom h a fiam magyar lesz e. Legyen jó ember meg Boldog. Én is lehetnék éppen szlovák ha a nagyszüleim nem minősültek volna háborús bűnösnek. Az unokatestvéreik ott maradhattak. Az ő unokaik szlovákok. És akkor mi van?

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.05.08. 20:52:56

Digger, ha itt vagy, akartam írni h 11 csotores után végre kicserélték az egész vízvezetéket az utcában. Három hétig néztük a markolokat és egyebeket. Mindig kalimpalt h oda akar menni simán meg nyalta volna az összes sáros kereket meg még nyomogatta volna az összes gombot :-p a minap felhivta a vizmuvek ugyfelszolgalatot gyors tarcsazassal meg ki mosta majdnem az egész cuccot 90 foko sszóval nemtom a diggerrel mi sült volna ki a gomb nyomogatasbol

tanato 2016.05.08. 21:19:00

.De ha már írod természetesen nem az angolok fognak dolgozni a kelet európaiak helyett/szakképzetlen munkákban/ hanem a volt angol gyarmatokról bejövők.
Szerinted ha ERRŐL LESZ Szó hogy a volt gyarmatokról jövőket preferálják vagy a K-európaiakat/persze csak ha megszűnik az uniós védelem a régiónkból jövők részére,kilépés esetén/pl. a londoni főpolgármester melyik csapatot fogja preferálni munkaügyi és letelepedési szempontból,a románokat,bulgárokat,magyarokat,vagy a másik csapatot?

Az angliai munkavállalás témájához sikeres Brexit esetén.

tanato 2016.05.08. 21:22:06

Természetesen ha nem lépnek ki az angolok, továbbra is özönleni fognak hozzájuk a románok,bulgárok,lengyelek,magyarok szlovákok százezrei,milliói főleg szakképzetlen munkákra,arányaiban

tanato 2016.05.08. 21:26:21

Egészségügyi vészhelyzet téma Mo.on-:Gyakorlatilag az eü.dolgozókra bevezették a kényszersorozást,ha egy elmaradt régióban kevés mondjuk az orvos,ezen törvény alapján kirendelhetőek onnan ahol relatíve több van.Pl. FŐvárosból,de ez vonatkozik mondjuk ápolónőkre, műtősökre ,szülésznőkre ugyanúgy.Ennek két hatása lesz,a vacillálók közül még többen fogják elhagyni az országot,az idősek pedig ténylegesen nyugdíjba fognak vonulni többen mint eddig.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.05.08. 21:27:34

@Dragonlady (Bp, Hun):
Hagyd kibontakozni a gyereket. Manapság tűzoltó és katona helyett diggerdrájverek akarnak lenni a gyerekek csak még nem verselte meg senki.
:)))))))))))))))))))))))

33621 2016.05.08. 21:28:09

@Dragonlady (Bp, Hun): Úgy látom nem unatkozol vele! Hiperaktív a kis csávó? Legalább formában tart, nem tunyulsz el mellette.:-)

tanato 2016.05.08. 21:33:56

@Dragonlady (Bp, Hun): Ha itt fog felnőni, magyar lesz a fiad mindenképpen.Mint a rokonok szlovák unokái.Mint ahogy az általam ismert félig etióp,szíriai,algériai,banghladesi,laoszi,jemeni gyerekek/most már felnőttek természetesen/is mind magyarokká lettek,nem felejtve persze el afrikai,ázsiai eredetüket,rokonságukat sem.Magyarul,gondolkodnak,magyarul számolnak fejben,a magyar történelmet és irodalmat ismerik./valemennyire persze az apai ország történelmét is ha az apjuk erre időt és energiát fordít./Még akkor is magyarok ha pl. az apjuk elvitte őket a mekkai zarándoklatra és körül vannak metélve.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.05.08. 21:34:31

@diggerdriver:
hát nemtom mit szólt volna a vizmuvek meg az utca népe ha hagyom h gombokat nyomo gasson és mondjuk kidont egy platant és as eg y árkot keresztben mielőtt fejreall :-) viszont mintha legalább a traktor mintás pelenka érdekelte volna ;-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.05.08. 21:37:16

@33621: tunyulas szóba se került :-) most van az a fázis h zokogva mászik utánam a vécére is. Szerencsére legalább alszik egész éjjel (már születese előtt is így volt) úgyhogy nem fogok meg bolondulni.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.05.08. 21:39:26

@tanato: persze de ha másképp alakul akkor nem ez lesz a központi kérdés hogy jajj mit tegyek csak hogy magyar maradhasson szegényke mert különben valami orbitális veszteség éri.

tanato 2016.05.08. 22:05:24

@Dragonlady (Bp, Hun): Ha más országban fog felnőni valószínűleg azon országbéli identitása lesz.Azon a nyelven fog gondolkodni fejben számolni,annak az országnak a történelmét irodalmát fogja magáénak érezni.

Bal 2016.05.08. 22:13:16

@peppapapa: mi jövőre szeretnénk hazaköltözni, nagyjából hasonló vonalak mentén, amit írtál. Korábban már megírtam itt:

hataratkelo.blog.hu/2015/08/07/haza_akarunk_menni

Nagyjából válaszol is a kérdéseidre: igen, van, aki ugyanígy gondolja. Valahol felelősek vagyunk.

Csodabogár 2016.05.08. 23:08:39

@peppapapa: Ez nagyon így van. Néha már azt mondtam, hogy a nyakamba akasztom az útlevelet, hogy ne legyek olyan nagyon uusländer, de elég volt kinyitni a számat és máris az voltam, negativ felhanggal. Persze azért megtaláltam azokat a munkahelyeket, ahol a főnököket ez nem érdekelte, de nem kellemes érzés. Az meg hogy haza jöttem, el volt tervezve már akkor, mikor ennek még nem is volt reális esélye. Ez persze Amerikára nem jellemző, de ott soha nem akartam élni.

puhacica 2016.05.08. 23:25:57

na es az miert baj, ha szerencsetlen menekuleskent elte meg? o ugy erezte, mas meg maskepp. es akkor?
ha egy nyomorult tokfozeleket en mondjuk szeretek, mas meg nem, akkor melyikunk a hulye? es az csak egy tokfozelek, nem egy orszagvaltas. arra akarok kilyukadni, hogy ugyanazt megelhetjuk igy is es ugy is, de attol meg nem vagyunk hisztisek, dramazok, bolondok.... csak masok.

montroyal ( CAN qc) 2016.05.09. 00:09:17

@Golf2: valszeg a sogor koma jobaratok, de igazan nem tudok hozza szolni csak gondoltam, miert ne lehetnenek magankezbe a bortonok is lassan, mint minden mas .. biztos talalnanak ra vallakozokat ...

montroyal ( CAN qc) 2016.05.09. 00:12:38

@Golf2: en nem voltam rosszfiu ... Anyam azt mondta csak az ordog az ... hogy el nem visz engem ,,

2016.05.09. 04:29:20

Az első fázis az eufória? Mi van? Életem legrosszabb napja volt, amikor sírva szálltam fel a repülőre, mindent és mindenkit hátrahagyva, aki fontos számomra.

Eufória... na persze.

2016.05.09. 07:13:51

@Bal: Aki komolyan azt hiszi, hogy majd példamutató hozzáállásával meg az átlag idiótánál nyitottabb és szélesebb látókörrel rendelkező mentalitásával drasztikus változásokat fog véghez vinni, az v. borzalmasan naiv, v. elfelejtette már, hogy honnan jött el. Erőszakkal nem lehet megváltoztatni az emberek "személyiségét". Vagy van belső inger, vagy nincsen. Mo. amúgy egy remek hely tud lenni, ha anyagilag nincsenek gondok, és az életedből teljesen kizárod a politikát, plusz alkotsz valami buborékot, amin nem engeded be a negatív dolgokat. Hasonló fokú közöny és passzivitást igényel ez is, mint amit a többség már remekül elsajátított. Ettől függetlenül természetesen a jövőbeni kilátások téged is érinteni fognak ugyanúgy, de legalább nem kiégett emberként éled meg az idős kort. :D

zsírvezér 2016.05.09. 08:09:43

Aki mondjuk nem EU-s orszàgba emigrált az is EUfóriàt él àt ,vagy az teszem azt USAfória :-)

Én kérek elnézést!

Viszont aki heti egyszer kukkant rà a magyar online sajtó teljes palettàjàra azt olyan sokk nem fogja érni,ha az olvasottak hatàsàra is hajlandó betenni a làbàt mo.-ra. Legfeljebb az lehet érdekes,hogy mindig van lejjebb. De akinek pont ilyen ország kell annak ajànlom. A magam részéről:

Ubi bene ibi patria.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.05.09. 09:43:25

@Dragonlady (Bp, Hun):
Attól még hogy egy gyerek katona, vagy vadakat terelő juhász akar lenni, még nem adnak a kezébe fegyvert.
Érdekes hogy engem gyerekkoromban semmiféle gép nem érdekelt mostmeg úgy élem meg mintha gyerek lennék és mindennap megkapom kedvenc játékomat.

Bal 2016.05.09. 10:02:07

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: senki sem akar erőszakkal megváltoztatni semmit. A példamutatás nem erőszak.

Nem hiszem azt sem, hogy otthon nem lenne igény a változtatásra. Ha a mocsok elég magas, kivágja a biztosítékot. Arra is van esély, hogy akkor jó irányban sülnek el a dolgok. Lásd a románoknál pl. mostanság, ahol az elit is képesnek látszik végre tenni a korrupció ellen.

Nyilván az ember csak buborékokat tud létrehozni. De ha elég sokan leszünk, a buborékok összeérnek. Nincs mentség tehát arra, hogy ne dolgozz a magad buborékján. Ez persze így fellengzős, nem hiszem, hogy aki élt külföldön, birtokában van az Igazságnak.

Generációs dolog is ez: az ember élete elején a saját egzisztenciájával van elfoglalva, de negyven-hatvan év között viszont már korosztálya domálja a közéletet. Az ember körül mindenki lassan gyerekké válik. Ha addig úgymond leteszi a bizonyítékokat, hogy tud valamit, nagyobb eséllyel fog hatni a körülötte levők életére. Márpedig ezt külföldön egy bevándorlótól sose fogják elfogadni, és Mo-on sokkal nagyobb szükség van a tapasztalat pozitív hatására, mint kint.

Flea 2016.05.09. 10:36:33

Ami itthon panasz, az új otthonban kihívás... Nyilván más minden, de a legnagyobb különbség a hozzáállás, kár, hogy ezt sokan képtelenek megtanulni emigráció nélkül...

svédnyugger 2016.05.09. 12:54:05

@Bal: Márpedig ezt külföldön egy bevándorlótól sose fogják elfogadni,
Biztos vagy te ebben? Én azt látom, hogy M.o-on mindenki mindenhez ért és ott nehéz "okosnak" lenni.

Bal 2016.05.09. 13:46:00

@svédnyugger: szerintem ez nem igazán országfüggő, legfeljebb bizonyos kultúrákban szókimondóbbak az emberek. A magyar individualizmuson már én is sokat gondolkodtam, talán a török idők túléléséhez szükséges makacsság köszön vissza benne, nem tudom. De ezt az ország előnyére is lehetne akár fordítani. Szomorú, hogy a liberalizmust szitokszóvá tették aljas emberek egy olyan országban, ami az egyéni szabadságot ilyen nagyra értékeli.

Virago_1000 2016.05.09. 16:52:13

@Bal: Szomorú, hogy a liberalizmust szitokszóvá tették aljas emberek

Nem aljas emberek, hanem a liberalisok maguk. Mert az eszme, amit kepviselnek egyaltalan nem liberalis. Hanem maga a kokemeny agresszivitas minden es mindenki ellen aki maskent gondolkozik. A jelenkori liberalizmus (pontosabban alliberalizmus mert a valodi nem letezik) nem mas mint a kommunizmus: a nemzetet es kulturakat hagyomanyos ertsd valodi ertekeket elpusztito eszme amely felaldoz mindent a globalizmus internacionalizmus oltaran, ahol a szabadsag a korlatlan szabadrablas valamint a szelsoseges destruktiv deviancia szabadsagat jelenti.

Muscari 2016.05.09. 17:04:28

@Virago_1000: hat nekem nem ezt jelenti, sajnalom.

Bal 2016.05.09. 17:17:58

@Virago_1000: szépen felmondtad a magyar jobboldal narratíváját. A liberálisok nem liberálisok. Mondjuk hogy kommunisták is, azt eddig nem tudtam, de ez alapján úgy sejtem, keresztútnál éjfélkor az ördöggel is cimborálnak.

Kíváncsiságból felvetném, hogy mi lenne, ha mondjuk a változatosság kedvéért azokat hívnánk liberálisoknak, akik szerinted is azok? Talán segítene az ilyen démonizáló fixációkon.

Ha homofóbnak tetszik lenni, akkor arra tessék hivatkozni, ne azzal takarózni, hogy a fekete az valójában fehér.

2016.05.09. 21:36:31

@Bal: Mo.-n "mindenki" ért mindenhez, és "mindenki" azzal van elfoglalva, hogy a másik mit csinál. Azt én is úgy látom, hogy egyszer borulna kell a bilinek, a nagyon magas ingerküszöböt sem lehet a végtelenségig feszíteni. Lehet, hogy ez a változás bekövetkezik 20 év múlva, de az is lehet, hogy csak akkor, ha már kurva nagy a baj, pl. megszűnik az állami nyugdíj v. alapjaitól kell majd újraépíteni az egészségügyet. Azonban addig még nagyon sok víz lefolyik a Dunán. Nekem elég sok ideig tartott rájönnöm arra, hogy -feltehetőleg- a többségnek azért csak megfelel az, ami van. Ez lehet akár a magas ingerküszöb és közönyösség kombinációja is, nem tudom. Még több ideig tartott nekem ezt elfogadni. Ezen már én nem akadok fent.

Mi hiányzik Mo.-ról? Pár millió értelmes ember.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.05.09. 21:40:37

@Bal: hát de mit mondjon ha így érzi sok más emberrel egyetemben?

2016.05.09. 22:30:27

@Bal: Szerintem jo valaszt kaptal, tokeletes belatast azokba a fejekbe, amelyek nem teszik lehetove az elkepzelesed megvalosulasat.

Azt hiszem en megertettem az allaspontodat amugy azzal kapcsolatban, hogy Magyarorszagon az eroteljes individualizmus nem kellene, hogy hatrany legyen, csak keblere kellene olelnie az egyen szabadsagaba vetett hitet, a liberalizmust, hiszen igy mukodnek a dolgok a szinten rendkivul individualista angolszasz kulturakban is, ez volt a mondandod, nem? Szerintem ez egy erdekes gondolat, abszolut vilagos, es tulajdonkeppen elfogadhato nezet. Csakhogy utobbiak (marmint az angolszasz kulturak) nem a hianygazdalkodasban szocializalodtak, a magyarok eseteben azonban sajnos ez az egesz ezzel tarsul. Ennek az a kovetkezmenye, hogy a magyarok egy jokora reszenek csak nulla osszegu jatszma letezik, lasd fenti komment: ha mindenkinek megengedjuk a szabadnak levest, akkor tuti elveszik vele valami (nemzeti, hagyomanyos ertekek, stb), nem lehet egyszerre kettot megtartani, is-is nincsen, csak vagy-vagy. Ez nem csak ilyen politizalas szinten van amugy, hanem a valo eletben is, ha masnak sikere van, biztos tolem vette el (lasd meg dogoljon meg a szomszed tehene is). Termeszetesen leteznek kivetelek, de egyelore szerintem ezek miatt a dolgok miatt nem fog tudni megvalosulni az, amit szeretnel, mert az, ami az individualizmus ellenere megiscsak lehetove teszi az egyuttmukodest az angolszasz kulturakban, legalabbis annyira, hogy gazdasagilag sikeresebbek legyenek, az nincs meg Magyarorszagon. Persze lehet kiserletezni megvalositani, meg az is lehet, hogy sikerul, en csak egy ilyen idegesito cinikus belekotyogo alak vagyok, nem kell foglalkozni velem tulajdonkeppen. :D

rumitom 2016.05.09. 22:53:47

@mojyo: nem kotoszkodeskepp, csak szeretnem jobban megerteni.
az hogy a magyarok altalaban nulla osszegu jatekban gondolkodnak evidensnek tunik, hogy nagy szot hasznaljak :) , ami sok mindenre magyarazattal szolgalhat, de mibol vezeted ezt vissza a hianygazdasagra? marmint ertem egy effektiv, hosszan tarto hianygazdasag ilyeten hatasat, de a 80-s evektol ilyesmirol mar egyaltalan nem beszelhetunk, ill mar a 70-es evekben sem volt tragikus helyzet (a tevedes jogat fenntartom), meg ugye magyarorszag a legvidamabb baraknak szamitott, mutatva a szomszedokhoz kepesti viszonylagos jol szitualtsagat.

tehat egy egesz ma mar boven felnott, kozepkoru generacio van akinek nem a hianygazdasag a meghatorozo tinedzserkori elmenye, igy kerdes, hogy vajon ok is nulla osszegu jatszma szerint gondolkodnak, es ha igen, az honnan ered.

ezt jo bonyolultan kerdeztem meg

2016.05.09. 23:06:39

@rumitom: Ja, hat en nem a szocializmust ertem a hianygazdalkodas alatt, hanem az ingerek hianyat is, a kereskedelmi utvonalaket, ilyen altalanos logisztikai dolgokat. Ebbe a kontextusba kesobb persze tokeletesen beleillett a Kadar-kor is, es abban igazad van, hogy ez mostmar ugyanolyan tortenelmi kor, mint a tobbi, ahogy te is jol megfogalmazod, de amugy erdekes azon elgondolkozni, hogy ez is miert pont ott alakult ki, ahol, es mi volt elotte ezeken a reszeken. Igy ertettem en csak ezt.

Bal 2016.05.09. 23:43:12

@flash.gordon: Te ez nekem új. Hogy van egy ilyen érzés, hogy a szavak nem azt jelentik, amit jelentenek. Hogy vannak az igazi liberálisok, akik jócsávók, meg vannak, akik liberálisoknak hívják magukat, de azok nem azok. Az ilyesmi a pszichiátriára való.

Jól van, persze, értem én. Nálunk előre megfontolt szándékkal átkódolták a közbeszédet. Hogy meglegyenek a gombok, amiken szakértő kezekkel lehet zongorázni. Hogy immunizálják a saját tábort a kísértéstől. Hogy elvesszen még a lehetősége is az értelmes párbeszédnek, ahol a dolgokat nevén nevezzük.

Bal 2016.05.10. 00:00:40

@mojyo: "ez volt a mondandod, nem?"

Igen, tökéletesen értetted, és sokkal jobban is fogalmaztad meg, mint én. Nagy pirospont ;)

Az is nagyon érdekes, amit felvetsz. A Kádár-kor vastagon benne van, meg az egész kommunista etika, ahol egyenlősdit hazudtak, tehát akinek több jut, az elvesz valakitől. De az ezt az anyatejjel magába szívó korosztály hamarosan kipusztul.

De benne lehet a történelmi lúzer tapasztalata is a zéró összegű, nyakra hágós mentalitásban, a nem hisszük el, hogy sikerülhet érzésben. Engem például mindig falra mászat, hogy a hülye forradalmainkat ünnepeljük, amiből EGY SEM sikerült. Soha. (Ez is a nyavalyás átkosból maradt amúgy, a marxi dialektikát kellett igazolni, meg a vérben született nagy Szovjetuniót.) A kiegyezésnek kéne ünnepe legyen, ami után jött negyven év prosperitás és béke.

Nem hiszem, hogy a helyzet javíthatatlanul rossz. Működnek a törvények. Nem az egymás előtt keresztbe fekvés akadályozza meg az érvényesülést, az legfeljebb a pálya széléről bekiabálás szintjén zavarja a játékot. Ha jó lesz a meccs, a hangok elhalkulnak. Játszani kell.

2016.05.10. 00:37:14

@Bal: Igen, aztan, amikor mar @rumitom is rakerdezett, azutan eszembe jutott, hogy a "tortenelem orok vesztesei" erzes is biztosan jatszik szerepet a nulla osszegu jatszmakba vetett hitben :)

Szerintem amugy vesziteni, marmint ilyen geopolitikai vagy milyen ertelemben, nem feltetlenul jelent rossz dolgot, szamomra peldaul kifejezett ajandek, hogy nem a mienk a gyoztesek felelossege es nem kell a nagyfiuk hulye jatekaiban reszt venni... nekem mondjuk Japan-fixaciom van, es mindig az jut eszembe, hogy oket konkretan atommal szortak meg, es megis Toshibarol irunk. Ez viszont az egykent, egyesulve valo veszites, marmint igy altalaban, tobbiek kozott, vilaghaborukban, stb.

Amit viszont irsz a forradalmakrol, az nem ilyen, ez amugy erdekes, en ebbe sose gondoltam meg igy bele, de tenyleg az van, hogy minden amit unneplunk az sose az inkabb egy ilyen "a nep (egy resze)" "az elit", vagy a nep masik resze ellen, vagyis ez nem olyan egyseges es ez tenyleg erdekes, hogy pont ezek vannak unnepelve.

De azt amugy en se mondtam, vagyis en sem hiszem, hogy a helyzet javithatatlanul rossz lenne, enis elismerem a jobb idoszakok letezeset :D En csupan abban ketkedem, hogy a kozeljovoben lehet-e egy ilyet (marmint jobb idoszakot) csinalni. De en mar csak ilyen ketkedo vagyok, mondom, nem kell velem foglalkozni, en ugyan nem tudok meggyozodessel beleallni, de igyekszem nem zavarni a jatekot. :)

2016.05.10. 00:54:08

@mojyo: Ugy ertem, hogy azt, amit szeretnel, es amiert ugymond jatszani szeretnel, en nem tudnam meggyozodessel vallani, ugy ertem, nem vagyok benne biztos, hogy amit kitalaltal, az a nyero... na nem azert, mert a l*beralisok nem azok, akiknek mondjak magukat :D Hanem... hat nekem az individualizmussal vannak ilyen problemaim inkabb, de azt elfogadom, hogy ezen esetleg nem lehet valtoztatni, fentebb targyalt okok miatt, es lehet, hogy megiscsak igazad van, hogy megiscsak azzal jarunk jobban, ha inkabb elfogadjuk es epitunk ra, amit igazabol te is szeretnel vegulis... csak abban nekem nehezebb lenne reszt venni ugy szivbol azt hiszem, vagyis ezt nem tudom igy, de mondtam, hogy japan-fixaciom van, es, hogy nem kell velem foglalkozni. Remelem igy azert ertheto. Vagy nem, de igazabol ez mar vegkepp nem fontos. :D

peppapapa 2016.05.10. 07:10:33

@Bal: egyetértek, példamutató, pár ezer ember kell Magyarországnak. Persze ehhez az kell, - és szerintem otthon ennek nincs kultúrája, tradíciója - hogy elöbb egzisztenciát teremts, majd gyerekneveléssel példát mutass és párhuzamosan jótékonykodj, társadalmi munkát végezz. A sokszor kulturálisan lenézett USA-ban egy adott jövedelmi/vagyoni szint felett már az adja meg a rangot, ki mennyit jótékonykodik, pénzzel, egyéb aktivitással (alapítványok, stb.). Hát Mo.-on ilyenröl azért ritkán hallani. De hát emberek, valahol el kell kezdeni és hát valakinek. Vagy a Mészárosokra vagy Gyözikére?
Örülök, hogy nem egyedül küzdök ilyen lelkiismereti dilemmával. És hát mégegyszer, nem ítélem azt sem el, aki marad, söt, ivalahogy irígylem, ha ezzel együtt lelkileg nyugodt, én is szívesen lennék.

Attilajukkaja 2016.05.10. 13:30:51

Sajnos csak bizonyos fokig birok egyutterezni a "Végtelen… talán" blog szerzőjével. Tenyleg vannak furcsa erzesei az embernek, amikor hazalatogat, de nem ennyire durvak. Ez az ember vegtelen elkeseredeseben hagyhatta itt a hazajat, es kint sem tudott igazan beilleszkedni. Hogy egy kivandorlo mindig is csak egy kivandorlo marad-e, az rajta es a kornyezeten is mulik. Az USA-ban ez pl. abszolut nem igaz, de lehet, hogy Kanadaban, Ausztraliaban vagy Uj-Zelandon sem.
Es ha itthon marad az ember, egy ido utan akkor is eltunnek gyermekkora illatai, izei, tajai. :o)
Akinek sehol sem jo, az ne CSAK a kornyezeteben keresse a hibat.
Az uj londoni polgarmesterrol: en szeretnek egy olyan orszagban elni, ahol az ember teljesitmenyet veszik figyelembe es nem a szarmazasat, a bore szinet, amikor megvalasztjak. En hiszek abban, hogy a mai Europaban csak jot tesz, ha egy polgarmester szot tud erteni a helyi "keresztenyekkel" es a muzulman kozosseggel is. Gondolom, a londoniak is ezert szavaztak ra.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.05.10. 17:35:40

@Bal: Pedig ez mindenhol így van. Minden társadalmi csoportban, hogy vannak jók és rosszak. Ez a fajta átkódolás meg inkább a baloldaltól eredt, aki magán kívül mindenkit fasisztának, jobb esetben begyöpösödött baromnak, vagy, amikor két férfi és egy gyerek életközösségét "családnak" kezdte el hívni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.05.10. 19:03:33

@Hari Seldon 2: Tudtommal Benzint inkább a Valbuena-féle szexbotrány miatt túrták ki...Nem?

allesmogelijk 2016.05.21. 23:57:50

Semmi megrendítő nincs a külföldön letelepedésben. Én csak a 3. szakaszban vagyok, ott kezdtem és ott is fejezem be. A többi romantika, aminek nincs helye az ilyen választásokban: ha valaki nem néz jól körül, mielőtt távozna valahová, ennek válik martalékává. Viszont kizárólag egy másik kultúrához tartozni, legalábbis több évtized után, olyan nincs. Ahogyan tökéletes ország/kultúra sincs. Aki úgy indul el, hogy ezt nem sejti, azoknak való ez az elemzés, a zöldülüeknek.
A börtön-elemzésnek nem értem, mi helye itt. A muzulmán polgármesterről csak annyit, hogy Rotterdamnak már több éve ilyenje van, semmi gond és probléma vele, senkinek, akit érint. A magyarokak mi a f köze a londonihoz? Először meg kéne érteni a mai nyugati kultúrákat, nem pedig Etelközből megítélni.

élhetetlen 2016.05.22. 14:40:31

@peppapapa: „van olyan akinek a gyereke majd lassan angol/német, stb lesz?”. (csak azért idézek hogy látni lehessen, hogy mire írok). Van olyan. Sulitársaim voltak, csak tíz évre mentek ki hivatalos kiküldetésben. A gyerekek életében tíz év elég hosszú, a suli, a barátok. Maradtak még. A lányuk egy angolhoz ment férjhez, de mikor a harmadik gyerek helyett kettő érkezett, akkor visszakérte magát Németországba (nemzetközi cég, nem volt gond), mert mégiscsak kell a nagymama, közben a fiuk is megnősült, 5 unokánál tartanak. A gyerekek, bár magyarok, az unokák már nem, és nem fognak hazajönni, mert ott az egész vegyes család.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása