oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. január 17. 06:50,  Miért utálatosak a magyarok egymással? 279 komment

2016. január 17. 06:50 Határátkelő

Miért utálatosak a magyarok egymással?

Az egyik állandó toposz a külföldön élő magyarok kapcsán, hogy elég gyakran nem jönnek ki túl jól egymással (remélem, elég visszafogottan fogalmaztam…). Ez lesz a mai egyik témánk, aztán ellátogatunk Montreálba, végül bepillantást nyerhetünk a Golden Globe-gála kulisszatitkaiba is. Egész jó kis vasárnapi kör ez, nem?

vita_foto_pexels_com.jpg

Kezdjük tehát ezzel a „jaj, csak magyarral ne!” toposszal, ami kérdés, hogy igaz-e (szerintem alapvetően hozzáállás kérdése, de cáfoljatok nyugodtan). A Frankfurti mesék blog szerzője, Gabuschka mindenesetre eltöprengett rajta egy kicsit, ebből jöjjön nyitásként egy részlet.

„Amikor Írországban éltem, emlékszem bementem egy internet kávézóba (2007 - otthoni betárcsázós net kora, ha egyáltalán volt) ahol az alkalmazott megkérdezte honnan jöttem, mert az akcentusomat nem tudta hova tenni.

Mondtam neki, hogy Magyarországról, mire az egyik vendég hangosan megszólalt, hogy „Na, akkor gyere és beszélgess velem!” Sajnos elfelejtettem a nevét, egy nagyon kedves lány volt, akkor már pár éve együtt élt a barátjával Dublinban, többször meg is látogattam őket, de megszakadt a kapcsolat. Csak egy közös kép maradt rólunk.

Ő mondta nekem, többnyire lapít, mint nyúl a fűben, ha meghallja, hogy valaki magyarul beszél a környezetében. Akkor nem értettem, mert nekem csupa jó tapasztalatom volt magyarokkal. Amikor leléptem a családomtól (ahol au-pairkedtem) két magyar fogadott be magához, mert hirtelen nem tudtam hol fogok aludni, de a munkaadó famíliánál egyszerűen nem maradhattam, annyira összevesztem velük. (...)

Később Angliában kifejezetten jó barátokat szereztem, mert nagyon sok magyarral dolgoztam együtt, tehát semmilyen negatív élményem nem volt.

Eddig Németországban sem, mert hiába nincs olyan magyar ismerősöm, akivel összejárnék, de a munkatársakkal mindig jól elcsevegek. Szóval, láthatjátok eddig burokban éltem, ezért is legyintettem mindig, amikor azt hallottam, hogy "oh jaj, csak magyarokkal ne". (...)

Az első, ami előtt tényleg csak pislogva álltam, az a Saul fia című film Golden Globe győzelmét bulldogként szétmarcangoló kommentelő bunkók gyülekezete. (...)

A második dolog tegnap történt a munkahelyemen. Hallom, hogy a kollégám magyarokat jelentkeztet be a szobákba. (…) Általában egy bejelentkezés 5 percet vesz igénybe a megérkezéstől számítva a kulcs átadásáig. Ha kérdései vannak a vendégnek, vagy a bankkártya nem működik, akkor van, hogy 10-15 perc.

A tegnapi vendégek már húsz perce álltak a kollégám előtt, messze voltunk egymástól, így csak néhány magyar szót kaptam el, de nem tudtam mi lehet a probléma.

Mikor láttam, hogy a kollégám már a monitort is felemelte, hogy kifordítsa és megmutasson valamit a fizetéssel kapcsolatban, akkor odaoldalogtam, azt vélelmezve, hogy esetleg nem értik egymást.

Megsúgtam a kollégámnak, hogy én beszélem a nyelvet, ha segítségre van szüksége. Erre a jól szituált idős úr, a vendég rám nézett, hogy mit szeretnék, mondtam neki, hogy beszélek magyarul, ha esetleg segíthetek bármiben. Na és az a válasz, gyerekek… Én gyökeret eresztettem a döbbenettől.

- Köszönöm szépen, de a csoport német tolmácsaként azt hiszem, boldogulok a feladattal. Egyébként némettanár vagyok, tehát nem hiszem, hogy a nyelvvel bármilyen problémám lenne. De ha gondolja, mondja nyugodtan magyarul, hogy mit szeretne. - mondta mindezt azzal az ál-előkelő, modoroskodó stílussal, amitől kedved támad szemberöhögni, hogy ember, lazuljál már el. (...)

A harmadik esetben két magyar távozott fizetés nélkül a szállodából, a részletekről egyelőre nem írok, mert feljelentés lesz a dologból, mindenesetre köszönöm kedves ismeretlen magyar, hogy így öregbítetted a hírnevünket Németországban is.”

A teljes posztot itt olvashatjátok el.

(Fotó: pexels.com) 

Túlélési tanácsok Montrealban

Másodiknak egy új blogot van szerencsém bemutatni, méghozzá egyenesen Kanadából. Az Élet Montrealban szerzője, martee arra gondolt, összeállít egy amolyan túlélési kalauzt a városba először érkezőknek. Mivel még én sem jártam a kanadai nagyvárosban, és jót szórakoztam a poszton is, most ajánlom a figyelmetekbe.

montreal_foto_martee_hu.jpg

„Legyél lelkes és kedves, ha hozzád szólnak, ha meghallasz egy új hírt valakitől vagy egyszerűen akkor is, ha valaki azt mondja,” Szép ma az idő.” !! (Lehet, hogy nekünk, magyaroknak ehhez a kettő viselkedési normához nehezebb alkalmazkodnunk, mint a mínusz 30 fokhoz másfél méteres hóval…)

A köszönés csak Hi, how are you? – Good, and how are you doing? :) Vagy valami ilyesmi, de az iskolában tanult Good Morning stb. felejthető minden korosztálynál. Javasolt a Hi guys! gyakori használata is. Elbúcsúzás: Bye, see you soon!

Annak ellenére, hogy franciául beszélgetsz mondjuk, a végén nem úgy köszönünk el, hogy Au revoir, csak Bye és Bonne journée! A társalgást pedig kezdd Allô-val! Ez a helyi Szia!

Ne lepődj meg, ha vad idegenek megdicsérik a nekik tetsző bicajodat, vagy bármiféle pozitív megjegyzést tesznek rád, csak úgy.. Nem akarnak semmi „extrát” cserébe!

Ha belépsz egy boltba, akkor tuti, hogy Bonjour, Hi! -jal üdvözölnek az alkalmazottak! Válaszd ki a neked tetsző nyelvet és már mehet is a vásárlás!

Igen, itt a valóságban is a gyalogosnak van elsőbbsége! Az autós megáll, és addig nem megy tovább, amíg át nem mész az úton! Kimondottan, ha kisgyerekkel vagy! Akkor is menj át, ha nem is akarsz – így megnyugszanak és mennek tovább. :)

Az utak sokkal szélesebbek, az autók nagyobbak és erősebbek – az egyetlen dolog, ami sokkal olcsóbb itt pedig a benzin… És Québecben csak a járművek hátulján van rendszámtábla…, mert ez Québec. :)

Találkozni fogsz nagyon sok gyönyörű autóval, és emellett néhány szó szerint ronccsal, mivel nincs műszaki vizsga.

Piknikezz kedvedre – ez egy életforma! A parkok tele vannak jó állapotban lévő padokkal, asztalokkal, a boltok pedig félig kész, grillezhető harapnivalóval. Még olyan parkot is találsz majd, ahol grilleket is helyeztek ki közhasználatra.

Ha április végén érkezel esetleg és már 8-10 fok körül van a hőmérséklet, akkor elég miniszoknyát és kis balerina cipőt csomagolni, hogy ne lógj ki a sorból. :) (pasik persze maradhatnak farmerben…)

Ja és: Ne etesd a mókusokat és óvakodj a sirálytól!”

Ha érdekelnek további tanácsok is, akkor irány az eredeti poszt!

A Golden Globe-gála testközelből

Ha az ember Los Angelesben él, annak az az egyik előnye, hogy legalább némi esély mutatkozik bejutni olyan helyekre, amiket a világ többi részén csak tévén keresztül lehet követni. Ez történt a Golden Globe (vagy Aranyglóbusz, kinek melyik tetszik jobban) gála esetében a Hungeleno blog egyik szerzőjével, Pados Gabival. Most következzen egy részlet abból, mit tapasztalt! 

golden_globe_foto_hungeleno_wix_com.jpg

„Az időjárás sokkal inkább indokolt volna egy bundabugyi-gumicsizma szettet, mint nagyestélyit. A férfiak szerencsések, hiszen ők szmokingban lehettek, jó szorosra kötött csokornyakkendővel, a nők azonban kivétel nélkül vacogtak a hidegben.

Az El Nino rendesen bejelentkezett Kaliforniába az elmúlt héten, napokig tartó heves esőzéssel, szélviharokkal. Amikor az előkészületek alatt a helyszínen jártam, csónakkal lehetett legjobban megközelíteni az épületet.

Az igazi műsor nem a show-val, hanem már órákkal előtte elkezdődött, amikor megindult a vörös szőnyegen a bevonulás.

Sokaknak ez az est fénypontja, mivel ilyenkor mindenki, aki bejut a szőnyegre, megmutathatja magát és hozzátartozóját, rokonát és üzletfeleit a sajtó nyilvánossága előtt. Úgy nagyjából délután kettőtől-négyig hömpölygött a tömeg, kedélyesen beszélgetve a riporterekkel.

Egyszer csak feltűntek a magyar jelöltek a vörös szőnyegen, Nemes László filmrendező és Röhrig Géza, a film főszereplője. Nem mondanám, hogy nagyon megrészegítette őket a hely varázsa. Vagy csak ügyesen leplezték meghatottságukat, nem tudom.

Az utolsó tíz percben menetrend szerint megérkeztek az est legnagyobb sztárjai, de ők aztán úgy rohantak végig a szőnyegen, mintha kergették volna őket. Hiába kiabáltak nekik a riporterek, meg sem álltak a bálteremig, ahol mindenki szépen elfoglalta a helyét, és elkezdődött a három órás iszogatás és beszélgetés, amíg ment a színpadon a műsor.”

Ha további részletek is érdekelnek, ne habozz, kattints az eredeti posztra!

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Németország Kanada Egyesült Államok Golden Globe

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr168276264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.17. 08:16:56

Saúl fia. Ez valamilyen titkos film, mert SEHOL nem lehet megnézni. Még a Star Wars VII. részét is le lehetett tölteni a bemutató után 1 héttel. de ezt nem. Így sajnos véleményt sem tudok róla mondani.

Azt hiszem a filmről szóló vitában részt vevők 95 %-a sem látta a filmet, így az álláspontok azon az alapon alakulhattak ki, hogy:
- holokauszt = jó = éljen,
- holokauszt = rossz = vesszen.
:-)

Egyébként az mind a két fenti csoportot nagyon megzavarja, hogy a filmet nagy részben a magyar kormányzat finanszírozta. Ezt a rendező is mondta a díj átvételekor egyébként, de erre senki se figyelt oda.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.01.17. 08:23:16

Jó kis válogatás köszönet érte!

Ezen megakadt a szemem:
"emlékszem bementem egy internet kávézóba (2007 - otthoni betárcsázós net kora, ha egyáltalán volt)"

Csak mert betárcsázós net odahaza 1997-ben volt. 2007-ben már bőven volt otthon rendes és gyors internet, sőt már 2003-ban is.

DieNanny CH 2016.01.17. 08:25:51

Nagyon jó válogatás! Köszi szépen!

1: Én kisvárosban lakom, pár magyarról tudok - ők is rólam -, van szerbiai magyar is köztük. Ausztriában 2 magyarral és egy szlovákiai magyarral voltam kapcsolatban. Rossz élményeim nincsenek.

2: Nagyon tetszik, hogy Quebec-ben az eladók 2 nyelven köszöntenek, aztán ahogy válaszolsz, olyan nyelven folytatják tovább. Hasonló van itt Svájcban is - ha németül köszönnék, ők is németül folytatnák (itt a 'Grüetzi!' a szokásos, svícerdüccs köszönés.)

3: Nem tudom, miről szól a Saul fia (oké, oké, bújok a sarokba szégyenemben...), valószínűleg meg kellene néznem. Nem is tudtam, hogy egy tanár volt a főszereplő.
Kicsit mindig félek az ilyen magyar filmektől, mert eléggé elvontak. A legtöbb imád szenvedést bemutatni, abból meg van a valódi életemben elég. Ezért szeretem pl a Magyar vándort kicsit jobban, mint a Honfoglalást... (Persze, a zene az csillagos ötös!!!)

DieNanny CH 2016.01.17. 08:27:13

@ChristineK:

Tényleg, ez nekem is egy pillanatra feltűnt, aztán úgy voltam vele, biztos én nem tudom pontosan (főleg, mert nem Mo-on laktam.)

DieNanny CH 2016.01.17. 08:30:32

@BircaHang Média:

Nem is baj, hogy online nem lehet megnézni.
Pl egy igazi SW rajongó moziban nézi meg a filmet (én is így tettem 21-én).

Szerintem kösd össze a szórakozást a haszonnal: vegyél jegyet egy magyar moziban, és tölts el 1 hetet Mo-on.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.17. 08:44:12

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:

Linket tudsz adni? Még a legjobb orosz torrenteken sincs meg, pedig ott minden mindig meg szokott lenni.

Guadalupei Szűz (törölt) 2016.01.17. 08:44:23

A magyar jelszava: dögöljön meg a szomszéd tehene. Folytonos rivalizálás, nehogy a másik többre vigye, jobb legyen neki, irigykedve méregetjük egymást, vajon miből van neki, hogy csinálta, én is akarom, "okosba", számla nélkül, lehúzni, kaparj kurta neked is jut, nem számít, hogy kin gázolunk át, csak szerezni, birtokolni, bármi áron, aztán majd az "otthon maradt lúzereknek" villantani. Nem saját magunk miatt akarunk előbbre jutni, hanem mutogatni. Menjen Facebookra, IWIWre, óriásplakátra, hangosbemondóba, hogy MI kurvasokra vittük. Nekünk összejött, mi "valakik" vagyunk. És ugyanmár, nehogy összejöjjön a többi hülye magyarnak is.

gabuschka 2016.01.17. 09:11:41

@ChristineK: Pedig mind a harom ir csaladnal ez a lassu vagy müködik vagy nem internet volt, otthon szintugy. Lehet akkor en fogtam ki, mert mas is irta, hogy elneztem az evszamot. Pedig nem.

tanato 2016.01.17. 09:40:27

@BircaHang Média: Én láttam a moziban,azért más mint a többi koncentrációs táborokról szóló film,mert kifejezetten a tábor epicentrumáról szólt, a gázkamrákról égetőkemecékről,égetőgödrökről és a Sonderkommandóról aminek a tagja a főhős.Ez volt az különleges csapat ahová fogoly,főleg zsidó férfiakat osztottak be és a feladatuk a gázkamrák,krematóriumok működtetése volt,SS felügyelettel persze.bevezették a halálraítélt érkezőket a fürdőnek mondott kamrák előterébe elaltatták a figyelmüket hogy fürödni mennek,azután ajtózárás,A gázkapszulákat már egy SS különítmény dobta be a kamrába.Fél óra szünet,addig mindenki megfulladt aki bent volt,utána ajtónyitás ahullák elszállítása az égetőkemencékhez,égetés,a hamu teherautókra pakolása és elszállítása a Visztulába meg egy tóba.Közben a halottak ruháinak,testnyílásainak átvizsgálása értékek után,aranyfogak kitörése ez mind a SOnderkommandó feladata volt.Ha túl sok volt a beérkező megsemmisítendő fogoly amit már nem bírtak a gázkamrák,akkor jött a kézimunka,két SOnderkommandós kétoldalról megfogott egy lemeztelenített foglyot egy SS meg tarkónlőtte a kommandósok meg bedobták a hullát egy gödörbe ahol állandóan égett a máglya.

DieNanny CH 2016.01.17. 09:42:59

@BircaHang Média:

Pont azt írtam, hogy nem baj, ha nincs online lehetőség. Linket nem tudok adni. Nézd meg moziban.

DieNanny CH 2016.01.17. 09:44:02

@Guadalupei Szűz:

Ezt kikérem magamnak! Én magyar vagyok, viszont egyáltalán nem így viselkedem!!!

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.01.17. 09:44:11

Jó válogatás, köszi.
:)
1./ Itt is több magyar család lakik, senki nem keresi a másik társaságát.
2./ Hasznos írás.
3./ Mindenki ezen vitatkozik. Nem fogom megnézni, de örülök, ha nyer egy Oscart.

HardPötty 2016.01.17. 09:45:19

Hmm làttam a filmet. Spoiler nélkül: a film Saulról szól aki a holokauszt idejèn, pontosabban a holokausztban él... Él? Ez talán túlzás. Csak van. Egy mozgó test amiböl az ember kihalt. Aztán jön valami, ami miatt úgy érzi meg kell tennie valamit, ami vègül is hogy fontos e vagy sem.. hàt kitudja.
Jó film. Nem mond ítéletet, nem is akar az embertől semmit. Az az èrzelmi töltet ami van a nézèse közben azt a néző hozza magával (attól függően hogy milyen ember) ès nem a film rágja a szádba. Jogos a díj.
Mègegy a holokauszt bár kikerülhetetlenül a filmben van, de ha figyelmesen nézi az ember akkor rájön, hogy nem màs mint egy díszlet Saul drámája körül. A holokausztról a film miatt se több se kevesebb nem lett a vèleményem és ezért is nagyszám ez a film.

tanato 2016.01.17. 09:50:12

Szóval ezekről szól a film,a BRUTALITÁSOKAT is látni de hogy ne legyen annyira naturális ezen képeket halványabbra vette az operatőr.Persze a kommandósokat az SS rendszeresen kivégezte 4 hónap elteltével hogy ne maradjon tanú,és újakat toborzott.A különleges feladat miatt jobb ellátást kaptak és jobb ruhát mint egy átlagfogoly.Meg tudtak sokat csencselni az SS katonákkal,mert nem aDTÁK LE MINDIG aZ ÖSSZES halottaknál talált értéket.Ez is benne van a filmben.
Tanú viszont mégis maradt mert a háború végi zűrzavarban amikor már az SS saját magát m,entette,jó pár kommandós fel tudott szívódni és később elmesélni a történetet.
Szóval ezért más mint a többi eddigi témájú film,mert azokban a táborokban a gázkamrát alapból megúszó munkára beosztott foglyokról szóltak.

DieNanny CH 2016.01.17. 09:50:41

@tanato:

...hát, inkább mégsem nézem meg.
A témája a szovjet háborús filmekre emlékeztet, amit még ált. iskolásoknak is vetítettek, és jó sokban volt nők megerőszakolása, meg egyéb szörnyűség. (A megerőszakolást később, idősebb fejjel raktam össze...)
Miért jó ebből filmet csinálni? Miért jó ebből a témából ILYEN SOK filmet csinálni???
Aki nem hisz a holokausztban, az a film hatására sem fog. Aki pedig hisz - annak meg mindegy, mit mond a film.

tanato 2016.01.17. 09:53:10

@BircaHang Média: Érdekessége a filmnek,hogy mindenki anyanyelven beszél Saul magyarul,az SS németül,az orosz foglyok oroszul a franciák is a sajátjukon és emiatt amikor nem magyar a szöveg, feliratos.

tanato 2016.01.17. 09:56:07

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Mondom azért különleges mert a Tábor lelkéről,lényegéről szól a halálgyárról.Mivel a beérkező emberek csak kb 20.-30 %a lett kiválogatva munkára döntő többsége azonnal a megsemmisítőbe ment.Eddig erről így direktbe film még nem készült.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.01.17. 09:57:58

@gabuschka: Nekünk 1997-2000 között volt betárcsázós netünk. Aztán 2003-ban mikor hazatértünk Kanadából akkor már Pesten jobb és gyorsabb netet sikerült beköttetni mint amilyen Kanadában volt.

tanato 2016.01.17. 10:32:39

@BircaHang Média: www.origo.hu/tudomany/20160117-boldogsag-genetika-pszichologia-orszag-pesszimizmus.html

Egy kicsit off,de azért nem annyira áll messze a HÁ-lényegétől.
Azért neked címezem mert egy bolgár professzor tanulmánya félig.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.17. 10:38:36

Mióta kint vagyok rengeteg magyarral kerültem kapcsolatba. Általában három irányból. Az első az a feleségem révén aki az iskolában reggelente ajtónyitásra várva sok magyarral megismerkedett és ebből barátságok alakultak ki. A másik ez a blog ahol szintén sok barátom származik Londonból vagy az évvégi találkozókról vagy mert eljöttek látogatóba Londonba, például Kanadából vagy Svédországból. A harmadik vonal a blogomon keresztül. Mindig van aki megkeres segítséget kérve. Mindig segítek, volt már hogy valaki mást is bevontam innen a blogról de tény az hogy a hülyék még elkerültek. Mindenki akinek segítettem nagyon tisztességesen megköszönte a segítséget és általában tartjuk is a kapcsolatot továbbra is.

A Saul Fia filmnek gratulálok a sikerhez. Soha nem nézném meg. Nem láttam egy holokauszt filmet sem. Ez érdekes dolog mert dokumentumfilmben a korabeli felvételeket bármikor megnézem és semmi kifogásom nincs.
A fim más. Érzelmekre játszik és nekem ez sok.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.01.17. 11:45:35

@BircaHang Média: Tényleg kabaré de én sem találom sehol, pont úgy mint a Gryllus Dorka féle víkendet.

off:

Egyébként az eredeti cikkben (frankfurti mesék) tovább folytatódik a történet a német tanár magyar bácsival, aki a következő napokban jó fej volt és udvarias. Amit persze a Határátkelő blog valamilyen oknál fogva nem tartott fontosnak leközölni. :)

Csodabogár 2016.01.17. 12:01:51

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Nekem facebookon már többször előjött, hogy az egész filmet le lehet tölteni. Ilyen zsánerü filmet már sokat láttam, nyomort szörnyűségeket már nem nézek, így nem próbáltam ki, hogy működik-e. Többen írták, hogy végig sirták.
Magyarokkal, akik már előttem kint éltek sokkal találkoztam Stockholmban. Rengeteget segítettek, ötletekkel, kapcsolatokkal ismeretségekkel. Akik még élnek közülük máig jó barátaim. Svájcban már csak kevés magyarral futottam össze de velük se volt semmi bajom. Minden fele a világban ha magyar hangokat hallok, nem rohanok oda, hogy jé magyarok, így nem tudom mostanság milyenek.
Quebecki tanácsadó egész észak Amarikára érvényes, számomra semmi új. Torontoban csak angolul köszönnek és beszélnek. Máshol nem jártam Kanadában.

Ana72 2016.01.17. 12:17:15

@diggerdriver: Digger, te akkor semmilyen témájú filmet nem nézel? Minden film az érzelmekre hat... vagy nem?

Határátkelő 2016.01.17. 12:18:58

@flash.gordon: Talán mert az ajánlónak (mint neve is mutatja) éppen az a lényege, hogy nem közli a teljes posztot, hanem ízelítőt ad belőle. Ez 2,5 éve így van, de ezek szerint neked nem tűnt fel. No nem baj.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.01.17. 13:10:42

@Határátkelő: Pontosan. Az, hogy az olvasók nagy hányada esetleg nem kattint oda így nem szembesült azzal, hogy a te vágásoddal teljesen más színezetet kap a dolog, arról te már nem tehetsz. :)

Buchhalter 2016.01.17. 13:15:20

Nekünk Németországban csak pozitív tapasztalatunk volt a kinti magyarokkal.Segítőkészek és barátságosak valamint korrektek voltak.Például elromlott a mikrónk 2 nap után at egyik családtól kaptunk egy használtat ingyen,vagy egy találkozóra kocsival elvittek minket kocsival és egyik esetben sem fogadtak el pénzt.nekünk ez nagyon jól esett!Sőt sok apró tanácsot is kaptunk ügyintézéshez ,vagy például hol van magyar orvos.Itthon a rokonaink egy része ezt nem akarta elhinni.Fur volt az itthoniak hitetlenkedése.Saul fiát megnézték apósomék,nekik nem tetszett,engem meg a Holokauszt téma nem fog meg ,hogy emiatt elmenjek rá.Jobban örülnék végre ha mondjuk a beígért Hunyadi filmet leforgatnák jó látványosan.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.01.17. 13:27:45

@ChristineK: ugyanezt mondja a férjem, hogy Mao-n jobb a netes szolgáltatás, mint itt Írországban. A betárcsázós net bőven megvolt még abban az időben. Sajnos, elég elmaradt az ország ezen a téren.

©________ 2016.01.17. 13:52:46

Az a nemettanar effektus egy alapallas, sok helyutt tapasztalhato olyanoknak, akik azt kepzelik, nye!vet tudni valami csoda.

kardio1 2016.01.17. 14:01:50

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: en Fribourg-ban (Freiburgban) jártam úgy, hogy a francia kérdésre csak néztek rám, mint borjú az ujkapura, pedig vegyes lakosságu város. Meglepett.

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2016.01.17. 14:38:12

A kisebbségi identitásnak van egy belső dialógus része, magamban meggyőzöm magam arról, hogy ezek itt kiszúrják, hogy én az utált kisebbséghez tartozom és biztos elnyomnak és eltipornak és lenéznek, sőt kirabolnak és (hátha) megerőszakolnak vagy kétszer.

A csoportok ezt tudják erősíteni. Meg tudjuk találni azt a kört egy ilyen személyiséggel, aki a saját vonatkoztatási csoportunkban arról győzköd, hogy a többség eleve igazságtalan velünk, jobb ha félsz tőlük!

Egy fiatal lány ismerősöm az angol pasijával boxolt le olyanokat, hogy "na bogárkám áruld már el, hogy mi van a kis fejecskédben a kelet európaiakról". "Hogy csinálod, hogy én másodrendű mellékszereplőnek érzem magam, mint a kaszás pók az ágy alatt?"

A pasija arról próbálta győzködni, hogy na és mi van ha bennem nincsenek ilyen prekoncepciók, de felőlem Te felépíthetsz ilyneket és dédelgetheted ezt a képet sztorikkal.! De nekem ezzel nincs dolgom!

Ráadásul nekünk magyaroknak egy egész szaltónyi kisebbrendűségi komplexus figuránk van. Mi magunkkal szemben kirekesztett kisebbségnek és elnyomott kisebbségnek tartjuk magunkat.

Nemcsak a külföldiekre húzzuk rá azt az előítélet sablont, hogy "biztos megkésel ha közelebb érek hozzá", hanem a többi magyarra is.

Vanakinél ennek semmi nyoma. És itt most akkor akad esély arra, hogy bárkire ráköszönsz és akárkivel leülsz egy kávéra és jól eskik egy földivel találkozni.

És van akivel meg már a köszönés vagy a "segíthetek" rituálé is élet halál harccá változik. Mint ahogy az internetes közbeszédben a Saul fia ügyben örvendezők és a mainstream bérkommentelő csipet csapat bájos kis rituáléi.

Soha nem fogod az ilyeneket meggyőzni arról, hogy nem vagy párttag az ellenzékben, nem vagy zsidó, nem vagy magyargyűlölő, nem vagy Soros által fizetett propagandista. Percek alatt rád húzzák ezeket a sablonokat és sehová sem vezet ha szóba állsz velük.

SzZoole 2016.01.17. 16:57:43

@diggerdriver: " másik ez a blog ahol szintén sok barátom származik Londonból "
Akkor ezek szerint sem Furosek sem mi nem vagyunk a barataid,csak a londoniak,a vedeki parasztok Meg levannak magasrol kakkantva:)))
Vicc volt.

Hari Seldon 2 2016.01.17. 17:01:02

@diggerdriver:
"Ez érdekes dolog mert dokumentumfilmben a korabeli felvételeket bármikor megnézem és semmi kifogásom nincs.
A fim más. Érzelmekre játszik és nekem ez sok. "
Én pont fordítva vagyok vele. Ha "megrendezett" jelentet, bármilyen horrorisztikus, nem zavar, de ha azt tudom róla, hogy ez ÍGY pontosan megtörtént valakivel valamikor, az nem bírom. (egyébként bármilyen népírtásról van szó)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.17. 17:02:13

@Zoole[uk]:
Fúrós Tibi az a blogomon keresztül talált meg te meg körülbelül olyan vidéki vagy mint egy Watfordi. Azért mert két kilométerrel kijjebb laksz Londontól már vidékinek hiszed magad.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

SzZoole 2016.01.17. 17:10:35

@diggerdriver: te,es volt London alsoban ho reggelre?
Itt videken esett reggelre vagy 3 centi.Szep feher volt minden,lehet azert mert erre fele nem lakik annyi sotet,mint feletek:)))

kepkezelo.com/images/rjgk3x3gthkszvtflv11.jpeg

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.17. 17:20:18

@Zoole[uk]: Te annyira vidéken vagy hogy az már szibéria.
:)))))))))))))))))

SzZoole 2016.01.17. 17:39:41

@diggerdriver: az a jo,amint tudunk meg tavolabb koltozunk

kardio1 2016.01.17. 18:35:29

@Hari Seldon 2: te mész az EB alatt focimeccsre valahová ?

Shanarey 2016.01.17. 18:38:29

@Zoole[uk]:

Itt már szinte semmi sem látszik belőle, pedig én északabbra vagyok mint te.
:-)

SzZoole 2016.01.17. 18:57:51

@Shanarey: voltam ma Lincolnshire-be,Boston-ba es Louth-ba,az meg toled is eszakabra van,na ott egy deka ho nem volt.
Viszont feher volt,mas teren.Bementem a Mekibe es kivetel nelkul minden kiszolgalo feher volt es angol.Azutan tankoltam a Shell kuton,ahol szinten feher volt mindenki
Gondolhatod mennyire csodalkoztam ezen.
A legjobb sztorim Isle of Weight-en tortent,ahol a szalloda tulaj olyan elbanasban reszesitette az indiai csaladot,hogy akkor nem tudtam,hogy sirjak e vagy nevessek.Egy biztos az indiaiak biztos,hogy nem mennek oda meg egyszer,a tulaj meg nem is banja

33621 2016.01.17. 19:22:38

@diggerdriver: Az tetszik, hogy a szomszéd várban megint nagyban gondolkoznak a fejlesztés terén!

www.erdon.ro/az-idei-ev-varosfejlesztesi-tervei/2989471

blackhairlady 2016.01.17. 19:34:25

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: "Miért jó ebből filmet csinálni? Miért jó ebből a témából ILYEN SOK filmet csinálni???
Aki nem hisz a holokausztban, az a film hatására sem fog. Aki pedig hisz - annak meg mindegy, mit mond a film."

Azert egy film (nem csak ez) sokkal tobb annal mint hogy meggyozzon valamirol. A film a muveszet egy aga ami szorakoztat, elgondolkodtat, elborzaszt vagy eppen megnevettet, kirancigal egy kicsit a mindennapi egyhangusagbol.

Ana72 2016.01.17. 20:22:38

@diggerdriver: értem. hát ezek is érzelmekre hatnak...de értem, hogy a szenvedéssel van bajod, nem az érzelmekkel, csak olyan elvágólagosan írtad a kommentedben. Mondjuk nekem a blogodban is nagyon elvágólagos, de ez nem baj, csak mondom. :)
Azért köszi a linket (egy pici hozzéfűznivaló: Dustin Hoffmann autizmussal élő embert alakított, nem értelmi fogyatékos embert).

holapotelvan 2016.01.17. 20:22:41

@kisrumpf:
sok dolgot lehet magyarországon okkal kritizálni, de én olyan jó nettel sehol se találkoztam, amilyen otthon van.

Jottó 2016.01.17. 20:36:08

magyarok (egymáshoz való) viselkedését akár egy külföldi nyaraláson is meg lehet figyelni..20 éve kempingezünk külföldön mindenfelé, egy német v holland ha meglát egy földit, aznap este már együtt söröznek, grilleznek.. magyarokkal a legtöbb élményem (tisztelet a kevés kivételnek) olyasmi, mint amikor beteg édesanyám először jött nyaralni a műtétje után, csak bottal tudott járni, egy műemlék előtt már félórája fotózkodó párocskától pedig annyira tellett hogy "bazmeg nemigaz már hogy nem látják hogy más fényképezni akar, másszanak már ki a képből" . Másik eset egy szlovén kemping ahol törzsvendégek vagyunk, és nekem égett a pofám amikor egyik reggel a tulaj mutatta hogy hát bizony egy kedves magyar csoport hogy szétverte éjjel a játszóteret, kiborogatott kukák stb. Mikor franciaországban éltem, eleinte nagyon örültem ha magyar turistákkal találkoztam, de a harmadik alkalom után már nagyon untam a "ez a kaja de szar, a pörkölt sokkal jobb/de hülyék ezek a franciák"+összevissza szemetelés, részegeskedés stb hozzáállást .Azóta ha magyar szót hallok én is csak akkor szólalok meg miután már picit kihallgattam a társaságot és nem a szokásos gyökér bandáról van szó

puhacica 2016.01.17. 21:09:41

@ladyamerica: orulok/koszonom, hogy ezt leirtad! :)

Bredpitt Monika 2016.01.17. 21:21:12

@33621: nagyon jo volt, koszi, marmint a link a vilagjarorol

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.01.17. 21:21:19

@tanato:
nem vagyok hajlandó se elolvasni, se megnézni semmi a témába vágó alkotást - illetve de, a dokumentumfilmeket megnéztem, pl az auschwitzről megmaradt fényképekről volt pár éve egy film, meg volt nagyon jól megszerkesztett második világháborús sorozat is.
ettől persze még nem tagadok semmit, nem arról van szó. de nem akarom olvasni a részleteket vagy filmen látni.
amikor beterelik a 18 éveseket bármi ilyen iszonyat sokkoló témáról szóló filmre, akkor utána pszichológust is adnak hozzá, ha valakinek rémálmai lesznek, ptsd -s tünetei, stb? vagy hulljon a férgese? vagy nem is tudom?
(nem olvastam a Sorstlanságot sem.)

Bredpitt Monika 2016.01.17. 21:22:46

@flash.gordon: te is elobujtal? Jo latni a neved.

Bredpitt Monika 2016.01.17. 21:25:21

@flash.gordon: te is elobujtal? Jo latni a neved.

Bredpitt Monika 2016.01.17. 21:29:02

Ajanlom mindenkinek Andre Schwarz Igazak ivadeka cimu konyvet

33621 2016.01.17. 21:34:57

@Dragonlady (Bp, Hun): Én most voltam ősszel Krakkóban meg Auschwitzban, kár hogy téged nem érdekel ez a téma, szerintem oda mindenkinek az életben egyszer el kell jutnia!

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.01.17. 21:37:52

@Bredpitt Monika: aranyos vagy. De ha kellek priviben mindig megtalálsz. :)

fhdgy 2016.01.17. 21:58:53

@diggerdriver: Tetszett, el is mentettem magamnak! Úgy is ebben az évben aktuális egy erdőírtás! :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.01.17. 22:15:01

@33621: szerintem meg ne legyen "kell", hanem mindenki döntse el magának, hogy mennyit és hogyan bír ki pánikroham és rémálmok nélkül. történelemkönyvekben elolvasni nekem még megy. dokumentumfilm is. de más nem, és tudom magamról, és kész. -- nem voltam Siem Reapben sem a haláltáborban, sehol máshol sem. és nem is fogok. ne legyen már ilyen izé makacskodás, hogy "kell"....

blackhairlady 2016.01.17. 22:28:52

@Dragonlady (Bp, Hun): En egy idoben eszmeletlen mennyisegu ezzel a temaval foglalkozo konyvet olvastam. Az utolso amit olvastam az a "mert megtortent a 20. szazadban" olyannyira betette a kaput, hogy azota en sem tudok ilyen temaju konyvet olvasni, filmet nezni. Lehet, most hogy mondod, jol jott volna egy pszichologus akkor.

BéLóg 2016.01.17. 22:43:44

Háát, nem tudom. Én igen intenzív német tapasztalattal rendelkezve NÉMETÜL nem szoktam megszólalni gyakran ott ahol (külföldön) németek is vannak, mert...
...és itt jönnek elő pontosan ugyanazok az érvek mint amiket MIRÁNK (is) szoktak aggatni.
Vagy az amcsikra, a britekre, franciákra, hollandokra, svédekre, finnekre, csehekre, szlovákokra, osztrákokra.....
KÜLFÖLDÖN.
Nem vagyunk se jobbak, se rosszabbak mint mások.

Egyébként nekem mindenhol ideiglenesen tartózkodónak még sosem volt gondom egy rezidens magyarral se, de nem zárom ki azt hogy a két dolog esetleg összefügg.

Shanarey 2016.01.18. 01:05:56

@Zoole[uk]:

Boston? Az az USA-ban van vagy nem csak ott ?

SzZoole 2016.01.18. 06:50:20

@Shanarey: nézd meg a térképen,nagyon szép hely:)

DorotkaB 2016.01.18. 08:39:42

@Dragonlady (Bp, Hun): Teljesen egyetértek, hogy ennek önkéntesen kellene történnie. Velünk anno pont ez történt, ahogy mondod, 18 évesen betereltek minket a Sorstalanságra. Én már a törin tanultakkal is úgy voltam (hiába na, élénk a fantáziám, mindent azonnal elképzelek és átélek), hogy sok volt nekem, de filmen látni még borzasztóbb volt. Azóta gyakran vannak II vh. témájú rémálmaim, de tényleg kb hetente, kéthetente. Itt a cseheknél valamiért a világháború még mindig eleven és fontos téma, de ha a hírekben ilyesmiről kezdenek beszélni, akkor én inkább elkapcsolok.

Evain 2016.01.18. 08:45:38

@Dragonlady (Bp, Hun): aha, akkor nem érzem magam ufónak, hogy kiakadtam azon, hogy az itteni nyolcadikosokat az Anna Frank házba vitték kirándulni tavaly (12 évesek).

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.01.18. 09:19:02

2002 Ben volt egy nagycsoportos unk aki rendszeresen felhőkarcolók at és repuloket rajzolt es tobbszor beszelt errol h latta a teveben. Szerintem van ott is olyan óvoda ahol iszlám államos lefejezest játszanak elég egy hülye szülő aki nem kapcsolja ki a tévét. Mondjuk jó kérdés h meddig szabad meg kell megvedeni a gyerekeket a világtól. .. de asszem azt se véletlen mondják h ha elképzeli a Piroska és a farkast akkor nem fog traumatizalodni de rajzfilmen a nyers valóságtól könnyen lehet h Igen.
Szóval nem tudom mit akarok mondani csak gondolkozom.
kúra telefon nem látom mit írok majd utólag kiderul

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.01.18. 09:22:07

Most is olyan óvoda
kurva telefon
többi nagyjából stimmt

tanato 2016.01.18. 09:29:57

@DorotkaB: Persze,Csehország a győztesek oldalán élte meg a VH végét,akárcsak a többi győztes , pozitívabban emlékezik rá mint mondjuk a németek,japánok vagy mi.Pl. a fronton harcoló magyar katonák nagyon nehezen beszéltek a háborús élményeikről pedig sokakat kérdezgettem.bennük volt hogy a vesztes oldalon álltunk.Pl ha megkérdeztem hogy a harcok során hány ellenséges katonát öltek meg,vagy a harcok részleteiről nem igen nyilatkoztak,elkenték a kérdést.A szovjet hadifogságról már sokkal többet meséltek és részletesen elmondták ottani kalandjaikat.
Egy volt szovjet vagy amerikai,angol,francia volt frontkatonák egészen máshogy élték meg utólag és szinte dicsekedtek,hány ellenséges katonával végeztek.Ők ugye a győztesek oldalán álltak.

Evain 2016.01.18. 09:42:42

@Dragonlady (Bp, Hun): hát, nekem a férjem mesélte, aki Németországban nőtt fel, hogy őket 14 évesen vitték osztálykirándulásra Auswitzba.
Az egy dolog, hogy nem lehet burokban nevelni egy gyereket, de azt azért már tegyük gyerekfüggővé, hogy ki az, aki elég érett ehhez. És nem 12 meg nem 14 évesen...
Emlékszem gyerekkoromból egy történetre, ahol szegény volt a család, és a nagypapa, aki már nagyon öreg volt, nem akart többé a család terhére lenni, és elment valami barlangba meghalni (ahol mérges gázok voltak). Na attól a mesétől hetekig rémálmaim voltak a büdös barlangtól...
Na most direkt kigugliztam: Sánta Ferenc: Sokan voltunk

2016.01.18. 09:47:44

A film kapcsán azért van némi negatív visszhang, mert sajnos a témaválasztás a befutó és ez háttérbe sorolja a kétségen kívüli teljesítményt.

M.G.M. 2016.01.18. 09:48:02

1: Három dolog amiért "utáljuk" a többi magyart:
- Sokkal jobban megmaradnak bennünk a negatív élmények. És még jobban fáj, ha egy olyan ember teszi, akivel "egy alomból valók" vagyunk.
- Valamennyire mindenki irigy többé kevésbé... Szeretjük azt hinni, hogy különlegesek vagyunk, mert mi megcsináltuk a szerencsénket külföldön. Aztán amikor látjuk, hogy ezzel nagyon nem vagyunk egyedül, az szarul esik...
- És tényleg vannak bunkó magyarok :)

3: Saul fia az első díjak egyikét a hangmérnöki munkára kapta. Én nem nézném meg egy letöltött verzióban az otthoni tévémen. Sztem tipikusan egy olyan film, amit moziban kell megnézni. Erre az egyetlen esélyem, ha megnyeri az Oscart... akkor talán eljut a finn mozikba is.

Herr Géza 2016.01.18. 10:53:37

@Evain: Na, csak megszólalok Saul fia ügyben...
Én valamikor 13-14 évesen jártam a theresienstadti táborban. A családi cseh-NDK kirándulásból sokminden másra nemigen emlékszem már így 40 év távlatából, de ennek az "állomásnak" szinte minden perce megvan azóta is, úgy belém égett az emlék, hogy most is térképet tudnék rajzolni a táborról. Pedig maga a tábor "csak" egy gyüjtö- és tranzittábor volt, de volt ott egy "kiállítás" a német koncentrációs táborokról, fényképekkel, tárgyi emlékekkel. Addigra olvastam, tudtam róla, hogy volt ilyen, de amikor ennyire direkt találkozol vele, az teljesen más...Nem, rémálmaim nem voltak utána, de az biztos, hogy a világképemet mélyen befolyásolta az élmény.
Amikor aztán a rendszerváltás után újból kezdett kialakulni a zsidózás, erösödött a cigányozás, szalonképesek lettek a "gázba kéne öket küldeni" megjegyzések, akkor engem mélységesen megdöbbentett, hogy milyen sokan, milyen keveset tanultak az emberiség egyik legsötétebb fejezetéböl. Ami itt történt Európa szívében, 60 éve, söt újabb, direktebb ízelítöt is kaptunk belöle ismét a 90-es évek elején a jugoszláv háború kapcsán, ahol hasonló szörnyüségek történtek a határainktól 100-200-300 km-re...
Én bizony minden tizenévest elvinnék Auschwitzba, igenis hadd sokkolja öket a múlt, és ha csak az ifjúság egy részét elgondolkoztatják az ott látottak és nem kell 2015.-ben a migránsok kapcsán azt hallanunk, hogy "gázba velük", már "megérte"...
A filmet még nem láttam természetesen, de elözeteseket igen, és biztos, hogy a fiamat el fogom vinni a moziba.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.18. 11:05:56

@Herr Géza:
Mindenben egyetertek veled kivéve abban hogy a filmet latni kell.

tanato 2016.01.18. 11:14:09

@Herr Géza: Lájkolom a válaszodat,pontosan így érzek én is.Még a Jugó háború is nagyon bennem van,emlékezem az ottani népirtásokra.

tableno 2016.01.18. 11:17:00

@Herr Géza: Az egyik nagymamám 18 évesen járt a theresienstadti táborban...

tableno 2016.01.18. 11:17:38

@diggerdriver: nyilván nem KELL látni. Legfeljebb érdemes.

Herr Géza 2016.01.18. 11:18:08

@diggerdriver: Oké, nem feltétlenül ezt... Bár engem az elözetes megfogott annyira, pont a képi, hangtechnikai megoldásai miatt, hogy ha Trianonról szólna, akkor is megnézném. (A Trianon azért került ide, mert a film témáját mocskolók dumái között nem is egyszer olvastam, hogy miért nem csinál a magyar "filmipar" Trianonról filmet, az sokkal fontosabb lenne....)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.18. 11:21:13

@tableno:
Jó persze értem csak azt mondom hogy ok minden dokumentalista eszközzel be fogom mutatni a fiamnak mi történt de a filmet nem preferálom. Ha valaki maskepp dönt az nem baj csak az en látásmódom mas.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.18. 11:24:34

@Herr Géza:
Nagyon sajnálatos hogy a magyar filmipar politikai csatározások kereszttüzébe került.
Én egy nagyon jó filmnek tartom a Hídembert de ha ezt kimondom akkor automatikusan a figpártiak közé sorolnám.
A magyar filmiparnak pont ez a szemlélet nem hiányzik. Az első és

pragmatika2 2016.01.18. 11:25:37

@Jottó:

"bazmeg nemigaz már hogy nem látják hogy más fényképezni akar, másszanak már ki a képből"

És milyen igaza van. Én ha fényképező embereket látok, automatikusan a háta(-uk) mögé kerülök, hogy ne zavarjak. (Persze csak ha nem 20 méteres a táv, fotós és téma között.) Ezt teszik egyébként úgy általában a magyarok is, és a külföldiek is. Mindenhol vannak azonban olyan emberek, akik úgy elvannak a maguk kis világában, környezetükre nem figyelnek annyira, aztán nekiállnak beszélgetni abban a 2-3 méteres kis térrészben, amelyben a fotó készül.

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2016.01.18. 11:25:37

Én nem vagyok utálatos a többi Magyarral. Igaz a társaságukat sem keresem ha nem muszáj .
Jobb a bajt megelőzni. Ez szerintem ilyen egyszerű.

Herr Géza 2016.01.18. 11:25:49

@diggerdriver: Az rendben is van, hogy ki így, ki úgy, ugyanakkor nem értem, hogy miért ódzkodsz ennyire egy filmtöl, hiszen pont az egyik legelementárisabb "dokumentalista eszköz". Szerintem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.18. 11:26:20

@diggerdriver: rohadjon meg ez a telefon.
Szóval ha azt mondom hogy jó film a Hídember akkor automatikusan a fideszpártiak közé sorolnak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.18. 11:27:56

@Herr Géza:
Teljesen egyetértek.
Beteges módon odzkodom az emberi szenvedés atélésétől.

Herr Géza 2016.01.18. 11:29:56

@Herr Géza: Még akkor is "dokumentalista", ha pontosan tudjuk, hogy a sztori maga fikció, de tudjuk azt is, hogy akár ugyanígy meg is történhetett (volna), mert a környezet, amiben a "sztori" játszódik, sajnos nagyon is valós volt.

Herr Géza 2016.01.18. 11:32:39

@diggerdriver: Akkor a horror se a te müfajod, de akár bármelyik filmdráma sem. :))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.18. 11:36:18

@Herr Géza:
Minden egyéb forrásból nem zavar.
Akár Auswitzba is elmennek. Dokumentumfilmet vagy könyvet szamtalant olvastam a témában.
Nem önmagában a holokauszt filmet utasitom el. Egy naturalisztikusabb krimit sem nezek meg.
Nem nezek meg például olyan filmet mint a bárányok hallgatnak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.18. 11:38:00

@Herr Géza:
Igy van. A Hitchcock filmeket megnezem. Egyszer. Ott van valahol a határ nekem.

danpress 2016.01.18. 11:41:57

annyira szörnyű típus a magyar, hogy a külföldön élő magyarok, miután már maguk mögött hagyták ezeket a tetű magyarokat - nem győznek visszajárni egy magyar blogra magyarul panaszkodni a magyarokról, ha véletlenül magyarral találkoznak :D

na jó, csak vicceltem.

egyébként az én tapasztalatom itthon, magyarországon hasonló a szeretett erdélyi, székely igazmagyarjainkal - akik átjönnek, szélhámosok. a nagy részük mindenképp. mára már kifejezetten utálom őket :D pedig régen azt gondoltam, segítsünk rajtuk, határon kívül rekedteken..

ugyanez lehet a feeling a magyarokkal kapcsolatban külföldön is. ja, és olvastam a kommentekben, hogy a jó magyar ingyen ad mikrót, fuvaroz, stb. mindenki nagyon jó magyar, aki nem akar semmit, viszont hajlandó csicskázni, meg ingyenezni :D

jó ez

©________ 2016.01.18. 11:55:25

@Evain: hat en nemtom, kb 16 evesen jartam Buchenwaldban, de nem kellett miatta orvoshoz jarnom. Tudtam, hol a helye.

©________ 2016.01.18. 11:56:58

@Evain: azt a novellat sose felejtem el.....de amiatt se forgolodtam...

©________ 2016.01.18. 11:57:53

@M.G.M.: esvannak, akik tudnak szamolni:-):-):-)

©________ 2016.01.18. 12:05:35

@diggerdriver: nyugtass meg, h a naturalisztikus pornoval semmi bajod.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.18. 12:18:13

@Praliné.:
Nem tudom miről beszélsz soha nem lattam meg olyat.
:))))))))))))))))

nyuszigonosz 2016.01.18. 12:30:41

@Evain: @Dragonlady (Bp, Hun):

Érdekes dolog ez.
Ugyanis a nép, amióta ember él a Földön mindig szivesen nézte a szörnyüségeket: a gladiátorok élet-halál harcát, szétmarcangolását, közben és késöbb a kivégzéseket, máglyán égetéseket, kerékbe törést, akasztást és lefejezést. Ez volt a cirkusz és ment mindenki nézni.

Ma meg ugye megnézzük a krimiket, ahol a szörnyübbnél szörnyübb kínzások, és gyilkok vannak. Vagy a horrorfilmeket, vagy akármit.

A háború az szörnyüség. És hogy vannak erröl is filmek: perszehogy vannak. Megtörtént dolgok ezek, a gyilkosok is és az áldozatok is emberek voltak. Örüljünk, hogy mi nem akkor éltünk.
Azért is vannak ezek a filmek, hogy ne felejtsük el, hogy az ember ezekre a szörnyüségekre képes volt és hogy: legalább itt, ahol élünk,, ilyen már ne történhessen meg.

Hiszen megtörténik még mindig minden szörnyüség a világon.
Elég a híreket nézni és hallgatni.

Megnézni az Anna Frank házat, szerintem nem okoz lelki törést. Voltam ott.
És voltam több valamikori koncentrációs táborban is. Tizenévesen. Késöbb, felnött fejjel is.

Hogy a szülö félti a gyerekét sok mindentöl, az rendben van úgy. De hol van a szülö akkor, mikor a gyereke véres és irtózatos kínzásokkal teli krimit, vagy horrorfilmet néz, vagy hasonló oldalakat a neten. Akkor nem kell gyorsan pszichologushoz szaladni?

Na mindegy. Nem itélem el azokat, akik lelki üdvösségük miatt nem néznek meg valós szörnyüségekröl készült filmeket. Ne nézzék.
Csak ne tegyünk már úgy, hogy pont egy film, mint a Saul fia vagy az Annak Frank ház fogja a saját vagy tizenéves gyerekeink fejlödését tönkretenni.
Míg a valós életben egyik szörnyüség történik a másik után, és a tizenévesek sem mászkálnak csukott szemmel és befogott fülekkel a világban.

Evain 2016.01.18. 12:33:23

@Herr Géza: Nono, én azt egy szóval sem mondtam, hogy nem kell velük beszélni róla, meg igenis tanulják meg, hol a helye a történelemben. Ahogy az összes többi népírtásról is. De haláltáborba elvinni csak akkor fogom, ha tudom, hogy készen áll rá. Nem pedig úgy, hogy bakker, itt a lé, mennyé' osztálykirándulni. Ott szeretnék lenni, hogy megbeszélhessem vele.

Tudom, túlféltem. Evvan, későn szültem. :)

@Praliné.: Lehet nekem volt túl élénk a fantáziám 8 évesen... :s

nyuszigonosz 2016.01.18. 12:35:38

@Herr Géza: Most látom ezt az írásodat Géza úr és egyetértek vele,

Evain 2016.01.18. 12:36:17

@nyuszigonosz: egy szót nem szóltam a filmről, ugyanis nem láttam, és ezért nem tudok nyilatkozni róla. :)

DorotkaB 2016.01.18. 12:50:24

@nyuszigonosz: @Herr Géza: Nagyjából egyetértünk, de én biztos, hogy nem tenném kötelezővé az ilyen fajta "élményszerzést", mint Auschwitz látogatása vagy a Holokausztról szóló filmek vetítése középiskolásoknak. Szerintem is nagyon fontos, hogy mindenki tudjon róla, és minden nemzet a maga számára vonja le belőle a tanulságokat. De szerintem alapvetően ami számít, az az empátia. Akiből az hiányzik, az nyugodtan végignézi a legvéresebb akciójeleneteket, bármilyen háborús filmet és utána megy haza kommentelni a szíriaiakról, zsidókról, bárkiről. Azon az emberen nem fog változtatni a kötelező program, talán akkor változna, ha testközelből élné át, de nagyon remélem, hogy erre már soha senkinek nem lesz alkalma. Viszont egyeseknek tényleg okozhat traumát az ilyen nyílt szembesülés, nekem pl. okozott. És ráadásul – azt vettem észre – gyerekkoromban még kevésbé is voltam érzékeny az emberi szenvedésre, fájdalomra, mint most. Amúgy más filmeket sem nézek, ahol embereket kínoznak. Mondjuk akkor, ha egyértelműen fikcióról van szó, az nincs rám akkora hatással. De bármi, ami megtörtént eseményeken alapul vagy elvileg akár meg is történhetne és kínzás van benne, az nekem horror.

@tanato: Nyilván ez így van, bár azért a csehek is tudnak ám mélyen hallgatni, főleg ha az ember a háború utáni időszakról kérdezi őket. Jópár dologra ők sem büszkék a II vh-val kapcsolatban, és itt nemcsak a Beneš-dekrétumokra gondolok (ezzel sem tudtak a mai napig mit kezdeni, úgy értem érdemben), hanem a kitelepítésekre, gyilkosságokra, fosztogatásra és úgy általában a cseh és szlovák lakosság viselkedésére a német (és kisebb részben a magyar) származású honfitársaikkal szemben.

Herr Géza 2016.01.18. 12:52:11

@Evain: Igen, ki így, ki úgy... (Mellesleg nálunk is kései a gyerek...)
Bár azt nem tudom, hogy te honnan fogod tudni, hogy már megérett rá a gyerek, de ez nyilván a te kompetenciád. Én sem csak a haverjaival fogom elküldeni a fiamat a filmre, hanem én viszem el. Mondjuk tagadhatatlanul megérett rá (ellentmondok önmagamnak :D), mert szereti a törit, és jóval a hivatalos tananyag elött rendesen beleásta magát a hitleri Németországba, persze itt élve ez talán elég kézenfekvö is.

nyuszigonosz 2016.01.18. 12:57:11

@tanato: Mint ahogy DorotkaB írta: vannak nagyon sötét részei a történelemnek egy egy "gyöztes" országban is. MInt a valamikori Csehszlovákia.
Fosztogatás, tömeggyilkolás és persze a deportálások. És mindez már a háború után történt.

Herr Géza 2016.01.18. 13:05:00

@Herr Géza: Hozzátenném még, hogy a filmre nem csak azért viszem el, mert holocaust, hanem a film valós (vagy vélt, ez majd kiderül..) "nagysága" miatt is. Ha nyer Oscart, ha nem....
És láttam egy hosszú interjút Röhrig Gézával (a föszereplö), ami a filmtöl teljesen függetlenül is óriási hatást tett rám. Egy elképesztöen "mély", sokoldalú ember, az az igazi, nagy gondolkodó. Eddig sose halottam róla, és ha nincs ez a film, akkor nagy valószínüséggel ez így is maradt volna. Most már tudom, hogy mit hagytam volna ki....

Herr Géza 2016.01.18. 13:09:11

@Herr Géza: A másik pedig a rendezö és az, hogy az alkotók maguk hogyan kezelik ezt az egész médiarumlit. Se a föszereplö, se a rendezö nem kezdtek el sztárkodni, hanem minden nyilatkozatukban továbbadják a dicsöséget a teljes teamnek, szinte bocsánatot kérnek, hogy az ö nevük hallatszik a legtöbbször. És ez annyira nem tipikus, annyira nem magyaros.... Üdítö kivételek, na.

Evain 2016.01.18. 13:15:57

@Herr Géza: Fogalmam sincs, mi lesz 8-10 év múlva. Tegnap este azt kérdezte a fiam, hogy ki az a Thor. Én reflexből azt válaszoltam, hogy a vikingek egyik istene volt. Következő kérdés az 5 éves gyerektől: mi az az isten?

:D:D:D

Herr Géza 2016.01.18. 13:42:03

@Evain: Na itt legyen okos a szülö... :D Mi ezen a részén már túl vagyunk (15 éves..). :))))

©________ 2016.01.18. 13:45:15

@Evain: feltsed csak nyugodtan. abbol meg baj nem lett

©________ 2016.01.18. 13:46:45

@Herr Géza: remelem, nem nyer, akkor megnézem

csakférfi 2016.01.18. 13:48:15

@Evain: az isten egy emberek àltal elképzelt ĺény ami a valóságban nem létezik. Csak a hitben.:)

Shanarey 2016.01.18. 14:46:23

@Zoole[uk]:

Na megtaláltam.
Látszik hogy a google Amerikai, mert beírtam Boston és csak azt dobta ki. Most beírtam Boston UK, így már azt dobta ki ami Lincolnshire ben van. A folyó miatt biztos szebb mint az a hely ahol én lakom.

Na megvolt London is. Borzadály. Aki nem barna vagy sárga avagy fekete, az mind magyarul beszélt.
:-)
Na ezek után mondja nekem valaki azt hivatalos helyről hogy Londonban nincs 200 ezer magyar.
A város már amennyit láttam belőle, nem tetszik. Tömeg, ember ember hátán, a közlekedés az egy káosz, elcseszett bicajosok motorosok, és én aki a GPS-t (Sat-Nav) követi mert nem ismerem a várost. Eltévednem egyszer sem sikerült, pedig az a sok körforgalom mindent megtett ennek érdekében.
:-)
Ja és köszönöm a parkolós segítséget, az a ring to go app nem akart működni, de még itthon be regisztráltam így telefonon keresztül meg lett oldva.

A nagykövetség, az kívülről Nagyon szép ( bár azt a méretes Magyar zászlót netán időnként mosni, avagy cserélni kellene), de az ügyfelek váró tere,és az ahol az ügyféllel foglalkoznak is na az maga a borzadály. Volt időm nézelődni, amíg az ismerősöm intézte amit kellett. Egy igen lepukkant minimál helység, tele várakozókkal, utána az iroda ahol fogadják az ügyfelet, s az sem nagyobb, ott is nyomorognak. S ami a legjobb az egészben ezért pénz kérnek, mert elvileg ebből tartják fenn a konzulátust. Na el is képzeltem akkor hogy hogy az USA konzulátus, vagy egyéb távoli ország konzulátusa hogy hogy nem dől össze, mer sacc per kb max 1-2 ezer amerikai élhet Magyarországon, s azok nem hiszem hogy sokat járnak a saját követségükre, de Londonban és környékén kb 200 ezer magyar él. Időpontot foglalni pedig hetekkel későbbre lehet így nem értem mire költik ezt a pénzt. Na mindegy, amiért mentünk az meg lett oldva, bár a haveromnak az szúrt szemet hogy pár ügyintézőnek sikerült nem rendesen felöltöznie, mármint a ruházatuk nem passzolt egy "konzulátus ügyintéző " kategóriához (kissé rendetlen volt). Na meg nem tudom ki volt az elkövetője a biztonsági rendszerüknek, de azon mint szakmabeli, jót vigyorogtam. Ritka vacak dolgokat tudtak használni, mint például a videotronic kamerák és annak műanyag háza. Na olyant egyszer szereltem életemben és amikor legközelebb ilyen melót akart adni a fővállalkozó, nemet mondtam mert a kamera, és a műanyag ház minősége az nem az igazi. Ezt később be is bizonyítottam neki egy másik munkánál, de az egy másik történet.

Herr Géza 2016.01.18. 14:52:58

@Shanarey: Kellett neked kimozdulni a "tündérkertedböl"... :)))))))))

SzZoole 2016.01.18. 14:54:43

@Shanarey: hehehe,en megmondtam elore

Herr Géza 2016.01.18. 14:56:13

@Shanarey: "...ezért pénz kérnek, mert elvileg ebből tartják fenn a konzulátust."
Ha ez igaz lenne, akkor a tiranai konzulátus egy panelház 4. emeleti lakásának a kisszobájában lenne.... :)))))

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.01.18. 15:04:02

@Dragonlady (Bp, Hun): Nem kell, dehogy kell. Sokszor arra gondolok, hogyan lehet oda elmenni, de aztán elmentem Dachau-ba. Nem tudom megmondani miért. Nagyon durva volt, többet soha ilyen helyre nem, de a legdurvább a röhögcsélő olasz iskolás csoport volt. S nem zavarukban nevetgéltek, a fenét. Bunkók voltak. Na az (is) nagyon megviselt, s hogy nem tudtam leüvölteni a fejüket.

tableno 2016.01.18. 15:07:06

@kisrumpf: Én az Auschwitz-i múzeumban voltam egyszer. Na ott nem röhögött senki. Sokan hangosan zokogtak, volt aki meg konkrétan rosszul lett, amikor meglátta a bálába hordott emberi hajat meg aranyfogakat...

nyuszigonosz 2016.01.18. 15:10:44

@Shanarey: Akkor egy érdekes napod volt a mai.

Shanarey 2016.01.18. 15:13:36

@Zoole[uk]:

Igen előre szóltál de én még sosem láttam Londont nappali fényben, sötétben pedig minden macska fekete.
:-)
Már értem miért nem akarsz ott lakni.

Az a "gettós" rész, az tényleg az. Biztos van szebb. normálisabb része is Londonnak, de az nem az A5 felől van az is biztos.

@Herr Géza:

Ahol én lakom, az sem tündér kert, de a mai élményeim után egyre jobban tetszik.

Ez a nagykövetség fenntartása című mese az ami nálam kiveri a biztosítékot. Na meg az a két kis lyuk ahol az ügyfél várakozhat (amikor én ott voltam ez konkrétan tele volt) és ahol az ügyintézők ülnek, az a XXI században számomra nagyon szürreális. Ha tényleg annyira fontosak a kinn élő Magyarok, akkor ez miért nem látszik meg a konzulátus ügyfélfogadási megoldásain? ilyen "csodás" helyszínt kb 20 éve nem láttam hivatalos helyen, kivétel néhány kórház, de az egy másik történet.

SzZoole 2016.01.18. 15:20:50

@Shanarey: csak egy apro reszet lattad Londonnak,vannak mese szep reszek,csak az nem a mi eszunknek valo

Shanarey 2016.01.18. 15:27:39

@Zoole[uk]:
Persze, én is tudom.

Na meg az egy főre jutó Maserattik és nem tízéves Jaguárok, stb sem. Az utasom, nem győzte visszatuszkolni a szemgolyóit, a sok igen nagyon qrva drága járgányok láttán.
:-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.18. 16:33:19

@Shanarey:
Köszi láttam már valami nemet reklamfilm.

tableno 2016.01.18. 16:47:17

@kisrumpf: Jópofa! Szóval Bray-ben laksz? Nagyon jópofa kisváros!

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.01.18. 17:01:07

@tableno: igen. Kicsit lepukkant, de megvan a maga kopottas bája, főleg a tengerparti részen. Jártál itt? Business or pleasure?

SzZoole 2016.01.18. 17:54:31

@kisrumpf: ritka negy betüs noi nev;Imre:)))
Megkukkeroltam a varosod,nekem tetszik,Szerintem tudnek ott elni:)))
Lattam van mektonaltsz is.Van itt egy' nagyon jo ismerosunk'aki azt mondja,hogy a kis ado miatt az €1400-at is meg adjak a burger forgatoknak:)))

tableno 2016.01.18. 18:17:37

@kisrumpf: egyszer voltam, dublini ismerősök vittek el.

DieNanny CH 2016.01.18. 18:46:04

@nyuszigonosz:

Én magamat féltem. Nekem nagyon élénk a fantáziám.
10 évesen egy péntek délután felmentünk anyukámmal Pestre - ez ugyebár ünnepnap volt számomra, mármint, hogy a '80-as évek közepén Pestre ÉS anyukámmal ÉS vásárolni a Skálába -; ott láttam az Aranypók üzlet kirakatát. A kirakatban helyes kis fonal-pókhálók és fonalgombolyag pókocskák voltak.
Nos, az ezutáni éjjel fordult elő velem először és utoljára, hogy átmentem a szüleim ágyába aludni. Mert olyan rettenetes pókos-horroros-thrilleres álmom volt, hogy azóta is el tudom mesélni teljesen részletesen.
Egy kirakat miatt.
Másik, sorozatos rémálmom - úgy sorozatos, hogy, mint az Isaura, hetente egy éjjel folytatásokban, szintén valami thrilleres dolgot a Barba-Papa mese szereplőiről/-vel álmodtam.

Én tudom magamról, hogy senkinek nem kívánok szenvedést, gázt, halált. Viszont a hasonló filmélményeket sem...

("2006-ban Bécsben volt egy kiállítás Csernobil 20. évfordulójára. Elmentem, megnéztem. Jó volt. Attól nem voltak rémálmaim.)

nyuszigonosz 2016.01.18. 18:54:17

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:

Nézd, én nem küldök senkit sem akarata ellenére se filmet nézni, se mást, amit nem akar megnézni.

Isaura - nem mond nekem semmit, csak hallottam róla, hogy volt egy bugyuta hosszú sorozat, aminek ez volt a címe.
( BarbaPapát sem ismerem.)

SzZoole 2016.01.18. 19:07:16

@nyuszigonosz: nem ismered a libaszemu rabszogajanyt Isaurat,LuciliaSantos-t?
Pedig egy 'vilaghiru'szinmuveszno,Mo.-on meg Brazilian kivul talan sehol sem ismerik:)))
Mikor tantorogtal el Mo.-rol? A '80-as evek kedvenc meseje volt Barbapapa:)
Mi a '74-es korosztaly meg lelkesen emlekszunk ra,igaz @DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: ?

youtu.be/GnWcv_PFP40

tanato 2016.01.18. 19:10:46

@Zoole[uk]: Azóta már a második szériáját is leadták a Rabszolgasorsnak,pontosabban az eredeti történetet, 25 év elteltével,de természetesen 25 évvel fiatalabb szereplőgárdával.
Akárcsak A Forsyte Sagánál.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.01.18. 19:12:19

@nyuszigonosz: felesleges nekemesni. Sehol nem mondtam h csinaljunk úgy úgymintmeg se ttörtént volna. De van egy kis különbség h az ember 16-18 évesen olvas róla vagy dokumentum filmet néz .vagy azt latja egy filmben h vasvillával dobálják a halottakat. Aki akarja nézze meg. A sorstalansag kötelező olvasmannya tételével se tudok vitatkozni de én örülök h meguszhattam. Szerintem nem kell környéki tocsogni a vérben vagy koponyahegyek mellett borzongani ahhoz h az ember elitelje a nepirtast stb és mindent megtegyen a saját szintjén ahhoz h ne legyen ilyen többet. Egyebkent

SzZoole 2016.01.18. 19:13:16

@tanato: mikor,hol?
Abban is masfelszemu volt Isaura?:)))

nyuszigonosz 2016.01.18. 19:18:31

@Dragonlady (Bp, Hun): Nem neked estem. Hanem csakúgy mint te, én is elmondtam a véleményemet a dologról.

SzZoole 2016.01.18. 19:20:40

@tanato: nem tudom meg nezni ,eszleltek,hogy hazarulo tantorgott vagyok Es kulfodon nem tamogatjak a megnezeset:)

tanato 2016.01.18. 19:24:09

@Zoole[uk]: Na ez volt a fiatalított remake,25 évvel fiatalabb szereplőkkel,de mivel ezt nagy tv csatorna nem vette meg legtöbben nem is tudták hogy létezik a második széria.

nyuszigonosz 2016.01.18. 19:24:17

@Zoole[uk]: Nem. És ha még pár - sorozatokat amúgy kedvelö -családtag is azt mondta, hogy ezt még ök sem nézik meg, :-) na, akkor jobban is tettem, hogy nem néztem.

Gyerekkoromban nem volt annyi tévénézés nálunk otthon. Egyszerüen hét közben szinte sosem, mármint nekünk gyerekeknek és a hétvégén is csak esetleg késödélután vagy röviden este, amit anyám választott és megengedett nézni. Egy rakás mindenfélét csak hallomásból ismerek.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.01.18. 19:24:51

Horrors t se nézek és semmi hasonlót. Szerencsére telefon ok csak a HA felülete kritikán aluli ma. Lefagy stb. Nincs türelmem tovább írni perpill

SzZoole 2016.01.18. 19:28:21

@tanato: basszus doki,en meg 2006-ban javaban otthon voltam es most hallok rola eloszor,ha ezt tudom addig el sem jovok otthonrol,mig meg nem nezem mind a 168 reszt:)))
Vicc volt.

SzZoole 2016.01.18. 19:30:59

@nyuszigonosz: huh,ilyen szigoruan neveltek?

nyuszigonosz 2016.01.18. 19:43:32

@Zoole[uk]: Hidd el, hogy idöm sem lett volna nap mint nap tévézni.

A tényeg jó és szép fimeket, azokat láttam, pár jó sorozatot, rajzfilmet is.

Aztán meg a hétvégén inkább moziba mentem késöbb.

A filmeket szeretem ma is, és nem vált káromra, hogy nem a tévé volt a fö programpont akkoriban.
Volt, hogy sajnáltam magam, hogy az osztályban mindenki nézte az ezt meg azt, én meg nem, de ennyi. :-)

tanato 2016.01.18. 19:46:28

@Zoole[uk]: Én sem tudtam csak morzsákat nézni már a második szériából.Az elsőt persze 86-ban végignéztem

SzZoole 2016.01.18. 19:50:22

@nyuszigonosz: elhiszem.En sem ultem egesz nap a tv elot akkoriban.Reggel iskola,delutan napkozi,5 korul haza ertem,este 7 utan volt tv torna,esti mese es nyomas aludni.
Hetfon akkoriban meg hangyak szaladgaltak a kepernyon:)

nyuszigonosz 2016.01.18. 19:56:37

@Zoole[uk]: Ez az, hogy hétfön nem is volt müsor. :-)
Ez esti mesét azt néztem. :-)
Mert szintén: korán kelés, iskola, napközi, késöbb a délután szakkörök, meg ilyen dolgok, meg hát otthon is kellett segíteni, és mi még kint szoktunk játszani a többi gyerekkel.
( az még nem az az idö volt, hogy mindenki otthon ül valamilyen képernyö elött :-) )

SzZoole 2016.01.18. 20:00:20

@tanato: gyokerek 2 nincs?Tudod Kuntakinte vagy Kintekunta?

SzZoole 2016.01.18. 20:08:18

@nyuszigonosz: hehe,en is falusi gyerek vagyok.A hetvegeket szuneteket,mi a is szabadban toltottuk.Tavaszal/nyaron a juhaszal jartam a hatart neha napjan,arataskor mindig kint voltunk Es neztuk a kombajnokat.
A falu vegen volt egy kanalis,terdig ero vizzel,ott tanultunk meg uszni es az volt a strandunk:)))
A mai fiatalok elsem tudjak ezt kepzelni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.18. 20:13:22

@Zoole[uk]:
Merteaztán a Nagy Öreg...
Azanyámidegesúristenit a mai fiatalokat emlegeti.
Te aztán falusi vagy. Panel utca három félemelet balra:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

nyuszigonosz 2016.01.18. 20:13:36

@Zoole[uk]: Ma már egész másképp játszanak még a gyerekek is.

Na, a kanális jegén korcsolyázni, az jó is volt, de volt, hogy beszakadt az ember. :-)

©________ 2016.01.18. 20:15:58

@tableno: Buchenwaldban emberi borbol keszult lampakat mutattak nekunk.

SzZoole 2016.01.18. 20:16:52

@diggerdriver: most mit blamalsz?
Augusztusban mar 42 leszek:)))

SzZoole 2016.01.18. 20:22:02

@nyuszigonosz: 4-5 -en osztozotunk egy kulcsos korcsolyan,amit a ciponkre kellet felcsavarozni,ha beszakdt a jeg nem volt gond,mert csak terdig ert a viz.Meg napraforgogoreval jeghokiztunk es egy darab szen volt a korong:)))
Te is a hetvenes evekben szulettel?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.18. 20:25:08

@Zoole[uk]: Agyilag 3...
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.18. 20:25:52

@Zoole[uk]:
Te figyu 74-ben még születtek emberek?
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

SzZoole 2016.01.18. 20:29:03

@diggerdriver: ja,3,tudod az agymutetem miatt

SzZoole 2016.01.18. 20:30:55

@diggerdriver: akkor szuletett a szine-java:)))

nyuszigonosz 2016.01.18. 20:31:47

@Zoole[uk]: Kulcsos korcsolyám nekem is volt, de osztozni nem kellett senkivel igaz aztán kaptam csodaszép hófehér, igazi korcsolyacipöt mindenestöl.

A beleszakadás szintén nem volt vészes, mert nem volt benne sok víz, de hát jeges hideg! Meg nagy kövek is belefagyva, na az volt a rosszabb, de akkor így volt jó. :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.18. 20:34:38

@Zoole[uk]: Emlékszem arra az évre. Akkor volt negatív rekordon a napsütéses órák száma, a bor is megpimpósodott a pincében.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

SzZoole 2016.01.18. 20:37:25

@nyuszigonosz: hej azok a regi szep idok:)))

SzZoole 2016.01.18. 20:40:40

@diggerdriver: igy emlekszel arra az idokre?
Arra emlekszel,hogy a faterod miert szolitott ugy teged gyerekkorodban,hogy nagyfeju?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.18. 20:45:20

@Zoole[uk]:
Én ilyennek születtem. Mi a te mentséged?
:)))))))))))))))))))

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.01.18. 20:55:13

@diggerdriver: nem olyan mostanság a kötelező lista, hogy minden iskolában pénteken fél nyolckor ugyanaz a könyv kötelező, de a közpiskolai listára tették a díj után azonnal, igen. azt nem tudom, hogy az iskolák mekkora részében kerül elő ténylegesen, azt tudom, hogy még mindig probléma, hogy nem érnek végig az irodalom tanamyaggal a négy év alatt, ugyanúgy ahogy régen.
itt van egy 12. évfolyamos lista:
moly.hu/polcok/kotelezo-olvasmanyok-12-evfolyam

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.01.18. 20:56:38

@Dragonlady (Bp, Hun): ja igen, mert a díj előtt asszem még egyetemi tananyag sem volt (mármint a magyar szakon), ilyen szinten kb senki nem is hallott róla vagy foglalkozott vele.

DieNanny CH 2016.01.18. 21:04:06

@Zoole[uk]:

Pusszantás ezért a beszólásodért! :-))))))
(Egy '74-es...)

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.01.18. 21:06:19

@nyuszigonosz: ahogy elmondtad a véleményed, abban sajnos volt egy olyan ítélet, hogy csak akkor érvényesek a történelmi ismeretek és a morális okulás, ha az ember megmerítkezik az összes borzalomban.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.01.18. 21:10:06

@Zoole[uk]: Csecsemő! ;-P Én még szombaton is jártam suliba, s kisiskolás koromban lett 50 fillér egy gombóc fagyi.

Tegezhetsz :)

SzZoole 2016.01.18. 21:12:12

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: mert az a legjobb evjarat volt:)))

SzZoole 2016.01.18. 21:15:19

@kisrumpf: elsoben es masodikban meg en is jartam minden masodik szombaton suliba,csok Monineni:)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.18. 21:16:42

@Zoole[uk]:
Tudod miért piros a gólya csőre? Égett a pofája mikor téged hozott:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.18. 21:18:15

@Dragonlady (Bp, Hun): A nyugati iskolákban is vannak kötelező olvasmányok?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.18. 21:21:09

@kisrumpf:
Ugyehogyugye? Én még ittam csatosüveges Bambit. Kisgombóc 50fillér nagygombóc 1forint. Dianáscukor 40fillér.

DieNanny CH 2016.01.18. 21:22:22

@kisrumpf:

Én is jártam még másodikban szombatonként suliba... A fagyi árára nem emlékszem.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.01.18. 21:27:25

@diggerdriver: Azt a felháborodást, amikor drágább lett a fagyi... Szomorú nap volt. Na mindegy, lényeg, hogy öregebb vagyok, de csak testben :)

pappito · http://pappito.com 2016.01.18. 21:35:49

@Dragonlady (Bp, Hun): érdekes, hogy mondjuk Bulgakov meg Kafka mellé nem fért oda Lagerlöf, Singer vagy Marquez. Vagy Kenzaburo.
De lehet, hgoy Kafkát sem tizenévesekkel kell olvastatni, nem tudom.

33621 2016.01.18. 21:41:23

@kisrumpf: Akkor te 1962-1968 körüli évjárat vagy?

33621 2016.01.18. 21:43:04

@Zoole[uk]: Ennél már csak az 1964-es évjárat a jobb, ugye Digger és Vitya641!:-)

SzZoole 2016.01.18. 21:45:35

@33621: ugyanmar,az meg csak egy gyenge probalkozas volt:)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.18. 21:45:44

@33621: A múlt évszázad legjobb éve volt:))))))))))))))))))))

Várjámá a Vityának holnapután lesz a születésnapja.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.18. 22:25:26

@kisrumpf:
Hudecsirkeeeeeee:))))))))))))))))))))))))))))))))))

Herr Géza 2016.01.18. 23:23:13

@33621: Nem. A legjobb az a 62-es. :)))))

33621 2016.01.18. 23:23:31

@diggerdriver: Én nem felejtettem el a szülinapját, mint ahogyan a tiedet sem!:-)

33621 2016.01.18. 23:24:32

@Herr Géza: Jól van na Gézám! Még az is belefér a keretbe!

33621 2016.01.18. 23:26:23

@kisrumpf: Az szép kerek lesz! Neked is legyen olyan meglepi bulid akkor, mint ahogyan nekem volt!

Herr Géza 2016.01.18. 23:35:51

@Zoole[uk]: Te komám, "napraforgógóréval" biztos nem jéghokiztál, mert
a) a góré az egy épület (csöves takarmányok, elsősorban kukorica tárolására és szárítására szolgáló, leginkább lábakon álló "faketrec"...)
b) az a)-ból következően, mivel a napraforgó nem csöves termésű, így napraforgógóré még épületként sem létezik

A többi stimmel. Azaz napraforgószárral,játszhattatok max.
:))))))))

Herr Géza 2016.01.19. 00:12:04

@33621: Belefér??? Ez az etalon...
Csak érdekességképpen: mi voltunk az első dunaújvárosi születésű korosztály. A pár hónappal idősebb osztálytársaimnak még Sztálinváros van beírva a "születési hely" rovatba.... :)))))))))))

blackhairlady 2016.01.19. 00:54:44

@diggerdriver: itt az usaban van, valaszthatnak a tanarok tobb ajanlott kozul evfolyamonkent. A kulonbseg az (legalabbis a mi iskolai korzetunkben), hogy nem kell az egesz konyvet egyszerre elolvasni, hanem kisebbeknel az osztalyban olvassak reszletekben es dolgozzak fel, a nagyobbaknal otthon kell olvasni, de csak kisebb reszeket egyszerre majd ezutan beszelgetnek rola az oran.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.01.19. 05:42:28

@ladyamerica: "nem kell az egesz konyvet egyszerre elolvasni, hanem kisebbeknel az osztalyban olvassak reszletekben es dolgozzak fel, a nagyobbaknal otthon kell olvasni, de csak kisebb reszeket egyszerre majd ezutan beszelgetnek rola az oran."

Igen, nalunk is hasonlokeppen van, a lanyomek pl. igy olvastak tobb Shakespeare darabot vegig, es oran megbeszeltek (plane a sok regies angol szot Shakespeare korabol), sot par jelenetet elo is adtak.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.01.19. 05:50:30

@Zsuzsi65: egyebkent itt egy lista is arrol, amit altalaban olvasnak kozepiskolaban. A lanyom most nyolcadikos, de ok pl. mar olvastak egy parat errol a listarol (meg mast, mi ezen a listan nincs)
To Kill a Mockingbird, The Great Gatsby (ezt o mint valaszthatot olvasta), Fahrenheit 451

tanato 2016.01.19. 07:27:20

@Zoole[uk]: A Gyökerek 2 már készül,jó volt a sejtésed.

SzZoole 2016.01.19. 10:14:18

@Herr Géza: mifelenk azt tengeri kas-nak hivtak.
Osszel a napraforgofejeket le vagtak a szarararol,egy helyen ossze gyujtottek es egy bottal kivertek a magot belole,ezt ugy hivtak ,hogy kibugaztak.
A szarabol bedig keritest fontak vekony drot segitsegevel es ezt gorekeritesnek hivtak.
En igy emlekszem,de ha nem igy volt,akkor tudod,az agymutetem

SzZoole 2016.01.19. 10:16:55

@tanato: ugye most csak viccbol irtad,mert en annak szantam:)

tanato 2016.01.19. 12:49:00

@Zoole[uk]: Nem, halál komoly,újra megcsinálják fiatalabb színészekkel kissé modernizálva.Nagy az előzetes érdeklődése az afroamerikaiak között,órási kasszasikerre számítanak az új Gyökerekkel.

SzZoole 2016.01.19. 12:55:20

@tanato: lehet Nagy siker lesz,ki tudja.
Lattam a Twelve years a slave(nem tudom mi a magyar cime,talan 12 ev rabszolgasag?) nekem az is tetszet

tanato 2016.01.19. 12:58:18

Így van 12 év rabszolgaság címen futott a magyar mozikban,én sajnos nem láttam,de meg fogom nézni,valós történetet dolgoz fel.

SzZoole 2016.01.19. 15:31:30

@tanato: erdemes megnezned,nagyon jo film.En egy kemeny ,tokos csavo vagyok,de megkonyeztem a veget

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.19. 16:45:40

@Zoole[uk]: @diggerdriver:
Nem 74 ben mar csak Zoole-k szuleztek es hozza hasonlok....
:)

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.19. 16:51:37

@33621:
Nem jobb...
A legjobb...!!!
:)
Utanna Meg jonnek a kisfiuk...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.19. 16:53:18

@vityo641(AT):
Na akkor lett vége a világnak…
:))))))))))))))

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.19. 16:53:59

@Herr Géza:
Esetleg ja letagadsz 2 évet...
Befogadhatunk...
Beszelek diggerrel 33261 gyel...
:)

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.19. 16:59:37

bocsi.. 33621...
már azt sem tudom hogy kell számokat irni...

Herr Géza 2016.01.19. 17:26:32

@Zoole[uk]: Mert nálatok mindent máshogy hívnak, ahogy elnézem... :))))) Persze tudom, hozzátok Pestről indulva is útlevél kell. :))))))))

33621 2016.01.19. 17:31:43

@kisrumpf: Volt nagy meglepi, amikor belépve az ajtón, 18 ember a villany felkapcsolása után pezsgős pohárra a kezében köszöntött!
Szép emlék, jó visszaemlékezni rá!

SzZoole 2016.01.19. 17:40:06

@vityo641(AT): ugyanmar,kokadt toku ven trottyok vagytok mind,csak a kapuzarasi panik beszel beloletek

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.19. 17:49:56

@Zoole[uk]:
nezd... van aki beszél rola... van aki flörtöl a neten (HA)..
van aki be is szól a kommentekben...
van akinek van tetkója...
és van aki... egyszerüen csak nem nagypofájú......
tudod ... nem beszélni... csinálni...
:)
én is ,, szeretlek,,...

SzZoole 2016.01.19. 18:00:50

@vityo641(AT): "tudod ... nem beszélni... csinálni..."
Naja,ha van kivel,van hol,de nincs mivel!!!:)))

"én is ,, szeretlek,,."
Az ilyen kifejezesekkel meg ovatosan,abszolult homofob vagyok:)))

Shanarey 2016.01.19. 18:14:41

Hová keveredtem, tiszta óvodai műsor, ki mikor született i tak dase.
:-_)

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.19. 18:30:15

@Zoole[uk]:
....de nincs mivel!!!:)))
azt hittem csak agymutéted volt...
más szerszám is hiányzik????
:)
tudod csak Witz volt...

SzZoole 2016.01.19. 18:36:41

@vityo641(AT): az triatok,nagypapa koruakra vonatkozik:)))
Holnap mennyi is lesz az annyi?:)))

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.19. 18:40:30

@Zoole[uk]:

Zwei u. Fünfzig...

2 5

érted... kispajtás...!!!???

:)

blackhairlady 2016.01.19. 19:22:17

@33621: aztan mi van a hatvanotosokkel? Roluk is emlekezzuk meg ha lehet :D

Shanarey 2016.01.19. 19:23:37

Na ez már csak rosszabb lesz.

:-)

Shanarey 2016.01.19. 19:24:59

Mindjárt jön Hinta és nyöszörög majd a 90 után születettek nevében.
:-)

blackhairlady 2016.01.19. 19:26:22

@Zsuzsi65: A Great Gratsbyre nem emlekszem, de a filmet a nagylanyom mar huszmillioszor megnezte, lassan a konyokomon jon ki, pedig Leo nagyon jo benne:)
A masik ketto mar megvolt, az elso meg 7.-ben az online iskolaban, a harmadik pedig 9.-ben volt az egyik kotelezo.

Egyszer valaki feltetet a facebookra, hogy milyen hulyek az amerikaiak, mert betiltanak minden jo konyvet az iskolaban, es erre felsoroltak a tiltolistasok kozott szinte az osszeset ami nekunk 5. osztalytol kotelezo volt :)))

blackhairlady 2016.01.19. 19:29:52

@Shanarey: Akkor mar nem szulettek gyerekek :D

Shanarey 2016.01.19. 19:32:15

@ladyamerica:

Na igen a TV előtt ülő zombikat néha nehéz gyereknek nevezni.
:-)

SzZoole 2016.01.19. 19:33:30

@Shanarey: varjal,mindjart jon az,hogy aki egy mazsa alatt van,az nem ember:)))

holapotelvan 2016.01.19. 19:36:50

@vityo641(AT): zwo und fufzig? (250?) szép kor! :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.01.19. 19:36:58

@ladyamerica: jaja, Great Gatsby nalunk is egyik kedvenc, a nagyobbik lanyom ebbol irta a diploma munkajat :) (English major)
Ezert is volt ihletoje a kisebbiknek, hogy elolvassa :) Egyebkent tenyleg valtozo iskolankent, hogy mit ovlasnak, de azert van par konyv, amit szinte mindenhol (public, private) vesznek angol oran.

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.19. 19:50:53

@holapotelvan:
arra meg foglak hivni...
háromnapos dinom dánom lesz...
én állom a piát meg a kaját...
te csak gyee...
:)

Shanarey 2016.01.19. 19:55:56

@Zoole[uk]:

Engem nem hat meg ez a ki mikor született, hány kiló, mekkora a cipőmérete, milyen autója van, hány barátnője volt, hány felesége volt, ki tud többet enni, ki hol volt(hol nem volt) nyaralni, stb.
:-)))))))))))))))))))))

SzZoole 2016.01.19. 19:58:28

@Shanarey: nem is kel komolyan venni,csak hulyulunk:)))

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.19. 20:02:40

@Shanarey:
teljesen igazad van...gyerekes...
nem is tudom miért csináljuk...

DE AKKOR IS 64 es a KIRÁLY...
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Herr Géza 2016.01.19. 20:27:23

@vityo641(AT): A nejem is 64-es, tényleg jó évjárat volt.... :)))

Shanarey 2016.01.19. 20:27:51

@vityo641(AT):

Naná, ha időpontot kell kérned a prosztata vizsgálatra.
:-))

Shanarey 2016.01.19. 20:28:47

@Herr Géza:

Az én exem is 64-es, de ő ennek nem örül annyira.

:-)

33621 2016.01.19. 20:29:45

@ladyamerica: Természetesen a 65-ös évjárat is jó! Fölég ha olyan csinos mint te! Meg Zsuzsi65!

33621 2016.01.19. 20:34:43

@Herr Géza: Géza ezt most az asszony előtt is mered mondani, hogy csak volt?

33621 2016.01.19. 20:36:00

@Shanarey: 1901-es vagy 61,71 stb

Shanarey 2016.01.19. 20:36:10

@33621:

A diák forradalmak évében születtem.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.01.19. 20:47:21

én csak egy igazi sárkány vagyok- mármint évjáratilag.

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.19. 21:00:15

@Shanarey:
Basszus Te leskelodtel...
Vagy...Te ...vizsgáltál???...
Isteni volt...megismételjük...???
:)

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.19. 21:03:25

@Herr Géza:
Mondom én...
A 64 az 64...
Most mar tudom ...ezért bírlak Téged...mert kozod van a 64...hez...
:))))))))

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.19. 21:08:29

@Shanarey:
Najó...rendben...
Ezt az 1 est betudom negyesnek...
Legy üdvözölve a klubban...
:)

Shanarey 2016.01.19. 21:26:42

@vityo641(AT):

Kedvenc eszközöm a csavarhúzó és a csípőfogó, mit is szeretnél?
:-))

Csak saját magamat szoktam műteni, ahhoz elég egy tapétavágó kés is, na meg némi papír és szigetelőszalag.

Az 1-es a személyi számom első tagja.
Nem férek bele a klubba.

Shanarey 2016.01.19. 21:38:29

@vityo641(AT):

A diák forradalmak, 68-ban voltak.

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.19. 21:48:13

@Shanarey:
Mindenre nem emlekezhetem...
Tudod ...en is csak 4 voltam...

Shanarey 2016.01.19. 21:50:19

@vityo641(AT):

És kővel dobáltad a repülőket.

Herr Géza 2016.01.19. 23:21:10

@Shanarey: Mármint minek nem örül? Hogy "ex", vagy, hogy 64-es? Esetleg a mérete 64-es ? (bocsi...:D)

Herr Géza 2016.01.19. 23:23:15

@33621: :D Ha olvassa, akkor holnap lehet, hogy már én is azt kell írjam, az exem 64-es.... :)))))))

33621 2016.01.19. 23:34:06

@Herr Géza: Akkor gyorsan dugd el előle a netet!

Herr Géza 2016.01.19. 23:35:32

@33621: Nem gond, én vagyok a hálózati admin... :))))))

33621 2016.01.20. 00:00:47

@vityo641(AT): Mivel már január 20-a van, ezért nagyon sok boldog 25-ik születésnapot kívánok erőben és egészségben!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.20. 08:31:34

@Zoole[uk]:
… csak karácsonyfadísz.
:)))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.20. 08:33:42

@Shanarey:
A Kiszel Tünde borzolja össze a hajadat teeeeeee…
:)))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.20. 08:35:42

@vityo641(AT):
Csuszik a nyúl a fagyon Vitya napja ma vagyon.
Elmondtam a versemet…

Isten éltessen Vén Fasz.

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.20. 08:39:45

@diggerdriver:
....köszönöm...
Nem is tudtam hogy Nick nevet váltottal...(ven fasz)...
Nem rossz ez sem...
Kicsit furcsa lesz a színházi plakatokon...
:)

33621 2016.01.20. 10:41:28

@vityo641(AT): Sajnos mostanában nem hiszem hogy járni fogok feléd, ezért nem tudom hogy mikor fogunk inni rá egyet!

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.20. 10:52:03

@33621:
:(
nincs más választásom... megyek én...!!!!!.....
:)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása