oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. november 10. 06:42,  Számolj, mielőtt elindulsz! 216 komment

2015. november 10. 06:42 Határátkelő

Számolj, mielőtt elindulsz!

Ma ismét egy olyan poszt következik, amelynek szerzője még a kezdetekkor írt a blogra. Gergely története annyiban különleges, hogy ő több külföldi munkavállalás után is visszatért Magyarországra, nem kevés tapasztalattal a tarsolyában. Mai írásának legfontosabb üzenete szerintem az, hogy ne csábítson el a magyar szempontból magasnak tűnő fizetés, mindig számoljunk, mert megélni is kint kell a kint keresett pénzből. Szóval csak okosan.

Ha van kedved, örökítsd meg egy napod (akár több, akár kevesebb szöveggel), ne habozz, készítés pár képet, írj mellé pár sort és küldd el a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!!

euro_es_forint_2.jpg

De mielőtt belevágnánk, hadd idézzem fel egyik korábbi posztját, több mint 4 évvel ezelőttről. A helyszín Csehország, azon belül is egy Ostravához közeli kutatóközpont, ahol szerzőnk elnyert egy ösztöndíjat.

„Ekkor kb. még három hónapom volt az indulásig, de nem vittem túlzásba a készülődést. Utólag kiderült, hogy ez hiba volt. Elkövettem azt a hibát is, hogy nem vittem magammal magyar-cseh szótárat. A csehek is úgy vannak az idegen nyelvekkel, mint mi: valamennyire tudnak, de nem épp a szívük csücske, hogy azon beszéljenek... Szóval ha tanácsolhatom nektek, az utazás előtt készüljetek fel mindenből. (...)

Bár Csehországban elvileg nem okoz gondot, hogy nem tud az ember csehül, hisz az sem egy világnyelv, de azért azt jól gondoljuk át, hogy mit tudunk. Ugyanis az idősebb munkatársaim, az öreg profok szinte kivétel nélkül elsősorban németül beszéltek, míg úgy 40 évtől lefelé pedig az angol ment kizárólag. Még jó, hogy mindkét nyelvet beszélem valamennyire. Na de akkor is: párhuzamosan ki használja a kettőt?! Mert most arra lett szükség... Nem egyszer iszonyú kimerülten és fájó fejjel mentem haza emiatt. (...)

Egy másik tipikus hibát is elkövettem a munkahelyen. Ugye én voltam az új arc, nekem kellett volna keresni a többiek társaságát - amit nem tettem meg. Így aztán bezáródtak előttem olyan kapuk is, amiket utólag szinte lehetetlen kinyitni. Ez kemény tanulság volt, mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy kerülje el. Ez a dolog nem köthető csak a kutatóintézetekhez - bár lehet, hogy ott a szerepe jelentősebb -, mindenhol, ahol új munkahelyen kezdünk, oda kell figyelni arra, hogy kiépüljenek a megfelelő kollegiális kapcsolatok már az elején. Egy külföldi meg főleg ügyeljen erre. Ez volt talán ennek az útnak a legkomolyabb tanulsága a számomra.”

Eddig a korábbi poszt részlete, most pedig lássuk, hol tart ma, 4 év elteltével Gergely!

Egy bizonyos szint alá ne

„Korábban már írtam a külföldi útjaimról, így azokat most nem szeretném megismételni. Viszont jóval érdekesebb az, hogy azóta milyen munkaajánlatokat kapok, kaptam.

Merthogy - és ez fontos! - arra mindig törekedtem, hogy friss legyen az önéletrajzom, és ha valahol kezdem magam kényelmetlenül érezni, akkor legyen betárazva mind külföldi, mind belföldi álláskereső portálokon. Nem akarok ezek közül kiemelni egyet se, mert idővel változik ezek színvonala, és az én igényeim is alakultak.

Pár év munka után az ember óhatatlanul is képet kap arról, hogy valójában az ő tudása mennyit is ér. Lehet, hogy kicsit túl is értékeli önmagát, de ami fontos, megtudja, hogy ő mit nem akar csinálni, hogy mi az a szint, ami alá nem akarja adni. Én is így voltam vele. Volt az a szint, ami alá még úgy se akartam lemenni, hogy nem volt közben állásom.

Kiket keresnek?

Külföldön azt megtanultam, hogy ott azt a szakmai tudást értékelik elsősorban, amire helyben nem találnak munkaerőt már hosszú ideje. Ott olyan pozíciók betöltése lehetséges, amelyek betöltetlen volta már annyira fájó az illető cégnek, hogy az emberi kvalitások a jelölt esetében háttérbe szorulnak.

Azaz, amíg a tudásom pótolhatatlan, addig van időm arra, hogy pótolhatatlanná tegyem magam náluk, hogy megmutassam a magam emberi oldalát is - azaz megszerettessem magam.

A másik eset pedig arra, hogy külföldön elhelyezkedhessem az, ha jóval kevesebbet keresnék ott annál, mint amennyiért ott helyi munkaerőt alkalmazni tudnának. Magyarul ott nem fizetnék meg értékén azt a tudást, amit a munkám ott ér.

Ez utóbbi eset nyilván bevállalható bizonyos esetekben, de hosszú távon ott se tartható, azaz ott is a mihamarabbi állásváltásra kellene berendezkedni. Azt javaslom mindenkinek, hogy ezt csak akkor vállalják be, ha fontosabb a kaland, amit a külföldi munka ad, mint a stabilitás. Ha be mernek, tudnak vállalni akár 1-2 bukást is, mert a kockázat benne van.

Számolj, mielőtt belevágsz!

Elmondok egy példát. Hívtak Berlinbe dolgozni 1500 euróért. Ez jól hangzik idehaza, hisz ez olyan 450 ezer Ft lenne. Csakhogy ezt a pénzt Berlinben kapja az ember, így ott kell belőle megélnie. Ott kell belőle albérletet kivennie, ottani árakon.

Az ételt ugyan lehet innen is kivinni, ami jelentős megtakarítást jelenthet akár, de utaznia is innen kell, ami tartós ottani élet esetén nincs - ez pedig elviszi a réven azt, amit a vámon nyernénk. Szóval csak megfontoltan és átgondoltan!

Van az a munka, amiért én is bevállalnám - és volt is ilyen spanyol vonatkozásban -, de mindenkinek azt javaslom, hogy számoljon, mielőtt belevág. És legfőképp nézze meg az illető ország sajátosságait.

Amikor a sok sem feltétlenül elég

Másik példa. Hívtak Londonba is dolgozni, szép pénzért, évi 60 ezer fontért. Ez hatalmas összeg ott is, de idehaza pláne. Havi 5000 font bruttó. De gondoljuk át ezt egy picit jobban, én is így tettem.

Olyan helyen kellett volna laknom családostul, ahol az árak finoman szólva is csillagászatiak. Persze lehet tőle távolabb is lakni, de akkor komoly rizikófaktor lett volna az utazás, ami az én munkám esetében nem lebecsülendő.

Illetve ott a bölcsőde, óvoda nem magától értetődő, ezért is kénytelen sok nő otthon maradni a gyerekekkel. Ugyanígy az egészségügyi ellátás, hisz betegek akármikor lehetünk, ami miatt nem várhatunk arra, hogy majd itthon kapunk kezelést. Ismét csak azt mondom: ésszel éljünk.

Harmadik példa. Német cég, nyelvtanfolyamot is ajánl, viszont elvárja azt, hogy hálásak legyünk a lehetőségért. Na ezt a hozzáállást kerülje mindenki, mert ebből csak rosszul jöhet ki.

Kevés lesz a fizetés, ráadásul örülhet, ha anyagi veszteség nélkül ki tud szállni belőle. És a legkevesebb az, ha bukik anyagilag, de haza tud jönni. Ezt most hadd ne részletezzem, de tartsuk észben: külföldön se mindenki makulátlan, ott is sokan akarnak a zavarosban halászni, másokat kihasználni.

Miért maradtam itthon?

De volt még valami, ami miatt itthon maradtam. Mégpedig az, hogy a külföldi tapasztalataimmal, a nyelvtudásommal idehaza is egyre jobban el tudtam adni magam. Egyre jobb állásajánlatokat kaptam és kapok még most is.

Tehát meglett az a lehetőségem, hogy én választhassak az állásajánlatok között. Ugyan szerényebb fizetésért, mint tőlünk nyugatra, de mint azt fentebb is leírtam, az összeg önmagában nem minden.

Itthon márpedig többet kapok, mint a hazai fizetések többsége, így többet is tudok belőle elérni itthon, mint tehetném azt külföldön. Ráadásul itthon vagyok, közel a rokonokhoz, barátokhoz, akik biztos hátteret adnak.

Mert aki külföldre megy dolgozni, erről se szabad, hogy megfeledkezzen: külföldön egyedül lesz, mint az ujjam. Ki lehet bírni addig, amíg felépül egy baráti kör, de észben kell tartania mindig, hogy addig is ki kell bírni.

Nekem szerencsém van, mert könnyen alakítok ki barátságokat, de olyan barátokat, mint amikre gyerekkorban, vagy még inkább tinédzserként szert teszünk, nagyon nehéz pótolni. Ugyan a Facebook sokat segít, de a személyes találkozásokat nem pótolja. Szóval ismét csak ésszel, azt javaslom.

Önmagunkat kipróbálni

A lényeg, hogy aki elég kalandvágyat érez magában és bírja a stresszt, az csapjon bele! Élete nagy kalandja elé néz. Ha kilátástalannak érzi az életét idehaza, akkor is - a kényszer nagyon jó inspiráció, sok mindenre megtanít. A külföld pedig kiváló terep önmagunk kipróbálására.

De akár ez, akár az a motiváció, mindig gondolkodjon, mielőtt belevág és legfőképp számoljon. Nem kell minden részletet kidolgozni, de az alap bevételek-kiadások számítást végezzük el és vegyük számításba a tartalékainkat is. Magyarán készüljünk fel a várható nehézségekre és akkor kevesebb meglepetés fog érni. Mert meglepik lesznek, az biztos.”

A moderálási alapelveket itt találod. Magyarországról pedig itt olvashatsz híreket, sztorikat, érdekességeket.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr288066076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2015.11.10. 06:43:16

Számolok háromig ès indulok...

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.11.10. 07:14:16

Sok sikert otthon vagy bárhol. Köszi az írást.
:)
Sok igazság van benne, de ez marhaság:
"Az ételt ugyan lehet innen is kivinni, ami jelentős megtakarítást jelenthet akár "
Az élelmiszer Németországban olcsóbb, mint otthon.

2015.11.10. 07:15:25

Igaza van a posztolónak. Azt gondolom, hogyha Mo.-n az illető jól keres, vagy még annál is jobban, nem feltétlen éri meg a külföld. Végül is lehet, hogy a fizetés háromszor annyi, mint itthon, de a kiadások is háromszor annyiba kerülnek. A lényeg akkor is az persze, hogy mennyi pénzed marad a kötelező kiadások után. Aki ma Mo.-n rosszul keres, annak nincsen sok lehetősége. Vagy elindul olyan irányba, amit habár utál csinálni, de legalább jó pénzt tud vele keresni (az persze már más kérdés, hogy mikor fog kiégni, és hagyja ott a francba), vagy pedig nyelvet tanul és megpróbálja a külföldi létet. A harmadik opció számomra lélekölő, amikor az ember éli ugyanúgy tovább a mindennapokat, mindenféle eredmény v. sikerélmény nélkül.

Én ezt a barátok/család témát ennyire nem fújnám fel, mert különbözőek vagyunk. Van olyan, aki egy hetet sem bír ki, ha nem látja a szüleit, mások meg találkoznak velük évente egyszer, és mindkettő működhet. Ez amúgy triviális, hogyha külföldre megy az ember, annak meg kell fizetni az árát. Amúgy meg akik itthon élnek, azok sem állandóan a szüleiknél vannak, vagy éppen a barátaikkal. Mindenkinek meg van a maga kis élete, és nem kell mindig a másik nyakában lihegni.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.11.10. 07:29:53

Hát izé mit is mondjak mikor valaki kevesli az évi 60 ezer fontos fizetést....
Ennyiből két család is megél. Londonban is. Csak mondom.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2015.11.10. 07:36:28

kiváló poszt, fontos kérdéseket vet fel és logikusan járja végig a lehetőségeket.
különösen tetszik a szociális szál, bár itt nem látom annyira sarkosan a helyzetet: mindig van időd kollegiális / egyéb kapcsolatokon javítani, ez függ az országtól ill. a kollégáktól is. de tény, nagyon fontos és hosszútávon munkahelyet is meghatározó ez a kapcsolat.

számoláshoz az alábbi két oldalt ajánlom:
expatistan.com
numbeo.com

önéletrajzra pedig egyre kevésbé van szükség, ellenben alaposan kitöltött és karbantartott profilokra ezen oldalakon annál inkább:
linkedin.com
xing.com (német nyelvterületen)

számolás mellett pedig azt is nézd, hol érzed magad otthon, hol tudod elképzelni magad hosszabb távon - pl milyen kulturális, szórakozási igényeid vannak.

©________ 2015.11.10. 08:14:45

O, en is szeretnek londoni otezres ajanlatot kapni es kevesellni.

Flamy (fat cat wannabe) 2015.11.10. 08:31:15

Hat amikor anno en kerestem Londoni munkat akkor a £60k boven a seggemet a foldhoz verem oromomben kategoria lett volna...

De mindenkinek masok az igenyei...

Flamy (fat cat wannabe) 2015.11.10. 08:33:11

@ChristineK: latom ezen a 60k-n nem egyedul akadtam ki :)

gabuschka 2015.11.10. 08:36:05

@svájci sapka (ch): Pont ezt akartam mondani, hogy NO-ban olcsobb az elelmiszer, nem kell kivinni. :-)

gabuschka 2015.11.10. 08:39:43

Nekem meg alapfizu mellett is konnyebb NO-ban, valoszinu azert, mert a szorakozas, utazas, eves-ivas ugyanannyiba kerul. Csak otthon anno nem 1500at kerestem, hanem a harmadat vagy meg annyit sem. Azzal a reszevel egyet ertek, hogy nyelvtudassal otthon is jobb allasokat lehet kapni. Ja es a recepcion szimultan hasznalunk 2 idegennyelvet.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.10. 08:50:25

Menj, de ne mindenáron. Azt hiszem, hogy ez a bejegyzés fő mondanivalója, éppen ezért nagyon tetszik. Nincs vetítés, nincs ész nélkül forintosított fizetés, viszont ott van benne a lényeg: ha mégis lelépsz, akkor sok tapasztalatot gyűjthetsz, amit aztán később akár itthon is hasznosíthatsz, vagy ha úgy tetszik, forintra válthatsz. Persze nem kötelező hazajönni, de a lehetőségeid megsokszorozódnak. Tök jó.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.10. 08:50:37

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Szerintem a családra/barátokra itt inkább mint opcióra tekints. Ha itthon vagy, tudod, hogy ott vannak a sarkon túl. Ha szükséged van valamire (vagy nekik rád), pár perc, esetleg egy-két óra, és meg van oldva a dolog. Ha kint vagy, akkor mindez nagyon megváltozik; nemcsak fizikailag lesznek távol, hanem a tudatodban is, azaz mentálisan is fel kell készülni arra, hogy a szó szoros értelmében egyedül vagy. Nehéz ezt jól elmondani, és nyilván mindenki másképp kezeli, de nagyjából ez a lényeg. Ha itthon gáz van, felszaladsz valakihez, és elsírod a bánatodat, esetleg bedobtok együtt egy-egy tányér forró levest, ami a lelkedet is felmelegíti. Kint ez kicsit másképp működik, és nem mindenki olyan erős lelkileg, hogy ezt az akadályt könnyen vegye.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.10. 08:50:56

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Aztán itt van a pénz vs. szakmaszeretet. Nekem éppen szerencsém van, mert szeretem, amit csinálok, és viszonylag jól is keresek vele, de ha az egyikről mindenképpen le kéne mondanom, akkor az a pénz lenne. Dolgozni ugyanis kell, viszont nagyon nem mindegy, hogy mit. Volt nekem olyan munkám, amivel jól kerestem (költöztettem), mégis utáltam. Nagyon szar volt. Minden egyes nap kínlódtam az ügyfelekkel, majd' leszakadt a derekam, és hiába tudtam, hogy szép summát kaszálok, a magas kereset nem lendített át a holtponton. És szerintem itthon ezért látsz sok savanyú arcot. Nagyon kevesen csinálják azt, amit valóban szeretnének, ráadásul gombokért. Na de akkor megint kilyukadunk oda, hogy miért nincsenek sokkal jobban megfizetve a szakmák, szóval nem akarom, hogy ebbe az irányba induljunk el, csak megjegyeztem.

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.11.10. 08:51:37

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Pedig egyszerű ez. Meg kell nézni a GDP-szintbeli különbséget és a fizetésszintbeli különbséget: ez megadja azonnal, hogy reálisan mennyivel ér kevesebbet vagy többet az ottani azonos fizetés.

Egy példa: Anglia és Bulgária, mindkettő Magyarországhoz képest.

Bolgár GDP = a magyar 70 %-a.
Angol GDP = a magyar 155 %-a.

Bolgár nettó átlagfizetés = a magyar 65 %-a.
Angol nettó átlagfizetés = a magyar 550 %-a.

Következtetés:
- 1000 euró nettó jövedelem Angliában annyit ér, mint kb. nettó 300 euró jövedelem Mo-on,
- 1000 euró nettó jövedelem Bulgáriában annyit ér, mint kb. nettó 1100 euró jövedelem Mo-on.

tnt 2015.11.10. 08:57:48

hát akinek 60k GBP nem elég az tényleg melózzon magyarisztánban és élvezze az életet... hagyja meg a hanyatló nyugatot másnak...

Flamy (fat cat wannabe) 2015.11.10. 08:58:41

@ChristineK: hat a statisztika szerint 41k, de a 60k akkor is boven feljebb van...

Flamy (fat cat wannabe) 2015.11.10. 09:04:52

@A nagy kékség: en egyet ertek annak kapcsan h az ember idealis esetben szereti a munkajat, es sajat esetemben szerencsere igy is van. De en ugy latom h ezzel kisebbsegben vagyok. Orszagtol fuggetlenul

HardPötty 2015.11.10. 09:23:34

"Szóval csak ésszel" kommenteljetek azt javaslom. ☺

Mighty Duck 2015.11.10. 10:24:05

Akkor segítek számolni a 60k-n kiakadóknak. A 60k havi nettója 3400 (ha nem fizetsz külön nyugdíj-megtakarítást).

Mint írta, fontos, hogy biztosan beérjen munkába és tipikusan az ilyen állások nem a 6-9 zonában vannak. Ha gyerekkel laksz egy normális környéken (ahova napszaktól függetlenül haza merek menni, de még nem olyan hely, ahol jó szívvel küldik iskolába a gyereket) egy 2 szobás lakás 1500-1600 font volt egy éve, de ahogy ismerősöktől hallom, sok helyen 200-al emeltek a landlord-ok. Erre jön a council tax, a utility bills, bérlet és akkor mindjárt bőven 2k felett vagy és még nem evett a család. Erre írta a posztoló, hogy jön még az óvoda és családi program még véletlenül sem volt kalkulálva. Valóban, lehet hőbörögni, de nem mindenkinek opció Uxbridge, Crawley vagy társai. Az irígyelt munkának és keresetnek is lehetnek kiadás oldalon vonzatai.

HardPötty 2015.11.10. 10:29:53

@Mighty Duck: senki nem mondta hogy a 60k fizu mellé az ember/az asszony társa nem mehet el dolgozni. Ha csak 18k hozzávágnak a társadhoz akkor azért el lehet lenni duzzogva. Bár ez igény függő.

Flamy (fat cat wannabe) 2015.11.10. 10:32:58

@Mighty Duck: havi netto £3510. Es meg ha £2kt szamolsz a lakhatas + rezsire akkor is marad 1.5k minden masra. Ami azert nagyon nem keves.

HardPötty 2015.11.10. 10:36:35

Az írás teljesen logikus és ésszerű, ezért nem is tudok vele mit kezdeni. Én a legtöbbször a szívemre hallgatok. Most akarok élni, most akarok boldog lenni. Hozok ésszerű döntést is kényszerből persze, de nem lehet egy életet csak ésszerű döntések között boldogan leélni. Szeretem azt, amim van, de nem az ésszerű döntések vezettek idáig. Próbàltam ésszerű lenni, de majdnem az idegeim bánták. A szívemre hallgatva is haladok, igaz nem gyorsan, de azért folyamatosan előre. Közben meg élvezem ami éppen történik.

Mighty Duck 2015.11.10. 10:46:25

@Flamy (fat cat wannabe): Félreértés ne essék, szerintem is a 60k egy színvonalas fizetés, amiből elég jól lehet élni. Amire rá akartam mutatni, hogy az "ebből akár két család is vígan megél" csak más kontextusban igaz és még mindig nagyon messze van South-Kensington-tól és a lottóötöstől.

Herr Géza 2015.11.10. 10:47:25

Csak egy kis matek: teljesen tiszta, hogy a külföldi fizut szimplán forintosítani, és abból mélyreható következtetéseket levonni finoman szólva is baromság. Ugyanakkor a "háromszoros fizu, de háromszoros megélhetési költség" egyenlet szintén zsákutca, mert a maradék abszolút értéke igenis mérvadó. Érthetőbben: a példát alapul véve, hasonlítsunk mondjuk nettót nettóval. Egy nettó 500e forintos fizu otthon azért igen magas szintnek számít. Pont olyan magas, mint Angliában az 5.000-es bruttó, ami legyen kb. 3.500 font nettó (ha nem annyi, javítsatok ki...). Ha mindkettőből 10% marad meg havonta, akkor az 50e HUF vs. 350 font ugye nagyon nem mindegy....

adg 2015.11.10. 10:54:14

Van olyan, aki magyarorszagrol hordja a kajat nemetorszagba? Marmint sajat maganak, nem fuvarozokent, leszamitva mondjuk egy zsak krumplit a szolulok kertjebol, vagy ilyesmi. Furcsa egy eletmod lehet. Ha ez erezheto sporolas, akkor gond van a kinti korulmenyekkel.

A poszt tetszet, teljesen logikus. Azt a reszt hianyolom belole, amikor az emberben bevillan, hogy "basszus, de jol nez ki ez a hely, itt akarok elni." Vagy valami hasonlo erzes. Ilyet nem lehet kiszamolni, legfeljebb utanna addig gyurni a szamokat, amig nem sikerul alatamasztani az almokat racionalitassal.

Herr Géza 2015.11.10. 10:57:26

@Herr Géza: Csak azt akartam ezzel jelezni, hogy felejtsük el a matekösszefüggéseket, tényleg mindenkinek minden esetben egyénileg kell minden körülmény ismeretében mérlegelnie és ebben igaza van a posztírónak. Csak abban nem, hogy a "háromszoros fizu + háromszoros költségek= el se indulj sehova".

London2009 2015.11.10. 11:00:57

Ha a feleseg nem dolgozik es van egy vagy tobb gyerek es alberletet kell fizetni stb, akkor nagyon gyorsan elmegy az a 60k. Ha a feleseg dolgozik is, de van ket gyerek es nurserybe jarnak, akkor megint kb semmi nem marad a fizetesbol egy jo par evig. Aztan 4 eves kor utan mar preschool-ba kerulnek es az mar ingyenes. Utana gondolom visszaall az elet a megszokott kerekvagasba. De ket kisgyereket nevelesehez Londonban rengeteg penz kell…

Csodabogár 2015.11.10. 11:02:06

Látom nehezen emésztik a kommenteleők, hogy a poszt irója csak simán és egyszerüen jobban érzi magát itthon mint Angliában. Feltételezem, hogy olyan minőségű házban/lakásban lakik itthon, amilyenről Angliában csak álmodni lehetne. Úgy kereste meg ezt a lakóhelyet, hogy gyorsan és könnyedén bejusson a munkahelyére. Miután nagyon jól keres a gyerekeit külföldi ovodába/iskolába járatja itthon. Feleségének ha van kedve, dolgozhat is, mert egy háztartási alkalmazott se a megfeizethetetlen kategoriába tartozik itthon. Mindez nem mese, ismerek néhány ilyen családot.
Kiváncsi vagyok, hogy jók-e a feltételezéseim.

London2009 2015.11.10. 11:05:12

@Herr Géza: Annyira egyetertek ezzel…ezt en annyiszor levezettem mar. Ha az otthoni fizetesmnek megtakaritom a 10%-at, akkor valoszinuleg egy ev alatt osszegyulik egy nyaralasra. Ha ugyanezt teszem kint, akkor az azert sokkal tobb mindenre eleg lesz…

Herr Géza 2015.11.10. 11:05:17

@adg: Van ilyen tényleg. De ő nem volt matekból egy nagy ász. :)))))
Jellemző ez egyébként pl. az építőiparban dolgozó kiküldöttekre, akik 3-4 hetente hazajárnak, hozzák a házi kolbászt, szalonnát, a zsák krumplit, hagymát, sőt x kiló kenyeret, húst lefagyasztva és azzal "vígan" elvannak....
Láttam én ásványvízzel telerakott autóval érkezőket is.... Vazze, 20 cent a másfél literes ásványvíz itt, nem tudom mennyi most otthon a legolcsóbb, de ha van egyáltalán megtakarítás, akkor is inkább centekben mérhető havonta.... :))))

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2015.11.10. 11:16:35

Én már utánaszámolgattam: Magyarországon most már a jelenlegi munkatapasztalatommal, nyelvtudásaimmal, stb... hasonló életszínvonalon tudnék élni, mint itt Hollandiában.

Ugyanakkor sok kedvem nincs visszaköltözni: otthon ki tudja, mikor talál ki a kormány egy újabb különadót mondjuk az informatikai cégekre. Itt ez elképzelhetetlen lenne. És ez még csak a gazdasági oldala.

Ez a "hasonló életszínvonal" pedig itt teljesen normális, átlagos (na jó, talán kicsit átlag feletti, viszonylag nagy lakást bérlek egyedül, Rotterdam belvárosának a peremén... bár nagyon jó áron), középosztálybeli színvonalat jelent. Otthon középosztály már nincs, szóval egyből én lennék a mocskos burzsuj, az irígységgel meg baromira nincs kedvem törődni. Már akkor kaptam eleget az ún. barátaimtól, amikor csak a felét-harmadát kerestem annak, amit most keresnék. Az általános közhangulatról nem is beszélve.

Tehát én maradok, költségek ide vagy oda.

Herr Géza 2015.11.10. 11:18:15

@Csodabogár: Miért emésztenénk meg nehezen, hogy van aki jól érzi magát, jól él otthon? Van ilyen sok, naná. Mindenki ismer jónéhány ilyet, de jónéhány "olyat" is. Én speciel személyesen soha nem állítottam olyat, hogy otthon minden szar, emberek, el onnan. Nekem jobb így, pont. De nekem se akarja senki (főleg messziről) bebizonyítani, hogy tulajdonképpen nekem milyen szar is itt, meg a németek kizsákmányolnak, meg utálnak, meg satöbbi. És ha mindezt cáfolom, akkor jön az érzelmi kártya, hogy de a "hazád", meg a családod, meg szintén satöbbi... Mérlegeltünk, döntöttünk, eddig bejött, majd ha ez változna, akkor kitaláljuk hogyan tovább.

London2009 2015.11.10. 11:19:46

@Csodabogár: Ezt mar annyiszor olvastam, hogy “olyan haz, amirol Londonban csak almodni lehetne”. Nekem szemely szerint ezerszer jobban tetszenek a londoni/angol hazak.
Szeretem bennuk, hogy nem hatalmasak. Ki nem allom az ilyen 250m2-es, kocka, csaladi hazakat Magyarorszagon. Megis mire jo az? Takaritani, futeni, allandoan kolteni kell ra. Nem beszelve arrol, hogy ha felnonek a gyerekek, akkor a szulok altalaban maradnak ketten egy hatalmas hazban. Nekem sokkal szimpatikusabbak es funkciojukat tekintve sokkal alkalmasabbnak tartom az angol hazakat. Kisebbek, bajosabbak, imadom a kandallot bennuk. Na mondjuk kandallo Magyarorszagon is lehet, nekunk mindig volt. Ettol fuggetlenul el nem cserelnem az “angol” hazamat egy “magyarra”.

adg 2015.11.10. 11:29:38

Haha, szerintem vannak Magyarorszagon is kis hazak meg lakasok, nem csak ilyen 250m2-es kockak. Meg azt is el tudom kepzelni, hogy angliaban is vannak nagy hazak, akar 250 m2-esek is. :)

adg 2015.11.10. 11:36:32

@Herr Géza: na jo, ha valaki par hetente hazajar, akkor el tudom kepzelni, hogy esetleg megeri vinni kis hazait, foleg, ha sajat termes. Ebben lehet valami.
Az asvanyviz meg hat. Na. Igen. Aposom jutott eszembe, egy idoben fejbol tudta mindennek az arat minden boltban, es kepes volt hatszaz boltot bejarni, hogy mindenbol a legolcsobbat sikeruljon beszereznie. :)
De aztan vege lett a szep profitnak, kicsesztek vele a kereskedok meg a termeszet. Ma mar ossze vissza vannak az arak, folyton valtoznak es mas mertekegysegben van minden, es mar ereje sincs erre.

Hari Seldon 2 2015.11.10. 11:43:10

"Na de akkor is: párhuzamosan ki használja a kettőt?! Mert most arra lett szükség... Nem egyszer iszonyú kimerülten és fájó fejjel mentem haza emiatt."

Ezt mi is meg tudjuk erősíteni. Ugye mi elsősorban angolul beszéltünk, illetve én, de Mme Seldon is jobban beszélt angolul mielőtt kijöttünk, most már biztos más a helyzet.
Az a nehézség, hogy ha hirtelen kell váltani franciáról angolra. Mert nekünk magyaroknak, még előfordul, hogy francia - magyar - angol. a gondolkodás folyamata. Vagyis nincs mindig összekapcsolva a francia és angol nyelv. (van, hogy igen, de ha az ember fáradt, akkor bizony lelassul a gondolkodás)

London2009 2015.11.10. 11:45:59

@adg: persze, hogy vannak. De most az abszolut szabvanyra gondoltam mindket orszagban, amibol a legtobb van mindket helyen.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.10. 12:09:27

@Gerusz: Na, ezt meg tudom erősíteni. Én egy egyszerű melósnak tartom magam, de amikor egy húzós hónap (sok túlóra, elvont szabadnapok) után 330-at hoztam haza, már jöttek is a "könnyű neked" típusú beszólások. Ez mondjuk tényleg gáz.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.11.10. 12:29:51

@tnt: pedig ez egyszerű matek és nekem is az jött ki, hogy valószínűtlenül jó állást kéne kapnom, hogy megérje kimenni.

tnt 2015.11.10. 12:39:11

@Zka: ezzel nincs is baj ... de 60k GBP az már kint is bőven átlagbér feletti... ha azért nem éri meg ... akkor az már érdekes.. finoman szólva... arról nem is beszélve, hogy ilyen pozícióban nem kávét kell főzni, így valószínűleg szakmai előrelépés is egyben...

Sanz 2015.11.10. 12:43:27

@tnt: Tényleg nevetségesen magasak az albérletárak Londonban, de ha mindkét szülő jól keres, akkor nincs gond. Viszont pont a növekvő árak miatt sokan inkább Londonon kívülre (pl. Surrey) költöznek és onnan járnak be.
A külvárosban megkapják a családi házat, cserébe napi 60-90 percet vezetnek/vonatoznak.., oda-vissza.
Van, akinek ez megéri.

adg 2015.11.10. 12:45:58

@London2009: merget vehetsz ra, hogy a magyar ingatlanok elenyeszo resze eri el a 250 m2-t. Sok szaz terv jart mar a kezemben, egy atlagos lakast olyan 75-80, egy hazat meg valahol 100-130 m2 koze saccolnek, uj epitesut. Regiek is hasonloak, a kockak is.
250m2 az meglehetosen nagy, ez mar ausztral atlag kb, vagy amerikai.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.11.10. 12:50:51

@tnt: persze, lehetne előrelépés, de még itthon is volna előrelépési lehetőségem, ha nagyon hiányozna.

P.Elliot 2015.11.10. 12:52:19

@London2009: En sem szeretem a nagy hazakat. Szepek persze de nekem nem praktikusak.Mondom ezt ugy hogy a hazam ami itt meg a kozepes meret alatt is van tehat kicsi, 10 helyisegbol all, meg mosokonyha is van kulon.
Karban tartasa mert szeretem a rendet meg napi szinten is sok ido, na es az a rengeteg lepcso.
Amikor apartmentben laktunk 2 ora alatt vegeztem a takaritassal hetente egyszer, hetkozben is nevetsegesen keves volt a hazimunka, rengeteg idom volt mindenre.
Az en almom mindig is egy lakaska volt, egy kis halofulke, egy nem tul nagy nappali, zuhanyzo, kicsi teakonyha, es egy jokora bepitett szekreny. Ennyi es nem tobb. Fiatal koromban volt egy kis szobam, lakotelepen laktunk, mindenki tudja mit jelentett a fel szoba, szep nagy ablakkal, imadtam....
A nagy hazakat megcsodalom, ha egyszer ilyenben kellene laknom akkor biztosan kineveznek es belaknek belole egyetlen szobat, vagyis lakast a lakasban.....alakitanam ki.
Persze csaladdal mas az elet, de a szivem melyen en kicsike kis lakasra vagyok....kucko eletmodra.
Vagy amire meg inkabb egy hatalmas kertre, akar holdakra korulottem aminek a kozepen lenne egy icike-picike hazacska....

bpetya75 2015.11.10. 12:54:36

@Zka:

Csatlakozom. Nálunk is ez a helyzet.

@tnt:

Az se mindegy, hogy abból a pénzből hányan kell megéljenek. Fejtegette, hogy a feleség nem ritkán otthon kell maradjon a gyerekekkel. Úgy már azért más a matek, ha abból a bruttó 60K-ból 4-en kell kijöjjenek. Hm?

tnt 2015.11.10. 12:54:50

@Sanz: igen így van van tapasztalatom, rálátásom.. de az említett összeg az azért elég jó és egy család számára is megfelelő szinten biztosít elég nívós életvitelt Londonban...

P.Elliot 2015.11.10. 12:55:41

@A nagy kékség: Miert kellett megmondani barkinek hogy mennyit keresel? En sosem engednem hogy a zsebemben turkaljanak, en sem erdeklodtem masok zsebenek a tartalma irant.

bpetya75 2015.11.10. 12:56:46

@adg:

Így igaz. Apám kockaháza 85 m2-es, a mienk 130, de tetőtér beépítéssel együtt. Tudok 250 m2-es kockaházról (szívtak is vele a tulajok sokat), de messze nem az a jellemző.

tnt 2015.11.10. 12:56:58

@Zka: világos azonban egy külföldi színvonal kutatói - ha jól emlékszem - állás után szintén lenne.... de ezt természetesen maga tudja .. azonban dolgoztam kutatókkal így van sejtésem dolgokról az anyagi kompenzációról meg teljesen ...

2015.11.10. 12:58:14

@P.Elliot: "kicsi, 10 helyisegbol all, meg mosokonyha is van kulon"

:D

tnt 2015.11.10. 12:59:03

@bpetya75: 60k .. abból elég szépen ki lehet jönni Londonban... sok itt kommentelő és családdal kint élő szerintem örülne ilyen havi zsének... mint talán már írta is valaki...

P.Elliot 2015.11.10. 13:00:30

@mojyo: Igen, itt kicsik koze tartozik mert egyik helyiseg sem nagy, nem akkora mint amilyen nagyok az atlag szobak meretei mashol.

London2009 2015.11.10. 13:06:45

@adg: na jo, en videken nottem fel. Ott a legtobb haz ekkora. Ja es a lenyeg meg, hogy kocka legyen!! Alul barnara felul pedig feherre festve. Ki nem allom oket.

bpetya75 2015.11.10. 13:06:52

@tnt:

Én nem úgy értelmeztem az a bekezdést, hogy a poszttoló szerint ne lehetne megélni belőle. Szerintem azt feszegette ennek kapcsán, hogy az a 60K piszkosul jó pénznek tűnik, de közben könnyen lehet, hogy nem jön ki belőle jobban (vagy nem sokkal), mint az itthoni jóval alacsonyabb, de helyi viszonylatban magas jövedelmével.

London2009 2015.11.10. 13:07:55

@adg: @bpetya75: lehet, hogy akkor inkabb ilyen 130m2-esre gondolok. Majd megkerdezem mar Apat a mienk mekkora. :D De szerintem tudjatok milyen tipusu hazakra gondolok.

tnt 2015.11.10. 13:08:25

@bpetya75: igen van ill. lehet akár egy ilyen szál is a dologban.....

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.11.10. 13:08:48

@tnt: akkor tegyük fel úgy a kérdést, hogy mekkora Magyarországi jövedelmet érdemes szerinted elcserélni 60K fontos éves fizetésre Londonban, ha itthon van egy tehermentes ingatlanod és 3an kell megéljetek ebből a pénzből.

2015.11.10. 13:10:01

Amugy a posztot olvasva olyan erzesem volt, hogy a szerzonek egyszeruen nyug volt a kulfoldi elet, hogy tobb nyelvet kell hasznalni egyszerre es baratkozni kell a kollegakkal, es ugy dontott, hogy sehogy sem erne meg neki, de ha sok "igazi" szammal tamasztja ala, az mar igazan racionalis dontesnek latszik :) Ez nem kotozkodes amugy! Meg nem akarom velemenyezni a posztolot, orulok neki, hogy jol erzi magat, nekem mindig tetszik, ha a szivere hallgat valaki :D

London2009 2015.11.10. 13:10:06

@P.Elliot: Jol hangzik! Nekem tokeletes a mi hazunk. Pont akkora a haz is meg a kert is amekkorat meg segitseg nelkul rendben tudunk tartani es boven el is ferunk benne.

tnt 2015.11.10. 13:11:26

@Zka: természetesen fel lehet ezt is tenni .. azonban úgy látom itt az anyagi vonzat nem volt rossz és jött mellé elég rendesen az érzelmi szál... én is ismerek olyant aki kint nagyon meg volt fizetve, sőt Nobel díjas kutató mellett dolgozott... és itthon beindult egy projekt amiben számítottak rá és hazajött... asszem az USA-ból... szóval nem anyagilag győzték meg....

Csodabogár 2015.11.10. 13:12:01

@London2009: Itthoni házakon nem a nem tudom milyen kocka házakat értettem. Nem tudom hol vannak olyanok, pláne nem 250 m2-esek. Én csak a jó szigetelésre, a normális ablakokra normális vizcsövekre gondolok. Lehet, hogy az elmult 25 évben óriási változás állt be az angol építészetben, amihez csak gratulálni tudok. Amikor én jártam ott, pedig nem olcsó helyről beszélek, hanem Golden Greenről csak borzalmakat tapasztaltam, legalább is europai szemmel nézve.
Barátnőmnek van egy kis bérháza Kensingtonban. Sok képet láttam róla a lakásbelsőkről is. Hááát... nem vágynék oda. Ő se ott lakik, hanem a kontinenesen. Jól él a házból.

P.Elliot 2015.11.10. 13:12:56

@HardPötty: Jo poszt, okos megtervezett elet de en is igy erzem hogy allando tervezes megoli a hangulatot, mindig nem lehet gyilkosan azt nezni, minden moge benezni hogy jo-e ez nekem. Es ha van benne alami habozni valo dolog akkor ujat keresni mert ez sem tokeletes. A hazulrol hozott elelmiszer az abszurd ha valaki ilyen jol keres. Ott mar gyilkos fillereskedes van hogy mindenbol a legjobbat hoza ki, affele nem hobbi szinten "kuponozo" stilus.
Az mar baj mert az azt jelenti hogy az illeto gorcsosen probalja kihozni az eletebol a legjobbakat.
Ha otthon jobban feltalalja magat akkor valoban jobb otthon elni neki, kulfoldon ugyis ugy erdemes elni csak hogy az ember elengedi magat es elvezi hogy ott van, persze tartsa a kezet a penztarcajan de csak azon nem eri meg.
Azzal egyetertek hogy mint uj munkatars baratkozonak kell lenni azonnal masokkal amig o ott uj es erdekes szemely, sok segitseget kaphat az uj eletvitelben es gyorsabban barati kapcsolatokat.
Emlekszem hogy amikot kijottunk milyen gyorsan lettek amerikai ismeroseink, barataink az elso munkahelyunkon, aztan azoknak a baratai is, eleg volt elmenni egy partira vagy kirandulasra veluk ahhoz hogy maris befogadjanak. Hozzaallas kerdese, egy kulfoldi mindig erdekes meg ha nem is hiszik el.

London2009 2015.11.10. 13:13:52

@Zka: hmmm...ez jo kerdes. A feleseg otthon sem meg itt sem dolgozna ezek szerint. Szerintem max egy netto 350k fizetest erdemes elcserelni erte. De meg ebben sem vagyok biztos.

2015.11.10. 13:16:34

@P.Elliot: Ertem en, csak nevettem, hogy Amerikaban mi szamit kicsinek. :D Ez valami altalanos leptek lehet amugy, mert allitolag az ettermekben is az europai nagy adagnal is tobbet adnak ott a "kis" adaghoz, es ha veszek egy ruhat, ami S-es, arra ra van irva, hogy "USA - XXS" :D Akkor persze, hogy egy 10 helyiseges haziko is csak egy kis kunyho, de akkor en bizony tenyleg egy ruhasszekrenyben lakom, vagy annak az egyik fiokjaban :D

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.11.10. 13:21:26

@London2009: én azért magasabbra tippelem 350 nettónál az a határt. 1 keresős modell esetén.

@tnt: érzelmi alapon én már rég Újzélandon vagy Ausztráliában lennék, gyűlölöm a magyar mentalitást és közéletet, csak a viszonylagos jólét és valamennyire a család/barátok tart itthon. Meg persze lehet, hogy szar a helyzet, de legalább kiismerem magam benne. Az érzelmi dolgoknak is van két oldaluk ugye :)

bpetya75 2015.11.10. 13:21:40

@London2009:

Tudom. Tapasztalatom szerint ezek alapból általában 10*10 méteres alapterületű házak szoktak lenni. Ehhez jön hozzá a terasz vagy veranda, esetleg melléképület. Legalább is mifelénk így nyomták a 60-as években ;-)

@tnt:

Mire gondolt a költő, ugyebár :-P

Jöhetne már, hogy elmagyarázza.

London2009 2015.11.10. 13:22:13

@Csodabogár: Aha, ertelek. Mi amikor bekoltoztunk teljesen felujitottuk a hazat. Az elektromos vezetekektol kezdve a nyilaszarokon at mindent. Ugyhogy teljesen "europai sztenderdre" lett emelve. Tehat nem az ilyen egerragta 250 eves viktorianus hazakra gondoltam.
A m2-eket hagyjuk, mert lehet, hogy akkor kisebb es tevedek. Az ilyen igazi baromi nagy hodaly videki csaladi hazakra gondoltam, pincevel, padlassal, garazzsal stb. Teljesen feleslegesnek tartom oket. Csak a baj van veluk, ahogy kirepulnek a gyerekek. Ertekuk meg nulla, mert ki vesz hazat videki Magyarorszagon. Nem sokan.

tnt 2015.11.10. 13:24:18

@Zka: van két oldaluk de akkor nálad erősebb a maradásra hajló... valakinél nem számít ennyire ami téged marasztal és kisebb dolgokért is elhúzott és vissza sem néz... vagy ritkán...

tnt 2015.11.10. 13:25:15

@bpetya75: valóban... ezek szubjektumok... erősen...

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.11.10. 13:25:27

@tnt: igen, úgy szoktam fogalmazni, hogy az anyagi része jelenleg kompenzál a kellemetlenségekért :)

London2009 2015.11.10. 13:25:55

@Zka: Nem tudom. Azt en szemely szerint mar elcserelnem. De persze attol is fugg, hogy milyen kilatasaim vannak otthon ill. UK-ben. Ha ennyit ajanlanak UK-ban kezdo fizukent akkor az par even belul sokkal tobb is lehet. Ha masert nem, mar csak emiatt is siman eljonnek. Mondjuk en nagyon szeretek itt elni a UK-ban, tehat en borzaszto elfogult vagyok. Tudom jol!

tnt 2015.11.10. 13:29:35

@Zka: igen ezt sejtettem... de nem mindenkinél ill. sok embernél ez nem így van,... volt olyan poszt amiben nemrég szabályosan éhezett a hölgy... szóval nekik a kinti 60k-nál kevesebb lé is főnyeremény és az, hogy lett egy létbiztonságuk és nem a hó közepéig tart ki a pénzük és jut esetleg még szórakozásra is... nagy különbség...

tnt 2015.11.10. 13:32:10

@London2009: ott a pont.. ha valaki tud és akar beilleszkedni és tetszik neki az a létforma és ehhez még egy jó fizu is van annak hulla mindegy minden egyéb .. mert megoldja a család, haverok stb problémáját a XXI. században...

P.Elliot 2015.11.10. 13:36:42

@mojyo: Itt nincs kis adag az etteremben csak normal es vannak olyan ettermek ahol extra nagy adagok de azt ugy ertik hogy rendelsz egy adagot es 4 ember eszi, pl. a Harold-nal a pastrami szendvics vagy masfele de oda az ember ugyis nevetgelni, szornyulkodni megy hogy mekkora az adag/ es a kituno ize/.
Szoval sokat adnak.
A ruhak mereteben en nem lattam olyat hogy mekkora europaban vagy amerikaban, valoszinu hogy akkor irjak be/ itt maskeppen merik a mereteket de ugyanazt jelenti mint otthon/ ha a gyarto mindenfele el fogja adni es nem fogja kulon cimkezni. A kicsi meret a kicsi termetu kinaiaknal nyilvan mast jelent mint a magas, teltebb europai es amerikai embereknel.
A cipoben viszont valoban kiirjak hogy a pl. 8 es feles ami az itteni meretem az a europai meret szerint mennyi hogy nehogy ne legyen jo.
Az hogy a hazak nagyok az azert van mert regen is nagyok voltak, volt hely ra hogy epitsenek, olcso a telek ar, az epitoanyag, most azert ez visszahuzodoban van mert nagyon lettek az adok ra, en 6 ezret fizetek evente csak azert mert mereszelek benne lakni. Mas allamokban vagy mas teruleten az allamnak olcsobb de itt nalunk nem....Es mindig emelkedik mert egyre tobb mindenre kell az ara, sok a bevandorlo, rengeteg uj iskolat kell epiteni a gyerekeiknek, azt fennytartani, ahhoz is kell.
Szoval nagy orszag, nagy terulet, lazabb eletmod, nagyobb igenyek.
Egyelore....ki tudja mit hoz a jovo majd egyszer bar van itt meg hely, orszagjarasom alatt lattam hogy mennyi de mennyi beepitetlen szabad hely van itt.
Kukkants be itt a Haroldhoz...nezd meg a pasas kezeben a felszeletelt pastramit..../ ismetlem, nem minden etterem ilyen/.

www.yelp.com/biz/harolds-new-york-deli-edison-2

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.10. 13:48:58

@P.Elliot: Családon belül jöttek a megjegyzések (unokatesó, aki amúgy asztalosként szintén nem keres rosszul). A fene sem gondolta, hogy előttük is titkolni kell mindent. :)

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2015.11.10. 13:49:24

@P.Elliot: Nem kell elmondani pontosan, hogy beinduljon az irígykedés. Elmentek valahova szórakozni és nem a legolcsóbb italt rendeled. Átjönnek vendégségbe, és meglátják a nagyképernyős lapos TV-t, esetleg még egy Mac is áll valahol a lakásban. Megkínálod őket itallal, a whisky nem Red Label, a pálinka nem Fütyülős, a bor nem 1000 Ft alatti kategória. Az autód esetleg már ebben az évezredben készült, neadjisten ebben az évtizedben. Télen a síelés az Alpokban történik, és nem a Normafán, vagy a Tátrában. Stb...

Egyből beindul a spekuláció, hogy kit hogy vertél át, mennyi adót csalsz, mit oldottál meg okosba', melyik kormánytag / önkormányzati képviselő csókosa vagy, és hasonló kedves feltételezések.

Na ez nagyon nem hiányzik.

adg 2015.11.10. 14:00:31

@London2009: azaz, ismeri oket mindenki. En meg azt is tudom, a vakolat alatt mi van. :))
Komplett tajegysegeket bactak el ezekkel a hazakkal, nem is teljesen veletlenul. De ez egy mas tema. :)

Abban igazad van, hogy nagyreszuk ma mar csak nyugnek van, ha a gyerekek elrepulnek angliaba mosogatni, a szulok nem tudnak mit csinalni a nagy hazzal, eladni meg kb egy zsak krumpliert lehet atlagfalun. Varosban meg van esely.

Nezegettem angol uj epitesu hazak alaprajzait, lattam ilyen kb 6x8 meter alapteruletu, tetoterbeepiteses 75 m2-es csodakat. En rosszul lennek tole. Nem tudom, a tietek is ilyen-e, akkor szerintem elegge kulonbozhet az elkepzelesunk az idealis lakasrol. :). Meg ha egy szinten 75, akkor az egy kisebb csaladnak oke, de ket szint eseten van egy csomo holt ter, meg folyton lepcsozni is kell, nekem nem tetszik. De ez az en bajom.

En Moyjoval ertek egyet, az idealis otthon egy szep nagy kertvarosi haz egy szeles utcaban, nagy telken, sok fu es egyeb dudva, csak gondozni ne kelljen sokat. Lenyeg, hogy legyen egy mangofa is. Annyi a kulonbseg koztunk, hogy en nem szeretem a szonyegpadlot meg a sovenyt. :D

2015.11.10. 14:04:45

@adg: Epp akartam kerdezni, hogy mi a baj a Kadar-kockakkal, azon kivul, hogy kerteshaz, de a kommented masodik felenel megallt a szivem es ujra kellett eszteni, azota pedig kenkoves langokat kopkodok.

P.Elliot 2015.11.10. 14:05:56

@Zka: Tele is van mindig, az emberek atneznek mas asztalara almelkodva, nevetgelve, szornyulkodve mert nincs sok ilyen hely.
Szoval nem kijonni lehet errol a helyrol hanem kigurulni ugy hogy a kezedben szorongatod a maradekot tartalmazo zacskot, olyan embert meg nem lattam akinek ne lett volna zacskoja.
Mondok neked valamit, szerintem ez a hely magyar szarmazasu.
Zsido hely de valaha magyarorszagi zsidoe lehetett mert arulnak benne toltott kaposztat es nehany magyar etelt is/ nem tudom most is van-e de volt/ amiket soha egyetlen amerikai helyen nem szoktak arulni. Valami koze lehetett a magyarokhoz valaha, szepen otvozve a zsido etelekkel.
Egyszer nem voltam ehes hot dogot kertek es kihoztak egy talat. Nem hittem el hogy az enyem, felkilos cipoban lapult egy masutt nem latott nagy virsli es melle valami furcsa pirosan szinu krumplis korites. Megkostoltam es paprikas krumpli volt/ ilyet itt eletemben nem lattam sehol/, meghozza a legjobb izu amit valaha ettem. Tobb mint a haromnegyedet hazahoztam es meg 2 napig ettem.
Az arak dragak elso latasra. de ha leosztod hogy hanyan ettetek belole minosegi kajat akkor csak annyi mint mas egyszeru helyen...

2015.11.10. 14:09:19

@P.Elliot: Szep. Ez a kep meg is magyarazza, hogy az M-es meret miert szamit XS-nek ott. :D Nincs tobb kerdesem.

P.Elliot 2015.11.10. 14:09:37

@Gerusz: En nem szegyellnem hogy mim van, foleg ugyis latjak. Megdolgoztam erte es kesz, nem is lennek hajlando sem takargatni, se szabadkozni, sot meg szoba hozni sem. Ennyi.

P.Elliot 2015.11.10. 14:12:19

@mojyo: Tevedes azt hinni hogy ennyit esznek, oszd le hogy mit lehet megenni, mit viszel haza es mennyi ideig eszed. Vannak itt is koverek de korantsem annyi mint ahogy beszelik, itt az emberek nagy resze meg a nyugdijas is jar tornaterembe, a mi csaladunk is jar, itt az utcaban minden szomszed csak mashova.
A kinai s meretet otthon se tudnak felvenni mert masfele alkatu emberek.

P.Elliot 2015.11.10. 14:14:32

@A nagy kékség: Az unokatestver elott se kell titkolni. Ez van, gondoljon mindenki amit akar, megdolgoztal erte...

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.10. 14:20:52

@Gerusz: Jó, hogy mondod. Mi a feleségemmel elég sok időt töltünk az Államokban. Ha tudnád, milyen kommentárokat fűznek ehhez. Persze viccesen, de azért érezni a rosszindulatot. Képeket, videókat már nem is mutatunk senkinek, az élményeinket megtartjuk magunknak. De azért a fészen így is megy az utalgatás arra, hogy bezzeg mi megtehetjük. :)

adg 2015.11.10. 14:24:13

@mojyo: csak nem? Kihagytam valamit? :) ja tudom is, eghajlat. Fontos, hogy az adott hely a bolygo lakhatosagi zonajaba essen. :D

Na jo, komolyra forditva, a kadar kockak teljesen tajidegen kepzodmenyek a legtobb helyen, es ez meg a kisebbik gond veluk, de most nem szeretnek arra kanyarodni, csak vita lenne belole, meg nem erzem magam annyira kepben, nem latom at kelloen a hatteret. Meg az egyetemen athallgatam az epiteszkarrol egy epiteszettortenet targyat egy igen jonevu professzorral, sok megdobbentot meselt a kor epiteszeterol, annak politikai befolyasoltsagarol.

London2009 2015.11.10. 14:25:16

@adg: Jajj, nem, dehogy. Ujepitesut sem otthon, sem itt nem vennek. Ez egy 1930-ban epult haz. Mint megtudtam ez volt az utolso generacio amibe meg kandallot epitettek. (tudod, ez nekem fontos :D) Az a tipikus terraced house. Meg lett toldva, igy a konyha az extensionben van. A regi konyhabol meg furdo es egy kisebb szoba lett kialakitva lent. Nappali, ebedlo van meg a lenti szinten. Fent pedig 3 dupla halo, ebbol az egyik kisebb, mint a masik ketto, de meg abba is boven elferne a dupla agy. Mar nem merek m2-t irni, mert rajottem, hogy fogalmam sincs mennyi. De gondolom olyan 130 m2 lehet? Na mindenesetre nekem ennel nagyobb haz nem kellene!! Ja es ha nagyon akarnam a padlast is be lehet epiteni. Szomszedban megcsinaltak es az a gyerekek kupiszobaja :D
Anyosomek nezegettek uj epitesu hazakat, mert kisebbe szeretnenek koltozni. Kineztek egyet es nekem alapvetoen tetszett! 2 nagyobb halo fent, lent nappali, ebedlo, konyha, furdo stb. Na es az nem hiszem, hogy nagyobb lehetett 80m2-nel. De egy idos hazasparnak, pont ennyi kell szerintem. Nem kell nagyobb.
Ja es nem csak faluban, meg nagyobb videki varosban is nehez hazat eladni.

2015.11.10. 14:28:34

@P.Elliot: Ertem, hogy az embertelen adagokat haza lehet vinni, es hogy ez ott is extrem, de ez tolunk szokatlan :D A konfekciomeret pedig valtozik, ahogy az emberek is valtoznak, sot, marketing szempontbol is szoktak rajta valtoztatni, hogy a hiu vasarlok ne gondoljak azt, hogy koverek az adott markahoz :D Tudom, hogy az europai meretek is valtoznak, az olaszok peldaul nagyon szigoruak, de altalanossagban igaz, hogy az USA-hoz kepest ket meretnyi elteres van, ez nem fikazas a reszemrol, es nekem mindegy, hogy azert, mert koverek, vagy mas oka van, en csak ugy megemlitettem. :D

2015.11.10. 14:34:58

@adg: De meselj, engem ez erdekel. En sose laktam kerteshazban, annyira varosi vagyok, hogy nekem a kockahaz elsosorban panelt jelent, eloszor neztem is, hogy milyen 230 nm. :D A Kadar-kocka, meg a videk, az nekem teljesen ujdonsag, szoval nem fogok veled vitatkozni, megigerem! :D

Viszont engem erdekel barmi, ami errol elerheto, most epp amugy is projektben vagyok es epp elmelyulnek a komcsi designban! :D De az epiteszettel pont nem vagyok kepben, tehat csak nyugodtan. Linkek is johetnek, masoktol, vagy privatban, csak szoljal elotte, ha irni fogsz, es akkor atallitom a bloghus profilomat egy valodi email cimre :D

adg 2015.11.10. 14:38:29

@London2009: igen, igy azert jobban hangzik. Kandallot en is szerettem volna, amig ott laktunk az eszaki sark alatt egy kopesre, de csak cserepkalyhaig jutottam. Most meg valahogy elmult a vagyam, pont az hianyozna, tuzet rakni a lakasba. :)

P.Elliot 2015.11.10. 14:38:57

@mojyo: Nem vettem eszre hogy itt hiuskodasbol irnanak ra mas meretet, kulonben is tudja mindenki hogy melyik meret mit jelent, sosem volt problema. Minden meretet elfogadnak, kritizalni plane nem szokas azt aki koverebb. Egyaltalan, massal foglalkozni hogy hogy nez ki. Ezt sem tudnam itt feladni es elkoltozni, ezt a szemleletet hogy mindenki csak a maga dolgaval foglalkozik, nem erdekli hogy a masik milyen, mennyit keres, hol lakik, miben. Sokkal konyebb az elet is igy.

P.Elliot 2015.11.10. 14:47:18

@adg: Kandallom nekem is van de csak elektromos es nem beepitett ugyanis en rettegek a tuztol es eppen eleg azt latni ahogy a baratnom ugy megrakja a kandallot hogy majd szet veti a hazat a forrosag, az izzo fahasabok. Felek tole, holott nagyon szeretem a kandallok latvanyat de kizarolag tegla vagy kobol keszult hazakban tudom elkepzelni de meg ugy is vigyazva.
3 vagy 4 eve itt is volt az allamban egy nagyon szomoru tuzbaleset. Az anya karacsony ejjelen a baratjaval ajandekokat csomagoltak a kandallo mellett, a 3 gyerek es a nagyszulok az emeleten aludtak.
Valami szikra pattant ki amikor eppen nem voltak a kandallonal, talan a konyhaban, langralobbant aaz ajandekpapir, utana a tobbi, az emeleti feljaro egett, kijonni lehetetlen volt, mindenki bennt egett az anya es a baratja kivetelevel....szegeny kicsi karacsonyvaro gyerekek, 3 tunderi szep kislany....
En csak zart tuzet tudok elkepzelni, meg egy kalyhafele talan oke.

2015.11.10. 14:50:28

@P.Elliot: Egyaltalan nem volt celom a koverek megszegyenitese, es nem azert irtam, mert engem annyira erdekel, hogy masok hogy neznek ki... A "vanity sizing" egy letezo jelenseg, tenyleg csokkenteni szoktak a meretet, ha nagyok lesznek a vasarlok, hogy markahuek maradjanak, hogy ne sertodjenek meg a boltra. Marketingfogas, nem a kulonbozo meretuek kritizalasa.

De mindegy, ha nem erted, nem erted, az egesz abbol indult ki, hogy minden teruleten masok a felfogasok az USA es a vilag tobbi resze kozott, hogy a 10 szobas haz mosokonyhaval kicsinek szamit, es a tobbi dologgal is ez van, ezt sem tudnam itt feladni es elkoltozni, ezt a szemleletet, hogy senki sem sertodik meg semmin es nem vesz mindenki magara mindent, nem erdekli, hogy a masik milyen erzelemmel mondja amit mond, nem veszi tamadasnak az egyszeru kulonbsegeket. Sokkal konnyebb az elet is igy.

London2009 2015.11.10. 14:53:33

@adg: Jol van, nem kell vaganykodni. Inkabb azt mondd el, hogy vannak a bekak! :D

London2009 2015.11.10. 14:57:21

@P.Elliot: jezusom, ez szornyu. Egyebkent en is woodburner parti vagyok. Az zart es labakon all, ontott vas, a kandallo helyet csak kivezetesre hasznaljak, de nincs nyilt tuz.

skaven 2015.11.10. 15:54:24

@Zka: hat ha csak arra az egy fizura kell szamitani akkor feleseg+gyerek mellett 60k-ert tenyleg ne gyere londonba. az a netto 3500 font baromira gyorsan el tud menni. elnek itt emberek akik buszozgatnak 2 orakat mert nem akarnak havi 40 fonttal tobbet fizetni a rendes berletert, ebben a kategoriaban ez a fizu nyilvanvaloan durva.
en mondjuk abba is belekotnek hogy a kaja itt ugyanannyiba kerul, mert ez csak abban az esetben igaz, ha nem vagy valogatos. ha nem zavar hogy csirkeben ossze tudod morzsolni a csontot annyira szar minosegu, akkor persze nincs gond. :)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.11.10. 15:55:58

@skaven: hát igen, én is így számoltam. Ráadásul nem szívesen veszek hitvány kaját, nem sajnálom rá a pénzt.

Csodabogár 2015.11.10. 15:58:31

@London2009: Pesten igen fellendült az ingatlan piac. Viszont sajnos nekem is vannak vidéki ismrőseim, akik évek óta próbálkoznak ház eladással, de nem megy.

Csodabogár 2015.11.10. 16:01:27

@P.Elliot: Ruhákban Europában 40-es méretet hordok, ami M-nek felel meg. Kint mindig L méretet vettem, mert különben kicsi volt.

Bredpitt Monika 2015.11.10. 16:12:27

Bocsánat, de ezt muszáj beraknom, aztán elolvasom a posztot is.

A Condé Nest Utazási Magazin szerint Budapest a 2. legnépszerűbb úti cél az amerikai utazók válaszai alapján (a 3. helyről ugrott egyet.) Most jövök a városból. Gyönyörű !!!

I love Budapest !!!!!!

puhacica 2015.11.10. 16:17:09

@P.Elliot: @mojyo: Pesten vettem egy GAP pulcsit. S-es meretu, pedig en 38-as vagyok, azaz M-es. es meg igy is nagy, igazabol XS-est kellett volna vennem. a munkahelyemen is akkora adagok vannak, ha eszel egy hamburgert krumplival es milkshake-kel, az tobb, mint 2500 kaloria. minden, ami amerikai, joval nagyobb, legalabbis europai szemmel nezve. autok, utak, hazak, tavolsagok...

2015.11.10. 16:17:48

@mojyo: az asszony Singaporeban nem tud soha ruhat venni, mert a legnagyobb meret ott amit arulnak a Small.

2015.11.10. 16:20:03

Nem ertem miert sokaljak a 60ks fizetest tobben. Az havi 3ezerparszaz.
Egy nem tul jo ovoda/bolcsode 2 gyerekre minimum havi 2k.
Maris nem marad tul sok egy rendes lakasra es normalis kajara (nem M&S).

pasztasuta 2015.11.10. 16:20:31

@mojyo: így igaz: elég szomorú, hogy egy másfél órás repülőút után rögtön két mérettel nagyobb vagyok és a 34-es (HU) helyett már csak a 38-as (IT) ruhák jönnek rám. bár igaz ami igaz, az olasz kosztot jobban szeretem mint a magyart, ez végül is sok mindent megmagyaráz. :D

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.10. 16:47:04

@Bredpitt Monika: Azért tudnék mutatni olyan részeket, ahová nem térnél vissza szívesen. :) Amúgy tényleg szép. Én nagyon szeretek itt élni, még akkor is, ha sokan nem vigyáznak erre a városra (az iszonyú mennyiségű eldobott csikkre gondolok).

London2009 2015.11.10. 16:53:08

@Csodabogár: igen, ezt tapasztaltam. Persze Pesten is csak bizonyos belvarosi keruleteket erint igazan.

London2009 2015.11.10. 16:55:45

@skaven: teljesen egyetertek. Mondjuk en azt nem teljesen ertem, hogy a feleseg miert ne dolgozna. Esetleg beteg? No mindegy, ez ugye nem az en dolgom. De ha a ferfi fizetese melle a no is hozzatenne egy hasonlot, akkor abbol mar eleg jol meg lehetne azert itt Londonban is elni.

London2009 2015.11.10. 16:58:18

@charlieharper: nem ertem en sem. Egy ferfinak az nem rossz fizetes, de nem is kimagaslo. Ahhoz kellene meg egy normalis fizetes a feleseg reszerol es akkor kapaszkodnanak meg mindig egy normalis angol kozeposztalybeli szinthez. Ez a valosag. Ennyire draga ez a varos sajnos.

Flamy (fat cat wannabe) 2015.11.10. 16:59:34

@A nagy kékség: "De azért a fészen így is megy az utalgatás arra, hogy bezzeg mi megtehetjük. :)" Erre van egy tokeletes megoldas: letorlod magad facserol. :P Es rogton nincs oltogatas es tartalmasabb az eleted is.

Flamy (fat cat wannabe) 2015.11.10. 17:04:24

@charlieharper: Miert van szukseg a bolcsodere ha az anya nem dolgozik? Ha meg dolgozik akkor meg rogton nem 60k-rol beszelunk hanem meg + minimum a minimalberrol...

Sanz 2015.11.10. 17:40:11

@Flamy (fat cat wannabe): Évi 50 ezres fizetés felett nem adnak / csökkentett child benefitet adnak. Gyakorlatilag az egykeresős modellre épülő háztartásokat jól gyomron vágták a Toryk, amikor ezt a törvényt átvitték még 2013-ban.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.10. 17:45:31

@London2009: Nem is igaz. Amióta Tóni kezeli az ingatlanügyeket a belvárosban, azóta egyesek olyan olcsón jutnak lakáshoz, mint soha korábban. :)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.10. 17:45:45

@Flamy (fat cat wannabe): Én már régóta nem vagyok fent. A feleségem profiljához írogatnak néha a jóindulatú barátnők, de nem igazán törődünk velük, pláne úgy, hogy nagyjából kéthavonta nézünk rá az oldalra. :)

Az a helyzet, hogy úgy 10-15 évvel ezelőtt még simán meg lehetett szervezni egy meseestet. Sztorizgattunk, megosztottuk egymással az élményeinket. Azóta ez megszűnt. Nem mesélünk senkinek, mert csak epés megjegyzéseket kapunk. A legrosszabb az, amikor olyan ember is tolja az irigy beszólásokat, akivel gyerekkorunkban együtt játszottunk. Ez az anyagias világ sajnos sok ember józan eszét elvette. Ez van, ezt kell szeretni.

Csodabogár 2015.11.10. 17:50:57

@adg: 75 m2??? Ez még lakásnak is kicsi, legalább is nekem kicsi lenne. Pedig én egyedül lakom. Abszolut lakás párti vagyok, egyszint lehetőelg nagy terek. Ablakból zöldre lehessen látni, szomszéd ne lásson be. Közlekedés is legyen a közelben. Részemről megtaláltam, elég sokáig kellett keresnem itt Budán.
Házzal csak baj van, legalább is itthon. Szemetet időben kirakni, havat söpörni, kertet rendben tartani, nekem nem hiányzik.

Bredpitt Monika 2015.11.10. 17:58:31

@A nagy kékség: szep bizony , cigi csikk az van, de sajnos mas is

Bredpitt Monika 2015.11.10. 17:59:08

Na, vegre valaki itthon marad. Sok sikert!!!!!

Flamy (fat cat wannabe) 2015.11.10. 18:05:55

@Sanz: Okes, ertem en hogy szemet torryk tonketettek a joletet, meg minden, de a 60k brutto akkor is 3.5k netto havonta. Azt hogy emelle meg jar-e barmi child benefit is, sajna nem tudom.

2015.11.10. 18:20:21

@A nagy kékség: "Na de akkor megint kilyukadunk oda, hogy miért nincsenek sokkal jobban megfizetve a szakmák, szóval nem akarom, hogy ebbe az irányba induljunk el, csak megjegyeztem."

Ez bizony összetett dolog.

2015.11.10. 18:24:48

@Herr Géza: Ha neked nettó 500 ezerből hó végére megmarad 50 ezer, akkor te valamit nagyon rosszul csinálsz, és igen nagy lábon élsz. De szerintem ez vonatkozik a 3500 fontra is. Csak mondom, nem akarok belekötni a példádba.

Mellesleg, ha arányaiban nézzük, a lakhatás és a szolgáltatás (meg a közlekedés) sokkal többe kerül, mint itthon. Viszont itthon meg a pénz kevés. Igazi paradoxon. Szerintem egy bizonyos fizetés felett jó Mo. is, meg jó külföld is. Csórónak lenni sehol sem élvezet.

2015.11.10. 18:27:17

@Herr Géza: Ha keresel nettó 3 kilót havonta Mo.-n, a csajod/pasid meg mondjuk nettó 2 kilót, akkor abban az esetben nem biztos, hogy kint jobban fogtok élni. Persze, aki ilyen komoly összeget keres beosztottként, ott azért már felmerül, hogy van nyelvtudás, meg valami életképes végzettség is. Szóval az is lehet, hogy kint még jobban keres, mint itthon. :)

2015.11.10. 18:31:04

@Sanz: Napi 1 óra utazás az smafu. Szerintem az még abszolút a viselhető kategória.

2015.11.10. 18:32:15

@Flamy (fat cat wannabe): es meg akkor sem ad kozepszintet, vagyis, ami szamomra kozepet jelent.

Erdemes a bolcsi, legalabb reszidoben, akkor is ha anyuka htb. gondolom nem parhonapos gyerekrol,van szo. Jobb iskolakba bekeruleshez jobb bolcsi/ovoda kell. Nalunk is volt a gyereknek bekerulesi tesztje (nem vettek fel, de kozben orszagot valtottunk, itt is volt teszt, itt szerencsere bekerult).
Ha meg iskolaskoru gyerekek lesznek, en szemely szerint nem adnam allami iskolaba, kulonosen nem Londonban. Az evi olyan 13K tandijt/gyerek jelent minimim, plusz mindenfele egyeb koltseg.

Es ez meg nem is a felso osztaly elete, de meg annak az also resze sem. Mindenkinek mast jelent a "szinvonalas" elet. Teljesen megertem, hogy nem ugral a 60K-ert.

2015.11.10. 18:33:38

@Flamy (fat cat wannabe): nem 40K-nal huztak meg a benefitet gyerekek utan? Vagy 50K? Mar nem emlekszem, de a 60Knal biztosan nem jar.

2015.11.10. 18:36:20

@Sanz: szerencsere jelenleg a labour nem rughat labdaba, hogy ossze vissza osztogassa a penzt.
Es ha a skotok vegre valahara kulon mennek (fingers crossed), akkor a labour valami kispart szintre sullyed az eszaki tamogatottsag nelkul.

M. Péter 2015.11.10. 19:14:13

@charlieharper: 50000 és 60000 között vonják el.

2015.11.10. 19:15:38

@M. Péter: tehat 60knal mar nem

Mrs. Clayton 2015.11.10. 19:20:14

@charlieharper: az nem teljesen ugy van, ugyanis, ha az egyik szulo 50k-nal tobbet keres evente a masik meg mindig igenyelheti a child benefitet,mivel ezzel tud biztositott eveket szerezni mondjuk amig nem dolgozik mert othon van a gyerekkel, igy kesobb sajat jogon kaphat allami nyugdijat, viszont ahany 100 fonttal meghaladja a masik keresete az 50k-t annyiszor 1% income taxot kell fizetnie
ha 60k-nal keres tobbet, akkor is kaphatjak a teljes child benefitet de income taxkent vissza is kell fizetni, viszont az igenylonek meglesznek a nyugdijhoz szukseges evei

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.10. 19:31:20

@charlieharper: Erről a fingers crossed-ról eszembe jutott, hogy egyszer egy angol kollégámnak megpróbáltam megtanítani ugyanezt magyarul.

Csuriba teszem az ujjam.

What?! :)

M. Péter 2015.11.10. 19:45:26

@Mrs. Clayton: Lehet simán azt is kérni, hogy a másik szülőnek számítsák be az évet a nyugdíjba.

Mrs. Clayton 2015.11.10. 19:52:03

@M. Péter: es mi lesz szerencsetlen anyukaval, aki otthon szivott 16 evig harom gyerekkel, majd apukara rator a kapuzarasi panik?
ha engem kerdez akkor nem reckiroz

2015.11.10. 19:56:10

@Mrs. Clayton: valasnal ugyis pofatlanul magas osszeget fog kapni a kedves anyuka

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.10. 20:05:58

@charlieharper:
Az első évben havi 1700fontból éltünk hárman amiből 900font volt a rezsi.
Azóta is rendületlenül szeretem a 40pennys paradicsomos húsgolyót.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.10. 20:06:46

@London2009:
Kúrvára el vagytok szakadva a valóságtól.

2015.11.10. 20:09:46

@diggerdriver: egy jo eletszinvonalrol irt a posztolo. Neked jo, neki meg visszalepes.

2015.11.10. 20:10:29

@diggerdriver: csak a ressim tbb volt UKban, mint az 1700

©________ 2015.11.10. 20:12:17

@Csodabogár: erezze jol magat.

a megideologizalas az ami nem paaszol. teccikerteni?

szeresse, Jöjjön haza.
muszaj? Jöjjön haza.

de ne fogja arra, hogy kinn szar.

DieNanny CH 2015.11.10. 20:12:29

@Csupacsí:

... én megelégednék egy svájci ötezres ajánlattal is... :-)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.10. 20:15:24

@charlieharper:
Szerinted itt a kommentelők között hányan keresnek 60k-t?

2015.11.10. 20:18:13

@diggerdriver: es a blog a mostanra maradt 15 kommentelonek szol?
A regebbi kommentelok kozul min 5-en. A tobbinek a szakmajat nem usmeren

©________ 2015.11.10. 20:18:52

@adg: nalam ugyanez egy tanya minimum 5 hwktarral ea nulla szomszéddal.

Herr Géza 2015.11.10. 20:19:33

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Csak arányokról volt szó. Mellesleg nem egyszemélyes háztartásban gondolkodtam, hanem pl. papa+mama+1-2 gyerek verzióban, egy fizuból..., és persze hasonló lakáskörülmények között. No meg ne a mátészalkai lakbéreket és megélhetési költségeket hasonlítsuk a londoniakkal. De hangsúlyozom, csak fiktív példa volt.

Herr Géza 2015.11.10. 20:23:45

@charlieharper: Mi mindent értesz a rezsi alatt? A Buckingham palota egy részét bérelted? :))))))

2015.11.10. 20:26:56

@Herr Géza: mortgage + council tax, utilities.
Az asszony fodrasza es cipovasarlasa nincs a rezsiben.
Ilyen arak vannak, ha veszel egy jobb helyen

Manhattanben egyik beosztottam keresett egy pici 1szibasat. $3500 alatt semmi elfogadhato kornyeken

Herr Géza 2015.11.10. 20:27:10

@charlieharper: Ja, gondolom abban a lakásbérlet maga is benne van. Nálam a rezsi ugyanis a víz-gáz-villany-szemét-telefon-net, stb.

DieNanny CH 2015.11.10. 20:28:44

@Csodabogár:

"Látom nehezen emésztik a kommenteleők, hogy a poszt irója csak simán és egyszerüen jobban érzi magát itthon mint Angliában."

Tényleg? Hogyan emészthetek olyasmit, amit le sem nyeltem? --> Én valahogy egy fél szótagot sem olvastam arról, hogy a posztíró hogyan érzi magát külföldön vagy Mo-on... Nem tudom, minek egy feltételezett helyzet feltételezett reakciójára ugrani...

Mrs. Clayton 2015.11.10. 20:38:03

@charlieharper: akkor azt gondolom, h apukanak nem lesz gond a 60k pluszos fizujabol azt a par 100 fontot anyukanak adni havonta mig otthon galyazik a gyerekekkel, ha meg dolgozik es o is 50+t keres akkor meg nem a benefit hianya miatt fognak ehenhalni

Mrs. Clayton 2015.11.10. 20:41:21

@Herr Géza: ha nem keszpenzre veszel hazat, akkor a banki torlesztessel is kalkulalnod kell, szoval az siman rezsi, persze itt is vannak olyanok, akik siman atutalnak 2 milliot mint pl a szembe szomszedom, de aki 60k-t keres az nem feltetlenul rendelkezik egy haz teljes vetelaraval

2015.11.10. 20:43:51

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: "Nem tudom, minek egy feltételezett helyzet feltételezett reakciójára ugrani..."

Pedig nem nehéz rájönni.

DieNanny CH 2015.11.10. 20:46:22

@P.Elliot:

Én a kiskőrösi strandon vettem egyszer egy sajtos-tejfölös lángost, isteni finom volt, de hatalmas, az volt azon a strandos napon az ebédem - úszástól ugye megéhezik az ember -, viszont akkora megmaradt belőle, hogy még vacsorára is jóllaktam...

DieNanny CH 2015.11.10. 20:54:37

@Csodabogár:

Nekem meg az a fura, hogy míg Mo-on és Ausztriában 38-as méretet kellett vennem, itt Svájcban a 36-osban még épphogy nem lötyögök...

Shanarey 2015.11.10. 21:09:38

@diggerdriver:

S még jól is néz ki.
:-)

M. Péter 2015.11.10. 21:10:58

@Mrs. Clayton: Nem értem mi a gond. Ezt nem nyugdíjba menéskor kell kérni, hanem az adóév vége után azonnal lehet.

Mrs. Clayton 2015.11.10. 21:19:51

@M. Péter: nincs semmi gond, csak ha az a fel igenyli a child benefitet amelyik dolgozik, nem az amelyik otthon van, akkor a nem dolgozo elveszti azokat az eveket mert szamoljak bele a nyugdijba
Ellenben ha technikailag vissza is kell fizessek mert a kereso tobbet keres mint a plafon, akkor attol meg az otthonmarado gyujti a nyugdijhoz szukseges eveket
Termeszetesen ha mindketten dolgoznak es egyikuk v mindketten tobbet keresnek mint a plafon, akkor nincs semmi ertelme genyelni mert nem jutnak semmilyen elonyhoz

M. Péter 2015.11.10. 21:59:13

@Mrs. Clayton: Azt is lehet, hogy kitöltik az igénylést, de kérik, hogy ne fizessenek nekik child benefitet. Így nyilván lesz tartva, hogy jogosult, és beszámítják az évet a nyugdíjba.

Bal 2015.11.10. 22:57:10

@tnt: @ChristineK: @Flamy (fat cat wannabe):

akkor első kézből adnék infót, hogy kis családom Londonon kívül is három gyerekkel elfogyaszt havi 2500-at minimum, de hazalátogatási költségekkel együtt inkább 3000-et. Nem élünk nagy lábon, külföldre nyaralni elsősorban Mo-ra járunk, kertes ház, egy autó, biciklivel és busszal járok.

Londonban ugyanez inkább 4000 lenne.

Bal 2015.11.10. 22:59:25

@HardPötty: elmehet 18k-ért dolgozni, de ha van pár csöppség, akkor a childcare többe fog kerülni, mint amennyit keres. Szóval ez anyagilag nem sokat segít.

Bal 2015.11.10. 23:00:56

@London2009: ... egészen amíg el nem jön az idő, hogy kezdjék a magánsulit, ami úgy 15k-nál kezdődik per fő, felső határ meg nincs. Már ha akarsz nekik színvonalas oktatást Londonban.

Flamy (fat cat wannabe) 2015.11.10. 23:02:08

@diggerdriver: "Szerinted itt a kommentelők között hányan keresnek 60k-t?"

Kereken 60k-t vagy 60k folott? :P

Bocs, tudom hogy gyenge volt, de nem tudtam kihagyni... :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.10. 23:05:53

@Flamy (fat cat wannabe):
Pennyre pontosan 60ezret:))))))))))))))))))))))))))))))

Bal 2015.11.10. 23:06:19

@London2009: hát ha bírod a borzalmas anyaghasználatot, a szánalmas, toldott-foltozott, buhera kivitelezést, a pazarló energiafelhasználást, a rettenetes elrendezést (hahó, reception room), a penészes ablakkereteket, a nyikorgó fafödémet, a szádban lakó szomszédokat, akkor valóban királyak az itteni házak. :)

Van másmilyen is persze, csak az 1m felett kezdődik.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.10. 23:15:12

@adg: pedig érdekelne az eszmefuttatás, mert nekem cska az jut eszembe, hogy akármilyenek is azok a házak, súlyos lakáshiányt oldottak meg akkor viszonylag olcsón, ez volt a funkciójuk.

adg 2015.11.10. 23:16:07

@mojyo: elgilondolkodom majd forrasokon, en nem vagyok epitesz, sem epiteszettortenesz, nekem csak erdekesseg volt ez a tema. Nem szeretnelek felrevinni a projektedben, de mivel engem is erdekel, kicsit belasom majd magam. Hetvegen koltozunk, masik kertesbe egy masik kertvarosba, utana.
Ha talalok valami erdekeset, ami hitelesnek is latszik, elkuldom.

tnt 2015.11.10. 23:18:41

@Bal: köszi az infot ... ismerem a jövedelemszintet ill. az árakat... ez nettó 3500 körül van minden gyerek stb jóváírás nélkül...

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.10. 23:18:58

@mojyo: én ott dobtam egy hátast, mikor gyerekruhában láttam olyat, hogy méret: M. ????????! mondom mivannnnn? másik agyrém, hogy az angol méretezés nem centire mondja a bébiruha méretet, hanem életkorra. így hord most a Dani 9-12 hónaposoknak való ruhát. valaki nagyon kigondolta. (ez magyarul a 74-es, de még nincs annyi centi.) (4.5 hónapos.)

Bal 2015.11.10. 23:20:20

@Mrs. Clayton:

Ezért ne tölts ki self assesmentet:

www.gov.uk/child-benefit-tax-charge/overview

"You can choose not to get Child Benefit payments, but you should still fill in the Child Benefit claim form. This will help you get National Insurance credits which count towards your State Pension."

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.10. 23:25:34

@pasztasuta: pedig azt hinné az ember, hogy a 34 meg a 38 valami objektív számok (inchek vagy akármik), nem olyan random, mint az M vagy XL. mostmár cipőknél is elkezdték. nade nehogy már most attól, hogy ami eddig 41-es volt, most 43-as, majd nem olyan cipőt fogok venni, ami jó a lábamra?! (és nem az én lábam lapult ki). mi lesz a következő? az autók motor köbcentijének átszámozása? lakás négyzetméter átszámozása? komolyan nem értem a dolgot :-/

Bal 2015.11.10. 23:29:27

@diggerdriver: @charlieharper: a mostaniak közül kettőről biztosan tudok

2015.11.10. 23:45:09

@adg: Koszonom szepen :) Csak nyugodtan, valtsatok poklot es majd utana raer, nekem nem ilyen surgos ez a projekt :D

@Dragonlady (Bp, Hun): Hat eloszor is az altalanos szabvanyos konfekciomeretezest az orszag felnott lakossaga alapjan szoktak megallapitani, es az bizony mas lesz Olaszorszagban mint Skandinaviaban, hogy Korearol es az USA-rol ne is beszeljunk. Ezek azonban elegge elvesznek a folyamat elejen, mert, bar az tenyleg szamit, hogy mely orszagban, mely merettablazat alapjan keszulnek a tervek, az egyes aruhazak a sajat celkozonsegeik alapjan dontik el inkabb, hogy hogyan allapitjak meg a sajat merettablazatukat, peldaul jellemzoen akik tiniknek, vagy trendi fiataloknak arulnak, kisebb M-es meretet fognak arulni, mint a kozepkoru uzletasszonyok aruhazaban, es akkor van meg ez a hiusagi ok, hogy ne kelljen egy magat normalisnak gondolo szemelynek XXL-est vennie, mert soha nem jon vissza. A bonusz, hogy a ruhazati cegek szinte mar semennyire sem gyartanak maguk, nincsenek sajat gyaraik, hanem pakisztani, bangladesi, vietnami stb beszallitoktol rendelik, akik sajat szabvanyt hasznalnak, igy elofordul, hogy ugyanabbol a markabol, ugyanabbol a meretbol ket kulonbozo fazonu farmernadragbol az egyikbe ketszer bele lehet ferni, a masikat pedig nem lehet osszegombolni, attol fuggoen, hogy Torokorszagban, vagy Vietnamban varrtak-e ossze, hanyas betumerettel nyomtatta ki a pdf-ben elkuldott gyartastervet (esetleg Windows 95-rol vagy Vistarol), Times New Romant, vagy Arialt hasznaltak-e, melyik iskolaba jart a minosegellenor, es esett-e aznap az eso. :D (A gyerekmeretezes az kulon gaz, nem igazan ertem az eletkor alapjan, a ruha nem konyv, hogy erettnek kell hozza lenni, pontosan a meret a lenyeg :D Namindegy.)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.10. 23:54:15

@mojyo: nade ennek most komolyan mi értelme van? miért nem lehet nadrágot meg szoknyát derékméret alapján árulni? inget meg ilyesmit meg mittoménmi alapján szokták vagy lehet. ok, tudom, én soha nem voltam normális, de engem nem szokott megrázni, hogy férfiruhát meg cipőt hordok (abból egyébként nem is egészen mellesleg még kint is könnyebb normálisat, jót találni.... végképp no komment kategória), vagy hogy az van beleírva, hogy XXXL. az jobban idegesít, ha felpróbálnám a 41-es cipőt, mert ránézésre nem tudok belőni, és nem jön fel (vagy a nadrággal ugyanez). ehh, namindegy, mondom, hogy nem vagyok normális. :-/ egyébként idén a másik nagyhalál: idén még a télikabát is kényszresen csak és kiárólag kb boleró hosszúságú. még jó, hogy megvn a gimnáziumi kabátom és az már akkor is jó nagy volt, meg most is, hogy alá lehessen öltözni. de hiányzik a varrónő a mellékutcából. van itthon még egyáltalán ilyen, vagy akkor úgyis súlyos tízezrekkel kezdődne a számla a végén? mondjuk úgyse készülök sehova. csak épp nincs rendes téli ruhám, a múltkor is a pizsamanadrágomra húztam rá a tréningnadrágot. de egyébként jól vagyunk, a gyerek nagyon csini, irdatlan sok ruhát kaptunk :-)

2015.11.11. 00:12:40

@Dragonlady (Bp, Hun): Hat a farmert is ugy szokas, derekmeret alapjan, de az sem garancia semmire, sajnos ez egy ilyen hulyeseg :D Szerintem vannak varronok amugy, de lehet, hogy csak javitanak inkabb, vagy valtoztatnak, a multkor volt az a suszteres beszelgetes, hogy cipeszek is igy vannak inkabb ma mar. A fiu cuccokat enis szeretem :D A teli ruha pedig fontos, anelkul nehez meglenni a hidegben... Orulok, hogy jol vagytok, ez a lenyeg, a gyerek ugyis percenkent kinovi amit kaptatok :D

adg 2015.11.11. 03:24:57

@Dragonlady (Bp, Hun): ja, szerintem a panelhazakra gondolsz. Mi a falvakban meg mindenhol lathato 8x8-as, 10x10-es meg hasonlo csaladi hazakrol beszelunk.
Errol: encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTc8oV3SCZ-2oKNk3JIrh0sp0mIpjLpI86EtWYZh5v9LJfnK9BDjia-Y1WW

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.11. 05:27:13

@adg: nem, ezekre gondoltam, nem a panelekre. A nagypapam is s.k. építette a sajátját.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.11.11. 07:30:18

@London2009: akkor igen, de arra nincs semmi esély, főleg hogy a párom képzettsége olyan, amit más országban kb újra kellene tanulni, hogy hasznos legyen. Anélkül meg maradnának a hitvány minbér körüli melók.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.11.11. 07:34:59

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: miért csinálná rosszul? Ha nem szemetet akar enni, rongyokat hordani és "ingyenes" TB-t igénybevenni, akkor ki kell nyitni a pénztárcát. A minőség sokba kerül mindenhol és ha van pénzed, általában igénybe is veszed, mert megéri.

2015.11.11. 07:53:56

@Zka: Végletekben sosem érdemes gondolkodni. A szemét kaja és a minden nap kaviár meg homár között azért még vannak átmenetek. :P Ugyanez vonatkozik az élet minden más területére is. De amúgy igazad van.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.11.11. 08:44:21

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: hádde az átmenet se olcsó. Jó minőségű, egészséges verziója az olcsó kajának minimum duplájába kerül. Orvosi ellátásnál még ennél is nagyobb a különbség.

London2009 2015.11.11. 10:52:15

@Bal: tudom, tudom. Itt minden rossz, bezzeg Magyarorszagon. De meg mindig nem ertem, hogy akkor miert is elsz itt es nem ott. No mindegy. Hagyjuk szerintem...

Bal 2015.11.11. 11:05:52

@London2009: hol olvastad a "minden" szót? Nyilván a pénz és a jó munka miatt vagyok itt. A házak ettől még lehetnek vacakok.

Angliáról vagy jót vagy semmit, különben megsértődsz?

London2009 2015.11.11. 11:08:26

@Zka: Ertem. Ettol fuggetlenul en munkaparti vagyok. Inkabb elmennek hitvany penzert is mint, hogy otthon uljek a gyerekekkel evekig. Beleorulnek. De nyilvan mindenki mas.

London2009 2015.11.11. 11:10:46

@Bal: Rengeteg vacak haz van, latom en is. De ettol fuggetlenul felesleges altalanositani.

©________ 2015.11.11. 11:38:17

baccatok meg, ha csak a penz lenne, miert költöztek volna barataim Spanyolországba meg plane Görögországba, mi??
:)

2015.11.11. 13:21:00

@Bal: nekem a legnagyobb banatom az volt, hogy alig van/volt self-build

catnip cupcake 2015.11.11. 13:56:11

@mojyo: ettől a méret-mizériától és is kiakadok. Van egy GAP farmerem, ami 29-es, miközben a Levi's-ből simán kellene 32-es. A cipők ugyanolyan rémesek, van 40-es cipőm (német márka) de a 40-es angol megfelelője (asszem 6.5-es) nem jó, simán kell 7-es vagy 7.5-es. A túracipőim meg 8-asok, ami a 42-esnek felel meg:) ja, és az utóbbiak férficipők, mert a gyártók valamiért kényszert éreznek, hogy világos alapszínű (ez már alapból wtf!), rózsaszín vagy orgonalila díszítésű túracipőket csináljanak nőknek. Ennél már csak a fehér színű női mountain bike short a nagyobb wtf :D

Ami meg a férficuccokat illeti, a férfiaknak ebben (is) jobb dolguk van.
Pl. férfi farmerek általában 100% pamutból készülnek (kivéve a szuper-olcsó Primarkos cuccokat), míg női farmerből gyakorlatilag lehetetlen lycra és egyéb műszál nélküli farmert találni. 1-2% lycra még nem is zavarna, de amikor a fele műanyag, attól rosszul vagyok. Gondolom, azért van ez, mert a pamut drága, a műanyagot meg olcsón előállítják akár PET palackból is, na de akkor is... egy pozitívum, hogy az ilyen farmereket vasalni sem kell:)

A másik: szoktunk néha női inget venni a TM Lewin vagy Charles Tyrwhitt cégektől. A katalógusuk úgy néz ki, hogy van 60 oldalon férfi cucc elképesztő szín-, és fazon-választékban, és a végén van 4 oldalon egy pár női cucc. Mondjuk ettől eltekintve, a női ingeik szépek, jó minőségűek és asszem 18-as vagy 20-as méretig vannak. Magyarországon azt utáltam a boltokban, hogy a 42-es és 44-es méret már bálnaméretnek számított és tök nehezen tudtam venni dolgokat (pedig nem vagyok 100+ kiló). Gyakorlatilag a duciboltok sátor méretű leplei és a max. 42-es konfekcióméretek között nem volt semmi (azóta persze ez lehet, hogy javult).
Angliában láttam 20-as méretű bikinit is; itt senkit nem érdekel, hogy miben jársz:)

LittleG (uk) 2015.11.11. 14:32:46

@charlieharper: a férjem munkatársa épített és ő mondta hogy ha valakinek esze van, Angliában nem épít, borzasztó macerás (de részleteket nem tudok)

©________ 2015.11.11. 14:47:26

@catnip cupcake: nem javult. nagy a melled? megszoptad.
en ferfiinget vettem a vizsgakra.

McZozo 2015.11.11. 15:01:37

@skaven: Azert a lo tuloldalara se kell atesni, en eltem londonban havinetto 2600-2800 ig loveval full metrojeggyel egy studioban parommal es fiammal, ugy, hogy csak en dolgoztam es azert rendesen meg tudtunk elni, es kajan se sporoltunk, moziba is jartunk es neha nagyobb dolgokat is vettunk.

Szoval ez a hatvanezer keves azert egy eros csusztatas. igen nem vagy vele egy dusgazdag ember de azert ehen se halsz sot. Londonban az ingatlan aranytalanul horror ez teny de ettol meg ott is lehet valogatni. Persze lehet Canarz wharfon nezni lux apartment havi 2-3000 fontert ez esetben tenyleg nem eleg a havi 3500 de lehet azert kijjebb menni stratford leyton docklands ... ahol azert talalni job arban is dolgokat. En is jobban erzem magma miota nem londonban elek tobbmindenre van penzemkevesebb penzekbol is de hogy hol akar elni mindenki eldontheti izlese szerint es ugy prioretizalja a kolteseit.

McZozo 2015.11.11. 15:22:14

@catnip cupcake: Azert ferfinak se konnyu ha nem egy Justin B vagy di caprio meret. Otthon ha nem is mindenutt de azert jo par boltban lehetett 2-3 xl es meretu cuccokat kapni, sot utolso par evben mig otthon voltam a C&A ba elkezdtek divatos extra meretu ruhakat arulni nem olcso de meg megfizetheto aron.

Miota ide kijottem szinte alig tudtam magamra ruhat vagy barmit venni mert itt a ferfi konfekcio befejezodik a gothos giliszta meretenel. Aztan talatam hogy van egy bolt amint High and Mighty nek hivnak, na bementem de ott meg akkorak voltak a ruhak hogy haromszor bele ferhettem barmelyikbe arrol nem beszelve hogy az arazas csak rockefellereknek volt elfogadhato. Az altalad emlitett ing boltokban is 18-19 es meretnel befejezodott a konfekcio ferfi meretben afelett cask Jermin streeten a kozponti boltjaikban lehet vasarolni 20-22 es meretig viszont mikor azokat felprobalom a kar resz a bokamig er illetve a nyakam haromszor fer bele, szoval az osszes nagymeretu inget cask ilyen quazimodokra gyartjak itt. Szoval en nem vagyok elajulva a felfi konfekciotol angliaban sajna

Bal 2015.11.11. 15:27:29

@London2009: bocs, elfelejtettem, hogy neked ez az általánosítás dolog nehezen megy. ;) Amúgy én is írtam, hogy van másmilyen is, úgy egy milka felett kezdődnek.

Bal 2015.11.11. 15:39:01

@charlieharper: őrült vagy? ;) Én még Mo-on is csak generálkivitelezővel mertem dolgoztatni, és így is szó szerint beleőszültem. Pedig ott az engedélyeztetésre nagy ívben tojik mindenki, mert nem büntet a hivatal. Itt meg, ahol a saját ügyvéded se veszi fel a telefont napokig? Belegondolni se merek.

London2009 2015.11.11. 15:55:29

@Bal: de ez nem altalanositas a te reszedrol? : ) Sajat tapasztalatbol megerosithetem, hogy lehet tisztesseges hazat boven 1 millio alatt venni.

London2009 2015.11.11. 15:58:36

@McZozo: Persze, hogy meg lehet belole elni, de nem mindenki szeretne egy studioban lakni egy gyerekkel meg feleseggel. Tehat ezt irta fent mindenki, hogy egy tisztesseges hazban, koltekezessel stb stb az nem olyan sok, mint amilyennek sokan hiszik.

2015.11.11. 16:15:42

@Bal: nekunk a hazunk jo volt, de marha sokat dolgoztattam rajta. Egyszerubb lett volna nullarol epittetni.
Ukban beleoszulsz, de leginkabb a bank/Council teszi horrorra. A sok csinyovnik (mignon, kinek hogy) aki a Planning Officeban dolgozik, ok szenvednek a portas-effektustol es teszik lehetetlenne. Pedig a government nagyon nyomna a self-buildet.
Az sem segit, hogy epitesi telekre osszesen egy bank ad hitelt.
Epitoket mar ismerek, azzal nem lenne gond. Bar fogalmam sincs, hogy vissza koltozunk -e a UKba

2015.11.11. 16:16:37

@McZozo: a hangsuly a jo eletszinvonalon volt.
Valaki Rakosborzaszton is szeret lakni. Egeszsegere.

2015.11.11. 17:05:55

Senki sem altalanosithat semmirol, mert a valasztott orszagunkat ugy szokas megvedeni, mintha az anyankat szidnad, legyen az Magyarorszag, vagy kulfold. :D Mindenki, aki el valahol, kotelessegenek erzi "tapasztalatai alapjan" "arnyalni a kepet" a gonosz sztereotipiakkal ellentetben. Mindenki vegye vegre tudomasul, hogy Magyarorszagon is meg lehet elni, Amerikaban nem csak koverek vannak, Skandinaviaban nem mindenki depresszios, az oroszok nem mind alkoholistak es Angliaban is epulnek rendes hazak is, es aki ezekkel viccelni mereszel, az vonja vissza es kerjen bocsanatot! :D

McZozo 2015.11.11. 17:25:11

@charlieharper: egyetertek cask mig ti sarkitjatok es azt mondjatok hogy vagy van rozsadomb vagy a nyomornegyed es ezzel be van fejezve, addig en arnyalni probalom kicsit hogy azert a ket veglet kozott is van sokminden. En pl Leytonba laktam egy evet es semmikepp nem neveznem rakosborzasztonak. A haz jo volt a kornyek biztonsagos a metro gyalog 3 perc volt (Central line) amivel atszallas nelkul 20 perc volt a belvaros belvarosa, Westfield gyalog 15 perc metroval egy megallo busszal 5 perc.

2015.11.11. 18:22:36

@Zka: Mi nálad a jó minőségű, egészséges kaja? Szeretem az egészséges szót amúgy, gondolom, tudod, hogy miért. Már mindenről bebizonyították, hogy rákot okoz, aztán utána az is kiderül róla, hogy anti-oxidáns, és segít megkötni a szabad gyököket. :)

Én alapvetően odafigyelek a kajálásra a gyúrás miatt, de olyan nem létezik, hogy "egészséges". Legalábbis szerintem. Csak egy példa. Tudjuk, hogy a csirkemellfilé milyen sovány, és egészséges, blablabla. Arról azonban sosem esik szó, hogy a gyári csirke mennyi antibiotikumot meg milyen tápot kap, hogy hízzon, mint a disznó. Hozhatnék még pár száz példát. Persze értem én, hogy a parizer+fehér kenyér kombó még rosszabb. :)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.11.11. 19:18:04

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: igen, pont az ilyenekre gondolok, mint a fehér kenyér. Olcsó, de rendkívül egészségtelen. Változatos, sok rostot, vitamint, alacsony GI értékű szénhidrátokat tartalmazó étrendet nem lehet kihozni olcsón sehol sem.

2015.11.11. 20:09:51

@Zka: Ez igaz. A teljes kiőrlésű kenyér, tészta, v. éppen a barna rizs sokkal, de sokkal többe kerül, mint az egészségtelenebb változatai.

2015.11.11. 20:51:06

@McZozo: ha a rozsadombon laktal, akkor leytonnal lejjebb adod

Bal 2015.11.11. 21:35:30

@London2009: és két fontból is lehet nyolcvanmilliót csinálni. Caak el kell találni pár számot.

Bal 2015.11.11. 23:44:54

@mojyo: nana, ez így nem igaz. Van, aki nem érzi kötelességének, hogy elutasítsa az általánosítgatást.

;)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása