oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. augusztus 05. 06:46,  Könnyebbnek tűnik idegenben újrakezdeni 193 komment

2015. augusztus 05. 06:46 Határátkelő

Könnyebbnek tűnik idegenben újrakezdeni

Nehéz indulás után jön a szerelem, stabilnak tűnő állás – majd érkezik a válság, a munkahely kivonul az országból, a lakáshitel viszont marad… ismerős a történet, igaz? Alighanem sok százezren voltak így Magyarországon (is). Miss viksamiksa válasza is hasonlít sok tíz- vagy százezer magyaréhoz: egyszerűbb idegenben újrakezdeni. A poszt (ami a Magyarország és én pályázatra érkezett) nem hosszú, ugyanakkor szerintem elég jól megragad egy hangulatot és élethelyzetet.

Szavazni ma is a poszt végén és a Facebookon lehet. 

borond_no_repter_foto_pixabay_com_katyvedhorst.jpg(fotó: pixabay.com / katyvedhorst) 

„Lakótelepen nőttem fel, szegény családban. Már gyerekként tudtam, hogy nem akarok ott megöregedni. Az érettségi után dolgozni kezdtem, csináltam mindent, míg rájöttem, hogy továbbtanulás nélkül nem viszem semmire.

25 évesen kitűztem a célt, hogy 30 éves koromra lesz diplomám, jogosítványom, autóm, lakásom. Mindent sikerült elérni. A főiskolát munka mellett végeztem, a lakásom önerejének összegyűjtéséhez egyszerre két helyen dolgoztam. Persze hitelt kellett felvenni.

Szerelem, majd válság

Ekkor érkezett meg a szerelem is. 33 évesen megtalált egy csodálatos állás szép fizetéssel, céges autóval. Nagyon boldog voltam. Úgy éreztem érdemes küzdeni, mert a jutalom nem marad el.

És akkor jött a válság. A lízingcég, ahol dolgoztam, kivonult az országból, a sok éves bankos tapasztalattal nem kellettem sehova, mert az üzletág, mint tudjuk, azóta is bajban van.

A lakáshitel törlesztője elszállt. Eladni lehetetlen, hiszen több rajta a tartozás, mint amit ér. Azóta persze a forintosítással még nagyobb lett a baj. Az álom véget ért. Összesen 2 évet kaptam a boldogságra.

Új élet – de nem Magyarországon

Egy évig azt sem tudtam mit csináljak magammal. Tinglitangli munkák, állásinterjúk sorozata. Tudtam, hogy valami újat kell újra tanulnom, új életpályát kell terveznem.

Eldöntöttem, hogy ezt nem Magyarországon szeretném megtenni. Nem akarom végigcsinálni többször, hogy megszűnik a munkahelyem, amíg tart a folyamat öljük egymást a kollégákkal. Nem merek gyerekvállalásra gondolni.

Hát fogtam magam és kijöttem. Egy kaszinóban dolgozom éjszaka és többet keresek vele, mint otthon a puccos állásommal. Nyelvtanfolyamra járok délelőtt, minden nap. Kész tervem van, mit, hogy akarok.

A Kedvesem otthon marad, eladja a haldokló cégét, és a lakásunkat, amiért rengeteget dolgoztunk, aztán jön ki. Itt építünk új életet. Mert a helyzet az, hogy könnyebbnek látszik idegenben újrakezdeni, mint otthon a „szarból várat építeni”.

A gyerekemnek szebb jövőt szeretnék. A gyermekemnek, akit Magyarországon nem hoznék világra. Mindez rettenetesen fáj.”

A moderálási alapelveket itt találod.

AMIT TUDNI KELL A SZAVAZÁSRÓL

A szavazás menete: voksolni a Tetszett vagy a Nem tetszett gombra kattintva lehet.

Emellett szavazhattok a Facebookon is, ott jobb híján a lájkok száma dönt majd.

A szavazás eredményét a megjelenés után 48 órával rögzítem, hogy ne kerüljön előnybe az, akinek korábban jelent meg az írása.

Mivel a két felületet nagyon nehéz összehasonlítani, ezért a sorozat legvégén a 3-3 legtöbb szavazatot kapott írás egy-egy rövid részlettel egyetlen posztban jelenik majd itt meg, és végül az ott kapott voksok döntik el a közönségdíj végső sorrendjét.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: pályázat Magyarország Magyarország és én

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr467680396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.08.05. 07:04:50

A pályázathoz nyomokban sincs köze, poszthoz meg elöszónak is kevés.
Amúgy nem rossz.

©________ 2015.08.05. 07:20:07

Mi a boldogsag?
Haz, auto, jo fizetes, ceges auto.

En azt mondom, ne csodalkozz.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.08.05. 07:21:04

tényleg nagyon rövidke, de mindenesetre gratulálunk az elhatározáshoz!

azt meg lehet kérdezni hogy hol van az az ott?

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.08.05. 07:31:01

@diggerdriver: +1

"könnyebbnek látszik idegenben újrakezdeni, mint otthon a „szarból várat építeni”."
Azért ez sok estben csak látszik, nem feltétlen van így.

Golf2 2015.08.05. 07:32:32

Most 6 òra 49 van,a poszt rövid.

adg 2015.08.05. 07:55:54

Egy picit meg lehetett volna a temat boncolgatni...

Meg vagy ket mondat belefert volna a keretbe

kék madár 2015.08.05. 08:05:06

bircanak valo poszt,csasztuskazhat a posztolo lelkeben a leltari bakancsaban

2015.08.05. 08:19:18

@Golf2:

" Golf2 2015.08.05. 07:32:32
Most 6 òra 49 van,a poszt rövid. "

Allitsd be az oradat... :))))))))))

2015.08.05. 08:20:59

A poszthoz inkabb nem szolnek hozza, de nyomtam egy kover "Nem tetszett"-et...

Mas:
index.hu/gazdasag/2015/08/05/nem_lehet_kulfoldre_menekulni_a_nav_elol/

Taxomükke (UK) 2015.08.05. 08:28:20

Ezen mi nem tetszett az olvasoknak? Tul rovid? Vagy megint egy hulye devizahiteles?

nemor 2015.08.05. 08:34:17

@Kate Poempeecheck: ha valaki nagyon szegény környezetben nő fel, lehet az egy nagyon komoly életcél, hogy más, a szükségleteit jobban kielégítő körülményeket teremtsen magának, és az bizony nagyon is materiális dolgokkal kezdődik. Aki ezt nem élte meg, nem tudja, mekkora érték, és hogy mekkora önbecsülést ad a "megcsináltam!". Azt írja, végig dolgozott, tanult, mindig teremtett valamit. A körülmények változása után ugyanezt teszi. Részemről nagy gratula, sok sikert! :)

©________ 2015.08.05. 08:34:30

@Taxomükke (UK): nekem az, h penzben meri a boldogsagor.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.08.05. 08:34:37

Népszerű tévhit, hogy tiszta lappal kell újrakezdeni mindent. Valójában ez gyerekes mítosz. Sosincs tiszta lap. A múltunkat nem megtagadni kell, hanem tanulni belőle. Még abszurdabb saját múltunkat szarnak nevezni. Ha szarnak tartod magadat, mindenhol az leszel.

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.08.05. 08:50:51

@Kate Poempeecheck@nemor: : El vagy tevedbe baratom. Penzrol ez szo sincs de meg atvitt ertelemben sem. Megegyszer a celjai: diploma, jogositvany, auto, lakas. Hol latsz te itt penzt??? :)
Komolyabbra forditva a szot az anyagi biztonsag nagyon is sokat jelent es szerintem is ugymond feltetele a boldogsagnak. Sarkitva: hogy legyen boldog az ember ha nem tudja mibol fog enni holnap? Ez ma leforditva ugy nez ki hogy hadd ne keljen mar azon aggodni hogy ki tudom-e fizetni a lakbert (torlesztot), szamlakat es ha beteg vagyok el tudjak menni orvoshoz es tudjak gyogyszert veni (hozzateszem nehany beavatkozas, kezeles szazezrekbe kerul). En bizony nem ereznem magam biztonsagban ha ez a penz nem lenne a bankszamlamon, nemhogy boldogsagra gondolnek... persze lehet csak en parazom tul.

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.08.05. 08:51:47

@Kate Poempeecheck: a fenti elsosorban neked szol, nemtom mukodott-e a link...

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.08.05. 08:54:48

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: elso fele OK bar ujat nem mondtal. A masodik fele nem tom honnan jon, kis fantaziaval azt tudom elkepzelni hogy jol kiforgattad a posztolo szavait...hat semmi koze a mondandodnak a cikkehez. Nem vagy ujsagiro veletlenul?

fhdgy 2015.08.05. 09:12:21

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: A poszterina nem magát tartotta, tartja szarnak, hanem a helyzetet és a körülményeket, amibe akarata ellenére került. Még a devizahitel sem róható fel neki igazán, mert őt is, mint annyi más embert alaposan csőbe húzták.

A szar helyzet nem azt jelenti, hogy abban csak szar emberek a szereplők. Még él az a generáció, aki a háború, front, hadifogság, hadi rokkant, hadi árva szar helyzetét cipeli magával.

Még a hatvanas évek elején is elvették az emberek megélhetését, föld, lovak stb.

Mondhatod azt, hogy ez már régen volt. Tényleg régen volt? Nem olyan régen is elvették azoknak az embereknek a kis megélhetését, akiknek trafikjuk volt. A múlt még ma is kisért? Szerintem igen.

Nagyon szépen kérlek, ne szarozd le ezeket az embereket!!!

Vagy ne állíts ki magadról szegénysége bizonyítványt!

adg 2015.08.05. 09:24:31

Oh, remelem a mai nap a devizahitelesek agyi kapacitasarol es az un. felelossegteljes emberek kihasznalasarol fog szolni.

Tok jok ezek a hivoszavak, gyonyoruen lehet a kommenteket iranyitani veluk. :D

Taxomükke (UK) 2015.08.05. 09:26:44

@adg: Igazad van, beszeljunk masrol.
Nalatok elolvadt mar a ho?
:)

Golf2 2015.08.05. 09:33:19

@Ödenburger [Hu/At]: 6 òra 49kor küldtem ennyi az átfutás.Most gyors volt!

adg 2015.08.05. 09:34:55

@Taxomükke (UK): Dehogy, le kellene mar olvasztani, mert alig fer bele a szukseges mennyisegu sor. Vagy venni egy ujat, nagyobbat. Az aljat leolvasztja magatol, de a tetejet keptelen, a kolykok meg folyton resnyire nyitvahagyjak, szoval nem lehet megszabadulni attol a rohadt hotol. Aztan csak tomorodik, egyre jobban osszetapad, es ugy kell kivesni belole a vegen. A lyuk a kozepen meg egyre szukebb, tele van mindenfele hulyeseggel, szoval nem marad hely amikor sort kell huteni hamarjaban. Biztos, hogy kell egy nagyobb. Gondolom, a fogyasztasa is megugrik némiképp ilyenkor. Na mindegy, ez van. Majdcsak.

pamut 2015.08.05. 09:46:19

Az ilyen előszó-jelegű írásoknál egy-egy komolyabb komment is hosszabb. Nem is értem, aki nem akar írni az miért ír?

Ez olyan mintha az előjáték után otthagyna a partnered, te meg ott maradnál hoppon felcsigázva. Amúgy egész jó írás lehetett volna, jól kezdődött, csak véget is ért.

A "Hát fogtam magam és kijöttem." mondat után még 7 sor van a posztból. Amikortól kezdődik az igazi határátkelés... Hét... És abban is belenget egy konkrét tervet, meg hogy hogyan akarja elérni, de hogy az mi, legalább egészen nagy vonalakban, arról egy hang se. Nem várom el hogy valaki kiadja magát, de ez már az ellenkező véglet, szinte nulla konkrétummal "nesze semmi fogd meg jól".

2015.08.05. 09:53:54

Breaking news
ma megyek a HIVATALBA megerdeklodni, hogy megis merre jarhatnak a szuletesi anyakonyvek es kb mikorra lesz kesz

Majd beszamolok rola, hogy mi az uj process

nemor 2015.08.05. 09:55:15

@Andras125: köszi, nem értettem, miért nekem :)

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.08.05. 09:58:50

Nem tudom a cinikusok táborát szaporítsam e akik nagyítóval keresik a posztot mert olyan rövidke. Vagy inkább a pártolókét. Mert a pénzdolgon élcelődőktől azért megkérdezném hogy ők ugyan mivel fizetnek a közértben? Vatikáni valutával? Lehet mondogatni hogy a boldogsághoz nem pénz kell, de tudomásul kéne venni hogy az élethez viszont nagyon is.

©________ 2015.08.05. 10:00:25

@Andras125: vagyis azt mondod, hanincs penzed, akkor nem vagy boldog.

Feleseged, gyereked mit szol ehhez?

firg_firg 2015.08.05. 10:00:35

"többet keresek vele"

Nem az szamit hogy mennyit keresel hanem hogy az mire eleg odakint (nem idehaza) es hogy mennyit tudsz sporolni.

Ceges auto a legnagyobb atveres a cegek reszerol. Fizessenek annyit hogy fussa az alkalmazottnak olyan kocsira ahelyett hogy ehbert adnak egy autoval amivel azt hiszi hoogy villoghat a szerencsetlen.

fhdgy 2015.08.05. 10:04:47

@Kate Poempeecheck: Régi mondás, csak emlékeztetőül: a pénz nem boldogít, de a hiánya sem!

SzZoole 2015.08.05. 10:07:18

@charlieharper: Most ez oriasi problema itt is.
Hetfon reggel voltam a londoni Magyar kovetsegen a fiam utlevelet atvenni.
Reggel 8-kor mar ott voltam,09:30-kor nyitnak ki.A masodik ember aki jott 08:25-kor,itt szuletett gyerek egyszeri hazautazasal kapcsolatos papirok.A 2. egy mernok srac volt,ua.,utanna mar szallingoztak a csaladok,apa,anya,gyerek kombok.
A nyitasi idore,09:30,mar kb.30 ember toporgott az ajtotol az utcaig.
09:30-kor nyilt az ajto,elsokent be mentem es 09::33-kor mar az utcan is voltam.

LittleG (uk) 2015.08.05. 10:13:15

@Kate Poempeecheck: hát baromi boldog lehetsz, mikor a feleségednek, gyerekednek azt kell mondd, hogy drágáim, holnap fényt eszünk. Mert pénzünk kajára ugyan nincs, de legyünk boldogok.

Hogy van a mondás? A pénz nem boldogít, de próbálj meg pénz nélkül boldogulni...

qkuc 2015.08.05. 10:18:39

@charlieharper: Remélem sikeres lesz az utad, :).

esban 2015.08.05. 10:28:28

@Kate Poempeecheck: Ez most komoly? Szerinted hol erdekelne a feleseget a 'boldogsag' kerdese, ha nem lenne mivel etetni a fiat??

A posztiro nem emlitett meg semmi rendkivulit, amibol arra engedne kovetkeztetni, hogy anyagi dolgokban meri a boldogsagot.
Az alapveto biztonsaghoz szukseges anyagi javakat emliti. Tekintve hogy manapsag meg a csapbol is Maslow piramis folyik, gondolom nem meglepo hogy az alapveto biztonsag elerese a boldogsaganak alapveto feltetele.

2015.08.05. 10:53:14

Na jo, csak nem birom ki... Hogy mi a bajom az irassal?

Eloszor is a stilusa, megint "egy mindenki hulye, csak en vagyok helikopter, de en nagyon" stilusu iras, en szuper fasza vagyok, de a vilag meg a valsag osszeeskudott ellenem (legalabb a vilagkormanyt es a gyikembereket kihagyta) es tonkretett, ezert bosszubol majd kint szulok gyereket. Hat, az ilyen posztok utan szoktam azt irni, hogy jobb is, hogy elment, nem sokat vesztett vele az orszag...

Masodszor: sokeves bankos tapasztalat es devizahitel, majd meglepodes, hogy elszallt a torleszto... emelle mar csak az kellene, hogy kideruljon, hogy kozgazdasagi diplomaja van... Remelem nem, mert akkor inkabb adja vissza...

Harmadszor: elkepzelesem sincs, mi lehet az a nagyon bankszakma-specifikus munkatapasztalat, amivel semmilyen mas szektorban nem kap munkat az ember. (Dolgoztam bankban, altalaban szeretik mas szektorokban a penzugyi teruletrol erkezo embereket.)

Negyedszer: sok sikert a kaszinozashoz, kb. ugyanaz a velemenyem az ilyen kaszinos munkakrol, mint a kuplerajban dolgozasrol, amit anno kifejtettem, es kaptam is erte. A lenyeg: buszke lehet magara, hogy masok kifosztasaban es lecsuszasaban segedkezik.

Otodszor: „szarból várat építeni”. Nos, hajra, kint biztosan jobban fog menni a var-epites. Kint soha nincs valsag meg atgondolatlan penzugyi manover (mert hogy alapvetoen ez okozta a gondjait), es allast is biztosan azonnal talana a banki tapasztalataival, ha valtani kellene...Vagyis ize, wait! Kint jo a kaszino is, hiszen az nem tigli-tangli allas...

Koszonjuk, Emese!

adg 2015.08.05. 11:01:48

@LittleG (uk): Hogy lehetsz mar ilyen anyagias?? Ki lehet koltozni a csaladdal a Matraba, enni malnat tavasszal, csalant nyaron, szedret, kokenyt osszel, oziket telen a gyonyoru csillagos eg alatt, hanyatt fekve a hoban az egesz csalad, hullik az arcodba a pihe, a gyerekek meg fagyott mokussal jatszanak. Nincs villanyszamla, hitelreszlet, nem kell torodni semmivel. Ez az igazi boldogsag, nem amikor a penz rabja vagy, es azt hiszed, attol vagy boldog, ha ezt meg ezt is elerted.
Fenyt enni meg igenis egeszseges, mert nincs benne szinezek, sem aroma. Vagy talan van? Ugye!
:)

pamut 2015.08.05. 11:09:45

@Ödenburger [Hu/At]: Nekem sem tetszik az írás, annak rövidsége, felületessége, semmitmondása miatt, de a te kritikádat eltúlzottnak érzem.

A stílusába én nem látom bele azt az lenéző egót amit te, pedig elég érzékeny szoktam lenni az ilyenre.

A devizával befürdők valóban hibásak amiért - anélkül hogy felfogták volna - árfolyam-spekulációt folytattak, és egy bankostól ez pláne kínos hiba, ezt elismerem. De azért ez nem csak egyéni hiba, egy pénzügyileg analfabéta népre ilyen önveszélyes terméket nem lehetett volna ráengedni.

Kaszinózás: valóban nem túl szép pálya, de nyugaton ennek van egy kultúrája, ott nem a szegény emberek további kifosztása a cél és a gyakorlat. Van pl. játékos-kártya, amin be van lőve egy limit, azzal kell játszani és ha elérted a limitet, nem játszhatsz többet. Azaz nem fosztanak ki, nem erre megy ki az egész, az tényleg a középosztály szórakozásának egy formája.

soad1221 2015.08.05. 11:13:05

Nekem még az is meglepő volt, hogy ha igaz, akkor most olyan 40 körül lehet... és a családalapításról úgy beszél, hogy egyszer majd, de azt nem Mo-n... mert most még gondolni sem mer rá..
akkor pontosan mikor is szeretné elkezdeni?

Buchhalter 2015.08.05. 11:17:32

Hát ez mi?Semmi konkrétum nincs benne.Hová ment ki,hol él?Helyi életérzés,tapasztalatok?Jó kezdés ,de középtől egy ide hányt valami.Nekem sem tetszett.

Golf2 2015.08.05. 11:17:40

@Kate Poempeecheck: Csak érdeklődnék volt e már hozzászòlás korábban és mikor evvel a nick-kel?

Ana72 2015.08.05. 11:17:55

Az egy dolog, hogy a poszt - bocsánat a kifejezésért, de - lepkefingnyi, de ne legyünk már álszentek, hogy az anyagi biztonság elérése miatt szóljuk meg a posztírót...
Amúgy sem elrugaszkodott vágyakról írt, nem palotákat és drága autóparkot akar, csak egy megfelelő lakást, állást, autót.
Komolyan mondom, néha olyanokat tudtok itt páran írni...
Nah. Kipuffogtam magam :)

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.08.05. 11:18:10

@fhdgy:

Maximálisan megértem a devizahiteleseket, nem tartozom azok közé, akik kéjes örömmel mutogatnak rájuk, hogy lám megérdemelték a barmok.

Azonban az ellenkező végletnek sem vagyok a híve, mely szerint minden szar, csak a hitelfelvevő ártatlan.

A devizahiteles mizéria fő oka egyébként igencsak mélyen van, a geopolitikai okok és a nyugat hanyatlása körül kellene ásni, de most ezt hosszú lenne vázolni.

fhdgy 2015.08.05. 11:26:03

@Ödenburger [Hu/At]: A poszterina azt írja, hogy "Nyelvtanfolyamra járok délelőtt, minden nap". Ez szerintem valahol azt is jelentheti, hogy komolyabb tervei is vannak, mint kaszinóban dolgozni. Ahhoz meg ugye kell a nyelvtudás. Mivel itthon volt banki tapasztalata, lehet, hogy újra bankos akar lenni, mihelyt meglesz hozzás a nyelvtudás. Az, hogy Mo.-on banki területen nem kapott munkát, tökéletesen érthető annak tudatában, hogy nálunk komoly leépítések voltak ezen a területen. Én kívülálló vagyok, de engem is bosszantott, mikor a bank, ahol a számlám van, bezárta a legközelebbi fiókját, megszüntette a legközelebbi bankautomatát.

Majd meglátjuk, hogy mire jut külföldön. Lehet, hogy a legközelebbi poszja arról fog szólni, hogy hogyan lettem menő bankár a City-ben!

qkuc 2015.08.05. 11:34:21

No most bankos tapasztalata van, vagy lízing céges?

London2009 2015.08.05. 11:36:38

Azzal maximalisan egyet tudok erteni, hogy teljesen a nullarol kezdeni kulfoldon is konnyebb neha, mint Magyarorszagon jutni egyrol a kettore… Na ez eleg szomoru.

London2009 2015.08.05. 11:43:24

@soad1221: Ha 2009-ben volt 33 akkor most bizony 40 korul lehet. Ezt en is kiszurtam. Amugy ha nem tudott mit kezdeni magaval amikor beutott a valsag akkor idealis idoszak lehetett volna a gyerekvallalasra. Nekem egy csomo ismerosom, kollegam csinalta ezt mikor beutott a krach. Leepitettek oket es meg elotte gyorsan teherbe estek. Persze ehhez kell egy olyan ferj, aki el tud tartani egy csaladot meg ha ideiglenesen is.

2015.08.05. 11:44:46

Off: 'shopping' dupla 'p'. Tudom, hogy gonosz vagyok, de nem tudtam kihagyni, szori! :) Ja es a 'centre' brit, a 'center' amerikai irasmod. Tehat ha mar Angliaban vagyunk, akkor inkabb 'shopping centre'.

On

P.Elliot 2015.08.05. 11:58:28

Rovid poszt volt de velos, felvazolta az eletet es nem csodalkozom hogy eljott. Tanult, dolgozott, igyekezett elerni azt. azokat amit minden ember kituz maga ele, hajtott erte es egyszeruen a foldon talalta magat, felallni mar csak mas orszagban mert, vagyis kikuszott az orszagbol.
Nekem tetszett a poszt, benne volt minden. Talan egyszer majd kapunk egy kicsit hosszabb irast is hogy meg tudott-e maradni a talpan. Sok szerencset neki.

Golf2 2015.08.05. 11:59:03

@pamut: előjáték után...szegény duga jakab felcsigázva hoppon marad.B terv: kezd a közepén.

fhdgy 2015.08.05. 12:02:44

@London2009: Ehhez azért tegyük hozzá a következőket: könnyebb nulláról külföldön kezdeni, ha már külföldön vagy, de amíg eljutsz odáig, hát az maga egy kanosszajárás.

Én 2001-ben mentem Németországba, programozó voltam, minden le volt zsírozva, a cég is segítőkész volt, mégis nagy volt bennem a félelem. Igaz, akkor még nem voltunk EU tagok, de az első fizetésig eljutni ( három hónap után, bankszámla problémák miatt ) idegeket próbáló dolog volt, pedig több mint 9000 márkával indultam.

Mivel nem voltunk még EU tagok, sok hivatalba kellett mennem és sokszor. Itthon is idegenkedem a hivataloktól, hát ahol még nyelvi problémáim is voltak. Soha nem tudtam előre, hogy mi vár rám. Persze utána rájöttem, hogy ott a hivatalnok nem arra van, hogy az ügyfelet megegye, hanem hogy segítsen neki. Nekem nagyon kellemes csalódás volt a német hivatalnoki hozzáállás.

Én akartam menni és nem is kényszerből, csak úgy! Mi van azokkal, akik esetleg éveket őrlődnek, kínkeservesen tudják megteremteni az anyagi feltételeket, hogy egyáltalán elindulhassanak?

Erről sokan, sokat mesélhetnének, én csak annyit próbáltam érzékeltetni, hogy egy nagyon összetett dologról van szó.

Ma már talán könnyebb egy kicsit. EU tagság és az, hogy ma már úgy lehet elindulni, hogy vannak üttörők, akik már kitaposták az utat.

P.Elliot 2015.08.05. 12:05:16

@Andras125: Egyetertek. Tokeletesen irtad le.

soad1221 2015.08.05. 12:06:09

@London2009: hát igen, de önmagában nem különösebben zavar, vagy egyáltalán érdekel, hogy akar-e gyereket, de ha igen, hát akkor lassan nem árt legalább gondolni rá...
kicsit olyan "hogy majd akkor,ha mindent meg tudok adni neki" érzésű ez a pár utalás...

Herr Géza 2015.08.05. 12:08:00

@firg_firg: Nono, céges autót nem az éhbérért alkalmazottak szoktak kapni otthon sem... Az sokkal inkább jár egy bizonyos pozícióval. Kivéve persze a területi képviselöket, meg szervízeseket, ilyesmit.
A másik: ha tényleg rendesen kiszámolod, hogy mennyibe fáj neked a privát autó fenntartása avulással, értékvesztéssel, szervizzel, adó-biztosítással, üzemanyaggal, tokkal-vonóval havi szinten (a nettó fizudból), akkor bizony egy igen meglepö számot fogsz kapni. És ha ezt hozzáadod az "éhbéres" nettódhoz, akkor az már téliszalámira is elég lesz... :)))
Tudom, másik ország, de nekem N.o.-ban kb. havi 500-600 € lenne egy középkategóriás, újonnan vásárolt és mondjuk 5 évig tartott autó fenntartásának összes költsége. Ehhez képest fizetek 180 € cégautóadót (természetbeni juttatás) a maradék min. 300 nettót nyugodtan hozzáadhatom a fizumhoz. És nincs gondom semmire, nem kell tartalékolnom váratlan kiadásokra, stb., egy fillér autóköltségem sincs. (Még a nyaralásom alatt is a céges kártyával tankolhatok teljesen legálisan, nem sutyiban...).
Oké, privát nem vennék új autót pont az értékvesztés miatt, így a differencia csökken, de mindig pluszban leszek...

London2009 2015.08.05. 12:18:22

@fhdgy: Oh, hat az elso 3-6 honaprol en is tudnek sokat meselni. Meg Magyarorszagrol talaltam munkat, tehat rogton elkezdtem dolgozni, amint kierkeztem. De miutan kifizettem a kauciot az alberletre, 1 honap alberleti dij elore, Oyster kartya stb., el is fogyott az otthonrol hozott penzem… Ugyhogy ez uton is szeretnem megkoszonni az 1 pound/bowl paki zoldseges standoknak es a magyar konyha kivalosaganak, hogy egy honapig lecson, tokfozeleken, paprikas krumplin, lencsefozeleken, kaposztalevesen gond nelkul eltartottam magam a maradek 20 fontombol :D

©________ 2015.08.05. 12:25:09

@fhdgy: meg könnyebb egy audiban sírdogálni, mint biciklin:)

P.Elliot 2015.08.05. 12:26:38

@GrandMasterB: Olyan szomoru olvasni hogy valakit a borszine vagy mas miatt leneznek, kigunyolnak es meg a diplomajat is a sarokba kell vagni mert emiatt nem mehet elore.
Szeretnem latni a lenezo embereket egy ilyen szituacioban hogy ok hogy ereznenek.

fhdgy 2015.08.05. 12:30:56

@London2009: Igen, a ködbe vesző múlt. Ma már csak emlék, amin mosolygunk, de akkor a harmadik hónap vége felé, amikor a több mint 9000 márkámból már csak kb. 60 maradt, nem mosoly volt az, csak kínvigyor.

Én 2001 szeptember 1.-én kezdtem kint, bemelegítésnek jött szeptember 11., ettől lett a bankszámla nyítás lassú és bonyolult.

A végén azért volt egy-két mosoly is: mikor leamortizálódott a pénzem 60 márkára, elmondtam a bajom a bajor főnökömnek. Azt mondta menjünk együtt a nagyfőnökhöz. Amikor a nagyfőnök azt mondta, hogy nincs semmi gond, ha tényleg elfogy a pénzem, szóljak és azonnal adnak előleget a pénztárban. Ekkor elégedetten és főleg megnyugodva mosolyogtam. Kettő napra meglett a bankszámlám, és mindjárt utaltak rá három havi bért, több mint 13000 márkát. Ekkor már nem is mosolyogtam, inkább nagyon elégedetten vigyorogtam.

©________ 2015.08.05. 12:31:25

@esban: semmit?

"állás szép fizetéssel, céges autóval. Nagyon boldog voltam. [...].

A lakáshitel törlesztője elszállt. Eladni lehetetlen, hiszen több rajta a tartozás, mint amit ér. Azóta persze a forintosítással még nagyobb lett a baj.
Az álom véget ért.

Összesen 2 évet kaptam a boldogságra."

akkor olyan boldogtalan lett, hogy elment külföldre....

fhdgy 2015.08.05. 12:31:45

@Kate Poempeecheck: Igen, ez is igaz! Elképzeltem!

London2009 2015.08.05. 12:34:10

@soad1221: Ok tudjak. De ha en gyereket szeretnek, jobban aggodnek 40 evesen a korom miatt, mint a penz miatt…

P.Elliot 2015.08.05. 12:37:20

@soad1221: Szerintem lehet vagy 36 ev koruli. Es mint irta rettenetesen faj neki hogy a gyereket kulfoldon kell majd vilagrahozni mert biztos korulmemenyek kozott akarja felnevelni es jovot biztositani neki. Aki szegeny csaladbol jott az annak az emleket egesz eleteben hurcolja, a gyereket nem akarja abban latni.
Gondolom nem akar meg gyereket amig ott egyedul el, a parja meg otthon probalja felszamolni az eletuket, majd ha az is kijott es lesz egy csaladfennttarto. Igy az okos, igy a helyes tervezni.
Mar ha nem ertem felre....

London2009 2015.08.05. 12:41:18

@fhdgy: Nekem a varva vart elso fizetes sem oldotta meg a problemat egy kettore. Gyakornokkent az elso harom honapban minimalbert kaptam. Az meg Londonban pont arra eleg, hogy az ember nagy levegoket vegyen. De persze igy utolag, mar nem banom, hogy ezt is megtapasztaltam.

firg_firg 2015.08.05. 12:42:37

@Herr Géza: Masok az aranyok. Mo-n ha valaki keres 300k-500k nettot akkor az mar nagyon jo. Ha kap melle egy kocsit, aminek az osszkoltsege havonta 200k, akkor az meg mindig tulzas a fizuhoz kepest. Olyan mintha te egy Bentley-t kapnal cegautonak.

Ergo olyan kocsit kap, amit nem engedhetne meg maganak (ok, ez relativ hogy ki-mire koltene) meg akkor sem ha tobb fizetest kapna kocsi helyett. En pl nem latok nagy kulonbseget a cegautok kozott a ket orszag kozott, fizuban viszont annal inkabb. Ha aranyositanak a kocsikat is, akkor a magyar cegato Hyundai Getz lenne.

soad1221 2015.08.05. 13:02:35

@P.Elliot: az már inkább 40 körül van, mert ha a válság idején (2008-2009) volt 33, akkor most 39-40 körül kell lennie..

és persze nem mindegy az anyagi körülmény, nekünk sem volt az, de ahogy @London2009: írta, azért most már a 40 körül a kor aggasztóbb kérdés, mint a pénz. És elvileg itthon sem keresett rosszul. ott meg jobban keres...
mindegy, nem ítélkezem, csak a biológia egy tudomány ág, amin bár ma már sokat segít az orvostudomány, de megváltoztatni nem tudja...
meg ugye szép-szép a csodás körülmény a gyereknek, de azért felnevelni is kell... olyan tutira biztosat pedig nagyjából sehol nem lehet létrehozni, hogy a gyerek első 20 évét teljes biztonságban tudja valaki előre, már mielőtt megszületett volna..

a mindegy, tényleg nem ítélkezni akarok..

2015.08.05. 13:05:19

@P.Elliot:

"Aki szegeny csaladbol jott az annak az emleket egesz eleteben hurcolja, a gyereket nem akarja abban latni."

Ne haragudj, de ez marhasag. Ha igaz lenne, a szegeny embereknek nem lennenek gyerekei... Marpedig a statisztikak szerint a szegeny csaladoknal sokkal tobb gyerek szuletik, mint a gazdagoknal.

soad1221 2015.08.05. 13:05:28

@firg_firg: ebben nem vagyok biztos, hogy a cégautókban nem látszanak ezek az arány különbségek.. már csak a cégautók számát nézve is van különbség szerintem...

2015.08.05. 13:07:03

@P.Elliot:

Marmint hogy ugy ertem, hogy marhasag, hogy a poszertinanal lehet ez van, de ezt igy altalanossagban kijelenteni nem lehet, mert nem igaz.

fhdgy 2015.08.05. 13:08:37

@Ödenburger [Hu/At]: A gazdagok sportja a tenisz, a szegényeké a gyerekcsinálás!

soad1221 2015.08.05. 13:15:57

@P.Elliot: egyébként visszatérve, hogy "akkor amikor majd... " kérdésre...
így leírva elég felelőtlennek tűnhet, hogy mi pl hogyan vállaltunk gyereket.. 24-25 évesek voltunk, mindkettőnknek volt állása, a feleségemnek kicsit biztosabb, de nem túl jó, nekem kicsit bizonytalanabb, de se saját lakás, se kocsi, semmi kézzelfogható, csak mindkettőnknek rövid ideje meglévő állás (1-3 éven belül)

Ja, igaz, mindent most sem tudunk megadni nekik... igaz mindent nem is akarunk...

Galaxhopen [Swe] 2015.08.05. 13:22:43

Azon túl, hogy szerintem is extrém rövid lett az írás (ezért nem csoda, ha ki-ki fantáziájának megfelelően próbálja kiszínezni az üres részeket), néhány gondolat, ami felmerült bennem:

"Nem akarom végigcsinálni többször, hogy megszűnik a munkahelyem, amíg tart a folyamat öljük egymást a kollégákkal." --- külföldön is vannak becsődölő munkahelyek, sőt, Nyugaton nem ritka, hogy keletebbre outsource-olják a feladatokat. (Persze a kaszinókat nem szokták, de az nem is a cél, ahogy értem.) De gondolom, ezzel nem mondtam újdonságot. Szóval nincs erre garancia, ebben a közelebbről-meg-nem-nevezett-országban sem.

"könnyebbnek látszik idegenben újrakezdeni" ---- igen, csak sokszor a _látszik_ szó hangsúlyossága csak hónapok, évek után derül ki. Magyarországról, mások életét (időnként: vetítését) nézve mindenképpen a "könnyű megoldásnak" tűnik. Átélve már más tészta. De hát ez nem a frissen kiköltözöttek írásából fog kiderülni, csak gondoltam, megemlítem (7 év kintlét után).

"A gyerekemnek szebb jövőt szeretnék. A gyermekemnek, akit Magyarországon nem hoznék világra. Mindez rettenetesen fáj." ----
Még a szájukban aranykanállal születő arisztokrata csecsemőknél sincs garancia a boldog életre, éljenek bárhol a világon. Egyáltalán az életben csak nagyon kevés dologra van garancia (ld. még: a halál és az adók). Nem értem pontosan, mi az, ami rettenetesen fáj a szerzőnek, de ha valóban a tökéletes élet "beálltától" függ a gyermekvállalása, akkor már most kezdjen hozzászokni a gyermektelen lét gondolatához. Nem kell mindenkinek gyereket szülnie, sőt.

...és tényleg nagyon pozitív lett volna, ha a kiköltözés taglalása nem csak egy utóirat, 4-5 sor... Belefért volna, mi a terv, a kigondolt új életpálya. Ha az ember álnéven ír, talán lehet egy (de inkább tíz) árnyalattal bőbeszédűbb.

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.08.05. 13:42:57

@Kate Poempeecheck: Ooooo... visszagondolva azokra az idokre amikor nem volt penzem valoban akkor is boldog voltam. De szerintem csak annak koszonheto hogy tudtam a szuleimre mindig szamithatok (es persze biztam magamban, a jovoben).

Kis csaladom koszi szepen jol van. Mivel jelenleg egyeduli kereso vagyok, kis felesegem is orul hogy van megtakaritasunk es van mibol elni, nevelgetni a csemetet. Kislanyom meg nem tudja hogy van vesztartalek, o leginkabb a tejcsire palyazik igy 10 hetesen :P
Persze, most a 'Draga' kislanyom a legfobb oromforras de ha mar itt tartunk elarulom hogy rogos utunk volt es ha nem lett volna biztositasunk es megtakaritasunk akkor nem tudom hol tartanank.
Csak erdekesseg keppen es tanusag keppen jegyzem meg a teljes szamla korulbelul 5 millio forintra rug amit persze nagyreszt a biztosito allt. De ha nem lett volna megtakaritas most nem lenne O. Nelkule meg nem lennenk boldogak.

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.08.05. 13:45:39

@Zoole[uk]: "09:30-kor nyilt az ajto,elsokent be mentem es 09::33-kor mar az utcan is voltam"
Hatekonyak dolgoznak a biztonsagiak... nem utotted meg nagyon magad?
:P

LittleG (uk) 2015.08.05. 13:46:57

@adg: nincs benne színezék - megfontolandó igazán :))
Főleg a gyerekem lenne nagyon "hálás2 az ilyen egészséges életmódért, legkésőbb mikor végre otthagyhatna a francba :)
De én önző vagyok és bevallom én magam se vetném alá magam ilyen kínzásnak, még akkor se, ha fenyeget az apokalipszis, és csak azok fogják túlélni, akik ilyen zen-fanatikus stratégiát tnaulnak ki.
Inkább patkoljak akkor el, de addig élvezzem a tartósítószerek zamatát :)

©________ 2015.08.05. 13:48:08

@Andras125: nem tudom a hátteret, miért került 5 millióba a gyerek, de akkor is ő lenne a boldogság nektek, ha ingyen összejött volna, úgyhogy ne mondd, hogy a pénz a boldogság,
mert most fejtetted ki, hogy a gyerek az, meg a szerető családod:)
;)D

cuneguund 2015.08.05. 13:51:06

@esban: ooops, latom mar felhomalyositottad

SzZoole 2015.08.05. 13:55:01

@Andras125: Nem voltak biztonsagi orok,csupan csak azert sikerult ilyen hamar vegeznem,mert a fiam utlevelet vettem at.Mondtam a nevet,igazoltam magam az ID.-al es mar vette is ki a fiokbol az utlevelet.Kerte,hogy ellenorizzem az adatokat es utanna el is koszontunk,Na Ez kerult 3 percbe.

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.08.05. 13:57:16

@Herr Géza: teljes igazad van es kosz az infot.
Mondjuk ceges autok kozt van kulonbseg mert ahol fingani sem lehet 2 alairas nelkul vagyis csak es kizarolag munkaugyben hasznalhatod. Ennel egy sokkal jobb verzio mikor az auto a juttatasok egy resze es arra es ugy hasznalod ahol kedved tartja.

London2009 2015.08.05. 14:02:37

@soad1221: Szerintem egy gyereknek az iskolaskoraig teljesen mindegy, hogy milyen a korulmeny. Addig mig szereto csalad veszi korul, egy gyerek boldog. Mas kerdes, hogy kesobb nagyobb gyerekkel, nagyobb kiadasok jarnak es megertem, hogy ott mar szamitani fog jobban az anyagi hatter. Amugy persze nem tudjuk, hogy hova koltoztek, de ha UK, akkor sok szerencset a gyerekneveleshez meg a nursery dijakhoz… Magyarorszagon a harom eves (nevetsegesnek tartom egyebkent) GYES+GYED a gyerekvallalas kanaanja ilyen szempontbol…

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.08.05. 14:04:35

@Kate Poempeecheck: tulajdonkepp igazad van. Csak olyan aprosagba kotnek bel hogy en egy szoval nem mondtam hogy a penz a boldogsag hanem azt hogy az anyagi biztonsag (nalam) feltetele a boldogsagnak.
A hatterrol annyit hogy nalunk ingyen biztos hogy nem jott volna ossze, de olcsobban lehet hogy ki lehetett volna hozni. Csak ott a lehet es a rengeteg feszultseg amit nem reszleteznek. Fel sem merult nalunk hogy az anyagiak befolyasoljak a donteseinket... es ilyen helyzetben nekem ez az ami szamit!

esban 2015.08.05. 14:07:59

@Kate Poempeecheck: es ezek kozul melyik extrem, elrugaszkodott, anyagias vagyalom? Hol irta majd akkor leszek boldog, ha meglesz a rollsroyce?

Ennek ellenere azt is leirta, hogy vegre szerelmes, ennek mennyire orul. Szeretne gyereket, meg mindenfele ilyen nem anyagias dologrol is volt szo.

Meglepo szerintem a boldogsag szot az altalad idezett szovegben a posziro a biztonsag szo szinonimajakent hasznalja, hiszen azt vesztette el.

Mindenesetre szamomra teljesen normalis ertekrenddel rendelkezo embernek tunik, es nem tetszik, hogy kiforgatnak a szavait.

P.Elliot 2015.08.05. 14:12:50

@soad1221: Nem ismerjuk a posztolo maganeletet mert nem irt rola. Hogy a parkapcsolata mennyire volt biztos mert sokan nem mernek gyereket egyedul vallalni, vagy hogy egyaltalan teherbe-e tudott esni, / senki orrara nem muszaj kotni ha nem/, hogy mikor ment ferjhez, hogy egyaltalan ferjnel van-e hiszen csak ugy emlitette hogy a parom.
Annyi minden dolog van ami miatt csuszik a gyerekvallalas, van aki felelotlensegnek erzi ha bizonytalan labakon all a dolog.
Nem ismerjuk az okokat, ezert nem is lehet itelkezni hogy mit miert nem csinal vagy csinal. Pillanatnyilag egyedul van kulfoldon mert a parja ha jol ertettem meg otthon probalja felszamolni az eletuket. Ha most lenne terhes ki tartana el ot? Az allam? Nagyon rossz kezdes lenne.

esban 2015.08.05. 14:15:36

@London2009: Amugy sztem nagyon jo helyzetben vagyunk itt Angliaban mi magyarok, sokkal jobban tudunk elni mint az angolok sokszor. Javitson ki mas Angliaban szekelo ha tevedek, de elkepeszto hogy mennyire nem tudnak sporolni. SEMENNYIRE de tenyleg. Fizetes napon es az utana levo hetvegen egyszeruen meg parkolni se lehet a varos kornyeken se, minden vendeglatohely szinultig TELE, es elb* az osszes fizetesuket egybol. Van olyan kollegam akirol tudom hogy minimum a netto 3000 font megvan, ketten elnek a kislanyaval, es minden honap vegen sir, hogy nincsen penze, mert neki 1000/ho a mortgage. Na ja, a maradek 2000bol biztosan nem lehet ket fonek megelni hovegi problema nelkul. (Meg az autoja is ceges, tehat arra se kell kolteni)

P.Elliot 2015.08.05. 14:17:06

@Ödenburger [Hu/At]: Tudod megette mar a fene ha egy szegeny csaladbol jott szulo nem akarna tobbet nyujtani a gyerekenek mint amiben felnott, hogy csak legyintene hogy ha nekunk jo volt akkor neked is az lesz.
Nem cel az is egy szulo eleteben hogy az utodjat jobb korulmenyek kozott latja? Normalis szulokre gondolok nem az allam nyakan eloskodokre akik csak magukra gondolnak.

SzZoole 2015.08.05. 14:20:59

Ugy latom sok ember tudja,hogy mi az igazság,olyan dolgokat látnak bele a posztba,amit a posztoló le sem irt,igazi szakértő diplomás docensek vagytok es meg szegény nagy fejű baratomra mondjak,hogy megmondó ember....

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.08.05. 14:22:48

@London2009: London neked van gyereked?Azt tippelem nincs.
A gyereknek lehet hogy mindegy a korulmeny mig iskolas nem lesz de kesobb, nagy koraban es a szuleinak akik optimalis felteteleket szeretnenek biztositani mar nem mindegy.
6 eves kora elott nyugodtan el lehet kezdeni sportolni, zenet tanulni, kirandulni-vilagot latni hogy bovitsed a szemleletet.
Nekem akarom hogy barki felreertse, a 'grundon' felnott gyerek semmivel nem kevesebb hatevesen mint a vilagot latott vagy 'tanult' gyerek. A szelyiseg hatarozza majd meg kibol mi lesz.

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.08.05. 14:26:42

@Zoole[uk]: Egyemegi Docensok... remeljuk a poszterina megjelenik es jol helyrerak mindenkit :)

2015.08.05. 14:29:26

@P.Elliot:

Es mi van azokkal, akik nem tudnak tobbet nyujtani? Azoknak ne legyen gyerekuk? Es hol van a hatar, ahol mar "lehet" gyereket vallalni? Ezt soha nem tudtam megerteni. Szerintem ha ket ember szereti egymast, johet a gyerek. Minden mas megoldhato, az meg, hogy egy szobaban elnek, vagy 10 szobas kastelyban kiszolgalo szemelyzettel, az max. a szulok boldogsagat befolyasolja, a gyereket nem. Ha szeretik, a gyerek akkor is boldog lesz, ha parizsis zsemlet vacsorazik, es akkor is, lazacfilet es kaviart.

P.Elliot 2015.08.05. 14:31:59

@esban: Ez eleg sok amerikaira is ervenyes hogy penzt beosztani ne tudnak, / csak egy reteg persze de abban benne van a takaritotol a diplomasig mindenki, bar a takarito gyakran jobban all mint a diplomas mert tud beosztani/, itt is tele vannak a vendeglok alladoan, nem tudom hany szazalek lehet akinek semmi keresnivaloja nem lenne ott mert nincs ra penze, credit kartyakkal fizet. Itt egyebkent soha nem tudod megmondani hogy aki elotted all annak milyen anyagi hattere van akar jol oltozott, akar szakadt, lehet szegeny ember, lehet milliomos, nem szokas itt ilyesmirol beszelni, dicsekedni meg plane nem
De aki kulfoldrol jott az altalaban igyekszik megalapozni az eletet, sporol, nem kolt hulyesegekre az elejen, kivarja hogy teljen ra. Sokszor jobban allnak anyagilag mint az itt szuletett emberek. Ebben szerintem az indiaiak vezetnek magasan mindenki folott, utana az afrikaiak, mindket nep masod es harmadmunkat is dolgozik, az europaiakbol legjobban a volt szocialista orszagbeliek allnak.
Ahogy en latom a legigyekvobbek a lengyelek...

LittleG (uk) 2015.08.05. 14:34:23

@Zoole[uk]: minél szűkszavúbb és minél kevesebb infót árul el egy poszt, annál több dolgot lehet beleinterpretálni, pl. az Ady-verseket igen hosszan lehet elemezni :)

P.Elliot 2015.08.05. 14:37:19

@Ödenburger [Hu/At]: Felre magyarazod.
Hol irtam en ilyesmit hogy kaviar kene a gyereknek? De kell a teto a feje fole, ennivalo, es hogy nagyjabol elhessen ugy mint a tobbi egyszeru gyerek.Ha ket ember szereti egymast az jo dolog. De hogy arra mar gyereket lehet szulni es meghatarozni netan az eletet, / mondjuk ket utcalako vagy kronikus allastalan megszereti egymast aztan jojjon a gyerek/, azt nem hiszem el ha a szuloben van egy csepp gyerekszeretet....
Semmire nem szabad gyereket szulni, csak a szeretet nem teszi boldogga, ilyesmi csak a regi erzelgos konyvekben volt.

Herr Géza 2015.08.05. 14:37:22

@Andras125: Ja, én azt a céges autót nem tartom "céges autónak", amit hivatalos ügyben két (vagy több) aláírás ellenében vihetsz el a cég udvaráról és utad után oda is kell leparkolni. Az ú.n. pool-autó.

@firg_firg: igen, az arányok tekintetében rohadtul igazad van. Mondjuk otthon a 300+200 nettóból én sem új Ford Mondeot (ne is legyünk nagy igényüek) lízingelnék havi 200-as fenntartási költséggel, hanem megvenném mondjuk ugyanazt 3 évesen és akkor talán beleférne a havi 100-ba is. Talán...

P.Elliot 2015.08.05. 14:38:16

@LittleG (uk): Igaz, es ezen lehet jokat vitatkozni, hehehe...

SzZoole 2015.08.05. 14:41:47

@P.Elliot: De ez mar nem vitatkozas,hanem okoskodas.
Lasd a Te mondani valodat is kiforgatjak,bele latnak olyat,amit le sem irtal.

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.08.05. 14:42:43

@Ödenburger [Hu/At]: haha... nekem a sajtos-parizsis zsomle ketchuppal volt a hamburgerem minden nap egy idoban :). Masik kedvenc a vajas-mezes kifli :).
Persze felno a gyerek es lehetosegai is lesznek, de mint szulo en szertnek minel tobbet adni a gyerekemnek anelkul hogy el lenne kenyeztetve. Tanuljon meg kuzdeni... na de nem akarok eszt osztani mert ez meg a jovo kihivasa :)

2015.08.05. 14:45:28

@P.Elliot:

Sehol nem irtad a kaviart. Ezert kerdeztem, hogy szerinted hol van a hatar, ahol mar szerinted is "lehet" gyereket vallani. A kaviar es a parizsi csak a ket veglet probalt lenni, utalva arra, hogy a boldogsag nem ezektol fugg. Ha nincs meg a parizsis zsemle sem, akkor az mar egy masik helyzet. De a posztbol indultunk ki, ahol azert az fel sem merult, hogy parizsis zsemlere nem tellne...

P.Elliot 2015.08.05. 14:50:59

@Ödenburger [Hu/At]: Azt is irtad itt hogy nem befolyasolja a gyerek boldogsagat ha egy szobaban elnek vagy 10 szobas kastelyban, legfeljebb a szuloket.
Hat megnezem az egy szobaval mit szolna ehhez az iskolas gyereked vagy a netan a tini, hogy o is olyan boldog volt ott? Es most is orul annak?
10 szobas kastely nem nagy dolog, en is 10 helyisegbol allo hazban lakok holott ez a haz a kicsinek minosul itt a valoban nagy hazak kozott.
Hogy van a kislanyod? 10 hetes? Az mar nagyobbfajta babacska mar. Jovo nyaron mar ott tapickol a vizben onalloan.
Tanitsatok meg uszni minel hamarabb, a youtubon jo babas uszasok vannak ahol mar a 6 honapos is fenntmarad a vizen, tudja ugy forgatni az arcat hogy nem merul el. Azota tartom fontosnak miota egy tavoli ismeros 8 honapos unokaja vizbeesett a csonakbol, odebb is sodrodott es csak azert nem merult el mert valamit mar o is tudott hogy hogy kell fenntmaradni...

2015.08.05. 14:51:52

@Andras125:

Eszt osztani en sem akarok, foleg mert en soha nem voltam igazan kilatastalanul szegeny. Voltak rossz idoszakaim, amikor bizony, tejfolos teszta es parizsis zsemle volt a menu a ho utolso napjain, de ezek soha nem tartottak par honapnal tovabb, es kozben is tudtam, hogy latszik mar a feny az alagut vegen, mar csak az a kerdes, hogy dudal-e? :) Szoval azt nem igen tudom atelni, milyen lehet kilatastalanul szegenynek lenni. De azt gondolom, hogy ha nem eheznenk, akkor fel sem merulne, hogy a gyerek csak azert ne jojjon, mert nem allunk jol anyagilag. En ezt a hozzaallast tenyleg soha nem ertettem.

bpetya75 2015.08.05. 14:53:53

@soad1221:

Mi is így csináltuk. Bár nem is, én nem voltam olyan tejfelesszájú, már 27 is elmúltam ;-P

@London2009:

Nagylány az előző tanévben csinálta a Pisa-tesztet.nagy felhördülés volt belőle, hogy a szülőknek ki kellett tölteni egy tesztet, amiben a családi körülményekre kérdeztek rá, meg olyasmikre, hogy szoktunk-e segíteni neki pl a házi megoldásában. Nem tudom, nyilvánosságra kerül e, hogy milyen összefüggést találtak a családi háttér és a gyerekek teljesítménye között...

@Ödenburger [Hu/At]:

Szerintem többet nyújtani nem csak anyagi értelemben lehet. Ha törődnek azzal a gyerekkel, akkor könnyen lehet, hogy parizeres zsemle ide vagy oda, többet nyújtanak neki annál, amennyit ők kaptak anno. Amúgy egyetértek veled.

P.Elliot 2015.08.05. 14:57:08

@Ödenburger [Hu/At]: Te, ez olyan felesleges vita. A posztolo semmi maganugyet nem irt ki, nem tudunk rola semmit, ennyi belemagyarazas utan esze agaban sem lesz idejonni beszamolni ha mar most felelossegrevonjak hogy miert nem szult meg gyereket.
El kell mennem vasarolni, majd delutan visszanezek...

firg_firg 2015.08.05. 15:00:48

@soad1221: Ezt nem tudom megmondani. OK, nagyobb orszag, tobb kocsi. :)) A mennyire en latom, a hasonlo pozicioban dolgozoknak kb mindket helyen van kocsija, kb ugyanolyan ertekben - de nincs statisztikam. A kulonbseg hogy mennyit keresnek. A nemet megvehentne maganak a cegautot privatba is, a magyar meg csak erolkodve.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.08.05. 15:03:27

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: "A devizahiteles mizéria fő oka egyébként igencsak mélyen van, a geopolitikai okok és a nyugat hanyatlása körül kellene ásni, de most ezt hosszú lenne vázolni. "

Annyira meglepődtem, hogy ez is csak a nyugat haldoklására bizonyíték :D :D Komoly rögeszméd van kialakulóban, vagy már ki is alakult.

2015.08.05. 15:03:38

@P.Elliot:

Lattam en sok csaladot, akik 1-1,5 szobas panelben eltek 1-2-3 gyerekkel, es attol meg kiengyensulyozott boldog gyerekek voltak. Gimiben nem egy ilyen baratom, osztalytarsam volt (en kollegista voltam).

"en is 10 helyisegbol allo hazban lakok" Haat, nem irigyellek, azt azert rendbentartani, takaritani... :))) Kinek mi a nagy. Mi egy 68 nm-es 3 szobas lakasban is kenyelmesen elferunk, es pont azon megy az agyalas, hogy egyaltalan tervezgessunk-e nagyobba koltozni, vagy minek? En arra hajlok, hogy nincs ertelme. Inkabb kevesebbet dolgozom, tobbet vagyok a csaladdal, es egyutt elutazzuk a lakas es nagyobb haz kozti kulonbseget, elmenyeket gyujtunk. A gyerek meg majd dolgozzon meg a nagyobb hazert, ha az kell neki... :)

A kisebbik lanyom nemsokara lesz 5 honapos. Van babauszas, de egyelore nem gondolkoztunk ilyesmin.

soad1221 2015.08.05. 15:05:15

@P.Elliot: nem ítélkeztem... hogy miért nem vállalt eddig nem tudom és mint írtam, igazából nem is érdekel, nincs is hozzá semmi közöm..
egyszerűen csak arról beszélek, amit megosztott velünk: hogy most 40 év körül lehet, most gondolni sem mer rá, és "majd, egyszer, ha..." ... csak nagyon erre van kihegyezve a vége, és hát a fenitek miatt ez azért most már nagyon nem távoli jövőnek kellene lennie..

P.Elliot 2015.08.05. 15:10:26

@Ödenburger [Hu/At]: Nem azert 10 helyiseges mert igy akaruk, itt nincsenek kicsi hazak, csak a berlakasok kisebbek, marmint apartmentek. Takaritani? Hat mindennap nem kell mindegyik helyiseget, mondjuk nem olyan nagy dolog, de hidd el hogy jolesik ez a nagyobb ter a lakas utan mert mi is olyanban kezduk.
Es az bizony igaz volt hogy nem sok idot kellett tolteni a rendbetartasaval, kiveve amikor a gyerekem jatekaiban bukdacsoltunk mert persze kihordta es szerteszet voltak napkozben. A lakasnak is megvannak a maga elonyei de a sajat haznak is ami persze tobb munkaval jar.
Na tenyleg mentem....

2015.08.05. 15:13:06

@P.Elliot:

Aaa, a vita soha nem felesleges, jo esetben mindenki elgondolkozik az ott elhangzottakon. Es felreertes ne essek, nem itelek el en senkit, mindenkinek szive joga eldonteni, hogy szeretne-e es mikor szeretne gyereket. Csak ez a Mo-ra nem szulnek gyereke, es szebb jovot remelek neki szoveg eleg szar, ezen akadtam ki. Es ezt kezdted el te megmagyarazni, erre reagaltam en. Szoval egyebkent meg teljesen az o maganugye, hogy akar-e gyereket vagy nem, csak amit leirt, ez szerintem eleg gaz. Foleg az amugy onmagamaban is nagyon gaz szemelyiseget korvanalazo poszt lezarasakent. Ismetlem, szerintem.

2015.08.05. 15:14:35

@P.Elliot:

Ok, lassan en is indulok haza... Es blogolas szigoruan csak munkaidoben, a csaladtol nem veszek el ilyenre idot... :))))

London2009 2015.08.05. 15:14:42

@Andras125: Egyetertek. Itt en inkabb arra gondoltam, hogy mig pici a gyerek, az teljesen mindegy neki, hogy ket szobas lakasban no e fel, vagy kertes hazban, helyi strandra viszik e nyaralni vagy a Karib tengerre. Azt gondolom, hogy ebbol ennyi idosen meg nem sokat fog fel.

bpetya75 2015.08.05. 15:20:07

@London2009:

A mieinknél azt tapasztaltam, hogy kisebb korban nem hogy mindegy, hanem inkább jobb a helyi strand.

London2009 2015.08.05. 15:26:04

@esban: Haha!! Ezt en evek ota mondom mindenkinek! Nem tudjak hogyan kell megfogni a penzt. Fogalmuk sincs! Az en parom angol, ugyhogy nem veletlenul en kezelem a penzt otthon. Teljesen elkepesztoek. A baj az, hogy mas donteseikben is latom ezt a Carpe Diem szemleletet. Peldaul amikor sirnak, hogy nem tudnak a fiatalok egy depositra valot osszegyujteni… Ezt nehezen tudom elhinni, amikor egy atlag angol bejarja a fel vilagot 30 eves kora elott… Egyszeruen mas fontos nekik. De ez persze nem baj, csak nekem is furcsa volt megertni az otthonrol hozott ne szorjuk a penzt feleslegesen hozzaallasommal.

2015.08.05. 15:28:58

Ratok nem szokott jonni amugy ilyen random epifania, hogy megezitek a szokasos blogjaitokat meg hiroldalaitokat, es elolvassatok, hogy meg mindig ugyanaz van, valakik meghaltak mert utban voltak valakiknek, a gorog valakiknel csod van, a francia valakik sztrajkolnak valami miatt, valakirol kiderult, hogy lopott de nem megy bortonbe, valaki rekordosszegert valahova mashova igazol ahol ketszer annyit fog kapni mint eddig, valami holland grafikus lerajzolta elhizottan a Disney-hercegnoket, ja es itt az uj hatszaznegyvenkilencezerotszazharmincnegyedik szuperhosos film, nezd meg a traileret, es valaki meg megirja, hogy Magyarorszag tovabbra is szar, kulfoldon megtalaltam a szamitasaimat, de hova mentel es miert nincs meg gyereked, biztos lelkibeteg vagy te is te szegeny, es akkor igy nem jon ratok igy neha, hogy kit erdekel ez az egesz, miert csinalom ezt, mit csinalok en most az idommel, miert olvasom ezt, miert nem foglalkozok valami massal, es mi ertelme van ennek az egesznek? Es akkor igy becsukjatok a francba es mentek valahova mashova?

London2009 2015.08.05. 15:29:11

@bpetya75: Koszonom! Ezt gondolom en is. Noveremek is atrancigaljak a gyerekeket minden evben fel Europan nyaralas cimszo alatt. Faradtabban jon vissza az egesz csalad, mint amikor elindultak. A legboldogabbak a gyerekek amikor a nagyszuloknel vannak es langost ehetnek a strandon es egesz nap a vizben ugralnak.

2015.08.05. 15:29:24

@Zoole[uk]: @P.Elliot: +1. Szegeny posztolo... Persze ha azt irta volna hogy nem tudta a gyereket eltartani, akkor meg o lenne a szemet, felelotlen anya mert minek szult gyereket ha nem tudja eltartani, stb. Kozben nem is tudunk rola semmit, de beszolni muszaj.

soad1221 2015.08.05. 15:37:08

@firg_firg: darabra biztos több van :)
persze ez tök fals lehet, de az én szakmámban és pozícióban, ennyi évvel és ekkora fizetéssel itthon a céges kocsi felejtős... nálam mondjuk 10-15 évvel idősebb ember meg kap egy VW Golf kombit - feltéve ha egy teljesen normál és átlag előmenetelt nézünk..
ez németországban már az én pozícióban jelent egy ilyen vagy jobb autót, ehhez mérten a fizetése is magasabb, előmenetellel meg még feljebb...
szóval én így értettem, hogy az céges autót is hamarabb kapják és szerintem jobbakat is kapnak..
De pontos statisztikát nem fogok hozni én sem, az tuti :)

soad1221 2015.08.05. 15:45:38

@P.Elliot: @Zoole[uk]: @Mirjam2: nem tudom, én rohadtul nem vetettem a szemére, hogy nincs gyereke, nem szólom meg semmiért, hogy milyen körülményt akar nyújtani neki, stb.. nincs is hozzá közöm igazán, meg nem is vagyok ez a típus

Pusztán megjegyeztem 40 körül ez már azért nagyon nem távlati cél kell, hogy legyen - feltéve, ha tényleg akar, de hát ő maga fejezte be így a posztot...
Lehet ezt okoskodásnak meg bárminek nevezni, de ahhoz, hogy az ember tudja, hogy egy nő 50+ évesen nem igen szokott szülni, és hogy ennek mi is az oka, nem kell egyetemi docensnek sem lenni. Mo-n általános iskola 6-7 osztály...

SzZoole 2015.08.05. 15:51:43

@soad1221: nem neked szólt,nickeket nem írnak/nek,mert az mar személyeskedés lenne.
Személyeskedni meg csak a nagy fejű barátommal szoktam

montroyal ( CAN qc) 2015.08.05. 15:55:30

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Ha szarnak tartod magadat, mindenhol az leszel.

igaz akarhova teszuk a szart attol meg szar marad .

( ezt egyebbkent arra mondtak mi a kulombseg a franciak es a quebeci franciak kozott ..

bpetya75 2015.08.05. 15:55:40

@soad1221:

Szerintem nem rád gondoltak, ha meg igen, akkor rá se ránts. Teljesen jogos az észrevételed.

soad1221 2015.08.05. 15:56:48

@Zoole[uk]: erre szokták mondani, hogy akinek nem inge.. ugye.. :)
de nem véletlenül veszem/vettem legalábbis egy részét magamra... :)

montroyal ( CAN qc) 2015.08.05. 15:57:08

@montroyal ( CAN qc): de a masik ha a szart osszerakjuk rendesen mar nem is nez ki olyan szarul ..

SzZoole 2015.08.05. 16:00:13

@soad1221: mondom,hogy nem neked szólt
Amúgy meg rosszul tudod,mert pontosan igy kell irni;
Akinek nem ingje,es nem inge:)))

bpetya75 2015.08.05. 16:05:38

@London2009:

Van olyan, amikor a gyerek érdekei háttérbe szorulnak. Ez szerintem két esetben gáz. Egyrészt, ha sűrűn előfordul, másrészt, ha a gyerek érdekének akarják feltüntetni.

@montroyal ( CAN qc):

Viszont ha felteszik a polcra a szart, mindjárt lekvárnak képzeli magát!

Luca Simmons 2015.08.05. 16:11:32

Nekem csak egy kérdésem lenne a posztolóhoz. Ezt minek írta meg?!Őszintén kérdezem mindenféle kötözködés nélkül. Egy német erre azt írná ez egy 08/15 írás, tehát bárki írhatta volna, információ benne számomra nulla. A problémám csak az, amit valaki már megjegyzett az előbb, sokaknál olvassuk azt, hogy tényleg mindig "más" a hibás. Azért könyörgöm egy "bankosnak" legyen már annyi tudása, hogy tudja mit jelent egy árfolyamkockázat, bocs magyarul írom tudja hogy meddig húzható az a takaró. Bocs, ha offoltam

ABL CA 2015.08.05. 16:18:17

@Kate Poempeecheck: nekem az, h penzben meri a boldogsagor.

Aki egy lakotelepen nott fel es egesz eleteben a szegenyseg erzese vette korul, annak eloszor igenis az anyagi dolgok meglete adja a boldogsagerzest. Ha az stabilan ki van elegitve, jonnek a "magasabb-rendu boldogsag-igenyek" .

Maslow-piramis
hu.wikipedia.org/wiki/Maslow-piramis

Herr Géza 2015.08.05. 16:52:40

@soad1221: @firg_firg: Ha már sttisztikát akartok: N.o.-ban az új személyautóknak csak 36 %-a kerül egyböl privát kézbe. Azaz minden harmadik autó (!). A kétharmados céges vásárlások 20%-a kerülöúton, de szintén hamar privát autó lesz, kb. 15% kerül autókölcsönzökhöz, taxisokhoz, stb. A többi (majdnem az eladások fele) viszont "céges" autó lesz. Persze ez az összarány, a magasabb kategóriáknál egyre inkább a céges vásárlás dominál, olyannyira, hogy a legfelsö osztályokban (Mercedes S, BMW 7-es, Audi A8) már a 85-90%-ot is meghaladja a céges vétel.
Magyarul a német cégautórendszer jelentösen hozzájárul a német autóipar szárnyalásához. Így bár évek óta vannak próbálkozások föleg az adóoldali kedvezmények megnyirbálására, az autólobbi erején ezek rendre elbuknak.

Herr Géza 2015.08.05. 16:55:24

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Miért? A kifosztás is játék: Persze csak akkor, ha én fosztom ki a kaszinót játék közben. Fordítva nekem nem játék, nekik igen... :D

wuaaa 2015.08.05. 17:32:23

@mojyo: Nem hiányzik néha, hogy a fiúd nem tud magyarul? Gondolom élő szóban ennek a tízszeresét is bármikor elő tudnád adni egy szuszra és ha mindig képes vagy arra, hogy ezt idegen nyelven tedd, akkor le a kalappal.

©________ 2015.08.05. 17:36:07

@cuneguund: a maslow egy szukseglet piramis.
Nem boldogsagpiramis.

©________ 2015.08.05. 17:37:36

@esban: csak el kell olvasnod. Odairta. Ket ev boldogsaga volt. amig volt penze. Meg ceges autoja. Meg haza. Hitelbol.

©________ 2015.08.05. 17:39:01

@Andras125: en meg ezert hoztam fel a csaladodat. Engem a helyukben elkeseritene, ha te nem toluk vagy boldog, hanem a penztol.

esban 2015.08.05. 17:39:41

@Kate Poempeecheck: Akkor most te olvasd mar el kerlek megegyszer es helyettesitsd a boldogsag szot biztonsaggal.

©________ 2015.08.05. 17:45:07

@Ödenburger [Hu/At]: helyiseget mondott, nem szobat. A mi ketszobas hazunkban 9 helyiseg van:-)

©________ 2015.08.05. 17:46:31

@esban: azt most akartam irni epp,hogy azzal egyetertek, amit arrol irtal. :-)

De engedtessek meg nekem, h azt nezzem, amit valojaban irt;) nemtobbet, nemkevesebbet,nemmast:-)

©________ 2015.08.05. 17:48:26

@mojyo: nem. Pont ugy maradunk, mint te, csak nem irjuk meg.

:-D

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.08.05. 18:14:28

@bpetya75: úgy tudom, Magyarországon aránytalanul nagy az összefüggés a szülők vvégzettsége stb.es a gyerekek teljesítménye kozott, a sikeres oktatási rendszerek egyik jellemzője, hogy ki tudja egyenlíteni ezeket a különbségeket. Érdemes utanaolvasni a PISA-nak, ha vkit érdekel az oktatás

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.08.05. 18:20:29

@mojyo: de ;-) csak én itt ragadtam a hascsikaros gyerekkel aki mármegint két órája a hasamon alszik, és nemigen lehet így máshova menni, csak telefont tapizni meg olvasni :-) (nem nagyon has fájós szerencsére , de nyuglodunk pár órát minden nap)

montroyal ( CAN qc) 2015.08.05. 18:20:36

@Ödenburger [Hu/At]: @P.Elliot: itt nincsenek kicsi hazak,

ezen bosszankodok es nem ertem .. allitolag jobban keresnek az USAban tehat a munka tobbe kerulne egy haz epitesnel ..es amikor nezem az HGTV v hirdeteseket meg all az esz ketten vannak 3-4 szoba kell 2-3 furdo 2 garazs nagy telek granit minden es uj .. budget 120-150 ezer $... akarhol is de ha osszeadod a kilincseket ablakokat osszes epitoanyagot munkat NEM LEHET ennyibol kihozni ... es pedig palotakat keresnek es talalnak ennyi penzert .. most nindegy hol v tavolabb de lehetetlenseg .. ha mas orszagokhoz hasonlitjuk ..

montroyal ( CAN qc) 2015.08.05. 18:31:22

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: A kaszinó nem kifosztás, hanem játék.

megtortent nalunk nagy vizhangja volt . valaki nem normalis oriasi osszeget nyert a jatekgepen es nem akartak kifizetni ,mert azt mondtak ezek ugy vannak programozva, hogy nem lehet nyerni .. birosagon volt az ugy .. a pasi lement a casinoba es megegyszer lepadlozta a gepet ... kifizettek neki a nyeremenyet es minden olyan gepet lecsereltek olyanra a mi kifossza es nem engedi nagyot nyerni a jatekost ..

ZOH 2015.08.05. 18:54:21

@charlieharper: "ma megyek a HIVATALBA megerdeklodni, hogy megis merre jarhatnak a szuletesi anyakonyvek es kb mikorra lesz kesz"

hiba!

idopocsekolas

hivatallal mindig IRASBAN kommunikalunk, tertivevenyes levelben, a kivetel az, ha maga a torveny ir elo szemelyes megjelenest (eskuvo stb.)

az, hogy Mancika hadoval valamit a helyszinen, azzal semmire nem mesz... hozzanak szepen szabalyos hatarozatot irasos indokolassal, jogorvoslati tajekoztatassal stb.

ZOH 2015.08.05. 18:54:28

@Kate Poempeecheck: "csak el kell olvasnod. Odairta. Ket ev boldogsaga volt. amig volt penze. Meg ceges autoja. Meg haza. Hitelbol. "

eleg rosszindulatuan ertelmezed, mar megbocsass

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.08.05. 18:54:37

@Herr Géza:

A kaszinó alapja a biztos haszon. Hiszen a szerencsejátékok úgy vannak megtervezve, hogy mindig a szervező nyerjen. Ettől azonban ez még tisztességes játék. Az egyén nyerhet egyébként, de az egyének összessége mindig veszít,

Hozzáteszem: a ruletten a nyeresi esély többszörösön magasabb, mint pl. a lottón.

Kaszinót kifosztani nem lehet. Ugyanis van maximális tét.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.08.05. 18:54:44

@montroyal ( CAN qc):

Rendes helyen nincs ilyen. Eleve nem lehet kárt okozni a kaszinónak a gép kifosztásával. A jellemző kifizetési arány a játékgépeknél 40 %, azaz minden beledobott 100 forintból 40-et fizet ki nyereségként. Ha egy géptulajnak ez nem elég, akkor az egy idióta.

bpetya75 2015.08.05. 19:02:27

@Dragonlady (Bp, Hun):

Ezt én is így gyanítom. Bár van egy olyan érzésem, hogy az a vékonyka kis középosztály lehet az, amelyik a leghatékonyabban tudja támogatni a gyerekét. Nem csak, vagy inkább nem annyira pénzzel, mint odafigyeléssel. Talán.

©________ 2015.08.05. 19:08:15

@ZOH:

"A lakáshitel törlesztője elszállt. Eladni lehetetlen, hiszen több rajta a tartozás, mint amit ér. Azóta persze a forintosítással még nagyobb lett a baj. Az álom véget ért. Összesen 2 évet kaptam a boldogságra"

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.08.05. 19:13:56

Úgy leült mostanában a blog. Talán a nyár miatt?
Nosztalgiából elolvastam a strasszköves kutyás hölgy posztját és a kommenteket is, naná. Micsoda idők voltak...! :) meg egy csomó régi kommentelőre is rábukkantam, akik azóta lemorzsolódtak vagy nicket cseréltek.

©________ 2015.08.05. 19:27:58

@Réka ‎: nicket cserélni vicces (nem)

de tanulságos

montroyal ( CAN qc) 2015.08.05. 19:32:48

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: itt a geptulaj szigoruan az allam .. a jatek meg hazard.. de az allamnak nem veszteseges .. a szegenyebb kornyekekrol segelyosztasnal ,elsejen ingyen busz hozza a jatakosokat .. csak egyszer voltam(ajandek a lanyomtol amit leettem az etteremben) felelmetes latni azt a sok lepukkant betegagyu embert ..( persze a VIP teremben nem voltam)

www.casinosduquebec.com/montreal/en/home

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.08.05. 20:01:17

@Kate Poempeecheck: hát már akinek, én 2 embert ismerek fel nickcsere után is (mindkettő ki van innen tiltva), a többi felőlem bárki lehet.

kék madár 2015.08.05. 20:16:42

@P.Elliot: @Ödenburger [Hu/At]: en nem gondolom, hogy a gyerekvallalashoz olyan sok kene mint Elliot szerint, akkor mar reg kihalt volna a fold. Mondjuk, egy zsebkendonyi fucsomora se vallalnek gyereket, mint sok azsiai, afrikai, de ilyen alapon nehez meghuzni a hatar, hogy mi a biztonsagos

kék madár 2015.08.05. 20:20:15

@Réka ‎: linket nem tudsz arrol a posztrol betenni, en is elolvasnam.
Az, hogy nem porog annyira egy tematikus blognal szerintem elkerulhetetlen, ugyanazok a tortenetek varialodnak, ismetlodnek, a valtozatossagot az adja, amikor egy ujabb hullam elindul es uj akadalyokkal talalkoznak, mert x orszag is valtozik.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.08.05. 20:40:20

@kék madár: ja és egy idő után megjelenik a posztoló is!

blackhairlady 2015.08.05. 20:48:09

@Ödenburger [Hu/At]: Szerintem most nagyon eltuloztad a kritikadat. altalaban egyet eretek veled, de ebben a posztban en nem latom a "csak en vagyok a helikopter" kinyilatkoztatast.

kék madár 2015.08.05. 21:16:07

@blackhair-lady: +1 ma meg azt sem mondhatom, hogy vagy Elliottal vagy Ödenburgerrel ertek egyet! Az egyet nem ertesi hanyados allando!

2015.08.05. 21:16:38

@Réka ‎:

En is nick-cseres vagyok, regen Ödenburger Wiener Schnitzel voltam, de a Fidesz kormany alatt magyarositottam Ödenburgerre... :)))

2015.08.05. 21:18:36

@blackhair-lady: @kék madár:

Miert kellene egyeterteni? Szerintem amig mindenki megprobalja kulturaltan eloadni a velemenyet, addig a kulonbseg inkabb ertek, mint baj. (Sajnos neha ez nehez, nekem sem mindig sikerul, van, hogy elszall az agyam...)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.08.05. 21:22:49

@Ödenburger [Hu/At]: na ezt még tudtam követni :) főleg, hogy maradtál Sheldon.

M. Péter 2015.08.05. 21:26:22

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: A 40%-ot honnan szedted? Pl. Nevadában a törvény legalább 75%-ot ír elő, a gyakorlatban 88% és 95% között van. A tisztességes internetkaszinókban is hasonló százalékok vannak. Az persze megesett már, hogy egy gépet rosszul programoztak, vagy elromlott, vagy meghekkelték. Pl. www.wired.com/2014/10/cheating-video-poker/ vagy en.wikipedia.org/wiki/Ronald_Dale_Harris .

kék madár 2015.08.05. 21:40:34

@Ödenburger [Hu/At]: nem vagyok hozzaszokva, hogy Elliottal vagy veled ne ertsek egyet :)

blackhairlady 2015.08.05. 21:48:27

@Ödenburger [Hu/At]: En mar itt tobbszor leirtam, hogy mi egy konyhaban aludtunk hatan. A nagyszuleim egy agyban, a szuleim egy agyban, es en a batyammal. Kesob, amig ferjhez nem mentem, a btyammal volt kozos szobank. Hidd el, nagyon megmarad az emberben. A szuleim szerettek bennunket, gondolom, de a munka miatt alig voltak velunk.
Termeszetesen mindenki akkor vallajon gyereket amikor ugy gondolja, hogy eljott az ideje, de azert nem art ha atgondoljuk az anyagi vonzatat is, bar az elsodleges az erzelmi resze termeszetesen.

blackhairlady 2015.08.05. 22:01:15

@bpetya75: "Van olyan, amikor a gyerek érdekei háttérbe szorulnak. Ez szerintem két esetben gáz. Egyrészt, ha sűrűn előfordul, másrészt, ha a gyerek érdekének akarják feltüntetni."

Nekem ez a het kommentje:)

blackhairlady 2015.08.05. 22:07:06

@mojyo: Nalam van ilyen, es redukalom is a netezest amikor ugy erzem, csomorom van. Aztan lehet ujra kezdeni mintha mi sem tortent volna:)

bpetya75 2015.08.05. 22:22:30

@Ödenburger [Hu/At]:

Nyúlz of the world-öt meg totál megtagadod? Shame on you! ;-)

@blackhair-lady:

Kicsit meglep, de köszi :-)

bpetya75 2015.08.05. 22:28:34

@blackhair-lady:

Mert újraolvasva úgy érzem, hogy erősen beleköthetős lett. Mondjuk pont te nem vagy az a nagyon belekötős ;-)

P.Elliot 2015.08.05. 22:36:35

@montroyal ( CAN qc): Nincs mindenhol 120-150 ezerert uj haz, akkora amit te feltuntetsz az kozel jar a 400 ezerhez itt a kornyekunkon.. Delen valahol vagy kozepnyugaton, vagy csendes, keves munkahelyu allamokban talan talalsz. ennyiert.
Mivel azert az epitoanyag olcso az epittetoknek, foleg hogy nagyban veszik, van rajta haszon nyugi, maskeppen nem csinalnak.
Vagy 8 eve megneztuk a hazakat North Carolinaban mert gondolkodtunk a lekoltozesen ott pontosan ketto hazat kaptam volna a mi regi hazunkert, es ujat de azota ott is felmentek a haz arak.
Mibe kerulnek nalatok? Ott van fa boven es ezek a hazak foleg abbol keszulnek.

blackhairlady 2015.08.05. 22:39:42

@bpetya75: belemotok en ha ugy gondolom, de ezzel nagyon egyet tudok erteni.:)

montroyal ( CAN qc) 2015.08.05. 23:23:20

@P.Elliot: nalunk 200K alatt csak 1 szobas lakasokat lehet venni de inkabb felette .. kulteruleten, videken hazak 250K+ Montrealban haz 4-5+ szaz ezer .. lakasok (condok ) eleg dragak , szinte csak azt epitenek a varosban , es sok ezer van uresen mert elszaltak az arakkal es mivel nem tudjak eladni nem allnak le az epitkezessel hanem luxus lakasokat epitenek (millio+ ) reszben kulfoldi befektetoknek igy meg mindig porog ..... es mi nem vagyunk draga categoria mint London NYC stb ..

P.Elliot 2015.08.06. 00:11:49

@montroyal ( CAN qc): Hat ez itt is igy van. Epitkeznek es epitkeznek es valahogy el is tudjak adni. Pokoli arakert ha New Yorkban van mar a kornyeken is nagyon megszaladt...
Fene tudja hogy van ez. nalatok nem hiszem hogy nagyban dragabbak lennenek a nyersanyagok hozza, vagy a munkaberek,inkabb nagyobbat akasztanak le rola...

M. Péter 2015.08.06. 03:23:11

@kék madár: A szerencsejátékok között a legrosszabb a lottó, ami 50% körül szokott fizetni, mégis tömegek játsszák.

SzZoole 2015.08.06. 06:19:59

@kék madár: gondolom ha 10 millió ember befizet $2,az 20 millió dodo es ebből szetosztanak 10 millió dodot nyeremenykent,10 milliót meg megtartanak maguknak,de ez csak feltételezés

kék madár 2015.08.06. 06:33:40

@Zoole[uk]: ertem. De en azt hittem nyeresi eselyrol beszeltunk korabban. Annak az eselye, hogy elkoltsek x-et lottoszelvenyre es es ezt a penzt visszanyerjem tavol all a 40%-tol, kozelebb all az 2%-hoz

SzZoole 2015.08.06. 06:39:57

@kék madár: ja,hogy a nyerési esélyek,,azt olvastam egyszer valahol,hogy a jackpot megnyeréséhez 1 a nemtudom hány millióhoz az esélyed,meg,hogy egy repülőgép lezuhanasohoz,ugy,hogy te is rajta ülsz,nagyobb az eselyed,mint a jackpothoz.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.08.06. 06:43:31

Bocs az OFF-ert, csak a nyitokepet latva eszembe jutott, hogy nekunk van egy majdnem ugyanilyen borondunk :))) ON

kék madár 2015.08.06. 07:29:09

@Zsuzsi65: nekem a szobanoveny gyanus, egyszer Zurichben a repuloteren hagytam el egy ilyet

M. Péter 2015.08.06. 14:25:27

@kék madár: A bevételek kb. 50%-át osztják ki nyereményként, a többi pedig költség, adó, esetleg jótékonysági célra, oktatásra vagy hasonló dolgokra is megy egy bizonyos százalék, a maradék pedig a nyereség.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása