oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. május 31. 06:43,  Kinek mit jelent a gazdagság? 196 komment

2015. május 31. 06:43 Határátkelő

Kinek mit jelent a gazdagság?

Azzal kezdeném az eheti blogajánlót, hogy elárulom: akadnak hetek, amikor olyan posztokat olvas az ember, hogy szinte sajnálja, amikor ki kell hagyni valamit (és persze akad nyögvenyelősebb időszak is). Nos, a mai az első kategóriába tartozik, sok jó poszt született az elmúlt napokban, ezekből kellett kiválasztani hármat. Az első rögtön a gazdagság kérdését feszegeti, a második Bécset hasonlítja össze Budapesttel, míg a harmadik a Ramadánt mutatja be nagyon érdekesen. Lássuk hát!

euro_avij.jpg(fotó: Avij)

Kezdjük tehát a Holland Waffel bloggal, amely azt a kérdést feszegeti, mit is jelent a jómód, a gazdagság egy hollandnak és ehhez képest mit egy kelet-európai határátkelőnek, méghozzá egy személyes találkozás alapján. Az alaphelyzet: egy szlovák ismerős azzal dicsekedett, hogy végre repülőn utaztak haza látogatóba, „mint a gazdagok”.

„Mekkora különbség van a holland és ebben az esetben szlovák, de nyugodtan mondhatom, hogy a kelet-európai mentalitás között! Egy kelet-európainak, az, hogy repülővel utazik haza, az már gazdagság, egy hollandnak pedig ez természetes. Meg sem fordul a fejében, hogy ezt gazdagságnak definiálja.

Miért utazik akkor mégis autóval vagy busszal? MERT OLCSÓBB! A hollandoknál nincs nagyobb spúr a földön: előttem van a kép, ahogy R. (a férj) kalkulálja a szlovák út költségeit: céges autó + most a benzin nem is olyan drága vs. repülőút + autóbérlés. És D. hiába él az egyik leggazdagabb országban, mégis szegénynek érzi magát, mert nem repülővel utaznak.

Egyébként magunkon is látom: itt, ha két fizu van egy háztartásban, akkor simán megengedhetsz magadnak egy luxusautót vagy sportautót is – ezt azért említem példának, mert N. eléggé autóőrült, és szeretne előbb-utóbb egy szép nagy autót. :)

Ennek ellenére a hollandok jellemzően kicsi autókkal és átlagos márkákkal járnak. Ha egy nagyobb Mercedest látunk, akkor annak legtöbbször lengyel rendszáma van, vagy arab fazon ül benne. Itt az autó egyszerűen nem státusz szimbólum, és nem attól leszel gazdag, mert Mercedesed van vagy BMW-d.

Persze a hollandoknak is megvannak a heppjei, amire költenek: biciklire például semmi pénzt nem sajnálnak. Több ismerősünk is van, akiknek 4-5 biciklije van, köztük akad olyan, ami 4-5 ezer eurós (ezért már egy használt motort veszünk!!).

Vagy itt Almereben, kis túlzással minden sarkon van egy kikötő, ami tele van szuper vitorlás hajókkal. Néha szoktunk sétálgatni ilyen helyeken, és teljesen átlagos családok használják őket, a parkolóban teljesen átlagos autók vannak. Itt a vitorlázás nem luxus, hanem az átlag élet része.

Szóval azt hiszem ez az egyik igazán nagy kulturális különbség Kelet- és Nyugat-Európa közt: mit tekintesz gazdagságnak. És ebben az esetben már nagyobb rugalmasságra van szükség, főleg a vegyes házasságok esetén, mint az, hogy elfogadom, hogy itt kwark van túró helyett.”

A teljes posztot a Holland Waffel blogon olvashatjátok el, szerintem érdemes!

Mitől más Bécs, mint Budapest?

Na, a címben felmerülő kérdésről aztán köteteket lehetne írni, nagyon nehéz feladat egy posztban összefoglalni (akár szubjektíven is) a különbségeket. A Smart Career Journal blog megpróbálta, íme!

becs.jpg

1. Budapest egy party-város, Bécsben inkább nyugdíjaskodni lenne jó

Anno hétfőn reggelenként magas nyomású vízzel mosták le a járdákat az utcánkban, hogy letisztítsák a hétvégi bulizó fiatalok nyomait a 6. kerületben. Óh, régi szép emlékek a bulis éjszakáról és a Nagymező utcában üvöltöző fiatalokról! Na, Bécs nem ilyen. Nyugisabb, a szórakozás kevésbé laza, jóval kulturálisabb és itt kisebb választékból kell főzni.

2. Kardinális kérdés: a kaja

Vannak, akik szerint Ausztriában olcsóbb az élelmiszer, mások szerint meg itthon. Szerintem a helyzet a következő: az alapvető élelmiszerek azért Magyarországon olcsóbbak.Azok, akik sima kenyeret, sima kenőmájast, tojást, mittudomén még miket vásárolnak, odakint csak forgatják a szemüket az 500 forint értékű kenyérre. Sokan viszont úgy fogják érezni, hogy Ausztriában sokkal változatosabban és igényesebben tudnak táplálkozni. (…)

A fizetésed kisebb arányát kell kajára költeni, ez biztos, és minimális erőfeszítéssel és felárral durván változatosabb és minőségibb kajákat tudsz beszerezni.

3. Lakhatás

Ez egy óriási különbség. Budapesten relatíve könnyen jutsz albérlethez, Bécsben irtó nehéz. Rengetegen érkeznek ide dolgozni, és egyszerűen nincs ennyi lakás.

A bérlői-bérbeadói viszony sokkal szabályozottabb, mint ahogy azt itthonról ismerjük. Bérlőként több kötelezettséged és persze komolyabb jogaid is vannak. Az albérletek nagy részét csak hosszú távra adják ki (például 3 évre… mondom én, hogy durva), munkáltatói igazolást kérnek és jellemzően közvetítőkön keresztül. Akik 2-3 havi kaucióért dolgoznak, amit majd Te fizetsz és jellemzően 3 havi kaució plusz az első havi bérleti díj a beugró. (...)

4. A hangulat

Békebeli. Mindenhol érződik a jólét adta kiegyensúlyozottság és korrektség. A hétköznapi viták jellemzően higgadtan rendeződnek, az egész város nyugisabb. Nagyon durva: az emberek tudnak sorban állni! (...)

Bécs lassan, de biztosan épül, ki van találva, rengeteg zölddel és parkokkal vesz körül. Nyugalom van, jólét és méltóság. Hozzá képest Budapest hektikus, vad és hömpölygő. Te tudod, mikor és mit akarsz.”

A teljes posztot ide kattintva olvashatjátok el.

Mit érdemes tudni a Ramadánról?

Bő két hét múlva, azaz június 18-án kezdődik a Ramadán, és egészen július 16-ig tart, ami (az Isztambul kalandok blog szerint) az egyik legkeményebb böjt – nem utolsósorban a hőség és annak következményei miatt.

ramadan_foto_flickr_com_amila_tennakoon.jpg(fotó: flickr.com / Amila Tennakoon) 

„A Ramadán az Iszlám naptár egyik hónapja. Jelentése: szárazság, hőség (ez utóbbi valószínűleg az idén nagyon találó lesz). A legenda szerint ebben a hónapban Mohamed visszavonult elmélkedni (ami ugyebár böjttel jár), a 27 napon pedig megkapta Istentől (Allahtól) a Koránt.

A hívők pedig erre emlékeznek. Mégpedig úgy, hogy ameddig fent van a nap, addig nem szabad enni, inni, meg semmi olyasmit, amitől mi jól éreznénk magunkat, más pedig rosszul. Ezt később egy nagyonhívő úgy módosította, hogy már hajnalhasadáskor be kell fejezni a reggelit (ez kb. 2 órával a tényleges napkelte előtt van), hiszen ő szeretett korán kelni.

Persze ezt nem lehet kibírni, ha nem készülünk fel rá kellően. Mégpedig úgy, hogy még a napkelte előtt jó nagyokat eszünk és iszunk. Főleg iszunk. Meg étel nélkül még csak-csak megvagyunk, na de víz nélkül… (...)

Az, aki nem biztos benne, hogy végig tudja csinálni, és közben a munkáját is rendesen ellátja, annak tilos belekezdenie. A Ramadán nem kötelező. Csak ajánlott. Mindemellett nagyon is tanulságos. Ugyanis 30 napon keresztül megtapasztaljuk az igazi nélkülözést. (...)

Ez a 30 nap elég arra, hogy az ember megértse, a saját bőrén tapasztalja meg, milyen fontos egyetlen csepp víz, egyetlen falat kenyér. És bár az első napok végén tényleg hatalmas evések vannak, szépen-lassan átszokunk a pazarló életmódról egy sokkal takarékosabbra. Ahol az ételt és az innivalót megbecsüljük.

Tehát sok szempontból nagyon tanulságos, és egyben egy erőpróba is. Ha nagyon le akarnám egyszerűsíteni, azt mondanám, hogy olyan, mint lefutni egy maratont.”

A teljes írást ide kattintva olvashatjátok el.

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Ausztria Hollandia Törökország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr47505434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hari Seldon 2 2015.05.31. 08:07:48

„Ennek ellenére a hollandok jellemzően kicsi autókkal és átlagos márkákkal járnak. Ha egy nagyobb Mercedest látunk, akkor annak legtöbbször lengyel rendszáma van, vagy arab fazon ül benne. Itt az autó egyszerűen nem státusz szimbólum, és nem attól leszel gazdag, mert Mercedesed van vagy BMW-d.
Persze a hollandoknak is megvannak a heppjei, amire költenek: biciklire például semmi pénzt nem sajnálnak. Több ismerősünk is van, akiknek 4-5 biciklije van, köztük akad olyan, ami 4-5 ezer eurós (ezért már egy használt motort veszünk!!).”

Magyarul nem az érdekli őket, ami egy kelet európait. Én ki nem adnék 200 Eurót bicikliért. Ők meg erre költenek.

„Vagy itt Almereben, kis túlzással minden sarkon van egy kikötő, ami tele van szuper vitorlás hajókkal. Néha szoktunk sétálgatni ilyen helyeken, és teljesen átlagos családok használják őket, a parkolóban teljesen átlagos autók vannak. Itt a vitorlázás nem luxus, hanem az átlag élet része.”

Ugyanez: autóra nem költenek, hanem helyette hajóra. Mi ebben a meglepő? Vagyis, én ezen nem lepődöm meg.
Én meg nem költök hajóra, helyette másra költünk.
Minden népnél más a pénz kiadásának prioritása.

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.31. 08:18:11

na akkor a ramadan iden szopas lesz:(

adg 2015.05.31. 08:36:39

Nem rosszak, es meg uj mertekegyseget is tanuljattunk: "egyetlen csap víz". :)

Golf2 2015.05.31. 09:02:24

Legjobb Bécsben lakni,legrosszabb Pesten Ramadánt tartani.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.31. 09:02:24

Aki gazdag. az hajlamos elveszteni realitásérzékét, s azt hinni, ő csak "normál" szinten él. A legtöbb embert egyszerűen zavarja elismerni, hogy ő gazdag, ez egy beépített emberi tagadás, ezért elkezd kitalálni dolgokat.

Szóval pl. az ÁTLAGholland gazdag, bármit is mond bárki.

Sanyi9 2015.05.31. 09:28:45

@maxval bircaman szerkesztő: leven, hogy ez egy szubjektiv tema (ki gazdag, ki szep, kinek mi a gazdagsag, etc), nagyjabol minden relativ.

Ja, es a "barmit is mond barki" a legjobb erv, ezentul mindenki ezt kellene hasznalja. Ezt nem lehet überelni. :)

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.31. 09:37:48

@Sanyi9:

Nem, ez nem relatív.

Megnézed mennyi a világátlag, s ha felette vagy mondjuk dupla szinten, akkor gazdag vagy, s kész, Sőt, ha eleve felett vagy, akkor már a gazdag alsó szintjén vagy.

firg_firg 2015.05.31. 09:52:55

A kivandorolt keletiek olyan dolokat vesznek amik az ohazaban luxusnak szamitanak. Kocsi, cipo, ruha.

A nyugaton, joletben felnottek szamar mindez termeszetes, elerheto es nem erdekli oket annyira. Ok az onmegvalositasra koltenek.

adg 2015.05.31. 09:59:35

Ugy izgultam, hogy megtudjuk-e ma is, hogy egy atlag europai gazdag. De vegul megtudtuk, helyreallt a belso egyensulyom, ismet kerek a vilag.
De vajon megtudjuk-e holnap is? Kezdhetek izgulni megint...

csőcsere 2015.05.31. 10:01:56

Holland poszt: igen, azok gazdagok, akik nem szórják a pénzt. Nekem ez szimpatikus: spórolok, így jut is és marad is.
Ez itthon kevésbé elterjedt, de azért nyomokban már látni a jeleit.

Bécs poszt: Tegnap este sétáltam a Rómain. "Dübörgött" a nyugdíjas diszkó és kacsák ringatóztak a Duna vizén. Emberek sétáltak, hekkeztek, trécseltek, nevettek.
A belvárosban is látni nyugit. Igaz, nem vagyok party animal, szóval azt az arcát nem látom a városnak.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.31. 10:04:56

@brioche (FR):

Kb. a magyar életszínvonal 70-80 %-a, azaz a mai Románia és Bulgária szintje.

Határátkelő 2015.05.31. 10:06:07

@maxval bircaman szerkesztő: Annyira bírom ezeket az idelökött "tényeidet", amikhez soha semmilyen linket nem adsz. Például ehhez tudsz valamit adni, ami alátámasztja, vagy csak mondtál egy számot?

csőcsere 2015.05.31. 10:08:35

@firg_firg: igen, alapvető különbség, hogy mi számít fontosnak a társadalomban, a tárgyak, vagy a humán tőke.

SzZoole 2015.05.31. 10:12:35

En a gazdagságot nem pénzben merem,persze jo az is ha az ember bankszámlája be van töltve rendesen:)
Számomra az igazi gazdagság a család.Van két szép es okos gyermekem akik rajonganak értünk es a kapcsolat köztünk inkabb baráti es közvetlen,mint szülő gyerek kapcsolat.Mindent megtudunk beszelni egymással.
A masik igazi vagyonom a feleségem,aki jóban rosszban mindig kitartott mellettem.
Mig otthon éltünk igazi 'rosszfiú'voltam,sokszor tobbet voltam az éjszakában,mint otthon.Szegeny nagyon sokat szenvedett emiatt.
Amikor itt kint megtörtént a balesetem es élet halál közt feküdtem a kórházban akkor is végig kitartott mellettem ugy,hogy a gyerekek meg otthon voltak es telefonon keresztül tartottak egymásban a lelket.En nagyon sokat köszönhetek neki,azt is,hogy igy helyre tudtam jönni,mind fizikailag es lelkileg.
Na ez az igazi vagyon,a többi csak a látszat.
Egyébként holnap lesz 19 éve,hogy en ennyire gazdag vagyok.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.31. 10:19:52

@adg [Au, Darwin]:

Európában alig pár ország van, mely a világátlag alatt van, egyik se EU-tagállam.

A világátlag alatti európai országok: Albánia. Bosznia-Hercegovina, Koszovó, Grúzia, Örményország, Ukrajna, Abházia, Dél-Oszétia, Karabah. Moldova, Transznisztria.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.31. 10:19:58

@Határátkelő:

Pl. nézd meg az IMF vagy a CIA országlistáinak gazdasági adatait.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.31. 10:20:11

@Határátkelő:

Itt van bircahang.org/wp-content/uploads/2014/05/geuropat.png képes alakban is.

Kék: nagyon gazdag.
Sötétzöld: szerényen gazdag.
Világoszöld:világátlag szintű.
Sárga: szegény.
Narancs: nagyon szegény.

Ezek tavalyelőtti adatok, Ukrajna ma már átment a narancsszínbe azóta.

Határátkelő 2015.05.31. 10:21:19

@maxval bircaman szerkesztő: Most komolyan: ide linkelsz egy képet a saját oldaladról forrásként? Rendes linket kérek! :) (Nem provokálni akarlak, tényleg érdekel.)

csőcsere 2015.05.31. 10:22:00

A gazdagság, szubjektíven: az egyén izgalmas munkákat vállal el. Megéri neki ezeket elvállalni. Azzal dolgozik, aki szimpatikus. Van szabadideje, hogy továbbfejlessze magát. Nincs hitele. Igényesen étkezik. Számára fontos dolgoknál, szolgáltatásoknál legalább prémimum szinten költ. Évente legalább kétszer pihen, utazik, nyaral. Vannak hosszútávú tervei.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.05.31. 10:38:30

@maxval bircaman szerkesztő:
Miért pont a világátlagot veszed alapul?
Miért nem a Ráktérítő feletti világrészt? Vagy az egyenlítő felettit?
Esetleg európát?
A gazdagság az egy relatív fogalom amit én állítok be magamnak hogy mihez képest. Lehet statisztikát csinálni belőle mint te teszed de egyrészt ott csalom el hol akarom, vagyis olyan számokkal dolgozok ami bármilyen irányba módosíthatja az eredményt másrészt hol érdekel engem a kalahári bushman nyomora. Lehet boldogabbnak és gazdagabbnak érzi magát mint én.
A gazdagság-szegénység ugyanolyan mihez képest fogalom mint a minapi eper ára vita.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.05.31. 10:39:42

@firg_firg:
Meséld el nekem mi az az önmegvalósítás.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.31. 10:41:33

@Határátkelő:

Az én képem az eredeti adatok feldolgása, nem én mértem magukat az adatokat. Áltlában az IMF és CIA adatait használom.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.05.31. 10:52:39

@Zoole[uk]:
Mondd meg Juditnak hogy gratulálok hogy egy percig is elviselt egy ilyen... ilyen... ILYENT:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Egyébként hasonló indíttatásból mikor múltkor a színházi sikeremről volt poszt, külön örültem hogy a sok nekem szóló gratuláció között Blackhairlady a feleségemnek gratulált. Általában minden sikeres férfi mögött van egy nő. Nem feltétlenül párkapcsolatról beszélek.

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.31. 10:53:23

@csőcsere: azt hiszem ez a jolet definicioja. aki tud sporolni.

a gazdag meg az,akinek nem kell sporolni,h honap vegen maradjon

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.31. 10:56:55

@diggerdriver:

a csaladom szerint az,ha valakifiller nelkul tengodik egy szuterenben es ket allasa van, hetvegen meg a baratok etetik.

de ez privat mellekszal...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.05.31. 11:00:27

@maxval bircaman szerkesztő:
Ok, csak ez egy értelmezhetetlen semmirevaló semmit nem mutató szám.
Egyszerűen azért mert a gazdagság relatív fogalom.
Egy maszai pásztor szemében te egy csóró senkiházi szegény ember vagy mert nincs egy tehened sem. Náluk a tehén a gazdagság mértéke.
Akár a pénzhez méred akár a megtermelt javakhoz akár helyi életszínvonalhoz mindig hamis adatot fogysz kapni.
Már az alapvető adatok hamisak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.05.31. 11:04:23

@~~Babette~~:
Ezeken én mindig fennakadok. Az "önmegvalósítás" meg a "keresem önmagam" nekem mindig valami misztikum...

Muscari 2015.05.31. 11:15:38

@~~Babette~~: tavaly is nagy szopás volt, ha jól emlékszem augusztusban. Itt azért nagyobb a szívás, mert hosszabbak a nappalok, júniusban majdnem hajnali 3-tól világos van este 10-ig.

Kérdeztem egy ismerősömet, aki muszlim és élt Finnországban, hogy ott mit csinálnak a fehér éjszakák alatt. Azt mondta , hogy ilyen esetben kiválasztanak egy országot, mondjuk ahonnan származnak és az ottani napnyugtát és napkeltét veszik figyelembe. Egy hónapot étlen szomjan azért még ők sem bírnak ki :-)
Látszik, hogy aki kitalálta ezt az egészet az nem Északon élt.

Herr Géza 2015.05.31. 11:15:58

@Zoole[uk]: 19 éve? Kisfiú... :))) Nekünk két hét múlva a 36. évfordulónk lesz.... Igaz közben kimaradt majd tíz év, ami alatt az asszony lezavart egy házasságot, hogy belássa "I'm the best", na meg szerény is... :)))))))))

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2015.05.31. 11:22:37

A gazdag ember egy olyan szegény ember, akinek pénze van.
:-)

adg 2015.05.31. 11:23:30

@Herr Géza: tanulmanyi szunet? :))

Muscari 2015.05.31. 11:23:31

@Herr Géza: ez aztán a kalandos történet! Gondolom még iskolások voltatok, mikor megismerkedtetek.

catnip cupcake 2015.05.31. 11:26:15

Ki szamit gazdagnak? Errol ez jutott eszembe (tudom, kicsit elcsepelt, tipikus FB-on keringo dolog, de elgondolkodtato) : posters-for-good.tumblr.com/post/542977597/if-you-have-food-in-your-fridge-clothes-on-your

Magyarorszag vs. a Nyugat: a parom imad biciklizni, tavaly lecserelte a kozel 10 eves, meg Mo-on vett mountain bike-jat egy kb £700-osra. Ez a bicaj Mo-on mar draganak szamitana egy hobbi-bicajos atlagembernek, mig itt egy belepo szintu darab. Itt a hobbi-bicajos 30-as/40-es apukak akar tobbezer fontos biciklikkel jarnak tekerni az erdobe.

Ami a gazdasag "fitogtatasat" illeti, nekem ugy tunik, itt (Anglia) jobban megvan az, hogy milyen autot veszel, melyik boltban vasarolsz, annak megfeleloen, hogy milyen a tarsadalmi statuszod, mint pl. Hollandiaban vagy Svedorszagban (az utobbi helyeken csak turistakent jartam rovid idore, szoval ez erosen szubjektiv).

Jol illusztralja ezt a "Keeping up appearances" c. sorozat:)
en.wikipedia.org/wiki/Keeping_Up_Appearances
Egy reszlet: www.youtube.com/watch?v=dPd7__jWYsw

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.31. 11:33:02

@diggerdriver: nekem is, de egyeseknél ez szitokszó.

Csodabogár 2015.05.31. 11:33:47

Az általam ismert hollandok és hollandiában élők rettenetesen zsugoriak voltak. Totál beszükültek, sorolták az árakat, hol mit mennyiért lehet kapni. Biztos sokkal több pénzük volt a bankban mint nekem, de engem egy bakbetét soha nem tudott boldogítani.

Bécset nagyon szeretem. Hazai ismerőseim mindig elcsodálkoznak, ha én a bécsi Spar vagy Merkur árukinálatáról áradozom. Nem értik. Szerintük itthon is mindent lehet kapni, ami igaz is. De nekem nem mindegy, hogy 1 féle krumpli vagy saláta van, vagy 10 féle.A grabeni Meinlről már nem is beszélek. Nem hasonlítom az árakat. Engem már a tudat, hogy ha van pénzem válogathatok minden jóban, boldoggá tesz. Személyes döntés, hogy mi az amit megengedek magamnak és mit nem.

Volt svájci nagyon gazdag barátnőm, aki kizárólag turkálóbban vásárolt és leértékelt élelmiszerekre vadászott. Őt a bankbetétje boldogította. Ha egymás mellett álltunk, biztos engem néztek volna gazdagnak, a nulla bankbetétemmel.
Szóval a gazdagság igen relativ fogalom.

firg_firg 2015.05.31. 11:53:35

@diggerdriver:
Leirom mit jelent, de szubjektiv lesz, se nem tudomanyos se nem kikezdhetetlen definicio:

Onmegvalositas amikor
- a maslow-i piramis csucsan vagy, nem a penz es az anyagi javak megszerzese mar a fo hajtoero
- nem kell a tulelesert, napi betevoert, ruahert, oktatasert, stb kuzdened, mar nem a penz a fontos, azt mondod, hogy van mar eleg penzed (na, ez nagyon egyeni, hogy kinek mikor jon el) valami mast akarsz csinalni, es meg is teheted
- marad energiad, idod, penzed hobbikra, kreativkodni, uri huncutsagokra, az almok megvalositasara

Par pelda,

- bevallal egy 60%-80%-os allast, mert fonosabb neki a szabadido mint a penz, aztan szobrokat farag, autokat ujit fel, vagy siman csak golfozik, utazgat, vagy a csaladjaval van
- karriert valt, otthagyja a jol fizeto melojat, es elmegy hazmesternek, sorfozdet nyit, zenekart alapit, buvariskolat nyit a tropusokon, ultetvenyt vesz a fulop szigeteken, vagy elmegy onkenteskedni, nonprofitkodni
- csucsmanager, aki gyalog jar meloba, vehetne tobb premium autot is de minek, nincs ra szuksege, nem izgatja VS K Europeer igazgato, akiknel a ceges auto az alap, vagy a bevandorlo, aki megveszi a vagyott nagy autot amint teheti, aztan mutogatja, facebbokra posztolja
- otthagyja a tejben-mezben furdo nyugatot, es nyugatrol atkoltozik valami szegenyebb lenezett es/vagy egzotikus orszagba, Mo, Brazilia, Marokko, ilyesmi
- extrem helyekre utazik, a tipkius balaton-croatia-spanyol-olasz-dubai-florida-hawai tengerpartozas helyett: motorozas del-amerikaban, kajakozas norvegiaban, futoverseny az deli sarkon, yogazas indiaban, meg az osszes backpackelos hippi turista is jol all az onmegvalositassal szerintem

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.05.31. 11:59:29

@firg_firg:
Ezek szerint én mint elégedett kispolgár pont az ellentéte vagyok az önmegvalósító embernek.
Nem baj...

fhdgy 2015.05.31. 12:10:31

Sok ember a gazdagságot pénzben méri, pedig vannak fontosabb dolgok a pénznél. Egy konkrét példa:

A fiú az apja elé áll:

- Apa, kérlek adj egy kis pénzt!

- Jajj, fiam, mindig csak a pénz, meg a pénz! Hidd el van fontosabb dolog is mint a pénz!

- Igen apa! De mi van, ha azt a fontosabb dolgot moziba szeretném vinni?

fhdgy 2015.05.31. 12:20:12

Az előbbi hozzászólásomból láthatjátok, hogy már kezdek magamhoz térni.

Így mindenkinek nagyon szépen köszönöm a jókívánságait, akik a nyugdíj előtti utolsó munkanapomon és tegnap is minden jót kívántak nekem. Én is mindenkinek jót kívánok, függetlenül attól, hogy a jó vagy rossz sorsa hova vetette ezen a bolygón. Aki úgy érzi, hogy a sorsa még nem volt hozzá elég kegyes, kívánom, hogy mihamarabb elérje vágyait, céljait. Ehhez legyen erejük, kitartásuk és végül, de nem utolsó sorban egészségük, mert ez utóbbi a legnagyobb gazdagság.

Hari Seldon 2 2015.05.31. 12:24:02

@maxval bircaman szerkesztő:
Micsoda?!?

A gonosz IMF meg a még gonoszabb - világelnyomó CIA adatait?!?

Észnél vagy?

Mostantól csak orosz adatokat használj! Ha nem azt használsz nem vagy hiteles magad előtt sem. Hát még Putyin gazdád előtt.

adg 2015.05.31. 12:36:17

@diggerdriver: kepzeld el, hogy hamarosan meg feljebb kuszik az elerheto orabered, aztan egyszer csak napi egy ezrest is hazaviszel. Valoszinuleg nincs igazan szukseged egy ezresre naponta, ezert inkabb csak 3 napot dolgozol egy heten, a maradek idodben meg valami hobbidnak elsz, mondjuk beiratkozol balettozni, vagy fakacsat gyujtesz, esetleg gyartasz. Vagy ilyesmi. Ez lenne az onmegvalositasod.

P.Elliot 2015.05.31. 12:41:09

@Muscari: Nem feltetlenul kell kibirni a Ramadant etlen, szomjan.
Ismertem egy pakisztani alakot aki evett-ivott vegig holott azt allitotta hogy o vallasos, a tarsa/ munkatarsak voltak/, ugyanonnan jott o valoban vegigkoplalta. Az elso azt allitotta hogy ha valaki adomanyt ad a szegenyek szamara a vallasi szervezetnek akkor fel van oldva a bojt alol. Nem tudom igaz-e de o azt mondta.
Ezek szerint van lehetoseg kibujni alola.

firg_firg 2015.05.31. 12:43:48

@diggerdriver: "van mar eleg penzed (na, ez nagyon egyeni, hogy kinek mikor jon el)"

Mondom, hogy ez tok relativ kinek mikor. Ha neked eleg, akkor eleg. Lehet onnmegvalositani.

firg_firg 2015.05.31. 12:46:31

@firg_firg: Sot, szerintem mar el is kezdted, blogolas, kommenteles, szindarab nezes, ocskapiacra jaras, ilyesmi. Ok, te nem maszod meg a kilimandzsarot, de nem is kell. Ha elegedett vagy akkor jo.

firg_firg 2015.05.31. 12:54:52

@Zoole[uk]: Ez nagyon jo.
Aki anyagi javakban latja a gazdagsagot az mindig szegenynek erzi magat, mert mindig van valaki gazdagabb.

Csodabogár 2015.05.31. 13:01:41

@fhdgy: Kívánom, hogy élvezd a nyugdíjas éveket nagyon sokáig. Szerintem remek állapot, stressz mentes és az ember azt csinál amit akar. Engem pl. 20 év után is öröm tölt el, reggelente, hogy nem kell felkelni és rohanni munkába.. Ez és ehhez hasonló apró örömek jelentik az életet.

Din Serpahis 2015.05.31. 13:04:34

@Csodabogár: A svajciak istentelen spur hozzaallasan csak addig csodalkozik maximum az ember, amig meg nem latja az itteni arakat. Onnantol teljesen ertheto a dolog.... egyebkent valojaban nem smucigok, csak marhara megvalogatjak, hogy mire koltenek penzt. Nem veletlen, hogy ott tartanak, ahol :)

Szalay Miklós 2015.05.31. 13:04:34

Az első poszthoz, hogy kinek mit jelent a gazdagság, itt egy írás, ami elméletibb síkon boncolgatja az emberek relatív szemléletét, azt, hogy nem is annyira az számít nekik, hogy mennyijük van, hogyan élnek, hanem, hogy több vagy kevesebb van-e nekik másoknál:

egyvilag.hu/temak.shtml#temaid059

(A legfelső sor a kép tetején, "Emberi relativitás", doc, pdf)

2015.05.31. 13:05:44

Nahat, ez tenyleg mind erdekes volt. "A hollandoknál nincs nagyobb spúr a földön" :D >> Ezt tokre el tudom kepzelni, szerintetek ez nem ilyen protestans dolog? Legalabbis mindig erre lyukadok ki valahanyszor elgondolkozom ezen. En egesz sok hollandot ismertem amugy, mindegyik egy kozvetlen, ket labbal a foldon jaro, laza, jofej, kedves arc, es az orszag is ilyennek tunik. Nagyon vicces, amikor megnezem azokat a hazakat amikben laknak (marmint en csak egyszer jartam arra, de a Google Street View-val szoktam sokszor jatszani :D), mind olyan egyszeru es nagyszeru, csak semmi csicsa, sok egyforma van, formara pedig olyanok, mint azok a 60as evekben, modernista utopizmusbol epult angliai lakonegyedek, amik mara lepukkantak, tudjatok, ahonnan a crackrol rappelo drum and bass muveszek szarmaznak, meg ahol a tragikus eletekrol szolo fuggetlen filmeket forgatjak, csak a hollandoknal egyik sem lepukkant, hanem viragos, es mindenki boldognak tunik igy, olyan, mintha naluk sikerult volna az, ami mindenhol mashol ilyen lepukkantsagot eredmenyezett :D Azt hiszem, a protestans kemenyen dolgozas, meg a viz, mint kozos ellenseg, meg ezek eredmenyezhettek ezt, nekem ezekrol mindig a protestans barokk festeszet jut eszembe, tudjatok, ezek a csendeletek a birtoktargyakkal, meg a cseledlanyokkal, meg feher falakkal. Meg a templom rombolasok is eszembe jutnak, hogy azokrol is leszedtek a szentkepeket es azokat is feherre festettek. Hat na mindegy, nem tudom ez mennyire ertheto, csak igy elgondolkoztam, fogalmam sincs, hogy tudnek-e en igy lakni, egyfelol nagyon szimpatikus, mert tenyleg egyszeru es sallangmentes, raadasul senki sem foglal tul nagy helyet es kozel laknak egymashoz, tehat nem is olyan lehangolo mint egy olyan amerikai kertvaros :D, masfelol azonban lehet, hogy ezt sem birnam sokaig es hianyoznanak a cifrasagok, meg az az igazi taho, kivagyi extravagancia. :D Na mindegy, erdekes.

@fhdgy: Viszont! :)

**mimi** 2015.05.31. 13:06:48

speciális határátkelés...avagy az önmegvalósítás ?

www.168ora.hu/itthon/koldulas-roma-kabitoszer-135846.html

**mimi** 2015.05.31. 13:08:04

@fhdgy:
én lemaradtam róla, így ma kívánok neked minden jót, és élvezed a nyugdíjas élet minden percét :)))

ki tudja meddig tart :D...(csak vicc volt :)

adg 2015.05.31. 13:24:14

@mojyo: Hu, benned mely nyomot hagyott ez a kertvaros tema. :-D

fhdgy 2015.05.31. 13:24:40

@**mimi**: Tudod, voltam én is katona. Az a szokás volt, hogy leszerelés előtt 150 nappal elkezdtünk vágni egy szabócentit. Így tudtuk, hogy mennyi van vissza. Azóta egy kicsit változott a világ és én írtam magamnak egy androidos programot, amit countdown-nak neveztem el a nyugdíjig való visszaszámlálásra. Mutatta a visszalevő munkanapok és naptári napok számát, plusz óra, perc, másodper, ezredmásodperc. Tudtam a végét, eljött el is jött.

Most írni fogok egy countup nevű programot, ami mutatja az évek, hónapok, hetek, napok, óra, perc, másodperc, ezredmásodperc értékeket. Nos, ennek nem fogom tudni a végét.

**mimi** 2015.05.31. 13:26:57

@fhdgy:

"Most írni fogok egy countup nevű programot, ami mutatja az évek, hónapok, hetek, napok, óra, perc, másodperc, ezredmásodperc értékeket. Nos, ennek nem fogom tudni a végét."

hmmmmmm....inkább utazz :)

2015.05.31. 13:28:45

@adg [Au, Darwin]: Jah, ugy tunik, pedig nem is :D De mondtam mar, hogy erdekel a tema es sok konyvet olvastam rola :D Meg utazni is valoszinuleg ilyen szemuveggel utazom, meg ha nincs penzem, akkor az utazos jatekokat is igy jatszom :D Engem csak egyszeruen erdekel, hogy hogyan elnek az emberek.

fhdgy 2015.05.31. 13:34:17

@**mimi**: Ezt a programot egy-két óra alatt megírom. Utána lesz idő utazni, legalább is nagyon remélem! -:)

Az utolsó számláló állást nem fogom látni, de amit még láthatok, az remélem jó nagy szám lesz!

adg 2015.05.31. 13:38:10

@fhdgy: Kollegam regen, meg a szocializmusban, egy nagy allami tervezovallalatnal dolgozott. Volt egy mogorva, eleg antiszocialis kollegajuk, aki egy szep napon - meg javaban a munkaidoben - behajigalta a cuccait a taskajaba, felallt az asztaltol, es elindult kifele. Valaki utanaszolt: "Hova mesz?"
Ficko hatra sem nezett, csak annyit mondott: "Nyugdijba"
Ezzel becsukta az ajtot, es soha tobbe nem lattak.

Ez igy a szamlalodrol jutott eszembe valamiert, nem is tudom.
En is minden jot kivanok neked a kozelgo vandoreletedhez.

csőcsere 2015.05.31. 13:39:59

@~~Babette~~: attól függ, hogyan definiálod a spórolást. Na meg, a spórolás egy gondolkodásmód, egy életstílus.
Spórolás pl., hogy az Andrássy úti luxusáruházban felhalmozott törzsvásárlói pontokkal megveszel egy inget 70 000 helyett 300 ft--ért.

fhdgy 2015.05.31. 13:41:11

@adg [Au, Darwin]: Jó a történet, csak nagyon szomorú. Én szerencsére nem így jöttem el.

HardPötty 2015.05.31. 13:42:35

Gazdagság hehe. Nem akarok képmutató lenni és nem mondom, hogy nem akarnék több pénzt vagy vagyont. De nem akarok minden áron gazdagságot.
Álmodozok én is persze, mint mindenki. Jelenleg mégis fontosabbnak tartom a boldogságom, az egészségem.
Amúgy gazdag vagyok! És ez belülről fakad.
Teljes szívvel örülök annak amim van és amit eddig elértem. Hogy hova haladok tovább még nem tudom, csak azt, hogy azt nem a legnagyobb vagyonnal a zsebemben akarom elérni, hanem az élet teljes kiélvezésével, még ha az csak annyit is jelent, hogy szeretettel átölel a feleségem.
Nagyapám mondta: A temetőbe menet a koporsóba fekve minden mindegy, de előtte jobb ha boldog voltál, mintha csak gazdag.

adg 2015.05.31. 13:44:24

@fhdgy: Nem ilyennek ismertelek meg en sem, mar amennyire meg lehet ismerni valakit ennyibol. Csak ugy eszembe jutott most a nyugdij temarol.

A tortenetbol termeszetesen szalloige lett, onnantol mindenki mindig nyugdijba ment, amikor atlepte az ajtot. :)

Herr Géza 2015.05.31. 13:56:53

@Muscari: Ö 15 éves múlt, én 17 voltam. De ismertük egymást még régebbröl, stílszerüen egy német nyelvtanfolyamról. :D
Csak elöször utált, mert én voltam a "bezzeg a Herr Géza tudja" fazon... :))))

svédnyugger 2015.05.31. 14:02:51

@diggerdriver: Szerintem meg pont az ellenkezôje vonatkozik rád, hiszen elégedett vagy a munkáddal, jól dolgozol, van aki szeret téged és vannak akiket te szeretsz. Kicsit híres lettél, ami nem zavar, de nem is változtatott meg, tehát mondhatni, hogy megvalósítottad önmagad.
Jótanács: mire elérnéd a nyugdíjat szerezz egy hobbyt magadnak, hogy legyen értelme az életednek akkor is, bár ha addigra népes családod lesz unokákkal akik szeretnek és felnéznek rád, akkor ez magától megoldódik.

Herr Géza 2015.05.31. 14:06:33

@adg [Au, Darwin]: Napi ezrest ? Fontban? Hol van ilyen diggerdriver tanfolyam ????? :)))))

adg 2015.05.31. 14:21:28

@Herr Géza: Csak a pelda kedveert. :) Vagy szerinted melosok nem kereshetnek annyit, csak a norveg mernokurasagok? By: aszfaltot bamulo hintarus rozsda :-D

élhetetlen 2015.05.31. 15:03:31

Ramadán. Kemény. Ki hogy bírja. Egyiptom, butik nyitva, du 2 óra körül járunk, az ajtó előtt egy lábas tartón gyönyörű sálak, tulaj a boltban. Benézek, kijön, kérdezem, hogy adott darab mennyibe kerül, morog valamit, berántja az állványt a boltba, és bevágja az ajtót. Ő nem jól bírta. Mikor már lehet. Beléptem egy pénzváltóba, a csaj szinte eltűnve a pult alatt, a szabályokat „megszegve” (mert ugye, műszak alatt nem lehet) tömi a fejét, aztán a bocsánat, bocsánat. Mondtam, csak nyugodtan, ráérek. Legjobban az éttermi személyzetet sajnáltam, a látvány, az illatok, nekik meg estig semmi….

Határátkelő 2015.05.31. 15:08:18

@fhdgy: Nem tudom, én mondtam-e már, de ha nem, akkor én is sok boldogságot kívánok, élvezd az életet!!! (Ha már írtam volna, akkor is. :D )

Muscari 2015.05.31. 15:14:48

@P.Elliot: a ketto altalaban egyutt kene, hogy jarjon. Ilyenkor adakoznak es foznek a szegenyeknek is. Nekem volt kollegam, aki fozott egy nagy adag biryanit es behozta nekunk, hogy egyuk meg. Attol azonban o meg ugyanugy bojtolt.

Felmentest kapnak a betegek, gyerekek illetve akik uton vannak. EZt hasznaltak ki a foci veben tavaly, ha jol emlekszem, mert az pont a Ramadan alatt volt. Tobb jatekos is azt mondta, hogy o most uton van es nem bojtolt :-) Ez kb olyan, mint hogy Allah nem latja, ha az asztal alatt, pinceben stb helyen iszol, egyesek rugalmasan ertelmezik a vallasi eloirasokat.

Muscari 2015.05.31. 15:20:16

@Csodabogár: te nagyon bolcs vagy. Kulon tetszik, hogy ilyen aktiv vagy a neten is es nem utasitod el a technikai fejlodes vivmanyait. Remelem nem baj, hogy tegezlek.

Muscari 2015.05.31. 15:33:53

@**mimi**: talan mindketto :-)
Szerintem Cascabelnek tetszeni fog, ha elolvassa :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.05.31. 15:40:21

megint lusta vagyok, és még nem olvastam a kommenteket.
csak a ramadánról ezembe jutott egy csomó dolog.
persze, hogy nem kötelező. Istenben hinni se kötelező. de mivel a böjt az iszlám egyik alappillére, enélkül nehéz muzulmánnak lenni.
hogy a valóságban mi van és hogyan, az egy dolog.
nekem török kollégáim azt mondták, hogy augusztusban-szeptemberben pár éve nagyon nehéz volt, mármint a szüleik, barátaik mesélték otthonról, mert aratás, szüretelés ideje volt. úgy számolgatták, majd mikor júniusra esik, könnyebb lesz, hiába hosszabb a nap, de nincs annyi munka kint a tűző napon.
ha már tűző nap, tavaly ramadan egy része alatt én Indiában voltam épp, a sivatagban, 48 fok árnyékban, ja csak hol van árnyék a sivatagban? na ott akik kint dolgoztak, ők azt mondták, nem esznek ok, de ha nem innának, meghalnának. (pl biciklis riksás, tevehajcsár, ilyenek....) úgyhogy ők ittak.
a guesthouseban, ahol laktam, meghívtak napnyugta utáni vacsorára a háztetőn. jó kis lakoma volt.
jópárszor előfordult az évek folyamán, hogy nyaralás közben belefutottam ramadánba, észnél kell lenni, olyan helyen, mint Ko Lanta, vagy némelyik maláj sziget, vagy Indonéziában Lombok / a kis Gilik, simán van úgy, hogy ha kicsit is lemész a turisták által kitaposott ösvényről, akkor éhezhetsz te is, mert a fele kis kifőzde és étterem nem nyit ki (ki akar negyven fokban másokra főzni, miközben böjtöl), vagy jól duplaannyiért adja az ételt.
Jáván, Sulawesin beszélgettem olynokkal, akik nem igazán veszik komolyan a vallást, de a ramadán alatt legalább rendesen böjtölnek és felkelnek imádkozni is.
aztán persze az iskolai éveim alatt is volt mindenféle történet. a 10-12 évesek között van, aki már egy-egy napot böjtöl, vagy legalábbis olyan átmeneti, "gyakorló" verzióját csinálja, hogy nem nassol, nincs tízórai, uzsonna, de ebédel legalább, vagy csak iszik. mindig le kellett tárgyalni a gyerekek szüleivel egyenként, hogy mi a terv és mit tudunk mi csinálni. a gyerekek kb kétharmada nem muzulmán volt, velük is meg kellett beszélni, hogy mi ez, hogy nem cukkoljuk azt, aki böjtöl, nem eszünk az orra előtt, odafigyelünk egymásra, hogy ha valaki rosszul van stb, akkor kinek szóljunk. volt egy túlkoros fiú, aki nekem alapból is agyamra ment, soha semmit nem akart csinálni, na az közölte böjt alatt, hogy neki most nincsen glükóz az agyában, nem tud gondolkozni, hagyjam őt békén ebben a hónapban, kész. na ott volt egy pár csatám emberekkel, hogy akkor ez most így hogy. de felnőtt kollégában is volt, aki nyifogott és sajnáltatta magát!
a thai sulimban annó minden évben volt egyszer vagy kétszer közös vacsora, amikor még októberre esett, akkor volt a legjobb, nem fenyegetett már az eső, kint az iskolaudvaron terítettek meg, és meghívták az összes családot, gyerekekkel, kollégákkal, mindenkit, nemcsak a muzulmánokat, mindig is nagyon szerettem az ilyen alkalmakat, amikor lehetett a szülőkkel, kollégákkal, családjaikkal rohanás nélkül beszélgetni, hiányzik az ilyesmi. ezenkívül is szinte minden este nagy vendégeskedést csaptak a családok, hol itt, hol ott gyűltek össze vacsorára, és minden évben egyzer vagy kétszer meghívták a közvetlen kollégákat is. ez a közösség és megosztás is nagyon fotnos ilyenkor nekik. és ráadásul a török kaja az egyik legjobb a világon. nagyon sokminden van, ami döbbenetsen hasonlít magyar ételekre, csak még jobb :-) de persze nemcsak ezért szerettem a muzulmán kollégáimat (is). nagyon jó embereket ismertem meg, sokat tanultam tőlük.
én egyébként soha nem is próbáltam egyetlen napot sem. az én vércukorszintemmel szerintem pár óra alatt kóma lenne a vége.
na, bocs a sok szövegért, remélem, nem volt nagyon unalmas.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.05.31. 15:54:19

@Muscari:
aki nem böjtöl éppen (mert úton van, beteg, terhes, szoptat, menstruál), annak utólag be kell pótolnia szám szerint a kimaradt napokat, ezzel elvileg teljes egészében le lehet rendezni a dolgot. volt egy kollégám, aki pár éve a ramadán után ráhúzott még két hónap böjtölést, mert a gyerekszülés után ennyivel el volt maradva.

2015.05.31. 16:00:32

@Muscari:
"Szerintem Cascabelnek tetszeni fog, ha elolvassa :-)"
Elolvasta, nem tetszett neki, ugyanis egy proletar megveti a koldusokat, a nehez kabitoszereseket, az alkoholistakat, kulonosen, ha egriek:)
Peace!

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.05.31. 16:05:45

juteszembe, ha már gazdagság, vajon ki az az egy(!) nyertes, aki besöpörte az 5.1 milliárdos lottónyereményt?

blackhairlady 2015.05.31. 16:29:40

En szeretnek jo autora, klassz hajora, es meg egy szuper bringara is kolteni. Nagyivben tennek ra ki mit gondol, tarthatnak akar nagykepunek is, ha annyi penzem lenne, bizony en nem vetnem meg a luxus dolgokat.

Probaltam egyszer bojtolni, 2 napig birtam. oriasi akaratero szukseges hozza.

Becset imadom, de nem tudom milyen ott lakni. Viszont turistakent maga a paradicsom szamunkra a lanyommal. Nyaron is es Karacsony tajekean is csodalatos varos.

blackhairlady 2015.05.31. 16:34:15

@Zoole[uk]: Ez szep volt, es gratulalok a hazassagi evfordulotokhoz:)
De azert szerintem nem banod, hogy jol kerestek es ezzel alapot adtok egy harmonikus elethez, ugye?:)

blackhairlady 2015.05.31. 16:39:35

@Herr Géza: Neked is gratula elore is!:)
Mi meg "csak" 16 leszunk augusztusban:)

Herr Géza 2015.05.31. 16:44:48

@blackhair-lady: Köszi..., és viszont. Azért a 16 sem semmi, föleg manapság. Van, aki ennyi idö alatt már a harmadik házasságot gyúrja...:))))

P.Elliot 2015.05.31. 16:49:35

@blackhair-lady: En egyszer 4 napig bojtoltem muszajbol a korhazban de komolynak nem lehetett venni mert kozben ment az infuzio, / epeholyag gyulladas miatt amit le kellett csendesiteni a mutet elott hogy baj ne legyen/.
Az elso ket nap semmi problemam nem volt, a harmadikon mar azert szedelegtem, a harmadikon eltompultam, csak egy felajult gyengeseget ereztem, ugy ereztem hogy a testem lebeg valahol a magasban, nem is vagyok a foldon. Eddig meg oke is lett volna ha nem lett volna egy kozel 100 eves szobatarsnom aki szinten nem evett, lanya es a nagymamat imado unokaja kanalankent etettek amibol a fele kifolyt mert a neni makacsul osszezarta a szajat.
Nappal! Mert amikor eltakarodtak a latogatok, besotetedett es csak az ejjeli lampa egett, a neni privat apolonoje a sarokban horkolt egy fotelben, a venasszony elokotorta azt a sok csemeget amit a latogatoi hoztak hogy hatha megkivanja, es az elvalaszto fuggony tulso oldalan hajnalig ropogtatta a csemegeit en meg az ehsegtol felajultan hallgattam az eves zajait.

P.Elliot 2015.05.31. 16:50:58

@P.Elliot: Rosszul irtam, a negyedik napon tompultam el nem a harmadikon...

blackhairlady 2015.05.31. 16:52:44

@HardPötty: En nem tudtam boldog lenni amikor nagyon szegeny voltam, mert a filleres gondok elvettek az eselyt, hogy meglassam a szepet is. Amikor gondolkodnod kell, hogy a szaraz kenyerbol keszult bundaskenyernek valyon mennyire orulnek a gyerekek vasarnap delben, hat nem igazan repes a sziv.

Igaz Barát 2015.05.31. 16:56:33

@maxval bircaman szerkesztő:
A nyugat által meghamisított adatokra gondolsz? Azokat te, mint orosz hívő nem használhatod a statisztikáidhoz, hacsak nem akarsz teljes mértékben hiteltelenné válni.
Bár ez már megtörtént, egyre kevesebben szállnak komoly vitába veled, inkább már csak a cukkolás megy. :)

blackhairlady 2015.05.31. 16:57:52

@P.Elliot: Nem semmi:((
En is kb azt a lebeges felet ereztem, olyan zsibbadt erzes volt, nem szeretnem ujbol atelni:(

qkuc 2015.05.31. 16:59:41

@mojyo: utazós játék? az milyen? :)

2015.05.31. 17:03:09

@qkuc: Ilyen: www.geoguessr.com/ :D Kedvencem, csak mar reg jatszottam, mert epp egy nagyobbacska projektben vagyok de amugy kepes vagyok orakat eltolteni vele es mar elertem a max pontot parszor :D

montroyal ( CAN qc) 2015.05.31. 17:19:50

attól leszel gazdag, mert Mercedesed van vagy BMW-d.

legfeljebb befizeted a 7-8 szaz dollaros lease havi dijat(barmilyen munkaval,de lehet nadragszij meghuzasaval ) es a szomszedaid egy uj mercedest latnanak ... de eszre sem veszik itt hogy uj kocsid van .. mas tobbet kolt cigire meg italra ..

2015.05.31. 17:22:18

"4. A hangulat

Békebeli. Mindenhol érződik a jólét adta kiegyensúlyozottság és korrektség. A hétköznapi viták jellemzően higgadtan rendeződnek, az egész város nyugisabb. Nagyon durva: az emberek tudnak sorban állni! (...)

Bécs lassan, de biztosan épül, ki van találva, rengeteg zölddel és parkokkal vesz körül. Nyugalom van, jólét és méltóság. Hozzá képest Budapest hektikus, vad és hömpölygő. Te tudod, mikor és mit akarsz.”

Ize, aki ezt irta, szerintem nem igen jart mostansag Becsben... A higgadtan rendezodo vitakrol az ujsagban lehet olvasni. Egy szlovak csavo felhulyere vert egy pasast a metron, mert beszolt valamit, hogy hangos a gyereke. Es napi 5 ilyen es hasonlo tortenet van az ujsagban. Termeszetesen ettol meg nem roszabb a kozbiztonsag mint barmelyik masik europai fovarosban, de az is marhasag, hogy Becs a beke szigete, Budapesthez kepest...

A sorbanallasrol pedig az a velemenyem, hogy a britek tudnak sorbanallni. Mindenki mas csak tulekedik hozzajuk kepest. :) Egyszer 4 orat alltam sorban potlobuszra a St.Albans-i vasutallomason. Tanulsagos volt. :)

Ami meg a varos nyugodt epiteset illeti, a Tangenten es kornyeken lako es kozlekedo kollegaim tudnanak meselni, hogy neha azert tul nyugoftan is epitkeznek... Emiatt 0-24 dugo.

Egyszoval Becs nem jo hely, szerintem az egyik legjobb Europaban, de itt is vannak gondok, hetkoznapi gondok, es ez az osszehasonlitas elegge hamis. Azzal egyutt, hogy en jobban szeretem Becset, mint Budapestet, de ez inkabb szubjektiv, mert is Becset szeretem, hanem valojaban Pestet utalom... :)

HardPötty 2015.05.31. 17:23:45

@blackhair-lady: Én sem akkor voltam boldog, amikor hónap közepén 200Ft volt a pénztárcánkban és 3 csekk a hűtőn. De most sem számítok vagyonosnak vagy gazdagnak és ennyi is boldoggá tesz, amim most van. Persze az sokkal több mint amennyim volt anno. Viszont nem érzem azt, hogy sokkal-sokkal több pénz több boldogsággal is járna. Aztán az is lehet, hogy tévedek és ahogy nő az ember bankszámlája úgy nő a boldogság is...
Ezt már úgy egyébként írom a poszthoz még:
Szerintem könnyebb azért tenni, hogy boldog és elégedett életet élj, mint hogy kőgazdaggá válj. Amikor arra az útra lép az ember, hogy gazdag (szóval az amikor a bőröd alatt is pénzvan) legyen, akkor pont azt fogja feláldozni, amit a pénzzel meg akar szerezni. Azt, hogy élvezze az életet. A munka a sok meló bedarálja az embert és olyan árat fizet(het) a gazdagságért, amit nem tud majd megfizetni a pénzével.
Megint már, ha valaki gazdagnak születik. Hogy nekik mit jelent a pénz és a boldogság... hát... nem tudom. A munkahelyemen minden gyerek gazdag családból jött, de inkább lenne szükségük két szerető szülőre, mint a lóvéra amit nekik adnak...

montroyal ( CAN qc) 2015.05.31. 17:29:11

@Zoole[uk]: @Herr Géza: 19 év 36 év

OK nekem kb 30 év ...4 részletben .az is szamit?

2015.05.31. 17:30:29

A gazdagsag szerintem az, amikor mindenbol meg tudod venni az atlag feletti premium minoseget (peremium kategorias lakhatas, auto, elelmiszer, pihenes, stb.), es emellett megis tudod honaprol honapra novelni a megtakaritasaidat. Az, ha megtehetned, de nem teszed, az mar a te valasztasod. Szerintem a lenyeg, hogy megtehetned.

montroyal ( CAN qc) 2015.05.31. 17:35:12

anyagi dolgok ?

na ettol én mar tovabb léptem .. a heten Balogh Béla adott eloadast az itteni magyaroknak ... nagy hatassal volt ram .. foleg az a 100$ amit elkoltottem az o javara hogy a lelki bekem a fontosabb nem az anyagiak ...:-)))

zobod 2015.05.31. 17:42:48

Életszínvonal Argentínában, nem is nagyon tér el a hollandtól

index.hu/nagykep/2013/06/27/igy_elnek_a_gazdagok_argentinaban/

Egyik ház előtt sem látni luxusautót, van viszont saját yacht a közeli folyón.

2015.05.31. 17:46:26

OFF

A Duna TV is kozvetiti a 6-kor kezdodo Veszprem-Barcelona kezilada BL dontot!!! :)
Eddig ugy volt, hogy csak a DigiSport fogja... Gondoltam hatha valakit erdekel...

ON

Hari Seldon 2 2015.05.31. 17:58:37

@Ödenburger [Hu/At]:
Tart még a felújítás a Sudbanhof-nál?
Két éve jártam ott, és mint Sztálingrád 42/43 telén...

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.05.31. 18:02:20

@mojyo:
nekem legeslegelsőre egy betonfalat adott, kíváncsi vagyok, ebből hogy lehet a max pontot kihozni :-))))
érdekes lenne, ha nem 4 telejsen jellegtelen dolgot adott volna. az 5. jó volt, 1941-45 feliratú emlékművel, ezzel legalább lehet mit kezdeni..... na próbálok még párat.

Muscari 2015.05.31. 18:06:26

@Dragonlady (Bp, Hun): dehogy volt unalmas, amit írsz az ottani életről az mindig érdekes.

2015.05.31. 18:07:56

@Dragonlady (Bp, Hun): Lehet valasztani, nem kotelezo az egesz vilagon jatszani, lehet Parizsban meg az EU-ban meg ilyen szukebb terkepen, en az EU-t szeretem, mert az eleg nagy es van benne kihivas, de ott sanszos, hogy elobb-utobb varosba futok, de amikor az egesz vilaggal jatszottam allandoan sivatag volt kilometerekig, abban nem lehet nyomozni. :D

2015.05.31. 18:11:19

@Hari Seldon 2:

Ja, meg tart, az lesz az uj Hauptbahnhof, amit reszben mar megnyitottak. De egy idoben valoban arrafele is eleg nehez volt kozlekedni...

blackhairlady 2015.05.31. 18:12:44

@HardPötty: Egyetertek, en csak a szegenyseg fokara reagaltam. Ha keves van, esetleg meg lehetsz boldog. De ha semmid sincs, ugy nagyon nehez, foleg ha felelos vagy masokert is.

Azert en renduletlenul lottozom:D

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.05.31. 18:14:14

@mojyo: igen, mostmár megtaláltam, az úgy jó, ha utcarészlet van házakkal mindenféle stílusban, meg feliratos autók :-)
csak túl lassú a gépem :-(
OFF
és most nem tudom, min bosszantsam fel jobban magam, hogy az építkező szomszéd miatt csőtörés volt és nincs víz, vagy hogy hallom, Orbán születésnapján hálaadó szentmisét mondtak.
bár a csőtörés előbb elmúlik.... a születésnapból meg netán nemsokára munkaszüneti nap lesz úttörőfelvonulásokkal.
ja bocs, itt nem szokás politizálni....
:-/

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.31. 18:26:46

@Dragonlady (Bp, Hun):

Szentmise bárkiért kérhető. Ez egy szabványos egyházi szolgáltatás. Te is kérheted a saját születésnapodra.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.05.31. 18:54:10

@blackhair-lady: a gyulekezetunkben az ifi pasztor szervezett egyszer egy 24 oras bojtot a fiataloknak.O azt akarta megmutatni nekik, mit is jelent igazan ehesnek lenni, hiszen sok gyerek el sem tudja ezt kepzelni egy joleti tarsadalomban. A kiserlet fantasztikus volt, mert az osszes kamasz radobbent, hogy bizony NAGYON kemeny dolog az ehezes...

fhdgy 2015.05.31. 18:57:39

@Határátkelő: Nagyon szépen köszönöm!

FutureFry 2015.05.31. 19:11:18

@Határátkelő: Azért linkeli a saját oldalát, hogy IP címeket gyűjtsön.

qkuc 2015.05.31. 19:27:02

@maxval bircaman szerkesztő: Nyahahaha, mit mellékállásban ex gyakorló statisztika és adatferdítő, ezt nem jelenteném ki ilyen bátran, :D.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.31. 19:43:58

Ezek a muzulmán-mohamedán ramadánosok itt Svédországban kihaltak volna...A sarkkör környékén június közepétől július közepéig le se megy a nap...

:-)))))))))))))))))))))

Óriási mázlijuk van, hogy nem ide születtek... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.31. 19:45:05

De, mint tudjuk, ez egy sötét ország...Csak tudnám, mi lenne ha még netán világos is lenne... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.31. 19:57:13

@Muscari: Na, az enyém írásakor nem láttam még a te kommentedet.De egyre gondoltunk... :D.

FutureFry 2015.05.31. 19:58:29

@blackhair-lady: "... ha annyi penzem lenne, bizony en nem vetnem meg a luxus dolgokat. "
@mojyo: "ilyen protestans dolog"

Az amerikai puritán hagyományok egyik pillére (volt?) a takarékosság.

Ismertem egy fazont aki több (nagyrészt saját tulajdonú) céget felfuttatott és eladott, a legutolsót milliárdos összegért (nem forintban, hanem dollárban). Nem egyszer belefutottam egy helyi Walmart-ban vásárlás közben.

Warren Buffett (a világ 3. leggazdagabb embere) továbbra is az 1958-ban vett házában lakik, egy eléggé tipikus (bár gazdagabb) amerikai kertvárosi részben. Nem tudom mennyire lehangoló lehet...

Persze azért (pláne manapság) vannak extravagáns milliárdosok is szépen.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.31. 20:03:27

@diggerdriver: Valaki be volt kicsit b@szcsizva/katizva/józsizva odahaza... :D

wuaaa 2015.05.31. 20:40:37

@Ödenburger [Hu/At]: Még nagy meglepetés is születhet egy hónap múlva..

2015.05.31. 20:46:48

@wuaaa [nor]:

Egy ideje mar mondom, hogy eleg gaz a Jobbik mo-i szereplese, de sajnos teljesen beleiilik a europai tendenciakba, sot pl. Ausztriaban mar evek ota boven a Jobbik eredmenyei felett teljesitenek a neonacik... :(

2015.05.31. 20:49:54

@FutureFry: Igen ez amugy erdekes. Az extravagans milliardosok inkabb oroszok, rajuk nagyon jellemzo a dubajos fuksz, de ha megnezed a regi cari palotakat meg a Faberge tojasokat, nem csodalkozol... szerintem naluk egyszeruen nincsen arra kifejezes, hogy "ez azert mal tulzas." :D Vagyis szerintem az, hogy ilyen mutogatosmilliardosok kozott vannak amerikaiak is, az szerintem inkabb a nem-protestans gyokeruek altal diktalt divat kovetese, es nem annyira hagyomanyos, vagy nem? Nemtudom, csak gondolom.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.31. 21:04:47

5000 eurós bicikli: én most egy 600 eurós telefont láttam, ami kurv@ra teccik, s6 edge.De egész egyszerűen, ha megvenném, és otthon , Magyarországon kiderülne, vagy előkerülne a zsebemből, lesülne a bőr a pofámról; hogy elb@szok cirka kétszázezer forintot egy ilyen sz@rra, mikor másoknak meg esetleg ezer forintos gondjaik vannak...
Ráadásul meg, ha épp rosszul ejtem le a betonra, akkor szia kétszázezer forint...Úgyhogy, mivel ennyit azért rohadtul sajnálnék, nem lesz megvéve.Vagyis látszik, hogy nem vagyok még gazdag... :D

csőcsere 2015.05.31. 21:28:16

@~~Babette~~: szerintem meg nem, azaz hogy az, és akkor most mi van? :-) Végül is, tök lényegtelen, nyilvánvalóan más a világlátásunk, kellemes estét, szép álmokat kívánok!

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.31. 21:31:51

@Ödenburger [Hu/At]:

A korrupt és népellenes középbal és középjobb után az emberek alternatívákat keresnek.

wuaaa 2015.05.31. 21:40:09

@geegee: Kötsz rá az üzletben biztosítást 2-3 évre. Leejted, kapsz újat. Azért mentél oda, hogy az ezerforintos gondokkal küszködőkhöz igazítsd az igényeid? Ne már...

blackhairlady 2015.05.31. 21:53:03

@Zsuzsi65: Jo lecke volt a fiataloknak :)

macamuca [IHUN] 2015.05.31. 21:53:59

@geegee:
Ha nem veszed meg, az mennyiben segíti az ezerforintos gondokkal küszködő szemely helyzetét? Megszűnnek a gondjai? Vagy csökkennek?
Ha másnak rossz, akkor neked sem lehet jó?

blackhairlady 2015.05.31. 21:56:55

@FutureFry: En nem vagyok amerikai:)

Na jo, fogalmam sincs milyen tipusu gazdag lennek, de az biztos, hogy ha lenne ra eleg penzem, vennek meno autot es markas holmikat, nem erdekelne, hogy mit szolnak masok. A megtakaritas mindig fontos dolog, de azon felul mire sporolnek? Akkor kell elvezni a penzt amikor van, mert ki tudja megerjuk-e nyugdijas kort.

wuaaa 2015.05.31. 21:57:17

@maxval bircaman szerkesztő: Legfőbb ideje, hogy ami ma még csak Calais-ban zajlik, holnap ne az ablakaink alatt történjen. Én sem akarok egy olyan európát. Ha ezért fel kell áldozni az eu-t, hát legyen.

Herr Géza 2015.05.31. 22:03:29

@blackhair-lady: Köszi..., és viszont. Azért a 16 sem semmi, föleg manapság. Van, aki ennyi idö alatt már a harmadik házasságát gyüri... :))))

Herr Géza 2015.05.31. 22:07:30

@Herr Géza: Na most ez mi ez most???? Kétszer ment el, kétszer ment el???

DieNanny CH 2015.05.31. 22:13:03

@geegee:

5 évvel ezelőtt az osztrák családomnál a 11 éves fiú büszkén újságolta, hogy a telefonja 599 euróba került... ??? (Persze, a szülei vették.)

blackhairlady 2015.05.31. 22:14:09

@geegee: De attol hogy te nem veszed meg azt a telefont, megszunik a masik ember 1000 ft-os problemaja? nem. Na ugye. Csak magaddal szursz ki.

Ez pont ugyan az a z eset mint amikor a kulfoldre koltozo emberek nem veszik igenybe a jogos benefiteket, mert mit szol a tobbi ember. Honnan tudnak masok, hogy milyen juttatasokat kap, csak sajat magaval es acsaladjaval szur ki.

blackhairlady 2015.05.31. 22:17:17

@Herr Géza: Raadasul hany ora kulonbseggel:) Es a nevemre sem lehet kattintani, hogy az eredeti kommentre ugorjon. gyanus, gyanus...:))

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.05.31. 22:29:59

@mojyo: ah, én feketeöves Streetview buzi vagyok, egy időben bele voltam süppedve rendesen ebbe. Egy második ablakban megnyitott SV segítségével igen jó eredményeket lehet elérni.

qkuc 2015.05.31. 22:51:31

@mojyo: Jój, szadisztikus játék ez! Hát annak örülük, hogy a lakhelyemet megismerem, :D.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.05.31. 22:56:39

@qkuc: pedig easy. Elmész a legközelebbi helységnévtábláig, kikeresed egy másik ablakban és kb ennyi :)

Ha peched van, valami 500 km-es országút közepére rak be. Gyakran így is lehet táblákat találni, amiből ha más nem is, de az ország kiderül. A klíma, nyelv, melyik oldali vezetés szinte mindig jól kitalálható 1-2 perc alatt, az pedig sokat segít.

Ha még nagyobb peched van akkor ugyanez mondjuk Japánnal vagy Thaifölddel, ahol a táblákat se elolvasni, se leírni nem tudod (valszeg) :D

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.05.31. 23:17:50

@geegee: nyugi, olyan szegény embert nem ismerek, akinek ne futná 200 rongyos ájfónra. Pont ezért is vannak ezer forintos problémáik, if you know what I mean

2015.05.31. 23:38:17

@Zka: De az csalas! En anelkul ertem el a max pontot! :D

adg 2015.05.31. 23:45:57

@blackhair-lady: hm, mi is 16 leszunk, csak juliusban. :)

montroyal ( CAN qc) 2015.05.31. 23:54:49

@Golf2: www.youtube.com/results?search_query=balogh+bela

de ne merulj bele , valami idealis vilagot akar velunk , magunkba kialakitani ... es valoszinuleg jol keres vele konferenciak konyvek 10+ éve stb .. es adomanyokbol epul mar a templomja ..

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.06.01. 00:02:26

@mojyo: azt meg nem hiszem el, esetleg őrületes mákkal :)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.06.01. 00:03:55

@Zka: bár végülis mutatja a kistérkép a kisebb neveket is, ha kb tudod mi hol van akkor nem szükséges a külön ablakos kereső.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.06.01. 00:06:09

@montroyal ( CAN qc): $100? Én 90ért is megállapítom, hogy könnyű-e téged lehúzni :D

blackhairlady 2015.06.01. 00:13:52

@adg [Au, Darwin]: Akkor unnepeljunk egyutt. Ti jottok ide vagy mi menjunk oda?:))

montroyal ( CAN qc) 2015.06.01. 00:24:35

@Zka: na, ez csak egy nagyon jo baratunk szervezeseben volt ,es inkabb neki segitettem hogy sikeruljon az estelye ... egyebbkent en tudtam hogy egy saman , sarlatan vagy szekta v akarhogy hivjuk de jol megel belole (templomot epittet)itt a honlapja ... amikor rakos betegeknek iger gyogyulast hokusz-pokusszal az mar eros lehuzas ... amugy jol csinalja professzionalis modon bolonditatja be az embereket sajat maguktol ...

www.fehersaspaholy.hu/

2015.06.01. 00:30:40

@Zka: De pedig igy van! Ugy tunik, hogy en feketeovesebb vagyok nalad is! :D Screenshotom is van rola! Sot az odavezeto utrol is, hogy csak 2, vagy 6, vagy ilyen keves valaszt el a max ponttol! Mar nagyon regota nem mentem 500 minusz ala, szoval ez nem oruletes mak, hanem okossag! :D Meg reeengeteg elvesztegetett ido! :D

adg 2015.06.01. 00:30:43

@blackhair-lady: félút? Hawaii? Innen van oda fapados... :)

FutureFry 2015.06.01. 00:41:52

@mojyo: Mondjuk a lelkivilágukat nem tudom elemezni, de kulturálisan érdekes, hogy (attól függetlenül, hogy “extravagáns” vagy “szerény” milliárdos valaki) a nyugatiaknál sokkal több gazdag fekteti be, kockáztatja, adományozza a pénzét olyan dolgokra ami a világot előbbre viheti (pl. technológia, tudomány, egészszégügy és az ezekhez tartozó alapkutatások). Lásd pl. “The Giving Pledge” aláíróinak összetételét: nem sok orosz/arab/kínai van köztük. Vagy lehet, hogy a nyugatiak marketingje jobb, bár én nehezen tudom elképzelni, hogy pl. egy arab milliárdos - ha adományoz - az pl. ne főleg vallási (a.k.a. retrográd) célokra menjen...

2015.06.01. 00:57:10

@FutureFry: Hat szerintem ez olyasmi, hogy Amerikaban mar eleg regota lehet gazdagnak lenni es kb amiota vilag a vilag, voltak is, Keleten pedig ez egy uj dolog, es igy meg nem alakult ki az a felelossegtudat ami ennyi penzzel jar, de azert ez elkezdodott szerintem, vagyis ugy tudom, hogy a keletiek sokat fektetnek be peldaul a kornyezetvedelembe (tudom, meg golfpalyaba is a sivatagban :D), de azt is tudom, hogy az orosz muveszeknek az egyik legnagyobb tamogatoja a Chelsea-tulaj Abramovics felesege. Szoval ez szerintem ki fog alakulni keleten is, vagyis remelem.

FutureFry 2015.06.01. 01:07:10

@blackhair-lady:

“nem erdekelne, hogy mit szolnak masok”

Engem se, de pont fordítva (pl. hiába mondaná valaki: “van rá pénze, miért nem vesz jobb kocsit?” attól én még nem vennék). Meg szerintem az igazán gazdagokat (se) befolyásolja döntésükben, hogy mások mit gondolnak/szólnak…

“azon felul mire sporolnek”

Sok pénz egy (százalékban) kis részéből is kényelmesen meg lehet élni (és a családunknak is hagyhatunk valamit) afelett pedig pénz olyan eszköz, amit nagyobb - nem egyéni - “jó” célokra érdemes fordítani (lásd pl. Elon Musk, Paul Allen, stb. - vagy az általam korábban említett “The Giving Pledge” (ahol milliárdosok “ekűsznek” arra, hogy vagyonuk nagy részét jótékony célokra fordítják)).

kék madár 2015.06.01. 02:16:01

@Határátkelő: "Most komolyan: ide linkelsz egy képet a saját oldaladról forrásként?"
mert ha mashonnan linkelne az nem volna hiteles. Az igazsag az ami az o fejeben van.

blackhairlady 2015.06.01. 03:47:38

@adg [Au, Darwin]: Jo, legyen, bar remenykedtem, hogy meghivsz magadhoz. Gondolom nem akarod, hogy rajojjek, megis csak vannak verengzo elolenyek nalatok:)

blackhairlady 2015.06.01. 03:50:12

@FutureFry: Nem tudom mit gondolnak az igazan gazdagok, csak azt, hogy en mit gondolnek:)
A jotekonykodas nem zarja ki, hogy magammal is jotekonykodjak:)

adg 2015.06.01. 03:59:35

@blackhair-lady: na jo, legyen nalunk. :). Csak meg sosem jartam hawaiion, de akkor majd legkozelebb. Kossetek valami rendes eletbiztositast, ha jottok. :D

@kék madár: mi az igazsag? Az relativ, es amugy is odaat van. :))

kék madár 2015.06.01. 04:11:26

@adg [Au, Darwin]: akarhol is van, ami az o fejeben van azt az igazsagtol valo tavolsag mertekegysegenek nem hasznalnam

P.Elliot 2015.06.01. 04:38:07

@FutureFry: Meg a kisebb milliomosok is szivesen aldoznak jotekonysagra. Ferjem fonoke aki a tervezoiroda tulajdonosa is egyben a felesegevel olyan egyszeru eletmodot elnek hogy nem hinned el pedig milliomosok meghozza maguk szereztek eletuk folyaman. A legegyszerubb eletmodot folytatjak, megnezik mit vesznek meg, ruhazatuk szinte primitiv/ de ha fel kell valahova oltozniuk akkor kinezetuk milliomos kategoria/, a hetkoznapi eletben semmi feleslegesre nem koltenek.
De, allandoan tamogatjak az allatvedo egyesuletet, tobbet is, patronalnak egy szereny korulmenyek kozott elo fekete kislanyt aki valamikor nehany napra vendeguk volt egy gyereknyaraltatasi program kereteben, ugy nez ki ok fogjak egyetemre jaratni is es kifizetik a dijat, sok penzt adnak a hontalanok konyhajanak sot eleg gyakran elmennek oda segiteni, fozni meg sokmindenfelere.
Kotelesseguknek erzik hogy adjanak a vagyonukbol masnak is, itteni szemlelet.
Igazabol alig ismerek a kornyezetemben olyat aki nem adna a jovedelmebol valami szervezetnek valamit.

kék madár 2015.06.01. 05:03:42

@P.Elliot: az egyetemek koltsegvetesenek kozel 10%-a adomanyok az Alumni-oktol, En mar nem fogom megerteni ezt a mentalitast, de mukodik.

kék madár 2015.06.01. 05:08:08

@P.Elliot: bar erdekes modon en is elkoltok havi 60-70 dollart adomanyokra, pedig nem nagyon van mibol

P.Elliot 2015.06.01. 05:43:30

@kék madár: Gondolom azert mert erzed magadban hogy adni kell, kicsit megosztani azt szerencset hogy van mibol adni vagy nincs mibol de abbol a kevesbol is juttatsz ha csak annyi van.
Talan a szivedbol jon az erzes hogy segits masokon...

kék madár 2015.06.01. 05:51:45

@P.Elliot: meg tudjak, hogy kell kicsalogatni az emberbol penzt :) Ez itt art is meg science is.

Sanyi9 2015.06.01. 06:43:14

@maxval bircaman szerkesztő: ezt a meghatarozast te talaltad ki? Es kesz? :)

kék madár 2015.06.01. 07:03:30

@Sanyi9: birca kovetkezetes, csak abban hisz amit a tenyeknek makacsul ellentmondva kitalál

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.06.01. 07:43:12

@wuaaa [nor]: Igen, szoktak itt kínálgatni ilyen biztosításokat, de az ára majd a harmada a biztosítandó cuccnak.Azért az kicsikét sok...
A mentalitásomat meg sajnos nem tudom levetkőzni, 34 év az nem múlik el nyomtalanul.Kéne még másik 34, hogy megszűnjön, valszeg...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.06.01. 07:46:02

@macamuca [IHUN]: Nem mondtam én, hogy megszűnnek, vagy segít rajtuk.Az otthoni barátaimról, ismerőseimről beszélek, akik egy sznob köcsögnek tartanának azonnal.És igazuk is lenne...

Várok még vele mindenképp, úgyis van még pár hónap a jelenlegi hűségidőből, addig meg hátha lejjebb esik az ára...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.06.01. 07:48:01

@blackhair-lady: Azért én nem tennék egyenlőségjelet a kettő közé.Az egyiknél kapja az ember, amásiknál meg fizetnie kell.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.06.01. 07:50:54

@Zka: Jó, persze, van egy ilyen réteg is...

Ugyandehogy (törölt) 2015.06.01. 08:06:04

@geegee: nagyon szerettem volna tehenet. nagyon drága, kb 10 kecskének felel meg, az ára meg 20 kecskének. na most ha 20 kecskéből megdöglik egy, no nem jó érzés, de ha az egy tehénből döglik meg egy....

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.06.01. 08:22:37

@mojyo: de mégis hogy csinálod? Gondolom nem ismersz fejből minden mellékutat úgyhogy ki kell keresned a helységevet és aztán azt meg kell találni a kistérképen...

qkuc 2015.06.01. 09:44:21

@kék madár: Szerintem ez nemcsak "pénz" kérdése. Van, aki a nagyon kevés jövedelméből is szívesen ad, valaki meg a nagyon sokból sem. Na meg, segíteni nemcsak pénzzel lehet, :).

2015.06.01. 10:29:34

@Zka: Mondom, hogy rengeteg ido :D Altalaban addig megyek a mellekutakon, amig egy fobb utvonalat megtalalok, azt pedig konnyebb megtalalni a kisterkepen... sok mindent ki lehet kovetkeztetni azert, az utak szama peldaul, hogy eszakon vagy delen van, vagy merre megy, meg mondom, tobbnyire csak Europaval jatszom, azt konnyebben felismerem azert :D Vilagterkepen meg sose nyertem, de ami kesik nem mulik, az lesz majd az igazi feketeovesseg! :D

2015.06.01. 10:30:25

@Zka: Nahat nem lett zold a neved, mindegy az elozo neked ment. :)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.06.01. 10:50:19

@Zka: és ha igazi profi vagy, megmondod ennyiből az országot :)

2015.06.01. 12:41:16

@Zka: Jolvanakkor orulok, hogy nem vagyok egyedul ezzel a maniammal :D

adg 2015.06.01. 14:36:49

@mojyo: Kiprobaltam a jatekodat. Erost addiktiv. 5000 pont a maximum, ugye? fejlodokepes vagyok, elsore 8 pontom lett, tevedtem 4000 km-t, masodikra mexikoban valami 4600 pont, par szaz meter difi, de harmadjara egy brazil putritelepet 50 meteren belul eltalaltam, 5000 pont.
Bar sose mutattad volna meg. :DD

blackhairlady 2015.06.01. 15:09:19

@adg [Au, Darwin]: En sem, szoval ok, mejunk oda. Nincs penzem biztositasra, igy a te orszagod nem is johetne szoba:)))

blackhairlady 2015.06.01. 15:12:24

@FutureFry: A vagyott dolgok megvetele es a jotekonykodas nem zarja ki egymast. En kimondottan arra reagaltam, hogy miert is ne lehetne meno kocsi, telefon, ruha, stb stb... ha valaki gazdag. Azon felul meg jut sok minden masra is.

blackhairlady 2015.06.01. 15:19:17

@mojyo: Elsore elertem 4980 pontot. Nem rossz:) Erosen ra lehet kattanni, az biztos. Koszi:)

2015.06.01. 16:58:06

@adg [Au, Darwin]: Ugye, en mondtam :D Igen, 5000 a max, tehat 25000 amit el lehet erni egy korrel, szoval szep teljesitmeny :D

Egyebkent minel szukebb terkepen jatszol, annal szukebb a pontozas is, tehat, ami a vilagterkepen par szaz meter kulonbseg, arra nagylelkubben ad pontot, de ha EU-n belul nem talalod el, akkor azt mar szigorubban veszi.

@blackhair-lady: Ez is szep! Hajra hajra :D

Egyebkent kar, hogy nincs csak Oroszorszag terkep, azzal nagyon szivesen jatszanek, mert ott igaz, hogy nincsenek nagyon kitablazva a dolgok, de a reklamokbol ra lehet jonni, nekem az az egy megy az EU-n kivul a vilagterkeprol, az amerikai sivatagokat mindig eltevesztem. :D Az EU-n belul pedig a Gorogorszag amitol fraszt kapok, semmi sincs kitablazva, es total lepukkant az egesz, minden utca zsakutca, es kismillio sziget kozul lehet valasztani szoval az meg mindig kifog rajtam! :D

2015.06.01. 17:15:28

Ja a Street Viewrol meg annyit, hogy en mindig megnezem vele, hova kell mennem, ha uj helyre megyek, es virtualisan el "vezetem" az egesz utat az osszes kanyarral es keresztezodessel, kulonos tekintettel az savvaltasokra, ezt minden egyes utam elott eljatszom, ha ismeretlen helyre megyek :D Szerintem sokkal jobb tudni, hogy a ronda zold ablaku kavezonal kell jobbra fordulni, es nem a Mittudomenmilyen utcaba, ha azt se tudom, hol vagyok, honnan tudnam az utcaneveket? :D Szerintem erre nagyon jo a Street View! Meg amugy is rettegek az eltevedestol es attol, hogy bepanikolok, nem figyelek oda es karambolozom, az ilyen GPS-tol pedig felek, hogy eltereli a figyelmemet a valodi utrol :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.06.01. 20:22:23

@mojyo: @Zka:
ja hogy ti csaltok :-))))
(túl lassú vagy a netem, vagy a gépem, vagy mind2 ahhoz, hogy elmenjek utcasarokig, nézelődjek stb)

2015.06.01. 20:32:55

@Dragonlady (Bp, Hun): En nem csalok, @Zka csal, hogy futtatja mellette a rendes guglit is, de en nem, en csak sokkal tobb idot toltok el vele. :D

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása